Sabtu, 14 Februari 2015

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 14 Feb 2015 03:48 AM PST

bumiyang


Melayu Buta Sejarah, Buta Hati Kononnya Dialah Yg Hebat, Lebih Islam!!!

Posted: 13 Feb 2015 05:00 PM PST

PM X Pernah Menyimpan Dendam!!! Semua Umat Islam Adalah Bersaudara!!!

Posted: 13 Feb 2015 07:52 AM PST

Taipingmali (tm)

Posted: 14 Feb 2015 01:06 AM PST

Taipingmali (tm)


PAS lawan PASMA, sudah sampai tahap pecah kepala

Posted: 13 Feb 2015 07:39 PM PST

Kontroversi antara Pas dan Pasma mula mencapai tahap Cipan dan Gaban. Beberapa hari lalu satu bantahan telah dibuat oleh Pas Pahang menentang kewujudan Pasma. Berikutan itu beberapa nama pemimpin Pasma yang dikenal pasti sebagai orang kuat Pas telah menerima hadiah istimewa.

Menurut laporan ada pemimpin yang di belasah atau dipukul. Tak cukup dengan itu kereta milik pemimpin Pasma juga dibakar.

Hebat sungguh krisis Pas hari ini.

Kalau diikutkan tidak ada apa masalahnya dengan Pasma. Mereka hanya NGO bawah Pas sama seperti Jim. Ikram dan lain-lain NGO dibawah seliaan dan pemantauan  Pas.

Kehadiran Pasma akan menambahkan kemeriahan Pas cuma ada segelintir umat Pas yang menentang Pasma. Agaknya jika mereka yang menentang Pasma rasa kecewa sebab mereka tidak dijemput menyertainya.

Golongan Pasma kini dipanggil sebagai JEBON.

Tak rasa pelik kah?

Pasma dikuasai oleh beberapa tokoh hebat seperti jurutera, doktor perubatan, doktor falsafah dan pelbagai lagi tokoh-tokoh hebat.

Ini kereta salah seorang orang kuat Pasma yang menerima tamparan hebat sehingga sanggup membakar kereta mewah milik individu tersebut

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 13 Feb 2015 09:20 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Walau Sudah Ke Penjara, Chegu Bard Tetap Balun Anwar

Posted: 13 Feb 2015 06:29 AM PST



JURI RAKYAT

Posted: 13 Feb 2015 07:36 PM PST

JURI RAKYAT


Video bugil ditengah jalan wni di malaysia

Posted: 13 Feb 2015 12:35 PM PST

Video bugil ditengah jalan wni dimalaysia beredar diinternet

gadis ini bugil di tengah jalan ternyata wni yang berada di malaysia,wanita yang bertelanjang tersebut kini di amankan para petugas kepolisian malaysia yang mengundang  kemacetan di jalan,disaat di tengah kerumunan orang wanita cantik berusia 20 tahun ini sehelai demi sehelai melepaskan penutup auratnya tidak tanggung-tanggung semuanya ia lepaskan sehingga tanpa sehelai benangpun di tubuhnya bugil di tengah jalan.
Wanita cantik bugil ini berjalan dari sekitar lokasi mesjid negara sampai kearah kampung atap ini terjadi dimalaysia,dalam perihal gadis telanjang ini ada yang memanfaatkan kesempatan tersebut yang merekam video bugil wanita cantik separuh baya itu dan kini video bugil wni indonesia tersebut meskipun berdurasi 13 detik beredar di internet .
Video gadis cantik telanjang di tengah jalan total terlihat semuanya mulai dari rambut,buah anyu-anyu (dada) dan miss v di tengah ramainya lalu lalang aktivitas masyarakat di sekitar kmp atap membuat mata para lelaki tertuju kepada 2 tumpuk milik sigadis cantik itu,video bugil dara cantik itu di duga ia mengalami gangguan jiwa sehingga ia berani di tengah dalam kerumunan massa berani telanjang bugil ditengah jalan. 

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 13 Feb 2015 03:04 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Taksub membawa syirik

Posted: 13 Feb 2015 03:01 PM PST

Taksub membawa syirik

Banjir Besar Di Negeri Kelantan Baru2 Ini Rupanya Petanda Besar Kesedihan....Awan Terlebih Dahulu Menangis Kerana Mengetahui Akan Hilangnya Seorang Ulama Hebat...Bumi Pula Menerima Air Bagi Membersikan Dirinya Bagi Menerima Jasad Seorang Ulama Hebat...~wassap paling popular  hari ini.

Orang jujur  dan hipokrit, orang makan gaji buta  macam makan nasi, orang tak tutup aurat, orang suka menyebar fitnah macam cerita kelakar, turut sama berkongsi kesedihan  di wassap  dan media  sosial tanpa ilmu.

Pada zaman nabi  SAW dahulu telah berlaku  gerhana  pada hari  anak nabi SAW, Ibrahim meninggal dunia, orang jahil  mula membuat kesimpulan  yang gerhana berlaku  kerana sedih akan  pemergian anak nabi SAW.

Nabi SAW  menentang  keras  kesimpulan  itu seraya  bersabda, "tidak berlaku  gerhana  kerana kematian  atau kelahiran  seseorang. Jika  kamu nampak gerhana maka bangunlah solat dan berdoa kepada  Allah". ~hadith  sahih riwayat  al-Bukhari

Islam  menentang  keras  kepercayaan  karut marut yang diajar orang bodoh dan disebarkan  orang jahil.

Al-fatihah  buat  Datuk Nik Aziz dan Datuk Hasbullah Awang.

Rogol tepi sawah

Posted: 12 Feb 2015 06:01 PM PST

Gambar hiasan
KOTA BHARU - Padah buat seorang lelaki kerana melempiaskan nafsu serakah terhadap seorang remaja perempuan berusia 15 tahun, dia dihukum penjara 11 tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Sesyen, Kota Bharu, semalam.

Hukuman diputuskan Hakim, Mohd Yusoff Yunus pada akhir kes pembelaan terhadap tertuduh, Mohd Ridzuan Abdullah,31.

Tertuduh didakwa melakukan perbuatan itu di atas tanah tepi sawah padi di Kampung Talang, Ketereh, di sini, pada jam 3 petang, 10 Februari 2013.

Pada prosiding semalam, mahkamah mendapati tertuduh gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap pembelaan dan disifatkan sebagai penafian semata-mata.

Sementara, pihak pendakwaan yang diwakili, Timbalan Pendakwa Raya Kelantan, Asmah Azhari berjaya menimbulkan keraguan munasabah terhadap pendakwaan ke atas tertuduh.

Asmah dalam hujahan pemberatan hukuman, memohon mahkamah mengambil kira kepentingan awam dan kebimbangan terhadap jenayah rogol yang semakin berleluasa.

Tertuduh, bagaimanapun melalui peguamnya, Ahmad Nuri Abdul Rahman, merayu mahkamah meringankan hukuman yang bakal diputuskan kerana tertuduh sudah insaf terhadap kesalahan yang dilakukan.

"Ini adalah kesalahan pertamanya dan tertuduh disayangi keluarga serta sentiasa mendapat sokongan mereka," katanya.

Cucu Tok Selampit

Posted: 13 Feb 2015 01:55 PM PST

Cucu Tok Selampit


Pandai Ke @ngakorming Baca Al Fatihah Untuk Allahyarham Datuk Nik Aziz? Ke Main Sebut Saja?

Posted: 12 Feb 2015 11:24 PM PST



Kalau dulu kita pernah mendengar Ahli Parlimen Taiping ini membaca doa di atas pentas ceramah. Bertempik juak-juak PAS dengan kalimah "Allahuakbar!" Hari ini lagi hebat. Beberapa posting Nga Kor Ming di dalam media sosial Twitter untuk Allahyarham Datuk Nik Aziz diakhiri dengan ucapan Al Fatihah. Cina DAP ni tahu atau tidak membaca surah berkenaan? Atau beliau hanya terikut-ikut kebanyakan orang Islam mengucapkan takziah dengan menggunakan perkataan yang sama.

Mungkin Nga Kor Ming sudah bersunat tidak pastilah saya. Kalau setakat letak di posting media sosial, tak ada maknanya. Apatah lagi kalau ada niat untuk menghina. Kalau kita rasa posting Nga Kor Ming hebat, lihat pula posting Lim Kit Siang di Facebook beliau. Rest In Peace (RIP) pun ada ... Al Fatihah pun ada. Bagus betul cara orang PAS tarbiyah pemimpin DAP.

Pengerusi SPAD, TS @syedhamidalbar Melancarkan Corak Baru Yang Digunakan Di Badan ERL - Cheetah

Posted: 12 Feb 2015 02:30 AM PST


Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat ( SPAD ) berharap orang ramai akan terus menggunakan pengangkutan awam, walaupun negara sedang mengalami penurunan harga minyak. Pengerusi SPAD Tan Sri Dr Syed Hamid Albar berkata menggunakan pengangkutan awam adalah sebahagian daripada menjaga alam sekitar dengan mengawal tahap pencemaran yang dikeluarkan oleh kenderaan.

TS Syed Hamid berkata di majlis pelancaran KLIA Express dan corak baru kereta api KLIA Transit di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2). TS Syed Hamid juga menggesa penyedia pengangkutan awam untuk membuat inovasi dan meningkatkan perkhidmatan supaya lebih ramai orang akan tertarik untuk menggunakan pengangkutan awam.

Antara inisiatif yang dicadangkan telah meningkatkan standard keselamatan dan kebolehpercayaan perkhidmatan dan muncul dengan produk pelancongan yang menarik dan mudah. Dalam majlis berkenaan juga Express Rail Link Sdn Bhd (ERL) telah melancarkan corak baru yang akan digunakan pada badan ERL. 

Corak gambar hidup haiwan Cheetah yang merupakan haiwan terpantas di dunia di atas tanah, bakal menggambarkan kelajuan kereta api dan kebolehpercayaan dari pengguna. Gambar Cheetah juga akan menggantikan motif batik berkonsep flora dan fauna yang digunakan sejak ia mula beroperasi pada tahun 2002.




Penutup PLKN Kumpulan 1, Siri 12, Tahun 2015 Meriah Dan Bersemangat

Posted: 11 Feb 2015 09:00 PM PST


Hari ini tamatlah latihan Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) bagi Kumpulan 1, Siri 12, Tahun 2015. Upacara perasmian penutup telah diadakan di Kem PLKN Jaya Gemilang A'Famosa, Alor Gajah Melaka. Ini adalah kumpulan terakhir tahun ini sebelum Perdana Menteri ketika membentangkan perkembangan ekonomi semasa dan kewangan negara bulan lepas, menangguhkan program PLKN. Ini bagi membolehkan Kerajaan merasionalisasikan perbelanjaan dan bagi membolehkan program berkenaan dikaji semula dan ditambah baik.

Pengerusi Program Latihan Khidmat Negara (PLKN), Datuk Noor Ehsannudin bin Mohd Harun Narrashid, dalam ucapan penutupnya berkata, wira dan wirawati yang berada di dalam majlis berkenaan adalah golongan yang terpilih dan bertuah kerana tujuan program PLKN adalah untuk membentuk sebuah masyarakat yang berdisiplin, bersemangat waja, berkeyakinan diri, setia kepada negara, sentiasa menghadapi sebarang cabaran dan dugaan serta untuk memupuk semangat cintakan negara, sifat sukarelawan dan perpaduan kaum dikalangan pelbagai kaum di negara ini.

Datuk Ehsan juga mengingatkan peserta-peserta tentang tragedi pencerobohan oleh warga asing di Lahad Datu setahun yang lalu yang telah membunuh dan mencederakan anggota pasukan keselamatan. Beliau menigatkan bahawa keamanan yang kita kecapi selama ini boleh tergugat sekiranya kita tidak mempertahan dan memeliharanya. Beliau percaya, PLKN telah berjaya meningkatkan semangat partiotisme di kalangan pelatih-pelatih sehingga mungkin ada di kalangan mereka yang menyimpan hasrat untuk berbakti dengan menyertai pasukan keselamatan sebagai kerjaya.

Sebelum beliau merasmikan majlis penutup, Datuk Ehsan menyeru bekas-bekas pelatih supaya berupaya menyumbang tenaga dengan menyertai aktiviti-aktiviti kemasyarakatan terutama membantu negara sekiranya berlaku sesuatu bencana seperti tanah runtuh, banjir atau sebagainya. Beliau berharap bekas-bekas pelatih dapat meningkatkan semangat kesukarelawan dengan memohon menjadi ahli Briged Sukarelawan Khidmat Negara (BSKN).




Kurangkan Kadar Kemalangan Dan Kematian Intipati Kempen Keselamatan Jalan Raya Sempena Tahun Baru Cina 2015

Posted: 11 Feb 2015 07:00 PM PST


Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, berkata Ops Bersepadu Penguatkuasaan Keselamatan Jalan Raya selama 15 hari sempena Tahun Baharu Cina bermula hari ini, akan memberi perhatian utama dan tegas dalam mengurangkan kadar kemalangan dan kematian berbanding tahun sebelumnya. Operasi ini melibatkan 3,000 anggota penguatkuasa yang akan akan membabitkan polis, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK).

Beliau berkata demikian dalam ucapan perasmian sempena majlis pelancaran kempen keselamatan jalan raya peringkat kebangsaan sempena sambutan Tahun Baharu Cina di Terminal Bersepadu Selatan (TBS) di sini pagi tadi. Tema Kempen Keselamatan Jalan Raya sempena perayaaan Tahun Baru Cina 2015 adalah "Bertimbang rasa Di Jalan Raya, Elak Terkorban Nyawa".






Apa Yang Tersirat

Posted: 13 Feb 2015 01:02 PM PST

Apa Yang Tersirat


Nik Aziz: Al-Fatihah

Posted: 12 Feb 2015 10:52 PM PST

GEMA politik tanah air kehilangan seorang tokoh politik yang digeruni pihak lawan dan kawan. Pemergian Dato Seri Nik Aziz Nik Mat untuk selama-lamanya dalam usia 84 tahun (1931-2015) sebulan selepas hari jadi beliau (10 Januari 1931) dan hampir sebulan selepas dikesan menghidap kanser prostat tahap IV.

Pada 19 Januari lalu beliau dimasukan ke hospital, sebelum bencana banjir terburuk dalam sejarah Kelantan melanda negeri Siti Wan Kembang.

Nik Aziz yang menjadi wakil rakyat sejak tahun 1967, belum pernah kalah pada sebarang pilihanraya, malah masih berstatu wakil rakyat sehingga beliau wafat.

Pada PRU-13, beliau masih mengetuai Pas dalam pilihanraya, dan selepas Pas menang, beliau tidak bersedia lagi dilantik sebagai Menteri Besar, kerana faktor kesihatan.

Parti Pas kehilangan ikon politik dengan pemergeian Musrsyidul Am Pas itu.

Ada yang meramalkan, penyatuan parti melayu akan berlaku selepas kematian beliau. Apa kah itu mungkin berlaku? Namun melihat kepada keadaan parti pas yang kini dipenuhi penyokong Anwar Ibrahim yang cenderung kepada politik DAP, anggapan itu hanya tinggal anggapan.

Boleh sahaja boleh berlaku kerjasama antara Umno dan Pas, akan tetapi kumpulan yang dipimpin Mat Sabu akan tidak turut sama,sertinya penyatuan melayu tidak juga akan berlaku.

Melayu akan terus berpecah, walaupun Nik Aziz telah meninggalkan kita untuk selama-lamanya.

Dato Seri Nik Aziz Nik Mat: Pergi Untuk Selama-lamanya

Posted: 12 Feb 2015 08:46 PM PST

Orang Ramai Menziarahi Allahyarham Dato Nik Aziz di Pulau Melaka, Kelantan
MURSYIDUL AM Pas Dato Seri Nik Aziz Nik Mat, 84 pergi untuk selama-lamanya jam 9.40 tadi malam, seejam selepas keluar daripada hospital.

Mantan Menteri Besar Kelantan itu dimasuk ke hospital pada 19 Januari atas sebab kurang sihat akibat serangan kanser prostat tahap IV.

Keadaan kesihatan beliau menurunn pada Khamis akibat rawatan ulser, dan melihat keadaan itu, beliau meminta di bawa pulang ke rumah kediaman beliau di Pulau Melaka, Kota Bharu, Kelantan.

Nik Aziz pertama kali dilantik sebagai MB Kelantan pada tahun 1990 sehingga tahun 2013.


IPOHMALAY

Posted: 13 Feb 2015 09:20 AM PST

IPOHMALAY


Nik Aziz dalam kenangan : Kedekatan Nik Aziz - Najib Razak dua pemimpin Islam utama negara

Posted: 12 Feb 2015 05:09 PM PST







كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۗ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۖ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ ۗ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ

Every soul will taste death, and you will only be given your [full] compensation on the Day of Resurrection. So he who is drawn away from the Fire and admitted to Paradise has attained [his desire]. And what is the life of this world except the enjoyment of delusion.

(Ali 'Imran 3:185)


Tiada ulasan:

Pengikut