Isnin, 19 September 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Politik Harian

Posted: 19 Sep 2011 03:57 AM PDT

Politik Harian


Video Seks Papa Gomo, Anwar Ibrahim Tak Berani Nak Komen!

Posted: 19 Sep 2011 01:30 AM PDT

Ya betul... itu aku!!!

Ini bukan video seks Papa Gomo, tapi Anwar yang punya... Mari kita terjah apa komen Anwar!

Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim sekali lagi enggan mengulas dakwaan Papa Gomo yang mendakwanya terlibat dengan skandal seks.

Anggota parlimen Permatang Pauh itu kurang senang berkata beliau tidak akan melayan soalan sebegitu.

"Semua isu berkenaan moral, arak, soal judi, maksiat, kezaliman, fitnah atau mengaibkan orang, saya tidak akan layan atau jawab," alasannya.

AWAS!!! Ada lagi Video seks Anwar Ibrahim akan di keluarkan oleh Papa Gomo! Tungguuuu!

Biar Polis Siasat Siapa Yang Naikkan Poster Bogel Anwar

Posted: 19 Sep 2011 12:39 AM PDT


Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah menafikan penglibatan UMNO dengan pemasangan poster yang mengkritik Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menggunakan logo Pas dan kerajaan negeri Kedah di beberapa kawasan di sekitar Alor Setar semalam.

Tegas beliau UMNO Kedah sendiri tidak bersetuju dengan tindakan pihak tidak bertanggungjawab seperti itu.

"Kalau kita yang nampak poster-poster itu, kita juga akan buat laporan polis. Biar polis siasat dan kita akan ketahui 'tangan jahat' mana yang buat kerja itu," katanya.

Beliau mengulas dakwaan kononnya UMNO bertanggungjawab memasang poster berkenaan sempena kehadiran Anwar di Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Kedah di Stadium Sultan Abdul Halim sini semalam.

Poster itu yang mengkritik Anwar dan menggunakan logo Pas dan kerajaan negeri Kedah dipasang di beberapa tempat di sekitar Alor Setar.

Berita terdahulu: Gambar Bogel Anwar Ibrahim Disebarkan di Sungai Petani!

Gambar Bogel Anwar Ibrahim Disebarkan di Sungai Petani!

Posted: 18 Sep 2011 09:00 PM PDT



Orang kampung pun boleh cam gambar bogel itu Anwar Ibrahim... Takkan pula Kak Wan Azizah dan Nurul Izzah tak boleh nak cam.... nyatakanlah pendirian mereka bahawa itu adalah Anwar Ibrahim...

Jangan marah lah kalau gambar bogel Anwar ini diedarkan secara free di Sg Petani.. bukan apa, sebenarnya rakyat sudah bosan dengan pembohongan yang di lakukan oleh Anwar Ibrahim. Kantoi!!

Penduduk Taman Seri Bayu, Sungai Lalang, dekat sini kecoh dengan penemuan poster gambar bogel pemimpin PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, awal pagi semalam.

Majlis Ketua Kampung/Komuniti Taman Seri Bayu, Ahmad Bakar, 52, berkata, poster yang bersaiz A4 itu dicetak dua halaman (depan dan belakang) yang memaparkan gambar Anwar dalam keadaan bogel di halaman hadapan.

Menurutnya, di halaman belakang pula memaparkan gambar Anwar bersama ahli keluarganya namun, gambar yang dipaparkan di halaman itu menunjukkan Anwar dan keluarga lengkap berpakaian.

"Poster itu dijumpai bertaburan di atas jalan masuk menuju Taman Seri Bayu dengan kata-kata kesat turut dicetak bersama gambar terbabit.

"Saya percaya pihak yang mengedarkan poster terbabit mengambil kesempatan untuk mempengaruhi orang ramai sempena Majlis Jamuan Hari Raya dan Perasmian PKR Cabang Merbok yang bakal diadakan malam ini (semalam) dan dijadualkan dirasmikan Anwar," katanya kepada Sinar Harian di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda, semalam.

Sehubungan itu, Ahmad membuat laporan polis di IPD Kuala Muda jam 1.57 petang semalam berikutan kecewa dengan sikap pihak yang mengedarkan poster berkenaan.

Menurutnya, dia meminta pihak polis untuk menyiasat kes berkenaan.Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Hashim Ali mengesahkan menerima laporan tersebut.

Video Seks 99.99% Anwar Ibrahim

Posted: 18 Sep 2011 08:00 PM PDT



Klip video berwarna yang menunjukkan 99.99% Datuk Seri Anwar Ibrahim memasuki lif sebuah pangsapuri tempat ketua pembangkang itu melakukan hubungan seks dengan seorang perempuan warga China.

Rakaman berdurasi selama 1:50 minit ini dimuat naik hasil rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dipercayai diperoleh dari pangsapuri berkenaan.

Dalam klip ini turut kelihatan ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang sebelum ini mengaku bertanggungjawab terhadap pendedahan video hubungan seks melibatkan Anwar dengan wanita tersebut.


Dalam klip video itu tertera waktu 10.09 malam 21 Februari lalu, menunjukkan dua individu termasuk Anwar memakai baju kemeja lengan pendek dan seluar panjang gelap serta sandal.

Individu yang didakwa Shazryl Eskay pula memakai baju lengan pendek dan seluar gelap memasuki salah satu daripada tiga lif di pangsapuri itu.

Di akhir babak tersebut, kelihatan lelaki yang didakwa Anwar keluar dari lif dipercayai selepas selesai melakukan hubungan seks.

MB N9 Ajak Bersatu Untuk Terus Berjaya

Posted: 18 Sep 2011 07:00 PM PDT

Mohamad Hasan dan Khairy Jamaluddin (kiri) menyenduk hidangan untuk orang ramai pada sambutan Hari Raya Aidilfitri di Taman Tuanku Ja'afar, kelmarin.

Sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-54, Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan mengajak rakyat di semua peringkat di negeri ini bersatu padu dan menghentikan pertelingkahan.

Beliau berkata, ia bagi membolehkan negeri itu dan negara mencapai kejayaan dan membawa pembangunan dalam semua aspek yang lebih hebat dan tinggi pada masa depan.

"Yakinlah di atas asas semangat perpaduan ini sahajalah yang akan menjamin masa depan kita hidup dalam keadaan aman, damai dan sejahtera pada hari ini," katanya ketika berucap pada majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri dan kemerdekaan ke-54 bersama penduduk Taman Tuanku Ja'afar kemarin.

Turut hadir, Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chembong, Zaifulbahri Idris; ADUN Kota, Datuk Dr. Awaludin Said; Yang Dipertua Majlis Perbandaran Nilai, Datuk Abdul Halim Abdul Latiff dan Setiausaha UMNO Bahagian Rembau, Datuk Azman Hasan.

Mohamad berkata, perpaduan antara rakyat amat penting bagi membolehkan kerajaan meneruskan agenda pembangunan dan membasmi kemiskinan serta membina masyarakat majmuk yang maju, progresif dan saling bergantung antara satu sama lain.

Katanya, rakyat juga perlu bersatu menghalang orang yang cuba memecah-belahkan masyarakat dengan menyebarkan hasutan dan fitnah yang keterlaluan dalam percubaan mereka untuk melihat rakyat bercakaran sesama mereka.

"Ia termasuk pihak yang sengaja menimbulkan polemik dalam percubaan mereka untuk mengiktiraf pengganas komunis sebagai pejuang kemerdekaan.

"Ia adalah fitnah yang besar kerana mana mungkin pejuang yang mempertahankan tanah air serta pasukan keselamatan tiba-tiba dinafikan jasa dan pengorbanan mereka hanya disebabkan tamak dan haloba pihak yang berkenaan mahukan kuasa," katanya.

Kes Liwat Anwar: Pakar Asing Dijangka Terus Pertikai Keterangan Pakar Tempatan

Posted: 18 Sep 2011 06:00 PM PDT


Prosiding pembelaan dalam kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bersambung hari ini di Mahkamah Tinggi dengan pakar asid deoksiribonukleik (DNA) dari Australia, Dr. Brian McDonald dijangka terus mempertikaikan keterangan dua ahli kimia tempatan.

McDonald iaitu pakar asing kedua yang ditampilkan oleh barisan pembelaan Ketua Pembangkang itu seperti keterangannya sebelum ini akan 'mencari kesilapan' laporan dan ujian yang dibuat oleh Dr. Seah Lay Hong dan Nor Aidora Saedon demi mematahkan keterangan kedua-dua saksi pendakwaan tersebut.

Perunding Molecular Genetic System, Australia itu sehingga kini telah memberi keterangan di peringkat pemeriksaan utama oleh peguam bela, Ramkarpal Singh selama dua hari mulai 25 dan 26 Ogos lalu.

Apabila selesai peringkat tersebut, saksi pembelaan keempat itu akan disoal balas pula oleh pasukan pendakwaan sebelum pemeriksaan semula oleh Ramkarpal.

Semasa McDonald memberi keterangan, Lay Hong yang merupakan Ketua Unit Jenayah Berat, Bahagian DNA Divisyen Forensik, Jabatan Kimia turut hadir bagi membantu pasukan pendakwaan yang diketuai oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden.

Pada perbicaraan peringkat pendakwaan sebelum ini, Lay Hong mengesahkan terdapat kehadiran air mani Lelaki Y yang merupakan penyumbang utama dalam dubur pengadu, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Nor Aidora dalam keterangannya pula menyatakan bahawa penyumbang DNA tersebut adalah sepadan dengan DNA Anwar.

Anwar, 64, dibicarakan setelah mengaku tidak bersalah atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya yang berusia 26 itu di unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99 Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Pada 16 Mei lalu, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah memerintahkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu memberi keterangan bela diri setelah memutuskan pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie atas pertuduhan tersebut.

Anwar pada 22 Ogos lepas mengejutkan semua pihak apabila memilih untuk memberi keterangan bela diri dari kandang tertuduh tanpa mengangkat sumpah menyebabkan pasukan pendakwaan terlepas peluang untuk menyoal balas Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Beliau yang memfailkan saman fitnah terhadap Mohd. Saiful Bukhari, dua hari selepas pemuda itu membuat laporan polis pada 28 Jun 2008, sebaliknya hanya menggunakan kesempatan membela diri dengan membacakan pernyataan bertulis yang antara lain menyalahkan hakim selain menuduh pasukan pendakwaan tidak profesional.

[photo inside] Manchester United Kalahkan Chelsea 3-1

Posted: 18 Sep 2011 05:00 PM PDT


MANCHESTER, United Kingdom 19 Sept. - Manchester United mempamerkan aksi sebuah pasukan juara untuk mengungguli Liga Perdana Inggeris dengan kelebihan dua mata selepas melakar kemenangan 3-1 ke atas Chelsea di Old Trafford, malam tadi.

Pasukan bimbingan Alex Ferguson menjaringkan tiga gol pada separuh masa pertama melalui Chris Smalling, Nani dan Wayne Rooney, manakala Chelsea akhirnya gagal mengekalkan rekod tanpa kalah sejak diterajui boss baru Andre Villas-Boas.



Fernando Torres merapatkan jurang melalui gol seawal minit pertama separuh masa kedua berlangsung, manakala Rooney gagal menambat jaringan setelah tersasar sepakan penalti.

United kekal di puncak liga setelah pesaing Manchester City diikat 2-2 oleh Fulham. - AFP




Video Seks Anwar: Dunia Sudah Terbalik? Papagomo Niat Jahat, AMK Lapor Polis!

Posted: 18 Sep 2011 04:44 AM PDT


Mungkin jiwa Anak Muda Keliru (AMK) ini semakin parah... apabila dikata dunia mereka sudah terbalik! 24-seven hanya taksub untuk Anwar Ibrahim hingga tidak dapat menerima kenyataan yang sebenarnya... 

Sepatutnya merekalah yang pertama melaporkan kepada polis untuk siasat pelaku video seks tersebut, bukannya buat laporan polis untuk menyalahkan orang yang menyampaikan laporan video seks tersebut (Papa Gomo).

Siapa sebenarnya yang berniat jahat? Rozan... rozan.. pandai sungguh kau mengambil kesempatan ya... tembak dari belakang berani la kau...  awat bila jumpa depan-depan kau terketar-ketar? bila nak sembang dikedai kopi ni?



Petang tadi Angkatan Muda Keadilan (AMK) membuat laporan polis terhadap penulis blog Papagomo yang menyiarkan klip video dua lelaki yang didakwa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Laporan dibuat Timbalan Ketua Penerangan AMK Rozan Azen Mat Rasip di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi.




Ini berikutan dua klip video yang didedahkan Papagomo pagi semalam yang menunjukkan rakaman litar tertutup (CCTV) dua lelaki menuju masuk ke dalam dan keluar lif bangunan dipercayai sebuah hotel di Ampang.

Sehubungan itu, Rozan dalam laporannya mahu Papagomo disiasat berikutan penyebaran video tersebut yang dianggapnya berniat jahat sehingga mampu mengelirukan orang awam.

Beliau juga mahu penulis blog itu dikenakan tindakan kerana mengancam untuk mendedahkan lagi klip video yang berkaitan dengan isu ini pada masa akan datang.



Bagaiman pun Rozan percaya pelaku video seks itu Anwar Ibrahim!

Enggan mengulas teknikal kesahihan klip video itu, Rozan turut mendesak Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar membuat kenyataan bagaimana rakaman tersebut boleh berada di tangan Papagomo walaupun kes itu masih dalam siasatan polis.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 19 Sep 2011 03:42 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Anwar disoalbalas di mahkamah

Posted: 18 Sep 2011 06:30 PM PDT


Pelbagai pihak membuat andaian.

Ada kata sebab Anwar takut untuk disoalbalas oleh pendakwa jika dia memberi keterangan dalam kandang saksi. Ada kata dia sengaja. Ada kata dia terpaksa. Ada kata dia bukan peduli. Ada kata dia tidak ada cara lain untuk selamatkan diri.

Mereka yang sudah tahu Anwar bersalah guna taktik psikologi untuk berkata dari awal bahawa Mahkamah sudah buat keputusan Anwar bersalah. Bila mahkamah jatuhkan Anwar sebagai salah, pasti mereka akan kata, "Betul tidak aku cakap?"

Husin ada teori lain kenapa Anwar memberi kenyataan dalam kandang tertuduh. Bayangkan kalau Anwar jawab pendakwa macam mana dia jawab wartawan seperti berikut:








Anwar takut dia bersikap pada pendakwa sebagaimana ketika dia lakukan pada wartawan yang menanyakan soalan yang menyusahkan dia. Nanti berubah persepsi awam terhadapnya.
Pasti pendakwa akan dimarahi ketika bertanya, "Why do you ask me?" ... "You completely lack of adab..."

Yang pasti mula-mula masuk kandang, dia dah melenting ... "Tuan hakim, kenapa perlu saya angkat sumpah? Yusof Qardawi, ... Hasan Al Juburi, Husin al Liwati, Rahman Al Suntuti, ... (dan lain-lain nama berbunyi Arab yang konon dia tahu akan disebut) sudah sebut salah hukum bersumpah."

Asal disoal, sibuklah dia pasal dari manha orang yang bertanya datang dari.

"Pihak pendakwa ni dari pejabat mana? Pejabat Utusan? Pejabat TV3?"

Kalau tidak pun, dia akan kata, "Sebelum mula soalbalas, diminta pendakwa raya dari Utusan Malaysia, TV3 dan agendadaily diminta tinggalkan kamar dahulu."

Bayangkan Anwar yang DNAnya terjumpa di dubur Saiful berkata, "Pihak pendakwa ... sila belajar Fatihah dengan betul!"

Dah tentu timbul saja isu DNA, dia akan naik birang dan jerit, ""DNA apa? You pendakwa raya TV3? Dari TV3 kan? DNA apa? DNA apa? ...Cuba terangkan?"

Dia akan suruh jawab soalan sebelum jawab soalan pendakwa, "Sila jawab saya apa kaitan KY Jelly dengan kes liwat ini. Sudahkah awak establishkan?"

Atau, "Sila jawab mana dia kes VK lingam? Betul tak ... correct correct correct!"

"Beranikah awak tanya dahulu Najib ada hubungan seks dengan Rosmah sebelum tuduh saya liwat Saiful?"

Mestilah ada, mereka suami isteri!

Lagi pening hakim kalau Anwar kata, "Saya hanya akan beritahu jawapan pada ketika yang sesuai. I decide the timing. I decide when the timing is right. I decide ..."

Dah habis dia beri kenyataan di kandang saksi dia akan kata, "Dah habis cakap, now shut up!"
Anwar, Anwar ... entahlah ...

Tahukah dia bahawa kenyataannya dalma saksi tertuduh tidak menjaminkan hakim menerima pakai kenyataannya yang tiada fakta sokongan dan tidak disoalbalas oleh pendakwa? Hakim boleh tolak buta-buta kenyataannya dari kandang tertuduh.

Wow! Lagi untung Anwar dapat istirehat percuma ke Bamboo River Nature Resort.

bumiyang

Posted: 19 Sep 2011 03:29 AM PDT

Analisa Kumbang

Posted: 19 Sep 2011 03:12 AM PDT

Analisa Kumbang


Bapak Anwar Di Ampang Apartment

Posted: 18 Sep 2011 07:51 PM PDT

Link

Director of suspected child seclusion

PUTRAJAYA: The Selangor Islamic Religious Department (Jais) detained the daughter of a director of government agencies headquartered here on suspicion of murder of her boyfriend in a cheap hotel in Dengkil, near here, early yesterday morning. Files.

It is understood, the act of teenage girls aged 19 who works as a clerk and her boyfriend broke the 26-year-old after Jais enforcement officials and the Sepang Municipal Council (MPSepang) raided the couple rented hotel room, about 3am.

KEJAM 18 SG - Wan Azizah Bakal Diliwat DPP Demi Anwar Ibrahim Suami Dayus

Posted: 18 Sep 2011 07:48 PM PDT

Link
Director of suspected child seclusion

PUTRAJAYA: The Selangor Islamic Religious Department (Jais) detained the daughter of a director of government agencies headquartered here on suspicion of murder of her boyfriend in a cheap hotel in Dengkil, near here, early yesterday morning. Files.

It is understood, the act of teenage girls aged 19 who works as a clerk and her boyfriend broke the 26-year-old after Jais enforcement officials and the Sepang Municipal Council (MPSepang) raided the couple rented hotel room, about 3am.

Jais Resources, said during the raid Jais enforcement personnel and MPSepang the greeting, knocked on the door several times and waited about a half, before it was opened a man in full uniform.

He said the authorities then do further tests, before they found a teenage girl in full uniform who was hiding behind the door of the toilet rooms involved.

"When questioned men and teenage girls involved admitted they were not husband and wife or mahram is valid. In fact, the teenager had requested release because he was the son of a director of government in Putrajaya.

"People are begging to be discharged son because they had become engaged and will marry soon.

"However, the ruse was exposed after a couple of girls involved finally admitted that they were just normal friends and has not been engaged to the man," he said when met here.

They were among six men and women aged 19 to 27 years detention Jais enforcement personnel and vice MPSepang stop operations in conjunction with Malaysia Day celebrations around the Sepang district, beginning at 1 to 4 am, on Tuesday.


All the couples involved would be charged under Section 29 (1) (a) and Section 29 (a) (b) of the Selangor Syariah Criminal Enactment 1995 which provides for maximum prison term of two years or a fine of RM3, 000 or both, if found guilty by the court . -BH

nak Pengarah Di Putrajaya Dicekup Khalwat Jam 3 Pagi

Posted: 18 Sep 2011 07:47 PM PDT


Director of suspected child seclusion

PUTRAJAYA: The Selangor Islamic Religious Department (Jais) detained the daughter of a director of government agencies headquartered here on suspicion of murder of her boyfriend in a cheap hotel in Dengkil, near here, early yesterday morning. Files.

It is understood, the act of teenage girls aged 19 who works as a clerk and her boyfriend broke the 26-year-old after Jais enforcement officials and the Sepang Municipal Council (MPSepang) raided the couple rented hotel room, about 3am.

Jais Resources, said during the raid Jais enforcement personnel and MPSepang the greeting, knocked on the door several times and waited about a half, before it was opened a man in full uniform.

He said the authorities then do further tests, before they found a teenage girl in full uniform who was hiding behind the door of the toilet rooms involved.

"When questioned men and teenage girls involved admitted they were not husband and wife or mahram is valid. In fact, the teenager had requested release because he was the son of a director of government in Putrajaya.

"People are begging to be discharged son because they had become engaged and will marry soon.

"However, the ruse was exposed after a couple of girls involved finally admitted that they were just normal friends and has not been engaged to the man," he said when met here.

They were among six men and women aged 19 to 27 years detention Jais enforcement personnel and vice MPSepang stop operations in conjunction with Malaysia Day celebrations around the Sepang district, beginning at 1 to 4 am, on Tuesday.

All the couples involved would be charged under Section 29 (1) (a) and Section 29 (a) (b) of the Selangor Syariah Criminal Enactment 1995 which provides for maximum prison term of two years or a fine of RM3, 000 or both, if found guilty by the court . -BH

Mansuh ISA: "Penampar" Ke Muka Najib, Pakatan Bukan Rakyatkah? - TGNA

Posted: 18 Sep 2011 07:45 PM PDT


PR is not people, the question Nik Aziz

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, slammed the statement, Datuk Seri Najib Razak that the Internal Security Act (ISA) abolished not because the People's Alliance claims, instead of listening to people's day.

"I wondered, (members respectively) is not rakyatkah PR?" big question is, who is also minister of Kelantan.

He reportedly insisted yesterday, ruling coalition to repeal the ISA be heard of men who want the people to such changes.

Therefore, he said, do not have those who want to make a name for that announcement is the result of their struggle.

Writing on his Facebook page today, Nik Aziz said the best thing for him is not wrong to copy.

"Did Prophet Muhammad ordered him to take whatever wisdom (wisdom), wherever it be found?" he said.

In his Malaysia Day message last Thursday, he announced that the ISA be repealed and two new laws will be enacted to maintain proper security of the country.

He explained the decision was in line with its intention to review the ISA when the prime minister took office two years ago. -mk

PANAS : KISAH ANWAR GERUDI LOMBONG DI THAILAND.....

Posted: 18 Sep 2011 06:21 PM PDT

Ariel Peterpan Sextape scandalEntah bila dan apa pula aksinya? Ini yang menjadi tandatanya bila klip video terbaru di Youtube yang disiarkan pagi Sabtu memberi indikasi jelas kemungkinan adanya klip video lain didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.Pada penghujung klip video itu ada sedutan gambar yang kelihatan macam Ketua Pembangkang itu berpakaian robe hotel sedang menbawa alat seperti charger telefon bimbit.Senario bilik berkenaan berbeza sekali dengan bilik klip video pertama yang menunjukkan aksi seks dengan seorang GRO China didakwa disebuah apartmen di Ampang.Persoalan yang ditimbulkan oleh klip terbaru ini ialah di manakah Anwar pada 12-13 Januari 2011'. Video seks pertama dulu didakwa dirakam pada pada 21 Februari 2011. Apakah ada sesuatu ' menarik' berlaku...

Champion of the world's longest fingernails on both sides for 18 years, including 6 meters.

Posted: 18 Sep 2011 06:18 PM PDT

American professional singer. Statistics shatter the world's longest fingernails after the two sides for 18 years, including nearly 20 feet long, or about 6 meters ...Ms. Christy Walton, 45-year-old American professional singer in Las Vegas. Nevada, U.S.. A long black limousine vehicles to the public library in New York on 14 September to receive the certificate from Mr. Stewart's Black Cat spokesman in the Guinness Book of World Records will be written off. New Year's 2555, that Ms. Walton is the world's longest fingernails. The total length of nails left over 10 feet long, while the nail right combination of more than 9 feet, 7 inches long and 2 to almost 20 feet, or about 6 meters.Ms. Walton, whose name appears on the stage as...Ariel Peterpan Sextape scandal

Keluarga perogol

Posted: 18 Sep 2011 06:17 PM PDT

We scanned a while admission was made ​​by Marsha former star who was born by the popular reality TV Academy Fantasia season 3 ...; Yes, I was married, last Sunday, "said singer and actress, Marsha Milan Londoh, 26, thus ending the current status of the various gossip about himself. Artists come from Sabah was discovered his talent through the third season of the reality of Akademi Fantasia (AF3) said the wedding took place at the Forest Research Institute Malaysia (FRIM), Kepo...

Every day the Ministry of Home Affairs [HM] for criticism, seen as a troublemaker never been hard on this country's political troublemakers. Adu dumba

Posted: 18 Sep 2011 06:15 PM PDT

Every day the Ministry of Home Affairs [HM] for criticism, seen as a troublemaker never been hard on this country's political troublemakers. Adu dumba and chaos rampantly Opposition politicians ..! They can do anything they like, they can say what they want .. they matter what ..! No need to fear because the Minister of the ministry "concerned with his own throat .."Among his Blogger to see Josh play safe .., he feared losing the support of non-Malay votes in Parliament Sembrong, then clamp down on political troublemakers fucker that was championed by the DAP and PKR leaders Hisham "one eye closed".Chief Akin be "incited the people" through lectures depose the government to invite people to this day but are more concerned Hihsamuddin...

Ustazah Membela Maksiat

Posted: 18 Sep 2011 05:00 PM PDT


However the rule for Malaysian girl is so stick but malaysian girls still show off some part of the body by secret. So what do you think...

Blogger 14 Tahun Membuat Pengakuan

Posted: 18 Sep 2011 04:59 PM PDT

but malaysian girls still show off some part of the body by secret. So what do you think..

Gambar Aksi Ganas Isma AF7 dan Zul

Posted: 18 Sep 2011 04:58 PM PDT


isma-af7-dan-zul3

isma-af7-dan-zul1

isma-af7-dan-zul

amily did not compel him to quickly reach Pelaminan. Although the age of distinction Revalina have matured, but do not want to target your own Revalina find a new partner."If it was me who had, for example if I still want to undergo this done for ya, if ya had so tired already. I felt," says ex-girlfriend from the Ringgo Ag...

Pelajar Sekolah Hebat Di Katil

Posted: 18 Sep 2011 04:55 PM PDT


Every day the Ministry of Home Affairs [HM] for criticism, seen as a troublemaker never been hard on this country's political troublemakers. Adu dumba and chaos rampantly Opposition politicians ..! They can do anything they like, they can say what they want .. they matter what ..! No need to fear because the Minister of the ministry "concerned with his own throat .."Among his Blogger to see Josh play safe .., he feared losing the support of non-Malay votes in Parliament Sembrong, then clamp down on political troublemakers fucker that was championed by the DAP and PKR leaders Hisham "one eye closed".Chief Akin be "incited the people" through lectures depose the government to invite people to this day but are more concerned Hihsamuddin...

Bung Mokhtar Kinabatangan Akan TEWAS Sekiranya Bertanding PRU Ke 13….

Posted: 18 Sep 2011 04:52 PM PDT

We scanned a while admission was made ​​by Marsha former star who was born by the popular reality TV Academy Fantasia season 3 ...; Yes, I was married, last Sunday, "said singer and actress, Marsha Milan Londoh, 26, thus ending the current status of the various gossip about himself. Artists come from Sabah was discovered his talent through the third season of the reality of Akademi Fantasia (AF3) said the wedding took place at the Forest Research Institute Malaysia (FRIM), Kepo...

Tenang Yang Ganass..! Bukti Cikgu Mala "Gelojoh" Ketika Melakukan Hubungan Seks..?

Posted: 18 Sep 2011 07:28 AM PDT


Artists come from Sabah was discovered his talent through the third season of the reality of Akademi Fantasia (AF3) said the wedding took place at the Forest Research Institute Malaysia (FRIM), Kepong.

However, he is a Christian descendants of the Dusun and declined to elaborate on the marriage and denied deliberately concealed from the knowledge media.

Biar Betuull…. ?? Kes Liwat Saiful.., Anwar Akan Dibebaskan..??

Posted: 18 Sep 2011 07:26 AM PDT

We scanned a while admission was made ​​by Marsha former star who was born by the popular reality TV Academy Fantasia season 3 ...;

Yes, I was married, last Sunday, "said singer and actress, Marsha Milan Londoh, 26, thus ending the current status of the various gossip about himself.

Artists come from Sabah was discovered his talent through the third season of the reality of Akademi Fantasia (AF3) said the wedding took place at the Forest Research Institute Malaysia (FRIM), Kepong.

However, he is a Christian descendants of the Dusun and declined to elaborate on the marriage and denied deliberately concealed from the knowledge media.

"It's not my intention to hide from the media but I just wanted a surprise. However, I will explain everything to the media partners
week.

"At the moment I first have to keep quiet because I did not want to exaggerate this," he said when contacted by Daily

Bung Mokhtar Kinabatangan Akan TEWAS Sekiranya Bertanding PRU Ke 13….

Posted: 18 Sep 2011 07:24 AM PDT


We scanned a while admission was made ​​by Marsha former star who was born by the popular reality TV Academy Fantasia season 3 ...;

Yes, I was married, last Sunday, "said singer and actress, Marsha Milan Londoh, 26, thus ending the current status of the various gossip about himself.

Artists come from Sabah was discovered his talent through the third season of the reality of Akademi Fantasia (AF3) said the wedding took place at the Forest Research Institute Malaysia (FRIM), Kepong.

However, he is a Christian descendants of the Dusun and declined to elaborate on the marriage and denied deliberately concealed from the knowledge media.

"It's not my intention to hide from the media but I just wanted a surprise. However, I will explain everything to the media partners
week.

"At the moment I first have to keep quiet because I did not want to exaggerate this," he said when contacted by Daily

Benarkah Marsha "Stress" Dan Tertekan Untuk Rahsiakan Perkahwinnya Dengan VVIP UMNO...?

Posted: 18 Sep 2011 07:22 AM PDT

We scanned a while admission was made ​​by Marsha former star who was born by the popular reality TV Academy Fantasia season 3 ...;

Yes, I was married, last Sunday, "said singer and actress, Marsha Milan Londoh, 26, thus ending the current status of the various gossip about himself.

Artists come from Sabah was discovered his talent through the third season of the reality of Akademi Fantasia (AF3) said the wedding took place at the Forest Research Institute Malaysia (FRIM), Kepong.

However, he is a Christian descendants of the Dusun and declined to elaborate on the marriage and denied deliberately concealed from the knowledge media.

"It's not my intention to hide from the media but I just wanted a surprise. However, I will explain everything to the media partners
week.

"At the moment I first have to keep quiet because I did not want to exaggerate this," he said when contacted by Daily

GEMPAARR..! Anwar Arahkan Wan Azizah "Cipta" Alibi 12 & 13 Januari 2011 Sebelum Papa Gomo Sebarkan Video Seks Rakaman Di Luar Negara

Posted: 18 Sep 2011 07:19 AM PDT



Daddy Blogger GOMO challenge to Dato Seri Anwar Ibrahim to send the CCTV recordings to be issued to ensure ketulenanya forensic analysis. And at the same time it is appropriate to conduct the forensic Anwar Ibrahim who is seen to ensure the recording of the CCTV.

GOMO also compelled to respond to allegations that the Opposition owned Malaysiakini:

"However, the two men's clothing in CCTV, did not seem commensurate with the two men shown in the sex video.

Mampus..! Pegawai Khas Nik Aziz Maklumkan PAS Yakin Anwar Lelaki Dalam Video Klip Terbaru Disiarkan Papa Gomo....

Posted: 18 Sep 2011 07:18 AM PDT

Daddy Blogger GOMO challenge to Dato Seri Anwar Ibrahim to send the CCTV recordings to be issued to ensure ketulenanya forensic analysis. And at the same time it is appropriate to conduct the forensic Anwar Ibrahim who is seen to ensure the recording of the CCTV.

GOMO also compelled to respond to allegations that the Opposition owned Malaysiakini:

"However, the two men's clothing in CCTV, did not seem commensurate with the two men shown in the sex video.

In CCTV, the Eskay said the man wore a dark, while in the sex video, men are shown, shirts and light trousers (right).

Anwar said the man was also wearing dark in the CCTV recordings, but the pants in the video looks better sex. "

It is very embarrassing for the opposition's Portal, which generated a cost of RM150 thousand per month when not doing research before issuing GOMO article can be considered substandard.

Malaysikini's opposition argued that appear in the color of CCTV recordings as well as recorder in the room where Anwar Ibrahim have sex with prostitute China.

Biar Betuull…. ?? Kes Liwat Saiful.., Anwar Akan Dibebaskan..??

Posted: 18 Sep 2011 07:17 AM PDT

Every day the Ministry of Home Affairs [HM] for criticism, seen as a troublemaker never been hard on this country's political troublemakers. Adu dumba and chaos rampantly Opposition politicians ..! They can do anything they like, they can say what they want .. they matter what ..! No need to fear because the Minister of the ministry "concerned with his own throat .."

Among his Blogger to see Josh play safe .., he feared losing the support of non-Malay votes in Parliament Sembrong, then clamp down on political troublemakers fucker that was championed by the DAP and PKR leaders Hisham "one eye closed".

Chief Akin be "incited the people" through lectures depose the government to invite people to this day but are more concerned Hihsamuddin kuih raya ..., too busy to spend a raya ..!

Rating Menteri KDN Dibawah Paras NKRA Najib…!! Hishamuddin Hilang Mood Beraya…

Posted: 18 Sep 2011 07:14 AM PDT

Every day the Ministry of Home Affairs [HM] for criticism, seen as a troublemaker never been hard on this country's political troublemakers. Adu dumba and chaos rampantly Opposition politicians ..! They can do anything they like, they can say what they want .. they matter what ..! No need to fear because the Minister of the ministry "concerned with his own throat .."

Among his Blogger to see Josh play safe .., he feared losing the support of non-Malay votes in Parliament Sembrong, then clamp down on political troublemakers fucker that was championed by the DAP and PKR leaders Hisham "one eye closed".

Chief Akin be "incited the people" through lectures depose the government to invite people to this day but are more concerned Hihsamuddin kuih raya ..., too busy to spend a raya ..!

RIDHUAN TEE

Posted: 19 Sep 2011 03:10 AM PDT

RIDHUAN TEE


Membasmi bebalisme dan orang pandir

Posted: 18 Sep 2011 05:22 PM PDT

(Sinar Harian 19 Sept 2011)

Isu zakat dan dakyah Kristian menjadi sepi buat seketika, apabila isu komunis menutupi. Itulah budaya politik Malaysia. Satu isu belum selesai untuk diperbahaskan, muncul pula isu baru. Selepas ini akan muncul pula isu lain. Akhirnya nanti, semua isu tergantung, tidak dapat diselesaikan sehingga ke akar umbi. Kita seolah-olah hilang fokus. Masalah terus menjadi masalah, tanpa penyelesaian. Kita asyik berpolitik.

Berkaitan dengan isu Mat Indera dan komunis, setakat ini lebih 942 laporan polis telah dibuat ke atas Mat Sabu. Beberapa hari lagi akan melebihi angka 1000. Bayangkan berapa banyak masa,wang ringgit dan tenaga terbuang, untuk melayan dan membincangkan isu yang boleh dianggap 'remeh' ini. Ini belum termasuk saman menyaman yang akan berlaku dan desakan demi desakan dibuat supaya sejarah kemerdekaan ditulis semula mengikut versi sebenar. Siapa yang untung, siapa yang rugi, fikirlah sendiri. Tolak campur, tolak campur, umat Islam juga yang rugi. Masa depan masih kabur berbanding orang lain yang telah jauh meninggalkan kita, menunggu masa untuk mengambil kesempatan.

Suka atau tidak, kita akan terus berurusan dengan negara-negara komunis seperti China dan Russia bagi mengekang hegemoni barat yang semakin mencengkam. Dengan makna, dari aspek diplomatik, kita akan terus berhubung dengan negara komunis demi kemajuan negara seperti lawatan pemimpin komunis negara China baru-baru ini, selagi mana kita tidak terpengaruh dengan ideologi dan pemikiran mereka.

Waima, saya merasa amat pelik, kenapa kita harus 'melayan' isu ini yang ditimbulkan oleh Mat Sabu ini, sedangkan banyak lagi perkara besar yang perlu diberikan perhatian, seperti masalah ekonomi negara, masalah kemiskinan semakin menghantui sehingga boleh menyebabkan akidah tergadai, gejala sosial yang semakin menakutkan, perkauman yang semakin menebal, kelemahan umat Islam yang semakin ketara, bahasa Melayu yang semakin terhakis dan banyak lagi isu yang tidak menyebelah umat Islam. Biarkanlah Mat Sabu dengan labu-labunya.

Sejarah akan tetap kekal sebagai sejarah. Sama ada ia perlu ditulis semula atau tidak, bergantung kepada keadaan. Apa yang perlu dibuat hari ini kajian ilmiah perlu banyak dilakukan dari masa ke semasa untuk membuktikan fakta sejarah tersebut, jika masih samar dan dipertikaikan. Bukannya dengan saling mengkritik dan menghentam, seolah-olah dunia akademik ini begitu sempit. Sedangkan semua tahu bahawa dunia akademik tidak ada sempadan. Hari ini mungkin kajian kita sesuai dan relevan, mungkin tidak untuk masa hadapan. Ia akan menjadi bahan sejarah. Kajian baru perlu dibuat untuk membuktikannya. Marilah kita bersama-sama melakukan kerja-kerja yang membawa lebih banyak faedah daripada mewujudkan budaya bebal dan pandir seperti yang dibahaskan oleh Allahyarham Profesor Syed Hussein Al-Attas, telah saya sentuh sebelum ini.

Menurut beliau, golongan intelektual adalah orang yang mengabdikan diri untuk memikirkan idea dan masalah bukan kebendaan dengan menggunakan kemampuan akliah. Ia membawa maksud bahawa memiliki kelayakan akademik dan mempunyai gelaran, sebagai contoh, gelaran professor, masih belum layak untuk menggelarkan seseorang itu sebagai seorang intelektual jika tidak berfikir. Misalnya, Herbert Spencer, yang tidak mempunyai kelayakan akademik, tetapi diiktiraf dan dikategorikan sebagai salah seorang intelektual pada zamannya. Cara Spencer berfikir dan tindak tanduknya menepati ciri-ciri golongan intelektual sebagai seorang ahli falsafah, biologis, psikologis, sosiologis dan politikus.

Tidak perlulah saya membandingkan dengan ketokohan dan kehebatan Nabi Muhammad SAW. Walaupun Baginda seorang yang tidak tahu membaca dan menulis, tetapi pemikiran intelektualnya begitu terserlah berpandukan kepada wahyu Allah SWT. Perkara ini sengaja disenyapkan oleh orientalis barat kerana mereka tidak mahu agama Islam ditonjolkan sebagai pelopor budaya intelektual.

Bukan seperti segelintir masyarakat hari ini yang jelas masih kabur tentang makna sebenar intelektual. Mereka ternyata telah menyelewengkan makna hakikat ilmu yang sebenar. Bebalisme dan kepandiran semakin menjadi-jadi. Kita gagal melahirkan golongan intelektual, yakni masyarakat menjadi malas berfikir. Lebih parah lagi kemalasan berfikir ini turut terbawa-bawa oleh kalangan elitis sehingga menjadi bebal, yang membawa maksud tumpul otak atau bodoh. Misalnya, orang kaya sepatutnya berfikir bagaimana membantu orang miskin atau golongan yang memerlukan. Ini tidak, kerjanya asyik mengintai artis untuk dikahwini. Perkahwinan mereka inilah diperbesar-besarkan oleh media seolah-olah tidak ada lagi isu lain yang lebih penting.

Istilah ini bukan bertujuan untuk merendahkan martabat seseorang, tetapi pemikiran ini perlu dibenteras kerana ia diibaratkan parasit yang berserabut dalam pemikiran masyarakat. Gejala ini menunjukkan pelbagai kepincangan masyarakat terutamanya dari segi keinginan dan kemampuan menuntut ilmu. Antara sikap yang ditunjukkan dalam gejala bebalisme ini adalah kelesuan berfikir, sikap acuh tak acuh, tidak berminat terhadap budaya ilmiah dan tidak mempunyai daya cipta yang baik.

Paling ketara bagi mereka yang terperangkap dengan gejala ini ialah tidak menghormati ilmu pengetahuan dan pandangan ilmiah. Tidak mempunyai kecintaan terhadap hujah yang tertib serta tidak memberi penghargaan terhadap budaya ilmiah itu sendiri. Akibatnya, wujud kemalasan intelek yakni untuk berfikir lebih jauh. Sedangkan kita semua tahu bahawa otak perlu dirangsang (stimulate) supaya dapat dimanfaatkan sepenuhnya.

Bebalisme akan menyebabkan masyarakat membangun tidak lagi berminat mendapatkan ilmu pengetahuan berguna. Jika adapun usaha mencari ilmu, ini dilakukan bukan kerana niat ingin membantu masyarakat, tetapi disebabkan oleh politik, pangkat, nama dan sebagainya.

Budaya inilah yang telah membelenggu pemikiran masyarakat kita. Syed Husein berkata: "Menjadi salah satu ciri bebalisme untuk mengharapkan orang lain percaya pada apa yang dikemukakannya tanpa memberi alasan atau penjelasan apabila pokok permasalahan tersebut di luar dari pokok permasalahan biasa. Bebalisme juga tidak mempunyai kecintaan kepada hujah yang tertib dan rasional apabila membahaskan suatu pokok permasalahan atau isu".

Paling menyedihkan menurut Syed Hussien apabila gejala ini terus diwarisi dari satu generasi ke generasi lain. Natijahnya, gejala sukar dihapuskan dan menimbulkan persoalan mengenai kemampuan serta cara terbaik untuk keluar daripada gejala yang membelenggu masyarakat ini. Justeru, jika kita benar-benar mahu melihat perubahan, pemikiran bebalisme dan pandir yang perlu dibenteras. Jika tidak, kita tidak akan ke mana-mana. Sesama sendiri bercakaran. Ilmu tidak meningkat, masa dan tenaga terbuang, negara tidak membangun, sehingga menyebabkan orang lain mengambil kesempatan. Siapa yang rugi akhirnya?

Prof Madya Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah
Pensyarah Kanan
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia

Ohpolitik!™

Posted: 19 Sep 2011 03:06 AM PDT

Ohpolitik!™


JOM BACA!! PKR Selangor masuk bakoi angkat sendiri!!

Posted: 18 Sep 2011 08:16 PM PDT


Aduhai...Ini bukan kali pertama kami di selangordaily.com menulis tentang sikap poyo pemimpin-pemimpin dan orang -orang PKR.
Hari ini sekali lagi kami nak tulis perkara yang sama, tetapi situasi yang berbeza. Kami nak tunjukkan kepada anda bagaimana Kerajaan PKR di Selangor kehausan pujian sebagaimana Setiausaha Politik MB Selangor kehausan kasih sayang dan belaian dari seorang lelaki.
Ruangan surat pembaca yang terdapat di dalam mana-mana akhbar sekali pun bukan sahaja di Malaysia, malah di dunia kebiasaannya dikhususkan kepada pembaca atau rakyat jelata menghantar surat mengenai masalah atau pendapat serta pandangan mereka.
Tetapi di Malaysia dua hari lepas satu rekod baru dunia telah tercatat apabila Setpol MB Selangor telah menghantar satu surat kepada ruangan surat pembaca akhbar Sinar Harian memuja-muji bosnya dan kerajaannya.
Tidakkah itu satu kerja yang tidak munasabah ? Itulah yang dinamakan masuk bakul angkat sendiri.
Dalam Malaysia kita ada berpuluh-puluh orang setpol. Setiap MB atau KM di setiap negeri ada setpol masing-masing. Setiap Menteri juga ada setpol. Tetapi setakat ini kita tidak pernah jumpa atau lihat seorang setpol yang sebodoh Faekah Husin.
Tidak perlu kita beri contoh setpol-setpol pemimpin BN, kita ambil contoh setpol-setpol pemimpin PAS, PKR dan DAP. Pernahkah kita lihat setpol KM P.Pinang, MB Kelantan atau MB Kedah berperangai 'over' dan bodoh seperti Faekah ? Mereka mungkin tak cerdik, tetapi tiada siapa tahu mereka tidak cerdik kerana mereka tidak menunjuk kebodohan mereka. Manakala Faekah pula seorang peguam yang kelihatan cerdik, tetapi sebenarnya bodoh.
Surat pembaca di atas adalah kebodohan terkini yang dipamerkan oleh Faekah untuk tatapan kita semua. Mana mungkin seseorang hantar surat pembaca kepada sebuah akhbar untuk memuji diri sendiri atau organisasinya. Nampak sangat mereka kehausan pujian.
Sekiranya sebelum atau selepas ini jika terdapat surat -surat pembaca yang dikirim dan disiarkan di akhbar-akhbar memuja-muji Kerajaan Selangor atau Khalid Ibrahim adalah tidak mustahil surat itu dikirim oleh orang-orang mereka sendiri tetapi menggunakan nama samaran.
Akibat kebodohan dan kerakusan nafsu Faekah, tembelang PKR telah pecah hari ini. Rupa-rupanya itulah kerja mereka selama ini.
sumber SelangorDaily.com

Nik Aziz Nak Salahkan UMNO, Kelantan Ranking Tertinggi HIV & AIDS!!

Posted: 18 Sep 2011 05:36 PM PDT


Nak Salahkan UMNO! Nak Salahkan UMNO! Nak Salahkan UMNO! Cilako! Cilako! Cilako! Kelantan serambi Makkah telah dicemari virus HIV dan AIDS, Semua ini salah siapa? Itu semua persoalan yang harus dijawab Nik Aziz.

Umum tahu, Nik Aziz lebih suka menuding jari kepada UMNO dari mengaku salah sendiri. Namun Salah siapa? Adakah salah UMNO membuka night club di Kelantan? Atau Salah UMNO buat konsert yang melekakan rakyat Kelantan di Kelantan? Atau salah UMNO yang buka kilang pelacuran di Kelantan? Soalnya salah siapa?

Bagi aku, tentunya salah Nik Aziz sendiri yang telah gagal mendidik akhlak rakyatnya yang semakin dahagakan syurga dunia terutama bagi yang gemarkan XX dan juga sindrom doktor sendiri itu.

GHOSTWRITER : Nik Abdul Aziz Nik Mat harus bertanggungjawab sepenuhnya dengan 'kedudukan pertama' Kelantan sebagai negeri paling ramai yang dijangkiti HIV dan AIDS pada tahun lepas.

Universiti Pertama di Kelantan Konvo hari ini : Nak Harapkan Nik Aziz, Sekolah Pondok jerla Org Kelantan!!

Posted: 18 Sep 2011 04:42 PM PDT

Universiti Malaysia Kelantan dibina hasil kerajaan yang tidak perintah Kelantan. Semua maklum bahawa Kelantan diperintah oleh sebuah kerajaan yang sangat sayangkan DAP. Apa yang mereka mampu hanya menyediakan sekolah pondok yang tiada lagi bertujuan membentuk rakyat yang taksubkan Nikkie Aziz.

Sempena dengan konvo UMK hari ini, aku bawakan sejarah penubuhan Universiti sulung di Kelantan ini.


Penubuhan sebuah Universiti di negeri Kelantan telah dijadikan sebagai salah satu komponen dalam Rancangan Malaysia Ke-9 bagi menyokong pembangunan modal insan berkualiti dalam sektor pendidikan tinggi negara. YAB Perdana Menteri Malaysia telah mengumumkan persetujuan kerajaan untuk menubuhkan sebuah universiti di Kelantan dalam pembentangan RMKe-9 pada 31 Mac 2006.

Penubuhan Universiti ini telah mendapat kelulusan daripada Jemaah Menteri dalam Mesyuarat Kabinet pada 14 Jun 2006.  Jemaah Menteri juga telah menetapkan supaya falsafah kurikulum pengajian di UMK berteraskan kepada pendidikan keusahawanan dan perusahaan (entrepreneurship education and enterprises) dalam semua program pengajian. Oleh itu frasa rangsangan seperti "Entrepreneurship is Our Thrust" dan "Entrepreneurial University" digunakan dengan meluas. Pengkhususan pengajian untuk pembangunan jangka masa pendek dan sederhana dikelompokkan kepada tiga bidang pengajian iaitu :

  1. Keusahawanan dan Perniagaan ;
  2. Teknologi Kreatif dan Warisan dan
  3. Agro-industri dan Sains Sumber Asli


Pada masa yang sama penekanan diberi kepada kemahiran bahasa dan kemahiran insaniah. Semua program pengajian bertujuan untuk melahirkan modal insan negara yang berkualiti tinggi (dengan minda kelas pertama) lengkap dengan ciri-ciri keusahawanan. Modal insan yang dihasilkan dimanfaatkan untuk kesejahteraan global dengan memberi perhatian kepada peningkatan keupayaan dan kemampuan Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) (capability and capacity building of SME) serta menyumbang kepada pembangunan masyarakat perdagangan berkeusahawanan tinggi. Dalam semua pelaksanaan, teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) diguna sebagai pengupaya (ICT as an enabler). 

Pertumbuhan Universiti
Kampus Sementara Universiti Malaysia Kelantan di Taman Bendahara mula beroperasi secara rasmi pada 1 Julai 2007 dengan pendaftaran pelajar sulung UMK seramai 295 orang. Pada tahun kedua operasi, iaitu mulai Julai 2008, Universiti telah berjaya mendaftar seramai 332 orang pelajar.

Naib Canselor pertama Universiti Malaysia Kelantan ialah Y. Bhg. Prof. Ir. Dr. Zainai bin Mohamed yang dilantik pada 1 Oktober 2006.


untuk maklumat lanjut klik disini.

سڬالاڽ موڠكين

Posted: 19 Sep 2011 01:58 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين


Dari Hitam Putih Ke Warna-Warni

Posted: 18 Sep 2011 11:05 AM PDT





Daripada rakaman video hitam putih hingga lah kepada rakaman cctv warna warni telah pun 'dipersembahkan'. AMK PKR hari ini membuat laporan polis terhadap penulis blog pro-BN dikenali Papa Gomo kerana memuat naik rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dikatakan menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim di tempat berlaku aksi seks. Nampaknya ada yang semakin yakin sehingga ke tahap 100%. Terpulang lah.......

Bagi saya Anwar memang pembohong besar. Saya yakin gambar / video semasa masuk dan keluar daripada Lif di arpartment terbabit adalah Eskay dan Anwar. Ianya jelas dah sukar untuk menafikannya.

Seingat saya, Anwar pernah menyata bahawa beliau tidak mengenali siapa dia Eskay malah beliau sendiri keliru sama ada Eskay ini beragama Hindu atau Buddha. Namun setelah melihat video dan gambar di Youtube bertajuk 'Bapak Anwar Di Ampang Apartment' hubungan mereka bukan saja kenal malah memang akrab.

Kalau ini pun Anwar berbohong jangan cerita lah perkara-perkara lain. Semakin hari semakin jelas kebenaran akan muncul.

Amir Hamzah Mohamad
Batu Pahat

Sahabat-Gunung

Posted: 19 Sep 2011 01:55 AM PDT

Sahabat-Gunung


Kehilangan Meireles Mula Dirasai Liverpool

Posted: 18 Sep 2011 11:27 AM PDT


Bukan sebiji, tapi empat biji Liverpool tewas malam nie kepada Tontenham Hotspur. Apa dah jadi, pada aku senang sahaja, kehilangan pemain tonggak Liverpool, Raul Meireles kepada Chelsea, sudah mula dirasai Liverpool.

Aku tak dapat menyaksikan perlawanan Liverpool malam nie, tapi aku yakin kepincangan di barisan tengah, mungkin juga perancang hebat seperti Meireles belum diisi semula, menyebabkan bahagian serangan tumpul, walaupun Liverpool mempunyai penyerang hebat seperti Luiz Suarez.

Terus terang aku katakan, sejak kehilangan Meireles nie, aku kurang yakin dengan tahap pencapaian Liverpool, untuk merangkul Piala tahun nie atau dalam kata mudah, untuk merampas Piala EPL dari MU tahun nie nampak sukar dan kurang meyakinkan .....

DAP Nak Tukar Bendera Atau Tukar Perlembagaan Negara? - Safarizul

Posted: 18 Sep 2011 09:24 AM PDT

Apabila memperkatakan tentang Pakatan Pembangkamg, khususnya yang melibatkan DAP, sudah pastilah kita akan berhadapan dengan pelbagai isu-isu sensitif yang adakalanya tidak langsung relevan dengan perjuangan hidup rakyat, sebaliknya sekadar satu tindakan mencari populariti. Contoh terbaik ialah kontroversi yang melibatkan Teoh Beng Hock yang akhirnya mendedahkan tentang penyelewengan yang dilakukan oleh DAP dalam nilai kecil-kecil tetapi banyak selain penyalahgunaan lesen Kontraktor Kelas F bagi mendapatkan projek-projek bernilai kecil yang diperuntukkan untuk kontraktor Bumiputera.

Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO Selangor, Safarizul Mustaffa berkata, perhatikan bagaimana isu Teoh Beng Hock ditimbulkan. Biarpun kononnya berpaksikan kepada kebenaran dan keadilan, namun apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat dan DAP secara keseluruhannya, amat mengancam sensitiviti rakyat berbilang kaum di negara ini. Mempersoalkan tentang kewajaran Melayu dan Islam yang membabitkan PAS selaku pembantu DAP dalam kes berkenaan, merupakan pancingan terhadap masalah yang lebih besar melibatkan umat Islam dan orang Melayu Selangor.

"Terkini, ADUN Kota Alam Shah, M.Manoharan yang cuba mencetuskan polemik dan kontroversi berhubung Jalur Gemilang, sebenarnya menunjukkan sikap sebenar DAP yang tidak pernah berubah sekalipun PAS secara cakap besar mengakui, DAP telah berjaya ditarbiahkan. Manoharan dalam kes ini, enggan mengibarkan Jalur Gemilang, bahkan menghina Jalur Gemilang dan mendewa-dewakan bendera DAP apabila bertindak mengedarkan bendera-bendera DAP di DUN yang diwakilinya.

Manusia jenis apakah M.Manoharan ini yang langsung tidak mempunyai sebarang perasaan bangga terhadap bendera negara sendiri. Seburuk atau sehodoh mana pun bendera Malaysia di mata dan di hati M.Manoharan, tidak bolehkah dia mengenepikan sedikit sahaja sentimen kepartiannya itu dan menerima hakikat bahawa dia adalah salah seorang rakyat Malaysia yang simbol negaranya adalah Jalur Gemilang?," ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Ampang.

Hanya kerana dikatakan Jalur Gemilang menyerupai bendera Amerika Syarikat, maka dia menyatakan secara berterus-terang Jalur Gemilang akan ditukar apabila Pakatan Rakyat berkuasa kelak? Atau adakah itu sebenarnya manifestasi sebenar DAP yang diperkuatkan oleh barisan peguam-peguam yang sangat pintar bermain dengan sisi undang-undang di negara ini untuk mengubah Perlembagaan Negara?

"Belum lagi memegang kuasa, DAP sudah mahu menunjukkan keserakahan mereka. Bagaimana sekiranya DAP diberikan kuasa? Apakah nanti, DAP akan menggunakan alasan Melayu adalah pendatang dan dihalau dari negara ini atau paling tidak pun disamaratakan hak-hak mereka, sekalipun secara jelas, Semenanjung, Sabah dan Sarawak sememangnya berada dalam kawasan geografi yang berdemografikan Melayu sebagai teras penduduknya?

Tindakan M.Manoharan yang sengaja mencetuskan polemik itu, sebenarnya menjelaskan bahawa Pakatan Pembangkang di Malaysia ini terlalu bergantung kepada gelagat populis bagi meraih perhatian. Mereka sudah pun mengambilalih peranan golongan penghibur atau artis-artis Malaysia yang kerapkali terpaksa menggunakan pendekatan kontroversi murahan bagi menaikkan rating dan ranking," tambahnya lagi.

Adakah ini pembangkang atau bakal kerajaan yang diharapkan serta diperlukan oleh rakyat Malaysia? Dengan tahap pemikiran kelas ketiga seperti yang ditunjukkan oleh M.Manoharan, adakah rakyat Malaysia memerlukan sebuah kerajaan yang hanya pandai bermain retorik dan mencipta kontroversi, namun pada masa yang sama, tidak mampu memikirkan masalah rakyat secara lebih besar serta meluas?

Itulah masalah utama pakatan pembangkang ini. Dari awal kewujudannya sehingga kini, isu-isu yang mereka bangkitkan, tidak banyak yang berkisar tentang kepentingan rakyat bawahan, sebaliknya lebih banyak menyentuh peribadi serta kepentingan peribadi pemimpin-pemimpin mereka, khususnya Anwar Ibrahim. Segala permasalahan yang ditimbulkan dan 'diperjuangkan' hanyalah untuk para pemimpin Pakatan Rakyat semata-mata, dan kalaupun alasan rakyat digunakan, alasan tersebut hanyalah bertaraf umpan busuk untk memancing baung.

"Walaupun Manoharan telah memohon maaf dan menarik balik kenyataannya, ia sebenarnya sudah berbekas dan meninggalkan parut yang besar. Sekaligus memberitahu, perangai jahat dan khianat yang ditunjukkan, umpama lahar yang menunggu masa untuk diledakkan. Disebabkan itulah, mereka bersungguh-sungguh mahukan kuasa bagi membolehkan apa sahaja kejahatan dan pengkhianatan Pakatan Rakyat terhadap Malaysia, dapat dilaksanakan," tambahnya lagi.

PANEH MIANG

Posted: 19 Sep 2011 01:09 AM PDT

PANEH MIANG


Kepada Bapuk, Pondan & Gayboy

Posted: 18 Sep 2011 08:19 PM PDT

Surah Hud, Ayat 77-83

Dan apabila datang utusan-utusan Kami kepada Nabi Lut ia merasa dukacita dengan kedatangan mereka, dan merasa tidak terdaya untuk mengawal mereka (dari gangguan kaumnya), sambil berkata: "Ini adalah hari yang amat mencemaskan".

Dan kaumnya pun datang meluru kepadanya (dengan tujuan hendak mengganggu tetamunya), sedang mereka sebelum itu sudah biasa melakukan kejahatan. Nabi Lut berkata: "Wahai kaumku! Di sini ada anak-anak perempuanku mereka lebih suci bagi kamu (maka berkahwinlah dengan mereka). Oleh itu takutlah kamu kepada Allah, dan janganlah kamu memberi malu kepadaku mengenai tetamu-tetamuku. Tidakkah ada di antara kamu seorang lelaki yang bijak berakal (yang dapat memberi nasihat)?"

Mereka menjawab: "Sesungguhnya engkau telahpun mengetahui bahawa kami tidak ada sebarang hajat kepada anak-anak perempuanmu, dan sebenarnya engkau sedia mengetahui akan apa yang kami kehendaki."

Nabi Lut berkata: "Kalaulah aku ada kekuatan untuk menentang kamu, atau aku dapat bertumpu ke sesuatu tempat bertahan yang kuat (dari penyokong-penyokong, tentulah aku akan membinasakan kamu)".

Mendengarkan yang demikian tetamunya berkata: "Wahai Lut! Sesungguhnya kami (adalah malaikat) utusan Tuhanmu. Kaum engkau yang jahat itu tidak sekali-kali akan dapat melakukan kepadamu (sebarang bencana). Oleh itu, pergilah berundur dari sini bersama-sama dengan keluargamu pada tengah malam, dan janganlah seorangpun di antara kamu menoleh ke belakang. Kecuali isterimu, sesungguhnya ia akan ditimpa azab yang akan menimpa mereka (kerana ia memihak kepada mereka). Sesungguhnya masa yang dijanjikan untuk menimpakan azab kepada mereka ialah waktu subuh; bukankah waktu subuh itu sudah dekat?"

Maka apabila datang (masa perlaksanaan) perintah Kami, Kami jadikan negeri kaum Lut itu diterbalikkan (tertimbus segala yang ada di muka buminya) dan kami menghujaninya dengan batu-batu dari tanah yang dibakar, menimpanya bertalu-talu.

Batu-batu itu ditandakan di sisi Tuhanmu (untuk membinasakan mereka), dan Ia pula tidaklah jauh dari orang-orang yang zalim itu.


Asy-Syu'araa', Ayat 160-173

(Demikian juga) kaum Nabi Lut telah mendustakan Rasul-Rasul (yang diutus kepada mereka).

Ketika saudara mereka - Nabi Lut, berkata kepada mereka: "Hendaknya kamu mematuhi perintah Allah dan menjauhi laranganNya.

"Sesungguhnya aku ini Rasul yang amanah, (yang diutus oleh Allah) kepada kamu.

"Oleh itu, takutilah kamu akan (kemurkaan) Allah, dan taatlah kepadaku.

"Dan aku tidak meminta kepada kamu sebarang upah mengenai apa yang aku sampaikan (dari Tuhanku); balasanku hanyalah terserah kepada Allah Tuhan sekalian alam.

"Patutkah kamu melakukan hubungan jenis dengan lelaki dari kalangan manusia,"

"Dan kamu tinggalkan apa yang diciptakan oleh Tuhan kamu untuk kamu (melakukan hubungan yang halal) dari badan isteri-isteri kamu? (Kamu orang-orang yang bersalah) bahkan kamu adalah kaum yang melampaui batas (keinginan kebanyaKan haiwan)!"

Mereka menjawab: "Sesungguhnya jika engkau tidak berhenti wahai Lut (daripada mencaci dan menyalahkan kami), nescaya engkau akan diusir keluar!"

Nabi Lut berkata: "Sesungguhnya aku dari orang-orang yang bencikan perbuatan kamu yang keji itu".

(Nabi Lut berdoa): "Wahai Tuhanku, selamatkanlah daku dan keluarga serta pengikut-pengikutku dari apa yang dilakukan oleh golongan (yang jahat) itu."

Maka Kami selamatkan dia dan keluarganya serta pengikut-pengikutnya - semuanya,

Kecuali seorang perempuan tua tertinggal dalam golongan yang kena azab itu.

Kemudian Kami hancurkan yang lain (yang menentang Nabi Lut).

Dan Kami hujani mereka dengan hujan (azab yang membinasakan); maka amatlah buruknya hujan azab yang menimpa kaum yang telah diberi amaran.


Surah Al-Anbiyaa', Ayat 74-77

Dan kepada Nabi Lut, Kami berikan hikmat kebijaksanaan dan ilmu; dan Kami selamatkan dia dari bandar yang penduduknya selalu melakukan perkara-perkara yang keji; sesungguhnya mereka itu adalah kaum jahat, yang fasik, derhaka.

Dan Kami masukkan Nabi Lut dalam (kumpulan mereka yang dilimpahi) rahmat Kami; sesungguhnya dia dari orang-orang yang soleh.

Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Nuh, ketika ia menyeru (berdoa kepada Kami) sebelum (Nabi-nabi yang tersebut) itu, lalu Kami perkenankan doanya serta Kami selamatkan dia dan pengikut-pengikutnya dari kesusahan yang besar.

Dan Kami membelanya dari angkara kaum yang mendustakan ayat-ayat Kami; sesungguhnya adalah mereka kaum yang jahat; lalu Kami tenggelamkan mereka semuanya (sehingga mati lemas dengan taufan).


Surah Al-Qamar, Ayat 33-39

(Demikian juga) kaum Nabi Lut telah mendustakan peringatan dan amaran (yang disampaikan oleh Rasulnya).

Sesungguhnya Kami telah menghantarkan kepada mereka angin ribut yang menghujani mereka dengan batu, kecuali keluarga Nabi Lut, Kami selamatkan mereka (dengan menyuruh mereka keluar dari situ) pada waktu jauh malam.

Sebagai limpah kurnia dari Kami. Demikianlah kami membalas orang-orang yang bersyukur.

Dan demi sesungguhnya! Nabi Lut telah memberi amaran kepada mereka mengenai azab seksa Kami; dalam pada itu, mereka tetap mendustakan amaran-amaran itu.

Dan demi sesungguhnya! Mereka telah memujuk Nabi Lut mengenai tetamunya, lalu Kami hapuskan biji mata mereka, serta (dikatakan kepada mereka): Rasalah azabKu dan kesan amaran-amaranKu!

Dan demi sesungguhnya! Mereka telah ditimpa azab yang kekal pada pagi-pagi hari (esoknya).

Lalu (dikatakan kepada mereka): Rasalah azabKu dan kesan amaran-amaranKu!

RAPERA ..

Posted: 19 Sep 2011 01:05 AM PDT

RAPERA ..


Friends Forever

Posted: 18 Sep 2011 11:14 AM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 19 Sep 2011 12:11 AM PDT

Panglima Perang Cyber


Jawapan Padat Lagi Lengkap Kickdefella Isu Video Hitam Putih Anwar - Mesti Baca

Posted: 18 Sep 2011 08:43 PM PDT

Dala entri terbaru Kickdefella di blog beliau ( http://kickdefella.wordpress.com/ ) ditulis penjelasan panjang lebar  tentang punca rakaman video Anwar Ibrahim menjadi hitam putih.


Ini kerana pembangkang dan blogger mereka telah cuba menafikannya dengan menimbulkan isu warna baju berbeza pada video tersebut. Memandangkan mereka cuba putar belit isu ini walaupun boleh mengkajinya lebih teliti atau memang sudah mengkaji tetapi tidak mahu rakyat sedari perkara ini maka Kickdefella telah 'kick' mereka dengan artikel hangatnya seperti disalin di bawah ini.


Dalam mukaddimah tulisan beliau ditulis bahawa imej hitam putih adalah imej selalu kita lihat dalam imej video pesawat pengebom Amerika. Kickdefella melontarkan persoalan adakah tidak canggih teknologi kamera pesawat udara Amerika lantaran ia terhasil dalam bentuk warna hitam putih ?


Tentu tidak.


Tulisnya lagi dalam menghurai lebih lanjut isu hitam putih video Anwar tersebut : 



Kamera pengintipan atau kamera tinjau ini akan menghasilkan imej hitam putih di dalam mode 'night vision'. Kamera ini bagaimanapun menghasilkan imej berwarna apabila menerima cahaya yang mencukupi dan akan secara otomatik bertukar ke mode 'night vision' sebaik sahaja kekurangan cahaya.
Terdapat dua prinsip asas yang digunakan untuk menghasilkan kamera 'night vision'. Salah satunya di panggil 'photomultiplier technology'. Iaitu satu teknologi dimana kamera akan menghasilkan sinaran 'infrared' (Infrared Radiation IR) yang akan mengesan sebarang object yang berada dalam ruangpandang sinarannya lalu menterjemahkannya ke dalam imej. Memandangkan tujuannya adalah untuk mengintip atau tinjauan, sudah tentu teknologi 'infrared'nya bukanlah seperti yang kita lihat pada kamera still konsumer.
Prinsip kedua ialah ialah 'thermal imaging' di mana bahang yang dihasilkan dari suhu badan sesebuah objek digunakan untuk diterjemahkan ke dalam imej. Teknologi ini dipanggil 'Thermography'.
Di dalam kes ini, lebih gelap sekitaran dan lebih tinggi suhu bahang objek itu, lebih jelaslah imej yang terhasil dalam hitam putih yang sudah pasti berkontras tinggi.
Kamera pengintipan 'Thermography' adalah amat popular kerana ia tidak memerlukan keterangan cahaya langsung, ia hanya memerlukan radiasi bahang dari tubuh objek. Ia digunakan untuk menghasilkan imej dalam gelap gelita.
Bagaimanapun, bagi kamera menggunakan teknologi 'Photomultiplier' ia memerlukan cahaya ambien/sekitaran yang minimum untuk menghasilkan imej yang memuaskan.
Kamera Night Vision yang menghasilkan IR akan menghasilkan imej hitam putih atau 'monochromatic image' ini kerana radiasi bahang itu adalah diluar dari spektrum warna yang visible lantas imejnya tidak di dalam warna. Bagaimanapun, kejelasannya dan kontrasnya adalah sebaik imej yang terhasil dalam warna. Bagaimanapun, jarak ruang pandang kamera ini tertakluk kepada sinar infrared yang dihasilkan oleh LED nya. Kamera pengintipan atau tinjau premium selalunya  mempunyai jarak efektif sejauh 150 kaki.

Tamat.


Jika anda tidak percaya boleh lihat video bagaimana situasi ketika ada cahaya dan selepas cahaya lampu dipadamkan dalam video di bawah.






Kepada pembangkang bersikap bijaklah di dalam hal ini dan jangan mencuba untuk menipu rakyat di zaman dunia tanpa sempadan hari ini.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gempar Aznil Nawawi Pengsan Depan PM Semalam!

Posted: 18 Sep 2011 03:01 AM PDT

Budaya inovasi antara 8 perkara yang disebutkan dalam konsep 1Malaysia.

PM telah membuktikan beliau telah mengamalkan budaya tersebut apabila mendekati remaja dan belia melalui kejutan malam semalam.

Sekarang PM turun padang bertemu rakyat bukan sebaliknya.

Hari ini juga idea kita akan terus dibaca oleh PM tanpa sebarang sekatan.Tanpa sebarang tapisan. Dengan blog,fb dan twitter.

Konsep ini adalah amalan sahabat dan salafussoleh yang mendengar suara sesiapa sahaja waima budak kecil sekalipun.

Alhamdulilah PM berada di atas landasan yang betul di dalam meneraju negara dan kita wajib menyokongnya.

Jika ada kelemahan anggap sahajalah PM orang biasa yang juga ada salah silapnya.

Teruskan baca kisah Aznil Nawawi 'pengsan'depan PM semalam di link bawah ini

CELAH GELEGAR: PM Buat Kejutan Hadiri Konsert Suara Kami
Published with Blogger-droid v1.7.4

Gempar : Unifi Memang Lagi Hebat Dari Astro !!!

Posted: 18 Sep 2011 12:08 AM PDT

Hari ini hari kedua Panglima sudah mula menggunakan Unifi Telekom Malaysia. Semalam wakil TM datang memasang konfigurasi Unifi dan dengan serta merta ia boleh digunakan tanpa sebarang gangguan dan masalah.


Dengan kadar kelajuan 5 MB maka ia sudah lebih dari cukup untuk mengemaskini blog,twitter dan facebook selain untuk menonton youtube terbaru dan memuat naik youtube. Bajet tak ada jadi kena ambil pakej paling murah.

Caj untuk 5MB ialah RM149 sebulan. Sehingga kini sudah 150,000 pengguna Unifi dicatatkan sejak mula dilancar oleh Telekom Malaysia lebih setahun yang lalu.



Maklumat lanjut tentang pakej Unifi boleh anda klik di sini :

http://www.unifi.my/unifi/ 


Petang ini hujan lebat sehingga membocori rumah Panglima, tidak sedikitpun mengganggu siaran televisyen. Berbanding Astro, Unifi lebih bagus lagi kerana siaran tetap terang tanpa terjejas walau setitikpun. 


Kelebihan lain, berbagai game disediakan dan juga anda boleh mengakses Youtube dan Facebook menggunakan Unifi. Selain itu berbagai interaktif lain turut disediakan dan sudah pasti dari semasa ke semasa berbagai lagi program akan dilancarkan untuk pengguna Unifi.


Ini bermakna jutaan filem samada HD atau bukan yang dimuatnaik di Youtube, boleh diakses dengan menggunakan perkhidmatan Unifi Telekom Malaysia ini.


Sekarang sudah sampai masa kita bertukar kepada Unifi dan menyelamatkan diri dari caj berganda Astro yang sudah tidak berapa 'ria' sekarang ini.


Sekarang masa untuk kita belajar mendengar ceramah agama di Youtube seperti Ustaz Azhar Idrus dan Ustaz Kazim Elias (sebagai contoh) melalui Unifi.


Jika mahu mendengar kalam Ulama antarabangsa boleh saksikan video Habib Umar ra di bawah :





dan artikel tentang beliau di sini :


http://pondokhabib.wordpress.com/2011/09/02/tausiyyah-guru-mulia-al-habib-umar-jalinlah-ikatan-suci-dengan-kaum-sholihin/

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih.










The Unspinners

Posted: 18 Sep 2011 11:56 PM PDT

The Unspinners


DAP punca Mat Syabu Genius

Posted: 18 Sep 2011 09:30 PM PDT

Azizan Tai Chi Kantoi Bernafsu Pakai Mercedes

Posted: 18 Sep 2011 05:30 PM PDT

William Cheng threaten, Ibrahim say let them leave!

Posted: 18 Sep 2011 05:37 AM PDT

Sampai bila darah rakyat nak dibiarkan disedut peniaga Cina?

Posted: 18 Sep 2011 01:02 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 18 Sep 2011 11:55 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Tiga Bangunan PKNS Akan Di Jual...???

Posted: 18 Sep 2011 10:43 PM PDT


Tiga buah bangunan yang menjadi kebanggaan pkns di zaman pemerintahan bn dulu akan di ambilalih oleh amanah raya real estate investment trust (ARREIT) pada 1 januari 2012. kenapa pkns jual tiga bangunan itu?

Ada pembaca email kepada aku surat dari pihak pkns bahawa ruang perniagaan di kompleks pkns shah alam akan di naikan harga sewanya bergitu juga dengan ruang perniagaan di sacc mall dan bangunan menara pkns di petaling jaya.

Bila aku baca surat tu, pkns menyatakan tiga bangunan itu akan di ambilalih dan pkns akan naikkan sewan tapak perniagaan, timbul persoalan, kalau pkns dah jual bangunan tu kepada ARREIT berkuatkuasa januari 2012, kenapa pulak pkns yang beria-ia nak naikan sewa tapak perniagaan, sepatutnya selepas tarikh itu, segala urusan mengenai sewa tapak di uruskan oleh ARREIT. pahamnya kita bergitulah.

Apa pun pihak pengurusan pkns dan kerajaan negeri selangor perlu menjawab perkara ini, mengikut surat yang di hantar oleh pkns kepada peniaga, harga sewa tapak perniagaan naik sekali ganda dan ini amat membebankan penyewa.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 18 Sep 2011 11:51 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


AL-HAAQQAH

Posted: 18 Sep 2011 05:00 PM PDT


MUQADDIMAH SURAH AL-HAAQQAH 
Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 52 ayat. Dinamakan surah "Al-Haaqqah" (Saat Yang Tetap Berlaku) kerana pada awal surah ini dan ayat-ayat yang berikutnya, Allah Ta'ala menegaskan tentang berlakunya hari kiamat dengan tidak syak lagi.
Intisari kandungannya: Menceritakan perihal penduduk dunia – dari berbagai kaum dan bangsa – yang telah dibinasakan pada zaman yang silam, dengan sebab mereka kufur ingkar.
Lalu menerangkan dengan panjang lebar kejadian-kejadian yang akan berlaku ketika datangnya hari kiamat, dan peristiwa yang terjadi pada hari akhirat:
"Pada hari itu kamu semua dihadapkan untuk dihisab; tidak ada sesuatu pun yang tersembunyi kepada Allah dari perkara-perkara kamu yang tersembunyi".
Maka sesiapa yang diberikan menerima Kitab amalnya dengan tangan kanannya, akan bergembiralah dia, dan akan menikmati kehidupan yang senang lenang, di dalam syurga yang tinggi darjatnya.
Sebaliknya, sesiapa yang diberikan menerima Kitab amalnya dengan tangan kirinya, akan menyesallah dia sambil meratapi nasibnya, dan akan diseret ke dalam azab yang tidak terperi sengsaranya.
Surah ini diakhiri dengan menegaskan tentang kebenaran Al-Qur'an yang menjadi peringatan kepada orang-orang yang bertaqwa. Kerana hanya orang-orang yang bertaqwa sahajalah yang akan beroleh manfaat dari peringatan dan hidayah petunjuk Al-Qur'an itu, disebabkan iman mereka dan taqwanya; sedang orang-orang yang kufur ingkar adalah sebaliknya.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 18 Sep 2011 09:50 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


CERAMAH GABUNGAN PAS KOTA RAJA/SHAH ALAM GAGAL !

Posted: 18 Sep 2011 09:25 PM PDT

TERUK NI ? PKR DEDAH SALAHGUNA DANA OLEH DAP.

Posted: 18 Sep 2011 07:00 PM PDT

FOTO INTELEKTUAL MAT SABU.

Posted: 18 Sep 2011 12:21 PM PDT

RUPANYA ...PASSWORD !

Posted: 18 Sep 2011 08:22 AM PDT

HARAP PENYOKONG LIVERPOOL SEDIAKAN TISU.

Posted: 18 Sep 2011 05:08 AM PDT

SEMALAM NAJIB KATA...

Posted: 18 Sep 2011 01:00 AM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 18 Sep 2011 09:40 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Video Sex: Anwar Sudah Gelabah

Posted: 18 Sep 2011 07:28 PM PDT


Tidak mahu layan, demikian ulasan Anwar Ibrahim dalam Sinar Harian, 19 September 2011. Mengapa tidak mahu layan? Sepatutnya sebagai seorang ketua pembangkang, Anwar perlu membuktikan dirinya bersih dari skandal dan dakwaan. Alasan tidak mahu layan dan pendedahan itu berbentuk sengaja diadakan-adakan adalah tidak rasional sama sekali.

Sewajarnya Anwar perlu membuat laporan polis sendiri bukannya meminta AMK untuk membuat laporan polis bagi pihak dirinya. Lebih daripada itu, mengapa tidak Anwar saman sahaja pendedahan yang dibuat tersebut sekiranya ianya tidak benar. Bukankah Anwar mempunyai barisan peguam-peguam yang suka saman menyaman. Inilah masanya untuk membuktikan dirinya tidak bersalah. Mudahnya, pendedahan tersebut menjadikan Anwar lebih gelabah untuk menjawab perlakuan dirinya sendiri yang telah terdedah kepada rakyat. Buat apa hendak gelabah kalau tidak bersalah.

Nik Aziz Bersedia Laksanakan Hudud

Posted: 18 Sep 2011 10:38 AM PDT

Sejauh mana kenyataan ini mampu dipertahankan oleh PAS, kalau DAP balas balik kenyataan ini, apakah PAS akan berpegang teguh pada kenyataan mereka sendiri?. Sama-sama kita tunggu sejauh mana ianya dapat bertahan.

PenangWasabi

Posted: 18 Sep 2011 09:26 PM PDT

PenangWasabi


Gempar..!!! Dimana pula Anwar Omegay berada pada 13-1-2011?

Posted: 17 Sep 2011 10:06 PM PDT


Sebelum terlupa sebenarnya Anwar masih belum lagi menjawap 5 soalan yang diberikan oleh Datuk Eskay sebelum ini :

1. Sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand?
2. Siapa yang menyambut Anwar di Thailand?
3. Di hotel mana Anwar menginap?
4. Apa Anwar buat di bilik hotel tersebut?
5. Siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?

Boleh jawap ke Anwar?



Penang Wasabi..

Neutral Daily

Posted: 18 Sep 2011 09:18 PM PDT

Neutral Daily


Elak Tutup Mulut : Hassan Ali Seharusnya masuk UMNO?

Posted: 18 Sep 2011 08:30 PM PDT


oleh editor..

Desas-desus Hassan Ali masuk UMNO kini tersebar luas dari kalangan sahabat Pakatan.

Hassan Ali masuk UMNO saya rasa tidak mungkin.
Boleh baca di sini kenapa.

Saya tak mahu bercakap banyak kerana masih berpegang pada janji dengan Ustaz Nasa dan Hassan Ali.

Hassan Ali dah nafikan yang beliau tidak mahu masuk UMNO.

Bagi mereka yang kenal Hassan Ali, ramai yang tahu beliau kadang-kadang tidak sebulu dengan kepimpinan PAS tetapi mengatakan beliau keluar daripada PAS adalah tidak mungkin buat masa sekarang.

Saya rasa menjadi Hassan Ali dengan peranan sebagai exco agama di Selangor sangat mencabar kerana PAS menjadi minoriti dalam senarai exco dan tugas Hassan Ali mempertahankan prinsip Islam dalam setiap pentadbiran negeri. Apa yang tak kena beliau kena bersuara dulu.

Malangnya ketegasan beliau ini tidak disenangi oleh sesetengah pihak dan perkara ini pastinya dimanipulasi oleh pesaing beliau di dalam parti.

Itu yang menjadi persoalan walaupun senarai exco Selangor ramai yang beragama Islam namun Hassan Ali terpaksa menanggung kesalahan 'menegakkan Islam' di negeri Selangor dan sering dipandang serong seolah-olah tidak mempunyai semangat pakatan.

Apa guna kita berpartikan Parti Islam jika perjuangkan Islam kita kena tutup mulut?

Lebih baik masuk UMNO uruskan pusat Islam. Terpulanglah pada Hassan Ali. Jadi Neutral pun boleh macam Dr Asri.

PISAU.NET

Posted: 18 Sep 2011 09:13 PM PDT

PISAU.NET

PISAU.NET


Kedai 1Malaysia Bunuh BN.

Posted: 18 Sep 2011 08:59 PM PDT



Kedai 1Malaysia adalah jalan penyelesaian untuk membendung dan menyekat kegiatan monopoli harga barang runcit.Banyak artikel Pisau sebelum ini mendedahkan betapa peruncit dan pemborong berbangsa cina telah menekan peniaga melayu dan rakyat secara keseluruhannya.:siri melayu rasis

Siri melayu rasis mendedahkan realiti sebenar apa yang tersirat selama ini,bukan kebetulan tetapi dakwan Taikun besi The Lion Group, Tan Sri William Cheng mempersoalkan mengenai kedai 1Malaysia membunuh peruncit cina membuktikan siri melayu rasis adalah benar.

TAIKUN besi The Lion Group, Tan Sri William Cheng dalam ruangan Bisnes Utusan Malaysia semalam mempertikai kewujudan Kedai Rakyat 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Kedai itu yang mula mendapat sokongan rakyat kini dianggap oleh William boleh menjejas peruncit biasa, yang mungkin ditujukan kepada peruncit berbangsa Cina.

Kita semua tahu Kedai Rakyat 1Malaysia itu cukup hebat ideanya. Itulah kedai yang menjual barangan murah (konsep seperti pasar raya No Frills di Kanada) yang mampu dibeli rakyat marhain, yang rata-ratanya masih terdiri daripada orang Melayu dan India.

Selama ini pekedai-pekedai (yang dimaksudkan oleh William Cheng) menjual barangan dengan harga yang ada kalanya tidak masuk akal, sehingga ada yang berani menyorok bagi memberi tekanan supaya kerajaan menaikkan harga barangan tertentu.

Saudara saya yang menjalankan kedai runcit di Labu Besar, Kulim dan Tunjang, Jitra juga pernah mengadu, harga borong yang diperolehnya berbeza harga dengan pekedai lain yang sebangsa dengan pemborong itu. Jadi, peruncit Melayu itu hanya akan untung kecil saja atau tak untung langsung jika harganya terpaksa diselaraskan dengan kedai pesaing tadi.

Apakah William Cheng sedar perkara-perkara itu?

Dalam ulasannya mengenai Kedai Rakyat 1Malaysia itu, beliau dipetik sebagai berkata, langkah (kerajaan) itu sedikit sebanyak menjejaskan operasi peniaga-peniaga runcit kecil di bawah naungan Gabungan Dewan Perniagaan Perindustrian Cina (ACCIM).

Dakwa Cheng, kerajaan perlu berlaku adil dengan membekalkan produk harga patut yang sama kepada 30,000 kedai runcit sedia ada.

Kata Cheng, harga produk di kedai 1Malaysia adalah 30 hingga 40 peratus lebih murah berbanding yang ditawarkan oleh kedai runcit biasa.

petikan tulisan zaini hasan.


Dalam masa mereka mengawal ekonomi mereka juga boleh sabotaj ekonomi.Siapa yang mengawal ekonomi merekalah yang paling berkuasa.Ketuanan cina ini lebih berkuasa daripada ketuanan melayu yang kononnya dituduh sebagai rasis.

Sedarkah anda yang rasis adalah mereka yang menuduh bangsa melayu itu rasis.Yang rasislah yang cuba mengawal sistem rantaian pembekalan segala jenis barangan dinegara ini.Melayu yang tidak rasis tidak mengenal bangsa dan kulit untuk berbelanja.Sedangkan semua orang tahu bangsa melayu mempunyai kuasa membeli yang besar dinegara ini. Jika bangsa melayu rasis sudah lama peniaga cina tidak akan kaya raya dan tidak boleh berniaga dinegara ini.

Sekarang apabila kedai 1Malaysia berjaya membantu rakyat,chauvanis rasis ultrakiasu sudah mengelupur kepanasan.Kerana apa? Ya! ini semua kerana mereka sudah tidak boleh mengsabotaj ekonomi,tidak boleh menjadikan harga barang sebagai tebusan untuk meraih kuasa politik.

Kaitan BN= Barang Naik ternyata cuba mengkambing hitam dalang yang sebenar,Pisau menerangkan betapa seluruh rakyat dinegara ini benar benar gagal mengenal pasti siapakah yang menjadi punca kepada permasaalahan barang naik.Ternyata kedai 1Malaysia benar benar membunuh BN.

Melayu Rasis 11: Sabotaj Ekonomi ,Melayu Rebah


Mengapa pemborong cina tidak mengambil produk produk bumiputra untuk dipasarkan kepada kedai kedai runcit?

Mengapa mereka tidak memasarkan produk produk bumiputra ke pasaraya mega yang pada masa sekarang ini menjadi tumpuan rakyat untuk membeli keperluan rumah?

Hampir 99 % produk di pasaraya besar seperti Carefour & Tesco bukanlah produk bumiputra,mengapa produk produk hebat di yang pamerkan di MIHAS tidak ada? Apa yang tak kena? Orang melayu sendiri tidak mahu produk bumi atau produk bumi tidak di ada dipasaran?

Pisau telah melawat pasaraya Tesco di Kota Damansara, beribu jenis produk di letakkan di atas rak dipamerkan dengan cantik. Beratus barisan rak barangan yang ada hampir kesemuanya adalah produk bukan bumiputra.

Nak tahu berapa rak yang ada untuk produk bumiputra? Lihat gambar dibawahSebesar besar ruangan pameran di pasaraya ini,hanya ada 1 barisan rak dikhaskan untuk produk bumiputra.

Mengapa produk bumiputra di labelkan sebagai produk tempatan? Mengapa produk dari Lam Soon, Munchys,Sara Lee,Yeos dan banyak lagi produk bukan melayu yang di hasilkan di bumi Malaysia tidak dicampurkan sekali dengan barangan dan produk bumi.

Produk bumiputra didiskriminasi oleh pasaraya ,mengapa? RASIS??!! Adakah produk ini tidak berkualiti?adakah dikenakan charge untuk diletakkan diatas rak pameran oleh pihak pasaraya?

Selanjutnya klik sini


Sedarkan anda,bahawa melayu yang tidak rasis banyak membantu peniaga,pemborong peruncit cina untuk menjadi kaya raya? Apa balasannya? Ya! Mereka menjadi penyumbang secara konsisten kepada kejayaan DAP sehingga sekarang!

Pisau kata " dah kena batang hidung sendiri baru sedaq,selagi tak kena selagi tu lah tak sedaq diri"

Sah Papagomo Fitnah! Anwar Tak Bersalah!

Posted: 18 Sep 2011 06:00 PM PDT

Sejak bila gomo menipu,sedangkan yang tertipu dan cuba menipu diri sendiri adalah penyokong haprak sendiri.Mereka sanggup berbohong kepada diri sendiri semata mata mahu menghalalkan ngentot Anwar terhadap China Doll.

Papagomo,blogger yang dituduh dengan pelbagai dakwaan oleh haprak pakatan ternyata membuat kesemua haprak pakatan mengelabah hingga jenuh mereka bersilat kononnya video yang terkini yang dikeluarkan adalah palsu.

Mereka membandingkan warna baju dan seluar Anwar ketika menaiki lif dan video yang dirakam oleh camera IR(infra merah).



Video dibawah membuktikan bahawa baju atau seluar,atau objek yang berwarna hitam akan kelihatan cerah atau putih apabila berada didalam suasana yang gelap. Sebab itulah kita dapat melihat warna seluar Anwar yang berwarna gelap kelihatan warna cerah,manakala pakaian Datuk Eskay baju dan seluar gelap yang dilihat dalam camera warna dilihat menjadi cerah ketika berada didalam bilik gelap.


Video dibawah menerangkan bagaimana camera infra merah berfungsi ketika berada didalam bilik yang gelap.Adalah tidak mengejutkan jika haprak pakatan mempertikaikan rambut Anwar(gelap) kelihatan berlainan ketika berada dikawasan yang cerah.



Seterusnya anda boleh bandingkan objek berwarna gelap kelihatan cerah didalam tanpa cahaya.Lihat perbezaan apabila kamera infra merah aktif apabila lampu dipadamkan.

Pisau kata "dengar cerita nanti ada video lagi kot .."

Pemuda BN Penang Gempur Speaker Corner

Posted: 18 Sep 2011 12:53 PM PDT


Petang tadi acara seperti biasa aktiviti didataran Pengucapan umum dekat padang kota lama,Pemuda BN Parlimen Tanjong terdiri dari UMNO,GERAKAN DAN MCA telah memberi ceramah yang menghentam pentadbiran Guan Eng akan tetapi dibalas hujah oleh penyokong tegar DAP dan berlaku sedikit salah faham itu adalah pekara biasa apabila penjilat DAP kalah berhujah.aktiviti ini berterusan hingga ke PRU 13 dataran ini telah diujudkan oleh DAP untuk memberi penjelasan isu semasa dan sesiapa saja boleh memberi ucapan bermula dari Pukul 6petang hingga 8malam.Pemuda BN Parlimen Tanjong tidak memberi ruang kepada Mereka iatu DAP untuk menaburkan fitnah dan bertindak dengan mengeluarkan Hujah berdasarkan Fakta-fakta dan ini membuatkan Penjilat DAP nie marah dan geram kepada Pemuda BN Tanjong.


walaupun hujan renyai-renyai pada petang tadi akan tetapi ramai yang berada disana tidak berganjak dan terus mendengar apa yang disampaikan oleh penceramah.Untuk makluman Penceramah pada petang td ialah
H'ng Khoon Leng Pemuda Gerakan.



Oh Tong Keong Pemuda MCA

Sumber:MatKilau

Pisau kata " ramai kaum cina sedar DAP pembohong!"

Ceramah Perdana Anwar Hambar, Ramai Angkat Kaki 2

Posted: 18 Sep 2011 07:09 AM PDT

Ceramah PERDANA yang diadakan oleh haprak pakatan bertujuan untuk counter balik sambutan majlis rumah terbuka 1Malaysia.Tujuannya untuk membuktikan bahawa rakyat masih bersama dengan pakatan.

Namun apa yang dapat kita lihat kehadiran begitu sedikit,semasa diatas podium,Anwar kelihatan merungut kerana kehadiran yang tak seberapa.Paling membungkam barisan pimpinan haprak pakatan apabila Lim Guan Eng sendiri tidak hadir ,beliau terbang ke Singapura pada malam yang sama jam 9.15pm untuk menyambut harijadi Lim Kit Siang yang diadakan bersama pemimpin Singapura.

Intipati ceramah semalam tak lebih kepada cercaan dan maki hamun,tiada substance dan pembohongan yang diulang ulang,Anwar dan para penceramah tak lebih kepada menyemai perasaan takut kepada penyokong mereka kononnya jika selepas PRU13 kerajaan BN akan lebih kejam dan menganaiya rakyat.

Pisau sifatkan ucapan Anwar seperti kera hilang anak,apa yang keluar dari mulut beliau tak lebih daripada taik fitnah,Beliau menyerang Rais Yatim dengan isu rogol amah sedangkan semua orang tahu ia adalah fitnah semata mata.

Anwar seperti biasa mengunakan modal fitnah dan bohong apabila bercakap isu APCO,malah beliau kelihatan kehabisan modal apabila menyerang Ds Najib mengenai isu pemansuhan ISA.Apa nak dikata apabila pemansuhan ISA oleh Ds Najib menyebabkan Anwar terkial kial mahu menghentam seperti orang hilang akal.

Anwar turut mengangkat perjuangan 200 orang pejuang komunis yang menyerang balai polis Bukit Kepong

Yang menariknya Anwar tak berani bercakap mengenai video perlakuan beliau ketika melancarkan peluru berpandu darat keudara kearah China Doll,walaupun pada hari yang sama blogger papagomo mendedahkan bukti beliau menaiki lif ke tempat penyundalan itu.

Selebihnya Pisau tak perlu ulang apa yang dibohongi oleh Anwar kepada penyokong totoknya, isu yang dibawa beliau bukan saja dah basi tapi dah busuk sama saja taiknya ketika ceramah ditempat tempat lain.Rakyat tak mudah termakan dengan dakyah sebegitu.Adalah tidak mengejutkan jika ramai yang meninggalkan stadium ketika Anwar meroyan diatas pentas.


Jumlah penonton yang tak ramai,orang dah start menyampah dengan ceramah pondan tua
KHALID MAN - Tim Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau PinangYB Malik Itik
Husam Musa
Datuk Seri Omega Ibrahim/Anugerah Tuhan/Pondan Tua
Bob Lokman(Ahli Syurga Khawarij)
CHOW KON YEOW - Exco Negeri Pulau Pinang,Ahli Parlimen Tanjong


Majlis rumah terbuka 1Malaysia yang banyak menyakitkan hati haprak pakatan,sebab itulah mereka cepat cepat mengadakan Ceramah Perdana di Stadium dengan mengharapkan puluhan ribu orang akan hadir.
Pelbagai lapisan masyarakat tidak melepaskan peluang bersalaman dengan PM.:klik sini

Blogger anak seberang turut melaporkan kehambaran majlis rumah terbuka regim DAP:klik sini

Rumah terbuka yang dihadiri TPM ke Nibong Tebal lebih 15000 orang hadir.:klik sini
Ribuan Rakyat Yang Membanjiri Kampung Sungai Acheh

Berduyun-duyun rakyat hadir


Pisau kata " Guan Eng sambut birthday Kit Siang di Singapore,lebih penting dari duduk sepentas dengan pondan tua"

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 18 Sep 2011 03:56 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Cayalaaaahh..!! PM Hadir Konsert

Posted: 17 Sep 2011 10:12 PM PDT


Seramai 6000 penonton Konsert Suara Kami di Stadium Merdeka telah diberikan kejutan apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak turut serta menyaksikan konsert tersebut, di sini, malam Sabtu.

Ketibaan Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah ke atas pentas konsert anjuran stesen televisyen berbayar, Astro itu mendapat sambutan hangat daripada para penonton yang terdiri daripada golongan muda itu.

Kata Najib, kehadirannya ke konsert itu dapat dimanfaatkan dengan mengenali para remaja yang jarang didekatinya itu dengan lebih dekat.

"Saya mahu menyertai generasi baru kita dan kenal mereka dengan lebih dekat,"ucap beliau yang hadir pada separuh masa konsert tersebut dijalankan.

Selepas ucapan ringkas itu, Najib turut merakamkan beberapa gambar para penonton untuk dimuatkan dalam akaun laman Twitter miliknya.

Kehadiran Najib pada konsert itu selepas menerima undangan khas daripada pengacara popular negara, Aznil Nawawi, menerusi Twitter.

Najib: Saya Tak TAKUT Hadapi Anwar Ibrahim

Posted: 17 Sep 2011 04:18 PM PDT

Hanya dua hari selepas mengumumkan pembaharuan beberapa undang-undang termasuk mahu memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) — langkah dilihat bertujuan mengekang pengaruh Pakatan Rakyat — Datuk Seri Najib Razak hari ini mengisytiharkan beliau tidak takut untuk menghadapi Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Perdana Menteri berkata sementara Malaysia sebuah negara demokrasi berparlimen dengan parti lebih penting daripada orang perseorangan, beliau tidak keberatan jika perlu berhadapan dengan Ketua Pembangkang itu dalam mana-mana debat ala pemilihan presiden.

"Saya tidak takut dengan Anwar Ibrahim," kata Najib ketika berucap menutup Konvensyen Barisan Nasional (BN) Selangor di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini petang ini.

Dalam perutusan khas sempena Hari Malaysia kelmarin, Najib yang juga Pengerusi BN mengumumkan ISA akan dimansuhkan dan dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.

Dua undang-undang baru akan digubal di bawah "semangat serta payung" Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah.

Perdana Menteri menegaskan bahawa undang-undang baru itu akan memperuntukkan tempoh tahanan polis yang lebih pendek daripada yang dijalankan pada masa ini.

Kerajaan juga menjamin bahawa mana-mana individu tidak akan ditahan semata-mata hanya kerana ideologi politik.

Perdana Menteri turut mengumumkan bahawa kerajaan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

Terdahulu Najib berkata, inisiatif untuk memansuhkan ISA adalah keputusan dibuat kerajaan BN dan bukan perjuangan mana-mana pihak lain.

Justeru Perdana Menteri mengingatkan jangan ada pihak atau individu yang mahu mendapat nama bahawa pengumuman beliau untuk memansuhkan ISA itu adalah hasil perjuangan mereka.

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 18 Sep 2011 03:29 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Magik!! Baju Datuk Eskay Berubah Warna Dalam CCTV??

Posted: 17 Sep 2011 07:52 PM PDT


Silap Mata? Mata Kita Yang Tertipu? Atau Kita Yang Tertipu




Hari ni eXception nak jadi Masked Magician... Nak membongkar rahsia silap mata bagaimana baju Datuk Eskay yang gelap berubah jadi putih bila dk dalam bilik Anwar dan China Doll mengongkek...

Sebelum memulakan silap mata apa yang eXception perlukan ialah 3 orang... Iaitu Datuk Eskay, Anwar Ibrahim dan China Doll... Untuk props persembahan silap mata, eXception akan gunakan dua jenis cctv iaitu satu cctv biasa terdapat dibangunan sebagai surveillance dan satu kamera video jenis iCatch yang boleh merakam dari dalam gelap...

Kita akan jadikan baju yang dipakai oleh Datuk Eskay bertukar menjadi warna cerah dari warna gelap...


Menjadi Ini


Bagaimana ianya boleh terjadi? Adakah ianya silap mata? Mata kitakah yang tertipu atau kita yang tertipu? Bukan tertipu dengan Papa Gomo... Bukan tertipu dengan Datuk Eskay... Tapi tertipu dengan kenyataan blogger pembangkang yang mengatakan video tersebut adalah palsu...

Jelas di sini blogger pembangkang bukanlah bijak sangat. Malah wartawan Malaysiakini juga bukan bijak. Semuanya BODOH... TOLOL dan DUNGU....

Dr Novandri di dalam blognya telah menjelaskan...

MiM sudah bagi tahu sebelum ini, CCTV di lif tidak sama dengan kamera 'night survaillance' yang dipasang di dalam bilik. Tetapi bloggers pro-pembangkang tidak mahu ambil peduli!

Realitinya, segala perbezaan kecerahan pakaian adalah bergantung kepada susunan penataan cahaya di dalam keadaan gelap.

Di sini MiM sertakan satu artikel menarik untuk kita lebih faham :-

Kamera pengintipan atau kamera tinjau yang canggih adalah kamera yang dapat merakam video dengan jelas di dalam keadaan tiada cahaya atau gelap gelita.

Kamera pengintipan atau kamera tinjau ini akan menghasilkan imej hitam putih di dalam mode 'night vision'. Kamera ini bagaimanapun menghasilkan imej berwarna apabila menerima cahaya yang mencukupi dan akan secara otomatik bertukar ke mode 'night vision' sebaik sahaja kekurangan cahaya.

MiM bagi contoh mudah. Lihat beberapa snapshot foto di bawah. Kita perlu ingat, alat perakam video di dalam bilik tidak sama fungsi dengan CCTV!

Lihat di bawah :-


1. Pakaian Eskay menjadi terang berhampiran dengan kamera.


2. Pakaian Eskay menjadi lebih gelap apabila berjalan menjauhi kamera


3. Baju Eskay menjadi hitam apabila berdepan dengan cahaya toilet !



Nah... Sekarang... Bagaimana?? Anda percaya dengan silap mata ini?? Jangan selubungi diri anda dengan misteri... Ianya tidak ada kaitan dengan jin atau sihir. Tetapi ianya hanyalah ilusi... Mata kita melihat perkara yang betul... Tetapi otak kita adakalanya was-was dengan rakaman tersebut dek kekurangan pengetahuan soal kamera cctv ini... Oleh itu pesan eXception...

Jangan Selubungi Diri Anda Dengan Penipuan...
Percayakan Fakta Bukan Auta...
Auta Tak Boleh Fakta Tetapi Fakta Tak Boleh Diauta...



Dari Sumber Berfakta:

MESTI BACA ! Bloggers Pro-Pembangkang KANTOI Video 18SX Terbaru Anwar Ibrahim !
Rakaman Hitam Putih Aksi Seks Dato Seri Anwar Ibrahim Yang Perlu Anda Tahu

Keluarga Pahlawan Tok Janggut Dipinggirkan Kerajaan PAS Kelantan

Posted: 17 Sep 2011 06:37 PM PDT


PAS Kelantan Dok Sibuk Tadah Derma Untuk Poket Sendiri. Keluarga Pahlawan Tok Janggut Pula Dipinggirkan






PASIR PUTEH: Cicit saudara pejuang kemerdekaan, Tok Janggut kini terlantar sakit di rumahnya di Kampung Darang Buaya, Gaal, dekat sini, akibat angin ahmar sejak dua tahun lalu tanpa mendapat perhatian sewajarnya daripada pihak berkenaan.

Selain menderita sakit lumpuh separuh badan, Sulaiman Ismail, 80, dihimpit kemiskinan dan perlu memakai lampin pakai buang selepas isterinya, Halimah Muda, 74, semakin uzur untuk menguruskannya.

Walaupun pasangan itu tidak dikurniakan cahaya mata, dua anak saudara yang dipelihara sejak kecil, Wan Yusof Wan Ahmad, 24, dan Noriza Mamat, 39, membantu Halimah dalam menguruskan Sulaiman.

Selain Sulaiman, abangnya, Hassan, 85, kini terlantar sakit tua di rumahnya di Kampung Batu Hitam, Gaal.

Sulaiman berkata, dia dan Hassan tidak mahu dilabelkan sebagai 'penumpang populariti' datuk saudara mereka kerana arwah ayah mereka, Ismail, antara cucu saudara paling disayangi Tok Janggut.

Katanya, sepanjang hayat ayahnya, ramai individu, pengkaji sejarah termasuk pihak muzium datang berkunjung ke rumahnya bagi mengkaji perihal kehidupan Tok Janggut, selain turut menjanjikan pelbagai bantuan.

"Namun sehingga kini tiada bantuan dihulurkan, menyebabkan hidup kami berdua ibarat 'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang'.

"Dulu ketika masih gagah, saya menoreh getah bagi menyara kehidupan keluarga, namun sejak menderita sakit dua tahun lalu, saya tidak mampu melakukan kerja itu, menyebabkan kami bergantung hidup pada Noriza yang kini bekerja sebagai pembantu asrama sekolah," katanya.

Menurutnya, RM300 diperlukan bagi membeli lampin dan juga ubat namun masih tidak mencukupi berikutan kenaikan harga barangan, menyebabkan dia terpaksa menggadaikan barangan kemas isterinya.

"Pernah ada individu menawarkan untuk membeli sebilah keris pusaka milik Tok Janggut dengan harga mencecah puluhan ribuan ringgit, namun saya enggan menjualnya kerana diamanahkan arwah ayah supaya terus menjaganya sebaik mungkin.

"Keris bermata lurus sepanjang 0.3 meter dengan berat 800 gram itu pernah digunakan Tok Janggut ketika menentang askar Inggeris, di mana sarungnya diperbuat daripada kayu Semeru Tunggal manakala hulunya dihasilkan daripada kima, iaitu sejenis spesies siput laut," katanya.

Sementara itu, tinjauan di makam Tok Janggut di hilir Pasir Pekan, Tumpat mendapati hanya dua papan tanda arah iaitu di jalan utama dan jalan masuk ke makam diletakkan oleh pihak berwajib hinggakan pengunjung, terutama dari luar Kelantan, sering tersesat jalan.

Kedudukan makam dari jalan utama dianggarkan sejauh 1.2 kilometer dan pengunjung perlu mendapat petunjuk jalan daripada penduduk kampung jika tidak mahu kenderaan kehabisan minyak.

Jika sebelum ini makam Tok Janggut terbiar hingga kawasan sekitarnya dipenuhi semak, namun ia kelihatan terpelihara sejak pihak muzium membina pagar serta meletakkan batu hiasan di sekelilingnya.

Mengikut fakta sejarah, Tok Janggut atau nama sebenarnya, Mat Hassan Munas dilahirkan di Kampung Saring, Jeram sebelum dibesarkan di Istana Raja Jeram oleh ayahnya yang juga Panglima Tengku Seri Maharaja Jeram.

Tok Janggut mempelajari ilmu pendekar daripada Datuk Mingkong Bujur Legeh manakala didikan agama daripada Panglima Munas sendiri.

Semangat menentang penjajah mendapat sokongan cicit pengasas kerajaan Kelantan iaitu Tengku Besar Jeram.

Kehadiran sekumpulan pejuang dari Pahang yang menjadi buruan Inggeris pada 1890-an sebelum bersembunyi di Jeram turut menyemarakkan semangatnya menentang penjajah.

Antara paling sensitif ialah pengenaan cukai kepala RM1 seorang setahun, pokok buah-buahan tiga sen setahun, kelapa tiga sen setandan dan sireh lima sen sejunjung.

Pada 29 April 1915, pentadbiran Jeram diambil alih seorang pegawai tadbir British dari luar Kelantan dikenali sebagai Latiff bagi menggantikan Tengku Besar.

Pertelingkahan mengenai cukai dan urusan pengutipan cukai terlalu lambat sehingga berlarutan tiga hari menyebabkan Tok Janggut enggan membayar cukai sebelum Latiff mengarahkan satu pasukan polis diketuai Sarjan Sulaiman atau Che Wan bertolak ke Kampung Tok Akib bagi menemui Tok Janggut pada 29 April 1915.

Dalam pertemuan itu, pergelutan berlaku yang menyaksikan Che Wan terbunuh, menyebabkan Tok Janggut dan pengikut setianya semakin bersemangat untuk 'menyerang' Latiff di Pasir Puteh.

Namun, Latiff meloloskan diri ke Kota Bharu sebelum bantuan ketenteraan dari Singapura dan Negeri Melayu Bersekutu dihantar ke Pasir Puteh pada 6 Mei 1915.

Pertempuran sengit berlaku di Kampung Merbuk dan Kampung Pupuh pada 25 Mei 1915 menyaksikan kebangkitan Tok Janggut, menyebabkan Sultan Kelantan pada masa itu merasai dirinya terancam, selain menganggap pejuang kemerdekaan itu sebagai penderhaka.

Bagaimanapun, Tok Janggut menemui ajal dalam pertempuran di Kampung Pupuh sebelum mayatnya dibawa ke Kota Bharu menggunakan kereta lembu yang memakan masa satu hari.

Selepas digantung secara tergantung daripada kaki ke bawah selama beberapa hari di depan istana di Padang Bank atau Padang Merdeka, mayat Tok Janggut akhirnya dikebumikan di hilir Pasir Pekan.

Sumber: Harian Metro



Aduhai... Kasihan sungguh dengan nasib keluarga Pahlawan Tok Janggut (Allahyarham Haji Mohd Hassan) yang dipinggirkan Kerajaan Kelantan tanpa sebarang bantuan... Apa lagi ketika ini PAS sedang giat mengutip derma dari rakyat untuk PRU nanti yang dikatakan sebagai derma jihad...

Tapi apakan daya... PAS lebih mengangkat komunis sebagai wira dan pejuang menentang penjajah berbanding Pahlawan Tok Janggut... Mungkin jika yang terlantar merempat ialah keluarga Chin Peng, Mat Indera atau Rashid Maidin, sudah pasti PAS Kelantan akan bantu dengan segera...

Kepada Datuk Seri Najib, Perdana Menteri Malaysia... eXception merayu agar Datuk Seri dapat memberikan bantuan sewajarnya kepada keluarga Pahlawan Tok Janggut. Tak perlulah sampai menunggu keluarga Pahlawan Tok Janggut ini merayu-rayu di kaca tv memohon simpati... Sepatutnya Kerajaan Malaysia membantu keluarga Pahlawan Tok Janggut ini... Berapa sangatlah bantuan yang diberikan kepada keluarga Pahlawan Tok Janggut ini... Tidaklah sampai jutaan ringgit, cukuplah sekadar diberikan bantuan rawatan sewajarnya terhadap cicit saudara Pahlawan Tok Janggut serta bantuan kepada keluarga yang kesempitan dengan sewajarnya...

Jika Kerajaan Malaysia mampu menghantar bantuan kemanusiaan ke Somalia, mengapa di Kelantan yang jaraknya lebih dekat dari Somalia tidak boleh? Di harap, bantuan sewajarnya segera diberikan. Sedikit-sebanyak kita menghargai perjuangan Pahlawan Tok Janggut menentang penjajahan...

THE FLYING KICK

Posted: 18 Sep 2011 01:47 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 18 Sep 2011 01:46 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


Rakyat Malaysia keturunan Bangladesh. Memang ujud..

Posted: 18 Sep 2011 10:14 AM PDT


Betulkah ada rakyat warganegara Bangladesh jadi rakyat Malaysia. sama ada dengan cara kerajaan memberi kewarganegaraan atau pun dengan cara nombur dua (cara tidak sah).Ini satu isu yang telah lama diperkatakan tapi tidak diberi perhatian serius oleh pihak Kerajaan kerana boleh jadi disengajakan atau pun malas mengambil tahu.

Hari ini isu rakyat Bangladesh sah menjadi rakyat Malaysia sedang heboh diperkatakan, ekoran pengakuan Laman web rasmi hal ehwal badan bukan kerajaan (NGO) Jabatan Perdana Menteri Bangladesh mengesahkan bahawa ada rakyat Bangladesh telah diberi taraf kewarganegaraan oleh Kerajaan Malaysia.

Tapi Timbalan Perdana Menteri Malaysia menafikannya. Persoalannya adakah penafian yang dibuat oleh Mahyuddin itu betul atau hanya mahu menyangkal ketirisan yang berlaku dalam pentadbiran kerajaan. Perlu diingat bahawa Mahyuddin pun kurang arif dengan apa yang berlaku dalam tawaran kewarganegaraan kepada seseorangan rakyat asing yang telah berada di Malaysia ini.

Sumber dari NGO tersebut seharusnya diberi perhatian dan diambil sebagai satu cabaran bagi melihat betapa mudahnya warga asing mendapat taraf penduduk tetap dinegara ini apatah lagi sekiranya benar-benar terdapat warganegara Bangladesh yang telah mendapat kerakyatan sebagai rakyat malaysia yang keistimewaannya sama dengan anak watan negara ini, Boleh mengundi dan boleh memiliki keistimewaan seperti rakyat Malaysia asli.

Yang jelas, rakyat Bangladesh boleh membuka kilang memproses manusia, boleh berkahwin satu, dua, tiga dan empat, boleh berniaga, boleh menipu dan baru-baru ini dapat peluang memproses program 6P dengan berselindung disebalik syarikat-syarikat yang dimiliki oleh ahli politik dan bekas menteri. Itulah kelebihan Kerajaan BN hari ini.

tun faisal dot com

Posted: 18 Sep 2011 01:37 PM PDT

tun faisal dot com


[Gambar] Rumah Terbuka Aidilfitri Parlimen Sembrong Bhg 1 @HishammuddinH2O

Posted: 18 Sep 2011 09:35 AM PDT

Datuk Seri Hishammuddin bersama mahasiswa UTHM


Datuk Hishammuddin bersama tetamu

TF bersama Mawi


TF bersama Ana Raffali

TF bersama rakan-rakan UTHM


Dato Razali Ibrahim, Dato Din Adam, Dato Adam Hamid

Wira sukan dikerumuni hadirin

Menyanyikan Lagu Jalur Gemilang



Pandangan dari atas pentas








TF bersama Dato Lee Chong Wei, Jaguh Badminton Negara

Datin Seri Marsila bersama warga Sembrong

@HishammuddinH2O - Are you telling Malaysia is worse than the human traffickers?

Posted: 18 Sep 2011 06:20 AM PDT

Don't give up on deal: Malaysia
Tom Allard in Kuala Lumpur and Phillip Coorey
September 16, 2011


Hussein



"If Malaysia doesn't do something, we will always be seen
as a transit country" ... Hishammuddin Hussein.
Photo: Rahman Roslan

MALAYSIA remains strongly committed to the refugee exchange with Australia, with its Home Affairs Minister criticising the Coalition's alternative of sending asylum seekers to Nauru as highly unlikely to stop human traffickers.

In an exclusive interview with the Herald, Hishammuddin Hussein also vowed that any asylum seekers Australia sent to Malaysia under the plan would not be abused and that Malaysia was working to improve the treatment of refugees and illegal workers in the country.

His comments are the first by the Malaysian government since the High Court rejected the deal under which Australia would send Malaysia 800 asylum seekers in return for accepting 4000 refugees.

They come as the Gillard government appeals to the Coalition to support changes to the Migration Act to overcome the court ruling and allow it to send asylum seekers offshore.

The Herald has also learnt that the Opposition Leader, Tony Abbott, who will be briefed on the Migration Act changes this afternoon, is likely to demand the government support the reintroduction of temporary protection visas in return for his support.

Labor would be unable to accede, giving the Coalition an excuse to walk away from the deal, which it believes is not needed anyway, and revive its preferred Pacific solution policy.

The visas, which Labor judged cruel and inefficient, were abolished in 2008 and Ms Gillard told Parliament yesterday it was not government policy to reintroduce them.

The government needs Coalition support for the legislation, which would give Australia the discretion to send asylum seekers wherever it wished.

Labor wants to use a swift return to Malaysia as a deterrent to break people-smuggling, and Manus Island as a back-up processing centre. The opposition wants to revive the Pacific solution of processing asylum seekers in Nauru and Manus Island.

Immigration Department officials have warned the Pacific solution would not work again as a deterrent because asylum seekers now knew they would end up in Australia or New Zealand.

Mr Hishammuddin concurred. Nauru was not a transit country for asylum seekers like Malaysia and, as such, it would not deter people smugglers.

''Can you help me that the Nauru solution is the right solution? That people won't see Malaysia as a transit point on the way to the Nauru solution, and then on to Australia and New Zealand?'' he said. ''If Malaysia doesn't do something, we will always be seen as a transit country.''

In his strongest language yet, Mr Abbott said he was unlikely to help the government unless the changes to the Migration Act allowed the Pacific solution and temporary protection visas but not Malaysia.

''If she [Ms Gillard] wants us to support her policy she needs to take the appropriate steps. She'd better get her policy to resemble what we think is in the national interest,'' he said.

The opposition and refugee advocates have slammed Malaysia's human rights record because it is not a signatory to the United Nations refugee convention, has detained illegal immigrants and, in some cases, has caned them.

However, an understanding with the UN High Commissioner for Refugees for the past two years means refugees in Malaysia should live free from detention and caning.

''Are you are telling me Malaysia is so bad that we are worse than the human traffickers?'' asked Mr Hishammuddin.

''There will be a mechanism when we operationalise this. In the world these days, you cannot hide things any more. Any abuse would be displayed for the world to see instantaneously. We will have to be very careful, if we are allowed to carry on, to ensure that everything is done properly.''



Read more: http://www.smh.com.au/national/dont-give-up-on-deal-malaysia-20110915-1kbzv.html#ixzz1YFNTDiur

#BNbagus Global Competitive Index: Kebolehpercayaan terhadap Polis Malaysia meningkat 11 anak tangga ke kedudukan ke-39

Posted: 18 Sep 2011 03:00 AM PDT

Berdasarkan laporan Indeks Daya Saing Global 2011-2012 berkaitan institusi dan keselamatan, didapati kedudukan Malaysia adalah semakin baik dari tahun sebelumnya. Laporanya adalah seperti berikut:

a. Kebolehpercayaan terhadap Perkhidmatan Polis Malaysia menjadi lebih baik, iaitu melangkah 11 anak tangga dari kedudukan ke-50 pada tahun 2010-2011 ke kedudukan ke-39 untuk tahun 2011-2012;

b. Kesan Jenayah ke atas Kos Perniagaan juga didapati semakin mengurang dan menjadi lebih baik, iaitu meningkat dari kedudukan ke-77 pada tahun 2010-2011 ke kedudukan ke-54 pada tahun 2011-2012.

c. Kesan Jenayah dan Keganasan ke atas Kos Perniagaan juga semakin baik, iaitu pada kedudukan ke-93 bagi tahun 2010-2011 = ke kedudukan ke-63 bagi tahun 2011-2012.

d. Kesan Keganasan terhadap Kos Perniagaan juga bertambah baik, iaitu meningkat dari kedudukan ke-103 pada tahun 2010-2011 = ke kedudukan ke-64 pada tahun 2011-2012.

Malaysia mansuh ISA, Singapura yang kelam kabut

Posted: 17 Sep 2011 11:58 PM PDT


Lee Hsien Loong tidak seberani Najib?

Nota: Apabila Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pemansuhan ISA, Singapura merupakan negara pertama yang mengeluarkan kenyataan. Kata Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri Singapura, Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) masih terus relevan dan penting sebagai usaha terakhir memelihara keselamatan negara. Katanya lagi, Kementerian itu menegaskan ISA hanya diguna pakai untuk menangani ancaman subversif, pelampau kaum dan agama seperti menghasut kebencian kaum dan agama, keganasan, pengintipan dan terorisme.

Singapura mempunyai ISAnya tersendiri bagi tujuan menahan individu yang dianggap boleh mengancam keamanan dan keselamatannya. Pada 1963 dalam operasi Coldstore seramai 100 individu-individu terdiri dari ahli-ahli politik dan persatuan telah ditahan. Pada 2006, Singapura menahan Mas Selamat Bin Kastari, anggota (JI) Jamaatul Islamiyyah.

Tidak hairan kenapa Singapura begitu kelam kabut mengeluarkan kenyataan kerana menurut Presiden Think Centre, badan politik tertua negara itu, Kong Soon Tan, pada 3 Februari 1991 Lee Hsien Loong, ketika itu timbalan perdana menteri, ada memberitahu bahawa Singapura akan dengan serius mempertimbangkan untuk memansuhkan ISA jika Malaysia berbuat demikian.

Bagaimanapun kata Khoo, kenyataan yang dikeluarkan oleh Kementerian Dalam Negeri semalam sungguh mengecewakan kerana bertentangan dengan pendirian Lee 20 tahun lalu. "Perdana Menteri Lee perlu dengan serius menunaikan kata-kata beliau, mempertimbangkan untuk memansuhkan ISA selepas Malaysia mengumumkan ia akan memansuhkan akta ini."


Singapura: ISA masih relevan
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/singapura-isa-masih-relevan/
September 17, 2011

SINGAPURA, 17 Sept ─
Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri Singapura berkata Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) masih terus relevan dan penting sebagai usaha terakhir memelihara keselamatan negara.

Kementerian itu menegaskan ISA hanya diguna pakai untuk menangani ancaman subversif, pelampau kaum dan agama seperti menghasut kebencian kaum dan agama, keganasan, pengintipan dan terorisme.

Dipetik Bernama Online, katanya, kerajaan mengambil perhatian terhadap pemansuhan ISA oleh kerajaan Malaysia dan menggantikannya dengan perundangan baru bagi mencegah ancaman subversif, jenayah terancang dan tindakan jenayah.

Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak mengumumkan langkah mahu memansuhkan ISA menerusi perutusan Hari Malaysia kelmarin.

Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri Singapura menambah, ISA di Singapura dan Malaysia mungkin mempunyai persamaan ketika dibawah jajahan British tetapi kedua-dua negara dan fabrik masyarakat dan politik telah berubah mengikut peredaran masa.

Seseorang yang ditahan mengikut ISA di Singapura ditahan sehingga 30 hari dan kemudian Perintah Tahanan atau Perintah Terhad perlu dikeluarkan dan sekiranya gagal mengeluarkan perintah itu maka tahan itu dibebaskan tanpa sebarang syarat.

Sejak 1991, Presiden Singapura mempunyai kuasa untuk membatalkan keputusan kerajaan untuk menahan seseorang mengikut ISA sekiranya Lembaga Penasihat ISA, yang dipengerusikan oleh seorang Hakim Mahkamah Agung, mengesyorkan pembebasan tahanan tersebut.

Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri Singapura berkata kerajaan Singapura menggunakan ISA dengan berhati-hati dan hanya diguna pakai terhadap individu yang mengugat keselamatan negara dan ketenteraman awam.

Katanya tiada individu pernah ditahan mengikut akta itu semata-mata kerana kepercayaan poltitik masing-masing.


[Gambar] Rumah Terbuka Aidil Fitri Jumaat 16 September

Posted: 17 Sep 2011 08:59 PM PDT


Di Rumah Terbuka Cif Norzain


Rumah Terbuka Pemuda UMNO Bahagian Pandan

Rumah Terbuka Pemuda UMNO Bahagian Seputeh

Memahami ucapan `pemansuhan ISA' Perdana Menteri

Posted: 17 Sep 2011 01:36 PM PDT


Semasa menghadiri Majlis Rumah Hari Terbuka Semalam, ramai yang bertanya pandangan saya mengenai pengumuman Perdana Menteri untuk memansuhkan ISA. Nampaknya ramai yang hanya mengikuti sekali lalu sahaja pengumuman PM tanpa memperhalusi bait-bait ucapan beliau.

Saya telah meminta mereka meneliti semula ucapan PM dan saya terangkan berdasarkan kefahaman saya selepas menonton secara langsung dan membaca berulang kali ucapan beliau adalah seperti berikut;

Pertama, walaupun PM menyebut bahawa kerjaan ingin memansuhkan ISA dan proklamasi darurat, tetapi dalam ucapannya PM tidak menyebut sama sekali bahawa beliau akan berkompromi terhadap KEGANASAN, HASUTAN, SOAL KESELAMATAN DALAM NEGARA DAN DEMONSTRASI JALANAN.

Paragraf 17 "kerajaan kini, di bawah Fasal 3 Perkara 150 Perlembagaan Persekutuan, akan membentangkan kepada kedua-dua Majlis Parlimen dengan usul agar ketiga-tiga proklamasi darurat yang telah diisytihar dulu, supaya ditamatkan kuatkuasanya." (Nota: Kita tidak lagi berada dalam keadaan Darurat, maka sewajarnya kita mengubah namanya)

Paragraf 18. "Dalam menyusun atur peradaban bernegara bagi menghadapi keadaan luarbiasa yang mengancam keselamatan tanahair dan kesejahteraan rakyat, tidak dapat tidak, menuntut kepada langkah-langkah khas yang kadangkala, bersifat di luar norma demokratik. Umpamanya, tindakan tahanan pencegahan. Sesungguhnya, kebijaksanaan menangani keganasan memerlukan kita mencegah perlakuan itu, sebelum kehilangan nyawa mereka yang tidak berdosa, harta benda atau menatijahkan apa-apa kecederaan. Ini merupakan satu kebenaran yang bersifat global dan diterima ramai." (Nota: PM setuju bahawa kita perlu menghormati hak asasi individu tetapi tidak berkompromi dalam soal ancaman terhadap keselamatan negara dan rakyat, dan keganasan.)

Paragraf 19. Dari perspektif undang-undang Islam pula, ia terangkum jelas dalam Maqasid Syariah yang berobjektif melindungi lima perkara utama yakni; pertama: agama, kedua: nyawa, ketiga: akal, keempat: keturunan dan maruah serta kelima: harta benda. Bahkan prinsip Usul Fiqah banyak membicarakan tentang perlunya disekat lebih awal sesuatu kemungkaran itu, sebelum ia berlaku. Manakala satu prinsip menyatakan bahawa, keputusan pemerintah adalah satu amanah yang perlu dibuat bagi pihak yang diperintah atas kepentingan maslahah ramai. (Nota: PM masih menganggap undang-undang pencegahan ini penting, tidak bercanggah dengan Islam dan PM turut mengingatkan bahawa dalam Islam, Allah ada memberikan hak kepada pemerintah dan amanah ini perlu dilaksanakan bagi menjaga kepentingan ramai)

Paragraf 20. Ini bukanlah ehwal yang pelik, tidak lazim atau asing. Terbukti, negara-negara demokrasi yang maju seperti Amerika Syarikat dan United Kingdom juga telah menggubal rangka perundangan khas bagi menangani ancaman pengganas pasca tragedi 11 September. (Nota: Malah negara yang disifatkan sebagai negara demokrasi moden dan maju juga mengiktiraf undang-undang pencegahan ini. Maka tidak boleh dikatakan Malaysia tidak sivil dan demokratik hanya kerana Malaysia mempunyai undang-undang yang sama ini.)

Paragraf 22. Misalnya, kebebasan bersuara yang dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan tidak sesekali bermaksud sebagai kewenangan hak kepada mana-mana pihak untuk membuat fitnah dan menghasut api kebencian. [Nota: bahawa PM tidak berkompromi terhadap hasutan dan kecenderungan menghasut]

Paragraf 24. Untuk mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah bagi memelihara ketenteraman dan keselamatan awam, dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal di bawah semangat serta payung Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan. [Nota: akan ada dua undang-undang baru yang lebih sesuai dengan suasana hari ini akan digubal bagi tujuan di atas - menangani keganasan, ancaman terhadap keselamatan negara dan hasutan]

Paragraf ke-28 "Kerajaan juga akan mengkaji semula seksyen 27 Akta Polis 1967 dengan mengambil kira peruntukan Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan tentang kebebasan berhimpun dengan prinsip menentang sekeras-kerasnya demonstrasi jalanan. Namun, kebenaran berhimpun diberi selaras dengan kaedah-kaedah yang akan ditetapkan kelak disamping mengambilkira norma-norma di peringkat antarabangsa." [Nota: PM tidak berkompromi dengan demonstrasi jalanan]

Tidak perlulah mendesak kerajaan meminta maaf dan membayar gantirugi terhadap individu yang pernah ditahan di bawah ISA ataupun serta merta membebaskan tahanan-tahanan ISA dan perintah tahanan sedia ada, kerana ISA dan perintah tahanan bukan sesuatu yang menyalahi undang-undang dan perlembagaan, sebaliknya ia sah berdasarkan undang-undang sedia ada dan dibuat bukan atas soal politik, sebaliknya atas faktor menghalang ancaman terhadap negara.

Apa selepas ini? Elok kita biarkan Peguam Negara menyiapkan draf dua undang-undang yang baru seperti yang disebutkan. Jika Peguam Negara bekerja bertungkus lumus, ia mugkin akan dapat dibentang dalam bulan Oktober.

Cucu Tok Selampit

Posted: 18 Sep 2011 01:30 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Demi Mercedes Mewah, MB Kedah Sudah Mula Belajar Berbohong

Posted: 18 Sep 2011 06:19 AM PDT



Tidak sampai 24 jam pendedahan kami mengenai kereta mercedes mewah MB Kedah, hari ini di dalam akhbar Sinar Harian Edisi Utara, MB Kedah sudah mula membuat penafiannya.

MB Kedah kelihatan cuba memperbodohkan Rakyat dengan penafiannya. MB Kedah menafikan kereta Mercedes KCK 8 bukanlah kereta rasminya sebaliknya kereta itu didaftar atas nama individu.

Nampaknya Ustaz Azizan bukan sahaja bernafsu besar sebaliknya kaki kelentong juga. Yang kami dedahkan bukan Mercedes bernombor plet KCK 8 sebaliknya KCX 8. Pendedahan kami siap dengan 3 gambar yang jelas dengan paparan nombor plet (Rujuk posting CTS sebelumnya). Jelas Usataz Azizan sudah kantoi!

Published with Blogger-droid v1.7.4

Tiada ulasan:

Pengikut