Ahad, 16 Oktober 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 16 Oct 2011 07:31 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Satu Platun Askar Korea Masuk Islam

Posted: 15 Oct 2011 07:58 PM PDT

Kapten San Jin-Gu adalah salah satu komandan Brigade-11SF, pasukan perdamaian PBB dari Korea Selatan yg ditugaskan di Iraq. Kapten San dan pasukannya bertugas di wilayah Irbil, Iraq Utara. Semasa bertugas di wilayah tersebut, dia sering mengamati orang-orang muslim bersolat berjemaah di masjid, kebetulan markas pasukannya berada dekat masjid. Dia sangat terpegun dengan gerakan-gerakan solat. Kerana dihinggapi rasa kagum, dia mencuba meniru seluruh gerakan solat dan dipraktikkan di biliknya bersendirian.

Semasa dia mempraktikkan gerakan solat itulah, dia merasakan ada ketenangan, dan perasaan damai dalam hatinya. Itulah sebabnya, gerakan-gerakan solat tersebut kemudian, dia jadikan program meditasi di pasukan yg dia pimpin (disamping Yoga), dan ternyata sebagian besar perajurit setelah mempraktikkan gerakan-gerakan solat tersebut merasakan perkara yg sama, mereka juga merasa lebih tenang dan damai.

Sejak itu Kapten San berinisiatif mempelajari Islam untuk mengenali dengan lebih mendalam lagi, dan akhirnya dia memutuskan untuk memeluk Islam.

Ketika niatnya ingin memeluk Islam disampaikan kepada perajurit-perajuritnya, dia berkata:

"aku telah menemui cahaya kehidupan yang sesungguhnya, aku ingin berada dalam cahaya itu, dan cahaya itu adalah Islam".

Tanpa dia duga, secara spontan 37 orang askar di bawah pimpinannya mengangkat tangan mereka, sebagai tanda ikut bersama komandannya – untuk juga memeluk Islam.

Subhanallah-Walhamdulillah-Allahu Akbar!

Posted @ www.isuhangat.net.

Politik Harian

Posted: 16 Oct 2011 03:35 AM PDT

Politik Harian


Zahid AF Nafi Masuk PAS

Posted: 15 Oct 2011 11:00 PM PDT


Baru-baru ini, hampir kesemua blog Pakatanis menyiarkan gambar Zahid bersama ahli-ahli parti PAS merebak luas di internet. Disebabkan gambar itu, Zahid yang kini ada produksi sendiri dikatakan menyertai parti pembangkang itu.

Kesan dari gambar itu, Zahid sering saja ditalu dengan soalan benarkah dia menyertai pasti PAS?

Sungguhpun ia hak Zahid sama ada mahu mengakui atau pun tidak, akhirnya jawapan disebalik gambar itu terjawab apabila Zahid memberi kenyataan yang sebenarnya beliau tidak pernah menyertai parti berkenaan dan gambar itu dirakam sekadar kebetulan saja.

Menurut sumber yang terdekat dengan Zahid, waktu gambar tersebut dirakam, dia ada terlibat dengan sebuah penggambaran di Kelantan. Dalam perjalanan menuju ke lokasi penggambaran, Zahid terserempak dengan ahli-ahli PAS dan mereka semua meminta untuk bergambar bersama Zahid.

Sebagai selebriti yang sudah terbiasa dengan permintaan itu, Zahid pun menunaikannya. Apatah lagi, Zahid adalah seorang juara Akademi Fantasia yang ramah dan suka membuat lawak.

Hahaha perasan sungguh blogger Pakatanis, selalu cipta politik murahan untuk meraih sokongan! Malu beb! Hanya ostaz segera sahaja yang berminat sertai PAS Pis Pus!

Apa celup join PAS!!

Terima Kasih TPM, DUN Paroi Sedia Di Tawan Kembali!

Posted: 15 Oct 2011 08:45 PM PDT


Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan mengucapkan ribuan terima kasih kepada Timbalan Perdana Menteri kerana telah sudi datang ke Negeri Sembilan dalam lawatan seharian walaupun singkat tetapi padat.


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin meluluskan beberapa projek pembangunan dan penyampaian sumbangan dan bantuan untuk rakyat Negeri Sembilan sepanjang lawatan beliau ke Negeri Sembilan. Lebih dari 10 juta diluluskan dalam masa sehari lawatan Tim Perdana Menteri ke Negeri Sembilan.




Sekitar 10 ribu orang telah menghadiri jamuan makan malam bersama Tim Perdana Menteri malam tadi.

Datuk Seri Mohamad Hasan, berkata begitu yakin bahawa DUN Paroi di bawah Parlimen Rembau akan dapat ditawan kembali jika dilihat akan jumlah kehadiran malam tadi dan juga beberapa roadshow yang telah dibuat sebelum ini dalam beberapa program sambutan hari raya.


Dalam ucapan Timbalan Perdana Menteri , beliau rasa gembira dan bangganya apabila melihat sambutan rakyat yang hebat dan luar biasa . Begitu ramai hadir mengikuti program beliau dari pagi sehingga ke malam ini. Ini tandanya rakyat masih yakin kepada kerajaan Barisan Nasional dan juga yakin akan prestasi kepimpinan kerajaan Barisan Nasional terus mentadbir dalam soal soal kebajikan, keselamatan, kesihatan, pelajaran dan lain lain lagi.

Muhyiddin turut mengumumkan peruntukan sebanyak RM 2 juta untuk membina dewan orang ramai di kawasan Flat Seroja, Tasik Jaya Senawang.

Chegu Bard Lebih Utamakan Fitnah Cincin Rosmah Daripada Anaknya....

Posted: 15 Oct 2011 08:30 AM PDT


Gila glamour mamat poyo ni... kalau nak cari duit sekali pun bukan macam ni cara nya bro.... pesanan aku bard tak payah lah nak sibuk-sibuk pasal isu cincin ni... beri tumpuan kepada anakya yang sakit itu lebih baik.. aku dengar keadaan che'Nur semakin serius! 


Che'Nur dikesan kena 'Bronkopneumonia' perlu diperhatian lebih... sila lihat di sini...

Bard cari duit dengan cara kotor, mahu terbit brosur cincin RM24 juta

Chegubard, menerajui satu kumpulan yang di wujudkan yang dikenali sebagai Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), namun kumpulan ini dipulaukan oleh puak AMK, PKR sendiri...

Katanya, selain menerbitkan bukti asal mengenai cincin tersebut, brosur itu juga akan turut memuatkan jumlah pembaziran dan gaya hidup mewah orang yang didakwanya "bergaya sebagai wanita pertama Malaysia."

Majlis pelancaran brosur tersebut akan diadakan di pejabat PKR di Rantau, Negeri Sembilan dan akan dihadiri pemimpin tinggi PKR, termasuk naib presiden Datuk Chua Jui Meng dan Fuziah Salleh serta setiausaha Pemuda DAP kebangsaan, Anthony Loke .

Sudah-sudah la Bard... orang dah tak guna taktik politik murahan ni lagi... Patut la kalah memanjang je bila ada pemilihan... Sampai nak jadi Ketua pun terpaksa wujudkan kumpulan sendiri... duh murahan sangat lah!

Sekitar 10 Ribu Menyambut TPM Muhyiddin di Paroi

Posted: 15 Oct 2011 06:48 AM PDT


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyampaikan ucapannya di hadapan kira-kira 10 ribu penyokong dan rakyat di Taman Seroja, DUN Paroi.


Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato' Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hassan bersama TPM di Majlis Jamuan Rakyat, turut hadir sama Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin dan lain-lain..


Kehadiran yang luarbiasa menyambut kedatangan TPM ke DUN Paroi, Parlimen Rembau. Membanjiri Taman Seroja.

Kami cerita ribuan ada bukti bukan macam pembangkang, cakap je ribuan tapi hampeh! post gambar pun dia orang tak berani... Apa macam Bard? ada berani?

[video] Pencarian Bakat BN Youth Music 2011 Menerusi You Tube!

Posted: 15 Oct 2011 04:58 AM PDT


Kepada anak muda yang berbakat tu tunggu apa lagi? Inilah masanya untuk anda menjadi artis terkenal seperti Yuna, Najwa Latif dan lain-lain... Insyallah...

tunku

Posted: 16 Oct 2011 03:16 AM PDT

tunku


Malaysia Will Be Bankrupt If Opposition Wins

Posted: 15 Oct 2011 09:00 AM PDT

SEREMBAN, Oct 15 (Bernama) -- Malaysia will be bankrupt if the opposition wins the general election, said Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin.
He said the opposition was only good at making empty promises.
When Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak tabled the 2012 Budget, promising to retain the country's deficit at 4.7 per cent, Parti Keadilan Rakyat (PKR) adviser Anwar Ibrahim made a mockery of it.
"The shadow budget by the opposition shows its expenditure, purportedly for the people, but it does not take into account the deficit.
"If the deficit goes up to 10 per cent, it means the country is not managed well," he said when addressing a crowd of about 6,000 people at a dinner with the residents of Taman Tasik Jaya, here Saturday.
Also present at the function were Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hassan, Information, Communications and Culture Minister Datuk Seri Dr Rais Yatim and Rembau Member of Parliament Khairy Jamaluddin.
Muhyiddin also advised the people not to be misled by Pas' promise of setting up an Islamic state, including to implement hudud law, saying that it was merely a rhetoric, like the Kelantan government's slogan of "Developing with Islam" promoted by its Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
"Barisan Nasional has carried out the agenda of developing with Islam much earlier," he added.

tunku : malaysia will be bankrupt and anwar will bring in all his contacts(imf,world bank,jews) from abroad to "invade" malaysia. we will again be invaded and might be for many many generations to come. so people, please THINK.

bumiyang

Posted: 16 Oct 2011 03:12 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 16 Oct 2011 01:48 AM PDT

Sahabat-Gunung


NOH OMAR Cabar Khalid Gagap!!! Ada Brannnn Khalid??

Posted: 16 Oct 2011 12:53 AM PDT

Timbalan Pengerusi Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar mencabar Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyenaraikan nama Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) yang dikatakan menerima insentif kerana menjalankan tugas dengan rajin seperti diluluskan pada sidang Dewan Undangan Negeri, Mac lepas.

Beliau berkata cabaran itu berikutan sikap hipokrit pembangkang yang menolak
cadangan kenaikan elaun anggota parlimen dalam Belanjawan 2012, sedangkan Adun di Selangor sendiri menerima kenaikan RM2,000 bermula Januari tahun ini yang dibayar secara tunggakan.

Anggota Parlimen Tanjung Karang itu berkata apabila soal kenaikan elaun tersebut dibangkitkan, Abdul Khalid menafikannya dan mendakwa pembayaran berkenaan adalah insentif bagi Adun yang rajin dan melawat kawasan
sekurang-kurangnya lima kali sebulan.

"Kalau benar ia bukan kenaikan elaun, saya cabar Khalid untuk umum dengan segera berapa ramai Adun Selangor yang layak dan tidak layak terima insentif.
Selain itu, jawatankuasa apa yang membuat pemantauan dalam penilaian ini?," katanya.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar DiBOGELkan Lagi

Posted: 16 Oct 2011 12:40 AM PDT

Jangan ketinggalan untuk bersama dalam Roadshow GAPS Debat Rakyat bersama YB Zulkifli Noordin & YB Sen Ezam Md Nor, malam ini, 16 Okt, Ahad, 9 mlm, Lorong Hj Shoib Kg Jalan Kebun, Klang.

Antara isu utamanya ialah Anwar Ibrahim dan DUMC.

Semua dijemput hadir.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

10 Ribu Kerumun Muhyiddin di Paroi

Posted: 15 Oct 2011 06:23 AM PDT

Wow!! Apa masalahnya lagi nie... Jika siang tadi, beribu2 orang menyerbu Muhyiddin di Ampangan, Senawang, Port Dickson dan Lukut, malam nie kira-kira 10,000 lagi mengerumuni dan menunggu Muhyiddin, TPM di Paroi untuk menemui sendiri TPM yg membuat lawatan sehari termasuk malam nie di Flat Seroja, Paroi.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PANEH MIANG

Posted: 16 Oct 2011 01:27 AM PDT

PANEH MIANG


Terima Kasih! Tapi...

Posted: 16 Oct 2011 12:33 AM PDT

1. Dalam kesempatan ini, ingin aku ucapkan terima kasih kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yassin yang telah membuat lawatan kerja ke Ampangan. Kesudian Tan Sri untuk melawat ke pelusuk dan lopak Ampangan, tempat tanah tumpah darah dan tempat kelahiranku, amatlah aku hargai.

2. Ini ditambah lagi dengan pengumuman dari beliau tentang peruntukan untuk mencantik dan menambahbaik bangunan dan kemudahan di Ampangan. Dalam ucapan, beliau mengumumkan peruntukan untuk menambahbaik pasar Ampangan sebanyak RM500,000, pembinaan Bazaar Ampangan sebanyak RM4 juta dan mengecat semula Bangunan Flat UDA sebanyak RM5.4 juta. Kesemuanya berjumlah RM9.9 juta bakal diturunkan ke Ampangan . Inilah kebaikannya apabila pemimpin perdana turun padang dan lumrahnya dia akan bawa turun sekali peruntukan demi untuk kesahjetaraan rakyat.

3. Berbagai reaksi di dengar apakala pengumuman sebegini di buat. Ada yang bersyukur. Ada yang mengatakan ini 'gula-gula' pilihanraya. Ada yang dah mula berkira-kira dan menyiasat siapa yang akan dapat kontrak untuk kerja-kerja penambahbaikan dan kemudahan. Ini semua reaksi-reaksi biasa, tetapi persoalannya adakah warga Ampangan bakal menikmati peruntukan dan manfaat dari kerja baik pulih dan pembinaan kemudahan ini?

4. Adakah kontrak kerja baik pulih Pasar Ampangan, pembinaan Bazaar Ampangan dan kerja mengecat Flat UDA ini dapat kepada kontraktor anak Ampangan? Atau kerja-kerja ini sekiranya dibahagikan kepada beberapa pakej kerja dan pakej kerja ini diberikan kepada kontraktor anak Ampangan? Ampangan tidak kurang dengan kontraktor-kontraktor yang berwibawa. Bolehkah mereka menerima manfaat dari peruntukan yang diumumkan oleh TPM ini?

5. Atau…. hanya (setakat) memerhatikan 'orang luar' sahaja mendapat kontrak kerja ini dan hanya menggigit jari? Sebenarnya dah beberapa kali aku melihat kerja–kerja penambahbaikan yang berlaku di Ampangan diberikan kepada 'orang luar', termasuklah kerja-kerja mencantikkan kawasan Ampangan dalam persediaan menerima ketibaan Tan Sri Muhyidin tempohari. Kenapa tidak diberikan kepada anak-anak Ampangan? Aku amat sentimental mengenai perkara ini dan aku tidak mahu anak-anak Ampangan bagaikan "ayam di kepuk mati kelaparan dan itik di air mati kehausan"!

6. Aku tahu suara pemimpin kecil seperti aku ini mungkin tidak diapikkan oleh pihak-pihak berwajib seperti pihak Majlis Perbandaran Seremban. Namun, Ampangan adalah lopak aku dan sebagai anak Ampangan aku wajib mempertahankan kepentingan anak-anak Ampangan!

7. Seperkara lagi yang membuatkan aku menjadi sentimental mengenai lawatan Tan Sri Muhyidin ke Ampangan apabila aku perhatikan pemimpin-pemimpin tempatan langsung tidak diberikan penghormatan dalam sambutan mahupun majlis yang diadakan untuk Tan Sri Muhyidin. Aku dapat lihat YBhg Dato Ishak, Ketua UMNO Bahagian Seremban tercari-cari tempat duduk kerana tiada tempat duduk bagi beliau disediakan oleh pihak penganjur. Ampangan adalah dalam Bahagian Seremban dan YBhg Dato Ishak adalah pemimpin UMNO di Bahagian Seremban. Banyak sangat ke kos atau belanja untuk memberikan penghormatan kepada pemimpin tempatan ini? Tan Sri Muhyidin naik ke jawatan Timbalan Presiden UMNO atas sokongan dari akar umbi UMNO. Atas sifat jawatannya beliau diberi kepercayaan untuk menjadi Timbalan Perdana Menteri. Pemimpin tempatan tidak mahukan wang ringgit tetapi sedikit penghargaan pun sudah mencukupi. Apatah lagi apabila majlis diadakan di kawasan pemimpin tempatan tersebut. Adakah pihak penganjur majlis ini tidak faham sensitiviti sebegini? Atau sengaja buat-buat tak faham? Atau merasakan perkara ini tidak releven?

Selanjutnya di sini.

Muhyiddin cakap untuk Najib

Posted: 15 Oct 2011 07:16 PM PDT

Untuk rekod blog ini, berikut adalah intipati ucapan Muhyiddin yang Najib sendiri segan nak cakap...

DURIAN TUNGGAL: Semua penjawat awam diWAJIB menggunakan Bahasa Kebangsaan dalam segala urusan rasmi dan pentadbiran kerajaan termasuk ketika bermesyuarat, surat-menyurat atau seminar.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata Kabinet bersetuju dengan keputusan itu bagi memantapkan peranan bahasa Melayu selain memperkasakannya sebagai bahasa ilmu.

"Bagi memastikan arahan ini dipatuhi, Pekeliling Perkhidmatan berkaitan Panduan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam akan dikeluarkan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam," katanya ketika melancarkan sambutan Bulan Bahasa Kebangsaan peringkat kebangsaan 2011 di Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) di sini, semalam.

Beliau berkata, sambutan Bulan Bahasa Kebangsaan adalah sebahagian daripada rantaian perjuangan yang panjang dalam memartabatkan kedudukan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, bahasa rasmi, bahasa ilmu dan bahasa perpaduan di negara ini.

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran turut meminta syarikat berkaitan kerajaan (GLC) memainkan peranan penting memperkasakan bahasa kebangsaan dalam segala urusan syarikat.

"GLC sewajarnya mempelopori usaha menyokong agenda nasional untuk memartabatkan bahasa kebangsaan dalam bidang berkaitan perbankan, kewangan, perdagangan, perniagaan, pembuatan dan lain-lain perkhidmatan," katanya.

Katanya, Malaysia wajar mencontohi sikap beberapa negara maju dan sedang berkembang maju yang tidak meminggirkan bahasa kebangsaan masing-masing, meskipun masih mementingkan penguasaan bahasa Inggeris.

Malah, katanya, daripada lapan ekonomi gergasi dunia iaitu negara G7, dan China, hanya tiga negara iaitu Amerika Syarikat, United Kingdom dan Kanada yang rakyatnya berbahasa Inggeris. Rakyat Kanada juga sebahagiannya berbahasa Perancis manakala di United Kingdom sebahagian rakyatnya berbahasa Welsh, Scottish dan Irish.

"Di Brazil, Russia, India dan China (BRIC) iaitu negara yang berada pada tahap kemajuan ekonomi paling rancak, hanya India tidak mengekalkan bahasa sendiri. Kebanyakan negara Nordik yang maju, juga mengekalkan bahasa masing-masing. Daripada empat negara Ekonomi Perindustrian Baru Asia Timur, hanya Singapura tidak mengekalkan bahasa ibunda. Jika kita teliti perkembangan negara-negara berkenaan, kita dapati bahasa Inggeris adalah bahasa penting tetapi bukanlah satu-satunya bahasa yang menjamin kemajuan."

"China tidak menjadikan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar dalam sistem pendidikannya semata-mata kerana mahu meraih laba globalisasi. Mereka menyanjungi bahasa kebangsaan mereka dan menghormati bahasa kebangsaan negara lain," katanya.

Sempena majlis itu, Pengarah Pusat Pengajian Melayu Universiti Pengajian Bahasa-Bahasa Asing Beijing (BFSU) China, Profesor Wu Zongyu dianugerahkan Tokoh Pejuang Bahasa Melayu Antarabangsa sekali gus menerima hadiah wang tunai RM50,000, watikah penghormatan negara dan buku terbitan Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP).

Muhyiddin juga mengumumkan penyediaan dana kerajaan menerusi Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) sebanyak RM2 juta untuk menggalakkan penerbitan buku ilmiah sains dan teknologi bertaraf ilmu tinggi dalam bahasa Melayu.

Setiap penulis yang menghasilkan buku jenis berkenaan yang diterbitkan oleh DBP akan menerima ganjaran sebanyak RM20,000 selain bayaran royalti yang biasa diterima. DBP akan menentukan karya yang layak diterbitkan berdasarkan manuskrip dihantar dan memberi ganjaran kepada penulis berjaya. - BH.

*********

p/s: Terima kasih Muhyiddin! Malay first...Malaysia second!

Taipingmali (tm)

Posted: 16 Oct 2011 01:08 AM PDT

Taipingmali (tm)


Debat Rakyat

Posted: 15 Oct 2011 11:27 PM PDT

GAPS - Debat Rakyat bersama YB Zulkifli Noordin & YB Sen Ezam Md Nor, malam ini, 16 Okt, Ahad, 9 mlm, Lorong Hj Shoib Kg Jalan Kebun, Klang. Semua dijemput hadir.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Fw: JEMPUT bersama ke Majlis...

Posted: 15 Oct 2011 06:22 PM PDT

JEMPUT bersama ke Majlis Penerangan Perdana Pkt Negeri Perlis, 8pg-1.30tgh esok, AHAD,16 Okt, Dewan Warisan, Kangar. Menanti kehadiran saudara/i -DS Hishammuddin Hussein,DS Dr Md Isa Sabu,Dt Ahmad Maslan,DS M Radzi Sh Ahmad & ramai pemimpin NGO –UMNOMalaysi
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dr Mahathir : The Most Powerful & Great Muslim Leader feat. Sheikh Imran...

Posted: 15 Oct 2011 05:24 AM PDT

The Unspinners

Posted: 15 Oct 2011 11:43 PM PDT

The Unspinners


Isu Ramas Tetek : Guan Eng, Anak Siapa ni?

Posted: 15 Oct 2011 02:30 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 15 Oct 2011 11:23 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


TV Keadilan Kantoikan Anwar...

Posted: 15 Oct 2011 05:45 AM PDT

Dr thomas hoogland dan berberapa bloger pencacai anwar memberitahu, adalah mustahil untuk anwar meliwat saiful kerana sakit belakang anwar masih belum sembuh sepenuhnya dan dia tidak boleh membongkok, malah ada seorang bloger pencacai anwar dalam twitternya kata, anwar ruku pun tak boleh...

Penipuan tak akan selamanya boleh di tutup, cerita pasal anwar tak boleh bongkok dan ruku ketika sembahyang sebenarnya adalah satu penipuan mereka, dengan melihat video ini, sahih anwar boleh membongkokkan badannya, boleh bersembahyang macam biasa dan aku cukup yakin anwar boleh meliwat saiful.

Korang tengok sendiri video tu....

AZLI SHUKRI

Posted: 15 Oct 2011 11:10 PM PDT

AZLI SHUKRI


Salam Tok Guru..DAP dan PKR Tu Parti Islam Ke?

Posted: 15 Oct 2011 08:12 AM PDT

Kita Menentang Anwar Bukan Kerananya Namanya Anwar, Tetapi Kerana Ucapannya Ini

Posted: 15 Oct 2011 06:57 AM PDT



Kalau pemimpin UMNO yang berkata seperti ini - Confirm jatuh kafir...

Mat Sabu - Bulan Tidak Lagi Seterang Dulu

Posted: 15 Oct 2011 05:56 AM PDT

Saya semakin "menyampah" dan meluat dengar tuduhan PAS kononnya selama ini mereka dinafikan hak untuk bersuara dalam arus media perdana. PAS mesti bertanya kepada diri mereka sendiri, sekiranya mereka menguasai TV3 atau Utusan Malaysia, apakah mereka akan memberi ruang kepada UMNO/BN untuk mempromosikan agenda perjuangan mereka? Pooorah la. Dan cubalah kita berfikir, apakah kerajaan akan mengizinkan orang yang selama ini mengutuk dan mencaci makinya setiap hari, tiba-tiba dibenarkan untuk bercakap sesuka hati dalam saluran media yang dimilikinya? Bodohlah kalau kerajaan buat seperti itu. Nasihat saya minta Malaysia Kini buat perkara ini terlebih dahulu.

Sejak PAS ditubuhkan sudah ratusan ribu ceramah politik yang mereka adakan atas nama agama - tidak cukup di surau dan di masjid, mereka buat di stadium dan di tanah lapang, bahkan turut sama mengedar VCD dan kaset mengutuk saudara mereka sendiri - ada orang UMNO/BN kacau? Semua orang tahu - PAS berkempen setiap hari, dan tidak pernah henti-henti, setiap kali ustaz-ustaz mereka mengadakan kuliyyah agama, pasti diselit penghinaan dan kempen membenci sesama saudara seIslam - tidak pernah kita mendengar doa kebaikan untuk saudara mereka sendiri, ada kita dengar orang-orang PAS berdoa, "Ya Allah Engkau berikanlah hidayah kepada pemimpin UMNO agar memartabatkan agama-Mu di bumi tercinta ini, ampunilah dosa mereka dan satukanlah kami demi Islam".

Apa yang kita dengar hari-hari daripada mulut para juak PAS ini ialah kutukan yang tidak henti-henti kepada Rosmah Mansor kerana beliau tidak bertudung - ada mereka berdoa kepada Allah agar dibukakan hati Rosmah untuk bertudung? Ada ke? Pooorah.

KUALA KEDAH - Timbalan Presidan Pas, Mohamad Sabu mengingatkan pengamal media baru yang pro-Pakatan Rakyat (PR) supaya bersikap profesional dan jangan menyebarkan fitnah walaupun kepada parti lawan.

"Saya lihat jentera Pas sudah semakin bijak menggunakan media baru dan kesannya dapat dilihat dalam pertemuan dengan penulis blog di Selangor baru-baru ini apabila hampir 80 peratus yang hadir terdiri daripada golongan muda.

"Ini perkembangan baik untuk Pas dan PR dalam usaha mendapatkan sokongan sebanyak mungkin bagi menumbangkan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)," katanya yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu. Sehubungan itu, kata Mat Sabu, parti komponen PR di semua peringkat perlu memfokuskan usaha ke arah menjalin hubungan baik dengan penulis blog berkualiti serta rakan laman sosial memandangkan hampir 70 peratus daripada pengguna media baru terdiri daripada golongan belia yang kebanyakannya pengundi atas pagar.

"Ini sesuatu yang harus diberi perhatian serius," katanya.

Mat Sabu berkata, penyebaran maklumat parti melalui laman sosial Facebook dan Twitter dianggap langkah lebih berkesan dalam memberi penerangan kepada rakyat, berhubung gerak kerja parti, lebih-lebih lagi PR tidak mendapat ruang liputan dalam kebanyakan media arus perdana. Menurutnya, media baru memiliki rangkaian yang besar dalam mempengaruhi pemikiran pembaca, sama ada ditafsir secara positif atau negatif.

"Blogger perlu ambil pendekatan berbeza, jika penulisan mereka ada kualiti, pembaca akan cari mereka asalkan fakta yang dilontarkan berasas," katanya. Mat Sabu berkata, Pas kini sedang berusaha menggalakkan lebih ramai penulis blog pro-PR untuk membantu secara sukarela menangkis tohmahan dan fitnah dilemparkan penulis blog upahan atau cybertrooper :yang kini semakin galak menjelang PRU13.

"PR harus menggunakan pendekatan media baru dengan sepenuhnya memandangkan kita dinafikan hak untuk menyuarakan perjuangan kami melalui media arus perdana termasuk televisyen dan radio," katanya.

Panglima Perang Cyber

Posted: 15 Oct 2011 11:10 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Kemaskini - Nik Aziz Bawa Parang Mengamuk Isu Ladang Rakyat? (video milo suam)

Posted: 15 Oct 2011 09:45 AM PDT



Yang sebenarnya beliau dirakam mengerjakan tanahnya yang dipenuhi semak samun.

Ia dimuatnaik oleh Blogger Pakatan iaitu Milo Suam.

Paling ditakuti Pas sekarang ialah isu tanah dan isu air.

Jika Umno Kelantan fokus dua isu ini dah tentu ada peluang menang.

Rakyat dah muak apabila dua isu tanah rakyat dan air ini gagal diselesaikan sampai sekarang oleh Kerajaan PAS.

Kepada panglima panglima perang di Kelantan, tolonglah bebaskan Kelantan demi rakyat bukan kerana lain.

Ketepikan kepentingan diri demi keredhaan Tuhan untuk membebaskan rakyat Kelantan...

Kami penulis alam maya akan membantu anda semua untuk menerangkan isu negeri kepada semua pembaca alam maya.

Moga Allah akan angkat orang beriman menjadi pemimpin kita.

Amin.

Video rakyat bantah Ladang Rakyat PAS :

10 Lawan 1 : Perempuan Belasah Perempuan - Harian Metro

Posted: 15 Oct 2011 07:02 AM PDT

Senyuman bernanah
Oleh Nurul Ekhwan Haque Fazlul Haque
ekhwan@hmetro.com.my
     
KUALA LUMPUR: Dosanya amat kecil - melemparkan senyuman ke arah sekumpulan gadis, namun hukuman diterima seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun terlalu berat apabila dia dibelasah sehingga bengkak bibir dan bernanah telinga.
Dalam kejadian di sebuah pangsapuri di Jalan Jelatek di sini, pada jam 5.30 petang 7 Oktober lalu, mangsa yang berada di rumah neneknya dihubungi seorang rakan yang mengajaknya bertemu di tingkat 16 pangsapuri berkenaan.
Menurut sumber, mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa memenuhi pelawaan rakan berkenaan dan sebaik tiba di tempat dijanjikan, pelajar tingkatan tiga itu terkejut apabila mendapati 10 remaja perempuan menunggu kedatangannya.
"Tiga daripada mereka meluru ke arahnya dalam keadaan marah dan mempersoalkan tindakannya yang tersenyum ketika melihat mereka beberapa hari lalu.
"Bagaimanapun, mangsa berdiam diri. Tindakan mangsa membisu mengundang marah kumpulan remaja terbabit lalu memukulnya beberapa kali di badan," katanya.
Harian Metro

AIDC Siar Bukti Video Anwar Membongkok 5 Hari Selepas 'Liwatan Terakhir' Terhadap Saiful !!!

Posted: 15 Oct 2011 03:34 AM PDT


Suara Keadilan sebelum ini cuba membenarkan fakta khayalan Doktor upahan dari Australia bahawa Anwar sukar membongkok dan tidak mampu 'meliwat' dengan artikelnya di sini :


Untuk membaca lebih lanjut di AIDC sila klik sini :


Dalam artikel tersebut Zulkifli Nordin (yang ketika itu masih dalam Pakatan)  mengakui cerita ugutan bunuh terhadap Anwar adalah bohong dan mesyuarat mereka di Quality Hotel memutuskan untuk membuat cerita tersebut selain meminta Rahimi membuat akuan bersumpah palsu.

Kebenaran telah tersingkap satu persatu. Mari kita menerima kebenaran dan membuang ego dalam diri demi kebaikan agama, bangsa dan tanah air kita.

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 15 Oct 2011 11:10 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Apa Yang Anda Dapat Dari Kerajaan Sedia Ada?

Posted: 15 Oct 2011 06:34 PM PDT

1Malaysia. Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.



Ini hanya promo. Nak tau lebih lanjut, sila ke laman web yang diberi.(www.pemandu.gov.my/gtp)

Beza Antara Cina MCA dan DAP.

Posted: 15 Oct 2011 05:33 AM PDT

Cina MCA sokong Kedai 1Malaysia yang beri manfaat kepada rakyat.



Cina DAP pula sebaliknya. Sebab makin tinggi harga barang, makin banyak modal ceramah mereka. PAS pun sanggup jadi barua DAP untuk tanya soalan macam tu. Sebab PAS pun bermodalkan harga barang tinggi untuk raih undi.

Kalau tak percaya, cuba tonton video ini.



*Bongok punya pembangkang, dapat kedai yang offer harga murah pun tak mau. Jom layan video penerangan mengenai kedai ini. Kool video.



Mana Perginya Peruntukkan Rakyat Selangor Ini?

Posted: 15 Oct 2011 01:35 AM PDT

Lihatlah bagaimana 'hebat'nya PKR memerintah.



Pandai buat magik.

Bila jalan di Selangor teruk, Kerajaan Pusat jugak yang disalahkan oleh pembangkang kononnya peruntukan mereka disekat.

Bijak tak otak penipu mereka?

*Kalau tak menipu, bukan PKR namanya.

oyabun

Posted: 15 Oct 2011 11:05 PM PDT

oyabun


Dr. Rosti fail saman fitnah!

Posted: 15 Oct 2011 03:25 AM PDT

Bekas Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel), Datuk Dr. Rosti Saruwono dan dua bekas pegawai kanan universiti itu hari ini memfailkan saman terhadap empat defendan berhubung dakwaan menghantar memorandum berunsur fitnah kepada Jawatankuasa Siasatan Exco Kerajaan negeri pada Mei lalu.

Dua bekas pegawai kanan yang turut memfailkan saman tersebut ialah bekas Dekan Fakulti Perniagaan, Prof. Dr. Khalifah Othman, 65, dan bekas Pengarah Pemasaran dan Komunikasi Korporat, Halid Hasbullah, 55.

Mereka menamakan Pemangku Naib Canselor Unisel, Prof. Dr. Anuar Ahmad sebagai defendan pertama; Timbalan Naib Canselor (TNC) Hal Ehwal Pelajar, Prof. Madya Zainal Abidin Kidam defendan kedua; dan TNC Perancangan Strategik dan Pembangunan, Prof. Ir. Dr. Mohamad Daud defendan ketiga.

Bekas Naib Presiden Perkhidmatan dan Pengurusan, Datuk Latifah Hassan pula dinamakan sebagai defendan keempat.

Rosti dan Khalifah masing-masing menuntut ganti rugi sebanyak RM3 juta sementara Halid pula menuntut ganti rugi RM2 juta.

Saman tersebut difailkan oleh firma guaman yang mewakili ketiga-tiga plaintif, Tetuan Abdul Rahman Azubir & Co. di Kaunter Pendaftaran Mahkamah Tinggi di sini pada pukul 2.45 petang. Khalifah dan Halid turut hadir.

Menurut Khalifah dan Halid yang ditemui selepas itu, selain memorandum berunsur fitnah yang dihantar kepada Jawatankuasa Siasatan Exco Kerajaan negeri pada Mei lalu, mereka juga memfailkan saman berhubung kenyataan akhbar berunsur fitnah yang dibuat oleh Anuar mengenai mereka.

''Kami ingin jelaskan, saman ini difailkan bukan kerana balas dendam tetapi untuk membersihkan nama dan maruah kami serta keluarga akibat fitnah yang dilemparkan defendan kepada jawatankuasa terlibat dan di dalam akhbar. Kami juga mahu ia dijadikan pengajaran dan tidak berulang kepada pihak lain,'' ujar mereka.

Pada 2 Ogos lalu, Rosti meletak jawatan sebagai Naib Canselor Unisel kerana membantah pertukaran tiga individu di universiti itu iaitu Khalifah, Halid dan Pendaftar, Rokma Mat tanpa diberi surat tunjuk sebab dan peluang untuk membela diri.

Rosti tidak menolak kemungkinan campur tangan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam mengeluarkan arahan agar menurunkan jawatan tiga pegawai kanannya. Ekoran itu, Anuar dilantik sebagai pemangku Naib Canselor Unisel berkuat kuasa serta-merta.

Kemelut bermula apabila satu memorandum bertarikh 16 Mei dikeluarkan untuk edaran dalaman Unisel dianggap memfitnah Rosti dan tiga individu itu hingga menyebabkan Khalifah dan Halid meletakkan jawatan masing-masing pada 9 September lalu. Sila baca di sini.

Sebelum ini, kedua-duanya telah ditukar jawatan sebagai pensyarah di Fakulti Perniagaan selepas kontroversi peletakan jawatan secara mengejut oleh Rosti.

Mereka kemudian menuntut pentadbiran Unisel memohon maaf berhubung memorandum fitnah yang dihantar kepada jawatankuasa siasatan dan menarik balik sebarang kenyataan berunsur fitnah yang dilemparkan terhadap mereka di akhbar dalam tempoh dua minggu bermula selepas Aidilfitri lalu.

Wasabi Oyabun..

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 15 Oct 2011 09:47 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Akaun Parti Pun Tidak Betul

Posted: 15 Oct 2011 01:03 AM PDT

Bukan sahaja isu pembayaran khas elaun dari PKNS terhadap Khalid Ibrahim tetapi akaun parti sendiri pun tidak diuruskan dengan betul. Ini membangkitkan kemarahan dari ahli ahli PKR sendiri.

Untuk menampung kerugian ini, kerajaan negeri Selangor terpaksa mengambil alih projek pembersihan di Selangor dari Alam Flora. Semuanya diswastakan pada kroni Khalid. Pasir, PKNS dan projek pembersihan telah menjadi habuan kroni. Akaun parti pun jadi habuan kroni?

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 15 Oct 2011 09:34 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


SSDE : CERAMAH PANAS MALAM NI OLEH ZULKIFLI NORDIN !

Posted: 15 Oct 2011 08:58 PM PDT

ADUAN RAKYAT : PAKATAN SELANGOR HALAU PENIAGA !

Posted: 15 Oct 2011 04:46 PM PDT

SELANGOR BANGKIT : ZIN BADAK BALUN PAKATAN !

Posted: 15 Oct 2011 09:51 AM PDT

GAP SUDAH MALI !

Posted: 15 Oct 2011 09:43 AM PDT

PISAU.NET

Posted: 15 Oct 2011 09:24 PM PDT

PISAU.NET


Bardtuya Telan Batu Cincin Demi Cinta Pada Anwar

Posted: 15 Oct 2011 06:00 PM PDT


Bardtuya peminat tegar altantuya sekarang ini sudah kehabisan modal.Dahulunya si melaun ini cuba menarik perhatian Anwar dengan menjaja cerita fitnah altantuya , Dek kerana fitnah itu sudah basi dan rakyat sudah nampak kebenaran cerita baru pula dibangkitkan.

Dari gadis mongolia Bardtuya menukar minatnya kepada barangan kemas pula.Pada mulanya katanya Ds Rosmah membeli cincin dengan harga 74juta,kemudian dia pusing diskaunkan harga cincin jadi 24 juta ini disebabkan klentong beliau nampak macam tak real sangat.

Bardtuya sekarang dah mengila nak cetak risalah cerita cincin untuk memperbodohkan rakyat.

Pembohongan yang diulang ulang hampir setiap hari akan menjadi kebenaran,persepsi ini cuba dijadikan modal fitnah oleh Bardtuya.

Buang saja nama cikgu tu,.sebab kebodohan kamu makin lama makin menonjol kebebalan kamu..tapi rakyat bukan bodoh sangat. Tak logik langsung jika cincin yang bernilai puluhan juta dibeli dengan hanya mengunakan perkhidmatan kurier! Ds Rosmahkan vvip. Apa kebodohnya seorang vvip bukan susah pun nak beli cincin tanpa pengetahuan orang ramai ,Dia pi beli cincin di luar negara,kemudian dia pakai atau pun simpan dalam beg,VVIP seperti ini tidak perlu melalui pemeriksaan kastam pun ..Siapa yang nak periksa Ds Rosmah? Apa perlunya dia beli cincin yang terpaksa melalui perkhidmatan kastam sedangkan beliau sendiri pun boleh terus ke kedai dan pilih sendiri barang kemas.

Terbukti cincin tersebut hanya dijadikan pameran oleh pihak penjual,wujud bukti cincin tersebut tidak dibeli...

Pisau kata " dah terbukti ia adalah fitnah,puak ni memang tak boleh hidup kalau sehari tak fitnah"

TERKINI PEMUKIMAN PEMIMPIN KANAN DAP DI PULAU JEREJAK.BONGKAR

Posted: 15 Oct 2011 08:00 AM PDT

ANTARA YANG HADIR IALAH P RAMASAMY, CHUNG ENG, LIM GUAN ENG, HOCK SENG,TANASEKARAN, TAN BENG HUAT, RAYER, CHOW DAN BEBERAPA ORANG YANG LAIN

PESERTA PEMUKIMAN SEDANG MENJAMU SELERA PADA JAM 10.30 PAGI.

Bertempat di Pulau Jerejak , DAP Pulau Pinang telah mengadakan pemukiman gerak kerja mengekalkan kemenangan di pulau pinang. sesi pemukiman ini bermula pada jam 9.00 pagi sehingga jam 5.30 petang. Pada jam 8.30 pagi Chun Eng dan P ramasay kelihatan berkeliaran di luar dewan. Lim guan eng pula hadir bersama betty dan anak bongsunya. sekali lagi teman terkejut bagaimana adun kota laksamana berada di pulau pinang. hari cuti pun dia tak bertugas di kawasan. mengapakah beliau terlalu risau dengan guan eng?walaubagaimanapun betty pulang pada jam 10.50 pagi bersama anak kecilnya.Betty pulang awal selepas memastikan lakinya benar benar hadir ke pemukiman ini dan tiada diikuti oleh setiausaha akhbarnya.

Sesi pemukiman kali ini dihadiri oleh mustafa ali selaku setiausaha agung pas yang pandai berlakon. di dada akhbar, mereka seolah olah berkelahi dalam hal hudud. Tetapi rupanya segala yang mereka lakukan adalah permainan politik. sedih teman, hudud dijadikan bahan permainan politik. celaka betul mustafa ali. Mustafa ali apa lagi terpaksa bagi taklimat la pada puak-puak pemimpin dap yang hadir dalam pemukiman. Hasilnya semuanya amat lega dengan penerangan mustafa ali. teman tak mau cerita lebih lanjut . cuma nak bagitau semua mustafa ali sedang main wayang. sedarlah umat islam, pulau jerejak menjadi saksi kepada permainan politik pas dan dap. lepas ni pas akan main segala isu seolah olah mereka berjuang demi hudud. tapi dap akan bagitau orang cina " jangan risau,....apa yang pas kata itu hanya untuk melayu dan kaum cina tak perlu risau.

Teman terkejut juga, bilik yang mereka guna diletakkan tanda JKKK Kg Sirih. Rupanya yang hadir ialah pemimpin kanan kerajaan negeri. Mungkin kerajaan negeri menggunakan nama program bagi JKKK Kg Sirih untuk menghalalkan perbelanjaan wang kerajaan negeri. Kalau di sebut DAP, maka sudah pastilah pembayaran akan dibuat oleh DAP negeri. Bukankah ini penyelewengan?????

Penyelewengan terus berlaku di bumi pulau pinang. sebelum ini guan eng cukup menyerang pulau jerejak. mengapa hari ini 15/11/2011 guan eng bermukim bersama pemimpin kanan dap di pulau tersebut???sial sial sial...gampang gampang gampang......Mereka menjadikan pula jerejak sebagai isu. tetapi mereka berkampung di sini.Guan eng menjadi moderator perbincangan pemukiman ini. pelbagai isu diperbincangkan untuk menambat hati rakyat dalam pilihanraya ke 13. Isu ekonomi, politik, pendidikan, sosial dan hak kaum cina di persembahkan dengan menggunakan power point . Persembahan dengan menggunakan LCD. Makan secara meja bulat.Aktiviti perbincangan menggunakan meja bulat.

BILIK DAHLIA , JEREJAK RAINFOREST RESORT MENJADI SAKSI PEMUKIMAN DAP.SEGALANYA DI SIMPAN RAPI.TERLEPAS JUA.
sumber:BadarKhubro

Bukti Foto & Video 5 Hari Selepas Anwar Didakwa Meliwat Sangkal Hujah Hoogland

Posted: 15 Oct 2011 06:00 AM PDT




AIDCNews – 15/10/11 – Satu rakaman video yang diterbitkan oleh pihak Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri, keadilantv, ketika Ketua Umum PKR baru keluar dari persembunyian di Kedutaan Turki pada 30 Jun 2008 membuktikan hujah pembela, Dr Thomas Hoogland di mahkamah tidak benar.

Hoogland, merangkap doktor peribadi Anwar pernah merawat sakit tulang belakang Ketua Umum PKR itu di Kliniknya, di Munich, Jerman pada September 2004 mendakwa walaupun selepas dirawat, tetapi penyakit Anwar tidak sembuh dan masih sakit tulang belakang sampai ke hari ini.

"Ia menyebabkan Anwar sukar untuk membongkok dan mengehadkan pergerakan belakang dan bahagian leher beliau", katanya seperti dilaporkan Keadilandaily.com.

Bernama yang memetik kenyataan Hoogland mendakwa Anwar akan merasa sakit ketika hanya membongkok di antara 5 hingga 10 darjah, apatah lagi mahu membongkok 90 darjah seperti dalam ruku' solat.


Namun, video keadilantv di atas yang merakamkan Anwar keluar dari tempat persembunyiannya dari rumah duta di Kedutaan Turki, Jalan U Thant, Kuala Lumpur pada 30 Jun 2008, jam 6.45 petang, iaitu lima hari Ketua Umum PKR itu didakwa meliwat pekerjanya, Mohd Saiful Bukhari Azlan membuktikan sebaliknya.

Anwar didakwa melakukan perbuatan terkutuk itu ke atas pekerjanya, Mohd Saiful pada 26 Jun 2008 di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No 99, Jalan Setiakasih Bukit Damansara, Kuala Lumpur di antara jam 3.01 petang hingga 4.30 petang.

Rakaman itu menunjukkan Anwar keluar dari kereta yang dinaikinya, kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Mazda berwarna hitam, untuk bercakap dengan sekumpulan 50 wartawan yang sedia menunggu di luar pagar Kedutaan tersebut.


Rakaman itu menunjukkan Anwar tanpa dibantu oleh sesiapa, daripada membongkok keluar hingga berdiri dari pintu keretanya untuk bercakap kepada wartawan.

Pergerakan Anwar dari membongkok hingga berdiri dari pintu keretanya pantas, dan tidak menggambarkan beliau 'kesakitan' sepertimana yang cuba digambarkan oleh doktor upahannya dari Munich di mahkamah.

Rujuk minit 0:00 hingga minit 0:01 dalam foto dan video di atas.

Rakaman itu pada minit ke 0:05 hingga minit 0:07 dilihat boleh berpusing ke belakang hampir kira-kira 180 darjah sambil melambai-lambai tangan, tidak seperti yang digambarkan oleh Hoogland dalam mahkamah bahawa Anwar masih sakit belakang yang mengehadkan pergerakan belakang dan bahagian lehernya.

Menyusul lanjut:Klik sini

Kedai 1Malaysia Yang DiBenci DAP.

Posted: 14 Oct 2011 10:07 PM PDT


Ini yang dibenci oleh DAP dan gerembolan pakatan rakyat.Mereka sebolehnya tidak mahu kerajaan membantu rakyat dengan menjual harga barangan yang murah.

Usaha sebegini banyak membantu rakyat dan mampu menghalang monopoli yang dikuasai oleh pemborong dan peruncit yang banyak menekan rakyat dan dalam masa yang sama bersekongkol dengan pakatan haprak untuk sabotaj ekonomi negara.

PUTRAJAYA 14 Okt. – Kabinet hari ini bersetuju memberi peluang kepada orang ramai yang berminat untuk mengendalikan Kedai Rakyat 1Malaysia.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, keputusan itu dibuat selepas kerajaan menerima banyak permintaan daripada orang ramai yang berminat untuk menjalankan perniagaan tersebut.

"Cuma syarat-syarat dan panduan pengurusannya kita akan tentu sebulan lagi kerana kita baru sahaja mendapat persetujuan daripada Jemaah Menteri," katanya pada sidang akhbar Pelancaran Program Francais Komuniti di sini, hari ini.

Bagaimanapun, Ismail Sabri berkata, soal modal, kos pengubahsuaian dan lain-lain yang berkaitan akan ditanggung sepenuhnya oleh mereka yang berminat itu.

Katanya, kerajaan hanya memberi kebenaran untuk menggunakan logo Kedai Rakyat.

"Mereka yang memiliki kedai runcit kini mempunyai dua pilihan iaitu menukarkan sepenuhnya atau menempatkan satu rak khas untuk menjual produk Kedai Rakyat.

"Ini kerana, Kedai Rakyat mempunyai 250 jenis produk dan mungkin mereka perlu hanya 50 jenis dan atas sebab itu, tidak perlu buka atau menukar kepada Kedai Rakyat sepenuhnya," katanya.

Sementara itu, mengenai Program Francais Komuniti, beliau berkata, program terbabit akan memberi peluang kepada usahawan atau peniaga berskala kecil untuk terlibat dalam perniagaan francais.

Katanya, bagi program tersebut, sebanyak 14 buah syarikat bersetuju untuk menjadi francaisor.

"Fokus kita lebih kepada peniaga kecil dengan pinjaman kecil, bersesuaian dengan dana yang diperuntukkan di bawah Skim Pinjaman Kecil yang had maksimumnya adalah RM50,000.

"Untuk itu, siri penerangan dan promosi akan dilaksanakan di seluruh negara dengan lokasinya sekitar taman perumahan, dewan orang ramai, kampung, Felda dan flat," katanya.

Pisau kata " yang menyokong haprak pakatan pun dipelawa jika berminat nak jadi peniaga runcit kedai 1Malaysia"

Sri Tri Buana

Posted: 15 Oct 2011 07:16 PM PDT

Sri Tri Buana


Lagi Kisah Sedih Orang Nak Menikah.

Posted: 15 Oct 2011 02:35 AM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 15 Oct 2011 03:08 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Fitnah Terbaru...! Benarkah MIO (Perisik Tentera) Ugut Pengundi Cina ?

Posted: 15 Oct 2011 04:25 AM PDT

Pendedahan dari akhbar berbahasa cina

Kisah-kisah mengenai ahli-ahli politik BN menggunakan cara kasar untuk mendapatkan undi kaum Cina semakin terdengar di kala negara bersiap sedia untuk peperangan pilihanraya yang katanya adalah yang terbesar dalam sejarah.

ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh telah menulis pada Twitter mengenai satu insiden yang mencerminkan suasana tegang yang sedang meningkat di sekitar negara sewaktu parti-parti komponen BN seperti UMNO, MCA, Gerakan dan MIC berjuang hidup mati mereka terhadap Pakatan Rakyat yang dikepalai Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim.

Hannah, seorang ahli DAP yang sedang cepat melonjak yang telah menang besar pada pilihanraya 2008, memberitahu bagaimana beliau menolong penduduk kawasannya untuk menghantar surat lanjutan kepada jabatan kerajaan persekutuan.

Beliau tidak menyatakan kandungan surat itu dank e jabatan mana ianya dihantar, tetapi penduduk itu telah dipanggil, dimarah dan diberi amaran untuk mengundi BN.

"Saya membantu seorang penduduk untuk menghantar surat lanjutan kepada sebuah jabatan persekutuan. Penduduk itu dipanggil, disoal kenapa dia meminta pertolongan daripada DAP dan bukan MCA. Orang MCA ada sewaktu dia dipanggil," kata Hannah.

"Kata-kata yang digunakan "DAP #&$$@#", penduduk menjadi susah hati. Dia diberi amaran oleh pekerja kerajaan itu untuk mengundi BN. Dia diberitahu 'kalau kamu tak undi BN, kita boleh jejak kamu'.

Sementara itu, Sin Chew daily telah melaporkan bahawa pegawai Inteligen Askar (MIO) telah menemubual calon-calon MCA untuk pilihanraya akan datang, yang digembar-gemburkan akan berlangsung tahun hadapan.

Menurut laporan berita itu, MIO menemubual calon-calon MCA itu untuk mengukur kebolehan mereka untuk menang dalam kerusi parlimen dan negeri.

"Mereka ditaksir dalam empat bahagian iaitu latar belakang pendidikan, kemahiran ekonomi, pengalaman dan personality," kata sumber kepada akhbar Cina itu.

Tetapi Setiausaha Agung MCA Kong Cho Ha telah menafikan dakwaan itu.

"Saya tidak tahu dari mana Sin Chew Daily mendapat maklumat itu. Setahu saya, MIO tidak menemubual orang. Saya sudah menjadi calon sebanyak tiga kali dan saya tidak pernah ditemubual oleh mana-mana pegawai inteligen," Star melaporkan kata-katanya.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 15 Oct 2011 01:47 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


TUDIAA!! Ahli Politik Perempuan Kempen Cara Lucah!

Posted: 15 Oct 2011 08:04 AM PDT


Calon politik di Poland mengambil pendekatan ekstrem tetapi memberahikan dengan menanggalkan bajunya satu per satu dalam sebuah video kempen pilihan raya. Pendekatan wakil SLD, Katarzyna Lenart, 23, berkempen telah mencetuskan kemarahan masyarakat, namun beliau menegaskan bahawa cara itu adalah yang terbaik untuk menarik perhatian pengundi muda.

"Kempen saya mensasarkan golongan muda," ulang Lenart.

"Malangnya, anak-anak muda hanya berminat dengan sesuatu bersifat kontroversi."

Lenart, yang berharap dipilih di Lublin, muncul berpakaian sopan pada permulaan video sebelum bertindak menanggalkan bajunya. Dia kemudiannya membuka ikatan tali coli merah jambunya...sebelum kawasan dadanya ditapis dan tertera perkataan "cencored". Mesej "Want more? Vote SLD. Only we can do more." muncul selepas itu.

Jurucakap SLD menegaskan: "Saya tidak fikir kempen cara itu mempunyai tempat dalam politik berhaluan kiri. Kita perlu mengharamkan iklan bersifat seksis."

McTheory:
kat Malaysia lagi terer, siap promote video main dengan pelacur lagi cara kempen.. hehe..

Apa Yang Tersirat

Posted: 15 Oct 2011 01:41 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Muslihat Inspektor Polis bunuh janda cantik di Keningau terbongkar

Posted: 15 Oct 2011 02:32 AM PDT

Rumah Katini Borhan di Taman Adika; Keningau.

Muslihat seorang pegawai polis Keningau , yang terlibat pembunuhan seorang bekas ratu cantik yang juga seorang janda beranak satu, Kartini Borhan, 27 awal minggu ini, kini terbongkar.

Inspektor Polis yang berumur 29 tahun itu, yang tercedera parah di bahagian badan itu, ada kemungkinan tercedera dalam proses pergelutan dengan mangsa.

Sebelum ini dikatakan ada pihak ketiga terlibat dalam pembunuhan itu, kini siasatan polis mengarah kepada pegawai polis tersebut.

Dilaporkan sebelum ini, pegawai polis berkenaan mendakwa bahawa dia ke rumah wanita janda tersebut di Taman Andika, kira 800 meter daripada Balai polis Keningau, kononnya membantu wanita itu, kerana rumahnya sedang dimasuki pencuri.

Mangsa yang merupakan bekas ratu unduk ngadau Keningau, dan pernah berkahwin dengan seseorang berketurunan cina daripada Lahad Datu.

Selepas siasatan selama seminggu, pihak polis mendapati, hanya pegawai polis itu merupakan suspek utama. Semalam, pegawai polis berkenaan telah direman selama seminggu untuk siasatan lanjut.

Hanya kerana gambar: Zahid AF2 dituduh masuk parti PAS

Posted: 14 Oct 2011 09:54 PM PDT

Memang benar kata orang, dengar hanya satu gambar saja, ia sudah memberikan 1001 makna, Adakala gambar yang indah boleh disalah tafsirkan dengan imej sebesar zarah yang tidak ada dalam gambar itu tanpa disengaja.

Dalam bab ini, golongan selebriti sering saja menjadi mangsa. Padahal selebriti itu tidak pun bersalah dan tidak sengaja boleh ada dalam gambar berkenaan.

Contoh terdekat apa terkena kepada bekas kekasih Nita Malaysian Idol iaitu Zahid. Baru-baru ini, di sebuah blog panas pro Pakatan, gambar Zahid bersama ahli-ahli parti PAS sudah merebak luas. Disebabkan gambar itu, Zahid yang kini ada produksi sendiri dituduh menyertai parti pembangkang itu.

Kesan dari gambar itu, Zahid sering saja ditalu dengan soalan benarkah dia menyertai pasti PAS? Sama ada benar atau tidak Zahid menyertai parti itu, ia adalah hak Zahid. Yelah, setiap kali pilihan raya, pilihan membuang undi terletak pada individu itu sendiri. Tidak boleh ada pengaruh sesiapa.

Sungguhpun ia hak Zahid sama ada mahu mengakui atau pun tidak, akhirnya telah ditemui jawapan disebalik gambar itu. Difahamkan Zahid sebenarnya tidak pernah menyertai parti berkenaan dan gambar itu dirakam sekadar kebetulan saja.

Menurut sumber, waktu gambar tersebut dirakam, dia ada terlibat dengan sebuah penggambaran di Kelantan. Dalam perjalanan menuju ke lokasi penggambaran, Zahid terserempak dengan ahli-ahli PAS dan mereka semua meminta untuk bergambar bersama.

Sebagai selebriti yang sudah terbiasa dengan permintaan itu, Zahid pun menunaikannya. Apatah lagi, Zahid adalah seorang juara Akademi Fantasia yang ramah dan suka membuat lawak.

Hah..rasanya sudah terjawablah tuduhan di sebalik gambar itu. Apa kes pun, sebagai rakyat Malaysia, AYT menasihatkan agar sesiapa yang dah cukup umur dan belum lagi mendaftar cepatlah mendaftar. Pilihan itu adalah rahsia anda!

THE FLYING KICK

Posted: 15 Oct 2011 01:36 PM PDT

Tok Janggut Keramat

Posted: 15 Oct 2011 01:33 PM PDT

Tok Janggut Keramat


Mesra Rasa Bangsa Serumpun = Kemana Hanyutnya ?

Posted: 15 Oct 2011 07:23 AM PDT


Semalam Siti Zainun Ismail membuat catatan ringkas mengenai pamiran lukisannya di Taman Ismail Marzuki (TIM) di Jakarta pada tahun 1974. Kalau tidak silap hamba ketika itu beliau yang kini adalah seorang Prof. yang dah pencen masih lagi sedang berjuang memperkasakan kekuatan akademik dirinya di ITB. 

Tujuh tahun kemudian (1981) Dato' Ghazali Ismail pula telah membawa persembahan theater "Ngoyang"nya untuk bermain di TIM itu. Kesah ini menarik perhatian hamba kerana TIM yang sukar dimasuki oleh sebarangan kumpulan yang tidak mendapat pengiktirafan yang tinggi itu sesungguhnya sudah membuka ruang untuk bentuk bentuk ekspresi dari orang Malaysia. 

Dalam tahun tahun sekitar itu kita di Malaysia pun selalulah menerima berbagai kunjungan dari berbagai kumpulan theater dan lain lain ekspresi seni dari Indonesia yang selalunya kita bawa untuk berkunjung ke banyak lokasi diseluruh negara. Pertukaran dan jalinan mesra rasa berlaku dengan spontan pada waktu itu.

Malangnya ia tidak lagi berkembang sebaik itu selepasnya. Apa yang berlaku dan kemana terlepasnya perhatian kita semua sehingga kini kita sebaliknya sering digembur kejutkan oleh isu isu yang seperti sengaja tersirat dalam rancangan mencari belah. 

Siapakah pengkaji atau pemerhati yang mampu memberi ulasan atau tanggapan untuk kita semua membuka perbincangan. Silakan.

Duke of UMNO

Posted: 15 Oct 2011 01:15 PM PDT

Duke of UMNO


Panasss!!! Skandal Raba Buah Dada RM200,000..VVVIP hampir dapat dipastikan..!!!

Posted: 15 Oct 2011 08:34 AM PDT


Memang kecoh berita mengenai seorang gadis yang dibayar RM200,000 oleh seorang VVVIP semata-mata untuk menutup mulut gadis itu dari melaporkan perbuatan anak lelakinya yang meraba buah dadanya.

Ekoran status VVVIP itu disembunyikan, maka timbullah spekulasi dari pelbagai pihak, terutamanya puak-puak pembangkang yang riuh rendah menuduh VVVIP itu merupakan seorang pemimpin BN!

Betulkah tuduhan tersebut atau ia satu lagi tuduhan liar yang sengaja dilemparkan tanpa sebarang bukti?

Hakikatnya hari ini, saya bertemu dengan seseorang yang tahu tentang cerita ini. Menurutnya, kejadian itu berlaku di sebuah negeri di utara dan VVVIP itu memang mempunyai anak lelaki yang gatal dan suka buat sesuka hati mak bapak dia. Maklumlahhh..dia anak VVVIP tertinggi kerajaan negeri itu!

Menurut sumber, gadis yang menjadi mangsa tersebut telah dibayar dengan wang tunai sebanyak RM200,000 dan diminta tutup mulut. Anak lelaki VVVIP itu juga telah bertukar ke sekolah lain untuk tidak menimbulkan sebarang masalah di kemudian hari.

Fakta paling penting yang diberitahu kepada saya ialah VVVIP itu berbangsa Cina dan terkenal dengan sifat "chauvinis", "rasis ultra kiasu" atau "little napoleon" oleh seorang Ahli Parlimen. Gadis itu juga berbangsa Cina.

Menurut sumber, dia sedang berusaha untuk mendapatkan maklumat lengkap mengenai kes tersebut. Dipercayai gadis tersebut sedang hidup dalam ketakutan ekoran dipantau ketat oleh "macai-macai" VVVIP tersebut.

Bagaimanapun, kelakuan keji ini pastinya akan terburai dan dibongkarkan tidak lama lagi. Nak tahu siapa VVVIP tersebut? Rasanya anda tahu siapa gerangannya melalui "clue" yang diberi. Kita hanya menunggu kepastian sahaja...tunggu pendedahan mengenai kes ini nanti..!!!

GEMPARRR..!!! MALAYSIAKINI LELONG DIRI..SAPA NAK BELI...?!!!

Posted: 15 Oct 2011 07:09 AM PDT


Portal pro-pembangkang atau milik pembangkang, Malaysiakini.com semalam memaparkan skrip opera Cina di lamanya apabila bosnya, Steven Gan cuba bercerita ala-ala nada sedih bagaimana ia berusaha untuk bertahan selama belasan tahun.

Berbelas perenggan tapi ia bagaimanapun tidak menyebut langsung mengenai dana-dana asing yang diperoleh untuk memastikan survival dirinya selama ini sebaliknya cuba mencerita 'perit-getir' tak seberapa yang dilaluinya.

Paling menarik, tajuknya M'kini dijual pada UMNO? Langkah mayat kami.

Sebelum meneruskan rencana ini, izinkan kami memaparkan rumusan komen pemimpin UMNO yang kami peroleh mengenai rencana itu…

"UMNO PUN TAK HINGGIN LA KAT MALAYSIAKINI MR. STEVEN GAN".

Pasalnya tidak ada mana-mana pihak pun dalam UMNO yang sebut parti itu nak ambil alih Malaysiakini.

Yang memulakan cerita itu ialah pesaing satu ideologi atau satu kapal Malaysiakini yakni The Malaysian Insider.

UMNO tak sebut apa pun, jadi yang Steven Gan tetiba nak suruh orang langkah mayat dia buat apa?

Ini adalah definasi baru kepada pepatah hidung tak mancung, pipi macam kereta sorong….opsss tersorong-sorong….

Kalau baca rencana itu, Steven Gan 'mencurahkan perasaan' melalui pengalamannya mempertahankan Malaysiakini.com dan seolah-olah mengemis simpati dari pembaca.

Dari 'luahan perasaan'nya, Steven mengisahkan tentang penubuhan portal itu sejak 11 tahun lalu, keputusan untuk mengenakan bayaran kepada pembaca, menjana pendapatan melalui iklan dan sebagainya.

Dia juga mengulas tentang kemungkinan mengadakan 'swap share' dengan Malay Mail sebagaimana yang berlaku di antara Air Asia Sdn Bhd (Air Asia) dengan Sistem Penerbangan Malaysia (MAS) baru-baru ini.

Menariknya, Steven menyatakan bahawa tidak mungkin sama sekali untuk Malaysiakini.com menjadi milik UMNO.

"Jadi, adakah Malaysiakini akan jatuh ke tangan Umno? Langkah mayat kami dahulu," katanya.

Diulangi, UMNO pun tak hingin la dengan Malaysiakini….tolong jangan angkat diri sendiri dalam bakul sampah.

Paling best, cerita yang tersebar ialah Malaysiakini akan bekalkan berita kepada The Malay Mail. Tolonglah….apa kelayakan kau orang nak bekalkan berita?

Malaysiakini diminati pun di kalangan penyokong pembangkang sahaja. Kalau menulis berita mengutuk kerajaan secara konsisten selama bertahun-tahun, memanglah anda akan diminati pambaca yang anti kerajaan.

Itu tidak menjadikan anda pembekal berita yang hebat, itu hanya menjadikan anda penulis berita sensasi dan tokok tambah yang hebat. Banyak perbezaannya di situ.

OKLAH KALAU NAK KUTUK KERAJAAN PUN, ITU KAU PUNYA PASAL…TAPI LEPAS KUTUK KAW-KAW NAK BERLAKON KONONNYA SEIMBANG DAN TELUS TU…TAK PAYAHLA BUAT OPERA OK...

Aneh sekali apabila memikirkan tentang Steven yang pada mulanya berbicara mengenai naik turun Malaysiakini dalam ala-ala sedih itu, tiba-tiba beralih pula bercakap mengenai politik dan kononnya menegaskan bahawa parti politik tidak layak memiliki media serta wartawan.

Pertamanya, kita semua sedia maklum bahawa Malaysiakini sudah banyak kali hilang kreadibiliti sebagai media bebas dengan melaporkan berita yang jelas berat sebelah dan mencemarkan etika kewartawanan.

Setiap hari portal itu sering memanipulasi laporan-laporan yang disiarkan malah sanggup memaparkan tajuk-tajuk berita yang kontroversi dan tidak tepat.

Cedok berita Bernama, tapi tukar tajuk bagi nampak buruk kerajaan.

Kalau galeri kartun milik Zunar si bengali lupa daratan di laman itu, penuh dengan gambar-gambar yang mengutuk kepimpinan negara sahaja. Takda sekali pun kita nak tengok ada kartun kutuk Lim Kit Siang atau anak emasnya, Lim Guan Eng? Apa ini lua olang maksum ka? By the way….apa ilu maksum?

Antara laporan portal itu yang di'tangkap' tidak benar ialah mengenai kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, tentang kematian jurukamera Bernama, Allahyarham Noramfaizul, isu kewarganegaraan Mismah, isu undian di laman web The Star dan banyak lagi pernah dibongkarkan.

Namun Malaysiakini tidak pernah memohon maaf atas segala ketelanjurannya itu, malah sanggup 'bermuka tembok' mendabik dada sebagai sebuah portal yang kononnya 'telus', 'neutral' dan 'melaporkan yang benar'.

Ekoran sifat portal tersebut yang sering memanipulasi berita dan tidak beretika, mereka pernah di saman oleh beberapa pihak termasuklah oleh Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, pada musim pilihan raya Negeri itu sebelum ini.

Sebenarnya, ramai pihak yang kesal dengan tindakan portal tersebut yang cuba menarik perhatian pembaca di internet dengan laporan-laporan yang kononnya kontroversi dan tidak tepat sama sekali.

Sebelum ini, ramai yang tertanya-tanya mengenai sumber pendapatan Malaysiakini.com bagi menampung kos operasi laman web berita tersebut.

Lagipun, bukan mudah untuk sebuah portal berita internet untuk bertahan lama memandangkan kos operasi yang tinggi untuk membayar harga server, domain, gaji wartawan dan pengurusan laman web itu.

Untuk bertahan dengan memperoleh pendapatan dari iklan saja tidak mencukupi dan hanya mengharapkan bayaran yuran dari pembaca secara 'online' juga tidak dapat menjamin untuk menampung keseluruhan kos.

Ekoran itu, pelbagai pihak telah membuat spekulasi mengenai 'sumber sebenar' Malaysiakini.com di mana ada desas-desus menyatakan bahawa portal itu dibiayai sepenuhnya oleh sebuah yayasan yang berpangkalan di luar negara.

Desas-desus itu juga mendakwa yayasan tersebut berkait rapat dengan sebuah pertubuhan yang dimiliki oleh golongan Yahudi yang berpengaruh.

Namun, sejauh mana kebenaran dakwaan tersebut masih belum dapat dibuktikan ekoran tiada bukti kukuh untuk dibawa ke pengetahuan umum.

Bagaimanapun, berbalik mengenai ura-ura usaha sama antara Malaysiakini.com dan akhbar The Malay Mail menjadi satu bahan jenaka yang sangat melucukan.

The Malay Mail sebagaimana yang kita tahu adalah di antara akhbar agak berpengaruh di negara ini dan sudah lama bertapak dalam bidang penyiaran media cetak.

Bekas Ketua Pegawai Eksekutif akhbar berbahasa Inggeris itu, Datuk Akhiruddin Atan atau lebih dikenali sebagai Rocky Bru (seorang blogger ternama) dilihat lebih condong menyokong kerajaan sedia ada.

Jika melihat kepada latar belakang pengurusan The Malay Mail dan status yang ada pada akhbar itu, adalah sangat mustahil untuk melihat mereka mempunyai minat untuk bekerjasama dengan sebuah portal yang menjual berita dengan kontroversi murahan seperti Malaysiakini.com.

Dalam ertikata lain, mereka tidak sepadan langsung.

Justeru itu, adalah lebih baik untuk Malaysiakini.com cerminkan diri terlebih dahulu sebelum 'meminang' The Malay Mail.

Sewajarnya, Steven perlu menulis mengenai azam baru portal berita tersebut untuk melaporkan berita-berita yang lebih beretika, bertanggungjawab, benar dan memohon maaf kepada seluruh pembacanya yang pernah tertipu serta dimanipulasi minda sebelum ini.

Tidak perlulah mengemis simpati di laman web sendiri dengan menceritakan kepayahan melaporkan berita yang 'dibuat-buat' kerana ramai yang akan menyampah dengan tindakan sebegitu. - Mynewshub.my

Panasss..!!! Nasaruddin Mat Isa hangin satu badan kat Anwar..!!!

Posted: 15 Oct 2011 05:35 AM PDT


Nampaknya makin ramai Ahli-Ahli Parlimen pembangkang yang benci dan menyampah pada Anwar. Antara yang dikatakan memang hangin satu badan ialah Nasaruddin Mat Isa.

Bukan dia seorang saja, malah boleh dikatakan majoriti Ahli Parlimen PAS, PKR dan DAP yang memang marah dengan Anwar.

Puncanya? Puncanya ialah Anwar menjadi punca elaun semua Ahli Parlimen tidak dinaikkan oleh Kerajaan!

Baru-baru ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, di dalam pembentangan Bajet 2012 telah mempertimbangkan untuk menaikkan elaun Ahli-Ahli Parlimen, tapi dengan menetapkan satu syarat.

Menurut sumber, kenaikkan elaun tersebut merupakan antara yang tertinggi setelah ia sudah lama tidak dinaikkan. Dikatakan kenaikkannya berjumlah RM10k bagi seorang Ahli Parlimen!

Syaratnya ialah cadangan itu tidak ditolak oleh mana-mana Ahli Parlimen. Walau seorang yang bangkang, maka cadangan tersebut akan dibatalkan.

Malangnya, disebabkan memang sifat semulajadi Anwar untuk membangkang apa saja usul Najib, maka dia dengan 'bangga'nya membangkang cadangan itu...

Maka hancur musnahlah harapan Ahli-Ahli Parlimen yang sudah lama tak naik gaji. Sebenarnya, ramai Ahli Parlimen yang mengharap sebab mereka dah pokai dek melayan kerenah rakyat di parlimen masing-masing. Biasalah...nak bayar bil letrik air pun mintak pada Ahli Parlimen!

Justeru itu, apakah rakyat fikir Anwar akan dilantik menjadi PM jika Pakatan Haram berjaya menawan Putrajaya? Heh?!

Apakah rakyat fikir pemimpin Pakatan Haram akan melantik seorang pemimpin yang terlibat dengan skandal seks dan moral?

Nyawa dan hidup Anwar kini dalam genggaman Karpal, PAS sudah berada dibawah kaki DAP. Tentu kita bayangkan siapa sebenarnya yang akan memerintah sekiranya Pakatan Haram memerintah..kan? Heh!




- Posted using BlogPress from my iPad

Bersyukurlah sikit Ayoh Chik Oiiiii....

Posted: 15 Oct 2011 01:42 AM PDT




Hadi Awang ni tak sedar diri ke apa hah? Dia tu perasan nak jadi Pakar Ekonomi pulak ke bila menempelak Bajet 2012 yang dibentangkan oleh kerajaan..? Sepatutnya Hadi bersyukur kerana kerajaan lebih mengutamakan nasib kebanyakan rakyat, bukannya hanya tahu komplen dan juga menuduh kerajaan macam-macam..

Apa motif yang Hadi nak tonjolkan bila menuduh Bajet 2012 yang diumumkan oleh kerajaan tidak mampu menyelesaikan masalah jangka panjang dalam menangani strategi pembangunan dan kos sara hidup rakyat? Hadi tahu ke apa yang sebenarnya dibentangkan oleh kerajaan didalam Bajet tersebut?

Hadi mendakwa.., harga minyak sebagai elemen kos paling sensitif dan paling memberi kesan kepada hampir semua struktur kos, masih kekal tinggi dan membebankan rakyat. Tapi tahu ke Hadi Awang bahawa kerajaan masih lagi bagi subsidi kepada setiap liter petrol kepada rakyat? Malah petrol yang digunakan oleh kereta Hadi tu pun dapat subsidi jugak tauu…

Dan macam lah Presiden PAS ni bijak sangat bila menuduh Bajet yang dibentangkan oleh kerajaan merupakan Bajet yang tak efisyen. Kononnya.., untuk jangka masa panjang, kerajaan akan gagal mendidik rakyat supaya berhemat, malah rakyat terus digula-gulakan dengan pemberian jangka pendek.

Apa buktinya Hadi cakap macam tu? Mungkin Hadi sakit hati bila kerajaan luluskan pemberian RM 500 kepada setiap isi rumah yang berpendapatan di bawah RM 3000 sebulan. Kalau itulah puncanya, kenapa Hadi tak bidas Guan Eng dan Anwar yang janjikan perkara yang sama dalam Bajet mereka?

Perlu diingat, Lim Guan Eng dan Anwar hanya sediakan RM 100 saja berbanding pemberian RM 500 dari kerajaan Barisan Nasional. Kenapa Hadi diam bila Anwar dan Guan Eng buat benda yang sama? Tok Guru jenis apa yang tak adil dan berat sebelah macam Hadi ni..?

Kalau benarlah Hadi Awang sebagai Presiden PAS sangat bijak dalam ekonomi, kenapa parti PAS sampai sekarang masih lagi tak mampu untuk menjana ekonomi mereka sendiri? Kenapa setiap kali nak pilihanraya sama ada kecil atau umum.., PAS masih harap pada derma rakyat di kampung-kampung?

Terbukti bahawa Hadi Awang hanya mampu bercakap tapi langsung tak serupa bikin. Setakat bercakap saja, sesiapa pun mampu buat. Tapi untuk melaksanakan janji-janji yang diucapkan, hanya kerajaan berkredibiliti saja yang mampu melaksanakannya.

Di dalam Pakatan, Anwar yang merupakan bekas Menteri Kewangan pun tak mampu nak tunaikan janji-janji yang dibuat kepada rakyat.., tambah pula Hadi Awang yang langsung tak tahu satu apa pun didalam hal ekonomi negara.

Jadi tak payahlah Hadi nak tuduh Bajet 2012 ni sebagai satu Bajet Pilihanraya atau apa sekalipun.. Hadi tak perlu nafi yang DS Najib mampu melonjakkan ekonomi negara dalam Bajet kali ni kerana ia memang terbukti mesra rakyat golongan pertengahan dan bawahan..

Sepatutnya Hadi berdoa kepada Tuhan supaya kurniakan kesihatan dan berikan kebahagiaan kepada seorang Perdana Menteri berjiwa rakyat seperti DS Najib Tun Razak. Dan Hadi sewajarnya bersyukur kerana elaun dirinya sendiri sebagai Ahli Parlimen juga telah dinaikkan.

Berani ke Hadi menolak kenaikan elaun tersebut? Dan berani ke Hadi menyeru kawan-kawannya didalam Pakatan memboikot pemberian dari Kerajaan Barisan Nasional kepada mereka? Berani ke Haji Hadi?

PEJUANG BANGSA

Posted: 15 Oct 2011 11:37 AM PDT

PEJUANG BANGSA


BiADAP! Aziz Bari tak nak mohon maaf ,cabar Zul Nordin debat !

Posted: 14 Oct 2011 07:40 PM PDT



 Prof. Dr. Abdul Aziz Bari  bertegas tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataannya yang mempersoal titah peringatan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung isu cubaan memurtadkan umat Islam di sebuah gereja Ogos lalu.

Sebaliknya, beliau tetap dengan pendiriannya bahawa tindakan Sultan Selangor campur tangan dalam isu tersebut sebagai bukan sesuatu yang lazim dan tidak selaras dengan ajaran Islam walaupun pada masa sama, beliau sendiri mengakui hak mutlak baginda selaku Ketua Agama Islam negeri.

Namun, apabila ditanya kenapa beliau selaku pakar Perlembagaan tidak pula mempertikai pihak gereja meskipun tahu, cubaan menyebar agama Kristian kepada umat Islam salah mengikut Perkara 11 (4) Perlembagaan Persekutuan, Abdul Aziz sekadar berkata, isu itu tidak timbul kerana tiada bukti.

"Minta maaf apa benda? Saya bukan derhaka, bukan saya mempertikaikan kuasa sultan pun. Saya kata apa yang dilakukan oleh Sultan Sharafuddin itu tidak tepat dan adakah itu derhaka? Tunjukkan kepada saya di mana kenyataan saya bersifat kurang ajar dan derhaka kepada sultan?

"Saya cuma tegur apa yang saya fikir tidak tepat. Jadi kenapa saya perlu minta maaf. Kita semua bukan maksum seperti nabi, mesti ada silap dan dalam negara demokrasi, institusi diraja juga tidak terkecuali daripada dinilai dan dikritik oleh rakyat," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Selasa lalu, pensyarah Undang- Undang di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itu mencetuskan kontroversi apabila secara terbuka mempertikai titah peringatan Sultan Sharafuddin dengan mendakwa, tindakan Sultan Selangor tersebut tidak konsisten dan tidak selaras dengan ajaran Islam.

Sedangkan, selaku Ketua Agama Islam negeri, di bawah Artikel 47 dan 48 Undang-Undang Tubuh Perlembagaan Negeri Selangor 1959, baginda bukan sahaja mempunyai hak, malah bertanggungjawab bagi membela, mempertahan, mendaulat dan memartabatkan agama Islam di negeri Selangor.

Dalam perkembangan berkaitan, ditanya adakah kenyataannya yang mendakwa sesetengah raja melanggar garisan mereka dan membelakang Perlembagaan sebagaimana disiar portal berita propembangkang, Malaysiakini, pada Rabu lalu merujuk kepada Sultan Sharafuddin, Abdul Aziz menafikannya.

Katanya, beliau membuat kenyataan itu secara umum tanpa merujuk kepada mana-mana sultan tetapi pada masa yang sama memberi contoh, krisis politik di Perak pada 2009 membuktikan bagaimana raja telah bertindak melanggar garisan walaupun pada hakikat sebenar ia mengikut undang-undang.


Mengenai pandangan pelbagai pihak termasuk Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin bahawa beliau seorang tenaga akademik yang propembangkang dan berpihak, Abdul Aziz turut menafikan pandangan tersebut dengan berkata: "Saya pro kepada kebenaran dan tugas saya mendidik,".

Sementara itu, Abdul Aziz yang berang dengan kecaman Zulkifli terhadapnya mencabar wakil rakyat Bebas berkenaan berdebat secara terbuka pada bila-bila masa dalam soal Perlembagaan Persekutuan, jika bekas peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim tersebut merasakan dirinya lebih pakar dalam aspek Perlembagaan.

"Cabaran Zulkifli supaya saya meletakkan jawatan paling tidak siuman. Sepatutnya dia yang letak jawatan dan masuk bidang akademik. Kita tengok sejauh mana kepakaran dia dalam aspek Perlembagaan. Saya tidak berminat dengan politik tetapi sedia berdebat dengannya pada bila-bila masa," cabarnya.

Komen GPB

Cakap dirinya pro kepada kebenaran ...hahaha ... memualkan sekali dengan ayat ni . Selama ini kenyataannya berpihak kepada Anwar dan konco2nya adakah kebenaran la .

 Memang Prof Kangkung betul hang ni .... memang patut la ditendang je dari UIA atau letak jawatan masuk politik .

Isu DUMC pun PAS pertahan gereja , inikan pulak nak selamatkan Melayu Islam

Posted: 14 Oct 2011 06:00 PM PDT

 



Memualkan  betul siot  bila GPB  baca PAS mampu pejuangkan Melayu dan Islam dalam kitab  mereka haprak daily .

Dalam isu DUMC berkenaan murtad orang Islam pun PAS tak berani , ini kan pulak nak selamatkan Melayu Islam . Siapa yang pertahankan DUMC dan persoalkan serbuan JAIS ?

Isu hudud pun PAS masih lagi laksanakan walaupun sudah sekian lama mereka janjikan di PRU .

Poorah ! Pembohong !

DIMENSI

Posted: 15 Oct 2011 11:31 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Ajis Bari berani tempelak sultan tapi tak berani tempelak deeayypig!..harkk ptuih

Posted: 14 Oct 2011 07:57 PM PDT


Prof. Dr. Abdul Aziz Bari (gambar) bertegas tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataannya yang mempersoal titah peringatan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung isu cubaan memurtadkan umat Islam di sebuah gereja Ogos lalu.

Sebaliknya, beliau tetap dengan pendiriannya bahawa tindakan Sultan Selangor campur tangan dalam isu tersebut sebagai bukan sesuatu yang lazim dan tidak selaras dengan ajaran Islam walaupun pada masa sama, beliau sendiri mengakui hak mutlak baginda selaku Ketua Agama Islam negeri. - Utusan Malaysiaku sayang

kenapa si ajis bengap bingai bangang ni bley marah kalau tindakan tuanku sebagai ketua agama negeri mempertahankan kesucian dan akidah umat islam? atau dia si ajis ni hanya penyampai hasrat anuwar yang sakit hati bila dia gagal pesongkan akidah umat islam???

kenapa ajis tak bantai kapir lahanat deeayypig yang sering pergunakan ayat2 suci dan hadis al-quran di pentas2 politik? sepatutnya dia serang la si kapir2 tu!!..atau dia bukan orang islam agaknyer?? kehkehkehkeh harkkk ptuihhh

Tiada ulasan:

Pengikut