Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:21 PG

sumber :-
Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 10 Feb 2015 03:44 AM PST

bumiyang


Anwar ke Penjara, Hj Hadi Ucap Selamat Tinggal Kepada Pakatan Rakyaat???

Posted: 10 Feb 2015 12:30 AM PST

Liwat Il - Anwar Didapat Bersalah???

Posted: 09 Feb 2015 08:48 PM PST

PAS Tegah Ahli2 Nya Sertai Demonstrasi Jika Anwar Dipenjara???

Posted: 09 Feb 2015 04:52 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 10 Feb 2015 03:17 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Circular baru di Penjara Kajang hari ini

Posted: 09 Feb 2015 10:25 PM PST






Rujukan : 2015/23/int-kjg

Makluman-

Adalah dimaklumkan bahawa mulai tanggal 10hb Februari 2015 salah satu sel akan dihuni oleh pesalah yang menerima hukuman dari keputusan Mahkamah Persekutuan Putrajaya tengahari ini.

Mohon disiarkan Notis Peringatan buat semua penghuni sel sel di Pusat Tahanan Penjara Kajang agar tidak membongkok untuk mengutip sabun sekiranya terjatuh diatas lantai ketika mandi demi mengelakkan sebarang kejadian LIWAT berlaku.

Notis peringatan ini amat penting kerana pesalah yang akan menghuni salah satu sel disini menjalani hukuman penjara atas kesalahan MELIWAT.

Sarjan Ahmat Masduki
Ketua Warden

10 Februari 2015



tunku

Posted: 10 Feb 2015 03:13 AM PST

tunku


Arrest warrant issued for SSKM’s ‘Doris Jones

Posted: 10 Feb 2015 12:51 AM PST

A warrant of arrest has been issued for a woman named "Doris Jones'' who operates a social media-based secession movement called Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM).

Sabah Police Commissioner Datuk Jalaluddin Abdul Rahman said that the woman "Doris Jones'' is wanted for seditious activities as she was promoting secession through a Facebook page SSKM and other social media networks.

Jalaluddin said that they have put up an alert for her at all entry points in the country.

However, he did not say for sure if she was operating the page from United Kingdom or other countries.

"I don't know, some say she in London, or may be Europe. We are on the alert for her if she enters the country,'' he said, adding that he was not sure if she was still holding Malaysian citizenship or some other nationality as she had been overseas for sometime.

It is understood that the little known Sabahan, who is believed to be from Penampang, with her family settled in Labuan, is believed to be married in United Kingdom and works in a "legal circle".

She is believed to be keeping in touch with local NGO networks through various social media channels including Skype to communicate with SSKM.

Jalaluddin said that police have set up a special task force and investigating various SSKM-linked postings on Facebook and other social media groups which holds weekly meetings to study the postings under the Seditious Act.

"Each week we meet, a total of 126 investigating papers have been opened over the postings. We have forwarded them to the Deputy Prosecutor,'' he said, in urging Sabah NGOs not to get to involved in such activities.

He said police also believe that certain opposition figures were behind the NGOs linked to the activities of SSKM.

"These NGOs are going around with petitions asking people to support secession,'' Jalaluddin said, adding that the five arrested in Lahad Datu on Sunday were released on Tuesday after investigations were completed.

In separate issue, Jalaluddin said the dusk-to-dawn sea curfew in the east coast of Sabah that has been in placed since last July would be extended to another two weeks from Feb 11 to Feb 26.

Sodomy II: Anwar sentenced to five years’ jail

Posted: 09 Feb 2015 10:22 PM PST

The Federal Court has upheld the Court of Appeal's five-year prison sentence on Datuk Seri Anwar Ibrahim for sodomising former aide Mohd Saiful Bukhari Azlan.

The apex court earlier on Tuesday upheld the Mar 7, 2014 decision against the Opposition leader.

Anwar, 67, was sentenced to five years' jail for sodomising his former aide Mohd Saiful Bukhari, 30, at the Desa Damansara condominium in Bukit Damansara on June 26, 2008.

Anwar had filed 35 grounds in his petition of appeal asking the Federal Court to overturn the Court of Appeal's ruling.

Sodomy II: Court says Saiful a credible witness, DNA evidence admissible

Posted: 09 Feb 2015 08:19 PM PST

The trial judge was correct in dismissing impeachment proceedings against Mohd Saiful Bukhari Azlan, the Federal Court has held.

Chief Justice Arifin Zakaria, who leads a five-member panel of the Federal Court, held Tuesday that Mohd Saiful was a credible witness, and that the appellate court should be wary of disturbing the evaluation of the trial judge.

Justice Arifin further held that the DNA evidence taken from Anwar's cell which was used to compare against samples of his semen were legally obtained.

The Court said that there was no break in the chain of evidence and no tampering.

Anwar, 67, looked downcast as the judge continued delivering the court's judgment.

Proceedings in Datuk Seri Anwar Ibrahim's appeal against a sodomy conviction began 10.10am Tuesday with Justice Arifin Zakaria reading through a summary of the case.

The judge began by focussing on the issues of consent and whether or not there was evidence of penetration.

The Federal Court delivers its decision Tuesday in Anwar's appeal.

The Opposition leader is charged with sodomising his former aide Mohd Saiful.

Anwar was sentenced to five years' jail on Mar 7 last year by the Court of Appeal for sodomising his former aide Mohd Saiful, 30, at the Desa Damansara condominium in Bukit Damansara on June 26, 2008.

In its 85-page written judgment, the Court of Appeal overturned an earlier acquittal by the High Court.
Anwar had filed 35 grounds in his petition of appeal asking the Federal Court to overturn the Court of Appeal's ruling.

RAPERA ..

Posted: 10 Feb 2015 01:19 AM PST

RAPERA ..


No Draft Hudud Bill Yet By PAS ????

Posted: 09 Feb 2015 08:54 AM PST

sekupangdua

Posted: 09 Feb 2015 11:44 PM PST

sekupangdua


PELUK BINI LEPAS DIJATUHI HUKUM... 5 TAWUN ma

Posted: 09 Feb 2015 11:01 PM PST

PUTRAJAYA – Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat memeluk isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail sebaik sahaja beliau didapati bersalah oleh Mahkamah Persekutuan hari ini kerana kesalahan meliwat bekas pembantunya.Anwar juga kelihatan memeluk anggota keluarga yang lain selepas keputusan itu dibacakan Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria yang mengetuai panel lima hakim yang mendengar rayuan Anwar dalam kes itu.

"Remember what I told you, you must go to school (Ingat apa yang Atuk bagi tau, kamu mesti pergi ke sekolah)," kedengaran Anwar berpesan kepada seorang cucunya.Anwar dan Wan Azizah keluar dari ruang mahkamah pada 12.30 tengah hari sambil menundukkan kepala.

Dalam pada itu, Mohd Saiful Bukhari Azlan menerima baik keputusan mahkamah itu.Peguam Saiful, Zambri Idrus memberitahu pemberita bahawa Mohd Saiful yang tidak hadir di mahkamah, telah memaklumkan perkara itu kepadanya melalui perbualan telefon.Mahkamah Rayuan mendapati Anwar, 67, bersalah terhadap pertuduhan meliwat Mohd Saiful, 27, di Unit 11-5-1- Kondominium Desa Damansara di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, di sini antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.Anwar membuat rayuan di Mahkamah Persekutuan bagi mengenepikan sabitan dan hukuman yang diputuskan Mahkamah Rayuan itu pada 7 Mac tahun lepas.

Dalam pada itu, penyokong Mohd Saiful kelihatan mula meninggalkan perkarangan Istana Keadilan selepas keputusan itu diketahui, laporan bernama


kenapa la dari dulu tak jaga keluarga... sebaliknya apa pulak yg keluarga rasa bila disahkan disabit dalam kejadian liwat?

ANWAR KENA 5 TAHUN! BICARA PUN 6 TAHUN LEBIH!!

Posted: 09 Feb 2015 08:27 PM PST


Akhirnya hukuman penjara 5 tahun. Kalau diikutkan kes pun berlansung lebih 6 tahun lamanya... kalau dikutkan hukaman pun dah habis dan berbaki setahun lebih... apa pun kebenaran hari nie tercapai dan terbukti lah segala yang amat diharapkan kebenaran akhirnya memgatasi segala kerunsingan rakyat kerana dihuru harakan segala malaya semasa adanya dia didunia luar... 





Apa pun segala yang terinaya hari ini nampaknya terbela... Rasanya kalau sebelum inilah rakyat tak mengira berapa la dia dipenjara. Kali ini ramai yg cukup lega malah ada yg kurang bersetuju dengan tempoh yg tak semana lamanya... Alhamdulillah... nasib la kita tak mengangkat dia sebagai pemimppin utama.... bye byeee  jumpa 5 tahun lagi...

The Unspinners

Posted: 09 Feb 2015 11:31 PM PST

The Unspinners


Tadi Anwar meroyan macam orang gila ngaku PM

Posted: 09 Feb 2015 10:41 PM PST


1.18 tengahari: Peguambela Anwar Ibrahim, Gopal Sri Ram telah memulahkan dengan merayu supaya hukuman Anwar Ibrahim dipendekkan kepada tempoh 2 tahun sahaja.

Beliau berhujah dengan alasan Anwar Ibrahim bekas pemimpin kerajaan dan juga merupakan Ketua Pembangkang. Gopal juga menyatakan faktor usia dan kesihatan Anwar Ibrahim.

1.31 tengahari: Gopal menyatakan bahawa tiada alasan yang cukup untuk memanjangkan hukuman terhadap Anwar Ibrahim berdasarkan fakta kes.

1.34 tengahari: Shafee pula menyatakan bahawa Anwar Ibrahim perlu mendapat hukuman penjara maksimum 20 tahun tetapi sebatan tidak perlu kerana faktor usia.

Ini adalah kesalahan yang kedua beliau dan kesan daripada kes ini memberikan impak kepada mental dan masa depan Saiful Bukhari. Malah kes Anwar Ibrahim hendak menyaman Saiful Bukhari juga ditarik balik oleh Anwar sendiri.

Shafee turut merujuk kepada kes Datuk Harun yang sebelum ini tidak mendapat pengurangan dari pihak mahkamah walaupun beliau merupakan bekas pemimpin kerajaan.

1.40 tengahari: Shafee turut menyatakan bahawa Mahkamah melakukan kesalahan serius sekiranya meletakkan kesalahan tersebut kurang daripada 6 tahun. Sepatutnya kesalahan kali kedua ini perlu dihukum dengan lebih keras dan berpatutan dengan keputusan mahkamah seluruh dunia.

1.42 tengahari: Pihak hakim bersetuju untuk membenarkan Anwar memberikan kenyataan kepada mahkamah. Malangnya, Anwar Ibrahim menggunakan peluang tersebut untuk menyatakan bahawa ini adalah konspirasi besar untuk menjatuhkan beliau.

Hakim meminta Anwar Ibrahim untuk berhenti, namun beliau masih meneruskan insiden itu dengan menuduh mahkamah pula terlibat dengan konspirasi tersebut.

Hakim mengambil keputusan untuk meninggalkan kamar mahkamah kerana Anwar Ibrahim gagal untuk mematuhi arahan hakim.

Anwar Ibrahim kemudian menjerit di dalam kamar mahkamah menyatakan bahawa beliau tidak akan berhenti untuk memperjuangkan nasibnya.

Sah dia meroyan aku PM! AKu PM! Macam orang gila ....



Berikut adalah nota yang diterima tentang kes ini.

Prosecution led by Tan Sri Dato Seri Dr Muhammad Shafee Abdullah
Defence led by Datuk Seri Gopal Sri Ram

Chief Justice Tun Ariffin:

1) Saiful Bukhari found to be credible witness
2) No impeachment of Saiful B's evidence
3) ‎There were corroborative evidence to support Saiful B evidence (cctv recording, DNA evidence of Anwar, medical experts, lubricant KY used, no scar or tears in Saiful's anus etc)
4) ‎On DNA evidence, Anwar used the items retrieved from lockup he stayed overnight for DNA profiling.
5) ‎DNA of Anwar was not illegally obtained. Even if it was, in law, it was admissible.
6) DNA profiling shows Anwar sodomised Saiful B‎.
7) ‎DNA evidence by prosecution corroborates Saiful's testimony on factum of penetration.
8) DNA evidence was not compromised. No contamination of DNA samples.
9) ‎There is no break in chain of custody. Integrity of samples was not compromised.
10) Defence argument that Anwar's DNA was planted was not sustainable.
11) DNA profile Male Y is Anwar's.
12) Sperm heads observed without tails consistent with Saiful's evidence that he was sodomised few days ago before examination was conducted on Safiul's anus.
13) ‎Prosecution medical/ DNA experts found to be credible.
14) On Anwar's defence of alibi, Anwar submitted 13 alibi witnesses but abandoned it later.  In Anwar's unsworn statement, he merely said 'it never happened' Anwar never denied sodomising Saiful.
15) Unsworn statement by Anwar was of little value as it was not tested through cross examination.
16) ‎On political conspiracy raised by Anwar, it was not substantiated by any evidence.
17) Anwar never disputed he was there at the same condominium. He was seen entering car park, elevator etc.
‎18) High Court judge was wrong in acquitting Anwar. High Court imposed 100% test of burden, which was too high.
19) ‎Defence medical experts evidence rejected. They never carried out any practical tests.
20) Compelling evidence ie DNA establish sperm cells of Anwar in Saiful's anus. Anwar failed to cast any reasonable doubt. Prosecution therefore establishes it's case beyond reasonable doubt.

Anwar's appeal dismissed.

(Maklumat dari Whats App)

Itulah hakikatnya Nurul.

Janganlah nangis ye ... cantik ko bila nangis.Macam penari k POP pakai tudung

Rayuan ditolak ... ALLAHU AKBAR!!!

Posted: 09 Feb 2015 08:43 PM PST





Mahkamah tolak rayuan Anwar Ibrahim.


















Hanya yang dalam penafian tidak tahu Anwar memang bersalah.




Nasib Anwar terletak pada bukti DNA atau ada deal lain?

Posted: 09 Feb 2015 04:35 PM PST


Setakat testimoni Gopal Sri Ram dan Surendran, ia tidak ada isu langsung. Keterangan konspirasi dan dibbuat di dalam kandang saksi tidak membawa apa makna langsung.

Massuk atau bebasnya Anwar terletak pada bukti DNA. Setakat apa yang telah dibentangkan DNA dari semen yang mengandungi sperma Anwar di 4 cm dalam dubur Saiful adalah DNA sma dengan barang yang ada kesan Anwar ketika di dalam lokap.

Adakah mahkamah akan terima hujah pembelaan dalam mempersoalkan kredibiliti saksi-saksi, bahan-bahan, proses dan prosedur, analisa, testimoni pakar pembelaan dan lain-lain isu yang semuanya berusaha untuk menimbulkan keraguan.

Hujah-hujah DBA di mahkamah persekutuan telah dibawa oleh anak-anak mendian Karpal SIngh iaitu Ram Karpal dan Sangeet Kaur. Dari rekod mahkamah, ternyata keedua-dua mereka telah dipersoalkan oleh pihak hakim-hakim.

Baca HUJAH PENTING DNA DITOLAK HAKIM DALAM MAHKAMAH.

Jika keraguan itu cukup untuk mempersoalkan hasil kajian yang mengatakan DNA lelaki Y sama dengan DNA Anwar, maka bebaslah Anwar.


Jika tidak cukup meragukan, masuklah Anwar. Baca 12 SEBAB ANWAR BOLEH MASUK PENJARA dan ANWAR DAN WAN AZIZAH TAHU ADA 10 SEBAB PASTI MASUK

Jika ada deal, lain cerita la .... maknanya mahkamah yang begitu adil pada pembangkang sebenarnya korup atau ada kuasa asing masuk campur dalam proses mahkamah

Menurut Zul Nordin di SINI, tidak mungkin

Kita serahkan pada mahkamah dan Dr Mahathir pun kata apa sekali keputusan kita kena terima.

Reformasi kumpul di Tropicana kutip elaun RM100 sorang?

Posted: 09 Feb 2015 04:09 PM PST



Ini tidak ada penafian lagi setakat yang Unspinners tahu.


Pembantu Hadi ada bbuat penafian berkenaan surat semalam.


Tapi rupanya tak juga. Benda betul cuma Bang Mat sondol mendessak mahu dinafikan.






PAS suka Anwar masuk, Anwar mcm tahu masuk

Posted: 09 Feb 2015 03:30 PM PST




Alah ... dia pun tahu dia akan dipenjarakan



Rafizi janji Anwar masuk, harga barang turun

Posted: 09 Feb 2015 02:35 PM PST


Kali ini, bising rasis tak KP MCA dan 181 bahagan serta NGO kiri?

Posted: 09 Feb 2015 06:31 AM PST







Kes liwat: PAS pasrah pada keputusan mahkamah

Posted: 09 Feb 2015 04:08 AM PST


Wahai anak muda! Jangan tertipu ... Beri keadilan pada Saiful

Posted: 09 Feb 2015 12:27 AM PST



Salam 2 all.

Khas utk para mahasiswa, para belia, anak2 muda & penyokong taksub Anwar & pembangkang!

Ikuti kupasan 7 fakta mengapa Anwar wajib tidak disokong, malah wajib dihukum dan disumbat dalam penjara!

(Layari blog zul4kulim utk kupasan penuh)
.....


Dan rumusannya:

Anak-anak muda, para mahasiswa, para belia dan penyokong taksub pro-Anwar dan kumpulan pro-pembangkang sepatutnya menggunakan akal fikiran untuk menimbang segala dakwaan dan tohmahan pembangkang.

Janganlah diperlekeh akal fikiran yang Allah berikan.

Yang membezakan kita dengan haiwan ialah akal. Janganlah sama-tarafkan diri kita setaraf dengan haiwan yang hanya bertindak mengikut nafsu dan emosi tanpa menggunakan akal.





Sebenarnya kes Saiful ini adalah kes peribadi melibatkan Anwar Ibrahim dan pembantunya Saiful Bukhari. Ia adalah kes aduan seorang kakitangan yang mengadu majikannya telah meliwat beliau.


Dalam bahasa hak asasi manusia, ini adalah aduan kes pencabulan seksual oleh seorang majikan terhadap kakitangannya. Dinegara barat, ini adalah suatu kes yang serius dan boleh dikenakan hukuman berat!

Takkanlah kita nak percaya tohmahan kumpulan pro-pembangkang bahawa Najib terlibat!

Cuba tanya akal kita sendiri, menasabah kah untuk Najib terlibat?


Bagaimana caranya Najib mendapatkan sampel airmani Anwar? Bagaimana Najib memasukkan sampel airmani itu kedalam dubur Saiful? Perlu diingat DNA yang ditemui didalam dubur Saiful dan disahkan oleh pakar kimia, forensik dan perubatan iailah DNA bersumberkan airmani Anwar!

Takkanlah Najib yang memerangkap Anwar? Adakah Najib memerangkap Anwar supaya meliwat Saiful? Logik kah tohmahan itu?

Apa yang penting ialah kita memberikan ruang dan peluang kepada kelima-lima Hakim Mahkamah Persekutuan yang telah bersidang untuk membuat keputusan dan penghakiman mereka.








Anwar telah diberi peluang seluas-luasnya untuk mengemukakan hujah dihadapan Mahkamah Persekutuan.

Anwar diwakili oleh berbelas peguam, diketuai oleh bekas Hakim Mahkamah Rayuan dan seorang peguam veteran Datuk Gopal Sri Ram, selain anak-anak mendiang Karpal Singh iaitu Gobind Singh Deo, Ram Karpal Singh, Jagdeep Singh, selain daripada beberapa peguam kanan dan senior yang lain.

Mereka diberi ruang dan peluang secukupnya, malah berlebih-lebihan, untuk mengemukakan hujah mereka.

Kini benarkan Hakim-Hakim Mahkamah Persekutuan ini membuat keputusan dan penghakiman mereka tanpa sebarang tekanan, desakan atau ugutan.

Jangan dipolitikkan kes ini. Ini bukan kes politik. Ini kes jenayah melibatkan seorang majikan yang didakwa meliwat kakitangannya!

Apa juga keputusan Mahkamah Persekutuan hendaklah kita hormati dan terima. Walaupun saya memberikan hujah panjang lebar diatas, namun kata pemutusnya adalah ditangan Mahkamah dan Hakim-Hakim yang arif lagi bijaksana ini.

Kalau ditakdirkan mereka membuat keputusan menerima rayuan Anwar dan membebaskan dia, saya perlu akur menerima dan menghormatinya, walaupun saya mungkin tidak setuju.

Dan jika Mahkamah menolak rayuan Anwar dan menjatuhkan hukuman penjara samada 5 tahun atau lebih, maka itu pun kita wajib menerima dan menghormatinya walaupun kita mungkin tidak bersetuju.

Ingatlah, keadilan bukan sahaja untuk Anwar, tetapi juga untuk Saiful.

Dan yang lebih penting, keadilan adalah untuk kebenaran, insyallah!

Hormati Hakim-Hakim, institusi Mahkamah & keluhuran Undang-Undang Negara!

Yang baik datang daripada Allah, sebarang kelemahan atau kesilapan adalah daripada saya sendiri, dan kepada Allah kita mohon pengampunan.

Wallahua'lam dan Wassalam.

Adios amigos, grasias senor!

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
17 Rabi'ul Akhir 1436
07 Feb 2015


Belantan

Posted: 09 Feb 2015 11:12 PM PST

Belantan

Belantan


Keputusan kes 
liwat Anwar hari ini!

Posted: 09 Feb 2015 10:21 AM PST


Setelah lebih 6 tahun 5 bulan 10 hari

Sekitar pukul 9 pagi ini, panel lima hakim yang dike­tuai oleh Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria akan masuk ke Dewan Mahkamah Persekutuan 1, Istana Kehakiman, Putrajaya dan duduk di kerusi masing-masing.

Selepas berbasa-basi, salah seorang daripada panel tersebut akan mula membacakan penghakiman kes liwat membabitkan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Panel hakim ter­sebut turut dianggotai oleh Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Md. Raus Sharif dan Hakim-Hakim Mahkamah Persekutuan, Tan Sri Abdull Hamid Embong, Tan Sri Suriyadi Halim Omar dan Datuk Ramly Ali.

Keputusan mahkamah terting­gi negara itu adalah berikutan rayu­an Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkenaan terhadap sabi­tan salah dan hukuman penjara lima tahun yang diputuskan oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac tahun lalu.

Keputusan Mahkamah Rayu­an itu mengetepikan perintah Mahkamah Tinggi yang melepas dan membebaskan Anwar pada 9 Januari 2012.

Ketetapan yang akan dibuat oleh Mahkamah Persekutuan hari ini adalah muktamad dan tidak boleh dirayu lagi.

Kes liwat berke­naan merupakan pertuduhan kali kedua yang pernah dihadapi oleh Ahli Parlimen Permatang Pauh itu.

Kali pertama, Anwar didakwa meliwat pemandu keluarga Anwar, Azizan Abu Bakar, di apartmen milik adik ang­kat Anwar, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja di Tivoli Villa, Bangsar di sini antara Januari dan Mac 1993.

Beliau bagaima­napun dilepaskan dan dibebaskan da­ripada pertuduhan tersebut di peringkat Mahkamah Persekutuan dengan keputusan majoriti 2-1.

Penghakiman majoriti tersebut ditulis oleh Hakim Mahkamah Persekutuan ketika itu, Tun Abdul Hamid Mohamad, yang kemudian dilantik Ketua Hakim Negara (kini bersara).

Dalam penghakiman itu, Abdul Hamid berkata:

"Kami mendapati wujud kete­rangan yang mengesahkan perayu (Anwar dan Sukma Darmawan) terlibat dalam aktiviti homoseksual dan kami cenderung untuk percaya bahawa insiden yang didakwa berlaku di Tivoli Villa itu benar-benar berlaku, kadang kala ..."

Semestinya, pada ketika penghakiman dalam kes terkini yang dihadapinya dibacakan, Anwar mengharapkan keputusan akan berpihak kepada dirinya.

Sekiranya gagal di peringkat ini, Anwar bakal berdepan pula dengan kemungkinan bahawa hukuman penjara lima tahun yang dikenakan ke atasnya oleh Mahkamah Rayuan sebelum ini dipanjangkan.

Selain itu, beliau menghadapi kemungkinan kehilangan kerusi Parlimen Permatang Pauh yang dipegangnya kini.

Anwar, 67, dibicarakan setelah mengaku tidak bersalah meliwat Mohd. Saiful Bukhari, 30, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, di sini antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Beliau menghadapi pertuduhan mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan. Atas faktor usia, Anwar tidak akan dikenakan hukuman sebatan.-UMO

Suara Politik
Belantan

Kedudukan Anwar ditentu selepas keputusan liwat?

Posted: 09 Feb 2015 09:09 AM PST


Kedudukan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dalam pakatan pembangkang akan ditentukan selepas keputusan kes liwat beliau diketahui pada 10 Februari ini.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, satu mesyuarat khas akan diadakan oleh kepimpinan pakatan pembangkang selepas Mahkamah Persekutuan membuat keputusan mengenai kes liwat Ketua Umum PKR itu.

"Majlis pimpinan (pakatan pembangkang) bersetuju untuk bermesyuarat semula sejurus selepas Mahkamah Persekutuan membuat keputusan pada 10 Februari," kata Guan Eng.

Guan Eng berkata demikian kepada media dalam sidang akhbar selepas menghadiri mesyuarat Majlis Presiden pakatan pembangkang, yang diadakan di ibu pejabat Pas Pusat di Jalan Raja Laut di sini hari ini.

Presiden Pas, Abdul Hadi Awang, yang menghadiri mesyuarat berkenaan bersama-sama Guan Eng dan Anwar, bagaimanapun tidak kelihatan dalam sidang akhbar berkenaan.

Anwar yang mempengerusikan sidang akhbar tersebut memberikan alasan bahawa Presiden Pas itu mempunyai hal lain yang perlu dihadiri sejurus mesyuarat berkenaan selesai.

"Abdul Hadi hadir mesyuarat dari awal hingga akhir dan mohon maaf kerana terpaksa pulang sebelum sidang media.

"Dia sampaikan salam. Dia terpaksa tangguhkan program. Dia sepatutnya pulang awal tetapi dia kekal sampai akhir mesyuarat," kata Anwar.

Mesyuarat Majlis Presiden pakatan pembangkang yang bermula lada pukul 2.30 petang dan tamat pada pukul 3.30 petang itu turut dihadiri Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu; Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Mesyuarat tersebut bersetuju mengadakan mesyuarat khas bagi membincangkan dan merangka penyelesaian menyentuh isu-isu Enekmen Jenayah Syariah 2 dan pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT).

Bagi memperbaharu sokongan penyokong, pakatan pembangkang akan mengadakan konvensyen pada 10 Mei ini.-UMO

Suara Politik
Belantan

Azmin dah tunjuk 'besar kepala' - Langgar aku janji?

Posted: 09 Feb 2015 01:59 AM PST


Kenya­taan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali kononnya penduduk yang membantah Projek Datum Jelatek bersifat perkauman adalah tidak berasas dan jelas melanggar aku janjinya sendiri untuk memelihara kedudukan istimewa orang Melayu.

Pengerusi Badan Bertindak Datum Jelatek (BBDJ), Salleh Samad berkata, semasa pelantikannya sebagai Menteri Besar, Mohamed Azmin telah melafazkan 10 ikrar aku janji dan antaranya adalah menjaga kepentingan orang Melayu seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor 1959.

"Namun, apa yang dilakukan Mohamed Azmin kini langsung tidak menepati aku janjinya dahulu dan beliau sebenarnya adalah pengkhianat orang Melayu.

Salleh Samad

"Beliau seolah-olah menjual hak orang Melayu kepada orang luar dengan membangunkan projek mega Datum Jelatek yang dijual kepada warga asing," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam, Mohamed Azmin berkata, Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor akan meneruskan projek mega Datum Jelatek meski­pun mendapat bantahan penduduk di kawasan tersebut.

Mengulas lanjut, Salleh berkata, seorang pemimpin tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan sebegitu kerana pasti akan me­nimbulkan kemarahan rakyat khususnya orang Melayu.

Sehubungan itu katanya, beliau bersama-sama penduduk Taman Keramat akan mengadakan program menentang Mohamed Azmin secara bergerak (road show) di sekitar Selangor bermula minggu depan.

"Dalam program tersebut kita akan dedahkan siapa Mohamed Azmin sebenarnya. Ia akan dimulakan di Taman Keramat dahulu dan akan diteruskan ke kawasan-kawasan lain di Sela­ngor," ujarnya.

Suara Politik
Belantan

oyabun

Posted: 09 Feb 2015 11:10 PM PST

oyabun


Nasib Anwar diketahui hari ini?

Posted: 09 Feb 2015 10:10 AM PST


Enam tahun, lima bulan 10 hari.

Itu tempoh yang diambil dari mula Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim didakwa buat kali pertama di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hingga ke peringkat akhir di Mahkamah Persekutuan.

Sepanjang tempoh tersebut, ratusan penangguhan dan puluhan permohonan telah dibuat. Ada yang dibenarkan dan ada yang ditolak.

Pelbagai bahan bukti dikemukakan sepanjang perbicaraan sejak 3 Februari 2010, bermula daripada seluar dalam Levi's sehingga ke waran tangkapan.

Pelbagai isu juga ditimbulkan termasuk 'kisah percintaan' mangsa yang juga bekas pembantu peribadi Ahli Parlimen Permatang Pauh itu, Mohd. Saiful Bukhari Azlan dengan salah seorang ahli pasukan pendakwaan dan kes poligami salah seorang Timbalan Pendakwa Raya.

Yang turut dibangkitkan ialah ketidakupayaan Anwar untuk me­lakukan sebarang aktiviti dengan 'laju dan rakus' ekoran masalah tulang belakangnya.

Tidak lupa juga, ayat 'keramat': "Can I f*** you today?" dan karipap daging serta air Nescafe tiga dalam satu.

Namun semua itu tidak lagi memberi sebarang erti kerana semua tumpuan kini adalah keputusan akhir yang bakal diterima oleh Anwar.

Beliau sebelum ini bernasib baik apabila dilepaskan dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi pada 9 Januari 2012.

Walau bagaimanapun, berikutan rayuan pihak pendakwaan, Anwar didapati bersalah oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac tahun lalu dan dijatuhkan hukuman penjara lima tahun.

Pelaksanaan hukuman penjara itu ditangguhkan dengan Anwar diikat jamin RM10,000 berserta seorang penjamin sementara menunggu rayuan akhirnya di Mahkamah Persekutuan.

Pada 10 Februari ini, keputusan muktamad yang akan dibuat oleh mahkamah tertinggi negara dan tidak boleh dirayu lagi, bukan sahaja menarik minat pihak media tempatan, malah media luar negara juga berusaha untuk mendapatkan pas liputan kes liwat tersebut.

Jika dibebaskan, maka benarlah beliau lelaki dengan 'nyawa 9'.

Jika sabitannya kekal, maka Penjara Kajanglah perginya. Kebetulan isteri beliau, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail pula merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.

(Anwar boleh membuat pilihan untuk ke penjara lain sekiranya enggan ke Penjara Kajang dan mahkamah mempunyai budi bi­cara sama ada untuk membenarkan atau sebaliknya).

Namun, satu lagi perkara yang ramai terlepas pandang adalah rayuan pihak pendakwaan untuk menambah tempoh Anwar dipenjarakan.

Sewaktu rayuan Anwar didengar selama lapan hari mulai 28 Oktober hingga 7 November tahun lalu, rayuan pihak pendakwaan itu tidak didengar bersama.

Rayuan tersebut hanya akan didengar sekiranya sabitan bersalah ke atas Anwar kekal.

Sekiranya sabitan itu kekal, Anwar juga menghadapi kemungkinan kehilangan kerusi Parlimen yang dipegangnya.

Di bawah Perlembagaan Persekutuan, seorang wakil rakyat bo­leh tersingkir daripada kerusi­nya jika didenda lebih daripada RM2,000 atau dipenjarakan untuk lebih dari setahun.

Anwar, 67, dibicarakan setelah mengaku tidak bersalah meliwat Mohd. Saiful Bukhari, 30, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, di sini antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan. Atas faktor usia, Anwar tidak akan dikenakan hukuman sebatan.

Wasabi Oyabun...

Panglima Perang Cyber

Posted: 09 Feb 2015 11:08 PM PST

Panglima Perang Cyber


Individu terbabit kumpulan IS dipantau - @Zahid_Hamidi | Harian Metro

Posted: 09 Feb 2015 04:23 AM PST


Individu terbabit kumpulan IS dipantau

Port Dickson: Polis Diraja Malaysia (PDRM) memantau individu yang disyaki mempunyai kaitan dengan kumpulan Negara Islam (IS) dengan cuba merekrut dan mendapatkan pembiayaan melalui media sosial.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, PDRM sudah memperoleh senarai syak dan pihak terbabit memantau serta mengekori pergerakan mereka.

"Kita memantau mereka bukan saja dalam soal merekrut tetapi juga soal pembiayaan dan pengumpulan dana bagi menghantar bakal pengganas ke Iraq dan Syria.

"Berikutan itu, kita melaksanakan kerjasama dengan negara jiran termasuk Indonesia, Filipina, Singapura dan Myanmar untuk memastikan rantau Asia selamat dan juga tidak menghantar bakal pengganas ke negara berkenaan," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas merasmikan penutupan Mesyuarat Meja Bulat Dasar Keselamatan Dalam Negeri di Akademi Imigresen Malaysia (AIMM), di sini, semalam.

Turut hadir Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Zahid berkata, kerajaan turut mengutuk tindakan kejam kumpulan militan IS membakar hingga mati Muath Kasasbeh, juruterbang tentera udara Jordan yang ditawan apabila pesawatnya terhempas di Hamra Ghannam, Syria.

Katanya, tindakan kejam itu bukan cara Islam dan ia sungguh memalukan, malah negara juga tidak merelakan mana-mana agamab dan keturunan menjadi mangsa pengganas.

Ditanya mengenai tindakan negara yang berusaha keras menghalang kewujudan individu menyertai kumpulan IS, beliau berkata, langkah itu diambil demi keselamatan negara.

Artikel ini disiarkan pada : 
Ahad, 8 Februari 2015 @ 5:29 AM 
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/29461?m=1#sthash.xDkzFmAk.dpuf



Sent from my iPhone

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 09 Feb 2015 11:03 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


TERKINI! HAKIM JATUHKAN HUKUMAN 5 TAHUN PENJARA KEPADA ANWAR IBRAHIM #anwarverdict

Posted: 09 Feb 2015 10:04 PM PST


Hakim mengekalkan hukuman 5 tahun kepada Anwar Ibrahim.

Sebelum itu, Anwar Ibrahim meroyan selepas didapati bersalah sehingga mahkamah terhenti seketika.

Cuma belum dapat dipastikan penjara mana yang Anwar Ibrahim bakal 'check-in', sama ada Kajang atau Sungai Buloh.

* #salahtetapsalah.

GAMBAR TERKINI DI MAHKAMAH! PENYOKONG KEPENATAN MENUNGGU #anwarverdict

Posted: 09 Feb 2015 09:46 PM PST

Gambar yang menggambarkan keadaan penyokong Anwar Ibrahim selepas didapati bersalah.





*Hishamudin Rais pun ada. Tanda hambarnya himpunan bila tiada Unit Amal PAS.

TERKINI! MAHKAMAH BERSAMBUNG SEMULA SELEPAS MASA REHAT TAMAT

Posted: 09 Feb 2015 09:25 PM PST

Peguam Anwar Ibrahim berhujah selepas mahkamah bersambung semula. Sebelum ini, mahkamah berehat selamat 1 jam selepas hakim membacakan keputusan.



*Laporan lanjut menyusul....

Tekini! Anwar Ibrahim Didapati Bersalah Meliwat Saiful

Posted: 09 Feb 2015 08:18 PM PST

Berita terkini dari The Star Online. Anwar Ibrahim didapati bersalah!

http://www.thestar.com.my/News/Nation/2015/02/10/AnwarVerdict-Jail-or-Freedom/

* #salahtetapsalah

PERANGAI PEGANG BONTOT BERJANGKIT DI MAHKAMAH

Posted: 09 Feb 2015 05:35 PM PST

PERANGAI PEGANG BONTOT
KENA SAWAN, TERKEJUT AGAKNYA ASYIK LIHAT MAIN BONTOT
RAKYAT MALAYSIA SEMAKIN MATANG,
ZAMAN DEMONSTRASI AJARAN ANWAR SUDAH BERAKHIR
TIDAK SAMPAI 500 HADIR.
Presiden PAS, TG Hj Hadi Awang dan pemimpin-pemimpin Utama PAS tidak hadir memberi sokongan. Kehadiran segelintir ahli PAS hanya bersifat peribadi. Terkenang semasa Hj Hadi dikandang tertuduh dahulu, tiada siapa pun pemimpin PR hadir memberi sokongan.




PEGUAM KES SYIAH DITUMBUK AKIBAT MAKI HAJI HADI LEMAH DALAM MESYUARAT PAS?

Posted: 09 Feb 2015 04:54 PM PST

Pendedahan mengenai kejadian tersebut di FB.



Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat Mohamed Hanipa Maidin dipukul dua kali di belakang oleh Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria dalam kekecohan yang berlaku semasa mesyuarat parti Islam itu semalam, menurut sumber parti.

Sumber itu memberitahu, sehari selepas kejadian itu, Hanipa yang juga ahli Parlimen Sepang, masih terasa sakit kesan pukulan tangan itu.

Segalanya bermula apabila Hanipa bertanya kepada pengerusi mesyuarat dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengenai tindakan parti terhadap pihak yang berdemonstrasi dan membuat pelbagai tuduhan terhadap Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Hatta Ramli.

Sumber mengatakan, selepas Hadi menjawab beliau tidak tahu mengenai kejadian yang berlaku di luar ibu pejabat PAS semalam, Hanipa berkata: "Inilah masalahnya apabila presiden lemah dan tidak menjadi presiden kepada semua."

Kenyataan Hanipa menyebabkan para penyokong presiden termasuk Dr Zuhdi Marzuki, Dr Ridzuan Mohd Nor dan Nasrudin Hassan marah lalu menuntutnya menarik balik dan meminta maaf, kata sumber.

Sumber memberitahu, Zuhdi dikatakan menepuk meja dengan kuat kerana marah kepada Hanipa.

Selepas itulah, Razman dikatakan pergi ke arah Hanipa dan memukul belakangnya sebanyak dua kali, kata sumber.

AJK Pas Pusat, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, yang juga pengerusi Lujnah Antarabangsa PAS Pusat dan ahli Dewan Undangan Negeri Batu Burok, kemudiannya dikatakan meminta Zuhdi keluar meninggalkan mesyuarat itu.

Sehingga kini, sekurang-kurangnya dua pengguna media sosial yang rapat dengan PAS yang menggunakan nama Penarik Beca dan Zulhazmi Shariff, calon Ketua Pemuda PAS dalam muktamar lepas, menulis mengenai kejadian tersebut dalam laman Facebook dan blog mereka.

Semalam, sekumpulan ahli PAS berhimpun di hadapan ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur, menuduh Dr Hatta, yang merupakan pengarah pilihan raya, sebagai dalang usaha menggulingkan Hadi.

Kumpulan diketuai Ketua Pemuda PAS Kuantan, Noorzazilafadli Ibrahim itu menuntut Dr Hatta meletak jawatan kerana cuba menggulingkan presiden.

Dengan menaikkan tulisan "Pecat Hatta dan konco-konco" dan "Kami dikhianati Hatta Ramli", mereka berhimpun menyambut ketibaan pimpinan PAS yang menghadiri mesyuarat jawatankuasa pusat semalam. – 9 Februari, 2015.


*Jangan lupa sejarah Hanipa sebagai peguam kes Syiah. Kalau sanggup jadi peguam Kes Syiah, apalah sangat nak lawan Ulama.


PASMA UGUT SEBAR VIDEO MUSTAFA ALI JIKA MELAWAN DAP? #rakyathakimnegara

Posted: 08 Feb 2015 11:45 PM PST


CIKGU PA DI PORNOGRAFI OLEH KUMPULAN AJK PAS PUSAT SENDIRI

Berita-berita di dalam media utama hari ini dipenuhi dengan berita Dato' Mustafa Ali atau lebih dikenali sebagai Cikgu Pa mencabar Lim Guan Eng berdebat isu PBT. Lebih panas apabila Cikgu Pa menyebut Lim Guan Eng sebagai celupar. Saya sangat bersetuju dengan Cikgu Pa tentang Lim Guan Eng sebagai mulut celupar, bahkan saya lebih suka sebut sebagai mulut tempayan atau lidah biawak yang bercabang. Sekali begitu, sekali begini. Persis lidah biawak. 

Lebih menggeramkan saya apabila Lim Guan Eng telah memberi 1.5 juta kepada PASMA sebagaimana yang dilaporkan oleh Raja Petra Kamarudin di dalam Malaysia Today. Pemberian duit tersebut adalah bagi tujuan melakukan kempen melawan Tuan Guru Presiden (www.malaysia-today.net/pasma-pas-baru). Ini bermakna, satu pengkhianatan yang sangat jahat dilakukan oleh LGE terhadap pemimpin parti sekutu. Kalau benar Raja Petra bohong, maka samanlah sebagaimana beliau tanpa berlengah mengeluarkan saman terhadap YB Nasarudin Tantawi beberapa bulan yang lalu.

Apa yang lebih jahat lagi, sebagaimana difahami daripada laporan Malaysia Today tersebut, golongan PASMAisme yang dibajai oleh DAP dengan dana RM1.5 juta ini, dijaga dan dibela oleh Kumpulan yang yang disertai oleh AJK PAS Pusat sendiri. Anda semua dapat lihat dengan jelas bagaimana PASMA dibela, dipuji, diberikan ruang dan peluang. Lebih dahsyat, sehingga hari ini penggerak-penggerak PASMA terutamanya Pahrolrazi sendiri langsung tidak diambil tindakan. Bukan setakat tidak dipecat daripada parti, bahkan satu amaranpun tidak dikeluarkan oleh PAS Pusat. Presiden dilihat terkontang kanting mempertahankan parti daripada PASMA. Selain Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man, mana pergi Naib-Naib yang dipilih oleh muktamar menerajui parti? 

Kenyataan Cikgu Pa semalam sangat mengembirakan saya kerana sudah agak sekian lama saya tidak melihat jati diri PAS mempertahankan dasarnya apabila diserang oleh rakat Pakatan Rakyat. Rasa hina apabila pemimpin tertinggi parti bukan sahaja tidak mempertahankan parti sendiri, bahkan mempertahankan parti lain dan menghentam Presiden sendiri. Hari ini saya lihat Cikgu Pa bangkit mempertahankan Tuan Guru Presiden. 
Syabas!!!

Tetapi, saya turut menyimpan kebimbangan kalau Cikgu Pa melakukan U-Turn sebagaimana sebelum ini, justeru golongan PASMAisme ini mungkin mengugut beliau dengan video porno. Saya mempunyai maklumat tentang video tersebut, dan saya tahu Cikgu Pa tidak bersalah, sebagaimana tidak bersalahnya Ustaz Azhar Idrus. 

Tetapi apa yang membimbangkan saya ialah, video jahat itu dimainkan semula oleh golongan PASMAisme justeru orang yang terlibat di dalam kumpulan penyebaran ini adalah dikalangan AJK PAS Pusat sendiri, pemimpin kanan dan berada di dalam Dewan Harian PAS Pusat. Sebab itu saya menggesa supaya 'pemimpin khianat' letak jawatan secara terhormat atau tampil menyatakan sebab yang jelas kenapa beliau sanggup melibatkan diri di dalam kumpulan yang menyebarkan video porno Cikgu Pa. 

Jika tindakannya menyebarkan video porno tersebut bermoral dan mempunyai sebab yang kukuh, bertepatan dengan syarak, maka tangan ini akan pangkah dan kempen beliau sebagai Naib Presiden di dalam muktamar akan datang. Jika tidak, tangan ini juga akan gerakkan kempen sehingga pengkhianat ini tersungkur dan rebah. 

- Fadli Ibrahim, 
Timbalan Ketua Pemuda PAS Pahang.
Ketua Pemuda PAS Kuantan


*Inilah punca kenapa kumpulan yang mempertahankan ulama berhimpun untuk mendedahkan komplot jahat Anwarinas dalam PAS. Demi rakan dalam Pakatan, Anwarinas dalam PAS sanggup lakukan apa sahaja termasuk memusnahkan PAS dari dalam.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 09 Feb 2015 09:28 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Rafizi Sudah Putuskan Anwar Masuk Lokap

Posted: 09 Feb 2015 08:27 PM PST

Penyokong Saiful Lagi Ramai Pada Penyokong Anwar

Posted: 09 Feb 2015 06:58 PM PST









Mereka Ini Berdemo Pertahan Hadi, Bukan Anwar Ibrahim

Posted: 09 Feb 2015 08:30 AM PST



Ceramah Anwar : Rakyat Sudah Meluat Hendak Dengar

Posted: 09 Feb 2015 06:38 AM PST

1) Terpaksa tukar venue dari Stadium Melawati ke padang Amcorp Mall. Alasan tukar adalah kalau buat dalam stadium akan nampak kosong.

2) Buat di atas padang pun, masih gagal kumpul ramai orang sebagaimana ketika BlackOut PRU13. Ramai sudah tertipu agaknya.

3) Tiada langsung kelibat Hadi Awang dan kepimpinan ulama PAS untuk datang fan menghabiskan masa mendengar cerita cerita penglipur lara Anwar.

4) Kesimpulannya, rakyat sudah meluat dengan perangai Anwar. Apa keputusan yang bakal berlaku esok adalah kerana les moralnya bukannya kes politik.







Video Ini Menceritakan Perangai Sebenar Nurul Izzah

Posted: 09 Feb 2015 06:00 AM PST


Skandal Datum Jelatek Yang Cuba PKR Sembunyikan

Posted: 09 Feb 2015 04:00 AM PST


PM @NajibRazak Tinjau Pasar Malam Seri Serdang, Seri Kembangan

Posted: 09 Feb 2015 02:21 AM PST





















Kajian Ini Bukti Orang Melayu Wujud Lebih Tua Dari Yunan China

Posted: 09 Feb 2015 02:00 AM PST


Video Ini Kantoikan Anwar, Merapu Tak Abis Abis

Posted: 09 Feb 2015 12:00 AM PST


Ini Sebabnya PAS Kelantan Tidak Mahu Sokong Anwar Esok

Posted: 08 Feb 2015 10:12 PM PST



PenangWasabi

Posted: 09 Feb 2015 09:25 PM PST

PenangWasabi


Saiful Bukhari terima sebarang keputusan!

Posted: 09 Feb 2015 10:37 AM PST


Mohd. Saiful Bukhari Azlan menerima sebarang keputusan yang akan dibuat oleh Mahkamah Persekutuan dalam kes liwat membabitkan Ke­tua Pembangkang, Anwar Ibrahim hari ini

Bekas pembantu pe­ribadi Anwar itu berkata, beliau berkeyakinan penuh bahawa Mahkamah Persekutuan akan memutuskan kes ini de­ngan bebas, seadil-adilnya mengikut undang-undang, bukti-bukti dan semua keterangan yang dikemukakan sepanjang perbicaraan.

Menurutnya, jika ditakdirkan keputusan tidak berpihak kepadanya, beliau akan tetap istiqamah dan mempersiapkan diri berhadapan dengan senario yang paling teruk.


Mohd. Saiful Bukhari, 30, menyatakan demikian dalam entri terbaharu dalam blognya, mohdsaifulbukhari.blogspot.com berhubung keputusan yang akan diumumkan oleh mahkamah tertinggi negara itu terhadap rayuan akhir Anwar bagi mengetepikan sabitan salah dan hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Rayuan.

Mahkamah Rayuan memutuskan demikian ketika mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi yang melepas dan membebaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat Mohd. Saiful Bukhari di sebuah kondominium di ibu negara pada 26 Jun 2008.

Mohd. Saiful Bukhari berkata, kes tersebut telah berlanjutan selama hampir tujuh tahun sejak Jun 2008.

Beliau turut mengambil kesempatan merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada bapa, isteri, seluruh ahli keluarganya serta semua pihak yang secara langsung dan tidak langsung bersamanya selama ini.

Penang Wasabi..

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 09 Feb 2015 03:02 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Pegang buah dada sambil sign autograf peminat The Red Warrior

Posted: 09 Feb 2015 06:01 AM PST

Tidak diketahui tarikh dan lokasi, gambar di atas menunjukkan seorang pemain bolaspek dipercayai pemain import Kelantan atau The Red Warriors (TRW) sedang menurunkan autograf kepada seorang wanita peminat pasukan itu.

Gambar berkenaan tersebar luas di laman Twitter dan mengundang pelbagai spekulasi dan ada antara mereka yang mengatakan itu adalah pemain import Kelantan.

Pada siapa pula agaknya diturunkan tandatangannya itu?

Ada juga cakap-cakap bahawa wanita itu adalah isterinya. Cuma penulis agak pelik kenapa perlu menandatangani autograf dalam keadaan begitu di depan orang ramai.

Apapun gambar ini sudah pun menjadi viral di internet dan bermacam-macam spekulasi telah timbul.

Jika betul pun, mungkin ada jawapan yang boleh diberikan atau penjelasan kepada para peminat Kelantan dan juga pengguna laman sosial di internet.

Kalau ada yang mengetahui berkenaan gambar di atas tu, boleh juga menulis berkenaannya di ruangan komen.

- MYNEWSHUB.CC

Henjut nafsu tanpa seurat benang

Posted: 08 Feb 2015 10:48 PM PST

Jitra: Seorang wanita ditemui dalam selimut tanpa seurat benang di tubuhnya dalam serbuan di dalam bilik sebuah hotel bajet, di sini, awal pagi semalam.

Dalam serbuan kira-kira jam 2 pagi oleh sepasukan anggota penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kubang Pasu (PADKP), wanita lingkungan 20-an dari Baling itu dikatakan menyewa bilik berkenaan bersama pasangannya yang menetap di Alor Setar dipercayai untuk memadu kasih kerana tinggal berjauhan.

Ketika disoal siasat, pasangan terbabit mendakwa menyewa bilik di hotel bajet itu kerana dianggap sebagai 'port' selamat disebabkan terletak di kawasan perumahan malah penjaga hotel terbabit turut memberi maklumat kepada penyewa jika didatangi penguat kuasa agama.

Bagaimanapun, pasangan itu gagal melarikan diri apabila anggota penguat kuasa PADKP sudah mengepung premis terbabit selepas menerima aduan berhubung kegiatan maksiat pasangan terbabit.

Pegawai Agama Daerah Kubang Pasu Syeikh Radzi Abdul Mutalib berkata, anggotanya diketuai Abd Karim Abu membuat pemeriksaan di hotel bajet itu sebaik menerima maklumat berhubung kegiatan maksiat yang dilakukan pasangan itu.

"Ketika anggota kami mengetuk pintu dan memberi salam berkali-kali, seorang lelaki hanya bertuala keluar dari sebuah bilik dalam keadaan tergesa-gesa dan cuba melarikan diri, tetapi gagal.

"Seorang wanita berselimut dalam keadaan bogel dalam sebuah bilik turut ditemui dan selepas disoal siasat, pasangan itu mengaku bersekedudukan tanpa sebarang ikatan sah," katanya.

Tiga wanita seksi goda pengawal bertugas penjara

Posted: 08 Feb 2015 05:01 PM PST

Seramai 28 orang banduan berjaya melepaskan diri dari Penjara Awam Nova Mutum selepas tiga wanita seksi berpakaian seragam polis berjaya menggoda pengawal penjara tersebut, baru-baru ini. – AGENSI
CUIABA, Brazil 8 Feb. - Seramai 28 orang banduan berjaya melepaskan diri dari sebuah penjara di sini selepas tiga wanita seksi berpakaian seragam polis berjaya menggoda pengawal penjara tersebut, baru-baru ini.

Portal berita Mail Online melaporkan, kejadian yang berlaku di Penjara Awam Nova Mutum itu turut menyaksikan tiga pengawal terbabit digari dan dibiarkan dalam berkeadaan bogel di dalam penjara.

Penyiasat berkata, pengawal penjara pengsan selepas diberi minuman keras mengandungi dadah setelah suspek berjaya memujuk mereka untuk turut serta dalam satu parti kecil.

Polis berkata, suspek datang kira-kira pukul 3 pagi waktu tempatan (5 petang waktu Malaysia) dan bertanya sama ada mereka dibenarkan masuk untuk `berbual dan minum' bersama pengawal yang bertugas.

"Selepas berjaya meracun dan menggari pengawal tersebut, suspek bertindak merampas kunci dan membebaskan semua banduan. Polis yang telah diberikan dadah tidak mengingati apa yang berlaku.

"Berpuluh-puluh banduan berjaya melepaskan diri sambil membawa senapang dan peluru yang diambil dari penjara," kata ketua polis, Angelina de Andrades Ferreira.

Susulan daripada kejadian itu, polis melancarkan usaha memburu secara besar-besaran, dengan lapan banduan berjaya diberkas, semalam.
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/luar-negara/tiga-wanita-seksi-goda-pengawal-bertugas-penjara-1.57442#sthash.k7ltTUPT.dpuf

Apa Yang Tersirat

Posted: 09 Feb 2015 01:44 PM PST

Apa Yang Tersirat


Sodomi II: Ramai Sangat Penganalisis Cuba Pengaruhi Keputusan

Posted: 08 Feb 2015 07:50 PM PST

KEPUTUSAN sodomi II dijadualkan akan diputuskan esok 10 Februari. Mengintisipasi keputusan itu, ramai sangat penganalisis bukan berlatar peguam, terutama penulis barat, berhujah, kononnya berasas fakta, Anwar Ibrahim bakal dibebaskan.

Sejak dua minggu yang lalu, bukan sahaja Anwar yang bermain psikologi, mendakwa bahawa beliau akan dibebaskan, malahan rata-rata penyokongnya dan pemimpin pembangkang.

Mereka cuba mempengaruhi pendapat ramai, bahawa jika keputusan Mahkamah Persekutuan mengekalkan Keputusan Mahkamah Rayuan yang menjatuhkan hukuman 5 tahun penjara kepada Ketua Pembangkang itu pada 7 Mac 2014, kononnya Mahkamah tidak bebas aka dipengaruhi tangan-tangan ghaib terutama orang politik.

Pihak Anwar mencuba mempotretkan, bahawa Kerajaan Pimpinan Najib Razak akan berada dibelakang keputusan Mahkamah, jika keputusan itu tidak berpihak kepada beliau.

Ramai rakyat atau majoriti rakyat negara ini mahu melihat, bahawa mahkamah perlu membuat keputusan berasaskan undang-undang, berasaskan bukti-bukti, bukannya atas keputusan kepetahan peguam bela mempatahkan hujah pendakwaraya. Hakim perlu melihat bukti-bukti yang dikemukakan di depan mereka. Jangan gentar, membuat keputusan, kerana jika keputusan membebaskan Anwar, undang-undang negara ini terutama yang berkaitan seks luar tabii, akan lintang pukang.

Cucu Tok Selampit

Posted: 09 Feb 2015 01:30 PM PST

Cucu Tok Selampit

Cucu Tok Selampit


Terkini - Ratusan Ribu Berkumpul Di Petaling Jaya Dengar Amanat Terakhir KETUM @AnwarIbrahim

Posted: 09 Feb 2015 05:51 AM PST

9.45 p.m.


11.15 p.m.






Cerita 'roadshow' amanat terakhir di Petaling Jaya malam ini hanya sekitar 1,000 ke 2,000 orang sahaja. Itupun kena sediakan jamuan. Kesiannnn ...

Lagi Wakil Rakyat DAP Pertikai Islam - Chong Eng Pula Pertikai Saranan JAIS Tutup Aurat

Posted: 09 Feb 2015 12:07 AM PST

Wakil-wakil Rakyat DAP semakin lantang mempertikaikan Islam. Memetik laporan New Malaysian Post, Pengerusi DAP Serian, Edward Andrew Luwak mendakwa peraturan dalam MRSM yang melarang membawa masuk barang seperti salib dan Bible menimbulkan kebimbangan ibu bapa berketurunan Dayak.

Katanya, sekatan dan larangan ini menyebabkan ibu bapa keturunan Dayak tidak menghantar anak mereka ke kolej sebegini kerana takut anak mereka dipengaruhi ajaran Islam. Selain itu, Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng juga pula mendakwa peraturan di MRSM boleh mewujudkan perasangka tidak baik antara kaum di negara ini.

Bagi menjawab persoalan berkenaan, bacalah luahan hati daripada seoarang pelajar MRSM yang juga bukan bumiputera dan beragama Islam, Darren Lai di laman sosial Facebook beliau seperti di bawah:



Hari ini pula, EXCO DAP Pulau Pinang, Chong Eng pula mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor yang menggesa wanita menutup aurat untuk mencegah kemungkinan berlaku permerkosaan terhadap wanita. Baca laporan The Malaysian Insiders, di sini.

Menutup aurat adalah tuntutan dalam Islam. Ia adalah sebahagian tuntutan agama yang perlu ditaati oleh orang Islam. Kenapa Chong Eng, seorang bukan Islam hendak mempertikaikan Khutbah Jumaat yang hanya mengajar orang Islam mengenai tuntutan agamanya?

Lagipun lihatlah ini nyonya. Kalau dia berbogel sekalipun, perogol pun mati pucuk, jangan kata nak rogol! Lu memanglah tak perlu tutup aurat pun. Haiya!!!

Parlimen Kota Tinggi Telah Mengerakkan Sumbangan Sempena Tahun Baru Cina #BNBagus

Posted: 08 Feb 2015 07:30 AM PST


Parlimen Kota Tinggi telah mengerakkan usaha untuk menyampaikan sumbangan sempena Tahun Baru Cina. Majlis yang dianjurkan oleh MCA kota Tinggi, Pusat Khidmat Parlimen Kota Tinggi dan Yayasan Mesra itu bertujuan untuk membantu masyarakat Cina terutama di Parlimen Kota Tinggi yang kurang upaya untuk sama-sama menyambut perayaan berkenaan dengan gembira. Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Haji Noor Ehsanuddin dan isteri turut hadir memeriahkan majlis berkenaan. Datuk Noor Ehsan dan isteri berbesar hati menyampaikan sedikit bantuan kewangan dan peralatan dapur kepada mereka yang terlibat.










Shahrizat Jalil & Liow Tiong Lai Perjuangkan Tapak Kekal 
Untuk Wanita Berniaga #BNBagus

Posted: 06 Feb 2015 05:00 PM PST


Penasihat Pembangunan Keusahawanan dan Ikhtisas Wanita, Jabatan Perdana Menteri, DS Shahrizat Abdul Jalil dan Presiden MCA yang juga merangkap Menteri Pengangkutan, DS Liow Tiong Lai bertekad akan memperjuangkan tapak perniagaan yang kekal dan khas yang amat diperlukan oleh golongan peniaga wanita yang baru memulakan perniagaan. Ini bermakna setiap negeri termasuk Wilayah Persekutuan diminta menyediakan tapak kekal yang dikhususkan kepada usahawan wanita untuk menjalankan perniagaan.

Majlis perasmian program Pasarnita sempena Tahun Baharu Cina di Pasar Seni, yang menghimpunkan lebih 100 peniaga wanita pelbagai kaum itu dirasmikan oleh DS Liow Tiong Lai dan turut dihadiri Ketua Wanita MCA, Datuk Heng Seai Kie. Menurut DS Shahrizat, beliau berharap cadangan tapak kekal untuk peniaga wanita itu dapat dibawa oleh Tiong Lai dalam mesyuarat Kabinet dan disampaikan kepada Perdana Menteri. Beliau menambah, Tapak khas ini penting untuk peniaga-peniaga wanita mempamerkan barangan jualan mereka selain membentuk rangkaian perniagaan bersama pihak-pihak lain.




A Piece of My Mind

Posted: 09 Feb 2015 11:21 AM PST

A Piece of My Mind


The politics of Presidential jets

Posted: 09 Feb 2015 01:30 AM PST

Just a few days ago, the President of Indonesia made his maiden official trip overseas. He chose Malaysia as his first stop.

This, if you ask me, is an honor and perhaps the highest respect which reflects the strong relationship between Malaysia and Indonesia since we established diplomatic relations on 10 October 1957.

But it was another part of his arrival which caught some of us by surprise. He arrived in the state-owned USD 91 mil Presidential jet, a Boeing 737-800. This aircraft which comes with a USD27 mil cabin interior was delivered in 2014 to the Government.

Yeah, Indonesia has a Government jet too.

And yet, some of us are of the opinion that despite stable and positive economic conditions here, the Malaysian Government should not own or use business jets that are currently made available for use by His Majesty the Yang di-Pertuan Agong and Heads of our states, the Prime Minister and his Cabinet, as well as senior Government officials.
At times, I think we overlooked the fact that Obama has a Presidential jet despite the national debt of USD18 trillion, or Japan owns an Air Force One even though the country has a public debt that is twice its GDP (public debt per capita of about RM300,000 per person).

If anyone read international papers or portals during the World Economic Forum, you will notice a piece of news that did not appear locally in Malaysian sites or media for unknown reasons.

The Newsweek's headline on 19 January 2015 caught my attention - "Private jets descent on Davos for World Economic Forum". Did you know that approximately 550 business and government jets flew into the region for the Forum (CNN's site says 1,700 planes, but you get the point)? And there were nearly 200-300 helicopter flights from Zurich airport to Davos.

A quick research online showed that Togo in West Africa, with a population the size of Selangor, has a Government jet for its President, a state in India - Andhra Pradesh - has a business jet and chopper for its Chief Minister, Namibia has a Learjet 75 jet for its President and Belarus, whose GDP per capita is on par with Pahang, has a Presidential jet too.

Surely, there is a reason why Government leaders around the world travel in chartered or Government owned jets.

We should look at the bigger picture and understand the fact that we can't expect Government leaders to wait and sit around in airports or wait for multiple connecting flights while some simply shuttle in to the nearest airport.

Let us not forget that times have changed and there are many international events or summits such as the World Economic Forum, the OIC summit, the G20, the East Asia Summit, APEC, ASEAN and the dozens of bilateral visits that leaders make to strengthen diplomatic relations and to boost investments or trade.

There are also unfortunate, 11tih hour events like aviation crisis, international negotiations, State funerals and others which make commercial flights (be it via passenger planes or chartered planes) become challenging and complicated especially in terms of flight time and delays.

With the demanding, hectic schedules and travels, both international and domestic, Governments today simply cannot forgo the convenience of official aircrafts. It is high time that we grow up and look beyond petty politics.

PEJUANG BANGSA

Posted: 09 Feb 2015 11:09 AM PST

PEJUANG BANGSA


ANWAR BERLAKON WATAK AHLI NUJUM SEBELUM KE MAHKAMAH ESOK

Posted: 09 Feb 2015 08:36 AM PST



Ibarat ahli nujum yang boleh menilik masa hadapan, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini optimis akan dibebaskan dari dikenakan hukuman penjara ke atas dirinya pada 10 Februari ini.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Razali Ibrahim berkata, kenyataan Anwar itu menunjukkan dirinya kini terdesak dan cuba untuk mengelirukan orang ramai.

"Dia cakap seperti dia tahu tentang masa depan. Selama ini, semua yang dia cakap tidak pernah jadi. Jadi, ja­ngan gunakan pe­rang psikologi yang membangkitkan emosi," katanya yang dipetik Utusan Malaysia.




Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Anwar di Pasar Malam Sungai Dua, Georgetown, Pulau Pinang yang dipeik sebagai berkata, pembangkang mempunyai peluang 60 peratus untuk menang dalam pilihan raya umum akan datang jika beliau dipenjarakan.

Rayuan terhadap kes liwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sama ada dijatuhi hukuman penjara atau dibe­bas­kan atas kesalahan meliwat pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari akan diketahui keputusannya Selasa ini.

Razali yang juga Ahli Parlimen Muar berkata, fokus rakyat negara ini tidak hanya tertumpu terhadap kisah Anwar kerana mereka mem­punyai banyak perkara lain yang lebih penting untuk diberikan ke­utamaan.

"Banyak perkara lain yang perlu diberi perhatian, contohnya kerajaan perkenal pelbagai inisiatif dalam menangani kejatuhan harga minyak mentah, kelapa sawit dan getah selain agenda melaksanakan cukai barangan dan perkhidmatan (GST)," katanya. 

LIWAT II : PENYAKIT MEROYAN KINI MEREBAK TERUK KEPADA ANWAR & MACAINYA

Posted: 09 Feb 2015 05:30 AM PST




Salam 2 all.
Saya melihat penyakit meroyan dikalangan penyokong Anwar Ibrahim makin parah disaat-saat akhir sebelum penghakiman esok di Mahkamah Persekutuan Putrajaya.

Ada yang mendakwa Anwar akan bebas sebab ada deal dengan Dato' Sri Najib. Konon dongeng yang dibawa Najib sedang menghadapi masalah dengan Tun M dan memerlukan Anwar untuk menyerang Tun M!

Ada pulak yang bawa cerita konon Najib dah tak boleh handle kepimpinan negara dengan pelbagai masalah yang direka seperti 1-MDB, ringgit jatuh, hasil minyak negara merudum, bajet dah larialignment, dan macam-macam lagi kisah dongeng dikarang!

Lagi canggih, ada yang dakwa Najib takut hilang kuasa sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri, dia perlu berdepan dengan Tan Sri Muhyiddin dan kebangkitan penentangan dalam UMNO, jadi Najib perlukan Anwar untuk menjadi rakan-kongsi untuk mengekalkan kuasa dan jawatan!

Tak cukup dengan itu, ada yang bawak cerita konon kalau Anwar dipenjarakan, BN akan tewas dalam PRU-14, malah dinujumkan pakatan pembangkang songsang ini akan mendapat 60% sokongan rakyat untuk mendapat Putrajaya!







Apa yang saya nampak, Dato' Sri Najib cool dan tenang aje. Malah pada hari keputusan esok, PM ada majlis Himpunan Bersama Ulama-Umara di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya pada jam 11 pagi. Hanya 1km je daripada Istana Kehakiman. Langsung tidak kelihatan Najib seperti gabra atau menggelabah.

Yang nampak gabra dan gelabah ialah Anwar dan penyokongnya!

Najib tidak perlukan sokongan Anwar. Najib mendapat sokongan solid daripada UMNO dan Barisan Nasional. Kepimpinan Najib lansgung tidak tercabar sikit pun!

Malah rakyat makin gembira kerana penurunan harga petrol banyak membantu meringankan beban rakyat. Dan perang harga yang diisytiharkan oleh Datuk Seri Ismail Sabri, yang disokong oleh Najib, terhadap pemborong dan peniaga cauvinis yang enggan menurunkan harga barangan memberikan harapan kepada rakyat bahawa Kerajaan BN memang prihatin dengan masalah dan kebajikan rakyat.

Jadi tidak ada sebab langsung untuk Najib berasa terancam atau gusar. Setakat yang saya tahu, hubungan Najib dengan Tun M sangat baik. Mereka masih kerap bertemu dan berbual mesra. Lawatan Presiden Jokowi baru-baru ini menyerlahkan lagi hubungan rapat Tun M dengan Najib.

Pada saya, orang yang paling ketaq lutut dan gusar ialah Anwar. Ini mungkin malam terakhir dia tidur di kamar nyaman Bukit Segambut. Kemungkinan besar malam esok dia akan memulakan semula kehidupan sebagai banduan di Bamboo River Inn!

Dan paling membimbangkan anasir pro-Anwarinas ini ialah ketegasan kepimpinan PAS yang enggan tunduk kepada kemahuan Anwar dan DAP.

Maklumat dalaman daripada pakatan songsang DAP-PKR-PAS menyatakan ada permintaan supaya PAS mengarahkan ahli dan penyokongnya turun membanjiri perkarangan Istana Kehakiman Putrajaya. Dengar ceritanya, kepimpinan PAS menegaskan bahawa ini adalah masalah peribadi Anwar, dia perlu selesaikan mengikut lunas undang-undang tanpa mengheret pakatan pembangkang!

Dan siri-siri road-show anasir pro-Anwarinas untuk menghasut rakyat dan orang ramai turun berdemonstrasi di Istana Kehakiman esok langsung tidak mendapat sambutan. Tidak seperti era Reformasi-1998, dimana rakyat yang turun sehingga tidak muat stadium dan padang. Kali ini, nak penuhkan Dewan Tadika pun payah!

Tersenyum saya mendengar komen seorang sahabat PAS bila mendengar dakwaan anasir pro-Anwarinas bahawa jika Mahkamah menolak rayuan Anwar dan menghukum dia ke penjara, pasti pakatan pembangkang akan menang PRU-14 dengan sokongan 60% rakyat.

Dengan sinis dia berkata, 'kalau gitu kita pakat-pakat buat solat hajat malam ini mintak Anwar disumbat ke penjara, sebab tak payah kerja teruk dah, pasti menang PRU-14 nanti'!!!

Apa yang penting sebenarnya yang perlu kita ingat ialah, ini adalah kes jenayah seksual!

Ini adalah kes dimana seorang kakitangan mengadu dicabul kehormatan dengan cara diliwat oleh majikannya! Ini adalah kes dimana Saiful Bukhari, pembantu Anwar Ibrahim mengadu menjadi mangsa pencabulan seksual kerana diliwat oleh bos dia sendiri Anwar Ibrahim!

Saya cukup yakin panel lima orang Hakim Mahkamah Persekutuan yang mendengar rayuan ini akan membuat penghakiman berdasarkan fakta dan undang-undang. Saya cukup yakin mereka tidak akan terpengaruh dengan mainan politik jijik dan kotor pembangkang untuk menekan mereka membebaskan Anwar.

Jangan lupa mangsa dalam kes ini ialah Saiful Bukhari, bukan Anwar! Mangsa ini perlukan hak, maruah dan kebenaran ditegakkan! Dan keadilan menuntut hak, maruah dan harga diri mangsa diberi keutamaan!

Kalau mengikut fakta dan undang-undang, saya tidak nampak ada ruang untuk tidak mensabitkan Anwar dengan kesalahan meliwat dibawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan.

Mahkamah Tinggi sendiri langsung tidak mempertikai keterangan Saiful, walaupun digerudi selama sembilan hari oleh para peguam hebat Anwar termasuk mendiang Karpal Singh; Hakim Mahkamah Tinggi tetap menyatakan kredibiliti dan integriti keterangan Saiful tidak tercalar sikit pun.

Berbanding dengan Anwar yang langsung tidak berani memberi keterangan bersumpah didalam Mahkamah dihadapan Hakim; sekaligus menafikan hak Pendakwaraya untuk menyoal balas dan mencabar sebarang dakwaan atau keterangan beliau.

Bukan itu sahaja, kesemua saksi alibi Anwar tidak hadir. Bermakna pembelaan alibi Anwar sudah dicampak sendiri oleh Anwar ke longkang!

Dan yang paling tragis, langsung tidak ada sebarang jawapan bersumpah daripada Anwar didalam Mahkamah bagaimana DNA yang disahkan bersumber daripada airmani dia boleh berada didalam dubur Saiful sedalam 4 cm! Kalau ini bukan penetrasi liwat, saya tidak tahu nak panggil apa lagi benda ini!

Cuma malang para penaksub dan penyokong tegar Anwar gagal menggunakan akal waras untuk menimbang semua fakta ini! Mereka diserang virus taksub yang membutakan mata, hati dan fikiran mereka!

Saya cukup yakin Mahkamah Persekutuan akan menolak rayuan Anwar dan mensabitkan dia dengan kesalahan meliwat pembantunya Saiful Bukhari Azlan dibawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan.

Dan hukuman maksimum dibawah Seskyen 377B ialah 20 tahun penjara!

Dalam kes pertama, mendiang YA Augustine Paul menghukum Anwar dengan hukuman penjara 6 tahun! Dalam kes kedua, Allahyarham YA Arifin Jaka menjatuhkan hukuman 9 tahun penjara keatas Anwar kerana meliwat Azizan Abu Bakar, pemandu Wan Azizah!

Adakah kali ini, jika disabitkan dengan kesalahan, Mahkamah Persekutuan akan menghukum lebih daripada 9 tahun penjara? Wallahua'lam.

Apa pun kita serahkan kepada panel Hakim Mahkamah Persekutuan untuk membuat keputusan dan penghakimannya esok.

Kepada Anwar, sudah-sudah lah tu. Bawak-bawaklah bertaubat, sementara Allah masih beri peluang dengan umur yang sudah masuk waktu kubor kata mari, rumah kata pergi ini. Kenang-kenangkan alam barzakh, mampukah kamu berhadapan dengan Allah swt nanti!

Wallahua'lam dan Wassalam.

Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
19 Rabi'ul Akhir 1436
09 Feb 2015

HASIL KETEGASAN BOIKOT PENIAGA , HARGA BARANG MULA TURUN ! @IsmailSabri60

Posted: 09 Feb 2015 03:37 AM PST




Hasil saranan yang dimulakan Menteri DS Ismail Sabri yang gesa boikot peniaga tidak mahu turun harga .. hari ini kesannya di dada akhbar  ia boleh diturunkan dengan kuasa dan hak pengguna.

Rasis ka desak turun harga barang ?

Siapa yang untung ? Sudah tentunya rakyat bukan Ismail Sabri ..

MCA patut malu kerana mempolemik isu turun harga barang  ini kepada perkauman ..





MISTERI KENAPA GAMBAR SIRUL DENGAN PM DISEBARKAN MACAI PEMBANGKANG ?

Posted: 08 Feb 2015 04:00 PM PST



 Sebelum ini GPB telah mengupas Misteri Kenapa  Australia lokasi pilihan Sirul   dan kali ini tenyata ia benar   satu komplot konspirasi oleh tangan-tangan ghaib nun jauh  di Australia sedang bergerak  .

Ia bermula dengan  sekeping gambar  Koperal  Sirul Azhar bersama Perdana Menteri telah mula  disebarkan oleh FB Pakatan Rakyat .

Motifnya mudah iaitu mengaitkan  PM DS Mohd Najib Tun Razak dengan Sirul Azhar seperti mana taktik  mereka buat kepada Saiful Bukhari Azlan selepas melaporkan kepada polis bahawa  beliau  diliwat DSAI .



 Cukup-cukup la  taktik desperado terdesak ini kerana rakyat akhirnya dapat menilai bahawa ini satu  penipuan melalui sekeping gambar  sepertimana  berlaku kepada Saiful Bukhari .

Gambar Sirul bersama PM itu adalah perkara biasa antara bodyguard dengan boss dan tiada special pun .

Semua orang ingin bergambar dengan PM termasuknya  bodyguard beliau sendiri yang pastinya mempunyai akses lebih lama .

Kalau betul Sirul mahu kaitkan dengan PM , kenapa bicara  di mahkamah tidak dikeluarkan gambar ini ?




IPOHMALAY

Posted: 09 Feb 2015 10:02 AM PST

IPOHMALAY


Jakarta direndam banjir hari ini

Posted: 08 Feb 2015 11:47 PM PST

Kota berbahasa Melayu terbesar di dunia, Jakarta, dilanda banjir kilat pagi ini akibat hujan lebat yang turun beberapa jam sejak awal pagi tadi. Sumber : DetikFOTO Vivanews & Twitter





Isu usahasama Proton, Prabowo tunjuk contoh kepada pembangkang di Malaysia

Posted: 08 Feb 2015 09:59 PM PST

Pemegang majoriti Dewan Rakyat di Indonesia bukanlah pakatan parti yang diwakili Jokowi sebaliknya dikepalai pakatan yang diketuai Prabowo Subianto, ahli politik mantan komander tentera yang kalah pilihanraya presiden di tangan Jokowi.

Apabila dongengan usaha sama dalam cita-cita membuat kereta nasional dengan Proton dilihat melanggar janji Jokowi untuk memajukan jenama Esemka, produk tempatan Indonesia ketika kempen plilihanraya, ia menuai pro dan kontra di Indonesia.

Justeru ketika Prabowo ditanyakan wartawan tentang usaha sama Proton dan syarikat Indonesia, dia ternyata memberi jawapan yang tidak tergesa-gesa menghentam seperti mentaliti pembangkang di negara ini.

Usahasama yang dibuat ternyata bukanlah untuk menghasilkan kereta nasional negara tersebut melainkan hanya usahasama antara swasta dengan swasta menurut menteri berkaitan.



Minggu, 08/02/2015 17:10 WIB

Soal Mobnas, Prabowo: Saya Belum Mendalami Itu

Taufan Noor Ismailian - detikNews

Jakarta - Dalam kunjungannya ke Malaysia, Presiden Joko Widodo berencana melaksanakan proyek pembuatan mobil nasional dengan perusahaan milik Malaysia, Proton. Di dalam negeri, rencana tersebut menjadi pro kontra.

Menanggapi rencana Presiden tersebut, Ketua Dewan Pembina Partai Gerindra Prabowo Subianto mengaku belum memikirkan rencana pembuatan mobil nasional yang digagas pemerintah.

"Saya belum mendalami rencana tersebut. Nanti saya pelajari dulu ya," ujar Prabowo singkat di Jalan Letjen Soeprapto, Cempaka Putih, Jakarta Pusat, Minggu (8/2/2015).

Mantan Kepala Badan Intelijen Negara (BIN) AM Hendropriyono melalui bendera PT Adiperkasa Citra Lestari, berniat mengembangkan mobil nasional di Indonesia. Pada Jumat (6/2/2015), perusahaan tersebut telah melakukan penandatanganan nota kesepahaman kerja sama dengan perusahaan otomotif Malaysia Proton Holdings Berhard.

Nota kesepahaman kerja sama kedua perusahaan perusahaan tersebut ditandatangani oleh Chief Executive Officer Proton Holdings Bhd Datuk Abdul Harith Abdullah dan CEO Adiperkasa Citra Lestari AM Hendropriyono di Proton Centre of Exellence, Jumat (6/2/2015).

Turut menyaksikan penandatangan antara lain Presiden Joko Widodo (Jokowi), Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Pemimpin Proton Tun Dr Mahathir Mohamad, Duta Besar Malaysia untuk Indonesia Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim dan Duta Besar Indonesia untuk Malaysia Herman Prayitno.

Comments (0)