Selasa, 19 Mac 2013

Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat


DUNIACACAMARBA

Posted: 19 Mar 2013 03:11 PM PDT

[Video] Pendedahan Skandal Didakwa Babitkan Keluarga Taib Mahmud Meletup di Youtube

Posted: 19 Mar 2013 06:41 AM PDT

Video Dakwa Dedah Salah Guna Lesen oleh Keluarga Taib

[MK] EKSKLUSIF Satu siasatan oleh sebuah NGO antarabangsa telah mendedahkan bukti video yang mendakwa bagaimana ahli keluarga Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan rakan perniagaan penyalahgunaan lesen pembalakan untuk memperkayakan diri mereka.

Dua sepupu Taib, ahli keluarga kepada rakan kongsi utama Taib, dan seorang peguam yang mewakili kerajaan negeri Sarawak telah dirakam dalam video, didakwa menjelaskan mekanisme untuk mengelakkan undang-undang yang sedia ada bagi memperolehi keuntungan daripada skim itu.

Video itu telah direkodkan secara tersembunyi oleh seorang penyiasat dengan Global Witness, sebuah NGO yang berpangkalan di London yang menyiasat dan berkempen menentang pencabulan hak asasi alam sekitar dan manusia.

Penyiasat itu telah dihantar ke Sarawak tahun lepas, dengan menyamar sebagai "pelabur asing" yang ingin membeli tanah untuk mengusahakan ladang kelapa sawit.

Penyiasat itu menemui Lembaga Pembangunan Koridor Wilayah (Recoda), badan kerajaan negeri yang mengendalikan pelaburan asing, dan terus dibawa kepada ahli-ahli tertentu keluarga Taib yang menjual sebuah syarikat yang dilesenkan untuk membalak dan membersihkan tanah untuk perladangan di Sarawak.

Lesen ini dikeluarkan oleh Kementerian Perancangan Sumber dan Alam Sekitar Sarawak, yang diketuai oleh Taib.

Pertemuan dengan ahli keluarga dan ejen lain syarikat itu telah dirakam secara tersembunyi oleh Global Witness dan dihasilkan menjadi filem selama 15 minit yang disiarkan di lamanwebnya.

Apa respons Taib Mahmud?

P/s: Tumbangkan BN dalam PRU13 nanti!

Beranikah Media Perdana Siarkan Pengakuan Pemimpin DAP Ini?

Posted: 18 Mar 2013 11:10 PM PDT



DAP tegas, tekad pelihara Melayu, Islam

[RK] SKUDAI, 19 MAC: DAP secara terbuka menyatakan tekadnya untuk bertanggungjawab memelihara hak dan kepentingan orang Melayu dan Islam negara ini.

Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang mengeluarkan kenyataan jujurnya bahawa DAP akan memastikan kepentingan Melayu dan Islam negara ini dipelihara lebih baik daripada apa yang dilakukan kerajaan UMNO-Barisan Nasional (BN).

"Ini yang kami akan lakukan jika Pakatan Rakyat (PR) memerintah Kerajaan Persekutuan.

 

"Kami juga percaya, PAS juga akan memastikan kepentingan dan hak masyarakat bukan Islam dapat dibela dan dimajukan lebih baik daripada dasar kerajaan UMNO-BN," katanya ketika berucap di hadapan ribuan hadirin sempena sambutan ulangtahun ke-47 DAP, di sini, malam tadi.

Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur itu berkata, permainan jahat politik UMNO-BN semakin menjadi-jadi apabila terus-menerus memainkan sentimen kaum dan agama bagi memecah-belahkan keharmonian rakyat Malaysia.

"Ini termasuk tohmahan tidak berasas yang diulangi mereka menuduh DAP sebagai anti-Islam, anti-Melayu dan sebagainya walaupun ianya satu tohmahan kosong.

"Kepada orang Islam, UMNO tuduh jika PR menjadi kerajaan, orang Melayu dan Islam akan tertindas. Tetapi di hadapan orang bukan Islam, mereka kata sebaliknya," jelas beliau.

Malah, menurutnya, UMNO-BN kelihatan begitu terdesak apabila bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang sudah lama bersara daripada politik terpaksa campur tangan mengeluarkan kenyataan mengarut dengan menyeru rakyat Malaysia memilih 'syaitan yang dikenali' daripada 'malaikat yang tidak dikenali'.

Selain itu, Kit Siang menjelaskan, tujuan DAP memilih menyambut ulangtahun di Johor merupakan satu simbolik 'tornedo' politik kali ini akan bermula daripada selatan menuju ke utara.

"Negeri Johor sangat penting bagi Pakatan Rakyat (PR), kita mahu rakyat Johor menjadi penentu kayu ukur kejayaan PR justeru seluruh parti yang bersama PR haru bersatu-padu.

"Kali ini jika kita berjaya memenangi 14 lagi kerusi Parlimen, kita sudah berjaya menawan Putrajaya dan mengangkat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri," katanya. – Roketkini.com

Konspirasi Gay: Anwar SAMAN Papagomo

Posted: 18 Mar 2013 10:23 PM PDT



[KD] PETALING JAYA 19 MAC: Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan saman ke atas blogger pro-Umno, Papagomo yang menyebar gambar lucah menyerupai Ketua Umum KEADILAN di rangkaian media sosial.

Peguam Anwar, N Surendran dalam kenyataan tengahari ini berkata, Anwar menamakan Wan Muhammad Azri Wan Deris, pemilik portal Papagomo dalam saman itu, sebagai individu bertanggungjawab menyebar gambar fitnah tersebut.

"Saya telah arah pasukan peguam saya untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas blogger pemfitnah yang mempunyai kaitan rapat dengan Umno," kata Anwar di twitter hari ini.

Fitnah terbaru itu disebar kira-kira seminggu selepas Azlan Md Lazim, bapa kepada Saiful Bukhari membuat pengakuan betapa kes Fitnah II hanya konspirasi politik untuk memenjarakan Anwar.

Bagaimanapun, individu dalam gambar berkenaan kelihatan tegap dan terlalu muda tanpa kedutan berbanding susuk lelaki berusia 65 tahun seperti Anwar.

Ia mungkin cubaan blogger pro-Umno untuk membaiki kesilapan pada rakaman video yang direka trio Datuk T, diketuai ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay pada 2011 yang memapar individu berperut buncit.

P/s: Pencacai UMNO ini meratib hari-hari menyuruh orang menyamannya. Maka termakbullah sudah impiannya!

Wow, 5 Beradik Kongsi 1 Isteri!

Posted: 18 Mar 2013 08:09 PM PDT

[HM] New Delhi: Seorang ibu muda semalam mendedahkan dia mempunyai lima suami.
 

Lebih menarik lagi, kelima-limanya adalah adik-beradik.

Rajo Verma, 21, tinggal dalam sebuah rumah satu bilik dengan kelima-lima suaminya dan tidur bersama suami berbeza setiap malam mengikut giliran.

Suri rumah itu juga tidak tahu siapa bapa bayi lelakinya.

Rajo berkata: "Pada awalnya, ia rasa agak pelik. Dan saya tidak mempunyai suami kegemaran." Suami pertamanya, Guddu, 21, menegaskan:  "Kami semua melakukan seks dengannya tetapi saya tidak cemburu. Kami sebuah keluarga besar yang bahagia." 

Pasangan itu berkahwin mengikut istiadat Hindu yang diatur keluarga mereka empat tahun lalu dan dia menjadi satu-satunya suami Rajo yang sah. Tetapi adat di kampung mereka mewajibkan Rajo turut mengambil adik-beradik suaminya sebagai suami. Mereka ialah Bajju, 32, Sant Ram, 28, Gopal, 26, dan Dinesh — yang dikahwininya tahun lalu ketika pemuda itu mencecah usia 18 tahun.

Abang sulung Bajju berkata: "Saya menganggap Rajo sebagai isteri saya dan tidur bersamanya sebagaimana adik saya yang lain." Rajo memasak, mengemas dan menjaga bayinya, Jay yang berusia 18 bulan ketika semua suaminya pergi bekerja di Dehradun, utara India.

P/s: Siapalah ayah kepada bayi itu? Gila!!!

ALHUSSEYN

Posted: 19 Mar 2013 03:09 PM PDT

Posted by Admin Direktori Blog | | 3:09 PTG

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

sumber :-

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info


Mengenali Bapak Mulu Negara

Posted: 19 Mar 2013 09:30 AM PDT

Dulu aku agak mengkagumi Menteri Pelajaran ini ~ namanya Abdul Rahman Yaakub. Aku pernah juga mengajar di sebuah sekolah yg bersempena namanya itu di Bota Kanan dulu… Sekolah Menengah Dato Abd Rahman YaakubKorang dah bacakah cerita dia bergaduh dengan anak ponakannya, Taib Mahmud? Korang cer baca kat sini

Korang Nampak tak? Diaorang tu berbalah pasal balak, balak, balak! Bukan kerana untuk membela nasib hidup rakyat, tapi semata-mata mementingkan tembolok masing-masing.

Yang aku paling menyampah sekali bila dimaklumkan yang Rahman Yaakub ini aktif dengan kegiatan agama dgn mengadakan pengajian agama di kediamannya, "Sri Bahagia", di Petra Jaya. Nak tunjuk alim sangat konon.

Selama lebih 30 tahun, Ketua Menteri Talib Mahmud telah memerintah Sarawak, negeri terbesar Malaysia yg terletak di pulau Borneo. 

"30 tahun lebih, sesiapa sahaja boleh mendapatnya jika 
ada sesuatu disini.Tapi jika tidak ada, tak ada, 
apa yang boleh saya buat?"

Hari ini Sarawak hanya tinggal kurang daripada 5 peratus hutan hujan yg tidak dimamah kesan-kesan pembalakan dan perladangan. Global Witness memparkan bagaimana sang elitus ini menjual tanah-tanah Sarawak secara haram demi keuntungan sendiri. 

Taib Mahmud kini mencari pelabur-pelabur antara bangsa bagi meneruskan rampasannya, konon bagi membangunkan negeri tersebut. Ramai yang khuatir hasil penjualan ini akan disalurkan ke akaun bank persendirian yg dikawal olen keluarga pemerintah. 

Dengan menyamar sebagai pelabur, Global Witness telah ke Sarawak untuk menjalankan siasatan bagaimana perniagaan ini dijalankan dan ke manakah wang itu disalurkan. 

Ample Agro

Sungguh pun kita telah menghubungi kerajaan secara terus, pegawai-pegawai yg kami jumpa mengaturkan kami berhubung terus dgn keluarga Taib Mahmud. Salah satu kawasan yang ditawarkan kpd Global Witness, dimiliki oleh sebuah syarikat bernama Ample Agro. 

Sukanya dierrr!~Salah sorang anak Rahman Yaakub, 
yang juga merupakan sepupu kepada Ketua Menteri 
Sarawak, Taib Mahmud

Syarikat tersebut dimiliki oleh anak-anak perempuan kepada Rahman Yaakub. bekas Ketua Menteri Sarawak sebelum ini, pangkat sepupu kepada Taib Mahmud.

Antara pemilik Ample Agro ini ialah ahli Parlimen Tanjung Manis, Norah Abdul Rahman.


Seorang lagi pemilik bernama Khadijah Abdul Rahman, isteri Datuk Mohd Nizam Razak, adik PM Najib.


Potret keluarta Tun Abdul Razak. Dari kiri: Najib (13 tahun), 
Toh Puan Rahah memangku Nazir (3 bulan), Nazim (5 tahun) , 
Nizam (lapan tahun), dan Allahyarham Tun Razak. Johari, 
12 tahun, tidak ada dalam gambar
Nah, sekarang korang tahukan? Kenapa Taib Mahmud tu boleh berkuasa di Sarawak.Ada hubungan kekeluargaan dengan Najib rupanya! Global Witnesses membuat beberapa dakwaan terhadap beberapa individu tertentu yang terlibat melalui rakaman klip video brikut.


Bahawa sebuah syarikat guaman di London mewakili Ketua Menteri Taib Mahmud ~ Mishcon de Reya memberitahu Global Witness : 

  • "Kerajaan Sarawak mengeluarkan lesen tanah dalam keadaan kawalan ketat.Ini adalah langkah pentadbiran , bukan melibatkan politik.patronage"
  • "Pelanggan kami tidak pernah meminta atau menerima rasuah bagi geran tanah dan pajakan."
  • "Beliau (Taib Mahmud) tidak keluarkan sebarang arahan … (yang) memberi keuntungan haram kepada sepupu-sepupunya." 

  • Huang Lung Ong memberitahu Global Witnesses :

  • "Saya tidak pernah dilantik oleh Hii Yii Peng sebagai peguamnya. Saya tidak tahu bagaimana Hii Yii Peng memperoleh asset tersebut atau wang haram"
  • "Dakwaan-dakwaan anda adalah tidak benar dan bukan didalam pengetahuan saya untuk menjawabnya." 

  • Alvin Chong and Parners Kuching memberitahu Global Witnesses : 

  • "Kami dengan tegas menafikan En Chong kami bertindak sebagai jurucakap sah bagi pihak tersebut itu." 
  • "Kami menafikan adanya sebarang perbincangan konon untuk mengelak cukai dan sekiranya ada perbincangan sedemikian, itu adalah hyphothetical." 
  • "Tiada seorang pun anak-anak perempuan Abdul Rahman setelah dihubungi Global Witnesses memberi respon terhadap dakwaan-dakwaan tersebut.

  • Gempar! Ada komplot mahu bunuh Sultan Sulu!

    Posted: 19 Mar 2013 06:49 AM PDT

     MANILA, Filipina - Satu skuad pembunuh asing dikatakan telah tiba di negara ini untuk membunuh Sultan Sulu Jamalul Kiram III dan penasihat Pastor beliau "Boy" Saycon, menurut jurucakap kesultanan Abraham Idjirani. 

     Dalam berita taklimat Selasa, Idjirani mendedahkan bahawa "kolonel tentera asing" tiba dengan empat "komando" dan mengupah tiga pembunuh tempatan untuk membunuh Kiram dan pengikut-pengikutnya. 

    Idjirani meminta Biro Siasatan Negara, Polis Kebangsaan Filipina dan Angkatan Tentera Filipina untuk menyiasat maklumat mereka bahawa skuad bunuh itu tinggal di Hotel Maxim di Pasay City. 

    Berkata Idjirani seorang peguam, yang kononnya didatangi oleh orang asing tersebut , memberitahu Saycon tentang plot tersebut.

    Komen Al-Husseyn : 'Orang asing' memang ramai di Malaysia.Harap cerita atas tu bukan melibatkan 'orang asing' dari Malaysia!

    Malaysiakini tersalah lapor

    Posted: 19 Mar 2013 03:03 AM PDT

    Timbalan Pesuruhjaya PAS I Kedah, Datuk Phahrolrazi Zawawi tidak "diculik" atau ditahan bagi menghalangnya daripada berceramah di kawasan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Razak, yang dikaitkan dengan konflik dalaman parti.

    Berbeza dengan laporan dua akhbar arus perdana semalam, sumber yang dekat dengan Phahrolrazi berkata, pemimpin kanan PAS negeri itu memilih untuk berada di Sekolah Agama Nahdzah dan tidak hadir berceramah di Sungai Limau, Yan setelah dinasihati rakannya.

    "Beliau (rakan Phahrolrazi) merasakan keadaan di tempat ceramah membahayakan keselamatan Phahrolrazi dan menasihatkan Phahrolrazi agar membatalkan hasratnya untuk ke tapak ceramah pada malam itu," kata sumber itu.

    Demikian yang disalah laporkan oleh Malasia kini

    di sini

    Yang sebenarnya semua laporan diatas adalah tidak benar, Phahrolrazi yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Kundor berada di bilik orang kenamaan (VIP) sekolah itu sejam bermula jam 11 malam.


    Phahrolrazi adalah juga pengunjung 
    tempat inipada tengah malam buta

    Phahrolrazi dipercayai 'duduk bercangkung' didalam bilik VIP tersebut selama satu jam sebelum memutuskan untuk pergi ke tapak ceramah untuk bertemu penganjur bagi "mencukupkan syarat" memenuhi jemputan, tambah sumber itu lagi. 

    Phahrolrazi ketika dihubungi al-Husseyn menyatakan, dia nak mengambil berkat PM Najib sajer...katanya ringkas.

    Tiada ulasan:

    Pengikut