Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:43 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 13 May 2014 03:10 AM PDT

bumiyang


Datuk K Ramachandran PKR Cabang Hulu Akui PKR Parti Gangster???

Posted: 13 May 2014 12:40 AM PDT

Hilang Kisah Anwar X Jadi MB Selangor, Hj Hadi Pulak Jadi MB Terengganu???

Posted: 12 May 2014 07:45 PM PDT

Ustaz Moden's Weblog

Posted: 13 May 2014 12:03 AM PDT

Ustaz Moden's Weblog


Imam Mahdi & Kemunculan Para Habaib ᴴᴰ | Ustaz Iqbal Zain Al-Jauhari

Posted: 12 May 2014 07:19 AM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/fyZZnRpEsP4


DARUL EHSAN TODAY

Posted: 13 May 2014 12:00 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Solidariti MCA Menolak Hukum Hudud, Tak Bertanding PRK Bukit Gelugor...

Posted: 12 May 2014 06:52 AM PDT


Tak payah nak cakap apa lagi, kini terbukti sudah yang mca sebenarnya tidak ada keberanian untuk bertandig melawan dap dalam prk bukit gelugor...

Mca sanggup memalukan bn, mca tak sanggup berlawan dengan sebuah parti yang mempunyai agenda perjuagan yang sama dengan mereka iaitu menolak hukum hudud...

Mca sudah menunjukan solidariti mereka dalam isu hudud dengan membiarkan dap menang mudah...

Jadi untuk apa lagi mca berada dalam barisan nasional...???

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 12 May 2014 11:51 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


MAK CIK MAIMON BIJAK SUDAH JANGKA POLITIK TERENGGANU, ELOK LANTIK MAK CIK MAIMON JADI MB

Posted: 12 May 2014 08:45 PM PDT

Calon MB Teengganu Terbaik !
MENTERI BESAR TERENGGANU YANG BAHARU

Falsafah Politik Mak Cik Maimon calon BEBAS ternyata berasas, bijaksana dan looking forward. Tidak seperti ahli politik yang ada parti, ditarik sikit nikmat dunia sudah merajuk, bakar kelambu sendiri, semua rakyat jelata jadi mangsa nafsu peribadi. Tiada siapa boleh mengalahkan Falsafah Politik Mak Cik Maimon dia tidak merajuk, dia tidak mengalah malah dia cekal berbasikal dengan kudrat dan iradatnya. (Nota: ada pihak melihat Mak Cik Maimon turut memasuki istana menaiki basikalnya dengan kayuhan yang laju untuk menyelamatkan rakyat dan negeri Terengganu).

Sementara itu, bekas Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said mengesahkan beliau bersama ADUN Ajil Ghazali Taib mengisytihar keluar Umno dan menjadi ADUN Bebas.

Ahmad berkata beberapa ADUN lagi dijangka akan mengambil langkah yang sama sepertinya. Bagaimanapun, beliau tidak menyebut jumlah dan siapa yang terlibat untuk berbuat demikian. "Insya-Allah ada lagi," katanya ketika dihubungi Malaysiakini sebentar tadi.


Sementara itu, Ketua UMNO Bahagian Marang menghantar surat sedih ini:-


Assalamualaikum Sahabat-sahabat kepimpinan UMNO dan warga UMNO Bhg. Marang. Di sini saya  nyatakan pendirian saya sebagai seorang ahli UMNO dan Ketua UMNO Bhg Marang tetap akan berdiri teguh sebagai ahli parti UMNO dan tetap berdiri sebagai seorang pemimpin UMNO Marang dan tidak akan sesekali keluar dari Parti Keramat UMNO yang sudah menjadi darah daging dan asas perjuangan saya DULU, KINI DAN SELAMANYA. 

Saya berharap sahabat-sahabat kepimpinan dan warga UMNO Marang kuatkan semangat dan tempuhilah situasi politik dan kemelut UMNO Terengganu sekarang dengan bijaksana dan secara matang. Sebagai Ketua UMNO Bahagian Marang dan Adun BN Pengkalan Berangan yang menang dan diberi mandat dalam PRU13 baru-baru ini AMAT SEDIH dan KESAL dengan peristiwa yang tak sepatutnya berlaku di Terengganu sekarang ini. 

Sedih bila tumbangnya sebuah kerajaan BN yang terbentuk selepas PRU-13 (17 BN -15 PAS)  bila ada di antara rakan-rakan wakil rakyat BN yang telah keluar parti dan berstatus parti bebas. Walaubagaimanapun saya terpaksa akur dan menghormati keputusan yang mereka telah buat. Sebab mereka dengan pendirian mereka. DAN saya sangat kesal dengan peristiwa pertukaran MB Terengganu yang amat mengejutkan dan terlampau drastik, sedangkan malam sebelumnya kita sama-sama berjemaah dan  bersolat hajat dan membaca surah yassin bersama-sama dan bersalaman dengan penuh keinsafan di majlis menyambut ulangtahun ke 68 UMNO di PWTC.

SAYA AMAT KESAL kerana saya dan kebanyakan  wakil rakyat BN dan Ketua UMNO Bhg. langsung dan tidak pernah  diajak berbincang oleh mana-mana pimpinan tertinggi parti dalam hal pertukaran MB Teengganu, sedangkan sudah genap setahun kami bekerja kepada parti dan berkhidmat untuk kerajaan BN Terengganu malah UMNO Bahagan Marang telah membuat retreat dan sama-sama berikrar untuk memperkasakan UMNO Marang dan berjanji untuk menawan kembali 3 kerusi DUN dan 1 kerusi parlimen yang telah tewas dalam PU14 nanti. 

Kalaulah kami diajak berbincang dulu dan memikirkan buruk dan baiknya, apakah risikonya nanti, MAKA situasi sekarang tidak mungkin berlaku. KENAPA jadi begini? MENGAPA harus berlaku? APAKAH DOSA-DOSA KAMI orang UMNO Terengganu?. Saya berharap YAB DS PM dan YAB TS TPM ambillah peranan segera untuk kembalikan maruah BN/UMNO Terengganu.

Kepada KAKANDA YB. DS Ahmad Said dan Datin Seri, maafkan saya. Kepada anak-anakku dan isteriku, sahabat-sahabat seperjuanganku dan rakan-rakan UMNO Marang, kuatkan semangatmu dan berdoalah semoga Allah swt. merahmati perjuangan kita (UMNO) dan kembalikan keperkasaan UMNO untuk AGAMA BANGSA dan NEGARA. 

Maaf kepada kalian sekiranya luahan hati ku ini tidak disenangi. Airmataku yg berguguran ketika ku coretkan luahan ini adalah airmata perjuanganku! AKU DULU, KINI DAN SELAMANYA TETAP BERSAMA UMNO. Allahuakhbar!!!

Daripada, 

YB A.LATIF AWANG, ADUN PENGKALAN BERANGAN merangkap Ketua UMNO Bahagian Marang. 

Pembubaran DUN dan Pilihanaya Negeri bagi Terengganu dijangka akan diadakan dalam masa terdekat setelah YAB Dato Ahmad Razif MB Terengganu mendapat perkenan dari Tuanku Sultan Terengganu untuk membubarkan DUN ekoran 6 orang YB dari UMNO telah mengumumkan keluar dari UMNO dan menjadi YB bebas. Kedudukan Terkini DUN negeri Terengganu ialah PAS 14, PKR 1, UMNO 11, MCA 1, BEBAS 5.

Razif kini sudah tiada kuasa lagi sebab dia sudah tidak ada majoriti sokongan dalam DUN. Semuanya kini bergantung pada Tuanku Sultan jika perkenan pembubaran atau tidak
Jika DUN bersidang dan PAS membawa usul undi tidak pecaya kepada MB, krisis politik negeri Terengganu akan bertambah rumit. 

Sementara itu, PERSURUHJAYA PAS Negeri Terengganu, Saiful Bahri Mamat mencadangkan bubar DUN untuk adakan pilihanraya negeri. Katanya itu langkah terbaik.
Bagi kita jelas, baik UMNO atau PAS di Teengganu, yang terbaikk kepada rakyat Terengganu ialah Calon Bebas Mak Cik Maimon juga!!! Dia tiada self interest, dia tiada anak untuk berkahwin lagi dan dia tidak akan membakar kelambunya sendiri!

Guano mu...

KEPADA IR ENGINEER KLIA2, LAIN KALI NAK BUAT AIRPORT RUJUK TIAN CHUA DULU

Posted: 12 May 2014 02:37 AM PDT


Panglima Perang Cyber

Posted: 12 May 2014 11:45 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Ucapan Presiden Umno @NajibRazak #SambutanUmno68 Semalam

Posted: 12 May 2014 08:45 AM PDT



Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, tiada mana-mana parti di dunia ini yang berjaya seperti UMNO dalam mendaulatkan maruah bangsa kerana kebanyakannya pernah tewas tetapi parti terbesar orang Melayu itu tetap berkuasa dan berada di landasan betul untuk terus berjaya pada masa depan.

Bagaimanapun tegas beliau, UMNO tidak bermegah dengan nikmat kuasa yang diberikan Allah SWT, sebaliknya sokongan rakyat itu diinsafi dengan penuh rasa tawaduk serta rendah diri agar lebih banyak penambahbaikan dapat dilakukan bagi memastikan parti ber­kenaan terus revelan.

"Kelahiran UMNO merupakan permulaan mendaulatkan Malaysia sehingga kita berjaya seperti hari ini. Sejarah perjuangan UMNO adalah cerminan kepada sejarah perjuangan Malaysia dan telah 68 tahun kita berjuang sehingga muncul parti paling berjaya dalam memasyhurkan bangsa kita.

"Ketika banyak parti yang sebaya atau lebih tua daripada kita pernah kalah dan ditolak rakyat, UMNO kekal berkuasa tetapi kita perlu melihat kepada realiti politik semasa," katanya semasa berucap merasmikan sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-68 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini malam ini.

Yang turut hadir, Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin, ketiga-ketiga Naib Presiden, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal dan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, kesemua ketua sayap pergerakan parti serta pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN).

Menyentuh soal penambaikan dalam UMNO, Najib berkata, parti itu perlu memperhebat dan membuka lebih banyak ruang kepada golongan cendekiawan dan ulama untuk terlibat secara langsung atau menjadi pemimpin agar UMNO tidak menjadi sebuah parti yang ketandusan idea baru.

Tambahnya, parti itu juga tidak boleh lagi bergantung kepada sokongan masyarakat luar bandar sahaja, sebaliknya UMNO perlu memastikan pengundi bandar dan pinggir bandar juga menjadi sebahagian daripada penyokong kuat menerusi beberapa pendekatan dinamik.

"Wujudnya kawasan perumahan dan penempatan tanpa adanya UMNO juga perlu diberi perhatian. Kita mesti dekati masyarakat bandar serta pinggir bandar dan pada masa yang sama perlu mengekalkan penguasaan terhadap pengundi luar bandar jika mahu terus kekal berkuasa.

"Pendekatan dengan golongan muda juga perlu dinilai, apakah kita parti pilihan mereka? Malaysia ada 14 juta pengguna Facebook pada 2013 dan 146 peratus pemilikan telefon pintar. Apakah kita memanfaatkan sepenuhnya," katanya sebelum mengakhiri ucapan dengan laungan hidup UMNO, hidup Melayu dan hidup Malaysia.


http://m.utusan.com.my/Politik/20140512/po_01/UMNO-sebuah-parti-berjaya


Sent from my iPhone

The Unspinners

Posted: 12 May 2014 11:38 PM PDT

The Unspinners


Beranikah Mat Sabu gantung keahlian PAS calun bebas yang perjuangkan hudud?

Posted: 12 May 2014 09:00 PM PDT


Calun bebas dari ahli PAS bukan saja memomokkan tuduhan Timbalan Presiden PAS yang mempertikai keahlian PAS beliau tapi turut akan membuat laporan polis terhadap Mat Sabu.

Dengan kenyataan dan tindakan engkarnya pada pucuk kepimpinan PAS, adakah Mat Sabu sedia memecat Mohamed Nabi Buz?

Dengarnya anu dan prestasi Mat Sabu gagah hingga Normah terkejar untuk tinggalkan suami. Kalau dia tidak menggantung calun bebas yang ahli PAS, Muhammad Nabi Buz, ia hanya bermakna Normah tidak benarkan Mat Sabu lakukan apa-apa terhadap rakan lama suaminya?

Hmmm ...


Dalam satu kenyataan semalam, calun bebas tersebut telah menunjukkan bukti sijil keahlian PAS beliau untuk membuktikan Mat Sabu dan Mahfuz "Mr Bean" Omar berbohong.

Kedua pemimpin aka pelawak PAS itu telah menuduh Mohammed Nabi Bux sebagai ahli UMNO dan menafikan dia benar ahli PAS.

Nampaknya kedua-dua mereka ini memfitnah seorang ahli PAS yang  sedia menentang calun DAP untuk menegakkan agenda PAS untuk membawa hukum hudud di Pulau Pinang.


Bagi membalas tuduhan Mat Sabu itu, dia mendedahkan Mat Sabu pun pernah mengikut arah UMNO.

Katanya, dia pernah berhasrat untuk bertanding tapi tidak dibenarkan oleh Mat Sabu atas alasan orang UMNO tidak bagi beliau bertanding.

Beliau yang menjangka Mat Sabu dan Mahfuz akan terus memburukkan nama baiknya meminta kedua-dua pemimpin PAS ini untuk tidak buang masa untuk menyiasat beliau dan buat laporan polis. Dia sendiri akan membawa ahli-ahli PAS Cawangan Kg.Banjar untuk membuat satu laporan polis.


Dalam kenyataan pada media, Mohd Nabi Bux terus memperli PAS dengan memohon pengundi Bukit Gelugor yang merupakan lubuk DAP untuk mengundi beliau yang memperjuangkan  perlaksanaan Hukum Hudud di Pulau Pinang.

Beliau hanya berpegang teguh terhadap prinsip PAS dan Islam dalam memperjuangkan perlaksanaan Hukum Hudud untuk bertanding di PRK P.51 Bukit Gelugor.

Turut diperli adalah DAP dan PAS yang mengingatkan Guan Eng pernah memberi sokongan moral kepada pemimpin PAS untuk melaksanakan Negara Islam dan Hukum Hudud di Kelantan. 

Maka beliau meluahkan keyakinan LGE juga akan  menyambut baik perlaksanaan hukum hudud di Pulau Pinang apabila DAP bersama PAS memerintah negara pada masa akan datang.

Mungkin sekarang tak nampak kebijaksanaan rancangan Dato Jai

Posted: 12 May 2014 04:37 PM PDT


Unspinners dah "nasihat" usah lakukan komplot demikian rupa untuk gantikan MB Terengganu Dato Md Said.

Pasang wartawan, blogger dan FB, komdian nafi tapi terus main di media perdana. Padahal ianya dah dirancang lama malah setahun.

Memang pada yang lihat keperluan penukaran ada asas untuk ganti Md Said tapi caranya hanya memecahbelahkan parti yang lemah dan bukan menyatukan dan menguatkan. Dengan keupayaan untuk menangani masaalah dan persepsi begitu lemah, ia bakal kekal sebbagai duri dalam daging.

Usaha nak tukar Mat Said dilakukan dari sebelum PRU lagi untuk menukar senarai calun dengan cara membabi buta demi untuk menjatuhkan Md Said.

Lepas itu usaha nak jatuhkan Md Said berterusan.

Oleh kerana Md Said ni orang kampong dan muka tak hensem, maka prestasinya tak dilihat betul-betul. Tak diambilkira dia telah berusaha tapi cakaran politik dalaman tidak boleh berhenti untuk ditangani.

Ada kata Mat Said pun sama main atur-atur orang.

Habis tu yang nak jatuhkan dia pun tak atur orang juga ke? Malah dapat atur orang hingga Terengganu hampir kalah.

Dari awal, bukan dia yang nakkan jawatan itu tapi titah Sultan. Pendikan cerita, Mat Said dapat ditumbangkan.

Namun realitinya dia pun manusia yang ada perasaan dan ada maruah bila dianiayakan dan difitnah macam-macam, dia pasti akan bertindak seperti mana-mana ahli politik. Memang tidak patut untuk dia bertindak untuk keluar parti tapi dah berlaku.

Sebaiknya ia patut dijangka dan difikirkan cara terbaik macam menarik rambut dari tepong.

Akibat perbalahan dalaman yang berterusan dan tak "membaca" keadaan dengan baik lalu mengambil risiko, akhirnya Dato Najib terjebak dalam satu lagi masaalah. Yang ada tak habis nak diselesaikan, datang pula masaalah baru. Kali ini, BN boleh hilang kuasa di terengganu dan momentum BN akan terus lembab akibat pelbagai langkah silap.

Mat Said pun hanya baru jadi ADUN bebas.

Daeng Selili SINI melihat masaalah baru yang Najib bakal berhadapan dan berharap jangan pula yang lain cepat ghaflah untuk menuding jari kepada PM.    

"Barisan Nasional Terengganu dalam keadaan tidak seimbang. Ianya satu tindakan yang kurang bijak!!!"

Walaupun aku masih mentah dalam politik setidaknya aku mengambil peluang ini menjangkakan apa yang parti putuskan dalam isu pengambil alihan kuasa Menteri Besar Terengganu iaitu Mat Said kepada Ahmad Razif. aku menulis sedikit perspektif yang aku berfikir elok aku kongsikan.



Dalam keadaan ini ramai menunding jari kepada DS Najib selaku Presiden UMNO berkuasa hari ini diberi pelbagai jolokkan termasuk gelojoh, biadap dan kurang bijak. Ditambah pula keadaan kononnya BN tidak stabil di Terengganu kerana perbandingan jumlah kerusi DUN dan berkait dengan isu isu nasional yang sedang berlambak lambak diperkatakan umum.






Dalam keadaan bernafsu ini ramai yang mengambil peluang memaki hamun dan mempelekehkan UMNO dan sesama sendiri sedangkan beban yang dipikul oleh DS Najib tidak terbanding tara dengan si mulut mulut palat yang tahu membebel tapi tak reti berfikir.



Ada yang mengaitkan perkara ini "hadiah" kepada perjuangan Mat Said dihari memperingati 68 tahun UMNO.



Ada yang menyamakan tindakkan ini tidak seperti semasa pemerintahan Tun Mahathir.



Ada yang menyebut dengan kata kata berapi api insiden 13 Mei.



Dimana pula dendangan kisah hudud yang tidak dikupas oleh rata-rata yang mengakui menyokong pelaksanaanya?!



Aku rasa tahu apa yang kerajaan sedang susun tapi aku yakin ada kebaikkannya. Tunggu dan lihat jangan terpekik macam hantu polong tak bertuan.Seperti isu rasionalisasi subsidi dan isu GST kalau kurang membaca tapi terus membongokkan diri memang tak nampak bertapa halusnya kerajaan berkerja untuk rakyat. Kalau ada yang marah..aku minta maaf..

Entahlah ... berapa lama nak salahkan Penasihat saja?

Mungkin dalam masa tak sampai 24 jam, kita tak nampak lagi kebijaksanaan perancangan ini. Tambah lagi, Dato Jai juga yang perancang disebalik beberapa tindakan gagal untuk konsensus dengan Anwar dan perlantikan Ustaz kazim ke dalam Majlis Tertinggi yang akhirnya ditolak.

Akhir kalam, kita hanya memikirkan parti, pekerja parti seperti Wanita UMNO yang terpaksa membanting tulang dan tungkus lumus tiap kali UMNO berhadapaan dengan masaalah dan orang-orang bawah yang sentiasa jadi serba salah. 

Atas buat silap dan berdegil yang mangsanya orang bawah. Allah penentunya dan hanya masa yang akan memperlihatkan akibatnya. Sabar ajer lah ...

No candidate for Gelugor doesn't prove Ka Siong no cry baby

Posted: 12 May 2014 07:30 AM PDT

Former MCA president Ong Tee Keat today questioned the party's decision not to field a candidate for the Bukit Gelugor by-election, slatted for May 25.
The former Pandan MP in a statement said the no-contest decision would only leave room for skepticism that the party is now exhausted of winnable candidates.
MCA secretary-general Ong Ka Chuan, yesterday, announced the party would not contest the seat under the Barisan Nasional banner but would concentrate on efforts to block hudud laws from being implemented or tabled in the Dewan Rakyat.
Ong, however, pointed out that fighting for the federal constitution against PAS' move to implement hudud has never been a seasonal initiative.
"It is a continuous party commitment irrespective of general election or by-election.
"(Therefore), it does not hamper the party from contesting in the Bukit Gelugor by-election," he said.
He further reasoned how MCA's participation will instead provide a good barometric measurement of its present level of acceptance within the Chinese community.
Ong added that MCA had successfully exploited the DAP-PAS collaboration in purportedly enhancing the hudud implementation during the 1995 and 1999 general elections.
"That had caused enormous electoral setback to DAP. Now that MCA is on the issue again with much gusto and publicity, I see no reason for fear of contesting on the part of MCA," he said.
Read further on Malaysia Online 
 
Now he has balls!!!

Keahlian, pencalunan Ramkarpal dipersoal... SPR perlu telus dan tegas!

Posted: 12 May 2014 03:11 AM PDT


Pemimpin DAP Bagan Asoghan a/l Govindaraju mempertikai kesahan watikah calun DAP untuk PRK Bukit Gelugor.

Dalam satu sidang akhbar di Restoran Nasi Kandar Subaidah, Jalan Chain Ferry, Butterworth, beliau mempersoalkan kesahihan angota CEC yang ada untuk mendatangani surat urusan rasmi parti termasuk watikah calun DAP untuk PRK Bt Gelugor kerana ROS masih belum mengesahkan CEC DAP yang ada.

Bagi PRK Bukit Gelugor, Lim Guan Eng telah mendatangani watikah pencalonan dan Asoghan menganggap ianya tidak sah.

Katanya, mendian Karpal SIngh sendiri pernah mencadangkan DAP perlu bertanding atas tiket calon bebas pada PRU Ke-13 bukan atas tiket DAP atas pemahamannya bahawa Lim Guan Eng tiada kedudukan sah untuk menandatangani Watikah Calon DAP.

Persoalannya sekarang adalah siapa yang membenarkan DAP untuk menggunakan logo DAP dalam PRK ini? Disamping itu, adakah SPR mendapat kebenaran ROS?

Dalam hal ini, pihak  SPR tidak boleh duduk diam dan hanya menyerahkan hal ini kepada ROS saja. Perkara ini perlu diperjelaskan bagi memastikan tiada penipuan.

Sehubungan dengan ini, SPR perlu mematuhi undang-undang untuk menentukan samada calun DAP layak bertanding atas tiket DAP atau perlu mematalkan pencalunan.

Sepatutnya, DAP tidak boleh membuat apa-apa keputusan selagi ROS tidak memberi keputusan sepertimana yang termaktub dalam surat ROS bertarikh 6 Disember 2013.

Pada PRU ke 13, ROS ada mengeluarkan surat untuk DAP menggunakan logo DAP. Adakah ROS ada mengeluarkan surat kepada DAP utk membenarkan DAP bertanding menggunakan logo DAP?

Turut dipertikaikan adalah keahlian Ram Karpal Singh yang hanya baru menjadi ahli DAP pada Januari 2014 ketika DAP tidak berhak membuat apa-apa keputusan parti seperti mana tertulis dalam surat ROS bertarikh 6 Desember 2013.

Asoghan menyeru agar SPR bertindak telus dan tegas berhubung perkara ini kerana ianya melibatkan kepercayaan rakyat terhadap sistem pemilihan yg adil dan saksama.

Berapa puluh ribu majoriti Bt Gelugur nak kasi si Along calun DAP?

Posted: 12 May 2014 01:34 AM PDT


Pasti ada pihak akan berdalih kata Ram Karpal hanya menjalankan tugas dan peranan sebagai peluang untuk memberi keadilan pada semua.

Ketepikan rasionaliti dan tanya hati bagaimana dia boleh tergamak mempertahankan pembunuh bernama Cheong Teik Keon.

Cheong Teik Keon seorang jurutera dituduh membunuh teman wanita berusia 24 tahun pada Hari Valentine pada tahun lepas telah memilih untuk mengekalkan Ramkarpal Singh sebagai peguamnya.

Cheong telah didakwa melakukan kesalahan itu terhadap Tan Ching Chin, seorang kerani , di rumah beliau di no. 2703, Taman Hwa Seng, Jalan Rozhan pada 14 Feb tahun lepas. Baca seterusnya di MyMassa SINI.

Semain itu, MyMassa turut dedahkan Ramkarpal adalah seorang operator Ah Long yang membantu untuk melegitimasikan perniagaan memeras ugut.

Calon DAP di Bukit Geluqor adalah Ah Long yang memeras ugut wang peminjam sedahsyat-dahsyatnya.Ram Karpal Sigh adalah Owner TRS Resource Sdn Bhd syarikat peminjam wang. Bahasa mudah Ah Long lah...
Bayangkanlah anda terhimpit terpaksa meminjam wang RM1,000 dan anda terpaksa membayar semula pinjaman tersebut sehingga 20 kali ganda menjadi RM20,000 jika anda lewat membayarnya. Jika tidak membayarnya, anda akan disiksa, dimalukan, dikurung, diugut malah dibunuh macam dalam media dan TV tu lah. Baca SINI




Belantan

Posted: 12 May 2014 11:29 PM PDT

Belantan


UMNO depani cabaran politik nilai!

Posted: 12 May 2014 08:10 AM PDT


Semalam genap 68 tahun usia Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau UMNO. Parti keramat yang lahir daripada ketentuan tujuan dan matlamat iaitu atas perjuangan ABATA; agama, bangsa, tanah air dan bukannya kepentingan peribadi atau kelompok tertentu. UMNO juga parti yang mempunyai keabsahan untuk dijenamakan sebagai 'parti rakyat yang tulen' kerana terbina atas aspirasi dan dokongan rakyat, bukannya kehendak individu yang mempergunakan pentas rakyat.

Selama hampir tujuh dekad, UMNO konsisten dan masih tetap sama - berorientasikan rakyat dan berpaksikan asas perjuangan yang tidak pernah berubah. Hakikatnya, pegangan dan istiqamah kita kepada keluhuran perjuangan inilah yang telah menjadi asas kekuatan dan pemangkin sokongan majoriti rakyat kepada UMNO.

Sebagaimana yang diungkapkan oleh Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika menyempurnakan perasmian Rumah UMNO Taiping pada 8 Mei lalu, sekiranya diterjemahkan usia 68 tahun ini kepada manusia, kekuatannya mungkin tidak segagah ketika muda tetapi berbeza dengan UMNO yang semakin kukuh dan kuat.

Sungguhpun kerusi Parlimen yang dimenangi Barisan Nasional (BN) berkurangan daripada 140 pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-12 kepada 133 pada PRU Ke-13 yang lalu, namun kerusi dimenangi UMNO meningkat daripada 79 kepada 88 kerusi.

Pada masa sama, Najib juga mengingatkan bahawa UMNO perlu sedar akan cabaran yang dihadapi supaya proses muhasabah diri, menambah baik dan melaksanakan transformasi sepanjang masa bagi menentukan parti itu terus relevan. Inilah tuntutan penting dan keutamaan yang perlu dilaksanakan oleh jentera UMNO di setiap peringkat.


Perubahan besar landskap dunia dari pelbagai aspek termasuk iklim politik membawa bersama pelbagai fenomena yang menuntut adaptasi dan transformasi. Sebagai sebuah organisasi yang terlibat dalam proses demokrasi yang kejayaannya bersandar kepada jumlah sokongan undi rakyat, UMNO perlu memastikan parti berupaya untuk bertindak proaktif, inovatif dan kreatif dalam strategi dan pendekatannya mendepani tuntutan semasa rakyat.

Bila menyentuh perihal rakyat, sudah pasti ia berkait langsung dengan prestasi Kerajaan BN dan UMNO adalah tunjang kerajaan sekian lama.

Realitinya, pembangunan dan kemajuan yang dibawa oleh Kerajaan BN mungkin dapat dilihat dan dirasai, tetapi tidak dijiwai dan kurang menyentuh hati rakyat, kalau tidakpun semua, sebahagian rakyat. Ini hakikat yang perlu diakui dan apa yang dirujuk sebahagian itu sebenarnya satu jumlah yang signifikan mengambil kira undi popular BN hanya 48 peratus dalam PRU-13.

Sehubungan itu, cara dan kaedah kerajaan bergerak pada hari ini perlu diteliti dan ditambah baik. Kita gembira apabila kepimpinan kerajaan dilihat mengakui hakikat ini apabila Perdana Menteri sendiri pernah mengeluarkan kenyataan bahawa masa dan ketika kerajaan merasakan tahu semua perkara telah berlalu. Kenyataan ini memperlihatkan komitmen ketua kerajaan sendiri yang mengiktiraf peranan penting rakyat dalam proses pembangunan negara.

Di sinilah pentingnya pendekatan politik nilai dan makna diintegrasikan dalam gerak kerja kerajaan pada masa ini. Pendekatan politik ini akan memastikan elemen nilai dan makna menjadi sebahagian hasil sesuatu dasar, program dan projek kerajaan.


Pendekatan ini juga menjadikan keterangkuman (inclusivity) sebagai strategi penting untuk memastikan rakyat menghargai peranan kerajaan yang telah membawa nilai dan makna kepada kehidupan mereka.

Kerajaan dan parti perlu menakhodai zaman, tetapi kegagalan kita untuk menyuntik kefahaman rakyat berhubung sesuatu agenda ke hadapan yang kita gagaskan akan mengundang bahaya apabila pertalian di antara kerajaan dan parti dengan rakyat terungkai.

Kita sudah tidak boleh menjadikan rakyat sebagai pemegang taruh atau pihak berkepentingan (stakeholders) yang pasif, tetapi jentera kerajaan perlu melibatkan rakyat secara aktif dalam gerak kerja kerajaan.

Rakyat tidak boleh dibiarkan sekadar menjadi pendengar dan penonton, tetapi mereka perlu dilibatkan untuk mengetahui, memahami dan menjiwai kepentingan sesuatu dasar, program dan projek kerajaan. Impaknya khidmat kerajaan akan dapat menyentuh hati dan memberi kesan mendalam kepada rakyat.

Begitu juga halnya dalam hubungan di antara kerajaan dan parti. Mungkin kerana faktor UMNO dan BN telah sekian lama mengemudi tampuk pemerintahan, kita tidak sedar yang kita meninggalkan parti jauh di belakang sehinggakan rakyat tidak dapat melihat, merasai dan menjiwai peranan parti.

Situasi inilah yang telah membentuk sentimen sesetengah rakyat yang melihat semua pembangunan dan kesejahteraan yang dibawa oleh kerajaan adalah tanggungjawab Kerajaan, tanpa mengira siapa tunjangnya. Lebih malang lagi ada yang berpendapat jika parti lain memerintah kelak, perkara yang sama akan dilakukan.

Peranan penting UMNO dan BN tidak dianggap faktor utama yang membawa nikmat kemakmuran pada hari ini.


Atas sebab itu, peranan parti dalam kerajaan perlu diperkasa. PRU-13 menzahirkan kepada kita formula mengguna pakai kaedah penonjolan individu sebagaimana pemilihan Presiden Amerika Syarikat bukanlah pendekatan yang sesuai di negara kita.

Sebahagian besar rakyat akan mengundi berdasarkan parti; sama ada mengundi 'BN/UMNO' atau 'Asal Bukan BN/UMNO'.

Sudah tiba masanya peranan parti ditonjolkan dalam kerajaan, namun ini tidak bermakna parti menguasai kerajaan. Apa yang penting rakyat dapat menjiwai nilai dan makna perjuangan UMNO dan BN dalam penggubalan dasar dan program kerajaan yang membawa nikmat kemajuan, keamanan dan kemakmuran, sekali gus memberi mandat berterusan kepada UMNO dan BN.

Sebagaimana kerajaan, jentera UMNO di semua peringkat juga perlu mengamalkan pendekatan politik nilai dan makna dengan strategi keterangkuman yang menyeluruh meliputi semua segmen masyarakat.

Tidak dinafikan gerak kerja dan program UMNO sedia ada di akar umbi adalah baik dan perlu diteruskan kerana inilah antara faktor yang telah menyebabkan UMNO bertahan sekian lama. Namun ini tidak bermakna tidak ada ruang yang perlu ditambah baik.

Sebagai contoh, pendekatan UMNO untuk mendekati dan membawa generasi muda kepada parti perlu digerakkan dengan lebih agresif.

Perlu diingat demografi pemilih di negara ini sudah menunjukkan pola perubahan dengan peningkatan amat ketara jumlah pemilih di bawah 40 tahun dan dijangka mencecah hampir 70 peratus menjelang PRU-14.

Dalam konteks ini, keterangkuman parti untuk membawa orang muda menyokong UMNO dan BN perlu dilaksanakan dengan pendekatan yang bernilai dan bermakna.


Usaha ini pula perlu digerakkan dan didokong oleh kepimpinan parti di semua peringkat kerana kita tidak mahu sikap tidak peduli dan tidak terbuka sesetengah pihak dalam parti akhirnya membawa generasi baru ini lebih jauh dari parti dan mereka beralih memilih alternatif yang lain.

Masa depan UMNO tidak akan sentiasa cerah jika kepimpinan dan ahli parti tidak mengambil peduli akan cabaran yang perlu kita hadapi hari ini.

Saiz kelas menengah yang besar, lonjakan jumlah golongan berpendidikan, proses urbanisasi, peningkatan taraf hidup, kemajuan prasarana fizikal dan akses kepada lebuh raya maklumat merupakan sebahagian faktor yang monumental kepada rekod prestasi cemerlang UMNO sebagai pemerintah selama ini dan juga suatu cabaran baru dalam konteks gerakan politik kita.

Kita tidak mampu untuk bersikap menafikan atau lebih bahaya lagi bermusuh dengan realiti yang ada dan perubahan yang akan terus berlaku.

Kita wajib menyediakan parti dengan sebaik mungkin untuk meluaskan jaringan pengaruh di semua kumpulan sasar yang telah terhasil daripada kemajuan yang kita bina. Jika tidak maka kita akan menghadapi hentaman ribut yang terhasil daripada semaian kita sendiri.

Dengan pendekatan politik nilai dan makna, cabaran semasa yang kita hadapi dengan landskap politik dan demografik yang baru hari ini adalah hasil kejayaan kita yang boleh dijadikan sumber kekuatan baru.-UMO

Suara Politik
Belantan

oyabun

Posted: 12 May 2014 11:28 PM PDT

oyabun


Ahmad Razif diperkenan MB baharu Terengganu?

Posted: 12 May 2014 08:20 AM PDT


Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Seberang Takir Datuk Ahmad Razif Abd Rahman dilantik sebagai Menteri Besar Terengganu yang baharu.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataan berkata pelantikan Ahmad Razif bagi menggantikan Datuk Seri Ahmad Said itu telah diperkenan Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abdidin.

"Adalah dimaklumkan bahawa Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin telah memberi perkenan peletakan jawatan Ahmad sebagai Menteri Besar Terengganu berkuat kuasa 12 Mei 2014.

"Baginda telah memperkenankan pelantikan Adun Seberang Takir Ahmad Razif sebagai Menteri Besar Terengganu berkuat kuasa mulai tarikh Yang Berhormat mengangkat sumpah jawatan dan sumpah rahsia di hadapan baginda," katanya.

Najib berkata pelantikan itu adalah selaras dengan Syarat (1) Perkara 10 Undang-Undang Bagi Diri Kerajaan Terengganu yang dibaca bersama-sama perenggan (a) di bawah Syarat (2) Perkara 14.

Ahmad pertama kali dilantik sebagai menteri besar pada 23 Mac 2008 dan dilantik semula memegang jawatan itu pada 9 Mei tahun lepas.

Wasabi Oyabun..

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 12 May 2014 09:17 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


GAP SETUJU DENGAN SISTER IN ISLAM.

Posted: 12 May 2014 05:03 AM PDT

KENYATAAN SULTAN BRUNEI.

Posted: 12 May 2014 12:32 AM PDT

WEI WEE KA SIONG !! APA LU PUNYA KOMEN PASAL INI SJKC RASIS ?

Posted: 11 May 2014 09:44 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 12 May 2014 09:04 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Bukti Bergambar Ada Orang PAS Tolak Hudud

Posted: 12 May 2014 03:03 AM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 12 May 2014 07:07 PM PDT

JURI RAKYAT


8 Perang Legendaris Di Dunia

Posted: 11 May 2014 09:43 PM PDT

Pedang adalah sejenis senjata tajam yang memiliki bilah panjang. Pedang dapat memiliki dua sisi tajam atau hanya satu sisi tajam saja. Di beberapa kebudayaan jika dibandingkan senjata lainnya pedang biasanya memiliki prestise lebih atau paling tinggi.
Bilah pedang biasanya dibuat dari logam keras seperti besi atau baja. Meski begitu terdapat pedang dari emas yang digunakan sebagai hiasan saja. Untuk latihan biasanya pedang kayu yang digunakan, meski pedang dari kayu keras masih berbahaya. Senjata serupa pedang dan tombak yang menggunakan bilah obsidian digunakan oleh suku-suku asli amerika tengah dan selatan yang pada saat kolonisasi Eropa belum mengenal logam.

1. Pedang Zulqifar
Zulfiqar adalah pedang terkenal dalam sejarah Islam yg dimiliki oleh Imam Ali.
Ali menggunakan pedang dlm Pertempuran sengit di kota Mekah.yg menjadi lawannya adalah Amir bin Abdawud, yg kekuatannya sering dibandingkan dengan 1000 orang.Pedang ini adalah salah satu simbol tertua dan paling terkenal dari Islam. juga pernah digunakan dlm Pertempuran Karbala oleh Imam Husain,Dan sekarang diyakini oleh Syiah untuk berada dalam kepemilikan Imam Mahdi.
2. Flaming Sword
Pedang Flaming telah ada dlm legenda dan mitos selama ribuan tahun. Menurut Alkitab, seorang kerub dgn pedang berapi ditempatkan oleh Allah di gerbang surga setelah Adam dan Hawa dibuang dari itu (Kejadian 03:24).Ortodoks Timur tradisi Kristen mengatakan bahwa dari waktu Yesus lahir, pedang berapi tidak lagi di Taman Eden, sehingga memungkinkan bagi manusia untuk kembali masuk surga.
3. Pedang Excalibur
Excalibur adalah pedang legendaris yg dikaitkan dgn kekuatan magis yang hanya bisa dipegang Arthur.
Ada dua pedang yang muncul dalam legenda-legenda , Dalam beberapa versi hanya ada satu pedang. ketika Pedang di Batu rusak, kemudian Arthur menerima Excalibur dari Lady of Lake. 

4. Kusangi-no-Tsurugi
Pedang legendaris bagi sejarah Jepang, yaitu Britania, merupakan salah satu dari tiga Imperial tanda kerajaan Jepang. Pada awalnya disebut Ama-no-Murakumo-no-Tsurugi ("Pedang dari Gathering Awan Surga ") tapi namanya kemudian diubah menjadi lebih populer Kusanagi-no-Tsurugi (" Grass Cutting Pedang ").
pedang ini ditemukan di tubuh ular raksasa. Pada masa pemerintahan Kaisar XII.
5. Shamshir-e-Zomorrodnegar
Shamshir-e Zomorrodnegar "Pedang bertabur zamrud" adalah pedang dalam legenda Persia Amir Arsalan.Pedang ini awalnya milik Raja Salomo, dijaga oleh Fulad-zereh, luka dr pedang ini hanya bisa diobati dengan ramuan khusus.
6. Glory of Ten Powers
Glory of Ten Powers adalah pedang legendaris Cina, dikatakan dibuat di Tibet oleh suami dan istri penyihir Bon tradisi kuno. pedang ini diberi kekuatan untuk melindungi pemakai dgn kekuatan sihir si pembuat.
7. Pedang William Wallace
Walau ada sisi yg berbeda untuk setiap cerita, ada satu kebenaran yang mendasari tentang cerita-cerita pahlawan Skotlandia William Wallace.
8. Keris Mpu Gandring
Keris Mpu Gandring adalah senjata pusaka yang terkenal dalam riwayat berdirinya Kerajaan Singosari, Malang, Jawa Timur.Keris ini terkenal karena kutukannya yg memakan korban dr kalangan Singasari termasuk pendiri dan pemakainya, ken Arok.Keris ini dibuat oleh seorang pandai besi yang dikenal sangat sakti yang bernama Mpu Gandring, atas pesanan Ken Arok,Ken Arok memesan keris ini kepada Mpu Gandring dgn waktu satu malam saja, yang merupakan pekerjaan hampir mustahil dilakukan oleh para "mpu" (gelar bagi seorang pandai logam yang sangat sakti) pada masa itu. Namun Mpu Gandring menyanggupinya dengan kekuatan gaib yang dimilikinya. Bahkan kekuatan tadi "ditransfer" kedalam keris buatannya itu untuk menambah kemampuan dan kesaktian keris tersebut.

10 Gedung Dengan Struktur Paling Unik Di Dunia

Posted: 11 May 2014 09:34 PM PDT

Sepertinya kali ini kita perlu berbangga sebagai orang Indonesia karena salah satu gedung dengan desain paling unik ada di negeri kita ini. Berikut ini ruanghati.com sajikan dalam postingan kali ini yaitu 10 gedung dengan desain struktur bangunan terunik di dunia yang diambil dari laporan tahunan Essential Architecure.


1. Aqua Tower USA
Berada disebelah timur Lakeshore  Chicago Amerika Serikat,  memiliki tinggi 250 meter dari tanah. Gedung ini memiliki desain yang sangat unik strukturnya.
2. Chicago Spire, USA
Bangunan ini akan menjadi gedung tertinggi di Amerika Serikat di akhir tahun 2010 ini.  Gedung yang memiliki 150 lantai ini berbentuk sangat unik mirip dengan pencil,  dibangun oleh Garrett Kelleher, sampai saat ini sudah 800 orang menginden untuk bisa tinggal di apartemen mewah ini.
3. Kantor Pusat CCTV (TV Nasional Cina)
Bertempat di pusat bisnis utama di Beijing sangat tepat dan strategis bagi orang yang akan mengunjunginya. Memiliki 54 lantai dan tinggi 234 meter (Dji Sam Soe) yang bila dijumlahkan menjadi bilangan 9 (angka yang dipercaya memiliki keberuntungan bagi banyak orang di Tiongkok.  Lihatlah di gambar bagaimana desain gedung ini benar benar unik dan langka.
4. Regatta Hotel Jakarta, Indonesia
Bangunan hotel yang memiliki nuansa kelautan ini sangat unik terdiri dari beberapa buak gedung dan satu gedung utama yang didesain mirip mercusuar, begitu mengesankan bentuknya. Boleh bangga tuh ternyata salah satunya ada di negara kita.

5. Songjiang Hotel, Shanghai
Atkins telah berhasil memenangkan kompetisi internasional untuk mendesain resort hotel bintang lima, berlokasi di dekat kota Shanghai yaitu Songjian dengannuansa danau bekas tempat pertambangan yang sudah tidak digunakan lagi. Benar-benar sangat indah dan mengesankan untuk menikmati menginap di hotel ini.

6. Russia Tower, Moskow diperkirakan selesai tahun 2012, dilengkapi parkir bawah tanah yang mampu menampung sejumlah 3. 680 mobil roda empat.

7. Penang Global City Centre, Malaysia, Berada di pulau Penang Malaysia lebih dikenal dengan sebutan PGCC Complex

8. Gazprom Headquarters, Russia Berada di St Petersburg dengan bentuk mirip dengan jagung sehingga penduduk setempat menamai Corn on The Cob.

9. Burj Khalifa Dubai, UAE yang baru saja diresmikan beberapa saat lalu dan merupakan bangunan dengan struktur tertinggi yang ada di dunia hingga saat ini.

10. Rumah Kediaman Antilia, India sangat cocok untuk tempat tinggal di daerah yang padat penduduk dan daerah yang harga jual tanah di daerah mahal.

bERANIKAN hATI

Posted: 12 May 2014 03:14 PM PDT

bERANIKAN hATI


PERLETAKAN JAWATAN MB TERENGGANU TEORI KONSPIRASI ?

Posted: 12 May 2014 11:45 AM PDT



1. Isu hudud memperlihatkan penyatuan sokongan kaum Cina dalam menentangnya yang juga menggambarkan penentangan Islam sebagai agama resmi dan tentangan kepada orang Melayu khususnya.

2. Keengganan tiba-tiba MCA bertanding di Bukit Gelugur sungguh meragukan. Alasan yang tersirat mungkin untuk tidak menganggu penguasaan DAP di Pulau Pinang.

3. Perletakkan jawatan MB Terengganu mungkin satu konspirasi terancang kearah penyatuan Melayu. MB dan beberapa Adun meninggalkan UMNO dan membolehkan Pas memerintah, itu harga yang perlu dibayar untuk penyatuan bangsa dan penguasaan politik negara.

4. Kononnya ada beberapa lagi pemimpin tertinggi parti dan kerajaan akan berundur memberikan laluan kepada pemimpin Pas bagi memberi imbuhan kepada usaha penyatuan itu.

5. Jika benar UMNO dan Pas bersatu, Melayu mampu memerintah sendiri dengan bilangan kerusi yang ada dan ini akan menenggelamkan segala keraguan yang ada bahkan mampu mengelakkan tekanan kaum chauvinish dalam politik dan ekonomi.

6. UMNO tidak patut kesal jika kehilangan satu negeri dengan ganjaran memerintah negara dengan pembentukan pemerintahan Melayu secara mutlak.

7. Matlamat politik menghalalkan cara dan konspirasi berlaku dimana-mana. Jangan percaya apa yang kita hanya nampak kerana dibelakang kita, kita tidak melihat apa yang sebenarnya berlaku.

8. Kita harus percaya bahawa masih ada yang melihat kepentingan survival bangsa mengatasi segalanya dan mereka sang4gup berkorban untuk itu, jika itulah tuntutannya.

9. Saya tidak pandai politik, tetapi saya cuba berfikir diluar kotak .. hanya untuk melihat bangsa Melayu bersatu dan terus berkuasa di Tanah Melayu ini.

10. Kepada pejuang, kata Sun Tzu (1:25): "These military devices, leading to victory,  must not be divulged beforehand".



BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 12 May 2014 03:01 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Rahsia Guru-Guru Pondok Mendatangkan Rezeki!

Posted: 19 May 2014 12:01 AM PDT

Pada hari ini, sekiranya anda merasakan rezeki terlalu sempit, selalu kehabisan wang, sangat terdesak..peluang selalu terlepas, dipandang rendah, bisnes merundum atau hati tidak tenteram dengan keadaan hidup - maka kami akan bersedia berkongsikan satu rahsia yang menjadi amalan para ulama dahulukala untuk anda keluar dari segala macam masalah.


1) Amalan Zikir Pembuka Qalbu

2) Amalan Hembusan Sakti

3) Amalan Syahadah Tauhid Wa Rasul

4) Amalan Hujan Rezeki

5) Amalan Pancaran Cahaya Tubuh

6) Amalan Sapu Angin Sapu Bumi

7) Amalan Tafakur Sufi

Ketujuh-tujuh amalan ini bakal mengubah kehidupan anda. Ramai telah membuktikannya. Prof.Dr.Hj Sharin bersedia membantu anda dalam Program Bengkel Menguasai Keajaiban Frekuensi Asma Ilahi (Kerohanian II)

 InsyaAllah, selepas mengikut bengkel ini;
- Rezeki anda akan mengalir lancar
- Masalah hutang beransur hilang
- Ketenangan di dalam hati
- Kerjaya anda akan meningkat
- Untung bisnes berlipat ganda
- Rezeki yang tidak putus-putus
- Terpancar energi yang baik pada diri anda
- Disenangi semua orang
- Musuh kaku dan gerun kepada anda
- Dan pelbagai kelebihan lain

Sekiranya anda bersedia, daftarlah untuk ke program ini

Tarikh: 18 MEI 2014 (Ahad)
Masa: 8.00pg - 1.00t/hari
Yuran: RM180
Lokasi: Setapak, Kuala Lumpur

PENAFIAN: Kesemua amalan yang digunakan adalah amalan orang-orang soleh dan alim ulama'. Tidak bersangkut paut dengan bantuan khadam, jin, syirik, tahyul dan sebagainya.
  • Rahsia Murah Rezeki Amalan Guru Pondok
  • Belajar Rawatan Islam Dalam 4 Jam
  • Teknik Ampuh Menjemput Rezeki
  • Ilmu Kerohanian Tersohor Nusantara
  • LINK IKLAN PERCUMA!


  • Perlakuan tak senonoh remaja semakin kronik!

    Posted: 12 May 2014 07:31 AM PDT

    Apa lagi nak di kata dengan remaja zaman sekarang ini?

    Takkan teruk sangat perlakuan nafsu pelik sebegini?

    Kot iye pun sangap sangat, cari la benda-benda lain yang lebih berfaedah...ini patung pun nak dijadikan mangsa.

    Nak buat lawak?

    Banyak lagi kaedah-kaedah lain yang lebih relevan...hish!

    Adun Seberang Takir, Ahmad Razif MB Terengganu baru

    Posted: 12 May 2014 05:12 AM PDT

    KUALA TERENGGANU: Khabar angin bertiup kencang bahawa Menteri Besar Terengganu, Dato' Seri Ahmad Said bakal meletakan jawatan pada sebelah malam ini dan diganti dengan ADUN Seberang Takir, Dato' Ahmad Razif Abdul Rahman.

    "Sehubungan ini, selaras dengan Syarat (1) Perkara 10 Undang-undang Bagi Diri Kerajaan Terengganu yang dibaca bersama perenggan (a) di bawah Syarat (2) Perkara 14, Baginda Tuanku telah memperkenankan pelantikan Datuk Ahmad Razif Abdul Rahman, ADUN Seberang Takir sebagai Menteri Besar Terengganu yang baharu berkuatkuasa dari tarikh beliau mengangkat sumpah," petik draf kenyatan media yang dipercayai daripada Pejabat Perdana Menteri.

    Istiadat perisyiharan perlantikan dan lafaz sumpah jawatan Menteri Besar Terengganu dikatakan bakal berlangsung pada jam 8.00 malam ini di Istana Syarqiyyah, Kuala Terengganu.

    Sebelum ini, Ahmad Said dikatakan telah berunding dan menandatangani surat perjanjian dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak selepas PRU-13 untuk menyandang jawatan Menteri Besar untuk satu tahun sahaja.

    Najib dikatakan kecewa dengan prestasi Ahmad Said yang sekadar memenangkan BN dengan 17 kerusi berbanding PAS dengan 15 kerusi. Seorang lagi Adun Air Putih, Wan Hakim Wan Ahmad sebelum ini turut disebut-sebut sebagai calon Menteri Besar.

    Ahmad Said sah letak jawatan MB Terengganu

    Posted: 12 May 2014 05:01 AM PDT

    KUALA TERENGGANU - [DIKEMASKINI] Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengesahkan pertukaran Menteri Besar Terengganu selepas satu perjumpaan tertutup dengan beberapa pemimpin Umno negeri di sini hari ini.

    Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan siapa bakal menteri besar baharu Terengganu untuk menggantikan Datuk Seri Ahmad Said, 57.

    "Saya datang jumpa Adun (Anggota Dewan Undangan Negeri)...seperti dimaklumkan ada pertukaran (Menteri Beasr), saya maklum balas dan mereka terima dan tiada masalah, memang betul ada pertukaran.

    "Kita tunggu (watikah pelantikan menteri besar baharu) daripada Tuanku Sultan Terengganu (Sultan Mizan Zainal Abidin) dengan pengesahan daripada pihak Istana," katanya kepada kepada pemberita selepas selesai perjumpaan itu.

    Katanya pertukaran itu tidak akan menimbulkan sebarang masalah kepada Umno di Terengganu kerana pemimpin negeri akur kepada keputusan pucuk pimpinan parti. - Bernama

    'Payudara orang pun kita sibuk' - Fazura

    Posted: 12 May 2014 02:02 AM PDT

    Pelakon dan model terkenal, Nur Fazura membuat teguran sinis kepada peminat berhubung kontroversi perubahan mendadak saiz payudara Tasha Shilla yang dapat dilihat pada sekeping gambar yang dikongsikannya di laman sosial.

    Menurut aktres berusia 31 tahun itu, peminat sepatutnya tidak menyibuk dengan hal peribadi orang kerana hanya akan dianggap busybody dan bodoh.

    Kenyataan teguran itu dinyatakan Fazura menerusi akaun twitter miliknya dengan #hastag MentalityTakTahuMalu.

    'Saya Cina, Saya Sokong Isma'

    Posted: 12 May 2014 01:08 AM PDT

    Di tengah-tengah kritikan ekoran yang mengaitkan masyarakat Cina sebagai "penceroboh", seorang wanita Cina beragama Islam tampil menyatakan sokongan terhadap NGO kontroversi Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA).

    Sehari selepas Cina Muslim Muhammad Ooi menuntut presiden ISMA menyatakan motifnya, Alifah Ting Abdullah, anggota PEMBINA, sayap belia NGO itu, tampil menyatakan sokongannya.

    Seperti disiarkan di laman web ISMA, Alifah berkata, beliau "darah Cina yang sedar asal usul" itu percaya Malaysia akan sentiasa menjadi milik orang Melayu.

    "Sebabnya dari dulu, kini dan selamanya Malaysia akan menjadi hak milik orang Melayu (Islam).

    "Jadi corak kepimpinan mesti mengikut orang Melayu (Islam)," beliau dipetik sebagai berkata.

    Alifah malah bersikap sinis dengan masyarakat Cina yang tidak mampu bertolak ansur dan mempunyai rasa hormat seperti generasi kaum itu sebelum ini yang menandatangani kontrak sosial dengan Melayu sebagai "tuan punya tanah".

    Golongan itu, tambahnya, "elok juga untuk memohon kewarganegaraan (negara) China"

    Beliau juga berkata, sepanjang mengenali organisasi itu, ISMA lantang mengeluarkan pendapat berdasarkan fakta dan bukti dengan mengambil kira al-Quran sebagai rujukan.

    NGO itu juga, tambahnya, sangat konsisten dalam mentarbiah ahlinya iaitu termasuk beliau sendiri.

    "Bukan lepas baling batu sorok tangan, tidak... itu bukan ISMA!" katanya.

    Alifah juga berkata, beliau terbuka hati menjadi orang Islam setelah mengenali pejuang-pejuang ISMA dan melalui tarbiah mereka.

    Khususnya buat Presiden ISMA, umumnya buat kaum Cina.

    Artikel asal dari laman web Isma:

    Saya adalah anak kepada bangsa pendatang ke Tanah Melayu suatu ketika dahulu sebelum merdeka. Saya juga adalah anak kepada serpihan kaum Cina yang memilih bernaung di Tanah Melayu suatu ketika dahulu di bawah pimpinan orang Melayu beragama Islam. Saya juga anak cucu kepada penandatangan kontrak sosial di antara UMNO, MCA & MIC.

    Saya juga serpihan kaum Cina yang mempunyai kad kewarganegaraan Malaysia (Tanah Melayu) yang sah bukan warganegara China. Dan sebagaimana datuk nenek saya iaitu kaum Cina dulu datang ke Tanah Melayu untuk bernaung di Tanah Melayu, berada di bawah kepimpinan kaum Melayu (Islam), begitulah saya sekarang dan selamanya akan terus bernaung di bawah kepimpinan kaum Melayu (Islam).

    Untuk kaum Cina, "di mana bumi dipijak disitu langit dijunjung". Jika rasa tidak mampu untuk bertolak ansur dan punya rasa hormat seperti mana datuk nenek moyang kita dahulu yang dengan rela hati menandatangi kontrak sosial dan berada di bawah pimpiman tuan punya tanah sekarang (Malaysia) iaitu kaum Melayu (Islam), rasanya elok juga untuk memohon kewarganegaraan China iaitu bukan warganegara Malaysia. Sebabnya dari dulu, kini dan selamanya Malaysia akan menjadi hak milik orang Melayu (Islam). Jadi corak kepimpinan mesti mengikut orang Melayu (Islam).

    Jangan lupa kaum saya iaitu kaum Cina, jangan pernah lupa dengan namanya "K.O.N.T.R.A.K S.OS.I.A.L".

    Ingat sampai mati, hayati apa itu kontrak sosial. Selama saya mengenali Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), ISMA adalah jemaah yang lantang mengeluarkan pendapat berdasarkan fakta dan bukti yang nyata dengan mengambil kira Al-Quran sebagai sumber rujukan. ISMA sangat konsisten dalam mentarbiyah ahlinya iaitu termasuk saya (Alifah TING binti abdullah)

    Bukan lepas baling batu sorok tangan, no.. that is not ISMA! Saya Cina dan yang paling saya bangga adalah saya mula mengenali Islam dan terbuka hati untuk menjadi muslim setelah mengenali pejuang-pejuang ISMA dan melalui tarbiyyah mereka, Melayu Sepakat Islam Berdaulat & Membangun Umat Beragenda dan Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) – Meneraju Arus Mahasiswa.

    Kontrak sosial kita pertahankan, ISLAM kita tegakkan. Kami (kaum Cina yang tahu asal usul kami dan bagaimana kami boleh berada di Malaysia-kontrak sosial) menyokong ISMA dengan sebulat suara dan tekad. Saya bangga dengan tarbiyyah ISMA dan insyaallah selamanya akan bersama dengan perjuangan mereka.

    # Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA)
    # Melayu Sepakat Islam Berdaulat (MSIB)
    # Membangun Umat Beragenda
    # Saya Cina Dan Saya Sokong ISMA
    # Isma Bukan Ngo Rasis
    # Saya Cina Dan Saya ISMA.

    Yang benar,
    Darah Cina yang sedar asal usul,

    Alifah Ting Abdullah
    Aktivis ISMA dan PEMBINA

    (Foto) Gila! Selfie selepas berjimak semakin popular..

    Posted: 12 May 2014 12:15 AM PDT

    Jika sebelum ini, trend bergambar selfie menjadi kegilaan di kalangan pengikut laman Instagram, terbaharu trend terbaharu pula dikesan apabila gambar dengan hashtag After Sex Selfie pula semakin mendapat sambutan di kalangan penggemar media sosial.

    Menurut sumber, terdapat sebuah laman Facebook yang mempromosikan After Sex Selfie di mana mengumpulkan pelbagai gambar serta aksi menarik pasangan dari serata duina yang mengabadikan memori bersama selepas mengadakan hubungan seks.
    aftersex
    aftersex1
    bed selfie
    sexselfie
    Adakah budaya serta trend ini akan menular di kalangan masyarakat kita?
    Sebelum ini pun, gambar mesra pasangan selebriti Diana Danielle dan Farid Kamil dan Rozita Che Wan serta suami, Zain Saidin teruk dikritik peminat gara-gara 'aksi' terlampau mesra yang dikongsikan di laman Instagram, baru-baru ini.
    Gambar Terlebih Mesra Che Ta  Dan Zain..
    farid diana
    Mungkin perkara sebegini tidak menjadi isu kerana mereka merupakan pasangan suami isteri yang sah namun seperti mana yang diketahui adalah tidak manis untuk berbuat demikian.

    Namun terpulang pada penilaian masing-masing, ada yang terbuka, ada juga yang tidak berapa sukakan pasangan yang terlalu menunjukkan 'public displays of affection' (PDA).

    MYNEWSHUB.MY



    Kisah: Sengsara isteri gemar berzina di belakang suami

    Posted: 11 May 2014 10:01 PM PDT

    Gambar hiasan
    Apabila timbulnya cerita pelik, sudah pasti kita agak sukar untuk mempercayainya. Namun di dunia ini, tiada perkara yang mustahil untuk berlaku kerana Allah SWT telah menetapkan bahagian seseorang itu. Tetapi ingat, kita perlu sentiasa mengikut segala perintah Allah SWT dan meninggalkan perkara yang dilarangNya. Kisah ini sebenarnya adalah artikel yang diambil dari sebuah majalah Mastika. Jom ikuti kisah tentang mayat seorang isteri yang suka melakukan zina.

    Kadar gejala seks bebas kian meningkat dalam masyarakat hari ini. Lebih menyedihkan ianya bukan sahaja melibatkan remaja malah lebih ramai di kalangan individu dewasa yang bujang mahupun yang telah berkahwin! Seperti yang pernah penulis kisahkan tentang kecurangan isteri dan balasan yang diterima akibat perbuatan menduakan suami, kini sekali lagi penulis ingin menceritakan azab seksa seorang wanita yang berkahwin tetapi masih melakukan seks bebas.

    Kisah ini diceritakan kepada penulis oleh Bomoh Pakar Rawatan Sakit Cinta, En. Idris Zakaria yang kini menetap di Kampung Tasik Berangan, Pasir Mas, Kelantan. Kini beliau bergiat cergas berikhtiar mengubati masalah rumah tangga dan masalah cinta tidak kesampaian, mendapat cerita ini dari kes-kes yang telah diadukan kepadanya. Semoga kita mendapat manfaat dan pengajaran darinya.

    "Dalam saya merawat seorang pesakit, saya telah dikhabarkan satu kisah tragis mengenai seorang isteri curang. Jamilah isteri kepada Husin masih jelita walaupun telah beranak pinak. Beliau pandai bergaya, bertudung litup, berkulit putih dan memiliki bentuk badan yang menarik. Jamilah mendapat sumber kewangan dengan cara berniaga kecil-kecilan iaitu dengan menjual beras seludup dari Thailand bagi membantu suami yang ketika itu hanya seorang petani di kampung.
    Ketika itu kegiatan penyeludupan beras tidak dikawal oleh kerajaan seperti sekarang maka ramai para wanita melibatkan diri dengan berniaga beras seludup dari Thailand.Pendapatan hasil penjualan beras seludup tidak seberapa hanya boleh menampung hidup seharian sahaja." Jelas En.Idris.

    Suami Jamilah Husin berumur 50an ( bukan nama sebenar ) merestui pekerjaan isterinya itu. Husin juga nampak tidak selincah isterinya, beliau berjiwa lembut dan menurut apa sahaja kata isterinya tanpa banyak bantahan. Semakin lama peranan Husin sebagai ketua keluarga semakin pudar dek ketidaktegasan dirinya terhadap Jamilah yang semakin bebas ke sana ke mari.

    Husin baik dan jujur orangnya dan tidak banyak perangai. Jamilah keluar masuk rumah dan melakukan pekerjaan kadang-kadang pulang lewat malam bahkan pernah juga tidak pulang untuk sehari dua tidak menjadi masalah pada Husin. Husin percaya akan apa yang Jamilah lakukan demi mencari wang dan membela nasib keluarganya.

    Ramai wanita sekitar kampung Jamilah melakukan pekerjaan menjual beras seludup namun ianya hanya sekadar boleh menyara kehidupan ala kadar sahaja. Berbeza dengan Jamilah yang menampakkan sedikit mewah dengan gelang dan rantai emas yang banyak pada tubuhnya. Ramai orang mempertikai akan kelebihan Jamilah menampakkan mewah sebegitu. Maka ada beberapa orang yang ingin tahu bagaimana dia bekerja, sedangkan ramai juga yang melakukan pekerjaan sama namun tidak semewah Jamilah.

    Semenjak itu banyak mata yang mengintip setiap pergerakan Jamilah tanpa disedarinya. Pada mula-mulanya rahsia Jamilah terbongkar ketika pihak Imigresen Thailand membuat pemeriksaan di sempadan maka tertangkap beberapa orang yang cuba menyeludup masuk beras dari Thailand termasuklah Jamilah ditahan sama ketika itu.

    Namun setelah beberapa jam kemudian nampak Jamilah dilepaskan oleh seorang pegawai kastam Thailand dengan muka yang senyum dan beras seludupnya juga selamat dibawa balik ke Malaysia. Beberapa orang lain yang menyeludup masuk beras terpaksa membayar denda dan beras terpaksa dirampas Sikap tidak puas hati rakan-rakan penyeludup lain mula membuak-buak mengapa Jamilah terlepas sedangkan mereka menerima nasib sebaliknya. Maka siasatan dibuat oleh beberapa orang yang tidak puas hati berkenaan. Maka pada suatu hari mereka mendapat tahu rupa-rupanya Jamilah telah memberikan rasuah dengan Pegawai Kastam Thailand berkenaan dengan meniduri dirinya.

    Malah rasuah tersebut bukan sekali dua bahkan telah banyak kali berlaku setiap kali tidak boleh membolosi diri ditahan Kastam Thailand di sempadan. Tidak lama kemudian dapat lagi berita mengatakan Jamilah juga membuat perniagaan sampingan ketika berada di Thailand. Rupa-rupanya Jamilah memperdagangkan tubuhnya sebagai pelacur dengan lelaki Thailand. Maka tidak mustahil Jamilah mampu membeli emas yang banyak.

    Maka heboh diceritakan akan kisah Jamilah yang sedemikian rupa, orang ramai tidak hairan dengan kemewahan yang Jamilah miliki malah dicemuhi dan dipandang jijik terhadapnya oleh orang kampung serta masyarakat setempat. Tergamak Jamilah melakukan perkara terkutuk sedemikian semata-mata mencari sedikit kemewahan. Husin telah diberitahu gejala isterinya itu namun Husin tidak percaya cerita sedemikian dan membuat tidak tahu sahaja.

    Husin yang sudah lewat 50an mungkin juga tidak segagah dahulu lagi manakala Jamilah berusia lewat 40an masih bernafsu tidak mustahil ianya satu perlakuan yang terdesak disamping minat pada wang. Husin hanya berserah pada Allah, hendak menuduh isterinya curang beliau tidak mempunyai cukup bukti dan tidak melihat dengan mata kepala sendiri.

    Selang beberapa tahun kemudian Jamilah diserang sakit kepala lalu demam dan jatuh sakit. Makin hari makin teruk sakit Jamilah. Selang beberapa minggu kemudian Jamilah mengalami nazak yang teruk. Pada hari sakaratul maut Jamilah dikatakan menyalak seperti anjing untuk beberapa kali kurang daripada sepuluh salakan sebelum nyawanya habis. Jamilah habis nyawa dalam keadaan menyedihkan matanya terbeliak manakala lidahnya terjelir. Ahli keluarga yang berkumpul turut merasa pelik akan kelakuan Jamilah menyalak sebelum menghembuskan nafas terakhir dan mati dalam keadaaan yang sebegitu.

    Upacara kematian seperti biasa orang kampung lakukan bagi menyempurnakan jenazah Jamilah. Setelah dikafankan liang lahad disukat dan digali tibalah masa untuk dikebumikan. Sebaik sahaja jenazah Jamilah dimasukkan ke liang lahad tiba-tiba didapati panjang liang lahad itu tidak mencukupi untuk menyimpan mayatnya. Mayat Jamilah diukur semula dan liang lahad di panjang sekali lagi namun masih tidak cukup panjang lagi. Diulangi kali ketiga dipanjangkan lagi liang lahad itu pun begitu juga masih tidak cukup panjang. Satu kejadian luar biasa telah berlaku mayat Jamilah disimpan begitu tanpa memanjangkan lagi liang lahadnya.

    Setelah semua keluarga pulang ke rumah tiba masa untuk Husin membuat sijil kematian Jamilah pada hari itu juga. Bila diminta kad pengenalan daripada anak perempuannya kata anaknya itu, "Allah, abah sewaktu mengkafankan mayat ibu saya terletak kad pengenalan atas jenazah mak, bermakna kad pengenalan itu ada bersama mayat mak dalam kubur" Husin agak terganggu memarahi anak perempuannya itu namun terpaksa memanggil penggali kubur di situ agar menggali kembali liang lahad kubur arwah Jamilah yang baru beberapa jam dikebumikan tadi.

    Maka kubur itu digali semula, alangkah terkejutnya beberapa orang yang mengikut Husin termasuk diri saya sendiri melihat mayat Jamilah telah didatangi beberapa ekor ulat seperti lintah namun bertaring menggigit tubuh mayat Jamilah. Husin mengenepikan beberapa ekor ulat itu beberapa kali namun ulat yang sama itu kembali ke tempat asal di mana ianya menggigit tubuh mayat Jamilah tadi. Kejadian itu amat pelik sekali.

    Setelah itu mayat Jamilah terpaksa dipusingkan agar tangan boleh diseluk ke dalam bungkusan kain kafannya untuk mendapatkan kad pengenalannya. Dalam mengiringkan mayat Jamilah itu sekali lagi kejutan berlaku. Terdapat beribu-ribu ekor ulat seperti lintah bertaring itu berada di bawah mayat Jamilah . Segera kami menimbusnya kembali setelah berjaya mendapatkan kad pengenalannya itu.

    Saya tidak dapat membayangkan akan apakah rahsia sebenarnya kejadian yang Allah pertunjukkan sebegitu. Namun saya terasa agak seram dan insaf bila melihat kejadian aneh sebegitu buat pertama kali dalam sejarah hidup saya. Di dunia lagi Allah sudah menunjukkan azabnya apatah lagi diakhirat kelak.

    Saya boleh memberikan gambaran atas kejadian begitu bahawa kita manusia tidak boleh lari daripada azab pembalasan jika melakukan salah yang besar atau dosa yang besar. Bagi isteri-isteri tetapkan iman, jangan berlaku curang pada suami kita nescaya dosanya amatlah besar.

    Dosa berzina sudah cukup besar tidak tertanggung bagi yang masih bujang, apatah lagi wanita yang bergelar isteri melakukan zina. Nauzubillah…hanya Allah sahaja yang mengetahui akan azabnya kelak.

    Di dunia lagi sudah Allah tunjukkan maka sama-sama kita ambil iktibarnya supaya ianya tidak berulang lagi dimasa hadapan pada diri kita atau keluarga kita, minta disisihkan Allah…..

    Krisis MAS: Hampir 300 Kru Kabin Letak Jawatan

    Posted: 11 May 2014 08:31 PM PDT

    PETALING JAYA: Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) yang menanggung beban akibat tragedi MH370 kini berdepan masalah dalaman serius apabila hampir 300 kru kabinnya meletak jawatan menyebabkan syarikat kerugian dari segi kos latihan mencecah RM30 juta dalam tempoh dua tahun.

    Faktor tekanan kerja, selain 'dipancing' syarikat penerbangan lain antara yang mendorong kira-kira 120 juruteknik pesawat, jurutera (40), pramugari dan pramugara (80) dan 30 juruterbang menamatkan perkhidmatan mereka di syarikat berkenaan.

    Kebiasaannya, tindakan meletak jawatan itu berlaku apabila kru kabin selesai menjalani latihan yang dibiayai sepenuhnya syarikat yang dikatakan semakin kurang memberi tumpuan terhadap kebajikan kakitangan sejak tiga tahun lalu.

    Sumber memberitahu mStar Online, sudah beberapa tahun syarikat gagal memberi bonus, keistimewaan kakitangan mendapat tiket penerbangan untuk bercuti bersama keluarga juga terhapus, selain beban tugas yang meningkat kerana kekurangan kakitangan.

    "Pelbagai faktor ini menyebabkan kakitangan semakin tidak bersemangat untuk terus berkhidmat dengan syarikat hingga sejumlah besarnya berhenti tanpa mengambil kira sumbangan syarikat yang membiayai sepenuhnya latihan bagi mendapat tauliah Jabatan Penerbangan Awam (DCA).

    "Setiap kali kakitangan terbabit akan menamatkan latihan, sudah ada tawaran kerja daripada syarikat penerbangan lain dengan kadar gaji lebih tinggi, ia seolah-olah ada sindiket yang memerhati setiap kakitangan MAS dan menunggu masa sesuai untuk 'memancing' mereka," katanya ketika dihubungi mStar Online.

    Maklumat yang diperoleh menunjukkan MAS memperuntukan sejumlah dana yang besar untuk program latihan kakitangannya iaitu RM200,000 untuk setiap juruterbang MAS yang wajib menjalani latihan selama dua tahun dan RM190,000 pula kos bagi melatih jurutera penerbangan untuk tempoh latihan lima tahun.

    Selain itu, kos latihan selama dua tahun untuk setiap juruteknik pula sebanyak RM75,000, manakala bagi pramugari dan pramugara pula tempoh latihan sepanjang empat bulan membabitkan perbelanjaan RM50,000 seorang.

    Sumber itu berkata, sebagai syarikat penerbangan nasional, setiap tenaga pakar MAS 'ada harga' di pasaran industri penerbangan, sama ada di dalam atau luar negara.

    "Siapa nak kerja dengan MAS kalau ada syarikat yang tawarkan gaji lebih RM30,000 sebulan bagi jurutera berpengalaman antara tujuh hingga 10 tahun dan ada juga juruteknik yang ditawarkan RM8,000 sebulan berbanding hanya RM3,000 di MAS," katanya.

    Ditanya sama ada tragedi MH370 memberi kesan terhadap kakitangan syarikat itu, sumber itu berkata, ia menambah kesengsaraan mereka kerana tentunya syarikat yang menanggung rugi RM1.7 bilion sebelum ini akan berada dalam situasi lebih parah.

    "Kalau bukan kerana MH370 pun semangat kerja kakitangan MAS sudah luntur sejak tiga tahun ini," katanya.

    Menurut sumber itu lagi, jadual kerja kru kabin yang membebankan memaksa mereka bekerja untuk tempoh lama termasuk melalui penerbangan antarabangsa dan disambung dengan tugasan domestik sebelum dibenarkan bercuti.

    "Situasi ini menyebabkan kru kabin tertekan daripada segi mental terutama apabila terpaksa berpisah lama dengan keluarga," katanya.

    Bagaimanapun, pengurusan MAS tidak dapat dihubungi bagi mendapatkan komen.

    Pertandingan empat penjuru di PRK Bukit Gelugor

    Posted: 11 May 2014 08:01 PM PDT

    GEORGE TOWN: Seorang calon Bebas, Abu Bakar Sidek Mohd Zan membuat kejutan apabila hadir ke pusat penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor hari ini.

    Proses penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor yang bermula pada jam 9 pagi tadi di Dewan Sri Pinang ditutup pukul 10 pagi tadi.

    DAP meletakkan Ramkarpal Singh, 38 tahun, anak ketiga mendiang Karpal Singh, sebagai calon untuk mengekalkan kerusi parlimen itu.

    Beliau dicabar, Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan dan ahli PAS Gombak, Mohamed Nabi Bux Mohd Nabi Abdul Sathar.

    Pencalonan seorang lagi calon Bebas, Lim Chee Khoon ditolak.

    MCA yang sepatutnya mewakili Barisan Nasional (BN), memutuskan untuk tidak akan meletakkan calon.

    Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan 25 Mei sebagai tarikh pengundian PRK Bukit Gelugor manakala 21 Mei untuk pengundian awal.

    Kerusi Bukit Gelugor kosong berikutan kematian penyandangnya, Karpal dalam kemalangan jalan raya pada 17 April lalu.

    Pada Pilihan Raya Umum ke-13, Karpal mengalahkan calon BN, Teh Beng Yeam dengan majoriti 42,706 undi.

    Isu rambut Zain perang, Che Ta bengang dengan peminat

    Posted: 11 May 2014 07:48 PM PDT

    Pasangan suami isteri yang sering kali dipertikaikan oleh segelintir peminat menerusi laman sosial Instagram baru-baru ini, Rozita Che Wan dan Zain Saidin sekali lagi mencetuskan kontroversi.

    Terbaru, Rozita Che Wan telah berkongsi beberapa keping gambar foto menampakkan dengan jelas warna rambut Zain yang perang hingga mengundang kritikan peminat semalam.

    Menerusi komen yang ditulis, ramai yang mengatakan warna tersebut tidak sesuai dengan Zain dan sebagai isteri, Che Ta bertindak mempertahankan suami kesayangannya itu.

    Che Ta juga menjelaskan Zain menukar warna rambutnya kerana perlu mengikut karakter Mr. Henry Middleton di dalam drama Oh My English! yang dilakonkannya.

    Lain kali jgn sedap mulut nk komen ja… bkn utk awak sorang je tp ramai lagi yg mulut tk tau nak diam! Pelakon kna ikut character! Laki I shuting Oh My English sampai awal thn dpn… so rambut dia akan blonde sampai thn dpn!!!!! Tk payah nk bising lg kt insta ni pasai rambut zain! #tkpayahnksibuklarambutorgcolourapejgrambutsendiritu

    Sumber

    'Sumpah saya masih ahli Pas'

    Posted: 11 May 2014 06:31 PM PDT

    Sijil keahlian Pas yang dibawa Mohamed Nabi Bux ketika ke pejabat SPR Pulau Pinang untuk mendaftar sebagai calon PRK Bukit Gelugor.
    GEORGETOWN - Bekas Setiausaha Pas Cawangan Kampung Banjar, Batu Caves, Mohamed Nabi Bux Mohd Nabi Abdul Sathar, 63, terkilan dengan sikap sesetengah pimpinan Pas yang berdolak-dalik mengenai isu keahliannya.

    Beliau tidak berkecil hati jika Pas tidak membenarkannya bertanding atas tiket parti itu tetapi tidak wajar menuduhnya sebagai ahli Umno.

    "Jika tak mahu saya bertanding atas tiket Pas, beritahu saya secara terus terang. Saya tidak akan berkecil hati. Tapi janganlah menuduh saya bukan ahli Pas sebaliknya tuduh pula saya ahli Umno.

    "Saya ada bukti, malah semasa saya ke Pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) negeri tempoh hari, saya ada bawa bersama sijil keahlian Pas. Jadi, bagaimana boleh timbul saya ahli Umno," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

    Peluang Kenaikan Pangkat Lebih Baik Untuk Penjawat Awam

    Posted: 11 May 2014 06:00 PM PDT

    Lebih 200,000 penjawat awam dalam skim perkhidmatan tertutup bakal menikmati kenaikan pangkat lebih baik dan pelbagai peluang lain.

    Ia melalui pengenalan sistem kenaikan pangkat secara khas.

    Yang akan diperkenalkan selepas selesai semakan semula 230 skim perkhidmatan.

    Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr Ali Hamsa ketika mengumumkannya mengakui wujud kekangan kenaikan pangkat bagi penjawat awam dalam skim perkhidmatan tertutup.

    Ini kerana ia terhad kepada jawatan sedia ada.

    Sedangkan ramai kakitangan awam yang berkaliber.

    Justeru itu, skim khas perlu diwujudkan supaya kakitangan terbabit menikmati gred lebih tinggi tanpa perlu dinaikkan pangkat masing-masing.

    Tan Sri Dr Ali sebelum itu menyampaikan anugerah khidmat cemerlang kepada 233 kakitangan Universiti Tun Hussein Onn, UTHM Di Batu Pahat, Johor.

    THE FLYING KICK

    Posted: 12 May 2014 01:46 PM PDT

    THE FLYING KICK


    GEMPAR!!! MAT SAID KELUAR PARTI DAN ISYTIHAR JADI ADUN BEBAS... RAZIF JADI MENTERI BESAR TERENGGANU TERSINGKAT DALAM SEJARAH!!!

    Posted: 12 May 2014 10:01 AM PDT

    TAHNIAH, ADUN SEBERANG TAKIR NAIK JADI MENTERI BESAR TERENGGANU SEMENTARA!!!

    Posted: 12 May 2014 06:32 AM PDT

    BENARKAH DUN TERENGGANU BAKAL BUBAR SELEPAS PEMECATAN AHMAD SAID?

    Posted: 12 May 2014 01:40 AM PDT

    KECOH JUGA DI PENAMAAN CALON BUKIT GELUGOR KERANA PERKATAAN 'PARIAH'!!!

    Posted: 11 May 2014 10:49 PM PDT

    SAH!!! MAT SABU DAN MAHFUZ OMAR PENIPU UNTUK AMBIL HATI LIM GUAN ENG!!!

    Posted: 11 May 2014 09:12 PM PDT

    LIM GUAN ENG TENSION APABILA BARISAN NASIONAL TAK HANTAR CALON KE PRK BUKIT GELUGOR!!!

    Posted: 11 May 2014 06:59 PM PDT

    ANWAR IBRAHIM TUDUH UMNO YANG BUAT KACAU... BUKTINYA TV3 BERJAYA RAKAM AKSI KEKECOHAN!!!

    Posted: 11 May 2014 05:01 PM PDT

    Cucu Tok Selampit

    Posted: 12 May 2014 01:36 PM PDT

    Cucu Tok Selampit


    Gambar-Gambar Perlantikan MB Terengganu Yang Baru - Tahniah Datuk Ahmad Razif

    Posted: 12 May 2014 07:23 AM PDT

    Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Takir, Datuk Ahmad Razif Abd Rahman dilantik sebagai Menteri Besar Terengganu yang baru bagi menggantikan Datuk Seri Ahmad Said setelah diperkenan oleh Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin. Datuk Ahmad Razif telah mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Terengganu ke 14 di Istana Syarqiyyah, malam ini.

    CTS mengucapkan tahniah dan selamat maju jaya mengharung politik Terangganu kepada Menteri Besar yang baru. Semoga perlantikan ini tidak menambahkan bibit-bibit pepecahan di dalam politik Terengganu. Juga tidak lupa juga berterima kasih kepada Menteri Besar yang lama, Datuk Seri Ahmad Said, yang bagi CTS tidak ada cacat celanya dan senang dengan sikapnya yang 'down to earth'.

    Chauvinist Cina DAP Demo Halang Guru Melayu Mengajar Di SJK Pulau Sebang - Ini Bukan Rasis Ka TS @MuhyiddinYassin ?

    Posted: 11 May 2014 09:38 PM PDT




    Lembaga Pengelola Sekolah SMJK Pulau Sebang, Melaka, pagi tadi telah mengadakan satu demonstrasi menentang Kementerian Pelajaran dan Guru-Guru Melayu. Demonstrasi tersebut telah dibuat dari jam 6:00 pagi tadi sehingga jam 7:00 pagi di hadapan SMJK Pulau Sebang berhubung isu Guru Penolong Kanan (GPK) 1 yang bukan dari aliran Cina ditugaskan di sekolah berkenaan. Bantahan dianjurkan oleh Lembaga Pengelola Sekolah (LPS) SMJK yang diketuai oleh Lee Khee Yoon, Pengerusi LPS SMJK Pulau Sebang, yang juga pemimpin DAP tempatan.

    Bantahan tersebut telah dihadiri seramai lebih kurang 30 orang Cina. Pengerusi Dong Zhong Negeri Melaka, Yan Yin Chong dalam ucapannya berkata, apa yang mereka lakukan adalah mempertahankan hak sekolah tersebut dan hanya menuntut agar guru yang beraliran Cina sahaja dibenarkan bertugas di sekolah berkenaan. Dia juga mendakwa, SMJK Pulau Sebang merupakan sekolah Cina tetapi telah dijajah oleh Melayu memandangkan 60% daripada guru-guru di sekolah tersebut adalah guru-guru Melayu.

    Kalau Menteri Pelajaran tidak menganggap kejadian ini sebagai rasis dan perkauman yang melampau, CTS tidak tahu nak kata apa. Sepatutnya sekolah aliran Cina atau sekolah vernacular sebegini telah lama ditutup kalau benar DAP memperjuangkan konsep kesamarataan. Pemimpin-pemimpin Melayu banyak bagi muka dengan puak chauvinist ini. Baca laporan penuh demo berkenaan, di sini.

    Gambar-Gambar Penamaan Calon PRK Bukit Gelugor - Inilah Sebab DAP Sayang Sangat Macai-Macai PAS

    Posted: 11 May 2014 08:50 PM PDT






    Kalau bukan Melayu yang hendak mengusung gambar dan poster mendiang Karpal Singh siapa lagi? Kalau bukan Melayu hendak bangun pagi-pagi berarak membawa bendera DAP siapa lagi yang hendak diharapkan? Kesian orang-orang Melayu Pulau Pinang, jiwa masih diperhambakan di bumi sendiri. Macam mana maruah mereka tidak dipijak-pijak dan dihalau di bumi sendiri? Mereka sendiri tidak memerdekakan diri dari menjadi hamba kepada parti 'chauvinist' DAP. Malu CTS dengan Melayu sebegini. Pemenang macai Melayu DAP Pulau Pinang hari ini jatuh kepada Makcik dalam video klip di bawah:

    Video-Video Pergaduhan Pemilihan Cabang Di Selangor Semalam - Hebat Beb! Kalah Filem Tamil

    Posted: 11 May 2014 06:31 PM PDT


    Hebat tak hebat pemilihan di Cabang PKR Selangor semalam, disebabkan oleh bunga ros sahaja, proses pemilihan Cabang Shah Alam telah dibatalkan. Pergaduhan bukan disebabkan oleh macai-macai bawahan. Sebaliknya ianya melibatkan dua ADUN di Parlimen Shah Alam iaitu ADUN Batu Tiga, Rodziah Ismail dan ADUN Kota Anggerik, Yaakob Sapari. Sebab bunga ros dua ADUN boleh bergaduh beb! Hebatnya gila kuasa di dalam PKR. 

    Ini baru sedikit, banyak lagi gambar dan video yang diambil oleh golongan amatur mengenai insiden pergaduhan ini.  Lihat video-video amatur pergaduhan di bawah. Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim ketika mengulas kejadian ini berkata, ini semua telah diatur. Tindakan tegas akan diambil untuk membersihkan parti. Nasib baik Anwar Ibrahim tak cakap ini semua salah UMNO!!!




    Mulai 1 Mei, Teksi berusia 10 tahun kena tukar kepada TEKS1M

    Posted: 01 May 2014 07:30 PM PDT


    Semua 2,604 teksi bajet dan eksekutif di Kuala Lumpur, Johor Bahru dan Pulau Pinang yang mencapai had usia 10 tahun pada tahun ini, diwajibkan menukar kenderaan mereka kepada Teksi 1 Malaysia (TEKS1M). Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Tan Sri Syed Hamid Albar pada sidang akhbar semalam berkata, pada ketika ini terdapat 39,531 teksi bajet dan 3,111 teksi eksekutif yang beroperasi di ketiga-tiga ibu negeri itu.

    Katanya, dalam masa lima tahun akan datang, hampir 50 peratus daripada keseluruhan teksi bajet dan eksekutif itu akan mencapai had umur 10 tahun dan perlu ditukar. Peralihan teksi bandar sedia ada kepada TEKS1M mulai 1 Mei bertujuan untuk menyediakan perkhidmatan yang lebih baik, serta setaraf dengan teksi yang terdapat di London, New York, Tokyo dan Dubai. Melalui TEKS1M  yang menggunakan Proton Exora, Malaysia dapat melaksanakan operasi teksi bandar dengan lebih seragam dan efisien.

    Syed Hamid berkata, pemilik teksi yang permitnya tamat antara 1 Mei hingga 31 Oktober tahun ini boleh memohon untuk mendapatkan TEKS1M dan mereka akan diberikan tempoh sehingga 1 November untuk mendapatkan Proton Exora. Sementara menunggu kelulusan, pemandu teksi berkenaan boleh menggunakan kenderaan sedia ada masing-masing.

    SPAD Tambah Laluan Baru Bas Go-KL Mulai 1 Mei

    Posted: 30 Apr 2014 07:30 PM PDT


    Mulai 1 Mei, warga Kuala Lumpur terutama yang bercadang keluar bersiar-siar di sekitar Chow Kit dan Bukit Bintang boleh menggunakan perkhidmatan bas Go-KL. Pada tarikh berkenaan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Darat (SPAD) akan membuka dua laluan baru untuk perkhidmatan bas Go-KL di sekitar kawasan berkenaan.

    Bagi perjalanan Laluan Biru, perkhidmatan bas Go-KL yang percuma, berhawa dingin dan dilengkapi wi-fi itu akan bermula dari Medan Mara ke Bukit Bintang sejauh 9.2 kilometer manakala Laluan Merah yang jaraknya 10.8 kilometer bermula dari KL Sentral ke Jalan Tuanku Abdul Rahman.

    Pengerusi SPAD, Tan Sri Syed Hamid berkata, pada ketika ini hampir 20 ribu warga Kuala Lumpur menggunakan perkhidmatan Go-KL dalam sehari dan beliau yakin dengan pelancaran dua laluan baharu itu, ia akan meningkat sekali ganda kepada 40 ribu. SPAD telah menetapkan frekuensi perkhidmatan kedua-dua laluan itu setiap lima minit pada waktu puncak dan 10 minit pada waktu bukan puncak.

    Syed Hamid berkata kepada pemberita yang mengikutinya menaiki bas Go-KL Laluan Merah, pada Isnin yang lepas. Turut hadir ialah Ketua Pegawai Eksekutif, Mohd Nur Kamal dan Ketua Pegawai Pembangunan, Azmi Abd Aziz dan pegawai-pegawai pengurusan kanan SPAD. 

    Syed Hamid berkata, SPAD yakin peningkatan perkhidmatan bas Go-KL dapat mempertingkatkan mobiliti orang awam yang memasuki kawasan Pusat Perniagaan (CBD) Kuala Lumpur melalui pengangkutan awam yang mudah diakses.

    Kata Pakteh...!!

    Posted: 12 May 2014 01:30 PM PDT

    Kata Pakteh...!!


    Mesorat Cawangan: Mana perginya denyut nadi rakyat?

    Posted: 11 May 2014 05:53 PM PDT

    Alhamdulillah
    dalam kesibukan menebang buluh, mencari rotan, menjala ikan...sempat juga menghadiri mesyuarat UMNO cawangan pada minggu lalu. Apa yang berlaku dalam mesyuarat biarlah tercatit dalam agenda namun apa yang pakteh ingin kongsikan ialah beberapa perkara penting yang perlu membuka mata banyak pihak.

    Ketika membuat ucapan penagguhan, seorang ahli yang tidak ada jawatan di peringkat bahagian, diperingkat negeri apatah lagi diperingkat negara melontarkan satu keluhan berat. Beliau bertanyakan kepada ahli mesyuarat bagaimana Putrajaya dipertahankan dalam PRU13 yang lalu?. Beliau bertanyakan kawasan mana yang memberi undi kepada UMNO/BN agar BN terus bertahan di Putrajaya dan Presiden UMNO terus menjadi Perdana Menteri.

    Agak mudah untuk menjawab persoalan ini kerana kebanyakan kawasan kampung yang majoritinya Melayu memberikan undi kepada UMNO/BN. Kawasan yang pesat membangun malah dianggap maju secara jelas menunjukkan  sokongan yang jitu kepada Pembangkang. 

    Ahli yang bertanya tadi terus mengutarakan soalan, jika orang kampung yang daif ini yang memberikan undi kepada UMNO/BN, mengapa kini apabila menjadi pemerintah dan bergelar Perdana Menteri, kawasan yang menjadi pembangkang diberikan limpahan kemewahan dan orang kampung dibiarkan melarat?. Beberapa projek mega kerajaan pusat lebih terarah kepada kawasan PR dan orang kampung hanya menelan liur. Secara lebih dekat beliau memberikan contoh SIDAM di Kedah yang dimenangi Pembangkang, menerima projek PRIMA dan sudah pasti ada limpahan ekonomi kepada penduduk setempat. 

    Pertanyaan ahli umno tadi lebih kepada mengadu nasib berkaitan harga getah yang kini sekitar RM2.00 sekilo. Beliau memaklumkan sudah ada keluarga yang tidak memberikan wang saku kepada anak untuk ke sekolah malah beras juga sudah mula dicatu, apatah lagi untuk merasai ikan kembung yang berharga RM12 sekilo...sudah lama ditinggalkan, INILAH DENYUT NADI RAKYAT, bukannya melancarkan projek yang menuntungkan pihak yang menentang. Wang membayar PEMANDU dan KONSULTAN yang bernilai jutaan ringgit itu ada baiknya digunakan untuk menikkan kembali harga getah. 

    Beliau juga mengadu malu dengan rakan-rakan dari Pas yang turut memberi undi kepada UMNO dalam PRU13 yang lalu. Mereka seperti mengejek apabila janji BN untuk memakmurkan rakyat kini berlaku sebaliknya. 

    P/S: bagi Pakteh...jika ingin merasa denyut nadi rakyat...ketika inilah.....ketika rakyat dihimpit dengan kenaikan harga barang dan nilai komuditi yang merudum. 

    tun faisal dot com

    Posted: 12 May 2014 01:12 PM PDT

    tun faisal dot com


    [Video] #PemilihanPKR Waduh2. Gawat. Ini mau pilih pemimpin atau Ketua Kongsi Gelap?

    Posted: 11 May 2014 08:26 PM PDT



    Parti yang lahir di jalanan, perangai mereka juga macam samseng jalanan. Parti yang melatih ahli-ahlinya bertindak ganas seperti samseng dan kongsi gelap, akhirnya akan dimusnahkan oleh tindakan ahli-ahlinya yang seperti samseng dan ahli kongsi gelap juga. Malangnya yang ramai Melayu. Walaupun ada yang bertudung dan berkopiah, orang Melayu dalam PKR hanyalah Melayu sosialis dan Melayu pluralis yang tiada hala tuju akidah dan perjuangan Islam dan bangsa yang jelas. Hanya sekumpulan samseng dan ahli kongsi gelap yang keliru tentang matlamat akhir perjuangan, iaitu akhirat..


    Gila kuasa... akibat selalu berdemo dan merusuh di jalanan, mereka mungkin ingat lupa yang mereka hadir mesyuarat bukan hadir demo jalanan.... macai oh macai..



    Kertas undi palsu?


    Pengundi Bangla dan Pengundi Hantu?


    Tak perlu hadir mesyuarat. Hanya minta 40,000 Pengundi Bangla mengundi di dalam bilik hotel? Wah... senang kerja.. Mungkin ini yang mereka buat sampai boleh menang kawasan Parlimen dan DUN di negeri-negeri PR semasa PRU13?



    Sabak Bernam



    Nibong Tebal



    Sabak Bernam


    Sungai Petani







    Klang



    Kuala Langat



    Petaling Jaya Selatan

    waadat

    Posted: 12 May 2014 01:11 PM PDT

    waadat


    Sekolah ganti cuti berganti

    Posted: 11 May 2014 06:11 PM PDT

    Tahun ini sebagaimana tahun-tahun lalu kita akan ada perayaaan seperti biasa. Ada raya puasa, raya haji, tahun baru cina, thaipusam dan lain-lain.

    Walaupun tarikh tepat untuk hari raya aidil fitri sedikit terkucil namun ia pasti datang saban tahun dalam lingkungan tarikh  yang memang diketahui.

    Anehnya, Sabtu lepas murid-murid bersekolah ganti kerana cuti hari raya. Memang aneh. Seolah-olah KPM terlupa bahawa setiap tahun ummat islam memerlukan jumlah cuti yang agak selesa.

    Dalam kita berkempen keluarga bahagia, kempen ziarah ibu bapa, kempen rapatkan silaturrohim, KPM seolah hilang daripada arus perdana dan sibuk dengan program anti-keluarga.

    Malang sungguh apabila institusi yang mendidik manusia terlepas daripada semangat kemanusiaan yang sepatutnya menjadi agenda utama.

    Sudah hilangkah nilai budi dan sentuhan nurani penguasa di KPM yang asalnya golongan guru juga?

    Susah sangatkah merancang cuti dan persekolahan di Malaysia? Bukankah sudah diperuntukkan jumlah hari persekolahan sekian-sekian dan jumlah hari cuti pula sekian-sekian? Kenapa dikumpulkan terlalu banyak cuti di penghujung tahun sehingga hari raya puasa yang sangat penting itu terpaksa dijimat dengan cuti ganti?

    Cuti berganti dan sekolah ganti sememangnya akan menyusahkan banyak pihak. Ia menyentuh dan mengganggu jadual ibubapa, pengusaha bas, pengusaha kantin, dan merosakkan program kemasyarakatan seperti kenduri kendara dan sebagainya.

    Orang KPM tak sedarkah semua ini? Atau para pegawainya terlalu lama berada di luar masyarakat atau memang sebelum inipun tidak tahu bercampur dengan masyarakat? Bagaimana orang yang tak faham hidup bermasyarakat berada di tempat kelompok yang menyediakan pendidikan pada anak manusia? Akan jadi apa generasi kita nanti?

    Duke of UMNO

    Posted: 12 May 2014 01:04 PM PDT

    Duke of UMNO


    Siri Bercakap Dengan "Jin" PAS Kedah: 20 Perkara – Siri II

    Posted: 12 May 2014 05:32 AM PDT


    Ini contoh hiburan di zaman Kerajaan PAS untuk rakyat Kedah?

    Merujuk kepada "siri bercakap dengan PAS Kedah", artikel ini merupakan jawapan dari sudut pandangan penulis KedahNews.com yang juga merupakan rakyat negeri Kedah berhubung pertikaian bekas Ketua Urusetia Penerangan PAS Kedah, Zulkifli Yahya, yang melibatkan 20 perkara yang kononnya disifatkan sebagai "kegagalan" Kerajaan Barisan Nasional (BN) Negeri Kedah.

    Berikut adalah sambungan artikel tersebut.

    6. GAGAL mengawal nafsu untuk memiliki kereta rasmi Exco yang baharu. Mereka menukar kereta rasmi dari Camry ke Perdana baharu, walaupun kereta yang ditinggalkan Exco terdahulu masih elok. Walhal sewaktu kerajaan dahulu menukar kereta baharu akibat kereta lama sudah terlalu uzur, BN sebagai pembangkang di kala itu menentang keras.

    Persoalan sebenar yang perlu diberikan berkenaan tohmahan ke-6 ini ialah "siapakah yang sepatutnya mengawal nafsu untuk memiliki kereta rasmi Exco yang baharu?". Sekiranya dirujuk kembali tentang pihak yang "kemaruk" kereta baru, pandangan penulis sebagai rakyat negeri Keda lebih tertumpu kepada Exco-Exco Kerajaan PAS Kedah yang terdahulu.

    Ini adalah kerana merekalah yang memutuskan untuk membeli kenderaan mewah model Toyota Camry setelah berkuasa sebagai Kerajaan Negeri sebelum ini menggantikan kenderaan rasmi lama, model Proton Perdana Executive.

    Meskipun tindakan tersebut dianggap kontroversi ekoran kedudukan Kerajaan PAS Kedah ketika itu yang tidak bijak mencari wang untuk perbendaharaan Kerajaan Negeri, mereka tetap mempertahan keputusan pembelian kenderaan-kenderaan mewah itu untuk kegunaan Exco-Exco.

    Kini setelah tidak lagi menjadi Exco, desas-desus dari Wisma Darul Aman menjelaskan bahawa bekas-bekas Exco itu memohon untuk membeli kereta-kereta Toyota Camry yang pernah mereka gunakan itu sebagaimana "privillage" yang mereka nikmati sebagai "bekas Exco".

    Pada penulis, Exco-Exco Kerajaan BN Kedah tidaklah kemarukkan kemewahan apabila sanggup untuk memenuhi nafsu serakah bekas-bekas Exco PAS untuk memiliki kereta-kereta mewah yang pernah menjadi "milik sementara" mereka dulu. 

    Jadi, sebelum kereta-kereta Toyota Camry itu dijual pada bekas-bekas Exco PAS itu, apalah salahnya jika Kerajaan BN Negeri Kedah bersedia dengan kenderaan baru untuk kegunaan Exco-Exco BN itu? Lagipun, kenderaan baru yang digunakan itu ditempah dari syarikat GLC milik Kerajaan, Proton. 

    Salahkah tindakan itu? Dan wajarkah Zulkifli mempertikai pembelian kenderaan-kenderaan baru, Proton Perdana yang dimomokkan sebagai "Hondana" itu? Takkan nak suruh Exco Kerajaan BN Kedah jalan kaki keliling negeri sedangkan bekas Exco PAS gah bersama Toyota Camry?

    UNTUK MEMBACA SETERUSNYA, SILA KLIK DI SINI...

    Siri Bercakap Dengan "Jin" PAS Kedah: 20 Perkara – Siri I

    Posted: 12 May 2014 12:19 AM PDT


    Baru-baru ini bekas Pengarah Urusetia Penerangan PAS Kedah, Zulkifli Yahya menulis di laman lidah rasmi PAS, Harakahdaily, dengan menyenaraikan 20 perkara yang kononnya disifatkan sebagai kegagalan Kerajaan Barisan Nasional (BN) Negeri Kedah mentadbir negeri itu.

    Mungkin ketandusan modal untuk menyerang pentadbiran Kerajaan Negeri pimpinan Menteri Besar, Dato' Seri Mukhriz Tun Mahathir yang semakin mendapat tempat di hati rakyat Kedah, penulis mengandaikan senarai tersebut boleh disifatkan "separuh masak" dan teguran yang tidak membina sama sekali.

    Justeru itu, sewajarnya penulis menjawab satu persatu tentang 20 perkara yang disenaraikan Zulkifli itu secara adil, berfakta dan tanpa rasa prejudis.

    1. GAGAL menguruskan Kolej Universiti Insaniah (KUIN) dengan baik sekalipun kampus induk dan segala kemudahan yang ditinggalkan oleh kerajaan terdahulu begitu baik sekali. Sekejap arah berpindah ke kampus asal yang sempit di Mergong dan sekejap berpindah balik ke kampus induk. Kakitangan dan pelajar yang jadi mangsa

    Di atas adalah perkara pertama yang diajukan Zulkifli dalam cubaannya memburukkan nama Kerajaan BN Negeri Kedah di mata rakyat. Dia memberi fokus terhadap masalah Kolej Universiti Insaniah (KUIN) yang kononnya tidak ditadbir dengan baik di bawah BN.

    Zulkifli mungkin lupa atau pura-pura "hilang ingatan" mengenai beberapa siri demonstrasi yang membabitkan pelajar KUIN atas ketidakpuasan hati mereka dengan urustadbir institusi pengajian tinggi di bawah Kerajaan PAS Kedah dulu. Hasilnya, beberapa orang pelajar dikenakan tindakan disiplin dan ada pula yang digantung pengajiannya. 

    Bukan setakat pelajar saja, malah kakitangan KUIN pun turut mengadakan banyak siri demonstrasi dan berceramah siang malam menceritakan kepincangan pentadbiran KUIN di bawah PAS. Memprotes ekoran periuk nasi mereka yang dizalimi, rayuan yang tidak dilayan oleh "boss-boss" Zulkifli dan rasa tersepit, mereka "berpatah arang" serta menghentam Kerajaan PAS Kedah terang-terangan.

    Apakah Zulkifli lupa pada "Bersih KUIN", "BeritaKuin.blogspot.com", para pelajar dan kakitangan KUIN yang memberontak ketika PAS mentadbir Kedah dulu? Sehingga Pilihanraya Umum ke-13 berlangsung, mereka bertali arus menghentam PAS Kedah. Apakah itu yang dimaksudkan Zulkifli sebagai "PAS meninggalkan KUIN dalam keadaan terbaik"?

    Juga jangan lupa dengan hutang RM300 juta peninggalan PAS Kedah kepada Kerajaan BN Kedah untuk membina "kampus tak siap" di Kuala Ketil! Apakah itu akaun terbaik KUIN yang ditinggalkan PAS setelah menjajah Kedah selama 5 tahun kepada BN? 

    Rasional para pelajar dan kakitangan KUIN dipindah semula ke kampus asal di Mergong juga disebabkan oleh PAS. Dengan kampus di Kuala Ketil yang hanya Dewan Utama saja yang siap manakala prasarana seperti asrama dan bangunan lain yang "separa siap", apakah wajar kampus itu memulakan operasi penuh?

    PAS secara terburu-buru memaksa pelajar dan kakitangan berpindah ke kampus Kuala Ketil sehinggan menimbulkan kemarahan warga KUIN. Untuk menunjuk-nunjuk kononnya kampus itu gah di mata rakyat, PAS sengaja mengadakan majlis konvokesyen KUIN di dewan utama? Itu taktik PAS Kedah untuk mengaburi mata rakyat? Mana masjid KUIN? Mana asrama pelajar? Apakah semua premis di situ sudah memiliki sijil kebenaran beroperasi dari pihak berkuasa? Tolonglah realistik dalam berhujah...

    Dan kini mungkin masalah "kerja separuh siap" PAS itu sudah diatasi Kerajaan BN Kedah. Rugilah jika kampus yang "dipaksa bina" PAS itu tidak digunakan. Berhabis sehingga RM300 juta, tiba-tiba tidak digunakan? Sebab itulah Kerajaan BN meminta warga KUIN berpindah ke sana. Logik semudah itu pun bekas Pengarah Urusetia PAS Kedah tidak mampu fikir?

    ...SETERUSNYA BACA DI SINI

    Apa Nurul Izzah buat nihhhh..???!!!

    Posted: 11 May 2014 09:35 PM PDT

    Ishhhh... Nurul Izzah... tolong la jaga nama baik keluarga sendiri... dah la Papa tu tinggal tunggu masa saja nak "masuk ke dalam"... jangan la buat mama tu pening pulakkkk...!

    Udah-udah la apa yang berlaku daam rumahtangga you tu Nurul Izzah... kesian la kat anak-anak, papa mama dan adik-adik tu... jangan malukan depa... kesiannnn...

    Apa cerita la Nurul Izzah ni buat perangai macam ni... pressure sangat ke? Ni cuba tengok kat bawah ni apa yang Nurul Izzah ni dah buat...


    Cuba klik kat sini...

    Awat PAS Marah Sangat Kat Pakcik Nihhh..???!!!

    Posted: 11 May 2014 07:19 PM PDT


    Hari ni penamaan calon PRK Bukit Gelugor.. tapi heran jugak laa.. awat la PAS marah sangat kat pakcik ni... Mahfuz siap nak rujuk ke lawyer bagai.... hmmmm...

    Tu la pakcik... lain kali hati-hati bila masuk PAS... borang pakcik tu taktau la depa proses ke tidak... tapi yang besar kemungkinan ialah DUIT YURAN pakcik tu mungkin depa dah proses dalam kocek depa...

    Nak tau kenapa PAS marah sangat kat pakcik tua ni? 
     
    Sila rujuk kat sini...

    PEJUANG BANGSA

    Posted: 12 May 2014 11:10 AM PDT

    PEJUANG BANGSA


    MAT SAID MOVE BUAT KEJUTAN KELUAR UMNO , KERAJAAN BN AKAN TUMBANG ?

    Posted: 12 May 2014 10:50 AM PDT




    Inilah politik ...dok elok-elok berkuasa  pi  letak jawatan MB dan keluar parti UMNO hingga menyebabkan kerajaan BN Terengganu tergantung apabila kerusi DUN dengan PR adalah sama iaitu 15 .

    GPB pun tak tahu apa punca pergolakan di Terengganu ini hingga perancangan  #MatSaidMove ini dibuat dan lebih hebat daripada #KajangMove .

    Kalau Mat Said dan Adun Ajil isytihar sokong PAS di DUN Terengganu , silap haribulan MB Terengganu malam ini dilantik iaitu Razif akan mencipta sejarah jadi MB paling singkat .  Kerajaan  BN akan tumbang dan tak mustahil Hadi Awang kembali menerajui kerusi MB semula !  





    Beberapa jam selepas meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Terengganu pada Isnin, Datuk Seri Ahmad Said telah mengumumkan keluar dari parti UMNO.


    Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kijal kini berdiri sebagai ADUN bebas.

    "Dimaklumkan bahawa saya dengan ini meletakkan jawatan saya dalam parti berkuatkuasa serta-merta. Saya juga mengisytihar keluar daripada UMNO dan menjadi wakil rakyat bebas bagi DUN Kijal," katanya dalam surat tersebut.

    Seorang lagi ADUN dari UMNO, iaitu Ghazali taib yang merupakan ADUN Ajil juga telah isytihar keluar dari parti tersebut.

    Perkembangan itu dimaklumkan oleh Ahmad Said dalam satu email kepada Astro AWANI.


    Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said telah meletakkan jawatannya berkuatkuasa Isnin.

    Beliau digantikan oleh ADUN Seberang Takir, Datuk Ahmad Razif Abd Rahman dalam satu majlis angkat sumpah.

    Ahmad Razif mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Terengganu yang baru di hadapan Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin di Istana Syarqiyyah, Kuala Terengganu malam tadi.

    Dengan perkembangan terbaru ini, Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat masing-masing menguasai 15 kerusi daripada 32 kerusi DUN Terengganu di mana PAS menguasai 14 kerusi DUN manakala PKR pula satu kerusi.



    KENALI HUAN CHENG GUAN , CALON TERBAIK UNTUK PENGUNDI BUKIT GELUGOR

    Posted: 12 May 2014 07:56 AM PDT




    Saya mengenali Datuk Huan Cheng Guan sekitar tahun 2008 dahulu, ketika itu beliau Naib Presiden GERAKAN tetapi tewas dalam PRU12. Walaupun beliau tewas ketika itu, tetapi belliau telah dilantik sebagai setiausaha Barisan Nasional di Parlimen atas pengalamannya sebagai bekas Wakil Rakyat.
    Selepas beliau tewas (2008), kami bersembang pengalaman beliau selama menjadi wakil rakyat dan azamnya untuk terus berkhidmat kepada rakyat Pulau Pinang. Sebagai bekas seorang tentera, ciri-ciri personaliti "smart", menepati janji dan tetap pendirian masih kekal dalam diri beliau.
    Sehingga ke hari ini, apabila saya menelefon beliau baru satu dua kali deringan beliau sudah mengangkat telefon, sungguh cepat. Beliau mendengar perbualan kita dengan cermat dan memberi pandangan yang baik.
    Beliau adalah bekas tentera laut jika saya tidak silap, pernah berkhidmat di Labuan sebelum bersara dan melibatkan diri dalam politik Pulau Pinang.
    Berdasarkan rekod PRU 2004, Datuk Huan Cheng Guan memenangi kerusi parlimen Batu Kawan dengan jumlah undi 17,097 undi jauh meninggalkan calon DAP yang hanya memperolehi 6,552 undi.
    Pada tahun yang sama juga di Bukit Gelugor, Karpal hampir tewas dengan memperolehi undi 22,529 undi manakala calon MCA Lim Boo Chang memperolehi 21,268 undi.
    Saya berpendapat, pengalaman Datuk Huan Cheng Guan di dalam tentera, kerajaan dan NGO sangat sesuai kepada rakyat di Bukit Gelugor. Saya pasti beliau tidak akan mengecewakan jika terpilih di Bukit Gelugor. - SUMBER-

    ANWAR TUDUH GADUH DIATUR GARA-GARA TV3 BERJAYA RAKAM VIDEO KEKECOHAN !!

    Posted: 11 May 2014 08:14 PM PDT




    Begitulah kalau sudah terdesak. Berbanding mengaku salah dan gagal menguruskan parti dengan baik, Anwar Ibrahim mencari-cari kesalahan orang lain untuk dituding dan kemudian berlepas diri.

    Semalam, berita tentang kekecohan proses pemilihan PKR di Selangor yang merupakan negeri terakhir membuat pengundian dan pemilihan, telah disiarkan oleh media massa dan elektronik secara meluas. Tumpuan sudah tentulah kepada TV3 memandangkan TV3 adalah syarikat penyiaran yang saham-sahamnya dikuasai dan dimiliki oleh UMNO. Namun, tidak sahaja TV3, bahkan beberapa rangkaian televisyen yang lain turut menyiarkan kekecohan tersebut.

    Anwar Ibrahim yang sudah pun melarikan diri ke luar negara bagi mengelak malu, segera menuding jari ke arah UMNO apabila pendedahan tersebut dibuat. Menurutnya, terdapat 'ASAS KUKUH' pembabitan UMNO dalam semua kekecohan tersebut. Bukti yang diberikannya ialah KEHADIRAN WARTAWAN PENYIAR TV3 di lokasi kejadian.

    Hanya kerana disiarkan, maka kesimpulan mudah yang dibuat ialah, semua kekecohan tersebut diatur.

    Sebelum ini, para penyokong PKR menuduh polis yang merancang semua kekecohan tersebut menerusi penyusupan anggota-anggota Cawangan Khas bagi memburuk-burukkan PKR. Namun seperti biasa, tiada bukti yang ditampilkan, sebaliknya sekadar tuduhan-tuduhan rambang.



    Kekecohan sebenarnya bukanlah bermula di Selangor sahaja. Bahkan meluas di seluruh Malaysia. Sabah mencatatkan kekecohan besar sehinggakan Ansari Abdullah yang merupakan antara penyokong kuat Anwar Ibrahim dan pernah menjadi calon PRU dan PRK Batu Sapi, digantung keahlian kerana mempersoalkan ketelusan JPP selain mendedahkan tentang penyelewengan dan salah guna kuasa membabitkan puak-puak yang menyokong Lakim Ujim.

    Barangkali Anwar Ibrahim yang sedang mencipta skrip baru membabitkan sokongan dif-dif kehormat antarabangsa dalam isu liwat dan hukuman penjaranya, tidak mampu berfikir lagi sehinggakan kebijaksanaannya menipu dan memberikan alasan, terpaksa ditutup dengan alasan yang sebegitu bodoh.

    Sebelum ini, Anwar Ibrahim menyatakan, kekecohan tersebut adalah perkara biasa, memandangkan terdapat ramai ahli-ahli PKR yang belum faham tentang REFORMASI dan sedang menyesuaikan diri dengan sistem pemilihan PKR yang sangat canggih itu!!! -SUMBER-

    BATAL HUDUD : HASIL BANTUAN MAT SABU BERJAYA KAMBING HITAMKAN KERAJAAN PUSAT !!

    Posted: 11 May 2014 05:30 PM PDT



    Signifikannya keputusan PAS batalkan membawa Hudud ke Parlimen diumukan hari ini   sebenarnya telah  kambing hitamkan kerajaan Pusat dengan bebanan untuk menjawab isu ini . Lagi lama keputusan  kajian mengenai perlaksanaan hudud  dibuat Jawatankuasa Teknikal ini , maka ini seronok lah mereka menghentam UMNO dan kerajaan Pusat menolak hukum hudud .


     Memang pintar otak putar belit Mat Sabu dengan menggunakan  jawatankuasa teknikal ditubuhkan untuk PAS melepaskan diri daripada bebanan  isu hudud 


    Ini kerana , selepas daripada keputusan ini  ... mereka telah anggap  isu hudud  selesai kepada  DAP  apabila Pas  secara rasminya membatal hasratnya untuk membawa Rang Undang-Undang Persendirian (RUU) di Dewan Rakyat pada Jun ini yang membolehkan Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 dilaksanakan di Kelantan 


    Ia juga  sekaligus sebagai hadiah untuk sekutu mereka DAP  menghadapi  Pilihan raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor dan Teluk Intan .

    Sebenarnya keputusan PAS batalkan  bentang hudud di Parlimen   ini juga menyerlahkan sikap sebenar pemimpin mereka yang hanya berani menyalak &  tidak pernah konsisten pertahankan prinsip utk menegakkan hukum Allah & syiar Islam.








    Pas membatalkan hasrat untuk membawa Rang Undang-Undang Persendirian (hudud) di Dewan Rakyat pada persidangan Parlimen bulan Jun 2014.

    Pengumuman itu dibuat oleh Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu, pada sidang media di Ibu Pejabat Pas sebentar tadi.

    Menurut Mohammad Sabu, pembatalan tersebut dibuat selepas Pas Pusat bersetuju dengan cadangan penubuhan satu Jawatankuasa Teknikal antara kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri Kelantan untuk meneliti dan mengemukakan cadangan tindakan ke arah pelaksanaan Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 Kelantan.

    "Oleh kerana itu cadangan membawa Rang Undang-Undang Persendirian (hudud) di Parlimen pada bulan enam ini tidak akan diteruskan.

    "Ini jawatankuasa antara kerajaan dengan kerajaan, bukan lagi antara parti dengan parti, jadi seriuslah," katanya yang membacakan kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Walaupun keputusan untuk menangguhkan pembentangan usul di Parlimen dibuat, namun Mohamad atau lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu berkata, Pas bertekad untuk memastikan undang-undang hudud terlaksana.

    "Terserah kepada Jawatankuasa Teknikal yang akan berbincang dengan Kelantan dan Pusat.

    "Ini jawatankuasa antara kerajaan dengan kerajaan, bukan lagi antara parti dengan parti, jadi seriuslah," katanya.

    Ditanya sama ada keputusan itu sudah dimaklumkan kepada rakan sekutu dalam PR, Mat Sabu berkata, pihaknya tidak berbuat demikian.

    "Mereka belum tahu. Mereka akan mengetahuinya melalui laporan adil media hari ini," katanya.

    Untuk rekod, Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob pada April lalu telah mengumumkan kerajaan negeri sudah  bersedia dengan draf satu RUU persendirian (private bill) berhubung hukum hudud.

    Rang undang-undang itu akan dibawa Ahli Parlimen Pas dari  Kelantan ke persidangan Dewan Rakyat bagi mendapatkan kebenaran melaksanakan undang-undang tersebut seperti yang diperuntukkan oleh Perkara 76 (A) Perlembagaan Persekutuan.

    Comments (0)