Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:12 PG

sumber :-

Barisan Nasional


The Unspinners

Posted: 23 Jan 2015 11:19 PM PST

The Unspinners


PAS jadi tak waras sebab PASMA dan hilang moral

Posted: 23 Jan 2015 09:08 PM PST


PAS rosak kerana PASMA. Kini Hadi sedang dikerjakan mereka.

Tak sabar tunggu Nik Aziz ...


Khabarnya ada orang kanan Phahrolrazi menafikan. Dah orang kanan mestilah cover boss.

Katanya ada pemimpin-pemimpin PAS dah kasi statement pada paper tapi ada embargo tunggu Nik Aziz ...

UMNO pun kena ambil tauladan tentang pemimpin liberal gila kuasa macam PASMA dan yang tak bermoral.

PASMA adalah ejen DAP untuk jahanam dan tundukkan PAS

Posted: 23 Jan 2015 05:31 PM PST


Duit pun dapat dari DAP. Yang kita ingat duit banjir adalah duit kempen untuk PASMA kalahkan Hadi. Baca SINI dan SINI


Jika dilihat sekarang, DAP sedang provokasikan PAS untuk keluar dari Pakatan Rakyat. PASMA akan tukar jadi parti politik untuk sertai PR dan akan jadi anjing suruhan DAP dan PKR sebaik saja PAS keluar dari PR.

PASMA adalah juga tali barut kepada komunis DAP untuk lemahkan lagi politik Melayu dan Islam. 

Derma banjir DAP adalah DANA PERANG PASMA jatuhkan Hadi

Posted: 23 Jan 2015 04:33 AM PST


Ketika banjir baru-baru ini PASMA telah ketepikan Unit Amal untuk tubuhkan operasi bantuan banjir mereka sendiri.


Kenapa mereka berupaya adakan operasi bantuan banjir lain adalah dengan bantuan Lim Guan Eng. Ketika banjir sedang naik, Presiden PASMA, Dato Phahrolrazi telah menemuinya untuk dapatkan komitmen bantuan.

Kerajaan DAP kompangkan memberi pada kerajaan Kelantan tapi ianya diberi melalui PASMA. Itu yang Guan Eng, Kit Siang dll pemimpin DAP hanya bertemu Husam di Kelantan dan tak peduli MB Kelantan.


Harus ingat bahawa PAS sedang berhadapan dengan DAP dalam agenda hudud. DAP pula boleh ada agenda pilihanraya tempatan tersendiri yang luar persetujuan bersama PR.

Namun PASMA berlainan kerana mereka wujud untuk pertahan PR. Jika PAS terkeluar dari PR samada mereka sendiri keluar atau keluar dari tekansn DAP, PASMA bakal berubah dari NGO ke Parti politik menggantikan PAS dalsm PASMA.


Dari roadshow mereka, PASMA yakin untuk menarik ahli yang ramai dari PAS ke dalam PASMA.

Mereka sudah nyatakan baiah kepada DAP dan PKR untuk terus bekerjasama bagi PRU ke 14 dan menyokong perjuangan liberal dan kristianisasi DAP dan PKR.

Disitu yang lahir keselesaan Guan Eng untuk serahkan sumbangan kerajaan negeri melalui PASMA. 


Hairannya dengan jumlah RM1.5 juta sekali pun, operasi bamjir PASMA hanya alah kadar. Kemana duit itu pergi?

Khabarnya Guan Eng ada memberi komitmen untuk bantuan tsmbar banjir sebanyak RM50 ribu setiap bulan kepada PASMA yang mana RM50.ribu pertama telah diberi kepada Husam.

Baik RM50 ribu atau RM1.5 juta semua ni untuk banjir atau kempen jatuhkan Hadi?

Betul ke kerajaan DAP Penang beri derma banjir kepada kerajaan Kelantan?

Posted: 23 Jan 2015 12:30 AM PST


Kerajaan DAP Pulau Pinang umum beri sejumlah RM1.5 juta derma kepada Kelantan.

Namun begitu, kehadhiran ahli politik DAP ke Kelantan jelas dilihat hanya wayang dan untuk tunjuk muka.




Cucu Tok Selampit SINI ada mendedahkan hal RM1.5 juta tak semua untuk kerajaan kelantan guna bagi banjir tapi disalor ke NGO.


Ketika Guan Eng dan Kit Siang ke KB, dia tak langsung bertemu MB Kelsntan tapi disambut serta dilayan oleh Husam.

Betulkah DSP tolong untuk banjir? Mereka tak nampak bersungguh2 utk bantu. Hanya MCA, Gerakan, NGO dan individu cina saja yang bersungguh bantu.

Khabar yang boleh dipercayai berkaya wang2 tersebut tak turun bantu banjir tapi masih dikemut.

Kemana wang tu pergi?



sekupangdua

Posted: 23 Jan 2015 11:15 PM PST

sekupangdua


MANA SATU NIE? SEBELAH SINI LAIN, SEBELAH SANA LAGILAH LAIN

Posted: 19 Jan 2015 03:17 AM PST

Mana satu nie? Sorang cakap ya sorang cakap tidak. Dalam masa yg sama orang yg dihina dan dilaknat kononnya ahli neraka dan kafir BN / UMNO terus memdoakan segala kebaikan dan kesihatan sempurna  dan sejahtera sekali pun h di doakan pernah memdoakan berkali-kali supaya ditimpa malapetaka dan segala kemusnahan keatas mereka

Musibah yg Allah swt berikan yidak lansung jadi pelajaran serta hikmah dengan apa yg patut belajar. Lupa tentang kuasa tuhan yg boleh menghidupkan dam mematikan dan apa sahaja  kehendak yg maha besar dan maha esa. jangan lupa kuasanya kehendaknya dan segala apa sahaja pasti kun fayakun... 

tak perlu lah nak berselindung... kalau tenat sekali pun biarlah manusia dibumi yg sekalipun pernah didoakan segala kemusnahan dan meletakan sebagai kafir malah lebih teruk dari yahudi. Mereka menepikan sifat dajal yg menghina umat islam sendiri...  tiap kali ditimpa sakit. .yang dituduh Kafir ini juga yg yerus mendoakan manakala lebai-lebai yg bebal mahu menafikan dengan pelbagai alasan seolah lupa Allah swt tu tidak sesekali boleh diperdayakan. Astagfirullahalazim...

Panglima Perang Cyber

Posted: 23 Jan 2015 11:04 PM PST

Panglima Perang Cyber


Kenyataan Media @ROSMalaysia Isu Mogok Lapar MIC di Putrajaya cc @Zahid_Hamidi @NajibRazak

Posted: 22 Jan 2015 11:54 PM PST

Belantan

Posted: 23 Jan 2015 11:03 PM PST

Belantan


Tindakan DAP boleh cetus ketegangan kaum?

Posted: 23 Jan 2015 06:56 PM PST


Pas mendakwa pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) yang diperjuangkan sekutunya, DAP akan hanya mencetuskan suasana tidak stabil dan melebarkan jurang masyarakat apabila memberi 'keuntungan' kepada penduduk bandar yang majoritinya kaum Cina.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, ketegangan seperti itu juga dibimbangi boleh menjadi 'api dalam sekam' untuk mengulangi peristiwa 13 Mei yang disifatkan sebagai titik hitam dalam sejarah negara.

Tegasnya, pilihan raya PBT itu adalah kesilapan kerana hanya melihat kepada aspek penduduk bandar untuk menang pilihan raya dalam jangka masa sangat pendek, sekali gus bertentangan dengan aspek politik mengendalikan bandar yang mewajibkan untuk mengambil kira kepentingan semua pihak dan lapisan masyarakat dalam memakmurkan sesebuah bandar itu.

"Apatah lagi apabila kita melihatnya daripada aspek perkauman yang boleh mencetuskan jurang dan polarisasi serta ketegangan di antara penduduk bandar yang majoriti kaum Cina.

"Lihat sahaja jurang pendapatan RM250 juta setahun di sebuah Majlis Perbandaran di Selangor berbanding RM50 juta di majlis daerah kawasan desa di Selangor yang majoritinya pula satu kaum lain," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Akhbar semalam melaporkan dakwaan DAP bahawa Pas tidak pernah membangkitkan bantahan terhadap hasrat kerajaan DAP Pulau Pinang untuk melaksanakan pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri itu.

Setiausaha Organisasinya, An­thony Loke berkata, Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan, Lim Guan Eng telah menghubungi sendiri Abdul Hadi dan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali melalui telefon bagi mendapatkan pandangan mereka tentang perkara tersebut.

Menurut beliau, kedua-dua pemimpin Pas itu tidak membantah hasrat kerajaan DAP Pulau Pinang untuk melaksanakan Enakmen Pilihan Raya Kerajaan Tempatan (Pulau Pinang dan Seberang Perai) 2012.

Dalam pada itu, Abdul Hadi mengingatkan DAP agar tidak melihat kemenangan politik dan penguasaan ekonomi untuk satu pihak dalam masyarakat majmuk.

"Kita wajib menerima hakikat masyarakat majmuk yang mesti dijalin dengan baik. Kita perlu melihat semua kalangan dan arah, termasuk Melayu di kampung, India di estet, orang asal dalam kawasan paling pedalaman dan kaum yang paling kecil haram dipinggirkan daripada peranan memakmurkan bandar.

"Bandar wajib diurus bukan sahaja pembangunannya, bahkan penduduknya, begitu juga penduduk keliling yang terlibat memakmurkannya, yang menjadi laksana darah yang mengalir ke dalam jasadnya. Kalau perjalanannya tidak betul, lebih-lebih lagi kalau tersumbat menyebabkan akibat yang sangat malang," katanya.

Suara Politik
Belantan

Penulis blog Pakatan Rakyat, Milosuam dipenjarakan 2 tahun?

Posted: 23 Jan 2015 01:10 AM PST


KOTA KINABALU - Mahkamah Majistret di sini telah menjatuhkan hukuman penjara 2 tahun kepada seorang penulis blog kerana telah menulis artikel yang berniat untuk menanam perasaan takut di kalangan masyarakat Malaysia.

Hakim Majistret Ryan Sangirann Rayner JR memberi hukuman tersebut kepada Yusuf Al Siddique, 29, dari Melaka kerana didapati bersalah menulis sebuah artikel antara 6 Mac 2013 hingga 7 Mac 2013 melalui blog Milosuam yang bertajuk "Maklumat Sulit: Pendatang asing bakal huru-hara di Sabah?".

Dia juga didakwa kerana gagal membawa 7 penulis blog yang lain yang telah bersamanya dalam menguruskan laman blog tersebut.


Peguam bela Yusuf, Goldam Hamid berkata hukuman ini terlalu berat dan hukuman denda lebih sesuai untuk kesalahannya.

Walau bagaimanapun, Penolong Pendakwa Raya Nur Fakhiza Abu Bakar berkata hukuman yang diberi adalah wajar kerana ia didakwa di bawah Seksyen 505 daripada Kanun Jenayah dan adalah satu tanda larangan kepada penulis blog yang lain supaya tidak memberi pendapat yang boleh mengganggu keselamatan dan kesejahteraan rakyat.

Suara Politik
Belantan

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 23 Jan 2015 09:45 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


JANGAN KENA TIPU LAH DGN PROPA DAP.

Posted: 23 Jan 2015 06:50 AM PST

RAFIZI RAMLI PUNYA TEORI EKONOMI SETARAF JAMBAN PENUH..

Posted: 23 Jan 2015 12:42 AM PST

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 23 Jan 2015 09:15 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Video Sesi Soal Jawab PM @NajibRazak Berkaitan Kedudukan Ekonomi Semasa

Posted: 22 Jan 2015 11:13 PM PST


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 23 Jan 2015 03:48 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Apabila Zarina Anjoulie sembang pasal 'tetek' di Twitter

Posted: 23 Jan 2015 08:00 AM PST


ALAHAI, macam tak ada topik lain yang boleh dibincangkan oleh artis penuh kontroversi, Zarina Anjoulie di laman Twitter sampaikan topik 'buah dada' juga yang jadi pilihannya.
Apa lagi, perlakuan Zarina ini mengundang komen daripada peminat lelaki.
Ia bermula apabila pelakon yang pernah beraksi seksi untuk majalah FHM Indonesia ini memuatnaik status mempersoalkan tentang perkataan 'tetek' yang dianggapnya seperti perkataan murahan.
Maka berbondong-bondonglah idea yang keluar termasuklah menggantikan tetek dengan 'payudara', 'nenen' dan 'kopek'.
Tapi paling tak boleh blah, Zarina sendiri telah mencadangkan perkataan 'mahligai' sehingga salah seorang peminat lelaki memberikan komen berbunyi:
"Baiklah Zarina. Tapi 'mahligai' Zarina mimpi indah saya. Semoga dapat ditunaikan."
Zarina Anjoulie Bincang Hal 'Tetek' Dengan Peminat Di Twitter...
Zarina Anjoulie Bincang Hal 'Tetek' Dengan Peminat Di Twitter...
Hai, tak tahulah kalau Zarina ni memang jenis tak ada sifat segan. Sebab kami yang membaca perbincangan ini pula yang rasa malu.. -MYNEWSHUB.CC


Zarina Anjoulie Bincang Hal 'Tetek' Dengan Peminat Di Twitter...

Polis kenal pasti penyebar klip video buli Zamani di balai

Posted: 22 Jan 2015 05:01 PM PST

KUALA LUMPUR : Polis sudah mengenal pasti anggotanya yang didapati merakam dan menyebarkan satu klip video memaparkan bekas vokalis sebuah kumpulan popular era 90-an menyanyi dalam keadaan bergari.

Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat, berkata pihaknya juga sedang menyiasat beberapa anggota lagi yang didapati terbabit sama menyebar video berkenaan.

"Siasatan akan dilengkapkan secepat mungkin dan akan dikemukakan kepada Timbalan Pendakwaraya untuk tindakan selanjutnya," katanya dalam satu kenyataan, petang ini.

Katanya, siasatan dalaman dari segi salah laku dan pematuhan prosedur operasi standard (SOP) juga sedang dijalankan oleh Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) kontinjen Selangor.

"Polis Selangor memberi jaminan siasatan yang telus akan dijalankan tanpa melindungi sesiapa dan tindakan dalaman mengikut peraturan tatatertib akan dikenakan terhadap anggota terbabit," katanya.

Pagi tadi, tersebar satu video selama 1 minit 23 saat memaparkan video vokalis itu menyanyi sambil tangannya bergari.

Ia tersebar di laman sosial termasuk aplikasi WhatsApp dengan kebanyakan komen dikongsi pengguna sosial antara lainnya mengutuk tindakan terbabit yang dianggap tiada belas kasihan.

Cucu Tok Selampit

Posted: 23 Jan 2015 01:11 PM PST

Cucu Tok Selampit


Peristiwa Charlie Hebdo - Dr Mashitah Sudah Memberi Peringatan Tentang Kumpulan IS Sewaktu PAU2014

Posted: 15 Jan 2015 12:34 AM PST


Peristiwa berdarah Charlie Hebdo, iaitu kejadian serangan terhadap sebuah agensi penerbitan kartun di Perancis oleh dua orang rakyatnya yang terpengaruh dengan ideologi militan IS, telah mengejutkan dunia termasuk rakyat Malaysia. 17 orang termasuk 12 orang kakitangan agensi penerbitan kartun itu terkorban dalam serangan tersebut. 2 orang yang beragama Islam turut dibunuh oleh penyerang dalam peristiwa tersebut.

Apa yang boleh dipelajari dari serangan Charlie Hebdo adalah penyerangnya adalah dua orang anak muda yang terpengaruh dengan ideologi IS, sebuah pertubuhan yang diisytihar sebagai kumpulan pengganas oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Malah Malaysia juga membuat pendirian bahawa IS bukan mencerminkan Islam yang sebenar malah dilihat sebagai satu kumpulan pengganas.

Potensi ancaman daripada kumpulan IS menjadi kebimbangan umum kerana rakyat Malaysia dikesan turut terlibat dalam kumpulan IS di Syria dan Iraq. Kertas Putih mengenai IS yang dikeluarkan oleh Kerajaan Malaysia mendedahkan bahawa seorang rakyat Malaysia, Ahmad Tarmimi Maliki, yang menyertai kumpulan IS telah menjadi pengebom berani mati di Iraq yang menyebabkan 25 orang tentera elit Iraq terkorban.

Laporan juga menyebut bahawa 4 orang rakyat Malaysia yang menyertai IS terbunuh dalam medan pergerakan militan di Syria pada tahun 2014. Di samping itu, seramai 39 orang rakyat Malaysia  telah dikenalpasti masih berada di Syria. Pihak Polis pula dilaporkan berjaya menahan 40 orang rakyat Malaysia yang sedang berusaha untuk berlepas ke Syria menyertai militan IS. Malah baru-baru ini, dua orang rakyat Malaysia diusir dari Australia yang disyaki terlibat dalam IS.

Ketua Wanita UMNO Bahagian Baling, Dato Dr Mashitah Ibrahim yang telah lebih awal memberi amaran kepada para perwakilan UMNO tentang bahayanya ancaman kumpulan IS ini kepada kerajaan Malaysia secara amnya dan umat islam secara khususnya, ketika Persidangan Agong UMNO 2014. Berikut adalah sedutan teks ucapan Datuk Dr. Mashitah Ibrahim:
Kini, semakin ramai yang menyertai gerakan militan 'Negara Islam' (Islamic State) berperang di Syria-Iraq, juga kerana ingin mati syahid dan masuk syurga. Ramai dikatakan orang muda dari seluruh dunia. Ini manifestasi gejolak anak muda yang ingin jadi seperti Saidina Hamzah, menjadi Ahl Badar, nak mati syahid kerana mati syahid membawa ke syurga. Daripada 12,000 ribu rakyat asing yang kononnya sudah bersama IS, 15 orang adalah rakyat Malaysia, termasuk perempuan remaja yang sanggup menjadi isteri pejuang IS kononnya pengorbanan yang juga akan membawa mereka ke syurga. Terbentuk dalam minda mereka satu persepsi atau pemikiran bahawa jalan terbaik ialah berjihad.

Tapi hakikatnya kena faham betul-betul. Jihad kalau dipupuk dengan cara yang betul akan menjadikan seseorang itu serius dan bersungguh-sungguh melaksanakan tuntutan Islam dalam segala aspek kehidupan. Tapi jika diselewengkan maknanya, ia boleh menjadi ancaman dan menyemarakkan lagi Islamophobia di kalangan Barat dan hanya akan meng'iya'kan label terroris pada umat Islam. Kumpulan IS diketahui membunuh orang awam yang tidak berdosa, dan memenggal kepala tebusan. Perbuatan seperti ini atas nama Islam bukan sahaja kejam dan tidak bertamadun, malah merosakkan imej agama Islam di kaca mata dunia lebih-lebih lagi ketika dunia  Barat yang kian beranggapan bahawa  Islam adalah agama yang menganjurkan keganasan.

Perjuangan dan pengorbanan yang diajarkan Islam bukan seperti perbuatan menjadi pengebom berani mati dan memenggal kepala orang yang tidak berdosa atas alasan agama kerana ia dilarang keras disisi Islam. Ini bukan jihad, dan tentunya bukan jalan masuk syurga. Sebenarnya, tidak ada jalan pintas atau special highway atau express lane ke syurga. Nak masuk syurga tidaklah semudah itu.

أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِكُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاء وَالضَّرَّاء وَزُلْزِلُواْ حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِيبٌ( البقرة)214) 
Apakah kamu sangka semudah itu kamu blh jejak syurga Allah. Inilah laluan Asiah Mazahim, isteri Firaun, bila dia berdoa:
"وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ

Malaysia selaku sebuah negara majmuk perlu berwaspada terhadap sebarang ideologi berpaksikan  fanatisme, perkauman atau keganasan  bersifat militan agar tidak menyusup ke dalam pemikiran anak muda  Islam kerana penduduk Malaysia  terdiri daripada pelbagai keturunan, agama dan budaya. Malaysia menghargai dan menghormati identiti etnik setiap kaum di negara ini dan menganggapnya sebagai satu aset yang dibanggakan. Sebagai perintis 'Gerakan Kesederhanaan Sedunia (GMM)' yang berpaksikan pendekatan wasatiyyah, Malaysia mengutuk perjuangan melampau dan militan seperti IS yang langsung tidak mencermin atau menonjolkan kemurnian Islam yang sebenar. Berkaitan ini, Malaysia menyokong penuh  Resolusi  2170 Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang menentang  sebarang bentuk sokongan dan bantuan kepada IS.

Apa Yang Tersirat

Posted: 23 Jan 2015 01:11 PM PST

Apa Yang Tersirat


Kes Buli Penyanyi Gerimis Mengundang

Posted: 22 Jan 2015 04:33 PM PST

BULI Penyanyi lagu Gerimis Mengundang Zamani (Slam) yang dilakukan oleh anggota polis yang menahannya merupakan satu tindakan yang tidak sepatutnya belaku.

Benarlah artis itu seorang penagih dadah, akan tetapi mengekploitasi keadaannya dengan memaksa menyanyi dengan tangan bergari, merupakan satu tindakan melanggar haknya sebagai manusia dan warga negara.

Kesalahan yang dilakukan adalah menagih, itupun merupakan satu penyeksaan kepada dirinya. Seorang penagih, tidak lagi dapat mengawal ketagihannya, kerana dirinya sudah dikawal oleh dadah.

Pihak polis suatu badan yang menguatkuasa undang-undang dan pencegahan seharusnya bertindak melindungi rakyat, bukannya mengambil kesempatan kepada kelemahan seseorang rakyat itu. Memang benar, tindakan anggota atau anggota polis itu melanggar SOP polis, sehingga mencemarkan imej agensi itu. Tindakan tegas perlulah diambil, demi pengajaran kepada anggota-anggota lain.

Pada Rabu lalu, Zamani ditangkap bersama teman wanitanya dikediamannya didapati positif dadah.

waadat

Posted: 23 Jan 2015 01:04 PM PST

waadat


Di sebalik petroleum jatuh

Posted: 23 Jan 2015 06:04 AM PST

Demang percaya ramai yang telah menerima pesanan panjang melalui media sosial kenyataan penuh PM berkenaan kejatuhan mendadak harga petroleum dan kesan pada ekonomi negara.

Demang juga percaya ramai yang turut menghantar salinan info tersebut kepada orang lain tanpa membacanya.

Oleh kerana kenyataan itu agak panjang maka masing-masing berharap orang lain membaca dan memberitahu semula kesimpulan isu tersebut kepadanya.

Senang betul hidup, kan?

Rasa Demang kenyataan tersebut bukanlah susah sangat untuk difahami. Ayatnya mudah dan tidak banyak istilah yang pelik-pelik.

Lihat artikal Demang sebelum ini ada memuat kenyataan penuh tersebut.

Beginilah; Demang tanya anda, ketika harga petroleum naik mencanak dulu apakah kesan langsungnya pada kita?

Ya, harga barang lain turut naik dan kehidupan kita makin susah. Tiba-tiba barang yang kita beli berkurangan walaupun jumlah wang dikeluarkan sama.

Rupa-rupanya walaupun Malaysia mempunyai petroleum dan menjualnya namun ia tidak mampu mengimbangi kenaikan harga barang lain. Walaupun kita tidak minum petrol namun kenaikan harga petroleum menyebabkan kos pengangkutan barang lain turut meningkat.

Peruncit pun memiliki kereta juga untuk keperluan keluarga. Resmi peniaga, selagi boleh seluruh kos akan dipindahkan pada pengguna dan tindakan mengorbankan kepentingan peribadi adalah langkah terakhir yang akan diambil.

Berbalik pada isu asal, jika ketika harga petroleum tinggi pengguna yang menelan semua kos maka apabila harga petrolem jatuh lebih separuh tidak bolehkah pengguna merasa faedahnya?

Takkanlah sepanjang masa rakyat yang jadi mangsa? Ketika petroleum naik memuncak, harga barang ikut naik, maka apabila harga petroleum jatuh, tidak bolehkah diturunkan semula harga?

Jangan harap peniaga turunkan sendiri dan jangan salahkan sikap rakyat yang tidak pedulikan harga asalkan berjenama. Pihak berkuasa lah yang perlu lakukan sesuatu.

Bagaimana? Itu jangan tanya Demang. Kerajaan berhabis jutaan ringgit setiap bulan menggaji pakar-pakar dalam pelbagai bidang termasuk ekonomi. Kalau tak boleh cari jalan untuk selesaikan masalah ini, 'pegi jalan lah!'

Najib kena ingat, beberapa hari sebelum kenyataan beliau dikeluarkan Anwar Ibrahim telah lebih dulu viralkan kenyataan beliau tentang keadaan ekonomi yang digambarkan sangat gawat.

Apa tujuan Anwar? Sudah tentu mengajak rakyat untuk terfikir bahawa Malaysia memerlukan seseorang yang lebih hebat kerana pemimpin sedia ada kurang berkemampuan.

Apa yang Najib respon? Baca sekali lagi kenyataan penuh Najib dan anda akan dapati Najib berkata: "negara dalam keadaan selamat dan tidak ada apa-apa yang perlu digusarkan."

Demang setuju dan ingin menambah kata: "Najib kena buktikan."

DIMENSI

Posted: 23 Jan 2015 11:44 AM PST

DIMENSI


Mozilla Firefox Offline Installer Terbaru 2015

Posted: 23 Jan 2015 02:51 AM PST

Mozila Firefox Offline Installer Terbaru 2015 - Siapa yang tidak mengenal browser yang satu ini, kali ini Admin akan berbagi download link Mozilla Firfox Offline Installer Terbaru 2015 merupakan browser yang diklaim sebagai browser tercepat ini dan salah satu dari 3 browser terbaik didunia. Tentu Anda semua sudah banyak yang menggunakannya, termasuk Admin juga menggunakan browser ini, setelah sebelumnya Admin berbagi download link Opera For PC Offline Installer, untuk Anda yang belum memiliki nya atau ingin merasakan update terbaru Mozila Firefox Offline Installer Terbaru 2015 silakan dicoba dibawah ini.
Mozilla Firefox Offline Installer Terbaru 2015

Whats New :
  • Firefox Hello with new rooms-based conversations model
  • New search UI improved and enabled for more locales
  • Built-in support for H264 (MP4) on Mac OS X Snow Leopard (10.6) and newer through native APIs
  • Use tiled rendering on OS X
  • Improved high quality image resizing performance
  • Improved handling of dynamic styling changes to increase responsiveness
  • HTML 5 new supports, etc.
Download Klik Link Berikut :  Mozilla Firefox Offline Installer Terbaru 2015

Opera For PC Terbaru 2015 Offline Installer

Posted: 22 Jan 2015 07:44 PM PST

Opera For PC Terbaru 2015 Offline Installer - Pada kesempatan kali ini Admin ingin berbagi Opera For PC Terbaru 2015 Offline Installer kepada teman-teman semua. Mungkin semua sudah pernah menggunakan browser Opera For PC Terbaru 2015 ini dan sudah merasakan kecepatan salah satu browser terbaik di dunia ini. Mungkin salah satu dari teman-teman disini ada yang intenet nya lemot atau bermasalah dengan intsal yang harus online menggunakan jaringan internet nya? Namun jangan khawatir sobat disini dapat Anda download secara gratis dan full version Opera For PC Terbaru 2015 Offline Installer. Langsung saja link download nya dibawah ini cekidott.
Opera For PC Terbaru 2015 Offline Installer
 Beberapa Fitur Terbaru:
  • Customisable keyboard shortcuts
  • Customisalbe mouse gestures
  • Voice control and screen reading fot sight and hearing impaired users
  • Optional proxy support for super-fast loading
  • The use of a master password to secure saved passwords.
Download Klik Link Berikut Ini : Opera For PC Terbaru 2015 Offline Installer

    Comments (0)