Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:23 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 26 Sep 2014 03:47 AM PDT

bumiyang


PKR dan Rakyaat Selangor Harus Berterima-kasih Kepada PAS???

Posted: 25 Sep 2014 05:30 PM PDT

Isu MB Selangor - BN Menang Besar di PRK Pengkalan Kubor???

Posted: 25 Sep 2014 07:15 AM PDT

Gempar!!! Guan Eng Mahu Pecat Hj Hadi dan Azmin???

Posted: 24 Sep 2014 10:43 PM PDT

anakbukitgantang says

Posted: 26 Sep 2014 03:25 AM PDT

anakbukitgantang says


# PRK Pengkalan Kubor-terima kaseh Nik Aziz

Posted: 25 Sep 2014 07:01 AM PDT

Keputusan rasmi Pengkalan Kubor-UMNO menang


Gerak hati saya UMNO akan menang kerana doa Nik Aziz benar. Terima kaseh Nik Aziz sebab doa orang yang teriniaya tiada hijabnya. Rujuk posting terdahulu di   SINI

Semoga ia menjadi pengajaran kepada umat Islam bahawa seorang ulama sebenarnya tidak mencarut dan menjaga lisannya untuk mencari redha Allah dan tidak riyak dalam ibadahnya kerana riyak dan ego hanya akan menjarakkan seorang hamba dari  rahmat Allah

tunku

Posted: 26 Sep 2014 03:09 AM PDT

tunku


PAS loses one Selangor exco post but gets deputy Speaker role

Posted: 25 Sep 2014 07:28 PM PDT

The number of seats for PAS representatives in the Selangor exco line-up has been reduced to three from the previous four.

The new line-up will include PKR's Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Dr Daroyah Alwi (Sementa), Nik Nazmi Nik Ahmad (Seri Setia) and Amiruddin Shari (Batu Caves), along with DAP's Datuk Teng Chang Khim (Sg Panjang), Ean Yong Hian Wah (Seri Kembangan), V. Ganabatirau (Kota Alam Shah), who were all retained.

The three PAS exco members are Iskandar Samad (Cempaka), Dr Ahmad Yunus Hairi (Sijangkang) and Zaidy Abdul Talib (Tmn Templer).

Selat Kelang assemblyman Dr Halimah Ali and Sabak representative Sallehin Mukhyi are the PAS representatives who have been dropped.

Mentri Besar Azmin Ali, who revealed the names at a packed press conference Friday, said Nik Nazmi had relinquished his position as the state deputy speaker, adding that the position will be taken over by a PAS member.

"The portfolios of these members will be decided over the weekend," Azmin said.

The swearing-in ceremony will be held at the Istana Alam Shah at 3pm.

The Unspinners

Posted: 25 Sep 2014 11:33 PM PDT

The Unspinners


PAS nak kekal dalam PR, tapi PKR, DAP tak datang tolong

Posted: 25 Sep 2014 09:30 PM PDT


Jampi Tok Guru palsu "fail"... Pengundi tak buta, Pengikut tetap buta hati

Posted: 25 Sep 2014 07:25 PM PDT


Bukti kukuh PAS beli undi di PRK P Kubor!!!!

Posted: 25 Sep 2014 04:38 PM PDT


Ekoran kekalahan teruk PAS di Pengkalan Kubor, pasti macam isu seperti pengundi dwi IC yang ditangkap PAS yg akan dimainkan untuk salahkan UMNO dan SPR.

Kalau sana kata game not over, sini perlu jawab. PAS perlu jawab gambar di atas.

Seorang Tok Lebai muda yang berkemungkinan hasil dari tadika dan pondok anjuran PAS  di dikesan sedang memberi wang pada pengundi-pengundi di PDM Kedai Geting.

Sudah calun pun pengamal kronisma. Nak buat macam mana?


Sementara itu, PAS menyebarkan gambar orang ramai kendung microwave oven pulang seolah-olah UMNO merasuahkan pengundi.


Itu hanya pemenang cabutan nombor bertuah yang mana hadiah di sponsor UMNO Pahang. Kalau salah, sila lapor ke SPR.

Kita pun banyak gambar-gambar bukti program cabutan nombor bertuah anjuran PAS.

PAS hanya mimpi, BN dijangka mene besa

Posted: 25 Sep 2014 05:21 AM PDT


KEPUTUSAN AWAL PRK
N.01 PENGKALAN KUBOR


PENGKALAN KUBOR :   
BN: 1,033 (67.03%)
PAS: 476 (30.89%)
BEBAS : 5 (0.32%)
MAJ : 557

KG KETIL :   
BN: 1,015 (49.25%)
PAS: 1,012 (49.10%)
BEBAS: 4 (0.19%)
MAJ : 3

KG TEBING :  
BN: 502 (44.11%)
PAS: 609 (53.51%)
BEBAS: 2 (0.18%)
MAJ : -107

KG GETING :   
BN: 1,019 (40.66%)
PAS: 1,327 (52.95%)
BEBAS : 3 (0.12%)
MAJ : -308

SIMPANGAN :  
BN: 878 (76.48%)
PAS: 263 (22.91%)
BEBAS : 6 (0.52%)
MAJ : 615

TUJOH : 
BN: 1,081 (51.57%)
PAS: 971 (46.33%)
BEBAS : 6 (0.29%)
MAJ : 110

KG TELAGA BATA: 
BN: 722 (53.92%)
PAS: 607 (45.33%)
BEBAS: 0
MAJ : 115

KG BUNOHAN :  
BN : 783 (70.35%)
PAS: 315 (28.30%)
BEBAS: 3 (0.27%)
MAJ : 468

JUBAKAR DARAT : 
BN : 754 (89.87%)
PAS: 77 (9.18%)
BEBAS: 1 (0.12%)
MAJ : 677

BENDANG PAK YONG : 
BN : 1,108 (54.93%)
PAS: 878 (43.49%)
BEBAS: 5 (0.25%)
MAJ : 231

TELUK JERING :  
BN : 424 (79.55%)
PAS : 107 (20.26%)
BEBAS : 1 (0.19%)
MAJ : 316

KEDAI GETING :   
BN : 532 (43.01%)
PAS: 671 (54.24%)
BEBAS: 2 (0.16%)
MAJ: -139

UNDI AWAL/POS
BN: 96 (91.43%)
PAS: 8 (7.62%)
BEBAS: 0
UNDI ROSAK: 1
MAJ: 88 

Jumlah pengundi : 24,039
Turn out : 17,674 (73.52%)
Undi BN :  9,948 (56.28%)
Undi PAS:  7,322 (41.43%)
Undi BEBAS:  38 (0.21%)
MAJORITI : 2,626 (14.86%)

PAS tangkap pengundi dwi-IC Thai? Apa helah PAS?

Posted: 25 Sep 2014 02:55 AM PDT

Bandar Tak Bai kelihatan dari Pengkalan Kubor


Seorang pengundi, Nawang Che Wil 670109-71-5257 yang didakwa mempunyai dua kerakyatan ditahan JUHAM (Jbtn Hak Asasi & Undang2 PAS) di PDM Kampong Bendang Pak Yong. Dipercayai pengundi tersebut dituduh mengundi Barisan Nasional.

Ketika ditahan, beliau telah mengemukakan Kad Pengenalan, Passport dan dokumen Cabutan Butir-butir Daftar Kad Pengenalan dari JPN. Kini dia berada dalam kawalan Polis (PDM Kg Bendang Pak Yong).

PAS yang jelas mendapat sokongan pengundi dwi-IC dari Thai dan dari awal lagi pemimpin PAS Tumpat sudah temui dan memberi wang transport masuk tapi mereka yang tangkap. INi sesuatu yang anih dan pastinya ada satu helah.

Jika pengundi tersebuut benar adalah orang Thai, ianya bukan mudah untuk didakwa. DOkumen yang diveri adalah sah. BUkan senang untuk cari dan siasat kedudkan rakyat Thainya.

Nampaknya ini hanya satu helah untuk membuat satu tuduhan baru terhadap BN. Jika massa PRU, BN dituduh import Bangla. Kali ini mereka mahu tuduh import pengundi Thai.

Kemungkinan besar mereka menjangka kalah sebab lubuk-lubuk mereka 'turnout' rendah dari masa PRU. ''Turnout' kawassan putih BN tinggi dan amat meyakinkan. Kemungkinan besar mereka mahu buat petisyen untuk batalkan PRK ini!!!

Melayu Thai terima Yaasin berwang di dalam untuk baiah undi PAS

Posted: 25 Sep 2014 12:02 AM PDT

Negara Thai hanya semberang sungai seminit

Unspinners selalu kata bila Pakatan Rakyat tuduh Barisan Nasional di atas sesuatu tuduhan pelik, kemungkinan besar ianya tidak betul dan salahlaku pelik itu mereka sendiri yang lakukan.

Begitulah juga dengan tuduhan Anwar Ibrahim bahawa UMNO mengimport Bangla Desh sebagai pengundi haram ketika PRU13 yang berakhir dengan anwar sendiri menafikan sendiri..

Hal ini dingatkan sebab PAS Tumpat kuat import pengundi dua IC dari Thai. Sebagaimana yang diketahui, Melayu Kelantan dan Melayu Thai adalah kaum yang sama dan bercakap bahasa sama. Mereka punya keluar di dua-dua belah bahagian sempadan - Kelantan dan Daerah Selatan Thai.

Melayu yang duduk dikedua-dua belah sempadan keluar masuk negara jiran macam kamping sendiri. Dengan hanya seberang sungai, mereka masuk ke Malaysia. Ada kala penternak lembu belah Malaysia akan pergi potng rambut jerami belah Thai untuk dibawa sebagai makanan kepada binatang ternakan.

Ramai dari Melayu Thai lahir dan daftar kelahiran di kedua-dua belah negara dan punya kewarganegaraan kedua-dua negara. Ini sebagai insuran ke selamatan jika ada apa-apa berlaku mereka mudah lari ke Kelantan.

Bila mereka ke mari, mereka hanya seberang sungai dan tinggal kad pengenalan Thai mereka. Mereka guna kad pengenalana Malaysia.

DIfahamkan mereka ini turut mengundi dan adalah penyokong PAS. DIperccayai ahli Parlimen PAS Tumpat Dato Kamaruddin Jaafar sudah ke sana untuk kawtim dengan Ringgit Malaysia dan jumpa dengan pengundi Melayu Thai di seberang.

Oleh sebab mereka takut pengundi ini lari untuk undi BN, maka mereak serahkan duit dalam surah yaasin. Mereka diminta baiah guna surah Yaasin berjanji mesti undi PAS. Entah laku lagi ke baiah PAS.

Nak masuk, simpan beberapa hari dan mengundi itu satu hal. Yang mereka takuti adalah bagaimana jika pihak Thai tangkap mereka dengan jari berlumur dakwat kekal?

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 25 Sep 2014 11:33 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


ORANG MISKIN SENANG PUNCA PAS TERSUNGKOR DI PENGKALAN KUBOR...BAGUIH PUNYA HAMPASS

Posted: 25 Sep 2014 08:50 PM PDT

Kata worang la...sudah kalah kalu jangan salahkan orang lain, salahkan diri sendiri.

Kenapa PAS kalah pada BN dengan majoriti yang lebih besar sedangkan mereka menurunkan begitu besar bala tentera dan jentera kerajaan Negeri semasa PRK Pengkalan Kubor itu.

Semasa post mortem dibuat oleh PAS berkaitan kekalahan mereka di PRK ini, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata bahawa bantuan kerajaan terhadap rakyat miskin di Pengkalan Kubor menjadi punca utama PAS kalah!

Aik...? Memberi bantuan pada manusia, mengeluarkan mereka dari kemiskinan, kepapaan dan kejahilan itu satu perbuatan salah ke?

Memang betul tekaan ramai bahawa PAS adalah sebuah parti khawarij yang suka melihat rakyat hidup susah, dibelenggu kemiskinan dan kejahilan. 

Senang nanti mereka diperbodohkan terus-menerus dengan dakyah dan fitnah.

Bukankah Rasulullah s.a.w sendiri bersabda bahawa kefakiran itu akan memudahkan seseorang itu terjerumus kepada kekufuran?


Dulu bila kerajaan BN memberi BR1M, Nik Ajiz memperlecehkan bantuan itu seperti memberi makan kepada haiwan ternakan. Namun selama 23 tahun diperintah regim Nik Ajiz dan PAS adakah rakyat Kelantan mendapat nikmat hidup senang?

Berapa ramai yang terpaksa berhijrah mencari pekerjaan di luar Kelantan hingga ke Singapura.

Mereka di luar ini hidup senang lenang. Mereka diperantauan tidak menghiraukan kesusahan mak ayah dan saudara mara mereka di Kelantan.

Tak da air...

Tak da peluang pekerjaan...

Tapi banyak penyakit denggi dan jenayah...

Yang tak kurang adalah ceramah-ceramah retorik dan binaan batu-batu asas semata, projek tak da langsung. Rakyat yang tak da kerja kekal susah...tapi adakah PAS kisah?

Tuan Ibrahim juga merumuskan pengundi luar tak balik Kelantan punca PAS kalah di Pengkalan Kubor.

Tapi adakah mereka diperantauan kisah kesusahan mak ayah mereka di negeri ini? 

Mereka inilah yang sentiasa menzalimi penduduk Kelantan jika balik mengundi tetap nak pangkah PAS. 

Merekalah yang meninggalkan bala kepada penduduk Kelantan. Sedangkan mereka hidup bersenang lenang di luar sana. 

PAS Kelantan hanya tahu setiap kali mereka adakan ceramah, maka itulah peluang mereka mengutip wang rakyat seberapa banyak yang boleh. Tapi duit itu entah ke mana...sedar-sedar pemimpin yang bertambah buncit.

Islam tak ajar pemimpin menyeksa rakyat.

Sebab itulah bila PAS kalah teruk dalam PRK ini, ramai dikalangan rakyat Kelantan dan penyokong PAS sendiri yang kata padan muka.


Mungkin ini caranya nak ajar pemimpin PAS Kelantan supaya jangan bongkak dan takbur dengan kuasa dan kehebatan berkepiah dan berjubah litup ke hulu ke hilir.

Mungkin ini juga kifarah yang diturunkan oleh Allah di atas kelancangan mulut seorang manusia tua kutuk yang sentiasa mendoakan laknat kepada manusia lain, kini doa laknatnya memakan diri sendiri.

Ke hulu ke hilir jalan pun dah tak larat, terpaksa dipapah dan dikendong hingga kencing menceceh namun masih lagi belum insaf. 

Mungkin sengaja Allah simpan manusia terkutuk ini untuk memperbanyakkan lagi kerosakkan kepada jemaah songsang ini.

Apa pun kita ucapkan terima kasih kepada orang tua itu kerana tanpa doanya tak mungkin BN dapat majoriti lebih besar dan bergaya dalam PRK ini. 

Kepada pengikut dan penganut PAS, tinggalkan perjuangan songsang kamu itu, bertaubatlah dan kembali ke jalan yang benar berjuang bersama UMNO-Barisan Nasional demi kemuliaan agama, bangsa dan negara kita.

Tahniah kepada jentera BN dan sahabat-sahabat BN yang bersama-sama berjuang hingga kita menang di Pengkalan Kubor ini. 

Teruskan perjuangan... jangan mabuk dengan kemenangan. Tugas kita masih banyak dan panjang.

  

Gambar PKR Bergumbira Ketika PAS Berkempen Keseorangan?

Posted: 25 Sep 2014 06:08 PM PDT

PAS kata rakan dalam Pakatan sedang sibuk, sebab tu la tak boleh nak tolong berkempen.

Betul ke mereka sibuk?



Kesian betul dengan PAS. Kena tipu hidup-hidup dengan rakan setahaluf mereka.

Jika Guan Eng kata PAS pengkhianat, rasanya pengkhiantan mereka lebih besar daripada PAS.

*Kalau tak sedar lagi, tak tau lah....

ISU BAHASA ASING DI DANGA BAY, SIAPA SALAH PBT ATAU DBP?

Posted: 25 Sep 2014 04:30 PM PDT

BAGAIKAN BERADA DI NEGARA ASING
Matlamat Dewan Bahasa dan Pustaka yang tercatat dalam Akta DBP (semakan tahun 1978, pindaan dan peluasan 1995) adalah seperti berikut:
  • untuk membina dan memperkaya bahasa kebangsaan dalam semua bidang termasuk sains dan teknologi;
  • untuk memperkembangkan bakat sastera, khususnya dalam bahasa kebangsaan;
  • untuk mencetak atau menerbitkan atau membantu dalam percetakan atau penerbitan buku-buku, majalah-majalah, risalah-risalah dan lain-lain bentuk kesusasteraan dalam bahasa kebangsaan dan dalam bahasa-bahasa lain;
  • untuk membakukan ejaan dan sebutan, dan membentuk istilah-istilah yang sesuai dalam bahasa kebangsaan;
  • untuk menggalakkan penggunaan bahasa kebangsaan yang betul; dan
  • untuk menggalakkan penggunaan bahasa kebangsaan supaya ia akan digunakan secara meluas bagi segala maksud mengikut undang-undang yang sedang berkuat kuasa.
Sumber kuasa DBP ialah  Perlembagaan Persekutuan dan Akta A930 Akta Dewan Bahasa dan Pustaka (Pindaan dan Perluasan 1995).

Visi DBP ialah menjadikan Bahasa Melayu sebagai salah satu bahasa utama dalam dunia ini. Namun perkara yang berlaku di Danga Bay, Johor Bahru sangat mengejutkan saya. Sebagai sebuah negara yang merdeka dengan mempunyai undang-undang bahasa, saya amat terkejut mengapa di dalam negara sendiri Bahasa Melayu diketepikan dengan begitu tragis, menyedihkan dan memalukan. Ianya pula berlaku di negeri Johor, yang disebut-sebut dengan bangganya sebagai ibu budaya kepada negara kita.

Misi DBP pula ialah meningkatkan penggunaan Bahasa Melayu. Ianya suatu yang amat lucu apabila di dalam negara sendiri Bahasa Kebangsaan tidak boleh dipulihara, dikuatkuasa penggunaannya dan paling malang ianya seolah-olah tidak bernilai.

Wawasan DBP pula dinyatakan hendak menjadi peneraju utama pengembangan Bahasa dan Persuratan Melayu dalam pembinaan negara bangsa. Dengan perkembangan terbaharu di Danga Bay, jelas membuktikan DBP tidak lagi mempunyai kekuatan untuk melaksanakan wawasan mereka. Pada pandangan saya, kesilapan yang berlaku di Danga, Bay di atas perlu diambil tindakan segera oleh pihak DBP sebagai pemegang teraju utama dalam pengembangan bahasa kebangsaan negara kita. Yang jelas bahasa China, bahasa Mandarin, bahasa Inggeris bukan bahasa Kebangsaan negara kita walau apapun alasannya hatta alasan ekonomi.

Manakala Falsafah DBP ialah 'Bahasa Jiwa Bangsa'. Jika bahasa kebangsaan tidak digunakan di tempat awam di dalam negara sendiri, sebaliknya bahasa asing boleh pula diletakkan dengan megah, cantik dan menarik, apakah ertinya sebuah kata-kata 'Bahasa Jiwa Bangsa' itu?
TIADA SATU PUN PERKATAAN BAHASA KEBANGSAN
Sebagai sebuah negara yang merdeka, kita mesti menyelesaikan isu ini dengan segera. Janganlah kita berdiam diri dan berpeluk-tubuh sahaja kerana jika kita berdiam diri, kelak ianya akan menjadi perkara lumrah, dan kesannya generasi akan datang sudah tidak lagi melihat bahasa kebangsaan sebagai bahasa utama, bahasa perhubungan dan bahasa perpaduan. Bagaimana hendak bercakap hal nation building jika hal bahasa kebangsaan pun tidak mampu ditangani.

Saya merayu Parlimen Malaysia melakukan sesuatu untuk memulihara martabat bahasa Kebangsaan di dalam negara sendiri. Barangkali DBP tidak ada kekuatan untuk menerobos isu ini. Amat sedih untuk berkata DBP tidur atau mati. Bangunlah.

Sumber MERDEKA

Keputusan Rasmi #PRKPengkalanKubor : BN Menang Majoriti 2635. Terima Kasih Para Pengundi

Posted: 25 Sep 2014 06:34 AM PDT

Keputusan rasmi PRK Pengkalan Kubor:



Terima kasih pengundi PRK Pengkalan Kubor kerana memilih calon Barisan Nasional.










Terkini #PRKPengkalanKubor : BN Menang Dengan Majoriti 2625 Undi

Posted: 25 Sep 2014 04:57 AM PDT


Laporan langsung dari KLXPress memaklumkan Barisan Nasional mengekalkan kerusi DUN N.01 Pengkalan Kubor dengan 2625 undi.

Klik di sini untuk maklumat lebih terperinci : http://klxpress.com.my/?p=18405

*Tahniah untuk semua jentera yang bertugas. Hadiah untuk Hari Jadi Tok Pa pada hari ini (25 September) yang sungguh bermakna.

#PRKPengkalanKubor : BN Menang Majoriti Lebih Besar?

Posted: 25 Sep 2014 04:24 AM PDT


Ada maklumat kata BN menang PRK Pengkalan Kubor dengan majoriti lebih besar daripada sebelum ini.

Itu maklumat tidak rasmi. Berikut keputusan mengikut peti undi yang dilaporkan oleh KLXPress.

7.20pm – KEPUTUSAN TIDAK RASMI BAGI PDM KG BENDANG PAK YONG BN 1099 PAS 878 & BEBAS 5BN MENANG MAJORITI 221
7.17pm – KEPUTUSAN TIDAK RASMI BAGI PDM BUNOHAN BN 783 PAS 315 & BEBAS 3BN MENANG MAJORITI 468
7.15pm -KEPUTUSAN TIDAK RASMI BAGI PDM TELAGA BATA BN 722 PAS 607 & BEBAS 0BN MENANG MAJORITI 115 
7.10pm – KEPUTUSAN TIDAK RASMI BAGI PDM JUBAKAR DARAT BN 754 PAS 77 & BEBAS 1BN MENANG MAJORITI 677
7.05pm -KEPUTUSAN TIDAK RASMI BAGI PDM TUJOH BN 1082 PAS 971 & BEBAS 6BN MENANG MAJORITI 111
7.00pm – KEPUTUSAN TIDAK RASMI BAGI PDM PENGKALAN KUBOR BN 1033 PAS 476 & BEBAS 3BN MENANG MAJORITI 557
6.30pm – KEPUTUSAN TIDAK RASMI BAGI PDM KG TELUK JERING BN 424 PAS 108 & BEBAS 0 – BN MENANG MAJORITI 316
6.00pm – RASMI: Jumlah keluar mengundi ialah 23,929 @ 73%. Terus ikuti bersama kami untuk mengetahui keputusan terkini PRK N.01 Pengkalan Kubor.

Baca selanjutnya di sini : http://klxpress.com.my/?p=18405

*Terima kasih portal KLXPress kerana memberi laporan secara langsung dari Pengkalan Kubor.

GEMPAR! PAS Kantoi Bawa Pengundi Hantu #PRKPengkalanKubor ?

Posted: 25 Sep 2014 01:37 AM PDT

Apabila nak kalah, PAS mula memikirkan taktik kotor apa lagi yang mereka boleh lakukan.

Maka terciptalah ala-ala taktik ala-ala pengundi Bangla masa PRU 13 dan black out di Bentong. Cuba perhatikan berita yang disebarkan oleh puak PAS.

Pengarah Jabatan Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia (Juham) PAS, Noorazmir Zakaria berkata, pihaknya mengesan kehadiran pengundi yang didakwa itu di Unit Peti Undi Bendang Pa' Yong, di sini.
"Juham menerima aduan daripada petugas pilihan raya PAS di UPU Bendang Pa'Yong tentang seorang pengundi yang disyaki bukan warganegara Malaysia, namun mempunyai kad pengenalan dan pasport Malaysia.

"Peguam-peguam Juham yang bertugas di situ dengan serta-merta menahan untuk menyoal pengundi terbabit serta menyemak kad pengenalan serta pasportnya," katanya dalam satu kenyataan di Facebook Juham, Khamis.


Noorazmir mendakwa, pengundi terbabit pada mulanya dikesan diiringi oleh Penghulu Kampung Bendang Pa' Yong.

"Namun setelah menyedari kehadiran peguam Juham, penghulu tersebut terus melarikan diri dan meninggalkan pengundi berkenaan," ujarnya.

Cuba tengok perkataan yang dibesarkan. PENGHULU. Negeri Kelantan siapa yang perintah? Siapa yang boleh lantik penghulu kalau bukan Kerajaan PAS Kelantan.

Kat situ dah kantoi. Sebenarnya pendedahan mengenai pengundi hantu ini dah dibuat lebih awal oleh MyMassa di sini :

Semalam, seseorang yang tidak mahu dikenali telah menyerahkan kepada kami senarai nama pengurus pengundi hantu PAS dari Thailand untuk didedahkan. Menurut sumber tersebut, senarai itu adalah nama-nama individu yang akan menguruskan kemasukan pengundi DUA IC dari Thailand yang akan mengundi PAS. Menurutnya lagi, individu-individu dalam senarai tersebut juga bertindak pemegang MyKad rakyat Thailand yang mempunyai dwi kerakyatan.

Baca seterusnya di sini :  http://mymassa.blogspot.com/2014/09/prkpengkalankubor-panas-strategi-pas.htm


Kalau betul PAS tak buat, kenapa masa mengundi baru kecoh sedangkan MyMassa dan blogger BN lain dah dedah perkara ini lebih awal?

Ini bukan kali pertama Pakatan Rakyat tuduh pengundi mereka sebagai pengundi hantu. Pada PRU 13, PKR telah menangkap seorang pengundi yang dituduh sebagai pengundi hantu.


Tetapi selepas disiasat, rupa-rupanya pemuda tersebut adalah penyokong PKR!

Taktik mereka mudah, tuduh kemudian minta maaf.

Gambar-gambar Menarik #PRKPengkalanKubor

Posted: 24 Sep 2014 11:30 PM PDT

Antara gambar menarik yang dikirimkan oleh pembaca MyMassa.






Dan yang paling menarik.....


*Kempen-kempen juga tapi takade la sampai bermusuh.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 25 Sep 2014 11:27 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Takut Di Penjara, Pelakon Porno Alvin Tan Mohon Suaka Politik Dari Amerika...

Posted: 25 Sep 2014 07:00 PM PDT


Alvin Tan mendedahkan kepada koresponden CNA melalui akaun Facebook peribadinya yang disahkan wartawan penyiaran itu, "Saya kini sibuk memulakan hidup baru (di Amerika Syarikat) selain menanti perbicaraan akhir permohonan suaka saya. Saya di sini untuk mencari perlindungan politik daripada kezaliman Umno."

Katanya, beliau mula-mula memohon suaka politik daripada pihak berkuasa Amerika Syarikat pada bulan Mei susulan pembikinan sebuah dokumentari di Singapura.

Alvin begitu yakin Amerika Syarikat akan meluluskan permohonannya. Sekiranya tidak, beliau tiada pilihan lain kecuali terus memuat naik "bahan berunsur hasutan" di Internet bagi menguatkan kesnya.

"Jabatan Negara AS mengeluarkan Laporan Hak Asasi pada 2013 tentang Malaysia yang dengan jelas menyebut kes saya adalah penindasan hak bersuara di Internet," katanya lagi kepada CNA.

"Kalau semuanya gagal, saya dengan senang akan muat naik lebih banyak bahan berunsur hasutan pada laman Facebook saya untuk 'mengejek' pihak berkuasa dan buat mereka marah dan kejar saya lagi. Ini akan mewujudkan ketakutan lebih berasas tentang penganiayaan politik di negara ini dan menguatkan lagi tuntutan saya," katanya. 


Dia hina Islam, umno juga yang di persalahkan... masih ada lagi pak-pak menteri kita yang ketagih nak hapuskan AKTA HASUTAN...??? 

Belantan

Posted: 25 Sep 2014 11:21 PM PDT

Belantan


Menanti tindak balas Anwar?

Posted: 25 Sep 2014 10:25 AM PDT


Bulan September mungkin bukan bulan yang baik untuk Anwar Ibrahim. Beliau dipecat daripada parti dan kerajaan pada tahun 1998 pada bulan September, beliau pernah merancang untuk menjadi Perdana Menteri melalui pintu belakang pada 16 September 2008 dan hari ini sekali lagi September membawa nasib malang untuk Anwar apabila harapannya untuk melihat isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail 'ditabalkan' sebagai Menteri Besar (MB) Selangor hanya tinggal impian.

Mungkin kaitan bulan September dengan politik Anwar hanya kebetulan sahaja tetapi apa yang pasti semua itu berlaku kerana perancangan politik beliau. Begitu juga apabila beliau melaksanakan 'Langkah Kajang' - satu langkah politik yang menyebabkan bukan sahaja Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetapi juga sekutunya, Pas turut lintang pukang.

Tanpa sebab dan alasan kukuh, Anwar mengatur langkah untuk menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tetapi impian itu tidak tercapai kerana beliau berhadapan hukuman penjara, justeru beliau mempertaruhkan Wan Azizah malangnya Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang itu tidak mendapat sokongan Pas.

Mungkin tidak terlintas dalam fikiran Anwar bahawa orang kesayangannya, Azmin Ali akan menjadi pilihan Sultan Selangor untuk menggantikan Abdul Khalid dan beliau juga tidak menyangka nama itu akan dicalonkan oleh Pas. Biarpun beliau dan PKR berkeras mahukan Wan Azizah dan menolak calon lain daripada parti itu untuk menjadi MB Selangor tetapi dalam politik tiada musuh dan kawan yang kekal.

Yang menentang Azmin menjadi MB bukannya ADUN PKR atau Pas di Selangor tetapi orang dalam PKR yang begitu taksub dengan agenda politik Anwar dan disokong oleh DAP. Azmin mempunyai pengaruh sendiri di Selangor bukan sahaja dalam kalangan ADUN PKR tetapi juga Pas. Sebab itulah Pas menghantar nama Azmin sebagai salah seorang calon MB walaupun mendapat tentangan keras PKR dan DAP yang bersetuju hanya Wan Azizah dicalonkan.

Bagaimanapun persoalan yang lebih menarik untuk diperkatakan apakah tindak balas politik yang akan dilakukan oleh Anwar dan PKR berikutan pemilihan Azmin? Kalau Abdul Khalid yang mengingkari arahan parti dipecat, apakah Azmin juga akan menerima nasib yang sama?

Pelantikan Azmin bermakna kerusi MB Selangor masih di bawah PKR, oleh itu jika Anwar tidak mempunyai apa-apa perancangan yang 'pelik-pelik' beliau perlu menerima pelantikan Azmin dengan lapang dada. Walaupun kewibawaan Azmin mungkinlah tidaklah sehebat Abdul Khalid tetapi sekurang-kurangnya beliau jauh lebih baik berbanding Wan Azizah dari segi politik.

Biarpun di dalam PKR akan berlaku perpecahan tetapi ia dijangka bersifat sementara kerana politik berkaitan kedudukan dan kuasa, apabila seseorang pemimpin itu mempunyai kedua-duanya, beliau pasti disokong. ADUN PKR lain mungkin akan terfikir buat apalah mereka membuang masa hendak memperjuangkan nasib Wan Azizah dan sekali gus terjebak pertelingkahan dengan istana berikutan pelantikan Azmin.

Adalah lebih baik mereka meneruskan pentadbiran kerajaan negeri Selangor bersama Azmin daripada membuang masa melayan kerenah politik Anwar. Lagipun biarlah Wan Azizah menguruskan 'kebajikan' suaminya yang akan turun naik mahkamah pada bulan depan.

Pelantikan Azmin boleh dianggap satu tamparan hebat kepada Wan Azizah kerana semua orang tahu bagaimana hubungan antara kedua-dua pemimpin PKR tersebut, malah kalau boleh mungkin Wan Azizah lebih rela orang lain menduduki jawatan itu bukannya Azmin.

Bagi Azmin pula, cabaran utama ialah menjauhkan diri daripada dakwaan pelbagai pihak bahawa beliau akan mengikut telunjuk Anwar dalam mentadbir Selangor. Azmin perlu meneruskan kerja-kerja cemerlang yang sebelum ini dilaksanakan oleh 'musuh politiknya' Abdul Khalid ketika mereka bersama-sama dalam PKR.

Abdul Khalid pula sebagai seorang yang berintegriti tinggi sudah pasti tidak melakukan apa-apa tindakan yang boleh merosakkan pentadbiran kerajaan negeri di bawah Azmin, biarpun ketika menjadi MB, Azmin merupakan orang yang memainkan peranan utama dalam mengkritik pentadbiran beliau .

Perlu diingat bukan Azmin yang merancang 'Langkah Kajang', walaupun beliau dalam beberapa mesyuarat didakwa mahukan Abdul Khalid digantikan, sebaliknya Anwar yang mengambil kesempatan daripada pertelingkahan politik antara mereka untuk memenuhi agenda politik peribadinya.

Bagi sesetengah pemimpin PKR pula, mereka tidak boleh menganggap tindakan Azmin sebagai 'satu pengkhianatan' kepada parti itu kerana tiada sebab untuk Azmin dilihat menderhaka kepada Sultan Selangor apabila nama beliau diperkenankan oleh baginda. Atas sebab itulah, sejak nama beliau dicalonkan oleh Pas, Azmin langsung tidak membuat kenyataan menolak pencalonan itu, yang memandai-mandai mengatakan Azmin menarik diri adalah Anwar. Apa yang diketahui ialah Azmin menghormati keputusan PKR mencalonkan nama Wan Azizah sahaja.

Sementara itu, bagi Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, beliau sudah pasti berasa lega dengan kebijaksanaan Sultan Selangor membuat keputusan memilih Azmin. Ini memandangkan Abdul Hadi ialah individu paling bertanggungjawab mencalonkan nama Azmin dan tidak mahu tunduk dengan kehendak PKR dan DAP supaya mencalonkan nama Wan Azizah sahaja.

Langkah menyenaraikan nama ADUN Pas hanya sekadar memenuhi permintaan istana yang mahu semua parti mencalonkan lebih daripada dua nama, bak kata Abdul Hadi ketika memberikan penjelasan isu-isu semasa di Marang baru-baru ini, ''Kalau bagi satu nama bagaimana Istana nak pilih.''

Pemilihan Azmin juga sekali lagi membuktikan kebimbangan segelintir pemimpin Pas berhubung kesan buruk jika ADUN parti itu menduduki jawatan MB Selangor adalah tidak berasas, politik 'mencipta hantu yang tidak wujud' yang cuba dipraktikkan oleh mereka sekali lagi gagal.

Sebelum ini golongan tersebut gelisah tidak tentu hala apabila Abdul Hadi menegaskan akan menerima apa sahaja keputusan Istana maknanya, kalau Sultan Selangor melantik Azmin mereka terima, kalau pilih ADUN Pas pun mereka terima. Apa yang penting parti itu membuat keputusan bak kata Abdul Hadi berdasarkan hukum syarak dan bukannya hukum akal semata-mata.

Kenyataan itu menyebabkan beberapa pemimpin Pas yang begitu taksub dalam tahaluf siyasi dengan PKR dan DAP bagaikan tidur tidak lena, makan 'tak lalu' malah ada antara membuat teori songsang menyatakan ada perancangan oleh pimpinan Pas untuk membentuk campuran kerajaan dengan UMNO di Selangor, sampai ke tahap itu pendekatan 'politik mencipta hantu' mereka.

Justeru dalam Muktamar Tahunan Pas Kali Ke-60 di Batu Pahat, Johor minggu lalu ada antara mereka menegaskan, Pas perlu mempertahankan integriti dan pemuafakatan dalam pakatan dengan menolak jawatan MB Selangor jika ia diberikan kepada ADUN Pas memandangkan parti itu sudah berjanji ia kerusi milik PKR.

Bagaimanapun hakikatnya, dalam kes MB Selangor hujah itu tidak terpakai biarpun Pas sudah berjanji jawatan tersebut hak PKR. Ini memandangkan ketika Anwar merancang 'Langkah Kajang' apakah beliau memikirkan soal integriti dan permuafakatan yang dimeteraikan dengan Pas? Kenapakah hanya Pas sahaja dipaksa patuh pada prinsip itu biarpun terpaksa sumpah derhaka terhadap Sultan Selangor? Wajarkah Pas menerima nasib seumpama itu?

Tetapi apa pun keadaannya diharapkan pelantikan Azmin akan menamatkan kemelut politik di Selangor selepas Sultan Selangor menggunakan kebijaksanaan baginda membuat keputusan. Rakyat sudah bosan kerana sejak beberapa bulan lalu terpaksa menyaksikan drama politik memualkan yang dirancang oleh Anwar.

Ketika negeri-negeri lain sedang bergelut untuk meningkatkan taraf hidup rakyat selepas pilihan raya umum lalu, Selangor pula kucar kacir kerana kemelut politik yang tidak berkesudahan, segala-galanya bukan kerana Abdul Khalid tidak berwibawa tetapi kerana kerakusan Anwar mahu berkuasa.

Oleh itu, kalau benarlah PKR dan DAP berjuang untuk rakyat maka berjiwa besarlah menerima Azmin menjadi MB Selangor dan jangan menganggap dunia akan berakhir bila Wan Azizah tidak menduduki jawatan tersebut kerana beliau tiada kemampuan sebaliknya hanya mengikut kemahuan suaminya, Selangor tidak layak mempunyai pemimpin seumpama itu.

Oleh : Zulkiflee Bakar

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 25 Sep 2014 11:05 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Analisa Kemenangan Cikgu Mat Razi @Barisanasional di #PRkPengkalanKubo

Posted: 25 Sep 2014 02:31 PM PDT

Keputusan PRK Pengkalan Kubor mengikut Utusan Malaysia sms alert :

Calon BN, Mat Razi Mat Ail memperolehi 9,961 undi

calon Pas, Wan Rosdi Wan Ibrahim dengan 7,326 undi dan

Bebas, Aizat Bukhary Ismail Bukhary pula mendapat 38 undi.

Undi rosak 230.

Jumlah yang keluar mengundi adalah 73 peratus.


Analisa :

Pada PRU 13 Allahyarham Dato Nor kZahidi menang apabila mendapat 10,174 undi dengan majoriti 1736 undi.

Dengan 2635 undi majoriti, Ini bermakna Cikgu Mat Razi telah mendapat pertambahan majoriti sebanyak 899 undi walaupun peratusan mengundi hanya 73% tidak seperti PRU yang lalu iaitu 78.94 %

Undi rosak juga berkurangan dari 344 kepada 230 undi. Mungkin perpaduan kalangan Umno yang semakin baik dan penyokong atas pagar kini telah memihak kepada BN dan tidak lagi merosakkan undi menjadi faktor penyebab ini.

Faktor calon dan juga Allahyarham Dato Norzahidi disamping kemelut Pakatan Rakyat menyebabkan undi beralih arah kepada BN.

Calon PAS yang didatangkan juga didapati gagal menunjukkan ketokohan beliau apabila hanya menjawab soalan wartawan dengan dibantu EXCO Kelantan hingga terbongkar dalan cawan.

Lebih jauh beliau dikhabarkan pro Anwarinas dalam PAS !!

Kemenangan selesa ini juga boleh jadi kerana PAS mungkin berpecah dari dalam antara penyokong Hj Hadi dan Anwarinas kerana calon yang ditampilkan tidak setanding dengan calon BN yang membawa imej warak sebagai pengasas pondok dan digelar ustaz.

Mengikut ayahanda panglima yang juga pernah mengajar bersama beliau sejak dahulu cikgu Mat Razi seorang yang baik dengan semua orang. Faktor inilah menjadi magnet yang membuka hati rakyat untuk memilihnya menjadi wakil mereka di Pengkalan Kubor.

Walaupun dikecam oleh Ketua Penerangan PAS Kelantan Ustaz Nasarudin Daud kerana imej ustaz yang dihina oleh beliau namun pengundi tetap menyatakan pandangan mereka dengan memberi kepercayaan kepada Cikgu Mat Razi sebagai tanda simpati.

Faktor lain ialah pengaruh beberapa pondok di Pengkalan Kubor mengikut rakan saya yang meninjau dari dekat perjalanan PRK di sana mungkin menjadi penambah perisa kemenangan. Tidak silap beliau menyebut ada enam buah pondok di dalam DUN Pengkalan Kubor.

Semua tahu PRU lalu isu Tok Guru Abdullah Saamah di Pondok Geting menjadi tumpuan seluruh negara kerana berani melawan Nik Aziz yang pro wahabi dan kali ini pondok pondok di Kelantan menggunakan peluang untuk membalas jasa BN memperjuangkan isu mereka, membela nasib mereka dan menyokong Ahlu Sunnah Wal Jamaah sehingga ia menjadi titik perubahan pemikiran tuan tuan guru pondok di sana.

Kunjungan TPM Tan SRI Muhyiddin juga memberi aura kemenangan kepada BN terutama ketika melawat kawasan pondok dan sekolah agama semasa kempen bantu calon BN di sana.

Maka tidak pelik dari lima saluran menang PAS kini hanya mampu menang satu PDM sahaja mengikut info yang diterima.

PAS kini wajar menilai kembali kekalahan ini dan mereka juga wajar memikirkan apakah ada lagi ruang untuk PAS terus membiarkan ahli mereka diperkuda PKR DAP selepas dihina dan dicaci dalam krisis MB Selangor yang menyaksikan PAS menolak Presiden PKR isteri Anwar Ibrahim Dr Wan Azizah dan meletakkan Azmin sebagai calon MB.

Fikirlah..


Keputusan PRU 12 dan 13 untuk rujukan

Analisa Kemenahan Cikgu Mat Razi Dengan Majoriti Lebih Besar #PRKPengkalanKubor

Posted: 25 Sep 2014 09:25 AM PDT

Biar Kanak-Kanak Kempen dan Insiden Pijak Bendera BN Dikesali #prkpengkalankubor

Posted: 25 Sep 2014 01:30 AM PDT

Blog2 Pakatan Hentam Zuraidah @YBZ99 Hina PAS Isu Exco Selangor

Posted: 24 Sep 2014 11:27 PM PDT



Kenyataan YB Zuraidah mengenai kerusi Exco PAS ialah : 





Blog Anak Sungai Derhaka, sebuah blog yang popular kalangan pembaca blog politik yang pro pembangkang menghentam kenyataan YB Parlimen Ampang Zuraidah yang membuat kenyataan berkenaan Exco baru Selangor yang mengguris penyokong PAS yang membacanya.


Sepatutnya sebagai seorang pemimpin Zuraida perlu gunakan otaknya untuk berfikir dalam kerangka yang lebih besar dan jauh kehadapan..

Bukannya bercakap dengan perasaan dendam yang masih belum padam..

Apa yang penting sekarang ialah perbetulkan semua kesilapan dan rapatkan kembali keretakan yang telah berlaku..

Bukannya membalas dendam!!




seterusnya :



Tapi persoalan utamanya ialah layakkah Zuraida ini memberikan nasihat kepada Azmin?

Semasa pemilihan 2014 dia berada dalam kem Azmin menjadi penyokong tegar kepada Azmin, kemana Azmin pergi adalah dia.. Apa saja Azmin kata dialah yang akan bersungguh-sungguh mempertahakannya..

Tiba-tiba dia membuat kejutan dengan melarikan diri meninggalkan Azmin menyokong Wan Azizah pulak sebagai Calon Menteri Besar..

Membacakan kenyataan media yang dikatakan telah ditukar yang dibuang nama Azmin dari senarai calon Menteri Besar dari PKR itu..

Sekarang bila Azmin dah diperkenan oleh Sultan sebagai Menteri Besar.. dia kembali nak menyokong Azmin pula... macam lalang la lu...



Baca selanjutnya di blog tersebut http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/09/zuraida-sepatutnya-berfikir-sebelum.html


Sebuah blog lain juga mengutuk Zuraidah iaitu blog Ameno World http://www.amenoworld.net/2014/09/zuraidah-desak-hadi-mohon-maaf-pas.html yang pro PKR




Beliau menulis dengan lebih keras :

Zuraidah katakan Hadi perlu minta maaf pada DSWA kerana menghina wanita itu.

Apa yang Hadi hina? Hadi tidak hina. Ia adalah pendapat peribadi dia tentang kredibliti, kemampuan dan kelayakkan DSWA berkaitan pentadbiran negeri.

Dia beri ulasan berdasarkan pemerhatian dia bahawa DSWA tiada ketokohan sebagai ketua pemimpin negeri. Gunakan perkataan yang betul untuk mengambarkan situasi. Jangan main petik sebarangan aje. Orang beri pendapat dikata hina. Orang berdoa sambil mengulas masalah dituduh melaknat. Kita cipta fitnah. Dan kita nak sakit ahti atas fitnah yang kita cipta. Betul ke kita neh? Macam sakit otak aje aku tengok. 

Yang sebenarnya si Zuraidah neh melebih2. Oleh kerana DSWA sendiri menerima kritikan tersebut, secara terbuka, berlapang dada, buat kenyataan media, maka tindakan Zuraidah, bahkan Tony Pua sekalipun akan ditafsirkan sebagai tindakan membodek.



Di twitter juga penyokong PAS seperti PAS kawasan SIK turut menghentam Zuraidah

sila klik https://twitter.com/pemudapassik/status/514967519870734336

Kenyataan berbunyi :

Kami Dewan Pemuda PAS Kawasan Sik mendesak YB Zuraida Kamaruddin Ketua Wanita PKR,berhenti menekan Presiden PAS kami.....Jangan cuba mencari kesalahan Presiden PAS kami.



Ia turut disokong oleh pengguna twitter yang lain :


x suka zuraidah,gelojoh bila kuar sttmnt



Kenapa puaka sangat mulut Zuraidah ni..



Panglima nampak perpecahan makin ketara dalam Pakatan. Akibat Anwar Ibrahim mahu menguasai Selangor maka banyak perpecahan yang berlaku. Bagi kita perpecahan musuh politik adalah satu keuntungan namun kita juga bersimpati kepada rakan yang menyokong PAS PKR yang telah kerugian masa dan tenaga mereka menaikkan manusia seperti Zuraidah atau Anwar atau Azizah sehingga negara menjadi kucar kacir dan huru-hara.


Semoga rakyat akan kembali sedar dan PAS juga akan mendapat petunjuk Allah lalu keluar dengan segera dari Pakatan untuk berjuangan seorang diri atau dengan membantu UMNO/BN memerintah negara untuk kebaikan semua.



ANGIN PERUBAHAN

Posted: 25 Sep 2014 09:38 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Tiada Musuh Dengan Sesiapa Kunci Kemenangan Haji Mat Razi #PengkalanKubor

Posted: 25 Sep 2014 08:40 PM PDT


NGO Jenis Apakah Ini? Mereka Hasut Agar Derhaka Pada Sultan?

Posted: 25 Sep 2014 05:00 PM PDT


Muslimat PAS Diupah Untuk Kempen Sayang Mat Sabu Di #PengkalanKubor ?

Posted: 25 Sep 2014 08:00 AM PDT


Keputusan Rasmi #PengkalanKubor PAS Hilang 1,112 Undi

Posted: 25 Sep 2014 06:30 AM PDT

KEPUTUSAN RASMI PRK
N01 PENGKALAN KUBOR

BN MENANG

Jumlah Undi BN : 9961
Jumlah Undi PAS : 7326
Jumlah Undi Bebas : 38
Majoriti : 2635
Turn Out PRK 2014 : 73.1%

Jumlah Peti Undi Diterima : 47
Jumlah Peti Undi Belum Diterima : 0
Jumlah Keseluruhan Peti Undi : 47

Majoriti PRU 13 : 1736
Turn out PRU 13 : 79.1%

BN tambah 213 undi berbanding PRU13

Majoriti BN bertambah 899, PAS hilang 1,112 undi berbanding undi yang PKR dapat pada PRU13

Keputusan Rasmi, BN Menang 2,635 Undi #PengkalanKubor

Posted: 25 Sep 2014 06:11 AM PDT



Bebas - 38
PAS - 7,326
BN - 9,981

Undi ditolak: 230
Majoriti 2,635





#PengkalanKubor BN Menang Majoriti 2,626 Undi

Posted: 25 Sep 2014 05:16 AM PDT

KEPUTUSAN AWAL PRK
N.01 PENGKALAN KUBOR

PENGKALAN KUBOR :
BN: 1,033 (67.03%)
PAS: 476 (30.89%)
BEBAS : 5 (0.32%)
MAJ : 557

KG KETIL :
BN: 1,015 (49.25%)
PAS: 1,012 (49.10%)
BEBAS: 4 (0.19%)
MAJ : 3

KG TEBING :
BN: 502 (44.11%)
PAS: 609 (53.51%)
BEBAS: 2 (0.18%)
MAJ : -107

KG GETING :
BN: 1,019 (40.66%)
PAS: 1,327 (52.95%)
BEBAS : 3 (0.12%)
MAJ : -308

SIMPANGAN :
BN: 878 (76.48%)
PAS: 263 (22.91%)
BEBAS : 6 (0.52%)
MAJ : 615

TUJOH :
BN: 1,081 (51.57%)
PAS: 971 (46.33%)
BEBAS : 6 (0.29%)
MAJ : 110

KG TELAGA BATA:
BN: 722 (53.92%)
PAS: 607 (45.33%)
BEBAS: 0
MAJ : 115

KG BUNOHAN :
BN : 783 (70.35%)
PAS: 315 (28.30%)
BEBAS: 3 (0.27%)
MAJ : 468

JUBAKAR DARAT :
BN : 754 (89.87%)
PAS: 77 (9.18%)
BEBAS: 1 (0.12%)
MAJ : 677

BENDANG PAK YONG :
BN : 1,108 (54.93%)
PAS: 878 (43.49%)
BEBAS: 5 (0.25%)
MAJ : 231

TELUK JERING :
BN : 424 (79.55%)
PAS : 107 (20.26%)
BEBAS : 1 (0.19%)
MAJ : 316

KEDAI GETING :
BN : 532 (43.01%)
PAS: 671 (54.24%)
BEBAS: 2 (0.16%)
MAJ: -139

UNDI AWAL/POS
BN: 96 (91.43%)
PAS: 8 (7.62%)
BEBAS: 0
UNDI ROSAK: 1
MAJ: 88

Jumlah pengundi : 24,039
Turn out : 17,674 (73.52%)
Undi BN : 9,948 (56.28%)
Undi PAS: 7,322 (41.43%)
Undi BEBAS: 38 (0.21%)
MAJORITI : 2,626 (14.86%)


73% Turun Undi Di #PengkalanKubor, Haji Mat Razi Tumpaskan Wan Rosdi

Posted: 25 Sep 2014 02:45 AM PDT


Wajah Pengundi Terakhir Di #PengkalanKubor

Posted: 25 Sep 2014 02:27 AM PDT





Ku Azman bin Tuan Jaafar pengundi terakhir membuang undi di PDM Tebing

72% Turun Undi : BN Dijangka Menang, Lelaki Ini Punca PAS Kalah Di #PengkalanKubor

Posted: 25 Sep 2014 01:49 AM PDT


Siapalah Ibu & Ayah Mereka? Kanak Kanak Ini Pergunakan PAS #PengkalanKubor

Posted: 25 Sep 2014 01:03 AM PDT









Beza Cara Kempen BN Dengan PAS Di #PengkalanKubor

Posted: 25 Sep 2014 12:35 AM PDT

PAS mempergunakan kanak kanak untuk politik, tidak seperti mana kempen BN 


Peratus Turun Undi Sudah 55%, BN Dijangka Menang #PengkalanKubor

Posted: 24 Sep 2014 09:57 PM PDT





Suasana Pengundian PRK #Pengkalankubor

Posted: 24 Sep 2014 09:22 PM PDT





















GERAKAN ANTI PKR

Posted: 25 Sep 2014 09:26 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


BN MENANG..TKASIH BANYAK2 NIK AJIS.

Posted: 25 Sep 2014 08:09 AM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 25 Sep 2014 07:21 PM PDT

JURI RAKYAT


BOCAH ULAR, MENGUNDANG SIMPATI DUNIA

Posted: 25 Sep 2014 05:37 AM PDT

Kisah hidup Ari Wibowo, bocah penderita penyakit Erythroderma, disorot oleh media asing. Berita soal bocah asal Kabupaten Tangerang itu diangkat oleh media Inggris, Daily Mail. Dengan cepat kabar itu dikutip oleh berbagai media internet dari berbagai negara.
Seperti yang dikutip dari dream.co.id, Laman Daily Mail, Rabu 24 September 2014, menyebut Ari Wibowo sebagai 'Bocah Ular'. Itu tak lepas dari kondisi kulit akibat penyakit Erythroderma yang dia derita. Penyakit langka yang juga disebut 'sindrom manusia merah' itu menyebatkan kulit di seluruh tubuhnya seperti bersisik dan kemudian mengelupas.



Kulit di sekujur tubuh Ari akan mengering dan mengeras seperti sisik ular. Kemudian, setelah 41 jam atau dua hari, kulit di sekujur tubuh Ari, mulai ujung kaki hingga kepala itu akan mengelupas. Penyakit ini dia alami semenjak dilahirkan 16 tahun silam.
Untuk mencegah kulitnya mengering, Ari harus mengolesinya dengan pelembab setiap tiga jam sekali. Selain itu, dia harus berendam dalam air hangat -siang dan malam- setiap jam. Jika tidak diolesi pelembab atau berendam dalam air hangat, kulitnya akan mengeras. Akibatnya dia akan sulit untuk bergerak.
Menurut keluarga, saat dilahirkan dokter mengaku tidak memiliki peralatan untuk merawat Ari. Sehingga keluarga diminta untuk membawa pulang Ari tanpa perawatan.



Di tengah penyakit yang mendera itu, Ari mencoba tetap hidup normal layaknya orang lain. Dia tetap pergi mengaji seperti anak-anak lainnya. Namun, sebagaimana dilaporkan Daily Mail, tak ada sekolah yang mau menerimanya. Sebab para guru dan murid lainnya takut tertular penyakit yang diidap Ari.
Sejumlah orang yang membaca kisah hidup Ari di Daily Mail menilai bocah itu sangat mengagumkan. Sebab, Ari mampu bertahan hidup di bawah belitan kemiskinan dan penyakit seperti itu. "Saya harap ada website yang bisa menyumbangkan uang untuk pengobatannya," tulis seorang pembaca asal Melbourne, Australia.



Ya, sejumlah orang mendoakan semoga bocah ini dipedulikan, mendapat bantuan untuk mengobati penyakitnya. Terutama dari mereka yang berkecukupan. "Tuhan Tolong anak ini," tulis pembaca asal London.
"Dia harus menjadi inspirasi bagi semua untuk menjalani hidup kita dengan bahagia dan tidak memusingkan hal-hal kecil. Saya harap dia bisa diperiksa dengan baik oleh dokter Barat, bukan `dokter` desa," demikian tulis pembaca Kanada.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 25 Sep 2014 03:04 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Wanita dakwa diperkosa pegawai Polis, Rela dan JPAM

Posted: 25 Sep 2014 04:01 PM PDT

Sandakan: Tiga anggota pasukan keselamatan ditahan pagi ini, kerana disyaki merogol seorang wanita berusia 21 di sebuah hotel di bandar ini, malam Isnin lalu.

Anggota keselamatan pelbagai agensi penguatkuasa dan sukarelawan berusia antara 27 hingga 37 tahun itu ditahan di Balai Polis Sandakan selepas wanita terbabit membuat laporan, kelmarin.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sabah Senior Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman berkata, wanita terbabit membuat laporan bahawa ketiga-tiga anggota terbabit merogolnya selepas mangsa gagal mengemukakan sebarang dokumen pengenalan diri ketika ditahan suspek, kira-kira jam 1 pagi.

"Wanita itu mendakwa tidak dapat menunjukan dokumen apabila diminta oleh anggota pasukan keselamatan yang melakukan rondaan bersama itu dan kemudian dia dipaksa melakukan hubungan seks," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Menurutnya, ketiga-tiga suspek disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan atas kesalahan rogol.

Nyaris 'berzina' dengan pondan

Posted: 25 Sep 2014 08:01 AM PDT

Nyaris 'Terlajak' Dengan Pondan Di Surau Taman Tasik Permaisuri - TAMAN Tasik Permaisuri yang terletak di Bandar Tun Razak, Cheras memang popular dengan kegiatan riadah para penduduk warga kota.

Namun ramai yang tidak tahu, taman yang kelihatan tenang di waktu siang itu PANAS dengan kegiatan sumbang di sebelah malamnya.

Setiap malam ramai pasangan muda mudi yang bercumbu di balik kegelapan malam, terdapat juga golongan remaja maknyah yang menawarkan khidmat seks serta kelompok lelaki gay yang melampiaskan nafsu mereka di situ.

Seorang pengunjung yang ditemui baru-baru ini, tidak menafikan perkara itu malah mengakui pernah hampir 'terlanjur' dengan salah seorang maknyah yang berpeleseran di kawasan tasik itu.

Menurut Boy, 19, setiap malam terutama di malam minggu dia dan puluhan rakannya akan berkumpul di kawasan sekitar tasik untuk berbual-bual kosong.

" Pada satu malam tu, ada seorang maknyah menghampiri saya. Lama kami berbual kemudian dia memegang tangan saya sebelum mengajak saya ke sebuah bangunan kecil di sudut taman tersebut yang gelap gelita.

" Dia kemudiannya menggoda saya untuk melakukan maksiat, sampai saja di bangunan itu tiba-tiba saya ternampak satu papan tanda. Ya Allah, surau rupanya!," kata Boy yang terus beredar sebaik saja mengetahui bangunan kecil itu adalah tempat beribadah.

Menurut Boy, maknyah itu mengaku menjadikan surau tersebut sebagai 'port' untuk melakukan perkara yang terkutuk itu.

Jelasnya, dengan keadaan sekeliling yang gelap gelita, ramai tidak tahu bangunan kecil yang dimaksudkan adalah sebuah surau.

Menurut salah seorang peniaga, Ijam (bukan nama sebenar), sebelum ini memang ada serbuan daripada pihak berkuasa seperti JAWI dan polis namun ia dibuat secara berkala.

Malah, katanya, dia tidak lihat kelibat anggota penguatkuasa di situ sejak dua bulan lalu.

" Yang ada hanyalah anggota polis bermotorsikal…namun secara peribadi saya merasakan ia tidak cukup untuk membendung masalah sosial di taman tasik itu.

" Kami yang berniaga di sini memang 'sakit mata' melihat apa yang berlaku, adakalanya bila dah tak sabar tu, kami ada juga memarahi mereka tetapi pada mereka kemarahan kami itu hanya ibarat masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.

" Selalunya ibu bapa yang datang bersama-sama anak mereka untuk beriadah di sini terpaksa berpatah balik bila melihat kelibat golongan yang tak tahu malu itu," kata Ijam dengan nada kesal.

Diharapkan pihak berwajib dapat melipatgandakan usaha untuk membendung penyakit sosial di Taman Tasik Permaisuri ini.

Makin lama ia semakin menjadi-jadi hingga menjadi jolokan 'sarang maksiat' oleh para penduduk kawasan sekitar. – MyNewsHub

BN pertahan DUN Pengkalan Kubor, majoriti meningkat

Posted: 25 Sep 2014 07:14 AM PDT

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin (dua dari kiri) bersama calon Barisan Nasional, Mat Razi Mat Ail (kiri) dan Datuk Seri Mustapa Mohamed (tengah) meraikan kejayaan memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Pengkalan Kubor, di Pusat Operasi Barisan Nasional, malam ini. - Foto Fathil Asri
TUMPAT: Barisan Nasional (BN) mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor dengan majoriti lebih besar apabila calonnya, Mat Razi Mat Ail menang dengan kelebihan 2,635 undi, mengalahkan dua pencabarnya, Wan Rosdi Wan Ibrahim daripada PAS dan calon Bebas, Izat Bukhary Ismail Bukhary pada Pilihan Raya Kecil (PRK) hari ini.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) tahun lalu, BN menang dengan majoriti 1,736 undi.

Mat Razi mendapat 9,961 undi manakala Wan Rosdi meraih 7,326 undi dan Izat Bukhary hanya memperoleh 38 undi. Terdapat sebanyak 230 undi rosak

Keputusan itu diumumkan Pegawai Pengurus Pilihan Raya untuk PRK DUN Pengkalan Kubor, Mohd Sobri Ramli, di pusat penjumlahan rasmi undi di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Dato' Biji Wangsa, Tumpat, di sini sebentar tadi.

Turut hadir pada majlis pengumuman rasmi keputusan itu ialah Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim; Pengarah Jentera BN PRK DUN Pengkalan Kubor, Datuk Seri Mustapa Mohamed; Setiausaha BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor; dan Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan.

Bagaimanapun, calon PAS, Wan Rosdi dan calon Bebas, Izat Bukhary tidak hadir di pusat penjumlahan rasmi undi itu.

PRK DUN Pengkalan Kubor diadakan berikutan kematian penyandangnya, Allahyarham Datuk Noor Zahidi Omar pada 20 Ogos lalu.

Pada PRU ke-13, Noor Zahidi mengalahkan calon PKR, Saharun Ibrahim dan calon Bebas, Izat Bukhary dengan majoriti 1,736 undi.

Dengan kemenangan hari ini, BN mengekalkan kedudukan di DUN berkenaan untuk tiga penggal sejak 2004, sekali gus menafikan hasrat PAS untuk merampas kerusi DUN itu.

Mat Razi yang juga bekas Penolong Pegawai Pendidikan Daerah Tumpat, memperoleh kemenangan selesa di Pusat Daerah Mengundi (PDM) Simpangan iaitu tempat beliau membuang undi pagi tadi dan kampung halamannya.

Pada PRU lalu, BN menang di semua saluran tempat mengundi di PDM berkenaan dengan memperoleh 837 undi, berbanding 321 undi diperoleh PKR ketika itu.

PDM lain yang membantu kemenangan calon BN kali ini termasuk Pengkalan Kubor, Bunohan, Tujuh, Bunohan, Jubakar Barat dan Kampung Ketil.

Sebanyak 11 PDM dengan 45 saluran tempat mengundi dibuka untuk undi biasa hari ini.

Info:

1. Izat Bukhary Ismail Bukhary (Bebas)..........38

2. Wan Rosdi Wan Ibrahim (PAS)...............7,326

3. MAT RAZI MAT AIL (BN) ....................9,961

Jumlah mengundi.........................17,555

Peratus...............................................73%

Undi Rosak..........................................230

Majoriti.............................................2,635

Penyandang: Datuk Noor Zahidi Omar (BN)

Undi diperoleh: 2013: 10,174

Majoriti: 1,736

'Stim' dengan kekasih

Posted: 24 Sep 2014 06:28 PM PDT

DUNGUN– Tindakan sepasang kekasih melepaskan gian dalam kabin yang dijadikan tempat persembunyian mereka daripada pihak berkuasa membawa padah apabila lokasi itu diserbu polis, pagi semalam.

Serbuan sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Daerah diketuai Inspektor Mohd Ridhuan Ismail dilakukan selepas maklumat risikan mendapati suspek lelaki, 28, terbabit dengan penyalahgunaan dadah.

Bagaimanapun sebaik pintu kabin dibuka, seorang wanita didapati berada bersamanya dan hasil pemeriksaan lanjut, polis menemui sekeping wang kertas menyerupai mata wang RM100 dalam poket seluar suspek lelaki.

Siasatan awal, suspek lelaki yang berasal dari Kuala Terengganu tiada hubungan muhrim dengan wanita terbabit dan mereka dipercayai sering melepaskan gian bersama-sama di dalam kabin berkenaan.

Pasangan terbabit dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah untuk siasatan lanjut dan hasil ujian air kencing, kedua-duanya didapati positif dadah methampethamine.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Ahmad Zailani Yaacub mengesahkan tangkapan dan menurutnya pasangan itu kini sedang disiasat.

Seluar dalam tutup wajah

Posted: 24 Sep 2014 04:31 PM PDT

Gambar hiasan
Petaling Jaya: Bimbang gambar mereka dirakam pihak media menyebabkan seramai 10 kakitangan termasuk pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) yang dilanjutkan reman didapati menggunakan seluar dalam pelbagai warna bagi menutup wajah mereka.

Situasi itu dilihat ketika kesemua 15 kakitangan dan pegawai kastam termasuk seorang pengarah JKDM negeri bergelar Datuk tiba di Kompleks Mahkamah Sesyen Petaling Jaya di sini, pagi semalam, sambil diiringi pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Kesemua mereka adalah kumpulan kedua pegawai JKDM yang ditahan pihak SPRM selepas dipercayai terbabit dalam kes rasuah didalangi sindiket yang membawa masuk rokok dan arak bermutu tinggi ke negara ini.
SEBAHAGIAN daripada 15 pegawai dan kakitangan kastam menggunakan seluar dalam pelbagai warna bagi menutup wajah mereka.
Seramai 13 daripada mereka dilanjutkan tempoh tahanan reman selama lima hari manakala dua lagi dilanjutkan tahanan reman selama enam hari bermula hari ini.




'PAS hanya layak kerusi 'saguhati' Exco Selangor' - Zuraida

Posted: 24 Sep 2014 04:01 PM PDT

Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin mencadangkan kepada Menteri Besar Selangor Azmin Ali supaya mengurangkan jumlah empat kerusi exco kerajaan negeri yang sebelum ini diperuntukkan kepada PAS.

Katanya, memandangkan PAS tidak menyokong kedua-dua calon PKR iaitu Azmin dan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail, maka wajar, PAS hanya diberikan kerusi 'sagu hati'.

Cucu Tok Selampit

Posted: 25 Sep 2014 01:17 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Siaran Media SPAD - Penambahbaikan Laluan Baru Bas GO KL

Posted: 24 Sep 2014 07:22 PM PDT

Bermula 01 Oktober 2014, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) akan menambahbaikkan laluan perkhidmatan bas bandar GO KL. Langkah penambahbaikan ini meraangkumi perubahan lokasi mula dan akhir laluan, penambahan perkhidmatan ke destinasi tumpuan ramai dan pemberhentian perkhidmatan ke destinasi yang kurang sambutan GO KL. Dalam penambahbaikan ini, antara laluan baru yang diperkenalkan adalah Terminal Bas Jalan Tun Razak, Hospital Damai, Chow Kit, Grand Season, Masjid Kampung Baru dan sebagainya.

Bas bandar Go KL adalah inisiatif Kerajaan untuk menyediakan perkhidmatan bas percuma di kawasan Central Business District (CBD) Kuala Lumpur. Ini merupakan sebahagian daripada Pelan Transformasi Kerajaan dalam usaha mempertingkatkan penggunaan pengangkutan awam dan mengurangkan penggunaan kenderaan persendirian di kawasan CBD Kuala Lumpur. Untuk makluman, perkhidmatan bas bandar Go KL telah dilancarkan oleh YAB Perdana Menteri pada 31 Ogos 2012 merangkumi dua laluan sahaja iaitu Laluan Hijau dan Laluan Ungu. Kesemua laluan-laluan bas bandar Go KL ini meliputi kawasan tumpuan orang ramai seperti pejabat-pejabat, terminal pengangkutan awam, pusat membeli-belah dan tempat-tempat pelancongan yang menarik.

Berdasarkan kaji selidik yang telah dijalankan, perkhidmatan Go KL dinaiki hampir 20,000 penumpang sehari sejak ianya diperkenalkan. Dengan pengenalan laluan baru iaitu laluan merah serta penambahbaikan yang dilakukan, pihak SPAD menjangkakan 40,000 penumpang akan mendapat manfaat daripada perkhidmatan ini. Penumpang bas bandar Go KL ini dapat menikmati kemudahan seperti sistem Wi-Fi percuma, kemudahan untuk pengguna OKU dan sistem kamera litar tertutup untuk keselamatan pengguna.



Cadangan Pergabungan Dengan FGV Dan Century Logistics Mungkin Tidak Terlaksana

Posted: 23 Sep 2014 04:30 PM PDT


Century Logistics Holdings Bhd (Century) tidak menjangka akan berlakunya kerjasama dengan Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) yang diura-urakan akan membeli pegangan besar dalam syarikat logistik mereka, kata Pengarah Urusan Century Logistics Steven Teow Choo Hing. 

"Kami tidak menjangkakan ia (kerjasama dengan FGV) akan berlaku. Kami mahu cerita ini berakhir. Kami tidak mahu memberi maklumat yang salah kepada pasaran dan orang ramai berharap ianya mungkin berlaku. Buat masa ini, saya yakin tiada apa yang konkrit akan berlaku." Teow berkata kepada pemberita selepas EGM syarikat berkenaan semalam. 

FGV dikatakan berminat untuk membeli pegangan besar di Century sekitar pertengahan Mac yang lalu. Dalam kenyataan kepada Bursa Malaysia, Century berkata syarikat berkenaan terbuka kepada meneroka potensi pelaksanaan korporat dengan FGV. Sementara FGV pula telah memberitahu Bursa Malaysia mereka sentiasa meneroka potensi penggabungan dan pengambilalihan untuk menyokong pertumbuhan perniagaannya. 

Ini berikutan laporan bahawa cakap-cakap pergabungan di antara gergasi perladangan dan pemegang saham terbesar Century, Datuk Richard Phua Sin Mo, yang memiliki 26.4 peratus kepentingan, telah berlangsung sejak beberapa lama. Dikatakan FGV melihat Century sebagai syarikat yang sesuai untuk menyepadukan rantaian minyak sawit dan bekalan getah syarikat gergasi perladangan berkenaan.

CTS melihat FGV sebagai pengeluar minyak sawit terbesar di dunia, sedang meneroka lebih banyak pilihan untuk membuka peluang nilai tambah dan menghasilkan keuntungan dalam bahagian pengangkutan dan logistik. Sejak tahun lepas, khabar angin telah bertiup kencang bahawa FGV akan membeli pegangan besar dalam syarikat logistik Century. Alasan untuk ini adalah kerana FGV mahu mewujudkan syarikat pengangkutan sendiri dan bahagian logistik ke dalam entiti tersenarai untuk mewujudkan kecekapan dan skala yang lebih besar. 

Berkemungkinan besar juga kegagalan pergabungan FGV dan Century juga adalah disebabkan FGV sedang menilai syarikat logistik lain. Satu lagi syarikat tersenarai di Bursa Malaysia yang menjadi perhatian FGV adalah syarikat pengendali gudang, logistik dan pembekal, Integrated Logistics Bhd (ILB). Walau bagaimanapun, ini bukanlah satu-satunya syarikat yang yang menjadi perhatian FGV buat ketika ini. 

Pengharaman Teksi UBER Oleh JPJ Dan SPAD - Teksi Harus Buka Mata Untuk Perkhidmatan Yang Lebih Baik

Posted: 23 Sep 2014 07:22 AM PDT


Kita menyambut baik tindakan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengambil langkah drastik dengan mengharamkan perkhidmatan teksi Uber di negara ini yang beroperasi dengan menggunakan kenderaan persendirian menerusi aplikasi telefon pintar dan juga akan bersama Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk mengadakan operasi bersepadu bagi membanteras kegiatan sistem pengangkutan itu bermula 1 Oktober 2014.

Ini berikutan perkhidmatan teksi Uber yang menyalahi undang-undang kerana menggunakan kenderaan persendirian dan tidak mendapat kelulusan lesen pengendali daripada SPAD sebagaimana dinyatakan mengikut Seksyen 16 Akta Pengangkutan Awam Darat (APAD) 2010. Sebagaimana kontroversi yang berlaku sebelum ini, Uber menggunakan kereta persendirian yang tidak mempunyai permit untuk beroperasi sebagai pengangkutan awam syang lain dan pemandunya juga tidak mempunyai lesen memandu PSV. 

Ini adalah satu kebimbangan pihak berkuasa, terutamanya dari segi keselamatan sekiranya berlaku kemalangan di jalan raya. Keduanya, tambang Uber yang tidak mematuhi struktur tambang teksi yang diluluskan oleh pihak SPAD. Ini menyebabkan berlakunya ketidakadilan ke atas pemandu-pemandu teksi yang lain yang bersaing dengan mengikut peraturan dan tambang yang ditetapkan.

Baru-baru ini,  mahkamah serantau Jerman telah mengeluarkan injunksi sementara terhadap Uber kerana pemandunya tidak mempunyai lesen komersial yang diperlukan untuk mengambil penumpang. Bagaimanapun, syarikat yang berpangkalan di Frankfurt itu berkata, Uber akan meneruskan operasinya walaupun terdapat injunksi tersebut. Syarikat itu juga memberi maklumbalas dalam satu kenyataan bahawa pihaknya merancang untuk merayu keputusan mahkamah itu.

Perkhidmatan Uber seharusnya menjadi pembuka mata bagi pemandu teksi yang sedia ada. Dengan perkhidmatan Uber, mereka mempunyai kereta yang menunggu mereka, pemandu yang ramah dan mungkin ada air mineral untuk mereka di dalam kereta serta lebih selesa. Penumpang sukakan begitu. Selain dari pemanduan yang selamat, penumpang juga perlukan layanan yang mesra dari pemandu teksi.

Sikap pemandu teksi yang tidak mahu menggunakan meter juga menimbulkan masalah dan keresahan kepada pengguna. Ada yang bertanya kepada penumpang di mana mereka pergi dan berapa banyak mereka sanggup membayar. Ada yang menolak penumpang kerana kesesakan lalu lintas. Ini seharusnya tidak berlaku. Jika mereka melakukan kerja mereka, ambil penumpang dan menyediakan perkhidmatan yang baik, maka pemandu-pemandu teksi juga dapat memperoleh jumlah wang yang baik.

Walaupun banyak bilangan pemandu teksi di negara ini, namun kebanyakannya tidak profesional dalam tugas mereka. Beberapa pemandu teksi di bandar terutamanya adalah seperti 'Touch n Go'. Jika tiada pekerjaan, maka mereka membuat keputusan untuk menjadi pemandu teksi. Ada sesetengah orang pula, memandu teksi adalah kerja separuh masa atau 'part time'. Ini tidak termasuk lagi pemandu teksi yang meng'alibaba'kan lesen mereka untuk keuntungan yang segera.

Sesetengah teksi yang terdapat di Ibu Kota adalah kotor dan tidak selesa untuk dinaiki. Pemandu teksi harus memastikan teksi mereka berada dalam keadaan baik dan bersih. Tidak rugi sekiranya pemandu teksi membelanjakan sedikit wang untu membeli haruman kereta untuk keselesaan penumpang. Bayangkan pilihan yang pengguna ada sekiranya Uber diluluskan dan mengikut undang-undang yang ditetapkan, kemungkinan pemandu teksi yang sedia ada akan susah untuk cari makan.

Jangan salahkan pengguna memilih perkhidmatan teksi Uber untuk perjalanan yang sama menggunakan kereta Mercedes. Ia adalah lebih selesa dan anda tidak perlu bertanya harga kepada pemandu kerana bayaran akan dibuat melalui kad kredit sebelum menggunakan perkhidmatan. Pemandu teksi sendiri harus berubah kalau tidak mahu mereka diubah.

Jangan Lupa Pemandu Teksi - 30 September Tarikh Ahir Penembusan Baucer Tayar TR1Ma

Posted: 22 Sep 2014 12:00 AM PDT


Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Darat (SPAD) mengingatkan bahawa tarikh akhir penembusan baucer tayar TR1Ma 1.0 dan TR1Ma 2.0 adalah pada 30 September 2014. Program bantuan Teksi Rakyat 1 Malaysia (TR1Ma) adalah cetusan buah fikiran DS Mohd Najib Tun Razak, Perdana Menteri atas keperihatinan beliau mengenai masalah yang dihadapi pemandu teksi. Perdana Menteri faham akan keluhan pemandu teksi yang menghadapi kos penyelenggaraan yang kian meningkat yang turut mengugat keselamatan serta keselesaan penumpang teksi.

Permohonan baucer tayar TR1Ma 2.0 boleh dihantar ke semua kaunter SPAD dan Cawangan-Cawangan LPKP (bagi Sabah dan Sarawak) sebelum 30 September 2014. Adalah diharapkan TR1Ma dapat membantu pemandu teksi dan sekaligus menaikkan taraf perkhidmatan teksi di Malaysia. TR1Ma juga diharapkan bukan sahaja membaiki mutu perkhidmatan teksi, ia mampu meningkatkan persepsi dan keyakinan Rakyat terhadap perkhidmatan teksi.

Program Bantuan Tayar 1 Malaysia (BT1M) untuk teksi merupakan program pertama yang dilancarkan di bawah TR1Ma. Antara program lain yang bakal dilancarkan di bawah TR1Ma termasuk insurans berkelompok serta khairat, duta teksi dan lain-lain lagi.

PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Sep 2014 11:30 AM PDT

PEJUANG BANGSA


PEMUDA UMNO P.PINANG DIAMKAN JENTERA PAS DI PDM TELAGA BATA #PRKPENGKALANKUBOR

Posted: 25 Sep 2014 02:17 AM PDT




Inilah yang sepatutnya dilakuka Pemuda UMNO  di hari pengundian terus berdiri tegus  berkempen berdepan pihak lawan .  Kita boleh sendiri berapa kerat je jentera PAS di situ dan mereka tenggelam sekali 

Syabas Pemuda UMNO P.Pinang yang bertugas di PDM Telaga Bata Pengkalan Kubor .



NASIHAT TUN MAHATHIR UNTUK AZMIN MENTERI BESAR SELANGOR

Posted: 24 Sep 2014 08:58 PM PDT




Pelantikan Mohamed Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor tidak akan mengubah banyak perkara dalam pentadbiran kerajaan negeri itu apabila beliau dijangka terus dikawal oleh pemimpin tertentu.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, Azmin akan masih dikawal walaupun tidak sama seperti yang berlaku kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

"'Remote control' berubah sedikit sebanyak, mungkin tidak sama seperti yang berlaku kepada Wan Azizah, tetapi beliau (Azmin) akan masih dikawal.

"Jadi, saya harap Azmin akan menjadi diri beliau sendiri," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ucapan dalam Forum CEO Yayasan Kepimpinan Perdana 2014 di sini hari ini.

Sementara itu, Dr. Mahathir berkata, adalah lebih baik jika ada pemimpin lain dalam PKR yang mampu menggantikan tempat Penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya, hal demikian kerana Anwar telah membawa banyak masalah kepada pelbagai pihak sejak beliau menyertai UMNO lagi.



"Bagus jika ada sesiapa yang dapat mengganti Anwar. Anwar sertai UMNO, berlaku masalah. Masuk pakatan pembangkang turut berlaku masalah. Ke mana-mana beliau pergi akan berlaku masalah.

"Jadi, jika ada orang yang boleh ganti tempat Anwar, itu merupakan perkara yang baik," jelasnya.




Terdahulu dalam ucapannya, Dr. Mahathir berkata, pemimpin masa kini perlu menguasai pelbagai bidang jika mahu mentadbir negara dengan baik.

"Pemimpin dahulu hanya perlu menguasai bidang politik sahaja, tetapi sekarang mereka perlu juga menguasai bidang ekonomi dan kewangan," jelasnya.

Tambah beliau, setiap pemimpin juga perlu mengenal pasti dan memahami sesuatu isu terlebih dahulu sebelum dapat menyelesaikan pelbagai masalah.

"Perkara pertama, mereka perlu mengenal pasti dan memahami sesuatu isu yang menjadi punca kepada berlakunya masalah. Ini kerana masalah tidak berlaku tanpa sebab," katanya.


KALAU HADI DIKENALI GELAR PERKATAAN " BARUA " , KJ PULAK " BANGANG "

Posted: 24 Sep 2014 07:55 PM PDT




Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin menyifatkan pihak yang mempertikaikan kejayaan ratu skuasy negara Datuk Nicol Ann David menyumbang emas kedua negara di temasya Sukan Asia ke-17 pada Selasa sebagai bangang dan tidak bertanggungjawab.

Salah seorang pemegang akaun laman sosial Facebook pada Selasa meletakkan komen negatif di status akaun Facebook Khairy dengan memperlekehkan kejayaan Nicol atas alasan sukan tersebut tidak dipertandingkan pada peringkat Sukan Olimpik.

"Bangang," kata beliau ketika diminta mengulas mengenai perkara tersebut.

Khairy berkata beliau tidak kisah jika individu terbabit memperlekehkanya sebagai Menteri Belia dan Sukan namun bukan kepada atlet negara yang bertungkus lumus mengharumkan nama negara di pentas sukan dunia.

"Atlet kita sanggup ketepikan hal-hal peribadi mereka semata-mata untuk mengalas cabaran negara di Incheon dan tidak ramai yang sanggup berbuat demikian demi kepentingan negara," katanya.

"Saya ingin tahu sama ada individu yang mengkritik kejayaan Nicol tahu bermain skuasy atau tidak, sebelum mereka layak untuk melemparkan kritikan,"katanya kepada pemberita pada Rabu.

Nicol berjaya mempertahankan pingat emasnya selepas mengalahkan rakan senegara Low Wee Wern dengan mata 9-11, 11-6, 11-5 dan 12-10  di final.

Pingat emas pertama negara disumbangkan oleh atlet wushu wanita,Tai Cheau Xuen menerusi acara gabungan Nanquan/Nandao pada hari pertama kejohanan.

Dalam perkembangan lain, Khairy berkata kejayaan kontinjen negara mengumpul dua pingat emas, tiga pingat perak dan tiga pingat gangsa sehingga hari kelima kejohanan membuktikan bahawa sasaran lapan pingat adalah satu sasaran yang realistik dan tidak mustahil dicapai oleh negara.

Beliau berkata ada atlet yang gagal meraih pingat dan ia bukan bermakna bahawa mereka telah gagal dalam misi ke Incheon kerana apa yang lebih penting adalah pencapaian  mereka untuk mengatasi catatan terbaik dan bukanya pingat yang dimenangi.

"Sehingga hari ini kontinjen negara masih berada di landasan yang betul apabila meraih dua pingat emas dan diharap kita mampu mengutip lebih banyak pingat lagi," katanya. 

PAS HANYA DAPAT KERUSI EXCO SAGUHATI DI SELANGOR DI BAWAH MB BARU ??

Posted: 24 Sep 2014 06:30 PM PDT


Malang betul PAS .....PAS menang paling banyak kerusi di DUN Selangor tetapi hendak dikurangkan kerusi EXCO di bawah pemerintahan MB Selangor yang baru Azmin Ali . 

Itu desakan Ketua Wanita PKR yang sebelum sokong Jijah kini telah buat U Turn sokong Azmin.

Kalau maksud dikurangkan kerusi itu bermakna PAS yang paling banyak menang hanya mendapat kerusi Exco  saguhati je la ..haha

Amacam macai-macai PAS ??  Di muktamar bukan main berani lagi ....

Nak tahaluf siyasi lagi walaupun Guan Eng melabel 4 orang bekas Exco mereka itu Pengkhianat ??






Comments (0)