Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:55 PG

sumber :-

Barisan Nasional


Politik Harian

Posted: 06 Feb 2015 03:37 AM PST

Politik Harian


Pemuda UMNO Anjur Forum Bersama YB Dato' Sri Ismail Sabri. #AKHI #TurunHargaBarang

Posted: 05 Feb 2015 07:58 PM PST


Pemuda UMNO Malaysia melalui Akademi Kepimpinan Kapten Hussein (AKHI) menjemput anda semua untuk mendengar dari Dato' Sri Ismail Sabri sendiri berhubung gejala Keuntungan Orang Tengah : Sahih Atau Sabotaj?.

‪#‎ForumAKHI‬ Akademi Kepimpinan Kapten Hussein akan berlangsung hari ini (Jumaat) jam 8malam. Bertempat di Akademi Kepimpinan Kapten Hussein (AKHI) Kelana Jaya.

Jumpa di sana...

tunku

Posted: 06 Feb 2015 03:25 AM PST

tunku


Mat Sabu: Hadi attending Pakatan leadership council meeting

Posted: 05 Feb 2015 11:19 PM PST

PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang has confirmed his attendance at Sunday's Pakatan Rakyat leadership council meeting, said his deputy Mohamad Sabu.

Speaking to reporters at the party's headquarters here on Friday, Mohamad said secretary-general Datuk Mustafa Ali has assured of Abdul Hadi's attendance.

"We understand that he (Abdul Hadi) will be attending the PAS central committee meeting in the morning and he will stay on until the Pakatan leadership meeting in the afternoon.

"As Muslims say, 'insyaAllah' (God willing) because you don't know what is going to happen that day. If I were sick that day, I would probably not go as well," said Mohamad, laughing.

The Pakatan leadership council meeting has been put on hold for months following their prolonged fallout in the Selangor Mentri Besar crisis.

On Thursday, DAP said the meeting would not proceed if Abdul Hadi did not turn up.

Its secretary-general Lim Guan Eng said this was the decision made by the party's central executive committee.

bumiyang

Posted: 06 Feb 2015 03:16 AM PST

bumiyang


Macam Iklan Keledai Dadah Atau Social Escort???

Posted: 06 Feb 2015 01:24 AM PST

Cuma Tinggal Sejarah...

Posted: 05 Feb 2015 01:01 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 05 Feb 2015 11:35 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


APA KAITAN TODI DENGAN PAS HINGGA TERSEMBUL DARI MULUT MAHFUZ BEAN?

Posted: 05 Feb 2015 05:11 AM PST


KUALA LUMPUR, 5 FEBRUARI : "Wahai Mahfuz! UMNO sanggup korbankan nyawa untuk pertahankan nasib dan masa depan rakyat. Bukannya seperti parti PAS yang sanggup jadi 'tolol' kerana mahu mengikut kemahuan DAP dan PKR."

Begitulah kata-kata yang dilemparkan Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee kepada Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar yang disifatkannya 'tolol' dan tidak beradab.

Ketua Penerangan PAS itu dalam portal berita freemalaysiatoday (FMT) menyebut, 'Usah Sokong Membuta Tuli Seperti Orang Mabuk Minum Todi' yang ditujukan kepada 93 Ketua UMNO Bahagian yang menyokong Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri supaya pengguna memboikot peniaga Cina yang enggan menurunkan harga barangan.

Kata Syed Ali, sebagai Ketua Penerangan PAS, Mahfuz Omar tidak peka kepada kesusahan dan keperitan rakyat dalam berhadapan kenaikan harga barangan.

Tetapi kalau parti DAP secara terang-terang menolak hudud dan menanamkan rasa kebencian kepada orang Melayu, sebaliknya PAS menjadi tolol dan senyap.

Syed Ali Al Habshee - Ketua UMNO Bahagian Cheras
"Saya mahu memberitahu pemimpin PAS seperti Mahfuz bahawa tindakan saya sebagai Ketua UMNO Bahagian Cheras menyokong Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob kerana sanggup mengorbankan dirinya kerana mahu mempertahankan kepentingan rakyat.

"Saya yakin dan percaya bahawa 92 Ketua UMNO Bahagian yang bersama-sama dengan Ismail Sabri bukannya menyokong membuta tuli seperti orang minum todi. Kami sokong berdasarkan kepada fakta! Mungkin pemimpin PAS seperti Mahfuz yang mabuk todi kerana tidak dapat membezakan apa matlamat perjuangan DAP berbanding UMNO?

"Sekarang ini dunia sudah tahu harga minyak sudah turun. Tentulah rasional kalau 93 Ketua UMNO Bahagian menyokong peniaga agar menurunkan harga barang. UMNO bukannya parti PAS yang dayus atau mengikut membuta tuli pendirian pemimpin DAP dalam isu memboikot peniaga Cina yang menaikkan harga barangan.

"Saya cabar Mahfuz jangan hanya nak tunjuk berani kepada UMNO dan hanya nampak kesalahan UMNO! Bila rakyat terbeban dengan kenaikan harga barangan sepatutnya PAS bersama-sama dengan rakyat. Bukannya mengutuk Datuk Seri Ismail Sabri yang sanggup mengorbankan dirinya untuk kepentingan rakyat," katanya.

Kata Syed Ali, apa yang dilakukan oleh beliau berserta 92 Ketua UMNO Bahagian yang lain bukan kerana mahu meraih sokongan rakyat. Ini dilakukan kerana prinsip dan sebagai bukti bahawa UMNO merupakan sebuah parti yang benar-benar berjuang kerana rakyat.

"Di sini saya menyeru kepada rakyat agar dapat menilai PAS sebagai sebuah parti yang hanya bersikap mementingkan diri dan tidak sanggup berkorban kerana kesusahan rakyat.

"Apa yang pemimpin PAS tahu hanyalah menangguk di air yang keruh. Bila PAS rasa dengan isu boikot peniaga Cina ini memberikan keuntungan kepada PAS maka PAS setuju. Parti itu langsung tidak memahami apa makna kesusahan dan keperitan rakyat yang terbeban dengan kenaikan harga barangan," katanya.


Kami rasalah...

Mungkin si Mahfuz Bean si agen PASMA ini sudah biasa minum todi hingga tak tahu antara orang mabuk atau tidak?

Atau mungkin dia sedang kemabukan todi hingga orang lain yang tak minum todi dikatakan minum todi?

Inilah contoh akhlak seorang pemimpin yang selalu melabelkan dirinya pejuang Islam tapi kuat memfitnah dan mencaci orang lain.

Mahfuz dan Husam berpelukan erat seperti ada agenda terancang menjatuhkan Tuan Presiden sekarang ini. Permainan Mahfuz sebagai Ketua Penerangan PAS Pusat berjaya menyiapkan kader-kader PASMA secara tersembunyi dari dalam untuk mengambil alih kepimpinan ulama dalam PAS. 

PAS suka harga barang naik dan mahal sebab disitulah modal mereka mencari keuntungan politik menghasut rakyat supaya marahkan kerajaan.

Tanpa fitnah mereka tak akan ke mana. Sedangkan Presiden dan alim ulama sendiri pun mereka boleh hina dan cerca!

Tapi dalam masa yang sama merekalah juara meminta sedekah dari jemaah dan pencacai mereka setiap kali ceramah fitnah diadakan. 

Entah ke manakah perginya banyak-banyak duit tu? 

Mungkinkah kerana banyak terima dana hasil jualan todi dari penganut-penganut DAP maka tersembullah perkataan todi dari mulut pemimpin agen PASMA ini?

Demi mengejar kuasa minum bersama pengemar todi tak jadi hal buat geng-geng PASMA

Atau mungkin hati Mahfuz dah gelap akibat banyak makan duit hasil todi maka todi menjadi fantasinya?

Orang Islam haram minum todi kerana ia memabukkan. Tapi Mahfuz menjadikan ia bahan fitnah kepada orang Islam lain...tahukah dia hukum memfitnah?

Dulu Mahfuz antara pemimpin PAS yang lantang mengutuk BN kononnya tak nak tutup kilang Carlsberg di Shah Alam...bila dah dapat kuasa mereka biarkan pula... apa ceriter? 

Dah tu kebanyakkan puak PASMA siap sokong pesta minum todi Oktober Fest lagi...

Jadi kesimpulan kami todi adalah perkara biasa buat Mr Bean ini.

Takebeer!   



The Unspinners

Posted: 05 Feb 2015 11:33 PM PST

The Unspinners


Pasma bingai tak mahu #turunhargabarang

Posted: 05 Feb 2015 11:00 PM PST





Biasalah pasma yang dok isap pelio cina dan tadah pungkoq kat anwar.

nik abduh mungkin pro ulamak tapi dok makan dari tangan taukeh balak cina. usahlah komen ...


Yang ni ... isap pelio cina dap.



#turunhargabarang: Betoi ke MCA masih ada 181 bahagian?

Posted: 05 Feb 2015 09:00 PM PST





Usahlah auta MCA ada 181 bahagian sokong. Macam kita tak tahu hangpa ada 181 orang saja tinggal!!!

Biap pi isu rasis, kami mahu #turunhargabarang

Posted: 05 Feb 2015 07:00 PM PST




Dah terang dan jelas peniaga tu cina dan depa mahu tahan harga biar mahal untuk sabotaj polisi GST. Kasi rakyat marah pada kerajaan.


Dah ada pun arahan supaya jangan turunkan harga barang dari DAP.


Ini politik gampang namanya. Inilah rasisma yang sebenar. Politik dan rasisma yang menindas rakyat teramai!!!!

Pi mampuih politik, kami mahu #turunhargabarang

Posted: 05 Feb 2015 04:44 PM PST











sekupangdua

Posted: 05 Feb 2015 11:27 PM PST

sekupangdua


GOLONGAN ANGKUH NAMPAKNYA MASIH TIDAK BELAJAR DARI MUSIBAH

Posted: 05 Feb 2015 02:30 AM PST


Apa nak jadik nie? Tak habis dengan kerja menghasut dan fitnah... Sudah pelbagai doa yg minta dibinasa dan dihancurkan umat Islam yang lain, malah diminta jatuhkan malapetaka keatas nya dan rakyat beragama islam yang menyokongnya... Bagai berlainan kasta dalam Islam diwujudkan sambil lewa tidak mempelajari Musibah yg diberikan oleh Alllah swt.

Ketika negara sedang berhempas pulas menangani masalah banjir besar yg melanda tanpa mengira sempadan politik atau negeri, ianya seperti dinafikan segala usaha sesama umat yg membantu. Doa mereka sentiasa yang buruk malah menafikan tuntutan kifayah sebagai seorang umat Islam adanya...

Dari berjela menunggu ruang untuk menabur fitnah dan menjadikan pertelagahan dan paling jijik bila negara sedang dilanda musibah banjir besar angkara yg  kealpaan kita, masih belum selesai trauma sudah mula kembali aktif semula mengulangi pekara yang sama? Nampaknya lebih dahsyat dari dajal yg tidak pernah belajar dari Musibah yang diturunkan oleh Alllah swt. Bukan kah hikmahnya sebagai pelajaran dan kesedaran segala khilaf dan ketelanjuran kita ebelum ini.... Nampaknya jenis ini tak pernah mahu dan akan belajar tentang hikmah dari Musibah Allah swt... Ma sya Allah...

Belantan

Posted: 05 Feb 2015 11:26 PM PST

Belantan


Menakjubkan! Budak kecil terselamat dari nahas TransAsia tanpa kecederaan?

Posted: 05 Feb 2015 01:13 AM PST


TAIPEI - Rabu, 4 Januari 2015, sebuah pesawat kecil TransAsia ATR 72 - 600 telah terjunam ke dalam sungai selepas merempuh sebuah jambatan di sini.

Kemalangan ini berlaku 4 minit selepas ia berlepas dari Lapangan Terbang Songshan. Lebih daripada 31 penumpang disahkan telah mati akibat nahas ini dan puncanya masih lagi dalam siasatan.

Sebuah video yang dirakam oleh sebuah rangkaian TV di Taiwan menunjukkan pasukan penyelamat menarik keluar seorang budak lelaki kecil tanpa sebarang kecederaan. Difahamkan bahawa budak yang berusia 2 tahun itu adalah seorang daripada 4 budak yang telah terselamat daripada nahas yang mengerikan ini.


Sebaik sahaja budak berkenaan dibawa ke darat, dia dengan serta-merta dibawa untuk diperiksa oleh pasukan perubatan. Jabatan Bomba Taipei telah menghantar ratusan anggota penyelamat, kenderaan dan bot-bot laju untuk membantu dalam usaha menyelamat.

Ini merupakan nahas yang kedua dalam masa 7 bulan untuk Syarikat Penerbangan TransAsia. Pada bulan Julai 2014, 48 penumpang telah terkorban apabila sebuah pesawat TransAsia terhempas semasa membuat pendaratan kecemasan kerana cuaca yang buruk.



Suara Politik
Belantan

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 05 Feb 2015 03:12 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


'Gambar mesra atas ranjang hotel itu memang dia'

Posted: 05 Feb 2015 03:01 PM PST

Jakarta: Seorang lelaki yang mendakwa bertanggungjawab merakam gambar 'mesra terlampau' ketua Komisi Pembanterasan Korupsi (KPK) Indonesia semalam tampil mempertahankan kesahihan imej itu.

Menurut Zainal Tahir, dia terganggu kerana laporan media serta penafian dibuat Abraham Samad mengenai gambar menggemparkan itu.

Kata Zainal, dia berasa risau dan berdosa jika terus berdiam diri.
"Gambar itu memang asli, tidak diubah suai.

"Ia dirakamkan di sebuah bilik hotel di Makassar pada 2007," katanya dalam satu kenyataan.

Abraham adalah seorang daripada pegawai atasan KPK yang dilihat 'diserang' pihak tertentu selepas agensi antirasuah itu menyekat pelantikan Budi Gunawan sebagai Ketua Polis Indonesia yang baru.

Sebelum ini beredar gambar lain Abraham sedang mencium seorang wanita tidak dikenali.

Kata Zainal, wanita yang menemani Abraham di atas ranjang bilik hotel itu bernama Feriyani Lim.

Katanya, dia berada di bilik berkenaan atas undangan Abraham sendiri.

"Saya sekadar merakam aksi mesra mereka melalui telefon genggam secara suka-suka, namun alat itu hilang pada 2012," katanya. - Agensi

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/28632?m=1#sthash.5xTZgaVa.dpuf

Foto pelakon tempatan lelaki berbogel dengan model wanita viral

Posted: 04 Feb 2015 06:01 PM PST

Gambar hiasan
Seorang model dan pelakon yang pernah mencetuskan kontroversi sebelum ini sekali lagi menggemparkan industri hiburan tanah air apabila gambarnya berbogel bersama seorang model tersebar di media sosial.

Gambar pelakon lelaki itu berbogel dan sedang duduk bersama seorang model wanita yang hanya memakai seluar dalam, kini menjadi viral dalam WhatsApp dan Facebook walaupun kesahihannya belum dapat dipastikan.

Dipercayai gambar artis lelaki yang berusia lewat 20-an itu di­am­bil kira-kira lima tahun lalu tetapi mula dimuat turun sejak beberapa minggu lalu.

Seorang kakitangan kerajaan di sini yang hanya mahu dikenali sebagai Zainal, 25, berkata, gambar itu diperolehnya minggu lalu dan kini menjadi viral dalam kalangan rakan dan kumpulan WhatsApp yang disertainya.

Katanya, pada mulanya dia terkejut tetapi selepas diamati gambar berkenaan sangat mirip dengan artis lelaki berkenaan dan perkara itu turut diakui rakan yang lain.

"Saya tidak tahu mengapa gambar ini disebarkan sekarang jika betul artis berkenaan yang kurang popular terlibat kerana lakonannya tetapi isu-isu panas yang menjadi tajuk berita dirinya sebelum ini.

"Bagi menjernihkan keada­an artis lelaki berkenaan perlu tampil memberi penjelasan atau penafian. Jika tidak bersalah atau dianiaya, segera membuat laporan polis," katanya.

Sebelum ini, artis lelaki berkenaan yang pernah menjadi pelakon tambahan dalam beberapa filem termasuk satu cerita ala gangster, kini dilihat lebih banyak berlakon sebagai pelakon tambahan dalam drama tempatan.

Malah, beberapa tahun lalu, kisah percintaannya bersama rakan artis wanita yang kini sudah bergelar isteri kepada seorang pengarah terkenal, menjadi isu panas apabila gambar bercium mereka mula tersebar di media sosial.

Selain itu, pelakon lelaki itu pernah dituduh memukul dan mencekik teman wanitanya namun dinafikannya sebelum berpisah dengan teman wanitanya itu.

Zainal berkata, dalam era internet ketika ini, penafian semata-mata tidak dapat membantu sebaliknya perlu disertakan dengan bukti dan perbuatan itu amat memalukan sebagai seorang yang beragama Islam.

Katanya, golongan artis perlu mengetahui batas-batas mereka se­bagai seorang Islam dan menjadi pelakon atau penyanyi bukan tiket untuk bebas melakukan apa sahaja kerana mereka akan menjadi ejen perosak kepada anak muda.


sumber : Utusan

Cucu Tok Selampit

Posted: 05 Feb 2015 01:45 PM PST

Cucu Tok Selampit


Only In Penang - Caj Parking Sampai Tengah Malam!!!

Posted: 05 Feb 2015 12:19 AM PST





Hebat Kerajaan Tokong DAP di Pulau Pinang. Caj parking dikenakan sampai jam 12.00 tengah malam. Dulu semasa PRU-12, Manifesto DAP Pulau Pinang berjanji akan menghapuskan kadar parking yang dikenakan oleh Kerajaan Barisan Nasional (BN). Sekarang apa jadi? Duit sudah habis, tanah jual habis, naik tarif air, naik cukai pintu, pendek kata semua naik. 

Tak tahulah Rakyat Pulau Pinang barang naik tiap tiap malam atau tidak? Sekarang tengok masa parking pun naik sampai 12.00 tengah malam. Setidak-tidaknya masa pemerintahan Kerajaan BN, parking dikenakan sampai pukul 5.00 saja. Selepas pukul 5.00 parking percuma. UBAH lagi. Kita UBAH lagi. Padan muka.

Pembangkang Mengulang Kembali Berita 2012 Untuk Memfitnah DS @NajibRazak Isu Thaipusam

Posted: 04 Feb 2015 05:59 PM PST


Pembangkang dan juak-juak cytro mereka mengulang kembali laporan The Malaysian Insiders bertarikh 10 Februari 2012, yang bertajuk "Najib 'Gadai Akidah' Hadir Upacara Thaipusam Di Batu Caves, Tegas Harussani", baca di sini untuk memfitnah DS Najib Tun Razak. Pembangkang melalui macai-macai mereka cuba untuk mengambarkan kepada umat Islam bahawa DS Najib Razak tidak sensitif dengan perasaan umat Islam di Malaysia. Mereka menggunakan nama Mufti Perak untuk memburukkan DS Najib Razak.


Mereka lupa, beberapa hari selepas posting berkenaan dikeluarkan, Sinar Harian pada 15 Februari 2012, telah melaporkan berita yang sama sekali bercanggah dengan apa yang dilaporkan di dalam The Malaysian Insiders. Laporan berita yang bertajuk "Thaipusam: Najib Tak Langgar Hukum Syarak, Kata Harusani", baca di sini, ternyata bercanggah dengan apa yang dilaporkan sebelum itu oleh The Malaysian Insiders.


Laporan mana yang menyiarkan berita yang benar dan laporan mana yang 'spin' sesuatu berita? Apa yang kita tahu adalah peranan yang dimainkan oleh The Malaysian Insiders dari dulu hingga sekarang dan kita juga tahu siapa yang membiayai portal berkenaan. Apakah tujuan cytro pembangkang mengulang kembali berita tahun 2012 semasa Thaipusam kali ini?

Tidak cukup dengan itu, gambar lama yang telah diubahsuai disebarkan ke media-media sosial untuk memfitnah Perdana Menteri. Apa nak jadi dengan kaki-kaki fitnah ini?


Apa Yang Tersirat

Posted: 05 Feb 2015 01:28 PM PST

Apa Yang Tersirat


Sodomi II: Tiada Ruang Anwar Terlepas

Posted: 05 Feb 2015 08:26 AM PST

PEGUAM utama Anwar yang menggantikan mendiang Karpal Singh Gopal Sri Ram, sudah mengaku melalui hujahnya di mahkamah, bahawa sodomi II adalah suka sama suka, ertinya perlakuan hubungan luar tabii yang haram di Malaysia, memang berlaku.

Jika Mahkamah Persekutuan melepaskan Anwar, maka impak kepada perundangan negara, bahawa sodomi itu bukan haram; apa akibatnya? Perundangan negara akan tunggang terbalik, dan berkemungkinan besar mereka yang dijatuhi hukuman kerana hubungan seks luar tabii akan memenuhi mahkamah menyaman kerajaan.

Gopal berhujah, Saiful badan sasa, tinggi lampai, muda lagi, boleh over power Anwar yang tua, sodomi berlaku, kerana suka sama suka.

Dengan hujah itu, ertinya peguam itu mengaku, memang berlaku seks luar tabii. Namun, dilain pihak peguam itu berhujah, bahawa sodomi tidak berlaku, kerana hanya sebab "karpet Terbang" Karpet terbang itu, adalah masalah teknikal. 

Hujah peguam Anwar berkaitan umur sperma, tidak akan mendapat perhatian para hakim, kerana hujah itu dipatahkan dengan baik oleh pendakwaraya yang diketuai oleh Tan Sri Shafee Abdullah.

Akhir-akhir ini, Anwar dan penyokongnya memainkan psikologi songsang, kononnya, dia akan dibebaskan kerana para Hakim telus dan tidak berpihak.

Mainan Anwar ini, tidak akan mempengaruhi para Hakim, kerana bertidak khilaf akan membuatkan perundangan negara kucar kacir.

Melihat kepada hujah Tan Sri Shafee,tiada asas untuk Anwar terlepas. Apa-apapun kita tunggu 10 Februari 2015. Apa kah Anwar, kembali ke Sungai Buloh.

Sodomi II: Anwar Dakwa Kalau Dia Masuk Penjara-PR akan Tawan Putrajaya

Posted: 04 Feb 2015 09:33 PM PST

HEHEHE, Anwar mengigau di siang hari. Anwar dipenjara sebelum ini, tidakpun Pembangkang menawan Kerajaan Persekutuan. Malah semasa beliau dalam penjara kemampuan pembangkang merai kerusi, tidakpun mengancam keduduk parti yang memerintah, malah pada tahun 2004, hanya kerusi Permatang Pauh sahaja dimenangi PKR.

Ramai yang mengatakan jika Anwar masuk penjara kali ke dua, maka tamatlah perjalanan politik beliau, malah Pakatan Rakyat perlu melupakan hasrat menawan Putrajaya.

Anwar menunggu keputusan rayuan daripada Mahkamah Persekutuan yang dijadual pada 10 Februari ini, apa kah mahkamah itu mengekakalkan hukuman penjara 5 tahun yang dijatuhkan oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac 2014.

Jika mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman itu, maka secara automatik, Anwar kehilangan status wakil rakyatnya.

Duke of UMNO

Posted: 05 Feb 2015 01:09 PM PST

Duke of UMNO


PATUT PUN RAMAI CHAUVINIS ULTRA KIASU MARAH PADA USTAZ NI....

Posted: 04 Feb 2015 06:09 PM PST


Padanlah ramai di kalangan puak chauvinis Cina yang marah sangat pada Ustaz Ridhuan Tee Abdullah. Dia memang betul-betul lebih memahami sentimen keharmonian kaum di negara kita ni, khususnya yang bersangkutan dengan kaumnya...

Dan padanlah masyarakat Cina yang masih sedar dan tahu kedudukan sosial kontrak dan jus soli tidak marah dan setuju dengan Ustaz Ridhuan Tee ni....

Saya salute pada Dr Ridhuan Tee dengan kupasan yang pedas dan tepat. Malah saya yakin, hujah yang dikemukakan memang tidak mampu dijawab puak-puak chauvinis ultra kiasu tu...

 


Kupasannya bukan semberono. Cukup kaya dengan fakta, hujah bernas dan ilmiah serta berdasarkan pengalaman sebenar dalam dunia seorang kaum Cina....

Dia lebih tahu siapa chauvinis ultra kiasu. Dan dia juga lebih tahu kaumnya berbanding kita. Meskipun saya ada darah campuran Cina, saya tidaklah tahu semua tentang kaum berkenaan...

Cuba baca dan apakah anda setuju dengan kupasan Ustaz Ridhuan Tee tu? 

waadat

Posted: 05 Feb 2015 01:04 PM PST

waadat


Info Myrrh yang perlu anda tahu

Posted: 04 Feb 2015 10:51 PM PST

Kenapa dinamakan Minyak Morhabshi?

Saya juga mulanya tertanya-tanya apa sebenarnya 'morhabshi' dan kenapa allahyarham datuk saya namakan produknya Minyak Morhabshi?

Pada peringkat awal saya cuba cari 'morhabshi' dalam internet namun tidak banyak membantu.

Sekitar 2009 saya aktif menulis dalam Wikipedia dan pada suatu hari saya terfikir untuk menulis tajuk Morhabshi. Sayangnya saya hanya mampu menulis satu perenggan kerana kegersangan maklumat.

Tanpa disangka-sangka selang beberapa lama saya dapati artikal tersebut telah diperlengkap oleh seorang aktivis Wikipedia dan dari situlah saya tahu morhabshi dikenali sebagai MYRRH yang berasal daripada bahasa Arab: 'mur' yang bermaksud pahit.

Terima kasih kepada individu tersebut dan saya anggap beliaulah pembuka jalan bagi saya lebih mengenali morhabshi di internet.

Dari situ juga saya tahu pohon morhabshi berasal dari Somalia dan telah terkenal sejak tamadun Mesir dan Rom.

Sesuatu yang amat mengejutkan saya ialah pada zaman dahulu harga morhabshi sama dengan emas, dengan kata lain jika anda mahu membeli satu gram morhabshi maka anda perlu sediakan satu gram emas!

Kini pengeluaran morhabshi telah dikomersialkan dan harganya tidak lagi semahal dulu.

Melalui kata kunci 'myrrh' saya menjelajah ruang maya dari semasa ke semasa dan saya dapati artikal mengenainya sentiasa bertambah. Hal ini kerana semakin banyak dapatan baru hasil kajian di seluruh dunia.

Berikut adalah salah satu artikal yang saya temui. Maaf kerana terjemahan yang tidak begitu baik. Namun saya sertakan artikal asal dalam bahasa Inggeris.

Artikal ini membentangkan keistimewaan myrrh dan sekaligus menjawab persoalan saya kenapa allahyarham datuk saya memasukkan myrrh dalam Minyak Morhabshi dan kenapa ramai pengguna Minyak Morhabshi menganggap ia produk ajaib!

Berikut adalah 16 keistimewaan Myrrh (morhabshi) diceduk daripada sebuah laman web. Maaf jika terdapat kelemahan terjemahan.

1) Pembersihan
Morhabshi boleh meningkatkan fungsi sel darah putih dan memulihkan kadar enzim yang dikenali sebagai antioksidan glutathione. Mereka yang telah mengkaji herba telah membuat kesimpulan bahawa morhabshi menyediakan faedah antioksidan yang kuat dan dapat melindungi sistem imun manusia serta melindungi hati daripada kesan-kesan bahaya plumbum.

2) Anti jangkitan dan Antivirus
Resin morhabshi tidak membiarkan kuman berkembang atau menjangkiti badan kerana morhabshi bersifat anti-virus. Ia boleh digunakan bagi mengelak pelbagai penyakit yang disebabkan mikrob seperti demam, keracunan makanan, batuk & selsema, beguk, campak, serta jangkitan (wabak).

3) Agen Pengecutan
Morhabshi membantu mengecut otot, usus dan organ dalaman yang lain termasuk pada kulit, serta boleh membantu mengukuhkan gusi. Morhabshi juga menguatkan akar rambut, yang secara teorinya mampu memerangi kebotakan.

Satu lagi aspek penting daripada resin ini ialah bahawa ia benar-benar membantu masalah pendarahan akibat luka-luka, dan berupaya menghalang kehilangan banyak darah apabila cedera.

4) Ekspektoran
Morhabshi berkesan melawan  batuk dan selsema. Ia membantu untuk melegakan kesesakan dan membuang kahak.

5) Terapi ulser
Dalam satu kajian ke atas haiwan di makmal, suplemen dengan morhabshi dapat meningkat jumlah sel darah putih dan membantu menahan serangan ulser serta mengekalkan ketahanan semasa proses penyembuhan ulser.

6) Anti kulat
Morhabshi juga berfungsi menghalang dan membunuh kulat. Ia boleh digunakan secara dalaman dan luaran untuk memerangi jangkitan kulat.

7) Perangsang
Minyak daripada morhabshi baik dalam merangsang rembesan, aliran darah, penghadaman, daya ingatan, dan perkumuhan. Ia merangsang rembesan jus pencernaan, aktiviti mengepam jantung, dan hempedu, malah membolehkan anda sentiasa aktif dan memberi tumpuan pada sistem saraf dan otak.

8) Haruman daripada minyak morhabshi membantu menghilangkan bau kurang enak dan memberi lebih keselesaan apabila berada di khalayak ramai.

9) Anti kanser
Lebih daripada satu kajian mendapati morhabshi membantu tubuh manusia melawan kanser dan kesimpulan dibuat bahawa morhabshi menunjukkan potensi yang baik sebagai pilihan semula jadi dalam merawat kanser prostat.

10) Perpeluhan
Ia merangsang pengeluaran peluh dan mengekalkan tubuh bebas daripada garam tambahan, racun, dan pembendungan cecair berlebihan. Berpeluh membantu penyingkiran gas berbahaya seperti nitrogen serta membersihkan liang-liang kulit.

11) Antiseptik
Samada luka kecil atau luka besar, atau mendapat jangkitan bukan lagi satu isu jikai anda mempunyai morhabshi dalam simpanan. Oleh kerana ia merupakan satu bahan antiseptik, minyak ini boleh menjaga sebarang jangkitan yang berpotensi menjadi septik.

13) Sistem Peredaran
Pati minyak daripada morhabshi merangsang aliran darah dan memastikan badan anda mendapat jumlah oksigen yang sesuai ke tisu. Hal ini dapat meningkatkan sistem imunisasi tubuh dan untuk mencapai kesesuaian metabolisme.

13) Booster Imun
Minyak daripada morhabshi mengaktif dan menguatkan sistem imun tubuh dan mengekalkan perlindungan daripada jangkitan dan penyakit (kebal).

14) Anti radang
Minyak daripada morhabshi sesuai mengawal radang tisu dalam kes-kes jangkitan virus dan dalam sistem kardiovaskular termasuk keradangan disebabkan oleh pengambilan makanan panas terlalu banyak.

15) Antispasmodic
Ia juga memberikan kelegaan pada pengecutan yang tidak diingini atau kejang, dan dengan itu meredakan sakit, kejang, dan kesakitan otot.

16- Rawatan parasit Organik
Foscialiasis suatu penyakit disebabkan oleh parasit yang boleh didapati di kawasan air. Ia menyebabkan kerosakan hati dan halangan biliary.

Penggunaan myrrh atau morhabshi tidak boleh dilakukan secara wewenang kerana ia memerlukan dos dan cara yang betul terutama apabila dicampur dengan ekstrak herba.

Dapatkan nasihat doktor anda.

Artikal di atas bukan khusus untuk Minyak Morhabshi tetapi berkenaan myrrh (morhabshi) yang menjadi salah satu bahan dalam penghasilan Minyak Morhabshi.

Artikal berkenaan resin myrrh atau morhabshi ini disalin daripada web https://www.organicfacts.net/health-benefits/essential-oils/health-benefits-of-myrrh-essential-oil.html

Untuk info lanjut boleh hubungi 0194401944 syafiq.
Stokis diperlukan.

PEJUANG BANGSA

Posted: 05 Feb 2015 11:29 AM PST

PEJUANG BANGSA


DULU PAK LAWAK BODOH , SEKARANG MR BEAN PAS TERKENA MABUK MINUM TODI !

Posted: 05 Feb 2015 12:14 AM PST



Mulut Mr Bean Mahfuz memang tak ada adab ....dari dulu lagi kenyataannya memang lawak dan menampakkan kebodohan.

Hari ini beliau gelarkan 92 Ketua UMNO Bahagian sebagai mabuk minum todi .

Apakah Mr Bean PAS ini sudah kenal gaya seseorang kaki  mabuk  minum todi selepas berkawan dengan DAP dan PKR   ?

Untuk pengetahuan Mahfuz , bukan semua harga  barang di bawah kawalan kerajaan  dan kebanyakkan ditentukan harga pasaran .  

Itu yang Ismail Sabri sarankan boikot peniaga yang menaikkan harga walaupun harga minyak sudah turun sebanyak 3 kali .

Siapa yang mabuk todi sekarang ??



PAS membidas tindakan 92 ketua Umno bahagian yang menyokong kenyataan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai "mabuk todi", selepas kontroversi kenyataan berbaur perkauman yang dibuat menteri pertanian dan industri asas tani itu.

 Ketua Penerangannya Datuk Mahfuz Omar mempersoalkan tindakan pemimpin akar umbi Umno itu yang menyokong Ismail tetapi tidak pula menggesa Putrajaya menurunkan harga barang yang berada di bawah kawalannya.

 "Usahlah menyokong membuta tuli bagaikan orang yang mabuk minum todi," kata Mahfuz pada satu sidang media di ibu pejabat PAS pagi ini. Ahli Parlimen Pokok Sena itu sebaliknya menggesa pemimpin Umno tersebut mendesak kerajaan menurunkan harga barang kawalan seperti gula, gandum, minyak masak dan gas memasak.

"Mengapa tidak berani menyatakan tuntutan kepada Perdana Menteri agar kerajaan sendiri menunjukkan contoh tauladan dalam menurunkan harga barang kawalan yang di bawah bidang kuasa kerajaan persekutuan?" soalnya.

 Beliau berkata, Ismail dan pemimpin Umno bahagian itu tidak seharusnya mengeluarkan hujah tanpa fakta dengan menyalahkan peniaga Cina dalam isu kenaikan harga barang.

 "Saya menegaskan sekali lagi pentingnya pemimpin Umno bahagian itu menyatakan sokongan dengan berlandaskan fakta," katanya. -

PANAS ! MACAI ANAK MUDA PR CABAR PAS SINGKIRKAN HADI DARI PRESIDEN !

Posted: 04 Feb 2015 05:00 PM PST




Pengundi muda akan memastikan Pakatan Rakyat terus menjadi pembangkang di Malaysia sekiranya sikap suka bercakaran sesama sendiri antara tiga komponennya tidak dihentikan segera.

Amaran keras itu dibuat oleh aktivis politik dan kumpulan mahasiswa yang mengakui bahawa mereka kecewa dan sudah tidak meletakkan sebarang harapan kepada Pakatan Rakyat untuk mengambil alih Kerajaan Persekutuan.

Lantang mengkritik sikap ego kepimpinan PAS, DAP dan PKR, aktivis Kelab Bangsar Utama, Mandeep Singh berkata sepanjang tujuh tahun Pakatan Rakyat dibentuk, gabungan itu tidak pernah lekang dengan pelbagai pelbalahan dan pertikaian.

Mandeep kecewa kerana Pakatan Rakyat masih gagal mencari pengganti sekiranya Anwar dipenjarakan.
"Tujuh tahun anda berada dalam satu pakatan, takkan tujuh tahun tak boleh selesaikan isu-isunya. Ini masalahnya apabila Majlis Presiden tidak berfungsi. Sekarang ini Pakatan Rakyat hanya ada satu moto iaitu 'tembak sesama sendiri'.


"Mereka kemudiaan salahkan media, tapi mereka juga yang bergaduh setiap hari dalam media. Jadi nak bercakap soal harapan? Tapi saya tak melihat mereka sebagai harapan.

"Kamu kata anak muda komited menyokong Pakatan...bawa kamu naik di Selangor dan menangkan 89 kerusi Parlimen tapi ingat anak muda juga boleh terus jadikan kamu pembangkang di Malaysia," katanya pada Selasa malam.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada forum 'Pakatan Rakyat: Masihkah Ada Harapan' yang turut dihadiri kepimpinan pemuda DAP, PKR dan PAS anjuran Lensa Anak Muda Malaysia (Lensa).

Hadir sama sebagai ahli panel ialah Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Nik Nazmi Nik Ahmad; Ketua Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kayat; Ketua DAPSY Malaysia, Teo Kok Seong dan jurucakap Pro Mahasiswa Nasional Universiti Malaya (UM) Luqman Nul Haqim.

Terbaharu PAS dan DAP terpalit dengan perbalahan berhubung pelaksaan hukum hudud di Kelantan dan pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) di Pulau Pinang.

Sebelum ini ketiga-tiga komponen Pakatan Rakyat turut berhadapan krisis berpanjangan berhubung pertikaian pelantikan Menteri Besar Selangor yang baharu selepas 'Langkah Kajang' yang dicipta PKR.

Mandeep terus menghangat forum tersebut apabila mencabar PAS supaya menyingkirkan Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang jika veteran parti itu gagal memainkan peranannya untuk kepentingan Pakatan Rakyat.

"Realitinya Jawatan Kerja PAS Pusat tidak berfungsi kerana keputusan parti itu hanya dibuat oleh Datuk Seri Hadi.
"Muktamar PAS pada bulan Jun ini. Jadi PAS harus jelas ke mana hala tuju parti kamu. Kalau kamu harus singkirkan presiden kamu...singkirkan," katanya sambil disambut tepukan gemuruh penonton yang hadir.

Mengulas lanjut Mandeep berkata beliau yakin Pakatan Rakyat akan terus bergolak sekiranya Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan atas kesalahan meliwat.

Jelas beliau sehingga kini pakatan itu gagal mencari pengganti yang layak untuk memimpin gabungan itu menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 akan datang.

"Pada 10 Februari ini sama ada Anwar masuk (penjara) atau tidak...kita anggap beliau masuk. Kemudian beberapa hari lepas itu Pakatan Rakyat akan terus bergaduh apabila nak berhadapan pilihan raya kecil di Permatang Pauh.

"Saya tak nampak siapa lagi yang akan jadi ketua Pakatan Rakyat. Nak letak Wan Azizah, pastinya PAS tak setuju...nak letak (Mohamed) Azmin (Ali) pun akan ada yang tak setuju.

"Jadi saya tak meletakkan apa-apa harapan lagi kepada mereka. Tapi nasib baik kerana Umno dan Barisan Nasional (BN) juga tak kuat pada masa ini," katanya.


Sementara itu Luqman yang turut menyokong pandangan Mandeep berkata, golongan muda sedia menggalas peranan yang dimainkan oleh Pakatan Rakyat.

Menurutnya, kepimpinan muda termasuk golongan mahasiswa yakin mereka mampu menyumbangkan idea dan gerak kerja yang lebih baik demi masa depan Malaysia.

"Kalau Pakatan tak boleh, biar kami sahaja yang bertanding dalam pilihan raya dan buat perubahan. Kami sudah buktikan pada PRU yang lalu apabila ada wakil bertanding di Parlimen Pekan," katanya.

Selain itu Luqman berkata parti komponen Pakatan Rakyat wajar menukar kepimpinan sedia ada yang dilihat gagal memainkan peranan dengan sebaiknya.

"Perubahan mesti berlaku dalam parti. Pakatan Rakyat...kalau nak maju ke hadapan, pucuk pimpinan perlu berubah, semakin tua ini, cakap pun kadang-kadang entah apa-apa.

"Orang muda ada idea yang lebih segar," katanya. 

KEHADIRAN RAKYAT HAKIM NEGARA DI KEMAMAN PENUH SESAK DEMI ANWAR !!

Posted: 04 Feb 2015 04:00 PM PST



Begini la keadaan ceramah Road Tour Rakyat Hakim Negara oleh Anwar ke seluruh negara di Kemaman , Terengganu .

Selepas di Lunas yang dianggarkan tak sampai 1 ribu orang , kini di Kemaman lagi menyedihkan iaiatu sekitar 200 orang .


Ternyata kini rakyat semakin tak peduli POLITIKUS  bernama Anwar Ibrahim nak masuk  jail ke tidak pasal kes liwatnya ..

Walaupun pelbagai cerita dibuat PKR  seperti mengaitkan Saiful Bukhari dengan Tun Daim & Tun Mahathir tetapi perkara pokoknya isu liwat adalah isu peribadi mereka berdua .






IPOHMALAY

Posted: 05 Feb 2015 09:06 AM PST

IPOHMALAY


Teresa Kok mudah lupa

Posted: 05 Feb 2015 06:18 AM PST


Lupakan frasa Melayu Mudah Lupa kerana nampaknya hari ini suasana sudah berubah.

Seperti nyonya single biduanita DAP ini yang kurang berfikir panjang ketika membuat video raya Cina tahun lalu yang membuatkan pemerintah Sabah berasa kurang suka.

Apabila dilarang memasuki Sabah barulah terpinga-pinga.



Iklan di Malaysia hina warganya, Indonesia mengamuk lagi

Posted: 04 Feb 2015 10:50 PM PST

Indonesia dihebohkan semalam dengan sebuah iklan  'standing bunting' yang mempromosi alat penyedut habuk dan pengemop lantai iRobot. Yang menjadi kemarahan mereka ialah ayat  " Pecat Pembantu Rumah Indonesia Anda SEKARANG! " yang dijadikan penarik iklan.

Sehubungan itu reaksi keras dan berbagai diterima dari pelusuk masyarakat pembaca di dunia maya terutamanya dari kalangan yang bangang dan tidak dapat membezakan antara perbuatan  pemerintah dan perbuatan peniaga, lalu meniup sentimen tipikal mereka - perang.

Pun begitu para menteri dan tokoh pembela tenaga kerja mereka mahu kerajaan Malaysia mengambil tindakan tegas ke atas syarikat tersebut dan ini dikirim bersama dengan lawan Presiden Indonesia , Joko Widodo ke Malaysia hari ini.

Menteri Sumber Manusia, Richard Riot juga menerima SMS dari rakan sejawatannya semalam yang meminta tindakan diambil ke atas syarikat tersebut.

Iklan itu milik sebuah syarikat Amerika Syarikat yang mempunyai cawangan di beberapa negara. Indonesia tidak memiliki cawangan syarikat tersebut.

Sikap tidak bermoral peniaga yang mensabotaj apapun seperti ini, adalah tipikal kepada kalangan peniaga berketurunan pendatang yang sombong dan tidak berakhlak di negara ini. Maka perhatikan setiap mereka mulai dari sekarang dan sebaiknya dipulaukan.




Kamis, 05/02/2015 11:12 WIB

Menkum Yasonna Minta Malaysia Tindak Tegas Iklan yang Lecehkan TKI

Mulya Nurbilkis - detikNews

Jakarta - Perusahaan Robovac membuat iklan dengan kata-kata yang dinilai melecehkan Tenaga Kerja Indonesia (TKI). Menkum HAM Yasonna Laoly menilai hal itu harus mendapat tindakan tegas dari pemerintah Malaysia.

"‎Itu kan merendahkan. Dalam hubungan baik kedua negara, yang paling parahnya kan pas mendekati Presiden datang ke sana. Ini kan tidak patut. Tapi karena ini dilakukan swasta, saya kira biarlah pemerintah di sana yang menegur," kata Yasonna di kantor Wapres, Jalan Medan Merdeka Utara, Jakarta Pusat, Kamis (5/2/2015).

Menurutnya, pemerintah Malaysia harus memberikan sanksi tegas pada perusahaan Robovac yang mengeluarkan iklan tersebut. Pasalnya, iklan itu dinilai sudah melecehkan warga Indonesia khususnya yang bekerja di Malaysia.

"‎Karena merendahkan martabat negeri. Kita sangat tersinggung. Saya kira, saudara kita yang bekerja di sana juga memberikan sumbangsih. Kalau saudara kita pergi, ekonomi mereka juga bisa kolaps kok. Banyak warga kita yang bekerja di sana," ujar Yasonna.

Yasonna menambahkan, sebagai negara yang bertetangga harus ada rasa saling menghormati antara kedua negara. Baik pemerintah, perusahaan maupun masyarakatnya. Karena itu, agar pelecehan ini tidak terus berulang, Yasonna meminta pemerintah melalui Kementerian Luar Negeri melayangkan protes keras pada pemerintah Malaysia.

"‎‎Kita melayangkan protes saja pada dia. Ini bukan pertama. Sudah berulang-ulang. Kita harus melakukan protes keras," ucapnya.

Comments (0)