Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:15 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 21 Aug 2014 03:23 AM PDT

tunku

Posted: 21 Aug 2014 03:16 AM PDT

tunku


#MH17: Names of 20 Malaysian victims announced

Posted: 20 Aug 2014 11:22 PM PDT

The Government has released the names of the 20 Malaysian victims on board downed Malaysia Airlines (MAS) flight MH17 whose remains will arrive in Kuala Lumpur on Friday.

The announcement was made by Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein at KL International Airport's Bunga Raya Complex here Thursday, after the final rehearsal for Friday's reception ceremony.

Transport Minister Datuk Seri Liow Tiong Lai, who was at the joint press conference, said a reception to receive the second set of remains will be held on Sunday.

"As of yesterday, 30 Malaysian remains have been positively identified," Liow said.

The list of names is as follows:

 MH17 Crew:

1) Mastura Mustafa (F)

2) Ahmad Hakimi Hanapi (M)

3) Hamfazlin Sham Mohamed Arifin (F)

4) Nur Shazana Mohamed Salleh (F)

5) Dora Shahila Kassim (F)

6) Lee Hui Pin (F)

7) Angeline Premila Rajandaran (F)

8) Chong Yee Pheng (F)

9) Azrina Yakob (F)

Passenger:

1) Foo Ming Lee (M)

2) Karamjit Singh Karnail Singh (M)

3) Ng Qing Zheng (M)

4) Mabel Anthony Samy (F)

5) Paul Rajasingam Sivagnanam (M)

6) Elisabeth Ng Lyeti (F)

7) Ariza Ghazalee (F)

8) Muhammad Afif Tambi (M)

9) Noor Rahimmah Mohd Nor (F)

10) Mohd Ali Md Salim (M)

11) Hasni Hardi Parlan (M)

ERDOGANS TAKING OVER PAS

Posted: 20 Aug 2014 08:12 PM PDT

PAS veteran fundamentalist are losing control in the party as refletced in the decision taken at Sunday's meeting where Parti Keadilan Rakyat (PKR) president Datin Seri Wan Azizah Ismail is one of the two candidates the Islamist party agrees to be Selangor Mentri Besar.

The party is slowly being taken over by the moderates aligned to PKR de facto chief Datuk Seri Anwar Ibrahim while the fundamentalists' influence erodes as the party's original struggles are chipped to accommodate the new political ideologies.


Despite the Ulamak Council, party spiritual leader Datuk Nik Aziz Nik Mat and president Datuk seri Abdul hadi Awang rejecting Wan Azizah's name as candidate to replace sitting Mentri Besar, the party central committee did not follow.


The policy making body of the party had instead kept Wan Azizah's name and just added PKR deputy president Azmin Ali's name so that the Sultan of Selangor has two names to choose from.
And the party got 'played out' when Azmin turned down the nomination as he had signed a declaration to support Wan Azizah as Mentri Besar and the Pakatan Rakyat (PR) ended up with submitting only Wan Azizah's name.


PAS 'mellowed behaviour' surprised many as the Islamist party has been considered the only party in the opposition pact that could check Anwar's Kajang Move which many see as a practice of 'nepotism'.
The decision was in line with PKR and DAP wishes that Khalid be replaced with Wan Azizah aimed at strengthening the state's administration given the claims that Khalid was running the state 'on his own like a corporate man.'


The Kajang Move mooted in January aimed at just to end the feud between Khalid and Azmin had taken a twist where Azmin was out of the picture and on the drawing board was Anwar himself.


But since Anwar was convicted for sodomy, his place was taken over by his wife Wan Azizah and events followed after that threatened to pull PR apart as PAS backed Khalid against the move.


Even up to the last minute which was Sunday morning before the Islamist party central committee meeting, many expected the party leadership to continue backing Khalid, reject Wan Azizah and name someone else.
But the deicison turned out to be a 'middle path' which many outsiders deemed as a 'play safe' decision that reflected the erosion of support for the veteran fundamentalists in the party asnd the stronger emergence of moderates termed as Erdogans, who are aligned to Anwar.


The unfolding event is expected to continue where the moderates are expected to take over the party leadership in next year's party election as they try to bring the party closer and toe the line of Anwar and the opposition pact.


The moderates had attempted to take the party leadership in the party election last year but they failed to secure majority seats in the central committee.


However, next year's party election is expected to be their year as the veteran fundamentalists bow out gracefully given the new political landscape and new politics with a new objective

Taipingmali (tm)

Posted: 21 Aug 2014 01:13 AM PDT

Taipingmali (tm)


Gunakan Hukuman Paling Maksimum Keatas Pencuri Kabel Dan Peralatan Telek...

Posted: 20 Aug 2014 08:24 AM PDT

Tragedi MH17: Empat Jenazah Mangsa Diterbangkan Ke LTSAS Ipoh

Posted: 20 Aug 2014 08:22 AM PDT

Belantan

Posted: 20 Aug 2014 11:40 PM PDT

Belantan


Tidak dapat dinafikan Pas bernafsu tapi tak mampu lawan PKR, DAP?

Posted: 20 Aug 2014 09:29 PM PDT


Pemimpin, penyokong dan ahli Pas yang pro golongan ulama perlu mengakui bahawa penguasaan mereka dalam parti itu sudah berakhir, bersedialah untuk transformasi melalui laungan reformasi yang bakal menyaksikan golongan itu sekadar 'penghias organisasi.'

Kegagalan golongan itu menahan arus kuat dalam menentukan pencalonan Menteri Besar (MB) Selangor pada mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat, kelmarin sudah menjadi isyarat awal bahawa Pas kini bukan lagi 'milik ahli Pas'.

Sebaliknya Pas ibarat sekadar sebuah parti yang segala keputusan harus mendapat restu dan kelulusan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP. Tanpa izin kedua-dua parti itu segala kehendak, kemahuan dan keputusan Pas hanyalah ibarat buih di tengah lautan, banyak tetapi tidak membawa apa-apa manfaat.

Bayangkanlah, maruah Pas bagaikan diinjak-injak apabila keputusan parti itu mencalonkan dua nama iaitu Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan Azmin Ali ditolak mentah-mentah oleh PKR dan DAP. Sebaliknya Pas dipaksa untuk akur dengan kehendak kedua-dua parti tersebut yang hanya mahu Wan Azizah sahaja dicalonkan.

Perasaan hormat terhadap Pas seolah-olah tidak wujud memandangkan cadangan Pas diketepikan tidak sampai enam jam selepas mereka membuat keputusan dalam satu mesyuarat yang menjadi tumpuan seluruh negara.

Ketika pemimpin-pemimpin Pas daripada golongan bukan ulama mahu penyokong serta ahli mereka menghormati keputusan parti yang dibuat melalui mesyuarat itu, mereka sendiri seolah-olah 'mengkhianati' arahan dibuat demi memenuhi nafsu dan kehendak politik PKR dan DAP.


Hebat betul pemimpin-pemimpin Pas tersebut menunjukkan teladan bagaimana hendak menghormati pendirian dan keputusan parti.

Sebenarnya, pusingan 'U' yang dibuat oleh Pas bukanlah satu kejutan sebaliknya sudah dijangka oleh banyak pihak. Sebab itulah ramai yang sinis apabila sebelum ini pemimpin-pemimpin Pas kononnya akan mengikuti keputusan Majlis Syura Ulama mengekalkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai MB.

Memang benar, Abdul Khalid sukar dipertahankan oleh Pas memandangkan beliau bukan lagi ahli PKR tetapi bagaimana dengan Wan Azizah? Presiden PKR itu bermati-matian ditolak oleh Pas sehingga pada saat-saat akhir pun pemimpin Pas dilihat bertegas dengan pendirian itu.

Tetapi ketegasan itu sebenarnya hanya membuatkan pemimpin-pemimpin PKR dan DAP mengukir senyuman. Mereka tahu kelemahan Pas dan memahami sejauh manakah keberanian pemimpin parti itu.

Sebab itulah, mereka tidak berasa takut untuk memberi tekanan kepada pemimpin-pemimpin Pas supaya membuat keputusan segera berhubung kedudukan MB Selangor.

Dan ternyata tekanan itu berjaya, pemimpin-pemimpin Pas yang sebelum ini begitu lantang tidak mahu Wan Azizah, akhirnya kehilangan suara dan keberanian untuk menyanggah arahan PKR dan DAP.

Keadaan itu memungkinkan Pas dilihat sekadar bernafsu untuk melakukan itu dan ini tetapi hakikatnya sama sekali tidak berkemampuan bagi mencapai kepuasan yang mereka inginkan dalam agenda politiknya.

Jangan disalahkan golongan ulama dan bukan juga kegagalan kepimpinan Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Presiden sebaliknya salahkan seluruh pemimpin, penyokong dan ahli Pas kerana gagal menyedari bahaya menanti apabila mereka menempatkan pemimpin yang dilihat lebih cenderung memenuhi agenda PKR dan DAP.

Abdul Hadi sudah menunjukkan ketegasannya apabila semalam menegaskan, Pas tetap mencalonkan dua nama dan bukan satu nama seperti mana dikehendaki oleh sekutunya.

Akibat peranan segelintir pemimpin kumpulan bukan ulama, Pas dalam pakatan pembangkang bukanlah 'tuan' apatah lagi pencatur perjalanan politik gabungan itu, sebaliknya Pas hanyalah 'hamba politik' yang perlu akur dengan apa juga kehendak dan kemahuan politik PKR dan DAP.


Kesanggupan dan kesediaan Pas untuk setia bersama pakatan pembangkang berikutan tekanan segelintir pemimpin bukan ulama membuktikan parti itu sudah tiada lagi jati diri, Pas tidak lagi memiliki apa-apa kekuatan dan Pas juga hilang segala prinsip perjuangan.

Jati diri Pas sudah dirosakkan dengan agenda politik PKR dan DAP, kekuatan Pas sudah dineutralkan oleh nafsu politik PKR dan DAP manakala prinsip perjuangan sudah digadaikan kepada kedua-dua parti itu demi matlamat mengejar kekuasaan.

Jangan mengharapkan apa-apa lagi daripada Pas, usah berbicara soal untuk mengajak Pas mempertahankan hak Melayu dan usaha dipelawa Pas memartabatkan Islam kerana Pas tidak mempunyai kemampuan untuk itu semua, Pas hanya ada nafsu politik, nafsu mahu berkongsi kuasa bersama-sama PKR dan DAP serta nafsu mahu menumbangkan Barisan Nasional (BN) semata-mata.

Mungkin seperti biasa hujah-hujah seumpama ini akan dianggap sebagai usaha untuk memecah belahkan pakatan pembangkang, tidak mengapa kalau itulah yang hendak ditafsirkan oleh pemimpin dan ahli Pas yang masih belum lagi membuka mata, hati dan fikiran mereka bahawa parti itu hanya sekadar `pak turut' dan `lebai malang' dalam pakatan pembangkang.

Kepada ahli-ahli Pas terus beristiqamah dalam perjuangan parti itu kerana ia amat penting bagi memenuhi segala kehendak PKR dan DAP. Janganlah membuat tindakan dan janganlah membuat desakan mahupun bantahan terhadap kedua-dua parti berkenaan kerana ia ibarat menghabiskan air liur sahaja.

Lebih baik jika selepas ini apa pun mereka hendak cakap, apapun mereka hendak lakukan, tanyalah dahulu 'tuan sebenar' politik mereka iaitu PKR dan DAP. Pemimpin-pemimpin Pas khususnya daripada golongan ulama sudah tiada apa-apa lagi kekuatan, Majlis Syura Ulama bagaikan 'pelengkap organisasi'.


Ini memandangkan bukan Pas yang menentukan nasib mereka, bukan majlis syura yang berhak memastikan Pas tidak tergelincir daripada landasan perjuangan tetapi segala-gala ada di tangan Majlis Presiden Pakatan Rakyat.

Buatlah apa pun keputusan, nyatakan apa pun pendirian, akhirnya majlis tersebut akan mempunyai kuasa veto untuk memastikan Pas akur dengan apa yang diatur oleh PKR dan DAP.

Dan selepas ini teruslah bersedia untuk membantu kedua-dua parti habis-habisan dalam pilihan raya kerana kemenangan mereka amat penting bagi membuktikan betapa setianya Pas dalam pakatan pembangkang.

Malang sekali bagi Pas, sebuah parti yang cukup hebat dari segi perjalanan politik, begitu 'gah' kerana sejarah penubuhannya dicetuskan oleh sekumpulan ulama kini sekadar 'pak turut' dalam pakatan pembangkang.

Tahniah kepada Pas khususnya segelintir pemimpin daripada golongan bukan ulama dalam parti itu kerana berjaya melaksanakan misi 'Pas untuk semua' dengan begitu hebat sekali. Ini memandang sudah terbukti Pas mampu melaksanakan misi 'untuk semua' kemahuan politik PKR dan DAP. Hebat!

Oleh : Zulkiflee Bakar

Suara Politik
Belantan

Pas 'persenda' ulama, Majlis Syura?

Posted: 20 Aug 2014 07:19 AM PDT


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menyifatkan keputusan pimpinan Pas membuat pusingan U dengan menarik balik sokongan terhadap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai 'mempersenda' kumpulan ulama dan Majlis Syura parti itu.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, tindakan Pas menyokong pencalonan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan mencalonkan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sebagai Menteri Besar seolah-olah 'meludah' ke muka sendiri.

Katanya, keputusan tersebut juga telah memalukan kepemimpinan ulama parti yang sebelum ini memberi sokongan penuh kepada Abdul Khalid termasuklah Presiden mereka, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Jadi, apabila keputusan terbaru ini dibuat, Perkasa berpendapat Pas seolah-olah 'membuat' undi tidak percaya terhadap kepimpinan Abdul Hadi, selain menolak keputusan yang telah dibuat oleh Majlis Syura.


"Secara moralnya, kalau parti sudah tidak 'percaya' dengan Abdul Hadi, beliau perlu berundur dan letak jawatan. Pas sebelum ini mendakwa UMNO sebagai tidak islamik, tetapi adakah tidak menghormati ketetapan dibuat Majlis Syura yang diterajui kumpulan ulama sesuatu yang islamik?" katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menyempurnakan Majlis Penyampaian Watikah Pelantikan Ahli Jawatankuasa Perkasa Parlimen Batu Gajah, Ipoh Barat dan Ipoh Timur serta jamuan Hari Raya Perkasa Perak yang dihadiri kira-kira 3,000 orang di sini semalam.

Ibrahim mengulas mengenai keputusan Pas membuat pusingan U berhubung kemelut Menteri Besar Selangor yang menyaksikan parti itu menarik semula sokongan terhadap Abdul Khalid dan mengemukakan dua nama iaitu Wan Azizah dan Azmin bagi mengisi jawatan itu.


Mengulas lanjut, Ibrahim memberitahu, meskipun Wan Azizah dan Azmin telah dicalonkan, belum tentu lagi kedua-duanya mendapat perkenan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah untuk menggantikan Abdul Khalid.

Lebih-lebih lagi, kata Ibrahim, Wan Azizah paling tidak menepati undang-undang tubuh kerajaan negeri Selangor yang menetapkan Menteri Besar harus lelaki.

"Dalam undang-undang tubuh kerajaan negeri, jawatan Menteri Besar dirujuk sebagai he yang membawa maksud lelaki. Wan Azizah seorang wanita, jadi beliau tidak memenuhi syarat itu," jelas beliau.

Suara Politik
Belantan

Misi ke GAZA : Pasukan misi kemanusiaan Malaysia ditahan tentera Mesir?

Posted: 20 Aug 2014 01:57 AM PDT




Ratapan Duta Palestin ke Malaysia, Dr. Anwar Hamadto Kassem Al-Agha selepas tentera Mesir tetap berkeras tidak membenarkan pasukan misi kemanusiaan Malaysia memasuki Gaza cukup meruntun sanubari. Hanya beliau yang bersama-sama misi tersebut serta Duta Malaysia ke Mesir, Datuk Ku Jaafar Ku Shaari serta Presiden KP1M, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim dibenarkan melintasi sempadan Mesir-Palestin. Seramai 72 sukarelawan Malaysia, sebahagian daripadanya doktor pakar, terkandas.




Kita dapat bayangkan betapa rahmatnya jika doktor-doktor pakar itu dapat ke Gaza kerana di sana lebih 10,000 rakyat Palestin yang cedera menunggu bantuan. Sudah pasti dalam keadaan sedemikian kehadiran doktor amat ditunggu-tunggu. Setidak-tidaknya, sukarelawan Malaysia tersebut dapat meringankan kesengsaraan dan penderitaan serta kesakitan yang ditanggung oleh rakyat Palestin, sebahagian besarnya kanak-kanak dan wanita, yang dizalimi Zionis itu.

Yang pasti, kekejaman dan serangan ganas Israel ke atas Gaza sejak awal Ramadan lalu telah memusnahkan kehidupan rakyat Palestin. Selain harta benda, lebih 1,900 orang dilaporkan maut. Kecederaan tidak lagi terperi. Keperitan bertambah apabila bantuan antarabangsa sukar menembusi halangan-halangan di sempadan selain ancaman serangan tentera Israel.

Apa pun, usaha berterusan perlu dilakukan untuk membantu mereka yang sedang dizalimi. Sokongan masyarakat antarabangsa amat perlu.








Ketika UMNO dan Kelab Putera 1 Malaysia sibuk membantu rakyat Palestin di Gaza, Pakatan Rakyat yang HARAM pula sibuk dengan perebutan kuasa Menteri Besar di Selangor yang tak berkesudahan? Inilah perbezaannya kerajaan BN dan PR..!!!

Selanjutnya sila baca di sini dan sini?

Suara Politik
Belantan

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 20 Aug 2014 11:34 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Dokumen Kajang Move Di Dedah, Rafizi Pusing Cerita Konon Blogger Umno Fitnah Dia Dengan Kristi...

Posted: 20 Aug 2014 07:00 AM PDT

Seperti yang di ajarkan oleh anwar kepada barua-baruanya, bila dah terkatoi, jangan jawab perkara yang kantoi tu, pusing dan create cerita lain...

Inilah yang berlaku kepada Yang Bitchy Rafizi Ramli...

Dia tak berani nak jawab dan komen soalan dan pertanyaan dari dewan pemuda pas, pasal dokumen sulit nak jahanamkan ekonomi negara (kajang move) itu, tapi dia cuba bermain dengan isu lain, kononnya ada bloger pro umno mengaitkan dia dengan pompuan mat saleh bernama kristin...

Pada aku pergi mampos la, ko nak menjubo dengan mat salih tu, kami paham, geng-geng pkr nie semuanya giler seks tak kira lelaki atau perempuan.

Tidak nampak pulak di alam maya ini, tersebarnya cerita rafizi bermukah dengan perempuan bernama kristi, baik dalam facebook, twiter dan blog.

Rafizi sengaja nak alih pandangan orang supaya tidak membesarkan kebocoran dokumen kajang move, malah mengikut sumber, dokumen kajang move itu di perolehi dari budak-budak pkr pandan yang rapat dengan rafizi. 


Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 20 Aug 2014 11:29 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


MUKTAMAD:WARGANEGARA NATURALISASI TAK BOLEH JADI MB SELANGOR PAS KENA STANDBY CALON

Posted: 20 Aug 2014 08:08 PM PDT

Siapakah yang bakal menggantikan TS Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar sememangnya menarik.Walauapapun, kita perlu merujuk kepada Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor (UUTNS) untuk mencari jawapannya.Menurut pendapat pengamal undang undang iaitu tiada satu perenggan pun di dalam UUTNS yang menyatakan bahawa seorang menteri besar itu perlu lahir dan membesar di Negeri Selangor.Ianya merupakan satu "convention" yang difahami oleh semua orang.
Tetapi dari sudut undang-undang kita perlu sedar bahawa di dalam Perkara 51 UUTNS telah dinyatakan syarat-syarat untuk seseorang itu layak untuk menjadi Menteri Besar di Negeri Selangor.Perkara 51 UUTNS menyatakan bahawa hanya Yang Amat Mulia Paduka Sultan Selangor mempunyai kuasa untuk melantik Menteri Besar.
Perkara 51 (2) pula menyatakan bahawa seorang Menteri Besar itu hendaklah dari bangsa Melayu dan beragama Islam.Tidak dinyatakan pula di dalam mana-mana peruntukkan bahawa hanya"anak kelahiran Selangor" sahaja yang berkelayakan untuk menjadi Menteri Besar.Tetapi ianya boleh dikira sebagai pilihan Sultan bahawa Menteri Besar yang ingin dilantik oleh Baginda mestilah rakyat yang lahir di dalam negeri Selangor.Perkara yang sama juga tertakluk kepada Setiausaha Kerajaan Negeri, hanya Islam & Melayu sahaja yang dinyatakan.
Namun apa yang menarik di dalam UUTNS ialah perenggan dibawah Perkara 53 (3) dimana ia menyatakan bahawa Menteri Besar tidak boleh dipilih dari kalangan warganegara Malaysia yang memiliki kewarganegaraan secara "naturalisasi" dan juga kewarganegaraan mengikut Perkara 17 Perlembagaan Malaysia.
Perkara 17 Perlembagaan Persekutuan Malaysia (yang telah dipinda) menyatakan kewarganegaraan seseorang semasa beliau sedang bermastautin di Malaysia ketika hari merdeka 31 Ogos 1957.Terma "naturalisasi" mempunyai banyak penterjemahan.Kebanyakkan negara yang mengambil pendekatan bahawa sekiranya seseorang itu lahir di negara lain dan berdaftar sebagai warganegara mereka akan dikira sebagai warganegara yang telah di "naturalisasi" kan.Naturalisasi berlaku samada dengan tindakan ataupun dengan tiada tindakan.
Contohnya apa yang berlaku di Soviet Union (USSR) yang merupakan satu empayar besar sebelum berakhirnya Perang Dingin.Seorang rakyat Soviet Union yang lahir di Uzbekistan tetapi setelah USSR berpecah beliau menetap di Turkemenistan. Maka beliau di neutralisasikan di Turkemenistan yang merdeka dan menjadi rakyat di sana. Orang ini dikira sebagai warganegara yang telah di"neutralisasi".
Perkara yang sama berlaku di Persekutuan Tanah Melayu apabila perpecahan berlaku sebelum dan selepas pembentukkan Malaysia. Kita semua tahu bahawa Brunei dan Singapura adalah kedua-duanya pernah atau ingin menganggotai Persekutuan Malaysia.Sekiranya rakyat yang lahir di negara-negara ini ingin menjadi warganegara, mereka akan melalui satu proses Naturalisasi yang membenarkan mereka untuk menjadi warga Malaysia yang sah.
Jabatan Pendaftaran Malaysia juga telah menetapkan bahawa warganegara yang yang datang dari proses seperti ini ditandakan sebagai nombor 71 di dalam kad pengenalan mereka.Bukan kerana diskriminasi,tetapi mungkin ada atas sebab-sebab keselamatan tindakan ini dilaksanakan.No 71 juga ditandakan kepada semua warganegara Malaysia yang lahir di luar negara.
Berbalik kepada isu diatas,kedua-dua "calon Menteri Besar" ini mempunyai nombor 71 tertera di dalam kad pengenalan mereka. Mereka adalah produk naturalisasi kewargaan negara.Kita sudah mengetahui bahawa perlantikan Menteri Besar Selangor perlu mematuhi UUTNS dan juga perkenan Yang Amat Mulia Sultan Selangor.Apakah perlantikkan pada kali ini bakal melanggar bukan sahaja UUTNS dan juga bakal mengundang murka Sultan dengan membelakangkan pilihan baginda ???

DARI WASHINGTON, AMERIKA PUTUSKAN HUBUNGAN DENGAN ANWAR

Posted: 20 Aug 2014 04:31 PM PDT

SKANDAL SEKS & NEPOTISME DI ANTARA DSAI DAN BN

Nampaknya negara angkat Anwar Ibrahim, Amerika Syarikat, semakin bosan dengan telatah beliau di Malaysia. Dahulu, pada mulanya Amerika Syarikat adalah menyokong pemimpin pembangkang Malaysia kerana Amerika berfikir Anwar adalah sekutu yang lebih baik berbanding kerajaan Malaysia. Walau bagaimanapun, pentadbiran Obama baru-baru ini telah menjauhkan diri mereka dari Anwar Ibrahim (WP)

Abraham Lincoln pernah berkata bahawa jika anda mahu menguji perwatakan seseorang, berikan kepadanya kuasa. Dalam hal ini, Anwar telah diberi kuasa tetapi beliau gagal dengan ujian dengan begitu teruk sekali. Malahan usahanya untuk membuktikan kepada rakyat Malaysia bahawa beliau adalah pilihan yang lebih baik berbanding kerajaan sekarang, hasilnya beliau membuktikan kepada semua orang bahawa dia bukan sahaja tidak cekap, tetapi juga munafik dan penuh dengan rasuah.

Kini semua orang sudah dapat berfikir dan mengakui, bahawa Anwar dibuang daripada kerajaan adalah kerana kesalahan dirinya sendiri. Anwar mendakwa bahawa parti pemerintah kononnya haram, tamak dan mengamalkan nepotisme. Namun, dalam parti politik PKR sendiri, isterinya adalah Presiden dan anak perempuannya adalah Naib Presiden, dan dia sebagai (Ketum) adalah 'puppet' di sebalik kedua-dua mereka. Dia berkata justifikasi beliau bahawa mereka adalah satu pasukan. Malangnya, apabila orang lain melakukan seperti itu dia menuduh orang itu nepotisme, tetapi apabila Anwar Ibrahim melakukannya ia dipanggil satu pasukan.

Zaid Ibrahim bekas rakan dan penyokongnya, seorang peguam dihormati Malaysia, telah berkata pemilihan PKR penuh dengan penipuan dalaman. Maka ingatlah Anwar, bahawa apabila anda menunjukkan satu jari pada orang lain ada empat menunjuk kembali pada anda. Anda tidak ada jawapan kepada persoalan itu, malah kerusi-kerusi yang bertebangan saban tahun dan kira-mengira kertas undi di dalam bilik hotel, dan pemilihan cabang-cabang yang berbulan-bulan lamanya, kamu tiada jawapan yang konkrit.

Anda lihat sendiri di Amerika, apabila ahli politik Amerika mempunyai masalah peribadi atau dengan keluarganya sama ada skandal seks atau perceraian. Keluarga itu akan keluar dengan membawa kebenaran, meminta maaf, dan berdiri antara satu sama lain. Keluarga Anwar Ibrahim adalah penuh dengan skandal, seperti skandal liwat Anwar juga dakwaan hubungan sulit anak perempuan beliau berkahwin dengan seorang lelaki yang sudah berkahwin. Sehingga ke hari ini isteri Anwar enggan mengulas atau mengakui skandal suaminya. Anak perempuannya, yang merupakan Naib Presiden parti politiknya, juga enggan mengulas mengenai perceraian akan berlaku dengan suami yang dikahwininya selama 10 tahun. Menurut anak perempuan Anwar, kehidupan adalah politik perniagaan, untung dan rugi. Mereka bersendiri-sendirian mengurus skandal diri sendiri, jauh sekali untuk mencapai tahap politik Amerika.

Mari kita melihat kembali bahawa, anak perempuan Anwar adalah Naib Presiden PKR, dia mahu menjadikan dirinya seorang tokoh politik, sekaligus menjadi orang ternama, suatu persediaan untuk menggantikan ayahnya kalau-kalau akan dimasukkan awal di penjara kerana kesalahannya sendiri. Saya tidak pasti bagaimana ia dilakukan di Malaysia, tetapi di seluruh dunia, kehidupan tokoh masyarakat, ahli politik adalah bersifat terbuka. Rakyat berhak mengetahui butiran terperinci kehidupan pemimpin yang mereka undi. Di Amerika, dengan tidak jujur ​​dengan masyarakatnya tentang kehidupannya, dia dicap sebagai berbohong kepada mereka. Berikut adalah mesej untuk anda Nurul Izzah, semua ini adalah perniagaan rakyat, ia adalah perniagaan semua orang, itulah harga sebuah kuasa yang kamu kejar, dan jika anda tidak boleh mengendalikannya, maka anda tidak sepatutnya menerima kedudukan kamu sekarang. Ianya perbuatan jijik.

Satu lagi sebab kita bosan dengan Anwar Ibrahim, adalah bahawa dia bukan sahaja merosakkan dirinya tetapi juga orang lain. Ketamakan dan cita-cita mereka sekeluarga menyebabkan parti politiknya hanya mengutamakan dirinya dan keluarganya sahaja. Lihatlah krisis Selangor, Anwar sanggup melawan Raja, membodohkan Presiden parti Islam dan menipu sesiapa sahaja asalkan isterinya menjadi Menteri Besar.

Apabila ditanya kenapa dan mengapa, dia hanya mampu menjawab semuanya itu sebagai kempen memburuk-burukkan dirinya. Tetapi, apabila ditanya mengapa dia tidak mahu memberikan mahkamah sampel DNA untuk membuktikan dia tidak bersalah? Jawapannya - ia adalah satu kempen memburuk-burukkan. Jawapannya mudah sahaja, sebenarnya dia takut bahawa kebenaran akan muncul. Barangkali kerana cara skandal Anwar Ibrahim adalah bersifat keturunan dan genetik. Rupa-rupanya sebagaimana didedahkan dan dakwaan dalam beberapa artikel lain yang tidak diberi perhatian, bahawa Anwar Ibrahim lahir dari skandal antara bapa beliau Ibrahim dengan seorang jururawat. Benarlah kata peribahasa orang  Amerika, bahawa iri-ciri sebuah epal yang sama tidak akan jatuh begitu jauh dari sesebuah pohon.

Apabila Zaid Ibrahim lantang bersuara menentang beliau, dia menyatakan ianya kempen memburuk-burukkan dirinya. Apabila terdapat suatu petisyen kepada Pentadbiran Obama dihantar oleh B'nai B'rith International meminta kerajaan Amerika supaya memotong semua hubungan dengan Anwar Ibrahim, sekarang anda fikirkanlah adakah ianya juga kempen memburuk-burukkan. Adakah Amerika boleh diperbodoh-bodohkan selama-lamanya oleh Anwar Ibrahim. Sesungguhnya Anwar mengatakan kepada dunia bahawa dia adalah mangsa kekejaman, itu beliau war-warkan kepada dunia, walaupun kini Amerika sudah semakin sangsi. Tetapi sampai bila kamu mahu mempermainkan orang lain dengan isu-isu peribadi kamu yang jelek itu.

Jadi kepada keluarga Anwar Ibrahim itu, gila seks ayah mereka mesti disembunyikan selama mungkin untuk menjalankan pentadbiran negeri dan parti politik. Dakwaan-dakwaan yang mereka diamkan, bahawa anak perempuannya juga terbabit dalam zina, yang menurut undang-undang Hudud, yang merupakan versi ekstrim undang-undang Islam yang bapanya mahu perlaksanaannya ditangguhkan oleh Parti Islam Semalaysia (PAS), kerana Undang-Undang Hudud itu bermakna dia juga harus direjam hingga mati.

Persoalan yang orang lain lupa bertanya, di manakah letaknya peranan Wan Azizah dalam semua ini? Sebagai Presiden parti politik sudah tentu dia mempunyai banyak perkara yang dipendam-pendamkannya untuk bercakap mengenai keadaan keluarga dan perbuatan bodoh suaminya. Sesungguhnya dia terpaksa dan dipaksa berkata bahawa dia berdiri kerana lelaki itu dan menafikan bahawa dia bukannya lelaki yang buruk sebaliknya mengakui bahawa dia mengasihinya dalam terpaksa.

Rupa-rupanya ibu tersayang ini sudah tidak peduli untuk menonton pita seks suaminya sendiri. Apabila ditanya mengenai skandal suami dengan pelacur China Doll misalnya, dia selamba sahaja memberitahu media bahawa dia berkahwin dengan Anwar kerana beliau mempunyai impian wajahnya akan berada di poster pilihan raya. Apa? Dia langsung tidak menjawab soalan!!! Adakah dia hilang ingatan semasa diinterview? Orang di luar sana bertanya kepadanya tentang skandal seks suaminya dan dia selamba berimaginasi masa silamnya! Apa sudah jadi dengan keluarga ini???

Wahai rakyat Malaysia, adakah anda benar-benar mahu keluarga pertama anda untuk menjadi keluarga seperti ini. Maksud saya anda mempunyai begitu banyak keluarga untuk dipilih! Neraka ?, Walaupun Adams Family dan Kardashians akan menjadikan keluarga pertama yang lebih baik. Anda semua, saya berusaha menarik kepala anda keluar dari pasir, dan kami menyedari bahawa pemimpin pembangkang anda, kerjanya hanya merosakkan anda dan negara anda sahaja.

Artikel di atas adalah terjemahan daripada artikel asal yang bertajuk The Unites States has begun distancing themselves from Anwar Ibrahim.

DAP tells the Sultan to fuck off

Posted: 20 Aug 2014 06:05 AM PDT

Hanya yang 'ini' sahaja diiktiraf Keluarga Lim.
Tidak sopan dan biadap, as the Malays would say. I think the opposition and opposition NGOs and lawyers are getting too big for their shoes. They think that just because they won the state in 2008 and 2013 they no longer need to be civil towards the Palace.

NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin

Lim Kit Siang and Lim Guan Eng are both firing away until today with both guns blazing to demand that Selangor Menteri Besar Khalid Ibrahim resign from his post. This is in spite of His Royal Highness the Sultan of Selangor's very clear and very precise titah (royal command) for Khalid to not do anything or say anything until HRH is back in Malaysia on 27th August 2014.

What is wrong with these people? Why do they insist that Khalid resign today itself and leave Selangor without a Menteri Besar for the next 11 days or so? Are they saying that Selangor can function for the next 11 days without the need of a chief executive? Who will be running the state then? The Selangor Religious Department?

Or do they think that if Khalid resigns today then Dr Wan Azizah Wan Ismail can just walk into Khalid's vacated office this Monday and start work as the new Menteri Besar of Selangor without the Sultan's blessing and without having to be sworn in?

What if Khalid does resign today and Selangor is left without a Menteri Besar for the next 11 days and when HRH returns on the 27th he does not consent to Dr Wan Azizah taking over as the new Menteri Besar?

HRH might reject Dr Wan Azizah (you never know) and send Pakatan Rakyat home and ask them to come back later with two or three alternative names. Pakatan Rakyat will then have to call for a meeting and PKR, DAP and PAS will have to discuss the matter of the two or three other names and come to a consensus on the matter.

What if Pakatan Rakyat cannot reach a consensus and this disagreement drags on for another few weeks or even months? Who will be running Selangor in the meantime?

And even if Pakatan Rakyat does come to a consensus and agree on two or three alternative names but when these names are handed to HRH there is still the possibility that HRH would reject these names and ask Pakatan Rakyat to go home and come back, yet again, with alternative names.

Demanding that Khalid resign immediately without resolving the next step — that is, who will take over when he does resign — does not appear to be the type of thinking of sensible politicians.

Or do they think that once Khalid resigns and Selangor is left without a Menteri Besar for the next 11 days HRH can be pressured into just accepting Dr Wan Azizah without further ado because a gun would now be at HRH's head.

I doubt HRH can be blackmailed in that manner. HRH might just dissolve the Selangor state assembly seeing that the state no longer has a Menteri Besar for almost two weeks. What makes you think HRH can be blackmailed into accepting Dr Wan Azizah?

And all this talk by opposition leaders, NGOs, lawyers, etc., that Khalid lied to HRH and Khalid deceived HRH, and so on, is an insult to HRH. Are you suggesting that HRH is stupid and gullible? Are you saying that HRH does not have a brain in his head and Khalid can just pull the wool over HRH's eyes and be taken for a ride and treated like a sucker?

This allegation actually hurts HRH more than it hurts Khalid. The opposition leaders, NGOs, lawyers, etc., are insinuating that Selangor has a stupid bumpkin for a Sultan.

I would be very careful about this continuous insult against HRH lest HRH decides to refuse all requests for an audience until and unless all these people prostrate with their heads to the ground and beg forgiveness for their uncouth and arrogant comments.

And stop telling the Sultan to fuck off by demanding Khalid's resignation. It is HRH who told Khalid to stay.

Tidak sopan dan biadap, as the Malays would say. I think the opposition and opposition NGOs and lawyers are getting too big for their shoes. They think that just because they won the state in 2008 and 2013 they no longer need to be civil towards the Palace.

Well, in that case, think again.

Sumber : http://www.malaysia-today.net/dap-tells-the-sultan-to-fuck-off/
 

*Bila dah tiada ISA, Akta Hasutan pun nak dimansuh, makin melampau pulak puak kiasu ni.

The Unspinners

Posted: 20 Aug 2014 11:22 PM PDT

The Unspinners


Kalau SPRM kata Khalid takde kes, teloq sapa kecut?

Posted: 20 Aug 2014 09:30 PM PDT


TSKI pasti mahu namamya diberdihkan dan ajsr pihak yang tak berptinsip tapi.sanggup lsnggar perlembagaan parti untuk memecatnya dan menuduhnya dengsn macam-macam tuduhan palsu.

Yg buat tuduhan palsu adalah saifuddin, rafizi dan disambut oleh mereka2 seperti khalid samad.

Turut menuduh adalah Pengerusi JK Disipilin, Dr Tan. Terlibat membiarkan salahlaku adalah Wan Azizah sebagai President parti.

Khalid sudah buat laporan kepada ROS tentang pelanggaran perlembagaan parti.

Ramai ahli sudah buat laporan tentang salahlaku kepimpinan menipu pemulihan dan tutup salahlaku oleh orang tertentu.

Cadangan MB kompromi Azwan Ali

Posted: 20 Aug 2014 07:22 PM PDT


BNBBC laporkan ramai pihak menolak Wan Azizah. Baca berikut:

http://www.bnbbc.my/?p=22264

Dalam kepimpinan PKR, kumpulan Khalid dan Wan Azizah pun tolak Azmin. Kalau tak pasal Azmin main duit dan Saifuddin tahan tindakan terhadap Azmin, dia boleh kalah pada Khalid.

Sampai Saifuddin tanding nak pecahkan undi Khalid. Itu pun dia boleh kejar.

Jika Wan Azizah dan Azmin tsk seduai, ada pula cadangkan ....


Pasti Anwar kata ....


"Tonggeng pun sodap."

Wabak penyakit lagi BAHAYA dari kencing tikus!!!

Posted: 20 Aug 2014 05:27 PM PDT


Anak Karpal biar pemandu sendiri, Peronda "samseng" lebih utama

Posted: 20 Aug 2014 06:05 AM PDT


Jawab PKR jawab ... Salah jawab PKR terbatal!!!

Posted: 20 Aug 2014 05:31 AM PDT


Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) mengarahkan PKR membuat penjelasan berhubung tindakan lembaga disiplin parti itu, dipercayai berhubung penyingkiran Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dari parti.
 
Pengerusi lembaga disiplin PKR Datuk Tan Kee Kwong mengesahkan beliau menerima surat dari ROS yang meminta beliau hadir ke ibu pejabat ROS di Putrajaya untuk memberi penjelasan. 
Bagaimanapun, surat tersebut tidak menyatakan secara khusus mengenai pemecatan Khalid daripada parti itu pada 9 Ogos lalu. 
"ROS memanggil parti itu berhubung dakwaan salahlaku lembaga disiplin dan pimpinan pusat," katanya. 
Tambahnya, mesyuarat itu akan berlangsung pada jam 10 pagi esok di Putrajaya. 
Khalid dalam aduannya kepada ROS selepas pemecatan dari parti mendakwa tindakan itu melanggar perlembagaan parti.
Dipetik dari MIM SINI

Jawab PKR jawab ... Jangan tak jawab! Jangan main wayang!

Ada peruntukan dalam akta pertubuhan di mana parti politik yang sengaja melanggar perlembagaan boleh digantung parti politik tersebut.

Takpe PKR tanding bawah bendera DAP!!!



Sebelum ini MiM tela

2 PRK, 1 PRN?

Posted: 20 Aug 2014 02:30 AM PDT


Khabar tersebar bahwa TSKI akan meletakkan jawatan beliau sebagai Ahli Parlimen Bandar Tun Razak dalam masa terdekat. Notis pengosongan kerusi parlimen akan diserahkan kepada SPR secepat mungkin bagi memberi laluan supaya satu pilihanraya kecil dapat diadakan.

Dijangka Wan Azizah akan ditolak. Jika PR serahkan juga Azmin, Sultan akan ditolak. Dari berlaku peristiwa Sultan menolak cadangan PR, elok di bubar saja DUN. 

Jangan tolak kemungkinan ada 2 prk di Bandar Tun Razak dan Pengkalan Kubor. Dan, 1 pilihanraya negeri untuk Selangor.

Jenazah blum kebumi, PAS berebut kerusi ... Dikasi S'ngor, tolak?

Posted: 19 Aug 2014 11:35 PM PDT


Tengoklah orang PAS Piss Pus ni ....

Benda fardhu belum settle. Jenazah belum kebumikan. .. dah kempen calon.

Berebut kerusi untuk PAS. 

Di Selangor, PASAda prluang untik isi exco dan kuasai kerajaan tapi tolak.

Sanggup diatur PKR dan tunduk ke arshsn DAP.

Kalau gitu, bagi lslusn pada DAP dan pengundi PAS ikut arahan AJK Pusat untuk undi DAP.

Tak mahu DAP, kasi PKR. PAS kan makna baru Parti Anwar Semalaysia. Samalah PKR dan PAS.

Piss tu tabiat biasa dan kini ulamak, pemimpin dsn akarumbi pun dikencing Anwarinas dalsm PAS. 

PUS tu sebab Parti U turn Semalaysia...kah kah kah ...

Kembara Politik

Posted: 20 Aug 2014 11:04 PM PDT

Kembara Politik


DOKUMEN LANGKAH KAJANG - BUKTI AMALAN PECAH DAN PERINTAH OLEH PKR

Posted: 20 Aug 2014 09:18 AM PDT


Biar gambar yang berbicara...

Langkah kajang sebenarnya adalah strategi pecah dan perintah. Menjatuhkan negara dari segi keharmonian dan ekonomi agar PKR dapat berkuasa. Adakah kita perlu membiarkan PKR memghancurkan negara???... bertindaklah dengan menolak PKR- MUSUH ISLAM, MUSUH MELAYU, MUSUH NEGARA.... THE TRUE TRAITOR = PKR










Krisis MB Selangor: Hadi Kena Tipu

Posted: 20 Aug 2014 07:22 AM PDT


ANGIN PERUBAHAN

Posted: 20 Aug 2014 09:14 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Pilihanraya Kecil Di Bandar Tun Razak?

Posted: 20 Aug 2014 07:37 PM PDT



Pengundi Cina Kajang Marah Pada Wan Aziziah

Posted: 20 Aug 2014 08:37 AM PDT

Apa sudah jadi? Belum pun jadi MB sudah kena marah dengan pengundi sendiri.

Bukan main manis lagi janjinya, namun selepas baru 5 bulan sahaja. Janji manis itu hanya ibarat menanam tebu di bibir sahaja.

Wakil rakyat entah ke mana, Pengarah Strategi yang berjanji pun entah ingat ker tidak dengan janjinya.

Itulah nasib yang rakyat Kajang terima. Banjir kilat masih berlaku macam biasa. Masalah rakyat tidak selesai, yang selesai adalah masalah Wan Azizah dan Anwar sahaja.

http://www.tv14.my/?p=5845

RM7.5 Juta Duit Rakyat Dibelanjakan Untuk Kempen Politik Siber Langkah Kajang?

Posted: 19 Aug 2014 09:43 PM PDT


Apakah itu sebenarnya jumlah yang telah dibelanjakan? Benarkah ini sebenarnya Langkah Kajang yang dicanang oleh Rafizi Ramli. Baca lanjut

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 20 Aug 2014 09:13 PM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 20 Aug 2014 07:39 PM PDT

JURI RAKYAT


9 Makanan ini bikin cepat langsing!

Posted: 20 Aug 2014 08:18 AM PDT

9-makanan-ini-bikin-cepat-langsing
Bagi beberapa orang, menurunkan berat badan bisa jadi hal yang sulit dan hampir mustahil untuk dilakukan. Tak sekedar keinginan yang kuat, menurunkan berat badan harus dilakukan dengan cara diet yang tepat dan sehat. Jangan hanya mengandalkan diet dengan membatasi makanan yang dikonsumsi, namun konsumsi juga makanan yang bisa membantu menurunkan berat badan.
Selain mengonsumsi makanan yang rendah kalori, kaya karbohidrat dan nutrisi, beberapa makanan berikut ini juga bisa membantu menurunkan berat badan dan meningkatkan kekebalan tubuh.

1. Tomat
Buah tomat dan tomat ceri atau tomat yang berukuran kecil diketahui memiliki tingkat kalori yang sangat sedikit. Untuk itu, baik buat tomat maupun buah tomat ceri sangat cocok dikonsumsi saat sedang berdiet dan akan membantu menurunkan berat badan.

2. Putih telur
Suka dengan telur tetapi sedang berdiet? Jangan khawatir, Anda masih tetap bisa menikmati telur dua kali sehari. Namun konsumsi hanya putih telurnya saja dan bukan bagian kuning telurnya. Karena kuning telur mengandung banyak kalori dan kaya akan kolesterol jahat.

3. Mentimun
Mentimun adalah salah satu makanan penting yang bisa membantu menurunkan berat badan dengan cepat. Sayuran ini hanya memiliki 45 kalori dan sebagian besar berisi air dan sodium yang baik untuk meningkatkan sistem kekebalan tubuh.

4. Sambal pedas
Jika ingin cepat kurus, sebaiknya pilih sambal pedas daripada sambal tomat. Akan lebih baik jika Anda mengonsumsi sambal yang dibuat sendiri dari cabai segar yang pedas dan bukan sambal kemasan.
5. Udang
Udang merupakan salah satu makanan yang mengandung sangat sedikit daging dan kalori. Satu ekor udang hanya memiliki delapan kalori saja. Karena itu, mengonsumsi udang akan membantu Anda menurunkan berat badan karena hanya mengandung sedikit kalori.
6. Ceri
Buah ceri adalah salah satu jenis buah yang baik dikonsumsi saat diet. Buah ceri yang kaya nutrisi dan bisa meningkatkan kekebalan tubuh ternyata hanya mengandung sedikit kalori, yaitu sekitar 50 kalori. Tak hanya tubuh yang semakin bugar, Anda pun bisa lebih cepat kurus.

7. Brokoli
Brokoli dikenal sebagai sayuran yang pahit namun bernutrisi tinggi. Antioksidan yang ada di dalamnya pun diketahui bisa menjaga kebugaran tubuh dan menangkal kanker. Namun tak hanya itu, brokoli ternyata juga memiliki khasiat menurunkan berat badan.

8. Kubis
Kubis adalah salah satu sayuran yang kaya antioksidan seperti vitamin C yang baik untuk meningkatkan kekuatan sistem kekebalan tubuh. Selain itu, kubis juga baik untuk menurunkan berat badan dengan cepat. Namun sebaiknya jangan mengonsumsi kubis terlalu banyak karena bisa meningkatkan produksi gas dalam lambung.

9. Raspberry
Buah raspberry hanya mengandung sedikit kalori, yaitu sekitar 31 persen dari gula. Karena itu, raspberry juga disebut sebagai salah satu buah yang sangat cocok untuk dikonsumsi saat berdiet karena bisa menurunkan berat badan dengan cepat.
Itulah beberapa makanan yang bisa dikonsumsi untuk membantu Anda menurunkan berat badan. Berolahraga dan aktif saja tak cukup, Anda juga harus memperhatikan pola makan. Pilih yang bisa menunjang diet seperti makanan di atas.

5 Olahraga Terunik dan Lucu di Dunia

Posted: 20 Aug 2014 08:01 AM PDT


Biasanya olahraga yang sering kita saksikan di TV atau media lainnya adalah sepakbola, badminton, volly, renang dan lain-lain, tapi pernahkah anda menikmati olahraga yang unik, yang tentunya berbeda dengan yang lain?.
Berikut 5 olahraga paling unik di dunia.

1. Chess Boxing(Catur Tinju)

Olagraga catur tinju ditandingkan dalam 11 babak, dimulai dengan main catur dulu selama 4 menit, kemudian main tinju 3 menit begitulah seterusnya. Pemenangnya adalah yang membuat lawan KO/skakmat, permainan ini terinspirasi dari sebuah komik.

2. Blind Soccer (Sepakbola Buta)

Sebagaimana kita maklumi, bahwa Inggris terkenal dengan pemain-pemain hebat dalam bermain sepakbola. Karena terlalu cintanya terhadap permainan sepakbola, mereka pun mengadakan sepakbola yang unik, yang kemudian diikuti oleh beberapa negara yang juga jago bola seperti Argentina, Perancis, Spain, Brazil dan lain-lain.
Setiap Tim terdiri dari 5 pemain, 4 orang menggunakan penutup mata dan 1 orang tidak menutup matanya, dialah kiper. Pemain diarahkan oleh satu orang dari belakang gawang. Permainan ini juga disebut 'Voy' yang artinya saya disini.

3. Unicycle Hockey (Hoki Sepeda Satu Roda)

Bersepeda merupakan sebuah olahraga yang sudah sering dilakukan orang banyak, tapi tidak semua orang bisa melakukan itu. Butuh latihan yang tidak sebentar untuk menguasai bersepeda satu roda, karena keseimbangan harus benar-benar terlatih untuk melakukan Unicycle Hockey ini. Ibarat sebuah sirkus olahraga unik ini dapat menghibur yang menontonnya dengan aksi-aksi yang memukau dari para atlet sepeda satu roda ini.

4. Hockey Water(Hoki Air)

Olahraga ini mengharuskan atletnya untuk menyelam, perlengkapan snorkeling dan topi renang harus dipakai selama pertandingan berlangsung, tapi bagi yang ingin menonton tidak perlu nyebur ke air, karena biasanya ada videografer yang siap mengabadikan semua momen secara live dari dalam air.

5. Cycle Soccer (Sepeda Bola)

Permaian ini pertama kali diperkenalkan pada tahun 1983 oleh Nicholas Edward Kaufmann. Orang Jerman menamakan olahraga unik ini radball. Permainan ini terdiri dari 2 orang dalam satu Tim yang mengendarai sepeda tanpa rem freewheel, setiap tim membawa dan menggiring bola menuju gawang lawan dan menendang bola harus pakai ban sepeda, bukan pake kaki.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 20 Aug 2014 03:31 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Pakai telekung tanpa seluar dalam ketika dicekup 'beromen'

Posted: 20 Aug 2014 09:30 AM PDT

SEORANG remaja perempuan yang memakai telekung
kelihatan terpinga-pinga bersama pasangannya selepas
diserbu pegawai pencegah maksiat di sebuah bilik hotel di Kuantan semalam.
KUANTAN - Berpura-pura memakai telekung seakan-akan baru selesai menunaikan solat Subuh.

Itu lakonan seorang remaja perempuan ketika membuka pintu bilik hotel bagi mengelabui mata pihak berkuasa yang menjalankan pemeriksaan dalam operasi cegah maksiat di sebuah hotel murah di Jalan Sekilau di sini semalam.

Bagaimanapun taktik itu gagal memperdaya anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) apabila remaja perempuan tersebut didapati terlupa memakai kain sarung manakala pasangannya yang bukan muhrim dijumpai menyorok di atas almari dalam keadaan tanpa pakaian di bilik tersebut.

Remaja perempuan berusia 21 tahun itu kemudian ditahan bersama pasangannya yang berusia 20-an kerana dipercayai berkhalwat di dalam bilik hotel berkenaan.

Dalam serbuan pukul 6.30 pagi yang turut disertai wartawan, para pegawai penguat kuasa JAIP menolak alasan remaja lelaki terbabit yang memasuki bilik hotel tersebut untuk menghantar seterika.

"Kami tidak percaya kamu menghantar seterika, kalaupun betul kamu berbuat begitu mengapa perlu berdua-duaan dan berada dalam keadaan tidak menutup aurat," kata salah seorang pegawai JAIP di tempat kejadian.

Ekoran gagal menjawab pelbagai soalan anggota penguat kuasa JAIP, pasangan terbabit akhirnya 'menyerah diri' sebelum dibawa ke pejabat JAIP Kuantan untuk siasatan lanjut dan kaunseling.

Dalam perkembangan sama, Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasaan Undang-undang Syariah JAIP, Badaruddin Ahmad Bustami berkata, seramai 40 individu berumur dalam lingkungan 20-an ditangkap kerana dipercayai berkhalwat di dalam bilik hotel murah.

Menurutnya, operasi sempena sambutan Ambang Merdeka itu membabitkan pemeriksaan enam buah hotel selama dua jam bermula seawal 6 pagi.
"Kami mendapati kebanyakan mereka yang ditangkap telah menginap di hotel selepas bersiar-siar sehingga awal pagi," katanya.

Berikutan itu, beliau menyatakan, setiap individu terlibat akan diambil keterangan dan akan didakwa di mahkamah.

Kisah sebenar anak rogol ibu mabuk di Cheras didedahkan

Posted: 20 Aug 2014 07:32 AM PDT

KUALA LUMPUR: Polis menahan seorang remaja lelaki berusia 15 tahun selepas dipercayai merogol ibunya pada Rabu.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, kejadian itu berlaku di rumah mangsa di Cheras di sini.

Menurutnya, dalam kejadian itu, ibu mangsa yang bekerja sebagai pelayan di sebuah pusat hiburan pulang dalam keadaan mabuk sebelum tertidur di bilik anaknya.

"Wanita itu mendakwa tersalah tidur di dalam bilik anaknya selepas pulang kerja dalam keadaan mabuk.

"Selepas beberapa jam tertidur, dia menyedari anak lelakinya dalam keadaan bogel diatasnya," katanya kepada pemberita di sini pada Rabu.

Khairi memberitahu, terkejut dengan tindakan anaknya, mangsa bertindak memukul remaja terbabit sebelum membuat laporan polis.

"Siasatan awal polis mendapati, sebelum merogol ibunya, suspek telah melayan beberapa bahan lucah menerusi telefon bimbit.

"Suspek telah ditahan selepas laporan polis dibuat , manakala mangsa dihantar ke Pusat Perbuatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) untuk pemeriksaan lanjut.

Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

Wanita bogel di Jalan Kuching sesakkan trafik

Posted: 20 Aug 2014 05:04 AM PDT

Seorang wanita separuh bogel telah menyebabkan trafik sesak sepanjang Jalan Kuching dekat Batu Caves semalam. Wanita berkenaan pada mulanya dilihat berjalan di bahu jalan dengan masih memakai pakaian yang lengkap.

Wanita tersebut kemudiannya mula menanggalkan bajunya dan duduk ditepi jalan sambil menyanyi.

Jurufoto laman berita The Rakyat Post yang kebetulan berada di situ telah membuat laporan polis untuk tindakan. Polis kemudian tiba untuk mengawal keadaan.

Masih kurang jelas apa tujuan wanita berkenanaan berkelakuan sedemikiandan apa yang terjadi kepadanya selepas itu.

Sumber: The Rakyat Post

Apa akan jadi jika Sultan Selangor tidak terima Wan Azizah?

Posted: 20 Aug 2014 04:10 AM PDT

PKR tetap kekal dengan nama Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai pengganti Menteri Besar Selangor walaupun walaupun berdepan kemungkinan Sultan Selangor menolak pencalonan presiden parti itu sekaligus memberi laluan pilihan raya negeri diadakan.

Pendirian tersebut dinyatakan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail yang berkata keputusan sudah dicapai dan hanya nama Dr Wan Azizah dihantar kepada istana.

"Kita tidak bincang langsung mengenai perkara itu," kata Saifuddin kepada The Malaysian Insider apabila ditanya mengenai langkah seterusnya jika Sultan menolak presiden PKR tersebut.

Saifuddin berkata mereka menanti maklum balas daripada pihak istana selepas nama Dr Wan Azizah dihantar sebagai pengganti Tan Sri Khalid Ibrahim.
"Kita cuma tunggu sahaja maklum balas daripada Tuanku," katanya.

Mengenai kemungkinan Dr Wan Azizah ditolak, Saifuddin berkata langkah susulan belum diputuskan kepimpinan ketika ini.

"Ia masih belum berlaku dan belum bincang," katanya.

Dalam pada itu, Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli (gambar, kanan) berkata mereka akan melalui proses mengikut perlembagaan dan undang-undang dalam usaha menggantikan Khalid.

"Kita akan guna proses perlembagaan dan undang-undang. Prosesnya adalah dengan menghantar nama terlebih dahulu dan dalam isu ini, majoriti sokongan kepada Dr Wan Azizah adalah jelas," kata Rafizi kepada The Malaysian Insider.

Rafizi juga tidak memberitahu mengenai langkah seterusnya jika Sultan Selangor menolak Dr Wan Azizah, sambil berkata tidak mahu membuat "spekulasi".

"Tidak apa, kita guna dahulu proses Perlembagaan. Buat ketika ini, kita tidak mahu berspekulasi," katanya.

Awal hari ini, The Malaysian Insider memetik pakar perundangan sebagai tidak menolak Sultan Selangor masih boleh membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi memberi laluan kepada pilihan raya negeri diadakan semula.

Peguam Abdul Shukor Ahmad berkata merujuk kepada kes Mahkamah Persekutuan pada 2010 melibatkan Menteri Besar Perak Datuk Seri Nizar Jamaluddin dan Datuk Seri Zambry Abdul Kader, sultan mempunyai pilihan mengarahkan peletakan jawatan MB kerana hilang sokongan majoriti ahli DUN.

Shukor berkata Sultan juga boleh memanggil sidang tergempar dan mengarahkan MB menguji sokongan di DUN.

"Sekiranya menteri besar hilang sokongan undi, beliau perlu meletakkan jawatan. Sultan juga boleh membubarkan DUN sekiranya Tuanku menerima saranan menteri besar," katanya kepada The Malaysian Insider.

Spekulasi bertiup kencang mengatakan Sultan Selangor tidak akan memperkenankan Dr Wan Azizah menjadi MB.

PAS sebelum ini menamakan dua calon MB selepas presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang dititahkan mengadap Sultan.

Ketua Pemuda PAS Suhaizan Kaiat berkata ia bagi mengelakkan kemungkinan pihak istana menolak pencalonan Dr Wan Azizah.

PKR bertegas mengemukakan satu nama walaupun PAS pada awalnya mahu dua nama dikemukakan apabila mencadangkan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sebagai calon alternatif.

Bagaimanapun, mesyuarat Pakatan Rakyat sebulat suara memutuskan nama Dr Wan Azizah sahaja dipersembahkan kepada istana. - 20 Ogos, 2014.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tiada-calon-lain-jika-sultan-tolak-wan-azizah-kata-pkr#sthash.BqcivZdd.dpuf

Inilah pasangan yang mencuri wang mangsa #MH370

Posted: 20 Aug 2014 01:54 AM PDT

KUALA LUMPUR – Seorang pegawai bank dan suaminya dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini atas dakwaan melakukan pelbagai kesalahan antaranya mencuri, memindahkan, menggunakan dokumen palsu dan menggunakan kad bank milik empat penumpang pesawat MH370 membabitkan wang berjumlah RM110,643.

Nur Shila Kanan dan suaminya, Basheer Ahmad Maula Sahul Hameed, mengaku tidak bersalah dan memohon dibicarakan terhadap semua pertuduhan.

Nur Shila didakwa dengan 12 pertuduhan manakala Basheer menghadapi tiga pertuduhan.

Hakim Mat Ghani Abdullah membenarkan kedua-dua tertuduh masing-masing dijamin RM12,000 dengan seorang penjamin dan memerintahkan pasport milik mereka diserahkan kepada mahkamah.

Pihak pendakwaan diwakili Timbalan Pendakwa Raya, Ahmad Fadhli Mahmud dan Muhd Ilmami Ahmad, manakala tertuduh diwakili peguam Abdul Hakeem Aiman Mohd.

Mahkamah menetapkan 25 Ogos ini bagi sebutan kes. – BH online

Ibu mabuk dirogol anak 15 tahun di Cheras

Posted: 20 Aug 2014 12:01 AM PDT

KUALA LUMPUR 20 Ogos - Seorang ibu mendakwa dirogol anaknya yang berusia 15 tahun di rumahnya di Taman OUG, Cheras di sini awal pagi ini.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, kejadian kira-kira pukul 2 pagi itu berlaku selepas ibunya yang berusia 44 tahun pulang dari kerja dalam keadaan mabuk telah tersalah memasuki bilik. - UTUSAN ONLINE

Baju bertali, Instagram Raja Ilya penuh foto seksi maut!

Posted: 19 Aug 2014 11:01 PM PDT


Raja Ramilah Begum Raja Mohamad atau Raja Ilya boleh dikatakan pelakon wanita yang kian diminati ramai.
Selain berlakon Raja Ilya juga dikenali sebagai model iklan satu jenama produk kosmetik tempatan.
Antara filem dan drama lakonan Raja Ilya adalah Appalam, Patriot, Dahlia, Kalimah Jiwa dan Kata Hati.
Sebenarnya kisah keseksian Raja Ilya bukan baru malah dia pernah diterjah kontroversi gara-gara gambar 'hangat' satu ketika dulu.
Ketika hadir sebagai calon top 5 Anugerah Bintang Popular kategori Pelakon TV Wanita Popular 2013 pun, Raja Ilya merupakan antara artis paling seksi pada malam tersebut.
Fullscreen capture 8192014 125847 PM
Mungkin selesa dengan imej begini, gambar Ilya dan baju-baju seksinya turut dikongsikan pelakon ini di laman Instagram miliknya.
ilya5
ilya2
ilya1
ilya3
Kami harap, Ilya ambillah pengajaran daripada kisah silam di mana dia pernah melalui kisah pahit putus tunang gara-gara gambar panas.
Lagi pun kalau diteliti, jarang artis wanita yang berpenampilan terlalu seksi akan diangkat menjadi bintang utama drama dan filem. Itu belum masuk bab agama dan adat Melayu..

Sumber- MYNEWSHUB.MY



Dayang Nurfaizah Dan Diana Dikritik Tayang Lurah Payudara

Posted: 19 Aug 2014 10:31 PM PDT

SEBENARNYA, agak jarang kita mendengar cerita tidak enak mengenai penyanyi hitam manis, Dayang Nurfaizah.

Tapi, gara-gara gambar yang dimuatnaik oleh Lisa Surihani menerusi akaun Instagramnya, ramai pula yang menghentamnya.

Gambar tersebut memaparkan Dayang bersama Awal Ashaari, Tiz Zaqyah, Lisa dan Diana Danielle selepas satu sesi penggambaran sebuah majalah, semalam.

Ternyata pakaian yang dipakai oleh penyanyi itu agak terdedah di bahagian dada sehingga mengundang kritikan ramai.

Pada masa yang sama, Diana juga turut menerima teguran yang hampir serupa lantaran statusnya sebagai seorang isteri dan ibu.

Harapnya, kedua-dua mereka dapat menerima secara positif teguran tersebut ya.

Apapun, pesanan kami kepada tukang komen, berilah komen secara sopan dan berhemah.

Jangan sampai menjatuhkan 'hukum neraka' ke atas para artis sudahlah…


Kekasih baru: Zalif Sidek 'rampas' tunang orang?

Posted: 19 Aug 2014 10:10 PM PDT

Beberapa hari yang lalu, sekeping gambar Zalif Sidek bersama seorang gadis cantik mendapat perhatian ramai dan peminat mula berspekulasi sama ada wanita itu kekasih baru pelakon comel itu selepas sekian lama beliau menyendiri.

Bercakap kepada Sinar Harian, Zalif Sidek mengakui tanpa berselindung yang beliau sedang mengenali gadis bernama Syahirah & mula berkawan rapat sejak beberapa bulan lalu.

"Saya cuba membiasakan dia dengan gaya hidup saya sendiri sebagai selebriti supaya dia lebih faham dengan karier saya. Sebab itu, jika berkesempatan dan dia ada masa terluang saya akan membawanya ke majlis-majlis seni," jelas Zalif Sidek tentang gadis itu.

Namun, maklumat terbaru yang kami terima mengatakan yang gadis cantik bernama Syahirah ini sebenarnya milik orang dan lebih menarik, beliau sudah pun bertunang dan kini pihak lelaki khabarnya tidak senang duduk dengan apa yang terjadi.

Rakan yang rapat dengan Syahirah ini menjelaskan yang gadis itu kini dalam keadaan tertekan selepas pengakuan Zalif Sidek kepada media tentang status mereka sedangkan mereka sekadar berkawan dan tidak lebih daripada itu.

Nampaknya ada penjelasan yang harus dilakukan oleh Zalif Sidek tentang isu ini dan rakan gadis itu turut mengirimkan beberapa keping gambar Syahirah bersama tunangnya jika ada yang tidak percaya akan kisah ini. Jangan sampai tunang orang mengamuk sudah. (rtky/m)

Bahana cinta terlarang

Posted: 19 Aug 2014 10:00 PM PDT

Sanaa (Yaman): Seorang gadis berusia 18 tahun mati selepas menembak dirinya dengan pistol milik bapanya kerana berasa kecewa dilarang oleh keluarganya untuk berkahwin dengan lelaki yang menjadi pilihannya.

Ibu bapa dan abang remaja berkenaan memaksanya berkahwin dengan lelaki pilihan mereka tetapi mangsa berkata dia mencintai lelaki lain.

Jawapan itu menimbulkan kemarahan abangnya yang kemudian memukul remaja berkenaan.

Dia tidak diberi pilihan selain berkahwin dengan lelaki pilihan keluarga.

Selepas dipukul, remaja terbabit meluru masuk ke dalam bilik dan mengambil pistol milik bapanya lalu menembak kepalanya. Dia mati di tempat kejadian. - Agensi

Wanita seksi untuk Muay Thai Piala MB Kedah?

Posted: 19 Aug 2014 08:35 PM PDT

ALOR SETAR - Beberapa jalan utama di bandaraya ini dihiasi gegantung 'Kejohanan Muay Thai Piala Menteri Besar' yang akan berlangsung September depan, di Stadium Sultan Abdul Halim, namun kewujudan gegantung peserta wanita berpakaian seksi mencuri tumpuan apabila ia menjadi bualan di laman sosial.

Tinjauan Sinar Harian di sekitar bandaraya ini mendapati promosi kejohanan itu sudah bermula sejak awal Ogos, dengan memasang gegantung di jalan-jalan utama.

Promosi menerusi laman Facebook juga dilakukan pihak penganjur, termasuk di laman sosial antarabangsa sukan Muay Thai.

Bagaimanapun, beberapa komen di laman sosial menyatakan rasa kesal berikutan iklan kejohanan sukan dicemari dengan gambar peserta wanita seksi dan dipaparkan pada umum secara terbuka.
Berdasarkan maklumat dari laman rasmi penganjur, memaklumkan perlawanan Super turut menampilkan bintang wanita tempatan, Germaine Yeap, merupakan wakil dari Dragon Muay Thai, Kuala Lumpur yang akan dicabar peserta dari Australia, Elise Conquest.

Mengulas perkara itu, Timbalan Mufti Kedah, Syeikh Marwazi Dziyauddin berkata, pihak penganjur perlu peka terhadap sensitiviti umat Islam terutama apabila memaparkan wanita dalam kempen promosi secara terbuka.

"Dari aspek pakaian, penganjur perlu peka dengan budaya masyarakat kita di mana pakaian seksi seperti itu sudah pasti tidak dapat diterima masyarakat setempat. Saya sendiri tidak bersetuju dengan pendekatan iklan yang tidak sesuai dengan masyarakat khusus di negara ini," katanya.

Menurutnya, walaupun sukan itu mempunyai peminat tersendiri dan merupakan acara sukan peringkat antarabangsa dengan menjemput peserta luar negara, namun aspek yang menyentuh sensitiviti umat Islam wajar diberi penekanan.

"Kita bukan halang acara itu, namun perlu adab dan disesuaikan dengan masyarakat setempat. Saya nasihatkan penganjur lebih peka dalam bab aurat dan pakaian wanita, contohnya, tidak salah jika hanya pamer wajah peserta wanita, bukan keseluruhan tubuh dengan
pakaian menjolok mata," katanya.

Syeikh Marwazi berharap, penganjur prihatin dengan kaedah pengiklanan yang digunakan supaya tidak menjejaskan kredibiliti kerajaan negeri selaku tuan rumah kejohanan.

"Dikhuatiri perkara itu jadi buah mulut dan jejaskan nama baik kerajaan negeri, tambahan dikaitkan dengan Piala Menteri Besar," katanya.

Iklan pembantu rumah yang agak 'horny'

Posted: 19 Aug 2014 07:05 PM PDT

Pada zaman sekarang, ramai orang menggunakan khidmat pembantu rumah bagi melancarkan urusan rumah tangga bukanlah perkara luar biasa.

Tetapi jikalau melihat pada iklan yang ini, pasti ramai akan rasa lain macam saja terutama apabila pembantu rumah yang ditawarkan dikatakan rajin, cekap dan manja dan motto syarikat adalah siang mencuci malam menggosok.
Kalau macam inilah rupa pembantu rumah yang ditawarkan, kami merasakan pastiramai yang terus tukar niat daripada nak dijadikan bibik terus ambil jadi isteri baru.

Sumber

Sudah sampai kemuncak toleransi sekutu - PAS

Posted: 19 Aug 2014 06:40 PM PDT

KOTA BHARU 19 Ogos - Kemelut politik di Selangor disifatkan masih belum berakhir meskipun pakatan pembangkang sepakat memilih Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon Menteri Besar yang baharu.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz berkata, ini kerana selain daripada meletak jawatan sebagai Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim masih mempunyai pilihan untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi membolehkan pilihan raya negeri diadakan.

Sambil menyifatkan krisis di Selangor sebagai permainan politik 'kurang asam', anak kepada Mursyidul Am Pas itu berpendapat, Abdul Khalid tidak akan memberi laluan mudah kepada PKR untuk meneruskan rancangannya mencalonkan Wan Azizah bagi menggantikan beliau.

"Abdul Khalid masih mempunyai dua pilihan di hadapannya berdasarkan undang-undang negeri sama ada meletak jawatan lalu menyerahkan kepada DUN dan perkenan istana untuk memilih Menteri Besar yang baharu.

"Atau beliau (Abdul Khalid) memohon perkenan istana untuk pilihan raya negeri," katanya dalam status akaun Facebook miliknya malam tadi.

Kelmarin, Mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat memutuskan untuk mencalonkan Wan Azizah bersama timbalannya, Azmin Ali sebagai calon Menteri Besar baharu menggantikan Abdul Khalid.

Bagaimanapun pada sebelah petangnya, Pas akur dengan ketetapan pakatan pembangkang yang tetap menamakan Wan Azizah sebagai calon tunggal.

Keputusan itu sekali gus menolak pendirian Majlis Syura Ulama dan Dewan Ulama Pas yang sebelum ini mempertahankan Abdul Khalid sebagai Menteri Besar.

Nik Abduh yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas berkata, melihat kepada krisis politik di Selangor ketika ini, Abdul Khalid berkemungkinan tidak akan memberi laluan mudah kepada PKR yang telah menuduhnya melakukan kerosakan terhadap kerajaan pakatan pembangkang di negeri itu.

"Abdul Khalid juga tidak akan memberi laluan kepada bekas partinya (PKR) yang bertindak memecat beliau dengan cara tidak dipersetujuinya.

"Saya fikir game (permainan) politik 'kurang asam' masih belum sampai kemuncaknya," katanya.

Sementara itu, dalam satu status Facebook berasingan sebelum itu, Nik Abduh menyifatkan keputusan Pas menyokong Wan Azizah dan Azmin sebagai calon Menteri Besar sebagai kemuncak toleransi dalam setiakawan bersama pakatan pembangkang.

"Dan apakah anda sedang melihat Pas telah sampai ke puncak toleransi dalam setiakawan pakatan pembangkang.

"Adakah ada lagi puncak selepas ini? Saya fikir, no more! (tiada lagi)," katanya.

Shila Amzah hina Melayu di Instagram?

Posted: 19 Aug 2014 06:15 PM PDT

Menerusi artikel blog daripada hotlips-yuya.blogspot.com mengatakan Shila Amzah Gaduh Dengan Follower Di Laman Sosial

Shila Amzah sekali lagi menjadi tumpuan apabila satu statusnya mencetuskan kontroversi dan provokasi.

Dalam satu gambar yang dimuatnaik Shila Amzah, terpapar satu teguran kepada Shila Amzah oleh seorang follwer namun Shila seperti memperlekehkan teguran itu dengan caption "me-LAYU".

Ini seolah-olah menghina melayu seperti mana yang di tulis di OhBUlan , seperti downgrade Melayu.

Setelah dihentam teruk oleh beberapa follower, Shila Amzah akhirnya akur dan membuat penjelasan.

Ini kata Shila Amzah:

Sha tak pernah mendongak langit dengan apa yang sha dah capai.. Semua berkat usaha sha,my family,my team and doa Dan sokongan ibubapa and para peminat..the reason why I posted that caption "me-layu" earlier sebab sha memang dah LAYU dengan comments yang macam ni,yang tak tahu hujung pangkal,I do understand tak semua orang boleh suka kita..I'm sorry for the misunderstanding :')


Adun Pengkalan Kubor meninggal dunia

Posted: 19 Aug 2014 05:22 PM PDT

SHAH ALAM - Adun Pengkalan Kubor, Datuk Noor Zahidi Omar telah meninggal dunia jam 5.45 pagi tadi.

Al-Fatihah.

Cucu Tok Selampit

Posted: 20 Aug 2014 01:44 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Kempen "Anwar Ibrahim For N01 Pengkalan Kubor" Bermula #Anwar4PKubur

Posted: 20 Aug 2014 06:57 AM PDT


Di kesempatan ini CTS ingin merakamkan takziah buat keluarga Allahyarham YB Datuk Haji Noor Zahidi Omar, ADUN Pengkalan Kubor, merangkap Ketua UMNO Bahagian Tumpat yang telah kembali ke Rahmatullah pukul 5.45 pagi tadi di Guangzhou, China. Beliau berada di sana untuk mendapatkan rawatan ke atas penyakit kanser beliau. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya, mengampunkan dosa-dosa beliau dan menempatkan beliau di kalangan mereka yang beriman. Al Fatihah.

Kerusi DUN N01 Pengkalan Kubor adalah milik PKR. PKR telah meletakkan Hassan Ibrahim bertanding pada tahun 2008, kalah dengan majoriti 100 undi. Tahun 2013 pula, PKR telah melatakkan Saharun Ibrahim, juga kalah dengan majoriti 1,736 undi. Untuk PRU14, tidak ada calon yang layak selayak-layaknya melainkan Ketua Umum (KETUM) sendiri iaitu Anwar Ibrahim. Kalau beliau menang, beliau selayaknya ditabalkan sebagai Menteri Besar Kelantan. PAS duduk diam-diam cukup. Jangan bising. Selama ini mereka hanya menjadi lembu dicucuk hidung PKR dan DAP. Apatah lagi selepas boneka Anwar Ibrahim, Timbalan Presiden Mat Sabu mengambilalih kepimpinan PAS kelak, apa lagi yang tinggal buat PAS. 

Rafizi Ramli tidak perlu berfikir mendalam untuk menyingkirkan mana-mana ADUN seperti yang beliau lakukan untuk "Kajang Move". Dr Wan Azizah sudah sesuai benar ditabalkan sebagai Menteri Besar Selangor, dengan perkenan Sultan, kalau Allah izinkan. Nurul Izzah kita fikir kemudian di negeri mana pula kita hendak letak beliau sebagai Menteri Besar. Andai kata Lim Guan Eng tidak melantik isterinya menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang kelak, kita boleh mengemukakan cadangan agar Nurul Izzah bertanding di sana. Amacam?

Something Malaysia Should Learn From Our Neighbor Thailand - Imagine This Happen In Selangor

Posted: 19 Aug 2014 07:56 PM PDT



Former Thailand Prime Minister, Yingluck Shinawatra crawling and grovelling towards HRH Princess Maha Chakri Sirindhorn. Could not imagine this situation happen in Selangor in the near future. I want to see MB-wannabe, Dr Wan Azizah do this at Istana Alam Shah before she gets the big NO from His Royal Highness the Sultan of Selangor. 

The likes of Guan Eng, Kit Siang, Teresa Kok, Ambiga, Tian Chua, the Ngeh-Nga Cousin freakshow, the Hindraf fruitcakes and other Malay-hating scums infesting our land should be required to maintain this posture every time they are in the presence of Raja-Raja Melayu.

As for Yingluck, she can crawl to me anytime she wants.

Thanks KijangMas Perkasa for the inspiring posting.

Cerita Warga Facebook Keretanya Digesel Kenderaan Berplat PG1

Posted: 19 Aug 2014 06:20 PM PDT



Memandu kenderaan mewah seperti Mercedes Benz bukanlah lesen untuk kita memandu secara tidak berhemah dan memotong dan mencelah sesuka hati. Inilah luahan perasaan seorang pengguna laman sosial Facebook, apabila beliau menceritakan pengalaman pahit beliau berhadapan dengan pemilik kereta mewah yang bernombor pendaftaran PG1 di Pulau Pinang. CTS rasa pernah dengar nombor pendaftaran ini tetapi sudah terlupa siapa pemiliknya. Mungkin ada pembaca-pembaca CTS yang tahu? Pemandu kenderaan tersebut memandu dengan begitu pantas dan tidak peduli untuk berhenti dan melihat apa yang berlaku selepas kedua-dua kenderaan bergesel. 

Baca apa ditulis oleh mangsa yang bernama Jenny Lim. Tekaan saya adalah bahawa kenderaan berkenaan dipandu oleh seseorang yang tidak mahu dirinya dikenali. Mungkin kita perlu bersangka baik. Mungkin bukan pemilik kenderaan PG1 yang memandu kenderaan tersebut pada masa itu. Mungkin juga pemandunya yang terlebih sudu dari kuah. Apapun memandangkan pemilik kenderaan tersebut amat gemar menyaman orang sini sana, lebih baik pengadu di atas, Jenny Lim membuat aduan polis ke atas pemilik kenderaan berkenaan.

Apa Yang Tersirat

Posted: 20 Aug 2014 01:27 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Tan Sri Khalid Memang Berkerja Untuk Rakyat- Exco Kerajaan Selangor

Posted: 20 Aug 2014 05:02 AM PDT

SALAH seorang exco Kerajaan Selangor daripada empat yang masih kekal, dan kebetulan daripada Parti Pas Dr Halimah Ali, berkata sepanjang menyertai exco selama 6 tahun di bawah Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim, MB yang menunggu masa untuk kehilangan jawatan itu hanya berkerja untuk rakyat. 

Khalid tidak disenangi pemimpin PKR atas sebab tidak mahu membelanjakan kewangan negeri bagi membantu parti. Di sebabkan Anwar mahu sangat menawan Putrajaya, maka beliau inginkan Selangor sebagai batu loncatan untuk menjadi Perdana Menteri.

Manefesto PKR untuk Selangor antara lain memberikan air percuma, belajar percuma bagi rakyat Selangor; memberi bantuan kewangan kepada ibu-ibu tunggal; hanya air percuma yang dilaksanakan, sementara yang lain belum terealisasi. Anwar mahu manefesto dilaksanakan agar rakyat dapat membanding antara pemerintahan Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional.

Walaupun Khalid dilantik dua penggal sebagai MB Selangor, namun keengganannya membelanjakan kewangan negeri bukan untuk maksud pertumbuhan ekonomi. adalah penyebab langkah kajang, di mana langkah itu adalah untuk menggantikan Khalid. Langkah Kajang untuk membolehkan Anwar bertanding, namun beliau kehilangan kelayakan apabila disabitkan kesalahan meliwat dan djatuhi hukuman 5 tahun penjara.

Bagi meneruskan agenda Anwar menawan Putrajaya, maka beliau melantik isterinya menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor. 

Keengganan Khalid meletakan jawatan, pada awalnya disebabkan oleh sokongan 15 ADUN Pas di dewan undangan negeri Selangor dan tiada bantahan daripada ADUN Bn; namun, pada akhirnya Pas membuat pusingan U, dengan memberi alasan bahawa sokongan kepada Khalid kerana beliau adalah ahli PKR, namun selepas dipecat, maka parti itu menarik balik sokongan.

Anwar melalui isterinya, akan membelanjakan wang yang dikumpul Khalid demi menaikkan imej parti. 

waadat

Posted: 20 Aug 2014 01:21 PM PDT

waadat


Benarkah khalid salah?

Posted: 20 Aug 2014 09:10 AM PDT

Ahli majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Selangor Dr Halimah Ali menafikan dakwaan PKR bahawa Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim membuat keputusan pentadbiran kerajaan negeri secara bersendiri.

Sambil menyifatkan Khalid sebagai sangat berhati-hati dan bertanggungjawab berkaitan soal kewangan, katanya beliau tidak pernah melihat Khalid membuat sebarang keputusan tanpa berunding lanjut dengan Exco terlebih dahulu.

"Daripada pengalaman saya, apa saja keputusan yang dibuat olehnya (Khalid), semua mesti tentang rakyat sebab dia akan tanya butiran sama ada ia akan beri manfaat pada rakyat," katanya kepada pemberita di Shah Alam, hari ini.

Halimah berkata sepanjang berkhidmat lebih enam tahun dengan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Pelabuhan Klang itu, tuduhan PKR terhadap MB itu lebih berkaitan dengan masalah dalaman parti itu.

"Kami berada dalam situasi ini (kemelut politik Selangor), kami (Exco PAS) tidak mahu perkara ini berlaku... bila sudah berlaku, kami sekarang kena pastikan kerajaan stabil dan kakitangan kerajaan tidak huru-hara untuk memastikan ia (pentadbiran) berjalan lancar," katanya.

Halimah berkata sejak enam Exco daripada PKR dan DAP dipecat minggu lepas, kerajaan negeri kini membuat sebarang keputusan berkaitan portfolio keenam-enam Exco tersebut secara kolektif menerusi mesyuarat yang dijalankan sepanjang minggu.

Usaha itu adalah untuk memastikan urusan dan perancangan kerajaan negeri dapat berjalan seperti biasa termasuk semua projek pembangunan serta pentadbiran kewangan, katanya.

9 Ogos lepas, Mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR memutuskan untuk memecat Khalid daripada parti malah MB itu disifatkan sebagai 'open defiance' atau menunjukkan keingkaran secara terbuka.

Antara keputusan Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang didakwa diingkari Khalid adalah menangguhkan proses dan perbincangan projek Loji Rawatan Air Langat 2 serta kenaikan elaun Speaker, MB, Exco dan Adun Selangor.

Halimah berkata dalam isu penstrukturan semula industri air Selangor, Khalid pernah membentangkan perkara tersebut ketika mesyuarat Exco malah menyatakan isu berkenaan telah berlarutan sejak lima tahun lepas. – Bernama, 20 Ogos, 2014.

Dokumen agenda sulit isu selangor tersebar

Posted: 19 Aug 2014 08:56 PM PDT

Sedang tersebar dalam media sosial sekarang ialah satu set dokumen RAHSIA yang dipercayai menjadi tulang belakang grand design terhadap beberapa isu semasa.



Ia bukan dokumen baru sesuai dengan namanya 'Langkah Kajang' yang telah dijana sejak setahun lalu.

Apapun, melihat senario yang berlaku strategi ini sedang dilaksanakan dan para pemain mematuhi jadual dengan amat baik.

Demang tidak begitu hairan dengan perancangannya sebaliknya Demang amat kagum dengan para pemain yang konsisten mematuhi setiap langkah yang direncana termasuk mengorbankan kepentingan peribadi.
Justeru kita boleh lihat tindakan-tindakan seperti ura-ura perletakan jawatan akhirnya benar-benar berlaku meski ada sublakonan bagi 'merealkan' drama.

Dalam pada itu Demang rasakan masih ada agenda yang terlindung yang disimpan rapi. Hanya individu tertentu sahaja yang mengetahui iaitu mereka yang terlibat merancangnya.

Demang tidak terkejut jika ia melibatkan pemimpin-pemimpin tertinggi daripada parti-parti utama kalangan kerajaan dan pembangkang.

Cuma Demang tidak tahu adakah TGHH dan PAS telah menghidunya!

PEJUANG BANGSA

Posted: 20 Aug 2014 11:09 AM PDT

PEJUANG BANGSA


EXCO PAS MULA UNGKIT KHALID KEDEKUT NAK SALUR DUIT KERAJAAN !!

Posted: 20 Aug 2014 12:30 AM PDT


Bila TSKI   dah dibenci  , habis semua perkara diungkit termasuk oleh Exco PAS ini ..

Khalid  Susah memberi wang untuk program ??

Kalau duit untuk program  parti & program  1000 orang tapi mai 200 orang mana Khalid nak bagi ...

Jangan kata RM1 ..sekupang pun dia tak bagi ... kah kah kah ...

TERKINI ! DOKUMEN PENGKHIANAT KEPADA NEGARA !! #KAJANGMOVE

Posted: 19 Aug 2014 11:40 PM PDT




Agak mengejutkan sekali bila kita membaca modus operandi KAJANG MOVE  PKR tersebar hari ini di media sosial .

Pada pandangan GPB ia cukup merbahaya  & mengkhianati  kepada  Negara  hanya semata-mata mahu menang PRU14 . Pihak POLIS wajar menyiasat kebenaran disebalik dokumen ini .

untuk ketahui lebih lanjut  klik di bawah

SUMBER :  http://mahaguru58.blogspot.com/2014/08/serangan-kajang-dokumen-rahsia-pkr.html






ZUHDI PULAK TIBAI PAS PUSAT , TERLALU IKUT TELUNJUK KEPENTINGAN ANWAR

Posted: 19 Aug 2014 09:06 PM PDT




- Pucuk pimpinan Pas perlu memiliki sikap negarawan dengan meletakkan kepentingan rakyat dan negara melebihi kepentingan peribadi Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim serta pakatan pembangkang.


Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan Pas, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki (gambar) berkata, Pas sebagai sebuah parti Islam sepatutnya berfikir di luar kotak dan bukannya melihat dari sudut pertembungan antara pakatan pembangkang dan Barisan Nasional (BN) atau antara Pas dan UMNO.

Menurut beliau, kecenderungan pimpinan tertinggi Pas menelaah situasi krisis perebutan jawatan Menteri Besar Selangor dan situasi politik yang lain melalui kerangka pemikiran yang sempit adalah mengejutkan.

"Lebih sembilan bulan kepentingan rakyat Selangor dan kebajikan mereka dikebelakangkan kerana agenda PKR dan peribadi Anwar.

"Mengapa tidak ramai pimpinan pakatan pembangkang yang berani tegur kecenderungan politik PKR dan Anwar yang mementingkan agenda parti dan individu," katanya dalam kenyataan menerusi laman Facebook beliau hari ini.

Kelmarin, Jawatankuasa Pas Pusat membuat keputusan untuk mencadangkan nama Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dan timbalannya, Azmin Ali sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baharu bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Keputusan tersebut mengejutkan banyak pihak kerana ia menolak pendirian Majlis Syura Ulama Pas yang sebelum ini mempertahankan pentadbiran Abdul Khalid.

Mohd. Zuhdi memberitahu, pakatan pembangkang seharusnya memikirkan pula tentang bagaimana mereka boleh berpolitik untuk kepentingan rakyat dan negara.

Beliau menambah, rakyat Selangor telah diheret dalam kemelut politik yang tidak berkesudahan khususnya melalui Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dan isu air yang dipolemikkan.

"Akibatnya, kelancaran pentadbiran kerajaan negeri yang disenangi rakyat terganggu dan merencatkan inisiatif pegawai-pegawai kerajaan yang berdedikasi untuk menjaga kepentingan rakyat," ujarnya.

IPOHMALAY

Posted: 20 Aug 2014 09:51 AM PDT

IPOHMALAY


"Apa yang dilakukan oleh UMNO tidak akan dilakukan oleh Pakatan Rakyat"

Posted: 20 Aug 2014 01:01 AM PDT

Amat kelakar bila dipertanyakan kepada macai Pakatan Rakyat soal mana kerja-kerja kebajikan peringkat domestik dan antarabangsa yang dilakukan oleh agen-agen Pakatan Rakyat bagi menunjukkan mereka tidak kalah hebat dari pihak yang mereka mahu tumbangkan, Barisan Nasional.

Jawapan mereka "apa yang dilakukan oleh UMNO tidak akan dilakukan oleh Pakatan Rakyat". Maka lihatlah apa yang telah mereka lakukan selain dari apa yang UMNO pernah lakukan. 

Maka tidak ada lagi keihsanan seperti ini jika mereka berkuasa kerana apa yang UMNO pernah lakukan mereka tidak akan lakukan. 


Menyelamatkan orang PAS yang terkandas di Arab Saudi

Membantu rakyat palestin di Ghazah.

Membantu umat Kristian yang menjadi mangsa taufan di Filipina.


Paling jelas, apa yang mereka mampu lakukan tidak lain hanyalah porak peranda dan kucar kacir.  

Contoh ketara ialah menaikkan seorang pemilih negeri lain yang memenangi kerusi di sebuah negeri lain hasil sokongan PENDATANG dan kini merebut kerusi Menteri Besar negeri tersebut dari tangan anak tempatan melalui mandat 30 orang. Bukan dari mandat 2 juta pemilih di Selangor yang tentu sekali mengundi menolak slogan 'Sayangi Selangor' kerana sayangnya mereka kepada Khalid Ibrahim.


Dokumen 'Langkah Kajang' berkait komplot memusnahkan ekonomi negara demi kemenangan Pakatan Rakyat tersebar

Posted: 19 Aug 2014 11:17 PM PDT
















Pun begitu, Pengarah Komunikasi PKR menafikan dokumen tersebut sebagai sahih.


KUALA LUMPUR 20 OGOS: Sebaran dokumen berkaitan 'Langkah Kajang' kononnya ditulis oleh Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli adalah palsu dan fitnah.

Pengarah Komunikasi KEADILAN, Fahmi Fadzil mengesahkan demikian ekoran beberapa panggilan dan notifikasi yang diterima beliau pagi ini berhubung dokumen palsu itu.

Fahmi"Saya mengesahkan bahawa dokumen tersebut adalah palsu dan fitnah.

"Malah, sesiapa sahaja boleh membaca laman blog Rafizi sekitar waktu 'Langkah Kajang' dimulakan dan akan mengesahkan bahawa beliau sendiri merujuk kepada strategi ini dengan nama 'Serampang Kajang': http://rafiziramli.com/2014/01/serampang-kajang-selangkah-ke-putrajaya/," katanya dalam kenyataan.

Justeru, KEADILAN mengecam tindakan sebaran maklumat yang salah dan tidak bertanggungjawab oleh musuh-musuh politik.

"Usaha sebaran fitnah sebegini membuktikan politik di Malaysia masih belum cukup matang, dan musuh-musuh politik KEADILAN enggan berentap di tahap idea dan konsep, tetapi masih terperangkap di tahap politik fitnah dan lucah yang kuno," kata Fahmi.

Comments (0)