Selasa, 12 Oktober 2010

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


umno bahagian cheras

Posted: 11 Oct 2010 01:06 PM PDT

umno bahagian cheras


Syed Ali bidas Soi Lek masih iri hati kepada Melayu

Posted: 10 Oct 2010 11:24 PM PDT

KETUA UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee kecewa dengan pendirian Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek yang masih mengulangi desakannya supaya kerajaan mengkaji semula ekuiti bumiputera sebanyak 30 peratus.

Menurutnya, Presiden MCA itu dilihat masih menyimpan sikap prejudis dan menyimpan perasaan irihati kepada orang Melayu di negara ini.

"Soi Lek tidak sepatutnya terlalu tamak sehingga langsung tidak mahu menghormati kedudukan orang Melayu," tegasnya.
Malah tegas beliau, pemimpin MCA itu juga tidak tahu berterima kasih dan tidak menghormati Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang secara terbuka menyatakan bahawa kaum Cina hari ini bukan pendatang di negara ini.

Sehubungan itu katanya, walaupun kerajaan melancarkan program tranformasi ekonomi kearah negara berpendapatan tinggi tidak bermakna ekuiti 30 milik bumiputera perlu dikorbankan.

"Walaupun beliau menafikan desakan itu sebagai cubaan merampas hak keistimewaan Melayu, tetapi pendiriannya jelas membuktikan pemimpin MCA masih lagi tidak senang hati dengan ekuiti tersebut," tegasnya.

Syed Ali menegaskan, MCA sepatutnya lebih memahami bahawa pembabitan orang Melayu dalam sektor ekonomi masih terlalu kecil berbanding pemilikan ekuiti bangsa lain terutama Cina.

Katanya, kuota 30 peratus adalah terlalu kecil jika dipadankan dengan kedudukan orang Melayu sebagai pribumi negara ini yang masih jauh ketinggalan dalam sektor berkenaan.

Beliau menegaskan, orang Melayu sebelum ini sudah terlalu banyak bertolak ansur dan berkorban kepentingan mereka supaya dapat dikecapi bersama oleh bukan Melayu atas semangat perpaduan dan kepentingan negara.

"Apalah salahnya jika bukan Melayu membiarkan kuota tersebut dikekalkan yang mana bakinya telah berjaya mereka kuasai tanpa ada sedikitpun halangan daripada kerajaan," katanya.

Beliau mengingatkan Soi Lek supaya jangan berterusan menjadikan isu kuota 30 peratus milik Melayu sebagai umpan politik untuk beliau mendapat sokongan masyarakat Cina.

Soi Lek mengulangi desakan itu dalam satu sidang media yang diadakan sebaik sahaja selesainya Perhimpunan Agung Tahunan MCA ke-46 di Kuala Lumpur, pagi semalam.

Kongres Ekonomi Cina pada mesyuaratnya 14 Ogos lalu telah meluluskan 13 deklarasi termasuk mendesak kerajaan mengakaji semula ekuiti bumiputera sebanyak 30 peratus.

Dalam pada itu, Syed Ali yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan turut menyifatkan Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr. Wee Ka Siong sebagai 'buta sejarah'.

Beliau mengecam Ka Siong yang menuduh ada kumpulan ekstremis perkauman yang mempertahankan Perlembagaan Persekutuan terutama Perkara 153 sebagai jelmaan manusia primitif.

"Sudah menjadi tanggungjawab pemimpin Melayu dalam UMNO termasuk Pertubuhan Bukan kerajaan (NGO) yang akan mempertahankan hak keistimewaan orang Melayu daripada dicabuli, apakah mereka ini kumpulan pelampau atau manusia primitif," tegasnya.

Syed Ali mengingatkan Ketua Pemuda MCA itu supaya jangan cuba 'bermain api' hanya semata-mata untuk digelar jaguh kaum Cina kerana perbuatannya boleh mengundang padah.

"Ka Siong adalah sebenar-benarnya jelamaan pemimpin rasis MCA yang berkokok tanpa mengambilkira semangat setiakawan antara komponen dalam Barisan Nasional (BN)," katanya.

"Sebagai pemimpin muda, beliau kena banyak belajar sejarah dan memahami persekitaran politik yang membabitkan hubungan rakyat pelbagai kaum.

UMNO CAWANGAN TAMAN SEJAHTERA, LUNAS KEDAH DARULAMAN

Posted: 11 Oct 2010 11:33 AM PDT

UMNO CAWANGAN TAMAN SEJAHTERA, LUNAS KEDAH DARULAMAN


Anwar Vs Rahimi + Saiful: Siapa yg takut sebenarnya?

Posted: 10 Oct 2010 06:19 PM PDT

Bekas pembantu kontroversial Datuk Seri Anwar Ibrahim - Rahimi Osman yang mendakwa dipaksa membuat akuan bersumpah palsu - menyangkal cerita Latheefa Koya berhubung peristiwa merangka akuan tersebut.

Katanya, cerita Latheefa kepada Malaysiakini, yang disiarkan semalam adalah tidak betul dan hakikatnya, - dia langsung tidak takut bahawa polis akan menangkapnya dan sekaligus menafikan yang dia mencari perlindungan di Quality hotel di Shah Alam pada 28 Jun 2008.

"Orang-orang Anwar yang sebenarnya tidak henti-henti menelefon saya untuk menyuruh saya ke Quality Hotel.

"Pada mulanya saya enggan pergi, tetapi apabila ibu dan bapa menasihati saya supaya pergi untuk berjumpa dengan Anwar atas tanda hormat kepada Anwar kerana masih belum tentu dipastikan Anwar itu bersalah," katanya dalam satu kenyataan akhbar hari ini.Cerita sebenar?

Latheefa sebelum ini, mendakwa Rahimi tiba pada malam 28 Jun itu dengan gementar dan ketakutan sebelum menceritakan semula apa yang beliau dengar daripada Saiful Bukhari Azlan.

Menurut ketua penerangan PKR itu lagi, Rahimi juga minta tinggal di hotel itu kerana takut dicari polis berikutan kemungkinan namanya turut disebut dalam laporan polis Saiful Bukhari. Pasukan peguam itu kemudian bersetuju memberikan perlindungan kepada Rahimi.

Rahimi dilaporkan kembali tenang semula setelah beberapa hari Saiful Bukhari membuat laporan polis mendakwa diliwat Anwar.

Dalam kenyataan akhbarnya hari ini, Rahimi menafikan cerita Latheefa itu.

Dakwanya, sebelum ke Quality Hotel, dia berada di Hospital Kuala Lumpur bersama Saiful Bukhari, pakciknya, staff-staff dan doktor serta ramai pihak polis termasuk daripada bahagian Jabatan Siasatan Jenayah, Bukit Aman dan sempat berkenalan dan berbual panjang dengan mereka.

"Jadinya, kenapa pula kata Latheefa bahawa saya yang takut pihak polis menangkap saya dan meminta perlindungan daripada mereka di Quality Hotel?

"Sedangkan saya baru sahaja pulang dari HKL, berbual dan beramah mesra dengan ramai anggota serta pegawai polis yang mengendalikan kes Saiful. Ini adalah antara kenyataan paling kelakar yang dibuat oleh Latheefa."Tangannya mengeletar

Sebaliknya menurut Rahimi, sebenarnya, Anwar yang berada di dalam ketakutan.

Mukanya pucat lesi dan ketika bersalam dengan Anwar, tangannya memang mengeletar.

"Saya boleh cabar pemimpin parti yang ada pada malam itu di Quality Hotel untuk nafikan bahawa muka Anwar pucat lesi. Kalau dia seorang hero dan tidak takut, kenapa pula perlu lari ke kedutaan Turki?" soal Rahimi.

Katanya, beliau telah menceritakan berhubung apa yang sebenarnya terjadi kepada naib pengerusi PKR, R Sivarasa dan Latheefa tetapi mereka menyuruhnya menukar cerita.

"Saya tidak hairan langsung Latheefa boleh menipu. Kerana dialah yang sibuk menjadi guru mengajar saya berkali-kali untuk memberi kenyataan palsu di mahkmah.

"Sehinggakan membuat demonstrasi keadaan di mahkamah kepada saya dan soalan-soalan yang bakal diajukan kepada saya. Kalau saya tidak perlu menipu, kenapa pula mereka perlu berkali-kali mengajar saya?" katanya .

Menurut Rahimi beliau juga bersimpati dengan Latheefa kerana dipergunakan dan juga diperalatkan tetapi sebagai seorang peguam, ketua penerangan PKR itu sepatutnya faham apa yang dilakukannya adalah semata-mata untuk meperbetulkan kesilapan.Mulut sangat becok

"Walaupun bukan sedikit orang-orang dalam PKR yang membenci Latheefa kerana mulutnya yang sangat becok. Tetapi, orang-orang yang membenci Latheefa inilah yang menggunakan dia untuk memelihara kedudukan masing-masing.

"Saya doakan hati Latheefa terbuka dan tidak dipergunakan lagi. Amin," kata Rahimi.

Rahimi membuat kejutan pada 6 Oktober lalu, apabila memberitahu wartawan bahawa dia telah membuat laporan polis di ibupejabat polis daerah Klang berhubung dua akuan sumpah (SD) yang dibuatnya lebih tiga tahun lalu.

Peguamnya - S Ravi Chandran - berkata laporan polis dibuat untuk menyatakan bahawa dua akuan bersumpah itu adalah tidak tepat.

Akuan bersumpah itu ada kaitan dengan perbicaraan liwat Anwar yang sedang berjalan, di mana beliau dituduh meliwat seorang lagi bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan.


Bookmark and Share

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 11 Oct 2010 11:12 AM PDT

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


MAJLIS RUMAH TERBUKA UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 10 Oct 2010 11:51 PM PDT

Lebih 15 ribu orang terdiri daripada pelbagai lapisan masyarakat menghadiri majlis Rumah Terbuka Rakyat 1Malaysia anjuran UMNO Bahagian Cheras dan Yayasan Pendidikan Cheras (YPC) malam tadi. Majlis yang sepatutnya bermula 7.30 malam itu bagaimanapun telah 'serbu' oleh orang ramai sejak pukul 7 petang untuk menikmati pelbagai juadah yang disediakan penganjur. Pengunjung Islam bersama kaum Cina dan India berpusu-pusu memenuhi dua tapak juadah yang disediakan khas bagi memberi keselesaan kepada pengunjung menikmati jamuan. Sambutan pada tahun ini merupakan yang paling meriah dan mendapat sambutan luar biasa daripada penduduk khususnya sekitar Parlimen Cheras berbanding dengan tahun sebelumnya.

Ketua UMNO Bahagian Cheras merangkap Pengerusi YPC, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee ternyata berpuashati dan gembira dengan sambutan diluar dugaan daripada orang ramai. "Saya bersyukur kerana sambutan tahun ini amat mengejutkan dan ini membuktikan masyarakat berbilang kaum semakin menerima pendekatan 1Malaysia yang diterapkan oleh kerajaan," katanya. Selain menerima kunjungan daripada masyarakat pelbagai kaum dan agama, majlis itu juga turut dihadiri oleh ahli-ahli termasuk Ketua-Ketua UMNO Bahagian serta pemimpin komponen Barisan Nasional (BN) Wilayah Persekutuan.

Manakala antara tetamu kenamaan yang turut memeriahkan majlis tersebut ialah Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Senator Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin, dua Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Mejar Jen (B) Dato' Jamil Khir Baharom dan Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Dato' Seri Ismail Sabri Yaakob dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Dr. Mashitah Ibrahim. Turut serta ialah Ketua Menteri Melaka, Dato' Seri Mohd. Ali Rustam dan Setiausaha Agung UMNO Malaysia, Dato' Seri Tengku Adnan Tengku Mansor serta Datuk Bandar Kuala Lumpur, Dato' Seri Ahmad Fuad Ismail.

Majlis yang berakhir kira-kira pukul 12 malam itu turut dimeriahkan dengan persembahan istimewa daripada seniman tanahair, Dato' Aziz Satar dan pelawak tersohor, Mydin. Orang ramai juga dihiburkan dengan persembahan kumpulan muzik 'bale-bale' serta tarian kebudayaan daripada kaum Melayu, Cina, India serta bangra serta permainan bunga api.

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

Posted: 11 Oct 2010 11:03 AM PDT

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


KONVENSYEN TERENGGANU, PEMBAHARUAN PERSEPSI POLITIK NEGERI

Posted: 10 Oct 2010 09:19 PM PDT

Assalamualaikum dam salam 1Malaysia.


Selepas hampir dua tahun berlalu, iklim politik Terengganu dilihat dari luar tidak banyak berubah. Keadaan itu telah mencetuskan pelbagai tanggapan, dan diburukkan lagi dengan andaian-andaian salah yang dikemukakan pada forum yang juga salah.


Hakikatnya, apakah hal tersebut itu benar. Rata-rata, ia lebih bersifat persepsi semata-mata. Persepsilah yang mencorakkan watak dan wajah politik kita termasuk di Terengganu. Ertinya, walaupun hakikatnya UMNO itu tidaklah berpecah, namun disebabkan persepsi mengatakan bahawa ia berpecah, maka perpepsilah yang lebih menang.


Pertemuan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu, Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussein baru-baru ini misalnya amat baik sekali. Terdapat keadaan di mana, kita sebenarnya sudah lebih kuat dan kesan kepada usaha pemulihan parti itu berjalan dengan baik.


Justeru, saya berpendapat, Konvensyen Terengganu yang akan diadakan selama dua hari Jumaat ini akan menjadi platform kepada UMNO untuk mengubah persepsi, atau sekurang-kurangnya membentuk semula persepsi yang sedia ada.


Sepastinya, apa yang akan disuarakan, dilontarkan nanti akan membantu ke arah mencentuskan persepsi baharu terhadap landskap politik Terengganu itu sendiri. Dan, kerana itu bagi saya, Konvensyen Terengganu ini bukan sahaja menarik perhatian masyarakat di negeri ini tetapi juga orang-orang politik di luar sana.


Konvensyen Terengganu akan menjadi pemangkin kepada kebangkitan baharu politik UMNO dan Barisan Nasional (BN) yang sudah pasti akan mengundang kebimbangan musuh politiknya yang selama ini masih berprasangka bahawa UMNO/BN Terengganu sudah lemah dan mudah ditumbangkan. Sangkaan yang meleset itu akan terbukti atau dibuktikan melalui bukan sahaja penyatuan dalam konteks kesepakatan duduk setempat tetapi penyatuan suara mereka akan menjadi satu keadaan yang akan membantu memperkukuhkan UMNO/BN.


Saya sangat optimis mengenai apa yang bakal dirumuska dan dihasilkan melalui Konvensyen Terengganu nanti. Fokus kita pasti ke arah mengubah atau membentuk semula persepsi umum mengenai politik Terengganu itu sendiri. Saya percaya betapa UMNO sebenarnya sentiasa melihat pandangan rakyat serta ahli akar umbi parti sebagai penting untuk diambil sebagai ramua berguna dalam memastikan UMNO Terengganu terus kukuh dan utuh.


Konvensyen Terengganu adalah umpama pra Perhimpunan Agung UMNO di mana beberapa selepas itu, mereka semua akan berkampung semula di PWTC bagi tujuan tersebut.


Saya melihat UMNO sentiasa mempunyai keupayaan untuk terus kekal sebagai parti yang sentiasa ada di hati rakyat. Lihatlah nanti apa yang akan dirumuskan pada Konvensyen Terengganu. Ia pasti bukan sesuatu yang mengecewakan.

Apo Kono Eh Jang!

Posted: 11 Oct 2010 07:20 AM PDT

Apo Kono Eh Jang!


Hindraf Bayangan Sebenar Perjuangan DAP?

Posted: 10 Oct 2010 08:52 PM PDT

Sudah banyak yang diperkatakan tentang agenda tersembunyi DAP untuk melenyapkan kuasa raja melayu di negara ini dan menjadikan Malaysia sebuah republik sama seperti negeri mentor Penasihatnya, Singapura. Walaupun hanya cakap-cakap politik tetapi tindakan-tindakan tidak patriotik pemimpin DAP menunjukkan kebenaran cakap-cakap itu. Sebagai contoh, tercatat di dalam sejarah negara ini dimana kejadian seorang rakyat asal pendatang cuba menyaman DYMM Yang Di Pertuan Agung (1986) dan Sultan Perak (2009) melainkan seseorang dari dalam Parti DAP. Disebalik tuduhan-tuduhan oleh pemimpin DAP seperti Lim Kit Siang kononnya UMNO mengamalkan perkauman yang menindas bangsa minoriti di Malaysia, DAP sendiri mencalonkan seorang pemimpin pertubuhan perkauman ekstrim HINDRAF, dalam pilihanraya umum 2008 di Kota ALam Shah Selangor bernama M. Manoharan semasa dia masih lagi berada dalam tahanan ISA di Kamunting. Takdir menentukan Manoharan menang dan sekarang bergelar seorang Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor.

Secara automatik, pencalonan Manoharan secara langsung menjadi bukti bahawa DAP menyokong HINDRAF dan perjuangannya. Pencalonan Manoharan menunjukkan bahawa DAP sememangnya menyokong sikap perkauman ekstrim yang kini sering dituduhnya berlaku di dalam UMNO. Jadi tidak sukar untuk kita mengatakan disini juga bahawa apabila Pengerusi Hindraf yang kini hidup dalam buangan di London P Waythamoorthy mempertikaikan institusi beraja di Malaysia, DAP juga turut sama menyokong pendirian P Waythamoorthy itu.

Selain Manoharan, seorang lagi pemimpin utama HINDRAF, V Ganabatirau juga meneruskan kerjaya politiknya diatas platform DAP.

Tulisan P Waythamoorthy yang disiarkan di dalam blog Hindraf itu dipetik oleh seorang wartawan India portal berita internet Free Malaysia Today (FMT) bernama Athi Shankar dan disiarkan pada 7hb Oktober 2010 lepas disini. Tulisan P Waythamoorthy adalah sebagai respon kepada peringatan DYMM Sultan Johor yang mengingatkan pihak-pihak tertentu dalam negara supaya tidak mempertikaikan Perlembagaan Malaysia dan institusi beraja yang disiarkan hampir seluruh media utama di Malaysia sehari sebelumnya. Tulisan P Waythamoorthy yang penuh hasutan ini tidak sepatutnya disiarkan kerana secara jelas ia tidak bertanggungjawab dan berlawanan dengan prinsip perlembagaan. Tapi memandangkan dunia tanpa sempadan hari ini dan P Waythamoorthy juga berada di London, maka amat sukarlah untuk kerajaan Malaysia mengambil tindakan ke atasnya.

Bagaimanapun, kerajaan tidak boleh berdiam diri dan berharap rakyat akan melupakan sikap kurang ajar P Waythamoorthy dan pertubuhan yang diketuainya HINDRAF. Selagi tiada tindakan berkesan dikenakan ke atas P Waythamoorthy dan HINDRAF, selagi itulah rasa tidak puas hati antara kaum akan semakin semarak di negara ini. Pengharaman HINDRAF nampaknya tidak mempunya kesan dan nama itu masih terus disebut-sebut sehingga hari ini seolah-olahnya tidak ada apa-apa yang berlaku ke atasnya. Sekurang-kurangnya kerakyatannya P. Waythamoorthy perlu dilucutkan dan tindakan segera perlu diambil ke atas wartawan dan portal Free Malaysia Today yang menyiarkan berita tersebut.

Kerajaan juga digesa agar tidak takut mengambil tindakan dibawah ISA ke atas pihak-pihak yang cuba mencetuskan ketegangan kaum di negara kita, dalam hal ini wartawan dan pemilik FMT. Kita tidak bercakap tentang P Waythamoorthy sahaja tetapi sesiapa jugalah, tidak kira apa bangsa sekalipun. Jika kerajaan takut menggunakan ISA, maka hapuskan sajalah undang-undang itu. Rakyat bukan marah kerajaan menggunakan ISA tetapi rakyat mahu lihat keadilan di dalam perlaksanaan hukuman tersebut. Seperti dalam Operasi Lalang 1987, walaupun banyak pihak tidak berpuas hati terhadapnya, tapi tidak ada yang mempertikaikan keadilan yang ditunjukkan dalam perlaksanaan operasi tersebut kerana semua pihak yang menimbulkan isu perkauman tidak kira dari DAP, UMNO dan PAS, semunya diambil tindakan.

Satu siasatan menyeluruh juga perlu dijalankan bagi mencari siapakah yang menyumbang dana sehingga membolehkan P Waythamoorthy hidup dengan senang lenang di London. Kita semua tahu ada parti pembangkang tertentu yang menaja kehidupan Raja Petra Kamarudin dan P Balakrishnan di London atas penglibatan mereka dalam kes fitnah pembunuhan wanita Mongolia Altantunya ke atas Perdana Menteri, dan apakah P Waythamoorthy juga ditaja oleh pihak yang sama? Hari ini dengan penguasaan dan kawalan ke atas dana kerajaan-kerajaan negeri yang berjaya dirampas daripada Barisan Nasional dalam pilihanraya umum yang lalu, perkara ini tidaklah mustahil berlaku.

Institusi beraja dan orang melayu mempunyai hubungan yang rapat dan sistem yang telah membentuk konsep pemerintahan kerajaan Malaysia hari ini. Raja-raja dan orang melayu di Malaysia telah bekorban apabila membenarkan kewarganegaraan di anugerahkan kepada hampir sejuta warga negara asing semasa kemerdekaan dahulu dan tidak sepatutnya pengorbanan itu dibalas dengan penghinaan yang sedemikan rupa hari ini. Jika di Thailand, seseorang boleh dipenjarakan hanya kerana mengkritik status kesihatan Raja Bhumibol Adulyadej, perkara yang sama juga boleh dilakukan di Malaysia, apatah lagi yang dipertikaikan sekarang ialah kuasa dan kedudukkan Raja tersebut. Akta Hasutan perlu dilihat semula agar tidak memberi peluang kepada para manipulator undang-undang di negara kita daripada memanipulasinya untuk mengelakkan diri daripada di hukum.

Sekarang terdedahla maksud perjuangan HINDRAF yang sebenarnya bertujuan kepada menjatuhkan pemimpin melayu dan institusi beraja di Malaysia. Perjuangan membela nasib orang India yang kononnya terpinggir oleh dasar kerajaan BN di negara ini hanyalah alasan semata-mata kerana kita semua tahu kaum India hari ini sudah banyak berubah berbeza ketika zaman awal kemerdekaan dahulu. Disamping jumlah mereka yang kecil, hak mengadakan sekolah-sekolah jenis kebangsaan Tamil dan hak beragama, tidak pernah dilupakan kerajaan BN. Kalau kita lihat Majlis Peguam hari ini, majoriti yang menguasai barisan kepimpinannya adalah terdiri daripada bangsa india juga, apakah sekira wujudnya penindasan, mereka mampu berada dikedudukkan sekarang. Ya, kita akui masih ada masyarakat India yang mendiami estet-estet, tapi itu adalah pilihan mereka dan faktor kerja yang mereka warisi sejak zaman berzaman daripada generasi terdahulu, bukan kerana penindasan oleh kerajaan BN.

Kita yakin, ini bukan tulisan terakhir ditulis P Waythamoorthy yang mencabar perlembagaan Malaysia dan institusi beraja. Penentangan P Waythamoorthy dan HINDRAF ke atas PERKASA yang turut disebut dalam entri yang sama sebenarnya adalah sama dengan majoriti parti-parti utama pembangkang di Malaysia tidak terkecuali DAP, kebetulan? Kita hairan, kenapa perjuangan PERKASA yang masih di dalam ruang lingkup perlembagaan Malaysia itu menjadi tentangan DAP sedangkan perjuangan ekstrim HINDRAF yang jelas perkauman dan tidak mengikut lunas undang-undang dan perlembagaan, mendapat sokongan DAP seperti ditunjuk dengan pencalonan Manoharan?

(Oleh: Adamyan)

Tiada ulasan:

Pengikut