Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:11 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 03 Feb 2015 03:20 AM PST

bumiyang


Apabila Petrol Lebih Murah Dari Milo Ais/Nescafe Ais???

Posted: 02 Feb 2015 07:30 AM PST

Beza DAP Dengan Jakie Chan???

Posted: 01 Feb 2015 03:51 AM PST

tunku

Posted: 03 Feb 2015 03:02 AM PST

tunku


Anthony Loke: DAP to stop attending Pakatan Council if Hadi doesn’t show

Posted: 03 Feb 2015 12:01 AM PST

DAP will not attend the Pakatan Rakyat Leadership Council meeting if PAS representatives are not attending it.

Its National organising secretary Anthony Loke said DAP will attend the Pakatan Rakyat leadership council meeting provided that PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang is present as well.

"I am referring to a media report quoting sources who claimed that our secretary general, Lim Guan Eng should apologise to his PAS counterpart Datuk Mustafa Ali during that meeting.

"I would like to emphasize that the necessity to do so does not arise at all and DAP will never bow to any pressure from any party," he said in a statement released on Tuesday.

He added that the party leadership stood behind Lim on the issue of a local government election in Penang and supported the state government implementing the Local Government Elections Act 2012 which was approved by the Penang State Assembly, under the Federal Constitution.

"We reiterate our position that all efforts by the state government for the election were informed by Lim to both Hadi and Mustafa, and they had not objected it before.

"During this debate for the last two weeks, it has been evident that there are many PAS leaders including MP's and veterans who have expressed support to restore the local government elections around the country," he said adding that the elections were parallel to the Pakatan common policy.

Loke said that their Central Executive Committee (CEC) has approved a resolution that DAP leaders will attend the meeting with the presence of the PAS president.

"This is to avoid a situation where any decision reached in PR is not sanctioned by PAS," he said.

Last Wednesday, Mustafa said, contrary to Lim's allegations, PAS was never consulted on local council elections in Penang before it was tabled in the state assembly in May 2012.

Prior to that Lim had said that he had contacted both Hadi and Awang on the phone before pushing for the implementation of the elections.

Denying this, Mustafa said PAS was only consulted after the enactment was tabled via a phone call from Lim.

Aspirasi Bangsa

Posted: 03 Feb 2015 01:14 AM PST

Aspirasi Bangsa


Turun harga barang - Hanya dengan tekanan kepada tokey Cina

Posted: 02 Feb 2015 03:51 AM PST

The Unspinners

Posted: 02 Feb 2015 11:46 PM PST

The Unspinners


Terima realiti Anwar .. tak boleh auta ada sokongan

Posted: 02 Feb 2015 09:30 PM PST


Terimalah realiti bahawa rakyat reda Anwar masuk penjara.

Jika tidak, kenapa merudum sekali sokongan untuknya ketika hadapi rayuan ke mahkamah persekutuan. Kini terbaru, begitu sedikit sekali yang mahu hadhir ke majlis roadshow nye ...

Selama ini Anwar bolehlah auta ada ahli PAS dikerah macam baruah untuk hadhir ke majlis-majlis dia ada.

Komen Semut Hitam berikut:


..... Malah dia juga turut dijadikan sebagai maskot je dalam Pakatan.

Kepimpinan Si Ketua Penipu tu memang dilihat sudah tidak lagi menjadi sandaran kepada parti - parti dalam Pakatan Haramjadah tu. Cengkaman dia terhadap mereka sudah luntur.

Bahkan, Si Ketua Penipu tu kini sudah tidak lagi menjadi sandaran kepada parti - parti dalam Pakatan Haramjadah tu bagi menyelesaikan masalah yang semakin hari semakin hangat diperkatakan.

Jadi, tak heran la kenapa dalam siri jelajah yang dianjurkan sejak beberapa hari yang lepas mendapat sambutan hambar dikalangan rakyat. Mereka pun dah muak dengan Politiking melampau Si Ketua Penipu tu.
Lihat sahaja muka Si Ketua Penipu tu yang jelas kelihatan semakin suram dan kelam seperti mana sambutan yang diberikan terhadap dirinya di Kedah malam tadi. Memang cukup menyedihkan!!!
Sepenuh di SINI

MCA jadi suara DAP bidas panggilan boikot Ismail Sabri

Posted: 02 Feb 2015 06:29 PM PST


MCA membidas Ismail Sabri yang memanggil supaya diboikot peniaga-peniaga yang tidak turunkan harga barang. Baca SINI

Padahal Ismail Sabri hanya kata boikot peniaga yang tidak turunkan harga. Baca MyKMU SINI

Hairannya, kenapa MCA begitu sensitif dan sanggup jadi suara DAP? Bukankah perlu suara consumerism menjadi kuat dan lantang untuk menghadapai kegiatan mengambil untung yang melampau? Sepatutnya kepimpinan yang diberi kepada ISmail Sabri kepada agenda consumerism patut dicontohi dan disokong!!!

Hujah yang MCA guna adalah racism. JIka demikian, mahu juga kami cadangkan MCA buang huruf C dari akronim nama parti dan hentikan perjuangkan sekolah cina untuk perjuangkan sekolah 1malaysia serta berhenti juangkan bahasa cina lalu juangkan bahasa Malaysia.



Jika isu OLD TOWN WHITE COFFEE yang ditimbulkan Ismail Sabri dan disindir blogger pembangkang SINI menjadi sebab MCA membidas, jelaslah MCA perjuangkan DAP.

Terima kasih Anak Sungai Derhaka kerana tegur dan ingatkan ahli UMNO serta orang Islam amnya yang masih mahu kunjungi kedai kopi kepunyaan Ngeh Nga rasis DAP.  



Ingat orang Islam, jom beli makanan yang pastinya Halalan Taoyyiba dengan membeli barangan orang Islam. Barangan Halaalan Toyyiba tidak ada keuntungan berlebihan dan harga mereka berpatutan.

Samping itu, majukan orang Islam. Kita bina ekonomi orang Islam supaya bukan Muslim tidak lagi mengugut dan menuntut bukan-bukan!

Dah masa ada jenama HALAL&MUSLIM. Banyak halal tapi dipunyai dan dibuat oleh bukan Islam masih ada was-was.

Bila Lee Kuan Yew dan PAP, DAP berdiam saje ...

Posted: 02 Feb 2015 04:30 PM PST


Di atas adalah kata2 seorang wakil rakyat DAP. Parti tersebut banyak kritik tentang undang2 ISA, Hasutan, menuntut kesamarataan, menafi hak asasi manusia, dll.

Lihat video berikut tentang Lee Kuan Yew.


Apa komen DAP?

Kenapa selama mana Lee Kuan Yew memerintah dari 1959 dan hingga hari ini masih begitu berpengaruh, DAP berdiam bila melibatkan Lee Kuan Yew dan PAP.

12 sebab Anwar boleh masuk penjara

Posted: 02 Feb 2015 01:02 AM PST


Menghampiri keputusan kes liwat II DSAI ada 10 Feb ini, ada pihak cuba membina persepsi dia tak bersalah. Mereka berharap utk guna sebagai alasan utk dia dimaaf dan dibebaskan kemudian hari sebaik PR dpt memerintah.    

Persepsi yg dibina diharap blh beri tekanan dan pengaruhi hakim utk bebaskan Anwar. Ternyata usaha yg sia2 kerana keputusan mahkamah bukan atas persepsi tetapi berdasarkan fakta dan prinsip2 perundangan yg jelas. 

Berikut adalah antara 12 fakta yg tak membantu bebaskan Anwar:  

1. Laporan Dr Osman bin Abdul Hamid, Pusrawi yg konon takda penetrasi adalah palsu. Dr Osman berhenti memulakan pemeriksaan sebaik Saiful beritahu diliwat oleh seorang VIP dan mengaku TAK LAYAK periksa kes melibatkan jenayah lalu cadangkan pemeriksaan di HKL.

2. Dr Thomas Hoogland pernah menafikan Anwar tak berupaya meliwat seorang lelaki muda umur 25 tahun. Jika benar, kenapa Anwar blh naik basikal bercuti di New Zealand baru2 ini? Mereka yg sakit pinggang hanya berupaya berbongkok seketika bila naiki basikal.

Tambah lagi, Anwar berupaya berjoget atas pentas ceramah politik, mendokong serta menimang cucunya yg umur 10 tahun dan disuspek mengadakan hubungan seks dgn pelacur Cinadoll di dlm video dan anak muda lelaki dlm gambar.

3. Saiful diberi suit jenama mahal BRIONI dan ada bilik sendiri di pejabat ketika baru kerja kurang dari 2 bulan. Takkah penyokong Anwar tertanya2 tentang fakta kes ini?

4. Tambah lagi, Mahkamah Tinggi terima keterangan Saiful sebagai saksi berkredibiliti dan konsisten. Ia tak sama dgn saksi kes liwat pertama, Azizan bin Abu Bakar yg gagal beri tarikh yg tepat malah berubah2.

5. Pembelaan tak bangkang keterangan dtg dan pulang Saiful ke kondo. Bukti menunjukkan Saiful dtg ke kondo, menaiki van WKP5925, keluar dari kondo, dan akhirnya pulang dgn kereta WMK6. Tiada isu Saiful tak berada di kondo. 

6. DNA Anwar dijumpai 4 cm dlm dubur Saiful. Mahkamah Tinggi terima bukti 4 calitan swabs (cotton buds) ada semen dan sperma. Juga DNA dari 4 calit sama dgn DNA dari sampel tuala "Good Morning", botol air dan berus gigi yg diguna Anwar ketika di lokap.

7. Tiada isu Saiful lambat buat report polis. Mahkamah rayuan menerima alasan yg diberi ketika dibicara di Mahkamah Tinggi.

8. Bahan bukti tak tercemar atau diubah (tampering). Hujah tampering oleh peguambela tak relevan. Pegawai penyiasat Jude Pereira hanya gunting sampul luar dan bukan plastic seal berisi bahan bukti yg perlu di seal mengikut prosedur dan piawaian yg ditetapkan.

9. DNA pada semen tak luput. Mmg blh terhapus atau turun kualiti tapi tahap penurunan adalah tak sama. Yg penting, para kimia dari Jabatan Kimia Malaysia dpt jumpa semen, sperma dan bakteria, dan DNA dpt diperolehi.

10. Keterangan Anwar dari dock tertuduh tak blh diterima. Ia bukan keterangan yg kuat sprti keterangan bersumpah dari kandang tertuduh yg blh disoal balas dan blh dianalisis.

11. Peguam bela gagal kemukakan 13 saksi dlm permohonan dan nama tlh diberi pada awal2 proseding. Tanpa alibi, Anwar tak blh sangkal dia tak berada di kondo kejadian atau bersama keluarga sprti dikatakan Wan Azizah. 

12. Pakar DNA pembelaan bukan pakar. Sepjg perbicaraan, saksi 'pakar' hanya memberi pendapat dan bukan kepastian. Mereka sebenarnya bukan pakar bidang DNA.

SELAMAT BERISTIREHAT DAN MUHASABAH. BERTAUBATLAH ANWAR!!!

sekupangdua

Posted: 02 Feb 2015 11:14 PM PST

sekupangdua


PELIWAT AKHIRNYA MENJADI MUFTI TAWARAN NEGARA LUAR? Pendek akai ka?

Posted: 02 Feb 2015 10:05 PM PST


Nak kata lawak nanti boleh dikategori sawan lak? Tapi kalau lah macam nie ler nak meraih sokongan nampaknya dah boleh lah komer gelak sampai gulin pering (sampai berguling senak perut kelakor). Dah tak da ker cara lain raih simpati sampai nak jadikan rakyat macam lembu cucuk hidung?

Malah dalam maya terutamanya di FB dikatakan bahawa diminta tinggal dinegara luar dan boleh berjawatan sebagai penasihat agama negara... Pulak tu dilihat bagai datangnya pendapat mahfum ini dari seorang ulama tersohor yg bagi pandangan.... Sebaliknya meletakan tittle hanya sebagai sarjana terkenal... Apakah ada lagi Sheikh Yusof Al-Qardawi yg kembor tujuh atau kebetulan nama sama...?

Soal menang atau salah bukan persoalannya sekarang sebaliknya samada dia meliwat atau tidak? Dan ianya jadi kewajiban... Kerana bersekutu apatah lagi mengangkat sebagai pemimpin begini malah diagungkan bakal mengundang bencana... Tak kan lupa sudah dengan yg baru saja berlaku banjir yg maha dahsyat di negara kita... Lumpur pun masih bergunung belum dibersihkan dan kita diajak mencemar lagi hak dan janji Allah swt dalam agama islam kita... Dia bukan ketum la.... Bukan boleh janji esok atau letak tarikh 16 September jadi PM... Macam tuhan kencing merata....

Allah swt tak pernah memungkiri, jika kita terus dengan kurafat, menyokong syirik, mengangkat dan mengagungkan larangan dan segala kejahilan serta menjadikan pelbagai cara fitnah dan segala yang ditegahnya.... Janjinya musibah tiada lewat barang sesaat... Belajarlah dari musibah sebelum ini... Di mana Anwar semasa rakyat sedang ditimpa susah akibat banjir... Belum sempat selesai bersih dan pulihkan rumah sudah boleh di perbodohkan lagi setaraf lembu dengan ayat kononnya RAKYAT ADALAH HAKIM?.. Sebaliknya fikirkanlah fakta #LiwatTetapLiwat .... Na u zubbillahimin zalik... Minta lah dijauhkan...

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 02 Feb 2015 11:08 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


MINYAK DAH TURUN TAPI HARGA BARANG TAK TURUN - BUKTI TEORI RAFIZI GAGAL

Posted: 02 Feb 2015 04:00 AM PST


Buat sekian kalinya lagi tukang karut dan carut ekonomi PKR; Rapussy gagal dalam teori ekonominya.

Kegagalan ini bukan pertama kali tapi berkali-kali sepertimana si mana KETUM dituduh meliwat para pekerjanya berkali-kali.

Sudahlah gagal dalam Langkah Kajang dahulu hingga terbuangnya Menteri Besar sedia ada demi melantik bini sendiri jadi MB baru, Rapussy dilihat terus gagal dan gagal mempertahankan teori ekonominya yang bertaraf longkang itu.

Kini KPDNKK telah membuka kaunter aduan 24 jam sehari, 7 hari seminggu untuk menerima aduan dari para pengguna dan rakyat jika ada berlaku kenaikan harga barang.

KPDNKK juga secara permulaan telah mengedarkan buku Panduan Harga GST sebanyak 2 juta naskah dengan percuma kepada rakyat yang mengandungi senarai 500 jenis barang keperluan dan makanan yang dikategorikan sebagai barang mengalami kenaikan harga, penurunan dan kekal.

Tak tahulah kalau buku panduan tersebut nanti disorokkan oleh penganut DAP dan Pakatan untuk melindungi kejahatan mereka. 


Tapi pasti sudah ada unsur untuk sabotaj dari mereka untuk menerbitkan buku palsu tersebut dan dirancang disebar secara besar-besaran dalam media sosial bagi tujuan mengelirukan rakyat. 

Hebatkan unsur sabotaj mereka! 

Menjelang perbicaraan kes liwat Anwar 10 Februari dan pra GST ini, Anwar telahpun menyaipkan momentum kemarahan rakyat dengan merancang bersama para peniaga penganut DAP untuk menyorok barang atas alasan agar berlaku kekurangan bekalan seterusnya harga akan jadi mahal.

Kesannya rakyat akan marahkan kerajaan. Ditambah pula dengan momokkan penurunan harga minyak global menyebabkan hasil kerajaan merosot dan banyak projek tertangguh lalu rakyat akan sengsara.

Rakyat juga akan dimomokkan kononnya dengan penurunan nilai ringgit berbanding dolar US rizab ringgit negara makin menyusut dan akan menyebabkan negara bangkrap.

Kononnya ekonomi Malaysia lebih teruk di kalangan negara-negara ASEAN...malulah sebab Malaysia dah jadi Pengerusi ASEAN.

Maka tidak ada orang lain boleh bantu memulihkan ekonomi Malaysia melainkan Anwar Ibrahim yang telah dianggap seperti Imam Mahdi atau Messiah di kalangan para pencacai dan penganut ajaran Pakatan Rakyat.   


Yang pasti Anwar si KETUM akan himpunkan segala haiwan-haiwan politiknya dengan mengekspoitasi isu-isu ekonomi sebut apa saja dari isu GST, isu harga getah, isu saham FGV, 1MDB, harga barang mahal dan sebagainya untuk mempengaruhi para pengikutnya turun dijalanan membela tabiatnya yang suka meliwat itu.

Berapa banyak pula duit yang dilaburkan DAP untuk buat huru hara di Malaysia demi menyelamatkan si Ketua Peliwat?

Bukankah mereka dah banyak buat terlalu banyak untung hasil spekulasi matawang baru-baru ini? 








Belantan

Posted: 02 Feb 2015 11:04 PM PST

Belantan


Benarkah Restoran OldTown White Coffee kepunyaan pemimpin DAP menyediakan hidangan 'Taufu Babi'?

Posted: 02 Feb 2015 08:25 AM PST


Media sosial Facebook pada minggu lalu dikejutkan dengan penyebaran sekeping gambar resit dari restoran OldTown White Coffee yang diragui status halalnya.

Gambar berkenaan menjadi viral ekoran seorang pelanggan mendakwa terdapatnya menu tidak halal di restoran tersebut selepas melihat di resit bayaran tertera nama hidangan 'Taufu Pork'.

Pihak OldTown White Coffee melalui laman Facebook rasmi menafikan penjualan makanan tidak halal di restoran terbabit malah menjelaskan perkara itu terjadi kerana kesilapan ejaan pekerja yang menulis secara manual.

Boleh percaya ke penjelasan mereka ini?

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 02 Feb 2015 09:10 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Benarkah Wujud "George Soros Malaysia"?

Posted: 02 Feb 2015 07:38 PM PST



Anwar Ceramah Depan Pokok Dan Tiang?

Posted: 02 Feb 2015 08:08 AM PST







Anwar Mula Sakit Kepala, Tidak Ramai Datang Dengar Ceramahnya

Posted: 02 Feb 2015 06:17 AM PST





Ramainya Dengar Ceramah Anwar Di Kedah

Posted: 02 Feb 2015 05:03 AM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 02 Feb 2015 03:47 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Foto) Penuntut UITM Maut Dikelar Teman Lelaki Semasa Memandu

Posted: 02 Feb 2015 05:01 AM PST

BUKIT GANTANG: Seorang penuntut wanita sebuah UITM Pulau Pinang telah meninggal selepas dikelar di leher dalam satu kejadian di lebuhraya PLUS KM 228.2 Menghala Selatan di sini.

Kejadian yang berlaku pada pukul 11.55 pagi itu, mangsa Nursyuhada Bt Johari, 17, pelajar tahun pertama 1 di UITM Permatang Pauh yang memandu sebuah kereta Proton Perdana warna hitam telah ditemui oleh seorang penunggang motosikal yang sedang melalui kawasan terbabit.

Menurut saksi kejadian, Md IKhbal B Ahmad, mangsa dilihat telah keluar daripada kereta melalui pintu pemandu dan jatuh ke atas jalan dengan seorang lelaki keluar daripada kereta sambil menarik mangsa ke tepi.

"Selepas menyedari kehadiran saksi dan orang ramai yang berhenti untuk membantu suspek tersebut telah cuba melarikan diri masuk ke dalam hutan.

"Semasa mendekati mangsa saya telah melihat ada kesan kerah pada lehernya dan tiba-tiba suspek muncul kembali untuk mendapatkan telefon bimbit yang ada di dalam kereta.

"Suspek telah berkata minta maaf dia telah buat silap dan juga berkaka dia tak mampus lagi ke ?!'," cerita saksi.

Menyedari kehadiran kembali suspek orang ramai telah menangkapnya dan menyerahkannya kepada pihak polis.

Mangsa telah dihantar ke Hospital Kuala Kangsar dengan ambulan pukul 2.00 petang dan disahkan meninggal di Hospital.

Menurut jurucakap pihak polis ASP Rahimi B Abdul Rahman, siasatan awal, suspek, Syarafi B Abu, 24, yang bekerja sebagai tukang masak di Melaka dikatakan mempunyai masalah mental dan juga merupakan teman lelaki mangsa.

Pihak polis menemui sebilah pisau lipat yang digunakan suspek telah dibuang di bawah bukit tepi lebuhraya.

Kes disiasat di bawah seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu membunuh dengan niat yang boleh dijatuhkan hukuman hukuman gantung sehingga mati mandatori. - Siakapkeli.com.my

Kegilaan seks paling pelik wanita Amerika

Posted: 02 Feb 2015 12:01 AM PST

Menurut kajian, seramai 40 peratus wanita mengaku memiliki sekurang-kurangnya satu alatan seks dan 4.5 peratus mempunyai enam atau lebih.

Kajian terhadap lebih 1,000 perempuan Amerika Syarikat juga mendapati 87 peratus golongan itu lebih gemar membeli alatan seks berbanding bahan lucah atau pakaian dalam seksi.

Industri seks juga sedang berkembang pesat di negara itu dan dianggarkan bernilai AS$15 bilion, menurut Time, yang memetik AlterNet.

Keadaan itu mendorong pelabur berlumba-lumba menghasilkan alatan paling "kreatif" untuk menarik pelanggan.

Hasil kegilaan itu, kini tercipta pelbagai alatan yang pelik, antaranya seperti berikut:

1. 'Ekor kucing'. Ekor dengan bahagian pangkal bersaiz 7.5 x 3.3 x 3cm itu bertujuan mencetuskan sensasi seks anal. Dengan ekor sepanjang 60cm, ia meletakkan huraian mengaitkannya dengan liar seekor kucing.

2. Karung penutup badan kain ketat spandeks. Ia yang menutup seluruh kepada hingga tapak kaki. Laman Sub Slave menghuraikannya sebagai sesuai untuk "latihan hamba".

3. Sarung tangan ElectroSex. Ia bertujuan merangsang tubuh badan manusia ketika perhubungan seksual.

4. Selaput dara tiruan. Ia dicipta kerana ia melambangkan kesucian seorang gadis dan di sesetengah tempat ia boleh menentukan hidup atau matinya seorang perempuan. Tidak perlu lagi pembedahan, kini ia dapat dipakai dengan mudah di kemaluan dan memberikan fungsi yang sama.

5. Botol bau ketiak pelajar sekolah di Jepun. Ia dikatakan boleh digunakan oleh terhadap pasangan, patung, pakaian dan lain-lain. Bau itu dikatakan dapat merangsang nafsu seks.

6. Kemaluan palsu lelaki berserta badan separuh. Tidak seperti alat klasik jenis itu, ia kini turut memuatkan bahagian dada dan perut lelaki, yang dibentuk sebagai lelaki sasa. Badan itu direka untuk dapat dipegang golongan wanita ketika berahi.

7. Penggetar emas. Ia disalut emas 24 karat. Dikenali sebagai "Inez", ia dikatakan sebagai penggetar paling eksklusif prenah dicipta. Ia dijual dengan harga AS$15,000 (RM54,500). Jika tidak mampu, jangan bimbang, ada juga penggetar perak yang harganya murah sekali ganda.

Pasangan suami dan isteri orang bersekedudukan dicekup kali kedua

Posted: 01 Feb 2015 09:01 PM PST

WANITA yang dicekup berkhalwat disoal siasat anggota penguat kuasa PADKP.
Jitra: Tindakan sepasang kekasih yang juga suami dan isteri orang memadu asmara membawa padah apabila mereka dicekup buat kali kedua kerana melakukan kesalahan sama di rumah yang baru disewa di Kampung Tok Kesop, dekat sini, malam kelmarin.

Dalam serbuan jam 1.30 pagi, pasangan berusia 25 dan 29 tahun itu dicekup sepasukan anggota penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kubang Pasu (PADKP), selepas mengesyaki mereka bersekedudukan.

Sebelum ini, pasangan itu pernah ditahan kerana disyaki berkhalwat di rumah di kawasan perumahan di Kamunting, dekat sini, pada jam 11.45 malam pada 7 Januari lalu.

Ketika tangkapan itu dilakukan, dua anak wanita terbabit iaitu bayi lelaki berusia tujuh bulan dan kanak-kanak dua tahun turut berada di rumah itu.
Bagaimanapun, dua anak wanita itu diambil ahli keluarganya untuk dipelihara menyebabkan pasangan berkenaan mengambil kesempatan untuk menyewa di rumah lain.

Namun, mereka dicekup sekali lagi kerana berkhalwat selepas tindakan tinggal bersama di rumah itu menimbulkan curiga kepada orang ramai yang membuat aduan kepada pihak PADKP untuk tindakan lanjut.

Pegawai PADK Syeikh Radzi Abdul Mutalib berkata, sepasukan anggota bergegas ke lokasi berkenaan untuk membuat pemeriksaan dan mendapati keadaan pintu rumah tertutup rapat dan berkunci dari dalam.

Beliau berkata, selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki yang memakai kemeja-T dan berkain pelekat membuka pintu dan membenarkan pemeriksaan dijalankan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/27970#sthash.I0l0XVty.dpuf

(Foto) Mas Idayu seksi berjogging dengan baju singlet nipis

Posted: 01 Feb 2015 08:01 PM PST

#Wow... seksi sungguh pemakaian Mas Idayu ketika berjogging bersama dengan protegenya. Hampir <terbeliak mata kami dibuatnya.

#Bagi kami, tak salah Mas Idayu meluangkan masa untuk bersantai dengan protege bagi mengeratkan hubungan agar perasaan segan protege boleh diatasi.

Betul tak? Mari saksikan 6 keping gambar Mas Idayu hanya pakai singlet nipis jogging dengan protege kat

Mentor Legend baru sahaja nak bermula, tetapi Murai Baru dengar-dengar cerita, ada seorang Mentor ini menyesal kerana salah pilih protege dia.

Setelah menjalani beberapa latihan dan suai kenal dengan lebih mendalam, rupa-rupanya protege yang dipilih mentor itu berkepala besar, 'attitude' dan perasan bagus.





Nak dijadikan cerita, Mentor ini sebenarnya telah termakan nasihat rerakan Mentor yang lain memberi pendapat bahawa protege yang dia pilih itu bagus, baik dan berbakat.

Nampak tak permainan mereka nak kenakan sesama sendiri, ingatkan nak beri nasihat secara ikhlas tetapi sebenarnya ada udang di sebalik batu.

Mentor ini juga dikatakan mahu battle semula dan nak pilih protege lain yang boleh merangkul gelaran juara.

Bagi Murai Batu, sabarlah wahai Mentor itu, harap-harap lepas ni kenalah berhati-hati sebelum membuat keputusan. Kelak nanti makan diri.

MURAI BATU: Ikut Hati Mati, Ikut Rasa Binasa. KORANG RASA SAPE MENTOR TU ???





Admin: Yang pasti mummy mas idayu ratu gelek terpinggir menten bahagia dgn protegee...siap masak ..jogging together2 lagi.


Separuh bogel dalam teksi

Posted: 01 Feb 2015 06:38 PM PST

Segamat: Orang ramai yang berurusan di sekitar Jalan Ros, di sini, semalam gempar apabila melihat seorang lelaki berlari dalam keadaan separuh bogel sebelum masuk ke dalam sebuah teksi sedang parkir dan menguncinya.

Saksi kejadian yang juga pemandu teksi dikenali sebagai Tan, 50-an berkata, dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang itu, dia bersama beberapa rakan pemandu lain berada di hentian teksi berhampiran sebuah pusat beli-belah sambil menunggu pelanggan.

Menurutnya, kemudiannya dia ternampak seorang lelaki yang hanya memakai seluar dalam tanpa baju berlari sambil dikejar sekumpulan lelaki.

Katanya, apabila tiba di hentian teksi itu lelaki berkenaan bertindak masuk ke tempat duduk belakang kenderaan rakannya dan mengunci pintu.

"Kemudiannya dia didatangi seorang lelaki berusia 30-an yang turut membawa sebatang besi paip dan mendakwa lelaki dikejar itu membuat onar dengan isterinya di sebuah bilik hotel berhampiran.

"Seorang daripada kumpulan lelaki yang mengejarnya bertindak menghubungi polis selepas mendapatinya bersembunyi dalam teksi terbabit," katanya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/27990#sthash.WjG8WG8C.dpuf

Cucu Tok Selampit

Posted: 02 Feb 2015 01:37 PM PST

Cucu Tok Selampit


@cmlimguaneng Flip Flop Lagi - KM Penang Buat 'U-Turn' Isu Cukai Taksiran Tahunan

Posted: 02 Feb 2015 01:50 AM PST


Pada 15 Dis, 2013, Ketua Menteri Pulau Pinang, Joseph  Lim Guan Eng menyelar langkah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang konon-kononnya sewenang-wenangnya menaikkan kadar cukai taksiran. Beliau dengan bongkak berkata "tidak akan ada kenaikan kadar taksiran di Pulau Pinang tahun depan." Baca laporan The Star, di sini.

Alasan yang diberikan oleh oleh pihak DBKL adalah kenaikan terakhir dalam kadar penilaian yang telah dilakukan 21 tahun yang lalu. 

Tidak sampai satu tahun kemudian ...


Pada Nov 24, 2014, Kerajaan Pulau Pinang pula mengumumkan kelulusan untuk "sedikit peningkatan" dalam cukai pintu tahunan bagi 2015 yang akan menyaksikan peningkatan hasil dua majlis perbandaran berjumlah RM40 juta tahun 2015. Kenaikan cukai taksiran ini berkuat kuasa pada 1 Januari 2015. Baca laporan The Malaysia Insiders, di sini.

Alasan yang diberikan oleh Pulau Pinang adalah "kenaikan terakhir dalam kadar penilaian yang telah dilakukan 10 tahun yang lalu dan mereka sepatutnya mengkaji semula kadar setiap 5 tahun".

DBKL naik cukai pintu tahunan selepas 20 tahun, Lim Guan Eng selar. Pulau Pinang naik cukai taksiran selepas 10 tahun, tidak mengapa ye? Ini teori kepala bapak hang!

Dr MAZA Dilantik Kembali Mufti Perlis - Nak Ucap Tahniah Atau Takziah Ni?

Posted: 02 Feb 2015 12:09 AM PST


Tidak pasti aa perasaan apabila membaca Datuk Dr Mohd Asri Zainal Abidin dilantik kembali menjadi Mufti Perli bagi mengantikan menggantikan Datuk Dr Juanda Jaya yang telah tamat kontrak. Nampak gayanya Perlis ketandusan tokoh agamawan yang boleh diangkat sebagai Mufti. CTS tidak mempertikaikan 'curriculum vitae' yang dimiliki oleh Dr Asri. 

Cumanya, kredibiliti beliau ketika tidak menjadi Mufti agak boleh dipertikaikan. Kenyataan-kenyataan beliau dibuat secara terbuka kerap menghentam Kerajaan dan menyokong pembangkang. Tidak perlu menulis panjang. Cukuplah dengan membaca luahan hari Dr Asri ketika ditemubual oleh majalah Al Islam seperti di bawah, kita boleh mengenali siapa beliau.


PEJUANG BANGSA

Posted: 02 Feb 2015 11:58 AM PST

PEJUANG BANGSA


SEBAB POLICE STORY 3 POPULARKAN KL , JACKIE CHAN DAPAT DATUK

Posted: 02 Feb 2015 09:00 AM PST






KUALA LUMPUR: Menteri Wilayah Persekutuan Tengku Adnan Mansor hari ini membela pelakon antarabangsa   Jackie Chan   yang menerima pingat yang membawa gelaran Datuk semalam.

Jackie Chan telah memberikan sumbangannya dalam mempromosikan Malaysia dan Kuala Lumpur khususnya menerusi filem popularnya, "'Police Story 3' pada tahun 1992 selain memiliki bilangan peminat yang ramai di sini, katanya.

"Jackie Chan adalah seorang pelakon yang mempunyai ramai peminat di Malaysia dan boleh menaikkan nama Malaysia dan Kuala Lumpur terutamanya, kerana itu dia layak menerima anugerah ini," kata Tengku Adnan.

Kenyataan yang dibuat menerusi akaun Twitternya itu dibuat susulan kekecohan di media sosial yang mempersoalkan tindakan kerajaan menganugerahkan gelaran tersebut kepadanya.

Jackie Chan menerima pingat Panglima Mahkota Wilayah (PMW) yang membawa gelaran Datuk sempena Hari Wilayah Persekutuan.




KP MCA DICABAR KEMPEN TURUNKAN HARGA BARANG BUKAN BERSEKONGKOL DAP ! @IsmailSabri60

Posted: 02 Feb 2015 02:47 AM PST


Mengapa KP MCA  meroyan dan sanggup  bersekongkol DAP bila  Menteri DS Ismail Sabri sentuh sikit   peniaga CINA yang degil enggan menurunkan harga barang setelah harga minyak kini serendah RM1.70 sen seliter ?

Beliau  bukan kata semua peniaga Cina  dan  menasihat   rakyat menggunakan hak sebagai kuasa pengguna memboikot peniaga yang dianggap pensabotak kepada kerajaan dan rakyat. 

Apakah MCA dan konco-konconya begitu taksub dengan  perkataaan CINA hinggap jika disebut akan dilabel RASIS  ??

Apakah  KP MCA  ini  ada  berani   untuk mengetuai gerakan sokong kerajaan dan rakyat mendesak peniaga2  Cina turunkan harga barang dan bukannya bersekongkol dengan DAP ?

Adakah MCA mahu  bersama rakyat ataua   peniaga yang  dilihat degil untuk  menurunkan harga seperti mana mereka  naikkan harga ketika harga petrol naik ??

Jika MCA benar ikhlas dalam perjuangan kepentingan rakyat maka MCA khususnya Pemuda MCA juga harus mengambil pendekatan utk desak peniaga-peniaga Cina  untuk bersama2 turunkan harga barang demi kepentingan rakyat Malaysia .





Penjelasan Datuk Seri Ismail Sabri mengenai status di FB semalam:

"Ya.. statement itu bukan ditujukan kepada semua kaum Cina tetapi kepada pemborong dan peniaga Cina yg masih tidak mahu menurunkan harga walaupun harga minyak sudah turun. Sewaktu kenaikan harga minyak mereka gunakan alasan... seolah-olah sengaja dilakukan bagi wujudkan kemarahan kepada kerajaan.

Bagi saya pengguna tidak harus mengharapkan kepada kerajaan semata-mata untuk lindungi diri mereka dari kenaikan harga tapi perlu gunakan kuasa mereka sebagai pengguna untuk turunkan harga spt boikot dan sebagainya.


"Pengguna majoriti manakala peniaga adalah minoriti.. tentu kuasa majoriti mampu mengatasi suara minoriti.

Tentang Melayu untuk boikot peniaga Cina ini saya respond kepada FB yg mana mereka marah-marah kepada peniaga-peniaga Cina yang degil tidak mahu turunkan harga.

"Jadi prinsipnya sama iaitu mereka yang majoriti dan gunakan kuasa majoriti dan tidak hanya merungut dan bercakap dalam FB semata-mata.

"Tindakan mana-mana peniaga yang tidak turunkan harga barangan selepas penurunan harga minyak yang begitu banyak, adalah seolah-olah satu sabotaj untuk menaikkan kemarahan rakyat kepada Kerajaan," katanya.




KANTOI ! RUPANYA GUAN ENG TAKUT BERDEBAT PAS , TERUS LARI DARI WARTAWAN @dzainalabidin

Posted: 01 Feb 2015 06:56 PM PST




Akibat marah atau tidak senang dengan soalan pemberita, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah menamatkan sidang akhbar yang dihadirinya serta-merta.

Insiden itu berpunca daripada tindakan para pemberita mendesaknya memberi respons sebagai Setiausaha Agung DAP terhadap cabaran PAS agar beliau berdebat tentang isu pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT).

Sidang akhbar itu diadakan selepas beliau melancarkan Cafe Sains Pulau Pinang di sini.

Terdahulu pemberita beberapa kali meminta Lim memberi responsnya terhadap cabaran setiausaha agung PAS Datuk Mustafa Ali untuk berdebat tentang isu pilihan raya PBT, tetapi Lim mengulangi kata-kata 'ada soalan lain tak?'

Apabila pemberita terus bertanya tentang perkara itu, Lim menamatkan sidang akhbar itu dengan ucapan 'terima kasih'.

Sebelum itu, beliau menyentuh tentang beberapa perkara lain, termasuk kesan pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (CBP).

Mustafa dilaporkan mencabar Lim berdebat tentang isu pilihan raya PBT. Rabu lepas, pemimpin PAS itu menyelar Lim kerana didakwa berkata beliau (Mustafa) bersetuju pilihan raya PBT diadakan, sedangkan beliau tidak berkata demikian.

Sebelum itu, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilaporkan berkata, pilihan raya PBT yang diperjuangkan DAP boleh melebarkan lagi jurang ekonomi antara golongan berada dan tidak berada serta boleh mencetuskan pergaduhan kaum seperti Peristiwa 13 Mei 1969.

Pada khamis, Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Loke Siew Fook mengeluarkan kenyataan yang mempersoal sama ada Mustafa cuba membakar jambatan yang menghubungkan PAS dan DAP apabila beliau mencabar Lim untuk berdebat.

Beliau berkata, cabaran Mustafa itu sama seperti melayan DAP sebagai musuh politik dan mendakwa Mustafa tidak pernah bertindak demikian terhadap UMNO yang menjadi musuh politik PAS.

Pada Ogos tahun lepas, Mahkamah Persekutuan memutuskan bahawa Kerajaan Pulau Pinang tidak mempunyai kuasa untuk mengadakan pilihan raya PBT.

Comments (0)