Isnin, 12 Mac 2012

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil


Pemuda PAS Bukit Katil terus mendekati masyarakat

Posted: 12 Mar 2012 12:06 AM PDT

A090
"Sesungguhnya Allah menyuruh berlaku adil, dan berbuat kebaikan, serta memberi bantuan kepada kaum kerabat; dan melarang daripada melakukan perbuatan-perbuatan yang keji dan mungkar serta kezaliman. Ia mengajar kamu (dengan suruhan dan laranganNya ini), supaya kamu mengambil peringatan mematuhiNya."
(al-Nahl: ayat 90)
Alhmadulillah,

Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil sentiasa berusaha untuk mendekati masyarakat sesuai dengan tema PAS Melaka iaitu Rakyat Di Hati Kami.

Berikut adalah antara aktiviti yang dijalankan oleh Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit katil dalam mendekati rakyat sekaligus memastikan rakyat terus bersama-sama PAS dalam usaha untuk memastikan Negara Berkebajikan yang berasaskan Islam dapat dilaksanakan di Malaysia.

Pada 4/3/2012, Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil telah turun di sekitar kampung Bukit Katil untuk bertemu dan bermesra dengan rakyat terutama golongan pemuda. Selain itu DPPKBK turut mengedarkan risalah penerangan bagi memastikan rakyat terus mendapat berita-berita yang benar.

  
DPPKBK yang diketuai saudara Jauhar (3 dari kanan) bersama wakil UPU bukit katil, Hj Maarof dan Hj Jaya berganding bahu untuk mendekati rakyat.
 Golongan muda terus menyokong PAS.

 
 Kereta Peugeot yang dimiliki oleh salah seorang Pemuda PAS.

Selain mendapatan maklumat, DPPKBK turut sama untuk mendaftarkan pengundi baru,

Saudara Abu khir mengedarkan risalah penerangan dari rumah ke rumah

Ketua Pemuda, Saudara Jauhar (duduk) bersama Naib ketua Pemuda, Saudara Bahtiar bertanyakan kepada pengundi muda sesuatu.

Pada 10/3/2012 DPPKBK turun ke Gelangang permainan sepak takraw Taman Harta Pertama, Bukit Baru untuk bermesra dengan orang muda yang selalu bermain sepak takraw disitu. DPPKBK turut menyumbangkan air 100plus dan bola sepak takraw kepada anak-anak muda ini.

  
ketua DPPKBK, saudara jauhar dan Ketua Penerangan DPPKBK, Saudara Aizat memberi sumbangan air 100plus dan bola sepak takraw.

Saudara Jauhar bersembang bersama salah seorang pemain.

 Para pemain mengucapkan terima kasih



Anak-anak muda sedang bermain sepak takraw.

InsyaAllah, dengan sedikit usaha seperti ini akan memastikan kemenangan PAS dan menjatuhkan kerajaan rasuah umno dan BN..


Tiada ulasan:

Pengikut