Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:43 PG

sumber :-

Barisan Nasional


The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 26 Feb 2015 03:48 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Mahfuz Bean peserta Maharaja Lawak musim depan

Posted: 25 Feb 2015 07:55 PM PST


RM00.00 25/2: Penerbit program Maharaja Lawak, Nurul Ain Mohd Noor akui pihaknya ada cadangan untuk menghantar surat jemputan untuk jadi peserta musim baru kepada Dato Mahfuz Omar ekoran permintaan tinggi di media cyber/MKINI.
Wow! Ada Mr Bean peserta lain tak yah tanding

bumiyang

Posted: 26 Feb 2015 03:15 AM PST

bumiyang


Gempar!!! Akhbar Australia Tersalah Foto Mendiang Antantunya???

Posted: 25 Feb 2015 05:00 PM PST

Taipingmali (tm)

Posted: 26 Feb 2015 01:11 AM PST

Taipingmali (tm)


Salah Siapa Dalam PAS Ada Banyak Syaitan?

Posted: 25 Feb 2015 07:34 AM PST

Hello.. Hello Sirul.. Hello Hello Sirul.. Sirul..

Posted: 25 Feb 2015 06:35 AM PST

The Unspinners

Posted: 25 Feb 2015 11:31 PM PST

The Unspinners


Untuk diampunkan, sediakah Anwar ngaku salah, tak pertikai keputusan?

Posted: 25 Feb 2015 10:37 PM PST


Antara prosedur petisyen pengampunan pada Lembaga pengampunan

1. Jika pertikaikan hukuman dikenakan oleh mahkamah maka petisyen automatik Terbatal

Petisyen rayuan hendak lah mengandungi
  • Pengakuan salah atas kesalahan hukuman dikenakan
  • Insaf sedar atas kesalahan
  • Berjanji berubah
2. Pengampunan ke atas tempoh hukuman yang dikenakan bukan ke atas kesahihan penghakiman dan pengampunan untuk ringankan hukuman dan sabitan kesalahan kekal



3. Pengampunan bukan untuk membatalkan keputusan mahkamah dan sabitan adalah kekal bersalah






4. Jika petisyen pengampunan mengandungi unsur penipuan pembohongan Serta menyalahkan sistem kehakiman me pertikaikan keadilan mahkamah dan membuat tuduhan hakim tidak adil maka petisyen Terbatal dengan SENDIRI dan boleh dikenakan pertuduhan dibawah Kanun keseksaan iaitu Menghina mahkamah dan melakukan penipuan

5. Jika Seorang Ahli Parlimen atau adun kena hukuman melebihi 1 tahun maka dengan SENDIRI terlucut jawatan Ahli Parlimen setelah rayuan terakhir tamat di mahkamah dan tidak boleh bertanding di pilihanraya sebelum tempoh Lima tahun Dari tamat menjalani hukuman

6. Tetap dikenali sebagai banduan atau Bekas penjenayah jika pengampunan diberikan Kerana pengampunan untuk ringankan hukuman bukannya membatalkan keputusan mahkamah

Sekian

Ahmad Shuaib Ismail
25 febuari 2015


Sila baca Fasal 5 Dalam Perkara 48  dengan Perkara 48  (1) e yang jelas jawatan Ahli Parlimen gugur tidak kira pengampunan diterima atau tidak Dari tarikh jatuh hukuman terakhir pada rayuan terakhir

PENGAMPUNAN DIBERI ATAU TIDAK TETAP JAWATAN AHLI PARLIMEN GUGUR AUTOMATIK DAN PILIHANRAYA KECIL DIADAKAN

Perkara  48. Kehilangan kelayakan menjadi ahli Parlimen.

(1) Tertakluk kepada peruntukan Perkara ini, seseorang hilang kelayakan untuk menjadi ahli mana-mana satu Majlis Parlimen jika—
(a) dia adalah dan telah didapati atau diisytiharkan tidak sempurna akal; atau

(b) dia seorang bankrap belum lepas; atau

(c) dia memegang sesuatu jawatan berpendapatan; atau

(d) setelah dinamakan untuk pemilihan ke mana-mana satu Majlis Parlimen atau ke Dewan Undangan sesuatu Negeri, atau setelah bertindak sebagai ejen pilihan raya bagi seseorang yang dinamakan sedemikian, dia tidak menyerahkan apa-apa penyata perbelanjaan pilihan raya yang dikehendaki oleh undang-undang dalam masa dan mengikut cara yang dikehendaki sedemikian; atau

(e) dia telah disabitkan atas suatu kesalahan oleh sesuatu mahkamah di Persekutuan (atau, sebelum Hari Malaysia, di wilayah yang termasuk di dalam Negeri Sabah atau Sarawak atau di Singapura) dan dihukum dengan pemenjaraan selama tempoh tidak kurang daripada satu tahun atau denda tidak kurang daripada dua ribu ringgit dan dia tidak mendapat pengampunan bebas; atau

(f) dia telah dengan sukarela memperoleh kewarganegaraan mana-mana negara di luar Persekutuan, atau telah dengan sukarela menggunakan hak kewarganegaraan di mana-mana negara di luar Persekutuan atau telah membuat suatu akuan setia kepada mana-mana negara di luar Persekutuan.

(2) Undang-undang persekutuan boleh membuat peruntukan bagi menghilangkan kelayakan untuk menjadi ahli mana-mana satu Majlis Parlimen selama tempoh yang dinyatakan oleh undang-undang itu orang yang melakukan kesalahan berkaitan dengan pilihan raya; dan mana-mana orang yang telah disabitkan atas suatu kesalahan sedemikian atau dibuktikan dalam prosiding yang berhubungan dengan sesuatu pilihan raya sebagai bersalah atas perbuatan yang menjadi kesalahan itu, adalah dengan demikian itu hilang kelayakan selama tempoh yang dinyatakan sedemikian.
(3) Kehilangan kelayakan seseorang di bawah perenggan (d) atau perenggan (e) Fasal (1) boleh dibatalkan oleh Yang di-Pertuan Agong dan, jika tidak dibatalkan sedemikian, hendaklah terhenti pada akhir tempoh lima tahun yang bermula dari tarikh penyata yang disebut dalam perenggan (d) tersebut dikehendaki diserahkan atau, mengikut mana-mana yang berkenaan, dari tarikh orang yang disabitkan sebagaimana yang disebut dalam perenggan (e) tersebut dilepaskan daripada jagaan atau dari tarikh denda yang disebut dalam perenggan (e) tersebut dikenakan ke atas orang itu dan seseorang tidaklah boleh dihilangkan kelayakannya di bawah perenggan (f) Fasal (1) semata-mata oleh sebab apa-apa jua yang dilakukan olehnya sebelum dia menjadi warganegara.
(4) Walau apa pun apa-apa jua yang terkandung dalam peruntukan yang terdahulu dalam Perkara ini, jika seseorang ahli mana-mana satu Majlis Parlimen hilang kelayakan untuk terus menjadi ahli Majlis itu menurut perenggan (e) Fasal (1) atau di bawah suatu undang-undang persekutuan yang dibuat menurut Fasal (2)—
(a) kehilangan kelayakan itu hendaklah mula berkuat kuasa apabila habis tempoh empat belas hari dari tarikh dia—

(i) disabitkan dan dihukum sebagaimana yang dinyatakan dalam perenggan (e) yang disebut terdahulu; atau

(ii) disabitkan atas suatu kesalahan atau dibuktikan bersalah atas suatu perbuatan di bawah suatu undang-undang persekutuan yang dibuat menurut Fasal (2); atau

(b) jika dalam tempoh empat belas hari yang dinyatakan dalam perenggan (a) suatu rayuan atau apa-apa prosiding mahkamah yang lain dibawa berkenaan dengan sabitan atau hukuman itu, atau berkenaan dengan pensabitan atau pembuktian bersalah sedemikian, mengikut mana-mana yang berkenaan, maka kehilangan kelayakan itu hendaklah mula berkuat kuasa apabila habis tempoh empat belas hari dari tarikh rayuan itu atau prosiding mahkamah yang lain itu dibereskan oleh mahkamah; atau

(c) jika dalam tempoh yang dinyatakan dalam perenggan (a) atau tempoh selepas pemberesan rayuan atau prosiding mahkamah yang lain yang dinyatakan dalam perenggan (b) ada difailkan suatu petisyen bagi pengampunan, maka kehilangan kelayakan itu hendaklah mula berkuat kuasa sebaik sahaja petisyen itu dibereskan.

SILA BACA DIBAWAH JELAS PERUNTUKKAN

(5) Fasal (4) tidaklah terpakai bagi maksud penamaan, pemilihan atau pelantikan mana-mana orang ke mana-mana satu Majlis Parlimen, yang bagi maksudnya kehilangan kelayakan itu hendaklah berkuat kuasa sebaik sahaja berlakunya kejadian yang disebut dalam perenggan (e) Fasal (1) atau dalam Fasal (2), mengikut mana-mana yang berkenaan.

(6) Seseorang yang melepaskan keahliannya di dalam Dewan Rakyat hendaklah, bagi tempoh lima tahun bermula dari tarikh pelepasan keahliannya berkuat kuasa, hilang kp kelayakan untuk menjadi ahli Dewan Rakyat.

Ahmad Shuaib Ismail
25 Febuari 2015

Helah untuk campurtangan antarabangsa

Posted: 25 Feb 2015 07:28 PM PST


Sungguh pelik sekiranya kita amati apakah  agenda sebenarnya petisyen pengampunan diraja dikemukakan memandangkan tempoh Anwar dipenjara lebih singkat berbanding hukuman pada 1998.

Sepanjang perbicaraan kes liwat 2 ini, dunia antarabangsa telah seringkali dilibatkan secara langsung dan lebih agresif lagi berbanding kes liwat 1.

Ia boleh ditafsirkan sebagai suatu usaha berterusan bagi menghakis kepercayaan antarabangsa terhadap keseluruhan sistem kehakiman dan perundangan negara.


Impak kepada tindakan ini bakal mendorong campurtangan antarabangsa secara langsung/tidak langsung di bidang-bidang kerjasama strategik dan hubungan antarabangsa seperti kerjasama ekonomi, diplomatik dan sebagainya.

Mengimbas kembali krisis Menteri Besar Selangor, isu pengampunan di raja ini seolah memiliki persamaan jalan cerita di mana sewaktu krisis MB Selangor, Anwar sebagai suami memainkan peranan utama antara istana-Wan Azizah. Sebaliknya bagi isu pengampunan ini, Wan Azizah pula yang memainkan peranan utama antara istana-Anwar.

Baca sepenuh di Selangor Chronicle SINI

Pengampunan adalah muslihat Kak Wan hadapi Azmin

Posted: 25 Feb 2015 04:30 PM PST


Berikut adalah satu komen menarik dalam posting ABITWA bertajuk "Anwar and Sirul's Admittance of Guilt":

Ni pandangan saya dalam isu wan azizah minta pengampunan tu. Bagi saya, tindakan itu mempunyai beberapa strategi politik;

(1) UNTUK HALANG AZMIN JADI KETUA PEMBANGKANG. Semua org tahu bagaimana hubungan Wan Azizah dengan Azmin.Mana mungkin beliau akan benarkan.Azmin jadi ketua pembangkang.Dalam situasi politik antara Dap dan Pas, Azmin dihilang calon terbaik untuk menggantikan Anwar. Wan Azizah tidak akan benarkan itu berlaku.

(2) MELENGAH2KAN PRK Permatang Pauh.- Proses pengampunan mengambil masa seperti mana kata Speaker Dewan Rakyat PRK tersebut tidak boleh diadakan selagi proses pengampunan belum selesai.Kita tak tahu berapa lama jadi Anwar terus kekal sebagai MP dan dalam masa yang sama PRK tidak boleh dijalankan.

Wan azizah juga faham dengan majoriti pengundi permatang pauh adalah Melayu dan sebahagian besar adalah penyokong Pas, beliau tak yakin boleh menang memandangkan sentimen benci Anwarinas dalam Pas.

(3) BIMBANG HILANG KUASA DALAM PKR..wan azizah and family bergantung kpd Anwar utk survival politik mereka dalam PKR.Situasi liwat 2 dah tak sama dengan liwat 1.Sokongan rakyat kpd Anwar semakin merudum manakala kedudukan Azmin semakin kukuh apabila beliau menjadi MB. Wan Azizah tahu ancaman ini sebab itu apa cara sekalipun beliau tetap mahj pengaruh Anwar terus kekal dalam PKR.

(4) POLITIK SIMPATI..Wan Azizah hendak tanamkan dalam fikiran rakyat Anwar dianiaya. Mahkamah bersekongkol dengan kerajaan maka Agong disandarkan harapan.Berbanding pengampunan Anwar sebelum ini ia melibatkan pertolongan Pak Lah sebagai PM tapi kali ini PM tak sokong. Oleh itu proses pengampunan tersebut sengaja dilakukan bukan utk tunjuk Anwar bersalah tetapi nak kata Anwar dianiaya. Sebab itu permohonan dibuat atas nama keluarga Anwar bukan pakatan pembangkang.

Kenapa Jabatan Penjara masih layan Anwar seperti VVIP?

Posted: 25 Feb 2015 07:26 AM PST


Pagi tadi pada pukul 8:50 Azmin Ali kelihatan di Penjara Sg Buloh. Beliau telah berjumpa dengan Pengarah Penjara dan seterusnya melawat Anwar Ibrahim. Sumber mengatakan lawatan yang dibuat oleh MB Selangor ini bukan lawatan rasmi tapi sebaliknya adalah untuk melawat Anwar. 

Sepatutnya lawatan begini tidak boleh dilayan oleh pihak penjara kerana Azmin bukan dari kalangan orang yang boleh dipertimbangkan untuk melawat banduan pesalah liwat bernama Anwar Ibrahim. 

Mengikut prosedur penjara, lawatan ke penjara hanya bbooleh dibuat selepas 4 minggu. Famili Anwar pun tak lagi boleh melawat kerana sudah pakai kuota 4 minggu tu.

Adakah pihak penjara memberi layanan isteimewa VVIP buat Anwar untuk bolehkan MB melawat?
.
Phak penjara perlu jawab kerana hanya minggu lepas mereka ditegur dan buat penjelasan. Baca AIDC berikut:


Anwar Tidak Dilayan Seperti Banduan Di Mahkamah

By editor-2 February 17, 2015 : 1:46 pm

KUALA LUMPUR, 17 Feb –  Kemunculan Anwar Ibrahim yang tidak mengambarkan keadaan beliau seperti seorang banduan yang sedang menjalani hukuman di Mahkamah pagi tadi amat mengejutkan rakyat. Beliau hadir untuk memberi keterangan dalam kes saman fitnah yang difailkan olehnya terhadap Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman.

Perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku. Pihak penjara perlu berlaku adil terhadap semua banduan. Sebarang "double standard" yang berlaku amat dikesali memandangkan Anwar telah dijatuhkan hukuman meliwat Saiful Bukhari.

Ini bermakna Anwar merupakan seorang penjenayah. Beliau tidak sepatutnya dilayan "ala VIP" penjara pula. Adakah berlaku sebarang "rasuah" dikalangan pegawai penjara? Pihak SPRM diminta segera menjalankan siasatan.

Sebelum ini pihak Jabatan Penjara menjelaskan kononnya tiada keistimewaan diberikan kepada Anwar Ibrahim dan beliau menerima layanan sama seperti banduan lain di Penjara Sungai Buloh. Jabatan itu memuat naik semula laporan berhubung perkara itu di facebook rasmi mereka.

Namun begitu, kita dikejutkan dengan penampilan yang jauh berbeza Anwar Ibrahim di mahkamah daripada dakwaan pihak Jabatan Penjara.  Malahan kita dapat meihat Anwar menggenggam Telefon bimbit selain daripada mengenakan baju dengan cukup bergaya. Sepatutnya beliau memakai baju banduan sepertimana banduan yang lain.

Sebarang salahlaku pihak Jabatan Penjara dalam menangani kes Anwar akan menjadi perhatian semua pihak. Oleh itu kami berharap semua pihak yang terlibat akan menjalankan tugas sepertimana yang diamanahkan. Berita selanjutnya menyusul kemudian.

AIDC

Berikut adalah jawapan pihak penjara yang dirumuskan



KUALA LUMPUR, 18 Feb – Gambar Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memegang telefon bimbit yang menjadi viral di media sosial merupakan gambar beliau semasa menghadiri perbicaraan di Mahkamah Persekutuan Putrajaya pada 10 Februari lepas, bukannya ketika di Mahkamah Tinggi di sini, Selasa.

Timbalan Pengarah Dasar Kepenjaraan Ibu Pejabat Penjara Malaysia, Supri Hashim berkata, ketika itu Anwar masih seorang awam yang bebas dan masih di luar kawalan pihak penjara.

"Pemeriksaan dan kawalan pengiringan secara dekat dan ketat mendapati tiada telefon diberi atau dibawa oleh Anwar sepanjang beliau dibawa ke Mahkamah Tinggi Jalan Duta.

"Adalah ditegaskan bahawa tatacara pengiringan dan kawalan ke atas Anwar adalah selaras dengan ketetapan Akta Penjara 1995 dan Peraturan Penjara 2000," katanya dalam satu kenyataan di sini, Rabu.

Baru-baru ini telah tersebar gambar Anwar di laman sosial yang mempertikaikan kehadiran beliau di Mahkamah Tinggi Jalan Duta, semalam, untuk memberi keterangan dalam kes saman fitnah yang difailkannya terhadap Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman dalam keadaan tidak bergari, memegang telefon bimbit dan memakai pakaian sendiri.

Semalam, Anwar sedang menjalani hukuman penjara, hadir di Mahkamah Tinggi untuk memberi keterangan dalam kes saman fitnah yang difailkan olehnya terhadap Anifah.

Mengenai pakaian, Supri berkata, setiap banduan yang dibawa untuk menghadiri perbicaraan di mahkamah dibolehkan memakai pakaian sendiri kecuali jika banduan berkenaan tidak ada pakaian atau tidak mempunyai pakaian sendiri yang bersesuaian.

"Ketika dibawa ke mahkamah Jalan Duta, Anwar memakai pakaian sendiri, kemeja lengan panjang berwarna kebiru-biruan, manakala gambar yang diviralkan di media sosial adalah pakaian berwarna lain.

Sepenuh di SINI




Apa hal pun, kini pihak penjara dalam radar dan pandangan orang ramai supaya tiada lagi melayan wayang kulit keluarga Anwar dengan tuntutan mengada-ngadanya.

Sekolah demokrasi: Melati, asal SAMM untuk strategi Taliban DAP (Bhg 4)

Posted: 25 Feb 2015 04:27 AM PST





Sekolah demokrasi: Rara, strategi sementasi AWEK CUN (Bhg 3)

Posted: 25 Feb 2015 12:30 AM PST




Panglima Perang Cyber

Posted: 25 Feb 2015 11:29 PM PST

Panglima Perang Cyber


Pengampunan @anwaribrahim : Strategi @drwanazizah Halang @AzminAli Ketuai Pembangkang ?

Posted: 25 Feb 2015 07:15 PM PST

Semalam Azmin bertemu Anwar di Sg Buloh

APANAMA

Posted: 25 Feb 2015 11:12 PM PST

APANAMA


What do you think?

Posted: 25 Feb 2015 08:05 PM PST

Belantan

Posted: 25 Feb 2015 11:07 PM PST

Belantan


Keluarga Anwar dengan rasa tak malunya muncul di Istana Negara?

Posted: 25 Feb 2015 09:24 AM PST


Jika sebelum ini ketika PRU ke-13 yang lalu Wan Azizah dan Anwar mengajak rakyat untuk menolak KETUANAN MELAYU, tapi sekarang dengan muka selamba Wan Azizah anak beranak mengemukakan rayuan kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung keputusan kes liwat!

Tindakan keluarga Anwar Ibrahim boleh disifatkan ibarat 'menjilat ludah sendiri' dan 'cakap tak serupa bikin'.

Anggota keluarga Anwar Ibrahim mengemukakan permohonan bagi mendapatkan pengampunan Yang di-Pertuan Agong berhubung sabitan kes Liwat II. Mereka muncul di Istana Negara pada kira-kira jam 3.30 petang semalam bagi mengemukakan permohonan itu.

Seorang anak perempuan Anwar, Nurul Nuha mengesahkan perkara itu.

"Satu rayuan untuk mendapatkan Pengampunan Yang di-Pertuan Agong sudah dikemukakan.

"Mahkamah mungkin menjatuhkan hukuman bersalah namun bapa kami dan keluarga kami tetap menyatakan bahawa beliau tidak bersalah.

"Selari dengan Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan, kami berharap agar institusi diraja akan memberi pengampunan atas nama keadilan dan berdasakan semua fakta.

"Kami juga akan meneruskan sehabisnya apa jua cara yang diperuntukkan bagi rakyat negara ini," kata Nurul Nuha dalam kenyataannya.


Pihak Istana Negara juga mengesahkan kehadiran anggota keluarga Anwar pada hari ini.

Menurut laporan Bernama, permohonan itu dikemukakan melalui petisyen mengikut Peraturan 113, Peraturan Penjara 2000.

Peruntukan itu memberi peluang kepada banduan untuk mengemukakan petisyen berkenaan seberapa segera selepas sabitan dan seterusnya selepas tiga tahun dan selang dua tahun selepas itu.

Sementara itu, satu kenyataan yang dikeluarkan parti tersebut petang ini menegaskan bahawa ia merupakan keputussan anggota keluarga itu sendiri.

"Permohonan rayuan pengampunan ini dibuat oleh ahli keluarga, bukan oleh Anwar Ibrahim atau parti," kenyataan itu dipetik.

Sekiranya Anwar tidak memohon pengampunan, kerusi Permatang Pauh yang disandangnya bakal diisytiharkan kosong dan satu pilihan raya kecil perlu diadakan.

Suara Politik
Belantan

Masih lagi di Kelantan...!!! Rogol anak saudara hingga hamil?

Posted: 25 Feb 2015 04:44 AM PST

Sekadar gambar hiasan

KOTA BHARU – Seorang lelaki kudung yang merogol anak saudaranya hingga hamil menerima hukuman penjara 17 tahun serta 10 sebatan oleh mahkamah sesyen.

Hukuman lelaki berusia 56 tahun diputuskan oleh Hakim, Mohd Yusoff Yunus selepas dia mengaku merogol mangsa berusia 16 tahun di sebuah rumah di Kampung Dabong, Kuala Krai antara jam 2 dan 4 pagi, Julai 2013.

Sinar Harian melaporkan, mangsa dikatakan pergi ke rumah ibu saudara untuk melawat wanita berkenaan dan bermalam di sana. Suami wanita tersebut dilaporkan turut sama berada di dalam rumah. Ketika tidur, tertuduh mengambil kesempatan dengan merogolnya dan memberi amaran supaya tidak memberitahu kejadian itu kepada orang lain.

Takut dengan amaran tersebut, mangsa berdiam diri dan tidak memberitahu sesiapa.

Mangsa kemudian hamil dan menyembunyikan kehamilannya sehingga melahirkan seorang bayi lelaki pada 26 Mei 2014 dan semua perkara in terbongkar semasa mangsa melahirkan bayi tersebut.

Selepas laporan dibuat, tertuduh ditahan dan analisa ujian Asid Deoksiribonukleik (DNA) oleh Jabatan Kimia Malaysia, Petaling Jaya mengesahkan tertuduh adalah bapa kandung bayi berkenaan.

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 25 Feb 2015 11:02 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PERANGAI MUNAFIK BANDUAN KETUM MAKIN MENJADI-JADI...

Posted: 25 Feb 2015 06:08 PM PST


KENYATAAN MEDIA

1. Permohonan pengampunan keatas Banduan bernama Anwar Ibrahim oleh isterinya Wan Azizah wajib ditolak kerana ianya dibuat tanpa persetujuan dan/ atau pengetahun Banduan sendiri.

Ini kerana Banduan konsisten dgn pendirian tidak mahu membuat permohonan pengampunan!

Adakah Wan Azizah membuat permohonan ini tanpa pengetahuan atau persetujuan Banduan? Kalau benar Wan Azizah membuat permohonan pengampunan ini tanpa pengetahuan atau persetujuan Banduan, ini adalah satu penghinaan terhadap pendirian Banduan tersebut!

2. Asas kepada sebarang permohonan pengampunan ialah pengakuan salah kpd kesalahan yang disabit, penyesalan atas perlakuan kesalahan itu dan akujanji tidak akan mengulanginya lagi;

3. Elemen2 ini tidak ada dalam permohonan Wan Azizah maka ianya wajib ditolak;

4. Sebaliknya Wan Azizah cuba memperkeldaikan institusi pengampunan DiRaja dengan menjadikan alasan "kehakiman tidak telus" sebagai alasan pengampunan. Ini satu penghinaan keatas institusi pengampunan dan wajib ditolak dan dikenakan tindakan sewajarnya!

5. Permohonan ini juga suatu penghinaan kepada institusi kehakiman yang dilantik dan bernaung dibawah YDP Agong kerana menjadikan alasan "kehakiman tidak telus" sebagai alasan permohonan pengampunan;

6. Kebiasaanya hanya mereka yang dijatuhkan hukuman mati atau penjara sepanjang hayat akan memohon pengampunan bagi tujuan pengurangan hukuman. Bagi seorang yang disabitkan kesalahan meliwat dan dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun adalah sesuatu yang agak "luar biasa" untuk memohon pengampunan atas hukuman, apatah lagi bagi Banduan ini yg selalu meneriak slogan "Lawan Tetap Lawan". Adakah keluarga membuat permohonan pengampunan kerana Banduan dikatakan tidak mampu melawan nyamuk didalam penjara spt yang diadukan oleh isterinya Wan Azizah?

Zulkifli Noordin
Rabu 6 Jamadil Awal 1436
25 Feb 2015
Komen kami...

Anwar dan keluarga puaka nampaknya sengaja nak heret institusi Raja dalam kes batang keramatnya. Tentu ada games di sebalik permohonan pengampuan tersebut.

Selagi pengampunan tidak diberi oleh Lembaga Pengampuan Diraja, maka Anwar dan keluarga berasa yakin mereka tidak bersalah sebaliknya dizalimi oleh kerajaan akibat konspirasi politik.

Anwar juga yakin jawatan, gaji dan elaunnya sebagai Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang serta segala kemudahan akan kekal dinikmati oleh keluarganya yang sudah kaya raya itu.

Dalam masa yang sama beliau masih boleh memohon kelayakkan sebagai ahli parlimen dan boleh menuntut layanan super class sebagai VIP di sel penjara.

Sebagai VIP yang hidup mewah dan kaya raya hasil aktiviti menghuru-harakan negara mana nak tahan digigit hatta dengan seekor nyamuk dan tidur di tilam nipis. Beliau inginkan layanan dan tempat beradu bertaraf exclusive super royal suite atau sekurang-kurangnya bertaraf deluxe.

Sebagai seorang yang keras hati dan tiada sikap patriotik manakan seorang banduan sanggup nak nyanyi Lagu Negaraku setiap pagi sedangkan semasa beliau bebas dulu pun nak angkat tangan baca ikrar Rukun Negara pun susah.  

Yang pasti Anwar mahu menjerat leher institusi Di Raja untuk bersimpati atas kesalahan liwatnya. Raja-Raja Melayu sebagai Ketua Agama Islam sengaja diperangkap untuk menyetujui aksi liwat Anwar yang berkali-kali itu.

Ini tak lain tak bukan mesti idea puak-puak anti raja-raja Melayu (loyar-loyar singh-keling dan komunis cina) yang mempunyai agenda memperleceh Raja-Raja Melayu sekiranya Anwar gagal dalam rayuan pengampunan tersebut.

Lepas ni Suhakam akan campur tangan, Bersih akan menyibuk dan negara asing mula akan mengenakan tekanan...nampak  sangat agenda mereka nak jatuhkan institusi Raja.

Yang 'putih- putih sepet' dan Yang 'hitam-hitam mengelip' adalah dalang perancang utama agenda menjatuhkan institusi Raja-Raja Melayu melalui strategi mendapatkan pengampunan Di Raja buat Anwar.

Dalam masa yang sama jika Anwar berjaya, kemungkinan lebih ramai orang-orang Melayu akan kecewa dengan keputusan tersebut dan menjauhi kerajaan pimpinan Najib. 

Akibat marah dan kecewa mereka tak nak kisah dah dengan perjuangan hak-hak Melayu, persetankan perpaduan Melayu, pergi mampus dengan akidah Islam dan kalimah Allah sebab kerajaan telah dilihat lemah dan tunduk pada suara minoriti songsang.

Akhirnya mereka tak kisah nak jadi pengundi berdaftar dan boikot pilihanraya, boikot calon, boikot parti UMNO-BN. Kesannya suara Melayu yang pro kerajaan akan jadi lemah dan tidak dapat menyaingi suara puak-puak jahat dan perosak itu. 

Dengan ini mudahlah puak-puak pembangkang chauvinist menguasai negara kerana berjaya mengumpulkan suara-suara bangkangan dengan memecah belahkan Melayu. 

Mudahkan?  Politic are games of number and tactical warfare...kata omputih.    

PAS SEMAKIN YAKIN SELEPAS DUA KALI JUMPA PERDANA MENTERI

Posted: 25 Feb 2015 07:46 AM PST

PERTEMUAN RASMI KEDUA, BERKEYAKINAN DAN ISTIQAMAH
DUA perkara bersejarah akan menjadi peristiwa penting dalam parti PAS. 

Pertama, perpecahan kepada PASMA tidak dapat dielakkan lagi terutama selepas PASMA mendapat sokongan kuat daripada DAP dalam bentuk sokongan politik dan dana kewangan.

Kedua, perpaduan PAS dengan UMNO sedang berlangsung sekarang khususnya antara Kerajaan Persekutuan dengan Kerajaan Kelantan. Kepimpinan PAS pusat dan kepimpinan Kerajaan Kelantan benar-benar Istiqamah dalam perpaduan ini. Mufti Perlis menyifatkan perkara ini sebagai ajaran Al-Quran yang sebenar.

Selepas dua kali pertemuan dengan DS Najib, saya sangat yakin Kerajaan Kelantan dengan sokongan 100% UMNO di Dewan Undangan Negeri Kelantan, kanun jenayah syariah (Hudud) akan dilaksanakan seawal bulan April 2015. 

Amat memalukan jika tidak dilaksanakan selepas lebih 20 tahun dicanangkan. Kerajaan Terengganu pula baru-baru ini telah melaksanakan undang-undang syariah sedikit demi sedikit tanpa perlu mencanangkannya.

*Nota: Perpaduan bukannya penyatuan. UMNO dan PAS kekal sebagai dua entiti parti yang berasingan. Saya sendiri tidak bersetuju jika salah satu parti ini dibubarkan kemudiannya bersatu dalam satu parti. Lebih baik kedua-duanya berfungsi sebagaimana asalnya, hanya perlu bersatu sahaja. Tuan Ibrahim Tuan Man kelihatan keliru, beliau perlu sedar akan hal ini.

Kesilapan
Kesilapan-kesilapan besar pemimpin PAS sejak beberapa hari lalu merobekkan lagi hubungan kumpulan Ulama dengan kumpulan bukan Ulama. 

Pertama, rakaman perbualan Mat Sabu memperkecilkan Presiden PAS menggambarkan pemikiran sebenar Mat Sabu dan kumpulannya seperti PASMA.

Kedua, kesilapan Mahfuz memanggil seluruh media kononnya akan ada perbualan dengan Sirul di ibu pejabat PAS sebenarnya bukan sahaja memalukan Mahfuz, tetapi juga mengores nama baik parti PAS. 

Sepatutnya, Mahfuz tidak perlu terikut-ikut hal Sirul kerana ia urusan Kerajaan Malaysia dengan Kerajaan Australia, bukannya urusan parti.  Jika di Jepun, menutup malu seperti ini mereka akan meletak jawatan sebagai Ketua Penerangan. Mahfuz kelihatan lemah dalam pentadbiran berkerajaan, mungkin kerana belum pernah menjadi Menteri. 

Mahfuz patut berhati-hati kepada perkara yang tidak pasti dan tidak mencipta risiko buruk kepada parti. Seorang wakil rakyat perlu ada winsdom.

A FRIEND IN NEED IS A FRIEND IN DEED
Kesimpulan penting
Sebenarnya PAS sudah pernah mengalami peristiwa perpecahan besar kepada BERJASA pada tahun 1978 dahulu.

Sebagai satu-satunya parti yang dikenali berlandaskan Islam, maka sewajarnyalah PAS terus dipimpin oleh kumpulan Ulama. 

PASMA adalah kumpulan serpihan sama seperti BERJASA. Begitu juga Semangat 46 dan PKR adalah serpihan kepada parti UMNO. 

Barang serpihan ini biasanya tidak kekal lama kerana fokus utama mereka biasanya bukan Ummah/Jamaah tetapi individu. Jadi, biarkanlah barang serpihan ini berpisah daripada induknya. Kenapa perlu gundah-gulana!

Saya percaya majoriti ahli PAS bersama kepimpinan Ulama. Sudah pasti segelintir sahaja akan terpedaya.

Dipetik dari sini





ULAMA MAHU PAS DIBERSIHKAN SEPENUHNYA, PASMA BOLEH SERTAI DAP ATAU PKR

Posted: 25 Feb 2015 03:28 AM PST

Multaqa Ulama SeMalaysia II yang diadakan Ahad lepas dilihat menjadi medan kumpulan ulama PAS memperkukuhkan iltizam dan mengumpul sokongan padu anggota terhadap kepimpinan presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Menjelang pemilihan parti pada Jun ini, kumpulan ulama yang menjadi tunjang kepimpinan PAS mahu para anggota setia kepada pemimpin parti dan dasar parti, serta patuh arahan Majlis Syura Ulama dan keputusan Presiden.
Tanpa berselindung, mereka mengakui bahawa wujud perpecahan ketara di dalam PAS pada masa ini sehingga ada cubaan menjatuhkan kepimpinan Abdul Hadi oleh kalangan anggota parti.
Mereka menghentam penubuhan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa), satu badan bukan kerajaan (NGO) dalam PAS, dan diibaratkan seperti duri dalam daging yang hanya memporak-perandakan parti.
SEJARAH MUNGKIN BERULANG?
Secara tradisinya, jawatan presiden disandang oleh pemimpin di kalangan ulama. Namun, senario semasa dalaman PAS kini seolah-olah menggambarkan bahawa jawatan itu bakal digugat oleh kumpulan bukan ulama sehingga menyebabkan kumpulan ulama mulai bersuara.
Penganalisis politik berpendapat suara tegas kumpulan ulama yang mahu dalang kepada gerakan menjatuhkan Presiden PAS dikenakan tindakan selain mencabar PasMa menubuhkan parti sendiri, dilihat sebagai suatu usaha 'pembersihan' parti selain sebagai isyarat supaya parti itu terus kekal dipimpin oleh kumpulan ulama.
Melihat kembali sejarah pemilihan parti pada 2011, kumpulan ulama pernah 'disisihkan' sehingga menyaksikan dua wakil kumpulan ulama iaitu Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (sekarang Naib Presiden) dan Nasharuddin Mat Isa (bekas timbalan presiden) gagal meraih sokongan perwakilan untuk jawatan nombor dua parti.
Nasib yang sama juga menimpa semasa pemilihan parti 2013 apabila kumpulan ulama semakin hilang pengaruhnya dalam parti apabila Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah daripada kumpulan itu tewas kepada Mohamad Sabu untuk jawatan timbalan presiden pada pemilihan parti.
Bagi jawatan naib presiden, Tuan Ibrahim yang mewakili kumpulan ulama berjaya meraih tempat pada pemilihan 2013 berbanding pemilihan 2011, tiada seorang pun wakil kumpulan ulama dipilih bagi jawatan itu.
Adakah nasib yang sama akan menimpa kumpulan ulama pada pemilihan parti kali ini?
Prof Madya Mohd Izani Mohd Zain daripada Jabatan Pengajian Kenegaraan dan Ketamadunan Universiti Putra Malaysia (UPM) yakin dengan senario semasa dan ditambah ketiadaan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipenjarakan ekoran kes liwat bekas pembantunya akan menyaksikan kumpulan ulama PAS akan diberikan tempat semula dalam hirarki parti. Pada 10 Feb, Mahkamah Persekutuan menolak rayuan terakhir Anwar dan mengekalkan hukuman penjara lima tahun.
Mohd Izani berhujah senario pemilihan PAS pada 2011 selepas Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12) pada 2008, yang menyaksikan pakatan pembangkang berjaya menafikan majoriti dua pertiga Barisan Nasional (BN), banyak dipengaruhi sentimen 'menawan Putrajaya' dan keghairahan meraih seberapa banyak sokongan pengundi khususnya bukan Melayu melalui kerjasama politik PAS, DAP dan PKR.
"Sebab itu kita lihat, orang yang mampu menjalinkan hubungan antara orang Melayu dan bukan Melayu di kalangan pemimpin PAS adalah Mohamad Sabu. Beliau merupakan individu terbaik ketika itu untuk memainkan peranan mewakili PAS bagi meraih sokongan.
"Selain itu, sokongan bukan Melayu kepada PAS pula bertambah sehingga parti itu menaik taraf kelab penyokong PAS kepada Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) pada 2010," katanya kepada Bernama di sini.
Berbeza dengan pilihan raya umum ke-13, Mohd Izani berkata PAS mula merasai bahawa kerjasama politik bersama PKR dan DAP banyak merugikan parti dan mengubah hala tuju parti daripada matlamat asal perjuangan sehingga memaksa beberapa pemimpin kanan PAS mendesak supaya tahaluf siyasi atau kerjasama politik bersama rakan sekutunya dikaji semula.
"Saya berpandangan dengan apa yang dilalui PAS dalam Pakatan Rakyat selama ini, pemilihan parti kali ini akan memberikan semula mandat kepada kepimpinan ulama untuk memperbetulkan hala tuju parti," katanya.
PENUBUHAN PasMa
Satu perkara menarik dalam senario PAS hari ini ialah wujudnya PasMa.
PasMa yang dipimpin oleh bekas timbalan pesuruhjaya PAS Kedah Datuk Phahrolrazi Zawawi ditubuhkan 11 Ogos tahun lalu sebagai NGO yang memberi fokus kepada isu politik tanah air dan cenderung kepada pengukuhan pakatan pembangkang.
Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Ahmad Yakob dalam ucaptama di multaqa itu dilapor sebagai berkata penubuhan PasMa adalah satu usaha untuk merosakkan dan menghancurkan PAS serta memecah-belahkan parti.
Bagi memastikan anasir perosak ini tidak lagi mengambil kesempatan daripada perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS, Ahmad menggesa Majlis Syura Ulama dan Jawatankuasa Kerja PAS Pusat melalui Jawatankuasa Disiplin mengambil tindakan disiplin ke atas mana-mana pemimpin dan anggota PAS yang terlibat dengan PasMa.
IMPLIKASI POLITIK
Sehingga kini PasMa bergerak aktif. Kenapa tiada tindakan diambil terhadap anggota PasMa?
Mengulas persoalan itu, pensyarah Sains Politik Universiti Teknologi MARA (UiTM) Dungun, Terengganu Che Hamdan Che Mohd Razali berkata anggota PAS yang menyertai PasMa tidak mungkin dipecat memandangkan ia boleh menimbulkan implikasi politik yang lebih buruk kepada PAS.
Mengambil contoh kes Nasharuddin yang dikecam teruk oleh parti kerana menjalin hubungan dengan UMNO, tindakan terhadap PasMa akan dilihat sebagai 'pilih kasih' jika ada anggota NGO itu dipecat daripada PAS.
"Nasharuddin masih lagi ahli PAS dan beliau tidak dipecat. Jika ini (pemecatan) berlaku kepada ahli PasMa, anggota PAS akan berasa tidak berpuas hati dan mempersoalkan keputusan yang diambil parti terhadap Nasharuddin (yang tidak dipecat).
"Pada saya, ini lebih kepada soal kegagalan PAS menguruskan perbezaan pandangan dan kesempitan ruang bersuara di kalangan anggota. Kewujudan PasMa dilihat menjadi platform untuk anggota menyuarakan ketidakpuasan hati mereka terhadap pengurusan parti dan sebagainya," katanya .
Implikasi Mesyuarat Rahsia PASMA-DAP
Kesimpulannya, PASMA tidak diperlukan oleh PAS. Dengan berlangsungnya Mesyuarat  Rahsia PASMA dengan DAP beberapa hari lalu di mana DAP berjanji memberi dana sekurang-kurangnya RM3Juta sebulan untuk menjatuhkan Presiden Hj Hadi dan mengukuhkan pakatan bersama DAP, maka PASMA sudah boleh bergerak sendiri tanpa memperdulikan PAS lagi.
Bersambung...

1 MAC : TARIKH KERAMAT PETANDA KEBANGKITAN PASMA.

Posted: 24 Feb 2015 11:16 PM PST


KUALA LUMPUR: Jawatankuasa Pemilihan PAS Pusat bagi sesi 2015/2017 akan menerima pencalonan bagi 27 jawatan peringkat pusat mulai 1 Mac ini apabila 188 bahagian parti itu memulakan mesyuarat agung tahunan masing-masing.

Pengerusi Pemilihan Jawatankuasa PAS Pusat kali ke 61, Asmuni Awi berkata semua PAS bahagian diberi masa mengadakan mesyuarat agung tahunan bermula 1 Mac sehingga 21 April ini.

"Mereka boleh melakukan pemilihan 24 jawatan peringkat kawasan (bahagian) dan sebaik mesyuarat selesai boleh terus mengemukakan nama calon untuk pemilihan peringkat pusat," katanya pada sidang media di Pejabat Agung PAS Pusat di sini Selasa.

Asmuni berkata tarikh akhir bagi bahagian mengemukakan pencalonan adalah pada 5 petang, 30 April dan pencalonan yang dikemukakan selepas itu tidak akan dilayan.

Beliau juga mengingatkan agar calon-calon berkempen secara sihat dan mengelak sebarang perkara yang mencemarkan kredibiliti calon lain.

"Kami benarkan berkempen secara sihat tetapi tertakhluk pada larangan yang terkandung dalam perlembagaan parti, jika ada yang didapati melanggar peraturan ini mereka terdedah kepada tindakan disiplin," katanya.

Asmuni juga mengingatkan anggota bahagian supaya menghentikan amalan  pelantikan secara 'longgokan' iaitu memilih nama tanpa menentukan jawatan mereka terlebih dahulu.

"Ini berlaku setiap kali pemilihan, pilih nama secara 'lump sum' atau 'longgokan' dulu, lepas itu mesyuarat lain baru pilih siapa nak jadi YDP (Yang Dipertua), siapa nak jadi setiausaha ... ini salah, kerana ikut peraturan mesyuarat dianggap sempurna bila semua jawatan siap ditentukan dahulu," katanya.

Asmuni juga berkata tiada sebarang syarat bagi anggota PAS yang menjadi anggota mana-mana badan bukan kerajaan termasuk Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (Pasma) dilarang daripada menjadi calon atau memegang sebarang jawatan dalam parti.

Pemilihan Jawatankuasa PAS diadakan setiap dua tahun dan bagi pemilihan jawatan peringkat pusat kali ini akan diadakan pada Muktamar Tahunan PAS Ke-61 yang dijangka 1 Jun ini.


SUMBER

1 Mac adalah tarikh pencalonan pemilihan jawatankuasa PAS. Tarikh yang menjadi saksi sama ada PASMA benar-benar mencabar ulama atau hanya berani cakap belakang.

Kalau berdasarkan pendedahan Raja Petra, PASMA sudah mendapat modal besar untuk mencabar kepimpinan Ulama.

http://mymassa.blogspot.com/2015/02/pemuda-pas-minta-siasat-pendedahan-dap.html

Kalau berdasarkan pendedahan terbaru portal PAS, pemimpin Pakatan sendiri telah memberi sokongan terbuka kepada PASMA.
http://mymassa.blogspot.com/2015/02/portal-milik-pas-dedahkan-lim-guan-eng.html

Adakah PASMA berani mencalonkan Mat Sabu? Sama-sama kita nantikan 1 Mac ini.

tok gajah

Posted: 25 Feb 2015 09:48 PM PST

tok gajah


Pilihan Raya Kecil DUN Chempaka dan Parlimen Permatang Pauh, apa kata PM Najib

Posted: 25 Feb 2015 04:47 PM PST

UMNO tidak tanding PRK Chempaka

PRK bukan suatu perkara yang semestinya kita akan lakukan.

KUALA LUMPUR, 25 Februari: UMNO tidak akan meletakkan calon mereka dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Chempaka yang dijadualkan pada 22 Mac ini.

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata keputusan itu dibuat setelah mendengar pendapat daripada Badan Perhubungan UMNO Kelantan.

Menurut Najib, terdapat pelbagai faktor kukuh yang memerlukan lebih tumpuan seperti pemulihan banjir dan kerja-kerja kebajikan.

"Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) malam ini telah berbincang dan kita ambil keputusan UMNO tidak akan bertanding dalam PRK Chempaka.

"Kita memikirkan bahawa kita melihat kepada usaha-usaha perpaduan ummah walaupun ada perbezaan pendapat dan ideologi politik," katanya dalam satu sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat MT UMNO di PWTC di sini.

Jelas Najib, keputusan untuk tidak bertanding dalam PRK bukan perkara baru dan UMNO pernah melakukannya sebelum ini seperti di PRK Bukit Gelugor.

"PRK bukan suatu perkara yang semestinya kita akan lakukan.

"Bagaimanapun kita tidak menghalang sesiapa pun untuk bertanding termasuk calon bebas," katanya.

Mengulas lanjut mengenai PRK Permatang Pauh, Najib berkata UMNO masih menunggu tarikh pilihan raya yang akan diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

"Kita tunggu ikut tafsiran perlembagaan.

"SPR akan menerima nasihat tafsiran tersebut dan SPR akan tentukan tarikh.

"Bila SPR tentukan tarikh, MT akan membuat keputusan kelak," ujarnya.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/02/26/umno-tidak-tanding-prk-chempaka/#ixzz3So7QoU00

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 25 Feb 2015 09:17 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Diskaun 5% Rumah, Mahukah DAP Dengar Keluhan Rakyat Di Bawah?

Posted: 25 Feb 2015 07:00 PM PST


Kalau Tidak Bersalah Buat Apa Minta Maaf?

Posted: 25 Feb 2015 05:45 PM PST


Mahfuz Kantoi Lagi, Dengan Siapa Dia Bercakap?

Posted: 25 Feb 2015 05:53 AM PST



PI Bala Dedah Cerita Sebenar Yang Bakal Mengejutkan Peguam Peguam PKR

Posted: 25 Feb 2015 12:00 AM PST


Benarkah Ada Syaitan Dalam Jemaah PAS?

Posted: 24 Feb 2015 10:00 PM PST


Perwakilan PAS menyatakan dengan tegas ada syaitan dalam jemaah PAS. Di bawah ini, Nasruddin Tantawi turut menyebut ada watak syaitan dalam PAS. Siapa sebenarnya yang berwatak seperti syaitan itu? Dahsyat sekali tuduhan yang dibuat itu.



JURI RAKYAT

Posted: 25 Feb 2015 07:44 PM PST

JURI RAKYAT


keganasan warga membakar begal motor akan terjerat hukum

Posted: 25 Feb 2015 08:25 AM PST

 
kejadiaan bakar hidup-hidup begal motor ini menuai kecamaman dari pada pihak kepolisian,mereka yang terlibat di dalam aksi ini-membakar hidup-hidup begal motor adalah tindakan anarkis warga yang dilakukan dengan main hakim sendiri padahal negara indonesia adalah negara hukum pihak kepolisiaan akan segera mengusut tuntas para pelaku yang membakar hidup-hidup begal motor.

kepolisiaan meminta kepada seluruh warga jika terjadi hal seperti ini jangan melakukan main hakim sesuka hati serahkan kepada pihak yang berwajib karena negara kita indonesia adalah negara hukum,kejadiaan begal motor yang di panggang hidup-hidup itu merupakan pelajaran bagi kita semua karena sejahat apapun seseorang kita warga tidak bisa dan boleh main hakim sendiri.
keganasan warga merupakan hal yang sangat tidak baik dan tak patut ditiru karena mereka tega membakar manusia dalam keadaan hidup-hidup seandainya hal ini terjadi pada keluarga anak,adik atau keponakan yang telah membakar begal motor sungguh kejadiaan ini sangat sadis sejahat apapun seorang manusia perlakukanlah ia layaknya seorang manusia sebab manusia tidak ada yang sempurna selalu dalam kekurangan,memiliki kesilafan dan harus dihukum melalui jalur hukum.
pembakaran dalam keadaan hidup-hidup begal motor merupakan sebuah kriminalitas atau pembunuhan bukan memberikan pelajaran atau efek jera sebagai mana yang dikutip dari viva bahwa mereka akan terjerat ancaman hukuman kepada para warga yang membakar hidup hidup begal motor.
kejadiaan ini terjadi di jl mesjid baiturrahim rw 03 rw 02 pada hari selasa tgl 24 feb 2015 kelurahan pondok karya kecamatan pondok aren di area tangerang selatan kejadiaan pada pukul 1 siang.
berawal dari sri astiani yang menaiki sepeda motor honda beat nopol B 6878 Who yang di bonceng leh wahyu hidayat sesudah membeli makanan di ikuti oleh para begal motor dan menghadangnya dengan mengancam menggunakan samurai di tangan kemudiaan samurai para begal motor berhasil di rampas wahyu hidayat alhasil sri astiani berteriak meminta tolong dan mengundang kerumunan massa yang akhirnya begal motor terkepung oleh warga dipukuli,kemmudiaan di bakar hidup-hidup.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 25 Feb 2015 03:14 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Koleksi 'terlampau' duda gila seks dari 50 buah rumah

Posted: 25 Feb 2015 12:31 AM PST

SELUAR dalam dan coli tergantung ditemui dalam bilik suspek.
Klang: Hobi 'terlampau' seorang duda yang gemar mencuri coli dan seluar dalam wanita akhirnya menjerat diri apabila dia ditahan sepasukan anggota polis malam kelmarin.

Lelaki berusia 35 tahun itu ditahan di rumah di Taman Seri Bahagia, di sini, kira-kira jam 11 malam selepas polis menerima aduan daripada jiran suspek berhubung kejadian pecah rumah pada Khamis lalu.

Hasil siasatan dan risikan, sepasukan polis menyerbu rumah suspek yang disyaki kerap melakukan kes pecah rumah di taman itu.

Pemeriksaan lanjut di kediaman suspek membawa kepada penemuan puluhan helai pakaian dalam wanita dalam salah sebuah bilik.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan Asisten Komisioner Kamarul Zaman Mamat berkata, suspek yang berasal dari Perak itu mengaku mencuri pakaian dalam wanita itu dengan alasan untuk dijadikan koleksi peribadi.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/32877#sthash.UJNpq4Uz.dpuf

Belahan dada Juliana Evans tanpa coli yang mengancam!

Posted: 24 Feb 2015 11:01 PM PST

WALAUPUN baharu sahaja pulang ke tanah air sebaik sahaja menamatkan pengajian peringkat ijazah di Amerika Syarikat, ternyata nama Juliana Evans masih lagi mendapat tempat di hati peminat tempatan.
Buktinya, dia terus disambar sebuah produksi tv untuk mengacarakan sebuah program hiburan dan sering kali wajah cantiknya dioles indah untuk diabadikan di majalah-majalah yang pastinya dapat menarik pembaca untuk membeli naskhah tersebut.
Baru-baru ini juga Juliana, 26, dan rakan baiknya yang juga seorang penyanyi, Kaka Azraff, 26, telah menjalani penggambaran bersama-sama dengan sebuah majalah urban nombor satu negara.
jue1
Yang menariknya, menerusi gambar yang diambil itu menampakkan sisi nakal dan liar Juliana atau lebih dikenali sebagai Jue apabila dia berani menggayakan pakaian yang mendedahkan sedikit bahagian dadanya.
jue
Mungkin Jue teruja mahu menggayakan persalinan yang unik dan lain daripada lain bagi memberikan satu kelainan buat imej dirinya agar selari dengan tema yang telah ditetapkan oleh pihak produksi majalah tersebut.
Apa-apa pun penampilan Jue dan Kaka dalam majalah itu memang vass dan hot bagi kami! – MYNEWSHUB.CC


Gambar Polis Menari Dengan Penari Bogel Di Balai Polis Viral

Posted: 24 Feb 2015 10:19 PM PST

PARAGUAY – Gambar ini yang menunjukkan seorang anggota polis `bermain-main' dengan seorang wanita bogel di sebuah balai polis, telah mencetuskan skandal besar di negara berkenaan.

Ia juga sekali gus memaksa satu siasatan besar-besaran dijalankan terhadap pasukan polis di Paraguay.

Anggota polis itu dirakamkan mengangkat bajunya hingga ke bahagian perut telah disiarkan dalam akhbar tempatan, Chronica dengan kapsyen "Saya membangkitkan perkara ini kepada umum kerana perkara seperti ini sering berlaku di balai polis dan saya sudah muak dengannya.

Gambar itu dikatakan didedahkan oleh seorang lagi anggota polis di balai berkenaan yang mahu kegiatan seumpama itu dihentikan.

"Kegiatan pelacuran, tarian bogel dan banyak lagi aktiviti buruk berlaku di balai tersebut, justeru ia perlu dihentikan,'' kata sumber gambar berkenaan.

Skandal seks itu kini terpaksa disiasat dengan anggota polis terbabit yang dirakamkan dalam gambar berkenaan menjadi fokus utama siasatan.

Dalam pada itu, jurucakap polis, Paulo Alonso berkata siasatan juga ditumpukan bagaimana kejadian itu boleh berlaku di balai polis.

"Kita juga ingin mengetahui sama ada ia merupakan satu kes sahaja atau ia merupakan sebahagian daripada corak tingkah laku,'' katanya.

Jaga dipenjara, sebat cabul anak lelaki sendiri

Posted: 24 Feb 2015 10:10 PM PST

Seremban: Angkara mencabul anak lelaki sendiri, seorang pengawal keselamatan dikenakan hukuman penjara dua tahun dan dua sebatan oleh Mahkamah Majistret, di sini, semalam.

Majistret K B Elena Hong Tze Lan menjatuhkan hukuman itu terhadap tertuduh yang berusia 33 tahun selepas dia mengaku bersalah sebaik kertas pertuduhan dibacakan jurubahasa.

Mengikut pertuduhan, lelaki itu dituduh melakukan kekerasan jenayah dengan niat mencabul kehormatan anak lelakinya berusia lima tahun di rumah mereka di Paroi, di sini, pada 5 November lalu, kira-kira jam 9 malam.

Bagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua seksaan itu, jika sabit kesalahan.

Berdasarkan fakta kes, pengadu diberitahu seorang ahli keluarga mengatakan anak lelakinya berusia lima tahun dicabul suaminya dan dia bertanyakan kanak-kanak terbabit.

Kanak-kanak itu mengaku dicabul bapanya sebanyak empat kali di dalam bilik dan bilik air rumah mereka menyebabkan pengadu membuat laporan polis berhubung kejadian itu.

Bagaimanapun, tertuduh yang diwakili peguam Roslina Mohamad merayu agar dikenakan hukuman paling ringan bermula dari tarikh ditangkap kerana sebelum kejadian tertuduh menanggung isteri dan tiga anaknya.

Timbalan Pendakwa Raya Nabilah Mohammad Zanudin yang mengendalikan kes meminta mahkamah mengambil kira betapa serius kes itu kerana tertuduh adalah bapa kepada mangsa.

Mahkamah kemudian menjatuhkan hukuman penjara dua tahun bermula dari tarikh ditangkap pada 9 November tahun lalu dan dua sebatan.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/32942#sthash.PuC7bDKa.dpuf

Isteri gersang seludup 'jantan' masuk rumah

Posted: 24 Feb 2015 09:01 PM PST

Gambar hiasan
Kuala Lumpur: Seorang wanita berusia 29 tahun yang mempunyai dua anak dan masih bersuami ditahan kerana 'menyeludup' lelaki ke kediamannya di Bandar Tun Razak, Cheras di sini, tengah malam Jumaat lalu.

Tindakan wanita itu yang disyaki berkhalwat pada jam 12.05 tengah malam itu bagaimanapun, disedari jiran berhampiran sebelum sepasukan anggota bahagian penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) menyerbu kediaman itu.

Ketua Penguat Kuasa JAWI Wan Jaapar Wan Ahmad berkata, pihaknya mendapati rumah berkenaan dalam keadaan gelap manakala pintu jeriji turut berkunci sebaik tiba untuk pemeriksaan.

"Susulan itu anggota penguat kuasa JAWI mengetuk pintu rumah itu sambil memperkenalkan diri sebagai petugas penguat kuasa.

"Selepas 10 minit, baru pintu rumah dibuka dan seorang wanita lengkap berpakaian muncul. Anggota penguat kuasa kemudiannya menunjukkan kad kuasa seterusnya meminta izin untuk melakukan pemeriksaan.," katanya.

Wan Jaapar berkata, sebaik masuk ke dalam rumah terdapat seorang lelaki berusia lingkungan 30-an berdiri berhampiran meja makan.

"Pemeriksaan di seluruh rumah itu kemudiannya menemui dua kanak-kanak sedang tidur di dalam bilik utama.

"Kanak-kanak berusia satu tahun dan tiga tahun itu anak kepada wanita terbabit. Hasil pemeriksaan ke atas lelaki dan wanita ini juga mendapati mereka bukan pasangan suami isteri yang sah," katanya.

Menurutnya, lelaki dan wanita itu kemudiannya dibawa ke Pejabat JAWI untuk tindakan selanjutnya dan ditahan mengikut Seksyen 27 (A) & (B) Akta 559 kerana disyaki berkhalwat.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/32957#sthash.dou3I2QR.dpuf

3 pelajar perempuan dirogol rakan sekelas

Posted: 24 Feb 2015 07:02 PM PST

Gambar hiasan
KOTA BHARU - Tiga remaja tingkatan lima didakwa atas tuduhan merogol rakan sekelas, di mahkamah majistret, di sini, semalam.

Seorang daripada mereka mengaku salah atas tuduhan itu, sementara dua lagi memohon untuk dibicarakan.

Ketiga-tiganya berusia 17 tahun dan didakwa merogol mangsa seusia dengan mereka di sebuah rumah di Taman Wira Jaya, Kok Lanas, di sini, antara jam 9.30 pagi dan 1 petang, 22 Januari lalu.

Tuduhan dijalankan mengikut Seksyen 371(1) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara yang boleh sampai 20 tahun dan boleh dikenakan sebat, bagaimanapun mereka pesalah juvana menyebabkan hukuman tertakluk kepada Akta Kanak-kanak 2001.

Pada prosiding itu, Timbalan Pendakwa Raya negeri, Nurliyana Md Zukri menawarkan jaminan RM8,000 dengan seorang penjamin, namun mahkamah membenarkan dua tertuduh yang tidak mengaku salah itu diikat jamin RM2,000.

Tertuduh juvana yang mengaku merogol mangsa pula tidak dibenarkan sebarang jaminan kerana dia sudah di tempatkan di Sekolah Tunas Bakti Taiping dipercayai kerana kesalahan ugutan.

Mahkamah menetapkan kes untuk sebutan semula pada 6 Januari tahun depan.

Pakcik perkosa anak saudara hingga hamil

Posted: 24 Feb 2015 06:01 PM PST

Lelaki berkenaan keluar dari mahkamah untuk dihantar ke penjara.
KOTA BHARU - Haruan makan anak. Itu perumpamaan buat seorang lelaki kudung yang merogol anak saudaranya hingga hamil terima padah setelah dihukum penjara 17 tahun serta 10 sebatan oleh mahkamah sesyen, di sini, semalam.

Hukuman diputuskan Hakim, Mohd Yusoff Yunus terhadap lelaki berusia 56 tahun terbabit selepas dia mengaku merogol mangsa berusia 16 tahun di sebuah rumah di Kampung Dabong, Kuala Krai antara jam 2 dan 4 pagi, Julai 2013.

Sebelum itu, Timbalan Pendakwa Raya negeri, Asmah Azhari mohon hukuman berat dikenakan terhadap tertuduh kerana perbuatannya itu.

"Tertuduh sepatutnya menjadi pelindung dan bukan merogol mangsa seperti ini. Mohon mahkamah mengambil kira penderitaan mangsa yang menyembunyikan kandungan hingga melahirkan anak itu seorang diri," katanya.

Mangsa sebelum itu, ke rumah ibu saudara sebelah bapa untuk melawat wanita berkenaan dan bermalam di sana. Suami wanita tersebut turut sama berada di dalam rumah dan ketika tidur, tertuduh merogolnya serta memberi amaran supaya tidak memberitahu kejadian itu kepada orang lain. Takut dengan amaran tersebut, dia berdiam diri.

Mangsa bagaimanapun hamil dan menyembunyikan kehamilannya serta menanggung penderitaan bersendirian sehingga melahirkan seorang bayi lelaki pada 26 Mei 2014.

Segalanya terbongkar apabila abang mangsa mendengar tangisan bayi di belakang rumah di Kampung Lubok Bongor, Kuala Balah, Jeli, pada jam 8.45 malam.

Abang dan bapanya yang pergi melihat dan mendapati bayi itu sudah dilahirkan. Mangsa kemudiannya memberitahu dia dirogol tertuduh hingga mengandung.

Selepas laporan dibuat, tertuduh ditahan dan analisa ujian Asid Deoksiribonukleik (DNA) oleh Jabatan Kimia Malaysia, Petaling Jaya mengesahkan tertuduh adalah bapa kandung bayi berkenaan.

Ibu muda tergamak lakukan persetubuhan haram dalam semak

Posted: 24 Feb 2015 05:17 PM PST

Dari kiri: Kakitangan Pejabat Agama Daerah Kuala Muda melakukan siasatan terhadap dua perempuan dan seorang lelaki berperwatakan perempuan (dua, kanan).

SUNGAI PETANI – Seorang ibu muda yang mengaku janda antara yang ditahan di lokasi pelacuran dekat kawasan semak di Taman Kampian, Jalan Sekerat, jam 11 pagi semalam.

Turut ditahan dua wanita dan seorang lelaki yang berperwatakan seperti perempuan di port pelacuran yang hanya dilengkapi dengan khemah serta alatan lain dipercayai untuk aktiviti pelacuran.

Bagaimanapun, hasil soal selidik mendapati wanita berusia 22 tahun itu masih berstatus isteri orang dan mempunyai seorang anak perempuan berusia dua tahun.

Pemeriksaan ke sekitar lokasi pula mendapati ia seakan-akan lokasi perkhemahan dalam semak namun dipenuhi alatan kondom digunakan untuk pelacuran.

Kesemua mereka yang ditahan anggota Penguatkuasa Majlis Perbandaran Sungai Petani Kedah (MPSPK) dengan kerjasama Pejabat Agama Daerah (PAD) Kuala Muda itu dibawa ke pejabat untuk soal siasat selain memanggil waris untuk tindakan selanjutnya.

Kawasan semak yang dipercayai sering dijadikan port pelacuran dimusnahkan penguatkuasa dalam operasi semalam.
Pegawai Agama Daerah Kuala Muda, Sheikh Alwi Osman berkata, dua perempuan ditahan mengikut Seksyen 19 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah 2014 iaitu melacur manakala seorang lagi wanita bukan Islam dilepaskan selepas diberi khidmat moral.

Menurutnya, jika sabit kesalahan, boleh didenda tidak melebihi RM5,000 atau dipenjarakan tidak lebih tiga tahun atau sebatan tidak melebihi enam sebatan atau mana-mana kombinasi hukuman itu.

"Manakala seorang lelaki berperwatakan perempuan ditahan mengikut Seksyen 26 iaitu mana-mana lelaki yang memakai pakaian perempuan dan berlagak seperti perempuan di tempat awam adalah melakukan suatu kesalahan.

"Jika bersalah, boleh dikenakan hukuman tidak melebihi RM1,000 denda atau penjara tidak lebih satu tahun atau kedua-duanya sekali," katanya.

Beliau berkata, operasi diketuai Pegawai Penguatkuasa MPSPK, Anil Aris manakala PAD diketuai Zaiferi Zainul Abidin.

Cucu Tok Selampit

Posted: 25 Feb 2015 01:29 PM PST

Cucu Tok Selampit


MB @AzminAli Melawat KETUM @AnwarIbrahim? Adakah Mereka Berdua Ada Hubungan Keluarga @penjaramalaysia?

Posted: 24 Feb 2015 07:27 PM PST


Dato Menteri Besar Selangor, YB Azmin Ali kelihatan di Penjara Sungai Buloh jam 8.50 pagi tadi. Beliau dikatakan berjumpa dengan Pengarah Penjara dan seterusnya melawat KETUM Anwar Ibrahim. Azmin Ali pada ketika ini dikatakan masih berada di penjara berkenaan? Sumber mengatakan lawatan yang dibuat oleh MB Selnagor berkenaan bukanlah lawatan rasmi sebaliknya adalah lawatan peribadi untuk melawat KETUM Anwar Ibrahim. 

Siapakah Azmin Ali dengan Anwar Ibrahim? Adakah mereka mempunyai hubungan kekeluargaan? Bolehkah Anwar Ibrahim menerima pelawat sekarang? Kenapakah lawatan ini dibenarkan? Ketua Pengarah Penjara Sungai Buloh perlu mengeluarkan kenyataan sekiranya perkara ini benar. Kita tidak mahu wujudnya dwi-standard untuk layanan banduan-banduan di Penjara.

Mengikut peraturan penjara, seseorang banduan yang baru masuk penjara boleh dilawati keluarga dalam tempoh 4 minggu selepas kemasukan. Sivarasa dan keluarga Anwar ada berjumpa beliau pada 14hb. Bagaimana Azmin boleh berjumpa dengan Anwar dalam tempoh 4 minggu selepas kemasukannya?

BERSIH Serta Perancangannya Untuk Memburukkan Reputasi SPR

Posted: 24 Feb 2015 06:08 PM PST


Tahniah kepada Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, yang tidak melayan permintaan kumpulan BERSIH untuk menemuinya semalam bagi membincangkan bagaimana keperluan perlembagaan sepatutnya dipenuhi dalam persempadanan semula Sarawak. Pengerusi SPR hanya mewakilkan kepada Pengarah SPR Sarawak untuk berbincang dengan kumpulan BERSIH.

Keputusan Pengerusi SPR adalah tepat memandangkan kumpulan pendesak pilihan raya ini dilihat tidak akan pernah berpuas hati dengan masa cadangan persempadanan semula pilihan raya oleh SPR. Sebelum ini BERSIH menggesa SPR agar mempercepatkan syor persempadanan semula. Hujung tahun lepas kumpulan pendesak ini marah apabila SPR lambat membentangkan persempadanan semula. Namun keadaan menjadi terbalik apabila BERSIH menganggap SPR tergesa-gesa membentangkan syor persempadanan semula di Sarawak yang dibuat bulan lepas.

BERSIH juga kelihatan biadap apabila menyifatkan SPR bertegas mahu melaksanakan persempadanan semula menambah bilangan kerusi pilihan raya bagi mengelakkan orang Melayu 'gugur' di bumi sendiri. Dr Wong Chin Huat, penganalisis dan anggota badan reformasi pilihan raya BERSIH dengan celupar mengeluarkan kenyataan sedemikian kerana BERSIH secara konsisten cuba memberi imej buruk kepada SPR.

Kenyataan Wong hanya bersifat retorik kerana tiada fakta yang dikemukakan bahkan hanya berdasarkan tafsiran dan andain sendiri. Ini amat sekali mencalar kredibiliti penyelidikan kumpulan pendesak berkenaan. Jika benar kenyataan tersebut, maka orang Melayu perlu menolak sistem demokrasi kerana sistem tersebut akan mengancam kedudukan orang Melayu dan menguntungkan bangsa asing. Jika demokrasi jujur mengancam penduduk asal sesebuah negara maka kita yakin tiada sebuah negara pun yang akan melaksanakannya.

Kita juga tidak lupa apabila BERSIH telah mengadakan taklimat kepada 20 orang diplomat asing bulan lepas dan mendakwa terdapat kepincangan dan ketidaktelusan dalam persempadanan semula yang dibuat SPR. Diplomat dari negara seperti Amerika Syarikat, Perancis, Jerman, Rusia, Britain, Australia dan Singapura menghadiri sesi dua jam itu. Di dalam taklimat tersebut, Pengerusinya, Maria Chin Abdullah berkata, notis yang dikemukakan SPR tidak lengkap dan menyukarkan pengundi di Sarawak untuk mengemukakan bantahan.

Tindakan gabungan itu memberi penerangan kepada diplomat asing itu adalah membuang masa, tenaga dan hanya memburukkan imej negara. SPR membuat sesuatu mengikut undang-undang dan perlembagaan. Kalau ada sesuatu yang tidak boleh terima, SPR ada prosiding bagaimana bantahan boleh dilakukan, bukan melalui media dan bukan juga dengan bagi taklimat kepada orang asing macam yang dilakukan oleh BERSIH.

BERSIH adalah dalang dan pengkhianat negara. Kumpulan pendesak ini berlindung di sebalik nama NGO sedangkan umum mengetahui kumpulan pendesak ini tidak pernah berdaftar di bawah Akta Pertubuhan (ROS) dan umum juga mengetahui BERSIH adalah suara pembangkang yang tidak memberikan sedikitpun nilai tambah dalam pembangunan negara.

Kini Giliran Nuha KETUM Anwar Pula Cuba Memperolokkan Sistem Raja Berparlimen

Posted: 24 Feb 2015 04:44 PM PST


Ini adalah kenyataan media yang dibuat oleh salah seorang anak KETUM Anwar Ibrahim, Nurul Nuha, selepas anggota keluarga Anwar muncul di Istana Negara pada kira-kira jam 3.30 petang semalam:
Segala puji bagi Allah yang Maha Kuasa.
Bagi pihak keluarga kami, saya dengan penuh rasa rendah diri ingin menyampaikan rasa terharu dan bersyukur ke hadrat Illahi dengan sokongan dan semangat solidariti daripada rakan-rakan serta para penyokong di dalam dan dari luar negara. Hari ini merupakan minggu kedua ayah kami Datuk Seri Anwar Ibrahim ditahan sebagai tahanan politik Malaysia.
Atas inisiatif keluarga, kami memutuskan untuk menghantar petisyen kepada Duli Yang Maha Mulia Almu'tasimu Billahi Muhibbuddin Tuanku Al-Haj Abdul Halim Mu'adzam Shah ibni Almarhum Sultan Badlishah Yang Dipertuan Agong - berdasarkan berlakunya pengenepian prinsip-prinsip keadilan dan pembelaan daripada penganiayaan fitnah ke atas Yang Berhormat Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Mahkamah mungkin telah menjatuhkan hukuman bersalah tetapi, namun ayahanda kami tidak bersalah. Justeru itu kami membuat permohonan petisyen bersandarkan Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan.
Kami meletakan keyakinan kepada proses perlembagaan ini serta percaya prinsip keadilan akan ditegakkan apabila kesemua fakta-fakta diteliti secara menyeluruh tanpa campur tangan politik maupun mana-mana cabang kerajaan bersesuian dengan prinsip pemisahan kuasa melalui institusi Raja Berperlembagaan.
NURUL NUHA ANWAR
Penyelaras
#March2Freedom
Berdasarkan kenyataan media yang dikeluarkan oleh Nurul Nuha seperti di atas, kononnya keluarga Anwar Ibrahim sebenarnya tidak meminta pengampunan daripada YDP Agong semalam. Sebaliknya mereka memohon agar YDP Agong masuk campur untuk mengubah keputusan Mahkamah Persekutuan. Jika betullah pengampunan bukan yang mereka cari, Jemaah Pengampunan dan YDP Agong tidak perlu melihat kepada kes ini secara terperinci. Keluarga Ketum Anwar Ibrahim sekali lagi tidak serius dalam kes ini. Mereka hanya ingin mengheret YDP Agong ke dalam mainan politik mereka. Sekiranya Istana menolak permohonan ini, mereka akan memulakan langkah untuk menghina sistem beraja. 

Kita tidak pasti apakah kandungan surat kepada YDP Agong. Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan jelas menyatakan YDP Agong tidak berkuasa untuk membuka atau menyemak kes mahkamah. Cuma kuasa yang ada pada Baginda adalah untuk menangguhkan atau memberi pengampunan. Itupun Jemaah Pengampunan tetap perlu bermesyuarat dengan Peguam Negara atau wakil Peguam Negara perlu bermesyuarat di hadapan YDP Agong.

Kenyataan Nurul Nuha di atas menghina mahkamah dan tidak menunjukkansebarang penyesalan. Jika dibaca kenyataan media Nurul Nuha, Anwar Ibrahim dianggap sebagai tahanan politik dan bukan sebagai banduan liwat dan didakwa tidak bersalah walaupun selepas Mahkamah Persekutuan mendapati dia bersalah meliwat. Perlukah YDP Agong memberi pengampunan kepada spesis manusia sebegini? Bukan sahaja pengampunan tidak wajar diberi malah Nurul Nuha wajar dikenakan tindakan menghina Mahkamah di atas kenyataan ini.

Jelas sekali keluarga KETUM Anwar Ibrahim hanya cuba bermain politik dan ingin sentiasa mendapat perhatian daripada Rakyat Malaysia. Keluarga Anwar Ibrahim ingin mendapat pengampunan daripada YDP Agong tetapi pada masa yang sama mereka berlakon di hadapan seluruh Rakyat Malaysia. Satu lagi drama meloyakan daripada Anwar Ibrahim dan keluarga.

Duke of UMNO

Posted: 25 Feb 2015 01:29 PM PST

Duke of UMNO


APA YANG ANAK ANWAR BERAHIM NI NGARUT SAKAN NIHHHH..???

Posted: 25 Feb 2015 06:43 AM PST


Saya faham, sebagai isteri, anak dan keluarga banduan yang baru dipenjara, sudah tentulah hati mereka gundah-gulana dan susah hati. Jika seseorang itu dipenjara sehari dua pun sudah mampu merisaukan keluarga terdekat, apatah lagi untuk tempoh lima tahun, bukan?

Mungkin itulah yang sedang dirasai oleh Datuk Seri Wan Azizah, Nurul Izzah, Nurul Nuha dan seluruh keluarga Anwar. Jika dulu mereka meletakkan bunga kecil berwarna putih ketika Anwar pertama kali dipenjara di Sungai Buloh, kali ini mereka gunakan hak petisyen permohonan pengampunan DiRaja pula.

Saya tidak memandang serong pada hal permohonan pengampunan DiRaja tersebut. Itu hak Anwar dan keluarganya menurut Perkara 42, Perlembagaan Persekutuan. Terserahlah mahu mohon keampunan DiRaja itu atau tidak.
 
Cuma, yang saya tidak dapat terima ialah ALASAN yang diberikan Nurul Nuha dalam justifikasi permohonan pengampunan tersebut.

Katanya, dia dan keluarga membuat permohonan itu kerana percaya Anwar tidak bersalah. Kemudian, dia istilahlah Anwar sebagai "tahanan politik". Malah Nuha mendakwa prinsip-prinsip keadilan telah diketepikan dan kononnya Anwar difitnah.

PAS "PERANG BESAR" PADA MAC INI..!!!

Posted: 25 Feb 2015 01:24 AM PST


Jika benarlah bagai diumum di sini, maka nampaknya bermula Mac ini kita semua bakal melihat "perang besar" di dalam PAS di antara geng ulama dan geng-geng "jebon"...

Secara jujur, saya tak tahu siapa yang akan menang...dua-dua geng nampaknya tak mahu mengalah... satu geng pertahan perjuangan asal PAS... satu lagi kata dah hilang hormat kat geng ulama dalam PAS...

Nak teka sapa menang atau sapa yang kalah masih terlalu awal buat masa ni...


Cuma apa yang saya tahu, geng "syaitan dalam jemaah" ni lebih praktikal...depa bukan tumpu kat propaganda saja.. tapi depa turun cari perwakilan yang akan menentukan undi...

Manakala geng ulama walaupun nampak bersemangat dan dapat sokongan kuat, belum tentu depa boleh menang bertanding nanti.. perlu diingatkan pada geng ni bahawa kemenangan sesuatu jawatan ditentukan oleh UNDI.. bukan SORAK...okay?

Bukan apa... saya teringat apa yang pernah berlaku pada DS Mukhriz dulu... masa tu Mukhriz belum ada tittle Dato' Seri pun... saya dulu panggil Mukhriz dengan nama atau "bro" saja... masa tu dia bertanding Ketua Pemuda UMNO...

Masa tu nama Mukhriz memang gah. Dia dapat pencalonan tertinggi dari seluruh negara bro... Saya masih ingat lagi Mukhriz kata kat depan rumah salah seorang Pemuda UMNO Alor Setar lepas kami pakat baca Yaa Sin... "eiishhh... rasa macam tak sabaq pulak nak menang"... 

Saya senyum sumbing time tu.. sebab saya dah beritahu pasai KJ yang tengah ligat "jumpa" perwakilan dengan "sesuatu di tangan". Apa yang saya respect kat Mukhriz ialah dia selamba kata.."Biaq saya kalah pun takpa bro.. asalkan tak menang cara macam tu".. so faham-faham je la apa maksud Mukhriz tu..kan?

Jadi, saya tak hairan kalau Mukhriz kalah tak jadi Ketua Pemuda UMNO masa tu...

So, saya pesan awal-awal kat geng ulama dalam PAS... jangan sampai kejadian yang sama menimpa depa.. jangan guna cara KJ... tapi gunakan kekuatan perjuangan asal PAS pada perwakilan parti nanti... itu kekuatan geng ulama yang sebenar...

Semoga berentap habis-habisan untuk menentukan survival PAS nanti.. wassalam....

PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Feb 2015 11:06 AM PST

PEJUANG BANGSA


PENDEDAHAN PORTAL PR PERTEMUAN KOMPLOT SULIT PASMA & GUAN ENG DI KOMTAR !!

Posted: 25 Feb 2015 08:35 AM PST







Baru baru ini pada 12 Jan 2015 satu perjumpaan diantara PASMA dan LGE telah diadakan di Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang pada 12 Jan 2015, jam 11 pagi.
PASMA diwakili :-

1. Dato Phahrolrazi Zawawi
2. Nasir Ahmad
3. Taib Zakaria
4. Dzulqarnain
5. Rahman Taib
6. Hazmi Hassan
7. Sayuthi Omar
8. Mohd Yusof Mohd Noor
9. Zolkifly Md Lazim
10. Nordin Majid
11. Taib Ahmad
12. Yusni Mat Piah
13. Muhaimin Sulam
14. Yacob Ali
15. Roshidi Husin
DAP diwakili :-
1. Lim Guan Eng
2. Ramasamy
3. Chow Kon Yeow
4.Jeff Ooi
5.Lim Hock Seng
6. Zairil Khir Johari
7. Ong Ah Teong
8. Harvinder singh
9. Ng Wik Aik
10. Chong Eng
Perjumpaan sulit ini yang dirancang sejak sekian lama akhirnya berjaya mencapai matlamat Dap menjadikan pak lebai Pas tunggangan dan anjing suruhan.
Majlis ini bermula dengan ucapan aluan dari Lim Guan Eng. Beliau sangat gembira dengan kedatangan PASMA.
Dalam perbincangan mereka Dato Phahrolrazi memberi jaminan kepada Lim Guan Eng yang PASMA akan membantu DAP dalam segala urusan yang diminta oleh DAP.
Malah  PASMA memberi commitment 100%  untuk pastikan Presiden PAS ditumbangkan dalam pemilihan PAS tahun ini.
PASMA juga berikrar akan membantu DAP di Sarawak dikawasan penganut Islam.
Dalam masa yang sama PASMA memohon kepada Lim Guan Eng supaya semua jawatan PENGERUSI JKKN diberikan kepada ahli PAS yang sokong PASMA, begitu juga dgn lantikan ahli majlis MPPP DAN MPSP.
Lim Guan Eng  menyatakan telah melantik ahli majlis MPPP dan MPSP dikalangan ahli PASMA dan berjanji semua jawatan PENGERUSI JKKN kuota PAS akan diberikan kepada PASMA.
Dengan bersungguh sungguh  Lim Guan Eng sangat berharap agar Hadi Awang dan golongan ulamak ditumbangkan dalam pemilihan PAS tahun ini dan PASMA akan kuasai PAS.
Beliau juga mahu PASMA membantu DAP di Sarawak secepat mungkin dan mahu PASMA menghantar pasukannya ke Sarawak dalam bulan Februari ini, segala perbelanjaan akan ditangung oleh DAP. DAP juga mahu PASMA memberi tumpuan khas dikawasan FELDA di Johor dan kawasan Melayu Johor. Johor next target utk ditawan dlm PRU 14.
Dengan kekayaan dan sumber kewangan tanpa had..Dap akan memberi peruntukan sebanyak RM1/2 juta kepada PASMA setiap 3 bulan.
PASMA dan DAP telah merangka strategi bersama utk menghadapi PRN SARAWAK dan PRU14
14. Mereka memberi tumpuan khas dikawasan Melayu. DAP akan gunakan PASMA untuk masuk ke kawasan Melayu lepas ini.
Dengan sumber kewangan dan strategi yang dirangka DAP amat yakin Hadi Awang akan tumpas kali ini.
Dalam perbincangan tersebut Dap dan PASMA bersetuju dan bersepakat akan menaikan MAT SABU jadi Presiden PAS yang baru.
Mesyurat tamat pada pukul 12.50 tengahari dan makan tengahari.

sumber : tranung

Komen GPB 
PASMA masyukk kuat giler dapat duit dari tokan DAP yang dalangnya seorang kawan baik Mat Sapu ..patut la mat sapu sanggup jadi kaldai pun sebab dibela baik.. ...


BN TAK TANDING PRK CHEMPAKA , FOKUS PEMULIHAN BANJIR

Posted: 25 Feb 2015 07:44 AM PST



Umno tidak akan meletakkan calonnya dalam pilihan raya kecil kerusi Chempaka bulan depan susulan kematian penyandangnya Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat baru-baru ini.

Menurut ketua penerangannya Datuk Ahmad Maslan keputusan bagi memberikan tumpuan pada usaha pemulihan Kelantan akibat banjir besar tahun lalu.

"Umno tidak bertanding di DUN Cempaka. Tumpu selesai bantuan banjir dan perpaduan ummah," katanya dalam mesej di Twitter.

Keputusan itu dicapai dalam mesyuarat Majlis Tertinggi Umno yang dipengerusikan oleh presidennya Datuk Seri Najib Tun Razak malam ini.

Pilihan raya kecil itu akan diadakan pada 22 Mac depan, manakala penamaan calonnya pada 10 Mac.Pada pilihan raya umum ke-13, bekas menteri besar Kelantan itu mengalahkan calon BN, Wan Razman Wan Abd Razak, dengan majoriti 6,500 undi.

PENDEDAHAN PEMOHONAN PENGAMPUNAN UNTUK KALDAIKAN INSTITUSI DIRAJA ??

Posted: 25 Feb 2015 12:50 AM PST



Pandangan oleh peguam Datuk Zulkifli Noordin mengenai pemohonan pengampunan Diraja kepada YDPA cukup pedas dan boleh membuka mata kita tentang  rancangan putar belit  keluarga KETUM ini .




Respon saya kepada soalan media:

1. Permohonan pengampunan oleh Wan Azizah ini wajib ditolak kerana ianya dibuat tanpa persetujuan Banduan sendiri. Ini kerana Banduan konsisten dgn pendirian tidak mahu membuat permohonan pengampunan! Adakah Wan Azizah membuat permohonan ini tanpa pengetahuan atau persetujuan Banduan? Kalau benar Wan Azizah membuat permohonan pengampunan ini tanpa pengetahuan atau persetujuan Banduan, ini adalah satu penghinaan terhadap Banduan tersebut!

2. Asas kepada permohonan pengampunan ialah pengakuan salah kpd kesalahan yang disabit, penyesalan atas perlakuan kesalahan itu dan akujanji tidak akan mengulanginya lagi;

3. Elemen2 ini tidak ada dalam permohonan Wan Azizah maka ianya wajib ditolak;

4. Sebaliknya Wan Azizah cuba memperkaldaikan institusi pengampunan DiRaja dengan menjadikan alasan "kehakiman tidak telus" sebagai alasan. Ini satu penghinaan keatas institusi pengampunan dan wajib ditolak dan dikenakan tindakan sewajarnya!

6. Permohonan ini juga suatu penghinaan kepada institusi kehakiman yang dilantik dan bernaung dibawah YDP Agong kerana menjadikan alasan "kehakiman tidak telus" sebagai alasan permohonan pengampunan;

7. Kebiasaanya hanya mereka yang dijatuhkan hukuman mati atau penjara sepanjang hayat akan memohon pengampunan bagi tujuan pengurangan hukuman. Bagi seorang yang disabitkan kesalahan meliwat dan dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun adalah sesuatu yang agak "luar biasa" untuk memohon pengampunan atas hukuman, apatah lagi kalau Banduan selalu melalak dgn slogan "Lawan Tetap Lawan".

Adakah Banduan tidak mampu melawan nyamuk didalam penjara spt yang diadukan oleh isterinya Wan Azizah?

Zulkifli Noordin
Rabu
6 Jamadil Awal 1436
25 Feb 2015

HAPUS 5 % DISKAUN BUMIPUTRA BELI RUMAH BERNIAT JAHAT & RASIS - PEMUDA UMNO P.PINANG

Posted: 24 Feb 2015 11:06 PM PST




Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang mengecam tindakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang telah mengeluarkan surat arahan bertarikh 23hb Februari 2015 kepada Majlis Perbandaran Pulau Pinang dan Majlis Perbandaran Seberang Perai yang bertajuk "TIADA DISKAUN 5% BAGI LOT BUMPUTERA UNTUK RUMAH KOS RENDAH, KOS SEDERHANA RENDAH DAN RUMAH MAMPU MILIK".

Dalam hal ini, Pegerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang merasakan ini adalah suatu tindakan yang tidak adil, rasis dan mempunyai niat yang jahat terhadap golongan bumiputera terutamanya Melayu di Pulau Pinang. Ini adalah satu lagi bukti penarikan keistimewaan hak bumiputera.

Kami faham bahawa selama ini tiada diskaun 5% untuk kategori kos rendah, kos sederhana rendah tetapi yang menghairankan kenapa diskaun 5% kepada bumiputera ini tidak diberikan kepada rumah mampu milik. Golongan yang berpendapatan sederhana dan rendah sekarang ini tidak lagi mampu untuk memiliki rumah dalam kategori rumah mampu milik jika Kerajaan Negeri meneruskan polisi tiada diskaun ini kepada bumiputera. Tindakan ini sekali lagi membuktikan niat jahat dan sifat rasis Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Kami juga amat kesal jika kategori rumah mampu milik tidak diberikan diskaun sebanyak 5% kerana ini akan menghalang aspirasi Kerajaan Persekutuan dalam memastikan agenda pemilikan rumah mampu milik oleh rakyat.

Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang juga ingin menuntut penjelasan daripada Kerajaan Negeri terhadap 30% kuota bumiputera yang seharusnya diperuntukkan kepada bumiputera, sama ada ianya masih terpakai dan wujud?

Rafizal Abd Rahim
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang

AHLI PARLIMEN BELIA MALAYSIA NAFI ANJUR SEMINAR PEMIKIRAN ANWAR IBRAHIM

Posted: 24 Feb 2015 08:27 PM PST

Seminar Pemikiran Anwar Ibrahim ini sebenarnya  dianjurkan oleh 6 orang Ahli Parlimen Belia difahamkan dari negeri Selangor  tetapi menggunakan nama Gabungan Ahli Parlimen Belia .

Pastinya budak2 ini adalah totok PKR dan penggunaan nama Ahli Parlimen Belia jelas tidak bertanggungjawab untuk menyokong seorang penjenayah yang telah disabitkan kesalahan undang-undang.




Kami majoriti besar Ahli-Ahli Parlimen Belia Malaysia menolak sekeras-kerasnya penggunaan nama "Gabungan Ahli Parlimen Belia Malaysia" dalam penganjuran program Seminar Pemikiran Anwar Ibrahim seperti mana yang diuar-uarkan melalui platform media sosial bermula semalam, Selasa 24 Februari 2015. 

Kami menegaskan bahawa Gabungan ini tidak pernah wujud dalam erti kata di mana tiada sebarang perbincangan jauh sekali persetujuan sesama keseluruhan Parlimen Belia Malaysia untuk menganjurkan program mengagung-agungkan seorang ahli politik yang telah disabit kesalahan di mahkamah tertinggi negara. 

Kami memegang kuat objektif utama Parlimen Belia Malaysia untuk menjadi saluran cadangan dan idea di antara anak muda dengan kerajaan, sepertimana sembilan (9) buah usul untuk belia yang diluluskan dan dibentangkan kepada kabinet pada sidang pertama bulan yang lalu.

Maklumat awal mengesahkan bahawa hanya enam (6) orang APBM terbabit langsung dalam penganjuran program ini di mana jumlah APBM keseluruhan adalah sebanyak 133 orang. 

Kami kesal dengan penggunaan platform APBM untuk agenda ini dan menggesa pihak bertanggungjawab untuk tampil ke hadapan dan memperjelas isu sekaligus memperbetul kesilapan supaya tidak timbul persepsi negatif terhadap sidang perwakilan Parlimen Belia Malaysia.

Parlimen Belia Malaysia sedang dalam proses merealisasikan sembilan (9) buah usul untuk menjaga kemaslahatan anak muda Malaysia. Kami menyeru rakan rakan yang terlibat dalam penganjuran program ini atas nama Gabungan APBM sedar akan peranan dan objektif sebenar Parlimen Belia Malaysia. 

Peranan Kementerian Belia dan Sukan dalam memartabatkan pembangunan belia melalui Program Parlimen Belia Malaysia harus terus disokong dan dipelihara.

ANWAR MOHON AMPUN IBARAT JILAT LUDAH SENDIRI & MENGAKU BERSALAH

Posted: 24 Feb 2015 04:50 PM PST




 Tindakan keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim mengemukakan rayuan kepada Yang Di-Pertuan Agong berhubung keputusan kes liwat beliau pada Selasa disifatkan ibarat 'menjilat ludah sendiri' dan 'cakap tidak serupa bikin'.

Demikian kata Ketua Penerangan Pemuda Umno Malaysia, Jamawi Jaafar dalam satu kenyataan pada Selasa.

"Permohonan yang dibuat oleh isteri beliau, Datin Seri Wan Azizah itu secara tidak langsung menunjukkan Anwar mengaku bersalah atas pertuduhan liwat yang dijatuhkan mahkamah sebelum ini.

"Ia juga  bertentangan dengan pendirian awal Anwar yang menegaskan tidak akan sekali-sekali memohon pengampunan daripada Yang Di-Pertuan Agong untuk menunjukkan bahawa beliau tidak bersalah.

"Malah permohonan ini juga dilihat sebagai keputusan keluarga dan bukan keputusan parti. Jelas, dalam keadaan terdesak mereka sanggup berbuat apa sahaja untuk kepentingan sendiri termasuk membelakangkan pendirian terdahulu dan suara parti" kata Jamawi.

Jamawi turut menyeru supaya pengikut tegar Anwar dan PKR serta seluruh rakyat Malaysia supaya sedar kerana tindakan tersebut menurut Jamawi adalah sekadar meraih simpati dan populariti.

Terdahulu, dimaklumkan bahawa Dr Wan Azizah dan anaknya, Nurul Nuha, telah menghantarpermohonan itu ke Istana Negara dan seorang lagi anaknya, Nurul Izzah, telah menghantar satu surat rasmi untuk memaklumkan permohonan pengampunan Diraja itu, ke Parlimen.

Perkara ini disahkan kepada Astro AWANI oleh Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil pada Selasa.

IPOHMALAY

Posted: 25 Feb 2015 09:03 AM PST

IPOHMALAY


Australia ungkit sumbangan tsunami, rakyat Indonesia marah

Posted: 24 Feb 2015 10:58 PM PST

Rakyat Indonesia yang berang dengan tindakan Australia mengungkit sumbangan Tsunami Aceh 2004 lantaran proses hukum mati dua rakyatnya kerana dadah, mengumpul wang syiling untuk 'mengembalikan' wang sumbangan Australia satu ketika dahulu.




Australia Ungkit Tsunami, Tagar #KoinuntukAustralia Muncul

Untuk menggantikan dana bantuan yang pernah di berikan Australia.


VIVA.co.idWakil Gubernur Jawa Timur, Saifullah Yusuf, ikut tersinggung dengan pernyataan Perdana Menteri Australia, Tony Abbott, yang mengungkit-ungkit sumbangan negaranya untuk korban bencana tsunami Aceh 2004 lalu agar aparat hukum Indonesia tidak mengeksekusi terpidana mati kasus Bali Nine.

Pernyataan itu, menurut Wagub, adalah bentuk penghinaan atas kedaulatan Indonesia. Wagub yang akrab di sapa Gus Ipul itu pun yakin gerakan sumbangan koin dari bangsa Indonesia baru-baru ini bisa mengembalikan bantuan yang diberikan oleh Australia dengan pamrih itu.

Ditemui di Balaikota Malang Senin petang 23 Februari 2015, Gus Ipul menyatakan seharusnya Australia bisa menghormati sikap Indonesia dan menjaga tindakan yang bisa menyakiti negara tetangganya itu. Sebab Indonesia sebaliknya, juga menghormati siapapun yang berperilaku sopan dan menghormati Bangsa Indonesia.

"Sebagai tetangga kita harus saling menghormati. Kalau ada tindakan yang menyinggung ya pantas saja. Ini bagian dari protes kepada Perdana Menteri Australia agar kita saling menghormati. Indonesia menghormati Australia, kita harapkan Australia juga menghormati kita," kata Saifullah Yusuf Senin 23 Februari 2015.

Gus Ipul pun merasa yakin bahwa warga Jawa Timur akan banyak bereaksi dengan tindakan provokatif Abbott tersebut, meskipun tak ada perintah dari pemerintah setempat.  Menurutnya, reaksi itu dipicu rasa nasionalisme mereka yang terusik, sehingga semangat berkorban muncul demi bangsanya. 

"Saya yakin banyak sekali pastinya warga yang akan menyumbangkan gerakan penggalangan koin itu," katanya.

Dia menyebut pernyataan PM Tonny Abbott yang mengungkit bantuan kepada Indonesia dengan rencana dieksekusinya dua warga negara Australia adalah sikap yang tak pantas. Dia menyebut Australia tidak ikhlas dan punya pamrih saat membantu korban bencana Tsunami di Aceh tahun 2004 silam.

"Jadi memang dia (Asutralia) tidak ikhlas. Australia banyak sekali memperoleh pendapatan dari bisnis dari Indonesia. Jadi kita mesti saling menghargai," ujarnya.

Di Malang Raya, sejumlah organisasi mahasiwa pun mulai melakukan penggalangan koin untuk Australia. Di mulai oleh mahasiswa PMII di Kecamatan Gondanglegi Kabupaten Malang pada Senin pagi dan disusul oleh mahasiswa GMNI pada siang hari di wilayah Kota Malang. Gerakan koin untuk Australia dilakukan lantaran pelajar dan penduduk Malang merasa dilecehkan oleh pernyataan PM Australia itu. (ren)

Comments (0)