Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:55 PG

sumber :-

Barisan Nasional


tunku

Posted: 02 Dec 2014 03:02 AM PST

tunku


Mahmud Abu Bekir Taib denies having affairs

Posted: 01 Dec 2014 07:28 PM PST

Sarawak tycoon Datuk Seri Mahmud Abu Bekir Taib says he did not have affairs (hubungan sulit) with women from all over the world.

Mahmud denied it in a Syariah High Court here when replying to his former wife Shahnaz A. Majid's counsel Akbardin Abdul Kader du­­ring cross-examination yesterday.

Asked by Akbardin whether he had affairs with other women between 1992 and 1999, he replied: "It is not true."

However, Mahmud added that he did meet an Australian woman who was atten­ding a course for Muslim converts in Singapore at the time.

But he denied that he met a Latvian woman and a Russian woman during that period.

The 51-year-old son of Sarawak Governor Tun Abdul Taib Mahmud was testifying at the hearing of the RM100mil mutaah (conciliatory gift) claim by Shahnaz as divorce settlement.

Akbardin asked whether the Latvian woman was non-existent and if the plaintiff had given false evidence, Mahmud said: "It is all false."

Mahmud said he was surprised to know Shahnaz was worried when he did not return to Sarawak and stayed at his father's house here between 1994 and 1997.

"It is true that I seldom came back to our house. I am puzzled, if she was restless, why did she vent her anger.

"She was scolding me as I left the house (in Sarawak)," Mahmud added.

Earlier, he said he knew Shahnaz when they were both 15 years old. He was studying at Victoria Institution and she, at the Methodist Girls' School here.

Mahmud also said that he was of Sarawakian-Polish-Russian pa­­­­rentage and is the second of four siblings, adding that their son Raden Murya Abdul Taib was about 18 years old when they divorced.
The couple were married on Jan 9, 1992, and divorced on May 11, 2011.

Syarie judge Muhamad Abdul Karim Wahab adjourned the trial to Jan 21.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 02 Dec 2014 12:00 AM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


WAJIB BACA: TUN MAHATHIR - PERNIAGAAN MILIK KERAJAAN RUGI!!!

Posted: 01 Dec 2014 06:59 PM PST


1. Di zaman revolusi industri di Barat, pekerja ditindas oleh majikan. Upah amat rendah, keadaan dalam kilang tidak selesa, kemalangan kerap berlaku sehingga ada yang terbunuh, dan bermacam lagi.
2. Pemikir Barat berpendapat jika kilang dimiliki oleh Kerajaan, dan Kerajaan pula dikuasai oleh buruh, maka semua keuntungan akan diperolehi oleh Kerajaan dan diagih di antara pekerja. Sudah tentu pendapatan pekerja akan meningkat.
3. Inilah asas ideologi Sosialis dan Komunis. Seperti mana kita tahu sistem ini gagal. Sebabnya ia gagal ialah oleh kerana apabila upah dinaikkan kos pengeluaran turut naik dan harga jualan menjadi tinggi. Rampasan kuasa dan harta golongan kaya pula mengurangkan pasaran tempatan bagi barangan mewah. Tanpa pasaran mewah, walaupun pekerja dibayar gaji yang lebih, jualan tidak laris dan keuntungan berkurangan. Dayabeli pekerja tidak meningkat, iaitu mereka terus menerus miskin. Dalam pasaran dunia pula, barangan harga tinggi dari negara sosialis tidak dapat bersaing dengan barangan dari Asia Timur. Sekali lagi keuntungan menurun sehingga ada yang terpaksa gulung tikar.
4. Dengan itu industri yang dahulu memberi keuntungan yang banyak sudah tidak maju lagi selepas dimilik negara. Cukai untuk Kerajaan juga menurun. Tanpa perolehan cukai yang tinggi infrastruktur negara juga tidak dapat didirikan.
5. Maka merosotlah pembangunan negara apabila industri dimiliki Kerajaan. Akhirnya pemilikan oleh Kerajaan terpaksa dihentikan.
6. Apakah kelebihan bagi negara jika industri dimiliki dan diusaha oleh swasta. Yang pertama Kerajaan tidak perlu keluar modal barang satu sen pun. Tetapi 25% daripada keuntungan akan diperolehi oleh Kerajaan sebagai cukai korporat. Lesen dan aneka jenis permit akan dibayar kepada Kerajaan.
7. Cukai juga akan diperolehi semasa kilang didirikan dan daripada keuntungan kontraktor dan pengurus-pengurus mereka yang bergaji tinggi. Benar cukai-cukai ini akan dibayar oleh kontraktor dan pengurus jika kilang yang dibina milik Kerajaan. Tetapi bayaran kepada kontraktor dan lain-lain datang dari duit Kerajaan. Cukai sebenarnya dibayar oleh Kerajaan.
8. Pengurusan kilang memerlukan "operating cost" yang termasuk gaji, kos elektrik, bahan mentah, alat ganti dan lain-lain. Semua ini akan dibayar oleh swasta. Jika dimiliki oleh Kerajaan, semua perbelanjaan ini perlu ditanggung oleh Kerajaan.
9. Katakanlah untung 100% akan dimiliki oleh Kerajaan. Tetapi 25% adalah cukai yang akan diperolehi oleh Kerajaan jika bukan kilang Kerajaan pun. Sebenarnya Kerajaan dapat 75% sahaja daripada keuntungan, bukan 100%.
10. Jika rugi, Kerajaan akan tanggung 100% kerugian. Jika dimiliki swasta kerugian akan ditanggung oleh swasta. Tetapi cukai keatas gaji dan pendapatan pengurus yang bergaji tinggi masih didapati oleh Kerajaan walaupun kilang tidak untung.
11. Apabila Kerajaan hutang untuk membina dan memiliki kilang, bayaran faedah akan ditanggung oleh Kerajaan.
12. Walaupun kilang menjadi aset dan nilainya lebih dari hutang, tetapi nilai ini hanya bermakna jika kilang dijual dan pendapatan diguna untuk membayar balik hutang. Jika tidak dijual aset ini tidak akan kurangkan hutang. Kerajaan bukan sahaja terpaksa bayar faedah tetapi juga hutang pokok. Ini tetap mengurangkan keuntungan lagi.
13. Bila kilang rugi beban yang dipikul Kerajaan amatlah besar. Bukan sahaja tidak ada keuntungan bagi Kerajaan, tetapi hutang masih perlu dibayar.
14. Biasanya kilang yang dimiliki dan diurus oleh Kerajaan rugi atau tidak untung banyak. Ini adalah oleh kerana pemilik dan pengurusan tidak didorong oleh motif keuntungan. Sesungguhnya pemilikan kilang atau perniagaan lain oleh Kerajaan tidak berfaedah. Sebaliknya apabila syarikat dan khidmat Kerajaan seperti pos, telekom dan lain-lain lagi diswastakan pekerja Kerajaan dapat dikurangkan dan peruntukan untuk gaji diselamatkan untuk kegunaan lain.
15. Walau bagaimanapun Kerajaan perlu labur untuk kilang yang membawa masuk teknologi yang diperlukan oleh Negara, umpamanya teknologi canggih dan tinggi. Walaupun rugi tetapi teknologi yang didapati boleh memajukan negara kearah Wawasan 2020.
16. Sesungguhnya pemilikan perniagaan oleh Kerajaan tidak berfaedah dan tidak menyumbang kepada pendapatan Kerajaan.
hahaha terkena dehhh....Puak-puak pencacai ingat nak guna isu ni untuk hentam Najib tapi silap bro...
Sebab itulah kita perlukan juga GLC dan konglomerat multinasional seperti FGVH, UEM, Tabung Haji, Petronas dan sebagainya selain swasta untuk menjana pendapatan negara. 
GLC milik rakyat dan kerajaan Malaysia semua tapi puak-puak DAP dan pencacai PR selalu kata ia milik kroni...kroni la sangat kalau ia milik Melayu dan Islam....dengki ler tew... 

Syarikat swasta...sudahkah daftar GST???


DAP TAGIH JANJI ANWAR

Posted: 01 Dec 2014 04:00 PM PST

ADUN DAP, Ng Suee Lim berkata, DAP akan tetap meminta jawatan timbalan speaker kedua daripada Menteri Besar Mohamed Azmin Ali kerana ia dijanjikan dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat.
Ng, dilaporkan Malaysiakini berkata beliau menyerahkan perkara itu kepada Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua untuk membincangkan lebih lanjut dengan Azmin Ali.
"Ya (Majlis Pimpinan Pakatan janji jawatan timbalan speaker). Bagi dia (Tony) bincang dululah.
"Kita tengok macam mana. Kita akan bincang dalam keadaan yang baik," katanya ketika ditemui pemberita di lobi bangunan Annex, Shah Alam hari ini.
"Semasa tamatnya kemelut menteri besar, Majlis Pimpinan Pakatan telah bersetuju untuk melantik satu lagi timbalan speaker.
Ng berkata, untuk melantik timbalan speaker baru hanya memerlukan pindaan dalam enakmen sahaja selepas persetujuan dicapai di kalangan komponen Pakatan.
Menurutnya, sejak kemelut menteri besar Selangor yang lalu, DAP tetap dengan pendirian untuk bersama dengan Pakatan.
"Kita tidak berganjak pendirian kita. Tetap istiqamah walaupun kita diserang pelbagai pihak.
"Persoalan sekarang ialah kenapa PKR boleh dapat menteri besar, tambah exco. Itu persoalan yang timbul," katanya lagi.
Ng merupakan ADUN DAP Sekinchan yang tewas merebut jawatan Timbalan Speaker Dewan Undangn Negeri (DUN) Selangor, dikalahkan ADUN PAS Bangi, YB Mohd Shafie Ngah
ADUN DAP itu yang dicalonkan ADUN DAP Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah dan disokong oleh ADUN DAP Kinrara, Ng Sze Han mendapat 14 undi, manakala ADUN PAS, dicalonkan ADUN PAS Chempaka, Iskandar Abdul Samad dan disokong oleh ADUN PAS Meru, Dr Abd Rani Osman mendapat 28 undi
Ditanya lanjut bilakah pertemuan bersama Azmin akan dibuat bagi membincangkan perkara itu, Ng berkata ia akan dibuat dalam masa terdekat.
"Selepas ini, mungkin selepas sidang DUN," katanya lagi.
Semalam, Tony berkata, DAP tetap akan melobi agar satu lagi jawatan timbalan speaker diwujudkan selepas ia dimenangi PAS melalui undi rahsia yang dijalankan di DUN sebelum ini.
"Kami tidak berniat untuk menghalang timbalan speaker dari PAS yang telah dilantik .
"Kami hanya menuntut bahawa timbalan speaker kedua dilantik seperti sebagaimana di Perak dan Sabah," ujar Tony dalam ucapannya dalam Konvensyen DAP Selangor semalam.
Tony berkata DAP sentiasa setia kepada perjuangan Pakatan walaupun semasa krisis Menteri Besar Selangor.
Selain ADUN DAP Subang Jaya, Hannah Yeoh kini memegang jawatan speaker, namun parti itu meminta satu lagi jawatan timbalan diperuntukkan kepada pihaknya selaras dengan PKR yang mendapat tambahan satu kerusi EXCO.
"DAP merasakan bahawa permintaan kami adalah adil dan tidak keterlaluan. DAP minta Menteri Besar, Azmin Ali adil kepada DAP," katanya.

MALAYSIA TIDAK PATUT JARINGKAN GOL TANPA PENJAGA GOL, KATA DAP

Posted: 01 Dec 2014 03:02 AM PST




Beberapa penyokong keturunan Cina rasanya penyokong parti DAP berdasarkan cara percakapan mereka yang ditemui memandang sinis kemenangan Malaysia melawan Singapura kerana Gol Malaysia dijaringkan ketika tiada penjaga gol di gawang Singapura. Apa komen anda?

GRAND DESIGN DAP PRU14

Posted: 01 Dec 2014 02:21 AM PST


The Unspinners

Posted: 01 Dec 2014 11:26 PM PST

The Unspinners


Walau dikritik pun, Najib masih jauh lebih hebat dari Guan Eng

Posted: 01 Dec 2014 09:30 PM PST






Dato Najib sedia di kritik tapi jangan sampai melampau hingga atas sebab dan bersifat peribadi dan leterlaluan hingga menjatuhkan parti. Memang banyak ruang untuk dibaiki dan terutama sekali Najib terpaksa warisi masaalah yang lepas.

Namun begitu, bandingkan dengan Pulau Pinang. Pelaburan jatuh sebab Guan Eng asyik sibuk berpolitik dari perbetulkan memantau dan merancang ekonomi Pulau Pinang.

Asyik jual tanah saja dan akhirnya tiada rumah mampu milik untuk rakyat. Dia nak isikan Pulau Pinang dengan rakyat asing agaknya.


Bajet dah defisit lalu terpaksa ...



Penindasan dan pembersihan etnik ke atas orang Melayu berterusan. Dyana suka tu ....

Matlamat jahat DAP ... orang muda perlu hati-hati

Posted: 01 Dec 2014 05:22 PM PST




Taukeh sebenar Old Town mahu Melayu murtad

Posted: 01 Dec 2014 07:18 AM PST


Mkini ambil wang dari orang awam tapi tak beritahu harga pejabat baru yang mewah

Posted: 01 Dec 2014 12:32 AM PST



Pada hari perasmian pejabat Malaysiakini baru pada November 22hb, pihak penganjur tak benarkan pengunjung yang tidak membawa Pas melawat ruang operasi di tingkat atas. Bangunan baru mereka 4 tingkat dan dibeli dengan harga yang tak diberitahu.

Tony Pua, Latheefa Koya dan Zunar yang hadhir dapat naik. Tapi gambar ini boleh lihatkan betapa mewah pejabat Malaysiakini.

Ia menunjukkan betapa banyak wang Malaysiakini dari sumbangan asing. Namun begitu Mkini berpura-pura meminta donation dari orang ramai dengan program buy a brick pad aharg RM1 ribu sebiji batu bata.

Ada syarikat yang beli sampai RM25 ke RM50 ribu satu.

Antara syarikat dan organisasi tersebut adalah: CHER FOUNDATION, UCTIONliST.COM, GARDENIA, institusi pendidikan dll.

Panglima Perang Cyber

Posted: 01 Dec 2014 11:25 PM PST

Panglima Perang Cyber


Benarkah Akaun Maybank Digodam Dari Luar Negara?

Posted: 01 Dec 2014 06:55 PM PST

Berikut imej diterima di WhatsApp

Pusat khidmat ADUN Seberang Jaya cuba dibakar - Astro Awani

Posted: 01 Dec 2014 05:59 AM PST

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/N_Q2XejYGu0


Adakah ia berkaitan dengan penganjuran majlis makan sanjung komunis ?

Banyak kes DAP buat sampai rakyat marah disudahi dengan cat merah atau peluru dipos ke rumah.

Kita tunggu polis siasat...

Sent from my iPhone

UCAPAN PENGGULUNGAN NAIB PRESIDEN UMNO : DATO; SERI AHMAD @ZAHID_HAMIDI [29 Nov 2014] #PAU2014

Posted: 30 Nov 2014 11:42 PM PST

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/aOOdREEmJtI


Sent from my iPhone

Belantan

Posted: 01 Dec 2014 11:08 PM PST

Belantan


Azmin akui PR gagal tunai manifesto?

Posted: 01 Dec 2014 10:03 PM PST


Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali hari ini mengakui bahawa kerajaan negeri belum menunaikan manifesto PRU lepas berhubung tawaran Biasiswa Menteri Besar.

Menurutnya, perkara itu tidak pernah dibawa kepada Jabatan Perbendaharaan negeri untuk dibincang dan diperhalusi tatacara pelaksanaannya.

"Tiada mekanisme dirangka bagi program biasiswa ini sehingga sekarang.

"Perkara ini sepatutnya perlu dibawa ke dalam perbincangan Jabatan Perbendaharaan negeri supaya apa yang kita janjikan dapat ditunaikan bergantung kepada kedudukan kewangan.

"Namun, perkara ini tidak berlaku walaupun ia sebahagian daripada manifesto kita, menyebabkan sehingga hari ini tidak ada satu pun peruntukan jelas, tatacara atau mekanisme untuk melaksanakannya," katanya ketika menjawab soalan Yeo Bee Yin (DAP-Damansara Utama) pada persidangan Dun Selangor di sini.

Bee Yin bertanya mengenai status Biasiswa Menteri Besar kepada rakyat Selangor yang layak untuk melanjutkan pengajian ke peringkat lebih tinggi seperti yang dijanjikan dalam manifesto Pakatan Rakyat dalam PRU lepas.

Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika melancarkan manifesto Pakatan Rakyat bagi PRU13 dilaporkan berkata, biasiswa itu akan diberikan kepada pelajar ijazah lanjutan dengan bon kerajaan negeri sebagai usaha membentuk sebuah Bank Pemikir Negeri Selangor.

Suara Politik
Belantan

Polis akan panggil penganjur makan malam PKM?

Posted: 01 Dec 2014 07:16 AM PST


GEORGETOWN - Polis akan memanggil penganjur majlis makan malam perajurit Parti Komunis Malaya (PKM) di Taman Chai Leng Seberang Perai Sabtu lalu.

Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk A Thaiveegan berkata, pihaknya sudah mengenal pasti individu yang terlibat dan akan memanggil mereka untuk membantu siasatan dalam masa terdekat.

Menurutnya, polis menerima 24 laporan setakat ini termasuk dua di Johor mengenai penganjuran majlis itu. akan malam berkenaan.

"Daripada laporan yang kita terima, penganjuran majlis itu menimbulkan keresahan, kegusaran dan ketakutan masyarakat terhadap kemungkinan perjuangan komunis akan dihidupkan semula.

"Mereka akan dipanggil bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan," katanya pada sidang media di sini hari ini.

Sabtu lalu, kira-kira 800 individu dipercayai ahli dan susur galur keluarga bekas ahli PKM di Malaysia dan Thailand dikatakan hadir pada majlis makan malam anjuran Persatuan Persahabatan Abad Ke-21 Malaysia.

Majlis itu dipercayai dianjurkan bagi memperingati ulang tahun ke-25 penandatanganan persetujuan damai Hadyai membabitkan parti itu yang seolah-olah cuba mengangkat perjuangan Setiausaha Agung PKM, Chin Peng.

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 01 Dec 2014 09:34 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


BR1M: Siapa Yang Ramai Penuhi Dewan?

Posted: 01 Dec 2014 08:04 PM PST



Penggerak Mahasiswa Bakal Tawan Semula UM

Posted: 01 Dec 2014 02:19 AM PST











GERAKAN ANTI PKR

Posted: 01 Dec 2014 09:30 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


JOM AJAR DORANG ASAS KENEGARAAN. MUDAH KATA BETAPA BAIKNYA HATI MELAYU.

Posted: 01 Dec 2014 11:15 AM PST

BANGANG TAK MOLEK DIUCAPKAN OLEH PEMIMPIN.

Posted: 01 Dec 2014 03:53 AM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 01 Dec 2014 03:02 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Datuk Seri nafi jalin hubungan sulit dengan ramai wanita

Posted: 01 Dec 2014 04:14 AM PST

KUALA LUMPUR - Ahli perniagaan, Datuk Seri Mahmud Abu Bekir Tun Abdul Taib menafikan dakwaan bekas isterinya bahawa beliau mempunyai hubungan sulit dengan ramai wanita di seluruh dunia sebagai faktor keretakan rumah tangga mereka.

Ketika memberi keterangan di mahkamah pada 2 September tahun lepas, Shahnaz Abdul Majid turut mendakwa bekas suaminya itu mempunyai hubungan dengan beberapa wanita bukan muhrim termasuk dari Latvia dan Rusia.

"Saya hanya mengenali seorang gadis mualaf dari Australia yang menyertai kursus agama di Singapura pada 1999," kata Mahmud Abu Bekir ketika disoal balas peguam Akbardin Abdul Kadir yang mewakili Shahnaz.
Beliau juga tidak bersetuju dengan cadangan peguam itu bahawa punca kegagalan rumah tangganya adalah disebabkan sikapnya yang dianggap 'playboy', curang dan panas baran.

Mahmud Abu Bekir turut menyifatkan keterangan bekas isterinya itu mengenai beberapa insiden termasuk pukul dan tidak bertanggungjawab dalam tempoh tahun 1994 sehingga 1999 adalah rekaan semata-mata.

Mahmud Abu Bakar berkata demikian ketika memberi keterangan pada perbicaraan kes tuntutan mutaah yang difailkan Shahnaz, kakak kepada ratu jazz negara, Datuk Sheila Majid, berjumlah RM100 juta.

Pada 11 Mei 2011, Mahkamah Tinggi Syariah mengesahkan perceraian talak satu antara Mahmud Abu Bekir dengan Shahnaz yang berkahwin pada 9 Januari 1992 dan dikurnia seorang anak lelaki, Raden Murya, 21. - Bernama

Artis tua tak sedar diri, tunggang arak macam air sejuk

Posted: 30 Nov 2014 11:01 PM PST

Meskipun usia kian senja, penyanyi ini belum meninggalkan tabiat buruknya. Kalau dahaga, dia akan menogok arak macam minum air mineral. Baik di rumah atau ketika bekerja, arak setia di sisi.

Berikutan tabiat itu, dia sering berdepan masalah, malah mutu nyanyiannya juga 'ke laut'. Pernah persembahannya dikritik kerana menyanyi macam orang lalok.

Seorang rakan pernah mendapatkan 'show' untuk penyanyi ini. Yelah, niatnya mahu membantu penyanyi ini tapi tak sangka pula terpaksa berdepan macam-macam kerenah penyanyi ini.

Bersungguh-sunguh dia mendapatkan 'show' di utara tanah air, tiba-tiba penyanyi ini buat hal. Belum pun habis persembahan, penyanyi ini menggelupur mahu balik.

Kononnya mahu menonton persembahan rakannya di satu kelab yang akan berlangsung dalam masa dua tiga jam lagi.

Biar betul, paling tidak pun perjalanan mengambil masa lima jam. Lainlah kalau mereka naik kapal terbang, tak sampai sejam boleh sampai.

Lagipun persembahan belum selesai, mahu dia tak naik hantu apabila penyanyi ini tetap berkeras mahu pulang. Pasal bayaran tahu pula berkira. Belum apa-apa lagi sudah minta duit.

Itu belum campur lagi bab terpaksa bersabar dengan tabiat minum penyanyi ini. Tak kira masa, tak kira tempat, sesuka hati menogok arak.

Memang bikin hatinya panas sepanjang mengendalikan persembahan penyanyi itu. Ada satu lagi kejadian ketika dalam perjalanan ke negeri di pantai timur untuk menjayakan persembahan, penyanyi ini minta mereka berpatah balik kerana baru teringat tertinggal kunci. Sha yang mendengar hanya geleng kepala.


Spa kecantikan pelakon wanita jadi pusat pelacuran

Posted: 30 Nov 2014 10:01 PM PST

Aktres Priyanka Chopra
MUMBAI 30 Nov. – Aktres, Priyanka Chopra, berdepan dengan masalah selepas premis miliknya yang terletak di Versova, barat negara ini dijadikan pusat pelacuran, baru-baru ini.

Menurut laman web ibtimes, polis Mumbai telah menyerbu premis tersebut yang didakwa dijadikan pusat untuk aktiviti tidak bermoral selepas pelakon berusia 32 tahun itu menyewakannya kepada seorang pemilik pusat kecantikan, Pusat Kecantikan dan Spa Charisma.

"Pusat kecantikan itu terletak bersebelahan klinik ibunya, Madhu. Polis telah menyerbu lokasi tersebut selepas menerima laporan tempat itu dijadikan pusat pelacuran hasil maklumat daripada orang ramai, awal bulan ini," lapor akhbar tempatan India, Mid Day.

Hasil siasatan yang dijalankan, pasukan polis berjaya menahan pengurus pusat kecantikan berkenaan, Dinesh Chandrakant dan menyelamatkan tiga wanita yang akan dijadikan pelacur.

"Kami sedang mencari pemilik pusat kecantikan itu, Manik Soni dan selepas dia ditahan barulah kita dapat mengetahui perjanjian sebenar antara pemilik spa dan Chopra," dedah pegawai penyiasat tersebut.

Chopra kini dilaporkan terganggu dengan masalah tersebut dan tidak mengetahui premis miliknya dijadikan sarang pelacuran, malah, Chopra yang mempercayai Soni sebelum ini pernah melawat pusat kecantikan itu bersama ibu serta adiknya, Siddhart.

5 Gambar : Kejadian samun dan cubaan rogol di Sri Aman Pasir Puteh

Posted: 30 Nov 2014 09:01 PM PST


Pasir Putih : Satu kejadian samun dan cubaan rogol berlaku di sebuah rumah di Lorong Sentosa Wakaf Berangan Sri Aman Pasir Putih.

Semasa kejadian terdapat 3 orang di rumah terbabit, mereka di datangi oleh dua penyamun lelaki bermotosikal.

Mereka bertindak ganas terus merampas berbagai barangan berharga yang ada pada mangsa serta yang ada di dalam rumah terbabit.







Salah seorang mangsa wanita sedang mandi telah di tarik keluar ke ruang tamu, suspek sempat membuka seluar mahu merogol salah seorang mangsa namun hajat nya tidak kesampaian setelah di panggil rakan nya.




Suspek terus bertindak ganas dengan menumbuk muka mangsa dan menoreh dengan pisau yang mengakibat kan kecederaan.

Selepas itu suspek terus lari keluar, mangsa yang cedera telah di hantar ke Hospital Tengku Anis mangsa mengalami luka pada bawah mata dan kesan torehan pada pipi.

Kes ini telah dirujuk kepada pihak terbabit dan gerakan memburu suspek giat dijalan kan, suspek berbadan kurus dan gambaran wajahnya telah di lakar bagi mengesan suspek.



Sumber

Isteri terkejut adegan seks suami dengan dua wanita

Posted: 30 Nov 2014 08:01 PM PST

Kuala Lumpur: Penemuan bukti rakaman video lucah suami bersama 'kekasih gelap' menyebabkan seorang isteri disebat dengan tali pinggang bertalu-talu hingga pengsan oleh suaminya.

Dalam kejadian jam 2 pagi semalam, mangsa berusia 24 tahun dibelasah suami sehingga cedera teruk di rumah mereka di Cheras di sini, susulan tindakan mangsa membongkar hubungan sulit itu.

Difahamkan, mangsa baru berkahwin setahun lalu dan suaminya sering bersikap panas baran terhadapnya kerana mempunyai teman wanita lain.

Sumber polis berkata, mangsa yang tidak bekerja sering ditinggalkan suaminya yang mendakwa sibuk dengan tugasan luar.

"Bagaimanapun mangsa mendapat maklumat suaminya mempunyai kekasih lain menyebabkan dia melakukan pemeriksaan terhadap barangan peribadi lelaki itu.

"Mangsa dikatakan membuka komputer riba milik suaminya sebelum terkejut apabila menemui video lucah suaminya melakukan adegan seks bersama dua wanita berbeza," katanya.

Menurutnya, mangsa kemudian bertanyakan perkara itu kepada suami bagi mendapatkan penjelasan.

"Bagaimanapun lelaki itu 'naik angin' sebelum menampar mangsa berulang kali di muka.

"Tidak cukup dengan itu mangsa turut dibelasah menggunakan tali pinggang hingga jatuh pengsan. Suspek kemudian keluar dari rumah dengan membiarkan isterinya terlantar tidak sedarkan diri," katanya.

Menurutnya, mangsa yang tersedar daripada pengsan beberapa jam kemudian tampil membuat laporan polis di Balai Polis Cheras di sini, untuk tindakan lanjut.

Sebelum ini, Harian Metro pernah melaporkan kes sama apabila seorang isteri berusia 20-an turut membuat laporan polis selepas menemui video aksi lucah suaminya bersama beberapa wanita lain disembunyikan di dalam komputer riba.

Mangsa turut dibelasah suaminya hingga cedera teruk sebelum mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Salak Selatan di sini.

Wanita meraung, ada tompokan air mani atas kemaluan

Posted: 30 Nov 2014 06:06 PM PST

Sekadar hiasan
Miri: Seorang wanita warga Indonesia meraung sebaik doktor memaklumkan dia berkemungkinan dirogol selepas ditemui orang awam tidak sedarkan diri di Terminal Bas, Pujut, di sini, kelmarin.

Mangsa berusia 33 tahun itu ditemui lengkap berpakaian dalam keadaan tidak sedarkan diri jam 9 pagi dan dibawa ke Hospital Miri untuk mendapatkan pemeriksaan lanjut, bagaimanapun punca sebenar kejadian belum diketahui.

Sumber berkata, mangsa yang masih dalam keadaan lemah dan trauma, meronta-ronta ketika dimaklumkan doktor ada tompokan air mani pada alat sulitnya.

"Mangsa dipercayai diberikan dadah sebelum dirogol, selepas hasil ujian air kencing mendapati dia positif methaphetamine.

"Punca kejadian masih belum diketahui kerana mangsa masih trauma dan polis masih menyiasat kejadian yang menimpa mangsa," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Miri Superintendan Stanley Jonathon Ringgit berkata, pihaknya menerima laporan kes berkenaan selepas hospital membuat laporan di Balai Polis Pusat Miri, di sini.

Katanya, mangsa masih dirawat di Hospital Miri dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/13224#sthash.qJhvVt6Q.dpuf

waadat

Posted: 01 Dec 2014 01:24 PM PST

waadat


Blogger bengang vs belogger bangang

Posted: 30 Nov 2014 10:58 PM PST

Kalau dulu ada istilah polong bertuan dan polong tak bertuan, kemudian muncul  pula blog goblok dan terkini blogger bangang.

Blog Waadat masuk kategori mana?

Menariknya kali ini ialah apabila orang  yang mencetuskan istilah tersebut ialah seorang presiden. Beliau bukan sebarang presiden kerana yang dipresidenkan ialah sebuah parti tertua di negara kita dan mengetuai kerajaan Malaysia tanpa pernah terputus sejak 1957 walaupun sudah beberapa kali kelihatan seperti hampir putus nyawa.

Negara kita pula bukan sebarang negara. Ia tertubuh di atas tanah yang dulunya pernah tertegak sebuah empayar bernama Melaka.

Melaka pula bukanlah empayar biasa. Ia  pernah diberi amanah meneruskan peranan empayar Islam selepas bani Uthmaniah berakhir di Sepanyol.

Tidak banggakah kita menghuni di rumah pusaka yang hebat?

Berbalik pada isu blogger bangang. Ia terbit bersama ayat "kerja dengan siapa?" Kemudian ditokok tambah sesedap rasa oleh pecacai-pecacai parti sesuai dengan parti yang dianutnya. Kalau UMNO, UMNO lah. Kalau PAS, PAS lah. Begitu juga jika pecacai itu PKR dan lebih-lebih lagi askar upahan DAP, maka dimanipulasikan lah sesuka hati.

Ayat "kerja dengan siapa?" itupun Demang tidak dengar sendiri dari mulut sang presiden. Demang tidak hadir PAU sebab Demang tidak rasa perlu hadir. Lagipun Demang bukan ahli UMNO, jauh sekali perwakilan atau pembahas usul presiden ataupun johan pidato UMNO seperti sahabat Demang saudara Mustafa Musa.

Tahniah kepada wakil UMNO Melaka itu. Demang percaya beliau bukan setakat hebat di gelanggang pidato malah istiqomah dalam perjuangan bangsa.

Demang rasa yang dimaksudkan presiden ialah blogger yang dibayar oleh UMNO untuk mempertahankan UMNO di media maya sebaliknya bertindak menembak UMNO. Jika demikian, Demang tidak terlibatlah.

Takkanlah sesekali 'terjemput' ke jamuan raya dan kadang-kadang sempat bersalam dengan presiden UMNO dah dikira pekerja UMNO?

Jikapun pernah mendapat cabutan bertuah dan diberi duit tambang 2-3 tahun sekali ketika hadir program penerangan isu semasa sudah dianggap blogger berbayar?

Sebenarnya penulis blog sama seperti pengunjung warung kopi. Asalnya datang ke warung sekadar untuk hilangkan haus atau teringin merasa minum di luar.

Bukanlah mengeteh namanya kalau setakat order, teguk sampai habis dan terus balik. Biasanya akan berbasa-basi  dan bertanya khabar dengan teman-teman. Dari situ melarat lah pada topik-topik lain, isu semasa hinggalah pada ekonomi dunia dan masalah hukum serta fatwa. Hal seluar dalam orang pun kadang-kadang jadi topik hangat juga.

Blogger ibarat pengunjung tetap warung yang rajin bercerita. Tidak ada siapa yang menyuruh dia bercerita. Namun jika dia pandai berceloteh maka secara tidak langsung dia telah membina kelompok audiens yang sedikit sebanyak akan terpengaruh dengan ceritanya.

Pengaruh inilah yang dibimbangi orang politik. Blogger yang berpengaruh mampu menukar persepsi orang ramai. Cerita warung tidak terhenti di situ sahaja. Ia dibawa balik ke rumah untuk dikongsi dengan isteri dan dari situ merebak dari dapur ke dapur sehingga satu kampung mengetahuinya.

Mulut pemberita tak bergaji di warung-warung tidak boleh dikawal. Kalau setakat belanja secawan kopi dan berharap mereka akan setuju dengan kerajaan selama-lamanya, jangan haraplah.

Namun mereka juga manusia biasa. Kalau pandai mengambil hati, lunak lah sikit bicaranya.

Ucapan presiden UMNO kelmarin menggambarkan seolah UMNO mempunyai pasukan blogger yang bekerja dengan UMNO. Jika betul begitu, apa salahnya? Itu hal 'keluarga mereka' (ada orang kata 'syarikat mereka').

Kesimpulannya di sini, blogger pada asalnya adalah penulis bebas namun ada juga yang memang kerjanya menulis blog.

Demang pernah menulis panjang lebar isu blogger dan keprihatinan UMNO terhadap blogger prokerajaan sebelum ini namun ada pula yang menuduh Demang dan sahabat-sahabat minta bayaran.

Demang tegaskan sekali lagi:

Pertama, kami bukan minta bayaran tetapi minta supaya UMNO lebih cerdik memilih blogger yang sepatutnya hendak dibayar, itupun jika UMNO rasa aktivis media sosial itu penting. Jika tidak, teruskan sahaja cara UMNO zaman dinosour itu.

Kedua, oleh kerana kami generasi awal blogger adalah penulis bebas yang menyara anak bini melalui cara lain (yakni bukan dengan mengambil upah menulis blog), maka jangan terlalu berharap yang kami akan menulis yang baik-baik sahaja berkenaan kerajaan.

Demang rasa dua perkara di atas memang sukar dipersetujui oleh UMNO maka biarlah kita kembali cara asal.

Cara asal? Ertinya blogger bebas akan tulis ikut suka blogger. Kalau nak gelar 'blogger bangang', goblog atau sebagainya tolong khususkan pada orang atau kumpuan blogger tertentu.

Ingat, audien blogger ialah rakyat biasa dan jika orang tidak suka singgah ke blog tersebut maka apalah ertinya lagi menjadi blogger dan pembiaya blogger  pun tidak dapat apa-apa manafaat.

Cucu Tok Selampit

Posted: 01 Dec 2014 01:21 PM PST

Cucu Tok Selampit


DS @NajibRazak Kata Blogger UMNO Bangang, Kenapa A Kadir Jasin Yang Terasa?

Posted: 30 Nov 2014 09:46 PM PST

Orang-orang lama dahulu mengungkapkan peribahasa Melayu dengan begitu cantik sekali. Antaranya, siapa yang makan cili, dialah yang terasa pedasnya. Begitu jugalah dengan beberapa orang bloggers yang melompat apabila Presiden UMNO, DS Najib Tun Abdul Razak menyelar sikap blogger pro Umno yang menyerang kembali pemimpin parti Melayu itu dan kononnya bersifat "friendly fire". 

Antaranya adalah blogger terkenal yang asyik menghentam Kerajaan sejak akhir-akhir ini iaitu Abdul Kadir Jasin, pemilik blog 'A Scribe of A Kadir Jasin' dan Syed Akhbar Ali, pemilik blog 'OutSyed The Box'. Komen mereka dipetik oleh The Malaysian Insiders, di sini.

Untuk berlaku adil, CTS keluarkan kembali skrip kenyataan Presiden UMNO berkenaan:
"Saya setuju kata Datuk Zahid yang kata bloggers kita ni kadang-kadang tembak kita. Dalam istilah perang, friendly fire. Friendly fire is not friendly. Bloggers kita ni cari makan dengan siapa? Pergilah tembak pembangkang. Itu cara kita nak menang dalam peperangan. Jangan perang sesama sendiri. Tak masuk akal. Bangang."
Bagi CTS tidak perlu terasa hati kalau pertama, kita tidak menyerang Kerajaan dan berperang sesama sendiri. Perlu diingat, CTS tidak rasa kalau kita menegur kepimpinan parti akan membawa maksud seperti kenyataan Presiden UMNO seperti di atas. Keduanya, kalau kita tidak cari makan dengan UMNO. Cari makan di sini termasuklah mendapat projek jutaan ringgit dan elaun bulanan yang lumayan. 

CTS tidak merasakan DS Najib marah kepada sesiapa yang mahu mengkritik atau menegur Presiden UMNO atau pemimpin-pemimpin lain tetapi yang CTS rasa beliau marah adalah kerana segelintir yng sudah sebat duit UMNO berjuta RM nilainya. Apabila duit berkenaan habis, bloggers sampah ini menggunakan taktik hentam DS Najib lagi. Kemudian minta duit lagi dari UMNO untuk menutup mulut. Itu sahaja yang CTS rasa Presiden UMNO marah.

CTS kerapkali terjumpa gambar di bawah yang viral di media-media sosial. CTS terlalu 'naive' untuk mentafsirkan apa yang cuba disampaikan. Agaknya apanama yang cuba disampaikan oleh kartun sinis di bawah?

Apa Yang Tersirat

Posted: 01 Dec 2014 01:04 PM PST

Apa Yang Tersirat


Pelik: Keputusan Sodomi II Tidak Kunjung Tiba

Posted: 01 Dec 2014 08:08 AM PST

AYT sudah terlupa, tarikh bila sodomi II berakhir. Seingat AYT, Mahkamah Persekutuan menangguhkan hanya sekejap, rupanya berlarutan.

Rupanya kalau orang berpengaruh, bukan sahaja keputusan boleh dilambatkan, malah boleh ditangguh-tangguh.

Sepatutnya kes sodomi II, berkepentingan awam, perlu disegerakan.

Duke of UMNO

Posted: 01 Dec 2014 01:02 PM PST

Duke of UMNO


TAK BOLEH! MUKTAMAD! TAK FAHAM BAHASA KE?

Posted: 01 Dec 2014 12:07 AM PST

Betul saya tak faham dengan depa ni... dah cakap banyak kali dah sebelum ni... tapi depa masih tak faham... saya tak faham kenapa depa tak faham dengan kenyataan dari KDN sebelum ni... PM pun dah penah cakap dahhh...

Abu mayat Chin Peng tu diharamkan masuk ke Malaysia. Faham tak kenyataan tu? Tu ayat mudah tu... bukan guna laras bahasa saintifik kaaa.. laras bahasa komputer ka... tu Bahasa Melayu mudah!

Mohon sesapa yang tahu berbahasa Cina atau Tamil, tolong translatekan kenyataan tu untuk semua dalam bahasa Cina dan Tamil...kalau ada yang mahir bahasa lain, tolong translatekan sekali...

 

Berapa kali nak tanya pasal perkara ni? Semalam Zahid kena ulang sekali lagi. Berapa kali nak ulang? 

Apa daaaa... Cuba rujuk kat sini... 

PEMIMPIN "BANGANG" LEBIH BAHAYA DARI BLOGGER "BANGANG", SETUJU?

Posted: 30 Nov 2014 08:57 PM PST


Seorang pensyarah universiti terkemuka Australia yang merupakan warganegara Malaysia mencadangkan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya menegur para pemimpin parti itu yang mengeluarkan kenyataan yang tidak wajar.
Pensyarah berkenaan, Dr. Radzi Jidin yang merupakan bekas pemimpin kelab UMNO luar negara itu berkata, pemimpin UMNO seperti itu adalah lebih merbahaya berbanding blogger-blogger pro-UMNO yang menyerang segelintir pemimpin di blog mereka.
Radzi berkata, para pemimpin UMNO yang mengeluarkan kenyataan atau bertindak secara tidak wajar bukan saja mengundang serangan dari pihak pembangkang, malah turut akan menyebabkan parti diserang oleh golongan "atas pagar" dan penyokong parti itu sendiri...
 
Terus baca di sini... Setuju tak dengan pandangan pensyarah tu?

PEJUANG BANGSA

Posted: 01 Dec 2014 11:43 AM PST

PEJUANG BANGSA


TERKINI ! ZAIDI JAWAB KONTROVERSI ISU KEGIATAN HARAM , CABAR GUAN ENG LETAK JAWATAN @dzainalabidin

Posted: 01 Dec 2014 04:35 AM PST





Di bawah ini adalah petikan kenyataan Lim Guan Eng yang ingin menjadi hero dengan  memainkan sentimen perkauman  mendakwa  Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh Datuk Mohd Zaidi Mohd Said telah melakukan hasutan & menghina kaum Cina di P.Pinang 


Sehubungan dengan itu, Lim dalam satu kenyataan hari ini telah membuat laporan polis ke atas Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh, Datuk Mohd Zaidi Mohd yang didakwa telah melakukan hasutan, hinaan dan fitnah ke atas masyarakat Cina di Pulau Pinang.


"Satu pembohongan, fitnah dan hasutan telah dilakukan oleh Mohd Zaidi dengan mengatakan bahawa kekuatan politik dan ekonomi rakyat cina di Pulau Pinang adalah datang daripada aktiviti haram seperti perjudian, pelacuran dan kelab hiburan" kata Lim yang juga merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang.



Menguatkan lagi hujahnya, Lim berkata Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi telah menafikan wujudnya aktiviti haram yang didakwa Mohd Zaidi di Pulau Pinang.



Abdul Rahim katanya turut menegaskan bahawa sehingga akhir bulan lepas pihak polis telah mengumumkan bahawa negeri tersebut sifar dari mesin judi.



"Walaupun, laporan polis ini mungkin tidak akan diendahkan oleh kerajaan persekutuan tetapi ia perlu dibuat demi menjaga maruah rakyat Pulau Pinang terutamanya masyarakat cina yang telah dihina" katanya.








Hari ini beliau menjawab segala tuduhan fitnah Ketua Menteri P.Pinang  dan mendakwa kenyataan ucapannya telah diputarbelitkan akhbar Cina dan portal pembangkang   hingga membangkitkan kemarahan kaum Cina terhadap dirinya dan UMNO .

Beliau turut menayangkan semula video ucapannya di  PAU 2014  kepada semua media yang hadir di bagi membuktikan bahawa kenyataannya telah diputarbelitkan .








Saya dalam ucapan ketika PAU 2014 yang lalu tidak menyentuh tentang keseluruhan kaum Cina, tetapi dalam ucapan itu saya hanya menyebut kadang-kadang atau dalam maksud yang lain adalah segelintir kaum Cina yang terlibat. 

Tetapi malangnya kadang-kadang itu tidak ditulis (media pro pembangkang). Ini terbukti satu niat jahat yang tidak baik", ujar Zaidi kepada puluhan media sebentar tadi.




Terbukti jelas dalam ucapanya banyak mendedahkan kelemahan penguatkuasaan tetapi media pembangkang telah berniat jahat hanya telah memutarbelit  beberapa kenyataan beliau .


Menariknya lagi  Datuk Mohd Zaidi juga sedia  menerima cabaran Ketua Menteri P.Pinang untuk mendedahkan 5 lokasi tempat kegiatan haram dalam masa terdekat serta mencabar Guan Eng meletak jawatan sebagai Ketua Menteri  kerana sebelum ini  mendakwa  negeri ini sifar  mesin judi .


Kita tunggu samada Guan Eng  sedia meletak jawatan kerana telah MENIPU kepada rakyat P.Pinang bahawa negeri ini sifar kegiatan judi haram jika Zaidi mendedahkan 5 lokasi ini !!!







Ketua Bahagian UMNO Permatang Pauh, Dato' Mohd Zaidi atau lebih dikenali dengan panggilan Cikgu Zaidi sebentar tadi di dalam satu sidang media telah melahirkan kekecewaannya terhadap beberapa media pro pembangkang yang memutarbelitkan kenyataannya pada Persidangan Agong UMNO (PAU 2014) yang lepas sehingga membangkitkan kemarahan kaum lain terhadap dirinya dan juga UMNO.

Sambil merujuk kepada kenyataan Ketua Menteri P.Pinang, Lim Guan Eng yang mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap dirinya, Zaidi berkata bahawa tindakan Guan Eng yang merujuk kepada akhbar pembangkang adalah amat memalukan.

Zaidi dalam kenyataannya berkata, beliau sebagai Ketua Menteri seharusnya mencari bukti yang lebih kukuh untuk menghukum dirinya kerana apa yang keluar dari mulutnya ketika PAU 2014 itu bukanlah satu tuduhan kepada seluruh kaum Cina, tetapi ialah adalah satu ucapan umum dimana semua ketahui bahawa masalah perjudian dan pusat maksiat haram melibatkan segelintir tauke-tauke dari kaum itu.

"Saya dalam ucapan ketika PAU 2014 yang lalu tidak menyentuh tentang keseluruhan kaum Cina, tetapi dalam ucapan itu saya hanya menyebut kadang-kadang atau dalam maksud yang lain adalah segelintir kaum Cina yang terlibat. Tetapi malangnya kadang-kadang itu tidak ditulis (media pro pembangkang). Ini terbukti satu niat jahat yang tidak baik", ujar Zaidi kepada puluhan media sebentar tadi.

Dalam sidang media itu juga , Zaidi turut memberitahu bahawa beliau akan menyahut cabaran Guan Eng yang mahukan beliau mendedahkan 5 pusat hiburan dan maksiat haram di P.Pinang memandangkan Guan Eng masih bertegas bahawa P.Pinang sifar kegiatan maksiat dan perjudian haram.

"Beliau minta saya buktikan lima tempat, kalau betul Guan Eng kata tiada aktiviti perjudian dan maksiat dia sepatutnya minta satu sahaja memandangkan P.Pinang sifar aktiviti tersebut, tetapi kenapa dia mintak lima? kerana saya tahu Guan Eng juga tahu P.Pinang banyak kegiatan maksiat dan perjudian haram" tambah Zaidi lagi. -UTARA NEWS-







SYABAS MENTERI KDN , JANGAN BENARKAN ABU CHIN PENG MASUK NEGARA INI

Posted: 30 Nov 2014 04:00 PM PST




Usaha  lagi  pihak tertentu yang cuba membawa balik abu mayat pengkhianat  Chin Peng adalah satu tindakan BIADAP dan tidak hormat kepada keluarga mangsa anggota polis dan tentera yang terkorban berjuang untuk negara .

Bawa balik abu Chin Peng ibarat merestui KOMUNIS membunuh rakyat dan anggota keselamatan negara ini .





 Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menegaskan kerajaan sama sekali tidak akan membenarkan abu mayat Setiausaha Agung Parti Komunis Malaysia (KPM), Chin Peng dibawa balik ke negara ini.

Beliau berkata, sewaktu zaman komunis, Chin Peng atau nama sebenarnya Ong Boon Hua telah menyebabkan ramai polis atau tentera yang gugur.

"Kalau Chin Peng seorang yang mahu dihormati, bagaimana dengan saudara mara dan anak beranak kepada polis dan tentera yang telah dibunuh oleh pengganas komunis akibat individu itu.

"Saya tidak emosi dalam perkara ini, tapi berapa ramai yang mati berbanding mahu menghormati yang seorang ini (Chin Peng)," katanya pada sidang media selepas perasmian Festival Motosikal Persatuan Motosikal Berkuasa Tinggi Malaysia (SAM) Melaka di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di sini sebentar tadi.




Ahmad Zahid mengulas laporan Pengerusi Setiakawan Malaysia Abad ke-21, Lee Huck Tee yang mendesak agar kerajaan membenarkan mayat atau abu mayat Chin Peng dibawa balik ke Malaysia.

Alasan Tee ialah kerajaan perlu menghormati Perjanjian Perdamaian Hatyai yang ditandatangani pada 2 Disember 1989 bersama PKM dan kerajaan Thailand dengan salah satu syarat perjanjian adalah ahli PKM dibenarkan kembali ke negara ini jika mereka mahu berbuat demikian.

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid berkata, beliau juga tidak mahu ada pemujaan berlaku jika abu mayat Chin Peng ditempatkan di biara tertentu di negara ini. 

IPOHMALAY

Posted: 01 Dec 2014 09:20 AM PST

IPOHMALAY


Indonesia siap untuk tenggelamkan 5 kapal Thailand & Vietnam yang dirampas

Posted: 01 Dec 2014 04:50 AM PST


Indonesia siap untuk menenggelamkan 5 buah kapal, 4 dari Thailand sebuah dari Vietnam yang dirampas kerana menangkap ikan di perairan Indonesia. Namun menteri berkait ikan dan laut, yang paling heboh di Indonesia, meminta campurtangan Tentera Laut negara tersebut untuk pelupusan kaedah tersebut memandangkan senjata api sedia ada tidak mampu menenggelamkan kapal-kapal tersebut.

Sementara itu pembaca mengkritik langkah membazirkan peluru dan hasil rampasan berupa kapal dikatakan mampu dimanfaatkan oleh nelayan dalam negara tersebut.




Senin, 01/12/2014 17:43 WIB

Menteri Susi Siap Tenggelamkan 5 Kapal Thailand

Feby Dwi Sutianto - detikFinance
Menteri Kelautan dan Perikanan Susi Pudjiastuti siap menenggelamkan 5 kapal asing asal Thailand yang ditangkap di Perairan Berau, Kalimantan Timur. Lima kapal ini terbukti melakukan praktik illegal fishing alias mencuri ikan di laut Indonesia.

"Saya sudah dapat bukti semua. Kalau begitu, kita berhak nggak menenggelamkan? Atau nunggu panglima? Kita bilang ke Menko Maritim, lalu kita undang wartawan, kita tenggelamkan," tegas Susi saat ditemui di Gedung Mina Bahari III, Jakarta, Senin (1/12/2014).

Posisi terakhir 5 kapal asal Thailand itu sudah berada di dermaga Kota Pontianak, Kalimantan Barat. Penangkapan 5 kapal dilakukan pihak KKP pada 5 November 2014 lalu.

Tidak hanya 5 kapal Thailand, KKP juga telah menangkap 1 kapal ikan asal Vietnam.

Dirjen Pengawasan Sumber Daya Kelautan dan Perikanan KKP Asep Burhanudin mengatakan, sudah punya bukti yang kuat bahwa 5 kapal itu bisa ditenggelamkan. Namun sayangnya, proses penenggelaman kapal tidak bisa dilakukan oleh pihak KKP karena keterbatasan fasilitas.

"Lima kapal itu sudah memenuhi unsur ditenggelamkan. Hanya saja jenis peluru yang kita punya (berkaliber) 12,7 mm tidak bisa menenggelamkan kapal, hanya bisa bikin bolong-bolong," paparnya.

Oleh karena itu, lanjut Asep, dibutuhkan bantuan TNI AL untuk bisa mengeksekusi 5 kapal asing milik nelayan Thailand itu. "Makanya kita butuh TNI AL," sebutnya.

Dari Kau Seja Bah Tu...

Posted: 01 Dec 2014 09:07 AM PST

Dari Kau Seja Bah Tu...


Warung Kopi Sidomuncul Hotel Tentrem Yogyakarta

Posted: 01 Dec 2014 04:02 AM PST

Warung Kopi Sidomuncul Hotel Tentrem Yogyakarta - Ketemu lagi nih dengan saya. Kali ini enaknya kita bahas materi kuliner dan wisata kali ya.. Hayo siapa yang mau diajakin bahasa Kuliner Jogja?
Warung Kopi Sidomuncul Hotel Tentrem Yogyakarta
Warung Kopi Sidomuncul Hotel Tentrem Yogyakarta

Siapa yang sudah tahu Hotel Tentrem?? Salah satu Hotel Yogyakarta yang sedah booming membuat kehebohan meluncurkan Warung Kopi Sidomuncul Hotel Tentrem Yogyakarta. Apa itu Warung Kopi Sidomuncul?

Warung Kopi Sidomuncul Hotel Tentrem Yogyakarta ada sebuah space / tempat dimana kita bisa hangout dan kumpul bareng dengan teman - teman, minum kopi skaligus canda tawa di suasana Hotel Bintang 5 loh. Tempat Premium tetapi dengan Harga Minimu. Cukup dengan 20ribuan saja kita sudah bisa menikmati suasana ngopi di Hotel Bintang 5.

Asyiknya nih jika kita bisa bersama ke Warung Kopi Sidomuncul Hotel Tentrem Yogyakarta. Jangan sampe ketinggalan euforianya yaa..

Comments (0)