Rabu, 24 Ogos 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Politik Harian

Posted: 24 Aug 2011 04:16 AM PDT

Politik Harian


JOM Ramadhan Pulau Pinang, Diserikan Dengan Majlis Tadarus

Posted: 24 Aug 2011 03:52 AM PDT

YB Khairy Jamaluddin sedang bertadarus bersama-sama AJK Pemuda UMNO Bahagian Kepala Batas di Masjid Lahar Tabut, Kepala Batas.

Antara aturcara lain, Ketua Pemuda Umno akan menyampaikan sumbangan kepada Maahad Tahfiz dan asnaf.

Pemuda PAS seharusnya buat Program seperti ini di bulan Ramadhan, Hentikan lah tabur fitnah sana sinun...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Kes Liwat Anwar: Pakar Akui Boleh Menemui Kepala Sperma Walaupun Tempoh 65jam

Posted: 24 Aug 2011 12:54 AM PDT

Pakar Patologi forensik dari Australia mengakui kemungkinan boleh menemui kepala sperma pada badan seseorang sehingga satu tempoh selama 65 jam selepas mengadakan hubungan seks, tetapi mengakui penemuan saintifik tidak boleh bersandarkan pada keadaan yang jarang-jarang wujud tetapi tidak mungin tidak berjaya.

Dr David Wells, saksi pakar pasukan peguam pembela dalam kes Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata demikian ketika disoal oleh pendakwa raya mengenai kewujudan kepala sperma selepas 65 jam hubungan seks diadakan, mandi dan membuang air besar.

Peguam Cara Kanan II Datuk Yusof Zainal Abiden yang mengetuai pasukan pendakwaan memberitahu Mahkamah Tinggi bahawa ada kajian kes di United Kingdom yang memutuskan penemuan seumpama itu, yang bercanggah dengan dakwaan awal bahawa sperma hanya boleh hidup sehingga 36 jam sahaja.

Ketika disoal balas, Dr Well menjelaskan bahawa beliau sedar kes sedemikian.

Bagaimanapun beliau menekankan bahawa ia satu-satunya kes yang beliau tahu sepanjang 30 tahun lalu pembabitannya.

Dr Wells juga berkata beliau juga pernah menguji spesimen sperma selepas 56 jam dan mendapati tiada sebarang keputusan.

"Itu hanya satu kes yang saya tahu di mana adanya (bahan) literatur dalam 30 tahun (lalu). Adakah anda bersandarkan pada satu kes saintifik ke atas premis tunggal?

"Saya fikir kebanyakan daripada kita akan berkata tidak tahu atau tidak memberi pandangan," kata beliau menjawab Yusof.

Info - SUNGAI RAPAT ONLINE
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Pemuda Umno Berjaya Daftar 121,000 Ahlinya Sebagai Pengundi

Posted: 24 Aug 2011 12:00 AM PDT


Hasil kerja keras jentera Pemuda seluruh negara, pergerakan itu berjaya mendaftarkan 121,000 daripada 180,000 anggotanyaa yang sebelum ini tidak layak mengundi setakat ini.

Pengerusi Biro Pemilih dan Keahlian Pemuda UMNO, Hisamuddin Yahya memberitahu hasil kerja keras jentera Pemuda seluruh negara, pergerakan itu berjaya mendaftarkan 121,000 daripada 180,000 anggotanya yang sebelum ini tidak layak mengundi.

"Ini bermakna hanya tinggal kira-kira 59,000 orang sahaja lagi yang belum mendaftar dan kita sekarang sedang giat mengesan mereka.

"Pergerakan Pemuda yakin mereka dapat didaftarkan menjelang September ini," katanya di sini.

Pada masa yang sama beliau turut menyatakan Pemuda UMNO mungkin menghantar pasukan khas ke Sabah bagi membantu jentera Pemuda di sana mendaftarkan anggotanya sebagai pemilih.

Jelas beliau langkah itu bagi memastikan kira-kira 21 peratus lagi anggotanya dapat didaftarkan selewat-lewatnya pada September ini bagi membolehkan mereka mengundi pada pilihan raya umum nanti.

"Kita mungkin menghantar anggota ke sana Sabah bagi membantu jentera Pemuda mengesan dan mendaftarkan ahli. Ini penting memandangkan di sana ahli kita berselerak di kawasan pedalaman termasuk di pulau-pulau

"Ggerakan pendaftaran itu perlu dijalankan segera supaya mereka layak untuk mengundi sekali gus membantu kemenangan semua calon Barisan Nasional", ujarnya.

Katanya Sabah merupakan negeri yang anggotanya paling ramai masih belum mendaftar sebagai pemilih iaitu sebanyak 21 peratus, manakala Perak dan Selangor masing-masing di bawah sembilan peratus.

JOM Ramadhan: Khairy - Jangan Ambil Mudah Pada Golongan Yang Memerlukan

Posted: 23 Aug 2011 11:00 PM PDT


Pemuda UMNO mesti mengambil langkah yang lebih efisyen dan efektif dalam menganjurkan program-program yang memberi khidmat kepada masyarakat.

Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin berkata, program kemasyarakatan adalah salah satu inisiatif dalam mengaplikasi salah satu perjuangan sayap parti yang mesti diamalkan secara berterusan.


Beliau berkata demikian dalam ucapannya bersempena Program JOM Ramadhan 2011 yang turut dianjurkan oleh Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan yang berlangsung di Taman Maluri.


Program Jelajah One Malaysia (JOM) Ramadhan 2011 Telah Dirasmikan Oleh YB Khairy Jamaluddin Anjuran Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Dengan Kerjasama Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan Dan Titiwangsa Program JOM Ini Juga Memberi Sumbangan Kepada Anak-Anak Yatim.

Sumber: KLpos

Khalid Ibrahim Muka Tak Malu, Ubah Nama Majlis Syura Kepada Jawatankuasa Pendengaran

Posted: 23 Aug 2011 10:00 PM PDT


Sudah kantoi menipu di bulan Ramadan, Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim dalam satu kenyataan lewat malam Selasa berkata kerajaan Selangor memutuskan untuk menukar nama Majlis Syura, kepada Jawatankuasa Pendengaran dipercayai berikutan kemurkaan Sultan Selangor semalam.

Justeru, kerajaan negeri membuat keputusan untuk mengubah nama jawatankuasa Majlis Syura itu kepada Jawatankuasa Pendengaran bagi mengelakkan sebarang pertindihan dengan Majlis Syura negeri Selangor yang diterajui Majlis Agama Islam Selangor, menurut satu kenyataan Kerajaan Negeri Selangor hari ini.

"Kerajaan Negeri berharap perubahan nama ini akan dapat merungkai sebarang kekeliruan yang wujud dan meneruskan segala usaha mencari penyelesaian berhubung isu DUMC (Damansara Utama Methodist Church) dan JAIS bagi kesejahteraan rakyat jelata," menurut kenyataan itu.


Sedih bila melihat rakyat Selangor mempunyai seorang MB yang bodoh! dah kantoi pun Khalid Gagap masih nak Cover Up lagi tu....


Khalid Ibrahim Stupid...

Anwar Ibrahim Liwat II: Dr David Wells Setuju Berlaku Penetrasi !

Posted: 23 Aug 2011 09:09 PM PDT


Pakar forensik yang dilantik oleh pihak pembelaan perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim, Dr. David Wells, bersetuju dengan tindakan tiga doktor Hospital Kuala Lumpur (HKL) yang memeriksa Mohd. Saiful Bukhari Azlan pada 28 Jun 2008.

Para doktor berkenaan hanya menyatakan mengenai penemuan air mani pada calitan-calitan sampel tertentu dalam laporan perubatan dan hanya membuat tafsiran mengenai wujudnya kemasukan zakal dalam anal di mahkamah.

Kata Dr David Wells lagi sampel-sampel DNA yang diperoleh dari dubur Saiful terlalu bermakna perlukan penjagaan rapi mengikut prosedur perubatan.

Kemungkinan selepas satu tempoh 2 hari, sampel ini kemungkinan tidak berada dalam keadaan baik," kata beliau di mahkamah hari ini.

"Integriti spesimen adalah sangat penting," katanya lagi.

Perbicaraan akan disambung selepas ini dengan pemeriksaan balas ke atas Dr Wells oleh pendakwa raya lagi...

Khalid Ibrahim Stupid...

Posted: 23 Aug 2011 07:00 PM PDT


Kalau di zaman Hang Tuah aku rasa dah lama Sultan jatuhkan hukuman bunuh kepada penderhakan yang bernama Khalid Ibrahim ini... Nasib kau lah MB stupid zaman dah berubah!

Memang pelik tapi benar MB Stupid, boleh selambe bodoh je jual nama Sultan, ikut suka hati dia je... Apa dia ingat Sultan tu apa? Hello... hello... Khalid jangan dok sibuk berpolitik sampai titah Sultan pun nak di politikkan...

Rakyat pun dah menyampah dan benci dengan MB stupid yang dah banyak kali buat onar di Negeri Selangor.

Bukan kali pertama MB stupid menipu menggunakan nama Sultan, semasa isu perlantikan Datuk Khusrin sebagai SUK Selangor juga MB stupid menipu jual nama Sultan.

Pengkhianat kepada Sultan ini tidak layak menerajui Negeri Selangor dan rakyat Selangor harus bangkit untuk menentang pengkhianat ini!

Desakan perlu dibuat untuk Khalid Ibrahim meletakan jawatan yang disandangnya dengan segera!

Terdahulu Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah tidak pernah menitahkan atau memperkenankan cadangan Menteri Besar, Khalid Ibrahim bagi menubuhkan majlis penasihat syura untuk menyelesaikan isu pemeriksaan terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada 3 Ogos lalu. Baca di sini...

Kalau Chegu Bard Anak Jantan Pergi La... Buat Laporan Polis Berhubung Isu Cincin Rosmah

Posted: 23 Aug 2011 06:00 PM PDT

Kalau setakat menyalak siang dan malam tapi tak berani buat laporan polis pasal isu cincin Rosmah tu... baik kerat dan bagi anjing makan je barang Chegu Bard tu....

Bukan sekali dua,  malah dah berkali-kali Chegu Bard ini dicabar untuk membuat laporan polis... Kalau berada di pihak yang benar kenapa sampai sekarang Chegu Bard tidak berani menyahut cabaran-cabaran tersebut?

Jelas Chegu Bard adalah seorang pembohong... Sampai sekarang pun dia tidak membuat laporan polis ke atas Rosmah?


Badrul Hisham Shaharin sekali lagi dicabar supaya membuat laporan polis ke atas Datin Seri Rosmah Mansor berhubung dakwaan pembelian sebentuk cincin bernilai AS$24 juta (RM72 juta).

Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berkata, kegagalan Badrul Hisham berbuat demikian meskipun cabaran itu sudah lebih sebulan dilontarkan telah membuktikan tuduhan itu hanyalah fitnah semata-mata.

Ini kerana jelas Anuar, Badrul Hisham atau lebih dikenali 'Chegu Bard' tahu bahawa cincin itu langsung tidak mempunyai kaitan dengan Rosmah sebaliknya, ia dipesan masuk dari New York, Amerika Syarikat oleh Maira Nazarbayev.

"Jika benar tuduhan itu mengapa sehingga sekarang Chegu Bard tidak berani menyahut tiga cabaran yang saya buat pada 17 Julai lalu? Mengapa sampai sekarang dia tidak membuat laporan polis ke atas Rosmah?

"Mengapa dia tidak membuat laporan penuh kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan mengapa tidak menamakan secara jelas yang cincin itu milik Rosmah," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Maira yang berasal dari Kazakhstan merupakan bakal besan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dalam pada itu, Anuar turut mempersoalkan apakah motif sebenar Chegu Bard melontarkan fitnah tersebut kepada isteri Perdana Menteri dan siapakah yang mengharap keuntungan politik daripada fitnah berkenaan.

Katanya, semua persoalan tersebut perlu dijawab dengan segera kerana telah menjadi rahsia terbuka bahawa bekas ahli Majlis Pimpinan Pusat, Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu mempunyai hubungan persaudaraan dengan Anwar.

Apatah lagi jelas beliau, dakwaan berhubung pembelian cincin oleh Rosmah itu hanya timbul selepas Chegu Bard mengadakan pertemuan sulit dengan Anwar di Indonesia, pada April lalu.

Liwat II: Anwar Didakwa Hina Mahkamah! Serang Hakim Secara Terbuka

Posted: 23 Aug 2011 05:00 PM PDT


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim disifatkan telah menghina mahkamah dalam kenyataan pembelaan kes liwatnya semalam apabila 'menyerang' Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah secara terang-terangan.

Peguam terkemuka, Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah berkata, selain memburukkan imej Mohamad Zabidin, Anwar juga dilihat cuba menjatuhkan reputasi institusi mahkamah di negara ini apabila mendakwa beliau ditindas daripada mendapat perbicaraan yang adil.

"Dalam kenyataan pembelaan Anwar setebal 32 muka surat semalam, beliau secara terang-terangan telah memburukkan institusi mahkamah serta para pegawai seperti hakim di hadapan para pemerhati dan orang awam.

"Kenyataan (pembelaan) Anwar semalam bukan bersifat membela diri tetapi lebih daripada kenyataan politik yang memburukkan mahkamah serta mengutarakan perkara-perkara tidak relevan," katanya.

Semalam, Anwar dalam keterangan selama kira-kira satu jam 45 minit menegaskan bahawa Mohamad Zabidin menindas hak beliau untuk mendapat perbicaraan adil sungguhpun hakim berkenaan telah berpuluh kali membenarkan penangguhan demi menghormati Ahli Permatang Pauh itu sebagai tertuduh.

Anwar yang memilih untuk memberi pernyataan tidak bersumpah dari kandang tertuduh dilihat cuba 'menyelamatkan' dirinya daripada disoal balas oleh pasukan pendakwaan yang diketuai oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abidin.

Mengulas perkara itu, kata Muhammad Shafee, setiap tertuduh mempunyai hak untuk berbuat demikian tetapi ia agak jarang digunakan kecuali atas sebab-sebab tertentu seperti tertuduh itu mempunyai tahap keupayaan minda yang rendah berbanding manusia normal lain.

"Ia biasanya digunakan dalam kes-kes tertuduh yang amat naif, antara waras atau tidak, ataupun tertuduh itu mempunyai sesuatu yang ingin disorokkan dan tidak berupaya menghadapi pemeriksaan balas pendakwa raya.

"Kenyataan tanpa bersumpah sebenarnya tidak memerlukan seseorang tertuduh itu untuk bercakap benar di mahkamah kerana pihak pendakwa tidak boleh ataupun tidak perlu menyoal balas tertuduh," katanya.

3 M Mahu Bunuh Karier Politik Khir Toyo

Posted: 23 Aug 2011 09:03 AM PDT


Bekas menteri besar Selangor Dr Mohd Khir Toyo mendakwa tiga menteri persekutuan dalam jemaah menteri sekarang sedang berkonspirasi bagi beliau dikenakan hukuman penjara atas tuduhan rasuah.

Siapakah 3 jemaah Menteri itu?

Dalam blognya hari ini, Dr Khir yang menulis mengenai 'memohon ampun dan maaf' sempena semangat Ramadan, berkata beliau tidak akan mendedahkan nama menteri-menteri berkenaan kerana tidak mendapat bukti yang sahih.

Dibawah luahan Dr Khir menerusi laman blognya:

Kisah Tiga Menteri

Ketika saya memohon maaf kepada semua orang, saya juga mengambil kesempatan semangat ramadhan tahun ini untuk memaafkan sesiapa sahaja merasakan mereka perlu memohon maaf kepada saya kerana apa sahaja sebab.

Namun sebagai manusia biasa saya juga ada kelemahan kerana tidak mungkin dapat saya maafkan seseorang yang membuat fitnah terhadap saya sehingga terjadinya siatuasi sekarang. Percayalah walau berapa kali beliau mengerjakan umrah belum tentu Allah mengampunkan dosa beliau dengan manusia yang lain.

Dalam bulan yang mulia ini juga saya ingin mengingatkan tiga orang sahabat yang menjadi Menteri dalam kabinet sekarang agar jangan keterlaluan untuk mengenakan saya. Saya tidak mendedahkan nama menteri-menteri ini kerana tidak mendapat bukti yang sahih sungguhpun beberapa sumber saya sangat boleh dipercayai.

Seorang Menteri dilaporkan berkata kepada dua orang Menteri lain bahawa jika mahu mendapat kembali Selangor maka Khir Toyo perlu didakwa. Sekarang Menteri yang sama berkata jika mahu menang Selangor Khir Toyo perlu dipenjarakan.

Apakah mereka ini begitu besar boleh menguasai hakim perbicaraan? Saya tidak mahu percaya mereka berupaya mengarahkan hakim atau hakim akan mendengar arahan kumpulan ini. Namun jika pun ada usaha-usaha untuk mempengaruhi kehakiman, saya masih percaya dengan kebebasan dan integeriti institusi kehakiman. Selebihnya, saya percaya saudara/saudari terutamanya para peguam boleh membuat penelitian terhadap fakta-fakta kes saya di mahkamah dan membuat penilaian sendiri.

Cuma saya hendak mengingatkan ketiga-tiga Menteri ini agar menumpukan kerja mereka membantu Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak meningkatkan kualiti perkhidmatan kerajaan terutama membabitkan potfolio mereka sendiri. Turunlah ke padang dengar pandangan rakyat di bawah terhadap kerajaan bukannya sekadar membaca blog dan media yang telah memilih untuk berpihak di mana.

Kenyataan bahawa jika Khir Toyo dipenjarakan maka BN akan dapat kembali Selangor hanya menunjukkan kecetekan pemikiran pemimpin tersebut yang tidak memahami keseluruhan isu rakyat di Selangor. Lebih daripada itu, ia menunjukkan kebodohan pemimpin ini seolah-olah majoriti rakyat Selangor tidak cerdik dan tidak boleh menilai fakta-fakta kes di mahkamah.

Apakah pada hemat beliau rakyat Selangor secara majoritinya dungu, bebal dan bengap yang akan mengikut skrip sandiwara beliau? Apakah beliau fikir rakyat mahukan pemimpin UMNO dihukum atau mereka mahu melihat keadilan ditegakkan?

Pada hemat saya majoriti rakyat terutamanya di Selangor mahu melihat keadilan undang-undang ditegakkan tidak kira ia di pihak UMNO mahu pun di pihak parti-parti lain.

Usaha Memurtadkan Melayu, Video Terakhir Pemeriksaan JAIS 3 Ogos DUMC

Posted: 23 Aug 2011 05:00 AM PDT


Dalam rakaman video terakhir ini kelihatan pihak JAIS sedang menyoal siasat seorang lelaki berpakaian Melayu dan meminta kad pengenalannya untuk mengenali nama dan identiti agamanya.

"I need to pray.. I need religion..kita pakai (pakaian ini) untuk private function sahaja, kita tidak pergi luar, pakai untuk public", kata lelaki berpakaian Melayu itu.

"Kita datang sini untuk tahu ada Muslim atau tidak dalam dewan ini. Itu sahaja", kata pegawai JAIS.

Rakaman seterusnya, memperlihatkan pegawai-pegawai JAIS memeriksa bahan-bahan yang digunakan semasa program dalam dewan tersebut.

Turut ditemui cebisan-cebisan kertas yang telah dikoyakkan dan dimasukkan ke dalam tong sampah.

Beberapa bahan bukti lain termasuk soalan kuiz menguji kefahaman Islam bertajuk "Let's Test Your Knowledge" turut dijumpai dikeroyok dan dibuang dalam tong sampah tersebut.

Seterusnya saksikan Video ini.....

SENJALIZA

Posted: 24 Aug 2011 03:44 AM PDT

SENJALIZA


Janganlah Tanguh-tangguh...

Posted: 23 Aug 2011 09:22 AM PDT

Dont take it to your own hands, take it to the court!
Standard form..
 Semua tahu, anak-anak kecilpun bole buat borang seperti di tangan zuraidah dan eli tu...kenapa pegang saja..bawalah ke mahkamah dan jangan dok tangguh-tangguh seperti kes yang selalu tangguh tangguh tu!.ala Sodomi II lah..

PERDANA MENTERI ANDA?

Posted: 23 Aug 2011 07:23 AM PDT

Orang macam ini nak jadi Perdana Menteri anda? SL pass lah..Masalah peribadinya sendiri dia tak mampu nak selesaikan.. apa lagi masalah negara. Mana kita nak letak maruah negara dan penduduknya?

anakbukitgantang says

Posted: 24 Aug 2011 03:40 AM PDT

anakbukitgantang says


Surat terbuka untuk Lim Guan Eng, Murshidul Am PAS, Dr MAZA dan semua semua orang kafir di Malaysia

Posted: 24 Aug 2011 03:11 AM PDT

Isu larangan bacaan Quran dan Azan- syair dan pesanan ini saya dapat dari rakan saya,  warganegara sebuah negara lain. Beliau amat  terkejut kenapa umat Islam di Malaysia boleh DIAM dalam isu larangan bacaan Quran sebelum azan yang jelas adalah Sunnah dan dilakukan di zaman Rasulullah S.A.W.. Lihat penjelasan Ustaz Abu Syafiq dalam artikel sebelumnya.

KAMI


Tanyakanlah tentang kami….
Pada rumah rumah negeri Syam, dan taman tamannya
Pada negeri Irak dan pedesaannya
Pada Andalusia dan gedung gedungnya
Tanyakan tentang kami
Pada negeri Mesir dan lembah lembahnya
Pada Jazirah Arabia dan padang Saharanya

Tanyakan tentang kami pada dunia dan penghuninya
Pada padang padang Afrika
Pada tanah tanah subur negeri Ajam
Pada padepokan padepokan negeri Persi
Pada lereng lereng Kaukasus
Pada kegersangan Kongo
Pada sepanjang sungai Loire
Dan lembah lembah sungai Danube


Tanyakan tentang kami
Pada setiap jengkal tanah di bumi
Pada setiap pemukiman di kolong langit ini

Bahwa………….


Pada mereka semua terekam berita tentang….
Kepahlawanan kami
Pengorbanan kami
Jasa jasa kami
Kebanggaan kebanggaan kami
Peninggalan peninggalan kami
ilmu pengetahuan kami
dan keindahan seni kami


Kami orang ISLAM!

Kami orang ISLAM !

Tiadalah penyiram taman taman keluhuran
Kecuali darah darah kami
Tiadalah penghias surga surga kepahlawanan
Melainkan jasad jasad syuhada kami


Pernah kalian kenal dunia……
Yang lebih agung dan lebih dahsyat
Yang lebih unggul dan lebih cerdas


Daripada kami…..?

Kami telah membawa pelita petunjuk
Disaat bumi tersesat dalam gelapnya kebodohan
Dam kami katakan pada penghuninya

'inilah jalannya!'

Kami tegakkan timbangan keadilan
Disaat bangsa bangsa menjunjung tinggi tongkat kelaliman
Kami bangun gedung ilmu pengetahuan
Disaat orang orang mengusir ilmu pengetahuan dari rumah mereka
Kami deklarasikan persamaan

Disaat manusia menyembah para penguasa dan menuhankan Tuan Tuan
Kami hidupkan hati manusia dengan iman
Kami hidupkan akal manusia dengan pengetahuan
Kami hidupkan segenap umat manusia dengan kebebasan dan peradaban


KAMI ORANG ISLAM!

Kami bangun kota Kufah, Basrah, Cairo dan Bagdad
Kami bangun peradaban Syam, Iraq, Mesir dan Andalusia
Kami dirikan Baitul Hikmah, Madrasah Nizhamiyah
Universitas Cordova, dan Universitas Al Azhar

Kami bangun dan makmurkan masjid Al Umawi
Kubah Al Shahra', Sirra Man Ra'a, Al Zahra
Al Hambra, Sultan Ahmad, dan Taj Mahal


Maka terhiburlah setiap setiap insan yang mengunjunginya
Kami telah mengajar pada penduduk bumi
Kamilah guru mereka

KAMI ORANG ISLAM!

Diantara kami adalah Abu Bakar, Umar, Nuruddin,
Shalahuddin dan Aurangzib.
Diantara kami adalah Khalid bin Walid, Thariq bin Ziyad,
Qutaibah, Ibnu Qasim dan Sultan Azh Zhahir.


Diantara kami adalah Al Bukhari, Al Thabari, Ibnu Taimiyah,
Ibnu Qoyyim, Ibnu Hazm, dan Ibnu Khaldun
Diantara kami adalah Al Ghazali, Al Razi, Ibnu Rusyd, dan Ibnu Sina
Diantara kami adalah Al Khalil, Al Jahizh, dan Abu Hayyan


Diantara kami adalah Abu Tamam, Al Mutanabbi dan Aa'ari
Diantara kami adalah Ma'bad, ishaq, dan Zaryab
Diantara kami adalah setiap pemimpin yang bagaikan

lukisan hidup dari percontohan insani budiman
Diantara kami adalah setiap panglima
Yang bagaikan pedang pedang tuhan terhunus




Diantara kami adalah setiap cendikia yang
Bagai akal di tubuh manusia
Diantara kami adalah adalah sejuta orang hebat dan agung


KAMI ORANG ISLAM!


Kekuatan kami karena iman kami
Kejayaan kami karena agama kami




Dan karena kenyakinan kami pada Tuhan kami
Undang Undang kami adalah Al Qur'an kami
Iman kami adalah Nabi kami
Dan pemimpin kami adalah pelayan kami

Orang lemah kami harus kuat di sisi kami
Orang kuat kami adalah penolong orang lemah kami
Kami sesaudara disisi Allah
Setiap kami sama di hadapan Agama




KAMI ORANG ISLAM!


KAMI ORANG ISLAM!


Kami memerintah kami berbuat adil
Kami membangun kami bawa kemajuan
Kami memperluas wilayah kami memperdalam kualitas


Kami dulu kuat lagi adil
Dalam peperangan kami tetapkan undang undang kasih sayang
Dalam damai kami tetapkan undang undang keadilan
Kami dulu sebaik baik penguasa dan pahlawan penaklukan




Kami tegakkan peradaban yang lebih baik lagi penuh berkah
Yaitu peradaban jiwa dan raga, kemuliaan dan kebahagiaan
Sehingga meratalah manfaatnya
Penduduk bumi pun bernaung dibawahnya


Kami sirami peradaban itu dengan darah darah kami
Kami tinggi tegakkan ia dengan belulang
Tengkorak para pahlawan kami
Pernahkah bumi ini sunyi dari pengorbanan syuhada kami


Yang berjuang menegakkan Islam, kedamaian, iman dan keamanan?


KAMI ORANG ISLAM!


Pernahkah terwujud contoh kemanusian yang agung selain pada kami?
Adakah alam mengenal lembaga kemanusiaan yang mulia
selain masyarakat kami yang berlandas akhlak karim, kejujuran,


kebenaran, dan mengutamakan orang lain?
Pernahkah terjadi perpaduan antara fakta kehidupan, impian para
Filosof dan cita cita para pejuang reformis selain dalam masyarakat kami di awal islam ?
Di saat seorang muslim yang terluka parah dalam peperangan,


Hampir meninggal dunia, lalu ia ingin minum seteguk air,
Maka ketika diperolehnya segelas air, ia melihat orang lain terluka,
Maka ia berikan air itu kepada orang tersebut hingga ia sendiri
Mati dalam kehausan.




Di saat seorang ibu muslim yang suami, saudara, dan ayahnya
Gugur dalam pertempuran,
Ketika kepadanya diberitakan tentang kematian mereka,
Ia justru bertanya " bagaimana dengan Rosulullah?"


Ketika dikatakan kepadanya Rosulullah masih hidup, ia pun berkata :
" setiap musibah selain atas Rosulullah adalah ringan"
Ketika suatu saat seorang perempuan tua datang dan langsung
Menginterupsi tentang persoalannya kepada Umar dengan nada
Keras saat Umar di atas mimbar dalam acara resmi, padahal
Ketika itu beliau Penguasa sebelas negara
Disaat setiap orang dari kami mencintai


Saudaranya sebagaimana dirinya sendiri,
Dan mengutamakan saudaranya
Meski ia sendiri dalam keadaan amat membutuhkan
Adalah suci tubuh kami, jiwa kami, harta kami, dan mental kami.


Tiada kami mendatangi atau meninggalkan suatu perkara, berdiri atau duduk,
Pergi atau datang kecuali demi Allah
Kami telah redam hasrat dan keinginan dalam diri kami
Hingga yang tertinggal hanyalah keinginan mengikuti petunjuk Al Qur'an yang suci


Kami adalah manusia manusia pilihan, sari manusia dan pilihan kemanusiaan.
Dan kami telah jadikan benar dan nyata segala yang dipandang
Jauh oleh para filosof dan kaum reformis.


KAMI ORANG ISLAM!


Dari sumber sejarah kepahlawanan kebanggaan kami dapat
Digubah seratus Illiad dan seribu Syahnamah.


Kemudian kebesaran kebesaran kami itu tiada pernah terputus
Ataupun punah karena banyaknya dan tak terbilang jumlahnya.
Adakah yang mampu menghitung peperangan peperangan yang
Telah kami jinakkan?


Adakah yang mampu menghitung jasa dan peninggalan kami
Dalam seni dan ilmu pengetahuan?
Siapa pula yang mampu meneliti para cendikia dan pahlawan kami?




Kecuali yang mampu membilang bintang di langit dan menghitung
Butir butir pasir dipadang sahara.
Tulislah seribu buku tentang riwayat Nabi SAW
Tulislah seribu buku sejarah Islam


Dan susunlah seratus buku tentang biografi masing masing tokoh
Sejarah kita itu.
Niscaya sumber riwayat hidup dan sejarah kitatetap utuh
Bagai bumi gadis dan tambang perawan.


KAMI ORANG ISLAM


Kami adalah umat, namun
Tidak seperti umat umat yang dihimpun oleh bahasa,
Karena diantara mereka adalah orang baik juga orang jahat,
Kami adalah bangsa, namun
Tidak seperti bangsa bangsa yang bersatu karena darah, karena
Setiap bangsa terdiri dari orang saleh dan orang durhaka.

Namun kami adalah persekutuan besar kebaikkan,
Yang anggotanya adalah
Orang orang terpilih dari setiap bangsa,
Yang terpuji dan berbudi, yang bertakwa dan suci.


Takwa telah mengumpulkan kami biarpun
Darah kami berbeda.
Aqidah telah mempersatukan kami meskipun
Bahasa kami berlainan.


Ka'bah mendekatkan kami walaupun rumah rumah kami berjauhan
Bukankah setiap hari lima kali kami menghadap ke ka'bah dan
Sekali setahun kami berkumpul di padang Arafah,
Sebagai pertanda Islam kebangsaan yang Universal.


KAMI ORANG ISLAM…..


Agama kami adalah keutamaan yang nyata dan kebenaran yang benderang.
Tak kenal tabir ataupun penutup,
Tanpa ada yang tersembunyi ataupun rahasia.

Ia nampak jelas bagaikan menara adzan,
Bukankah menara mencerminkan makna tersebut?
Adakah di dunia ini kaum atau agama
Yang berulang kali melaksanakan ajaran dasarnya,


Yang dikumandangkan sepuluh kali setiap harinya, sebagaimana
Agama kami orang islam, melalui para mu'adzin
"kami bersaksi tiada tuhan selain Allah dan kami bersaksi
Muhammad adalah Rosul Allah"


KAMI ORANG ISLAM……


Kami tak kenal sedih dan rendah diri,
Karena Allah bersama kami,
Dan setiap hari kami mendengar
30 kali seruan langit yang kudus, mars Ilahi yang sakral :


ALLAHU AKBAR


Kepahlawanan menjadi karakter kami dan cinta pengorbanan
Mengalir di urat urat syaraf kami.
Tak lekang oleh perubahan masa
Tak lapuk oleh peristiwa zaman.

Kami miliki jazirah yang panas pasirnya mampu membakar semua
Pengecut tiran yang menginjakkan telapak kaki diatas buminya,
Sementara penghuninya bisa menikmati hidup dari panas " api
jahimnya" itu bagai dalam surga.


Kami miliki Syam dengan Ghutahnya yang telah tersirami darah,
Dengan gunung Asyamnya yang menjulang perkasa.
Kami memiliki Irak dengan Rumaisah dan lembah Eufratnya
Kami memiliki Palestina dengan Jabal Nar nya,
Kami memiliki Mesir dengan lumbung ilmu dan seninya, sebagai singgasana islam.
Kami memiliki Maghrib seluruhnya, disanalah Ar Raif ladang


Kepahlawanan dan pengorbanan
Kami memiliki Konstantinopel dengan menara menara dan kubah kubahnya
Kami meliki Persia, Afghanistan, India, Malaysia dan Indonesia.
Kami memiliki tiap tiap jengkal bumi




Dimana Al Qur'an senantiasa dibacakan,
Dan menara menara dimana
Gema adzan senantiasa dikumandangkan
Kami memiliki masa depan yang cemerlang …




Yang akan tetap menjadi milik kami
Selama kami kembali kepada agama kami




KAMI ORANG ISLAM !
Oleh SYAIKH Ali Ath Thonthowi






Analisa Kumbang

Posted: 24 Aug 2011 03:14 AM PDT

Analisa Kumbang


CHAPTER IF ISLAM, NAK ALL ABOUT!

Posted: 24 Aug 2011 01:40 AM PDT


Suddenly Valentine's Day is greeted by a group penafsu-penafsu by reason of affection, becomes important and diperkatakan in Malaysia. One fairly well-known celebrity preachers with tiger paws also affected TECHNIQUE splashed when tersalah call and connect with Kristian.

JAKIM menguatkuasakan laws and memperketatkan examination and surgery. PAS Youth Centre before it had earlier sparked controversy when the view was strongly opposed by the Chairman of the youth movement in the Pakatan Rakyat-rakannya, even among themselves any PAS leader, promptly declared bahawa words that cloning is not only an overall view of PAS.

More melawakkan if the Minister of wayfaring, Ng Yen Yen also gave birth to indecision by the operation will be done kerana undecided with decreased levels of foreign tourists to Malaysia due to sekatan on Valentine's Day greeting.

Explanation for the sake of explanation has been made. Sekatan and operations involve only the Malays, not Muslims, not foreigners are Muslims and Islam is not far away groups. Valentine's Day operations involve only groups of Malay youth who will use the occasion for the day to mengkayakan taukeh-taukeh bajet hotel and enliven the house flunky mahupun berpeleseran other places.

But such an explanation remains unacceptable. What would be done by JAKIM and the group of Muslims who feel responsible to take precautions, met with full and sebulat noise than non-Muslim leaders in this country.

Malaysia's Obedient Wives Club Slammed by Sexy Nightclub Girls

Posted: 24 Aug 2011 01:40 AM PDT

The VIP Room in Hot Legs Karaoke smack in Bukit Bintang was abuzz with high energy. Contempt and curiosity were stirred with enthusiasm in the tittle-tattle among GROs Jessica and Wati; and my buddies Hussein and Chow Kah, regarding the Obedient Wives Club launched by Global Ikhwan Group, comprising a group of Muslim women, who were remnants of a banned Islamic sect.

Malaysian police arrest 26 at New Year ’sex party’

Posted: 24 Aug 2011 01:40 AM PDT


n0 Malaysian police arrest 26 at New Year sex party

Malaysian police arrested a female newsreader, an actress and 24 other revellers at a New Year's Eve "sex and drugs" party at a Kuala Lumpur hotel, reports said Friday.

The two high-profile women and seven others tested positive for drugs, police said, according to The New Straits Times, which reported that condoms, beer cans and half-eaten pizza were found strewn around the hotel room.

"When police arrived, many of the party goers were already high on drugs," The Star newspaper quoted an unnamed source as saying, adding that various illegal substances, including cocaine, ketamine and amphetamines were seized.

It said that preliminary investigations showed the sex party was hosted by two men and those who attended it knew each other through Friendster — a social network in the internet.

Police acting on a tip-off raided the gathering at a downtown Kuala Lumpur hotel in the early hours of New Year's Day.

Luna Bar Splash Party August 2010

Posted: 24 Aug 2011 01:39 AM PDT

Every month Luna Bar at Pacific Regency Hotel & Suites Kuala Lumpur organizers a pool party which happens on the first Sunday of the month (barring any festival or public holidays like CNY, Raya, etc. etc.). For a reasonable charge of RM120 per pax, guests are entitled to help themselves to the mini high-tea buffet (which among others includes pizzas, burgers, hotdogs, and my fav = chocolate fondue!) as well as free flow of juices, house pouring liquor and soft drinks from 3.00pm to 7.00pm.

One of the attractions to the event is none other than the lovely girls in their sexy swimwear and of course the good music spun by talented international and local deejays.

Don't take my word for it, have a look at the photos* and video** then check out Luna Bar's Facebook Page for details on the next party.

*Photos 2, 3 and 4 are linked to the respective person's page eg. Andy photographing Chantelle = andykho.com

**Video is a compilation of the August and past Luna Bar Splash Parties

What a lovely way to spend a lazy Sunday afternoon

Celebrity photographer Andy Kho at work. Check out his work at andykho.com

Sexy model blogger and chocolatier Chantelle Chuah. Click the photo to go to her FB page

Five students held after girl alleges rape

Posted: 24 Aug 2011 01:38 AM PDT


Five Form Three students have been detained, including one who recorded the act on a mobile phone.


GEORGE TOWN, Malaysia - A teenager turned several of her male friends in to the police after she claimed that they used a recorded sexual tryst to blackmail her into giving them more sex.

VIDEO SEKS CARA ARTIS INDONESIA HOT MENOLAK ML

Posted: 24 Aug 2011 01:38 AM PDT



If you feel does not fit in melakoni sex then you should not be forced. tipsnya this is by refusing sexual relations with her husband subtly


If you feel sick each sex, means that there is cause, the cause may be physical or psychological. Sure to know what the cause. Through proper evaluation and examination will be known the pain it causes.

Some physical causes, among others, there is no reaction of the vagina and inveksi pelendiran
on the genitals or surrounding areas. May also perlendiran vaginal sexual arousal does not occur because you are blocked. Another cause of disillusionment among the psychic's husband, sexual ketidakpuasa before, and stress.

Before the pain is gone, you should not have sexual relations. If circumstances had allowed Teru psychosexual trauma you will experience worse. Today was actually due to the trauma you've experienced it, so afraid of each going to bed, afraid of her husband demanded sex.

There is no way other than doing the following steps: 1) dare to explain to the husband that you are experiencing sexual dysfunction, and should receive treatment, 2) explain to the husband, in this state you should not have sex, 3) ask for your understanding husband that rejection is not means will not fulfill its obligations as a wife, but to talk due to worse, 4) be further consultation to experts.

Book that never saw daylight

Posted: 24 Aug 2011 01:38 AM PDT




Sex sells, as they say -- in movies, TV serials and books. David Brazil's book No Money, No Honey was purportedly a best-seller in Singapore, Malaysia and a few other countries. First published in 1998, it examined the sex industry in the squeaky clean island republic across the Causeway. Sex hotspots like Geylang and Orchard Tower were vividly described. The book went through four annual reprints without any updating, with David laughing all the way to the bank.

After having read it, I had wanted to emulate his daring efforts, in the hope of making a quick buck. So I hatched a plan to write a book of the same genre called Bachelor's Guide to Kuala Lumpur, using the pseudonym "Eric Schubert." When I approached a publisher with the idea, he was interested. On my second visit to his Bangsar Baru office, he wasn't only interested, he was excited. He revealed that through his sources, he had checked the sales figures for No Money, No Honey, and they were pretty impressive. Rubbing his hands gleefully, he added: "If this book sells, we can come up with a series -- another on Bangkok and even a third on Manila!"

Two months of field research, interviews and writing passed before the manuscript was completed. Alas, it was sheer ecstacy to hold the hot-from-the-press final product in my hands. In a sense, my book was not a quintessential sex guide as nightspots for business entertainment, dating and drinking; spas for pure relaxation; and dangdut lounges for dancing were also covered. When it came to true-blue sinful spots, their real names and addresses had been changed.

Indonesian man's sex organs chopped off

Posted: 24 Aug 2011 01:37 AM PDT


Police had a gruesome experience when they responded to a call from residents of the Taman Pelangi flats in Bukit Mertajam, Selangor, Malaysia on Tuesday.

They found the badly slashed and naked body of an Indonesian man in a bedroom at one of the units on the fourth floor of Block E.

The deceased's penis and testicles had been chopped off and left next to the body. An Indonesian woman who was found injured in another bedroom in the unit has been arrested.

The woman, who had bruises on her face, was taken to the Seberang Jaya Hospital where she was admitted. She is in her 30s. It is learnt that she was still in a state of shock Wednesday.

Police also recovered a broken piece of the window pane glass which is believed to be the murder weapon, as well instruments for consuming drugs.

The woman had valid travel documents but police were investigating if the deceased, who was either in his 30s or 40s, was in the country legally.

Central Seberang Prai acting OCPD Supt Mohan Singh said the murder was believed to have been committed as early as 4am that day as several residents heard a loud quarrel and the throwing of things.

"We have yet to determine the relationship between the man and woman. We will investigate on the motive. We are also checking whether there was a quarrel between the two or if there was involvement of a third party," he said.

Supt Mohan Singh did not reveal the identity of the victim whose body was sent to the Seberang Jaya Hospital for a post mortem.

The 'ayes' grow for Bersih 3.0 as arrogant EC, BN refuse to reform polls system

Posted: 24 Aug 2011 01:37 AM PDT

The call for Bersih 3.0 is building momentum and will continue to do so for as long as the Election Commission stays stubborn and refuses to admit there is anything wrong with the existing voting system.

Unlike, Bersih or Bersih 2.0, Bersih 3.0 does not need publicity. As a movement, Bersih has taken on a life of its own and it is now very much a citizen awareness movement.

The 'ayes' grow for Bersih 3.0 as arrogant EC, BN refuse to reform polls system


Malaysians have come to learn the meaning of the words, indelible ink, election fraud, biometric fingerprinting and phantom voters, thanks to Bersih chief Ambiga Sreenevasan and her team. We now know about 'instant-citizen' voters, phantom voters and ghostly apparitions who appear right on cue at every general election.

Yet in the face of all this, the Election Commission and the prime minister remain absolutely sure that elections in Malaysia are free and fair.

Bersih 3.0

Can Bersih 3.0 put an end to election fraud? Put it this way, it is the only form of pressure that Malaysians can apply on the BN government and the EC. So, this is one option that Malaysians must embrace and prepare themselves for. Or forever hold their peace when the country goes bankrupt or is turned into a police state.

Bersih 3.0 should be more than another massive march on the streets of Kuala Lumpur. Instead, Bersih 3.0 should also be about concrete measures to address the existing election frauds that are so glaringly visible for all Malaysians to see, but which are invisible to the EC and Prime Minister Najib Razak.

Irrefutable evidence has to be gathered and compiled. For example, citizens should take it upon themselves to check with the Election Commission on the status of voters registered at their addresses. Any irregularity has to be reported immediately and catalogued with an impartial and independent body, not just with the EC or the police.

Citizens should be watch-dogs to the initiatives made by the EC to ratify the complaints made. The EC owes it to the people that their vote will be treated with the upmost care. EC must be constantly reminded that they are caretakers of the citizens' right to elect the government of their choice and not the EC's choice.

The Immigration Department should also be watched by the citizens of Malaysia with regards to its handling of illegals, who have made their way to Malaysia. As citizens, we need to protect our rights. The Home Minister, as the minister in charge of the Immigration Department, has to discharge his duties and put his country-men ahead of any other national who chooses to come to Malaysia.

Anglo Chinese Junior College Hit By Video Scandal

Posted: 24 Aug 2011 01:36 AM PDT









ragging photos or videos, having been sanitised via my own experiences. Coming from an all-boys secondary school and having been through NS, I seen my fair share. However the screen grabs below from two ragging videos I saw on youtube truly disturbed me. In the past, there were no digital camera or camcorder to record down the process, but with the advent of technology, such activities are often recorded and the videos or photos end up online, causing further humiliation to the victims. The two videos mentioned are particularly shocking to me because of two factors. First of all, the perpetrators are practically all females, with a few boys in the background cheering. I never knew women are into such cruelty as well. Second, it occurred in bright daylight at a crowded school canteen – where everybody can see! The poor victim was tied to a chin-up bar and attacked mercilessly. All in the name of "celebrating" her birthday.

When she shouted for them to stop, they took a masking tape and stuck it over her mouth. A girl even hit her on the forehead to pin her down.
















When she started crying… they smashed her face with cakes and poured milk over her head. Quite a few times, her PE shorts was exposed in the struggle as her skirt was tugged upwards.


















Got milk?
Got milk?
When she said she cannot see because the grue got in her eyes, they poured water over her and threw more icky foodstuff at her face.

Sexy, hot Malay girls: karaoke lounges in KL to book them for a fling

Posted: 24 Aug 2011 01:35 AM PDT




[Pixs of models for illustration purpose only]

Want to play lustful games with tongue and fingers with a vampish Malay GRO (aka hostess)? Or explore the soft curves of her tender flesh while singing your favourite songs? Maybe drink the sweetest nectar from her velvet cup? Here're a few karaoke spots that will make the blood of passion swell in you. Just tell the Mamasan what you want and she will bring the erotic lady-of-pleasure for your wet, hungry consumption.

D'Boss Club
Wisma Pan Dynasty
Jalan Loke Yew
Kuala Lumpur
Tel: 03-9223-3888
[D'Boss grabbed attention several years back when one of its GROs was fined by the KL Magistrate's Court for indecent coyote dancing; in fact, its GROs have had skirmishes with the law more than once.]

Muslims blame natural disasters on "Dancing Women

Posted: 23 Aug 2011 08:11 PM PDT

Islamabad - Naming natural calamities after women is not common in Pakistan but attaching such disasters to moral degradation surrounding women is a dominant way of thinking. This is especially true in some areas hit by floods last year where women claim to know exactly why the disaster struck. "It was destined to happen because Allah was angry over a festival organised in Kalam," most women in upper Swat unanimously say. Naseema Bibi, lost

APPALAM ACTRESS HOT SCANDAL PHOTO LEAKED

Posted: 23 Aug 2011 08:11 PM PDT


Shanghaiist is hyperventilating. Just when we thought the worst was over, a new set of pics have surfaced. After looking through the pictures, we had to take a while to recover from the massive nasal haemorrhage we suffered before we could calm down ourselves enough to put this story together (oh how very self-sacrificial!). The surfacing of the new pictures are an embarrassment to the Hong Kong police, who with the eight arrests they have made over the last few days claimed that they have already come down to the source of the pictures. To prevent the pictures from spreading further, the police have also highlighted to the public that it is an offence to publish, post or pass on the pictures. In the meanwhile, though, the pictures.....

Guess Who's Been Receiving Death Threats

Posted: 23 Aug 2011 08:11 PM PDT


Sila Shain, pictured above, is a Turkish Muslim actress from Germany who recently posed for Playboy.

This isn't even the best picture of her. You can find that one here.

Oh, and those death threats? Unless you're a leftist or a Democrat, or some other snake who's been living under a rock for the last twelve years or more, its probably not even necessary for me to have to tell you where they're coming from other brand

Malay students in the dorm

Posted: 23 Aug 2011 08:10 PM PDT

Malay students in the dorm.. However, malaysian culture is very strict but some girls still lose the rule.. why? they wanna show off ?

Rizky Pritasari Indonesian Girl In Blue Bikini Sexy Amp Hot

Posted: 23 Aug 2011 08:10 PM PDT


indonesian girl with blue bikini

Dengarlah Suara Kami Para Blogger Wahai Datin Seri Rosmah Mansor

Posted: 23 Aug 2011 07:47 PM PDT



We have the Blogger tries hard in the ward TURMOIL and false news from the opposition over the government, especially issues involving Datuk Seri Najib and Datin Seri Rosmah. This you do because of the struggle that we bear in ensuring News Real and true for the people and respond to the opposition Defamation do.

It is not urging us to fend off the opposition but this is the duty of Defamation we bear in ensuring the truth for the people. which one of us asks for the good of Malaysia.

GOMO till the Day is still thinking why Rosmah not take action against those involved in the evil that is thrown on the Temptation of him. Why is always to speak

"Okay let them"

GOMO and other Blogger friends understand that Datin Seri kind and do not want the hassle of treating opposition mad they did this, but to ensure the good name of Endon and most importantly, Dato Seri Najib Tun Razak, Datin Seri it should do something to clarify the truth to the people.

There is no point if we are struggling to explain to the people will Temptations thrown but the attack took menggangap silence and it does not have any. How long they want to legalize Defamation do? Not right it will soon destroy us too, if left?

Blogg GOMO sanggah quoting what Tok Beard specify:

"In seconds she was attacked or slandered repeatedly, many hope that he appears to defend itself or take legal action as Rais Yatim take legal action when he and his family difitnah.Mereka want Rosmah prove all personal attacks against His trial is merely "

Read More ........


Perhaps Datin Seri did not realize or have dimomokkan by those who are around that issue Defamation and ridicule that is thrown to the detriment Datin Seri Dato Seri Najib. But for our partners who support the government feels Blogger every issue by the opposition must be answered and if one of the actions that should be imposed on those involved.

In Malaysia today opposition politicians to do anything to get power at the 13 general election soon. And to discredit Datin Seri Dato Seri Najib to make a target which is more accurately performed their two-pronged opposition alliance.

Attacks on Dato Seri Najib since he became Deputy Prime Minister has actively carried out by the Horde and the Alliance Opposition Pak Jib taking office as Prime Minister attacks on the opposition less effective he is seen as a skill Mr. Jib open and close to the people of Malaysia.

That is why the current string of attacks Datin Seri done that sodomy case, Altantuya, and many ways linked to blacken the name of Datin Seri Rosmah dimata Malaysians.





In Facebook see for themselves how Datin Seri they ridiculed and condemned by the opposition alliance and not just the fact that they had cast photos Photo edited but also spread all over Malaysia for inciting people to hate Rosmah.






FB account is actually more of ridicule and defaming Rosmah but not terlarat GOMO Print Screan all want to fit in the article tu ni. But try if you type the name of the Rosmah Mansor will ketemui Dark Keji account is another insult.




There is an account name and picture Rosmah Mansor, Datin Seri. This account was later issued a statement which should not be and it is depicting the browser that Datin Seri Facebook has issued a statement. Datin Seri action? Still stood tampa any action?




See for yourself how the photos Datin Seri done in such a way even more humiliating than this is also transmitted their opposition coalition. Is there is no action taken on this matter?

We are the Pro Blogger Government requested that Rosmah important that we take this sound for the common good, especially Rosmah own husband, Dato Seri Najib Tun Razak. Seegra do is to clean the action with the name of She and to teach them this barbarous opposition.




The front page of The Star that has been edited by the opposition to throw up Rosmah Defamation. GOMO understood that the Utusan Malaysia report this fraud to the police and the Commission and now GOMO and other Blogger friends will be waiting for investigation results. We want those involved are being dragged into court and subject to severe penalties.


For those who are around the tree Rosmah Mansor convey the truth to him and let to report news that is not true at all. You know what happened and not real Things kept on him.

We the Bloggers will fight to the last drop of blood in defense of government we have today. But what we do use the struggle day by day is celebrated by those who are in government and top leaders.

Gan Lulu China’s Model Scandal Update

Posted: 23 Aug 2011 07:44 PM PDT

Gan Lulu China's Model Scandal video… Ganlulu (or Lulu Gan), actor, model, and Beijing, China, the video scandal is estimated at Online, available on video (actually a series of video) Ganlulu shows a naked woman can be between a shower. Gan Lulu China's Model Scandal video… The scandal, which is very interesting, very Ganlulu mother brought her daughter video, the last of the permit. And not only that the mother is the best online videos or friend, her daughter, who will turn 26 years of marriage to find potential partners

FHM Girl Next Door 2010 Finalists Visit Malaya Optical

Posted: 23 Aug 2011 07:44 PM PDT






Petaling Jaya, 5 December 2009 - The FHM Girl Next Door 2010 finalists visited Malaya Optical in Damansara Uptown to get some eyewear styling tips from Malaysia's first eyewear stylist and owner of Malaya Optical Ryan Ho.

The girls were given eye checks and given the basics on eye care and styling by Ryan who then proceeded to match each girl with the correct cosmetic contact lens (presumably to get guys to droll at gaze into their eyes).

Also on hand was Malaya Optical brand ambassador, former beauty queen and fashion blogger Chantelle Chuah who shared some tips with the girls.

Look out for the girls who will be out and about with the Hitz.fm Cruisers in December 2009 and January 2010.

Chinese model Isabella Yang (Fan Bing Bing look alike) commits suicide over hot clip scandal

Posted: 23 Aug 2011 07:43 PM PDT

Singer-model Isabella Yang tried to jump off a hotel building in downtown Beijing on Thursday. She screamed, threw liquor bottles, high heels and cash from the window ledge. After being pulled back by police, she managed to slit her wrist. She was then rushed to hospital.

Reports said Isabella cannot take the mounting pressure after a video clip showing her smooching Li Meixi, a sexy beauty who is crazy about actor Nicholas Tse, at a male bordello, went viral.

Chinese fan bing bing look alike jumps off building



Chinese fan bing bing look alike jumps off building1



Chinese fan bing bing look alike jumps off building3



Chinese fan bing bing look alike jumps off building4



Chinese fan bing bing look alike jumps off building5



Chinese fan bing bing look alike jumps off building6

HOT - For Sodomy Again slapped Kak Wan Ibrahim

Posted: 23 Aug 2011 07:42 PM PDT



What's funny is Jijah Posted in Pose for this? Not have been a funny bangang that annoyed the people not to mention embarrassing women. Udah udahlah jijah oiii is quite enough to be slaves to the Celako Anwar tu. Ni pun dignity of women have levels in charge of her husband but do not get too Jijah dilacurkan still want to protect her husband.

GOMO comment on recent statements Wan Azizah said:

"The government proposed to appoint Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim led the parliamentary select committee to ensure a balance in trying to improve its election system. PKR president Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail said the appointment would give people more confidence on the action taken by the government "

Colegiala Pinay Scandal, again?

Posted: 23 Aug 2011 07:41 PM PDT



Another batch of Colegiala Pinay Scandal for us to drool, Experiment, Chill, Enjoy!

Tiga Beradik Mati Lemas Dipercayai Ditolak Bapa

Posted: 23 Aug 2011 08:57 AM PDT


Kluang, 23 Ogos Link— Tiga kanak-kanak meninggal dunia dipercayai akibat lemas selepas ditolak ke dalam sebuah kolam takungan air oleh bapa mereka dalam kejadian di Ladang Lambak-Elaeis, Jalan Mengkibol di sini malam tadi.

Gambar: Seorang saudara terdekat mangsa menunjukkan kolam takungan air di mana tiga kanak-kanak ditemui mati lemas dipercayai ditolak oleh bapa kandungnya di Ladang Lambak/Elaeis, Jalan Mengkibol malam tadi ketika tinjauan fotoBERNAMA di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kluang ACP Mohd Fawzi Arshad berkata dua kanak-kanak perempuan berumur tiga dan lima tahun serta adik lelaki mereka, berusia dua tahun, dipercayai ditolak ke dalam kolam kira-kira 500 meter dari rumah mereka pada 7.30 malam.

"Ketiga-tiga beradik itu dipercayai dibawa ke kolam berkenaan oleh bapa mereka yang berumur 29 tahun dengan alasan untuk memancing ikan sebelum ditolak dan mati lemas," katanya dipetik Bernama Online.

Mohd Fawzi berkata pusat kawalan IPD Kluang menerima maklumat kejadian itu daripada orang awam pada 10.20 malam sebelum meminta bantuan pasukan Bomba dan Penyelamat Kluang bagi melakukan gerakan mencari dan menyelamat mangsa.

Beliau berkata mayat kesemua kanak-kanak yang lengkap berpakaian itu ditemui kira-kira satu setengah jam kemudian.

Katanya polis kemudian berjaya menahan bapa kanak-kanak terbabit di rumahnya malam tadi, yang merupakan pemandu traktor di ladang berkenaan yang cuba membunuh diri dengan meminum racun.

Lelaki itu katanya turut berada di bawah pengaruh alkohol dan kini ditempatkan di Hospital Kluang untuk rawatan.

"Polis sedang menyiasat motif kejadian mengapa lelaki itu sanggup menolak anaknya ke dalam kolam yang menjurus kematian. Bedah siasat terhadap tiga kanak-kanak terbabit akan dilakukan hari ini untuk mengetahui punca kematian sebenar," katanya.

Menurut Mohd Fawzi polis sudah merekodkan keterangan ibu kanak-kanak itu yang berumur 23 tahun bagi membantu siasatan dan polis sedang mendapatkan perintah mahkamah untuk menahan reman suaminya.

Pakar Sahkan Tiada Kecederaan Pada Dubur Saiful. Ada Bahan Plastik Dimasukkan.

Posted: 23 Aug 2011 08:56 AM PDT

Bekas doktor Hospital Pusrawi, Dr Mohamed Osman Abd Hamid (gambar) hari ini mengesahkan bahawa tiada kecederaan pada dubur pengadu Saiful Bukhari Azlan ketika beliau hadir ke hospital itu pada 28 Jun 2008.




Osman yang mengambil tempat di kandang saksi sesi pembelaan memberitahu mahkamah bahawa sewaktu memeriksa Saiful, beliau mendapati keadaan dubur adalah normal tanpa sebarang kecederaan.



Namun katanya Saiful bertegas menyatakan bahawa beliau diliwat.



"Dia (Saiful) terus bercakap kepada saya dan katanya melibatkan VIP dan dia berada berasa takut," kata Osman di hadapan hakim Datuk Zabidin Mohd Diah.



Justeru Osman berkata pihaknya mencadangkan supaya Saiful merujuk kepada hospital kerajaan dan membuat laporan polis.



Osman walau bagaimanapun berkata beliau memasukkan protoskop ke dalam dubur Saiful untuk memeriksa kecederaan.



Timbalan Pendakwaraya Datuk Yusof Zainal Abiden mengambil giliran menyoalbalas Osman dengan bertanyakan adakah sodomi berlaku sekiranya plastik dimasukkan ke dalam dubur, Osman berkata tidak.



Terdahulu Dr Osman ada memberitahu, Saiful telah mengadu kepadanya bahawa beliau merasa sakit di dalam lubang duburnya selama beberapa hari dan kelihatannya seperti ada bahan "plastik" dimasukkan.




Oleh itu, Yusof mendakwa Osman tidak bertanyakan soalan spesifik kepada Saiful tentang kejadian diliwat memandangkan beliau tidak berpengalaman tentang hal tersebut.




"Saya tanya sekiranya dia buasir, pendarahan dubur. Tapi saya tidak tanya apa telah terjadi," ujar beliau.



Kini giliran pakar forensik dan ahli patologi, Dr David Wells disoalbalas oleh peguambela Sankara Nair.



David berkata sepanjang kariernya beliau telah mengendalikan banyak kes tentang serangan seksual, penderaan kanak-kanak dan sebagainya.



Mahkamah Tinggi di sini hari ini akan mendengar keterangan daripada Osman dan dua pakar patologi forensik, Dr David Wells dan pakar DNA Dr Brian McDonald.



Perbicaraan kes fitnah liwat dua ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memasuki hari kedua, akan menyaksikan ketiga-tiga mereka memberikan keterangan masing-masing.



Mereka sebelum ini telah bersama-sama pihak pembelaan sejak awal perbicaraan dan telah mendengar keterangan daripada pihak polis, doktor Hospital Kuala Lumpur dan ahli kimia.



Anwar semalam yang memilih untuk untuk membaca satu kenyataan dalam kandang tertuduh, mungkin juga terpaksa berhadapan pemeriksaan balas.



Lazimnya, keterangan dari kandang tertuduh oleh seseorang tertuduh tidak boleh diperiksa balas.




Walau bagaimanapun, Yusof memberitahu mahkamah, bahawa beliau "teringin sangat untuk memeriksa balas Anwar".



"Saya perlu mengkaji kes-kes yang lalu kerana saya teringin sangat untuk memeriksa balas Anwar, yang dalam pembelaannya semata-mata memberi kenyataan politik," kata Yusof.



Anwar, dalam kenyataan sepanjang 32 halaman semalam menafikan bahawa beliau mempunyai hubungan seks dengan bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.



Anwar dituduh meliwat bekas pembantunya itu di Unit 11-5-1 Kondominimum Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara 3.01 petang dan 4.30 petang 26 Jun 2008.



Jika disabitkan kesalahan, beliau boleh dikenakan hukumaan penjara sehingga 20 tahun dan disebat.









'Saiful beritahu plastik dimasukkan ke duburnya'



Saksi pembelaan kedua, bekas doktor di Hospital Pusrawi Dr Mohamad Osman Abdul Hamid dalam keterangannya berkata Mohd Saiful Bukhari Azlan, pegandu dalam kes liwat yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahunya bahawa objek plastik dimasukkan ke dalam duburnya seperti dinyatakan dalam laporan perubatannya.




Apabila diasak oleh ketua pendakwaan Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden, Dr Osman bersetuju bahawa Saiful mendakwa beliau diliwat oleh seorang VIP tetapi juga mempertahankan kenyataannya bahawa bekas pembantu Anwar itu juga mengakui objek plastik dimasukkan ke duburnya.



Beliau merupakan doktor pertama ditemui Saiful pada 28 jun 2008.



Saksi yang berasal dari Myanmar dan mendapat pendidikan perubatannya dari Universiti Yangon berulang-kali menafikan cadangan oleh Peguam Cara Negara II itu bahawa beliau tidak menulis plastik dimasukkan ke dubur selepas pemeriksaan dijalankan.



Jelasnya, Saiful datang ke Pusrawi pada 28 Jun, 2008 dan mengadu kesakitan di duburnya.



Selepas menjalankan pemeriksaan, beliau dapati tiada kesan koyakan atau berdarah di kawasan berkenaan dan ketika itu Saiful memberitahu dia diliwat dengan objek plastik dimasukkan ke duburnya.



"Saya ada catatkan ini selepas Saiful beritahu saya selepas pemeriksaan dijalankan dan ada masukkan sebuah protoskop," katanya.



Menjawap soalan Yusof, Osman berkata memasukkan plastik bukan meliwat. Beliau juga menafikan bahawa nota perubatan itu ditambah kemudiannya.




Yusof: Nota (mengenai objek plastik berkenaan) dicatatkan kemudian?



Osman: Nota ditambah selepas pasca pemeriksaan.



Yusof: Saya andaikan dia tidak kata sebarang plastik.



Osman: Dia (Saiful) ada beritahu saya.



Karpal, dalam pemeriksaan balas, kemudian bertanya sama ada nota dicatakan pada hari selepasnya. Osman bagaimanapun menafikannya dan berkata ia dicatatkan pada hari yang sama. -mk
















Rakyat Menderita Disebabkan Kegagalan BN Urus Ekonomi Negara

Posted: 23 Aug 2011 08:55 AM PDT

Faktor kenaikan harga barang kawalan sejak muktahir ini didakwa berpunca dari kegagalan pengurusan ekonomi dan kewangan negara oleh Kerajaan Barisan Nasional (BN), kata Pengerusi Kelab Protes Harga Barang Naik (Protes BN) Datuk Mahfuz Omar.




Mahfuz berkata demikina bagi mengulas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yaacob semalam bahawa Kerajaan tidak berkuasa dalam menentukan harga barang.



"Kita melihat bahawa kalaupun ada barangan tertentu harga naik di pasaraan dunia, kalau Kerajaan bijak dalam pengurusan ekonomi dan kewangan, boleh beri pengapungan subsidi.



"Tapi kerajaan selalu beri alasan, contohnya harga minyak (petrol). Bila harga pasaran dunia naik, Kerajaan kata terpaksa naikkan sebab tak mampu tampung subsidi berlebihan, bila harga turun, kerajaan berhujah kita harus stabilkan harga," kata beliau dalam sidang media di Pejabat Agung PAS hari ini.



Nor Mohamed dalam laporan portal 'The Malaysian Insider' semalam, berkata kerajaan sentiasa berusaha mengawal kenaikan harga dengan pelbagai formula dan strategi dalam usaha memastikan keharmonian hidup rakyat serta mampu bersaing di peringkat antarabangsa.



Bagaimanapun Mahfuz menganggap formula dan strategi kerajaan itu dilihat seolah terus menekan rakyat biasa dan menguntungkan orang tertentu.



Beliau mengulas mengenai pembentangan Makmal Rasionalisasi Subsidi tahun lalu yang menyatakan Kerajaan memperuntukkan RM74 bilion sebagai subsidi setahun merangkumi bahagian sosial (RM42.4 bilion), bahan api dan tenaga (RM23.5 bilion), prasarana (RM4.8 bilion) dan makanan (RM3.4 bilion).



"Bagi saya RM 42 Billion untuk sosial seperti pendidikan dan kesihaatan itu adalah tanggungjawab, begitu juga untuk infrastruktur.



"Sekarang Kerajaan gabungkan tanggungjawab itu sebagai subsidi. Saya rasa pelik. Sedangkan untuk bahan api dan tenaga syarikat IPP dapat untung. Rakyat kena tanggung kenaikan tarif. Dan inilah penyebab kos hidup meningkat," tegas beliau.




Tambah Mahfuz, jika ditolak bahagian sosial dan infrastruktur tersebut, Kerajaan hanya menanggung kira-kira RM 26 Billion dalam menanggung subsidi rakyat, lebih rendah dari laporan bahawa ketirisan dan pembaziran negara sebanyak RM 28 Billion setahun.




tunku

Posted: 24 Aug 2011 03:03 AM PDT

tunku


THE LOVE OF ALLAH

Posted: 23 Aug 2011 09:00 AM PDT

Ten causes that result in Allah's love for His slave and the slave's love for his Lord.

These ten are:
First, reciting the Qur'an while pondering over its meanings and what is meant by it.

Second, getting closer to Allah by performing voluntary deeds after completing obligatory deeds. This is as is stated in a Hadith Qudsi: "My slave continues getting closer to Me by performing voluntary deeds until I love him." (al-Bukhari)

Third, continual remembrance of Allah under all circumstances, with one's tongue, heart and actions. The extent of one's love of Allah is determined by this.

Fourth, giving precedence to what He loves over what you love when you are overtaken by your desires.

Fifth, the heart being avid of Allah's Names, and Attributes and the heart roaming in that garden of knowledge

Sixth, observing Allah's kindness, goodness and bounties, both hidden and open.

Seventh, and this is the most wonderful, the heart being soft, subdued and meek before Allah.

Eighth, being alone with Allah during the time when the Lord descends during the last portion of the night while reading His Book and ending that by asking for forgiveness and repenting.

Ninth, sitting with the beloved and sincere, benefitting from the most fruitful of their speech. And not to speak unless speaking is more beneficial and you know that it will improve your state and be beneficial to others.

Tenth, remaining away from every cause that comes between the heart and Allah.

These ten causes take the lovers to the station of true love and bring them to their Beloved.

PANEH MIANG

Posted: 24 Aug 2011 02:11 AM PDT

PANEH MIANG


PANEH! PANEH!.....Lawak sungguh!!!

Posted: 24 Aug 2011 01:04 AM PDT

Satu lagi lawak antarabangsa daripada Naib Presiden KEADILAN, N.Surendran yang mengatakan Anwar Ibrahim, peliwat & penzina dari Malaysia mempunyai persamaan dengan bekas presiden Afrika Selatan, Nelson Mandela.

Kah...kah...kah...Lawak sungguh!

Kata N.Surendran, tindakan Anwar memilih untuk memilih untuk memberi keterangan membela diri dari kandang tertuduh sama dilakukan mantan presiden Afrika Selatan, Nelson Mandela ketika beliau memilih untuk memberi kenyataan bersumpah dari kandang tertuduh semasa perbicaraan politik yang dihadapinya.

"Mandela menggunakan kenyataan ini yang terkenal dalam perbicaraan Rivonia sham untuk mendedahkan kejahatan rejim apartheid bagi penelitian dan kesimpulan kepada dunia. Kenyataan oleh Mandela turut diambil oleh Anwar ketika berada di dalam kandang tertuduh". Sumber Keadilandaily.

Kuek ptuih…..ptuih!!!

(i) Nelson Mandela dipenjara lebih daripada 20 tahun di Roben Island kerana membebaskan bangsanya dari diperkosa dan diliwat oleh Regim Pretoria ekoran dari dasar Apartheid. TAPI Anwar sedang berjuang membebaskan dirinya dari tuduhan meliwat seorang anak bangsanya sendiri untuk mengelak dipenjara 20 tahun ekoran dari dasar hawa nafsu kerbaunya. Itu yang dikatakan sama?

(ii) Nelson Mandela terpaksa turun naik mahkamah bagi mempercepatkan kesnya dibacakan TAPI Anwar turun naik mahkamah lebih dari 67 kali untuk menangguhkan kes. Itu yang dikatakan sama?

(iii) Nelson Mandela tidak berpeluang memilih peguam oleh regim Pretoria bagi memenjarakannya TAPI Anwar boleh memilih seberapa ramai peguam hebat bagi mengelak dirinya dipenjara. Itu yang dikatakan sama?

(iv) Nelson Mandela terlalu sukar mempertahankan dirinya di mahkamah TAPI Anwar telah berpeluang menggunakan segala saluran mahkamah dari mahkamah majistret, mahkamah seksyen, mahkamah tinggi, mahkamah persekutuan, mahkamah rayuan dan mahkamah syariah untuk membebaskan dirinya. Itu yang dikatakan sama?

(v) Nelson Mandela memilih untuk memberi kenyataan bersumpah dari kandang tertuduh TAPI Anwar setakat sanggup memberi keterangan membela diri tanpa bersumpah dari kandang tertuduh dengan kenyataannya tidak boleh diperiksa balas. Itu dikatakan sama?

Kah….kah….kah……

Nampaknya itulah rupanya tahap pemikiran pencacai pembangkang. Janganlah disamakan Anwar dengan Nelson Mandela sebab BEZAnya macam langit dengan bumi, macam nasi dengan tahi.

Tahap Minda Pencacai Pembangkang

Posted: 23 Aug 2011 08:22 PM PDT

Di sebuah sekolah rendah, seorang guru berdedikasi ingin mengajar anak muridnya akan bahayanya minuman keras. Sebelum memulakan pembelajarannya, guru tersebut telah sedia membawa 2 ekor cacing hidup serta dua gelas minuman yang masing-masing berisi air mineral dan arak.

"Cuba perhatikan murid-murid. Cikgu akan masukkan cacing ini ke dalam gelas. Cacing pertama cikgu masukkan ke dalam gelas berisi air mineral, manakala cacing kedua cikgu masukkan ke dalam gelas berisi arak. Tengok betul-betul."

Semua mata tertumpu pada kedua ekor cacing tersebut. Seperti dijangkakan, cacing dalam gelas berisi air mineral terkutik-kutik di dasar gelas. Manakala cacing yang berada dalam gelas berisi arak, terus menggelupur lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar apabila melihat anak muridnya memberi sepenuh tumpuan pada ujikaji yang dijalankannya.

"Baiklah murid-murid. Apa yang kamu dapat belajar daripada ujikaji yang cikgu tunjukkan sebentar tadi?"

Dengan penuh 'kondifen' anak muridnya menjawab...

"UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK!"

#########

Begitulah analogi tahap pemikiran pemimpin & penulis pembangkang apabila bercakap atau mengulas sebarang isu semasa. Mereka bukan sahaja tidak bertanggungjawab terhadap isu yang dikemukakan, malah tidak menghiraukan hukum halal dan haram; serta kesan percakapan atau penulisan mereka kepada masyarakat.

Contohnya isu pemeriksaan JAIS ke atas DUMC. PAS melalui Setiausaha Agongnya secara terang-terangan menyalahkan JAIS rentetan pemeriksaan JAIS ke atas gereja berkenaan dan menuduh pula tindakan JAIS itu di dalangi oleh UMNO. Penulis pembangkang, tak kiralah penulis media cetak/Blog/FB/Twitter etc. tanpa usul periksa telah 'spin' cerita hingga sanggup mengherdik sahabat mereka sendiri iaitu Hassan Ali sebagai ejen UMNO. Tidak bolehkah dalam isu yang kita mempunyai kepentingan bersama seperti isu pendidikan, isu ekonomi, isu Palestine dan isu Murtad ini, sebagai umat Islam di Malaysia kita bersatu tanpa mengira fahaman politik.

Sebagai rakyat Malaysia intelek, kita sepatutnya menjadi pendengar dan pembaca yang kritis apabila menyaring sesuatu maklumat. Dan perlu ditanya dalam kepala masing-masing persoalan berikut apabila mendengar atau membaca sebarang artikel yang dikata/ditulis pihak tertentu :-

a) Dari manakah pemimpin/penulis mendapatkan sumber maklumatnya? Jika tidak dinyatakan sumbernya, maka perlu dikaji apakah motif sumber itu tidak dimaklumkan. Adakah sumber itu palsu? Tiadakah sumber yang sahih?

b) Adakah pemimpin/penulis menyokong pernyataannya berdasarkan fakta (alasan yang mempunyai bukti) atau ianya hanya merupakan pandangan peribadi pemimpin/penulis itu saja? Adakah terdapat percangahan fakta atau faktanya lengkap serta boleh dipercayai? Sebagaimana isu DUMC, Hassan Ali cakap lain, Mustafa cakap lain, Nasrudin cakap lain, Khalid Ibrahim cakap lain dan Hadi Awang pun cakap lain.

c) Adakah pemimpin/penulis mendapat laporan/dokumen rasmi atau saksi sebagai fakta yang menyokong percakapan serta penulisannya, atau mereka dapatkan maklumat dari sumber kedua atau ketiga?

d) Apakah tujuan percakapan/penulisannya? Adakah ingin memberitahu, cuba menyakin, meraih simpati atau sebenarnya mereka cuba menghasut?

e) Apakah laras bahasa yang digunakan oleh pemimpin/penulis itu bersifat emosional, neutral atau sengaja menggunakan bahasa kesat?

f) Dan persoalan paling penting untuk difikirkan, sejauh mana kita mahu menukar pandangan peribadi kita walaupun setelah kita di dedahkan bukti yang sohih dan benar?

Ingatlah, apabila kebenaran cuba didustakan akibat ketamakan hawa nafsu, wang dan kuasa, maka tunggu sajalah apabila Allah SWT pula menunjukkan kekuasaan-NYA.

Taipingmali (tm)

Posted: 24 Aug 2011 01:53 AM PDT

Taipingmali (tm)


Kisah nelayan nampak anak bulan Syawal 1983

Posted: 24 Aug 2011 01:36 AM PDT

Sultan Idris Shah
Satu ketika dahulu sewaktu Perak dibawah pemerintahan Almarhum Sultan Idris Shah, Perak telah mendahuli negeri-negeri lain kerana menyambut 1 Syawal sehari lebih awal daripada negeri-negeri lain. Ia berlaku pada tahun 1983.

Kisahnya bermula apabila nelayan yang balik dari laut telah melihat anak bulan dan berita tersebut diakui sah oleh pihak marin yang bertugas dilaut ketika itu.

Cerita seterusnya ialah maklumat tersebut disalurkan kepada mufti ketika itu, kata mufti pula ia perlu dimaklumkan terus kepada Tuanku kerana baginda mempunyai kuasa penuh dalam mengistyharkan hari raya.

Bila berita tersebut dipanjangkan kepada Almarhum Tuanku, baginda mengarahkan semua jentera kerajaan negeri memaklumkan kepada semua rakyat jelata melalui institusi kerajaan negeri dan esoknya Perak sahaja telah menyambut 1 Syawal awal sehari dari negeri -negeri lain dan sama dengan negara lain seperti Singapore, Indonesia dan Brunei. Jabatan Penerangan dan polis telah menggunakan loud speaker mengumumkan hari raya keseluruh bandar dan kampung.

Baginda berbuat demikian kerana yakin anak bulan yang dilihat oleh nelayan dan marin itu betul. Biasanya apabila hari raya pertama kita akan melihat anak bulan sudah besar di ufuk barat dan tak perlu menggunakan teropong.

Di Malaysia setiap awal Ramadan dan awal Syawal terpaksa ditentukan melalui hisab dan rukyah tetapi tidak  pada bulan-bulan lain.

Kini setelah beberapa tahun penentuan awal puasa dan raya sudah tidak menjadi perkara pokok lagi kerana sudah banyak tahun ia selari dengan catatan pada kalender. Tidak lewat dan tidak awal. Tidak lagi berlonggok depan televisyen data radio untuk mendengar pengumuman oleh Penyimpan Mohor

hilal hanya kelihatan beberapa saat sebelum matahari terbenam
Ini kerana Malaysia menggunakan kaedah Imkanur-rukyah, ia hasil persidangan di Labuan oleh Jawatankuasa Penyelarasan Rukyah dan Takwim Islam ke 3 pada 1 Jun 1992.
Biasa dilihat pada hari pertama puasa atau raya

Kini, bulan Hijrah ditetapkan berdasarkan peredaran bulan mengelilingi bumi yang mengambil masa 29 hari 12 jam 44 minit dan 2.9 saat untuk melengkapkan pusingan.

Tahniah, sistem penentuan takwim di Malaysia telah dikemaskini, cuma bagaimana dengan peringkat antarabangsa?

TM pernah menulis hal ini tahun lalu dan mencadangkan supaya takwim Hijrah di standardise satu dunia, dengan itu 1 Muharam 1 Ramadhan 1 Syawal dan 10 Zulhijah dan perlu dibincangkan dalam perhimpunan negara-negara Islam sedunia dalam OIC.


KUALA LUMPUR – Tarikh melihat anak bulan bagi menentukan permulaan puasa bagi umat Islam di seluruh Malaysia ialah pada petang Ahad ini, 31 Julai 2011 bersamaan 29 Syaaban 1432 Hijrah.
Menurut kenyataan Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, tempat melihat anak bulan adalah Pontian Kecil di Johor; Kompleks Falak Al-Khawarizmi, Tanjung Bidara (Melaka); Teluk Kemang (Negeri Sembilan); Bukit Melawati (Selangor); Pulau Angsa (Selangor); Bukit Jugra (Selangor), Balai Cerap Selangor, Sabak Bernam (Selangor); Pantai Pasir Panjang (Perak); Pusat Falak Sheikh Tahir, Pantai Aceh (Pulau Pinang); Kampung Pulau Sayak, Kuala Muda (Kedah); Pemandangan Indah, Pulau Langkawi (Kedah); Menara Alor Setar (Kedah).
Bukit Besar, Kuala Terengganu (Terengganu); Bukit Kemuning, Kemaman (Terengganu); Pulau Perhentian (Terengganu); Balai Cerap KUSZA, Setiu (Terengganu), Bukit Peraksi, Pasir Puteh (Kelantan); Bukit Kampung Tembeling, Kuala Krai (Kelantan); Menara Bangunan SEDC, Kota Bharu (Kelantan).
Tanjung Lubang, Miri (Sarawak); Teluk Bandung, Kuching (Sarawak), Tanjung Batu, Bintulu (Sarawak); Balai Cerap Al-Biruni, Putatan, Sabah; Bukit Tanjung Batu, Nenasi (Pahang); Gunung Berincang, Cameron Highlands (Pahang); Bukit Pelindong, Kuantan (Pahang).
Menara Universiti Malaysia Sabah (Labuan); Menara Kuala Lumpur (Kuala Lumpur); Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya, dan Kuala Sungai Baru, Simpang Empat (Perlis). Majlis Raja-Raja mempersetujui bahawa cara menetapkan tarikh permulaan puasa adalah berdasarkan rukyah dan hisab, dan pengisytiharan tarikh permulaan puasa akan dibuat oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja melalui radio dan televisyen pada malam itu juga.

Jika dilihat petikan ahkbar di atas, menunjukkan bahawa kita masih melihat anak bulan, dan cuba bayangkan berapakah pula belanja yang dikeluarkan oleh perbendaharaan untuk melihat anak bulan bagi menentukan puasa dan raya.

Sudah pasti ada pihak tidak akan memansuhkan aktiviti mencerap hilal kerana ia menurut sunnah rasulullah.

Sabda Nabi

Mayday Mayday Mayday SOS bantu cepat

Posted: 24 Aug 2011 12:37 AM PDT

Sesiapa tahu keluarga AGM4282 (Myvi) kereta pemilik? Gadis yang memandu kereta ini
terlibat dalam kemalangan dan sifat-sifat beliau telah diambil, jadi kini
polis tidak boleh mencapai keluarganya. Dia bekerja di Solution Balda
Malaysia. Jika sesiapa tahu apa-apa, sila hubungi 0125454564. The
gadis masih dalam keadaan koma di Hospital Besar Ipoh. Sila kongsi. TQ.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

20110823 Dialog anak muda memerangi gejala sosial

Posted: 23 Aug 2011 10:09 PM PDT

Fw: JANGAN JUAL NAMA SULTAN

Posted: 23 Aug 2011 09:37 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Wed, 24 Aug 2011 11:31:28 +0800
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: JANGAN JUAL NAMA SULTAN

          Khalid gereja sekali lagi terpaksa mengaitkan nama sultan selangor demi politik pakatan haram walau bagaimana pun apa yang diperkatakan telah disanggah oleh setiausaha sulit sultan dan nampak sangat khalid gereja serta rakan pakatan haram sebenarnya tidak pandai memertentah inin baru negeri dah jadi kalang kabut macam mana nak memerentah malaysia?

          Disini nampak jelas bahawa pakatan haram pas dap dan pkr tidak faham perlembagaan persekutuan dan juga undang-undang tubuh negeri selangor kononnya didalam pakatan haram ramai pengamal undang-undang (peguam) kemana pergi mereka ini kenapa tidak mahu membantu kerajaan pakatan haram adakah kerajaan pakatan haram sekarang ini sudah hilang sokongan dari penyokong yang telah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan yang ada sekarang.

          Kalau terpaksa menjual nama sultan nak menyelamatkan kedudukan pakatan haram lebeh baik letak jawatan dan mengadap sultan mohon perkenan bubar dun biar rakyat selangor buat keputusan sama ada mahu memilih semula pakatan haram atau memilih parti lain untuk memerentah negeri selangor, lebeh cepat dun di bubar lebih baik kerana rakyat sudah muak dengan lakonan pemimpin-pemimpin pakatan haram yang selalu cakap tak serupa bikin.

Fw: Fwd: ANTARA YANG BENAR DAN YANG SALAH

Posted: 23 Aug 2011 09:36 PM PDT


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Wed, 24 Aug 2011 00:24:09 +0800


   Sekalong tahniah kepada akhbar sinar harian  kerana telah membuat pembetulan diatas kes fitnah dan penipuan yang dibuat oleh pengurusi pemulihan demokrasi & mobilisasi pemuda pas kononnya sekarang ini sudah ada ramai ahli umno yang mempunyai  2 kad pengenalan supaya mereka ini senang untuk mengundi dua kali pada setiap kali pilihan raya,

        Kepada pengurusi pemulihan demokrasi pemuda pas jangan lah hidup nak tuduh orang tidak betul sekarang bagaimana segala yang dinyatakan sebenarnya tidak benar, kemudian anda berkata pula tidak timbul isu pemuda pas menuduh mereka mengundi 2 kali kerana pihak nya sedang membuat kajian, Apa kajian ? menuduh satu cerita lain buat kajian cerita lain disini nampak sangat pemuda pas sekarang ini bangang tak faham fakta sebenar antara menuduh dan mengkaji kalau perkara begini pun tak faham bagaimana nak memerentah ?

        Sepatutnya anda memohan maaf kepada mereka yang anda tuduh bukan membuat helah untuk menegak benang basah ini lah sikap pemimpin-pemimpin pas tak kira pemuda atau muslimat sama saja, Semua bersikap hipokrit kalau dilihat dari dulu sehingga sekarang sudah berapa banyak pembohongan, fitnah dan bermacam-macam yang dibuat oleh parti pas,Sedangkan apabila pas bersama pakatan haram nampaknya sikap pas lebeh buruk lagi kerana pas sekarang sudah menjadi anjing belaan dap laknattullah.

        Mulai sekarang sepatutnya pas sedarlah diri kerana dah ramai penyokong yang dulunya setia kepada parti tetapi sekarang ramai yang mula berubah hati kerana pertama apabila perjuangan mendirikan negara islam ditukar kepada negara berkebajikan diatas arahan dap laknattullah dan sekarang pas tidak lagi berani nak bercakap tentang islam sebab contoh apabila isu gereja timbul seoarang AP dari pas bertindak menyalahkan jais, Sepatutnya AP tersebut bela jais tetapi demi menjaga hati dap terpaksalah AP tersebut salahkan jais ini kah yang dikatkan parti islam?

        Kepada pemuda pas jangan nak jadi pecacai dap biarlah pemimpin anda sahaja yang jadi barua dap dan anda sepatutnya berada dipihak yang benar bukan anda juga bersama-sama membuat fitnah dan berani menuduh orang yang tidak membuat kesalahan takut-takut nanti akan hilang kepercayaan orang ramai dan penyokong-penyokong setia parti ajaran sesat dan pas sekarang ini bukan saja dipanggil parti ajaran sesat tetapi sekarang pas juga dipanggil parti gereja, jangan marah bukan kami cakap tetapi yang bercakap ini pun oarang kuat pas mungkin dia sebenarnya dah benci pada parti pas.






Kempen mengibarkan Jalur Gemilang pada kenderaan, gagal atau berjaya?

Posted: 23 Aug 2011 07:51 PM PDT

Pihak kerajaan telah lama menjalankan kempen memasang bendera Malaysia atau jalur gemilang pada kenderaan.
Hari Pelancaran Kemerdekaan 2011
Jika dahulu bendera diberi percuma. pak menteri dan ketua-ketua jabatan sanggup turun ke jalan raya terutama di pintu toll untuk memasang jalur gemilang kepada cermin kenderaan.

Kini usaha ini semakin kurang, mungkin kerajaan kurang peruntukkan dan ada pak menteri yang mahukan rakyat mengeluarkan belanja sendiri untuk membeli jalur gemilang. Untuk itu pihak RTM melalui tv dan radio telah membuat kempen berunsur sketsa untuk ini.

Hari ini 24 Ogos, bermakna seminggu lagi untuk sambutan hari merdeka, namun masih kurang kereta, atau kenderaan persendirian memasang bendera.

Adakah kerana rakyat lebih memberi tumpuan kepada sambutan bulan puasa dan persiapan hari raya?

Ramai juga orang awam yang ditanya pendapat mereka mengenai kempen mengibarkan jalur gemilang pada kenderaan. Jawapan yang diberi ada pro dan kontra.

Mari kita teliti pendapat mereka yang tidak mahu memasang jalur gemilang.


  1. Tidak memasang bendera kerana tidak mendapat bekalan atau pemberian percuma.
  2. Tidak memasang kerana tak suka berbuat demikian. Ini kerana gam atau pelekat tidak kuat dan sedih melihat bendera bertaburan diatas jalan dan digelek, dilenyek oleh kenderaan lain. 
  3. Ini semua kempen Umno BN.
  4. Buat apa pasang bendera, kenderaan milik kerajaan pun tak pasang. cuba lihat kereta polis, kereta ambulan dan lihat kenderaan jabatan-jabatan lain, ada pasang?
  5. Tak suka pasang diluar kenderaan takut jatuh , lebih suka pasang di dalam atas dashboard.
Bagaimanapun TM tertarik dengan kenyataan nombor 4. Iaitu kenderaan milik kerajaan pun tak pasang bendera.

Pendapat ini memang betul, dari pemerhatian memang tak nampak satu pun kenderaan milik jabatan-jabatan kerajaan yang mengibarkan jalur gemilang.

Jika anda kaki tangan kerajaan, sila lihat ke luar tingkap dan berapa buah kenderaan milik kerajaan yang mengibarkan jalur gemilang?

Cuba kita lihat pula kenderaan milik GLC  dan badan-badan koperat seperti Pos , Puspakom, Mas, Felda, Fama, dan lain-lain, ada pasang atau tidak.

Jika begini lah keadaannya, kerjaaan atau badan-badan berkanum hendaklah terlebih dahulu mengibarkan jalur gemilang pada setiap kenderaan tanpa gagal.

Ini dah kira terlebih
Maka dengan sendirinya ia akan menjadi magnet dan akan menarik lebih ramai lagi rakyat Malaysia mengibarkan jalur gemilang pada kenderaan mereka. 

Anwar & Bapa Saiful

Posted: 23 Aug 2011 04:05 PM PDT

PEMBOHONGAN TERBESAR 'DAP' PULAU PINANG

Posted: 23 Aug 2011 03:42 PM PDT


Malaysia's Penang state

Getting back its mojo

After a slump, an early engine of globalisation is thriving again

IF YOU are going to have a heart attack, have it in Penang. So one might think, to the see the hospitals in George Town, the capital of this north-western Malaysian state. Patients are flocking in. Ted Mohr, the head of the venerable Penang Adventist Hospital says that he will admit 70,000 medical tourists this year. The hospital specialises in heart procedures and it will perform roughly 23,000 of them this year, including 550 open-heart operations. Such is the demand that the hospital is doubling its number of beds.
Mr Mohr gives two main reasons for Penang's success with the coronary crowd. First, it is relatively cheap. Open-heart surgery that would set you back $100,000 in America costs only about $10,000 in Penang. Second, Penang's hospitals are as well-equipped as many in the West.
The combination of low cost and high technology is the main reason why industries across the state of Penang, made up of the original island and a larger bit of the mainland, are prospering again after more than a decade of decline. Their revival is important to Malaysia's economy—Penang and the surrounding region account for 21% of the country's GDP. But the renaissance could also have important political consequences for the country. Since 2008 Penang has been one of only four states (out of 13) run by an opposition party. If its politicians can claim the credit for the recent success, that should greatly help the opposition in the next general election, expected within the year.
Penang was founded as a free port by the British in 1786. Occupying a position between India and East Asia, the island drew merchants and middlemen keen to make their fortunes. Chinese, Indians, Armenians, Arabs and more all traded alongside each other. With its racial and religious mix, and dedication to the pursuit of free trade, Penang was in many ways the first custom-made city of globalisation.
The island's fortunes sank as it lost business to its arch-rival, Singapore. In the post-colonial period Penang fell victim to the rise of nationalism. The region's freshly minted republics chose to develop their own ports. Penang enjoyed a revival during the 1970s with the setting-up of Malaysia's first free-trade zone (a "free port" by another name); this attracted big names in electronics, like Intel and Bosch, which built some of the first offshore assembly lines. But this boom was founded on cheap labour, and as Malaysia became richer other emerging economies, such as China and Vietnam, drew the assembly work away.
To recover its prosperity, Penang has sought to reinvent itself. With the rise of India and China, Penang's location again looks very handy to foreign companies as a place to invest, as in the 18th century. It is relatively close to both big markets—yet offers advantages that trump Asia's giants'.
Penang's own "Silicon Valley" companies know that the rule of law in Malaysia gives them the sort of protection for patents and intellectual property they would not enjoy in China, and an ease of doing business that they could not find in India. Wages are higher than they were, but no more so nowadays than on the Chinese seaboard. The federal government has also spent liberally on bridges and the airport, making Penang better connected to the rest of Asia. And old George Town has been smartened up, which helps to bring in foreigners to live, work—and have surgery.
The result is another boom. Last year more investment poured into the state than any other in Malaysia. Scores of new electronics firms have swooped in to join the pioneers, along with an expanding cluster of 20 or so medical-device manufacturers. Crucially, most of the new jobs are in research and development rather than assembly. An American chip-designer, Altera, has a new facility with 1,100 workers in Penang, 800 of them engineers. Its head says that almost all the engineers are locals—which is good for Malaysia.
Whom to thank?
When the Democratic Action Party won the state's legislative assembly three years ago, it became the first opposition party to triumph in Penang in more than 40 years. The victory presented a direct challenge to the Barisan Nasional (BN) coalition that has ruled the country continuously since independence in 1957. Penang's new leader, Lim Guan Eng, says that the federal government has an "ambivalent" attitude towards him, cutting off some funding but not undermining his authority. "They don't want us to get any credit, but they can't afford to see us fail".
The revival of Penang was already under way in 2008, but Mr Lim's new policies have helped it along. He has become the first governor in Malaysia to open up all state tenders to competition. This has entailed dismantling the special preferences for ethnic Malays that have underpinned the BN's rule since the early 1970s. That was when the Malay majority institutionalised affirmative action for themselves, to the disadvantage of ethnic Chinese (a majority in Penang), who were perceived to have got unduly rich. Mr Lim claims that by reforming the system he has ended the cronyism and corruption that wasted money under previous regimes.
Adapted to the national stage, such policies could transform the way that the Malaysian federal government conducts business. Mr Lim says that the savings he has made by ending the "old systems of patronage" allow him to spend money on new social programmes instead, such as modest handouts for the elderly. These policies are popular, and the assault on corruption pleases foreign investors. Little wonder, then, that Penang has become a political weathervane as much as a lesson in economic development.

Kerajaan Pakatan Haram Pkr, Pas dan Dap wajar bubar dewan Dun Selangor.

Posted: 23 Aug 2011 07:00 AM PDT

Tindakan kerajaan Pakatan Haram Selangor menderhaka kepada Paduka Seri Sultan Selangor amat memalukan. 

Sebagai Ketua Eksekutif Kerajaan Selangor YB Tan Sri Khalid Ibrahim perlu bertanggung jawab. Samada beliau meletakkan jawatan atau membubarkan kerajaan dan memberi semula pentadbiran kerajaan kepada Barisan Nasional untuk memerintah sehingga PRU 13.

Isu cadangan penubuhan majlis penasihat syura ialah bagi membincangkan isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC).

Mengikut Setiausaha sulit kepada baginda Sultan Selangor,  Datuk Mohamad Munir Bani, apa yang berlaku ialah,


Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim hanya menyembah maklum hasratnya membawa mufti negeri bagi bertemu pihak gereja. 

Menurut Mohamad Munir lagi, Sultan tidak menghalang hasrat Khalid memanggil gereja tetapi menasihatkan timbalan mufti dijemput sekali. 

Khalid pula buat pindaan dan berkata majlis syura sudah diperkenankan oleh DYMM Sultan Selangor. 

Pihak Istana tak perlu memecat Khalid, tetapi sebagai orang nombor 1 dalam kerajaan Khalid perlu berundur.

Raja Muda Perak bersama Peniaga Bazar Ramadan

Posted: 23 Aug 2011 06:37 AM PDT

Adik NorAtikah Bersama DS Zambry

Posted: 23 Aug 2011 06:36 AM PDT

Biometrik-Pembangkang mempunyai agenda tersembunyi

Posted: 23 Aug 2011 06:35 AM PDT

MAT SABU MENUNJUK PERASAAN !!!

Posted: 23 Aug 2011 06:18 AM PDT

Daniel Arif

Posted: 24 Aug 2011 01:39 AM PDT

Daniel Arif


Toshiba Satellite 2510 Ac Adapter 0mAh (Replacement)

Posted: 23 Aug 2011 01:56 PM PDT

Toshiba Satellite 2510 Ac Adapter 0mAh (Replacement)

Toshiba Satellite 2510 Ac Adapter 0mAh (Replacement)

View more pics

  • Volts: 16-19V, Watts: 90W, Color: Black, Remarks: For UK and Europe with Multiple Tips,
  • 1 year manufacturer warranty
  • TOSHIBA SATELLITE 2510 AC adapter (Replacement)
  • 100% OEM compatible. Ship direct from manufacturer

Full description

 

Toshiba Satellite 2510 Ac Adapter 0mAh (Replacement)

Price: $54.99

Sahabat-Gunung

Posted: 24 Aug 2011 01:14 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pas Ibarat Tikus Baiki Labu…

Posted: 23 Aug 2011 01:30 AM PDT

KUALA LUMPUR, 22 Ogos – Sensitiviti Pas terhadap permasalahan yang besar khususnya berkaitan akidah umat Islam tidak ada sehinggakan terpaksa akur dan patuh kepada rentak rakan sekutu terutamanya Dap demi kepentingan politik sendiri berbanding permasalahan umat.

Ketua Pusat Pembangunan Anak Bangsa di Institut Pemikiran dan Kepimpinan Melayu (IMPAK) Profesor Datuk Dr. Abdul Halim Sidek melihat perkembangan semasa khususnya dalam isu membabitkan polemik Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan Gereja Methodist baru-baru ini adalah bukti kukuh bagaimana sikap dolak-dalik Pas yang tidak sensitif langsung mengenai kompleksitinya hal tersebut.

"Nampak sangat Pas tidak boleh buat keputusan sendiri apatah lagi untuk berpegang teguh pada pendirian asal malahan sebaliknya kenyataan Pas pula seperti mempertikaikan tindakan JAIS sedangkan sewajarnya dalam isu tersebut mereka bersikap tegas," katanya.

Jelas beliau, JAIS melaksanakan tugas dan tanggungjawab berdasarkan kepada terma-terma yang ada mengikut bidang kuasanya dan berlandaskan laporan atau maklumat bahawa wujudnya aktiviti mengkristiankan orang Melayu yang tentunya beragama Islam.

"JAIS bertindak sebagai agensi kerajaan yang dibantu oleh pihak polis mengikut kepada bidang kuasa yang termaktub tetapi belum apa-apa laporan dikeluarkan pun, Pas sendiri sudah memberikan macam-macam analisa yang secara tak langsung menunjukkan ketidakmatangan mereka.

"Hal pentadbiran kerajaan negeri dan politik adalah dua perkara berbeza yang tidak boleh dicampur-adukkan kerana apabila asas pentadbiran tidak kukuh maka secara tidak langsung ia akan mewujudkan kerajaan yang caca merba dan itulah yang berlaku di Negeri Selangor termasuklah negeri-negeri yang ditadbir pembangkang," katanya.

Jelas beliau, perkara paling penting untuk berkerajaan adalah tahu asas-asas pentadbiran agar perkara-perkara sebagaimana isu sensitif berkaitan agama boleh timbul.

Pas kononnya mahu memberikan keadilan kepada semua pihak apabila mahu mengadakan pertemuan terlebih dengan JAIS dan pihak Gereja bagi merungkai permasalahan tetapi malangnya ke hari ini tiada mana-mana pihak mahu mengadakan pertemuan dengan pucuk pimpinan Pas dengan alasan tertentu.

"Siapa Pas yang mahu mengadakan pertemuan atau nak siasat berkenaan hal tersebut sedangkan mereka sendiri gagal untuk menyelesaikan hal-hal kecil apatah lagi isu besar tersebut.

"Bukan hanya kerajaan Negeri Selangor malahan tingkah laku para pemimpin Pas untuk menangani isu berkaitan agama hanyalah ibarat tikus membaiki labu, kononnya buat kenyataan untuk dapatkan sokongan atau menyatakan pendirian tetapi hasilnya semakin parah dan mengundang musibah bukan saja kepada anggota parti mereka tetapi apa yang lebih penting adalah umat Islam sendiri."

Tegasnya lagi, dalam pakatan pembangkang Pas cuba memainkan peranan sebagai anggota penting khususnya melihat isu-isu yang timbul sebagai 'tanggungjawab bersama' (collective responsibility).

"Mereka cuba mewujudkan bahawa kononnya mereka adalah penting dan menangani isu-isu yang muncul dengan duduk sekali, bersuara atau terus memberikan sokongan sedangkan nampak gayanya 'tanggungjawab bersama' ini hanya seakan-akan harmoni tetapi pendekatan dan platform yang digunakan adalah salah.

"Pas, Dap dan PKR seakan cuba melakonkan imej satu kabilah atau duduk dalam satu kapal sedangkan isu berkaitan agama adalah sesuatu yang tidak boleh dikompromi dengan mana-mana pihak apatah lagi ia melibatkan akidah keseluruhan umat Islam. Itu adalah salah dan sepatutnya, Pas berterus terang kerana jika benar Pas tak bersetuju maka mereka mesti tinggalkan Dap," bidasnya lagi.

Tambahnya yang juga pensyarah undang-undang di Universiti Teknologi Mara (UiTM), permasalahan sedemikian tidak pernah berlaku dalam pentadbiran Barisan Nasional (BN) kerana semua pihak arif berkaitan kedudukan Islam dan agama-agama lain di Malaysia.

"Kompenan BN semuanya faham berdasarkan Perlembagaan Malaysia iaitu agama Islam adalah agama Persekutuan dan tidak ada sesiapa yang boleh menodai kesuciannya termasuk untuk memaksa atau untuk cuba memesongkan akidah kepada mana-mana rakyat Malaysia yang beragama Islam tetapi dalam pada itu agama lain bebas untuk diamalkan, ia tidak pernah menjadi isu sebagaimana berlaku dalam pentadbiran pembangkang." - MediaUMNO

Aspirasi Bangsa

Posted: 24 Aug 2011 01:09 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Saman KDN : Zuraidah mengilai macam Mak Lampir

Posted: 23 Aug 2011 09:52 PM PDT

APANAMA

Posted: 24 Aug 2011 12:07 AM PDT

APANAMA


Sentinel summing it up.

Posted: 23 Aug 2011 07:32 AM PDT


Did Malaysia's Anwar Say too
Much?



Written by John Berthelsen   
TUESDAY, 23 AUGUST 2011






He says accuser acknowledged readying himself for sex
Deep into Opposition Leader Anwar Ibrahim's hour-long attack Monday on the Malaysian court that is trying him for sodomy, a sentence appeared that seems extremely awkward for both prosecution and defense. 


Anwar said in his prepared statement that after Saiful went to Anwar's condo in an exclusive area of Kuala Lumpur, he admitted that "he had brought along lubricant and had himself voluntarily and without hesitation applied it" to get ready to go ahead with the sexual act.


A US diplomatic cable on the WikiLeaks website that was published in Asia Sentinel on Jan. 20, 2011, related that "Singapore's intelligence services and Lee Kuan Yew have told the Australian Office of National Assessments (ONA) that opposition leader Anwar 'did indeed commit the acts for which he is currently indicted,' citing unshared technical intelligence. ONA assessed, and their Singapore counterparts concurred, 'it was a set up job -- and he probably knew that, but walked into it anyway.'" 



It is hard not to come to the same conclusion. - 


Asia Sentinel's FULL REPORT.





Site Meter

The Unspinners

Posted: 23 Aug 2011 11:56 PM PDT

The Unspinners


Khalid ditangkap nak "coverup" isu GMDU melalui penubuhan Majlis Syura!!!

Posted: 23 Aug 2011 10:00 PM PDT

Live dari Mahkamah Jalan Duta 8/24

Posted: 23 Aug 2011 09:58 PM PDT

Anwar mengaku "suka sama suka"?

Posted: 23 Aug 2011 03:30 PM PDT

Chegubard bertambah biadap dengan fitnahnya

Posted: 23 Aug 2011 05:28 AM PDT

My Longest Yard

Posted: 23 Aug 2011 11:33 PM PDT

My Longest Yard


Liwat 2.0 : Pakar forensik mengakui penetrasi @ tusukan berlaku??

Posted: 23 Aug 2011 09:06 PM PDT

Hari ini merupakan hari ketiga prosiding membela diri Anwar Ibrahim.

Paling menarik, pihak pendakwa akan menyoal balas pakar forensik Dr David Wells.

Dengar cerita, suasana agak panas di mahkamah. Anwar Ibrahim diberitakan sedang berada dalam keadaan risau dan keliru. Ini semua gara-gara kenyataan yang diberikan oleh Dr David bahawa "berlakunya penetrasi(tusukan) pada rektum".

Untuk mengetahui perkembangan terkini dari Mahkamah Jalan Duta, sila ke blog The Unspinner.
(Klik SINI)



Edisi Mantap !! AMK Johor menang hadiah kemejaT 1Malaysia daripada DS Najib

Posted: 23 Aug 2011 06:46 PM PDT

Malam tadi DS Najib melalui twitternya telah mengajukan satu soalan kepada pengikutnya. 10 orang pertama yang menjawab dengan jawapan yang betul akan menerima kemeja T 1Malaysia.


Soalan oleh DS Najib : Apakah 2 perkataan terakhir dlm lagu kebangsaan?

Tidak lama selepas itu, DS Najib telah senaraikan 10 nama pemenang. Dalam 10 nama itu, ada satu nama yang menarik perhatian kami iaitu AMK Johor @ Angkatan Muda Keadilan Johor.

Betul kata orang..hidung tak mancung, pipi pula tersorong-sorong. Apapun, tahniah lah pada AMK Johor.

Bila dah dapat hadiah kemeja T 1Malaysia tu, jangan segan-segan nak pakai. Lepas tu upload gambar kat FB @ Twitter k.

Terbaekkk punya spin !!

Posted: 23 Aug 2011 12:26 AM PDT


Akhbar Kompas sudah minta maaf pada DS Najib berkenaan fitnah terhadap DS Rosmah dan cincin RM24 juta.

Sepatutnya isu ini sudah selesai. Rakyat pun sudah jelas mana satu benar dan mana satu yang salah.

Malah ia menunjukkan kepada kita siapa kaki fitnah sebenarnya.

Namun demikian, fitnah ini rupanya tak pernah tidur.

Hari ini Malaysiakini keluarkan satu artikel bertajuk 'Muslihat Di Sebalik Permohonan Maaf Kompas'.

Bagi kami ianya artikel tahap sampah. Ia sengaja dibuat untuk timbulkan persepsi tidak baik terhadap DS Najib. Malah, ia bertujuan untuk memanjangkan lagi kekusutan.

Maaflah..hanya mereka yang otak dungu saja boleh termakan cerita dongeng Malaysiakini. Layan Wallace & Gromit lagi best lah woi.


Panglima Perang Cyber

Posted: 23 Aug 2011 11:26 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Sah DAP Sokong Murtad Bantu Perempuan India Ini Buang 'Islam' Dalam Kad Pengenalan

Posted: 23 Aug 2011 11:13 PM PDT

Pertama sekali Panglima ingin mengucapkan terima kasih kepada DET ( Darul Ehsan Today ) yang telah menyiarkan video Malaysiakini bertarikh 29 Jun 2007 yang berdurasi 4.52 saat.


Tindakan DET (blog beliau klik sini) telah memberi peluang kepada rakyat termasuk Panglima untuk melihat bukti audio visual menunjukkan DAP adalah pihak yang sangat berminat untuk membantu 'memurtadkan' umat Islam.


Buktinya - wanita india yang bergelar Priya telah dibantu DAP untuk mengeluarkan nama 'Islam' dalam kad pengenalannya seperti yang anda dapat saksikan di atas.


Bagaimana boleh seorang wanita yang berstatus Islam dibenarkan untuk keluar dari Islam dengan cara membuangnya dari kad pengenalan ? Kerana di Malaysia tidak ada ruang orang murtad untuk keluar Islam menjadi musyrik selepas mereka memeluk Islam.


Dakwaan kesilapan JPN sehingga menyebabkan status Islam dipaparkan dalam kad pengenalan Priya - adalah satu kesilapan yang mudah kita pertikaikan.


Jika benar kenapa selepas dewasa baru perkara tersebut diungkit kembali ? Jelas dalam hal ini DAP adalah pihak yang sangat berminat dengan hasrat sesiapa sahaja yang ingin keluar dari agama. Lagi malang Anwar Ibrahim juga tidak menentang hasrat Lina Joy keluar Islam.
(klik sini)


Mereka dalam DAP didominasi puak kristian termasuk Lim Guan Eng dan kebetulan juga isu DUMC berlaku di kawasan DUN Seputeh bawah tadbiran Teressa Kok yang beragama Kristian. Jangan terkejut Ngeh Kor Ham Jelas sekali mereka ini adalah puak yang berbahaya kerana melanggar Perlembagaan untuk mengancam agama kita.


Soalnya kenapa PAS masih lagi setia bersama mereka ???


Video DAP sokong murtad : http://youtu.be/kzxAQa4-0nA




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Mesti Sebar : Blogger Dr Novandri Dedah Barang Plastik Masuk Dubur Saiful Bukhari!

Posted: 23 Aug 2011 08:42 AM PDT


Link ada di sini

BLOG MiM: DEDAH ! Kes Liwat Anwar Ibrahim - 'Objek Plastik' Yang Dimaksudkan Oleh Dr Hospital Pusrawi !

Kepakaran beliau sudah cukup untuk membolehkan kita percaya tulisannya.

Ini kerana pakatan cuba pusing isu liwat dengan benda plastik yang kononnya dimasukkan sendiri oleh Saiful Bukhari.

Tolong jelaskan perkara di atas demi kebenaran bukan sebaliknya.

Jangan biarkan rakyat tertipu dulu, kini dan selamanya.

Published with Blogger-droid v1.7.3

Syabas Nik Aziz - Pelajar Agama Kelantan Lahir Anak Luar Nikah !

Posted: 23 Aug 2011 01:58 AM PDT

Link :


pen buruk online ™: Pelajar sekolah agama ini lahir bayi dalam tandas asrama


Apa komen ahli Pas ?
Published with Blogger-droid v1.7.3

Gambar Panas Aaron Aziz Bertatoo oleh Blogger Madam Mondoq !!!

Posted: 22 Aug 2011 11:39 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 23 Aug 2011 11:23 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


VIDEO: Confirm DAP Adalah Dalang Isu Murtad...

Posted: 23 Aug 2011 10:05 PM PDT

Setelah korang tengok video ni, maka confirm la dap yang menjadi sekutu pas dalam pakatan haram selama ini menjadi dalang untuk memurtad kan umat islam.

TERKINI: Sorang Lagi Saksi Anwar Berpaling Tadah.

Posted: 23 Aug 2011 08:45 PM PDT

Nahh... Anwar di kantoikan oleh saksinya sendiri, dr david wells yang di harap oleh anwar kini sudah tidak boleh harap. Pagi tadi dia kantoikan anwar dengan memberi keterangan kepada mahkamah bahawa dia bersetuju memang ada berlaku penetrasi pada rektum saiful jika ada kesan airmani dari sample swab.

Anwar mengharapkan dr.david wells memberikan keterangan yang boleh menimbulkan keraguan dalam kes ini, tapi berlaku sebaliknya, anwar kini sudah menggelabah beruk, seorang lagi saksinya berpaling tadah.
Published with Blogger-droid v1.7.4

KANTOI: Khalid Gagap Guna Nama Sultan Selangor..

Posted: 23 Aug 2011 07:07 PM PDT


Khalid ibrahim menipu lagi, kelmarin dia kata DYMM Sultan Selangor menitahkan supaya di tubuhkan satu majlis syura untuk selesikan kemelut di antara jais dan gereja haram dumc, wahh... dengan megahnya khalid menipu rakyat selangor dengan mengatakan bahawa dialah yang akan mengetuai majlis syura itu. macam real je khalid gagap cakap.

Tapi semalam segala penipuan khalid kantoi apa bila setiausaha sulit DYMM Tuanku Sultan Selangor mendedahkan yang Tuanku terkejut dengan kenyataan khalid itu, malah tuanku tidak tahu menahu tentang penubuhan majlis syura itu, yang tuanku minta pada khalid ialah, segera selesaikan masaalah itu dan tuanku meminta khalid gagap bawak sekali mufti dan timbalan mufti selangor, ye lah si khalid ni kan buta agama, takut dia kena kelentong pulak dengan puak-puak kristian tu.

Apa pun sekarang ni puak-puak pembangkang makin berani menjual nama sultan dan raja-raja melayu, samalah macam kes ambiga hari tu, dia hanya berjumpa dengan setiausaha sulit YDP Agong tapi dia pukul canang satu malaysia kata dia jumpa YDP Agong dan Agong benarkan perhimpunan bersih itu di jalankan. tak ke sial namanya tu.

Anwar Pakai Plastik Sebelum Liwat Saiful...???

Posted: 23 Aug 2011 12:05 AM PDT


Doktor dari myanmar yang berkerja di hospital pusrawi memberitahu karpal bahawa saiful datang megadu pada dia bahawa objek plastik dimasukkan ke dalam duburnya, tetapi doktor dari myanmar itu tak bagi tahu pun apa jenis pelastik dan macam mana rupa plastik itu.

Ok ceritanya disini mudah, sebelum anwar toron saiful, anwar pakai dildo untuk kembangkan lubang jubo saiful, benda ni korang boleh tengok dan search sendiri dalam mana-mana filem prono dan dildo tu bersepah di jual di merata-rata kedai sex. semuanya akan terbongkar bila mana anwar di soal oleh pihak pendakwa dan peguam saiful nanti.

Doktor dari myanmar ni sebenarnya keliru dengan maksud plastik yang di maksudkan oleh saiful tu, maklumlah dia ni bukan paham sangat bahasa melayu apatah lagi bahasa inggris, jadi dia tak paham apakah maksud plastik yang dikatakan oleh saiful tu, fikir logik la, takan la bag plastik nak sumbat dalam jubo orang kut, mestilah sesuatu benda yang berbentuk anu yang di sumbat... yee tak..

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 23 Aug 2011 11:05 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Benarkah Berita Ini? Nik Aziz Sokong Jawatankuasa Pemilih Parlimen.

Posted: 23 Aug 2011 11:03 PM PDT

Datuk Nik Aziz sejak akhir-akhir ini kurang konsisten dalam mengeluarkan kenyataan.

Sebelum ini Datuk Nik Aziz dilaporkan pernah menyokong penggunaan sistem biometrik oleh SPR.


Tak sampai seminggu, kenyataannya ditarik balik.



Kini, Datuk Nik Aziz dikatakan mengeluarkan kenyataan menyokong Jawatankuasa Parlimen untuk menambah baik sistem pilihan raya. Benarkah berita ini?



Jangan lepas ni ditarik balik kenyataannya sudahlah. Benda baik, apa salahnya kita sokong.

*Kalau tarik balik kenyataannya, mungkin dia membenarkan cakap-cakap orang ramai; BILA DAP BERDEHEM, PAS TERUS UBAH FIKIRAN.

Dokumentari Khas Sempena Bulan Kemerdekaan Malaysia

Posted: 23 Aug 2011 07:29 PM PDT



Mungkin ada yang dah tengok video ini. Mungkin yang belum tengok.
MyMassa kongsikan video ini untuk tatapan pembaca setia kami.

Video ini pernah ditayangkan di beberapa stesen TV semasa Tun Mahathir bersara dari jawatan Perdana Menteri.

Mari sama-sama kita saksikan video ini.




Sumpah, Sesumpah dan Manusia Sesumpah.

Posted: 23 Aug 2011 05:31 PM PDT

Apakah maksud sumpah, sesumpah dan manusia sesumpah?

Sumpah
- pengakuan yg dibuat (dgn ber­saksikan Tuhan atau sesuatu yg dianggap suci) utk menguatkan apa yg dikatakan dll atau pengakuan bahawa apa yg dikatakan itu memang benar (berani melakukan sesuatu dan berani men­derita sesuatu jika pengakuannya itu tidak benar)


Sesumpah
 - binatang kecil yg seakan-akan cicak, kulitnya berwarna hijau dan boleh bertukar warna mengikut keadaan sekeliling,


Manusia sesumpah
 
 - Manusia yang boleh bertukar mengikut keadaan sekeliling. Tidak tetap pendirian bagi mencapai satu matlamatnya sendiri.


Contoh ayat dari tiga perkataan di atas:


Anwar Ibrahim adalah manusia sesumpah yang takut bersumpah di mahkamah tetapi berperangai seperti sesumpah di atas pentas ceramah.


Klik imej untuk membesarkannya. Sumber: Kosmo

Kenapa Anwar takut bersumpah?

Kerana dia pernah dilaknat oleh sumpah palsunya sebelum ini. Kali ini dia tidak akan mengulangi kesilapannya mempermainkan sumpah. Saksikan video Anwar bersumpah dalam kes liwat kali pertama.

*Inilah manusia sesumpah yang hanya berani sumpah atas pentas ceramah, dan bukannya di mahkamah.

Hadis Hari Ini - Banyak Ketawa

Posted: 23 Aug 2011 05:00 PM PDT


Daripada Abu Hurairah RA, Nabi SAW bersabda :

Maksudnya : "Janganlah kamu banyak ketawa kerana sesungguhnya dengan banyak ketawa ianya akan mematikan hati kamu".

Hadis Riwayat Ibnu Majah

Diskaun Untuk Pengguna Lebuh Raya Bukti Kerajaan Prihatin.

Posted: 23 Aug 2011 02:10 PM PDT

Berita ini mungkin ramai yang sudah mengetahuinya.

Bermula beberapa tahun lepas, konsesi-konsesi lebuh raya mula menjalankan tanggung jawab korporat mereka dengan memberi diskaun kepada pengguna perkhidmatan mereka.

Berkenaan dengan berita ini, MyMassa cuma terfikir satu perkara. Kenapa konsesi tol boleh beri diskaun pada masa sekarang tetapi tidak semasa Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan?

Anwar selalu mendabik dada mengakui bahawa dia adalah pejuang rakyat. Jika Anwar pejuang rakyat, kenapa tidak memberi diskaun kepada pengguna lebuh raya seperti sekarang. Kenapa lepas hilang jawatan, tol menjadi modal politik Anwar Ibrahim sedangkan satu masa dahulu dialah yang berkuasa dalam hal ini.

Anwar bernasib baik kerana pada masa dia berkuasa, ada punching bag yang paling sedap dipukul iaitu Samy Vellu. Setiap kali tol naik, Samy Vellu yang dipersalahkan. Sepatutnya kenaikkan tol dikawal oleh Menteri Kewangan bukannya Menteri Kerja Raya. Tapi nak buat macam mana, rakyat ketika itu tak bermaklumat macam sekarang. Maka, kita selama ini tersilap sasaran dengan menyalahkan menteri yang tidak berkaitan.

Satu lagi yang menjadi modal politik Anwar adalah kenaikkan harga minyak. Masa takde kuasa baru nak janjikan penurunan harga minyak sedangkan masa dia jadi menteri kewangan, petrol bukan sahaja tak diberi subsidi malah turut dikenakan cukai!

TAN SRI HASSAN MARICAN: Mekanisme harga di pam, di stesen, ya. Ditetapkan melalui automatic pricing mechanism yang telah dimulakan dalam tahun 1983. Komponennya ialah harga minyak, kos dan subsidi atau duti, sebagai balancing. Selepas itu kita dapatkan harga di pam. Misalnya dalam tahun 1993, harga di kurang RM1.13, dalam komponen itu, duti ialah lebih kurang 50 sen, bila diturunkan oleh Kerajaan dalam tahun 1994, kepada harga RM1.10. Dalam harga itu komponen duti 52sen. Sebabnya harga minyak dalam tahun 1994 rendah, turun dibandingkan 1993. Bermula tahun 2004, duti telah beralih menjadi subsidi. Sebab kos telah meningkat, untuk Kerajaan menetapkan harga di pam itu, (dalam tahun 2004, lebih kurang RM1 lebih, ya) duti menjadi subsidi.

PERANTARA : Duti menjadi subsidi…

TAN SRI HASSAN MARICAN: Subsidi mula meningkat dari tahun 2004, sampailah sekarang ini, di mana 4hb sudah ini, subsidinya 30 sen. Itu petrol, diesel, subsidinya, duti beralih menjadi subsidi dalam tahun 2000.
http://kpkkblog.blogspot.com/2008/06/kenaikan-harga-minyak-dan-penjelasan.html

Jadi pembaca MyMassa sekarang, cuba nilai semula siapakah sebenarnya pejuang rakyat. Adakah orang yang berjuang membantu rakyat semasa dia berkuasa atau manusia yang pandai berjanji masa dia tiada kuasa.

*Anwar bernasib baik sebab masa dipegang portfolio kementerian kewangan, ekonomi global dan lokal tak bermasalah seperti sekarang.

Persamaan Kes Zairil Khir Johari, Mismah.

Posted: 23 Aug 2011 08:48 AM PDT

Pembangkang berhujah bahawa nama Mismah dalam kad pengenalan adalah sesuatu yang pelik.

Oleh kerana kepelikan itu mengundang mereka menyiasat benarkah Mismah bukan pengundi hantu.

Mengapa pelik? Kerana hanya Mismah, tiada nama bapanya dalam kad pengenalan.

Jika Mismah tidak meletakkan nama bapanya dalam kad pengenalan, bagaimana pula dengan yang ini?


Mungkin ada yang belum mengenali siapa Zairil Khir Johari, setiausaha politik (setpol) kepada Lim Guan Eng.



Zairil Khir Johari adalah anak tiri kepada Tan Sri Khir Johari. Asalnya dia seorang Cina. Apabila ibunya, Christine Lim berkahwin dengan Tan Sri Khir, maka Zairil menjadi Melayu. Namanya pun bertukar menjadi nama Melayu. Peliknya, nama Zairil tiada bin atau pun Abdullah walaupun dia adalah mualaf.

Bapa tiri Zairil dengan ibunya.
Kenapa nama Mismah menjadi persoalan pihak pembangkang sedangkan Zairil tidak? Kerana Zairil adalah sekutu mereka. Lim Guan Eng mengangkat Zairil menjadi setpolnya sebab kononnya anak seorang tokoh pemimpin UMNO telah menyokong mereka. Guan Eng mahu jual nama Khir Johari supaya orang Melayu menyokong DAP. Maka sandiwara anak Cina yang menggunakan nama bapa tirinya untuk naik dalam politik berterusan sehingga sekarang.

Oh ya. Sebelum kami terlupa, Zairil juga dikhabarkan bersedia untuk menjadi calon Melayu (walaupun dia sebenarnya Cina) bertanding di Pulau Pinang. Lihatlah rekod daftar pengundi SPR, Zairil kini telah bertukar menjadi pengundi di Pulau Pinang. Untuk makluman pembaca MyMassa, sebelum ini (tahun 2008) Zairil mendaftar sebagai pengundi di Parlimen Segambut, KL (daerah mengundi Bukit Damansara).


*Guan Eng telah aturkan calon-calon yang bakal bertanding di Penang. BN Penang macammana, dah sedia nak bertempur dengan team Guan Eng?

GEMPAR! BERSIH Dalang Gerakan Kristianisasi?

Posted: 23 Aug 2011 07:02 AM PDT

Patutlah PAS berdolak dalih dalam kes DUMC.

Rupa-rupanya PAS telah terperangkap kerana golongan yang sama juga menyokong PAS selama ini. Mereka ini menjelma dalam pelbagai bentuk NGO hak asasi manusia yang konon-kononnya bebas dari pengaruh mana-mana parti.

Cuba perhatikan gambar ini.



Untuk melihatnya dengan lebih jelas, saksikan video yang dipersembahkan oleh blog Skrew Kuat.




Nak penjelasan lebih lanjut, sila ke blog berikut:

http://screwkuat69.blogspot.com/2011/08/bingkisan-aidilfitri-pemeriksaan-jais.html

*Demi undi, agama pun PAS sanggup gadaikan.

Petanda Kejatuhan Kerajaan PR Selangor.

Posted: 23 Aug 2011 05:32 AM PDT

MB Selangor : Beraja di mata bertahta di hati (sumber gambar- Unspinners)
 Kejatuhan Kerajaan Perak bermula apabila MB tidak mendapat restu dari DYMM Baginda Sultan Perak.

Di Selangor, Kerajaan Negeri telah beberapa mencabar daulat tuanku Sultan Selangor, namun baginda Sultan masih bersabar.

Sebelum ini, ADUN PKR Selangor telah derhaka kepada Sultan Selangor melalui posting dalam blognya. Kes Suhaimi Shafie menggertak DYMM Sultan masih berjalan.

Kemudian, MB Selangor menolak nama Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri yang telah diperkenankan oleh Sultan Selangor. Dalam krisis SUK Negeri, DYMM Sultan masih bersabar.

Terkini, MB Selangor sekali lagi beraja dimata bertahta dihati dengan bongkaknya mengubah titahnya menjadi titah Sultan. Kali ini tindakan Khalid Ibrahim mengundang murka tuanku.


Majlis Syura: Sultan Selangor murka tindakan MB keluarkan kenyataan tidak benar

Oleh Syed Mu'az Syed Putra
August 23, 2011

KUALA LUMPUR, 23 Ogos — Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah melahirkan rasa terkejut dan murka dengan tindakan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim yang mengatakan penubuhan Majlis Syura adalah atas titah baginda, setiausaha sulit baginda berkata hari ini.

Sebaliknya, Datuk Mohamad Munir Bani berkata dalam pertemuan minggu lalu Khalid hanya mengatakan mahu bertemu dengan pengurusan Gereja Methodist Damansara Utama bagi mendapatkan penjelasan mengenai kontroversi pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) pada 3 Ogos ke atas premis itu.

"Memang tuanku langsung tidak titahkan Menteri Besar menubuhkan Majlis Syura itu sebab tuanku terkejut dan murka dengan apa yang berlaku.

"Tuanku tidak sebut apa-apa tentang Majlis Syura, saya sendiri tidak tahu macam mana Menteri Besar katakan tuanku titahkan, sekarang tuanku murka dan terkejut, dan suruh Menteri Besar perbetulkan semula kenyataan itu," katanya kepada The Malaysian Insider.

Semalam kerajaan negeri Selangor memutuskan untuk menubuhkan Majlis Syura bagi menyelesaikan segala pertikaian yang berlaku dalam pemeriksaan Jais itu.

Jawatankuasa khas itu atau dikenali sebagai Majlis Syura — dianggotai Khalid, Mufti Selangor Datuk Tamyes Abd Wahid dan timbalannya Datuk Abd Majid Omar.

"Idea penubuhan Majlis Penasihat Syura ini dicadangkan oleh Sultan Selangor ketika kami mengadakan perbincangan pada minggu lalu," kata Khalid dalam satu kenyataan semalam.

Gereja Methodist Damansara Utama menjadi tumpuan sejak beberapa minggu lalu selepas Jais melakukan pemeriksaan ke atas satu majlis makan malam muhibah anjuran Harapan Komuniti di premis itu.

Tindakan Jais itu mendapat bantahan banyak pihak, namun dipertahankan Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr Hasan Ali yang menegaskan terdapat usaha untuk memurtadkan umat Islam pada program itu.
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/majlis-syura-sultan-selangor-murka-tindakan-mb-keluarkan-kenyataan-tidak-benar/

Kepada rakyat Selangor, inikah yang anda mahukan?

Bayangkan dalam 3 tahun memerintah, semua hak rakyat asal Selangor (yang lahir dan ibubapa dari Selangor) telah direntap pakatan pembangkang sehinggakan Yayasan Selangor yang menjadi mercu tanda anak negeri sudah dijual bangunannya.

Jika hak anak Selangor dirampas, rakyat mungkin boleh bersabar. Tetapi pakatan pembangkang sudah melampau! Tidak cukup dengan hak rakyat, hak Sultan Selangor sebagai pemilik tanah jajahan Darul Ehsan turut diusik oleh pembangkang termasuk hak Sultan sebagai ketua agama!

Hanya satu yang MyMassa boleh simpulkan di sini, sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya.

*Fikir-fikirkan....

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 23 Aug 2011 10:02 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


PANAS DI MAHKAMAH

Posted: 23 Aug 2011 08:34 PM PDT

MB PUAKA ADUN CILAKA PENASIHAT PULAK PELIWAT.

Posted: 23 Aug 2011 12:12 PM PDT

SAMPEL AIR MANI.

Posted: 23 Aug 2011 06:22 AM PDT

ANWAR MULA DISANGSI MKINI.

Posted: 23 Aug 2011 12:47 AM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 23 Aug 2011 09:24 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Video Bukti DAP Adalah Dalang Murtad

Posted: 23 Aug 2011 06:44 AM PDT


Friends of BERSIH Terlibat Dalam Murtadkan Umat Islam di DUMC?

Posted: 22 Aug 2011 11:19 PM PDT

Individu yang bertanda bulat berkenaan memantau tindakan siasatan yang dilakukan oleh JAIS. Beliau mundar mandir memerhatikan siasatan yang dibuat oleh JAIS. Siapakah individu tersebut?

Beliau membawa beg yang mempunyai banyak batch. Dua diantaranya adalah "Friends of BERSIH" dan batch anti ISA. Apakah BERSIH mempunyai kaitan dengan isu DUMC ini? "Apparently, pastor Daniel Ho hosted Dato Ambiga Sreenevasan & members of the Bersih 2.0 committee in DUMC sometime last week. The police & the Special Branch were outside the church recording everything" (baca sini).

Semua pihak mengetahui bahawa siapa sebenarnya Ambiga ini dan bagaimana pendiriannya dalam isu 121 (1A) dan isu-isu berkaitan agama Islam (baca sini). Mana penyokong-penyokong PAS yang mendabik dada bahawa mereka membela Islam dalam isu ini? Mana NGO-NGO Islam yang mengatakan mereka pejuang Islam? Mana kumpulan pelajar Pro Mahasiswa yang mendakwa mereka prihatin dalam isu-isu murtad ini?

Batch BERSIH yang dipakai oleh wanita terbabit yang memantau tindakan JAIS dalam gereja terbabit. Dua daripada lencananya jelas menunjukkan bahawa wanita tersebut ada kaitan dengan pihak pembangkang dan Ambiga. Tuduhan PAS bahawa UMNO adalah dalang di sebalik video tersebut adalah tidak benar. Jika Ambiga dan BERSIH yang dikatakan dalang disebalik apa yang berlaku dalam Thanksgiving Dinner tersebut, mungkin ada kebenarannya. Ambiga perlu disiasat sama dalam isu ini.

Dr Osman Gementar, Beri Kenyataan Bercanggah

Posted: 22 Aug 2011 09:42 PM PDT



23 Ogos 2011, Dr Mohd Osman Abdul Hamid bekas doktor Hospital Pusrawi yang hadir sebagai saksi dalam kes liwat Anwar Ibrahim. Dr Osman mula memberi keterangan pada jam 9.16 pagi. Bila disoal balas mengapa Dr Osman tidak bertanya kenapa Saiful sakit anus, penjelasan yang diberikan oleh Dr Osman adalah kurang menyakinkan. Suara perlahan dan kelihatan tergagap-gagap menjawab pertanyaan. Benarkah Dr Osman periksa Saiful?

Beberapa kemusykilan pada laporan yang didakwa diperiksa oleh Dr Osman (baca sini).

Pada 31 Julai 2008, Dr. Kamaruddin Ahmad (Pengarah Perubatan Hospital Pusrawi) telah membuat satu kenyataan dalam Buletin Utama TV3 yang memberitahu Dr. Muhamad Osman hanyalah doktor biasa dan beliau hanya menasihatkan pesakit. Malah laporan sodomi dua halaman yang disebarkan juga dinafikan oleh Pusrawi.

Dr. Kamaruddin menjelaskan, dari segi amalan kedoktoran, pemeriksaan mana-mana kes berkaitan liwat perlu dijalankan oleh doktor pakar kerana ia tidak boleh ditentukan melalui kesan luaran saja. Ini bermakna laporan oleh Dr Muhammad Osman kurang kredibiiltinya disebabkan beliau hanyalah doktor biasa sahaja bukan doktor pakar. Watak Dr Osman hadir untuk divert isu liwat ketika ianya mulai panas, kemudian Anwar arahkan pula Wan Azizah kosongkan kerusi Permatang Pauh untuk sekali lagi alih isu liwatnya. Dr Osman sendiri tidak sangka beliau boleh hadir ke mahkamah untuk jadi saksi(baca sini).

Laporan Dr Osman adalah palsu berbanding Laporan Hospital Kuala Lumpur (baca sini)

Dr Osman juga mengakui memberi satu salinan kepada wakil Anwar Ibrahim yang dikatakan meliwat Saiful. Kemudian laporan itu dikatakan telah diubahsuai. Persoalannya sekarang kenapa Dr. Osman menyerahkan laporan mangsa ke pada pemangsa? (baca sini) Apakah Dr. Osman mempunyai rangkaian sahabat dengan Anwar Ibrahim? Oh ya, Dr Osman juga pernah gunakan taktik Anwar iaitu melarikan diri bila kes ini disebut. Anwar lari ke kedutaan Turki, Dr Osman lari ke mana?

PISAU.NET

Posted: 23 Aug 2011 09:19 PM PDT

PISAU.NET


Khawarij Taliban Kaya Raya Hasil Rasuah?

Posted: 23 Aug 2011 09:00 PM PDT


Ustaz Taliban yang tidor diatas jalan sebenarnya jutawan segera hasil menjarah wang rakyat ketika haprak pakatan menguasai negeri Perak.

Beliau yang mengelar Mufti Perak sebagai Haramsani dan turut membuat fitnah kononnya kerajaan BN menghalang pembangunan syiar Islam dinegara ini.

Cakap berdegar degar ,mengfitnah dan berbohong.Akhirnya tembelang dan temberang pecah rupanya taliban ini kaya raya hasil salah guna kuasa dan rasuah.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBOP9GDpydTJ6WLhbWo5AlPig_UKhKYLb9vml6z20I4FaNq4JkSlFMA1ADyN0g1Av3O8LMaWX5q3xwd0Sh3btTK1zZuzv6oHusHdIssHriYByMdKBJhjmLsDSbNL40m8D8nslak91zJ74v/s1600/Nor+Azli+Musa.jpg


Fauzi lapor SPRM dakwa Nor Azli cuba rasuah RM50,000

IPOH 23 Ogos - Presiden Pertubuhan Kebajikan Wawasan Kesejahteraan Insan Negeri Perak, Fauzi Muda hari ini membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendakwa bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Perak, Nor Azli Musa dan peguamnya cuba merasuah beliau sebanyak RM50,000.

Dalam laporan tersebut, Fauzi mendakwa pada 10.30 malam kelmarin, dua lelaki yang memperkenalkan diri sebagai wakil firma guaman Zainul Rijal Talha & Amir datang ke rumahnya kerana mahu berbincang tentang notis saman fitnah terhadapnya yang dihantar semalam.

Katanya, dalam perbincangan itu, beliau ditawarkan RM50,000 dengan syarat bersedia melakukan beberapa perkara termasuk meminta maaf secara terbuka kepada Nor Azli dan menyokong kenyataannya terhadap Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria.

"Selain itu, saya diminta menarik balik segala tuduhan dan dakwaan dalam isu jutawan segera melibatkan pemimpin pembangkang termasuk Nor Azli yang dilaporkan kepada SPRM.

"Saya juga diminta mengaku bahawa segala tindakan itu adalah atas bayaran atau agenda UMNO dan Barisan Nasional (BN)," katanya di pekarangan pejabat SPRM Perak di sini, hari ini.

Mengenai tuntutan saman oleh Nor Azli, Fauzi menegaskan bahawa beliau tidak akan memohon maaf kepada bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Perak itu dalam tempoh seminggu seperti dituntut.

"Yang kedua, tiada sebab untuk saya bayar RM250,000 kepada mereka dan ketiga, saya mohon dengan segala hormat kepada Nor Azli supaya segera kemukakan saman supaya saya boleh membuat banyak lagi pendedahan di mahkamah," katanya.

Fauzi yang merupakan bekas Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Perak turut mencabar Nor Azli menafikan secara terbuka bahawa beliau bukan salah seorang 'jutawan segera' dan mengisytiharkan asetnya semasa dan selepas 11 bulan pemerintahan pembangkang di Perak.

"Saya sudah serah kepada SPRM senarai individu yang disyaki memiliki kemewahan segera semasa pemerintahan pakatan pembangkang. Nor Azli pun sudah tahu dia salah seorang daripadanya," katanya.-Utusan

Pisau kata " imej Islam yang dia bawak amat selekeh"

Chegu Bard Kantoi Menipu,Tunggu Kena Saman

Posted: 23 Aug 2011 06:00 PM PDT


Kalau dah nama pun penipu memang tetap menipu, apahal tak buat report polis dan SPRM?Sampai sekarang menyalak pagi petang siang malam pasal cincin Rosmah.Menjaja sana sini dengan fakta yang direka reka.

Bohong dan fitnah dah jadi makanan ruji haprak pakatan,dah macam makan nasi .Asalkan dapat hentam pemimpin BN tipu pun takpa.Inilah kualiti yang ada dalam haprak pakatan.Berkempen dengan berbohong dan fitnah. Kalau menang pun atas hasil bohong dan fitnah.


Chegu Bard terus dicabar buat laporan polis

KUALA LUMPUR 23 Ogos - Badrul Hisham Shaharin sekali lagi dicabar supaya membuat laporan polis ke atas Datin Seri Rosmah Mansor berhubung dakwaan pembelian sebentuk cincin bernilai AS$24 juta (RM72 juta).

Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berkata, kegagalan Badrul Hisham berbuat demikian meskipun cabaran itu sudah lebih sebulan dilontarkan telah membuktikan tuduhan itu hanyalah fitnah semata-mata.

Ini kerana jelas Anuar, Badrul Hisham atau lebih dikenali 'Chegu Bard' tahu bahawa cincin itu langsung tidak mempunyai kaitan dengan Rosmah sebaliknya, ia dipesan masuk dari New York, Amerika Syarikat oleh Maira Nazarbayev.

"Jika benar tuduhan itu mengapa sehingga sekarang Chegu Bard tidak berani menyahut tiga cabaran yang saya buat pada 17 Julai lalu? Mengapa sampai sekarang dia tidak membuat laporan polis ke atas Rosmah?

"Mengapa dia tidak membuat laporan penuh kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan mengapa tidak menamakan secara jelas yang cincin itu milik Rosmah," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.-Utusan

Pisau kata " dah banyak kali kantoi menipu puak tu"

Zuraida Marah Saifudin,Produk Fitnah Kantoi

Posted: 23 Aug 2011 10:52 AM PDT

Tindakan Zuraida atau nama manjanya Mak Lampir tak habis habis berbohong dan mengfitnah terhadap Kementerian Dalam Negeri akhirnya mengundang padah.Dek kerana punyai mulut puaka beliau terpaksa berhadapan satu saman yang mencecah jutaan ringgit.

Selepas ini kita akan dapat melihat betapa haprak pakatan akan mengelupur apabila vaksin "kebenaran" disuntik kepada badan penganut Anwarinas yang cukup dikenali pengemar kencing dan najis fitnah.

Produk bohong dari kilang fitnah haprak pakatan semenjak dua menjak ini dikhabarkan tidak berkualiti dan cukup mudah dikenal pasti. Kesemuanya berjaya dikantoikan.

Rakyat dah mula muak dengan pembohongan yang meremehkan minda mereka.Pakatan mengajar seolah olah rakyat sudah tidak mampu untuk berfikir secara logik.Pakatan mengajar rakyat untuk terus bergulamang dengan produk najis fitnah mereka.

Rakyat sekarang sudah tahu mana najis fitnah dan mana bukan.
Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Lee Chee Leong, berkata tindakan itu merupakan langkah kedua yang diambil kementerian setelah laporan polis dibuat terhadap Zuraida di Balai Polis Seksyen 11, Shah Alam pagi ini.

"Saya dengan ini memberi sokongan penuh kepada keputusan Jabatan Imigresen Selangor yang hari ini telah membuat laporan polis terhadap Yang Berhormat Zuraida sebagai langkah pertama sebelum tindakan lanjut diambil sebagai susulan.

"Tindakan ini adalah bukti bahawa kerajaan telus dan tidak berkompromi dalam dasar mempertahankan kedaulatan negara," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

Minggu lalu, Zuraida dipetik sebagai berkata, hasil siasatan PKR mendapati kerajaan mensyaratkan pendatang asing tanpa izin (PATI) supaya membaca 'skrip bersumpah' dengan menyatakan sokongan kepada Umno dan Barisan Nasional (BN) sebagai sebahagian proses pemutihan.

Pada skrip itu, tertulis teks "Saya/suami/isteri/anak-anak tanpa berbelah bagi akan menyokong dan mengundi Umno/BN".

Justeru, Zuraida menyelar Program 6P sebagai muslihat jelas kerajaan untuk menyeludup pengundi sekaligus melabelkannya sebagai cubaan untuk menjual kedaulatan negara.
Lee berkata sebelum ini, pihaknya sudah berulang kali meminta Zuraida mengemukakan bukti terhadap dakwaannya itu namun sehingga kini, tiada.

"Sebab itu, Jabatan Imigresen membuat laporan polis supaya siasatan dapat dijalankan terhadap dakwaan yang dibuat oleh Yang Berhormat Zuraida," katanya.

Lee berkata dakwaan yang dibuat oleh Zuraida adalah tuduhan berat kepada kerajaan kerana Program 6P hanya bertanggungjawab mengambil data biometrik untuk rasional keselamatan negara dan setiap PATI didaftarkan tanpa sebarang syarat. - BERNAMA
Pisau kata " Zuraida dikhabarkan dah bising bising pada Saifudin sebab surat tu memang sah untuk menipu rakyat"

Video Pemimpin Kanan PAS Di Kurung?

Posted: 23 Aug 2011 02:30 AM PDT

Sebelum berbuka puasa jom kita hilangkan stress! Filem lakonan adik kesayangan Lim Guan Eng.

Filem box office pecah panggung ini mengisahkan seorang pemimpin kanan khawarij PAS disahkan punyai mutasi beruk didalam kepala otaknya.





Filem ini bakal dijadikan rujukan oleh ahli akedemik untuk mengkaji teori hibrid DAP yang dikatakan mengubah bangsa,sikap dan akal seorang manusia khawarij.

sumber :Malaydelima


Pisau kata " ooo ni yang depa kata adik kesayangan Guan Eng..hahaha"

Peguam Pertahankan Murtad,Bukti Khawarij PAS Sekali Lagi Salah

Posted: 22 Aug 2011 11:30 PM PDT

Khawarij PAS sekali lagi kantoi apabila mempertahankan pihak gereja Evengelis GDMU. kali ini yang mendedahkan temberang dan tembelang geng murtad adalah seorang blogger berbangsa cina yang beragama buddha.



Kredit harus diberikan kepada blogger pejuang bangsa yang mendedahkan artikel Helen Ang.Ini satu lagi contoh bagaimana bukan islam sendiri tak bersetuju dengan tindakan pihak gereja Evengelis. Kenapa khawarij PAS pula boleh mempertahankan pihak gereja evengelis tanpa usul periksa? Sayang undi?

Pendedahan tweet daripada peguam ini ternyata mereka mahu mempertahankan dan melindungi 12 orang yang disoal siasat kerana disyaki murtad di GDMU. Apa kepentingan peguam kristian ini hingga mahu mempertahankan kumpulan 12 orang ini?



Di bawah adalah screengrab beberapa tweet yang dikeluarkan oleh peguam hak asasi Edmund Bon Tai Soon pada Ogos 4.
(Pada malam Ogos 3, Jais menjalankan pemeriksaan acara kontroversi yang dianjurkan oleh pusat Harapan Komuniti-DUMC bertempat di dewan gereja Methodist).
Tweet Edmund Bon mengatakan beliau telah cuba berunding dengan kerajaan Selangor supaya tidak menentang hak anak guamnya untuk meninggalkan Islam.

Akan tetapi Edmund nampaknya tidak betul fakta apabila mengatakan JAIS/MAIS bukan terletak di bawah bidang kuasa exco negeri. Sebenarnya exco SelangorHasan Ali ialah timbalan pengerusi MAIS dan perkara-perkara bersabit agama adalah hal negeri (state matter).
(Klik pada rajah untuk besarkan. Http://twitter.com/#!/edmundbon)

Edmund Bon pernah menjadi pengerusi jawatankuasa undang-undang perlembagaan serta jawatankuasa hak asasi manusia bersama Majlis Peguam. Beliau juga salah seorang pengasas Pusat Rakyat Loyar Burok.

Siapa agaknya anak guam yang dimaksudkan oleh Edmond Bon itu dan adakah tweetnya mempunyai apa-apa kaitan dengan 12 orang Melayu yang akan disoalsiasat Jais?


Sepenuhnya di
Helen Ang
Apahal Khalid Samad? ada syer pegang kunci syurga Evengelis ka? Khawarij PAS terbukti cuma menggangap agama itu hanya fahaman ideologi,Kata mereka politik itu AGAMA! Sebab itulah boleh menghalalkan cara asalkan matlamat tercapai.

Pisau kata " ini satu lagi bukti memang PAS itu khawarij"

Isu Murtad,Video Ke 3 & Politik Haprak Khawarij

Posted: 22 Aug 2011 09:30 PM PDT

Ini adalah video bahagian ke tiga video Isu murtad di GDMU yang khawarij PAS sangat sangat pertahankan bersama DAP dan PKR.

Isu ini mudah,kita tidak mahu dipolitikkan,apa masaalahnya jika semua umat Islam bersatu dalam isu yang membabitkan ancaman akidah umat Islam. Kenapa harus khawarij PAS dan gerembolan haprak pakatan mahu menyalahkan JAIS dan Hassan Ali.

Kami blogger pro BN walau pun tahu JAIS dan Hassan Ali dibawah kerajaan pakatan rakyat tetap mempertahankan mereka kerana menjadi tanggungjawab bersama mempertahankan akidah. Tolak kepentingan politik asalkan akidah umat Islam dapat diselamatkan.

Apa perlunya mempertahankan puak gereja Evengelis kerana terbukti memang mereka terbabit dalam menukar akidah umat Islam kepada Kristian yang dilarang oleh perlembangaan Artikel 11.

Jika diperhatikan apa pendirian khawarij PAS didalam isu ini? KOSONG! mereka lebih berselera mendengar penjelasan daripada pihak GDMU daripada JAIS dan Hassan Ali.

Dalam masa yang sama turut membelakangkan perintah Sultan Selangor.


Bahagian III dan terakhir pemeriksaan JAIS terhadap GMDU pada 3 Ogos 2011 yang dipertikaikan banyak pihak. Apapun kita jangan lari dari isu pokok iaitu gerakan kristianisasi terancang oleh pihak yang tidak menghormati kesucian Islam dan Perlembagaan Malaysia. Isu ini menuntut kerjasama semua pihak yang mengaku mempertahankan kesucian Islam di Malaysia, lebih-lebih lagi mereka yang melihat isu ini dari perspektif meneruskan kelansungan politik di Malaysia dalam cubaan "menuju ke Putrajaya".


Insya Allah, Tukang Screw akan dedahkan konspirasi terancang pihak-pihak yang tidak mahu melihat Islam terus subur di bumi bertuah ini pada masa-masa akan datang. Apapun isu ini mendedahkan kelemahan umat Islam dan pihak yang dipertanggungjawabkan menjaga dan mempertahankan Islam. Diharap ianya dapat menjadi iktibar bersama supaya masing-masing dapat menjalankan amanah yang dipertanggungjawabkan manakala di satu pihak lain perlu menyedari bahawa status Islam sebagai agama rasmi negara ini jelas termaktub dalam perlembagaan dan wajib dihormati jika mahu anutan dan pegangan anda dihormati oleh umat Islam di negara ini. Wallahualam.

Alhamdulilah,atas kebijaksanaan Sultan Selangor majlis syura ditubuhkan untuk menyelesaikan isu ini. Asalkan jangan diberikan kuasa sepenuhnya keatas khawarij PAS yang sudah tentu akan mempolitikkan isu ini dalam masa yang sama akan terus mempertahankan gereja Evengelis.

Video ke dua membuktikan pengakuan murtad seorang peserta diatas pentas.



Pisau kata " dah ada bukti memang ada peguam pertahankan 13 orang murtad"

Perjuangan Bangsa

Posted: 23 Aug 2011 09:08 PM PDT

Perjuangan Bangsa


Hot Indonesian Actress Leylarey Lesesne

Posted: 23 Aug 2011 11:07 AM PDT

These are imageand photos for Kissing indonesian Actress in Hot.

JURI RAKYAT

Posted: 23 Aug 2011 07:21 PM PDT

JURI RAKYAT


BEBASNYA MURTAD MUDAHNYA BIBLE....

Posted: 22 Aug 2011 08:00 PM PDT

r b f

Posted: 23 Aug 2011 07:03 PM PDT

r b f


Khalid Jual Nama Sultan Lagi

Posted: 23 Aug 2011 10:21 AM PDT

Anjing kalau dah biasa makan tahi, maka tahi juga yang dicarinya...


Sultan S'gor Nafi Titah Bentuk Majlis Penasihat Syura Sebagaimana Yang Diumum MB


Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada Selasa melahirkan rasa terkejut dengan laporan berita yang menyatakan penubuhan Majlis Penasihat Syura oleh kerajaan negeri dalam usaha menyelesaikan pertikaian berhubung isu pemeriksaan terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada 3 Ogos lepas adalah atas titah perintah baginda.

Menyatakan demikian dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Sulit baginda,Datuk Mohamad Munir Bani, pada Selasa, Sultan Sharafuddin menafikan bahawa baginda ada mengeluarkan titah perintah tersebut.

Menurut kenyataan itu lagi, apa yang sebenarnya berlaku ialah, Menteri Besar telah memohon pertemuan dengan Sultan Idris untuk memaklumkan kepada tuanku hasrat kerajaan negeri memanggil satu pertemuan dengan pengurusan DUMC berhubung insiden yang berlaku pada 3 Ogos sewaktu Jais membuat pemeriksaan mengejut.

Dalam pertemuan tersebut, kata Munir, Khalid turut membawa bersama Datuk Seri Utama Diraja Mufti Selangor dan Sultan membenarkannya.

Bagaimanapun menurut Munir, Sultan juga turut menasihati Khalid agar turut membawa timbalan mufti Selangor supaya mereka dapat dinasihati berhubung hal ehwal Syariah.

Isu perbincangan mereka, menurut Munir tidak langsung menyentuh isu Jais dan DUMC.

Oleh yang demikian, jelas Munir, arahan yang mengatakan bahawa Sultan Selangor bertitah atau menasihati supaya kerajaan negeri membentuk sebuah Majlis Penasihat Syura berkaitan isu Jais dan DUMC adalah tidak berbangkit sama sekali.

Beliau menambah, pendirian Sultan Sharafuddin berhubung pembentukan sebuah lagi Majlis Penasihat Syura adalah tidak diperkenankan memandangkan Selangor sudahpun memiliki Majlis Agama Islam (MAIS), JAIS dan Jabatan Mufti.

Pada Isnin, media massa melaporkan, bahawa Sultan Selangor telah menitahkan kerajaan negeri supaya menubuhkan majlis penasihat syura dalam usaha menyelesaikan pertikaian berhubung isu pemeriksaan terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada 3 Ogos lepas.

M Star Online
Ini bukan kali pertama dia menipu menggunakan nama Sultan. Semasa isu perlantikan Datuk Khusrin sebagai SUK Selangor juga dia menipu guna nama Sultan.

Itu yang secara terbuka dan diketahui kita. Yang kita tak tahu entah berapa banyak sudah nama Sultan yang dijualnya.

Anwar Kata Saiful Datang Bawa KY Jelly dan Bersedia Diliwat

Posted: 23 Aug 2011 01:16 AM PDT

Anwar kata Saiful tak selak pintu...

Anwar pertikai kenapa Saiful tak melarikan diri....

Anwar kata Saiful datang bawa KY Jelly dan dalam keadaan bersedia...

Apa maknanya semua itu ?

Maknanya memang benar Anwar telah meliwat Saiful.

Soal paksaan atau suka sama suka perkara kedua.

Yang penting liwat telah berlaku dan air mani Anwar ada dalam dubur Saiful.

Selanjutnya klik di sini

Najib,Rosmah,Musa Hassan Penakut, Anwar Berani Gila

Posted: 22 Aug 2011 11:33 PM PDT


Apabila Najib , Rosmah , Musa Hassan dan Rodhwan hadir depan peguam-peguam Anwar tetapi enggan di temubual, mereka semua dituduh penakut , bacul dan sebagainya.

Tetapi apabila Anwar pula enggan di soal balas oleh pihak pendakwaan dalam perbicaraannya dan DALAM mahkamah, apa cerita pula ?

Penakut , bacul atau berani ?

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 23 Aug 2011 03:57 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Hampehh..! Dengan Si Zuraidah Wanita Pkr Pun KDN Takut...?

Posted: 23 Aug 2011 03:30 AM PDT



Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamaruddin bakal berdepan dengan tiga tindakan daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN) ekoran dakwaannya wujud 'skrip bersumpah' yang perlu dibaca pendatang asing tanpa izin (PATI) ketika berdaftar dengan Program 6P.

Ketua Setiausaha KDN, Tan Sri Mahmood Adam berkata, sehingga kini Zuraidah masih gagal membuat laporan polis bagi membuktikan dakwaannya itu.

"Justeru, tiga langkah sedang dalam pertimbangan KDN iaitu sama ada membuat laporan polis terhadap Zuraida, melaporkannya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) atau mengemukakan saman terhadap beliau.

"KDN mungkin memilih satu antaranya tetapi tidak menolak untuk melakukan ketiga-tiganya sekali gus dengan mengambil kira tuduhan berat yang dilemparkan Ketua Wanita tersebut," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Zuraidah, katanya, menuduh inisiatif kerajaan menerusi Program Penyelesaian Menyeluruh Pekerja/Pendatang Asing Tanpa Izin atau singkatannya Program 6P sebagai cubaan untuk menjual kedaulatan negara.

Minggu lalu, Zuraida dipetik sebagai berkata, hasil siasatan PKR mendapati kerajaan mensyaratkan PATI supaya membaca 'skrip bersumpah' dengan menyatakan sokongan kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) sebagai sebahagian proses pemutihan.

Pada skrip itu katanya, tertulis teks "Saya/suami/isteri/anak-anak, tanpa berbelah bagi akan menyokong dan mengundi UMNO/BN" yang didakwa beliau sebagai diperoleh daripada ahli PKR yang menyelinap masuk ke lokasi tertentu.

Justeru, Zuraida menyelar Program 6P sebagai muslihat jelas kerajaan untuk menyeludup pengundi sekali gus melabelkannya sebagai cubaan untuk menjual kedaulatan negara.

Semalam Anwar Ibrahim Tersalah Cakap Dalam Mahkamah....!!

Posted: 22 Aug 2011 08:59 PM PDT

Anwar Ibrahim hari ini menafikan beliau melakukan seks dengan bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.


"Saya secara mutlak menafikan dakwaan terhadap saya. Saya ingin menyatakan bahawa dengan sejelas-jelasnya bahawa saya tidak pernah mempunyai hubungan seksual dengan pengadu Mohd Saiful. Dakwaannya penipuan secara terang-terangan dan kejam dan akan dibuktikan sedemikian," kata Anwar.
Itu kata anwar... tapi apa yang penting ...




    • Anwar perlu jelaskan pada rakyat macam mana air mani yang masih fresh boleh ada dalam dubur saiful?

    • Kalau betul Anwar tak bersalah, kenapa dia kerap tangguh kes dia sampai 70 kali?

    • Macam mana sample air mani Anwar boleh sama dengan sample DNA yang dapat dari tuala, berus gigi dan botol mineral water?
Hari ini Anwar berceramah selama dua jam dalam kandang okt tampa mengangkat sumpah. Dia berceramah pasal isu politik semasa dan sejarah dia kena pecat tahun 1998. Dia langsung tak menyentuh cerita pasal kes liwat dia kenapa?

Anwar tak sedar apa yang dia buat bagi tadi sebenarnya mencepatkan lagi proses dia untuk ke sungai buloh, tunggu je lah nanti bila najib, rosmah, musa hasan dan berberapa lagi pakar kimia di panggil untuk menjadi saksi, itu jam baru dia tahu, ceramah dia selama 2 jam hari ini adalah perbuatan yang sia-sia...

Blogger
The Unspinners

Siape Kantoi...?

Posted: 22 Aug 2011 05:17 PM PDT


Akhirnya, keterujaan melampau memakan diri. Chegu Bard yang begitu teruja sebelum ini kerana menjadi salah seorang daripada penyerang Rosmah Mansor, kini bakal berhadapan dengan saman terbesar dalam hidupnya iaitu saman daripada Jacob & Co.

Menantu saudara Anwar Ibrahim itu bakal disaman oleh syarikat barangan kemas terkenal dunia itu ekoran FITNAH CINCIN BERLIAN RM24 juta. Kesilapan terbesarnya barangkali barangkali menyangkakan saman tersebut tidak akan diterimanya daripada Jacob sebaliknya daripada orang yang cuba difitnah.

Sekaligus memanjangkan 'jangka hayat' Anwar Ibrahim jikalau Rosmah Mansor berada di kancah undang-undang.

Malangnya, itu tidak berlaku. Lain yang diharapkan, lain pula yang mendatang. Hayat yang dijangka panjang, menjadi hayat yang cukup sukar.

Kepada Chegu Bard diucapkan, selamat menjawab macam mana fitnah dimulakan!!!!

Blogger The Flying Kick

JEBAT BERKOKOK

Posted: 23 Aug 2011 02:00 PM PDT

JEBAT BERKOKOK


Kalau dah bodoh apa pun tak boleh

Posted: 23 Aug 2011 12:31 AM PDT


Ni malaun mana pulak yang bangang cakap kalau kibar Jalur Gemilang bermakna mengibarkan bendera UMNO/BN.

Kalau ye pun bodoh jangan lah tunjukkan kat orang lu punya bodoh. Lu sekolah sampai darjah berapa beb?

Lu cuba tengok gambar bendera ni, cuba lu cam betul2 mana satu bendera UMNO dan mana satu Jalur Gemilang. Kot lu bangang tak boleh nak bezakan gua tak tau lah pulak.



Gua tak lah bangang macam malaun blogger Pakatan tu...Gua faham sebenarnya dia nak bayangkan bahawa selagi UMNO menjadi kerajaan selagi itulah dia mengandaikan bahawa Malaysia ni milik UMNO.

Gila bangang cetek kepala hotak dia..Jalur Gemilang tu milik semua rakyat Malaysia biarpun ber IC 71 di tengah-tengah..Kah Kah Kah..Milik Mak Lampir Ampang, milik Nik Ajis Wali Selipar, milik Nuar Al Jub, milik Mat Sapu yang tak kenal land rover dan Waja..Kah Kah Kah..

Kot ye pun lu nak tunjuk konon lu marah pada kerajaan janganlah sampai tunjuk lu punya bangang.

Sapa nak baca artikel bangang tu : http://wargamarhaen.blogspot.com/2011/08/kibar-jalur-gemilang-bererti-kibar.html

Jangan lu orang terpengaruh jadi bangang macam malaun tu sudahlah..

Apa Yang Tersirat

Posted: 23 Aug 2011 01:56 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Isu Gereja: Khalid Ibrahim sanggup guna nama Sultan Selangor demi tujuan Politik

Posted: 23 Aug 2011 01:48 PM PDT

Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah melahirkan rasa terkejut dan murka dengan tindakan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim yang mengatakan penubuhan Majlis Syura adalah atas titah baginda, setiausaha sulit baginda berkata hari ini.

Sebaliknya, Datuk Mohamad Munir Bani berkata dalam pertemuan minggu lalu Khalid hanya mengatakan mahu bertemu dengan pengurusan Gereja Methodist Damansara Utama bagi mendapatkan penjelasan mengenai kontroversi pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) pada 3 Ogos ke atas premis itu.

"Memang tuanku langsung tidak titahkan Menteri Besar menubuhkan Majlis Syura itu sebab tuanku terkejut dan murka dengan apa yang berlaku.

"Tuanku tidak sebut apa-apa tentang Majlis Syura, saya sendiri tidak tahu macam mana Menteri Besar katakan tuanku titahkan, sekarang tuanku murka dan terkejut, dan suruh Menteri Besar perbetulkan semula kenyataan itu," katanya.

Semalam kerajaan negeri Selangor memutuskan untuk menubuhkan Majlis Syura bagi menyelesaikan segala pertikaian yang berlaku dalam pemeriksaan Jais itu.

Jawatankuasa khas itu atau dikenali sebagai Majlis Syura — dianggotai Khalid, Mufti Selangor Datuk Tamyes Abd Wahid dan timbalannya Datuk Abd Majid Omar.

"Idea penubuhan Majlis Penasihat Syura ini dicadangkan oleh Sultan Selangor ketika kami mengadakan perbincangan pada minggu lalu," kata Khalid dalam satu kenyataan semalam.

Gereja Methodist Damansara Utama menjadi tumpuan sejak beberapa minggu lalu selepas Jais melakukan pemeriksaan ke atas satu majlis makan malam muhibah anjuran Harapan Komuniti di premis itu.

Tindakan Jais itu mendapat bantahan banyak pihak, namun dipertahankan Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr Hasan Ali yang menegaskan terdapat usaha untuk memurtadkan umat Islam pada program itu.

Sodomi II: Apa kah jangka hayat "airmani" dalam dubur Saiful -penyebab Anwar dibebaskan?

Posted: 23 Aug 2011 05:17 AM PDT

Sampel DNA yang berusia lebih daripada 36 jam tidak lagi dianggap sebagai bukti "bermakna", kata pakar patologi forensik Australia Dr David Wells pada perbicaraan kes liwat II hari ini.

Pada keterangannya ketika disoal oleh peguambela Sankara Nair, di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Wells berkata adalah sukar untuk mendapatkan keputusan daripada spesimen seumpama itu,.

Sankara: Jika spesimen itu dalam rektum (pengadu) untuk 56 jam sebelum ia dikeluarkan, bolehkan sampel DNA didapati?

Wells: Saya akan sangat terkejut... Saya belum pernah terbabit dalam kes di mana DNA yang diambil dari dubur atau rektum hanya diambil selepas lebih daripada 24 hingga 36 jam setelah dimasukkan. Ia satu tempoh yang panjang tanpa udara kering ... Saya akan ragu-ragu untuk mendapatkan apa-apa hasil yang bermakna.

Pagi tadi, Wells memberitahu mahkamah bahawa dia lebih suka jika anggota polis tidak hadir semasa pemeriksaan ke atas mangsa serangan seksual.

Wells, yang mengkhusus dalam kes-kes serangan seksual, berkata dia lazimnya akan menjalankan pemeriksaan berseorangan dengan bantuan jururawat.

"Ini sangat sulit, ia menganggu, dan ada kemungkinan bahaya bukti dicemari.

"Mangsa mungkin berasa tidak selesa dan mereka mungkin merasa tertekan dengan kehadiran anggota polis," kata Wells - saksi ketiga pihak pembelaan.

Semasa pemeriksaan yang dijalankan ke atas pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan, pegawai penyiasat Supt Jude Blacious Pereira berada di dalam bilik bersama-sama dengan doktor-doktor yang memeriksa Saiful.

Doktor yang merawat Saiful pada malam dia ke Hospital Kuala Lumpur adalah Dr Razali Ibrahim, Dr Siew Sheue Feng dan Dr Khairul Nizam Hassan.

Menjawab soalan daripada pihak peguambela Sankara Nair semasa pemeriksaan balas, Wells menyifatkan laporan perubatan yang diisi oleh para doktor di Hospital Kuala Lumpur itu sebagai tidak tepat dan samar-samar.

Beliau berkata terdapat percanggahan dan ketidaksamaan pada borang proforma HKL yang digunakan untuk kes-kes serangan seksual dengan laporan perubatan Saiful. Contohnya, borang proforma menyatakan terdapat pendarahan tetapi laporan perubatan sebaliknya mengatakan tidak ada.

Selain itu, Wells turut mempersoalkan catatan doktor yang menyebut 'tiada penemuan konklusif' sedangkan menurut pengalaman beliau ia harus ditulis 'tiada sebarang penemuan".

Katanya perkataan "konklusif" bermaksud doktor yang memeriksa Saiful kurang pasti akan penemuannya sendiri.

Anwar, dalam kenyataan sepanjang 32 halaman semalam menafikan bahawa beliau mempunyai hubungan seks dengan bekas pembantunya itu.

Anwar dituduh meliwat Saiful di Unit 11-5-1 Kondominimum Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara 3.01 petang dan 4.30 petang 26 Jun 2008.

Jika disabitkan kesalahan, beliau boleh dikenakan hukumaan penjara sehingga 20 tahun dan disebat.

Apa dibalik "permohonan maaf" Harian Kompas

Posted: 23 Aug 2011 04:19 AM PDT

Artikel Harian Kompas yang mendasari "permohanan maaf" surat khabar terkenal Indonesia itu, disini
Ahad lalu, harian terkenal Indonesia Kompas "memohon maaf" kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak berhubung laporan yang diterbitkan mengenai dirinya dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.

Namun, permohonan maaf itu didapati hanya diselitkan dalam satu wawancara dengan Najib.

Artikel pedas, yang menjadi kontroversi itu bertajuk 'Istri PM Najib dan Cincin 24 Juta Dollar'. Ia disiarkan pada isu Kompas 4 Ogos lalu tetapi dengan mudahnya boleh dilayari di versi Internet di Malaysia.

Antara lain, artikel itu mengaitkan Rosmah dengan pembelian kontroversi sebentuk cincin bernilai RM24 juta, dan mendakwa bakal besan Rosmah, Maira Nazarbayev, mempunyai hubungan dengan "mafia Rusia".

Maira Nazarbayev dari Kazakhstan adalah ibu kepada Daniyar Nazarbayev yang telah bertunang dengan Nooryana Najwa, anak gadis Najib dan Rosmah.

Kompas juga dalam laporannya itu menyifatkan Rosmah sebagai menjalani "kehidupan yang penuh kontroversi", dan mengaitkannya dengan Perimekar, syarikat yang dikatakan telah menerima komisen jutaan ringgit berikutan penjualan kapal selam Scorpene.

Menurut penulis, perjanjian yang mencurigakan itu antara faktor yang membawa kepada pembunuhan wanita warga Mongolia Altantuya Shaariibuu pada tahun 2006.

Menyedari artikel berkenaan mampu memberi kesan dan menjejaskan reputasi Najib, dua penasihat perhubungan awam tidak rasmi Najib - seorang daripada mereka dikaitkan dengan konglomerat Indonesia - bertindak segera mententeramkan keadaan - dengan meminta Kompas memohon maaf.

Menurut sumber Malaysiakini, permohonan maaf yang dituntut oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO) pada mulanya ditolak oleh editor Kompas yang bertegas mempertahankan artikel mereka, khususnya berhubung dakwaan kegiatan kongsi gelap Maira, yang juga boleh dilayari secara meluas di Internet.

Dua penasihat itu kemudiannya mengancam mengugut Kompas dengan tindakan undang-undang, tetapi ini juga gagal untuk menundukkan akhbar Indonesia yang berpengaruh itu.

Kompas, bagaimanapun bersetuju membuka ruang kepada Najib untuk menjawap dan menangkis segala tuduhan dengan menghantar editor antarabangsa, Jimmy Harianto bagi menemubual Najib di Putrajaya pada Khamis lalu.

Bagiamanapun pada Ahad lalu, agensi berita nasional Bernama mengesahkan bahawa Kompas telah meminta maaf kepada Najib.

Setakat ini, mengapa Kompas membuat pusingan U pada saat-saat terakhir belum jelas tetapi menurut sumber, keputusan berkenaan telah dibuat dalam keadaan "situasi luar biasa".

Namun, akhbar itu jelas tidak membuat permohonan maaf secara penuh - ia boleh diibaratkan sebagai 'permohonan maaf separuh', kerana permohonan maaf itu diselitkan pada perenggan 10 di halaman 10 akhbar itu dalam laporan yang bertajuk 'PM Najib Razak: Demokrasi Juga Terjadi di Malaysia'.

Artikel wawancara dengan Najib itu memetik perdana menteri Malaysia itu menafikan dakwaan dalam artikel Kompas sebelum ini dan diikuti dengan permohonan maaf satu ayat yang berbunyi: "Atas pemberitaan tersebut, Pemimpin Redaksi Kompas Rikard Bagun, Sabtu (20 Ogos) di Jakarta, secara khusus menyatakan permintaan maafnya kepada Ketua Kerajaan dan Keluarga."

Selain menerbitkan penafian Najib, akhbar itu juga tidak menyatakan bahawa dakwaan dalam artikelnya itu adalah tidak benar. Malah Kompas juga tidak menarik semula balik artikel, yang didakwa menghina Najib dan isterinya itu.

Namun, di Malaysia, media arus perdana mencanang-canangkan permohonan maaf itu dan menyiarkannya di halaman utama mereka.

Sodomi II: Pakar forensik Australia kata laporan doktor HKL cacat

Posted: 23 Aug 2011 12:12 AM PDT

Seorang pakar forensik mencabar keputusan dan penemuan pemeriksaan perubatan kendalian Hospital Kuala Lumpur (HKL) ke atas Mohd Saiful Bukhari Azlan dengan menegaskan laporan perubatan itu adalah kecacatan.

Saksi kedua pasukan pembela Dr David Wells memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa laporan disediakan oleh doktor HKL ─ Dr Mohd Razali Ibrahim, Dr Siew Sheue Feng dan Dr Khairul Nizam Hassan tidak tepat.

Ketiga-tiga mereka merupakan doktor di HKL yang memeriksa Saiful pada 28 Jun 2008 selepas mendakwa diliwat oleh seorang ahli pemimpin politik berprofil tinggi.

"Saya tidak mendapat keyakinan apa yang penyedia (laporan) sebenarnya katakan," kata Dr Wells.

Dr Wells juga tidak bersetuju dengan rumusan laporan mengatakan tiada penemuan "konklusif" mengenai persoalan sama ada terdapat sebarang penembusan di bahagian dubur atau rektum Saiful.

"Laporan itu seharusnya menyebut 'tiada penemuan klinikal'. Perkataan konklusif meninggalkan keraguan sama ada terdapat penembusan ataupun sebaliknya," kata beliau.

Beliau juga menimbulkan persoalan mengenai percanggahan antara laporan proforma dan laporan pemeriksaan perubatan ke atas Saiful.

Sodomi II: Mantan Dr Hospital Pusrawi bertegas-tiada tusukkan pada Dubur Saiful

Posted: 22 Aug 2011 09:27 PM PDT

Saksi pembelaan kedua, bekas doktor di Hospital Pusrawi Dr Mohamad Osman Abdul Hamid dalam keterangannya berkata Mohd Saiful Bukhari Azlan, pegandu dalam kes liwat yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahunya bahawa objek plastik dimasukkan ke dalam duburnya seperti dinyatakan dalam laporan perubatannya.

Apabila diasak oleh ketua pendakwaan Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden, Dr Osman (gambar) bersetuju bahawa Saiful mendakwa beliau diliwat oleh seorang VIP tetapi juga mempertahankan kenyataannya bahawa bekas pembantu Anwar itu juga mengakui objek plastik dimasukkan ke duburnya.

Beliau merupakan doktor pertama ditemui Saiful pada 28 jun 2008.

Saksi yang berasal dari Myanmar dan mendapat pendidikan perubatannya dari Universiti Yangon berulang-kali menafikan cadangan oleh Peguam Cara Negara II itu bahawa beliau tidak menulis plastik dimasukkan ke dubur selepas pemeriksaan dijalankan.

Jelasnya, Saiful datang ke Pusrawi pada 28 Jun, 2008 dan mengadu kesakitan di duburnya.

Selepas menjalankan pemeriksaan, beliau dapati tiada kesan koyakan atau berdarah di kawasan berkenaan dan ketika itu Saiful memberitahu dia diliwat dengan objek plastik dimasukkan ke duburnya.

"Saya ada catatkan ini selepas Saiful beritahu saya selepas pemeriksaan dijalankan dan ada masukkan sebuah protoskop," katanya.

Menjawap soalan Yusof, Osman berkata memasukkan plastik bukan meliwat. Beliau juga menafikan bahawa nota perubatan itu ditambah kemudiannya.

Yusof: Nota (mengenai objek plastik berkenaan) dicatatkan kemudian?

Osman: Nota ditambah selepas pasca pemeriksaan.

Yusof: Saya andaikan dia tidak kata sebarang plastik.

Osman: Dia (Saiful) ada beritahu saya.

Karpal, dalam pemeriksaan balas, kemudian bertanya sama ada nota dicatakan pada hari selepasnya. Osman bagaimanapun menafikannya dan berkata ia dicatatkan pada hari yang sama.

Tiada ulasan:

Pengikut