Khamis, 26 April 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Apr 2012 11:45 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Shila anggap tarian ghairahnya tak keterlaluan.

Posted: 25 Apr 2012 10:00 AM PDT








SEJAK akhir-akhir ini, anak dara penyanyi ND Lala, semakin dihujani kontroversi. Terbaru, tarian ghairahnya dalam konsert rancangan realiti Mania minggu lalu, menjadi perbualan ramai. Aksi itu menimbulkan rasa kurang senang bagi segelintir pihak yang menyifatkan pelantun lagu Patah Seribu ini semakin berani tanpa memikirkan sensitiviti budaya di sini. Malah aksinya itu turut dikecam dalam sebuah akhbar mingguan.

 Tidak mudah melatah dengan kontroversi yang melandanya, buah hati aktor Shanaaz Ahmad, menganggap itu semua sebahagian dari lumrah yang harus dilalui semua selebriti. Menurut Shila Amzah, 20, dengan adanya sokongan kedua orang tuanya, dia tidak akan sesekali mudah menyerah kalah.





 "Saya tidak terkejut, lagi pun perkara ini telah dimaklumkan kepada kedua orang tua saya. Bagi mereka perkara itu bukanlah satu masalah yang serius. "Saya boleh menari mengikut rentak lagu yang dimainkan dan saya sudah biasa menari seperti itu.


 Pada saya ia tidaklah keterlaluan," katanya yang memilih lagu Kau atau Aku, nyanyian Elyana, dalam konsert Mania yang kelima itu. Jelas Shila, isu ini tidak sepatutnya diperbesarkan kerana sejak dulu lagi dirinya sudah sebati dengan tarian.

 "Ketika menyertai One In A Million dahulu, saya turut menari menerusi lagu Oop! I Did It Again, nyanyian Britney Spears, rasanya tarian saya ketika itu lebih teruk. Tetapi setelah rancangan itu berakhir, mereka bagaikan terlupa mengenainya.

 "Kini, saya dikritik gara-gara aksi menari saya di konsert Mania minggu lalu, saya harap perkara ini tidak dipanjangkan. Saya tahu, mungkin ramai yang tidak biasa melihat saya begitu, tetapi saya berterima kasih kepada semua yang mengambil berat terhadap perjalanan karier saya hari ini," katanya tenang.


Komen GPB

Bukan masalah menari itu rasanya yang ramai tak suka  ...tapi punggung besar hang tu yang buat orang geram ditambah  aksi menari lagi  ... .hahaha...




Zalim ! Tanah kerabat Diraja Kedah pun PAS nak rompak ?

Posted: 25 Apr 2012 09:00 AM PDT





KERAJAAN KEDAH RAMPAS TANAH HASRAT PEJUANG NEGARA AL-MARHUM TUNKU YAACOB SULTAN ABDUL HAMID UNTUK MEMBINA KOMPLEKS BERTARAF ANTARABANGSA BAGI MEMBANTU PENDUDUK BUMIPUTERA KEDAH, BERKECAI SETELAH TANAH 2 LOT DI ALOR SETAR DIRAMPAS OLEH KERAJAAN PAS KEDAH. TINDAKAN KERAJAAN PAS ITU MENGAKIBATKAN KERUGIAN KEPADA WARIS AL-MARHUM TUNKU YAACOB SEBANYAK 30 JUTA RINGGIT.

AL-MARHUM TUNKU YAACOB MERUPAKAN SALAH SEORANG PEJUANG KEMERDEKAAN DAN KEKANDA KEPADA AL-MARHUM TUNKU ABDUL RAHMAN YANG JUGA BEKAS DUTA BESAR PERTAMA KE ENGLAND.

MENURUT CUCU KEDAPA AL-MARHUM, TUNKU MOHAMAD SAAD TUNKU MANSOR, TINDAKAN KERAJAAN PAS YANG MERAMPAS SECARA PAKSA TANAH PUSAKA MILIK KELUARGANYA YANG DIKATAKAN BERNILAI 100 JUTA RINGGIT TETAPI KERAJAAN PAS MEMBAYAR HARGA TANAH MENGIKUT PASARAN LAMA YANG BERNILAI 10 JUTA RINGGIT.



 AKTIVIS PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA, PPIM ABDUL KAREEM SAID KHADAIED MEMPERTIKAIKAN TINDAKAN KERAJAAN PAS KEDAH KERANA MERAMPAS TANAH MILIK KERABAT DIRAJA KEDAH YANG TELAH BANYAK BERJASA KEPADA NEGARA.

TINDAKAN INI DIANGGAP ZALIM DAN TIDAK BERETIKA KERANA PROJEK PEMBANGUNAN INI DIBERI KEPADA ORANG BUKAN ISLAM WALHAL PEMILIK TANAH MAMPU MEMAJUKAN TANAH TERSEBUT.

MENURUT TUNKU MOHAMAD SAAD LAGI, PIHAKNYA TELAH MENGAMBIL TINDAKAN MAHKAMAH BAGI MENGHALANG PENGAMBILAN TANAH PUSAKA KELUARGANYA SECARA PAKSA OLEH KERAJAAN PAS KEDAH.

Pembohongan & penipuan Nurul Izzah kepada pengundi Lembah Pantai kantoi !

Posted: 25 Apr 2012 06:00 AM PDT




Barisan Nasional Bahagian Lembah Pantai menyelar tindakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar yang didakwa mengedarkan surat maklumat palsu berhubung status daftar pemilih kepada 30 penduduk Perumahan Awam Seri Pahang, Bangsar, di sini. Setiausaha Penyelaras BN Bahagian Lembah Pantai, Datuk Mohamad Sazali Kamilan berkata, pihaknya menerima aduan penduduk pada petang semalam yang mana surat tersebut dimasukkan ke dalam peti surat penduduk.

 Menurutnya, semua yang dinyatakan Ahli Parlimen berkenaan dalam surat tersebut tidak benar apabila semakan yang dilakukan mendapati nama penduduk terlibat masih ada dalam daftar pemilih.

"Terdapat juga surat dihantar atas nama penduduk yang sudah meninggal dunia. "Penduduk yang menerima surat tersebut juga terkejut dan bertindak membuat laporan polis malam tadi," katanya dalam satu sidang media di sini, semalam. Beliau berkata, tindakan itu dilihat sebagai strategi meraih sokongan bagi perhimpunan Bersih 3.0, Sabtu ini.

 Katanya, ia hanya untuk mengelirukan pengundi dan surat yang ditujukan kepada orang yang sudah meninggal dunia membuatkan keluarga si mati merasa terhina. Penduduk, Kamarudin Dali, 40, yang menerima surat berkenaan berkata, sebelum surat berkenaan diterimanya, dia terlebih dahulu sudah membuat semakan di SPR dan namanya masih dalam daftar pemilih di Lembah Pantai.

 "Saya terkejut apabila menerima surat tersebut dan pada saya, adalah lebih baik perkara mengarut ini dihentikan kerana ia akan menyusahkan semua orang," katanya. Seorang lagi penduduk, Mohd Rafie Ayob, 53, berkata, surat sama yang diterimanya adalah atas nama isterinya, Sawiah Manap yang sudah meninggal dunia.

 "Bagaimana dia boleh berbuat demikian sedangkan isteri saya sudah meninggal dunia, sudah tentu namanya sudah tiada lagi. Perkara ini mengganggu emosi anak saya sekeluarga," katanya. Surat bertarikh 16 April itu diterima penduduk kira-kira jam 5 petang kelmarin menyatakan pihak Nurul Izzah mengadakan penyelidikan dan mendapati penama disenaraikan sebagai pengundi Lembah Pantai pada 2008 namun dalam daftar pemilih terkini, penama sudah tiada dan spesifiknya telah dibuang daripada daftar pemilih.

 BN Lembah Pantai juga tidak menolak kebarangkalian dituduh menjadi dalang dalam hal itu dan menyerahkan kepada polis untuk membuat siasatan.

Aksi beromen mahasewel lepas letih study di Universiti Dataran Merdeka ?

Posted: 25 Apr 2012 05:00 AM PDT




Sememangnya inilah yang mahu diperjuangkan oleh Anwar,menghalalkan yang haram..dah terang terang mahasiswa tu bukan muhrim tapi bersedudukan dalam khemah...Ini demonstrasi mansuh ptptn atau demonstrasi LGBT??

 Kalau demo mansuh ptptn kenapa harus ada burung jantan dan burung betina tido sekali dan zip khemah dalam keadaan tertutup?? Menurut badut rakyat ( blogger yang rakam video ni) dia terpaksa potong babak ranjang itu kerana sangat mengaibkan dan terang terang 18SX..

 Apakah mahasewel ini sedar pekara apa yang ingin dituntutkan..adakah ini yang diperjuangkan oleh Adam adli dan rakan rakan yang berperangai tak senonoh menuduh kerajaan BN menzalimi mahasiswa..

Tapi apa yang di perhatikan mereka bebas melakukan apa saja mungkin termasuk melakukan maksiat..dah terbukti dalam video ini..tak usahlah menafikannya lagi.. Ternyata Anwar Ibrahim adalah idola mereka..

sumber . MTK 


s

Taktik China Doll untuk tinggal lama di Malaysia dibongkarkan !

Posted: 25 Apr 2012 03:30 AM PDT




Wanita warga China yang masuk ke Malaysia untuk bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO), tukang urut ataupun menjalankan aktiviti pelacuran, kini semakin bijak dan tidak lagi menggunakan pas lawatan sosial untuk masuk ke negara ini, sebaliknya mereka mendapatkan pas jangka panjang melalui perkahwinan dengan lelaki tempatan.



Taktik berkenaan dikesan pihak imigresen dalam Ops 6P di beberapa pusat refleksologi dalam pusat beli-belah di Bandar Baru Sri Petaling, di sini, malam kelmarin.






Serbuan yang dijalankan sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Imigresen Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur itu menahan seorang lelaki dan 13 wanita warga China termasuk empat daripadanya pemegang pas lawatan sosial jangka panjang.

Penolong Pengarah Jabatan Imigresen Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, James Musa Singa, berkata hasil pemeriksaan di beberapa pusat urut terbabit, pihaknya mendapati semua yang ditahan menyalahgunakan pas lawatan sebagai pelancong dengan bekerja sebagai tukang urut.


"Kita juga mengesan empat daripada wanita terbabit yang mempunyai pas lawatan sosial jangka panjang (isteri kepada warga tempatan) dan mereka turut kami tahan kerana melanggar syarat pas yang tidak membolehkan mereka bekerja.


"Pihak imigresen mengesyaki keempat-empat wanita terbabit hanya menggunakan pas berkenaan bagi membolehkan mereka tinggal lebih lama di negara ini iaitu untuk tempoh lima tahun. Kita akan siasat perkara ini termasuk mengesan suami wanita berkenaan," katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Menurutnya, perkara terbabit bukannya baru dan berdasarkan rekod serta beberapa tangkapan sebelum ini, siasatan mendapati kebanyakan wanita asing terutamanya warga China mendapatkan pas jangka panjang itu bertujuan untuk bekerja Malaysia.


Katanya, semua mereka kini ditahan selama 14 hari dan siasatan dijalankan mengikut Peraturan 39 (b) Akta Imigresen 1963.

"Dalam Program 6P di peringkat ke-5 ini iaitu penguatkuasaan, kita akan menjalankan pemeriksaan di empat daerah iaitu Brickfields, Dang Wangi, Cheras dan Sentul bersama-sama dengan agensi lain untuk menangkap warga asing yang berada di negara ini selepas tempoh pengampunan dan pemutihan berakhir 10 April lalu.


"Sejak tempoh berkenaan tamat, kita sudah menahan 399 warga asing dan tindakan ini akan dijalankan secara berterusan termasuk operasi bersepadu pada setiap minggu," katanya

Takut dituduh lari , Nurul Izzah nekad bertanding Lembah Pantai !

Posted: 25 Apr 2012 02:13 AM PDT


Akhirnya desas desus samada Nurul Izzah akan pertahankan kerusi Lembah Pantai terjawab apabila beliau  menafikan desas-desus mahu beralih ke bahagian Permatang Pauh.

Tetapi itu cakap beliau dan keputusan oleh parti PKR  belum dimuktamad lagi . Malah beliau juga  memberi jawapan selamat dengan menyerahkan kepada pucuk kepimpinan untuk membuat keputuan muktamad tentang kerusi yang harus ditandinginya.


 "Saya akan mempertahan kerusi Lembah Pantai, ya, saya sudah membuat persiapan untuk bertanding di Lembah Pantai, tetapi apa pun saya serahkan kepada parti untuk menentukan, Permatang Pauh (Datuk Seri Anwar Ibrahim) pun begitu... kami semua hanya askar, akan ikut arahan parti," kata beliau kepada Sinar Harian Online. 

Nurul Izzah sebelum ini telah digembar -gemburkan akan ke kawasan selamat PKR iaitu Permatang Pauh kerana tahu dirinya telah gagal menjalankan tugas sebagai wakil rakyat dengan baik termasuk  jarang turun padang bertemu pengundi di situ .

** tunggu akan ada kezutan nanti isu dari Permatang Pauh .. TIBAI Permatang Pauh !

Menjerit di Stadium tak stim macam di Dataran Merdeka - BERSIH 3.0

Posted: 24 Apr 2012 11:00 PM PDT




Senang cakap bos Bersih Datuk Ambiga tak payah nak bullshit panjang-panjang.Berterus terang cakap mereka sengaja nak cari sebab untuk berkonfrantasi dengan kerajaan pada Sabtu ini menerusi Bersih 3.0. Bodoh dan bahlul sangat bagi siapa saja yang tidak dapat meneka nawaitu tersirat mereka bila melihat segala rentetan kepada rancangan mengadakan himpunan yang kononnya untuk menuntut pilihanraya bersih dan adil.

 Ini jelas terpancar bila puak ini berdegil nak 'langgar' juga Dataran Merdeka sekalipun Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bertegas tidak izin tempat bersejarah itu digunakan untuk tujuan berkenaan.

 Sebelum ini semua orang lihat bagaimana mereka ketepikan begitu sahaja segala rumusan Jawatankuasa Khas Parlimen (PSC) Menambahbaik Proses Pilihanraya yang mereka sendiri ada wakil. Banyak masa dan wang ringgit terbuang begitu sahaja untuknya. Suasananya dijadikan seolah tidak ada satu pun yang kena di kaca mata mereka selagi mereka tidak dapat bertenggek di Putrajaya. Mereka sekarang merasa seolah boleh berbuat apa saja di negara ini - tak peduli samaada langgar undang-undang atau tidak.

 Tambah terserlah lagi Sabtu bila Pengerusi Perbadanan Stadium Malaysia,Datuk Jamil Salleh membuat kenyataan rasmi menawarkan Stadium Bukit Jalil sebagai lokasi himpunan itu. Stadium itu di dalam dan kawasan sekitarnya senang-senang boleh menampung lebih 150,000 orang tanpa mencetuskan kesesakan lalulintas dan suasana kecoh di tengah pusat bandar.

 Dalam satu kenyataan Jamil berkata , "pihak kami tidak ada masalah menawarkan Stadium Nasional Bukit Jalil sebagai alternatif. "Tambahan pula pihak penganjur sejak awal lagi telah memberi jaminan kepada DBKL bahawa perhimpunan ini akan dilakukan secara aman tanpa menjejas keselamatan awam," katanya.

 Lojik akal akan berkata jika tidak ada naiwaitu terselindung ...tawaran itu memang sewajarnya disambut tanpa fikir dua kali. Kata orang mereka nak melalak dari subuh sampai ke subuh esoknya pun di situ tiada siapa yang peduli. Jadi nampak sangat motifnya tidak lain tidak bukan gimik untuk sengaja bikin panas untuk mencuri perhatian ramai di pusat bandar. 


 Ikut ceritanya di situlah excitement mereka.Kalau tak kecoh tak syok.Kalau tak dapat ' langgar' Dataran Merdeka tak rasa macam tawan Medan Tahrir di Kaherah. Mereka mengharapkan FRU dan polis keluar bertempur dengan mereka dengan gas pemedih mata dan sebagainya. 


 Maka nanti adalah seniman jalanan tampil dengan lakonan yang cedera dan nak mati sangat dalam pertembungan itu untuk dijadikan bekalan sensasikan suasana. Itulah jenis kepala otak pembangkang yang ada di depan mata sekarang. 


 Memang amat melucukan bila Ambiga dalam sidang akhbar Sabtu kata kononnya kini tinggal empat hari dan mereka tidak cukup masa untuk menukar lokasi. Ini ,katanya takut mereka yang hendak menyertai himpunan itu keliru. Siikit punya bullishit...tak gitu Ambiga.

Agaknya beliau perlu masa dua tahun untuk buat pengumuman demi pengumuman agar mereka yang hendak menyertai himpunan anjurannya itu tak silap jalan ke lokasi. Besar mana sangat Kuala Lumpur ini sampai orang tidak tahu dimana Dataran Merdeka....dimana Stadium Bukit Jalil. Surat khabar,televisyen,SMS,twitter,facebook,blog dan sebut apa lagi boleh sebarkan dalam masa sekejap saja beritahu lokasi Stadium Bukit Jalil bukan Dataran Merdeka. Tak cukup hari ini,esok dan esok dan esok ...empat hari boleh tolong buat pengumuman itu.

 Mungkin beliau ingat bangang sangat semua orang sampai boleh dikelentong dengan alasan tidak masuk akal begitu Kalau setakat Perbadanan Stadium membuat tawaran satu hal,malah Menteri Dalam Negeri Datuk seri Hishamuddin Hussein mengulangi pendirian kerajaan tidak menghalang badan bukan kerajaan menganjurkan perhimpunan 28 April itu.

 "Isu kerajaan melarang tidak timbul tetapi isunya sekarang ialah lokasi. Empat lokasi ditawarkan kepada mereka kini," katanya. DBKL yang menolak Dataranh Merdeka telah menawarkan Stadium Titiwangsa, Stadium Badminton dan Stadium Bolasepak Kuala Lumpur di Cheras sebagai lokasi alternatif.

 "Saya sudah katakan bahawa perhimpunan itu boleh berjalan dan ia bukan satu isu, isunya sekarang ialah lokasi, empat lokasi ditawarkan kepada mereka kini," katanya ketika ditemui di luar majlis pelancaran Talent Roadmap 2020 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di Putrajaya Sabtu. Hishammuddin berkata penganjur perhimpunan itu ternyata cuba mengelirukan dan mengabui mata rakyat apabila menuduh DBKL, Polis Diraja Malaysia dan Menteri Dalam Negeri bercanggah pendapat berhubung penganjuran perhimpunan itu yang bertegas mahu mengadakannya di Dataran Merdeka.

 "Mereka telah ditawarkan empat pilihan tempat untuk berhimpun dan tidak ada lagi alasan untuk mereka terus berhimpun di Dataran Merdeka," katanya. Sementara itu Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim mahu pihak berkuasa bertegas dalam isu penganjuran perhimpunan Bersih 3.0. Ini,katanya dengan mengambil kira kepentingan dan hak majoriti rakyat.

 Ketika ditemui wartawan di Kapar dekat Klang ,beliau berkata Akta Perhimpunan Aman 2011 yang lebih adil telah diwujudkan bagi menggantikan Seksyen 27 Akta Polis 1967 dan ia perlu dihormati. "Undang-undang negara sudah dipinda dan kepentingan masing-masing telah ditentukan dalam soal perhimpunan aman dan salah satu perkara yang ditekankan ialah kawasan penganjuran perhimpunan," katanya.

 Setiausaha Agung UMNO,Datuk Seri Tengku Adnan Mansor pula menilai himpunan Bersih 3.0 tidak lebih dari gimik untuk dijadikan alasan untuk menyalahkan kerajaan jika mereka tewas dalam pilihanraya nanti.-24/4/2012 AGENDA DAILY

Skandal dengan Zahida Rafik adalah bermotifkan politik

Posted: 24 Apr 2012 08:00 PM PDT




Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal sekali lagi menegaskan laporan yang mengaitkan beliau membayar wang sebanyak RM1.5 juta kepada seorang artis adalah bermotifkan politik.

 Beliau percaya fitnah seperti itu akan terus direka oleh pihak-pihak berkenaan, namun pada masa sama, ia tidak akan menghalangnya daripada terus menunaikan tanggungjawab kepada rakyat. ''Saya sudah mengeluarkan kenyataan akhbar berkenaan berhubung hal itu semalam, sudah cukup. Ia ada motif politik.

Namun mereka akan tetap mereka cipta bermacam-macam cerita tetapi yakinlah kita akan tetap tunaikan tanggungjawab," katanya.

Anwar bakal melakukan pembohongan lagi kepada rakyat ?

Posted: 24 Apr 2012 07:14 PM PDT


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi bakal melakukan pembohongan besar apabila mendakwa ada wakil rakyat Barisan Nasional (BN) di Sabah akan menyertai beliau. Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Anwar bakal mengulangi pembohongan besar yang beliau lakukan pada 16 September 2008 kononnya pembangkang akan membentuk kerajaan berikutan penghijrahan ramai wakil rakyat BN, walhal perkara tersebut tidak berlaku sehingga sekarang.

 Muhyiddin berkata, kenyataan Anwar tersebut tidak lebih untuk menunjukkan bahawa beliau mendapat sokongan besar sehingga sanggup melakukan pembohongan demi pembohongan. "Apakah rakyat masih nak terpedaya dengan kenyataan Anwar Ibrahim tentang hal itu?

Dia fikir kalau ada orang kita nak duduk dekat sebelah dia bercakap, nak masuk ikut dialah. "Pemimpin-pemimpin utama BN tahu lebih-lebih lagi dalam keadaan sekarang, baik di Sabah, Kelantan, Sarawak sokongan meningkat dan jelas terbukti memang rakyat mahukan pimpinan BN," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - UTUSAN

Demi halalkan Ambiga, orang gila ketuai Bersih 3.0 pun PAS sokong !

Posted: 24 Apr 2012 05:08 PM PDT




Kalau dah Mahfuz Bean cakap orang gila yang baru keluar hospitpelal Tg Rambutan pun PAS boleh sokongnya sebagai ketua , apa nak dikata lagi . Ini semua untuk menjawab tohmahan oleh .pelbagai pihak termasuk Ustaz Nasharudin sendiri yang pertikaikan  kredibiliti Ambiga sebagai Pengerusi Bersih .

PAS sebagai pencacai dalam BERSIH 3.0 sudah tentu mesti  setia dibelakang Ambiga walaupun wanita berkenaa  terang-terang merupakan penyokong perjuangan LGBT di negara ini . LGBT mungkin tak penting bagi PAS sepertimana isu murtad kerana yang lebih penting pilihanraya hendaklah bersih .

Kalau sudah kemaruk kuasa , segala benda pun boleh jadi ..orang gila pun boleh pimpin PAS ..hahaha



PAS tetap menyokong sesiapa sahaja termasuk orang gila mengetuai Bersih 3.0 jika individu itu komited berjuang menuntut sistem pilihan raya yang adil dan bersih. Demikian respon Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar terhadap bekas Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa yang mempertikaikan kredibiliti Pengerusi Bersih Datuk S Ambiga.

"Sesiapa pun pengerusinya hatta orang gila sekalipun walau pun dia baru keluar dari hospital sakit jiwa kalau dia nak tuntut pilihan raya adil dan bersih kita tetap akan sokong kerana orang gila pun lebih waras daripada orang yang tidak gila.

"Bagi PAS kita sudah pun nyatakan sokongan," katanya kepada pemberita diluar perkarangan Pejabat Penyimpan Mohor Besar di sini hari ini. Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata, semua pihak perlu faham Bersih dianggotai gabungan kumpulan badan bukan kerajaan (NGO), dan PAS sebagai parti politik hanya menyokong dan membantu menggembleng tenaga bagi memastikan matlamat itu tercapai.

"Ini isu menuntut pilihan raya yang bersih," katanya yang menganggap dakwaan Nasharuddin itu hanya sebagai satu pandangan peribadi.

Nasharuddin dalam satu program wacana anti-Lesbian Gay Biseksual Transeksual (LGBT) Ahad lalu berkata PAS sepatutnya memimpin dan mengetuai Himpunan Duduk Bantah Bersih 3.0 di Dataran Merdeka Sabtu ini, bukannya Ambiga. Ahli Parlimen Bachok itu berpendapat Ambiga tidak layak mengetuai pergerakan itu kerana meyokong perjuangan LGBT. Sementara itu, anggota jawatankuasa pemandu Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah semalam dalam responnya berkata keputusan untuk memilih Ambiga itu dipersetujui oleh kesemua 84 pertubuhan NGO.

DIMENSI

Posted: 25 Apr 2012 11:20 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Ambiga tak rela tengok anuwar mati berangan..mintak tangguh pru!

Posted: 25 Apr 2012 08:50 AM PDT



Pengerusi Bersih 2.0, Datuk S. Ambiga menuntut agar Pilihan raya Umum ke-13 (PRU13) ditangguh sehingga kesemua lapan tuntutan yang dikemukakan pertubuhan itu sebelum ini bagi menjamin pilihan raya adalah benar-benar telus.

Katanya, kerajaan Malaysia patut meniru apa yang negara Bangladesh buat yang menunda tarikh pilihan raya selama setahun bagi membersihkan senarai pemilihnya.

Beliau berkata demikian dalam satu debat bersama Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin yang membincangkan mengenai pembaharuan sistem pilihan raya yang diadakan di The Club dekat sini, malam ini.

"Saya nak tanya Khairy, bolehkah beliau memberi jaminan bahawa tuntutan ini dapat dilaksanakan sebelum PRU13?" kata Ambiga. - SH

ambingai plak mintak tangguh??..ni mesti tak lain tak bukan nak mintak nyawe anuwar di sambung dan tak rela tengok anuwar mati kempunan kehkehkeh. maklum ler banyak buku hutang perjanjian dengan rakyat tak dilaksanakan lagi!. alasan 8 perkara dah basi!. kalau ambingai nak kerajaan ikut langkah bangla tangguh pru setahun lagi bermakna ambingai takut fuckatan kalah teruk dan sebab tu terpaksa mengugut kerajaan dengan meneruskan demo di dataran untuk melengah2 masa walaupun pihak DBKL dah berikan beberapa lokasi pilihan huhuhuhu

ambingai tak payah ler nak kona baring sana sini. orang macam dia ni tak akan berhenti cari alasan. dia ler yang sepatutnya menyucikan kepale hutak dia dulu dari kekotoran lgbt sebelum mintak orang lain menyucikan diri kehkehkehkeh

terlebey dulu aku nak ucapkan TRIMERR KASEYYYY kepada penyanyi dan penyanyuk dari fuckatan haram yang telah sudi menyumbang suare2 sumbang berbentuk lagu dalam pembikinan video di atas. tanpa suare sumbang mereka video ini tak akan berjaya di hasilkan! enjoy huhuhuhu

Omegay: Wajah yang tersurat..yang tersirat dan hati yang tersiat2 >:D

Posted: 24 Apr 2012 09:55 PM PDT


apa yang tersirat pada gambar di atas??

wajah anuwar....wajah jijah..
wajah shamsidar...wajah assmin

baca lagi di the unspinners 

Tiada ulasan:

Pengikut