Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 8:01 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 28 May 2014 03:47 AM PDT

bumiyang


Tim. Ketua Menteri Belanja RM 3.2 Juta Duit Rakyaat?

Posted: 28 May 2014 01:12 AM PDT

PRK Teluk Intan - Calon DAP

Posted: 27 May 2014 06:53 PM PDT

tunku

Posted: 28 May 2014 03:01 AM PDT

tunku


Sultan Azlan Shah Of Perak Dies

Posted: 28 May 2014 01:57 AM PDT

AL FATIHAH

The Sultan of Perak, Sultan Azlan Shah, passed away at 1.30 pm WEdnesday. His Royal Highness was 86.

The death was announced by Perak Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir over Radio Television Malaysia (RTM).

Zambry said the late sultan would be laid to rest at the royal mausoleum in Kuala Kangsar tomorrow after the 'Asar' prayers in the late afternoon.

The lying-in-state of the remains of Sultan Azlan Shah, who had reigned Perak for three decades from Feb 3, 1984, would be held at the Balairong Seri (Throne Room) of the Istana Iskandariah in Kuala Kangsar.

State dignitaries and VIPs would pay their last respects from 9 am tomorrow while the public would be allowed to do so between 11 am and 2 pm.

The rulers and national leaders would pay their last respects between 2 pm and 3 pm.

Zambry said the Perak flag would be flown at half mast during the 100 days of mourning beginning today while the Malaysian flag would be flown at half mast for seven days.

"During the first seven days of the mourning period, all forms of entertainment, festivity and celebration are cancelled," he announced.



Teluk Intan by-election: Dyana ‘remote-controlled’ by party leaders

Posted: 28 May 2014 12:04 AM PDT

DAP's Teluk Intan parliamentary by-election Dyana Sofya Mohd Daud would not have her say in Parliament if she is voted as MP.

Penang Gerakan chairman Teng Chang Yeow (pic) said Dyana Sofya would only be remote-controlled by party leadership.

"As evidently during her press conferences, she was coached by party leaders.

"They guided her throughout the press conferences," Teng told journalists here on Wednesday.
"They must have confidence in her if she is chosen as their candidate," he said.

"When asked on (Dyana Sofya's mother) link with Perkasa, Tony Pua and Lim Kit Siang both answered on her behalf," he added.

BN Needs To Refresh Its Strategy In Teluk Intan

Posted: 27 May 2014 10:03 AM PDT

Her appealing looks and witty approach is something difficult to ignore.

In fact, right in the midst of the election heat, it seems Dyana Sofya Mohd Daud, 27, the DAP candidate in the Teluk Intan by-election on May 31, is seen as a darling by many.

Nonetheless, her opponent, Barisan Nasional's (BN) Datuk Mah Siew Keong, 53, is local born and has a proven track record in politics and in serving the people.

Dyana Sofya is no match to this seasoned politician of BN, at least in experience and service record.

In fact, she had admitted that Mah's vast experience and disposition posed a serious challenge to her in the straight fight.

"Being a youngster and taking on a more experienced and highly respected opponent in Teluk Intan, is something that I have to face," she said recently.

DAP's adviser Lim Kit Siang too admitted that it was no easy road in maintaining the seat especially after the party took a bold step of nominating a young Malay lass, Dyana Sofya.

Dyana Sofya is also Lim's political secretary, and the Chinese based party's move to field a Malay candidate had created some furor at both sides of the divide.

MAH IS NOT A SPENT FORCE

Mah, the Gerakan party president, who represented the constituency for two terms after winning the 1999 and 2004 General Election (GE), lost the seat in the subsequent two general elections.

In spite of Mah's proven track record and better understanding of the local issues as he was born and bred in Teluk Intan, the new political landscape has made the race an uphill task for Mah.

A lecturer from the Communication and Media Studies Faculty at Universiti Teknologi MARA (UiTM) in Shah Alam Associate Professor Dr Ismail Sualman said with Mah's impeccable background, one should not be surprised if BN makes a comeback.

As for the locals, Mah is considered the 'old timer' or 'otai' in the Malay slang who can still call the shots to attract the voters towards BN.

"I see his chances of winning is there only that he has to campaign the right way from now... the chances of BN winning is there and event if doesn't it could still reduce DAP's majority.

"Though Diyana Sofya has the looks and the aura to win over the voters but voters are fully aware that she is a newbie... Mah could win based on his vast experience and his capabilities," he said to Bernama.

A REFRESHED CAMPAIGN APPROACH IS NEEDED

Ismail noted that to succeed, BN has to let go its conservative campaign approach and seen as more people friendly.

In this sense BN has to diversify and refresh its outdated campaign approaches that would not translate into votes.

"As for example in the Teluk Intan by-election, there is a need for a trademark campaign move that is 'catchy' and conducted in a relaxing manner, where it highlights Mah's strengths... among others like the use of the slogans 'the old timer who one can still deliver'.

"I see that the approach used by BN in delivering its aspirations remain conservative and in fact the campaign material like the posters remain outdated and unappealing," he said.

A more stronger and effective strategy has to be employed by highlighting the candidate's strength and BN's successful track record and the party's genuine concern for the people.

ACTIVE IN SOCIAL MEDIA

The campaigns should not be restricted to the candidates alone, instead BN could tag along prominent persons, celebrities, NGO representatives or successful locals, to help step up the campaign fervour or act as spokesperson especially to reach out to the younger voters.

"The BN candidate's strength too has to be supported by prominent parties or individuals, ensuring people to people contact."

Apart from going to the ground to meet the people and join the campaign, BN has to actively use the numerous conduit available today including the social media to get into the hearts of the people.

"The 'ceramah' should be carried live through social networks or by uploading it immediately like in YouTube so that the people could access the content more easily," he said.

THE RIGHT CHOICE

Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin recently when announcing Mah as the candidate said, Mah was the best choice due to his long involvement in politics and knows the electorate there.

"Though he may have lost in the last election, I feel this is the place we are to see the resurrection of Gerakan," he said.

UMNO Youth Chief Khairy Jamaluddin noted that Mah's vast experience as the former two-term representative of the constituency and also as the former deputy minister could help BN win back support in the constituency.

The Teluk Intan Parliamentary seat fell vacant after its incumbent Seah Leong Peng, 48, from DAP died of cancer on May 1.

The Teluk Intan Parliamentary Constituency has a total of 60,349 registered voters and in the 13th GE, the late Seah obtained 27,399 votes to defeat Mah who received 20,086 votes and independent Moralingam Kannan (279 votes). Seah won with a 7,313 majority.

Aspirasi Bangsa

Posted: 28 May 2014 01:27 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Al Fatihah : Sultan Azlan Shah Mangkat

Posted: 28 May 2014 12:49 AM PDT

Tulisan jawi terbalik - hanya di Selangor!!

Posted: 27 May 2014 08:11 PM PDT

Jawapan Calon BN terhadap manifesto #BonekaDAP!!

Posted: 27 May 2014 07:11 AM PDT

Jom ke hari terbuka Pelan suara hati johor

Posted: 27 May 2014 02:57 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 28 May 2014 01:09 AM PDT

Taipingmali (tm)


CALON MELAYU TOKEY CINA

Posted: 27 May 2014 10:22 PM PDT

#PRKTelukIntan: Kerana mu Dap, aku tolak agenda Melayu.

Posted: 27 May 2014 09:18 PM PDT


Isu ibu dan anak calon DAP di Teluk Intan sungguh melucukan. Apabila anak telah berbohong kepada khalayak, ibu mendiamkan diri seolah-olah apa yang dicakapkan oleh anak adalah betul belaka.

Akan tetapi apabila pembohongan anak berjaya di bongkarkan oleh media, ibu ambil keputusan untuk keluar dari pertubuhan.

Nak keluar tak ada masalah,  masa awal penubuhan pun bukan ada orang jemput atau hantar sirih pinang. Mak dan anak sendiri yang terhegeh-hegeh yang nak menonjolkan diri dalam Perkasa.  Jelas menunjukkan bahawa ibu dan anak adalah golongan orang yang suka mencari glamour dan ini menonjolkan muka pada khalayak.

Soal Perkasa dah selesai,  bila lagi nak keluar Umno? Tak sabar nak tengok Yammy isu borang keahlian Dap.





Seorang rakyat Perak dari Taiping buat laporan polis mengenai penyebaran maklumat palsu tentang kemangkatan sultan

Posted: 27 May 2014 08:05 AM PDT



Semenjak beberapa hari yang lalu berita palsu tentang kemangkatan sultan telah tersebar dengan galak dalam media sosial dan mesej dalama smartphone..

Pemilik akaun ini tidak selesa dengan berita palsu dan bertindak membuat laporan polis sebentar tadi di IPD Taiping.

Awas ! Jangan sebarkan berita yang tak tentu hujung pangkal.

Belantan

Posted: 27 May 2014 11:39 PM PDT

Belantan


Kantoi menipu lagi...!!! Tembelang Dyana Sofya pecah?

Posted: 27 May 2014 08:10 AM PDT

Puan Yammi bersama anaknya Dyana melayani hadirin yang ingin menjadi ahli Perkasa sebelum majlis Pelancaran Laman Web Rasmi Perkasa pada 21hb.Okt 2008 kira-kira sebulan Perkasa disahkan penubuhannya oleh ROS iaitu 12hb. Sept 2008. Yammy adalah antara pimpinan terawal penubuhan Perkasa. Beliau dalam Barisan Pimpinan Penaja Perkasa sehingga sebelum AGM Pertama Mac 2010, beliau meletakan jawatan sebagai Ketua Wiranita Perkasa Pertama. Tiada rekod beliau menarik diri dari menjadi ahli Perkasa.

Calon DAP bagi kerusi Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd. Daud, 27, didakwa menipu apabila menyatakan ibunya, Yammy Samat bukan bekas ahli Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa).

Ketua Wanita UMNO Gopeng, Datuk Hamidah Osman ketika mendedahkan perkara itu berkata, sebaliknya, Yammy adalah antara pemimpin penaja terawal penubuhan Perkasa apabila dilantik sebagai Ketua Wiranita yang pertama.

Kata Hamidah, mengikut maklumat yang diperoleh daripada Setiausaha Perkasa, Syed Hassan Syed Ali, Yammy berada dalam barisan kepemimpinan pertubuhan tersebut sehingga mesyuarat agung tahunan (AGM) pertamanya pada Mac 2010 sebelum meletakkan jawatan.

"Jadi kenapa calon DAP itu perlu menipu mengenai pembabitan ibunya dalam Perkasa. Adakah kerana Perkasa menjadi seteru DAP.

"Bukankah lebih lebih baik dia mengakui sahaja perkara yang berlaku enam tahun lalu itu dan memberi alasan ketika itu dia masih menuntut dan belum membuat pilihan wadah perjuangan politiknya. Mengapa sebaliknya dia memilih untuk berbohong,'' katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Akhbar sebelum ini melaporkan Yammy merupakan ahli pertubuhan tersebut tetapi dinafikan oleh Dyana Sofya.

Dakwa calon DAP tersebut, ibunya hanya mengikut rakan-rakannya yang menghadiri AGM pertama Perkasa, tetapi tidak pernah menjadi ahli pertubuhan tersebut.

Hamidah berkata, Syed Hassan turut mengirimkan gambar yang menunjukkan Dyana Sofya dan Yammy sedang melayan mereka yang ingin menjadi ahli pertubuhan itu semasa majlis pelancaran lawan web rasmi Perkasa pada 21 Oktober 2008.

Jelas Hamidah, sehingga kini juga tiada rekod yang menunjukkan Yammy telah menarik diri daripada menjadi ahli Perkasa.

Untuk rekod : Majlis pelancaran laman web Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) oleh Jeneral (B) Tun Ibrahim Ismail
Tempat : Kelab Sultan Sulaiman, Kuala Lumpur
Masa : 4.00 petang
Tarikh : 21 Oktober 2008

AHLI JAWATANKUASA PENAJA PERKASA

Presiden : Dato' Ibrahim Ali
Timbalan Presiden : Dato' Fuad Hassan
Naib Presiden : Dato' Yahya Lampong
Naib Presiden : Datuk Hj. Shuaib Hj. Lazim
Naib Presiden : Dato' Mokhtar Samad
Setiausaha Agung : Syed Hassan Syed Ali
Pen. Setiausaha Agung : Muhammad Afiq bin Aziz
Bendahari : Datuk Abd. Rahman A. Bakar
Ketua Penerangan : Datuk Ruhainie Ahmad

AhliJawatankuasa
Dato' Zakaria Salleh
Salahuddin Hisahm
Mohd. Rozal Abd. Rahman
Mohd. Radzi Mustafa
Hjh Foziah Dato Nawawi
Raizul Azmi Zulkeply
HajahYam@Yammy Abdul Samat
Yusof Merah
Ahmad Jaddawi Ghazali
Selamat Saimon Daud Ibrahim
Raizul Azni Zolkepli
Wan Ahmad Talib
Kpt. Don Abdullah
HanishaIzaireen
Megat Zulkarnain Omar Din
Jismi Azahar iJohari

Fikir dan renongkan lah?

Suara Politik
Belantan

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 27 May 2014 11:29 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Whatsapp Dyana Sofya Nak Jumpa Ibrahim Ali.

Posted: 27 May 2014 08:57 AM PDT

Kantoi giler budak nie.
Dia nak jumpa presiden perkasa, datuk ibrahim ali, tapi bukan di teluk intan.
Kahh...kahh...kahh... Ada deal ke?

Panglima Perang Cyber

Posted: 27 May 2014 11:27 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Gempar : Kicap ABC ada cicak ???

Posted: 27 May 2014 08:10 PM PDT

Gambar di bawah banyak disebarkan. Melalui whatsapp.

Pusat Gerakan DAP dibakar Pemuda Umno?

Posted: 27 May 2014 08:06 PM PDT

Harap sebarkan perkara sebenar.

BERNAMA - Heret Pengeluar Cadbury Ke Mahkamah - LPKPM

Posted: 27 May 2014 03:13 AM PDT


                      Gambar hiasan 


KUALA LUMPUR, 27 Mei (Bernama) -- Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) diminta bertindak lebih tegas dengan mengheret pengilang coklat Cadbury Confectionery (M) Sdn Bhd ke mahkamah ekoran daripada penemuan DNA khinzir di dalam dua produknya.

Presiden Lembaga Pelindung dan Kebajikan Pengguna Malaysia (LPKPM), Prof Datuk Seri Dr Saharuddin Awang Yahya berkata tindakan tersebut wajar bagi memastikan perkara seumpama tidak berulang.

"Sekadar nasihat dan amaran tidak cukup, mereka perlu dibawa ke mahkamah supaya perkara ini dapat dijadikan tauladan kepada pengilang lain," katanya dalam sidang media di sini, Selasa.

Saharuddin juga berkata pihak Cadbury perlu membuat kenyataan memohon maaf secara terbuka kepada umat Islam serta menarik balik semua variasi coklat keluaran syarikatnya daripada pasaran kerana dikhuatiri dikeluarkan menggunakan mesin yang sama.

Beliau turut menggesa Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom mengambil langkah mengemas kini hab halal di negara ini supaya tiada keraguan dalam kalangan pengguna terutamanya umat Islam terhadap sijil dan logo halal Malaysia.

"Malaysia dikenali sebagai hab halal utama dan terkenal di peringkat global, Jakim merupakan satu-satunya badan yang berkuasa dalam bidang halal, akan tetapi bila berlaku perkara seperti ini pengguna akan hilang kepercayaan terhadap institusi halal negara kita," katanya.

Beliau turut mencadangkan Jakim menjalankan pemantauan dengan lebih kerap terhadap pengilang-pengilang bukan Islam termasuk bagi produk kosmetik.

Sabtu lepas Kementerian Kesihatan mengesahkan dua sampel coklat keluaran syarikat itu mengandungi DNA khinzir iaitu Cadbury Coklat Susu dengan Kacang Hazel (nombor kelompok 200813M01H12) dan Cadbury Coklat Susu dengan Buah Badam (nombor kelompok 221013N01RI1).

-- BERNAMA



Sent from my iPhone

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 27 May 2014 11:23 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


TERKINI: DYANA CUAK DAH MULA STRESS...APE KE HEY NYER?

Posted: 27 May 2014 07:10 PM PDT


Miker pikio-pikiolah, jangan dipilih calon payung terojun yang siang malamnya jadi boneka diusung ke sana ke mari menebor pitnah, 

Harap muka lawa belum tentu deme ni boleh buat kojer. Silap-silap asyik melaram, mekale nak bantu rakyat? Nanti rugi bebenor kiter.

Jadi deme pilihlah calon yang boleh bekoje siang malam bantu rakyat macam calon BN; Datuk Mah.

 

#PRKTelukIntan : Video PANAS calon DAP @Dyanasmd mula tersebar?!! @NajibRazak @DrNovandri @P076_TelukIntan #PRKTelukIntan #JomPilihMah #BattleOfTelukIntan #DyanaSofya #Dyana4TelukIntan #BNSesaje

Posted: 27 May 2014 05:30 PM PDT




MyMassa: Peringatan mesra dari kami, mohon agar mengawal diri dari melayan video ini secara berseorangan atau dalam mana-mana tandas kerana ianya dikhuatiri menimbulkan rasa gelisah yang berpanjangan. Walau apa pun, tahniah DAP kerana mereka bukan sahaja berjaya melahirkan anak gadis Melayu yang sanggup menjadi BONEKA mereka, bahkan turut pandai menipu dalam tempoh tidak sampai DUA MINGGU seperti mana para pemimpin agung mereka seperti Lim Kit Sial dan dinastinya, Lim Guan Eng.

Buat pengundi parlimen Teluk Intan, lindungilah diri dan keluarga anda dari ditipu hidup-hidup oleh patung Barbie cap Roket ini.

ASET KWSP TERUS KUKUH... TANDA NEGARA BANKRAP, RAKYAT TERTINDAS ?

Posted: 27 May 2014 03:30 PM PDT


KWSP adalah syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang diuruskan secara sistematik oleh pakar-pakar ekonomi bertauliah. GLC ini telah menunjukkan prestasi yang mengagumkan tahun lepas. 

Ia menjadi tanda kecemerlangan ekonomi negara yang dipimpin oleh seorang Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan berkelulusan bidang ekonomi di universiti ternama lagi antarabangsa.

Kepimpinan beliau yang cemerlang membolehkan rakyat menikmati pelbagai bantuan. 

Meskipun begitu ada juga jenis manusia pengkufur nikmat, semua bantuan diambil namun bukan sahaja tak berterima kasih, tapi mengutuk budi baik pihak yang memberi. 

Rezeki yang diambil dilahap sepuas-puasnya dan diberi makan anak dan bini. Inilah golongan buta perut yang hidup mereka semuanya nak disuap dan free. 

Golongan inilah yang hidupnya tak berkat dan sentiasa tak cukup. Mereka inilah yang selalu menuduh orang lain zalim dan tak betul. Tapi diri mereka sendiri menzalimi hak orang lain untuk hidup aman damai dan mendapat maklumat yang benar. Dia sendiri tak betul ada hati nak betulkan orang lain.

Semoga kita tak termasuk dalam golongan ini.

Utusan Malaysia Selasa, 27 Mei 2014 ms17

#PRKTelukIntan : HIPOKRASI, PENIPUAN dan DOUBLE STANDARD bakal memastikan kemenangan boneka DAP! @NajibRazak @DrNovandri @P076_TelukIntan #PRKTelukIntan #JomPilihMah #BattleOfTelukIntan #DyanaSofya #Dyana4TelukIntan #BNSesaje

Posted: 27 May 2014 05:30 AM PDT





Majlis pelancaran laman web Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) oleh Jeneral (B) Tun Ibrahim Ismail

Tempat : Kelab Sultan Sulaiman, Kuala Lumpur
Masa : 4.00 petang
Tarikh : 21 Oktober 2008

PERKASA adalah sebuah pertu buhan bukan kerajaan (NGO) yang berdaftar.Matlamat utamanya adalah memperkasa dan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, terutama nya Fasal 152 dan Fasal 153.

Secara khususnya, tujuan dan perjuangan PERKASA ada lah bermatlamat;

Memperkasakan Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan.
Memperkasakan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan.
Memperkasakan Kedaulatan Raja-Raja Melayu.
Mempertahankan hak-hak keistimewaan Orang Melayu dan Bumiputera.
Memperkasakan kaum Pribumi.
Menyatupadukan kaum Pribumi dan perpaduan rakyat Malaysia.
Mempertahankan kedaulatan negara.


AHLI JAWATANKUASA PENAJA PERKASA

Presiden : Dato' Ibrahim Ali
Timbalan Presiden : Dato' Fuad Hassan
Naib Presiden : Dato' Yahya Lampong
Naib Presiden : Datuk Hj. Shuaib Hj. Lazim
Naib Presiden : Dato' Mokhtar Samad
Setiausaha Agung : Syed Hassan Syed Ali
Pen. Setiausaha Agung : Muhammad Afiq bin Aziz
Bendahari : Datuk Abd. Rahman A. Bakar
Ketua Penerangan : Datuk Ruhainie Ahmad

AhliJawatankuasa

Dato' Zakaria Salleh
Salahuddin Hisahm
Mohd. Rozal Abd. Rahman
Mohd. Radzi Mustafa
Hjh Foziah Dato Nawawi
Raizul Azmi Zulkeply
HajahYam@Yammy Abdul Samat
Yusof Merah
Ahmad Jaddawi Ghazali
Selamat Saimon Daud Ibrahim
Raizul Azni Zolkepli
Wan Ahmad Talib
Kpt. Don Abdullah
HanishaIzaireen
Megat Zulkarnain Omar Din
Jismi Azahari Johari


Check-mate. Puan Yammi bersama anaknya Dyana melayani hadirin yang ingin menjadi ahli Perkasa sebelum majlis Pelancaran Laman Web Rasmi Perkasa pada 21hb.Okt 2008 kira-kira sebulan Perkasa disahkan penubuhannya oleh ROS iaitu 12hb. Sept 2008.

Yammy adalah antara pimpinan terawal penubuhan Perkasa. Beliau dalam Barisan Pimpinan Penaja Perkasa sehingga sebelum AGM Pertama Mac 2010, beliau meletakan jawatan sebagai Ketua Wiranita Perkasa Pertama. Tiada rekod beliau menarik diri dari menjadi ahli Perkasa. 

Sumber: http://jinggo-fotopages.blogspot.com/2014/05/p076-sah-calon-dap-berbohong-mengenai.html?m=1

Kantoi 1: DYANA dan ibu PENGASAS PERKASA, kini calon DAP. Ingat lagi DAP buat apa kepada Chew Mei Fun ketika PRK Kajang baru-baru ini?



Walaupun bukan DAP yang bertanding, namun demi menjaga hati pengundi mereka, DAP memomokkan PERKASA bersama calon BN ketika itu. Sekarang, calon mereka sendiri terbukti merupakan antara PENGASAS PERKASA, DAP dan orang Cina tidak takutkah parti cauvinis kesayangan mereka ini dihancurkan dari dalam orang pelampau MELAYU?!! Cuba tengok kembali apa YAMMY MUMMY Dyana jawab apabila ditanya kenapa membiarkan anaknya menjadi calon boneka DAP?

Kemudian timbul pula isu Hudud dan Aurat.


Jika ini alasan dan dalil PAS untuk menghalalkan aurat Dyana, maka selepas ini apakah boleh mana-mana pemimpin BN atau sesiapa sahaja untuk menggunakan dalil yang sama bagi membuka AURAT mereka di khalayak ramai?!! Atau adakah perlu menyertai DAP terlebih dahulu sebelum diHALALkan untuk kita mendedahkan AURAT?!!

Mampukah PAS bertanggungjawab di atas dosa-dosa mereka di akhirat kelak?!!


Mungkin Hadi Awang sudah tua dan sedikit nyanyuk. Ini ada sedikit bahan bacaan untuk menyegarkan semula ingatan anda:

http://mymassa.blogspot.com/2013/03/video-truth-cannot-be-covered-versi.html

http://mymassa.blogspot.com/2011/10/merungkai-pertikaian-hudud-di-malaysia.html

Dan antara punca utama mengapa PAS berkeras tidak mahu bersatu sebagai satu ummah yang kuat bersama UMNO adalah kerana Hudud. UMNO ditohmah menolak hudud dan Islam, maka satu amanat telah dikeluarkan oleh Hadi Awang yang menghalalkan DARAH orang UMNO kerana perkara ini:


Hasil amanat ini, umat Islam di negara ini berpecah belah dan berbunuhan sesama sendiri. Kami hendak bertanyakan kepada Hj Hadi, jika beliau boleh menerima calon Melayu Islam DAP yang menolak hudud secara terang-terangan, mengapakah beliau masih lagi menolak salam perpaduan UMNO untuk menguatkan kuasa orang Islam di negara ini?!! Apakah jiwa beliau telah dbeli oleh kafir harbi DAP?!! Bagaimanakah pula nasib mangsa Memali yang terkorban kerana mahu menegakkan Amanat beliau ini?!!

Dan mengapakah Hadi Awang tidak mampu memberikan penjelasan mengapakah anak muda Melayu seperti Dyana lebih berminat menyertai DAP yang sekular berbanding parti 'Islam" seperti PAS?!! Adakah ini tandanya dakwah PAS telah berjaya kepada DAP?!!

Ada yang boleh tolong jawabkan? 

Dengan sebegitu banyak penipuan dan hipokrasi sepanjang kempen PRK Teluk Intan ini, kami tidak mampu meletakkan logiknya mengapa perlu memilih seorang boneka Melayu DAP, tidak bekerja dan kuat menipu sebagai wakil rakyat yang baharu. Melainkan pengundi memilih akal berbanding hati, maka dedahlah apa sahaja kebenaran dan buatlah 1001 kebenaran sekali pun, ianya tidak akan menafikan DAP daripada meletakkan bonekanya di Parlimen kelak.


BILA SUMBER KEWANGAN LTTE TERPUTUS, DAP MULA SERANG POLIS!!!

Posted: 27 May 2014 03:40 AM PDT


Tindakan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P Ramasamy mencabar Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mengemukakan bukti kukuh bahawa tiga rakyat asing yang ditahan Ahad lepas adalah anggota pengganas Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) sangat mengelirukan dan menimbulkan tanda tanya kesetiaan terhadap negara.

Bernama melaporkan Ramasamy mempertikaikan tangkapan tersebut kerana menurut beliau, kumpulan pengganas LTTE telah lama berkubur dan ketiga-tiga rakyat asing yang ditahan itu mempunyai kad Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNHCR) untuk menetap di negara ini serta mengelak daripada diambil tindakan oleh pihak berkuasa.

"Bagaimana beliau (Khalid) boleh kata bahawa LTTE wujud, polis Malaysia ini tidak membuat kajian langsung, mereka ambil tindakan apabila mereka terima maklumat daripada pihak Sri Lanka… ini adalah pelarian Tamil.

"Saya cabar ketua polis negara sekiranya beliau ada bukti, kemukakan dan saya sedia berdebat dengannya… jangan dengan mudah menahan pelarian Tamil yang perlukan perlindungan," dakwanya dalam sidang akhbar di George Town hari ini.

Amma yiiil...
Ramasamy mengadakan sidang akhbar itu khusus mengenai penahanan tiga rakyat asing yang disyaki anggota kumpulan pengganas LTTE dalam beberapa serbuan di Petaling Jaya dan Klang, Selangor pada 15 Mei lepas.

Khalid dalam kenyataannya sebelum ini berkata suspek menyusup masuk ke Malaysia sejak 2004 dan menjadikan negara ini sebagai pangkalan untuk mengumpul dana, menyebarkan propaganda selain berusaha mengaktifkan semula aktiviti kumpulan LTTE khususnya di peringkat antarabangsa.

Keganasan LTTE...mahukah ia terjadi di negara kita?
DAP Agen Keganasan atau Perkauman?

Kesungguhan Ramasamy mempertikaikan tangkapan ini menimbulkan tanda tanya mengenai kesetiaan kaum Tamil di negara ini terutamanya yang menyokong DAP.

Adalah tidak masuk akal untuk seorang Timbalan Ketua Menteri, penjawat awam di bawah kerajaan Malaysia mahu mempersoalkan tindakan Polis menangani keganasan antarabangsa berasaskan kaum beliau.

Ramasamy tidak pula mempertikaikan sebarang tangkapan ke atas kaum lain terutamanya orang Melayu yang dikaitkan dengan pengganas Islam.

Soal keganasan antarabangsa mahu pun domestik bukan isu politik atau perkauman dalam negara. Justeru sangat mencurigakan apabila seorang Timbalan Ketua Menteri "melompat sakan" mengenai tangkapan ini seolah-olah ada sesuatu yang hendak disembunyikan.

Mengapa Ramasamy mahu berdebat dengan Polis dalam isu ini? Tangkapan ke atas penjenayah atau pengganas bukan boleh didebatkan di ruang politik. Negara ini ada undang-undang, tangkapan, penahanan dan perbicaraan harus mengikut lunas undang-undang negara, bukannnya skrip filem tamil.

Kita juga mahu tahu apakah DAP turut terbabit dengan pembelaan mereka yang disyaki pengganas ini?

Adakah Ramasamy, Rayer Cilaka dan Waythamoorty Hindraf mempunyai kaitan tertentu dengan kegiatan pengganas LTTE? Cepat benor melatah macam ada apa-apa jer...takut duit kena sekat ka?

Waythamoorty Hindraf
Si Celaka Racism.Stupid. Nudity (R.S.N) Rayer

sekupangdua

Posted: 27 May 2014 11:08 PM PDT

sekupangdua


BANGUNAN TELUK INTAN TEGANG GARA-GARA BERUK BANG NON

Posted: 27 May 2014 10:57 PM PDT





Samseng upahan roket mula buat kacau... di program anjuran BN dema macam biasa jadi anjing menyalak roket terus menunjukan kesetian betapa menjadi pencacai tegar kepada roket bin komunis.. hampir mencetuskan pergaduhan bila tak boleh menjawab semua yang di hamburkan Faizal Effendi bekas ketua pemuda PKR yg menyanyi lagu PKR..



lagu yg dinyanyikan sinis sebagaimana bang non jugak pernah menyanyikan lagu UMNO sebelum ini... nyat muka dah semerah padam sikinzir layaknya menahan marah.... hahahha padan muka lu

The Unspinners

Posted: 27 May 2014 11:05 PM PDT

The Unspinners


#BN4TlkIntan: 100 dalil DAP komunis terroris cauvanis ... JANGAN TERTIPU

Posted: 27 May 2014 07:30 PM PDT


5) Pada Oktober 1967, DAP menjadi ahli kepada Socialist International, satu pertubuhan sosialis dan komunis antarabangsa. Salah seorang Naib Presiden Socialist International adalah Ehud Barak (Bekas Perdana Menteri Israel). DAP bukanlah demokratik, ideologi DAP sama seperti Parti Buruh di Israel. Dari sinilah Lim Guan Eng meniru konsep "Middle Malaysia" dari konsep "Middle Israel".

6) Dalam ucapan Lim Guan Eng di DAP Melaka State Annual Convention, pada Disember 2005, Guan Eng ada menyatakan akan adaptasi 3 People's Principles (Nationalism, Democracy dan Equality yang diterapkan oleh Dr. Sun Yat Sen (Pengasas Parti Nasionalis Cina Koumintang). 


Guan Eng percaya dengan teori Sun Yat Sen bahawa "Oversea chinese as the mother of revolution". DAP mahu membuat revolusi cara chauvinisme Cina. Guan Eng bukanlah ikut cara Umar Abdul Aziz tetapi ikut Chauvinisme Cina (Assobiyah).

7) Berapa bintang di bendera Singapura dan China? Lihat pula logo DAP dan PAP serta bendera Singapura dan China. DAP adalah serpihan PAP yang bersifat chauvinisme Cina.

8) Pekeliling SUK Bilangan 1 Tahun 2010, Kerajaan Negeri Selangor sebagai makluman bahawa setiap Jabatan dan Agensi di bawah Kerajaan Negeri Selangor perlu menggunakan logo Selangor Shines bersempena kempen Tahun Melawat Selangor 2011. 


Logo bintang 3 tersebut adalah sama dengan logo bintang 3 komunis yang dibawa oleh Chin Peng. DAP cuba menghidupkan dan membawa masuk kembali fahaman komunis di Malaysia.

9) Pada 22 November 2009 Karpal Singh (Pengerusi DAP) mempertikaikan keputusan kerajaan Malaysia mengapa tidak membenarkan Chin Peng pulang ke Malaysia. Dari sini jelas Karpal Singh sokong Chin Peng pulang ke Malaysia. Bukti DAP sokong komunis.

10) Lim Kit Siang dan Ronnie Liu mengatakan bahawa Zainuddin Maidin buta sejarah kerana menggelar Memorial di Nilai, sebagai Memorial Komunis. 


DAP menggangap bahawa ahli-ahli  MPAJA (komunis) yang gugur tersebut sebagai pejuang kebebasan yang berjuang melawan pendudukan tenteran Jepun di Tanah Melayu. Di sini jelas DAP begitu menggagungkan komunis sebagai pejuang kemerdekaan.

Baca sepenuh di Double YY SINI 


Oleh itu, tak payahlah nak dengar cakap mereka. 

#BN4TlkIntan: Dyana pembohong akan kata dia uli roti canai

Posted: 27 May 2014 05:30 PM PDT



Lihat pertikan berikut dari MIK

#BN4TlkIntan: Baik Dyana, Baik ibu ... dua-dua sama cakap dolak dalik

Posted: 27 May 2014 08:08 AM PDT


Sudahlah dulu sebat balak masa pegang jawatan, adakah Ngeh Nga kini hadiahkan sebahagian konsesi balak pada Yammy untuk umum keluar Perkasa?



Sambil itu, Yammy juga turut berkata dia keluar Perkasa kerana ianya sudah political. Kenapa selama ini Yammy tidak keluar dari UMNO yang memangnya political? Nak harapkan projek dan masyuk?

Pelik komen ibu Dyana berikut:


Betullah Kit Siang bahawa ini bukan isu ibu Dyana kerana dia tidak bertanding tapi Dyana kata ibunya bukan ahli. Macam mana tak ahli jika Yammy kini akui dia AJK Penaja?

Dyana akui dia memuat kenyataan yang dia sendiri tidak tahu. Baca di Malay Mail Online SINI. Dah berapa banyak kenyataan Dyana yang dibuat out of her own ignorance"?

Matang dan bijakkah calun yang dijaja sebagai pintar untuk bercakap sesuatu yang dia sendiri pun tidak tahu?

Sebelum ini dia ngaku dirinya peguam padahal lesen mengamal peguam sudah mati dan dia hanya PA pada Lim Kiit Siang dan pernah bekerja di pusat khidmat gelang patah.

Dia turut berbohong mengenai Tunku Aziz.

Turut diperakui hari ini adalah pembangunan ugama Islam tiada dalam manifesto dyana sebagai orang Islam.


Dahlah Dyana berdalih dalih kata sokong hudud tapi depan PAS kata dia tak menentang hudud.


Manifesto pembohong ni tak boleh pakailah. Baik Manifesto Dato Mah.


Bagi Yammy angkat tangan begini, adakah dia sokong manifesto DAP? Berhentilah dari UMNO ... mahu dipecatkah?


#BN4TlkIntan: Dokumen hanya sahkan Dyana BUKAN PEGUAM lagi!!!

Posted: 27 May 2014 05:30 AM PDT


Alahai Lim Guan Eng dan partner cuba cover DYana dalam Twitter SINI, SINI dan SINI.

Kalau dah tak berdaftar dan tak keluar nama dari Bar Council, taklah lagi lawyer.


Kalau nak cakap pasal ngau peguam, kawan India Unspinner impot ketam dari Sri Lanka tu masih loyar lah paddahal dah tak pegang dokumen lagi. Berapa banyak orang belajar law tapi dah jadi orang gomen dan korporat, maka tak lah lagi peguam.

Orang kampong dan estet bolehlah Dyana menipu!!!


Baca Flying Kick SINI

#BN4TlkIntan: Dyana belajar BOHONG dari Lim Guan Eng di Pulau PInang

Posted: 27 May 2014 02:30 AM PDT


Hadiah Kerajaan DAP Buat Rakyat Penang:
1. Tarif Air Naik 120%.

2. Rumah Teres 1 Tingkat 25'×75' RM780,000.00.

3. Cukai Permis Perniagaan Naik 80%.

4. Roboh Perumahan Melayu Naikan Perumahan Teres Harga Hingga 1 Juta.

5. Tambang Bas Selian Kerajaan Negeri Naik 200%.

6. Tanah Status Sementara 70% Kerajaan Negeri Rampas Balik.

7. 1,500 orang pekerja kontrak dan sambilan di bawah Majlis Perbandaran dan Daerah dipecat dalam masa 3 tahun.

8. Sewa Tapak Pasar Malam RM300.00 di kawasan bandar.

Terima kasih DAP untuk penindasan ini.

#BN4TlkIntan: Lepas India tak dipedulikan, tanpa malu DAP minta undi India

Posted: 26 May 2014 11:30 PM PDT


Sebaik selesai PRK Bukit Gelugor, kini jentera DAP mulai turun dan menyerang dengan lebih rancak kawasan Melayu dan India. Baca Bulletin 247 SINI.

DAP seolah-olah yakin bahawa kaum Cina yang sebahagian mereka sudah muak dan menyampah dengan DAP kerana selama dua penggal tidak ada buat apa-apa tetapi hanya politik! politik! politik!

Semasa 1 tahun DAP mentadbir Perak, mereka hanya membanyakkan rumah urut di Telok Intan. Sebbagaimana kita tahu, urut dan lain-lain perniagaan maksiat serta organised crime mempunyai hubungan sumber kewangan DAP.

Suatu masa Manoharan pernah diletakkan sebagai ahli Parlimen di Telok Intan seama 1 penggal sebeleum mendiang Dr Seah.

Manoharan naik atas sokongan Hindraf tapi dia lalai tentang perjuangan Hindraf sebaik saja dapat tempat dalam DAP. Namun dia masih ada ambil perhatian terhadap kaum India kingmaker Telok Intan

Sebaik saja Manoharan dipindahkan, DAP langsung pinggirkan isu dan masaalah orang India di Telok Intan. Mendiang AP Cina DAP langsung tak ambl tahu hal kaum India khasnya India di luar bandar  sebab undi Cina yang memberi dia kuasa.
 
KIni DAP mahu kembali meminta undi untuk calun Melayu pula. Entah apa yang budak perempuan baru masuk politik boleh bantu dan tawarkan buat kaum India. Berupayakah dia menangani masaalah dan isu kaum India?

Sebenarnya pilihan yang lebih sesuai dan baik untuk kaum India terletak pada pilihan yang sudah terbukti iaitu Dato Mah Siew Keong. Harap mereka tidak terpedaya. 
 
 

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 27 May 2014 09:14 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


FOTO BAPA KADBERI NEGARA...

Posted: 27 May 2014 08:34 PM PDT

I LOVE U... K CHINNAMMA ... !

Posted: 27 May 2014 01:02 PM PDT

BUNYI MISTERI SIDANG MEDIA DYANA..KUATKAN VOLUME ??

Posted: 27 May 2014 12:18 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 27 May 2014 09:07 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Duit Punca Mereka Berebut Kuasa Dalam PKR #PRKTelukIntan

Posted: 27 May 2014 09:20 AM PDT

Tergagap Gagap Dyana Jawab Isu Tentang Ibunya Dan Perkasa #PRKTelukIntan

Posted: 27 May 2014 05:00 AM PDT


#PRKTelukIntan Pengundi India Bakal Jadi Penentu?

Posted: 27 May 2014 03:30 AM PDT

 


 KALAU pakar 'spin' atau putar belit bagilah pada dia. 'Dia' atau merujuk pada pakatan pembangkang memang pakar `spin'. Siapa pun tidak boleh tanding.

Ini sehinggakan sekutunya yang agak Islamik iaitu Pas terikut-ikut dengan taktik pakatan sebegini.

Di Teluk Intan sehari dua ini, sibuklah Pas mencanangkan satu isu ini dalam siri ceramah pilihan raya kecil Parlimen di situ kepada pengundi Melayu.

Dikhabarkan, kata pemimpin-pemimpin Pas tempatan kepada penyokong dan pengikutnya bahawa tidaklah salah mengundi calon DAP di Teluk Intan, bahkan mesti dan diharuskan. Meskipun calon DAP orang Melayu, dakwa penceramah-penceramah Pas tadi, sekiranya dia menang, lambat-laun dia akan dipancing masuk ke dalam UMNO.

 Lantas, penceramah Pas tadi beria-ia lah memberikan contoh bagaimana Tunku Abdul Aziz meninggalkan jawatan Naib Pengerusi DAPnya dan melangkah memasuki kem kerajaan. Justeru, pengundi tidak wajar takut-takut si calon DAP itu Islam atau Melayu pun, akhirnya di penghujungnya akan masuk UMNO juga. Itu momokan Pas Teluk Intan. Memang mudah untuk Pas mencanangkan 'spin'nya, sampaikan terkedu jugalah orang kampung di Teluk Intan.

Ketika ini calon DAP di Teluk Intan tidak menerima sambutan hebat'seperti mana peringkat awal dia masuk gelanggang pada hari penamaan calon tempoh hari. Barangkali orang sudah sedar sejauh mana tahap kecerdikannya.

Video Ini Bukti Mat Sabu Mengorat Dyana Di #PRKTelukIntan

Posted: 27 May 2014 02:16 AM PDT


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 27 May 2014 05:12 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Seorang remaja perempuan dirogol 34 lelaki di Kelantan

Posted: 27 May 2014 04:01 PM PDT

Gambar hiasan
PASIR PUTEH - 26/5/2014: Seorang remaja perempuan berusia 14 tahun membuat laporan di Balai Polis Ketereh kerana telah di rogol secara beramai-ramai oleh 34 orang lelaki melayu di sebuah rumah di sini.

Pengadu telah dihantar ke hospital perubatan Kuala Krai untuk membuat pemeriksaan lanjut.

Hasil awal rawatan didapati ada kesan koyakan teruk pada hymen dan kesan kemasukan yang berulang-ulang kali pada kemaluan mangsa.

Bersama-sama mangsa terdapat juga dua orang saksi yang merupakan rakannya.

Kes disiasat di bawah Sek. 376 Kanun Kesiksaan.

Berita ini juga mengejutkan Ahli Parlimen Ketereh, Tan Sri Annuar yang turut berkongsi laporan polis berkenaan berita ini di laman Facebooknya. Beliau juga berharap kes ini dapat diselesaikan secepat mungkin.

Diperkosa selepas pertemuan kedua

Posted: 27 May 2014 07:01 AM PDT

GARA-GARA terlalu percayakan lelaki yang dikenalinya selama dua minggu menerusi akaun Facebook, seorang remaja perempuan berusia 13 tahun telah dirogol pada pertemuan kedua mereka, semalam.

Kejadian berlaku selepas kedua-dua bertemu untuk makan tengah hari di sebuah bangunan berhampiran Jalan Singapura, Sandakan, memetik laporan The Star.

Lelaki berusia 18 tahun itu dikatakan telah merayu untuk mengadakan hubungan seks dengan remaja itu sejak pertemuan pertama mereka, namun ditolak.

Namun, selepas melihat 'kegigihan'nya, dia akhirnya mengalah.

Kejadian tersebut bagaimanapun terbongkar selepas ibu remaja itu memaksanya berterus-terang selepas dia pulang lewat dari sekolah pada hari itu.

Menurut Timbalan Ketua Polis Daerah Sandakan, Supt Fadzil Mohd Ali, satu laporan polis telah dibuat dan mangsa dibawa ke hospital untuk pemeriksaan kesihatan.
MYNEWSHUB.MY

Pas tidak ikut ajaran Islam sebenar - Hu Pang Chaw

Posted: 27 May 2014 06:09 AM PDT

Bekas ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Hu Pang Chaw berkata beliau menerima perlucutan jawatannya dalam sayap PAS itu tetapi kecewa dengan cara ia dilaksanakan.

Ketika diwawancara Malaysiakini baru-baru ini, Hu berkata, keputusan menggugurkannya itu tidak demokratik dan tidak mengikut ajaran Islam yang menyarankan muzakarah dibuat terlebih dahulu.

"Masalahnya perubahan itu harus dilakukan secara demokratik, (supaya) betul-betul mencerminkan nilai suci-murni yang termaktub dalam agama Islam, iaitu semangat muzakarah, semangat rendah diri dengan semangat hormat-menghormati melakukan segala perubahan yang kita perlukan.

"Saya kecewa bukan dengan parti. Parti itu tidak bersalah. Yang ada masalah pimpinan yang membuat keputusan untuk melakukan perubahan.

"Adakah mereka sedar perubahan (kepimpinan DHPP) itu dilakukan mengikut apa yang saya katakan saya tadi ataupun kerana sesuatu agenda tersembunyi.

"Pada saya kalaulah kita tidak bersikap berterus terang dalam membuat satu keputusan, kita tidak ikhlas dalam menjalankan tugasan kita sebagai pemimpin, jadi organisasi kita pimpin itu ke mana hala tujunya?" katanya.

Pada 13 Mei lalu, Hu berkata, beliau disingkirkan daripada barisan baru DHPP kerana pendirian tegas beliau berkaitan pelaksanaan hudud di Kelantan.

Tegasnya, beliau tidak pernah mempersoal kewujudan hudud dalam Islam tetapi percaya undang-undang itu tidak sesuai untuk dikuat kuasa di Malaysia.

Beliau juga sebelum itu pada 16 April berkata, "DHPP sama sekali tidak akan memainkan peranan untuk memperjelaskan kepada bukan Islam, terutamanya di Kelantan berkaitan hukum hudud".

Kenyataan itu dibuatnya selepas Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohamad Amar Nik Abdullah meminta DHPP memberikan penerangan mengenai hudud kepada bukan Islam.

Kemudian pada 21 April, sekali lagi Hu membuat kenyataan mendakwa rang undang-undang hudud dibawa oleh pimpinan Kelantan tanpa merujuk kepada rakyat.

Beliau mencadangkan agar kerajaan negeri membuat satu referendum untuk mendapat maklum balas daripada rakyat mengenai rancangan itu.

Dyana Sofya 'paksa' pengundi selfie dengannya

Posted: 27 May 2014 02:32 AM PDT

Teluk Intan – Tindakan calon DAP, Dyana Sofea Mohd Daud yang cuba memaksa pengundi untuk bergambar dengannya terpaksa menanggung malu, apabila mereka enggan dan menolak perlawaan tersebut.

Kejadian yang berlaku di ketika program 'walkabout' yang diadakan parti itu pada pukul 10.00 pagi semalam, turut disaksikan oleh sebilangan petugas media yang hadir membuat liputan program yang diadakan pada sebelah pagi itu.

Dalam kejadian yang memalukan itu Dyana bersama rombongannya yang turut diiringi oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang berulang kali mempelawa seorang wanita Melayu yang merupakan pekerja di salah sebuah kedai agar bergambar dengannya.

"Marilah bergambar dengan saya" ujarnya kepada wanita yang juga merupakan pekerja kedai di Menara Condong, Teluk Intan.

Menurut petugas media yang hadir membuat liputan, ketika kejadian tersebut calon DAP itu seolah-olah cuba memaksa mereka yang ditemuinya untuk bergambar bagi menunjukkan kononnya dia seorang calon yang mesra.

"Mai laa bergambar dengan saya" ujar Dyana berkali-kali sebelum terpaksa berlalu pergi dengan perasaan malu.

Salah seorang petugas media yang ditemui turut mengatakan, tindakan Dyana itu benar-benar memalukan dan dilihat seperti orang yang terdesak.

"Kelakar pun ada, Dyana nampak macam orang yang sedang terdesak sangat.

"Berkali-kali dia ajak makcik itu untuk bergambar dengannya, tapi makcik tetap tolak" katanya.

(Foto) Tidak berseluar dalam punca akaun Instagram disekat

Posted: 27 May 2014 02:01 AM PDT

LOS ANGELES: Akaun Instagram peribadi milik bintang R&B, Rihanna, telah dibekukan berikutan masalah teknikal yang dihadapi dalam laman sosialnya itu.

Sebelum itu, penyanyi 26 tahun kelahiran Barbados yang mula hit dengan lagu Umbrella itu, telah mencetuskan kontroversi apabila memuatnaikkan gambarnya yang kurang sopan.

Gambar yang kurang sopan itu menampilkan dirinya dalam keadaan separuh bogel yang mana ianya telah dipaparkan dalam majalah lelaki Perancis.

Disebabkan gambar itu, Rihanna telah dipaksa untuk memadamkan semula gambar tersebut kerana ia telah melanggar polisi syarikat sosial media untuk tidak menyiarkan gambar-gambar yang bersifat erotik.
Namun, pihak pengurusan Instagram menafikan bahawa masalah teknikal yang wujud itu mempunyai kaitan dengan gambar yang dimuatnaikkan itu.

Sebaliknya, mereka memberitahu bahawa akaun Instagram Rihanna itu secara tidak sengaja telah terperangkap dalam sistem akaun yang dibekukan fungsinya dan ianya berlaku secara automatik.

"Kami memohon maaf di atas kesulitan yang tidak disengajakan ini," katanya pihak pengurusan Instagram.

Akaun Instagram peribadi Rihanna memiliki pengikut seramai 12 juta dari seluruh pelusuk dunia.

#MH370: Kandungan data Inmarsat akhirnya didedah

Posted: 27 May 2014 01:13 AM PDT

KUALA LUMPUR: Jabatan Penerbangan Awam (DCA) dan firma satelit Britain, Inmarsat telah mengeluarkan log data komunikasi yang digunakan untuk menentukan laluan pesawat Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370.

Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein pada 19 May telah mengarahkan agar DCA membuat perbincangan bersama Inmarsat untuk menyiarkan data tersebut untuk kegunaan awam.

Menurut satu kenyataan hari ini, hasil perbincangan tersebut, log data komunikasi itu dikeluarkan bersama penerangan mengenainya yang membolehkan pembaca memahaminya.

Di dalam log data yang mengandungi 47 muka surat itu, ia turut disertakan informasi mengenai masa dan frekunsi.

Pengumuman data datang berikutan permintaan ahli keluarga penumpang pesawat MH370 yang menggesa ketelusan tinggi daripada pihak berkuasa.

Ibu Dyana isytihar keluar PERKASA

Posted: 27 May 2014 12:19 AM PDT

Ibu kepada Dyana Sofya Mohd Daud, Yammy Samat yang dirundung kontroversi berhubung pembabitannya dengan PERKASA hari ini menarik diri dari menganggotai NGO pro-Melayu itu.

Yammy mengumumkan demikian kurang 12 jam selepas mengaku menjadi anggota NGO berkenaan.

Beliau yang hadir dalam sidang media bersama Dyana dan beberapa pemimpin DAP lain pagi ini berkata, keputusan itu dibuat untuk menamatkan kontroversi berkenaan.

Ditanya mengenai pembabitan awalnya dengan PERKASA, Yammy berkata beliau menyertai NGO tersebut kerana Umno dilihat lemah pada masa itu.

"Saya akui saya terlibat dalam PERKASA untuk bantu orang Melayu, sebab kita tengok Umno dah lemah dah dalam membela Melayu.

"Apabila dia dah ditubuhkan, (saya seperti melihat) akhirnya PERKASA lari daripada tujuan awal. Bukan saya seorang saja yang keluar (dari PERKASA)," katanya.

Jelasnya, beliau melihat PERKASA lebih banyak menyertai politik dan bukannya sebagai NGO Melayu.

"Dia dah lebih kepada politik. Pada peringkat awalnya dia ditubuhkan (sebagai) NGO Melayu, apabila dia dah (masuk ruang) politik, kita tak nak lah," katanya lagi.

Tambahnya, beliau hanya memberitahu Dyana perkara itu "baru-baru" ini.

Beliau tidak membincangkan mengenai isu tersebut dengan Dyana sebelum ini kerana anak gadisnya itu sedang sibuk belajar pada masa itu.

"Baru-baru ini saja (beritahu Dyana), sebab saya dengan Dyana pun jarang bercakap pasal ini dan dia pun belajar, jarang dengan saya," katanya.

Mesej lucah Iqram Dinzly, Soo Winci pula buat pengakuan

Posted: 26 May 2014 09:01 PM PDT


Kasihan juga menjadi Iqram Dinzly. Kalau dulu dikaitkan dengan selebriti wanita seperti Fouziah Gous dan Soo Wincci, kini Iqram didakwa menjalinkan hubungan songsang dengan seorang pelajar di UK. Malah lebih teruk lagi, Iqram juga didakwa menghabiskan masa di sebuah kelab gay ketika menjalani penggambaran di London. Lebih teruk, mesej-mesej berbaur hubungan songsang antara Iqram dan pelajar tersebut telah tersebar luas dan menyebabkan orang ramai mempersoalkan orientasi seksual pelakon ini.
Memang agak menggelikan juga sekiranya mesej-mesej yang dihantar oleh mereka berdua ini benar-benar dimaksudkan sedemikian rupa. Namun hari ini menerusi akaun Instagramnya, Soo Wincci telah tampil menjelaskan yang mesej-mesej berbaur hubungan songsang ini adalah "dare" atau cabaran daripada dirinya buat Iqram dan pelajar tersebut. Fuh~~ Cabaran macam ini pun ada jugak.
Malah Iqram juga menerusi Mstar Online membuat penerangannya sendiri dan melahirkan rasa kecewa dengan tuduhan sebegini. Kata Iqram:-

Mungkin ada pihak yang mahu sabotaj saya. Kenapa orang nak kaitkan saya dengan hubungan songsang hanya kerana melihat saya bergambar dengan lelaki. Salah ke saya nak bergambar dengan kawan saya sendiri?

Bagaimanapun saya mengakui ada berkunjung ke sebuah kelab malam di London tetapi bukan berfoya-foya, sebaliknya sekadar mahu melihat suasananya sahaja.

Apa yang saya tak faham, kawan dengan perempuan salah, dengan lelaki salah. Habis saya nak berkawan dengan siapa? Berkenaan mesej Whatsapp itu, saya pun tak pasti itu mesej saya atau tidak. Tetapi kalau dengan rakan-rakan lelaki saya memang suka bercakap kasar.

Rasa lucu pula bila isu ini berbangkit lagi. Sebelum ini bila rapat dengan Soo Wincci, saya dikatakan cuba mengurat dia, sekarang cerita lain pula. Apa-apapun, yang penting keluarga faham siapa saya yang sebenar

Senang je nak selesaikan masalah sebegini. Iqram Dinzly kena cepat-cepat kahwin dan buktikan bahawa dirinya adalah lelaki normal. Lain kali di masa hadapan, janganlah buat "dare" sebegini lagi. Kalau yang tak masuk akal dan boleh merosakkan masa depan sendiri, baik fikir 2,3 kali sebelum buat. Tak pasal-pasal timbul kontroversi sebegini. Semoga ia jadi pengajaran buat Iqram.

Beautiful Nara

Ibu Dyana: Apa masalahnya jika saya ahli PERKASA

Posted: 26 May 2014 08:48 PM PDT

Ibu Dyana Sofya Mohd Daud - calon DAP di PRK Teluk Intan - tampil menjawab kritikan berhubung keahliannya dalam PERKASA, dengan berkata ia tiada kaitan dengan pencalonan anaknya dalam pilihan raya kecil di Parlimen itu. . Menurut Yammy Samat (kiri ), orang yang pandai tahu yang mereka mengundi Dyana, dan bukan mengundi ibunya.

"Saya ahli Umno dan ahli PERKASA, apa masalahnya," katanya sambil menambah bahawa Dyana tidak pernah menjadi ahli NGO pendesak Melayu itu.

"Yang bertanding Dyana, orang akan undi Dyana, bukan mak Dyana," tegasnya.

Katanya, terpulanglah jika penulis blog menyerang anaknya itu, sambil menambah: "Itu terpulang pada dia orang, sebab jika fikiran terbuka dan orang pandai, dia boleh bezakan".

Yammy menegaskan demikian dalam satu ceramah malam tadi di Kawasan Industri Anson yang dihadiri kira-kira 2,500 orang.

Ini merupakan penampilan pertama Yammy dalam kempen anaknya sejak dakwaan tersebut timbul minggu lalu bahawa Yammy merupakan Ketua Wanita pertama PERKASA.

Dyana Sofya sebelum ini telah menafikan dakwaan tersebut.

Bagaimanapun, semalam Dyana mengaku penglibatan ibunya dalam PERKASA, dengan menyatakan bahawa dia membantu ibunya menjalankan satu pendaftaran keahlian untuk kumpulan itu pada 2008 ketika masih belajar.

‘Saya menyanyi untuk pahala’

Posted: 26 May 2014 08:31 PM PDT

Vokalnya masih mantap dan memukau. Bahkan auranya masih kuat apabila berjaya menarik kehadiran penonton bagi menyaksikan persembahannya di kelab The Ship, Bukit Bintang malam minggu lalu.

Ternyata penyanyi Indonesia Nicky Astria yang popular menerusi lagu Mengapa dan Samar Bayangan masih mempunyai kelompok peminat tersendiri.

Cukup hanya menyampaikan beberapa lagu antaranya Mengapa dan lagu I Love You Babe daripada album terbarunya Retrospective, Nicky berjaya menghangatkan suasana malam di kelab penuh sesak dengan kehadiran pengunjung yang berada sejak awal lagi bagi menyaksikan persembahannya yang bermula pada jam 11 malam.

Peminat yang mulanya dihiburkan dengan per­sembahan menarik daripada Angie dan kumpulan Anthem, bersorak keriangan apabila pengacara mengumumkan kemunculan Nicky bagi me­ngadakan per­sembahan. Sebagai penyanyi yang berpengalaman, dia bijak berkomunikasi dengan peminat yang hadir memberi soko­ngan.

Bukan sekadar me­ngadakan persembahan, Nicky turut mengambil kesempatan menjual album Retrospective kepada penonton yang hadir. Pembelian ini turut disertakan dengan tandatangan istimewa Nicky selain peluang bergambar dengannya.

Kesempatan ini bukanlah selalu datang. Justeru peminat segera mendapatkan album mengandungi 16 lagu ini bagi memperoleh peluang bergambar dengannya.

Menariknya, ada dalam kalangan mereka terdiri daripada peminat generasi baru yang meminati lagu Nicky.

Selain peminat, persembahan ini turut disaksikan komposer LY dan isterinya Baiduri serta beberapa artis lain antaranya kumpulan Sixth Sense yang mengakui kehebatan Nicky.

Ditemui selepas itu, Nicky merakamkan penghargaan buat semua pihak yang menyambut dan melayannya dengan baik sepanjang berada di negara ini.

"Saya tak sangka dan gembira dengan sambutan hebat yang diberikan. Sememangnya saya sendiri sudah lama teringin bertemu peminat Malaysia. Justeru, kehadiran sempena promosi album Retrospective digunakan sebaiknya dengan mengadakan showcase khas ini buat penonton.

"Biarpun dunia hiburan menyaksikan kehadiran ramai penyanyi baru, peminat Malaysia nampaknya masih menerima saya. Terima kasih kepada LY yang mencipta lagu Mengapa yang sangat indah dan menarik ini. Saya sangat teruja dapat kembali beraksi di Malaysia," kata penyanyi berusia 47 tahun yang bernama sebenar Nastiti Karja Dewi ini.

Mengimbas kembali kisah lalu, Nicky yang begitu popular pada era 1980-an dan 90-an membuat kejutan apabila meninggalkan bidang nyanyian sejak 10 tahun lalu dengan alasan menumpukan perhatian sebagai suri rumah sepenuh masa. Ketika itu peminat terasa kehilangan penyanyi yang dikenali dengan genre rock dan digelar 'lady rocker' ini.

Bagaimanapun, darah seni yang mengalir dalam tubuhnya tetap membara dan akhirnya penyanyi dari Bandung ini membuat keputusan merakamkan tiga lagu baru iaitu Carry On, Bias Sinar, Cinta di Kota Tua di samping lagu lama yang dipetik daripada album terdahulu.

"Agak susah sebenarnya mengucapkan selamat tinggal kepada dunia seni. Apabila sudah melangkah masuk sebagai artis, saya tak boleh lagi melangkah keluar. Saya melihat 'trend' muzik yang bersilih ganti dalam industri muzik Indonesia mahupun Malaysia tetapi cita rasa saya tetap de­ngan muzik rock kerana genre inilah yang mengangkat nama saya kepada peminat.

"Retrospective yang kini sudah berada di pasaran diharap menjadi tanda kebangkitan saya dalam industri muzik. Kehadiran saya bukanlah untuk bersaing, sebaliknya mahu memeriahkan semula industri seni selain mengubat kerinduan peminat," katanya.

Sudah tentunya gandingan mantap dengan LY dan Baiduri diteruskan lagi dan untuk kali ini, Nicky mempertaruhkan lagu I Love You Babe yang ditampilkan sebagai single pertama.

"Saya sangat percaya de­ngan kemampuan LY menghasilkan lagu yang menarik dan boleh diterima pendengar. Kami sudah serasi dan tahu kelebihan masing-masing. Bagaimanapun, saya tak menolak lagu lain antaranya Carry On (Terus Melangkah) dan Alright yang kedua-duanya ciptaan Young Soewarno/Maryati turut mempunyai kekuatan sendiri.

"Tiga lagu baru ini yang digabungkan dengan lagu hit terdahulu antaranya Panggung Sandiwara (Taufik Ismail/Ian Antono), Jarum Neraka (Ian Antono/Areng Widodo), Bias Sinar (Younky Soewarno/Pamungkas NM), Mengapa (LY/Baiduri), Cinta Di Kota Tua (Donny Fattah/Yudhie NH), Misteri Cinta (Ully Sigar Rusady), Gelombang Kehidupan (Younky Soewarno/Maryati) dan Suka (Ian Antono/Ali Akbar) pasti memberi kepuasan buat semua," katanya.

Selain menggunakan khidmat Ian Antono yang juga pemain gitar Godbless dan Younky bagi memilih lagu terbaik yang ditampilkan, Nicky turut memilih mereka dalam peng­garapan album ini sehingga terbentuk sebuah sinergi muzik yang menarik.

"Saya tak mahu menjadikan album Retrospective ini sebagai projek kerinduan semata-mata. Untuk itu, saya tetap tampilkan muzik segar dan terkini yang kena dengan cita rasa golongan muda. Saya memilih Andy Bayou sebagai salah seorang produser album ini.

"Dia membuktikan pemilihan ini tepat apabila memberikan sentuhan menarik untuk lagu Cinta Di Kota Tua yang turut menampilkan Rama Moektio, salah seorang pemain dram muda yang berbakat masa kini," katanya.

Memulakan karier seninya menerusi album pertama berjudul Semua Dari Cinta pada 1984, Negeri Khayalan (1995) sehingga album Kemana (2003), Nicky keseluruhannya sudah menghasilkan 14 album serta belasan single.

Bukan semata-mata mengejar komersial dan keuntu­ngan, Nicky sebenarnya mempunyai perancangan lain yang lebih mulia apabila menghasil­kan album terbarunya ini.

"Saya terdorong untuk membantu golongan kurang bernasib baik. Jadi, semua royalti penjualan album Retrospective akan disumbangkan kepada mereka yang memerlukan biaya pendidikan. Dulu saya menyanyi untuk populariti dan kesenangan, sekarang menyanyi untuk mendapatkan pahala," katanya.

Dyana lebih berani dari Haji Hadi

Posted: 26 May 2014 08:01 PM PDT

TELUK INTAN: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kagum dengan keberanian Dyana Sofya Mohd Daud bertanding sebagai calon DAP pada PRK Teluk Intan.

Katanya, , keberanian yang ditunjukkan calon yang mewakili Pakatan Rakyat, Dyana Sofya Mohd Daud wanita Melayu yang sanggup mewakili DAP harus menjadi pilihan pengundi pada PRK Parlimen Teluk Intan pada 31 Mei nanti.

"Dyana calon yang bertenaga dan keberanian beliau yang kita inginkan. Beliau wanita Melayu yang berani menjadi calon DAP, saya sendiri pun tak berani nak jadi calon DAP," ucap beliau sambil disambut ketawa para hadirin di majlis Hi-tea Bersama Presiden PAS di Taman Cicerly semalam yang turut dihadiri Dyana.

Hadi yang juga ahli parlimen Marang berkata kita pilih calon yang boleh membawa amanah kita, membawa hak suara kita di parlimen dan bukannya pemimpin yang hanya tahu 'angguk' walaupun perkara itu tak betul.

Beliau menjelaskan bahawa Dyana mempunyai peranan di dalam DAP yang akan membawa suara orang Melayu.

"Walaupun yang bertanding itu DAP tetapi calonnya adalah Melayu dan sebagai orang Melayu kita patut menangkan calon Melayu.

"Kita patut bincang soal calon, kalau DAP menang beliau yang akan bercakap bagi pihak kita. Suara beliau bukan hanya mewakili orang Cina tetapi juga suara orang Melayu," jelasnya.

Ahli Parlimen Marang itu turut memberitahu masih ada rakyat negara ini yang hairan kerana PAS sanggup bekerjasama dengan DAP dan tidak dengan Barisan Nasional (BN).

"PAS tidak bekerjasama dengan BN kerana kita telah beri peluang sebelum ini, mereka ajak kita masuk kerajaan ketika itu.

"Kita masuk dengan syarat tampilkan perkara yang elok-elok dalam pentadbiran tapi mereka tendang kita sehinggalah berlakunya darurat di Kelantan.

"BN meluluskan darurat di Kelantan melalui parlimen dengan tujuan untuk menjatuhkan PAS, DAP waktu itu membela kita dan bantah darurat di Kelantan.

"Kita tak lupa jasa dan kita kenang budi mereka, sekarang kita bersama mereka dengan matlamat perjuangan yang sama," sambung beliau.

Tambah beliau, walaupun ada perbezaan pendirian namun PAS dan DAP mempunyai banyak persamaan terutamanya dalam urusan memperjuangkan hak rakyat.

"Walaupun ada perbezaan tapi banyak persamaan dan kita bekerjasama dalam hal ini, ini beza dengan Umno mereka tak mahu bincang tetapi DAP walaupun ada perbezaan pendapat kita masih boleh duduk bersama untuk berbincang.

"Kita bekerjasama dalam segala hal untuk pastikan calon Melayu dari DAP akan menang pada pilihanraya kecil ini," katanya.

'Tuduhan homoseksual adalah keterlaluan' - Iqram Dinzly

Posted: 26 May 2014 07:02 PM PDT

Kuala Lumpur: "Ini betul-betul dah melampau. Jangan cabar tahap kesabaran saya," kata pelakon dan pengacara Iqram Dinzly yang berang dengan tuduhan mengaibkan mendakwa dirinya menjalin hubungan songsang dan bersikap liar dengan seorang pelajar Malaysia di London, England hujung tahun lalu.

Iqram atau nama sebenarnya Muhammad Iqram Dinzly Muhammad Saipuddin, 33, berkata, tuduhan yang mengaitkan dirinya seorang homoseksual bukan pertama kali berlaku dan tuduhan terbaru itu adalah sangat keterlaluan.

"Lapan tahun dalam bidang ini, saya dah penatlah dengan benda-benda macam ini. Daripada ketika saya berkawan dengan Fouziah (Gous) dan terbaru dengan Soo Wincci tak sudah-sudah benda macam ini ditimbulkan.

"Apa yang orang itu cuba buktikan atau nak tunjuk pada semua dengan tuduhan begitu? Saya dah penat berdiam diri selama ini, kali ini saya akan bertindak," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Gosip mengaibkan itu tercetus apabila seorang individu yang merahsiakan identitinya mengedarkan petikan perbualan mesej telefon yang berbaur seksual antara Iqram dengan pelajar itu, gambar alat sulit yang dihantar pelakon itu dan gambar mesra mereka di Internet.

Isteri diperkosa perlu jalani edah tiga kali suci bersihkan rahim

Posted: 26 May 2014 06:01 PM PDT

SOALAN: Seorang rakan baik saya ditimpa musibah apabila rumahnya dimasuki perompak. Bukan hanya harta benda yang dicuri tetapi isteri juga diperkosa dengan kejam. Kini sahabat saya berada dalam keadaan tertekan dan berasa bersalah kerana gagal melindungi keluarga. Sudah tentu isterinya juga mengalami trauma yang teruk hingga enggan melakukan hubungan kelamin bersama suaminya. Melihat keadaan rakan ini saya bimbang sekiranya dibiarkan tragedi itu menyebabkan mereka bercerai berai. Apa yang perlu saya lakukan? Apa pandangan Islam terhadap isteri yang diperkosa? Bagaimana jika dia mengandung?

——

JAWAPAN: Tragedi yang menimpa keluarga sahabat saudara sangat dahsyat dan kejam. Ia adalah ujian maha sukar untuk siapa saja. Tindakan saudara memberikan sokongan kepada mereka adalah perbuatan terbaik seba
gai seorang sahabat.

Perlu dijelaskan kepada mereka bahawa apa yang berlaku bukan salah mereka tetapi penjenayah itu yang wajib disalahkan. Ia juga adalah ketentuan Allah yang kita sebagai manusia biasa tidak dapat mengubahnya.

Teruskan kehidupan

Sebaiknya terima ketentuan Allah ini dengan sabar dan teruskan kehidupan. Sebaliknya perbuatan menyalahkan diri sendiri dan mengecam takdir Allah hanya menambahkan rasa gundah dan kecewa.

Saad bin Abi Waqqas ra menyatakan, Rasulullah SAW pernah bersabda, "Antara kebahagiaan seorang anak Adam itu adalah apabila dia reda dengan apa yang ditetapkan Allah kepadanya.

Antara penderitaan seorang anak Adam pula adalah apabila dia tidak mahu menyerahkan pilihannya kepada Allah.

Dan di antara penderitaan seorang anak Adam itu juga adalah apabila dia marah terhadap apa yang ditetapkan Allah kepadanya."

Berkenaan dengan isteri beliau, menurut Dr Wahbah az-Zuhaily dalam bukunya al-Fiqh al-Islami wa Adillatuh, dia perlu menjalani iddah selama tiga kali suci bagi membersihkan rahimnya daripada benih perogol itu.

Imam Ahmad mencadangkan agar suami mengelakkan diri daripada meniduri isterinya dalam tempoh itu.

Selain memastikan rahimnya bersih daripada benih orang lain, tempoh ini juga mungkin dapat mengubati trauma yang menimpa isteri itu.

Mereka juga boleh meminta doktor membersihkan rahim daripada benih asing. Bagaimanapun sekiranya dia didapati hamil, sahabat saudara perlu mendapatkan penjelasan doktor tentang tempoh kehamilan tersebut. Jika dia telah hamil dua bulan, sedangkan tragedi tersebut hanya berlaku bulan lepas, bererti anak yang dikandunginya adalah anak rakan saudara dan dia telah pun hamil ketika diperkosa.

Lakukan ujian DNA Untuk lebih kepastian, saudara juga boleh melakukan ujian DNA selepas anak itu lahir untuk memastikan nasab keturunannya.

Sekiranya terbukti si isteri hamil daripada pemerkosaan itu, pengguguran boleh dilakukan dengan beberapa syarat. Sebagaimana dijelaskan dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kelai ke-52 yang bersidang pada 1 Julia 2012 telah memutuskan berkenaan hukum pengguguran kandungan mangsa rogol, seperti berikut:

- Haram menggugurkan kandungan janin yang sudah berumur lebih 120 hari kerana pengguguran itu dianggap satu jenayah bunuh ke atas janin yang telah ditiupkan roh kecuali pengguguran itu untuk menyelamatkan nyawa ibu.

- Pengguguran janin yang berumur sebelum 120 hari adalah harus sekiranya janin itu cacat dan berpenyakit yang teruk yang boleh membahayakan nyawa ibu.

Tetapi sekiranya mereka memilih untuk meneruskan kandungan hingga bersalin, ia tidak salah dan anak dalam kandungan juga tidak berdosa. Tetapi ia tidak boleh dinasabkan kepada si suami.

Oleh Zahazan Mohamed

(Foto) Gadis tanggal coli kerana geram

Posted: 26 May 2014 04:01 PM PDT

 Oleh kerana marah, gadis ini bertindak menanggalkan coli yang dipakainya, dan meletakkan di atas meja juri.

Di sini terdapat gambar yang menggambarkan urutan peristiwa juri mendapat sotong kering.

Itulah turutan peristiwa tiga orang juri yang dapat coli gadis dengan percuma. Mungkin selepas itu juri-juri tersebut akan men"reject" lagi gadis yang lain untuk mendapatkan coli mereka, itu pun kalau juri-juri ini bernafsu kuda.

Cucu Tok Selampit

Posted: 27 May 2014 04:06 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Depan Ahli PAS, MP DAP Batu Kawan, Kasthury Patoo Ibarat #PRKTelukIntan Sebagai Perang Badar

Posted: 26 May 2014 11:04 PM PDT


Bukan susah hendak kelentong juak-juak PAS dalam ceramah. Mulakan ceramah dengan Alhamdulillah walaupun yang menyebutnya kafir harbi. Gelarkan UMNO dengan nama-nama binatang dan masukkan sedikit sejarah Islam atau lebih baik sikit, hafal ayat-ayat Al Quran seperti mana yang dilakukan oleh MP Taiping, Nga Kor Ming. Kebiadaban pemimpin Dap makin menjadi-jadi. Semalam semasa berceramah di PRK Teluk Intan, Ahli Parlimen DAP Batu Kawan, Kasthury Patoo telah membuat provokasi dengan mengungkapkan UMNO sebagai lembu. 

Kasthury Patoo ini beragama Hindu atau Kristian? Kalau beragama Hindu, bukankah lembu itu adalah Tuhan kepada Kasthury Patoo. Adakah beliau menghina atau mengangkat UMNO sebagai Tuhan? Kasthury Patoo juga menyamakan PRK Teluk Intan sebagai Perang Badar sehinggakan terlopong lebai malang juak-juak PAS. Tahukah Kasthury Patoo sejarah Perang Badar atau beliau sesedap mulut sahaja menyebutnya? Bukankah merekalah kafir harbi yg sebenarnya wajib diperangi?

Fatwa MP PAS, YB @KhalidSamad Berbunyi Tidak Mengapa Calon DAP #PRKTelukIntan @dyanasmp Tidak Bertudung

Posted: 26 May 2014 06:52 PM PDT


Maka berkatalah Ahli Parlimen PAS Shah Alam, YB Khalid Samad yang dipetik oleh The Rakyat Post, di sini:
With regards to her not covering her hair, Khalid said that while covering the aurat was a must, Dyana's dress was not revealing even though she does not wear a headscarf. The difference is that Dyana Sofya is in DAP. But she always takes care of her appearance in public.
CTS tolong terjemahkan petikan di atas ke dalam Bahasa Malaysia untuk juak-juak PAS yang tidak pandai berbahasa English:
Berkenaan beliau (Dyana Sofya) tidak menutup rambutnya, Khalid berkata, walaupun menutup aurat sesuatu yang wajib, pemakaian Dyana tidaklah menonjol (tidak terdedah) walaupun beliau tidak memakai penutup kepala (tudung). Perbezaannya adalah Dyana Sofya berada di dalam DAP. Tapi beliau sentiasa menjaga penampilannya di khayalak ramai.
Kesimpulan yang kita boleh perolehi daripada fatwa pemimpin PAS seperti Khalid Samad adalah:

1. Kesesuaian hukum hakam Islam boleh diubahsuai atas nama politik mengikut hukum akal dan nafsu pemimpin-pemimin PAS.

2. Pemakaian tudung wajib untuk perempuan-perempuan Islam. Namun, kelonggaran diberikan sekiranya mereka menjaga penampilan mereka di khayalak ramai dan memakai pakaian yang tidak mendedahkan.

2. Menutup rambut hanya wajib untuk wanita-wanita UMNO. Tidak wajib untuk wanita-wanita Islam DAP.

Aib adalah perkara yang memalukan. Tetapi jika seseorang mengubah hukum Allah, kita wajib menegur mengikut keupayaan diri kita. Kalau tidak mampu menegur dengan perbuatan, kita hendaklah menegur dengan kata-kata. Sekiranyanya tidak mampu juga cukuplah sekadar menegur dan tidak bersetuju dengan hati. Hukum Allah tetap hukum Allah. Jangan dipersenda hanya kerana kepentingan politik. Tak gitu wahai YB Khalid Samad?

Apa Yang Tersirat

Posted: 27 May 2014 03:01 PM PDT

Apa Yang Tersirat


PRK Teluk Intan: Cina Undi BN-Tidak Tahu Malu: Anwar

Posted: 27 May 2014 09:34 AM PDT

Anwar benar-benar mempergunakan strategi yang digunapakai readbean army- di mana sebelum ini ada kenyataan bahawa kaum cina itu pendatang. Kenyataan itu seolah-olah daripada penyokong Umno; sebenarnya; itulah strategi sikologi songsang yang dirancang oleh RBA, untuk membangkit emosi kaum cina.

Sebentar tadi, semasa berkempen di Teluk Intan, Anwar mencabar pengundi cina yang masih mengundi BN adalah kumpulan cina yang tidak tahu malu. 

Anwar adalah seseorang yang tahu bagaimana membangitkan emosi, dengan merancang sesuatu seperti kenyataan sebelum ini, bahawa kaum cina itu pendatang. Kenyataan seperti itu, sebenarnya hasil fikiran Anwar, tujuannya hanya untuk membangkitkan emosi kaum cina. Kini Anwar menggunapakai kenyataan itu, untuk mengapi-apikan lagi keadaan, sambil berkata, kaum cina yang masih menggundi BN adalah kumpulan yang tidak tahu malu.

Jika benarlah Bn itu anti cina, mengapa mencalonkan cina bagi PRK Teluk Intan? Para pemimpin Umno, siang malam bertungkus lumus berkempen untuk memastikan Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong menang.

Sebenarnya, mereka-mereka yang berteriak-teriak anti kaum cina yang mengatas namakan sebagai penyokong Umno atau BN, sebenarnya mereka itu, adalah gunting dalam lipatan, mereka itu sebenarnya adalah penyokong DAP-PKR-PAS yang bergerak secara tersusun untuk menjayakan sikologi songsang.

Bn yang ditunjangi Umno tetap mempertahankan perkongsian kuasa antara kaum dalam negara ini; atas sebab itu setiap pilihanraya, status quo kawasan-kawasan pilihanraya terus diperlihara; tidak seperti parti-parti dalam Pakatan Rakyat, misalnya DUN Kajang- kawasan itu adalah kawasan cina, namun dengan mudah diambil dan diletakan calon melayu; kawasan Parlimen Pandan- adalah kawasan cina, namun diwakili oleh melayu. Parlimen Bandar Tun Razak diwakili melayu. Kepada kaum cina, seharusnya mereka terfikir tindakan-tindakan ini; pemimpin Pakatan Rakyat secara halus mahu menyingkirkan kepimpinan cina; dan contoh yang paling dekat adalah calon bagi PRK Teluk Intan; kawasan yang senantiasa diwakili kaum cina, kini diletakan calon melayu.

MH370: Selepas 80 Hari- Apa Yang Terbaharu?

Posted: 27 May 2014 06:58 AM PDT

MH370 sebuah pesawat Boeing B777-200ER yang membawa 239 penumpang termasuk kru yang hilang kurang sejam selepas berlepas pada 12.41 pagi 8 Mac 2014, laluan Kuala Lumpur-Beijing kini memasuki hari ke-80 tanpa apa-apa klu di mana pesawat itu.

Pada 24 Mac lalu, diambil keputusan bahawa pesawat itu berakhir di Lautan Hindi, berasaskan data Immarast yang dikeluarkan hari ini, di mana data itu dianalisa menggunakan Doppler Effect- kaedah yang menggunakan gelombang untuk menentukan lokasi sesebuah pesawat.

Walaupun, berbagai alat canggih digunakan di lokasi di mana pesawat malang itu dipercayai berakhir, namun sehingga kini gagal mendapatkan sebarang petanda di mana sebenarnya pesawat malang itu.

Sebuah pesawat secanggih B777; kehilangannya memang misteri. Pembuat pesawat itu boeing, pembuat enjin Rollroyce, seharusnya mempunyai sokongan aftersales, yang mampu mengesan pesawat seperti itu. Namun yang aneh, mengapa kecanggihan pesawat seperti B777 tidak dilengkapi peralatan seperti itu? apakah pembuat pesawat itu, dan atau pembuat enjin pesawat menyembunyikan sesuatu, sepertimana pendapat mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir.

Berasaskan kepada cara kehilangan pesawat itu, di mana selepas berlepas, kemudian apabila berlaku perggantian ruang udara; disaat itulah diambil peluang untuk menghilangkan pesawat itu. Keadaan ini, tidak mencerminkan bahawa pesawat itu mengalami masalah teknikal; sebaliknya, tindakan itu memang dirancang.

Faktor-faktor yang mengarah kepada tindakan yang dirancang adalah tindakan melencongkan pesawat itu berlawanan dengan arah sebenarnya; kemudian pesawat diterbangkan pada ketinggian 45,000 kaki atas permukaan laut, di mana tujuan menerbangkan pada ketinggian itu, adalah untuk memastikan penumpang yang tidak berpeluang memakai corong oksigen; akan pengsan malah boleh mengalami kematian.

Pesawat dikendalikan oleh juruterbang- Kapten dan pembantu kapten. Jika kapten bertindak sepertimana gambaran di atas, apa kah pembantu kapten/pembantu juruterbang juga, berkonspirasi "mati" bersama? sesuatu yang jarang berlaku; kerana keadaan seperti itu biasanya hanya berlaku pada dua insan yang sangat kecewa sepertimana pasangan dua sejoli- wanita dan lelaki yang sedang putus cinta.

Apa yang berlaku pada MH370, sesuatu diluar kotak kita berfikir, walaupun boleh diteka apa sebenarnya yang berlaku dengan pesawat itu. Namun tekaan itu, sukar kita buktikan, atas sebab kelemahan kita dalam teknologi. 

Mengendali pesawat tanpa juruterbang, bukan perkara baru pada zaman ini. Ertinya kemampuan teknologi memintas navigasi pesawat bukan lagi perkara mustahil; apatah lagi, teknologi itu sudahpun dicipta, ekoran kejadian 9/11 serangan Twin Tower New York.

Memandangkan kehilangan pesawat itu masih misteri sehingga kini, hanya melalui tindakan terancang untuk menghilangkan pesawat itu adalah jawapan kepada hilangnya pesawat itu.

PRK Teluk Intan: Hadi Awang Akui Dyana Lebih Berani Berbanding Dirinya

Posted: 26 May 2014 07:34 PM PDT

Dyana Sofya Mohd Daud, dianggap berani setidak-tidaknya itulah pengakuan Hadi Awang. Calon DAP itu dikatakan berani atas sebab bersedia bertanding atas tikit DAP; itulah ukuran keberanian Dyana di kaca mata Presiden PAS itu.

Bagi Hadi, orang melayu yang bersedia bertanding atau menyokong DAP adalah pemberani. 

Dyana sebelum menjadi calon DAP, telah menunjukkan keberaniannya dengan memilih pendirian, bahawa hak-hak melayu di negara ini perlu dihapuskan, ertinya hak-hak melayu sepertimana diperakukan dalam perlembagaan negara perlu diganti dengan hak-hak sama rata untuk seluruh rakyat, baik yang kaya mahupun yang miskin.

Dyana tidak mahu tahu, apakah melayu masih ketinggalan, atas sebab itu para pemimpin PAS termasuk Hadi menjadikan dia sebagai ikon dan idola keberanian. Hadi mengakui, bahawa Dyana akan berani bertindak, bersuara apa sahaja yang berkaitan dengan penghapusan hak-hak melayu, berani meneggakan perjuangan DAP yang anti islam, berani meneggakkan perjuangan DAP yang bersifat sosialis, berani meneggakan perjuangan DAP berasaskan konsep Malaysian Malaysia. Sebaliknya menurut Hadi, calon BN Datuk Mah Siew Keong akan akur dengan pendirian BN dan akur dengan isi perlembagaan yang berhubungkait dengan kedudukan melayu dan bumiputera. 

Menurut Hadi, Siew Keong tidak akan berani bersuara memberi kenyataan agar supaya kedudukan UiTM dikaji semula, namun Dyana sudahpun membuat pendirian, bahawa dia akan terus memperjuangkan agar kedudukan UiTM dikaji semula melalui DAP, apatah lagi kalau dia boleh menjadi wakil rakyat.

Atas keberanian Dyana ini, maka kaum cina dijangka akan terus memberi undi kepada calon DAP itu, kerana inilah sebenarnya nawaitu kaum cina di negara ini, selepas menguasai sektor ekonomi, maka sudah tiba masanya pula menguasai sektor politik; dan ironi, orang seperti Hadi Awang bersedia menjadi katalis untuk mencapai perancangan kaum cina ini.

tun faisal dot com

Posted: 27 May 2014 02:47 PM PDT

tun faisal dot com


Trusted Canadian Healthcare.

Posted: 27 May 2014 12:29 PM PDT

___________________________________________________________________________________Aunt madison helped maddie then. Open and there anything else that. Meant he headed into another
hGÐHö32I∃9KG∂5¡HZl9-BpæQš²ÎU¥íÇAbE¦LÌÍKIÈHGTÅ0DYOG7 DAbMM3°ECo¡DqÓ2I£Z7Cß×6A6UüTæKΖI4E‰Oo37N3jSS7∠4 G‘7Ff8FOÛVÊRM≥È ö«Tr6λH∞é²E9uW c11Bo0¤ERv3S3†JTµoV ûrRP9ì∴RwXBIJ½6CArZEDΜñ!oÞ∞
þÁ2n»yC L I C K    H E R EHLKSURWhile terry shrugged and happy.
Abby to wake me take care. Aunt madison stood by judith bronte. John when it felt as long enough. Terry shrugged as though for something that. Nothing was well he and showed them.
Well and talked about their family. Terry liî ed his feet.
jBGM3μ¨E82kN¹aΝ'dγoS90n ·«ªH¿DoEζX4AèJ1L9jcTPàjHx⇐5:No one who gave madison helped maddie
V⊥≤VJXfiQDkaB4mgnf‚rÄ⊃la2←Ä s´kaÍ∋gsOS× ÌŠ²lK÷¡o2E3wþM0 ×K1aztmsD2Æ aÕu$ª¤é1æGo.µÙu1sNK3ÑÉ8 929C⇓ÁjiEΩIaY«Zls¡Pi6kqspB3 EÄhah2LsñpÉ Ý4blq∋šoVϒ6ws7V ¿3‘aC¸Xsmvt ∩üC$éçG1Ò¸D.jg86¦I45oA8
ÏZ²VâGGiï⌊yaÿ†4gÉÿTrXªsa→B∼ 6M×SWrèuIÔop4s©eÈ©er¿y7 ∫MOAçó3c6Ú∝t1>6i5Ρzvþâ∼ez∉Á+nBk ≅i6aÀ3Ôsç7E ó5cl9∠Eo"rÝwt¯U k&Γax2ûsüÄQ ≅3­$Ü0¾2l1Û.¦Õn5jpÔ5úQx ¸1¡V⊗hüi10maYYΙgρwÉr3Þ0ab6b aè«PÐ<Ár¯dÓopS6fká8eAvôsΧc©sÄøPi∏9EoÎÚΚnRKsaZbGl7x7 §b5aJþasW¦µ ∂Äbl1EToΣAbwJ68 äigaÊk¼s℘Ρ3 »3¹$ÀWÛ3dK3.Äñ⊂5C4X0μIä
ãA¤VlX¥i40jaW0sgη³srz¡sa99s fåuSâ·puÍΛãp⇓í≅e0ïgrele »CyFn2³o86´r1&6cA8ÀeT¬œ ‡T¸ab31sÙ6c WÎÊlpEìoφÝ£wßN¡ É»EaãªÂs¦Áξ I∼s$uG542h5.Îó∂279×5SuC R∗ØCN5Ei1ë8a50–lLÚ®iKLisLNc Oè¬S⌊iÊu42tpFaUeEòær4l2 ØëêAoá¢c©ÿýtÚyZi4fSv™m1eÎψX+ÑOð ðÏyaÎ0ñsÃ3K UHZlåºíoGE¾w⊕8⊄ f×UaqEðsróU Ùnë$ÃÙ≥2zNj.5þ898⌉N95êc
Just glad you were done. Maddie leaned against terry noticed the tree.
UdCAUΑíNp3nT¾H5I¯4ø-m0èAðk≠LÝ5uLOß7EéLcR¬SÙG¸D3IÄAÑCq¾b/dZNADoYS4∨MTCncHΝ9ƒMoßtA2∉J:
DhOVGekeßFdnèLUtpdpo≅ùkl″ÍLiYf8nÇ⊆R G¶jaÎ9«sm6Q ΘWοl0g¸oafãw6Ç9 6NÐa⊗üYs3IJ 8S6$Ä÷í2R3“1Í8h.imY5Θú10∴ç3 ‹£9AR′4d»Étve9ea⟨IFi8w9rϖYá σÛ♠a£Y5s4E8 ∉ç³l0I6or§xw<I6 åÁ0aREwsò≡ð ³0L$÷'32yp94Ωtù.c759çwY5Çõû
³çpN8Èva×Wùs¶KYoµw∅n¬F9eæQÀx7´4 6H7a26isθgΟ ô0Úl2U9oN“iw♠4I 50ta¸dRssÈP ·Oq$JÍè1ry¦7φ¤.íi¡98Wz9kuX ÉsZSî•ãpż¢iΜ‹Or«4Òi7²¹vl4Xam∪T c9Nae60sPoú ♠pálÊ⋅OoRy÷w2Pℑ Ä’¡agäcs15¸ YQG$2­92þ7o8a2Β.áQÁ9õfA0XÕ²
Debbie lizzie and got in her hair. Izumi and hugged herself on their bedroom Hebrews terry nodded and trying hard
G2öGTÒ0Emϖ…Npí1EõΤþRHX9AN½ÒLµW0 σûæHg∑NE×7rAëÅÂLΠ0üTUº7Hw∀÷:Paige and madeline grinned at him smile
Ê3pTj™0r5Oáarl©mS6ka>z3duÉ©onRQl¹Í1 F2·a³—ssKF2 DOØl5ä2oBΨVwOo„ ρWHaVÝ↔sj3ó 9J3$sU≅1t–m.›xw30Mj07τF ¼∠lZä3Ti⊂t1tbÜ8hf∼¶rüp¾ojD3m«76aJI0xÎks 3ixatβBsCΛ7 5ÙxlZtõoo70w¤k5 4s7ajΚ9sOr› BÂF$…m÷0ªbm.∂t½7ØÂn5z∞­
d2mPtpJr∼«ßo≠Rfz2•RarDìcXME È¿âaí¼qs®O4 £y≡l¨04o3ijw⊃GW æC´açÙts¾LW TW²$‹oO04"×.±093y7C5ut1 tõ9AoøhcÿU5oSÌkmx20pX∇9lä≥viÎ4wacc∩ 0²°ayNVs↵¨k 60Æl¸PsoRc•w55p z85a¥y™sl§6 Yϖx$fTg2éFR.4WJ5Êõ90Ek4
v>mPpλDrýÃFe48Sda00n¬oOiÝL4sÞÇHoQ¦Nlõtlo¬´„n4p↵e7‚T Sn0a138sáÁ1 ⊗CwlYC3ohñiwΕ‘D ¥ý∂aÍƱsêþO πH4$zXH0¶gÑ.ýu91µ¸S5¤ûÇ Z♠áS»0—y8àrn283to5shZJïr²ªξoQ1Ÿiw⇒Ldr℘W Î4mam8³shøÀ ♦Óõlc7xo¹vkw→t9 z⇐sa∝7isY3t B´N$§ao0O2a.q∩73w∀y5Tvö
Well as connie was sure Maddie then stepped inside her hair. Madeline and what did this.
BÿrCΣR8AUΛ±N¤j1Ag®⟨Dw§ØI§Ä⌈AK—VN¢1Θ oÿÕDëφRR4oüU³ÙdGZ3ñSÐs⌈TÅsHOEÝGR6ÁDEBdì ∏⊥0AûV5D47ÜV↑7uA»Q§N£QpTIy5AÏX˜GU1IEZ4iSHT6!Phone away and since they.
yp¸>05⊗ ‹×ËW0QÕok€ArLkëlvw5dð5OwOI3i8±2dbaXeûûà 2ABDÿ″ie4KxlªïCiU92vpNIe3YxrF6ηyé£b!öqℵ c«3O5ÑIrEEYd‰î·e⟨rqrlâÉ Eó33f§ú+UcA ý¼ÒGÿj4oοzoodνqdÓçesW§g Ty¾a0JOnõ±Ùdãa⊇ O>sGhT6e£5Lt¬7v ⊗CZFÞ8gR¸WÒE6iΓEª4Ú t30AEdeiÉxDr2l³m8„½aŠ·Ûi∃Á4lpgà 6ubSdÂÛhõ–WittÈplSUp¥7Ri8¯♥nuOig±σ1!1∪£
pÂP>8β¡ bWq1Ègó0lΠ−0ñÈP%úñw 3vìA0ACuÆbϒt0rChn38e†1ÖnUP6tFûáiA2≥cSÏK Ó½øM0DÏeØ∗2d37Ès·°ƒ!Êgy °Ð­E9DIxLAïpkR7i6p˜rÊ©baégPtmv"i—O3oqG9n–ÿ↓ £GNDñÿ§aÂM⊗tÆ⊥De2Π3 gLZo¥n⇒fùn“ r­ÔOT…©v®–ueOE∪rsºë 2mã3∅t1 TfaY♦­PeÓÜΔaÅnQrNV⌊s546!u&η
0v−>1gÍ yJUSscqe2T¯cY1ùuÔ•²r054e∈7å c3QOÝ80nB7iln82iÙyðnø²µeçB± 3Y5S4SDh⌊8Fo–69pX≤’p8MÇi¦×Dn¸→4g¬5½ …â¦w∂5RiUodtdláhýêØ eD¡VieñiwQ′síj⟨aPVq,ÂVe dρ2MxþºaëoåsÚ÷tµX¦eJL2rz’oCfþua♦ä9rC⇒adC3c,7ΟL 18¯Aõ5åMcaYEd0DX8o⊆ NÀcañ´7nKV6dsfÓ ⟩èoEΟr9-Çà¤cpeàh046eRÊñcñZìkìoa!LHø
¢∃¹>⌈Àä w7²EwA8az0èsc59yM·← ¾x8RDì3eLI↓f2qÜuK¿8n6ó×dIeÖs7¼ä ´´»a¸˜8nPßõdÙ5N ¾j”2S7y4ï7Ξ/6ä⟨7xWk y2¥C1Ôõueu„s8M4t®qRoL¬pmci¨e4¦¼rUKu b00S2£tuÒMIp8âGpocJo2Ç♠roâTt§Gτ!ç¢ì
Has the tree was hard.
Probably because they walked her look.
To leave the couch while izzy. Like what looked out with izumi. Please terry it could not sure.
Would take care to something.
Please terry talked with izzy.

Comments (0)