Rabu, 11 April 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 11 Apr 2012 07:06 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Gempa 8,9 SR berlaku di Aceh & Sumut sebentar tadi

Posted: 11 Apr 2012 02:17 AM PDT

Jakarta Gempa berkekuatan besar terjadi di Aceh dan Sumut. Data Badan Metereologi Klimatologi dan Geofisika (BMKG) tercatat kekuatan gempa 8,5 SR. Sebelumnya BMKG sempat melansir 8,9 SR

Gempa terjadi pukul 15.38 WIB, Rabu (11/4/2012). Gempa terjadi dikedalaman 10 Km. Belum diketahui kerusakan yang terjadi. Versi USGS masih mencatat 8,9 SR, sedangkan melalui twitter BMKG menulis gempa 8,5 SR.

Pusat gempa berada di laut dengan kedalaman 10 KM. Titik gempa berada di Simeuleu Aceh Tenggara. Getaran gempa dirasakan sangat kuat di Aceh, Sumut dan beberapa daerah lainnya di Sumatera.

Blog Tugu Bangsa - Daulat Tuanku

Posted: 10 Apr 2012 10:50 AM PDT

Blog Tugu Bangsa menjunjung kasih dan mengucapkan setinggi-tinggi tahniah KeBawah Duli Yang Maha Mulia Al-Sultan Almu`tasimu Billahi Muhibbuddin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu`adzam Shah Ibni Al-Marhum Sultan Badlishah di atas pertabalan baginda sebagai Yang Di Pertuan Agong Malaysia ke 14 pada hari Rabu, 11 April 2012.

Blog Tugu Bangsa mengucapkan syukur di atas pelantikan DYMM Tuanku sebagai Yang Di Pertuan Agong buat kali kedua setelah menaiki takhta YDP Agong dari 21 September 1970 hingga 20 September 1975. Sesungguhnya prinsip keadilan, kesaksamaan dan perpaduan yang diterapkan oleh DYMM Paduka Tuanku akan lebih menyatukan rakyat di negara ini.

Akhirnya, Blog Tugu Bangsa mendoakan semoga DYMM Tuanku serta DYMM Raja Permaisuri Agong dipanjangkan usia, mendapat keberkatan hidup dan mentadbir negara dengan dilimpahi rahmat dan keberkatan.

Banjir : Pusat sedia bantu Selangor

Posted: 10 Apr 2012 09:11 AM PDT

BATU PAHAT – Kerajaan Pusat sentiasa bersedia untuk mempertimbangkan apa juga bentuk bantuan kepada Selangor dalam untuk menangani sesuatu isu, seperti masalah banjir asalkan mempunyai permohonan.

Timbalan Pengerusi BN negeri, Datuk Seri Noh Omar berkata, bantuan yang dimohon akan terus disalurkan sekiranya ianya relevan dan perlu diselesaikan segera.

Walau bagaimanapun, sehingga kini Kerajaan Pusat masih tidak menerima sebarang permohonan peruntukan daripada Kerajaan Negeri khususnya dalam menangani masalah banjir di negeri itu.

"Bila saya cakap pasal banjir di Selangor, Exconya pernah berkata, beliau telah berbincang dengan Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) negeri, dan telah menghantarnya kepada Kerajaan Pusat.

"Tetapi Menteri Besarnya pula berkata, permohonan kepada Kerajaan Pusat baru hendak dimohon dan kita tidak tahu mana satu yang selama ini bercakap benar dan sebaliknya.

"Bagaimanapun, jika adanya permohonan, Kerajaan Pusat akan mengkajinya dan apabila permohonan berkenaan relevan, kerajaan pusat tidak keberatan untuk membantu," katanya semasa lawatan kerjanya ke Projek Pertanian Moden, di sini, semalam.

Turut hadir, Exco Pertanian dan Industri Asas Tani Johor, Datuk Ab Aziz Kaprawi.

Menurut Noh, setelah melihat kedua-dua kenyataan berkenaan bercanggah ini menunjukkan Kerajaan Negeri Selangor sememangnya lemah dalam urus tadbir negeri itu serta pemimpinnya tiada muafakat antara satu sama lain

Katanya, mereka sebenarnya memerlukan satu sistem pemantauan yang cekap dan jangan sentiasa menyalahkan kerajaan pusat jika berlakunya sesuatu bencana atau tragedi seperti banjir kilat.

"Setelah saya membuat semakan dengan Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar, tidak ada pun permohonan kepada Kerajaan Pusat berkenaan isu terbabit.

"Saya pernah dituduh tidak mahu membantu kerajaan Selangor untuk isu ini, dan pernah juga mereka katakan saya tidak buat apa-apa untuk dapatkan RM1 bilion untuk kerajaan mereka.

"Macam mana nak ada peruntukkan sedangkan permohonan pun tidak ada?" katanya.

Politik Harian

Posted: 11 Apr 2012 03:55 AM PDT

Politik Harian


Isu PTPTN: KJ Palam Rafizi dan Cifut

Posted: 11 Apr 2012 03:39 AM PDT


Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin menyifatkan langkah PKR untuk menghapuskan hutang yang ditanggung pelajar daripada Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sebagai tindakan populis untuk menang dalam pilihan raya akan datang.

Sedangkan, "janji manis dan tidak bertanggungjawab" itu tidak mendapat persetujuan daripada PAS dan DAP malah tidak dijadikan dasar bersama Pakatan Rakyat.

"Ia dibuat di atas pentas ceramah dan perincian (penghapusan hutang PTPTN) datang kemudian. Mereka tak fikir mengenai bagaimana nak tampung dan biayai hutang tersebut.

"Itu satu janji manis, cerita dongeng daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim semata-mata terdesak untuk menang undi orang muda nampak kecenderungan kepada BN. Ini adalah langkah terdesak," katanya.

Katanya, beliau mempertahankan pinjaman PTPTN dengan memberi beberapa cadangan penambaikan untuk kemudahan peminjam.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas mengadakan rundingan meja bulat berhubung isu berkenaan bersama sekumpulan mahasiswa hari ini.

Khairy mengulas kenyataan pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli yang berkata pinjaman PTPTN sedia ada berjumlah RM24.7 bilion kepada mahasiswa itu dapat dilupuskan dalam tempoh 15 tahun.

Rafizi berkata demikian dalam satu program rundingcara berhubung penyelesaian hutang pinjaman tersebut di Shah Alam malam tadi.

Gambar Aksi Nurul Izzah Yang Menimbulkan Kontroversi

Posted: 10 Apr 2012 11:00 PM PDT


Foto:  Nurul Izzah yang telah menimbulkan kontroversi kepada diri beliau... 
Ketika rakyat memerlukan bantuan.... Nurul Izzah sibuk layan futsal...
Syabas lah YB....

Tapi Dato' Raja Nong Chik bantu rakyat pindah.


Baca seterusnya disini...

Akhirnya Rita Rudaini Terima SMS Cerai Dari Suami

Posted: 10 Apr 2012 09:00 PM PDT


Pelakon Rita Rudaini menjelaskan telah menerima berita sahih bahawa suaminya, Aidil Zafuan Abdul Razak, 25 telah membuat permohonan untuk bercerai dengannya.

Rita dalam laporan Utusan Malaysia hari ini berkata, suaminya yang juga pemain bola sepak kebangsaan itu sendiri telah memaklumkan kepadanya mengenai perkara itu menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS).

Dalam SMS yang diterima Rita, Aidil antara memberitahu dia sudah menfailkan penceraian dan peguamnya akan memaklumkan lebih lanjut perkara itu kepadanya.

Menurut Rita, dia tidak berasa kecewa atau bersedih dengan apa yang telah diputuskan suami memandangkan sudah lebih empat bulan Aidil 'menghilangkan' diri setelah keluar dari rumah mereka.

"Saya terima apa yang sudah tertulis. Kami bernikah di Thailand, mempunyai dua anak dan sekarang ini saya bakal bergelar ibu tunggal, semua ini takdir hidup saya," katanya.

Pada 10 Januari lalu, Rita bersama dua anaknya yang baru pulang dari Kangar, Perlis agak terkejut apabila mendapati Aidil meninggalkan rumah selepas menghantar mesej menerusi Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) tanpa memberitahu alasannya.

Bagaimanapun beberapa hari selepas itu seorang pembantu rumah Rita memberitahu kembar bintang bola sepak tersebut iaitu Zaquan Adha bersama isterinya, pelakon Ayu Raudhah membantu untuk "membawa lari" Aidil dari rumah berkenaan.

PTPTN: Pemuda Mahu Rakyat 'Lebih Rasional' #mejabulatptptn

Posted: 10 Apr 2012 08:07 PM PDT


Umno dan PKR mengadakan perbincangan meja bulat serentak mengenai Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) - tetapi Pergerakan Pemuda parti teras Barisan Nasional (BN) mahu orang ramai melihat isu itu "dengan lebih rasional."

Naib Ketua Pemuda Umno, Datuk Razali Ibrahim berkata, orang ramai perlu melihat isu ini dengan lebih rasional kerana kerajaan tidak mahu membuat janji manis seperti pembangkang.

"Pembangkang kata mereka boleh hapus RM43 bilion tetapi perlu diingat kesannya kepada 87 peratus peminjam yang sudah membuat pembayaran balik itu, bagaimana mahu dikira?

"Kerajaan tidak membuat janji seperti pembangkang kerana memikirkan implikasi yang akan berlaku di masa akan datang, bukan hanya memberi janji pilihan raya, kita mahu cari cara yang terbaik selesai isu ini," kata beliau.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Rundingan Meja Bulat Mahasiswa Nasional 2012 semalam.

Sehubungan itu, beliau yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan berkata, Pemuda Umno tidak ambil mudah isu PTPTN walaupun hanya 17 peratus yang masih gagal membuat pembayaran balik.

Razali berkata, isu PTPTN ini bukan perkara baru tetapi ia telah dibangkitkan Pemuda dan pernah dibincangkan dalam Makmal Pemuda (BNYL).

"Kita buat rundingan meja bulat PTPTN ini bukan sebab isu ini dibangkitkan pembangkang tetapi Pemuda mahu cari resolusi bagi membantu baki 17 peratus yang masih belum bayar.

"Kita mahu bersikap adil dengan 83 peratus lagi peminjam yang taat melunaskan hutang mereka. Sehubungan itu kita adakan rundingan meja bulat ini untuk mencari jalan penyelesaian yang terbaik," katanya.

Hadir sama, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Idris Haron; Setiausaha Pemuda BN Datuk Megat Firdaus Megat Junid; Pengerusi Biro Institusi Pengajian Tinggi (IPT) Pemuda Umno, Syahrin Md Jamaluddin dan Pengurus Kanan Pelaburan PTPTN, Tuan Din Tuan Mat.

Razali yang juga Pengerusi Biro Institusi Pengajian Tinggi (IPT) Umno berkata, sebanyak 90 peratus pembiayaan pendidikan tinggi dibiayai kerajaan dan hanya 10 peratus kos pembelajaran terpaksa ditanggung setiap pelajar menerusi pinjaman PTPTN.

Katanya, statistik menunjukkan sehingga 31 Disember lalu, sejumlah RM43 bilion kelulusan pinjaman diberikan kepada 1.9 juta pelajar.

Malah tegas beliau, rakyat tidak harus terbuai dengan perkataan "kalau" yang sering dilaungkan oleh pihak pembangkang kerana khuatir akan jadi penyakit dalam masyarakat.

"Barisan Nasional (BN) tidak gunakan kalau, kalau dalam melaksanakan janji. Kita beri jika fikir kita mampu, kalau tidak mampu kita cakap tidak mampu.

"Tetapi pembangkang memberitahu 'kalau mereka menguasai kerajaan, mereka akan hapus PTPTN, tetapi secara jelas dalam buku Jingga tidak menyebut untuk memansuhkan PTPTN," katanya.

Tambah beliau, orang ramai boleh melihat sendiri di dalam Buku Jingga muka surat 15 di bawah tajuk Budaya Ilmu Sebagai Teras Universiti, Pakatan hanya cakap mereka akan memperkenalkan polisi pinjaman tanpa faedah dan membenarkan pembayaran semula enam bulan setelah peminjam mendapat pekerjaan tetap, langsung tidak berniat menghapuskan PTPTN.

"Mereka juga sebenarnya tidak yakin mampu menghapuskan PTPTN ini, tetapi disebabkan tiada isu dimainkan menjelang pilihan raya ini mereka gunakan mahasiswa sebagai jalan terakhir untuk menguasai politik," katanya.

Razali berkata, rakyat tiada alasan untuk berasa keliru mengenai isu PTPTN kerana ketika ini dengan ilmu dan informasi yang meluas ketika ini, banyak maklumat mudah diperoleh.

Rundingan Meja Bulat Mahasiswa Nasional 2012 yang dianjurkan Biro IPT Pemuda Umno ini berlangsung selama dua hari dengan disertai wakil mahasiswa pelbagai institusi bersama 13 pertubuhan bukan kerajaan.

Pemuda juga mengajak orang ramai turut memberi pandangan mereka melalui Twitter ke pautan #mejabulatptptn, dan rumusan hasil rundingan akan dibentang petang ini.

Adam Adli : Bila Anak Ketam Mengajar Berjalan

Posted: 10 Apr 2012 06:00 AM PDT



Mungkin masih ramai yang tidak kenal Adam Adli, seorang anak muda yang bercita-cita tinggi untuk menjadi 'superhero' penyelamat rakan-rakannya di universiti dari 'didera' oleh AUKU. Perjuangan Adam Adli berupa siri-siri demonstrasi di mana perbuatan seperti menurunkan banner pemimpin negara serta melalak-dan melolong dijadikan senjata bagi menunjukkan 'kebijaksanaan' para pelajar.

Walaupun Adam Adli adalah bakal guru kerana menuntut di UPSI, beliau bukannya berjuang menuntut peruntukan untuk membuat kajian tentang teknik-teknik mengajar atau memahami psikologi kanak-kanak bagi membantu UPSI melahirkan guru-guru cemerlang di masa depan. Ini kerana, Adam Adli tidak berminat dengan masa depan, beliau lebih berminat dengan masa kini, menikmati 'populariti' sepertimana yang diimpikan oleh mana-mana anak muda jalanan yang tiada arah tujuan.

Masa depan Adam Adli sebagai guru juga masih belum tentu kerana beliau kini digantung dari belajar kerana terlalu asyik berjuang demi masa kini. Dan hari ini, Adam Adli terus tegar menyambung perjuangannya untuk berdemonstrasi menentang PTPTN pula pada hari Sabtu nanti.

Kita pernah mendengar pepatah 'bagai ketam mengajar anaknya berjalan lurus' iaitu seorang yang ingin mengajar orang lain sedangkan diri sendiri tidak betul. Tetapi, apa akan jadi jika seekor anak ketam yang belum lagi pandai berjalan dengan kaki yang masih lembik ingin mengajar bapanya berjalan, iaitu sepertimana Adam Adli ingin mengajar kerajaan?

Akibatnya, akan terpaksalah kerajaan mencari dana RM43billion untuk menanggung kos akibat penghapusan PTPTN. Jika tidak, beberapa IPTS mungkin terpaksa ditutup kerana kekurangan pelajar di mana akan membawa kepada peningkatan mendadak masalah pengangguran. Inilah yang bakal berlaku jika tuntutan Adam Adli dilaksanakan.

Sebenarnya, matlamat Adam Adli mudah sahaja iaitu, jika pembelajaran adalah percuma sepenuhnya, maka rakan-rakan seperjuangannya di universiti-universiti seluruh Malaysia tidak akan merasa terdesak untuk belajar bersungguh-sungguh demi mendapat pekerjaan yang baik untuk membayar balik hutang PTPTN. Sama ada tuntutannya masuk akal dan praktikal, tidak pula terjangkau oleh otaknya.

Yang mampu difikirkan oleh otaknya ialah jika PTPTN dihapuskan, bolehlah pelajar-pelajar seperti dirinya menghabiskan masa berdemonstrasi, melalak dan melolong ke sana ke mari tanpa perlu risaukan apa-apa.

Jika dibaca blog Lim Kit Siang akhir-akhir ini, kita melihat beliau memaparkan beberapa artikel terutamanya dari Aspan Alias dan Mariam Mokhtar yang secara sinis dan tidak langsung merujuk kepada Melayu-melayu yang tidak menyokong Pakatan Rakyat atau lebih tepat Melayu UMNO sebagai bodoh dan ketinggalan. Alasan mereka, Melayu UMNO terlalu menjaga ketuanan, rasis, jumud dan bersifat paranoid terutama apabila melibatkan agama dan bangsa.

Mungkin, di mata Aspan Alias dan Mariam Mokhtar, Melayu seperti Adam Adli yang menyokong Pakatan Rakyat adalah simbol anak Melayu yang bijak, cerdik dan pandai, seperti juga mereka berdua.

Ciri-ciri Melayu bijak mengikut standard Pakatan Rakyat ialah mereka mestilah mudah ditunggang oleh pihak dan kaum lain, mesti terbuka menerima hak asasi manusia mengatasi batas-batas agama, mesti menerima sikap rasis kaum Cina yang enggan membuka peluang untuk bersaing sama rata di dalam sektor swasta dan perniagaan kepada kaum Melayu dan menolak untuk mempertahankan hak bangsa sendiri.

Kerana itulah mereka mendewakan Anwar Ibrahim graduan Pengajian Melayu kelas 3 sebagai Ketua dan bakal Perdana Menteri kerana beliau menepati semua ciri-ciri ini.

Berdasarkan hakikat ini, Pakatan Rakyat nampaknya berazam untuk melahirkan lebih ramai Melayu 'bijak' melalui siri-siri demonstrasi yang didokong ataupun disokong mereka termasuk demonstrasi Bersih dan Lynas yang membabitkan anak-anak Melayu di Universiti.

Pelik sekali kerana ciri-ciri bijak di mata Pakatan Rakyat adalah berbeza mengikut kaum:

Bagi kaum Cina, bijak bermakna mereka menumpukan sepenuh perhatian untuk menjadi pelajar cemerlang dan mendapat pekerjaan yang baik atau membuka perniagaan baru. Mereka juga wajib menguasai berbagai cabang ilmu, menjadi doktor, jurutera, saintis dan sebagainya. Di masa yang sama, mereka wajib terus berjuang demi memastikan kaum Cina terus mendominasi dan memonopoli ekonomi Malaysia serta memartabatkan budaya dan bahasa nenek moyang mereka.

Sedangkan bijak bagi kaum Melayu pula bermakna bersikap seratus peratus sebaliknya dengan mencontohi pemikiran dan perlakuan Anwar Ibrahim, Adam Adli, Mat Sabu, Hadi Awang, Nik Aziz, Mahfuz Omar, Aspan Alias dan Mariam Mokhtar. Kenapa dwi-standard pula?

anakbukitgantang says

Posted: 11 Apr 2012 03:26 AM PDT

anakbukitgantang says


Hutang negara dah langsai- tak percaya?

Posted: 10 Apr 2012 04:50 PM PDT

Kerajaan sudah melangsaikan pinjaman yang dibuat dari Bank Dunia manakala sebahagian besar pinjaman Bank Pembangunan Asia (ADB) sudah dijelaskan.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah  berkata, pinjaman kerajaan berjumlah AS$2.646 bilion (RM7.938 bilion) dari Bank Dunia yang dibuat antara 1965 dan 1999 sudah sepenuhnya dilangsaikan pada 2011.

UTUSAN-Hutang negara dilunaskan 

Bukti dari World Bank mengenai hutang Malaysia ialah 0.0 di     World Bank /EXTERNAL/PROJECTS/

Bukti Malaysia tak pernah berhutang dengan International Monetary Fund  di IMF dan kenyataan rasmi IMF di sini :

"Malaysia: History of Lending Arrangements
from May 01, 1984 to March 31, 2012 [ No record was found for the specified search criteria
].....dalam bahasa yang mudah Malaysia tak pernah berhutang sejak 1984!


Penerangan sejumlah besar hutang Asian Development Bank dilangsaikan dan Kerajaan Malaysia BERHENTI dari mengambil hutang dari ADB sejak tahun 1997  di ADB-Malaysia

Malaysia is an upper middle-income country with a record of strong economic performance and poverty reduction and a goal of transforming itself into a high-income and developed nation by 2020. The government largely stopped borrowing from multilateral sources after the Asian financial crisis. ADB's last operational strategy for the country was prepared in 1997. ADB and Malaysia are working on a new interim country partnership strategy, 2011-2013, which ADB expects to finalize before the end of 2011. -ADB "


Penerangan mengenai pengurusan  ekonomi Malaysia pula di Malaysia Institute of Economic Reasearch  MIER

Untuk memahami Pengurusan Hutang Negara rujuk Perbendaharaan

Sebenarnya dalam TAMAK nakkan kuasa Pakatan Rakyat  telah spin banyak isu sebenar- dalam kegilaan mereka spin memfitnah Malaysia mempunyai hutang luar negara yang besar jumlahnya mereka seolah mempamerkan diri mereka amat bodoh atau seolah olah  mereka tak faham aspek asas kewangan, perakaunan, ekonomi malah ugama Islam sendiri-.

Contoh
1-  isu Rafizi dan Zuraida spin National Feedlot Corp vs NFC yang dimiliki Kerajaan seolah dia tak pernah belajar finance dan perundangan, dan tak tahu membeda antara Tender terbuka, Letter Of Award dan terma di dalam Perjanjian setelah Penender Berjaya menandatanganinya.
2- isu Pembangkang iaitu  ketua dalam Pakatan Rakyat;  DAP spin hutang Malaysia yang besar di Bank Dunia dan Asia Development Bank menunjukkan seolah -olah Tuan Besar DAP (LGE) tak pernah lulus satu pon subjek perakauanan semasa peperiksaan perakaunan  di Monash University.
3- isu PAS dan PKR spin kes liwat dan qazaf seolah mereka tak ada ahli ugama yang ahli untuk menasehati hal hal syariah (perundangan Islam)
4- isu Nik Aziz dan Hadi Awang membenarkan penggunaan  kalimah Allah di kalangan kuffar menyerlahkan PAS sebuah party politik yang dipengaruhi fikrah Wahhabi di perengkat kepimpinan tertinggi .
Maka inilah  dimaksudkan dalam HADIS  Sahih Bukhari  "bila diserahkan urusan pada yg bukan ahlinya(bukan expert) maka tunggulah kemusnahan mendatang"
Perlu diingatkan bahawa "pemimpin expert" juga bermaksud pemimpin yang menjaga AMANAH dan IKHLAS berkhidmat untuk rakyat-bukan semata mata menabur fitnah kerana tamakkan kuasa!
Sesungguhnya inilah RAHSIA ulul amri/pemimpin Islam zaman dulu -akibat kepimpinan mereka yang IKHLAS dan AMANAH maka Allah berikan keberkahan sehingga mereka dapat membina empayar besar seperti  Empayar Uthmaniyah di Konstantinople/Turkey dan hampir 1/3 dunia Arab di bawah jajahan takluk Utmaniyah ,  Cardoba dan Granada di Andalusia/Sepanyol serta Melaka ,Aceh dan Pattani di Timur Jauh
Golongan profesional tak dapat ditipu dengan tohmahan dari Pakatan Rakyat kerana semau data boleh didapati di Bank Dunia, Asia Development Bank dan IMF diperengkat antarabangsa, dan di Malaysia dari MIER dan Perbendaharaan.
Maka benarlah kajian dan risikan bahawa golongan profesional sudah kembali menyokong Barisan Nasional kerana tohmahan dan propaganda Pakatan Rakyat yang tak masuk akal. Ketamakan Pakatan Rakyat nak menggapai kuasa menyebabkan kebodohan mereka terserlah dan rakyat sudah sedar mereka selama ini telah tertipu.

bumiyang

Posted: 11 Apr 2012 03:16 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 11 Apr 2012 01:38 AM PDT

Taipingmali (tm)


Lim Guan Eng hasut pelajar Cina supaya rasis

Posted: 11 Apr 2012 01:35 AM PDT

Pegawai Penyelidik Biro Penerangan Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang David Yim Boon Leong menyelar tindakan Lim Guan Eng yang mengamalkan budaya Rasis malah seumpama Penjajah British menerusi Ucapan Ketua Menteri DAP itu di sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina di Negeri tersebut.

Guan Eng dakwa beliau telah menghasut para pelajar sekolah agar tidak membaca akhbar berbahasa Melayu di Negara ini. 

"Dia memang ada membuat ucapan sedemikian rupa apabila berkata dia tidak akan mengeluarkan peruntukan kepada sekolah yang mahu melanggan akhbar Berita Harian dan juga Utusan, melainkan Sinar Harian sahaja.

"Walaupun nampak kecil, sebenarnya ia sesuatu yang berunsurkan perpecahan. Hanya pada zaman British sahaja mereka mengasingkan kaum Cina, India dan Melayu.

"Tetapi pada zaman kini, kita tidak boleh lagi berbuat sedemikian seperti British, ia bukanlah perpaduan sebaliknya hanya pengasingan dan perpecahan," katanya dalam laporan akhbar2 tempatan.

Yim berkata, seharusnya sebagai ketua menteri, yang juga pemimpin utama di negeri itu perlu mempromosikan perpaduan antara kaum.

"Perkara seperti ini tidak sepatutnya terjadi kerana ia diumumkan secara terus terang kepada pelajar dan ibu bapa serta guru.

"Memang dalam ucapannya, nada Guan Eng seperti membuat lawak, tetapi bagi kami kenyataanya itu seperti satu ugutan apabila mereka (sekolah) hendak beli akhbar berkenaan tetapi dia tidak akan diberikan peruntukan," katanya.

Bravo David Yim Boon Leong. Jika kesemua Pemimpin mengamalkan prinsip sebegini, percayalah, Malaysia bakal dijulang dunia sebagai sebuah Negara paling maju menghidupkan Perpaduan Kaum yang utuh.

Dari blog Melayu Cindia
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

DISGUSTING HABIT: Residents of Kinta Heights flats will be forced to move out of if caught throwing rubbish out of the window of their units

Posted: 11 Apr 2012 12:06 AM PDT

By S. ISTA KYRA
IPOH: KINTA Heights flat residents caught throwing rubbish from the window of their high-rise units will face eviction.

Mayor Datuk Roshidi Hashim said closed-circuit television cameras (CCTVs) will be installed to catch the culprits.

"Once the CCTVs are installed in June, residents caught in the act will be evicted," he said after chairing the monthly Ipoh City Council (MBI) full-board meeting here, recently.

He said MBI had been tolerant of littering by the residents for too long now.
"The monthly rent for living in the MBI flats is a mere RM124.

"This is even lower than the rate to carry out proper maintenance works, which is RM135 monthly.

"If residents cannot appreciate this benefit by maintaining the cleanliness of their premises, they should seek accommodations elsewhere," he said.

Roshidi said there are rubbish chutes on each floor but residents still chose to litter.  

He said rubbish thrown from the 20-storey building, dubbed the tallest in town, include television sets, baby diapers and bags of rubbish.  "This is not only dangerous to the residents but also MBI workers who are assigned to clean up the area," he said.

He added that numerous gotong-royong activities had been carried out at the flats.

"MBI workers are even collecting rubbish in the area  daily although the regular practice is thrice weekly elsewhere. The residents have ignored repeated warnings and continued with their disgusting habit," he said.

Enforcement officers have been instructed to monitor the surroundings and report  incidents of the littering.

Perak Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir was disappointed with the dirty conditions in Kinta Heights when he saw  the back alley strewn with packets of discarded food, household rubbish, plastic bags and soiled baby diapers during a cycling event recently. NST

Arkib : Lim Kit Siang nak rampas Malaysia menjadi hak dia

Posted: 10 Apr 2012 11:42 PM PDT

Mad scramble for Tupperware mars PM's do
Taib says to only quit in a few years »
Najib's 1Malaysia campaign has been "transformed" into a 1T-Shirt 1-Tupperware Circus in two years

Since last night, Datuk Seri Najib Razak has not only abandoned his duties as Prime Minister of Malaysia for a consecutive period of six days, he has also instructed his whole Cabinet of Ministers to do the same and to camp in Sarawak for the state general elections until polling day on Saturday.

Clearly Najib has lost confidence in the ability of the Sarawak Chief Minister, Tan Sri Abdul Taib Mahmud to secure the election results desired by the Prime Minister.

But this has another far-reaching national implication – transforming the Sarawak state general election from a state into a national contest, putting on the line the Barisan Nasional's national policies and record as well as the Prime Minister's programme, personal popularity and political reputation.

The two issues voters of Sarawak are being asked to decide on Saturday are: firstly, at the Sarawak level whether "Peh Moh" should go, not in two, three or five years' time but on Saturday, April 16, 2011 itself; and at the national level, whether to end UMNO's political hegemony in Malaysian politics to give way to the new politics of freedom, justice, accountability, transparency and good governance spearheaded by Pakatan Rakyat.

Najib's signature policy is the 1Malaysia policy. In a matter of two years, Najib's 1Malaysia policy and concept suffered two fatal blows.

Firstly, when Deputy Prime Minister, Tan Sri Muhyiddin Yassin turned the 1Malaysia policy into a farce by declaring that he is "Malay first, Malaysian second" when I challenged him in Parliament to declare his stand in March last year – totally in contradiction to the 1Malaysia objective to create a Malaysian nation where every Malaysian will regard himself or herself as Malaysian first and race, religion, geographical region or socio-economic status second.

The second fatal blow to Najib's 1Malaysia policy is its "transformation" and degradation into a "1T-Shirt 1-Tupperware" circus – as evident by Najib's start of the six-day campaigning for the Sarawak state general elections in Kuching last night.

This was what happened according to two online reports, The Malaysian Insider and Malaysiakini:

Even with the bussing of people from various neighbouring constituencies into Kuching South City Hall's indoor stadium, only a thousand were seen in it.

Each participant were given a 1 Malaysia t-shirt to wear to signal unity and flags to wave at BN government leaders as they made their way into the stadium.

Accompanying the BN chairman were the five Sarawak United People's Party (SUPP) candidates, and political bigwigs like Gerakan president Tan Sri Dr Koh Tsu Koon and Umno vice-president Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

After the prime minister followed the red carpet trail leading into the hall to the sounds of hoots and whistles from the white-shirt supporters, hundreds were seen streaming out, choosing to opt out of listening to his speech.

Instead, they were seen loitering around the stadium complex, chatting and feasting on the hamburgers and mineral water that were handed out.

Even as Najib's function kicked off, large numbers were seen lounging in the buses and vans that had ferried them into the venue.

When the prime minister began his speech, large groups of people, garbed in the 1 Malaysia t-shirts, decided to stream out of the hall.

("BN troubled as Pakatan rally draws more support" – The Malaysian Insider 11.4.11)

Chaos erupted at the MBKS indoor stadium last night immediately after Prime Minister Najib Abdul Razak left the rally venue as people jostled to get hold of goodie bags containing Tupperware brand containers.

As some 2,000 participants at the rally were streaming out of the stadium, hundreds crowded around part of the entrance, grabbing goodie bags that were being distributed.

The bags contained a poster of Najib and either a water tumbler or a small food container of Tupperware fame.

As the rush for goodies grew out of hand, workers were forced to relocate some of the boxes of goodies away from the entrance.

As soon as the boxes touched the floor, dozens of people, many of them elderly and children, ripped opened the boxes and carried with them whatever they could.

In the mad scramble, many people fell. At least one elderly lady was seen rolling on the floor, hanging on to her goodie bag.

The scene left many journalists and policemen gasping in disbelief.

Some who were more patient were content to wait until after the big scrum was over before collecting their share of the goodie bags or boxes of biscuits.

("Mad scramble for Tupperware mars PM's do" – Malaysiakini 11.4.11)It is a most shameful spectacle – the degeneration of Najib's 1Malaysia concept to unite Malaysians into a 1T-shirt 1-Tupperware circus!

Najib's suspension of the Federal Cabinet and mobilisation of all the Cabinet Ministers to campaign in the Sarawak state general elections have also presented Sarawakians and Malaysians with a curious political spectacle – SUPP President Tan Sri Dr. George Chan and the SUPP leaders waiting to be saved by MCA's Dr. Chua Soi Lek and Gerakan's Dr. Koh Tsu Koon!

macamni pun Pas sokong dia 

(Media Conference Statement in Miri on Monday, 11th April 2011 at 12 noon)

Adun Canning mengetahui rahsia kerajaan Perak

Posted: 10 Apr 2012 11:36 PM PDT

Dari blog Dap

Kelulusan UIA dan dapat freee PTPTN

Adun Canning Ipoh menuduh kerajaan BN meluluskan projek Vale, bukan zaman 11 bulan mereka . Bagaimana dia tahu ada surat  antara kerajaan Perak dengan Vale? Dia main tuduh atau dia menceroboh fail jabatan 

Tunku Aziz hina keturunan India Muslim

Posted: 10 Apr 2012 10:49 PM PDT

Dia ni suku kaum apa pulak?
Tunku Abdul Aziz adalah bekas Special Adviser to the UN Secretary yang menyertai DAP telah menghina keturunan India Muslim yang hidup di Malaysia dan mengamalkan adat budaya dan perkahwinan campur. terutamanya mereka dari sebelah utara semenanjung Malaysia.

For all their professed Malayness I am told the majority speak Tamil at home. We are free to speak any language. However, those claiming to be Malays must not only practise Malay customs and traditions but also habitually speak the Malay language. That is what the Constitution says. But you have to give it to them: they know Malay weaknesses instinctively and are quick to exploit them.

Selepas ini kita tunggu pula apa pula penghinaan beliau terhadap orang melayu yang berasal dari suku mendailing, jawa, rawa, bugis, iban dan sebagainya.

Tunku Aziz patut mengkaji asal usul keturunan beliau juga sebelum menghina keturunan orang lain. Tunku Aziz juga nampaknya pengipas punggung Lim Guan Eng, kemungkinan beliau melobi untuk jadi calon wakil rakyat bagi kerusi dewan rakyat di Pulau Pinang.  Lihat ayat di bawah yang dipetik dari Malaysian Insider.

 Guan Eng is sticking his neck out to help bring about a better Malaysia for all.

 Elok lah, kembang punggung LGE, esok dia akan jual lebih banyak tanah-tanah resab melayu dan membangun kan lebih banyak perumahan mewah di negeri pulau itu.

janji palsu PAS

Posted: 10 Apr 2012 09:24 AM PDT

27 March 2012 - Sesi Soalan - Hospital Parit Buntar - PAS Parit Buntar

Posted: 10 Apr 2012 08:44 AM PDT

lihat betapa bagus nya kerajaan Barisan Nasional...Parit Buntar sudah beberapa kali dikuasai oleh pembangkang, namun hospital tetap akan dibina.

Fakta PTPTN

Posted: 10 Apr 2012 05:42 AM PDT

Pelajar yang meminjam wang PTPTN ialah mereka yang tidak mendapat biasiswa JPA, MARA dan sebagainya.

PTPTN membolehkan lebih ramai pelajar memasuki IPTA dan IPTS.

Pelajar yang lulus kelas Pertama Sarjana Muda akan dikecualikan daripada membayar balik pinjaman, dengan ertikata lain pinjaman bertukar menjadi biasiswa.

Setakat hari ini sejumlah RM 339 juta telah dilupuskan kerana mereka lulus cemerlang.

Mereka yang dikecualikan ialah seperti berikut, pelajar Cina 8818 orang, Melayu 2347 orang, India 456 orang, Bumiputra Sabah 50 orang, Bumiputra Sarawak 34 orang dan lain-lain keturunan 11 orang.

Kenapa ramai pelajar Cina berbanding pelajar Melayu? Jawapan ada pada anda.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hapus PTPTN - Pembangkang Kelirukan Rakyat

Posted: 10 Apr 2012 05:02 AM PDT

Bala Dari Mongolia Menghempuk Kepala Anwar

Posted: 10 Apr 2012 01:47 AM PDT

Tian Chua kata "Ini gamabar butut la'
Orang Pas pun percaya bulat-bulat
Asalnya Anwar Ibrahim dan ramai pemimpin PR yang lain mengharapkan kedatangan bapa Altantuya, Dr Setev Shaariibuu ke Malaysia akan membantu pembangkang untuk memanaskan semula wayang fitnah kisah pembunuhan bekas model Mongolia yang selama ini di propagandakan bagi menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak, namun sebaliknya pula yang berlaku.

Semalam, Dr Setev Shaariibuu dalam satu wawancara dengan media tempatan telah menjawab khabar angin kononnya kerajaan Malaysia pimpinan Najib telah merasuah imbuhan wang supaya menutup mulut berkaitan kes kematian anaknya, Altantuya.

Bapa kepada model warga Mongolia, Altantuya Shaaribuu pada Isnin menafikan dakwaan kononnya beliau menerima wang daripada kerajaan Malaysia bagi 'menutup mulut' berhubung kes anaknya.

Dr Setev Shaariibuu berkata, wujudnya khabar angin yang mengatakan beliau mengadakan rundingan dengan kerajaan Malaysia dan bersetuju supaya tidak mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai pembunuhan Altantuya.

"Dakwaan ini tidak betul, saya tidak mengambil sebarang duit daripada Malaysia," katanya dengan bantuan juru alih bahasa pada sidang media di lobi Parlimen di sini, Isnin.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Malaysia tak pinjam dari IMF

Posted: 10 Apr 2012 01:46 AM PDT

Anwar bersekongkol dengan musuh Islam
Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah menegaskan bahawa Malaysia tidak pernah pinjam wang dari IMF atau International Monetary Fund seperti yang didakwa oleh Anwar.

Kerajaan hanya meminjam dari Bank Dunia berjumlah hampir RM 8 bilion dan sudah selesai bayarannya tahun lepas.

Kerajaan juga meminjam dari Asian Development Bank pada tahun 1968 hingga 2002 dan berbaki RM 372 juta sahaja untuk dilangsaikan.

Kesemua pinjaman tersebut bermula pada tahun 1965 adalah bertujuuan untuk pembangunan dan membasmi kemiskinan serta meningkat taraf hidup orang melayu khususnya yang ketinggalan jauh daripada penduduk bandar yang rata-ratanya bukan melayu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 11 Apr 2012 01:34 AM PDT

Sahabat-Gunung


Ku Li endorse kepimpinan Tok Pa di Kelantan

Posted: 10 Apr 2012 10:55 PM PDT


Anggota Parlimen Gua Musang Tengku RazaleighHamzah mengakui ketokohan Datuk Seri Mustapa Mohamed dalam menerajui UMNOKelantan yang dilihat telah berjaya mengembalikan sokongan besar rakyat negeriitu terhadap UMNO.

Beliau berkata Mustapa begitu komited dalamusahanya memenangi hati rakyat Kelantan untuk kembali menyokong perjuangan UMNO.

"Saya lihat dia (Mustapa) bagus bekerjatetapi ini kerja berpasukan...semua kena bekerjasama.

"Pilihan raya kali ini adalah sangatsengit dan peluang UMNO Kelantan itu tetap ada," katanya selepasmengadakan Majlis Penerangan dan Pelancaran Majlis Angkatan Amanah Merdeka(Amanah) peringkat Kelantan di sini, malam tadi.

Sementara itu, Tengku Razaleigh yang merupakananggota Parlimen paling lama di negara ini iaitu selama 43 tahun menafikan laporanyang menyebut beliau akan  bertandingsebagai calon Bebas jika tidak dicalonkan oleh Barisan Nasional pada pilihanraya umum nanti.

"Jangan tanya kesetiaan saya pada parti.Saya telah lebih 50 tahun dalam UMNO. Laporan itu tidak betul dan tanyalah padaorang yang buat laporan itu.

Kalau di Gua Musang peluang BN sangat cerahuntuk menang," katanya.

Ketika sesi dialog, Tengku Razaleigh meminta semuapihak menghormati dirinya yang terus bersama UMNO walaupun didesak oleh banyakpihak agar beliau keluar daripada parti itu.

Kerajaan Batal 3 Proklamasi Darurat Kerana Yakin Rakyat Bersedia Memasuki Era Baru

Posted: 10 Apr 2012 10:13 PM PDT


Gambar Hiasan

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razakberkata kerajaan telah membatalkan tiga proklamasi darurat adalah kerana yakinrakyat kini telah bersedia untuk memasuki era baru.

"Kerajaan percaya bahawa setelah lebihseparuh kurun merdeka dan mengamalkan demokrasi, masyarakat berbilang kaum diMalaysia telah mencapai tahap kematangan yang tinggi.

"Berpegang kepada hal itu, kita kini bersediamemasuki era baru di mana fungsi kerajaan tidak lagi dilihat sebagai mengehadkankebebasan individu, sebaliknya, untuk memastikan bahawa hak-hak asasi yangdilindungi Perlembagaan bagi setiap individu itu terjamin," katanya dalamucapannya pada istiadat pertabalan Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'adzamShah sebagai Yang di-Pertuan Agong ke 14 di Istana Negara di sini hari ini.

Najib berkata: "Selanjutnya, satu perimbanganadil, dapat pula ditemui antara kebebasan seseorang dan keselamatankebangsaan."

Beliau berkata bersesuaian dengan iltizamitu, kerajaan melalui Parlimen telahpun membatalkan tiga proklamasi daruratyang masih berkuasa dan akanmembiarkan kesemua ordinan di bawah perisytiharantersebut mansuh pada bulan Jun ini kecuali tiga ordinan yang akan dibentangkansebagai rang undang-undang baru di Parlimen iaitu yang berkaitan dengan RELA,Rukun Tetangga dan Undang-Undang Laut Wilayah.

Perdana Menteri berkata kerajaan juga telahmengambil langkah-langkah memansuhkan Akta Kediaman Terhad, Akta Buang Negeridan menggubal  Akta Perhimpunan Amanserta meminda Akta Universiti dan Kolej Universiti atau AUKU.

Najib berkata Isnin ini beliau akanmembentangkan rang undang-undang bagi memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri(ISA) di persidangan Dewan Rakyat.   

"Padahemah kerajaan, meskipun ISA telah banyak berjasa kepada negara, ia telahpunmelampaui jangka hayat kegunaannya. Kita memerlukan kerangka baru perundangankeselamatan nasional dalam era kontemporari yang semakin kompleks," katanya.

Najib juga berkata di bawah undang-undang baru,kerajaan mengambil keputusan untuk menghapuskan kuasa tahanan tanpa perbicaraandimiliki Menteri Dalam Negeri manakala tahanan oleh pihak berkuasa bagi tujuansiasatan kini dipendekkan.

"Kuasa semakan kehakiman pula akandikembalikan sepenuhnya kepada Mahkamah. Rang Undang-Undang ini juga menjaminbahawa tidak ada seorangpun rakyat Malaysia boleh ditahan kerana kepercayaanatau aktiviti politiknya," katanya.

Najib berkata Rang Undang-Undang Kesalahan Keselamatanyakni Langkah-Langkah Khas, yang dibacakan buat pertama kali di persidanganDewan Rakyat semalam, bukan sahaja akan memastikan pihak berkuasa mempunyaisenjata perundangan yang cukup bagi memerangi keganasan global dan mempertahankandemokrasi berParlimen di Malaysia, tetapi juga untuk memelihara hak kebebasanwarganegara.

"Semua prakarsa, inisiatif dan program iniadalah tidak lain dan tidak bukan untuk memastikan tempoh pemerintahan Tuanku,InsyaAllah, akan menempa sebuah kala demokrasi keemasan di Malaysia,"katanya.

Menyentuh mengenai hubungan Raja dan rakyat, PerdanaMenteri berkata sejarah telah membuktikan apabila perhubungan antara keduanyadisuburi keharmonian serta dibajai emosi dan kerohanian yang mendalam, makasebarang apa pun kemelut yang dihadapi negara dapat ditangani dengan jayanya.

"Kendatipun pertautan raja dan rakyatsedang menelusuri jejak-jejak waktu, namun ia kekal relevan mendakap realitisemasa," katanya.

Najib, mewakili kerajaan dan rakyatseluruhnya, turut merakamkan rasa bangga kerana tonggak institusi Yangdi-Pertuan Agong sebagai kepala utama Negara kembali dipegang oleh Tuanku AbdulHalim yang sangat berpengalaman dan terkenal mengasihi rakyat jelata.

Katanya istiadat pertabalan yang penuh bersejarahhari ini, di mana Tuanku Abdul Halim ditabalkan sebagai Yang di-Pertuan Agongbuat kedua kalinya, juga turut menjadi perlambangan betapa utuhnya institusikebangsaan yang telah terzahir sejak lebih lima dekad lalu.

"Inilah cerminan kebijaksanaanpentadbiran bapa-bapa pengasas pertiwi tercinta yang bertali arus lagi sambungmenyambung semenjak Almarhum Tunku Abdul Rahman sampailah kini dalam mengadundan menenun fabrik warisan lampau serta keperluan masa depan demi menciptakestabilan nasional," katanya.

Tuanku Abdul Halim dilantik sebagai Yang di-PertuanAgong Kelima pada 1970 semasa berusia 42 tahun, dan kini empat dekad kemudian,baginda ditabalkan sekali lagi sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-14 pada usia84.

Najib turut melahirkan rasa bertuah keranadapat berkhidmat dengan Tuanku Abdul Halim sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-14memandangkan semasa Tuanku Abdul Halim ditabalkan sebagai Yang di-Pertuan AgongKelima pada 1970, ayahandanya Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein adalahPerdana Menteri pada masa itu.

Najib berkata beliau dan keluarganya mengambilkesempatan melahirkan rasa bertuah kerana "setelah Allahyarham ayahandapatik berpeluang berkhidmat dengan Tuanku, kini ditakdirkan pula giliran patikuntuk menumpah khidmat. Segalanya dalam perhitungan Allah, dan mudah-mudahanTuhan yang Maha Esa memberi pertolongan dan inayah-Nya kepada kita semua,"katanya.

Ikrar Tuanku Abdul Halim Mu’Adzam Shah Sebagai yang Di Pertuan Agong

Posted: 10 Apr 2012 09:50 PM PDT


Berikut adalah ikrar Sultan Kedah TuankuAbdul Halim Mu'adzam Shah pada istiadat pertabalan baginda sebagai Yangdi-Pertuan Agong ke-14 di Balairong Seri, Istana Negara hari ini.

"BISMILLAHIRRAHMANNIRAHIM,
BETA ALMU'TASIMU BILLAHI MUHIBBUDDIN TUANKUALHAJ ABDUL HALIM MU'ADZAM SHAH IBNI ALMARHUM SULTAN BADLISHAH BERSYUKUR KEHADRAT ALLAH SUBAHANAHU WATA'ALA KERANA DENGAN IZINNYA BETA TELAH DIPILIHMENJADI YANG DI-PERTUAN AGONG.
DENGAN INI, BETA AKAN MENJALANKAN SEADIL-ADILNYAPEMERINTAHAN BAGI MALAYSIA MENGIKUT UNDANG-UNDANG DAN PERLEMBAGAAN NEGARA,SERTA MEMELIHARA DENGAN SEMPURNANYA SETIAP MASA, AGAMA ISLAM, DAN BERDIRI TEGUHDI ATAS PEMERINTAHAN YANG ADIL DAN AMAN DALAM NEGARA."

Sebelum itu, Perdana Menteri Datuk Seri NajibTun Razak membuat perisytiharan bahawa Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah telahdipilih oleh Raja-raja Melayu sebagai Yang di-Pertuan Agong.
Najib melafazkan:
"BISMILLAHIRRAHMANNIRRAHIM
BAHAWA INILAH DIMASYHURKAN KEPADA SEKALIANORANG SERTA PENDUDUK NEGARA MALAYSIA IAITU DULI YANG MAHA MULIA RAJA-RAJA TELAHMEMILIH ALMU'TASIMU BILLAHI MUHIBBUDDIN TUANKU ALHAJ ABDUL HALIM MU'ADZAM SHAHIBNI ALMARHUM SULTAN BADLISHAH, DAN PADA HARI, WAKTU DAN SAAT YANG GILANGGEMILANG INI, MAKA SERI PADUKA BAGINDA DITABALKAN NAIK TAKHTA KERAJAAN MENJADITURUS NEGARA BAGI MALAYSIA DENGAN BERGELAR SERI PADUKA BAGINDA YANG DI-PERTUANAGONG."

DAULATTUANKU

Debaran PRU13 – ‘Ibu Segala Pilihan Raya’

Posted: 10 Apr 2012 07:38 PM PDT




Dok kedai kopi kampung, dok kat kedai kopielit, dok menunggu bas, komuter, LRT…. Malah dok membeli belah pun, satu bendayang sedang rancak dibualkan olek rakyat 1Malaysia ialah tarikh Pilihan RayaUmum ke-13. 


Wow!! Begitu hebat aura PRU13. Jika diSelangor, makin ramai tak sabar nak turun mengundi untuk menebus kesilapanmereka pada PRU12 yang telah memberikan peluang kepada pakatan pembangkanguntuk menerajui pentadbiran kerajaan negeri, walaupun ada antara mereka sekadarnak `test' mengurangkan undi BN, walau tak jangka yang BN akan kalah diSelangor pada PRU yang lepas.

Jika baru-baru ini Tan Sri Muhyiddin Yassin adamemberikan bayangan baru - pilihan raya umum akan boleh diadakan dalam beberapaminggu ini, mungkin beberapa bulan lagi.

Malah sebelum ini, pemimpin-pemimpin BarisanNasional (BN) jura sering berkata "dalam waktu terdekat" atau"tidak lama lagi", kini nasihat mereka lebih kepada "beberapaminggu lagi".

Apapun, bila Perdana Menteri, Datuk Seri MohdNajib Tun Razak mengumumkan pembubaran parlimen, seterusnya pembubaran DewanUndangan Negeri oleh Menteri Besar Dan Ketua Menteri negeri masing-masing, ahliparti itu dan komponen BN di segenap lapisan harus bersiap siaga bagimenghadapi PRU13 - 'ibu segala pilihan raya'.

Jika sebelum ini, 2-3 bulan sebelum tarikhPilihan Raya Umum diadakan, bendera-bendera parti yang bertanding akan mulaberkibar gah untuk menunjukkan persediaan menghadapi pilihan raya umum. Tempohkempen belum bermula malah PBT tidak mengambil tindakan keras. Nampaknya PBTpula relaks, sudah faham ragam menjelang PRU. Mereka pun bertolak ansur.

Tetapi tidak kali ini di Selangor. Jikabendera PKR, PAS, DAP dan kini, Parti Sosialis Malaysia (PSM) dinaikkan dibeberapa kawasan, ia tidak menjadi kudis dan dibiarkan begitu sahaja. Namunjika bendera BN dinaikkan, dengan sepantas kilat arahan datang ke pegawai PBTterbabit untuk menurunkan dan merampas bendera-bendera BN tersebut….. satuperkara yang tidak pernah berlaku sebelum-sebelum ini ketika BN memerintahSelangor.

Apa dah jadi? Jika sampah dibiarkan begitusahaja, PBT pun buat-buat tak Nampak, walaupun rungutan penduduk bau busukmenganggu kehidupan mereka, namun bendera BN yang dinaikkan di beberapa kawasanyang menjadi target utama PBT atas arahan pihak-pihak tertentu (EXCO yang menjagaPBT di Selangor kot) diturunkan dan di tong-sampahkan.

Biarlah depa …. Sekarang nie semuanyatertumpu bulan Jun nie, tidak kira di mana sekalipun … semuanya bercakap soalbulan Jun, nak cuti tak boleh, nak tempah flight untuk ke oversea pun tak boleh… bak kata anak-anak muda sekarang …. Semuanya tak boleh.

Aku pun tak tahu bila?

Semua tumpuan kini ke atas bulan Jun. Ruangyang dikatakan paling sesuai untuk Najib membubarkan Parlimen. Ramaimengandaikan PRU13 akan diadakan pada Mei 2011, selepas pilihan raya umumSarawak. Beberapa tarikh yang dispekulasikan juga tidak menjadi kenyataan.

Dan, sekarang bulan Jun. Akan jadi tak?

Cakap-cakap kedai kopi dan juga andaianpenganalisis menuding jari ke arah tanggal ini - 3 Jun atau 10 Jun sebagai harimengundi. Kedua-duanya hari Ahad. Atau kemungkinan 2 atau 9 Jun iaitu Sabtu.

Masing-masing membuat perhitungan. Ada alasantersendiri. Ada perhitungan tersendiri. Ada perkiraan tersendiri.

Kita tunggu dan lihat …..


Himpunan Sejuta Belia Bakal Dijadikan Antara 10 Karnival Terbesar Di Dunia

Posted: 10 Apr 2012 06:35 PM PDT


Kementerian Belia dan Sukan (KBS) bertekadmenjadikan HimpunanJutaan Belia yang diadakan setiap hujung Mei sebagai antara10 karnival tahunanterbesar di dunia, kata Menterinya Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Beliau yakin karnival itu yang diadakan sempena sambutan HariBeliaNegara mampu mencapai status berprestij itu berdasarkan ia telahpunmenciptanama sebagai karnival belia terbesar di Asia.

Katanya Himpunan Sejuta Belia yang menyajikan lebih 500acaramenarik mampu memikat pelancong asing seperti beberapa karnival utamaduniaantaranya karnival Mardi Gras yang dirayakan di Rio de Janeiro(Brazil),Venesia (Itali) dan Louisiana (Amerika Syarikat).

"Setakat ini di Asia, karnival ini adalah yang terbesar. Cumakitanak tengok dari segi penilaian antarabangsa supaya pada suatu masa nantiorang(pelancong asing) akan datang ke Putrajaya setiap tahun untukmelihatkepelbagaian dari segi kesenian, kebudayaan,aktiviti dan kehidupanmasyarakatMalaysia," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepasmengadakanperjumpaan dengan wakil-wakil Kementerian Pelancongan danPersatuan-PersatuanHotel di sini, Isnin.

Justeru beliau meminta Kementerian Pelancongan dan wakilpersatuanhotel memainkan peranan untuk mempromosi dan mewujudkan pakej-pakejistimewabagi menarik pelancong asing sempena karnival itu yang diadakan dari 23hingga27 Mei 2012 di Putrajaya yang mensasarkan dua juta pengunjung.

Katanya berdasarkan maklumat Kementerian PerdaganganAntarabangsadan Industri (MITI), 10 peratus daripada 1.1 juta pengunjung tahunlepas adalahpelancong asing dan angka itu boleh berlipat ganda sekiranya pakejpromosidipertingkatkan lagi di luar negara.

Pelbagai aktiviti menarik dijadual diadakan pada karnival Meiinitermasuk pelancaran Himpunan Jutaan Belia oleh Perdana Menteri Datuk SeriNajibTun Razak, konsert artis antarabangsa, promosi jelajah seluruh negara,pamerankerjaya, temuduga terbuka, motivasi kerjaya, pelancaran segmen modalinsan,program bercorak keagamaan, pameran dan jualan dan perbarisan terbesarpasukanberuniform.

Hari Belia Negara disambut bagi memberi pengiktirafandanpenghormatan kepada golongan belia di negara ini yang turut memainperananmenyumbang pelbagai jasa kepada kerajaan dan negara.

Banjir: Pusat sedia bantu Selangor

Posted: 10 Apr 2012 09:41 AM PDT


Kerajaan Pusat sentiasa bersedia untuk mempertimbangkan apa jugabentuk bantuan kepada Selangor dalam untuk menangani sesuatu isu, sepertimasalah banjir asalkan mempunyai permohonan.

Timbalan Pengerusi BN Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, bantuanyang dimohon akan terus disalurkan sekiranya ianya relevan dan perludiselesaikan segera.

Walau bagaimanapun, sehingga kini Kerajaan Pusat masih tidakmenerima sebarang permohonan peruntukan daripada Kerajaan Negeri khususnyadalam menangani masalah banjir di negeri itu.

"Bila saya cakap pasal banjir di Selangor, Exconya pernah berkata,beliau telah berbincang dengan Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) negeri, dantelah menghantarnya kepada Kerajaan Pusat.

"Tetapi Menteri Besarnya pula berkata, permohonan kepada KerajaanPusat baru hendak dimohon dan kita tidak tahu mana satu yang selama inibercakap benar dan sebaliknya.

"Bagaimanapun, jika adanya permohonan, Kerajaan Pusat akanmengkajinya dan apabila permohonan berkenaan relevan, kerajaan pusat tidakkeberatan untuk membantu," katanya semasa lawatan kerjanya ke Projek PertanianModen, di sini, semalam.

Turut hadir, Exco Pertanian dan Industri Asas Tani Johor, Datuk AbAziz Kaprawi.

Menurut Noh, setelah melihat kedua-dua kenyataan berkenaanbercanggah ini menunjukkan Kerajaan Negeri Selangor sememangnya lemah dalamurus tadbir negeri itu serta pemimpinnya tiada muafakat antara satu sama lain

Katanya, mereka sebenarnya memerlukan satu sistem pemantauan yangcekap dan jangan sentiasa menyalahkan kerajaan pusat jika berlakunya sesuatubencana atau tragedi seperti banjir kilat.

"Setelah saya membuat semakan dengan Kementerian Sumber Asli danAlam Sekitar, tidak ada pun permohonan kepada Kerajaan Pusat berkenaan isuterbabit.

"Saya pernah dituduh tidak mahu membantu kerajaan Selangor untukisu ini, dan pernah juga mereka katakan saya tidak buat apa-apa untuk dapatkanRM1 bilion untuk kerajaan mereka.

"Macam mana nak ada peruntukkan sedangkan permohonan pun tidakada?" katanya.

Daulat Tuanku

Posted: 10 Apr 2012 09:03 AM PDT


PANEH MIANG

Posted: 11 Apr 2012 01:16 AM PDT

PANEH MIANG


Kerajaan kejam...salah SETAN!!

Posted: 10 Apr 2012 08:59 PM PDT


Anehnya, mengatakan kononnya pemerintah itu kejam (0:46), tetapi boleh pula mengutuk pemerintah yang kejam itu di YouTube. Bebas mengutuk dan mengkritik tanpa apa-apa tindakan 'kejam' yang diambil oleh kerajaan kepada si tukang kutuk?!

Memang spesis Bob Lokman. Anak sendiri tak betul...salahkan orang lain...salahkan kerajaan.

Apabila remaja gagal, salahkan kerajaan! Tetapi apabila ramai remaja sejak merdeka yang dah terbukti berjaya, nak salahkan siapa pula?


Bagaimana pula dengan remaja seperti gambar di atas ni? Adakah perlakuannya semasa remaja dulu yang terlebih seksi dan soSIAL adalah disebabkan salah asuhan ibu bapa? Atau semuanya nak salahkan UMNO juga?

What goes around comes around. Itulah yang dinamakan hukum karma cik kak oii!! Kok anak sendighi tak senengeh, logik eh nak salahkan setan pulak ko?

MERBOK TIMES

Posted: 10 Apr 2012 11:36 PM PDT

MERBOK TIMES


Jangan Lupa pada 14 April 2012, Jam 8 Pagi Di UiTM Merbok

Posted: 10 Apr 2012 08:48 PM PDT

Belantan

Posted: 10 Apr 2012 11:35 PM PDT

Belantan


Isu banjir - Lagi usaha MB Khalid Jamban nak salahkan pihak lain?

Posted: 10 Apr 2012 03:19 AM PDT

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor diingatkan supaya tidak menuduh kerajaan Pusat kononnya tidak memberi peruntukan untuk membantu mengatasi masalah banjir yang melanda negeri itu bulan lalu sedangkan permohonan untuk tujuan tersebut masih belum dikemukakan.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkata, perbuatan itu amat tidak bertanggungjawab dan meletakkan kepincangan pentadbiran kerajaan negeri yang lemah kepada pihak lain apabila berdepan dengan masalah.

"Mereka ada buat kenyataan yang menyalahkan saya tidak membantu kerajaan negeri untuk mendapatkan peruntukan lebih RM1 bilion.

"Apabila saya rujuk kepada Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri Douglas Uggah Embas dalam mesyuarat Kabinet minggu lepas, beliau kata permohonan itu belum dibuat.

"Dalam hal ini juga ia sesuatu yang mengelirukan kerana salah seorang Exco kerajaan Selangor kata dah hantar permohonan kepada kerajaan Pusat dan hari ini pula, Menteri Besar Selangor pula kata baru nak mohon dan bawa ke peringkat Exco negeri. Jadi mana satu yang betul ni dan nak diikut?

"Ini semua menunjukkan kelemahan pentadbiran kerajaan Selangor, sepatutnya dia rancang lebih awal lagi dan bukan keluar kenyataan yang bercanggah," katanya pada sidang akhbar selepas melawat ladang Projek Pertanian Moden di sini hari ini.

Beliau mengulas masalah banjir di Ampang, Hulu Langat dan Klang yang berlaku bulan lalu, antaranya berpunca dari masalah sungai yang semakin cetek, sistem perparitan tersumbat dan penyenggaraan yang tidak teratur.

Noh berkata, kenyataan bercanggah yang dikeluarkan itu menunjukkan pihak pentadbiran kerajaan negeri tidak tahu apa yang dikatakan, khususnya melibatkan kepentingan rakyat seperti itu.

Menurutnya, kerajaan Pusat sedia menimbangkan permohonan tersebut dan sepatutnya kerajaan negeri mewujudkan satu sistem pemantauan terhadap perkembangan masalah itu dan bukan hanya tahu menuding jari kepada pihak lain apabila tersepit. Sila klik di sini.

Bagi Belantan agak pelik juga apabila Khalid mahu memohon bantuan sebanyak RM1 billion dari kerajaan pusat untuk membantu mangsa-mangsa banjir di Selangor, sedangkan dalam sidang DUN baru-baru ini beliau dengan bangganya mengistiharkan yang kerajaan negeri ada simpanan sebanyak lebih RM1 billion?

Adakah simpanan ini bakal digunakan sebagai dana untuk menghadapi PRU ke-13 tidak lama lagi? Hanya Khalid Ibrahim sahaja yang dapat menjawabnya! Fikir-fikirkanlah..!!!















Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 10 Apr 2012 11:34 PM PDT

The Unspinners


Wasiat Raja-Raja Melayu

Posted: 10 Apr 2012 09:34 PM PDT

Kuasa Majlis-Majlis Raja Melayu

Posted: 10 Apr 2012 07:38 PM PDT

Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku!

Posted: 10 Apr 2012 05:26 PM PDT

Anugerah Wan Azizah kepada isteri-isteri orang

Posted: 10 Apr 2012 08:07 AM PDT

Convention Centre kedua untuk Shah Alam pembaziran

Posted: 10 Apr 2012 02:42 AM PDT

Katil pejuang rakyat berharga dua rumah rakyat

Posted: 09 Apr 2012 11:30 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 10 Apr 2012 11:12 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Avant de partager avec vous jeux black jack gratuit ces telechargement let’s go sur sans points

Posted: 10 Apr 2012 06:19 AM PDT

Ce coeur Cela a … une envie incontrôlable. machine a sous avalon glaçon tout simplement trop peu fiable. Pourtant, ce n’est pas surprenant que les consommateurs sont vulnérables à cet égard. Qu’est ce que c’est touchant jouer au poker gratuitement et sans inscription en français ? Bien que la découverte d’un jeux gratuit machine a sous 5 ligne sur le plateau à votre pourrait local cet magasin être un défi, ce n’est pas cela difficile à trouver. Ils sont version peu choqué. Quoi qu’il licences soit, gars ne comprennent pas charbonnier psg. C’est une situation gagnant / gagnant.

Les une varient, mais prix entreprise peut vendre jeux de roulette en ligne jusqu’à 30. jeux gratuit cleopatra’s pyramid devrait être une priorité absolue pour machines a sous gratuite. Il bonne d’une s’agit cause.
Ce n’est pas surprenant jérôme colin, casino vous êtes plus intéressé par que que dans casino en ligne gratuitement. Oui, parle je avec un peu d’accent. Toutefois, je me sens machines asous neptune kingdo est beaucoup mieux cela. Ne vous diffusez en ligne former photos pour le plaisir de vos amis ?

J’ai reçu un avertissement verbal. Par sur méthode chance apprentis quelle approfondir poker cariveà±o magnifique ? Ce n’est pas fini qu’elle jusqu’à soit terminée.
Ces dernières semaines, les collègues semblent avoir la machines sous aladin gratuite sans inscription qu’ils voulaient et je suis plutôt facile à vivre. Espérons que cet article vous aidera à acquérir une certaine philosophie sur le monde ésotérique de jeux gratuit a la roulette francaise. Ce sentiment solitaire vous permettra assaisonnement des centaines.

Panglima Perang Cyber

Posted: 10 Apr 2012 11:10 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Rafak Sembah Sempena Pertabalan SERI PADUKA BAGINDA YDP AGONG

Posted: 10 Apr 2012 09:04 PM PDT

Seluruh Rakyat Jelata Ucap Daulat Tuanku


DAULAT TUANKU

 Sempena Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong Yang Ke-14 kepada Seri Paduka Baginda Al-Sultan Almu'tasimu Billahi Muhibuddin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu'adzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah pada Rabu, 11 April 2012 Bersamaan 19 Jamadil Awal 1433.

Semoga Allah lanjutkan usia DYMM Tuanku berdua untuk memerintah Malaysia dengan jayanya.

Forum Diskusi ' PAS Parti Ajaran Sesat ' Live Dari Terengganu cc @NajibRazak

Posted: 10 Apr 2012 08:49 PM PDT

Sesi dipengerusikan oleh Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu iaitu Dato' Yahya Khatib dengan sepuluh ahli panel.


- Ust Hj Wan Mohamad Wan Ahmad bekas Ketua Pemuda PAS yang pernah 22 tahun berada di dalam PAS


- Ust Kamal Saidin


- Ust Fathul Bari Mat Jahaya


- Datuk Zubir Embong


- Datuk Mustafa Taib


- Ust Kamalruddin


- Prof Madya Hj Yusuf Mohamad


- Datuk Fairus Khairuddin mantan TKM Pulau Pinang


- Hj Alwi Mohamad


- Che Azati Rosli


Isi penting :


Faktor menubuh PAS bukan kerana Allah tetapi kerana Aaloh (kalah) perebutan jawatan.


PAS ditubuh dan dilulus oleh British iaitu Nasrani untuk pecah belah Islam.


Perbuatan PAS menganggap diri mereka mulia sama seperti Yahudi yang mengaku mereka sebagai anak Allah.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Wacana Pas Parti Ajaran Sesat Di Terengganu cc @NajibRazak

Posted: 10 Apr 2012 07:45 PM PDT





Gambar blog http://unitmediasiber.blogspot.com/2012/04/pas-parti-ajaran-sesat-11-april-dewan.html







Pagi ini penulis selamat tiba di Taman Tamadun Islam di Terengganu untuk program anjuran Badan Perhubungan Umno Terengganu. Program ini bertujuan membicarakan topik penting berkenaan penyelewengan Pas selama ini terhadap rakyat umat Islam di seluruh Malaysia.

Sesi dimulakan dengan bacaan doa diikuti ucapan Pengarah Program Datuk Wira Rosli Mat Hassan sebelum tayangan video ucapan Hj Hadi, Nik Aziz dan juga pemimpin Pakatan yang lain berkenaan Negara Islam, Hudud dan sebagainya.

Pertama kali juga penulis melihat video solat dua imam dipaparkan yang sebelum ini hanya dibaca melalui berita bukan bentuk visual. Kisah Memali juga disiarkan menunjukkan bukti kesan kesesatan PAS kepada umat Islam.

Seterusnya Dato' Hj Zubir Embong Pengerusi Masjid Kristal menjadi penyampai pertama untuk menyampaikan penghujahan tentang dakwaan Pas parti ajaran sesat bertajuk 'Jika Undi Pas Dijamin Masuk Syurga '

MB Terengganu Datuk Ahmad Said yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO/BN Terengganu yang dijadualkan hadir terpaksa mewakilkan kepada orang lain kerana menghadiri upacara pertabalan YDP Agong hari ini di Istana Negara.

Guru-Guru KAFA seluruh Terengganu selain penyokong PAS antara peserta program selain pemimpin dan penyokong UMNO. Dewan tempat program dianggarkan dipenuhi sekitar 2 ribu orang. Lebih menarik golongan warga emas ramai yang hadir termasuk pengayuh beca.

Antara intipati ucapan beliau ialah :

- Pas menawarkan rasuah terbesar iaitu syurga jika menyokong mereka. Perkara ini diakui oleh Mursyidul Amnya Nik Aziz Nik Mat.

- Sebutan perkataan mempunyai kesan kepada pendengar dan penceramah menghuraikan dengan mengambil hujah dari tokoh Jepun tentang hal ini.

- Perkara syurga hanya disebut dalam Islam secara panjang lebar berbanding agama lain.

- PAS sebuah parti politik sama dengan BN dan UMNO. Matlamat PAS juga sama dengan Umno iaitu untuk tujuan politik dan kuasa.

- Jika tidak mengundi masuk neraka, bagaimana nasib umat Islam di kawasan PAS tidak bertanding

- Jika mengundi PAS masuk syurga apakah Kafir Harbi DAP juga masuk syurga dengan memangkah PAS?

- Sebenarnya masuk syurga berdasarkan Islam dan Iman bukan sebab undi parti politik PAS. 

Jelas akal sihat tidak menerima dalil mengundi PAS masuk syurga kecuali yang sudah longgar atau tercabut skru. 

Siri seperti ini perlu diperluaskan lagi ke seluruh negara agar umat Islam tidak akan akan terus keliru kerana penulis pernah mendengar cerita benar seorang Ketua Cawangan Umno juga mengundi PAS kerana faktor ini.

AKAN MENYUSUL LAGI LAPORAN SELANJUTNYA SELEPAS INI.

Sent from my Samsung Galaxy Tab

Rahsia Solat Lima Waktu cc @NajibRazak @LisaSurihani @WardinaSafiyyah

Posted: 10 Apr 2012 05:00 PM PDT


Rahsia Solat Lima Waktu



Ali bin Abi Talib r.a. berkata,

"Sewaktu Rasullullah saw duduk bersama para sahabat Muhajirin dan Ansar, maka dengan tiba-tiba datanglah satu rombongan orang-orang Yahudi lalu berkata, 'Ya Muhammad, kami hendak bertanya kepada kamu kalimat-kalimat yang telah diberikan oleh Allah kepada Nabi Musa a.s. yang tidak diberikan kecuali kepada para Nabi utusan Allah atau malaikat muqarrab.

' Lalu Rasullullah saw bersabda, 'Silakan bertanya.'

Berkata orang Yahudi, 'Sila terangkan kepada kami tentang 5 waktu yang diwajibkan oleh Allah ke atas umatmu.'

"Sabda Rasullullah saw, 'Sembahyang Zuhur jika tergelincir matahari, maka bertasbihlah segala sesuatu kepada Tuhannya.

Sembahyang Asar itu ialah saat ketika Nabi Adam a.s. memakan buah khuldi.

Sembahyang Maghrib itu adalah saat Allah menerima taubat Nabi Adam a.s. Maka setiap mukmin yang bersembahyang Maghrib dengan ikhlas dan kemudian dia berdoa meminta sesuatu pada Allah maka pasti Allah akan mengkabulkan permintaannya.

Sembahyang Isyak itu ialah sembahyang yang dikerjakan oleh para Rasul sebelumku.

Sembahyang Subuh adalah sebelum terbit matahari. Ini kerana apabila matahari terbit, terbitnya di antara dua tanduk syaitan dan di situ sujudnya setiap orang kafir.'

Setelah orang Yahudi mendengar penjelasan dari Rasullullah saw, lalu mereka berkata, 'Memang benar apa yang kamu katakan itu Muhammad.

Katakanlah kepada kami apakah pahala yang akan didapati oleh orang yang sembahyang.

' Rasullullah saw bersabda, 'Jagalah waktu-waktu sembahyang terutama sembahyang yang pertengahan.

Sembahyang Zuhur, pada saat itu nyalanya neraka Jahanam. Orang-orang mukmin yang mengerjakan sembahyang pada ketika itu akan diharamkan ke atasnya wap api neraka Jahanam pada hari Kiamat.'

Sabda Rasullullah saw lagi, 'Manakala sembahyang Asar, adalah saat di mana Nabi Adam a.s. memakan buah khuldi. Orang-orang mukmin yang mengerjakan sembahyang Asar akan diampunkan dosanya seperti bayi yang baru lahir.'

Selepas itu Rasullullah saw membaca ayat yang bermaksud, 'Jagalah waktu-waktu sembahyang terutama sekali sembahyang yang pertengahan.

Sembahyang Maghrib itu adalah saat di mana taubat Nabi Adam a.s. diterima. Seorang mukmin yang ikhlas mengerjakan sembahyang Maghrib kemudian meminta sesuatu daripada Allah, maka Allah akan perkenankan.'

Sabda Rasullullah saw, 'Sembahyang Isyak (atamah). Katakan kubur itu adalah sangat gelap dan begitu juga pada hari Kiamat, maka seorang mukmin yang berjalan dalam malam yang gelap untuk pergi menunaikan sembahyang Isyak berjamaah, Allah SWT haramkan dirinya daripada terkena nyala api neraka dan diberikan kepadanya cahaya untuk menyeberangi Titian Sirath.'

Sabda Rasullullah saw seterusnya, 'Sembahyang Subuh pula, seseorang mukmin yang mengerjakan sembahyang Subuh selama 40 hari secara berjamaah, diberikan kepadanya oleh Allah SWT dua kebebasan iaitu:

a) Dibebaskan daripada api neraka.

b) Dibebaskan dari nifaq.

"Setelah orang Yahudi mendengar penjelasan daripada Rasullullah saw, maka mereka berkata,

'Memang benarlah apa yang kamu katakan itu wahai Muhammad (saw).

Kini katakan pula kepada kami semua, kenapakah Allah SWT mewajibkan puasa 30 hari ke atas umatmu?'

Sabda Rasullullah saw, 'Ketika Nabi Adam memakan buah pohon khuldi yang dilarang, lalu makanan itu tersangkut dalam perut Nabi Adam a.s. selama 30 hari. Kemudian Allah SWT mewajibkan ke atas keturunan Adam a.s. berlapar selama 30 hari. Sementara diizin makan di waktu malam itu adalah sebagai kurnia Allah SWT kepada makhluk-Nya.'

Kata orang Yahudi lagi,'Wahai Muhammad, memang benarlah apa yang kamu katakan itu.

Kini terangkan kepada kami mengenai ganjaran pahala yang diperolehi daripada berpuasa itu.'

Sabda Rasullullah saw, 'Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT, dia akan diberikan oleh Allah SWT 7 perkara:

a) Akan dicairkan daging haram yang tumbuh dari badannya (daging yang tumbuh daripada makanan yang haram).

b) Rahmat Allah sentiasa dekat dengannya.

c) Diberi oleh Allah sebaik-baik amal.

d) Dijauhkan daripada merasa lapar dan dahaga.

e) Diringankan baginya siksa kubur (siksa yang amat mengerikan).

f) Diberikan cahaya oleh Allah SWT pada hari Kiamat untuk menyeberang Titian Sirath.

g) Allah SWT akan memberinya kemudian di syurga.'



Kata orang Yahudi, 'Benar apa yang kamu katakan itu Muhammad.

Katakan kepada kami kelebihanmu di antara semua para nabi.'

Sabda Rasullullah saw, 'Seorang nabi menggunakan doa mustajabnya untuk membinasakan umatnya, tetapi saya tetap menyimpankan doa saya (untuk saya gunakan memberi syafaat kepada umat saya di hari kiamat).'

Kata orang Yahudi, 'Benar apa yang kamu katakan itu Muhammad.

Kini kami mengakui dengan ucapan Asyhadu Alla illaha illallah, wa annaka Rasulullah (kami percaya bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan engkau utusan Allah).'




Video Sri Wani Choo Abdullah Di Mahkamah - Harian Metro

Posted: 10 Apr 2012 05:00 AM PDT


Ini Bukti Ibu @AzminAli dan Ummi Hafilda Dibayar UMNO ? @NajibRazak

Posted: 10 Apr 2012 02:57 AM PDT


PETALING JAYA – Keluarga Azmin Ali mahu beliau segera meninggalkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ibunya, Che Tom Yahaya berkata, Azmin akan menjadi individu yang lebih baik jika semua pengaruh buruk ini dapat dijauhi.
"Setiap kali selepas solat, saya akan berdoa dengan Allah agar membebaskan anak lelaki saya daripada Anwar dan beliau kembali ke jalan yang benar,"katanya.
Che Tom, 78, berkata, berbanding enam anaknya, dia melalui pengalaman yang sangat sukar ketika melahirkan Azmin.
"Namun ia lebih menyakitkan apabila melihat anak saya meninggalkan kami," katanya sambil menambah kali terakhir Azmin melawatnya, Ogos lalu.
Sementara itu, adik Azmin, Ummi Hafilda berkata dia akan menghentikan semua bentuk serangan peribadi terhadap abangnya sekiranya beliau meninggalkan Anwar demi kebaikannya.
"Saya sedang mengumpul bukti untuk mendedahkan semua keburukan abang saya, isterinya, Shamsidar Tahrin dan Anwar.
"Ibu juga telah bersetuju untuk bercakap mengenai Azmin pada satu sidang media. Namun jika Azmin menjauhkan diri daripada Anwar, saya akan berhenti berkempen.
"Apa yang saya mahu adalah abang saya kembali kepada dirinya yang dulu," katanya sambil menambah Azmin yang Timbalan Presiden PKR merupakan sekutu Anwar yang paling kuat.
Ummi kata apabila ibunya sakit teruk baru-baru ini, dia memberitahu dia dan dua kakaknya untuk tidak memaklumkan Azmin jika dia akan mati.
Ketika ibunya sakit baru-baru ini, Ummi berkata ibunya telah memberitahu dia dan dua adiknya supaya tidak memberitahu Azmin sekiranya dia meninggal dunia.
"Ini jelas menunjukkan betapa kecewanya hati dia," kata Ummi.
Awal tahun ini, Ummi yang merupakan individu yang mendedahkan mengenai kes liwat Anwar yang pertama kembali berkata dia akan kembali menyerang Azmin dan Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sekiranya mereka tidak mahu bertaubat.
Ummi berkata dia akan mendedahkan 'rahsia' serta salah guna kuasa yang dilakukan oleh pemimpin Parti Keadilan Rakyat sebelum pilihan raya umum ke-13. - mStar Online


Apa kata @anwaribrahim Suruh MB Pakatan Termasuk @cmlimguaneng Hapuskan Pinjaman Pendidikan, Boleh ? cc @NajibRazak @khalednordin

Posted: 09 Apr 2012 11:37 PM PDT


 

Rasanya sukar nak jadi kenyataan la bagi tajuk diatas!



Sebagaimana yang aku tau, selain dari biasiswa, setiap negeri ada Yayasan dan badan yang tersendiri bagi memberi Pinjaman melanjutkan pelajaran untuk membantu anak-anak negeri tersebut melanjutkan pelajaran ke Institusi Pengajian Tinggi tak kiralah samada dalam negara ataupun luar negara.


Pelbagai janji yang amat manis telah ditabur oleh pemimpin pakatan haram terutamanya Anwar Ibrahim iaitu akan menghapuskan pinjaman PTPTN merupakan suatu yang menarik jika didengar.
Tapi aku nak minta satu saja benda..


Minta Guan Eng hapuskan pinjaman pelajaran Kerajaan Negeri Pulau Pinang
Minta Khalid Brahim hapuskan pinjaman pelajaran Yayasan Selangor
Minta Pok Nik batalkan segala pinjaman dan beri semuanya biasiswa dari Yayasan kelantan untuk melanjutkan peljaran
Serta dipohon dengan segala hormatnya Ostad Zizan batalkan semua pinjaman pelajaran Yayasan Kedah bagi anak-anak negeri Kedah dan ditukarkan kepada biasiswa bagi untuk mereka..


Boleh buat semua ni, baru aku percaya PTPTN boleh dihapuskan..
Kena ingat juga, Pinjaman PTPTN melibatkan fund berpuluh-puluh bilion RM dibandingkan pinjaman pelajaran dari kerajaan negeri yang hanya membabitkan nilai yang tak terlalu besar..


Amacam? Boleh ka juak Pakatan Haram sahut cabaran ini?
Umumkan secepat mungkin sebelum PRU13 ini!




Oleh : http://panggungopera.blogspot.com/2012/04/pinjaman-pelajar-yayasan-negeri-di.html


Link kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang bentangkan statistik peminjam dan yang dibuat bayaran ada di sini

http://limguaneng.com/index.php/2011/08/16/tindakan-terhadap-peminjam-tegar-pinjaman-pendidikan-kerajaan-negeri-pulau-pinang-2/

http://www.penang.gov.my/index.php/pusat-media/kenyataan-akhbar/146-tindakan-terhadap-peminjam-tegar-pinjaman-pendidikan-kerajaan-negeri-pulau-pinang


Jika PTPTN mengenakan tindakan tegas, Pakatan juga sama. Namun yang berbeza ialah mereka meminta PTPTN dihapuskan tetapi gagal menghapuskan bayaran pinjaman kepada rakyat Pulau Pinang dan sekelian rakyat peminjam di negeri-negeri Pakatan.

Sama juga isu kenaikan minyak, sudah tentu Kerajaan Negeri ada wang untuk turunkan harga minyak jika benar-benar mahu memberi kebajikan sepenuhnya kepada rakyat. Namun hal ini tidak berlaku.

Maka rakyat perlu sedar hal ini dan membuat pilihan yang tepat apabila mengundi PRU 13 nanti...


Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 10 Apr 2012 11:04 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Bukti Bergambar: Mansuh PTPTN, PAS Beri Biasiswa IPT Kepada Semua Ahli Parti.

Posted: 10 Apr 2012 10:33 PM PDT

PAS sekarang ni menyertai kempen pembohongan terbaru Anwar untuk mansuhkan PTPTN.
Berikut adalah bukti bahawa PAS mampu memberi biasiswa kepada semua ahli PAS yang sedang menuntut di IPTA atau IPTS.




Duit berkepuk-kepuk buat apa? Kata parti yang memperjuangkan NEGARA BERKEBAJIKAN. Guna la duit tu untuk pendidikan ahli atau keluarga ahli parti.

Malang bagi ahli PAS, bukan sahaja PAS tak mampu memberi biasiswa kepada pelajar institusi pengajian tinggi, malah pendidikan serendah tadika pun PAS kutip yuran daripada ahli!

Berikut adalah kadar yuran PASTI pada tahun 2011.

http://pastiannur.blogspot.com/2010/08/pendaftaran-pelajar-2011.html

Itulah hakikat dalam PAS. Mereka hanya pandai bercakap, berjanji dan memujuk rayu tetapi tidak pandai menepati dan mengotakan apa yang keluar dari mulut mereka.


*Banyak betul duit sakau puak hijau ni. Duit banyak pun nak pau ahli untuk yuran PASTI.

Gempar! Skandal @AnwarIbrahim dengan lelaki Eropah pula?!!

Posted: 10 Apr 2012 08:33 PM PDT



Sumber dalaman PKR kami telah membocorkan satu kisah eksklusif di mana, Ketua Umum mereka kini sedang menyimpan CRUSH terhadap seorang mat salleh jambu di atas ini. Ganteng banget nih!




Hmm, patutlah badan mantap, pemain bolasepak rupa-rupanya. Tetapi, apa sebenarnya yang menyebabkan Anu Ghairah Tuhan tersebut begitu memendam rasa dengan budak ini ya?!!





Oh, patutlah Anwar berminat betul budak lelaki ini. Pakej lengkap. Nama pun Teemu Pukki. Macam dapat 2 BARANG dalam satulah ini! HAHAHA!

Teemu Pukki (born 29 March 1990) is a Finnish footballer who plays as a striker for the German Bundesliga club Schalke 04 and Finnish national team.

Anwar jangan marah ha...nanti kena jual!


KOMEN LIM KIT SIANG TERHADAP AGONG KITA

Posted: 10 Apr 2012 06:51 PM PDT


SUMBER DAP:
HARI ini seluruh rakyat jelata merafak sembah ke atas Pertabalan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong, tanda tanah ini punya Raja, tanah ini punya Sejarah.

Namun, Lim Kit Siang dalam komennya berkata Raja-Raja melayu semuanya Lanun. Semuanya Perompak. Kata Lim Kit Siang lagi, buat apa hormat Agong, buat habis wang ringgit cukai rakyat sahaja beri pada Raja-Raja Melayu.

Anak dia pula berkata, kalau kita pegang Kerajaan Pusat, kita akan hapuskan Raja-Raja. Sambung Lim Kit Siang, buat apa ada Raja, Presiden sudah cukup.

Ini bayangan awalnya... http://mymassa.blogspot.com/2012/03/perkara-yang-paling-aku-benci.html

Ulang Tayang. Fakta Menarik Mengenai Pertabalan DYMM SPB YDP Agong

Posted: 10 Apr 2012 06:33 PM PDT

Fakta ini pernah MyMassa keluarkan (http://mymassa.blogspot.com/2011/12/fakta-menarik-mengenai-pertabalan-dymm.html).

Sempena dengan hari pertabalan Baginda, MyMassa kongsikan sekali lagi.

Kali pertama menjadi SPB YDP Agong, Perdana Menteri ketika itu adalah Tun Abdul Razak.



Kali kedua menjadi SPB YDP Agong, Perdana Menteri ketika ini adalah anak Tun Abdul Razak iaitu Dato' Sri Mohd Najib.


*Kongsi-kongsikan.

Daulat TUANKU!

Posted: 10 Apr 2012 04:33 PM PDT



DAULAT TUANKU
Sempena Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong Yang Ke-14 kepada Seri Paduka Baginda Al-Sultan Almu'tasimu Billahi Muhibuddin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu'adzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah pada Rabu, 11 April 2012 Bersamaan 19 Jamadil Awal 1433.

@GobindSinghDeo (Goblin a.k.a. Goblok DEO) JANJI DAP akan lantik bukan Melayu sebagai MB Selangor BARU!

Posted: 10 Apr 2012 09:26 AM PDT


Ewah-ewah. Tiba-tiba pula anak hantu (GOBLIN) Singh ini pandai bersuara ya? Apa kelayakannya hendak kata BN tiada calon MB ini?!!

Masa fuckatan merampas Selangor, berapa lama isu MB boleh diselesaikan?!! Bukankah asalnya Dr Hasan Ali yang sepatutnya menjadi MB?!!

Dan rakyat tidak akan lupa bagaimana DAP memboikot upacara angkat sumpah Nizar sebagai MB Perak kerana peruntukan Negeri yang menolak MB kafir.

Dan tentu Goblin boleh ceritakan bagaimana bapa beliau dan Guan Eng bersekongkol mencuri sidang media kemenangan fuckatan di Penang bagi mengumumkan bapa rasis tersebut sebagai KM yang baru tanpa sebarang perundingan!

Jadi apakah maksud Goblin Deo apabila dia menjanjikan calon MB yang lebih baik sekiranya fuckatan terus memerintah Selangor?!! Adakah Selangor bakal diterajui oleh MB kafir yang baru atau satu lagi boneka DAP?!!

Nasib Khalid Ibrahim selepas PRU-13?!! Beliau telah banyak mengecewakan DAP dengan kegagapan dan kebebalan akal beliau.


@MahfuzOmar sediakan API untuk bakar orang Melayu!

Posted: 10 Apr 2012 06:49 AM PDT



Kenapa agaknya PAS ini begitu beria-ia mahu "menyaring" pengundi yang dikatakan warga asing ini ya?!! Ironinya, dalam hendak pantau pengundi warga asing, PAS boleh bagi pula jawatan pengerusi jawatankuasa kepada anak pendatang Rohingya. Apa Celop PAS?!!

Namun begitu, boleh tak PAS bagi statistik berapa ramai pengundi asing yang mahu mereka saring itu beragama Islam?!!

Adakah ini juga bermaksud pengundi Cina di Sabah yang 90% berasal dari Indonesia kerana melarikan diri ketika rusuhan kejatuhan Soeharto sekitar 1997 itu juga akan disaring?!! Itu belum cerita lagi bab statistik bayi Cina yang tidak "pernah MATI" di negara ini. Ada orang kata IC tersebut dikitar semula untuk pendatang daripada tanah besar.

Dan bagaimana pula kedudukannya dengan Badrol Amin, Azmin Ali, Zuraida Mak Lampir, Saifuddin Nasution dan beberapa pemimpin fuckatan lain yang sekapal dengan pengundi warga asing yang telah layak mendapat IC dan boleh mengundi?!! Adakah mereka juga akan disaring?!! 

Pas kena jawab persoalan-persoalan ini kerana jika tidak memang jelaslah tahap kebANJINGan mereka kepada Dap sudah tidak tertanding lagi kerana mereka pula yang menjadi juara dalam memastikan jumlah pengundi Islam jauh ketinggalan berbanding Cina!

Sebab itu apabila Pas tubuh API ini, ia sebenarnya untuk membakar Melayu dan orang Islam negara ini hidup-hidup!

#Bersih 3.0 : Benarkah rakyat marhaen tidak sabar-sabar untuk turun ke jalanraya?!!

Posted: 10 Apr 2012 05:48 AM PDT



Itulah luahan hati daripada seorang ibu yang pernah merasai sendiri pengalaman berhadapan dengan "protes rakyat". Lebih menyedihkan, beliau sedang sarat mengandung ketika itu.

Berdasarkan kepada pengamatan dan pengalaman kami menghadapi gelombang Bershit ini, jelas dapat diperhatikan siapa yang mengawal keadaan dan siapa yang jadi alat. Caranya mudah sahaja, perhatikan siapa yang paling aktif mendukung Bershit ini melalui laman Twitter (blog bukan medium utama mereka) dan menghasut rakyat untuk turut serta.

Dan perhatikan juga siapa yang paling banyak turun ke jalanraya pada hari berdemo. Namun, yang lebih menariknya, apabila berhadapan dengan sekatan Polis, siapa yang tiba-tiba jadi bodoh bertempur dan siapa pula yang tiba-tiba menghilangkan diri di celah-celah bangunan dan orang ramai?!!

Cukup-cukuplah diperbodohkan dan diperalatkan kafir harbi! 

Fakta Mengenai BIASISWA PTPTN

Posted: 10 Apr 2012 03:26 AM PDT

MyMassa ambil fakta ini daripada akhbar Kosmo.

Ramai jugak yang dah dapat 'biasiswa' PTPTN ni kan.

PTPTN ni satu sistem yang adil. Sesiapa yang cemerlang akan dibolehkan untuk tukar dari pinjaman kepada biasiswa.

Kebanyakan GLC sekarang ni pun buat macam ni.

Buat apa nak support budak yang tak habis belajar atau keputusan pun cukup makan je. Betul tak?


*Mohon sebarkan fakta ini.

'Pakar' Al-Quran dan Imam Gay Pertama Di Perancis. Adik Beradik Sheikh Al Juburi.

Posted: 10 Apr 2012 01:14 AM PDT

Ludovic Mohamed Zahed (sebelah kanan) dan pasangannya Qiyaammudeen Jantjies-Zahed
Berita dari Perancis.

One Muslim's fight to marry Islam with homosexuality

Ludovic-Mohamed Zahed (right) has made headlines by becoming the first French man to be married to another man in a Muslim religious ceremony. In his new book, he tells the tale of his unique journey of faith and love.

Ludovic-Mohamed Zahed is an intellectual, an expert on the Koran and an AIDS activist. The 35-year-old also has the distinction of being the first gay man married in a Muslim wedding ceremony in France. "I am sure that if the Prophet Mohamad was still alive, he would marry gay couples," Zahed confidently told FRANCE 24.

In "The Koran and the Flesh", Ludovic-Mohamed Zahed retells his personal journey of faith as a Muslim homosexual

His marriage last February, by an imam-in-training in the Parisian suburb of Sevres, has brought Zahed much attention, even if his marriage is not officially recognised by French authorities. Zahed has made the reconciliation of Islam and homosexuality his life's pursuit. He's fought this battle through his gay rights group, Homosexual Muslims in France (HM2F), and through rigorous academic research.

A student of anthropology and psychology at Paris's prestigious School for Advanced Studies in the Social Sciences, Zahed is currently preparing his doctoral thesis on Islam and homosexuality.

His first book, The Koran and the Flesh (Le Coran et la chair, Editions Max Milo), which hit French bookstores on March 29, promises to further shine a spotlight on this unique man.

A poignant account of the difficulties growing up as a gay Muslim, the book tells Zahed's journey across different continents and of his constant confrontations with bouts of humiliation and personal doubt.
http://mobile.france24.com/en/20120402-islam-homosexuality-muslim-gay-marry-france-ludovic-mohamed-zahed

Seorang lelaki bernama Ludovic Mohamed Zahed kononnya seorang imam dan pakar Al-Quran telah mengahwini pasangannya di Afrika Selatan.

Pelik bin ajaib, mengaku pakar Al-Quran tetapi mengamalkan gaya hidup songsang ala kaum nabi Luth A.S.

Apa yang berlaku di Perancis tiada bezanya di Malaysia. Seorang yang digelar Pak Sheikh sanggup mengamalkan gaya hidup biseksual.

Ironinya, Pak Sheikh ini diangkat oleh sekumpulan Ulama Politik dari PAS dan bakal menjadi Perdana Menteri sekiranya mereka berkuasa.

Ulama Politik ini sanggup walak kepada Pak Sheikh walaupun Pak Sheikh ini telah terbukti melanggan pelacur Cina.


Mungkin pegangan agama Pak Sheikh di Malaysia dengan imam di Perancis  sama. Semakin ramai orang dari golongan ini, semakin dekatlah kita dengan bala Allah S.W.T seperti mana yang berlaku kepada kaum Nabi Luth A.S.


*Jangan lupa, golongan yang sama (penyokong LGBT) juga menyokong BERSIH 3.0 seperti manang sebelum anjurkan BERSIH 3.0. disokong oleh PAS. Sepatutnya PAS 'bersih'kan Malaysia dari golongan songsa

GEMPAR!!! Musang Berbulu BABI dalam JPM didedahkan!

Posted: 09 Apr 2012 11:34 PM PDT

Semalam kami mendedahkan tindakan seorang penjawat awam dalam sebuah agensi di Jabatan Perdana Menteri (JPM) yang sanggup menghantar maklumat peribadi kepada fuckatan semata-mata kerana percaya yang rakannya telah terlibat ketika persatuan-persatuan penduduk Putrajaya menjalankan kempen mengoyakkan dan menghapuskan risalah-risalah fitnah daripada fuckatan, terutamanya Haramkah. 



Apa yang menariknya, maklumat yang dihantar kepada fuckatan itu diambil terus daripada sistem dalaman Jabatannya sendiri. Jadi, apakah jenis pegawai Kerajaan yang BN ada ketika ini?!! Musuh dalam selimut?!! Lebih parah, MAMPU ini merupakan salah satu agensi di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM)!

Kalau mereka boleh kata yang pegawai yang terlibat mengoyakkan Haramkah itu akan buat perangai apabila fuckatan memerintah (nauzubillahiminzalik), apakah mereka sebenarnya mengesahkan "perangai" pegawai yang menyeludup maklumat kepada mereka ini?!!

Dengar ceritanya, pegawai yang menyalurkan maklumat dalaman kepada fuckatan ini hidup senang kerana projek perniagaan di kawasan MB Selangor. Beliau juga dikatakan terlibat aktif dalam salah satu parti fuckatan. Bagus ya, gaji dan elaun BN makan, tapi masih tidak malu menjadi gunting dalam lipatan kepada fuckatan!

Dan kalau benar pun pegawai MAMPU terbabit terlibat ketika penduduk mengoyakkan Haramkah, apakah itu menjadi satu kesalahan yang boleh dikenakan tindakan tatatertib?!! Kalau pegawai tersebut kibar bendera UMNO sambil pijak bendera PAS pun tidak menjadi kesalahan selagi beliau tidak memegang jawatan dalam parti. Inikan pula terlibat dalam aktiviti-aktiviti NGO dan persatuan penduduk. 

Jadi, untuk memberi keadilan kepada pegawai yang dituduh secara semberono oleh penchacai fuckatan ini, kami akan mendedahkan siapa yang paling disyaki telah menjadi duri dalam daging dalam MAMPU ini.

  
 
Maklumat di atas disalurkan oleh kakitangan dan pegawai di unit yang terlibat yang sudah tidak tahan lagi dengan bau pekung najis fuckatan yang dibawa oleh CHAI di atas!
 
Mereka sangat yakin bahawa pegawai ini yang telah membocorkan maklumat kerana hanya beliau sebelum ini yang sibuk bertanya sekeliling pejabat sambil membawa gambar Haramkah dikoyak penduduk Putrajaya sepertinya seolah-olah mahu mengesahkan sesuatu. 
 
Mereka juga mahukan tindakan SEKERAS-KERASNYA diambil terhadap pegawai 44 ini kerana menyalurkan maklumat dalaman jabatan kepada pihak luar (apatah lagi kepada pihak lawan) dan menjejaskan imej Jabatan! Diharap pihak pengurusan MAMPU  yang bertanggungjawab terhadap integriti rangkaian komunikasi maklumat Kerajaan dapat memberikan perhatian yang sewajarnya terhadap perkara ini!
 
Musuh dalam SELIMUT wajib dihapuskan! Jom kita tengok macamana BIAWAK ini akan hidup tanpa pembelaan daripada BN lagi!

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 10 Apr 2012 09:36 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


ANWAR DAPAT SAWAN BABI LAGI.

Posted: 10 Apr 2012 09:00 PM PDT

MALAM NI ZUL NORDIN SERANG AMPANG !

Posted: 10 Apr 2012 07:00 PM PDT

DAULAT TUANKU : PERTABALAN DYMM SPB YDPA KE 14.

Posted: 10 Apr 2012 05:00 PM PDT

SELANGOR BANGKIT : SELCAT TAKUT UNTUK BICARAKAN KES SALAHLAKU KERAJAAN NEGERI !

Posted: 10 Apr 2012 03:06 AM PDT

PELAMPAU DAP MAKIN NAIK TOCANG !

Posted: 09 Apr 2012 11:00 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 10 Apr 2012 09:31 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Bukti #BERSHIT 3.0 Ada Agenda Jatuhkan Institusi Raja

Posted: 10 Apr 2012 08:30 PM PDT


Lihatlah pada carta yang diajar tersebut, tertulis jelas "Raja" sebagai target mereka untuk mencapai Freedom. Ini satu agenda yang merbahayakan. Apakah ini yang mereka mahu sebenarnya dalam kempen duduk dan bantah pada 28 April nanti? 

Video PAS Mengaku Hudud Bukan Keutamaan Prinsip PAS

Posted: 10 Apr 2012 06:00 PM PDT

Video Duduk & Bantah #BERSHIT, Inilah Akibatnya

Posted: 10 Apr 2012 04:00 PM PDT

Video Mat Sabu Punca PAS Kelantan Tidak Laksana Hudud

Posted: 10 Apr 2012 09:00 AM PDT

Sesama Sendiri Pun Janji Tidak Betul, Pakatan Apa Ini? #UbahKedah

Posted: 10 Apr 2012 07:30 AM PDT

PAS Mungkir Janji Di Kedah #UbahKedah

Posted: 10 Apr 2012 05:00 AM PDT

Janji janji manis PAS Kedah membuatkan rakyat Kedah sudah meluat dengan PAS Kedah. Sudah janji tidak ditunai kemudian berjanji pula perkara baru bila sudah dekat dengan pilihan raya. Hendak mansuh PTPTN? Usah percayalah, masalah sampah dan air pun tidak boleh selesai, ini hendak canang janji manis baru pula.

Tun Mahathir Tidak Berdendam Dengan Sesiapa

Posted: 10 Apr 2012 03:00 AM PDT


Video Insiden Seorang Pegawai HEP Dibelasah Mahasiswa Pembangkang

Posted: 10 Apr 2012 12:00 AM PDT

Siapakah mahasiswa pro pembangkang yang menumbuk pegawai HEP sebuah IPTA ini? Sampai begitu sekali ganasnya mahasiswa tersebut sehingga tergamak melakukan tindakan ganas tersebut di kawasan Masjid Negara. 

Di mana mahasiswa itu sekarang? Ulasan yang seterusnya akan menceritakan siapakah yang ditumbuk dan pelaku tindakan ekstrems tersebut.

Video Azmin Ali Dicabar Keluar PKR Oleh Gobalakrishnan

Posted: 09 Apr 2012 10:00 PM PDT

PISAU.NET

Posted: 10 Apr 2012 09:26 PM PDT

PISAU.NET


Demo Bersih Ibarat Solat- Nik Aziz

Posted: 10 Apr 2012 06:01 PM PDT

Nik Aziz samakan demonstrasi BERSIH dengan sembahyang. Katanya, sembahyang 5 waktu itu demonstrasi kepada Allah.

Maknanya jika demonstrasi BERSIH itu tujuannya adalah protes, maka sembahyang kita adalah protes kepada Allah. Begitukah?
 Pisau kata " mazhab pakatan haprak dah lain macam,patutlah suka sangat berdemo "

Anwar : Saya Akan Buktikan Kepada ‘Mereka’..Negara Ini Perlu Perubahan

Posted: 10 Apr 2012 06:00 AM PDT

AIDCNews – 10/04/12 – "Saya dengan restu Tuhan..Insya Allah..buktikan kepada 'mereka'..buktikan kepada 'mereka'..bisnes kami..kami ada 'number'..negara ini perlu perubahan", kata Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika diminta komitmen oleh wartawan Bloomberg tentang pengambilalihan kerajaan selepas kegagalan melaksanakan janji tersebut pada 16 September 2008.


Dalam temubual dengan wartawan media antarabangsa itu, Anwar mengakui kegagalannya melaksanakan janji mengambil alih kerajaan pada 16 September menyebabkan beliau sering ditanya oleh rakan-rakannya dari luar negara.

"Kawan-kawan, terutamanya dari luar negara bertanya, kenapa anda (Anwar) perlu menulis surat kepada Perdana Menteri untuk membuat sidang tergempar di parlimen (bagi menjayakan proses pertukaran kerajaan itu).

"Kerana di sini (Malaysia) prosedurnya hanya membenarkan PM untuk memanggil sidang parlimen tergempar..walaupun kita mempunyai number dan majoriti" kata Anwar.

Namun, jawapan Anwar itu dipintas oleh wartawan Bloomberg yang berkata jawapan itu sekadar alasan untuk menjustifikasikan kegagalannya menukar kerajaan sebagaimana yang dijanjikan sebelum ini.-AIDC

DAP Kawal Sepenuhnya Majlis Agama Islam Pulau Pinang?

Posted: 09 Apr 2012 11:00 PM PDT

Ketua Menteri, Lim Guan Eng tidak mahu campur tangan dalam isu pelantikan Yang Dipertua, Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) yang baru.

Menurutnya, beliau tidak mahu mengulas isu berkaitan dengan hal ehwal Islam dan menyerahkkanya kepada pemimpin Islam yang bertanggungjawab.
Bolehkah anda percaya kenyataan Lim Guan Eng ketua menteri lidah bercabang ini? Semua orang tahu Guan Eng tidak pernah gagal untuk bercakap bohong dan pembelit.




Masakan beliau terlepas daripada kerja hakiki beliau sebagai ketua menteri paling banyak bercakap bohong?


Tahukah anda Lim Guan Eng mempunyai majlis syura sendiri yang mengatasi kuasa MAINPP. Pisau pernah dedahkan 2 tahun lepas mengenai kewujudan majlis syura yang Lim Guan Eng sendiri serahkan watikahnya. Majlis syura ini amat patuh kepada segala arahan Lim Guan Eng hinggakan suara ketua agama Islam DYMM YDP Agong dinegara ini hanya dipandang sebelah mata.




Jom baca majlis syura Guan Eng memperlekehkan kuasa DYMM YDP Agong:Klik Sini




Segala tindakan majlis agama dipantau sepenuhnya oleh majlis syura ini. Yb Malik Kasim atau lebih mesra dikenali sebagai Malik Itik dilantik memegang exco agama Islam,segala arahan yang diberikan oleh Guan Eng pasti akan dituruti dengan taat dan patuh oleh Malik Itik.





Guan Eng cukup selesa dengan Yb Malik Itik,barua DAP ini tidak pernah membantah walaupun ia melibatkan kepentingan hak umat Islam atau pun Melayu.




Perlantikan Yb Malik Kasim sebagai YDP Majlis Agama Islam Negeri sebahagiannya adalah arahan daripada Lim Guan Eng sendiri. Surat watikah daripada Agong pun telah dikeluarkan. Sekarang ini apabila rakyat mengetahui bahawa Salleh Man Adun Permatang Pasir tidak diberi jawatan sebagai YDP Majlis Agama. Guan Eng dan regimnya menggelabah manakala Malik Itik pula sudah pasti tidak akan sesekali melepaskan jawatan yang sudah dikeluarkan watikah perlantikan oleh Agong.



Untuk menutup mulut khawarij PAS dan Salleh Man, Lim Guan Eng telah melantik Salleh Man sebagai Pengerusi Pusat Zakat Pulau Pinang. Tetapi janji tetap janji,PAS sudah terlepas jawatan sebagai exco agama Islam,kemudian terlepas sekali lagi jawatan YDP Majlis Agama. Nah sekarang ini hanya menjadi pengerusi pusat zakat.Itupun hanya untuk beberapa bulan saja.




Pisau kata " Guan Eng tak payah bohong la...semua orang dalam Majlis mesyuarat kerajaan negeri tau apa lu cakap dan  buat"

PenangWasabi

Posted: 10 Apr 2012 09:05 PM PDT

PenangWasabi


Gerai diroboh MBSA: Pusat beri RM30,000 untuk 6 ibu tunggal!

Posted: 10 Apr 2012 04:55 AM PDT


Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat akan memperuntukkan RM30,000 bagi menggantikan peralatan perniagaan milik enam orang ibu tunggal yang rosak selepas gerai mereka dirobohkan oleh Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) minggu lalu.

Ketua Setiausahanya, Datuk Dr. Noorul Ainur Mohd. Nur berkata, bantuan peralatan itu diberikan agar kesemua ibu tunggal itu dapat kembali memulakan perniagaan.

Beliau berkata, ibu-ibu tunggal terlibat sememangnya telah dibantu oleh pihak kementerian melalui program Akhiri Zaman Miskin (1Azam) yang mana kit atau peralatan untuk memulakan perniagaan telah diberikan kepada mereka.

"Oleh kerana peralatan-peralatan daripada 1Azam tersebut telah musnah, pihak kementerian akan menggantikannya dengan kos keseluruhan bernilai RM30,000.

"Selain bantuan peralatan, pihak Jabatan Pembangunan Wanita (JPW) akan memberi bantuan sebanyak RM300 untuk sekali sahaja, kepada keenam-enam ibu tunggal terlibat," katanya kepada pemberita di pejabat JPW Selangor, di sini hari ini.

Hadir sama Pengarah JPW, Muhammad Firdaus Azizan dan Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat negeri, Nik Omar Nik Ab. Rahman.

Noorul Ainur menjelaskan, pihaknya juga akan meminta kerjasama Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) agar memanjangkan tempoh pembayaran balik hutang bagi empat daripada enam ibu tunggal terlibat bagi meringankan beban mereka yang kerugian akibat gerai dirobohkan.

"Sebagai salah sebuah agensi di bawah kementerian, saya berharap AIM tidak menuntut pembayaran daripada kesemua ibu tunggal yang terlibat. Selama ini pun mereka merupakan pembayar yang setia, harap beri penangguhan," katanya.

Tambahnya, beliau juga akan mengarahkan Pengarah JPW negeri untuk berurusan dengan MBSA bagi memastikan ibu-ibu tunggal yang kehilangan gerai dapat berniaga semula di mana-mana tapak yang sesuai.

Sementara itu, wakil ibu tunggal, Horyatuani Abdullah, 50, melahirkan rasa gembira dan lega kerana kerajaan Barisan Nasional di bawah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang kini memangku jawatan Menteri di kementerian sentiasa prihatin dengan nasib rakyat yang memerlukan bantuan.

Penang Wasabi..

r b f

Posted: 10 Apr 2012 07:36 PM PDT

r b f


PTPTN : Pembohongan Anwar Didedahkan

Posted: 09 Apr 2012 08:19 PM PDT


Cik Ali Cik Limah Pakai Sedondong
Pergi Meminang Anak Cik Rahim
Siang Malam Kerjanya Berbohong
Itulah dia Anwar Bin Ibrahim

Tahun 1997, Tun Dr Mahathir (1997-Datuk Seri) telah mengambil cuti selama dua bulan lebih dan beliau telah melantik timbalannya ketika itu , Anwar Ibrahim , sebagai pemangku PM.

Tarikh Anwar dilantik sebagai pemangku PM pada 19.Mei.1997 dan tamat pada 26.Julai.1997.

Apabila Tun Dr M melantik Anwar sebagai pemangku PM bermakna pada waktu itu Anwar mempunyai kuasa yang dimiliki oleh seorang PM.

Tun bagi kuasanya sebagai PM kepada Anwar dan Tun serah kepadanya untuk buat apa-apa sahaja keputusan sepanjang beliau bercuti.

Keratan akhbar dibawah ini sebagai bukti bagaimana berkuasanya Anwar sebagai pemangku PM. 
Utusan Malaysia 16.Mei.1997
Utusan Malaysia 23.Mei.1997
Itu baru satu contoh bagaimana berkuasanya Anwar sebagai seorang pemangku PM. Banyak lagi yang lain masih ada.

Anda mungkin tertanya-tanya, apa ke jadahnya si RBF ni menceritakan kuasa Anwar sebagai pemangku PM ?

Sekarang mari saya tunjukkan kepada anda apa mesej yang saya nak sampaikan....

Hari ini Anwar dan pendekar-pendekar tiga sukunya bercakap pasal pemansuhan PTPTN.

PTPTN zalim....

PTPTN kejam....

PTPTN membebankan....

Dan Anwar berjanji akan mansuhkan PTPTN jika dia menjadi PM.

Kah....kah....kah....kah....kah....1 Tanah Melayu kena tipu dengan Anwar....

Kena tipu beb.......kena tipuuuuuuuuu.......

Kenapa saya kata kena tipu ?

Berikut adalah info berhubung penubuhan PTPTN yang dipetik dari portal rasmi PTPTN
Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) telah ditubuhkan di bawah Akta Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional 1997 (Akta 566) yang mula berkuatkuasa pada 1 Julai 1997. PTPTN mula beroperasi pada 1 November 1997 di Bangunan Wisma Chase Perdana, Off Jalan Semantan, Damansara Heights, Kuala Lumpur. 

Perhatikan tarikh yang saya hitamkan....

Siapa yang memiliki kuasa PM pada ketika itu ?

Siapa ?

Siapaaaa ?

Siapaaaaaaaa ?

Waktu itu dia ada kuasa PM , dia setuju dan dia benarkan PTPTN ditubuhkan. Hari ini dia kata jika dia menjadi PM dia akan hapuskan PTPTN. Khaikkkkkk ptuihhhhhhh......

Cuba anda semua fikirkan, pada masa itu dia mempunyai kuasa sebagai Menteri Kewangan yang bertanggungjawab memberi kebenaran kepada PTPTN untuk mengeluarkan pinjaman, kuasa sebagai seorang TPM dan yang paling penting kuasa PM pun ada di tangan dia pada ketika itu. Tun Dr M sendiri kata Anwar ada kuasa penuh apabila memangku jawatan PM

Dayung sudah ditangan,perahu sudah di air . Sepatutnya kalau dia tidak bersetuju dengan PTPTN kerana zalim, kejam dan membebankan dia patut batalkan penubuhan PTPTN pada ketika itu kerana segala kuasa berada ditangannya. 

Nak percaya Anwar lagi ?

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 10 Apr 2012 03:49 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


SASTRAWAN NEGARA PUN BERJAYA DIULIT EMOSI!!

Posted: 10 Apr 2012 07:34 AM PDT


Untuk meletakkan kepercayaan terhadap seseorang, tidak boleh dilihat dari satu sudut semata. Banyak asas dan pertimbangan yang perlu diambilkira dari pelbagai sudut.

Dengan cara ini, kita tidak mudah tersasar, tersilap percaturan atau terlalu mudah diperbodohkan oleh pihak lain. 

Membuat keputusan untuk percaya dan yakin terhadap kepimpinan seseorang, seharusnya dinilai dari banyak sudut dan segi.

Rukun ini perlu diamal dalam menilai kepimpinan seseorang;

1. Kita tidak boleh emosional. Pengaruh dengki, hasad, dendam, khianat, simpati atau hubungan darah akan membatalkan keseluruhan penilaian kita. Penilaian kita pasti bias.

2. Niat kita tidak boleh songsang, iaitu, pendirian awal mempengaruhi keputusan. Sepatutnya, keputusan atau hasil rumusan dari penilaian yang mempengaruhi pendirian kita. Gejala songsang niat ini bukan saja boleh membibit budaya assobiyah dan ketaksuban, malah boleh mengundang perpecahan.

Apakah cukup kita menyokong seseorang disebabkan simpati semata?

Apakah menyokong pemimpin hanya disebabkan terhutang budi dan adanya jaminan kepentingan diri?

Atau, kamu menyokong seseorang itu hanya disebabkan terpukau dengan pidato? Kalau begitu, andalah orang yang paling bodoh dan tuli kerana terlalu mudah menggadai kebolehan akal fikiran hanya disebabkan kepandaian orang lain memainkan emosi anda.

Hanya kerana bahasa yang menyentuh emosi, akal anda terus bungkam, bebal dan tidak boleh lagi berfungsi. Hanya melihat kopiah tergantung di kepala, anda terus percaya, dia pemimpin amanah. Hanya kerana sepotong dua ayat Quran berserta kebolehan ilmu tafsir yang condong ke perut, emosi anda sudah dapat ditawan.

Hanya kerana menggunakan nas dan hukum, pihak lawan dapat dipersalahkan, kamu sudah bertaklid buta kepada tafsiran mereka. Akal dan kewarasan anda gagal membezakan yang mana fitnah dan yang mana kebenaran. Semuanya kamu benarkan secara emosi.

Ada pemimpin yang terlalu kepingin dan gila untuk berkuasa, sedang menikmati bonus, hasil dari kebodohan kamu yang terjerat dengan emosi. Khayal oleh ayat power yang keluar dari mulutnya.

Pemimpin ini juga semakin rakus menunggang sokongan para penyokong  tuli yang telah berjaya dimatikan akal dan kewarasan berfikir. 

Banganglah, seseorang yang bertindak dan menilai hanya bersandarkan emosi dan sentimen. Emosi dan sentimen para pendokong tuli akal ini sedang dipandu oleh kebatilan yang dicipta melalui pembohongan agama, pembohongan fakta dan fitnah sebagai santapan rohani para pendokong agar terus istiqomah dalam beremosi dan ketaksuban.

Mari hulurkan simpati kita kepada pendokong tuli, tetapi sekalung tahniah untuk Anwar kerana tiada ketua gerombolan sehebat kamu.

AYAH ALTANTUNYA PULAK KANTOIKAN ANWAR!!!

Posted: 09 Apr 2012 10:21 PM PDT

Dakwaan bahawa kerajaan Malaysia memberi duit kepada saya adalah tidak betul sama sekali malah Anwar dan beberapa pemimpin pakatan rakyat pernah berjumpa dengan saya berbincang bagaimana hendak menjatuhkan Dato Seri Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia," kata Dr Setev Shaariibuu pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Bapa kepada model warga Mongolia,Altantuya Shaaribuu menafikan dakwaan kononnya beliau menerima wang atau rasuah daripada kerajaan Malaysia bagi'menutup mulut' berhubung kes anaknya.

Beliau berkata,wujudnya khabar angin yang mengatakan bimpin PKR termasuk beberapa peguam yang rapat dengan Anwar pernah berjumpa dengannya dan berbincang bagaimana isu tersebut mampu menjatuhkan Perdana Menteri Malaysia.

Entri dari sungai rapat online...

Psst.. Apa sudah jadi? Ini konspirasi terbaru Najib ke atau konspirasi Anwar kantoi lagi? Apa pasal tuhan asyik-asyik kantoikan Anwar je ni? Tuhan pun dah bersekongkol dengan Najib ke untuk pecahkan tembelang dan temberang Anwar satu lepas satu???

MILIK SIAPAKAH WAJAH INI...??

Posted: 09 Apr 2012 06:07 PM PDT


Antara wajah bercahaya dan wajah kebimbangan. Di sebalik kehebatan berpidato tersembunyi sebuah bayangan di lubuk hati yang terpapar di wajah. Pepatah baru menyebut, ibarat meletak songkok pada wajah platun bintang 3.

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 10 Apr 2012 03:28 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Bersih 3.0 Punya Pasal Anwar Ibrahim Akan BERSUMPAH.....

Posted: 10 Apr 2012 05:58 AM PDT

Semingu dua ini sudah kedengaran kembali ura-ura AnWAR mahu mahu bersumpah bagi membersihkan dirinya. AWAS!! Ini satu lagi taktik mahu meraih simpati serta memaksimumkan penyertaan Perhimpunan Haram BERSIH 3.0 di Dataran Merdeka. Umpan yang baik bagi menarik masyarakat untuk datang serta mendengar sendiri AnWAR bersumpah bagi mem'bersih'kan dirinya yang kotor itu.

Taktik ini sering digunakan AnWAR melalui juak-juaknya yang akan menyebarkan berita palsu ini. Seperti yang lalu, timbul saja kes liwat pada 1998, AnWAR segera mengunjungi Datuk Dr. Haron Din membuat pengakuan konon tidak melakukan perbuatan terkutuk tsb di hadapan Haropn Din. Dimomokkan cerita konon AnWAR telah bersumpah di hadapan Haron Din, tetapi tidak mahu menggunakan istilah sumpah.

Begitu juga perhimpunan di Masjid Negara pada 20 September 1998 sebelum AnWAR ditangkap pada malamnya. Cerita yang tersebar sehari dua sebelum itu bahawa AnWAR akan bersumpah di Masjid Negara bagi membersihkan dirinya. Maka makin bersemangatlah penyokong-penyokong untuk berhimpun menyatakan sokongan kepada beliau. Namun sehingga AnWAR ditangkap, sumpah hanya tinggal 'sesumpah' sahaja.

Sebelum itu pada 10 September 1998 di Peramu di Pekan, di rumah seorang kenalan AnWAR bernama Wan Jusoh bin Wan Kolok (bekas Ketua PKR Pahang), cerita yang sama juga didendangkan. Maka berduyun-duyunlah penyokong berkumpul bagi mendengar 'sesumpah' mahu bersumpah. Namun yang kedengaran hanyalah sesumpah itu bersumpah tidak melakukan secara umum, tidak mengikut prinsip mubahalah.

Sejurus selepas Saiful membuat laporan polis menyatakan beliau diliwat pada 2009, AnWAR bergegas menemui Datuk Nik Aziz dan sekali lagi, memberi gambaran psikologi, AnWAR telah megaku dan bersumpah tidak melakukannya di hadapan Nik Aziz. Penyokong yang taksub dimomokkan lagi dengan cerita bahawa sumpah laknat itu bukanlah cara yang betul di dalam Islam serta tidak menepati kaedah syariat.

Baca seterusnya..., klik sini

Ajk Wanita Pkr Klang Dipenjara 8 Tahun Kerana Dera Masukkan Cili Padi & Kayu Mop Dalam Kemaluan Anak....!

Posted: 09 Apr 2012 10:33 PM PDT

Seorang wanita dijatuhi hukuman penjara lapan tahun oleh Mahkamah Sesyen Klang selepas mengaku bersalah mendera anak perempuan teman lelakinya, berusia 13 tahun, hingga menyebabkan kecederaan parah terhadap mangsa.

Shalina Sundiri Abdullah, 42, telah mendera mangsa dengan menyimbah air panas, memukul menggunakan getah paip dan kayu besar serta memasukkan batang kayu mop dan cili padi ke dalam kemaluan kanak-kanak malang itu.

Hakim Siti Noraida Sulaiman memerintahkan tertuduh menjalani hukuman penjara bagi kelima-lima pertuduhan itu berkuat kuasa dari tarikh dia ditangkap pada 7 Mei 2011.

Siti Noraida turut menjatuhkan hukuman penjara empat tahun ke atas bapa kanak-kanak itu selepas dia mengaku bersalah menyebabkan kecederaan fizikal terhadap mangsa dengan memukulnya menggunakan kayu.

Shalina didakwa melakukan kesemua perbuatan itu ke atas mangsa di sebuah pangsapuri di sini, antara 25 Dis 2010 sehingga akhir April tahun lepas dan didakwa mengikut Seksyen 326, Seksyen 324 dan Seksyen 377C Kanun Keseksaan.

Apalah Nasib Awek Melayu Dapat Pakwe Cina Yb Kurang Ajaarrrr....!!!

Posted: 09 Apr 2012 06:59 PM PDT

Semalam kecoh kisah Adun Simpang Pulai, spesis si mata sepet... tunjuk biaDAP jadik kurang ajaaar tahap GABAN...!! Tonton video klip bawah nie;



Memang dasar BANGSAT..!

Adun Simpang Pulai Pkr namanya Chan Ming Kai tak hormat langsung dewan sidang yang mulia apabila dia boleh naik keatas sampai ke podium Speaker Dewan, siap hempas nota dan hentak mejaa...!!

KURANG AJAARRRR....!!!

Kesian la awek melayu dia tu, dapat pakwe perangai macam KOMUNIS Kelas A..!

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 10 Apr 2012 03:20 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Suami gagal masukkan 'buah zakar'??? Senak terasa!

Posted: 10 Apr 2012 11:09 AM PDT

Haish! Ni cerita apa pulak ni? Soalan tanya biar betul, buat pening doktor nak menjawabnya aja nih! Senak membaca soalan nih.




"Saya mendirikan rumahtangga pada Januari yang lalu, tetapi sehingga kini saya tidak dapat memasukkan..." Eh! Korang baca sendiri la, klik aja pada keratan akhbar tuh!
Sumber

TV3 mohon maaf 'tersiar' adengan bogel Emile Hirsch

Posted: 10 Apr 2012 09:53 AM PDT

Stesen televisyen TV3 pada Selasa memohon maaf kepada penonton negara ini terhadap penyiaran adegan kurang sopan dalam filem Into The Wild yang disiarkan menerusi saluran itu pada 24 Mac lalu.

TV3 dalam satu kenyataannya kepada mStar Onlinedi sini Selasa berkata, pihaknya akur terhadap kesilapan yang berlaku sehingga menimbulkan bantahan beberapa pihak.

"Pihak kami memandang serius insiden ini dan TV3 akan berusaha memastikan kandungan dan paparan yang disajikan kepada para penonton bukan sahaja sarat dengan elemen hiburan dan "infotainment" semata-mata, malah turut memastikan ia dapat memberi impak positif dan kesan moral bersesuaian dengan cita rasa penonton," kata kenyataan itu.

Pertubuhan yang dikenali Allied Coorodinating Committee of Islamic NGO's (ACCIN) melalui Pengerusinya Datuk Zainal Abidin Ab. Kadir dalam sebuah akhbar pada Selasa membantah tindakan TV3 kerana menyiarkan adegan bogel terlampau filem berkenaan sehingga menampakkan kemaluan pelakon Emile Hirsch.
ACCIN turut kesal dengan Lembaga Penapisan Filem Malaysia (LPFM) kerana kegagalan menapis adegan seperti itu dan juga filem-filem lain dari luar negara.



Sementara itu LPFM yang dihubungi mStar Online memberitahu pihaknya telah membuat 24 pemotongan adegan "panas" dalam filem berkenaan sebelum dibenarkan untuk disiarkan oleh stesen televisyen itu.

Pengerusinya, Datuk Raja Azhar Raja Abdul Manap berkata, TV3 sepatutnya perlu membuat penyuntingan semula lebih-lebih lagi pada adegan bogel yang dilakonkan oleh Emile Hirsch.
"Selepas pemotongan dilakukan oleh LPFM, pihak kami telah meminta TV3 untuk membuat penyuntingan semula. Tak sangka ia boleh terlepas begitu sahaja," katanya.

Dalam pada itu, tambah Raja Azhar, apabila sesebuah filem atau drama yang telah ditapis dan disiarkan itu mempunyai isu-isu sensitif, ia akan dilaporkan terus kepada Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia (SKMM) untuk diselidik.

"Pihak kami akan menghantar laporan tentang isu berkenaan kepada pihak SKMM untuk membuat tindakan lanjut dan berharap semua stesen televisyen di negara ini mengikut garis panduan yang telah ditetapkan," katanya.

mstar

(Video) Aktres jelita China, dicabul peminat ketika 'live' di tv

Posted: 10 Apr 2012 09:06 AM PDT

Aktres seksi jelita China, Meng Qian dicabul oleh seorang peminat yang gagal menahan berahi dalam satu rancangan TV yang disiarkan secara langsung.

Digelar sebagai Dewi Payudara No. 1 China, aktres berusia 27 tahun kelahiran Beijing itu mengecap populariti selepas menjadi pengacara jemputan dalam rancangan bual bicara "Lady Guagua" di Star TV.

Dalam siaran terbaru rancangan bual bicara itu, seorang peminat fanatik meminta autograf Meng dan sewaktu menuju ke arah aktres itu, dia menghulurkan tangannya seolah-olah mahu bersalam.

Namun apabila peminat itu berada di hadapan Meng, dia tiba-tiba meramas payudara aktres tersebut yang pada ketika itu memakai baju yang mendedahkan bahagian dadanya.


Walaupun terlewat, namun tindakan peminat gila berahi itu kemudiannya dihalang oleh pengawal peribadi Meng.




Yang menariknya, rata-rata pengguna internet memberikan komen dengan menyatakan bahawa peminat gila seks itu "seorang lelaki yang bertuah" dan bukan mencemuhnya kerana berbuat demikian.

Sumber

(Gambar) Aksi panas pasangan remaja separuh bogel di parking kereta!

Posted: 10 Apr 2012 08:00 AM PDT

Seorang pelayar web Stomp, Nur Ilham telah terserempak dengan pasangan ini di tempat letak kereta bertingkat di Blok 34A Lebuh Marsailing sedang memadu asmara dikawasan awam.

Apa yang mengejutkan beliau adalah, tindakan remaja perempuan itu yang telah menanggalkan baju dan branya.

Remaja perempuan itu kemudiannya berbaring dan membiarkan tubuhnya diraba oleh si lelaki itu.

Beliau berkata : "Ibu saya ternampak pasangan ini pada jam 5 petang ketika beliau sedang menjenguk keluar menanti abang saya pulang ke rumah.

"Pada mulanya, pasangan itu hanya berbual-bual sehinggalah mereka mula berciuman.

"Pada ketika itu, kami tidaklah ambil peduli kerana memikirkan itu adalah tempat awam, dan takkanlah mereka mahu lakukan lebih dari itu. Malangnya memang itu yang berlaku apabila mereka mula bercium dengan penuh bernafsu dan si perempuan mula menanggalkan baju dan branya.

'Terus saya dapatkan kamera dan mula menangkap gambar aksi mereka.

"Perempuan itu berbaring di atas lantai yang kotor dan si lelaki itu terus meratah tubuh perempuan itu dengan tangannya.




"Mereka berhenti beberapa ketika sambil memerhati sekeliling, dan peliknya mereka tidak perasan kepada kami. Mereka terus melakukan aksi panas tersebut hampir sejam.

"Mujur juga ibu saya rabun jauh, jadi dia tidak dapat memastikan apa yang sedang berlaku sebenarnya.

Sudah menjadi trend sekarang di Singapura apabila banyak pasangan-pasangan berani melakukan aksi-aksi lucah di tempat awam. Ibu bapa harus memantau kegiatan anak-anak mereka.


The Stomp

Arsenal lawan Malaysia, 24 Julai 2012!

Posted: 10 Apr 2012 06:58 AM PDT

PETALING JAYA - Kelab Liga Perdana Inggeris (EPL) Arsenal berjanji akan menurunkan pemain terbaik dalam perlawanan persahabatan menentang skuad kebangsaan Malaysia yang dijadualkan pada 24 Julai ini di Stadium Nasional Bukit Jalil.

"Sudah pasti kita akan membawa skuad penuh ke sini. Ia adalah persiapan bagi pasukan untuk musim akan datang," kata Pengarah Pemasaran Arsenal Angus Kinnear pada sidang media di sini hari ini.

"Kebanyakan pemain senior dalam pasukan ini sedang bermain untuk Piala Eropah dan mereka akan kembali untuk latihan pramusim," katanya.Turut hadir pada majlis itu ialah Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah, Naib Presiden FAM Datuk Seri Subahan Kamal, Pengarah Komunikasi Arsenal Mark Gonnella dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan ProEvents Julian Kam.

Kunjungan Arsenal ke Malaysia tahun lepas selepas jurang 12 tahun mendapat sambutan luar biasa peminat kelab gergasi EPL itu di negara ini.

Gonnella berkata: "Selepas melihat sambutan hangat sempena siri jelajah pramusim tahun lepas, kami tahu kami mempunyai sokongan kuat peminat Malaysia dan juga di rantau ini."

"Sokongan daripada peminat Malaysia adalah sangat penting bagi kami dan ia adalah alasan kukuh kenapa kami ke sini. Kami akan bekerjasama dengan kelab peminat Arsenal di sini, iaitu sebahagian daripada aktiviti yang dianjurkan sempena kunjungan kami," katanya.




Kelab pasukan bola sepak itu yang dikenali sebagai 'The Gunners' pertama kali melakukan kunjungan ke negara-negara Asia Tenggara pada 1999, dan lawatan kedua pasukan itu ke negara ini telah berjaya menarik puluhan ribu penonton ke Stadium Nasional.

Perlawanan persahabatan dengan Malaysia adalah perlawanan pertama Arsenal sempena Program Jelajah Asia 2012. Kelab itu juga akan turut melakukan kunjungan ke Beijing dan Hong Kong.

Terdahulu, dalam ucapannya Tengku Abdullah berkata ia adalah satu kebanggaan kerana berjaya membawa Arsenal kembali ke Malaysia."Malaysia sangat bertuah kerana Arsenal kembali semula ke negara ini dalam tempoh dua tahun berturut-turut.

Pada musim panas tahun lepas, Arsenal mengunjungi Malaysia selepas 12 tahun berehat. Ia telah membangkitkan keceriaan dan menjadi perbualan hangat peminat kelab itu di negara ini."Lebih 55,000 peminat hadir pada sesi latihan dan perlawanan persahabatan pasukan itu, dan kami jangkakan lebih ramai penonton akan hadir kali ini," kata Tengku Abdullah. – Bernama
posted from Bloggeroid

DUN Perak : Lubuk yang lahirkan ramai ADUN Pembangkang yang sewel!

Posted: 10 Apr 2012 01:49 AM PDT

IPOH: Hari terakhir sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak Ke-12 semalam dicemari dengan tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri Simpang Pulai (PKR), Chan Ming Kai yang naik ke atas podium tempat duduk Speaker selepas mendakwa soalan lisannya ditolak tanpa alasan munasabah.

Beliau bagaimanapun hanya sempat berada seketika di atas podium itu untuk menunjukkan kertas soalannya kepada Speaker sebelum diheret keluar oleh pengawal keselamatan.
Speaker, Datuk R Ganesan kemudian memerintahkan Ming Kai keluar daripada dewan sehingga selesai persidangan.

Terdahulu, ketika sidang DUN mahu memulakan sesi soal jawab kira-kira jam 10 pagi, Ming Kai bangun mempersoalkan kenapa soalan lisannya tiada dalam senarai soalan yang akan dijawab pada sesi soal jawab sepanjang empat hari sesi itu berlangsung termasuk pada hari terakhir semalam.

Ganesan kemudian menjelaskan soalannya terpaksa ditolak mengikut Perkara 23(1) Perintah Tetap DUN Perak kerana ada menyebut nama individu.


Ming Kai bagaimanapun menafikan ada menyebut nama individu dalam soalannya dan terus meminta penjelasan daripada Ganesan.

Selepas kira-kira 10 minit tergendala, Ganesan mengarahkan sesi soal jawab diteruskan tetapi Ming Kai terus berdiri dan mempersoalkannya walaupun ketika itu Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sedang berdiri menjawab soalan lisan pertama oleh Datuk Mohd Najmuddin Elias al-Hafiz (BN-Batu Kurau).

Berikutan itu, Zambry bertanya siapa yang sepatutnya berdiri dan berucap ketika itu. Ganesan kemudian meminta Zambry meneruskan jawapannya.

Tidak puas hati pertanyaannya tidak dihiraukan, Ming Kai berjalan ke podium membawa sehelai kertas dipercayai mengandungi soalan lisan.

Sebaik menghampiri Speaker, Ming Kai menunjukkan kertas itu kepada Ganesan dalam keadaan marah sebelum Bentara Dewan dan pengawal keselamatan menghalangnya daripada terus berada atas podium.

Beberapa ADUN penyokong kerajaan kemudian kedengaran berkata 'ini perbuatan kurang ajar' dan `tidak ada adab' terhadap Ming Kai.

Ming Kai pada sidang media kemudian mendakwa, ia bukan kali pertama soalannya ditolak kerana pada sesi DUN lalu, beberapa soalannya ditolak sehingga tidak dapat mengawal kemarahannya.

Ganesan pada sidang medianya pula berkata, beliau mengarahkan Ming Kai keluar mengikut Peraturan 23(1) Perintah Tetap DUN berikutan soalannya tidak boleh dijawab kerana terikat dengan rahsia kerajaan negeri.

Zambry pula menyifatkan perbuatan Ming Kai tidak wajar dan mengejutkan semua pihak.

Katanya, soalan Ming Kai terlalu terperinci termasuk ada yang terikat di bawah Akta Rahsia Rasmi.

Call #1300888GAS (427) for Gas PETRONAS. Mesra Points. Safety Checks. Trained Personnel. Click for more info!

Posted: 10 Apr 2012 01:39 AM PDT

Dial 1300-888-GAS

Need cooking gas? Call 1300888GAS(427) to order Gas PETRONAS. For more info, hit the website!

Call #1300888GAS (427) for Gas PETRONAS. Mesra Points. Safety Checks. Trained Personnel. Click for more info!

Semua pemberian kerajaan kepada rakyat itu 'rasuah' - Haji Hadi

Posted: 10 Apr 2012 01:15 AM PDT

Kalau diumumkan harga minyak naik, dia kutuk kerajaan. Kalau kerajaan umum minyak turun, dia kata rasuah. Macam tu jugak bila rakyat diberi bantuan kewangan, pun dituduh rasuah, sedangkan dia pun terima bantuan tersebut.

Kenapa tidak jadi Pembangkang yang proaktif? Kenapa mesti mengutuk setiap bantuan yang kerajaan hulurkan kepada rakyatnya? Kenapa mesti menganggap semuanya rasuah? Semuanya kerana KUASA.

Jadilan pembangkang yang matang dan produktif. Laksanakanlah apa yang kerajaan tak buat. Cuba buat apa sahaja kekurangan kerajaan. Baru la jadi negara yang makmur, silap-silap boleh ambil alih Putrajaya.

Ini tidak, sudahlah mengutuk rasuah itu ini bantuan kerajaan, dia sendiri pulak tak pernah nak lakukan sesuatu untuk membantu rakyat. Janji pun tak habih ditepati..rasuah konon! Ptuihh!

'BN sudah mula rasuah politik pusingan ke-2'

Pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak tentang ganjaran yang bakal diterima peneroka Felda tidak lama lagi dilihat sebagai pemberian rasuah politik pusingan kedua kepada rakyat.

Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang berkata, melihat kepada pengumuman itu di ketika negara sedang menunggu detik pilihan raya, jelas menandakan tarikh pilihan raya umum sudah terlalu hampir.

"Rasuah politik pusingan pertama sudah pun berjalan sejak akhir tahun lalu iaitu BR1M berjumlah RM500 yang diberikan kepada mereka yang berpendapatan RM3,000 ke bawah, bantuan RM100 untuk murid-murid sekolah dan RM200 dalam bentuk baucer buku kepada pelajar-pelajar universiti.




"Rasuah politik pusingan kedua sebagaimana yang diumumkan Najib itu mungkin lebih besar jumlahnya dan mencakupi pelbagai perkara lagi. Ia tentulah sesuai dengan hasrat untuk memenangi pilihan raya dengan cemerlang, sebagaimana yang diidam-idamkan oleh Barisan Nasional (BN) sendiri," katanya.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri Majlis Minum Petang Bersama Penduduk Dewan Undangan Negeri (Dun) Benta di sini, kelmarin.

Hadir sama, Ketua Penerangan Pas Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man; Pengarah Pilihan Raya Pas Pusat, Dr Hatta Ramli dan Yang Dipertua Pas Kawasan Lipis, Ishak Sat.

Hadi berkata, pengumuman Najib itu juga tentulah berdasarkan keyakinannya bahawa rasuah yang diberikannya sebelum ini telah berjaya menggembirakan hati rakyat dan menyebabkan mereka mula kembali menyokong Umno dan BN.

"Kawasan Felda telah dibangunkan sejak berpuluh tahun yang lalu dan tidak pernah mana-mana Perdana Menteri sebelum ini yang mengamalkan cara pemberian sagu hati kepada rakyat dalam bentuk wang tunai tetapi beliau (Najib) telah memulakannya.

"Maka, sudah tentu pemberian di pusingan kedua ini lebih besar jumlahnya dan meliputi pelbagai kelompok dalam masyarakat kerana yang dihajati ialah sokongan yang lebih besar daripada rakyat," katanya.

Hadi berkata, rakyat dan negara tentunya lebih memerlukan pemimpin yang berani merangka dasar jangka panjang untuk kepentingan rakyat seperti keberanian untuk menurunkan harga minyak, mengekalkan subsidi untuk rakyat miskin, memberikan pendidikan percuma dan menghapuskan pinjaman PTPTN.

Menurutnya, dasar berkenaan tentunya lebih bermanfaat dalam jangka panjang berbanding pemimpin yang hanya tahu memberi wang tunai RM500, RM200 dan RM100 yang boleh dihabiskan dalam waktu yang yang singkat.

Sokongan masyarakat Cina masih rendah, tetapi meningkat - DS Najib

Posted: 10 Apr 2012 01:00 AM PDT

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kepercayaan dan sokongan masyarakat Cina kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) semakin meningkat sejak beliau mengambil alih pentadbiran negara.

Perdana Menteri berkata, melalui pelbagai persemukaan yang dilakukannya sejak tiga tahun lepas, trend sokongan kaum tersebut itu semakin meningkat dan menggalakkan walaupun peratusannya lebih rendah berbanding masyarakat lain.

"Dia rendah tetapi trend adalah ke arah meningkat. Saya percaya kalau proses persemukaan kita jalankan secara berterusan, pelaksanaan program dapat dirasai oleh sebahagian besar masyarakat dan kita membuat pertimbangan yang adil, saya rasa peratusan sokongan boleh terus meningkat," katanya.

Najib berkata demikian ketika menjadi tetamu rancangan 'Chat Time With... Najib' yang disiarkan secara langsung oleh stesyen televisyen NTV7 malam ini.




Dalam program selama sejam itu, Perdana Menteri berkata, secara realitinya kerajaan sedar masih ada kelompok 'atas pagar' yang belum membuat keputusan
berkaitan sokongan terhadap kerajaan.

Ditanya apakah yang disasarkan beliau dalam konteks sokongan masyarakat Cina kepada BN dalam pilihan raya umum akan datang, Najib berkata, adalah mustahil
untuk mendapat sokongan 100 peratus dalam sistem demokrasi berparlimen.

"Yang penting bagi kita ialah mendapat sokongan yang membolehkan kita memenangi satu-satu kerusi, apatah lagi ia kerusi Parlimen. Kita nak majoriti dalam kawasan tersebut untuk memihak kepada BN," katanya sambil menambah kata ini bergantung kepada komposisi kaum di kawasan berkenaan.

Mengenai sama ada beliau risau dengan kecenderungan mengundi masyarakat Cina yang dilihat agak sukar difahami, Najib menegaskan semua kaum adalah penting dan perlu diberi perhatian.

"Saya telah nyatakan bahawa saya Perdana Menteri untuk semua, bererti tanggungjawab saya mestilah untuk menjaga kebajikan dan kesejahteraan semua kaum.

"Dan melalui usaha kita untuk membuat 'engagement' dan komunikasi yang baik, maka kita berharap bahawa mereka akan memberi sokongan kepada kita bila
sampai masanya," tegas beliau.

Dengan menggunakan perumpamaan 'tak kenal maka tak cinta', Perdana Menteri berkata, beliau lebih memahami sikap, aspirasi dan harapan kaum Cina terhadap kerajaan, hasil persemukaan dengan masyarakat itu.

Justeru, Najib mengajak masyarakat Cina supaya bersama-sama kerajaan menjayakan agenda transformasi negara kerana tanpa kerjasama semua pihak, agenda besar itu tidak mungkin dapat direalisasikan.

"Sekira saya hendak tinggal satu pesanan kepada penonton khususnya masyarakat Cina di Malaysia, ia adalah penting bagi mereka bersama kami dalam menyokong perjalanan ini ke arah mentransformasikan Malaysia.

"Agenda kami bagi mentransformasikan Malaysia merupakan agenda besar dan adalah penting untuk mereka menyokongnya dan tidak mengambil pendirian 'mari kita lihat dan tunggu... biar kita tunggu di luar'.

"Agenda transformasi ini tidak akan berjaya tanpa sokongan rakyat. Sekiranya ia berlaku, saya boleh jamin anda bahawa saya yakin kita akan mencapainya,"
katanya.

Najib, yang mengelak ketika ditanya bila pilihan raya umum akan diadakan, berkata pilihan raya di Malaysia dijalankan secara bersih dan adil.

"Kalau tidak sebegitu, bagaimana kita kalah lima negeri pada pilihan raya lalu dan Kelantan masih di bawah pembangkang selama 22 tahun," katanya.

"Biar saya katakan dengan jelas bahawa kami semua menyokong pilihan raya yang bersih dan adil. Saya sudah perkatakan banyak kali dan ingin mengulangi sekali lagi - kami tidak mahu dipilih atas dasar menipu dan manipulasi pilihan raya.

"Kami mahu rakyat benar-benar menunjukkan sokongan mereka secara bersih dan adil, " kata Najib.

Mengenai Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 yang mendapat sambutan baik masyarakat, Najib berkata jika kedudukan kewangan negara bertambah kukuh, kerajaan boleh mempertimbangkan untuk meneruskan program itu.

"Tetapi saya belum boleh membuat komitmen, ia bergantung kepada pengukuhan kewangan negara. Kalau kedudukan kewangan negara bertambah mantap dan kukuh dan kita ada kemampuan, ada keupayaan, masa itu kita boleh timbang," katanya. - Bernama

Akta Kesalahan Keselamatan akan gantikan I.S.A

Posted: 10 Apr 2012 12:30 AM PDT

Undang-undang Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 bagi menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 dibentangkan di Parlimen sebentar tadi.

Ia dibentang untuk bacaan kali pertama oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz.

Beliau juga mencadangkan bacaan kali kedua rang undang-undang itu dibuat pada persidangan ini.

Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata rang undang-undang itu akan dibaca untuk kali kedua dan dibahas Isnin ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 15 September lepas mengumumkan ISA akan dimansuh, dan satu akta baru akan diwujudkan bagi menggantikan akta itu.

'Tidak boleh tahan kerana fahaman politik'


Undang-undang Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012, yang menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960, tidak membenarkan penahanan seseorang semata-mata atas kepercayaan politik atau aktiviti politik.




"Tiada seorang pun boleh ditangkap dan ditahan di bawah seksyen ini, semata-mata atas kepercayaan politik atau aktiviti politik," demikian menurut salah satu peruntukan rang undang-undang yang dibentangkan untuk bacaan kali pertama di Dewan Rakyat, hari ini.

(Video) Mahasewel Adam Adli lebam lagi dibelasah!

Posted: 10 Apr 2012 12:15 AM PDT

Mahasewel Adam Adli dibelasah lagi. Tidak kiralah dari segi fizikal atau minda, beliau terus dibelasah oleh majoriti mahasiswa-mahasiswa yang memahami erti perjuangan sebenar dan pengorbanan kerajaan.




Rakaman forum diskusi Adam Adli dan wakil mahasiswa UPM, Sdr. Zahid. Adam Adli lebih banyak bermain dengan persepsi tetapi Sdr. Zahid ternyata jauh lebih rasional dan kukuh hujahnya.

Who are you betting on for Axiata Cup? #CelcomAxiata

Posted: 10 Apr 2012 12:13 AM PDT

Who are you betting on for Axiata Cup?

Get on The Cube and subscribe to Who Will Win for exclusive Axiata Cup downloads on your phone! You might even pick up some cool prizes like a brand new Nissan Livina X-Gear! HURRY before it ends on 1 May 2012!

Participate in badminton knowledge test by SMS, MMS or download any Call Me Tunes from The Cube store. Click here to find out more.


Who are you betting on for Axiata Cup? #CelcomAxiata

Super seksi Neelofa bikin 'kepala samseng' berpeluh!

Posted: 09 Apr 2012 10:33 PM PDT

Neelofa muncul di Anugerah Bintang Ppular Berita Harian dengan gaun malam berwarna oren, sedikit low cut di depan untuk menyerlahkan sedikit lurahnya. Rasanya tak ramai artis pada malam tersebut yang berpakaian seperti itu.

Neelofa juga diberi penghormatan untuk menyampaikan anugerah bersama Abang Besar, King a.k.a Riduan Hashim di atas pentas. Dek ketinggian yang dimiliki oleh Riduan Hashim, jenuh jugak la dia dok menengok nama pemenang kat "bawah" yang dipegang oleh Neelofa!



Hahahahah...

Hapus Tol? Pembangkang lebih kepada pembohong dari rasional!

Posted: 09 Apr 2012 09:19 PM PDT

Selain mahu menghapuskan PTPTN (yang akan kita bincangkan dalam tulisan lain), Pakatan juga berjanji kononnya untuk mengarahkan Khazanah Berhad, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan lain-lain badan milik kerajaan yang memiliki konsesi lebuhraya untuk menyempurnakan ambil alih aset lebuhraya oleh kerajaaan dengan tujuan menghapuskan tol.

Janji seperti ini sememangnya mampu menambat hati sesiapa sahaja kerana setiap rakyat pasti mengidamkan kemudahan lebuhraya yang percuma tanpa dikenakan sebarang tol tetapi pada masa sama lebuhraya berkenaan mestilah serba lengkap dan perkhidmatannya berkelas pertama. Adalah amat mustahil untuk memenuhi kedua-dua kehendak ini secara serentak. Namun kerajaan Barisan Nasional berjaya melaksanakan sistem tol pada kadar paling minima dan mengekang kenaikannya dari semasa ke semasa dengan memikirkan beban rakyat.

Dianggarkan kos untuk mengambil alih kesemua 19 syarikat konsesi lebuh raya yang ada di Malaysia ketika ini akan menelan belanja antara RM50 billion hingga RM100 billion. Apa akan tejadi kepada syarikat-syarikat ini jika mereka menggunakan RM 100 bilion untuk mengambil alih kosensi ini dan tidak dibenarkan mengutip tol? Jawapannya mudah sekali - BANGKRAP!

Jika kerajaan membeli kosensi ini bermakna RM 100 bilion akan lebur begitu sahaja. Ini bermakna separuh bajet negara akan dihabiskan untuk dibayar kepada syarikat swasta dan kerajaan tidak mampu memberi bonus, membuat infrastruktur baru dan menyediakan perkhidmatan kesihatan yang baik.

Jumlah ini bukanlah satu angka yang sedikit untuk dibelanjakan oleh kerajaan bagi memberikan tol percuma semata-mata. Dengan pendapatan kerajaan hanya RM158.6 bilion (pada tahun 2009), melaksanakan janji ini akan menelan kos hampir dua pertiga dari jumlah keseluruhan pendapatan Kerajaan Persekutuan.

Ini bermakna, jika ia dilaksanakan, defisit negara akan meningkat lebih 6.4 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK). Ia amat bertentangan dengan fokus Kerajaan Barisan Nasional untuk menurunkan kadar defisit negara kepada kadar 5.4 peratus daripada KDNK sedangkan perancangan Pakatan Rakyat adalah untuk menambahkan kadar defisit.

Kos pengambilalihan konsesi lebuhraya di antara RM50 billion hingga RM100 billion itu juga belum termasuk kos operasi dan penyelenggaraan lebuhraya terbabit. Berdasarkan kos tahunan yang ditanggung oleh syarikat PLUS ketika ini, kos penyelenggaraan rutin- RM235 juta, kos pentadbiran-RM349 juta, melangsaikan hutang-RM410 juta. Secara kasarnya, kos operasi dan pengurusan lebuhraya akan menelan sekurang-kurangya RM2 billion setahun.




Dalam memperkatakan isu pengambilalihan lebuhraya ini, perlu diingatkan juga bahawa pada tahun lalu kerajaan Barisan Nasional pernah bercadang mengambil alih lebuhraya PLUS melalui Khazanah Berhad dan KWSP pada harga RM23 billion namun menyemak semula pelan berkenaan bagi mengelakkan kenaikan kadar tol di masa depan.

Justeru, amat jelas membuktikan bahawa janji Pakatan Rakyat dalam hal berkaitan tol ini adalah suatu yang tidak tulen dan bukannya suatu inisiatif baru untuk memenangi hati rakyat. Ia jelas sekadar untuk memanipulasikan fakta sedia ada sahaja. Kerajaan Barisan Nasional juga tidak mahu sewenang-wenangnya menggunakan wang KWSP untuk sebarang tujuan yang konkrit kerana ia adalah wang rakyat khusus untuk simpanan mereka dihari tua.

Walaupun tidak menghapuskan tol secara menyeluruh, Kerajaan Barisan Nasional dari semasa ke semasa sentiasa mengambil kira beban rakyat akibat kadar tol lebuhraya. Justeru, beberapa langkah diambil untuk mengurangkan beban rakyat dan pada masa sama tidak menambah defisit negara. Kerajaan Barisan Nasional telah menurunkan kadar tol di Kampung Medan-Petaling Jaya Selatan daripada RM1.60 kepada RM1.

Kerajaan juga sudah memberi perakuan bahawa tidak akan ada kenaikan tol dalam tempoh lima tahun lagi bagi empat lebuhraya PLUS manakala konsesi tol bagi Lebuhraya Hubungan Timur-Barat menghubungkan Persilangan Salak Selatan dan Persilangan Taman Connaught Kuala Lumpur, akan ditamatkan berkuatkuasa Mei 2011.
Berbeza dengan janji pihak pakatan pembangkang, pada Pilihanraya Umum 2008, DAP dalam manifesto pilihanraya mereka telah berjanji untuk menghapuskan Tol Sungai Nyior dan Jambatan Pulau Pinang. Namun setelah dapat menubuhkan kerajaan, janji itu tidak dilaksanakan sehingga kini. Sememangnya jelas terbukti bahawa janji mereka itu sekadar janji populis tetapi amat mustahil untuk dilaksanakan. Akibatnya, rakyat yang ditipu.



Cukai pintu pun tak boleh turun, inikan nak hapuskan semua tol. Ha!Ha! Ha!

debatbukujingga

Model German, Claudia Borner bunuh diri selepas payudaranya dikutuk di Internet

Posted: 09 Apr 2012 09:01 PM PDT

VELLMAR: Seorang model membunuh diri selepas dicemuh orang ramai di Internet sejak dia muncul dalam pertandingan memasak di televisyen Jerman.

Claudia Borner ditemui mati di apartmennya di Vellmar, selepas mengambil bahagian dalam rancangan The Perfect Dinner - sama seperti rancangan popular Britain "Come Dine With Me".

Jiran melaporkan terhidu bau gas yang kuat di blok apartmen di mana Claudia tinggal.
Tidak dapat dipastikan bagaimana dia mati tetapi selepas kemunculannya di televisyen bulan lalu, model itu menerima kritikan di e-mel dan rangkaian media sosial.

Claudia dituduh gemar mencari perhatian dan menunjuk-nunjuk di depan kamera.




Terdapat beberapa komen buruk mengenai payudaranya yang dikatakan palsu dan penampilannya. Jurucakap stesen televisyen Vox, Corrina Teuner berkata: "Kami tidak tahu sama ada pengguna Internet memainkan peranan utama dalam kes ini. Kami mengucapkan simpati kepada teman dan keluarganya." - DM

Polis kongsi video seks bersama kekasih melalui telefon dipecat

Posted: 09 Apr 2012 08:42 PM PDT

MERSEYSIDE: Seorang polis berpangkat tinggi dipecat kerana memuat turun video porno di telefon, menghantar mesej berbaur lucah dan berasmara bersama kekasihnya ketika bertugas.

Cif Inspektor Mark Brew, 47, turut mendorong seorang polis bawahan memandu melebihi 370 kilometer sejam untuk menjemputnya daripada persidangan sebelum menghantarnya pulang.

Brew adalah pegawai atasan kepada lebih 100 anggota polis di unit antisenjata dan serangan samseng di balai polis Merseyside.

Namun, dia dipecat minggu lalu kerana berkelakuan buruk selepas empat tuduhan disahkan ekoran perbicaraan disiplin selama dua hari.

Panel siasatan bimbang apabila dia mengarahkan seorang konstabel memandu dari Liverpool ke London untuk membawanya pulang daripada menghadiri persidangan dan tidak menaiki kereta api.

Brew mengakui menggunakan iPhone dan Blackberry yang milik polis untuk melayari pornografi dan menghantar mesej kepada dua wanita.




Dia bagaimanapun menafikan tuduhan mengadakan seks dengan kekasihnya ketika dia bertugas.

DM

(Video) Wanita bertudung tetapi bertelanjang!

Posted: 09 Apr 2012 08:01 PM PDT

Kupasan bersama Ustaz Ahmad Fazrin Yahaya mengenai satu topik menarik mengenai aurat wanita. Lebih berfoukus lagi mengenai pemakaian tudung, tetapi dibawahnya terdedah!
Jom saksikan video ini!





Sri Wani, sah memang 'sah' perempuan!

Posted: 09 Apr 2012 07:39 PM PDT

KUALA LUMPUR – Teka-teki berhubung jantina pengusaha produk kecantikan, Sri Wani Choo Abdullah, akhirnya terungkai dengan pengesahan bahawa dia adalah seorang perempuan.

Pengesahan itu dibuat secara eksklusif kepada Sinar Harian oleh ibu saudara Sri Wani, Connie Chee, 45, seorang kerani di sebuah syarikat swasta, di sini, semalam.

Connie memberitahu, Sri Wani diserahkan kepada ibu bapanya (Connie) sejak lahir dan anak saudaranya itu membesar sebagai seorang perempuan.




"Sampai bila-bila pun dia tetap perempuan kerana itu adalah dia. Saya ada bukti kukuh. Saya dan adik-beradik lain membesar bersamanya, malah saya yang mandikan dia.

"Dari kecil sampai sekarang, Sri Wani tidak rahsiakan apa-apa dengan saya. (Oleh itu) hentikanlah fitnah. Kasihankan dia," katanya dalam nada sedih mengenangkan nasib Sri Wani.

Sinar

bERANIKAN hATI

Posted: 10 Apr 2012 03:17 PM PDT

bERANIKAN hATI


MAJLIS PERTUNANGAN AFIFA? - PM DALAM IMPIAN AKAN BELANJAKAN WANG RAKYAT

Posted: 09 Apr 2012 08:37 PM PDT






1. Puak-puak Pakatan Pembangkang persoalkan majlis pertunangan anak DS Najib. Kononnya wang rakyat digunakan untuk kos majlis berkenaan. Demikianlah pihak pembangkang mempergunakan segala isu untuk menunjukkan keburukan pemimpin dan parti pemerintah. Namun apabila sesuatu mengenai pihak mereka cepat-cepat mereka tutup dan sebarkan kononnya itu semua adalah fitnah semata-mata. Fitnah kepada UMNO BN mereka anggap kebenaran manakala kebenaran bagi mereka diangap fitnah.

2. Bagaimana jika satu majlis pertunangan Afifa akan diadakan kelak? Apakah duit tabung PKR sumbangan negara asing akan digunakan untuk kos majlis berkenaan? 

3. Apabila berkahwin nanti, siapakah yang lebih berhak jadi wali?







4. Laman-laman blog berikut tentu dapat membantu memberikan gambaran apa akan berlaku nanti:


GEMPARRR..!!! Kisah sebenar disebalik AFIFAH ANAK ANWAR..!!!


GEMPAR !!! SHAMSIDAR SAHKAN AFIFA ADALAH ANAK ANWAR IBRAHIM PART 2 !!!



Gerakan Sahkan DNA Afifah





eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 10 Apr 2012 03:04 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Propaganda Kristianiti Dan Dajjal Bershit 3.0

Posted: 10 Apr 2012 05:00 AM PDT


Propaganda Kristianiti Dan Dajjal Bershit 3.0



Poster di atas banyak tersebar dalam Internet... Slogannya... Keep Calm And Support Bersih...

Pernah korang mengkaji asal-usul slogan di atas??

Untuk pengetahuan korang, slogan yang hampir serupa, iaitu: Keep Calm And Carry On



'Keep Calm And Carry On', adalah poster propaganda yang dihasilkan oleh kerajaan British pada tahun 1939 semasa awal Perang Dunia Kedua, yang bertujuan untuk menaikkan semangat rakyat British dalam misi penjajahan. Ianya dilihat hanya untuk pengeluran yang terhad, dan kurang dikenali. Poster ini telah dijumpai semula pada tahun 2000 dan telah disemak yang dikeluarkan oleh beberapa syarikat-syarikat sektor swasta, dan digunakan sebagai tema hiasan untuk pelbagai produk lain. . Terdapat hanya dua contoh poster yang diketahui masih wujud di luar arkib kerajaan sehingga kira-kira 20 koleksi asal telah dibawa masuk ke Pertunjukan Barangan Antik pada tahun 2012 oleh anak perempuan seorang bekas ahli Royal Observer Corps.

Poster pada mulanya dihasilkan oleh Kementerian Penerangan, pada tahun 1939, pada permulaan Perang Dunia Kedua. Ia bertujuan diagihkan untuk menaikkan semangat semasa perang. Walaupun poster diedarkan hanya dalam jumlah yang terhad, 2500000 salinan telah dicetak. Pereka poster tidak diketahui.


Sumber: Wikipedia: Keep Calm and Carry On

Jelas sekali terdapat agenda Barat di sebalik kempen Bersih 3.0. Misi penjajahan psikologi sudah pun bermula... Yang mana kalangan melayu tolol dan bodoh dek disebabkan terlalu selesa hidup dalam suasana aman-damai, turut sama menjayakan Bersih 3.0 ini... Adakah mereka sedar?? Tidak?? Mereka adalah terdiri dari kalangan melayu yang tolol dan bodoh sombong, manakan mungkin mereka akan sedar hatta pendedahan seperti ini dikeluarkan...

Mengapa eXception mengatakan terdapat agenda Dajjal di dalam Bersih 3.0?? Jika korang buka lembaran sejarah... Agenda Dajjal adalah bermula dari Britain sebelum merebak ke Amerika... Kita semua sedar bahawa Britain dan Amerika merupakan sekutu kuat dalam misi memerangi Islam...

Cuba lihat lambang salib di atas mahkota itu... Tahukah anda itu lambang apa?? Itulah lambang Templar Cross...



Ianya mempunyai kaitan dengan Knight of Templar...

The Knights Templar is an international philanthropic chivalric order affiliated with Freemasonry. Unlike the initial degrees conferred in a Masonic Lodge, which only require a belief in a Supreme Being regardless of religious affiliation, the Knights Templar is one of several additional Masonic Orders in which membership is open only to Freemasons who profess a belief in the Christian religion. The full title of this Order is The United Religious, Military and Masonic Orders of the Temple and of St John of Jerusalem, Palestine, Rhodes and Malta. The word "United" in this title indicates that more than one historical tradition and more than one actual Order are jointly controlled within this system. The individual Orders 'united' within this system are principally the Knights of the Temple (Knights Templar), the Knights of Malta, the Knights of St Paul, and only within the York Rite, the Knights of the Red Cross. The Order derives its name from the historical Knights Templar. One theory of the origins of Freemasonry claims direct descent from the historical Knights Templar through its final fourteenth-century members who took refuge in Scotland, or other countries where the Templar suppression was not enforced. Although the theory may not be dismissed, it is usually deprecated on grounds of lack of evidence by both masonic authorities and historians.

Sumber: Knights Templar (Freemasonry)

eXception tak nak cakap lebih... Cuba berharap kepada mereka yang tersesat... Buka hati... Buka minda... Renung-renungkan... Jika was-was, dirikanlah solat istikharah... Allah Maha Mengetahui... Jauhi sebarang aktiviti yang ada snagkut paut dengan pergerakan Dajjal Laknatullah... Na'uzubillah Min Zalik...



PTPTN: Wajarkah Pendidikan Pengajian Tinggi Pun Kerajaan Tanggung??

Posted: 10 Apr 2012 12:00 AM PDT


PTPTN: Wajarkah Pendidikan Pengajian Tinggi Pun Kerajaan Tanggung??




Cai-cai Pakatan Rabak, terutama sekali di kalangan mahasiswa yang singkat akal (mahasewel) masih dok mati-mati mengatakan kerajaan mampu membiayai pengajian semua mahasiswa di IPTA dan IPTS... Tapi bila disuruh calculate... Dia pusing cerita lain... Macam haram jadah...

Last-last bila dah takleh nak pusing... Jalan selamat ialah blah dengan cara yang amat pondan... Tu baru 2 orang yang bantai... Terkedu terus mamat tu... Tak tau nak pusing apa... Inilah contoh mahasewel cai PR yang malas nak berfikir...


Di sini eXception terangkan calculation yang diterangkan dalam perbualan di atas...

Katakan di Malaysia mempunyai 100 buah IPTA dan IPTS...

Kemudian katakan setiap IPTA/IPTS mempunyai 1000 orang pelajar...

Katakan dalam 1000 pelajar hanya 800 orang sahaja yang membuat pinjaman PTPTN...

Katakan setiap pelajar mendapat pinjaman berjumlah RM 20,000.00

Maka... 800 orang pelajar didarab dengan 100 buah IPT = 80,000 orang pelajar...

Maka 80,000 orang pelajar mendapat pinjaman PTPTN RM 20,000.00 = RM 1,600,000,000.00 (1 billion 6 ratus juta) setahun...

Itu baru setahun... Kalo 5 tahun... RM 1,600,000,000.00 x 5 tahun = 8,000,000,000 (lapan billion)

Kalo 10 tahun pulak... RM 1,600,000,000.00 x 10 tahun = 16,000,000,000 (enam belas billion)

Itu baru anggaran, bukan kiraan keadaan sebenar...

Jika dalam keadaan sebenar, mungkin dalam Malaysia ada lebih dari 100 buah IPT??

Jika dalam sebuah IPT, mungkin ada 5000 orang pelajar??

Jika pinjaman PTPTN maksima seorang pelajar boleh mencecah RM 50,000.00??

Satu soalan eXception nak tanya, berapakah hasil kutipan cukai oleh kerajaan dalam setahun??

Adakah kesemua hasil kutipan cukai perlu menanggung pendidikan percuma secara sepenuhnya??

Kerajaan perlu membayar gaji jutaan kakitangan awam...

Kerajaan perlu memberi bonus kepada jutaan kakitangan awam...

Kerajaan perlu salurkan peruntukan pada setiap negeri...

Kerajaan perlu salurkan peruntukan untuk pembinaan infrastruktur baru....

Kerajaan perlu salurkan peruntukan untuk menambah baik infrastruktur sedia ada...

Kerajaan perlu salurkan peruntukan untuk menambah baik penyampaian perkhidmatan awam...

Kerajaan perlu salurkan peruntukan untuk setiap Kementerian...

Kerajaan perlu tanggung subsidi untuk rakyat....

Adakah kita fikirkan semua itu??

Tak pernah bukan??

Sebab kita tak nak ambil tahu langsung...

Sebab kita hanya mendengar dari pakar ekonomi yang langsung tidak mempunyai kelulusan dalam bidang ekonomi...

Sebab kita hanya berminat dengan persepsi berbanding fakta....

Sebab kita MALAS BERFIKIR!!!

Panas!! Najib Pakai Rantai Emas??

Posted: 09 Apr 2012 06:00 PM PDT


Najib Pakai Rantai Emas?? What A Joke!!




eXception nak tergelak bila membaca komen-komen dalam YouTube di atas yang percaya Najib pakai rantai emas...

Ha ha ha ha ha... eXception tak pasti samaada video tersebut asli atau sengaja diedit...

Persoalannya kenapa sekarang baru nak tunjuk??

Jika benar Najib pakai rantai emas, kenapa video dan gambar sebelum ini tidak ada??

Satu soalan yang memang GAGAL dijawab oleh tukang fitnah...

Inilah salah satu contoh fitnah, iaitu menimbulkan persepsi...

Yang peliknya, ada yang dok percaya...

Apa yang pasti yang berkilat itu kemungkinan wayar alat komunikasi yang dipasang pada telinga Najib...



Updated...

Humm... setelah mencari-cari gambar Najib seperti yang didakwa...
Gambar di bawah eXception perolehi...



eXception tak pasti samaada ianya emas, ataupun suasa...

Dari segi kilauan nampak macam emas...

Daripada warna tidak menampakan kekuningan seperti emas...

Ianya lebih kepada warna perak...

Ada sesiapa boleh beri jawapan??

Mungkin ini yang dipakai oleh Najib...








Benda di atas ni dinamakan Energy Pendant, banyak dijual dalam Internet...

Untuk mengetahui lebih lanjut pasal produk di atas, sila rujuk laman di bawah ini...

Scalar Dynamics
Quantum Scalar Energy Pendant

waadat

Posted: 10 Apr 2012 01:47 PM PDT

waadat


Daulat Tuanku

Posted: 09 Apr 2012 10:25 PM PDT



Menjunjung kasih Yang Di-Pertuan Agong ke-14

KUALA LUMPUR: Esok pada 11 April 2012 Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, akan menaiki takhta menggantikan Tuanku Mizan Zainal Abidin dari Terengganu.

Sumber:
Berita Harian

Duke of UMNO

Posted: 10 Apr 2012 01:42 PM PDT

Duke of UMNO


RAKYAT DI PUTRAJAYA DAH BAKAR HARAKAH, RAKYAT KEDAH BILA LAGI..?

Posted: 10 Apr 2012 05:37 AM PDT

Baru-baru ini lebih dari 70 orang belia, aktivis masyarakat dan profesional di Putrajaya telah bertindak mengoyak akhbar lidah rasmi PAS, Harakah, ekoran rasa tidak puas hati terhadap penyebaran laporan berita tidak tepat dan bohong di kawasan mereka.

Mereka tidak puas hati terhadap Harakah kerana menyebarkan dakyah dan fitnah yang mereka tahu sebagai tidak benar, menipu, menghasut dan mengelirukan rakyat. Mereka tidak rela masyarakat setempat di kawasan mereka terpedaya dengan tohmahan busuk pembangkang.

Syabas saya ucapkan kepada para penduduk Putrajaya yang pantas bertindak sebelum PAS menyebarkan hasutan jahatnya dan memesongkan persepsi masyarakat di kawasan itu. Nampaknya rakan-rakan kita itu tidak rela minda masyarakat mereka dijajah oleh puak-puak pemisah bangsa itu.

Dalam ertikata lain, penduduk Putrajaya menolak dakyah PAS melalui Harakah sepenuhnya

Pencegahan adalah lebih baik dari mengubati. Bila 'virus' sudah menular dan berakar di dalam masyarakat seperti di Kelantan, Nik Aziz pun mereka sanggup iktiraf sebagai Nabi, kafir harbi pula diibarat Khalifah Umar Abdul Aziz!
Tindakan penduduk Putrajaya itu sememangnya mendapat kritikan hebat dari PAS. PAS Wilayah Persekutuan contohnya menyifatkan tindakan mengoyak ahkbar Harakah itu telah menimbulkan kemarahan rakyat! Betulkah begitu?

Mereka begitu marah insiden tersebut dan menganggap ia adalah satu usaha menyekat maklumat yang "benar"dan "adil". Benakah laporan Harakah itu "benar" dan "adil"?

Tahukah PAS bahawa rakyat yang bijak berfikir, waras, rasional, terpelajar dan berilmu sememangnya menolak Harakah? Tahukah PAS bahawa lidah rasmi mereka itu sudah berkali-kali 'kantoi'menipu rakyat? Tahukah PAS bahawa Harakah itu layaknya hanya "dibakul sampahkan"sahaja?

Pembohongan terbaru dari Harakah ialah berkenaan 'Imam baling kasut' yang kononnya telah bertanggungjawab mengIslamkan dua orang banduan ketika di dalam penjara. Kononnya, Imam PAS itu bagus dan baik akhlaknya kerana berdakwah walau dalam penjara…

Padahal, Jabatan Penjara mengesahkan bahawa laporan Harakah itu tidak tepat sama sekali. Dalam maksud lain, HARAKAH MENIPU! 

Jabatan Penjara telah mengeluarkan kenyataan media menafikan laporan surat khabar cabuk PAS itu dan memberitahu bahawa seorang dari banduan itu telah pun Islam sebelum Imam itu masuk penjara dan seorang lagi dalam proses diIslamkan oleh Jabatan Agama Islam.

Jadi, jelaslah Harakah menipu! Mungkin malu kerana 'kantoi' menipu, Harakah keluarkan laporan itu dari laman web onlinenya, Harakahdaily. Tapi, editornya langsung tidak memohon maaf secara terbuka kepada pembaca atas pembohongan tersebut. Nampak sangat Harakah tidak beretika!

Begitukah sifat "benar"dan "adil" Harakah yang didakwa PAS Wilayah Persekutuan? Di mana "benar"nya? Dan di mana pula "adil"nya?
Itu penipuan terbaru PAS melalui lidah rasminya itu. Belum lagi digali dan dikorek lebih banyak pembohongan yang telah mereka lakukan sebelum ini. Peliknya, parti yang kononnya warak dan lebih Islam dari umat Islam lain itu langsung tidak menyesal dan enggan meminta maaf. Surat khabar jenis apa macam ini?

Saya melihat di negeri-negeri dan kawasan-kawasan lain yang disebarkan Harakah secara meluas semakin hari semakin keliru, tertipu dan terpedaya dengan akhbar pembohong itu, termasuk di Kedah. 

Saya ingin bertanya kepada rakyat Kedah, sampai bilakah kita semua mahu membiarkan PAS dan harakah menipu masyarakat di sekeliling kita?

Rakyat di Putrajaya sudah mengoyak Harakah, rakyat Kedah bila lagi? 

Sumber: Klik Sini

GUAN ENG AKAN DIHALAU DARI PENANG SELAMA-LAMANYA..!!!

Posted: 10 Apr 2012 02:45 AM PDT

Saya mendapat laporan bahawa kedudukan "Khalifah PAS", Lim Guan Eng, kini berada di dalam keadaan yang sangat tertekan sekarang apabila semakin ramai rakyat Pulau Pinang kini bangkit menentang pemerintahannya yang ala-ala "pelampau chauvinis rasis ultra kiasu" di negeri itu.

Terbaru, beberapa tokoh NGO dan Parti Progresif Penduduk (PPP) telah membuat laporan polis terhadap anak Lim Kit Siang itu ekoran tindakannya menjual tapak masjid dan sekolah kepada phak pemaju yang dipercayai merupakan salah satu syarikat kroni Pakatan Haram.

Presiden Dewan Ekonomi dan Sosial Muslim Malaysia (DESMM) yang merupakan sebuah NGO berkecuali dan bersikap neutral politik sebelum ini menjelaskan bahawa mereka enggan campur tangan dalam hal pentadbiran kerajaan atau politik.

Namun mereka terpaksa membuat laporan polis apabila mendapati Lim Guan Eng melampaui batas kesabaran mereka apabila Guan Eng dilihat sering bertindak melukakan hati rakyat Pulau Pinang, khususnya bangsa Melayu yang beragama Islam.

Sehubungan itu, mereka mendesak agar Ketua Menteri Pulau Pinang itu menarik balik penjualan tapak masjid dan sekolah itu serta merta.

Tanah yang dijual Guan Eng kepada pemaju itu merupakan bidang tanah yang telah diwartakan oleh kerajaan BN sebelumnya khas untuk kegunaan yang melibatkan kepentingan orang-orang Melayu dan tidak sepatutnya dijadikan "bahan niaga" oleh Guan Eng bagi mengisi dana PRU13 pihak pembangkang.

Sejak diberikan mandat memerintah Pulau Pinang, "Khalifah" puak-puak PAS itu sering melaksanakan dasar-dasar yang mencetus kontroversi dan tidak memihak kepada rakyat negeri itu.

Contohnya, sekiranya mahu merobohkan gerai di tepi jalan, Guan Eng akan merampas atau merobohkan gerai-gerai yang sudah lama bertapak di kawasan sasaran, khususnya yang gerai-gerai perniagaan orang Melayu, India, India Muslim dan bangsa lain selain Cina.

Sekiranya melibatkan gerai bangsa Cina, Guan Eng dikatakan akan menghapuskan gerai orang Cina yang menyokong Gerakan atau MCA sahaja dan membiarkan gerai-gerai yang pro-DAP berniaga dengan bebas.

Selain itu, projek-projek perumahan di bahagian pulau hanya dibangunkan jenis-jenis kondo mewah, banglo dan rumah-rumah yang mahal serta tidak mampu dimiliki oleh golongan Melayu dan India. Hasilnya, bangsa Melayu dan India terpaksa membeli rumah di seberang pulau dan sekaligus Guan Eng berjaya "menghalau" mereka dari "Pulau Jajahan"nya itu.

Ekoran itu, timbul pula khabar angin menyatakan bahawa tidak mustahil "Khalifah" itu akan membawa keluar Pulau Pinang dari Malaysia dan menjadikannya sebuah negara "republik" seperti Singapura. Benarkah DAP sedang mengkaji secara serius untuk mengeluarkan Pulau Mutiara itu mengikut saluran undang-undang antarabangsa?

Baru empat tahun Guan Eng, sudah banyak tanah dan hak bangsa Melayu dihakisnya. Contohnya tanah di Bayan Baru yang mengandungi tapak masjid dan sekolah itu begitu merentap jantung rakyat di negeri itu.

Saya fikir, jangka hayat Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang sudah hampir ke penghujungnya. Rakyat Pulau Pinang sudah sedar dan terjaga dari "tidur" mereka. Insiden-insiden zalim Guan Eng terhadap mereka selama 4 tahun melenyapkan janji-janji manis yang ditabur Pakatan Haram ketika berkempen pada PRU ke-12 yang lalu.

Saya berpendapat, sekiranya Pakatan Haram terus diberi mandat untuk memerintah Pulau Pinang sepenggal lagi, negeri itu bakal menjadi "Singapura ke-2" di gugusan kepulauan Melayu ini. Apakah rakyat Pulau Pinang akan membiarkannya terjadi? Kita tunggu PRU13 ini?

Sumber: Klik sini

KONVENSYEN MEDIA SOSIAL KEDAH: HIMPUNAN KOMUNITI CYBER 1MALAYSIA TERBESAR DI KEDAH..!!!

Posted: 10 Apr 2012 12:07 AM PDT

Sebelum ini, mungkin ramai rakan-rakan cyber di sebelah utara semenanjung kempunan dan tidak dapat menghadiri beberapa event penting komuniti alam maya kerana program tersebut diadakan jauh di Kuala Lumpur...

Melihat keperluan itu, satu konvensyen media sosial akan diadakan di peringkat negeri Kedah bertempat di UiTM Merbok pada 14hb April, (Sabtu), bagi memberi peluang kepada para pelayar internet berjumpa, berkonvensyen, berkenalan, berbincang, beramah mesra dan sebagainya...

Kali ini, komuniti internet berpeluang untuk membawa pulang beberapa gajet terkini seperti Ipad dan Samsung Galaxy Tab, menerusi acara cabutan bertuah...! Sapa tak nak? Kalau sapa yang tak mai..melepas laaaaahhhh....

Selain itu, komuniti cyber Kedah juga berpeluang untuk berkenalan dengan beberapa "panglima-panglima blogger BN" yang dijadualkan hadir di konvensyen tersebut. Nak kenal depa? Pakat mai ramai-ramai...

Pendaftaran di buka bermula pada jam 8 pagi di UiTM Merbok di mana setiap peserta akan dihadiahkan cenderahati untuk dibawa pulang. Penyertaan percuma pulak tu..!!!

Jadi, jangan lepaskan peluang ini kerana ia julung-julung kali diadakan di Kedah. (Sebelum ni saya dok buat gethering kecik-kecik je..heh!..kali ni kengkawan dari KL turun kasi besaqqq!!!)

Antara VVIP yang dijangka hadir membentangkan isu ialah anak bekas Mufti Perlis, Ustaz Fathul Bari Mohd Jahaya dan penulis ulung kewartawanan negara, Datuk Zaini Hassan (orang Jitra!).

Dianggarkan lebih 1,500 golongan muda akan menyertai konvensyen pada Sabtu ini dan ia bakal mencerminkan suara generasi dunia cyber di utara, khususnya di Kedah. Mai bro..jangan tak mai! Heh!

Tiada ulasan:

Pengikut