Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:40 PG

sumber :-

Barisan Nasional


anakbukitgantang says

Posted: 12 Dec 2014 03:57 AM PST

anakbukitgantang says


Betulker Pegawai JAKIM Pro Wahhabi?

Posted: 11 Dec 2014 10:23 PM PST

Insiden Syeikh Nurudin ditahan dari berdakwah di negara ini mengejutkan semua pihak. Syeikh Nurudin Al Makki Al Banjari , ulama Islam ASWJ dan dianggap Al Azhar kedua kerana kedalaman ilmunya ditahan dari memberi ceramah oleh JAKIM. Sedangkan JAKIM tak berhak mengeluarkan surat Pekeliling menahan Syeikh sebab Ketua Ugama Negeri ialah Sultan! Dan bagi negeri tak berSultan seperti Wilayah Persekutuan, Ketua Ugama Negeri ialah YDP Agong! Jadi pengeluaran surat Pekeliling itu telah membuka mata masyarakat bahawa terdapat banyak Wahhabi sedang bermaharajalela dalam JAKIM walaupon ugama rasmi Malaysia ialah Islam ASWJ bukannya Wahhabi (Rujuk website JAKIM sendiri berkenaan perkara ini)

Sehubungan dengan itu , masyarakat menerima surat yang ditujukan kepada Ketua Pengarah JAKIM yg salinannya saya kemukakan di bawah

Menarik juga bila dihighlight kan 3 aktivis dan politikus PAS jadi tikus Wahhabi yang  memusnahkan akidah dalam JAKIM. Nama mereka telah saya highlight dalam warna kuning.

Pegawai JAKIM pro Wahaby? Surat Terbuka Kepada KP JAKIM
Pertama-tamanya saya mengucapkan terima kasih di atas usaha baik semua pihak yang menentang wahaby di Malaysia dan dunia amnya.
Serangan terhadap akidah Islam sebenar oleh puak Wahaby sangat hebat dan sangat berbahaya. Akidah adalah tunjang dan Zionis tahu merosakkan tunjang akan merosakkan kita dengan Allah Taala secara total.

Sebab itu usaha menentang wahaby sangat perlu diperjuangkan bukan atas dasar benci dan emosi tetapi kerana menentang pemalsuan fakta dan nas oleh sarjana Barat yang disebar oleh ilmuan Islam.

Wahaby adalah talibarut Barat/ZIonis untuk merosakkan Islam dari dalam. Mereka cuba menggunakan muka dan nama orang sama macam nama kita tetapi mempunyai akidah yang jauh berbeza dan sangat beracun sifatnya.
Beberapa nama di bawah antara mereka yang dikaitkan dengan Wahaby dan mereka ini adalah pegawai JAKIM.
Mereka ini menjalankan kerja penyelidikan dalam cawangan akidah,fatwa dan kawalan media.

Info yang diterima menyatakan perkara ini sudah diungkit kepada pihak Ketua Pengarah namun tidak ada tindakan susulan dibuat.

Apa yang menyedihkan ada kalangan mereka yang akan disebut di bawah ini mempunyai hubungan dengan beberapa tokoh wahabi dan menjadikan mereka sebagai Panel JAKIM.
Ini akibatnya apabila orang yang bekerja dengan kerajaan tetapi cenderung kepada fikrah Wahaby dan menggunakan platform sebagai ruang menyebar fikrah sesat lagi dolalah ini.

Antara tokoh yang dijadikan Panel JAKIM oleh individu tersebut ialah seperti Dr Johari Mat (Senator yg berkidah Wahhabi lantikan regime PAS Kelantan), Dr Ahmad Najib ( anak Abdulla Al Qari tokoh Wahaby utama di Kelantan dan rapat dengan kepimpinan PAS Kelantan) Dr Juanda Jaya (Wahhabi Sarawak yang jadi Mufti Perlis) dan Fatah Haron Ibrahim (besan Nik Aziz Nik Mat pemuka utama Wahhabi seMalaya).

Antara yang dikhabarkan kepada saya mereka yang pro Wahaby di JAKIM ialah Aizam Mas'od(Cawangan akidah), Ezzul A'la Bajuri(akidah), Khairul Anuar (Kawalan Media) dan Roslan Isa yang kini dipinjamkan ke Jabatan Mufti seperti laporan Utusan Malaysia  (pelek juga sang Wahhabi dipinjamkan untuk dekat dengan al Mufti Wilayah Persekutaun...ada udang di sebalik batu ker ). Rujukan di sini http://www.utusan.com.my/


Nama mereka saya perolehi di laman rasmi JAKIM di sini http://www.islam.gov.my/

Saudara Aizam Mas'od antara penulis yang aktif memuatkan tulisannya dalam akhbar arus perdana dan saya sama sekali tidak menyangka beliau antara yang dikaitkan dengan Wahaby di kalangan pegawai JAKIM. Namun tulisan yang disiar di laman http://www.topix.com/fo…/world/malaysia/TK261EMR92O5F2H0H/p2 pada Feb 2010 lalu agak menguatkan dakwaan tersebut.

Satu lagi, ada tulisan beliau yang agak 'lembut' terhadap Wahabi agak merisaukan saya status beliau samada pro atau anti atau muzabzab di sinihttp://al-fikrah.net/News/article/sid=928.html

Bukti perkara ini pernah diulas/didedah oleh blogger Anti Wahabi ialah Blogger BankWahabi pada 2007 di sini http://bankwahabi.wordpress.com/

Beliau mendakwa pegawai JAKIM tertentu telah memuji tokoh wahabi dalam jurnal terbitan JAKIM. Sehingga masyarakat terpedaya dengan tindakan sesetengah individu yang membayangkan seakan akan JAKIM mengiktiraf Wahabi.

Saya sarankan siasatan lanjut perlu dibuat dan Ketua Pengarah JAKIM perlu membuat sesuatu sebelum satu persatu racun Wahaby akan menular dalam tulisan terbitan JAKIM tanpa kita sedari.
Perkara ini mungkin salah namun jika benar maka JAKIM perlu di'segar'kan kembali dari 'najis Wahaby' atau tidak mustahil MALAYSIA boleh menjadi negara Wahaby yang menyokong Islam Liberal seperti homoseks /liwat dan lain lain lagi yang merosak akidah Umat.
Moga Allah memelihara akidah kita dari 'bom' ciptaan Zionis Israel bernama Wahaby atau apa juga namanya samada Syiah, Muktazilah, Khawarij atau Ajaran Sesat setiap masa.
p/s : Mohon maaf jika info yang saya terima separuh benar atau suku benar…Tetapi saya percaya pemberi info kepada saya adalah BENAR !     "


bumiyang

Posted: 12 Dec 2014 03:36 AM PST

bumiyang


Penyokong2 Vietnam Jauh Beradab Berbanding Malaysia!!!

Posted: 11 Dec 2014 11:51 PM PST

Piala AFF di Hanoi, Harimau Malaya Menempah Tiket ke Final!!!

Posted: 11 Dec 2014 06:03 AM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 11 Dec 2014 11:55 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


" SAYA TIDAK TERKILAN " - AZMIN ALI

Posted: 11 Dec 2014 11:00 PM PST



Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali mengakui tidak terkilan apabila namanya tidak tersenarai untuk menerima sebarang anugerah termasuk gelaran Datuk seperti diterima dua Exco kerajaan negeri daripada Pas sempena Ulang Tahun Keputeraan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Ke-69, hari ini.

Menurutnya, adalah wajar beliau tidak menerima penganugerahan itu kerana masih baharu memegang jawatan Menteri Besar iaitu kira-kira dua bulan.

Mohamed Azmin berkata, beliau mahu menumpukan sepenuh masa kepada kerja dan memberi khidmat terbaik kepada rakyat Selangor.

"Tidak (terkilan). Saya baru dua bulan, tidak mengapalah, jangan te­ngok ke belakang, tengok ke depan.

"Apa pun, tahniah kepada Exco yang diberikan penghargaan itu kerana saya percaya kedua-dua tokoh ini telah banyak memberikan khidmat kepada rakyat dan sewajarnya diberikan penghormatan," katanya ditemui selepas istiadat penganugerahan darjah dan bintang kebesaran sempena ulang tahun keputeraan Sultan Selangor di Istana Alam Shah di sini hari ini.

Dua exco kerajaan negeri iaitu Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Kehidupan Bandar, Iskandar Abdul Samad serta Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Adat Melayu dan Warisan, Pembangunan Desa dan Kampung Tradisi, Dr. Ahmad Yunus Hairi dianugerahkan Darjah Kebesaran Dato' Paduka Mahkota Selangor (DPMS) yang membawa gelaran Datuk.

Azmin dalam pada itu meminta semua pihak supaya tidak membuat tafsiran berlebihan tentang keputusan Sultan Sharafuddin Idris Shah tidak memberikan sebarang darjah kebesaran kepadanya.

"Jangan tafsir lebih-lebih," ujarnya.

ANWAR MALAS LAYAN FAHMI ZAINOL ?

Posted: 11 Dec 2014 08:00 PM PST



Selepas pihak Universiti Malaya (UM) menggantung pengajian Fahmi Zainol selama dua semester dan didenda RM600, Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim sudah tidak mahu melayan lagi bekas presiden persatuan pelajar dakwa facebooker BBCD.

Fahmi Zainol: "apa perasaan ibu bapa saya? Uni Malaya tiada belas kasihan"
1.Fahmi Zainol selaku mahasiswa yang menjadi kuda caturan kepada Anwar Ibrahim kini merayu kepada Uni Malaya supaya mempertimbangkan keputusan menggantung dirinya selama 2 semester dengan memberi alasan "apa perasaan ibu bapa saya?".
2.Beliau yang pernah ditahan di Sabah kerana mahu menghasut mahasiswa disana membenci kerajaan berkata:
3."Saya agak terkilan dengan tindakan UM, walaupun mereka sudah mempunyai keputusan lebih awal, tidakkah mereka mempunyai rasa simpati dan empati kepada saya? " soalnya
4."Pernahkah mereka terfikir? Ataupun perasaan sebagai seorang manusia dilemparkan sejauh-jauhnya demi kepentingan masing-masing," soalnya lagi. Ada segelintir mahasiswa yang menyokong Fahmi menyatakan beliau hanya menjadi penganjur sahaja, yang merusuh bukanlah dirinya. Ini satu bentuk kezaliman UMNO yang terbukti dalam menindas mahasiswa.
5.Sumber dalaman menyatakan Fahmi Zainol cuba menghubungi Anwar Ibrahim bagi membantu dirinya tetapi panggilannya tidak dijawab walaupun telah berbelas kali menghantar SMS dan Whatsapp.
6.Dalam masa yang sama kaum cina terus menjadi pelopor dalam menukarkan pinjaman PTPTN menjadi biasiswa berikutan keputusan yang cemerlang.
BBCD: Adakah hukuman gantung 2 semester dan denda RM600 adalah setimpal? Click like jika anda rasa tidak setimpal
Sumber Bukti Fahmi Zainol merayu:
http://malaysiakini.com/news/283063.html
Yang ikhlas menghasut,
-ketua pengakap-
Boikot Barangan Cina Dap ORI's photo.
Boikot Barangan Cina Dap ORI's photo.

"Sumber dalaman menyatakan Fahmi Zainol cuba menghubungi Anwar Ibrahim bagi membantu dirinya tetapi panggilannya tidak dijawab walaupun telah berbelas kali menghantar SMS dan Whatsapp," dakwanya.

Fahmi didakwa antara lain kerana menganjurkan ceramah Anwar Ibrahim di kampus tanpa kebenaran universiti.

Facebooker BBCD membuat kenyataan itu sebagai respon kenyataan Fahmi Zainol di Malaysiakiniyang berlindung di sebalik sentimen ibu bapanya untuk meraih simpati.

Malaysiakini melaporkan Fahmi berkata pihak universiti tidak bertanggungjawab kerana tidak mengambil kira perasaan ibu bapanya yang menanti anak bergraduasi.

"Pernahkah mereka terfikir? Ataupun perasaan sebagai seorang manusia dilemparkan sejauh-jauhnya demi kepentingan masing-masing," soalnya.

Lapor portal itu lagi, Fahmi menyifatkan UM tidak tidak mempunyai belas kasihan dan simpati apabila menggantungnya tiga minggu sebelum peperiksaan bermula.

"Saya agak terkilan dengan tindakan UM, walaupun mereka sudah mempunyai keputusan lebih awal, sama ada menerima arahan dari mana-mana pihak atau terpaksa melakukannya, tidakkah mereka mempunyai rasa simpati dan empati?" soalnya lagi.

Namun, rayuan simpati yang diluahkan Fahmi dibidas oleh rakan Facebooker BBCD, Akai Zouri yang berkata tindakan UM itu wajar berdasarkan keangkuhan bekas pemimpin pelajar itu

"Eh…hari tu siapa yang bukan main berlagak cabar pihak pengurusan UM pecat dia?…. ni kira berperikemanusiaan la mereka tidak buang awak …hanya gantung 2 semester.,..tak apa lah…banyak masa lagi boleh la awak pergi sana sini menghasut anak bangsa supaya jadi macam awak,"katanya yang turut memetik kenyataan Fahmi di The Malaysian Insider

Fahmi dalam kenyataan di The Malaysian Insider, bertarikh 26 Okt, dengan angkuh telah mencabar pihak universiti mengambil tindakannya terhadapnya.

"Jika mereka mahu buang saya, teruskan. Biarlah ini menjadi pengajaran kepada orang ramai mengenai apa yang berlaku di universiti dan Malaysia.

"Saya bersedia untuk dipecat, untuk dipenjara, apa pun demi menjadikan Malaysia tempat yang lebih baik," kata Fahmi kepada The Malaysia Insider.

ALHAMDULILLAH, TAK PERGI DEMO MELALAK PUN HARGA MINYAK TETAP AKAN TURUN #Tuntut

Posted: 11 Dec 2014 08:00 PM PST


Puak-puak pembangkang dan pencacai pemakan minyak khabarnya merancang akan turun pada malam Ambang Merdeka 2015 ini untuk berdemo mendesak kerajaan menurunkan harga minyak.

Nampak sangat desperate dan nak ambil kesempatan kononnya merekalah hero rakyat yang memperjuangkan penurunan harga minyak.

Mungkin pencacai pemakan minyak tak pernah diberitahu oleh pemimpin kaki hasut dan kelentong mereka bahawa harga minyak mentah global sekarang sememangnya sedang menunjukkan trend penurunan harga.

Malaysia pula mengambil langkah tepat dengan penghapuskan subsidi RON 95 dan Diesel pada 1 Disember lalu mengikut mekanisme apungan terkawal, macam harga RON 97 tuu.

Maknanya harga minyak dan diesel akan turun secara automatik apabila harga minyak mentah global ulang sekali lagi HARGA MINYAK MENTAH GLOBAL bukan minyak proses turun di pasaran urusniaga dunia.

Tak perlulah puak pencacai dabik dada merekalah hero yang berjuang untuk rakyat dengan berjaya menurunkan harga minyak global dan Malaysia. Nampak sangat bombastik kelentong tu!

Ini kerana Kementerian Kewangan pada khamis 11 Disember semalam telah mengumumkan harga minyak di Malaysia tetap akan turun pada jam 12.01 tengah malam 1 Januari 2015 nanti. 

Berita dari Utusan Malaysia Jumaat 12 Disember 2014 m/s 4

Cuma kita tidak tahu berapa sen kadar penurunan harga ketiga-tiga jenis minyak di Malaysia kerana kerajaan perlu melihat kepada trend harga semasa selama 10 hari terakhir bulan Disember ini.

Mungkin ramai yang akan tangguh pengisian minyak di stesen-stesen minyak nanti sebelum detik 12.00 tengah malam 31 Disember nanti. Tak apalah berapa pun penurunannya nanti kita wajar bersyukur kepada Allah kerana masih lagi dapat merasai nikmat dunia ini.

Program malam tahun baharu 2015 akan di"hijack" oleh puak-puak pencacai untuk desak kerajaan turunkan harga minyak. Wei... harga minyak tetap akan turunlah 1 Januari 2015. Malam tersebut sebenarnya menjadi perhimpunan gay-gay dan group LGBT berpakaian hitam berlogo #Tuntut berseronok sesama mereka. Lepas tu....   

Tak perlu jadi manusia yang kufur pada nikmat. Yang berhimpun berlonggok berdemo memekik melalak malam tahun baru untuk tunjuk hebat kononnya kerana merekalah harga minyak jatuh sebab kerajaan takut hanyalah perbuatan sia-sia, tak de faedah langsung.

Bukankah lebih baik malam tahun baru diisi dengan amalan-amalan yang baik dan berdoa untuk kesejahteraan negara sebab kita tidak tahu adakah tahun depan kita masih hidup lagi dan adakah Malaysia terselamat dari bala bencana alam...   

Pendemo #Tuntut dipelawa pakai baju hitam pada malam Ambang Tahun Baru 2015 untuk menyerlahkan kesongsangan seksual mereka. 



  


KENYATAAN WAN AZIZAH DIKECAM PENYOKONG PAS

Posted: 11 Dec 2014 06:44 PM PST




Kenyataan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang mendakwa lebih setengah tahun pimpinan Pakatan Rakyat (PR) tidak dapat berkomunikasi dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang dikritik oleh penyokong PAS.

Facebooker Huzir Sulaiman menempelak Wan Azizah sebagai Presiden PKR yang sering tidak hadir mesyuarat PR, sebab itu beliau gagal berkomunikasi dengan Presiden PAS.

Turut dipertikaikan Huzir, sumber siapakah Wan Azizah perolehi untuk mengesahkan kenyataannya itu.

Huzir turut memetik kenyataan Timbalan Ketua Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi yang menyangkal dakwaan Wan Azizah itu.




"Beliau (Hadi) telah ke Parlimen dan saya yakin sewaktu di Parlimen, beliau berjumpa dengan pimpinan tertinggi PR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang. Cuma beliau memerlukan rehat yang cukup bagi memastikan tahap kecergasan kembali pulih selepas sakit tempoh hari," kata Muhammad Khalil yang juga anak Hadi.

Panglima Perang Cyber

Posted: 11 Dec 2014 11:37 PM PST

Panglima Perang Cyber


Antara Penerimaan Dan Penegasan : Umno harus berani !!!

Posted: 11 Dec 2014 08:58 PM PST



Utusan Malaysia

AHMAD FARIS ABDUL HALIM

 
ADA impak tersendiri hasil Perhimpunan Agung UMNO 2014 yang berakhir 29 November lalu.

Bagi pakatan pembangkang, mereka gusar. Mereka tahu dan sedar bahawa perhimpunan agung UMNO memberikan impak yang hebat kepada orang Melayu dan juga rakyat di negara ini.

Namun keseluruhannya para perwakilan yang sempat penulis bersembang di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur minggu lepas, mengakui cukup memahami kehendak terkini pucuk pimpinan parti. Perwakilan juga nampaknya memperoleh tekad baharu dalam menggerakkan UMNO dengan suntikan gendang perang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) yang dilancarkan pemimpin  tertinggi parti.

Ingatlah, PRU-14 akan menjadi ibu kepada segala pilihan raya menggantikan PRU-13 yang pernah juga digelar sebegitu rupa! Semua jentera parti komponen Barisan Nasional perlu memberi   iltizam 100% membantu UMNO yang menunjangi mereka untuk mendepani cabaran getir mendatang.

Dalam hal ini, UMNO tidak harus terlalu mudah mohon maaf atau bersikap apologetik atas nama perjuangan atau semasa menegakkan yang hakiki. Fakta bahawa negara ini adalah asalnya negeri Melayu tetapi dikongsi pentadbirannya dengan warga bukan Melayu, maka ini perlu penegasan dan penerimaan. 

Demikianlah juga dengan pendidikan nasional yang seharusnya berasas kepada beberapa prinsip antaranya hak Raja-Raja, hak peribumi, bahasa dan budaya Melayu di samping menyatakan hak sah kaum lain diterima. Jika Dong Zong  membuat bingar, UMNO mesti berani bersatu dengan seluruh orang Melayu, menempelak mereka. 

Jika pengguna Internet mendurhakai Yang di-Pertuan Agong atau mana-mana Raja di negara ini, seret mereka untuk didakwa cepat dan berkesan. Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) mesti dianggotai kalangan mereka yang memiliki kenegaraan yang kuat.  Sementelahan itu, menteri terlibat, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek harus membuat tindakan drastik meletakkan golongan yang mempunyai karisma serta kenegaraan dalam SKMM bagi menyelesaikan pelbagai bentuk fitnah dan penghinaan yang berlaku dalam media sosial sejak 2008 lagi.

Pada masa sama, team siber kerajaan/UMNO  perlu dirombak. Ini adalah ekoran pasukan ini yang berpangkalan di Putrajaya dan JASA sudah ketinggalan zaman dalam dunia teknologi maklumat (IT). Pasukan siber kerajaan/UMNO ini lebih kelihatan untuk mempunyai agenda peribadi seperti mana dibangkitkan oleh Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dalam ucapan penggulungan perhimpunan agung parti yang berakhir 29 November lalu. 

"Jangan  'attack' sesama sendiri, jangan bunuh sesama sendiri, jangan sorong belakang sama sendiri. Gunakan kekuatan siber untuk kuatkan UMNO, bukan jatuhkan kawan-kawan. "Untuk roh itu, kita sediakan Keris 2314 sebagai program pertarbiyahan dan pengkaderan. Ini akan  mewujudkan jil UMNO yang akan terlahir UMNO yang dapat meremajakan parti kita," katanya.

Ahmad Zahid merujuk angka 2314  - 23 ertinya, kalau kerja keras, BN akan mendapat 2/3 majoriti pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14, sementara 14 pula maksudnya - PRU ke-14.

UMNO mesti berani. Jika ada yang mengkhianati dasar pelajaran negara, UMNO harus ke depan dan  bertindak bagi orang Melayu dan Bumiputera. Pemimpin UMNO tak harus lembik, takut-takut atau teragak-agak apabila berdepan dengan sebarang pencabulan hak asasi kaum. Perimbangan kuasa ini perlu diterima oleh orang Melayu dan Bumiputera serta kaum-kaum lain di Malaysia. UMNO mesti hidupkan budaya `berundang-undang mahir, berbicara juga mesti mahir dan menang'.

UMNO harus berani. Kalau perlu dirombak barisan kepimpinan UMNO Selangor demi memastikan negeri terkaya di Malaysia itu kembali ke pangkuan parti setelah terlepas dua kali - buatlah, segerakanlah. Hakikatnya, sudah menjadi rahsia umum percakaran sesama peringkat atasan UMNO Selangor yang nampaknya mengulangi senario kemelut hubungan antara timbalan pengerusi perhubungan dan koordinator negeri tahun lalu.  

Politik UMNO Selangor kini maklum pengerusi perhubungan sedia ada juga `tidak ngam'  dengan timbalannya, sementara setiausaha parti negeri pula dikatakan  
tidak sehaluan dengan ketua penerangannya. Kalau pengerusi perhubungan buat program, timbalan tidak nampak kelibatnya. Jika setiausaha hadir program, ketua penerangan sebaliknya.

Kalau benarlah mahu sahut seruan Presiden parti semasa merasmikan Konvensyen UMNO Selangor baru-baru ini dalam konteks peremajaan UMNO, pemimpin -pemimpin seperti inilah yang sepatutnya melangkah sukarela berundur.

Andaikata pula jika UMNO Selangor pada pilihan raya umum akan datang hendak membawa orang muda, Ahli Parlimen Kuala Selangor, Datuk Irmohizam Ibrahim mungkin jawapannya. Umur baru menjangkau 36 tahun. Juga, seorang yang kreatif dan tidak berjawatan dalam parti sebelum dipilih calon. Namun, sudah mendapat gelaran `giant killer' menumbangkan orang kuat Pas, Dr. Zul (Dr. Dzulkefly Ahmad) dalam PRU-13.

Dalam soal ini jangan dipertikaikan pula penangan kewibawaan orang muda. Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo contohnya hanya berusia 35 tahun ketika dilantik Menteri Besar Selangor pada 2000. Contoh lebih dekat ialah Datuk Seri Najib Tun Razak yang merupakan  timbalan menteri paling muda apabila dilantik sebagai Timbalan Menteri Tenaga, Telekom dan Pos pada 1978 ketika usia 25 tahun. Kemudian, pada 1982 menjadi Menteri Besar paling muda di Pahang dalam sejarah negara ketika berumur 29 tahun.   

UMNO harus jangan silu-segan mempelopori keutamaan perjuangannya. Bagaimana dilaung, begitulah diamalkan.

Fasal 3 Perlembagaan UMNO jangan diabaikan. Jika agenda ini disambil lewakan atau berasa segan untuk dijayakan, lantaran takut apa orang lain kata, kelak identiti perjuangan Melayu akan berpaling kepada  tahap takut dan teragak-agak. Justeru,  fakta politik bilangan (politics of number) mesti dijuarakan. Iaitu dengan kekuatan 60 peratus Melayu-Bumiputera di negara ini, di samping menghormati hak semua pihak, UMNO jangan takut memperjuang dan mengekalkan apa yang hakiki bagi Melayu. 
 
Barangkali, sebagai contoh buat apalah UMNO terkejar-kejar untuk meraih sokongan  2,000 undi Cina berbanding merebut kembali 3,000 undi Melayu yang beralih ke pihak sana pada PRU-13?  

Masyarakat bukan Melayu amat teguh budaya bangsa mereka sehingga memegang hampir 68 peratus kekayaan negara ini. Namun sebilangan mereka bebas mengatakan pelbagai cercaan dan penafian, konon mereka disisih didiskriminasi, seolah-olah mereka menjadi warga nombor dua atau nombor tiga. Walhal, kita mengetahui Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan menjamin kesamatarafan semua warga Malaysia.

UMNO mesti berani. 

 Meminjam sekali lagi kata-kata Dr Ahmad Zahid:  "(Cuma UMNO) Jangan menyerang sesama sendiri sebab peluru itu akan digunakan oleh musuh untuk menyerang kita sehingga akhirnya ahli kita sendiri akan tewas." 

 "Sekarang yang menjadi ketua kita Presiden, maka harus mendokongnya. Selepas itu ada Timbalan Presiden, jangan buat spekulasi dan mempersiapkan diri untuk mengambil alih sesiapa pun." 

 

DATUK AHMAD FARIS ABDUL HALIM


Sumber :

http://pendekarawang1.blogspot.com/2014/12/umno-berani-atau-pengecut-artikel.html?m=0


Dihantar dari iPhone saya

MERBOK TIMES

Posted: 11 Dec 2014 11:35 PM PST

MERBOK TIMES


A Timeline of CIA Atrocities

Posted: 11 Dec 2014 08:19 PM PST



The following article was initially published in 1997. It is in part based on the work of William Blum. Killing Hope: U.S. Military and CIA Interventions since World War II, 1995 (GR Ed. M. Ch.)
By Steve Kangas
The following timeline describes just a few of the hundreds of atrocities and crimes committed by the CIA. (1)
CIA operations follow the same recurring script. First, American business interests abroad are threatened by a popular or democratically elected leader. The people support their leader because he intends to conduct land reform, strengthen unions, redistribute wealth, nationalize foreign-owned industry, and regulate business to protect workers, consumers and the environment.
So, on behalf of American business, and often with their help, the CIA mobilizes the opposition. First it identifies right-wing groups within the country (usually the military), and offers them a deal: "We'll put you in power if you maintain a favorable business climate for us."
The Agency then hires, trains and works with them to overthrow the existing government (usually a democracy). It uses every trick in the book: propaganda, stuffed ballot boxes, purchased elections, extortion, blackmail, sexual intrigue, false stories about opponents in the local media, infiltration and disruption of opposing political parties, kidnapping, beating, torture, intimidation, economic sabotage, death squads and even assassination.
These efforts culminate in a military coup, which installs a right-wing dictator. The CIA trains the dictator's security apparatus to crack down on the traditional enemies of big business, using interrogation, torture and murder. The victims are said to be "communists," but almost always they are just peasants, liberals, moderates, labor union leaders, political opponents and advocates of free speech and democracy. Widespread human rights abuses follow.
This scenario has been repeated so many times that the CIA actually teaches it in a special school, the notorious "School of the Americas." (It opened in Panama but later moved to Fort Benning, Georgia.) Critics have nicknamed it the "School of the Dictators" and "School of the Assassins." Here, the CIA trains Latin American military officers how to conduct coups, including the use of interrogation, torture and murder.
The Association for Responsible Dissent estimates that by 1987, 6 million people had died as a result of CIA covert operations. (2) Former State Department official William Blum correctly calls this an "American Holocaust."
The CIA justifies these actions as part of its war against communism. But most coups do not involve a communist threat. Unlucky nations are targeted for a wide variety of reasons: not only threats to American business interests abroad, but also liberal or even moderate social reforms, political instability, the unwillingness of a leader to carry out Washington's dictates, and declarations of neutrality in the Cold War. Indeed, nothing has infuriated CIA Directors quite like a nation's desire to stay out of the Cold War.
The ironic thing about all this intervention is that it frequently fails to achieve American objectives. Often the newly installed dictator grows comfortable with the security apparatus the CIA has built for him. He becomes an expert at running a police state. And because the dictator knows he cannot be overthrown, he becomes independent and defiant of Washington's will.
The CIA then finds it cannot overthrow him, because the police and military are under the dictator's control, afraid to cooperate with American spies for fear of torture and execution. The only two options for the U.S at this point are impotence or war. Examples of this "boomerang effect" include the Shah of Iran, General Noriega and Saddam Hussein. The boomerang effect also explains why the CIA has proven highly successful at overthrowing democracies, but a wretched failure at overthrowing dictatorships.
The following timeline should confirm that the CIA as we know it should be abolished and replaced by a true information-gathering and analysis organization. The CIA cannot be reformed — it is institutionally and culturally corrupt.
1929
The culture we lost — Secretary of State Henry Stimson refuses to endorse a code-breaking operation, saying, "Gentlemen do not read each other's mail."
1941
COI created — In preparation for World War II, President Roosevelt creates the Office of Coordinator of Information (COI). General William "Wild Bill" Donovan heads the new intelligence service.
1942
OSS created — Roosevelt restructures COI into something more suitable for covert action, the Office of Strategic Services (OSS). Donovan recruits so many of the nation's rich and powerful that eventually people joke that "OSS" stands for "Oh, so social!" or "Oh, such snobs!"
1943
Italy — Donovan recruits the Catholic Church in Rome to be the center of Anglo-American spy operations in Fascist Italy. This would prove to be one of America's most enduring intelligence alliances in the Cold War.
1945
OSS is abolished — The remaining American information agencies cease covert actions and return to harmless information gathering and analysis.
Operation PAPERCLIP – While other American agencies are hunting down Nazi war criminals for arrest, the U.S. intelligence community is smuggling them into America, unpunished, for their use against the Soviets. The most important of these is Reinhard Gehlen, Hitler's master spy who had built up an intelligence network in the Soviet Union. With full U.S. blessing, he creates the "Gehlen Organization," a band of refugee Nazi spies who reactivate their networks in Russia.
These include SS intelligence officers Alfred Six and Emil Augsburg (who massacred Jews in the Holocaust), Klaus Barbie (the "Butcher of Lyon"), Otto von Bolschwing (the Holocaust mastermind who worked with Eichmann) and SS Colonel Otto Skorzeny (a personal friend of Hitler's). The Gehlen Organization supplies the U.S. with its only intelligence on the Soviet Union for the next ten years, serving as a bridge between the abolishment of the OSS and the creation of the CIA.
However, much of the "intelligence" the former Nazis provide is bogus. Gehlen inflates Soviet military capabilities at a time when Russia is still rebuilding its devastated society, in order to inflate his own importance to the Americans (who might otherwise punish him). In 1948, Gehlen almost convinces the Americans that war is imminent, and the West should make a preemptive strike. In the 50s he produces a fictitious "missile gap." To make matters worse, the Russians have thoroughly penetrated the Gehlen Organization with double agents, undermining the very American security that Gehlen was supposed to protect.
1947
Greece — President Truman requests military aid to Greece to support right-wing forces fighting communist rebels. For the rest of the Cold War, Washington and the CIA will back notorious Greek leaders with deplorable human rights records.
CIA created — President Truman signs the National Security Act of 1947, creating the Central Intelligence Agency and National Security Council. The CIA is accountable to the president through the NSC — there is no democratic or congressional oversight. Its charter allows the CIA to "perform such other functions and duties… as the National Security Council may from time to time direct." This loophole opens the door to covert action and dirty tricks.
1948
Covert-action wing created — The CIA recreates a covert action wing, innocuously called the Office of Policy Coordination, led by Wall Street lawyer Frank Wisner. According to its secret charter, its responsibilities include "propaganda, economic warfare, preventive direct action, including sabotage, antisabotage, demolition and evacuation procedures; subversion against hostile states, including assistance to underground resistance groups, and support of indigenous anti-communist elements in threatened countries of the free world."
Italy — The CIA corrupts democratic elections in Italy, where Italian communists threaten to win the elections. The CIA buys votes, broadcasts propaganda, threatens and beats up opposition leaders, and infiltrates and disrupts their organizations. It works — the communists are defeated.
1949
Radio Free Europe — The CIA creates its first major propaganda outlet, Radio Free Europe. Over the next several decades, its broadcasts are so blatantly false that for a time it is considered illegal to publish transcripts of them in the U.S.
Late 40s
Operation MOCKINGBIRD — The CIA begins recruiting American news organizations and journalists to become spies and disseminators of propaganda. The effort is headed by Frank Wisner, Allan Dulles, Richard Helms and Philip Graham. Graham is publisher of The Washington Post, which becomes a major CIA player. Eventually, the CIA's media assets will include ABC, NBC, CBS, Time, Newsweek, Associated Press, United Press International, Reuters, Hearst Newspapers, Scripps-Howard, Copley News Service and more. By the CIA's own admission, at least 25 organizations and 400 journalists will become CIA assets.
1953
Iran – CIA overthrows the democratically elected Mohammed Mossadegh in a military coup, after he threatened to nationalize British oil. The CIA replaces him with a dictator, the Shah of Iran, whose secret police, SAVAK, is as brutal as the Gestapo.
Operation MK-ULTRA — Inspired by North Korea's brainwashing program, the CIA begins experiments on mind control. The most notorious part of this project involves giving LSD and other drugs to American subjects without their knowledge or against their will, causing several to commit suicide. However, the operation involves far more than this. Funded in part by the Rockefeller and Ford foundations, research includes propaganda, brainwashing, public relations, advertising, hypnosis, and other forms of suggestion.
1954
Guatemala — CIA overthrows the democratically elected Jacob Arbenz in a military coup. Arbenz has threatened to nationalize the Rockefeller-owned United Fruit Company, in which CIA Director Allen Dulles also owns stock. Arbenz is replaced with a series of right-wing dictators whose bloodthirsty policies will kill over 100,000 Guatemalans in the next 40 years.
1954-1958
North Vietnam — CIA officer Edward Lansdale spends four years trying to overthrow the communist government of North Vietnam, using all the usual dirty tricks. The CIA also attempts to legitimize a tyrannical puppet regime in South Vietnam, headed by Ngo Dinh Diem. These efforts fail to win the hearts and minds of the South Vietnamese because the Diem government is opposed to true democracy, land reform and poverty reduction measures. The CIA's continuing failure results in escalating American intervention, culminating in the Vietnam War.
1956
Hungary — Radio Free Europe incites Hungary to revolt by broadcasting Khruschev's Secret Speech, in which he denounced Stalin. It also hints that American aid will help the Hungarians fight. This aid fails to materialize as Hungarians launch a doomed armed revolt, which only invites a major Soviet invasion. The conflict kills 7,000 Soviets and 30,000 Hungarians.
1957-1973
Laos — The CIA carries out approximately one coup per year trying to nullify Laos' democratic elections. The problem is the Pathet Lao, a leftist group with enough popular support to be a member of any coalition government. In the late 50s, the CIA even creates an "Armee Clandestine" of Asian mercenaries to attack the Pathet Lao. After the CIA's army suffers numerous defeats, the U.S. starts bombing, dropping more bombs on Laos than all the U.S. bombs dropped in World War II. A quarter of all Laotians will eventually become refugees, many living in caves.
1959
Haiti — The U.S. military helps "Papa Doc" Duvalier become dictator of Haiti. He creates his own private police force, the "Tonton Macoutes," who terrorize the population with machetes. They will kill over 100,000 during the Duvalier family reign. The U.S. does not protest their dismal human rights record.
1961
The Bay of Pigs — The CIA sends 1,500 Cuban exiles to invade Castro's Cuba. But "Operation Mongoose" fails, due to poor planning, security and backing. The planners had imagined that the invasion will spark a popular uprising against Castro -– which never happens. A promised American air strike also never occurs. This is the CIA's first public setback, causing President Kennedy to fire CIA Director Allen Dulles.
Dominican Republic — The CIA assassinates Rafael Trujillo, a murderous dictator Washington has supported since 1930. Trujillo's business interests have grown so large (about 60 percent of the economy) that they have begun competing with American business interests.
Ecuador — The CIA-backed military forces the democratically elected President Jose Velasco to resign. Vice President Carlos Arosemana replaces him; the CIA fills the now vacant vice presidency with its own man.
Congo (Zaire) — The CIA assassinates the democratically elected Patrice Lumumba. However, public support for Lumumba's politics runs so high that the CIA cannot clearly install his opponents in power. Four years of political turmoil follow.
1963
Dominican Republic — The CIA overthrows the democratically elected Juan Bosch in a military coup. The CIA installs a repressive, right-wing junta.
Ecuador — A CIA-backed military coup overthrows President Arosemana, whose independent (not socialist) policies have become unacceptable to Washington. A military junta assumes command, cancels the 1964 elections, and begins abusing human rights.
1964
Brazil — A CIA-backed military coup overthrows the democratically elected government of Joao Goulart. The junta that replaces it will, in the next two decades, become one of the most bloodthirsty in history. General Castelo Branco will create Latin America's first death squads, or bands of secret police who hunt down "communists" for torture, interrogation and murder. Often these "communists" are no more than Branco's political opponents. Later it is revealed that the CIA trains the death squads.
1965
Indonesia — The CIA overthrows the democratically elected Sukarno with a military coup. The CIA has been trying to eliminate Sukarno since 1957, using everything from attempted assassination to sexual intrigue, for nothing more than his declaring neutrality in the Cold War. His successor, General Suharto, will massacre between 500,000 to 1 million civilians accused of being "communist." The CIA supplies the names of countless suspects.
Dominican Republic — A popular rebellion breaks out, promising to reinstall Juan Bosch as the country's elected leader. The revolution is crushed when U.S. Marines land to uphold the military regime by force. The CIA directs everything behind the scenes.
Greece — With the CIA's backing, the king removes George Papandreous as prime minister. Papandreous has failed to vigorously support U.S. interests in Greece.
Congo (Zaire) — A CIA-backed military coup installs Mobutu Sese Seko as dictator. The hated and repressive Mobutu exploits his desperately poor country for billions.
1966
The RampartsAffair — The radical magazine Ramparts begins a series of unprecedented anti-CIA articles. Among their scoops: the CIA has paid the University of Michigan $25 million dollars to hire "professors" to train South Vietnamese students in covert police methods. MIT and other universities have received similar payments. Ramparts also reveals that the National Students' Association is a CIA front. Students are sometimes recruited through blackmail and bribery, including draft deferments.
1967
Greece — A CIA-backed military coup overthrows the government two days before the elections. The favorite to win was George Papandreous, the liberal candidate. During the next six years, the "reign of the colonels" — backed by the CIA — will usher in the widespread use of torture and murder against political opponents. When a Greek ambassador objects to President Johnson about U.S. plans for Cypress, Johnson tells him: "Fuck your parliament and your constitution."
Operation PHEONIX — The CIA helps South Vietnamese agents identify and then murder alleged Viet Cong leaders operating in South Vietnamese villages. According to a 1971 congressional report, this operation killed about 20,000 "Viet Cong."
1968
Operation CHAOS — The CIA has been illegally spying on American citizens since 1959, but with Operation CHAOS, President Johnson dramatically boosts the effort. CIA agents go undercover as student radicals to spy on and disrupt campus organizations protesting the Vietnam War. They are searching for Russian instigators, which they never find. CHAOS will eventually spy on 7,000 individuals and 1,000 organizations.
Bolivia — A CIA-organized military operation captures legendary guerilla Che Guevara. The CIA wants to keep him alive for interrogation, but the Bolivian government executes him to prevent worldwide calls for clemency.
1969
Uruguay — The notorious CIA torturer Dan Mitrione arrives in Uruguay, a country torn with political strife. Whereas right-wing forces previously used torture only as a last resort, Mitrione convinces them to use it as a routine, widespread practice. "The precise pain, in the precise place, in the precise amount, for the desired effect," is his motto. The torture techniques he teaches to the death squads rival the Nazis'. He eventually becomes so feared that revolutionaries will kidnap and murder him a year later.
1970
Cambodia — The CIA overthrows Prince Sahounek, who is highly popular among Cambodians for keeping them out of the Vietnam War. He is replaced by CIA puppet Lon Nol, who immediately throws Cambodian troops into battle. This unpopular move strengthens once minor opposition parties like the Khmer Rouge, which achieves power in 1975 and massacres millions of its own people.
1971
Bolivia — After half a decade of CIA-inspired political turmoil, a CIA-backed military coup overthrows the leftist President Juan Torres. In the next two years, dictator Hugo Banzer will have over 2,000 political opponents arrested without trial, then tortured, raped and executed.
Haiti — "Papa Doc" Duvalier dies, leaving his 19-year old son "Baby Doc" Duvalier the dictator of Haiti. His son continues his bloody reign with full knowledge of the CIA.
1972
The Case-Zablocki Act — Congress passes an act requiring congressional review of executive agreements. In theory, this should make CIA operations more accountable. In fact, it is only marginally effective.
Cambodia — Congress votes to cut off CIA funds for its secret war in Cambodia.
Wagergate Break-in — President Nixon sends in a team of burglars to wiretap Democratic offices at Watergate. The team members have extensive CIA histories, including James McCord, E. Howard Hunt and five of the Cuban burglars. They work for the Committee to Reelect the President (CREEP), which does dirty work like disrupting Democratic campaigns and laundering Nixon's illegal campaign contributions. CREEP's activities are funded and organized by another CIA front, the Mullen Company.
1973
Chile — The CIA overthrows and assassinates Salvador Allende, Latin America's first democratically elected socialist leader. The problems begin when Allende nationalizes American-owned firms in Chile. ITT offers the CIA $1 million for a coup (reportedly refused). The CIA replaces Allende with General Augusto Pinochet, who will torture and murder thousands of his own countrymen in a crackdown on labor leaders and the political left.
CIA begins internal investigations— William Colby, the Deputy Director for Operations, orders all CIA personnel to report any and all illegal activities they know about. This information is later reported to Congress.
Watergate Scandal — The CIA's main collaborating newspaper in America, The Washington Post, reports Nixon's crimes long before any other newspaper takes up the subject. The two reporters, Woodward and Bernstein, make almost no mention of the CIA's many fingerprints all over the scandal. It is later revealed that Woodward was a Naval intelligence briefer to the White House, and knows many important intelligence figures, including General Alexander Haig. His main source, "Deep Throat," is probably one of those.
CIA Director Helms Fired — President Nixon fires CIA Director Richard Helms for failing to help cover up the Watergate scandal. Helms and Nixon have always disliked each other. The new CIA director is William Colby, who is relatively more open to CIA reform.
1974
CHAOS exposed — Pulitzer prize winning journalist Seymour Hersh publishes a story about Operation CHAOS, the domestic surveillance and infiltration of anti-war and civil rights groups in the U.S. The story sparks national outrage.
Angleton fired — Congress holds hearings on the illegal domestic spying efforts of James Jesus Angleton, the CIA's chief of counterintelligence. His efforts included mail-opening campaigns and secret surveillance of war protesters. The hearings result in his dismissal from the CIA.
House clears CIA in Watergate — The House of Representatives clears the CIA of any complicity in Nixon's Watergate break-in.
The Hughes Ryan Act — Congress passes an amendment requiring the president to report nonintelligence CIA operations to the relevant congressional committees in a timely fashion.
1975
Australia — The CIA helps topple the democratically elected, left-leaning government of Prime Minister Edward Whitlam. The CIA does this by giving an ultimatum to its Governor-General, John Kerr. Kerr, a longtime CIA collaborator, exercises his constitutional right to dissolve the Whitlam government. The Governor-General is a largely ceremonial position appointed by the Queen; the Prime Minister is democratically elected. The use of this archaic and never-used law stuns the nation.
Angola — Eager to demonstrate American military resolve after its defeat in Vietnam, Henry Kissinger launches a CIA-backed war in Angola. Contrary to Kissinger's assertions, Angola is a country of little strategic importance and not seriously threatened by communism. The CIA backs the brutal leader of UNITAS, Jonas Savimbi. This polarizes Angolan politics and drives his opponents into the arms of Cuba and the Soviet Union for survival. Congress will cut off funds in 1976, but the CIA is able to run the war off the books until 1984, when funding is legalized again. This entirely pointless war kills over 300,000 Angolans.
"The CIA and the Cult of Intelligence"— Victor Marchetti and John Marks publish this whistle-blowing history of CIA crimes and abuses. Marchetti has spent 14 years in the CIA, eventually becoming an executive assistant to the Deputy Director of Intelligence. Marks has spent five years as an intelligence official in the State Department.
"Inside the Company" — Philip Agee publishes a diary of his life inside the CIA. Agee has worked in covert operations in Latin America during the 60s, and details the crimes in which he took part.
Congress investigates CIA wrong-doing— Public outrage compels Congress to hold hearings on CIA crimes. Senator Frank Church heads the Senate investigation ("The Church Committee"), and Representative Otis Pike heads the House investigation. (Despite a 98 percent incumbency reelection rate, both Church and Pike are defeated in the next elections.) The investigations lead to a number of reforms intended to increase the CIA's accountability to Congress, including the creation of a standing Senate committee on intelligence. However, the reforms prove ineffective, as the Iran/Contra scandal will show. It turns out the CIA can control, deal with or sidestep Congress with ease.
The Rockefeller Commission — In an attempt to reduce the damage done by the Church Committee, President Ford creates the "Rockefeller Commission" to whitewash CIA history and propose toothless reforms. The commission's namesake, Vice President Nelson Rockefeller, is himself a major CIA figure. Five of the commission's eight members are also members of the Council on Foreign Relations, a CIA-dominated organization.
1979
Iran — The CIA fails to predict the fall of the Shah of Iran, a longtime CIA puppet, and the rise of Muslim fundamentalists who are furious at the CIA's backing of SAVAK, the Shah's bloodthirsty secret police. In revenge, the Muslims take 52 Americans hostage in the U.S. embassy in Tehran.
Afghanistan — The Soviets invade Afghanistan. The CIA immediately begins supplying arms to any faction willing to fight the occupying Soviets. Such indiscriminate arming means that when the Soviets leave Afghanistan, civil war will erupt. Also, fanatical Muslim extremists now possess state-of-the-art weaponry. One of these is Sheik Abdel Rahman, who will become involved in the World Trade Center bombing in New York.
El Salvador — An idealistic group of young military officers, repulsed by the massacre of the poor, overthrows the right-wing government. However, the U.S. compels the inexperienced officers to include many of the old guard in key positions in their new government. Soon, things are back to "normal" — the military government is repressing and killing poor civilian protesters. Many of the young military and civilian reformers, finding themselves powerless, resign in disgust.
Nicaragua — Anastasios Samoza II, the CIA-backed dictator, falls. The Marxist Sandinistas take over government, and they are initially popular because of their commitment to land and anti-poverty reform. Samoza had a murderous and hated personal army called the National Guard. Remnants of the Guard will become the Contras, who fight a CIA-backed guerilla war against the Sandinista government throughout the 1980s.
1980
El Salvador — The Archbishop of San Salvador, Oscar Romero, pleads with President Carter "Christian to Christian" to stop aiding the military government slaughtering his people. Carter refuses. Shortly afterwards, right-wing leader Roberto D'Aubuisson has Romero shot through the heart while saying Mass. The country soon dissolves into civil war, with the peasants in the hills fighting against the military government. The CIA and U.S. Armed Forces supply the government with overwhelming military and intelligence superiority. CIA-trained death squads roam the countryside, committing atrocities like that of El Mazote in 1982, where they massacre between 700 and 1000 men, women and children. By 1992, some 63,000 Salvadorans will be killed.
1981
Iran/Contra Begins — The CIA begins selling arms to Iran at high prices, using the profits to arm the Contras fighting the Sandinista government in Nicaragua. President Reagan vows that the Sandinistas will be "pressured" until "they say 'uncle.'" The CIA's Freedom Fighter's Manual disbursed to the Contras includes instruction on economic sabotage, propaganda, extortion, bribery, blackmail, interrogation, torture, murder and political assassination.
1983
Honduras — The CIA gives Honduran military officers the Human Resource Exploitation Training Manual – 1983, which teaches how to torture people. Honduras' notorious "Battalion 316″ then uses these techniques, with the CIA's full knowledge, on thousands of leftist dissidents. At least 184 are murdered.
1984
The Boland Amendment — The last of a series of Boland Amendments is passed. These amendments have reduced CIA aid to the Contras; the last one cuts it off completely. However, CIA Director William Casey is already prepared to "hand off" the operation to Colonel Oliver North, who illegally continues supplying the Contras through the CIA's informal, secret, and self-financing network. This includes "humanitarian aid" donated by Adolph Coors and William Simon, and military aid funded by Iranian arms sales.
1986
Eugene Hasenfus — Nicaragua shoots down a C-123 transport plane carrying military supplies to the Contras. The lone survivor, Eugene Hasenfus, turns out to be a CIA employee, as are the two dead pilots. The airplane belongs to Southern Air Transport, a CIA front. The incident makes a mockery of President Reagan's claims that the CIA is not illegally arming the Contras.
Iran/Contra Scandal — Although the details have long been known, the Iran/Contra scandal finally captures the media's attention in 1986. Congress holds hearings, and several key figures (like Oliver North) lie under oath to protect the intelligence community. CIA Director William Casey dies of brain cancer before Congress can question him. All reforms enacted by Congress after the scandal are purely cosmetic.
Haiti — Rising popular revolt in Haiti means that "Baby Doc" Duvalier will remain "President for Life" only if he has a short one. The U.S., which hates instability in a puppet country, flies the despotic Duvalier to the South of France for a comfortable retirement. The CIA then rigs the upcoming elections in favor of another right-wing military strongman. However, violence keeps the country in political turmoil for another four years. The CIA tries to strengthen the military by creating the National Intelligence Service (SIN), which suppresses popular revolt through torture and assassination.
1989
Panama — The U.S. invades Panama to overthrow a dictator of its own making, General Manuel Noriega. Noriega has been on the CIA's payroll since 1966, and has been transporting drugs with the CIA's knowledge since 1972. By the late 80s, Noriega's growing independence and intransigence have angered Washington… so out he goes.
1990
Haiti — Competing against 10 comparatively wealthy candidates, leftist priest Jean-Bertrand Aristide captures 68 percent of the vote. After only eight months in power, however, the CIA-backed military deposes him. More military dictators brutalize the country, as thousands of Haitian refugees escape the turmoil in barely seaworthy boats. As popular opinion calls for Aristide's return, the CIA begins a disinformation campaign painting the courageous priest as mentally unstable.
1991
The Gulf War — The U.S. liberates Kuwait from Iraq. But Iraq's dictator, Saddam Hussein, is another creature of the CIA. With U.S. encouragement, Hussein invaded Iran in 1980. During this costly eight-year war, the CIA built up Hussein's forces with sophisticated arms, intelligence, training and financial backing. This cemented Hussein's power at home, allowing him to crush the many internal rebellions that erupted from time to time, sometimes with poison gas. It also gave him all the military might he needed to conduct further adventurism — in Kuwait, for example.
The Fall of the Soviet Union — The CIA fails to predict this most important event of the Cold War. This suggests that it has been so busy undermining governments that it hasn't been doing its primary job: gathering and analyzing information. The fall of the Soviet Union also robs the CIA of its reason for existence: fighting communism. This leads some to accuse the CIA of intentionally failing to predict the downfall of the Soviet Union. Curiously, the intelligence community's budget is not significantly reduced after the demise of communism.
1992
Economic Espionage — In the years following the end of the Cold War, the CIA is increasingly used for economic espionage. This involves stealing the technological secrets of competing foreign companies and giving them to American ones. Given the CIA's clear preference for dirty tricks over mere information gathering, the possibility of serious criminal behavior is very great indeed.
1993
Haiti — The chaos in Haiti grows so bad that President Clinton has no choice but to remove the Haitian military dictator, Raoul Cedras, on threat of U.S. invasion. The U.S. occupiers do not arrest Haiti's military leaders for crimes against humanity, but instead ensure their safety and rich retirements. Aristide is returned to power only after being forced to accept an agenda favorable to the country's ruling class.
EPILOGUE
In a speech before the CIA celebrating its 50th anniversary, President Clinton said: "By necessity, the American people will never know the full story of your courage."
Clinton's is a common defense of the CIA: namely, the American people should stop criticizing the CIA because they don't know what it really does. This, of course, is the heart of the problem in the first place. An agency that is above criticism is also above moral behavior and reform. Its secrecy and lack of accountability allows its corruption to grow unchecked.
Furthermore, Clinton's statement is simply untrue. The history of the agency is growing painfully clear, especially with the declassification of historical CIA documents. We may not know the details of specific operations, but we do know, quite well, the generalbehavior of the CIA. These facts began emerging nearly two decades ago at an ever-quickening pace. Today we have a remarkably accurate and consistent picture, repeated in country after country, and verified from countless different directions.
The CIA's response to this growing knowledge and criticism follows a typical historical pattern. (Indeed, there are remarkable parallels to the Medieval Church's fight against the Scientific Revolution.) The first journalists and writers to reveal the CIA's criminal behavior were harassed and censored if they were American writers, and tortured and murdered if they were foreigners. (See Philip Agee's On the Run for an example of early harassment.) However, over the last two decades the tide of evidence has become overwhelming, and the CIA has found that it does not have enough fingers to plug every hole in the dike. This is especially true in the age of the Internet, where information flows freely among millions of people. Since censorship is impossible, the Agency must now defend itself with apologetics. Clinton's "Americans will never know" defense is a prime example.
Another common apologetic is that "the world is filled with unsavory characters, and we must deal with them if we are to protect American interests at all." There are two things wrong with this. First, it ignores the fact that the CIA has regularly spurned alliances with defenders of democracy, free speech and human rights, preferring the company of military dictators and tyrants. The CIA had moral options available to them, but did not take them.
Second, this argument begs several questions. The first is: "Which American interests?" The CIA has courted right-wing dictators because they allow wealthy Americans to exploit the country's cheap labor and resources. But poor and middle-class Americans pay the price whenever they fight the wars that stem from CIA actions, from Vietnam to the Gulf War to Panama. The second begged question is: "Why should American interests come at the expense of other peoples' human rights?"
The CIA should be abolished, its leadership dismissed and its relevant members tried for crimes against humanity. Our intelligence community should be rebuilt from the ground up, with the goal of collecting and analyzing information. As for covert action, there are two moral options. The first one is to eliminate covert action completely. But this gives jitters to people worried about the Adolf Hitlers of the world. So a second option is that we can place covert action under extensive and true democratic oversight.
For example, a bipartisan Congressional Committee of 40 members could review and veto all aspects of CIA operations upon a majority or super-majority vote. Which of these two options is best may be the subject of debate, but one thing is clear: like dictatorship, like monarchy, unaccountable covert operations should die like the dinosaurs they are.

The Unspinners

Posted: 11 Dec 2014 11:25 PM PST

The Unspinners


Tak habis-habis tuntut dakwa brahim Ali

Posted: 11 Dec 2014 09:30 PM PST


Bila AG tak boleh dakwa, kita kena fikir kenapa dia kata tidak ada kes.

Pembangkang, GEIC The STar, parti bukan Islam dalam BN, pembangkang, NGO kiri, Khairy dan Nurjazlan mahu Dato Ibrahim didakwa.

Nak dakwa apa? Dakwa menghasur suruh bakar Bible?

Adakah itu yang disebut?

Ibrahim ali sebut bakar saja Bible yang dalam bahasa Melayu dan menggunakan kalimah Allah. Katanya dari dibuang dan tidak hormati kitab orang lain, lakukan cara orang Islam buang Quran iaitu dengan membakar.

Orang bukan Islam mungkin anggap bakar Bible satu penghinaan.

Kalau dibawa ke court, agak-agak apa peguam Brahim ali akan hujah?

Dia akan guna keputusan mahkamah Persekutuan yang tidak benarkan kalimah Allah diguna dalam Bible Melayu.

Ikutkan patut guna terjemahan jadi Injil, tapi kenapa digunakan istilah Al Kitab, Khabar Baik dan tunggu masa akan dipanggil Quran Al Masih.

Tujuannya adalah untuk keliru, tipu, dan putarbelit orang Islam yang lemah Iman dan kurang ilmu supaya mudah dimurtadkan.

Adakah orang Islam pro PR tak mahu ambil tanggungjawab dengan akidah saudara Islam yang lain?

Usah beri publisiti free buat Alvin dan Ali Jalil

Posted: 11 Dec 2014 07:34 PM PST



Tiada hak tarik passport? Moron rupanya Kit Siang

Posted: 11 Dec 2014 05:27 PM PST








ANGIN PERUBAHAN

Posted: 11 Dec 2014 09:28 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Fahmi Zainol Perdaya Ibu Bapanya Sendiri?

Posted: 11 Dec 2014 04:00 PM PST


Hati Hati, Occupy UM Ceduk Ajaran Songsang Komunis

Posted: 11 Dec 2014 08:34 AM PST


Bila buat kesalahan, mereka cabar universiti untuk bertindak. Bila sudah dikenakan tindakan, mereka meminta simpati dari rakyat. Apakah rakyat sebodoh itu untuk lupa apa yang telah mereka cakap sebelum ini? 

Rakyat tidak sebodoh mereka. Idea berkhemah ini sendiri sudah dilakukan berulang kali, sama seperti idea berkhemah di Dataran Merdeka sebelum ini. 

Dari mana idea berkhemah ini ditiru? Baca penjelasan ini artikel ini. Mungkin selepas ini mereka akan berkhemah pula di depan penjara Sungai Buloh jika Anwar didapati bersalah masuk ke dalam. 

Hati hati, idea khemah ini sebenarnya adalah budaya politik songsang dari luar. Usah pesongkan menara gading dengan idea songsang ini. 

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 11 Dec 2014 09:07 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


BN WAJIB JAWAP FITNAH KIT SIANG APEK TUA NI..SEGERA !

Posted: 11 Dec 2014 04:30 PM PST

TERUSKAN WAHAI KERAJAAN NEGERI MELAKA.

Posted: 11 Dec 2014 10:49 AM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 11 Dec 2014 03:04 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Kampung ini wajibkan lakukan seks pakai kondom

Posted: 11 Dec 2014 02:41 AM PST

Gambar di atas merupakan gambar sebuah perkampungan pelacur murahan di Papua, Indonesia sehingga memaksa pihak berkuasa meletakkan papan tanda, penggunaan kondom adalah 100 peratus wajib.

Pada pintu gerbang berkenaan ditulis "Selamat Datang, Anda Memasuki Daerah 100% Wajib Kondom" yang jelas tanpa berselindung difahami mesejnya.

Foto berkenaan dirakamkan oleh rakan wartawan yang pergi ke Papua baru-baru ini.

"Bila aku tanya pak supir, kenapa ada signboard Wajib Kondom ni, dia kata ia adalah sebuah perkampungan kecil tepi tasik yang khusus untuk pekerja seks murahan di wilayah itu," katanya.

Tinjauan lanjut penulis mendapati, penggunaan kondom bukan sahaja diwajibkan apabila mengadakan hubungan seks dengan pelacur tetapi juga dengan isteri sendiri.

Laman blog fahmiberdiridisini.blogspot.com, menulis masalah jangkitan HIV dan Aids dikatakan meningkat di daerah Jayapura kerana aktiviti seks bebas dengan pelacur sehingga wujudnya papan tanda seperti itu.
Papan tanda Komplex Wajib Senyum juga di Jayapura, Papua, Indonesia. - Foto MYNEWSHUB.CC

Rakan berkenaan turut pergi ke sebuah lagi lokasi dengan nama menarik iaitu Kompleks Wajib Senyum yang terletak di Jayapura, Papua.

Kalau penulis dan anda semua ke sini, mesti boleh dapat banyak pahala bersedekah sebab hanya tersenyum sahaja. – MYNEWSHUB.CC

Cucu Tok Selampit

Posted: 11 Dec 2014 01:27 PM PST

Cucu Tok Selampit


Melampau! Risalah Politik Roket Turut Disebarkan Kepada Kanak-Kanak

Posted: 11 Dec 2014 07:00 AM PST


Agak melampau agenda politik kepartian rasis hendak disebarkan kepada kanak-kanak yang masih suci dan tidak mengetahui apa-apa. Cukuplah sekadar hendak menyebarkan dakyah kepartian kepada orang ramai. Kenapa perlu melibatkan kanak-kanak? Hari ini Ahli Parlimen DAP Senai, Wong Shu Qi, menyebarkan kira-kira 500 helai surat khabar Roket dalam versi Bahasa Malaysia kepada orang ramai yang lalu lalang. 

DAP telah mengadakan pejabat bergerak bulan Disember 2014 di Pasar Malam Taman Aman. Walaupun kelihatan orang ramai senantiasa membuang akhbar Roket merata-rata selepas diberikan oleh Ahli Parliemen Senai itu, pemberian akhbar politik kepada kanak-kanak amat tidak boleh diterima akal. Apa Wong Shu Qi ingat ini komik Dragon Ball ka?


Wahai Mahasiswa UM, Daripada 'Occupy' Padang Lebih Baik 'Occupy' Perpustakaan

Posted: 10 Dec 2014 06:23 PM PST

Kemaskini 4.30 PM:

Pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dengan kerjasama Polis Di Raja Malaysia (PDRM) telah merobohkan khemah-khemah mahasiswa 'Occupy' Padang ini.





Posting Asal:



Majoriti mahasiswa Melayu Universiti Malaya (UM) buat hal lagi. Sedang mahasiswa kaum lain bergelut mengejar ilmu, beberapa mahasiswa Universiti Malaya dilihat mula 'berkhemah' atau bahasa 'trendy'nya dipanggil 'occupy' di kampus itu sejak petang tadi bagi menunjukkan perasaan tidak setuju mereka terhadap hukuman yang diberi kepada lapan pelajar yang terlibat dalam penganjuran perhimpunan haram pada Oktober lepas.

Antara yang menerima hukuman itu adalah Presiden Persatuan Mahasiswa UM (PMUM) Fahmi Zainol yang digantung pengajian dua semester. Fahmi turut dikenakan denda RM600.00 bagi empat pertuduhan ke atasnya. Mungkin pihak Universiti perlu juga mengenakan tindakan yang tegas ke atas mahasiswa-mahasiswa geng 'occupy' yang tidak berminat untuk belajar ini.

Untuk rekod, CTS tidak bersetuju dengan hukuman ringan yang dikenakan ke atas Fahmi Zainol. Hukuman digantung dua semester dan denda RM600.00 terlalu rendah jika dibandingkan dengan kesalahan merempuh pagar universiti, mengadakan demonstrasi haram dan melanggar peraturan universiti dan AUKU. Mungkin selepas ini mana-mana pelajar yang ingin 'release tension' belajar, bolehlah merobohkan pagar UM tersebut kerana denda dan tindakan yang dikenakan adalah sangat ringan.

Apa Yang Tersirat

Posted: 11 Dec 2014 01:10 PM PST

Apa Yang Tersirat


Sodomi II: Akan Bila Kah Keputusan?

Posted: 10 Dec 2014 08:55 PM PST

LEBIH sebulan, Mahkamah Persekutuan menangguhkan penghakiman rayuan sodomi II Anwar Ibrahim terhadap hukuman 5 tahun penjara yang dijatuhkan Mahkamah Rayuan pada 8 mac lalu.

Rakyat tertunggu-tunggu berkaitan dengan hukuman itu. 

Kini, mereka yang menjadi penyokong Anwar mengwar-warkan bahawa Anwar bakal dibebaskan, atas sebab Peguam Utama Ketua Pembangkang itu Datuk Seri Gopal Sri Ram, dapat mematahkan hujjah pendakwaan yang diketuai Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah.


Keselamatan Sabah: Kenyataan Ketua Menteri Sabah

Posted: 10 Dec 2014 08:36 PM PST

Y.A.B. DATUK SERI PANGLIMA MUSA HAJI AMAN
Ketua Menteri Sabah
Merangkap

Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan Negeri dan 
Pengerusi Jawatankuasa 
Zon Selamat Timur Sabah (ESSZONE)

10 Disember 2014

Hari ini saya telah mempengerusikan dua mesyuarat yang melibatkan aspek keselamatan negeri Sabah iaitu Jawatankuasa Kerja Keselamatan Negeri (JKKN) dan Jawatankuasa Zon Selamat Timur Sabah (ESSZONE). Mesyuarat ini telah dihadiri oleh kesemua agensi berkaitan Kerajaan Negeri dan Persekutuan.

Dalam mesyuarat ini, saya telah menekankan bahawa susulan daripada pembentangan Laporan Suruhanjaya Siasatan Berhubung PATI di Sabah, Kabinet Negeri telah memutuskan agar tindakan drastik diambil dalam menangani isu dan permasalahan berkaitan PATI di Sabah. Sehubungan itu, antara perkara utama yang telah dibincangkan adalah usaha untuk memantapkan strategi dan pendekatan bagi menangani keberadaan Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) di dalam negeri Sabah. Mesyuarat telah bersetuju untuk mengambil tindakan drastik memberikan fokus kepada dua aspek utama iaitu:

1. Menangkap dan mengusir keluar PATI yang sedia ada di dalam negeri; dan
2. Menghalang kemasukan baru PATI dari luar

Untuk fokus pertama (1), kita telah meneliti beberapa aspek yang perlu ditambah baik dalam operasi sedia ada yang giat dijalankan oleh semua agensi. Kita memutuskan untuk melaksanakan semula Operasi Bersepadu pada kadar segera. Namun begitu, saya telah mengarahkan persediaan awal pra operasi dilaksanakan dalam masa terdekat untuk memantapkan operasi yang akan dilaksanakan.
Ini termasuk:

1. Menambah kapasiti Pusat Tahanan Sementara (PTS) sedia ada yang hanya boleh menampung seramai 5,000 penghuni dalam satu masa. Langkah drastik yang dicadangkan adalah untuk mengenal pasti lokasi dan bangunan bersesuaian untuk diubahsuai dan diwartakan sebagai PTS untuk memastikan kapasiti tahanan dapat ditingkatkan segera tanpa perlu menunggu pembinaan PTS baru.

2. Mengkaji dan menambah baik Tatacara Pengendalian Piawai (SOP) berhubung proses pengusiran dan penghantaran pulang PATI ke negara asal. Ini meliputi aspek reman, penyiasatan, dokumentasi dan jadual pengusiran. Sungguhpun tempoh SOP semasa sudah ditambahbaik dari purata 6 bulan kepada 2 bulan, namun ia masih dilihat tempoh yang agak lama dan melibatkan kos operasi yang tinggi khususnya penyediaan makanan tahanan dan penyelenggaraan serta kawalan PTS. 
Penambahbaikan SOP ini juga memerlukan perundingan dan kerjasama dengan negara asal yang merupakan antara perkara utama yang perlu diselesaikan kerana tahap komitmen mereka akan menentukan sejauhmana tempoh proses pengusiran dapat disingkatkan.

Sebuah Pasukan Petugas Khas (Task Force) yang dipengerusikan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri telah dibentuk untuk menyusul perkara-perkara berbangkit di atas dan sekali gus mengetuai pelaksanaan Operasi Bersepadu.

Pada masa yang sama, saya menggesa semua pihak khususnya para majikan dalam semua sektor untuk memastikan semua pekerja mereka mempunyai dokumen dan permit kerja yang sah. Begitu juga, semua pemimpin masyarakat, ketua-ketua kampung dan pengerusi jawatankuasa keselamatan dan kemajuan kampung diarahkan untuk memberikan kerjasama kepada agensi keselamatan dengan memberikan maklumat tentang keberadaan PATI di tempat masing-masing. Tindakan akan diambil terhadap mana-mana pihak yang didapati melindungi PATI. Jangan salahkan kerajaan jika kerajaan mengambil tindakan tegas kerana peringatan telah diberikan sejak sekian lama.

Untuk fokus kedua (2) pula, kita memutuskan supaya diteruskan strategi semasa melalui pelaksanaan Perintah Berkurung di Kawasan Zon Selamat Timur Sabah (ESSZONE). Pada masa yang sama, inisiatif ini akan dimantapkan dengan cadangan strategi baru iaitu mewartakan pulau-pulau tumpuan perlindungan dan persembunyian PATI dan penjenayah rentas sempadan sebagai Kawasan Larangan.

Strategi ini penting kerana didapati pulau-pulau di sekitar perairan ESSZONE telah menjadi antara lokasi perlindungan aktiviti jenayah rentas sempadan termasuk penyeludupan dan penculikan serta persembunyian PATI yang ingin memasuki negeri Sabah. Terdapat lebih 360 pulau di sekitar ESSZONE dan 83 daripadanya terletak di perairan Semporna.

Secara prinsipnya kita bersetuju untuk menggerakkan strategi Pewartaan Pulau-Pulau Sasaran sebagai Kawasan Larangan ini dengan pelaksanaan secara rintis di pulau-pulau sasaran. Pelaksanaan ini tertakluk kepada kajian yang akan dilaksanakan oleh sebuah Jawatankuasa Bertindak.

Sebagaimana strategi Perintah Berkurung, kita yakin pewartaan Kawasan Larangan akan membawa impak yang signifikan dalam agenda membendung kemasukan PATI ke dalam negeri. Ini sekali gus membantu usaha pencapaian agenda besar Kerajaan dalam menangani permasalahan PATI yang menjadi antara fokus utama dalam masa terdekat.

PEJUANG BANGSA

Posted: 11 Dec 2014 11:31 AM PST

PEJUANG BANGSA


HARIMAU MALAYA MENGAUM DI HANOI , TAKTIKAL DOLLAH LETAK OTAI MENJADI #AFFSuzukiCup

Posted: 11 Dec 2014 07:33 AM PST



TAHNIAH KEPADA SEMUA PEMAIN HARIMAU MALAYA & DOLLAH SALLEH  ...

ANDA SUDAH BUKTIKAN MAMPU BANGKIT DI HANOI DENGAN MEMBELASAH  4 - 2 


PEMAIN HARIMAU MALAYA   DAN DOLLAH TELAH BUAT  APA DIMAHUKAN PEMINAT MALAYSIA ..

FAKTOR KEMENANGAN  : -


-   5 PERTUKARAN PEMAIN MENJADI SEKALIGUS PASUKAN BERMAIN DENGAN 
     PENUH BERDISIPLIN   ( SHUKOR - FARIZAL  - AMRI  - INDRA - PIYA  ) 

-   OTAI MASIH BERBISA MEMANG HEBAT   ( AMRI - SHUKOR - INDRA - PIYA ) 

-   VIETNAM TERTEKAN  FIRST HALF DAN KENA 4 -1   ...

-   KEHEBATAN PEMAIN TENGAH TERBAIK  2014  ,   PIYA  YANG BIJAK  HANTAR THROW BALL & LONG PASS KEPADA STRIKER KITA GERUNKAN PERTAHANAN VIETNAM ....( KEKALKAN DALAM FIRST TEAM DI FINAL ) 


- BILA ADA KAPTEN OTAI   SHUKOR ADAN  DI PADANG .. PENGALAMANNYA DAN SEMANGAT MAHU MENANG TAMBAHA KEKUATAN KEPADA RAKAN-RAKAN . ( JERITANNYA ARAH PEMAIN TURUN BANTU ) 






Skuad Harimau Malaya membalas dendam kekecewaan di Shah Alam tempoh hari dengan menumpaskan Vietnam 4-2 dalam aksi timbal balik separuh akhir Piala Suzuki AFF 2014 di Stadium Nasional My Dinh, Hanoi.
Kemenangan dengan agregat 5-4 itu melayakkan Malaysia menempah slot perlawanan akhir untuk 
berdepan Thailand.
Vietnam turun berkeyakinan tinggi apabila beraksi di tempat sendiri ditambah pula berbekalkan kedudukan 2-1, namun ia tidak mematahkan skuad bimbingan Dollah Salleh untuk beraksi baik, sekaligus mengecewakan pasukan tuan rumah di depan penyokong sendiri.

Malaysia meraih jaringan pembukaan seawal minit ke-3 hasil sepakan penalti Safiq Rafim selepas salah seorang pemain Vietnam dipersalahkan kerana menjatuhkan Indra Putra Mahayuddin di dalam kotak penalti.



Jelas moral Harimau Malaya semakin meningkat. Di minit ke-16, Amri Yahyah membuat lambungan jauh untuk disambut Norshahrul Idlan Talaha, sebelum pemain Johor Darul Takzim itu bijak mengambil peluang hasil kesilapan benteng lawan dengan membuat sedikit sentuhan, sekaligus menyumbang gol kedua negara.
Di minit ke-22, Vietnam dihadiahkan sepakan penalti oleh pengadil dan ia disempurnakan oleh Lee Chon Vinh.
Kemasukan Badhri Radzi atau Piya tidak menghampakan Dollah apabila kepekaan dan hantaran tepatnya kearah Indra mencetuskan gol. Indra yang menyambut baik bola tersebut, melakukan sepakan kearah gol sebelum tertampan pemain Vietnam, Dinh Tien Thanh sekaligus menerjah gawang tuan rumah.
Ketika Badri mengambil sepakan penjuru dua minit sebelum waktu rehat, pemain pertahanan yang juga kapten negara, Shukor Adan naik ke atas untuk membantu bahagian serangan. Dalam keadaan pintu gol Vietnam cemas, Shukur membuat tandukan mudah untuk menyempurnakan jaringan keempat negara.



Bersambung babak kedua, Vietnam melancarkan serangan bertali arus ke arah kubu Harimau Malaya, memaksa pertahanan negara bekera keras.
Bagaimanapun, gawang negara bolos di minit ke-78 apabila kesilapan kecil Shukur digunakan sepenuhnya oleh Chon Vinh, dengan melakukan rembatan deras untuk mengecewakan Farizal Marlias.
15 minit terakhir adalah tempoh paling kritikal di bahagian pertahanan negara apabila terpaksa menahanan asakan Vietnam, namun ia berbaloi selepas Malaysia berjaya mempertahankan kedudukan 4-2, sekaligus memenangi perlawanan separuh akhir dengan agregat 5-4.






Keratan surat di EDIT , laporan Polis & SKMM dibuat kepada penyebar !

Posted: 10 Dec 2014 11:01 PM PST



Kenyataan Rasmi Daripada Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

Pihak Kementerian memandang serius penyebaran gambar keratan surat Bahagian Pembangunan dan Pemantauan Projek, Pejabat Cawangan Negeri Sembilan/Melaka, Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang tersebar di media sosial.

Hasil semakan Kementerian mendapati salinan surat asal yang ditandatangani oleh pegawai tersebut telah sengaja dipinda.

Tindakan yang tidak bertanggungjawab ini telah menyebabkan salah faham sekaligus menjejaskan nama baik dan imej Kementerian.

Susulan itu, satu laporan polis telahpun dibuat di IPD Seremban 2 dan aduan juga turut difailkan kepada Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) bagi tindakan selanjutnya.

Pihak Kementerian memohon kerjasama daripada semua pihak agar dapat menyebarkan penjelasan ini.

Sekian, terima kasih.

Unit Komunikasi Korporat,
Kementerian Kemajuan Luar Bandar & Wilayah.
03-88915945 / 03-88915946

Comments (0)