Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:28 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 23 Mar 2015 03:15 AM PDT

bumiyang


Pasma Ganti Pas Dalam Pakatan Rakyaat Semakin Menjadi Kenyataan???

Posted: 23 Mar 2015 02:32 AM PDT

Guan Eng Sokong GST - Naikkan Tarif Air 16.7% Bermula 1 April ???

Posted: 20 Mar 2015 06:30 PM PDT

RIDHUAN TEE

Posted: 23 Mar 2015 03:06 AM PDT

RIDHUAN TEE


Berani kerana benar demi ALLAH

Posted: 22 Mar 2015 09:28 AM PDT

(Sinar Harian, 23.3.15)

"Saya sokong perlaksanaan hudud kerana ALLAH, bukan kerana Umno". Kata ketua pembangkang DUN Kelantan, Datuk Md Alwi Che Ahmad ketika membahaskan hudud di DUN Kelantan. Membaca kenyataan ini air mata bergelinang tanpa disedari.

Inilah negarawan sebenar. Umno perlu meramai orang sebegini, barulah boleh menang banyak kerusi. Meletakkan Islam mengatasi segala-gala. Berani kerana benar. Menilai yang benar itu benar, walaupun mungkin datang dari lawan. Kenal siapa lawan itu boleh dijadikan kawan. Bezakan dengan musuh sebenar, ultra kiasu, penentang Islam.

Mungkin ada yang sinis, dengan berkata, ini semua strategi politik Umno. Tetapi, pada saya, bukan mudah untuk untuk pemimpin Umno bersetuju dengan hudud. Jika bukan Allah yang mengatur segalanya. Bukan seperti PKR. Mengaku Islam, tetapi menolak hukum hudud dengan pelbagai alasan, seperti masih belum lengkap, belum dibincang, tidak sesuai, kemiskinan masih berleluasa dan macam-macam lagi.

Biarlah orang kafir sahaja yang beranggapan sedemikian. Sebagai umat Islam, kita bersangka baik dahulu. Jika ada yang tidak kena, sama-samalah kita perbaiki. Sampai bila kita harus menunggu dan memberikan alasan, kemiskinan dan keadilan harus diberikan keutamaan.

Selama ini kita mengamalkan sistem demokrasi, adakah kemiskinan dan ketidakadilan dapat dihapuskan? Tidak juga. Justeru, kenapa tidak beri peluang untuk hukum Islam itu berjalan?

Jangan jadi seperti parti Gerakan, Mca (BN) dan ultra kiasu (PR). Awal-awal lagi sudah mengugut untuk keluar parti, jika ada parti Melayu yang menyokong hudud. Dasar gunting dalam lipatan, api dalam sekam.

Silakanlah berbuat demikian jika berani. Adapun Gerakan dan Mca, tidak menguntungkan Umno. Malah Umno terpaksa mengorbankan kerusi majoriti kawasan Melayu untuk memberikan laluan kepada mereka. Siapa untung, siapa rugi?

Pendek kata, kemenangan Gerakan dan Mca, adalah kerana ehsan undi Melayu. Parti ini ternyata gagal memenangi hati Cina, kerana majoriti Cina mengundi ultra kiasu. Namun, Gerakan dan Mca terus mendapat kerusi Menteri dan timbalan, walaupun tidak layak. Inilah kelebihan muafakat BN. Sanggup korban Melayu, meskipun Melayu telah lama terkorban.

Sama ada ultra kiasu berada dalam BN atau PR, ultra kiasu tetap menang dan untung. Ultra kiasu tetap menang. Bersatu dalam senyap. Kita sahaja yang tertipu. Kalau tak percaya, cuba usik SJKC, seperti untuk tambah pembelajaran BM, melompatlah mereka semuanya. Inikan pula hudud.

Sepatutnya ultra kiasu tidak perlu bisingpun kerana tiada kaitan dengan mereka. Hudud adalah untuk orang Islam. Ultra kiasu berterima kasih kepada Islam, kerana dengan hikmah Islamlah, mereka dapat membina empayar hingga menjadi kaya raya, sehingga Melayu ada yang merempat. Kenapa tidak bersyukur?

Jangan ingat, bila Islam dilaksanakan, keadaan akan menjadi lebih buruk. pelancong akan ketakutan. Lihatlah Brunei. Pelancong bertambah. Saya lihat di hotel mereka ada macam-macam orang manusia dari luar negara. Orang baik takkan takut dengan hudud, yang jahat sahaja terasa, takut kena.

Logiknya mudah, mereka mahu tahu cara hidup Islam. Mereka mahu merasai cendol, abuyat dan lain-lain makanan Alam Melayu.

Saya amat hairan kenapa parti ultra kiasu dibenarkan beroperasi di Sarawak. Parti ini bukan sahaja perosak Islam malah menggugat keharmonian di sana. Hasutan demi hasutan sedang berjalan, nak bawa Sarawak keluar dari Malaysialah. Umat Islam yang faham Islam, tidak akan melakukan sedemikian.

Lebih menghairankan lagi, ahli parlimen Pas Kuala Terengganu begitu marah dengan saya kerana artikel saya yang sering mensasarkan ultra kiasu. Saya dituduh lebih Melayu dari Melayu, menghina kaum sendiri dan sebagainya. Menjauhkan bukan Islam dari Islam.

Saya hanya melondehkan kebobrokan ultra kiasu yang menjadi musuh kepada Islam. Saya tidak merujuk semua orang Cina itu utra kiasu. Tetapi saya merujuk kepada semua bangsa, yang menentang Islam dan perlembagaan negara.

Hari ini terbukti apabila menentang hudud yang dibawa oleh Pas sendiri. Kenapa ahli parlimen tersebut berdiam diri? Kenapa mensasarkan saya yang mempertahankan Islam apabila diserang ultra kiasu. Apa beliau buat apabila Islam dipijak dan dihina ultra kiasu?

Terus terang, saya amat bangga dengan kerajaan Brunei, ketika ultra kiasu seluruh dunia, mengutuk dan mengejinya kerana melaksanakan Islam, rakyatnya bersatu hati mempertahankan tindakan pemimpin mereka. Pesanan Sultan Brunei,

"Siapakah kita di hadapan Allah untuk berkata TIDAK atau TUNGGU DULU sedang undang-undang itu bukanlah baru digubal tetapi telah termaktub dalam Al-Quran dan Al-Hadis semenjak dari 1400 tahun lebih lagi. Apabila Undang-Undang Syar'iah terlaksana maka barulah bumi yang permai ini dapat diungkap sebagai "Baldatun Thayyibatun wa Rabbun Ghafur" iaitu Negeri Yang Baik dan Tuhan Maha Pengasih".


Sejak syariat Islam dilaksanakan, belum ada lagi orang yang dipotong tangan. Bukan Islam terus membina empayar. Inilah hebatnya Islam. Bersatulah wahai umatku sebelum terlambat. 

tunku

Posted: 23 Mar 2015 03:04 AM PDT

tunku


Sabah leaders: Hudud contravenes Federal Constitution

Posted: 22 Mar 2015 11:55 PM PDT

Two more Sabah Barisan Nasional party leaders have voiced their stand against PAS' push for hudud to be implemented in Kelantan.

Parti Bersatu Sabah (PBS) president Tan Sri Joseph Pairin Kitingan and his Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) counterpart Tan Sri Joseph Kurup are also in agreement that hudud contravenes the Federal Constitution.

At a time when many nations are moving towards abolishment of the death penalty "do we want a legal code that specifies amputating an arm as the punishment for theft?" Pairin, who is also Deputy Chief Minister, said after launching the Sabah State level Water Day conference here on Monday.

Kurup further stated that hudud was unsuitable for multi-racial, multi-cultural and multi-religious Malaysia.

"Islam is the nation's official religion as stipulated in our Constitution but hudud had never been intended by our nation founding fathers when Malaysia was formed.
"It goes against the expectation and the spirit upon which this nation was founded," he said.

‘Kelantan’s passing of hudud amendments void’

Posted: 22 Mar 2015 06:31 PM PDT

The Society for the Promotion of Human Rights (Proham) has urged all political parties to uphold the Federal Constitution following the unanimous adoption of the Kelantan hudud amendments by its state legislature.

Its chairman Datuk Kuthubul Zaman Bukhari said the Constitution was the supreme law of the Federation and Article 4 provides that any law passed after Merdeka which was inconsistent with the Constitution shall to the extent of the inconsistency be void.

"The recent passing of the Syariah Criminal Code (II)(1993) 2015 is ultra vires the Constitution and thusvoid under Articles 4 and 75 of the Constitution."

Kuthubul said public order, criminal law and creation of offences in respect of any matter included in the Federal List came within the First List of the Ninth Schedule and hence fell under the jurisdiction of Parliament.

"Therefore, the state legislature cannot pass such laws," he said.

The Concerned Lawyers for Justice (CLJ) group, however, has condemned a statement by the Bar Council that called hudud unconstitutional, discriminatory and divisive.

"Not only are the allegations uncalled for, they are also by and large based on an erroneous, misconceived and misconstrued understanding of our basic law due to selective – not to mention outdated – reading of the Federal Constitution, as well as the principles underlying hudud itself," it said in a statement.

In Kuala Terengganu, Mentri Besar Datuk Ahmad Razif Abd Rahman said his state government did not see a need to implement hudud at the moment.

When PAS ruled the state, the state legislature passed its own hudud laws in 2002.

"It is better for us to focus on integrity, which is one of the eight thrusts in the state's vision. Integrity in itself is an important concept in Islam," said Ahmad Razif after launching the Terengganu Integrity Consultative Council here yesterday.

"We (Terengganu government) fully support Kelantan in implementing hudud in their state. Umno has always supported it.

"But we want to wait and see if Kelantan can get Parliament to vote for it.

"If it is just supported by PAS and Umno, it would not be enough," he added.

Ahmad Razif said his government promoted "Islamisation" in the state but unlike Kelantan, they were more focused on education than punishment.

"Before one punishes wrongdoers, there must be a proper explanation to the public so they can understand why we do certain things.

"We have to explain to the non-Muslims as well," he added.

Lee Kuan Yew, Singapore's first prime minister, dies aged 91

Posted: 22 Mar 2015 05:03 PM PDT

Lee Kuan Yew, Singapore's founding father, has died at the age of 91.

He had been hospitalised at the Singapore General Hospital for severe pneumonia since Feb 5.

In a statement issued on Monday, March 23, the Singapore prime minister's office (PMO) said Mr Lee passed away peacefully at the Singapore General Hospital at 3.18 am.

Arrangements for the public to pay respects and for the funeral proceedings will be announced later.

The PMO has been giving daily updates on Lee since Tuesday, March 17, when his condition took a turn for the worse due to an infection.

Lee leaves behind his sons, Prime Minister Lee Hsien Loong, 63, and Lee Hsien Yang, 57, daughter Dr Lee Wei Ling, 60, daughters-in-law Ho Ching, 61, and Lee Suet-Fern, 56, seven grandchildren and two siblings. His wife, Kwa Geok Choo, died in 2010, at the age of 89. - The Straits Times/Asia News Network

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 23 Mar 2015 12:10 AM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


MUKA ANWAR DAH TAK LAKU, AKTIVIS PKR CADANG JANGAN LETAK WAJAH ANWAR

Posted: 22 Mar 2015 04:51 PM PDT

Aktivis sosial, Nashita Md Noor mencadangkan agar perhimpunan #Kitalawan pada setiap Sabtu di Sogo tidak meletakkan gambar dan slogan yang berkaitan dengan satu individu yang bernama Anwar Ibrahim, sebaliknya diganti dengan fokus rakyat.
"Lebih ramai yang akan turun jika gambar pemimpin politik tidak diletakkan,"katanya.
Cadangan itu dikemukakan berkemungkinan berdasarkan perkembangan semasa yang menunjukkan perhimpunan #Kitalawan pada Sabtu (21 Mac) gagal mendapat sambutan masyarakat umum.
Menurut blogger omakkau, perhimpunan #kitalawan pada Sabtu, 21 Mac, hambar dan kurang memberangsangkan.
"Satu permulaan yang kurang memberangsangkan .. Difahamkan mengikut aturcara yang disusun penganjur, himpunan aman semalam bermula dengan berkumpul didepan Sogo selepas itu akan berarak ke Dataran Merdeka untuk melakukan bantahan duduk desak Ketua Polis Negara turun.
"Memandangkan kurang sambutan maka acara berarak itu dilakukan ala kadar sahaja dengan semua peserta terus ke Dataran Merdeka di mana ianya telah ditutup kepada semua pelawat dan dikawal rapi oleh polis dan penguatkuasa DBKL menyebabkan para peserta terpaksa duduk dikaki lima Dataran Merdeka.
"Tiada sebarang tangkapan dibuat .. ianya disambung dengan acara duduk bantah dan berkhemah pula,"lapornya.
Nashita adalah bekas aktivis JIM (Jemaah Islah Malaysia) yang pernah terlibat aktif dalam Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) dengan kerjasama SUARAM.
Suaminya – Bad Latif Mansor – adalah salah seorang daripada 13 individu yang dijatuhkan hukuman penjara selepas didapati bersalah terhadap tuduhan menyertai demonstrasi haram pada 2009.
"Bad Latif bersama 12 orang lagi menyertai demonstrasi itu untuk menghalang upacara angkat sumpah jawatan Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir pada tahun berkenaan.
"Mereka dihantar ke penjara semalam selepas gagal dalam rayuan mereka di Mahkamah Rayuan, yang mengurangkan hukuman dua tahun penjara kepada 10 bulan penjara.
"Nashita dan Bad Latif merupakan ahli biasa PAS dan aktivis Gerakan Mansuhkan ISA ketika itu.
"Nashita dengan tiga orang anaknya berkumpul di depan penjara Kajang malam tadi bersama 50 orang lagi untuk memberi sokongan kepada suaminya dan yang lainnya yang menjalani hukuman penjara mulai semalam," lapor malaysianreview.com/

Sebelum ini blogger omakkau turut melaporkan ceramah solidariti untuk Anwar Ibrahim di Kg Tiong, Kuala Berang tidak mendapat sambutan dari penduduk tempatan.
"Omak Kau cukup terkejut besar apabila menerima 2 rakaman gambar suasana Ceramah Solidariti Untuk Anwar Ibrahim malam ini di Kg Tiong, Kuala Berang, Terengganu anjuran Parti KeADILan Terengganu langsung tidak mendapat sambutan dari penduduk tempatan.
"Penceramah yang sepatutnya menyampai pidatonya terdiri dari YB Azan Ismail, ADUN Bandar merangkap Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Terengganu , Naib Presiden KeADILan merangkap Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Melaka yang juga Ahli Parlimen Bukit Katil YB Shamsul Iskandar Mohd Akin dan Timbalan Ketua Angkatan Muda KeADILan Pusat, merangkap Ahli Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan ADUN Seberang Jaya, YB Dr Afif bin Bahardin.
"Jumlah yang hadir datang untuk mendengar dan berikan sokongan … aduh!!! jika apa yang digambarkan ini sahih lagi benar amat mendukacitakan sekali.
"Peliknya difahamkan tiada langsung PAS negeri maupun kawasan diajak untuk menjadi penganjur bersama,"lapornya.
Namun, pada malam sama (19 Mac), lapor omakkau, ribuan manusia berpusu-pusu mengunjungi perkampungan Rusila untuk mendengar ceramah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

sekupangdua

Posted: 22 Mar 2015 11:55 PM PDT

sekupangdua


RAFIZI KELENTONG RAKYAT PSL GST, INGAT RAKYAT LEMBU KER?

Posted: 22 Mar 2015 08:41 PM PDT




Perlaksanaan GST makin hampir, teman memang tunggu nak tengok betapa merah muka orang yg selama nie mengaut untung dan tidak berbayar cukai kepada kerajaan, bukan kisah sangat pasal beberapa penjilat tegar yg cukup jelas menghentam apa juga perlaksanaan kebaikan yg kerajaan buat. Malah dilihat cukup konsisten setiap kali ada perancangan yg baik beberapa ekor lembu penjilat akan di asistkan untuk membantah... Apa sahaja, semua akan disalah ertikan semua akan dinagetifkan dan semua akan di reversekan pemikiran rakyat seolah apa sahaja yg kerajaan buat adalah untuk membunuh rakyat, 

Kalau kita lihat bagaimana caturan serangan terutama penjilat tegar bang non akan fokus dalam satu-satu isu yg sungguh memberikan menafaat baginya, bukan susah mana pun... Bukankah dia juga orang UMNO dan BN, mungkin di juga pernah terlibat yg juga menjadi punca ketika ini begitu banyak penghinaan kesat pecacai tegarnya di media maya tika ini.

Seperti mana lita dapat lihat bagaimana serangan bertalu-talu terjadap ketua Wanita UMNO Datuk Seri Sharizat Abdl Jalil yg diserang oleh rafizi, bang non cuma buat kaisan jer dengan menyentuh apa yg diajarkan penjilat zie semasa dalam siri ceramah beliau, letak sedikit fitnah dalam cara slapstick dengan menyindir pun sudah cukup, 
Digebangkan oleh fizie nie pelbagai cara dan gambaran bagaimana Sharizat adalah penyamun lembu yg meruntuhkan ekonomi rakyat, segala keburukan diwajahkan seolah Sharizat lah yg menyamun harta rakyat. Tekanan demi tekanan, apa saja idea yg  boleh memalukan pasti dilaksanakan, supaya ia boleh dilihat begitu jijik sebagaimana tuannya dengan kegemaran tingkah lakunya yg kini sudah pun pecah tembelang...

Bagaimana pun perancangan menjatuhkan Sharizat bermotifkan lain... Lazim dan azali kita cukup tahu tonggak kekuatan dalam pilihanraya sebenarnya juga diantara kekuatannya di Wanita UMNO, tak dapat disangkal, jentera Wanita UMNO adalah antara mereka yg bergerak ke akar umbi menjengah pengundi rumah kerumah, ini paling istimewa dan semakin berpengalaman bak kata bebudak rock 'Otai dah' Ianya amat berbeda sekalipun Parti Kencing Rakyat pernah cuba lakukan sebaliknya dihalau mentah, tak layan, tutup pintu rumah, siap sound dan banyak lagi membuatkan anak buah penjilat seolah malas meneruskan kerana kegagalan demi kegagalan yg tiadk menampakkan hasil...

Tidak dinafikan juga... Ada juga orang UMNO yg otak singkat bila setuju dan termakan hasut oleh si Pizzie nie, siap kutuk dan buat nasi tambah pulak tentang isu nie, sebaliknya tak pernah terfikir yg si penjilat nie cuba membunuh kepala kepada gerakan yg juga menjadi tunggak kekuatan UMNO dan BN, almaklum lah... Kekadang mengumpat dan reka cerita buat Fitnah nie memang yg suka didengor, mana ada orang ngumpat ngatuk dalam korum kan... Hehehe

Teman masih ingat bila di puziee nie cuba membengongkan rakyat seolah standard lembu bila dia kata dan bandingkan 10 negara di dunia yg kononnya aman tanpa GST, membandingkan kononnya kekurangan dan betapa jauh Malaysia yg ketinggalan dan seolah apa sahaja yg dilakukan ialah untuk menderitakan rakyat, tak kira lah soal cukai, sara hidup, pembelajaran dan pelbagai lagi buruknya amalan negara, seperti semakin hari rakyat semakin tertindas... Pizzizi nie spin 360 darjah kaitkan negara negara seperti Norway, Hongkong, Denmark! vanezuela, Jepun, Singapore, Brunei, Myanmar dan India. 10 Negara Dia bandingkan dan Hendak sebolehnya negara kita pulak yg Tiru, Tetapi yg sebenarnya Malaysia Lebih Baik Lagi dari perbandingan ini

Biasalah macam potongan nas dan hadis yg diambik separuh... Semuanya utk melihat dari sudut yang dia perlukan dan selenihnya disembunyikan, antara yg hancing dikencingkannya...

1. Pendidikan percuma seperti di Norway tidak seperti di Malaysia yg membebankan rakyat  - tetapi Norway mempunyai kadar 25% GST, itu tak dimaklumkan

2. Tidak ada GST seperti di Hong Kong - tetapi Hong Kong adalah antara negara yang mempunyai ketidaksamarataan pendapatan yang paling tinggi di dunia dengan bacaan indeks Gini 0.537 berbanding dengan bacaan indeks Gini Malaysia iaitu 0.431 pada tahun 2012 (merosot daripada 0.441 pada tahun 2009)

3. Kesamarataan pendapatan yg baik seperti Denmark dengan bacaan indeks Gini 0.21 - tetapi Denmark adalah antara negara yg mempunyai harga petrol tertinggi, 1.50 Euro atau RM 6.32 per liter. Dia masih mahu banggajan negara yang terkenal menghina Rasullullah SAW dalam siri kalikatur

4. Harga petrol terendah di dunia seperti Venezuela - tetapi kadar inflasi Venezuela adalah yg tertinggi di dunia, iaitu 62% setahun

5. Kadar inflasi yg paling rendah di dunia seperti Jepun yg mempunyai kadar inflasi negatif selama bertahun-tahun - tetapi matawang Jepun telah jatuh kira-kira 40% berbanding Ringgit Malaysia semenjak 2 tahun yg lalu.

6. Penukaran kadar yg tinggi seperti Singapura - tetapi Singapura mempunyai harga kereta yg paling tinggi di dunia di mana harga sebuah kereta MyVi mencecah sehingga $87k atau RM225,000 berbanding di Malaysia hanya RM41,000 sahaja. Dimasa yg sama dia juga lupa rakan tidornya si Roket pernah kecam kereta buatan Malaysia dan boikot, sebaliknya mencekik untung pulak di Singapura

7. Harga kereta serendah di Brunei - tetapi Brunei tidak ada demokrasi

8. Sedemokrasi seperti di India, yang terkenal sebagai negara demokrasi terbesar di dunia - tetapi India mempunyai kadar korupsi yang begitu tinggi berbanding Malaysia

9. Pembangunan ekonomi setinggi Myanmar yang sekarang ini sedang meningkat dgn nilai GDP melebihi 7% - namun demikian Myanmar mempunyai byk konflik agama dan bangsa dan mengakibatkan byk kematian. Tak ker dia nampak atau buta yg berlambak setiap minggu di iburaya tu sapa, kebanyakan warga asing mencari jalan keluar dari negara mereka yg penuh dengan kemiskinan..

Apa pun teman cukup yakin rafie zi nie rasa dia bijak dan anggap rakyat mudah dilembukan  tak kemana. Kita tahu benor betapa iras lembu juga ada padanya...  Itu yg dia terlupa... Bau hancing dapat dihidu sekalipun sebatu sebelum dia sampai...

Panglima Perang Cyber

Posted: 22 Mar 2015 11:44 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Gambar-gambar Istiadat Kemahkotaan Sultan Johor

Posted: 22 Mar 2015 09:17 PM PDT

Gambar diambil dari berbagai sumber seperti twitter facebook dan disiar kembali di sini

Keputusan Tidak Rasmi PRK N.06 Chempaka

Posted: 22 Mar 2015 05:54 AM PDT

Mohon pengesahan info ini jika tidak tepat.

Sumber Whatsapp

Video : Malaikat Jatuhkan Jet Yahudi di Langit Palestin ???

Posted: 22 Mar 2015 01:20 AM PDT

Jika benar maka ia membenarkan janji Allah akan menghantar malaikat membantu orang beriman !!!

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/q6S4wBQINRM


Sent from my iPhone

PENJENAYAH DITEMBAK MATI @PDRMSIA #STAFOC DI JALAN RASAH, PD [22 Mac 2015]

Posted: 22 Mar 2015 01:08 AM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/1rlg4WrJOu4


Sent from my iPhone

Belantan

Posted: 22 Mar 2015 11:28 PM PDT

Belantan


Hudud: Polis siasat penyampai BFM dan individu mengugut?

Posted: 22 Mar 2015 07:55 AM PDT


Susulan video mengenai undang-undang hudud di Kelantan yang menjadi viral sejak Jumaat lalu, polis akan menyiasat penyampai stesen radio BFM terbabit serta individu yang mengugut penyampai itu.

Memetik laporan Mstar, Tan Sri Khalid Abu Bakar menerusi status yang dimuat naik di Twitter menyatakan bahawa penulis skrip bagi video sensasi tersebut akan turut dipanggil untuk siasatan.

"Polis Diraja Malaysia akan menyiasat kedua-dua pihak iaitu penyiar BFM dan yang ugut penyiar. Penulis skrip penyiar juga akan dipanggil," tegas Ketua Polis Negara.


Penyampai stesen radio BFM, Aisyah Tajuddin menerima ugutan selepas gambar-gambarnya tersebar secara meluas di laman Facebook dengan pelbagai kata-kata kesat ditujukan terhadapnya.

Bagaimanapun, BFM telah mengeluarkan video berkenaan dari halaman YouTube BFM.

Menerusi kenyataan stesen radio itu, pihaknya kesal dengan serangan peribadi terhadap Aisyah yang sebenarnya bukan penyampai tetap dalam segmen video tersebut.

Video satira dengan dua minit itu dinamakan 'Hudud isi periuk nasi' dan mula disiarkan pada hari Khamis. Aisyah dilaporkan telah mengkritik Dewan Undangan Negeri Kelantan yang meluluskan pindaan Kanun Jenayah Syariah II 1993.

Video penuh kontroversi itu dihasil dan diarahkan oleh Projek Dialog yakni sebuah platform untuk membincangkan isu-isu penting di dalam negara.

Aisyah menyatakan bahawa agama telah digunakan untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada isu sebenar seperti ekonomi dan kadar penggunaan dadah dan perceraian yang tinggi.

Menurut BFM, Aisyah bukanlah penulis skrip, justeru apa yang dilihat di video itu bukanlah pendirian peribadinya mengenai isu itu. Stesen radio itu turut memohon maaf di atas sebarang masalah yang mungkin timbul daripada video tersebut.

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

Posted: 22 Mar 2015 11:19 PM PDT

The Unspinners


Lee Kuan Yew mati; Peringatan undur buat Kit Siang dan Guan Eng

Posted: 22 Mar 2015 07:10 PM PDT



PM kat warong di JB tengok Man U TEWASKAN Liverpool

Posted: 22 Mar 2015 05:04 PM PDT











Banci Merdeka Centre tak dapat cover Anwar dan Kit Siang dituntut berhenti

Posted: 22 Mar 2015 01:20 AM PDT


Anwar dah masuk penjara.


Eloklah Kit Siang fikir untuk pencen-pencen. Lee Kuan Yew pun dah pencen..

Menunggu bila?

PenangWasabi

Posted: 22 Mar 2015 09:30 PM PDT

PenangWasabi


Sindiket tawar khidmat seks dalam khemah?

Posted: 22 Mar 2015 05:37 AM PDT

Sebahagian daripada 53 pelacur warga asing yang ditahan Pasukan Tindakan Khas Anti Maksiat, Perjudian dan Gengsterisme (Stagg) dalam serbuan di tujuh premis urut di Bandar Puteri Puchong, malam semalam.

KUALA LUMPUR - Seks dalam khemah. Itulah perkhidmatan yang ditawarkan oleh sindiket pelacuran yang berselindung di sebalik premis urut di sekitar Bandar Puteri Puchong dekat sini bagi menarik pelanggan.

Kegiatan yang pernah dibongkar oleh pihak berkuasa tempatan di premis sama tahun lalu itu didapati masih beroperasi setelah Pasukan Tindakan Khas Anti Maksiat, Perjudian dan Gengsterisme (Stagg) menyerbu tujuh rumah urut haram secara serentak di lokasi tersebut malam tadi.

Dalam serbuan kira-kira dua jam bermula pada pukul 8 malam itu, skuad elit Polis Diraja Malaysia (PDRM) tersebut telah menahan seramai 53 wanita terdiri daripada warga Vietnam, China, Thailand dan Indonesia kerana dipercayai terlibat dalam aktiviti pelacuran serta tidak mempunyai pasport.

Timbalan Komander Stagg, Senior Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, hasil pemeriksaan mendapati semua pengusaha premis tersebut gagal menunjukkan lesen mengendalikan rumah urut.

"Dalam pada itu, salah sebuah rumah urut pula menawarkan khidmat seks dalam khemah kepada pelanggan dengan bayaran berjumlah RM160.

"Bagi aktiviti seks mereka lakukan dalam khemah manakala untuk urut dengan bayaran RM130 pula dilakukan di dalam bilik biasa," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Khairi berkata, pihaknya turut menahan 19 penjaga premis terdiri daripada 13 warga tempatan dan selebihnya warga asing yang tidak memiliki pasport.

"Polis juga merampas sebanyak 531 keping kondom, minyak urut, bahan pelincir, buku rekod hasil kutipan serta bil-bil berkaitan premis bagi tujuan siasatan.

"Selain itu, kami turut meram pas wang berjumlah RM3,164 bagi tujuan siasatan mengikut Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram 2001 (AMLA) terhadap penganjur kegiatan berkenaan," ujarnya.

Menurut Khairi, kesemua yang ditahan dibawa ke Balai Polis Puchong untuk siasatan mengikut Seksyen 372A dan 372B Kanun Keseksaan, Seksyen 55B, Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen, Seksyen 39b Peraturan-peraturan Imigresen dan Seksyen 6(1) Enakmen Hiburan dan Tempat Hiburan Negeri Selangor.-UMO

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 22 Mar 2015 09:23 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


DAP Mula Serang PAS, Tuduh Pembalakan Punca Banjir Kelantan

Posted: 22 Mar 2015 07:36 PM PDT


10 Negara Rafizi Hendak Tiru, Tetapi Malaysia Lebih Baik Lagi

Posted: 22 Mar 2015 02:58 AM PDT



1. Pendidikan percuma seperti di Norway - tetapi Norway mempunyai 25% GST

2. Tidak ada GST seperti di Hong Kong - tetapi Hong Kong adalah antara negara yang mempunyai ketidaksamarataan pendapatan yang paling tinggi di dunia dengan bacaan indeks Gini 0.537 berbanding dengan bacaan indeks Gini Malaysia iaitu 0.431 pada tahun 2012 (merosot daripada 0.441 pada tahun 2009)

3. Kesamarataan pendapatan yg baik seperti Denmark dengan bacaan indeks Gini 0.21 - tetapi Denmark adalah antara negara yg mempunyai harga petrol tertinggi, 1.50 Euro atau RM 6.32 per liter.

4. Harga petrol terendah di dunia seperti Venezuela - tetapi kadar inflasi Venezuela adalah yg tertinggi di dunia, iaitu 62% setahun

5. Kadar inflasi yg paling rendah di dunia seperti Jepun yg mempunyai kadar inflasi negatif selama bertahun-tahun - tetapi matawang Jepun telah jatuh kira-kira 40% berbanding Ringgit Malaysia semenjak 2 tahun yg lalu.

6. Penukaran kadar yg tinggi seperti Singapura - tetapi Singapura mempunyai harga kereta yg paling tinggi di dunia di mana harga sebuah kereta MyVi mencecah sehingga $87k atau RM225,000 berbanding di Malaysia hanya RM41,000 sahaja

7. Harga kereta serendah di Brunei - tetapi Brunei tidak ada demokrasi

8. Sedemokrasi seperti di India, yang terkenal sebagai negara demokrasi terbesar di dunia - tetapi India mempunyai kadar korupsi yang tinggi berbanding Malaysia

9. Tiada korupsi atau 0 korupsi seperti Finland - namun Finland kini berada di ambang kejatuhan atau "lost decade" dan mengalami nilai pembangunan ekonomi negatif atau 0

10. Pembangunan ekonomi setinggi Myanmar yang sekarang ini sedang meningkat dgn nilai GDP melebihi 7% - namun demikian Myanmar mempunyai byk konflik agama dan bangsa dan mengakibatkan byk kematian


tok gajah

Posted: 22 Mar 2015 09:07 PM PDT

tok gajah


Bukti jelas dan nyate Pakatan Rakyat tiade berkemampuan memerintah negare.........

Posted: 22 Mar 2015 07:23 PM PDT

"Ini berita menyedihkan buat PAS dari Wan Azizah....Selama Ini Sanjung Benar

PKR hari ini mengumumkan bahawa ia tidak akan menyokong rang undang-undang persendirian mengenai hudud yang akan dibawa oleh PAS sekiranya dibentangkan di Parlimen.

Ini kerana, parti itu berkata, PAS telah mengambil keputusan secara "unilateral" (sebelah pihak) tanpa pemberitahuan kepada rakan-rakan parti komponen Pakatan Rakyat dan ia bercanggah dengan keputusan Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada 8 Februari lalu.

Keputusan itu dibuat sebagai tindak balas berhubung penghantaran notis oleh Ahli Parlimen Marang yang juga Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada Setiausaha Dewan Rakyat pada 18 Mac lalu yang akan membentangkan pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II di Parlimen......."


Diatas ni atuk paparkan sedikit coretan dari sebuah blog pro Pakatan untuk tatapan kite bersame.  Tujuan atuk menulis ni hanye untuk membuke minda supaye dapat kite membayangkan apekah corak pemerintahan Pakatan Rakyat jike sekire nye ditakdirkan mereke memerintah negare Malaysia ini.

Untuk pembukaan minda, marilah kite perhatikan bagaimane bercelarunye pendapat dan pemikiran diantar pemimpin2 dalam Pakatan Rakyat ni. PAS kata begini PKR kate begitu, apabile PAS buat cadangan DAP terus bangkang. 

Atuk peratikan ape jue cadangan dari PAS pasti menerime tentangan dari DAP dan PKR. Cume beze nya PKR menolak secara halus dan berdeplomasi sedangkan DAP menolak nye dengan lebih bersifat 'kurang ajar'.

Yang sangat menghairankan atuk ialah sikap pemimpin2 PAS yang boleh di anggap 'bute-tuli' terhadap sikat buruk DAP dan PKR tu. Perkare ini sudah berlaku dari mule PAS bersengkolol dengan DAP@Pakatan Rakyat. Kate semue masih ingat tentang ungkapan kata dari mendiang Karpal Singh : "Langkah Mayat nya dulu kalau PAS mahu Negara Islam".

Malangnya setelah Karpal menjadi mayat, pennentangan DAP terhadap perjuangan Islam PAS menjadi semakin hebat, sehinggakan Enakmen Hudud Kelantan yang tidak ade kaitan dengan mana negeri yang di perintah DAP dan PKR pun mereke tentang habis-habisan.

Atuk berase pelik juge tentang sikap pemimpin2 PAS yang masih berdegil duduk dicelah kangkang DAP dan PKR. Tidak kah terase malu dan tebal muke apbile menerime layanan 'sejuk-beku' dari DAP dan PKR. Dimane letaknye maruah parti jike sudah dilayan seperti  "@!#*^& buruk kepale".

Bagi penyokong tegar PAS, berita ini hanya untuk memecah-belahkan Pakatan Rakyat sahaje..........

Posted: 22 Mar 2015 05:59 PM PDT

PAS tidak jujur dan tidak bermaruah, kata Kit Siang

DAP menyifatkan Datuk Seri Abdul Hadi Awang bertindak dengan cara yang tidak jujur dan tidak bermaruah apabila membuat keputusan sendiri membelakangkan Pakatan Rakyat (PR) memohon kebenaran Parlimen membentangkan rang undang-undang persendirian hudud pada sesi Dewan Rakyat yang sedang berlangsung sekarang hingga 9 April ini.

Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang berkata, tindakan Hadi itu mencabuli keputusan Majlis Tertinggi PR kerana sebarang usul persendirian mesti terlebih dahulu dikemukakan kepada mereka sebelum dihantar ke Parlimen.

"Ini mencabuli keputusan Majlis Tertinggi sendiri. 'Not honest and not honourable' (tidak jujur dan tidak bermaruah). Sebab itu kita tidak boleh mempersetujuinya.

"PKR mengumumkan tidak bersetuju, dan kita (DAP) pun tidak boleh bersetuju. Tetapi mereka (PAS) melanggarnya. Itulah masalahnya," katanya kepada pemberita di Pusat Konvensyen Shah Alam hari ini.

Semalam, PKR menyatakan parti itu tidak akan menyokong rang undang-undang persendirian bagi membolehkan pelaksanaan hudud di Kelantan yang akan dibentangkan PAS di Parlimen kerana parti Islam itu tidak menghiraukan kesepakatan yang dicapai dalam isu tersebut.

Dalam kenyataan yang ditandatangani tujuh pemimpin tertinggi PKR, ia menyifatkan tindakan yang diambil Hadi pada 18 Mac itu, sebagai menentang keputusan pimpinan PR.

Bersetuju dengan PKR, Lim juga mengatakan keputusan mengenai rang undang-undang itu sudah diputuskan PR melalui mesyuarat pada 8 Februari 2015.

"Pada mesyuarat 8 Februari, yang turut dihadiri Hadi, kita (Majlis Tertinggi PR) sudah buat keputusan mengenai sebarang pindaan rang undang-undang Kelantan (hudud)," katanya.

Semalam, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, parti itu akan mengadakan mesyuarat tergempar jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) pada Isnin berhubung pendiriannya mengenai hudud.

Lim berkata, isunya sekarang bukan sekadar undang-undang hudud, yang dari segi prinsip dan dasarnya memang dibantah DAP, tetapi juga soal kepercayaan dan kejujuran beberapa pimpinan PAS di peringkat nasional dan bagaimana mereka berpegang kepada janji. – TMI

Artikel Penuh: http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=258992:pas-tidak-jujur-dan-tidak-bermaruah-kata-kit-siang&Itemid=2#ixzz3VAKzqrzH
Follow us: @MsiaChronicle on Twitter

melayuangkat

Posted: 22 Mar 2015 03:28 PM PDT

melayuangkat


Mencoba Cara Baru Hidup Sehat

Posted: 22 Mar 2015 03:48 AM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 22 Mar 2015 03:27 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Penumpang wanita tanggal pakaian, beraksi lucah dalam pesawat

Posted: 21 Mar 2015 10:00 PM PDT

PETALING JAYA: Seseorang yang perperangai tidak senonoh di khalayak awam pastinya akan menarik perhatian khalayak umum, bukan saja di Malaysia, negara-negara Islam malah negara Barat.

Jika ianya berlaku, individu itu akan sama ada dianggap tidak waras atau tidak bertamaddun. Bayangkanlah sekiranya ia berlaku di dalam pesawat!

Demikianlah yang berlaku di dalam penerbangan British Airways dari Jamaica ke London.

Seorang wanita dikatakan telah bertindak menanggalkan pakaian serta melakukan aksi lucah dalam penerbangan itu, lapor mStar Online memetik berita mirror.co.uk.

Wanita warga British berusia 46 tahun dari barat daya London itu ditahan, dipercayai berkelakuan demikian kerana telah mabuk.

Dia dibawa keluar sebaik sahaja penerbangan tersebut mendarat di Lapangan Terbang Gatwick, London pada 19 Mac lalu dari Kingston, Jamaica.

Dia didakwa kerana menyebabkan gangguan di dalam pesawat itu selain berkelakuan tidak senonoh.

British Airways bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai insiden itu tetapi mengesahkan pihak polis dipanggil berhubung kejadian berkenaan.

Satu tinjauan yang dikeluarkan tahun lalu menunjukkan seorang daripada tujuh pelancong warga British mengakui mabuk di dalam pesawat semasa menaiki penerbangan untuk bercuti.

Hampir satu pertiga daripada mereka berkata telah mengambil minum beralkohol itu untuk menenangkan diri kerana gemuruh menaiki penerbangan

waadat

Posted: 22 Mar 2015 01:39 PM PDT

waadat


Rumah Melayu lawan GST

Posted: 21 Mar 2015 06:58 PM PDT

Tidak sampai dua minggu lagi GST akan dilaksanakan. Walaupun bukan langsung tugas Demang namun batu jemala Demang ikut letih memikirkannya, sebagai rakyat.

Perang persepsi sedang berlangsung. Masing-masing pihak mengemukakan pendapat dan pandangan.

Kesimpulan yang Demang dapat ialah; GST adalah satu sistem baru untuk kerajaan memastikan unjuran kerajaan dalam pungutan cukai mencapai sasaran.

Ertinya, kerajaan berjaya mendapat satu sistem bagi meleraikan kebuntuan mereka dalam pungutan cukai. Selesai masalah kerajaan.

Bagaimana pula dengan masalah rakyat? Apa masalah rakyat?

Masalah rakyat ialah apabila perbelanjaan melebihi pendapatan. Jika masalah itu selesai, maka rakyat peduli apa hatta dengan bapak GST sekalipun.

Kenaikan harga adalah normal. Ada atau tiada GST, harga barang akan tetap naik saban masa dan ketika. Maklum, kehendak manusia tidak pernah puas.

Cuma, GST menjadi alasan baru untuk pengusaha menaikkan harga. Jika produk itu bukan barang keperluan maka pasaran yang akan membuat keputusan. Jika barang keperluan maka tanggung sahaja lah.

Salah satu masalah rakyat ialah mendapatkan tempat tinggal yang selesa. Rakyat bukan mahukan rumah seperti rumah gadang pemimpin namun rakyat juga tidak mahu rumah seperti hamba sahaya. Rumah kos rendah yang ada 2 bilik atau 2 setengah bilik mencerminkan semua pihak yang terlibat membinanya jenis manusia yang kurang akal fikiran. Nak guna istilah bodoh pun boleh.

Pemimpin cina nampaknya berjaya melakukan urbanisasi dan menempatkan kaum mereka di perumahan tersusun sederhana mewah. Padahal bukan sedikit kekangan untuk mereka mendapatkan tanah. Agaknya sebab mereka ikhlas nak menolong kaum sendiri.

Pemimpin melayu pula terkial-kial tak tau nak buat apa. Akhirnya ikut berebut rumah kos murah dengan rakyat marhaen.

Rumah yang kurang selesa menyebabkan anak melayu tak suka duduk di rumah. Mak bapak pun tak suka anak duduk di rumah sebab susah 'nak buat projek'.

Oh, mungkin Demang terlepas pandang sebab rumah sekarang sudah ada 3-4 bilik, namun berapa harganya? Mampukah rakyat biasa membelinya?

GST atau tidak, ia bukan masalah utama. Jika rakyat tenteram, kerajaan pun senang. Pemimpin pun boleh kerap makan angin ke luar negeri.

Walau bagaimanapun jika kerajaan susahkan rakyat maka jangan haraplah kerajaan akan hidup senang. Kalau rakyat sudah marah, mereka tidak peduli lagi DAP bahkan komunis sekalipun menang pilihanraya.

#kembalikanHAKpenduduKkampungBEREMBANG

PEJUANG BANGSA

Posted: 22 Mar 2015 11:39 AM PDT

PEJUANG BANGSA


PORTAL FITNAH MALAYSIAKINI PUTAR BELIT AYAT KU NAN ISU HUDUD

Posted: 22 Mar 2015 10:07 AM PDT






Putar Belit Malaysiakini Terhadap Kenyataan Ku Nan dan Kenyataan Biadap Extrimis Kristian, Eric Paulsen

22 Mac 2015
Portal Malaysiakini terus menerus dengan agenda utama untuk memecah belahkan perpaduan orang Islam di sini. Jika sebelum ini dengan isu khutbah Solat Jumaat di Masjid, kini isu cadangan pelaksanaan Hudud di Kelantan pula menjadi modal mereka.

Sasaran mereka kali ini Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor pula difitnah apabila editor portal terbabit sengaja menggunakan tajuk artikel yang berbunyi "Ku Nan: Hudud PAS 'hudud politiklah'. "

Portal Malaysiakini menjadi seperti ular kena sawan apabila melihat bibit-bibit penyatuan umat Islam semakin ketara hari ini dan mereka sengaja mencari perkataan yang boleh mewujudkan ketegangan hubungan sesama Islam. Hasilnya sebuah artikel provokasi yang seakan tergantung kenyataan Menteri Wilayah Persekutuan ini telah diterbitkan.
Saya berharap semua pembaca terutamanya umat Islam membaca dan meneliti terlebih dahulu isi kandungan yang sebenar kenyataan Tengku Adnan daripada pelbagai sumber sebelum mengambil maklum yang ditulis dalam Malaysiakini.
Saya mencadangkan adalah lebih baik sekiranya para pembaca sekalian memboikot sahaja portal ini agar kita bersama tidak terjerumus dengan fitnah yahudi.

Begitu juga dengan kenyataan biadap daripada ektrimis Kristian, Eric Paulsen menerusi twitter nya sengaja cuba menggambarkan seolah-olah pelaksanaan hukum Hudud ini seperti kuno dan tidak diperlukan pada zaman sekarang.
Beliau juga menambah kononnya hudud yang bakal digunapakai kelak akan menyebabkan seseorang pesalah dihukum secara terseksa, tidak berprikemanusiaan dan juga akan menyebabkan kaum wanita serta kanak-kanak menjadi mangsa ketidakadilan hukuman Islam ini.
Saranan saya, sebelum nak berbicara mengenai sesuatu perkara baharu. Kajilah dan lakukan carian di Internet terlebih dahulu bagi mendapatkan kepastian mengenai hukum hudud Islam ini. Jangan sesuka hati mengeluarkan kenyataan seperti orang tiada otak.
Undang-undang Hudud sudah diluluskan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, sekiranya keperluan untuk dibentang di Parlimen, sila beri ruang dan peluang secukupnya. Debat dan berikan hujah di Parlimen demi untuk kebaikan umat Islam di Kelantan khususnya dan negara Malaysia secara amnya.
MOHD RAZLAN BIN MUHAMMAD RAFII
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan

VIDEO RAFIZI JAMBU DISEKOLAHKAH AZEEZ RAHIM DI PARLIMEN !!

Posted: 21 Mar 2015 05:30 PM PDT




Tahniah dan syabas DS Azeez Abd Rahim , Ahli Parlimen Baling yang berjaya memalukan Pengarah Strategik Penipu PKR Rafizi Ramii ketika perbahasan di Parlimen dalam isu 1MDB dan pembelian jet .

Sebenarnya pemimpin PKR seperti Rafizi bukan hebat mana pun ..dia bercakap di sidang media dedah sana sini sebenarnya kaki putar belit dan fitnah saja sebab tiada orang berani menjawabnya depan2 .

Dulu bila berdebat dengan KJ isu PTPTN bungkuih ...

kali bila dia kena baham Singa Baling di Parlimen sampai terkedu ...








Comments (0)