Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:20 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 03 May 2014 03:51 AM PDT

bumiyang


Masyarakat Balik Pulau Mula Menolak PKR???

Posted: 02 May 2014 07:38 PM PDT

Penghormatan Terakhir Buat karpal Singh - X Ada Lilin dan Colok.....

Posted: 20 Apr 2014 05:07 AM PDT

tunku

Posted: 03 May 2014 03:09 AM PDT

tunku


Jamil Khir: New committee to study Hudud implementation soon

Posted: 02 May 2014 08:34 AM PDT

A central technical committee will be set up soon to study the implementation of Hudud Law in Kelantan, according to Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

The Minister in the Prime Minister's Department said the committee would involve the Federal Government, the Kelantan government and PAS.

Apart from studying every aspect of the implementation of the law, the committee would also explain the matter to all levels, including political parties, he told reporters after meeting with Kelantan Deputy Menteri Besar Datuk Mohd Amar Nik Abdullah here Friday.

Jamil Khir said the committee was aimed at ensuring that the implementation of the law would run smoothly, while taking into consideration the well-being and justice for Muslims, as well as articles under the Federal Constitution.

He said the Malaysian Islamic Development Department (Jakim) would function as the secretariat for the committee, while the members would not comprise politicians.

Meanwhile, Mohd Amar said the Kelantan government positively viewed the setting up of the central committee, saying that it had also set up its own state-level committee for the same purpose.

"PAS has explained its aspirations and proposals on the implementation of the law to DAP and PKR. So far, we (the state government) are satisfied with its explanation," he added.

Taipingmali (tm)

Posted: 03 May 2014 01:05 AM PDT

Taipingmali (tm)


Video You tuber isu politik Selangor

Posted: 02 May 2014 09:01 AM PDT

#isuppr PENDUDUK PPR LUAH PERASAAN PADA DS NOH OMAR - YouTube - http://m.youtube.com/watch?v=3oHPx8ch9_w

LAWATAN DS NOH KE RUMAH OKU KOTA DAMANSARA - YouTube - http://m.youtube.com/watch?v=tK3fg1ND-40

#isuppr KERAJAAN NEGERI TIPU RAKYAT - YouTube - http://m.youtube.com/watch?v=72DyvAKsKCA

#isuppr UMNO SEDIA KHIDMAT GUAMAN PERTAHAN PENDUDUK - YouTube - http://m.youtube.com/watch?v=ebmJehxQR-0

#isuppr KERAJAAN SELANGOR JANGAN BONGKAK DAN TINDAS RAKYAT - YouTube - http://m.youtube.com/watch?v=78ce9PwwfCQ

#isuppr KERAJAAN SELANGOR HISAP DARAH RAKYAT - YouTube - http://m.youtube.com/watch?v=Ps111EFgZj8

#isuppr KERAJAAN SELANGOR TIDAK MENGIKUT UNDANG UNDANG - YouTube - http://m.youtube.com/watch?v=VftPpPXe7cQ

#isuppr UMNO SELANGOR SENTIASA BERSAMA RAKYAT - YouTube - http://m.youtube.com/watch?v=RxWjiY5Xojc

#isuppr RAKYAT BERDEMO BANTAH KENAIKAN SEWA PPR - YouTube - http://m.youtube.com/watch?v=D_N-Enqh76o

Rakaman suara MH370

Posted: 02 May 2014 05:40 AM PDT

Rakaman perbualan antara kokpit MH370 dan menara …: http://youtu.be/tSqHG_rRkj4

Anwar semakin sengsara

Posted: 02 May 2014 01:59 AM PDT

Tahun 2008 Anwar dituduh meliwat pembantunya iaitu Si Saifol.

Kes didengar di mahkamah tinggi Kuala Lumpur dan mengambil masa 4 tahun.

 Selepas 4 tahun kes berjalan dengan berpuluh-puluh kali penangguhan akhirnya pada 12 January 2012, Anwar dibebaskan.

Saifol membuat rayuan kerana kurang berpuas hati dengan keputusan hakim, dan akhirnya hakim mahkamah rayuan menyatakan Anwar bersalah dan dipenjara selama 5 tahun.

Pun begitu tiba pula giliran Anwar untuk membuat rayuan ke mahkamah persekutuan. Inilah final countdown buat Anwar. Hidup dan mati beliau dalam karier politik akan ditentukan oleh hakim.  Jika hakim mengekalkan hukuman bererti punah segala-galanya buat Anwar.

Parti PKR boleh lah dibubarkan. Jadi apa yang ditonjolkan oleh Anwar Kelmarin seolah olah kiamat buat beliau. Beliau tidak lagi menaruh harapan yang tinggi dalam rayuan nya.

Untuk menyelamatkan bontot dan lehernya, kerajaan wajib digulingkan dengan kuasa reformasi dan revolusi. Kelmarin 1Mei 2014 tak kala rakyat bercuti dan menyambut hari buruh, Anwar sekali lagi menganjurkan demonstrasi berselindung atas nama bantah GST tetapi dalam ceramah beliau di tengah tengah ribuan penyokong professional yang digosok dengan wang, tidak langsung menyentuh tentang GST tetapi bercakap mengenai konspirasi oleh menteri yang mahu lihat beliau dipenjarakan.

Walhal, kes mahkamah adalah antara Anwar dengan Saifol dan tidak ada kena mengena dengan mennteri dan kerajaan.

Hajat Anwar untuk menumbangkan kerajaan semalam sekali lagi menemui kegagalan, dan Anwar bagaikan pesalah yang bakal dihukum gantung sampai mati. Pun begitu peluangnya hanya bergantung kepada hakim mahkamah persekutuan.

Sama-samalah kita tunggu syiling yang dilambung hanya akan memberikan satu saja keputusan.




The Unspinners

Posted: 02 May 2014 11:49 PM PDT

The Unspinners


Idris Haron pertahan kroni dari prihatin pada pendedahan Selangor Chronicle

Posted: 02 May 2014 09:42 PM PDT






Ketua Menteri Melaka menjawab pendedahan seorang ahli pejabat Ketua Menteri Melaka tapi nampakya respons beliau berlainan sekali dengan pendedahan sebelum ini melibatkan kegiatan jugi di Alor Gajah di SINI.


Dalam kes terbaru yang didedahkan Selangor Chronicle SINI,  ia meliatkan salahgun akuassa Pengerusi Eksekutif MElaka Hari Ini Sdn Bhd.

Kali ini laporan berita melaporkan Idris Haron agak bersungguh-sungguh menafikan dan mengkritik blog dari membuka minda untuk hal ini dilaporkan pihakk polis.

Kalau tak puashati, buatlah laporan dengan polis dan SKMM, tapi kalau Rahim Lajis disiasat sekali dan jika didapati ada kebenran, siapa malu pula?

Dalam dunia poliik dan budaya keterbukaan d Internet, Idris Haron jangan mudah sangat memperkecilkan maklumat yang tersebar di Internet.

Mata yang melhat salahlaku sekarang lebih bayak dan Idris haron tak akan bberupaya menutup sebarang salahlaku. Jika SPRM gagal siasat dan dakwa, jangan sampai rakyat mendakwa BN kerana sikap negatif ketua Menteri.

BUkan semuanya fitnah....

Dikala orang menganggap dua MB yang bakal digugur adalah dari negeri tertentu, jangan hairan jika yang dimaksudkan adalah Ketua Menteri.

Macam p#kim*k ahli UMNO ni ...Ni yang buat orang menyampah!!!

Posted: 02 May 2014 05:30 PM PDT


Macam-macam blogger dan aktivis sosial media serta pihak berwaji bertempur hadapai demonstrasi anti GST.

Ada dengar perhubungan Selangor nak buat retreat mintak budget untuk ke Selangor.

Mereka ni sedar ke tidak orang lagi membenci UMNO dan mereka patut lagi kerja kuat dan ubah sikap untuk diterima rakyat????

Pukimak lahanat betul

Bingai PR bantah GST tapi tak tau apa GST ... kah kah kah

Posted: 02 May 2014 06:08 AM PDT


Membuang masa saja budak-budak ini. Baik balik sekolah baca buku dan cari ilmu dulu dari jadi budak bodooh berdemo tapi tak faham apa yang dibantah.


Kah kah kah ....

Tak perlu solat tunjuk-tunjuk selagi takut pada DAP

Posted: 02 May 2014 04:09 AM PDT


 Macamlah tak ada masjid dan surau berdekatan. Masjid ada dua, surau pun ada. Bilek sembahyang berdekatan pun banyak. 

Nak menunjuk Islam apa?

Kalimah Allah takut nak pertahan! 

Nak tengok berani ke hadapai DAP???



Usaha dan pengorbanan Unit Amal PAS selama ini tak dihargai

Posted: 02 May 2014 01:00 AM PDT



Sebelum ini, setiap kali nak demo atau nak buat ceramah, Unit AMal PAS yag jaga keselamatan dan lakukan gerak gempur di hadapan.




Pergaduhan SAMM dengan Unit Amal PAS memberi anggapan seolah-olah mereka ini dah tak dihargai lagi.

Lama dah kkami beritahu PAS, PKR dan DAP hany anak perguna PAS. Sokongan dan jentera PAS diperguna untuk meletakan calun mereka menang di kerusi-kerusi tertentu.


Bila beza pendapat pasal hudud, dah mula sampai nak gaduh dan tak hormati Unit AMal.



Hinggakan dikatakan ada kecederaan dan kematian. Wallahu alam.


MAsih lagi hendak terus diperguna?

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 02 May 2014 11:47 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


AHLI SAMM MAKI UNIT AMAL

Posted: 02 May 2014 08:44 PM PDT


Pihak polis menerima laporan daripada tiga jurukamera yang dikasari peserta perhimpunan membantah cukai barang dan perkhidmatan (GST) di Dataran Merdeka pada Khamis.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner (ACP) Zainuddin Ahmad berkata mereka membuat laporan petang semalam yang mendakwa perbuatan itu dilakukan Solidariti Anak Muda Malaysia.

"Insiden disiasat di bawah Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh. Bagaimanapun tiada tangkapan dibuat," katanya di sini, Jumaat.

Dalam kejadian itu, ketika perhimpunan mula bersurai kira-kira pukul 4.30 petang itu, dua daripada petugas media berkenaan didakwa ditumbuk dan disepak, sementara seorang lagi terkena kayu yang dibaling.

Jurukamera Xinhua News Agency, Mohd Zul Iskanda Mohd Hanafiah ditendang dan terkena balingan kayu, sementara jurufoto Focus Malaysia, Sharil Amin Abdul Rahim ditumbuk dan disepak.

Jurufoto Malaysian Reserved Hafzi Mohamad juga terkena balingan kayu.


Belantan

Posted: 02 May 2014 11:45 PM PDT

Belantan


MH370 Hari ke-56: Tiada apa yang ditemui di Teluk Benggala?

Posted: 02 May 2014 10:32 PM PDT


Tiada apa yang ditemui di Teluk Benggala berhubung laporan syarikat pencarian yang berpangkalan di Adelaide, Australia yang percaya mereka mungkin telah mengesan serpihan pesawat MH370.

Ketua Penyelaras Pusat Tindakan Bersama, Angus Houston berkata kini tiga kapal tentera laut Bangladesh sedang memantau kawasan itu yang sebuah daripadanya dilengkapi keupayaan mengesan bunyi gema.

"Namun saya yakin dengan semua bukti yang ada di hadapan kami, usaha gigih yang pasukan sedunia temui, analisis "handshake' manual antara pesawat dan satelit.

"Dan juga kerja stimulasi yang dilakukan bagi mendefinisi kawasan di selatan Lautan Hindi. Saya yakin kawasan berkenaan di selatan lautan (Hindi) merupakan tempat pencarian yang betul dan saya pasti masanya akan tiba kami menemui pesawat di kawasan itu di Lautan Hindi," katanya.

Houston berkata demikian dalam sidang media bersama dengan Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Presiden Biro Siasatan Kemalangan Penerbangan Perancis (bekas ketua pasukan siasatan Air France 447) Jean-Paul Troadec, Timbalan Menteri Luar Datuk Hamzah Zainuddin dan Timbalan Menteri Pertahanan Datuk Abdul Rahim Bakri.

Dilaporkan syarikat berkenaan GeoResonance telah mendakwa menemui serpihan pesawat, kira-kira 5,000 kilometer dari kawasan pencarian sekarang.

Mengenai petunjuk baharu itu, Hishammuddin berkata beliau pada mulanya melihat kemungkinan memperoleh kapal yang sesuai untuk mencari di kawasan itu bagi mengesahkannya.

"Tetapi, saya ingin tekankan dengan berbuat demikian, kami mengubah diri kami daripada pencarian utama. Jika kami pergi ke sana dan hasilnya didapati negatif, siapa yang akan bertanggungjawab dengan masa yang terbuang itu. Dengan menghantar lebih banyak kapal (ke Teluk Benggala) akan menjejaskan pencarian di kawasan pencarian (sekarang)," tambahnya.

Hishammuddin berkata usaha pencarian MH370 adalah mencabar, namun kesemua pasukan antarabangsa berazam untuk meneruskan dengan fasa baharu pencarian.

Mengenai operasi Bluefin-21, Houston berkata tugas kenderaan autonomi bawah air (AUV) itu, sebagai respons kepada transmisi yang diterima di kedalaman (lautan) beberapa minggu lalu, adalah petunjuk paling memberangsangkan yang dimiliki, pada masa itu.

"Mereka (tansmisi) di kawasan pencarian yang didefinisi pasukan antarabangsa dan mereka terletak di garisan lingkungan ping ketujuh. Bila kami memperoleh transmisi daripada kedalaman, ia nyata kami terpaksa turun dan melihatnya.

"Kami menghntar Bluefin di kawasan itu. Setakat ini, ia tidak menemui apa-apa dan setakat ini kami telah meliputi 500 kilometer persegi. Itulah caranya," tambahnya.

Beliau masih berharap Bluefin - yang bertugas sehingga akhir bulan ini - mungkin menemui sesuatu.

"Saya mesti berkata peluang mencarinya (MH370), Saya fikir kemungkinannya adalah lebih rendah daripada ia memulakan pencarian," katanya.

Penerbangan MH370 yang membawa 230 penumpang dan anak kapal berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL pada 12.41 tengah malam pada 8 Mac dan hilang dari radar skrin kira-kira sejam kemudian semasa di Laut China Selatan.

Ia sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari yang sama.

Selepas 17 hari kehilangannya, penerbangannya didapati berakhir di selatan Lautan Hindi.

Suara Politik
Belantan

Peserta perhimpunan Bantah GST serang jurufoto media?

Posted: 02 May 2014 07:31 AM PDT


Kejadian berlaku selepas perhimpunan Bantah Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) yang berlangsung hari ini bersurai, dimana sekumpulan pemuda yang menyertai perhimpunan tersebut bertindak menyerang sekumpulan jurufoto yang sedang membuat liputan media di Jalan Raja dekat Dataran Merdeka.

Menurut laporan, kumpulan anak muda yang bertopeng serta berpakaian serba hitam itu, menggelarkan diri mereka sebagai 'Antifa' telah cuba membuat provokasi ke atas kumpulan jurufoto tersebut.

Di dalam kejadian yang berlaku sekitar petang tadi, seorang jurufoto dari Malaysia Fokus, Sharil Amin Abdul Rahim disepak dan ditumbuk manakala jurufoto Malaysia Reseved, Hafizi Mohamad terkena balingan kayu.

Susulan kejadian tersebut, Persatuan Jurufoto Media Malaysia (MPPA) membidas tindakan berkenaan dan memandang serius akan perkara itu.

"MPPA memandang serius kejadian ini kerana perhimpunan ini adalah perhimpunan aman dan di bawah seliaan permit pihak berkuasa. Seharusnya tiada kekecohan tercetus.

"Kami kesal dengan segelintir kumpulan pemuda yang masih bertindak liar dengan menyerang jurufoto media bertugas" jelas Setiausaha Agung MPPA, Mohammad Naim Firdaus Abdul Aziz dalam satu kenyataan media.

MPPA dalam kenyataannya turut memaklumkan akan melaporkan kepada pihak polis dan akan mempertimbangkannya ke pihak peguam kerana ada bukti bergambar.

Sementara itu, Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek mengutuk perbuatan sekumpulan pemuda tersebut dan menyifatkannya sebagai satu tindakan yang tidak wajar.

Shabery turut menyeru agar pihak media dihormati kerana golongan tersebut sudah bersusah payah menyalurkan maklumat kepada rakyat.

Suara Politik
Belantan

oyabun

Posted: 02 May 2014 11:09 PM PDT

oyabun


YDP Agong DiLudah Dan Dimaki Hamun Peserta Himpunan Anti-GST?

Posted: 02 May 2014 08:37 AM PDT


Kuala Lumpur – Di dalam keghairahan segelintir masyarakat yang menyertai himpunan anti-GST yang diadakan semalam, sekumpulan anak muda yang menggelar diri mereka sebagai 'Antifa' telah bertindak di luar batasan apabila mengunakan kebebasan dan hak bersuara dengan menghina dan memaki-hamun institusi Diraja.

Mereka yang berkumpul di hadapan bangunan Menara Maybank, Jalan Tun Perak itu mula berarak ke Dataran Merdeka sekitar jam 3.00 petang sambil melaungkan slongan membantah perlaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Perarakan yang pada mulanya aman dan terkawal itu, mula bertukar kecoh apabila beberapa ahli dari kumpulan tersebut mula membuat bising dengan menyanyikan beberapa lagu provokasi yang diiringgi dengan alunan muzik.

Keadaan menjadi semakin bingit, apabila ada dikalangan mereka mula menjerit-jerit sambil mengeluarkan kata-kata kesat kepada para pemimpin negara.



Paling memeranjatkan, sejurus selepas menyanyikan lagu kebangsaan Negaraku kata-kata cemuhan telah dilemparkan kepada Yang Dipertuan Agong dan Raja Melayu.

"Fuck la Raja, Pergi Jahanam" jerit mereka petang semalam.

Malah ada dikalangan ahli kumpulan tersebut yang turut meludah apabila lirik 'Raja Kita Selamat Bertahta' dinyanyikan kononnya bagi menzahirkan rasa tidak puas hati.

Pengamal undang-undang dan pakar sejarah sebelum ini mengesa agar pihak kerajaan mengenakan hukuman yang berat terhadap mana-mana individu yang didapati bersalah menghina institusi Raja termasuk penjara mandatori.

Menurut Pengarah Pusat Kajian Institusi Raja Malaysia (PKIRM), Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Prof Datuk Dr Ramlah Adam, undang-undang itu perlu digubal dan dikuatkuasakan segera bagi menghentikan penghinaan terhadap Raja atau Sultan.

Malah perkara yang sama turut pernah dibahaskan di dalam Dewan Rakyat tidak lama dahulu, apabila ahli-ahli parlimen dari Barisan Nasional yang mahu mencadangkan agar satu akta khusus diwujudkan untuk mengukuhkan undang-undang sedia ada bagi menghalang mana-mana pihak daripada melakukan sebarang tindakan yang boleh meruntuhkan institusi tertinggi negara itu.

Wasabi Oyabun..

Panglima Perang Cyber

Posted: 02 May 2014 11:07 PM PDT

Panglima Perang Cyber


KSN @AliHamsa55 : Tindakan Tegas Penjawat Awam sertai demonstrasi Termasuk Dibuang Kerja

Posted: 02 May 2014 06:53 PM PDT

Misteri : Tangan Hitam Pegang Bayi Berjaya Dirakam

Posted: 02 May 2014 03:42 PM PDT

Maklumat tentang keluarga ini tidak diperolehi. Cuma ia menjadi bahan disebarkan melalui whatsapp dan mengundang misteri tangan milik siapakah warna hitam di celah ketiak bayi tersebut.

Kenyataan Naib Presiden Umno @Zahid_Hamidi Berhubung Kenyataan @TeresaKok Konon PAS Guna Hudud Untuk Tarik Sokongan Melayu

Posted: 02 May 2014 12:17 AM PDT





Kenyataan ini turut diulas oleh Blog Teh Tarik Bersama YB di sini 


Mohon sebarkan...



Sent from my iPhone

PenangWasabi

Posted: 02 May 2014 09:35 PM PDT

PenangWasabi


Koyak Al-Quran Dan Hina Islam Ketika Menonton Bola, 2 Wanita Didenda RM 7,441.95?

Posted: 02 May 2014 09:11 AM PDT


Birmingham – Dua penyokong pasukan bola sepak Middlesbrough FC, Julie Phillips, 50, dan Gemma Parkin, 18, didapati bersalah di mahkamah selepas bertindak kurang ajar dengan mengoyak helaian al-Quran dan kemudiannya membaling ke udara ketika perlawanan antara Middlesbrough FC dengan Birmingham City pada bulan Disember tahun lepas.

Mereka telah didapati bersalah atas tuduhan melakukan penghinaan serta mengancam agama pada perbicaraan sehari yang diadakan di sini, semalam.

Pada perbicaraan itu, majistret mendengar bagaimana Philips telah mengoyak al-Quran yang diambil daripada beg tangannya dan mula mengoyaknya.

Dia kemudiannya menghulurkan helaian al-Quran itu kepada penyokong-penyokong pasukan itu, sebelum mereka membaling ke udara.

Philips dan Parkin juga melaungkan anti Islam dan menjerit untuk membunuh umat Islam dengan bayonet selain berpura-pura mahu membakar al-Quran.

"Ketika kejadian terdapat 13,454 penonton dengan 655 adalah penyokong kelab Middlesbrough yang berdiri di belakang tiang gol.

"Aksi mereka mengoyak al-Quran itu disaksikan ramai orang dan ia turut dirakamkan dalam kamera CCTV, '' kata pendakwaraya.

Mereka kemudiannya di dapati bersalah oleh Mahkamah dan di denda RM 2,756.28 (£500) dan diperintahkan membayar kos mahkamah RM 4,685.67 (£850).

Penang Wasabi..

JURI RAKYAT

Posted: 02 May 2014 08:02 PM PDT

JURI RAKYAT


Misteri Taman Hiburan yang Terkutuk

Posted: 02 May 2014 08:22 AM PDT

Di Jepang, tepatnya prefektur Fukushima, ada sebuah taman hiburan, Takakanonuma Greenland yang punya cerita aneh. Semula taman ini dibuka pada tahun 1973 lalu ditutup tiba-tiba dua tahun kemudian. Alasannya karena sepi pengunjung, penjualan tiket merugi. Namun berkembang pula gosip sebenarnya ditutup karena ada beberapa orang yang mati.
Setelah 10 tahun terbengkalai, akhirnya Takakanonuma dibuka kembali tahun 1986. Sayang, karena kalah bersaing dengan Tokyo Disneyland maka ditutup selamanya sejak 1999.



Mungkin kisah ini terlihat biasa saja. Takakanonuma hanya menyisakan wahana-wahana yang berkarat. Roller coaster, kincir putar, dan semuanya benar-benar diabaikan. Lalu apa lagi? Tempat ini yang selalu berkabut mungkin cukup menimbulkan rasa takut, seolah-olah jadi tempat penuh magis. Apakah benar demikian?
Sebelum Takakanonuma akhirnya dihancurkan oleh pemerintah setempat pada 2006, seorang turis Inggris, Bill Edwards membuat foto-foto di taman hiburan ini. Obyek fotonya ingin menampilkan bangku-bangku di wahana yang kosong dan berkarat, roller coaster yang berkabut, serta banyak lagi.

Konon, terjadi keanehan saat ia ingin mengunggah hasil jepretannya di komputer. Hanya satu foto yang bisa muncul. Foto yang menggambarkan jalan masuk dan muncul penampakan gadis kecil yang melihat ke arah kamera.

Ini mungkin hanya legenda urban belaka, karena foto yang dimaksud susah dicari keabsahannya di Google. Seorang pengguna Wattpad memajang foto berikut. Rasanya tak meyakinkan, walau cukup seram kalau dilihat terus-menerus.


 Dan inilah foto-foto lain yang menunjukkan taman hiburan Takakanonuma benar-benar terbengkalai.




10 Makanan Mematikan di Dunia

Posted: 02 May 2014 07:16 AM PDT


Makanan memang sebuah hal yang menyenangkan apalagi jika kamu lapar. Dan tahukah kamu kalau makanan di berbagai negara tidak ada yang sama satu sama lain. Selain itu pula, ada juga makanan-makanan yang rupanya dibuat dari bahan cukup berbahaya.
Ya, sebut saja makanan yang dibuat dari ikan beracun atau keju membusuk. Namun anehnya, makanan seperti itu tetap saja ada yang makan dan harus benar-benar berhati-hati. Meski dianggap ilegal, makanan berbahaya itu tetap saja ada. Apa saja ya makanannya?

1. Cabe Naga Jolokia
 
Buku rekor dunia mencatat bahwa cabe Naga Jolokia adalah cabe terpedas yang pernah ada di dunia. Cabe ini tumbuh di Nagaland, India. Beberapa kawasan lain di India seperti Assam dan Manipur juga menjadi tempat yang banyak ditemukan Naga Jolokia. Saking pedasnya, saat kamu mengonsumsi 4 kg Naga Jolokia, kamu bisa meninggal dunia.

2. Datura
 
Salah satu suku Indian di Amerika menggunakan buah tanaman terompet Datura ini untuk menentukan apakah seorang anak laki-laki siap untuk menjadi seorang pria. Buah Datura ini mengandung racun yang bisa menyebabkan delirium kuat, demam, denyut jantung cepat, sampai amnesia permanen. Di mana anak laki-laki itu memakan buah Datura lalu dikurung beberapa minggu dan jika selamat maka dia sudah menjadi pria dewasa.

3. Buncis Calabar
 
Di kawasan tropis Afrika tumbuh sebuah kacang polong Kaliber yang bisa kamu temukan di Calabar. Penjelasan mengenai bahan makanan berbahaya sangat jelas untuk Kaliber. Karena kacang polong ini memiliki kandungan racun tinggi. Nekat mencoba? Maka kamu harus siap-siap mengalami kerusakan saraf, kejang otot, kerusakan sistem pernafasan dan pencernaan bahkan sampai kematian.

4. Casu Marzu
 
Di pulau Sardinia, Italia adalah sebuah keju lokal yang dilarang dengan alasan kebersihan bernama Casu Marzu. Keju ini dibuat dari susu domba dan sengaja disuntikan dengan larva lalat khusus. Larva yang tumbuh di keju berubah menjadi belatung dan cairan pencernaan mereka membuat keju lebih cepat berfermentasi sampai mulai membusuk. Saat kamu mau makan, bahkan akan masih ada belatung berlarian di dalamnya. Mau?

5. Sannakji
 
Gurita adalah makhluk yang menarik. Mereka memilki banyak kaki tentakel yang bisa mengarah secara berbeda. Jika kamu ke Korea Selatan, kamu harus berhati-hati saat makan Sannakji, gurita hidup! Cara makannya adalah gurita dipotong lalu ditaburi saus soya atau minyak wijen dan siap untuk dimakan. Hanya saja karena belum sepenuhnya mati, bisa-bisa kaki tentakel mereka bergerak di tenggorokanmu sampai bisa memanjat ke rongga hidung.

6. Lutefisk
 
Di Skandinavia kamu bisa menikmati Lutefisk, sebuah hidangan laut dari ikan yang berbahaya. Cara membuatnya adalah ikan direndam dalam larutan basa selama berhari-hari. Mengapa bahaya? Karena jika terendam lama, lemak ikan berubah menjadi sabun bahkan kadar keasamannya bisa mencapai pH 12 dan sangat membahayakan pencernaan manusia. Jangankan pencernaanmu, panci, piring, dan sendok bisa mengalami korosi.

7. St. Elmo Steak House's Shrimp Cocktail
 
Sebuah restoran kecil di kawasan Indiana, Amerika Serikat menjual hidangan khusus yang dirancang untuk para pecinta pedas. Bernama St Elmo Steak House, pada dasarnya makanan ini adalah koktail udang yang pedasnya berasal dari 9 kg mustard parutan lobak mengandung minyak. Berani makan masakan super pedas ini, maka kamu harus siap merasakan sensasi seperti tersetrum!

8. Antimony
 
Antimony adalah logam berat beracun yang menyebabkan peradangan, gangguan jantung, kejang, kegagalan organ besar sampai kematian. Di Eropa abad pertengahan, orang sengaja mengelan Antimony dalam jumlah kecil sebagai pil kontrasepsi untuk mengendalikan proses kelahiran. Hanya saja taruhan nyawa untuk memakannya.

9. Kanibalisme
 
Meskipun sangat mengerikan, rupanya beberapa suku pedalaman di dunia ini masih ada yang memakai budaya makan makan manusia sebagai cara untuk bertahan hidup. Kanibalisme bahkan disebut mirip dengan penyakit sapi gila an tak bisa dicegah. Suku Fore di pedalaman Papua Nugini menderita kanibalisme sampai tahun 50-an. Mereka memotong mayat kerabatnya sebagai ritual pemakaman sehingga mereka menganggap orang mati sebagai sumber makanan.

10. Daun Teh Urushi
 
Dalam tradisi Sokushinbutsu di Jepang, ada sebuah daun teh beracun yang dipakai. Daun beracun itu memakai daun dari pohon Urushi yang sebenarnya mengandung sejumlah racun mematikan. Yang terpenting adalah cara pembuatannya yang harus berhati-hati karena jika salah, racun dari daun Urushi bisa membuat manusia kehilangan banyak cairan dan mengakibatkan kematian.

10 Jenis Narkoba Dan Efek Sampingnya

Posted: 02 May 2014 07:06 AM PDT


Peredaran narkoba di Indonesia memang sangat menyedihkan, pemerintah memang sedang gencar-gencarnya memberantas narkoba, usaha pemerintah juga harus didukung oleh seluruh masyarakat Indonesia. Kita harus aware terhadap barang haram ini, sebagai pengetahuan kita, berikut ini adalah 10 jenis narkoba dan efek sampingnya yang sangat membahayakan untuk hidup kita.



10. PCP (Phencyclidine)

PCP (phencyclidine) adalah obat disosiasi yang sebenarnya digunakan untuk anestesi, menghasilkan efek halusinogen dan neurotoksik. Obat ini umumnya dikenal dengan nama Angel Dust, dan juga dikenal sebagai Wet, Sherm, Sherman Hemsley, Rocket Fuel, Ashy Larry, Shermans Tank, Wack, Halk Hogan, Ozone, HannaH, Hog, Manitoba Shlimbo, dan Embalming Fluid, dan beberapa nama lain.

Meskipun efek psikoaktif obat ini hanya bertahan beberapa jam saja, total eliminasi dari tubuh bisa lebih panjang, biasanya sampai selama minggu. PCP dikonsumsi sebagai sampingan oleh pengguna narkoba terutama di Amerika Serikat di mana permintaan obat dipenuhi oleh produsen ilegal.
Obat ini diproduksi dalam bentuk bubuk dan bentuk cair (PCP terlarut paling sering pada eter), tetapi biasanya itu disemprotkan ke bahan berdaun seperti ganja, mint, oregano, peterseli atau Jahe Daun, dan rokok.
PCP memiliki efek kuat pada sistem saraf mengubah fungsi persepsi (halusinasi, delusi, pemikiran delirium atau bingung), fungsi motorik (kiprah goyah, kehilangan koordinasi, dan gerakan mata terganggu atau nistagmus) dan regulasi sistem saraf otonom (detak jantung yang cepat, pengaturan suhu yang berubah). Obat ini telah dikenal untuk mengubah mood dengan cara yang tak terduga.

9. Psilocybin mushrooms
 
Atau disebut jamur psilocybian, adalah jamur yang mengandung zat psikedelik yaitu psilocybin dan psilocin, dan kadang-kadang tryptamines psikoaktif lainnya. Ada beberapa istilah sehari-hari untuk jamur psilocybin yang paling umum disebut magic mushrooms or shrooms.

Ketika psilocybin telah tertelan zat itu dipecah untuk menghasilkan psilocin, yang bertanggung jawab atas efek halusinogen. Efek memabukkan psilocybin yang mengandung jamur biasanya berlangsung antara 3 sampai 7 jam tergantung pada dosis.

8. Ganja
 
Atau dikenal sebagai Marijuana dalam bentuk herbal, adalah produk psikoaktif dari Tumbuhan Cannabis sativa. Manusia telah mengkonsumsi ganja sejak prasejarah, meskipun di abad ke-20 terjadi peningkatan dalam penggunaannya untuk tujuan rekreasi, agama atau spiritual, dan juga obat.

Diperkirakan bahwa sekitar empat persen dari populasi orang dewasa di dunia menggunakan ganja setiap tahunnya. Ganja memiliki efek psikoaktif dan fisiologis bila dikonsumsi, biasanya dengan merokok atau konsumsi langsung.Jumlah minimum THC diperlukan untuk memiliki efek psikoaktif adalah sekitar 10 mikrogram per kilogram berat badan.
Keadaan mabuk akibat konsumsi ganja adalah bahasa sehari-hari dikenal sebagai "high", yang merupakan kondisi di mana mental dan fisik terasa berubah karena konsumsi ganja. Setiap pengguna memiliki pengalaman yang berbeda dipengaruhi beberapa faktor seperti potensi, dosis, komposisi kimia, metode konsumsi dan sebagainya.

7. Opium
 
Merupakan resin narkotika yang terbentuk dari lateks yang dikeluarkan oleh polong biji muda dari bunga opium (Papaver somniferum). Bunga ini berisi sampai 16% morfin, suatu alkaloid opiat, yang paling sering diproses secara kimia untuk menghasilkan heroin untuk perdagangan obat ilegal.

Opium secara bertahap telah digantikan oleh berbagai semi-sintetik, dan opioid sintetik dengan efek yang semakin kuat, dan dengan anestesi umum lainnya.Proses ini dimulai pada 1817, ketika Friedrich Wilhelm Adam Sertürner melakukan isolasi morfin murni dari candu setelah setidaknya tiga belas tahun penelitian dan percobaan yang hampir menjadi bencana pada dirinya sendiri dan tiga anak laki-lakinya.

6. Ekstasi (MDMA)
 
Adalah entactogen psychedelic semisintetik dari keluarga phenethylamine yang efeknya jauh lebih ringan dari kebanyakan narkotik lainnya yang memproduksi psychedelics. Ekstasi digunakan sebagai sampingan dan sering digunakan dengan seks dan berhubungan dengan obat-obatan klub sebagai entheogen selain itu digunakan untuk melengkapi berbagai jenis praktek untuk transendensi termasuk dalam meditasi, psychonautics, dan psikoterapi psikedelik.

Dampak utama dari MDMA termasuk peningkatan kesadaran indra, perasaan keterbukaan, euforia, empati, cinta, kebahagiaan, rasa kejernihan mental dan penghargaan peningkatan musik dan gerakan. Sensasi taktil yang dirasakan beberapa pengguna, membuat kontak fisik dengan orang lain lebih menyenangkan.

5. LSD
 
Diethylamide asam lisergat, LSD, LSD-25, atau acid, adalah obat psychedelic semisintetik dari keluarga tryptamine. Bisa dibilang yang paling hebat dari semua psychedelics digunakan terutama sebagai entheogen dan untuk melengkapi berbagai jenis latihan untuk transendensi termasuk dalam meditasi.

Efek psikologis LSD itu (bahasa sehari-hari disebut "trip") sangat bervariasi dari orang ke orang, tergantung pada faktor-faktor seperti pengalaman sebelumnya, keadaan pikiran dan lingkungan serta kekuatan dosis. Pemakaian LSD dapat memiliki efek jangka panjang psychoemotional beberapa pengguna mengutip pengalaman LSD sebagai yang menyebabkan perubahan signifikan dalam kepribadian dan perspektif hidup.

4. Crack cocaine
 
Sering disebut sebagai "crack", dipercaya mulai dibuat dan dipopulerkan sejak awal 80an. Karena efek bahaya dari eter yang digunakan untuk memproduksi kokain murni produsen mencoba untuk menghilangkannya dari campuran ammonia.

Biasanya proses filtrasi juga menentukan. Baking soda saat ini lebih banyak digunakan sebagai basis daripada amonia dengan alasan aroma yang tidak menyengat dan lebih rendah kadar racunnya.

3. Methamphetamine
 
Dikenal sebagai "meth" atau "ice", adalah obat psychostimulant dan sympathomimetic. Methamphetamine memasuki otak dan memicu pelepasan zat norepinephrine, dopamine dan serotonin. Karena zat ini men-stimulasi mesolimbic yang menyebabkan euforia dan kegembiraan, sehingga tidak heran zat ini menyebabkan banyak penyalahgunaan dan ketergantungan hebat.

Pengguna bisa terobsesi pada beberapa kegiatan sederhana yang diulang-ulang, seperti mencuci tangan berulang-ulang memasang dan membongkar kembali benda2 secara berulang dan sebagainya. Penghentian pemakaian akan menyebabkan beberapa efek seperti depresi, sulit tidur, gelisah, sulit makan dan sebagainya.

2. Kokain
 
Adalah kristal tropane alkaloid yang didapat dari daun tumbuhan coca. Efeknya adalah stimultan yang menekan sistem saraf utama menimbulkan sensasi yang disebut euphoric sense dan kegembiraan juga dipercaya meningkatkan energi efek-efek inilah yang menyebabkan zat ini cukup populer dan banyak digunakan.

kokain adalah zat yang ampuh untuk mempengaruhi sistem saraf, efeknya bisa terasa dari 20 menit sampai berjam-jam, tergantung dosis dan cara penggunaannya. Tanda awal ketika mulai menggunakan adalah hiperaktif, tidak tenang, tekanan darah meningkat, denyut nadi meningkat, dan euforia.
Euforia kadang diikuti dengan rasa tidak nyaman dan depresi dan ketagihan untuk menggunakan lagi. Gairah seksual bisa meningkat ketika menggunakan obat ini, namun penggunaan dalam jangka panjang akan mengakibatkan paranoia, impotensi dan hal buruk lainnya.

1. Heroin
 
Adalah candu yang langsung diekstrak dari opium poppy. Fungsi sebenarnya adalah untuk menyembuhkan orang yang ketergantungan pada morfin. Setelah diinjeksi langsung ke dalam darah, heroin akan berubah menjadi morfin dan langsung tersebar ke seluruh tubuh memalui peredaran darah. seperti endorfin lainnya heroiin yang menjadi morfinmenyebabkan efek euforia, kesenangan dan bahkan disebut sebagai rasa "orgasme".

Model Cantik ini Ternyata Bos Besar Obat Terlarang

Posted: 02 May 2014 06:54 AM PDT


Model seksi yang sering wara-wiri sebagai model bikini, Simone Farrow, ditangkap setelah sebulan dalam pencarian karena perdagangan obat-obatan terlarang.

Farrow dijuluki sebagai bos obat-obatan terlarang karena menjalankan bisnis ini secara global. Perempuan berusia 37 tahun ini sempat menjadi bintang iklan untuk koleksi Ed Hardy serta dinobatkan sebagai satu dari perempuan terseksi di dunia versi Majalah FHM. Tak hanya itu, ia juga mendapat gelar Penthouse Pet.
Si cantik ini ditemukan bersembunyi di sebuah motel murahan di Gold Coast, Queensland, Australia.

Farrow kemudian dipindahkan ke Sydney di mana semua wartawan menunggu. Ia hanya mengatakan jika dirinya mencoba melarikan diri karena seseorang berusaha membunuhnya. Farrow dituduh menjual obat-obatan sejenis meth dari apartemennya yang elagan di Sunset Blvd, Hollywood, Los Angeles, California, Amerika Serikat (AS).

Polisi mengatakan jika Farrow memiliki sedikitnya 19 nama samaran. Polisi menuduh Farrow membuat perusahaan palsu dan kemudian mengirimkan barang-barang yang berisi obat-obatan dan disembunyikan di dalam produk mandi yang dibuatnya.

Ia kemudian mengirimkan barang-barang itu ke negaranya di AUstralia menggunakan FedEx dan kantor pos Amerika Serikat (AS). Pihak kepolisian AS dan Australia sudah bekerjasama mengungkap kasus ini sejak tahun 2009. Farrow memiliki satu anak perempuan yang sudah beranjak remaja namun mereka bermusuhan.

10 “Takdir” Keturunan yang Sulit Dicegah

Posted: 02 May 2014 06:45 AM PDT



"Memang sudah dari sananya," adalah ungkapan yang sering kita dengar jika berkomentar tentang perilaku atau sifat seseorang. Artinya, memang sudah takdirnya. Apakah takdir itu jika ditinjau dari sains? Yang jelas, ada faktor keturunan yang bisa menjadi takdir seseorang untuk mengalami suatu hal yang sama dengan orangtuanya. Berikut ada 10 kondisi pada manusia yang bersikap "takdir" keturunan

1. Alkoholisme
Anak-anak penderita alkoholik tidak ditargetkan menjadi pecandu alkohol juga. Tapi studi terbaru mengungkap bahwa sekitar 50 persen anak para alkoholik berisiko menderita nasib serupa dengan orangtuanya. Sebesar 50 persennya lagi akan ditentukan oleh lingkungan. Ini disebabkan sejumlah gen pada orangtua menurun ke anak, sejenis gen ketergantungan.

2. Kanker Payudara
Penyebabnya memang masih misteri, namun ilmuwan sudah menemukan bahwa terjadi mutasi sejumlah gen seperti BRCA1 dan BRCA2 adalah pemicunya. Perempuan yang mewarisi mutasi gen ini akan menderita kanker payudara. Sedangkan kaum lelakinya akan mengalami risiko kanker prostat.

3. Buta Warna
Sebanyak 10 juta lelaki AS tak bisa membedakan mana merah dan hijau. Gangguan pengelihatan ini memang lebih banyak diderita Kaum Adam. Mengapa? Sebab gen reseptor warna hijau dan merah berada di posisi dekat kromosom X.

4. Kekerasan
Mengerikan juga jika seorang ayah yang suka melakukan kekerasan akan menurun pada anaknya. Perilaku agresif anak lelaki biasanya diturunkan dari gen ayahnya. Bukan hanya kebiasaan melakukan kekerasan, melainkan juga perilaku antisosial dan suka mencuri. Gen suka mencuri ini lebih banyak bekerja pada perempuan.

5.Obesitas
Kegemukan tak selamanya akibat lingkungan. Banyak kasus dimana orang memangvsulit menahan nafsu makannya. Ini disebabkan ada gen yang membuat fungsi penahan nafsu makan tidak bekerja dengan baik. Dan gen ini menurun. jadi jangan heran jika menjumpai satu keluarga yang bertubuh gemuk semua.

6. Penyakit Jantung
Jika punya anggota keluarga menderita diabetes atau stroke, bisa dipastikan akan menderita gangguan jantung. Anak dari orang tua penderita gangguan jantung dan peredaran darah akan mewarisi penyakit tersebut. Ditambah lagi pasien gagal jantung juga akan menurunkan penyakit serupa.

7. Saudara Kembar

Ingin memiliki saudara kembar? Periksa dulu apakah ada kembar dalam keluarga kita. Kasus kembar ini dipicu oleh suatu gen yang membuat seorang ibu melepaskan sel telur multipel selama evaluasi. Keturunan kembar ini tidak selalu menurun langsung ke anak-anak, bisa melompat ke cucu atrau sepupu.

8. Jerawat
Anda berjerawat parah? Agak sulit disembuhkan jika memang kedua orangtua kita berjerawat juga. Studi mempelihatkan banyak anak usia sekolah berjerawat juga memiliki riwayat berjerawat pada keluarganya.

9. Tak Doyan Susu
Ada sebagian orang yang tak bisa minum susu hewani dengan kandungan zat laktosa. Memang tubuh mereka tak mampu menoleransi laktosa sama sekali. Untuk bayi, biasanya disediakan susu kedelai dengan kandungan laktosa rendah. Kondisi seperti ini juga bersifat menurun dalam anggota keluarga.

10. Kebotakan
Walau kebotakan dianggap biasa pada kaum lelaki, ternyata hal itu juga dipicu oleh keturunan. Ada gen yang diturunkan oleh salah satu pihak orangtua atau keduanya yang menyebabkan si anak juga menderita kebotakan. Ada juga orang yang menderita kebotakan permanen yang pastinya juga disebabkan oleh satu jenis gen.

10 Peristiwa Hebat yang Terjadi Saat Kita Melamun

Posted: 02 May 2014 06:33 AM PDT

melamun
Apa yang bisa kamu lakukan dalam satu menit? Hampir semua aktivitas keseharianmu membutuhkan banyak menit bahkan berjam-jam. Kamu bisa saja butuh semenit untuk menghabiskan teh atau semenit untuk melamun.
Jangan pernah remehkan waktu, karena dalam satu menit hal besar bisa terjadi. Peristiwa-peristiwa ini adalah keajaiban alam dan juga peristiwa yang mengagumkan. Semuanya hanya terjadi dalam satu menit. Sementara kamu masih membaca halaman ini, peristiwa besar yang ada dalam daftar bisa terjadi.


1. 250 Bayi lahir ke dunia
http://www.linggapos.com/wp-content/uploads/2012/09/bayi-baru-lahir-depan-baby.more4kids.jpg
Setiap hari selalu ada bayi yang lahir ke dunia. Kita semua tahu dan yakin akan hal tersebut. Dunia ini menjadi tempat bayi dilahirkan dengan tak henti. Hampir setiap hari ada tangis bayi baru dan senyum kebahagiaan orang tua. Mau tahu jumlah pastinya? Sebanyak 250 bayi lahir ke dunia setiap menitnya. Jumlah tersebut adalah rata-rata kelahiran bayi di seluruh negara di penjuru dunia. Hebat bukan, coba kalikan dalam satu hari saja ada berapa bayi yang lahir. Sayangnya, 113 dari bayi yang lahir setiap menit tersebut harus lahir di area miskin… tak kuasa rasanya membayangkannya.


2. Oprah Winfrey mendapat gaji 6 juta
http://www.kapanbisa.com/wp-content/uploads/2013/11/oprah-winfrey.jpg
Fantastis… jumlah tersebut lebih banyak dari gaji rata-rata penduduk Indonesia di setiap bulannya.Oprah Winfrey mendapat gaji USD 315 juta setiap tahunnya dan itu berarti USD 600 atau sekitar 6 juta rupiah setiap menitnya. Tapi Oprah pun tidak sepenuhnya bersenang-senang atas jumlah gaji yang fantastis tersebut. Ratu media ini telah banyak membantu orang miskin dan membantu banyak anak tak mampu untuk mengenyam pendidikan layak. Ia pantas mendapat gaji sebesar itu.


3. 105 orang meninggal dunia
http://assets.kompasiana.com/statics/files/2014/03/1395408252189809619.jpg
Dalam setiap menit, 4 orang meninggal karena HIV. Dan dalam setiap dua menit, pengidap kanker di Inggris meninggal dunia. Cukup dengan statistik yang menakutkan ini. Bukan berarti kami memuja kematian, namun dari statistik di atas, kami ingin memberikan gambaran tentang keseimbangan yang terjadi di dunia ini. Ada kelahiran pasti ada kematian. Dari angka-angka yang ada bisa dipastikan bahwa jumlah kelahiran di dunia itu lebih besar dari jumlah kematian. Ini pertanda bahwa dunia ini bakal makin sesak setiap menitnya.Tengok saja China yang sudah mengalami kendala yang demikian.


4. Petir menyambar 6000 kali 
http://akhfaphysics.files.wordpress.com/2014/01/1lightning1.jpg
Kilat dan petir memang jarang terjadi di sekitar tempat tinggal kita. Paling hanya beberapa kali, itupun saat hujan saja. Dengan pandangan seperti itu, kamu pasti kaget saat tahu bahwa per 100 detik atau sekitar satu menit lebih, petir menyambar sebanyak 6000 kali di seluruh dunia.Keberadaan petir sangat penting untuk menjaga keseimbangan muatan listrik antara permukaan bumi dan atmosfir. Ini peristiwa alam yang terkadang membuat kita tak nyaman bukan. Beberapa peristiwa di bawah ini adalah bukti bahwa manusia sedang apes saat tersambar petir:
  • di tahun 1988, seluruh tim sepakbola Republik Kongo terbunuh karena petir.
  • Pengendara di Kroasia tersambar kemaluannya saat sedang menepi di jalan dan buang air kecil.
5. 21 Potong Pizza dimakan warga Amerika
http://shnews.co/foto_berita/92makanpizza.jpg
Pizza memang masakan asli Italia namun tak ada yang bisa mengalahkan popularitasnya di Amerika Serikat. Warga Amerika memakan lebih dari 400 meter persegi keju untuk pembuatan pizza ini. Sedangkan untuk topingnya, sebanyak 1,25 juta kilogram daging digunakan dalam pembuatan pizza setiap tahunnya. Hmm layak bila warga Amerika banyak yang menderita obesitas.


6. Jantung memompa 377 liter darah
http://assets.kompas.com/data/photo/2011/02/05/1035586620X310.jpg
Ini fakta yang terjadi setiap menitnya di dalam tubuhmu. Mengagetkan bukan? Jantung yang ukurannya kecil dibanding tubuhmu yang besar tersebut mampu memompa 83 galon darah ke seluruh tubuhmu. Bayangkan hal tersebut terjadi setiap harinya salam kamu hidup. Pastikan kamu menyayangi jantungmu sebab ia adalah sebab kami bisa hidup sampai saat ini. Tak hanya darah yang ia pompa, setiap harinya jantung berdegup 100 ribu kali. Kalau dalam satu menit silakan dihitung sendiri.


7. 1,8 juta
http://guardianlv.com/wp-content/uploads/2014/02/Mark-Zuckerberg1.jpg
Zuckerberg kini kekuasaannya mendekati Tuhan. Mengapa bisa begitu, situs ciptaannya Facebook telah menggaet 1.23 miliar pengguna setiap harinya. Facebook membagi 2.5 miliar status setiap harinya sehingga situs ini menjadi sarana paling efektif untuk membagi informasi. Statistik di atas menjadi pemicu utama mengapa banyak sekali like yang tercipta di akun tersebut setiap menitnya.Sebanyak 62 persen dari pengguna Facebook suka membagi kabar tentang diri mereka sendiri.


8. Kekayaan Nike bertambah 360 juta
http://www.ahoodie.com/wp-content/uploads/2011/09/nike-desktop-wallpaper6.jpg
Jumlah yang mengejutkan bukan? Sementara petinggi di Nike mendapatkan laba sedemikian besar, para buruhnya di Vietnam hanya mendapat 17 rupiah setiap menitnya. Perbedaan yang sangat tak adil bukan. Bagaimana caranya perusahaan raksasa ini bisa melakukannya? Tentu mereka membuka cabang di negara-negara berkembang seperti Vietnam, Kamboja, dan Indonesia untuk memproduksi barang dengan harga yang sangat murah.


9. Galaksi ini berkembang sejauh ribuan km
http://4.bp.blogspot.com/-yKorzzWzG34/UTmYGEz6TbI/AAAAAAAAAE8/lnLpLLmIrSw/s1600/spiral-galaxy-ngc1232-1920.jpg
Galaksi Bima Sakti selalu berkembang setiap menitnya, sejak pertama kali terbentuk dalam Ledakan Besar. Ilmuwan di era modern mampu memprediksi perkembangan galaksi meski hasilnya belum tentu 100 persen akurat. Dari pengamatan ilmuwan atas galaksi kecil bernama "NGC 3021″- mereka bisa menghitung bahwa ukuran dan juga tingkat kecerahan galaksi tersebut saling terkait. Semakin cerah sebuah bintang maka semakin luas area cakupannya.


10. Manusia membunuh 190 hiu
http://indonesiarayanews.com/foto_berita/ikan-hiu.gif
Sering kita ngeri melihat betapa mengerikannya luka yang ditimbulkan oleh gigitan hiu pada perenang atau peselancar yang tak beruntung. Tapi ada yang lebih mengerikan, yakni jumlah hiu yang terbunuh setiap menitnya oleh manusia. Dalam sebuah jurnal ilmiah yang diterbitkan oleh Marine Policy, ditemukan bahwa sebanyak 140 hiu terbunuh setiap menitnya. Sebagai pembanding, hiu membawa 12 korban setiap tahunnya. Sudah jelas perbandingannya bukan?

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 02 May 2014 03:59 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Foto) Aksi pramugari hot yang mengejutkan dalam pesawat

Posted: 02 May 2014 01:31 AM PDT

Eddie Putera adalah seorang jurufoto yang terkenal dikalangan insan-insan yang berada dilapangannya. Beliau sering berkongsi pengalamannya ketika travel ke mana-mana lokasi pengambaran yang beliau singgah.

Eddie, yang juga suami kepada Nurfarahin Jamsari telah berkongsikan satu adegan yang amat istimewa baginya ketika menaiki sebuah pesawat (tidak pula dimaklumkan pesawat jenis apa...).

Menurut beliau, ketika berada di dalam pesawat, beliau sering duduk di bahagian belakang sekali, kononnya dengan harapan dapat mengorat pramugari yang berlegar di situ.

Namun, insiden kali ini amat istimewa sekali baginya. Pramugari yang disangkakan mahu ke bahagian belakang, disangkakan untuk mengambil pesanan rupa-rupanya mahu solat....beliau yang begitu terharu dengan situasi berkenaan telah berkongsinya di laman FB beliau...

Pakai jubah kaburi perbuatan maksiat

Posted: 01 May 2014 08:01 PM PDT

Gambar hiasan
Kangar: Kegiatan licik dua remaja lelaki yang memakai jubah ketika mengunjungi Masjid Saidina Umar di Kampung Guar Syed Alwi untuk mencuri wang tabung masjid gagal apabila mereka dicekup jemaah yang menyedari perbuatan mereka, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang, dua remaja berusia 19 tahun berpakaian jubah dan kopiah itu datang ke masjid berkenaan menaiki sebuah motosikal ketika jemaah lain sedang menunaikan solat Asar.

Imam 1 masjid berkenaan Kamaradin Mohd Napiah, 60, berkata, remaja lelaki itu menggunakan alat pemotong besar bagi memotong mangga yang mengunci tabung di masjid berkenaan.

"Bagaimanapun, salah seorang daripada jemaah yang kebetulan baru datang bersembahyang terdengar bunyi bising sebelum ternampak salah seorang daripada remaja terbabit sedang memotong mangga tabung.
Foto

KAMARADIN (kiri) menunjukan tabung masjid yang sudah dirosakkan.
"Remaja berkenaan yang menyedari perbuatannya diketahui jemaah kemudian melarikan diri ke luar masjid dengan meninggalkan rakannya yang bersembunyi di dalam tandas," katanya.

Menurutnya, remaja lelaki yang berada di dalam tandas itu, bagaimanapun cuba mengaburi jemaah lain apabila berpura-pura mahu bersembahyang selepas menyedari rakannya dicekup di luar kawasan masjid.

"Kami berasa terkejut kerana tidak menyangka dua remaja berjubah itu cuba mengaburi jemaah lain sebelum memecahkan tabung masjid dipercayai untuk mengambil wang, namun usaha mereka gagal," katanya.

(Video) Khidmat pelacur ada diskaun di Seremban

Posted: 01 May 2014 07:01 PM PDT

Seremban: Kegiatan sebuah hotel bajet berhampiran Jalan Dato Bandar Tunggal, di sini, yang menawarkan potongan RM15 bagi pelanggan yang mahu mendapatkan khidmat pelacur sempena cuti Harian Pekerja, terbongkar apabila diserbu pihak berkuasa, semalam

Hotel tiga tingkat itu diserbu Bahagian Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Negeri Sembilan, jam 2.30 petang.

Jurucakap polis berkata, 12 pelacur tempatan berusia antara 23 hingga 50-an dan sembilan pelanggan ditahan kerana disyaki terbabit dalam kegiatan penawaran seks.

Beliau berkata, hotel yang beroperasi lebih 10 tahun itu menyasarkan cuti umum sempena Hari Pekerja bagi menarik lebih ramai pelanggan dengan memberikan potongan RM15.

"Risikan dijalankan mendapati, pemilik menyediakan khidmat pelacur dengan bayaran antara RM30 hingga RM50 mengikut usia.

"Bagaimanapun, sempena Hari Pekerja, mereka memberikan potongan sehingga RM15 kepada setiap pelanggan yang mahu mendapatkan khidmat pelacur," katanya.

Menurutnya, hasil serbuan itu, 12 pelacur tempatan dan sembilan pelanggan membabitkan dua lelaki tempatan, manakala selebihnya warga Indonesia serta Bangladesh.

Beliau berkata, pihaknya turut menahan seorang lelaki berusia 60-an dipercayai penjaga premis.

Sementara itu, wartawan berkesempatan menemubual pelacur tempatan dikenali Shida, 23, dari sebuah FELDA di Pahang yang kononnya dibayar gaji RM600 sebulan.

Katanya, dia tiada pilihan melainkan bekerja di premis pelacuran berikutan tidak mendapat pekerjaan lain.

Ketika pemeriksaan, seorang lelaki berusia 50-an yang juga pelanggan merayu supaya dibebaskan dengan memberi alasan anaknya bakal mendirikan rumah tangga tidak lama lagi.

THE FLYING KICK

Posted: 02 May 2014 01:44 PM PDT

THE FLYING KICK


BIMBANG SELEPAS DIMARAHI MASYARAKAT CINA KERANA MENGANGGAPNYA PENIPU, GUAN ENG MULA BERSUARA KERAS TERHADAP PAS MEMBABITKAN HUDUD!!!

Posted: 02 May 2014 07:00 AM PDT

LAWAK SADIS BEBUDAK UKM NIH... BUDAK-BUDAK EKONOMI DAN PENGURUSAN PERNIAGAAN TAK BANTAH, BUDAK FAKULTI ISLAM YANG JADI BERUK MATYEH BANTAH GST!!!

Posted: 02 May 2014 05:20 AM PDT

MAT SAID SETUJU UNTUK LAKSANAKAN HUDUD DI TERENGGANU!!!

Posted: 02 May 2014 02:10 AM PDT

KENAPA ANWAR KE JAKARTA DAN MENGAPA PULA KAMARUDDIN JAAFAR ADA SEKALI?

Posted: 01 May 2014 11:15 PM PDT

YANG BUAT PROVOKASI TU, BUDAK-BUDAK UPAHAN AZMIN ALI, BUKANNYA SAMM CHEGU BARD!!!

Posted: 01 May 2014 09:00 PM PDT

MUKA-MUKA YANG BERGADUH SEMALAM SEMASA DEMONSTRASI DIDEDAHKAN!!!

Posted: 01 May 2014 06:46 PM PDT

Cucu Tok Selampit

Posted: 02 May 2014 01:41 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Video Pendemo #BantahGST Tidak Faham Apa Itu GST - Kerajaan Gagal Beri Penerangan!!! @NajibRazak @AhmadMaslan

Posted: 01 May 2014 08:26 PM PDT

Menteri-Menteri Kabinet DS Najib Razak berbangga dengan penerangan dan 'road show' yang dibuat kononnya kepada Rakyat, mengenai kepentingan dan kebaikan "Goods and Services Tax (GST)". Malah ada Menteri secara terbuka telah memuji cybertroopers beliau di dalam group Whatsapp bahawa mereka telah berjaya meyakinkan Rakyat mengenai GST. Puluhan juta dan mungkin ratusan juta sedang dan akan dihabiskan untuk mengadakan promosi penerangan GST tersebut. Apakah program penerangan berkenaan berjaya? Lihat video di bawah sahaja kita boleh simpulkan penerangan GST yang sedang dan telah dilakukan sekarang adalah gagal sama sekali. 

Macai-macai pendemo Bantah GST yang turun ke Dataran Merdeka semalam gagal untuk menjawab soalan-soalan mudah mengenai GST. Video di bawah memang wajib ditonton untuk melihat kebodohan macai. 7 orang di atas mewakili puluhan ribu lagi yang bengap pegetahuan tetapi hendak berdemo di Dataran Merdeka semalam. Kalau macaipun bodoh, bagaimana masyarakat lain di kampung dan luar bandar misalnya? Sememangnya betul macai-macai ini senang dan mudah ditipu oleh pembangkang. Kalau disuruh menjilat tahi sekalipun, mereka akan buat. Namun Kerajaan gagal untuk menjalankan tanggungjawab dengan baik dan berkesan untuk menerangkan kepada Rakyat apa itu GST.

tun faisal dot com

Posted: 02 May 2014 01:39 PM PDT

tun faisal dot com


[Video] Lawak: Apa kata peserta #BantahGST bila ditanya apa itu #GST

Posted: 01 May 2014 08:45 PM PDT



Video ini menunjukkan sejauh mana tahap pengetahuan mereka tentang GST. Sama ada penerangan yang dibuat oleh pihak-pihak yang dilantik oleh Kementerian Kewangan gagal atau memang hasutan PR hanya berkesan terhadap mereka yang malas membaca dan mempunyai pengetahuan yang rendah seperti mereka yang di wawancara di dalam video di atas.



"Saya tak tau apa maksud GST, saya tak peduli apa dia tu.."


"GST ni cukai yang dikenakan kepada orang miskin.." 
tergeliat lidah mamat ni nak jawab pasal GST


"GST = Government Service Tax"


GST - Government Service Tax


Sekarang saya tak kena tax, GST saya kena tax. Tepung pun kena tax. 
(Tepung sifar GST la bang)


Saya sudah jalan, jawab (you tanya) dia


Apa Yang Tersirat

Posted: 02 May 2014 01:18 PM PDT

Apa Yang Tersirat


MH370:Laporan- Tiada Petunjuk Baru- Kehilangan Masih misteri

Posted: 01 May 2014 10:56 PM PDT

Laporan daripada kerajaan setebal lima muka surat, tidak memberi sebarang petunjuk baru berkaitan kehilangan MH370, melainkan hanya berisi laporan yang disiarkan sebelum ini.

Laporan yang bertarik 9 April itu sama dengan laporan yang dihantar kepada International Civil Aviation Organization (ICAO) sebelum ini.

Selepas 55 hari kehilangan pesawat Penerbangan Malaysia B777-200ER MH370 bersama 239 penumpang termasuk kru; di mana pesawat itu sehingga kini masih misteri.

Hanya sesuatu yang pelik, pihak berkuasa memerlukan lebih 4 jam selepas pesawat itu hilang daripada radar 1.38 pagi untuk bertindak, sementara pihak tentera memerlukan lebih 8 jam memberitahu berkaitan pesawat malang itu.

PEJUANG BANGSA

Posted: 02 May 2014 11:19 AM PDT

PEJUANG BANGSA


CINABENG KURANG AJAR PROVOKASI MAKI POLIS SEBAB TAK TERIMA RASUAH @PDRMsia

Posted: 02 May 2014 08:08 AM PDT




Ini lah perangai  biaDAP  puak-puak  Cinabeng pasca PRU13  . Parti kesayangan mereka DAP sering menghentam POLIS Malaysia RASUAH di ceramah-ceramah & media sosial    , tapi anda lihat sendiri puak mana  yang kaki beri  RASUAH   ?? Settle ?

Bila anggota Polis Trafik di dalam video ini tolak rasuah    , dia maki  secara provokasi   " Barua punya Polis , Rasuah Punya Manusia " hingga menaikkan kemarahan anggota berkenaan .

Malah video yang dirakam ini pun sengaja diambil rakan beliau   bagi memerangkap anggota Polis Trafik berkenaan jika menerima wang rasuah untuk tidak disaman .  Tetapi taktik jahat mereka tak menjadi kerana anggota ini seorang yang ada intergriti  dan itu menyebabkan Cinabeng ini marah & maki polis .

Jadi di sini  ,  mahukah negara ini diperintah oleh puak-puak biadap & kurang ajar diajar DAP ini ??

 Mereka  menuduh dan menghentam kerajaan  adalah  RASUAH tetapi lihatkan siapa sebenarnya yang pengamal & pemberi RASUAH tegar   ??





Dari Kau Seja Bah Tu...

Posted: 02 May 2014 10:14 AM PDT

Dari Kau Seja Bah Tu...


Daftar Harga Terbaru Handphone Samsung Galaxy Grand 2

Posted: 02 May 2014 04:20 AM PDT

Daftar Harga Terbaru - Samsung Galaxy memiliki banyak sekali anggota yang siap meramaikan pasar gawai dengan memberikan pertarungan yang sengit dengan rival-rivalnya. Lagi-lagi Samsung mengeluarkan handheld dengan layar sangat besar dan menjanjikan pengalaman bergawai yang luar biasa. Samsung Galaxy Grand adalah ponsel yang mengusung layar besar dan laku berat pada beberapa bulan yang lalu. Galaxy Grand juga menyediakan slot kartu SIM ekstra untuk mereka yang berkebutuhan ekstra juga. Tahun ini Galaxy Grand 2 di rilis dan Samsung menepati janjinya bahwa pada ponsel terbarunya ini akan terdapat banyak kelebihan.

Layar 720p seluas 5.25 inci akan membawa anda menelusuri menu, main game, atau browsing di ponsel menjadi pengalaman yang luar biasa. Galaxy Grand 2 bahkan lebih ramping dibandingkan pendahulunya, menyebabkan bentuk ponsel yang besar terasa nyaman di tangan kebanyakan orang. Ponsel yang masih mengusung Android OS Jelly Bean ini dibekali dengan otak yang sangat cepat. CPU dengan kecepatan 1.2 GHz Cortex –A7 dan GPU dari Adreno 305 juga RAM besutan Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 berkapasitas 1.5 GB memastikan penggunanya menyelami ponselnya dengan kecepatan yang maksimal.

Layar dan otak Galaxy Grand 2 akan dibahanbakari dengan baterai sebesar 2.600 mAh yang lebih besar dibandingkan ponsel Samsung lainnya dan bisa dipastikan kapasitas baterai yang besar bisa membuat ponsel ini menemani keseharian penggunanya selama paling tidak 45 jam.

TouchWIz UI masih akan dibekalkan  kepada penggemar Samsung dan akan menyediakan kemudahan dalam menggunakan ponsel ini. Terdapat fitur yang memperkaya penggunaan phonebook dan messaging agar lebih mumpuni. Selain itu Galaxy Grand 2 juga menyediakan akses media yang sangat kaya. Perihal kamera, kamera 8 MP yang disematkan di belakang ponsel dibantu dengan lampu flash untuk mencahayai tempat yang gelap.

Daftar Harga Terbaru Handphone Samsung Galaxy Grand 2
Harga 4.000.000-an.



Grand 2 disediakan dalam 3 varian yang berbeda, yang pertama memiliki single SIM slot, yang kedua memiliki kemampuan surfing dengan kecepatan HSPA, dan yang terakhir dibekali dengan LTE. Harga HP SamsungTerbaru berkode Galaxy Grand 2 dilepas dengan harga 4.000.000-an.

Daftar Harga Terbaru Samsung Galaxy S5

Posted: 02 May 2014 04:13 AM PDT

Daftar Harga Terbaru - Samsung baru saja mengeluarkan lini terdepan dari seri ponsel Galaxy terbarunya. Sukses dengann menggembar-gemborkan segudang fitur premium, Samsung terlihat sangat serius berusaha bersaing dengan rival-rivalnya.

Dinyatakan gagal dalam inovasi desain, Samsung tidak perlu berkecil hati karena di dalam handheld ini tertanam CPU quaq-core berkecepatan 2.5 GHz, 2 GB RAM, dan 16/32 GB memori internal. Baterai berukuran 2800 mAh diharapkan bisa menyokong daya ponsel berukuran layar 5.1 inci ini.

Apa sih yang menarik dari Galaxy S5? Tentunya fitur terbaru yang menurut Samsung paling mencengangkan, anti air. Dibandingkan rivalnya Sony yang telah membesut ponsel anti airnya terlebih dahulu, Samsung terlihat setengah hati karena meski dikabarkan anti air, air masih bisa masuk ke balik cover dari ponsel. Ponsel hanya tidak rusak karena air saja. Ketehanan terhadap airnya juga lebih sebentar dibandingkan ponsel anti air lainnya.
Sensor di belakang S5 memiliki banyak fungsi. S Health adalah salah satu fungsi yang menggunakan sensor tersebut. S Health memantau aktivitas anda sehari-hari dan membuat anda tahu seberapa sehat anda hari ini serta berhasilkan upaya anda menuju hidup yang lebih sehat. Sensor tersebut juga bisa digunakan sebagai fingerprint scanner sebagai pengaman dari ponsel anda. Bagaimanapun kedua fitur ini masih dianggap setengah hati oleh banyak penggemar Samsung.

Kamera 16 MP dan layar yang ditanamkan bekerja dengan luar biasa, seperti biasa Samsung selalu mengandalkan pengalaman visual yang baik. Layar bekerja dengan ketajaman luar biasa dan tetap terang di bawah sinar matahari. Kesensitivan layar terbukti dengan mampunya ponsel ini membaca goresan pensil di atasnya. Kameranyapun selain memiliki fokus yang sangat baik, Galaxy S5 mampu merekam video dengan kerapatan Full HD dengan kamera depan maupun belakang.

Galaxy S5 telah mendukung teknologi LTE yang didukung dengan fitur Download Booster yang membuat anda menjelajahi internet dengan leluasa. Terdapat fitur yang dapat merestriksi ponsel terhadap anak-anak yang bermain terlalu lama dengan ponsel ini. Fitur Kids Mode ini membolehkan anak-anak membuka aplikasi untuk anak-anak saja dan menyembunyikan yang lainnya.

Daftar Harga Terbaru Samsung Galaxy S5
Rp. 8.500.000,-
Harga HP Samsung Terbaru Galaxy S5-pun terbilang lebih murah dibandingkan pendahulunya pada saat rilis yaitu 8.500.000.

IPOHMALAY

Posted: 02 May 2014 09:09 AM PDT

IPOHMALAY


Brunei, dengan penduduk 67% Islam, laksanakan hudud

Posted: 01 May 2014 10:10 PM PDT

 BANDAR SERI BEGAWAN - BRUNEI. Kerajaan Brunei mengharamkan penggunaan 19 perkataan, termasuk ALLAH dan masjid, oleh orang bukan Islam di negara itu.

Brunei Times melaporkan, pengharaman itu berkuat kuasa bulan ini di bawah Kod Penal Syariah.

Lain-lain perkataan diharamkan adalah azan, baitullah, al-Quran, fatwa, firman ALLAH, hadis, haji, hukum syarak, Ilahi, kaabah, kalimah syahadat, kiblat, imam, mufti, mukmin, solat dan wali.

Pegawai Undang-Undang Syariah Kanan Unit Undang-Undang Islam Hardifadhillah Mohd Salleh berkata, Kod Penal Syariah juga diguna pakai kepada bukan Islam, termasuk kesalahan berzina dengan pasangan Islam, minum arak di tempat awam dan khalwat dengan pasangan Islam.

"Jika sabit kesalahan, hukuman adalah denda sehingga B$4,000 (RM10,400) dan/atau satu tahun penjara. Bagi pesalah zina yang dilakukan oleh seorang Muslim yang sudah berkahwin dan yang sudah berkahwin tetapi bukan Islam, kedua-dua mereka boleh dikenakan hukuman rejam sampai mati jika kesalahan itu dibuktikan oleh pengakuan  atau kesaksian empat saksi," katanya.

Menurutnya, mana-mana pihak yang menghasut lelaki atau wanita Islam bercerai atau tidak menjalankan kewajipan terhadap pasangan masing-masing, boleh dikenakan denda sehingga B$4,000 (RM10,400) dan/atau penjara setahun.

"Mana-mana ibu atau bapa beragama Islam yang ikhlas menyerahkan anak mereka dipelihara oleh orang bukan Islam, boleh dikenakan denda sehingga B$20,000 (RM52,000) dan atau penjara lima tahun," katanya.

SINARHARIAN

Antifa Malaysia berleluasa melalui Pakatan Rakyat

Posted: 01 May 2014 09:13 AM PDT

Nampaknya kumpulan anti-fasisme yang merupakan gerakan global yang cenderung menganut fahaman kacau-bilau telah meresapi negara ini melalui Pakatan Rakyat dengan simpatisan belaan mereka selama ini mula berani membawa bendera Anti Fasisme (Antifa) Malaysia. Mereka dipakai Pakatan Rakyat tanpa apa-apa desakan untuk marginalisasikan puak ini oleh komponen pakatan politik tidak berdaftar tersebut. Hasilnya mereka berakar umbi mengambil peluang dari kementahan sesetengah masyarakat terdesak berhubung isu politik lalu memakai mereka pula. Tambahan pula mereka membawa norma budaya yang jelas bertentangan dengan konsep kerajaan dalam Islam. Jadi harus apa? Biarkan? 


Comments (0)