Khamis, 7 Julai 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


tunku

Posted: 07 Jul 2011 03:23 AM PDT

tunku


How will PDRM issue permit to an illegal body ? Where's the logic ?

Posted: 06 Jul 2011 09:15 AM PDT

Perkasa Wants To Hold Rally In Stadium, Have Audience With King

KUALA LUMPUR, July 6 (Bernama) -- The Malay right-wing movement Perkasa said today it would go ahead with its rally scheduled for July 9, but in a stadium, and that it was seeking an audience with the Yang di-Pertuan Agong.
Its president, Datuk Ibrahim Ali, said the movement had applied to have the rally at the Merdeka Stadium, Stadium Negara or Titiwangsa Stadium.
"We have applied for the police permit and sent applications to the stadiums concerned," he told reporters after a meeting of the Perkasa supreme council, here.
He said Perkasa had also sought an audience with the Yang di-Pertuan Agong to explain the current situation and obtain the advice of the king.
Ibrahim, who is the Pasir Mas MP, said Perkasa had also sought a meeting with Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, either tomorrow or the day after.

tunku : by right perkasa request or application should be processed first as it is a legal group.it is registered while Bersih is illegal as it is not registered.i don't understand how will the police issue permit to an illegal body to hold a rally? where is the logic? what is so special about Bersih? why they are given special attention? if they are given permit then the police should give to others unregistered bodies too.let them apply the permit using a legal and registered body not an illegal one.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 07 Jul 2011 03:18 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


Fuyioooooo !!! ... BUKTI VIDEO PAS & UMNO BERSATU MENENTANG AMBIGA ... SEBARKAN !

Posted: 06 Jul 2011 06:29 PM PDT

UMNO & PAS pernah bersama ...
UMNO & PAS pernah MENANG bersama ...
Terbukti kata2 keramat Tun Dr. Mahathir MELAYU (PAS) MUDAH LUPA ...
Kini, PAS angkat Ambiga untuk dijadikan KETUA UNTUK SATU PERHIMPUNAN SIA-SIA ...
Sila Tonton video di bawah sehingga tamat dan fikirkanlah sendiri ...

SIAPA AMBIGA !?


Sedihnya jadi MELAYU (PAS) YANG SUDAH LUPA.
Semoga video ini akan memberikan kesan kepada kita ... SEBARKAN!
(Aku sedih mengenangkan Melayu yang kian berpecah disebabkan KUFFAR!)



AloQStaQ
KHAMIS
07-07-2011
9:29 Pagi

HERO KECIK

Posted: 07 Jul 2011 01:43 AM PDT

HERO KECIK


BERSIH: Mereka Hanya Mau Berdemo Di Jalanan

Posted: 07 Jul 2011 01:00 AM PDT

Disebebkan terlalu bagi kepala sangat kat ambiga tu, sekarang lemak sudah berbakul2 atas kepala puak pakatan nie. Mereka bukan kisah sangat pasal nk serah memorandum SPR la hapa la, memang diorg nak berarak... tu jer tujuan mereka.. Mereka suka bergasak dengan pihak berkuasa dan memang saja nk tunjuk kepada orang ramai kononnya dia sahaja yang power... *&^%$#@!

Kalau nak berarak sangat kat jalanan, berarak la kt litar sepang tu, pusing la sampai pagi esok pun.. Nie tempat orang ramai juga nak berarak. Kalau berarak boleh bergasak dengan pihak berkuasa, cameraman diorg dh ready nk ambil pic menarik kekasaran pihak berkuasa dalam menanggani orang berarak.. senang nk bantai pihak berkuasa zalim. Nk tunjuk satu dunia yang pihak berkuasa Malaysia nie zalim cam yahudi..

kenapala nk bagi muka sangat kt segelintir yang sokong BERSIH nie, bukan diorg wakil satu Malaysia nak berdemo.. Patut puak2 nie ditangkap bagi makan kt rimau dalam zoo lagi baik.. ada pekdah juga dari uyusah orang..

Sahabat-Gunung

Posted: 07 Jul 2011 01:36 AM PDT

Sahabat-Gunung


Bersih Masih Lagi Pertubuhan Haram Walaupun Selepas Menghadap Agong

Posted: 06 Jul 2011 06:05 PM PDT

PUTRAJAYA, 6 Julai – Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata Bersih masih sebuah pertubuhan haram walaupun selepas pemimpinnya menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin bagi memohon kebenaran mengadakan perhimpunan Sabtu ini.

Beliau yang merupakan Menteri Dalam Negeri berkata keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) mengisytiharkan Bersih sebagai pertubuhan haram juga berdasarkan nasihat Pejabat Peguam Negara mengikut undang-undang.

Walaupun Bersih dibenarkan mengadakan perhimpunan di stadium, mereka masih perlu mendapatkan permit dari polis, katanya di sini, hari ini.

"Biar mereka mohon dulu. Biar polis pertimbangkan permohonan itu. Jadi jika mereka segera memohon, lebih cepat polis memproses (dan membuat keputusan) mengenai masa dan tempatnya," katanya.

Selepas menghadap Yang di-Pertuan Agong semalam, Pengerusi penganjur perhimpunan 9 Julai itu Datuk S.Ambiga berkata mereka memutuskan perhimpunan itu akan diadakan di dalam sebuah stadium.

Hari ini, Ambiga berkata mereka merancang untuk mengadakan perhimpunan itu di Stadium Merdeka dan menyatakan kesediaan untuk bekerjasama bagi memastikan perhimpunan itu berjalan dengan aman dan lancar.

Ketika ditanya berhubung kesediaan kerajaan membenarkan mereka mengadakan perhimpunan itu di stadium, Hishammuddin berkata perkara itu adalah berkenaan keselamatan.

Beliau juga berkata keputusan untuk mengadakan perhimpunan di stadium juga sesuatu yang rasional.

"Tetapi jangan pula letak syarat-syarat lain seperti tidak mahu pohon permit, nak pilih stadium dan sebagainya kerana itu kita tak boleh pertimbangkan sekarang kerana ia mesti berdasarkan permohonan mereka," katanya.

Beliau juga menasihatkan orang ramai yang ingin menyertai perhimpunan itu supaya melihat apa yang berlaku secara positif kecuali jika mempunyai motif tersembunyi untuk menimbulkan masalah.

"Yang penting sekarang kita perlu melihat masa depan. Bagi mereka yang mengatakan bahawa mereka mahukan pilihan raya yang bebas dan adil perlu membuktikan bahawa mereka bertanggungjawab.

"Sebelum ini mereka berkata mahu menyuarakannya dan kini kita telah memberikan tempat dan peluang di stadium, jadi nasihat saya kepada semua orang, perlu bertanggungjawab dan bekerja dalam lingkungan undang-undang," katanya

Stadium Merdeka Lokasi Awal PATRIOT, Bersih Patut Terima Tawaran MB Selangor

Posted: 06 Jul 2011 04:48 AM PDT


KUALA LUMPUR, 6 Julai – PATRIOT hari ini membantah sekeras-kerasnya cadangan penganjur himpunan BERSIH untuk mengadakan himpunan mereka di Stadium Merdeka kerana telah bertembung dengan lokasi awal himpunan aman PATRIOT.

Pengerusinya, Datuk Abd Azeez Abd Rahim berkata mereka telah memohon daripada pihak Polis Dang Wangi pada 21 Jun yang lalu menerusi Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Rizalman Mokhtar untuk mengadakan himpunan aman PATRIOT di stadium berkenaan.

Sambil menunjukkan salinan permohonan berkenaan, beliau seterusnya menambah sehingga kini pihaknya masih belum menerima apa-apa keputusan daripada pihak berkuasa berhubung permohonan berkenaan.

"Sama ada berhimpun di stadium ini atau sebaliknya kita akan putuskan setelah mendapat keputusan mengenai permohonan tersebut. Kita akan akur dengan segala keputusan yang mengikut lunas undang-undang.

"Dan kita juga tidak akan benarkan mana-mana pihak untuk mengadakan demonstrasi di Stadium Merdeka kerana tempat laungan merdeka telah dilakukan di stadium berkenaan dan itu amat nostalgia bagi kita.

"Kalau kita tengok kaedah demonstrasi atau himpunan haram yang ingin dilakukan oleh BERSIH, sudah tentunya jauh sama sekali dengan apa yang PATRIOT nak buat. Kita buat untuk pertahankan benteng, manakala BERSIH adalah untuk menjatuhkan kepimpinan negara," katanya.

Beliau yang juga Kelab Putera 1Malaysia seterusnya menambah PATRIOT akan menghalang sesiapa jua yang ingin mengadakan demostrasi jalanan.

"Kewujudan PATRIOT hari ini telah berjaya menghalang pihak tertentu mengadakan demonstrasi jalanan yang cukup hodoh dan mengugat keselamatan dan kemanan rakyat," ujarnya.

Beliau seterusnya mempersoalkan kenapakah pihak penganjur BERSIH tidak menerima tawaran daripada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk menggunakan stadium Shah Alam untuk tujuan berkenaan.

"Kenapa mereka beriya-iya mahukan stadium Merdeka. Kita percaya mereka akan menggangu gugat dari sudut cara mereka nak masuk ke dalam stadium dan sebagainya. Justeru kita minta pihak polis tegas dan apa pun kami akur dengan apa jua tindakan polis yang berlandaskan undang-undang," katanya. -MediaUMNO

Patriot, Pemuda UMNO Bantah Bersih Guna Stadium Merdeka

Posted: 06 Jul 2011 03:31 AM PDT

Kuala Lumpur, 6 Julai- Patriot dan Pemuda UMNO akur dengan saranan dan kebenaran pihak kerajaan untuk membenarkan penganjur Bersih 2.0 untuk mengadakan perhimpunan Bersih di Stadium, ujar Penolong Setiausaha Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Megat Firdouz Tan Sri Megat Junid.

"Namun kami berpandangan bahawa Perhimpunan Bersih 2.0 ini tidak wajar diadakan di Stadium Merdeka kerana stadium tersebut amat significant pengertian kemerdekaan negara. Buatlah di stadium lain, seperti di Stadium Shah Alam," ujarnya sebentar tadi bagi mengulas tindakan Penganjur Bersih yang memaklumkan akan meneruskan perhimpunan 9 Julai ini, walaupun di dalam stadium.

Namun, beliau memaklumkan bahawa Patriot dan Pemuda UMNO akan memerhati tindak tanduk mereka (Bersih 2.0) dan akan melakukan sesuatu kenal.

"Apa tindakan dan gerak kerja Patriot dan Pemuda UMNO, tunggulah YB Khairy sendiri akan maklumkan dalam masa terdekat. YB Khairy dalam perjalanan balik ke tanahair," tambahnya lagi.

Taipingmali (tm)

Posted: 07 Jul 2011 01:31 AM PDT

Taipingmali (tm)


Pok Nik gagal mentadbir Kelantan

Posted: 06 Jul 2011 10:43 PM PDT

Utusan Malaysia Online - Terkini
Published with Blogger-droid v1.7.1

Bandar Tun Abdul Razak

Posted: 06 Jul 2011 10:18 PM PDT

Bandar Jengka Pahang kini dikenali sbg Bandar Tun Abd Razak & akan dibangunkan dgn pelbagai projek bersepadu dgn peruntukan RM250 juta. PM
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Najib pula disalahkan

Posted: 06 Jul 2011 06:03 PM PDT

"Tajuk utama Sinar Harian : Pakatan Rakyat Gesa Datuk Seri Najib Razak Tunai Janji Sediakan Stadium...."

Pas mendesak Najib sedias dewan pasai apa?

Perdana Menteri hanya mengemukakan cadangan dan awal-awal lagi Pas dan Ambiga dah tolak sebalik ingin meneruskan demo di jalanraya.

DYMM YDP Agong juga mencadangkan ia hanya boleh dibuat di stadium sependapat dengan Najib.

Sekarang Ambiga kenalah buat permohonan kepada pihak pengurusan stadium. Kalau hari ini baru nak mohon sudah tentu tak akan dapat diselesaikan dalam tempoh 1 hari. Pelbagai prosedur dan syarat harus diteliti. Rasanya sudah terlalu suntuk untuk program yang hanya tinggal 2 hari.

Sekiranya stadium sudah ditempah oleh pihak lain, mereka kenalah cari venue baru.

Dalam tempoh 2 hari apa yang Ambiga boleh buat?

Mahu tidak mahu, mereka yang terdesak tetap akan mengadakan perhimpunan secara haram Sabtu ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Siapa Menteri KDN

Posted: 06 Jul 2011 03:53 PM PDT

Kenyataan ssebegini bukanlah datanhnya dari Menteri Komunikasi tetapi Menteri KDN.

Oleh KDN dok bagi amaran saja maka Komunikasi sudah kasi sama dia.

Menteri Penerangan, Komunikasi & Kebudayaan, Dato' Seri Utama Rais Yatim berkata, "Mesyuarat kabinet Rabu membuat keputusan tidak benarkan perhimpunan Bersih yang dirancang Sabtu ini guna STADIUM MERDEKA dan STADIUM NEGARA".

Tunggu lah apa amaran seterusnya
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 Agenda : SKMM digesa siasat pengguna laman sosial hina Agong

Posted: 06 Jul 2011 11:32 AM PDT

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) diminta menyiasat beberapa pengguna laman sosial yang didakwa menghina Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin berikutan titah khas baginda berhubung isu perhimpunan haram pada 9 Julai.

Badan bukan kerajaan 1Agenda mendakwa dua pengguna laman sosial Twitter yang menggunakan nama "DAPSugu" dan "AMK Rembau" sudah menghina serta memperlekeh kebijaksanaan Tuanku Mizan.
"Saya sudah membuat laporan polis dua hari lalu, kedua-dua pemegang akaun sosial media itu dengan jelas menghina ketua institusi negara kita dan ketua institusi agama kita," kata Yang Dipertuanya, Zul Azhar Cha.
Beliau ditemui pemberita ketika hadir di Bangunan Sultan Abdul Samad di sini bagi menyerahkan memorandum berkaitan perkara itu kepada Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Memorandum itu diterima Setiausaha Sulit Kanan Rais iaitu Abdul Rauf Puteh.

Zul Azhar juga mendakwa terdapat beberapa pengguna laman sosial Facebook dan pengguna blog menerbitkan komen berunsur hasutan serta ugutan berhubung perhimpunan haram itu.

Beliau berkata, jika perkara seumpama itu tidak dibanteras, ia boleh menimbulkan kekacauan yang menjurus kepada perpecahan dan mampu menghuru-harakan negara.
"Kita sarankan rakyat untuk pandai menilai sebab penulis-penulis blog datang dari pelbagai identiti dan objektif.

"Ada niat membina, positif tapi ada juga yang datang untuk memecahbelahkan," katanya.

Zul Azhar berkata, 1Agenda sedia membantu dan bekerjasama dengan SKMM bagi memantau kegiatan yang tidak sihat di laman sosial. - BERNAMA
Published with Blogger-droid v1.7.1

Angkat Sumpah Setiausaha Politik Menteri Besar Perak-Dato Shalimin

Posted: 06 Jul 2011 06:55 AM PDT

Pemuda BN Perak lapor polis hina sultan

Posted: 06 Jul 2011 06:47 AM PDT

PC Show Perak 2011

Posted: 06 Jul 2011 06:41 AM PDT

PERKASA mahu berhimpun, pohon mengadap Agong

Posted: 06 Jul 2011 06:20 AM PDT

Stadium Merdeka Lokasi Awal PATRIOT, Bersih Patut Terima Tawaran MB Selangor

Posted: 06 Jul 2011 04:49 AM PDT

Oleh : Tg Azman Tg Abas
Share


KUALA LUMPUR, 6 Julai – PATRIOT hari ini membantah sekeras-kerasnya cadangan penganjur himpunan BERSIH untuk mengadakan himpunan mereka di Stadium Merdeka kerana telah bertembung dengan lokasi awal himpunan aman PATRIOT.

Pengerusinya, Datuk Abd Azeez Abd Rahim berkata mereka telah memohon daripada pihak Polis Dang Wangi pada 21 Jun yang lalu menerusi Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Rizalman Mokhtar untuk mengadakan himpunan aman PATRIOT di stadium berkenaan.

Sambil menunjukkan salinan permohonan berkenaan, beliau seterusnya menambah sehingga kini pihaknya masih belum menerima apa-apa keputusan daripada pihak berkuasa berhubung permohonan berkenaan.

"Sama ada berhimpun di stadium ini atau sebaliknya kita akan putuskan setelah mendapat keputusan mengenai permohonan tersebut. Kita akan akur dengan segala keputusan yang mengikut lunas undang-undang.

"Dan kita juga tidak akan benarkan mana-mana pihak untuk mengadakan demonstrasi di Stadium Merdeka kerana tempat laungan merdeka telah dilakukan di stadium berkenaan dan itu amat nostalgia bagi kita.

"Kalau kita tengok kaedah demonstrasi atau himpunan haram yang ingin dilakukan oleh BERSIH, sudah tentunya jauh sama sekali dengan apa yang PATRIOT nak buat. Kita buat untuk pertahankan benteng, manakala BERSIH adalah untuk menjatuhkan kepimpinan negara," katanya.

Beliau yang juga Kelab Putera 1Malaysia seterusnya menambah PATRIOT akan menghalang sesiapa jua yang ingin mengadakan demostrasi jalanan.

"Kewujudan PATRIOT hari ini telah berjaya menghalang pihak tertentu mengadakan demonstrasi jalanan yang cukup hodoh dan mengugat keselamatan dan kemanan rakyat," ujarnya.

Beliau seterusnya mempersoalkan kenapakah pihak penganjur BERSIH tidak menerima tawaran daripada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk menggunakan stadium Shah Alam untuk tujuan berkenaan.

"Kenapa mereka beriya-iya mahukan stadium Merdeka. Kita percaya mereka akan menggangu gugat dari sudut cara mereka nak masuk ke dalam stadium dan sebagainya. Justeru kita minta pihak polis tegas dan apa pun kami akur dengan apa jua tindakan polis yang berlandaskan undang-undang," katanya. -MediaUMNO

Anwar Makin Cemas, Gantung Harap Bersih, Ambiga Jadi Talian Hayat

Posted: 06 Jul 2011 04:37 AM PDT

Oleh : Tg Azman Tg Abas
Share

KUALA LUMPUR, 6 Julai – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mugkin gelisah dan cemas dengan kegagalan dalam rayuannya bagi mengetepikan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah yang enggan menarik diri daripada mendengar kes liwat melibatkan beliau.

Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan, Datuk Bung Mokhtar Radin berkata keputusan berkenaan yang turut menolak permohonan Anwar untuk menangguhkan keputusan hari ini sehingga rayuannya didengar oleh Mahkamah Persekutuan sudah pasti akan menambahkan lagi kegelisahannya.

Justeru beliau tidak menolak kemungkinan Anwar yang cukup terkenal dengan "putar alam" akan menggunakan apa jua strategi termasuk perhimpunan BERSIH pada 9 Julai nanti dalam usaha mengalih tumpuan rakyat terhadap segala skandal dan dakwaaan yang melibatkan diri Ketua Umum PKR itu.

"Saya percaya perhimpunan BERSIH akan jadi salah satu platform dia kelak. Namun dia juga mungkin lupa penganjur perhimpunan berkenaan, Datuk Ambiga Sreenevasan mempunyai agenda sendiri dan akan memperalatkan Ketua pembangkang berkenaan untuk mencapai cita-citanya.

"Begitu juga dengan parti pembangkang lain yang akan tumpang semangkuk populariti Anwar di kalangan penyokong pembangkang lain. Maknanya di sini saya melihat masing-masing diperalatkan antara satu sama lain.

"Atas alasan itu, kita sebagai rakyat Malaysia yang bermaruah dan berdaulat perlu melihat dengan jelas bagaimana politik pembangkang yang masing-masing mempergunakan antara satu sama lain," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal dalam rayuannya hari ini bagi mengetepikan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah yang enggan menarik diri daripada mendengar kes liwat melibatkan beliau.

Hakim Datuk Hasan Lah, yang bersidang bersama Hakim Datuk Abdul Malik Ishak dan Hakim Datuk Ahmad Ma'arop, berkata tidak ada sebab bagi Mahkamah Rayuan untuk tidak bersetuju dengan keputusan Hakim Mohd Zabidin.

Panel tiga hakim itu juga menolak permohonan Anwar untuk menangguhkan keputusan hari ini sehingga rayuannya didengar oleh Mahkamah Persekutuan.

Anwar membuat rayuan itu berhubung keputusan Hakim Mohd Zabidin pada 6 Jun lepas untuk menolak buat kali ketiganya permohonan supaya hakim itu menarik diri daripada mendengar kes liwat berkenaan.

Dalam permohonannya itu, Anwar mahu hakim lain mendengar kes liwat terhadapnya kerana mendakwa Hakim Mohd Zabidin telah membuat keputusan awal dalam kes itu dengan menerima sebagai betul keterangan saksi utama, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Bung yang juga Ahli Parlimen Kinabatangan seterusnya membidas pihak tertentu yang seolah-olah sanggup menjadikan negara sebagai taruhan demi menjayakan cita-cita politik mereka.

"Cukup-cukuplah kerana negara kita hari ini sudah mencapai keamanan dan kejayaan yang dinikmati oleh semua pihak tanpa mengira kaum dan agama. Janganlah kita hancurkan apa yang kita ada hari ini atas dasar politik dan kepentingan diri masing-masing.

"Sepatutnya kita perlu sama-sama berganding bahu dengan kerajaan untuk memastikan kelangsungan kejayaan hari ini terus berada di puncak," ujarnya. -MediaUMNO

Orang luar akan turut serta dalam perhimpunan jijik 2.0

Posted: 06 Jul 2011 03:57 AM PDT

Mesyuarat pakatan tgh hari tadi dibritau Kedutaan Australia, Italy, USA & Britain akan hadir pd perhimpunan Bersih.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Demonstrasi bertentangan dengan demokrasi.

Posted: 06 Jul 2011 03:29 AM PDT

Malaysia mengamalkan sistem demokrasi berparlimen. Setiap lima tahun parti yang memerintah wajib membubarkan dewan parlimen dan dewan negeri.

Kuasa memilih kerajaan baru diturunkan kepada rakyat untuk membuat pilihan.

Oleh kerana kempen yang begitu hebat oleh pihak pembangkang mereka berjaya merampas 4 negeri dan mempertahankan Kelantan.

Apakah itu belum cukup lagi, sehingga nak buat demonstrasi jijik 2.0?

Khalid Gereja menuduh kerajaan sebagai komunis yang menolak pilihanraya dalam ceramah beliau baru-baru ini.

Memang sedap mulut dia bercakap tetapi hakikat nya jika kerajaan pimpinan BN mengamalkan sistem pemerintahan komunis beliau tak akan merasa menjadi ahli parlimen.

Demonstrasi yang dirancang Sabtu ini sememangnya mempunyai agenda tersembunyi. Bukan untuk pilihanraya yang bersih seperti yang dihebahkan tetapi ingin menumbangkannya kerajaan seperti yang terjadi di benua Arab.

Pilihanraya ke13 akan datang sudah hampir dan paling lewat ialah 2012 atau 2013. Kenapa mereka tidak boleh tunggu?

Agenda kedua ialah untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim dari kembali ke penjara atas tuduhan liwat.

Jika demonstrasi berjaya menumbangkan kerajaan, Anwar akan menjadi perdana menteri dan segala tuduhan terhadap beliau akan digugurkan.

Rusuhan akan berlaku dan kuasa besar akan masuk campur sebagai polis dunia atau mewakili masyarakat dunia.
Published with Blogger-droid v1.7.1

Perhimpunan Jijik 2.0 atas tiket siapa?

Posted: 06 Jul 2011 02:11 AM PDT

Bersih adalah bertubuhan haram dan tidak pernah didaftarkan dengan mana-mana pejabat ROS di Malaysia. Oleh itu walaupun Perdana Menteri mencadangkan mereka berhimpun dalam stadium, ia tetap tidak boleh dilaksanakan. Ia hanya boleh diadakan oleh parti Pas, Dap atau Pkr.  Atas nama pakatan rakyat juga tidak boleh kerana ia tidak didaftarkan.

Oleh itu atas landasan mana mereka nak berdiri? Sekarang sudah ada dua rancangan, Ambiga bersetuju untuk mengadakan di stadium tetapi impaknya kecil dan tidak akan tercapai objektifnya.
Sekarang secara online rally tetap akan diadakan sebagaimana perancangan awal.

Masa semakin suntuk, cuma tinggal 2 hari sahaja. Permohonan untuk mendapat permit polis atas landasan mana, Bersih yang diketuai oleh Ambiga, siapa jawatankuasa, dari mana dana, apa tentatif, semuanya perlu dijawab.

TM tetap berharap agar permohonan ditolak oleh polis kerana tidak releven dan tidak sesuai. Objektif mereka tidak memerlukan mereka turun ke padang atau jalanan.

Mereka mempunyai ramai ahli parlimen dan gunalah dewan tersebut untuk memohon dipinda segala tuntutan mereka.  Mereka adalah penggubal undang-undang.  Rakyat sudah memberi mandat kepada mereka untuk bersuara di dalam dewan. Rakyat tidak perlu membawa isu ke jalanan. Majority rakyat negara ini faham akan sistem perundangan negara,

Ambiga jika berhajat untuk jadi ahli parlimen sila mendaftar diri di hari penamaan calon pada PRU 13 nanti. Bila menang, bercakap lah soal pilihan raya sampai terjulur lidah dan jubur. Siapa tak larang.



The Bersih 2.0 movement is still illegal and subject to legal action, said Home Minister Hishammuddin Hussein.
He said that although the Agong had granted an audience to Bersih 2.0's leaders yesterday, the government's position has not changed.
"They are banned. They are still banned. Nobody can put themselves over the law... just because Tuanku met them doesn't mean they are no longer illegal," he said at a press conference in Putrajaya today.
Hishammuddin, with his powers as home minister, declared Bersih 2.0 illegal on July 1.
TM menyeru kepada ahli Pas , Pkr dan Dap agar tidak turun untuk berdemontrasi , cukuplah anda ditipu selama ini, apa guna mengundi wakil rakyat anda jika tidak menggunakan dewan parlimen untuk membicangkan dan meminda perlembagaan.

Satu lagi, kalau dah kalah dalam undian di dalam dewan, anda perlu akur dan menerima keputusan kerana ia dibuat secara demokrasi.

PANEH MIANG

Posted: 07 Jul 2011 01:28 AM PDT

PANEH MIANG


Majoriti rakyat dah letih tunggu keberanian Najib

Posted: 06 Jul 2011 08:59 PM PDT


Mungkin kerana tiada ketegasan yang ditunjukkan Paklah dalam menangani isu Bersih pertama pada 10 November 2007, yakni 4 bulan sebelum pilihanraya umum, menjadi salah satu faktor mengapa ramai rakyat menolak BN di PRU-12. Jelas keputusan Paklah dalam menangani sebarang isu sensitif telah mencerminkan bahawa Paklah sebenarnya tidak peka dengan aspirasi sebenar silent voters.

Mungkin majoriti rakyat hari ini, terutamanya silent voters sangat merindui KEBERANIAN kerajaan dalam menangani sebarang isu yang boleh menjejaskan keadaan aman dan damai yang telah dikecapi rakyat sekian lama sebelum bermulanya rejim Paklah. Mungkin majoriti rakyat sangat berharap isu sebegini segera ditamatkan oleh kerajaan sebelum ianya bermula lagi.

Keputusan kini di tangan Perdana Menteri Ke-6. Adakah Najib akan mengulangi cara Paklah, atau memilih cara yang telahpun terbukti berkesan sebelum rejim Paklah?

Yang pasti, sikap playsafe bukanlah jalan penyelesaian terbaik dalam semua situasi.

The game has just begun...and things might turn badly.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 06 Jul 2011 11:50 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


"Bersurailah Kalau Tidak Kami Tembak" Yess Aku Setuju.

Posted: 06 Jul 2011 10:05 PM PDT

Ayat "bersurailah kalau tidak kami tembak" cukup menggerunkan siapa sahaja baik penyamun, penyagak, komunis dan pendemo.

Takan nak suraikan perusuh nak pakai ayat "pergi lah pulang, demo ini tiada permit" atau "jangan berhimpun la, tolong ye" sampai mampos korang tak akan bersurai, bodoh...

Pembangkang kerap kata mereka ni hebat, kalau orang pas tu, sanggup mati syahid, kenapa dengan banner masa latihan pun korang nak takut?

Bukan nak kata la, demo paling besar yang pernah aku tengok pada petang sebelum anwar pandikutti di tangkap 1998 dulu, masa tu hanya pendemo dan polis sahaja yang berentap, army duduk dalam kem dan kawal stadium bukit jalil, ketika tu aku jangkakan lebih 300 ribu yang berkumpul di dataran merdeka, polis tak pun mintak bantuan army.

Tapi kali ni aku rasa lain macam sikit, army pun sanggup bantu polis dalam kes ni, aku yakin dan percaya pihak risikan tentera (mio) dah dapat hidu akan berlakunya rusuhan yang boleh menggugat keselamatan negara dan mungkin akan berlaku benda-benda yang di luar jangkaan kita, jadi itu sebap la army pun nak turun padang bantu polis.

Pada aku, polis dan army buat lah apa pun, yang penting keselamatan dan kententeraman negara harus di pertahankan, 300, 500, 900 ribu yang nak berkumpul tu bukan mewakili 27 juta rakyat malaysia, hanya yang gila babi je yang dok kata mereka ni wakil rakyat malaysia nak menuntut perubahan.. perubahan abah kau...

Waaima Apa Pun Mereka Tetap Mahu Merusuh 9 Julai Ini...

Posted: 06 Jul 2011 07:15 PM PDT


Bagi lah amaran sekeras mana pun, guna lah apa akta sekali pun, sampaikan YDP Agong punya titah khas pun mereka spin, kata lah apa pun korang nak kata, "bersih" tetap juga akan merusuh pada 9 julai ini...

Petang tadi depa dah kantoi, sms yang sepatutnya di hantar kepada "ahli sahaja" dah dah tersalah send, jelas nampak mereka memang nak buat rusuhan jugak, apa motif "bersih" nak gunakan stadium merdeka? kalau kita baca sms tu, terang-terang depa nak berarak dulu kat jalan lepas tu baru masuk stadium.

Apa logik "bersih" nak pakai stadium merdeka yang hanya mampu muat 45 ribu orang, tempat parking stadium merdeka kecik beb... anwar kata dia nak kumpulkan 300 ribu manusia, logik ke kalau nak kumpul 300 ribu manusia di stadium merdeka? tak logik kan... kenapa "bersih" tak mau guna stadium shah alam yang boleh muat 80 ribu orang, kalau campur duduk kat padang aku rasa mau 150 ribu pun boleh, kalau dalam stadium tak muat, parking stadium shah alam aku rasa cukup besar kalau nak tampung 300 ribu orang yang anwar kata nak datang tu.

Apa pun mereka tetap jugak nak buat rusuhan, itu sebap mereka mintak guna stadium merdeka, senang nak huru-harakan kuala lumpur, kalau buat kat stadium shah alam, nak buat huru-hara kat mana? so ada baiknya polis jangan benarkan mereka buat perhimpunan tu, percayalah... huru-hara dan rusuhan pasti akan berlaku walau pun mereka tu semua berkumpul di planet marikh... 300 ribu orang, 300 ribu punya kepala, boleh control ke?

PM Najib Di Klang, Semua Orang Cina Happy

Posted: 06 Jul 2011 05:18 AM PDT

PM datang ke bandar klang yang menjadi kubu kuat dap untuk melancarkan yayasan usahawan wanita cina malaysia di dewan hokkien klang petang tadi, kira-kira 5 ribu orang hadir untuk menyambut kedatangan datuk najib.




















KANTOI BESAR: SMS SERU BERKUMPUL JAM 2 PTG, 9 JULAI.

Posted: 06 Jul 2011 12:53 AM PDT

Aku tak tahu sapa yang hantar sms ni kat aku, bila aku call balik, semua nombor tu tak jawab, aku rasa sms tu di hantar menggunakan nombor broadband kut.

Sms tu meminta semua penyokong bersih berkumpul di sogo dan di berberapa chek point lain seperti yang di cadangkan dulu, kat bawah ni adalah ayat-ayat dari sms yang aku terima sejak dari jam 3 petang tadi.

Dimaklumkan pada 9 julai ini berjalan seperti yang di jadualkan jam 2 petang, berkumpul di sogo, masjid jamek kampung baru, dan dataran dbkl (hadapan dataran merdeka). kita bergerak dari 3 lokasi ini ke stadium merdeka, sila pakai baju (bersih) warna kuning.

Dimaklumkan juga saudara zulfikar, ahli biro politik amk, akan di panggil ke mahkamah majistret kajang jam 3 petang ini untuk tuduhan memakai baju (bersih) pada sidang ahli majlis (majlis perbandaran kut) mohon teman-teman hadir dan sebarkan...

Nah ni apa cerita ni... berarak dari 3 lokasi baru sampai ke stadium merdeka, aku harap polis tak bagi permit untuk bersih buat perhimpunan di stadium, pasal perarakan tetap juga akan berlaku, kesesakan dan huru-hara pasti akan juga berlaku... siapa nak bertanggung jawab ni..?

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 06 Jul 2011 11:31 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Siapa Kata Kuning Itu BERSIH?

Posted: 06 Jul 2011 11:26 PM PDT

Satu satira yang bagus daripada kartunis Juragan.



*Mesej simple tapi menusuk kalbu.

Untuk Sebaran Semua Blog: Dokumen Sejarah Mengenai PAS dan Komunis.

Posted: 06 Jul 2011 10:33 PM PDT



 Satu dokumen sejarah yang menunjukkan PAS pernah dipergunakan oleh Parti Komunis Malaya (PKM).

Komunis sememangnya pandai bermain sandiwara demi menutup tujuan sebenar perjuangan mereka. Jika dulu mereka menggunakan PAPERI untuk mendapatkan bantuan PAS, sekarang mereka menggunakan BERSIH.

Jika dulu PAS pernah tertipu, kini PAS turut mengalami nasib yang sama akibat keghairahan pemimpin mereka mengejar pangkat dan kuasa.

Mohon semua blogger sebarkan maklumat ini.

*Bukti baru menunjukkan kaitan BERSIH dengan Komunis.

Adakah PKR Akan Pakai Tentera Rahsia Mereka?

Posted: 06 Jul 2011 09:32 PM PDT



Ganas Saifuddin ni sebenarnya.

Dulu dialah perwira UMNO bab menentang pembangkang.

Sampai Tian Chua terkencing dalam seluar.

Sekarang ni tak tau la masih ganas ke tak.

Jom kita saksikan bagaimana 'garang'nya Saifuddin ni dulu.



*Sekarang ni Saifuddin dah tak ganas dah. Yang dia tau kejar MP BN sampai ke Taiwan. Elok le tu pegi dengan Tian Chua masa pembangkang dok heboh pasal 16 September.

AT-TAUBAH

Posted: 06 Jul 2011 08:55 PM PDT

MUQADDIMAH SURAH AT-TAUBAH
Surah ini diturunkan di Madinah, mengandungi 129 ayat. Dinamakan surah "At-Taubah" (Taubat), kerana pada ayat 117, disebutkan perihal golongan yang telah bertaubat dari perbuatan mereka yang salah lalu Allah menerima taubat mereka dan mengampunkannya.
Surah ini juga dinamakan surah "Baraa'ah" (Pemutusan Tanggungjawab) yang maksudnya "Pembatalan Perjanjian" sebagaimana yang diterangkan pada bahagian awal surah ini.
Intisari Kandungannya: Menerangkan perisytiharan dari Allah dan RasulNya, yang ditujukan kepada kaum musyrik Arab, dan ditegaskan: Bahawa oleh kerana mereka telah mencabuli perjanjian dengan Rasulullah (s.a.w.), maka perjanjian itu adalah dibatalkan oleh Allah dan RasulNya, dan mereka diberi tempoh selama empat bulan, sesudah itu jika mereka tidak menerima Islam, maka mereka akan dimusnahkan di mana sahaja mereka ditemui.
Surah ini juga mendedahkan rahsia kaum munafik yang pura-pura Islam pada zahirnya, sedang mereka tetap kafir pada batinnya.
Surah ini pula-dari asalnya-tidak dimulakan dengan"
"بسم الله الرحمن الرحيم"

WAKAKAKA.....BALACI PEMBANGKANG MENGAMUK FB ANUWAR KENA HACK

Posted: 06 Jul 2011 08:27 PM PDT

FB AnuWar Brahim dah kena hack oleh @LuvSec.


Tahniah. Yang peliknya balaci-balaci pembangkang menyalahkan Kerajaan.

Macam harammm. AnuWar letak password yang tak secure, Kerajaan pulak yang salah.

FB tu Kerajaan Malaysia punya ke yang korang nak blame the gov?

Tu la. Masa hackers serang web kerajaan....korang puji hackers. Bila kena batang **** si Anu, korang kutuk-kutuk.





* Hacker yang sama juga ingin hack FB PM. Kepada pegawai-pegawai pejabat PM, sila ambil perhatian.

Sebab BERSIH, Harga Barang Akan Naik?

Posted: 06 Jul 2011 07:31 PM PDT



Jika ini benar-benar berlaku, satu kejayaan bagi BERSIH kerana menyusahkan lagi orang ramai.

Selain daripada penganjur BERSIH yang mendapat manfaat daripada kesusahan orang lain, peniaga-peniaga yang tamak juga akan cuba mengambil kesempatan.

Ayuh Kerajaan yang mendahulukan rakyat. Tolong ambil tindakan supaya tiada pihak dapat ambil kesempatan.

Edisi Dewasa ; Bala Menimpa Pulau Pinang.

Posted: 06 Jul 2011 06:35 PM PDT


 Akibat kecekapan pemerintahan Khalifah Guan Eng yang penuh dengan maksiat di Penang, ianya telah mengundang murka Tuhan.

Akhirnya rakyat juga menjadi mangsa.

Punyalah hebat Guan Eng mentranformasi Penang kepada Pulau Maksiat sampai iklan kerja kosong GRO pun boleh ditawarkan secara terbuka.



Itu baru satu, bagaimana pula dengan ratu cantik berbikini pun boleh dianjurkan di tempat terbuka?




Kepada PAS Negeri Penang, mana lebih utama, BERSIHKAN sistem demokrasi atau BERSIHKAN SEGALA MAKSIAT di Penang kerana PAS juga merupakan sebahagian kepada Kerajaan Negeri?

LAWAK PAGI KHAMIS....

Posted: 06 Jul 2011 05:44 PM PDT



Memang badi pun. Semua yang mereka rancang, semuanya tak jadi.

Apa-apa pun, memang lawak kartun ni.

Hadis Hari Ini (11) - Mukmin Yang Kuat

Posted: 06 Jul 2011 05:00 PM PDT


Daripada Abu Hurairah RA berkata bahawa Rasulullah SAW telah bersabda:

Maksudnya: "Orang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah SWT daripada orang mukmin yang lemah. Pada setiap perkara ada kebaikan. Tekunlah kamu atas sesuatu yang bermanfaat bagimu. Mintalah pertolongan kepada Allah dan janganlah kamu berputus asa. Jika kamu ditimpa sesuatu bencana, janganlah berkata: 'Kalaulah aku berbuat demikian, maka akan jadi demikian, demikian'. Akan tetapi berkatalah: 'Allah telah mentakdirkan dan barang yang dikehendaki oleh Allah pasti Allah lakukan. Maka sesungguhnya kata-kata 'Lau' (kalaulah) dapat membuka perbuatan syaitan".

Hadis Riwayat Imam Muslim

Wajib Tonton : Ucapan Pemimpin-pemimpin Yang 'Sangat BERSIH'!

Posted: 06 Jul 2011 06:38 AM PDT



Kalau hati tak bersih, macam mana nak join perhimpunan BERSIH.

BERSIHkan dulu hati. Kemudian BERSIHkan cara berceramah yang banyak kutuk mengutuk pihak lawan. Bila semuanya BERSIH, barulah boleh bukak cerita pasal BERSIH.

*BERSIH-BERSIHKAN...

Wakakaka.....Hisham Rais Mula Cucuk Jarum Sosialis, Kemudian Komunis...

Posted: 06 Jul 2011 05:43 AM PDT



Dalam kutuk-kutuk UMNO tu, sempat jugak agen KGB pencen ni hasut supaya tukar dasar daripada Islam kepada Kebajikan. Dari kebajikan kepada sosialis. Matlamat akhir adalah komunisme.

Udah la tu Hisham Rais. Tak payah la nak bertaqiyah lagi.

PAS nampaknya terlalu lemah sampaikan ada ruang untuk sosialis dan komunis meresap masuk melalui lopong yang diwujudkan oleh Negara Kebajikan.

Dulu PAS agak kuat sampai Nik Aziz boleh halau calon sosialis dari masuk bertanding di Kelantan. Siapa lagi kalau bukan Dr. Syed Husin Ali, bekas Timbalan Presiden PKR.

Sekarang ni apa yang DAP, PKR mahu pun Sosialis suruh, semuanya PAS ikut demi menjaga kerukunan perikatan sonsang mereka.

Nasib la PAS. Tak payah tunggu UMNO musnahkan PAS. PAS akan musnah sendiri kerana dasar perjuangan sendiri dah lari.

*Menunggu masa untuk PAS ditalkinkan oleh PKR dan DAP.

Wali Yang Hilang Sufi.

Posted: 06 Jul 2011 04:36 AM PDT


 Dulu punya la power wali ni sampai boleh doa pecah perut.

Sekarang ni, pegi depan Kaabah pun belum tentu mustajab. Doa wali yang seorang supaya BERSIH dapat dibuat atas jalan nampaknya tak menjadi. Akhirnya stadium juga dicari.

Tapi macam biasa. Wali ni mane boleh kalah. Mesti nak 'up lebeh'. Dah gagal pun dicakap berjaya jugak.


Alahai sang wali yang hilang sufi. Cukup-cukuplah dengan urusan dunia. Sampai bila kau nak pegang kuasa. Adakah nak bawak pangkat ketua pentadbiran negeri sampai ke kubur?

*Losyen mustajab lagi mustajab dari doa wali ni.

KEKALAHAN KEDUA BERSIH 2.0...

Posted: 06 Jul 2011 02:04 AM PDT

Semalam Pengerusi BERSIH, Ambiga menarik balik rancangan untuk berdemonstrasi di atas jalan raya dan memilih stadium sebagai pengganti. Maka, Kerajaan YAB PM mendahului dengan 1 - 0.

Hari ini BERSIH mengalami kekalahan kedua iaitu PEMIMPIN-PEMIMPIN PR MENGAKUI BAHAWA MEREKA TIDAK BERSIH DAN KOTOR SEBENARNYA.

ADUN-ADUN PEMBANGKANG di Perak yang telah mengaku kalah. Antaranya ADUN Simpang Pulai dan Ahli Parlimen Gopeng.


2 - 0 untuk semua penentang perhimpunan haram BERSIH termasuk para PATRIOT.

Jangan lupa satu tamparan bagi BERSIH iaitu Perbadanan Stadium Merdeka telah menolak permintaan mereka supaya boleh diadakan perhimpunan di stadium tersebut.



Kejatuhan BERSIH telah bermula. Kejatuhan organisasi haram ini bermaksud kekalahan bagi pembangkang dan AnuWar Ibrahim.

*Agak-agaknya BERSIH akan kalah macam ni tak?

Si Baghal Bernama Nik Nazmi

Posted: 06 Jul 2011 01:08 AM PDT



 Apahal la pulak baghal sekor ni. Engkau punya pasal, Puan Wardina pulak jadi mangsa. MyMassa masih tak berganjak yang peristiwa hari tu, memang Nik Nazmi punya pasal. Tak percaya boleh baca kat sini sini.

Saya telah dipanggil oleh YB Nik Nazmi untuk turut serta bersama dalam Karnival Mesra Rakyat bersama dgn Uthaya Sankar, Safee Sali dan ramai lagi pada pagi Sabtu tersebut. Saya yakin tiada agenda politik dalam program ini maka saya bersetuju. Saya diminta memberi MOTIVASI KEIBUBAPAAN (satu bidang yang memang dekat dengan hati saya)


Dah bertahun jadi wakil rakyat pun tak tau bezakan program PARTI dan KERAJAAN.

Kalau program Kerajaan, KENAPA NAK PROMOTE BERSIH PULAK?

Bila masa BERSIH jadi dasar Kerajaan Selangor.


Belajar sampai obersi pun masih baghal lagi.

Kalau dah baghal macam ni, elok ana jual sama itu husin lempoyang lah. Itu pun kalau si husin mau beli la sebab husin saudagar unta bukan baghal.


*Adik beradik kembar seiras.....wakakaka.

Kedah Negeri Kebajikan Ala PAS.

Posted: 06 Jul 2011 12:09 AM PDT



Adakah ini negeri kebajikan yang dibangga-banggakan oleh PAS?


Yang miskin ditindas.

Yang melayu di denda.

Yang bukan Melayu selalu terlepas

Dimanakah sifat ihsan pemimpin yang sedang berkuasa?

*Zalim betul kerajaan Kedah La Ni. Macam firaun. Dulu roboh gerai di Sungai Petani, sekarang ni kacau penjaja kecil kat Aloq Setaq pulak!

Antara gerai yang dirobohkan di SP.

Belantan

Posted: 06 Jul 2011 11:30 PM PDT

Belantan


Ada sesuatu yang tak kena : Mengapa Ambiga tidak serah memorandum!

Posted: 06 Jul 2011 06:39 PM PDT

Macam ada sesuatu yang tak kena. Apakah motif sebenar " DEMO BERSIH 2.0" ? Bukankah tujuan mereka 'berdemo' kerana mahu menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong? Kita patut mempersoalkan kegagalan S. Ambiga menyerahkan memorandum berhubung tuntutan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) kepada Yang di-Pertuan Agong ketika diberi peluang menghadap Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negara semalam.

Ambiga dan dua lagi pihak dalam Bersih seharusnya menggunakan peluang tersebut untuk 'menyuarakan' tuntutan mereka menerusi penyerahan memorandum berkenaan. Kesediaan membenarkan mereka menghadap membuktikan sikap keterbukaan Tuanku Mizan yang patut dijunjung tinggi dan dihormati.

Justeru itu adakah kesempatan menghadap Seri Paduka dimanfaatkan Bersih untuk menyampaikan memorandum tersebut. Kenapa tidak? Kalau sudah disampaikan, apa perlunya lagi diadakan perhimpunan di stadium? Nampaknya sudah terang lagi bersuloh. Sebenarnya ada agenda lain disebalik perhimpunan BERSIH 2.0 ini?

Adakah maksud mereka hendak mengadakan perhimpunan di stadium sudah mendapat restu dan perkenan Tuanku Mizan atau adakah ia kenyataan Bersih sahaja? Seperti yang dititahkan oleh Seri Paduka sebelum ini, sebarang perselisihan dan rasa tidak puas hati, kekurangan dan kelemahan yang ada sepatutnya diselesaikan menerusi saluran perundingan antara pihak yang terbabit.

Semua pihak sepatutnya mengambil pendekatan itu demi memelihara keamanan, kemerdekaan dan kedaulatan negara. Gunakan perundingan dan musyawarah dengan hati serta fikiran terbuka sebagai budaya hidup demi kedaulatan negara.

Marilah kita menghargai Rukun Negara dan Perlembagaan negara. Sama-samalah kita menegakkan dan menghidupkan demokrasi melalui sistem pilihan raya dan tidak melalui demonstrasi di jalan raya! Sebenarnya ketenteraman dan kedaulatan negara adalah tanggungjawab kita semua sebagai rakyat Malaysia.

Jalan terbaik adalah tidak perlu diadakan perhimpunan BERSIH itu. Pergilah berjumpa dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) atau pihak lain kalau tidak berpuas hati. Adakah BERSIH ada agenda lain apabila mahu meneruskan perhimpunan itu. Kalau hendak serah memorandum, sepatutnya ia sudah dilakukan semalam.

Sebelum keadaan menjadi bertambah buruk, nasihat kepada penganjur BERSIH 2.0 supaya membatalkan sahaja niat untuk menganjurkan perhimpunan haram di stadium ataupun dimana-mana selepas ini. Jangan menderhaka dengan titah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong.

Suara Politik
Taminsari

Panglima Perang Cyber

Posted: 06 Jul 2011 11:13 PM PDT

Panglima Perang Cyber


20 Jawapan Mantap SPR Kepada 20 Isu Yang Diputarbelitkan AMBIGA - Edarkan !!!

Posted: 06 Jul 2011 04:23 PM PDT



Pertamanya terima kasih kepada sahabat FB ambo Mr EA ( Eizwan Abdullah ) atas jasa baik beliau membuat salinan jawapan SPR di FB beliau yang telah dimuat turun oleh ambo sebentar tadi. 


Diharap jangan ada lagi keraguan terhadap SPR yang telus dari dulu hingga sekarang untuk memberi keadilan kepada semua demi memastikan suara rakyat dihormati semua pihak.


Ayuh kita sebarkan risalah BERSIHKAN putarbelit BERSIH 2.0 yang KOTOR sebenarnya. Agenda mereka bukan BERSIH tetapi untuk KOTORKAN minda rakyat agar melihat keburukan yang sengaja dicipta demi meraih keuntungan dalam PRU akan datang !


Lawan tetap lawannnnnnnnnnnnnnnnn

















Satu lagi tengok dan sebarkan video hebat di bawah ini





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Pelajar Tahfiz Turut Diperguna Untuk Sokong Penyokong Murtad & IFC - AMBIGA Yang Anjur BERSIH

Posted: 06 Jul 2011 02:43 PM PDT

The Unspinners

Posted: 06 Jul 2011 11:06 PM PDT

sekupangdua

Posted: 06 Jul 2011 11:05 PM PDT

sekupangdua


TOLAK BERSIH bermakna TOLAK ISLAM? WAJIB SOKONG AMBIGA?

Posted: 06 Jul 2011 02:53 AM PDT

BLOGGERS PAS yang baru nak belajor pun dah dibolehkan buat FATWA ikut suka hati BAPAK dia sendiri!  baru nak mula menulis dalam blog dah buat FATWA! Adoyai kesian betui teman tengok Bloggers PAS sorang ni, siap main pase nas dan TITAH tuk Guru Nikko Jis lagi kalau TAK SOKONG BERSIH bermakna TOLAK ISLAM, iskkk kesian betui teman tengok macamana PAS cukup-cukup menyesatkan ISLAM, iskkk memang patutlah Ambiga lagi berkuasa dari Nik Ajih rupanyer, korang tengok ler sendiri Haram Jadah ni jadikan bloggers yang masih berhingus sampai boleh buat FATWA hancokwak dia sendiri. Maleh teman nak cakap komer bacaler sendiri, (KLIK) pecah perut pun ada, mana taknya memang kimak betui dia melawak sendakan NAS dan Hadis nabi, siap semacam arahan NIK AJIH yang WAJIB dipatuhi supaya tak KAFIR wajib ikut si AMBIGA nie. 

Teman rasa dia ni nak sangat jadi popular macam MILO SUAM atau jolokan baru MILO DEDOR yang dah kena angkut dan bagi rumah batu serta makan FREE, Tak per ler kengkawan, kot kita ramai-ramai melawat blog HARAM JADAH ni buat dia seronok sikit, hehehe tapi part SEMBOR nie sukahati Komer ler... dah memang haram jadah memang patut benor di sembor yop.
Apa yang dia kata kalau mengkomer nak tau... iskk... isk...
 
Hmpunan BERSIH adlah utk tgakan KEBENARAN. Islm adlah BENAR. Islam prjuangkan yg benar.
Prjuangn BERSIH mmbwa kebenaran. Setiap yg benar adalh prjuangn Islam...
Brangsiapa yg menolak BERSIH adlah menolak ajran Rasululah. Menolak Rasulullah adalah menolak Islam.
Brangsiapa yg menenentang Himpunan bersih adalah sama dgn menentang Allah.
YAB Tuan Guru selalu ingatkn kita semua jangan menolak Allah. Biar Umeno saja yg tolak Rasul..menentang Allah..tetpi Tuan Guru akan pertahankn Rasul...akn pertahn Allah.

dari al Baihaqi daripada Ibnu Abbas rahuma (hadith marfu') di mana Rasulullah saw bersabda mafhumnya " Barangsiapa yg berpegang kepada sunnahku di waktu ummatku sedang rosak maka untuknya ganjaran seratus mati syahid" Juga dari riwayat at Tabrani daripada Abu Hurairah ra meriwayatkan Rasulullah saw bersabda "Maka untuknya ganjaran seratus mati syahid"

YAB Tuan Guru tlh pesan banyok kali...jgn mati sia2 kerana sokong Umeno UPCO..lbih baik mati syahid kerana ganjran pahala yg banyak.
Kalw kita pergi himpuan bersih kerana Allah..dpt pahala...klaw kita kena tangkap..dpt lagi pahala di niaya oleh polis...klaw kita mati akn ditmpatkn di syorga yg khos utk org yg mati syahid.
YAB Tuan Guru sudah sebuk bnyak kali...UMeno-UPCO tdak boleh bawa kita ke syorga...hanyak bawak setakat lubang kubur saja..

APANAMA

Posted: 06 Jul 2011 11:04 PM PDT

APANAMA


ILLEGAL is ILLEGAL ... Thank You!

Posted: 06 Jul 2011 02:31 AM PDT



Bersih is still "illegal" as far as the law is concerned although the illegal movement's chairperson has had an audience with Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong - says Home Minister Datuk Seri Hishamuddin Hussien.


Listed below are the 70 'non-governmental organisations" said to have endorsed and/or are part of the the illegal movement called Bersih. Some of the NGOs do appear dubious though. I haven't heard of this department called "Jabatan Amal Johor"which is one of the NGO's listed as having endorsed the illegal movement.


Jemaah Islah Malaysia , which DAP Jelutong MP Jeff Ooi once labelled as an "extremist religious organisation" is also in the list (on two counts) plus a host of other totally insignificant talkshops like "Friends in Conversation" and "Sembang-sembang Forum".


 Certainly 'Anwar Ibrahim Club" is there too as an NGO, together with our Council of Churches. 


But guys, Bersih has been declared illegal by the Government and the Home Minister just reiterated that the declaration stays put. So, could the genuine NGOs stay out of this illegal movement and let the dubious NGOs like the Anwar Ibrahim Club (wonder what club's activities are) continue with their political circus.







p/s I call upon peace loving Malaysian citizens to fully support the Royal Malaysian Police' initiatives and preventive measures to safeguard the peace and stability that we are so used to. Don't stay put and think all will be rosy when the devils are out threatening our nation. 


Site Meter

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 06 Jul 2011 09:57 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


BUKIT AMAN :MUSUH DALAM SELIMUT (BAHAGIAN 7)

Posted: 06 Jul 2011 09:00 PM PDT

VIDEO BANGANGKAN...BERSHIT !

Posted: 06 Jul 2011 08:00 PM PDT

TRAFIK JAM GILA BABI SEMALAM..SALAHKAN BERSHIT !

Posted: 06 Jul 2011 06:30 PM PDT

GILIRAN WEB PAS PULAK CEMARKAN ATM !

Posted: 06 Jul 2011 12:53 PM PDT

SIAL ! MALAYSIAKINI SUDAH BERANI LAWAN TENTERA MALAYSIA ! MKINI LANCAR PERANG TERHADAP AGONG !

Posted: 06 Jul 2011 08:23 AM PDT

VIDEO TERBAIK UNTUK RAKYAT MALAYSIA !

Posted: 06 Jul 2011 07:15 AM PDT

ARTIKEL TERBARU SAIFUL BIKIN ANWAR GOYANG TELUQ !

Posted: 06 Jul 2011 06:00 AM PDT

ALERT ! PDRM DAN RISIKAN. AMBIGA DAN PAKATAN AKAN LANCARKAN PERANG TERHADAP RAKYAT MALAYSIA !

Posted: 06 Jul 2011 04:27 AM PDT

AKU YAKIN..ANWAR AKAN LIWAT PAPAGOMO !

Posted: 06 Jul 2011 03:25 AM PDT

REVOLUSI ANWAR GAGAL LAGI.

Posted: 05 Jul 2011 11:31 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 06 Jul 2011 09:38 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


ADUN PKR Pakai Baju KOTOR

Posted: 06 Jul 2011 08:57 PM PDT

Apakah Ahli parlimen PKR Gopeng Lee Boon Chye dan ADUN PKR Simpang Pulai Chan Ming Kai sudah paling tadah dan tidak lagi menyokong Beersih 2.0?

Persoalan ini timbul apabila kedua-dua pemimpin PKR itu memakai baju kuning berlogo 'KOTOR' dan buat catwalk di sebuah pasar di Gunung Rapat, Ipoh.

Pemimpin PKR memperlekehkan Bersih 2.0?

Pemimpin PKR gembira pakai baju 'Kotor'.


Ramai yang akan berpendapat tindakan mereka itu sebagai protes tidak bersetuju dengan perhimpunan Beersih 2.0. Mungkin mereka juga sudah insaf dan kerana itu memakai baju berlogo 'Kotor'.

Biar apa pun hujah si ahli parlimen dan ADUN PKR itu, tindakan mereka memakai baju 'KOTOR' telah menimbulkan pelbagai persepsi negatif yang memakan diri mereka sendiri! (Sumber : Minda Intelek Muda). Pemimpin PKR sendiri sudah pening, sudah tiada modal lagi untuk membela perbicaraan Anwar Ibrahim pada 16 Julai nanti. Mereka sudah iktiraf Anwar Ibrahim sebagai kekotoran yang perlu dibersihkan.

PSSPGM Menyokong Penuh Datuk Seri Najib

Posted: 06 Jul 2011 05:03 AM PDT

Pada 4 Julai 2011 di rumah ayahanda Datuk Abdul Majid bin Md Isa, ayahanda-ayahanda dan juga pesilat Pesaka Gayong menafikan fitnah bahawa mereka menyokong Bersih 2.0. Secara jelas Ayahanda Abdul Majid dan pimpinan Silat Pesaka Gayung menyatakan taat setia pada Yang Dipertuan Agong, dan menyokong kerajaan kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Ini satu pembohongan besar. Saya dan pertubuhan ini tidak terlibat langsung. Saya sebagai ketua tidak akan mengheret pesilat-pesilat ini untuk terbabit semata-mata demi kepentingan seseorang. Kami tetap dengan mandat pertubuhan dari dahulu lagi yang akan berdiri teguh di belakang kerajaan yang sah dan kedaulatan Yang di-Pertuan Agong. Matlamat kami bukan untuk menjadi kumpulan samseng untuk menghasut manusia supaya menjadi angkuh," kata Datuk Abdul Majid.


Pada 29 Jun 2011, Keadilan Daily dan Anwaribrahimblog telah menyiarkan kenyataan daripada Dato Abdul Majid dalam blognya (baca sini). Ternyata dakwaan blog Anwar tersebut adalah tidak benar bila Dato Abdul Majid membuat penafian terhadap fitnah yang dibuat oleh blog tersebut. Terbukti blog Anwar Ibrahim pun sama macam tuannya, pakar pembohong.

PISAU.NET

Posted: 06 Jul 2011 09:10 PM PDT

PISAU.NET


Lancarkan Kekacauan Musnahkan Malaysia Ekonomi Islam Terbaik Di Dunia

Posted: 06 Jul 2011 08:30 PM PDT

Kenapa kuasa asing sanggup menghabiskan jutaan ringgit untuk menaja Anwar dan haprak pakatan untuk menjatuhkan kerajaan?

Kenapa rangkaian CIA dibawahnya NED,IRI,OSF dan banyak lagi cabang yahudi sanggup melatih,merangka plan strategik kononnya atas nama demokrasi semata mata mahu menjatuhkan kerajaan?

Kenapa mereka sanggup menaja pertubuhan haram Bersih yang dibelakangnya 3 serangkai haprak pakatan untuk melakukan kekacauan,rusuhan dan merosakkan imej negara?



Malaysia negara Islam tunggal berjaya urus ekonomi

PUTRAJAYA 6 Julai – Malaysia adalah satu-satunya negara Islam di rantau ini yang ekonominya dapat diurus dengan baik, dalam suasana aman, kata pakar ekonomi, Datuk Mohd Salleh Majid.

Bekas Presiden Bursa Saham Kuala Lumpur (kini dikenali sebagai Bursa Malaysia) itu berkata, hasil bumi negara dari daratan dan lautan, boleh diurus dengan baik dan harus dikekalkan.
"Timur Tengah, lokasi sekumpulan negara Islam, terus bergolak berikutan krisis politik dalaman yang gagal ditangani. Rantau itu sudah boleh dianggap sebagai `hapus kira', katanya kepada Bernama.

Beliau diminta mengulas cadangan perhimpunan Bersih di pusat bandar Kuala Lumpur, yang dijangkakan boleh membawa keburukan kepada ekonomi dan menjejaskan pelaburan domestik dan asing.

Atas desakan pelbagai pihak, perhimpunan itu akan dijalankan di dalam stadium.
Mohd Salleh berkata, perhimpunan itu sudah pasti 'lebih menarik' media asing untuk datang ke negara ini dan membuat laporan yang rata-ratanya lebih memburukkan Malaysia.
"Malaysia satu-satunya lagi negara Islam yang kukuh ekonominya. Lihat sahaja Pakistan, Afghanistan, Yemen, Libya dan Syria. Dapatkah ekonomi kita berkembang dan menarik pelaburan dengan pergolakan berlaku hampir setiap hari,".

"Kita harus sedar dan berhati-hati terhadap anasir luar yang cuba mengganggu-gugat apa yang dikecapi satu-satunya negara Islam yang kaya ini," katanya.
Malah katanya, kekayaan sumber asli negara belum diteroka sepenuhnya.
Beliau berkata, Malaysia seharusnya lebih mencontohi negara-negara Scandinavia yang 'tidak bising', sebaliknya memajukan negara mereka menerusi inovasi.
Katanya, negara-negara Scandinavia mencatat pendapatan per kapita yang tertinggi di dunia walaupun jumlah penduduk dan ekonominya kecil. – BERNAMA

Kenapa Ambiga begitu bersungguh sungguh mahu menjadi pelapor kepada PBB mengenai IFC dan pluralisme:klik sini

Pisau kata " orang KL dan naik menyampah dengan haprak pakatan"

Suara Rakyat Lawan Anwar

Posted: 06 Jul 2011 05:05 PM PDT


Rakyat bukannya bodoh untuk mengangkat seorang yang korup moralnya,bapak segala perasuah dan pengkhianat negara.

Sesumpah ini terlalu banyak terbukti melakukan onar dan kekacauan di negara ini.Rakyat tak sebodoh itu untuk terpengaruh dengan retorikal politik gampangan Anwar bersama kuncu kuncunya.

Pisau kata " awat?tak cukup makan ka?"

Tuan Guru Hj Abdullah : ‘Anwar Buat Kita Seperti Lembu, Kerbau

Posted: 06 Jul 2011 03:05 PM PDT

AIDCNews – "Saya pada bulan puasa satu tahun (dulu), dia (Anwar) datang ke Kelantan..waktu itu saya bersama PKR lagi..mereka panggil saya sambut Anwar di Billion (Hotel Renaissane, Kota Bharu).

"Lepas itu pergi dengarlah macam-macam cerita yang disampaikan Anwar, antaranya Anwar kata 'kita orang Melayu, apabila satu hari orang bukan Islam menjadi pemerintah kita, ketua negara kita, kita jangan riuh rendah (pertikai), asalkan kita dapat bekerja untuk mencari rezeki'.

"Dia (Anwar) anggap kita seperti lembu, kerbau, yang hanya duduk atas dunia semata-mata untuk mencari makan, inilah orang (Anwar) tidak ada agama. Patutlah parti dia (Anwar), parti Liberal, parti sama rata, parti kafir dah tu !", kata Tuan Guru Haji Abdullah Annajmi, semasa kuliah Suboh, di Madrasah Annajmiyyah, Tebing Genting, Pengkalan Kubor, Kelantan.

Menurutnya, konsep parti yang menghalalkan liberal seperti yang diperjuangkan PKR bertentangan dengan akidah Islam.

Katanya kombinasi dalam PR yang didokong oleh tiga parti, tidak menguntungkan Islam kerana hanya parti PAS yang kononnya mahukan Islam sedangkan dua parti lagi memperjuangkan Liberal (PKR) dan Sosialis (DAP).

"Kafir dah..menghalalkan Liberal itu Kafir dah. Saya sokong pendapat Harussani (Mufti Perak). Harussani kata Liberal itu kafir.
"Dua (parti) kapir, (campur) satu lagi kononnya Parti Islam, nak martabatkan perjuangan Islam macam mana ?. PAS kononnya nak Islam, Sosialis (parti) kapir, Liberal (parti) kafir, di manakah mahu membawa (perjuangan) kebajikan ?
Tuan Guru Haji Abdullah Annajmi turut menceritakan pembohongan Datuk Seri Anwar Ibrahim berkenaan cita-cita menjadi Perdana Menteri semasa berceramah di Hotel Renaissane, Kota Bharu.
Difahamkan kehadiran Anwar di hotel, Kota Bharu itu sekitar tahun 2008.

"Dia (Anwar) kata, 'saya akan jadi Perdana Menteri pada tarikh tertentu (16 September 2008). (Ketika Anwar bercakap itu) Saya berada dekat dengan dia. Kepala lutut saya, bersentuhan dengan kepala lutu dia.

"Saya tanya kepada dia. Boleh kah Datuk jadi PM. Dia (Anwar) jawab boleh. Cukup dah (bilangan Ahli Parlimen). Syaratnya pun dah cukup, hanya tunggu masa sahaja, saya akan jadi PM.

"Sehingga sampai ke hari ini, banyak kali dia (Anwar) isytiharkan dirinya sebagai PM (tetapi) semua itu bohong! Bohong ! Bohong !", katanya.
Menurutnya Anwar hanya berangan-angan menjadi PM sejak dari menjadi Timbalan Perdana Menteri semasa dalam kerajaan dahulu, namun gagal merealisasi cita-cita sampai ke hari ini.

"Dia (Anwar) masih bermimpi ketika dia berada bersama Dr Mahathir, ketika itu dia jadi Timbalan Perdana Menteri kepada Dr Mahathir.
"Lepas Dr Mahathir, dialah yang akan jadi PM, sebab dia lah Timbalan.

"Tiba-tiba berlaku perkara yang tidak disangka-sangka, Anwar kena pecat dan masuk penjara…Walaupun dia berada di penjara, hingga sampai ke hari ini, dia masih bermimpi, dia masih lagi Timbalan kepada Dr Mahathir.

"Dr Mahathir sudah berhenti jadi PM, tetapi dia masih menuntut jawatan PM, (walaupun) jawatan itu tidak layak diberikan kepadanya", katanya.-aidc

Pisau kata "kesian dekat penyokong haprak pakatan dilembu kerbaukan oleh Anwar"

Video Anwar Kantoi?

Posted: 06 Jul 2011 05:00 AM PDT


Laporan polis dibuat oleh Anwar kononnya beliau difitnah,tetapi pihak makhamah mengesahkan beliaulah sipelaku didalam video tersebut.


Menariknya perbuatan sumbang tak bermoral segala salah laku akan terlepas?Asalkan menjadi seorang haprak pakatan semua perlakuan tak bermoral akan diampunkan oleh penyokong sendiri malah akan diangkat lebih tinggi maqamnya asalkan bermusuh dengan BN.


Pisau kata "wali selipar halalkan selingkohan haram asalkan bermusuh dengan BN"

Breaking News:Perarakan Haram Tetap Di Teruskan,Rusuhan Di Rancang?

Posted: 06 Jul 2011 01:14 AM PDT

 Terkini,berdasarkan maklumat terbaru perarakan haram tetap akan diadakan.Penganjur Bersih bukan saja tidak menghormati malah telah berbohong kepada KDYMM YDP Agong.Pisau agak skeptikal apabila melihat Ambiga mengadap Tuanku,ini kerana kumpulan inilah juga yang tidak menghormati raja raja melayu sudah tentu mereka tidak akan tunduk dengan segala titah dan nasihat Tuanku.

Kesangsian Pisau terhadap perjumpaan Ambiga dengan Agong terjawap apabila ia hanyalah satu lakonan semata mata untuk mengaburi mata rakyat. Nasihat Agong kepada mereka diperlekehkan.Malah arahan dikeluarkan kononnya mereka akan membuat perarakan secara aman walhal perancangan untuk melakukan keganasan,kerosakan dan kekacauan telah dirancang.


Komitment untuk mengadakan perhimpunan didalam stadium hanyalah kosmetik sedangkan semalam perbincangan yang dihadiri oleh ramai pemimpin haprak pakatan telah membuat keputusan untuk meneruskan perarakan,cuma bezanya tidak menuju ke Istana negara tetapi perarakan diadakan menuju ke stadium Merdeka.


Dikhabarkan perancangan awal mereka untuk melakukan kekacauan dan revolusi akan tetap diteruskan.,paling merbahaya satu kumpulan telah diarahkan untuk membuat provokasi untuk membangkitkan kemarahan penyokong mereka.




SMS disebarkan mereka akan tetap meneruskan perarakan seperti mana yang dirancang.Arahan untuk berkumpul di Sogo,Masjid Jamek,Kampung Baru dan Dataran DBKL berhampiran Dataran Merdeka jam 2 petang menuju ke Stadium Merdeka telah disebarkan.


PM dan pihak berkuasa terlalu berlembut dengan puak subversif ini hinggakan mereka sudah pijak kepala.Kegagalan menyekat puak haprak ini daripada terus menganjurkan perarakan haram dan rusuhan akan mencetuskan konflik yang lebih besar selepas ini.


Pihak berkuasa harus menyekat terus puak haprak ini daripada berkumpul walau pun didalam stadium kerana mereka telah mungkir janji dan tidak boleh dipercayai. Bukankah PM telah menyerahkan amanah kepada pihak Polis untuk mengatasi isu ini.Bukankah pihak Polis telah menutup pintu rundingan. Apa perlunya PM dan PDRM mahu lagi berunding dengan mereka?


update:Terkini,pihak pengurusan Stadium Merdeka tidak membenarkan lokasi itu dijadikan tempat perhimpunan Bershit.

Pisau kata " tangkap penganjur Bersih jangan bagi muka"

Dr Chandra : Rangkaian Soros Biayai Bersih ?

Posted: 05 Jul 2011 11:30 PM PDT


AIDCNews – 05/07/11 – Menurut sumber sahih, seorang pegawai daripada sebuah pertubuhan diasaskan dan dibiayai oleh spekulator kewangan, George Soros berada di Kuala Lumpur baru-baru ini untuk mengadakan pertemuan dengan para pemimpin parti politik dan NGO yang menganggotai BERSIH.

Pegawai tersebut, Maureen Aung-Thwin merupakan Pengarah 'Projek Burma / Inisiatif Asia Tenggara' yang dikendalikan Open Society Foundations (OSF) berada di Kuala Lumpur dari 27 Jun hingga 2 Julai, 2011.
Pertubuhan Open Society Foundations digunakan oleh Soros bagi membangunkan program-program membina keupayaan di atas nama demokrasi di beberapa bahagian dunia. 

Sebenarnya program-program tersebut merupakan sebahagian daripada agenda lebih besar Amerika Syarikat bagi memperluaskan kuasa global dan pengaruhnya dengan alasan untuk memampatkan demokrasi.

Open Society Foundations beroperasi secara terus atau tidak terus di Eropah Timur, Utara Afrika, Amerika Latin, Asia Tengah, Asia Barat dan Asia Tenggara. Usaha membina keupayaan yang dimaksudkan termasuk pembiayaan organisasi-organisasi tempatan dan mengadakan kursus latihan serta seminar. 

Tumpuan penting program OSF ini ketika akan berlangsung pilihan raya di sesebuah negara.

Saya berharap kerajaan akan menjalankan penyiasatan terperinci pembabitan OSF yang didalangi Soros dalam pergerakan BERSIH. Pembabitan OSF perlu dikaji dalam konteks dakwaan pembabitan NGO-NGO Eropah dan Amerika Syarikat dalam aktiviti-aktiviti BERSIH dan kumpulan-kumpulan berkaitan dengannya.

Saya amat memandang berat pembabitan pihak Soros berikutan sesuatu yang berlaku sewaktu saya berada dalam Parti Keadilan Nasional (kini Rakyat) sebagai Timbalan Presiden dari 1999 hingga 2001. 

Beberapa minggu sebelum pilihan raya 1999, Maureen Aung-Thwin datang ke pejabat saya di Petaling Jaya berhubung permintaan daripada Anwar Ibrahim bagi membiayai Keadilan pada pilihan raya.

Apa yang nyata, pembantu Anwar yang paling dipercayai, Azmin Ali telah menghubungi pemilik media Zionis, Rupert Murdoch bagi pihak Anwar mengenai bantuan kewangan. Permintaan tersebut kemudian disampaikan kepada sahabatnya, George Soros, yang kemudian menghantar Maureen sebagai misi ke Malaysia.

Saya memberitahu Maureen Keadilan tidak akan menerima bantuan kewangan daripada mana-mana sumber luar, dan persoalan penerimaan dana daripada Soros atau sesiapa saja bagi membiayai kempen pilihan raya tidak timbul sama sekali.

Pada sebelah petangnya saya memaklumkan kepada Presiden, Dr. Wan Azizah Ismail mengenai pertemuan saya dengan Maureen dan memohon supaya beliau bertanya kepada Anwar sama ada apa yang disampaikan oleh Maureen kepada saya itu benar.

Menurut Wan Azizah, Anwar menafikan sebarang pengetahuan mengenai permintaan mendapatkan bantuan daripada Murdoch serta pembabitan Soros. Saya percaya kepada Anwar dan membiarkan perkara tersebut berlalu. 
Bagaimana pun, beberapa perkembangan selanjutnya yang mengaitkan beberapa orang pemimpin Zionis di Amerika Syarikat dan Anwar meyakinkan saya Anwar sebenarnya berbohong.

Kini, 12 tahun kemudian, persekongkolan yang melibatkan Maureen Aung Thwin dan Soros timbul sekali lagi dalam politik Malaysia – kali ini menerusi BERSIH.
Rakyat Malaysia mempunyai hak untuk mengetahui segala-galanya daripada Anwar, BERSIH dan Soros.


Dr. Chandra Muzaffar,
Timbalan Presiden, Parti Keadilan Nasional (April 1999-November 2001)
5 Julai 2011


-AIDC

r b f

Posted: 06 Jul 2011 07:36 PM PDT

r b f


Tindakan Datuk Najib Kemas dan Bijak

Posted: 05 Jul 2011 09:48 PM PDT

Tindakan yang diambil oleh PM iaitu menawarkan stadium untuk penganjur perhimpunan mengadakan perhimpunan adalah satu langkah yang bijak dan bertanggungjawab. Tindakan penganjur menerimanya juga satu langkah bagus. Bagus dari segenap sudut. Bagus dari sudut keselamatan serta imej negara dan bagus juga untuk politik kepada PM dan BN. Akhirnya penganjur yang keras kepala sebelum ini tunduk kepada seorang PM dari parti yang mereka keji,caci dan hina.

Suara-suara batu api mula kedengaran sejak semalam sebaik sahaja penganjur perhimpunan menyatakan persetujuan menerima tawaran PM supaya perhimpunan yang dirancang di jalan raya dipindahkan ke dalam stadium.

Ada yang kata PM bekerjasama dengan pertubuhan haram kerana bersetuju berunding serta membenarkan pertubuhan haram mengadakan perhimpunan di stadium.

Satu perkara yang kita harus ingat dalam hal ini. Selain menjadi Pengerusi BN dan Presiden Umno , Datuk Najib juga adalah seorang PM. Maknanya Datuk Najib pakai 3 baju utama. Ada lagi baju-baju lain yang dipakainya. Setiap baju yang dipakainya mempunyai tanggungjawab serta tugas yang berbeza.

Sekarang saya nak bercakap pasal tugas Datuk Najib sebagai seorang PM. Tanggungjawab serta tugas Datuk Najib sebagai seorang PM berbeza dengan dua tugasnya yang lain. Sebagai seorang PM , Datuk Najib bertanggungjawab ke atas semua rakyat negara ini tanpa mengira fahaman politik, agama , bangsa atau mazhab.

Dalam isu perhimpunan jalanan yang dirancang sabtu ini adalah menjadi tugas PM untuk memastikan tidak ada perkara-perkara buruk yang berlaku. Soal mereka pertubuhan haram atau halal itu dah jadi perkara kedua. Soal keselamatan rakyat yang perlu diutamakan. Tambahan pula apabila benda pelik-pelik telah djumpai oleh polis semalam. Bermacam-macam perkara boleh berlaku jika kerajaan terus membiarkan mereka berhimpun dan berarak di jalan raya. Jika perkara buruk itu tidak dilakukan oleh mereka sekali pun , boleh jadi ianya akan dilakukan oleh pihak-pihak asing yang sentiasa menunggu peluang untuk menghancurkan Malaysia. Kita kena ingat balik apa yang dituturkan oleh Shamsul Iskandar dan anak Anwar Ibrahim.

Nurul Izzah kata rakyat Malaysia harus mengambil semangat apa yang terjadi di Dataran Tahrir , Kaherah , yang mana dalam kejadian itu lebih 800 orang yang terbunuh dan ribuan yang cedera. Manakala Shamsul Iskandar pula menghasut agar kerajaan digulingkan melalui jalan raya.

Apakah kita mahu itu terjadi ? Mungkin Ambiga tidak berniat untuk melakukan begitu, tetapi bagaimana pula dengan mereka-mereka yang telah memasang niat untuk melakukan begitu dalam perhimpunan tersebut ?

Polis telah melarang agar perhimpunan tidak dilakukan di jalan raya, tetapi penganjur bertegas hendak melakukannya juga. Dalam perhimpunan yang lepas-lepas pun sama juga, polis larang tapi mereka lakukan juga walaupun penganjurnya seorang MB.

Tapi tindakan polis kali ini agak luar biasa berbanding dengan yang lepas-lepas kerana difahamkan polis telah menghidu sesuatu yang tidak baik yang telah dirancang oleh penganjur atau mereka yang terlibat. Polis telah hidu yang mereka akan melakukan hura-hara. Buktinya dengan penemuan pelbagai senjata semalam.

Sekiranya penganjur tetap mengadakan perhimpunan di jalan raya sabtu ini dan berlaku keganasan yang boleh menyebabkan kematian serta kecederaan seperti mana yang diseru oleh Nurul Izzah , siapakah yang mereka salahkan dan siapakah yang perlu bertanggungjawab ? Sudah tentu PM dan polis yang disalahkan dan mereka perlu menjawabnya.

Peristiwa Memali yang berlaku lebih 20 tahun lalu sampai ke hari ini pun masih lagi dijadikan modal pembangkang.

Kematian seorang yang bernama Teoh Beng Hock yang bunuh diri itu pun boleh membuatkan kerajaan berpeluh jantan untuk menjawabnya, bagaimana pula sekiranya berlaku satu kematian dalam perhimpunan sabtu ini jika mereka terus berhimpun di jalan raya ? Tidakkah berbuih mulut kerajaan dan polis untuk menjawabnya ?

Itu jika berlaku satu kematian, bagaimana pula jika lebih daripada satu yang mati ?

Satu perkara yang kita kena ingat, dalam kepala pemimpin-pemimpin pembangkang bermacam-macam perkara yang mereka fikir supaya timbul huru-hara demi untuk mencari keuntungan politik kepada mereka dalam PRU akan datang.

Tidak mustahil mereka akan menimbulkan huru-hara sesama mereka atau mengupah orang-orang tertentu melakukan huru-hara sehingga boleh menyebabkan kecederaan dan kematian. Apabila itu berlaku, mereka cepat-cepat lemparkan kesalahan kepada polis dan kerajaan. Mereka akan ceramah keliling negara 24 jam sehari untuk memburuk-burukkan kerajaan serta polis diatas kecelakaan yang terjadi.

Semenjak kejadian rusuhan di Kaherah awal tahun ini ramai pemimpin-pemimpin pembangkang yang meleleh air liur melihatnya dan mahu kejadian itu berlaku di Malaysia. Untuk memastikan impian mereka tercapai mereka sanggup lakukan apa sahaja. Contohnya dalam kejadian seorang peniaga beras yang meninggal dunia semasa dikejar UPP di Kelantan awal tahun ini, seorang pemimpin Pas Kelantan dalam ceramahnya cuba menghasut rakyat agar bertindak seperti rakyat Mesir dan menerangkan kejadian di Mesir bermula dari seorang remaja yang dipukul polis dan satu kempen dijalan melalui FB dan itulah yang membuat rakyat Mesir bangkit di Dataran Tahrir. Taktik serupa cuba diguna pakai dalam kes itu apabila satu laman FB diwujudkan kononnya untuk menuntut keadilan kepada mangsa dan laman FB itu turut dipromosi oleh harakah daily.

Kerajaan yang bijak adalah kerajaan yang mengambil pendekatan berunding dengan musuh. Apabila berunding bukan bermakna kalah. Sebab itu saya puji pendekatan yang diambil oleh Datuk Najib dalam hal ini. Beliau bijak....

Berunding dengan musuh tanpa perlu menggunakan senjata dan menitiskan setitik darah adalah lebih baik dari menewaskannya dengan menggunakan senjata dan mengorbankan ramai orang. Tindakan berunding juga boleh membuatkan kita mengetahui banyak rahsia musuh.

Sebenarnya tindakan berunding dengan pertubuhan haram kali ini bukannya tindakan kali pertama yang diambil kerajaan. Perkara ini pernah berlaku di Baling pada tahun 1955 yang dinamakan Rundingan Baling. Pada masa itu kerajaan bukan sahaja berunding dengan pertubuhan haram, malah berunding dengan pertubuhan pengganas komunis yang diketuai
Chin Peng.
Tunku Abdul Rahman terpaksa mengambil langkah tersebut kerana tanggungjawabnya sebagai seorang pemimpin demi untuk menghentikan pertumpahan darah serta kekejaman terhadap rakyat pada masa itu.

Tun Dr M , Tun Hanif Omar dan Tan Sri Rahim Noor pernah pergi berunding dengan Chin Peng di Hadyai pada tahun 1989 yang akhirnya menyaksikan PKM meletak senjata. Jika tidak sebelum itu rakyat kita yang tinggal di kawasan yang bersempadan dengan Thailand tidak tenteram hidup kerana takutkan komunis. Saya masih ingat lagi pada waktu itu jalanraya timur barat yang menghubungkan Kelantan dengan Perak hanya boleh dilalui sehingga jam 5 atau 6 petang sahaja. Selepas dari jam itu tidak dibenarkan kerana bimbang serangan komunis. Sebagai PM yang bertanggungjawab Tun mengambil langkah itu demi tanggungjawabnya terhadap rakyat walaupun imejnya mungkin kelihatan tercalar kerana berunding dengan komunis.

Walaupun mereka berunding sampai meletak senjata, kerajaan tidak pernah mengiktiraf pertubuhan haram PKM sehingga ke hari ini.
Kenapa pula pada masa itu tiada pihak yang pertikai kenapa kerajaan tidak mengambil tindakan terhadap pengganas-pengganas komunis dan komunis pula tidak pertikai orang-orangnya yang telah mati kerana bertempur dengan pasukan keselamatan negara ?

Hari ini apabila kerajaan mengambil langkah berunding dengan pemimpin-pemimpin pertubuhan haram Bersih, ada pula ketua pengarang sebuah akhbar yang saya difahamkan pernah bertugas di BTN mempertikaikan dan berpura-pura bertanya soalan kepada kerajaan tentang tindakan yang diambil oleh polis sebelum ini. Komunis pun tak tanya seperti itu, bekas orang BTN pula boleh tanya.

Apabila kerajaan sudi berunding dengan pertubuhan haram dan membenarkan mereka berhimpun bukannya bermakna pertubuhan itu sudah halal.
Masih ingatkah anda pada peristiwa Al Maunah satu masa dulu ? Pihak berkuasa pada mulanya mungkin sukar untuk bertindak kerana bimbang ada kematian dan sudah tentulah pihak berkuasa juga mahu menangkap mereka hidup-hidup kerana untuk memudahkan siasatan dan mengetahui siapa dalang di sebaliknya.

Sebaliknya kumpulan tersebut pula yang membunuh dua anggota keselamatan. Jika hendak bertindak kasar, pihak berkuasa tentera dan polis boleh bertindak kasar. Pasukan elit komando tentera dan polis kita boleh bertindak menembak mati ahli kumpulan berkenaan sekelip mata sahaja.

Tapi oleh kerana kebijaksanaan PM pada masa itu , Tun Dr M , dan Menteri Pertahanan, Datuk Najib, serta dibantu kebijaksanaan anggota-anggota tentera dan polis pada masa itu mereka menggunakan kaedah rundingan. Akhirnya semua ahli kumpulan Al Maunah menyerah diri hidup-hidup dan kini semuanya telah memasuki alam barzakh.

Itulah yang dinamakan buat kerja menggunakan akal fikiran dan bukannya menggunakan emosi. Berundur setapak ke belakang untuk maju seribu tapak ke hadapan.

Sedikit info yang saya dapat berkenaan taktik kotor yang akan digunakan penganjur dan parti-parti politik terlibat sekiranya mereka berdemo di jalan raya pada hari sabtu ini. Formasi susunan mereka semasa berarak menuju ke Istana Negara seperti berikut.

Barisan pertama : OKU yang menggunakan kerusi roda dan orang buta.

Barisan kedua : Kanak-kanak.

Barisan ketiga : Wanita

Barisan keempat : Lelaki

Bayangkan bagaimana polis hendak bertindak dalam keadaan begitu bagi menghalang perakakan. Sekiranya polis melepaskan gas pemedih mata atau tembakan air , keadaan akan kelam kabut dan mereka akan lari lintang punkang. Apabila semua bertempiaran lari apa akan jadi kepada kanak-kanak dan OKU ?

Jika mereka cedera atau mati kerana terpijak siapa yang akan disalahkan dan siapa yang akan menanggung bahana ?

Akhir kata, tindakan Datuk Najib menawarkan stadium kepada penganjur adalah satu langkah bijak yang perlu dipuji. Ianya boleh menyelesaikan banyak masalah. Anggota-anggota polis juga tidak perlu lagi dikerah bertungkus lumus untuk mengawal keadaan pada hari berkenaan. Mereka boleh beri tumpuan kepada tugas hakiki. Sekiranya apa-apa perkara buruk yang berlaku dalam stadium adalah menjadi tanggungjawab penganjur. Mereka tidak boleh lagi salahkan kerajaan atau polis.

melayuangkat

Posted: 06 Jul 2011 03:44 PM PDT

melayuangkat


Orang Politk banyak tenaga..

Posted: 27 Apr 2011 06:32 AM PDT

Rimas tengok perangai sorang ni di tv 3 tadi, mulut tak ada insuran, cakap menuduh melulu..pelik betul...Allah swt dah bagi 'second chance' lepas kereta lingkup di Ipoh dulu pun tak ada keinsafan langsung.

"Letih"  dengan kes Anwar Ibrahim ...tak habis habis, Sukma, Azizan Abu Bakar, Saiful ..dan sekarang dengan video pulak.  APA yang pasti: video bahagain ke 2, 3 atau ke 40 pun - pasti akan dinafikan oleh penyokong2 setianya.
Bertuah betul Anwar Ibrahim sekeluarga, walau jelas bagaimana pun salahlaku, walau terakam dengan alat secanggih mana pun BUKAN DIA. DIA baik, yang jahat UMNO je..(dah kaya kenyang anak beranak asal dari makan gaji dengan duit UMNO  dan dah jadi darah daging, secuit terima kasih pun tak ada malah jadi musuh pulak, sampai berpecah belah orang Melayu satu Malaysia.)

Tok Guru lagilah tak percaya pada video yang tersebar sekarang. Kalau betul pun tentu Tok Guru boleh 'maafkan Anwar Ibrahim' dan Anwar Ibrahim boleh bertaubat. Insan manakah yang tak pernah berdosa di bumi Allah ini? Mungkin lepas ini PKR dan PAS  akan mengadakan satu lagi Solat Hajat minta Allah tunjukkan BETUL atau TIDAK video ini. 

Terima Kasih Tun Dr. M, Tun telah berkorban segalanya untuk menyelamatkan kami rakyat Malaysia dari berpimimpin seseorang yang begitu buruk akhlaqnya. Semoga Allah swt akan terus melindungi Malaysia, Selamat Negara kita dari bencana kecil atau besar..Aman Makmur dengan limpah rezeki yang baik dan berkekalan.
Posted by Picasa

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 06 Jul 2011 03:20 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Mat Sabu Naik Hangin Sebab Ambiga Tak Bawak Dia Mengadap DYMM YDP Agong..?

Posted: 06 Jul 2011 06:15 AM PDT

Isshh.., isshh.., isshhh...! Kesiannyer tengok Mat Sabu kena tinggal. Semalam Datuk Ambiga pergi mengadap menyembah kebawah DYMM YDP Agong tak bawak timbalannya....

Tak ade hormat langsung si Amibga kat timbalan dia? Itu pun Pas masih nak jadi budak2 suruhan Ambiga lagi..??

Perkara pertama yang perlu kita sedar ialah majlis perkenan mengadap oleh Tuanku YDP Agong bukan bermakna kaum ini sudah jadi sah. Kaum yang melabel diri mereka "Bersih-2" (tapi punya niat kotor ini) sebenarnya masih berstatus tidak sah @ haram kerana pihak Pendaftar Pertubuhan telah mengisytiharkan mereka haram menurut undang-undang. Jadi level mereka sama dengan komunis, sama dengan Kumpulan Ayah-Pin. Oleh itu sebarang aktiviti yang dibuat atas nama itu adalah haram dan boleh dikenakan tindakan.

Kedua, setelah mengadap Tuanku YDP Agong, kaum ini masih berkeras mahu mengadakan perhimpunan. Ambiga Sreenavasan sebagai peguam patut tahu bahawa sebarang perhimpunan ditempat awam mesti mendapat permit polis berdasarkan peruntukkan Perlembagaan dan Akta Polis. Pihak polis, dan hanya pihak polis sahaja yang berhak memberi permit atau menolaknya jika didapati ianya memudaratkan keselamatan negara dan ketenteraman awam.


Tuntutan mereka mahu mengadakan perhimpunan di Stadium Merdeka bukan sahaja perbuatan biaDAP dan angkuh, malah tidak menghormati titah Tuanku YDP Agong. Yang menjadi keprihatinan Tuanku ialah keselamatan dan keharmonian rakyat dan negara. Adakah Ambega boleh memastikan itu?


Mungkin perhimpunan didalam tempat tertutup dan terkepung saperti di stadium boleh dikawal, tetapi bagaimana dengan sebelum dan selepas,diluar kawasan stadium. Kita dapat melihat dalam himpunan aman dan pesta saperti bolasepak pun boleh berlaku rusuhan dan kekacauan. Bagaimana dengan pergerakan selepas perhimpunan, adakah Ambega boleh kawal?

Apatah lagi jika dibuat di Stadium Merdeka yang terletak didalam bandar, begitu hampir dengan tempat awam saperti Bus Stand Klang, China Town Petaling Street, Jalan Hang Kasturi, Puduraya, dan hanya beberap minit berjalan kaki ke Jalan Masjid India, Jalan Tuanku Abdul Rahman, tempat dimana orang ramai akan turun dihujung minggu bersama keluarga dan lain-lain.

Adakah Ambega boleh pastikan kaum himpunan ini tidak bertindak diluar batasan setelah mendengar ceramah maki hamun dan caci-maki didalam stadium? Pengalaman lampau membuktikan tidak. Sebab itu teman desak pihak polis supaya tidak memberikan kebenaran perhimpunan dibuat di Stadium Merdeka.

Sebaliknya kalau nak buat juga, buatlah di Stadium Shah Alam. Menteri Besar sudah pun memberikan tawaran menggunakan Stadium Shah Alam. Itupun negeri pemerintahan pembangkang. Ianya jauh dari tempat orang ramai, dan tidak menganggu kegiatan dan aktiviti rakyat biasa....

Read more..., please click here.

BERSIH 2.0 Buat Di Stadium...! itu Bukan Standard Anwar.., Buat Malu Ajer La..!

Posted: 06 Jul 2011 02:51 AM PDT


orang yang paling hampa bilamana bershit ditukar lokasinya adalah anwar.

selama ini anwar adalah pengkagum kepada cara demokrasi rusuhan dan jalanan.

pada tahun suharto tumbang, anwar pernah mengeluarkan kenyataan bahawa kuasa rakyat itu wajar 'diberikan perhatian' serius oleh pihak pemerintah. anwar bercakap dan kiasnya itu ditujukan kepada dr mahathir yang ketika itu memegang tampuk pemerintahan di malaysia.

sejarah politik anwar hanya berlegar pada cara konfrontasi dan demonstrasi.

peristiwa baling adalah pembohongan fakta yang perlu diperbetulkan. rakyat dicanang pemikirannya oleh anwar bahawasanya peristiwa di baling berlaku akibat kebuluran petani (melayu) sedangkan pada hakikatnya tiada seorang petani pun yang meninggal dunia sepertimana yang didakwa.

ini konteks penipuan. anwar memanipulasi pembohongan di baling dengan tujuan untuk memberikan tekanan kepada kerajaan.

ide penipuan yang sama anwar gunapakai tatkala reformasi berlaku.

pemberitaan anwar disuntik darah HIV oleh dr mahathir dicanang sebagai cara menarik simpati. 1998 cerita ini dikeluarkan.jika benarlah ia berlaku sudah tentu anwar dah lama mati.

keadaan ini berterusan. anwar mengharapkan rusuhan sebagai cara menutup kelemahan.

tumbangnya hosni mubarak melalui kepungan medan tahrin memberi ilham kepada puaka bangsa ini untuk menutup cerita. cerita yang dia ada masalah jiwa dan raga.

masalah moral dan masalah liwat.

anwar wajib mengakui dia adalah beban kepada gabungan pakatan.

zaid ibrahim dan raja petra berkali-kali bercakap mengenai perkara ini. pakatan wajib keluar dari 'kepungan' anwarista. 2 orang ini menentang arus dalam pakatan. kata mereka, pakatan wajar mempunyai hala tuju dan bukannya fokus kepada agenda anwar yang terlalu centric.

pengalihan lokasi daripada jalanraya kepada stadium sebenarnya sudah tidak memberi erti lagi kepada anwar.

berapa kali ceramah pakatan yang menggunakan platform stadium yang difikir anwar mampu menggugat kerajaan sedia ada ? jawapannya tiada.

dah berpuluh kali acara stadium digunapakai, bermula dengan pembohongan 16 september di kg baru,protes minyak di kelana jaya,solat hajat di stadium kota baharu dan yang terbaru di stadium malawati yang digunakan platformnya untuk menjawap isu video seks.

semua upacara di atas tidak memberi kesan politik yang diinginkan oleh anwar.impak melimpahnya untuk merobah pemikiran rakyat langsung tidak berkesan.

anwar tahu, yang hadir pada semua temasya ceramah itu adalah berlegar kepada audience yang sama. ini bukan faktor yang boleh menyumbangkan kejatuhan kerajaan.

anwar mahu revolusi jalanan.
mat sabu juga mahu revolusi jalanan.

gaya mengumpul audience dalam stadium tidak membawa impak kuat kepada rakyat jelata.

anwar mahu pencetus baru. anwar mahu kumpulan sasaran baru. kumpulan sasaran sepertimana tumbangnya kerajaan tunisia dek kerana matinya seorang peniaga yang dirobohkan kedainya oleh penguatkuasa.

anwar mahu 9 julai berlaku sepertimana revolusi di tunisia.
bermula dengan tunisia domino effect nya menular ke mesir,libya,sudan dan bahrain.

revolusi sebegini yang diinginkan anwar untuk berlaku pada 9 julai.

namun nun jauh di sudut percaturan, anwar sebenarnya salah dalam mencatur bidak.

bershit yang mempelopori ide pembersihan sistem pilihanraya tidak memberi kesan mendalam kepada majoriti rakyat malaysia.

8 tuntutan bershit mudah dibahas dan dipatahkan oleh rakyat malaysia.

justifikasi perlunya kerajaan ini tumbang hanya bersandarkan kepada tuntutan bershit tidak kuat,tidak kukuh dan dilihat cukup lemah dalam presentasi politikal nya.

majoriti rakyat bertanya, jika pilihanraya di malaysia tidak adil mana mungkin pakatan bisa memenangi 5 buah negeri dan memenangi hampir 80 kerusi parlimen ?

awal-awal lagi klimaks revolusi 9 julai telah dihidu oleh rakyat.

tentangan luar bisa daripada segenap lapisan masyarakat malaysia mengenai bershit amatlah mengejutkan pakatan.

samada di stadium atau buat di longkang, bershit kali ini sudah gagal.

nik ajis terpaksa menghiburkan hatinya yang lara dengan mengeluarkan kenyataan 'buat di stadium pun' ia tetap memberi impak. sebelum cabut lari, nik ajis telah mengeluarkan kenyataan bahawa bershit (di jalanraya) merupakan signal bakal tumbangnya kerajaan sebelum pru ke 13.

nafsu serakah nik ajis tak ditunai tuhan.
nafsu serakah anwar dimatikan tuhan.

silap mereka satu.

mereka menyangka rakyat malaysia sebangang penyokong mereka [taken from Blog GAP, please click here]

Memang Sah.., Terang2 Boleh Nampak Ambiga TAK Jujur....

Posted: 06 Jul 2011 12:39 AM PDT

Semalam Datuk Amibiga Sreenavasan pergi mengadap DYMM Yang Dipertuan Agong. Bila keluar dari istana, Ambiga kata nak buat Bersih kat stadium...

JAHAT..!! Memang Jahat...!!!

Ingat tak mula2 penganjur Bersih kata nak buat buat demo Bersih 2.0 sebab nak berarak ke Istana Negara nak serah memorandum kebawah DYMM Agong..? Betul tak..?

Bukan ker semalam Ambiga mengadap DYMM Agong..? Kenapa tak serah jer Memo yang beria-ia sangat nak serah tu semalammm...? Tak payah la buat ape2 nak berkumpul kat stadium plak..!!

Nampak tak agenda jahat Bersih..? Semalam dah masuk istana, serah ajer la memo tu, kiranya Bersih dah boleh BATAL...!

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 06 Jul 2011 02:20 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


TAYANGAN ISTIMEWA!! FILEM KL GANGSTER UNTUK SEMUA!!

Posted: 06 Jul 2011 11:25 AM PDT


Disebabkan masalah tertentu, Mc tak dapat nak uploadkan video tersebut. Mc terpaksa kasi link untuk tengok secara online tapi mungkin terhad. Sebelum link tu kena bann, baik tengok cepat-cepat.

Filem ni dah capai 11.5 juta. Wow!! makin kaya la Skop Production ye..

Nak tengok video meh klik SINI meh

McTheory:
layan je dulu..

PANAS!! KHALID GAGAP PUN TAK PERCAYA BERSIH BOLEH BERHIMPUN CARA AMAN!!

Posted: 06 Jul 2011 08:34 AM PDT

klik untuk baca

Kalau merujuk pada keratan akhbar diatas. Harian Metro 6 Julai, Khalid gagap disoal wartawan jika puak Bersih hendak buat perhimpunan di stadium Shah Alam, mahukah kerajaan negeri Selangor benarkan. Khalid kata boleh guna, tapi ada syarat-syaratnya. Diantara syarat-syaratnya ialah,

Puak Bersih ni hendaklah berjanji untuk mengadakan perhimpunan secara aman. Kedua, puak Bersih, hendaklah tidak merosakkan harta benda stadium dan jika ada sebarang kerosakkan, penganjur Bersih hendak membayar semua kos kerosakkan terbabit.

Agak-agaknya kenapa Khalid gagap mengenakan syarat demikian? Kerana, dia sendiri pun tak yakin dengan Ambabiga penganjur Bersih tu dapat membuat perhimpunan yang aman.

Kerana, sebagai orang PKR, Khalid sendiri tahu, bahawa wujudnya perhimpunan haram Bersih, hanyalah semata-mata mahu membuat kacau, dan bukannya berhimpun secara aman.

Mungkin akibat syarat yang dikenakan oleh kerajaan Selangor, menyebabkan Ambabiga memohon untuk mengunakan stadium Merdeka.

Mc rasa, kerajaan Malaysia, perlu berikan Stadium Shah Alam kepada puak ni, kalau mereka nak buat kacau pun, rasanya ia jauh cari kawasan sibuk dan kawasan sekeliling pun agak lapang.

Yang paling penting, stadium Shah Alam dibawah pengawasan kerajaan Selangor, iaitu kerajaan Pakatan, kalau nak rosak ke, roboh ke, biar diaorang bergaduh sesama sendiri.

Kita tengok aje..

McTheory:
Puak-puak ni mana aman, tengok muka pun tau, hati perut komunis ni..

KASI PANAS!! ARTIKEL YANG MENARIK MENGENAI DS NAJIB!!

Posted: 06 Jul 2011 05:29 AM PDT


Tindakan kerajaan pimpinan Dato Sri Mohd Najib Tun Razak bersetuju membenarkan Gabungan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) mengadakan perhimpunan di dalam Stadium dan keputusan Ambiga menerima nasihat Yang Di Pertuan Agong serta menerima pelawaan Dato Sri Najib menunjukkan demokrasi di negara ini boleh terus subur dalam cara yang sihat, aman dan terbuka.

Perjuangan BERSIH bukan semuanya benar dan sebahagian besarnya adalah bersandarkan persepsi palsu dan agenda mahu memburuk-burukkan kerajaan. Misalnya dakwaan pengundi hantu merupakan satu dakwaan yang tidak pernah dibuktikan dalam mana-mana mahkamah mahu pun forum yang jelas. Belum pernah dibuktikan ada seorang pun manusia yang telah mati tetapi masih mengundi. Nama mereka yang meninggal berada dalam daftar pemilih bukan bermakna orang tersebut mengundi. Hanya kerana proses mengeluarkan nama tersebut lambat dan perlu digazetkan bukan bermakna mereka mengundi pada hari tersebut.

BERSIH sungguhpun bukan sebuah pertubuhan yang sah tetapi merupakan ikatan longgar badan-badan bukan kerajaan yang sah dan parti politik sah. Justeru atas semangat demokrasi tentulah mereka berhak menyuarakan bantahan, pandangan mahu pun tuduhan yang perlu dijawab oleh pihak kerajaan.
Namun dalam semangat demokrasi juga, bantahan, kritikan dan hak bersuara harus melalui lunas-lunas undang-undang dan batas-batas kesusilaan masyarakat. Mengadakan perhimpunan bersar-besaran di atas jalan raya bukan semangat demokrasi tulen. Ia tidak lebih daripada penyalahgunaan kumpulan anarki atas keterbukaan demokrasi.

Kumpulan yang mahu mengadakan demontrasi atas jalan raya untuk menyuarakan pandangan mereka ialah kumpulan yang mahu memaksa orang lain mengikut cakap mereka. Mereka mahu menunjuk kekuatan dan juga kejantanan untuk "menggertak" kumpulan yang tidak bersetuju agar ikut sama menyokong mereka. Inikah bukan menyuburkan demokrasi tetapi menyesatkan makna demokrasi.

Justeru tawaran Mohd Najib agar Bersih mengadakan perhimpunan bantahan di dalam stadium merupakan satu semangat dan komitmen Perdana Menteri untuk memastikan hak bersuara dan semangat demokrasi terus subur di negara ini dalam tatasusila manusia bertamadun.

Mohd Najib boleh menggunakan kekerasan dan kekuatan pihak keselamatan untuk melarang terus perhimpunan ini dan agenda Bersih ini. Namun dalam dunia demokrasi hari ini, dalam keadaan rakyat berfikiran terbuka dan sebahagian besar menganalisis secara kritikal setiap tindak-tanduk kerajaan, adalah penting untuk kerajaan sendiri dilihat bertindak dalam keadaan rasional dan boleh diterima oleh majoriti rakyat.

Segelintir ahli UMNO yang marah kerana melihat Mohd Najib tidak mengambil tindakan tegas terhadap kumpulan ini dengan mengharamkan terus aktiviti mereka sebenarnya hidup dalam dunia yang ketinggalan zaman. Mereka harus memahami bahawa ada perkara kita perlu berkeras ada perkara kita perlu bertolak ansur. Rakyat memerhati keputusan-keputusan kerajaan dan menilainya.

Sekiranya tiada kompromi dicapai maka kumpulan Bersih ini akan berarak di atas jalan raya yang hanya akan menimbulkan kekacauan dan huru-hara. Kekacauan ini bukan sahaja akan menjejaskan periuk nasi ramai warga Kuala Lumpur tetapi juga memberi imej buruk kepada negara di peringkat antarabangsa.

Justeru tindakan Mohd Najib menawarkan stadium sebagai tempat perhimpunan ini dengan syarat mendapat kelulusan pihak berkuasa dan mengikut undang-undang merupakan tindakan demokrasi terindah seperti mana kejayaan beliau, sewaktu menjadi Menteri Pertahanan, mengatasi pemberontakan al-Maunah tanpa membabitkan pertumbahan darah.

Memberi tempat berhimpun kepada Bersih di dalam stadium sekaligus mematikan langkah Anwar Ibrahim dan konco-konconya untuk mengadakan kekacauan pada 9 Julai ini bagi menyelamatkan dirinya daripada kes Mahkamah.

Ia juga memberi jalan tengah kepada Ambiga agar mempunyai pilihan selain membawa kumpulannya ke jalanan. Dalam keadaan tersebut Ambiga tidak lagi boleh mengatakan beliau tiada pilihan kecuali membawa penyokongnya ke jalan raya kerana tiada pentas lain.

Dengan memberi kebenaran mengadakan berhimpun di stadium ia bukan sahaja menyuburkan imej demokrasi negara di peringkat antarabangsa tetapi juga menghalang sekiranya ada niat jahat Anwar Ibrahim untuk melakukan kekecohan di Kuala Lumpur sabtu ini.

Mohd Najib berjaya menyelesaikan isu Bersih ini seumpama menarik rambut dari tepung. Rambut tidak putus, tepung tidak berselerak.

MyKMU

PANAS!! ANWAR BAWAK LARI DANA BERSIH??

Posted: 05 Jul 2011 11:01 PM PDT


Oleh: Fareed Dawood

Menjelang 9 Julai, iaitu Hari Keramat bagi Anwar Ibrahim dan Ambiga tetapi mungkin menjadi Hari Kiamat untuk rakyat Malaysia, kita bersyukur dengan titah Yang DiPertuan Agong agar perhimpunan yang tidak membawa kebaikan itu dibatalkan sahaja. Dengan dua pihak iaitu Patriot dan Perkasa pantas akur dengan titah Tuanku, keadaan menjadi tenang sedikit. Tinggallah Ambiga yang masih berdolak-dalih dan memberi syarat pula untuk menjunjung titah membatalkan Bersih.

Ambiga memberi alasan untuk mohon mengadap YDP Agong sebelum membuat keputusan.

Namun, hakikatnya keputusan Ambiga bukan bergantung kepada YDP Agong dan bukan lagi atas dirinya sendiri. Keputusan Ambiga terletak pada tuannya, iaitu penyumbang terbesar kepada dana Bersih 2.0 ini.

Ambiga sendiri telah mengakui menerima dana yang besar dari berbagai pihak, terutama pihak asing untuk menjayakan Bersih. Melihat dari persediaan yang dilakukan untuk Bersih, dengan beribu-ribu T.Shirt, poster, risalah-risalah, kempen besar-besaran, pengurusan logistik, IT, jurugambar dan sebagainya dengan persiapan untuk tenaga pendemonstrasi lebih kurang 300,000 orang atau lebih, bayangkan sajalah berapakah kosnya. Lebih dari itu, Bersih juga menggerakkan demonstrasi yang sama di luar negara. Kos ini juga harus mengambil kira wang jaminan untuk yang tertangkap di peringkat awal.

Walaupun tidak semua peserta demo akan mendapat upah, memandangkan ramai puak-puak tolol PAS yang benar-benar ikhlas berdemo percuma kerana percaya konon mereka berjuang untuk kehidupan yang lebih baik, tetapi pastinya, ramai juga yang agak 'cerdik' dan perlu diupah bagi memastikan jumlah peserta yang mencukupi.

Dan pastinya juga, para pemimpin Bersih iaitu yang sebahagian besarnya terdiri dari pemimpin pembangkang, menerima imbuhan khas yang bukan sedikit untuk membolehkan mereka mengkhianati negara sendiri. Kemungkinan besar jumlah yang diterima mereka pula berbeza-beza di mana lebih tolol orangnya, seperti Mat Sabu dan Hadi Awang, lebih rendahlah nilai yang diterima mereka. Lebih 'cerdik', seperti Anwar, Ambiga dan DAP, lebih tinggilah imbuhannya. Itupun jika Ambiga atau Anwar tidak terlebih dahulu menyonglap sebahagian dana yang diterima.

Dengan pelaburan yang sebegini besar, sudah pasti pemberi dana tidak boleh menerima pembatalan Bersih begitu saja. Mereka tidak mungkin menerima apa-apa alasan pun kerana pastinya mereka telah diberi jaminan oleh Anwar Ibrahim yang demonstrasi tetap akan berlaku dan majoriti rakyat menyokong Bersih. Dan mereka juga, seperti kebanyakan penyokong Anwar dalam kes 16 September, mati-matian percayakan momokkan Anwar konon dia mendapat sokongan majoriti rakyat.

Nampaknya, kini giliran penyumbang dana pula dikencingkan oleh Anwar Ibrahim manakala Ambiga pula tersepit di tengah-tengah. Maka fikirlah sendiri, cerdik atau tidak cerdiknya peguam yang tidak tahu undang-undang ini.

Hari ini, terdapat sumber-sumber dalaman memberitahu bahawa Anwar telah membawa keluarganya lari keluar negara. Mungkin Anwar telah dapat membaca kesudahan yang tidak menyebelahinya dalam isu Bersih ini lalu telah terlebih dahulu menyelamatkan diri.

Apa yang kita tidak faham ialah, kenapa passport Anwar tidak dirampas sedangkan umum tahu dia ke sana ke mari mengkhianati negara sendiri di luar negara? Jika benar, Anwar telah pun cabut lari dan tidak kembali, apakah ini bermakna yang Anwar juga akan terus bebas di luar negara sepertimana Raja Petra? Justeru, di manakah keadilan bagi Saiful dan rakyat keseluruhannya yang diheret ke dalam politik gila sehingga berpecah belah selama bertahun-tahun gara-gara kegilaan seks Anwar? Di manakah keadilan bagi Tun Dr. Mahathir, Najib dan kerajaan yang difitnah Anwar tanpa henti siang dan malam?

Apapun, yang pastinya, jika benar dia telah pun cabut, Anwar tidak perlu berhadapan dengan rakyat, dengan polis atau dengan YDP Agong. Sebaliknya, Ambiga yang perlu berhadapan dengan semua masalah ini kini dan mungkin juga perlu menjawab kepada mereka-mereka yang berkenaan mengenai dana yang telah dibelanjakan.

Tidak mustahil, di hadapan Ketuanya, Anwar akan meletakkan kesalahan ke atas Ambiga jika Bersih 2.0 dibatalkan dan gagal mencapai matlamat menggulingkan kerajaan pada 9 Julai ini.

PANAS!! WALAUPUN DALAM STADIUM, BERSIH TETAP BAHAYA!!

Posted: 05 Jul 2011 08:40 PM PDT


Nampaknya perhimpunan bersih tapi kotor ni akan ke stadium. Tak tahulah stadium mana yang menjadi pilihan puak bersih ni. Rasanya mereka ni tentu mahukan stadium Bukit Jalil, sebab target jumlah kehadiran lembu-lembu bersih ni tinggi.

Namun tak semestinya bila ke stadium, perkara buruk tidak boleh terjadi. Cuba lihat rusuhan bola sepak yang berlaku diluar negara. Mulanya hanya merusuh dan merosakkan baran stadium, kemudian akibat jumlah yang terlalu ramai, ia merebak keluar dan memenuhi jalan raya.

Jika benar kerajaan nak benarkan puak lembu bersih ni berhimpun dalam stadium, Mc rasa perlu ada pengawasan ketat mengenai apa yang mereka buat dalam stadium nanti.

Kalau mengikut track record puak Bersih ni, rasanya akan berlaku huru-hara. Sebab yang menjadi penganjur dan penyokong puak Bersih ni pun bukannya elok. Semua otak 'kuning' dan perangai jijik.

Kalau susah sangat, kumpulkan puak ni dalam satu stadium, kemudian, kunci stadium dan BOM kan aje. he he.. senang.

Hilang semua masalah negara.. ha ha ha..

McTheory:
Cakap je.. lepas geram..

KASI PANAS!! VIDEO INI MEMBOGELKAN ANWAR!!

Posted: 05 Jul 2011 04:16 PM PDT


Bogel tu bahasa kasar bagi pendedahan.. Kiranya sama je la..

Pada sesiapa yang belum tengok video ni. Mc rasa wajib tengok.

McTheory:
Anwar ni, syaitan bertopengkan manusia..

waadat

Posted: 06 Jul 2011 01:48 PM PDT

waadat


Bukti video terbongkar

Posted: 05 Jul 2011 04:42 PM PDT

Jangan lupa, jam 10 pagi ini blog Papagomo akan siarkan 8 elemen penting yang membuktikan pelaku dalam video seks terlarang.


Sent from Yahoo! Mail on Android

House PK

Posted: 06 Jul 2011 01:44 PM PDT

MUSLI OLI

Posted: 06 Jul 2011 01:44 PM PDT

MUSLI OLI


SABAH MISKIN KERANA POLITIK DAN PEMIMPIN YANG ANGKUH!

Posted: 06 Jul 2011 11:47 AM PDT


PATUNG DEWA MAJU AMAT POPULAR KAUM CHINA TERUTAMA DI KAWASAN PANTAI TAIWAN

Khamis tanggal 30 Jun, saya ke utara negeri Sabah, tip of Borneo. Saya memandu kereta Nissan X Trail bersendirian. Perbezaan antara Hippies dan penulis. Hippies suka berkumpulan. Penulis suka sendiri-sendiri.

Sebulan yang lalu saya juga melalui jalan ini. Keadaan jalan semakin teruk antara Timbang Menggaris ke Kota Marudu. Saya berhenti ditepi jalan untuk menikmati jagung pulut dan jagung manis bakar. Tapi saya lebih suka jagung pulut kerana lebih lemak.

Sambil menyerah wang RM5 untuk 4 jagung saya bertanya, "berapa boleh laku sehari?" Cukup makan bang. Gadis tu selamba menjawap. "Tapi hujung minggu, kalau ramai pelancong, boleh jual sampai seribu tinggit sehari".

Setiap hujung minggu, Sabtu dan Ahad, lebih kurang 10 hingga 12 bas persiaran ke tip of Borneo. "Pada hari itu rezeki kami bagus sikit" kata gadis itu lagi. Dari raut wajah dan pertuturannya, saya pasti dia orang tempatan, suku Dusun atau Rungus.

Tip of Borneo asalnya kawasan hutan. Tiada siapa yang ambil tahu keujudannya. Bekas KM Sabah, Tan Sri Chong Kah Kiat yang juga ADUN Tanjung Kapor, yang menemui tip of Borneo. Secara langsung pemilik hartanah berubah hidup mereka. Tanah yang asalnya tiada nilai komersial, meningkat harga hingga RM50 seekar kerana tip of Borneo.

Disamping itu ramai lagi yang mendapat faedah secara tidak langsung melalui penjualan produk kraftangan yang dijual sepanjang pantai menuju ke Tip Of Borneo.

Saya singgah sebentar di pekan kecil Sikuati untuk menikmati secawan Kopi Janda. Walaupun dah tengah hari, perut masih kenyang makan jagung bakar. Tak apalah, dalam sejam lagi saya akan sampai ke Pekan Kudat. Kali ini nak makan ikan dan udang bakar pula, bisik hati saya.

Sepanjang baki perjalanan saya terbayang patung dewa Mazu. Saya terbayang kisah dongeng rakyat Taiwan, Dewa laut inilah yang menyelamat nelayan-nelayan Taiwan daripada rIbut taufan. Tiba-tiba Patung Dewa Mazu berdiri megah di pantai Kudat memandang Laut China Selatan.

Media seluruh Asia memberi publisiti hebat kerana patung setinggi 36 meter itu adalah patung Mazu tertinggi di dunia.

Saya bayangkan setiap hari lahir Mazu, tak kurang 2 juta pelancong dari Taiwan, 2 juta dari China dan Hongkong melawat ke Kudat menyembah dewa mereka.

Setiap hari restoran dan hotel akan dipenuhi pengunjung. Sidek Espelande akan bertambah maju pada waktu malam. Rezeki rakyat Kudat melimpah ruah. Peluang pekerjaan bertambah. Anak-anak muda dan remaja Rungus, Ubian dan Bajau tidak perlu lagi ke Semenanjung untuk berkerja sebagai tukang urut di Bukit Bintang.

Selain gerai-gerai yang menjual jagung bakar, sepanjang jalan Kudat, lebih banyak restoran dan R&R bertaraf 5 bintang memberi perkhidmatan kepada para pelancong yang berkunjung melihat dan menyembah Dewa Tapikong mereka.

Pekan dan bandar kecil disepanjang perjalanan ke Kudat termasuk Tuaran dan Kota Belud pasti akan lebih maju dan meriah menerima limpahan pelancong yang akan singgah membeli parang, tudung saji dan barang-barang kraftangan!

Tiba-tiba perut berkeroncong. Hampir terlelap saya membayangkan patung dewa Mazu. Saya memberhentikan kereta tidak jauh dari tapak Mazu.

Malang sungguh nasib rakyat Kudat. Oleh kerana dendam dan sengkita peribadi nasib rakyat jadi pertaruhan. Kelulusan yang sebelumnya telah diberikan ditarik balik dan batal atas alasan kononnya dibantah orang Islam.

Ketua Menteri Sabah yang menggantikan Chong Kah Kiat amat marah kerana bekas KM Sabah itu berterus terang bila ditanya pemberita tentang isu projek Pulau Sipadan yang diluluskan tanpa mengikut prosedur menyebabkan kerosakan coral reef.

Akhirnya pembinaan Mazu yang telah 30%  siap pembinaannya dibatalkan pada 2006 dengan alasan yang direka-reka.

Semakin miskinlah rakyat Kudat, Kota Marudu, Pitas, dan Kota Belud. Manakala pemimpin Sabah terus mendabik dada dan  berbangga kerana State Reserve kata mereka bertambah duitnya, tetapi rakyat luar bandar terus hidup menderita!







Apa Yang Tersirat

Posted: 06 Jul 2011 01:43 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Himpunan Bersih tidak layak dapat Permit

Posted: 06 Jul 2011 04:52 AM PDT

Setakat ini locus standi Bersih tidak layak memohon Permit, kerana himpunan itu adalah Himpunan Haram.

Jika Polis memberikan permit, maka ianya akan menjadi "landmark" dalam negara, bahawa kumpulan Haram diberikan permit.

Sebelum ini Ambiga berkata, bahawa Himpunan itu akan dilakukan di Stadium Merdeka, namun pengurusan Stadium tersebut menolak permohoan himpunan tersebut.

Petang ini,menurut Datuk Rais Yatim, kabinet telah memutuskan bahawa Himpunan Bersih tidak memenuhi kretiria sebagai pengguna Stadium milik kerajaan, kerana pertubuhan itu adalah pertubuhan tidak berdaftar.

Menurus Rais, pihak penganjur himpunan tersebut, perlu menggunakan pertubuhan sah untuk membuat permohonan.

Sosilawati tunjuk cek RM1j diterima dari Pathmanabhan-Saksi ke-13

Posted: 06 Jul 2011 04:01 AM PDT

Jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya pernah menunjukkan cek bernilai RM1 juta yang diterimanya dari bekas peguam N Pathmanabhan di Banting awal Ogos lepas.

Junaidah Ismail, 52, memberitahu Mahkamah Tinggi Shah Alam, cek itu ditunjukkan kepadanya selepas sahabat karibnya itu berjumpa dengan Pathmanabhan, yang merupakan antara yang didakwa membunuh Sosilawati dan tiga lagi, di hadapan pejabat bekas peguam itu yang terletak berhadapan dengan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Langat pada 3 Ogos 2010.

Junaidah yang merupakan saksi ke-13 berkata demikian pada hari ketiga perbicaraan kes Pathmanabhan dan tiga pekerja ladang, T Thilaiyagan, R Matan dan R Khatavarayan yang didakwa membunuh Sosilawati, 47, pegawai bank Noorhisham Mohamad, 38, peguam Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, pemandu Sosilawati, Kamaruddin Shamsuddin, 44, di Lot 2001, Jalan Tanjong Layang, Tanjung Sepat, Banting, antara pukul 8.30 malam dan 9.40 malam pada 30 Ogos 2010.

Pathmanabhan, 42, Thilaiyagan, 20, Matan, 21, dan Khatavarayan, 31, didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun yang sama yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

"Wati (Sosilawati) suruh saya tengok dan berkata "aku dapat payment" dan semasa saya nak pulangkan cek itu semula kepadanya saya nampak cek itu cek tunda," katanya semasa pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya Idham Abd Ghani.

"Saya tanya kenapa tarikh September sedangkan ini bulan Ogos tetapi dia (Sosilawati) kata tidak apa, sebab mereka dah bincang sebelum ini. Cek itu adalah atas nama Southern Symphony Sdn Bhd," katanya.

Junaidah yang mengenali Sosilawati sejak 28 tahun lepas berkata beliau juga mentertawakan tulisan di atas cek tersebut yang dilihat seperti tulisan kanak-kanak sedangkan cek itu bernilai RM1 juta.

"Saya tanya kenapa tulisan macam kanak-kanak dan Sosilawati kata 'alah Kak Jun ni'," katanya.

Terdahulu, Junaidah berkata beliau dan Sosilawati semasa dalam perjalanan ke Pelabuhan Klang menaiki kereta milik jutawan kosmetik itu yang dipandu Kamaruddin bagi meraikan ulang tahun kelahiran Junaidah, mereka telah singgah di pejabat Pathmanabhan.

Semasa mereka sampai di pejabat bekas peguam itu pada kira-kira pukul 5.30 petang 3 Ogos 2010, Pathmanabhan memaklumkan bahawa beliau di dalam perjalanan ke pejabatnya.

"Kami tunggu dia di hadapan pejabat Pathma di dalam kereta. Pathma sampai kira-kira setengah jam kemudian dan Sosilawati turun kereta serta ambil satu barang daripada Pathma sebelum masuk semula ke dalam kereta. Pertemuan mereka sekejap kira-kira lima minit dan ada perbualan antara mereka," katanya.

"Saya nampak Pathma datang dengan kereta sport Mercedes yang saya rasa Brabus. Selepas masuk dalam kereta, Sosilawati serah cek pada saya suruh saya tengok. Selepas itu kami terus ke Pelabuhan Klang untuk sambut birthday saya selepas Maghrib. Perbualan kami selepas itu hanya bersangkut paut dengan bagaimana nak sambut puasa dan Hari Raya," katanya sambil menambah itu adalah kali terakhir beliau menemui Sosilawati.

Menjawab soalan Idham sama ada itu mereka pertemuan pertamanya dengan Pathmanabhan, Junaidah kata "Tidak".

"Kali pertama kira-kira tiga tahun lepas semasa Sosilawati pernah ajak saya berjumpa dengan kawan-kawannya Datuk Suhaimi dan Sabri serta peguam mereka bernama Pathma di Hotel Pan Pacific, Sepang. Saya ada di situ tetapi tidak fokus sangat dengan perbualan mereka tetapi mereka bincang tentang urusan tanah di Pulau Pinang," kata Junaidah.

Menyentuh mengenai kekerapan beliau menemani Sosilawati berjumpa dengan Pathmanabhan, Junaidah berkata kira-kira tiga atau empat kali.

"Selepas 3 Ogos 2010, ada terima apa-apa panggilan dari Sosilawati atau awak hubungi dia?" soal Idham.

"Sosilawati selalu telefon dan pada 29 Ogos 2010 dia ada telefon bertanya khabar serta sembang banyak pasal persiapan Hari Raya. Lepas itu dia tanya saya nak ikut tak pergi Banting besok (30 Ogos 2010) dan saya cakap saya nak rehat di rumah. Dia (Sosilawati) tidak beritahu tujuan dia ke Banting dan itulah juga panggilan terakhir daripadanya," kata Junaidah.

Perbicaraan di hadapan Hakim Datuk Akhtar Tahir bersambung - Bernama

Pakatan kata nak himpun 300ribu penyokongnya ikut Perhimpunan BERSIH

Posted: 06 Jul 2011 03:12 AM PDT

Jika benarlah bahawa Pakatan mampu menggerakkan 300ribu penyokongnya membanjiri stadium? Stadium mana? Pengurusan Stadium Merdeka telah menolak permohonan BERSIH, mungkin Stadium Shah Alam; suasana Ibu Negara pada 9 julai akan menjadi lautan manusia.

Biasanya satwa lebah, apabila seeokar sahaja menyerang, maka koloni lebah akan menyerang sama.

Kemungkinan besar hari itu, akan tercetus huru hara, walaupun jaminan pengajur, bahawa himpunan itu adalah aman. Perhimpunan sebesar itu, 100% tidak akan terkawal, pasti ada sahaja "samseng" yang akan bermula melakukan kekacauan.

Jika berlaku kekacauan yang mencetuskan huru hara, 100% pihak pengajur akan menyalahkan pasukan keselamatan. Pada masa dan ketika itu, tiada siapapun yang mampu mengawal keadaan, kecuali pasukan keselamatan termasuk ATM.

Baik penganjur mahupun yang memberi restu kepada himpunan itu, dijamin akan gagal mententeramkan keadaan, jika sekiranya, himpunan itu menjadi hiruk pikuk.

Adalah lebih baik, himpunan itu dibatalkan sahaja.

Wardina dapat pembelaan ADUN Seri Setia

Posted: 06 Jul 2011 12:10 AM PDT

ADUN Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad kesal kerana kehadiran Wardina Safiyyah dalam satu program anjurannya dijadikan modal fitnah oleh penulis blog tertentu yang menyerang personaliti televisyen popular itu.

"Mari kita bertempur di gelanggang politik, sebagai orang politik tanpa perlu mengheret pihak-pihak lain.

"Kewibawaan Wardina sebagai ikon muslimah jauh berbanding blogger-blogger murahan tersebut yang mengambil pendekatan aib, fitnah dan tohmah," kata Nik Nazmi lagi yang turut memohon maaf kepada Wardina.

Isu berhubung kehadiran Wardina di program anjuran PKR pada 26 Jun lalu itu memuncak beberapa hari kemudian apabila gambar artis popular itu dimuatkan dalam laman web pro-Umno.

Laman web berkenaan antara lain turut membangkitkan mengenai keberanian Wardina dalam memperlihatkan sokongan terhadap PKR sedangkan beliau didakwa telah "dicurahkan dengan bayaran mewah oleh TV3."

Katanya, beliau menjemput Wardina secara peribadi untuk hadir ke program berkenaan bagi menyampaikan ceramah motivasi berhubung isu keibubapaan.

"Wardina merupakan sahabat saya dan saya menganggapnya sebagai ikon muslimah muda yang mampu menarik masyarakat pelbagai kaum," kata Nik Nazmi lagi dalam satu kenyataan hari ini.

Kenapa Ambiga pilih Stadium Merdeka?

Posted: 05 Jul 2011 10:28 PM PDT

Sebabnya lokasi Stadium Merdeka berada di tengah Bandar Kuala Lumpur. Walaupun perhimpunan dibenarkan dalam stadium, pergerakan peserta ke Stadium akan juga mengakibatkan kesesakan jalan raya.

Sudah tentu perserta himpunan tersebut akan datang berkumpulan, apatah lagi, Ambiga telah mengumumkan bahawa himpunan tersebut bermula pukul 2 petang 9 Julai.

Cuba lihat sekta asal perjalanan Himpunan BERSIH (ikhsan Malaysiakini)
Persoalannya sekarang apa akan berlaku semasa peserta menuju Stadium? Apa kah mereka ini tidak melakukan provokasi kepada pasukan keselamatan yang bertugas mengawal keadaan?

Pengalaman tahun 2007, para peserta Himpunan Bersihlah yang melakukan provokasi kepada pasukan polis untuk bertindak balas.

Jika Himpunan Bersih diadakan di Stadium Merdeka, kekuatiran orang ramai bahawa himpunan ini tidak mencetuskan huru hara masih dipertikai.

Kenapa Ambiga tidak memilih Stadium Shah Alam? sedangkan Menteri Besar negeri tersebut sudah memberi lampu hijau kepada Himpunan tersebut.

Pemilihan Stadium Merdeka, apa kah akan dibenarkan? sama-sama kita tunggu pengumuan pihak yang bertanggungjawab ke atas Stadium tersebut.

Sodomi II: Permohonan Anwar lucut Hakim Zabidin gagal lagi

Posted: 05 Jul 2011 08:38 PM PDT

Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi gagal dalam rayuannya di Mahkamah Rayuan untuk melucutkan Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah sebagai hakim kes liwat membabitkan dirinya.

Keputusan oleh panel tiga anggota yang diketuai oleh hakim Datuk Hasan Lah adalah sebulat suara ketika mereka membenarkan bantahan awal pihak pendakwaaan.

"Permohonan itu tidak tertakluk di bawah Seksyen 3 Akta Judikatur Mahkamah.

"Justeru, tidak bijak bagi menganggu penghakiman itu. Kita kekalkan keputusan Mahkamah Tinggi dan menolak permohonan itu. Kami akan bekalkan butiran lanjut penghakiman kemudian," katanya.

Dua hakim yang bersidang bersama adalah Hakim Abdul Malik Ishak dan Ahmad Maarop.

Peguam bela Anwar - Karpal Singh kenmudian memohon penangguhan prosiding sehingga perkara itu dibicarakan di Mahkamah Persekutuan.

Himpunan Bersih: Serah Memorandum pada Agong-Hanya GIMIK!!!

Posted: 05 Jul 2011 06:49 PM PDT

Hasrat BERSIH adalah untuk menyampaikan memorandum tuntutan BERSIH kepada SPB Agong. Namun, kesempatan semalam, apabila Ambiga diperkenan menghadap Agong, memorandum itu tidak dipersembahkan. Sebaliknya, Ambiga mahu meneruskan juga Himpunan Bersih.

Jelaslah, Himpunan Bersih bukan bertujuan mahu menyerahkan memorandum mengenai tuntutan 8 perkara mereka, sebaliknya mempunyai agenda politik; yakni mahu mencetuskan huru hara dalam negara dan seterusnya merampas kuasa bukan berasas kepada sistem demokrasi.

Jika direnungkan semula, apa perlu lagi diadakan perhimpunan Bersih di stadium?

Kesempatan menghadap Yang di-Pertuan Agong adalah peluang terbaik. Hasrat itu sudah pun dipenuhi.

Kalau sekadar ingin mengemukakan memorandum, Bersih boleh kembali berbincang dengan Suruhanjaya Pilihan Raya.

Kalau masih juga ingin berkumpul di stadium maka benarlah ada niat tersembunyi lain yang belum direalisasikan.

Hadi Awang enggan akui Himpunan Bersih diresapi Subresif

Posted: 05 Jul 2011 05:14 PM PDT

Walaupun pihak Polis berjaya merampas berbagai senjata merbahaya termasuk bom molotov, senjata tajam dan rislah yang ada hubungan dengan komunis, Presiden Pas enggan akui bahawa Himpunan itu diresapi anasir subresif.

Malah, Presiden Pas itu mengecam tindakan pencegahan Polis sebagai strategi kuno dan lapuk.

Berasas kepada kenyataan Hadi itu, nyatalah tujuan tersirat Pas yang berselindung di belakang Bersih adalah untuk melancarkan gerakan merampas kuasa melalui huru hara.

Nampaknya pemimpin Pas juga sudah tamak kuasa, sehingga tidak mampu lagi menunggu pilihanraya.

Ulama Terkenal Indonesia-Zainuddin MZ meninggal dunia

Posted: 05 Jul 2011 04:40 PM PDT

JAKARTA,— Ulama dan pendakwah Indonesia yang terkenal dengan panggilan "Dai Sejuta Umat" Zainuddin MZ, meninggal dunia di Hospital Pusat Pertamina semalam akibat serangan jantung.

Zainuddin (gambar), 60, yang suatu ketika dulu pernah menceburkan diri dalam dunia politik tetapi kemudiannya kembali aktif berdakwah, meninggal dunia pada pukul 9.22 pagi.

Laporan Kompas.com Online menyebut ribuan masyarakat menziarah jenazah beliau di kediamannya di Jalan Gandaria 1, Kebayoran Baru, Jakarta Selatan.

Presiden Indonesia Susilo Bambang Yudhoyono adalah antara yang turut menyampaikan ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham.

Menurut anak pertamanya Haikal Fitri, Zainuddin semalam mengeluh pening kepala kerana tekanan darah tinggi sehingga tidak berupaya pergi ke Blitar, Jawa Timur untuk berdakwah, dan beliau sendiri telah menggantikan bapanya ke majlis itu

Zainuddin dikebumikan di halaman belakang Masjid Jame Fajrul Islam, dekat rumahnya petang ini, sebagai menunaikan hajat beliau.

THE FLYING KICK

Posted: 06 Jul 2011 01:38 PM PDT

THE FLYING KICK


VIDEO LUCAH ANWAR YANG MENGANTOIKAN ANWAR SEKELUARGA!!!!

Posted: 06 Jul 2011 09:35 AM PDT

KALAU DAH NAMA PAS, MEMANG BANGANG DAN BANGSATLAH!!!

Posted: 06 Jul 2011 08:20 AM PDT

HARAMJADAH PKR INI MAHU PERANG DENGAN TENTERA!!!

Posted: 06 Jul 2011 07:15 AM PDT

SEMAKIN SAH, BERSIH 2.0 ANAK DIDIK MUSUH NEGARA!!!

Posted: 06 Jul 2011 06:26 AM PDT

PAKATAN RAKYAT MEROYAN LAGI, PENGURUSAN STADIUM MERDEKA TOLAK MEREKA!!!

Posted: 06 Jul 2011 04:32 AM PDT

TOLAK BERSIH BERERTI TOLAK ISLAM!!! PERGI BERSIH DAPAT PAHALA!!!

Posted: 06 Jul 2011 03:00 AM PDT

STADIUM MERDEKA LAMBANG KEMENANGAN AMBIGA!!!

Posted: 06 Jul 2011 01:30 AM PDT

MENGGELETEK MILOSUAM DALAM LOKAP!!!

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

NURUL IZZAH ADALAH ORANG YANG PALING LEGA SEBAB BERSIH 2.0 DIBATALKAN!!!

Posted: 05 Jul 2011 10:45 PM PDT

HISHAMUDDIN HUSSEIN ONN PERLU DIPERTANGGUNGJAWABKAN!!!

Posted: 05 Jul 2011 09:30 PM PDT

SYAITAN BETINA KENA TANGKAP, MEROYAN PKR DI KUALA LUMPUR!!!

Posted: 05 Jul 2011 08:00 PM PDT

PUNYALAH HARAM JADAHNYA AMK, KESELAMATAN NEGARA DIANGGAP SATU LANGKAH KE BELAKANG!!!

Posted: 05 Jul 2011 06:30 PM PDT

AIK!!! MURSYIDUL AM PUN JADI PEMBOHONG JUGAK?

Posted: 05 Jul 2011 04:00 PM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut