Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:13 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 12 Jan 2015 03:47 AM PST

bumiyang


Job Scope MB Selangor Termasuk Cuci Kain???

Posted: 11 Jan 2015 05:00 PM PST

tunku

Posted: 12 Jan 2015 03:01 AM PST

tunku


Jakim: Concert organisers must heed Islamic guidelines

Posted: 12 Jan 2015 12:00 AM PST


Event organisers have been told to abide by entertainment guidelines issued by the Malaysian Islamic Development Department (Jakim), after public outcry over a viral video of South Korean K-pop band B1A4 members hugging and kissing tudung-clad female fans during a recent concert.

Its director-general Datuk Othman Mustapha said the incident had "shamed Malaysia and the Muslim community" and urged concert organisers to weigh both the positive and negative implications before organising an event.

Jakim had issued an Islamic guideline on entertainment in 2007 to be referenced by event organisers and agencies before conducting their programmes.

Othman said Jakim had not been informed of this concert and had no knowledge of it.

He also questioned if the organisers were diligent in following these guidelines.

"The concert organiser must bear responsibility and not indemnify themselves.
"Any event that contravenes Islamic morals and the cultural decencies of Malaysi
ans should not be allowed to take place," Othman said in a statement on Monday.
He said the Federal Territory Religious Department (Jawi) had been instructed to take necessary action as the concert was held in Kuala Lumpur.

He said that Jakim was ready to cooperate with the Foreign Artists' Film Screening and Performance central agency (Puspal) when it summons the concert organiser to explain the incident.
Othman also advised the younger generation preserve their self-respect and not allow themselves to be taken advantage of by their idols.

"There is no such thing as personal right or freedom in doing something that violates Islamic principles.

They should have a sense of shame, and covering themselves with the proper attire is a way to hide that shame," he added.

A three-minute video clip of the South Korean band's members hugging and kissing female Malay fans on stage went viral on social media on Sunday, prompting criticism from Internet users.

The concert organiser, TGM events, has since apologised for the incident and said in a statement that the female fans had gone on stage willingly.

The company also said it had never nor would it ever condone any form of sexual harassment or molestation during its events.

Divers retrieve 'black box' data recorder from AirAsia wreck

Posted: 11 Jan 2015 09:41 PM PST

Indonesian navy divers on Monday retrieved the black box flight data recorder from an AirAsia airliner that crashed two weeks ago, killing all 162 people on board, a government official said.
Flight QZ8501 lost contact with air traffic control in bad weather on Dec. 28, less than halfway into a two-hour flight from Indonesia's second-biggest city of Surabaya to Singapore.

"At 7:11, we succeeded in lifting the part of the black box known as the flight data recorder," Fransiskus Bambang Soelistyo, the head of the National Search and Rescue Agency, told reporters at a news conference.

The second black box with the cockpit voice recorder has been located, based on pings from its emergency transmitter, but not yet retrieved, Madjono Siswosuwarno, the main investigator at the National Transportation Safety Committee, told Reuters.

Officials hope the black boxes, found near the wrecked wing of the plane, will reveal the cause of the crash. The national weather bureau has said seasonal storms were likely a factor.

The recorders are expected to be taken to the capital, Jakarta, for analysis and it could take up to a month to get a complete reading of the data. Officials did not provide details of the condition of the black boxes.

"The download is easy, probably one day. But the reading is more difficult ... could take two weeks to one month," Siswosuwarno said.

Over the weekend, three vessels detected "pings" that were believed to be from the black boxes, but strong winds, powerful currents and high waves hampered search efforts.

Dozens of Indonesian navy divers took advantage of calmer weather in the Java Sea on Monday to retrieve the flight recorder and search for the fuselage of the Airbus A320-200.

Forty-eight bodies have been retrieved from the Java Sea and searchers believe more will be found in the plane's fuselage.

Relatives of the victims have urged authorities to make finding the remains of their loved ones the priority.

"All the ships, including the ships from our friends, will be deployed with the main task of searching for bodies that are still or suspected to still be trapped underwater," Soelistyo said, referring the multinational force helping with the search and recovery effort.

Indonesia AirAsia, 49 percent owned by the Malaysia-based AirAsia budget group, has come under pressure from authorities in Jakarta since the crash.

The transport ministry has suspended the carrier's Surabaya-Singapore licence for flying on a Sunday, for which it did not have permission. However, the ministry has said this had no bearing on the crash of Flight QZ8501.

President Joko Widodo said the crash exposed widespread problems in the management of air travel in Indonesia.

Separately on Sunday, a DHC-6 Twin Otter operated by Indonesia's Trigana Air crashed on landing at Enarotali Airport in Paniai, Papua.

Strong winds caused the aircraft to roll over, domestic news website Detik.com reported, with no injuries to the three crew members on board. The plane was not carrying any passengers.

Panglima Perang Cyber

Posted: 11 Jan 2015 11:48 PM PST

Panglima Perang Cyber


ISMA Kecam @EricPaulsen101 Tuduh JAKIM Sebar Ekstremisme Selepas Gelar PAS 'Gila Seks' !!!

Posted: 11 Jan 2015 10:06 PM PST


Eric Paulsen biadap terhadap Islam dan umatnya | ISMA

eric paulsen


BANGI, 12 Jan – Kenyataan Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty, Eric Paulsen yang mengaitkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dengan penyebaran fahaman ekstremis memperlihatkan kebiadabannya terhadap umat Islam dan pengamalannya di Malaysia.

Ahli Jawatankuasa Pusat ISMA, Profesor Madya Dr Zainur Rashid Zainuddin berkata, menuduh JAKIM mempromosikan agenda ekstrem melalui khutbah Jumaat pada setiap minggu ternyata membuktikan beliau seorang yang biadap.

"Dia perlu diajar selayaknya agar lebih beradab dan berbahasa.

"Isunya bukanlah untuk menyatakan kekebalan JAKIM atau institusi agama daripada kritikan yang membina.

"Tetapi apa yang lebih penting ialah institusi masjid dan khutbah Jumaat telah sebati dengan rakyat Malaysia sejak ratusan tahun yang lalu," ujarnya kepada wartawan ISMAweb.

Beliau berkata demikian bagi mengilas tindakan Eric yang membuat tuduhan dengan mengaitkan Jakim menyebarkan fahaman ekstremis.

Eric dalam kenyataan Twitter miliknya, menuduh Jakim menyebarkan fahaman itu pada setiap Jumaat yang dipercayai merujuk kepada khutbah solat Jumaat kepada umat Islam.

Kata Dr. Zainur Rashid, apa yang Eric lakukan boleh dilihat sebagai serangan secara bersiri dan terancang oleh golongan yang mendokong agenda liberalisme tajaan Barat terhadap kedaulatan Islam di Malaysia.

Justeru, kerajaan mesti bertegas dengan tindakan provokasi yang dilakukan oleh mana-mana pihak seumpama ini dan bertindak segera sebelum ia terus merebak dan menimbulkan perbalahan di kalangan rakyat Malaysia

"Kepada semua umat Islam di Malaysia daripada apa jua latar belakang, kita haruslah menginsafi dengan agenda tajaan Barat ini.

"Kita perlu bersatu dan mendepaninya bersama.

"Kita mesti melihat segala permasalahan yang berlaku di Malaysia dengan jiwa yang besar dan bersedia untuk bersepakat bagi memertabatkan Islam dan masa depan umat," ujarnya.

http://www.ismaweb.net/2015/01/eric-paulsen-biadap-terhadap-islam-dan-umatnya/


nota : dia ni pernah gelar PAS gila seks dan hina hudud.






Sent from my iPhone

K- Pop Peluk Wanita Bertudung - Siapa Penganjur ??? @NajibRazak @dsjamilkhir

Posted: 11 Jan 2015 02:50 AM PST

Apakah tindakan kita bila melihat artis luar negara ini ?

Siapa yang beri kelulusan ?

Belantan

Posted: 11 Jan 2015 11:30 PM PST

Belantan


Kapal nelayan Malaysia sah ditenggelamkan?

Posted: 11 Jan 2015 04:15 AM PST


KUALA LUMPUR - Kementerian Luar hari ini mengesahkan sebuah kapal nelayan milik Malaysia dengan nombor pendaftaran PKFA 7738 ditenggelamkan oleh pihak berkuasa Indonesia kerana menjalankan aktiviti penangkapan ikan secara haram di kawasan perairan negara itu pada 8 Januari lalu.


Kementerian itu dalam satu kenyataan hari ini menyelar tindakan tersebut dan meminta Indonesia meneliti semula undang-undang domestik berhubung isu berkenaan bagi menjamin keselamatan nelayan pada masa depan.

Malaysia turut bersedia mengadakan perbincangan dengan Indonesia berhubung insiden tersebut.

Selanjutnya sila baca di sini

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 11 Jan 2015 11:21 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PEGUAM SENGAL: APA HAK KAMU HINA KHUTBAH JUMAAT DAN AGAMA KAMI???

Posted: 11 Jan 2015 08:08 PM PST


Nak kata tak belajar tinggi ada kelayakan jadi lawyer.

Nak kata warga asing dia ada status kewarganegaraan, ada surat beranak dan I/C Malaysia.

Tapi mungkin dia tak pernah ada perasaan hormat pada orang Islam atau tak pernah kena penampar orang Melayu atau tak pernah lihat bagaimana Melayu mengamuk libas parang penggal kepala nenek moyangnya yang dulu pernah mengganas menjadi komunis di hutan.

Bukan setakat agensi kerajaan yang menjalankan kerja-kerja dakwah dihinanya, tapi orang-orang Islam tak kira samada dari UMNO atau PAS atau NGO-NGO Melayu-Islam semuanya tak terlepas dari cercaan mulut capoinya.    



Mungkin beliau merasakan dirinya terlalu hebat dilindungi pemimpin Anugerah Tuhan yang bisa memberinya syafaat pertolongan apabila diperlukan?

Tapi sejauhmana peguam sengal Eric Paulsen yang bermentaliti western liberal ini boleh berdalih itu ini mengelak dari hukuman undang-undang Akta Hasutan?

Sekarang ramai yang dok cari peguam sengal ni, hinggakan terpaksa diberi kawalan ketat oleh para penyokongnya termasuklah Tipah Koyak, Ambiga, Sister in Islam dan puak-puak pakatan liberal yang mengaku sebagai We are the Son of God.

Adakah selama ini kita lihat ada umat Islam mempersoalkan ucapan paderi-paderi di gereja-gereja setiap Sunday Sermon atau mempersoalkan apa yang sami-sami ucapkan di hadapan penganut-penganut ajaran mereka?

Khutbah Jumaat adalah rukun wajib dalam setiap solat Jumaat. JAKIM sebagai agensi agama Islam tertinggi di bawah kuasa Yang Dipertuan Agong mempunyai kuasa membuat dan menyampaikan khutbah di negeri-negeri tidak beraja. 

Sedangkan Majlis-Majlis Agama Islam Negeri di bawah kuasa sultan masing-masing berhak menulis teks khutbah untuk dibacakan setiap kali solat Jumaat di semua masjid, madrasah dan surau di bawah pentadbirannya. 

Tapi peguam sengal ini lebih berminat mendengar khutbah Jumaat bukan untuk mempelajari Islam tetapi mencari apa point yang boleh digunakan untuk memperlekehkan Islam. 

Dulu bapa segala rasis DAP mempersoalkan ayat Quran kini ia menjadi inspirasi puak-puak kafir harbi belaan PKR mengkritik khutbah Jumaat.
Dulu situasi begini tidak berlaku di Malaysia. Semua rakyat mahu hidup harmoni. Tapi sejak ada pemimpin yang galak merebut kuasa dengan memberontak di jalanan, maka segala hak orang Melayu-Islam mahu dilanggar tanpa aturan!

Rasanya lebih baik pihak Polis cepat cekup, dakwa dan sumbat dalam penjara peguam sengal ni. 

Cari jangan tak cari...Bukan susahpun nak cari rumah, kelibat dan pejabat musibat ni.

Kalau dibiarkan bebas tanpa hukuman rasanya boleh lunyai apek ni dikerjakan rakyat. Kalau tak pun orang-orang yang menyokongnya pula akan dikerjakan.  Ketika itu mungkin sudah lambat...

Apa....dengar kata lu mau lari ke Jerman minta suaka politik....ya dipersilakan kalau lu berani langgar sama itu Imigresen dan Interpol!


GURU MINTA MAAF ATAU KETUA PENGARAH PELAJARAN MALAYSIA MOHON MAAF?

Posted: 11 Jan 2015 04:00 PM PST


Polis Kelantan menahan sepasang suami isteri berjawatan guru kerana disyaki menyebarkan maklumat palsu berkaitan banjir melalui laman aplikasi WhatsApp.

Ketua Polis Kelantan Datuk Mazlan Lazim berkata suami isteri berumur 45 dan 43 tahun itu ditahan anggota Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan di sebuah rumah di Kodiang, Kedah, pada 12 tengah hari semalam.

"Suspek disyaki menyebarkan maklumat palsu melalui aplikasi WhatsApp yang kononnya ada mayat bergelimpangan di Guchil, Kuala Krai dan ia merupakan mesej yang berbaur fitnah serta palsu.

"Kedua-dua suspek bekerja sebagai guru, kita tahan suspek untuk tindakan lanjut," katanya pada sidang akhbar mengenai tangkapan itu di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kelantan di Kota Baharu hari ini.

Turut hadir Timbalan Ketua Polis Kelantan Datuk Rosli Abdul Rahman.

Mazlan berkata pasangan itu akan direman untuk membantu siasatan.

Dalam perkembangan lain, beliau berkata 11 kematian direkodkan manakala dua mangsa masih hilang dalam kejadian banjir besar yang melanda Kelantan bulan lepas.

- Bernama

EDISI SAMUN WANG RAKYAT SKALA BESAR: AMBIL KESEMPATAN ATAS KESEMPITAN RAKYAT!!!

Posted: 11 Jan 2015 08:43 AM PST


Hahahah untuk sekalian kalinya puak-puak PASMA yang bertopengkan Dewan Pemuda PAS akan melancarkan tabung pembinaan rumah untuk mangsa-mangsa banjir di Manek Urai dan lain-lain kawasan yang terjejas teruk di Kelantan.

Untuk sekalian kalinya juga rakyat akan tertipu dengan mainan kata-kata dan pembohongan puak-puak PASMA untuk mendajjalkan Menteri Besar Kelantan. 

Apa tidaknya nama beliau dipergunakan sewenang-wenangnya untuk menghalalkan kutipan itu berlangsung di sana sini.


Bagi PAS bukan susah untuk mencari audien. 

Adakah saja majlis penerangan isu-isu semasa kononnya akan membongkar satu isu yang amat sensasi... 

Letak semua gambar pemimpin besar mereka yang lawa-lawa walaupun ada yang dah kerepot...

Upah seorang dua bekas ahli UMNO yang kecewa untuk serah borang keahlian PAS di pentas utama ceramah...

Panggil retis mak janda meletup bagi tazkirah...

Panggil aktis rockers yang dah insaf tapi mulut capoi suka kutuk Najib atau Rosmah...

Panggil ostad-ostad suka buat lawak bodo hina UMNO atas nama dakwah, usrah dan tazkirah...

Buat bazar jual tudung-tudung terbaru, paling baik kalau ada jual ubat kuat jantan perkasa...tukang ubat jadi testimoni beristeri dua dan tiga...tak lupa juga jual baju-baju anti kerajaan dan GST...

Pasti penuh 'majlis-majlis ilmu' itu yang sarat dengan fitnah adu domba...lepas tu lancarkan tabung-tabung yang akan berkeliaran sana sini menagih derma atas nama jihad.

Perumahan percuma untuk rakyat???
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemuda-pas-bina-rumah-percuma-untuk-mangsa-banjir

Senangkan hidup menipu rakyat untuk sekalian kalinya lagi?

Mana perginya wang kutipan yang dahulunya dilancarkan satu per satu? 

Mana perginya lebuhraya rakyat....?

Mana stadium rakyat...?

Mana ladang rakyat?

Bila dah jadi malapetaka tsunami banjir begini buat sekalian kalinya sekali lagi Tabung Perumahan Rakyat Budiman akan dilancarkan bagi menagih derma rakyat.

Bagus bunyinya bila rakyat akan dapat rumah percuma yang kosnya cuma RM37,000 sahaja dengan keluasan 34x 24 meter persegi...ada 3 bilik tidur, ruang tamu, tandas, dapur dan beranda

Sekali lagi hebat bunyinya..., siap dikatakan percuma kepada rakyat...fuyooooo


Tapi kita masih sangsi adakah dengan harga RM37,000 dengan spesifikasi yang dinyatakan mampu berdirinya rumah yang dicanangkan itu. 

Apakah material yang akan digunakan...dinding batu-bata, konkrit IBS atau plywood?

Atap zink atau atap genting, tiang guna kayu jenis apa dan gred apa ataupun guna konkrit tetulang?

Bagaimana dengan kos mengecat, wiring dan plumbing?....

Meh kita tengok sini beza kos binaan dambaan PAS dengan realiti sebenarnya ...

Rumah mangsa banjir dambaan PAS lebih murah yer...mungkin kot kos bahan mentah di Kelantan lebih murah berbanding di Selangor?
http://www.mudah.my/Bina+Rumah+budget+Sederhana+dan+rendah-31558416.htm

Persoalan lagi satu...adakah wang kutipan tabung itu nanti akan sampai ke tangan penerima yang juga mangsa banjir?

Nak beli lot rumah saja Pemuda PAS dah tetapkan RM10,000 se lot. Berapa pulak kos pembinaan rumah yang lengkap nanti? 

Tu pun tak boleh nak bina pelan rumah sesuka hati, semuanya telah ditetapkan oleh PAS. Mangsa tak der pilihan !

Masihkah kita ingat lagi dengan keluasan bazar Tok Guru di Kota Bharu yang dicanangkan hebat itu...12x10 meter sampai berlaga bontot ...kecil macam liang lahad.

Ramai lagi yang rosak rumah

Di Kelantan saja dianggarkan 2,677 buah rumah musnah sepenuhnya. Sementara beribu-ribu lagi rumah yang rosak tetapi masih boleh dibaiki akan dikenalpasti dan taksirkan kerosakkannya oleh Pejabat Jajahan.

Dalam Jawatankuasa Bersama Pasca Banjir Kelantan yang dipengerusikan bersama antara kerajaan Negeri dan Pusat pada 10 Januari 2015 lalu telah memutuskan terdapat tiga jenis penempatan yang akan dilaksanakan, iaitu penempatan serta-merta di bawah MKN. 

Sebanyak 21 buah rumah transit dibina dengan bantuan kerajaan Negeri Terengganu di Dabong untuk mangsa-mangsa banjir. Rumah dibina dengan bantuan 1000 sukarelawan termasuk 100 orang tukang kayu Terengganu.
http://beritasini.blogspot.com/ 
Sebanyak 3,000 buah khemah transit pebagai saiz akan dipasang untuk menempatkan mangsa-mangsa banjir di seluruh Kelantan. Foto ini menunjukkan sebahagian 171 buah khemah dipasang di padang sebuah sekolah di Gua Musang untuk penempatan mangsa banjir.
http://merdeka-online.com/home/3000-khemah-sementara-disediakan-kerajaan/

Manakala penempatan sementara dan pembinaan rumah kekal akan dibangunkan oleh kerajaan Pusat, kerajaan Negeri, Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) atau badan bukan kerajaan (NGO).

Tapi Tabung anjuran puak-puak PASMA ini termasuk dalam kategori mana? NGO atau kerajaan Negeri?

Berapakah anggaran wang yang akan dikutip oleh tabung terbaru PAS ini dan berapa pula rumah yang akan dibina hasil kutipan wang tersebut?

Adakah rakyat tahu taktik puak-puak ini menggunakan nama tabung banjir tetapi sebenarnya mereka nak songlapkan hasil kutipan itu untuk dana pilihanraya di Sarawak ataupun dana turun berdemo di Kuala Lumpur pada 1 Mei 2015 kononnya menentang perlaksanaan GST?

Mereka menentang macam mana sekalipun GST tetap dilaksanakan 1 April 2015. Yang pasti tak semuanya duit kutipan akan dibelanjakan untuk demonstrasi ...yang puak-puak 'amil' PAS juga nak kedarah duit tu... 
  
Kutip duit lagi...orang sibuk pasal banjir di Pantai Timur mereka sibuk nak pergi huru-harakan Sarawak.
Kita amat-amat sangsi dengan hasil kutipan itu nanti yang pasti ada penyelewengan sepertimana tabung-tabung sebelumnya.

Mungkinkah ini cara PAS untuk menyamun wang rakyat dengan skala yang besar?

Mungkin ini juga sebagai taktik untuk menunjukkan sesungguhnya segelintir puak-puak dalam PAS yang berjiwa PASMA begitu prihatin pada rakyat? 

Presiden PASMA kan Husam Musa si broker balak yang tak dijadikan sebagai MB tu...


Kenapa tak saja Husam Musa membelanjakan segala keuntungan yang beliau perolehi selama ini hasil penjualan balak-balak dengan saudara sepupu sepapat; Nga dan Ngeh bagi bina semula perumahan rakyat yang rosak akibat diterjah balak-balaknya yang hanyut?

Setakat hantar kayu balak depan rumah tak de maknanya... 

Mereka ini memerlukan rumah baru...namun adakah mereka ini akan dapat rumah transit sepertimana yang dijanjikan percuma oleh pengutip-pengutip derma tabung dari puak-puak PASMA itu?






SOALAN, SIAPA DIA PENGGANTI NAJIB ITU?

Posted: 11 Jan 2015 04:02 AM PST

Artikel pilihan hujung minggu:

SAYA membaca dengan teliti pandangan sahabat blogger saya ini ,kami mempunyai pandangan yang berbeza, anda boleh terus membandingkan pemikiran kami.

Pengaruh Tun Dr. Mahathir dalam pemikiran rakyat Malaysia tidak boleh dinafikan, pertama kerana beliau seorang yang mempunyai seni politik dan seni mentadbir yang bagus, kedua Tun Dr. Mahathir seorang yang sangat yakin apa yang difikirkan dan dilakukannya adalah benar, ketiga Tun Dr. Mahathir telah memerintah lebih dua dekad, dan keempat Tun Dr. Mahathir seorang yang patriotik. 

Kesimpulan pertama, seorang doktor perubatan akan berusaha tidak melakukan kesilapan semasa manage pesakit mereka walaupun dalam kalangan doktor ada pelbagai managementyang berbeza ke atas pesakit mereka. Maksud saya, lumrahnya seorang doktor tidak akan merosakkan atau membunuh.

DS Najib melalui zaman yang sangat-sangat mencabar dalam sejarah 6 Perdana Menteri Malaysia. Kejadian pesawat MAS MH370 dan MH17, banjir maha besar khususnya di Kelantan, pencerobohan di Lahad Datu dan pelbagai ancaman luar dan dalam yang sangat kompleks kejadiannya. 

Pendek kata, zaman DS Najib dengan Tun Dr. Mahathir adalah dua zaman yang sangat berbeza.
Perbezaan DS Najib dan Tun Dr. Mahathir
Perbezaan di antara DS Najib dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad ialah, apabila anda menulis surat kepada Tun Dr. Mahathir surat anda akan dijawab sendiri oleh Tun Dr. Mahathir. Setpol Tun Dr. Mahathir sangat cekap, cepat dan cerdas. 

Saya teringat kisah seorang Maharaja negara China. Pada masa itu, terdapat seorang anggota tentera yang bijaksana telah menulis surat berpuluh kali kepada Maharaja dengan tujuan untuk menyelamatkannya daripada anasir musuh. Malangnya surat itu tidak pernah disampaikan kepada Maharaja. Pegawai-pegawai di Istana tidak menyampaikannya kepada Maharaja. Sehinggalah suatu hari Maharaja terjumpa surat-surat itu, tetapi sudah terlambat. 
Pilihan DS Najib
Berbalik kepada pandangan supaya DS Najib berundur oleh kumpulan yang rapat dengan Tun Dr. Mahathir. Dari sudut politik, DS Najib mempunyai sekurang-kurangnya 3 pilihan.

1. Pilihan pertama, menerima kemasukan PAS khususnya kepimpinan Ulama PAS yang hanya menunggu masa yang sesuai untuk menyertai kerajaan gabungan. Allah SWT telah memberikan petunjuk yang jelas dengan menurunkan ujian banjir besar khususnya di Kelantan. Alhamdulillah Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri Kelantan bersatu menyelesaikan isu-isu banjir di Kelantan. 

Dalam bahasa mudahnya, mereka sudahpun bersatu padu daripada segi syahadah, pemikiran, kewangan dan sebagainya walaupun masih berbeza pakaian. Saya percaya perpaduan kedua akan lebih tersirna semasa perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan tidak lama lagi.

2. Pilihan kedua, menerima kemasukan Anwar Ibrahim ke dalam Kerajaan Persekutuan sekaligus menamatkan sengketa politik yang sudah berlangsung lebih dua dekad. Jika kita kembali kepada sejarah 1988, tentangan pemimpin-pemimpin UMNO yang pernah berpindah sekejap ke Semangat 46 lebih besar cabarannya berbanding cabaran ahli-ahli UMNO yang membentuk PKR. 

Sebenarnya terdapat wakil rakyat UMNO yang mahukan Anwar diterima semula masuk ke dalam UMNO, katanya jika ianya menjadi kenyataan kedudukan agama Islam dan orang Melayu akan bertambah kuat. Saya tidak tahu pandangan anda pula?

Rekonsiliasi  adalah pilihan atas pilihan yang sukar ditolak. Saya menerima banyak pertanyaan mengenai pertemuan saya di Jakarta tempoh hari. Off Record.

3. Pilihan ketiga, menerima dan menghadapi cabaran dalam UMNO seperti biasa. Saya memandang berat pandangan DSP Salleh Said Keruak ini bahawa,

"It does not matter whether Najib or whoever it may be heads Umno and becomes the Prime Minister of Malaysia. As long as Umno does not see that it is its own worst enemy and start executing reforms, Umno will face the risk of being rejected by the voters. It is very convenient to blame Najib for all the problems that Umno is facing. 

Do these people really think that by kicking out Najib Umno is going to be saved? Umno can only be saved once it realises that the voters are not opposed to the Prime Minister as much as they are angry about the Umno culture, which can no longer be accepted in a civil society." (SSK).

Kesimpulan saya ialah, sebagaimana yang disebut oleh Profesor Jayum di sini, bahawa sehingga ke saat ini, belum ada lagi pengganti DS Najib yang paling sesuai. DS Najib masih perlu meneruskan satu dua penggal lagi sehingga pengganti yang benar-benar layak telah mencapai tahap layak itu.

Jika anda berpandangan sudah ada pengganti yang layak, siapa dia?  

Selamat Berhari Minggu.
KLIA.

The Unspinners

Posted: 11 Jan 2015 11:10 PM PST

The Unspinners


Ambiga dan Tipah Koyak bela kebiadapsn Eric Paulsen

Posted: 11 Jan 2015 08:30 PM PST


Muka JUAL SAYUR ... takkan IGP tak boleh fikir sendiri

Posted: 11 Jan 2015 06:35 PM PST



Takyah ikut cakap blogger, dah memang kerja dia. Mesti lagi cekap.






Rasa nak sepak ajer cina Kopitian Nama Jerman ni ...

Posted: 11 Jan 2015 04:30 PM PST


Kat mana yang extrimis tu???

Tiada alasan perlu pukul seperjuangan?

Posted: 11 Jan 2015 07:00 AM PST


Tiada sebab perlu Ketua Pemuda UMNO Lenggong pukul Ketua Wora Perkasa Lenggong hanya kerana berlumba publisiti untuk bantu banjir.

Khabanya kerana cemburu sebab dia lebih aktif bantu dari hari pertama banjir dan enggan tunggu pemuda UMNO dengan gimik publisiti mereka.

Kononnya pihak Pemuda kata dia jatuh sendiri ....


Takkan gini ghupa yob?

Polis pun kata budak ni takde ambik dadah dan darah takde kesan.


Salah faham pun tak lojik yob. Takkan sampai belasah orang. Pembangkang ko boleh bersabar tapi dgn rakan seperjuangan malah difahamkan budak Wira ni ahli UMNO.

Harap YB KJ gantung mamat ni dan pecat dari jawatan di KBS. Memalukan UMNO nak coverup.

Saksi banyak yob.... Orang nampak Iruan di belakang biarkan budak2 dia belasah ramai2. Langsung tak tahan.

Kalau Tan Sri Rahim Noor boleh disabitkan mahkamah dlm kes Anwsr ditumbuk dalam tahanan, ni sama saja, KJ.

Selesaikan segera KJ. Jgn lepas tangan terhadap kawan yg tindak tanduk tak matang cemarkan nama Pemuda yg mahu dilihat "liberal dan progresif".

Perjuangan ke orang yg penting????

Musuh senyum.dapat lihat perpaduan sesama Melayu pecsh.


Sekim Ketua Pemuda PASMA yang tak cerdik mcm samun skala besar

Posted: 11 Jan 2015 03:00 AM PST


Dengar macam bagus. Tak kiralah parti apa, nak bantu kemanudiaan, teruskanlah.


Pandai2 masing2 nak guna nama baik MB untuk kumpul dana, tapi bila ljbatkan pencacai PASMA ini ...


Baik tak payah. PRESIDEN PASMA adalah Husam. Elok Husam keluarkan balik duit balak kepunyaannya dan bina rumah2 orang yang dihanyut akibatnya. Tak payah lancau2 dana dsn tabung.

Sebabnya, ia hanya ....


Beza utama Husam dan Suhaizan tu satu saja. HUSAM pandai dan licik, tapi Suhaizan lagi tak cerdik dari Nasruddin Tantawi, Ketua Pemuda PAS dulu.

Tapi dia ingat orang ramai sama bodoh mvm dia.



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 11 Jan 2015 09:23 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


PASAR TANI SEDIA HARGA LEBIH MURAH.. KASI VIRAL SATU MALAYA !

Posted: 11 Jan 2015 11:07 AM PST

AH BENG PERASAN OMPUTIH !

Posted: 11 Jan 2015 09:07 AM PST

AZMIN PUNYA TORAK PUN LEBÌH KURANG KANDANUAR GAK...

Posted: 11 Jan 2015 03:50 AM PST

MASALAH OBSES DIRI SENDIRI YANG SERIUS. SENDIRI KERJA SENDIRI PUJI DIRI SENDIRI.

Posted: 11 Jan 2015 02:58 AM PST

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 11 Jan 2015 09:22 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Bekas YB BN Pula Hendak Pertikai Khutbah Jumaat

Posted: 11 Jan 2015 08:09 PM PST

1) Apa sudah jadi dengan bekas YB seorang ini?

2) Lebih pentingkan populariti hingga sanggup pertikaikan khutbah jumaat?

3) Sudah terikut ikut dengan provokasi Eric Paulsen hingga turut sama buat tweet begitu?

4) Umat Islam sedang menilai, siapa sebenarnya yang sengaja bermain dengan api dalam isu ini.

5) Alangkah lebih baik mereka sibuk bermain dengan air banjir (menolong dan membantu) daripada sengaja membuat provokasi terhadap umat Islam tatkala ribuan umat Islam di Pantai Timur berada dalam kesusahan akibat banjir.

Pengurusan Harakah Didakwa Sebagai Munafik

Posted: 11 Jan 2015 05:30 PM PST


Video Keadaan Banjir Di Kelantan

Posted: 11 Jan 2015 04:00 PM PST


Azmin Terkantoi : Ingatkan Menangis, Rupanya Gelak Besar

Posted: 11 Jan 2015 08:49 AM PST


Apa Motif Lawyer Ini Cuba Provokasi Khutbah Jumaat?

Posted: 11 Jan 2015 06:16 AM PST

Lawyer Seorang Ini Juga Perlu Disiasat

Posted: 11 Jan 2015 02:54 AM PST

Peguam Ini Wajib Ditahan, Sudah Terlalu Biadap

Posted: 11 Jan 2015 12:03 AM PST

Jakim Perlu Saman Lawyer Anwar Ibrahim Ini

Posted: 10 Jan 2015 11:08 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 11 Jan 2015 03:21 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Tahniah Sebab Hancurkan Rumah Tangga Saya - Alyah

Posted: 11 Jan 2015 03:01 PM PST

Teka teki mengenai gambar wanita di sebelah Datuk Ramli MS yang dimuat naik Alyah akhirnya terjawab.

Penyanyi yang hit dengan lagu Sesal Separuh Nyawa itu turut mengucapkan tahniah kepada wanita berkenaan yang dikenali dengan nama Siti Hafilah Che Kar kerana dijelaskan turut berkahwin diam-diam dengan suaminya.

"Tahniah juga atas cubaan menghancurkan rumah tangga saya. Saya hidu cerita ini lama tetapi baru saja dapat bukti bergambar."Saya reda dengan apa saja yang akan terjadi. Lepas satu dugaan demi dugaan saya lalui. Saya kurang pasti bila mereka berkahwin.

"Sebelum ini wanita itu pernah cakap mengenai hal kahwin dan sekarang sudah terbukti," katanya.

Alyah juga sedar suaminya itu ramai peminat dan selama berkahwin gambar mereka berdua juga ditegah suaminya untuk diambil mahupun dimuat naik di laman Instagram.

"Umpama saya ini tak ada perasaan. Dia boleh ambil gambar dengan orang lain tapi dengan saya tidak.

"Saya terima apa saja kesudahan selepas ini. Selama ini saya seperti orang bodoh. Hidup saya sudah hancur," katanya.

sumber : Berita Harian

19 dicekup sedang lalok lakukan seks

Posted: 11 Jan 2015 07:10 AM PST

KLANG: Seramai 19 lelaki dan wanita ditahan polis kerana terbabit dalam pesta dadah dan seks di sebuah bilik hotel di Jalan Batu Tiga Lama, Klang, awal pagi tadi.

Serbuan pada jam jam 3 pagi itu dijalankan sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Siasatan Jenayah dan Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Utara, setelah menerima maklumat orang ramai.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Mohamad Shukor Sulong, berkata kesemua yang ditahan berusia di antara 20 hingga 37 tahun, termasuk dua daripadanya bekerja sebagai anggota polis bantuan di sebuah bank.

"Pemeriksaan lanjut di dalam bilik berkenaan kemudiannya menemui pelbagai jenis dadah seperti eramin, ketamin dan ecstacy serta satu botol berisi air ketum.

"Hasil soal siasat mendapati mereka mengadakan parti ini untuk menyambut ulang tahun kelahiran seorang daripada individu yang ditahan," katanya ketika dihubungi BH di sini.

Video gadis Melayu dicabul artis K-Pop atas pentas mula viral

Posted: 10 Jan 2015 11:20 PM PST



HARI ini, isu paling gempar yang hangat diperkatakan adalah perkongsian gambar dan video menyedihkan perihal anak gadis Melayu beragama Islam yang mencalar maruahnya atas nama muzik.

Seperti diketahui umum anak muda zaman ini begitu menggilai muzik Korea atau lebih dikenali sebagai K Pop.

Justeru apabila kumpulan penyanyi lelaki terkenal Korea, B1A4 mengunjungi negara ini semalam bagi sesi bertemu peminat ia mendapat sambutan cukup hangat.

Bagaimanapun, sambutan penuh hangat bertukar keterlaluan hingga tahap 'rentung' bila beberapa gadis remaja yang manis mengenakan tudung, tergamak merelakan diri dipeluk dan dikucup anggota lelaki kumpulan berkenaan di atas pentas, depan khalayak ramai.

Hasilnya satu video berdurasi 3:21 minit, rakaman kejadian mencemar imej Islam itu mula bertebaran di laman sosial dan menjadi sensasi internet hari ini.

Aksi canggung lagi tak sesuai ini menunjukkan bagaimana ahli kumpulan tersebut menjemput peminat wanita naik ke atas pentas sebelum melakukan aksi berpegangan tangan, memeluk malah mencium dahi mereka!

Terdapat dua persoalan di sini iaitu; tidakkah anggota kumpulan ini diberi penerangan terlebih dahulu oleh pihak penganjur tentang adab dan sensitiviti masyarakat Islam di sini ketika melakukan konsert dan kedua, bagaimana seorang perempuan boleh membenarkan dirinya dilayan demikian rupa depan khalayak ramai dalam keadaan dia membawa imej wanita muslimah bersamanya?



Gambar dan video kejadian ini dihujani banyak komen daripada netizen yang mengkritik tindakan artis Kpop tersebut kerana tidak menghormati Malaysia sebagai sebuah negara Islam dan golongan muslimah tidak boleh disentuh sesuka hati.

Namun, ramai juga yang meletakkan kesalahan pada peminat-peminat wanita sendiri yang terlalu teruja sampai kelihatan seperti histeria dan merelakan diri dipeluk dan dicium oleh artis tersebut. Orang cakap, bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi, kan?

Begitu pun komen paling pedas bagi kami datang daripada seorang pengguna Facebook bukan Islam yang berbunyi:


Pengguna tersebut, Mathis Mim, mengakui bahawa dirinya sendiri malu melihat perlakuan tersebut dan mempersoalkan tindakan wanita-wanita muslimah itu.

"Adakah masyarakat kita, bangsa Malaysia lebih mengagungkan budaya sekular yang dibawa pengaruh barat ini? Bukan sekadar memalukan agama Islam sendiri namun memalukan budaya bangsa Malaysia yang bersopan santun dan berintegriti dalam menjaga maruah diri.

"Saya mohon sangat-sangat pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan lanjut dan mengemukakan dasar-dasar yang dapat menghalang benda-benda seperti ini dari berlaku.

"Negara sedang bersusah, dilanda bencana, perlukan konsert beginidan . Tunggu dan lihat kesan akibat kita menjunjung sangat budaya jahil ini," katanya.

Walaupun belum ada kenyataan rasmi daripada pihak terbabit berkaitan kejadian ini, ia seharusnya membuka mata pihak bertanggungjawab supaya pada masa hadapan, penganjuran acara seperti ini diberikan garis panduan jelas agar perkara begini tidak berulang.

Paling kasihan, memikirkan kecetekan akal gadis muslimah itu sendiri yang mungkin terlalu teruja bertemu dengan idola mereka sampai alpa mereka sebenarnya telah merelakan diri 'dicabul'. – MYNEWSHUB.CC

bERANIKAN hATI

Posted: 11 Jan 2015 03:03 PM PST

bERANIKAN hATI


BANJIR DISEBABKAN HUJAN - 'MENTERI KITARSEMULA' PERLU HATI-HATI BUAT KENYATAAN

Posted: 10 Jan 2015 11:28 PM PST

Gambar hiasan - Kemusnahan akibat banjir di Kuala Tahan


Seorang menteri (menteri kitarsemula) meminta kerajaan semua negeri mengkaji semula pemberian lesen pembalakan. beliau berkata demikian ketika lawatannya ke Negeri Pahang khususnya dalam lawatannya ke Taman Negara ketika banjir mula reda baru-baru ini. (Rujuk Sini)

Mungkin 'menteri kitarsemula' ini patut dibertahu bahawa banjir berlaku adalah akibat dari hujan dan hujan kali ini lebatnya adalah yang terbanyak dan luar biasa akibat dari perubahan cuaca dunia. 'Menteri Kitarsemula' itu boleh rujuk laman ini dan juga ini supaya lebih tahu berapa jumlah hujan yang diterima yang mengakibatkan bencana banjir kali ini.

Memang penerokaan hutan adalah salah satu (SALAH SATU) punca berlakunya banjir apabila lebih kurang 70% hujan yang sepatutnya diserapkan oleh lapisan 'span' hutan gagal berbuat demikian kerana lapisan berkenaan musnah akibat pembalakan sebaliknya mengalir terus ke sungai-sungai.

Untuk catatan, ketika bencana banjir melanda Kelantan baru-baru ini, jumlah hujan direkodkan sebanyak 129mm yang sememangnya luar biasa banyaknya. 

'Menteri Kitarsemula' ini mesti juga faham prosedur pembalakan di negara kita, iaitu hanya pokok-pokok yang berukuran tertentu serta dari species tertentu sahaja yang dibenarkan ditebang, Ini bertujuan untuk menjaga agar hutan tropika masih kekal ada pembalakan semula boleh dilakukan beberapa tahun selepas itu.

Bagaimanapun, untuk pengetahuan 'menteri kitarsemula' berkenaan, dalam kes-kes tertentu keseluruhan hutan digondolkan dengan tujuan penanaman semula sama ada bagi penanaman sawit, getah atau lainnya.

Perkara sebegini telah berlaku lama dahulu seawal tahun 60an ketika kerajaan dalam usaha membina ladang sawit terbesar yang kini dinamakan 'Felda'. Ketika itu seluruh dunia mengecam pembalakan Malaysia namun kita ada alasan tersendiri yang bukan sahaja untuk menjual hasil hutan sebagai kayu balak, namun untuk membina 'ladang rakyat' terbesar 'Felda' tapi tidak pula berlaku banjir besar seperti apa yang berlaku kini.

Saya bukan berniat mengecam 'menteri kitarsemula' yang juga merupakan mantan Menteri Besar dari utara, namun sebagai Menteri yang dilantik sebagai membalas budi beliau harus berhati-hati dengan kenyataannya agar akhirnya tidak jadi senjata kepada pembangkang untuk menghentam semula kerajaan 

Yang lebih penting (kerana sayangkan beliau) adalah supaya beliau juga tidak digolongkan dalam kalangan menteri-menteri yang memberikan kenyataan yang boleh membuatkan rakyat ketawa berdekah-dekah dan berguling-guling sebagaimana ada menteri yang menyatakan 'jika harga ayam naik, jangan makan ayam' dan lain-lain kenyataan seumpamanya. 



Duke of UMNO

Posted: 11 Jan 2015 01:45 PM PST

Duke of UMNO


BILA KETUA HAKIM NEGARA KUTUK PERANGAI PEGUAM... PADAN MUKA DEPA! HEH!

Posted: 11 Jan 2015 05:11 AM PST


Betul. Saya setuju dengan Ketua Hakim Negara... segelintir peguam di zaman sekarang ni poyo je lebih... kononnya pengamal undang-undang, tapi depa sendiri la yang burukkan imej pengamal undang-undang lain... 

Kawan-kawan saya ramai yang grad dari UIA dan jadi peguam actually... ramai yang bengang dengan puak-puak peguam yang dok rosakkan undang-undang kat negara kita ni.. depa kata, sebab depa tu la ramai yang dah tak percaya pada sistem kehakiman dan perundangan di Malaysia...

Cuma kawan-kawan saya tu malas ja nak bersuara... masing-masing sebok dengan kes masing-masing... tapi tu la pendapat depa pasai peguam-peguam "poyo" yang dok keluaq masuk media pembangkang tu... hehehee...

Ni cuba baca apa Ketua Hakim Negara kata kat sini... setuju dak dengan dia?

Kawan saya kata, peguam-peguam tu pandai putar alam dan suka manipulasi undang-undang sedia ada... padahal depa selalu kalah kat court... heh! Cakap kat luaq saja berdegaq-degaq sampai ke langit.. masuk court depa kalah.... lebih kurang gitu la kata kawan saya tu... 

Hmmmm... camana? Apa pandangan kawan-kawan lain? Saya? Hahahaaa... mujoq saya tak jadi peguam...hahahahahahaaaaa...

Cucu Tok Selampit

Posted: 11 Jan 2015 01:35 PM PST

Cucu Tok Selampit


YAB @AzminAli Basuh Baju Mangsa Banjir, Hebat Tu ...

Posted: 11 Jan 2015 03:07 AM PST


Agak terkesima pada mulanya mendapat gambar Dato Mentri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali membasuh kain batik seorang mangsa banjir. Apatah lagi melihat Kakak di belakang tu menangis kesyaduan mungkin kerana seorang Menteri Besar membasuh kain batiknya. Pada mulanya kita fikir baik sajalah. Mungkin YAB Azmin Ali seorang yang ringan tangan dan rajin bekerja. 

Apabila membaca status Menteri Besar tersebut di laman sosial Twitter, hati tertanya-tanya, adakah beliau melakukan basuhan tersebut secara ikhlas atau sekadar lakonan untuk menunjuk-nunjuk. Sekali lagi kita fikir baik sajalah. Oleh itu, mana-mana mangsa banjir yang perlukan seseorang untuk membasuh pakaian anda, bolehlah menghubungi Menteri Besar berkenaan dengan kadar segera untuk bantuan. Terima kasih.


Situasi sebenarnya adalah seerti di bawah. Kakak itu ketawa sebab Azmin Ali hanya sekadar berlakon.

Macai Kata DS @NajibRazak Berlakon Bantu Mangsa Banjir, Cuba Tengok @anwaribrahim dan @cmlimguaneng

Posted: 11 Jan 2015 12:47 AM PST





Macai-macai PR tidak berpuas hati apabila Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak, turun ke Pantai Timur pasca banjir untuk membantu membersihkan kediaman mangsa-mangsa banjir. Kata mereka, Perdana Menteri hanya berlakon. Turun salah, tak turunpun salah. Sekurang-kurangnya sebelum dan sesudah banjir, Perdana Menteri turun juga ke kawasan banjir dan berendam di dalam air, walaupun beliau masih bercuti.

Cuba macai bandingkan KETUM Anwar Ibrahim dan Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng. Persamaaan kedua-duanya, tidak seorangpun yang turun semasa Pantai Timur dilanda banjir jerana bercuti. Pasca banjir pula, yang seorang datang melawat tunding sana tunding sini, satu bantuanpun tak dibawa serta tangan di belakang semasa melawat mangsa banjir. Al maklumlah orang besar. Yang seorang lagi baju tidak pernah kotor dan berpeluk tubuh. Memang sombong tahap dewa.




Tanah Jerlus Di Bandar Bentong - MP Bentong DS @liowtionglai Turun Padang

Posted: 10 Jan 2015 10:02 PM PST


Semua kenderaan yg hendak menuju ke Raub atau ke Kelantan melalui Bandar Bentong terpaksa dilencongkan ke jalan alternatif Felda Sertik-Mempaga - Kg. Lebu - Raub kerana terdapt masalah tanah jerlus di jambatan yg dalam pembinaan di Bandar Bentong. Pihak Bomba memaklumkan penutupan jalan berkenaan disebabkan berlaku hakisan yang serius di Jambatan Sg Bentong berikutan hujan lebat.





DS Liow juga turut meninjau dan mendengar taklimat daripada penduduk Bentong dan kawasan sekitarnya mengenai laluan alternatif.






Majlis Letak Batu Asas Lagi - Berapa Banyak La Batu Asas Nak Ada Di Kelantan?

Posted: 10 Jan 2015 08:05 PM PST


"Alhamdulillah, YAB Dato Ahmad Yaakob Menteri Besar Kelantan bersetuju untuk merasmikan Majlis Perletakan Batu Asas Projek Perumahan Rakyat Budiman yang akan diadakan pada 13 Januari 2015 (Selasa) jam 10.00 pagi di No 11 Kampung Temian, Kuala Krai Kelantan (Tapak perintis projek). Semua yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut perjalanan projek ini dijemput hadir." Begitulah status yang disiarkan oleh Ketua Pemuda PAS, Saudara Suhaizan Kayat di dalam laman sosial Facebook beliau. Berapa banyaklah majlis letak batu asas ini hendak diadakan sebelum projek berkenaan benar-benar direalisasikan?

Dalam Kerajaan Negeri Kelantan sibuk berjanji untuk menyiapkan rumah dan meletakkan batu asas, Kerajaan Barisan Nasional sudahpun memulakan pembinaan rumah transit sebelum pembinaan rumah kekal kepada penduduk Kelantan disiapkan. Tidak perlu pengiklanan yang gah, tidak perlu letak batu asas, Rakyat tetap diutamakan. Walau bagaimanapun, kita doakan Kerajaan PAS Kelantan berjaya membina rumah untuk Rakyat Kelantan seperti yang dijanjikan. Jangan batu asas tinggal batu asas! Cumanya CTS tidak faham kenapa hendak buat rumah rakyat yang jadi mangsa banjir pun kena ada majis perasmian peletakan batu asas. Semua hendak mengambil kesempatan mencari nama atas penderitaan orang lain. 



Lawatan Pengerusi PLKN Ke Pusat Pemindahan Mangsa Banjir Di Kelantan

Posted: 09 Jan 2015 07:45 AM PST


Pengerusi Program Latihan Khidmat Negara (PLKN), Datuk Noor Ehsannudin bin Mohd Harun Narrashid, hari ini telah membuat lawatan ke pusat PLKN yang terlibat dengan banjir iaitu di Batu Jong, Kuala Krai. Ianya bagi memastikan fasiliti pusat PLKN yang dilanda banjir tidak terjejas dan keselamatan pelatih-pelatih PLKN adalah selamat dan terpelihara.









Datuk Ehsan juga turut membuat lawtan ke Pusat Pemindahan Mangsa Banjir bersama Timbalan Menteri Pertahanan di Kem PLKN Cancun, Pasir Mas.



Yayasan Mesra Hantar Misi Kemanusiaan Ke Kelantan

Posted: 09 Jan 2015 07:30 AM PST


Bukan setakat jabatan dan agensi Kerajaan yang terlibat di dalam misi bantuan kemanusian ke Pantai Timur, malah Badan Bukan Kerajaan (NGO) juga turut memainkan peranan yang besar di dalam membantu mangsa-mansa banjir. Salah satu NGO yang bergiat aktif di dalam penghantaran misi bantuan kemanusiaan adalah Yayasan Mesra. 

Hari ini, Yayasan Mesra telah menyerahkan bantuan barangan keperluan semeperna Khidmat Mesra Pasca Banjir di Tanah Merah, Kelantan. Kumpulan Yayasan Mesra diketuai oleh Pengerusinya, Datuk Noor Ehsannudin bin Mohd Harun Narrashid. Konvoi Yayasan Mesra bergerak sejak semalam menuju ke Dewan Insaniah, Kamung Kelewek, Tanah Merah, Kelantan di bawah Ahli Parlimennya, Datuk Ikmal Hisham. 

Barangan seperti beras, minyak masak, biskut, makanan segera dan telor seberat 10 tan telah dibawa dalam misi tersebut. Tahniah kepada Yayasan Mesra dan kesemua NGO yang terlibat di dalam misi kemanusiaan ini.









Terdahulu, Yayasan Mesra juga turut membuat ziarah ke rumah keluarga kakitangan mereka yang terjejas dengan banjir di Kampung Paloh, Chincha Tinggi, Pasir Mas, Kelantan.




Sukarelawan Yayasan Mesra juga turut menyerahkan bantuan barang keperluan di Kampung Sungai Durian, Kuala Krai, Kelantan.





#BNBagus! - MCA Turun Padang Sediakan Pakaian Sekolah Untuk Mangsa Banjir

Posted: 09 Jan 2015 01:00 AM PST




Bantuan persekolahan berupa pakaian sekolah, bag sekolah dan kasut sekolah daripada MCA Crisis Relief Squad Of MCA (CRSM) telah sampai ke sekolah-sekolah di Kelantan dan telah diedarkan kepada kanak-kanak mangsa-mangsa banjir di sana. CRSM telah menghantar lebih daripada 8,000 set bantuan persekolahan ke kawasan banjir Pantai Timur. 






Menurut Timbalan Presiden MCA, Datuk Wee Ka Siong, CRSM telah menyerahkan bantuan persekolahan kepada 18 sekolah di negeri Kelantan. Guru-guru Besar, Guru-guru dan PIBG turut sama membantu memunggah bantuan persekolahan dari trailer.



#BNBagus! - Bantuan Datang Mencurah-Curah Melalui Bilik Operasi Bantuan MCA

Posted: 06 Jan 2015 05:11 AM PST


Sejak MCA melancarkan bilik operasi bantuan banjirnya pada Disember lalu, bantuan datang mencurah-curah daripada pelbagai NGO dan sektor swasta. Terkini syarikat NSK Trade City dan180 syarikat pembekalnya tampil ke depan untuk menyumbang barangan bantuan bernilai lebih RM160 ribu untuk dihantar ke mangsa banjir di Perak, Pahang dan Kelantan.

MCA menerima barangan bantuan berkenaan pada satu majlis ringkas di NSK Trade City Selayang hari ini. Barangan bantuan termasuk baju sekolah, beras, air minuman, biskut dan mee segera itu diserahkan kepada Timbalan Presiden MCA, Datuk Wee Ka Siong dan Timbalan Ketua Setiausaha (Francais & Kepenggunaan) Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Basarudin Sadali.

Turut hadir ialah Penasihat NSK Dato C.S. Lim dan Pengarah Urusan NSK Encik C.B. Lim. Ini adalah kali ketiga NSK menyumbang kepada mangsa banjir, dengan jumlah nilai sumbangan lebih RM200 ribu. Sebelum ini beberapa syarikat konglomerate telahpun menghantar sumbangan kepada mangsa banjir menerusi MCA. Antaranya Mahsing, Berjaya Group dan Tiong Nam Logistics.






Apa Yang Tersirat

Posted: 11 Jan 2015 01:04 PM PST

Apa Yang Tersirat


Sodomi II Diputuskan Dalam Masa Terdekat

Posted: 10 Jan 2015 07:37 PM PST

SEMALAM, Ketua Hakim Negara Tun Ariffin Zakaria, bahawa keputusan Sodomi II Anwar Ibrahim akan diketahui dalam masa terdekat.

Ketua Hakim itu membayangkan bahawa tempoh tiga bulan, membuat keputusan adalah tempoh yang sesuai dengan garis panduan badan kehakiman itu memutuskan sesuatu kes rumit seperti sodomi II.

Anwar merayu terhadap keputusan Mahkamah Rayuan yang mendapati beliau bersalah meliwat bekas pembantu lelaki beliau pada tahun 2008 dan menjatuhkan penjara 5 tahun pada 7 Mac tahun lalu.

Mahkamah Persekutuan, mahkamah terakhir yang boleh Anwar gunakan membatalkan keputusan mahakamah rayuan itu, telah bersidang selama seminggu pada November lalu, dan menangguhkan keputusan selepas pendengaran.

Ketua Hakim Negara mengetuai lima barisan Hakim mendengar rayuan sodomi II.

Impak kepada keputusan mahkamah itu, jika mengekalkan keputusan mahkamah terdahulu, Anwar bakal kehilangan kedudukan sebagai Ahli Parlimen.

PEJUANG BANGSA

Posted: 11 Jan 2015 11:46 AM PST

PEJUANG BANGSA


PEGUAM ERIC PAULSEN DIGELAR BODOH PADAM TWEET HINA JAKIM @Azwanbro @khairykj

Posted: 11 Jan 2015 09:00 AM PST




KUALA LUMPUR: Pengarah Eksekutif Lawyers For Liberty yang juga seorang peguam, Eric Paulsen disifatkan sangat bodoh apabila didapati memadamkan catatan tweet yang mendakwa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mempromosikan fahaman ekstremis di negara ini.


 Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun di dalam catatan tweetnya berkata, walaupun tweet Paulsen itu dipadam, ia tidak bermakna kemarahan rakyat negara ini mengenai fitnah itu reda atau dikira selesai. Paulsen pada Jumaat mengeluarkan kenyataan yang menuduh Jakim menyebarkan fahaman itu pada setiap Jumaat yang dipercayai merujuk kepada khutbah solat Jumaat kepada umat Islam.



 Azwan dalam pada itu turut menyamakan kebiadaban Paulsen itu sama dengan Alvin Tan dan Ali Abdul Jalil. @EricPaulsen101 Typical bigot who rejects Rukun Negara. Same standard and stupidity with Alvin Tan + Ali Abdul Kadir. Ckp sedap mulut. — Khairul Azwan Harun (@azwanbro) January 11, 2015

 Ali kini dipercayai melarikan diri ke Stockholm, Sweden bagi mengelak dibicarakan di bawah Akta Hasutan 1948 kerana menghina Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah melalui Facebook pada bulan September lalu.

 Sementara, Alvin yang sedang dibicarakan kerana didakwa mengeluarkan kenyataan menghina umat dan agama Islam dalam Facebook pada 2013 dipercayai telah melarikan diri ke Amerika Syarikat. Azwan turut menyindir Majlis Peguam yang dikatakan 'diam' selepas Paulsen membuat tuduhan tanpa sebarang bukti.



 Dalam pada itu Azwan turut menyifatkan Paulsen adalah ekstrimis sebenar selain menyifatkan agama Islam sentiasa menghormati ajaran agama lain di dunia. Gelaran bodoh yang diberi Azwan kepada Paulsen turut disokong Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin di dalam tweetnya.


 Pada Sabtu, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata siasatan akan dilakukan pasukannya ke Paulsen mengikut Akta Hasutan. Mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948, pesalah boleh dihukum di bawah Seksyen 4(1) akta sama yang membawa hukuman denda sehingga RM5,000 atau penjara sehingga tiga tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. -awani.com-

ALAHAI AZMIN & PEMBODEK PKR ..GAMBAR CUCI KAIN YANG TAK AUTHENTIK !!

Posted: 11 Jan 2015 08:12 AM PST


Hebat betul lakonan MB Selangor Azmin Ali , sama seperti bosnya Anwar Ibrahim .

PKR manipulasi gambar paling atas Azmin cuci kain untuk meraih populariti murahan banjir tapi realitinya di bawah itu menunjukkan mereka berlakon .


KJ SINDIR BERAPI GADIS MELAYU SANGAP GILA PELUK ARTIS K-POP !!

Posted: 11 Jan 2015 04:49 AM PST




Menteri Belia dan Sukan, Khairi Jamaluddin atau KJ hari ini menyindir gadis-gadis belia yang meminati Kpop dengan menasihati mereka agar mencari lelaki yang tinggi, berkulit gelap dan tampan berbanding artis Kpop yang berkulit putih pucat, kurus dan juga 'cantik'.

KJ menyatakan perkara itu di dalam akaun Twitternya dengan memuat naik status berbunyi "Banyak dikatakan ttg Kpop. Harap gadis2 Msia kembali kpd lelaki tall, dark & hensem. Bukan pale, skinny & pretty. Itu bukan lelaki sejati."



Laman Twitter kini dihujani dengan hashtag #menentangkejahatankpop hasil dari penyebaran video yang memaparkan beberapa gadis malaysia bertudung dipeluk dan dicium oleh artis Kpop dari kumpulan B1A4 yang dianggotai oleh Jung Jin Young, Shin Dong Woo, Lee Jung Hwan, Cha Seon Woo dan Gong Chan Sik.


Ramai pengguna laman sosial mengkritik perbuatan tersebut dan menganggap perbuatan itu sebagai memalukan negara dan agama. - Siakapkeli.com.my

IPOHMALAY

Posted: 11 Jan 2015 09:22 AM PST

IPOHMALAY


Rakyat Singapura berang dihina pekerja asing Filipina

Posted: 11 Jan 2015 04:52 AM PST

Singapura digemparkan minggu lalu dengan perlakuan seorang jururawat lelaki dari Filipina yang bekerja di Hospital Tan Tok Seng, mengutuk keras warga Singapura dengan kenyataan penuh benci.

Selain itu dia juga menghina laungan Allahuakbar yang menyebabkan kerajaan Singapura menganggap ianya ancaman terhadap kepelbagaian masyarakat beragama di Singapura.

Lelaki tersebut turut dikecam keras oleh segenap warga Singapura yang bersatu

tanpa mengira bangsa yang bersatu mempertahankan negara mereka di media sosial.

Pinoy ini akhirnya dipecat oleh Hospital tempat dia bekerja setelah mengaku perbuatannya itu walaupun sempat menyebut akaun Facebook nya diceroboh.



Seperkara lain yang patut kita kagumi dengan Melayu di Singapura ialah, walaupun dikatakan ditindas, hidup tanpa keistimewaan, dengan jumlah 14% dari populasi, mereka hari ini telah menjadi pengkritik yang disegani, didengari, lantang dan jarang disanggah di media sosial. Malah mereka mampu mengajak kaum Cina sewarganegara mempertahankan nilai-nilai Singapura yang cuba diganggu oleh pendatang asing.




Comments (0)