Isnin, 14 April 2014

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Disamun depan rumah lepas keluar duit dari bank

Posted: 13 Apr 2014 09:11 PM PDT




14 April 2014 SEREMBAN – "Macamana penjenayah tahu pelanggan keluar duit banyak dari bank?" – Seorang suri rumah berdepan detik cemas apabila disamun sekumpulan lelaki di hadapan rumahnya di Taman Nuri Indah, di sini, Khamis lalu.

Kejadian berlaku sebaik saja mangsa pulang dari mengeluarkan sejumlah wang di sebuah bank di Jalan Rasah, dekat sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang itu, wang berjumlah RM16,000 yang diletakkan dalam beg sekolah anaknya dilarikan penjenayah terbabit yang menceroboh masuk dari pagar rumahnya.

"Saya betul-betul terkejut dengan kejadian itu dan percaya suspek mengekori saya sebaik sahaja keluar dari bank kerana sebelum itu saya mengesyaki ada motosikal dan sebuah kereta mengekori saya, tetapi disebabkan mahu cepat saya tidak mengambil serius," katanya yang telah membuat laporan polis.

- SINAR

Adakah ini bermakna harga daging boleh naik RM39.90 sekilo?

Posted: 13 Apr 2014 04:03 PM PDT


Soba yolah tak. Kok lombu naik ghogo jangan makan lombu, bolo lombu. Sapo yang bolo lombu tu, kono bayalah lobih duit untuk upah pengawal keselamatan untuk jago lombu. Lombu nijam dah pandai naik keto.

HARGA DAGING LEMBU TAKKAN NAIK HINGGA RM40 SEKILOGRAM

13 April 2014 - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) akan memastikan tidak berlaku kenaikan harga daging lembu segar sehingga RM40 sekilogram pada Jun ini.

Timbalan Menterinya, Datuk Seri Ahmad Bashah Md. Hanipah berkata, daging lembu merupakan antara barangan yang termasuk dalam Skim Kawalan Harga mengikut musim perayaan.

Beliau mengulas mengenai laporan sebuah akhbar semalam yang menyebut mengenai ramalan pemain industri mengenai harga daging lembu bakal meningkat sehingga RM40 sekilogram kerana kekurangan bekalan daging lembu segar.

- UTUSAN

Tiada ulasan:

Pengikut