Jumaat, 22 Julai 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


JEBAT BERKOKOK

Posted: 21 Jul 2011 01:40 PM PDT

JEBAT BERKOKOK


BerSHit: Ramai-ramai makan taik

Posted: 21 Jul 2011 06:17 AM PDT



Polis kata Mat Sapu terjatuh sendiri semasa Bershit hari tu dan bukan kena langgar dengan kenderaan polis.Kah Kah Kah..Mat Sapu ni memang lawak..apa kelas nak langgar Mat Sapu ye tak...

Polis juga tayangkan video kepada media yang membuktikan polis tidak ganas seperti yang BerShit katakan. Apa lagi yang BerShit nak cakap lepas ni? Tak mau ke cakap polis gunakan meriam masa hari tu? Kah Kah Kah..Polis sekadar guna pistol air bhai..Nuar Berahim punya pistol air lagi merbahaya..Keras macam batu..Kah Kah Kah...

Taik BerShit cakap polis guna gas pemedih mata yang digunakan oleh Israel terhadap Palestin. Boleh menjejaskan paru-paru, sistem pernafasan, penyakit kulit..Kah Kah Kah..Apa punya bangang..Gua yang ada masa tu pun nampak polis sendiri terbatuk-batuk masa kena sembur..Lu ingat polis bangang macam lu, nak kasi mampus dia punya anggota..Kalau nak kencing pun agak-agak bhai..

Lim AeroKit Sial Siang Malam dah suruh Najib pecat pula mana-mana pihak yang dia kata bertindak bodoh masa Bershit hari tu. Kah Kah Kah..hari tu lu orang kecoh kata beratus ribu orang suruh Najib berhenti jadi PM sekarang bila polis dah tunjuk bukti yang dia orang tak ganas masa BerShit lu orang suruh Najib pulak pecat orang..Kah Kah Kah..

Kita minta kerajaan tubuhkan Suruhanjaya Makan Taik untuk kaji BerShit..Kah Kah Kah..

House PK

Posted: 21 Jul 2011 01:40 PM PDT

tun faisal dot com

Posted: 21 Jul 2011 01:18 PM PDT

tun faisal dot com


#BersihStories Polis tipu! Ini video sebenar adegan kejar mengejar polis yang mencederakan Mat Sabu #bersih

Posted: 21 Jul 2011 10:34 AM PDT


Cadangan kita kepada Mat Sabu, lain kali upah orang yang pandai bawa motor dan ada lesen penuh. Kedua, jangan claim kata dikejar polis macam cerita Tokyo Drift; akhirnya kantoi - rupanya cuma jatuh motor :P

#BersihStories - Suhardi mati 2 kali demi REVOLUSI #bersih

Posted: 20 Jul 2011 04:54 PM PDT


Taktik kotor peserta perhimpunan haram Bersih yang tidak patriotik bertujuan untuk memburukkan imej negara dan membakar sentimen rakyat agar menjadikan Kuala Lumpur berdarah seperti Dataran Tahrir.

Teringat waktu pemberontakan di Tunisia, Mesir dan Libya, disiarkan berita bahawa ada ramai yang terbunuh, ada wanita yang dirogol dan ada anak-anak yang terkorban. Mungkin ini semua juga penipuan. Lihat sahaja lakonan Anwar Ibrahim, Mat Sabu dan Suhardi. Jelek dan menjijikkan.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 21 Jul 2011 01:15 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


PANAS!! MAT SABU KANTOI!! PEMBELAAN MAT SABU DARI VIDEO PDRM!!

Posted: 21 Jul 2011 09:59 AM PDT


Kebodohan Mat Sabu sudah sampai kemuncaknya apabila tipu helah dan aksi penipu tersohor abad ini telah dikantoikan oleh pihak PDRM.

Video yang menunjukkan Mat Sabu jatuh tertungging akibat kecuaian 'driver'nya sendiri yang melanggar pembahagi jalan.

Mana ada polis langgar motor? Polis baru nak block, sendiri u-turn, sendiri tertungging ada la.


Dapat rawatan pesakit luar je pun tapi menipu selit skru besar dalam x-ray.

Orang Pakatan Haram mungkin senang Mat Sabu nak perbodohkan, tapi bukan kami rakyat Malaysia yang mempunyai akal.

Kami kenal siapa Mat Sabu, sedangkan kes khalwat pun dia boleh tipu penyokongnya kata dia kena fitnah, setakat kes video polis ni.. apa la sangat ye..

Tadi Mc dah dengar jawapan balas dari pihak Pakatan, yang mengatakan video tu tipu, dan muka Mat Sabu tak nampak dengan jelas. Mereka seolah-olah menuduh polis merakamkan aksi tersebut untuk menafikan tindakan langgar Mat Sabu.

Mc dah kata dah.. puak-puak ni memang pandai pusing. Sedangkan video seks Anwar, terang-terang muka Anwar pun dorang boleh spin.. inikan pulak video aksi stunt Mat Sabu yang rakam dari jauh. Lagi la dorang spin keliling.

Susah sebenarnya nak fahamkan puak lembu Pakatan ni. Kalau lembu betul ada juga harga kalau jual. Tapi kalau jenis lembu Pakatan Ambabiga ni, tak guna langsung.. bangkai hidup saja.

McTheory:
Untuk negara, 1 sen pun tak guna puak ni..

KASI PANAS!! VIDEO YANG WAJIB ANDA SEMUA TENGOK!! - Fathul Bari vs. Dr Asri

Posted: 21 Jul 2011 06:58 AM PDT


Ustaz Fathul ni.. satu kapal dengan Dr Asri. Kiranya dua-dua dari Perlis.. kalau tak salah Mc, mereka berdua agak rapat. Cuma sejak dua menjak ini, Dr Asri ni lebih kearah.. puak pembangkang. Walaupun dulu dia mengaku dia ni pendakwah bebas. Namun.. kita tengok dia pun rasanya kita pun tahu kot..

Namun.. Mai kita tengok Ulama muda UMNO ni, tegur cara Dr Asri.. mai tengok meh..

McTheory:
Muda namun berilmu..

SURAT TERBUKA UNTUK MENTERI KDN, SILA BERI TUNJUK AJAR!!

Posted: 21 Jul 2011 05:43 AM PDT





Memastikan keselamatan negara dan ketenteraman awam sentiasa terjamin dan terpelihara melalui kemantapan tindakan penguatkuasaan undang-undang dan kecekapan pelaksanaan dasar-dasar bagi program-program yang berorientasikan perkhidmatan teras KDN..Tindakan-tindakan pencegahan juga dilaksanakan untuk mempastikan apa jua niat jahat, ancaman musuh dan kacau bilau dapat dibendung


Itu la OBJEKTIF utama kementerian dalam negeri malaysia..tapi apa yang bermain diminda sekarang hanyalah slogan AMARAN sahaja..KDN Terlalu berlembut dalam apa saja kes melibatkan keselamatan negara..jika kita lihat situasi sekarang,sejak zaman Pak Lah lagi pembangkang dilihat cuba memainkan isu sensitif,mengunakan isu pekauman,memburukkan nama negara dimata dunia.merosakkan sistem parlimen yang sedia ada tapi mereka seakan diberikan kuasa dan lesen besar untuk mengulangi perbuatan itu..


Apa menteri KDN buat?kami bukan nak dengar AMARAN tapi kami nak tindakkan TEGAS dikenakan..biarlah sesuai dengan MOTTO KDN Komited Tegas Mesra..Nak bermesra boleh tapi tengok tempat lah,ada masa kita berlembut,ada masa kita tunjukkan ketegasan,bukannya setiap kali isu timbul hanya AMARAN dikeluarkan..Kami bukan nak merendahkan kredibiliti menteri KDN tapi biarlah tindakkan sesuai dengan keadaan sekarang..


Jika kita lihat penghinaan kepada lagu kebangsaan NEGARAKU yang buat oleh seorang pemuda berbangsa cina namewee.seluruh rakyat malaysia mengutuk perbuatan itu..kesudahannya si namewee diberi keistimewaan.malah tiada apa2 tindakkan dikenakan oleh KDN terhadapnya..


Apabila 2 orang pemuda melayu yang didapati bersalah membakar gereja,mereka dikenakan hukuman 5 tahun penjara..Tapi macamna pula dengan remaja nakal berbangsa cina yang menyimbah cat merah dan membaling botol arak di surau?mereka hanya diberi amaran dan memohon maaf secara terbuka..


Adakah ini layanan yang sangat2 istimewa diberikan oleh KDN terhadap mereka.??jika kita lihat perhimpunan BERSIH baru baru ini beribu2 laporan polis dibuat bagi mematahkan perhimpunan tersebut..Rata rata penduduk dimalaysia menyuarakan kebimbangan yang akan terjadi pada 9/07/2011..Adakah akta hasutan akan dikenakan terhadap pemimpin pemimpin pembangkang yang mejadi tulang belakang perhimpunan bersih masih menjadi tanda tanya??sampai sekarang mereka bebas ke sana ke mari membohongi rakyat dan menuduh polis melakukan kekerasan terhadap mereka...sampai bila nak biarkan mereka terus menjatuhkan maruah polis??Pasukan Polis Diraja Malaysia di bawah KDN kami harap menteri KDN dapat membuat sesuatu sebelum menjadi barah..Mencegah lebih baik dari mengubati..


kami sangat berharap MENTERI KESELAMATAN DALAM NEGERI DATO SRI HISHAMUDDIN TUN HUSSIEN dapat membuat sesuatu yang mengejutkan..44x amaran dibuat pun belum tentu si anwar and the company akan tunduk..jadi la menteri dalam negeri yang terbaik.jika anda rasa beban yang di galas cukup berat untuk di pikul lebih baik letak jawatan sahaja.bak kata AYAHANDA TUN MAHATHIR lebih baik kita undur diri dari kita dijatuhkan..Sudah sampai masanya KDN memberi perubahan......

PMK: tegur salah tak tegur pun salah

PANAS!! GAMBAR BERITA MINGGU BERSHIT ASLI!!

Posted: 21 Jul 2011 03:15 AM PDT



Persatuan Jurufoto Media Malaysia (MPPA) membuat laporan polis menafikan dakwaan seorang lelaki bahawa sekeping gambar yang diambil oleh seorang jurufoto Kumpulan New Straits Times pada perhimpunan Bersih 2.0 9 Julai lepas menggunakan teknik 'super impose'.

Laporan itu dibuat oleh Presiden MPPA Mat Salim Shaari di Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras pada pukul 3.30 petang ini.

Dalam laporan itu MPPA mempertahankan keaslian gambar itu dan menafikan dakwaan seorang lelaki dalam laman sosial "Facebook" pada 11 Julai lepas bahawa gambar itu "super imposed."

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu, Mat Salim berkata gambar yang menunjukkan seorang lelaki berbaju putih, berseluar celoreng tentera serta bertopeng seperti hendak melontarkan sesuatu kira-kira pukul 12 tengah hari di hadapan Dataran Maybank yang menjadi gambar muka hadapan akhbar New Sunday Times dan Berita Minggu keesokan harinya, adalah gambar tulen.

Beliau berkata tuduhan lelaki itu yang dianggap liar dan tanpa usul periksa boleh menjejaskan imej MPPA yang dianggotai 400 jurugambar, terutama jurugambar media. Sumber berita ni Mc ambil kat SINI.

Haa.. nak kata apa lagi? Masuk mahkamah la, kalau berani nak buktikan siapa benar, siapa salah..

McTheory:
Puak Pakatan berani ka?

KESIAN KALAU ORANG GILA MEROYAN TAK DILAYAN!!

Posted: 21 Jul 2011 02:08 AM PDT



Kesian betul Mc tengok si bekas MB Perak ni. Dia punya gila nak glamor. Sampai sanggup pakai baju Bershit untuk pergi kekuburan Arwah Dr Lo lo.

Kiranya kalau pakai baju T Bershit tu, memang dia akan jadi popular dikalangan umat manusia yang hadir. Sebab orang lain pergi kerana menghormati arwah, tapi dia ni mengambil kesempatan nak cari publisiti. Apa punya manusia la.



Apa pun, orang kurang siuman macam Nizar ni patut kita layan je la. Biasa la, orang meroyan, memang mentalnya agak sikit kurang betul.

Walaupun kita berbeza ideologi politik, tetapi jika ada kematian tidak kira Pas atau UMNO, orang Islam tetap saudara kita.

Biarlah orang orang itu suka kita atau tidak, yang penting kita ikhlas.

Sempena artikel nak hentam nizar ni ada kena mengena dengan Arwah Dr Lo lo.. apa kata para pembaca sedekahkan Al-Fatihah pada roh si Arwah.

McTheory:
Jangan jadi macam Nizar, dia tak ikhlas tu..

TERKINI!!! SAH TEOH BENG HOCK BUNUH DIRINYA SENDIRI

Posted: 21 Jul 2011 12:32 AM PDT

Terkini..... Setelah bermacam-macam dugaan serta tekanan telah dihadapi oleh SPRM dan Kerajaan Malaysia akibat daripada kematian Teoh Beng Hock, akhirnya di dalam laporan Suruhanjaya Di Raja telah membuat kesimpulan bahawa Teoh Beng Hock sememangnya telah membunuh dirinya sendiri.

Semoga selepas ini, segala FITNAH-FITNAH jahat pembangkang terutamanya DAP akan berhenti. Sekiranya mereka masih tetap tidak berpuas hati, tak tahulah nak caka apa lagi...

Suruhanjaya dapati Beng Hock bunuh diri
21/07/2011 2:42pm

KUALA LUMPUR 21 Julai - Kematian Teoh Beng Hock, pembantu khas seorang anggota Exco kerajaan negeri Selangor dikenal pasti berpunca daripada bunuh diri.

Keputusan mengenai punca kematian Teoh itu terkandung dalam laporan setebal 124 muka surat prosiding Suruhanjaya Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock yang didedahkan kepada umum hari ini.

Beng Hock, 30, setiausaha politik kepada Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah ditemui mati di koridor tingkat lima Plaza Masalam, Shah Alam, Selangor pada 16 Julai 2009 selepas memberi keterangan di pejabat SPRM Selangor yang terletak di tingkat 14, plaza berkenaan. - Bernama

PANAS!! NAMPAKNYA ADA PIHAK YANG NAK KENA HENTAM DENGAN POLIS!!

Posted: 20 Jul 2011 10:32 PM PDT

lembukan rakyat Malaysia..

Mula-mula kita baca apa yang portal keldaiandaily tulis mengenai tuduhan gas pemedih mata yang polis gunakan untuk suraikan perhimpunan haram.

"Pihak polis yang diketuai Ketua Polis Negara perlu menjelaskan secara terpeinci kerana dakwaan ini adalah serius, dari satu sisi ia amat bahaya kepada negara kerana menunjukkan pengaruh Israel yang meresap dalam pasukan PDRM,"


"Kita bimbang Syarikat yang mempunyai kaitan dengan Israel ini kemungkinan turut menerima pakai nasihat dari Apco," ujarnya kepada Keadilandaily.


Latheefa sebelum ini mendedahkan kanister itu mengandungi gas Combined Systems (CS) memuatkan bahan kimia yang berupaya menjejaskan sistem saraf, kecederaan kepada mata, paru-paru dan penyakit kulit.


Kanister jenis yang sama juga pernah diharamkan dalam peperangan mengikut Konvensyen Senjata Kimia pada 1993.


Malah beberapa penduduk palestin pernah terbunuh akibat serangan gas pemedih mata yang sama digunakan tentera Israel.


Menurut Shamsul, beliau juga khuatir kematian Baharudin Ahmad, 59 yang dikatakan meninggal dunia akibat komplikasi jantung semasa serangan FRU di KLCC, berpunca dari serangan gas tersebut.


"Kita menuntut KPN juga menjelaskan secara terpeinci punca kematian Baharudin, kerana pihak polis mengatakan ia disebabkan kompilasi jantung. Apakah kematiannya sebenarnya berpunca dari gas tersebut," ujarnya. Nak baca artikel penuh boleh klik sini

Bawah ni jawapan dari Timbalan Ketua Polis Negara mengenai tuduhan portal Keldaiandaily,

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar hari ini menafikan dakwaan pembangkang bahawa pihaknya menggunakan gas pemedih mata yang sama digunakan tentera Israel ketika perhimpunan haram 9 Julai lepas.


"Jangan mengada-adakan cerita kita (polis) pakai gas CS (Combined Systems) atau apa saja. Kita tak sampai tahap itu. Jangan nak mengada-adakan cerita," katanya kepada pemberita di sini.


Beliau yang ditemui selepas menyaksikan perlawanan ragbi Rujirawongse Cup antara Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Polis Diraja Thailand (RTP), mengulas mengenai laporan portal berita Keadilan Daily hari ini.


Antara lain, laporan itu yang memetik kenyataan beberapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) menggunakan kanister gas pemedih mata daripada jenis yang sama digunakan tentera Israel untuk memerangi rakyat Palestin.


Mengulas lanjut perkara itu, Khalid berkata, beliau akan meneliti laporan portal tersebut sebelum memutuskan tindakan selanjutnya.


"Mana mereka belajar semua ini? Saya minta semua pihak jangan cakap ikut sedap mulut. Kalau tak tau jangan cakap... kalau tak pasti jangan cakap. Jangan buat tuduhan-tuduhan," katanya. – Bernama

Jawapan dari Timbalan Ketua Polis tu, diambil dari Bernama.

Mc dok nampak ada pihak cuba jolok sarang tebuan. Puak ni memang gila bila cari pasal dengan polis. Sebelum ni pelbagai tuduhan mereka lakukan terhadap polis, kononnya polis jahat, kejam dan zalim semasa perhimpunan haram Bershit. Namun kali ni Mc rasa tindakan dan tuduhan mereka amat melampau dan mencabar maruah pasukan Polis.

Tuduhan melulu dengan tujuan menjatuhkan maruah PDRM perlu di ambil tindakan TEGAS kepada mereka yang memulakan pertuduhan.

PDRM jangan bagi muka pada puak seperti ini.. makin dibiar, makin teruk perangai buruk puak Pakatan Haram ni.

McTheory:
Sokong PDRM bertindak tegas demi maruah pasukan Polis!!

TAHUKAH ANDA : ANTARA BEBERAPA SEBAB MENGAPA PEMBANGKANG MENYERANG FELDA

Posted: 20 Jul 2011 08:30 PM PDT

Sejak beberapa tahun ini, pihak pembangkang sedang bertungkus lumus cuba memburukkan Felda. Walaupun usaha-usaha di buat untuk memperbaiki pengurusan Felda untuk menjadi lebih cekap dan efisyen, namun segala usaha-usaha tersebut masih tidak mencukupi, malah ia terus di serang. Mereka tidak akan berpuas hati atau mengakui segala pencapaian yang telah di perolehi oleh Felda di peringkat kebangsaan ataupun antarabangsa.

Gerakan-gerakan telah di lakukan oleh ANAK yang di pimpin oleh Saudara Mazlan Aliman untuk menghancurkan perpaduan di kalangan peneroka dan generasi muda Felda. Sebab itu sekarang ini kita dapat melihat terdapatnya kes saman oleh peneroka terhadap Felda.

Tahukan anda mengapa Felda di serang? Berikut adalah di antara sebab-sebabnya:

1) Terdapat lebih dari 70 kerusi parlimen (kalau tidak silap 78 kerusi parlimen dan lebih dari 100 kerusi DUN) di dalam kawasan Felda. Sekiranya kawasan Felda dapat di tawan oleh pembangkang, maka mudahlah untuk mereka menawan Putrajaya.

2) Felda mempunyai nilai aset yang sangat banyak dan sekiranya pembangkang dapat menguasainya, berbagai-bagai program dapat mereka laksanakan. Bayangkan pembangkang dapat mengawal aset tunai, tanah, kilang-kilang dan yang terbaru kilang gula.

3) Felda merupakan antara institusi terakhir yang masih di urus dan di tadbir oleh orang melayu. Sekiranya pembangkang mengambil alih, kita akan dapat lihat ia mungkin akan berubah.

Ini adalah antara beberapa sebab mengapa Felda menjadi pilihan oleh pembangkang untuk diserang. Oleh itu, adalah menjadi tanggungjawab kita semua untuk mempertahankannya dari di rampas oleh pihak yang tidak bertanggungjawab ini.

Anak Jati Felda
warisanfelda.blogspot.com

BLOGGER YANG MEMFITNAH MENTERI AKAN TERUS MEMFITNAH

Posted: 20 Jul 2011 05:13 PM PDT

Bongkak!!!

Bak kata pepatah... "kerana mulut , badan binasa". Itulah yang berlaku kepada seorang blogger pembangkang dari PKR yang telah membuat FITNAH kepada seorang menteri kabinet. Akhirnya beliau telah di jatuhkan hukuman oleh mahkamah. Ingatlah Firman Allah di dalam Surah Al-Baqarah ayat 191 yang bermaksud, "...dan FITNAH itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan.".

Sesungguhnya Allah dan Rasulullah telah berkali-kali menasihatkan dan memberitahu semua umat Islam bahawa FITNAH itu sangat bahaya tetapi mereka tetap melakukannya juga. Walaupun Saudara Amizuddin di kenakan membayar ganti rugi berjumlah RM400,000 namun beliau telah membuat kenyataan untuk tetap tidak berhenti untuk memFITNAH. Entahlah... malu nak cakap jenis manusia macammana Saudara Amizuddin ini yang masih tidak sedar-sedar lagi. Semoga Allah memberikan nur kedalam dirinya supaya tidak akan terus sesat. Amin


TheMalaysianinsider -Amizudin: Saya tetap lawan, tak terkejut arah bayar Rais RM400,000

Oleh G Manimaran

KUALA LUMPUR, 20 Julai — Amizudin Ahmat yang semalam diarah membayar Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr. Rais Yatim RM400,000 berhubung satu artikel berkaitan dakwaan merogol pembantu rumah Indonesia berkata, beliau tidak terkejut dengan keputusan itu, sebaliknya menegaskan akan "terus lawan."

"Saya akan terus lawan. Saya akan meneruskan perjuangan... akan membuat rayuan," kata Amizudin ketika dihubungi The Malaysian Insider malam tadi.

"Sebenarnya saya tidak terkejut dengan keputusan ini... jumlah RM400,000 yang diarah dibayar pak menteri (kepada Rais)," kata beliau.

Pengendali lamansharpshooterblogger.blogspot.comini menambah, keputusan mahkamah mengarahkannya membayar RM400,000 juga tidak akan menghalangnya daripada terus menyiarkan tulisan-tulisan kritikal mengenai pemimpin-pemimpin kerajaan.

"Saya akan terus menulis. Tindakan pak menteri hanya mahu menakut-nakutkan blogger Pakatan Rakyat, saya tidak akan patah semangat," katanya lagi.

The Malaysian Insider difahamkan beliau sudah berbincang dengan peguamnya untuk membuat rayuan berhubung keputusan mahkamah semalam.

Rayuan dijangka difailka hari ini ataupun esok.

Semalam, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memerintahkan Amizudin membayar ganti rugi RM300,000 kepada Rais. Selain itu, mahkamah juga memerintahkan Amizudin membayar kos RM100,000 kepada Rais.

Pada 1 Januari lalu, Rais memfailkan saman terhadap Amizudin, 42, yang juga ahli jawatankuasa Angkatan Muda PKR, berhubung artikel yang disiarkan dalam blognya pada atau sekitar 28 Disember lalu.

Rais diwakili peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah dan Azad Bashir manakala Amizudin diwakili peguam William Leong.

Dalam komen disiarkan di blognya, Amizudin berkata, "sebenarnya kalah sebab gagal bawa saksi Migrant Care dan Robengah ke mahkamah dan semua tahu bahawa laporan yang menuduh pak menteri rogol itu adalah laporan tiga muka surat Migrant Care."

"'Sharpshooter' diberi pilihan sebelum perbicaraan pada Isnin 4 Julai 2011 lalu untuk mohon maaf secara terbuka kepada Rais Yatim, namun 'sharpshooter' tolak pilihan tersebut kerana sudah pasti jika 'sharpshooter' mohon maaf secara terbuka... akan ada tuduhan 'berapa ribu sharpshooter terima duit daripada Rais Yatim untuk minta maaf'."

"Walau bagaimanapun 'sharpshooter' akan keluarkan kenyataan rasmi dalam masa terdekat setelah berbincang dengan peguam di Pulau Pinang. Lawan tetap lawan," katanya.

Menurut laporan media semalam, dalam penghakimannya, Hakim Zabariah Mohd Yusof berkata, setelah mengambil kira fakta dan bentuk fitnah yang dilakukan oleh Amizudin dalam blognya dan juga nilai wang semasa, jumlah yang diberikan kepada Rais adalah munasabah.

Katanya, fitnah yang dibuat itu adalah sangat serius, dan jika seseorang itu mempercayainya, bukan sahaja reputasi Rais akan terjejas di peringkat nasional dan antarabangsa, tetapi yang lebih penting ialah kesannya terhadap kehidupan Rais dan keluarga.

Zabariah berkata bahawa dalam menetapkan jumlah ganti rugi itu, mahkamah mendapati tidak ada keterangan yang boleh mengaitkan Rais dengan perbuatan salah laku sehingga mendorong Amizudin mengeluarkan artikel berkenaan.

"Apa yang jelas ialah defendan ini berada dalam kem politik yang berlainan," katanya dipetik Bernama Online.

Beliau berkata fitnah itu melibatkan perbuatan merogol seorang individu dari negara lain dan ini merupakan satu tuduhan paling kotor yang dibuat terhadap seseorang.

Malah menurut Zabariah, tuduhan itu juga tidak sihat daripada segi hubungan diplomatik dan ia menambah lagi kemarahan negara jiran itu memandangkan terdapat kes-kes warga negara berkenaan didera ketika bekerja sebagai pembantu rumah di negara ini.

Katanya artikel itu diterbitkan dalam satu laman blog yang dapat diakses oleh sesiapa saja termasuk di luar negara.

Zabariah berkata bahawa daripada keterangan yang ada, perbuatan Amizudin mengeluarkan artikel itu dahulu sebelum memastikan kesahihannya, merupakan satu tindakan yang cuai.

"Ini jelas daripada keterangannya bahawa dia telah pergi ke Jakarta untuk menyiasat hanya selepas dia mengeluarkan artikel itu dalam blognya. Dia berada di sana selama tiga hari dan gagal mendapatkan pengesahan terhadap dakwaannya itu daripada wanita yang dikatakan mangsa," katanya.

Selepas itu Amizudin tidak lagi mengambil apa-apa tindakan dan ini menunjukkan bahawa dia tidak kisah tentang kesahihan artikelnya terhadap Rais, kata Zabariah lagi.

Sharpshooter - Kepada semua blogger pro Pakatan Rakyat, usah takut untuk terus menulis..

Jazakallah kepada semua sahabat-sahabat seperjuangan yang memberi sokongan dan sumbangan ikhlas melalui hebahan di facebook.. Allah sahajalah yang dapat membalasnya..God Bless all of you..

Lawan tetap lawan..

waadat

Posted: 21 Jul 2011 01:12 PM PDT

waadat


kenyataan Sanusi junid isu pusat maksiat di Kedah

Posted: 20 Jul 2011 08:51 PM PDT

MENUTUP 13 JENIS PUSAT HIBURAN DI BULAN RAMADHAN


1. Pada ingatan saya peraturan dan undang-undang pusat hiburan di bawah Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan telah lama wujud di Kedah dan dirapikan lagi sejak tahun 1997 di waktu saya menjadi Menteri Besar Kedah. 

2. Pindaan yang dibuat pada tahun 1997 ini memberi kuasa kepada pihak majlis-majlis tempatan untuk menutup pusat-pusat hiburan berkenaan dari pukul 6 petang pada hari Khamis malam Jumaat sehinggalah pukul 2.30 tengahari pada hari Jumaat, dan juga pada sepanjang bulan puasa.

3. Dengan pindaan Enakmen inilah maka pada setiap malam Jumaat semua pusat hiburan di Kedah telah ditutup kecuali di Langkawi kerana banyak pelancong. Setakat yang saya tahu tidak ada lesen pusat hiburan yang dikeluarkan kepada Umat Islam.

4. Umat Islam pula tidak dibolehkan oleh ugama Islam untuk melawat pusat-pusat hiburan tertentu bukan sahaja di bulan puasa dan malam Jumaat tetapi untuk sepanjang masa.

5. Pada waktu Enakmen ini dipinda pada tahun 1997 semua pihak setuju termasuk pemimpin dan ADUN PAS yang pada waktu itu parti mereka masih bercita-cita hendak mewujudkan negara Islam.

6. Pihak ADUN bukan Islam juga tidak menentang pindaan Enakmen ini malah ada pihak kumpulan wanita bukan Islam yang menyatakan sokongan atas penutupan pusat-pusat hiburan pada malam Jumaat kerana mereka lebih suka suami mereka berada di rumah bersama keluarga.

7. Saya dapat memahami sebabnya pemimpin MCA pusat tidak menyetujui pelaksaan Enakmen ini di bulan puasa kerana ianya tidak dilakukan di negeri lain. 

8. Saya juga dapat memahami sebabnya PAS Kedah ingin melaksanakan Enakmen yang dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional Kedah untuk mewujudkan pindaan yang memberi kuasa menutup pusat-pusat hiburan di bulan Ramadhan.

9. Apa yang saya tidak faham ialah sebabnya PAS terpaksa tunduk kepada desakan DAP yang baru saja berjaya merobah matlamat PAS dari mewujudkan negara Islam kepada negara kebajikan.

10. Saya menjadi lebih kesal apabila Enakmen ini hendak dipinda kononnya disesuaikan dengan selera bukan Islam.

11. Jika di dalam sesebuah negara kebajikan, dan bukan Islam sekalipun, menutup pusat-pusat hiburan atau maksiat, tidaklah bertentangan, malah lebih baik untuk kebajikan. 

12. PAS sepatutnya tidak takut untuk memberi kursus kepada DAP betapa PAS disokong oleh rakyat kerana PAS bercita-cita mewujudkan negara Islam.

13. Kemenangan PAS dan PKR di Kedah dalam Pilihanraya Umum ke 12 juga disebabkan ramai pengundi Melayu, termasuk ahli-ahli UMNO, yang bosan dengan kemimpinan kerajaan pusat yang rasuah, menyeleweng dan tidak cekap selain kepimpinan kerajaan negeri yang kelihatan boros.

14. Tindakan kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan PAS masa kini untuk menutup pusat-pusat hiburan di bulan Ramadhan pasti boleh membantu mereka dalam pilihanraya akan datang. walau pun UMNO pasti meletak calon yang baik dan bersih dalam PRU ke 13.

15. Menteri Besar Kedah sepatutnya tidak berunding terus dengan wakil peniaga-peniaga China sebelum pemimpin berketurunan China dalam Pakatan Rakyat, yang memahami politik PAS di Kedah berjumpa dahulu dengan mereka untuk memahamkan tujuan kerajaan itu.

16. Orang ramai di Kedah tidak akan menghormati seseorang pemimpin yang membuat keputusan sebelum meneliti dahulu implikasinya dan selepas itu merobah keputusan semata-mata kerana gagal meyakinkan pihak peniaga atas sebab musabbab keputusan itu dibuat.

17. Jika masyarakat China di Kedah masih menyokong Pakatan Rakyat maka mereka tidak akan menyusahkan Menteri Besar untuk merobah keputusan. Jika masyarakat China di Kedah sudah tidak lagi menyokong Pakatan Rakyat di Kedah kerana Pemimpin Pakatan Rakyat di peringkat pusat dikatakan bergelumang dengan maksiat, maka merobah keputusan menutup pusat-pusat hiburan di bulan Ramadhan yang mulia itu, tidak akan membuat mereka menyokong lagi Pakatan Rakyat.

18. Mungkin juga tidak ada pemimpin China dalam Pakatan Rakyat di Kedah yang boleh diharapkan oleh Menteri Besar Kedah untuk memberi petunjuk, sepanjang masa, mengenai kebajikan dan kepentingan perniagaan orang-orang China.

19. Mungkin juga peluang-peluang perniagaan di Kedah sangat terbatas sehingga hidup mereka terpaksa bergantung kepada perniagaan maksiat.

20. Saya percaya bahawa faktor utama yang menyebabkan perubahan pendirian kerajaan PAS di Kedah ialah kerana desakan dari PAS pusat.

21. PAS pusat pula tidak dapat mengelak daripada kenyataan bahawa keputusan mereka itu adalah disebabkan oleh desakan, atau ultimatum, daripada Karpal Singh.

22. Adakah PAS pusat akan membatalkan keputusan kerajaan negeri yang begitu baik dan Islamik jika Karpal tidak menggertak? Sudah tentu tidak. Mereka pasti sedar dengan dosa kerananya.

23. Pemimpin dan ahli PAS hendaklah mengenal siapa dia Karpal Singh ini. Beliau bukanlah satu-satunya tokoh politik dari keturunan Punjabi di duniaa. Perdana Menteri India juga 'Singh' bernama Dr. Manmohan Singh anak kepada Shri Gurmukh Singh dan Shrimati Amrit Kaur. 

24. Dr. Manmohan Singh telah melawat Malaysia baru-baru ini dan begitu gembira dengan keadaan orang-orang keturunan India di sini. Sebagai seorang Singh beliau memakai serban, dan beliau tidak perlu membuang serbannya, tetapi berjaya menjadi Perdana Menteri India, walau pun ethnik Punjabi adalah golongan minoriti di India. 

24. Banyak pemimpin PAS seperti Murshidul 'Am dan Presiden PAS yang memakai seban walau pun lilitannya berbeza; kalau yang mengikut Arab tidak menutup telinga dan kalau yang dari kalangan Punjabi menutup telinga dengan meninggal sedikit ruang di bawah untuk menjelaskan pendengaran.

25. Pemimpin PAS patut suruh Karpal Singh memakai serban dan bukan Karpal Singh yang mengganggu serban tokoh-tokoh PAS walau pun sudah berjaya menghapuskan matlamat usaha mewujudkan negara Islam kepada negara kebajikan.

26. Pemimpin-pemimpin Melayu Islam tidak perlu takut mempertahan prinsip perjuangan kerana menghambat kemenangan. Kejayaan atau kegagalan sesuatu matlamat ditentukan oleh Allah s.w.t. sementara cara menuju matlamat itu tidak boleh diheret melalui taktik dan cara yang mungkar.

27. Tidak hairanlah saya apabila seorang pelajar UIA yang dikatakan fanatik ugama menyatakan PAS patut ubah nama kepada PKS yang bererti Parti Kebajikan Sementara sebagaimana dulunya ia boleh di panjangankan daripada PAS ( pa - alif - sin ) yang berti Parti Islam Sementara.

28. Karpallah, yang menjadi pembela Dato' Seri Anwar Ibrahim di dalam mahkamah, yang menentukan masa depan Pakatan Rakyat. 


29. Semua ini disebabkan ketagih kepada kuasa yang belum dapat dan takut hilang kuasa yang sudah ada.

30. Rasa takut begini sudah menular dalam hati sanubari pemimpin-pemimpin Melayu Islam, dan akan kekal begitu, selagi UMNO dan PAS terus berpecah seperti sekarang.

31. Bangsa Melayu sangat memerlukan pemimpin yang ikhlas dan tegas dan tidak dikungkung oleh cita-cita semata-mata

32. Perkara begini tidak akan berlaku dalam PAS di zaman Allahyarham Dato' Fadzil Noor. Al Fatihah.

Posted by Sanusi Junidkzsu (disalin daripada blog kzsu)

ketua kumpulan haram dijemput berdialog

Posted: 20 Jul 2011 05:11 PM PDT


"Utusan Malaysia akan menganjurkan satu sesi dialog terbuka bagi membincangkan permintaan beberapa kumpulan haram di negara ini mengenai undang-undang jenayah yang dikatakan berat sebelah."

Panel yang dijemput ialah Timbalan Ketua Polis Negara, Profesor undang-undang UIA dan Ketua kongsi gelap bernama Ambalagan yang baru-baru ini terlibat mencetuskan huru hara dan menimbulkan kegelisahan awam".

Untuk makluman, berita di atas hanyalah imaginasi bebas Demang. Namun jika dibandingkan dengan berita yang disiar Harian Sinar, ia sebenarnya tak banyak beza dengan berita rekaan Demang itu.

Demang tak habis fikir kenapa SPR dan media sibuk melayan dan memberi laluan pada sebuah pertubuhan haram. Seolah negara ini tak berperlembagaan.

PEJUANG BANGSA

Posted: 21 Jul 2011 11:40 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Harimau Muda lebih hebat , berjaya kekang Chelsea hanya menang 1 -0

Posted: 21 Jul 2011 11:38 AM PDT






 1 - 0 sahaja Chelsea boleh makan skuad Malaysia yang rata-rata dibarisi pemain skuad Olimpik .  Syabas diucapkan kepada pasukan negara !   Nasib baik gol Drogba sahaja yang menyelamatkan pauskan gergasi EPL ini .

Barisan pertahanan Malaysia menentang Chelsea ini cukup kemas dan mantap dibarisi otai lama Hafiz Zamani & Subramaniam . 



Bila Malaysiakini kantoi & berang polis tunjuk bukti video Bersih !

Posted: 21 Jul 2011 10:01 AM PDT


GPB bila tengok tajuk artikel oleh wartawan tua Malaysiakini   Hafiz Yatim ini , nampak sangat portal ini marah gila terhadap PDRM yang telah melondehkan pembohongan Malaysiakini dan pemimpin2 pembangkang untuk menunjukkan kezaliman polis pada 9 Julai . 

Tajuk " Layanan Baik " oleh portal pembangkang ini seperti perli  kepada POLIS sedangkan media lain menulis pendedahan bukti tindakan pihak polis semasa himpunan Bersih . 

Syabas kepada PDRM yang dedahkan bukti dan fakta sebenar apa yang berlaku semasa 9 Julai

Ia ibarat peluru M16 untuk blogger Pro Kerajaan terus hentam petualang2 Bersih yang bohong kepada rakyat bahawa polis zalim .

Kantoi ! Video PDRM dedahkan Mat Sabu tak kena pun langgar Land Rover !

Posted: 21 Jul 2011 09:24 AM PDT


Kalau pikiaq logik la , kalau betul Mat Sabu kena langgar Land Rover PDRM , sudah lama masuk ICU atau tak pun Abg Mat akan saman polis . Tapi sampai sekarang tak ada pun kerana Mat Sabu yang diagungkan juak-juak PAS rupanya berlakon menipu macam Anwar Ibrahim juga.

Lihat video ini





Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Datuk Salleh Mat Rashid menafikan dakwaan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu yang mengalami kecederaan akibat dilanggar oleh kenderaan pasukan keselamatan pada 9 Julai lalu, tetapi kerana "jatuh sendiri."








Menurut Salleh, berdasarkan kamera litar tertutup (CCTV) di tempat kejadian iaitu di Sri Bukit Persekutuan secara jelas Mohamad mengalami kecederaan bukan disebabkan dilanggar Land Rover tetapi terjatuh selepas motorsikal diboncengnya hilang kawalan lalu jatuh.


Pihak polis turut menayangkan rakaman CCTV pada sidang media, mendapati kenderaan pacuan empat roda yang dinaiki polis langsung tidak "menyentuh" motosikal yang dibonceng Mohamad.


"Kita nak menjawab tohmahan yang dilemparkan Mat Sabu (Mohamad tentang dia dilanggar land rover polis, Mat Sabu memboncengkan sebuah motosikal dengan diiringi sebuah lagi motosikal dan kita mengekori Mat Sabu yang mahu menuju ke ibu negara.


"Tetapi apabila tiba di Jalan Mahameru (yang ditutup) dia mengikut jalan lain dan polis terus mengekorinya, kita ada mengeluarkan arahan, namun tidak dipedulikan sehingga sampai di Sri Bukit Persekutuan.


"Di sana, motosikal yang diboncengnya telah membuat satu pusingan U, melanggar bahu jalan lalu terlanggar bahagian tepi kanan kereta Waja (milik polis) lalu terjatuh," kata Salleh pada sidang media yang diterangkan bersama rakaman CCTV itu.


Sebuah kenderaan pacuan empat roda dan dua buah Waja mengekori Mohamad.


Kata Salleh, rakaman CCTV itu membuktikan Mohamad tidak dilanggar Land Rover seperti mana yang didakwa.


"Dia tidak langgar (polis), tiada pelanggaran yang berlaku... kita tidak langgar tapi kita tolong dia (selepas terjatuh).


"Tapi Mat Sabu kata dia dilanggar sedangkan hasil siasatan mendapati motosikal langgar bahu jalan, hilang pertimbangan dan terus melanggar bahagian tepi kanan kereta polis," katanya.


Mohamad sebelum ini mendakwa beliau dilanggar Land Rover milik polis dan terpaksa menjalani pembedahan akibat kecederaan yang dialami.


Jelas Salleh, pihaknya tidak menolak kemungkinan mengambil tindakan ke atas Mohamad kerana didakwa membuat tuduhan palsu bahawa kenderaan polis merempuh motosikal yang dinaikinya.


"Malah rakaman CCTV menunjukkan beliau terjatuh dari kenderaannya selepas terlanggar pembahagi jalan.


"Menurut siasatan kami, Mat Sabu cedera ringan dan diberi rawatan unit pesakit luar. Kami tidak faham mengapa beliau perlu berkerusi roda. Kami tidak tolak kemungkinan mengambil tindakan ke atasnya," katanya.

Teoh Beck Hock dah disahkan bunuh diri , DAP pasti pening kepala lepas ni

Posted: 21 Jul 2011 02:52 AM PDT




Akhirnya keputusan oleh Suruhanjaya Diraja sudah diketahui . DAP  pastinya tidak senang akan perkara ini .  Sebelum ini merekalah yang paling kuat memburukkan SPRM kononnya membunuh TBH walhal si mati ini merupakan saksi utama kes yang dapat membantu penyiasatan .

Ini kerana DAP mahu divert perhatian rakyat daripada isu sebenarnya iaitu penyelewengan wang rakyat oleh Adun-Adun DAP Selangor .  Keputusan siasatan Suruhajaya Diraja ini menunjukkan keadilan sudah tertegak dan kebatilan & fitnah selama ini telah diketahui rakyat .


Kita tunggu lah lepas ni akan ada Adun2 DAP yang akan didakwa pasal penyelewengan ini setelah siasatan kes TBH telah selesai dilakukan Suruhanjaya .

KUALA LUMPUR, 21 Julai – Kematian Teoh Beng Hock, pembantu khas seorang anggota Exco kerajaan negeri Selangor, dikenal pasti berpunca daripada bunuh diri.


Keputusan mengenai punca kematian Teoh itu terkandung dalam laporan penuh prosiding Suruhanjaya Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock yang didedahkan kepada umum hari ini.


Laporan setebal 124 muka surat itu merupakan keputusan sebulat suara oleh kesemua anggota panel Suruhanjaya berkenaan yang dipengerusikan oleh Hakim Mahkamah Persekutua, Tan Sri James Foong.


Teoh, 30, setiausaha politik kepada Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah ditemui mati di koridor tingkat lima Plaza Masalam, Shah Alam, Selangor pada 16 Julai 2009 selepas memberi keterangan di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor yang terletak di tingkat 14, plaza berkenaan.


Penubuhan suruhanjaya itu diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 26 Jan lepas, antara lain untuk menyiasat punca kematian Teoh selepas Mahkamah Koroner Shah Alam yang mengendalikan inkues membuat keputusan terbuka berhubung kes berkenaan.


Prosiding suruhanjaya itu bersidang selama 50 hari dan membabitkan 70 saksi di Mahkamah Tinggi Sivil Baharu (NCvC) di Kompleks Mahkamah di sini sejak 14 Feb dan berakhir pada 10 Mei lalu



Kebodohan Adun PKR tunjuk pandai tahu tentang Kanister gas pemedih mata

Posted: 20 Jul 2011 07:34 PM PDT



Ini lah akibatnya orang yang tak tahu apa   tetapi cuba tunjuk pandai bahawa tahu semua benda .ADUN Sri Muda,Shuhaimi Shafie yang entah mana dia berlajar telah menuduh penggunaan canister pemedih mata FRU sama dengan tentera Israel.

Pendedahan YB bangang PKR ini bertujuan untuk memburukkan pihak polis dan menambahkan lagi kezaliman pasukan keselamatan ini .

Bagi GPB la , saman saja Adun PKR ini yang secara terang-terang melakukan fitnah terhadap institusi Polis .


LANGKAWI 20 Julai – Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar hari ini menafikan dakwaan pembangkang bahawa pihaknya menggunakan gas pemedih mata yang sama digunakan tentera Israel ketika perhimpunan haram 9 Julai lepas.


"Jangan mengada-adakan cerita kita (polis) pakai gas CS (Combined Systems) atau apa saja. Kita tak sampai tahap itu. Jangan nak mengada-adakan cerita," katanya kepada pemberita di sini.


Beliau yang ditemui selepas menyaksikan perlawanan ragbi Rujirawongse Cup antara Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Polis Diraja Thailand (RTP), mengulas mengenai laporan portal berita Keadilan Daily hari ini.


Antara lain, laporan itu yang memetik kenyataan beberapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) menggunakan kanister gas pemedih mata daripada jenis yang sama digunakan tentera Israel untuk memerangi rakyat Palestin.


Mengulas lanjut perkara itu, Khalid berkata, beliau akan meneliti laporan portal tersebut sebelum memutuskan tindakan selanjutnya.


"Mana mereka belajar semua ini? Saya minta semua pihak jangan cakap ikut sedap mulut. Kalau tak tau jangan cakap... kalau tak pasti jangan cakap. Jangan buat tuduhan-tuduhan," katanya. – Bernama

Bila PKR tuduh Polis mahu bunuh Anwar Ibrahim ...

Posted: 20 Jul 2011 06:31 PM PDT

GPB nak tanya apa kejadahnya polis nak bunuh Anwar guna gas pemedih mata di tempat awam ? Macam-macam cara lagi polis boleh guna  untuk bunuh Anwar  ,tapi bukan cara bodoh seperti ini ..

Mungkin Surendran perlu tengok filem Lu Langsi Lu Mati " Kongsi "  macama nak bunuh orang cara pro sikit ..haha


Tapi kejadian Anwar dan bodyguard jambunya kononnya diserang polis sebenarnya telah kantoi dengan video rakaman oleh Reuters. Tiada pun kelibat polis dan tembakan gas pemedih mata. KLIK DI SINI



PKR menuduh polis cuba membunuh Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa Himpunan Bersih 2.0 di ibu negara pada 9 Julai lalu.


Pemimpin parti itu berkata anggota pasukan keselamatan telah melepaskan gas pemedih mata ke arah sebuah terowong di mana ketua pembangkang dan peserta Himpunan Bersih 2.0 berkumpul.


Mereka mendakwa polis telah menyasarkan tembakan gas pemedih mata untuk membunuh Anwar yang mana beliau dilindungi pegawai peribadinya sehingga mengalami kecederaan teruk di muka dan menghancurkan tulang pipi.


"Mereka (polis) menyasarkan tembakan itu ke arah kepala dan ia jika terkena boleh terbunuh. Kami mahu perkara ini diklasifikasikan sebagai cubaan membunuh," kata naib presiden N. Surendran yang menemani pengawal peribadi Anwar, Fayyadh Afiq Albakqry membuat laporan polis di Balas Polis Dang Wangi di sini.


Selain Surendran, turut menemani Fayyadh ialah Ahli Parlimen Subang R. Sivarasa dan beberapa peguam PKR selepas dibenarkan keluar daripada hospital. - MalaysianInsider

Kantoi ! PDRM dedahkan portal pro pembangkang menipu video himpunan Bersih

Posted: 20 Jul 2011 04:29 PM PDT


Akhirnya kantoi juga portal Malaysiakini yang memang kerja mereka dari 9 Julai itu mendedahkan kononnya polis zalim kepada juak-juak Ambiga di himpunan haram Bersih . 


Rupanya mereka menipu video2 mereka ini dan antara yang percaya hidup-hidup adalah Sasterawan Tua Pak Samad Said .  Nanti tahu penipuan Malaysiakini ...KLIK DI SINI 


 Portal berita propembangkang dikesan mengubah video berhubung kejadian yang berlaku pada perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai lalu, bagi memburukkan imej polis.

Tindakan pihak berkenaan dianggap melampau apabila mereka dikatakan membuat teknik ubahan (tampering) pada klip video itu.

Sumber berkata, hasil himpunan video yang diperoleh untuk didedahkan kepada umum, polis mendapati terdapat klip yang dibuat pertindihan suara.

Menurutnya, selain itu, polis juga telah memperoleh video asal tentang dakwaan blog-blog tertentu bahawa polis bertindak membiarkan seorang lelaki yang memerlukan bantuan perubatan dalam keadaan bergari.

Katanya, dakwaan dan tohmahan yang dibuat kononnya polis telah bertindak kejam dan mengamalkan kekerasan melampau adalah tidak benar.

"Terdapat video yang menunjukkan tindakan seorang peserta perhimpunan haram yang sanggup menunggu kedatangan polis untuk memulakan kekacauan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Dalam klip video tersebut, penunjuk perasaan itu dilaporkan duduk bersila sambil memberitahu rakannya yang lain, 'dia (polis) tak datang, kita (penunjuk perasaan) gagal," merujuk kepada usaha mereka untuk menunggu kehadiran polis sebelum menimbulkan provokasi.

Sumber itu menambah, pendedahan yang akan dibuat oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar selepas ini perlu diamati dengan sebaik-baiknya oleh masyarakat.

Katanya, masyarakat perlu melihat bagaimana usaha peserta perhimpunan berkenaan yang sebenarnya mencipta provokasi terhadap polis.

"Masyarakat juga perlu menilai ketelusan yang diuar-uarkan portal berita propembangkang apabila mereka sanggup membuat pertindihan suara dan teknik ubahan dalam video yang diambil.

"Berdasarkan tindakan itu, portal tersebut perlu dikenakan tindakan tegas berikutan kesalahan memaparkan berita palsu kepada pembaca untuk memburuk-burukkan pihak keselamatan," ujarnya.

PeranakSamaTuaran.

Posted: 21 Jul 2011 11:16 AM PDT

PeranakSamaTuaran.


Blogger Dilacurkan Oleh Tun Faizal Exco Pemuda UMNO.

Posted: 20 Jul 2011 11:16 PM PDT

Malam tadi Gomo meletuskan sekali terjahan ke atas pemimpin UMNO. Gomo bukanlah seorang Blogger yang suka menyerang kepimpinan UMNO ataupun kepimpinan BN yang ada. Kalau di hitung dari 2008 sampai sekarang ini yang seingat Gomo hanya Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Dato Shaifuddin Abdullah dan Tun Faizal Exco Pemuda UMNO sahaja yang Gomo terjah dalam Blogg ini.

Gomo dan rakan blogger lain hanyalah Blogger yang terhasil dari kekalahan parah BN pada 2008 yang lalu. Kami terhasil di ats kesedaran kami sendiri dan bukan nya di ilhamkan oleh Unit Media Baru seperti yang di dakwa Tun Faizal Pengerusi UMB.

Sebelum kewujudan UMB lagi kami sudah berjuang menentang media pakatan pembangkang walaupun pada waktu itu para Blogger di sebelah Barisan Nasional amatlah sedikit dan jauh ketinggalan dari pelbagai aspek. Tapi itulah kami para Blogger yang hanya niatnya satu iaitu menghancurkan pakatan Pembangkang dan matlamat BN menang pada PRU 13.

Kami bukanlah pemimpin Politik sepertimana Tun Faizal yang berjawatan EXCO Pemuda UMNO Malaysia dan juga merupakan Pegawai Khas kepada Menteri KDN Dato Seri Hisyamuddin. Kami masing masing mempunyai kerja sediri dan itulah kami Blogger jalanan.

Kami para Blogger tidak pandai main projek itu ini, jika di berikan kami projek pada kami sekalipun pasti akan gagal kerana matlamat kami adalah perjuangan di dalam media baru dan bukan keutamaan kami dalam meraih Projek yang ada di dalam kerajaan.

Jangan dipertikaikan mutu kerja kami kerana kami tidak mempunyai Tuan ataupun Boss sebaliknya kami adalah POLONG TAK BERTUAN yang tidak terikat dengan mana mana pemimpin. Mana pemimpin yang menghargai kami maka kami balas dengan keringat kami membantu kerajaan dan itu lah yang berlaku sejak kewujudan kami dalam arena media baru ini.

Cywar dalam perang media baru kami bukan nak mendabik dada tapi jujur kami katakan 90%hasil nya adalah datangnya dari kami sendiri yang mana kami berbincang diantara blogger dan melakukan sesuatu isu tampa arahan mana mana pihak.

Tun Faizal menjual ke serata pelusok menyatakan beliau lah yang memberikan tugas Cywar kepada jentera media baru sehinggakan ramai yang percaya kepada beliau. Al Maklum beliau Exco Pemuda dan Pengerusi Unit Media Baru jadi senanglah orang ditipu hidup hidup.

Dah lama para Blogger dijual bagaikan Pelacur oleh Tun Faizal ini sampaikan seorang demi seorang meninggalkan UMB. Dan untuk makluman hari ini hanya tinggal beberapa orang sahaja blogger dalam UMB pusat dan di antara mereka yang ada didalam itu pun adalah Blogger baru yang dipujuk rayu oleh Tun Faizal untuk menyertai UMB dibawah beliau.

Otai? Boleh lah Gomo katakan kami para blogger Otai sudah meninggalkan UMB dan kemuncaknya pada PRK Kerdau yang lalu. Sesiapa sahaja boleh tanya kepada blogger yang ada hari ini apakah mereka bernaung dibawah UMB? Siapa dan Blogger mana di bawah UMB?

PRN Sarawak telah memberikan kami satu tamparan yang cukup pedih apabila sekali lagi Tun Faizal melacurkan nama nama blogg kami bagi mendapatkan peruntukkan. Dan memang dijangka beliau berjaya mendapatkan peruntukkan memandangkan nama nama besar kami dalam Media Baru cukup dikenali oleh pemimpin dan dengan adanya nama kami maka Gugurlah peruntukkan buat PRN Sarawak.

Tetapi kami? Hanya Allah yang tahu apa yang kami perolehi dan hanya Allah sahaja yang tahu apa berlaku pada peruntukkan wang yang telah diberikan kepada Tun Faizal UMB. Gomo yang memang selalunya menjadi kepala gaduh dalam hal ini bertindak kehadapan dan bertanyakan kepada beberapa pemimpin dan terus terang Gomo katakan mereka yang Gomo temui MENGELING KEPALA dan MENEPUK DAHI bila mengetahui Tun Faizal sudah melacurkan nama kami sedangkan kami yang berjuang bagai nak Gila tidak memperolehi apa apa imbuhan.

Walaupun dengan keadaan sebegitu Gomo dan rakan blogger lain tetap meneruskan perjuangan di Sarawak tampa imbuhan yang sepatutnya Gomo dan rakan lain perolehi. Atas ehsan dari beberapa pemimpin, rakan rakan politik, pegawai menteri, timbalan menteri maka ada sedikit sebanyak keewangan buat kami dalam bergerak dari satu lokasi ke satu lokasi.Penginapan pula sepanjang Gomo 15 hari di Sarawak 4 kali tukar hotel memandangkan ianya diberikan atas ehsan pihak tertentu.

Tun Faizal dengan peruntukkan yang ada dan kami blogger blogger tampa peruntukkan. Namun impak pada PRN Sarawak yang lalu didominasi kami Blogger tampa peruntukkan. Kami meletopkan beberapa isu yang mana UMB dibawah Tun Faizal pun tidak mampu melakukannya.

Bukan kami nak mendabik dada dengan apa yang kami lakukan tetapi kami nak jelaskan kepada semua pembaca terutama pemimpin UMNO bahawa UMB dibawah Tun Faizal tidak mempunyai kekuatan secara total. Jika ada pun blogger yang bernafas dibawah UMB yang mempunyai kekuatan adalah Dr Novandri, Pisau.Net dan Reformasin.

Artikel ini Gomo hanya ingin menjelaskan kepada pembaca mengenai kami para Blogger yang Tak Bertuan ini. Kami nak jelaskan kepada pemimpin BN bahawa kami bukan dibawah Unit Media Baru Tun Faizal. Bukan kami menolak UMB tetapi kami menolak Tun Faizal selaku pengerusi UMB.

Tun Faizal tidak layak diberikan peranan selaku Pengerusi UMB kerana beliau tidak mempunyai kepakaran dalam menyatupadukan para Blogger yang ada. Beliau juga bersikap Ego dan suka bermain politik lebih berbanding apa yang sepatutnya di lakukan dalam UMB.

Artikel ini sebagai pemanas badan kerana petang nanti barulah terjahan yang sebenar akan di lakukan ke atas Tun Faizal Exco Pemuda UMNO Malaysia merangkap Pegawai Khas kepada Dato Seri Hisyamuddin Menteri KDN.


Kami Para Blogger Blogger Tidak Suka Pada Mereka Yang Mengambil KREDIT Di Atas Usaha Yang Kami Lakukan. Mohon Awas Dengan Penjual Cerita Seperti Tun Faizal Ini.


Psssttt.....Asyik kena lacur je mana boleh jadi, Ptuih.

Walau apapun kisahnya, kedua-dua pihak perlu bermuhasabah diri untuk kepentingan parti dan kerajaan. YANG ELOK ITU BUDI, YANG CANTEK ITU BAHASA. JomoSamaTuaran memohon pada kedua-dua insan ini agar ketepikan kepentingan peribadi, berjuang terus untuk parti dan kerajaan yang sedia ada.

DIMENSI

Posted: 21 Jul 2011 11:11 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Mat Sabun kantol lagi! kwang!..kwang!..kwanggg!

Posted: 21 Jul 2011 07:16 AM PDT


akhirnya Mat sabun kantol!...tunggangan ala2 kamikaze sondol belakang kereta polis yang menyebabkan kepale lutut dia rabak akan menjadi igauan seumur hidup..


Petang tadi pihak polis telah mengadakan perjumpaan bersama wartawan untuk sesi penerangan dan rakaman video di bukit aman. Banyak bukti2 yang mengaitkan pembohongan pihak pembangkang di bongkar.

termasuk la si mat sabun lutut kemek..lepas ni mat sabun kena la cari motor besar sket..kalau nak langgar stemroll sampai hancur pun puas hati! kehkehkeh harkkk ptuihh!!

Omegay: Demonstrasi bershit hanya ada dalam ajaran Parti Pelacur jek

Posted: 21 Jul 2011 06:00 AM PDT


zaman dulu zaman rasullulah dulu demonstrasi kecil2an..

senang betul wally slipau buat kesimpulan..bershit nak di samakan dengan demonstrasi isteri2 rasullulah yang meminta lebih belanja?

wally slipau keluar fatwa suke2 macam tukar gear kereta la plak..kehkehkeh adoiyaiii

Omegay: Kantol!..Adegan video yang fuckatan SERAM tak nak tengok!

Posted: 21 Jul 2011 04:15 AM PDT


ehsan dari blog 1peluru

Sape kata parti pelacur takde hantu?..penyokong dah 'mati' pun boleh hidup balik seyhh..semua berkat doa ala2 mukjizat wally slipau beb. cuma nasib mamat tu baik ler tak pecah perot kene lenyek stemrol kehkehkeh

Omegay: Dikir barat - a special dedication 2 wally slipau...layannn

Posted: 21 Jul 2011 02:30 AM PDT


"nok kecek guanno..wally slipor doh lamo pekak dowhh" kehkehkeh

Omegay: Parti pelacur jual komik blue lagi...

Posted: 21 Jul 2011 01:30 AM PDT


"membangun bersama negara berkebajikan"

"Kandungan buku (negara berkebajikan) lebih kepada untuk memahami konsep negara berkebajikan kerana ada dua persoalan yang orang tanya sekarang ini, yang pertama adakah negara berkebajikan ini sama dengan 'welfare state' dan yang kedua Umno kata dah buat negara itu tapi yang kita jawab dalam buku itu tidak sama dengan apa yang Umno buat dan yang ketiga yang menjadi persoalan bagaimana dengan Buku Jingga.

"Negara berkebajikan ini bukan satu tawaran sehala bagaimana Buku Jingga, Buku Jingga adalah perkara-perkara yang ada dalam negara berkebajikan tetapi negara berkebajikan adalah konsep bernegara yang kita nak tunjukkan sebab yang kita hendak betulkan ini bukan satu bab sahaja.

"Kalau dalam Buku Jingga adalah janji 100 hari (pertama) Pakatan Rakyat tapi negara berkebajikan ini, kita nak tunjukkan konsep bernegara sebab yang rosak bukan aspek ekonomi sahaja, negara ini dirosakkan BN dalam semua aspek. Jadi kita nak gantikan negara yang BN bina sekarang ini dengan negara apa, negara berkebajikan," - TheMalaysiainsideanuvajiass

Apa yang cuba di jelaskan oleh pemimpin parti pelacur seperti di atas tak ubah macam orang jual ubat kuat kat kaki lima. kalau ubat yang pertama tak berkesan, guna ubat lain. Kalau masih tak berkesan jugak tukar kepada viagra.

kalau tak jalan jugak mintak aje petua dari anuwar pandikutti atau kit siyal. gerenti boleh pukul keliling!. Pendek kata 'ubat' yang hadi besi cuba jual tetap guna ramuan lama. cuma di 'rebranding'kan semula. Parti pelacur dah pasang angan2 bahwa mereka lah yang akan memerintah negara itu pun jika menang pru13 nanti

"Negara berkebajikan ini ada tiga ciri yang pertama negara berkebajikan ini mesti dipimpin oleh pemimpin dan rakyat yang berintegriti, berwibawa kalau dalam Islam kita sebut yang beriman.

"Pemimpin kalau dalam sudut agamanya dia jaga kemudian amalan-amalan yang diterima oleh semua pemimpin yang tidak rasuah, pemimpin yang tidak jadikan negara ini kepunyaan dirinya dan sebagainya.

"Yang penting pemimpin mesti berintegriti, kalau rakyat berintegriti tapi pemimpin tidak, tidak ada gunanya... kalau pemimpin berintegriti tapi rakyat porak-peranda tak guna juga,"

Pentadbiran di negeri2 yang di perintah pembangkang pun masih berkurap dan berkorup. inikan pulak nak memerintah sebuah negara? mungkin parti pelacur dah mula syiok sendiri. Tapi kalau di teliti dari kenyataan hadi besi, buku kebajikan ciptaan parti pelacur nih tak lebih dari angan2 kosong. adakah Buku kebajikan yang di deraf mendapat sokongan dari deeayypig atau pegayrar?.

Sanggup ke hadi besi bentangkan buku tu di depan anuwar pandikutti atau king karpal? Lagi pun tak sopan la kalau hadi besi membelakangkan pandangan anugerah tuhan dan pemimpin agung komunis tanpa pengetahuan mereka. atau beliau nak kena pijak kepala dan mungkin juga nak kena terajang kot? kehkehkeh

p/s: parti pelacur dah macam penjual komik blue plakk >|D

Omegay: Tanda2 kebongokan pemimpin parti pelacur

Posted: 20 Jul 2011 11:15 PM PDT



jom saksikan tanda2 kebongokan seorang yang di anggap bertaraf wali selipau kehkehkeh >|D

Omegay: Scorpene & Altantuya..harapan terakhir anuwar >|D

Posted: 20 Jul 2011 08:30 PM PDT


"Seorang peguam yang bagus tapi sayang mudah kene 'liwat'" >|D

Malam ni di jangka seorang Peguam Perancis William Bourdon akan mendedahkan 'kontolnya' di depan warga2 pembangkang di sebuah hotel di Penang berkaitan isu kapal selam scorpene yang tak boleh menyelam dan pembunuhan altantuya. bagaimana pun ia telah di jawab secara terperinci oleh kementerian pertahanan klik sini


"aku kaye!..aku kaye!..makan sayur jek..aku kaye!..aku kaye!"

Sudah pasti ramai warga pembangkang akan memenuhi majlis tersebut semata2 nak mendengar celoteh seorang penceramah termahal. Ape taknya..10 orang makan sayur harga RM5000 tuh! klik sini.


"ops tenggelam"

Of coz kredit juga harus di berikan kepada si cicak kobeng tian chua. Kalau bukan kerana gambar2 editnya dah tentu fuckatan tak berjaya mengaitkan najib dengan pembunuhan altantuya dan kapalselam scorpene


Anuwar pandikutti plak mengharapkan peluang ini akan dapat mengurangkan sikit beban di atas kepale. betul ke?? macam mane la tak pening kepale. dah kumpul menimbun2 jenis dose. tu baru sket jek tuhan nak turunkan bala. tapi bagus jugak turun sikit2. biar dia terseksa slow2 kehkehkeh


Teringat dulu bila dia mintak nyawe dari najib mintak gugurkan kes liwat dia. klik sini. Tapi yang pasti esok malam akan ada acara pecah perot dan pecah bontot!..sape diaa??..lebai jenglot lerrrrr huhuhu >|D

Omegay: Paslacur banyak songeh?..hantar jek pendekar karpal! >|D

Posted: 20 Jul 2011 05:30 PM PDT


Kerajaan Negeri Selangor pada Rabu membuat keputusan membenarkan penganjuran konsert MTV World Stage Live di I-City pada Ahad ini walaupun mendapat bantahan daripada sekutu dalam Pakatan Rakyat, PAS.

Bagaimanapun Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, pihak penganjur perlu mematuhi garis panduan yang ketat dengan tidak membenarkan sebarang penjualan dan penggunaan alkohol serta rokok sepanjang konsert tersebut berlangsung.

"Kita merasakan mereka yang boleh menarik aktiviti di negeri ini kita akan galakkan, tetapi mesti dengan tertib serta sesuai dengan imej Shah Alam.

"Dengan penganjuran konsert MTV ini akan menunjukkan yang Shah Alam telah mula dikenali di peringkat antarabangsa," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini Rabu. - mstar

ahhh peduli ape dengan cakap2 father khalid dan tantaik?? diorang kena ingat peegayyrar dan deeayypig yang berkuasa selangor!. lagi pun anuwar sendiri nak tengok shah alam, tempat father khalid terus 'makmur' dengan maksiat

persetankan dengan teguran puak parti pelacur tu. diorang pun dua kali lima jek. setakat kene bentak dengan karpal pun dah terkencing dalam seluar inikan pulak budak tadika macam father khalid & tantaik?? Khalid gagap ada kuasa nak menentukan sama ada konsert tu boleh di teruskan atau tak

dia ada bola hikmat dan dia boleh telek samada budak2 yang datang ke konsert tu boleh bersopan santun dan beradap. takde pengaruh alkohol atau asap rokok.

kalau diorang banyak cakap, panggil jek big brader kapal singh! biar budak 2 ekor tu terberak dalam seluar plak! kehkehkeh harkkk ptuihhhh!!

IPOHMALAY

Posted: 21 Jul 2011 09:42 AM PDT

IPOHMALAY


Giliran Masyarakat Cina Dianjingkan Oleh DAP

Posted: 20 Jul 2011 06:55 PM PDT

AKHBAR Nanyang Siang Pau terbitan 18 Julai 2011 menyiarkan artikel mengenai komen seorang pemimpin bawahan DAP di laman sosial, Facebook bahawa parti itu akan menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 walaupun ia meletakkan seekor anjing menjadi calon.

Artikel bertajuk 'Calonkan anjing pun boleh menang?' tersiar dalam ruangan Pendapat Yuanlun di halaman A13 akhbar berkenaan.

Menurut penulis yang menggunakan nama samaran, Qian Wei Tian, walaupun komen yang disiarkan dalam laman sosial berkenaan bertujuan mempersendakan Barisan Nasional (BN), ia jelas sekali bukanlah sesuatu yang sepatutnya ditulis.

Komen itu dibuat kerana pemimpin berkenaan terlalu yakin bahawa tiupan angin menyokong pembangkang pada PRU Ke-13 sangat kuat, terutama sekali di kawasan pengundi bermajoriti Cina.

Kepimpinan DAP menganggap mereka sudah semakin hebat kerana masyarakat Cina sudah pasti akan menyokong parti itu. Tanggapan itu telah menghina kebijaksanaan dan kebolehan pengundi Cina yang sebenarnya boleh mengubah keputusan mereka pada bila-bila masa dan bukannya menjadi pak turut sahaja.

Dalam perkembangan lain, baru-baru ini, Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor dari DAP, Datuk Teng Chang Kim secara keras mengkritik akhbar Cina. Beliau menyifatkan pemberita dan akhbar Cina seperti sampah yang sudah tidak bernilai lagi.

Pada mulanya penulis tidak faham kenapa seorang ahli politik yang begitu kanan dan berketurunan Cina bersikap sedemikian. Sedangkan, beliau memerlukan akhbar Cina bagi menyampaikan maklumat kepada kaum itu.

Apakah hasilnya jika beliau mengkritik dan menghina akhbar Cina? Adakah beliau sudah menjadi malaikat, yang boleh menghumban jauh-jauh akhbar Cina?

Setelah membaca komen yang disiarkan dalam Facebook pemimpin bawahan DAP berkenaan, segala persoalan yang bermain dalam fikiran penulis berhubung tindakan Chang Kim akhirnya terjawab.

Beliau sudah tidak perlukan akhbar Cina untuk membuat sebaran propaganda parti itu, kerana Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Pinang itu tetap akan menang pada pilihan raya akan datang. Chang Kim 1,000 kali ganda lebih baik daripada seekor anjing, buat apa lagi perlukan akhbar Cina?

Kepada pemimpin DAP yang menganggap mereka disokong sepenuh oleh masyarakat Cina, mereka seharusnya memberi perhatian terhadap kata-kata seorang sasterawan Cina di Malaysia yang bernama, Chang Mu Chin.

Menurut beliau: "Ada orang yang menganggap alat yang mempunyai kuasa ghaib (seperti propaganda melalui Internet) sudah berada di tangan mereka. Oleh itu, akhbar dan media Cina boleh diketepikan dan dipijak-pijak."

Sebenarnya, sehebat macam mana sekali pun kuasa dunia Internet, ia tidak semestinya dapat mempengaruhi keseluruhan jiwa masyarakat Cina. Walaupun pepatah Cina ada menyatakan 'dapat tawan jiwa rakyat bermakna dapat menawan pemerintahan'. Tetapi, bagi orang yang hanya membuat tanggapan bahawa diri mereka telah dapat menawan jiwa rakyat, belum tentu dapat menguasai pemerintahan.

Untuk menawan jiwa rakyat, kita perlu lakukan perkara yang sebenar, iaitu turun padang untuk berkhidmat dan berjumpa dengan pengundi. Bukannya hanya dengan membuat dakyah dan berteriak untuk menawan jiwa rakyat.

Jika ini tidak dapat dilakukan oleh DAP, ia bermakna parti itu hanya memperkecil-kecilkan pengundi Cina dan terlalu meletakkan harapan tinggi akan disokong oleh kaum berkenaan.

Tak sangka! Rupa-rupanya, itu sahaja martabat pemikiran orang Cina di mata DAP.

Tiada ulasan:

Pengikut