Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:29 PG

sumber :-

Barisan Nasional


tunku

Posted: 27 Oct 2014 03:14 AM PDT

tunku


Security reportedly tight in UM ahead of Anwar event

Posted: 26 Oct 2014 11:51 PM PDT

Campus security at Universiti Malaya (UM) is noticeably tighter ahead of Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim's scheduled appearance at the institution on Monday.

Traffic was already building up at the university's Kuala Lumpur and Petaling Jaya gates around 11am, as cars without official UM stickers were stopped and questioned by campus security.

The Damansara gate near the Kerinchi Link toll booth was closed. This was in stark contrast to just three hours earlier when vehicles were freely allowed to enter the campus.

Earlier at 7am, guards posted at the Petaling Jaya gate on Jalan Gasing scarcely looked at vehicles streaming in (motorists regularly use the campus as a "shortcut" between Petaling Jaya and Brickfields).

It was reported on Sunday that the university would supposedly be in a lockdown, with all its entrances except the main gate to be shut by 4pm, over a student event with Anwar that is set to take place at 9pm.

It was also reported that the police would allegedly handle the university's security from 7am onwards.

However, UM sources and the police subsequently denied these reports, saying that neither parties' had plans nor knowledge of the lockdown.

As of 12.30pm, it appeared to be a calm and regular day at the UM campus, with no police personnel in sight.

Angry Birds ‘on the loose in JB’

Posted: 26 Oct 2014 07:21 PM PDT


Five years since its debut when it was all the rage among gamers, the Angry Birds are now "nesting" in an indoor park that is set to open its doors to the public on Oct 31.

The park will provide games, activities and entertainment related to Angry Birds like Lazer Bird Shoot, Red Bird Goal, Piggy Shooting Gallery and Captain Black Bird Ship.

Located on the third floor of the Komtar Johor Baru City Centre (JBCC) shopping mall here, its tickets will be priced at RM75 per entry.

MyKad or MyKid holders, however, are charged RM60.

There will be also be special passes such as those for families. Children below 10 years old must be accompanied by an adult at all times while at the park.

It will be opened from 10am to 10pm daily.

The 26,000sq ft park, which has a gross development value of RM17mil, is South- East Asia's first indoor Angry Birds Activity Park.

Johor Corporation president and group chief executive Datuk Kamaruzzaman Abu Kassim said the park was targetting about 150,000 visitors in its first year of operations.

He said the park offered an alternative for visitors who were looking for family-oriented entertainment and not just shopping outlets.

"We believe we can exceed the target and even hit the 200,000th visitor count as our sales partners have committed some 40,000 tickets. The response has been encouraging," he told reporters after the preview session here yesterday.

The park is a joint venture with the game's founder Finland-based Rovio Entertainment Ltd to let visitors enjoy themselves through interactive and educational activities.

Rovio's director of sales and relationships Jonna Nummela expressed her delight with the partnership with JBCC in their first South-East Asia venture and commended their attention to detail to stay true to the game.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 26 Oct 2014 11:33 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


ADAKAH HUKUMAN 5 TAHUN KEPADA ANWAR DIKEKALKAN?

Posted: 26 Oct 2014 09:30 PM PDT

KUALA LUMPUR- Adakah mahkamah tertinggi di negara ini akan mengekalkan hukuman penjara lima tahun terhadap penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim atas kesalahan meliwat bekas pembantunya, menambah atau mengurangkan hukuman penjara, atau meminda sabitan kesalahannya?

Persoalan ini sentiasa berlegar dalam pemikiran masyarakat umum sambil mereka menunggu pendengaran rayuan terakhir Anwar di Mahkamah Persekutuan pada 28 dan 29 Okt ini terhadap sabitan kesalahan dan hukuman penjara yang dikenakan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac tahun ini selepas mendapatinya bersalah meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan, 27.
Anwar, 67, didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan, yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.
Sekiranya Anggota Parlimen Permatang Pauh itu gagal dalam rayuan ini, kelayakannya sebagai anggota parlimen boleh dilucutkan berdasarkan Perkara 48(1)(e) Perlembagaan Persekutuan, yang menyatakan bahawa kelayakan seseorang anggota parlimen boleh dibatalkan sekiranya beliau dijatuhi hukuman penjara lebih daripada setahun atau denda lebih daripada RM2,000.
Ini kes liwat kedua terhadap Anwar. Dalam kes pertama, beliau didapati bersalah meliwat pemandu keluarganya, Azizan Abu Bakar, di Tivoli Villa di sini pada 1994 dan dijatuhi hukuman penjara sembilan tahun oleh Mahkamah Tinggi pada 8 Ogos, 2000.
Mahkamah Tinggi memerintahkan Anwar menjalani hukuman itu selepas beliau selesai menjalani hukuman penjara enam tahun atas kesalahan rasuah. Mahkamah Tinggi mensabitkan Anwar terhadap empat pertuduhan rasuah pada 4 April, 1999.
Bagaimanapun, selepas berada di penjara hampir enam tahun kerana kesalahan rasuah, Anwar dibebaskan pada 2 Sept, 2004, apabila Mahkamah Persekutuan yang diketuai Hakim Tun Abdul Hamid Mohamad, yang kemudiannya menjadi ketua hakim negara, meminda sabitan kesalahan itu dan mengetepikan hukuman penjara terhadap dakwaan meliwat Azizan, dalam keputusan majoriti 2-1.
Perbicaraan liwat kedua Anwar di Mahkamah Tinggi menarik perhatian di seluruh negara memandangkan kes itu ditangguhkan hampir 70 kali.
Sebahagian besar daripada penangguhan itu dibenarkan atas permohonan pasukan pembelaan Anwar atas pelbagai sebab, antaranya, supaya hakim perbicaraan menarik diri daripada mendengar kes itu.
Begitu juga apabila rayuan pihak pendakwaan terhadap pembebasan beliau dibawa ke Mahkamah Rayuan. Rayuan itu ditangguhkan lebih daripada lima kali disebabkan beberapa permohonan yang difailkan Anwar.
Mahkamah Rayuan, dalam penghakiman bertulis bertarikh 11 April, menyatakan"perlu diambil maklum bahawa sebahagian besar daripada permohonan penangguhan dibuat berikutan responden (Anwar) memfailkan satu demi satu permohonan".
Anwar mendakwa pertuduhan terhadapnya adalah satu konspirasi politik. Bagaimanapun, peguam kanan Datuk N. Sivananthan memberitahu Bernama apabila seseorang itu didakwa, ini berdasarkan hakikat bahawa pendakwaan berpendapat ada bukti yang cukup untuk mendakwanya.
"Jadi, saya percaya pihak pendakwaan bertindak tanpa dipengaruhi tekanan politik. Jika perkara sebaliknya yang berlaku, ia sesuatu yang mendukacitakan bagi sistem kehakiman jenayah kita," kata Sivananthan, yang juga peguam Mahkamah Jenayah Antarabangsa.
Beliau berpendapat apabila pihak pendakwaan mendakwa seseorang, ia dibuat berdasarkan keyakinan bahawa dakwaan itu boleh membawa kepada sabitan. Beliau sesungguhnya berharap rayuan itu diputuskan semata-mata berdasarkan undang-undang dan bukannya atas sebab lain.
Ramkarpal Singh, seorang daripada peguam Anwar, mengesahkan pendengaran kes itu akan diteruskan pada 28 dan 29 Okt.
Ditanya sama ada Mahkamah Persekutuan akan terus membuat keputusan selepas mendengar rayuan itu seperti yang dilakukan Mahkamah Rayuan dalam perkara berkaitan rayuan pendakwaan atau sama ada panel hakim yang bersidang akan membuat penghakiman pada tarikh lain, Ramkarpal Singh berkata beliau tidak pasti tentang perkara itu.
Mahkamah Rayuan, diketuai Hakim Datuk Balia Yusof Wahi, memberi terus keputusan lisan selepas mendengar rayuan itu selama dua hari.
Ditanya sama ada pasukan pembelaan akan memfailkan semakan keputusan Mahkamah Persekutuan sekiranya Anwar gagal dalam rayuan itu, Ramkarpal Singh menjawab "semakan bergantung kepada keputusan mahkamah".
Peraturan 137 Peraturan-peraturan Mahkamah Persekutuan 1995 membenarkan pihak yang kalah untuk memohon semakan keputusan Mahkamah Persekutuan.
Sungguhpun Mahkamah Persekutuan mempunyai bidang kuasa untuk menyemak keputusannya sendiri bagi mencegah ketidakadilan dan penyalahgunaan proses mahkamah, umumnya perkara ini hanya akan dilaksanakan dalam keadaan amat luar biasa.
Dalam rayuannya, Anwar akan diwakili sepasukan peguam terkemuka diketuai Datuk Sulaiman Abdullah yang mengambil alih sebagai peguam utama berikutan kematian Karpal Singh dalam kemalangan jalan raya pada 17 April.
Peguam kanan, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah, akan mengetuai pasukan pendakwaan dalam rayuan itu.
Pada 14 Okt, Mahkamah Persekutuan diketuai Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria menolak permohonan Anwar untuk mencabar pelantikan Muhammad Shafee dan memutuskan bahawa Muhammad Shafee adalah orang yang sesuai dan layak mengetuai pasukan pendakwaan, sekali gus menamatkan usaha ketiga Anwar untuk melucutkan kelayakan Muhammad Shafee daripada mengetuai pasukan pendakwaan.
Muhammad Shafee dilantik oleh Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail secara 'fiat' (kebenaran) mengikut Seksyen 376 (3) Kanun Tatacara Jenayah dan Perkara 145 (3) Perlembagaan Persekutuan untuk membuat rayuan di Mahkamah Rayuan.
Pada 9 Jan, 2012, Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur melepas dan membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun, 2008.
Bagaimanapun, Mahkamah Rayuan mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi selepas membenarkan rayuan pihak pendakwaan.
Hakim Balia Yusof, dalam keputusan lisannya ketika mensabitkan Anwar atas kesalahan meliwat Mohd Saiful, berkata panel hakim sebulat suara memutuskan hakim perbicaraan terkhilaf dalam penghakimannya bahawa sampel DNA dalam kes itu telah dicemari.
Hakim Balia Yusof dan dua hakim lagi, Datuk Aziah Ali dan Datuk Mohd Zawawi Salleh, dalam penghakiman bertulis 85 muka surat bertarikh 11 April, memutuskan bahawa keputusan mahkamah mensabitkan Anwar terhadap tuduhan meliwat Mohd Saiful adalah kukuh memandangkan terdapat keterangan mencukupi yang boleh disahkan dan dibuktikan.
Mahkamah berkata malah jika diandaikan tiada fakta untuk menyokong keterangan Mohd Saiful berkaitan penetrasi dubur, namun sabitan terhadap Anwar adalah kukuh.
Panel itu turut memutuskan kenyataan Anwar dari kandang tertuduh ketika membela diri dalam dakwaan liwat merupakan penafian semata-mata yang tidak menimbulkan sebarang keraguan dan untuk Anwar berjaya dalam pembelaan dirinya, menjadi kewajipan padanya untuk mengemukakan keterangan bagi menyangkal dakwaan itu.
Bagaimanapun, Anwar tidak langsung menafikan bahawa beliau berada di tempat kejadian pada masa dan tarikh yang dinyatakan dalam pertuduhan, kata panel itu.
"Beliau tidak pernah mempertikaikan bahawa keretanya dilihat masuk dan keluar dari kondominium pada masa yang dinyatakan. Beliau juga tidak mempertikaikan bahawa beliau dilihat memasuki lif untuk ke tingkat lima kondominium dan kemudiannya beredar dari situ," kata ketiga-tiga hakim berkenaan – BERNAMA

PASMA INI SPESIES MANA?, KATA PRESIDEN

Posted: 26 Oct 2014 07:30 PM PDT

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata penubuhan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (Pasma) adalah di luar pengetahuan pihaknya dan beliau sendiri masih kabur dengan matlamat penubuhan badan bukan kerajaan (NGO) itu.

"Kita tak tahu lagi, kita pun tak tahu itu Pasma ini dari spesies mana," katanya kepada pemberita selepas membuat penggulungan serta menutup Seminar Sambutan Hari Hududullah Peringkat Negeri Terengganu semalam.

Beliau turut membidas Pasma yang mempertikaikan keputusan Majlis Syura Ulama (MSU) PAS berhubung larangan ke atas ahli parti itu menyertai pertubuhan tersebut.
  
Beliau berkata tindakan MSU berhubung perkara itu kerana wujud aduan di negeri-negeri mengenai salah laku anggota pertubuhan terbabit termasuk berkempen kepada ahli Pas supaya jangan menghadiri mesyuarat peringkat cawangan parti berkenaan.
  
Beliau mengulas isu pertembungan antara MSU Pas dengan Pasma yang semakin serius berikutan kenyataan Presiden Pasma Datuk Phahrolrazi Zawawi bahawa majlis tersebut tidak berhak melarang ahli Pas menghadiri program Pasma.

Kelmarin, Phahrolrazi berkata MSU tidak mempunyai kuasa eksekutif untuk berbuat demikian kerana ia di bawah bidang kuasa Jawatankuasa Kerja Pas Pusat.

- Bernama 

PESTA MABUK KETUM: APA PENDAPAT ANDA?

Posted: 26 Oct 2014 05:25 PM PDT


Esok puak-puak penjilat Anwar khabarnya akan memenuhi Putrajaya. Dalam masa yang sama juga para penyokong Saiful juga berada disitu.

Tak lupa juga para penyokong mantan Menteri Besar Selangor; Tan Sri Khalid Ibrahim.

Jauh di Kuala Terengganu, Presiden PAS nampaknya keseorangan bergelut memberi keterangan berhubung saman RM2juta yang dikemukakan oleh calon PKR Bukit Besi yang dituduh pengedar pil kuda.

Tak ramai ahli PAS sanggup beri bantuan malahan doa kepada Presiden sendiri berbanding kepada KETUM /Presiden PKR yang sah-sah telah dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun kerana meliwat pembantu sendiri.


Kita akan tengok masih adakah lagi kaum muslimut PAS yang akan menjerit-jerit sambil berjoget laluk kerana mabukkan si Ketum.

Masih adakah lagi si mahasewel-mahasewel yang belajar tak habis, keputusan akademiknya tercorot, yang dibuang atau digantung universiti, culas bayar PTPTN akan muncul sebagai hero taik kucing membela si Ketum.

Masih adakah lagi pendemo di kalangan anak-anak muda yang rosak akhlak, akidah dan otak liberal akan muncul memekik-mekik dahagakan perhatian si Ketum.

Mungkin ada juga puak-puak LGBT yang jambu-jambu akan turun memberikan sokongan kepada idola Ketum mereka.

Pasti ada pak cik dan mak cik dari Felda yang diupah datang ke Putrajaya meninggalkan ladang sawit mereka semata-mata untuk meramaikan majlis Ketum ini kerana si Ketum berjanji akan memberi mereka lesen buat kilang sawit sendiri. 

Tak lupa juga nun jauh meninggalkan kebun getah kerana diupah sebagai penyokong si Ketum kerana si Ketum berjanji akan menaikkan harga getah jika jadi Perdana Menteri.

Anak-anak kaum kiasu juga turut hadir memberi dana kepada pencacai si Ketum untuk merusuh, mungkin. Kerana si Ketum berjanji akan hapuskan GST dan kuasa polis yang giat membenteras jenayah ekonomi mereka.

Mungkin juga si samseng keling yang mabukkan todi yang menerima upah semasa lawatan Anwar ke majlis-majlis deepavali mereka baru-baru ini.

Tak lupa juga puak-puak liberal COMANGO akan turut serta kerana si Ketum menjanjikan kebebasan kepada mereka memurtadkan umat Islam.

Paling tak lupa juga mungkin media-media antarabangsa dijemput hadir beramai-ramai memberikan liputan kononnya mahkamah Malaysia tidak adil, si Ketum dapat sokongan rakyat...

Malah duta - duta dan perwakilan Ostolia, Turki, Amerika, UAE, Sweden, Eropah serta para ularmak tersohor juga beri sokongan buat si Ketum.

Bayangkan dahulu ketika umat Islam berkumpul di Mahkamah Putrajaya mempertahankan kesucian Kalimah Allah mana perginya puak-puak PAS dan umat Islam PKR?

Apabila Ketum hendak dijatuhkan hukuman kerana meliwat pembantu sendiri kita tidak tahu berapa ramai yang akan datang?

Yang pasti dan penting Anwar mesti dan tetap dipenjarakan atas kesalahan meliwat lelaki. Tidak ada lagi pendakwaan terpilih!

Kita nak tengok juga antara program keagamaan Cinta Allah dan Rasul dengan cintakan si Ketum, mana yang paling ramai kehadirannya?








DOA AHLI PASMA, "SEMOGA ALLAH SWT MELAKNAT USTAZ HARUN DIN", ASTAGFIRULLAH

Posted: 26 Oct 2014 06:28 AM PDT


GEMPAR JANTAN LEMBUT MEROYAN DI TIANG LETRIK SWEDEN, DAKWA RAKYAT NEGARA MALAYSIA..HAHAHA

Posted: 26 Oct 2014 05:04 AM PDT


Mamat gay ni dah lari ke Sweden atas nasihat Alvin Tan si blogger seks yang sebelum lari ke Amerika Syarikat kerana takutkan hukuman penjara.

Bagus dua orang bedebah dah berambus dari negara ini.Sebelum ni cinabeng Doris Jones pun lari sebab takutkan Akta Hasutan.

Lepas ni pihak berkuasa biarkan saja jika ada sesiapa saja nak berambus meninggalkan negara ini memohon suaka politik di negara asing.

Selama ini pun mereka makan duit haram dari negara asing untuk merosakkan negara. Biar kali ini duit-duit itu disuap terus ke mulut-mulut mereka.

Biarkan mereka meroyan di negara asing dan akhirnya mampus di sana.

Di Sweden si Ali ni nak free sex ka, nak balun swedish doll ka, nak kedarah duit-duit welfare ke itu dia punya pasal.

Siapa lagi chauvinist mau lari ke luar negara...dipersilakan. Ade aku kesah?

BENARKAH PENGANJUR "I WANT TO TOUCH A DOG" ADA WANG DALAM BANK RM100K SEBELUM ACARA?

Posted: 26 Oct 2014 12:14 AM PDT

Kami mendapat maklumat yang amat mengejutkan bahawa penganjur "I Want To Touch A Dog" baru-baru ini dikatakan memiliki sejumlah dana lebihkurang RM100 ribu di dalam akaun mereka. Kami tidak ingin mempercayai dakwaan itu, ianya perlu dibuktikan.

Jika ada asas untuk disiasat, terpulang kepada pihak berkuasa. Bank Negara Malaysia sudah pasti mempunyai kapasiti untuk memberikan maklumat tersebut kepada pihak berkuasa sekiranya diperlukan.

Antara asas-asas yang menjadi persoalan ialah kemampuan pihak penganjur dikatakan memperbodohkan pihak berkuasa Majlis Agama Islam. Mereka dikatakan melaksanakan program yang tidak sama dengan surat permohonan. Baca ini
http://suarainsan.net/selidik-punya-selidik-rupanya-majlis-agama-islam-selangor-sokong-pesta-najis-pegang-anjing/
Kedua, kemampuan pihak penganjur mengumpul lebih 500 peserta di kawasan sekitarnya dengan memberi perhatian lebih kepada anak-anak muda wanita dan jejaka muda. Persoalan berlegar adakah peserta diberi saguhati (bahasa mudah dibayar?).

Ketiga, membawa anjing-anjing yang berkualiti, besar, sehat, didandan cantik beserta dengan tuan punya anjing-anjing. Sudah pasti ianya bukan free dan suka-suka sahaja. Adakah ianya percuma?

Jika benar ada dana RM100 ribu itu, persoalan seterusnya siapakah di belakang penganjuran acara itu? Adakah seseorang individu mahu sewenang-wenangnya menyerahkan sejumlah dana yang besar untuk penganjuran acara berisiko itu? Apakah tujuannya yang tersirat, menimbulkan kemarahan umat Islam di Malaysia dan kerisauan di Brunei Darus Salam.

Kami akan membantu membersihkan nama penganjur jika maklumat ini tidak benar.

The Unspinners

Posted: 26 Oct 2014 11:32 PM PDT

The Unspinners


Sister in Islam dalang acara sentuh anjing?

Posted: 26 Oct 2014 10:22 PM PDT


Syed Azmi, salah seorang penganjur acara "I want to touch a dog" telah memanggil satu sidang akhbar untuk menyuarakan rasa mintak maaf kerana acaranya memberi implikasi persendakan hukum Islam.


Disamping itu, dia dikhabar dan digambarkan sebagai seorang yang suka membuat kebajikan.

Ada pihak kata dia berniat baik tapi acaranya di hijack oleh pihak tertentu untuk tujuan tertentu.

Namun begitu, sidang akhbarnya menimbilkan kecurigaan dan disuspek ada kaitan dengan kumpulan Islam liberal lagi menyesatkan, Sister in Islam.


Pertama, sebelah mereka adalah pegusm Syehredzan yang penentang kuat Akta Hasutan dan seirama dengsn Bar Council.

Pusk-puak begini seiring sejalan dengan Sister in Islam yang liberal dan membawa interpretasi Quran mengikut lojik sendiri tanpa latarbelakang pengajian dsn amalan Islam yang betul.


Kedua, salah seorang lagi penganjur, Norhayati Ismail menyerupai aktivis Sister in Islam, Norhayati Kaprawi.

Manalah tahu, dia tukar nama binti kepada nama suami bernama Ismail sebagaimana sesetengah perempusn moden?

Ketiga, kena konsep iklan promosi acara I want to touch a dog hampir mcm satu iklan Sister in Islam?

Program ini dilihat pelbagai pihsk sebagai cara untuk terus persoal hukum dan amalan Islam tradisional yang terbina dati tradisii ilmu terbina ribuan tahun.

Itu yang kumpulan macam SIS dan IRF termasuk Ikram dan ABIM baru mahu longgarkan kearah liberalisme.

Personaliti liberal dan islam libersl serta mufti wahabi suka perhatian yang bersungguh pertahan acara tersebut serta menghentam pandangan pihak berkuasa Islam dan ulamak-ulamak.







Polis usah termakan provokasi Tian Chua, biar underworld ajar nanti

Posted: 26 Oct 2014 08:25 PM PDT


Anwar sudah terdesak maka mereka terpaksa lakukan sesuatu untuk provokasi pihak berkuasa dan seterusnya menaikkan sentiman anti kerajaan yang kuat supaya menarik kedatangan ke himpunan 28 dan 29hb depan mahkamah.

Ikut rancangan, Anwar akan adakanlah solat hajat yang mana selepas otu, mereka akan ke Universiti Malaya anjuran Presiden PMUM.

Program ini tidak dibenarkan pihsk Universiti. Sebahagisn dati psywar, mereka kata polis akan ambilalih untuk tarik perhatian dan kedstangan.

Itu round pertama untuk provokasi 24 jam terakhir.

Pada esuk hari, Anwar telah lantik stuntman PKR, Naib Presiden Tian Chua untuk jadi Ketua perhimpunan pada 28 dan 29 Okt. Dia akan dibantu oleh Khairul Anwar Ahmad Zainuddin @ Jonah. Mangkuk lain yg telibat untuk kumpul orang ada Hishamudfin Rais.

Hisham dengan budak2 dia akan buat sketsa dan ceramah terbuka pd 28 dan 29 di hadapan pekarangan mahkamah.

Manakala, Tian Chua dengan Jonah akan buat provokasi terhadap polis pada hati pertama supaya pada 29 okt kelak orang ramai datang.

Media alternatif akan digunakan untuk war wsr provokasi polis. Ceramah terbuka akan guna sistem PA dan loud hellar supaya polis halang dan tangkap mereka  yg ada loud heller.

Oleh itu, polis janganlah terperangkap dengan game Tian Chua dan kawan2 anarkisnya. Jangan risau passl nak lepaskan geram di atas Tian Chua kerana ada tangan hitam akan kerjakannya.


Tian Chua sudah guna wang dari underworld untik biayai politiknya dan jntuk pajai kereta mercedes. Sebagai balasan, mereka dijanjikan projek. 

Khabarnya dia dapat projek Selayang yang mana dia dapat habuan RM10 juta. Masaalahnya duit dia srbat, hutang tsk settle.

Kemufiannya Tian Chua bermusuh dengan TSKI dan juga Azmin, maka dulu tak ada harapan. Sekarang pun tak ada harapan.

Bila dituntut, dia kata nak mintak Lim Guan Eng. Tapi di reject. Tunggu masa dia bakal tinggal apa nak jadi.


Yammy ibu Dyana teringin berbesan Puan Sri?

Posted: 26 Oct 2014 05:30 PM PDT


Gambar berikut ada gambar Zairil dan Dyana yang nampak begitu selesa dan mesra bersama.


Manakala berikut adalah gambar Zairil dan isteri ketika bersanding pada tahun 2008.


Melihat dua gambar ini, nampak seolah-olah Zairil lebih gembira dan mesra bersama Dyana dari isterinya. Jangan komen-komen dulu ... memang tak boleh buat kesimpulan cara begini.


Ada masa isteri Zairil kelihatan ceria.



Sementara menunggu reaksi dari Zairil dan Dyana untuk lakukan sesuatu samada nafi betul-betul atau jelaskan betul-betul, bukan trick basi hilang hp, atau buat laporan polis atau saman, hanya terfikir apa dalam sanubari ibu queen control Dyana, Yammy Samat yang diketahui banyak terlibat mengatur hidup, kerjaya dan politik Dyana.


Kalau berbesan dengan Puan Sri Christine, naik satu takuk lagi dalam martabat dirinya sebagai berbesan dengan arwah Tan Sri Khir Johari.


Tambah lagi, Dyana dan Yammy sama hipokrit. Si ibu usahakan Dyana masuk ITM melalui jalan belakang. Rupanya tikam belakang ITM untuk dibuka ke semua kaum.

Ibunya dapat kontrak dan balak dari jawatan dalam UMNO tapi kini anaknya mahu Dyana hasut anak muda lain hapuskan status Melayu.

Apakah "deal" bekas hakim Gopal Sri Ram dikatakan khabar angin untuk bebaskan Anwar?

Posted: 26 Oct 2014 05:14 AM PDT


Kini tersebar satu khabar angin bahawa
Anwar menggunakan bekas hakim, Dato Gopal Sri Ram yang merupakan bapa saudara Ambiga, untuk buat "deal" dengsn Hakim-hakim Mahkamah Persekutuan untuk Anwar terselamat dari hukuman penjara.

Apa yang dimaksudkan sebagai "deal" oleh penyebar mesej tersebut? Untuk tarik seorang wakil rakyat lompat BN, "deal" yang ditawar tapi telah ditolak pun sudah RM6 juta.

Ini pula untuk beri Anwar ruang bebas dari penjara. Nilainya pasti lebih dari setakat wang RM6 juta. 

Mungkin merwka melobi Anwar disalahkan tapi "suspended sentence" menggunakan alasan Anwar pernah memegang jawatan tinggi.

Namun, tak akan hakim'hakim boleh dibeli.

Lagi pun, percayakah hakim-hakim Anwar akan kota janjinya pada mereka setelah dia dapat lepas?

Pastinya sebahagian habuan rasuah mesti ditunaiksn sebahagian dahulu, lebihnya kemudian. Lebih berani jika ditunaikan semua.


Pengaruh PASMA untuk menekan PAS kuat di Terengganu

Posted: 26 Oct 2014 12:00 AM PDT



Pensyarah Pusat Pengajian Sains Sosial Universiti Sains Malaysia Prof Dr Ahmad Atory Hussain berkata PAS kini berdepan dengan 'musuh-musuh' politik dalaman parti itu sendiri yang kini secara terbuka tidak lagi mahu patuh kepada pucuk pimpinan tertinggi parti yang dikuasai golongan ulama.


"PAS berdepan dengan musuh-musuh politik dalaman (mereka sendiri). Golongan PasMa ini, mereka tidak mahu lagi patuh kepada kepimpinan ulama yang dipimpin (presiden) Datuk Seri Abdul Hadi Awang.


(Ia) satu lagi bentuk pecah dan perintah (yang cuba diterapkan dalam PAS). Mereka (PasMa) nak bentuk parti dalam parti, puak dalam puak dan cuba nak memecahkan tradisi kepimpinan (ulama) dalam PAS," katanya, hari ini.


Akhbar hari ini melaporkan perkembangan PasMa ketika ini amat mengejutkan apabila banyak permohonan untuk menyertai badan bukan kerajaan (NGO) itu di Terengganu berbanding negeri lain.


Atory turut berpendapat penubuhan PasMa merupakan 'langkah' yang diambil PKR untuk menguasai PAS secara halus yang berselindung di sebalik anggota-anggota PAS yang kini tidak lagi sehaluan dengan ideologi Islam acuan PAS.


"(PKR) menggunakan PasMa ini sebagai satu alat untuk mempengaruhi anggota-anggota PAS (yang berideologi Islam) supaya bersetuju dengan ideologi PKR.

Petikan dari Celah Gelegar SINI

oyabun

Posted: 26 Oct 2014 11:26 PM PDT

oyabun


Liwat: Anwar berdepan empat kemungkinan?

Posted: 26 Oct 2014 04:21 PM PDT


Selepas tujuh bulan didapati bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya dan dijatuhi hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Rayuan, Anwar Ibrahim tiba di persimpangan terakhir yang akan menentukan nasibnya.

Dalam prosiding selama dua hari bermula Selasa ini, Mahkamah Persekutuan akan mendengar ra­yuan Ketua Pembangkang itu untuk mengetepikan hukuman dan sa­bitan salah tersebut. Selain rayuan Anwar, mahkamah akan mendengar rayuan balas pihak pendakwaan yang berusaha untuk menambah hukuman penjara tersebut.

Anwar , 67, dijatuhi hukuman penjara lima tahun setelah disabit bersalah meliwat Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 29, oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu sekali gus mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi yang melepaskan dan membebaskan Anwar daripada tuduhan itu pada 9 Januari 2012.

Menurut Seksyen 94 (1) Akta Mahkamah Kehakiman 1964, Mahkamah Persekutuan boleh membuat keputusan serta-merta selepas selesai mendengar rayuan akhir Anwar itu atau menetapkan tarikh baharu untuk berbuat demikian.

Serta-merta atau tidak, Anwar mungkin mengharapkan tuah yang diperoleh pada 2 September 2004 apabila dibebaskan oleh Mahkamah Persekutuan daripada kes liwat pertama akan berulang semula.

Ini kerana, sekiranya Mahkamah Persekutuan mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan, tiada lagi ruang untuk Ahli Parlimen Permatang Pauh itu merayu dan beliau juga terpaksa melepaskan kerusi Parlimen yang disandangnya kini.

Mahkamah Persekutuan boleh sama ada:

* Melepas dan membebaskan Anwar daripada sabitan dan hukuman penjara yang dikenakan ke atasnya.

* Mengekalkan sabitan dan hukuman.

* Mengekalkan sabitan dan meminda hukuman penjara yang telah dijatuhkan (sama ada mengurangkan atau menambah tempoh pemenjaraan. Tempoh penjara maksimum bagi kesalahan di bawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan ialah penjara 20 tahun dan sebat)

* Mengarahkan kes liwat itu dibicarakan semula.

Bagaimanapun, untuk mengarahkan kes liwat itu kembali dibicarakan di Mahkamah Tinggi bukanlah sesuatu yang mudah walaupun hal ini pernah berlaku dalam beberapa kes yang lain.


Untuk membolehkan sesebuah kes itu dibicarakan semula, Mahkamah Persekutuan perlu memastikan berlaku kesilapan yang sangat teruk dalam mentafsir sesuatu bukti dan kekhilafan dalam beban pembuktian (onus of proof).

Perlu diingatkan bahawa perbicaraan kes itu sendiri sebelum ini telah mengambil masa yang cukup panjang, bayangkan apa yang akan berlaku sekiranya terpaksa dibicarakan sekali lagi.

Dari tempoh Anwar dituduh hingga hari pertama perbicaraan sahaja sudah mengambil masa hampir dua tahun.

Itu belum lagi ditambah dengan penangguhan demi penangguhan hampir 70 kali sepanjang perbicaraan berjalan atas pelbagai alasan dan permohonan.

Oleh itu, atas apa jua alasan, pendengaran rayuan yang ditetapkan Selasa dan Rabu ini akan memberi kesan kepada semua pihak tidak kira penyokong Anwar atau tidak, mahupun mereka yang langsung tidak ambil kisah mengenainya.

Anwar yang kini diikat jamin RM10,000 dengan seorang penjamin didakwa meliwat Mohd. Saiful Bukhari di unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini di antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Wasabi Oyabun..

Belantan

Posted: 26 Oct 2014 11:21 PM PDT

Belantan


Anwar nafi terdesak dapatkan sokongan negara asing?

Posted: 26 Oct 2014 09:10 AM PDT


Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat KETUM (PKR), Anwar Ibrahim, mempertahankan tindakan pengikutnya meminta bantuan kerajaan Australia dalam usaha membebaskan dirinya daripada hukuman penjara.

Menafikan beliau terdesak sehingga terpaksa mendapatkan sokongan negara asing, Anwar berkata tindakan pengikutnya itu dianggap perkara biasa berikutan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak juga pernah meminta bantuan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama dalam beberapa perkara.

"Isunya sekarang, kita mahu pertahankan kebebasan demokrasi dan mana-mana pihak yang mendukung kepimpinan (demokrasi) ia akan mempertahankannya di mana-mana.

"Jika benar mahu pertahankan, kebebasan itu juga perlu dipertahankan," katanya ditemui pada Majlis Solidariti di Jalan Tengku Kelana, Little India, di sini, petang tadi.

Hari ini, sebuah portal berita, melaporkan tiga wakil rakyat PKR diketuai Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli, mengadakan pertemuan dengan Menteri Luar Australia, Julie Bishop, bagi membawa kes pertuduhan liwat terhadap Anwar untuk perhatian antarabangsa.

Selain pertuduhan kes liwat, Rafizi bersama-sama Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semambu, Lee Chean Chung turut dilaporkan membawa isu berkaitan dengan Akta Hasutan 1948.

Sementara itu, Anwar menafikan beliau mengarahkan ADUN Bukit Antarabangsa, Mohamed Azmin Ali menandatangani surat peletakan jawatan tanpa tarikh bagi mengikat Menteri Besar Selangor itu supaya menuruti kehendak parti dalam mentadbir negeri seperti mana yang didedahkan penulis blog Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin.

Beliau sebaliknya menuduh perkara itu adalah mainan UMNO.

"Jika hantar pada saya, mesti saya dapat. Saya sudah periksa tetapi email itu tidak ada.

"Ini mainan UMNO. Selama ini, ini semua kerja UMNO," katanya.

Suara Politik
Belantan

sekupangdua

Posted: 26 Oct 2014 11:21 PM PDT

sekupangdua


LAGI SEKOR... DAH TAK DA KER KERJA LAIN UTK PUBLISITI

Posted: 25 Oct 2014 09:27 PM PDT

Ni sekor lagi... Opsss.. Tambah dua ekor lagi, dengan terkembang-kincup lubang hidung dan kekadang tersengeh mintak maaf... Tah untuk apa? Malah tak boleh pulak disoal dan belah lepas tu... Dapat liputan meluas... Dah tak da benda lain ka... Yg ko keluar belanja yg banyak macam tu kan elok bagi jer kat rumah anak yatim ker atau sedekah kat yg memerlukan...

Kala na selamat kan maruah hanjing ada banyak cara lagi la... Pegi jer sergah kat yg makan anjing, bunuh anjing dengan kejam, siar kulit anjing hidup-hidup... Bunuh anjing macam-macam cara dengan kejam... Kenapa tak terjah dan tentang, ajak ler semua yg hadir macam kat pesta yg ko buat tu... Apa barang suruh peluk hanjing pastu mintak maaf dengan kembang kempis hidung ko... Dah takda kerja lain ker sampai sanggup jadi hanjingan...



Ikutkan aku punya pendapat korang patutnya kena taubat nasuha... Kelirukan umat islam la bodo... Jangan kembang kempis hidung korang pasal masuk TV... Kahak ptuiiihhh...

Ustaz Moden's Weblog

Posted: 26 Oct 2014 11:18 PM PDT

Ustaz Moden's Weblog


Meninggal Dunia Semalam di Masjidil Haram

Posted: 26 Oct 2014 10:53 PM PDT

Banyak kisah wali Allah mereka meninggal ketika keadaan paling hampir hampir dengan Allah iaitu ketika sujud.

Hari ini kisah sebegini juga masih berlaku untuk menjadi iktibar kepada kita.

Semoga hayat kita juga berakhir sebegini.

Amin.

Meninggal dunia hari Ahad 2.1.1436 Hijrah di Masjidil haram ketika sedang solat dhuha. Semoga Allah merahmati dan mengampuni ya Allah biarlah saat akhir hayat kami dengan baik dan Kau memanggil kami dalam keadaan Engkau meredhai kami.


Panglima Perang Cyber

Posted: 26 Oct 2014 11:03 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Harapan @SaifulBukhari Keptusan Kes Liwat II @anwaribrahim Esok Hari

Posted: 26 Oct 2014 10:45 PM PDT

Tolong sebarkan sebanyak mungkin kpd kenalan dan followers dan grup anda:

Sabitan Kekal atau Bebas? Kepada Allah saya berserah..

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,


Esok, kes saya akan mula didengar dan dibicarakan di Mahkamah Persekutuan. Saya harap pihak perayu(DS Anwar Ibrahim) tidak mencari alasan untuk "tunda" lagi.

Cukuplah kes ini berlanjutan selama 6 tahun 2 bulan, yang mana sudah mencecah 100 penangguhan dan permohonan dibuat.

Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya kerana ia melibatkan maruah dan masa depan.

Sebagai pengadu dan rakyat kecil, saya berkeyakinan penuh bahawa Mahkamah Persekutuan akan mendengar, lalu memutuskan kes ini dengan seadil-adilnya mengikut undang-undang, bukti-bukti dan semua keterangan sepanjang perbicaraan.

Saya berdoa agar segala pengaruh mahupun tekanan dari pihak tertuduh, pihak luar, juga anasir politik yang cuba mempengaruhi (ura2 ada 'deal') agar beliau dibebaskan adalah suatu yang tidak benar.

Sudah menjadi kebiasaan bagi diri saya dalam menghadapi sesuatu perkara, untuk siapkan diri berhadapan dengan 'worst case scenario'.

Yang pasti, jika ditakdirkan keputusan nanti tidak berpihak kepada saya, saya akan tetap Istiqamah dengan kebenaran ini walau betapa perit sekalipun untuk ditanggung, kerana saya yakin bahawa Allah SWT tidak akan menzalimi hambaNya yang tegakkan kebenaran.

Jika tidak didunia, di Masyar pasti…

Di kesempatan ini saya ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada bapa, isteri tersayang, seluruh ahli keluarga saya yang selama ini berdiri teguh, berdoa, berkorban dan bersama saya, juga kepada semua pihak yang secara langsung dan tidak langsung bersama saya selama 6 tahun ini. Allah SWT sahaja dapat membalas budi dan jasa kalian.

Disaat ini, hanya Allah SWT sahaja tempat saya mohon pertolongan, berserah dan mengadu. Sama-sama kita tunggu keputusan Mahkamah nanti.

"Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang besar." (At-Taubah 9:129)

Akan terus berdoa, istiqamah dan sabar.

MOHD SAIFUL BUKHARI AZLAN

Www.mohdsaifulbukhari.blogspot.com

Sent from my iPhone

SKJC - Vernakular - Dong Zong - PLKN - Malaysia

Posted: 26 Oct 2014 08:31 PM PDT





Apabila Timbalan Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Utara, Mohamad Azli Mohemed Saad mencadangkan supaya isu Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) dibincangkan di Perhimpunan Agung UMNO November ini, ada pihak tertentu menganggap beliau menghasut. Tetapi saya melihat Mohamad Azli jujur dan realistik tentang bahaya SJKC dalam konteks hubungan kaum dan ini tidak boleh ditutup lagi. 

Selama ini pun banyak pihak sedar bahawa SJKC menjadi pemangkin melebarkan jurang kaum khususnya antara Cina dan kaum teras iaitu Melayu. Tetapi kerana menjaga kepentingan politik, tidak ada pihak yang berani atau sanggup memalaysiakan sistem pendidikan SJKC. Kononnya SJKC tidak boleh dicuit kerana boleh menjejaskan kelangsungan politik Barisan Nasional (BN).
Sebenarnya kita pula telah lama 'berkorban' membiarkan jurang kaum melebar kerana mengharapkan keuntungan politik yang tidak pasti. Walau apa sekalipun hakikatnya tidak ada negara yang mengizinkan generasi muda Cina diasingkan daripada budaya kaum teras melalui sekolah vernakular. Tidak ada. Di Singapura yang dianggap 'negara Cina' juga tidak ada sekolah vernakular.

Saya sangat bersetuju dengan Menteri Dalam Negeri, Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang bercakap atas kapasiti peribadi bahawa sudah tiba masanya dilaksanakan sekolah satu aliran. Tetapi apabila melihat beberapa perkembangan politik muktahir, saya tidak fikir kerajaan serius memikirkan gagasan sekolah satu aliran. Apa lagi persatuan Cina, Dong Zong yang cauvinis mendesak kerajaan mengiktirafkan Sijil Sekolah Menengah Cina. Apakah ini juga akan menjadi kenyataan?

Kajian

Dalam satu kajian yang dibuat oleh sarjana tempatan, Prof. Dr. Teo Kok Seong mendapati 604 pelatih (Cina dan India) daripada 14,000 pelatih di 79 kem Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) tahun 2010 tidak boleh bertutur bahasa Melayu. Nisbahnya sangat besar dan inilah 'sumbangan' sekolah vernakular dalam konteks perpaduan yang kita laung-laungkan. Nampaknya puak 604 orang ini jauh lebih buruk daripada orang Bangladesh yang baru tiga bulan sudah boleh berbahasa Melayu.

  


Bagi saya isu SJKC sudah lapuk. Ia menjadi lapuk kerana tidak ada ruang untuk dibahaskan di pentas intelektual. Semua ruang penuh dengan prejudis dan kepentingan politik. Sekolah vernakular yang terus wujud dan diberi bantuan kewangan adalah suatu yang sangat tidak masuk akal. Tetapi bagi Zong Dong peruntukkan untuk SJKC masih belum cukup. Ini lagi tidak masuk akal.

SJKC menjadi pemangkin kepada sebahagian besar orang Cina yang memilih pengasingan atau mengasingkan diri daripada menerima sosio-budaya etnik Melayu. Pengasingan ini berlaku secara besar-besaran terutama apabila pengaruh politik Cina yang semakin besar pada pasca Pilihan Raya Umum Ke -12 (PRU-12). Malah parti politik Cina yang bertentangan ideologi boleh duduk semeja mempertahankan SJKC. Tidak adakah dalam kalangan pembuat dasar yang boleh membaca mesej ini?

Barangkali ini ada kaitan dengan sejarah silam abad ke-19 dan awal abad ke-20 dulu ketika nenek moyang kaum Cina yang ada di negara ini datang dari China. Pada awal abad ke-19, berlaku pergolakan politik yang hebat di China dan etnik Han yang menjadi majoriti di negara itu mencari tempat lain yang lebih aman serta dapat menambah kekayaan.
Etnik Han di utara China mencari penempatan baharu dan kebanyakan mereka terdiri daripada golongan kaya dan bangsawan. Mereka tidak boleh lagi meneruskan hidup dengan mewah akibat ditekan oleh Manchuria serta peperangan dengan Jepun atau Sino-Japanese War. Etnik dari utara ini memilih untuk berhijrah ke Amerika Syarikat (AS) dan negara-negara Eropah.

Sementara etnik Han di selatan pula memilih Asia Tenggara termasuk Tanah Melayu. Tetapi hasrat mereka berhijrah dengan etnik di utara berbeza. Mereka berhijrah untuk mencari kekayaan dan bukan untuk menetap di Tanah Melayu pada mulanya. Mereka berhasrat untuk pulang ke China suatu masa nanti dengan membawa kekayaan yang diraih di Tanah Melayu.

Saya ada membaca tentang Ru Xiang Sui Su, satu falsafah Cina yang mengingatkan supaya orang yang datang dari luar milieu setempat menyesuaikan diri dengan budaya dan sosial di tempat baharu itu. Inilah yang menjadi pegangan generasi awal Cina yang berhijrah ke Amerika Syarikat (AS) dan dan negara-negara Eropah.

Tetapi malangnya sesetengah orang Cina di negara ini tidak lagi berpegang kepada falsafah Ru Xiang Sui Su ini. Mungkin dianggap lapuk dan menghakis 'kecinaan' mereka. Hasilnya mereka sengaja tidak mahu menyesuaikan diri dengan budaya kaum teras di negara ini. SJKC menjadi benteng supaya orang Cina tidak diserapi milieu sosial yang berbeza dengan tanah asal nenek moyang mereka.

Saya sangat berharap isu jurang kaum ini dapat ditangani dengan penuh hemah, bertanggungjawab dan mengetepikan kepentingan politik. Kerajaan wajar menegaskan bahawa isu SJKC bukan satu tindakan politik dan tidak harus dibiarkan pihak tertentu membina persepsi ke arah itu. Kali ini isu SJKC menjadi tanda aras kesungguhan kita sama ada mengutamakan perpaduan bangsa Malaysia atau terus hipokrit untuk kepentingan politik.

- See more at: http://www.utusan.com.my/rencana/memalaysiakan-semangat-sistem-pendidikan-sjkc-1.16787#sthash.QO9IQuuK.dpuf



Sent from my iPhone

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 26 Oct 2014 09:24 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Hadi Awang Samakan PasMa Seperti Spesis Binatang?

Posted: 26 Oct 2014 08:20 PM PDT

Di saat Anwar mahu ke penjara, Hadi Awang terus terusan membalun PasMa, satu cabang baru yang ditubuh oleh orang orang Anwar dalam PAS. Sindiran "dari spesis mana" yang dibuat oleh Hadi Awang ini amat tajam. Perkataan spesis itu menyindir program sentuh anjing atau sindir PasMa?

Tidak Ada Otak, Penganjur Sentuh Anjing Sindir Balik Nik Aziz

Posted: 26 Oct 2014 06:05 PM PDT


Video ini khas untuk penilaian sendiri orang orang PAS. Tengoklah bagaimana dan caranya penganjur ini persendakan Nik Aziz. Sidang akhbar ini pula diadakan berdekatan dengan pejabat PKR. Oleh itu, apa kena mengena penganjur ini dengan PKR?

Presiden Mahasiswa UM Akui Anwar Seorang Yang "Jijik"?

Posted: 26 Oct 2014 10:04 AM PDT





Menghina JAKIM, Biadap Betul Peguam Pro PKR Ini

Posted: 26 Oct 2014 09:10 AM PDT



Majoriti Mahasiswa Tolak Bekas Banduan Cemari UM

Posted: 26 Oct 2014 07:40 AM PDT







"Jalan Belakang Anwar" Untuk Elak Penjara?

Posted: 26 Oct 2014 02:16 AM PDT



Tidak Ada Masalah Kalau Pecat Pelajar Ini

Posted: 26 Oct 2014 12:11 AM PDT

1) Ugut Pecat Satu Strategi Murahan - hanyalah satu umpan untuk cari populariti murah menjelang pilihan raya kampus pada November atau Disember ini.

2) Kuasa Autonomi - jika UM memecatnya sebagai pelajar itu adalah hak universiti kerana berasaskan undang undang yang sedia ada di UM. Jangan cuba kaitkan dengan BN dan campur tangan lain.

3) Pindaan AUKU 2012- memang benar pelajar boleh terlibat politik tetapi tidak bermakna itu lesen besar untuk mengheret pelajar campur tangan menyokong secara membuta tuli kes seorang yang telah didakwa atas perbuatan yang songsang di mahkamah.

4) Pelajar Jadi Mangsa - selepas flash mob yang dianjur oleh Rafizi gagal, surat menghantar pendemo gagal dan siri siri ceramah simpati Anwar gagal termasuklah kehadiran yang sedikit di Permatang Pauh maka akhirnya pelajar yang mahu dikudakan untuk menyokongnya. Ini satu cara memperlekehkan pelajar.

5) Apa Tujuan Jadi MPP? - apakah ini sebenarnya tujuan kumpulan pro pembangkang menjadi MPP di UM? Nampaknya mereka bukan mahu membela soal kebajikan pelajar tetapi sudah terang lagi bersuluh mereka mahu membela kebajikan Anwar dan kumpulan pembangkang di luar.

6) Pemecatan - masih ingat lagikah Hassan Ali yang dipecat sebelum perbicaraan kes Anwar pada 9 Januari 2012? Kerana tidak setuju dengan Anwar maka dia dipecat. Kes Bendahari PAS di Penang dipecat kerana tegur Guan Eng. Khalid Ibrahim dipecat kerana tidak sokong Anwar. Mana maksud demokrasi dalam semua kes pemecatan ini?

7) Tukar Universiti - jalan terbaik bagi pelajar terbabit adalah tukar universiti sahaja. Jangan duduk di UM. Itulah saranan Rafizi bila ada orang tidak sokong PKR baru baru ini.

tok gajah

Posted: 26 Oct 2014 09:23 PM PDT

tok gajah


Bile Anwar kepenjare, pasti berlaku 'bunuh membunuh' di antare pemimpin2 atasan PKR........

Posted: 26 Oct 2014 12:01 AM PDT


Atuk tak nak komen panjang2 tentang pemergian Anwar kepenjare ni. Kerane ianye belum tentuk pasti lagi selagi kite belum mendapat keputusan muktamat dari mahkamah.

Tapi nampak nye ramai pule yang dah meramalkan Anwar tu pasti ke penjare juge. Ramalan ini pule nampak nye telah terkeluar dari mulut Anwar sendiri.

Sepatut nye Anwar sudah pun bersedie dengan pengganti nye jike sekire nye ia benar2 kepenjage jike gagal dalam kes rayuan nye itu.

Sekarang ni dah mule nampak pemimpin2 atasan PKR ni menunjukkan bayang2 mereke berminat untuk menduduki tempat Anwar tu.

Jike sekire nye ini benar2 berlaku, make kecuh semule lah Pakatan Rakyat ni.

JURI RAKYAT

Posted: 26 Oct 2014 07:18 PM PDT

JURI RAKYAT


Cumi-Cumi Raksasa

Posted: 26 Oct 2014 06:32 PM PDT



Cumi-Cumi Raksasa - Banyak hal mengenai Cumi-cumi raksasa yang masih menjadi misteri bagi para ilmuwan meskipun hewan ini adalah invertebrata terbesar di Bumi. Yang terbesar yang pernah ditemukan memiliki panjang 59 kaki (18 meter) dan beratnya hampir satu ton (900 kilogram).

Gambar diatas adalah Cumi-cumi raksasa menyerang cumi-cumi umpan yang ditarik oleh tim riset di Kepulauan Ogasawara, selatan Tokyo, pada tanggal 4 Desember 2006.

Namun, seperti yang dikutip dari Alam Mengembang Jadi Guru, mereka tidak ramah, habitat laut dalam dimana mereka berada telah membuat mereka sulit untuk dipelajari, dan hampir semua yang diketahui ilmuwan tentang mereka adalah dari bangkai yang terdampar di pantai atau yang tertangkap oleh nelayan. Akhir-akhir ini, bagaimanapun, nasib ilmuwan mempelajari makhluk-makhluk yang sulit dipahami ini telah mulai membaik. Pada tahun 2004 para peneliti di Jepang mengambil gambar pertama dari cumi-cumi raksasa hidup. Dan pada akhir 2006, para ilmuwan dengan Japan National Science Museum menangkap dan membawa ke permukaan cumi-cumi raksasa betina sepanjang 7 meter.

Cumi-cumi raksasa, bersama dengan sepupu mereka, cumi-cumi kolosal, memiliki mata terbesar dalam kerajaan hewan, berdiameter sekitar 25 cm. Organ besar inilah yang memungkinkan mereka untuk mendeteksi benda-benda di kedalaman yang gelap di mana hewan lain kebanyakan tidak akan melihat apa-apa.



Seperti spesies cumi-cumi lain, mereka memiliki delapan lengan dan dua tentakel makan yang lebih panjang yang membantu mereka membawa makanan ke "mulut" mereka. makanan mereka mungkin terdiri dari ikan, udang, dan cumi-cumi lainnya, dan beberapa ahli memperkirakan mereka bahkan mungkin menyerang dan memakan paus kecil.



Mereka bermanuver dengan tubuh besar mereka dengan sirip yang tampak mungil untuk ukuran mereka. Mereka menggunakan funnel mereka sebagai sistem propulsi, menarik air ke dalam mantel, atau bagian utama dari tubuh, dan memompanya belakang.

Para ilmuwan tidak banyak tahu tentang binatang ini untuk mengatakan dengan pasti berapa rentang ukuran mereka, tapi bangkai cumi-cumi raksasa telah ditemukan di semua samudra di dunia.


Untuk mendapatkan gambaran seberapa besar dua cumi raksasa ini dapat dilihat tangan manusia yang memakai sarung tangan hijau di kiri atas foto

Pada tahun 2012, Sekelompok ilmuwan dari National Science Museum Jepang bersama dengan rekan-rekan dari lembaga penyiaran publik Jepang NHK dan Discovery Channel memfilmkan cumi-cumi raksasa di habitat aslinya untuk pertama kalinya.

Belut Ungu Mirip Alien Ditemukan di Danau China

Posted: 26 Oct 2014 06:22 PM PDT

Makhluk seperti ular 'alien' ditemukan di sebuah danau di China. Hewan berwarna ungu itu dikenal dengan sebutan si belut goby.

Wajah belut ungu itu mirip alien yang keluar dari dalam tubuh manusia dalam film science fiction, tetapi tidak memakan manusia.

Makhluk sebangsa ikan yang berwujud mengerikan itu ditemukan di Danau Taihu di Yixing, Provinsi Jiangsu China timur.

Seperti yang dikutip dari liputan6.com
, si goby ungu itu menghabiskan waktu makan dan tumbuh di laut yang biasanya berlangsung selama beberapa bulan. Setelah itu, mereka kembali ke air tawar dan berkembang di air tawar dan bereproduksi. Dalam masa hidupnya, makhluk aneh bisa 'berlayar' 100 kilometer.

Belut ungu goby dapat tumbuh hingga panjang 30 cm. Meski menyeramkan dan tampak menjijikkan, si goby hanya memakan campuran krustasea, ikan kecil dan invertebrata kecil. jadi ia tak memakan manusia seperti sosoknya dalam film alien.





5 Jenis Batu Mulia Asal Indonesia Yang Paling Terkenal

Posted: 26 Oct 2014 06:17 PM PDT

Batu mulia sedang naik daun. Tak heran, ragam batu yang berasal dari Indonesia itu menjadi buruan kolektor dan penggila perhiasan.
Saat ini, ada lima jenis batu mulia yang paling banyak dicari. Kelima batu tersebut punya keindahan yang memukau. Tak heran, harganya melambung.
"Harganya di kisaran Rp5 juta hingga Rp50 juta," ungkap kolektor batu mulia, Suwandi Gazali, di Jakarta
Berikut lima jenis batu tersebut.

1. Bacan


Batu mulia asal Pulau Kasiruta, Halmahera Selatan, Maluku Utara, ini sejatinya telah tersohor hingga mancanegara. Bukan hanya di masa kini, melainkan sejak abad pertengahan saat Tanah Air menjadi pusat rempah-rempah dunia.
Batu bacan dianggap 'batu hidup' karena kemampuannya berproses menjadi lebih indah secara alami. Pada 1960, saat berkunjung ke Pulau Bacan, Presiden Soekarno dihadiahi warga setempat beberapa butir batu bacan. Presiden SBY juga sempat menghadiahi Presiden Amerika Serikat Barrack Obama cincin batu bacan saat berkunjung ke Indonesia.

2. Idokras


Kebanyakan batu ini berwarna lumut hijau atau kadang menyerupai warna solar, yakni cokelat kekuning-kuningan. Sumber jenis batu permata ini di Indonesia dari Sumatra Barat dan Nanggroe Aceh Darussalam.

3. Kalsedon


Batu ini memiliki berbagai warna mulai dari merah, kuning, biru, hingga jingga, tapi yang utama ialah hijau. Batu ini seolah-olah diselimuti kabut, sehingga kelihatan memiliki cahaya kusam. Di Indonesia batu jenis ini banyak dihasilkan di Jawa Barat dan Sulawesi Tenggara. Baru-baru ini, kalsedon juga ditemukan di Pacitan, Jawa Timur.

4. Akik gambar


Batu ini memiliki keistimewaan karena punya wujud gambar yang terukir secara alami. Ada batu akik yang punya gambar menyerupai ayam, tokoh, atau pemandangan. Jangan heran semakin unik gambar dalam batu akik ini tentu harga jual akan ikut terdongkrak.
Batu gambar atau agate banyak ditemukan di Pacitan (Jawa Timur), Garut (Jawa Barat), dan Nusa Kambangan. Diyakini masih banyak lagi daerah penghasil batu gambar di Indonesia yang belum terkuak.

5. Kalimaya


Batu yang juga disebut opal ini merupakan batu permata (gem) yang lembek, tapi banyak disukai orang. Harganya tergolong mahal. Opal bisa memancarkan cahaya berlian. Opal ditambang di India, Mesir, Australia, Meksiko. Khusus di Indonesia ada di Banten. Tidak berlebihan jika kalimaya dianggap sebagai batu terindah di dunia

Pemuda Ini Berpuasa Selama 3 Tahun Tanpa Makan Dan Minum

Posted: 26 Oct 2014 12:43 AM PDT

Seorang pemuda yang diyakini sebagai reinkarnasi Buddha muncul kembali dari hutan belantara di Nepal selatan. Seperti dilaporkan kantor berita Associated Press kehadirannya memancing kekaguman ribuan warga pemujanya.

Selama lebih dari satu tahun Ram Bahadur Bamjan (18) bertapa didalam sebuah akar pohon besar dan baru ini dia muncul kembali di dekat Kota Nijgadh sekitar 100 mil selatan ibukota Katmandu Senin (10/11).

Begitu mendengar kabar itu ribuan pengikut Bamjan banyak di antaranya dari India pergi menemuinya. Demikian dikatakan seorang pejabat polisi setempat Abhaya Joshi. Joshi mengatakan Bamjan akan menemui para pengikutnya beberapajam setiap hari selama sepekan sebelum ia kembali bermeditasi di hutan.

Bamjan yang berambut panjang memakai pakaian serba putih terlihat segar bugar. Seperti dilaporkan koran Rajdhani ia berbincang dengan para pengikutnya tentang perdamaian dan seruan mengakhiri diskriminasi. Para pendeta Buddha di negara itu berbeda pendapat apakah pemuda itu benar reinkarnasi Siddhartha Gautama yang lahir di Nepal barat laut pada 500 Sebelum Masehi dan kemudian menjadi Buddha.

Belum ada pengumuman resmi dari otoritas agama Buddha bahwa Bamjan adalah reinkarnasi Buddha. Namun orang-orang sudah memuja Bamjan sejak dia pertama kali muncul bertapa di tengah hutan pada 2005. Ia ditemukan duduk bersila selama berbulan-bulan dengan mata tertutup di bawah akar sebuah pohon.
Min Bahadur Shakya dari Nagarjuna Institute of Exact Methods di Katmandu mengatakan para pendeta Buddha tidak mengambil kesimpulan tentang Bamjan karena mereka tidak secara penuh menyelidiki pemuda tersebut.
"Bermeditasi tanpa makanan belum membuktikan dia adalah reinkarnasi Buddha. Perlu penelitian lebih lanjut" kata Shakya. Agama Buddha dianut lebih 325 juta orang sebagian besar diAsia.
mengatakan 6 bulan ada yg megatakan 3 th.yg benar adalah 6 bulan puasa ful tanpa makan dan minum dan setelah itu dia menghilang ke hutan dan kembali lagi melanjutkan semedinya tanpa gerak sehingga mencapai 3 th.

Mencari Damai Abadi

Posted: 26 Oct 2014 03:20 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Awal Muharam Detik Permulaan

Posted: 26 Oct 2014 12:17 AM PDT

Bismillah..

Sudah seribu empat ratus tiga puluh enam tahun.
Alhamdlillah. Orang tak pernah tanya tentang azam tahun Hijrah.

Nak UBAH lah.  Azam tahun baru ini adalah...

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 26 Oct 2014 03:03 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Pakar forensik siasat keaslian video seks 'Ustaz Azhar Idrus'

Posted: 26 Oct 2014 06:22 AM PDT

KUALA LUMPUR – Polis sudah menghantar klip video seks seorang lelaki mirip penceramah popular, Ustaz Azhar Idrus, 50, ke Jabatan Forensik bagi merungkai kesahihan video kontroversi tersebut.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Tajuddin Md. Isa berkata, pakar forensik Polis Diraja Malaysia perlu menganalisis kandungan video itu untuk mengenal pasti keasliannya selain menyiasat sama ada ia menggunakan teknik pertindihan.

"Kita juga akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia bagi mengesan dalang yang menyebarkan video ini.

"Kita menyiasat mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan iaitu berkaitan penyebaran dan memiliki bahan lucah. Jadi kita kena siasat dulu untuk pastikan dari mana punca video itu," katanya ketika dihubungi Kosmo! Ahad semalam.



Bayi lahir dalam pesawat MH135 meninggal dunia

Posted: 25 Oct 2014 11:18 PM PDT

KUALA LUMPUR: Bayi kepada wanita Australia yang telah bersalin di atas pesawat Malaysian Airlines MH135, meninggal dunia semasa dalam perjalanan ke hospital, lapor The Sydney Morning Herald.

Pesawat itu terpaksa membuat pendaratan cemas di Bali untuk membolehkan wanita tersebut dikejarkan ke hospital.

Wanita itu, Samual P. Jeyanthi telah dibawa ke Hospital Kasih Ibu di Bali selepas pesawat itu yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Brisbane, mendarat sekitar jam 2.10 petang Jumaat.

Namun, menurut The Sydney Morning Herald ketua perkhidmatan perubatan, Diah Ratna Dewi, bayi yang berusia 24 minggu itu telah pun dilahirkan dan telah meninggal dunia.

Menurutnya lagi, bayi itu dilahirkan kira-kira sejam setengah sebelum ibunya sampai ke hospital. Katanya wanita itu tidak menghadapi sebarang masalah semasa mengandung.

Pesawat tersebut yang membawa 178 penumpang, telah menyambung perjalananya ke Brisbane sekitar jam 4.14 petang.


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/bayi-lahir-atas-pesawat-mh135-meninggal-dunia-47006?cp

Cemburu punca isteri Zairil sebar foto aksi intim Dyana Sofya dan suaminya

Posted: 25 Oct 2014 10:01 PM PDT

Nampaknya, kisah penyebaran gambar mesra dua ahli politik Melayu DAP iaitu Ahli Parlimen Bukit Bendera, Zairil Khir Johari dan bekas calon PRK Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya bagai dibawa angin lalu sebaik sahaja tersebar gambar dan video seks didakwa melibatkan penceramah terkenal, Ustaz Azhar Idrus,

Bagaimanapun, isu Zairil – Dyana kini kembali diperkatakan apabila muncul pula khabar terbaru kononnya, gambar mesra mereka berdua sebenarnya dimuat naik oleh isteri Zairil yang dikenali sebagai Dahlia sendiri di laman sosial sebelum ia tersebar.

Memetik blog azmyawangklanajaya.blogspot.com, gambar itu dikatakan didedah oleh Dahlia kerana tidak tahan lagi dengan skandal sulit suaminya.

Gambar-gambar tersebut didakwa dirakamkan dalam satu majlis di sebuah hotel di Pulau Pinang di mana kedua-duanya dalam keadaan mabuk sebelum diserahkan kepada Dahlia.

Dahlia yang sakit hati, kemudiannya dikatakan telah memuatnaik gambar-gambar tersebut menggunakan Facebook Zairil dengan membuat 'TAG' kepada Dyana Sofya dan Dyana So.

Zairil yang mendapat tahu gambar-gambarnya bersama Dyana telah dimuatnaik ke akaun peribadinya lima minit kemudian, bertindak memadamkan gambar-gambar tersebut dengan harapan tiada sesiapa melihat dan mengesannya tetapi terlambat apabila ramai 'kawan-kawan' telah melihat gambar-gambar tersebut.

Menurut laman blog ini lagi, Dahlia dikatakan telah lama mengesyaki Zairil bermain kayu tiga dengan Dyana Sofya hinggakan, Lim Guan Eng meminta jasa baik bapanya, Lim Kit Siang untuk menjauhkan Dyana Sofya daripada Zairil.

Setelah kecoh, Lim Guan Eng dikatakan segera bertindak 'untuk membetulkan keadaan' di mana Dahlia dilaporkan telah dipujuk untuk bercuti ke luar negara bagi menenangkan perasaan sekali gus meredakan ketegangan.

Tindakan itu juga bagi mengelak dirinya daripada dikesan dan dihubungi oleh penggiat media sekaligus mendedahkan lebih banyak kisah di sebalik gambar-gambar tersebut.

Justeru tidak hairanlah, mengapa ikrar Zairil bahawa dia akan mengambil tindakan undang-undang terhadap orang yang menyebarkan gambar-gambar intimnya bersama-sama Dyana Sofya, hanya tinggal ikrar dan gertakan.

Sedangkan pada masa sama, tiada keberanian ditunjukkan untuk mengotakan ikrar dan gertakannya itu, terang blog itu lagi. - MYNEWSHUB.CC

Potong anu gagal puaskan nafsu seks teman wanita

Posted: 25 Oct 2014 08:01 PM PDT

ILAC dibawa ke hospital selepas memotong kemaluannya.
Skopje: Seorang lelaki memotong kemaluannya dan mencampakkannya ke dalam tong sampah selepas dia ditinggalkan kekasihnya kerana gagal memuaskan nafsu seks wanita itu.

Oliver Ilac, 22, berkata, dia mengambil keputusan memotong kemaluannya kerana ia terlalu kecil.

Ilac bertindak demikian mengunakan pisau cukur.

Bagaimanapun, selepas tidak berjaya menghentikan pendarahan, dia menelefon perkhidmatan kecemasan untuk mendapatkan bantuan.

Dia dibawa ke hospital di Kocani, Macedonia, dan memberitahu petugas perubatan dia memotong kemaluannya itu kerana ia 'tidak berguna.'

Menurutnya, teman wanitanya memutuskan hubungan mereka selepas mencemuhnya kerana 'tidak hebat' di ranjang.

Polis menyelongkar rumahnya dan menemui alat sulit Ilac dalam tong sampah bersama-sama pisau cukur yang digunakannya.

Doktor tempatan gagal menyambung semula organ itu dan Ilac dihantar ke hospital lain di Skopje, tempat pakar bedah berjaya melakukan penyambungan semula itu dalam pembedahan selama lima jam.

Bagaimanapun, terlalu awal untuk menyatakan sama ada kemaluan Ilac itu boleh berfungsi seperti biasa.

Seorang lelaki Macedonia baru-baru ini juga memotong kemaluannya.

Bagaimanapun, tidak seperti Ilac, lelaki berkenaan membuangnya ke dalam tandas bagi memastikan ia tidak akan disambung semula.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/4141#sthash.qwcyzi8U.dpuf

Terjerat berasmara, cemari sambutan Maal Hijrah

Posted: 25 Oct 2014 06:15 PM PDT

JOHOR BAHRU - Sambutan Maal Hijrah 1436H dicemari dengan kegiatan tidak bermoral segelintir pasangan yang disyaki berkhalwat di hotel-hotel bajet sekitar kawasan Skudai.

Dalam operasi melibatkan 10 anggota dan pegawai dari Bahagian Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Johor (Jaij) awal pagi semalam, empat pasangan ditahan.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasa Jaij, Mohd Zamri Kambari berkata, kesemua empat lelaki dan empat wanita terbabit ditahan sepanjang serbuan jam 11 hingga 2 pagi itu.

Menurutnya, kesemua individu tersebut ditahan mengikut Seksyen 27 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Johor) 1997 kerana disyaki melakukan khalwat.

"Pada malam ini, biasanya ramai orang bercuti dan ambil kesempatan, jadi kita membuat operasi dengan memberi tumpuan di sekitar Taman Universiti serta Taman Ungku Tun Aminah iaitu hotel bajet.

"Tujuan operasi adalah membanteras dan mencegah maksiat di hotel-hotel selain membersihkan imej sektor perhotelan daripada tanggapan negatif masyarakat bahawa premis berkenaan banyak mengundang gejala tidak bermoral," katanya.

Mohd Zamri menasihatkan masyarakat Islam tidak pergi ke hotel untuk tujuan membuat perkara tidak bermoral khususnya perbuatan melanggar hukum Islam.

Kesemua yang ditahan dibawa ke Balai Polis Taman Ungku Tun Aminah untuk proses dokumentasi sebelum ke pejabat Bahagian Penguatkuasaan Jaij bagi tindakan lanjut.

Dalam serbuan dilakukan, seorang wanita berusia 24 tahun meminta pihak berkuasa agar tidak melibatkan keluarganya sejurus didapati berkhalwat bersama lelaki Indonesia.

Dia yang ditemui dalam keadaan hanya bertuala putih sementara pasangannya berusia 37 tahun dan berpakaian lengkap bagaimanapun memberi kerjasama ketika disoal siasat.

Wanita itu dipercayai baharu sahaja kenal dengan lelaki warga asing terbabit yang mendakwa bekerja di Batu Pahat sebagai pembawa bot.

JDT ke final, tewaskan Felda United

Posted: 25 Oct 2014 05:56 PM PDT

PASUKAN Johor Darul Taa'zim (JDT) menewaskan Felda United dengan jaringan 3 gol berbalas 1 di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, di sini, malam ini.

Kemenangan ini membolehkan JDT mara ke perlawanan akhir dengan agregat 6-5. - Bernama

Cucu Tok Selampit

Posted: 26 Oct 2014 01:21 PM PDT

Cucu Tok Selampit


11 Samseng Teksi Tanpa Permit Cuba Mencederakan Pegawai SPAD Ditahan @PDRMsia

Posted: 26 Oct 2014 07:16 AM PDT

Pihak Polis Di Raja Malaysia (PDRM) berjaya menahan 11 lelaki bersabit cubaan untuk mencederakan sepasukan pegawai penguatkuasa Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) pada Jumaat lepas di Langkawi. CTS ada membuat posting untuk berita tersebut, di sini. Ketua Jabatan Siatan Jenayah Kedah, ASP Mohd Nashir Ya, berkata, saspek berusia di antara 19 hingga 35 tahun, ditahan hari ini (Sabtu). 

Beliau berkata, pasukan pegawai penguatkuasa SPAD sedang mengadakan operasi sekatan jalan berdekatan Jalan Lapangan Terbang Padang Mat Sirat, pada Jumaat lepas sebelum 10 lelaki yang datang dalam beberapa buah kereta untuk berkonfrantasi dengan mereka. Sekumpulan lelaki berkenaan telah mengancam untuk mencederakan pegawai penguatkuasa SPAD dengan menggunakan senjata api. 

Menurut ASP Mohd Nasir juga sekumpulan lelaki berkenaan juga mengugut untuk menterbalikkan kenderaan SPAD. Dua saspek yang ditahan didapati menyew kereta mereka tanpa permit manakala yang lain bekerja dengan agensi perlancongan. Kejadian pegawai penguatkuasa SPAD diancam dan diugut ketika menjalankan tugas mereka bukanlah merupakan kali pertama. Beberapa kes ugutan dan tindakan cuba mengancam keselamatan pegawai penguatkuasa SPAD boleh dibaca di sini, di sini dan di sini,

Pegawai penguatkuasa SPAD sememangnya terdedah kepada bahaya sewaktu bertugas, demi keselesaan pengguna perkhidmatan awam di Malaysia. Mereka adalah hero yang tidak didendang. Tahniah kepada pihak PDRM dan SPAD yang bertindak tegas dalam membanteras teksi tanpa permit di Langkawi, demi keselesaan dan keselamatan pelancong khasnya dan penduduk Langkawi amnya.

Duke of UMNO

Posted: 26 Oct 2014 01:02 PM PDT

Duke of UMNO


NI KE "ANAK IKAN" TERBARU ANWAR BERAHIM?

Posted: 26 Oct 2014 07:17 AM PDT

Ntah la... saya rasa, budak ni sorang je yang terhegeh-hegeh nak kan sangat Anwar tu. Tak tahu la apa yang Anwar dah buat kat budak ni sampai "istimewa" sekali Anwar di hati budak ni...

Setahu saya, LENSA yang pro-Pakatan Haram tu pun dah boring dengan Anwar. Siap suruh Anwar bersara la... suruh lekas-lekas masuk penjara la... siap halau Anwar ke Turki suruh bapak Nurul Izzah tu kerja kat sana...

Tu belum lagi dikira budak-budak mahasiswa ramai-ramai buat memorandum bantahan lagi tu. Depa siap hantar memo kat Balai Polis Pantai.. bukan sorang dua bro... ramai.. lebih ramai dari budak-budak yang pro-Anwar tu...

 

Ni cuba baca budak tu punya perangai kat sini... teruk bebenooo... ntah apa yang dimakannya budak ni sampai gilakan sangat kat Anwar tu...

Oooo... dia budak Permatang Pauh... patut pun.. heh!

Dia menang jadi Presiden PMUM tu dapat sponsor dari Ahli Parlimen Permatang Pauh ke? Just bertanya jer... bukan menuduh pun...heh!

JIKA ADA PEMIMPIN BERJIWA RAKYAT DI KEDAH, HARAP DIA BANTU ADIK AINA NI...

Posted: 26 Oct 2014 02:14 AM PDT


Sebagai seorang ayah, saya faham apa yang ibubapa adik Aina ni rasa. Tapi berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul, kan?

Saya takde la nak manjakan sangat rakyat Kedah ni. Tapi bila masuk bab anak sakit ni, dan keluarga pulak dalam keadaan kurang mampu, rasanya pihak berkaitan perlu hulurkan bantuan secepat mungkin untuk adik Aina ni...

Mungkin bagi golongan berada, depa boleh biaya anak-anak depa kalau sakit. Kalau tak ke KMC, depa ke PMC. Kalau tak ke KPJ, depa boleh ke Metro, Pantai Medical Centre dan sebagainya... 

 

Tapi macamana dengan adik Aina? Memang adik Aina difahamkan ke hospital kerajaan... Sebelum ni, adik Aina dah duduk sampai 60 hari kat Hospital Sultanah Bahiyah tu...

Kalau nak tahu, 25 hari adik Aina kita ni tak sedarkan diri, terlantar di hospital tu... Cuba baca kat sini derita adik Aina...

Cuba bayangkan kalau perkara yang sama berlaku pada anak kita... rasanya keluarga adik Aina ni cukup sabar dalam menghadapi dugaan Allah SWT...

Jadi, saya haraplah mana-mana pihak yang sudi hulurkan bantuan untuk adik Aina ni.. kurangkan beban adik Aina dan keluarganya dengan ikhlas....

Cuma saya pesan, janganlah war-warkan sangat bantuan kita tu. Biar ikhlas. Bagi tangan kanan, tangan kiri tak tahu. Tak payah sediakan cek besar-besar... kalau boleh biar Allah SWT saja yang tahu... 

Mohon bantuan segera... hanya Allah SWT saja yang dapat membalas budi baik kalian... insyaAllah di akhirat kelak...

IPOHMALAY

Posted: 26 Oct 2014 09:12 AM PDT

IPOHMALAY


Zairil mangsa dendam isteri?

Posted: 25 Oct 2014 10:15 AM PDT



Isteri Zairil Mengaku Dia Yang Sebarkan Gambar Dyana Dan Suaminya?


By editor-2 October 24, 2014 : 4:49 pm
zairil2
Kuala Lumpur, 24 Oktober : Dalam perkembangan terbaru, maklumat mendedahkant bahawa orang yang memuatnaikkan gambar-gambar tersebut adalah isteri Zairil Christopher Lim sendiri, Dahlia.
Kononnya Dahlia dikatakan telah lama mengesyaki Zairil Christopher Lim curang dan main kayu tiga dengan Dyana Sofya. Gangguan daripada Dahlia, menyebabkan Lim Guan Eng meminta jasa baik bapanya, Lim Kit Siang untuk menjauhkan Dyana Sofya daripada Zairil Christopher Lim.
Gambar-gambar tersebut kononnya juga dirakamkan dalam satu majlis di sebuah hotel di Pulau Pinang dan kedua-duanya dalam keadaan seolah-olah MABUK ARAK. Menurut sumber  gambar-gambar tersebut dikatakan dirakamkan oleh kawan-kawan mereka, tetapi kemudiannya diserahkan kepada Dahlia.
Kononnya Dahlia yang sakit hati, kemudiannya memuatnaikkan gambar-gambar tersebut dengan membuat 'TAG' kepada Dyana Sofya dan Dyana So. Zairil Christopher Lim yang kemudiannya mendapat tahu gambar-gambarnya bersama Dyana Sofya telah dimuatnaik ke akaun peribadinya lima minit kemudian, telah bertindak memadamkan gambar-gambar tersebut dengan harapan tiada sesiapa yang dapat melihat dan mengesannya.
Tetapi telah terlambat apabila ramai 'kawan-kawannya' yang telah melihat gambar-gambar tersebut.
Setelah kecoh, Lim Guan Eng segera bertindak 'untuk membetulkan keadaan'. Dahlia dilaporkan telah dipujuk untuk bercuti ke luar negara bagi menenangkan perasaan sekaligus meredakan ketegangan selain mengelak daripada dikesan dan dihubungi oleh penggiat media sekaligus mendedahkan lebih banyak kisah di sebalik gambar-gambar tersebut.
Bacaan lanjut : PRU14.TV

Comments (0)