Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:51 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 29 Jan 2015 03:41 AM PST

bumiyang


Betty Isteri Guan Eng Ambil Aura Rosmah Masor???

Posted: 28 Jan 2015 05:00 PM PST

PAS Tak Layak Memerintah Kelantan Atau DAP Sengaja Mensabotaj Kerajaan PAS Kelantan???

Posted: 28 Jan 2015 04:41 AM PST

tunku

Posted: 29 Jan 2015 03:38 AM PST

tunku


MIC: Things will go out of control, says Muhyiddin

Posted: 28 Jan 2015 10:52 PM PST

Barisan Nasional chairman Datuk Seri Najib Tun Razak and his deputy are to step in to solve the crisis in the coalition partner MIC.

Barisan deputy chairman Tan Sri Muhyiddin Yassin said they had to meet MIC's top leadership and discuss the next course of action for the party "to protect the image of the coalition."

"With the current situation, it seems that if we do not interfere, things will go out of control.

"We will meet with them and take the next action within the MIC constitution," he told a press conference after launching the new Bahasa Melayu Institute of Teacher Education on Thursday.

Muhyiddin said Barisan will also look into the notice (of re-elections for the top posts and several divisions) from the Registrar of Societies (RoS) before making any further decisions.

"It seems that the president of the party (Datuk Seri G. Palanivel) seems to be out of focus ... and I am not going to criticise and make it look out of control.

"But this is definately not good," said Muhyiddin.

MIC: Palanivel, Subra reach moratorium

Posted: 28 Jan 2015 06:44 PM PST

MIC president Datuk Seri G Palanivel has agreed to a moratorium to allow for discussions with Datuk Seri Najib Tun Razak to resolve the party crisis.

"I agree to a moratorium to allow both sides to discuss with the Prime Minister as Chairman of Barisan Nasional to find the best way forward to resolve the crisis," Palanivel said in a statement on Thursday.

He said he and his deputy, Datuk Seri Dr S Subramaniam, will "stand down" as they did not want the party crisis to get worse.

"We will have a moratorium. I do not want the party crisis to escalate," Palanivel said.

He said the moratorium will give both he and Dr Subramaniam "a period of non-crisis to resolve the issues that have come up."

"We will meet and decide on the next course of action that will satisfy all quarters as soon as possible," he added.

The Unspinners

Posted: 28 Jan 2015 11:22 PM PST

The Unspinners


Kandang babi lebih utama dari rumah rakyat di Jelatek

Posted: 28 Jan 2015 10:32 PM PST

Suami Dato Shahrizat sedang mendapatkan perintah mahkamah untuk strikeout dakwaan dari Attorney General. Fakta salah dan kebenaran sedang menyerlah.

Dulu keluarganya dimomokkan lembu dapat duduk kondo, kini jelaslah mereka yang mereka lebih utamakan bina kandang babi moden kononnya berharga RM100 juta dari bina rumah rakyat di atas tanah tapak rumah rakyat Jalan jelatek.

Usahlah Azmin nak auta mesra rakyat!!!




Jalan di Selangor pun macam kolam babi main lumpur ....








Selangor jadi sarang manusia bernafsu haiwan tapi bukan untuk melahirkan anak banyak-banyak macam babi.




Sudahlah Azmin dengan lakukan konon mesra rakyat.



Ia bermula pada tahun 2010 lepas kerajaan Selangor di ambilalih ambilalih oleh PR.

Semasa zaman BN, projek adalah pembinaan rumah mampu milik 18 tingkat yang berharga bawah RM 200,000.  Asal adalah kawasan perumahan flat 5 tingkat PKNS yang mana semua pemilik adalah Melayu.

Pada 2011 projek ini diserah kapada pemaju Datum Corporation dan dibuat utk perumahan kondominium mewah yang berharga dari RM 700k-14.1juta.

Seramai 300 keluarga terlibat (pemilik rumah pkns). Mereka tidak mampu beli rumah harga tersebut walaupun Tan Sri khalid pada masa itu telah peruntukkan koata sbyk 70% utk bumiputera.

Ekoran tiada pembeli, Datum jelatek telah menjualkan kondominuim tersebut secara pukal kepada pelabur dari China, Hong Kong, Singapura & Jepun.

Khalid turut umumkan bayaran pampasan sebanyak RM200,000k. Namun mangsa hanya terima pampasan tidak lebih rm 40k.

Baca

The Selangor Chronicle: DATUM JELATEK, Dosa Azmin Ali Didalangi Teresa Kok Untuk Hapuskan Melayu Di Kawasan Majoriti Melayu Untuk Kesenangan DAP Pada Masa Hadapan -

 THE DEVOUTED SAVIOUR OF TFK: KALAU CINA NAK BERHABITAT DI KAWASAN MELAYU, TAK APA... TAPI MELAYU NAK BUAT BANGUNAN PERNIAGAAN DI KAWASAN CINA, JANGANNNNN... RASISSS!!! -

Teresa Kok dan Azmin ambil komisyen Datum Jelatek

Posted: 28 Jan 2015 08:28 PM PST




Kg Chubadak orang tempatan ke? Datum Jelatek penindasan Azmin!

Posted: 28 Jan 2015 06:24 PM PST





Kebebasan berkarya ke atau niat jahat menghina?

Posted: 28 Jan 2015 04:30 PM PST


Karya berikut adalah kepunyaan seorang pelukis Vincent Leong yang memang suka membuat kontroversi.






Lukisan diatas dipamerkan di Art Stage Singapore. Lukisan gambar tugu negara dari belakang berajuk "Kenapamu Malaysia" seolah-olah memomokkan lagu Keranamu Malaysia kerana membawa kes liwat Anwar ke mahkamah.

Bukalah kanun keseksaan Singapura dan lihat bawah seksyen 377. Jangan hairan jika ianya satu kesalahan sebab semua negara commonwealth adaptasi undang2 yg sama.

Kononnya dia akan kata ini kebebasan berkarya. Lihat di YouTube - Interview: In Conversation with Vincent Leong dan  Gillman Barracks: Silverlens - Vincent Leong: Hari Ini Dalam Sejarah (This Day in History).

Agaknya ...


Kat Singapore beranilah dia hina Melayu, berani ke dia buat di Thailand?

Polemik PAS-PASMA keluar parti memualkan ... Tunduk pada DAP

Posted: 28 Jan 2015 07:30 AM PST






Presiden PAS sudah kata PASMA elok keluar PAS tapi ada pula kata baik Presiden yang tinggalkan PAS.



Ada pula berdegil rasa dia patut kekal kata nak selamatkan PAS.



TANGAN GHAIB DIKALANGAN AJK PAS PUSAT CATUR REBAHKAN PRESIDEN

Saya melihat usaha menjatuhkan Presiden PAS sedang giat berjalan. Mutakhir ini, golongan PASMAisme seolah-oleh telah hijack program Tuan Guru Presiden anjuran Lanjah Penerangan PAS Pusat di Kuala Kedah sehingga dilihat Tuan Guru Presiden merestui PASMA yang telah disenarai hitamkan oleh PAS Pusat dan MSU.


Terkini, Hanipa dan Khalid Samad secara terbuka membangkang Presiden sendiri berkenaan isu PBT dan dilihat menyokong usaha DAP untuk mengadakan pilihanraya kerajaan tempatan. 

Sebagai AJK PAS Pusat, mereka sepatutnya menyokong Presiden berkenaan isu PBT atau paling kurang diam dan bertanyakan Presiden sendiri atau menegur Presiden secara langsung jika itu dirasakan perlu, bukan dengan cara menggunakan media untuk menembak Presiden sendiri. 

Tindakan mereka berdua dilihat bercanggah dengan Fasal 26 (9)(m) yang menyebut tentang tugas dan tanggungjawab ahli Jawatankuasa kerja PAS Pusat: "Pada amnya menjalankan tugas dan arahan-arahan oleh Presiden."





Saya melihat, terdapat segolongan pemimpin kanan parti dan termasuk AJK PAS Pusat sedang berusaha untuk menjatuhkan Presiden secara tidak bermoral. Tindakan biadap 2 AJK PAS Pusat ini bukan perkara baru, bahkan sejak sekian lama seringkali secara terbuka membangkang Presiden sendiri seperti isu PBT, isu Menteri Besar Selangor dan lain-lain isu yang diketahui umum.

Jawatankuasa Kerja PAS Pusat dilihat seolah-olah memberikan perlindungan kepada PASMA sehingga lahirnya golongan PASMAisme. Paling malang apabila golongan PASMAisme ini seolah-olah lebih mesra DAP. Ketika parti dikritik mereka mendiamkan diri, sedangkan mereka menjadi lebih sudu dari kuahnya apabila menyokong dan mempertahankan DAP dalam menentang Presiden sendiri.

Saya menyeru kumpulan yang tidak bermoral ini supaya berhenti dari berterusan bersikap demikian termasuk 2 orang AJK PAS Pusat, Hanipa dan Khalid Samad.

Saya menggesa 2 orang ini supaya berhenti bersikap tidak bermoral atau meletak jawatan daripada AJK PAS Pusat bagi menghormati perasaan ahli.

Saya rasa agak mustahil untuk membuat laporan disiplin bagi tujuan tindakan disiplin diambil ke atas mereka kerana golongan PASMAisme ini menguasai lebih separuh daripada AJK PAS Pusat.

Fadhli Ibrahim,
Ketua Pemuda PAS Kuantan
Merangkap Timbalan Ketua Pemuda PAS Pahang.

------------------







Pelik orang PAS ... memualkan

Nik Aziz pun DAP buang macam sampah, sampai masa PASMA pula ....

Posted: 28 Jan 2015 04:31 AM PST


Ambik pedoman wahai PASMA bongok yg berharap duit dari DAP.

Nik Aziz kini tidak lagi dipedulikan oleh komunis-komunis DAP ni sebaik dia dah tak berguna.

Dulu disanjung utk banti mereka berkuass dan nakkan keuntungan duit dari balak Kelantan.

Mat Sabu bergantung gaji puluhan ribu dari Guan Eng. Azmin bergantung jawatan pada sokongan DAP. Semua ada tujuan dan agenda jahat mereka.

Phahrolrazi bergantung wang dari duit banjir yang konon2 diderma kerajaan DAP Pulau Pinang. Duit itu untuk PASMA jatuhkan Hadi. Itu.juga tujuan DAP.

Lepas Hadi dikalahkan, PAS gilemahkan dan ulamak PAS tak boleh lagi bawa agenda Islam, DAP.akan kasi pergi mampus sama PASMA sama macam Nik Aziz kena.


Belantan

Posted: 28 Jan 2015 11:17 PM PST

Belantan


Video : Lelaki Indonesia ugut guna parang di Cheras?

Posted: 28 Jan 2015 08:42 AM PST


KUALA LUMPUR - Sebuah video selama 0.32 saat menunjukkan dua lelaki Indonesia menakutkan dan mengugut penduduk di Taman Leng Seng, Cheras dengan menggunakan sebilah parang kini viral di laman media sosial.

2 lelaki yang terlibat dipercayai adalah pekerja dari sebuah syarikat berkaitan alam sekitar. Kejadian ini difahamkan telah berlaku pada Isnin, 26 Januari 2015.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Chong Kok Sin mengesahkan kejadian ini dan berkata bahawa ia akan disiasat di bawah Seksyen 160 Kanun Keseksaan kerana ia merupakan pergaduhan tempat awam yang telah mengganggu ketenteraman orang ramai.

Video itu menunjukkan aksi seorang lelaki berbaju merah berlari ke arah kamera dengan sebilah parang. Dia juga dilihat berkata ' jangan main-main, saya potong lu''. Jeritan mangsa turut dapat didengar.



Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 28 Jan 2015 11:03 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


LAGU KAYU BALAK: JOM DENGAR UNTUK HILANG STRESS

Posted: 28 Jan 2015 06:37 PM PST


Hilangkan stress der...muahahahahaha

Tahniah kepada mereka yang cipta lagu kayu ni.

Biarpun orang kata penciptanya otak kayu tetapi ade mereka kisah?


LAGI-LAGI MELAYU DIHINA PUAK CHAUVINIST RASIS - VERSI CHARLIE HEBDO MALAYSIA

Posted: 28 Jan 2015 05:45 AM PST


Mungkin menjadi satu kepuasan tak terhingga bagi puak-puak kapir chauvinist apabila menghina apa jua berkaitan Melayu, Islam dan Kesultanan Melayu.

Bagi mereka orang Melayu-Islam atau bumiputera tidak mempunyai maruah dan kekuatan kerana berpecah belah.

Malah ada juga di kalangan orang Melayu sendiri tak kisah dengan Kemelayuan mereka kerana ada pemimpin yang tak kisah menggadaikan masa depan bangsa dan agamanya sendiri kerana ingin berkuasa.

Jadi tak salah mereka menghina Melayu kerana Melayu bukan kuat sangat pun. 

Lagipun lepas mereka puas kutuk dan hina Melayu mereka boleh minta maaf dan ada juga di kalangan pemimpin-pemimpin Melayu yang liberal akan mempertahankan mereka.

Vincent Leong: Pelukis gay chauvinist yang celaru minda dan berseksual songsang 

Jika Melayu bertindak mempertahankan hak mereka maka Melayu itu adalah rasis, jumud dan tak toleran.

Jika mempertahankan agama Islam maka Melayu itu dicop sebagai ortodoks, ekstremis dan terrorist.

Jika Melayu mempertahankan sultan dan raja mereka, maka Melayu dianggap mengagungkan feudalisme yang kononnya membazir.

Itulah terjadi bila ada kalangan chauvinist yang sesuka hati menghina Melayu atas nama seni dan hak asasi. Sama alasannya seperti yang diberikan oleh penganut komunis-liberalis; Namawee, Alvin, Tony Pua, Lim Kit Siang, Eric Paulsen ....

Kini pelukis gay yang menjadi pengagum aktiviti seks luar tabie; Vincent Leong cuba menjadi CHARLES HEBDO versi Cina-DAP!

Dengan tajuk, KENAPAMU MALAYSIA?, Vincet Leong menjadi agen DAP yang cuba menghina institusi Melayu-Bumiputera-Islam.

Biadap: karya terbaru pelukis gay Vincent Leong
Sekarang dia melukis karya-karya menghina institusi Melayu tetapi dalam masa yang sama ia memberikan tafsiran tersirat untuk menghina Islam sebenarnya.

Kononnya kerana dia ingin membawa idealisme Abdullah Munsyi seorang Melayu yang liberal berkhidmat dengan Inggeris di zaman kolonial.

Penghinaan ke atas institusi Melayu, pastinya membuatkan dia dianggap hero oleh kalangan chauvinist yang tak sedar diri.

Malah pasti mendapat sokongan sebilangan Melayu liberal yang tak kisah dengan maruah, agama dan adat resam mereka sendiri.

Percaya atau tidak, TIDAK ADA SATU PUN KARYA VINCENT LEONG yang menterbalikkan badan dan kepala pemimpin-pemimpin Cina! 

Tidak ada kepala atau belakang badan Lim Kit Siang, Lim Guan Eng anak beranak yang merompak harta rakyat Pulau Pinang dan makan rasuah para kontraktor untuk hidup bermewah-mewah bersama bininya Betty Chew.

Malah tidak ada juga foto belakang Anwar jika sekalipun dia adalah seorang gay tegar yang hidup hanya untuk berseronok- seronokan dengan aktiviti seks songsang dan seninya itu. 

Fuh...pasti penggemar seks lubang jubur seperti Vincent Leong sekarang ni begitu bangga dan angkuh dengan karya-karyanya yang menghina apajua berkaitan dengan Melayu termasuk Yang Di Pertuan Agong kita sendiri.


Katanya berkarya seni adalah kerana hendak hapuskan rasa prejudis perkauman dan salah faham agama. Namun  cara dia berkarya telah menyemarakkan lagi api kemarahan orang-orang Melayu.

Mungkin semua itu dikatakan hak dia untuk bebas berkarya.

Tapi apabila hak kita dicabar dan dipermalukan oleh bukan Melayu takkan kita mahu tengok saja???

Cari dia jangan tak cari....!

PILIHANRAYA PBT: PEMILIHAN PARTI SENDIRI PUN BERTERABUR...

Posted: 28 Jan 2015 01:07 AM PST


Nak kata mereka ni bijak ke arah kebaikan jauh sekali...nak kata mereka ni bangang mungkin tepat.

Kononnya pilihanraya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) ini suburkan amalan demokrasi. 

Demokrasi apa kejadahnya jika ia merupakan satu taktik untuk mendapatkan kuasa autonomi seterusnya memisahkan diri dari pentadbiran kerajaan Persekutuan di masa akan datang?

Mungkin ia adalah maksud tersirat sepertimana tersiratnya gerakan Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM) juga dipelopori oleh para penganut DAP.

Jika selama ini 148 PBT menerima peruntukkan kira-kira RM250 juta - RM300 juta setahun dari kerajaan Pusat. Namun jika pilihanraya PBT ini dijalankan bermakna peruntukkan itu tidak diperlukan lagi kerana PBT boleh mencari sumber kewangan mereka sendiri.

Persoalan yang mungkin para pencacai melihat ia boleh menjimatkan wang negara namun adakah cukup sumber kewangan PBT hanya melalui cukai taksiran, cukai pintu dan tanah yang dikutip setiap bulan atau tahun?

Sudah pasti tak cukup. Bila tak cukup Ahli-Ahli Majlis yang dipilih mempunyai kuasa untuk menaikkan kadar cukai tahunan mengikut status bandar masing-masing. 

Bila ini berlaku maka rakyat yang akan jadi mangsa kerakusan ahli-ahli Majlis.

Dengan kuasa autonomi pemerintahan dan autonomi kewangan sendiri di bandar-bandar maka ia juga akan mewujudkan ketidakselarasan dasar antara kerajaan negeri dengan PBT-PBT tersebut. 

Akan timbulnya konflik dalam pentadbiran kerajaan. Mungkin ini yang difikirkan oleh penganut-penganut DAP untuk memusnahkan sistem sedia ada ke arah mewujudkan sebuah sistem baru Republik Malaysia...Ubah segala-galanya. 

Kononnya pentadbiran di bawah orang-orang Melayu yang menjadi Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) serta pegawai-pegawai pentadbir negeri, D.O, Penghulu, Penggawa, Ketua Kampung hingga ke peringkat JKKK semuanya tak pandai mentadbir. 

Nampak sangat apa yang difikirkan oleh Tony Pua dan kuncu-kuncu DAP untuk membuang para penjawat awam Melayu sebenarnya tersirat dalam rancangan licik mereka mengadakan pilihanraya PBT itu.

Kini penganut-penganut DAP Pulau Pinang pun dah mula mencabar Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk menarik balik larangan mengharamkan Pasukan Peronda Sukarela (PPS) itu. 

Semuanya taktik dan strategi licik komunis-komunis bandar itu untuk mewujudkan sebuah pemerintahan autonomi yang menolak apa jua berkaitan kerajaan Pusat yang dikuasai BN. 

Alangkah baiknya dari menyibuk nak buat pilihanraya PBT,  DAP dan PKR membetulkan sistem pemilihan parti masing-masing yang selalu kecoh, tidak telus, penuh penipuan serta rasuah itu.

Pilihanraya PBT adalah alasan untuk memastikan kroni-kroni dinasti Lim bertapak kukuh di Pulau Pinang
Hakikatnya puak-puak DAP dan PKR sudah nampak banyak peluang buat duit yang akan masyuk ke dalam poket-poket mereka jika dapat menguasai sesebuah PBT. Tentu Betty Chew akan bertambah kaya nanti.

Secara tak langsung bukan saja jawatan ADUN dan Ahli Parlimen mereka pegang tetapi hingga jawatan Ahli-Ahli Majlis akan dikawal mereka. 

Lepas tu boleh lantik anak bini pegang macam-macam jawatan dalam PBT.

Bukankah ia akan membentuk satu sistem pemerintahan dinasti yang dapat mengawal semuanya hinggakan nanti kerajaan Persekutuan terpaksa menyembah Ahli-Ahli Majlis yang banyak wang dan pengaruh untuk meminta mereka menjalankan sesuatu dasar?

Akhirnya kesibukan berpolitik di kalangan Ahli-Ahli Majlis PBT, memudahkan mereka melobi dan menguasai sesuatu projek, mengatur tender-tender untuk kroni dan menggalakkan lagi rasuah dan sogokan serta salah guna kuasa.

Mungkin bagi penganut-penganut DAP wang adalah segala-galanya selagi hidup mereka perlu mencari wang tak kira ia halal atau haram.   

Patut pun dahulunya UMNO dan BN larang pilihanraya PBT ini. Kini tahniah pula kepada PAS kerana telah menyedari strategi licik DAP tersebut.  

  

  

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 28 Jan 2015 09:31 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Anwar Ada Niat Lari Ke Luar Negara?

Posted: 28 Jan 2015 05:19 PM PST



Mengapa Rakyat Tidak Perlu Lagi Ikut Anwar

Posted: 28 Jan 2015 07:25 AM PST

Apa Motif DAP Mahu Kuasai PBT?

Posted: 27 Jan 2015 11:56 PM PST


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 28 Jan 2015 03:37 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Video) Tali bikini terlondeh di atas pentas...

Posted: 27 Jan 2015 11:01 PM PST

Aduhai, tak dapat dibayangkan betapa malunya kalau berada di tempat peserta Miss California, Chanelle Riggan ini!

Langkah dan senyuman yang sudah diatur dengan begitu baik tiba-tiba berterabur apabila bikini yang dipakainya untuk sesi pakaian mandi tiba-tiba tertanggal sekaligus mendedahkan payudaranya.

Insiden itu bukan sahaja mengejutkan Chanelle, tetapi juga penonton yang tidak menyangka akan menyaksikan sesuatu di luar jangkaan mereka.

Biarpun hampir tergelincir, dia tetap profesional dan meneruskan langkahnya sambil memegang tali baju dalamnya.

Penonton juga turut bersorak bagi memberi semangat kepada Chanelle.

Walaupun berdepan dengan detik memalukan itu, dia berjaya melepasi peringkat tersebut dengan mendapat tempat keempat.

Jom saksikan! – MYNEWSHUB.CC

'Kau dah beromen Dengan Laki Aku!' video viral di internet

Posted: 27 Jan 2015 10:01 PM PST

Video seorang wanita umur pertengahan tahun bertindak membelasah seorang wanita warga Indonesia menjadi viral di laman Facebook.

Difahamkan, 'minah Indon' berkenaan menjadi punca pada keretakan rumah tangga wanita itu. Namun, 'minah Indon' itu menafikan dakwaan tersebut.

Enggan mempercayai kata-kata orang yang menyebabkan rumah tangganya musnah itu, wanita terbabit terus menerus memaki hamun, marah dan sesekali menampar muka minah Indon terbabit apabila dia mempunyai peluang untuk berbuat demikian.

Suaminya cuba meleraikan isterinya dari terus membelasah wanita itu, namun gagal apabila isterinya lebih menguasai keadaan.

Orang ramai yang melihat kejadian itu turut terpaku seketika dan tidak mampu berbuat apa-apa selain dari membiarkan wanita itu membelasah orang ketiga yang menjadi punca keretakan rumah tangga si isteri berkenaan.

Si isteri yang marah mendakwa dia mempunyai banyak bukti yang membuktikan wanita itu bermain cinta dengan suaminya. Dia juga mendakwa wanita itu telah bersekedudukan dengan suaminya dan mahu mengheret wanita itu ke balai.


Sumber: My Media Hub

Nik Aziz Tahajjud Di ICU – Sepupu Dasuki Bongkar Kisah Karut Yang Tersebar

Posted: 27 Jan 2015 09:03 PM PST

Komen Abu Aqif: Posting saya sebelum ini (baca di sini) mengundang kemarahan pengikut TG Nik Aziz yang terlalu taksub dan terlalu percaya dengan kisah karut dan tahyul. Walaupun sudah diberikan beberapa fakta dan kisah Nabi sallallahu alaihi wassalam yang juga sakit seperti manusia lain, namun semua ini tidak lut untuk mengubah pendirian taasub pengikut TG Nik Aziz. Rata-rata mengambil kisah itu secara membuta tuli tanpa memeriksa kesahihan cerita karut tersebut.

Kisah karut ini dikatakan disebarkan oleh Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani beserta dengan bukti audio sekali.

Qadarallahu masya fa'ala, tidak sampai beberapa jam, kisah karut ini terbongkar. Lebih menarik, kisah karut ini dibongkar sendiri oleh sepupu beliau iaitu Mohd Sabri Salleh.

Tidak perlulah saya menulis panjang. Apa yang saya mahu highlight di sini adalah kisah TG Nik Aziz yang mampu mengambil wuduk, tahajjud jam 4 pagi, konsisten dengan solat 5 waktu, minum air teh, berbual sebelum dan sesudah solat walaupun telah disuntik dengan ubat tidur yang paling kuat adalah palsu semata-mata.

Kisah tersebut terbukti karut lagi tahyul. Persoalannya, bagaimana seorang yang ber-titleustaz mampu untuk menyebarkan cerita karut, tahyul bahkan palsu ini kepada pengikutnya tanpa rasa bersalah?

Bagaimana dengan kisah² karut dan tahyul yang lain berkaitan dengan TG Nik Aziz yang masih berlegar di dalam masyarakat kita? Saya pasti dan yakin cerita dan kisah² itu juga adalah palsu.

Kami rakyat Malaysia tidak mahu lagi cerita atau kisah² karut dan tahyul seperti ini disebarkan lagi. Ianya sungguh membuang masa dan tidak berfaedah juga merendahkan minda. Lebih malang, akidah kita juga akan rosak dan bertambah buruk jika kita juga menjadi agen penyebar cerita dan kisah karut dan tahyul seperti ini. Mungkin ada saham yang tidak baik disitu yang akan dihisab di akhirat kelak
Allahu musta'an…

1

2

3

4

5


6



Duke of UMNO

Posted: 28 Jan 2015 01:29 PM PST

Duke of UMNO


ORANG PAS KEDAH KENAL DAK SAPA PEMIMPIN PAS NI?

Posted: 27 Jan 2015 11:49 PM PST

Kalau sebelum Pilihanraya Umum (PRU) Ke-13 yang lalu dia bermusuh dan bergaduh sakan dengan Allahyarham Tan Sri Ustaz Azizan Razak di Kedah, kini dia sibuk menyerang Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang tidak redha PAS diporak perandakan dari dalam.

Jika dulu dia dikatakan pernah menghina arwah Ustaz Azizan dengan menyamakan bekas Menteri Besar Kedah itu dengan "enjin 3 silinder", saya tidak tahulah apa yang digelarnya terhadap Abdul Hadi di belakang Presiden PAS itu.

Di saat ini, PAS teruk diserang DAP. Bukan sekadar diserang oleh "Dinasti Lim" anak beranak, malah parti itu dan Presidennya teruk diserang bertubi-tubi oleh "segerombolan" pemimpin dari parti yang terkenal dengan sifat "chauvinis ultra Melayu" itu.
 
Malah, melihat sikap yang diambil oleh Ketua Umum PKR, dia lebih "busy" memikirkan nasib dan masa depannya yang bakal diputuskan pda 10 Februari ini di Mahkamah Persekutuan. Hanya sekali-sekala saja dia menyampuk, itupun seolah menyebelahi DAP...

Nak tahu siapa pemimpin PAS tu? Terus baca kat sini....

waadat

Posted: 28 Jan 2015 01:11 PM PST

waadat


ASWJ jawab soalan wahabi

Posted: 28 Jan 2015 12:59 AM PST

Wahhabi cuba mem'viral'kan pengurusan jenazah Almarhum Al Malik Faisal Penjaga Dua Kota Tanah Haram yang katanya ikut sunnah berbanding dengan pengamalan pengurusan jenazah di Malaysia.

Pertanyaan kami :

1. Sunnah yang kamu fahami adakah hanya ketika pengurusan jenazah sahaja dan bukan seluruh aspek kehidupan ?

2. Sunnah yang kamu fahami adakah tidak berkait dengan pemahaman para ulamak (pewaris para nabi) yang membenarkan doa, bacaan al Quran, menaburkan bunga, menyiram air di tanah kubur yang ada sandaran dari al Quran dan hadith ?

3. Sunnahkah yang kamu laungkan hanya ketika pengurusan jenazah sedangkan ketika ini di Kota Makkah telah dihidupkan budaya hedonisme, bangunan kepunyaan Yahudi terpacak kiri kanan ?

4. Sunnahkah yang kamu hidupkan sedangkan peninggalan Rasulullah dihapuskan secara terancang, manakala berhala, kuburan musyrikin dipulihara dengan baik di Arab Saudi ?

5. Jangan lupa, sejarah hitam kejahatan yang dilakukan oleh Bani Sa'ud terhadap ulamak dan umat Islam untuk merampas tanah haram.

6. Tidak ada berkabung ? Jangan berbohong. Bohong itu amat dilarang Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam. Negara-negara Arab ada yang berkabung sehingga 40 hari.

7. Sunnahkah bersekongkol dengan Amerika Syarikat, berganding bersama-sama dengan erat. Hillary Clinton pun mengakui membiayai dana untuk wahhabi.

Banyak lagi bid'ah yang semakin subur di Tanah Haram.

Asas-asas amalan yang dilakukan oleh Umat Islam di Malaysia sabit dari al Quran dan Hadith.

Allah berfirman dalam al Quran :

Surah al-Nahl, 43 yang bermaksud:

Maka hendaklah kamu bertanya kepada orang-orang yang mengetahui sekiranya kamu tidak mengetahui.

Dari Hadith Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam :

diriwayatkan Abdullah bin ‘Amr ibnul ‘Ash, katanya: Aku mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:

ﺍْﻮﹷﺘﹿﻓﹶﺄﹷﻓ ﺮْﻴﹷﻐﹻﺑ ِ ﻢِْﻋ ٍ ﺍﻮﹷﻀﹷﻓ ﺍﻮﹷﺿﹶﺃَﻭ ءَﻤَُﻌْﺍ .ِ ﻰﳲﺘَﺣ ﺍﹶﺫِﺇ ﻢَ ْ ﻖْﺒُﻳ ِ ﺎﻤِﻟَﻋ ً ﺬﹷﺨﳲﺗﺍ َ ﺱﺎﳲﻨﻟﺍ ُ ﺎﺳْﻭُﺅُﺭ ً ﻻﺎﳲﻬُﺟ ً ﺍﻮُِﺄُﺴﹷﻓ ﻥِﺇ َّﷲَﻻَ ﺾﹻﺒﹿﻘَﻳ ُ ﻢِْﻌْﺍ َ ﺎﻋﺍَﺰِﺘﹿﻧﺍ ً ﻪُﻋِﺰﹷﺘﹿﻨَﻳ ُ ﻦِﻣ َ ﺩَﺒِﻌْﺍ ،ِ ﻦِﻜََﻭ ْ ِﺾْﺒﹷﻘﹻﺑ

“Sesungguhnya Allah tidak mencabut ilmu dengan mencabutnya dari hamba-hamba. Akan tetapi Dia mencabutnya dengan diwafatkannya para ulama sehingga jika Allah tidak menyisakan seorang alim pun, maka orang-orang mengangkat pemimpin dari kalangan orang-orang bodoh. Kemudian mereka ditanya, mereka pun berfatwa tanpa dasar ilmu. Mereka sesat dan menyesatkan.” (HR. Al-Bukhari no. 100 dan Muslim no. 2673)

ءﺎﻤﻠﻌﻟﺍ ﺔﺛﺭﻭ ءﺎﻴﺒﻧﻷﺍ - Ulamak adalah pewaris para nabi (hadith hasan)

Imam Ali bin Abi Thalib / Muhammad bin Ibnu Sirin :

ﻥِﺇ َّ ﺍﹶﺬﹷﻫ ﻢِْﻌْﺍ َ ﻦْﻳِﺩ ،ٌ ﺍْﻭُﺮﹹﻈﹿﻧﺎﹷﻓ ﻦﻤَﻋ ْ ﻥْﻭﹸﺬﹹﺧﹾﺄﹷﺗ َ ْﻢﹹﻜﹷﻨْﻳِﺩ

"Sesungguhnya ilmu itu adalah agama, maka lihatlah dari siapa kamu mengambil agama kamu". (Lihat: Mukadimah Sahih Muslim 1/14. ﺔﻳﺎﻔﻜﻟﺍ . Hlm. 121. Al-Khatib al-Baghdadi).

Bacaan Surah Yaasin

sabit dalam hadith sahih :

Ibn Hibban dalam kitab sahihnya meriwayatkan hadith Jundab bin AbdiLLah, RasuluLlah sallaLLahu 'alaihi wasallam bersabda yang bererti :

"Surah al Baqarah adalah tulang belakang al Quran, ia diturunkan oleh lapan puluh malaikat dengan membawa satu persatu ayat. Sedangkan ayat kursi diturunkan dari bawah Arsy'. kemudian ia dikumpulkan dengan ayat-ayat surah al Baqarah. Surah Yasin pula adalah hati al Quran, tidak ada orang yang membacanya dengan mengharap redha ALlah dan pahala akhirat melainkan dia akan mendapat ampunan dari-Nya. Bacalah surah Yasin untuk saudara-saudara kamu yang telah meninggal dunia."

(Ditakhrij oleh Ibn Hibban di dalam Kitab Sahihnya pada bab Fadhilat Surah al Baqarah. Demikian juga al Haithami meriwayatkannya di dalam kitab Mawarid al Dzam'an, (jilid V, h 397). Imam Ahmad juga meriwayatkannya di dalam al Musnad dari Ma'qal bin Yasar (jilid v h 26). Al Haithami mengulas hadith tersebut di dalam kitab Majma' al Zawaid, "Hadith tersebut diriwayatkan oleh Imam Ahmad, di dalamnya ada salah seorang perawi yang tidak disebut namanya, bagaimanapun perawi perawi lainnya adalah sahih (jilid VI h 311)

Ulamak menyatakan sunat berdasarkan hadith sohih meletakkan p
elepah kurma basah di atas kubur - Rujuk Mughni Al Muhtaj, Fatawa Al Hadithiah, Riwayat Imam Asy Syafie, Nailul Authar 4/84, I'aanath at Tholibin

Talqin

Al Hafidz Ibnu Shalah

Sebagaimana dinukil Imam An Nawawi: “Telah kami riwayatkan mengenai hal itu (talqin mayat setelah dikubur) hadits Abu Umamah, yang tidak tegak sanadnya (dhoif). Akan tetapi ia dikuatkan dengan syawahid dan amalan penduduk Syam sejak dahulu.” (Al Adzkar, 279).

Imam An Nawawi:

“Dan hadits tentangnya (talqin setelah dikubur) dhaif, akan tetapi hadits-hadits fadhail ditoleransi oleh para ahli ilmu dari muhaditsin dan lainnya. Dan hadits ini dikuatkan dengan syawahid dari hadits-hadits yang shahih semisal,”berdoalah kalian kepada Allah untuk keteguhannya,’ dan washiyat Amru bin Ash, “Berdirilah kalian di atas kuburku selama waktu menyembelih kambing dan membagi-bagikan dagingnya, hingga aku merasa tenang dengan keberadaan kalian, dan aku mengetahui, apa yang bisa membuat utusan Allah (Munkar-Nakir) pergi.’ Yang diriwayatkan Muslim dalam shahihnya. Dan ahlu Syam sudah mengamalkan talqin ini sejak masa awal.” (Ar Raudha At Thalibin, 2/139)

Doa dan bacaan al Quran

Syaikh al-Imam al-`Allaamah Muhammad bin Ahmad bin Salim as-Safaarini al-Hanbali rahimahullah (w. 1188H) dalam karya beliau "al-Buhur az-Zaakhirah fi `Uluum al-Akhirah" menyatakan, antara lain sebagai berikut:-

Tanbih: Pembacaan al-Quran di kubur dipandang sebagai mustahab oleh para ulama Mazhab Syafi`i dan ulama lain. Imam an-Nawawi menyatakan dalam "Syarah al-Muhadzdzab" bahawa dimustahabkan bagi penziarah kubur untuk membaca apa-apa yang mudah daripada al-Quran dan mendoakan bagi mereka. Hal ini merupakan nas atau pandangan yang datang daripada Imam asy-Syafi`i sendiri. Di tempat lain, yakni dalam karangan lain, ditambah bahawa jika dikhatamkan sekalian al-Quran itu di atas kubur tersebut, maka ianya adalah afdhal. Dan adalah imam kita, Imam Ahmad RA, pada permulaannya mengingkari amalan sedemikian, namun kemudian beliau telah menarik balik pandangannya tersebut setelah sampai hadis yang menjadi sandaran amalan ini kepada beliau.

Bacaan Al Fatihah

Dr Abd Malik Abd Rahman As Sa'adi bekas Mufti Iraq dalam kitab al Bid'ah fi al mafhum al islami ad daqiq menyatakan bacaan al Fatihah kepada simati dibolehkan :

ia tidaklah menjadi tegahan sekiranya DIHADIAHKAN PAHALANYA kepada orang-orang mati dengan anggapan bahawa ia adalah pahala membaca al Quran. Lebih-lebih lagi surah al fatihah ini mempunyai satu keistimewaan yang khusus kerana :

Ia adalah 'Fatihah al Kitab' (Pembukaan al Quran), As Sab'u al Mathani dan ia dibaca pada setiap solat.

Kalaulah tidak kerana keistimewaannya itu dan orang-orang mati tidak memperolehi pahala daripadanya, sudah tentu ia tidak disyariatkan pembacaannya pada solat jenazah yang mana asas utama daripada solat tersebut ialah berdoa untuk orang mati bukan semata-mata membacanya. Maka pembacaan al Fatihah pada solat tersebut sudah semestinya menunjukkan kepada sesuatu yang memberi faedah untuk si mati daripadanya. Wallahua'lam.

Kenduri Arwah

Ia bukan larangan kerana di dalamnya menghidupkan sunnah bacaan al Quran, doa, zikir dan pahalanya dihadiahkan kepada simati, mensedekahkan makanan kepada tetamu. (lihat jawapan yang telah diberikan di atas)

BERHATI-HATILAH DENGAN AJARAN WAHHABI YANG CUBA MEMBAWA AJARAN ENGKAR KEPADA SUNNAH.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas ruh Raja Abdullah. Amiin .

* Copy paste daripada media sosial tanpa sebarang perubahan.

penawar kencing tikus?

Posted: 28 Jan 2015 01:08 AM PST

Sambil bersarapan di kantin kelihatan beberapa orang staf wanita sibuk membelek sesuatu. Rupa-rupanya stokin.

Nampaknya ia bukan stokin biasa. Banyak khasiat kesihatan jika menggunakannya.

"Berapa harganya?" Tanya seseorang.

"23..." jawab yang ditanya.

"RM23?" Tanya lagi.

"RM230 lah."

"Kalau RM23, siapa nak beli?" Sampuk Demang ketawa kecil.

Itu situasi biasa. Yang luar biasa ialah produk baik harga murah.

Demang faham sangat perkara ini setelah terlibat lebih 30 tahun dalam pemasaran dan pengeluaran produk. Itu sebabnya pengeluar yang cerdik akan meletakkan harga yang tinggi, dengan alasan nilainya tinggi.

Demang tahu strategi itu tetapi tidak tergamak nak menirunya. Biarlah tidak kaya cepat asalkan tidak menekan pengguna yang sedang dalam kesusahan.

Demang berniaga dan ingin keuntungan namun bukan mengambil kesempatan. Jika benar-benar tidak mampu, terus terang dan Demang akan beri percuma.

Demang tidak bercakap kosong. Minyak Morhabshi yang keluarga Demang keluarkan dijual pada harga yang amat rendah berbanding produk lain yang khasiatnya tidaklah terlebih baik daripada produk Demang.

Sekali lagi Demang bukan takbur atau perasan. Demang ada bukti daripada pengakuan pengguna sejak hampir sepuluh tahun. Lihat www.morhabshi.blogspot.com.

Jika produk lain dijual pada harga RM60, Minyak Morhabshi cuma berharga RM28 dengan kuantiti yang sama.

Bukan Demang yang saja-saja dakwa ia baik tetapi itulah pengakuan pelanggan yang sudi menghubungi kami semula mengucapkan terima kasih dan syukur pada Allah Taala. Ramaibyang akui ia berkesan merawat kencing tikus. Memang elok disimpan dalam keadaan negara baru lepas banjir.

Jika ia dikatakan mampu merawat InsyaAllah ia juga mampu menghindari. Kata orang sediakan payung sebelum hujan.

Mahu tahu lebih lanjut hubungi 0194402211.

Bukti Minyak Morhabshi berkhasiat? Wah, kalau produk muslim, sibuklah bertanya bukti tetapi jika produk stokin buatan luar negeri berharga ratusan ringgit, boleh pula yakin dan percaya!

Minyak Morhabshi diperbuat daripada pelbagai herba. Salah satu bahan penting ialah 'morhabshi' itu sendiri yang dikenali di peringkat antrabangsa sebagai 'myrrh'.
Cuba taip 'myrrh benefit' pada Google dan baca keistimewaannya.

Bagi yang elergik dengan produk kampungan jangan risau kerana produk ini telah didaftar dengan KKM dan packagingnya yang profesional ini disediakan pihak SIRIM dengan geran daripada MARA.

Minyak Morhabshi juga menggunakan logo Morha yang telah didaftar dengan Perbadanan Harta Intelek Malaysia.

Minggu lalu rencana khas berkenaan Minyak Morhabshi disiarkan secara eksklusif dalam akhbar Melaka Hari Ini.

Semalam kami dijemput bertemu dengan Datuk Shahnor yang bertanggungjawab dalam pembangunan produk bumiputra bagi menjadikan Minyak Morhabshi produk negeri Melaka.

Demang amat berharap dengan harga yang sememangnya amat berpatutan ini dapat diterima rakyat Malaysia. Jika tidak, mungkin Demang terpaksa naikkan harganya supaya setanding dengan produk lain yang amat diminati orang ramai.

Sesiapa yang berminat membeli atau menjadi stokis/agen boleh hubungi pembantu Demang 0194401944.

Apa Yang Tersirat

Posted: 28 Jan 2015 01:06 PM PST

Apa Yang Tersirat


DAP Banding Parti Lain

Posted: 28 Jan 2015 06:12 AM PST

Bandingkan Parti-parti lain dalam negara ini dengan DAP. Apa maknya parti pahaman songsang itu?

PEJUANG BANGSA

Posted: 28 Jan 2015 11:35 AM PST

PEJUANG BANGSA


BERLAJAR DARI KES SIRUL , TIBAI GESA KDN RAMPAS PASPORT ANWAR !

Posted: 28 Jan 2015 08:35 AM PST




Mursyidul Am Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (Tibai), Muhammad Zahid Md. Arip hari ini membuat laporan polis menggesa pihak berkuasa bertindak merampas pasport antarabangsa milik Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau juga mendesak agar Anwar diletakkan di bawah tahanan atau pemerhatian termasuk kawalan polis sementara menunggu keputusan kes Liwat II pada 10 Februari ini.

Menurutnya, laporan polis ini dibuat kerana mahu belajar daripada kes yang melibatkan Koperal Sirul Azhar Omar dalam kes pembunuhan Al-Tantuya.

"Dia memiliki pasport, dia boleh terus terbang ke Australia, di sana tanpa perlu merayu perlindungan politik, dia tidak dikembalikan kerana kerajaan Australia sebuah kerajaan yang anti dengan hukuman mati.

"Kita bimbang Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan segala "kecerdikan" yang dia dan pasport yang dia ada, dia boleh terbang ke mana-mana negara termasuk Amsterdam," katanya selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas pengumuman Mahkamah Persekutuan bahawa keputusan kes Liwat II terhadap Ketua Umum PKR itu akan diumumkan pada 10 Februari ini.

Anwar, 67, sebelum ini dijatuhkan hukuman lima tahun penjara tetapi pasukan pendakwaan merayu hukuman lebih berat dikenakan.

Anwar dituduh meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan di Kondominium Desa Damansara antara 3.15 hingga 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Sementara itu, Naib Presiden, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Zulkifli Noordin mendakwa tindakan menyekat Anwar itu wajar dilakukan segera memandang Ahli Parlimen Permatang Pauh itu pernah melarikan pada 2008 dalam kes sama.

"Dia pernah melarikan diri pada 28 Jun 2008 apabila Saiful Bukhari buat laporan polis dan dia lari ke Kedutaan Turki dan dia minta perlindungan negara itu.

"Kalau dia melarikan diri ke luar negara atau ke Kedutaan Belanda di sini pun, kita sudah tidak boleh buat apa-apa, kerana negara mereka tidak menjadikan liwat ini sebagai satu kesalahan jenayah," katanya.

Comments (0)