Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:17 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 07 Mar 2015 03:23 AM PST

bumiyang


Saman Tony Pua - Hanya Saman Berpilih???

Posted: 06 Mar 2015 10:36 PM PST

tunku

Posted: 07 Mar 2015 03:18 AM PST

tunku


Kota Baru PAS set to name Hadi’s challenger

Posted: 07 Mar 2015 12:43 AM PST

Kota Baru PAS is expected to name a candidate to challenge party president Datuk Seri Abdul Hadi Awang (pic) for the No. 1 post in the upcoming party elections, a local news portal reports.

All party divisions kicked off their annual general meetings Saturday and according to the report, the Kota Baru division has already picked its candidate.

Saturday's meeting will decide if the candidate is accepted by all members in the division.

On Tuesday, a senior PAS leader predicted that president's post would be contested in the upcoming party elections.

He said he expected more than one candidate to challenge Hadi if he decides to defend his post.

Judging from the mood on the ground, there could be several nominations for the top post, said the leader who requested anonymity.

PAS secretary-general later Mustafa Ali's later predicted that the No. 1 post would be uncontested because there was no capable leader in the party to take on Hadi, who has the backing of the ulama faction.
Hadi has not been challenged since he took over as acting president following the death of Datuk Fadzil Noor in 2002.

RAPERA ..

Posted: 07 Mar 2015 01:40 AM PST

RAPERA ..


Slaves of Men in the name of God

Posted: 06 Mar 2015 06:43 PM PST

Taipingmali (tm)

Posted: 07 Mar 2015 01:25 AM PST

Taipingmali (tm)


Calon Pas Dun Kamunting Jatuh Miskin

Posted: 06 Mar 2015 06:19 PM PST

Hari ini taipingmali nak buka cerita sedikit mengenai bekas calon Pas Dun Kamunting dalam PRU 13 yang lalu, kini jatuh miskin.
Mantan Imam Masjid Maimon Kg Jana dan mantan Guru Penolong Kanan SMA Lil Banat Kamunting dahulunya mewah hidup. Selepas PRU lalu beliau tambah cawangan atau dengan kata lain ada bini nombor dua. Hebat sungguh,  beliau juga mempunyai syarikat insurans sendiri, pun bukan satu tetapi dua. Entah apa silapnya, kini nampaknya beliau seperti sudah jatuh miskin.
Tahun 2015 berita yang sampai kepada khalayak ialah kewangan beliau sudah teruk sampai sanggup memohon bantuan kewangan pelajar miskin baru-baru ini dan permohonan tersebut diluluskan oleh pihak sekolah.
Kelmarin isteri nya telah hadir untuk menerima wang tersebut yang berjumlah RM 200.00, untuk seorang anak dan begitu juga dengan bantuan awal tahun bernilai RM 100.00 turut disapu bersih.

“Kenyataan itu menjatuhkan kredibiliti saya sebagai penceramah,”: Ustaz ...

Posted: 06 Mar 2015 07:28 AM PST

APANAMA

Posted: 06 Mar 2015 11:40 PM PST

APANAMA


Kerajaan tidak wajar 'bail-out' 1MDB, tegas Muhyiddin

Posted: 06 Mar 2015 04:10 AM PST

The Unspinners

Posted: 06 Mar 2015 11:33 PM PST

The Unspinners


Dari tulis pasal demo merepek, baik tulis pasal sukan hari ini

Posted: 06 Mar 2015 09:24 PM PST


Suatu dulu Unspinners suka ikuti sukan lumba basikal. Suatu masa Perlumaan Le Tour De Langkawi pernah lalu kampong kami.

Dengan ada demo besar2an depan Sogo tak masuk akal hari ini, Unspinners mahu beri promosi buat acara yang pernah diilhamkan Tun Dr Mahathir untuk promosi Pulau Langkawi sebagai destinasi perlancongan.

Kami ambil link dan gambar berikutdari GAP:



FB RASMI LTDL
KLIK SINI






TFK ada menimbulkan isu berikut:

Kecuali beberapa malam sudah, promosi LTDL yang merupakan antara sukan lumba basikal berprestij yang pernah diwujudkan di negara ini, begitu lembab dan langsung tidak kelihatan.

Apa yang sudah berlaku kepada LTDL yang khabarnya hak penganjurannya telah diserahkan kepada sebuah syarikat swasta dan tidak lagi dikendalikan oleh Persatuan Kebangsaan Basikal Malaysia yang sangat bermasalah sehinggakan pembayaran gaji jurulatih pun telah menjadi khabar masyhur di seluruh dunia?

TFK ada menerangkan acara ini:

LTDL Ke-20 akan bermula pada 8 Mac di Langkawi dan berakhir pada 15 Mac di laluan Kuala Kubu-Kuala Lumpur yang bakal juga 'menemukan' Tun Dr. Mahathir dan Najib Abdul Razak.

Kali pertama LTDL diperkenalkan adalah pada tahun 1996 daripada idea Tun Dr. Mahathir.

LTDL walaupun kurang mendapat perhatian tempatan, tetapi di peringkat dunia ia diletakkan sebaris dengan Tour De France, Tour De Italia dan Tour De Spain, tiga siri jelajah basikal dunia ternama. Pada peringkat awal, LTDL begitu mengujakan, tetapi lama-kelamaan kejohanan berprestij itu kurang diperkatakan dan dirasai.

Dengan lebih 20 pasukan profesional akan menyertai LTDL pada tahun ini, hak penyiaran tempatan telah diberikan kepada RTM. Daripada maklumat yang diterima, beberapa stesen penyiaran sukan antarabangsa turut akan menyiarkan LTDL di stesen masing-masing.

 Laluan yang akan digunakan adalah seperti berikut:

8 Mac - Jelajah Langkawi 98 kilometer
9 Mac - Alor Star ke Sungai Petani
10 Mac - Grik ke Tanah Merah
11 Mac - Kota Bharu ke Kuala Berang
12 Mac - Kuala Terengganu ke Kuantan
13 Mac (Jumaat) - Maran ke Karak (perlumbaan dibuat selepas solat Jumaat)
14 Mac - Shah Alam ke Genting Highland
15 Mac - Kuala Kubu ke Kuala Lumpur.

Mungkin bagi yang kurang mencermati, industri sukan, terutama sekali jelajah basikal merupakan antara kaedah yang seringkali digunakan oleh pelbagai negara. Selain daripada untuk industri sukan itu sendiri, industri hiliran utamanya adalah pelancongan.

Laluan-laluan 'klasik' seperti Grik ke Tanah Merah misalnya, akan melalui kawasan hutan yang menjadi nadi negara ini. Beberapa lokasi indah termasuklah beberapa tasik buatan manusia, menyajikan dan menyediakan lokasi pelancongan antarabangsa baru yang boleh diperkenalkan secara tidak langsung menerusi siaran dikeudarakan. Manakala laluan ke Kota Bharu- Kuala Berang dan Kuala Terengganu-Kuantan pula akan menyajikan keindahan pantai serta perkampungan tradisional yang turut boleh menggamit pelancong ke kawasan berkenaan.

Justeru, tidak hairanlah seandainya beberapa negara termasuklah China turut mahu mengadakan jelajah mereka sendiri kerana menyedari potensi penggalakan ekonomi kesan daripada sukan berbasikal itu sendiri.

Lagi baik dari isu demo hari ini...









Kalau ada isu pun, bukanlah di jalan tempatnya.


Tambah lagi, banyak isu ini direka-reka dan diperbesarkan melebehi hal sebenar. Malah tipu daya dan tipu muslihat pun terlibat.

Paham ke GST bila duit masih mintak mak bapak?

Posted: 06 Mar 2015 05:49 PM PST



Alah Gen Y ... kerja pun acuh tak acuh, tak ada fokus dan defikasi.

Asyik cepat loncat kerja untuk tambah dikit gaji. Dahlah kerja tak tahu, dedikasi tak ada tapi dah berangsn nak jadi CEO segera.

Masya Allah ... Dahlah sedia diperguna, Jual body pulak?

Posted: 06 Mar 2015 07:30 AM PST


Si Zairil mana? Dia suruh ke???

Dyana memang sudah diperguna seperti xxx

















... and also prosescuted ... opps salah spelling.




Zairul ini kawin berapa kali naa?



Katanya isteri yang gambah bawah tu yang sebarkan gambar dalam FB.

Suhaizan PASMA guna surat palsu Hadi suaya orang PAS datang Mac 8hb

Posted: 06 Mar 2015 04:30 AM PST


Pimpinan PKR sudah terdesak. Mereka menggunakan pekeliling palsu yang kononnya atas arahan Presiden Parti PAS, TG DS Haji Hadi Awang untuk turun beramai-ramai untuk memberi sokongan kepada banduan liwat, Ketum Anwar Ibrahim yang akan diadakan pada 7 Mac di sekitar Sogo dan Dataran Merdeka.

Perkara ini telah disahkan oleh PA Presiden PAS sendiri, Dr Samsuri. Pimpinan PKR tahu tanpa sokongan daripada pengikut-pengikut PAS, himpunan pada 7 Mac ini tidak lebih daripada sekadar himpunan kanak-kanak PASTI, tidak ramai, tidak meriah dan tiada sambutan seperti himpunan pada minggu-minggu sebelum ini.

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2015/03/pekeliling-palsu-presiden-pas-diedar.html#rGjJ11s5Hqi94bpt.99


Sirul tak mahu jumpa si tolol rupanya

Posted: 06 Mar 2015 02:31 AM PST



Di atas adalah antara alasan si tolol Mahfuz beritahu wartawan tapi mereka enggan nak siarkan lagi laporan dari si tolol ni.


Maklumat sahih yang diterima memberitahu Koperal Sirul enggan jumpa dengan Mahfuz Omar dan hanya berjumpa dgn keluarga saja.


Mahfuz temberang konon jumpa Koperal Sirul. Patut minta bukti dia jumpa sirul. Setakat gambar di luar pusat tahanan tidak cukup. Semua orang boleh bergambar di depan bangunan.

ENtah apa yang mahu diharapkan dengan pergi ke Australia dalam misi kemanusian untuk seorang pembunuh. Nak kasi airmata mengalir dan simpati untuk pembunuh ka? Baca SINI


Dari awal dah jangka si tolol ini menipu kerana dia sebut mak Sirul bawa makanan untuk Sirul. Baca cerita bodoh Mahfuz konon ibu Sirul bawa sambal belacan dari Malaysia untuk anaknya. Baca di Bulletin Sengal SINI

Dr Zul macam berlakun seperti Hanipa, Dr Hattan ...dll pemimpin PASMA

Posted: 06 Mar 2015 12:24 AM PST








Baca liputan Harakah.

Katanya dr Zul tengah baca Quran dalam kereta sebelum subuh. Hmmm ... tak lojik. Selalu orang baca dalam surau sementara menunggu azan.

Nampaknya media yang suka sebar insiden ini semua penyokong PASMA.




Adakah ianya untuk cerminkan puak ulamak sebagai ganas? Dato KJ kata PAS dah rosak tapi sebenarnya PASMA juga perosak. Baca MyMassa SINI

Kita dah biasa lihat keganasan PAS. Sekarang kita akan tahu sapa yang ganas - PASMA ke atau Ulamak.

Setakat ini, tak bleh tolak kemungkinan puak PASMA kuat berlakun kerana begitulah pengikut, maka begitulah ppemimpinnya...



Panglima Perang Cyber

Posted: 06 Mar 2015 11:07 PM PST

Panglima Perang Cyber


#KAYAH2015 : kayuhan amal bantu anak yatim anjuran Yayaan AlHilmi

Posted: 06 Mar 2015 03:41 AM PST

JAMBORI KAYUHAN AMAL ANAK-ANAK YATIM BAITUL AL-HILMI 2015 !!!

Jangan tunggu lagi. Segera mendaftar acara yang sangat gilang gemilang KAYAH2015 ini. Berbasikal sambil beramal menyumbang kepada Baitul Al Hilmi anak anak yatim di Slim River Perak, selain dapat merebut peluang cabutan bertuah memenangi hadiah – hadiah menarik!!

Setiap peserta yang mendaftar bersama program Kayuhan Amal Anak-Anak Yatim Baitul Al-Hilmi akan memperolhei tshirt edisi khas kami dan sijil penyertaan


Dengan hanya dalam masa sebulan sahaja lagi, inilah masa yang terbaik untuk tidak ketinggalan dalam mendaftar menyertai Jambori Kayuhan Amal Baitul Al Hilmi 2015. Dengan sangat mudah, anda hanya perlu mendaftar melalui online sahaja !


Click link ini untuk mendaftar !!


http://www.123contactform.com/form-1327538/BORANG-PENDAFTARAN-KAYUHAN-AMAL-2015



Sila layari laman web kami untuk maklumat lanjut dan terkini :-


Facebook :- https://www.facebook.com/yayasan.charity


Instagram :- @kayuhan_amal


Website :- https://yayasanalhilmi.wordpress.com
Tlg war war dan sebarkan kekawan!!!

Kenyataan Media : Presiden ASWAJA Kecam Mufti Perlis Tuduh Ust Kazim Guna Hadis Palsu

Posted: 05 Mar 2015 11:58 PM PST

Kenyataan Media

1. Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (ASWAJA) melahirkan rasa kesal dengan tindakan melulu Mufti Perlis, Prof Dato Dr Asri Zainul Abidin yang menyekat pendakwah terkemuka tanah air Datuk Ustaz Kazim Elias dari menyampaikan ceramah agama di negeri itu.

2. Alasan yang diberikan kononnya DUKE menggunakan riwayat hadis palsu adalah tidak masuk akal kerana pendakwah itu hanya membuat perbandingan antara kenduri kahwin mewah sekarang dgan apa yg diamalkan Rasulullah SAW.

3. Rakaman ceramah DUKE jelas menunjukkan bahawa beliau tidak menyebut Nabi SAW melakukan Kenduri kahwin dgan roti jala dan kuah kari. Sebaliknya beliau hanya menjadikan instrumen itu sbg bahan perbandingan amalan sahaja.

4. Justeru, dakwaan bahawa DUKE pembawa hadis palsu adalah satu tuduhan yang teramat berat dan zalim. Ini kerana pembawa hadis palsu adalah perosak kpd Islam dan pengkhianat kpd Nabi SAW.Ia dikategorikan sbg jenayah berat dlm Islam. Dan di akhirat kelak dijanjikan balasan api neraka.

5. Sebagai Seorang Mufti, sepatutnya Dr Asri bersifat terbuka dan matang iaitu dgn merujuk kpd DUKE terlebih dahulu sebelum bertindak menyekat ceramahnya dan melabelkannya sedemikian melalui medium rasmi Jabatan Mufti Perlis.

6. Apakah ada rasa kurang senang dalam diri Dr Asri terhadap populariti DUKE yang semakin meningkat?

Ataupun Asri mempunyai agenda tertentu disebalik kes yg memualkan ini. Atau fahaman Akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah yang disampaikan DUKE tidak sealiran dengan beliau.

7. Hasilnya ternyata tindakan salah faham yg bersifat gopoh sebegini telah berjaya menimbulkan fitnah pada agamawan, institusi Mufti dan merugikan umat Islam.

8. Inilah padahnya apabila mufti yang dilantik tidak mempunyai nilai etika kemuftian, tiada integriti dan sering teruja mencetuskan kontroversi.

9. Dr Asri dilihat pernah mengecam YAB PM yg memakai kurta sewaktu hadir majlis Thaipusam, mengkritik Sultan Johor yg hidup mewah, mencabar Mufti Kedah utk berdebat tntg Wahhabi, memperlekeh Fatwa N9 berkaitan Wahhabi,pernah ditangkap Jabatan Agama Islam Selangor dan pelbagai isu lain. Tetapi apabila diajak berdebat secara ilmiah beliau kelihatan banyak menikus. Sayangnya, beliau masih dipilih sebagai Mufti.

Oleh itu, tiba masanya Majlis Fatwa Kebangsaan atau SUK mengeluarkan garis panduan bagi Mufti supaya institusi Mufti kembali dihormati dan disegani masyarakat.


Presiden ASWAJA
Zamihan Mat Zin al-Ghari


Panglima : nasihat yang betul perlu diberi kepada pihak yang membuat cadangan nama kepada DYMM Sultan untuk mengelakkan mufti seperti Dr Asri dilantik menjadi Penasihat agama Perlis.

Kedudukan Mufti sangat hebat dan jika silap orang dipilih maka ia akan membawa kesan sangat buruk kepada Islam dan juga meresahkan penganutnya.

Harap jangan ada lagi kenyataan liar dibuat oleh Dr Asri yang boleh memalukan kedudukan Mufti, kerajaan Perlis dan juga pihak Istana yang berkenan memilihnya sebagai Mufti.

Semoga Allah memberi taufik kepada kita semua.



Sent from my iPhone

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 06 Mar 2015 11:06 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


'ORANG KERAJAAN ANJING'

Posted: 06 Mar 2015 07:39 PM PST

'Superman' DAP atau nama sebenarnya, Dr. Hew Kuan Yau (丘光耀) bersikap kurang ajar apabila memaki Perdana Menteri dan pegawai kerajaan sebagai 'anjing'
Hew yang juga setiausaha politik kepada ketua DAP Perak, Nga Kor Ming membuat cercaan itu ketika mengajak rakyat menyertai himpunan #KitaLawan di Sogo, esok.
Rakaman ucapan Hew dalam bahasa Cina itu dimuat naik sejak 3 Mac lalu.

BREAKING NEWS: KOPERAL ZAKIAH ALIP BERJAYA DISELAMATKAN

Posted: 06 Mar 2015 05:39 PM PST



ORANG KANAN ANWAR DALAM PAS KINI BERTERUS-TERANG DESAK HJ HADI BERUNDUR

Posted: 06 Mar 2015 07:30 AM PST

Tangan Kanan Anwar Dalam PAS
 Semakin Berani Bersuara Pada Masa Yang Sesuai
 
Walaupun sebelum ini, bekas Setiausaha Agung PAS, Datuk Kamaruddin Jaafar dilihat cuba mengunci mulut, namun mutakhir ini beliau mula bersuara vokal mengkritik Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Pengomen laman ini, 'pasmy' berkata Kamaruddin sengaja memilih peristiwa Tan Sri Asri Muda meletak jawatan sebagai Presiden PAS sebagai penyelesaian krisis PAS pada tahun 1982.
"Mesej Kamaruddin sangat jelas, dia mahu Hadi berundur sebagaimana Asri meletak jawatan sebagai Presiden PAS pada tahun 1982.
"Sebab itu, Kamarudin fokus hanya fokus pada tahun 1982, tarikh Asri letak jawatan Presiden PAS, bukan fokus tahun 1977, ketika krisis Mohamad Nasir – Asri hingga PAS berpecah dua dengan tertubuhnya Parti BARJASA dan PAS kehilangan Kelantan.
"Signifikan krisis 1982, Asri sebagai Presiden PAS dikecam pimpinan partinya sendiri kerana gagal mengemudi parti dan (kes ini) sama dengan krisis 2015, Hadi sebagai Presiden PAS juga gagal mengemudi parti hingga disabotaj oleh pimpinan parti sendiri.
"Dan Kamaruddin berkata krisis 2015 lebih parah daripada tahun 1982, bermakna jika Asri letak jawatan untuk selesai krisis dalaman parti, maksudnya Hadi perlu juga berbuat demikian. kata 'pasmy' ketika mengulas artikel bertajuk "Krisis Dalaman PAS Paling Teruk Sejak 1982, Kata Bekas Setiausaha Agung."
'Pasmy' turut memetik kenyataan Kamaruddin dan tafsiran maksud di sebalik kata-kata itu.
"Dalam kajian saya, krisis Asri tidak seteruk ini. Ini lebih buruk." [Maksudnya, krisis PAS zaman Hadi (2015) lebih teruk daripada krisis zaman Asri (1982].
"Asri sangat berdisiplin apabila mengendalikan hal-ehwal parti walaupun ketika dia sedang diserang." (dan selepas itu meletak jawatan) [Maksudnya, Hadi tidak profesional mengendalikan hal ehwal parti ketika diserang dengan menyerang balas dan tidak mahu meletak jawatan]"
Menurut pengomen itu lagi, Kamaruddin telah cuba mensabotaj Hadi apabila menolak menjadi calon ketika berlakunya Pilihanraya Kecil (PRK) Pengkalan Kubor pada September 2014.
Sebelum menjelangnya PRK Pengkalan Kubor, berlaku satu lagi krisis Pakatan Rakyat (PR) di Selangor yang menyaksi perbezaan pendapat di antara Anwar Ibrahim dengan Hadi berkaitan dengan calon Menteri Besar negeri itu.
"Protes dalaman Kamaruddin orang Anwar Ibrahim ini terhadap Hadi paling ketara tahun lalu apabila dia menolak untuk dicalonkan ADUN Pengkalan Kubor dalam PRK itu.
"DUN Pengkalan Kubor adalah salah satu DUN di bawah parlimen Tumpat.
"Kamaruddin ni hebat orangnya, dia menang sebagai Ahli Parlimen Tumpat, Kelantan, selama 4 penggal berturut-turut sejak masuk PAS pada 1999.
"Jadi, kalau dia terima jadi calon DUN Pengkalan Kubor, dia takut PAS akan menang kawasan itu, jadi dia guna strategik bijak tarik diri awal-awal.
"Sebab apa ? Sebab dia mahu memalukan Hadi bila PAS kalah di kawasan itu.
"Ingat, sebagaimana dia boleh buat kepada (Tun) Ghafar Baba sewaktu dia jadi setiausaha politiknya, dia boleh buat perkara sama pada Hadi.
"Sebab, taat setianya bukan pada Ghafar atau Hadi tetapi kepada Anwar yang banyak berbudi kepadanya," katanya lagi.

DAP DAN PAS 'BERSATU BOIKOT' PKR #KITALAWAN

Posted: 06 Mar 2015 04:40 AM PST

Pelik bin ajaib.

Ditengah-tengah pertelingkahan antara DAP dan PAS, tetiba mereka boleh bersatu dalam satu perkara iaitu 'memboikot' perhimpunan #KitaLawan anjuran PKR demi Anwar Ibrahim.

Tak percaya? Cuba baca kenyataan dari pemimpin tertinggi DAP dan PAS.

Dari DAP....


Dari PAS....


Kedua-dua berita ini diambil bersumberkan MALAYSIAN INSIDER, bukannya Berita Harian atau Utusan. Kalau macai tak nak percaya, boleh semak sendiri di laman tersebut.

Nampaknya PKR semakin hilang pengaruh di kalangan parti Pakatan. DAP dan PAS tidak lagi menurut arahan dari PKR seperti mana dalam perhimpunan-perhimpunan sebelum ini. Mungkinkah ianya petanda bahawa jawatan Ketua Pembangkang akan direbut oleh PAS dan DAP?

Apa guna pegang gelaran KETUA PEMBANGKANG kalau anak buah tak nak ikut?

*Mari kita tengok siapa yang kena......!



ANGIN PERUBAHAN

Posted: 06 Mar 2015 09:30 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Guan Eng Sabotaj Himpunan Membela Anwar #KitaLawan

Posted: 06 Mar 2015 08:07 PM PST

JURI RAKYAT

Posted: 06 Mar 2015 07:20 PM PST

JURI RAKYAT


lowongan kerja gaji Rp350 juta harley davidson

Posted: 06 Mar 2015 07:18 AM PST

lowongan kerja gaji Rp350 juta harley davidson

kesempatan bagi para biker yang suka jalan-jalan saat ini harley davidson membuka kesempatan berkarir yaitu hanya sekedar jalan-jalan menglilingi eropa menggunakan kenderaan dari harley davidson dengan gaji Rp 350 juta di 20 (Dua Puluh Negara) bagi anda yang berminat silakan kirim berkas persyaratan anda ke alamat email Discovermore@harley-davidson.com untuk peluang emas ini syarat sangat mudah.
syarat menjadi Biker harley Davidson.
1.Identitas diri/Biodata.
2.alasan mengapa anda mau berpatisipasi dalam acara harley davidson.
3.Memiliki pengalaman di bidang Harley Davidson.
4.usia +17 tahun.
5.Tidak memakai narkoba.
6.Berkelakuaan baik.
7.sehat jasmani dan rohani. 
penutupan daripada pendaftaran ini pada tanggal 20/3/2015.
para pelamar yang telah mengirimkan surat lamaran akan di pilih oleh pihak harley davidson bagi yang terpilih dan beruntung akan dipanggil untuk mengendarai kenderaan harley davidson berkeliling Street Glide serta berkeliling eropa sebanyak 20 negara dengan honor 25.000.euro setara dengan Rp 350.juta wow jalan-jalan di bayar inilah kesempatan berkarier dari harley davidson buruaan daftar sebelum pendaftaran tutup.
kegiatan yang dilakukan oleh seorang biker disaat terpilih adalah :
1.mengunggah Video ke dalam blog selama dalam perjalanan dengan motor harley davidson.
2.mengunggah foto kedalam blog.
3.toring ke 20 negara dengan harley davidson.
4.setelah selesai toring ke 20 negara sepeda motor dikembalikan ke harley davidson
5.di gaji Rp.350.juta.
sedikit keterangan dari admin silakan bagi anda yang bisa naik moge (Motor Gede) dan tidak sedang kuliah atau tidak terkait pekerjaan lainnya iseng saja kirim surat lamaran anda mana tahu mungkin adalah rezeki milik anda atau mungkin jika anda sudah bosan selalu jalan-jalan di dalam negeri peluang emas jalan-jalan keliling dunia secara gratis bahkan anda di berikan gaji oleh pihak perusahaan harley davidson jangan lupa like bagi n follow lowongan kerja ini untuk sahabat lainnya.. 
Itulah kesempatan emas bagi anda yang hobinya jalan-jalan coba saja mendaftar jika anda seorang petualang segala biaya di perjalanan tentunya akan di berikan oleh perusahaan harley davidson semoga anda diterima menjadi seorang bikernya jika terpilih jangan lupa jurirakyat,hehe untuk keterangan lebih lanjut silakan hubungi email discovermore@harley-davidson mengenai peluang kerja jalan-jalan dari harley davidson ke 20 negara dengan gaji Rp 350.juta.
tujuaan dari program ini adalah untuk memamerkan produk yang di miliki oeleh perusahaan harley davidson pada tahun 2015 sebagai mana pada tahun lalu di tahun 2014 pernah diadakan dengan acara yang sama jalan-jalan keliling dunia dengan harley davidson yang pertama kali dilakukan di tahun 2015,anda berminat ingin jalan-jalan keliling eropa ke dua puluh negara? buruan sebelum tanggal 20 maret di tahun ini.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 06 Mar 2015 03:45 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Pelakon popular ditahan miliki dadah, pistol

Posted: 05 Mar 2015 08:09 PM PST

Gambar hiasan
Kuala Lumpur: Seorang pelakon lelaki berusia 37 tahun ditahan bersama seorang wanita dan seorang lagi rakan lelaki dalam bilik hotel di Jalan Yap Ah Shak, di sini, 9.30 malam tadi selepas dipercayai terbabit dalam penyalahgunaan dan memiliki dadah.

Pelakon terbabit sebelum ini turut pernah ditahan atas kesalahan sama sekitar 2010 selain turut ditahan bagi membantu siasatan penemuan makmal memproses dan membungkus dadah di Kepong.

Bagaimanapun, dia mengaku tidak bersalah sebelum dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Majistret.

Menurut sumber, Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Kuala Lumpur yang menerima maklumat berhubung kejadian itu bertindak menyerbu hotel terbabit sebelum menahan pelakon itu bersama rakannya.

€œPemeriksaan lanjut turut menemui sepucuk pistol angin yang mengandungi peluru bebola besi.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/35093#sthash.nklZOY5f.dpuf

Dilabel ‘Pelacur Politik’, Wanita Takut Ceburi Politik - Syefura Othman

Posted: 05 Mar 2015 07:34 PM PST

Wanita sering dilabel sebagai 'pelacur politik' apabila mereka mengambil keputusan menceburi bidang politik, kata aktivis muda DAP Syefura Othman.

Ia merupakan salah satu faktor tidak ramai wanita yang ingin menceburi bidang tersebut disebabkan gelaran yang akan dilabelkan umum.

"Ada rupa, berperwatakan menarik dan kemudiannya menceburi bidang politik, dan kemudian dilabelkan sebagai pelacur politik.

"Disebabkan persepsi orang (umum), wanita khususnya golongan muda, takut ke depan untuk bersuara.

"Mereka (wanita) takut kerana mereka perlu berlawan dalam politik yang didominasi kaum lelaki," katanya pada forum sempena Hari Wanita, ' Cabaran Wanita Malaysia Pada Masa Kini' di Rumah Gerakbudaya, Petaling Jaya malam tadi.

Hari Wanita Sedunia disambut pada 8 Mac.

Oleh itu, Syefura, 26, juga dikenali sebagai Rara berkata hak kesamarataan di Malaysia masih belum dicapai kerana kurangnya suara wanita dalam politik.

Katanya, sama ada dalam sektor swasta, kerajaan mahupun politik, tidak mengira parti, perlu memberi ruang kepada wanita untuk bersuara.

"Tidak kira parti apa pun, mereka perlu memberi ruang pada wanita untuk bertanding.

"Bagaimana hendak mencapai kesamarataan itu kalau suara wanita masih kurang? Contohnya, DAP sendiri bercadang supaya 30% suara wanita perlu ada," katanya.

Dalam forum itu, Syefura turut menyelar dakwaan yang beliau dijadikan sebagai 'tokenisme' untuk parti DAP.

"Mungkin ia terjadi secara kebetulan dan mungkin juga kami memerlukan satu sama lain.

"Pada asalnya saya menyertai pertubuhan bukan kerajaan (NGO), mengikut demonstrasi jalanan dan kemudian saya menyertai parti. Saya tidak katakan DAP menggunakan saya sebagai token," katanya.

Katanya, beliau menggunakan DAP sebagai platform baginya sebagai seorang wanita muda untuk menyumbang sesuatu pada rakyat.

"Contohnya seperti sekarang, saya menjadi koordinator untuk acara di Kelantan di mana mereka (DAP) menghantar saya ke Kelantan untuk buat kerja.

"Bukan sekadar untuk jual muka dan masuk surat khabar semata-mata," katanya.

Sebelum ini, keputusan Syefura menjadi ahli seumur hidup parti tersebut menjadi bualan hangat umum apabila orang ramai memberi pelbagai reaksi terhadap wanita muda yang tampil dengan imej bertudung tetapi memilih DAP, parti yang lebih sinonim dengan kaum Cina.

Namun, Syefura sebelum ini berkata beliau tidak pernah melihat DAP sebagai parti Cina sebaliknya mengagumi polisi parti berkenaan yang disifatkan begitu terbuka dan stabil berbanding PKR mahupun PAS.



-The Malaysian Insider

Cucu Tok Selampit

Posted: 06 Mar 2015 01:52 PM PST

Cucu Tok Selampit


Menjelang Himpunan #KitaLawan 1 Juta 7 Mac Esok - Gambar-Gambar Ini Bukti @NajibRazak Pasti Tumbang!

Posted: 06 Mar 2015 06:51 AM PST





Inilah gambaran betapa meriahnya dan betapa ramainya orang akan turun di dalam perhimpunan yang akan diadakan di Ibu Kota esok. Ceramah malam ini sahaja di Taman Dato Senu mengundang ribuan orang. Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng awal-awal lagi sudah cuci tangan. Guan Eng berkata perhimpunan itu dianjurkan oleh NGO dan sayap pemuda parti-parti PR, manakala beliau dan beberapa ADUN lain, berada di dalam kerajaan negeri. 

Guan Eng berkata pada hujung minggu ini juga akan menyaksikan permulaan penyerahan sumbangan RM100 kepada setiap warga emas, di mana ADUN akan hadir untuk mengagihkan wang tersebut. Katanya, ia adalah satu program rakyat, jadi ia perlu diberi keutamaan. CTS ketawa besar. DAP dalam erti kata lain menarik diri. CTS juga telah menyiarkan tektik jahat PKR yang membuat pekeliling palsu dari Presiden PAS, baca di sini.


Paling tak boleh tahan adalah kenyataan daripada isteri Ketum sendiri mengenai perhimpunan #KitaLawan esok. Baru CTS tahu yang ramai-ramai nak berguling esok semuanya anak-anak Anwar Ibrahim. Cuma yang peliknya, tidak dapat dipastikan anak sah taraf ke tak sah taraf?

Pekeliling Palsu Presiden PAS Diedar Untuk Meraih Kehadiran Penyokong PAS Pada Demo 7 Mac

Posted: 05 Mar 2015 08:15 PM PST

Pimpinan PKR sudah terdesak. Mereka menggunakan pekeliling palsu yang kononnya atas arahan Presiden Parti PAS, TG DS Haji Hadi Awang untuk turun beramai-ramai untuk memberi sokongan kepada banduan liwat, Ketum Anwar Ibrahim yang akan diadakan pada 7 Mac di sekitar Sogo dan Dataran Merdeka.

Perkara ini telah disahkan oleh PA Presiden PAS sendiri, Dr Samsuri. Pimpinan PKR tahu tanpa sokongan daripada pengikut-pengikut PAS, himpunan pada 7 Mac ini tidak lebih daripada sekadar himpunan kanak-kanak PASTI, tidak ramai, tidak meriah dan tiada sambutan seperti himpunan pada minggu-minggu sebelum ini.

Duke of UMNO

Posted: 06 Mar 2015 01:37 PM PST

Duke of UMNO


ORANG LAIN KENA TUMBUK... DIA PULAK YANG SIBUK? POYO..!!!

Posted: 06 Mar 2015 07:15 AM PST


Baru ni kecoh pasal Dr Dzulkefly Ahmad kena pukul lepas balik solat subuh kat masjid... memang kecoh la bila pemimpin politik kena pukul... ye tak? Tu memang standard...

Saya tak tahu la sapa yang pukul "pakar strategi" PAS yang dikategorikan sebagai geng pro-Pakatan Haram yang nak jatuhkan kepimpinan ulama dalam PAS tu...

Tapi, mungkin ada geng PAS yang hangin kat dia disebabkan statement dia hilang hormat kat ulama PAS sebab kecam puak nak perjatuh Ayah Chik dengan gelaran "barua syaitan dalam jemaah" tu...

Tapi kan... ada mamat tu pulak yang bagi statement lebih-lebihhhh... heh!



Cepat je dia buat spekulasi, kan? Dr Dzul tak cakap apa pun.. siap buat statement larang buat spekulasi liar pasal dia kena pukul tu... dia suruh serah kat pihak polis yang siasat... polis jugakkk.. padahal polis tu la yang depa dok kutukkkk... hmmmm...

Balik pada mamat tu.. tetiba je dia macam nak cetus spekulasi... Choiiii... lebih sudu dari kuah la broooo... 

Hang dok rasa orang buat provokasi kat pemimpin PAS... yang hng dok provoke Nik Abduh... kata kat anak Arwah Nik Aziz tu macam-macam apahal? Apa Nik Abduh tu bukan pemimpin PAS ke?

Ntah-ntah hang sendiri yang suruh unit amal pi pukul Dr Dzul tak? Konon nak tarik simpati takkk? Tak betul? Kalau tak betul tak pe laaa... tapi hang jangan la suka-suka buat spekulasi sendiri...

Betul la Dr Dzul kata tu... bagi ja polis siasat... lepas dapat tahu dari polis nanti, hang hentam la budak-budak yang pukul Dr Dzul tu... depa nak lari mana.... negara ni ada undang-undang la broooo... jangan risau... polis yang hangpa dok kutuk tu mesti siasat punyaaa... 

Dah... pi balik jaga unit-unit amal hang tu... jaga elok-elok.. jangan dok ganas-ganas dah... kalau nak ganas, hantaq pi Palestin lawan dengan Israel nunnnnn... 

BUKTI UMNO DENGAN PAS MEMANG ADIK BERADIK...?

Posted: 06 Mar 2015 05:10 AM PST


Kawan-kawan nak tengok bukti UMNO dengan PAS ni memang "adik beradik" tak? Heh!

Nak Tengok?

Kalau nak tengok...KLIK KAT SINI...

Betul tak? Heh!

AWEK AMK NI HABIS BELAJAR UNDANG-UNDANG KE TIDAK NI...???

Posted: 05 Mar 2015 11:15 PM PST

Ni la budak AMK nama Liss tu... yang spek mata atas kepala tengah sibuk main henpon tu...
Perghhhh...! Ini mungkin kali pertama saya dengar statement dari awek ni... apa nama dia tu.. Melissa Sasidaran...? Hmmmm... lawyer minah ni...

Kononnya kalau dah beri notis 10 hari sebelum berhimpun... maka polis takdak hak nak halang depa berhimpun buat kacau... heh!

Bingai ke apa minah ni? Belajar undang-undang tang mana tu? Memalukan lecturer tempat dia belajar la minah ni....Asalkan bagi notis maka dia anggap lulus? Choiiii...

 


Saya nak tanya... apa definisi dia himpunan "aman" tu? Benda apa yang faham dengan "aman" tu?

Kalau hantar notis 10 hari awal, maka depa boleh buat suka-suka hati depa? Law mana dia belajar ni? Law of the jungle ke? Saya tak tau macamana minah ni boleh dapat LLB... hmmmm...

Lisss... I think u better get back to school of law laa... boleh cakap pulak polis kena bantu depa buat himpunan haram tu? Choiiii...

Korang buat himpunan apa? Mahabbatur Rasul ke? Himpunan yang baik-baik ke? Atau himpunan nak Contempt of Court?

Lu baik-baik sikit Lisss... Lu hormat undang-undang ke tidak ni? Tu bukan mahkamah tok penghulu yang buat precedent... tu Istana Kehakiman... Ketua Hakim Negara punya precedent... bukan dia sorang, ramai hakim pulak tu... lu nak hina keputusan mahkamah ke?

Saya seru para peguam yang ada di Malaysia ni... kalau boleh lodge report... tarik balik lesen peguam budak Liss ni... gaya macam tak reti hormat undang-undang... kasi ajar sikit... sia-sia belajar undang-undang dulu... heh!

WEIIII... NI MALAYSIA LAAA... BUKAN UKRAINE...!!!

Posted: 05 Mar 2015 06:31 PM PST

Kononnya Doktor... Doktor ayam ke?
Ni la jadinya bila amik budak-budak tak reti bahasa jadi pemimpin... kalau kata bingai nanti marah pulak... tapi tu la hakikatnya...

Dia ingat Malaysia ni Ukraine ke? Parlimen Malaysia ni sama dengan Parlimen Ukraine? Sekolah mana dia belajar?

Apa punya mentaliti la budak ni... tak reti nak daulatkan undang-undang ke?



Awat? Kalau Ahli Parlimen tu memang hak dia mesti ke Parlimen setiap kali bersidang? Puiiii... 

Cuba teliti betoi-betoi sepanjang sidang parlimen tu... ada tak yang tak hadir..? Berlambak! Jadi... maknanya hadir ke Parlimen tu tak wajib... 

Malah kepada Ahli Parlimen yang tengah jalani hukuman, maka tempat dia di penjara laaaaa... apa pulak nak mintak excuse keluar penjara... dok la dalam kandang tu...

Dah la "mintak"... lepas tu bila orang tak bagi, kata macam-macam... hek elehhh... mintak tolong orang, tapi kata macam-macam pulak kat orang tu...ingat orang nak bagi muka? heh!

A Piece of My Mind

Posted: 06 Mar 2015 11:28 AM PST

A Piece of My Mind


Extreme 'nudity' in the Najib Administration

Posted: 05 Mar 2015 06:01 PM PST

Has anyone of you read the Singapore's 2013 Auditor General Report? Here's an extract.

Based on the audits for this year and the last six years, AGO observed that procurement has continued to be an area prone to lapses....AGO observed instances of non-compliance .... These included - waiving competition on weak grounds, allowing bid alterations by certain bidders after tender had closed, not disclosing evaluation criteria upfront in tender documents, not evaluating tenders properly and obtaining approvals retrospectively.
Yes, I'm not kidding. That was from Singapore's 2013 Auditor General Report. Google it! But I'm not here to talk about their report. Today I think we should focus on the 'extreme nudity' in Najib's Administration.

After Najib's first election victory as Prime Minister and Chairman of Barisan Nasional in the 13th General Election, he made an announcement which stunned many critics and supporters.

His first 'bold' move was when he invited a "predator" into the Cabinet by announcing that the then Transparency International President Datuk Paul Low will be his Cabinet Minister in the war against corruption. My colleagues and I were speechless in front of the TV when that announcement was made. I went as far as tweeting "Bro @NajibRazak, terus terang saya cakap. Bro ada bola".

To invite your enemy or critic into your own office or home is only possible if you have nothing to hide.

In 2012/3, PEMANDU called for a public consultation to prepare the Government Transformation Programme (GTP) 2.0. I remember hearing comments that some of the NGO reps, activists and Government officers who participated in the Fighting Corruption workstream actually told the Prime Minister "Sir, you gotta get this done. You need to have the political will and do this for the country".

What was it that they were referring to?

They wanted Najib to change the reporting practice of the Auditor General's report to three times a year instead of once a year. The series of 3 reports will be concise but must continue to contain key information, instead of a thick brick, so that none of the issues escape public attention. Just to put into context, Singapore's annual Auditor General Report (tabled once a year) is about 80 pages long while ours is 894 pages with extremely detailed information.

All eyes were on Najib at that time but I heard he was expressionless. No one knew what he was thinking. After hearing this at that time, I told my friends that Najib won't do it. Come on, who wants to change the format from a thick annual AG report into three series that will be tabled three times a year? The Government will be grilled three times instead of one and there will be a high level of scrutiny on every single line each time.

Weeks later, I was told that many of those in Government were stunned when the Prime Minister made his decision. He actually agreed to do this 3 parts or series AG Report which will be presented to all three times a year. He also went a step further and agreed that the issues highlighted in the reports will be hung out as dirty laundry permanently in a dashboard until action is taken. You can see it here - http://arts.audit.gov.my

Now, why would he agree to carry out these initiatives?

A week or two ago, I came across a blog post by my blogosphere senior Datuk Ahiruddin Attan. Apparently, Najib personally appointed journalist R Nadeswaran (aka Citizen Nades) to one of MACC's main panels. He is not exactly a friend of Barisan Nasional, if you know what I mean, and I believe many would have advised Najib against this decision. Yet, Najib and the MACC Chief went ahead to give him his appointment letter.

Why?

Yesterday, 1MDB and Deloitte were both summoned to meet the Prime Minister and Cabinet to explain the allegations thrown at 1MDB. Who would have thought that the Prime Minister informed Cabinet that he has instructed the Auditor General to independently verify 1MDB's account after which the report will be passed for transparent inspection to the Public Accounts Committee?

Let's be clear here. PAC members include critics like Nur Jazlan as well as Tony Pua and Tan Seng Giaw who are both senior DAP leaders.

Why?

There is a pattern here. I believe the message from Najib is clear and consistent to all since he became Prime Minister – "If any wrongdoing is proven, the law will be enforced without exception". This is transparency and accountability at a degree that no other Prime Ministers of Malaysia can boast of. There's just no two ways around this.

If what has been done by this administration is not 'extreme nudity', I don't know what it is.

PEJUANG BANGSA

Posted: 06 Mar 2015 11:11 AM PST

PEJUANG BANGSA


DEMO #KitaLawan DISABOTAJ , ADUN PR P.PINANG DILARANG SERTAI ? @dzainalabidin @Rrafizal

Posted: 06 Mar 2015 01:03 AM PST



Sudah dijangka DAP  memang tidak akan turun demontrasi #KITALAWAN di Kuala Lumpur esok dengan alasan program kerajaan negeri lebih penting .

Ternyata DAP hanya wayang sahaja menyokong Anwar  yang sekarang merengkok dalam jail .

Kita tunggu apakah Timbalan AMK PKR Dr Afif Bahardin , Exco Kerajaan P.Pinang akan turun ke demo Kita Lawan demi Anwar atau akan ikut telunjuk Guan Eng tokong .




ADUN diarah bertugas esok, bukan sertai perhimpunan #KitaLawan - Guan Eng

 GEORGETOWN: Kerajaan DAP Pulau Pinang mengarahkan semua wakil rakyatnya berada di kawasan masing-masing esok, sekali gus tidak menyertai perhimpunan kemuncak #KitaLawan dijadual di hadapan kompleks beli-belah Sogo di Kuala Lumpur. Ketua Menteri,

Lim Guan Eng, berk ata semua Ahli Dewan Undangan Negeri Pakatan Rakyat perlu berada di kawasan masing-masing untuk majlis Program Penghargaan Warga Emas.

Katanya, perhimpunan #KitaLawan hanya dianjurkan oleh sayap Pemuda, dan oleh itu sebagai sebuah kerajaan yang bertanggungjawab, beliau harus memberi keutamaan kepada projek rakyat.

"Kami adalah sebuah kerajaan yang bertanggungjawab dan esok adalah pelancaran Program Penghargaan Warga Emas di semua kawasan. Semua wakil rakyat telah diarah supaya berada di kawasan masing-masing," katanya kepada pemberita selepas majlis pecah tanah skim perumahan awam dan mampu milik di Jalan SP Chelliah di sini hari ini.

Filem Hitam

Posted: 06 Mar 2015 11:03 AM PST

Filem Hitam


Zombeavers (2014)

Posted: 06 Mar 2015 01:48 AM PST

Full Streaming Zombeavers in High Quality Video

Now you can play full Zombeavers in High Quality Video with duration 85 Min and has been aired on 2014-04-19 and MPAA rating is 29.

  • Original Title : Zombeavers
  • Movie title in your country : Zombeavers
  • Year of movie : 2014
  • Genres of movie : Action, Comedy, Horror,
  • Status of movie : Released
  • Release date of movie : 2014-04-19
  • Companies of movie : Armory Films, BenderSpink,
  • Countries of movie : United States of America,
  • Language of movie : English,
  • Durationof movie : 85 Min
  • Average vote of movie : 4.8
  • Youtube ID of movie : 7onFrBK_hKE
  • Translation of movie : EN,RU,HU,ES,EL,DE,PT,FR,
  • Cast of movie :
    NameCharacter
    Rachel Melvin : Mary
    Cortney Palm : Zoe
    Lexi Atkins : Jenn
    Hutch Dano : Sam
    Rex Linn : Smythe
    Brent Briscoe : Winston Gregorson
    Phyllis Katz : Myrne Gregorson
    Bill Burr : Joseph
    John Mayer : Luke
    Jake Weary : Tommy
You'll be dammed!

2784512


Now you can play full Zombeavers in best quality. Enjoy Zombeavers video with single complete the style by simply clicking on the image on the sign upwards button. Enjoy every one of the albums brand new movie together with all much-loved movie streaming! only play this movie Zombeavers today for full access this online movie. That is truly spectacular and could some of those rare incredible. The good quality was great around. Management, pictures and graphic effects were being all very innovative as well as brilliant. The pleasure in the script, often humorous and possesses a great deal of heart for many his characters are common very ripped.

Movie summary of Zombeavers :

Free Streaming Zombeavers in Best Video Format with movie summary "College friends find their weekend of sex and debauchery ruined when deadly zombie beavers swarm their riverside cabin." in HD video. Play full Zombeavers in Best Look by viewing the download link.



... Release Zombeavers in HD Quality 1080p ...





Director : Jordan Rubin, Writer : Jordan Rubin, Writer : Al Kaplan, Writer : Jon Kaplan, Producer : Evan Astrowsky, Producer : Chris Bender, Producer : Christopher Lemole, Producer : J.C. Spink, Producer : Jake Weiner, Producer : Tim Zajaros, Editor : Ed Marx, Casting : Chadwick Struck, Production Design : Freddy Waff, Art Direction : Jamie Walker McCall, Leadman : Jeremy Cisneros, Set Designer : Ryan Garton, Property Master : Tyler Patton, Foley : Brendan Hawkins, Special Effects : Mark Rappaport, Supervising Sound Editor : Brendan Hawkins, Visual Effects Supervisor : Rick Sander, Visual Effects Producer : Alexis Nelson, Visual Effects Producer : Taigne Hammock, Camera Operator : Daniel Cotroneo, Still Photographer : Desiree Stone, Script Supervisor : Sarah Schultz, Location Manager : Ian Rutherford, Sound Re-Recording Mixer : Christian Dwiggins, Director of Photography : Jonathan Hall, Executive Producer : Corey Large, Executive Producer : Theodore Miller, Executive Producer : Alan Pao, Executive Producer : Billy Asher Rosenfeld, Original Music Composer : Al Kaplan, Original Music Composer : Jon Kaplan,

Of course, now you can view movie connected with Zombeavers 100 % length and acquire the url to this movie Zombeavers in top quality.


Tags: beaver, animal attack, zombie,

The Little Prince (2015)

Posted: 06 Mar 2015 12:34 AM PST

Free The Little Prince in HD Video

Now you can enjoy The Little Prince in high definition format with duration 92 Min and has been aired on 2015-10-07 and MPAA rating is 2.

  • Original Title : The Little Prince
  • Movie title in your country : The Little Prince
  • Year of movie : 2015
  • Genres of movie : Animation,
  • Status of movie : Post Production
  • Release date of movie : 2015-10-07
  • Companies of movie :
  • Countries of movie :
  • Language of movie : English,
  • Durationof movie : 92 Min
  • Average vote of movie : 4.8
  • Youtube ID of movie : RIAbFrMIVbo
  • Translation of movie : EN,IT,
  • Cast of movie :
    NameCharacter
    Rachel McAdams : The Mother (voice)
    Mackenzie Foy : The Little Girl (voice)
    James Franco : The Fox (voice)
    Jeff Bridges : The Aviator (voice)
    Marion Cotillard : The Rose (voice)
    Benicio del Toro : The Snake (voice)
    Paul Giamatti : The Teacher (voice)
    Ricky Gervais : The Conceited Man (voice)
    Albert Brooks : The Business Man (voice)
    Bud Cort : The King (voice)
    Jacquie Barnbrook : Nurse (voice)
    Riley Osborne : The Little Prince (voice)


1754656


Enjoy movie with title The Little Prince full and free movie streaming in best video format. Streaming movie with title The Little Prince free an fun at here. Currently, you is able to see that hundreds many people looking for free The Little Prince movie watching it on the sweat residence with web connection. Always be happy, you can reach thousands of content members which became sick and tired of waiting regarding dvds inside mail, and it's simple to watch without cost The Little Prince. You will get new on the net movie, and acquire it free of charge in our own site. It truly is fast, simple, free and furthermore to try. Play now The Little Prince on the web movie with out downloading. You can view online movie streaming in HD excellent in 92 Min length. Watch full trailer movie and in addition full video of The Little Prince click on the button below to watch these movie.

Movie synopsis of The Little Prince :

Full Streaming The Little Prince in Top Video Format with movie synopsis "A pilot crashes in the desert and meets a little boy from a distant planet." in HD format. Watch full The Little Prince in High Quality by clicking the download link.



... Free Streaming The Little Prince in High Quality 720p ...





Director : Mark Osborne, Original Story : Antoine de Saint-Exupery,

Sure, now you can watch movie involving The Little Prince completely length and acquire the hyperlink to this movie The Little Prince in High Quality Video.


Tags:

Kochadaiiyaan (2014)

Posted: 05 Mar 2015 11:54 PM PST

Free Kochadaiiyaan in Top Video Format

Now you can watch full Kochadaiiyaan in top video format with duration 124 Min and has been launched in 2014-05-23 and MPAA rating is 3.

  • Original Title : Kochadaiiyaan
  • Movie title in your country : Kochadaiiyaan
  • Year of movie : 2014
  • Genres of movie : Action, Adventure, History,
  • Status of movie : Released
  • Release date of movie : 2014-05-23
  • Companies of movie :
  • Countries of movie :
  • Language of movie : தமிழ்,
  • Durationof movie : 124 Min
  • Average vote of movie : 6.3
  • Youtube ID of movie : lbJO8MBCyp4
  • Translation of movie : EN,FR,ES,
  • Actors of movie :
    • Rajnikanth ( Kochadaiiyaan, Rana and Sena )
    • Deepika Padukone ( Princess Vadhana )
    • R. Sarathkumar ( Sengodagan (Special appearance) )
    • Shobana ( Yaahavi )
    • Aadhi ( Veera Mahendra )
    • Jackie Shroff ( Raja Mahendra )
    • Nasser ( Rishikodagan )
    • Rukmini Vijayakumar ( Yamuna )
An epic dramatization of good versus evil.

2339505


Play full with title Kochadaiiyaan full and free movie streaming in best look. Play full with title Kochadaiiyaan free an fun at here. Currently, you are able to see that hundreds a large number of people searching for free Kochadaiiyaan movie watching it on their sweat household with net connection. Possibly be happy, you can easily reach tens of thousands of satisfied members whom became fed up with waiting intended for dvds from the mail, and it's simple to watch for free Kochadaiiyaan. You will get new on-line movie, and down load it for free in our own site. It truly is fast, effortless, free and on top of that to try out. Play now Kochadaiiyaan on-line movie without downloading. You can watch online film streaming in HD top quality in 124 Min length. Watch full trailer movie and in addition full video of Kochadaiiyaan click the button below to look at these film.

... Free Streaming Kochadaiiyaan in High Definition Format 720p ...





Movie synopsis of Kochadaiiyaan :

Download full Kochadaiiyaan in Top Quality with movie synopsis "The Story of a powerful king Kochadaiiyaan, and so does his Kingdom. But on a fateful day, one of his close friends plots against him and acquires his kingdom, while he was driven away. Kochadaiiyaan gets a baby boy Rana, who grows up to become a great warrior, and fights and redeems the kingdom that rightfully belongs to him." in High Quality Video. Full Kochadaiiyaan in Top Quality by visiting the download link.



Director : Soundarya Rajinikanth, Writer : K. S. Ravikumar, Music : A. R. Rahman,

Of course, now you can view movie regarding Kochadaiiyaan fully length and obtain the connection to this motion picture Kochadaiiyaan in HD format.


Tags:

Alvin and the Chipmunks 4 (2015)

Posted: 05 Mar 2015 07:56 PM PST

Full Length of Alvin and the Chipmunks 4 in High Quality Video

Now you can enjoy Alvin and the Chipmunks 4 in high quality with duration 120 Min and has been aired on 2015-12-23 with MPAA rating is 1.

  • Original Title : Alvin and the Chipmunks 4
  • Movie title in your country : Alvin and the Chipmunks 4
  • Year of movie : 2015
  • Genres of movie : Adventure, Animation, Comedy, Family,
  • Status of movie : In Production
  • Release date of movie : 2015-12-23
  • Companies of movie : TSG Entertainment, Fox 2000 Pictures, Regency Enterprises, Bagdasarian Productions, Sunswept Entertainment,
  • Countries of movie : United States of America,
  • Language of movie : English,
  • Durationof movie : 120 Min
  • Average vote of movie : 10
  • Youtube ID of movie :
  • Translation of movie : EN,PT,ES,
  • Actors of movie :
    NameCharacter
    David Cross :
    Jason Lee :
    Matthew Gray Gubler :
    Justin Long :
    Amy Poehler :


Movie summary of Alvin and the Chipmunks 4 :

Watch full Alvin and the Chipmunks 4 in Top Video Format with movie plot "Those naughty singing chipmunks return for their fourth crazy adventure! After surviving their desert island romp with long-suffering Dave (Jason Lee) in 'Chipwrecked', the mischievous little critters are back for more musical fun! No plot details have been disclosed yet, but incoming directors Phil Lord and Chris Miller are hot from 'The Lego Movie'." in HD video. Full Length of Alvin and the Chipmunks 4 in HD Format by viewing the download link.



2974918


Watch full with title Alvin and the Chipmunks 4 full and free movie streaming in top quality. Streaming movie with title Alvin and the Chipmunks 4 free an fun at here. Currently, you can easily see that hundreds 1000s of people in search of free Alvin and the Chipmunks 4 movie and watch it on their sweat household with web connection. End up being happy, you could reach tons of satisfied members who became tired with waiting regarding dvds inside mail, and you will watch for free Alvin and the Chipmunks 4. You can obtain new on-line movie, and Download full it free of charge in our own site. It can be fast, easy, free and furthermore to try. Enjoy now Alvin and the Chipmunks 4 online movie with no downloading. You can view online video streaming within HD good quality in 120 Min length. Check out trailer movie plus full video of Alvin and the Chipmunks 4 go through the button below to observe these film.

... Release Alvin and the Chipmunks 4 in Top Quality 1080p ...





Characters : Ross Bagdasarian, Jr., Characters : Janice Karman, Screenplay : Randi Mayem Singer, Producer : Ross Bagdasarian, Jr., Producer : Janice Karman, Art Direction : Emma Pucci, Set Decoration : David Laramy, Costume Design : Alexandra Welker, Visual Effects Supervisor : Douglas Smith, Executive Music Producer : Ali Dee, Music : Julia Michels, Choreographer : Napoleon Dumo, Choreographer : Tabitha Dumo,

Of course, now you can view movie of Alvin and the Chipmunks 4 fully length and have the link to this video Alvin and the Chipmunks 4 in top quality.


Tags: chipmunk, cgi, talking animal,  group name in title, aftercreditsstinger, duringcreditsstinger,

Poltergeist (2015)

Posted: 05 Mar 2015 07:56 PM PST

Free Streaming Poltergeist in HD Quality

Now you can watch full Poltergeist in HD format with duration 120 Min and has been launched in 2015-07-17 with MPAA rating is 0.

  • Original Title : Poltergeist
  • Movie title in your country : Poltergeist
  • Year of movie : 2015
  • Genres of movie : Horror, Thriller,
  • Status of movie : Released
  • Release date of movie : 2015-07-17
  • Companies of movie :
  • Countries of movie : United States of America,
  • Language of movie : English,
  • Durationof movie : 120 Min
  • Average vote of movie : 0
  • Youtube ID of movie : VVVKCsUkRzw
  • Translation of movie : EN,PT,ES,FR,
  • Cast of movie :
    • Sam Rockwell ( Eric Bowen )
    • Jared Harris ( Carrigan Burke )
    • Rosemarie DeWitt ( Amy Bowen )
    • Nicholas Braun ( Boyd )


1029360


Now you can see Poltergeist in high quality. Enjoy Poltergeist video with single complete the variety by hitting the image with the sign upward button. Enjoy all of the albums new movie together with all favorite movie buffering! only play this movie Poltergeist right now for full access this online movie. That is truly spectacular and may one particular rare remarkable. The excellent was great all around. Management, photos and graphic effects have been all incredibly innovative and brilliant. The pleasure of the script, often humorous and possesses lots of heart for those his characters are typical very well toned.

... Best Poltergeist in High Quality 1080p ...





Movie plot of Poltergeist :

Full Length of Poltergeist in HD Format with movie plot "Legendary filmmaker Sam Raimi and director Gil Kenan reimagine and contemporize the classic tale about a family whose suburban home is invaded by angry spirits. When the terrifying apparitions escalate their attacks and take the youngest daughter, the family must come together to rescue her." in best look. Release Poltergeist in HD Quality by clicking the download link.



Director : Gil Kenan, Screenplay : David Lindsay-Abaire,

Yes, now you can watch movie regarding Poltergeist completely length and acquire the connection to this movie Poltergeist in high definition format.


Tags:

KEMBARA DI PERJALANAN INI

Posted: 06 Mar 2015 07:44 AM PST

KEMBARA DI PERJALANAN INI


CARA MEMIMPIN HATI (9) - RASA TAKUT

Posted: 06 Mar 2015 03:31 AM PST

 Contoh 3: Rasa Takut

Rasa takut yang menguasai hati akan bertindak dalam berbagai bentuk mengikut suasana yang dihadapi. Contohnya, takut jin,takut harimau, takut ular, takut penjahat, takut miskin, takut orang kata, takut menegakkan kebenaran, takut maksiat dan takutkan Allah.

Di antara rasa-rasa takut yang disenaraikan di atas, ada rasa takut yang dilarang syariat dan ada pula rasa takut yang disuruh syariat. Perlu diketahui bahawa kedua-dua jenis takut ini tidak mungkin mengisi hati manusia dalam satu masa. Kalau rasa takut yang dilarang syariat ada dalam hati, maka rasa takut yang disuruh syariat, tidak akan bertapak di hati. Sebaliknya kalau takut yang disuruh syariat mengisi ruangan hati, maka hilanglah pula rasa takut yang dilarang syariat.

Tujuan melawan hawa nafsu yang dianjurkan syariat adalah untuk membuang segala rasa takut yang dilarang, untuk diganti dengan rasa takut yang disuruh. Kemuncak rasa takut yang dikehendaki syariat ialah rasa takutkan Allah, dengan erti takutkan segala azab yang dijanjikan oleh Allah di dunia apalagi di Akhirat.

Untuk itu kita mesti melawan nafsu kita yang takut pada hantu atau momok misalnya. Setiap kali kita terserempak dengan suasana itu, jangan kita mengalah dengan nafsu. Kuatkan hati dan tanamkan keyakinan bahawa Allah sahaja yang layak kita takuti. Yang lain-lain hanyalah makhluk seperti kita dan tidak ada apa-apa kuasa. Untuk lebih berkesan, cuba di waktu tengah malam, kita pergi sendirian ke tanah perkuburan atau ke tempat-tempat yang menyeramkan. Masya-Allah! Tentulah takut. Takut itulah yang mesti kita lawan. Lawan dengan iman dan ilmu. Yakin bahawa tidak ada suatu kuasa pun yang boleh memberi kesan melainkan kuasa dan keizinan Allah. Waktu itu, isikan hati dengan zikrullah.

Sedar dan yakinlah bahawa Allah sentiasa bersama dan Allah sangat hampir dengan kita. Allah Maha Melihat dan sedang melihat apa yang kita lakukan. Allah Maha Mendengar dan sedang mendengar apa yang kita katakan. Allah Maha Mengetahui segala masalah yang sedang melanda hati kita. Allah penentu, Allah pemutus, Allah penolong, Allah pembantu, Allah penyelamat dan Allah Maha Kasihan Belas pada hamba-hamba-Nya yang mahu mengikut jalan-Nya.
Maksudnya: "Mereka yang bermuhajadah (berjihad untuk mencari keredhaan Allah) pada jalan Kami, akan Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik." (Al Ankabut: 69)

Lakukan latihan ini dengan tawakal dan doa yang sungguh-sungguh, agar Allah merestui dan memudahkan perjalanan kita. Buangkan rasa takut itu dan gantikan dengan ingatan serta keyakinan hanya pada-Nya.

Bagi orang yang ingin menegakkan kebenaran, tetapi takut dikata orang, takut dihina, takut dibuang kerja, takut ditangkap, takut dijel, takut dibenci dan diketepikan, juga wajib bermuhajadah.
Lawanlah rasa takut yang begitu dengan bertindak melakukan amalan tersebut. Misalnya kita takut hendak menghantar anak ke sekolah yang terjamin ada pendidikan Islam, dengan alasan takut tidak dapat kerja, takut gelaplah masa depannya di samping takutkan sikap hidup yang konon ketinggalan zaman.

Cara melawannya ialah hantarkan sahaja anak ke sekolah yang ditakuti itu. Kuatkan hati, pejamkan mata, pekakkan telinga dan lepaskan si anak pergi. Apa sahaja yang dibisikkan nafsu dan syaitan itu kita lawan. Jangan dilayan. Tawakal dan berdoa kepada Allah semoga usaha itu direstui dan semoga Allah bukakan jalan-jalan kemenangan kepada kita di dunia  dan Akhirat.

Bagi orang-orang yang tidak melawan nafsu, imannya tidak mungkin dapat bertambah. Malah makin berkurang. Sama ada mereka sedar atau tidak, mereka telah diperhambakan oleh nafsu, menempah kecelakaan dan kutukan Allah di dunia dan Akhirat.

Sebenarnya apa yang ditakuti itu, baik jin, mahupun kemiskinan atau penghinaan dari orang lain, pada hakikatnya tidak begitu. Adakah selama ini jin yang mencekik dan membunuh orang? Benarkah orang yang berpendidikan Islam itu miskin dan hina? Benarkah orang yang berpendidikan sekular terjamin hidup dunianya? Cubalah renung dan fikirkan hakikat ini. Kemudian sesuaikan pula dengan firman Allah:
Maksudnya: "Wahai orang-orang yang beriman, jika kamu tolong Allah, Allah akan menolong kamu dan Dia akan menetapkan kedudukanmu." (Muhammad: 7)
Demi Allah yang tidak akan mungkir janji, yakinlah bahawa setiap usaha yang bertujuan mencari keredhaan-Nya pasti mendapat jaminan dan dimuliakan. Seperkara yang harus kita sedar bahawa Allah yang Maha Pemurah dan Maha Pengasih itu, sentiasa bersedia untuk menolong sesiapa sahaja dari hambahamba-Nya. Kerana telah ditetapkan-Nya bahawa untuk mendidik hati, menambah iman itu perlu kita banyakkan latihan melawan hawa nafsu, maka Allah sendiri selalu memberi peluang pada kita untuk berbuat demikian.

Mehnah atau ujian dari Allah yang selalu menimpa kita seperti miskin, sakit, kematian, kecacatan anggota, kekurangan rupa paras, lemah dan bodoh, kata nista, hasad dengki orang,  bencana alam dan lain-lain kesusahan serta penderitaan itu adalah peluang yang Allah berikan untuk kita bermujahadah.
Lagi tinggi taraf iman seseorang, lagi banyaklah mehnah yang Allah datangkan. Demikian maksud sabda Rasulullah SAW:

Maksudnya: "Bala yang paling berat akan ditimpa pada nabi-nabi, kemudian orang yang paling mulia (selepas nabi), kemudian yang paling mulia selepas itu. Seseorang itu diuji mengikut pegangan agamanya. Jika kuat agamanya beratlah ujiannya. Jika lemah agamanya, maka diuji mengikut agamanya." (Riwayat At Tirmizi)

Apabila jiwa dihimpit dengan kesusahan-kesusahan, ertinya nafsu tercabar. Nafsu bakhil, sombong, penakut dan lain-lain mazmumah itu menjadi sakit dan terseksa setiap kali ditimpa ujian. Sesiapa sahaja sama ada orang Islam atau bukan Islam, asalkan dia hamba Allah, pasti merasakan hal ini.

Bagi orang-orang yang beriman, dia sedar maksud Allah berbuat begitu.
Setiap kali ditimpa ujian dia cepat-cepat memberitahu hatinya bahawa kalau ia sabar dan redha dengan ujian itu ia pasti akan mendapat satu dari dua yakni:
1. Penghapusan dosa atau
2. Kasih sayang Allah dan pangkat darjat di Syurga

Apabila diyakini sungguh-sungguh, bagi kita yang bertaraf iman ilmu tentu akan sanggup bermujahadah, memaksa nafsu untuk tenang dan merasa tidak ada apa-apa dengan penderitaan itu. Kalau kita miskin, maka pujuklah hati untuk tidak sedih dan susah hati dengan kemiskinan. Kajilah kebaikan yang diperolehi oleh orang miskin, di dunia mahupun di Akhirat. Misalnya di dunia kita beruntung, tidak payah mengurus, tidak payah bertanggungjawab membantu orang lain. Di Akhirat pula hisab akan dikurangkan dan dipercepatkan masuk ke Syurga.

Kemudian ajaklah hati untuk menerima pemberian Allah itu dengan redha, tanpa kesal dan buruk sangka dengan Allah. Yakinlah bahawa Allah cukup tahu kenapa kita perlu miskin. Kita pula sangat lemah untuk memahami hakikatnya apalagi untuk menangkisnya. Ibarat baju kita yang mana ia tidak pernah tahu kenapa kadang-kadang dibasuh, kadang-kadang digosok, kadang-kadang dijahit, kadang-kadang dipakai dan kadang-kadang dibuang. Maka begitulah kita yang jahil tentang rahsia diri dan hati sendiri. Amat munasabahlah untuk kita redha dan sabar dengan ketentuan Allah kepada kita.
Memang di peringkat mujahadah, hati masih sakit dan tidak puas hati. Hanya jagalah supaya kita tidak gelisah, tidak mengungkit-ungkit, tidak mengadu-ngadu serta tidak buruk sangka dengan Allah. Kalau sifat ini dapat dikekalkan, insya-Allah peluang untuk meningkatkan iman adalah besar. Sebaliknya kalau setiap ujian dihadapi dengan keluh-kesah dan gelisah, kebimbangan, tidak sabar dan buruk sangka dengan Allah, bersedialah untuk menanggung kegelisahan jiwa yang perit dan penderitaan di Akhirat yang amat sangat.

Untuk pengetahuan kita, perlu dinyatakan bahawa bagi orang-orang muqarrobin dan nabi-nabi, iman yang tinggi menjadikan mereka lebih senang hidup dalam kesusahan daripada kesenangan. Mereka lebih inginkan kekurangan daripada kecukupan. Sebagai bukti cuba kita lihat doa Rasulullah SAW:
Maksudnya: "Wahai Tuhan, hidupkan aku di dalam kemiskinan, matikan aku dalam kemiskinan dan kumpulkan aku dalam Syurga bersama orang-orang miskin." (Riwayat At Tirmizi)

Sayidina Ali dalam sejarahnya pernah ketika dia hanya ada sebiji kurma untuk berbuka puasa, tiba-tiba datang peminta sedekah meminta makanan, terus diberikannya kurma yang sebiji itu.
Seorang perempuan di zaman Rasulullah SAW, yang punya tiga anak lelaki, sanggup melepaskan kesemua anaknya ke medan perang. Dia senyum ketika anak sulung dan anak keduanya mati syahid di medan perang tetapi menangis bila diberitahu anak bongsunya juga syahid. Bila ditanya kenapa dahulu senyum, sekarang menangis? Beliau menjawab: "Aku sedih kerana tiada lagi anak yang boleh aku korbankan untuk jihad fisabilillah."

Nafsu kita juga selalu membuatkan kita kelu dan takut untuk bercakap bila berhadapan dengan orang-orang besar atau raja. Sedangkan bercakap benar di hadapan raja yang zalim itu adalah dituntut.
Rasulullah SAW bersabda:
Maksudnya: "Jihad yang paling utama itu berkata benar kepada penguasa yang zalim." (Riwayat Abu Daud, Tirmizi dan Ibnu Majah)

Oleh itu kita mesti berusaha dapatkan sifat berani. Untuk melakukannya, mesti biasakan bercakap kebenaran bila semajlis dengan orang-orang besar. Memanglah di permulaannya kita akan rasa gementar tetapi lama kelamaan rasa takut pada makhluk itu pasti hilang. Yang timbul hanya rasa takut pada Allah sahaja.


Tanpa latihan tidak mungkin kita boleh buat peningkatan.Sedangkan latihan itu memang sulit. Kerana kita dihalang oleh nafsu. Rasa takut dan rendah diri itu sudah lama mendarah mendaging. Jadi dengan jiwa tauhid yang kuat dan ampuh bertunjang di hati saja, kita mampu menolak nafsu-nafsu takut dan hina diri itu. Terutama bila berhadapan dengan orang besar atau orang yang berkuasa. 

Comments (0)