Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:25 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 09 Mar 2015 03:40 AM PDT

bumiyang


Alangkah Bagus Jika UMNO dan PAS Pun Juga Boleh Berdamai???

Posted: 08 Mar 2015 08:48 PM PDT

RIDHUAN TEE

Posted: 09 Mar 2015 03:24 AM PDT

RIDHUAN TEE


Siapa Taliban dan Talibanisasi?

Posted: 08 Mar 2015 05:05 PM PDT

(Sinar Harian, 9.3.15)

Sikit-sikit Taliban… Siapa Taliban? Apa Talibanisasi? Inilah kerja ultra kiasu. Bila ada suara hendak melaksanakan cara hidup Islam, yang menjadi hak umat Islam, dikaitkan dengan Taliban. Mereka siapa pula? Talibarut? Lebih bahaya dari Taliban. Kenapa larang orang nak buat baik? Kenapa tidak larang yang buat mungkar?

Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) mahu menjaga umat Islam di negerinya, apa kamu peduli? Jika tidak suka, duduk diam-diam. Majoriti umat Islam tinggal di sini. Mereka mahukannya, seperti umat Islam di Kelantan mahukan hudud. Lagipun bukan negeri kamu.

Tahniah, kepada kerajaan negeri Terengganu. Sebagai rakyat, saya rasa amat bangga, duduk di bawah naungan Tuanku Sultan dan Menteri Besarnya. Pemimpin sebegini yang kita mahu, ada will-power. Bukan macam ultra kiasu, asyik suka yang mungkar.

Tindakan terhadap umat Islam yang berkelakuan tidak senonoh, membonceng tanpa ikatan keluarga, tidak solat jumaat bagi lelaki dan berpakaian tidak sopan di tempat awam, termaktub dalam Seksyen 34 dan Seksyen 35 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) Terengganu 2001.

Mereka yang bersalah, akan dikenakan tindakan yakni melalui proses tarbiyyah (kaunseling). Selepas itu, mereka terbabit perlu mengisi borang khas sebagai rekod, diikuti dengan tindakan susulan sekiranya ingkar. Pesalah boleh dikenakan denda maksimum RM1,000 atau penjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya, jika sabit.

Undang-undang ini bukan talibanisasi, tetapi mahu memanusiakan manusia. Mereka yang hina sahaja membiarkan kemungkaran. Hidup seperti haiwan, bersekedudukan. Suka kawin, tidak suka, belah. Saya tahu apa maksiat yang ultra kiasu buat. Maksiat ini tidak dikatakan talibanisasi tetapi hak asasi manusia.

Saya ingin cadangkan supaya undang-undang ini turut merangkumi bukan Islam. Barulah adil. Tidak ada alasan berpakaian seksi dan berkelakuan tidak senonoh. Tidak ada agama yang membenarkannya. Kenapa suka sangat berseluar pendek dan memakai baju nampak ketiak, kalau bukan nak tayang badan, terutama bila berurusan dengan pejabat kerajaan? Bila kena cabul, salahkan polis kerana tidak menjalankan tugas. 

Saya dikecam habis-habisan bila berkata berpakaian seksi menjadi salah satu sebab punca rogol. Hujah saya yang disandarkan kepada kajian Zig Ziglar (2000) di US dan Menteri Goa, India (2014), tidak pula disiarkan.

Bagi mereka yang bukan rakyat Terengganu. Datang ke tempat orang, ikutlah pepatah, masuk kandang kambing, mengembek, masuk kandang kerbau menguak. Tak nak ikut, jangan datang. Ramai lagi nak datang. Di Brunei, peraturan sebegini sudah lama dilaksanakan. Kita lihat pelancong terus datang berpusu-pusu. Kenapa? Mereka nak tahu cara hidup Islam, bukan talibarut Islam. 

Tidak boleh bayangkan jika kita ikut apa yang telah kerajaan Brunei laksanakan baru-baru ini. Menurut Brudirect, Brunei mengetatkan undang-undang berkaitan sambutan Tahun Baru Cina. Antaranya dengan mengharamkan tarian Singa dekat dengan masa solat dan persembahan oleh orang bukan Cina. Tarian singa kini hanya dibenarkan 3 hari sahaja, antara jam 8-11.20 pagi dan 1.30-5.15 petang.

Persembahan itu hanya boleh diadakan di tokong, dewan sekolah rumah anggota-anggota persatuan Cina. Brunei turut melarang penggunaan mercun dan bunga api. Menurut the Brunei Times, orang Islam perlu menghindari perayaan bukan Islam kerana ia boleh membawa kepada tasyabbuh (penyerupaan) dan menjejaskan akidah. Langkah itu diambil selepas larangan hiasan Krismas di kompleks membeli-belah.

Di negara kita, kebebasan apa lagi yang tidak diberikan? Boleh dikatakan tanpa had. Kalau ada kekangan pun, amat sedikit. Itupun ada laporan mengatakan Malaysia berada dalam tangga ke 8 dalam dunia mengekang agama lain.  

Sejak bila kerajaan lakukan? Berdasarkan bukti, bilangan rumah ibarat, NGO, media cetak (akhbar), stesen radio tv, IPT dan banyak lagi, jauh melebihi bilangan apa yang umat Islam ada. Seolah-olah memperlihatkan Perkara 3(1), 8,10,11, 12 (berkaitan Islam),152 (bahasa Melayu), 153 (hak istimewa) yang termaktub dalam perlembagaan, tidak ada ertinya.

Identiti kita sudah tenggelam kerana menghormati hak orang lain, kononnya atas nama hak asasi manusia. Adakah semua ini dihargai? Pendek kata, berilah sebanyak manapun, mereka tetap tidak akan berpuas hati, sehinggalah negara ini menjadi benar-benar menjadi sekular, serta tidak ada ada lagi identiti Melayu atau Islam.

Perhimpunan perpaduan Melayu yang dihadiri oleh PM baru-baru inipun dikecam kerana menggalurkan agenda Melayu. Tidakkah PM ketika menghadiri perayaan di Batu Caves dan Tahun Baharu Cina, turut memberikan jaminan membantu dan menjaga hak bukan Islam? Begitu juga peruntukan RM4 juta kepada 11 buah Sekolah Persendirian Cina oleh kerajaan negeri Sarawak. Kenapa diam?  Apabila mempertahankan hak Melayu dikatakan rasis. Apabila memberikan hak kepada mereka, itu hak, bukan rasis.

Masih teringat, ketika menjadi YDP, PIBG, SMK Bandar Baru Ampang, saya telah usahakan membeli 2 ekor 'singa' berjumlah RM10K, bagi membolehkan pelajar-pelajar Cina menjalankan aktiviti kokurikulumnya. Begitu juga peralatan gamelan berjumlah RM20K untuk pelajar Melayu. Saya masih dituduh sebagai Taliban dan rasis. Berhati-hatilah.



The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 09 Mar 2015 03:17 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Pejabat kerajaan impian Cuepac

Posted: 09 Mar 2015 01:04 AM PDT


Wow! Banyak Jabatan dan Kementeriaan perlu diswasta

tunku

Posted: 09 Mar 2015 03:10 AM PDT

tunku


No protection if misconduct detected in 1MDB, Najib assures Umno leaders

Posted: 08 Mar 2015 05:28 AM PDT

Umno president Datuk Seri Najib Tun Razak has given the undertaking that no one will be protected if any misconduct is detected in the running of 1MDB.

Umno supreme council member Datuk Seri Ismail Sabri, who was tasked with speaking to reporters after Najib had briefed some 160 Umno division chiefs on 1MDB at a closed-door meeting at Putra World Trade Centre on Sunday, said all those present at the meeting "fully supported" the explanation given by Najib.

Ismail said Najib gave the assurance that he would ensure that "no one would be protected" if misappropriation in the government-backed fund was discovered.

"This means that there is nothing to be protected by the Prime Minister and there is nothing that the government is trying to protect. This is what the president has explained and all division heads are satisfied with the explanation," said Ismail.

According to Ismail, Najib said the 1MDB accounts had undergone a more detailed "forensic audit," and no elements of misconduct, fraud or embezzlement were discovered by audit firm Deloitte.

Najib, after the weekly Cabinet meeting, had directed that the 1MDB accounts be scrutinised by the Auditor-General and Public Accounts Committee (PAC) to ensure a clean bill of health.

"The commitment of the president is the same as that decided by the Cabinet. The president has explained that we will not protect anyone if misconduct is found within 1MDB," said Ismail.

Ismail said the additional steps and explanation by Najib, who is Prime Minister, was necessary amidst "accusations and slander" hurled on him on 1MDB.

He said Najib had called for solidarity and the strengthening of Umno ahead of next year's party elections.

He said Sunday's meeting was a "usual meeting" and arranged by the division leaders for the purpose of hearing a response from the party president on current issues.

He said it would be part of a biannual meeting to be chaired by Najib.

According to Ismail, the estimated 160 division chiefs accepted Najib's explanation and there were no questions from the floor. Umno has 191 divisions throughout the nation.

Notably absent from the meeting was Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin, Kedah Mentri Besar Datuk Seri Mukhriz Mahathir and Johor Mentri Besar Datuk Seri Khaled Nordin.

Ismail said Mukhriz, who is Jerlun Umno division chief, had to accompany the Sultan of Kedah at a function.

However, Ismail explained that the absence of other division chiefs was due to their prior commitments and should not be interpreted to mean anything else.

Taipingmali (tm)

Posted: 09 Mar 2015 01:36 AM PDT

Taipingmali (tm)


Konvensyen UMNO Perak 2015 Meluluskan 10 Resolusi:- Datuk Saarani Mohamad

Posted: 08 Mar 2015 09:13 AM PDT

sekupangdua

Posted: 09 Mar 2015 12:59 AM PDT

sekupangdua


NAK TANYA SAHABAT SEMUA... AJE BENOR ATAU TAK?

Posted: 08 Mar 2015 12:25 AM PST


Ikut sedap nak kencing jer... bukak zip dan kuyu mata tembak merata...kalau ada sukatan 900 darjah boleh dikona... penjilat akan kona... setkat 360 ° pun sampai berpuluh kali dia pusing...

Hari nie penjilat terpaksa kerja keras sebab orangnya dah pun masuk penjara... teman perhatikan jer... sekali tengok dah dapat rasa keganjilannya. Bagi pengamal tegar media maya tentu rasanya bersetuju ataupun lebih teliti dari teman atas beberapa pekara yg nampak ganjil....

Yang paling ketara ialah kehilangan begitu banyak Anwar ibrahim dalam Maya. Kalau dulu apa sahaja akaun fb, tweet, installgram dan banyak lagi medium maya kita lihat ramainya suara anwar. Tak susah mana pun... dengan letakan sedikit kaitan peribadi seperti gambar dan copy paste biodata sudah Boleh dianggap akaun maya itu kepunyaan Anwar... 

Posting pun tak susah mana pun... Apa sahaja isu yg penting bangkang dan reverse apa sahaja yg kerajaan buat supaya  dilihat itulah sikap anuar yg akan menyalahkan apa sahaja dan merendahkan Apa sahaja pekara baik. Cariklah silapnya walaunun sikit... pebesarkan dan jadikan ianya isu supaya rakyat akan menyalahkan kerajaan kerana pekara kecil yg bukan pun jadi penghalang...



Sebaliknya akaun-akaun si dajal kecil kali ini nampaknya tak keruan. Bagaimana nak menyamar ianya konon kepunyaan bang non. Manakan tidak orang yg dimasukan kedalam penjara kini buat si dajal-dajal kecil nie resah. Ya pun jugak... tak kan empunya akaun yg berselindung dengan identiti abg non boleh terus menulis dan terus menyalak serta kencing merata... dah kalau orang nya dalam prnjara maka secara otomatik siapa pun tidak akan percaya itu sebenarnya bang non... malah ianya membongkar sebenarnya itu adalah akaun Fake yg sebenarnya bukan bang non sebaliknya adalah penjilat tegar berupah mungkin utk sebarang usaha menabikan bang non dimata rakyat...

Jadi yang perlu pikul tanggung jawab nie dah tentulah orang yg paling rapat atau pun yg banyak memakan jasa dan kenyang hanya kerana membantu beliau utk laba yg amat besar... samada termakan budi ataupun memang dah buncit hasil kerja yg dibayar lumayan... kalau dah termakan budi atau buncit yg dikenyangkan sebelum ini... terpaksa lah teruskan episode demi episode cerita yg carca merba dimana heronya dah berpuluh kali mati... hehehe... bukan kerana skripnya begitu tetapi tuan dariktur yg sebenarnya mahu cerekarama dijadikan episode supaya lebih panjang dan lama atau never ever have ending scene... setidak-tidaknya penonton terpujuk bila heronya mati dalam keadaan kejam dan tentunya penonton rasa sedih... sebaliknya bila dihidupkan watak hero itu semula maka akan adalah harapan yg memujuk penonton ikut terus menerus cerita yg sekali pun memang tak masuk akal dan menolak ketentuan tuhan yg menjadikan dan mematikan seseorang...

kalau cerita RAMBOO yg disangka mati boleh hidup... jadi apa salahnya pada pemikiran mereka buat hero mati dan hidup balik berpuluh kali versi bang non....

Tetapi kali ini dema mula berpeluh ketiak dan sehingga kening tak pernah kering akibat menyorokan peluh yg mengalir didahi dan di limpahan takungan umbi rambut sekali pun. Tak boleh disorokan lagi nampaknya... 

Pembaca bukan lagi lembu seperti yg mereka perlakukan sebelum nie... kalau lah bang non dalan penjara... jadi siapa pulak yg bagi arahan dan cerita... yg kita semua maklum, penjara tetap penjara bukan shopping complex yg boleh keluar masuk ikut suka. Kalau lah ada cerita kononnya dari bang non maka orang yg sepatutnya boleh kita pertimbangkan kesahihan ceritanya sudah tentulah datang dari terdekat... kalau tak dari isterinya mungkin dari anaknya...tetapi ganjil sangat kalau macam-macam cerita yg diperkatakan kononnya dari bang non... sangat tidak munasabah anak atau bininya bercerita ttg wasiat bang non yg panjang lebar dan pada masa yg sama hanya punyai bebetapa jam utk berjumpa si pesalah peliwat. 

Mana mungkin jumapa setakat sejam.dua bang non tak berhenti bercakap sampai masanya kalau dikira makan masa macam seminggu dia duduk bersama bang non.lagi pun bukan setiap hari dia boleh jumpa bang non... kecuali lah bang non mewarisi ilmu halus atau hitam yg boleh berhubung dengan dajal-dajal diluar penjara yg menjadi beruk tajaan partai mata lebam sampai biru yg berkomunikasi secara ghaib... 

Setakat satu episod boleh lah dipertimbangkan kesahihan kandungan ceritanya tapi kalau dah berderet macam keretapi yg tak berbuntut... mat taboo pun mahu berguling pecah perut terbahak nak percayakan cerita karut bang non... pada rakan teman yg waras tentu dah faham.apa yg teman maksudkan...

Sebaliknya macam otak si puna... ehhh si zuna... yg makin kuat mengarut dan gelak sorang siri kononnya kelakor bangat kalikatur yg dia buat dan pada masa yg sama pembaca pulak mencari minyak cap kapak merasakan kalikatur yg langsung tak lawak mungkin kerana kepala pusing kot. Walhal sebenarnya memang tak lawak....

Yang lagi... lagi lagi lagi pelik bila cerita yg kononnya sahih dari bang non pulak bukan datang dari septutnya oleh anak atau bininya... sebaliknya si Rapid zie, Mamphus, si Kettol dan lain-lain pemimpin harapan ataupun macam teman bahasakan sebagai penjilat dan siperut buncit kenyang hasil usahaniaga sebelum nie dengan bang non...

Masa bila pulak dia orang yg lebih kerap jumpa mengatasi anak dan bininya...bila pulk dia orang yg punya banyak kelebihan boleh jumpa bang non yg sedang kurus Panjang A level 3 penggal utk Lima Tahun... baginyg bijak tentu dah tahu kesan kencingnya jatuh ke pewaris sifat kencing keramat beliau... jadi kesimpulannya kalau dah banyak benor episode kisah benar dari rumah batu pintu jerigi dah tentulah cerita karut dan mengarut hasil didikannya sebagai Pemimpin Kencing Rakyat nampaknya cukup berkesan... malah slogan mereka mengatakan seorang nuar dipenjara maka akan lahirlah beribu - ribu nuar yg baru rasanya tak begitu tepat... kalau nak lebih tepat lagi... KALAU SEORANG PEMIMPIN NYA KUAT KENCING RAKYAT MAKA AKAN BANYAKLAH NEGERI-NEGERI YG HANCING KERANA ANAK MURIDNYA YG LEBIH HEBAT DARINYA KERANA KENCING BERLARI DAN MERATA...

Jadi... hakikatnya ialah : Apa sahaja akaun maya seperti FB, Installgram, Tweet dan lain-lain yg selama ini kononnya berwajah dan bernama bang non dah boleh kita persoalkan balik kepada siapa yg sebenarnya milik akaun tersebut... dah boleh lah kita sedar sebelum kuyup berterusan dikencingkan oleh kaki kencing yg kononnya adalah milik bang non... empunya akaun tak kan boleh berjawab jika ditanya bagaimana dia boleh menulis sedangkan dia dalam penjara...?

Atau kita bertanyakan dalil kesahihannya pemilik akaun tersebut... Tanyalah soklan bodo kepada pemiliknya sebagaimana dia anggap rakyat sebodo lembu boleh dikencingkan sebelum ini...  cer tanya... cer tanya...

1. Dia guna apa dalam penjara utk tweet, FB dll.. adakah di guan iphone atau ipad atau pun samsung jenis apa?

2. DIa guna browser apa yg hebat boleh menulis sekali pun dalam penjara... adakah Googel, Safari, Firefox , Bing dll

3. Dia guna apa signal atau saluran apa yg boleh mudah dimuat turun sekalipun dalam penjara... adakah dia guna wifi mamak yg ada disebelah penjara atau guna data RM 50 (3GB / 100 FREECALL dan 50 SMS FRER) ataupun tumpang hotspot dari warden penjara....

hehehe... amacam. Nampaknya dah hilang semua akaun milik bang non... kesian penjara. Tak hujan pun mungkin pesalah yg lain akan basah kuyup sekalipun dah berbulan tak hujan dan atap penjara yg tak pernah bocor.... 


The Unspinners

Posted: 09 Mar 2015 12:53 AM PDT

The Unspinners


Rosmah nak undur dari apa, bingai?

Posted: 08 Mar 2015 11:30 PM PDT


JIKA dibenar memilih mana satu paling bodoh diantara banyak benda bodoh yang berlaku dalam perhimpunan haram #kitalawangagal semalam, penulis memilih penggunaan placard "Rosmah Undur" yang digunakan hampir separuh dari bingai-bingai yang dibayar untuk membawanya.

Rosmah nak kena undur dari apa, bukannya beliau berjawatan dalam kerajaan pun?  Tapi inilah antara banyak kebodohan yang berlaku dalam perhimpunan yang tidak dapat sambutan petang tadi, selain menyusahkan pengguna jalan raya dan peniaga sahaja.

Kebanyakan orang yang penulis lihat lebih ketawakan yang itu, bukan peduli sangat pasal Anwar pun.  Kepala sperma dah jumpa dalam rektum, nak cerita apa lagi?  Kalau diletak (DNA), siapa yang letak dan dari mana kepala sperma itu diperolehi untuk diletak dalam rektum Saiful?

Ini semua tidak ada jawapan.

Jadi bila nama Rosmah dijaja dalam perhimpunan membela peliwat seperti Anwar, satu sahaja jawapannya, nama Anwar sudah terlalu busuk untuk dibuat apa-apa lagi.

Konsepnya, tak dapat nak suci kan yang ini (Anwar), burukkan yang itu (Rosmah).

Dalam mana-mana rekod, tidak ada perjumpaan Saiful dengan Rosmah, kalau ada sila tunjukkan di mana.  Bohong saja siapa yang kata Saiful pernah berjumpa dengan Rosmah.  SAMM yang buat tuduhan itu dalam booklet yang diedarkan hari ini adalah pertubuhan yang tidak didaftarkan, kalau tidak, dah jenuh kena saman.

Oleh yang demikian, jelas tidak ada alasan sama sekali untuk nama Rosmah dibabitkan tapi kalau dah bodoh, apa yang tak terjangkau dek pemikiran kita, tak jadi mustahil pada puak-puak ni.

MyKMU

SOGO ada asas untuk saman sebab PKR dan bincang dengan polis

Posted: 08 Mar 2015 08:29 PM PDT


Susulan kejadian demonstrasi di hadapan pasaraya sogo ptg td. Pihak pengurusan SOGO akan memfailkan saman kepada Parti Keadilan Rakyat & Pakatan Rakyat pada minggu hadapan. SOGO memaklumkan mereka kerugian hampir RM500,000.00 pd hari ini disebabkan terpaksa menutup operasi. Pada tahun ini sahaja pasaraya SOGO terpaksa menutup operasi sebanyak 5 kali. Peguam SOGO akan memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Isnin depan.

Kalau ini betul, eloklah sebab hak perhimpunan bukan disertai hak untuk menafikan hak orang lain untuk cari makan dan bersantai. Di negara barat, perhimpunan besar-besaran tidak ganggu orang ramai dan ia dijalankan dengan sopan serta fokus terhadap isu yang mahu disampaikan. Di sini sudah menyusahkan orang lain.


Polis sudah ambil kira dan arah buat perhimpunan di Padang merbok tapi mereka berkeras hati.


Malah polis dihina.


 Undang-undang Perhimpunan Awam ada. Akta polis ada. Hak orang lain dan kuasa jaga ketenteraman awam ada dalam Perlembagaan.

SOGO harus buat laporan polis dan saman.

Polis dan AG sila kuatkuasakan undang2!!!!!

DAP larang wakil rakyat sertai tapi pengikut DAP boleh pulak arah-arah

Posted: 08 Mar 2015 05:30 PM PDT


Lim Guan Eng mengeluarkan arahan kepada wakilrakyat DAP untuk tidak hadiri perhimpunan Sabtu di Sogo. Walaupun tidak terlibat tapi pengikut DAP masih nak menentukan pelbagai hal: 

Kuala Lumpur – Penyokong DAP berang dengan tindakan peserta himpunan haram #KitaLawan yang mahu agar mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengantikan Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum PKR.

Dalam kejadian di sekitar jalan Tunku Abdul Rahman itu, sekumpulan penyokong PKR mengesa agar pimpinan parti itu menimbangkan cadangan tersebut demi masa hadapan politik Malaysia dan Anwar.

Kumpulan tersebut turut menunjukkan kad keahlian PKR bagi membuktikan identiti mereka.

Baca seterusnya dan video peristiwa di Suara TV SINI 


Dah seperti juga DAP mengarah PAS dalam hal hukum hudud. Taklama lagi merasalah PKR sama macam PAS kena.

Budus ....

Warden penjara kamcing dengan Anwar hingga pernah dijemput datang rumah

Posted: 08 Mar 2015 06:00 AM PDT


Demikian risikan zaharin yasin.

Kalau tak percaya pada zaharin atas pelbagai sebab, sekurang-kurangnya ini perlu dipersoalkan.


Sebelum masuk penjara, Anwar kuat keliling satu Malaysia sampai malam terakhir. Tiba-tiba kena nyamuk dan tilam nipis dah masuk hospital.

Bullshit lah warden.


Dari maklumat yang kami dapat dari bekas-bekas PKR, pihak penjara dah lama ada kong ka likong dengan Anwar masa dia dalam penjara dulu hingga warden penjara boleh ziarahnya di rumah selepas dia keluar.

Pihak KDN perlu periksa samada Ketua Pengrah Penjara betul patuhi peraturan penjara. Ketua Pengarah Penjara Malaysia perlu jawab soalan ini sejujurnya kpd rakyat Malaysia. Jgn cuba menipu atau membelit.

1. Sejak Anwar Ibrahim dipenjara 10 Feb 2015, berapa kali pihak penjara membenarkan ahli keluarga beliau melawatnya ?

2. Kenapa boleh dikatakan hampir setiap hari Anwar boleh mengadakan perjumpaan dgn peguamnya di penjara? Dan ketika pertemuan kenapa beliau dibenarkan bebas bersama peguamnya tanpa kawalan pihak penjara ?

3. Kenapa Anwar diberi kebebasan menggunakan telefon bimbit ?

4. Kenapa Anwar diberi kebebasan utk memesan makanan dari luar penjara ?

Dimanakah keadilan untuk banduan-banduan lain?

Adakah Ketua Pengarah Penjara mahu ahli keluarga banduan yang lain menyerbu penjara bagi menuntut kemudahan yg sama sepertimana yg diperolehi Anwar ?


Banyak game bodoh mengesahkan agenda bebaskan Anwar tak laku

Posted: 08 Mar 2015 03:00 AM PDT



Sejak bila anwar dan PKR bbersolidariti dengan raja-raja Melayu.

Usah berpura-pura. Ingat raja-raja tak tau PKR akan runtuhkan institusi raja melayu?


Tak malu ke nak mintak pengampunan dari raja? Konon slogan #Kitalawan dan Lawan tetap lawan?










Bodoh sangat ke PKR tak faham Mahathir tak akan bersama dengan Anwar? Ini pula untuk bergabung.

Mungkin ada yang kaitkan Azmin dengan Mahathir. Menurut RPK, Azmin ada jumpa Tun M di London. Baca di Malaysia Today.

Mungkin ada pihak nak burukkan Tun M dari dalam UMNO dan bayar orang PKR. Tapi puak PKR nak penggal kepala Azmin sebelum dia penggal kepala Kak Wan.


Ada pula agenda nak penggal kepala hadi


Ada pula cuba laga-lagakan Najib dengan Muhyiddin.


Alahai ....bberapa banyak game kau orang nak main?


Nampak sah agenda bebas ANwar tak laku. Dah surrender pada nyamuk mintak ampun.

Panglima Perang Cyber

Posted: 09 Mar 2015 12:35 AM PDT

Panglima Perang Cyber


Presiden Umno @NajibRazak Bertemu Ketua-Ketua Bahagian Di PWTC

Posted: 08 Mar 2015 06:55 AM PDT

Ahad 8.3.2015

Pembebasan Zakia Tidak Libatkan Wang Tebusan - @Zahid_Hamidi

Posted: 08 Mar 2015 06:35 AM PDT

Mingguan Malaysia Ahad 8.3.2015

Belantan

Posted: 09 Mar 2015 12:15 AM PDT

Belantan


Sudah setahun hilangnya MH370?

Posted: 08 Mar 2015 08:58 AM PDT


Sudah setahun misteri kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 berlalu tetapi jawapan mengenai situasi sebenar menimpa pesawat malang tersebut masih tidak diketahui walaupun berdepan dengan begitu banyak spekulasi dan teori konspirasi.

Tetapi apa yang nyata adalah kehilangan MH370 dianggap sebagai isu geopolitik yang menarik perhatian global kerana peristiwa ini bukan sahaja melibatkan komuniti penerbangan malah keseluruhan masyarakat antarabangsa.

Kejadian yang menimpa MH370 berbeza sedikit dengan peristiwa pesawat MH17 yang juga dianggap sebagai pertembungan geopolitik kuasa besar di mana Kesatuan Eropah (EU) dan Amerika Syarikat (AS) di satu pihak saling menuding jari dengan Rusia.

Walaupun secara hakikatnya hanya tiga negara utama iaitu Malaysia, Australia dan China yang terbabit secara langsung dalam isu MH370, tetapi oleh kerana ia diselubungi dengan misteri maka tahap kepayahan geopolitiknya dianggap lebih mencabar berbanding isu MH17.

Setiap langkah dan keputusan yang dibuat sama ada oleh Kuala Lumpur, Canberra atau Beijing akan menerbitkan berbagai interpretasi kerana semua pihak tidak arif dengan perkara sebenar yang menimpa MH370.

Beberapa minggu selepas peristiwa yang bermula pada 8 Mac 2014, Kuala Lumpur sebagai negara bermulanya penerbangan MH370 dituduh cuba menyembunyikan sesuatu apabila kawasan pencarian yang asalnya berkisar di Laut China Selatan beralih pula ke Laut Andaman dan Selat Melaka.

Begitu juga apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membuat pengumuman pada 24 Mac 2014 bahawa penerbangan MH370 telah berakhir di Lautan Hindi, timbul sekali lagi syak wasangka wujudnya konspirasi kehilangan MH370.

Seorang artis India, Sudarsan Pattnaik mengukir bentuk sebuah kapal terbang bagi memperingati tragedi yang menimpa pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 dan AirAsia QZ8501 di Golden Sea Beach, Puri.

Kenyataan tersebut yang diungkapkan oleh Perdana Menteri sendiri memerlukan kekuatan politik yang tinggi kerana perubahan kawasan pencarian ke Lautan Hindi langsung tidak diduga oleh semua pihak dan ia hanya bersandarkan kepada data komunikasi satelit Inmarsat.

Setiap keputusan yang dibuat walau bagaimana sukar hanya mempunyai satu niat iaitu untuk merungkai misteri kehilangan pesawat dan yang paling penting adalah untuk meyakinkan keluarga penumpang bahawa segala usaha telah dilakukan oleh ketiga-tiga negara terbabit.

Sebab itu, pada 29 Januari lalu Kuala Lumpur telah membuat keputusan untuk mengisytiharkan secara rasmi bahawa MH370 telah menemui kemalangan dan kesemua 239 penumpang dan anak kapal dianggap terkorban.

Kenyataan tersebut yang dikeluarkan mengikut peruntukan penerbangan awam antarabangsa bertujuan memudahkan keluarga mangsa membuat tuntutan insurans tetapi disalah erti sebagai isyarat bahawa usaha pencarian di Lautan Hindi akan diberhentikan dalam masa terdekat.

Sebab itu, ditafsirkan geopolitik MH370 begitu sukar dihadapi kerana niat yang baik begitu mudah disalah tafsir. Menjelang genap setahun misteri kehilangan MH370, pemimpin ketiga-tiga negara terbabit bakal berhadapan dengan keputusan yang sukar kerana misi pencarian akan tamat pada penghujung Mei akan datang.

Setakat ini, sebanyak 40 peratus dari keseluruhan 60,000 kilometer (km) persegi kawasan pencarian utama telah diterokai tetapi misteri yang bermula setahun lepas tetap kekal dengan status tersebut sehingga hari ini.

Kuala Lumpur, Canberra dan Beijing perlu membuat keputusan sama ada perlu meneruskan pencarian melampaui keluasan 60,000 km persegi atau pun menamatkannya kerana ia melibatkan masa dan kos yang agak tinggi.


Pada ketika ini, Malaysia dan Australia menanggung kos pencarian sama rata di antara kedua-dua negara. Beberapa hari lepas, Timbalan Perdana Menteri Australia, Warren Truss dilaporkan mengeluarkan kenyataan bahawa perbincangan sedang dijalankan di antara ketiga-tiga negara untuk membuat keputusan sama ada misi pencarian perlu ditamatkan dalam masa beberapa minggu akan datang.

"Keputusan perlu diambil sama ada misi wajar diteruskan di kawasan pencarian seluas 1.1 juta meter persegi jika tiada apa yang ditemui. Perbincangan berhubung tindakan selanjutnya sudah dimulakan, termasuk kemungkinan pencarian dihentikan," kata beliau.

Betapa sensitifnya isu pencarian MH370 kerana sehari selepas itu jurucakap pejabat Timbalan Perdana Menteri terpaksa mengeluarkan kenyataan balas yang berbeza dengan menegaskan ketiga-tiga tidak negara tidak berhasrat untuk menamatkan operasi mencari MH370.

Walaupun penumpang rakyat Australia hanya berjumlah enam orang berbanding China dan Malaysia masing-masing dengan 153 dan 38 penumpang, isu ini merentasi kepentingan semua negara yang terlibat.

Perdana Menteri Australia, Tony Abbott dilaporkan akan membuat kenyataan khas dalam persidangan Parlimen sempena genap satu tahun dan diberitakan juga kesemua keluarga enam penumpang rakyat Australia dijemput khas untuk turut serta.

Kemungkinan besar kenyataan yang akan disampaikan pada hari ini (Khamis) berkisar kepada usaha Canberra dalam misi pencarian dan strategi ini penting untuk meyakinkan bukan sahaja rakyat sendiri tetapi juga semua negara terlibat bahawa segala usaha sedang dilaksanakan untuk merungkai misteri ini.

Begitu juga dengan Dewan Rakyat yang akan mula bersidang pada Isnin depan berkemungkinan bakal menyentuh isu MH370 kerana adsokongan moral secara berterusan perlu dihulurkan kepada keluarga penumpang dan untuk meyakinkan mereka bahawa usaha pencarian tetap diteruskan sedaya yang termampu oleh kerajaan.-UMO

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 09 Mar 2015 12:03 AM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PRESIDEN BARU PAS: KOTA BHARU SUDAH ADA CALON

Posted: 08 Mar 2015 09:22 PM PDT


PAS Kota Bharu dijangka akan mengemukakan calon baharu untuk mencabar Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai presiden parti, lapor The Malaysian Insider.

Ini kerana Yang dipertua PAS kawasan itu, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah diumumkan kekal memegang jawatan tersebut, di samping mendapat timbalannya yang baharu iaitu Dr Rosli Allani Abdul Kadir.
Datuk Anuar Tan Abdullah juga kekal sebagai Naib Yang Dipertua PAS kawasan.
"Cita-cita PAS Kota Baru untuk mencalonkan nama lain selain daripada Abdul Hadi untuk jawatan presiden mendapat laluan mudah apabila mesyuarat agung hari ini menyerahkan kuasa itu kepada jawatankuasa yang baharu terpilih,"lapor The Malaysian Insider.
Sebelum ini, portal itu melaporkan Datuk Takiyudin Hassan, Timbalan Yang Dipertua PAS kawasan itu dijangka mencabar Wan Abdul untuk jawatan Yang dipertua, namun ia tidak menjadi kenyataan.
Orang Wan Rahim, Dr Rosli Allani yang sebelum ini Ketua Pemuda PAS Kota Bharu pula mencabar Takiyudin untuk jawatan Timbalan Yang Dipertua.
Takiyudin yang dikaitkan sebagai proksi pro-Hadi menarik diri daripada bertanding menyebabkan Wan Rahim kekal sebagai Yang dipertua dan Dr Rosli Allani menang tanpa bertanding jawatan Timbalan Yang Dipertua.
Menurut The Malaysian Insider, lebih dua pertiga daripada Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS kawasan yang terpilih hari ini juga adalah pasukan kepada Rahim.
Rahim pula sebelum ini disebut-sebut individu yang pro Datuk Husam Musa.
"Saya akan bawa perkara ini dalam mesyuarat pertama PAS kawasan 9 Mac ini dan Insya Allah kita akan calonkan seorang presiden yang lain daripada yang ada," kata Rahim kepada The Malaysian Insider ketika ditemui selepas mesyuarat agung hari ini.
Rahim ketika memberikan ucapan di majlis perasmian mesyuarat itu menegaskan beliau akan menjadi galang ganti kepada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk memastikan PAS akan kekal dalam Pakatan Rakyat (PR) dan tidak bersama dengan Umno.
"Masa Tok Guru hidup, dia yang menjadi penghalang sebarang usaha untuk bersama Umno dan pernah berkata, tunggu saya mati kalau mahu bersama Umno.
"Sekarang Tok Guru dah tiada. Saya bimbang bila Tok Guru mati, ada yang nak sambung usaha itu.
"Oleh itu, saya ingin tegaskan saya akan menjadi galang ganti Tok Guru dan akan pertahankan perkara ini sehingga ke titisan darah yang akhir," kata Rahim penuh semangat.
Dalam ucapannya itu juga, Rahim menceritakan sejarah PAS dalam usahanya untuk membolehkan mendapat kepercayaan pelbagai pihak khasnya di kalangan orang Cina.
"Hanya pada tahun 2008 dan 2013 sahaja PAS Kota Baru berjaya mendapat kemenangan sepenuhnya apabila semua kerusi negeri dan parlimen yang ditandingi di Kota Baru dimenangi oleh PAS selepas mendapat kepercayaan semua pihak khasnya orang Cina di Kota Baru.
"Mana-mana pihak yang cuba untuk mengocak keharmonian dan kerjasama yang telah kita capai ini akan kita tentang habis-habisan," kata Rahim.
Rahim berkata kalah atau menang PAS di Kelantan bergantung di tangan pengundi.
"Tidak mustahil mereka bertindak menolak PAS kembali jika kita salah tindakan," kata Rahim ketika mengulas jatuh bangun PAS di Kelantan.
PAS Kota Baru adalah kawasan yang pertama mengadakan mesyuarat agungnya menjelang Muktamar ke 61 pada Jun ini.

RAFIZI TAK DISAMAN KERANA FLIP FLOP

Posted: 08 Mar 2015 04:56 AM PDT

Minggu Yang Menyakitkan Mereka 
Nampaknya minggu ini, pengkritik-pengkritik 1MDB terkedu apabila DS Najib (Najib) memfailkan saman fitnah ke atas Tony Pua Kim Wee, Chan Chee Kong serta Harakah atas fitnah yang mereka lakukan ke atas diri dan keluarga Najib. 

Tinjauan saya mendapati minggu ini, portal-portal pro pembangkang tidak lagi menyiarkan hal 1MDB sebagaimana biasa. Malah, pemimpin-pemimpin utama pembangkang mengunci mulut dan tidak lagi berani mengaitkan Najib dengan 1MDB.

Biar saya nyatakan kepada anda bahawa Najib adalah seorang pentadbir (Perdana Menteri) yang teliti. Jika anda diberikan tanggugjawab dan anda gagal menjalankan taggungjawab itu dengan betul, maka anda perlu bersedia menerima pertanggungjawabannya. 

Di luar kerajaan pula, jika anda membuat fitnah yang keterlaluan dan berterusan tanpa henti, maka menjadi hak peribadi Najib untuk memfailkan saman.

Rafizi Flip-Flop?
Rafizi berkata kenapa tidak saman dia dahulu?

Pertama, Rafizi hanyalah tukang cakap Anwar Ibrahim sahaja. 

Kedua, Rafizi tidak ada kredebiliti untuk bercakap hal ekonomi, sebab itulah Rafizi tidak mampu bekerja sebagai Penasihat Ekonomi Selangor

Ketiga, sumber Rafizi adalah sumber sekunder dan tidak accurate. Sesiapa boleh meminta dan menerima maklumat daripada mana-mana pihak termasuk dalam kerajaan, soalnya adakah ia up to date dan accurate. Pemberi dan penjual maklumat palsu bermaharajalela sekarang. Amat melucukan emel-emel 1MDB yang diperolehi diperap selama 2 tahun dan tidak akan didedahkan selama-lamanya. Macam cerita dongeng!

Keempat, Rafizi menagih saman Najib kerana itulah cara untuk dia mempopularkan semula dirinya selepas kegagalan Langkah Kajang melantik Dr. Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor. 

Kelima, nilai politik Rafizi sekarang sangat tidak berbaloi untuk disaman. Kredibilitinya semakin tercemar selepas flip flop memberi komentar dalam isu kenaikan dan penurunan harga minyak di Malaysia. Oleh kerana hilang pertimbangan, Rafizi bercakap 'ya' di satu pihak dan bercakap 'tidak' di pihak yang lain walaupun mengenai isu yang sama. 

Kesilapan besar Rafizi ialah dia mengandaikan semua rakyat Malaysia bodoh belaka.

Lee Kuan Yew
Satu-satunya Perdana Menteri di dalam dunia yang suka menyaman pengkritiknya sehingga hilang kedudukan dalam parlimen, bankrap dan tidak mampu lagi bergerak ialah Lee Kuan Yew. Salah satunya ini, sungguh kasihan.

Dalam bibliografinya, Lee Kuan Yew berkata dia perlu melemahkan pembangkang dan tidak akan memberi peluang pembangkang menjadi kuat kerana salahsatu sebab negara mundur adalah kerana pembangkang seringkali menghalang dasar-dasar kerajaan. 

Saya melihat, Pulau Pinang menggunakan cara yang sama di Singapura.

PAC & JAN
Najib tidak menghalang kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) yang turut dianggotai wakil rakyat DAP untuk menyiasat 1MDB.

Najib juga memberi arahan kepada Jabatan Audit Negara (JAN) yang digeruni oleh jabatan-jabatan kerajaan untuk turut juga mengaudit 1MDB walaupun 1MDB sudah memiliki juru audit antarabangsa.

Tindakan Najib memberi kebenaran kepada PAC dan JAN untuk mengaudit sekiranya berlaku kesalahan dalam pengurusan 1MDB, menjadi kedu yang paling mengejutkan pengkritik Najib. Mereka tidak sangka Najib begitu transparent dalam hal ini.

Hj Hadi
Apabila Najib berkata, "If any wrongdoing is proven, the law will be enforced without exception"maka berakhir jugalah usaha-usaha pemimpin pembangkang menyerang 1MDB. Mereka semua terkedu, terduduk dan 'kecelaru'.

Satu-satunya pemimpin pembangkang yang tenang, sabar dan wisdom seperti Najib ialah TG Hj Hadi Awang. 







BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 08 Mar 2015 04:27 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Harun Salim Bachik meninggal dunia

Posted: 08 Mar 2015 03:32 AM PDT

PETALING JAYA: Pelakon dan pelawak Harun Salim Bachik, 55, meninggal dunia selepas rebah ketika berhenti di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Bukit Merah, Perak arah selatan kira-kira pukul 5 petang, Ahad.

Pelakon Den Wahab ketika dihubungi mengesahkan mengenai perkara itu namun tidak dapat memberi butiran lanjut tentang kejadian mengejut itu.

"Saya dimaklumkan mengenai perkara itu oleh pengarah, Dr Anwardi Jamil, kira-kira jam 5 petang tadi mengenai perkara itu.

"Daripada apa yang dimaklumkan kepada saya, Harun dan keluarganya dalam perjalanan pulang dari Pulau Pinang ke Kuala Lumpur selepas menghadiri satu majlis perkahwinan.

"Mereka kemudiannya singgah di RNR Bukit Merah untuk mengisi minyak sebelum Harun tiba-tiba rebah dan meninggal dunia," katanya kepada mStar Online.

Sekeping gambar yang memperlihatkan Harun terbaring dilantai tersebar di laman sosial.

Den turut memberitahu jenazah Allahyarham difahamkan akan dibawa ke hospital terlebih dahulu bagi mengetahui punca kematiannya.

"Saya tidak pasti sama ada Allahyarham akan dibawa ke hospital berdekatan atau dibawa ke hospital di Kuala Lumpur," ujarnya.

Sementara itu, pelakon dan rakan baik Harun, Afdlin Shauki ketika dihubungi turut mengesahkan perkara itu dan memberitahu beliau dalam perjalanan ke rumah Allahyarham.

Bagaimanapun Afdlin tidak dapat mengulas lanjut tentang kejadian tersebut kerana masih belum mendapat maklumat sahih berhubung kematian sahabat baiknya itu.

"Berita tentang kematian Harun benar malah saya sedang dalam perjalanan ke rumahnya.

"Bagaimanapun saya tidak dapat mengulas lanjut kerana belum mendapat cerita sebenar tentang kejadian," katanya.

Buah dada diramas ketika gunting rambut

Posted: 07 Mar 2015 11:29 PM PST

Kuala Lumpur: Tindakan seorang tukang gunting rambut berusia lewat 30-an mencabul seorang pelanggan wanita di premisnya di Jinjang, di sini, mengundang padah apabila dia dibelasah suami mangsanya itu, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.40 malam itu, suri rumah berusia 22 tahun terbabit pergi ke kedai gunting rambut berkenaan bersama ibunya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Senior Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad (gambar) berkata, ketika menggunting rambut, suspek lelaki itu dilapor meraba bahagian dada mangsa.


"Pada mulanya, mangsa sangkakan tukang gunting rambut itu mahu mengurut badannya. Sebaik menyedari dia dicabul, mangsa memarahi suspek.

"Suspek kemudian berhenti mencabul mangsa sebelum suri rumah itu beredar selepas selesai menggunting rambut," katanya.

Zainuddin berkata, perbuatan keji tukang gunting rambut itu tidak disedari orang lain yang berada di premis berkenaan termasuk ibu mangsa kerana badan suri rumah itu ditutup dengan kain.

"Sebaik pulang ke rumah, mangsa menceritakan kejadian menimpanya itu kepada suaminya berusia lewat 20-an.

"Suami mangsa yang berang dengan tindakan keji suspek kembali ke kedai gunting rambut itu sebelum memukul tukang gunting berkenaan," katanya.

Menurutnya, suami mangsa hanya berhenti memukul suspek selepas ditenangkan isterinya itu.

Katanya, pasangan suami isteri itu kemudian tampil ke Balai Polis Jinjang, di sini, sebelum membuat laporan mengenai kejadian itu.

Beliau berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan (KK) kerana mencabul dan pihak berkuasa sedang mengesan tukang gunting rambut itu.

"Kita yakin suspek akan diberkas dalam masa terdekat," katanya menasihatkan golongan wanita supaya lebih berhati-hati supaya mengelakkan mereka turut menjadi mangsa.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/35447?m=1#sthash.VvMJfoOe.dpuf

Mangsa rogol beramai-ramai disebat 200 kali, perogol penjara 5 tahun

Posted: 07 Mar 2015 06:24 PM PST

RIYADH - ARAB SAUDI. Seorang wanita Arab Saudi yang menjadi mangsa rogol beramai-ramai dijatuhkan hukuman enam bulan penjara dan 200 sebatan oleh mahkamah, selepas didapati bersalah bercakap kepada media mengenai jenayah yang dilakukan ke atas dirinya.

Pada 2006, wanita terbabit menaiki kenderaan seorang rakan lelakinya sebelum dibawa ke sebuah kawasan terpencil dan kemudian dirogol oleh tujuh lelaki lain.

Ketika kejadian, wanita tersebut berusia 19 tahun.

Sebelum ini, dia dikenakan hukuman 90 sebatan kerana berada di dalam kereta bersama lelaki bukan muhrim.

Undang-undang Arab Saudi menetapkan bahawa wanita yang keluar di tempat awam mesti ditemani oleh saudara lelaki pada setiap masa.

Peguam yang mewakili wanita itu, Abdul Rahman al-Lahem pula dilarang mengendalikan kes tersebut selain lesennya dirampas kerana mendedahkan isi kandungan rayuan Mahkamah Agung kepada media.

Al-Lahem juga telah dipanggil untuk pendengaran tatatertib yang dijadualkan pada akhir bulan ini.

"Kepada sesiapa yang membantah hukuman itu, rayuan boleh dibuat kepada Mahkamah Agung tanpa perlu bercakap kepada media," menurut jurucakap mahkamah.

Difahamkan, kumpulan lelaki yang merogol wanita itu hanya dijatuhkan hukuman penjara lima tahun. - Press TV

Apa Yang Tersirat

Posted: 08 Mar 2015 02:20 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Pelakon Harun Salim Bachik Meninggal

Posted: 08 Mar 2015 03:06 AM PDT

PELAKON Harun Salim Bachik, 55 tahun meninggal kira-kira jam 5 petang tadi. Allahyarham dikatakan dalam perjalanan dari Pulau Pinang menuju Kuala Lumpur.

Harun meninggal semasa singgah mengisi minyak di sebuah stesen minyak di Perak-lapor berita Harian online.

Punca kematian Allahyarham belum diketahui, namun sebelum ini dikatakan beliau menghidap penyakit asma.

Cucu Tok Selampit

Posted: 08 Mar 2015 02:15 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Pemilik PCM1 Parking Kereta Di Perhentian Teksi

Posted: 08 Mar 2015 08:00 AM PDT





Kalau dulu perumpamaan Melayu, bapa borek anak rintik. Kalau sekarang suami borek isteri rintik lah kot? Kalau kereta suaminya kerap kali diletakkan di merata-rata tempat yang dilarang dan terlarang, maka gambar-gambar di atas menunjukkan juga si isteri berperangai yang sama. Sungguh bongkak keluarga ini. Mereka rasa Pulau Pinang keluarga mereka yang punya. 

Kedua-dua suami isteri ini langsung tidak hormatkan peraturan dan undang-undang. Selepas gambar-gambar di atas tersebar, apa yang mereka akan lakukan? Panggil sidang akhbar dan salahkan pemandu? Salahkan orang yang menyebarkan gambar di atas?

Kredit gambar - Rakan Facebook, Tan Khai Beng.

Siapa Pemimpin Besar Yang Duduk Makan Di 'Food Court' Yang Tidak Berhawa Dingin Dengan Santai?

Posted: 08 Mar 2015 05:02 AM PDT



Gambar-gambar yang cukup santai dan penuh ironi. Jarang-jarang kita dapat melihat seorang Ketua Menteri, Menteri Besar, Menteri atau Timbalan Menteri yang makan di 'food court' tanpa penghawa dingin di atas pinggan kertas. Kalau adapun mesti di dalam majlis 'lakonan' kononnya bersama Rakyat. CTS tidak berniat membodek sebab Ketua Menteri Sarawak, TS Dr Adenan Setem sedikitpun tidak mengenali CTS. Gambar-gambar candid di atas diambil sewaktu TS Adenan bersarapan di Benteng Satok.

KM macam Tan Sri yang kita mau. Sik menting status dan darjat. Sik takut gugo status mun minum di gerai-gerai biasa lagi rakyat suka nangar. Tak sombong dan pande berguro. Sik boring nengar bila KM Adenan berucap. Nyaman bah makan sambe santai-santai. Susah maok nanga orang-orang besar maok humble kedak Tan Sri.Santai KM kitak tuk. Sokong KM.

Susah sangatkah mesej sebegini sampai kepada pemimpin-pemimpin Barisan Nasional. Kami Rakyat Marhaen tidak mahukan projek Kerajaan. Cukuplah dengan sikap rendah diri pemimpin turun ke bawah mendekati dan mendampingi Rakyat. Kudos Tan Sri. Inilah contoh pemimpin yang berjiwa Rakyat.

Hampir 24 Jam Demo #KitaLawan Berlalu, Apa Tujuan Demo Sebenarnya?

Posted: 07 Mar 2015 08:52 PM PST

Hampir 24 jam demo carca merba #KitaLawan berlalu. Namun kita masih memikirkan apa sebenarnya yang hendak diperjuangkan oleh pihak yang bersusah payah berpanas berhujan untuk berarak menyertai demo berkenaan? Adakah mereka mahu:

A. Meminta Tun Dr Mahathir mengetuai PR?


B. Meminta agar Azmin Ali membantu Tun Dr Mahathir menjatuhkan BN?


C. Meminta agar DS Najib Razak berundur sebagai Perdana Menteri?


D. Meminta agar DS Rosmah Mansor berundur sebagai isteri Perdana Menteri?


E. Memohon agar YDP Agong berundur?


F. Meraikan bakal pasangan pengantin baru Tian Chua-Nurul Izzah?


Atau G. Kebebasan untuk melakukan sex dengan seiapa sahaja, di mana sahaja dan pada bila-bila masa sahaja?

Confuse kepala hotak CTS!!!

PEJUANG BANGSA

Posted: 08 Mar 2015 12:27 PM PDT

PEJUANG BANGSA


TAKZIAH ..PELAWAK HARUN SALIM BACHIK MENINGGAL DUNIA

Posted: 08 Mar 2015 05:05 AM PDT


Pelakon dan pelawak Harun Salim Bachik meninggal dunia sebentar tadi setelah rebah dalam tandas di kawasan rehat PLUS Bukit Merah.
Beliau adalah anak lelaki kepada seorang pelakon zaman 50-an iaitu Salim Bachik. Mula dikenali melalui lakonan beliau di dalam drama bersiri Rumah Kedai yang ditayangkan di TV3 pada awal tahun 90-an.
Gandingan beliau bersama Sudiro Sukiman berjaya menjadikan sitkom Rumah Kedai diingati sehigga ke hari ini.
Selain daripada drama Rumah Kedai, beliau juga terlibat dalam sitkom bersiri iaitu Gado-Gado yang di tayangkan di TV1. Gado-gado adalah batu loncatan yang sebenar kepada beliau di dalam dunia lakonan.
Selain berlakon beliau juga merupakan seorang penyanyi. Pernah menghasilkan satu album pada tahun 1996 yang berjudul Belilah. Lagu yang paling mendapat sambutan dalam album tersebut ialah Banjir. Antara filem-filem lakonan beliau adalah Man Laksa, Baik Punya Cilok, dan Apa Kata Hati.
Beiau menjadi Presiden Seniman , sebuah persatuan (NGO) yang memperjuang nasib artis di Malaysia.
Kini, beliau memegang watak sebagai seorang guru disiplin dalam siri Oh My English di Astro TVIQ & Astro Maya.


*** Mari kita sama2  sedekahkan Al Fatihah kepada Arwahyarham ...Takziah kepada seluruh ahli keluarga beliau .

A Piece of My Mind

Posted: 08 Mar 2015 12:13 PM PDT

A Piece of My Mind


Gender Inequality and Women in Malaysia

Posted: 08 Mar 2015 06:02 AM PDT

It might sound awkward that a man is talking about gender equality but just to clear this, in Emma Watson's words, "Men, gender equality is your issue too". I will take that invitation and begin to talk about gender inequality and women in Malaysia.

Let's look at the Gender Gap Report which first started in 2006 and look at how we fared in 2014.


Gender Gap Report
Ranking (Malaysia)
Rankings – categories
2006
2009
2014
Overall
72
100
107
Economic participation and opportunity
68
103
104
Educational attainment
62
77
100
Health and survival
80
103
102
Political empowerment
90
113
132

I am not sure how to explain the rankings nor do I have the time to go through the complex methodologies used but in relative terms against other countries, perhaps what I can conclude is
  • we are progressing but at a slow pace
  • male domination and chauvinism still exists

Let's try to have a fair assessment on where we stand with local statistics.

In our workforce, Malaysia has come a long way since 1982. There were less than 1.8 mil women employed in 1982 with a labour force participation rate of 44.5% and unemployment rate of 4.6%.

But in the most recent 2013 statistics, we saw the number of women employed almost tripled to about 5 mil with a labour force participation rate of 52.4% and unemployment rate of 3.4%.

This means that more than half of women of working age are employed and this is a first in the Najib Administration and the only time we have breached 50% since 1982.

I believe it will most likely remain at this band of 50%-60%.

Another recent encouraging news we read was from Hays Asia Salary Guide 2015. The employment of women in senior management roles in Malaysia has actually increased from 29 per cent in 2014 to 34 percent in 2015.

But if anyone wants to be negative about this, we can. Put this in another way, after so long, we still see men dominating the senior management roles.

In political leadership, the numbers are disappointing. I realized that there are only two women Ministers in our Cabinet - Nancy Shukri (Minister in PM's Department) and Rohani Abd Karim (Women, Family and Community Development Minister). In Penang's State Exco, there's only Chong Eng. In Selangor's State Exco, they have two - Daroyah Alwi and Elizabeth Wong. In Kelantan's State Exco, they have one women Exco - Mumtaz Md Nawi.

We can perhaps understand why if we look at the pattern in the GE 13 election results. In the recent 13th General Election, we saw a total of 168 female candidates named out of the 727 Parliament and State Seats. 71 women candidates were from Barisan Nasional, 77 from Pakatan Rakyat while the rest were independents or non BN and non PR. That is just 23%.

The results? 80 female elected representatives only. That's a winning rate of 48% and participation rate of 11% in our houses of representatives. That's not good. How did this happen?

Here's my message to the voters. If gender was a key criterion when you voted in the 13th GE, perhaps you should do us a favour and stay at home in the next election.

In the Federal Government, we have seen a marked improvement where women today hold almost all of the key posts - from international trade and economic planning to welfare, education and healthcare. We have a total of 11 top ranked women in Government today. Perhaps, I should name them here:


Name
Position
Tan Sri Mazidah Abd Majid
Deputy Secretary General
Cabinet, Prime Minister's Department
Tan Sri Madinah Mohamad
Secretary General
Education
Datuk Farida Mohd Ali
Secretary General
Health
Datuk Dr Rebecca Fatima Sta Maria
Secretary General
International Trade and Industry
Datuk Loo Took Gee
Secretary General
Energy, Green Technology and Water
Datuk Seri Dr Rahamat Bivi binti Yusof
Director General
Economic Planning Unit
Dato' Sri Noorul Ainur Mohd Nur
Secretary General
Science, Technology and Innovation
Dato' Sri Dr Sharifah Zarah Syed Ahmad
Secretary General
Communications and Multimedia
Dato' Seri Arpah Abd Razak
Secretary General
Housing and Local Government
Dato' Hasanah Ab Hamid
Director General
Research, Prime Minister's Department
Dato' Sabariah Hassan
Secretary General
Women, Family & Community Development


I have personally worked with a few of them in the list above plus a few other Director Generals of other Federal Government agencies. They are more than capable to lead!

But the Government can't do this alone. It is as good as banking on only one sports legend – Nicol David – to carry the Jalur Gemilang in the sports arena when there are dozens if not a hundred different types of sport.

Based on a 2013 survey by Talent Corp, only 8% of board members of all listed companies were women and this is a long way off the Government's target of 30% by 2016. Why is it a Government target, I'm not sure, but although we must not forego meritocracy for the sake of meeting the numbers, any form of gender inequality on equal merits must not be tolerated especially by the private sector.

Perhaps what is lacking in Malaysia is an inspirational icon who can lead, educate and champion the cause for equality.

The fight against gender inequality must go on, especially in Malaysia. We cannot afford to slide further in the Gender Gap Report or slack in other initiatives.

Not just because Kofi Annan said that, "Gender equality is a precondition for meeting the challenge of reducing poverty, promoting sustainable development and building good governance".

To me, it is about respect.

Happy International Women's Day. #makeithappen

Filem Hitam

Posted: 08 Mar 2015 12:01 PM PDT

Filem Hitam


Hot Tub Time Machine 2 (2015)

Posted: 07 Mar 2015 06:57 PM PST

Release Hot Tub Time Machine 2 in High Quality Video

Now you can play full Hot Tub Time Machine 2 in HD video with duration 93 Min and was released on 2015-02-20 with MPAA rating is 2.

  • Original Title : Hot Tub Time Machine 2
  • Movie title in your country : Hot Tub Time Machine 2
  • Year of movie : 2015
  • Genres of movie : Comedy,
  • Status of movie : Released
  • Release date of movie : 2015-02-20
  • Companies of movie : Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), Paramount Pictures,
  • Countries of movie : United States of America,
  • Language of movie : English,
  • Durationof movie : 93 Min
  • Average vote of movie : 6
  • Youtube ID of movie : nWa4INxk4y4
  • Translation of movie : EN,ZH,ES,RU,DE,EL,HE,PT,FR,
  • Cast of movie :
    • Rob Corddry ( Lou )
    • Craig Robinson ( Nick )
    • Clark Duke ( Jacob )
    • Adam Scott ( Adam )
    • Chevy Chase ( Repairman )
    • Gillian Jacobs ( )
    • Bianca Haase ( Sophie )


Movie plot of Hot Tub Time Machine 2 :

Free Hot Tub Time Machine 2 in HD Video with movie plot "When Lou, who has become the "father of the Internet," is shot by an unknown assailant, Jacob and Nick fire up the time machine again to save their friend." in high definition format. Free Hot Tub Time Machine 2 in Best Look by viewing the download link.



2637294


Watch full with title Hot Tub Time Machine 2 full and free movie streaming in High Quality Video. Watch full with title Hot Tub Time Machine 2 free an fun at here. Currently, you is able to see that hundreds 1000s of people in search of free Hot Tub Time Machine 2 movie watching it on their sweat home with net connection. Become happy, you can reach thousands and thousands of happy members whom became fed up with waiting intended for dvds in the mail, and now you can watch at no cost Hot Tub Time Machine 2. You can obtain new online movie, and acquire it without cost in our site. It really is fast, uncomplicated, free and on top of that to try. Play now Hot Tub Time Machine 2 on the web movie without having downloading. You can view online movie streaming with HD good quality in 93 Min length. Watch full trailer movie and as well full movie of Hot Tub Time Machine 2 go through the button below to see these movie.

... Full Length of Hot Tub Time Machine 2 in Best Look 720p ...





Director : Steve Pink, Screenplay : Rob Corddry, Screenplay : Steve Pink,

Of course, now you can view movie of Hot Tub Time Machine 2 100 % length and acquire the connect to this flick Hot Tub Time Machine 2 in best video format.


Tags: time travel, hot tub,

Sabotage (2014)

Posted: 07 Mar 2015 05:40 PM PST

Watch Full Sabotage in Top Quality

Now you can see Sabotage in HD video with duration 110 Min and was published in 2014-03-28 with MPAA rating is 189.

  • Original Title : Sabotage
  • Movie title in your country : Sabotage
  • Year of movie : 2014
  • Genres of movie : Action, Crime, Drama, Thriller,
  • Status of movie : Released
  • Release date of movie : 2014-03-28
  • Companies of movie : Open Road Films, QED International, Albert S. Ruddy Productions, Crave Films, Roth Films,
  • Countries of movie : United States of America,
  • Language of movie : English,
  • Durationof movie : 110 Min
  • Average vote of movie : 5.6
  • Youtube ID of movie : dSOGletrSSk
  • Translation of movie : EN,DE,FR,NL,RU,EL,HE,ES,ZH,TR,HU,DA,SV,PL,FI,PT,KO,IT,CS,
  • Actors of movie :
    NameCharacter
    Arnold Schwarzenegger : John 'Breacher' Wharton
    Sam Worthington : James 'Monster' Murray
    Mireille Enos : Lizzy Murray
    Joe Manganiello : Joe 'Grinder' Phillips
    Harold Perrineau : Jackson
    Josh Holloway : Eddie 'Neck' Jordan
    Terrence Howard : Julius 'Sugar' Edmonds
    Olivia Williams : Investigator Caroline Brentwood
    Max Martini : Tom 'Pyro' Roberts
    Kevin Vance : Bryce 'Tripod' McNeely
    Mark Schlegel : 'Smoke' Jennings
    Maurice Compte : Sapo
Leave no loose ends

Movie synopsis of Sabotage :

Full Streaming Sabotage in High Quality with movie plot "In "Sabotage", Arnold Schwarzenegger leads an elite DEA task force that takes on the world's deadliest drug cartels. When the team successfully executes a high-stakes raid on a cartel safe house, they think their work is done - until, one-by-one, the team members mysteriously start to be eliminated. As the body count rises, everyone is a suspect." in top video format. Full Sabotage in High Definition Format by clicking the download link.



1742334


Now you can enjoy Sabotage in top video format. Download full Sabotage film with single submit the form by clicking on the image of the sign upwards button. Enjoy every one of the albums new movie having all favorite movie buffering! only watch this movie Sabotage this time for easy access this online movie. It is truly spectacular and might among those rare awesome. The quality was great all about. Management, images and graphic effects ended up all really innovative and brilliant. The pleasure of the script, often humorous and it has many heart for many his characters are all very ripped.

... Full Streaming Sabotage in High Quality Video 720p ...





Director : David Ayer, Writer : David Ayer, Producer : Bill Block, Producer : Paul Hanson, Producer : Palak Patel, Producer : Ethan Smith, Producer : David Ayer, Writer : Skip Woods, Music : David Sardy, Director of Photography : Bruce McCleery, Editor : Dody Dorn, Casting : Lindsay Graham, Casting : Mary Vernieu, Production Design : Devorah Herbert, Art Direction : Kevin Constant, Set Decoration : Jennifer M. Gentile, Costume Design : Mary Claire Hannan, Makeup Department Head : Tina Roesler Kerwin, Construction Coordinator : Cliff Carothers, Greensman : Frank McEldowney, Set Designer : Thomas Minton, Property Master : Gary Tuers, Leadman : Richard Blake Wester, Construction Coordinator : Douglas Womack, Dialogue Editor : Julie Feiner, Sound Effects Editor : Albert Gasser, Boom Operator : Randall L. Johnson, Sound Designer : Piero Mura, Foley : John Sievert, Special Effects Coordinator : James L. Roberts, Sound Re-Recording Mixer : Marc Fishman, Sound Re-Recording Mixer : Christian P. Minkler, Visual Effects Producer : Andy Simonson, Visual Effects Supervisor : Derek Bird, Stunt Coordinator : Mike Gunther, Stunt Coordinator : Billy D. Lucas, Stunt Coordinator : Kyle Woods, Set Costumer : Heather Sease, Music Editor : Clint Bennett, Dialect Coach : Elisa Carlson, Script Supervisor : Janine Gosselin, Script Supervisor : Babette Stith,

Yes, now you can view movie regarding Sabotage in full length and have the url to this video Sabotage in best video format.


Tags: drug cartel, dea,

Comments (0)