Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:59 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 05 Feb 2015 03:42 AM PST

bumiyang


Konfirm Anwar Memang Suka Makan Karipap???

Posted: 05 Feb 2015 12:00 AM PST

tunku

Posted: 05 Feb 2015 03:02 AM PST

tunku


Lawyer Eric Paulsen charged with sedition

Posted: 04 Feb 2015 10:12 PM PST

Eric Paulsen was charged in a Sessions Court here Thursday over a tweet in which he allegedly accused the Malaysian Islamic Development Department (Jakim) of promoting extremism.

He was brought before judge Abdul Rashid Daud to have his charge read to him.

Paulsen, who is also Lawyers for Liberty executive director, was charged with publishing seditious words on his Twitter account at twitter.com/ericpaulsen101 stating that, "Jakim is promoting extremism every Friday. Government needs to address that if serious about extremism in Malaysia".

The offence was allegedly committed at the D5 criminal investigation unit, Bukit Aman here at about 8pm on Jan 10, this year.

He later claimed trial to the charge under Section 4(1)(c) of the Sedition Act 1948.

Judge Abdul Rashid later fixed bail at RM2,000 in one surety pending mention on April 27.

Counsel Gobind Singh Deo appeared for Paulsen.

Cheap Smartphone Device Detects HIV, Syphilis In 15 Minutes: Study

Posted: 04 Feb 2015 07:09 PM PST

The US and Rwandan researchers say they have developed a low-cost smartphone accessory capable of detecting HIV and syphilis from a finger prick of blood in just 15 minutes, Xinhua news agency reported.

This is the first device that replicates all the functions of a lab-based blood test and works by detecting markers of infectious diseases: HIV antibody, treponemal-specific antibody for syphilis and non-treponemal antibody for active syphilis infection.

The manufacturing cost of the device is only US$34, much lower than the US$18,000 that current gold standard of diagnostics, known as the enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA), needs.

The accessory was recently piloted by health care workers in Rwanda who used it to test blood finger-pricked from 96 patients, many of whom were women at risk for mother-to-child transmission of sexually transmitted diseases.

The researchers said the device delivered test results displayed on the phone screen within 15 minutes and performed almost as well as the ELISA test.

Nearly all patients preferred it to lab-based tests, which could take up to two or more hours.

"Our work shows that a full laboratory-quality immunoassay can be run on a smartphone accessory," said lead author Samuel Sia, associate professor of biomedical engineering at Columbia University.

"This kind of capability can transform how health care services are delivered around the world," Sia said.

The device, or dongle, can easily connect to a smartphone or computer. It is small and light enough to fit into one hand and draws all the power it needs to run by plugging into a smartphone's audio jack.

Researchers believe that this lab-on-a-chip device could help scale up early detection of HIV and syphilis especially in mobile or field clinics.

"Our dongle presents new capabilities for a broad range of users from health care providers to consumers," Sia said.

"By increasing detection of syphilis infections, we might be able to reduce deaths by tenfold. We might be able to scale up HIV testing at the community level with immediate antiretroviral therapy that could nearly stop HIV transmissions and approach elimination of this disease," he added.

The work, also comprising researchers from Rwanda Biomedical Centre, was published in the US journal Science Translational Medicine.


The Unspinners

Posted: 04 Feb 2015 11:42 PM PST

The Unspinners


Macam LGE dan handbag Betty, kemarahan dipanggil komunis boleh viral

Posted: 04 Feb 2015 09:24 PM PST


FMT SINI menyiarkan berita Lim Kit Siang marah bila satu gambar dia dalam pakaian Mao Tse Tong disebarkan melalui Twitter.

Lalu dia bercadang membawa blogger Syed Akbar ke mahkamah.


Ini hanya mengingatkan kita kembali bila Lim Guan Eng marah isterinya diserang kerana mempunyai handbag berjenama yang mahal-mahal.

Ekoran itu, lagi melimpah-limpah isu tentang Betty ditimbulkan...










Isu Kit Siang marah dipanggl rasis dan komunis ada berkit dengan poster berikut:


Mungkinkah dianya akan lebiih viral lagi ....













 Semua telah tersenarai


 Entah Kit Siang nak saman tu ... takut trsalah ajer.


Anwar counting days, memorising numbers

Posted: 04 Feb 2015 04:30 PM PST

The Malay Mail Online reported Anwar sounding desperate.

Read Guilty ruling on controversial sodomy case could backfire on government, says Anwar 
http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/guilty-ruling-on-controversial-sodomy-case-could-backfire-on-government-say

The remark is in contempt of court as it tantamount to intimidation and holding the judiciary ransom.

For an ex-convict and lawless sodomite, Anwar has no respect for law n order. It is obly to be expected.

This threat also implies Anwar knows his days are numbered. His attempt to buy the judiciary and government officers failed. It shows he is desperate.

It confirmed that there's no DEAL between Anwar and Dato Najib. Such rumours are merely desperate attempt to influence the decision in favour of his release.

While Anwar his days, he may like to memorise several.important dates:












Tak usah cuba pusing fakta liwat

Posted: 04 Feb 2015 04:31 AM PST







APANAMA

Posted: 04 Feb 2015 11:39 PM PST

APANAMA


1MDB Tong-Taek battle

Posted: 04 Feb 2015 10:18 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 04 Feb 2015 11:09 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


#rakyathakimnegara: 10,000 titisan hujan hadir di ceramah Anwar di Kemamang!

Posted: 04 Feb 2015 06:04 PM PST


Anwar bikin gempaq lagi beb, kali ni berceramah di Kemaman, Terengganu. 

Hampir 10,000 rakyat marhaein berpusu-pusu melihat wajah dan ceramah pemimpin Anugerah Tuhan yang telah menolak jawatan Mufti Turki itu.

Jangat tergezut...sambutan ceramah kali ini di Chukai begitu hambar hanya sekitar 200-300 orang saja di perkarangan pejabat PKR Kemaman, Jalan Jakar (zakar???).

Hujan amat lebat seawal jam 3.00 petang hinggalah ke malam sewaktu ceramah diadakan. Tu pun ramai dok berlonggok kat kaki lima kedai dan khemah takut kena hujan nanti demam.

Di mana saja Anwar pergi pasti suwei punya hujan lebat mencurah-curah bagai tak restu kehadirannya.

Itulah perangai Anwar ketika susah dia cari rakyat membela kesalahannya. Bila senang dia dengan bininya pergi naik basikal bersenang lenang di New Zealand meninggalkan mangsa banjir di Kajang dan gunakan alasan tiada tiket penerbangan balik ke Malaysia. 

Bila banjir surut baru dia datang bagi sekampit dua beras lepas tu tabur segala fitnah dan dakyah jahat.

Orang Kemaman bersusah payah berminggu-minggu hadapi banjir dia hanya datang cuma nak bagi ceramah dok kata kerajaan negeri (UMNO-BN) tak buat kerja.


Di Kemaman, Anwar berceramah konon dia difitnah meliwat. Tapi di mahkamah para peguamnya mengatakan liwat berlaku atas dasar suka sama suka. 

Sebabnya ada gambar si mangsa tersenyum ketika menghidangkan kopi pada Anwar...kira suka dan best kot? 

Semuanya alasan nak lepaskan diri le tewww.

Macam biasa juga skrip kononnya beliau ditawarkan jadi penasihat ekonomi Dubai oleh Syeikh Khalifa dan penasihat agama atau Mufti Turki oleh Yusoff Al Qardawi didendangkan lagi...

Sambil-sambil tu kaitkan ketirisan dan penyelewengan, isu 1MDB, rasuah dan sebagainya bercelaru merepek melalut Nuar ni.

Negara tak bangkrap pun walaupun ditabur fitnah sebegitu rupa...yang jadi sengal adalah para pencacai yang tak tahu cerita hujung pangkal.

Bila pemimpin sengal, pencacai bertambah-tambahlah bingai.  

Dah tiba masanya PKR tolak orang macam Nuar ni. PKR memerlukan reformasi dalaman dan membebaskan sepenuhnya dari pengaruh dinasti keluarga Anwar.


Daripada orang Terengganu nak buang masa untuk bela Anwar sorang, lebih baik tumpukan usaha memperbaiki dan memulihkan kesan-kesan banjir. Lagi banyak pahala, Allah pun suka.

Lagi pun orang PAS Terengganu pasti tak lupa bagaimana calon PKR parti si Anwar @ si penjual pil kuda sanggup saman dan cerca Tuan Guru Haji Hadi...orang Ganu jugak. 

HARGA MINYAK DAH TURUN...TAPI KENAPA HARGA BARANG TAK TURUN???

Posted: 04 Feb 2015 05:10 AM PST


Pakar ekonomi terhampeh PKR; Rapussy Ramli sekali lagi didesak untuk membuktikan kebenaran teori ekonominya.

Rapussy kata kalau nak turunkan harga barang mestilah turunkan harga minyak. 

Apabila harga minyak turun semua rakyat gembira termasuklah para pencacai pemakan minyak.

Mana yang bersyukur akan berterima kasih tetapi mana yang kufur nikmat tetap dengan sikap mereka yang terus menerus mencaci cerca kerajaan.

Persoalannya harga minyak jenis mana yang turun menurut Rapussy hingga boleh menyebabkan penurunan harga barang?

Mungkin Rapussy ini sedang berfantasi minyak yang dimaksudkan adalah minyak urut sebab dengan minyak urut boleh menurun atau menaikkan 'barang' seseorang.

Almaklumlah sekarang ni mereka sibuk kerana nak mempertahankan 'barang' Anwar.

Apabila kita melihat foto wanita berpurdah di atas, kita mungkin boleh bertanya adakah budak perempuan ini dah berkahwin?

Harga minyak dah turun tiga kali berturut-turut atau dah turun hampir tiga kali ganda. Tapi kalau dia masih lagi dok membujang maknanya budak ni ada masalah hingga dia tidak lagi laku-laku.

Mungkin ramai jantan, teruna atau duda di luar sana takut untuk masuk meminang. 

Manakan tidak kalau belum kahwin perangai dah begini rupa, silap-silap dah nikah nanti masalah atas ranjang sebab 'barang' tak naik pun akan dijaja ke jalanan.  

Hasil wang sedekah tabung tin milo dibuat replika motor ...satu pembaziran dan penyelewengan wang rakyat...tak palah motor ni tak pakai minyak

Kini harga minyak dah turun tetapi mengapa harga barang liat sangat nak turun?

Puak-puak pencacai ketika harga minyak naik sering menakut-nakutkan rakyat dengan kenaikan harga barangan.

Tetapi kini mereka bagai hilang punca apabila harga minyak dah turun.

Apa lagi isu yang boleh dimainkan? 

Harga tariff elektrik masih tinggi?

Harga siling barang masih tak diturunkan?

Peniaga terpaksa habiskan stok lama?

Faktor cuaca menyebabkan bekalan bahan mentah kurang? 

Atau kejatuhan nilai ringgit menyebabkan harga barang import mahal?

Atau alasan paling pelik... sebab GST iaitu satu cukai baru dan tambahan kepada cukai sedia ada menyebabkan harga barang mahal?!!  

Atau alihkan saja kepada isu rasis supaya tumpuan kempen kerajaan untuk menurunkan harga terganggu?


Kami rakyat biasa terkesan dengan kenaikan harga barang akibat sikap tamak dan tidak nasionalis para pengeluar, pemborong, pengedar, peruncit dan peniaga. 

Lainlah kalau bini Joseph Lim Guan Eng si Betty Chew boleh beli beg Gucci Bamboo berharga RM12,000 macam beli bah kut teh di pasar malam.

Rakyat biasa tidak mampu untuk semewah mereka ini sambut birthday di hotel mewah ditaja pulak oleh para kontraktor.




ANGIN PERUBAHAN

Posted: 04 Feb 2015 09:41 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Jangan Salah Erti Teguran Ismail Sabri

Posted: 04 Feb 2015 05:58 AM PST





Turun Harga Barang : Masih Ingat Janji Manis Rafizi Ini?

Posted: 04 Feb 2015 01:01 AM PST


Inilah matematik mudah yang dibuat oleh Rafizi, video kempennya semasa PRU13. Ramai yang terpedaya dengan janji janji manis ini. 

Tambah pekat manis lagi bila Rafizi berjanji bahawa pada hari pertama pakatan pembangkang masuk ke Putrajaya maka harga minyak akan terus turun. 

Kini harga minyak sudah turun, mengapa Rafizi takut bercakap tentang hak rakyat dan pengguna? Masih hendak percaya cakap dan janji kosong begini? Mereka sebenarnya hanya pandai menipu dan berjanji sahaja. 

Bila keadaan realiti sudah tiba, rakyat akan tahu kebenaran yang sebenar. Sebelum percaya janji, selidik dulu kebenaran dan keboleh percayaan janji itu.


PM @NajibRazak Minta Peniaga Turunkan Harga Barang

Posted: 03 Feb 2015 10:28 PM PST



Apa Niat Sebenar Teresa Kok & Anak Anwar Ini?

Posted: 03 Feb 2015 12:51 AM PST


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 04 Feb 2015 03:37 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Remaja perempuan ketagih porno pelik

Posted: 04 Feb 2015 12:01 AM PST

London: Seorang wanita berdepan hukuman penjara selepas mengaku memiliki imej ekstrem pornografi membabitkan beberapa haiwan dan lebih 600 imej tidak senonoh kanak-kanak ketika dia berusia 17 tahun.

Amy Hickson yang kini berusia 20 tahun mengaku terhadap 13 tuduhan termasuk menghasilkan imej tidak senonoh, memiliki imej terlarang dan sebuah filem kanak-kanak.

Menurut Mahkamah Winchester Crown, Amy mengaku memiliki 16 imej pornografi haiwan yang diklasifikasikan sebagai ekstrem, jijik dan lucah.

Tambahnya lagi, imej itu menunjukkan perbuatan seks dilakukan dalam keadaan 'jelas atau realistik.'

Amy yang berasal dari New Cheriton memilih mengaku bersalah sejurus sebelum perbicaraannya dimulakan semalam.

Semua kesalahan dilakukan antara Jun 2011 dan Februari 2013 ketika Amy masih remaja.

Pertuduhan merangkumi lapan tuduhan menghasilkan gambar tidak senonoh seorang kanak-kanak dengan satu daripada pertuduhan itu saja membabitkan 596 imej.

Satu pertuduhan disebabkan menghasilkan imej palsu tidak senonoh membabitkan kanak-kanak.

Amy turut mengaku memiliki dua lagi akaun imej tidak senonoh kanak-kanak dan dua tuduhan memiliki imej melampau membabitkan haiwan.

Ustaz Kazim buat laporan polis

Posted: 03 Feb 2015 07:57 PM PST

IPOH: Pendakwah bebas, Datuk Mohamad Kazim Elias atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim hari ini membuat laporan di Balai Polis Manjoi di sini, berhubung penyebaran rakaman video ceramah beliau yang didakwa berbaur perkauman.

Ustaz Kazim yang membuat laporan polis pada 9.40 pagi, bagaimanapun enggan memberi kenyataan kepada pemberita selepas membuat laporan itu dengan terus beredar meninggalkan pekarangan balai polis.

Anggota beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dilihat menunggu di luar pekarangan balai polis berkenaan sebagai tanda sokongan mereka kepada Ustaz Kazim.

Semalam, Pengerusi Persatuan Penduduk Kampung Jambu, Tumpat, Kelantan, Pui Tiong Lam membuat laporan polis di Balai Polis Wakaf Bharu, Tumpat dengan mendakwa rakaman video ceramah Ustaz Kazim yang berdurasi 2 minit 27 saat itu seolah-olah mahu mengaibkan kaum Cina. - Bernama
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/28331#sthash.3hIBVbmT.dpuf

Cucu Tok Selampit

Posted: 04 Feb 2015 01:22 PM PST

Cucu Tok Selampit


Foto-Foto Menakjubkan Yang Sempat Dirakam - Kemalangan Pesawat ATR-72-600 TransAsia Airways GE235

Posted: 03 Feb 2015 08:25 PM PST





Pesawat ATR-72-600 milik TransAsia Airways GE235 terhempas ke dalam Keelung River selepas berlepas dari New Taipei City. Pesawat dengan penumpang seramai 58 orang dikatakan terhempas ke dalam sungai selepas melanggar sebuah jambatan di Taiwan, kira-kira jam 10.26 pagi tadi. Sekurang-kurangnya 9 terkorban dan berbelas mangsa masih terperangkap di dalam nahas pesawat berkenaan. Pihak Central News Agency (CNA) telah meletakkan gambar-gambar detik cemas pesawat berkenaan seperti di atas di dalam website mereka, yang kebetulan diambil daripada kamera 'dashboard' seorang pemandu teksi yang melalui lebuhraya berkenaan. Tonton video kemalangan di bawah:





Duke of UMNO

Posted: 04 Feb 2015 01:02 PM PST

Duke of UMNO


SAYA BETUL-BETUL KESIAN KAT PAS SEKARANG....

Posted: 04 Feb 2015 05:00 AM PST


Sebagai saudara seagama, penulis amat simpati dengan kedudukan PAS di dalam Pakatan Rakyat yang semakin hari semakin ditekan, dihina dan dilayan dengan sikap "double standard" oleh para pimpinan DAP dan PKR.

Umum mengetahui krisis PAS di dalam Pakatan Rakyat bermula ketika insiden "copu de tat" yang menyaksikan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim selamba digulingkan PKR dan DAP, meskipun PAS tidak bersetuju dengan tindakan tersebut.

Pada penulis, kemelut dalaman Pakatan Rakyat itu sebetulnya berlaku lebih awal ketika mana orang ramai mula menegur dan mengingatkan PAS yang seolah menjadi "keldai tunggangan" DAP dan PKR untuk mendapat sokongan rakyat beragama Islam.
 
Sambung baca di sini seterusnya... kesiannnn....

A Piece of My Mind

Posted: 04 Feb 2015 11:45 AM PST

A Piece of My Mind


Numbers don't lie

Posted: 03 Feb 2015 04:59 PM PST

During a briefing session to economists and media reps in Putrajaya International Convention Centre on 20 Jan 2015 that was held after Prime Minister's Special Address Budget 2015 2.0, a couple of words from Bank Negara Governor Tan Sri Zeti Aziz caught my attention.

I mean, she is the world's best central banker. Every word that she says carries more weight than any other individual in Malaysia and we should pay attention.

In her reply to a few questions on Malaysian Ringgit's performance against the US Dollar, Tan Sri said:

  • "Of course, when we built up our reserves, we were criticized for accumulation of too much reserves which were far in excess of those required by a country of our size... and this is what reserves are for, that is why we built up buffers."
  • "......the ringgit should strengthen to reflect our underlying fundamentals which remain solid and strong"

She is right. Just compare the two Press Releases by the Bank - one issued in 1999, another just a couple of weeks ago (summarized below)


22 Oct 1999 (http://www.bnm.gov.my/?ch=en_press&pg=en_press_all&ac=598&lang=en)
  • as at 15 Oct 1999, international reserves amounted to RM113.9 billion or USD29.9 billion
  • adequate to finance 6.2 months of retained imports.

8 Jan 2015 (http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=en_press&pg=en_press_all&ac=3133&lang=en)
  • as at 31 Dec 2014, the international reserves amounted to RM405.5 billion or USD116.0 billion
  • sufficient to finance 8.4 months of retained imports

Countries must maintain a healthy level of reserves to protect themselves against shocks and external economic crises. Today, our reserves have grown almost 4 times since 1999 and can cover 8.4 months of retained imports which makes us almost as strong as India's import cover.

I did a quick check on IMF's spreadsheet on official reserve assets and other foreign currency assets. Out of all the reporting countries, based on the consolidated official and confirmed November 2014 statistics, Malaysia has
  • the 9th largest international reserves in Asia and
  • the 18th largest international reserves in the world

Hisham (@econsmalaysia) is right. The turnover of foreign currency market transactions averaged at USD241.1 bil monthly in 2014. Speculation, if true, at USD1.4 bil (less than 0.6% of total turnover) is just a drop in the ocean. It could also be easily managed by the Central Bank (costs them just 1.2% of their total reserves) and send a strong signal to speculators – pay up your losses and go home. This is the strength of our Government, Central Bank and economy.

Two weeks ago on 22 January, in Fortune magazine with a readership of 5 million globally, they said "Meanwhile, in Malaysia, an incumbent government is offering credible pledges for smarter economic management". Four days later on 26 January, Moody's Credit Outlook was positive again on Malaysia and I quote, "Malaysia's revised budget leaves sovereign's fiscal consolidation trend intact".

The underlying fundamentals of our economic structure remain strong and solid. Despite the global economic conditions and challenges, we must not forget that:

  • Malaysia remains on the steady growth path at 4.5% - 5.5%
  • Inflation will come in at 2.5-3.5%, a level that is manageable
  • Najib's message that we are committed to reduce fiscal deficit from 3.5% last year to 3.2% this year, on track to balanced budget in 2020
  • Debt to GDP will be kept below 55% of GDP (self imposed limit)
  • And most controversial of all, even if Government guaranteed debt becomes an issue, our debt to GDP ratio will come in at 70%-75% of GDP only (go find out what other countries debt to GDP ratios are)

The problem here is the Government and friendly parties own many assets especially the media. Have we used them to amplify some of these key messages? Are we or real investors so easily swayed by 1-2 media outlets when credible institutions had positive comments on the Barisan Nasional Government's economic management skills?

The strength of our nation today was not built in a day but after years of careful balancing of economics, social and politics through both the Barisan Nasional Government's fiscal policies and the Central Bank's monetary policies. If I have to choose one reason to be "bersyukurlah" (I know, I don't like it too), itis for this reason and only this. And remember, numbers don't lie.

PEJUANG BANGSA

Posted: 04 Feb 2015 11:36 AM PST

PEJUANG BANGSA


USTAZ KAZIM BIDAS LAPORAN POLIS TUDUHNYA RASIS , ISU INI SENGAJA DITIMBULKAN

Posted: 04 Feb 2015 08:30 AM PST



Pendakwah terkenal Datuk Mohamad Kazim Elias menafikan dakwaan bahawa beliau rasis dan mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman dalam rakaman video ceramahnya yang disebarkan, baru-baru ini.

Beliau berkata isi kandungan ceramah di Kuala Lumpur enam tahun lepas itu, bertujuan mempertahankan kedudukan Raja-Raja Melayu, keistimewaan orang Melayu dan kedudukan Islam sebagai agama rasmi yang sering dipertikai pihak tertentu.

"Si pengadu tidak faham apa yang saya cakap atau dia hanya faham dua minit itu, dia tidak melihat sebelum dan selepas dari dua minit," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mohamad Kazim yang lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim, berkata adalah menjadi kewajipan beliau sebagai seorang Muslim mempertahankan kesemua perkara itu (kedudukan Raja-Raja Melayu, keistimewaan orang Melayu dan kedudukan Islam sebagai agama rasmi) kerana ia sesuatu yang dituntut oleh Islam.

Beliau berkata isu itu sengaja ditimbulkan bagi menutup isu lain yang sedang hangat diperkatakan seperti hudud dan pelaksanaan pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT), yang diperjuangkan pembangkang.

"Saya bukan hendak bertelagah atau bergaduh...dia (individu yang membuat laporan polis) buat tuduhan melulu. Isu ini telah lapuk, kira-kira enam tahun lepas dan sengaja ditimbulkan balik.

"Saya bukan orang politik, saya bukan orang yang terlibat dalam mana-mana parti politik, hanya bercakap atas soal agama tetapi saya dituduh dan diganggu," katanya.

Mohamad Kazim juga melihat dakwaan itu sebagai satu usaha untuk menyekat kemunculan beliau menyampaikan ceramah di khalayak ramai.

Terdahulu, kira-kira 500 anggota daripada 22 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berhimpun secara aman di Dataran Pusat Pendidikan Al-Barakah di sini.

Antara NGO itu ialah Majlis Ayahanda-Ayahanda Perak, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Perak, Pusaka Gayong Perak dan Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida).

Mereka membawa sepanduk dan kain rentang menyatakan sokongan padu kepada pendakwah terkenal itu, yang mempertahankan agama Islam dan hak keistimewaan orang Melayu.

Semalam, Mohamad Kazim membuat laporan di Balai Polis Manjoi berhubung penyebaran rakaman video ceramah beliau yang didakwa berbaur perkauman.

Isnin lepas (2 Feb), Pengerusi Persatuan Penduduk Kampung Jambu, Tumpat, Kelantan Pui Tiong Lam membuat laporan di Balai Polis Wakaf Bharu, Tumpat kerana mendakwa rakaman video ceramah Ustaz Kazim yang berdurasi 2 minit 27 saat, seolah-olah mahu mengaibkan kaum Cina.

JAWAPAN PM MENGENAI ISU ISMAIL SABRI #TURUNHARGABARANG

Posted: 04 Feb 2015 07:54 AM PST





Berikut disiarkan sepenuhnya kenyataan lima perenggan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkaitan isu melibatkan Menteri Pertanian dan Asas Tani Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

KABINET telah dimaklumkan hari ini bahawa kenyataan di media sosial yang dibuat oleh Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebenarnya bertujuan menegur para peniaga yang enggan menurunkan harga barang walaupun harga minyak dan diesel telah turun.

Teguran yang dibuat oleh beliau ditujukan kepada semua peniaga dan bukan kepada peniaga daripada kaum tertentu. Selain itu beliau juga mencadangkan agar pengguna menggunakan kuasa beli mereka untuk memaksa peniaga menurunkan harga barang.




Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak telah menegaskan bahawa kerajaan Barisan Nasional akan terus membela dan menjaga kepentingan semua kaum.

Oleh itu sebarang pertelingkahan yang boleh menuju kepada polarisasi kaum di negara ini tidak sepatutnya dipanjangkan kerana ia hanya akan membawa kemudaratan kepada kita semua.


Kabinet mahu para peniaga bersifat bertanggungjawab dan bertimbang rasa dalam menentukan harga barang dan perkhidmatan sejajar dengan penurunan harga minyak dan diesel agar pengguna merasa kesan penurunan harga tersebut.





Selain itu, pengguna hendaklah menjadi pengguna bijak dengan menggunakan kuasa mereka untuk mendorong para peniaga agar meletakkan harga yang berpatutan.

Pejabat Perdana Menteri
Putrajaya

92 KETUA BAHAGIAN TEGUH BERSAMA ISMAIL SABRI , BALUN KP MCA BERSEKONGKOL DAP !!

Posted: 04 Feb 2015 12:02 AM PST




Sebentar tadi 92  ketua Umno bahagian  berkumpul bagi menyatakan sokongan padu  kepada Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Ismail Sabri Yaakob berhubung kenyataannya terhadap peniaga berbangsa Cina.

Mereka  hadir  menyatakan sokongan penuh kepada Ismail Sabri dengan kenyataannya itu sebagai kuasa pengguna.


Selain itu , mereka juga turut membidas kenyataan Ketua Pemuda MCA yang bersekongkol dengan DAP mendesak DS Ismail Sabri dipecat daripada Menteri Kabinet .

Siapa dia KP MCA nak desak PM pecat Menteri seperti Ismail Sabri ?

Di media sosial , rata- rata rakyat memberi sokongan 100 % pada Ismail Sabri malah dilabel oleh akhbar Sinar Harian hari ini sebagai HERO Pengguna  !!

Berani kerana benar ...

Jangan takut dan gentar kepada puak2 rasis ini demi rakyat.



Solidariti... Ingat lagi ucapan Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak di Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini... beliau berulang kali menekankan perkataan 'solidariti'... Tengah hari Rabu, bertempat di Putrajaya, 92 Ketua UMNO bahagian mengatakan sokongan atau solidariti kepada Menteri Pertanian dan Asas Tani Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Ini perhimpunan paling ramai ketua-ketua UMNO bahagian selepas Perhimpunan Agung UMNO hujung November lalu.
"Ia merupakan solidariti kepada saya selepas banyak laporan polis yang dibuat terhadap saya..." kata Ismail Sabri kepada wartawan selepas majlis tersebut.
Acara yang diwar-warkan sejak Selesa itu menarik kehadiran 53 petugas media yang mendaftar untuk membuat liputan.
Ia selepas timbul kontroversi komen facebook yang dibuat Ismail Sabri mengenai boikot peniaga yang tamak telah dijadikan isu perkauman oleh sesetangah pihak.
Tampil untuk menjadi jurucakap dalam acara di Kelab Tasik Putrajaya itu adalah Ketua UMNO bahagian Bukit Mertajam Datuk Musa Sheikh Fadzil.
"Kami selaku ketua-ketua UMNO bahagian seluruh negara menyokong penuh kenyataan yang dikeluarkan oleh Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. Jika dilihat dari konteks kenyataan itu sememangnya kuasa beli dari kumpulan  majoriti mampu mengubah dan mempengaruhi peniaga untuk menurunkan harga barang .
"Jika ini berlaku bukan sahaja orang Melayu yang merupakan kaum majoriti di tanah air tercinta ini mendapat manafaat, malah kaum-kaum lain termasuk Cina juga akan mendapat manafaat daripadanya," ujar beliau membacakan kenyataan media tiga muka surat.
Musa turut membidas tindakan Ketua Pemuda MCA yang bersekongkol dengan DAP yang berkerjasama menyelar kenyataan Ismail Sabri.
"Pihak kami mengutuk sekeras-kerasnya bentuk kerjasama mereka dan menuntut Presiden serta kepimpinan tertinggi MCA selaku komponen BN mengambil tindakan tegas ke atas Ketua Pemuda MCA yang secara terang-terangan berkerjasama dengan DAP.
"Kerjasama ini tidak dapat diterima kerana sememangnya telah terbukti DAP adalah parti chauvanist dan selalu bertindak menimbulkan isu-isu perkauman.
"Ketua Pemuda MCA perlu menjawab kenapa beliau sanggup duduk semeja bersama DAP sehingga meminya Perdana Menteri mengugurkan Ismail Sabri dari jawatan Kabinet," kata Musa.
Jelasnya, Ketua-Ketua UMNO bahagian menyokong penuh kedudukan Ismail Sabri sekali menteri Kabinet serta mereka akan berdiri dibelakang beliau sekiranya dikenakan apa-apa tindakan,".
Ismail Sabri sebelum ini dikecam teruk oleh Ketua Pemuda MCA Ching Sin Woon.
Sedangkan Ismail dalam kenyataannya menjelaskan ia bukan ditujukan kepada peniaga kaum Cina saja tetapi kepada semua pemborong dan peniaga yang masih tidak mahu menurunkan harga barang walaupun harga minyak diturunkan.
Pada Isnin, Ketua Pemuda MCA Chong Sin Woon secara terang-terangan menyatakan mahu berganding bahu dengan DAP untuk menyerang Ismail.
Chong dilaporkan membidas Ismail dengan berkata: "Untuk memboikot perniagaan Cina adalah kenyataan kurang bijak dan menegaskan Ismail hanya membuat kenyataan peribadi, bukan pendirian Kabinet mahupun BN

UMNO PP SAMBUT PALUAN GENDANG ISMAIL SABRI , MASA TERBAIK BOIKOT !

Posted: 03 Feb 2015 04:30 PM PST




TEKAD SOKONG ISMAIL SABRI - MASA UNTUK BOIKOT PENIAGA HALOBA
1) DS Ismail Sabri Yaakob adalah Menteri KPDNKK sebelum beliau dilantik menjadi Menteri Pertanian.Sebagai bekas Menteri KPDNKK sudah tentu beliau cukup arif tentang perihal harga barangan, jumlah pemborong dan peniaga yang terlibat dengan perniagaan barangan keperluan harian rakyat. Majoritinya memang mewakili kaum tertentu.

2) Realiti ekonomi Malaysia tidak mungkin dapat lari daripada fakta itu. Pokoknya bukan kita mahu menjadi rasis. Kenyataan DS Ismail Sabri punya asas dan alasan kukuh.

3) Sebagai bekas Menteri yang menjaga Hal Ehwal Pengguna sudah tentu beliau juga sedar betapa pengguna Malaysia tidak menggunakan kuasa pengguna yang ada pada mereka untuk mengekang kenaikan harga barangan secara tidak berpatutan.

5) Rakyat tidak boleh hanya bergantung kepada penguatkuasaan undang-undang oleh pihak berwajib semata-mata dalam memerangi peniaga-peniaga yang mengambil keuntungan berlebihan. Kuasa pengguna lebih berpengaruh jika bertindak di atas semangat padu menolak peniaga haloba




IPOHMALAY

Posted: 04 Feb 2015 09:05 AM PST

IPOHMALAY


Seru bunuh Ismail Sabri : Pihak berkuasa berat sebelah?

Posted: 04 Feb 2015 05:44 AM PST

Rata-rata netizen Melayu menilai pihak berkuasa negara ini berat sebelah dan lembab dalam mengambil tindakan jika berlaku perbuatan provokasi oleh orang Cina ke atas orang Melayu di negara ini tetapi tegas dan pantas apabila melibatkan provokasi oleh orang Melayu ke atas orang Cina.

Persepsi ini kembali memuncak berikutan perlakuan beberapa individu Cina yang sewenangnya mengeluarkan kenyataan berbaur seruan supaya dibunuh Ismail Sabri Yaakob.

Meski ia dibuat oleh Cina-cina pondan yang hanya berani di belakang skrin, namun undang-undang bagaikan tidak terpakai ke atas mereka walaupun komen tersebut tersebar sejak 2 hari lalu.

Malah Ismail Sabri yang dipanggil polis.

Mungkin sahaja pihak polis sedang melakukan siasatan dan diharapkan begitulah hendaknya.

Jika ini dibiar, ugutan bunuh akan menjadi sesuatu kebiasaan dan mahu ke mana dibawa negara kita ini oleh mereka-mereka yang berkaitan?

Ugutan bunuh boleh disabitkan kesalahan mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.








Berikut paparan asal punca cerita


Dan ini antara tukang bakarnya



Individu Cina ugut bunuh Ismail Sabri

Posted: 03 Feb 2015 09:27 PM PST

Beberapa Cina bagaikan  'kebal' terhadap undang-undang apabila dengan bebasnya mengugut untuk membunuh Ismail Sabri Yaakob.





Selain itu pula, seorang individu yang mengaku bergelar Dato, menyeru mereka-mereka yang bekerja untuk orang Cina (yang dituju kepada orang Melayu), supaya berhenti kerja.


Nampaknya pihak berkuasa seolah-olah masih buat-buat tak nampak. Kalau melibatkan orang kita, bukan main.

Namun ada Cina yang rasional. Pastinya dia bukan produk sekolah Cina, kudis yang membarah di negara ini.


Dd i n b u n g a

Posted: 04 Feb 2015 07:31 AM PST

Dd i n b u n g a


MASA YANG DIMAKSIMUMKAN OLEH YB DS AHMAD HUSNI DI KAWASAN TAMBUN

Posted: 04 Feb 2015 01:40 AM PST

PEMIMPIN YANG TIADA PROTOKOL MENOLAK WILLCHAIR SAHABAT LAMA YB DS AHMAD HUSNI

YB DS AHMAD HUSNI PADA MINGGU LEPAS HARI SABTU 2 FEBRUARI 2015 SEHARI SUNTUK MENGHADIRI MESYUARAT DAN BENGKEL BARISAN NASIONAL NEGERI PERAK DI BANGUNAN UMNO NEGERI PERAK.

 TETAPI WALAUBAGAIMANAPUN YB DS AHMAD HUSNI TIDAK MEMBAZIRKAN MASA TETAP MENERUSKAN AGENDA MURNI NYA PADA KEESOKKAN HARI NYA PADA AHAD 3 FEBRUARI 2015 DENGAN MELAKUKAN PROGRAM ZIARAH.

YB DS AHMAD HUSNI BERSAMA HJ ABD MAJID DAN ISTERI

 AWAL PAGI AHAD YB DS AHMAD HUSNI MENZIARAH HJ ABD MAJID MANTAN BENDAHARI UMNO BAHAGIAN TAMBUN DI WAD HOSPITAL RAJA PERMAISURI BAINUN DI WAD 5B KERANA SAKIT JANTUNG.

YB DS AHMAD HUSNI BERSAMA EN. ROSLAN SAHABAT ZAMAN BUJANG BELIAU

SELEPAS DI HRPB BELIAU KE HOSPITAL KPJ JALAN TAMBUN BAGI MENZIARAH SAHABAT LAMA BELIAU EN. ROSLAN YANG DIMASUKKAN KE WAD KPJ IPOH.

MENZIARAH KELUARGA DAN CUCU ARWAH EN. GULAM

DARI KPJ YB DS AHMAD HUSNI KE RUMAH ALLAHYARHAM EN. GULAM BERTEMU ISTERI, ANAK DAN CUCU ARWAH EN. GULAM DI PEKAN CHEMOR BERTANYA KHABAR, MALAH YB DS AHMAD HUSNI BERSETU BAGI MEMBANTU ISTERI EN. GULAM BAGI MEMBAIKPULIH RUMAH MEREKA, DAN AKAN MENGHANTAR PEGAWAI PEJABAT AHLI PARLIMEN TAMBUN UNTUK MEMBUAT KOSTING.


MELAWAT EN MORGAN BERSAMA KETUA IPF BAHAGIAN TAMBUN DAN AJK UMNO CAWANGAN TAMAN MAS BARU

SELEPAS RUMAH ARWAH EN. GULAM BEIAU TERUS KE RUMAH EN. MORGAN SETIAUSAHA IPF BAHAGIAN TAMBUN YANG DISERANG STROKE BAGI MELIHAT KEADAAN BELAIU DI RUMAH BELIAU DI TAMAN MAS BARU CHEMOR.



DISAMBUT OLEH JAWATANKUASA SURAU PAKISTANI CHEMOR

MELAWAT KONSEP DIBAWAH SURAU DIBINA KEDAI RUNCIT UNTUK SEWAAN

SELESAI DI RUMAH EN. MORGAN, YB DS AHMAD HUSNI MEMENUHI PERMINTAAN JAWATANKUASA SURAU PAKISTANI CHEMOR MEMINTA YB DS MELAWAT SURAU YANG BARU DISIAPKAN ATAS KELULUSAN PERUNTUKAN YB DS AHMAD HUSNI BERJUMLAH RM610,000.

YB DS AHMAD HUSNI SELEPAS ITU BERANGKAT PULANG KE KUALA LUMPUR SEBELAH PETANG NYA.

BEGITULAH MASA YANG DI ISI OLEH SEORANG PEMIMPIN BERTARAF MENTERI KEWANGAN KEDUA YANG BEGITU HAMBLE DAN BERJIWA RAKYAT MENGISI RUANG MASANYA DENGAN MELAKUKAN KERJA - KERJA KEBAJIKAN DEMI KEGEMBIRAAN RAKYAT DAN DEMI KEBAJIKAN RAKYAT.

WALAUPUN BADAN DAN OTAK LETIH DAN LEMAH DENGAN MELAKUKAN KERJA MENJAGA KEWANGAN NEGARA BELIAU TETAP MEMIKIRKAN RAKYAT DI KAWASAN BELIAU WAKILI IAITU PARLIMEN TAMBUN.

TAHNIAH DAN TERIMA KASIH YB DS AHMAD HUSNI HANADZLAH






Comments (0)