Rabu, 7 Mac 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 06 Mar 2012 01:26 PM PST

Cucu Tok Selampit


Pembaca Prihatin - Sila Hubungi Pihak Polis Sekiranya Menemui Anak Ini

Posted: 06 Mar 2012 05:28 AM PST



Kanak-kanak berusia 5 tahun, Nurul Adhirah binti Abdullah, ini hilang dan dipercayai diculik pada 1hb Mac 2012 di bawah Blok A, Pangsapuri Sri Delima, Bandar Seri Alam, Masai, Johor Darul Takzim.


Sekiranya mempunyai sebarang maklumat mengenai kanak-kanak malang ini, hubungi Noor Rubeena Baharuddin ditalian 012-5997705 atau Hotline Kontinjen Johor ditalian 07-2254422. Semoga Allah memelihara anak ini dan mengembalikannya ke pangkuan keluarganya. Amin.

Mana Kompleks Sukan Dan Stadium Di Bukit Merbau Yang Dijanjikan Kerajaan PAS Kelantan?

Posted: 06 Mar 2012 04:22 AM PST


Pada satu kenyataan media yang dikeluarkan pada 18 Mei 2011, Menteri Besar Kelantan, Dato Nik Aziz Nik Mat telah mengumumkan  projek pembangunan Bandar Baru Bukit Merbau yang akan menempatkan sebuah Kompleks Sukan, termasuk sebuah stadium yang mempunyai 40,000 kapasiti tempat duduk. Kompleks yang berharga sekitar RM159 juta ini akan dibina di atas tanah seluas 123 ekar milik kerajaan Negeri di Bukit Merbau, Pasir Puteh, Kelantan.

Perincian projek kemudiannya dinyatakan oleh EXCO Kerajaan Negeri Kelantan, Dato Husam Musa, semasa Sidang DUN Kelantan (Bajet 2012) pada bulan Oktober tahun yang sama. Menurut beliau, Unit Perancang Ekonomi Negeri Kelantan (UPEN) telah menerima cadangan pembangunan yang berasaskan BOT (Bina, Urus dan Pindah) daripada empat (4) buah syarikat. Syarikat yang akan menjalankan projek berkenaan yang dijangka bermula pada Mac 2012, akan turut bakal membina projek komersial lain di kawasan berkenaan bagi membolehkan mereka mendapat dana untuk menampung kos.

Sekarang sudah masuk 6 hari di dalam bulan Mac 2012. Tiada tanda-tanda upacara pecah tanah akan dilakukan dalam masa terdekat. CTS merasakan semasa Kerajaan PAS mengumumkan projek berkenaan tahun lepas, Kerajaan PAS Kelantan menjangkakan Perdana Menteri akan membubarkan Dewan Rakyat dalam bulan Mac 2012. Oleh itu, mereka menjangkakan mereka boleh menipu Rakyat Kelantan dengan janji-janji manis mereka untuk mengundi PAS dan Pakatan Haram di dalam PRU13. Sekarang, tembelang dan kelentong mereka sudah pecah. Rakyat Kelantan seharusnya mendesak Kerajaan PAS Kelantan menunaikan janji-janji mereka. Jangan biar tertipu lagi!

Kriteria Golongan Parasit Di Dalam PAS

Posted: 05 Mar 2012 05:13 PM PST


Ada sesiapa yang hendak mengetahui ciri-ciri dan kriteria yang digariskan sebagai golongan parasit di dalam Parti Adat & Sukan (PAS). YB Gombak Setia, Dato'Dr. Hasan Ali di dalam ceramahnya di Gombak Setia malam tadi telah menyatakan ada 5 sifat ataupun ciri-ciri pemimpin Parasit dalam PAS, iaitu: 

1. Mendesak kepimpinan PAS menggugurkan nama Islam di dalam perjuangan PAS.

2. Sanggup diperkudakan oleh DAP dan PKR.

3. Menobatkan pejuang yang mengiktiraf negara Yahudi-Israel sebagai Perdana Menteri Malaysia.

4. Berfahaman liberalisme politik yg membolehkan bukan Islam menjadi Timbalan Presiden PAS.

5. Hendak menjadikan PAS seperti DAPig dan P"Gay"R yang diterima oleh orang-orang Cina dan India; dan,

6. Sentiasa berzikir Subhanallah, Walhamdulillah, Wallahuakbar, Putrajaya, Putrajaya, Putrajaya.

Apa Yang Tersirat

Posted: 06 Mar 2012 01:25 PM PST

Apa Yang Tersirat


Wajar KULI didesak berundur

Posted: 06 Mar 2012 03:50 AM PST

Tengku Razaleigh yang lebih mesra dengan panggilan "Ku Li", suatu ketika merupakan tokoh yang dihormati dan beliau merupakan Anggota Parlimen paling lama berkhidmat iaitu selama 43 tahun mulai 1969.

Namun tindakan mantan Menteri Kewangan tersebut akhir2 ini, seolah-olah kaki sebelah beliau sudah menyebelahi pembangkang.

Tindakan KULI, seebenarnnya mengelirukan ramai penyokong BN/Umno, kerana kenyataan2 Putra Kelantan itu, selalu bercanggah dengan hala tuju parti.

Akibat tindakan KULI itu, maka semalam enam belas pemimpin akar umbi Umno di kawasan Parlimen Gua Musang mendesak ahli parlimen mereka Tengku Razaleigh Hamzah yang juga ketua bahagian di situ supaya berundur secara terhormat dan tidak mempertahankan kerusinya pada pilihan raya umum akan datang.

Berita Harian dan Sinar Harian hari ini melaporkan bahawa desakan itu dibuat pada mesyuarat semalam yang dipengerusikan oleh Ketua Cawangan Umno Bandar Lama Ab Wahab Yunus dan dihadiri oleh tiga ketua bahagian, enam ketua cawangan dan wakil-wakil dari Kesedar serta Felda.

Ab Wahab mendakwa bahawa Tengku Razaleigh tidak lagi mempunyai pengaruh, sama ada di peringkat pusat tetapi juga di bahagian itu, dan bahawa bekas Menteri Kewangan itu seolah-olah telah hilang pendirian beliau mengenai Umno dan BN.

"Kita rasa kecewa dengan sikap kepemimpinan Tengku Razaleigh yang sejak kebelakangan ini bersuara tidak sehaluan dengan pucuk kepemimpinan parti seolah-olah sebelah kakinya sudah berada dalam pembangkang," katanya dipetik Berita Harian.

Sinar pula memetiknya berkata, kumpulannya terpaksa memberanikan diri membuat pendirian lebih tegas dengan mendesak Tengku Razaleigh berundur lebih awal kerana zaman sekarang bukan lagi sepadan dengan jiwa pemimpin veteran.

"Beliau dalam Umno pun banyak mengeluarkan berita-berita yang sensitif dengan perjuangan Umno dan seolah-olah lebih mirip kepada pembangkang, oleh itu adalah lebih baik dia berterus terang dengan pendirian sebenar.

"Kita sebagai pemimpin peringkat akar umbi kadang-kala malu dan sedih dengan kenyataan yang dikeluarkan Tengku Razaleigh kerana lebih banyak memihak kepada pembangkang termasuk isu royalti minyak serta penyenaraian Felda di Bursa Malaysia," katanya dipetik akhbar itu.

Ahli Jawatankuasa Umno bahagian Gua Musang, Ab Aziz Mohamad pula berkata ramai ahli parti dalam bahagian itu tidak sanggup lagi merestui Tengku Razaeligh sebagai pemimpin kerana banyak karenah serta mengejar cita-cita untuk menjadi pemimpin nombor satu negara.

Menurut Sinar lagi, Ab Aziz berkata pemimpin itu langsung tidak mengambil kisah masalah yang dihadapi rakyat termasuk juga peneroka Rancangan Kemajuan Tanah Kesedar yang dijanjikan untuk lupus hutan, namun sampai sekarang gagal dilaksanakan.

"Ini telah membuktikan kepada kita bahawa Tengku Razaliegh bukan lagi pemimpin yang harus kita puja seperti sebelum ini dan saya minta beliau berundurlah secara terhormat dan memberi laluan pula kepada pemimpin muda yang lebih berwibawa," katanya.

NGO penyokong Anwar dibayar Amerika untuk gulingkan kerajaan: Tun M

Posted: 05 Mar 2012 11:32 PM PST

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa badan bukan kerajaan (NGO) yang menyokong Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah dibayar oleh Amerika Syarikat (AS), bagi tujuan menggulingkan kerajaan yang dilihat tidak sebulu dengan kehendak mereka.

Menurut Dr Mahathir, tindakan AS di Asia Barat jelas menunjukkan bukti bahawa kuasa barat berkenaan sedang berusaha untuk menukar pemerintahan pemimpin yang tidak sebulu dengan mereka, dan melantik individu lain bagi membolehkan AS memperalatkan negara berkenaan.

"Campurtangan AS dalam gerakan untuk menjatuhkan kerajaan negara-negara yang tidak sebulu dengannya amatlah jelas.

Apa yang sedang dilakukan oleh Amerika Syarikat di negara Arab sudah tentu dilakukan juga di Malaysia.

NGO-NGO yang sedang menghasut dan memburukkan kerajaan supaya Anwar Ibrahim dapat menjadi Perdana Menteri tentu sekali mendapat bantuan kewangan dan media Amerika," katanya merujuk kepada penangkapan 10 rakyat AS di Mesir yang dipercayai ahli daripada beberapa NGO dari Amerika yang terlibat kononnya untuk membawa demokrasi kepada Mesir.

Di antara mereka yang ditangkap adalah ahli kepada National Democratic Institute (NDI), International Republican Institute (IRI) dan Freedom House, dan kesemua mereka menurut Newsweek telah "memperolehi dana daripada AS".

"Mereka kononnya tidak puas hati dengan dasar kerajaan berkenaan hak asasi manusia termasuk seksualiti bebas (menghalalkan zina, perkahwinan sejenis, menghapuskan institusi perkahwinan dan kekeluargaan dan liwat). Sebenarnya tujuan mereka ialah untuk menjayakan hasrat Amerika Syarikat untuk melakukan "regime change" supaya Malaysia menjadi alat Amerika Syarikat," katanya di dalam blog "Chedet" miliknya hari ini.

Jelas Dr Mahathir lagi, apabila Anwar mula berkuasa sebagai perdana menteri, segala tuntutan NGO berkenaaan akan dihalalkan dan berkemungkinan juga Ketua Umum PKR itu akan mengadakan hubungan diplomatik dengan Israel.

"Sudah tentu setelah Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri Malaysia, tuntutan NGO-NGO berkenaan akan dihalalkan. Sebagai penyokong kuat Israel, AS tetap akan memujuk Anwar supaya mengadakan hubungan diplomatik dengan negara Yahudi itu," katanya lagi.

Tambah beliau, rakyat seharusnya bertindak bijak dengan menolak mana-mana pihak yang ditaja AS bagi mengelakkan negara dikongkong dan dijajah oleh mereka yang cuba menukar kerajaan secara haram.

"Malaysia merdeka. Tetapi apabila kuasa asing dapat menukar kerajaan dengan pelbagai cara yang haram, apakah Malaysia akan terus merdeka?" soalnya dan menambah terpulng kepada rakyat untuk membuat pilihan.

"Tetapi terpulanglah kepada rakyat Malaysia. Jika mereka suka Malaysia menjadi alat Amerika Syarikat (penyokong kuat Israel), sokonglah puak yang menerima bantuan dan sokongan Amerika Syarikat, tetapi jika kita ingin betul-betul merdeka, tidak dikongkong oleh Amerika Syarikat dan sekutunya, tolaklah mereka yang sanggup diperalatkan oleh Amerika Syarikat untuk menukar kerajaan," katanya dalam entri terbaru blognya yang bertajuk "Peperangan Mesir Melawan NGO".

PRU-13- Najib boleh bawah BN menang cemerlang: Daim

Posted: 05 Mar 2012 10:07 PM PST

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dilihat sudah bersedia untuk membawa negara ke hadapan setelah diuji dengan pelbagai dugaan serta ranjau yang paling sukar, kata bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin.

Beliau berkata, sejak 1976 sehingga kini, Najib telah menunjukkan kebolehan menyelusuri dan mengasah bakat dalam arena politik, berkemahiran, mempunyai kelebihan senioriti, pengalaman serta mempunyai rangkaian yang lebih baik berbanding mereka yang seusia mahupun yang lebih senior dengannya.

"Jika anda membezakan ciri-ciri antara kedua-dua pemimpin, Anwar (Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim) dan Najib, anda akan terdorong untuk memberi markah yang lebih tinggi kepada Najib. Najib pada hemat saya telah mendapat banyak manfaat sebagai anak kepada Tun Razak.

"Beliau telah berada dalam Pemuda Umno beberapa tahun sebelum kemasukan Anwar, beliau telah biasa dengan personaliti dan isu-isu yang melanda dan terbukti pemikirannya amat tajam di dalam mesyuarat tertutup, beliau sangat berkeyakinan dan mampu untuk berdepan dengan khalayak ramai," katanya dalam satu wawancara yang disiarkan oleh Mingguan Malaysia semalam.

Daim berkata demikian ketika diminta mengulas perkembangan politik tanah air pada tahun 2012.

Sambil melahirkan rasa optimis dengan suasana politik pada tahun ini, beliau berkata, pembaharuan politik yang diamalkan oleh kerajaan kelihatan lebih berkesan terutama dengan pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

"Pihak kerajaan telah mengambil beberapa inisiatif dan tindakan yang dahulunya akan diambil oleh pihak Pakatan (Rakyat) seperti langkah memansuhkan ISA. Saya melihat Akta Perhimpunan Aman adalah pemangkin utama perubahan.

"Pada mulanya, ia mencetus pelbagai kritikan tetapi keputusan untuk membenarkan penyokong Anwar berkumpul di luar mahkamah pada 2 Jan lepas, dalam semangat akta baru yang pada ketika itu belum diwartakan, telah menyebabkan para pengkritik terdiam," katanya.

Daim, yang juga bekas Bendahari Umno selama 17 tahun, berkata isu paling penting pada masa ini adalah sama ada Barisan Nasional (BN) bersedia untuk bergerak ke hadapan bersama-sama Najib.

Mengenai pilihan raya umum ke-13, Daim berkata beliau percaya BN mempunyai kelebihan yang lebih baik untuk mendapat keputusan lebih cemerlang sekarang berbanding tahun-tahun sebelumnya.

"Jika anda menonton perlawanan tenis, maka saya akan berkata BN mempunyai kelebihan; ia adalah seperti Nadal vs Federer atau Nadal vs Djokovic. Ini adalah perlawanan hebat, yang pada akhirnya, siapa membuat kesilapan yang kurang akan memenangi perlawanan," katanya.

Mengenai kempen Anwar memburukkan kerajaan di luar negara, Daim berkata ia bukanlah perkara baru memandangkan Anwar telah berbuat demikian sejak zaman pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad lagi.

"Di satu sudut, Najib-Anwar tidaklah membangkitkan satu situasi seperti mana banyaknya episod Mahathir-Anwar. Sebahagiannya kerana Najib tak ambil peduli pun untuk menyatakan sentimen yang kuat untuk menentang Anwar," katanya.

Daim berkata mungkin terdapat pelobi yang menjelajah ke luar negara untuk bercakap dari sudut berita Najib-Anwar untuk memastikan berita itu tidak surut. Bernama

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 06 Mar 2012 01:19 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


TUDIAA!! Dengar CD Ceramah Pas, boleh masuk Syurga!!

Posted: 06 Mar 2012 07:36 AM PST



Surat ini telahpun diedarkan kepada premis kedai dan pasaraya yang mempunyai konti bagi memberitahu sebarang kenyataan. samada benar atau tidak palsu atau tidak surat ini telah diedarkan dengan menggunakan kepala surat Majlis Perbandaran Kota Bharu.

Yang paling menarik adalah kenyataan di para 3 iaitu "Mendengar CD Ceramah Pas sahaja akan menjamin tuan masuk syurga"

Sambung baca cerita best kat sini


McTheory:
Gila Babis dah Pas Oink Oink nih..

PANASS!! Cabaran Buat Fuziah Rektor!

Posted: 06 Mar 2012 04:37 AM PST


Nampaknya Fuziah di cabar lagi.. ada berani?

TUDIAA!! Mahfuz Omar LETAK JAWATAN??

Posted: 06 Mar 2012 01:12 AM PST



Mahfuz ni MP ka penyiasat persendirian? Main tuduh sesuka hati ja pun. Baik letak jawatan dari Mp. Buka syarikat siasatan Mahput Omaq. hehe..

Selepas membuat tuduhan kepada Dr Hasan Ali dan KBS pasal sponsor RM 30juta untuk siri jelajah Dr Hasan Ali..hari ni matpuz dengan gelabah bewaknya terpaksa meletakkan tanda tanya kepada KBS bagi memohon penjelasan tentang pekara itu setelah Dr Hasan Ali mahu menyamannya kerana kebodohan tahap SRP membuat tuduhan melulu kepada Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan Dr Hasan Ali.


Sebelum ni Dr Hasan Ali dan Menteri KBS Datuk Ahmad Shabery membuat penafian yang KBS terlibat terlibat dalam penganjuran diri jelajah JATI.

baca kenyataan Dr hasan Ali kat bawah

"Hasan Ali hari ini berkata akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Naib Presiden PAS,Mahfuz Omar, kerana memfitnah beliau menerima tajaan kementerian belia dan sukan.Sambil menafikan dakwaan Mahfuz, Hasan memberitahu saman tersebut akan difailkan dalam waktu terdekat dan peguamnya sedang meneliti perkara itu kerana menjejaskan kredibilitinya sebagai pemimpin politik, NGO serta pakar motivasi.

Mahfuz sebelum ini dalam satu sidang media menuduh NGO Melayu Jalur Tiga (JATI) yang diterajui Hasan Ali menerima tajaan RM30 juta dari kementerian belia dan sukan untuk membiayai 2,000 program latihan.

Dakwaan itu turut dikecam oleh Menteri Belia dan Sukan Datuk Ahmad Shabery yang menganggap Mahfuz berbohong dan kebudak-budakan.Suatu yang menarik bila Hasan Ali menyifatkan Mahfuz adalah "kuda tunggangan kumpulan parasit dalam PAS". Perkara tersebut seolah dibuktikan sendiri oleh Mahfuz berdasarkan beberapa kenyataan sebelum ini."

Kenyataan Matput selepas mahu di saman oleh Dr Hasan Ali

"Ikut dialah nak saman saya, saya bukan tuduh dia pun." Demikian kata Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar ketika mengulas kenyataan Datuk Dr Hasan Mohamed Ali semalam, mengumumkan mahu menyaman beliau berhubung dakwaan ditaja oleh Kementerian Belia dan Sukan.

Beliau menegaskan, kenyataannya bukan tuduhan melulu, tetapi cuma mahu Kementerian Belia dan Sukan memberi penjelasan tentang isu tajaan lebih 2,000 program ceramah Hasan.

"Saya bukan tuduh dia (Hasan), saya hanya minta KBS beri penjelasan dan mahu kes ini disiasat dan diaudit, kenapa dia pula yang nak melatah. Kalau yang nak saman pun bukan dia, dia tak ada hak nak saman sebab bukan saya cakap dia terima duit, tetapi program dia ditaja.

"Jika terniat nak saman pun KBS, bukan dia," kata beliau ketika dihubungi Sinar Harian Online.

Semalam, Hasan mengeluarkan kenyataan mahu menyaman Mahfuz berikutan tuduhan bahawa Kementerian Belia dan Sukan akan menaja lebih 2,000 program ceramahnya.Mahfuz berkata, Hasan hanya salah faham dan oleh itu, diminta jangan berperangai seperti orang yang mengalami histeria."Orang bukan tuduh dia ambil duit atau apa, kami minta penjelasan Kementerian Belia dan Sukan saja, kenapa perlu dia melatah sampai nak saman," katanya.



McTheory:
mahfuz dah kecut teloq ka? ha ha ha..

TUDIAA!! Perempuan Melayu Bertudung Masuk Gereja??

Posted: 05 Mar 2012 10:12 PM PST

Khalid Samad dan PAS Selangor kata Dr. Hasan Ali menuduh tanpa bukti.

Khalid Samad dan PAS Selangor kata gerakan kristianisasi hanya ciptaan Dr. Hasan Ali dari JATI.

Khalid Samad dan PAS Selangor juga mempertahankan DUMC.




Khalid Samad dan PAS Selangor secara terang-terangan cuba menyembunyikan gerakan Kristianisasi.

Habis tu GAMBAR INI BUKAN BUKTI?


MyMassa harapkan rakan blogger sebarkan gambar ini terutamanya kepada facebook penyokong PAS yang masih menidakkan gerakan Kristianisasi dan percaya kepada tuduhan Khalid Samad terhadap Dr. Hasan Ali.

Akhir kata dari MyMassa, hayati doa Dr. Hasan Ali pada HIMPUN. Marilah kita sama-sama menyokong perjuangan HIMPUN dan JATI.



*Khalid Samad dan kumpulan parasit sudah checkmate. Jangan lupa sebarkan gambar ini.

Sumber Mc ambil dari SINI

TERPANASS!! Keadaan Ostat Azizan umpama telur di hujung tanduk!!

Posted: 05 Mar 2012 07:12 PM PST



Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak akan mentadbir negeri ini tanpa sebarang kuasa mutlak kerana keputusan berkaitan kerajaan negeri perlu dirujuk kepada Jawatankuasa Pemandu Pas Pusat.

Langkah yang tidak pernah berlaku dalam sejarah Kedah itu menyaksikan Menteri Besar kehilangan sebahagian kuasanya apabila pihak luar boleh campur tangan dalam membuat keputusan melalui jawatankuasa tersebut.


Lebih serius, sumber memberitahu, langkah itu dikhuatiri boleh menyebabkan Menteri Besar dilihat seolah-olah boneka dalam keputusan tertentu jika tidak dipersetujui oleh Exco-exco.

Penubuhan jawatankuasa itu adalah salah satu daripada tiga keputusan Pas Pusat hari ini bagi menyelesaikan kemelut Pas Kedah ekoran dua Exconya, Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Dr. Ismail Salleh enggan menerima semula jawatan tersebut.

Segalanya terjadi apabila keputusan mesyuarat pergelutan Pas Kedah dicapai semalam.

Dibawah adalah perkara yang terjadi ketika mesyuarat!

Ketika mesyuarat yang bermula pukul 8 malam itu, salah seorang yang terlibat dalam perbalahan dengan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dikatakan membentangkan hujah dengan nada yang tinggi sehingga menimbulkan perasaan tidak senang pemimpin yang hadir.

Berikutan itu, mesyuarat kali kedua selepas ia diadakan kali pertama di Kuala Lumpur yang bertujuan menyelesaikan perbalahan antara Azizan dengan dua Exconya iaitu Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Dr. Ismail Salleh gagal mencapai penyelesaian muktamad.

Pas Pusat akan mengadakan sidang akhbar esok bagi mengumumkan hasil mesyuarat berkenaan.

Sumber memberitahu, keadaan itu berlaku kerana Pas Pusat dikatakan tidak dapat memenuhi syarat-syarat yang dikenakan oleh pihak-pihak yang bertelagah, antaranya mahu Phahrolrazi dilantik sebagai Pesuruhjaya Pas Kedah dan Azizan diminta berehat atau tidak bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Sebagai timbal balas, kata sumber itu, Phahrolrazi dan Ismail perlu akur menerima semula pelantikan Exco yang sebelum ini ditolak oleh mereka.

"Tetapi persoalannya, adakah Azizan boleh bekerja dengan dua pemimpin yang dikatakan berpatah arang dengannya sebelum ini," kata sumber itu di sini hari ini.

Semasa mesyuarat berlangsung, kata sumber tersebut, Phahrolrazi 'menghamburkan' semua perkara yang terbuku di hatinya termasuk mempertikaikan kemampuan dan kewibawaan Azizan dari segi kesihatan, sokongan akar umbi serta kelemahan mengatur strategi pilihan raya.

"Azizan bagaimanapun memberi penjelasan dengan tenang tetapi dalam mesyuarat itu, ada pihak tertentu yang mahukan kuasa dengan mendesak beliau berundur segera sebelum pilihan raya, namun beberapa pemimpin Pas Pusat kelihatan tidak dapat menerima cadangan itu," kata sumber tersebut.

Berikutan itu, kata sumber berkenaan, Pas Pusat terlebih dahulu terpaksa memperhalusi beberapa perkara sebelum boleh membuat pengumuman rasmi.

''Ketika ini, beberapa kawasan Pas seperti Kuala Kedah menjadi kawasan hitam bagi Azizan dan begitu juga sebaliknya iaitu di beberapa kawasan yang menentang Phahrolrazi," kata sumber itu.

Sumber tersebut juga berkata, Azizan kemungkinan akan mengambil langkah tertentu ekoran 'diserang' oleh orang kepercayaan sendiri, antaranya melantik Exco tertentu sebagai pelapis kepimpinan Pas Kedah jika berlaku sesuatu. Ada sumber dan rujukan yang Mc ambil dari Utusan Malaysia.

Akibat dari itulah, sebuah jawatankuasa Pemandu untuk Azizan mentadbir Kedah.

Azizan mentadbir kerajaan Kedah dibawah 'pemanduan' Pas Pusat. Ini bermakna, Azizan tidak berkuasa dan untuk menentukan segala keputusan negeri. Kerana ia ditentukan dan di pandu oleh jawatankuasa pemandu Pas pusat.

Namun bagi Mc, kerajaan Kedah sekarang keadaannya amat rapuh dan hanya retak menanti belah. Jika ada tercuit dan tersadung, pasti akan berperang semula.

Apakah dalam situasi seperti ini pun, UMNO masih tidak mempunyai idea untuk melancarkan perang psikologi? tunggu apa lagi?


McTheory:
Benda nak runtuh, tolak pun jatuh!!

SOSIAL!! Pengalaman Pertama Amat Bermakna Bagi Seorang Gadis!!

Posted: 05 Mar 2012 04:34 PM PST



Sebaik sahaja anda baring, anda mula merasakan otot-otot anda mula menegang. Anda cuba mengelak dengan cuba memberi alasan, tetapi dia enggan menerima alasan anda bahkan semakin merapati anda. Dia bertanyakan adakah anda takut. Tetapi anda dengan berani menggelengkan kepala. Jari-jemarinya mula meneroka untuk mencari apa yang dihajati. Dan kali pertama jarinya menyentuh tempat yang betul.


Semakin dalam dia menusuk semakin kuat anda mengerang. Tetapi dia masih dengan sikapnya dan melakukannya dengan selembut yang boleh sebagaimana yang telah dia janjikan. Dia merenung jauh ke dalam mata anda dan mahu anda percayakannya. Ini bukanlah kali pertama bagi dirinya.

Dia terus tersenyum dan anda mamberi lebih ruang masuk kepadanya. Anda mula merayu agar dia mempercepatkannya. Tetapi dia masih lagi melakukannya dengan perlahan agar anda merasakan kesakitan yang paling minimum. Semakin dalam tusukkannya semakin anda merasakan tisu-tisu anda koyak. Kesakitan makin terasa diikuti dengan sedikit darah mengalir.

Dia merenung kepada anda dan bertanyakan adakah ianya menyakitkan?. Mata anda digenangi dengan airmata tetapi anda menggelengkan kepala dan mahu dia terus melakukannya. Dia meneruskan dengan apa yang patut dilakukan. Terus keluar masuk. Tetapi anda sudah mula merasa kebas dan tidak lagi merasakan apa-apa.

Beberapa ketika kemudian anda merasakan sesuatu memancut dan dia mengeluarkannya dari anda. Anda terbaring dengan wajah yang pucat. Dia menghamparkan sekuntum senyuman kepada anda dan mengatakan anda adalah antara yang terdegil tetapi telah memberinya banyak pengalaman.

Anda hanya tersenyum tawar dan juga inilah pengalaman pertama anda. Dengan senyuman yang tawar anda pun mengucapkan terima kasih kepada doktor kerana mencabut gigi anda.


McTheory:
Cerita kasi ringan sikit kepala.. jangan fikir lain..

JEBAT BERKOKOK

Posted: 06 Mar 2012 01:15 PM PST

JEBAT BERKOKOK


"Ini kepala bapak kau, itu kepala bapak dia"..Bodohnya Melayu..

Posted: 06 Mar 2012 01:53 AM PST



Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan dikecam hebat di laman twitter kerana tindakan membatalkan konsert Erykah Badu. Sebab mengapa pembatalan itu dilakukan sudah pun dinyatakan di dalam artikel yang terdahulu.

Adalah amat malang kerana yang menghamburkan kata-kata kesat kepada Menteri itu rata-rata terdiri daripada anak-anak Melayu. Bukanlah Jebat ingin mempertahankan indvidu yang bernama Rais tetapi Jebat sekadar ingin anak-anak muda Melayu sedar bahawa cercaan dengan bahasa kesat yang mereka hamburkan adalah terhadap pemimpin Melayu dan apakah kita terlupa bahawa yang kita batalkan adalah disebabkan faktor kesucian agama?

Sedarlah bahawa hiburan dunia akan kekal di dunia tetapi amal kita di dalam mempertahankan kesucian agama akan dihitung di akhirat kelak.

Jika sekalipun nama Mat Sabu atau mana-mana pimpinan Pakatan disebut sebagai orang yang bertanggungjawab membatalkan konsert itu, Jebat pasti akan menyokong tindakan itu. Hal yang melibatkan soal keagamaan tidaklah seharusnya dijadikan permainan dan percaturan politik di dalam mencari populariti.

Entah di mana silapnya bilamana ada anak-anak Melayu yang seakan terlupa akan asal usul sehinggakan tergamak melemparkan kata-kata seperti 'muka seperti taik' kepada seorang tua yang bernama Rais yang sekadar menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan kepadanya. Adakah perkataan yang sama juga akan terpalit ke muka mana-mana indvidu sekiranya memegang portfolio yang sedang disandang Rais? 

Tidaklah ingin berburuk sangka tetapi jika diintai dari gaya penulisan dan kecenderungan tentulah ianya jelas menggambarkan bahawa ada agenda politik tersembunyi di dalam penulisan yang menghentam Rais. Sama ada ianya percaturan parasit dari dalam atau memang agenda sebelah sana yang bijak mengambil peluang di atas ruang yang terbuka.

Cuma Jebat terfikir, bukankah di dalam sidang medianya Rais sudah memaklumkan dengan jelas bahawa keputusan membatalkan konsert itu adalah keputusan jemaah Menteri?  Seharusnya sebagai rakyat Malaysia kita harus menghormati keputusan itu jika tidak kerana kerajaan sekalipun hormatlah undang-undang Islam yang sudah digunapakai sejak azali.

Permasalahan ini sekadar menampakkan betapa Melayu terpecah dan Melayu sendiri nampaknya yang sedang memijak-mijak kepala Melayu yang lain.

Siapa yang bodoh dan siapa pula yang bijak??

THE FLYING KICK

Posted: 06 Mar 2012 01:10 PM PST

THE FLYING KICK


PICIT NENEN DALAM KELAS... APA NAK JADI DENGAN BUDAK-BUDAK SEKARANG?

Posted: 06 Mar 2012 10:19 AM PST

JANGAN BAGI MAHFUZ OMAR BERNAFAS LAGI!!!

Posted: 06 Mar 2012 07:00 AM PST

PHAHROLRAZI ZAWAWI MAKIN MELAMPAU!!!

Posted: 06 Mar 2012 06:00 AM PST

VIDEO!!! BUDAK PEREMPUAN 17 TAHUN LAYAN SEKS 18 LELAKI DALAM KERETAPI!!!

Posted: 06 Mar 2012 04:30 AM PST

PADAH PERCAYA DENGAN ORANG YANG KELIHATAN ALIM, ANAK DARA DILARIKAN!!!

Posted: 06 Mar 2012 03:30 AM PST

LAGI GAMBAR BOGEL ARTIS INDONESIA TERSEBAR DI INTERNET!!!

Posted: 06 Mar 2012 02:00 AM PST

USTAZ PAS MENGAKU BERSALAH BUNUH PELAJAR TAHUN SATU!!!

Posted: 06 Mar 2012 12:45 AM PST

LAGI PELACUR CHINA DI PULAU PINANG DIBELA PEMIMPIN DAP KENA TANGKAP!!!

Posted: 05 Mar 2012 11:00 PM PST

SKANDAL PASIR SELANGOR, SELCAT JADI ALAT PEMBERSIH PAKATAN!!!

Posted: 05 Mar 2012 10:00 PM PST

BADROL AMIN TERTUNGGING LAGI!!!

Posted: 05 Mar 2012 08:30 PM PST

TOPI KELEDAR UNTUK AHLI-AHLI PAS!!!

Posted: 05 Mar 2012 06:59 PM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 06 Mar 2012 12:01 PM PST

PEJUANG BANGSA


PANAS ! Mengapa Polis P.Pinang minta penduduk kampung sabar & bertenang ?

Posted: 06 Mar 2012 11:37 AM PST



Polis Pulau Pinang meminta penduduk di sekitar Teluk Bahang bertenang dan memberi masa kepada pihak polis menyelesaikan siasatan kes serangan balai polis di situ oleh kira-kira 100 orang kampung yang kurang senang dengan sikap seorang anggota polis ketika menjalankan tugas membanteras mat rempit.

Ketua Polis negeri, Datuk Ayub Yaakob berkata, anggota polis yang berpangkat lans koperal itu sudah ditukarkan ke unit lain dan siasatan terhadapnya masih dijalankan.

"Polis memandang serius perkara ini. Kita tidak berniat untuk menyembunyikan perkara ini daripada pengetahuan awam... sesiapa yang didapati bersalah pasti dikenakan tindakan undang-undang.

"Justeru, kita minta pihak yang mempunyai maklumat berhubung kes itu tampil memberi kenyataan untuk membantu siasatan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata, sehingga kini empat laporan polis dibuat berhubung kes itu.

Dalam kejadian kira-kira pukul 11 malam Sabtu, anggota polis itu didakwa membaling topi keledar ke arah sekumpulan mat rempit yang sedang menunggang motosikal sehingga menyebabkan lima daripada mereka terjatuh.

Dua daripada mereka yang parah dilaporkan berada dalam keadaan stabil dan mendapat rawatan di Hospital Pulau Pinang.— BERNAMA

Hero Vanilla Coklat lebih popular dari Anuwar di carian Google ?

Posted: 06 Mar 2012 10:42 AM PST



 Teraju utama lelaki drama bersiri Vanilla Coklat, Aiman Hakim Ridza (gambar), 23, yang dahulunya terkenal melalui rancangan realiti televisyen, Mentor menjadi subjek carian antara yang paling digemari oleh pelayar Google di negara ini sepanjang bulan Februari lalu.

Google Malaysia dalam satu kenyataan berkata, Aiman yang merupakan selebriti tunggal tempatan itu berada di tangga kesembilan daripada sepuluh carian tertinggi.

"Populariti pelakon muda itu mula meningkat naik disebabkan bakat lakonannya di dalam drama Vanilla Coklat selain gosip cintanya sudah tersebar di Internet sejak kebelakangan ini," menurut kenyataan itu yang dikeluarkan di sini semalam.


Komen GPB 

Hebat mana pun Anwar tak kira la di pentas ceramah , tapi populariti artis ternyata melebihi pemimpin politik dikalangan anak muda melalui kajian di carian google  .

 Itu yang DS Najib baru-baru ini sanggup turun konsert BN Youth Music yang dihoskan oleh artis cun kesayangan GPB iaitu Neelofa . Memang golongan artis ini wajar didampingi pemimpin kerajaan agar dapat menarik sokongan dalam bentuk undi nanti di PRU .

PANAS ! Nurul Izzah ikut jejak langkah bapanya dicabar untuk bersumpah !

Posted: 06 Mar 2012 08:37 AM PST




Kalau orang politik cabar orang politik bersumpah ia sudah jadi macam hal biasa.Namun lain ceritanya dalam kes ini bila seorang pegawai tinggi kerajaan mencabar orang politik bersumpah.

Rasanya belum pernah dengar lagi serakat ini.

Siapa yang tidak naik angin kalau dek kerana politik dan nak memancing undi segala fakta dan hakikat depan mata sudah tidak ambil peduli.

Datuk Bandar Kuala Lumpur Tan Sri Ahmad Fuad Ismail boleh masuk buku Malaysia Book Of Records bila beliau sebagai pegawai kerajaan,mencabar Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar agar bersumpah.

Beliau membuat cabaran ini dalam sidang akhbar Isnin untuk menjelaskan mengenai kontroversi projek lot banglo di Bukit Gasing yang terletak di sempadan Selangor dan Wilayah Persekutuan di Petaling Jaya.

Ahmad Fuad mahu Nurul Izzah bersumpah beliau tidak pernah jumpa pemaju projek itu,Gasing Meridien Sdn Bhd yang mendakwa pernah memberi penerangan terperinci kepadanya mengenai projek itu pada tahun 2009.

Ini kerana Nurul sudah backing bantahan penduduk kawasan itu mahu Dewan Bandaraya Kuala Lumpur menarik balik kebenaran projek berkenaan kerana mendakwa ia dibina di lereng bukit dan kawasan digazet kawasan hijau.

Datuk Bandar itu menjelaskan kawasan projek itu tidak termasuk dalam 52 hektar kawasan yang digazet kawasan hijau di Bukit Gasing.

Katanya kawasan projek itu adalah tanah persendirian dan pemiliknya berhak memajukan tanah itu.

Menurut beliau kelulusan projek itu diberi pada tahun 2008 dan jika ia dibatalkan Dewan Bandaraya kena bayar pampasan sebanyak RM135 juta kepada pemilik tanah.

Kata Ahad Fuad wajarkah Dewan Bandaraya bayar ganti rugi RM135 juta.

Beliau juga memberi jaminan Dewan Bandaraya tidak akan membenarkan sebarang pembangunan di kawasan hijau Bukit Gasing.

Pada hujung minggu lalu sebilangan penduduk berdekatan kawasan projek telah membuat piket bila melihat kerja-kerja pembangunan dijalankan di kawasan projek itu.

Soalnya apakah Nurul Izzah ambil kira semua fakta ini ?

Juga sanggupkah beliau bersumpah seperti dicabar Datuk Bandar kata tidak pernah ditemui pemaju untuk menjelaskan mengenai projek berkenaan?

Bapanya pernah dicabar bersumpah dalam kes dakwaan liwat dan video seks...tapi tak berani...apakah Nurul nak ikut jejak itu.

Lagi satu,jika beliau sendiri yang memegang jawatan Datuk Bandar,sanggupkah beliau membuat keputusan membayar gantirugi RM135juta kerana terpaksa membatalkan satu projek diatas tanah persendirian - yang pemiliknya sudah dapat kelulusan empat tahun lalu. AGENDA DAILY

Blog Pakatan desak Azizan dedah nama tauke cina serah duit kepada Pharolrazi ?

Posted: 06 Mar 2012 06:42 AM PST




DALAM mesyuarat yang diadakan pada Ahad di kediaman rasmi Menteri Besar Kedah untuk menyelesaikan konflik kepimpinan negeri tersebut, Datuk Seri Azizan Razak dilaporkan telah mengugut untuk mendedahkan nama 'taukeh cina' yang diketahui rapat dengan Datuk Phahrolrazi dan menghantar wang ke rumahnya hampir setiap malam.

Ini adalah sebagai balasan atas pelbagai projek dalam negeri Kedah yang kononnya telah diserahkan Phahrolrazi kepada individu tersebut.

Malangnya, sumber yang menyatakan hal ini kepada penulis tidak pula menyatakan sama ada Azizan ada menyebut nama individu yang dimaksudkan dalam mesyuarat itu.

Pada penulis, tuduhan ini serius kerana ia berkaitan dengan penyalahgunaan kuasa dan rasuah. Ditakuti boleh mengancam kestabilan kerajaan Kedah walaupun selepas penubuhan Jawatankuasa khas yang ditubuhkan oleh PAS pusat untuk mengawal selia keputusan dalam pentadbiran negeri Kedah.

Apatah lagi bila yang membuat tuduhan tersebut ialah Menteri Besar Kedah sendiri!!

Penulis harap Azizan berani melapurkan hal ini kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) jika ia benar-benar berlaku seperti mana yang didakwanya. Apatah lagi bila tuduhan tersebut di dengar oleh semua orang yang hadir dalam mesyuarat tersebut termasuk Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang dan Timbalan Mursyidul Am, Datuk Harun Dun.

Kegagalan melapurkan kepada SPRM akan menjadikan pemimpin lain yang turut sama dalam mesyuarat tersebut bersubahat dengan 'kesalahan yang didakwa Azizan dilakukan oleh Phahrolrazi itu.

Penulis ingin membangkitkan persoalan ini, kenapa Azizan menunggu sehingga mesyuarat seumpama itu diadakan untuk mendedahkan semua perkara tersebut kepada kepimpinan tertinggi PAS? Kenapa tidak dimaklumkan lebih awal jika benar seperti mana dakwaan Azizan dalam mesyuarat tersebut "saya tau semua tu ingat saya tak tau, nak saya dedah semua ka?".

Sebenarnya untuk pengetahuan pembaca, kami di suarapakatanrakyat.com tahu lebih banyak perkara yang berlaku dalam mesyuarat tersebut tapi kami akan dedahkan pada masa yang sesuai kerana jelasnya banyak perkara memalukan berlaku dalam mesyuarat itu yang tidak mahu dihebahkan kepada pihak luar.

Bukan niat kami untuk memalukan PAS tapi sebagai komponen penting dalam Pakatan Rakyat, penulis merasakan PAS perlu berubah bagi mengelakkan masalah yang sedemikian rupa berlaku di negeri-negeri lain yang kita sedang perintah.

sumber : Suara Pakatan Rakyat 



Komen GPB 

Memang panas   tuduhan Ostat  Jijan kepada musuhnya iaitu Pharolrazi yang didakwanya pernah  menerima duit dari tauke Cina.

GPB juga  harap Jijan mendedahkan nama tauke  terbabit jika beliau mahu membersihkan kerajaan pentadbirannya daripada najis  penyelewengan dan rasuah  !

Isu Khalwat Ostat Badrul lonjakkan Alexa Ranking blog Pro BN

Posted: 06 Mar 2012 05:19 AM PST


Terima kasih kepada blogger JENDELA MAYA yang mengeluarkan ranking terbaru Alexa Blog Pro BN untuk bulan Mac 2012 ini.  

Isu-isu panas di bulan Feb seperti khalwat Ostat Badrul Amin , demo Anti Lynas di Padang Kota , Anwar sokong Israel  serta krisis PAS Kedah ternyata melonjakkan ranking bloggger2 Pro BN .

Terima kasih kepada semua pembaca yang sudi melayari blog GPB tidak kira dari link FB ,twitter mahupun blog .

Mahfuz Bean sebenarnya yang histeria sebab terkejut Shabery nak saman !

Posted: 06 Mar 2012 04:17 AM PST



Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar memperli sikap Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Shabery Cheek yang didakwanya "seperti histeria" apabila kementeriannya didakwa menyediakan dana RM30 juta untuk program bekas exco Selangor Datuk Hasan Ali.

"Shabery mesti cool, jangan melenting.

"Kalau tidak nanti saya bawa Panadol ke parlimen," sindirnya yang mahu terus menunggu jawapan Shabery dalam sidang parlimen akan datang.

Mahfuz ketika membuat dakwaan itu pada 2 Mac lalu turut menuntut audit penuh dijalankan ke atas satu unit strategik di Kementerian Belia dan Sukan (KBS) yang didakwa menyediakan dana itu.

Pada hari yang sama, Shabery dalam SMS kepada Malaysiakini menyifatkan pemimpin PAS itu berbohong, kebudak-budakan, sakit dan perlukan rawatan kaunseling.

Manakala Shabery semalam dilapor mengikut jejak NGO Jalur Tiga (JATI) pimpinan Hasan apabila berkata, beliau mungkin menyaman Mahfuz kerana mendakwa (KBS menaja 2,000 program JATI.

Katanya, sebagai anggota parlimen Mahfuz sepatutnya faham banyak proses perlu dilalui untuk mendapatkan wang sebanyak itu.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Mahfuz berkata, menteri sepatutnya tidak mengancam untuk menyaman sebaliknya harus memberi penjelasan dan bersedia memanggil audit bebas bagi membuktikan ketelusannya.

"Kalau dia nak saman, samanlah. Carilah peguam kuat mana pun. Kita jumpa di mahkamah," kata anggota parlimen Pokok Sena itu.

Ditanya tentang tindakan Hasan yang turut mempertimbangkan untuk menyamannya, Mahfuz berkata beliau hairan dengan tindakan itu kerana beliau menyentuh peruntukan Kementerian Belia dan Sukan.

"Bukan (peruntukan) JATI," katanya lagi.

Pasal projek jutaan ringgit punca Phahrolrazi marah kepada Azizan !

Posted: 06 Mar 2012 03:02 AM PST



Krisis PAS Kedah meledak selepas Menteri Besar Datuk Seri Azizan Razak didakwa mahu memberikan sebuah projek yang dikatakan bernilai RM600 juta kepada syarikat yang dikaitkan dengan pemimpin Umno.

Perkara itu disahkan oleh Datuk Phahrolrazi Mohd Nawawi, seorang daripada dua exco yang menolak pelantikan semula mereka ke jawatan itu sebelum ini.

Ketika ditemui Malaysiakini semalam bagi mengesahkan dakwaan beliau pada mulanya menolak pelantikan semula kerana tidak puas hati dengan desakan Azizan, Phahrolrazi mengakuinya.

Sumber sebelum ini memberitahu Malaysiakini, projek yang dipertikaikan itu adalah berkenaan pembinaan jalan di negeri itu yang mahu diberikan oleh menteri besar kepada syarikat milik bekas pemimpin Umno bahagian di Kedah.

Phahrolrazi bagaimanapun tidak mendedahkan lebih lanjut berhubung perkara itu tetapi memberitahu ia projek usahasama dengan syarikat berkaitan kerajaan negeri (GLC).

ADUN Pengkalan Kundor itu juga mendakwa, projek berkenaan bernilai "beberapa juta ringgit".


"Saya tak setuju dengannya," dakwanya sambil berkata keputusan berkaitan biasanya dibuat pada mesyuarat exco.

Projek itu bagaimanapun kini belum dianugerahkan kepada mana-mana pihak, kata Phahrolrazi lagi ketika ditemui selepas sidang media di rumahnya di Alor Setar semalam.

Pada sesi itu, beliau dan seorang lagi exco Datuk Ismail Salleh mengumumkan menerima pelantikan sebagai exco selepas PAS membentuk jawatankuasa pemandu untuk menasihati pentadbiran negeri.

Ketika laporan ini ditulis, Malaysiakini masih belum dapat mendapatkan respons daripada pejabat menteri besar.

Seorang pembantu Azizan memberitahu, menteri besar itu mahu berehat dan tidak akan mengeluarkan kenyataan dalam masa terdekat.

Mampukah BN menawan Pulau Pinang daripada regim DAP di PRU 13 ?

Posted: 06 Mar 2012 01:55 AM PST



 Di mana-mana sahaja sekarang kita boleh mendengar soalan: "Bilakah pilihan raya umum?" dan ada yang menjawab "Terlalu hampir… the election is just round the corner".

Apakah yang penting dengan tarikh pilihan raya umum ke-13 itu dan kenapa ia menjadi spekulasi?
Sebenarnya hanya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sahaja yang tahu bilakah tarikh pembubaran parlimen bagi memberi laluan kepada pilihan raya umum ke-13 ini sebelum disusuli oleh menteri besar dan ketua menteri bagi membubarkan DUN pula.



Apa-apapun pilihan raya umum mempunyai tarikh wajib, iaitu sebelum 28 April 2013.
Bagi jentera BN mereka sebenarnya tidak harus menumpukan bila tarikh pilihan raya tetapi lebih penting daripada itu ialah soalan:

"Sudahkah anda bersiap sedia menghadapinya?

Bukan mustahil BN rampas semula

Menyingkap soalan Najib di Majlis Makan Malam Perdana di Sungai Petani baru-baru ini, Perdana Menteri bertanya: "Adakah anda semua sudah bersedia hadapi pilihan raya? Bersediakah jika pilihan raya bila-bila masa?".

Soalan itu membawa maksud semua jentera parti haruslah bersiap sedia pada bila-bila masa kerana Pengerusi BN itu pernah menyifatkan pilihan raya umum ke-13 ini adalah pilihan raya luar biasa, BN harus bekerja luar biasa untuk mendapatkan keputusan yang luar biasa.

Di Pulau Pinang, bukanlah sesuatu yang mustahil bagi BN untuk merampas semula kerusi yang 'hilang' kepada pakatan pembangkang kerana apa yang mereka perlu buat ialah kerja luar biasa.
Keputusan PRU-12 di Pulau Pinang menyaksikan BN cuma memenangi 11 daripada 40 kerusi DUN dan hanya menang dua daripada 13 kerusi Parlimen.

DAP mendominasi kesemua kerusi majoriti kaum Cina apabila memenangi kesemua 18 kerusi yang ditandingi oleh MCA dan Gerakan manakala PKR memenangi 10 kerusi DUN dan PAS memenangi satu kerusi sahaja.
Turun padang

Daripada 40 kerusi DUN di Pulau Pinang, Umno bertanding bagi 15 kerusi dan memenangi 11 daripadanya manakala Gerakan (12 kerusi), MCA (11 kerusi) dan MIC (2) dan kalah kesemuanya.
Mengikut atau secara teorinya, untuk membolehkan BN menawan semula Pulau Pinang, mereka haruslah merampas semula kerusi DUN majoriti pengundi Cina yang telah 'hilang' kepada pakatan pembangkang itu manakala MIC pula perlu menarik semula undi kaum India.

Bagaimanakah untuk MCA dan Gerakan mendapat semula undi kaum Cina? Itulah persoalan dan cabaran luar biasa besar bagi kedua-dua parti itu, bagi banyak pemerhati politik tanah air.

Antara kerja-kerja luar biasa yang perlu dilakukan itu ialah kerap turun padang untuk mendekati rakyat, bertanyakan apa kehendak rakyat, membuat transformasi politik termasuk memilih calon yang boleh menang atau 'winnable candidate'.

Pensyarah kanan Sains Politik Universiti Sains Malaysia (USM) Dr Sivamurugan Pandian berkata BN tidak lagi boleh menjadi parti yang retorik, mereka haruslah bekerja dan memahami hati rakyat dan tidak bertelagah sesama sendiri.

Krisis dalaman

Katanya krisis dalaman parti dan sabotaj antara satu sama lain adalah antara faktor yang menyumbang kekalahan MCA dan Gerakan dan jika perbuatan itu diulangi, BN tidak akan menawan semula Pulau Pinang sehingga bila-bila pun.

Beliau berkata MCA dan Gerakan harus merayu kepada kaum Cina untuk menyokong kembali mereka dan memberi kepercayaan untuk mengubah landskap politik.

Bagi menawan semula kerajaan negeri, jika Umno dapat mengekalkan 11 kerusi sedia ada, apa yang diperlukan oleh MCA dan Gerakan ialah masing-masing harus memenangi sekurang-kurangnya lima kerusi DUN daripada 11 dan 12 kerusi yang ditandingi.

MIC pula harus merampas semula sekurang-kurangnya satu daripada dua kerusi yang diperuntukan kepada parti itu dan atas kiraan itu, maka BN boleh membentuk kerajaan secara majoriti mudah iaitu memenangi 22 daripada 40 kerusi DUN.

Sebenarnya teori itu boleh menjadi kenyataan kerana terdapat beberapa buah kawasan DUN yang majoriti pengundi Cina tidak lagi memihak kepada pakatan pembangkang kerana wakil rakyatnya dikatakan sombong, angkuh, tidak bekerja dan hanya pandai berpidato sahaja.

Pengundi Cina

Gerakan boleh dianggap sebagai telah berjaya menyelesaikan masalah dalamannya dan presidennya Tan Sri Dr Koh Tsu Koon membuat kenyataan tidak akan bertanding pada pilihan raya umum ke-13 ini.

Parti pimpinan Dr Teng Hock Nan di peringkat negeri itu kini mula bergerak aktif untuk mendekati rakyat pelbagai kaum dengan menjalankan aktiviti turun padang 'lawatan mesra' pada hampir setiap minggu.
MCA Pulau Pinang yang kini diketuai oleh Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen perlulah lebih kerap turun padang dan merayu kaum Cina untuk kembali menyokong mereka.

Seorang pemimpin MCA di peringkat negeri yang hanya mahu dikenali sebagai Lee ketika ditemui berkata MCA sebelum ini tidak begitu bersungguh-sungguh kerana mereka hanya diberikan dua jawatan Adun walaupun pernah memenangi kesemua kerusi DUN.

Namun hakikatnya, mereka haruslah sedar bahawa mempunyai dua kerusi Exco itu jauh lebih baik berbanding dengan tiada langsung wakil rakyat daripada parti itu.

Pemimpin veteran MCA, yang juga Ketua Publisiti BN Selangor, Datuk Yap Pian Hon baru-baru ini berkata memandangkan MCA kini menyambut ulang tahun ke-63 perjuangannya dalam arena politik, parti itu perlu melakukan pembaharuan untuk memastikan ia terus relevan kepada masyarakat.

"MCA telah memainkan peranannya dalam pembinaan negara bersama parti komponen lain. Bagaimanapun, selepas pilihan raya umum 2008, arah aliran politik telah banyak berubah dan MCA perlu mengikuti perubahan yang berlaku ini," katanya.

Bernama

Agenda Pharolrazi berjaya , Pemandu PAS jadikan Azizan MB boneka !

Posted: 05 Mar 2012 08:26 PM PST



Semalam bila diumumkan keputusan Pas Pusat berhubung krisis dalam di Kedah , memang Azizan Razak kekal sebagai MB Kedah tetapi sebenarnya beliau telah hilang kuasa mutlak di mana yang berkuasa kini adalah Jawatankuasa Pemandu ditubuhkan PAS Pusat .

Hal ini kerana segala keputusan berkaitan kerajaan negeri perlu dirujuk kepada Jawatankuasa Pemandu Pas Pusat.  Siapa yang berada dalam jawatankuasa tersebut kiranya ibarat paling berkuasa la dan Azizan Razak dijadikan puppet /boneka la bagi meredahkan krisis PAS di sana.

Yang agak mengejutkan juga semalam  , seperti  meraikan kejayaan menjatuhkan kuasa Azizan ,  Phahrolrazi dan Dr Ismail Salleh  telah  mengadakan sidang akhbar berasingan yang turut disertai oleh penyokong-penyokong mereka. Tindakan terbabit  dilihat sebagai satu petanda pergaduhan dalam  kerajaan PAS Kedah  akan terus berlarutan .

GPB berpandangan  tindakan PAS Pusat yang campur tangan dalam keputusan kuasa seorang pemimpin tertinggi di sebuah negeri ditabdir merupakan sejarah dalam politik Malaysia ini .

Seorang pemimpin No 1 sebuah negeri hilang kuasa eksekutifnya kepada tangan ghaib PAS Pusat ...

HOT ! Biar betul , ada pemimpin keturunan Yahudi dalam DAP ?

Posted: 05 Mar 2012 06:33 PM PST



GPB terkejut juga pendedahan blogger otai MPP Online yang mendedahkan bahawa Teresa Kok , Exco Kerajaan Selangor yang juga MP Seputeh berketurunan Yahudi !



Laman web NationMaster menulis, keturunan Teresa Kok Suh Sim adalah Chinese-Jewish.


"Teresa Kok Suh Sim (Chinese: 郭素沁) born 31 March 1964) became the first Chinese-Jewishwoman to be elected into the Malaysian parliament".


Jika perkara tidak benar , beliau wajib menyaman laman web terbabit  . Kalau diam itu bermakna tanda setuju ...




Buktinya, ada sebuah laman carian encyclopedia iaitu NationMaster.com yang mengesahkan dakwaan sahabat gua tu..


Laman web NationMaster menulis, keturunan Teresa Kok Suh Sim adalah Chinese-Jewish.


"Teresa Kok Suh Sim (Chinese: 郭素沁) born 31 March 1964) became the first Chinese-Jewishwoman to be elected into the Malaysian parliament".


Nak kata tipu pun susah beb sebab data laman web ni dikatakan diambil dari CIA World Factbook, UN, dan OECD..


Kalau benda ni tak betul.., Teressa Kok bolehlah saman NationMaster.com tu ataupun suruh dorang betulkan fakta..

Tun Mahathir bongkar lagi rahsia NGO sokong Anwar dibayar Amerika !

Posted: 05 Mar 2012 04:52 PM PST




Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa badan bukan kerajaan (NGO) yang menyokong Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah dibayar oleh Amerika Syarikat (AS), bagi tujuan menggulingkan kerajaan yang dilihat tidak sebulu dengan kehendak mereka.

Menurut Dr Mahathir, tindakan AS di Asia Barat jelas menunjukkan bukti bahawa kuasa barat berkenaan sedang berusaha untuk menukar pemerintahan pemimpin yang tidak sebulu dengan mereka, dan melantik individu lain bagi membolehkan AS memperalatkan negara berkenaan.

"Campurtangan AS dalam gerakan untuk menjatuhkan kerajaan negara-negara yang tidak sebulu dengannya amatlah jelas. Apa yang sedang dilakukan oleh Amerika Syarikat di negara Arab sudah tentu dilakukan juga di Malaysia.

NGO-NGO yang sedang menghasut dan memburukkan kerajaan supaya Anwar Ibrahim dapat menjadi Perdana Menteri tentu sekali mendapat bantuan kewangan dan media Amerika," katanya merujuk kepada penangkapan 10 rakyat AS di Mesir yang dipercayai ahli daripada beberapa NGO dari Amerika yang terlibat kononnya untuk membawa demokrasi kepada Mesir.

Di antara mereka yang ditangkap adalah ahli kepada National Democratic Institute (NDI), International Republican Institute (IRI) dan Freedom House, dan kesemua mereka menurut Newsweek telah "memperolehi dana daripada AS".

"Mereka kononnya tidak puas hati dengan dasar kerajaan berkenaan hak asasi manusia termasuk seksualiti bebas (menghalalkan zina, perkahwinan sejenis, menghapuskan institusi perkahwinan dan kekeluargaan dan liwat).

Sebenarnya tujuan mereka ialah untuk menjayakan hasrat Amerika Syarikat untuk melakukan "regime change" supaya Malaysia menjadi alat Amerika Syarikat," katanya di dalam blog "Chedet" miliknya hari ini.

Jelas Dr Mahathir lagi, apabila Anwar mula berkuasa sebagai perdana menteri, segala tuntutan NGO berkenaaan akan dihalalkan dan berkemungkinan juga Ketua Umum PKR itu akan mengadakan hubungan diplomatik dengan Israel.

"Sudah tentu setelah Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri Malaysia, tuntutan NGO-NGO berkenaan akan dihalalkan. Sebagai penyokong kuat Israel, AS tetap akan memujuk Anwar supaya mengadakan hubungan diplomatik dengan negara Yahudi itu," katanya lagi.

Tambah beliau, rakyat seharusnya bertindak bijak dengan menolak mana-mana pihak yang ditaja AS bagi mengelakkan negara dikongkong dan dijajah oleh mereka yang cuba menukar kerajaan secara haram.

"Malaysia merdeka. Tetapi apabila kuasa asing dapat menukar kerajaan dengan pelbagai cara yang haram, apakah Malaysia akan terus merdeka?" soalnya dan menambah terpulng kepada rakyat untuk membuat pilihan.

"Tetapi terpulanglah kepada rakyat Malaysia. Jika mereka suka Malaysia menjadi alat Amerika Syarikat (penyokong kuat Israel), sokonglah puak yang menerima bantuan dan sokongan Amerika Syarikat, tetapi jika kita ingin betul-betul merdeka, tidak dikongkong oleh Amerika Syarikat dan sekutunya, tolaklah mereka yang sanggup diperalatkan oleh Amerika Syarikat untuk menukar kerajaan," katanya dalam entri terbaru blognya yang bertajuk "Peperangan Mesir Melawan NGO".

DIMENSI

Posted: 06 Mar 2012 11:44 AM PST

DIMENSI


Omegay: sah anuwar ephraim penjilat tegar yahudi!

Posted: 06 Mar 2012 08:00 AM PST



sila klik gambar untuk paparan lebey jelas

The letters shown here were sent to Soros through his address at the Soros Fund Management, 888, 7th Avenue, 33rd Floor New York, NY 10106.

Other than Soros Fund Management, the thieving currency trader who supports the progressive liberals also owns two other funds, namely the Open Society Institute (OSI) and Quantum Fund.

In Poland, Soros controls the Stefan Batory Foundation.

In the letter, Anwar in his capacity as the honorary president of AccountAbility seeks Soros's permission to see his (Anwar's) boss, Simon Zadek, who is the Chief Executive Officer of AccountAbility.

Both Zadek and Anwar are board members of the Advisory Board of Generation Investment Management (GIM), which is an investment company owned by Al Gore.

The purpose of the meeting was to discuss collaboration between AccountAbility and Soros Fund Management.

"I am convinced that your and AccountAbility's work are closely aligned and hope that you are of the same view.

"If so, might I suggest we take the conversation forward in exploring practical areas where collaboration might be appropriate," wrote Anwar. - sumber AIDC

Omegay: PEMANDU pas ade lesen terbang

Posted: 06 Mar 2012 05:30 AM PST


Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan adalah tidak wajar untuk beliau campur tangan soal pentadbiran kerajaan Kedah yang dilaporkan bergolak.

"Urusan Kedah untuk orang Kedah. Saya tidak mahu komen," katanya.

Meskipun didesak pemberita mengenai kemelut pentadbiran Kedah, Nik Aziz tetap dengan pendirian untuk tidak akan campur tangan sebaliknya menyerahkan kepada PAS Pusat untuk menangani soal tersebut.

Isu dalaman kerajaan Kedah memaksa PAS Pusat menubuhkan sebuah jawatankuasa pemandu yang akan bertanggungjawab memantau Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak mentadbir negeri itu - mstar



tengok ler sape plak yang menganggotai pas pusat! kehkehkehkeh


pasrashit! >XD

Omegay: Kes wally slipau otak sabut

Posted: 05 Mar 2012 11:00 PM PST


Aziz memperkatakan tentang pemimpin-pemimpin PAS yang seharusnya memperbetulkan hal ehwal pemerintahan agar bersesuaian dengan dasar Islam dan kehendak Allah Taala. Namun, kenyataan yang dikeluarkannya itu menyerlahkan tentang sifatnya yang tidak bertanggungjawab sebagai seorang pemimpin sebuah kerajaan. Bahkan ucapannya di Bachok itu, tidak lebih daripada ucapan seorang pemimpin parti politik yang kerjanya hanyalah berpolitik walaupun pada masa yang sama, dia adalah Menteri Besar yang bertanggungjawab memajukan negeri.
Katanya, wajib menggunakan parti, bahkan menolong parti dalam usaha memberi kemenangan kepada dasar Islam.
"Bagi mereka yang ada mulut, bercakap.  Ahli yang boleh memanjat pokok, panjat untuk menampal poster parti.
"Mereka yang ada wang, menderma.  Yang berkebolehan dalam internet, gunakan internet, semuanya untuk memberikan kemenangan kepada Islam dalam semua segi," ujarnya.
Mursyidul Am PAS itu juga berkata, antara langkah manusia bagi mengelak diri daripada api neraka di akhirat kelak ialah berusaha memperbetulkan urusan pemerintahan negeri dan negara. (SUMBER)

Kecil benar otak dan martabat fikir seseorang yang digelar sebagai Tok Guru oleh para pengikutnya. Yang dibanggakan adalah pujian kaum bukan Islam kerana kononnya tidak diganggu ibadat mereka. Sedangkan perkara yang sama, telah lama diamalkan oleh kerajaan Barisan Nasional, malahan sebelum merdeka lagi pun, tradisi yang sama telah dijalankan.
Walhal kewajipan setiap pemimpin yang menjalankan hal ehwal kerajaan adalah menyediakan peluang pekerjaan, meningkatkan taraf hidup, meningkatkan prasarana, melindungi punca pendapatan negeri atau negara dan sebagainya. Apabila sudah bergelar kerajaan, sembang-sembang seperti Nik Aziz sudah seharusnya dicampakkan ke dalam bakul.
Maka tidak hairanlah, walaupun telah menjadi kerajaan, Nik Aziz hanya mampu berceramah dan berkempen sambil mengajar agama politik di segala surau, masjid, madrasah dan majlis-majlis ilmu yang lain. Tidak ada ilmu dan kebaikan lain pada diri Nik Aziz kecuali politik. Barangkali dia terlalu taksub dengan pendapat agamanya dahulu bahawa POLITIK ADALAH SEGALA-GALANYA.
Itulah nasib yang sedang menanti rakyat Malaysia sekiranya golongan otak mati seperti Nik Aziz dibenarkan menjadi kerajaan dan memikul kuasa. Bukan sahaja mereka tidak mampu berfikir untuk kesejahteraan rakyat secara keseluruhannya, sebaliknya mereka lebih senang mencari jalan mudah iaitu 'rakyat yang berduit, perlu menderma'.
Dasar meminta sedekah dan mengemis telah dianggap sebagai satu keperluan dan kewajipan dalam Islam, padahal Islam lebih menggalakkan pemberian bukannya menerima. Bertentangan benar ajaran yang dibawa oleh Nik Aziz dan PAS dengan ajaran Islam tulen.
Maka tidak hairanlah mengapa Kelantan yang menjadi model untuk PAS berbangga-bangga dan mendabik dada, hanyalah sebuah negeri yang mengharapkan ehsan dan tidak mampu berdiri di atas kaki sendiri. Sebabnya, Menteri Besar Kelantan sudah berotak mati dan tidak mampu langsung berfikir bagaimana caranya untuk meningkatkan kehidupan rakyat Kelantan. Sebaliknya dia kerap menyalahkan Kerajaan Pusat kerana tidak memberikan bantuan yang lebih besar kepada Kelantan. Apabila ditanya tentang kebejatan otaknya untuk berfikir secara kreatif bagi meningkatkan pendapatan, sekali lagi Nik Aziz akan bercakap tentang duit dari Kerajaan Pusat dalam bentuk royalti minyak.
Tidak ada usaha langsung daripada Kerajaan Negeri Kelantan untuk menarik pelaburan dari luar secara giat ke negeri itu. Sebaliknya mereka berbangga kerana rakyat Kelantan terpaksa keluar dari Kelantan bagi mencari rezeki. Itulah perangai Kerajaan Negeri Kelantan. Sudahlah tidak berkemampuan, tetapi masih lagi bercakap tentang Islam dan dasar-dasar Islam.
Dasar Islam apa sebenarnya yang dibuat oleh PAS sepanjang 21 tahun memerintah Kelantan? Berkempen dan berceramah? Politik mendahului akidah?
sumber sel13 

Omegay: Tantaik cebuk bontot sendiri pun tak btol..lagi sibok nak cebok taik nuar! kehkehkeh >XD

Posted: 05 Mar 2012 07:30 PM PST

Dewan Pemuda Pas Pusat mempertikai keikhlasan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memohon maaf kepada rakyat atas kesilapan Umno dan rakan komponennya pada masa-masa lalu sehingga membawa prestasi buruk Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum ke-12 empat tahun lalu.

Ketuanya, Nasrudin Hassan Tantawi berkata, tindakan Najib meminta maaf seolah-olah mengakui bahawa salah laku Umno selama ini adalah benar dan terbuti dakwaan Pas dan Pakatan Rakyat (PR) bukan fitnah. - SH


video ehsan sel13

anuwar tipu rakyat bulat2 sebelum jadi punaisihat. agak2 berani tak mamat gedempol ni suh anuwar mintak maap btol2 punye ikhlas??..kehkehkehkeh

IPOHMALAY

Posted: 06 Mar 2012 09:47 AM PST

IPOHMALAY


Seorang Profesor Yang Keliru Dengan Agamanya Sendiri

Posted: 06 Mar 2012 04:55 AM PST

Teman pernah terbaca Protokol Zionis yang mahu pegangan agama manusia dilonggarkan supaya boleh dicabut dengan memperkenalkan teori-teori matematik, formula-formula dan kajian kebudayaan dan sastera melalui alunan muzik dan bait-bait kata yang akhirnya melalaikan seseorang itu dari menggarap pemikirannya ke arah daya fikir dalam mengetahui lebih banyak lagi ilmu yang dianjurkan Allah.

Begitu juga dengan seorang profesor yang membuat komentar membidas Hasan Ali baru-baru ini.

PROF DR MOHAMAD TAJUDDIN MOHAMAD RASDI ialah ahli akademik veteran yang mengajar Senibina di UTM. Katanya :

'With respect to the third point, I hold to the personal view that all religious faiths are brethrens or siblings, Islam being the youngest in the family. Christianity and Judaism, I view as older brothers with Hinduism being the eldest to my knowledge. The reformative ideas of Buddhism stems from Hinduism and can be considered part of the same family of religions. I can't understand why Muslims hate to be viewed in this manner. My article on Malay-Muslims and the Perfect Religion Syndrome explains much of this view.'


Malang sungguh kita mempunyai ahli akademik yang menolak al-Quran bulat bulat seperti profesor sengal ini.

Ayatnya itu membawa maksud : Pada pendapat saya, semua agama adalah adik-beradik di mana Islam adalah yang paling muda manakala Kristian dan Yahudi adalah yang lebih tua manakala Hindu adalah yang paling tua. Buddha yang merupakan ciri reformasi Hindu bolehlah dikatakan datang dari kelompok yang sama. Saya tidak faham mengapa orang Islam sangat tidak suka melihat dari sudut ini. Artikel saya bertajuk "Muslim Melayu dan Sindrom Agama Paling Sempurna" menjelaskan ini secara lebih terperinci.

Teman heran bila ahli akademik bidang senibina tergila-gila mahu menunjukkan kekeliruannya ke atas agamanya sendiri (semoga beliau masih beragama Islam).


وَوَصَّىٰ بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ لَكُمُ الدِّينَ فَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ
Dan Nabi Ibrahim pun berwasiat dengan ugama itu kepada anak-anaknya, dan (demikian juga) Nabi Yaakub (berwasiat kepada anak-anaknya) katanya: "Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih ugama (Islam) ini menjadi ikutan kamu, maka janganlah kamu mati melainkan kamu dalam keadaan Islam".
(Al-Baqarah : 132)


Walaupun kitab Hindu kuno kononnya telah wujud beribu-rubu tahun dahulu, ajaran nabi Ibrahim yang Islam, rukuk dan sujud hanya dipulihara semula oleh Islam bawaan Nabi Muhammad setelah kewujudan 'agama Yahudi' (yang hakikatnya bukanlah sebuah agama melainkan sebuah keturunan dari anak nabi Yaakub) dan 'agama Kristian' (yang juga bukanlah sebuah agama kerana Isa a.s. adalah nabi kepada umat Yahudi yang dikurniakan kitab) telah memesongkan ajaran nabi Ibrahim.

Menurut kajian yang dibuat berdasarkan bukti, Nabi Ibrahim hidup kira-kira 4500 tahun lalu dan semua agama atas muka bumi ini yang masih wujud hari ini ialah agama-agama yang wujud selepas zaman nabi Ibrahim.



قُولُوا آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْنَا وَمَا أُنزِلَ إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطِ وَمَا أُوتِيَ مُوسَىٰ وَعِيسَىٰ وَمَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ
Katakanlah (wahai orang-orang yang beriman): "Kami beriman kepada Allah, dan kepada apa yang diturunkan kepada kami (Al-Quran), dan kepada apa yang diturunkan kepada Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail dan Nabi Ishak dan Nabi Yaakub serta anak-anaknya, dan juga kepada apa yang diberikan kepada Nabi Musa (Taurat) dan Nabi Isa (Injil), dan kepada apa yang diberikan kepada Nabi-nabi dari Tuhan mereka; kami tidak membeza-bezakan antara seseorang dari mereka (sebagaimana yang kamu - Yahudi dan Nasrani - membeza-bezakannya); dan kami semua adalah Islam (berserah diri, tunduk taat) kepada Allah semata-mata".
(Al Baqarah : 136)

Teman secara peribadinya, walaupun sekolah tak setinggi mana, dengan ini menasihati seorang profesor ini, supaya berhentilah berkata-kata soal agama kerana bukan semua bidang miker tahu. Adakalanya kepandaian miker yang sampai bergelar profesor itu tak memberi apa-apa manfaat pun sekiranya kebodohan miker juga yang miker ingin pertontonkan.

Kalau Rosmah Mansor Masuk Syurga Dulu Dari Nik Aziz, Siapa Yang Dapat Menafikan Urusan Allah?

Posted: 06 Mar 2012 12:26 AM PST


Ni la hantu yang dulu lagi selalu sakat teman di blog ni. Tapi kali ni dia dah tak kacau lah. Overdose balut agaknya sampai lupa URL blog teman.

Puak-puak jenis ini lah yang sangat 'betul' dalam kata-kata mereka. Mereka sangat 'lebih benar dari orang lain'. Tidak pedulilah rantai hippies tergantung di leher dan serkup rastaman di kepala.

Biar rambut dreadlock bau bangkai pun tak apa, diterima Allah asalkan tidak menyokong UMNO dan BN. Inilah dogma kafir ala DAP yang kini dianuti semua barisan manusia pencelaka bangsa di dalam kem pembangkang.

Bukan tidak terdapat pencelaka bangsa dalam kem kerajaan. Ada. Tetapi dalam kem pembangkang, mereka berlumba-lumba sesama ejen mereka dalam kem kerajaan dalam menjadi juara pencelaka bangsa.

Mereka tanpa segan silu disokong oleh 'ahli-ahli agama' yang membangkang kerajaan sedangka di hari akhirat kelak, mereka lupa bahawa barangkali Rosmah Mansor akan ke syurga terlebih dahulu setelah mengutip pahala umpat keji orang-orang yang amal ibadat mereka menjadi sia-sia kerana memilih untuk hidup sebagai pengumpat yang mencelakakan orang lain dengan mulut mereka.

Bahkah, kita bakal saksikan betapa ramai sekali orang yang kita sangkakan warak dan mudah urusan hitung amalnya, tetapi terlengah untuk melepasi 'clearence' di hari akhir kelak kerana kata-kata sebegini dari para pendosa yang hendak dihantar ke neraka :

" Ya saya memang banyak dosa dalam dunia dulu. Tetapi saya menyokong parti Islam. Mengapa mereka dari parti Islam tidak menasihati saya agar menjalani kehidupan seperti seorang yang Islam dan mengikuti sunnah, mendirikan solat dan membaca al-Quran. Mereka tidak pernah menegur saya. Mereka hanya mahukan undi saya. Mereka juga mesti ikut saya ke neraka! "

Semakin Ramai Penyokong Pembangkang Sakit Jiwa

Posted: 05 Mar 2012 09:59 PM PST


aku berkata...

KALO MELAYU TAK TUTUP AURAT....TOLAK HUKUM ALLAH....MEMPERSENDA SUNNAH...TUTUP KESALAHAN KRONI...FITNAH...BELI UNDI...RASUAH...TU NAK KIRE MCM MANA?...ISLAM KAH PEMIMPIM MALAYSIA NI?...KO PULAK...SEMAYANG CUKUP KE??...BAHKAN ORANG YANG SEMAYANG CUKUP PUN ADA DALAM NERAKA...BIAT BUTA MATA JANGAN BUTA HATI



1. Aku tak kata Melayu tutup aurat itu tidak salah.

2. Aku tak kata tolak hukum Allah tak salah.

3. Aku tak kata mempersendakan sunnah itu betul.

4. Aku tak kata Islam sangat pemimpin-pemimpin Malaysia.

5. Aku tak berani kata 'negara kebajikan ala PAS' juga kaedah beli undi.

6. Aku tak berani kata balak di Kelantan gondol juga gara-gara rasuah.

7. Aku tak perlu menyebut berapa kali aku baca surah Al-Fatihah setiap hari termasuk 17 kali dalam solat wajib.

8. Agama aku tak ajar rendah amal ibadat orang lain.

Tapi 'aku' yang nak mempertunjukkan bahawa di Kulai Jaya, terdapat seorang manusia yang sasau seperti mamat ini, merasakan dirinya lebih mulia tinggi dan cukup sempurna dari segala segi.

Teman juga tidak akan membetulkan teguran orang ke atas aku dengan alasan 'kau pun sama' seperti si pengkomen berminda cetek ini. Bila dikatakan tentang hari ini, orang otak sengkek minda cetek ini akan bercakap tentang sesuatu yang telah berlalu.

Orang seperti ini tiada keimanan terhadap Tuhannya kerana dia tidak menganggap urusan taubat orang lain, amal orang lain, adalah bukan urusannya. Apa yang perlu diuruskan olehnya ialah dirinya semata-mata.

Orang Islam yang menempelak orang Islam demi membela perjuangan orang kafir yang menentang dasar-dasar Islam tidak lebih dari anjing kurap yang dipakaikan dengan pakaian indah dan disembur wangi-wangian. Padahal kurap nanahnya sangat hodoh terselindung dibalik baju indah sedekahan sang kafirin.

Orang-orang macam inilah yang buatkan aku benci giler pada pembangkang walaupun rasa menyampah aku pada UMNO itu sentiasa ada.

Antara Melayu Manjoi, Yahudi dan Teresa Kok

Posted: 05 Mar 2012 08:29 PM PST


Diketahuilah hari ini bahawa Cina-Yahudi bernama Teresa Kok Suh Sim yang memenangi kerusi Parlimen Siputeh (yang dipenuhi oleh pengundi Cina) sejak sekian lama ini adalah hanya taktik puak Israel di negara ini yang mahu memastikan kehadiran mereka di negara ini menyerap ke Dewan Rakyat.

Perempuan jahat ini bukan sahaja pernah tidak bertanggungjawab atas FITNAH nya terhadap kerajaan ketika isu ketuk ketampi kononnya warga China dianiaya, malah setelah terbukti yang diarahkan melakukan ketuk ketampi itu ialah seorang gadis Melayu. Malah perempuan jahat berketurunan Yahudi ini sedikitpun tidak meminta maaf kepada publik apatah lagi kepada kerajaan yang terpaksa menghadap Kerajaan China berikutan isu ini.

Ketuk ketampi ialah prosedur biasa bagi mengeluarkan apa-apa yang disembunyikan dalam faraj- terutamanya dadah. Dunia jenayah tidak boleh dilihat dari persepsi muka semata-mata.

Bulan lepas perempuan Cina-Yahudi ini mempromosikan makan di kedai Cina kepada orang Islam dan menyebut bahawa konsep sayur-sayuran adalah halal. Mengapakah Cina-yahudi ini meletakkan dirinya sebagai seorang yang layak untuk menentukan halal dan haram?

Berikut adalah petikan dari Nation Master (yang bermaksud Tuan Negara) yang menjelaskan sifat perempuan Cina-Yahudi andartu berusia 48 tahun ini.


Encyclopedia > Teresa Kok Suh Sim

Teresa Kok Suh Sim (Chinese: 郭素沁) born 31 March 1964) became the first Chinese-Jewish woman to be elected into the Malaysian parliament. She is a graduate from University Malaya and has a degree in philosophy. She has remained unmarried, saying she wanted to be committed as a full time politician. She has always been a long critic of anti-semitism advocated by the Malaysian press. She has always advocated for Malaysia to establish diplomatic and trade ties with the State of Israel.


Tetapi, Cina yang kafir terhadap ayat Allah, jika nak mengaku Yahudi , Majusi, Bahai sekalipun, lantaklah dengan mereka. Tetapi bagaimanapula orang Melayu Yahudi yang berjuang di atas platform DAP seperti dibawah ini :-

Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 06 Mar 2012 07:33 AM PST

Tugu Bangsa Tembok Negara


Jangan gadai agama dan bangsa kerana politik?

Posted: 05 Mar 2012 10:36 AM PST

Satu pesanan dari Menteri Pertahanan dan juga Naib Presiden UMNO – jangan gadai agama dan bangsa demi politik? Apa komen anda semua. Adakah tidak benar kenyataan tersebut – berhubung dengan kenyataan PAS - Dr Dzulkefli Ahmad bahawa Pas bersedia menerima pemimpin bukan Islam bagi mengisi jawatan timbalan presiden sekiranya keadaan memerlukan.

Tiada ulasan:

Pengikut