Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:56 PG

sumber :-

Barisan Nasional


The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 15 Feb 2015 03:39 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Anwar atau banduan lain?

Posted: 14 Feb 2015 07:29 PM PST


Hmmm ... betul ke? Siapa yang sebenarnya sakit di belakang?


Sebelum 14 hari, mana boleh keluarga boleh ziarah. Itu peraturan penjara yang jelas tertulis.

Bohong betul si Nurul.


Sudahlah ayah penipu, anak perempuan pun ikut sama.

Wow! Penipu tak sama dengan jual orang

bumiyang

Posted: 15 Feb 2015 03:16 AM PST

bumiyang


DAP Perlu Sokong Hudud Jika Mahukan Melayu Sokong Pakatan Rakyaat???

Posted: 14 Feb 2015 08:59 PM PST

Gempar!!! Liwat II - Anwar Sebenarnya DiKhianati Oleh PAS???

Posted: 14 Feb 2015 05:55 AM PST

tunku

Posted: 15 Feb 2015 03:07 AM PST

tunku


Rahman Dahlan takes a dig at Nurul Izzah's "Anwar offered DPM post" claim

Posted: 15 Feb 2015 12:10 AM PST

An Umno minister took a jab at PKR vice-president Nurul Izzah Anwar for her remark that her father, Datuk Seri Anwar Ibrahim, was offered the deputy prime minister's post after the 2013 general election.

"BN offering DPM post to Anwar who lost all four GEs in a row? Nurul, get a grip on yourself! #Drama," Urban Wellbeing, Housing and Local Government Minister Datuk Abdul Rahman Dahlan tweeted.

Rahman was responding to Nuru Izzah's claim that Anwar was offered the number two post in the Barisan Nasional government after Pakatan Rakyat won 52 percent of popular votes in GE13.

Speaking at a ceramah at Seberang Jaya, Penang on Saturday night, Nurul Izzah reportedly said Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak offered her father the post, on condition that Anwar agreed to "ignore" his friends in Pakatan Rakyat.

She said Anwar rejected the offer.

Rahman added that Nurul Izzah should know that Anwar didn't fight for democracy.

"He tried to topple the govt on the 16th Sept 2008, remember?" he tweeted.

Soon after the GE13 which was held in May, Anwar had claimed to have enough Barisan lawmakers to jump ship and form a government. The plan did not materialise.

Anwar was jailed five years for sodomy last Tuesday.

The Unspinners

Posted: 14 Feb 2015 11:35 PM PST

The Unspinners


Reformasi II sia2, tiada sokongan ...boleh trus relax

Posted: 14 Feb 2015 05:28 PM PST

Mengenali Manusia Hebat Ibrahim….

Anwar Ibrahim hebat kerana apa agaknya? Adakah dia sememangnya mempunyai kelebihan luar biasa berbanding lain-lain pemimpin? Apa agaknya kelebihan-kelebihan luar biasa yang ada pada beliau dan tidak ada pada orang lain yang menyebabkan beliau hebat?

Kalau dilihat dari sudut kelulusan akademik, lebih hebat lagi kebanyakan pemimpin lain. Dia hanya lulusan 'general degree' pengajian Melayu Universiti Malaya.

Dari segi kebijaksanaan berpolitik, tidaklah dia lebih hebat dari Abdullah Badawi kerana Abdullah Badawi pun dapat jadi PM. Dia hanya sampai tahap TPM. Pendek kata, alah jugalah dalam sepak terajang politik.

Hendak dikatakan dia hebat dari segi 'panjang akal' pun tidak juga, sebab sudah banyak kali dia terperangkap atau 'kedapatan' melakukan hubungan tidak normal. Kalau dia seorang yang 'panjang akal', mungkin 'kerja hodoh' yang dilakukan 'tidak berbekas'.

Hendak dikatakan dia ada 'track record' luar biasa sewaktu mengetuai kementerian-kementerian tertentu yang pernah dipegangnya pun tidak juga.

Dia pernah pegang Kementerian Pertanian, Kementerian Belia dan Sukan, Kementerian Pendidikan dan Kementerian Kewangan. Semasa menjadi TPM pun tidak ada idea luar biasa yang melebihkan dia dari lain-lain penjawat.

Dari segi prestasi atau KPI sebagai menteri atau TPM hanyalah tahap 'average', sama seperti kebanyakan menteri-menteri lain. Malahan semasa memegang jawatan Menteri Kewangan, negara hampir muflis gara-gara keberaniannya memperjudikan wang Bank Negara di pasaran tukaran asing.

Dalam masa yang sama, dia jadalah pemegang rekod sebagai Menteri Kewangan yang pernah menaikkan kadar faedah sehingga 13%, iaitu kadar faedah yang tertinggi dalam sejarah kewangan negara.

Dia berpendapat, masalah ekonomi dan kewangan negara boleh dipulihkan dengan cara menaikkan kadar faedah dan menyerap kos kenaikan hingga kepada pengguna akhir. Negara bernasib baik dapat diselamatkan dengan formula 'luar biasa'yang dilakukan oleh DS Dr Mahathir selaku PM ketika itu.

Pada zaman dia menjadi Menteri Kewangan jugalah, lahirnya kroni-kroni yang kaya-raya hanya dalam tempoh 'semalam lalu'. Pada zaman dia, saham khas peruntukan bumiputera syarikat-syarikat GLC yang sepatutnya dikendalikan oleh MITI telah dibawa ke MOF.

Ini semua bertujuan untuk membolehkan saham-saham ini dibolot oleh kroni-kroni ciptaan Anwar Ibrahim. TNB, Telekom, Hicom, anak-anak syarikat Petronas yang bernilai puluhan billion telah melahirkan kroni-kroni Anwar yang 'tak terbilang dek jari'. Kesemua mereka menjadi jutawan 'semalam lalu'.

Hasil dari kekuatan kewangan para kroni inilah yang telah menyebabkan Anwar begitu berkuasa dan dengan mudah menduduki jawatan TPM dan Timbalan Presiden UMNO. Hanya menjentik dengan menggunakan jari manis, sudah cukup untuk menyebabkan Ghafar Baba terpelanting dari jawatan TPM.

Sebagai Menteri Pertanian pula, kita langsung tidak tahu apa yang dia buat malahan sebahagian besar rakyat pun mungkin terlupa bahawa dia pernah memegang jawatan Menteri Pertanian. Sebagai Menteri Belia dan Sukan pula, seingat saya hanya satu yang boleh kita ingat sehingga kini iaitu Sukan Malaysia (SUKMA Dermawan Sasmitatmadja).

Sebagai Menteri Pendidikan pula, dialah menteri yang bertanggungjawab memperkasakan sekolah Vernakular sehingga pejuang sekolah cina seperti 'cacing naik ke mata' sekarang ini. Lain-lain idea luar biasa langsung kita tidak nampak.

Jadi di mana lebihnya Anwar berbanding dengan lain-lain pemimpin dan politikus, walhal Anwar tidak menunjukkan apa-apa kelebihan luar biasa pun yang membolehkan dia mendapat sokongan hebat dari rakyat. Anwar ibarat seperti pokok cacat, 'batang kecil tapi berdahan besar'.

Dengan prestasi tahap 'average", dan dilihat pula sokongan besar yang dinikmati oleh Anwar dari para penyokongnya dan rakyat, kelihatan seolah-olah ada yang tidak kena dari segi persepsi rakyat terhadap Anwar.

Rakyat dan penyokong taksub memberi kredit secara berlebihan kepada Anwar. Sokongan yang diberi tidak sepadan langsung dengan kemampuan dan keistimewaan yang ada pada batang tubuh Anwar.

Kesalahan dan masalah peribadi yang dihadapi oleh Anwar jauh lebih hodoh dari pertuduhan yang dikenakan kepada Rahim Tamby Chik, tetapi Rahim Tambi Chik sehingga kini tidak boleh bangun lagi dalam politik.

Begitu juga dengan Khir Toyo. Tiada siapa yang bangun dijalan-jalanraya untuk mempertahankan Khir Toyo. Khir Toyo pula tidak pernah menempelak dan mempertahankan diri dengan menyatakan semua ini fitnah dari orang-orang yang benci dan ingin melihat dia jatuh tersungkur.

Begitu ramai adun BN yang telah dikenakan tindakan gantung oleh speaker di dewan undangan negeri di Kelantan, Selangor, Penang dan Kedah, tapi tidak pula berlaku kekecohan seperti kekecohan yang mereka lakukan di Dewan Rakyat semalam, apabila Speaker menggantung MP dari puak mereka.

Anwar dan puaknya tidak tahu untuk menghormati peraturan dan undang-undang, jika peraturan dan undang-undang itu diguna pakai terhadap mereka. Bagi Anwar undang-undang dan peraturan hanya perlu dipatuhi oleh pihak lawan mereka.

Bagi Anwar Kroni adalah istilah yang dicipta untuk pemimpin UMNO dan kerajaan saja. Pengikut taksub Anwar juga berfikiran begitu. Jika Anwar yang lakukan amalan kronisma dan nepotisma pengikut akan butakan mata dan hati mereka.

Jika Anwar dituduh melakukan sebarang perkara yang bertentangan dengan nilai moral, pengikut akan berkata itu suatu fitnah jahat, walau pun laporan itu datang dari mangsa Anwar sendiri.

Jika Anwar ditempeleng kerana provokasi beliau terhadap lawan, pengikut tidak akan fikir apa sebab Anwar kena tempeleng, tapi mereka akan pertikai mengapa tempeleng Anwar.

Kalau Anwar kena penjara, pengikut tidak akan fikir apa punca yang menyebabkan Anwar kena penjara, sebaliknya pengikut akan pertikai kenapa penjara Anwar.

Kalau Anwar melakukan liwat, pengikut tidak akan fikir 'kenapalah Anwar ni tak boleh berhentikan kerja terkutuk ni' , sebaliknya pengikut akan pertikai kenapa mangsa sanggup menjual maruah sehingga sanggup mencipta rancangan jahat untuk mengenakan Anwar.

Itulah sebenarnya kelebihan yang Allah taala anugerahkan kepada Anwar Ibrahim. Buatlah kerja jahat macam mana pun, setakat hari ini, Allah taala izinkan dia mendapat anugerah dan keistimewaan yang tidak mampu diperolehi oleh orang lain.

Dalam pada dia berjaya menutup keaiban demi keaiban yang dilakukan dengan cara menafikan mentah-mentah setiap tuduhan, hakikatnya Allah taala sudah aibkan hambanya ini seantero dunia. Keaiban ini bukan orang lain yang sebarkan, sebaliknya dia sendiri secara tidak sedar menyebarkan segala keaibannya melalui 'roadshow' penafian yang dilakukannya ke seluruh alam.

Hukuman dan pembalasan Allah taala secara halus sedang berlaku kepada Anwar tapi mungkin dia tidak pernah terfikir sampai ke sini.

Apa yang dia terfikir hanyalah, bagaimana mahu melepaskan diri dari pertuduhan dan bagaimana mahu memanipulasi setiap pertuduhan ini ke arah suatu bentuk penganiayaan terhadap dirinya agar pemikiran rakyat senantiasa dapat dikawal mengikut skrip yang dia canangkan.

Memang Anwar hebat. Tiada siapa yang dapat menandingi kelebihan anugerah tuhan yang diberikan kepadanya sebagai pinjaman di dunia ini.

Paling hebat ialah nikmat tuhan pun dia manipulasi, musibah tuhan yang mengenai diri sendiri pun dimanipulasi, semata-mata untuk urusan kuasa…engenali Manusia Hebat Anwar Ibrahim…. Rencana & Pendapat.

Anwar Ibrahim hebat kerana apa agaknya? Adakah dia sememangnya mempunyai kelebihan luar biasa berbanding lain-lain pemimpin? Apa agaknya kelebihan-kelebihan luar biasa yang ada pada beliau dan tidak ada pada orang lain yang menyebabkan beliau hebat?

Kalau dilihat dari sudut kelulusan akademik, lebih hebat lagi kebanyakan pemimpin lain. Dia hanya lulusan 'general degree' pengajian Melayu Universiti Malaya.

Dari segi kebijaksanaan berpolitik, tidaklah dia lebih hebat dari Abdullah Badawi kerana Abdullah Badawi pun dapat jadi PM. Dia hanya sampai tahap TPM. Pendek kata, alah jugalah dalam sepak terajang politik.

Hendak dikatakan dia hebat dari segi 'panjang akal' pun tidak juga, sebab sudah banyak kali dia terperangkap atau 'kedapatan' melakukan hubungan tidak normal. Kalau dia seorang yang 'panjang akal', mungkin 'kerja hodoh' yang dilakukan 'tidak berbekas'.

Hendak dikatakan dia ada 'track record' luar biasa sewaktu mengetuai kementerian-kementerian tertentu yang pernah dipegangnya pun tidak juga.

Dia pernah pegang Kementerian Pertanian, Kementerian Belia dan Sukan, Kementerian Pendidikan dan Kementerian Kewangan. Semasa menjadi TPM pun tidak ada idea luar biasa yang melebihkan dia dari lain-lain penjawat.

Dari segi prestasi atau KPI sebagai menteri atau TPM hanyalah tahap 'average', sama seperti kebanyakan menteri-menteri lain. Malahan semasa memegang jawatan Menteri Kewangan, negara hampir muflis gara-gara keberaniannya memperjudikan wang Bank Negara di pasaran tukaran asing.

Dalam masa yang sama, dia jadalah pemegang rekod sebagai Menteri Kewangan yang pernah menaikkan kadar faedah sehingga 13%, iaitu kadar faedah yang tertinggi dalam sejarah kewangan negara.

Dia berpendapat, masalah ekonomi dan kewangan negara boleh dipulihkan dengan cara menaikkan kadar faedah dan menyerap kos kenaikan hingga kepada pengguna akhir. Negara bernasib baik dapat diselamatkan dengan formula 'luar biasa'yang dilakukan oleh DS Dr Mahathir selaku PM ketika itu.

Pada zaman dia menjadi Menteri Kewangan jugalah, lahirnya kroni-kroni yang kaya-raya hanya dalam tempoh 'semalam lalu'. Pada zaman dia, saham khas peruntukan bumiputera syarikat-syarikat GLC yang sepatutnya dikendalikan oleh MITI telah dibawa ke MOF.

Ini semua bertujuan untuk membolehkan saham-saham ini dibolot oleh kroni-kroni ciptaan Anwar Ibrahim. TNB, Telekom, Hicom, anak-anak syarikat Petronas yang bernilai puluhan billion telah melahirkan kroni-kroni Anwar yang 'tak terbilang dek jari'. Kesemua mereka menjadi jutawan 'semalam lalu'.

Hasil dari kekuatan kewangan para kroni inilah yang telah menyebabkan Anwar begitu berkuasa dan dengan mudah menduduki jawatan TPM dan Timbalan Presiden UMNO. Hanya menjentik dengan menggunakan jari manis, sudah cukup untuk menyebabkan Ghafar Baba terpelanting dari jawatan TPM.

Sebagai Menteri Pertanian pula, kita langsung tidak tahu apa yang dia buat malahan sebahagian besar rakyat pun mungkin terlupa bahawa dia pernah memegang jawatan Menteri Pertanian. Sebagai Menteri Belia dan Sukan pula, seingat saya hanya satu yang boleh kita ingat sehingga kini iaitu Sukan Malaysia (SUKMA Dermawan Sasmitatmadja).

Sebagai Menteri Pendidikan pula, dialah menteri yang bertanggungjawab memperkasakan sekolah Vernakular sehingga pejuang sekolah cina seperti 'cacing naik ke mata' sekarang ini. Lain-lain idea luar biasa langsung kita tidak nampak.

Jadi di mana lebihnya Anwar berbanding dengan lain-lain pemimpin dan politikus, walhal Anwar tidak menunjukkan apa-apa kelebihan luar biasa pun yang membolehkan dia mendapat sokongan hebat dari rakyat. Anwar ibarat seperti pokok cacat, 'batang kecil tapi berdahan besar'.

Dengan prestasi tahap 'average", dan dilihat pula sokongan besar yang dinikmati oleh Anwar dari para penyokongnya dan rakyat, kelihatan seolah-olah ada yang tidak kena dari segi persepsi rakyat terhadap Anwar.

Rakyat dan penyokong taksub memberi kredit secara berlebihan kepada Anwar. Sokongan yang diberi tidak sepadan langsung dengan kemampuan dan keistimewaan yang ada pada batang tubuh Anwar.

Kesalahan dan masalah peribadi yang dihadapi oleh Anwar jauh lebih hodoh dari pertuduhan yang dikenakan kepada Rahim Tamby Chik, tetapi Rahim Tambi Chik sehingga kini tidak boleh bangun lagi dalam politik.

Begitu juga dengan Khir Toyo. Tiada siapa yang bangun dijalan-jalanraya untuk mempertahankan Khir Toyo. Khir Toyo pula tidak pernah menempelak dan mempertahankan diri dengan menyatakan semua ini fitnah dari orang-orang yang benci dan ingin melihat dia jatuh tersungkur.

Begitu ramai adun BN yang telah dikenakan tindakan gantung oleh speaker di dewan undangan negeri di Kelantan, Selangor, Penang dan Kedah, tapi tidak pula berlaku kekecohan seperti kekecohan yang mereka lakukan di Dewan Rakyat semalam, apabila Speaker menggantung MP dari puak mereka.

Anwar dan puaknya tidak tahu untuk menghormati peraturan dan undang-undang, jika peraturan dan undang-undang itu diguna pakai terhadap mereka. Bagi Anwar undang-undang dan peraturan hanya perlu dipatuhi oleh pihak lawan mereka.

Bagi Anwar Kroni adalah istilah yang dicipta untuk pemimpin UMNO dan kerajaan saja. Pengikut taksub Anwar juga berfikiran begitu. Jika Anwar yang lakukan amalan kronisma dan nepotisma pengikut akan butakan mata dan hati mereka.

Jika Anwar dituduh melakukan sebarang perkara yang bertentangan dengan nilai moral, pengikut akan berkata itu suatu fitnah jahat, walau pun laporan itu datang dari mangsa Anwar sendiri.

Jika Anwar ditempeleng kerana provokasi beliau terhadap lawan, pengikut tidak akan fikir apa sebab Anwar kena tempeleng, tapi mereka akan pertikai mengapa tempeleng Anwar.

Kalau Anwar kena penjara, pengikut tidak akan fikir apa punca yang menyebabkan Anwar kena penjara, sebaliknya pengikut akan pertikai kenapa penjara Anwar.

Kalau Anwar melakukan liwat, pengikut tidak akan fikir 'kenapalah Anwar ni tak boleh berhentikan kerja terkutuk ni' , sebaliknya pengikut akan pertikai kenapa mangsa sanggup menjual maruah sehingga sanggup mencipta rancangan jahat untuk mengenakan Anwar.

Itulah sebenarnya kelebihan yang Allah taala anugerahkan kepada Anwar Ibrahim. Buatlah kerja jahat macam mana pun, setakat hari ini, Allah taala izinkan dia mendapat anugerah dan keistimewaan yang tidak mampu diperolehi oleh orang lain.

Dalam pada dia berjaya menutup keaiban demi keaiban yang dilakukan dengan cara menafikan mentah-mentah setiap tuduhan, hakikatnya Allah taala sudah aibkan hambanya ini seantero dunia. Keaiban ini bukan orang lain yang sebarkan, sebaliknya dia sendiri secara tidak sedar menyebarkan segala keaibannya melalui 'roadshow' penafian yang dilakukannya ke seluruh alam.

Hukuman dan pembalasan Allah taala secara halus sedang berlaku kepada Anwar tapi mungkin dia tidak pernah terfikir sampai ke sini.

Apa yang dia terfikir hanyalah, bagaimana mahu melepaskan diri dari pertuduhan dan bagaimana mahu memanipulasi setiap pertuduhan ini ke arah suatu bentuk penganiayaan terhadap dirinya agar pemikiran rakyat senantiasa dapat dikawal mengikut skrip yang dia canangkan.

Memang Anwar hebat. Tiada siapa yang dapat menandingi kelebihan anugerah tuhan yang diberikan kepadanya sebagai pinjaman di dunia ini.

Paling hebat ialah nikmat tuhan pun dia manipulasi, musibah tuhan yang mengenai diri sendiri pun dimanipulasi, semata-mata untuk urusan kuasa…

------------

SEmalam kononnya ada reformasi II di Sogo Kuala Lumpur.











 




Tengok dari gambar2 di atas, semua gambar close up. Hanya menunjukkan bahawa tak ramai mana. Dari sg buloh dah pindah ke soho sebab perlu tarik gen y yg bebal dan mudah dibofoh2kan dengan propaganda bodoh.

Jangan marah ada orang tua pun sama bodih macam budak2.

Hehehe ... banding dengan 1998-2000, tengok berapa ramai berikut:





Hanya menunjukkan tIada sambutan dan orang ramai tak sedia fia nak pertahan anwar peliwat.

Dahlah tu, kebudak-budakkan untuk conteng harta awam. Lagi orang marah.




Tangkap saja budak baju hijau dan motor WA 954P



Tak risaulah ... Berbanding dengan 1998/2000, takde bendalah. Dah memang salah, nak tuduh macam mana????

Semua kerja ni sia2 ... baik aku pergi pasar. 









ANGIN PERUBAHAN

Posted: 14 Feb 2015 09:20 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Ini Keadaan Penjara Anwar Pada 1999, Benarkah Tidak Dilayan Dengan Baik?

Posted: 14 Feb 2015 08:03 PM PST

Pertumbuhan Ekonomi Malaysia Berada Pada Tahap Baik

Posted: 14 Feb 2015 04:21 AM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 14 Feb 2015 03:24 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Hotel bajet sedia kondom untik Hari Kekasih, dua penjawat dicekup bersekedudukan

Posted: 14 Feb 2015 02:01 AM PST

MELAKA: Dua penjawat awam antara lapan pasangan yang ditahan dalam operasi 'Hari Kekasih' oleh Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) atas kesalahan melakukan maksiat di empat buah hotel di sekitar Melaka Tengah di sini, tengah malam tadi.

Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasa JAIM, Zurul Iman Zakaria, berkata seorang anggota tentera ditahan kerana disyaki bersekedudukan dengan seorang pelajar kolej berusia 23 tahun di sebuah bilik hotel di Malim Jaya di sini pada 12.15 tengah malam.

Beliau berkata lelaki berusia 36 tahun itu pada mulanya cuba terjun dari tingkat satu hotel berkenaan sambil memegang pakaian seragam tenteranya namun membatalkan hasrat itu sebelum membuka pintu bilik.

"Lelaki itu membatalkan hasratnya apabila menyedari terdapat anggota JAIM menunggu di luar bangunan hotel," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata siasatan awal mendapati kedua-dua yang ditahan itu bukan pasangan suami isteri dan memberi alasan bermalam di hotel itu kerana ingin mengambil kereta di rumah kawannya.

Zurul Iman berkata seorang lagi penjawat awam daripada sebuah jabatan kerajaan di Melaka Tengah di sini ditahan bersama pasangannya di sebuah bilik hotel di Cheng pada 12.50 tengah malam.

Katanya, lelaki berusia 27 tahun bersama pasangannya berumur 30 tahun itu mengaku salah kerana bersekedudukan namun mendakwa dalam perancangan untuk berkahwin dalam masa terdekat.

Beliau berkata dua pasangan itu bersama enam lagi pasangan kekasih berusia antara 20 hingga 37 tahun dibawa ke pejabat JAIM untuk siasatan lanjut di bawah Seksyen 53 Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991 kerana bersekedudukan tanpa ikatan sah.

Sementara itu, katanya JAIM akan membuat laporan rasmi kepada Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah untuk mengambil tindakan terhadap sebuah hotel di Peringgit yang menyediakan kondom untuk pelanggan yang menginap di hotel berkenaan.

"Tindakan perlu diambil kerana perbuatan ini dilihat seperti menggalakkan aktiviti maksiat di negeri ini," katanya. - BERNAM

Seks dalam bilik mayat

Posted: 14 Feb 2015 01:01 AM PST

Seorang lelaki gelandangan ditahan atas kesalahan mencuri sebuah basikal di sebuah Pusat Khidmat Pengebumian Awam yang terletak di Colombus, Amerika Syarikat (AS), Isnin lalu.

Namun, ketika disiasat, polis berjaya membongkar satu kes pelik apabila suspek dipercayai telah melakukan hubungan seks dengan seorang mayat wanita.

Sementara itu, Pengarah pusat khidmat pengebumian itu, Cedric Hill dilihat berdiam diri dan enggan untuk mengulas mengenai perkara itu.

Menurut Metro.co.uk, Cedric berkata, perniagaan yang dijalankan adalah menyediakan perlindungan dan keselamatan terbaik buat keluarga si mati.

Tertuduh, Domonique Smith
Pada masa yang sama, tertuduh Domonique Smith, 26 didakwa atas kesalahan necrophilia atau melakukan hubungan seks dengan mayat.Dia turut mengaku melakukan pecah masuk ke pusat pengebumian itu dan telah dipenjarakan oleh pihak berkuasa.

'Goyang' kemaluan pada pelajar sekolah perempuan

Posted: 14 Feb 2015 12:25 AM PST

Tempat mangsa menunggu ibunya di tepi jalan berhampiran stesen minyak. Gambar kecil: Mangsa ketika menceritakan kejadian kepada media.
SEREMBAN – Seorang pelajar perempuan tingkatan lima di sebuah sekolah di sini, terkejut dengan perlakuan tidak senonoh seorang lelaki gersang ketika mangsa sedang menunggu ibunya menjemput pulang dari sekolah.

Mangsa yang enggan dikenali berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 3.30 petang, Rabu lalu ketika dia sendirian sebelum dikejutkan dengan kehadiran sebuah kereta Proton Iswara yang berhenti secara tiba-tiba di tepinya.

"Ketika sedang menunggu ibu untuk mengambil saya di sebuah stesen minyak, tiba-tiba ada sebuah kereta berhenti di tepi saya.

"Saya tak tahu kenapa kereta itu berhenti dekat dengan saya, tapi saya nampak pemandunya seperti bercakap dengan seseorang menggunakan telefon," katanya.

Bagaimanapun, kata remaja itu, dia terkejut apabila melihat lelaki berkenaan membuka zip seluarnya dan memegang kemaluannya.

Bimbang dan takut dengan kejadian itu, remaja tersebut beredar dari situ dan menunggu di tempat lain sebelum memaklumkan kepada ibunya yang kemudiannya membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Campbell.

Sementara itu, ibu mangsa yang enggan dikenali berkata, dia tidak pasti sama ada tindakan lelaki itu ditujukan kepada anaknya atau tidak, tetapi menyifatkan perlakuan tidak senonoh seperti itu adalah tidak wajar.

"Anak saya sempat mengambil nombor pendaftaran kereta lelaki berkenaan dan sebab itu saya membawanya membuat laporan polis supaya tindakan dapat diambil," katanya.

Mangsa gangguan seksual majikan miang

Posted: 13 Feb 2015 07:01 PM PST

Siew Hong (tengah), Wilson (dua,kanan) bersama jawatankuasa Parti Gerakan, menunjukkan laporan polis yang dibuat berhubung kes berkenaan.
KUALA LUMPUR - Seorang gadis bukan sahaja menjadi mangsa seksual tetapi kini terpaksa berdepan tindakan undang-undang ekoran laporan palsu dibuat bekas majikannya berhubung sijil cuti sakit.

Ong Siew Hong, 24, sebelum ini ditawarkan bekerja sebagai jurujual pada 2013 dan terpaksa berdepan gangguan seksual bekas majikannya itu selama setahun kerana takut kehilangan kerja.

"Saya takut nak melawan kerana bimbang jejaskan kerja, saya amat perlukan kerja itu. Selepas setahun saya menolak tindakannya dia mula menyusahkan saya termasuk menukar bahagian kerja.

"Dia pernah paksa saya tandatangani satu surat yang isi kandungannya dalam bahasa Inggeris. Saya tak faham dan mahu bawa pulang tetapi dia tidak beri," katanya ketika sidang media bersama Ketua Biro Perkhidmatan dan Aduan Awam, Gerakan, Wilson Lau Hoi Keong, kelmarin.

Bagaimanapun, dia bertindak mengambil gambar surat berkenaan dan meminta rakan menterjemahkannya.

"Saya diberitahu surat itu adalah pengakuan yang saya menipu sijil cuti sakit dan komisen pelanggan, sedangkan saya tidak pernah lakukannya," katanya.

Katanya, dalam tempoh selepas itu, majikannya seolah-olah membalas dendam dengan memberikan layanan tidak adil termasuk mengarahkan dia bertugas di bahagian teknikal.

"Akhirnya saya tidak tahan dan nekad berhenti kerja 12 Januari lalu," katanya.

Bagaimanapun selepas dua minggu meletak jawatan, Siew Hong dipanggil untuk memberi keterangan kepada pihak polis setelah bekas majikannya bertindak membuat laporan berhubung pemalsuan sijil cuti sakit dan komisen pelanggan.

Dia membuat laporan polis berhubung keadaan sebenar pada 9 Februari lalu dan berharap siasatan dibuat.

Sementara itu, Wilson berkata, pihaknya akan membantu gadis berkenaan berkaitan nasihat undang-undang kerana kejadian yang berlaku melibatkan gangguan seksual.


Pelakon filem Puteri Gunung Ledang Meninggal Dunia

Posted: 13 Feb 2015 06:04 PM PST

KUALA LUMPUR 13 Feb. - Pelakon popular Indonesia, Alex Komang menghembuskan nafas terakhir di Hospital Umum Dr. Kariadi, Semarang, Jawa Tengah malam ini.

Aktor berusia 54 tahun itu meninggal dunia kerana menderita penyakit kanser hati.

Sebaik berita kematian pelakon disahkan, ramai artis popular Indonesia yang menyampaikan salam takziah di laman sosial Twitter termasuk rakan seperjuangan Allahyarham Alex, Joko Anwar.

"Mas Alex Komang telah berpulang (meninggal dunia). Selamat jalan, Mas Alex. Kami sangat kehilangan dan akan merindukanmu," tulis Joko.

Sebelum ini, anak saudara Alex, Izar Fauzi memberitahu, bapa saudaranya itu penyakit hepatitis B.

Alex Komang atau nama sebenarnya Saifin Nuha pernah meraih anugerah Pelakon Lelaki Terbaik dalam Festival Filem Indonesia 1987. Beliau juga pernah membintangi beberapa buah filem dan drama terbitan Malaysia.

Dukun palsu cabul 15 pesakit

Posted: 13 Feb 2015 04:11 PM PST

Gambar hiasan
Bandung: Seorang lelaki mendakwa dirinya dukun yang dipercayai mencabul 15 pesakitnya di Bandung sudah ditahan polis.

Ketua polis Bandung Komisioner Angesta Romano Yoyol berkata,: "Suspek mengaku merawat pesakitnya sebagai seorang dukun. Antara mangsa termasuk 15 yang diperiksanya."

Suspek yang dikenal pasti sebagai Ari Mulyana, 23, ditahan di rumahnya di pekan Sukarasa di daerah Sukasari.

Menurut polis, perniagaan Ari laris berikutan mendakwa mampu mengubati pelbagai penyakit.

"Suspek sudah lima bulan melakukan perniagaan ini, malah ramai pelanggan," kata Angesta.

Bagaimanapun, polis menegaskan dia hanya dukun palsu.

Menurut polis, tembelangnya pecah selepas seorang mangsa berusia 16 tahun yang hanya dikenali sebagai EQ membuat laporan polis pada 26 Januari lalu dengan mendakwa dicabul Ari.

"Hasil laporan itu kami terus menjalankan siasatan dan menahan suspek di rumahnya," katanya.

Menurutnya, suspek mengaku mencabul 15 wanita berusia antara 14 hingga 29 tahun. Antara perbuatannya termasuk 'mengadakan hubungan suami isteri' dengan mereka.

Walaupun Ari menjalankan perniagaan itu dari rumahnya, kebanyakan kejadian berlaku di rumah mangsa.

Setakat ini hanya enam mangsa mengakui diperalatkan. Polis menggesa mereka yang mempunyai maklumat supaya tampil membantu siasatan.

Selain itu, polis turut merampas pelbagai peralatan digunakan 'dukun' berkenaan termasuk paku, wayar, cincin bertatahkan permata biru serta merah dan pakaian digunakan Ari dan 'pesakitnya.'

Suspek dilaporkan menggunakan paku sebagai 'bukti' ditarik dari badan pesakit seterusnya meyakinkan mereka mengenai kuasa dimilikinya.

Dia turut memukau mangsa supaya tunduk dengan arahannya. Ari menegaskan sebarang perlakuan seks dilakukan dengan izin mangsa.

"Mereka yang mahukannya begitu," katanya.

Dia kini ditahan di balai polis Bandung dan bakal didakwa atas tuduhan jenayah seksual selain melanggar undang-undang perlindungan kanak-kanak.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/30541#sthash.ERTl4gBk.dpuf

Apa Yang Tersirat

Posted: 14 Feb 2015 01:41 PM PST

Apa Yang Tersirat


Lemah Sudah Kah Pakatan Rakyat?

Posted: 13 Feb 2015 11:50 PM PST

DUA pemimpin utama Pakatan Rakyat tumbang, seorang masuk penjara untuk lima tahun, seorang lagi kembali menemui penciptaNya.

Yang masuk penjara adalah seseorang yang memenuhi cita-citanya yang membara menjadi Perdana Menteri, manakala seorang lagi, asas kepada perpecahan kaum melayu dan islam.

Dalam rangka mencapai cita-cita menjadi Perdana Menteri, maka asas perjuangan asal dikorbankan, dan menukar kepada asas perjuangan sama rata. Pertukaran perjuangan itu sudah tentu disoraki oleh mereka yang mahu mendapat kuasa setanding dengan penduduk asal, yang mana sejak merdeka, dalam urusan politik dan kerajaan ditunjangi oleh kaum melayu dan bumiputera. Sementara yang seorang lagi, menjadikan ikatan kaum melayu/islam menjadi longgar, sehingga mudah disusupi dan mudah diperkotak katik.

Sejak merdeka, hanya selepas PRU-12, kedudukan bumiputera/melayu sangat rentan, malah diperkuat selepas PRU-13. Ekoran keadaan itu, pemimpin utama kerajaan terpaksa ikut kemahuan pihak-pihak pendesak, antara lain terpaksa bersetuju pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), dan kemudian bersetuju memansuhkan juga Akta Hasutan 1948.

Kalaulah akta itu dimansuhkan serentak, sudah tentu, kerajaan yang ada akan melopong, kerana tiada daya lagi untuk mengekang berbagai dakyah untuk menghancurkan negara.

Kerajaan yang dibentuk terlalu berakomodasi permintaan pihak-pihak tertentu, sehingga ada menggelar, bahawa pimpinan kerajaan, lebih suka menyusukan kera dihutan berbanding anak dipangkuan. Pun demikian, pada PRU-13, kalau bukan sistem demokrasi negara yang berasaskan kepada jumlah kerusi, kerajaan yang telah memerintah sejak merdeka sudah kecundang, jika diambilkira undi popular.

Kini, Pakatan Rakyat sudah kehilangan dua pemimpin utama mereka. Hanya Lim Kit Siang masih bertengek. Kit Siang mempunyai cengkaman kepada kaum cina. Manakala pada kaum melayu, cengakaman Anwar dan Nik Aziz sudah melonggar. Apa yang menjadi pertanyaan adalah, kerana ketiadan Anwar dan Allahyarham Dato Nik Aziz Nik Mat, apa kah ni menjadikan Pakatan Rakyat lemah? 

Apa kah dengan ketiadaan dua pemimpin melayu itu, akan menguntungkan Bn? Secara sepintas nampaknya ia, namun bukan secara praktikal. Mungkin pengundi yang bersifat nasionalis, akan melihat kepada kepimpinan, namun mereka yang berada di atas pagar, bukan mahu melihat perkara itu, apa yang mereka mahu lihat adalah perubahan kerajaan. Bagi kaum cina pula inilah masanya membulatkan tekad menyokong DAP, bagi menyokong gelombang yang mahukan perubahan. Sebabnya, bagi kaum itu, samada gagal atau berjaya seperti mana berlaku pada PRU-12 dan 13, bukan satu persoalan, kerana semakin berkurangnya sokongan kaum itu kepada Bn, sebenarnya lebih berimpak postif kepada kaum mereka.

Gesaan pihak-pihak tertentu terutama kaum melayu yang dulunya penyokong Umno, kononnya Umno akan boleh terus memerintah negara dengan syarat- Menukar kepimpinan atau menukar dasar. Satu pertanyaan, dengan menukar kepimpinan seperti mana berlaku pada tahun 2009, apa kah Umno dan Bn akan mendapat sokongan? Kalau itu bukan pilihan, akan tetapi menukar dasar parti, iaitu menarik ramai pendatang baru atau ahli baru yang belum teruji, apa kah akan memperkuat Umno? Timbul satu cerita, antara telur dan ayam, yang mana satu lebih dahulu perlu ada.

Bagi AYT, pertukaran kepimpinan untuk masa kini, belum perlu, atau pertukaran dasar parti juga tidak perlu, yang perlu adalah satu kebijaksanaan kerajaan dalam pengurusan ekonomi dan berkaitan dengan kepentingan rakyat jelata.

Para pemimpin lebih bercorak rakyat, lebih berterus terang, lebih adil, dan membuka peluang seluas-luasnya kepada setiap peluang.

Sifat egois dan sombong bagi mereka yang berjawatan perlu dibuang jauh-jauh. Tiada istilah anak tiri, akan tetapi menganggap setiap ahli atau penyokong adalah anak sejati. Fikir-fikirkan lah

PRK Permatang Pauh- BN Ada Peluang Menang Jika?

Posted: 13 Feb 2015 05:38 PM PST

INILAH kali kedua Pilihanraya Kecil (PRK) P044 Permatang Pauh. Kali pertama berlangsung pada ogos 2008, sebaik sahaja tamatnya PRU-12. 

Pada PRK tahun 2008, dilangsungkan kerana penyandang yang juga isteri kepada Anwar Ibrahim mengosongkan kerusi itu untuk membolehkan suaminya bertanding.

Pada PRK itu Anwar menang dengan majoriti 15,671 apabila Ketua Pembangkang itu mendapat undi 31,195 mengalahkan calon Bn Datuk Arif Shah Omar Shah yang memperolehi undi 15,524.

Pada PRU-13, sekali lagi Anwar menang dengan majoriti yang menurun 11,721 apabila mendapat undi 37,090 mengalahkan caon Bn Dr Mazlan Ismail yang mendapat undi 25,369.

Pada PRK kali ini, jika Dr Mazlan dicalonkan semula, besar kemungkian beliau akan menang, dengan syarat mendapat undi 55 peratus kaum melayu (PRU-13 46 peratus), 45 peratus undi cina (PRU-13 29 peratus), pengundi india 45 peratus (PRU-13 40 peratus) dan kaum-kaum lain 2 peratus (PRU-13 1.6 peratus).

Jika daftar undi pada PRU-13 digunapakai, di mana kawasan itu mempunyai 71,699 pengundi berdaftar, dan jika diandaikan 88.47 peratus pengundi keluar mengundi, calon Bn akan mendapat 32,832 undi dengan pecahan 23,900 pengundi melayu, 7080 pengundi cina, 1800 pengundi india dan 52 orang kaum-kaum lain.

Berasaskan keadaan semasa, kemungkinan P044 Permatang Pauh bakal dirampas Bn, seperti mana berlaku di PRK Telok Intan Perak.

Jikapun Bn menang, berkisar pada majoriti 2,000-3,000 undi, jikapun kalah berbezaan undi dalam lingkaran jumlah itu.

Semalam, Perdana Menteri ada membuat kenyataan, apa kah Bn menyertai PRK itu, tergantung kepada boleh menangnya calon Bn.

Majlis Peguam Mahu Anwar Dipenjara Lebih Lama

Posted: 13 Feb 2015 03:32 PM PST

MAJLIS PEGUAM berpendapat, seharusnya Anwar Ibrahim didakwa menggunakan seksyen 377C Kanun Jenayah berbanding Seksyen 377B. Seksyen 377C membawa hukuman minima 5 tahun dan maksima 20 tahun serta sebatan, manakala Seksyen 377B tiada hukuman minima.

Anwar dihukum 5 tahun penjara berasaskan seksyen 377B pada 7 Mac 2014 dan hukuman itu dikekalkan pada 10 Februari 2015 oleh Mahkamah Persekutuan.

Presiden Majlis Peguam Christopher Leong berkata, seharusnya pendakwaraya menuduh Anwar berasaskan Seksyen 377C, bukannya 377B.

Asas kepada kenyataan itu Presiden Peguam itu, kononnya Seksyen 377B jarang digunakan.

Berhubungan dakwaan Majlis Peguam itu, Peguam Negara menafikan dakwaan itu, kerana menurut beliau Seksyen 377B adalah seksyen yang biasa digunakan oleh pendakwaraya, misalnya antara tahun 2010-2014, sebanyak 171 kes, untuk tahun 2014 sahaja 34 kes menggunakan seksyen itu. Memang menurut Tan Sri Gani Patail, daripada segi jumlah, Seksyen 377C, lebih banyak digunakan, untuk tempoh masa yang sama sebanyak 489 kes atau purata 97 kes tahun.

Seksyen 377B membawa pengertian-Perlakuan seks luar tabii atas dasar suka sama suka atau sebaliknya, akan tetapi 377C- hubungan seks luar tabii dengan paksaan dan tanpa rela.

Majlis Peguam yang mahukan agar Anwar dikenakan tuduhan melalui Seksyen 377C untuk menggambarkan seolah-olah Ketua Pembangkang itu seseorang yang rakus atau gila seks.

Cucu Tok Selampit

Posted: 14 Feb 2015 01:21 PM PST

Cucu Tok Selampit


Kenapa ROS Begitu Berani Dengan Presiden MIC Tetapi Kecut Telor Dengan DAP?

Posted: 14 Feb 2015 06:55 AM PST


Kemelut dalaman MIC masih terus meruncing. Ini ditambah dengan tindakan Pendaftar Pertubuhan (ROS) yang bertindak seperti Polis Dunia dalam mengendalikan isu ini. Agak dangkal apabila mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) MIC semalam yang dipengerusikan Timbalan Presiden MIC, DS Dr S Subramaniam di ibu pejabat MIC, dihadiri oleh 4 orang pegawai ROS. Bukankah ROS sepatutnya berkecuali dalam kemelut dalaman MIC ini?

Tindakan ROS mengeluarkan beberapa surat sebelum ini yang antara lainnya mengandungi unsur mempersoalkan kedudukan DS G Palanivel sebagai presiden parti dilihat sebagai berat sebelah dan melanggari perlembagaan MIC. Presiden mempunyai segala hak untuk melantik Ketua Setiausaha dan ROS tidak harus campur tangan dan melibatkan diri mengenai perkara ini. Ini pasti akan menjejaskan prinsip yang diamalkan oleh Kerajaan BN. 

Semua komponen dalam pasukan BN sentiasa menghormati institusi Presiden mana-pana parti di bawah Barisan Nasional. Lagipun DS G Palanivel telah dipilih dengan adil dan mengikut undang-undang parti oleh 96 peratus daripada pengerusi cawangan. Bukankah ROS harus menghormati perkara itu?

CTS menyokong penuh tindakan Presiden MIC untuk mengambil tindakan mahkamah ke atas ROS sebuah agensi di bawah Kementerian Dalam Negeri (KDN), sekiranya mereka sudah melampaui batas. Ini sahaja cara yang dapat mengajar ROS agar lebih menghormati pihak lain. Tindakan ROS yang diambil terhadap MIC tidak selaras dengan tindakan ROS terhadap parti chauvinist DAP. 

Walaupun sehingga kini Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP belum lagi diiktiraf dan ROS masih belum mendapat apa-apa makluman dari mahkamah berhubung status sebenar jawatankuasa berkenaan, ROS gagal mengambil tindakan untuk mengharamkan DAP. Kenapa ROS kecut telor dengan DAP tetapi berlagak garang dengan MIC?

Hari ini Presiden MIC telah membuat sidang akhbar di Pan Pacific Hotel, jam 11.00 pagi dan Kenyataan Media beliau adalah seperti di bawah:
14 February 2015
PRESS STATEMENT BY
YB DATUK SERI G. PALANIVEL
PRESIDENT OF MIC
I had in my previous media statement stated that a purpoted Interim CWC Meeting is being called by one Mr. Sakthivel Alagappan. He had issued a Notice of Emergency Meeting of the Interim Central Working Committee of MIC dated 12 February 2015 purportedly as " Secretary General, Interim CWC". The meeting was fixed  on 13 February 2015.
Despite my warnings as President, the purpoted meeting went on yesterday on the 3rd Floor of MIC Headquarters, at 6pm. In my previous media statement,  I had also stated my rights under Articles 46.5 and 49 of the MIC Constitution on my absolute rights as President of MIC. I hereby suspend Mr. Sakthivel Alagappan from being a member of MIC for a period of 4 months. This decision is reached after consultation with the Disciplinary Committee Chairman, Mr. Karuppanan. The move is made to stress my rights and prerogatives as Party President of MIC.
On another note,  I would be meeting the Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak over the next few days to inform him my stand as President of MIC concerning a few matters in regards to directives issued by ROS and the validity of my appointment of Dato Sothinathan as Secretary General of MIC. Until then, all meetings held in the name of Interim CWC Committee and pursuant to such requisition and notice shall be illegal, null and void.
DATUK SERI G PALANIVEL PRESIDENT
MALAYSIAN INDIAN CONGRESS

Ratusan Berkumpul Untuk Anwar Ibrahim Sekitar Sogo

Posted: 14 Feb 2015 03:21 AM PST

Nurul Izzah yang hari ini kantoi mengeluarkan kenyataan melawat bapanya di Penjara Sungai Buloh, telah mengadakan perhimpunan haram di sekitar Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman. Sayangnya sokongan tidaklah sehebat dulu. Hampir 200 atau lebih sedikit macai-macai Anwar Ibrahim yang tinggal menyertai perhimpunan tersebut dari pukul 4.30 hingga 6.30 petang.

Pastinya himpunan ini tidak mendapat sokongan dari penyokong-penyokong PAS. Inilah cara PKR mengadakan talqin dan menunjukkan rasa berkabung kepada Allahyarham Nik Aziz Nik Mat yang meninggal dunia semalam. Bila nak berhimpun saja, Sogo jadi tempatnya. Promosi percuma untuk Sogo. Puas kerah, banyak ini saja kah?

















Nurul Izzah Boleh Lawat Anwar Ibrahim Dalam 4 Hari Sedangkan Peraturan Penjara Setiap 4 Minggu!!!

Posted: 14 Feb 2015 12:40 AM PST


Anwar Ibrahim disumbat ke dalam penjara pada 10hb Februari. Hari ini Nurul Izzah mengeluarkan kenyataan di portal Malaysiakini (baca di sini) bahawa beliau baru melawat bapanya, Anwar Ibrahim semalam tidak sampai 4 hari dipenjarakan.

Standard Operating Procedures (SOP) Jabatan Penjara me syaratkan mana-mana banduan yang baru masuk penjara, keluarga dibenarkan untuk melawat selepas 4 minggu diterima masuk. Bagaimana keluarga Anwar Ibrahim dibenarkan melawat selepas 3 hari masuk penjara Sungai Buloh? Adilkah perkara ini untuk ahli keluarga banduan lain? 

Ramai banduan yang meninggalkan anak-anak kecil yang mana anak-anak ini merindui ibu atau bapa mereka di penjara. Mengapa mereka kena tunggu 4 minggu sedangkan anak-anak Anwar 3 hari sahaja sudah boleh jumpa? Di manakah keadilan? Bukankah keadilan untuk semua Rakyat Malaysia? Janatan Penjara Malaysia terutama Ketua Pengarahnya mesti tampil dengan penjelasan kepada masyarakat Malaysia.

Raja Bomoh Malaysia Main Golf Halau Hantu Raya Kacau KETUM Anwar Ibrahim

Posted: 13 Feb 2015 08:22 PM PST




Tidak dapat dipastikan sama ada Raja Bomoh Malaysia bertindak sendirian atau diupah oleh PR. Semalam beliau telah bermain golf di sekitar Penjara Sungai Buloh yang bertujuan untuk menghalau 3 Hantu Raya yang dikatakan menganggu Anwar Ibrahim. Jahat sungguh puak-puak UMNO menghantar Hantu Raya kan? 

Perkembangan ini agak menarik keraana CTS menjangkakan drama diracun arsenik, sakit belakang dan dicucuk HIV ke dalam badan akan kembali menjadi isu. Mungkin Menteri Belia Dan Sukan, YB Khairy Jamaluddin boleh menarik nafas lega kerana sudak muncul bakat terpendam yang boleh diketengahkan dalam sukan golf negara.

Makmal Transformasi Untuk Memperkasakan PLKN Dilancar

Posted: 12 Feb 2015 07:30 PM PST


Makmal Transformasi Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) telah dirasmikan hari ini oleh Menteri Pertahanan, DS Hishamuddin Tun Hussein. Turut hadir di dalam majlis berkenaan adalah, YB Khairy Jamaluddin dan Pengerusi PLKN, Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid. Makmal Transformasi PLKN akan berlangsung selama 5 minggu bermula 23 Februari sehingga 28 Mac. Makmal ini bakal melibatkan 85 orang pihak berkepentingan yang terdiri daripada wakil kementerian, pihak swasta, badan bukan Kerajaan (NGO), pemain-pemain industri, golongan muda, operator kem PLKN, Alumni PLKN, jurulatih PLKN, pihak ibu bapa dan lain-lain lagi.

Makmal Transformasi PLKN ini akan dilaksanakan dengan Kerjasama Kementerian Pertahanan melalui Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN) Kementerian Belia Dan Sukan dan PEMANDU. Fokus perbincangan adalah tertumpu kepada perkara pokok utama iaitu modul latihan, pengurusan sumber dan penjenamaan komunikasi.

Tujuan makmal ini diadakan adalah untuk mendapatkan maklum balas dari semua pihak yang berkepentingan berhubung transformasi yang ingin  dilaksanakan terhadap PLKN. Selain itu, makmal ini juga bermatlamat menghasilkan satu resolusi yang seterusnya dibentuk menjadi "blueprint" bagi menjayakan transfirmasi PLKN.

Perlaksanaan makmal ini amat penting dan kritikal selaras dengan hasrat Perdana Menteri sewaktu ucapan Bajet 2015, yang mengumumkan strategi pertama di dalam Pelan Transformasi Belia Negara, iaitu untuk mengkaji semula PLKN dengan satu konsep baru yang menjalinkan keperluan kemahiran dan kenegaraan.






Comments (0)