Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:53 PG

sumber :-

Barisan Nasional


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 18 Jan 2015 07:09 AM PST

Tugu Bangsa Tembok Negara


SUAMI MANTAN KETUA WANITA UMNO TANJONG KARANG TERLIBAT KEMALANGAN MAUT DI LEBUHRAYA LATAR

Posted: 18 Jan 2015 02:52 AM PST

Oleh : Pejai Zafa #WARGAPERIHATIN

18/1/2015, AHAD - Arwah Kamshan Bin Kasan Wardi berusia 64 thn, telah kembali ke Rahmatullah dalam kemalangan jalan raya di Lebuhraya LATAR jam 5.10 pagi tadi.

Arwah telah dimandi dan dikafankan di Hospital Tg Karang, di solatkan di rumah dan di kebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kg Dato Manan Tg Karang.

YB Dato Shamsuddin Ilias dapat menghadirnye.

Salam YB Datuk Seri Noh Omar telah dapat disampaikan kepada  isteri arwah, Pn Zainab Sidek (Mantan Ketua Wanita Umno Bahagian Tanjong Karang).

The Unspinners

Posted: 17 Jan 2015 11:24 PM PST

The Unspinners


Penting sekali Azmin hingga Husam sewa helicopter

Posted: 17 Jan 2015 08:25 PM PST



Rupanya Heli yang disewa Husam untuk lihat kedudukan sebenar banjir disewa untuk.bawa Azmin.

Selama ini gambar berikut yang tersebar fimana dis naiki bersama Salahuddin Ayub.


Anggapannya adalah Husam terbang untuk mengetahui keadaan di Kelantan sebab dia prihatin.

Rupanya ianya meleret sekali. Husam sanggup dapatkan heli untuk bawa MB Selangor.


Takkan sampai sewa heli untuk hanya dapat RM1.5 juta bantuan dari kerajaan Selangor.

Apa yang Husam bakal dapat dengan layanan istimewa kepada Azmin?

Sebelum itu, Guan Eng ke Kelantan jumpa Husam dan tak jumpa pun MB Mat Yaacob. Anggaplak Guan Eng sebagai wakil penting DAP utk persetujui sesuatu.



Guan Eng warn media to çover-up wife RM12,000 handbag?

Posted: 17 Jan 2015 05:00 PM PST


Tokong warned any media from playing up the story on his wife being appointed on the Penang Chamber of Commerce.

The news below:

CM's wife's appointment raises eyebrows

4:00 PM Jan 13, 2015

Chief Minister Lim Guan Eng's wife, Betty Chew, is listed on the property services committee of the Penang Chinese Chambers of Commerce (PCCC), but speculation is rife as to whether Chew had accepted the appointment.

As the advisor to the PCCC is well-known property developer and tycoon Tan Kok Ping, criticisms of "conflict of interest" have already surfaced due to the listing.

This is due to the fact that Tan's company, General Accomplishment, was recently slapped with a RM30,000 fine by the courts for an illegal hill clearing in Bukit Jambul, which he claimed not to be aware of.

The environmental groups felt that the Penang Municipal Council (right) or the state government should have blacklisted Tan's company.

Chew's appointment is compounded by the fact that Lim heads the executive committee on land matters in the Penang government.

Although Lim strongly denies it, his government has been accused of being "developer friendly" due to the rise in several development projects in the island.

However, a highly placed source from the state government said that Chew had denied the appointment to sit on the property services committee in the PCCC.

'No comment'

When contacted, Chew declined to comment on the matter.

Asked if she had accepted or was planning to accept the said appointment, the reply was "no comment".

Questions are also abound as to the reason her name is listed in the name of committee members of the PCCC.

When contacted, PCCC property development, construction and management committee convenor Finn Choong Khuat Seng claimed Chew (right) agreed to join the committee when she was approached by the Chamber.

He confirmed that she has yet to accept the appointment officially although her name was already listed in the committee.

"This Penang-based committee is working on general properties sector.

"Some may have the misconception that this is solely about developers and contractors but actually, it is pertaining to all property issues," he toldMalaysiakini.

Women quota

Choong said he approached Chew because she is a Penang-based lawyer whom he knows, and she is a woman.

Women are under represented in many sectors, and the PCCC hopes to fulfil the 30 percent quota of the gender in its committees, he explained.

"It just happened that she is the wife of the chief minister," Choong quipped.

"When I met her, I asked her if she would like to be part of the committee.

"I have also thought of Gerakan's woman leader and lawyer Rowena Yam, but I have yet to meet her recently," he added.

Choong said the PCCC tried to include people from different backgrounds in its committees.

There are members from different ethnic groups and members from other political parties, like Dr Goh Ban Lee, from MCA, he added.

Goh is heading the local government committee in the PCCC.

No conflict of interest

"I don't see any conflict of interest if Betty (Chew) sits in the committee. We are a trade organisation, not a political body," he said.

"Moreover, she was only invited to lead a division (property services) to find lawyers and accountants to help the public on properties issues," he added.

"She will merely become a division head."

Choong said he would never have approached Chew if she were still a lawyer in Malacca.

However, she is currently practising in Penang, and is handling cases related to property matters.

Chew was previously a state assemblywoman for Kota Laksamana in Malacca before 2013, after which she gave up her seat, and moved to Penang to be with her husband.

"We should not deny her her rights to make a living as others do," said Choong.

--------------------

Aiyeah!!!!!

When the wife of a CM is on the committee or board member of a commercial, it will still lead to a conflict of interest.

Can she not apply influence to swing CM decision in her favour???


And get commission in the form of RM12K to buy Gucci bag.

After having made so much personal attack on Rosmah, it would seem to be that Guan Eng is afraid to be seen as hypòcrite for buying the wife exorbitant gifts too.

Cam dulu Anwar dalam video Chinadoll baru kritik MYEG

Posted: 17 Jan 2015 12:34 AM PST


Seorang komentar dlm blog Unspinnet menulis: 

UK pun outsource kat private company untuk permohonan visa, walaupun issuance of visas is made by their Embassy. Same goes to Immigration and MyEG.

Takde pula org UK marah. Oleh itu, kenapa pula dap pkr salahkan Myeg dan gomen?

Semua IT sistem kerajaan di buat oleh syarikat IT swasta.  Apa isunya?

Sistem foreign worker ini meliputi sistem IT, penswastaan printing dokument kerajaan, kutipan hasil kerajaan, dan verifikasi biometric semasa penghantaraan.

MyEG bukan lantik oleh KDN tetapi oleh Mampu dan Kerajaan Pusat pada tahun 2000 dalam satu open tender.

Sistem MyEG di KDN bermula sejak 2011. Oleh itu kenapa pertikai perlantikan myeg sekarang pula?


Dalam hal sekuriti, maklumat mengnai pekerja asing tidak tertakluk pada Akta Rahsia rasmi.

Data owned by imigresen and myeg is under privacy PDPA atau private data protection act. Hukuman PDPA berat.

Kalau Jo Bedul bising pasal data ini boleh diperolehi syarikat swasta, apa dia buat di parlimen ketika debat PDPA?


TIDO????

Database kerajaan yg diguna swasta lain macam  Mesiniaga and heitech  pun ada.What is the difference?

Lembab dan lemau ketinggalan zaman. Muka anwar dalam video chinadoll tak blh kenal. Nak bincang sesuatu yg komplek.

 Isy ... bedul.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 17 Jan 2015 11:20 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


LIM KIT SIANG TERBABIT PEMBALAKAN HARAM DI KELANTAN

Posted: 17 Jan 2015 08:02 AM PST

PROKSI LIM KIT SIANG; KEUNTUNGAN HENDAKLAH DISALUR KEPADA DAP!
DAP SIAPA PUNYA ANAK-BERANAK?
Keceluparan Lim Kit Siang dalam bencana banjir besar di Kelantan sangat luar biasa. 

Rupa-rupanya Lim Kit Siang berusaha menyembunyikan penglibatannya dalam pembalakan haram di Kelantan, patutlah dia menghentam semacam saja semua orang dengan harapan tidak akan ada pihak akan perasan penglibatannya. Walaupun penama dalam konsesi Pembalakan di 10,526 ekar tanah di Kelantan diberikan kepada Nga Kor Ming dan Ngeh Kor Ham, mereka hanya Proksi Lim Kit Siang sahaja!. 

Mereka ini dan DAP mengaut keuntungan berjuta-juta ringgit tetapi NYAWA rakyat Kelantan terkorban. DAP sangat-sangat tak berhati perut, DAP makan darah rakyat Kelantan dan tidak memberi apa-apa bantuan sedikitpun daripada keuntungan bisnes balak itu. Keuntungan Balak itu rupa-rupanya mereka berjoli sakan di Eropah.
RAKYAT KELANTAN DERITA BANJIR BESAR, BALAK & BUKIT-BUKAU GONDOL,  DAP DAPAT KAUT UNTUNG BALAK, RAKYAT KELANTAN MENANGIS AIR MATA DARAH
Sangat menyakitkan hati melihat Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang bersenang-lenang melancong di Eropah dengan kapal first class, sangat menyakitkan hati melihat isteri Lim Guan Eng bergayashopping sakan sambil menunjuk-nunjuk beg jenama mahal Gucci Bamboo berharga 2240 pound. Sangat menyakitkan hati melihat Lim Kit Siang dan keluarganya, Lim Guan Eng dan isterinya enjoy berhabis.

Lim Kit Siang lupa Kelantan dikuasai Pakatan Rakyat yang turut dianggotai DAP. Kerajaan Pakatan Rakyat betul-betul Total Failure dan gagal mengurus bencana banjir di negeri yang mereka perintah! Bagaimana nak tadbir negara kalau negeri sendiri tak boleh tadbir?

Kita mencadangkan lebih baik Lim Kit Siang dan DAP membuat Latihan dan belajar pengurusan bencana kebakaran Ladang Babi sebelum menunjuk-nunjuk konon pandai mengurus bencana negara!

Bacaan Tambahan :-
Proksi Lim Kit Siang di sini
Keuntungan DAP di sini
Proksi DAP di sini 
WAUW FIRST CLASS YOU ! RAKYAT KELANTAN MENANGIS DARAH HUTAN GONDOL BANJIR BESAR, AHLI-AHLI DAP GEMBIRA SHOPPING BERGEMBIRA 

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 17 Jan 2015 09:41 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


SPR DAH BAGITAU DUN SARAWAK TAMBAH KERUSI : JANGAN BISING KATA TAK DIBERITAHU PULAK..

Posted: 17 Jan 2015 12:19 AM PST

bERANIKAN hATI

Posted: 17 Jan 2015 03:37 PM PST

bERANIKAN hATI


BANJIR DAN PEMBALAKAN, PANDANGAN MENTERI CAP AYAM

Posted: 16 Jan 2015 08:58 PM PST




Selepas membuat kenyataan jangan tebang balak dan cadang Kerajaan Negeri tarik balik semua lesen pembalakan yang dibuat di Kuala Tahan, Jerantut Pahang, yang bagaikan menyindir kerajaan Negeri, terbaru menteri berkenaan mengeluarkan kenyataan yang hampir sama di Segamat.

Perlukah menteri bercakap terlalu banyak pada perkara sama tetapi berbuat terlalu sedikit seperti apa yang dicakapkannya? Bukankah lebih baik bercakap sedikit tetapi disusuli dengan tindakan? Tetapi mungkin beginilah caranya 'menteri kitarsemula' menonjolkan dirinya ... yang benar-benar cuba mengambil kesempatan menangguk di air keruh.

Sama ada hentikan sepenuhnya pembalakan atau berhenti selama 10 tahun, kedua-duanya mendatangkan impak kepada industri dan ekonomi negara. Pemotong kayu dan derebar lori akan kehilangan pekerjaan, demikian juga dengan pekerja-pekerja di kilang papan yang ditutup itu.

Jika pembalakan diharamkan sepenuhnya, lori balak terpaksa dijual kerana tidak akan berguna lagi kepada syarikat pemiliknya. Begitu juga kilang papan akan ditutup. Mungkin untuk pembinaan bangunan dan sebagainya kita sudah boleh beralih dari kayu kepada menggunakan 'metal'. Namun dalam sesetengah hal. kayu ,masih diperlukan dalam kehidupan kita.

Mungkin pada masa itu Malaysia bukan lagi negara pengeluar balak sebaiknya kita akan jadi negara pengimpot kayu dan hasil kayu. Mungkin masa itu 'menteri cap ayam' sudah berpencen tetapi mudah-mudahan kita dan dia tidak akan melupakan sumbangan terbesarnya kepada negara dengan menghalang pembalakan di Malaysia. Mungkin ketika itu pembalak Malaysia terpaksa berhijrah di Canada untuk membalak.

Pembalakan bukanlah satu-satunya punca dan penyebab banjir. Banyak perkara lain yang juga memberi kesan kepada berlakunya banjir yang juga kita boleh perbaiki, antaranya memastikan sistem saliran dalam keadaan baik dan cukup sesuai untuk mengalirkan air ke sungai-sungai, serta mengekalkan kolam dan paya dalam keadaan asal sebagai tempat takungan sementara sebelum air melimpah dan mengalir ke sungai-sungai.

Dan, bukankah lebih baik mendidik dan menguatkuasakan pembalakan berhemah lebih baik dari menghentikan aktiviti berkenaan? 'Ayam mahal... jangan makan ayam"..... kahkahkah.... satu lagi menteri cap ayam.



BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 17 Jan 2015 03:31 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Foto baju kurung sekolah seksi ketat viral di FB

Posted: 17 Jan 2015 09:30 AM PST

Ekoran berita ada pelajar perempuan sebuah sekolah yang dihalau kerana memakai baju kurung baru-baru ini, ada pula gambar tersebar di laman sosial berkenaan seorang lagi pelajar juga dihalau balik.

Gambar yang disebarkan ialah gambar seorang pelajar sekolah menengah yang memakai baju kurung yang agak ketat sehingga menampakkan susuk tubuhnya yang agak seksi.

"Cikgu halau balik sebab saya pakai baju kurung ke sekolah," tertulis perkataan berkenaan pada gambar yang tersebar.

Tidak diketahui siapa identiti pelajar yang memakai baju kurung berkenaan tetapi gambar berkenaan sudah pun menjadi viral di internet.
Kalau macam ini punya gaya memakai baju kurung ke sekolah memang layak agaknya dihalau balik.

Penulis agak keliru sebenarnya kenapa pelajar seperti ini memakai baju kurung dengan gaya sebegitu rupa untuk pergi ke tempat menuntut ilmu dan ada guru-guru yang jauh lebih dewasa yang ramai.

Pemakaian sebegitu rupa pastinya akan membuatkan tugas para guru khususnya guru lelaki terganggu dengan penampilan yang menjolok mata.

Mungkin pelajar ini mahu menunjukkan 'aset'nya itu kepada seseorang pelajar lelaki di sekolah, patutlah dipakai sebegitu rupa baju kurung itu.

Dahsyat sungguh penulis tengok cara pemakaian para remaja sekarang yang lebih mementingkan penampilan daripada apa yang bakal diperkatakan oleh orang lain. – MYNEWSHUB.CC

China sahkan 22 termasuk rakyat Malaysia lemas

Posted: 17 Jan 2015 01:03 AM PST

AHLI keluarga berdoa ketika kerja mencari dan menyelamat mangsa bot tunda karam dilakukan di Sungai Yangtze. - Foto EPA
BEIJING: Pihak berkuasa mengesahkan 22 orang mati dalam kejadian bot tunda karam semasa pelayaran ujian dengan pasukan asing di timur China selepas anggota penyelamat menarik bot berkenaan ke kawasan cetek dan mencari mangsa.

Empat rakyat Singapura dan masing-masing seorang rakyat India, Indonesia, Jepun dan Malaysia adalah antara mereka yang lemas dalam nahas di Sungai Yangtze itu, manakala 14 lagi adalah rakyat China.

Tiga mereka yang diselamatkan adalah warga China.

Pemilik, pembekal dan jurutera adalah antara 25 orang yang berada atas bot yang sedang diuji itu. - AP

Penangan Mat Negro...

Posted: 16 Jan 2015 04:01 PM PST

Shah Alam: Seorang wanita tempatan berusia 40-an bermati-matian mempertikaikan tindakan Jabatan Imigresen Selangor menahan seorang lelaki warga Afrika kerana menganggap teman lelakinya itu 'bersih' dan tidak melakukan sebarang kesalahan.

Difahamkan, tindakan itu dilakukan demi menyelamatkan warga Afrika berusia 20-an itu kerana mereka dikatakan bakal berkahwin dalam tempoh dua bulan lagi dan terpaksa mempertahankan teman lelakinya kerana bimbang ditahan.

Tindakan sedemikian antara penyebab operasi mengekang kebanjiran warga asing di negeri ini ada kalanya berdepan kesukaran apabila masyarakat setempat dikesan bersekongkol dengan golongan itu bagi mengelak ditahan pihak berkuasa.

Dalam operasi yang dilakukan di lima lokasi berbeza di sekitar negeri ini selama enam jam itu, warga Afrika yang ditahan enggan memberi kerjasama malah cuba melarikan diri selain mengasari anggota penguat kuasa Imigresen.

Anggota dan pegawai imigresen terpaksa mengejar 'awang hitam' itu yang enggan memberi kerjasama selain terpaksa bergelut kerana faktor fizikal lebih sasa menyebabkan mereka tidak gentar.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/24365?m=1#sthash.suND2BD1.dpuf

Apa Yang Tersirat

Posted: 17 Jan 2015 01:06 PM PST

Apa Yang Tersirat


Rupanya Isteri Lim Guan Engpun Pakai Bag Bimbit Mahal

Posted: 16 Jan 2015 09:05 PM PST


IPOHMALAY

Posted: 17 Jan 2015 09:51 AM PST

IPOHMALAY


Belanda protes Indonesia hukum mati rakyatnya

Posted: 17 Jan 2015 06:33 AM PST



Belanda memprotes negara bekas jajahannya, Indonesia, atas hukuman mati yang bakal berlangsung esok ke atas seorang warganya berketurunan Cina, atas kesalahan memiliki 2 'kilang' pil ekstasi. Turut dihukum 4 lagi warganegara asing atas beberapa kesalahan berasingan berkait dadah, dan seorang warga Indonesia.

Hukuman yang dilangsungkan serentak ini menamatkan beberapa kes yang tertangguh lebih 10 tahun perlaksanaan hukuman mati yang telah dijatuhkan oleh mahkamah.

Ia berikutan arahan presiden baharu, Joko Widodo yang menolak pemberian pengampunan kepada pesalah hukuman mati.

Kumpulan hak asasi manusia Indonesia dan antarabangsa mula lantang menentang langkah tersebut setelah majlis hakim memutuskan  pelaksanaan hukuman mati tersebut adalah wajar.

Hukuman mati di Indonesia dilaksanakan oleh skuad menembak.


Reaksi Belanda atas Eksekusi Mati Warganya di Nusakambangan

By Rizki Gunawan on Jan 17, 2015 at 14:34 WIB

Liputan6.com, Amsterdam - 6 Terpidana mati akan dieksekusi Kejaksaan Agung (Kejagung) secara serentak pada Minggu 18 Januari 2015 dini hari nanti. Satu di antaranya adalah warga negara Indonesia (WNI) Rani Andriani. Sedangkan 5 lainnya adalah warga negara asing, termasuk seorang warga negara Belanda Ang Kiem Soei, terpidana mati atas kasus kepemilikan 2 pabrik ekstasi. Warga negeri kincir angin itu bakal dieksekusi di Lapas Pasir Putih, Nusakambangan, Cilacap, Jawa Tengah.

Menanggapi eksekusi mati warga negaranya, Pemerintah Belanda menempuh sejumlah langkah untuk mencegah eksekusi mati tersebut. Salah satunya dengan menghubungi negara lain yang warganya juga dihukum mati.

"Kami berkoordinasi dengan semua pihak, baik internasional dan level otoritas tertinggi. Kami tengah berupaya mencegahnya," ujar Menteri Luar Negeri Belanda Bert Koenders, seperti dikutip dari Daily Journal, Sabtu (17/1/2015).

Dalam pemberitaan tersebut, juga dimuat bahwa Amnesti Internasional melontarkan protes atas hukuman mati di Indonesia lantaran langkah tersebut telah melanggar hak asasi manusia (HAM).

Presiden Joko Widodo atau Jokowi sebelumnya menegaskan bahwa hukuman mati terhadap para penjahat narkoba ini sebagai langkah tegas yang perlu ditempuh untuk menangani maraknya peredaran barang terlarang tersebut.

Hal serupa juga dilontarkan Jaksa Agung M Prasetyo. Dia mengatakan, pemerintahan Jokowi sudah berkomitmen secara tegas untuk memberantas gembong narkoba. Untuk itu, hukuman mati bagi warga Brasil tak bisa ditawar lagi.

Selain Ang Kiem Soei, warga asing yang segera dieksekusi, yakni terpidana mati kasus penyelundupan sabu-sabu senilai Rp 2,2 miliar asal Brasil bernama Marco Archer Cardoso Moreira, terpidana mati kasus kepemilikan 1,1 kilogram heroin asal Vietnam Tran Thi Bich Hanh atau Asien, Namaona Denis asal Malawi yang juga terlibat kasus 1 kg heroin serta Daniel Enemuo alias Diarrassouba Mamadou asal Nigeria yang divonis mati atas kasus penyelundupan 1,15 kg heroin. (Riz/Tnt)

Comments (0)