Isnin, 25 April 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 25 Apr 2011 03:25 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


HARI INI DISAMBUNG PERBICARAAN KES LIWAT !!! ... Jom kita baca ni : Wan Azizah Knew Anwar a Bisexual (AIDC)

Posted: 24 Apr 2011 05:40 PM PDT


Wan Azizah Knew Anwar a Bisexual


NTAnwar, AIDC's columnists If there is anyone among us who thinks that Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail do not know all of Anwar's weird habits, including his sexual liaisons with other women, they have been too naïve.


Azizah is aware of all that but she went to great pains to keep such knowledge within the inner circle. However, when it became public knowledge she would readily deny everything.


What were Wan Azizah's considerations in coming out with a strong denial when Anwar's scandal eventually leaked to the public? Under such circumstances, when she is fully aware of it but stubbornly sides Anwar, she, too, is doomed to fall. This is because PKR was founded on the image of Anwar, which henceforth would not allow any other alternative, except to vehemently deny everything. This will at least help to salvage part of it.


That is Azizah's politics. Never be caught by such politicking. (Baca seterusnya di AIDC!)






AloQStaQ
Senayan
25 April 2011
8:40 Pagi

TUNGGU PENDEDAHAN ALOQSTAQBLOG ... Pantun Sikit : JOM PI ALOR SETAR KEDAH , PUSAT HIBURAN TUMBUH BERCAMBAH !!

Posted: 24 Apr 2011 10:10 AM PDT


AloQStaQBlog pasti akan mendedahkan lagi penambahan Pusat Hiburan sejak dipimpin oleh Parti ISLAM SeMalaysia yang mengaku memperjuangkan Negara Islam Negara Berkebajikan (setelah DAP Harbi & ANUwar tak kasi dah PAS sebut "PAS Memperjuangkan Islam !" )

Inikah perjuangan Islam haprak cara PAS ? ... sekali kena sergah dengan kapir harbi DAP, menonong hangpa lintang pukang pi buang prinsip asal perjuangan PAS sejak penubuhan dulu ! BODOH PIANG !

Kalau dulu sewaktu BN memerintah Kedah, PAS dok kutuk UMNO kaw-kaw punya!

UMNO tak cegah maksiat la, UMNO bapak iblis membenarkan hiburan kepada anak muda berleluasa la , UMNO pembuka pintu maksiat di Kedah la , macam-macam tohmahan ...

Dan hanya PAS sahaja kononnya dijulang seolah-olah benar-benar memperjuangkan Islam serta mencegah maksiat di Kedah khususnya di Alor Setar !!!

Hargggghhh Tuihhh !!! .......................

Sekarang, ALLAH BALAS KEKUFURAN & KESOMBONGAN PAS KEDAH (Sebelum PRU12) DENGAN BALASAN SETIMPAL YANG BOLEH MEMALUKAN KEPIMPINAN PAS YANG SELAMA INI SOMBONG & MENDABIK DADA BAHAWA MEREKALAH SEBENARNYA PEJUANG ISLAM DI BUMI MALAYSIA NI, BUKAN UMNO ...

Di dunia lagi dah nampak balasan Allah Taala ...

Nanti di Akhirat nanti, kalaulah orang UMNO yang ditohmah dan diadu-domba oleh PAS selama ini tidak mengampuni dosa-dosa tohmahan tersebut secara peribadi , aku tak pasti adakah JANJI SYURGA ALLAH itu adalah milik PAS ??

Wallohu'aklam ! Jawablah di Mahsyar wahai seluruh Ahli PAS yang menghina UMNO !

SAMA-SAMA TUNGGU PENDEDAHAN ALOQSTAQBLOG ! ... Dah tak lama lagi dah .... He He He ... 


AloQStaQ
ISNIN
1:10 Pagi
25 April 2011
(Hari Penentuan Nasib ANUwar Kes Liwat) ...

Ohpolitik!™

Posted: 25 Apr 2011 03:20 AM PDT

Ohpolitik!™


Pakatan Rakyat Perintah Kedah | Gagal menyediakan bekalan air yang mencukupi! Cukai Tanah NAIK 10 KALI GANDA!

Posted: 24 Apr 2011 11:25 PM PDT

Adakah ini dikatakan manusia beriman jika kita tidak mementingkan ilmu yang islam amat Agungkannya? Kenapa perlu dinaikkan cukai kepada universiti, sedangkan ia pusat kecemerlangan anak bangsa yang mampu memartabatkan agama bangsa dan negara? Usah kita politikkn pusat ilmu kerana berhaluan agenda parti... sebaliknya kita perlu lebih rasional, kerajaan negeri sepatutnya memberi zakat kpd pelajar, bukannya membebankan universiti yg mungkin akan menaikkan yuran pengajian akibat perbutan pemimpin yg tidak bertanggugjwab. Mari kita pikirkan dan baca artikel di bawah:

Tindakan kerajaan negeri Kedah menaikkan cukai tanah Universiti Utara Malaysia (UUM) sehingga 10 kali ganda selain gagal menyediakan bekalan air yang mencukupi di universiti itu, dilihat sebagai tidak membantu usaha kerajaan pusat untuk melahirkan modal insan negara.

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata sebagai kerajaan negeri yang memerintah, mereka seharusnya berbangga dengan universiti itu dan membantu kerajaan pusat dalam menyediakan keperluan-keperluan tertentu untuk universiti berkenaan.

"Selama ini kalau kerajaan negeri itu BN, ia membantu dengan tidak mengenakan cukai yang tinggi.

Tetapi setelah mereka mengambil alih kerajaan negeri, mereka mengenakan cukai tanah kepada institusi pendidikan sehingga RM1.8 juta setahun cukai tanah berbanding sebelum ini RM150,000 setahun," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Program Khas Pasca Siswazah untuk Anggota Parlimen yang dikendalikan UUM di sini hari ini.

Lebih membebankan apabila pihak pengurusan UUM terpaksa membayar antara RM80,000 sehingga RM90,000 sebulan untuk menampung kos lori bagi mengangkut air dari luar akibat kekurangan bekalan air sejak setahun lalu, katanya.

Beliau berkata, kerajaan negeri dilihat cuba mendapatkan keuntungan daripada sebuah institusi pengajian tinggi, sedangkan mereka seharusnya memahami UUM adalah sebuah pusat akademik yang berfungsi untuk melahirkan modal insan


- Posted using BlogPress from my iPad

PRU13 | Lupakanlah saja Undi Cina | JAGA UNDI MELAYU!

Posted: 24 Apr 2011 04:27 PM PDT


Teka teki-bilakah Parlimen akan dibubarkan bagi membolehkan Pilihanraya Umum ke-13 diadakan masih belum menampakkan tanda-tanda ia membekalkan satu jawapan positif. Kemenangan cemerlang BN Sarawak tempoh hari dalam pilihanraya negeri juga ada ironinya.


BN dan UMNO mempunyai masa untuk membuat post mortem tentang kekuatan sebenar BN sebelum sebarang keputusan membubarkan Dewan Rakyat dilakukan. Ini kerana kemenangan majoriti dua pertiga pilihanraya umum DUN Sarawak itu dan kaitannya dengan apa yang bakal berlaku di Semenanjung serta Sabah kelak, buat masa ini hanyalah tidak lebih dari merupakan kemenangan di atas kertas.


Begitupun, di sebalik pelbagai analisis, kemenangan itu jika diterjemahkan kepada sokongan sebenar rakyat terutama pengundi Cina, ia masih belum mampu mententeramkan minda Presidennya yang juga Perdana Menteri Malaysia.


Hakikat BN masih mampu mempertahankan kerajaan negeri walaupun dirundung pelbagai ketidak-pastian pra-tempoh pembuangan undi itu mungkin menggembirakan Datuk Seri Najib Tun Razak namun kekalahan yang dialami hampir kesemua calon SUPP adalah suatu yang amat mendukacitakan. Kalau Najib dapat tidur pada malam itu serta pada masa yang sama Pehin Tan Sri Taib Mahmud selaku Ketua Menteri sejak 1981 nyenyak dibuai kemenangan, keputusan yang tersirat itu akan tetap mengganggu momentum kemenangan BN secara keseluruhan.


Sepanjang 12 bulan kebelakangan ini, tanda-tanda masyarakat Cina pulang ke pangkuan BN semakin memberi impak dalam beberapa siri pilihanraya kecil. Justeru dari congak politik yang dibuat, pilihanraya negeri Sarawak adalah penentu sama ada mereka kekal dengan BN ataupun kekal dengan pihak pembangkang.


Najib sendiri dari awal dapat melihat kebangkitan gelombang rakyat yang memihak kepada BN sehingga secara tidak langsung Perdana Menteri memberi bayangan bahawa pilihanraya umum mungkin diadakan dalam tempoh terdekat berasaskan keputusan pilihanraya negeri Sarawak.


Walaupun sinar cerah dapat dijangka namun awam hitam yang turut berarak seiring dengan jangkaan Najib itu membuatkan Pengerusi BN itu terpaksa meneliti semula sebarang rancangan mengadakan pilihanraya umum dalam masa yang dikatakan terdekat itu.


Parti-parti politik yang sudah bersedia untuk terjun bertarung dalam pilihanraya ke-13 terpaksa menekan brek. Saya menjangkakan penangguhan ini sehingga satu formula dapat ditemui. Selagi formula untuk mendapat semula sokongan masyarakat Cina ke pangkuan BN gagal diperolehi, selagi itu pilihanraya umum terpaksa sekadar menjadi teka-teki.


Seperti yang diketahui, SUPP ataupun akronimnya Sarawak United People Party (Parti Bersatu Rakyat Sarawak) iaitu salah satu parti komponen BN Sarawak, adalah parti yang mewakili kaum Cina di negeri itu. Ia tidak ubah seperti MCA di semenanjung yang memperjuangkan nasib bangsa yang sama di kawasan sebelah sini.

Kadangkala SUPP dan MCA tidak dapat mengelak dari dilabel parti towkeh kerana kebanyakan ahli-ahli terutama mereka yang rapat dengan pucuk pimpinan mempunyai kekayaan yang agak luar biasa. Kalau masyarakat Cina boleh dikatakan sepanjang masa berniaga, masyarakat Melayu serta bumiputra lain sama ada di Sarawak, Sabah ataupun di Semenanjung, hampir sepanjang waktu bermain politik.


Kedai dan warong kopi di kampung-kampung sentiasa berperanan sebagai dewan rakyat atau dewan negeri tidak rasmi bagi mereka yang menjadikan diri sendiri sebagai wakil rakyat untuk berbahas. Pendek kata kadangkala secawan kopi memakan masa berjam-jam untuk dihabis hirup kerana suhu perbahasan yang hampir mencecah ke paras berjaga-jaga. Sedang asyik orang Melayu bersilat politik, bagi pengundi-pengundi Cina pula perniagaan yang mereka ceburi memang tiada tandingan dan amat sukar untuk disaingi oleh pribumi yang lain.


Kekayaan mereka barangkali berpunca dari penceburan mereka dalam dunia perniagaan sejak lama sebelum Merdeka lagi. Kelebihan berada di kalangan pembuat dasar negeri dan negara membolehkan mereka turut sama merebut peluang perniagaan sama ada perniagaan membalak seperti di Sarawak, penanaman kelapa sawit di Sabah serta kontrak di Semenanjung ataupun apa saja peluang perniagaan bertaraf mega dan juga separa mega dan mempunyai nilai kontrak di antara puluhan sehingga ratusan juta ringgit tetapi tidak mencecah angka bilion.


Seperti yang dapat dilihat pembangunan di Kuching, Sibu, Miri, sebagai contoh, amatlah mengkagumkan berbanding di lain-lain kawasan apatah lagi kawasan pedalaman. Untuk rekod kawasan-kawasan yang disebut itu majoritinya dihuni oleh penduduk berketurunan Cina. Perbandingan ketara ialah penduduk di kawasan yang menyokong BN serta memberikan kemenangan mutlak adalah di kawasan yang majoritinya berbangsa Iban, Melayu dan kaum bumiputra yang lain.


Kita tidak tersasar merumuskan betapa pengundi Cina di Sarawak secara terbuka menentang pemerintahan kerajaan BN berbanding dengan sokongan yang dipamerkan oleh masyarakat pribumi dan bumiputra yang lain. Pola perkauman atau elemen rasisme sudah meresap ke negeri itu dan telah berjaya mewujudkan puak di antara masyarakat berbilang kaum. Kita tidak boleh menidakkan keupayaan DAP memainkan sentimen rasisme ini sebagai umpan menarik sokongan pengundi Cina.


Natijah dari keputusan Pilihanraya Umum Negeri Sarawak ke10 itu menguatkan hujah betapa SUPP hanyalah tidak ubah seperti sebuah organisasi untuk membolehkan sebilangan besar ahli-ahlinya terutama pemimpin bahagian di pelbagai peringkat menjadi saudagar yang berjaya. Dan bagi majoriti rakyat berketurunan Cina Sarawak nasib mereka seperti terabai oleh parti yang konon memperjuangan kelompok keturunan mereka sendiri.


Seperti yang kita sering saksikan bila berlaku tempias ini, UMNO lah yang menjadi sasaran atau menjadi kambing hitam. Konon kerana dasar UMNOlah maka prestasi parti berteraskan kecinaan ini merosot.


Pengundi-pengundi Cina tertarik untuk berpihak kepada pembangkang terutama DAP adalah kerana kekecewaan serta kerana sudah wujud satu gap antara masyarakat Cina kelas atasan serta Cina kelas biasa. Hal ini timbul kerana umum melihat pembolotan kekayaan dilakukan oleh ahli-ahli SUPP dalam bidang perniagaan dan ini menyebabkan masyarakat Cina yang berada dalam kelas biasa sudah hilang kepercayaan kepada SUPP.


DAP pada perkiraan mereka walaupun ia adalah parti import dari Semenanjung namun kerana kekecewaan ini, kebanyakan masyarakat Cina dalam kumpulan yang disebut itu tadi memilih DAP sebagai satu protes. Bayangkan dari 15 kerusi dipertandingkan, DAP berjaya memenangi 12 berbanding SUPP yang meletakan calon di 19 kawasan dan tewas 13 kerusi.


Rayuan mantan Pengerusi BN Tun Dr Mahathir Mohamed sehari sebelum hari pembuangan undi pada 16 April agar para pengundi Cina terus menyokong BN langsung tidak diendahkan.


Kekalahan teruk SUPP termasuklah kekalahan Presidennya Tan Sri George Chan Hong Nam di kawasan DUN Piasau di tangan calon DAP yang baru berusia 28 tahun, Ling Sie Kiong suatu tamparan hebat serta keputusan yang sukar ditelan oleh BN pusat.


George Chan yang berasal dari Miri bukanlah muka baru malah rekod perkhidmatannya sangat cemerlang lebih-lebih lagi beliau pernah menjadi Timbalan Ketua Menteri.


Dalam satu kenyataan, beliau bernekad untuk bersara dari dunia politik dan "akan kembali ke Miri kerana ia memang tempat asal saya. Boleh dikatakan separuh daripada penduduk di sana masih menyokong saya."


Namun apa juga keputusan yang bakal diambil oleh George Chan sudah tentu bukan dapat memulihkan imej BN dikalangan masyarakat Cina.

Rumusan dari keputusan pilihanraya Sarawak ini ialah tidak semestinya pengundi Cina menentang dasar UMNO. Apa yang berlaku sebenarnya ialah mereka keliru dengan manipulasi sesetengah pihak yang mengutamakan agenda peribadi daripada agenda perpaduan kaum. Pada perkiraan kita mereka sudah muak dengan parti komponen BN yang berteraskan kaum mereka tetapi langsung tidak ada agenda membela nasib mereka.


Pengundi Cina tidak menikmati hasil pembangunan dan peluang perniagaan kerana peluang itu direbut oleh peniaga Cina yang berada dalam SUPP yang rapat dengan Ketua Menteri. Contoh terdekat yang sering dijadikan perbandingan masyarakat Cina dan sering disebut ialah skandal PKFZ yang kini dalam proses pengadilan di mahkamah. SUPP, MCA dan Gerakan hendaklah membuat satu reformasi dalaman agar masyarakat Cina nampak siapa yang sebenarnya menganaktirikan mereka dan tidak harus selalu menjadikanUMNO kambing hitam.


Selama ini pengundi Melayu memberikan sokongan kepada kerajaan BN dengan harapan nasib mereka terutama di bidang perniagaan dan pekerjaan serta pembangunan di kawasan luar bandar dititikberatkan. Tetapi nampaknya pembangunan bertaraf mega masih terus berpusat di Pulau Pinang, Johor Bahru, Ipoh dan Kuala Lumpur saja, iaitu kawasan yang didominasi penduduk keturunan Cina. Sebaliknya kawasan kampung dan luar bandar yang ramai penduduk Melayu sekadar mendapat tempias.


Sekiranya senario seperti ini berterusan dalam politik Malaysia maka kemungkinan pengundi Cina akan hilang kepercayaan sama sekali terhadap BN lalu menggabung tenaga untuk mengundi DAP, parti pembangkang Cina tunggal, sebagaimana yang mereka lakukan pada pilihanraya umum yang diadakan pada tahun 1969 dan seterusnya secara konsisten memenangi beberapa kerusi Parlimen dan DUN di beberapa buah negeri.


Sejarah politik Malaysia membuktikan kehadiran pembangkang Cina di Parlimen mahupun DUN bukan sahaja tidak relevan dari segi fizikalnya untuk memperbaiki nasib rakyat berketurunan Cina malah, lebih buruk daripada itu, ia mengakibatkan kesan bertentangan – membawa seluruh politik dan keharmonium kaum menjadi tidak stabil.


Justeru sekiranya MCA, SUPP, Gerakan dan parti komponen Cina lain, serta parti keturunan lain dalam BN tidak lagi dapat menjaga dan memperjuangkan nasib keturunan masing-masing dalam konteks dan semangat BN, maka mungkin sudah sampai masanya tanggungjawab tersebut diserahkan kepada UMNO sahaja. Rekod UMNO sejak 1957 menunjukkan betapa inilah peranan yang dimainkan oleh UMNO walaupun parti itu berasaskan asprirasi orang Melayu.-24/4/2011
sumber : AgendaDaily

GHOSTWRITER | Jangan dibiarkan anak sendiri mati kelaparan dek kerana kera dihutan disusukan!!!

- Posted using BlogPress from my iPad

RIDHUAN TEE

Posted: 25 Apr 2011 03:19 AM PDT

RIDHUAN TEE


Berbaik biarlah berpada

Posted: 24 Apr 2011 03:49 PM PDT

Sinar Harian, 25 April 2011

Keputusan pilihan raya Sarawak sudah terang lagi bersuluh akan trend pengundiannya. Tidak perlu diulas panjang. Jawapannya semua sudah ada. Parti-parti komponen Cina Barisan Nasional (BN) sudah tidak dapat lagi mewakili masyarakat Cina. Majoriti Cina telah nekad memilih parti ultra kiasu sahaja. Parti Cina komponen BN sudah tidak percayai. Dalam kata lain, pilihan mereka hanyalah parti ultra kiasu.

Trend pengundian sebegini bukanlah sesuatu yang luar biasa ataupun baharu muncul dalam politik Malaysia. Undi yang diperolehi oleh parti-parti bukan Melayu dalam BN selama ini, saya berani mengatakan adalah undi orang Melayu dan bumiputera. Ini toleransi yang selalu saya katakan tidak ada tolok bandingnya. Melayu mengundi bukan Melayu, tetapi belum tentu bukan Melayu mengundi Melayu atas semangat 1Malaysia.

Mungkin akan ada yang bertanya, kenapa SUPP masih boleh menang sebelum ini? Jawapannya, ketika itu ultra kiasu masih belum ada contoh untuk diketengahkan atau dibuktikan. Kini, tidak lagi. Mereka telah 'berjaya' mendapatkan Pulau Pinang dan Selangor. Bukti telah ada. Pembelaan terhadap bangsa mereka begitu jelas sekali. Hanya orang Melayu yang tidak membela Melayu (Islam). Inilah malangnya nasib Melayu di bumi Melayu.

Politik Cina sama ada Semenanjung mahupun di Sabah dan Sarawak tidak banyak bezanya kerana mereka berpegang kepada konsep 1Bangsa yang menjadi rukun politiknya. MCA dan Gerakan tidak perlulah mencuba nasib di Sarawak atau memberi pandangan. Ia hanya akan menyakitkan semua pihak terutama orang Melayu dan bumiputera. Tepuk dada tanya selera, kenapa pengundi mereka turut mengundi ultra kiasu. Carilah jalan dan merangka strategi untuk memenangi hati orang Cina kembali, bukannya menuntut ini dan itu.

Terbaharu, Naib Presiden MCA mendesak supaya Ketua Menteri Sarawak meletakkan jawatan kerana tidak mendapat sokongan orang Cina. Pada saya, suruhlah atau tegurlah pemimpin mereka dahulu meletak jawatan kerana terlibat dalam skandal seks yang amat memalukan tetapi masih dipilih menjadi pemimpin. Jangan mengata dulang, paku serpih.

Jangkaan terhadap bangsa saya dan cara mereka berpolitik tidak banyak berubah. Mereka amat bijak. Kebijaksanaan inilah yang menjadikan politik Melayu terus berada dalam kerugian, kerana Melayu tidak mahu mengambil pengajaran. Perpecahan tidak ada kesudahan, malah semakin menakutkan, seolah-olah tidak ada penghujung. Apakah akan terjadi pada masa akan datang? Masih belum dapat dipastikan. Tuhan sahaja yang tahu. Yang pasti, trend politik Melayu langsung tidak menguntungkan Islam dan Melayu, kerana mereka kurang berjiwa 1Melayu dan 1Islam.

Pemimpin ultra kiasu begitu bongkak mendakwa parti mereka telah mendapat sokongan berbilang kaum. Saya ingin mencabar parti ini supaya bertanding di kawasan majoriti Melayu atau bumiputera dalam pilihan raya umum akan datang bagi kawasan parlimen, kita lihat siapa mengundi siapa?

Janganlah kerana telah menang beberapa kerusi tambahan, sudah mula perasan bahawa parti mereka mendapat sokongan semua kaum. Kemenangan kerusi Dewan Undangan Negeri Sarawak kawasan Kidurong yang mengandungi 27,225 pengundi, mewakili 46.2% Iban, 38.1% Cina, 15.2% Melayu dan lain-lain 1%, dijaja ke sana ke mari sebagai contoh. Majoriti 6930 yang diperolehi didakwa hasil undian semua kaum. Sedangkan kita tahu, ia adalah undi solid orang Cina dan undi protes Iban dan Melanau terhadap 'Pek Mo'(dalam bahasa hokkien disebut sebagai rambut/bulu putih).

Memang tidak dinafikan undi popular BN telah banyak menurun selepas 2008. Sepatutnya kita mengambil pengajaran daripada semua yang berlaku. Tetapi kita sengaja memejamkan mata. Pemimpin yang sudah terbukti korup terus dicalonkan dan bertanding. Bila berkempen, cakap tidak serupa bikin. Seekor kerbau yang membawa lumpur, hampir semuanya terpalit.

Benar, faktor Pek Mo memang menjadi beban kepada pentadbiran Perdana Menteri. Jika dahulu cerita-cerita Pek Mo hanya berligar di kawasan bandar, kini ia telah tersebar di luar bandar, sehinggakan orang aslipun tahu. Bau bangkai gajah memang tidak dapat ditutup lagi. Apapun kita serahkan kepada kebijaksanaan Perdana Menteri. Tidak perlulah lebih garpu daripada sudu seperti yang dilakukan oleh MCA. Orang Cina tidaklah begitu ramai berbanding dengan bumiputera Sarawak (juga Sabah). Kenapa perlu terlalu kecoh jika sokongan Cina berkurangan di sana? Yang penting jaga mereka yang tidak ultra kiasu.

Kekalahan SUPP tidak meninggalkan sebarang kesan kepada orang Cina. Sama ada ultra menang atau SUPP kalah, keadaan tidak banyak berubah. Yang menjadi kebimbangan saya adalah SUPP akan menjadi bersifat ultra kiasu bagi memenangi hati orang Cina seperti yang dilakukan oleh MCA dan tidak ketinggalan Gerakan. Soal moral dan akhlak sudah tidak penting lagi. Kalah atau menang soal lain, tetapi mesti ultra kiasu.

Apa tidaknya, jika parti ultra kiasu menang besar, parti bukan Melayu komponen BN kalah, mereka tetap menang, kerana ada kuota atau kerusi senator atau jawatan menteri yang menunggu. Maka tidak hairanlah mereka berebut-rebut mendapatkan kerusi senator apabila dikosongkan tanpa rasa malu.

Misalnya, apabila Murugiah (dahulunya PPP kini MIC) tidak disambung lagi tempoh kesenatorannya, maka berebut-rebutlah parti-parti nyamuk ini, mahukan ia diisi, sedangkan kekuatan mereka boleh dikatakan tidak seberapa. Kekuatan mereka hanya bergantung kepada sokongan Melayu melalui semangat BN. Inilah dinamakan menangpun untung, kalahpun masih untung. Siapa yang rugi? Melayu juga yang rugi. Bila Melayu rugi, maka Islam pun turut terpalit sama.

Justeru, jika UMNO masih lagi dengan keputusan meletakkan calon bukan Melayu bertanding dengan kawasan majoriti Melayu, ia hanya akan merugikan politik Melayu pada masa hadapan. Adakah adil orang Melayu dipaksa mengundi calon bukan Melayu, sedangkan bukan Melayu kurang mengundi Melayu (UMNO). Berbuat baik biarlah berpada.

Pada saya, jika parti-parti bukan Melayu komponen BN merasakan dirinya kuat, biarkan mereka bertanding menentang ultra kiasu sahaja. Kita lihat siapa yang akan menang? Jika ultra kiasu juga yang menang, 'wajar' mereka diberikan kerusi menteri bagi mewakili masyarakat Cina. Jika BN tidak tergamak, maka ketika itu bolehlah ditawarkan kepada parti Cina komponen BN yang kalah melalui lantikan sebagai senator. Mereka akan menolaknya jika bermaruah. Sama seperti percubaan MCA mendesak Ketua Menteri Sarawak supaya berundur kerana tidak mendapat sokongan Cina. Jangan cakap tidak serupa bikin. Sebenarnya pembangkang tidaklah sekuat mana, masalahnya BN yang lemah.

Saya amat yakin MCA dan Gerakan sudah dapat menjangkakan nasib yang akan diterima, terutama pada pilihan raya umum akan datang. Sebagai persiapan, pemimpin-pemimpin mereka mula mengeluarkan kenyataan yang tidak sedap didengar oleh pemimpin Melayu dan Islam. Ada yang mengambil pendekatan pukul anak, sindir menantu. Tidak kurang pula yang begitu lancang dan celupar. Tidak menghairankan jika suara mereka akan menjadi sama sebiji seperti suara parti dan NGO ultra kiasu selepas ini, dengan nada sedikit berbeza. Strateginya memberikan tekanan.

Pendek kata, mereka perlu menjadi ultra kiasu untuk kekal relevan dan bertaring, kerana penampilan parti ultra kiasu telah menenggelamkan mereka. Tidak mustahil, kedua-dua parti ini akan bergabung dengan parti ultra kiasu untuk memberikan tekanan yang lebih hebat kepada kepimpinan Islam di negara kita. Realitinya sebenar telahpun berlaku. Malang sungguh umat Islam tidak dapat mengesan baunya.

Misalnya, artikel bertajuk '1Melayu 1Bumi' terbitan Utusan Malaysia terus menerus dimanipulasikan untuk memberikan tekanan kepada Perdana Menteri dan UMNO. Wal hal, tidaklah seserius bagaimana mereka menghina raja-raja Melayu dan menghina Islam sebagai perkara yang mempunyai keistimewaan dalam perlembagaan.

Pemimpin ultra kiasu Selangor bertaraf andartu ini mendesak Perdana Menteri supaya menggunakan kuasa untuk bertindak tegas terhadap akhbar tersebut dan penulisannya dengan kadar segera, bukannya setakat mengatakan itu adalah pandangan peribadi penulis. Ultra kiasu sungguh andartu ini. Saya cadangkan andartu ini berkahwin untuk meredakan sedikit nafsu bujangnya. Jangan terlalu bongkak dengan sedikit kemenangan pilihan raya Sarawak baru-baru ini. Sikit-sikit apa juga yang bertentangan dengan mereka, maka gagasan 1Malaysia dijadikan sebagai hujah. Fahamkah ultra kiasu ini apakah gagasan 1Malaysia sebenarnya?

1Malaysia bukan gagasan menjaga hati orang dan memuaskan hati semua pihak. Tetapi gagasan ini adalah idea mengurus dan mentadbir negara berasaskan perlembagaan. Perlembagaan adalah asas keadilan. Melaksanakan apa yang termaktub dalam perlembagaan adalah asas kepada kepada gagasan 1Malaysia, walaupun pada ultra kiasu mungkin tidak adil. Jika pemimpin ultra kiasu boleh sewenang-wenangnya mengata orang lain, kenapa tidak kebebasan bersuara akhbar tersebut?

Saya tidak bertujuan mempertahankan tulisan dan penulis tersebut. Tetapi lebih baik kita melihat apa yang benar, apa yang salah. Apakah selama ini ultra kiasu tidak mempertahankan 1Malaysia 1Cina? Saya masih teringat dan tidak dapat melupakan kenyataan pemimpin andartu ini sebaik sahaja mereka berjaya menguasai negeri Selangor dalam pilihan raya umum 2008.

Perkara pertama yang dicadangkan adalah untuk mewujudkan Bandar Cina di Selangor. Bandar Cina hendalah mengandungi universiti Cina, industri Cina dan lain-lain berasaskan Cina. Alasannya mudah, untuk menarik pelabur-pelabur Cina. Terang-terang kenyataan bercanggah dengan perlembagaan dan gagasan 1Malaysia. Tidak ada sesiapapun termasuk akhbar Utusan Malaysia mengutuk kenyataan tersebut dan meminta beliau meminta maaf.

Tiba-tiba tulisan '1Melayu 1Bumi' sengaja diperbesar-besarkan. Wal hal, belum ada lagi modus operandinya. Ia hanya pendapat seorang penulis sahaja, bukan melambangkan pendapat keseluruhan akhbar tersebut mahupun UMNO. Sudah seminggu berlalu, isu ini terus diperbesarkan dan mereka sudah menuding jari menyalahkan Perdana Menteri, dan UMNO

Terkini, orang kuat MCA mengajak rakyat Malaysia memboikot akhbar Utusan. Saya hanya tersenyum sendirian. Akhbar Utusan pun tidak perlu bimbang. Saya yakin selama inipun mereka tidak pernah membaca Utusan. Pilihan mereka hanya berminat membaca Shin Chew, Nanyang dan akhbar perkauman sewaktu dengannya.

Akhirnya, saya ingin bertanya tidak cukupkah lagi dengan China Town dan universiti perkauman yang telah diluluskan oleh kerajaan, seolah-olah sama seperti universiti merdeka yang diperjuangkan selama ini? Sebenarnya, universiti merdeka telah wujud dengan nama yang berbeza. Jika tidak percaya, pergi ke Kajang, singgah ke Kolej New Era. Ini tidak termasuk IPTS yang lain seperti Universiti Terbuka Wawasan dan Universiti Tunku Abdul Rahman.

Soalan khas kepada andartu ultra kiasu ini dan juga ultra kiasu yang lain, adakah mendesak kerajaan mengikhtiraf sekolah vernacular setanding dan setaraf dengan sekolah kebangsaan tidak menggambarkan tindakan 1Cina? Yang peliknya, mereka mahukan kerajaan mengikhtiraf, tetapi pentadbiran dan pengurusan sekolah tersebut tidak dibenarkan kerajaan campurtangan langsung. Ini termasuk kurikulum, tanah, bangunan dan sebagainya. Adakah tindakan ini tidak melambang atau tidak sama dengan 1Melayu 1Bumi?

Dr. Mohd Mohd Ridhuan Tee Abdullah, Pensyarah Kanan, Kumpulan Penyelidik Politik dan Peradaban Islam, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, penulisan ini adalah pendapat peribadi beliau

bumiyang

Posted: 25 Apr 2011 03:08 AM PDT

bumiyang


Liwat II: Terbukti Satu Fitnah???

Posted: 25 Apr 2011 01:30 AM PDT

Liwat II: Gempar Karpal Tak Menafikan Saiful Diliwat???

Posted: 24 Apr 2011 11:23 PM PDT

Sakit Belakang, Peluang Untuk Anwar Menangguhkan Keputusan Mahkamah???

Posted: 24 Apr 2011 05:30 PM PDT

Lagi Cerita Pasal "China Doll" Klip Video Seks???

Posted: 24 Apr 2011 07:20 AM PDT

tunku

Posted: 25 Apr 2011 03:03 AM PDT

tunku


RM4bil roads for Penang- why should federal help?

Posted: 24 Apr 2011 06:25 PM PDT

GEORGE TOWN: The state government has announced plans to implement two new road projects costing some RM4bil to reduce traffic congestion on Penang island by up to 40%.
Chief Minister Lim Guan Eng said the first project was a 4.2km inner ring road connecting Gurney Drive to the Tun Dr Lim Chong Eu Expressway (formerly Jelutong Expressway) using a combination of semi-tunnel and elevated road.
"The other is a 4.6km-long tunnel road linking Paya Terubong and Bandar Baru Air Itam to the expressway," he said.
Lim said the state was inviting a Request For Proposal (RFP) for the two projects, adding that major contractors were encouraged to submit their designs through the RFP process.
"The projects, which will be awarded via open tender, do not have a commencement date but the state wants the project to be implemented quickly," he said at a press conference yesterday.
Lim said the state had come up with the projects because roads here were getting more congested due to rapid development.
"I hope the Federal Government and the private sector will support the projects. It may be costly but they are crucial in managing traffic congestion on the island.
"The projects, which came about after a series of studies over two years, will be incorporated into the Penang Transport Master Plan," he added.
Penang Municipal Council senior traffic engineer A. Rajendran said the two new roads could alleviate congestion by up to 40% along the local road network.

tunku: why should federal help? i guess it is enough help from federal.after all the development by the federal, dap is claiming all the credits.enough is enough. federal should should use it's money now for rural area.don't spend money for the cities.let the state do by its own.federal should concentrate on the rural developments such as road,water,electricity and schools.

MCA Should Focus On Gaining Chinese Support And Not Imitate DAP

Posted: 24 Apr 2011 09:54 AM PDT

KUALA LUMPUR, April 24 (Bernama) - The MCA should focus on gaining Chinese support and not be influenced by DAP which like to play the race card.
Umno supreme council member Dr Mohd Puad Zarkashi said MCA should regain the strength lost due to the poor showing during the 2008 general election.
"MCA central committee member Loh Seng Kok should focus on strengthening the party rather than criticising Utusan Malaysia newspaper via Malaysiakini and Malaysian Insider," he said when launching an electronic dictionary at Putra World Trade Centre (PWTC) here Sunday.
Dr Puad said Loh's criticism of Utusan Malaysia is not fair as the newspaper has served the nation well since the fight for independence from British rule.

tunku : not only mca but also gerakan and supp should do more on gaining the chinese support.we hardly see them doing it in full force.it is the pm and umno that doing all the efforts.if gerakan,supp and mca still doesn't improve, they will lose more seats in the coming GE.mca,supp and gerakan should do their part or else they should think of their own future.they need energetic,dynamic and new generation of leaders.

Taipingmali (tm)

Posted: 25 Apr 2011 01:13 AM PDT

Taipingmali (tm)


Ringgit Naik

Posted: 24 Apr 2011 09:51 PM PDT

Celaka sungguhlah Al Porn

Posted: 24 Apr 2011 09:46 PM PDT

Dato T wajib dibicarakan

Posted: 24 Apr 2011 08:46 PM PDT

Serikin Sarawak's Shopping Heaven?

Posted: 24 Apr 2011 07:55 PM PDT

RPK yet to give statement

Posted: 24 Apr 2011 07:14 PM PDT

DAP semakin ganas

Posted: 24 Apr 2011 05:21 PM PDT

Wah! Ini sudah bahaya!!!!

Posted: 24 Apr 2011 07:39 AM PDT

Opposition Pact Set To Discuss Sarawak Parliamentary Seat

Posted: 24 Apr 2011 06:35 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 25 Apr 2011 01:04 AM PDT

PAPA GOMO


Bukti Azmin Ali Memperlekehkan PAS Parti Serpihan UMNO

Posted: 25 Apr 2011 12:30 AM PDT


KLIK IMEJ

PAS BODOH itulah yang Gomo boleh nyatakan di sini mengenai parti PAS yang sekarang ini di lihat semakin hilang sengatnya sejak bersama sama dengan DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat.

Cuba anda lihat imej di atas yang mana Gomo perolehi dari Tweeter Azmin Ali Timbalan Presiden PKR yang jelas mengeluarkan kenyataan Pedas terhadap rakan mereka dalam Pakatan iaitu SNAP dan PAS.

Biar Gomo mudahkan anda semua memahami apa di maksudkan Azmin Ali dalam kenyataan Tweeternya:

KEADILAN berjaya meletakkan asas kukuh sistem dua parti dan keputusan jelas menunjukkan rakyat tolak parti pengacau dan serpihan

Maksud dua parti adalah parti Gabungan di antara DAP dan PKR, manakala Parti Pengacau adalah SNAP yang memang kita ketahui SNAP menggangu banyak kerusi kerusi yang PKR tandingi.Parti Serpihan pula membawa maksud parti PAS yang mana PAS merupakan sebuah parti yang serpihan UMNO.

Jelas lah di sini bahawa Azmin Ali tidak akrab dengan parti PAS dan Gomo yakin jika Azmin Ali di lantik sebagai Presiden PKR maka PKR akan bergabung dengan DAP dan akan meninggalkan PAS yang akan terpinga pinga mencari pakatan baru untuk mereka bernafas.

Pendek kata PAS sebenarnya hanya bergantung harap kepada DAP sahaja kerana PKR sudah jelas lagi nyata menolak PAS parti Serpihan UMNO.


Psssttt..Puak PAS tak sedar lagi? Elok lah Jilat lebih lagi sampai Ke Sorga


Ha Ha Ha
PAS BODOH

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Saksikan Video Porno Anwar Ibrahim Ini

Posted: 24 Apr 2011 09:30 PM PDT



Sebelum keluarnya Video Part Two Anwar Ibrahim Kau orang layan dulu Video Part 1 ni....

Part Two semakin hampir.....Bersedialah wahai Anwar Ibrahim dan seluruh Gerombolan Puak Pakatan Rakyat Haram terutama Puak PKR yang taksub.


RAKYAT BERHAK MENYAKSIKANNYA


Psssttt...Bila keluar sah Aku kena Tahan Polis.....Siot.....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Kes Liwat GUGUR?

Posted: 24 Apr 2011 06:00 PM PDT




Apakah benar Kes Liwat terhadap Dato Seri Anwar Ibrahim di GUGURKAN???
Mari Baca lagi..... Read More.....


Psssttt....Mana keadilan buat mangsa Liwat?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Ayuh Kita Sertai Demo Aman Mengecam MCA

Posted: 24 Apr 2011 02:00 PM PDT




Adalah dengan segala hormatnya PERKASA menyeru seluruh umat melayu untuk bersama-sama kita menunjukan sokongan tidak berbelah bagi kepada utusan malaysia yang kini tengah di serang dan kecam hebat oleh dua parti cina iaitu mca dan dap.

Mari kita turun berkumpul beramai-ramai menunjukan sokongan terhadap akhbar utusan dengan berhimpun di hadapan pejabat mca, jalan ampang pada jam 3 petang ini (isnin 25/04/2011).

Jangan biarkan utusan bersendirian dalam memperjuangkan agenda melayu, utusan malaysia adalah hak orang melayu yang perlu kita pertahankan.

Psssttt...nak kena ajar juga mereka yang mula nak jadi DAP bangsat ni

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Bekas Kumpulan 4U2C Sertai UMNO Setelah Bob Lokman Menyertai PAS

Posted: 24 Apr 2011 07:37 AM PDT


AC Mizal Tengah Sedang berdiri

IPOH: Pelakon dan pengacara, Datuk Mizal Zaini atau lebih dikenali sebagai AC Mizal bersama isterinya, Emylia Rosnaida menyemarakkan Program Jom Masuk UMNO di sini apabila bersama 500 yang lain mengemukakan borang kemasukan sebagai ahli parti itu hari ini. Read More....


Psssttt....Jelas AC takda niat macam Bob Lokman yang Gila nak jadi Calon

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Bila Cina DAP Bangsat Cuba Merampas Tanah Peribumi Rakyat Sarawak

Posted: 24 Apr 2011 04:33 AM PDT




Kecoh bila DAP suarakan untuk berkerjasama dengan SNAP parti milik Pribumi rakyat Sarawak yang mana SNAP ini di wakili majority kaum Iban. Apakah benar DAP ingin berkerjasama dengan SNAP? Sejauh mana kebenaran itu?

Read More.....

Psssttt...Pada Gua ini semua mainan Cina Bangsat DAP yang cuba merampas Negeri Sarawak dari kaum Peribumi



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sahabat-Gunung

Posted: 25 Apr 2011 01:01 AM PDT

Sahabat-Gunung


Janji GPMS

Posted: 24 Apr 2011 09:23 PM PDT


GPMS: Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung

Kami sanggup mati mempertahan ISLAM dan MELAYU. Jangan cabar kesabaran MELAYU !!!!
Melayu adalah TUAN di tanah ini !!!!

Perjuangan Pas “Berkiblatkan” DAP, PKR Bakal Bawa Kehancuran

Posted: 24 Apr 2011 06:15 PM PDT


Pas sepatutnya sedar dan tahu bahawa perjuangan mereka yang kini "berkiblatkan" DAP dan PKR bakal memusnahkan parti berkenaan dan laungan perjuangan Islam parti itu juga hanya sekadar laungan kosong semata-mata.

Bekas Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Prof Madya Mohd Noor Deris ketika melontarkan perkara itu berkata amat jelas hari ini Pas yang sekadar membuta tuli mengikut telunjuk PKR dan DAP akan terus hanyut dibuai mimpi indah menuju Putrajaya.

Menurut beliau kekalahan parti berkenaan pada pilihan raya negeri Sarawak baru-baru ini adalah satu bukti jelas dan nyata perjuangan mereka yang bertopengkan Islam dan bernaung di bawah gabungan "Ahzab" tidak memberi apa-apa faedah.

"Kelima-lima kawasan yang ditandingi Pas semuanya kecundang kepada Barisan Nasional (BN) dan bukankah itu satu petunjuk kepada apa yang saya ungkapkan tadi. Mereka menentang calon BN yang diwakili parti PBB.

"Apakah mereka sedar dan tahu semua itu…saya harap mereka meneliti perkara ini dan mencari jalan keluar yang terbaik demi kepentingan parti berkenaan. Saya tidak sampai hati melihat mereka terus menerus menjadi kuda tunggangan kepada sekutu mereka.

"Bukankah jelas, Pas hanya menjadi pemecah undi kepada umat Islam pada pilihan raya negeri Sarawak baru-baru ini bagi merealisasikan hasrat pembangkang untuk menumbangkan Barisan Nasional (BN) sekaligus menabalkan Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian sebagai Ketua Menteri yang baru," katanya kepada UMNO-Online.

Ustaz Mohd Noor seterusnya menambah, sudah tiba masanya kepimpinan Pas melakukan muhasabah selain solat hajat untuk memohon petunjuk di dalam perjuangan mereka agar tidak terus menjadi mangsa kepada kerakusan sekutunya untuk menumbangkan BN.

Katanya mungkin ada segelintir kepimpinan Pas yang sudah mula sangsi dan khuatir terhadap perkara berkenaan, namun mengambil sikap berdiam diri untuk mengenengahkan hal yang sebenar.

"Lagi pun kita selalu dengar Pas selalu mengadakan solat hajat dan dalam situasi ini, apa salahnya mereka turut mengambil pendekatan yang sama bagi melihat kebenaran dan menolak kebatilan untuk kepentingan bersama," katanya.

Tambah beliau lagi apa yang Pas laksankan hari ini sebenarnya adalah arahan "syaitan" dan bukannya berpandukan kepada al-quran.

"Ini kerana tidak ada satu ayat pun di dalam al-Quran dan tidak wujud satu hadis pun yang membenarkan umat Islam memusuhi semasa sendiri. Renung-renungkanlah….," katanya. -MediaUMNO

JANGAN BIARKAN GANGSTERISME SEKOLAH BERTAPAK DI TERENGGANU

Posted: 24 Apr 2011 05:45 PM PDT

PELAJAR yang dibelasah oleh sekumpulan pelajar sekolah agama dalam kejadian 7 April lalu, menahan kesakitan.



Oleh: Hambali Abdul Latiff

Gangsterisme di sekolah khususnya di Terengganu perlu dibendung segera dan jangan dibiarkan bertunas.

Perbuatan seperti ini bukan sahaja suatu gejala buruk di kalangan pelajar tetapi ia bukan budaya orang Terengganu.

Kejadian membalas dendam dengan memukul seorang pelajar sekolah agama di Marang oleh kira-kira 20 pelajar sekolah agama lain pada 7 April lalu, jangan dianggap kes terpencil.

Perbuatan menyera
ng pelajar lain di kawasan sekolah bukan boleh dipandang ringan dan diharapkan Jabatan Pelajaran Negeri, sekolah dan polis melihat kes ini sebagai kes yang perlu diberikan perhatian serius.

Jabatan Pelajaran Negeri dan polis sudah mengambil tindakan awal menyiasat kejadian membabitkan kumpulan pelajar berkenaan.

Kejadian dua minggu lalu apabila sekumpulan lebih 20 pelajar sebuah sekolah menengah agama di Marang menyerbu Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Durian Guling, Marang untuk memukul seorang pelajar tingkatan lima, sangat memalukan.

Ini kerana ia berlaku di kalangan pelajar sekolah agama yang sepatutnya mereka ini adalah kumpulan contoh bagi sekolah-sekolah lain di negeri ini.

Pelajar sekolah agama sepatutnya berhemah tinggi dan tidak mengambil tindakan di luar batasan undang-undangan kerana kejadian itu sedikit sebanyak menggambarkan kedudukan sebenar perlajar sekolah agama di negeri ini.

Serangan ala gengster pukul 11 pagi itu berlaku apabila kesemua pelajar terbabit menceroboh sekolah mangsa lalu pergi ke kelas Wan Nur Azri Wan Mohamad, 17, selepas waktu rehat, sebelum membelasahnya di belakang bangunan makmal.

Mangsa dari Kampung Bukit Surau Haji Daud, Marang cedera di muka, dahi dan belakang badan akibat dibelasah kumpulan pelajar terbabit.

Kumpulan pelajar itu datang ke sekolah berkenaan dengan menaiki kenderaan dari sekolah mereka yang terletak kira-kira dua kilometer dari tempat kejadian.

Tindakan polis mereman sebelas pelajar yang disyaki terbabit dengan kejadian itu sehingga hari ini untuk membantu siasatan polis kerana menceroboh sekolah berkenaan dan membelasah pelajar tingkatan lima itu, sangat dialu-alukan.

Kita mengucapkan tahniah kepada polis kerana tindakan cepat untuk menahan kesemua pelajar tingkatan tiga, empat dan lima di rumah masing-masing tengah malam pada hari kejadian sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Marang untuk siasatan.

Kumpulan pelajar itu direman tiga hari dan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh dan Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja mendatangkan cedera parah.

Apa yang dapat dilihat daripada kes ini ialah kumpulan pelajar itu bukan sahaja mengambil tindakan tanpa segan silu menceroboh sekolah dan kelas, tetapi bertindakan mengikut perasaan dan mengamalkan 'undang-undang rimba'.

Menurut siasatan awal polis, pelajar yang dibelasah itu mempunyai masalah dengan rakan sekelasnya. Tetapi rakannya itu memanggil sekumpulan pelajar dari sekolah lain untuk membelasahnya.

Walau apa juga sebab, sama ada pertelingkahan atau persengketaan sesama pelajar, mengambil tindakan cara gangsterisme ini tidak wajar diamalkan sama sekali.

Ia bukan sahaja biadap tetapi tindakan seperti itu sama sekali tidak wajar dilakukan oleh pelajar sekolah.

Hukuman setimpal sewajarnya perlu dikenakan.

Pengarah Jabatan Pelajaran negeri, Razali Daud, mengakui pihak sekolah sudah membuat laporan polis mengenai kejadian membabitkan pelajar tingkatan lima itu.

Jabatan Pelajaran Negeri memandang serius kejadian pelajar menceroboh sekolah lain dan memukul pelajar di sekolah berkenaan.

Yang melegakan ialah, pihak berkuasa sudahpun melakukan tindakan sewajarnya apabila semalam (24 April 2011), lapan pelajar berumur antara 15 hingga 17 tahun mengaku bersalah terhadap dua pertuduhan menceroboh kawasan sekolah dan memukul seorang pelajar sekolah agama berkenaan.

Kesemua tertuduh terdiri daripada empat pelajar Tingkatan Lima, seorang pelajar Tingkatan Empat dan tiga pelajar Tingkatan Tiga sebuah sekolah di Marang.
Pendakwaan dijalankan Pegawai Pendakwa Insp Mahathir Mohd Yusof secara tertutup di hadapan Majistret Nur Azizah Yusoff.

Bagi pertuduhan pertama, mereka didakwa menceroboh sebuah Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) di sini, antara 11 pagi hingga 11.30 pagi 7 April lalu.

Perbuatan itu merupakan kesalahan bawah Seksyen 447 Kanun Keseksaan yang dibaca bersama Seksyen 34 akta sama yang membawa hukuman penjara enam bulan atau denda tidak melebihi RM3,000 atau kedua-duanya sekali.

Untuk pertuduhan kedua, kesemua pelajar itu didakwa dengan sengaja menyebabkan kecederaan kepada mangsa yang berusia 17 tahun, pada masa dan tempat yang sama.

Kesalahan bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan itu membawa hukuman satu tahun penjara atau denda tidak lebih RM2,000 atau kedua-duanya sekali.

Semua tertuduh dibenarkan diikat jamin sebanyak RM1,500 setiap seorang bagi kedua-dua pertuduhan.

Kita menunggu apakah kepoutusan Majistret yang akan menyebut semula kes ini pada 24 Mei depan sementara menunggu laporan akhlak kesemua tertuduh.
Ibubapa jangan menganggap hukuman ini sebegai mahu mendera atau menyusahkan anak mereka tetapi ia suatu pengajaran.

Gangsterisme bukan budaya pelajar Terengganun dan mengambil tindakan dengan 'tangan sendiri' adalah salah kerana kita ada polis untuk melakukan tindakan sejawarnya.

Semua pihak perlu melihat kes ini dengan terbuka dan jangan menganggap Jabatan Pelajaran Negeri dan polis bertindak sebagai menyusahkan pihak-pihak tertentu.

Jika budaya ini dapat dihentikan, apalagi ia berlaku di sekolah agama, pelajar bukan sahaja diajar mematuhi undang-undang tetapi yang penting mereka akan belajar bahawa adalah salah mengambil tindakan berteraskan balas dendam dan ikut perasaan.

Selain jangan biarkan kes ini berulang, semua pihak perlu menggembleng, membendung dan menyekat budaya gangsterisme di kalangan pelajar di Terengganu ini agar pelajar lebih berdisiplin dan cemerlang bagi tujuan masa depan mereka.

Nota: Sebahagian bahan ini pernah diulas melalui 'BICARA TERENGGANU KITA', Terengganu FM, 8 April 2011.

Kempen Pertahankan Maruah Utusan Malaysia

Posted: 24 Apr 2011 04:20 PM PDT


Hari nie, satu Perhimpunan Aman akan dibuat untuk menyokong akhbar Utusan Malaysia, akhbar yang merupakan wadah perjuangan orang Melayu, akhbar yang selama ini memperjuangkan hak Melayu.

Sehubungan dengan itu, PERKASA akan menghantar memorabdum amaran kepada MCA. Demo aman akan bermula jam 3.00 petang, Isnin, 25 April di hadapan bangunan MCA, Jalan Ampang di semua pejabat MCA negeri serentak di seluruh negara.

Dijemput beramai-ramai menyertai demonstrasi aman ini.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 24 Apr 2011 11:37 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


JUDI : DAP Main Wayang....Tapi Kebenaran Terbukti Jua

Posted: 24 Apr 2011 10:03 PM PDT


Ini adalah petikan akhbar hari ini yang memaparkan realiti sebenar Negeri Pulau Pinang setelah DAP memerintah. Tapi,  masa isu JUDI BOLA dimainkan oleh pembangkang, DAP berlagak alim...Konon-kononnya mereka adalah anti-judi.
Sebenarnya ada sejarah di sebalik DAP yang ramai tak tau. Tak pelik ke korang kenapa ramai yang menganggotai DAP adalah peguam? Korang carilah profession lain, memang susah nak jumpa dalam DAP. Dari bawah sampai ke atas, semuanya peguam. Kenapa? Sebab DAP ni dianggotai oleh peguam-peguam yang kebanyakkannya mewakili samseng-samseng, gangster-gangster, ALONG dan lain-lain penjenayah. Yang paling legend adalah Karpal Singh. Berapa ramai penjenayah-penjenayah kes berat yang Karpal Singh dah lepaskan. Di sinilah wujudnya hubungan gelap di antara pemimpin DAP dengan kongsi gelap.

Jadi, dalam kes judi ni pun sama jugak. DAP adalah penaung segala judi haram, bookie dan lain-lain judi yang ada sama ada menggunakan mesin atau pun di internet. Sebab tu bila kerajaan nak me'legal'kan judi ni, DAP bangkit seolah-olah orang alim yang bencikan judi. Sedangkan mereka sememangnya telah diupah oleh tokey-tokey judi yang tak berlesen. Dari duit judi dan segala kegiatan haram lah DAP berjaya membiayai kempen politik mereka. Mereka berlakon seolah-olah ada majlis kutipan derma tapi sebenarnya dari situlah kongsi-kongsi gelap naungan DAP membersihkan wang-wang mereka.

Kalau korang tak percaya, bila ada kes-kes yang melibatkan salah laku PDRM kepada penjenayah, DAP akan jadi juaranya. Seorang dari member aku yang baru pencen polis pernah cakap, dulu polis senang dapat kerjasama tokey-tokey rumah hiburan di Penang. Tapi sekarang ni, bila polis nak masuk kawasan-kawasan ni untuk pantau kegiatan dadah dan lain-lain jenayah, mereka kena halau dengan tokey-tokey ni. Geng-geng rumah hiburan ni berani cakap sekarang ni mereka dah ada payung lebih besar daripada polis (kerajaan negeri). Kalau polis nak masuk, kena berurusan dengan payung-payung mereka (DAP). Gila punya kurang ajar Cina sekarang ni. Dengan polis pun diorg tak takut.

*Puaslah puak-puak PAS kene kencing dengan DAP. Kononnya nak support kempen anti judi tapi sebenarnya yang deal dengan PAS ni la bapak segala judi (DAP).

DAP MAKIN NAIK KEPALA!!! BAGAI KADUK NAIK JUNJUNG...

Posted: 24 Apr 2011 08:40 PM PDT


Oleh kerana kemenangan besar DAP dalam Pilihan Raya Sarawak, DAP bukan sahaja mampu mendabik dada dengan BN malah parti pembangkang turut dipijak kepala mereka.

Selepas kejayaan memberangsangkan dengan menawan 12 kerusi dewan undangan negeri Sarawak pada pilihan raya negeri sabrtu lalu, DAP membuat persiapan cukup awal.

Kali ini, sasaran mereka adalah lapan lagi kerusi yang mempunyai pengundi majoriti penduduk pribumi di selatan Sarawak pada pilihan raya negeri yang dijadualkan sebelum 2016.

Kerusi berkenaan adalah di Satok, Tupong, Bengoh, Tarat, Kedup, Opar, Tasik Biru dan Balai Ringgin - semuanya mempunyai majoriti pengundi Melayu/Melanau, Iban atau Bidayuh dan sedikit pengundi Cina.

NONEKerusi majoriti Melayu/Melanau di Samariang juga sedang dipertimbangkan.

Bagi pilihan raya peringkat parlimen, DAP mahu bertanding di beberapa kerusi tambahan seperti di Mas Gading, Mambong, Serian dan Sri Aman, semuanya juga di selatan Sarawak.

"Kami juga mungkin bertanding di Petra Jaya," kata setiausaha DAP Sarawak Chong Chieng Jen kepada wartawan di Kuching hari ini.

Sebekum ini, secara tradisionalnya, DAP hanya memberi tumpuan kepada kerusi-kerusi yang mempunyai majoriti pengundi Cina di kawasan bandar.

Chong, yang bertanggungjawab mengenai hal ehawal parti di selatan sarawak berkata beliau akan membentangkan cadangan berkenaan kepada mesyuarat jawatankuasa parti negeri yang dijadualkan di Sibu, esok.
 http://www.malaysiakini.com/news/162289

Nampaknya PKR silap strategi. Kekalahan besar mereka dikerus-kerusi DUN yang majoritinya penduduk Bumiputera menyebabkan DAP cuba ambil kesempatan. Masa Pilihan Raya Negeri Sarawak, DAP simpan kuku dulu. Mereka hanya bertanding di kerusi-kerusi yang mereka yakin mereka boleh menang. Mana tidaknya, DUN Kota Sentosa yang hanya mempunyai 18,934 meningkat sehingga 27,301 orang pengundi. Jelas menunjukkan DAP bermain silap mata. Mereka telah begitu pantas memindahkan pengundi-pengundi Cina atau mendaftar pengundi baru untuk memenangi satu kawasan DUN.

Puak-puak Cina rasis DAP makin melampau. Makin kelihatan agenda komunis mereka iaitu nak memerintah negara ini. Setidak-tidaknya, mereka cuba nak kuasai Sarawak dan cuba menghasut rakyat negeri Sarawak untuk keluar dari Malaysia. Maka sejarah Singapura akan berulang di negeri Malaysia Timur.

*Kalau tak percaya dengan analisis aku, cuba korang semak parti mana yang kuat mainkan sentimen PERKARA 20 DALAM PILIHAN RAYA NEGERI BARU-BARU NI.

Kempen : Belilah barangan buatan Muslim

Posted: 24 Apr 2011 06:54 PM PDT


Seperti yang dijanjikan...lebih banyak produk-produk muslim yang akan dipromosikan oleh blog ini. Jangan nak harapkan Kerajaan atau parti politik je, kita pun kena berubah. Semoga perubahan kecil yang kita lakukan akan beri impak besar kepada Cina-cina yang dah semakin naik kepala. Babas walaupun bukan produk orang Cina, tapi kenapa nak beli Babas kalau ada ADABI?

MERBOK TIMES

Posted: 24 Apr 2011 11:29 PM PDT

MERBOK TIMES


Jangan "Kita Bakooo"

Posted: 24 Apr 2011 08:16 PM PDT

Di bawah disiarkan kembali tulisan sahabat Mustaqim Abdul Rahman yang disiarkan dalam ruangan Forum Utusan Malaysia 25/4/2011.

Pandangan ini dikira rasional dan cukup berimbang di dalam isu menghadapi DAP. Di dalam mana-mana pilihanraya yang kalah bukan kalah semua dan yang menang bukan menang semua.

Jika Melayu beremosi dan menyisih terus pengundi Cina kerana tidak mengenang jasa ini bermakna mereka memberi kemenangan secara total kepada DAP yang rasis itu.

Jangan sesekali 'kita bako' 

Filem P. Ramlee adalah filem yang tidak dimakan zaman. Ia tetap relevan dan berkualiti untuk generasi masa depan. Satu ketika, industri filem Melayu ketandusan filem sehebat filem P. Ramlee. Syukur kerana kini filem Melayu sudah banyak yang berani menyentuh sensitiviti demi memberi pengajaran kepada penonton. Filem terbaru Hantu Kak Limah Balik Rumah sarat dengan mesej yang menggambarkan ortodoks bangsa Melayu.

Salah satu mesej yang disampaikan ialah ungkapan Usop Wilcha yang mengusulkan orang kampung untuk membakar rumah Kak Limah kerana mempercayai itu adalah jalan penyelesaian. "Kita bako" katanya, supaya Hantu Kak Limah tidak boleh pulang ke rumah lagi.

Pengarah secara sinis menyampaikan banyak mesej kesedaran antaranya tentang sikap orang Melayu yang suka mengambil jalan penyelesaian mudah.

Terkini ialah penyelesaian orang Melayu melalui Perkasa dan Utusan Melayu iaitu konsep 1Melayu, 1Bumi. Malah kedengaran beberapa suara mendesak Ketua Menteri Sarawak untuk mengajar pengundi Cina akibat tidak mengundi Kerajaan BN.

Hakikatnya tindakan Utusan adalah hasil reaksi dari tindakan akhbar Cina yang bebas mempersoalkan Perlembagaan Malaysia iaitu Perkara 153. NGO Perkasa pula geram apabila DAP dibiarkan bebas menggunakan isu "Perdana Menteri Malaysia Orang Cina" jika undi DAP.

Semua tindak balas ini adalah normal mengambil kira entah beribu kali kesabaran orang Melayu Islam dijolok dan diuji oleh pemimpin Cina dan kumpulan Hindraf. Malah pendirian kerajaan melalui Kementerian Dalam Negeri yang dilihat berlembut dengan DAP, akhbar Cina, pelampau Cina seperti Namewee, pelampau Hindraf membuatkan orang Melayu percaya keadilan dan kedaulatan undang-undang berada di tangan mereka dan bukan kerajaan.

Nasib orang Melayu harus diperjuangkan mereka sendiri. Soalnya, apakah pendekatan "kita bako" adalah pendekatan terbaik. Jika kita kembali ke tahun 1999 di saat ketika hampir semua Melayu membenci Tun Dr. Mahathir Mohamad dan tidak memberikan undi kepada BN, Cina tampil dengan semangat kenegaraan yang tinggi mengundi pemimpin Melayu untuk membolehkan UMNO terus kekal berkuasa sehingga hari ini. Jika undi popular menjadi ukuran, kepimpinan Melayu sudah tumbang pada PRU 1999.

Tsunami 2008 menyebabkan ramai Cina dijangkiti virus perkauman dan kini ia sudah menjadi barah kepada Cina. Wajarkah UMNO meminggirkan dan menghukum Cina di ketika MCA dan Gerakan sedang lemah? Patutkah UMNO membiarkan MCA dan Gerakan bergelut dengan masalah undi pecah dan menangguk di air yang keruh? Sedangkan di kala UMNO menghadapi masalah yang sama, pengundi dan penyokong parti lain tetap setia mengundi BN dan menyokong kepimpinan UMNO.

Semangat muafakat keluarga BN sebenarnya adalah terhebat di dunia dan sepanjang sejarah dunia moden. Kerana muafakat inilah, Cina dan India tidak mengambil kesempatan ketika orang Melayu berpecah teruk, ketika UMNO diharamkan dan ketika perpecahan Melayu pada 1999.

Kerana muafakat inilah, BN mampu terus memperoleh kepercayaan rakyat. Muafakat membawa berkat, begitulah yang dipesan, begitulah ia digenggam. Namun, jangan digenggam bara api, kerana api tidak mungkin padam jika ia terus dijadikan pertaruhan.

Di sebalik semangat muafakat Melayu jangan diduga lautan yang dalam, kerana orang Melayu dan Perkasa akan terus memerhatikan dan mempertahankan Melayu walau nyawa bercerai badan. Begitulah juga prinsip yang dipegang pejuang Cina, India dan lain-lain. Lebih baik jadi segenggam lidi daripada jadi seggengam bara api.

Pilihan terletak di tangan kita dan apa sahaja pilihan Melayu, pilihan Cina, pilihan India dan pilihan kaum lain, jangan sesekali "kita bako" jambatan antara kita. Jangan kita biar hantu tua seberang sana mengajar kita bagaimana mahu mentadbir negara. Kembalilah pada semangat muafakat dan Melayu, Cina dan India perlu mengetuai pengorbanan agar co-existense semua kaum di Malaysia terjamin.

MUSTAQIM ABDUL RAHMAN
Batu Caves, Selangor

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 24 Apr 2011 11:19 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Kote Azmin Tak Berfungsi: Cerita Arsenik Di Jaja Semula.

Posted: 24 Apr 2011 10:07 PM PDT


Pening dengan masaalah yang di hadapi oleh kekasihnya sehinggakan kotenya tidak dapat berfungsi dengan sempurna, banyak masaalah betul kekasaih azmin ni, macam-macam benda yang dia buat satu-persatu kantoi, inilah keberkatan sembahyang hajat.

Dalam cari punya cari isu untuk di divertkan, azmin terjumpa satu isu lama yang kalau di polish balik rakyat boleh percaya, lalu azmin mengatakan sakit belakang anwar yang terbaru kerana dia diracun oleh arsenik semasa dalam penjara dulu.

Lalu bermula semalam, azmin dan para gay dalam pgayr telah menjaja semula cerita arsenik ni, kata mereka anwar sakit belakang pasal di racun arsenik dan ada seorang gay dalam pkr tu kata anwar sakit belakang pasal terlebih makan arsenik.. haaahaaahaaa bodoh punya pgayr.

MCA Keluar BN Join Pakatan...

Posted: 24 Apr 2011 07:30 PM PDT


Cina tetap cina, tak kiralah apa parti pun dia tetap cina, 'nothing to loose' kalau cina mca undi dap dalam pru akan datang, yang menang tetap cina, 'no problem' kalau yang jadi pm nanti cina, mca akan tunduk taat setia pada dap kerana dia orang cina.

Mca kalau nak keluar dari bn, baik keluar sekarang, bio senang orang melayu dan umno nak susun strategi, jangan last minit nanti baru terhegeh-hegeh nak keluar, itu jam maunya perang salip beb..

Kelmarin mca dah ada berkira-kira nak kaji semula kedudukan mereka dalam komponen bn, pada aku senang, tak payah nak kaji, mca dah jadi pariya di mata kaum cina, mca hanya perlu 'shut up and listen' apa sahaja arahan yang pm bagi, jangan nak memandai-mandai.

Aku setuju dengan saranan berberapa pemimpin umno dan ngo melayu supaya pru 13 nanti, kerusi yang majoritinya pengundi melayu ditandingi oleh melayu dan biarkan mca bertanding di kerusi yang majoritinya cina, itu jam baru kita boleh tengok, mca ni ada teloq ke tidak, sekarang ni dia boleh la melalak pasal banyak pak menteri mca tu menang di kawasan majoriti melayu.

Lagi cepat mca berambus lagi baik, biar umno bersama-sama mic dan lain-lain komponen bn di sabah dan sarawak susun strategi bagi mendapat majoriti 2/3 dalam pru 13, aku yakin dengan perangai yang mca macam ni, orang umno pun akan pangkah pembangkang atau tak keluar mengundi kalau calon tempat dia tu adalah cina dari mca.

Kita Imbas Balik... Janji-Janji Pakatan Haram Sebelum Dapat Kuasa..

Posted: 24 Apr 2011 05:55 AM PDT

Janji-janji ini bukan datangnya dari bn tapi dari pesuruhjaya pas selangor, hassan ali, dalam ceramhnya di shah alam pada malam terakhir kempen pilihanraya umum lepas, hassan ali yang mewakili pemimpin pakatan haram selangor telah berjanji untuk...:

1. meurunkan 20% cukai pintu di selangor (dah 3 tahun beb... mana diskaun tu)

2. kerajaan negeri selangor akan bayarkan 20 milileter padu air (rumah orang kaya pun dapat air percuma 20 milileter padu, adil ka???)

3. setiap anak yang di hantar ke pusat asuhan, kerajaan negeri akan bayar rm 75 (mana tak ada pun... menipu kaa...)

4. kerajaan pakatan haram akan menangung kos perkahwinan bagi anak-anak selangor (nak menipu pun agak-agak la)

5. anak-anak yang masuk tadika akan di bayar satu kepala rm 50, tiap-tiap bulan (tak ada.. menipu)

6. dapat masuk universiti, kerajaan selangor akan bagi 1500 cash, (tapi hassan ali tak bagi tau, kalau gaji ibu bapa lebih dari 1500 sebulan, anak tu tak dapat bantuan.)

7. kerajaan pakatan haram akan pastikan setiap rakyat selangor akan memiliki rumah sendiri (dah berapa banyak projek perumahan kos rendah dan sederhana yang kerajaan pakatan haram buat di selangor???)

8. menurunkan statistik jenayah di selangor (menipu... selangor masih jadi juara indeks jenayah di malaysia)

9. memerangi habis-habisan pelacuran di selangor (bapak ayam jadi exco, boleh hapuskan ke pelacuran? rumah urut tumbuh macam cendawan)

Tak percaya korang tengok sendiri video ni, janji-janji yang di buat oleh manusia munafiq bernama hassan ali yang sekarang ni menjadi pencacai dan pembasuh berak pkr dan dap di selangor.


PERHIMPUNAN MELAYU DI IBU PEJABAT MCA ESOK.

Posted: 23 Apr 2011 11:33 PM PDT


Adalah dengan segala hormatnya PERKASA menyeru seluruh umat melayu untuk bersama-sama kita menunjukan sokongan tidak berbelah bagi kepada utusan malaysia yang kini tengah di serang dan kecam hebat oleh dua parti cina iaitu mca dan dap.

Mari kita turun berkumpul beramai-ramai menunjukan sokongan terhadap akhbar utusan dengan berhimpun di hadapan pejabat mca, jalan ampang pada jam 3 petang, esok (isnin 25/04/2011).

Jangan biarkan utusan bersendirian dalam memperjuangkan agenda melayu, utusan malaysia adalah hak orang melayu yang perlu kita pertahankan.

The Unspinners

Posted: 24 Apr 2011 11:13 PM PDT

The Unspinners


Perkasa himpun depan bangunan MCA 3 pm

Posted: 24 Apr 2011 09:20 PM PDT

Bodoh benar MCA pertahan Cina undi DAP dari undi BN?

Posted: 24 Apr 2011 06:20 PM PDT

Seperti Kelantan, Selangor pun aniaya orang Asli

Posted: 24 Apr 2011 08:30 AM PDT

Skandal Bina Darulaman berterusan ...

Posted: 24 Apr 2011 05:26 AM PDT

Orang PAS dah mula materialistik

Posted: 24 Apr 2011 01:00 AM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 24 Apr 2011 11:08 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Edis Hujung Minggu : Lawak 4 Pelawak Popular Kenakan Sharifah Amani

Posted: 24 Apr 2011 06:43 AM PDT

Sangat Gempar : Usop Wilcha Menyanyi Di Maharaja Lawak !!!

Posted: 23 Apr 2011 11:48 PM PDT





PISAU.NET

Posted: 24 Apr 2011 09:32 PM PDT

PISAU.NET


PAS:Syukur Hutang Tak Perlu Bayar!

Posted: 24 Apr 2011 07:29 PM PDT


Mazlan Aliman pengerusi ANAK (persatuan haram) menghasut kepada semua peneroka Felda jika berhutang tidak perlu bayar. Khawarij PAS yang tak sedar diri sebelum ini turut bercita cita untuk menutup Felda Plantation jika pakatan memerintah.:klik sini


Didikan yang diberikan oleh ANAK yang dipengerusikan Mazlan kepada peneroka bererti beliau mengajar agar jangan membayar hutang jika mendapat wang pinjaman.Tindakan beliau menuntut agar hutang berjumlah 500 juta dilupuskan semata mata mahu meraih sokongan Menghalalkan cara walaupun menyedari Islam menyuruh penganutnya membayar hutang.


Kemudahan untuk meminjam wang yang diberikan oleh Felda kepada peneroka adalah untuk membantu kehidupan anak beranak peneroka .Bayangkan pihak yang memberi bantuan untuk meringankan beban dipersalahkan kerana memberi hutang.Apa jenis manusia khawarij PAS?


Barang kali Isle PAS mendidik ahlinya agar tidak membayar hutang jika meminjam dari mana mana pihak. Buat pembaca,kalau nak bagi hutang pada mana mana pihak elok periksa dulu.Takut yang berhutang tu puak PAS nanti sampai kiamat pun dia tak bayar.


Adalah tidak mengejutkan jika puak khawarij ini otaknya sebesar kacang!Dah tak boleh nak fikir dah....


Pisau kata " untung masuk PAS,sudahlah dapat syurga free,hutang pun boleh settle free"

Melayu Suruh Melayu Bersatu Kena Tuduh Rasis?

Posted: 24 Apr 2011 05:30 PM PDT


Seruan penyatuan orang melayu yang di sarankan oleh Datuk Zaini Hassan dari Utusan seperti yang dijangka akan dilihat sebagai satu dosa besar untuk orang melayu dan pribumi untuk berbicara untung nasib sendiri.


Walaupun pada dasarnya nampak tidak selari dengan semangat 1Malaysia,tetapi yang menjadi persoalan mengapa seruan itu meresahkan DAP? Malah MCA turut melatah. Menyeru perpaduan sesama melayu dan pribumi tidak pula timbul isu menyeru untuk bermusuh dengan kaum cina.Sebaliknya hanya seruan dari melayu kepada melayu agar bersatu padu itu saja.


Perbezaan melayu bersatu dengan cina bersatu cukup besar,melayu bergaduh sesama sendiri didalam politik terpecah kepada 4 kumpulan,tidak kenal siang atau malam,pagi atau petang,malah tidak mengenal istilah 'tarik hand brake', sebolehnya biar bergaduh sampai jadi abu.Makanya seruan untuk bersatu diibaratkan tiupan wisel penamat atau pun siren amaran agar sudah sudahlah bergaduh,tak kemana pun.


Orang melayu yang menganut agama Islam sebenarnya tidak menerima istilah orang Islam itu bersaudara,ini kerana ada dikalangan mereka tidak menganut Islam dalam erti kata sebenar, sebaliknya menganut satu agama politik yang mirip kepada Islam.Sebab itulah tiada langsung istilah persaudaraan.


Orang melayu lebih gemar membeli belah dikedai milik bukan melayu,Kita semua setuju dalam hal ini membuktikan orang melayu tidak rasis dalam hal urusan jual beli,tetapi orang cina?Berbicara mengenai totok melayu dan rasis memang cukup panjang justeru sila silalah baca 15 siri melayu rasis hasil nukilan Pisau:klik sini


Orang cina sesama mereka punyai sefahaman dalam ertikata menang dan menang,yang berada didalam parti pro kerajaan akan terus membantu kelompok mereka.Yang menyokong pakatan tetap mendapat bantuan hasil perjuangan pemimpin parti yang pro BN.Yang membezakan kaum cina yang pro BN dan pakatan hanyalah disebabkan sikap ultra kiasu rasis cauvanis seperti DAP.


Tindakan MCA menyelar Utusan membuktikan mereka gagal untuk menghayati 1Malaysia,jika mereka benar benar mengikut aspirasi Najib mengapa mereka gagal untuk melawan politik rasis chauvanist ultrakiasu DAP? Ketakutan MCA terhadap seruan melayu bersatu tidak ada asas.Selama ini terancamkah masyarakat cina jika kaum melayu bersatu?



Hanya pihak yang mengamalkan rasis,chauvanist dan ultrakiasu seperti DAP akan berasa terancam.Pisau berkeyakinan MCA,Gerakan dan SUPP dan parti komponen cina yang ada didalam BN tidak harus melatah. Biarlah melayu dengan politik melayu. Urusan politik sejagat barulah dibincangkan diatas semangat kekeluargaan BN dan 1Malaysia.


Hari ini satu demo akan diadakan didepan bangunan MCA,bantahan terhadap MCA kerana menyeru agar Utusan diboikot. Apa masaalahnya jika Utusan bercakap mengenai kepentingan bangsa melayu.Utusan adalah suara orang melayu sejak dari dulu lagi.Kwong Wah Yit Poh,Sin Chew dan banyak lagi akhbar bahasa cina penuh dengan pelbagai artikel yang rasis.Tidak ada pula seruan dari mana mana pemimpin melayu menyuruh agar diboikot.


Sekarang ini Kit Siang dan Guan Eng anak beranak ultra kiasu cauvanis rasis negara sedang memerhatikan dengan senang hati dari jauh melihat gelagat melayu.1Malaysia jika berjaya di hancurkan,maka hancurlah Najib dan BN.

Pisau kata "pernahkah anda dengar bangla pujuk bangla kena tuduh rasis?"

Penang:Silap Kerajaan Bagi 300 Pada Warga Mas

Posted: 24 Apr 2011 12:01 AM PDT


Seharusnya kerajaan dan kesemua pemimpin Umno dan BN harus mengwarwarkan bantuan sebulan RM300 kepada warga mas SETIAP BULAN yang dijamin tanpa was was.


Dalam setiap kempen pilihanraya pemimpin BN sepatutnya mempopularkan bantuan kerajaan ini.Wajib untuk mempopularkan dalam manifesto kepada setiap pengundi warga mas tawaran RM300 di seluruh negara.


Mengapa semua ini tidak dilakukan oleh menteri dan pemimpin BN? Sedangkan Guan Eng dan seluruh pemimpin haprak pakatan Pulau Pinang dengan bermodalkan RM100 membeli undi dan memperbodohkan warga mas.


Guan Eng mendabik dada dengan RM100 dia sudah mendapat beribu profile pengundi warga mas sedangkan kerajaan BN yang menghabiskan berbillion dengan memberi bantuan bulanan melalui jabatan kebajikan masyarakat tidak pula mengunakan peluang ini sebaik mungkin.


Guan Eng boleh main bangsat dan populis dengan RM100 ,apa BN Umno tak boleh buat jugakkah?Malah lebih dari itu,tetapi memandangkan kerajaan BN UMNO lebih banyak buat kerja daripada bercakap makanya kita dapat melihat bagaimana angkuh dan bodoh sombong LIM GUAN ENG dan kerajaan sosialis DAP Pulau Pinang .


Pisau kata " a dividen of anti coruption? khaakk ptuih!"

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 24 Apr 2011 09:27 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


DAP Parti Yang Kejam

Posted: 24 Apr 2011 08:58 PM PDT



Chao Xiao Wee, berusia 21 tahun yang telah membunuh kucing telah tampil mengaku dan minta maaf. Amat kejam sekali perbuatan tersebut. Amat jelas sekali, DAP adalah parti yang kejam. DAP bukan setakat rasis pada kaum bumiputera tapi amat kejam sekali kepada binatang. Rakyat perlu menolak DAP. Apakah PAS yang mahu lagi berpakat dengan parti yang sekejam ini? DAP juga akan berlaku kejam pada PAS nanti, tunggulah masanya. Berpakatlah lagi.




Video Sex: Azmin Berang Dengan Mustafa Ali

Posted: 24 Apr 2011 04:24 AM PDT


"Apakah benar Mustafa Ali keluar kenyataan begitu untuk menyinggung Keadilan (PKR) dan DSAI (Anwar)? Rakyat tuntut penjelasan.

"Pimpinan perlu akur (dengan) kerangka besar agenda bersama pakatan rakyat. Jangan jadi jaguh kampung yang tidak lagi relevan tapi mahu perhatian," kata Azmin seperti dipetik dari laman Twitternya, pada 23 April 2011. Amat jelas sekali tiada demokrasi dan kebebasan bersuara dalam pakatan pembangkang. Sesiapa yang bersuara dan bercanggah pendapat kerana menegur kesalahan akan disisihkan.

Ianya sudah berlaku pada Zulkifli Nordin, Gobalakrishnan dan ramai lagi yang telah keluar parti. PKR hanya untuk tiga A sahaja (Anwar, Azizah dan Azmin). Jika Anwar salah sekalipun, ianya perlu disapu ke bawah karpet. Itulah cara PKR kendalikan isu video sex. Amat memalukan sekali.


GERAKAN ANTI PKR

Posted: 24 Apr 2011 09:15 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


MCA SUDAH MEMBERI PETUNJUK KE 2.

Posted: 24 Apr 2011 07:06 PM PDT

KES LIWAT BERSAMBUNG HARI INI.

Posted: 24 Apr 2011 01:30 PM PDT

ESOK MELAYU BERHIMPUN DEPAN BANGUNAN MCA.

Posted: 24 Apr 2011 05:54 AM PDT

Neutral Daily

Posted: 24 Apr 2011 09:14 PM PDT

Neutral Daily


Mengapa Trio Datuk T Belum ditangkap?

Posted: 24 Apr 2011 06:27 AM PDT
















KUANTAN, 24 April: Siasatan siap, dihantar ke pejabat Peguam Negara, kena tendang, sudah lengkapkan siasatan dan hantar semula, pejabat Peguam Negara tendang lagi dan kini tetiba polis meminta lebih banyak masa untuk melengkapkan siasatan berhubung video lucah yang didakwa melibatkan mirip seorang pemimpin pembangkang.

"Polis Malaysia yang terkenal dengan kecekapannya, apa yang payah sangat untuk dakwa pemilik video dan orang yang menayang klip video lucah kepada orang awam? Kan ini terang-bederang sudah bercanggah dengan akta yang ada?" sindir Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataannya ke Harakahdaily hari ini.

Semalam, Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar menyatakan polis memerlukan lebih masa untuk menjalankan siasatan berhubung rakaman video seks yang didedahkan trio Umno Datuk T, yang diketuai bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Tamby Chik setelah Pejabat Peguam Negara mengarahkan polis untuk menyemak dan menambah maklumat berhubung kertas siasatran rakaman aksi tersebut untuk kali keduanya.

"Berilah masa kepada polis untuk meneruskan siasatan serta tidak perlulah polis mendedahkan apa yang mereka lakukan dalam siasatan itu dari sehari ke sehari.

"Kita jalankan kerja kita dan apa juga keputusannya kemudian akan diumumkan kalau bukan kita pihak Peguam Negara akan umumkan," kata Khalid yang dipetik Bernama.

Khalid, bagaimanapun enggan mendedahkan bahagian mana dalam siasatan tersebut yang ditegur Pejabat Peguam Negara. Jika selepas ini polis menghantar lagi kertas siasatan kepada Peguam Negara, ini adalah kali ketiga perkara ini dilakukan.

Berikut ialah kronologi 'pengisytiharan' polis mengenai siasatan video seks melalui media tradisional Umno Barisan Nasional:

11 April: Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata identiti pemilik jam tangan jenama Omega yang diserahkan kepada polis berhubung kes rakaman video aksi seks didakwa melibatkan pelaku dilaporkan mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diketahui tidak lama lagi.

Polis telah menyerahkan kad pendaftaran jam itu kepada syarikat yang mengedarnya bagi tujuan pengesahan siapa pemiliknya.

14 April: Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata polis telah memperolehi bukti-bukti 'kukuh' yang mencukupi untuk mengenalpasti individu yang dikaitkan dalam video seks.

"Kami sudah mengambil kenyataan dari semua orang yang boleh membantu dalam siasatan kes ini, termasuk wanita dalam video," Ismail dipetik berkata oleh The Star.

15 April: Acryl berkata polis percaya wanita dalam rakaman video seks itu adalah rakyat China dan menafikan laporan akhbar yang memetik Ismail sebagai berkata polis telah mengambil keterangan wanita dalam video itu.

Setakat ini maklumat kita mempercayai wanita (dalam) video itu sebagai warga China tetapi belum disahkan secara pasti dan setakat ini tiada perkembangan yang sensasi," katanya kepada Bernama menerusi SMS.

18 April: Acryl berkata "kemungkinan" Datuk T akan didakwa berikutan siasatan mengikut Sekyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah itu menjurus kepada mereka, pihak yang menayangkan video.

Jam Omega, katanya, bukan merupakan satu isu (dalam melengkapkan siasatan), apa yang penting dalam siasatan kita (Seksyen 292) adalah siapa penayang video itu.

April 20: Pejabat Peguam Negara mengarahkan polis membuat semakan serta penambahan maklumat berhubung kertas siasatan rakaman aksi seks yang pelakunya didakwa mirip seorang pemimpin parti pembangkang.

"Saya telah berikan polis arahan supaya menyiasat lanjut. Kita tidak memberikan mereka sebarang tempoh masa untuk melengkapkan siasatan.

"Ini kali kedua kertas siasatan dipulangkan kepada polis," kata Ketua pendakwa Pejabat Peguam Negara, Tun Abdul Majid Tun Hamzah.

April 21: Berita Harian pada tajuk utamanya hari ini memetik sumber sebagai berkata sebuah agensi penyiaran terkemuka Korea Selatan yang menganalisis rakaman video seks mendapati pelaku dalam rakaman itu sepadan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

April 23: Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar berkata, "Berilah masa kepada polis untuk meneruskan siasatan serta tidak perlulah polis mendedahkan apa yang mereka lakukan dalam siasatan itu dari sehari ke sehari."

"Kenyataan pihak polis bahawa mereka telah siap dan telah serah kepada pihak pnguam negara, dan media telahpun mengambarkan bahawa Datuk T trio Umno akan didakwa; tiba-tiba kini polis memerlukan masa lagi untuk lengkapkan siasatan.

"Apakah ada motif lain sehingga ianya mengambil masa yang sangat lama? Apapun rakyat akan terus menilai setiap perkara," kata Tuan Ibrahim sebagai respon kepada perkembangan kenyataan polis yang semakin tidak menentu dan kelewatan siasatan yand didakwanya akan mendedahkan mangsa kepada pelbagai keaiban yang dimanipulasikan oleh media tradisional Umno Barisan Nasional.

Topik video seks yang didakwa membabitkan Anwar telah menjadi topik hangat media tradisional Umno Barisan Nasional sejurus selepas video berkenaan dipertontonkan kepada beberapa wartawan terpilih oleh satu kumpulan trio Umno dikenali sebagai 'Datuk T' di Carcosa Seri Negara pada 21 Mac yang lalu.

-harakah daily

ISA : OKU Tak Mampu Buat Bom?

Posted: 23 Apr 2011 11:10 PM PDT



Tidak jauh daripada daripada beberapa bangunan kodominium mewah yang dinamakan Bangsar South, ada sebuah rumah usang yang dibina menggunakan papan lapis dan beratapkan zink,. Beberapa tulisan dalam bahasa Arab menyambut kehadiran tetamu di ruang masuk.

Di dalam rumah itu, menurut pihak berkuasa dihuni seorang lelaki yang mengancam keselamatan negara.

Pada 1 April lalu, beberapa anggota polis menyerbu rumah kecil itu dan mengheret seseorang yang dipercayai mereka seorang pembuat bom - iaitu seorang lelaki kurang upaya - Kadir Hashim yang berusia 43 tahun.

Dan menurut lelaki yang kudung pergelangan tangan kirinya dan tidak membunyai ibu jari kanan sejak hari tersebut beliau ditahan dan disoal siasat selama 21 hari di mengikut Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA).

"Saya memang bersedia untuk pergi (dipenjarakan) selama dua tahun atau lebih. Saya tahu saya tidak buat apa-apa kesalahan dan akhirnya saya mesti dibebaskan. Dan selepas dua tahun itu saya bersedia untuk menjawap untuk dua tahun lagi.

"Tetapi sudah tentu saya terfikirkan keluarga saya. Perkara paling saya benci jika dipenjarakan selama dua tahun jika tidak dapat menyertai kebangkitan rakyat di Malaysia seperti di Timur tengah... jika ia berlaku," katanya.

Kadir yang ditemui ketika dikunjungi oleh pemuda PKR semalam berkata soalan-soalan yang dilemparkan kepadanya oleh polis seolah-olah satu bentuk jenaka,

"Mereka tuduh saya hendak bom Suruhanjaya Pilihan raya, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah, polis, sistem maklumat mereka... Saya rasa ini agak lucu dan mereka yang mengenali saya juga akan berpendapat yang sama.

"Saya cacat. Macam mana nak buat bom?" soalnya di rumah yang dikongsinya bersama ibunya yang uzur.

Main mercun

Malah, beberapa rakannya bergurau paling hampir Kadir yang bersaiz kecil itu mendekati bahan letupan ialah ketika berumur lapan tahun, apabila beliau hilang tangan dan separuh ibu jarinya akibat bermain mercun.

Meskipun menafikan beliau tahu sebab polis menangkapnya, Kadir membayangkan kemungkinan ia ada kaitan dengan tulisannya di Facebook yang sesetengahnya menyokong perang gerila.

Antaranya, Kadir yang bekerja secara penuh masa mengendalikan sebuah warung tomyam secara berjenaka menulis bahawa kerja beliau adalah 'gerila sambilan'. Namun dakwanya beliau tidak mempunyai sebarang pengetahuan berhubung senjata api.

"(Semasa disoal) polis membawa tiga kotak senjata api dan minta saya kenalpasti jenisnya dan jenis peluru yang diperlukan oleh setiap satu senjata itu. Saya hanya pernah tengok senjata api di televisyen," katanya.

Menurut Kadir, matanya ditutup apabila dibawa dari satu balai polis ke satu balai polis yang lain. Pakaiannya juga ditanggalkan bagi pemeriksaan sebelum beliau dibawa ke pusat tahanan yang tidak diketahui lokasinya.

"Tak ada tilam atau bantal, kena tidur di lantai saja. Apabila dibawa untuk mandi, mata saya juga ditutup. Saya juga naik empat tingkat tangga ke bilik pegawai penyiasat (IO) untuk disoal setiap hari.

"Kemudian, mereka pindahkan saya ke sel di bangunan yang sama dengan pejabat IO. Di situ ada tilam dan bantal.

"Mata saya juga tidak lagi ditutup apabila meninggalkan bangunan itu, saya diberi makan di pejabat IO... makan baik, biryani dan macam-macam. Tetapi saya tidak ada selera," katanya sambil menambah beliau tidak dicederakan secara fizikal.
-Malaysiakini

Sri Tri Buana

Posted: 24 Apr 2011 07:17 PM PDT

Sri Tri Buana


YES Untuk Demokrasi Digital.

Posted: 24 Apr 2011 06:59 PM PDT

1st Malaysian-ASEAN Regional Bloggers Conference.

Posted: 23 Apr 2011 10:38 PM PDT

bERANIKAN hATI

Posted: 24 Apr 2011 03:44 PM PDT

bERANIKAN hATI


WZWH, DATO' SAIFUDDIN DAN POLITIK BARU ?

Posted: 23 Apr 2011 05:00 PM PDT


Berburu ke Padang Datar dapat rusa berbelang kaki,
berguru kepalang belajar akan merosak diri sendiri


1. Saya bersembang (dimaya) dengan seorang saudara saya (jika dia ingin mengaku saudara) atau sahabat (jika dia ingin mengaku sahabat), hakikatnya dia orang kampong saya. Saya tidak berapa mengenali WZWH dan dia juga saya percaya tidak berapa mengenali saya - melainkan melalui pembacaan diblog serta melalui pihak ketiga.

Banyak yang kami perbincangkan, melepasi batas dan ruang, namun segalanya berkisar berkenaan blog dan blogging. Mungkin sembang itu singkat untuk menilai  peribadi seseorang, namun kadang-kadang Jauhari mampu mengenal maknikam sebagaimana Johari mampu mengenal Maniam.

Tidak keterlaluan jika saya katakan bahawa dia tetap seorang yang ego dan besar kepala kerana apabila saya mempelawanya menyertai satu pertemuan blogger di Kuala Lumpur beliau menolak dan dengan sinis menyatakan biarlah dia seorang tetap menulis berkenaan politik Jerantut.

Memang kebelakangan ini blog di Jerantut sudah hilang serinya dan tidak semeriah dulu. Kehilangan seseorang membuatkan blog Jerantut tidak lagi ceria dan kehilangan arahtuju. Saya akui saya mengenali beberapa blogger kecil disana, namun minat saya masih kepada isu nasional, dalam kata lain isu Jerantut saya abaikan sama sekali. Biarlah mereka yang berjiwa Jerantut atau ada kepentingan atasnya menulis tentang Jerantut.

WZWH menyatakan hasratnya untuk mengemudikan blog politik Jerantut dengan mengaktifkan semula blog SPU. Hasrat itu saya nyatakan kepada beberapa sahabat yang turut menerajui SPU namun kesemua mereka menentang usul itu dan memberi keyakinan bahawa mereka akan bertanggungjawab mengaktifkannya semula dalam waktu terdekat. Saya terpaksa akur kerana SPU bukannya hak individu. Apapun, saya mengharapkan agar semua pihak akan menulis politik dengan wajar dan jangan sampai memberikan akibat buruk kepada bangsa dan negara.


2. WZWH juga ada menyatakan sesuatu yang saya pasti ianya berlaku kerana adanya salah faham. Saya salinkan sebahagian apa yang diperkatakan;

WZWH: 'Aok tak tahu Saifuddin Parlimen Temerloh mengadu kat aku budak-budak Dato' S bantai dia itu hari. Budak-budak S lagi takut ke aku sebab WA lagi daring, brutal dan lebih kaya.........lagipun Dato' WA dan WR dibelakang aku.......Sakmongkol 47 banyak bagi sokongan moral pd aku'

BH: 'Yg bantai Saifuddin di Kerdau tu bukan budak-budak S, tapi blogger dari KL. Tu antara Gomo dengan Saifuddin, S tak terlibat sebab masa tu aku ada di Kerdau, budak-budak PahangKu ada dengan aku sentiasa, jangan kita terlibat dengan politik peribadi sesiapa'.

WZWH: 'Tapi tu yang Parlimen Temerloh cakap. Aku tak campur......aku boleh baca pemikiran budak-budak PahangKu. Biarlah wzwh hanya setakat blog Jerantut aje'.

Sebelum tu ada lagi, katanya: '....Baik aku layan orang Jerantut biarpun ramai masuk air belaka'.


Jika benar apa yang dikatakan mengenai Dato' Saifuddin, maka saya pasti bahawa Dato' Saifuddin tidak faham atau memang kurang bijak berkenaan blog. Saya sangat pasti bahawa blogger yang menemui beliau itu adalah blogger Gomo dari Kuala Lumpur bersama beberapa orang blogger termasuklah blogger dari Sarawak. Tambah kurang bijak jika beliau melibatkan blogger PahangKu dan Dato' S dalam hal ini yang sah dan nyata tidak ada kena mengena sama ada secara langsung atau tidak langsung.

Mungkin ada yang kata saya memihak kepada Dato' S, saya menafikannya sama sekali namun saya lakukan ini kerana saya mengetahui apa yang sebenarnya berlaku antara Gomo dan Dato' Saifuddin sepertimana yang diceritakan sendiri oleh Gomo serta pertelingkahan mereka yang dapat diikuti di blog-blog, di Facebook serta twitter. 

Saya pernah menulis diblog mengenainya, sila baca disini  dan  disini  serta   disini  dan disini.   Harap WZWH dan juga Dato' Saifuddin supaya jangan sombong diri. Benar saya blogger Pahang, tetapi apa yang saya suarakan bukan bagi pihak PahangKu atau sesiapapun, justeru jangan sewenang-wenangnya melabelkan seseorang dengan sesuatu sesuka hati.

Untuk pengetahuan, rakan-rakan blogger dari seluruh negara datang membantu di PRK DUN kerdau dahulu sebahagian besarnya secara sukarela, dan bahkan kami para blogger turut membantu kemenangan di PRN Sarawak baru-baru ini, sama ada ingin mengakuinya atau tidak tetapi itulah hakikatnyn peranan yang para blogger berikan.

Mencari Damai Abadi

Posted: 24 Apr 2011 03:05 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Obesiti Di Kalangan Murid - Kenapa Sekolah?

Posted: 24 Apr 2011 07:17 AM PDT

Bismillah..

Sejak kebelakangan ni, berita tentang obesiti di kalangan pelajar menjadi topik hangat sesama kita. Pelbagai peraturan dan undang-undang baru bakal dikuatkuasakan. Antaranya kantin perlu menyediakan makanan berkhasiat, perlu mematuhi peraturan menu harian dan juga melarang kantin sekolah menjual makanan rapu. Bahkan ada cadangan meminta sekolah menyediakan pegawai nutrisi di setiap sekolah bagi membantu pelajar menangani masalah berat badan. Ada juga yang melontarkan idea supaya melatih bakal-bakal guru di kalangan graduan dari bidang pemakanan.

Kebanyakan idea-idea itu adalah meminta pihak sekolah buat itu dan ini. Tapi bagaimana pula tanggungjawab ibubapa?

Di zaman serba pantas hari ini, kebanyakan ibubapa bekerja, dan ruang masa untuk menguruskan anak-anak semakin terhad. Bagi yang berkemampuan (rasanya suatu keperluan), mereka akan mengambil pembantu rumah untuk menguruskan rumah dan anak-anak mereka.

Dalam pada mengejar waktu, kebanyakan ibubapa hari ini menyediakan makanan-makanan ringan sahaja untuk keluarga mereka. Jadi tidak hairanlah pelajar-pelajar hari ini membawa bekal seperti nugget, burger, kentang goreng dan makanan-makanan yang dibeli dari gerai-gerai tepi jalan.

Waktu malam, kebanyakan ibubapa hanya sempat menyediakan hidangan-hidangan ringkas sahaja untuk makan malam. Lebih buruk pabila mereka hanya menyediakan makanan seperti pizza, ayam goreng dan burger untuk keluarga mereka.

Apakah ini tidak membantu proses obesiti terhadap anak-anak mereka? Kenapa pula kerajaan melalui sekolah pula yang perlu bersungguh-sungguh terhadap maaslah anak-anak? (Kalau aku kata kerajaan sekarang prihatin dan mengutamakan rakyat, mungkin ada orang marah pulak). Tapi itulah hakikatnya. Ibubapa sepatutnya lebih prihatin terhadap masalah anak-anak mereka.
Anak-anak seharusnya diberi ilmu pemakanan sejak mereka kecil lagi. Apabila telah dilatih di rumah, maka anak-anak akan lebih bijak memilih makanan apabila mereka berada diluar kawalan ibubapa mereka.

Jadinya di samping kerajaan, ibubapa uga perlu memainkan peranan untuk memastikan generasi muda Malaysia lebih sihat di masa hadapan.

.....

Hari Sabtu dan Ahad, KFC penuh dengan orang. Kebanyakan ibubapa membawa anak-anak berjalan dan beriadah...

mmmm... Malaysiaku

Apa Yang Tersirat

Posted: 24 Apr 2011 01:26 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Pelajar perempuan ditangkap khalwat-masih berbogel

Posted: 23 Apr 2011 11:32 PM PDT

GEORGETOWN: Biarpun baru sehari mengenali seorang lelaki, kesanggupan si gadis mengikut temannya menjadi detik malang apabila ditahan kerana disyaki berkhalwat di sebuah hotel di Jalan Tanjung Tokong, di sini, awal pagi semalam.

Lebih mengejutkan, gadis berusia 23 tahun yang dipercayai penuntut sebuah institusi pengajian tinggi dekat sini, ditemui berdiri keadaan berbogel di penjuru bilik ketika pemeriksaan.

Pasangannya pula yang juga jurugambar bebas berusia 23 tahun didapati berseluar panjang denim tanpa baju.

Ketika pemeriksaan dilakukan jam 1.30 pagi, pasangan berkenaan dipercayai menyewa sebuah bilik dantidak membuat pendaftaran masuk dipercayai bagi mengelak kehadiran mereka dikesan pihak berkuasa.

Bagaimanapun, sebuah motosikal yang diletakkan di luar perkarangan hotel berjaya membongkar segala aktiviti maksiat mereka sebelum pemeriksaan menyeluruh dilakukan di hotel.

Ketika pemeriksaan di bilik berkenaan, turut ditemui sehelai baju dan seluar dalam milik gadis itu di atas sofa dan ia dirampas untuk dijadikan barang kes.

Pasangan itu ditahan sepasukan 16 pegawai penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) dalam operasi itu.

Operasi diketuai Ketua Unit Operasi JHEAIPP, Khairul Azman Azizan, bermula jam 10 malam hingga 7 pagi itu dibantu sepasukan 13 pegawai penguat kuasa Kementerian Dalam Negeri (KDN) Pulau Pinang.

Menurut Khairul Azman, tujuh pasangan ditahan kerana kesalahan berkhalwat manakala tiga lagi pasangan ditahan kerana berkelakuan kurang sopan atau tidak senonoh di tempat awam.

"Semua yang ditahan dibawa ke Pejabat JHEAIPP untuk tindakan selanjutnya, termasuk membuat laporan tangkapan di Balai Polis Lebuh Pantai," katanya Harian Metro.

Apa yang melayu boleh buat? MCA mahu rakyat pulau Utusan!!

Posted: 23 Apr 2011 10:36 PM PDT

Apa yang orang melayu boleh buat? MCA mahu rakyat pulau Utusan!!

Utusan adalah surat khabar berbahasa melayu, dan merupakan salah satu surat khabar tertua. Surat khabar ini banyak menyumbang dalam proses kemerdekaan negara. Selain itu, Utusanjuga banyak menyumbang terhadap perkembangan ilmu di kalangan masyarakat melayu, dalam semua segi termasuk maklmuat perekonomian dan pendidikan.

Kini sebuah parti kompnen BN yang memerintah negara mahukan agar rakyat negara ini memulaukan akhbar tersebut. Apa yang melayu perlu lakukan? Tepuk dada tanya selera!!

Tiada sebab tahan RPK: PDRM

Posted: 23 Apr 2011 08:51 PM PDT

Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar pada Sabtu mengesahkan bahawa pengendali portal berita Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin (RPK) telah dipanggil memberi keterangan di Kedutaan Besar Malaysia di Bangkok, Thailand.

Khalid berkata keterangan itu diambil oleh pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) dari Bukit Aman yang ditugaskan untuk bertemu RPK di negara itu.

Beliau berkata keterangan itu diambil selepas satu laporan polis yang dibuat oleh Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mengenai pengakuan RPK bahawa beliau tidak pernah menuduh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

"Kita yang meminta beliau untuk memberi keterangan dan beliau bersetuju untuk membantu pihak polis," katanya ketika dihubungi di sini.

Walaubagaimanapun, Khalid berkata RPK tidak ditahan setelah memberi keterangan berkenaan.

"Tiada sebab untuk kita menahan beliau kerana beliau telah berikan kerjasama dalam memberi keterangan," katanya.

Difahamkan RPK yang juga Pengerusi Pergerakan Bebas Sivil Malaysia (MCLM) berada di Bangkok sempena majlis pelancaran pergerakan berkenaan di negara itu, telah diambil keterangan malam tadi kira-kira pukul 8 malam waktu Thailand (9 malam waktu Malaysia)

Video sex Anwar: susahnya menyiasat

Posted: 23 Apr 2011 05:28 PM PDT

Pihak polis memerlukan masa untuk meneliti dan menjalankan sisatan video seks lucah yang kononnya membabitkan Anwar Ibrahim.

Timbalan Ketua Polis Negara yang baru Khalid Abu Bakar berkata, pihak polis masih melakukan siasatan dengan teliti mengenai video terebut.

Sebelum ini pihak Peguam Negara telah mengembalikan semula kertas siastan yang diserahkan oleh pihak polis, untuk tujuan siasatan lanjut.

Pada 21 Mac lalu, kumpulan Datuk T yang diketahui oleh mantan kawan rapat Anwar-Eskay Abdullah telah mempertontonkan video seks 21 minit pada wartawan terpilih di Hotel Carcosa- di Ibu Negara.

Pada awal April-klip video 107 saat telah muncul di youtube dan dimuat turun oleh berbagai media termasuk bloggers.

Rakaman video tersebut selain tulen, juga disahkan oleh pakar penyiaran korea bahawa lelaki dalam video tersebut adalah Anwar.

Video seks selama 21 minit tersebut memaparkan seorang lelaki mirip Anwar melakukan seks dengan wanita cina kononnya di sebuah hotel/kondominum di ibu negara pada 21 Februari 2011.

Anwar telah menafikan bahawa lelaki dalam video tersebut bukanlah dirinya walaupun wajah lelaki itu mirip dengannya. Selain Anwar, isterinya-Wan Azizah Wan Ismail yang juga presiden PKR yang menonton klip video tersebut menafikan bahawa lelaki tersebut bukan Anwar dengan berkata: "Bukan Dia".

Berikutan menyebarnya rakaman video seks tersebut, malah ramai yang beranggapan bahawa pelaku lelaki tersebut adalah Anwar- Mantan Mufti Perlis Dr Asri Zainul Abdidin meminta Anwar bersumpah laknat-dengan mengatakan bahawa lelaki itu bukanlah dirinya. Namun, setakat ini, permintaan Dr MAZA tersebut tidak bersambut.

Sementara itu, parti Pas sekutu Anwar dalam Pakatan Rakyat, tidak mahu memberi komen tentang video seks tersebut, sebaliknya menyerahkan siasatan sepenuhnya kepada pihak polis untuk menentukan kebenaran mengenai video seks tersebut. Parti Pas akan memberi maklum balas selepas pihak polis menyelesaikan siastan.

Other Perspektif

Posted: 24 Apr 2011 01:26 PM PDT

Other Perspektif


Menilai Pola Pengundi Cina - Pasca PRU Sarawak

Posted: 23 Apr 2011 05:45 PM PDT

tun faisal dot com

Posted: 24 Apr 2011 01:19 PM PDT

tun faisal dot com


GIG for Gaza - Cool dan Menghiburkan

Posted: 24 Apr 2011 12:39 PM PDT

Cool. Itu yg terlintas melihat anak-anak muda bernasyid membawa mesej kemanusiaan - pembebasan Gaza dan Palestin. Antara yang menarik perhatian saya adalah;

1. Khalayak

2. Penyampaian nasyid

3. Penyampai nasyid

Saya mula mengenali perjuangan membebaskan Al-Quds sejak darjah lima lagi, 29 tahun yang lalu. Saya juga pernah berada di pentas, menyampaikan puisi tentang Palestin dan terlibat sejak peringkat awal gerakan Aman Malaysia yang diilhamkan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO ketika itu, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Bagaimanapun khalayak ini adalah berbeza. Ini bukan khalayak yang memakai baju ala-ala penyokong Pas dan ahli NGO Islam seperti ABIM dan PKPIM seperti yang saya bayangkan sebelum masuk ke dewan ini. Sebaliknya yang hadir pada malam ini adalah golongan anak-anak muda seperti kita, yang selesa mengenakan T-shirt round neck dan berseluar jeans. Seperkara lagi, agak mengejutkan, apabila saya bertanyakan latar belakang sejumlah belia yang terlibat, saya dapati ramai juga yang berada di peringkat pra-universiti dan di IPT serta mengambil kursus kejuruteraan!

Dari segi penyampaian nasyid, ini bukan nasyid seperti yang pertama saya dengar, iaitu ala-ala 'sepohon pokok daunnya rimbun, lebat buah serta bunganya', dan ini bukan nasyid kontemporari seperti yang kita dengar dari kumpulan Raihan, malah jauh dari nasyid konvensional tafsiran Pas yg mengharamkan penggunaan muzik dan alat muzik melainkan gendang. Anak muda ini bukan sahaja menggunakan alat muzik bertali, malah ada yang menyelitkan rap dalam lirik nasyid masing-masing. Hmm suatu yang berbeza.

Dari segi penyampai, GIG for Gaza turut menampilkan sebuah kumpulan wanita, sesuatu yang tentu saja dihukum sebagai haram oleh ramai golongan agama termasuk parti politik Pas.

Apapun terima kasih kepada Nasyid Underground yang menjayakan sesuatu yang berbeza dan mengenalkan saya kepada khalayak yang menarik ini.

Terima kasih kepada artis-artis nasyid underground dan artis-artis nasyid ternama - Muadz, Shenji dan Hafiz; Hafiz Hamidon, Now See Heart, Saff One dan Brothers yang sudi turun ke Putrajaya untuk memberikan persembahan yang menghiburkan.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ahad 24 April - Majlis Pelancaran Akademi Futsal Belia Putrajaya 2011

Posted: 23 Apr 2011 05:00 PM PDT


Setiausaha Program Sdr Nasru Shazwan sedang
memberikan taklimat kepada peserta semalam.

Persatuan Belia Putrajaya akan melancarkan program Akademi Futsal Belia Putrajaya pada hari Ahad, 24 April 2011 di Gelanggang Futsal 1Malaysia, Presint 9, Putrajaya. Program ini dilaksanakan dengan sokongan dan kerjasama Lembaga Promosi Kesihatan Malaysia (LPKM) yang bertujuan untuk memperluaskan bidang promosi kesihatan dengan penglibatan masyarakat secara intensif yang digerakkan bersama melalui pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Ini merupakan satu lagi program Majlis Belia Kawasan Putrajaya, selepas program JOM Cari Kerja yang mendapat sambutan memberansangkan pada bulan Disember 2010 yang lalu.

Melalui program seperti Akademi Futsal ini, Persatuan Belia Putrajaya berharap akan dapat bersama-sama dengan Kerajaan Barisan Nasional (BN) menggalakkan amalan cara hidup sihat di samping menganjurkan aktiviti yang dapat memperkukuhkan kemahiran golongan belia dan meningkatkan kemampuan kesihatan seseorang individu, kumpulan atau masyarakat. Pada waktu yang sama, adalah menjadi hasrat Persatuan Belia Putrajaya untuk mempertingkatkan persekitaran sosial masyarakat Putrajaya dan membantu melaksanakan agenda pembangunan Putrajaya sebagai sebuah Kejiranan Bestari.

Secara umum bolehlah digariskan bahawa objektif utama program Akademi Futsal ini adalah untuk:

  1. Mempromosi amalan gaya hidup sihat melalui aktiviti sukan & riadah, interaksi sosial dan berpersatuan secara sistematik.
  2. Menggalakkan amalan kesihatan yang dianjurkan dilakukan secara tetap mengikut panduan semasa berlangsungnya program ini.
Sasaran khusus dan saintifik yang ingin dicapai melalui program ini adalah;

  1. 80% peserta akan mencapai Indeks Jisim Tubuh (BMI) yang ideal/ berat badan yang unggul.
  2. 80% peserta akan bebas daripada kecederaan semasa bersukan.
Sekalung penghargaan kepada LPKM yang telah sudi membantu pelaksanaan sebuah program yang mempunyai nilai yang tinggi kepada anak-anak muda dan golongan belia di Putrajaya.

Berikut adalah aturcara yang dipetik dari blog Persatuan Belia Putrajaya.


AKADEMI FUTSAL BELIA PUTRAJAYA 2011
ATURCARA MAJLIS PELANCARAN
AKADEMI FUTSAL BELIA PUTRAJAYA 2011
24 APRIL 2011
GELANGGANG FUTSAL 1MALAYSIA PRESINT 9 PUTRAJAYA


8.30 pagi Pendaftaran Peserta Akademi Futsal Belia Putrajaya 2011

9.30 pagi Ketibaan VVIP Ahli Parlimen Putrajaya,
YB Datuk Seri Utama Tengku Adnan Tengku Mansor

9.35 pagi Ucapan Alu-aluan Pengerusi Majlis

9.40 pagi Bacaan Doa

9.45 pagi Ucapan Alu-aluan
Sdr Tun Faisal Aziz Ismail
Pengerusi Persatuan Belia Putrajaya

10.00 pagi Ucapan Perasmian
YB Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor
Ahli Parlimen Putrajaya

10.30 pagi Gimik Pelancaran Akademi Futsal Belia Putrajaya 2011

10.40 pagi Penyampaian Cenderahati kepada Ahli Parlimen Putrajaya

10.45 pagi Jamuan Makan

11.15 pagi Kepulangan VVIP

11.30 pagi Para peserta memulakan Latihan Kecergasan

12.30 tgh Bersurai

Cucu Tok Selampit

Posted: 24 Apr 2011 01:19 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Lord Of The Gelang : The Fellowship Of AC UMNO

Posted: 24 Apr 2011 07:22 AM PDT

Heboh berita si penjual gelang "ajaib" yang seorang ini, AC Mizal masuk UMNO hari ini. Lebih kelakar dan mengelikan hati apabila AC membuat kenyataan bahawa beliau turut ditawar menyertai parti pembangkang dengan dijanjikan dengan jawatan yang tinggi. Portal Malaysiakini tidak ketinggalan memuat naikkan berita ini, di sini.


Mungkin akibat dari gertakan pemimpin parti MCA untuk menarik diri daripada Barisan Nasional semalam, menyebabkan pemimpin-pemimpin di dalam UMNO merasakan mereka perlukan bantuan kuasa gelang ajaib AC. Bukan niat penulis untuk mempertikaikan pendirian AC menyertai UMNO. Cumanya, janganlah seperti  sokong membawa rebah.


Kita tidak mahu apabila projek gelang ajaibnya mula dipinggirkan pengguna-penggunanya akibat didakwa menipu, AC mengambil jalan mudah untuk berjaya di dalam kerjaya politiknya di dalam UMNO dengan menggunakan nama dan gelang ajaibnya. Tidak cukup aktiviti "penipuan" di dalam perniagaannya yang dibongkar oleh rakan blogger anti MLM yang terkenal, Aidid Mu'addib, kisah hidup AC juga terkenal dengan kontroversi "Datukship" yang diterimanya dari Kerajaan Pahang dan kisah nafkah anaknya yang tidak selesai-selesai.

Buat pemimpin-pemimpin UMNO, sudah acapkali tokoh-tokoh terkenal dan idola-idola masyarakat menyertai UMNO. Tidak perlulah kapet merah dibentangkan dan upacara gilang gemilang diadakan bagi menyambut kedatangan mereka, sekiranya mereka benar-benar ikhlas untuk menyertai parti keramat ini.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 24 Apr 2011 01:16 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


MAI LAYAN GELAK!! ASYIK POLITIK, SAKIT KEPALA!!

Posted: 24 Apr 2011 10:04 AM PDT



(cerita bermula apabila seorang pakcik nak order makanan di kaunter)

Cashier : assalamualaikum pakcik..

Pakcik : walaikumsalam..err…..err…..

Cashier : Pak cik nak makan sini ka nak bawa balik?

Pakcik : Pak cik nak makan tang tuu.(tunjuk meja)….patot la ramai orang….. depa pakat duk makan kat   tang ni kaa..

Cashier : err…..maksud saya….makan di meja dalam kedai ni atau bungkuih bawa balik?

Pakcik : ooo..habih tu kalau bungkus tak bawa balik, dia boleh terbang balik rumah pakcik sendiri kot noo….bungkuih la senang lagu tuu….

Cashier : err..ok..pakcik nak set yang mana?

Pakcik : hat setsi ada dak??

Cashier : err…..maksud saya..pakcik buleh pilih set set yang sedia ada kat belakang saya ni.(tunjuk). Ada yang 2 ketol ayam.ada yang 3 4 ketol..dia sekali dengan ayaq..bla bla bla..

Pakcik : Pakcik nak beli ayam sekoq ja. Makcik hang nak buat gulai ayam esok….

Cashier : Pakcik..kat sini juai ayam yang dah siap digoreng la….bukan mentah.

Pakcik : ooooo lagu tu ka….kalau lagu tu..bagi teloq ayam dah la. Depa kalut nak buat bauhulu pulak..aku mana reti nak beli barang kueh camna..mana dengan teloq ayam palsu lagi….haru btoi.

Cashier : errr..err..teloq ayam pon takdak..yang ada ayam goreng ja…..Makan ratah cicah dengan sos camtu ja..

Pakcik : hang pilih ja la yang mana pon..ishh..pakcik tak reti nak pilih pilih ni….yang mana pon takpa.

Cashier : Pakcik ada berapa orang kat umah?

Pakcik : Pakcik sorang.anak ada 4 orang.makcik hang maseh sorang..

Cashier : ok..kalau camtu saya bagi pakcik dinner plate 2 ya..air nak air gas yang mana ka?

Pakcik : huuuiii..pakcik ni takleh minum ayaq gas ni. Satgi reja nak kentut….angin…. tak leh. Teh o suam ka kopi tarik takdak ka?

Cashier : takdak..takpa saya bagi milo ais kat pakcik.ada nak tambah wedges ka?

Pakcik : huu? menatang apa tu?

Cashier : kentang goreng.senang creta..cucuq ubi…

Pakcik : haa bule laa….bagi cucur ubi seringgit cucur pisang seringgit..campur..kerak boh lebih..

Cashier : err…ok ok..(segan layan)

Cashier : semua sekali RM 34.50..

Pakcik : tu dia aih..mahai gilaaaaa(muka tekejut)..ayam berapa ketoi?(buka plastik tengok)….6 ketoi ja   sampai 30 lebih….pi market buleh beli ayam 3 ekoq….tak mai dah…..(buka wallet bayaq)

Cashier : err err..terima kaseh pakcik..datang la lagi..

Pakcik : tak kelapaq aku mai dah….


...Kah kah kah!!..

McTheory:
Cerita ni Mc ambik kat sini.

KASI PANAS!! 10 PERKARA YANG WAJIB DIKETAHUI OLEH MELAYU ISLAM MENGENAI DAP!!

Posted: 24 Apr 2011 06:14 AM PDT



1.    DAP yang ditubuhkan pada 1966 sebenarnya adalah parti cawangan PAP (parti pimpinan Lee Kuan Yew di Singapura) di Malaysia. Kemasukan Singapura ke dalam Malaysia pada 1963 telah menimbulkan konflik antara kerajaan Perikatan dengan PAP kerana PAP telah memainkan sentimen perkauman dan memperkenalkan slogan "Malaysian Malaysia" (mendesak hak sama rata untuk semua kaum).


Sentimen perkauman berterusan yang dimainkan oleh PAP telah menyebabkan Singapura disingkirkan dari Malaysia pada 1965. PAP memohon untuk terus bergiat aktif di Malaysia tetapi ditolak oleh kerajaan Malaysia. Oleh itu, PAP telah menubuhkan cawangannya di Malaysia iaitu DAP untuk meneruskan perjuangannya (DAP = PAP. Ibarat orang sama cuma tukar baju saje. PAP berjaya melahirkan proksinya. Lihat sungguh licik puak komunis-zionis ini mengatur strategi politiknya untuk memecahkan penguasaan Melayu di Malaysia).


2.    PAP pernah meletakkan calonnya menentang parti Perikatan pada Pilihanraya Umum 1964. PAP bertanding di 9 kerusi dan telah memenangi 1 kerusi melalui calonnya C.V. Devan Nair. Penyertaan PAP ini telah mendapat bantahan keras daripada Perikatan. PAP berhasrat menggantikan MCA sebagai juara suara kaum Cina.                                                                                                            

3.    DAP dan Parti Gerakan (sebelum menyertai BN) didakwa menjadi dalang dalam mencetuskan peristiwa rusuhan kaum 13 Mei 1969. Kejayaan menawan Pulau Pinang dan memenangi beberapa kerusi di Selangor dan Perak pada Pilihanraya Umum 1969 telah mencetuskan rasa keterujaan yang hebat di kalangan penyokong mereka. 


Penyokong mereka telah melakukan perarakan kemenangan di Kuala Lumpur dan apabila melalui kawasan Melayu mereka telah mengeluarkan kata-kata menghina kaum Melayu. Perarakan balas telah dilakukan oleh penyokong UMNO untuk meraikan kemenangan Perikatan memenangi Pilihanraya Umum 1969 itu.


Penyokong UMNO telah berkumpul di hadapan rumah MB Selangor Datuk Harun Idris di Kampung Baru. Berita rombongan penyokong UMNO dari Gombak yang sedang menuju ke rumah Datuk Harun diserang oleh pelampau Cina telah menyebabkan berlakunya tindak balas dari orang Melayu. Lalu berlakulah peristiwa berdarah paling buruk dalam sejarah negara. 




4.    DAP pernah menderhaka kepada Sultan Perak apabila mengancam untuk memulaukan majlis angkat sumpah ADUN. Ini kerana DAP tidak berpuas hati kerana wakilnya tidak dilantik sebagai MB Perak walaupun DAP memenangi kerusi terbanyak dalam PRU 2008. Jawatan MB diserahkan kepada PAS (Nizar Jamaluddin) kerana Undang Tubuh Negeri Perak menghendaki hanya orang Melayu sahaja yang boleh memegang jawatan MB.

5.    DAP sekali lagi menderhaka kepada Sultan Perak apabila Pengerusinya Karpal Singh telah mengugut akan menyaman baginda kerana tidak berpuas hati dengan baginda yang tidak memperkenankan permohonan  kerajaan Pakatan Rakyat untuk membubarkan DUN Perak. Ini kerana 3 DUN PR telah mengisytiharkan diri mereka sebagai Bebas yang menyokong BN. Ini menyebabkan kerajaan PR tumbang di Perak selepas 11 bulan memerintah. sini

6.    ADUN DAP, Teresa Kok telah mengarahkan imam di sebuah masjid di Selangor agar tidak menggunakan pembesar suara semasa melaungkan azan Subuh kerana mengganggu ketenteraman awam. Ini menyebabkan dia ditahan di bawah ISA kerana perbuatannya itu mengancam keselamatan negara. sini

7.     Kerajaan DAP P.Pinang telah merobohkan banyak gerai orang Melayu dan dalam masa terdekat beberapa kampung tradisi Melayu  di kawasan pulau sedang menunggu nasib untuk dirobohkan. Alasan yang diberi adalah untuk tujuan "pembangunan". Sebenarnya mereka memiliki niat jahat untuk menghalau orang Melayu dari kawasan pulau.



8.    Seorang ADUN DAP telah dihalau keluar dari dewan oleh Sultan Johor, Almarhum Sultan Iskandar semasa pembukaan sidang DUN Johor pada 2008 kerana enggan mematuhi etika berpakaian (dia enggan memakai songkok - betapa rasisnya puak DAP ni). sini

9.     DAP mendesak kerajaan supaya membenarkan bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Chin Peng pulang ke Malaysia. Alasan yang diberikan ialah Chin Peng yang sudah tua tidak mampu lagi mengancam keselamatan negara. DAP sanggup menutup mata di atas kekejaman yang dilakukan oleh PKM semasa pemberontakan mereka dahulu.

10.DAP mengamalkan politik perkauman yang sangat bahaya. Setiap kali PRU dan pilihanraya kecil diadakan, mereka akan meniupkan api perkauman dengan modal bahawa kerajaan tidak melayan kaum Cina dengan adil dan memberi keistimewaan lebih kepada kaum bumiputera. Mereka menghasut rakyat khususnya kuam Cina untuk membenci kerajaan dan orang Melayu. Sepatutnya DAP ini DIHARAMKAN dan DIHALAU keluar dari Malaysia kerana telah memecah belahkan perpaduan kaum.      

Sumber Gerakan Anti Dap

McTheory:
Masih lagi nak sokong Dap?

ANWAR DAN KOLEKSI JAM OMEGA YANG HILANG!!

Posted: 24 Apr 2011 03:09 AM PDT


McTheory:
Misteri sungguh Jam tue.. kat mana agaknya 'Jam Omega' Anwar sekarang ni?

OMEGA TERKEHEL!! KEBEBALAN PAS DAN KEPANDAIAN DAP!!

Posted: 24 Apr 2011 12:05 AM PDT


Sayang sungguh la Pas dengan puak Pakatan ye. Dap yang terang-terang mainkan politik kebencian kaum dan mencabar hak melayu tetap dibela Pas. Sama juga dengan Anwar, pemimpin kepada puak Pakatan yang sekarang sedang terpalit dengan skandal video seks, masih lagi dijadikan pujaan puak pemimpin Pas.

Bila ada salah seorang dari puak Pas nak mengajak kaum melayu supaya bersatu, mulalah yang lainnya meroyan bising nak membantah. Bagi mereka bersatu dengan UMNO lebih jijik daripada PKR dan Dap. Dap yang terang-terang nak menjahanamkan Melayu sanggup mereka bersekutu. PKR pulak sebuah parti liberal yang halalkan semuanya pun Pas sanggup junjung sebagai rakan perjuangan.

Pas dikawasan melayu sibuk-sibuk menyuruh ahlinya mengundi Dap. Kononnya perjuangan untuk menentang UMNO yang anggap kejam dan zalim, apa saja di buat halal belaka, walaupun bersekutu dengan Dap. Sedangkan Pas, contohnya di Sarawak, kalah di semua kawasan bertanding. Adakah Dap pujuk kaum cina mengundi Pas? Pas terhegeh-hegeh pujuk Melayu undi Dap, tapi Dap tak suruh pun cina undi Pas.

Pas sememangnya parti yang sangat kuat sebelum wujudnya Pakatan Rakyat (HARAM). Apabila Pas menyertai Pakatan, Pas bagai dipergunakan bagi meluaskan pengaruh Pkr dan Dap. Sedangkan sebelum ini Dap dan Pkr pengaruhnya semakin hilang dan hampir tengelam.

Jika pilihanraya, tak kira kecil atau besar, pernahkah anda lihat Dap turun berkempen dikawasan tandingan Pas? Atau jentera Pkr bersusah payah demi untuk memenangkan Pas? Kalau ada pun, hanya segelintir kecil. Itu pun buat cukup syarat saja. Lainnya, semua jentera Pas yang buat, dari A sampai Z.

Berbeza pulak dengan keadaan bila Dap bertanding, jentera Pas juga yang akan terhegeh-hegeh berkempen bermati-matian. Hinggakan sanggup baring tengah jalan raya demi mempertahankan Dap. Begitu juga jika Pkr yang bertanding, Jentera Pas juga yang sibuk ya amat untuk berjuang demi kesatuan Haram Pakatan.

Pas terhegeh-hegeh berjuang demi Pakatan, sedangkan yang lainnya mengambil kesempatan untuk meluaskan pengaruh dikalangan pengikut Pas.

Sedarkah puak Pas semua, kewujudan Pas di dalam Pakatan, hanyalah untuk menganggu undi melayu? Tidakkah sedar selama ini Pakatan hanya 'mempergunakan' Pas. Sampai masa bila Pas sudah tidak diperlukan lagi, Pas akan disepak keluar dengan hinanya oleh Dap dan Pkr.

Kedudukan Anwar dalam Pakatan juga sudah tidak kukuh, kerusi parlimen Pkr juga semakin berkurangan. Dap sudah mendahului kerusi parlimen rakan dalam Pakatan sekarang. Dengan kontroversi demi kontroversi, terpalit pula dengan skandal, adakah Pas harap Anwar akan kekal sebagai ketua? Ataupun dalam sedikit masa lagi, Dap yang akan memegang teraju Pakatan Haram?

Sudah-sudahla melayu diperbodohkan.. ada akal Allah bagi, gunalah dengan sebaiknya..

P/s: Cina memang pandai memperbodohkan melayu..

McTheory:
Melayu harus bersatu.. haruss..

RASMI!! AC MIZAL DAN MAMAT KHALID MASUK UMNO!!

Posted: 23 Apr 2011 09:03 PM PDT


Jikalau sekarang ni puak Pakatan asyik dok usung artis buat promosi mereka. Kiranya sejak Bob Lokman masuk Pas ni, dikatakan golongan artis berminat dengan Pas la ye? Harap maaf, UMNO baru saja menerima secara rasminya AC Mizal dan isterinya jadi ahli UMNO serta Mamat Khalid pun dengan keinginan yang serupa.

Sebenarnya ramai lagi artis didalam UMNO, cuma taknak sabitkan diri secara terang-terangan dalam politik. Bukan macam Bob, itu terlampau menunjuk, sampai geli-geleman Mc tengok. Nak tahu kisah Ac dan Mamat Khalid masuk UMNO, klik SINI

McTheory:
tak pulak diorang nangis2 sambil bagi borang. heh!

PAS REMBAT WANG RAKYAT!! REMBAT SECARA BAIK!! ceramah tak penting, ni yang paling penting!!

Posted: 23 Apr 2011 06:03 PM PDT


Ya derma tuan-tuan dan puan-puan. Boh banyak sikit duit. Perjuangan kejalan Allah ni. Ceramah sebenarnya untuk kutip duit je tuan-tuan dan puan-puan.

P/s: lepas duit makan dua tiga hari ye tak..

McTheory:
Tak sudah-sudah nak rembat duit rakyat..

Tiada ulasan:

Pengikut