Ahad, 29 Jun 2014

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 29 Jun 2014 03:28 AM PDT

bumiyang


Isu Air Selangor, Bukan Khalid Sahaja Yang Perlu Letak Jawatan???

Posted: 29 Jun 2014 01:14 AM PDT

tunku

Posted: 29 Jun 2014 03:21 AM PDT

tunku


Pua to Khalid: Stop blaming Syabas, DAP MP calls for 'Plan B'

Posted: 28 Jun 2014 11:37 PM PDT

 KHALID UNDER ATTACK FROM PAKATAN LEADERS.

A responsible and caring Pakatan Rakyat government should do much more than just "blame Syabas" for the water crisis, according to DAP MP Tony Pua.


Instead of arranging a lesson for him on "what the state has done" and "why Syabas is to blame", he said it might be more important for Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim and state officials to pay a visit to the families queuing up with pails to draw water from the supply tanks. 

"I am certain these residents will be extremely keen to hear about it," he said in a statement on Sunday, hitting out at the Mentri Besar for the second time this week.


Pua said that the MB may be right in pointing fingers at Syabas for the water issues, but no explanation was given as to why the state government was so quick to "guarantee" that there would not be any major water disruption.


"Some residents might wonder as to why the state government was so quick to offer 'guarantees' when the state is fully aware that Syabas has refused to cooperate or even attend state organised meetings," he said.


He added that even if the state government was unable to fulfil its promises, it should come up with ways to provide immediate assistance to those affected by the water issue.


"Should we not have some empathy and put in place a 'Plan B' for these long suffering water disruption victims?

"Surely, a responsible and caring Pakatan Rakyat state government should do much more than just blame Syabas - even if they are indeed the rightful party to be blamed," he said.

Pua also said that he fully supported Serdang MP Ong Kian Ming's suggestion for a water task force comprising the Mentri Besar, key elected representatives and state officials to find and review solutions for the water woes.


"This committee will not only give the state authorities the opportunity to teach us ignorant elected representatives of the issue, but also allow the local assemblymen to share with the top state leaders the problems and pains felt on the ground so that a solution, particularly in the short-term, can be found," Pua said, taking a jibe at Khalid who had earlier said that the DAP MP should learn more about the water issue before doling out criticism. 


"While waiting for the state to finally take over control of Syabas, we cannot just sit back and allow Syabas to make a mockery of the Pakatan Rakyat government," Pua said.

Taipingmali (tm)

Posted: 29 Jun 2014 01:12 AM PDT

Taipingmali (tm)


Cerita pendek bulan ini

Posted: 28 Jun 2014 10:36 AM PDT

Kisah pertama- sempadan bocor

Tragedi bot karam dalam tempoh 24 jam di Selangor dan pencolekan di Sabah, menunjukkan sempadan negara belum selamat.  walaupun ia melibatkan pencolekan seorang sahaja penternak ikan dalam sangkar ikan ia memberikan gambaran bahawa sempadan kita di Lahad Datu masih belum selamat dan mudah diceroboh.

Begitu juga halnya kejadian bot karam yang membawa pendatang tanpa izin untuk balik ke kampung halaman sempena menyambut bulan puasa.

Apakah tiada pengawasan sekitar pantai oleh pihak-pihak keselamatan? Atau mereka sengaja tutup sebelah mata dan membiarkan kegiatan membawa keluar masuk PATI berlaku dengan begitu mudah di depan mata mereka.

Apabila berlaku bencana yang meragut nyawa baru lah kita tahu perairan kita tidak selamat dan mudah dimasuki oleh pihak luar.

Kisah kedua -OKU kena kurung

Operasi menangkap pendatang tanpa izin atau pendatang haram baru-baru ini telah berjaya membongkarkan satu kisah sedih seorang anak kurang upaya yang mempunyai masalah otak. Ibu kanak-kanak itu mempunyai keupayaan dalam kewangan dan mampu memelihara anaknya yang cacat otak tetapi tidak berbuat demikian.

Kini ibu kanak-kanak bakal menerima hukuman kerana mengabaikan anaknya yang disahkan oleh pihak hospital bahawa kali terakhir perut kanak-kanak tersebut tidak makan selama 30 hari. Allah maha penyayang lagi pengasih, ia ditemukan oleh pihak berkuasa. kini enjin carian internet Yahoo terhadap Adik Firdaus berada di kedudukan ke 5 paling popular.

Apabila kes adik Firdaus terbongkar pihak pecacai Pas termasuk seorang artis suam-suam kuku telah mengkritik kerajaan kononnya tidak mengambil berat terhadap OKU. Sekali lagi terserlah kedangkalan seorang yang popular dalam satu siri sitcom dan iklan susu.  Pecacai Pas mengutuk kononnya Najib sanggup belanja jutaan ringgit untuk dua ekor panda tetapi mengabaikan nasib orang miskin.

Sekali lagi negara dikejutkan dengan kisah OKU yang sama di negeri kebajikan Pas, seorang wanita berusia 30 tahun turut dikurung dibawah rumah selama 10 tahun oleh abangnya setelah kematian kedua-dua orang tuanya.

Nah! Senyap dan sunyi puak-puak macai Pas dalam Facebook apabila kes berlaku di Tumpat di sebuah negeri berkebajikan kononnya.

Kisah ketiga -Jihad dan syahid di Syria

Ustaz Loffti orang kuat Pas dan beberapa orang lagi rakan beliau telah masuk ke Syria untuk menentang kerajaan Bashar Al Asad yang dilabelkan sebagai orang kuat Syiah.  Hampir 5 tahun perang saudara berlaku di Syria dan Bashar masih kuat dan berjaya mempertahankan kerajaannya.

Barat dan dunia Arab melabelkan Bashar sebagai pengganas no 1 dunia dan akan ditangkap dan bakal dihukum mati oleh mahkamah polis dunia.

Penduduk Syria terdiri daripada 25 peratus berfahaman Syiah dan selebihnya Sunnah. Bayangkan agak mustahil 75 % sunnah gagal mengalahkan 25% Syiah walaupun dengan bantuan dan sokongan pihak luar terutama dari barat.

Bashar sebenarnya adalah berfahaman Sunnah dan Ustaz Lofti sebenarnya telah terpedaya dengan Syiah atau beliau sebenarnya dari golongan Syiah yang sangat-sangat memusuhi Sunnah. Menyedari hakikat itu Pas mengambil keputusan memecat Lofti serta merta daripada ahli Pas.

Kisah keempat - 6 menteri cina

Pelantikan 6 orang cina mewakili Mca dan Gerakan  telah menyebabkan Najib menerima kecaman dari pelbagai pihak. Orang Pas yang memberi undi kepada BN dalam PRU 13 lalu berasa kecewa dengan tindakan Najib. Kata mereka Najib masih mempercayai Mca dan Gerakan walaupun berlaku tsunami cina pada PRU 13 lalu sehingga timbul ayat "Apa lagi cina mahu?"

Paling mereka marah ialah kepada Wee Ka Chiong yang lantang memberi amaran kepada Umno bahawa Mca akan keluar daripada BN jika Umno menyokong hudud.

Seorang rakan memberi pendapat beliau menyatakan bahawa orang cina boleh menukar wakil rakyat mereka sesuka hati mengikut keperluan dan hajat mereka. Mereka lihat mana yang untung mereka akan undi.

Dahulu di Ipoh dan Penang mereka boleh kalahkan calon Karpal di dewan Dun dan memenangkan beliau di dewan rakyat. semuanya dibawah kuasa mereka. Begitu juga di Teluk Intan, setelah 2 penggal Dap dipilih sebagai wakil mereka dan kini giliran BN pula untuk mewakili mereka. begitu juga lah halnya di Sibu.

Calon Dap pernah menewaskan Dr Wong Soon Kai pada tahun 1982 dan BN menang semula pada PRU 1986 namun dalam PRK Sibu 2010 lalu, Dap merampas semula kerusi tersebut. Jelas lah bahawa kaum cina begitu mudah menukar ganti wakil rakya mengikut suasana dan kepentingan semasa.

Di Taiping sejak 2008 Dap menguasai kerusi parlimen dan tidak mustahil PRU 14 akan datang BN pula akan dimenangkan oleh mereka.

Mca pula harus sedar akan kesilapan mereka pada dua  PRU yang lalu kerana mereka sendiri menjadi duri dalam daging dan rela dikalahkan oleh Dap. Mca harus ingat akan kontrak sosial yang di persetujui oleh pemimpin terdahulu dalam menjadikan kaum cina sebagai warga negeri dan syarat untuk negara ini beroleh kemerdekaan. Kerjasama erat antara Umno, Mca dan Mic tidak harus di khianati sampai bila-bila.

Cina komunis yang diketuai oleh Chin Peng amat cemburu dan kecewa dengan  penyatuan cina dan melayu dalam perikatan dan Chin Peng sentiasa berusaha untuk menghasut kaum cina agar membenci Umno dan orang melayu.

Pada tahun 60an dan 70an Chin Peng telah menggunakan siaran radio dari Betong Thailand untuk menyampaikan propaganda mereka. Kini setelah gencatan senjata pada tahun 1986 perjuangan mereka beralih kepada cara lain dan dengan kemajuan ICT pada tahun 90an mereka beralih kepada  media sosial dan sebagainya. Kini dengan bantuan Pas Syiah dan Parti Baling Kerusi mereka yakin  akan dapat menumbangkan kerajaan perikatan yang kini  yang kini dikenali sebagai BN tahun lalu.
Allah menyayangi bumi bertuah ini, walaupun dengan bantuan puak-puak Syiah dan LGBT mereka tetap gagal.











Belantan

Posted: 28 Jun 2014 11:47 PM PDT

Belantan


Adakah Pas bakal tuntut jawatan MB Selangor?

Posted: 28 Jun 2014 02:25 PM PDT


Hasrat Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang didakwa mahu menjatuhkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor menerusi 'Langkah Kajang' dijangka gagal apabila jawatan tersebut dikatakan akan dituntut oleh Pas.

Menurut sumber dalaman kerajaan nege­ri, keadaan itu mungkin berlaku apabila Pas di negeri ini dikatakan mahu meletakkan wakil rakyat mereka untuk mengisi jawatan Menteri Besar berdasarkan kedudukan 15 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimenangi parti itu berbanding PKR yang hanya menang 14 kerusi DUN.

Malah, sumber terbabit turut difahamkan Abdul Khalid tidak mempunyai sebarang masalah untuk berundur daripada jawatan yang disandangnya sejak 2008 bagi memberi laluan kepada Pas.

"PKR difahamkan mahu menggantikan Abdul Khalid dengan Presiden PKR (Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail) yang juga ADUN (Ahli Dewan Undangan Negeri) Kajang sebagai Menteri Besar. Namun, hasrat PKR itu mungkin sukar untuk diterima oleh Pas.

"Malah, ada desas-desus kuat bahawa Pas kali ini akan mengambil alih jawatan Menteri Besar dan melantik seorang calon yang berkelayakan daripada ADUN mereka di negeri ini," katanya di sini hari ini.

Isu pertukaran Menteri Besar Selangor sekali lagi dibangkitkan apabila wujud dakwaan bahawa Pas Selangor sebulat suara menolak Abdul Khalid untuk terus kekal sebagai Menteri Besar kerana kononnya ADUN Pelabuhan Klang itu sering membuat keputusan secara bersendirian tanpa merujuk parti dalam pakatan pembangkang.

Dakwaan itu turut disiarkan menerusi sebuah portal berita www.themalaysianinsider.com pada 20 Jun lalu yang memetik kenyataan Pengarah Pilihan Raya Pas Selangor, Jaafar Sulaiman.

Dalam laporan itu, Jaafar menyatakan keputusan itu buat dalam satu mesyuarat Badan Perhubungan Pas Selangor dengan kesemua 22 Yang Dipertua Pas kawasan ne­geri ini bersetuju agar Abdul Khalid ditukar kerana dianggap membawa masalah.

Sebelum ini, Abdul Khalid dilaporkan turut menerima kecaman daripada pemimpin PKR sendiri apabila didesak meletak jawatan sebagai Menteri Besar Sela­ngor sehingga wujudnya 'Langkah Kajang' yang menyaksikan Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang diadakan pada 23 Mac lalu.

Sementara itu, sumber berkenaan melihat ADUN Sijangkang, Dr. Ahmad Yunus Hairi calon yang sesuai mengisi jawatan Menteri Besar memandangkan kedudukannya ketika ini sebagai Pengerusi Jawatankuasa Tetap Belia dan Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri.

Difahamkan juga, ADUN Tanjung Sepat, Ir. Mohd. Haslin Hassan turut disebut-sebut sebagai antara pemimpin Pas yang dipertimbangkan.

DAP bagaimana pula! Adakah mereka akan menyanggah hasrat Pas ini. Sama-samalah kita tunggu dan lihat?

Suara Politik
Belantan

Selamat Menyambut Bulan Ramadan Al-Mubarak.

Posted: 28 Jun 2014 01:38 AM PDT


Bulan Syaaban kini sudah hampir melabuhkan tirainya. Ini bermakna fajar Ramadan kembali menyingsing lagi dan umat Islam di serata pelosok dunia mula bersiap sedia untuk berpuasa di bulan Ramadan.

Justeru segala persiapan bagi menemuinya patut dimulakan bagi merealisasikan nilai puasa tingkatan tinggi seperti yang diharap-harapkan. Adalah tidak molek jika bertahun-tahun dikurniakan nikmat bertemu Ramadan sedangkan kualiti puasanya tetap tidak berbeza. Akhirnya setelah Ramadan sekali lagi berlalu pergi, tiada nilai takwa mahupun ganjaran setimpal berjaya diraih setelah bersusah payah berpuasa selama sebulan.

Justeru , umat Islam diseru melakukan yang terbaik bagi menghargai kesempatan terpilih bertemu Ramadan sekali lagi dengan secukupnya. Mukminin yang merindukan ketibaan bulan al-mubarak ini pasti sangat bersyukur dan bergembira atas nikmat terpilih untuk meraih sebesar-besar anugerah yang hanya diberikan oleh Allah SWT.

Malah setiap individu Muslim perlu merasakan Ramadan kali ini adalah yang terakhir dalam hidup mereka sehingga membangkitkan motivasi untuk beramal dengan seikhlas jiwa dan raga. Sementara itu bagi golongan yang lalai, kedatangan Ramadan pasti meresahkan dan akan disambut dengan pelbagai alasan untuk tidak berpuasa. Mereka ini diingatkan supaya bertaubat dan berusaha untuk melaksanakan kewajipan ini kerana ia akan dipersoalkan pada hari kemudian.

Setiap Muslim juga disarankan agar menyucikan diri daripada kekotoran zahir dan batin. Ini dapat dilakukan dengan mula berazam untuk menghindari diri daripada terlibat melakukan perkara keji dan mungkar selain bertekad dengan untuk mengimarahkan Ramadan dengan segala bentuk amalan kebajikan.

Begitu pula segala penyakit mazmumah yang boleh merosakkan nilai ibadah di sisi Allah SWT hendaklah segera dijauhi. Sifat negatif seperti riak, sombong, takbur dan hasad dengki termasuk dalam kategori penyakit hati yang perlu dijauhi. Selain itu pekerjaan buruk berupa perbuatan dosa dan maksiat juga hendaklah dihindari sebagai persediaan mendidik jiwa dan rohani dengan sifat takwa kepada Allah SWT. Ia juga bertepatan dengan pendidikan Ramadan yang terfokus kepada melawan runtunan hawa nafsu yang sentiasa mengintai peluang untuk merosakkan manusia dengan perlakuan negatif.

Setiap Muslim perlu mengikhlaskan niat semata-mata melaksanakan ibadah puasa kerana Allah SWT. Ini kerana setiap amalan akan dinilai berdasarkan niat melakukannya. Sementara itu niat yang betul kerana Allah SWT berupaya mendorong seseorang berusaha bersungguh-sungguh untuk memperoleh pelbagai ganjaran di bulan Ramadan.

Adalah tidak molek jika matlamat dan tujuan berpuasa yang tiba setahun sekali diarahkan semata-mata untuk menyambut hari raya, sehingga segala persiapan seperti pakaian, kuih muih, mengecat rumah dan lain-lain semuanya untuk hari raya yang masih jauh sedangkan Ramadan di depan mata terabai dan tidak dipedulikan. Malah kecenderungan seperti itu elok diganti dengan membuat persiapan menyambut Ramadan dengan berpakaian serba baharu, menghias rumah dengan langsir baharu dengan niat serta tekad yang baharu. Ini selari dengan perintah Allah SWT supaya syurga dihias dan dicantikkan bagi menyambut Ramadan al Mubarak.

Bagi meraih bonus berlipat kali ganda dan yang tidak ternilai sewaktu Ramadan, persediaan dari sudut fizikal, mental dan material juga perlu diusahakan. Individu Muslim disarankan menjaga kesihatan tubuh badan, bersedia mental untuk melawan nafsu tidur, makan dengan berlebih-lebihan serta keinginan lain yang boleh menjejaskan kesempurnaan berpuasa. Begitu pula seseorang perlu bersedia daripada aspek kewangan dan material untuk memperbanyak amalan bersedekah dan menyediakan juadah berbuka puasa. Nabi Muhammad SAW pernah menyatakan dalam sebuah hadisnya yang bermaksud; "Sesiapa yang memberi ifttar (jamuan untuk berbuka puasa) nescaya akan diampunkan dosanya dan dibebaskan daripada api neraka".

Seyogianya Ramadan dipenuhi dengan segala kerja-kerja ibadah. Amalan biasa seperti berzikir, tadarus al-Quran, solat tarawih dan qiamullail patut disemarakkan lagi. Umat Islam diseru untuk mengimarahkan surau dan masjid secara berjemaah dan berterusan sepanjang Ramadan agar semua beroleh ganjaran rahmat, pengampunan dosa dan pembebasan daripada api neraka di sepanjang Ramadan. Di samping itu segala kegiatan harian hendaklah dipenuhi dengan perkara-perkara yang baik dan bermanfaat. Elakkan daripada membazirkan masa dengan kerja-kerja yang kurang berfaedah lagi berdosa.

Di sudut pandang yang berbeza, terdapat segelintir umat Islam menyangka bahawa berpuasa terhasil dengan hanya menahan diri daripada makan dan minum bermula daripada terbit fajar hingga terbenam matahari serta tidak melakukan sebarang perkara yang membatalkan puasa. Namun sebenarnya pengertian puasa yang cukup luas dan menyeluruh itu kurang difahami. Ini kerana selain makan dan minum seluruh anggota dan pancaindera juga selayaknya berpuasa yakni berhenti daripada berbuat kemungkaran. Dalam masa yang sama segala kewajipan lain seperti solat lima waktu dan perintah menutup aurat tetap dikerjakan. Masyarakat Islam juga diseru untuk mengelak daripada mengumpat, mengeji orang lain kerana dikhuatiri bakal mengurangkan pahala berpuasa ketika berpuasa.

Ramadan yang tiba setahun sekali turut menjanjikan kenikmatan bertemu malam lailatulqadar yang didambakan oleh setiap hamba yang beriman. Kesempatan yang sangat berharga ini hendaklah dicari dengan bersungguh-sungguh. Setiap individu Muslim perlu menanam azam dan tekad untuk berjihad mencari malam kemuliaan tersebut seraya beroleh ganjaran yang tidak ternilai harganya. Inilah masa paling sesuai untuk semua yang merasa pernah berbuat dosa memohon keampunan dan bertaubat kepada-Nya.

Individu Muslim disaran untuk meningkatkan kualiti puasa daripada sekadar tingkatan puasa awam kepada puasa tingkatan khusus. Ia boleh dilakukan dengan tidak membatasi puasa hanya dengan menahan diri daripada makan dan minum serta perkara-perkara yang membatalkan puasa. Sebaliknya ditingkatkan dengan menjaga seluruh pancaindera daripada melakukan dosa dan maksiat kepada Allah SWT. Di samping itu perkara-perkara wajib yang lain seperti sembahyang fardu dan menutup aurat turut dilaksanakan. Apalah ertinya seseorang berpuasa jika hanya tak makan dan tak minum tetapi kewajipan agama yang lain diabaikan.

Akhirnya setiap Muslimin perlu menaruh harapan tinggi kepada Allah SWT agar puasanya kali ini akan diterima dengan sempurna. Ini kerana dalam sebuah hadis Nabi Muhammad SAW menyatakan;

"Setiap amalan anak Adam dilipatgandakan sebanyak 10 kali hingga 700 kali ganda. Allah SWT berfirman kecuali puasa. Sesungguhnya puasa itu untuk aku dan aku yang akan membalasnya, kerana dia meninggalkan syahwat dan makanan keranaku". (Hadis riwayat Imam Ahmad)

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 28 Jun 2014 11:45 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


FOTO PERTEMUAN RAHSIA NAJIB - HADI TERDEDAH...DAP MAKIN MERAGUI PAS?

Posted: 28 Jun 2014 11:41 PM PDT


YAB PM Dato Sri Mohd Najib Tun Razak telah menziarah Presiden Pas, DS Hadi Awang di IJN sebentar tadi.

Mohd Najib meluangkan masa kira-kira 40 minit melihat perkembangan terkini kesihatan Presiden PAS.

Hari pertama Ramadhan yg cukup bermakna buat umat islam tanah air.

GETAH: PERDANA MENTERI BUAT AMAL SOLEH SEMPENA RAMADHAN.

Posted: 28 Jun 2014 06:42 PM PDT


Baru-baru ini semasa di Batu Pahat Perdana Menteri telah mengumumkan 43 ribu penoreh getah tidak mempunyai kebun getah dan pekebun kecil bakal menikmati bantuan RM500 sempena Ramadhan.

Bantuan ini adalah bagi meringankan kesusahan hidup yang terpaksa dihadapi oleh golongan tersebut akibat kejatuhan harga getah pada masa ini.  

Sebelum-sebelum ini pun banyak bantuan yang diberikan kerajaan melalui RISDA dan Kementerian Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah serta agensi-agensi kerajaan yang lain.

Ramai juga di kalangan penoreh getah turut menerima BR1M, bantuan zakat, bantuan persekolahan dan sebagainya.

Bagi golongan yang tahu bersyukur, sudah tentu ucapan terima kasih diberikan. Namun bagi golongan yang kufur nikmat bagi banyak manapun tetap cacian jadi zikir dan dikir hariannya.

Di negara lain belum tentu kerajaan mereka beri bantuan-bantuan sebegini pada pekebun kecil yang tak mampu. 

Lantaklah kalau nak hidup pandai-pandailah cari makan.

Anak pokok getah beli sendiri.

Baja beli sendiri. Racun beli sendiri.

Kebun getah semak samun pun lantak korang lah.

Harga getah jatuh sendiri tanggunglah...kerajaan tak beri bantuan.

Inilah terjadi di negara jiran kita. Sebab itulah mereka memberontak mengangkat senjata menentang kerajaan.

Tapi disini kita aman damai kerana kerajaan Malaysia banyak membantu. Malangnya ada juga penghasut yang mengajak manusia jadi pengkufur nikmat. 


   

The Unspinners

Posted: 28 Jun 2014 11:43 PM PDT

The Unspinners


Pemimpin Gerakan termakan dengan auta kepala lembu Rayer

Posted: 28 Jun 2014 09:00 PM PDT


Kepala lembu di hadapan rumah Rayer nampak sangat diatur tapi ada pemimpin Gerakan boleh termakan lalu membidas Menteri untuk pertahankan Rayer. 

Perbuatan ini pernah berlaku pada pemimpin DAP Teresa Kok dikala rakyat Malaysia sudah tahu DAP parti paling perkauman di Malaysia.

Tapi apabila pihak polis menyiasat tida sebarang aktiviti pecah pintu pagar atau melempar ayam berdarah dari luar pejabat Teresa Kok dan akhirnya kes itu ditutup tanpa sebarang keputusan.

Kini berlaku lagi, DAP seolah-olah mahu mencabar tahap kesabaran orang Melayu dengan sengaja meletakkan kepala lembu dihadapan rumah Rayer yang juga pemimpin DAP Pulau Pinang.

Perbuatan ini dilakukan oleh DAP bagi membangkitkan semula kehangatan isu Rayer celaka dan orang Melayu.

Pihak polis mendapati visual rakaman CCTV tersebut menunjukkan seorang lelaki tiba di depan rumah Rayer dengan menaiki motosikal, tidak kepala lembu malah meletakkan dengan cermat sebelum beredar. 

Baca sepenuhnya di Sg Rapat Onine SINI


Trick DAP untuk melakukan sendiri perkara provokatif terhadap diri sendiri lalu segera hebuhkan tuduhan ia sebagai perbuatan Melayu atau UMNO sudah dilakukan berkali=kali termasuk RBA di Telok Intan.

Dah sampai tahap apek jual bak kut teh dan keling kupul botol pun tahu pun tahu auta ini.

Yang jadi kehairan adalah macam mana pemimpin Gerakan boleh termakan auta Rayer yang merupakan wakil rakyat yang mencari perhatian lalu melakukan stunt memaki UMNO.

Gerakan ini dalam BN ke atau Pakatan Rakyat?

May 13, 1969 II?

Posted: 28 Jun 2014 02:47 PM PDT


Malaysia Today
NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin

I have been monitoring the comments and postings in Facebook and Twitter and I can see that the racial and religious divide has gone beyond the point of no return. Malaysia is now poised to explode into 'May 13' version 2.

Malaysians no longer care what they say and whether what they say offends others or hurts the feelings of others. Chinese and Indians, and some Malays as well, no longer want to show respect to their own country by calling it Malaysia. They would rather mockingly call it 'Bolehland'.

I wonder how the French would feel if you call France 'Frogland' or how the Singaporeans would feel if you call their island-state 'Kiasuland'? You would probably get punched in the face, as I feel like doing to those who show disrespect to their own country by calling Malaysia 'Bolehland'.

Europeans (or even the other South East Asian nationals) may be angry with their government or with their politicians. But they are loyal citizens of their own country and are proud of their country and their flag. Malaysians, in particular the Chinese and Indians, do not appear to have this kind of decency.

Malays will say 'marah nyamuk, bakar kelambu', or cut the nose to spite the face. You may hate Umno, or Barisan Nasional, but you lash out at Malaysia, the Malays, the Muslims, and Islam to vent your anger and frustration. Is it right for those who do not support DAP to lash out at the entire Chinese race? Then why is it right for those who are angry with Umno to lash out and mock their own country, the Malays, the Muslims, and Islam?

The way some of you talk is as if Malaysia is another country and not your country. You mock Malaysia and lash out at Malaysia just like China looks at Japan or North Korea looks at South Korea.

Are you saying that Malaysia is Malay-Islam and since you are not Malay-Islam then Malaysia is your enemy? Many of you despise the Malays, the Muslims and Isla
m. That, by now, is very clear from your comments and postings in the social media.

Most Malays are very aware that the non-Malays hate them and their religion. This message is very clear and there is no confusion about what that message means. However, as much as the non-Malays may hate the Malays, Muslims and Islam, we would at least expect the non-Malays to love their country and not show so much hatred for their own country.

I think it is time that the non-Malays and non-Muslims ponder as to who the real enemy is. Christians scream about how Jesus taught us to hate the sin but love the sinner. Christianity is about love, so say the Christians. But we can see through this Christian bullshit when they not only despise the sinner but they also despise those who never did anything to them.

Did 18 million Malays sin against you? Even if three million Malays did sin against you (taking the Umno membership into consideration) why do you despise the other 15 million Malays who did you no wrong? And you tell me this is what Christ taught you, to love?

Where is the love? You only show hatred. And you show hatred for the country you were born in just because you hate a certain political party.

Serious damage has been done to race relations in Malaysia. And the problem with this is the damage is so severe and so far gone that reconciliation is almost impossible. So where do we go from here? Are we going to settle our differences on the streets? The way we are going it looks like there is no other way to settle our differences.

We can no longer detect who is the victim and who is the aggressor. Both sides are equally aggressive and are spoiling for a fight. At the end of the day the winner will be the one with the most number of guns. And in such a situation there will be victims from both sides.

Be careful with what you wish for because you might not like what you receive. And don't pretend you are the victim when you are equally guilty of provoking race and religious tension.

Panglima Perang Cyber

Posted: 28 Jun 2014 11:07 PM PDT

Panglima Perang Cyber


8 Syarikat Dibatal Lesen dan 659 Pengawal Keselamatan Warga Asing Ditahan Dalam Ops Bersepadu Sejak September Tahun Lalu - @Zahid_Hamidi

Posted: 28 Jun 2014 11:01 PM PDT

HULU SELANGOR 28 Jun – Kementerian Dalam Negeri membatalkan lesen lapan syarikat kawalan keselamatan dan memberi amaran terakhir kepada 25 syarikat lagi kerana melakukan pelbagai kesalahan termasuk menggaji pengawal keselamatan warga asing secara haram pada tahun ini.
Menterinya, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, seramai 659 pengawal keselamatan warga asing haram juga ditangkap dalam operasi bersepadu di seluruh negara bermula 1 September tahun lalu sehingga 23 Jun lalu.
"Saya mengingatkan kepada mana-mana syarikat kawalan keselamatan yang masih menggaji pengawal keselamatan warga asing secara haram supaya menghentikan perbuatan ini atau berdepan dengan tindakan pembatalan lesen," tegasnya.
Beliau berkata demikian dalam Majlis Pelancaran Program Latihan Pengawal Keselamatan Bertauliah di Maktab Polis Diraja Malaysia, Kuala Kubu Bharu di sini hari ini. – UTUSAN ONLINE
20140628-133244-48764188.jpg

20140628-133624-48984590.jpg
20140628-133624-48984845.jpg
20140628-133624-48984721.jpg


Rekod Piala Dunia Brazil 2014 #worldcup #2014

Posted: 28 Jun 2014 05:14 PM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/ZpE5c7wUXww


Sent from my iPhone

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 28 Jun 2014 09:24 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Beza Parti Yang Kalah Di US Dengan Malaysia

Posted: 28 Jun 2014 12:06 AM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 28 Jun 2014 03:24 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Hilang rasa malu, remaja kongsi aksi lepas berzina di Instagram

Posted: 28 Jun 2014 03:08 PM PDT

Kalau pun agama dicampak ke tepi, kita masih terikat dengan budaya Melayu yang mementingkan adab kesopanan.

Tapi kalau dah selamba kongsi gambar di ranjang dengan orang ramai, nak cerita pasal kesopanan apa lagi kan?

Kalau ditengok gambar di atas bentuk hidung dan kulit saja rasanya dah tahu apa bangsa mereka.

Namun mungkin atas niat mahu menunjukkan kebahagiaan agaknya maka budak dua ekor ini tak ada rasa malu langsung untuk jadikan gambar ini tatapan umum di laman Instagram.

Apakah mereka tidak terfikir kalau gambar ini ditatap oleh keluarga atau ibu bapa mereka?

Malah kalau pasangan suami isteri sekali pun, perkongsian gambar begini amat memalukan.

Apa pun mengambil berkat Ramadan yang bermula esok, marilah kita doakan semoga kedua-dua budak ini diberikan hidayah oleh Tuhan agar punya rasa malu. #mynewshub

Dollah Salleh pengendali baru skuad Harimau Malaya

Posted: 28 Jun 2014 04:08 AM PDT

KETUA jurulatih Polis DiRaja Malaysia (PDRM) Dollah Salleh dilantik sebagai pengendali baharu skuad Harimau Malaya untuk tempoh dua tahun.

Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Datuk Seri Afandi Hamzah berkata pelantikan jurulatih berusia 50 tahun itu mendapat persetujuan sebulat suara anggota exco FAM berbanding dua lagi calon asing, berdasarkan rekod cemerlangnya membantu beberapa pasukan tempatan meraih pelbagai kejuaraan.

"Jawatankuasa FAM bersetuju memberi peluang kepada jurulatih tempatan lebih-lebih lagi skuad negara akan menghadapi Kejohanan Piala AFF Suzuki 2014
di Singapura dan Vietnam pada November ini.

"Kita akan minta Dollah mengemukakan barisan kejurulatihan bagi memudahkannya mengendalikan skuad kebangsaan," kata Afandi kepada pemberitaselepas mesyuarat pertama exco FAM sesi 2014-2018 yang dipengerusikan presiden baharu FAM Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah di Kelana Jaya hari ini.

Sebelum ini, FAM turut menyenaraikan dua jurulatih asing kelahiran Jerman, Gert Engels dan Wolfgang Sidka sebagai antara tiga calon akhir bagi jawatan itu yang kosong sejak 31 Disember lepas susulan kontrak Datuk K. Rajagobal tidak diperbaharui.

Ditanya mengenai kontrak Dollah dengan PDRM yang hanya tamat November ini, Afandi berkata pihaknya masih mengadakan perbincangan dengan pengurusan pasukan juara Liga Perdana 2014 itu.

"Kita berharap dapat menyelesaikan baki kontrak antara PDRM dengan Dollah dalam masa terdekat. Dollah sudah dimaklumkan mengenai pelantikan beliau," katanya.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung FAM Datuk Hamidin Mohd Amin berkata pihaknya sudah mengatur empat aksi 'pemanas badan' untuk skuad Harimau Malaya sebelum menghadapi Kejohanan Piala AFF Suzuki 2014.

Perlawanan itu ialah menentang Tajikistan pada 6 Ogos; Singapura (6 September); Jordan (11 Oktober) dan satu lagi negara yang belum ditentukan pada 18 November.

Antara kejayaan yang pernah diraih Dollah ialah membawa pasukan Majlis Perbandaran Petaling Jaya (MPPJ) selaku pasukan kelab pertama muncul juara Piala Malaysia pada 2003 selain membawa Selangor meraih kejuaraan trebel - Piala Malaysia, Piala FA dan Liga Perdana pada 2005. - Bernama

Mangsa gigitan Suarez simpati, anggap hukuman FIFA keterlaluan

Posted: 28 Jun 2014 03:40 AM PDT

Mangsa yang digigit oleh Suarez Giorgio Chiellini memberitahu Fifa menghukum Suarez terlalu berat.

Chiellini bercakap sehari selepas penyerang Liverpool itu digantung empat bulan dari sebarang aktiviti berkait dengan bola sepak, digantung sembilan perlawanan antarabangsa dan didenda GBP65,000 (RM335 ribu).

Pertahanan Itali dan Juventus itu berkata, "Saya rasa Fifa telah memberikan hukuman yang terlalu berat, empat bulan tanpa sebarang aktiviti bola sepak boleh menggugat kariernya sebagai pemain."

"Selepas mendapat tahu keputusan dari Fifa, tiada langsung perasaan gembira, marah atau dendam akibat perbuatannya terhadap diri saya."

"Fikiran saya sekarang adalah mengenai Luis dan keluarganya, kerana mereka akan melalui waktu yang sukar," ujar pemain Itali itu sewaktu ditemubual wartawan David Woods.

Chiellini yang telah digigit oleh Suarez di bahu pada perlawanan Uruguay dan Itali akan membuat rayuan untuk Suarez supaya diringankan hukumannya.

Pemain England Wayne Rooney yang telah digantung tiga perlawanan kerana menendang Miodrag Dzudovid telah dikurangkan dendanya kepada dua perlawanan oleh UEFA pada tahun 2011 apabila pemain pertahanan itu membuat rayuan supaya dikurangkan hukumannya.

Sebaliknya bagi legenda Itali Alessandro Nesta hukuman Suarez setimpal dengan perbuatannya. -- Astro Arena

Video individu tinggalkan kepala lembu depan rumah Rayer didedah

Posted: 28 Jun 2014 12:44 AM PDT

Video CCTV yang telah didedahkan oleh pihak berkuasa memaparkan sorang lelaki menaiki motosikal Yamaha meletakkan kepala lembu dibawa dengan guni berwarna putih.

Dah letak benda tue siap boleh menari lagi depan rumah, Apa punya sengal mamat nie. Mungkin rasa seronok kot berkelakuan sebegitu. Tapi yang pasti mamat nie tahu ada CCTV yang dipasang dihadapan Rumah.

Apa jua yang dilakukan ternyata mamat nie tak kenal erti takut. Tapi selepas ini jangan pulak ada yang mengkaitkan mamat nie dengan parti Politik pemerintah yang dok ada. Apa jua nasib mamat nie selepas ini hang dah berani buat beranilah tanggung natijahnya nanti. Memang bergaya.



Tikam diri hingga usus terburai

Posted: 28 Jun 2014 12:15 AM PDT

Seorang lelaki yang dipercayai mempunyai masalah mental menikam dirinya sendiri dengan gunting hingga cedera parah
IPOH - Seorang lelaki yang dipercayai mempunyai masalah mental bertindak menikam perut sendiri menggunakan gunting dan mengeluarkan ususnya di tapak pasar malam Hutan Melintang dekat sini, kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Superintendan Mohd Zaki Harun berkata, dalam kejadian jam 1 petang itu, lelaki itu, Shurkey, 42, dilihat meracau seorang diri sebelum bertindak mencucuk perutnya berulang kali.

Menurutnya, orang ramai yang melihat kejadian itu cuba menasihati mangsa namun lelaki berkenaan dilihat semakin agresif.

"Orang ramai terus menghubungi polis untuk mendapatkan bantuan bagi menenangkan mangsa.

"Bagaimanapun, ketika polis cuba memujuknya, mangsa menjadi semakin ganas dan polis terpaksa memegangnya bagi mengelakkan dia terus mencederakan dirinya.

"Mangsa dibawa ke Hospital Teluk Intan untuk mendapatkan rawatan namun meninggal dunia kira-kira jam 6 petang semalam (kelmarin)," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, Mohd Zaki berkata, siasatan awal mendapati, mangsa bukan penduduk tempatan dan dia tinggal bersama keluarga saudaranya di Hutan Melintang.

Kes itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Jalin hubungan terlarang lebih 20 tahun

Posted: 27 Jun 2014 09:01 PM PDT

Nilai: "Agama saya cuma atas kertas, saya tidak kisah.". Itu pengakuan mengejutkan seorang lelaki warga tempatan dikenali sebagai Zul, 45, yang ditemui di rumah sewa seorang warga Kanada di Flat Taman Semarak, di sini, semalam.

Malah, Zul mengaku kepada wartawan bahawa dia dan lelaki warga Kanada berusia 50 tahun itu adalah pasangan gay sejak lebih 20 tahun lalu.

Dalam Ops 6p pada Sabtu lalu, warga Kanada itu ditahan bersendirian oleh anggota Jabatan Imigresen Negeri Sembilan di rumah berkenaan kerana kesalahan tinggal lebih masa di negara ini selain agensi terbabit turut menemui remaja orang kurang upaya, Muhammad Firdaus Dullah, 15, dalam keadaan kebuluran di sebuah rumah di kawasan flat berkenaan.

Bagaimanapun, Jabatan Imigresen berkunjung semula ke rumah berkenaan, malam kelmarin, bagi mengesan maklumat yang boleh membantu siasatan berhubung warga Kanada itu sebelum menemui Zul, sekali gus membongkar kehidupan terlarang mereka.

Zul berkata, dia berkenalan dengan warga Kanada terbabit pada 1990 dan sejak itu, dia tidak lagi mementingkan kehidupan beragama dan jauh lari dari landasan Islam.

'Saya akan ucap syahadah pada 5 Ramadhan' - Felixia Yap

Posted: 27 Jun 2014 08:01 PM PDT

"SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini, iaitu pada 3 Julai ini (Khamis)," kata model pakaian Muslimah, Felixia Yeap, ketika menjadi panel jemputan di Program Semarak Ramadan anjuran kerajaan Negeri Selangor di Dataran Shah Alam malam ini.

Felixia berkata, tarikh 5 Ramadan dipilih kerana ianya jatuh pada hari ulang tahun kelahirannya.

"...5 Ramadan iaitu jatuh pada 3 Julai ini iaitu pada hari 'birthday' saya, hari itu juga merupakan hari kegemaran Nabi Muhammad," katanya.

Ketika berbicara mengenai puasa, Felixia berpesan supaya umat Islam Malaysia tidak meninggalkan puasa.

Sementara bercakap mengenai ciri-ciri suami idamannya, Felixia berharap lelaki itu seorang yang mampu membawanya ke jalan syurga.

"Biarlah beliau seorang yang mampu membimbing saya ke jalan jannah," katanya.

Tunjuk 3 bulan slip gaji untuk beli tudung, ini respon Fareeda

Posted: 27 Jun 2014 07:01 PM PDT

Semalam, seorang penggiat laman Facebook telah memuatnaik status yang mendakwa pelanggan yang ingin memasuki butik Fareeda Exclusive di seksyen 9, Bandar Baru Bangi perlu menunjukkan tiga bulan slip gaji.

Bagaimanapun, ramai tidak percaya kenyataan individu berkenaan kerana menganggap ianya tidak logik dan masuk akal. Ekoran itu, portal mynewshub telah menghubungi sendiri pihak Fareeda bagi mendapatkan penjelasan dari mereka.

Ternyata dakwaan tersebut tidak benar dan sengaja disebarkan bagi memburukkan butik Fareeda Exclusive di seksyen 9, Bandar Baru Bangi yang baru dibuka minggu lalu. Kata pembantu butik yang dihubungi, mereka di Fareeda mengakui terkejut dengan khabar angin yang tersebar.

Gadis Melayu tawar diri untuk melacur di FB

Posted: 27 Jun 2014 06:01 PM PDT

Gambar hiasan
Tidak dinafikan keadaan sekarang begitu mendesak khususnya dalam kewangan dalam menguruskan hal ehwal kehidupan harian terutamanya kepada mereka yang hidup di bandar-bandar besar.

Kadangkala ada perancangan atau yang memerlukan komitmen kewangan yang segera dan mendesak. Mungkin itulah yang terjadi kepada pemilik akaun Facebook yang dirahsiakan identitinya ini.

Dia bertindak mengiklankan dirinya di laman sosial itu bertujuan melacurkan dirinya untuk mendapat wang hanya RM300 sahaja yang terlalu diperlukannya.

"Aku nak melacur diri aku, untuk dapatkan RM300 keadaan yang sangat mendesak, siapa yang nak tu mesej lah saya, kawasan Penang. Kawan pun tak nak tolong, jadi terpaksa aku melacurkan diri aku," katanya.


Tidak diketahui apa keperluan yang sangat mendesak oleh wanita berkenaan sehingga terpaksa melakukan kerja-kerja terlarang sebegitu.

Namun, pemikiran haruslah lebih matang dan tidak mengambil keputusan terburu-buru sehingga tersilap membuat pilihan dan melakukan kerja yang salah.

Sumber

Laporan polis terhadap Zizan Razak telah dibuat

Posted: 27 Jun 2014 05:15 PM PDT

KUALA LUMPUR: "Ya, Zizan ada hubungi saya menerusi aplikasi 'Whatsapp' selepas saya memberi kenyataan kepada Harian Metro baru-baru ini," jawab pelakon yang juga artis naungan Wirefame Entertainment Sdn Bhd (WFE), Johan As'ari, susulan isu pembekuan akaun oleh Pengarah Urusan WFE Zizan Razak.

Bagaimanapun ketika ditanya apakah kandungan 'Whatsapp' daripada Zizan, Johan hanya tersenyum dan berkata perkara tersebut biarlah hanya dia Zizan sahaja yang tahu.

Menurut Johan dia memberi kenyataan tersebut kepada Harian Metro baru-baru ini kerana kecewa dengan tindakan Zizan yang mengarahkan bank menyekat akaun syarikat.

"Saya bengang kerana perbuatan dia benar-benar menyusahkan kami di WFE. Kebetulan saya memerlukan wang untuk keperluan harian selain melangsaikan bil hospital ibu yang sedang sakit.

"Saya tidak bencikan Zizan, tetapi saya bencikan tindakan dia. Saya sayangkan dia cuma terkilan, kerana dia kawan kami dan sebagai seorang pengarah syarikat, dia perlu profesional dan berfikir lebih bijak sebelum membuat tindakan," katanya.

Perkara tersebut telah membuatkan Johan dan Kaka Azraf membuat laporan polis di Balai Polis USJ8 Subang Jaya pada 25 Jun lalu.

Johan ditemui pada sebuah sidang media khas yang dianjurkan oleh Pengarah Urusan Wire Fame, Marina Juki di hotel Holliday Villa di sini pada petang Khamis.

Dalam pada itu Johan turut memberitahu kontraknya dengan WFE sudah pun tamat pada Mei lalu dan dalam proses untuk memperharuinya.

"Sebenarnya kontrak tersebut masih belum siap dan masih dalam proses untuk disiapkan, tetapi disebabkan kemelut yang berlaku, ia tergendala.

"Saya nak tunggu dulu konklusi masalah ini dan tunggu selesai Zizan dan Marina menyelesaikan masalah Wire Fame barulah saya akan memikirkan semula sama ada mahu menyambung kontrak dengan syarikat itu atau tidak," ujarnya.

Dalam perkembangan lain, Johan bakal muncul dengan filem Juvana 2 dan Juvana 3, Tujuh, Kanang Anak Langkau, Gangster Superstar serta Ophilia.

Dr Maza nafi sebar gambar bas Sultan Johor di Twitter

Posted: 27 Jun 2014 05:01 PM PDT

SHAH ALAM – Bekas Mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin hari ini menafikan beliau memuat naik gambar sebuah bas mewah yang didakwa digunakan untuk Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2014 di laman mikro Twitter.

"Penyebar gambar inilah yang melakukan fitnah. Ini gambar yang tidak sah," katanya yang dipetik dari Twitternya, hari ini.

Menurut Mohd Asri lagi, individu yang menyebarkan gambar tersebut didakwa menggunakan akaun palsu dengan nama dan gambar sama dengan akaun sebenar.

Gambar yang dimuat naik tersebut telah menjadi viral di laman media sosial dan menimbulkan persepsi kurang selesa di kalangan rakyat terutama di Johor.

Beliau menegaskan, gambar yang menunjukkan sebuah bas mewah dilengkapi dengan ruang simpanan kereta mewah itu sebenarnya diambil daripada laporan sebuah portal dari luar negara iaitu Daily Mail di Britain.

Sementara itu, dalam laporan portal Daily Mail, bas mewah berjenama Volkner Mobil Performance berharga 1.2 juta pound sterling itu turut dilengkapi dengan ruang tamu, dapur dan bilik mandi pancuran itu bagaimanapun berbeza dengan bas yang digunakan dalam siri ke-17 KMJ 2014.

Sedangkan model bas yang dipandu sendiri oleh Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar pada 21 hingga 24 Jun lalu adalah revost Marathon Coach.

Mencari Damai Abadi

Posted: 28 Jun 2014 03:16 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Ramadhan

Posted: 28 Jun 2014 07:26 AM PDT

Bismillah...

Sudah ramadhan. Alhamdulillah. Ketemu lagi.
Moga dipermudahkan. Dalam keadaan batuk dan sakit tekak, harap-harap ibadah tak terganggu...

Amin





Apa Yang Tersirat

Posted: 28 Jun 2014 01:45 PM PDT

Apa Yang Tersirat


MH370: Misi Kubur Tidak Bernisan

Posted: 27 Jun 2014 08:00 PM PDT

Pihak pencari masih percaya, bahawa pesawat malang MH370 yang membawa 239 penumpang termasuk kru yang hilang pada 8 mac 2014 selepas berlepas 12.41 pagi laluan Kuala Lumpur Beijing telah berakhir di Lautan Hindi.

Satu-satunya fakta yang diguna adalah maklumat satelite yang dianalisa, yang menggunakan Doppler Effect bahawa pesawat malang itu menunju ke Lautan Hindi sebelum hilang.

Tiada siapa yang boleh memberi maklumat termasuk analisa teknologi canggih, mengapa pesawat itu terbang bertolak belakang daripada laluan asal. Apa yang ada, suatu persepsi, bahawa kehilangan pesawat itu merupakan satu misi kubur tidak bernisan.

Melihat pergerakan pesawat itu semasa berpatah balik, terbang daripada ketinggian normal 35,000 kaki ke atas permukaan laut lalu bertukar ke paras 45,000 kaki merupakan satu tindakan yang disengajakan. Pada ketinggian 45,000 kaki, jika sesiapa yang tidak sempat memasang corong oksigen maka akan pingsan serta merta, dan jika sempat seseorang itu hanya boleh bertahan selama maksima 15 minit, sebelum pingsan. Pesawat itu dikatakan berada pada ketinggian 45,000 kaki selama 23 minit, ertinya sesiapa sahaja dalam pesawat itu pengsan.

Laporan terkini daripada Australia, bahawa pesawat itu menunju Lautan Hindi mengunakan autopilot bersama penumpang yang sudah pengsan sebelum pesawat kehabisan minyak, lalu terjunam ke dasar laut; menguatkan anggapan bahawa pesawat yang dikemudi Kapten Zaharie Ahmad Shah itu bermisikan kubur tanpa nisan.

tun faisal dot com

Posted: 28 Jun 2014 01:16 PM PDT

tun faisal dot com


#KeluargaPenipu - @AnwarIbrahim tipu pasal jalan, @DrWanAzizah tipu pasal Bazaar Ramadhan

Posted: 27 Jun 2014 08:56 PM PDT


Jenis WAKIL RAKYAT tak ada standard macam ni la.. Dapat pulak admin yang tak berapa cerdik macam ni... Kerja main taici taici la pulak. Ni la masalah pemimpin PKR, kerja malas jawatan nak. Sebelum ni suami dia, Anwar Ibrahim pun buat kesalahan yang sama. Terus tuduh jalan yang rosak dalam kawasan Permatang Pauh tu Jalan Persekutuan. Laki bini kaki kelentong, laki bini jarang tengok kawasan, laki bini gila jawatan. Tu kita belum cerita pasal anak dia juga. Sampai orang kat Lembah Pantai pun komplen dia jarang turun. Sibuk memanjang la kononnya, tapi sebenarnya buat apa pun kita tak tau... yang kita tahu, anak beranak ni memang huru hara, satu keluarga...


Ni kes Anwar kantoi taici dan menipu pasal Jalan Persekutuan di Permatang Pauh.



PEJUANG BANGSA

Posted: 28 Jun 2014 11:28 AM PDT

PEJUANG BANGSA


TUDIA !! BLACKOUT ALA PKR TERJADI JUGA AKHIRNYA ...MB SELANGOR JADI MANGSA

Posted: 27 Jun 2014 06:00 PM PDT




ini samada karma atau memang lawak jenaka dalam PKR... parti yang tuduh SPR macam-macam dalam pilihanraya umum lalu, termasuk kononnya ada berlaku 'blackout' di pusat kiraan undi, kini jadi kepada mereka balik dalam pemilihan parti.

Sehinggakan kekalahan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bagi jawatan ketua cabang Kuala Selangor dikaitkan dengan 'blackout' ketika proses kiraan undi.

Menurut Setiausaha Politik Menteri Besar, Azman Abidin (gambar) jumlah undi Khalid asalnya mendahului pencabarnya, S. Manikavasagam sehingga tiba-tiba bekalan elektrik terputus semasa proses pengiraan undi kelmarin.

Azman mendakwa, selepas bekalan elektrik pulih semula kira-kira dua jam kemudian, didapati 100 undi rosak anehnya bertukar menjadi tambahan undi untuk Manikavasagam atau Mike.

"Apabila diperiksa dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB), didapati tiada sebarang gangguan bekalan elektrik di kawasan Tropicana,"katanya.

Dalam keputusan pemilihan semula PKR Cabang Kuala Langat semalam, Khalid yang mendapat 515 undi tewas kepada Manikavasagam yang meraih 701 undi.

Bagaimanapun di cabang tersebut, bagi saingan Timbalan Presiden PKR, Khalid mendapat undi 517 undi manakala penyandang jawatan itu, Azmin Ali mendapat 440 undi dan Datuk Saifudddin Nasution mendapat 50 undi.Justeru Azman berkata, mereka mahu pengiraan semula undi diadakan berikutan masalah 'blackout' tersebut.

Menjawab dakwaan Azman, Mike berkata, tuduhan 'blackout' itu adalah tidak berasas kerana kesemua agen kiraan undi berada di dalam bilik pengiraan undi sebagai saksi keseluruhan proses pengiraan.


"Semua orang meninggalkan bilik itu selepas ia dikunci," katanya sambil menambah proses kiraan disambung selepas bekalan elektrik pulih.

Pada pemilihan itu, kesemua pasukan Mike di peringkat cabang memenangi saingan masing-masing termasuk David Selvam (Timbalan Ketua), Azhar Jamil (Naib Ketua), D. Thalapathi (Ketua Pemuda), Azril Idris (Timbalan Ketua Pemuda), V. Bobonath (Naib Ketua Pemuda), Latifah Sulaiman (Timbalan Ketua Wanita) dan K. Punithavathy (Naib Ketua Wanita).

Sebelum ini, Mike hampir hilang kelayakan bertanding apabila beliau digantung keahlian berikutan mengadu kepada media berlaku berlaku politik wang dalam pemilihan.

Namun hukuman tersebut ditarik balik membolehkan beliau bertanding mencabar Khalid yang merupakan penyandang jawatan ketua cabang.

Mike menyifatkan kemenangannya adalah hadiah paling manis sempena hari jadinya yang ke-49 semalam. -SUMBER-

Tiada ulasan:

Pengikut