Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:36 PG

sumber :-

Barisan Nasional


tunku

Posted: 23 Dec 2014 03:14 AM PST

tunku


Umno MP takes Isma to task over Xmas greeting

Posted: 23 Dec 2014 12:36 AM PST

Urban Wellbeing, Housing and Local Government Minister Datuk Abdul Rahman Dahlan has slammed Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) activist Abu Ameen for reportedly saying that Malays should not wish Christians "Merry Christmas" and celebrate with them.

Umno's Kota Belud MP tweeted that he would continue to wish Christians "Merry Christmas" and will have a bigger Christmas celebration in his constituency this year.

"ISMA says I can't greet my fellow Christian friends "Merry Christmas". Well, I want to say it anyway -> Merry Christmas everyone. #1Malaysia.

"Not only I wish big Merry Xmas to all, I will host a bigger Christmas celebration this year in KB. ISMA is invited to learn abt moderation," Abdul Rahman tweeted early Tuesday.

He posted two more tweets, saying that Isma was not his voice and did not represent him and the many millions of Muslims in Malaysia.

"In Sabah, we are taught to be moderate & respect family members & friends who are non Muslim. ISMA will never understand this. So butt out!" he tweeted.

His followers showed their support by re-tweeting and replying to his tweets.

"@mpkotabelud ISMA who? Oh yea, the minority voice but given unnecessary publicity and attention," tweeted Umar Razak, @umarrazak2.

Laisan Haji Sain, @laisansain tweeted, "Not only seeing moderation, let ISMA see the real 1Malaysia concept in KB @mpkotabelud. We are proud being truly MALAYSIAN."

"@mpkotabelud just as we all look forward to hari raya aidilfitri, deepavali and CNY... the same goes for Christmas. We are in this together!" tweeted David Chiam, @davidchiam.

On Monday, MCA Youth chief Chong Sin Woon said Non-Muslims were not desperate for festive greetings from Isma.

Chong was commenting on the statement by Abu and said the remark suggested that Isma had a "siege mentality" that the Christians or non-Muslims were stepping on the toes of Muslims or Isma.

He said MCA Youth would still convey to Isma blessings for peace not only during Christmas but every day.

Aspirasi Bangsa

Posted: 23 Dec 2014 01:25 AM PST

Aspirasi Bangsa


RCI - Kerajaan tidak akan khianat pada rakyat Sabah!!

Posted: 23 Dec 2014 01:04 AM PST

Ahli Parlimen Belia pun dah ada ******* Sulit?

Posted: 22 Dec 2014 04:37 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 22 Dec 2014 11:46 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


CIA TORTURE REPORT, AMERIKA GETS FREE HAND IN TORTURING OTHERS, SAY HARAKAHDAILY

Posted: 22 Dec 2014 10:00 PM PST

CIA Torture Report - America gets free hand in torturing others
Harakahdaily | .

Something is terribly wrong amongst us when after the US released the "Torture Report", there seems to be not much of an outcry from rights groups everywhere and in our country, we have yet to see protest notes sent to the US embassy over its treatment of detainees purportedly involved in terrorism.

Here we have the nation that scolds any other nation on earth for its "rights record" but itself indulges in things far worse. Going through the summarised version that is available on the Web, one can only shake one's head in wonder over the atrocious nature of the "interrogations" carried out by CIA operatives on so-called terrorists – who of course were denied any access to the justice system - that in effect could have been obtained just as well through non-use of torture.

Distinguished journalist Robert Fisk has one of the sharpest criticisms in one of his columns when he cynically castigates Washington for inventing terms to describe the horror they meted out on the detainees. Just imagine inventing "enhanced interrogation techniques" to describe what is plainly torture in the process of extracting information. One commentator then suggested that rape could now be classified as "enhanced dating technique"!

Coming back to the report what is evident is novel forms of torture were also brought upon these people detained at secret cells in several countries around the world. According to the report, the CIA torture program included the use of brutal stress positions, extended sleep deprivation with bright light and loud noise, waterboarding, and shutting detainees inside coffins. There was also the use of punitive "anal feeding" or "anal rehydration" and making the detainees suffer extreme pain as forcing those with broken leg bones to stand shackled against a wall.

Interestingly, professionals had also been roped into this game of torture. Medical doctors and psychologists stand out as main collaborators providing "guidance" to the torturers carrying out their work. The report reveals that documented, medical personnel appeared to be enablers facilitating the whole torture process to the extent of ensuring that the detainees would talk. And while these "doctors" were colluding with the perpetrators of such vile, inhuman acts, the medical profession upon becoming aware of such developments after the report's release attacked those who unethically condoned such behaviour. They expressed outrage and lambasted their peers for falsely claiming that some of the torture methods were medically alright when in fact they were not. The American Medical Association in a statement two weeks ago said that "the participation of physicians in torture and coercive interrogation is a violation of core ethical values." But due to the nature of the program it is impossible to pinpoint who these colluding professionals were since their names had been blacked out in the report. And of course the professional body cannot really stand up to the might of the state.

And that folks is what the nation that prides itself as the "democracy" of the world where human dignity is given top priority is all about. As the report shows, even they cannot stand true to their principles despite President Obama's statement that the program involved practices that were "contrary to our values" and his observation that "… these harsh methods were not only inconsistent with our values as nation, they did not serve our broader counterterrorism efforts or our national security interests."

But do the agencies that indulge in such excesses care? The report did mention that these torture tactics did not really add to information that the CIA already had.

So what does this further point to? That these Americans are really sick people who would torment others just for their own gratification. Perhaps they wanted to "entertain" themselves. Unfortunately the majority of Americans seem to agree with the administration on the use of these "enhanced interrogation techniques" as shown in surveys held recently.

FITNAH DI BUMI FELDA: LEPAS 1MDB DAN FGV...TABUNG HAJI JADI SASARAN LEBAI KHAWARIJ-DAJJAL RAPUSSY

Posted: 22 Dec 2014 07:05 PM PST


Memang benar sabda Rasulullah s.a.w bahawa di akhir- akhir zaman fitnah akan berleluasa.

Ada juga ulama menyatakan fitnah akan melata dan bergerak sepantas kilat, sedar-sedar ia sudah berada di dalam rumah.

Di akhir zaman manusia termasuk umat Islam akan dibingungkan oleh fitnah-fitnah yang disebarkan oleh sahabat-sahabat Dajjal termasuk golongan munafik yang bekerjasama dengan kafir harbi untuk memecah belahkan kesatuan ummah.

Perkara ini benar-benar berlaku...

Kini selepas fitnah dilontarkan terhadap 1MDB, muncul fitnah ke atas FGV kononnya akibat sahamnya merudum seluruh peneroka akan kehilangan tanah yang 'dipajakkan' ke atas aset-aset mereka!


Harga sawit yang rendah akibat permintaan yang lemah di kalangan negara-negara pengimport utama sawit Malaysia juga dijadikan alasan ini semua salah UMNO, BN dan kerajaan yang memerintah. 

Kerajaan dah berusaha membantu peneroka dan pesawit. Naik turun harga sawit dan saham adalah adat berniaga dan berurusniaga di pasaran saham.

Bagi mereka yang bijak ekonomi, masa harga tengah merudum inilah waktu yang sesuai bagi mereka yang ada wang membeli saham-saham atau aset-aset yang harganya murah untuk pelaburan jangka panjang. 

Jika harga naik waima RM0.01 sen sekalipun dan dijual ketika itu dah kira untung untuk satu sen setiap saham. Kalau banyak unit saham lagi untung. siapa nak bagi duit? 

Pi dengar ceramah fitnah pong...pang...pong...pang pun hujung-hujungnya kena tagih duit sedekah hulur ke dalam tin-tin milo, kononnya atas nama jihad. 

Penat bekerja menyawit setiap hari tapi duit habih kat lebai-lebai serakah sedekah. Anak bini kat rumah terbiar 'makan hati'.


Rasa-rasanya lah kalau dah bosan duduk kat tanah rancangan Felda sebab rasa kerajaan zalim lebih baik serahkan kembali tanah, rumah dan ladang pada golongan yang memerlukan. Ramai lagi yang nak duduk Felda.

La ni puak-puak lebai kepiah serakah sedekah dok masuk perkampungan Felda dok sebar fitnah. Anak-anak generasi muda mereka yang duduk di bandar pula dok sibuk sebar fitnah di alam maya, nak jadi hero penyelamat Felda konon. 

Nampak tersusun segala fitnah jemaah berlonggok itu.

Tak sedar diri makan duit Felda (hahaha mereka kata itu duit rakyat) tapi masih lagi maki hamun tangan yang memberi. Tak ke itu termasuk dalam kategori kufur nikmat? 

Allah benci golongan kufur macam ni.



Cerita terbaru peneroka dan orang kampung mula disangsikan dengan fitnah kononnya Tabung Haji telah membuat pelaburan membeli hotel-hotel mewah di luar negara yang menjual arak. Hasil keuntungan haram itu digunakan untuk memberi dividen yang tinggi pada jemaah haji. 

Kononnya hasil keuntungan itu juga digunakan untuk bayar gaji berpuluh ribu kepada CEO dan Ahli-Ahli Lembaga Pengarah Tabung Haji.

Tu belum masuk lagi fitnah pembohongan yang disebarkan kononnya dividen Tabung Haji juga akan dikenakan GST.

Samalah juga dengan fitnah kononnya harga saham FGV jatuh disebabkan perbelanjaan boros Felda membeli hotel-hotel mewah di luar negeri.

Malah keuntungan tersebut diambil oleh Rosmah untuk membeli belah.

Semua ni berlaku kerana salah UMNO.....Nauzubillah hebat fitnah Dajjal Rapussy dan khawarij!

Tapi apa pula jasa puak-puak penjual fitnah ini untuk pembangunan anak bangsa dan agama mereka?

Kepada pejuang-pejuang yang sayangkan agama dan bangsa, fitnah secara konsisten ini perlu dilawan dengan fakta, data dan carta. 

Paling utama pihak-pihak yang terlibat perlu segera bertindak membetulkan kenyataan dan kalau boleh saman mereka yang sebar fitnah ini.

Fitnah yang kecil umpama virus yang memamah akar umbi jika ia tidak dihapuskan maka ia semakin merebak dan akan merosak dan meruntuhkan sebuah pohon yang besar.

Ia juga seperti ketum yang memabuk dan mengkhayalkan sesiapa yang mencubanya.

Fitnah-fitnah ni dah merebak bukan saja di perkampungan Felda dan kawasan-kawasan kampung lain tetapi di tempat-tempat lain juga. Jadi ayuh kita berjuang hapuskan fitnah tersebut!

Kata orang putih;

Better do something, rather do nothing. When you just talking, blaming and bashing everything and anything but do nothing... you are really fucking losing!!!

LATHEEFA KOYA TUDUH PAS SENGAJA LAKSANA HUDUD UNTUK KELUAR PAKATAN

Posted: 22 Dec 2014 04:00 PM PST

PKR dan DAP konsisten tidak bersetuju dengan hasrat PAS Kelantan mahu melaksanakan hudud di negeri itu.
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Latheefa Koya berkata kerajaan negeri Kelantan sepatutnya mengutamakan kebajikan di kalangan rakyat berbanding usaha untuk melaksanakan hukum hudud sebagaimana kedudukan zakat yang menjadi rukun Islam yang kedua selepas sembahyang.
Latheefa dalam kenyataannya dilaporkan The Malaysian Insider membantah pendekatan sesetengah pemimpin PAS yang dilihat sangat tegas untuk melaksanakan hudud tetapi Kelantan terus tertinggal dalam menjaga kebajikan rakyat.
"Kenapa PAS beriya-iya mahu melaksanakan hudud tetapi mengetepikan objektif yang penting dalam Islam? Sudah pasti ada agenda politik di sebaliknya," kata beliau.
Berpandukan hujah yang sering digunakan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim, Latheefa berkata objektif tertinggi Maqasid Syariah adalah berteraskan keadilan dan bukannya hukuman.
"Objektif tertinggi Maqasid Syariah adalah keadilan, kebaikan, dan kebijaksanaan
"Mana-mana undang-undang yang lari daripada keadilan kepada ketidakadilan adalah bertentangan dengan syariah," katanya.
Latheefa berkata, pengurusan zakat di Kelantan perlu perlu diperbetulkan terlebih dahulu berbanding dengan cita-cita mahu melaksanakan hudud.
"Kelantan adalah salah satu negeri yang miskin dan memerlukan pentadbiran zakat dengan efisien menurut pentadbiran Islam. Ini yang perlu diperjuangkan kerajaan Kelantan, bukannya fokus untuk pelaksanaan hudud
"Pengagihan kekayaan kepada golongan miskin lebih penting berbanding hukuman hudud versi PAS," kata Latheefa.
The Malaysian Insider turut melaporkan kata dua Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng terhadap hasrat PAS berkaitan hudud.
Guan Eng mengingatkan PAS agar kembali kepada perjuangan tatakelola dan tadbir urus kerajaan yang baik seperti ketika Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) berbanding dengan hasrat mahu meneruskan agenda hudud.
Menurutnya, 80% pengundi bukan Islam yang mengundi dalam PRU13 mengharapkan PAS menentang UMNO akan rasa dikhianati oleh parti Islam itu kerana mereka mengundi untuk menentang rasuah serta menggantikan Barisan Nasional (BN), bukannya melaksanakan hudud.
"PAS tidak seharusnya meninggalkan tadbir urus kerajaan yang baik semata-mata mempercayai UMNO akan membantu mereka melaksanakan hudud kepada Muslim di Kelantan kerana ia bakal melenyapkan asas Perlembagaan Persekutuan dan menggagalkan usaha Pakatan Rakyat (PR) menyelamatkan Malaysia daripada rasuah dan BN," katanya.
Guan Eng berkata, hudud juga bukannya pemenang pilihan raya bagi PAS untuk pengundi komuniti Melayu, kerana jika undang-undang Islam itu begitu penting, PAS sudah pasti akan memenangi setiap pilihan raya sejak 50 tahun lalu dan tidak perlu menunggu 50 tahun sehingga Pilihan Raya 2008 untuk memenangi Kedah dan Perak melalui penyertaan bersama PKR dan DAP dalam PR.
Pengundi bukan Islam katanya, tidak akan tertipu dengan tindakan PAS kerana mereka sedar pelaksanaan hukum hudud di Kelantan akan memberikan kesan kepada mereka kerana ia adalah langkah awal pembentukan hudud kepada semua, termasuk komuniti bukan Islam.
"Setiap pengundi bukan Islam sedar Perlembagaan Persekutuan tidak boleh diubah dan perubahan asas Malaysia daripada pentadbiran sivil sedia ada ketika pelaksanaan hudud di dalam 'satu negara, dua sistem jenayah', adalah langkah awal menjadikan pelaksaan hudud kepada semua, termasuk bukan Muslim," katanya.

DAP ALIH PERHATIAN PERCAKARAN DALAM PR

Posted: 22 Dec 2014 02:00 AM PST



STRATEGI parti DAP untuk meneruskan kebencian rakyat terhadap UMNO terutama di kalangan orang Cina adalah mengaitkan apa juga buah butir yang keluar dari mulut pemimpin/bekas pemimpin UMNO dengan perkauman. Tujuannya nak menakut-nakutkan orang cina bahawa UMNO ini parti perkauman dan hanya mereka sahaja yang mampu menyelamatkan orang cina.

DAP belajar strategi ini dari George W Bush yang berterusan memainkan sentimen keganasan dalam kempen pilihanraya presiden 2004 supaya rakyat Amerika terus takut dan hanya nampak dia sahaja yang mampu menyelamatkan negara itu dari serangan pengganas.

Maka tidak hairanlah bila Tun Mahathir sebut pasal Melayu mengemis undi cina saja, Kit Siang tak tunggu lama untuk mengaitkan ucapan tersebut dengan perkauman. Entah macam mana boleh jadi perkauman tak tau, tapi perkaumanlah modalnya.

Nak menguatkan dakwaannya itu, disuruhnya anak tiri bekas seorang pemimpin UMNO yang DNA 100% cina tapi nama Melayu untuk sokong, walhal apa merit dia ada? Bertanding pun kawasan majoriti cina, nak cakap apa pasal Melayu?

Dulu pun macam itu, sekarang lebih teruk lagi.

Bila dikaji-kaji, kekerapan Kit Siang buat kenyataan seperti itu kebelakangan ini ada kena mengena dengan pergaduhan sesama sendiri yang sedang berlaku dalam Pakatan Rakyat. Nak memanjangkan hayat yang tak berapa nak ada, maka dakwaan perkauaman ke atas UMNO perlu diteruskan.

Hujung bulan ini kalau jadi, PAS akan pinda enakmen berkenaan hudud sebelum dibawa ke Parlimen untuk kelulusan. Inilah yang DAP takutkan sangat sebab terbukti DAP tidak ada kekuatan untuk halang PAS dari laksanakan hudud seperti mana gebangnya kepada pengundi cina yang terang-terang taknak hudud.

PKR pula terlalu sibuk untuk pastikan ke mana hala tujuan bila Anwar masuk penjara nanti, tak banyak masa untuk tekan PAS agar tidak laksanakan hudud seperti mana yang DAP nak.

Jadi rakyat jangan terpengaruh dengan dakwaan berbunyi perkauman dari DAP kerana ini semua hanyalah cubaan mengalih perhatian dari masalah dalaman mereka sendiri. Yang perkauman ialah DAP bukan UMNO. Tak cukup dengan itu,DA dan main politik agama pulak sekarang ini, terutama nak lagakan orang Kristian dengan Islam.

Pendek kata, semua masalah perkauaman dan agama di negara ini DAPlah dalangnya, bukan UMNO. Kena ingat tu.-Mykmu

The Unspinners

Posted: 22 Dec 2014 11:41 PM PST

The Unspinners


BN buat BR1M, DAP yg untung politik

Posted: 22 Dec 2014 10:30 PM PST





Betul tu Tok Jat, tapi awas parasit

Posted: 22 Dec 2014 07:29 PM PST




Ditakuti banyak yg parasit dan bawa penyakit untuk rosakkan lagi UMNO.

Ahli Parlimen belia dah ingat Menteri betul2

Posted: 22 Dec 2014 04:25 PM PST


Wah ... dah ada SUSK? Tak nak pakai Setpol dan Press Sec sekali ke?

Kenalah jadi Menteri belia ... kikiki

Melayu sifat manusia agong, Kuat pegangan Islam

Posted: 22 Dec 2014 06:00 AM PST





Malek quack quack kata Maulud zalim? Guan Eng tak?

Posted: 22 Dec 2014 03:00 AM PST




PKR ni ingat harga minyak pum macam pasaran saham

Posted: 22 Dec 2014 01:00 AM PST


Jumaat lepas ada perhimpunan untuk tuntut pwnuthnan harga minyak.

Apa lagi jadi isu ni?

Stok minyak kerajaan adalah pada high cost maka tak semudah itu nak main turun ikut pasaran spot. Lagi pun, tidak ada dunia tetapkan ikut spot market.

Kalau mahu segera turunkan, adakah setuju bila harga naik cepat2 naikkan? Lagi untung kerajaan....

Orang tak memerintah dan mentadbir tak faham pelbagai isu dan perkiraan yang perlu dilakukan sebelum buat keputusan.

Harga minyak turun dan naik sepanjang masa, takkan nak turun naik sepanjang masa. Hanya trend dah jelas barulah dilakukan sesuatu keputusan.

Panglima Perang Cyber

Posted: 22 Dec 2014 11:31 PM PST

Panglima Perang Cyber


Virus Melalui SMS - Sebarkan

Posted: 22 Dec 2014 08:04 PM PST

Utk perhatian semua. Jika ada mesej atas nama kita dan diikuti dgn soalan "is this your photo?" diikuti link "http://*** Tlg jgn buka krn ianya adalah virus. T. ksh.

Dia akn spread mesej tu kpd semua contact dlm fon kita. Begitulah seterusnya. Kita kena format SD card. Ada juga maklumat sblm ni mengatakan maklumat2 dlm fon akn hilang.

SINGAPORE - An SMS spreading a virus is currently circulating in S'pore with the message "Is this your photo?"

The SMS comes with an attached link that, when clicked on, will download and install an Android application package called Photoviewer, Hardwarezone.com reported.

Some members of the public have said that they received the SMS messages from friends' mobile phone numbers.

The virus seems to be a variant of the ransomware virus that has become widespread in the United States, said Hardwarezone.com.

Users should not click on the link and probably should delete the SMS immediately

* saya dan isteri pun masing2 dapat mesej "Is this your photo" tu pagi tadi Selasa 23hb Disember 2014, maksudnya nombor kawan yang hantar mesej tu dah terkena virus tu. Saya terus delete mesej tersebut tanpa membukanya.


Mesej dari Whatsapp


Sent from my iPhone

Belantan

Posted: 22 Dec 2014 11:16 PM PST

Belantan


Tabik rakyat Malaysia!

Posted: 22 Dec 2014 07:56 AM PST


Walaupun impian Malaysia untuk menjulang Piala AFF 2014 tidak kesampaian ekoran kekalahan kepada Thailand (agregat 4-3 ) semalam, kita tetap berbangga dengan barisan pemain negara. Mereka telah mempamerkan semangat juang yang tinggi sehingga mendahului 3-0 seolah-olah juara sudah milik Malaysia.

Namun nasib tidak menyebelahi selain ternyata hakikatnya - pemain Thailand lebih tangkas pada separuh masa kedua. Dalam perlawanan bola sepak, segalagalanya boleh berlaku. Brazil yang dianggap hebat dalam sukan itu pernah dikejutkan dengan kekalahan memalukan 1-7 di gelanggang sendiri pada Piala Dunia lalu.

Bagi penulis kegagalan pada final Piala AFF kali ini tidak terlalu mengecewakan para pemain. Mereka tidak harus rasa terhukum dan patah hati. Prestasi Harimau Malaya menjadi Naib Juara Piala AFF 2014, adalah lebih baik berbanding musim lepas.


Mereka layak diberikan ucapan tahniah oleh rakyat Malaysia. Menewaskan Vietnam dengan jaringan agak besar di negara itu antara memori manis buat rakyat Malaysia yang bakal menutup tirai 2014.

Kita yakin peluang buat Harimau Malaya untuk bangkit terbuka luas pada masa depan. Semoga semua pihak berkenaan terutama Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) mengambil pengajaran bernilai bagi melonjakkan prestasi skuad bola sepak kita.

Banyak lagi yang perlu dilakukan untuk mengembalikan era kegemilangan bola sepak negara di arena antarabangsa sebagaimana dekad 1960-an dan '70-an. Musim Piala AFF kali ini menyerlahkan betapa rakyat Malaysia dahagakan kejayaan dalam sukan paling popular itu.



Biarpun Malaysia tewas semalam, penulis tabik kepada rakyat Malaysia atas sokongan padu kepada Harimau Malaya. Para peminat tegar terutama Ultras Malaya yang sentiasa memenuhi stadium memberikan tahap sokongan yang cukup luar biasa umpama pembawa panji-panji di medan perang.

Perlawanan semalam turut menyaksikan kehadiran peminat bola sepak nombor satu negara, Najib Tun Razak di Stadium Bukit Jalil sebagai tanda sokongan kepada skuad negara. Aktiviti harian rakyat Malaysia terhenti kerana tumpuan kepada siaran secara langsung final tersebut.

Semangat kesukanan telah menyatukan kita semua, yang ngauman Harimau Malaya menjadi pencetusnya. Terima Kasih Harimau Malaya.

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 22 Dec 2014 09:39 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Ayat Biadap Ini Siapa Yang Ajar? DAP, PKR Atau PAS?

Posted: 22 Dec 2014 06:30 PM PST

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 22 Dec 2014 09:07 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


SIAPA ANGGAP DIA MODERATE..LEBIH KURANG DIA AYAH PIN GAK LAAA...

Posted: 22 Dec 2014 02:11 PM PST

NAK MENANG PRU14, KERAJAAN PERLU DASAR YANG MENGUNTUNGKAN MELAYU BANDAR YANG MAJORITI.

Posted: 22 Dec 2014 12:52 PM PST

BLOGERS MELAYU WAJIB ADA LINK BLOG INI.

Posted: 22 Dec 2014 09:49 AM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 22 Dec 2014 03:12 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Foto) Rakam aksi wanita mabuk dicabul, seluar dalam diseluk rakus

Posted: 22 Dec 2014 03:01 PM PST

Seorang pelayar web Stomp, Suganthi, telah diancam dengan menggunakan pengepit kuku selepas berjaya merakamkan aksi dua lelaki yang mengambil kesempatan ke atas seorang wanita.

Kejadian tersebut berlaku di Blok 406 Admiralty Lain sekitar jam 8 malam semalam.

Menurut Suganthi, pakaian wanita itu telah diselak hingga paras pinggangnya dan salah seorang dari lelaki itu memasukkan tangannya ke dalam seluar dalam wanita berkenaan.

Suganthi melaporkan:

"Wanita sedang mabuk dan dua orang lelaki mengambil kesempatan ke atasnya.

"Seluar dalam wanita itu terdedah dan kedua-dua lelaki itu meraba seluruh tubuhnya.

Beliau kemudian cuba mendekati dua lelaki tersebut, tetapi mereka kemudiaanya mula menengking beliau.

Pihak polis kemudiaanya dihubungi. Selepas tiba, rakan wanita tersebut telah dihubungi untuk membawanya pulang. Kemudian pihak polis dilihat bercakap sesuatu kepada dua lelaki tersebut.

Suganthi yang masih berada di tempat kejadian kemudiaanya cuba diserang oleh dua lelaki tersebut dengan pengepit kuku. Pihak polis sekali lagi dipanggil untuk meleraikan keadaan.

Stomp.sg

Cubaan rogol anak perempuan, ibu parah ditetak di Alor Setar

Posted: 22 Dec 2014 04:26 AM PST

Alor Setar: Polis menahan seorang lelaki berusia 20-an kerana dipercayai terbabit dalam kejadian pencerobohan hingga mendatangkan kecederaan parah terhadap seorang wanita dan anak perempuannya di Taman Harapan, Kuala Kedah dalam kejadian pada 18 Disember lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah Asisten Komisioner Mohd Nashir Ya berkata, lelaki terbabit ditahan kira-kira jam 1.30 pagi semalam di sebuah rumah di Kampung Telok Kechai, Jalan Kuala Kedah, di sini, berdasarkan risikan dan maklumat awam.

"Hasil siasatan awal polis percaya kejadian itu bermotifkan cubaan merogol anak perempuan mangsa, namun tindakan wanita berkenaan melawan suspek untuk mempertahankan diri menyebabkan dia ditetak di pergelangan tangan selain ditikam pada dada.

"Bagaimanapun, siasatan lanjut akan dijalankan bagi mengenal pasti punca sebenar kejadian," katanya.

Mohd Nashir berkata, pemeriksaan juga menemui sebilah pisau di rumah suspek dipercayai digunakan ketika kejadian, namun siasatan lanjut akan dijalankan untuk mengesahkannya.

Katanya, suspek ditahan reman selama tujuh hari bermula semalam bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 459 Kanun Keseksaan kerana melakukan pecah rumah hingga menyebabkan kecederaan dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara 20 tahun dan denda atau sebatan.

Harian Metro baru-baru ini melaporkan seorang wanita dan anak perempuannya mengalami kecederaan parah selepas ditetak dan ditikam dalam kejadian samun di rumah mereka.

Dalam kejadian jam 3.30 pagi itu, mangsa Ardiana Ahmad Kamil, 45, parah di perut, manakala anak perempuannya, Nur Amira Asaari, 22, cedera di dada, tangan kiri serta retak tulang lengan kiri.

Difahamkan, kedua-dua mangsa yang bekerja sebagai jurujual di bandar raya ini hanya tinggal berdua di rumah itu ketika kejadian.

Kedua-dua mereka kini masih dirawat di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, dan keadaan mereka dilaporkan stabil.

Pelajar perempuan hamil selepas pulang dari lawatan sambil belajar

Posted: 22 Dec 2014 01:31 AM PST

Gambar hiasan
Bosnia – Penduduk Bosnia dikejutkan dengan kejadian tujuh pelajar perempuan berusia 13 dan 14 tahun yang disahkan mengandung selepas pulang dari rombongan sekolah.

Kejadian ini menyebabkan ibu bapa menuntut jawapan kenapa guru-guru yang mengikut rombongan berkenaan tidak memantau pelajarnya dengan rapi, hinggakan mereka mengandung.

Seramai 28 pelajar perempuan terlibat dalam lawatan sambil belajar selama lima hari ke Sarajevo termasuk di muzium dan tempat bersejarah.

Tujuh pelajar yang mengandung itu kini dilaporkan telah tercirir pelajaran.

Kes ini telah menjadikan isu pendidikan seks diperdebatkan di seluruh Bosnia.

Jumlah remaja berusia antara 13 dan 15 tahun yang terlibat dengan seks di Negara itu kini didapati semakin meningkat.

Keadaan ini menyebabkan ibu bapa semakin bimbang.

Panas.. Bapa Emma Maembong Bengang Dengan Wartawan ‘Laser’

Posted: 22 Dec 2014 01:15 AM PST

 "Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya".

Gara-gara difitnah dan dikeji sebegitu rupa, bapa Emma Maembong, Ismail Embong, 66, tampil menyelar sebuah akhbar tempatan yang telah memburukkan dirinya dalam sebuah artikel bertajuk 'Bapa Pengantin Buat Hal'.

Artikel yang diterbitkan semalam sekaligus telah mencetuskan kemarahan apabila dirinya bukan sahaja diburuk-burukkan malah segala kenyataan tersebut bercanggah dengan fakta sebenar.

Menurut pelukis profilik negara terkenal ini, wartawan artikel yang dikenali sebagai 'Miss J' ini tidak sepatutnya menjatuhkan dan memburukkan orang sesuka hati tanpa mendapatkan fakta sebenar.

"Usah burukkan sesiapa kalau niat nak jual akhbar, terutama niat mu untuk menghancurkan org lain." ujar Ismail dalam Facebooknya.

Malah kerana terlalu berang, Ismail menyelar wartawan tersebut sebagai 'si busuk'.

"Bodoh dan banganglah akhbar punyai si busuk sebegini." katanya.

Ismail turut memperjelaskan yang sebenarnya dalam urusan perkahwinan anaknya dia hanya mahu lakukan secara sederhana.

Dalam dakwaan 'Miss-J' yang kononnya dia cabut lari selepas menguruskan hal pernikahan, Ismail memberitahu selesai menandatangani surat tersebut, dia beredar bersama rakan dan anak lelakinya untuk mencari makanan sebab terlalu lapar kerana masih lagi tidak menjamah makanan seharian.

Menurut bapa selebriti ini, dia agak terkilan kerana permintaannya supaya pihak media tidak dipanggil ketika majlis pernikahan terutama lepas kes seumpama ini berlaku.

"Saya terkilan, marah, sedih, hampa, pilu, disusuli hal ini pula, juga tidak mengikut permintaan bapa. Sudah saya nasihati mereka untuk bernikah secara kecil-kecilan, jangan ada pihak media terutama seperti si Miss-J ini."

"Lepas nikah, buatlah apapun, jangan libatkan saya kerana saya masih ada tiga anak yang belum berkahwin. Ambil iktibar daripada apa yang berlaku. Kalau kata majlis sanding itu ditaja, boleh. Suruh si penaja itu sedekahkan pada fakir miskin dapat berguni, berlori pahala," katanya. – MYNEWSHUB.CC

Bapa Kecam Majlis Kahwin Yaya Maembong & Wan Raja

Posted: 22 Dec 2014 01:01 AM PST

PETALING JAYA: Bapa kepada Yaya Maembong iaitu pelukis terkenal Ismail Embong mengecam majlis pernikahan anaknya itu dengan pelakon Wan Raja kerana mengenepikan peranannya sebagai seorang bapa.

Ismail, 66, berkata, pasangan berkenaan mengadakan perkahwinan dengan cara membazir termasuklah menguruskan majlis berinai yang tidak mendapat keizinannya sedangkan perbuatan itu adalah bercanggah dengan ajaran agamanya sebagai seorang Islam.

"Kalau diminta izin, saya tetap haramkan majlis itu (malam berinai) kerana ini bercanggah degan agama saya anuti. Tambah pula, berbagai kritikan diterima, termasuk saya dihina tanpa sebab kerana kononnya ini ritual saya izinkan," katanya meluahkan perasaan panjang lebar dalam Facebook miliknya pada Isnin.

Terdahulu Yaya atau nama sebenarnya Rabbiati Adawiyyah, 38, dan Wan Raja atau nama sebenarnya Saiful Redzuan Abu Bakar, 37, selamat bernikah di Masjid Al-Redhuan Hulu Klang dekat sini pada 12 Disember lalu dengan sekali lafaz.

Pasangan berkenaan kemudiannya mengadakan majlis resepsi persandingan di Dewan Sri Putra, Bukit Jalil dekat sini dua hari kemudian.

Yaya adalah kakak kepada pelakon Emma Maembong, Shikin Maembong dan Chacha Maembong.

Selain Yaya berkahwin dengan artis, Shikin terlebih dahulu mengikut jejak berkenaan selepas bernikah dengan Chef Riz iaiatu anak kepada Datuk Chef Wan pada 5 Disember 2014.

Dalam pada itu Ismail menerusi status Facebook yang sama menjelaskan, dia terkejut ketika berkunjung ke rumah Yaya di Bukti Antarabangsa dekat sini pada 10 Disember lalu iaitu dua hari sebelum anaknya bernikah apabila mendapati pasangan berkenaan mengadakan malam berinai.

Malah lebih mendukacitakan apabila Yaya dikatakan meminta tiga beradiknya yang tinggal bersamanya untuk keluar dari rumah itu kerana dia berhasrat tinggal di kediaman berkenaan selepas berumah tangga.

Kata ismail, tiga beradik itu ialah Popo, Chacha serta seorang orang kelainan upaya (OKU) iaitu Amad.

"Berderai juga perasaan saya kerana Amad yang berkerusi roda terpaksa menaiki lif kerana kini mereka terpaksa tinggal di rumah flat," luahnya.

Gambar Ismail (empat dari kiri) bersama anak-anak perempuannya ketika Hari Raya Aidilfitri lalu.
Ismail turut mendedahkan ketika majlis pernikahan yang berlangsung di Masjid Al-Redhuan, dia sekali lagi terkilan apabila tidak dimaklumkan dimanakah lokasi pernikahan tersebut.

Malah dia terpaksa menghabibskan masa seharian di rumah kerana menunggu jika ada mana-mana individu yang ingin membawanya meghadiri majlis akad nikah itu.

"Pada hari majlis tersebut saya seharian menunggu di rumah kerana tiada siapa yang datang untuk membawa saya, malah saya sendiri tidak tahu lokasi pernikahan itu. Seorang kawan telah membawa saya pada pukul 5.30 petang, namun saya sekali lagi marah apabila majlis itu tidak diadakan mengikut permintaan saya.

"Saya sudah beritahu bahawa buat secara kecil-kecilan sahaja dan jangan jemput media. Kalau ada yang ingin menaja sekalipun sedekah sahaja pada fakir lebih banyak pahala," ujarnya.

Ismail menambah, dia tidak pernah memberi apa-apa syarat terhadap pilihan anak-anaknya, malah dia hanya meminta majlis dibuat secara sederhana sahaja.

Perkara tersebut turut diingatkan kepada tiga orang anaknya yang masih belum berkahwin agar tidak melakukan tindakan sedemikian.

"Saya sudah berpesan kepada rombongan merisik iaitu tiada hantaran, pilihan anak tidak pernah saya tentang, buat yang wajib sahaja dan kalau perlu bersanding hanya melakukannya secara sederhana sahaja," ujarnya.

Keluarga Wan Raja Terkejut Tindakan Ismail Embong

Semantara itu, pelakon Wan Raja yang dihubungi mStar Online pada Isnin bagi mengulas kejadian berkenaan berkata, keluarganya agak terkejut dengan tindakan Ismail Embong ketika majlis pernikahan dia dan Yaya berlangsung.

Wan Raja berkata, tindakan bapa mertua itu juga dianggap tidak adil kepadanya sebagai orang baharu yang masuk dalam keluarga tersebut.

"Saya mengaku pada majlis akad nikah saya, ada insiden yang kurang menyenangkan dengan cara bapa mertua saya dan saya malu dengan keluarga saya yang datang jauh dari Pulau Pinang untuk meraikan hari bahagia saya dan Yaya.

"Bagi saya tindakan ayah mertua saya itu tidak adil kepada saya kerana meninggikan suara di hadapan orang ramai termasuk tidak membenarkan media membuat liputan sebelum majlis akad nikah berlangsung. Secara jujur kejadian itu menganggu fokus saya untuk upacara akad nikah," ujarnya.

Wan Raja dan Yaya sah nikah dengan sekali lafaz pada 12 Disember 2014.
Tambah Wan Raja, punca sebenar ayah mertuanya bertindak demikian apabila tiada siapa yang mengaturkan persiapannya untuk ke upacara akad nikah.

Jelasnya, kesemua anak-anaknya ketika itu sibuk dengan hal masing-masing hingga tidak mempersiapkan ayah mereka untuk hadir ke majlis tersebut.

"Saya tahu dia marah kerana tidak ada siapa yang buat persiapan untuk membawa ke majlia akad nikah kerana Yaya ketika itu sibuk malah adik-beradik yang lain ada penggambaran dan hal masing-masing.

"Saya tahu ia mungkin salah kami juga," katanya yang enggan mengeruhkan lagi keadaan.

Dalam pada itu, Wan Raja menjelaskan majlis malam berinai yang diadakan oleh isterinya sebelum pernikahan sebenarnya dilakukan secara tertutup sahaja.

Tambahnya, perkara itu dirancang oleh adik-beradik isterinya yang mahu meraikan perkahwinan tersebut.

"Saya tidak masuk campur hal majlis berinai itu kerana ia adalah idea Yaya dan adik beradik dia lain. Saya datang pun sebab singgah selepas habis penggambaran.

"Saya tidak tahu hal itu menimbulkan kemarahan bapanya, tetapi sebelum ini ada juga adik beradik dia yang buat majlis berinai, tiada apa-apa masalah pun," katanya.

Selain itu dia turut menafikan kenyataan Ismail yang menuduh Yaya menghalau adik-beradiknya keluar dari rumah tersebut.

Katanya, keputusan untuk berpindah ke rumah lain adalah keputusan yang dibuat oleh adik-beradik berkenaan sendiri.

"Yaya menangis membaca status FB bapanya kerana dia tidak pernah menghalau adik-adiknya malah kami tidak kisah tinggal bersama. Tetapi mereka bertiga yang tetap mahu keluar tinggal di rumah baru itu," jelasnya.

(Foto) Tak pakai seluar dalam, separuh bogel, artis wanita muncul tanpa diundang

Posted: 22 Dec 2014 12:01 AM PST

Aktres Korea Selatan Noh Su Ram mencetuskan kontroversi apabila hadir tanpa diundang ke majlis anugerah 'The 35th Blue Dragon Film Festival' yang berlangsung di Seoul dengan memakai gaun seksi sehingga mendedahkan sebahagian tubuhnya.

Portal Koreaboo melaporkan insiden yang berlaku pada 17 Disember itu telah mengejutkan ramai pihak sehingga pelakon tersebut menjadi topik hangat di Korea.

Gaun seksi yang dikenakan oleh Noh Su Ram itu hanya menutupi bahagian penting tubuhnya. Malah dia juga kelihatan begitu yakin beraksi di hadapan kamera semasa acara karpet merah berlangsung.

Menurut jurucakap festival filem itu, pihak mereka tidak mengundang Noh Su Ram untuk hadir ke acara tersebut termasuklah acara karpet merah.


"Kami tidak memberikan sebarang jemputan kepada Noh Su Ram malah dia juga hadir dengan yakin sambil memakai pakaian yang agak tidak bersesuaian.

"Hanya pelakon dan pemberi anugerah yang dijemput sahaja hadir ke festival tersebut dan Noh Su Ram adalah satu-satunya artis yang datang tanpa diundang." katanya.

Gaun Noh Su Ram yang menjadi kontroversi di Korea
Tambah sumber lagi, untuk menghormati tetamu adalah mustahil bagi pihak mereka untuk menyuruh pelakon tersebut pulang.

"Atas sebab-sebab tertentu adalah mustahil bagi pihak kami untuk menyuruh seorang artis yang bersusah-payah bersiap untuk hadir ke festival itu.

"Namun disebabkan tempat duduk semunya telah penuh dengan tetamu yang hadir melalui jemputan pihak kami tidak dapat membenarkan dia masuk." Jelas sumber.

Bagaimanapun mereka bernasib baik kerana aktres itu mengambil keputusan untuk pulang selepas hadir ke acara karpet merah.

Insiden itu menyebabkan ramai pihak tidak berpuas hati dan Noh Su Ram telah dikecam di laman sosial dan dilabel sebagai artis yang sengaja mencari publisiti murahan.

Artis wanita seksi tersilap masuk majlis...

Posted: 21 Dec 2014 09:31 PM PST

Gambar hiasan
SS tidak tahu sama ada hendak ketawa, simpati atau apa dengan kejadian yang menimpa seorang artis wanita ini.
SS mulanya kasihan namun apabila fikir balik rasanya dia pun sepatutnya kenalah bijak cari jalan penyelesaian.

SS dimaklumkan dia terbabit dalam sebuah acara yang mana dia pun tidak sangka akan berkongsi tempat dengan orang-orang alim.

Dia seperti biasa tampil dengan imejnya yang cukup seksi namun tidak sangka apabila majlis yang dihadiri itu turut disertai golongan itu.

Apa lagi, dia yang berpakaian seperti 'tidak cukup kain' itu serta-merta menjadi malu dan serba-salah.

Khabarnya, lama jugalah dia mengumpul kekuatan untuk menyertai mereka dan reda saja apa lagi dia pun sudah terlanjur mengenakan penampilan sedemikian.

SS tidak mahu jatuh hukumlah tapi dalam hal-hal sebegini, itulah masanya kita harus sentiasa bersedia dengan kemungkinan yang kita tidak jangka.

Memang benar kita tidak boleh menolak takdir namun sekurang-kurangnya adalah inisiatif sentiasa bersedia.

Bagi SS, sepatutnya sudah tahu penampilannya itu mungkin boleh menjadi jerat kepada dirinya, bawalah siap-siap persalinan lain ataupun sesuatu yang sekurang-kurangnya boleh menutup imej seksinya itu.

Bagaimanapun, SS tabik juga dengan artis ini kerana sekurang-kurangnya pandai juga dia berasa malu apabila berhadapan insiden itu. Tapi, bagaimana pula yang memang tidak ada perasaan seperti itu langsung bahkan berlagak megah dengan penampilan melebih-lebih?

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/17534#sthash.JJoheAIo.dpuf

Wanita itemui bogel dalam hotel

Posted: 21 Dec 2014 08:31 PM PST

Seorang wanita warga Vietnam ditemui mati dalam keadaan bogel dengan tangan dan kakinya diikat menggunakan tuala di dalam bilik air sebuah hotel di Kompleks Pasar Borong, Jalan Ipoh Bandar Utara, semalam.

Ketua Polis Daerah Sentul ACP R Munusamy berkata polis menemui mayat wanita itu kira-kira jam 6.50 petang tadi dalam keadaan meniarap dan terdapat kesan lebam di lehernya akibat dijerut.

Beliau berkata hasil siasatan awal, polis mendapati seorang lelaki mendaftar masuk ke bilik itu pada jam 9.15 malam, dan wanita Vietnam itu ke bilik berkenaan empat jam kemudian.

"Mangsa dipercayai bekerja di sebuah pusat karaoke. Kami tidak menemui sebarang dokumen diri pada mangsa. Polis sedang mengesan lelaki terbabit," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian malam tadi.

Munusamy berkata mayat wanita berusia dalam lingkungan 30-an itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Sementara itu di Dungun. seorang pemuda cedera parah selepas ditikam seorang lelaki yang dikenalinya dalam kejadian di Kampung Baru Kuala Abang, petang kelmarin.

Kejadian kira-kira pukul 3 petang itu menyebabkan mangsa Mohd Zukeri Yaacob, 32, cedera di bahagian perut dan belakang badan selepas penyerang berkenaan menghayunkan lima tikaman yang gagal ditepis mangsa.

Menurut abangnya Rahim Yaacob, 46, ketika kejadian mereka berdua sedang mencari kambing peliharaannya yang hilang tidak jauh dari kawasan rumah mereka.

"Ketika itu salah seekor kambing saya telah masuk ke kawasan halaman rumah suspek dan adik saya terus menangkap kembali kambing tersebut untuk dibawa balik.

"Namun masa perjalanan pulang, tidak semena-mena suspek datang menyerang bertalu-talu adik saya dari arah belakang sebelum melarikan diri," katanya.

Susulan kejadian itu, mangsa yang cedera kerana kehilangan darah yang banyak segera dikejarkan abangnya ke Hospital Dungun untuk rawatan dan kini dilaporkan stabil.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dungun Supt Ahmad Zailani Yaacub yangmengesahkan kejadian itu berkata hasil maklumat awam pihaknya berjaya memberkas suspek yang berusia 29 tahun, kira-kira pukul 6.40 petang, hari yang sama di sekitar daerah itu.

"Kita masih menyiasat motif sebenar kejadian ini dan kes disiasat di bawah seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan parah," katanya.

- Bernama

Tamat sarjana seks walau guru mati mengejut

Posted: 21 Dec 2014 07:32 PM PST

Madrid: Pemain bola tampar profesional Sepanyol Sara Sarmiento bercuti sementara daripada kerjaya sukannya untuk menghabiskan ijazah sarjananya dalam bidang seks.

Sara, 27, berjaya memujuk rakan sepasukannya untuk membenarkannya bercuti supaya dapat memuaskan kehendaknya menghabiskan pelajarannya di Madrid.

Kelas seksologi dihadiri beberapa tahun lalu mencetus minatnya untuk mempelajari minat dan perlakuan seks manusia.

"Guru yang mengajarnya dulu menjadikan kelas kami menarik. Malangnya, dia mati secara mengejut tanpa sempat menghabiskan pengajarannya.

"Ini membuatkan saya lebih bersemangat memperluaskan pembelajaran dalam bidang itu dan kini mahu mengambil ijazah sarjana," katanya.

Sara mengakui rakan sepasukannya terkejut dia memilih melanjutkan pelajaran dalam bidang seksologi.

"Memanglah ramai terkejut, namun saya meminati bidang itu dan lebih menyeronokkan apabila masih dapat meneruskannya seiring dengan kerjaya bola tampar ini," katanya.

Dia yang juga model separuh masa dan bermain bola tampar sejak berusia 11 tahun bagaimanapun sukar mencari masa sesuai kerana terlalu sibuk. - Agensi

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/18057#sthash.7rMPAlbd.dpuf

Jual bulu kemaluan artis terkenal RM17,424

Posted: 21 Dec 2014 06:31 PM PST

Ohio: Seorang lelaki menjual apa yang didakwanya bulu ari-ari milik Elvis Presley di Internet dengan harga AS$5,000 (RM17,400).

Lelaki berkenaan membuat tawaran itu di Craigslist mendakwa memiliki bulu ari-ari sejak 1965 malah mempunyai surat mengesahkan kesahihannya yang ditandatangani lelaki dikenali sebagai Colonel Parker - dipercayai pengurus Presley, Colonel Tom Parker.

"Saya tidak mahu berpisah dengan memorabilia ini. Bekas isteri saya Billie Jean Flurt sendiri mencabutnya daripada badan Presley," katanya di Craigslist. - Agensi

Lain macam cara lelaki ni lakukan seks oral

Posted: 21 Dec 2014 05:31 PM PST

Romania – Lelaki ini sememangnya gila dan sakit jiwa. Apa tidaknya dia melakukan oral seks dengan seekor ikan. Perbuatan gila itu berlaku di Romania ketika cuti menjelang hari Natal.

Video itu kini telah tersebar dan menjadi tontonan ramai.

Dalam rakaman tersebut, lelaki itu turut dibantu oleh rakannya yang menolak ikan kap kepada alat sulit lelaki tersebut.

Hidangan ikan kap sumbat merupakan hidangan tradisi yang disediakan menjelang Krismas di Romania.

Ramai penduduk di negara berkenaan menangkap ikan itu dan kemudiannya memelihara ikan berkenaan dalam tab mandi, bertujuan menggemukkan ikan tersebut sebelum disediakan untuk hidangan musim perayaan.

Cucu tak senonoh, nenek jadi mangsa

Posted: 21 Dec 2014 04:27 PM PST

Florida: Seorang wanita menampar neneknya sendiri hanya kerana wanita warga emas itu enggan menerimanya sebagai rakan dalam Facebook.

Pejabat Syerif Daerah Pinellas berkata, Rachel Hayes, (gambar) 27, kini berdepan hukuman penjara selepas mengamuk dan memukul neneknya yang berusia 72 tahun.

Nenek Rachel dilaporkan menolak permintaan di Facebook itu kerana tidak suka nama digunakan cucunya, Rachel Frickin Hayes.

Kata syerif, pada pandangan wanita terbabit, perkataan "Frickin" diguna cucunya dianggap tidak sopan.

Sehubungan itu, neneknya meletakkan syarat supaya Rachel mengubah namanya terlebih dulu sebelum bersetuju menerimanya di senarai rakan Facebook.
Rachel yang mempunyai seorang anak bagaimanapun muncul di rumah neneknya dalam keadaan mabuk pada jam 3.40 pagi Khamis lalu dan mengamuk serta memaki neneknya.

Rachel kemudian menampar wanita warga emas itu beberapa kali.

Serangan itu hanya terhenti apabila wanita terbabit berjaya menutup serta menguncinya sebelum menghubungi polis.

Rachel mempunyai tiga rekod jenayah sebelum ini, termasuk kencing di tempat awam.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/18066#sthash.aqSrOE5M.dpuf

Cucu Tok Selampit

Posted: 22 Dec 2014 01:10 PM PST

Cucu Tok Selampit


@limkitsiang Membuang Posting Fitnah Yang Dibuatnya Semalam Ke Atas DS @tonyfernandes & DS @liowtionglai

Posted: 21 Dec 2014 11:45 PM PST



Penasihat DAP yang juga merupakan Ahli Parlimen Gelang Patah, hari ini telah memadamkan posting beliau di laman sosial Twitter setelah membuat fitnah ke atas Air Asia dan menunding jari kepada Menteri Pengangkutan, DS Liow Tiong Lai. Lim Kit Siang membuat fitnah bahawa sebuah pesawat Air Asia telah mengalihkan arah penerbangan ke Senai akibat konon berlakunya banjir di KLIA2. 

Tanpa segan silu beliau menunding jari kepada Menteri Pengangkutan dan menyifatkan kejadian berkenaan sebagai memalukan. Orang tua nyanyuk ini kemudiannya menarik balik fitnah beliau dan meminta maaf. Katanya, maklumat yang diberikan oleh penumpang kepadanya tidak tepat. Lencongan penerbangan daripada jadual asal menurutnya adalah disebabkan oleh cuaca yang buruk.

Inilah sifat pembangkang. Suka melompat dan membuat fitnah. Selepas fitnah di'kantoi'kan, mereka akan memadam status di laman sosial dan buat seperti tiada apa yang berlaku. Damage was done. Apology not accepted! Soalan cepumas - Kenapakah Lim Kit Siang memohon maaf kepada Liew Chin Tong dan bukannya kepada DS Liow Tiong Lai?

waadat

Posted: 22 Dec 2014 01:01 PM PST

waadat


Kenduri muzik

Posted: 21 Dec 2014 05:07 PM PST

Semalam Demang menemani isteri menghadiri majlis perkahwinan di rumah bekas rakan sekelas beliau.

Seronoknya dalam majlis begitu ialah dapat bertemu rakan-rakan lama. Banyaklah kesah nak disembangkan.

Namun sudah jadi adat orang Melayu berkenduri sejak dahulu kala, tuan rumah akan pasang lagu kuat-kuat. Agaknya kalau tak kuat, tak sempurna kenduri.

Demang faham bahawa tuan rumah ingin memeriahkan majlis di samping menghebahkan pada orang ramai tetapi Demang rasa bunyi muzik yang membingitkan telinga begitu bukanlah satu-satunya cara membuat hebahan.

Tidak salah bermuzik tetapi biarlah harmoni pada telinga hadirin dan tidak sampai mengganggu. Bukankah lebih baik dialunkan muzik lembut sebagai halwa telinga. Demang cadangkan muzik instrumental.

Untuk menambah kemeriahan, jemputlah pasukan kompang atau qasidah yang membuat persembahan dalam tempoh tertentu. Kompang tak seperti corong muzik yang dipasang terus menerus sepanjang majlis berlangsung.

Atau mungkinkah tuan rumah sengaja buat begitu supaya jemputan tidak bersembang dan lekas-lekas beredar?

Kalau demikian maka hilanglah satu hikmah berkenduri iaitu bagi merapatkan silaturrohim.

Bersambung

PEJUANG BANGSA

Posted: 22 Dec 2014 11:24 AM PST

PEJUANG BANGSA


FITNAH TWEET KIT SIANG KEPADA AIR ASIA & KLIA2 DIBALUN TERUK DI MEDIA SOSIAL !!

Posted: 22 Dec 2014 12:45 AM PST

oleh : Dr MIM 

Lim Kit Siang, kroni tegar Lim Guan Eng DAP, kantoi menipu dan menabur fitnah di dalam twitter beliau. Veteran tua DAP itu menabur fitnah kononnya penerbangan Air Asia terpaksa berpatah ke Senai kerana banjir (ponding) di KLIA2.

Lihat printscreen di bawah : 

Pembohongan dan fitnah jijik Lim Kit Siang DAP itu bagaimana pun disedari oleh pengguna twitter dan meminta beliau supaya tidak menabur fitnah.

Setelah sedar bahawa beliau berbohong dan menabur fitnah, Lim Kit Siang DAP memadamkan tweet beliau itu. Bagaimana pun, pembohongan veteran tua DAP itu terus diperkatakan oleh pengguna-pengguna twitter. 

Kerana tidak tahan dibalun dan dihentam oleh pengguna-pengguna twitter, Lim Kit Siang DAP menulis satu lagi tweet yang menyebabkan lebih ramai penggguna twitter yang membidas beliau.

Anda baca printscreen di bawah :  


Tweet veteran tua itu,

Unbelievable - the craving for cheapskate publicity. The tweet on wrong info was deleted more than 2hours ago the circus must go on!
Kenyataan bapa Lim Guan Eng DAP itu dibidas oleh pengguna-pengguna twitter. Anda baca printscreen di bawah : 


Woi @limkitsiang its was ur idiotic mistake to tweet unverified info. So with wanna grumble now

@limkitsiang next time check yr fact first b4 blaming others


@limkitsiang you are the clown, idiot

@limkitsiang But it's YOU who created the circus. Next time, do some homework first BEFORE tweeting, idiocy goes to you & your twitter admin
Dan cuba bayangkan jika pihak yang menabur fitnah itu adalah pemimpin BN, MiM percaya ianya akan dijadikan bahan berita oleh portal-portal pro-pembangkang dan lidah rasmi DAP. Ianya akan disensasikan selama yang mungkin untuk memburuk-burukkan parti BN.

Ada portal-portal pro-pembangkang yang melaporkan fitnah jijik veteran tua DAP itu? Not likely.

Ada juga yang tweet meminta pihak KLIA2 menyaman Lim Kit Siang DAP kerana memburuk-burukkan pihak tersebut. 

Sekarang, Lim Kit Siang DAP mahu kita 'lupakan' fitnah jijik beliau itu begitu sahaja. Dan melabelkan keprihatinan pengguna-pengguna twitter sebagai 'cheapskate publicity' dan 'the circus'.

Padahal, yang cheapskate ialah bapa Lim Guan Eng DAP itu kerana menabur fitnah di dalam twitter tanpa usul periksa. Circus nya ialah Lim Kit Siang DAP kerana berbohong kepada rakyat. 


Di saat MiM menulis artikel ini, twitter Lim Kit Siang DAP terus dihujani dengan kritikan dek fitnah jijik Lim Kit Siang DAP itu. Dan they have all the rights to bidas veteran tua DAP itu.

Ini link twitter Lim Kit Siang : https://twitter.com/limkitsiang/status/546682605337206784

KHAIRUDDIN BAKAL DIAMBIL TINDAKAN UMNO P.PINANG @dzainalabidin @RRafizal @NajibRazak

Posted: 21 Dec 2014 07:43 PM PST




Badan Perhubungan UMNO negeri akan bermesyuarat awal bulan depan bagi membincangkan isu melibatkan Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Khairuddin Abu Hassan yang lantang mengkritik pimpinan UMNO negeri itu.

Setiausahanya, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, UMNO Bahagian Batu Kawan akan membawa usul berkaitan Khairuddin dalam mesyuarat itu. Menurutnya, UMNO negeri juga perlu menjalankan siasatan rapi terhadap Khairuddin sebelum mengambil sebarang tindakan atau menghukumnya berdasarkan perlembagaan parti.

"Kita akan panggil mesyuarat Januari ini untuk membincangkan isu Khairuddin dan saya percaya UMNO Bahagian Batu Kawan akan membawa usul berkaitan tindakan terhadap Khairuddin itu.

"Dalam mesyuarat itu juga kita akan bincang sebarang tindakan yang boleh diambil berdasarkan Perlembagaan UMNO kerana perkara itu perlu disiasat sedalam-dalamnya," katanya.

 Musa mengulas desakan Pergerakan Pemuda UMNO negeri yang mahu pimpinan UMNO Pulau Pinang mengambil tindakan segera terhadap Khairuddin yang menggunakan portal propembangkang untuk menyerang UMNO negeri dengan pelbagai tohmahan.

Khairuddin menimbulkan polemik apabila kenyataannya yang disiarkan portal pembangkang mendakwa pemimpin UMNO negeri 'tidur' serta berbeza dengan pakatan pembangkang yang begitu serius melaksanakan pelbagai gerak kerja selepas Pilihan Raya Umum Ke-13.

 Selain itu, Khairuddin juga membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, Kuala Lumpur terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan anak syarikatnya kerana menjalankan perniagaan yang boleh dipersoalkan serta mahu siasatan terperinci dan komprehensif dilakukan bagi mengenal pasti punca masalah syarikat itu. -

HARIMAU MALAYA MASIH LAGI PERLUKAN SENTUHAN MAGIS DOLLAH SALLEH

Posted: 21 Dec 2014 05:23 PM PST



Kejayaan Malaysia mara ke final Kejohanan Bola Sepak Piala AFF Suzuki 2014 yang melabuhkan tirai di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, malam tadi, membuktikan Dollah Salleh mempunyai 'sentuhan ajaib' dalam membawa skuad negara melangkah lebih jauh.
Dollah yang mula mengambil alih 'kerusi panas' itu daripada Datuk K Rajagobal pada Julai lalu, melakar kejayaan dengan membawa skuad Harimau Malaya layak ke final walaupun banyak pihak meragui kemampuan beliau membentuk pasukan mantap dalam tempoh singkat.
Skuad itu yang hanya sempat berkumpul bagi sesi latihan pusat selama dua bulan, membuktikan kemampuan dengan mara ke final sebelum kalah dengan agregat 3-4 kepada juara tiga kali, Thailand.
Malaysia menang 3-2 ke atas Thailand pada aksi timbal balik malam tadi, namun gagal meraih kejuaraan kedua selepas 2010, berikutan kekalahan 0-2 pada final pertama di Stadium Nasional Rajamangala, Bangkok, Rabu lalu.
Untuk rekod, Malaysia meraih kejuaraan sulung Piala AFF pada 2010 di bawah Rajagobal menerusi agregat 4-2 ke atas Indonesia.
Kehadiran lebih 90,000 penyokong pada aksi timbal balik malam tadi wajar diberi pujian kerana mereka masih percaya dengan corak taktikal Dollah walaupun sebelum ini, beliau dikritik kerana sering membariskan beberapa pemain berusia dalam perlawanan peringkat kumpulan B yang berlangsung di Singapura dari 23 hingga 29 November lalu.
Mengimbau perjalanan skuad Harimau Malaya dalam kejohanan edisi ke-10 itu, mereka bermula dengan langkah sumbang selepas seri tanpa jaringan menentang Myanmar pada aksi pembukaan kumpulan B di Stadium Jalan Besar, Singapura, 23 November lalu sebelum kalah 2-3 kepada Thailand di venue sama tiga hari kemudian.
Dollah bijak mencatur strategi dengan mempertaruhkan pemain veteran seperti Indra Putra Mahayuddin dan Mohd Badhri Mohd Radzi pada aksi terakhir menentang Singapura di Stadium Nasional Kallang, 29 November lalu yang menyaksikan Malaysia mara ke separuh akhir menerusi kemenangan bergaya 3-1.
Pengendali kelahiran Melaka itu sekali lagi membuktikan sentuhan beliau menjadi apabila Malaysia menundukkan Vietnam dengan agregat 5-4 pada saingan separuh akhir untuk mara ke final.
Skuad Harimau Malaya yang kalah 1-2 pada aksi pertama di Stadium Shah Alam, 7 Disember lalu, bangkit melakar kemenangan bergaya 4-2 di Stadium Nasional My Dinh, Hanoi, Vietnam.
Kapten pasukan, Muhammad Shukor Adan yang ditemui pemberita selepas final kedua malam tadi, menyifatkan Dollah mempunyai sentuhan berbisa dan yakin jurulatih itu mampu membimbing pasukan negara meraih lebih banyak kejayaan pada masa akan datang.
"Sebelum kejohanan bermula, ramai pihak memandang rendah kemampuan Dollah serta pemain senior yang ada dalam skuad ini tapi akhirnya, kami buktikan kepada mereka kami berjaya ke final.
"Beri peluang kepada Dollah untuk merealisasikan harapan rakyat Malaysia bagi menaikkan mutu bola sepak negara. Apa yang Dollah buat pada perlawanan ini serta perlawanan terdahulu, kita harus hargai," kata pemain berusia 35 tahun itu yang membuat penampilan terakhir bersama skuad kebangsaan malam tadi.
Bekas pemain kebangsaan era 70-an, Bakri Ibni turut bangga dengan kejayaan Dollah yang berjaya meningkatkan mutu persembahan skuad Harimau Malaya walaupun diberi tempoh singkat untuk mempersiapkan pasukan bagi menghadapi kejohanan itu.
Beliau bagaimanapun menggesa pemain skuad Harimau Malaya supaya mengubah mentaliti dengan memberi fokus lebih jauh, iaitu beraksi di kejohanan benua Asia.
"Saya cukup bangga dengan kejayaan Dollah yang berjaya meningkatkan prestasi pemain ke tahap yang boleh dipuji namun kejayaan sebenar adalah apabila kita dijemput beraksi menentang jaguh bola sepak Asia seperti Jepun dan Korea Selatan tidak kira dalam perlawanan persahabatan atau kejohanan Asia.
"Kita sepatutnya berada sebaris dengan mereka sebagaimana yang pernah dilakukan bekas pemain pada era kegemilangan bola sepak negara sekitar 60-an dan 70-an," jelas bekas pengendali pasukan Perlis itu.
Piala AFF Suzuki 2016 yang dianjurkan bersama Filipina dan Myanmar, bakal menjadi medan terbaik kepada Dollah, andai dikekalkan sebagai jurulatih, bagi menebus kekecewaan skuad Harimau Malaya dan jutaan rakyat Malaysia, malam tadi.
- BERNAMA

Comments (0)