Rabu, 8 Jun 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Ohpolitik!™

Posted: 08 Jun 2011 03:32 AM PDT

Ohpolitik!™


UMNO Parti Neraka sebab Ajak Umat Islam Bersatu!!

Posted: 07 Jun 2011 04:21 PM PDT

Umno terus membuka pintu perpaduannya dengan PAS apabila mengajak parti pembangkang itu melupakan memori silam antara kedua-dua parti yang berseteru sejak tahun 1970-an sehingga mengakibatkan perpecahan umat Islam.

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata, kejadian itu sudah lama berlalu dan kebanyakan pemimpin kedua-dua parti yang terlibat dalam pertikaian politik pada waktu berkenaan sudah tiada.

"Pemain politik yang terlibat dalam insiden itu sudah tiada. Ia membabitkan pemimpin veteran pada waktu itu.

"Kita tak tahu hujung pangkal. Biarlah peristiwa lama itu berlalu pergi. Sekarang dah beberapa generasi... bukalah buku baru, apa salahnya?" katanya pada sidang media di sini Selasa.

Hubungan kerjasama antara kedua-dua parti itu terputus pada 1977 sehingga menyebabkan Kerajaan PAS Kelantan jatuh.

Terdahulu, Ahmad mengadakan pertemuan dengan lima pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bagi mendengar pandangan mereka terhadap situasi politik, ekonomi, sosial dan kebajikan di negara ini yang turut dihadiri Jawatankuasa Pemandu Majlis Perundingan Melayu yang mewakili 165 NGO.

Jelas Ahmad, beliau mahu PAS menganggap barisan kepimpinan BN sedia ada sebagai kumpulan baru yang tiada kaitan dengan peristiwa itu.

"Datuk (Seri) Najib (Tun Razak), Tan Sri Muhyiddin (Yassin) tak terlibat begitu juga ahli Majlis Tertinggi. Sekarang kita melalui transformasi baru, kita ada pemimpin baru. Jadi lupakanlah yang lama," tegasnya.

Mengulas mengenai PAS yang mahu terus bekerjasama dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ahmad berkata, Umno masih membuka pintu kepada komponen Pakatan Rakyat itu menyertai Barisan Nasional demi memperjuangkan parti Melayu dan perpaduan umat Islam.

"Semua orang tahu usaha untuk menyatupadukan kedua-dua parti masih boleh diteruskan. Kita harus berfikiran positif...tak semestinya seseorang itu akan bersikap begitu selamanya," katanya.

Menurutnya, jika PAS mahu berbincang, kerjasama itu amat dialu-alukan kerana pintu rundingan antara kedua-dua tidak tertutup.

Tegasnya, walaupun pucuk kepimpinan PAS yang baru rata-ratanya didominasi oleh golongan edrogan dan Anwarisme usaha menyatupadukan Umno dan PAS tetap tidak akan berkubur.

"Saya tak melihat perkara seperti itu akan berlaku. Saya anggap calon pada pemilihan kali ini sebagai positif. Kami masih boleh berbincang apabila melibatkan perkara berkaitan Palestin dan pendidikan," ujarnya.

sumber mstar

Ghostwriter | UMNO ajak Umat Islam bersatu, PAS menolak, mana satu parti Islam ni?

- Posted using BlogPress from my iPad

tunku

Posted: 08 Jun 2011 03:27 AM PDT

tunku


PAS New Leadership: Umno Not Threatened In Any Way, Says Mukhriz

Posted: 07 Jun 2011 12:10 PM PDT

KUALA LUMPUR, June 7 (Bernama) -- Umno does not feel threatened in any way with the new leadership of PAS, said Kedah Umno deputy liaison chairman Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir.
Mukhriz, who is also Deputy International Trade and Industry Minister, however, felt the party had mixed reactions about the outcome of PAS' polls.
"No...not at all (threatened)...why we are happy is because we think we have a better chance with that kind of lineup...and why we are not happy is (because) if we are talking about unity, that line up is not going to help us," he told reporters when asked if he thought Umno felt threatened with the new PAS leadership.
Mukriz had earlier attended the official opening of the Smidex 2011: SME Innovation Showcase by the Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin at the Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC), here Tuesday.
Mukhriz said PAS seemed adamant about splitting the Malays for their own purposes, adding that it was very sad to see that happen.
At PAS party congress last week, the non-ulama group, which does not favour PAS uniting with Umno, won key posts and most of the central working committee (CWC) seats with CWC member Mohamad Sabu leading the way, beating incumbent deputy president Nasharuddin Mat Isa and another candidate, Tuan Ibrahim Tuan Man.

tunku :mukhriz is right, with that line up i believe more malays will support umno. those who think pas is going to uphold islamic state will be cheated by the party's stand lately.they will for sure leave pas and join umno. pas is now depending on non malays to support them.they think that dap will let them run the show but they are wrong. it is just like in perak before where nizar was just a puppet to dap.he was running the state on the strings pulled by dap.same situation in penang.dap did not gives anything to pas.in selangor pas has no say too.still pas has not learnt the lesson here.they are just too greedy for power.hadi awang too had changed his skin just to please dap and pkr. he wants to be the next pm as anwar is going in for a long time.although he had said that he won't be the pm shall pakatan wins the next GE but we know the truth.who else they want to put as pm....lim kit siang? we have no problem with hadi's dream or quest but being a puppet pm and controlled by dap...no way man. well, to me it is pas lost.umno has more advantages now from this situation.Islam is dead in pas now.

Politik Harian

Posted: 08 Jun 2011 03:19 AM PDT

Politik Harian


Khairy Pertahan Lawatan Najib Ke Kazakhstan, Dakwaan Pembangkang Tidak Berasas

Posted: 08 Jun 2011 01:52 AM PDT

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin hari ini mempertahankan lawatan Datuk Seri Najib Razak ke Kazakhstan sambil menafikan perdana menteri menyalahgunakan dana awam untuk menghadiri majlis pertunangan anak perempuannya di negara itu. Baca lagi...

DAP Berjaya Menentang Negara Islam Pas

Posted: 07 Jun 2011 09:55 PM PDT

Di sebalik pelbagai pihak menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim kini berjaya mencengkam Pas hasil kemenangan golongan 'Anwarinas' pada pemilihan parti itu Sabtu lalu, Tun Dr. Mahathir Mohamad pula tampil dengan pandangan yang berbeza. Baca lagi...

anakbukitgantang says

Posted: 08 Jun 2011 03:08 AM PDT

anakbukitgantang says


DAP Pulau Pinang TIDAK BOLEH KELUARKAN ARAHAN ke atas Majlis Hal Ehwal Ugama Islam

Posted: 07 Jun 2011 10:28 PM PDT

Pulau Pinang adalah negeri tanpa Sultan (yakni sehingga kes Kesahehan Perjanjian Pajak Gadai bertempoh "selagi bulan bintang bercahaya" selesai dibicarakan dan ia kembali ke pangkuan Sultan Kedah)

Selagi itu segala HAL EHWAL UGAMA ISLAM perlu mendapat PERKENAN Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Yang Di Pertuan Agong sebagai KETUA UGAMA ISLAM di Malaysia dan Ketua Ugama Islam di negeri negeri Selat.

Oleh itu arahan DAP Pulau Pinang untuk semua masjid mengadakan pilihanraya adalah salah dari segi Perlembagaan Persekutuan dan juga ugama Islam.

Didalam ugama Islam telah disebut tatacara memilih Imam. Dalam Perlembagaan Persekutuan juga ditegaskan perlantikan Imam dan AJK  sesebuah masjid adalah dengan PERKENAN Sultan. Di Pulau Pinang  YDP Agong selaku Ketua Ugama Islam Negeri tersebut perlulah di hormati.

Sesungguhnya ada satu Hidden Agenda Rejim DAP Pulau Pinang mengadakan pilihanraya masjid- untuk memecahbelahkan lagi umat Islam di Pulau Pinang dan Malaysia.

Semoga umat Islam sedar agenda tersembunyi ini dan langkah pertama ialah membuat laporan polis agar tindakan biadab ini dapat dihentikan.

.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 08 Jun 2011 03:08 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Bangsa anak Hannah

Posted: 08 Jun 2011 01:25 AM PDT


Satu polemik timbul apabila ADUN Subang Jaya, Hannah Yeoh dari parti DAP enggan mengisi maklumat bangsa untuk mendaftarkan anaknya.

Hannah Yeoh yang berbangsa Cina berkahwin dengan seorang peguam berbangsa India bernama Ramachandran Muniandy.

Hasil dari perkawinan mereka, zahirlah seorang bayi wanita yang diberi nama Shay Adora Ram a/p Ramachandran Muniandy. Nama yang diberi sekian rupa nampaknya macam nama kaum India.

Husin tidak tahu hal kahwin campur, kerana ana kahwin sebangsa. Difahamkan menurut adat-adat dan amalan-amalan di Malaysia, bangsa si anak didaftar mengikut bangsa ibu atau bapa.

Amalan budaya keluarga campuran selalunya menurut budayaan suami dan turut diambil sedikit dari budaya isteri. Selalu dilihat keluarga budaya campur agak kebaratan amalan budaya.

Menurut Hannah Yeoh, "Kami diberikan borang untuk diisi. Jadi kami letak 'anak Malaysia' di ruangan 'bangsa' tetapi seorang pegawai berkata bangsa mestilah didefinisikan mengikut keturunan ibu bapa mereka, iaitu Cina atau India.

"Kami jawap anak perempuan kami bukan Cina ataupun India."

Kenapa Hannah Yeoh berbuat demikian? Dua kemungkinan yang boleh dijangka.

Pertama, Hannah betul-betul tidak mahu anaknya dianggap berbangsa India. Kedua, Hannah malu ada anak berbangsa Cina.

Sayang sekali ...

Kalau Hannah menuntut dan suami setuju anaknya didaftar sebagai Cina, boleh jadi asas untuk kita tukarkan ....

.... surat beranak Dato Nurjazlan dari Melayu ke Cina.

#seratah#

Posted: 08 Jun 2011 03:06 AM PDT

#seratah#


HIDUP MATI MELAYU

Posted: 07 Jun 2011 07:29 PM PDT

Melayu Dulu.

Semasa zaman kerjaan Melayu Melaka pada 1400 yang lalu orang melayu berada tahap yang membanggakan, pernah di katakan saorang ahli pelayaran Petugis Brabosa, Pelabuhan Melaka salah satu pelabuhan yang terbesar di dunia, tidak pernah kering kapal-kapal dagang berlabuh di perlabuhan Melaka.

Perlabuhan melaka tersohor ke seluruh dunia, kebijak sanaan pemimpin ketika itu membuatkan orang Melayu menjadi maju,

Tetapi ia hanya dapat bertahang selama seratus sebelas tahun (111) sahaja setelah Petugis menyerang dan menakluk Melaka.

Selam 446 tahu lamanya Melayu dijajah daripada Petugis ke Belanda dari Belanda ke Enggria dari Enggeris ke Jepun, Kominis tumpang sekejab dan diakhiri oleh Enggeris kembali sahingga lah Melayu Merdeka.

Untuk mendapatkan kemerdekaan bukan pekara yang mudah, betul kita merdeka dianggap tidak menumpahkan darah, tetapi sebenarnya orang Melayu telah berjuang dari 1511 lagi untuk mempertahankan tanah air ini.

Semasa zaman Enggeris berapa ramai pejuang-pejuang Melayu mati menentang Enggeris, Tok Jangut di Kelantan dan pengikut-pengikutnya berapa ramai yang terkoban menentang penjajah sahingga jenazahnya diarak keliling bandar Kota Baharu dan di gantong jenazahnya kepala ke bawah untu di tuntun, kononnya pengderhaka kapada Enggeris.

Datuk Maharaja Lela dan Tok Sagor di perak, Abdul Rahman Limbong di Terangganu, Tok Naning di Negeri Sembilan, Tok Gajah, Bahaman Mat Kilau di Pahang dan ramai lagi mereka ini berperang menentang penjajah.

Tetapi mereka tak berhasil kerana kekuarangan senjata dan sebagainya, semua ini dituduh penderhaka kapada pemerentah ketika itu Enggeris, sedangkan mereka berjuang menentang penjajah yang telah menjajah negara ini sejak berzaman-zaman.

bersambung

PAPA GOMO

Posted: 08 Jun 2011 01:51 AM PDT

PAPA GOMO


Anak Hannah Yeoh Berumur 6 Hari Di Lacurkan Menjadi Boneka Politik DAP

Posted: 07 Jun 2011 11:00 PM PDT




Bila Melayu lemah maka Cina naik tocang Bila UMNO lemah yang kuat bukan nya PAS ataupun Melayu PKR sebaliknya Cina DAP. Itu lah yang Gomo boleh gambarkan waktu ini dalam suasana politik tanah air.

Sentimen Perkauman semakin hari semakin ketara dan bukan lah Melayu yang menjadi punca nya sebaliknya Kaum Cina yang di lihat semakin hari sudah tidak sabar sabar untuk menjadi Ketua dalam Malaysia ini agar mudah bagi mereka membuat apa sahaja demi anak cucu cicit mereka.

Gomo nak ulas mengenai isu yang di timbulkan oleh seorang Adun DAP bernama Hanah Yeoh yang telah selamat melahirkan anak bersama pasangannya seorang bangsa India Ramachandran Muniandy. tahniah di atas kelahiran orang baru kepada pasangan keluarga ini namun Gomo merasakan anak Hanah yeoh sepatutnya tidak wajar di lahirkan ke dunia ini dan menjadi Boneka Politik perkauman DAP.

Baru sahaja berumur 6 hari Hannah Yeoh telah melacurkan anaknya menjadi boneka Politik apabila mempertikaikan status bangsa anaknya itu sendiri. Hannah Yeoh bertindak dengan mengisi borang pendaftaran dengan bangsa " Anak Malaysia" Walaupun di dalam borang itu di beri pilihan sama ada Bangsa Melayu, Cina, India, atau lain lain bangsa.

Kenapa Hannah Yeoh ingin meletakkan bangsa anaknya sebagai "Anak Malaysia" dan tidak Bangsa Cina ataupun India? Dah berpuluh tahun Kaum Cina dan India di beri Taraf kewarganegaraan. Dah berpuluh tahun Orang Melayu memberikan Kad pengenalan kepada bangsa Asing ini bagi turut sama membangunkan Malaysia. Dan selama itu juga belum ada Seorang pun bangsa Cina atau India mengisi ruangan yang di sediakan di borang Pendaftaran sebagai Bangsa " Anak Malaysia".



Ini pertama kali terjadi dan ianya terjadi apabila bangsa Melayu Lemah dab Bangsa Cina semakin besar Kepala setelah hidup sekian lama menumpang di tanah Melayu ini. Apakah wajar Hannah Yeoh di berikan keistimewaan dengan membenarkan Anaknya di berikan Status Bangsa " Anak Malaysia"?

Kita semua adalah anak Malaysia dan pergi ke mana sahaja luar dari Malaysia pasti kita akan berbangga dan menyatakan bahawa kita adalah anak Malaysia. Tak pernah lagi Gomo dengar ataupun jumpa orang Malaysia yang tak berbangga bila menyatakan negara mereka. " Anak Malaysia"

Ini lah yang sepatutnya Kaum Cina sedar bahawa Bangsa tetap bangsa dan tiada perubahan dalam hal ini. Kita Malaysia terdiri dari Bangsa Melayu, Cina dan India serta Bangsa Bangsa lain di Sabah dan Sarawak dan ini merupakan Keistimewaan kita yang tidak ada pada negara negara lain. Apakah kaum Cina tidak nampak akan hal ini?

Buat Hannah Yeoh dan suami sewajarnya jangan menjadikan anak kecil yang tidak berdosa dan tahu apa apa itu sebagai Boneka Politik Perkauman. Cukup cukuplah menggunakan remaja lain dalam menghasut mereka membenci Melayu. Anak kecil itu tidak tahu apa apa akan sejarah negara Malaysia yang tercinta ini.

Buat Hannah Yeoh dan juga suami beliau, adalah baik jika segera mendaftarkan segera kelahiran anak anda itu. Berbangga lah menjadi "Anak Malaysia" kerana orang lain siap sedia menunggu untuk mendapat kewarganegaraan Malaysia bagi hidup cerah di Malaysia.

Rakyat Negara Indonesia, Bangla, India, China dan banyak lagi negara luar mengimpikan untuk menjadi Warganegara Malaysia. Syukur lah kepada anda Kaum Cina dan India yang telah awal awal lagi di angkut ke tanah Melayu oleh British dan akhirnya mendapat Kewarganegaraan. Cuba bayangkan jika dahulu British membawa masuk rakyat Afrika dan India sudah pasti mereka lah yang mendapat Kewarganegaraan dan pada masa itu Kaum Cina di Malaysia ini hanyalah PENDATANG yang hanya membawa pasport ke hulu ke hilir.

Berbanggalah menjadi " Anak Malaysia " Jangan di buat pekara yang boleh mencetuskan sengketa antara kaum kerana Kaum Cina harus belajar dari sejarah yang tidak mungkin dapat di lupakan.

Wahai orang Orang Melayu, apakah kamu tidak nampak dan jelas dengan perubahan dari hari ke hari akan Orang Orang Cina DAP ini? Apakah kamu tidak nampak apa yang mereka mahukan? Politik lah apa cara sekalipun namun Pegangan kita sebagai Bangsa Melayu mesti di pertahankan.

Psssttt..Gua Bini cina, Anak gua lahir gua letak status Bangsa Melayu, apa masaalah?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sudah Sampai Masanya UMNO Ketengahkan Muka Baru

Posted: 07 Jun 2011 07:01 PM PDT





Keputusan terbaru pemilihan PAS membuktikan bahawa ianya bukan lagi didominasi oleh golongan ulamak tetapi lebih menampilkan yg bukan ulamak termasuk yg bukan berpengajian sekolah pondok. Soalnya adakah ini akan menjadikan parti ini lebih menarik kpd orang muda Melayu dan kpd bukan Islam?

Apakah golongan Melayu profesional akan lebih tertarik kpd PAS selepas ini? Kita harus menduga bahawa apabila Melayu serik dan meluat dgn UMNO seperti yang terjadi sekarang, maka satu trend baru akan muncul yg akan menguntungkan PAS selepas ini, dan ini akan menjadikan PRU 13 LEBIH MENCABAR. Boleh kah kerajann menukar imej BN khususnya UMNO ? Apakah UMNO akan lebih sanggup untuk mengemukakan muka muka baru nanti apabila tiba PRU13?


Maka sudah menjadi lebih penting bagi kita untuk mengutip isu isu yang boleh mendedahkan siapa sebenarnya orang orang baru dalam kepimpinan PAS sekarang.


Adalah menjadi lebih penting selepas ini untuk UMNO bergerak secara lebih berhati berhati agar tidak menonjolkan diri secara negatif dan tidak terlibat dgn kontroversi. Muka muka yg kontroversial harus di ketepikan agar perasaan meluat pemilih tidak meningkat.


Sudah tiba masanya UMNO mencari kesanggupan untuk menarik dan mengenengahkan muka muka yg ada kredibiliti dan bersih. Kuota untuk golongan profesional dan sektor2 lain mungkin boleh di gunapakai dm mencari nama nama baru? Biar ada orang ugama, pegawai2 yg banyak berjasa di sesuatu lokasi, serta juga nama nama terkenal di tonjolkan sebagau bukti kepimpinan Najib amat menarik dan ada kelainannya.

Sekian, terima kasih.

Kiriman Emel

Gomo nampak point di sini adalah muka baru yang harus UMNO tonjolkan dan ketengahkan dalam menawan hati para pengundi di setiap kawasan yang ada. Calon lama ada yang sesuai dan ada yang tidak sesuai namun harus kita ingat matlamat kita adalah menang pilihanraya.

Gomo juga nak nyatakan di sini bahawa Undi kaum Cina 80% memihak kepada Pakatan Pembangkang. Melayu pula mungkin sekitar 25%. Itu penilaiaan Gomo sepanjang terlibat dengan pilihanraya yang di adakan dan melihat sentimen yang ada waktu ini.

Jadi untuk itu adalah wajar bagi UMNO untuk memastikan kerusi yang di tandingi UMNO mewakili BN kelak Menang walaupun dengan majority 1 undi sahaja.

Kemenangan UMNO di semenanjung dan Sabah serta PBB, PRS,SPDP di Sarawak iaitu kerusi Bumiputera memberikan Kemenangan buat Barisan Nasional dalam mempertahankan Putrajaya.

Ingatlah bahawa Kaum Cina sudah tidak mampu mengunyah lagi gula gula yang di beri oleh kerajaan BN selama ini. Mereka dahagakan kuasa, mereka lapar dan DAP memberi mereka ruang dalam meratah apa yang ada.

UMNO Mesti MENANG


Psssttt.... Nak simpan apa lagi hal ni jika dah terbukti Cina tak menyokong MCA, GERAKAN?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Pahang Ruler Lost Money, Bloody Fool Kata Seorang Cina PKR

Posted: 07 Jun 2011 05:00 AM PDT


Cina BABI Lancau


KLIK IMEJ



KLIK IMEJ

Ni lagi Barua China Kafir yang kurang ajar dan tak beradap. Lain Cina pun ada lah juga perasaan Hormat dan kasih Pada Sultan Sultan dalam tanah Melayu ni. tapi kena kat Seekor anak BABI bernama Chris Chow ni memang haramjing.

Lu sedar lah Chris Chow, sudah beruntung lu dapat tinggal di Malaysia ni, Kalau Kita orang semua Halau lu keluar Malaysia mana lu mau tinggal?

Gua Bini pun Cina juga, Family pun sambut sana sini perayaan kaum Cina tapi tidak ada yang kurang ajar serupa lu punya Mak Bapak kasi ajar sama lu.

Buat Rakyat Pahang Gomo minta orang ini di ambil tindakan tegas dan Laporan Polis perlu di buat oleh rakyat Pahang kerana telah menghina baginda Tuanku Sultan Pahang.

Ni lah hasil dari Kurang ajar nya bangsa yang tak sedar di Untung!!!



LINK KOMEN CINA PKR BABI DI TULIS DI WALL
TI LIAN KER
KLIK DI SINI


Psssttt...Nak kerat Kote ke si Lancau ni?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

one2many

Posted: 08 Jun 2011 01:20 AM PDT

one2many


Iktibar Dari Pulau Pinang

Posted: 08 Jun 2011 12:43 AM PDT

Allah SWT telah lama berpesan kepada kita, bahawa tidak akan redha mereka (kafir) ke atas kita umat Islam selagi kita tidak mengikut jalan mereka. Bagaimana sekali pun pesanan ini ditafsirkan, ia kini semakin ketara. Satu per satu isyarat yang cukup jelas telah dipaparkan dan kita kini berada di persimpangan samada memilih jalan mereka atau jalan Allah.

Kita perlu menaruh syak yang tebal tentang kenapa mereka begitu berminat dengan institusi masjid di negara ini. Walaupun alasan mereka nampak manis dan indah iaitu untuk membaiki keadaan yang kononnya telah rosak, tetapi jangan sesekali kita lupa, siapakah mereka yang sebenarnya dan apakah kelayakan mereka untuk mencampuri hal ehwal masjid sebagai institusi terpenting umat Islam.

Pilihan raya untuk memilih Ahli Jawatankuasa Masjid seperti yang diperkatakan ketika ini di Pulau Pinang bukan satu keperluan yang mendesak, malah sama sekali tidak perlu kerana kaedah konvensional yang telah lama digunapakai oleh umat Islam di negara ini telah berjaya menyatukan para jemaah di samping menguatkan usaha dakwah melalui aktiviti-aktiviti yang dijalankan.

Pilihan raya sebaliknya hanya membawa unsur perpecahan dalam kalangan umat kerana sistemnya yang berkehendakkan orang ramai berproksi dan berkempen seperti yang bakal dipraktikkan oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang. Persoalannya, kenapa kini masjid pula? Tidak cukupkah dengan pilihan raya JKKK yang didakwa telus dan adil itu?

Jawapannya hanya satu, kerana mereka (kafir) tahu masjid ialah institusi terakhir yang masih menyatukan umat Islam di negara ini walaupun kini sudah ada unsur perpecahan akibat perbezaan ideologi politik. Harapan mereka amat besar iaitu untuk memastikan perpecahan itu menjadi total hingga akhirnya mewujudkan sebuah jemaah yang meletakkan ideologi di hadapan berbanding kewajipan bersatu padu dalam mentaati Allah.

Bayangkan apa yang akan berlaku jika masjid menjadi medan berkempen? Jemaah tidak lagi bercakap hal-hal agama di dalam masjid yang mana ia dituntut sebaliknya berkempen sesama sendiri. Para calon pula lebih agresif kerana mahu menang dan dikenali oleh anak-anak kariah walaupun jarang ke masjid kerana ia bukanlah syarat utama menjadi calon seperti yang dilaporkan.

Bagamaina pula selepas pilihan raya diselesaikan kerana ada kemungkinan terdapat masjid-masjid yang akan dikuasai oleh ahli-ahli parti politik tertentu baik UMNO, PAS dan PKR. Adakah suasana kebersatuan seperti biasa masih dapat dipertahankan akibat bahana daripada kempen sebelumnya? Lambat laun kesannya pasti terpalit ke atas anak-anak kariah dan tidak mustahil masjid itu sendiri akan dihindari oleh anak-anak kariah yang mahu beribadat.

Tidak kecuali juga kemungkinan berlakunya pemulauan terhadap masjid dalam kalangan orang ramai dan Kerajaan Negeri sendiri sekiranya terdapat masjid yang dikuasai oleh pro-UMNO. Inilah natijah yang kita tidak mahu lihat. Masjid harus dihindarkan daripada unsur-unsur perpecahan. Buatlah apa pun asalkan ia ada manfaat terhadap pembangunan dakwah dan penyatuan umat Islam yang semakin teruk berpecah akibat fahaman politik sempit.

Taipingmali (tm)

Posted: 08 Jun 2011 01:18 AM PDT

Taipingmali (tm)


Azli tok pekong

Posted: 07 Jun 2011 07:51 PM PDT

Fw: Fwd: PILEHAN RAYA MASJID ARAHAN DAP LAKNATTULLAH

Posted: 07 Jun 2011 07:25 PM PDT

Hannah Yeoh Malu dapat anak hitam

Posted: 07 Jun 2011 06:56 PM PDT

Pegawai SPR baru bangun tidur.

Posted: 07 Jun 2011 06:26 PM PDT

Seloka Pas Gila

Posted: 07 Jun 2011 04:32 PM PDT

Saifuddin Melayu Haprak spesis babi hutan

Posted: 07 Jun 2011 04:03 PM PDT

Hebat Pas dan Pkr, guna duit rakyat untuk kepentingan politik pulak, Tak Percaya Baca di Bawah

Posted: 07 Jun 2011 03:47 PM PDT

Mat Sabu mula menfitnah BN kaw kaw

Posted: 07 Jun 2011 08:06 AM PDT

Isu Twitter hina Islam dan Nabi Muhammad

Posted: 07 Jun 2011 07:03 AM PDT

MAT SABU MAKIN GILA

Posted: 07 Jun 2011 03:29 AM PDT

Mat Sabu Penghasut (1).wmv

Posted: 07 Jun 2011 03:05 AM PDT

Anwar hina orang OK, orang tak boleh hina dia.

Posted: 07 Jun 2011 02:14 AM PDT

Saudari Orang Islam? Hukum mana yang suruh angkat sumpah?

Posted: 07 Jun 2011 02:07 AM PDT

Anwar tak mahu angkat sumpah kerana dia melakukan dosa besar

Posted: 07 Jun 2011 01:55 AM PDT

PAS PARTI PEMBOHONG.

Posted: 07 Jun 2011 01:48 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 08 Jun 2011 01:15 AM PDT

PANEH MIANG


'Bagus' Lim Kit Siang ni...

Posted: 07 Jun 2011 08:59 PM PDT

1. DAP didaftarkan oleh Ahli Parlimen PAP Bangsar, Devan Nair yang tiada parti selepas PAP diarah bubar susulan perpisahan Singapura dari Malaysia.

2. Lim Kit Siang ketika itu adalah Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP merangkap Editor akhbar "The Rocket" sejak 1966-1969.

3. Kit Siang adalah satu-satunya ahli Parlimen yang bermula dari zaman Tunku Abdul Rahman sehinggalah ke zaman Perdana Menteri ke-6 iaitu Dato' Seri Najib Tun Razak.

4. Kit Siang kali pertama bertanding dalam pilihanraya umum ialah pada 1969 di Bandar Melaka dan menang.

5. Sejak itu Kit Siang akan melompat ke kerusi Parlimen yang sesuai serta mampu dimenangi DAP dengan mudah.

6. Bapak segala racist ini hidup berpindah randah dan sering bertukar kerusi Parlimen berdasarkan jumlah sokongan pengundi Cina terhadap DAP; dan bukannya kerana dia benar-benar ingin membangunkan kawasan atau memberi khidmat di kawasan yang dimenanginya dalam pilihanraya.

7. Sehingga kini beliau sudah bertukar sebanyak 6 kerusi parlimen. Bermula dari Bandar Melaka (1969-1974,) Kota Melaka (1974-1978), Petaling Jaya (1978-1982), balik ke Kota Melaka (1982-1986), pindah ke Tanjong (1986-1999) dan akhirnya kini di Ipoh Timur (sejak 2004).

8. Kit Siang juga adalah Ahli Dewan Undangan Negeri di Kubu, Melaka (1974-1982), Kampong Kolam, Penang (1986-1990), dan Padang Kota, Penang (1990-1995).

9. Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng pernah pulang ke kampung asal mereka di China pada bulan November 2008 iaitu selepas DAP menang besar di PRU-12 dan Guan Eng menjadi KM Pulau Pinang. Kit Siang dari susur galur keturunan orang asli Minnan di Zhang Zhou, Fujian, China dan sempat berjumpa abang ipar berusia 80an dalam lawatan ke kampung asalnya itu pada 2008.

10. Guang Eng kini mengikuti jejak langkah bapanya yang berpindah dari Melaka ke Pulau Pinang.

11. Ramai yang berharap selepas ini Kit Siang anak beranak akan berpindah terus ke parlimen baru iaitu "parlimen kubur"!

Idea asal sini.

Sahabat-Gunung

Posted: 08 Jun 2011 01:04 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pintu Perpaduan Melayu Masih Terbuka- Ahmad Maslan

Posted: 07 Jun 2011 08:45 PM PDT

Kuala Lumpur, 7 Jun- Walaupun pertemuan dan perbincangan sebelum ini mengenai 'Perpaduan Melayu' antara UMNO dan UMNO menemui jalan buntu, namun UMNO masih terus membuka pintu perpaduannya dengan PAS dengan mengajak parti pembangkang itu melupakan memori silam antara kedua-dua parti yang berseteru sejak tahun 1970-an sehingga mengakibatkan perpecahan umat Islam.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, kejadian itu sudah lama berlalu dan kebanyakan pemimpin kedua-dua parti yang terlibat dalam pertikaian politik pada waktu berkenaan sudah tiada.

"Pemain politik yang terlibat dalam insiden itu sudah tiada. Ia membabitkan pemimpin veteran pada waktu itu. Kita tak tahu hujung pangkal. Biarlah peristiwa lama itu berlalu pergi. Sekarang dah beberapa generasi,bukalah buku baru, apa salahnya?. Datuk (Seri) Najib Tun Razak, Tan Sri Muhyiddin Yassin tak terlibat begitu juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO. Sekarang kita melalui transformasi baru, kita ada pemimpin baru. Jadi lupakanlah yang lama.

Usaha-usaha pertemuan dan perbincangan bersama antara UMNO dan PAS harus diteruskan. Pandangan-pandangan manusia boleh berubah, apabila kita 'cop' seseorang itu, tidak selamanya dia begitu. Mungkin Mat Sabu baik, itu saya tak tahulah," " ujarnya mengulas kemenangan Mat Sabu tidak memungkinkan pintu rundingan 'Perpaduan melayu' akan menjadi kenyataan sedangkan ketika di zaman Ustaz Nasharuddin sekalipun, usaha ini gagal direalisasikan.

Beliau turut meminta semua pihak termasuk ahli-ahli UMNO untuk berfikir rasional dan positif, kerana baginya perpaduan ini bukan sahaja akan memberi keuntungan kepada orang melayu, malah orang bukan Melayu juga akan dapat keuntungan hasil perpaduan ini.

"Jangan tutup pintu, mentang-mentanglah Mat Sabu menang, kita tutup pintu rundingan. Polisi dan stail UMNO, bukan begitu," tambahnya lagi.

Dalam masa yang sama, Ahmad Maslan bersetuju dengan pandangan mantan Presiden UMNO, Tun Dr Mahathir dalam blognya yang melihat pemilihan pucuk pimpinan PAS kali ini merupakan kemenangan kepada Karpal Singh, dan lebih jelas lagi kemenangan kepada DAP.

"Saya menghormati `sifu' saya tu. Dia memang ada pandangan-pandangan tajam dan menjadi ikutan dan ramai pengikutnya memikirkan perkara yang sama. Pada saya, selain Karpal Singh, DAPlah yang menang.

Tetapi kini kita tumpu, UMNO dan NGO mengharapkan agar kisah-kisah perpaduan itu jangan terhenti hanya kerana 'kumpulan yang begitu rupa' (kumpulan Erdogan) yang memimpin PAS sekarang," ?" ujarnya kepada pihak media selepas mengadakan pertemuan dengan beberapa NGO semalam.

Terdahulu, Ahmad mengadakan pertemuan dengan lima pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bagi mendengar pandangan mereka terhadap situasi politik, ekonomi, sosial dan kebajikan di negara ini yang turut dihadiri Jawatankuasa Pemandu Majlis Perundingan Melayu yang mewakili 165 NGO.

Video Seks : Pas Sepatutnya Ikhlas Cari Kebenaran Bukan Cari Dalih

Posted: 07 Jun 2011 06:45 PM PDT

Pas tidak perlu berdolak dalik berhubung kes video seks yang dikata membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, sebaliknya membantu mencari kebenaran untuk menentukan siapakah pelaku atau pelakon dalam video berkenaan.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, individu yang dituduh terbabit dalam video berkenaan adalah orang yang menawarkan diri untuk menjadi pemimpin negara dan perkara itu bukanlah isu biasa.

"Mengapa hendak berdolak-dalik, hubung kait apa yang dirakam itu adalah perkara kedua, yang pentingnya apa sebenarnya kebenaran dalam kes ini, sama ada ia berlaklu atau tidak kerana yang dituduh menjadi pelakon atau pelaku menawarkan diri menjadi pemimpin negara bukannya orang biasa.

"Pas sepatutnya melihat kepada pengisiannya, kita tengok apa yang berlaku kepada pemimpin IMF, tengok apa yang berlaku kepada pemimpin di Turki, apa bezanya pemimpin yang dikatakan terlibat dalam kes itu," katanya selepas merasmikan Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa video berkenaan tidak boleh menjadi saksi kerana tidak mempunyai mata dan telinga.

Menurutnya, apa yang dilakukan oleh Hadi itu menunjukkan bahawa Pas dengan sengaja cuba menutup isu berkenaan dengan memberi pelbagai alasan dari terus mendapat perhatian terutama di kalangan ahli Pas.

Sementara itu, berhubung dengan Muktamar Pas ke 57 baru-baru ini, Hishammuddin menyifatkan presiden parti itu tidak bercakap mengenai hala tuju Pas tetapi lebih kepada serangan kepada kerajaan dan Barisan Nasional.

"Perkara-perkara yang dibincang sebagai usul nasional oleh Pas merupakan perkara-perkara berbau politik dan peribadi bukannya mengenai hala tuju ada perjuangan parti itu," katanya.

Menurutnyam muktamar seperti itu seharusnya mempunyai sesuatu agenda terutama mengenai parti itu bukannya digunakan untuk memburuk-burukkan mana-mana seperti yang biasa dilakukan dalam setiap ceramah yang dianjurkan. -MediaUMNO.


110 Cerun Bahaya - Syabas

Posted: 07 Jun 2011 06:36 PM PDT

Kuala Lumpur: Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) mengenal pasti 110 cerun yang menempatkan kolam air, rumah pam dan perumahan kuarters pekerja Syabas yang berpotensi mengalami kegagalan cerun.

Ketua Pegawai Eksekutif Syabas Datuk Ruslan Hassan dalam kenyataan media hari ini berkata daripada jumlah itu, 64 telah dikenal pasti sangat kritikal dan berisiko tinggi dan 59 daripadanya telah dibaiki.

Ruslan yang mengadakan tinjauan di tiga lokasi iaitu Kolam Air Taman Bunga Raya, Bukit Beruntung; Rumah Pam Desa Aman Puri, Bandar Sri Damansara dan Kolam Air FRIM Baru Taman Ehsan, Kepong, berkata kerja-kerja pemulihan akan dijalankan dengan segera.

"Bagi memastikan tiada kejadian yang tidak diingini seperti kegagalan cerun yang boleh mengakibatkan impak yang lebih besar, pihak Syabas sentiasa memantau dengan rapi semua cerun-cerun yang menempatkan instalasi-instalasi Syabas mengikut jadual yang ditetapkan," katanya.

Menurut Ruslan selepas mengambil alih pengurusan bekalan air di negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya menerusi penswastaan pada 1 Jan 2005, Syabas telah menukar peraturan bagi kelulusan pembinaan sistem bekalan air kepada pemaju dan memastikan kelulusan untuk membina tangki hanya diberi sekiranya dibina di tempat selamat dan dibuat pemantauan secara menyeluruh.

Ruslan berkata kerja membaiki cerun yang berpotensi menjadi runtuhan yang lebih besar ini dilakukan segera oleh Syabas sebagai kerja kecemasan.

Syabas memohon kepada orang ramai agar terus melaporkan kepada mereka di talian Puspel iaitu di 1 800 88 5252 sekiranya mendapat maklumat tentang fasiliti-fasiliti mereka yang berada dalam keadaan bahaya termasuk kemungkinan berlaku tanah runtuh agar tindakan segera boleh diambil oleh pihak Syabas.

Tun M- Siapa Menang, Siapa Kalah

Posted: 07 Jun 2011 02:25 AM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 07 Jun 2011 11:42 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Penting : Mohon Bantuan Kawan-Kawan 1Malaysia !!!

Posted: 07 Jun 2011 03:13 AM PDT

Satu group fb baru nama Facebooker 1Malaysia telah diwujudkan oleh Panglima semalam.

Sasaran  Panglima ialah untuk mencecah 1 Juta ahli sebelum 13 Julai 2011.

Panglima tahu ia sangat mustahil tetapi jika kita mahu dan berusaha dengan cara yang betul maka 

TIDAK ADA YANG MUSTAHIL DI DUNIA INI.

Kenapa ini penting ? 

Kerana ia bertujuan menghimpunkan semua Facebooker tidak kira fahaman politik mereka serta mazhab dan juga agama.

Ini bertujuan membolehkan sebarang isu isu tidak kira politik, ekonomi, sosial dan agama dibincang dengan syarat berlandaskan fakta bukan auta.

Selama ini kita berada di berlainan groups dan apa kata kali ini kita bersatu dalam satu group terbesar di Malaysia ???

Untuk sertai sila klik sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join  dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2. 

 Terima kasih

Gambar-Gambar Bukti Kehebatan Tamadun Islam Di Pameran Tamadun Islam Terengganu Darul Iman !!!

Posted: 07 Jun 2011 02:43 AM PDT

Pameran Tamadun Islam

laman web rasmi : http://www.dyevent.com/




"Evolusi Keagungan Warisan Dan Kesenian" ditonjolkan sebagai penghargaan yang tiada tolok bandingnya kepada tokoh-tokoh Islam terdahulu yang telah mencipta pelbagai peralatan yang menjadi keagungan warisan dunia. Peralatan yang telah dicipta menjadi asas fungsi kegunaan yang menjadi rujukan ilmiah sehingga ke hari ini. Elemen kesenian ukiran pada setiap peralatan yang dicipta mempunyai nilai yang tidak terhingga dengan maksud yang tersendiri menjadikan setiap hasil ciptaan tersebut "sempurna" dari setiap aspek.

Pameran ini juga khas untuk memartabatkan Tamadun Islam agar tidak dilupa hanyut ditelan zaman. Sesungguhnya"tiada yang terdahulu maka tiada yang sekarang".


Tujuan pameran :

  • Mengetengahkan artifak Islam sebagai material pameran untuk dipertontonkan kepada khalayak agar sinonim dengan arus kemodenan Islam.
  • Memberi kesedaran tentang kepentingan sejarah Islam dalam peradaban manusia sejagat.
  • Membangkitkan semangat keislaman dari sejarah keagungan Islam lampau dengan pengiktibaran dari pameran.
  • Secara tidak langsung sebagai satu dakwah kepada masyarakat umum.
  • Sokongan dari pelbagai pihak dalam memulihara sejarah dan artifak Islam.





Seterusnya gambar-gambar pameran di bawah ini yang disalin dari Facebook Ahmad Khairul (gambar) di sini http://www.facebook.com/

أحمد خيرول


Bahan di bawah diletak di Notes beliau di sini  http://www.facebook.com/notes/

Antara yang dipamerkan ialah bahan peninggalan Rasulullah saw dan Sahabat baginda serta peralatan perang dan perubatan ulama Islam. Termasuklah yang berkaitan dengan Nabi terdahulu dan sejarah Kaabah dan Safa Marwah. Paling menarik keris Kesultanan Melayu Islam kita turut dipamerkan.

Lihat dan azamlah dalam diri kita untuk mencipta kehebatan lebih gemilang dengan izin Allah !








Untuk lagi gambar sila klik link laman rasmi  http://www.dyevent.com/ 


Sebarkan benda baik ini...

Belantan

Posted: 07 Jun 2011 11:30 PM PDT

Belantan


Pok Nik gembira Mat Sabu, ayam laga belaan PAS menang!

Posted: 07 Jun 2011 05:29 AM PDT

Mohd Sabu dikenali ramai sebagai salah seorang yang begitu meminati dan mengkagumi perjuangan Hizbullah di Lubnan dan revolusi Islam Iran sejak dari dulu lagi. Minat, sokongan dan kecenderungan beliau diterjemahkan dengan kerapnya beliau berkunjung ke Lubnan dan Tehran dan seringkali menggunakan contoh perjuangan mereka di dalam ceramahnya.

Namun sedarkah bahawa minat, sokongan dan kecenderungan beliau telah mula bertukar kepada pegangan agama dan aqidah? Tanyalah beliau tentang aqidah ataupun amalan orang Syiah, nescaya beliau akan dapat menghuraikannya dengan panjang lebar dan begitu terperinci. Tanyalah orang-orang syiah di Malaysia nescaya mereka akan menganggap Mohd Sabu adalah sebahagian daripada mereka.

Mungkin atas sebab itulah jarang dilihat beliau solat jamaah bersama-sama. Malah diakui oleh pimpinan peringkat tertinggi bahawa mereka juga tidak pernah melihat beliau solat jamaah bersama (walaupun diimamkan oleh Tn Guru Hj Hadi). Dan yang lebih malang sekali, beliau telah mula menyebarkan fahaman syiah kedalam parti PAS, terutamanya ke atas golongan pemuda. Pernah dilaporkan apabila beliau membawa petugas-petugas Kuala Kedah melawat Thailand, mereka telah berhenti solat dimasjid-masjid yang dikenali ramai sebagai masjid orang syiah di sana.

Mungkin ada yang masih ingat beberapa siri demonstrasi di hadapan kedutaan Amerika Syarikat dan Wisma Denmark sewaktu ketika dahulu. Ingatkah, ada satu golongan syiah yang datang membawa sepanduk dan poster besar Imam Khomeini/Khameini sambil membaca selawat cara Iran dengan lahjah Iran. Dan tahukah bahawa semua itu ditaja oleh Mohd Sabu dan di dalam kelompok tersebut juga terdapat beberapa pemuda PAS daripada Kuala Kedah!

Bukan setakat itu sahaja, malah ahli-ahli perhubungan negeri P.Pinang dan kebanyakan jawatankuasa kawasan di Pulau Pinang juga telah mula diresapi pengaruh syiah. Mereka cukup kagum dengan Mohd Sabu dan syiahnya.

Secara nyata Mohd Sabu telah menggunakan pengaruh dan jawatannya untuk mengembangkan ajaran dan pegangan syiah dikalangan ahli PAS. Sebab itulah tidak hairan kenapa beliau kerap berkunjung ke Lubnan dan Tehran dan seringkali beliau membawa ahli-ahli dan pemuda bersama-samanya. (Kadangkala ahli tertanya-tanya daripada mana mereka memperolehi wang yang banyak untuk kerap berkunjung ketempat tersebut.)

Dan seringkali juga beliau menolak dan mengelak untuk melawat ke Lubnan dan Tehran bersama-sama pimpinan PAS yang lain, kerana mungkin dikhuatiri tembelangnya akan pecah. Suasana ini bukan lagi menjadi rahsia kepada ahli dan pimpinan PAS yang lain. Tidak dapat dinafikan bahawa beliau adalah 'crowd puller' bagi PAS. Ceramah beliau seringkali mendapat sambutan orang ramai, baik ahli PAS mahupun UMNO. Tetapi seringkali juga ceramah beliau menjadi fitnah kepada PAS.

Umum mengetahui, beliau sentiasa nampak hebat dengan gaya bahasa yang kasar dan kesat, kadangkala mencarut dan selalunya mencerca dan memaki pihak lawan sesuka hati. Ramai orang suka (terutamanya ahli PAS) tetapi terlebih ramai yang benci dan meluat (terutamanya dikalangan orang awam dan ahli UMNO). Sebab itulah beliau dilarang berceramah di kebanyakkan tempat yang menjadi kubu kuat UMNO termasuk di dalam beberapa pilihanraya kecil kerana dikhuatiri menjadi fitnah kepada parti dan ramai orang akan lari dari mengundi pembangkang.

Ceramah beliau bukan membawa kepada kesedaran Wai Islam ataupun pembentukan Syakhsiyah Islamiyah tetapi hanya menyemai dan menyubur perasaan benci dan marah kepada mereka-mereka yang sepatutnya menjadi madu kepada PAS.

Kalau hendak mencungkil dan mendedahkan segala cela keperibadian Mohd Sabu, dikhuatiri akan memalukan dan mengaibkan pimpinan jemaah PAS. Cukuplah mengingati kembali peristiwa khalwat beliau sewaktu menjadi ahli Parlimen di Kelantan. Kes tersebut walaupun dibuang oleh Mahkamah Syariah atas sebab-sebab teknikal dan semua orang tahu tentang kebenarannya. Kalau tidak masakan Allahyarham Al-Fadhil Ustaz Fadhil Nor memarahi beliau dan berkata 'pasai apa nak pi cari penyakit'dengan membenarkan perempuan bukan muhrim memasuki bilik hotel beliau?

Beliau seringkali menyarankan jemaah PAS didalam ceramahnya supaya sentiasa hidup sederhana. Tetapi sayangnya beliau sendiri tidak dapat melakukan apa yang disarankannya sendiri. Mungkin boleh bertanyakan beliau tentang rumah banglo di Bukit Merah, sebuah kereta Naza Ria dan sebuah kereta Perdana apakah ini corak hidup sederhana yang dimaksudkan?

Dalam keadaan beliau tidak ada pendapatan tetap, bagaimana mungkin beliau dapat memperolehi kesemuanya itu? Bayangkanlah kehidupan sederhana yang bagaimana beliau akan zahirkan sekiranya PAS memerintah dan beliau adalah salah seorang daripada Menteri Kabinet?? Patutlah beliau menyamakan pimpinan PAS dangan UMNO kerana rupa-rupanya pimpinan PAS yang beliau maksudkan itu adalah diri beliau sendiri!

Adalah menjadi prinsip amalan bagi pimpinan untuk melaksanakan konsep kerahsiaan dan keterbukaan dalam gerak kerja harakah. Ada perkara-perkara yang perlu dirahsiakan daripada pengetahuan umum mahupun ahli parti atas dasar maslahat umum terutamanya hal-hal berkaitan penyusunan dan perancangan. Namun konsep ini seolah-oleh tidak dimengerti oleh Mohd Sabu. Jika tidak masakan maklumat rahsia Parti boleh bocor ke tangan pihak ke tiga.

Beberapa kali dilaporkan orang syiah P.Pinang terlebih dahulu tahu mengenai beberapa keputusan di peringkat pimpinan daripada ahli parti sendiri! Sedarlah bahawa suasana ini amat merbahaya dan menjadi ancaman kepada parti dan gerakan Islam keseluruhannya. Ini menunjukkan wujudnya di dalam barisan saf pimpinan Parti Islam Semalaysia (PAS/PIS) dipengaruhi oleh Syiah, termasuk juga barisan Pemuda di dalam Parti tersebut. Cacian ke atas para sahabat Nabi s.a.w. dilakukan dalam majlis-majlis tertutup mereka.

Sedia umum tahu, apabila ada usaha dari umat Islam untuk diadakan muzakarah bersama untuk menyelesaikan isu Islam, politik dan perkara-perkara untuk penyatuan umat Islam, para pimpinan dan barisan pemuda PAS telah memberi berbagai pandangan dan alasan supaya pertemuan tidak dapat direalisasikan.

Kenapa? Adakah ia di ibaratkan pertembungan diantara fahaman Syiah dan Ahl Al-Sunnah Waljamaah yang sudah tentu puak-puak yang berfahaman Syiah dalam PAS mencuba mengelak sedaya-upaya untuk belakunya muzakarah. Mereka juga mengatakan Islam itu PAS, PAS itu lebih Islam. Fahaman yang di serapkan kedalam permikiran jamaah PAS umpama seperti puak-puak berfahaman Syiah yang mengatakan Al-Quran yang ada sekarang ini tidak tepat berbandingkan dengan kitab-kitab Syiah?

Ketika ditanya kepada salah seorang pemimpin SYIAH di Iran (Misbah al-Yazdi) mengapa kerajaan Iran melarang Ahl al-Sunnah dari membina masjid di Tehran, katanya : "Kami membenarkan pembinaan masjid di Tehran jika dibenarkan pembinaan Husainiyah (tempat ibadat penganut Syi'ah) di Mekah." Kerana itu kerajaan SYIAH Iran melarang para ulama Ahl al-Sunnah dari mengajar di masjid-masjid (walau yang kecil), sekolah-sekolah dan universiti-universiti.

Sesuatu yang tidak dapat dinafikan bahawasanya ketika kebangkitan revolusi Iran, golongan Ahl al-Sunnah merupakan antara yang membantu kebangkitan tersebut kerana mereka ketika itu beranggapan bahawasanya pemerintahan yang hendak ditegakkan oleh Khomeini adalah lebih baik dari pemerintahan Syah Iran. Akan tetapi yang jelas berlaku hari ini adalah sebaliknya. Inilah hasil daripada sangka baik yang diamalkan oleh golongan Ahl al-Sunnah yang tidak mengetahui hakikat ajaran SYIAH.

Tindak-tanduk keperibadian sikap dan cara yang diamalkan puak-puak golongan fanatik PAS banyak dipengaruhi oleh sikap-sikap penganut Syiah. Perhatikan gerak-geri mereka jika berjaya memerintah negeri. Perkara yang akan diutamakan adalah mengambil-alih pentadbiran Masjid, Surau, SAR, Dewan orang ramai dan sebagainya? Kenapa? adakah mereka tergolong dari mereka-mereka yang berfahaman Syiah? Mengapa kepentingan institusi dan umat Islam diporak-perandakan oleh puak-puak golongan PAS?

Adakah amalan ibadat, aqidah orang Islam umumnya tidak setanding dengan orang-orang PAS? Berapa banyak masjid yang telah dibina oleh PAS untuk menegakkan syiar Islam? Adakah sumber tidak mencukupi setelah berpuluh-puluh tahun? Ini boleh diertikan apabila berbalik kepada isu masjid di Iran diatas. Sejarah telah berlaku dengan adanya sembahyang dua imam, sembelihan dan bermacam-macam unsur Syiah yang membawa kepada wujudnya fatwa-fatwa songsang.

Adakah ini cara Ahl Al-Sunnah Waljamaah yang berpandukan Al-Quran dan Sunaah atau fahaman Syiah yang telah meresapi pemikiran, fahaman kebanyakan orang-orang PAS? Nik Aziz juga memberi seribu alasan dan menganggap UMNO sebagai musuh sudah sekian lamanya. Adakah Nik Aziz juga menyokong perjuangan Syiah sepertimana Mat Sabu yang disayanginya?

Tuan Guru Haji Hadi juga turut menolak telah berlaku dua golongan dalam PAS di Terengganu sehingga menjadikan pilihan raya kecil disana sebagai medan untuk menguji kekuasaan masing-masing.

"Itu hanya andaian musuh, oleh kerana musuh dalam keadaan kelam kabut sekarang, jadi pandai-pandailah dia mengadakan sesuatu pada parti lawan, itu memang dah jadi kaedah manusia.

Biarlah lawan nak kata PAS sampai ada dua tiga kumpulan pun namun yang penting kita akan berdepan dengan senang hati," ujarnya.

Siapakah dua golongan yang dimaksudkan itu? Erdogan? Sunah Wal-Jamaah atau SYIAH?Kebanyakan mereka ini berselindung di sebalik jemaah Ahl Al-Sunnah Waljamaah supaya fahaman mereka tidak dihidu dan di cop berfahaman Syiah dimana PAS telah mendidik ahli-ahli mereka supaya menyimpan rahsia. Sebab itulah keburukan dan kesilapan mengenai mereka tidak diumumkan secara terperinci melalui Harakah dan media sealiran dengan mereka.

Kepada bangsa Melayu yang beragama Islam, jemaah Ahl Al-Sunnah Waljamaah, mulalah untuk menentang kebatilan, kepalsuan dan penipuan yang dibawa oleh PAS dan Pakatan Rakyat. Jangan lupa bahawa musuh sebenar umat Islam telah berada didepan mata, cuma ramai yang tidak melihatnya.

Fokus adalah untuk membela dan memperjuangkan nasib agama, bangsa dan negara yang tidak mungkin diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat yang tak tentu arah ini dan selamatkan umat Islam dari di keliru dengan fahaman yang telah dibawa oleh Penganut Ajaran Sesat/Syiah (PAS) ini supaya Islam di muka bumi Malaysia ini terpelihara hendaknya.

Selamat berjuang... Semoga Allah SWT selamatkan umat Islam di Malaysia. InsyaAllah.

Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 07 Jun 2011 11:28 PM PDT

The Unspinners


Helah disebalik pilihanraya Masjid

Posted: 07 Jun 2011 09:29 PM PDT

Sejarah politik lalang PAS

Posted: 07 Jun 2011 07:27 PM PDT

Merumus Muktamar PAS ke 57

Posted: 07 Jun 2011 05:30 PM PDT

Dua laporan polis menyambut pemilihan Mat Sabu

Posted: 07 Jun 2011 06:28 AM PDT

Khalid mesti dengki kat Syabas

Posted: 07 Jun 2011 04:30 AM PDT

Hitam hitam Zambery ... Lagi hitam hati Ngeh

Posted: 07 Jun 2011 02:31 AM PDT

Anwar, an economic sabotageur

Posted: 06 Jun 2011 11:33 PM PDT

sekupangdua

Posted: 07 Jun 2011 11:24 PM PDT

sekupangdua


GREEN LIGHT!!! BERITA BAIK UNTUK PENGEMAR MADE IN CHINA... BOLEH BALUN YOP!

Posted: 07 Jun 2011 03:44 AM PDT

Kaki balun MADE IN CHINA begitu teruja dan bersorak gembira bila VIDEO BALUN Made In China ni pun telah dikatakan oleh PAS bukan boleh jadi Bukti main jalang! Buto ka apo? tak nampak lagi ka apa... dua haramjadah tu buat ngon@#k terang-terang macam tak ada apa berlaku, Video ni lansung tak dipersoalkan kelakuan yang amat dilarang dan di tegah agama Islam dibuat macam tengok VIDEO UPIN IPIN ker? Nuar yang dinafikan tai perbuatan terkutuk lansung tak ambik port oleh PAS. Tak ker patutnya mengutuk keras perbuatan dalam video yang dah pun diSAHkan oleh pelbagai pakar nie? Tidak kah sepatutnya berazam mencari siapa pelaku yang haram jadah tikam Made In China ni dengan pelbagai versi? Tidak kah nak cari siapa yang sebenarnya tukang supply made in chna nie? Tak ker nak tau sapa pulak yang memasang perangkap Video nie? Tak Ker nak terfikir kalau orang yang dalam video ni jadi Pemimpin nombor satu negara apa akan jadi dengan pemerintahannya yang tentu akan terpaksa angguk kalau video ni jadi Barang bukti supaya kena angguk dengan dema? Memang Haram jadah kalau tak terfikir kearah tu, memang buta dan pentingkan KUASA yang dicari dengan kata lain Mampus la dengan Agama!!!
Bagaimanapun ini BERITA BAIK kepada peminat Cucuk Made in China, jangan risau YOP selagi miker kalau ada kemera merakam aksi macam ni masih boleh join PAS kot? Butaler 69 jenis aksi pun... takpa boleh JOIN PAS lagi, nak jadi pemimpin utama pun tak pa. Akai tarak ka bila Hadi awang buat kenyataan yang video ni tak boleh terima sebagai bukti main, lupakan cari punca atau pelaku tetapi fitnah lagi kat UMNO selagi boleh... kalau masak lauk terlebih garam pun salahkan jer UMNO, hehehe dah sampai tahap gaban dema ni di mintak angguk, apa nak jadi  entah ler... kita pun nanti pakat ramai-ramai tengok muka-muka peminat Made in China nie yang akan dikerah sebagai balaci untuk menyokong Si Jubri ni di makamah. Yang penting dema nie keputusan makamah tak penting, apa sekali pun tuhan tak turunkan kebenaran, PAS jer yang kata betul dan salah, belum bicara lagi dah kata siapa yang benar dan slah, senang jer sapa yang member Parti Ajaran Sesat mesti betui punya ler... lantak korang ler nak terlentang, dogie, 69, pumpingstye, blowKerja atau apa style pun.... sekalipun ada rakaman yang full colour atau suara mengerang terjerit-jerit... jangan risau You Are not GUILTY as long as a member Parti Ajaran Sesat, pengumuman Hadi tentunya membuat banyak lagi bapak-bapak Chiken dan product Made in China pecah perut dan bercadang nak join Parti dema nie... 
Apapun terang jelas ler nampaknya lebai-lebai Hijou ni nampaknya udah temgok video Asi Haram Jadah nie, mungkin gak tak berapa puas kot, tu yang kata Green Light tak apa buat macam tu atau pun dalam kolbu meronta-ronta dan berharap ada lagi banyak next episod... kalau boleh kasi colour dan ada bunyi ler baru ngam kot!!! kahak ptuiiiiiiii, busuk punya worang!!!

MERBOK TIMES

Posted: 07 Jun 2011 11:24 PM PDT

MERBOK TIMES


Kerana isteri dingin di ranjang suami ke seberang

Posted: 07 Jun 2011 11:22 PM PDT

Dr Rohaya Mohamed
KUALA LUMPUR: Seorang isteri mesti patuh dan melayan suami seperti 'pelacur kelas pertama' bagi memastikan pasangan mereka tidak terjebak dalam pelbagai gejala tidak sihat, termasuk mencari hiburan di luar, keganasan rumah tangga dan pembuangan bayi.

Malah, kegagalan isteri melayan kehendak seks suami adalah antara punca utama kegagalan rumah tangga apabila pasangan mereka sebaliknya beralih kepada teman wanita, perempuan simpanan serta pelacur bagi mendapatkan kepuasan itu. Peringatan itu disuarakan Naib Presiden Kelab Isteri Taat yang baru ditubuhkan di negara ini, Dr Rohaya Mohamed.

"Tanggungjawab isteri bukan saja untuk memasak, mengemas rumah dan menjadi ibu malah turut membabitkan aspek seksual. Lelaki berkahwin dengan wanita yang menyamai atau jauh lebih bagus daripada pelacur (di ranjang), sudah pasti tidak akan curang.

"Nafsu lelaki jauh lebih besar daripada wanita dan tidak boleh diketepikan. Daripada membiarkan mereka bergelumang dengan dosa, seorang isteri itu harus melakukan apa saja bagi memenuhi keinginan nafsu suami.

"Justeru, tanggungjawab kami adalah untuk membantu isteri menjadi lebih taat kepada suami. Seorang isteri hanya perlu memenuhi empat syarat untuk masuk syurga – menunaikan solat wajib, berpuasa ketika Ramadan, melindungi maruah dirinya serta taatkan suami," katanya selepas majlis pelancaran kelab berkenaan di Kelab Golf Perangsang Templer dekat sini, semalam.

Kelab Isteri Taat mempunyai 1,000 ahli di seluruh dunia termasuk 800 orang di negara ini. Ia ditubuhkan Global Ikhwan Sdn Bhd yang sebelum ini dikaitkan dengan kumpulan al-Arqam. Kelab pertama dilancarkan di Jordan pada 1 Mei lalu, cawangan Malaysia semalam dan diikuti kelab di Jakarta, Indonesia pada 19 Jun depan.

Organisasi syarikat itu juga merancang untuk menubuhkan cawangan kelab sama di Eropah termasuk London dan Rome pada masa depan.

Rohaya berkata, penubuhan kelab itu terbuka kepada semua golongan isteri tanpa mengira kaum dan agama serta menawarkan latihan dan khidmat nasihat termasuk pendidikan seks supaya golongan isteri dapat memberi perkhidmatan terbaik kepada suami masing-masing. -Berita Harian

Hayatilah dengan penuh mendalam Kata-Kata Aluan Ketua UMNO Bahagian Merbok

Posted: 07 Jun 2011 06:41 AM PDT

"Saya ingin menyeru kepada semua ahli-ahliUMNO Bahagian Merbok agar merapatkan barisan dan menghapuskan sikap iri hati, mengadu domba, dengki-mendengki dan cantas-mencantas sesama kita. Di antara kita ibarat carik-carik bulu ayam, bertaut jua akhirnya".

Itu lah kata-kata aluan Ketua UMNO Bahagian Merbok yang tercatat dalam buku Persidangan UMNO Bahagian Merbok 2011 yang diedarkan kepada setiap perwakilan cawangan pada 28hb Mei 2011 di MRSM Merbok.

Kelazimannnya peratus yang membaca Kata-Kata Aluan di dalam buku tersebut amat sedikit sekali malah ada perwakilan yang langsung tidak buka beg yang diberi hanya digantung di tiang seri rumah sehingga tiba mesyuarat tahun hadapan atau menjadi sarang lelabah beranak-pinak.

Jika majoriti perwakilan tidak membacanya kerana sikap iri hati, mengadu domba, dengki-mendengki dan cantas-mencantas tidak berlaku di kalangan mereka sebaliknya berleluasa di peringkat kepimpinan atasan bahagian.

Maka ini bermakna mesej yang dibawa oleh Ketua Bahagian Merbok ini  yang sebenarnya ditujukan pada diri beliau sendiri.

Ada pada siapakah sikap iri hati, mengadu domba, dengki-mendengki dan cantas-mencantas ini?

"Ibarat carik-carik bulu ayam, bertaut jua akhirnya" apa kah bulu ayam sudah bertaut sejak berakhirnya pertandingan bahagian tempohari sehingga hari ini? Atau bulu ayam itu sudah koyak rabak, hancur bochai? apabila usaha-usaha untuk masyarakat oleh Datuk Arzmi Hamid sentiasa dipandang serong dengan penuh dendam dan curiga?

Inilah retorik politik yang cakap tidak serupa bikin. Depan lain belakang lain. Telunjuk lurus kelingking berkait.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 07 Jun 2011 11:23 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Bila PAS di'Rogol' DAP!

Posted: 07 Jun 2011 11:13 PM PDT


Mangsa rogol selalunya akan buat report bila dia dirogol.

Tapi ada mangsa rogol yang tak buat report sebab dia rasa 'sedap'.

Sama macam PAS yang dinodai perjuangan Negara Islam oleh DAP.

Negara Islam bukan jenama tapi ibarat DARA yang patut PAS pertahankan.

Oleh kerana PAS dah takde dara, PAS mula rasa sedap dengan 'mainan' dan 'gentelan' DAP.

Jadi, bila orang kata PAS dah tak suci, tapi PAS dengan bangganya mengaku, memang dah tak suci. Ada aku kisah?

Akibat bangga dan rasa sedap dipermainkan, PAS kini menjaja kesedapan Negara Kebajikan ala Malaysian Malaysia.

Aah....aah....aaaaahhhhh....bunyi raungan PAS menceritakan kesedapan negara kebajikan.

Lepas ni kita takkan dengar SUARA MEMPERTAHANKAN MARUAH, tetapi kita hanya akan dengar kesedapan kisah kamar PERIKATAN SYAITAN.

Kalau dulu PAS menjalangkan orang lain kerana tidak ikut serta perjuangan Negara Islam, kini PAS sendiri telah menyundalkan diri.

Hari ini, pe'rogol' PAS suruh orang lain bertaubat. Tak paham mungkin boleh baca dalam entri sebelum ni.

Dunia dah terbalik.

*Elok la dengan nama PASundal.

KARPAL SINGH GILA 'TAUBAT'

Posted: 07 Jun 2011 10:12 PM PDT


Karpal sudah gila. Gila taubat. Mana-mana musuhnya dia akan suruh taubat.

Bila kalah ber'debat' dengan Tun Mahathir, dia suruh Tun bertaubat. Macam budak kecik

Mungkin itu je perkataan yang Karpal Singh tau.

Haji Hadi sempat ajar bab taubat sebelum Haji Hadi sendiri 'taubat' daripada kapirkan orang atas nama negara Islam.

Dulu pun Karpal Singh suruh 'kawan' dia taubat.



Tapi kawan dia tak taubat-taubat. Yang kawan dia tau, TAU BUAT.

Makin ditegur, kawan Karpal Singh makin ligat. Dulu jantan Melayu, kini betina Cina dia sebat.



Sepatutnya Karpal Singh yang patut taubat.

Banyak sangat bela penjenayah termasuk penjenayah seksual kaki liwat.

Peningkatan Jenayah : Karpal Singh Juga Perlu Bertanggungjawab?

Saya agak tertarik untuk berkongsi sama dengan para pembaca blog saya sebuah rencana yang menarik ditulis oleh wartawan Malaysia-Instinct bernama Satu Hala. Kadangkala kita terlupa, sesungguhnya peningkatan kadar jenayah di negara ini turut disumbangkan oleh para peguam yang menggunakan kemahiran putar belit mereka di kamar mahkamah bagi mempertahankan anak guamannya daripada dijatuhkan hukum bersalah atau diringankan hukuman. Seperti yang kita sedia maklum, penjenayah yang mempunyai wang yang banyak mampu sahaja membayar para peguam terbaik bagi mewakili diri mereka, agar kes yang sedang mereka hadapi itu dapat diselesaikan dengan segera. Soalnya, berapa ramaikan peguam di negara ini benar-benar jujur dengan kerjaya mereka? Atau sebenarnya kerjaya peguam adalah mencari wang ringgit dan upah yang tinggi bagi membela sesiapa sahaja termasuklah perompak, pelacur, pencuri, peliwat, perogol dan pembunuh - janji mereka membayar perkhidmatan guaman mereka dengan harga yang tinggi - keadilan dan kebenaran adalah soal no 2. Baca tulisan menarik di bawah :

1. RASA HAMPIR SEMUA antara kita pasti pernah terbaca dalam akhbar mengenai kes-kes mahkamah di mana tertuduh diwakili peguam bernama Karpal Singh. Yang tertuduh itu mungkin seorang perogol, pengedar dadah (pelanggan pujaan Karpal Singh), pembunuh, peliwat (pelanggan kesayangan terkini Karpal)....dengan kehebatan membelit....Karpal sering kali berjaya memastikan kelompok bermasalah ini bebas...

2. Karpal terkenal sebagai peguam yang menang kes atas sebab-sebab ternikal. Contohnya kalau dalam sesuatu kes ada dadah seberat 5 kilogram dirampas....selepas beberapa bulan dadah itu beratnya tinggal 4.8 kilogram ketika dibawa ke mahkamah....Karpal akan melawan dari segi teknikal iaitu dadah yang asalnya dirampas ialah 5 kilogram...ini 4.8 kilogram...sudah tak sama....

3. Kerap kali Karpal memang kesnya dengan kaedah-kaedah seperti ini. Memang betul dari segi perundangan memang berat dadah boleh dipersoalkan dan pengedarnya perlu dibebaskan atas sebab teknikal. Namun hakikatnya ialah Karpal menggunakan kepakarannya untuk membantu sebegitu banyak sampah masyarakat untuk bebas dan kembali melakukan kemusnahan dalam masyarakat....

4. Untuk mempopularkan diri dan firmanya...Karpal masuk politik sejak muda...dan kemudiannya mempersoalkan kerajaan dan polis mengenai peningkatan kadar jenayah di negara ini dan sebagainya di Parlimen...sedangkan dia pastinya sedar dirinya adalah antara penyumbang terbesar kepada gejala gejala yang dipersoalkannya ....

5. Pernahkah anda terfikir berapa ramai penyangak yang bebas disebabkan Karpal sejak puluhan tahun ini? Mungkin hidup anda atau yang tersayang pernah musnah akibat penyangak yang dibebaskan atas kehebatan Karpal? Memang betul setiap orang yang ditahan memiliki hak untuk mendapatkan keadilan bagi dirinya.....tapi sebagai seorang yang kononnya bertindak sebagai pemimpin masyarakat...apakah Singh ini tidak ada rasa bersalah ketika dia mempertahankan individu-individu yang dia sendiri tahu merupakan penyangak dan penjenayah....peguam biasanya tahu sama anak guam mereka bersalah atau tidak....

6. Dalam kes Anwar Ibrahim umpamanya....Karpal jugak yang memula cakap di Parlimen dan dalam ucapan di hadapan masyarakat bahawa dia memiliki bukti yang kukuh bahawa Anwar adalah peliwat. Tapi kemudian dia tampil mewakili Anwar....sebab Karpal tahu dengan mewakili Anwar....nama dirinya dan nama firma guamanya akan lebih terkenal....lebih terkenal maka lebih ramai pelanggan...lebih ramai pelanggan...lebih banyak duit yang masyukkkkk.....simple aje perkiraan dan lojik di sebalik sikap Karpal Singh...

7. Sebab itu kalau kita lihat sejarah...penglibatan awal Karpal dalam politik ketika dirinya masih muda memperlihatkan Karpal bergaduh dengan hampir semua orang...digantung Parlimen berkali-kali....bergaduh dengan polis dan sebagainya...kalau diamati....semuanya tindakan populis semata-mata....untuk menarik perhatian media terhadap dirinya. Satu Hala amat yakin....sikap Karpal itu bukan untuk mempertahankan rakyat atau sebagainya....tetapi branding diri dan syarikat guamanya...

8. Di mata umum....orang akan ingat Karpal seorang peguam yang terlalu handal kerana kerap membaca 'kehebatannya' bergaduh dengan kerajaan dalam akhbar-akhbar...persepsi itu yang mahu diwujudkan Karpal....dan dia berjaya. Hasilnya...firman guaman Karpal berkembang pesat...politik hanyalah landasan untuk memperkenalkan dirinya. Dan lihatlah kini...anak-anaknya yang juga peguam...Jagdeep dan Gobind pun buat perangai yang sama...asyik bergaduh dalam Parlimen dan Dewan Undangan Negeri.....mereka gunakan formula yang sama....tarik perhatian media ke atas diri mereka....

9. Lama-lama orang akan ingat kedua mereka sebagai peguam yang handal pula...kekeliruan seperti itu mudah berlaku....dan keturunan Karpal Singh mengunakan habis-habisan faktor seperti ini. Dan di sebalik semua itu....hakikat yang kita tidak boleh ketepikan....Karpal Singh dan keturunannya adalah pembela perogol. peliwat, pembunuh dan sebagainya....hasilnya mereka hidup kaya raya dengan mewakili kumpulun penjenayah seperti itu....Sumber Malaysia-Instinct.

Buat-buatlah bertaubat Karpal Singh. Cukuplah kau dah lepaskan banyak penjenayah yang bawa musibat.

Tak pun kau memang lahanat. Lahir-lahir ke dunia dah perangai cilaknat.

*Sing, sing, sing kapal pusing,
 Tun bantai PAS pun kau nak bising,
 Kalau dapat kat Haji Bakhil dah lama kena lesing
 Tapi kau tak kisah sebab Singh is King

PENTING. UNTUK SEBARAN SEMUA BLOG: AGENDA DAP MEMPERTAHANKAN PULAU PINANG!

Posted: 07 Jun 2011 08:12 PM PDT

Dalam sibuk PAS menuduh UMNO sedang 'memperkudakan' agensi-agensi Kerajaan seperti SPR dan JPN, mari kita tengok siapa sebenarnya yang telah menggunakan sistem yang ada.

Sebelum dok sembang panjang, kita tengok FAKTA dahulu (bukannya Fitnah yang sering berada di dada Harakah dan Suara Keadilan).

Demografi Pulau Pinang:



Daripada statistik penduduk, 

Melayu = 42.05%
Cina = 40.92%
India = 9.67%
Lain-lain = 7.37%

PERSOALANNYA, KENAPA PENGUNDI CINA LEBIH RAMAI DARIPADA PENGUNDI MELAYU???


Daripada statistik pengundi,


Melayu = 33.63%
Cina = 55.05%
India = 10.85%
Lain-lain = 0.06% + 0.05% + 0.34%

Hebat gile DAP buat magik. Dalam nak hasut rakyat berhimpun dalam demonstrasi BERSIH 2.0, DAP berjaya men'cina'kan Negeri Pulau Pinang!

Kalau dah pengundi Cina banyak cenggini, 'kompom' DAP tetap berkuasa di Penang.

Kalau dah berjaya daftarkan pengundi sampai kalah bilangan Melayu yang patut jadi majoriti, KENAPA PEMBANGKANG MASIH NAK HASUT RAKYAT BERDEMONSTRASI?


BODOH SANGAT KA PAK LEBAI PAS SAMPAI TAK BOLEH PIKIAQ???

Tak percaya dengan statistik pengundi, anda boleh selidik sendiri dengan data yang terbaru.

Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%


Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%



Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%



Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%



Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%




*Tak lama lagi Penang akan repeat sejarah Singapura. Melayu semakin jadi minoriti walaupun ramai.

KERAJAAN BN 'BAZIR'KAN RM300JUTA DUIT RAKYAT?

Posted: 07 Jun 2011 07:00 PM PDT


Apa nak jadi dengan BN ni asyik mem'bazir'kan duit rakyat je.

Memang betul la cakap pembangkang, kalau bab habiskan duit rakyat bagi kat BN.

Yang terbaru, RM300juta duit rakyat di'bazir'kan begitu sahaja. Banyak tu beb.
RM300 Juta Diperuntukkan Untuk Membina 9,146 Rumah Rakyat Termiskin Tahun Ini


BANGI: Kerajaan menyasar untuk menyediakan 9,146 buah rumah di bawah Program Bantuan Rumah (PBR) untuk rakyat termiskin yang terdiri daripada 5,692 buah rumah bina baru dan 3,454 buah rumah dibaik pulih sebelum hujung tahun ini.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata daripada jumlah itu, sebanyak 1,618 buah rumah bina baru akan dilaksanakan di Semenanjung, 2,345 buah di Sabah dan 1,729 buah di Sarawak.

Bagi rumah baik pulih, ia merangkumi 2,087 buah di Sarawak, 919 buah di Semenanjung dan 449 di Sabah.

Beliau berkata kerajaan memperuntukkan RM300 juta bagi tujuan itu.

"Bagi tahun 2010, sebanyak 6,204 rumah dibina baru dan 10,722 buah dibaik pulih menjadikan jumlah keseluruhan 16,926 buah rumah dilaksanakan," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2010 kepada warga kementerian itu di sini Selasa.

Yang turut hadir di majlis itu ialah Timbalan Menteri, Datuk Joseph Entulu Anak Belaun, Datuk Hasan Malek dan Ketua Setiausaha Datuk Ibrahim Muhammad.

Jelas Mohd Shafie, sehingga 27 Mei tahun ini, kementerian berkenaan telah mewujudkan 548 buah rumah bina baru dan 531 buah rumah baik pulih.

Katanya kerajaan kini menetapkan sasaran 70 peratus untuk melaksanakan rumah baik pulih manakala 30 peratus rumah bina baru yang menjimatkan kos dan masa pembinaannya.

Beliau juga berkata satu siri perbincangan dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) telah diadakan baru-baru ini bagi membolehkan sebahagian masyarakat Orang Asli yang memasuki perkhidmatan awam ditempatkan di pelbagai kementerian danjabatan.

Katanya sebanyak 1,305 jawatan telah diisi oleh Orang Asli dalam sektor awam sehingga 18 April tahun ini, iaitu 80 jawatan dalam kumpulan Pengurusan dan Profesional manakala 1,225 jawatan dalam kumpulan Sokongan.

Menurut Mohd Shafie, Jabatan Kemajuan Orang Asli turut menubuhkan Unit Kerjaya bagi menggalakkan lebih ramai Orang Asli menceburi bidang teknikal, usahawan dan profesional. - BERNAMA
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2011/6/7/mstar_berita/20110607155243&sec=mstar_berita

*PAS tak payahlah nak buat slogan NEGARA BERKEBAJIKAN sebab dari lahir sampai meninggal dunia Kerajaan dah jaga kebajikan rakyat.

GEMPAR! APAKAH ADA AGENDA TERSEMBUNYI DAP?

Posted: 07 Jun 2011 06:00 PM PDT

Macam haram. Nak daftarkan anak pun boleh jadi bahan politik.

Tapi bila aku baca berita ni, tiba-tiba aku terfikir, apakah agenda terbaru DAP untuk menjadikan MALAYSIA sebagai satu identiti bangsa?

Memang tidak dinafikan, subjek BANGSA MALAYSIA adalah perkara yang sering dibincangkan. Walaupun secara umumnya BANGSA MALAYSIA diterima ramai, tetapi dalam apa-apa sistem Kerajaan masih menggunakan kaum sebagai bangsa (Melayu, Cina, India, Bumiputera).

Bila DAP mula nak mainkan sentimen bangsa, otak aku terus terfikir mengenai keadaan yang berlaku di negara jiran kita, Thailand.

Walaupun secara zahirnya kelihatan seperti Abhisit Vejjajiva menentang Thaksin Shinawatra (sekarang ni dah pas baton kepada adiknya Yingluck), sebenarnya pertarungan tersebut adalah diantara 2 keluarga Cina yang gilakan kuasa memerintah bangsa Thai. Kalau korang tak percaya kedua-duanya adalah berbangsa Cina, boleh tengok kat sini.

Abhisit's ancestors are Hakka Chinese of the Yuan (surname) () who moved from Vietnam to Thailand. The family name Vejjajiva was granted by King Rama VI to Abhisit's great-grandfather Dr. Long (หลง), together with Long's father Nai Jinsang (นายจิ๊นแสง), grandfather Nai Pong (นายเป๋ง) and great-grandfather Nai Go (นายก่อ) while Dr. Long was serving as an Army Medical Department sub-lieutenant (รองอำมาตย์ตรี)[29] The Vejjajiva family came to prominence when Dr. Long, then styled Phra Bamrad Naradura, rose to public health minister, and founded the Bamrad Naradura hospital in Nonthaburi. The family name has the meaning, "medical profession."[30]

Thaksin's great-grandfather Seng Sae Khu (surname 丘)was a Hakka Chinese immigrant from Meizhou, Guangdong who arrived in Siam in the 1860s and settled in Chiang Mai in 1908. His eldest son, Chiang Sae Khu, was born in Chanthaburi in 1890 and married a Thai woman, called Saeng Somna. Chiang's eldest son, Sak, adopted the Thai surname Shinawatra ("routinely appropriate action") in 1938 because of the country's anti-Chinese movement and the rest of the family also adopted it.

Bukan 2 orang apek ni je bangsa Cina yang dah jadi PM di Thailand, malah, termasuk Chuan Leekpai dan Samak Sundaravej.
Chuan Leekpai (Thai: ชวน หลีกภัย; RTGS: Chuan Likphai; Chinese: 呂基文; pinyin: Lǚ Jīwén; born July 28, 1938 in Trang) was the Prime Minister of Thailand from September 20, 1992 to May 19, 1995 and again from November 9, 1997 to February 9, 2001. A third-generation Thai Chinese,[1][2]


Samak Sundaravej (June 13, 1935 – November 24, 2009) (Thai: สมัคร สุนทรเวช; RTGS: Samak Suntharawet) was a Thai Chinese politician who briefly served as the Prime Minister of Thailand and Minister of Defense in 2008, as well as the leader of the People's Power Party in 2008.

Maka, agenda DAP yang tiba-tiba ingin menjadi terlalu MALAYSIA ni perlu kita teliti. Adakah mereka ingin menguasi MALAYSIA melalui cara ASIMILASI KAUM sedangkan negara kita telah lama mengamalkan INTEGRASI KAUM. Jika asimilasi kaum berjaya DAP laksanakan, tak hairanlah jika Ahmad Guan Eng akan menjadi Perdana Menteri Malaysia!

*Kesian aku tengok bangsa Thai diperkudakan oleh geng apek berdua ni. Ada yang pakai baju kuning, ada pakai baju merah. Hakikatnya Cina jugak yang untong, bangsa peribumi yang tongong!

BERAPA PERATUS SOKONGAN TERHADAP TOK GURU SEKARANG?

Posted: 07 Jun 2011 05:00 PM PDT

Kalau bulan Mei dah 48%, sekarang ni berapa peratus?


Sokongan terhadap Nik Aziz semakin menurun

Datuk Nik Aziz Nik Mat
Datuk Nik Aziz Nik Mat
Kajian dapati Mustapa, Awang Adek dapat perhatian

KOTA BHARU: Kajian pendapat oleh sebuah syarikat perundingan dan penyelidikan, mendedahkan penerimaan rakyat Kelantan terhadap kepemimpinan Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat, menurun kepada 48.3 peratus, berbanding 76 peratus pada 2006 kerana beberapa faktor, termasuk penentangan rakyat di negeri itu terhadap kerjasama PAS dengan DAP.

Bagaimanapun, kajian oleh Social Matrix Research (SOCMAT) itu mendapati penerimaan rakyat Kelantan terhadap Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed melonjak kepada 31 peratus berbanding enam peratus pada 2006, manakala Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Awang Adek Hussin meningkat kepada sembilan peratus.
Kaji selidik yang dinamakan Tinjauan Kepekaan Penduduk Tentang Kepemimpinan Kelantan 2011 itu dilakukan pada Mac lalu. Kaji selidik sama pernah dilakukan oleh syarikat berkenaan pada 2006.

Penasihat SOCMAT, Dr Khairudin Damhoeri, berkata kaji selidik juga mendapati pemimpin PAS lain seperti Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Husam Musa; Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakub dan Timbalan Pesuruhjaya III PAS Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, gagal mengulangi pencapaian hebat lima tahun lalu, sekali gus menunjukkan kedudukan PAS untuk mempertahankan Kelantan dalam pilihan raya umum akan datang amat getir.

Beliau yang juga pensyarah di sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di Lembah Klang, berkata kaji selidik membabitkan 3,000 responden berumur 21 hingga 102 tahun dan setiap mereka dihubungi sekali lagi untuk pengesahan bagi memastikan integriti hasil kajian.

"Kajian ini tidak memihak kepada sesiapa kerana ia pernah dilakukan pada 2006. Ketika itu kami dapati PAS amat popular dan sukar untuk UMNO mengambil alih kerajaan. Bagaimanapun, kali ini, kaji selidik mendapati Barisan Nasional (BN) sudah mendapat tempat kerana selepas Nik Aziz, populariti adalah kepada Mustapa dan Awang Adek," katanya kepada Berita Harian.
Kajian juga mendapati golongan yang menyukai Nik Aziz adalah yang berusia 51 tahun ke atas dan bawah 30 tahun, manakala Mustapa menerima sokongan mereka yang berusia 30 hingga 50 tahun.

Beliau menegaskan hasil kajian pada 2006 menunjukkan rakyat Kelantan tetap akan memilih PAS walaupun Nik Aziz meletakkan jawatan ketika itu.

"Bagaimanapun, kali ini, jika Nik Aziz meletak jawatan BN dijangka akan kembali merampas Kelantan," katanya.

Ditanya mengenai punca kemerosotan sokongan terhadap Nik Aziz, beliau berkata, rakyat Kelantan belum dapat menerima kerjasama PAS dengan pakatan pembangkang, terutama DAP.

Katanya, sebelum ini PAS melaungkan dasarnya menegak Islam dan menentang pihak yang berkawan dengan kafir, tetapi kini parti itu sendiri sudah berbaik dengan DAP yang jelas menentang Islam.

"Faktor kedua adalah perpecahan dalam PAS berikutan ada kem Erdogan, iaitu kepemimpinan profesional seperti Husam dan Dr Hatta Ramli. Selain itu, ada kumpulan kerajaan perpaduan terdiri daripada Timbalan Presiden PAS, Datuk Nasharuddin Mat Isa dan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustapa Ali serta kumpulan tradisional yang diketuai Mohamad Sabu.

"Penurunan populariti Nik Aziz juga berpunca daripada menantunya, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman dalam kes Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PBMK)," katanya.

Dr Khairudin berkata, isu pelbagai fatwa yang dikeluarkan Nik Aziz, mengelirukan orang Melayu sehingga menyebabkan mereka tidak lagi yakin padanya.

SOCMAT ditubuhkan sebagai badan perunding bebas kepada mana-mana pertubuhan bukan kerajaan (NGO) atau syarikat yang mahu mendapat nasihat serta penyelidikan berhubung isu masyarakat, politik, sosial, ekonomi dan pasaran. Kaji selidik terbaru itu dilaksanakan menerusi temubual di tempat awam, seperti pasar, masjid dan warung makan selama tiga hari bermula 25 hingga 27 Mac lalu.

Dr Khairudin pernah bertugas sebagai perunding bebas di Pusat Kajian Strategik Negeri Kelantan pada 2006 dan melakukan kaji selidik terhadap kepemimpinan Kelantan. Beliau juga ditugaskan melakukan analisis keputusan pilihan raya umum pada 2004 dan 2008 mengikut Parlimen, Dewan Undangan Negeri (DUN) termasuk daerah mengundi dan saluran. Kajian berkenaan membabitkan 6,000 daerah mengundi dan 18,000 saluran mengundi yang mendapat pembiayaan Universiti Tun Abdul Razak (UNIRAZAK).

FAKTA
Keputusan Kaji Selidik Social Matrix Research

  • Datuk Nik Aziz Nik Mat – 48.3 peratus
  • Datuk Seri Mustapa Mohamed – 31.4 peratus
  • Datuk Awang Adek – 9 peratus
  • Datuk Mohd Amar Nik Abdullah – 1.8 peratus
  • Datuk Husam Musa – 1.6 peratus
  • Datuk Mohd Alwi Che Ahmad – 1.3 peratus
  • Datuk Mohd Fatmi Che Salleh – 1.1 peratus

Adakah bila PAS gugurkan slogan negara Islam, rakyat Kelantan semakin sayang pada N.Ajis?

SIAPA YANG KURANG AJAR SANGAT NI?

Posted: 07 Jun 2011 07:00 AM PDT


Macam biasa, PKR tetap nak salahkan UMNO.

Dey Malik Itik!  Kalau dah tak reti nak jadi EXCO Agama, letak jawatanlah. Senang keje kau dengan salahkan pihak lawan! Masjid pun tak pandai nak jaga, ada hati nak buat pilihan raya masjid. Mana lagi penting, jaga kesucian masjid atau pilihan raya yang menggalakkan perpecahan kepada jemaah?

*Inilah rupa Exco Agama yang bagi orang Islam Penang makan babi. Yang tak paham boleh baca di sini.

GEMPAR : COUNTER ATTACK TERHADAP FITNAH HARAKAH!

Posted: 07 Jun 2011 05:00 AM PDT


Mulai semalam, Harakah mula menyebarkan FITNAH bahawa puteri Dato' Najib didakwa akan berkahwin dengan lelaki Kazakhstan.

Hari ini pemimpin PAS mula menyerang YAB PM secara direct. Bagi aku, ianya satu tindakan yang sangat kurang ajar. Sebabnya, lawatan YAB PM adalah kerana urusan rasmi iaitu WORLD ISLAMIC ECONOMIC FORUM. Jika benar YAB PM datang ke sana untuk merisik bagi pihak anaknya, kenapa kerajaan Selangor turut menghantar wakil perempuan Cina ke persidangan Islam? Dah takde jantan muslim lain yang layak. Atau sebab PAS dah jadi Parti Kebajikan, maka setiap event melibatkan Islam, mereka akan hantar DAP sebab lagi Islam dari PAS.



Sebelum dua orang anjing DAP ni nak memekak, satu soalan untuk dua ekor anjing berjanggut....

KE MANA KORANG DUA EKOR MASA ARIFFAHMI GUNA DUIT RAKYAT KELANTAN UNTUK BAWAK BINI DIA YANG JUGA ANAK NIK AZIZ???



Kalau tak dapat jawap soalan ni, tak payah la nak tunjuk jaguh. Pergi Forum Ekonomi Islam pun terpaksa wakilkan DAP.

*Memang betul DAP sedang gantikan PAS!

JOM SEMAK HARGA BARANG!

Posted: 07 Jun 2011 02:11 AM PDT



Alang-alang dah ada portal macam ni, jangan lupa semak harga barang sebelum berbelanja.

http://www.1pengguna.com/pg/videos/play/young_gunz/3362/portal-1malaysia-pengguna-bijak

Berita mengenai portal ni....


Harga barang boleh disemak menerusi portal


2011/06/07

KUALA LUMPUR: Pengguna kini boleh mendapatkan maklumat tentang harga barangan yang dijual di 1,255 premis perniagaan melalui portal 1Malaysia Pengguna Bijak (1MPB) yang akan mengemas kini sebarang perubahan harga secara harian.

Portal itu akan juga dipantau 1,200 pegawai pemantau harga (PPH) dari Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) bagi memastikan peniaga yang mengambil bahagian menjual barangan mereka pada harga yang berpatutan.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata premis yang mengambil bahagian membabitkan 110 pasar raya besar, 404 pasar raya, 360 pasar basah dan 381 Kedai Serbaneka 24 Jam.
Sejumlah 355 jenis barangan di pasar raya besar akan dipantau melalui portal berkenaan, 100 jenis di pasar raya, pasar basah (50 jenis) dan kedai serbaneka (100 jenis), katanya.

"Bagi pasar raya besar, mereka sendiri akan memasukkan data perubahan harga manakala bagi premis-premis lain pegawai PPH akan menjalankan tanggungjawab mereka. Sekiranya ada perubahan harga, maka mereka (pegawai PPH) akan maklumkan menerusi portal ini," katanya selepas melancarkan portal berkenaan di sini, hari ini.

Portal tersebut boleh dilayari di www.1pengguna.com. Antara harga barangan keperluan harian yang dipamerkan pada portal berkenaan ialah barangan keperluan dapur seperti ayam, ikan dan hasil laut, kicap, kunyit dan makanan kering.

Pembangunan fasa pertama portal itu membabitkan kos RM1.4 juta.
Ia adalah saluran alternatif kepada pengguna untuk mendapatkan perbandingan harga semasa selain menjadi saluran untuk membincangkan isu-isu kepenggunaan secara interaktif.

Ismail Sabri berkata, untuk fasa kedua, pemantauan ke atas kedai runcit dan pasar mini akan dimasukkan ke dalam portal berkenaan.

"Untuk fasa kedua, kita tengok dulu maklum balas pengguna daripada portal ini, selepas itu baru kita akan lancarkan fasa kedua dan seterusnya," katanya.

Beliau berkata, pengguna juga boleh membuat aduan kepada Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) menerusi ruang yang disediakan di dalam portal berkenaan.

Untuk rekod, hampir 6,000 aduan telah difailkan pengguna kepada TTPM pada tahun lepas dengan 98 peratus daripadanya berjaya diselesaikan, katanya.

"Sehingga Mei tahun ini, 4,400 aduan dilaporkan kepada TTPM," katanya sambil menambah bahawa ia menunjukkan bahawa kesedaran pengguna mengenai hak mereka semakin meningkat.

Dalam ucapan perasmiannya, Ismail Sabri berkata, pengenalan portal berkenaan adalah bersesuaian dengan trend komunikasi dan penerokaan maklumat pada masa kini.

"Terdapat peningkatan di dalam bilangan pengguna Internet di Malaysia iaitu daripada 15.8 juta pengguna pada tahun 2009 kepada 16.5 juta pada tahun 2010 dan bilangan ini akan terus meningkat dari tahun ke tahun iaitu sehingga 17.5 juta pengguna internet menjelang tahun 2015," katanya.

Ismail Sabri berkata, kewujudan portal berkenaan diharapkan dapat meningkatkan keberkesanan sistem penyampaian di samping merapatkan hubungan kerajaan dengan rakyat.

"Adalah diharapkan melalui pembangunan portal 1Malaysia Pengguna Bijak ini, ianya akan memberikan kemudahan kepada rakyat untuk mendapatkan maklumat awal dan sendiri mengenai perkembangan harga terkini barangan keperluan pengguna di seluruh negara," katanya. - BERNAMA




*Lepas ni korang nak salahkan Kerajaan jugak tak pantau harga barang, tak tau la aku nak cakap apa. Lain la otak pembangkang. Semuanya negatif. Tak boleh berak pun, entah-entah nak salahkan kerajaan jugak! Jadi, gunakanlah kebijaksanaan anda untuk berbelanja.

SALAH GUNA JKKK UNTUK TUJUAN POLITIK.

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT

Makin menjadi-jadi PKR ni. Tu la. dulu selalu salahkan UMNO-BN bab salah guna kuasa ni.

Baru pegang Kerajaan dalam 3 tahun dah macam-macam SALAH GUNA KUASA yang PKR dah buat. Yang terbaru, PKR Sg. Nibong Tebal gunakan JKKK untuk BENGKEL GERAK KERJA PILIHAN RAYA.


http://www.keadilandaily.com/keadilan-ranting-kg-sg-nibong-anjur-bengkel-gerak-kerja-proses-pilihan-raya-5-jun/

Amacam sekarang, siapa yang PERLU DIBERSIHKAN? 


Takkan benda ni pun tak nampak MAT SABU?


Kuman di Putrajaya hang dok skodeng, yang bapak DINOSOUR kat Sg. Nibong takkan tak perasan kot!

*Negara Kebajikan. Kebajikan untuk parti ana sahaja sheikh!

g a R a m a N i s

Posted: 07 Jun 2011 11:23 PM PDT

g a R a m a N i s


Hannah Yeoh Enggan Mengaku Anaknya India?

Posted: 07 Jun 2011 06:20 PM PDT

Hannah Yeoh enggan mengaku anaknya adalah berbangsa India. Malang sungguh nasib orang India di Malaysia. Lebih malang lagi bila suami dapat isteri queen control macam ini. Semua mahu dituruti sebab sayang punya pasal. He..he..he..
Hannah Yeoh adalah ADUN Subang Jaya dari parti baik hati DAP yang memperjuangkan konsep Malaysian Malaysia. Yang jadi masalah orang cerdik dan kaki spin macam ini adalah segala perkara mahu diputarbelit mengikut kepala sendiri.
Mengikut Wikipedia, Bangsa mempunyai dua maksud utama:
1.Jenis manusia daripada satu asal keturunan, contohnya bangsa Melayu. Lihat kaum.

2.Kumpulan manusia dalam satu ikatan tatanegaraan, contohnya bangsa Malaysia.
 
Jadi masalah yang ditimbulkan oleh Hannah Yeoh sebenarnya lebih kepada masalah laki bini. Hannah Yeoh enggan menerima hakikat anaknya berdarah campuran  India kerana peraturan pendaftaran dalam hal sebegini ialah anak perlu mengikut bangsa bapa untuk pendaftaran.
Oleh kerana Hannah malu dia spin dan desak mahu diletakkan ruangan bangsa mengikut tekak sendiri. Ini yang diperjuangkan DAP selama ini untuk me'MALAYSIAN MALAYSIA'kan segala perkara dalam perlembagaan.

Video Klip Gambit Dan Video Seks Anwar

Posted: 07 Jun 2011 01:55 AM PDT

Kekadang kita ini terlalu prejudis dalam menilai sesuatu isu yang berbangkit. Menyoal dan menyalahkan pihak yang benar dan kehadapan mencipta persepsi. Hal sebegini bukan perkara baru contohnya sudah bersepah dan berlambak-lambak.
Antara yang berjaya ialah apabila isu video seks terpapang perlakuan Anwar Ibrahim dan pemain maya mendedahkan dan mengulas mengikut acuan sendiri.
Apa yang Anwar buat ialah mengadakan sidang media dan mengajak rakyat untuk memfokuskan kepada perutnya yang buncit dan struktur tetek yang labuh. Makanya semua rakyat memfokuskan kepada perut Anwar dan bukan pada raut wajah tak bersalahnya.
Ini prejudis.
Disebabkan kebanyakan Ulama dalam PAS mempersoalkan kejadian 'politik jijik' yang didakwanya dibawa oleh pihak kerajaan. Memang cilako. Kewujudan bahan bukti dan terma saksi langsung gagal difahami dengan berkesan.
Berbalik kepada perkara asas, isu video klip yang didakwa berbaur seks dan mengundang rasa meluat rakyat. Klip video yang dinyanyikan oleh penyanyi tempatan dengan gambaran yang akan membawa kepada fantasi masturbasi yang tinggi.
Bagi saya, klip video itu tiada cacat cela dan garapan pengarah adalah membawa kepada pengaliran seni dalam teknik pengarahan dan mengikut lirik lagu yang dipersembahkan. Munculnya klip video itu kita menghentam tanpa mengambil kira dari sudut seni dan suasana gampangan politik semasa.
Apa bezanya pengarah klip video, pelakon video seks Anwar, Ulama syaitan mempermainkan kesucian Islam dan pemimpin yang ada sejarah kotor ditangkap khalwat dalam sejarah moden negara hari ini. Tiada bezanya, kesemuanya mahu mencari nama mengikut selera dan situasi semasa.
Dalam hal sedemikian kita nampak terlalu prejudis. Padahal masalah yang lebih besar dan mampu menjahanamkan institusi negara lagi jelas terpampang.
Tiada bezanya, parti yang kononnya memperjuangkan Islam rupanya selama ini menggunakan islam demi kepentingan politik. Itu saja. Jika seorang yang mahu diangkat pemimpin mempunyai sejarah lampau yang menjijikkan maknanya dunia hari ini penuh dengan kepalsuan. Asalkan boleh berjubah dan menutur sepatah dua kalimah Allah, orang itu seharusnya menjadi teladan kepada yang bawah.
Orang seni hari ini bukan seperti zaman P.Ramlee lagi yang membuat hasil seni dari satu sudut naratif saja. Semuanya akan diambil kira dengan melihat trend ortodok politik semasa.
Sang peliwat pun mahu diangkat sebagai messiah apatah lagi jika kita punyai sejarah moral mengacau isteri orang. Yang akan terus mengikut dan jadikan idola adalah tetap dari rakyat bawahan.
Rakyat yang akan mengikut dan pemimpin yang patut menjadi teladan yang baik.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 07 Jun 2011 11:12 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


TAHNIAH... Mahkamah Terlalu Takut Kepada Pandikutti

Posted: 07 Jun 2011 10:24 PM PDT


Kenyataan Akhbar GAPS

Tindakan anwar yang mahu mengenepikan Hakim kes liwat nya untuk kali ke 3 adalah tindakan yang amat luarbiasa. Ia lebih luar biasa bila Hakim tersebut menangguhkan bicara kes tersebut ke bulan Julai bagi membolehkan Anwar merayu tindakan Hakim yang menolakkan permohonan tersebut.

Perbuatan anwar merupakan salahguna kuasa sistem perundangan dinegara ini. Mengenepikan Hakim tatkala OKT telah dipanggil membela diri setelah prima facie kes telah didapati adalah salahguna kuasa yang melampau oleh OKT.

Kini sistem kehakiman negara sedang diadili. Semakin ramai rakyat melihat kompetensi sistem kehakiman dinegara ini amat nipis apatah lagi bila berhadapan dengan golongan politician elit sebagai OKT.

Hakim-hakim dilihat memberikan layanan yang sangat istimewa bila berhadapan dengan OKT politician elit. OKT ini biasa nya akan diberikan layanan sehabis lembut dalam proses perbicaraan.

Nampaknya Hakim dinegara ini kena belajar dari ketegasan Hakim di Amerika Syarikat yang memberikan layanan yang sama kepada semua OKT. Kes Dominique Strauss Khan Pengarah Urusan IMF adalah kes contoh untuk melihat ketegasan Mahkamah Amerika Syarikat berbanding Mahkamah dinegara ini.

Manakala rakyat marhaen atau mangsa marhaen seperti Saiful Azlan Bukhari langsung tidak dipeduli tentang keadilan untuk mereka ini. Semacam ada 2 set layanan perundangan, 1 untuk OKT politician elit yang sangat istimewa layanan, 2 untuk rakyat marhaen yang langsung tidak dipedulikan nasib mereka.

Masih ada lagi kah masadepan untuk keadilan bagi rakyat marhaen di Malaysia ? Selagi ada politician Zalim selagi itu lah nasib keadilan rakyat terus di bakul sampahkan. Syabas para hakim yang mengikut telunjuk politician Zalim yang berjiwa haiwan ini.


Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

Peniaga Cina Akan Sabotaj Harga Barangan, Bermula Ramadhan Ini.

Posted: 07 Jun 2011 07:24 PM PDT


Sorang kawan aku yang berkerja di syarikat pengeluar gula di shah alam memberitahu aku bahawa, standby la, silap haribulan gula akan naik lagi masa bulan puasa dan menjelang raya ni, katanya, sudah ada ura-ura pemborong gula akan naikan lagi harga gula.

Bangsa apa yang jadi pemborong tu, semua tahu, bangsa cina lah yang banyak menjadi pemborong barangan runcit, gula, tepung, susu, beras dan lain-lain barang keperluan semuanya di monopoli oleh mereka, pernah ada di tempat aku seorang melayu jadi pemborong barangan keperluan asas, tapi terpaksa bungkus, pasal tak tahan dengan permainan harga dari pemborong-pemborong besar cina.

Pada aku, ini sahaja cara untuk bangsa cina mensabotaj ekonomi sekali gus merampas kuasa pentadbiran dari melayu, sifirnya mudah, kerajaan bagilah berapa banyak subsidi pun, selagi pengilang dan pemborong tu berbangsa cina, mereka akan tetap kata berapa subsidi yang kerajaan bagi tu tak cukup, kena ingat segala jenis peniaga dan pemborong ni menjadi ahli dewan perniagaan dan perindustrian cina, kita kena tengok balik, dalam dewan perniagaan cina tu berapa banyak pulak ahli-ahli dap kat dalam tu...? banyak beb...

Kerja mereka di dewan perniagaan dan perindustrian cina senang je, dapat arahan dari dap, mereka naik atau sorokan barang dan mereka akan desak kerajaan untuk naikan harga barang, selagi kerajaan tak ikut cakap depa, depa akan sorok barangan tu (terutama barangan keperluan harian) bila kerajaan dah teruk kena tekan, contoh, gula tak ada stock, minyak masak tak ada stok, dah tentu rakyat akan merungut, nak tak, kerajaan kena jugak lah ikut cakap cina-cina pemborong tu tadi, jadi harga pun di naikan, bila harga barangan naik, dap dan pembangkang akan mainkan pula peranan mereka, pukul canang satu malaysia, kata kerajaan zalim kerana naikan harga barang, so kita yang bodoh ni percaya bulat-bulat cakap pembangkang, tampa kita selidik balik sapa yang main peranan di sebalik kenaikan harga barang tu.

Kalau korang pernah tengok, satu iklan dalam tv yang di terbitkan oleh kementerian perdagangan dalam negeri, mengenai satu pemborong cina menyorokan gula dan akhirnya dia ditangkap, realitinya macam tulah perangai pemborong cina ni.

Fakta Penting Mengenai Bukit Bintang City Centre.

Posted: 07 Jun 2011 05:30 AM PDT

uda holdings mahu memajukan tanah seluas 19.4 hektar
15 syarikat dalam dan luar negara berminat menyertai projek.
pada 7/8 mac 11 syarikat bentang kertas cadangan
2 syarikat asing berminat, salah satunya EICEC syarikat milik kerajaan cina.

SYARAT UTAMA UDA HOLDINGS
uda holdings memiliki kompleks membeli belah dari basement 1 hingga tingkat 5.
uda holdings memiliki semua tempat meletak kereta.
terminal bas yang mempunyai 180 petak dan ia perlu diintergrasikan dengan kemudahan LRT dan monorel.

KEPUTUSAN
uda holdings melantik EICEC untuk membangunkan BBCC.

SYARAT YANG DITETAPKAN UDA HOLDINGS KEPADA EICEC
1) tidak mengenakan bayaran ke atas tanah.
2) GDV tertinggi bagi aset UDA sebanyak RM2.1B
3)pendapatan berulang tertinggi pada kadar RM426J setahun.
4) nisbah tertinggi aset UDA kepada GDV keseluruhan 29%.
5) EICEC menawarkan set tambahan iaitu pusat konvensyen.
6) seterusnya pembiayaan luar ini membawa masuk FDI.

Kalau kita tengok fakta tu, boleh dikatakan uda holdings berkuasa penuh terhadap bangunan tu, maka berpeluang bumiputra untuk berniaga di kawasan segi tiga emas kuala lumpur yang selama ini di monopoli oleh peniaga-peniaga cina.

Apa Yang Tak BERSIHnya Lagi Pilihanraya Kita...

Posted: 07 Jun 2011 01:24 AM PDT


Bersih akan buat perhimpunan pada 9 julai ini, konon di adakan perhimpunan tu atas sebap, pilihanraya di malaysia ni tak bersih... kononnya nye la...

Apa yang tak bersihnya lagi pilihanraya di malaysia ni? pembangkang dapat rampas 5 negeri pun masih kata pilihanraya tak bersih lagi? peti undi transperent pun masih kata tak bersih lagi? ohh depa nak undi pos di hapuskan, kononnya depa kata undi pos tak bersih, banyak penyelewengan, ok aku bagi satu contoh, parlimen teluk kemang, parlimen tu antara pengundi pos terbanyak di malaysia, pasal semua orang tahu, kem tentera banyak kat situ, tapi pkr melalui calonya kamarul bahrin, menang, itu menunjukan yang undi pos tak di pengaruhi oleh bn.

Pembangkang do kata undi pos tak bersih, ok.. boleh sapa-sapa pemimpin pembangkang bagi jaminan dalam bentuk surat sumpah yang mengatakan, kalau pembangkang perintah malaysia, undi pos akan di hapuskan, ada sapa-sapa pemimpin pembangkang berani buat jaminan macam tu, kalau setakat melalak melolong kata nak hapuskan undi pos, baik tak payah, pasal tak ada jaminan kalau pembangkan menang pun, undi pos depa nak mansuhkan.

Apa lagi yang tak bersih dengan pilihanraya di malaysia ni, spr, sebaik sahaja tutup pusat mengundi, rehat setengah jam, kemudia depa terus kira kertas undi tu, jam 7 petang, keputusan tak rasmi kita semua boleh tahu, jam 8 keputusan rasmi kita boleh dapat tau dah, sekurang-kurangnya spr lebih bersih dari jawatankuasa pemilihan pas pusat, yang perap kertas undi semalaman, jadi apa yang tekbersihnya lagi pilihanraya kita.

Dalam facebook, puak pembangkang dok sibok kata polis tak beri keadilan kepada perhimpunan bersih untuk berdemo, keadilan apa yang korang nak? macam mana pulak dengan keadilan bagi pengguna jalan raya, yang terperangkap dalam kesesakan lalu lintas dek kerana perhimpunan bodoh yang korang buat tu? macam mana pulak dengan keadilan untuk peniaga-peniaga di kawasan kaki lima yang terpaksa menutup kedai mereka satu hari kerana takut, barangan mereka di samun oleh penyamun yang berselindung di balik t-shirt bersih tu?

Kalau betul rakyat bersama bersih dan menyokong perhimpunan bersih, pastikan separuh dari pemilih berdaftar bersama-sama berhimpun bersama-sama kamu, jangan ingat yang datang 10 ribu dah gambarkan yang rakyat seluruh malaysia sokong bersih, yang datang tu pasal depa tak ada kerja.

oyabun

Posted: 07 Jun 2011 11:06 PM PDT

oyabun


Hadi tolak pandangan pemikir Anwar?

Posted: 07 Jun 2011 06:51 AM PDT

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, beria-ria benar membela Datuk Seri Anwar Ibrahim, pemimpin PKR, dalam kes kesaksian kesalahan zina.

Kata Abdul Hadi seperti yang dilaporkan sebelum ini :

''Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh dijadikan saksi kerana video ini besi, dia tiada mata dan telinga. Kalau kes khalwat dengan wanita dan lelaki, ada saksi dia, dan yang boleh selesaikan kes ini adalah Syari'at Islam". Jelaslah Abdul Hadi terlalu naïf.

Kata Imam al-Ghazzaliyy: Tengok aktiviti dan keadaan (ahwal), baca tulisan (aqwal ), maka anda akan kenal mereka.

Abdul Hadi yang membela Anwar secara membabi buta dan bersungguh-sungguh ini tidak mengenali Anwar yang sebenar walaupun Abdul Hadi pernah aktif dalam Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), ketika Ahli Parlimen Permatang Pauh itu menjadi Presiden dan intim dalam pakatan pembangkang.

Sebagai pemimpin politik, Abdul Hadi sepatutnya wajib mengenali dan mendalami pemikiran semua pihak sama ada dalam bidang politik, ekonomi, sosial, apatah lagi dalam hal-hal yang menyangkut agama. Dalam kes video lucah yang dikatakan membabitkan Anwar itu, Abdul Hadi mahukan empat saksi seperti yang disebut dalam al-Quran. Ini adalah wajar.

Tetapi kita ingin menyoal, ''Pernahkah Abdul Hadi bertanya kepada Anwar tentang pendiriannya mengenai keperluan kepada empat saksi dalam kes zina?

''Atau pernahkah Abdul Hadi, membaca sebuah buku terbitan MEGC-IKD yang bertajuk: 'Hukum Barat Pun Islam', yang diterbitkan pada tahun 2006 itu?.''

Untuk rekod, MEGC adalah sekutu rapat IKD yang ditubuhkan oleh Anwar sebagai badan pemikirnya pada tahun 80-an . Bagi memudahkan Abdul Hadi ( dan juga orang lain) di perturunkan sebahagian petikan dalam muka surat 30 buku tersebut iaitu, antara lain mencatatkan;

''Ambil jenayah zina sebagai analisa ( sebenarnya analisis) dalam surah al-Nisa' (4:15), Allah menetapkan empat orang saksi bagi perbuatan jenayah zina sebagai beban pembuktian.

''Darjah pembuktian sebegini memerlukan prosedur yang teliti sebelum dapat dilaksanakan dengan berkesan. Apakah beban pembuktian moden tidak diambil kira keberkesanannya dalam pembuktian?

''Dengan masyarakat membangun bersama ilmu dan teknologi, sudah terbukti banyak kes dapat diselesaikan dengan licin tanpa merujuk kepada kuantiti saksi tertentu.''

Apa pendapat Abdul Hadi berhubung pandangan tersebut? Pemikir Anwar sendiri mahu bukti daripada bahan pembuktian moden.

Berdasarkan kepada kenyataan dan pegangan serta kehendak kumpulan ini, seperti dalam petikan di atas, maka DNA dan rakaman video adalah sah sebagai pembuktian dalam kes jenayah seperti liwat dan zina di mahkamah sivil dan syariah.

Namun dalam kes-kes terpilih yang melibatkan pihak pembangkang, mereka tidak mahu pula kepada bukti-bukti saintifik ini dan berkeras mahu kepada empat saksi yang adil dalam kes zina.

Satu contoh lain ialah terlalu amat pelik bila mana mereka mahu kepada hukum qazaf akan tetapi menolak hukum meminum khamar (arak), pada hal kedua-duanya melibatkan hukuman rotan.

Di mana pendirian mereka dan anda yang sebenar, ia kerana pada satu keadaan mereka menolak hukum Islam tetapi dalam keadaan tertentu mahu pula hukum Islam apabila ia dilihat dapat memenuhi kepentingan diri. Inikah makna maqosid syariah?

Apa yang dipaparkan dalam buku keluaran MEGC-IKD jelas mencerminkan pendirian kumpulan Anwar melalui IKD yang menjadi badan pemikirnya, yang mahu bukti ilmiah dan saintifik boleh dijadikan bahan bukti dalam kes zina di mahkamah.

Sebaliknya, Abdul Hadi pula berkeras mahu empat saksi, oleh itu mana satu yang Anwar hendak pilih? Beristiqimah dengan pendirian kumpulan pemikirnya sendiri atau kalah dengan mengikut fikiran dan pendapat kumpulan lain, seperti pendapat Abdul Hadi itu?

Satu soalan lagi kepada Abdul Hadi dan juga Dewan Muslimat Pas, jika ada seorang muslimah Pas yang dicabul kehormatannya dan peristiwa tersebut terakam dalam alat perakam moden seperti CCTV atau yang lain, apakah Abdul Hadi dan Dewan Muslimat Pas mahu 'besi yang tidak boleh bercakap' ini sebagai bahan yang boleh dijadikan bukti dalam perbicaraan?

Dan soalan terakhir kepada Abdul Hadi, jika pakatan pembangkang 'berjaya' menubuhkan Kerajaan Pusat; yang mana satu cara pembuktian zina yang hendak dipakai: Pendapat anda atau pendapat Anwar? Ingatkah lagi anda, dalam majlis pertemuan pimpinan Pas yang dipimpin anda, dengan bekas pimpinan ABIM beberapa waktu dulu di Bangi, seorang bekas pimpinan paling tinggi ABIM, memberitau majlis dengan katanya:'' ana (saya) kenal makhluk ini ( yang dirujuk kepada Anwar ).

Kesimpulannya, seperti yang tertulis dalam petikan buku tersebut, kumpulan pemikir Anwar memperjuangkan dengan bersungguh-sungguh, supaya masyarakat dapat menerima bukti ilmiah dan saintifik, boleh dijadikan sebagai bahan bukti dalam kes jenayah zina menggantikan empat orang saksi.

Cara ini, kata mereka, akan dapat menyelesaikan dengan licin kes-kes jenayah syariah tanpa perlu merujuk kepada prosedur syariat. Abdul Hadi pula berkata, kes ini yakni jenayah syariah atau kes Anwar khususnya, dapat diselesaikan dengan syariat. Bagaimana Hadi?.

Wasabi Oyabun..

AZLI SHUKRI

Posted: 07 Jun 2011 11:06 PM PDT

AZLI SHUKRI


Isu Negara Berkebajikan : Tolong Rotan Kami!

Posted: 07 Jun 2011 08:01 PM PDT

Sehingga hari ini, saya terus menunggu dan menunggu, apakah Haji Hadi akan membentangkan tafsiran Negara Berkebajikan yang dilaung-laungkan oleh beliau dalam Muktamar PAS baru-baru ini. Mana blueprint Negara Berkebajikan PAS yang hendak ditawarkan kepada rakyat, ahli PAS bukan bodoh seperti dulu lagi. Kita mahu lihat, apakah al-Quran dan as-Sunnah diletakkan sebagai sumber perundangan tertinggi dalam Negara Berkebajikan yang dinyatakan oleh Haji Hadi dalam ucapan dasarnya tempoh hari. Hakikatnya, dasar PAS yang semakin berubah itu sudah dapat dihidu tatkala mereka mempromosikan slogan "PAS for All" dan bukan "Islam for All".

Dan sekarang - para penceramah PAS menjadi kelam-kabut untuk menjawab dan memberi penerangan berhubung Negara Berkebajikan, soalan mereka mudah - apakah Negara Berkebajikan sama maknanya dengan Negara Islam? Apakah ciri-ciri Negara Berkebajikan yang diilhamkan oleh PAS itu sama dengan ciri-ciri sebuah Negara Islam? Jika sama, mengapa tidak digunakan sahaja Negara Islam? Islam di Malaysia bukanlah seperti mana Islam yang baru muncul di kota Mekkah yang memerlukan kaedah bersembunyi-sembunyi bagi menggerakkan dakwah, Islam di Malaysia adalah kuat, apatah lagi PAS sudah mendapat sokongan orang ramai - perlu apa ditakuti bagi mengisytiharkan bahawa PAS mahukan sebuah Negara Islam.

Sejijik-jijik Tun Mahathir pada pandangan PAS, beliau tetap berani mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam - malangnya pemimpin PAS yang dikatakan beriman tahap tinggi - terketar-ketar untuk menyatakan pendirian mereka, bahawa "Kami Mahu Negara Islam" - sekiranya para pemimpin PAS memberi alasan bahawa mereka tidak mahu menggunakan istilah "Negara Islam" kerana mahu berdakwah secara senyap-senyap kepada kaum bukan Islam, maka mengapa tidak sahaja dibuang perkataan "Islam" itu daripada nama parti agar lebih mudah meraih sokongan rakyat bukan Islam seperti mana yang dilakukan oleh UMNO puluhan tahun! Tukar sahaja nama parti daripada Parti Islam Se-Malaysia kepada Parti Berkebajikan Se-Malaysia (PABES) bukankah itu lebih mudah mendapat sokongan DAP dan orang Cina?

Di sisi lain pula, ada juga yang bertanya, apakah Majlis Syura Ulama PAS sudah membuat keputusan muktamad dalam isu pertukaran perjuangan PAS daripada Negara Islam kepada Negara Berkebajikan? Jika belum, maknaya Haji Hadi memandai-mandai mengubah dasar perjuangan PAS. Sudahkah Dewan Ulama PAS dan Majlis Syura Ulama PAS membuat ketetapan dalam isu yang sangat besar ini? Benarkah al-Quran hanya menyuruh umatnya menegakkan Negara Berkebajikan dan bukan Negara Islam? Mana ketetapan daripada Majlis Syura Ulama PAS? - jawapanya tiada! Kita semua ditipu hidup-hidup oleh PAS selama ini, sia-sia sahaja ahli-ahli PAS yang menderma setiap kali adanya ceramah parti tersebut, bukan negara Islam yang mereka dapat, tetapi negara Berkebajikan pula yang datang! Baca di sini...

Isu Negara Berkebajikan : Pengorbanan Ibrahim Libya Yang Sia-sia

Posted: 07 Jun 2011 08:17 AM PDT

Sangat tepat huraian dan penjelasan daripada YB Zulkifli Nordin di bawah ini - penubuhan negara berkebajikan yang dilaung-laungkan oleh Haji Hadi baru-baru ini merupakan satu penghinaan kepada para mujahiddin dan syuhada yang selama ini berjuang bersama-sama dengan PAS, kononnya mahu menegakkan negara Islam - nampaknya darah Ibrahim Libya yang didakwa mati syahid itu mungkin sia-sia. Baca tulisan terbaik Zulkifli Nordin di bawah :

"Over my dead body" kata Karpal Singh bila mengutuk PAS kerana mahu menubuhkan Negara Islam dan melaksanakan undang-undang Islam. Maka bertempiklah para mujahidin dan bakal syuhada didalam PAS menghentam dan memaki hamun Karpal Singh & DAP sehingga nak terbalik si punjabi tak berturban tu! Malah ada yang sanggup mati syahid untuk menentang Pengerusi DAP ini!

Belum pun mati si Karpal Singh, tau-tau Presiden Parti Islam SeMalaysia PAS mengisytiharkan pada hari Ahad 03 Rejab/ 06 Jun lepas bahawa PAS tidak akan memperjuangkan lagi penubuhan Negara Islam dengan fatwa "negara Islam tidak ada dalam Al Quran!!!".

Tentu tidur Karpal Singh nyenyak penuh dengkuran puas, pasti Kitsiang tersengeh meleret macam Anwar tengok China-doll melihat pendirian PAS yang terkulai kini. Tidak cukup dengan pemimpin PAS mengisytiharkan sanggup mati mempertahankan Karpal, kini PAS sudah sanggup mematikan perjuangan mendirikan sebuah Daulah Islamiyyah. Ini tidak ada bukti lain selain membuktikan bahawa cengkaman DAP sudah lengkap bukan sahaja keatas PKR, malah kini keatas PAS!!!

Apa yang menyedihkan teman ialah fatwa terbaru Ustadz Hadi ini sangat menghina para syuhada', mujahidin dan pejuang-pejuang PAS terdahulu yang bukan sahaja berkorban harta benda dan keringat peluh, malah ada yang membayar dengan nyawa demi mencapai impian Amanat Hadi untuk menubuhkan sebuah negara Islam. Ramai yang terpengaruh dengan Amanat Hadi sehingga ada yang mengkafirkan UMNO dan orang Melayu yang didakwa kononnya menolak penubuhan sebuah Negara Islam.

Akibat daripada Amanat Negara Islam Hadi ini, maka muncullah isu solat jemaah dua imam, pemboikotan kenduri walaupun dikalangan sanak-saudara, putus hubungan ahli keluarga, suami isteri ada yang bercerai berai, anak-anak kehilangan ibu bapa akibat dirasuk fahaman penubuhan Negara Islam melalui Amanat Hadi ini. Teman melihat sendiri orang kampung teman yang walaupun hidup kais pagi makan semalam, kais petang makan minggu lepas, tapi sanggup belanja duit untuk buat frame Amanat Hadi yang nak menubuhkan sebuah negara Islam. Rupanya 3o tahun pengorbanan mereka semua selama ini sia-sia, perjuangan yang mereka sokong selama ini tidak ada dalam Al Quran pun!!!

Dan persoalan besar ialah: adakah perjuangan orang saperti Ustadz Ibrahim Libya selama ini sia-sia; sedangkan beliau difatwakan mati syahid kerana memperjuangkan sebuah Negara Islam, demi memenuhi Amanat Hadi tersebut. Pada teman, fatwa terbaru bahawa "perjuangan menubuhkan Negara Islam tidak ada dalam Al Quran" adalah satu penghinaan besar terhadap Assyahid Ustadz Ibrahim Libya dan para syuhada' yang lain!!!

Kalau ikut logik fatwa terbaru Ustadz Hadi itu, maka Negara Islam Madinah yang ditubuh oleh Rasulullah saw juga tidak ikut Al Quran lah jugak agaknya yop! Malah kalau ikut fatwa terbaru ini, PAS perlu ubah namanya kerana nama Parti Islam SeMalaysia pun tiada dalam Al Quran yop! Mungkin elok PAS tukar ke nama Parti Anwarinas Sejati aje yop!

Padanlah Rasulullah saw berpesan kepada kita, kelak kamu nanti akan diratah oleh kafir kerana walaupun kamu besar dan ramai, tetapi kamu terkena penyakit hubbud dunya wakarohiyatul maut - terlalu cintakan dunia, dan takut mati!!! Na'uzubillah min zalik!

Teman tahu dan cukup yakin ramai ahli akar umbi PAS yang terkejut dengan perubahan dasar perjuangan PAS ini. Ramai juga yang menghubungi teman melahirkan perasaan sedih dan dukacita mereka. Kepada para ahli akar umbi PAS, inilah harga yang perlu dibayar oleh PAS demi memenuhi nafsu seorang manusia yang ditabal isterinya sebagai anugerah tuhan. Teman pernah sebut perkara ini; jika PAS berterusan mahu bergayut kepada Anwar, PAS akan terpaksa membayar harga yang mahal. Cuma teman tak sangka ianya berlaku begitu cepat.

Dalam keadaan DAP bukan sahaja masih kekal dengan prinsip perjuangannya Malaysian Malaysia, perjuangan mahu menyamatarafkan semua agama dan kaum dalam negara ini, malah makin bertambah cauvinis, rasis dan biaDAP; tau-tau PAS pulak yang bukan sahaja tumPAS dan gagal mempertahankan prinsip perjuangannya untuk mendaulatkan sebuah Daulah Islamiyyah; malah menghalalkan tindakan mematikan perjuangan menubuhkan sebuah Negara Islam atas fatwa "ianya tidak ada dalam Al Quran!!!". Na'uzubillah min zalik! Moga ALLAH mengampuni kita semua.

Mungkin selepas ini para kuffar dan muysrik akan berebut mengundi PAS. Mungkin selepas ini para kaafirun dan musyrikun akan berasak-asak memangkah calon-calon PAS menjadi Yang Berhormat. Mungkin selepas ini para penghalal khinzir ini akan menobatkan kepimpinan PAS ke Putrajaya bersama Anwar, Karpal & Kitsiang. Mungkin selepas ini para taukeh judi & arak akan turut sama memenuhi tabung jihad PAS demi membiayai perjuangan negara kebajikan PAS. Tetapi apa guna itu semua jika prinsip tergadai, aqidah berkecai, perjuangan bersepai!!! Bolehkah para kuffar, musyrik, penghalal khinzir ini membantu kita dihadapan ALLAH nanti?!

Pesan teman kepada para ahli akar umbi PAS, suara majoriti bisu selama ini, bangkitlah mempertahankan PAS. Janganlah dikorbankan perjuangan PAS semata-mata kerana kilauan palsu Putrajaya. Kalau dahulu UMNO dikafirkan kerana kononnya tidak menerima Negara Islam, bagaimana pula dengan dakwaan pemimpin PAS sendiri yang memfatwakan Negara Islam tidak ada dalam Al Quran? Tepuk dada tanyalah iman masing-masing yop.

Dari ALLAH kita datang, kepada ALLAH kita kembali. Semoga ALLAH memberikan kita semua hidayah dan istiqamah, dan memberi petunjuk kepada kaum yang perlu diberikan petunjuk. Amin.

Adios amigos, grasias senorita.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
05 Rejab 1432
07 Jun 2011

Tanpa al-Quran dan as-Sunnah Sebagai Sumber Tertinggi, Negara Berkebajikan PAS Tiada Makna!

Posted: 07 Jun 2011 12:40 AM PDT

Elok benar cadangan daripada Mufti Perlis kepada Haji Hadi, agar PAS segera membentangkan konsep negara berkebajikan yang dilaung-laungkan dalam muktamar mereka baru-baru ini. Sekiranya dalam konsep negara berkebajikan yang dicadangkan oleh PAS itu tidak meletakkan al-Quran dan Hadis sebagai sumber perundangan tertinggi - maka, eloklah PAS tukar sahaja nama parti mereka menjadi Parti Kebajikan Nasional (PKN), itu lebih kelihatan amanah dan jujur dengan rakyat. Jangan diulangi pembohongan kononnya mahu menegakkan negara Islam dan hukum Hudud - semua itu dijadikan retorik politik yang penuh dengan tipu daya dan ketidakjujuran. Tiada maknanya PAS menawarkan negara berkebajikan, sekiranya al-Quran dan as-Sunnah tidak diletakkan sebagai sistem perundangan tertinggi negara. Tanpa menjadikan al-Quran dan as-Sunnah sebagai asas pembentukan negara berkebajikan, maka negara tersebut sama sahaja dengan negara kebajikan yang dicanang oleh kaum kuffar yang lain. Wallahualam. Baca berita di bawah :

KUALA LUMPUR, 7 Jun — Mufti Perlis Dr Juanda Jaya mahu PAS segera mengadakan jawatankuasa pemandu bagi menggubal konsep negara kebajikan yang digariskan oleh presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam ucapan dasar muktamar parti itu Jumaat lalu. Tokoh agama negeri utara Semenanjung ini berkata, butiran terperinci perlu bagi kebanyakan pihak khususnya mereka atas pagar dan profesional Muslim dan bukan Muslim menilai agenda PAS. "Jawatankuasa ini perlu terdiri daripada profesional, ulama bebas, ahli politik terulung dan negarawan dan perlu bersidang dan keluarkan segera pelan rangka.

"Ini penting agar mereka di atas pagar, mereka yang tidak memihak mana-mana parti, profesional Muslim dan bukan Muslim boleh tertarik dengan agenda PAS," katanya dalam kenyataan SMS mengenai agenda negara berkebajikan yang diketengahkan oleh Hadi Jumaat lalu. Juanda berkata ruang demokrasi yang ada mesti dijadikan ruang terbaik untuk menyuburkan keadilan, kesejahteraan, keselamatan untuk semua.

Kepimpinan Umno-BN termasuk Datuk Seri Najib Razak dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan pihaknya sudah pun melaksanakan dasar negara berkebajikan. Dalam ucapan dasarnya, Hadi membentangkan dasar pihaknya bersama komponen Pakatan Rakyat untuk mewujudkan asas negara berkebajikan - pengurusan yang menurutunya tidak akan membebankan rakyat sama sekali.

Ucapan Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu yang bertemakan "Membangun Negara Berkebajikan", dilihat kali pertama meletakkan komponen pengurusan dan pentadbiran ekonomi secara menyeluruh lagi terperinci. Ucapan-ucapan lalu lebih berkisar pada soal agama dan sosial. Hadi menegaskan, dalam negara berkebajikan, kerajaan mengambil tanggungjawab dalam perkara yang menjadi rukun hidup, keperluan asasi kemudahan asas, makanan, pakaian, tempat tinggal, kesihatan, pendidikan dan lain-lain.

Oleh itu katanya, PAS wajib menghapuskan budaya mendapat hasil secara membebankan rakyat yang menjadi amalan kerajaan Umno-BN sehingga mengambil kesempatan mendapat hasil melalui rukun hidup rakyat. Hadi juga memberitahu, rakyat yang berniaga pula terpaksa berdepan dengan kerajaan yang berniaga.

"Kerajaan yang berniaga menerusi GLC pula, mengagihkan keuntungan kepada pemegang saham kroni tertentu manakala kerugian perniagaan pula ditanggung oleh kerajaan, yang akhirnya dibebankan kepada rakyat menerusi sistem cukai yang menekan mata pencarian hidup rakyat jelata. "Akhirnya GLC ini akan hilang daya saingnya kerana sentiasa menerima bantuan dari kerajaan," kata beliau.

Hadi menjelaskan, PAS percaya bahawa perolehan pendapatan negara bukannya dengan cara membebankan rakyat dengan kaedah menaikkan cukai atau menyebabkan kenaikan harga barangan keperluan. "PAS yakin bahawa keadilan sosial yang berteraskan kebajikan kepada rakyat dan amalan yang adil membawa berkat yang mengembangkan hasil negara," kata beliau lagi.

Hadi, yang juga bekas menteri besar Terengganu berkata, PAS telah melaksanakan sebahagian daripada konsep negara berkebajikan di negeri yang diperintahnya, mengikut kemampuan dan bidang kuasa yang ada di Kelantan dan Kedah, pernah di Terengganu dan Perak dan memperkenalkan di negeri PAS menyertai kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor dan Pulau Pinang. Katanya, PAS bersama Pakatan Rakyat telah memperkenalkan konsep negara berkebajikan melalui Buku Jingga yang dilancarkan Disember lalu. Manifesto PAS ketika pilihan raya umum 2008 juga bertemakan negara kebajikan.

PISAU.NET

Posted: 07 Jun 2011 09:32 PM PDT

PISAU.NET


Gambar Lucah Dalam Masjid? Pilihanraya Negeri Pulau Pinang?

Posted: 07 Jun 2011 05:30 PM PDT


Cakap cakap kalangan blogger mengenai plan negeri negeri pakatan untuk mengadakan pilihanraya negeri lebih awal dijangka bulan Julai :klik sini daripada PRU13 sebenarnya sedang dalam proses pembikinan.Mesyuarat penyelarasan dan strategi yang diadakan di Port Dikson baru baru turut mengariskan plan gerak gempur di kawasan kubu kuat Umno di negeri negeri yang diperintah oleh pakatan.


Berdasarkan maklumat yang diterima,black ops dan propaganda ala yahudi hasil didikan CIA (klik sini) sedang giat digerakkan.Buktinya telah berlaku di Seberang Perai Utara.


Plan untuk menjatuhkan kawasan kuat Umno di Parlimen Kepala Batas sedang giat dijalankan.Pelbagai aktiviti pakatan dijalankan di Parlimen ini sejak mereka menjadi kerajaan negeri.


Dari peringat nasional hinggalah kepada ceramah kecil ditumpukan di Kepala Batas,Konvensyen Pakatan,Ekspo Pekerja,Ceramah ceramah saban minggu di adakan disetiap ceruk kawasan parlimen ini.Dalam strategi yang dirangka oleh pakatan sejak 2009.Kawasan yang dianggap kebal seperti Parlimen Kepala Batas harus diberi tumpuan untuk melumpuhkan Umno.Maka setiap aktiviti dan ceramah harus diutamakan dikawasan ini.


Pengundi tegar BN menjadi sasaran,menurut sumber Kepala Batas harus ditumbangkan 'at all cost',begitulah kata kata Lim Guan Eng,beliau berkata jika kawasan ini tumbang maka teori domino pasti akan berlaku membabitkan kawasan DUN lain yang dikuasai Umno di seluruh Seberang Perai dan secara tidak langsung akan menyeberang ke sebelah pulau.


Pisau pernah menulis mengenai kerja jahat yang dilakukan sekumpulan ahli PKR yang menjalankan black ops,merekalah terlibat dalam kerja provokasi terhadap penyokong pakatan untuk membangkitkan kemarahan agar membakar api kebencian terhadap BN.


Membakar dan meruntuhkan bendera,melakukan poster dan risalah berbentuk provokasi kononnya datang daripada BN dan mahu pihak pakatan dilihat sebagai mangsa kerja jahat BN.Modus operandi ini diulang ulang pada setiap kawasan dan pilihanraya.


Baru baru ini,di Sarawak ahli PAS sendiri yang mengedarkan VCD perlakuan seks Anwar dari rumah kerumah.Kononnya untuk meraih simpati sebaliknya PAS kalah dikawasan DUN tersebut:klik sini , kemudian mereka menuduh Umno yang terlibat.


Terkini,perkara yang sama turut berlaku di Masjid At-Takwa di Taman Bertam Indah,Kepala Batas, gambar lucah diedarkan,paling memalukan dan menjijikkan mereka sanggup meletakkan gambar tersebut didalam surah yasin yang disusun rapi untuk dilihat oleh jemaah. Perkara ini jelas cuba meletakkan Umno sebagai sasaran dan sebagai pihak yang jahat .Imej Umno mahu dihancurkan hingga sebegitu rupa.


Jika difikirkan secara logik perlukan Umno di Parlimen Kepala Batas menghancurkan reputasi dikawasan putih.Bodoh sangatkah Umno hingga mahu menjejaskan sokongan rakyat dikawasan sendiri?



Pihak yang membuat dakwaan datangnya daripada PKR dan PAS,kita patut tanya dari mana datangnya gambar lucah tersebut sedangkan masjid dibawah penguasaan mereka.Pintu dan pagar masjid juga dikunci dan dibawah kawalan mereka.Mana mungkin gambar tersebut dapat diselit didalam surah yasin tersusun rapi dalam jumlah yang banyak.


Semuanya dirancang untuk membangkitkan persepsi buruk terhadap Umno dikawasan tersebut.Percayalah selepas ini akan ada majlis anjuran pakatan mengistiharkan segerembolan ahli parti Umno akan keluar parti kononnya tidak bersetuju mengenai tindakan memasukkan gambar lucah ke dalam surah yasin.


Teori domino ini sebenarnya dirancang sebegitu rapi,agar membangkitkan kemarahan rakyat terhadap Umno dan secara langsung untuk menutup mengenai kes video perlakuan seks Anwar.Kemudian bermodalkan kerja jahat ini ,kempen barang naik dan disertakan dengan momentum demo Bersih yang bakal diadakan tidak lama lagi Lim Guan Eng akan mengumumkan pembubaran Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang dalam tahun ini.


Kata kata Lim Guan Eng kepada beberapa Adun "Ini adalah sesi bergambar kita terakhir sebelum pilihanraya" ketika sesi mengambil gambar selepas perasmian Sidang DUN baru baru ini harus diambil perhatian yang serius.


Pisau melihat Umno negeri Pulau Pinang masih selesa,momentum gerak kerja masih perlahan kerana berasakan PRU13 masih lambat lagi.Sedangkan pakatan begitu laju menyediakan jentera mereka dalam keadaan bersiap sedia.


Kita tidak boleh mengambil mudah dengan perancangan yang sedang giat dilakukan oleh Pakatan. Tahukah anda Anwar ke Hong Kong ,Lim Guan Eng ke Singapura dan China untuk mendapatkan dana pilihanraya?



*Nasihat Pisau kepada semua Umno bahagian dan Perhubungan Negeri jangan terlalu selesa dengan keadaan sekarang,bangkit dan bukak mata lihat disekeliling anda apa yang sedang berlaku.


Pisau kata " jangan ambil mudah isu ini,propaganda pakatan dah berjaya,dah ada ura ura ramai nak keluar parti"

Polis Kena Belit Dengan Biawak!

Posted: 07 Jun 2011 05:30 AM PDT


Inilah yang dikatakan putar belit,pembohong .Lim Guan Eng yang semua orang tahu tidak pernah bercakap benar,bohong dan putar belit menjadi nama kedua buat ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang

Rasis chauvanis ultra kiasu sebelum ini memuji tindakan polis yang berjaya menurunkan kadar jenayah sebanyak 27%,ini semua adalah hasil daripada NKRA yang dirancang oleh kerajaan BN.

Baca ucapan Guan Eng pada 22 Mei yang lalu.

Ucapan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng Dalam Mesyuarat Am Tahunan(MAT) DAP Cawangan Air Putih Di Pulau Pinang Pada 5 Petang Ahad 22 Mei 2011.

Menangani Masalah 3C Di Pulau Pinang Ke arah
Kerjasama dan usaha polis membolehkan Pulau Pinang menjadi No 1 di Malaysia dalam penurunan Indeks kadar jenayah sebanyak 27%. Dalam 3 tahun ini, jelas sekali bahawa Pulau Pinang kini Lebih Bersih, Lebih Hijau dan Lebih Selamat.


Baca pula kenyataan Ketua menteri berlidah biawak sekarang

Guan Eng berkata, walau pun Pulau Pinang mencatat penurunan tertinggi dalam indeks kadar jenayah sebanyak 27 peratus tahun lalu, rakyat di negeri itu masih lagi berasa tidak selamat.
Mudah saja,Guan Eng berkata demikian semata mata mahu berlagak sebagai hero rakyat,dengan angkuh menempelak TPM dan pihak Polis .Berubah ubah kenyataan mengikut selera politik.Mana satu yang betul?


Pisau kata " ECK Sdn Bhd direct nego tambun tanah RM76juta apa cerita,projek sudah sangkut tak ikut spec,duit pun sudah makan,apa macam Guan Eng?"

Anwar Rosakkan CCTV! Anda Sokong?

Posted: 06 Jun 2011 11:00 PM PDT


Apa gunanya kita memasang cctv atau perakam untuk memantau keselamatan jika pesalahnya tidak dapat dihukum?

Kita semua sedia maklum,CCTV di pasang di Bank,di pasaraya ,di kilang mahu pun di rumah. Tujuannya adalah untuk merakam kejadian jenayah agar dapat dijadikan bahan bukti untuk mendakwa si pelaku jenayah dimakhamah.

Banyak kes jenayah dibuktikan dengan mengunakan perakam CCTV,kejadian jenayah dirakam,imej dan identiti pelaku dirakam dan dijadikan sebagai bahan bukti untuk pendakwaan dan dihukum bersalah.

Tahukah anda sejak akhir akhir ini perniagaan CCTV meningkat mendadak,pelbagai teknologi terkini diperkenalkan,ada yang boleh mensasarkan imej yang jauh dan ada kamera yang boleh digunakan di dalam keadaan gelap dengan mengunakan teknologi infra merah yang dahulu hanya digunakan oleh pihak tentera.

Malangnya sekarang ini kesemua teknologi dan kes pendakwaan membabitkan bukti yang dirakam sudah tidak boleh diguna pakai lagi. Ini kerana ada pihak yang mempertikaikan kewibawaan teknologi tersebut.Malah ada juga pihak mengunakan dalil agama untuk mengalahkan pembuktian dirakamkan CCTV.

Ada pihak yang sanggup bergaduh walau pun bukti yang dikeluarkan hasil daripada rakaman CCTV dikatakan tidak asli.

Negara ini harus membubarkan undang undang yang mendakwa pesalah dengan mengunakan bukti rakaman CCTV,kesemua itu sudah tidak releven lagi.Sesiapa pun berani menindakkan diri mereka sebagai pelaku didalam rakaman mana mana video.Ia akan dianggap sebagai satu fitnah,Ia akan dianggap sebagai satu konspirasi.

Bayangkan jika seorang perompak yang membunuh ketika merompak sebuah bank,imejnya dirakam tetapi menafikan beliau yang melakukan jenayah tersebut.Katanya ini semua rekayasa pihak polis untuk menjatuhkan maruah perompak tersebut.Boleh dilepaskan perompak tersebut?


Fikirkan anak anda dibunuh atau dianaiya oleh pembantu rumah,imejnya dirakam tetapi si pelaku menafikan beliau melakukan pembunuhan. Anda boleh lepaskan?




Pisau kata "remember the cho cho train,Anwar caught in the middle? tanya Nalla"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 07 Jun 2011 09:22 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


KERJA SULIT DAP LAKNATULLAH ?

Posted: 07 Jun 2011 08:30 PM PDT

PILIHANRAYA MASJID DI PENANG : DAP LAKNATULLAH !

Posted: 07 Jun 2011 06:30 PM PDT

SAF KEPIMPINAN PAS : ULAMAK DAN PROFESIONAL ?

Posted: 07 Jun 2011 11:20 AM PDT

PESAN CUCU ARWAH TUN GHAFAR KEPADA PEMUDA UMNO ?

Posted: 07 Jun 2011 06:41 AM PDT

PAS KENCINGKAN AHLINYA..KAW KAW !

Posted: 07 Jun 2011 05:00 AM PDT

PERJUANGANNYA YANG SIA-SIA..

Posted: 07 Jun 2011 12:10 AM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 07 Jun 2011 09:14 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Gunakan Exco Melayu Rasmi Pesta Coklat Babi

Posted: 06 Jun 2011 07:50 AM PDT



Pada 3-5 Jun 2011, Penang International Chocolate Fair 2011 diadakan di PISA, Pulau Pinang. Beberapa pengunjung beragama Islam terkejut kerana pesta coklat tersebut turut menawarkan beberapa makanan tidak halal termasuklah daging babi. Pesta itu digambarkan sebagai halal bila Abdul Malik Kassim, Pengerusi Jawatankuasa Agama Islam dan Hal Ehwal Pengguna Negeri hadir untuk merasmikan pesta coklat tersebut.

Abdul Malik dipergunakan untuk menipu orang Islam yang lain. Ternyata DAP pandai menggunakan orang Melayu untuk tipu orang Melayu yang lain. Selagi orang Melayu berpecah dan sanggup dipergunakan oleh DAP, selagi itulah DAP akan terus mempermainkan orang Melayu. Coklat babi bukti muslihat DAP untuk perdaya orang Melayu.

JURI RAKYAT

Posted: 07 Jun 2011 07:57 PM PDT

JURI RAKYAT


PAS BERKEBAJIKAN KEPADA DAP DAN PKR

Posted: 06 Jun 2011 07:13 PM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut