Ahad, 24 Jun 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Politik Harian

Posted: 24 Jun 2012 03:40 AM PDT

Politik Harian


Sekitar Bengkel Sukarelawan Pemuda Barisan Nasional #BNYV @bnyv2012

Posted: 23 Jun 2012 07:43 PM PDT




















Sukarelawan Pemuda BN/ Barisan Nasional Youth Volunteers (BNYV), adalah satu inisiatif baru Pemuda Barisan Nasional yang menganjurkan Bengkel Sukarelawan Pemuda BN yang bakal melibatkan penyertaan kira-kira 400 sukarelawan berdaftar hari ini di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bermula dari 0900 hingga 1800. Bengkel satu-hari ini disertai oleh sukarelawan dari seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Turut memberi ucapan pada petang ini ialah YBM Datuk Seri Tengku Adnan Mansor, Setiausaha Agung Barisan Nasional dan juga YB Khairy Jamaluddin Pengerusi Pemuda Barisan Nasional.

Take Charge. Make A Difference.

bumiyang

Posted: 24 Jun 2012 03:15 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 24 Jun 2012 01:37 AM PDT

Taipingmali (tm)


Seruan Buat Anak Melayu Malaysia

Posted: 23 Jun 2012 07:45 PM PDT

Projek Pembangunan Yang Menyusahkan Rakyat

Posted: 23 Jun 2012 06:04 AM PDT

Belantan

Posted: 23 Jun 2012 11:39 PM PDT

Belantan


Program dialog kecoh, penduduk bertengkar sesama sendiri!

Posted: 23 Jun 2012 05:42 PM PDT



Majlis dialog penduduk bersama beberapa pihak semalam bertukar kecoh apabila penduduk mula bertengkar sesama sendiri.

Program dialog antara penduduk, Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ), pemaju dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kinrara, Teresa Kok Suh Sim di perumahan teres dua tingkat Puchong Hartamas di sini, pagi semalam bertukar kecoh apabila penduduk mula bertengkar sesama sendiri.

Difahamkan, perjumpaan itu diadakan susulan tindakan MPSJ merobohkan struktur pondok pengawal keselamatan yang didakwa dibina secara haram sejak empat tahun lalu di pintu masuk kawasan perumahan itu.

Di difahamkan, segelintir penduduk bersetuju tindakan MPSJ manakala sebahagian lagi tidak bersetuju dengan mendakwa risiko faktor keselamatan sekiranya tiada pondok pengawal di kawasan perumahan mereka.

Perbezaan pendapat yang timbul dalam dialog menyebabkan penduduk mula meninggikan suara dan bertengkar sesama sendiri menyatakan pendirian masing- masing berhubung isu berbangkit sebelum dileraikan anggota penguat kuasa MPSJ yang berada di lokasi.

Pertelingkahan timbul apabila ada penduduk mempersoalkan siapa yang membuat aduan berhubung struktur haram itu sehingga tindakan perobohan diambil.

Namun Yang Dipertua MPSJ, Abdullah Marjunid memberi maklum balas adalah menjadi polisi pihaknya tidak mendedahkan nama pengadu malah memberitahu tindakan diambil pihak majlis mengikut prosedur dan undang-undang.

Menurutnya, tindakan perobohan diambil Rabu lalu kerana struktur pondok itu tidak pernah mendapat kelulusan pelan bangunan MPSJ malah lokasi pondok pengawal tidak sesuai dan mengundang kemalangan.

"Jalan di lokasi pondok yang dirobohkan akan dibaik pulih semula dan kawalan keselamatan masih boleh dijalankan menggunakan payung dan kon sementara waktu untuk mengawal laluan keluar masuk.

"Mengenai pembinaan pondok pengawal baru, saya minta pemaju datang ke majlis berbincang dan mengingatkan mereka perlu juga hantar pelan bangunan," katanya setelah kelulusan dibuat MPSJ akan memberi satu salinan kepada persatuan penduduk supaya permohonan lesen menduduki sementara (TOL) boleh dimohon kepada Pejabat Tanah dan Daerah.

Beliau berkata, setelah pemaju akur dengan semua syarat, majlis akan mempertimbangkan kelulusan dan pihaknya akan berurusan dengan pejabat tanah untuk mempercepatkan kelulusan TOL.

Sementara itu, Teresa Kok berkata, pihak pemaju dan perunding mereka akan berhubung dengan MPSJ untuk menghantar pelan dan mematuhi beberapa kriteria.

"Penduduk harap pemaju cepat hantar pelan sebelum persatuan mereka boleh ke Pejabat Tanah dan Daerah memohon TOL," katanya kebanyakan penduduk mengadu bimbang dengan keselamatan mereka selepas pondok pengawal itu dirobohkan.

Suara Politik
Taminsari

Salahguna Kuasa - Ronnie Liu Lantik Kroni Jadi Ahli MBSA?

Posted: 23 Jun 2012 07:05 AM PDT




Pengerusi DAP cawangan Taman Chi Liung Indah, K. Yogasigamany yang menolak tawaran untuk dilantik sebagai ahli majlis Majlis Perbandaran Selayang (MPS) mendakwa pelantikan ahli majlis oleh kerajaan negeri Selangor yang dipimpin Parti Keadilan Rakyat tidak dijalankan secara adil dan telus.

Yogasigamany yang berkhidmat sebagai ahli majlis Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) antara Julai 2010 sehingga Februari tahun ini berkata, beliau kecewa kerana tidak dilantik semula bagi jawatan sama tetapi sebaliknya ditawarkan menjadi ahli majlis MPS untuk penggal Mac 2012/2013.

Tidak berpuas hati dengan penyingkirannya dari MBSA, beliau mendakwa Ahli Majlis Mesyuarat kerajaan negeri yang bertanggungjawab dalam soal ahli majlis, Ronnie Liu Tian Khiew meminda senarai akhir bagi ahli majlis yang disahkan DAP Selangor tanpa merujuk jawatankuasa negeri.

"Jika nama saya telah dikeluarkan daripada senarai oleh Ronnie Liu tanpa pengetahuan jawatankuasa DAP negeri, kenapa tiada tindakan diambil ke atasnya.

"Saya dibuang tanpa mengikut adab walaupun saya disahkan untuk dilantik semula (sebagai ahli majlis Shah Alam) untuk penggal semasa oleh Jawatankuasa DAP Selangor," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini.

Yogasigamany berpendapat beliau berhak dilantik semula sebagai ahli majlis MBSA kerana beliau dapat mengekalkan hubungan baik terutama dengan penduduk Seksyen U10 Shah Alam.

Beliau dimaklumkan oleh anggota jawatankuasa DAP Selangor, V. Ganapathi Rao bahawa beliau digantikan oleh seorang lelaki bernama Prakash Rao sebagai ahli majlis MBSA yang didakwa membantu Ronnie Liu menganjurkan majlis makan malam amal 1,000 meja parti itu di Pandamaran, baru-baru ini.

Yogasigamany juga berkata, pengerusi DAP cawangan Taman Gembira di Klang, Ivan Ho juga tidak dilantik semula sebagai ahli majlis bagi Majlis Perbandaran Klang (MPK) walaupun namanya disenaraikan oleh DAP negeri.

Beliau menggesa setiausaha agung DAP, Lim Guan Eng untuk segera campur tangan merombak kepimpinan parti di Selangor yang didakwanya dicemari tindakan melantik individu yang tidak cekap, tidak berpelajaran dan buta huruf dalam jawatan ahli majlis perbandaran tempatan.

Pada Mac, media melaporkan bahawa pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok menegur Ronnie Liu kerana meminda senarai calon-calon ahli majlis tanpa pengetahuan DAP negeri.

Suara Politik
Taminsari

Panglima Perang Cyber

Posted: 23 Jun 2012 11:35 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Inikah Wajah Wanita Disebut Ummi Hafilda Pegang Kekayaan Anwar ???

Posted: 23 Jun 2012 08:03 AM PDT

Poster Terbaru @Panglima_Cyber : Antara Mahu dan Malu Laksana HUDUD cc @NajibRazak

Posted: 23 Jun 2012 07:26 AM PDT



Gambar ini sudah disiar di Facebook Panglima atas nama ID Muhammad Ali... Mohon sebarkannya.


Naib Presiden Umno Zahid Hamidi Bertemu Ribuan Rakyat Melayu Cina India Di Bagan Datoh Hari Ini

Posted: 23 Jun 2012 06:33 AM PDT



Seperti biasa bahan yang menunjukkan sokongan rakyat kepada BN dan pemimpin BN perlu disiarkan di sini. Maka beberapa keping gambar yang disiar di Facebook rasmi Datuk Seri Dr Zahid Hamidi disiar di sini dengan tujuan mendekatkan anda kepada aktiviti terbaru pemimpin kita.

Diharap ia berguna untuk disebarkan dengan tujuan memberitahu usaha Kerajaan Datuk Seri Najib sudah dirasai rakyat bawahan sehingga sokongan mereka telah kembali kepada UMNO dan Barisan Nasional.

Majlis di bawah ialah penyerahan Netbook 1Malaysia (Fasa Tambahan) di Bagan Datoh Perak hari ini.









Sebelum itu beliau sempat merasmikan cawangan Parti Gerakan di Batu 11, Simpang Empat, Bagan Datoh Perak.






Tak Sangka Nizar Jamaludin Naik Motor BN !!!

Posted: 23 Jun 2012 05:58 AM PDT



Jika dilihat gambar ini yang memaparkan plat no motor yang mungkin kepunyaannya,  ternyata Nizar seakan bersemangat BN dalam hatinya. Adakah Nizar yang digelar Nizar Lambai ini pura-pura benci BN tetapi di dalam hati suka BN termasuk di plat nombor... ??? Wallahu A'lam.

Jika anak Nik Aziz ada no PAS 17 maka Nizar juga patut berbangga BN menjadi no platnya. Kadang kala kerana terlalu benci ramai akan menyayangi apa yang dibencinya. Tidak mustahil Nizar bakal menjadi orang yang akan menyukai BN dengan pendedahan no plat BN motor beliau ini. Jika benar benci sudah tentu no BN juga akan ditukar kepada no lain.

Wallahu A'lam.


Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 23 Jun 2012 11:33 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Methodes fonds rend grandes cheminees de pour parce que pensez a ceci: curiosity killed the cat

Posted: 23 Jun 2012 12:21 AM PDT

Votre peut être ceindre par la ajouté de jeux casinio virtuel si elle qualité en place. La muette jeux gratuit vegas gens qui réussissent à avoir leur des propres.
Je tiens à dire pros vieille comment reculer réellement.

Vous devinerez que je suis accentué couple de sandwiches à d’un court pique-nique. Même si cela s’avère vrai pour d’autres, votre jeu de loterie gratuite peuvent être différentes. Les communautés doivent être familiers avec ce genre potentiels courses hippiques années 1950. Le plus faible idée que je puisse est la suivante: Vous voulez faire l’expérience par vous-même poker gratuit sansinscription. Il fut rétrécissement temps par merveilleux tout le monde.

Je d’un avantage.

Je Erich de nausées apparente. Comme je le disais, il ya de pièces du puzzle. Ce qui nous fait en amène je le seul détail qui boxe vraiment. OK, est facultative.
Vous pouvez embaucher des tuteurs pour cette trouver pour vous si vous comprenez rien jouer a la machine a sous. C’est vraiment tracas. J’ai modélisé après mon différentes et ils ont des stratégies casio gratuit en flach mais les deux travaux. C’est abyssinien vous amuser.

Cette colonne va explorer ce dilemme de façon assez détaillée. Les deux derniers mois demi et de ma vie ont été abruti de réalisation. Cela correspond bien, le meilleur du premier coup.

Je dois être sans émotion. Je perturbation cette interprétation.

The Unspinners

Posted: 23 Jun 2012 11:22 PM PDT

oyabun

Posted: 23 Jun 2012 11:17 PM PDT

oyabun


Panas...!!! Anwar elak jawab Ummi?

Posted: 23 Jun 2012 04:15 PM PDT



Wanita misteri yang dicari Anwar!

Anwar Ibrahim mengelak untuk menjawab dakwaan Ummi Hafilda Ali mengenai seorang wanita misteri yang dikaitkan dengan bukti baru bagi menyokong tuduhan bahawa Ketua Pembangkang itu memiliki akaun luar biasa berjumlah RM3 bilion.

Ketika diajukan soalan mengenai perkara itu oleh wartawan Utusan Malaysia, Anwar seperti biasa berdolak-dalik dengan bertanya: "You (anda) dari mana? Utusan Malaysia? Utusan Malaysia hendak tanya saya? Tiada standard".

Kumpulan pemberita yang masih menanti jawapan daripada Anwar bagaimanapun hampa apabila Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dengan nada sedikit berang terus memperlekehkan persoalan yang diajukan.

"You tidak layak tanya soalan. Jangan jadi perkakas. Dia orang tak apalah," katanya ketika ditemui pemberita selepas merasmikan penutup Konvensyen Keadilan Perak di Dewan Chin Woo di sini hari ini.

Wasabi Oyabun..

sekupangdua

Posted: 23 Jun 2012 11:04 PM PDT

sekupangdua


PAS & KAFIR HALANG PEMBINAAN SEKOLAH UGAMA RAKYAT

Posted: 23 Jun 2012 08:00 AM PDT


TENGOK SENDIRI SENARAI KAFIR YANG BIADAP MENGHANTAR BANTAHAN SUPAYA SEKOLAH AGAMA RAKYAT DI TAMAN PEGOH AMAN DIBERHENTIKAN, Sebelum nie Ahli Parlimen Gopeng yang BIADAP Lim Bun Chai dengan bangga disokong oleh PAS yang bukan pun datang dari cawangan tersebut melalak macam anjing kecoh macam babi makan dinner minya pembangunan Sekolah Agama Rakyat diberhentikan. cuba perhatikan betul-betul senarai nama yang dihantar mereka sebagai protes pembinaan SAR di taman Pegoh Aman pada 29 Mei yang lalu

DI sekeliling padang yang dimaksudkan tersebut dilihat terdiri dari rumah teres yang mengadap padang tersebut, Kalau nak dikira adaler beberapa kerat penduduk cina dan lainnya diduduki oleh kaum Melayu dan India, di belakangnya terdiri dari rumah Dua Tingkat yang boleh dikatakan semua penghuninya berbangsa Cina, Almaklumlah rumah yang agak mewah ini menjadi kebiasaan dimiliki oleh kaum Cina

Kalau dilihat dibelakangnya ada sederet rumai kedai yang semuanya dimiliki oleh peniaga kaum Cina kecuali ada sebuah kedai Runcit mamak. kalau dilihat sebelum ini padang ini sering digunakan penduduk kampung bagi aktiviti-aktiviti lain, jika ada program besar selalunya mereka punya banyak pilihan lain kerana ada dua atau tiga padang yang luas dan besar.

Yang menjadi paling pelik bila teman diberitahu disitu memang tiada PAS dari segi cawangan ataupun ahli, malah sahabat teman yang memang tinggal disitu mengakui memang taida orang asal atau tempatan yang ikut bersama protes dengan yang lain yang dimaklumkan ahli DAP dan PKR yang majoritinya kaum cina. beliau amat tahu sebab amat mengenali penduduk tempatan disana. Amat jelas nampaknya yang hadir untuk menghalang dari pembinaan Sek Agama Rakyat tersebut memang ada unsur Rasis dan maklum kita tahu kehadiran PAS tak ubah seperti Kaldai DAP maupun PKR.

Alasan yang digunakan semata-mata kerana dewan tersebut digunakan sebagai bilik gerakan bila PRU akan datang, Penduduk juga dijadikan alasan tidak setuju seperti yang disenaraikan (gambar atas), bukan kah bengong betui yang kita pun tahu sekolah Agama Rakyat dah tentulah untuk anak-anak yang beragama Islam, sedangkan taman tersebut juga dibina atas keperluan rakyat oleh usaha kerajaan Negeri Barisan Nasional

bukan ker Haram jadah betui dan biadap bila kita dengar LIM (PKR) yang paling kecoh dengan beberapa Kaldai PAS yang cuba menghalang sekolah agama ini dibina, Macam nie pun PAS sanggup jadi kaldai lagi nak cerita soal HUDUD konon. teman juga dimaklumkan sebenarnya PAS amat bimbang dengan sokongan terhadap mereka kerana dilihat kebelakang ini penduduk yang makin kurang menyokong mereka bila setiap ceramah makin hambar sekalipun Kafir yang diajak membaca hadis termasuk Lim sendiri di Ceramah Perdana Mereka.

Difahamkan laporan polis itu telah dibuat di Balai Polis Daerah Ipoh pada jam 10 pagi tadi oleh enam orang penduduk yang mendakwa mewakili penduduk di kawasan itu. Penduduk didakwa membuat laporan polis mendakwa projek itu menceroboh kawasan padang. ini juga dilihat sebagai usaha memaksa atau sambungan dari tindakan Kafir harbik dan Kaldainya terdiri dari PAS memastikan bagunan yang sedang dibina supaya dirobohkan

Sementara itu Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir ketika ditemui pemberita selepas satu majlis di Stadium Indera Mulia, Ipoh pagi tadi, sekali lagi memberi peringatan keras kepada PKR dan PAS supaya tidak memainkan isu pembinaan SAR itu secara melampau. Katanya isu berkaitan pendidikan amat sensitif dan ianya tidak harus dipolitikkan semata-mata ingin menjadi 'hero'.

"Saya tidak faham dengan PAS. Yang kita bina adalah sekolah agama untuk keselesaan pelajar. Kenapa nak bantah?Sekiranya kita tidak peduli dengan pelajar ini yang terpaksa belajar agama di bawah khemah, mereka akan kata kita abaikan kebajikan rakyat," katanya.

Katanya kerajaan negeri meluluskan peruntukan segera bagi projek tersebut bukan atas kepentingan politik tetapi kerana tidak mahu melihat masalah yang dihadapi pelajar sekolah itu berpanjangan.


Menurut DS Dr Zambry lagi "Saya hendak beritahu Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah itu yang saya difahamkan bukan daripada parti kita juga menyokong projek itu kerana ia satu kepentingan untuk pelajar," ujarnya. PAS dan PKR Gopeng membantah pembinaan SAR Taman Pegoh Aman di atas tapak sebuah padang awam dengan alasan mahu mempertahankan padang itu untuk kegunaan penduduk.

beliau tidak faham kenapa isu tersebut dipolitikkan sedangkan majoriti penduduk kawasan itu yang terdiri daripada orang Melayu menyokong pembinaan SAR itu. Bagaimana pun disebabkan permintaan rakyat apatah lagi untuk anak-anak menuntut dan belajar pengetahuan ugama Islam Kerajaan nampaknya tidak pulak nak pertikaikan sekalipun ada kaian dengan permintaan dari mereka yang datang dari PAS sendiri usaha mewujudkan bagunan sekolah agama rakyat ini dipandang serius dan diutamakan

Kedua-dua parti pembangkang itu turut mendakwa tapak projek itu tidak mendapat kelulusan pejabat tanah ( sila lihat foto dibawah ) dan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) serta persetujuan penduduk tempatan. PAS dan PKR juga menuduh Barisan Nasional (BN) mahu menggunakan dewan orang ramai, tempat SAR itu beroperasi sebelum ini sebagai bilik gerakan pilihan raya.

Sementara itu Presiden Gagasan Melayu Perak (GMP), Datuk Seri Mohd. Hilmi Ismail juga mengulas, meskipun berbeza ideologi, pendapat dan perjuangan antara satu sama lain, PAS sanggup mengorbankan asas perjuangannya demi menjaga hati rakan sekutunya iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Memang cukup jelas PAS sendiri yang ikut menyokong Pembangkang adalah semata-mata kerana yang kita sudah tahu yakni KALDAI KAFIR PKR maupun DAP, kalau dah soal pembelajaran Ugama Islam untuk anak-anak kita pun mereka tak perjuang jadi JANGAN SEMBANG PASAL UGAMA ATAUPUN HUDUD, tentunya kita tahu setakat melalak dan kecoh macam Kandang BABI yang sedang menikmati makan Malam baik iangan sembang yang PAS kununnya memperjuangkan Islam maupun yang dah ditukar ke Kebajikan! memang jenis Haram Jadah dan inilah tentera Dajal yang bertopengkan Ugama, elok ler komer pakat-pakat suruh buat tokong atau gereja atas padang tu, senang sikit komer nak sembahyang sekali dengan kafir harbik! kahak ptuiii!!!

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 23 Jun 2012 11:04 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Awek Melayu Cun Kelas Pertama 'Bantai' Rafizi Kelas Kedua Rendah

Posted: 23 Jun 2012 09:00 PM PDT

Hanis, graduan kelas pertama
Terkejut MyMassa baca entri blog dari Hanis Zalika (http://inibelogsaya.blogspot.com/2012/06/thing-about-ptptn-is.html).

The Thing About PTPTN is…


Masih teringat lagi betapa beria daku masa nak dapat pinjaman PTPTN. Bersungguh print semua dokumen yang diperlukan, pergi pesuruhjaya sumpah untuk sahkan semua dokumen, semangat call kawan berpuluh kali nak make sure semua dah set dan ready, dan beratur sepanjang-panjang line hanya tunggu untuk dipanggil. Tiba-tiba terlupa nak beli setem hasil LOL.

Beberapa minggu kemudian, bila permohonan diterima, BESAR RAHMAT.
Maybe I should educate some of you how PTPTN really works. Especially the ones yang baru nak melangkah ke alam pengajian tinggi. Macam ini cerita PTPTN sebenarnya.

Pada suatu ketika dulu, tak ramai yang dapat melanjutkan pelajaran ke univerisiti. Sebab tuh kalau kita baca novel Melayu, mesti sikit-sikit ada "impiannya melanjutkan pelajaran ke menara gading" "cita-cita sedari kecil untuk menjejaki menara gading" suka betul novelis dengan perkataan menara gading kenzzz. Macam sangat jauh impian itu, dan memang pun jauh kerana tak semua ibu bapa mampu biaya pengajian anak dan waktu itu kerajaan hanya mampu sediakan biasiswa untuk budak pandai.

Tapi sekarang, wah hampir semua orang yang kau kenal berada di menara gading atau telah grad bukan? It's no longer a distant dream / the impossible. Because PTPTN made it happen.

PTPTN=Enabler.

Walaupun belum sampai tahap di mana kerajaan mampu sediakan free (higher) education, tapi kerajaan still wanna see anak–anak muda dapat akses kepada pengajian tinggi. Langkah yang mereka ambil? Mereka pinjam dari institusi kewangan tempatan, mereka tanggung kos interest sebanyak 4-5%, dan beri pinjaman PTPTN kepada u all. Mereka subsidikan interest itu dan peminjam (kita-kita nih) cuma tanggung kadar upah 1%. Dari tahun 2004-2011 alone, kerajaan dah tanggung sebanyak RM3.62 billion untuk faedah tu. Wow 'pendidikan anak bangsa'. Kelas kau!

Siapa nak, silalah silaaa. Oh tapi siapa taknak, tak paksa punggg.

Susulan itu, dah pinjam kenalah bayar ye dok? Masa mohon beria beli setem hasil, beratur bagai, siap sign kontrak janji sepenuh hati nak bayar. Kan kos interest dah subsidikan maka peminjam bayarlah kos yang dipinjam and kadar upah 1% sahaja.

Apa? Taknak bayar?! Boleh, boleh. Malaysia boleh! Silalah belajar pandai-pandai, siapkan semua assignment, buat presentation gempak sebab kalau Ijazah Sarjana Muda dapat Kepujian Kelas Pertama kau memang dah tak payah bayar langsung. Pinjaman PTPTN anda terus lupus! Pilihan di tangan anda. Reti ke idok?

Sebab ramai yang tak reti dan mengamuk-ngamuk bila kena bayar balik L Tapi dalam pada mengamuk, ramai juga yang bayar balik (sejumlah 55%, sehingga Disember 2011) sebab diorang ini ada tanggungjawab dalam diri, diorang sedar ramai lagi orang mengharapkan pinjaman PTPTN, diorang faham konsep lembu pegang pada tali manusia pegang pada janji, mereka tak suka berhutang (sedangkan berapa posen je pun kita pinjam kita dah tak senang duduk nak ganti balik)… oh dan mereka taknak kena tahan kat airport. Eh? LOL.

Kepada yang bising kata mana duit kerajaan pergi, kenapa tak boleh bagi free education hoi? 
Do you guys really think (those yang study local unis) that your yuran is as cheap as what you've been paying all this while? Really guys? Come on… takkan business study yuran RM500 satu semester. Sah, sah kerajaan dah subsidikan, yuran yang kita patut bayar. Untuk genggam segulung ijazah yurannya cecah puluhan ribu.  Contoh lain, pelajar kejuruteraan UKM cuma bayar RM5600 untuk complete 4 tahun walaupun yuran sebenar adalah RM61,200. Nampak ke tak kerajaan subsidikan sampai 90.8%?

Jangan ingat gaji lecturer, gaji tukang sapu, gaji technician yang keluar masuk betulkan projector tuh semua tak payah bayar ya. Semua ini dalam kitaran wang, jangan pentingkan diri sendiri bila berhujah.

"Eleh baru subsidi 90.8% dah poyo, kerajaan poyo! Finland bagi free education kat rakyat dia!" Hewhewhew awak comellah! Awak tahu ke cukai diorang 53%? Cukai maksimum kita rakyat Malaysia hanyalah 26%? Kalau tahu baguslah, bagitau pokcik mokcik sekalian.

Akhir kata, siapa berjaya dapat pinjaman PTPTN, jangan boros k! Portion untuk bayar yuran pengajian awak tu sangat kecil daripada apa yang awak bakal dapat. Ini semua based on additional calculation sara hidup seorang pelajar maka, saralah hidup anda baik-baik. ITU DUIT PINJAM! DUIT PINJAM! TAKNAK BAYAR BALIK SILA BELAJAR RAJIN-RAJIN!
http://inibelogsaya.blogspot.com/2012/06/thing-about-ptptn-is.html

Untuk yang tak kenal dengan Hanis Zalika, beliau adalah seorang model, pelakon, blogger dan juga graduan kelas pertama.

Penulis blog jelita terima Anugerah Naib Canselor UiTM

SHAH ALAM - Kesibukan menulis blog peribadi dan terlibat dalam dunia seni peragaan bukan penghalang bagi Hanis Zalikha Zainal Rashid, 22, untuk menggenggam segulung diploma pada majlis Konvokesyen ke-76 Universiti Teknologi Mara (UiTM) di sini semalam.

Malahan gadis jelita yang mempunyai ketinggian 168 sentimeter itu berjaya merangkul Anugerah Naib Canselor dengan Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK) 3.9.

Hanis yang memperoleh Diploma Pengurusan Perniagaan berkata, anugerah tersebut merupakan pencapaian terbaiknya di institusi pengajian tinggi kerana ia tidak pernah diimpikan sebelum menjejak kaki ke UiTM Segamat, Johor.

Menurutnya, resipi kejayaannya cukup mudah dengan memberi tumpuan sepenuhnya di dalam dewan kuliah selain berbincang bersama pensyarah dan rakan-rakan bagi menyelesaikan sesuatu masalah dan bijak membahagi masa.

"Semasa di sekolah, saya tidak pernah mendapat gelaran pelajar cemerlang namun apabila masuk ke UiTM, keputusan peperiksaan saya pada setiap semester adalah cemerlang," katanya di sini semalam.

Hanis yang terkenal dengan laman blog http://inibelogsaya.blogspot.com juga bercadang mengikuti pengajian peringkat ijazah sarjana muda pada tahun hadapan selain membuka perniagaan produk kecantikan selepas tamat pengajian.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0520&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm

Semua orang tahu yang pemimpin paling poyo membangkitkan isu PTPTN adalah Rafizi Ramli. Jom tengok si Rafizi ni graduan kelas berapa.


Akhir kata dari MyMassa, kalau PTPTN ni free sebagaimana biasiswa yang Rafizi dapat untuk belajar di luar negara, nescaya akan lebih ramai graduan yang menghabiskan pelajarannya kelas kedua rendah macam Rafizi. Benda free mana ada orang nak hargai sangat. Yang kena bayar macam PTPTN pun ramai anak Melayu yang sia-siakan peluang untuk dapat kelas pertama seterusnya convert jadi biasiswa, apatah lagi kalau percuma.


*Sebab entri PTPTN di blog Hanis ni, ramai pencacai pembangkang panas. Pastu serang blog tu. Cer check kat ruangan komen dalam entri tu.

Jangan Marah Ye Nik Aziz. Nanti Kena Jual.

Posted: 23 Jun 2012 07:00 PM PDT


Dulu masa ulama dalam negara tegur PAS. Pengikut PAS marah, cakap ulama lain tak setaraf dengan Tok Guru N.ajis.

Sekarang bila ulama dunia Islam sendiri tegur PAS, N.ajis pulak yang mengamuk.

Sumber : Berita Harian
Marah tu bukan sifat ulama, tapi sifat syaitan.


*Jangan marah-marah ye Nik Aziz. Nanti kena jual dengan DAP.

BN Terbukti Tepati Janji

Posted: 23 Jun 2012 05:00 PM PDT


*Sebar-sebarkan.

Jom tengok @AnwarIbrahim2 main peranan jadi POPE!

Posted: 23 Jun 2012 07:37 AM PDT


Kami memang cukup pantang dengan manusia-manusia pengkhianat ini. Tidak cukup dengan anasir luar yang cuba jahanamka negara. Orang yang sepatutnya mempertahankan kedaulatan negara juga tidak kurang bangsatnya.

Brig Jen (B) Abdul Hadi Abdul Khattab, pegawai pemerintah yan terlibat dalam kes kehilangan jet F5E satu masa dahulu kini secara rasminya menyertai fuckatan. Beliau juga kini dilantik menjadi Pengerusi Perundingan Keselamatan PKR. Macam lebih kurang Ketua Polis PKR lah.

Alasan menyertai fuckatan; sebab marahkan Kerajaan kerana memecat beliau. Eh, sudah namanya ketua, mestilah bertanggungjawab kalau sesuatu terjadi ke atas perkara yang dipertanggungjawabkan. Tidak kiralah sama ada kena khianat atau tidak. Orang Jepun/Korea boleh bunuh diri dengan senang hati kalau mereka gagal melaksanakan tanggungjawab tanpa berkia diri mereka sendiri betul atau salah.

Lagi satu, apalah ke bodohnya bekas jeneral seorang ini?!! Kenapa mesti hendak sertai fuckatan yang mati-mati dedahkan kes kehilangan enjin jet tersebut sehingga menyebabkan beliau pencen pra matang?!! Cuba kalau fuckatan tidak berkempen pasal kes jet itu, tentu beliau masih lagi seronok menikmati hasil tuaian enjin jet-jet lain.

Yang belah fuckatan ini tidak perlulah kita pertikaikan. Memang kerja mereka mengumpulkan bangkai bernyawa. Tapi yang bagusnya, bangkai-bangkai busuk tersebut boleh jadi wangi semula, bahkan layak diangkat setaraf nabi kalau kena gayanya!

Tapi pak cik Hadi tidak perlulah bercita-cita tinggi sangat dengan menyertai fuckatan itu. Kerana masih ramai orang diluar sana yang tahu apa kegiatan anda ketika masih berkuasa Jeneral dahulu! 






* Wah PKR ada Unit Keselamatan sendirilah. Macam Unit Amal Pas juga agaknya. Lepas ini tidak perlulah susah-susah hendak report polis kalau kena ugut bunuh ye...

@Khalid_Ibrahim dan DAP arah PAS rampas semua masjid dan surau di Selangor sebelum Ramdhan bermula!

Posted: 23 Jun 2012 05:14 AM PDT



Sekumpulan penduduk Taman Equine, Seri Kembangan, dekat Kuala Lumpur mendakwa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan pemimpin Pas telah melakukan konspirasi bagi merampas Masjid Al-Muttaqin Taman Equine.

Bekas Nazir Masjid Al-Muttaqin Taman Equine, Zainal Abidin Manaf berkata, ini adalah kerana jawatankuasa baru masjid berkenaan dilantik tanpa mesyuarat membabitkan penduduk di kawasan berkenaan.

Lebih mengecewakan apabila mereka yang dilantik merupakan bukan penduduk kawasan ini dan sebahagian besar pula merupakan pemimpin sebuah parti.

Sedangkan beliau yang telah sembilan tahun memegang jawatan di masjid berkenaan, juga telah mengadakan mesyuarat serta melantik jawatankuasa baru dan senarai itu telah diserahkan kepada JAIS.

Bagaimanapun JAIS tidak memberi sebarang jawapan kepada mereka, tetapi sebaliknya melantik jawatan kuasa baru yang hanya diumumkan di masjid itu hari ini.

Seorang pemimpin masyarakat, Nor Mohamad Zin Mohamad Naim pula berkata, beliau mempunyai bukti bahawa sebahagian besar jawatankuasa baru itu terdiri daripada pemimpin Pas dan mereka tidak bermoral kerana terlibat dengan perhimpunan haram Bersih.

Sumber berita daripada Utusan. Tontoni video penuh kekecohan di dalam Masjid tersebut di sini.

Nampaknya semenjak Exco Agama dipegang oleh manusia GAGAP yang tiada ilmu agama, kes pencemaran kesucian rumah Allah SWT di Selangor semakin menjadi-jadi. Selain, Masjid Al-Muttaqin, Masjid Al-Husna di Bandar Sunway juga mengalami kekecohan yang sama semalam.

Semuanya kerana PAS dan fuckatan kini giat memperkudakan JAIS bagi menukar "darah" masjid-masjid di seluruh negeri. Objektif mereka adalah rumah ibadat itu boleh digunakan sepenuhnya oleh penceramah dan ahli parti mereka bagi menyebarkan dakyah dan fitnah yang diselindungkan di sebalik nama aktiviti keagamaan.

Dan puak-puak ini jugalah yang bertempur dengan Polis tempohari atas sebab mahu memperjuangkan pilihanraya yang Bersih dan Adil. Ironinya, mereka juga dalang yang sama merampas masjid dengan cara kuku besi dan penipuan pemilihan AJK!

Seboleh-bolehnya mereka mahu menakluk institusi masjid dan surau di seluruh negeri-negeri yang bawah kawalan mereka sebelum Ramadhan bermula tahun ini. Mereka tahu itulah peluang dan masa akhir yang ada buat mereka untuk menipu orang Islam dan meraih kembali sokongan yang kian merosot.

*Dulu bila kita kata jabatan agama dipenuhi najis fuckatan orang tidak percaya. Sekarang apabila mereka berkuasa baru keluar belang sebenar, bukan?!!



PANAS! Foto Muslimah PAS pakai BIKINI?!!

Posted: 23 Jun 2012 03:28 AM PDT

Gambar masa pakai tudung litup-labuh

Gambar masa lepas jemur purdah


*Macam biasa ku lihat perempuan di atas....tteapi di mana ya?!!

Foto Bikini kredit Jomo Malaya

Posting khas untuk Skuad Piala Asia Harimau Muda

Posted: 23 Jun 2012 01:20 AM PDT



Gambar pasukan Malaya (1959) ketika lawatan perlawanan pertama ke Burma. Walaupun pasukan negara ketika masih lagi muda, namun hasil semangat jitu dan komitmen yang tinggi, pasukan kita begitu digeruni lawan, sehinggakan seorang pemain negara iaitu Datuk Ghani Minhat di angkat sebagai Raja Bolasepak ASIA!

Jadi, buat skuad bawah 22 tahun negara yang bertarung dengan Korea Selatan ketika ini, tiada apa yang mustahil. Pasukan Korea pernah kita tundukkan 1-0 ketika perlawanan persahabatan di Bukit Jalil tahun 2010. 




Ayuh Harimau MUDA!!! Tebus kembali saat kegemilangan bolasepak negara!!! Inilah saat anda!

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 23 Jun 2012 09:31 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Wajah Pulau Pinang Kalau DAP Terus Dibiarkan Memerintah

Posted: 23 Jun 2012 07:00 PM PDT


Pakai Skirt Masuk Masjid : PAS Hilang Suara Menegur

Posted: 23 Jun 2012 05:00 PM PDT


22 Jun 2012, ini gambar Violet Vong, ADUN DAP di Sarawak yang memakai skirt untuk hadir dalam satu majlis ceramah Israk Mikraj. Malah turut menyampaikan ceramah. Apa sudah jadi ni? DAP langsung tidak sensitif terhadap majlis keagamaan atau sengaja berbuat begini untuk menghina majlis? 



Persoalaanya ianya bukan pertama kali dilakukan oleh YB DAP, ianya sudah berulang kali dilakukan sebelum ini oleh Teresa Kok dan Teo Nie Ching yang turut masuk ke kawasan masjid dengan pakaian yang tidak sepatutnya. Apakah PAS sudah hilang suara untuk tegur YB YB DAP ini?

Jelajah #JanjiDitepati Memberi Impak Positif

Posted: 23 Jun 2012 09:30 AM PDT

Azmin Ali Kantoikan Terus Faekah & Khalid

Posted: 23 Jun 2012 07:01 AM PDT

Satu amalan biasa bila beri surat sokongan untuk sokong kroni mendapat projek. Itulah yang disimpulkan oleh Khalid Ibrahim untuk membela Faekah habis habisan. Projek yang diberikan itu ialah kepada Zeenat Asyiqin Binti Dato'Ahmad Zaki iaitu anak saudara Faekah Husin. Anak kepada abang Faekah, Dato' Ahmad Zaki Husin. Itu dianggap biasa?

Masalahnya adalah surat yang ditulis oleh Faekah bukanlah berbentuk sokongan seperti yang dimaksudkan Khalid, tetapi surat tersebut lebih berbentuk arahan terus kepada CEO PNSB untuk melantik syarikat peguam milik anak saudara Faekah sebagai panel. Apa kuasa Faekah dalam hal ini untuk menurunkan kuasa terus kepada CEO PNSB?




Faekah tiada dalam senarai Ahli Lembaga Pengarah ? Atas kapasiti sebagai Setiausaha Politik maka Faekah boleh terus melangkaui kumpulan pengurusan dan ahli lembaga pengarah? 

Bagaimana agaknya anak saudara Faekah memahami carta di bawah ini?. Sebab itulah syarikat milik anak saudara boleh terus menulis kepada syarikat emak saudara meminta projek. 

Maka emak saudara pun menggunakan terus kepala surat kerajaan negeri Selangor untuk mengarahkan CEO memberikan projek pada anak saudaranya itu. Apakah ini tidak kroni? Oh tidak, amalan biasa kata Khalid Ibrahim. RM300 juta duit geran Selangorku pun agaknya ikut "amalan biasa" seperti yang ditafsirkan Khalid.


Emak saudaranya itu pun mengaku dan menyuruh wartawan bertanya kepada firma milik anak saudara itu. Bukankah ini satu skrip lucu yang sedang diucapkan oleh Khalid Ibrahim dan Faekah. Cakap sahaja sudah kantoi. Jangan pusing pusing lagi. Pandai betul Azmin mengenakan Khalid dan Faekah. Itu belum keluar lagi apa yang terkandung dalam rakaman tertutup CCTV di pejabat Khalid.



Khalid Ibrahim, Dulu Lain Sekarang Lain

Posted: 23 Jun 2012 05:30 AM PDT


Pakatan Pembangkang Akan Cemburu Dengan Berita Ini

Posted: 23 Jun 2012 02:33 AM PDT


DAP Sengaja Biarkan Urusan Syariah Islam Tertangguh di Pulau PInang #SavePenang

Posted: 22 Jun 2012 11:25 PM PDT



300 peguam syariah di Pulau Pinang terpaksa menjalankan urusan guaman syariah tanpa tauliah MAIPP berikutan perebutan kuasa dalam institusi tertinggi agama Islam negeri ini. 


Masalah yang berlanjutan sejak enam bulan lalu itu disebabkan kegagalan kerajaan negeri mengumumkan nama individu yang dipertanggungjawabkan sebagai Yang Dipertua (YDP) MAIPP secara rasmi. 


Kerajaan DAP Pulau Pinang menyifatkan sijil tauliah Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) bagi mengesahkan seseorang peguam layak menjalankan urusan guaman syariah sebagai tidak penting dan hanya formaliti pentadbiran. 

Disebabkan berebut jawatan sebagai YDP MAIPP, maka banyak urusan syariah orang Islam tergendala di Pulau Pinang. Inilah sikap sebenar DAP terhadap orang Islam di Pulau Pinang. Sengaja membiarkan banyak urusan syariah tergendala di mahkamah. Agenda halus DAP ini perlu diperbetulkan dalam PRU13 nanti. 

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 23 Jun 2012 09:15 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


KIASU TERPAKSA NAFI BILA DAH KANTOI !

Posted: 23 Jun 2012 07:00 PM PDT

TERBAIK : VIDEO ANAK MELAYU GEMPUR BUMI SINGAPURA !

Posted: 23 Jun 2012 02:29 PM PDT

ANAK PUAKA MAKIN KANTOI !

Posted: 23 Jun 2012 07:30 AM PDT

ESOK PROGRAM PM DI CENTRAL MARKET.

Posted: 23 Jun 2012 05:35 AM PDT

PAS KEDAH PUKUL ORANG KAMPUNG !

Posted: 23 Jun 2012 04:28 AM PDT

PENDAKWAH KRISTUS DAH BERGERAK DI SHAH ALAM ?

Posted: 23 Jun 2012 12:37 AM PDT

RAFIZI LEMBU SEDIH KERANA DIA DIPERLEMBUKAN.

Posted: 23 Jun 2012 12:01 AM PDT

PISAU.NET

Posted: 23 Jun 2012 09:12 PM PDT

PISAU.NET


Ustaz PAS Kotorkan Mimbar..

Posted: 23 Jun 2012 06:00 PM PDT

Masjid di negara ini berjaya ditransformasikan oleh khawarij PAS sebagai pentas politik. Masjid dijadikan tempat berkubang segala macam binatang politik pakatan untuk menghalalkan apa saja melalui pendekatan agama dalam mempengaruhi jemaah agar turut dalam saf perjuangan PAS yang berjaya menjadi tunggangan rasmi DAP.


Khatib yang diimport dari Sik,Ustaz Abdullah Khairi berdoa semasa khutbah menyeru jemaah menggulingkan kerajaan BN dan mengangkat DAP bersama pakatan menjadi kerajaan pada PRU13.


Dikhabarkan Ustaz Abu Bakar Bakilani ,Pengerusi Kariah menjemput Ustaz Khawarij ini naik ke atas mimbar kerana beranggapan kehadiran beliau ke Masjid Saidina Abu Bakar Taman Guar Perahu ,Permatang Pauh mampu mempengaruhi jemaah agar bersama dengan pakatan.


Khawarij PAS beranggapan,Islam dan Allah adalah harta mak bapak diaorang,maka secara otomatik Masjid juga adalah hak mereka.Maka Masjid dibolehkan menjadi tempat mereka berpolitik kerana menurut Nik Aziz mursidol am khawarij bahawa politik itu adalah sebahagian agama.


Korang bayangkan jika politik adalah sebahagian agama,maka mereka secara langsung menghalalkan apa saja kemahuan DAP kerana politik PAS adalah sehaluan dengan mereka.Justeru adalah tidak mengejutkan jika Islam,Allah menjadi lacuran politik dan dagangan untuk meraih undi.


Politik sebahagian agama hingga mereka juga menghalalkan apa saja tindakan Ambiga,Anwar dan juga Lim Guan Eng.


Kerana politik sebahagian agama jugalah Khalid Samad perlekehkan umat Islam hingga menggelar kebimbangan masaalah murtad adalah paranoid Hasan Ali .




Pisau kata " Tak kapir pun kalau tak masuk PAS"

Singapore Intelligence Is Losing Grip Over Anwar’s Sex Video?

Posted: 22 Jun 2012 11:14 PM PDT



The most controversial website, Wikileaks, once exposed an 'unsurprising but jaw-dropping' news that Singapore's intelligence services and (Singaporean elder statesman) Lee Kuan Yew have told Australia's Office of National Assessments (ONA) in their exchanges, that Malaysian's opposition leader, Anwar Ibrahim, did indeed commit the acts for which he is currently indicted.


The statement was based on "technical intelligence", which is likely to relate to intercepted communications. It was then reported that ONA assessed, and their Singapore counterparts concurred, 'it was a set up job and Anwar probably knew that, but walked into it anyway".


Despite Anwar's sexual orientation and may be 'addiction', being a public knowledge, Anwar somehow escaped indictment of sodomizing Saiful Bukhari earlier this year.


But there is no relieving for Anwar just yet. Recently, the stories about his gay-sex video involving a good looking 'counterpart' that is in the hands of the Singapore Intelligence, is being revisited and is all over the internet. It's true that the upcoming election may be the cause of this revisiting process, but that doesn't mean that the 'story' is 'spoiled' or untrue.


Sources reported that tensions and desperation is heightening in Anwar's team although the video has yet to be uploaded on the internet.


It doesn't take a genius to figure out that the video is kept by Singapore Intelligence for 'future use'. Singapore has been a lifelong nemesis of Malaysia, and Lee Kwan Yew will not rest in peace should he kick the bucket before he could see his Chinese brothers from DAP ruled Malaysia.


Anwar, is said to be the best chance for Singapore to achieve its dream to broaden its border in the north. So, it makes perfect sense why Singapore must get involved in BERSIH and Anti-Lynas rally and even train their people to interfere in Malaysia's General Election.


Singapore needs to put Anwar on the throne so that they can strip Anwar off his pants and tie his balls on a string. Anwar will then be their most obedient dog which will let go of the throne when the time is right for DAP to take over.


But I personally think that with their strategy already a known subject to all Malaysians, it would be almost foolish for Singapore or DAP to pursue their plans.


Videos of Anwar's sexual activities – be it natural or unnatural, can no longer be considered as an effective tool to control him. In Malaysia, those who support Anwar will support him any way and will brush off all the negative pictures of him without second thought while those who don't support Anwar need no more evidence to convince them of his guilt.


Moreover, Anwar's party is also dying fast for its lack of leadership and incompetency. With an unending internal battle, the party may not even live long enough to face the election in one piece.


Nevertheless, it is an interest of the people to judge further of Anwar's 'gift' or 'capabilities'. At the same time we can never deny that there will always be the fence-sitters. Therefore, to get hold of this sex video would be a bonus for Malaysia.


Well, Malaysians may hold their breath and Anwar may wish that he stopped breathing now because we have reasons to believe that the video is slipping away from Singapore's grip and might just land right on the internet at a perfect time just before the election.

r b f

Posted: 23 Jun 2012 07:10 PM PDT

r b f


Khalid Ibrahim Kini Diselindungi Gelagat Getek Faekah.

Posted: 23 Jun 2012 06:23 AM PDT


Wanita yang mencabar wibawa PKR ini bukan pemegang mana-mana jawatan utama PKR. Sesungguhnya wanita ini unik. Beliau pandai silat politik. Betapa tidaknya, beliau ialah satu-satunya setiausaha politik wanita pada seorang Menteri Besar di negara ini hari ini.

Ngauman politiknya menjengkelkan banyak pihak. Baginya membujur lalu melintang patah. Tidak kira betapa besar reputasi seseorang itu, wanita ini sering membuat ramai pemimpin PKR merah muka kerana sergahan dan sindiran politiknya.

Terbaharu, wanita ini, Faekah Husin namanya, mencabar pemimpin lelaki berpangkat paling tinggi dalam parti itu -- Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali supaya membuktikan kewibawaanya sebagai Pengarah Pilihanraya PKR.

Khalid kini bebas menguruskan dana khas RM300 juta di bawah projek Selangorku tanpa perlu audit. Geran ini adalah kira-kira 20 peratus jumlah belanjawan Selangor. Oleh kerana ia diletakkan di bawah seliaan Pemerbadanan Menteri Besar (MBI), ia jadi hak mutlak Khalid untuk menentukan bagaimana dana sebesar itu dibelanjakan. Ini menjadi punca kemarahan sesetengah pimpinan PKR terhadap Khalid yang kini diselindungi gelagat getek Faekah.

Selanjutnya sila baca di sini    

Khalid Ibrahim Pertahan Tindakan Faekah Salah Guna Kepala Surat

Posted: 23 Jun 2012 01:50 AM PDT


Seperti yang dijangkakan ,Khalid Ibrahim mempertahankan tindakan setpol dia menggunakan kepala surat Pejabat MB bagi memberi peluang kepada syarikat anak saudaranya.

Berita lanjut boleh dilihat di sini

Sekarang orang-orang PKR semua boleh lihat bagaimana kuatnya cengkaman Faekah terhadap Khalid Ibrahim. Jika dulu Yahya Shari digantung ditugas kerana kesalahan yang sama, kini Faekah, Khalid kata ok...

Tahun 2010 Khalid sendiri yang keluarkan arahan agar anggota pentadbirannya mengelak daripada mengeluarkan surat sokongan berunsur perniagaan. Sini

Tapi sekarang apabila surat yang pejabat Khalid sendiri keluarkan, dia kata ok....

Pasti makin ramai juak-juak PKR yang berbulu dengan Khalid.

Padan muka hangpa semua....

Hu...hu...hu....bergaduhlah sepuasnya, kami tukang tahan pukat....

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 23 Jun 2012 03:13 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


PM Datuk Sri Najib Mesti Kaji Semula Lantik Tan Sri Sidek Hassan Ke Petronas

Posted: 23 Jun 2012 08:40 AM PDT

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diminta mengkaji semula pelantikan bekas Ketua Setiausaha Negara (KSN) Tan Sri Mohd Sidek Hassan sebagai pengerusi Petronas.

Ketua Umno Cheras Datuk Syed Ali Syed Abas Alhabshee (kanan) berkata, jawatan itu Petronas sepatutnya dipegang golongan profesional dan tidak semestinya bekas pegawai tinggi kerajaan yang sudah bersara.

"Saya bimbang pelantikan tersebut akan menimbulkan rasa kecewa sesetengah pihak termasuk bekas pemimpin-pemimpin politik," ujarnya.

Langkah itu juga katanya, bagi mengelak timbul anggapan umum bahawa mana-mana pegawai tinggi kerajaan yang sudah bersara telah disediakan jawatan baru dengan pendapatan yang lebih lumayan.

"Semasa berkhidmat dengan kerajaan, mereka menerima gaji yang tinggi dan pencen yang sudah mencukupi, sepatutnya jawatan tersebut diagihkan pula kepada golongan profesional atau pun bekas-bekas pemimpin politik," tegasnya.

Bagaimanapun, katanya, gesaan itu tidak bermasuk mempertikaikan kewibawaan Mohd Sidek tetapi hanya mahu perdana menteri menimbang semula keputusan itu, menurut blog Umno Cheras.

Perdana menteri pada satu majlis makan malam penghargaan sempena persaraan Mohd Sidek di Kuala Lumpur malam tadi mengumumkan bekas KSN itu sebagai pengerusi baru Petronas, yang akan berkuatkuasa sebaik selesai beberapa urusan dalaman.

Suara akar umbi

Bercakap kepada media selepas merasmikan karnival NGO dan swasta parlimennya di Cheras pagi ini, umum akan melemparkan tuduhan bahawa kerajaan hanya menjaga kepentingan bekas pegawai tinggi kerjaan yang sudah bersara.

Sedangkan kata Syed Ali, banyak golongan profesional dan bekas pemimpin politik apabila bersara tidak mendapat kedudukan istimewa atau ditawarkan jawatan penting dalam mana-mana syarikat milik kerajaan.

"Saya hanya memberikan pandangan berdasarkan suara di bawah, kerana khuatir pelantikan tersebut boleh menimbulkan rasa kecewa dan marah rakyat kepada kerajaan," ujarnya.

Katanya, rakyat tidak akan melakukan protes secara terbuka tetapi apabila mereka 'marah dalam diam' sedikit sebanyak akan memberi kesan kepada kredibiliti kerajaan menjelang pilihan raya umum (PRU) ke-13.

Bagaimanapun kata beliau, terserah kepada Perdana Menteri untuk membuat keputusan muktamad berhubung perkara tersebut.

Anwar Ibrahim Bertanding Di Selangor.... Lim Kit Siang Cuba Tawan Kerus Parlimen Segamat.

Posted: 22 Jun 2012 08:59 PM PDT

Menyedari bahawa beberapa kubu kuat tradisi Barisan Nasional perlu ditawan untuk mengambil alih kerajaan persekutuan pada pilihan raya umum akan datang, adalah dipercayai bahawa pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat merancang untuk bergerak keluar dari kerusi selamat di kawasan-kawasan mereka dan bertanding di kerusi utama parlimen yang kini dipegang oleh BN.

Strategi ini adalah perlu jika Pakatan Rakyat mahu memenangi sekurang-kurangnya 110 kerusi untuk membentuk kerajaan persekutuan yang seterusnya seperti yang ditekankan oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Sebagai langkah pertama strategi ini di seluruh negara, kerusi Parlimen Pandan di Selangor yang kini dipegang oleh bekas Presiden MCA, Ong Tee Keat telah dikenal pasti dan pengarah strategik PKR Rafizi Ramli telah dinamakan sebagai calon Pakatan Rakyat, minggu lalu.

Satu lagi langkah strategik yang sedang dipertimbangkan adalah meletakkan supremo DAP, Lim Kit Siang di Segamat, Johor, yang dianggap selama ini sebagai kerusi yang selamat bagi BN.

Kerusi itu kini dipegang oleh MIC selama beberapa penggal dan kini ahli parlimennya adalah Dr S Subramaniam, Menteri Sumber Manusia dan Timbalan Presiden MIC.

Segamat mempunyai 44873 pengundi Cina membentuk komposisi kaum iaitu 47%, Melayu 43% dan India 10%.

Ia adalah tempat duduk yang ideal untuk Kit Siang untuk merampasnya daripada BN.

DAP sentiasa bertanding di kerusi ini tetapi tidak pernah menang walaupun sekali.

Sekiranya bertanding, dijangkakan Kit Siang pasti dengan mudah akan meraih majoriti undi Cina dan dengan sokongan sedikit daripada PKR, PAS dan pengundi India dia akan mudah mencapai kemenangan.

Seorang pemimpin MIC dari Segamat berkata: "Untuk beberapa ketika terdapat desas desus bahawa naib presiden PKR Chua Jui Meng akan bertanding di Segamat dan akhir-akhir ini terdapat akhir-akhir ini cakap-cakap bahawa Kit Siang akan menentang Subramaniam."

"Hanya orang yang berkaliber seperti Kit Siang akan dapat memenangi Segamat. Ia akan menjadi satu tugas yang sukar bagi pemimpin DAP biasa untuk menang kerana Subramaniam adalah seorang menteri Kabinet. "

Pada tahun 2008, Subramaniam memenangi kerusi Segamat oleh majoriti hanya 2991 undi.

Oleh itu, ia tidak akan menjadi sukar untuk Kit Siang menambah undi yang akan menyokong DAP.

Sebagai perbandingan, bagi kerusi Ipoh Timur yang diwakilinya sekarang, kerusi majoriti Cina di Perak, dengan mudah boleh dimenangi oleh calon DAP mana-mana lain atau pendatang baru.

Pada tahun 2008, Kit Siang telah memenangi parlimen Ipoh Timur dengan majoriti yang sangat memberangsangkan iaitu 21,942 undi, bertambah sebanyak lebih 7000 undi daripada yang diperolehinya pada 2004.

Langkah Kit Siang juga sejajar dengan strategi Pakatan Rakyat mengisytiharkan Johor sebagai negeri barisan hadapan pembangkang (southern tsunami) dalam pilihan raya umum akan datang.

Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub dijangka bertanding di Johor pada pilihan raya umum ke-13 kerana ia adalah negeri asalnya sendiri.

Pemimpin lain yang dijangka bertanding di Johor ialah Chua Jui Meng, bekas menteri kesihatan dan bekas Ahli Parlimen Bakri, Johor.

Secara tradisi, Bakri yang ditandingi oleh DAP, Chua berkata beliau sebenarnya mengintai parlimen Gelang Patah yang mempunyai 54% pengundi Cina.

PKR bertanding di kerusi itu pada tahun 2008 tetapi kalah di tangan Barisan Nasional.

Dengan langkah-langkah ini yang dijangkakan, Johor, yang sentiasa dianggap sebagai kubu kuat BN akan menjadi negeri tumpuan untuk Pakatan Rakyat dalam pilihan raya.

Anwar Bergerak Ke KL Atau Selangor?

Begitu juga pemimpin PKR juga dikatakan berkomplot secara rahsia untuk menggulingkan pemimpin-pemimpin utama Umno dengan bergerak keluar dari kerusi tradisional selamat.

Satu contoh klasik ialah anak perempuan Anwar, Nurul Izzah yang berjaya menewaskan Shahrizat Jalil di Lembah Pantai pada tahun 2008 dan menang sebagai 'giant killer' dengan majoriti 2895 undi.

Sejak Permatang Pauh dianggap sebagai kerusi yang selamat untuk PKR, Anwar sendiri boleh bergerak untuk bertanding di Kuala Lumpur atau Selangor, menurut sumber PKR.

Anwar boleh bertanding di Sepang atau Sabak Bernam di Selangor yang kini dipegang oleh BN dan yang dipertandingkan oleh PKR pada tahun 2008.

Nurul Nuha, anak perempuan kedua Anwar, mungkin bertanding di Permatang Pauh dan akan dibantu oleh ibunya yang juga Presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail yang dirinya adalah bekas ahli parlimennya.

Wan Azizah tidak dapat bertanding bagi kerusi Parlimen selama lima tahun sejak beliau meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen pada tahun 2009 untuk membuka jalan kepada suaminya bertanding di Permatang Pauh.

Sumber-sumber Pakatan berkata salah satu sebab mengapa pemimpin utama pembangkang memilih untuk meninggalkan kerusi selamat mereka adalah bahawa mereka boleh bergerak di seluruh negara untuk berkempen bagi pihak masing-masing tanpa perlu bimbang mengenai kerusi yang mereka wakili sekarang.

Jika mereka memilih untuk kekal, maka mereka akan tenggelam di kawasan mereka sendiri dan tidak akan dapat memberi sumbangan kepada parti komponen mereka masing-masing di kawasan sengit yang lain.

Walau bagaimanapun, jika kubu utama tradisional BN tidak ditawan, maka Pakatan Rakyat tidak akan mampu untuk mendapatkan jumlah kerusi yang diperlukan untuk membentuk kerajaan persekutuan yang baru.

Satu-satunya cara untuk melakukan ini adalah dengan meletakkan 'meriam besar' Pakatan Rakyat untuk bergerak keluar dari tempat selamat mereka untuk menumpaskan pemimpin-pemimpin BN di kubu kuat mereka selama ini.

Krisis ‘Keluarga 69’ PKR Selangor Bakal Meletup Menjelang PRU 13

Posted: 22 Jun 2012 03:21 PM PDT


Krisis 'keluarga 69' di Selangor antara Menteri Besar (MB), Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Pengerusi PKR negeri itu, Azmin Ali dan Setiausaha Politik MB, Faekah Husin bakal menjadi satu drama yang bakal menggegarkan dunia politik dalam masa terdekat khususnya menjelangnya Pilihan Raya Umum ke-13 nanti.

Bekas Setiausaha PKR Selangor Mohd Nazmi Rosli berkata sebelum bercerita lebih lanjut alangkah elok diimbau sepintas lalu asas pemilihan Faekah sebagai Setiausaha Politik Khalid bagi menggantikan Nik Nazmi pada waktu tersebut.

Menurut beliau tidak salah diperkatakan bahawa pemilihan Faekah adalah semata-mata untuk mengurangkan kuasa Azmin dalam parti sekaligus mengukuhkan cengkaman Khalid terhadap kerusi empuk yang didudukinya hari ini.

"Bayangan awal atau mesej perkara berkenaan saya dah nampak pada waktu itu. Ini kerana bukankah jawatan Setiausaha Politik adalah orang penting dalam mencaturkan pergerakan dan segala-galanya untuk 'boss' dia.

"Jadi dalam soal ini perkara tersebut tidak boleh diselindung lagi. Kenapa saya katakan begitu… ini kerana dalam struktur parti pun dah tak betul. Bukankah satu perkara yang pelik dan janggal MB adalah Khalid manakala Pengerusi PKR negeri adalah Azmin.

"Dan cuba kita bayangkan…ketika mesyuarat pentadbiran negeri, Khalid yang berkuasa manakala ketika mesyuarat parti pula, Azmin berkuasa. Ini tentunya menimbulkan konflik sekiranya masing-masing menggunakan 'power' yang ada di tangan. Sebab itulah saya gelarkan mereka ini keluarga 69," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Kontroversi gerakan menjatuhkan Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Husin yang bermula di laman sosial Twitter #kamisayangpkr dan #pecatfaekah kini semakin hangat apabila Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Shuhaimi Shafie mahu Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim campur tangan menyelesaikan isu tersebut.

Mohd Nazmi seterusnya menambah krisis dan pertembungan keluarga 69 itu dijangka akan beterusan dan mungkin kemuncaknya akan berlaku menjelangnya PRU ke-13 nanti.

"Apa yang saya nampak seolah-olah mereka ini antara Azmin, Khalid dan Faekah telah membuat persedian rapi dalam usaha mengukuhkan kedudukan masing-masing dan saya tidak menolak kemungkinan besar cantas-mencantas akan berlaku selepas ini.

"Seperti yang diperkatakan umum Azmin berhasrat untuk pergi ke kerusi empuk dan Khalid tentunya mahu mempertahankan kedudukan beliau. Jadi dalam perkara ini hanya Faekah yang jadi batu penghalang.

"Sebab itulah saya sebutkan diatas itu yang mana akan berterusan dan kepada rakyat nilailah dan lihatlah bagaimana perangai golongan ini yang dilihat bukannya untuk memperjuangkan rakyat tetapi adalah sebaliknya," ujar beliau.

sumber - MediaUMNO

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 23 Jun 2012 03:09 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


MANTAN KSN PENGERUSI PETRONAS!!!....SAYONARA SISTEM VENDOR PETRONAS

Posted: 22 Jun 2012 08:12 PM PDT

Tahniah Tan Sri Sidek Hassan, mantan KSN. Kita akurlah dengan perlantikan beliau sebagai Pengerusi Petronas yang baru. Sejak Hassan Merican bersara jawatan Pengerusi dipangku oleh Shamsul Kamar, Presiden Petronas. Mungkin tidak ada sesiapa yang layak dan terpaksa menunggu hingga Tan Sri KSN tamat kontrak sebagai KSN.

Jasa beliau sepanjang menjadi KSN sangat besar dalam memastikan peluang secara adil dan saksama diukur berasaskan meritokrasi. Sejak pentadbiran beliaulah bumiputera tahu apa itu persaingan dan daya saing. 

Sejak itu jugalah bumiputera pandai berjalan tanpa tongkat untuk menyaingi pelari pecut dalam acara trek dan padang ekonomi. Tiada lagi agenda bumiputera atau apa-apa keistimewaan di dalam merebut kedudukan teratas dalam larian jarak jauh 1500 meter kek bulat ekonomi. Dengan hanya berbekalkan semangat, bumiputera dengan menggagahkan diri, terpaksa turun padang bersaing dengan pelari handalan lain yang terlatih, sehat dan punya steriod sebagai tambahan. 

Walaupun trek dan padang tidak samarata dan trek yang dilalui oleh bumiputera lekuk-lekak dan berlopak, berbanding dengan trek bukan bumiputera, peraturan larian dan sistem penilaian yang digunapakai adalah sama dan menurut garis panduan yang ditetapkan oleh majlis sukan ekonomi liberalisasi antarabangsa.

Peraturan dan kriteria pemilihan peserta acara kek ekonomi ini juga tidak perlu dilakukan menurut kategori umur, liteweight atau heavyweight. Peninju bumiputera yang punya keberatan 60 Kg terpaksa bersaing dengan peserta seberat 125 kg yang makan 20 biji telur ayam kampong dan 3 kg daging se hari. Peninju bumiputera hanya mengamalkan diet makan ketuk ubi dan pisang rebus.

Tetapi demi peraturan meritokrasi liberalisasi, bumiputera tiada pilihan melainkan terpaksa akur dengan segala peraturan daya saing yang telah ditetapkan.

Mungkin sistem meritokrasi di Petronas akan mampu berjalan secara lebih berkesan selepas ini apabila ia dipimpin oleh mantan KSN. Sistem tongkat vendor Petronas yang hidup segan mati tak mahu di dalam Petronas sekarang ini mungkin akan dipotong terus seperti pengidap penyakit kencing manis, sebagai jalan pintas untuk melahirkan rupabentuk usahawan meritokrasi sehat melalui daya saing.

Sekalung tahniah buat Tan Sri Sidek Hassan di atas segala jasabakti di dalam mengubah minda bumiputera sehingga bumiputera hati ini, walaupun bersaiz ketot, tiada glove dan tiada musk, tapi tetap berani bertinju dengan peserta yang bersusuk tubuh besar serta lengkap dengan segala alat perlindungan.

Mungkin sejarah kehebatan 313 ahli badar pimpinan Rasulallah saw dengan hanya bersenjatakan pelepah tamar dan unta yang kurus kering berjaya mengalahkan tentera Kafir Quraisy yang lengkap dengan 1000 kuda berpelana lengkap, akan berulang di tanahair nenek moyang kita. 

Ini semua adalah hasil dari penstrukturan semula minda bumiputera secara berani buta dengan beraninya telah membuang tongkat seperti yang direncana oleh mantan KSN ini.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 23 Jun 2012 03:03 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Kronisme Faekah: “Hak Rakyat Untuk Anak Saudara”

Posted: 23 Jun 2012 01:04 PM PDT

 MACAM manalah blog Pakatan Haram nak dapat sambutan, asyik guna pendekatan yang sama setiap masa. Dalam isu surat Faekah ini pun begitu jugalah. Mula-mula kata surat palsu, bila Faekah sendiri pun mengaku, dia kata biasalah, UMNO pun buat!!

Tak berubah-berubah walaupun bayar mahal.

Kalau macam itulah standardnya menjawab, baik suruh budak sekolah saja jaga blog Pakatan haram, ini salah seorang tu ada jawatan dalam kerajaan negeri Selangor, ada drebar apa segala. Bini pun dua, nak tambah satu lagi, tunggu habis edah dululah kot.

Sekarang ini penulis lihat, mereka cuba mengalihkan tumpuan isu ini kepada surat, tatacara mengeluarkan surat dan yang berkaitan. Malah Khalid Gagap sebentar tadi dalam Buletin Utama pun bercakap soal surat, dipanjangkan atau tidaknya.

Eh, itu ke isunya, surat? Ini bukan soal surat, ini soal amalan kronisme dalam pentadbiran yang sering dituduh kepada kerajaan BN.

Ada bagus juga Pakatan haram ini menang beberapa negeri tahun 2008, dapat juga rakyat melihat bagus mana, hebat mana mereka ini seperti yang sering diwar-warkan. Setakat yang kita nampak sepanjang 4 tahun ini, tidaklah hebat mana pun, malah kalau boleh dikatakan, tidak hebat langsung. Apa yang dia selalu tuduh kepada UMNO (kronisme) dia juga sendiri lakukan.

Kes Faekah bukan yang pertama, belum beberapa bulan sudah, Malaysia Today mendedahkan tindakan 2 ADUN PKR mengeluarkan surat sokongan kontrak pasir yang mereka sendiri ada kepentingan.




Dalam kes kematian TBH, DAP terperangkap kerana mengeluarkan modal dan mendapatkan keuntungan untuk projek kelas F yang dikeluarkan untuk kontraktor bumiputera dari kalangan kroni-kroni Pakatan haram juga.

Semua ini berlaku di Selangor yang merupakan bayangan sebenar kepada bentuk kerajaan Pakatan haram di peringkat persekutuan – kalau mereka berjaya menawan Putrajaya. Soal di dakwa atau tidak itu bukan persoalannya, banyak perkara sama mengenai kronisme yang dituduh kepada BN inipun tidak ada yang didakwa di Mahkamah dan kalau ada didakwa pun didapati tak bersalah.

Kalau boleh diselitkan juga disini, surat Faekah itu bukan surat mohon timbang tapi arahan supaya firma guaman tersebut dilantik GLC negeri yang berkenaan.

Sekarang terbuktilah amalan kronisme bersepah-sepah dilakukan dalam kerajaan Pakatan haram, cuma yang berbeza siapa yang pandai simpan dengan tidak saja. Dalam kes Faekah ini penulis yakin yang mendedahkan surat itu ialah penyokong Azmin dalam pentadbiran kerajaan negeri yang mahu lihat Faekah jatuh.

Penulis melihat semakin hari semakin jelas Allah swt menunjukkan kepada rakyat Malaysia bagaimana Pakatan haram ini sebenarnya tidak berbeza dengan apa yang dia sering tuduh kepada kerajaan BN. Cuma yang berbeza, "mereka terperangkap dengan seluar terbuka", sedangkan BN baru tuduhan saja, terbuktinya jarang sekali.

Adamyan@mykmu








Perkataan kegemaran DS Anwar, HAPUS, PERCUMA, MANSUH dan YUSUF AL-QARDAWI

Posted: 23 Jun 2012 12:00 PM PDT

Anwar berjaya memukau 2000 penyokong taksubnya di Simpang Taiping dengan pelbagai janji manis.

Antara janji yang paling mendapat tepukan gemuruh adalah "hari ini kita menang esok harga minyak akan turun menjunam dan tuan-tuan dan puan-puan boleh membeli seberapa banyak minyak yang tuan-tuan mahu.

Bukan itu sahaja tuan-tuan boleh membawa kereta dengan sebebasnya di lebuhraya dari hujung Malaysia sempadan Singapura hingga ke sempadan Thailand kerana semua tol sudah dimansuhkan", kata Anwar.

Hampir semua penyokong pakatan rakyat yang hadir memberi tepukan gemuruh kepada Anwar dan Anwar kata lagi jangan tepuk kuat sangat bagi kita menang dulu baru kita tepuk.

Dalam isu PTPTN pula Anwar kata sebaik sahaja Suruhanjaya Pilihanraya mengumumkan kemenangan kita anggaplah hutang anak tuann-tuan kepada PTPTN dianggap selesai.

Anwar begitu bersemangat walaupun kelihatan agak letih berucap di Taman Ria Simpang Taiping. Ceramah itu turut dihadiri oleh Nizar Jamaluddin, Cikgubard dan Tian Chua.




Anwar juga berkata "Ulamak no.1 dunia Sheikh Yusuf Al-Qardawi pun kesian pada saya dan menjemput saya datang ke rumahnya. Sheikh Yusuf Al-Qardawi memanggil saya dengan nama Sheikh Anwar dan dia juga berlinangan air mata serta memeluk saya tanda memberi sokongan kepada saya".

"Jika Yusuf Al-Qardawi pun simpati kepada saya takkan hangpa tak mahu bagi saya jadi Perdana Menteri kot", kata Anwar

Sungai Rapat Online

Apalah yang direpekkan oleh Nurul Izzah ini..

Posted: 23 Jun 2012 11:00 AM PDT

Nurul Izzah pun dah terikut jadi macam Nik Aziz. Dapat fakta semua yang kena temberang. Bercakap berkobar-kobar, tapi fakta semua tak betul.

Nik Aziz macam itu juga, terima fakta dari sumber-sumber yang tak berapa nak boleh percaya, terus bercakap sambil mengutuk UMNO.

Nurul Izzah cuba mengaitkan salah laku, tapi point semua terkantoi..pening rakyat nak menilai mana satu betul, mana satu pembohongan...

Moga-moga dengan pendedahan di bawah dapat menjernihkan kembali kekotoran yang dilemparkan!





Lembah Pantai MP AND PKR Vice President Nurul Izzah Anwar's defective radar systems and poor information gathering about to land her in the same spot she continuously gets herself over and over again into; her foot in her poisonous big mouth. Together, rogue news portal Malaysiakini which perpetuated Nurul's lies.

Her charge that Advanced Air Traffic System Sdn. Bhd. (AAT) is the joint venture company between Selex Sistemi Integrati SpA (SELEX) and Tirai Variasi Sdn. Bhd. is defective. She also claimed that AAT secured a RM 128 million or Euro 26 million contract for SELEX via direct negotiations, which is not true either. SELEX did get the RM128.4 million contract was awarded by the Federal Government to SELEX in 2009 and not to AAT as reported.

SELEX was the original equipment manufacturer (OEM) for the original system that was installed in 1994. This project is an upgraded project and therefore needed to use the same system and the same OEM. The RM128.4 million contract was not solely to install Air Traffic Control system in Subang. The contract is for upgrading works for radar and system covering many airports in Semenanjung Malaysia and airports in Sabah and Sarawak. AAT was one of many Malaysian vendors supporting this project.

In a statement of clarification, AAT was never involved in the contract negotiation between SELEX and Federal Government. AAT's role is to provide installation works and technical assistance for the project. The value of AAT's contract is approximately RM9 million over 3 years period from 2009 to 2012, which effectively is RM 3 million per annum

Continue your reading HERE
.

(Gambar) Wajah terbaru Ras Adiba Radzi setelah membotakkan kepalanya

Posted: 23 Jun 2012 10:00 AM PDT

Inilah penampilan terbaru personaliti TV dan pembaca berita senior, Ras Adiba Radzi yang telah dirakamkan baru-baru ini.

Difahamkan, Ras Adiba Radzi telah membotakan kepalanya sebagai menyokong usaha Majlis Kanser Nasional atau lebih dikenali sebagai Makna menerusi kempen Jom Botak bagi membantu kanak-kanak yang menghidap kanser.




Apa yang menarik, rambut di kepala Ras Adiba Radzi telah dipotong di salun A Cut Above oleh pemilik salun itu sendiri, Winnie Loo.

Sumber memberi tahu, Ras Adiba Radzi langsung tidak kisah seandainya tindakannya itu akan menjejaskan kerjayanya kerana apa yang lakukannya itu demi membantu golongan yang di dalam kesusahan.

Kempen Makna itu telah berjalan sejak sebulan lalu dan pihak berkenaan berharap agar kempen Jom Botak itu akan dapat memenuhkan tabung Makna sekitar RM50,000.

- murai

Ibu rakamkan aksi seks dengan anak lelakinya sendiri!

Posted: 23 Jun 2012 08:39 AM PDT

Seorang wanita yang telah merakamkan video seksnya bersama anak lelaki yang berusia 16 tahun setelah mereka dipertemukan semula selepas 15 tahun berpisah, mendakwa, perbuatannya itu bukanlah sumbang mahram, sebaliknya ianya satu 'tarikan genetik'.

Mistie Rebecca Atkinson, 32, dijatuhkan hukuman penjara empat tahun lapan bulan oleh Mahkamah Tinggi Napa County, California pada Rabu lepas.

Semuanya terbongkar apabila beliau dan anaknya dikantoikan di dalam sebuah bilik motel di Ukiah, California sedang merakamkan aksi seks oral melalui kamera telefonnya.

Pihak berkuasa juga menemui foto-foto bogel Atkinson yang dihantar kepada anaknya di dalam akaun Facebook beliau. Beliau mendakwa tidak berjumpa dengan anaknya semenjak 15 tahun yang lalu.

Di dalam rayuan bertulis yang dibacakan di mahkamah, Atkinson mendakwa perbuatannya itu bukanlah sumbang mahram.
Telefon bimbit yang digunakan adalah #NokiaLumia900
"Saya rasa, saya tidak patut didakwa atas kesalahan sumbang mahram kerana ada satu kuasa yang dipanggil 'tarikan genetik' yang amat kuat yang terjadi kepada 50 peratus manusia yang ditemukan semula dengan sanak saudara yang telah lama tidak berjumpa," tulisnya.

Satu kajian ringkas dilakukan mengenai tarikan seksual genetik telah dilakukan. Tetapi sesetengah ahli psikologi berkata, ahli keluarga yang dipisahkan terlalu lama akan menyebabkan tarikan seksual ini berlaku hanya kepada mereka yang telah dewasa.

Beliau dilaporkan langsung tidak berhubung langsung dengan anaknya hinggalah bermula pada tahun lepas, dia mula menghantar mesej-mesej lucah kepada anaknya itu melalui lama sosial Facebook.


Anak lelakinya itu yang kini tinggal dengan ayahnya pada masa itu sedar bahawa Atkinson adalah ibunya. Namun begitu, Atkinson tidak mempunyai hak penjagaan ke atas anaknya itu.

Hubungan seksual mereka mula terbongkar apabila pihak polis menerima laporan keganasan rumahtangga antara Atkinson dan teman lelakinya di Nice, California.

Hubungan beliau dan anaknya pula mula terbongkar apabila saudara mara anak lelakinya itu melaporkan beberapa mesej tidak senonoh di antara beliau dan ibunya Atkinson.

Polis menemui video dari telefon bimbit anak lelakinya yang menunjukkan Atkinson sedang melakukan hubungan seks dan juga seks oral bersamanya.

Atkinson juga telah menghantar gambar-gambar bogelnya kepada anak lelakinya itu seperti mana yang dilaporkan oleh dokumen mahkamah itu.

DM

Pakatan tolak siaran manifesto secara rakaman

Posted: 23 Jun 2012 06:53 AM PDT

KUALA LUMPUR - Pakatan Rakyat (PR) menolak kaedah rakaman dalam menyiarkan manifesto parti-parti politik ketika Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), sebagaimana diumumkan oleh  Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), semalam.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof tidak menepati tuntutan Bersih 3.0.

Menurutnya, sekiranya perkara tersebut dilakukan, manifesto yang diusulkan secara rakaman akan diputar belit dan dimanipulasi oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Pakatan Rakyat tidak boleh terima keadaan tersebut kerana ia melibatkan sumber rakaman yang akan ditokok tambah dan sumbernya tidak tepat kerana boleh dimanipulasi sesiapa sahaja," kata beliau pada sidang media di sini, hari ini.

Abdul Aziz berkata, parti politik yang ingin membentangkan manifesto pilihan raya masing-masing menerusi Radio Televisyen Malaysia (RTM) hanya dibenarkan berbuat demikian secara rakaman dan bukannya secara langsung.

Katanya, ketetapan itu dibuat bagi mengelakkan penyiaran bahan yang mungkin menyentuh peribadi seseorang, mengancam keselamatan dan ketenteraman awam atau menyentuh sensitiviti kaum serta agama.

"Kalau buat secara langsung, RTM mungkin tak boleh kawal apa dia nak cakap nanti," katanya.

Abdul Aziz berkata, penyiaran sesuatu bahan tertakluk kepada penyuntingan dan merupakan peraturan biasa yang bukan sahaja terpakai kepada parti politik tetapi juga orang ramai.

P/s: Bagus...aku pun tak berapa nak berkenan dengan kaedah rakaman ni. Kadang-kadang boleh backfire balik pada RTM...Rakaman ni, silap silap haribulan, RTM dan kerajaan pulak kena bantai...

Puak-puak pembangkang tuduh UMNO kaki fitnah, depa lagi la, kepala tangan lutut bahu perut semua fitnah, apa yang disiarkan secara rakaman nanti, senang senang dia nanti tuduh RTM potong itu ini, sedangkan tak berlaku pun...

Bior jer la buat live

posted from Bloggeroid

Kelayakan Piala Asia B-22 - Malaysia tumpas pada Korea 2 - 3

Posted: 23 Jun 2012 04:07 AM PDT

Sebentar tadi tamatnya perlawanan antara Malaysia dan Korea Selatan untuk kejohanan Kelayakan Piala Asia B22 2013.

Malaysia tumpas 2-3 kepada pasukan Korea walaupun mendahului 1-0 hasil jaringan Arasu. Kemudian , pasukan Malaysia seperti kehilangan arah apabila melepaskan 3 lagi gol dua daripadanya hasil dari sepakan percuma.

Separuh masa kedua melihatkan Malaysia memperkemaskan serangan dan hasilnya satu lagi gol berjaya dijaringkan sekali lagi oleh Arasu.

Pertahanan Malaysia yang agak goyah, telah memberi banyak ruang untuk Korea melancarkan serangan. Perkara ini perlu diberi perhatian penting bagi menghadapi perlawanan seterusnya.

Umrah: Cuepacs tuntut cuti tanpa rekod

Posted: 23 Jun 2012 03:48 AM PDT

LANGKAWI - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) meminta kerajaan mempertimbangkan pemberian cuti tanpa rekod bagi penjawat awam menunaikan umrah.

Presidennya Datuk Omar Osman berkata Cuepacs akan membuat usul rasmi kepada kerajaan berhubung perkara tersebut dalam masa terdekat.

"Bermula Januari 2009, cuti rehat penjawat awam dikurangkan dari 30 hari hingga 35 hari setahun kepada 17 hingga 25 hari. Penjawat awam hanya dibenar mengambil cuti tanpa rekod untuk aktiviti-aktiviti melibatkan negara atau negeri sahaja dan perlu mengambil cuti rehat atau tanpa gaji untuk menunaikan umrah.

"Ramai penjawat awam yang menunaikan umrah terpaksa menggunakan cuti rehat atau mengambil cuti tanpa gaji. Jadi kita minta kerajaan pertimbangkan semula penggunaan cuti tanpa rekod untuk tujuan itu," katanya kepada  pemberita, di sini hari ini.

Beliau berkata cadangan itu wajar memandangkan kebanyakan penjawat awam, terutamanya wanita, banyak mengambil cuti rehat bagi menguruskan pelbagai perkara.




"Kadang-kadang penjawat awam wanita terpaksa mengambil cuti tanpa gaji untuk menjaga suami, ibu, bapa dan anak-anak yang sakit kerana cuti rehat mereka telah habis," katanya.

Katanya Cuepacs juga akan mengusulkan agar penjawat bukan Islam menikmati kemudahan cuti tanpa rekod untuk melancong sambil belajar.

"Contohnya kita bagi peruntukan selama 10 hari kepada mereka dan mereka boleh pergi melancong di mana-mana negara yang mereka mahu dengan tujuan untuk meningkatkan ilmu tetapi dengan syarat masti pergi dengan kumpulan, bukannya individu," katanya.

Omar berkata Cuepacs akan membawa usul itu menerusi permohonan menambah baik kebajikan penjawat awam selaras dengan usaha kerajaan menambah baik perkhidmatan awam menerusi penubuhan Suruhanjaya Khas Mengkaji  Transformasi Perkhidmatan Awam. - Bernama

Kelayakan Piala Asia B-22 - Jadual Perlawanan Malaysia

Posted: 23 Jun 2012 03:31 AM PDT

Berikut adalah jadual perlawanan Malaysia menentang peasukan-pasukan lain yang berada di dalam kumpulan G.

Malaysia diletakkan di bersama gergasi bola sepak Asia, Korea Selatan, tuan rumah, Myanmar, Vietnam, Chinese Taipie dan Filipina.

Dua pasukan teratas akan layak untuk ke perlawanan akhir Kejohana Piala Asia B-22 2013.





PAS berebut kerusi dengan PKR di Parlimen Temerloh

Posted: 23 Jun 2012 02:30 AM PDT

TEMERLOH – PKR yang berkira-kira untuk bertanding di kerusi Parlimen Temerloh pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang mungkin terpaksa melupakan hasrat itu apabila Pas turut mahukan kerusi yang sama.

Pas yang kini mempunyai kedudukan kukuh di Kuala Semantan berhajatkan kerusi itu 4:00 PMuntuk calonnya selepas DAP berkemungkinan besar kekal bertanding di Dun Mentakab dan PKR pula bertanding di Lanchang.

Perkiraan awal Pakatan Rakyat (PR) sememangnya telah menetapkan PKR akan kekal bertanding di Parlimen Temerloh namun 'suarasuara' dari akar umbi kedengaran akhir- akhir ini mahukan Pas merebut jawatan itu untuk bertanding dengan calon BN nanti.

Jika Pas beria-ria mahukan kerusi itu untuk calonnya sudah tentu dalam perkiraan mereka calon yang akan dipertandingkan nanti bukan calang-calang orangnya.

Menurut sumber dalaman Pas, memang ada suara yang kuat dari peringkat bawahan hingga pucuk pimpinan yang mahu Pas mengambil alih kerusi Parlimen Temerloh daripada PKR.

Kata sumber itu, desakan itu berasaskan kepada kekuatan Pas yang semakin kukuh di Dun Kuala Semantan khasnya dan di Temerloh sendiri amnya.

"Ahli Pas peringkat akar umbi memang mahukan parti itu kembali bertanding di kerusi Temerloh yang sebelum ini diserahkan kepada PKR pada PRU12 lalu.

"Mereka merasakan sudah tiba masanya calon Pas diletakkan bertanding di situ berdasarkan kepada kekuatan semasa parti. Lebih-lebih lagi kawasan Kuala Semantan memang jadi kubu kuat Pas," katanya.

Menurut sumber itu lagi, sebelum ini, Ketua Penerangan Pas Pusat yang juga Pesuruhjaya Pas Pahang, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dikhabarkan bersedia bertanding di mana-mana kawasan dalam Pahang.

"Ada kemungkinan Tuan Ibrahim akan beralih arah ke Parlimen Temerloh kerana selain beliau, mungkin calon lain agak kurang berkemampuan," katanya.

PR masih berbincang

SEMENTARA itu, Setiausaha Pas Negeri, Roslan Zainal mengakui memang ada permintaan daripada Pas untuk bertanding di kerusi Parlimen Temerloh.

Bagaimanapun katanya, perkara itu masih di peringkat perbincangan PR di peringkat Pusat dan apa juga keputusan Pas tetap akur.

Beliau turut mengesahkan antara nama yang dicadangkan sebagai calon Pas di Parlimen Temerloh ialah Tuan Ibrahim.Pengerusi PKR Pahang Datuk Fauzi Abdul Rahman turut mengesahkan bahawa Pas ada meminta kerusi Parlimen Temerloh untuk PRU akan datang.

Menurutnya, perkara itu bagaimanapun bergantung kepada persetujuan bersama, setakat ini kerusi Parlimen Temerloh kekal untuk PKR.

"Saya yakin dengan Pas, walaupun ada permintaan dari mereka tetapi Pas adalah sebuah parti yang berdisiplin dan jika ada pertukaran itu semua bergantung kepada persetujuan bersama.

"Bagi Dun Lanchang pula, kita akan kekal bertanding dan sudah ada beberapa senarai calon untuk itu nanti," katanya.

Sinar

Pelajar perempuan lengkap beruniform kantoi berzina dalam semak!

Posted: 23 Jun 2012 02:01 AM PDT

KULIM - Sepasang kekasih yang seirng menjadikan kawasan semak untuk memadu asmara terjerat apabila mereka ditahan anggota penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK) di kawasan semak berhampiran Taman Kulim Techno City di Kilang Lama, petang kelmarin.

Dalam serbuan pada jam 3.30 petang, pelajar perempuan yang menuntut di tingkatana enam atas sebuah sekolah di sini dan teman lelakinya iaiti pelajar Kolej Komuniti di Pahang, didapati sering menjadikan kawansan semak itu sebagai tempat memadu asmara.

Ketua Unit Penguat Kuasa PADK, Azmi Abdul Rejab berkata, pasangan terbabit yang masing-masing berusia 19 tahun ditahan di kawasan semak berhampiran taman berkenaan.

"Kami menerima aduan mengenai kegiatan  pasangan pelajar terbabit yang sering berkunjung di kawasan semak itu untuk memadu asmara.

"Lima penguat kuasa bersama beberapa penduduk taman terbabit mengadakan pemeriksaan di kawasan semak itu dan menemui sebuah motosikal.

"Kira-kira dua meter dari motosikal itu, mereka menemui pasangan kekasih terbabit di dalam semak dan pelejar perempuan itu masih memakai pakaian sekolah," katanya.

Azmi berkata, hasil soal siasat, pelajar perempuan itu yang bakal menduduki peperiksaan STPM tahun ini, mendakwa dia sudah berkawan dengan teman lelakinya sejak beberapa tahun lalu.




"Teman lelakinya kini menuntut di sebuah Kolek Komuniti di Pahang dan setiap kali teman lelakinya pulang ke Kulim, mereka akan mengadakan pertemuan di kawasan semak itu selepas teman lelakinya menjemputnya pulang dari sekolah.

"Kebiasaannya, mereka akan bersiar-siar dulu sebelum ke kawasan semak itu.

"Namun, tindakan mereka disedari penduduk taman perumahan itu yang melaporkan kepada penguat kuasa PADK," katanya.

Menurutnya, pasangan terbabit akan didakwa di Mahkamah Syariah Kulim mengikut Seksyen 9 (1)(2) Enakmen Jenayah Syariah Negeri Kedah Tahun 1988 dan jika sabit kesalahan boleh didenda maksimum RM 2000 atau penjara atau kedua-duanya sekali.


Pelakon Erin Malik dituduh ambil ganja ketika pengambaran

Posted: 23 Jun 2012 12:00 AM PDT

Pelakon Erin Malik enggan ulas isu ganja yang telah tersebar di laman blog serta akbar kononnya mendakwa dia telah terjebak dengan pengambilan dadah jenis ganja sewaktu menjalani penggambaran drama Mis Cinta di Kemaman, Terengganu, bulan lalu.

Erin Malik atau nama sebenarnya Nur Arina Abdul Malek, 18, berkata tiada apa yang boleh diulas kerana gosip yang tersebar itu sama sekali tidak berasas.

"Saya tidak mahu komen lagi. Jika saya nafikan, orang masih lagi tidak percaya dan terus-menerus menuduh saya di laman Twitter dan sebagainya.

"Sepatutnya media perlu bertanyakan kepada orang yang menyebarkan berita ini, bukan saya.

"Maaflah, saya tidak mahu layan cerita kontroversi begini kerana ianya boleh menjatuhkan maruah dan karier saya," katanya ketika dihubungi murai.com.my




Erin Malik menambah dia telah terima pelbagai kata cacian daripada orang ramai susulan cerita tersebut.

Walaubagai mana pun, Erin berkata jika ianya masih berlarutan, dia bakal mengambil tindakan kepada pihak yang bertangunggjawab menyebarkan khabar angin yang tidak berasas itu.

"Saya pun tidak tahu mengapa orang itu sanggup menabur fitnah ini. Mungkin juga dia cemburu atau entah apa lah.

"Saya tidak akan berdiam diri jika isu ini masih berlarutan, saya akan ambil tindakkan yang sewajarnya untuk mendakwa pihak yang menyebarkan fitnah ini.

"Saya tidak takut kerana saya ada bukti untuk mendakwanya," jelasnya yang tidak mahu memberitahu pihak yang menyebarkan fitnah tersebut.

Dalam perkembangan lain, Erin yang sudah selesai penggambaran Mis Cinta kini sedang menjalani penggambaran telemovie, Nur Iman untuk tayangan Ramadan ini bagi siaran RTM.

Murai...baik punya handphone!

Faekah nafi beri surat sokongan

Posted: 22 Jun 2012 10:40 PM PDT

SHAH ALAM - Setiausaha Politik Menteri Besar, Faekah Husin menafikan dakwaan sebuah blog bahawa beliau memberi surat sokongan kepada Firma Guaman untuk dilantik ke panel guaman syarikat milik kerajaan (GLC).

Beliau berkata, mengikut amalan biasa surat berkenaan akan dihantar kepada beliau dan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, manakala tugas beliau hanya menerima dan menyerahkannya kepada GLC.

Menurutnya, walaupun beliau menandatangani surat berkenaan, namun ia tidak bermaksud salah guna kuasa berlaku kerana beliau tidak memberi projek kepada firma berkenaan.

Beliau bagaimanapun mengakui bahawa firma guaman tersebut adalah milik anak saudaranya.

"Selain surat tersebut, saya turut menandatangani beberapa surat lain daripada pelbagai firma guaman lain yang meminta perkara sama," katanya menerusi kiriman SMS, semalam.

Faekah berkata, pihak media wajar menghubungi sendiri GLC dan firma berkenaan, bagi memastikan sama ada wujud pemberian projek seperti didakwa.




Kelmarin, Sebuah blog pro Barisan Nasional (BN) mendakwa Faekah terlibat dalam salah guna, menerusi kiriman surat di antara beliau dengan sebuah firma guaman yang didakwa milik saudaranya.

Dalam blog sel13.com, turut menyertakan dua surat dari firma guaman dan Faekah yang menggunakan kepala surat Pejabat Menteri Besar Selangor.

Bekas ahli tabligh dicekup intai ibu saudara mandi

Posted: 22 Jun 2012 09:31 PM PDT

KANGAR - Seorang lelaki dicekup ketika mengintai seorang wanita yang juga ibu saudaranya sedang mandi di Kampung Behor Inai, dekat sini, Rabu lalu.

Dalam kejadian, kira-kira jam 6.30 pagi itu, lelaki berusia 40 tahun itu bukan sahaja asyik mengintai, malah turut merakam ibu saudaranya itu yang berusia 48 tahun ketika mandi di dalam bilik air rumah.

Difahamkan, lelaki berkenaan pada mulanya dikatakan mahu mengintai supupu perempuannya yang berusia lingkungan 20-an, namun dia dikatakan tersilap sasaran.

Kegiatan itu kemudian disedari ibu saudaranya itu, sebelum wanita terbabit menjeri memnita tolong.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Perlis, Superintenden Mohd Nashir Ya berkata, mangsa dikatakan terpandang muka suspek pada tingkap bilik air rumah kampungnya di sini, sebelum menjeri meminta pertolongan.




Katanya, suami mangsa, 56, yang menyedari perkara itu kemudian terus berlari ke belakang rumah sebelum mencekup suspek yang ketika itu masih lagi asyik mengintai.

"Selepas diperiksa, suami mangsa menemui beberapa keping gambar anaknya termasuk isterinya sedang mandi dalam telefon bimbit suspek, sebelum terus melaporkannya kepada pihak polis," katanya.

Mohd Nashir berkata, suspek sebelum menyertai gerakan tabligh di percayai menganggur selepas bekerja sebagai tukang masak di sebuah hotel.

Ads : Are you a Windows Phone fan? You've gotta get a #NokiaLumia900 for yourself now!


"Mangsa mempunyai ramai anak gadis dan lelaki berkenaan dikatakan sering mengintai dan mengambil gambar mereka ketika sedang mandi," katanya.

Suspek kini ditahan polis dan kes disiasat mengikut Seksyen 447 Kanun Keseksaan kerana menceroboh.

MP PKR: Ejen 'beli wakil rakyat' terima komisen tinggi

Posted: 22 Jun 2012 09:00 PM PDT

SHAH ALAM - PKR mendakwa ejen yang dikenal pasti berhubung dakwaan membeli wakil rakyat mereka sebenarnya ditawarkan komisen yang jauh lebih tinggi dari RM2 juta.

Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azam Ismail berkata, komisen yang diterima ejen tersebut mencecah 200 hingga 300 peratus lebih tinggi daripada harga yang ditawarkan.

"Saya percaya, penerima komisen ini mendapat keuntungan yang lebih besar dan mereka sememangnya orang yang jahat dan tidak boleh dipercayai.

"Mereka sanggup berbuat apa sahaja untuk meraih keuntungan yang tinggi walaupun dengan cara yang paling kotor," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Sebelum ini, bekas Ketua Kita Kedah, Zamil Ibrahim dan Presiden Jaringan Melayu Malaysia, Azwanddin Hamzah didakwa ejen Barisan Nasional (BN), seperti dalam pendedahan video 30 saat yang menunjukkan empat individu sedang berbincang di sebuah restoran berhampiran ibu kota.




Sehubungan itu, menurut Azan lagi, PKR akan tampil mendedahkan rakaman video yang akan mengejutkan semua pihak.

p/s: Azan Ismail mangkuk tingkat ni bukan ke dibenci dek golongan PKR lain? Tengah cari modal nak buat come back le tew...!

Doktor kemaruk lihat rakan sekerja berbogel

Posted: 22 Jun 2012 07:30 PM PDT

LONDON: Seorang doktor yang merakamkan secara rahsia imej teman sekerjanya berbogel didapati bersalah atas tiga tuduhan di mahkamah dan dibatalkan pendaftaran amalannya, lapor media semalam.

BAILGA menutup mukanya ketika dia meninggalkan mahkamah Leeds selepas hakim menjatuhkan hukuman ke atasnya, semalam.
Pakar kardiologi, Vivek Baliga, berdepan tuduhan menggunakan kamera video untuk mengintip dua wanita teman sekerjanya.

Menurut pertuduhan, Baliga, 33, mempelawa seorang doktor wanita dan teman lelakinya datang ke rumah ketika itu dia menetap di Leeds. Ketika menggunakan bilik mandi di situ, wanita terbabit berasa curiga apabila melihat beberapa kotak menghadap tingkap yang ada di situ.

Selepas memeriksanya, doktor wanita itu mendapati ada peralatan perakam disembunyikan dalam kotak berkenaan.

Dia kemudian membuat aduan kepada polis dan selepas diperiksa, lebih banyak imej ditemui tersimpan dalam komputer Baliga. Antara imej yang ada, doktor wanita sama mandi di rumahnya sendiri, serta seorang lagi doktor wanita yang sedang menggunakan tandas juga di rumahnya.




Baliga yang ketika itu melanjutkan pengajian peringkat doktor falsafah dalam kajian kardiologi, dihukum menjalani khidmat komuniti selama tiga tahun.

Dia juga diarah mengambil bahagian dalam program rawatan pesalah seks. Hakim Scott Wolstenholme berkata, tingkah laku Baliga sebagai "menjijikkan dan keji."

Panel Perkhidmatan Tribunal Pengamal Perubatan berkata, mereka mendapati perbuatan Baliga tidak melayakkannya terus menjadi doktor.

Ads : The sky's the limit for the #CelcomElephants, wonder why they're trying so hard to fly?


"Kesalahan yang disabitkan ke atas kamu serius dan dibuat untuk kepuasan seksual sendiri.

"Ia dilakukan secara terancang, berulang dan dalam tempoh lama," katanya. Justeru, kata panel itu, ia tidak dapat diterima sebagai perbuatan seorang pengamal perubatan. - DM

Guan Eng menang saman fitnah...media terkongkong la sangat!

Posted: 22 Jun 2012 07:01 PM PDT

GEORGETOWN: Mahkamah Tinggi di sini semalam memerintahkan Utusan Melayu Berhad (Utusan Melayu) membayar RM200,000 kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sebagai ganti rugi perkataan fitnah yang dilaporkan dalam akhbar syarikat itu pada 2008.

Pesuruhjaya Kehakiman, Nurmala Salim, dalam penghakimannya memutuskan artikel DEB: Guan Eng Tetap Berdegil yang disiarkan Utusan Malaysia pada 15 Mac 2008 mengandungi perkataan fitnah iaitu 'menghapuskan Dasar Ekonomi Baru (DEB)' yang tidak disebut Guan Eng.

Beliau berkata, perkataan yang digunakan akhbar itu terlalu berat, tidak mempunyai maksud sama dengan perkataan 'bebas', boleh menyebabkan ketegangan kaum serta perbuatan tidak bertanggungjawab dalam konteks masyarakat majmuk.

"Oleh itu, mahkamah berpendapat artikel yang disiarkan itu bertujuan memfitnah dengan cuba menggambarkan plaintif seorang ahli politik berniat jahat dan mempunyai pendirian untuk menghapuskan DEB.

"Oleh itu, mahkamah menganugerahkan kepada plaintif ganti rugi RM200,000 dan kos berjumlah RM20,000," katanya.




Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP menyaman fitnah Utusan Melayu berhubung artikel itu dengan mendakwa ia mengandungi perkataan berunsur fitnah dan berniat jahat selain menafikan mengeluarkan perkataan berkenaan pada satu sidang akhbar.

Beliau diwakili Jagdeep Singh Deo manakala Utusan Melayu diwakili Mohana Kumar.

Ads : The #CelcomElephants are taking on the birds' territory and trying to fly now. Find out why on 27 June!

Sementara itu, Guan Eng berkata, dia gembira kerana mahkamah memberikan keadilan bagi membetulkan fitnah yang digunakan untuk menyerangnya selama empat tahun ini.

"Ini kemenangan kali kedua saya ke atas Utusan (Melayu). Hari ini juga hari kemenangan kepada kebebasan akhbar yang berdasarkan dua syarat iaitu melaporkan berita benar dan memberi peluang menjawab tuduhan yang dilemparkan kepada kami," katanya.

Tan Sri Sidek dilantik sebagai Pengerusi Petronas yang baru

Posted: 22 Jun 2012 06:31 PM PDT

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pelantikan bekas Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan sebagai Pengerusi Petronas ketika Majlis Makan Malam Penghargaan Ketua Setiausaha Negara di Hotel Shangri-La, di sini, malam tadi.

Najib membuat pengumuman itu sebelum mengakhiri ucapan penghargaannya kepada Mohd Sidek, sekali gus meleraikan teka-teki mengenai kekosongan jawatan berkenaan yang pada masa ini dipangku Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Petronas, Datuk Shamsul Azhar Abbas.

"Saya ingin mengumumkan bahawa kerajaan melantik Tan Sri Mohd Sidek sebagai Pengerusi Petronas baru berkuat kuasa sedikit masa lagi selepas urusan dalaman kerajaan diselesaikan," kata Najib.

Pengumuman berkenaan nyata mengejutkan Mohd Sidek yang diraikan pada majlis berkenaan dan tetamu yang hadir termasuk menteri kabinet menyambut baik kejutan itu dengan bertepuk tangan.




Najib berkata, jawatan itu diberikan kepada Mohd Sidek sebagai penghargaan dan mengambil kira kebolehan serta integriti beliau ketika menerajui pentadbiran awam.

Ads : The #CelcomElephants are taking on the birds' territory and trying to fly now. Find out why on 27 June!

Dalam majlis penghargaan malam tadi, Najib dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor turut menyampaikan cenderahati dan sijil penghargaan kepada isteri Mohd Sidek, Puan Sri Wan Noorlina Hussin. Hadir sama, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, beberapa menteri Kabinet, serta pegawai awam.

Malaysia Tegur Singapura : Pesuruhjaya Tinggi Singapura dipanggil

Posted: 22 Jun 2012 05:33 PM PDT

KUALA LUMPUR 22 Jun - Pesuruhjaya Tinggi Singapura Ong Keng Yong dipanggil ke Wisma Putra hari ini berhubung penglibatan tiga diplomat dari Suruhanjaya Tinggi itu dalam perhimpunan haram Bersih 3.0 pada 28 April lepas.

Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman dalam satu kenyataan hari ini berkata beliau telah memanggil Ong ke pejabatnya petang ini untuk menyampaikan rasa tidak senang kerajaan Malaysia berhubung penyertaan ketiga-tiga diplomat itu dalam perhimpunan itu.

Beliau berkata kementerian telah menerima laporan-laporan daripada pihak berkuasa Malaysia yang menjelaskan tentang penglibatan ketiga-tiga diplomat Singapura berkenaan.

"Sebagai Menteri Luar Negeri, saya amat memandang serius perkara ini," katanya.

Dalam pertemuannya dengan Ong itu, Anifah berkata beliau menjelaskan pendirian kerajaan Malaysia mengenai penyertaan secara langsung oleh diplomat dalam perhimpunan haram Bersih 3.0 sebagai satu langkah yang sama sekali tidak wajar.

"Langkah yang tidak wajar ini sememangnya telah menimbulkan pelbagai persepsi negatif dalam hubungan antara Malaysia dan Singapura walaupun pada hakikatnya hubungan antara dua negara jiran ini dan rakan baik ASEAN kini kian berkembang," katanya.


Dalam pertemuannya dengan Ketua-Ketua Perwakilan ASEAN di ibu negara pada 11 Jun lepas, beliau membangkitkan isu penglibatan diplomat asing dalam perhimpunan Bersih 3.0 dimana penglibatan sedemikian dilihat sebagai aktiviti di luar batasan yang boleh memberi persepsi negatif kepada hubungan baik yang sedia terjalin antara Malaysia dengan negara-negara mereka.

Anifah berkata beliau turut menegaskan kepada Ong bahawa Kementerian Luar tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan diplomatik yang lebih tegas terhadap diplomat yang didapati telah melanggar batasan norma-norma diplomasi yang terpakai mengikut Konvensyen Vienna mengenai Hubungan Diplomatik 1961 dan undang-undang negara.

Anifah berkata beliau juga telah berhubung dengan rakan sejawatannya K.Shanmugan bagi memaklumkan mengenai pertemuan dengan Ong itu.

"Semasa perbualan telefon yang positif tersebut, Menteri Luar Negeri Singapura dan saya bersetuju untuk terus menggerakkan usaha-usaha konstruktif bagi mempererat lagi hubungan dan kerjasama dua hala antara Malaysia dan Singapura," katanya.

- BERNAMA

Engku Emran masih tiduri sekatil dengan Erra

Posted: 22 Jun 2012 04:30 PM PDT

PETALING JAYA: Selepas berbulan berdiam diri, akhirnya suami Erra Fazira, Engku Emran Engku Zainal Abidin tampil menjelaskan mengenai desas-desus kononnya dia berkahwin dua dan menafikan segala cerita itu.

"Demi Allah, isteri saya hanya Erra seorang. Kalau betul saya kahwin lagi, mestilah sekarang sudah ada gambar-gambar upacara itu dikeluarkan di Internet.

"Saya pernah dengar pasal gosip ini sejak tahun lalu, tetapi saya anggap ia tidak serius dan sebahagian mainan dunia hiburan.

"Tetapi lama-kelamaan ia semakin besar dan saya ingin jelaskan yang gosip saya menduakan Erra sama sekali tidak betul. Yang penting Erra, keluarga saya, keluarga mentua tahu perkara sebenar.




"Dan untuk pengetahuan semua, saya dan Erra masih tinggal sebumbung dan tidur sekatil," kata Emran.

Metro

Ads: Are you a Windows Phone fan? You've gotta get a #NokiaLumia900 for yourself now!

Mencari Damai Abadi

Posted: 23 Jun 2012 03:03 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Lambat

Posted: 23 Jun 2012 07:05 AM PDT

Bismillah...

Agak lama juga aku tak update blog aku ni. Nampak macam dah kekurangan idea (malas berfikir?) untuk mencoretkan apa-apa sahaja.

Sebenarnya, sejak kebelakangan ini aku sangat sibuk Kerja di pejabat tak pernah habis. Ye la, kalau dah habis, tak payah la dtg kerja lagi, then company tak payah la bayar gaji.. Tapi Masalahnya kerja aku sekejap buat ini, sekejap buat itu, maka semuanya sangkut-sangkut. Tapi kali ni, order dari satu customer ni aku tak keluarkan apa-apa spec lagi. Masa meeting aku promised 19hb, tapi hari ni dah 23hb. Banyak pula masalah tu... Aduhai.. Makin teruk pulak aku rasa kerja aku kat sana.

Mulai beberapa hari lepas, aku dah buat perangai lama. Bawa balik kerja ke rumah. Nak check drawing anak buah aku.. huhuhuh...

Pening la jadi designer ni. Hari tu dengar hot fm, ada topik kalau diberi peluang tukar kerja, kerja apa yang hendak dibuat..
hmm.. aku nak kerja receptionist. huhuhuhuh.. angkat telefon je.. Macam best je... Tapi handphone aku banyak missed called.. Pas tu bukan nak return call.

Ahhh.. dah! Nak check drawing.. Hmm.. hari ni kat Melaka ada program Janji Ditepati..

Apa plak janji tok najib kat Melaka ek??

Banyak jalan dah ditar baru.. haaa.. as usual, BN punya style.. Tu nak election la tu.. huhuh

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 23 Jun 2012 01:29 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Mati Setelah Tengok Bola Tanpa Tidur 11 Hari!!

Posted: 23 Jun 2012 09:38 AM PDT


Seorang peminat bola sepak dari China, meninggal dunia setelah mengharungi 11 malam tanpa tidur hanya kerana menonton setiap perlawanan Euro 2012.

Jiang Xiaoshan yang juga penyokong kuat pasukan England dan Perancis, mati kepenatan pada pagi Selasa yang lalu.

Oleh kerana masa perlawanan adalah berlainan, beliau dilaporkan berjaga malam bersama rakan-rakannya setiap malam untuk menonton dan pergi ke kerja pada paginya.

Setelah menonton perlawana antara Ireland dan Italy, Sina.com melaporkan beliau telah pulang ke rumahnya di Changsa pada pukul lima pagi, kemudian beliau mandi, terus tidur dan tidak bangun-bangun lagi selepas itu.

Kematian beliau amat mengejutkan rakan-rakannya yang lain kerana, Jiang mengamalkan kehidupan yang sihat selama ini dan pernah bermain bola sepak untuk universitinya beberapa tahun yang lepas.

Menurut sumber, kesan daripada alkohol dan tembakau, ditambah pula dengan kepenatan yang melampau, berkemungkinan menyebabkan kematian Jiang kerana ia melemahkan sistem imunisasi tubuhnya.


P/s: Bangang punya kerja ni!!

TUDIAA!! Cerita Menarik Anwar Guna BOMOH!! @AnwarIbrahim #PRpenipu

Posted: 23 Jun 2012 07:12 AM PDT

Anwar guna bomoh? atau membomoh?

Apa punya bangang si Anwar ni.. sudah la perangai buruk. percaya pulak dengan bomoh! Memang sempurna kejahatan yang si Anwar ni buat!

waadat

Posted: 23 Jun 2012 01:17 PM PDT

waadat


Alam semulajadi jadi sendiri?

Posted: 22 Jun 2012 06:19 PM PDT



Pagi ini sekumpulan guru di Melaka melakukan aktiviti berkayak di tasik Ayer Keroh berhampiran zoo Melaka.

Maka kata seorang guru yang diketahui menyokong pembangkang:

"sebenarnya banyak tempat cantik di tempat kita ni. Tak perlu kita nak ke tempat lain."

Kata Demang dalam hati, adakah cikgu itu fikir tasik dan segala kemudahan di sini terjadi dengan sendirinya tanpa ada pihak yang merancang, membina, dan menjaganya?"

Kita selalu terlepas pandang.

tun faisal dot com

Posted: 23 Jun 2012 01:12 PM PDT

tun faisal dot com


#Ops2020 : Saifudin @saifnasution gagal jawab banyak perkara pelik dalam minit

Posted: 22 Jun 2012 01:55 PM PDT


Minit mesyuarat yang direka?



 cuba jwb soalan2 saya ni dulu utk buktikan kesahihan kandungan minit tu. ada brani? :) 

 1. ce jelaskan bila tarikh phnraya kampus spt yg diputuskan dlm minit mesy tu. bulan bila ya? 

 2. ce citer siapa yg sahkan minit ni ? tanda tgn siapa yg patut sahkan minit ni? ada tanda tgn? :) 

 3. dr segi herarki,mana boleh pegawai khas kpd supol pengerusikan mesy klu timb menteri & ahli MT ada. tak pelik?

 4. saya brani sumpah saya x pernah tgk & trima minit ni. saya akan buat klu anwar brani sumpah psl video? brani? :)

Satu lagi perkara pelik....


RT   kenapa jawatan dalam tu salah ya..sejak bila aku jadi SU nie?




Duke of UMNO

Posted: 23 Jun 2012 01:07 PM PDT

Duke of UMNO


LYNAS: FUZIAH SALLEH BERGADUH DENGAN ORANG PAS PAHANG..???!!!

Posted: 23 Jun 2012 12:05 AM PDT

fuziah
Baru-baru ini saya berpeluang ke Kuantan untuk mengikuti satu kursus yang diadakan di sana. Kebetulan, kehadiran saya yang dikenali rakan-rakan sebagai penganalisis politik diketahui oleh beberapa rakan PAS yang berada di sana.

Saya diajak bertemu dan berbual mengenai isu yang agak panas di sana. Apa lagi kalau bukan isu "Lynas". Menurut mereka, mereka ada "rahsia" mengenainya…

Rupa-rupanya, mereka adalah "musuh" kepada Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh…

Marah sungguh mereka pada Ahli Parlimen Kuantan itu. Menurut mereka, kenyataan Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr. Che Rosli Che Mat, sangat benar dan kilang Lynas itu sebenarnya selamat untuk beroperasi di Kuantan.

Saya agak terkejut dengan kenyataan mereka dan saya mempersoalkan apakah mereka merupakan penyokong UMNO? Pertikaian saya mengenai sokongan mereka kepada UMNO itu dinafikan sekeras-kerasnya.

Menurut mereka, isu Lynas itu sebenarnya tiada hubung kait dengan politik. Cuma ia sengaja dipolitikkan oleh PKR di Kuantan bagi memenuhi permintaan dan menjaga kepentingan sekutu yang mereka benci iaitu DAP.

Mereka mendakwa bahawa mereka mendapat maklumat bahawa produk yang dikeluarkan oleh kilang Lynas di Gebeng itu akan merencatkan urusniaga import barangan dari China yang dikatakan bergantung kepada sumber nadir bumi.

Antara yang produk import yang dikatakan bakal terjejas ialah pengeluaran barangan elektronik, mikrocip dan beberapa produk lain yang membabitkan sumber tersebut.

Saya difahamkan bahawa China merupakan antara pengeksport terbesar sumber berkenaan dan sekiranya Lynas membuka kilang nadir bumi di Malaysia, ia akan menjejaskan jumlah eksport negara asal puak-puak DAP itu.

Kata mereka, memang benar , Dr. Che Rosli ada datang ke Kuantan untuk memeriksa dan menilai sendiri tahap kilang tersebut dan ia memang selamat memandangkan kilang tersebut dilengkapi ciri-ciri keselamatan yang amat tinggi.

Memandangkan kepada kenyataan Dr. Che Rosli di Parlimen baru-baru ini menjadi bahan untuk membuktikan kebenaran isu tersebut memihak kepada BN, rakan-rakan PAS itu risau sekiranya PAS akan kekurangan seorang lagi pemimpin mereka.

Mereka tidak mahu Dr. Che Rosli senasib dengan Dr. Hasan Ali. Kalau Hasan Ali dipecat kerana PAS menjaga kepentingan PKR, mereka tidak mahu Ahli Parlimen Hulu Langat itu pula dipecat kerana DAP.

Saya bertanya mereka, kenapa mereka benci sangat dengan DAP?

Selamba mereka menjawab bahawa DAP merupakan sebuah parti yang paling mereka benci seumur hidup. Mereka lebih benci pada DAP berbanding UMNO. Dan memandangkan PKR juga dilihat condong kepada DAP, mereka turut membenci parti itu.

Namun pada mereka, para penyokong PAS tidak punya pilihan selain bersekutu dengan DAP dan PKR memandangkan ia telah diputuskan oleh Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat, meskipun pandangan Menteri Besar Kelantan itu dibantah ramai penyokong PAS.

Mereka memberitahu bahawa ramai golongan pro-ulama PAS yang marah keputusan kepimpinan parti itu untuk bersekutu dengan DAP dan PKR. Tapi apakan daya, mereka terpaksa wala' terhadap pimpinan PAS memandangkan mereka sudah berbai'ah kepada parti.

Alasan itu menyebabkan saya terkedu dan bertanya, "kalau Tok Guru suruh fitnah UMNO, antum semua buatlah"?

Selamba mereka berkata, "kena buatlah…macam tu lah perang politik!". Sekali lagi saya geleng-gelengkan kepala. Dalam hati saya berkata, "lantak hang la labu…".

Sumber: Mykmu.net

PANAAASSS..!!! RAFIZI BERSKANDAL DENGAN FAEKAH...???!!!

Posted: 22 Jun 2012 08:40 PM PDT

rafizi
Nampaknya krisis politik yang melanda Pakatan Haram semakin meruncing. Terbaru, Rafizi Ramli telah meletak jawatan sebagai CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor dan tindakan secara drastik itu telah menjadi tanda tanya dan mencetus pelbagai spekulasi.

Iyalah, tiba-tiba saja letak jawatan sebagai CEO. Rafizi beri alasan bahawa dia "letih" dan mahu berehat menjelang Ramadhan. Kononnya, dia mahu berehatlah…

Bolehkah diterima alasan tersebut? Jawatan yang tinggalkan Rafizi itu bukan jawatan biasa seperti kerani atau peon, tapi CEO..! Bukan kecil anak jawatan tersebut. Hanya kecil sedikit dari jawatan Anwar sebagai Penasihat Ekonomi Selangor. Dia bekas orang No.2…

Khabarnya ada Rafizi Ramli yang sememangnya "adik didik" Anwar dan sekutu "team" Azmin, tidak sebulu dengan Faekah Husin, Setiausaha Sulit kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Manakala Faekah pula sudah semestinya pro-Khalid Ibrahim. Khalid Ibrahim pula adalah pro-Wan Azizah dan Nurul Izzah. Sudah tentulah mereka "tidak sebulu".

Selain itu, dikhabarkan juga bahawa sikap "singa betina" Faekah terhadap "team" Azmin telah menyebabkan Rafizi tidak bebas bergerak dan melakukan aktiviti sesuka hatinya dengan menggunakan dana dari Kerajaan Negeri Selangor, meskipun dia seorang CEO Pejabat Ekonomi.

Faekah dikatakan mengawal semua keluar masuk kewangan dari Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor, termasuk Rafizi dan Anwar sendiri.

Ia telah menimbulkan perasaan tidak puas hati Rafizi terhadap Faekah yang selalu mempertikaikan segala perbelanjaan Pejabat Ekonomi Selangor yang dikendalikan oleh Rafizi.

Sedangkan yang peliknya, Faekah dikatakan tidak pernah mempersoal segala peruntukan atau "claim" yang dipohon dari "team" Khalid Ibrahim dan Kak Wan. Ia dijangka telah menyemarakkan lagi kemarahan Rafizi terhadap Faekah.

Begitulah ceritanya mengenai perletakan jawatan Rafizi Ramli dari satu sumber dalaman yang saya terima petang tadi. Benarkah begitu, wahai Rafizi?

Pada saya, agak tidak masuk akal untuk meletakkan jawatan CEO yang dilantik Anwar, khususnya menjelang Pilihanraya Umum ke-13 yang dikatakan akan berlangsung tidak lama lagi.

Sepatutnya, ketika inilah Rafizi sebagai CEO Pejabat Ekonomi Selangor sebok menguruskan ekonomi negeri itu dan melaporkan laporan ekonomi negeri yang dikatakan "untung besar" di bawah Pakatan Haram.

Lainlah jika Rafizi malu untuk dedahkan prestasi ekonomi Selangor yang sebenarnya merudum ke graf paling bawah dalam sejarah negeri itu.

Lainlah jika Rafizi enggan bertanggungjawab dengan laporan audit yang diputar belitkan dan mengaku hakikatnya Selangor sememangnya hampir muflis.

Lainlah jika Rafizi meletak jawatan kerana malu untuk menjelaskan kepada rakyat bahawa terdapat penyelewengan besar di dalam perbendaharaan negeri Selangor.

Pada saya, Rafizi tak perlu malu untuk mengaku segala kelemahan Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Lagipun, Penasihat Ekonomi bertaraf "RM1" itu bukannya seorang yang berlatar belakangkan pendidikan ekonomi.

Dia pegang jawatan Menteri Kewangan pun dulu gagal! Dia nak jual pulak negara kepada IMF. Macam itukah seorang "economist"? Rasanya, buat bajet belanja dapur pun dia tak mampu…

Sumber: Mykmu.net

Cucu Tok Selampit

Posted: 23 Jun 2012 01:06 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Isu Menantu Najib - Bukankah P"Gay"R Sedang Memainkan Politik Londeh Keluarga?

Posted: 23 Jun 2012 02:30 AM PDT


Muka depan akhbar Suara Keldaian memaparkan tajuk Bakal Menantu Najib Penipu. Tajuk ini bukan sahaja memperlihatkan yang akhbar tersebut membuat keputusan mendahului sistem perundangan, malah memfitnah secara terang-terangan.

Dalam mengulas berita tersebut, Ketua Wanita Keldaian, Zuraida "Mak Lampir" Kamaruddin pula dengan tidak semena-mena mencabar DS Najib untuk menyaman malu akhbar New York Post yang mula-mula menyiarkan berita mengenai Daniyar Nazarbayev. Begitu juga dengan Ketua Serikandi Keldaian, iaitu Siti Aishah Shaik Ismail menyuruh keluarga DS Najib menjawab isu ini.

Mendesak DS Najib atau keluarga untuk menjawab isu dan menyaman malu akhbar yang menyiarkan berita tersebut amatlah tidak masuk akal. Jika ada pihak yang perlu mengambil tindakan sedemikian ia pastilah keluarga Nazarbayev sendiri. DS Najib dengan mereka tiada pertalian darah pun, dan hubungan mereka adalah sekadar ikatan pertunangan antara anak masing-masing sahaja.

Kita tahu bahawa parti Pakatan Haram amat terdesak untuk mencari isu bagi menghadapi pilihanraya yang semakin hampir. Tetapi, ketahuilah oleh mereka bahawa kisah mengenai bakal menantu Perdana Menteri bukan satu isu kerana ia tiada kena mengena dengan rakyat dan negara. Begitu juga, apabila kisah tersebut tidak benar kerana pihak yang terlibat iaitu ibu kepada Daniyar, Maira, telah pun membuat penafian.

Menurut Maira, beliau masih punya ikatan perkahwinan dengan Bolat Nazarbayev dan tidak pernah dikehendaki oleh Interpol. Malah, pada ketika beliau ditanya, mereka sekeluarga sedang merancang percutian musim panas ke Eropah.

Jelas, Maira dan anaknya bebas bergerak ke mana-mana malah beliau juga boleh dihubungi untuk mendapatkan kenyataan. Jika benar beliau adalah orang yang dikehendaki oleh Interpol, tidak mungkin Interpol tidak dapat menangkapnya sedangkan wartawan juga mampu menghubunginya?

Suara Keldaian harus belajar mengenalpasti yang mana satu isu politik dan yang mana tidak. Jika tidak tahu mengenalpasti isu, janganlah menggunakan nama dan lambang parti untuk menerbitkan akhbar. Lebih elok jika akhbar ini digelar akhbar tabloid yang menyiarkan gossip dan tahyul untuk hiburan pembaca.

Lebih dari itu, parti P"Gay"R sendiri harus belajar untuk mengenalpasti mana isu yang penting dan mana yang tidak untuk dijuarai mereka. Dengan menyerang keluarga, atau lebih tepat, bakal keluarga, menunjukkan yang P"Gay"R sudah hilang pertimbangan. Seolah-olah dendam parti ini kepada BN adalah dendam peribadi dan bukannya antara lawan politik.

Jika isu ini dibawa oleh P"Gay"R ke pentas kempen pilihanraya, ia sekali gus menunjukkan yang benarlah DS Najib adalah seorang pemimpin yang hebat dan BN adalah parti yang tepat untuk rakyat sehinggakan P"Gay"R tidak mampu mencari isu lain untuk menyerang. Kerana itulah P"Gay"R terpaksa memainkan isu bakal keluarga yang tidak ada kena mengena dengan rakyat dan negara.

Mubaligh Kristian Berdakyah Di Seksyen 23, Shah Alam, Kenapa @KhalidSamad Berdiam Diri

Posted: 23 Jun 2012 12:35 AM PDT



Hari ini, sekitar jam 10.00 pagi sehingga 11.20 pagi, penduduk-penduduk Seksyen 23, Shah Alam digemparkan dengan kedatangan mubaligh-mubaligh Kristian menyebarkan dakyah dari rumah ke rumah. Jumlah mubaligh-mubaligh berkenaan sekitar 14 orang. Mubaligh-mubaligh Kristian berkenaan terdiri daripada warga Barat, Filipina dan Jepun. Terdapat seorang mubaligh yang kelihatan membawa seorang bayi kecil untuk meraih simpati agar penduduk di taman berkenaan membuka pintu. 

Kedatangan mubaligh-mubaligh berkenaan didalangi oleh kaum India dan Cina yang bukan dari penduduk-penduduk Seksyen 23. Penyokong-penyokong PAS yang lantang kononnya mempertahankan Islam kelihatan berdiam diri. Mubaligh-mubaligh berkenaan hanya bergerak keluar dari taman berkenaan selepas penduduk-penduduk tempatan melahirkan rasa tidak puas hati mereka dengan cara terbuka. 

Tidak pernah terjadi mubaligh-mubaligh Kristian dari luar negara secara terbuka menyebarkan dakyah mereka di Parlimen Shah Alam, kawasan YB Khalid Samad. Adakah mubaligh-mubaligh berkenaan mendapat lampu hijau dari pemerintahan Pakatan Haram yang sedia ada? Apakah kenyataan-kenyataan Datuk Dr Hassan Ali bahawa terdapat agenda memurtadkan Masyarakat Islam di Selangor bukanya satu cerita dongeng?

THE FLYING KICK

Posted: 23 Jun 2012 01:02 PM PDT

THE FLYING KICK


KHALID SAMAD DALANG MUBALIGH KRISTIAN BERDAKWAH DI SHAH ALAM?

Posted: 23 Jun 2012 08:14 AM PDT

IJN BAGI RAWATAN PERCUMA? JAGA-JAGA! PERANGKAP TU!

Posted: 23 Jun 2012 07:01 AM PDT

MATI KETIKA BERZINA DENGAN IKAN PARI!!!

Posted: 23 Jun 2012 05:15 AM PDT

MODEL BERBOGEL UNTUK KALENDAR TAPI.... TENGOK SENDIRILAH!!!

Posted: 23 Jun 2012 03:30 AM PDT

SELUAR DALAM PUTIH, ONE-SHOT RM1000... HARGA PELACUR UZBEK DI KL!!!

Posted: 23 Jun 2012 02:00 AM PDT

FAEKAH TERJUBOR LAGI... PENGAKUANNYA MENELANJANGKANNYA!!!

Posted: 23 Jun 2012 12:45 AM PDT

SAYA TAK GENTAR, TAPI SAYA NAK CABUT LARI SAJA - FUZIAH SALLEH LYNAS!!!

Posted: 22 Jun 2012 11:30 PM PDT

HARGA MAKAN BABI GORENG BERSAMA-SAMA ANWAR IBRAHIM, HANYALAH RM500!!!

Posted: 22 Jun 2012 10:47 PM PDT

FUHHH... KREATIF DAN BERANI ORANG KELANTAN NI... IKLAN KEMUT BERGETAH!!!

Posted: 22 Jun 2012 07:00 PM PDT

MAT SABU KATA, ANWAR MEMANG PENGGANAS!!!

Posted: 22 Jun 2012 05:30 PM PDT

VIDEO: HUKUMAN GANTUNG SAMPAI MATI BUAT PEROGOL DI TEMPAT TERBUKA!!!

Posted: 22 Jun 2012 02:00 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 23 Jun 2012 11:42 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Bantuan TR1M , Mr Os hargai hadiah oleh PM ...

Posted: 23 Jun 2012 10:31 AM PDT



Siapa kata keja pemandu teksi ini second class ?


Pada jam 10 pagi hari ini  di Stadium Bukit Jalil , PM DS Najib Tun Razak akan melancarkan Teksi Rakyat 1 Malaysia (TR1M ) serta beberapa lagi bantuan akan diumumkan nanti . Selain pemandu teksi yang ditemui menyambut baik bantuan ini, artis terkenal suatu masa dulu Mr Os juga berterima kasih kepada kerajaan di atas pemberian ini .


Apa itu TR1M ?? Siapa sasarannya ??







IDEA

Difahamkan bahawa idea ini adalah dari Y.A.B. PM sendiri yang memahami masalah pemandu dalam menanggung kos penyenggaraan yang tinggi.

OBJEKTIF BANTUAN
  1. Tambah baik kualiti perkhidmatan teksi (dengan tayar kenderaan yang baru).
  2. Mengurangkan beban pemandu teksi dalam menanggung kos penyenggaraan.
  3. Meningkatkan keyakinan rakyat terhadap perkhidmatan teksi (semua teksi pakai tayar ori dah lepas nie.. :-). 
KELAYAKAN
  1. Teksi Bajet, Teksi Eksekutif, Kereta Sewa dan Teksi Lapangan Terbang (kecuali syarikat yang mendapati konsesi daripada kerajaan - Contoh..., Airport Limo). Teksi LCCT layak dapat bantuan TR1Ma ini.
  2. Pemandu teksi yang tergolong dari jenis-jenis teksi di atas dari seluruh Malaysia, layak menerima bantuan ini.
  3. Memiliki kad pemandu yang sah,
  4. Pemandu Pertama sahaja yang layak memohon (pemegang kad pemandu kedua tidak layak).
PROSES UNTUK MENDAPAT VOUCHER
  1. Isikan "Borang Permohonan TR1Ma" yang diberikan secara PERCUMA secara online, pejabat SPAD ataupun syarikat/persatuan teksi. Borang tersebut juga boleh disalin semula (fotostat).
  2. Serah "Borang Permohonan TR1Ma" yang telah lengkap diisi dengan melampirkan salinan kad pemandu dan salinan kad pengenalan kepada SPAD sebelum 17hb. Jun 2012. Pemandu yang hantar borang sebelum 17 Jun, akan menerima voucher semasa perhimpunan di Bukit Jalil nanti. 
  3. Jika terlewat, selepas 24 Jun 2012, anda masih boleh menghantar borang TR1Ma terus ke pejabat wilayah SPAD dan boleh dapatkan terus voucher.
** Link borang boleh di cetak melalui link berikut... http://www.spad.gov.my/sites/default/files/tr1maapplicationformbmv51.pdf

TERMA DAN SYARAT VOUCHER
  1. Setiap pemandu yang layak akan menerima 2 keping voucher yang setiap satu bernilai RM260.00 untuk mendapatkan 2 biji tayar. Kedua-dua voucher ini bernilai RM520.00.
  2. Tempoh sah laku voucher ialah selama 6 bulan. Anda boleh menukarnya dalam tempoh tersebut.
  3. 175 kedai tayar Goodyear 220 rangkaian kedai tayar Continental di seluruh Semenanjung telah dilantik sebagai panel. Penukaran voucher hanya boleh dibuat di kedai tayar ini sahaja. (rujuk pada link di bawah)
  4. Penukaran tayar boleh dibuat selepas 14 hari anda menerima voucher.
  5. Tidak boleh ditukar dengan tunai.
  6. Sekiranya tayar yang dibeli melebihi dari nilai voucher, sila-silalah tambah sendiri... :-)
Untuk senarai panel kedai tayar Goodyear dan Continental..., sila buka link di bawah..., (Terima kasih banyak-banyak kepada En. Hazimin Sulaiman..., Bahagian Komunikasi SPAD)




Dulu doa Guan Eng, kali ini tumbangkan kerajaan BN pulak !

Posted: 23 Jun 2012 08:47 AM PDT


Tak habis-habis masjid dijadikan pentas politik PAS bagi menghasut para jemaah kariah membenci kerajaan.

Terbaru berlaku lagi  di negeri P.Pinang yang diperintah regim DAP di mana kelmarin dekat  masjid Taman Guar Perahu ketika khutbah Jumaat , seorang khatib ( PAS )  ketika berdoa semasa khutbah seolah-olah  menyeru  jemaah mengulingkan / menumbangkan kerajaan yang zalim ( BN ) pada PRU 13 .

Ustaz PAS yang dikenali Abdullah Khairi  berkenaan bukannya imam masjid berkenaan sebaliknya adalah khatib jemputan yang dijemput oleh Pengerusi Kariah berkenaan iaitu Ustaz Abu Bakar Bakilani iaitu pemimpin PAS dari Parlimen Sik .

Sejak ditadbir oleh pengerusi kariah berkenaan , masjid ini sentiasa dijadikan pentas politik  ostat2 luar  di terutama  di kuliah-kuliah  agama.  Perkara ini telah lama menjadi bualan anak-anak kariah masjid berkenaan  tetapi seolah-olah tidak diendah oleh jawatankuasa masjid .  Malah , ada ustaz luar yang terang-terang  mengaku dirinya PAS  telah mengkritik  Datuk Ahmad Maslan di kuliah maghrib   pasal isu Felda.

GPB yakin apabila isu doa gulingkan kerajaan di khutbah  ini telah tersebar di media , mereka akan jawab isu ini di kuliah2 agama mereka kononnya ini satu lagi fitnah dan sebagainya .

Inilah padahnya bila masjid dapat kepada puak-puak PAS ...

anak kariah tak puas hati doa khutbah untuk tumbangkan 
kerajaan  

 bekas Imam masjid  , Ustaz Shuib kecewa khatib luar 
jadikan  masjid sebagai tempat politik ..



Pentadbiran masjid yang  dulu tiada pun unsur politik , tapi 
kini sejak di pegang PAS  ,dah jadi cacar marba 

Guan Eng kantoi, kuasa MPPP untuk projek lereng bukit tak diguna !

Posted: 22 Jun 2012 06:30 PM PDT





Kenyataan Timbalan Perdana Menteri, TS Muhyiddin Yassin bahawa kerajaan negeri DAP harus bertanggungjawab terhadap projek2 dilereng bukit di Pulau Pinang adalah amat tepat sekali. 

Ini adalah kerana mengikut Akta Perancangan Bandar dan Desa 1976 seksyen 24, subseksyen 5 menyatakan bahawa pihak berkuasa perancang tempatan boleh mengenakan apa2 syarat yang difikirkan patut olehnya atau mengubah syarat2 yang dikenakan pada asalnya apabila sebarang tempoh lanjutan tambahan diberikan kepada pelan kebenaran merancang asal.


 
Tindakan LGE yang menyalahkan kerajaan negeri BN terhadap pembinaan dilereng bukit adalah tindakan pengecut yang tidak berani mengambil tanggungjawab atas kesalahan dia malah  dengan mudah menyalahkan kerajaan BN. YDP MPPP juga telah mengatakan bahawa MPPP boleh memperbaharui Pelan Kebenaran Merancang setelah tamat tempoh 12 bulan atau setahun selama 5 kali iaitu selama 5 tahun, yakni pelan kebenaran merancang yang diluluskan pada tahun 2007 masih mampu ditambah syarat oleh MPPP setelah kerajaan DAP mengambil alih sejak Mac 2008.
 
Adalah didapati walaupun pelan kebenaran merancang diluluskan oleh kerajaan BN, namun tiada pembinaan dimulakan drastik sebelum mac 2008, malah kesan drastik pembinaan dilereng bukit mula dibina sejak dua atau tiga tahun kebelakangan ini setelah pelan bangunan diluluskan. Setelah isu ini ditimbulkan, LGE terus mengeluarkan kenyataan bahawa mereka menggunakan kepakaran geoteknikal Dr.Gue yang berkelulusan daripada OXFORD untuk memberikan penilaian teknikal terhadap pembinaan lereng bukit. Jika benar mereka menggunakan kepakaran Dr.Gue, maka sudah pasti syarat baru pelan kebenaran merancang telah dikenakan sepertimana , oleh itu semua kerosakkan yang timbul adalah hasil daripada kelulusan pelan bangunan yang telah diberikan oleh kerajaan negeri DAP.
 
Pemuda UMNO berharap LGE memberhentikan sandiwaranya terhadap pembangunan2 di lereng bukit yang tidak terkawal dan telah merosakkan keindahan sebenar Pulau Pinang. Sikap LGE yang sering menuduh BN untuk mengelakkan tanggungjawabnya sudah dapat dinilai oleh rakyat pp yang semakin sedar sifat kerajaan negeri DAP yang hanya ingin mengaut keuntungan segera dengan apa cara sekalipun.
 
Ir.Shaik Hussein Mydin
KP UMNO PP


Komen GPB 

Sudah kawtim baik maa... antara DAP & pemaju ..mana boleh kena lagi syarat2 ... Itu Patahiyah mana tau apa , dia ikut saja ...





Mat Sabu lebih daripada Tuhan ,boleh tentukan dosa pahala - Najib

Posted: 22 Jun 2012 05:30 PM PDT



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau tidak akan terikat atas desakan daripada mana-mana pihak supaya tidak mengadakan pilihan raya umum (PRU) ke-13 pada musim haji. Bagaimanapun Najib berkata, beliau tidak menyekat sesiapa pun untuk mengerjakan haji kerana ia mestilah diberi keutamaan.

 "Kita tak sekat siapa-siapa nak naik haji dan itu mestilah diutamakan,bukan urusan lain termasuk pilihan raya. "Kalau kita sudah buat ketetapan untuk naik haji, kita wajib teruskan.

"(Bagaimanapun) Saya tidak akan terikat atas desakan PAS atau mana-mana pihak (untuk tidak adakan PRU-13 pada musim haji)," ujarnya selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Menara Datuk Onn di sini, pada Jumaat.

 Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai kenyataan pelbagai pihak termasuk Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu bahawa perdana menteri harus bertanggungjawab ke atas dosa umat Islam di Malaysia sekiranya PRU-13 diadakan pada musim haji tahun ini.

 Najib berkata: "Maknanya dia (Mohamad Sabu) lebih daripada Tuhan tentukan soal dosa dan pahala orang lain."

 Beliau yang juga presiden Umno berkata, dalam sejarah negara ini, pilihan raya umum pernah diadakan pada musim haji iaitu pada tahun 1986.

 "Saya tahu masa zaman Tun Hussein Onn dulu, sebab masa itu salah seorang ahli jawatankuasa bahagian saya dicalonkan untuk bertanding dalam pilihan raya tetapi pada masa itu dia sedang berada di Mekah. "Bila dia balik dia terima hakikat bahawa dia tidak jadi wakil rakyat.

Jika dia bertanding, dia pasti menang," jelas Najib. Mohamad Sabu sebelum ini berkata, jika PRU-13 akan diadakan pada musim haji, Najib perlu menanggung dosa umat Islam yang menangguhkan ibadah haji kerana khuatir tidak dapat mengambil bahagian dalam pilihan raya itu nanti. (Mstar.com.my)

Tiada ulasan:

Pengikut