Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:27 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 26 Jun 2014 03:18 AM PDT

bumiyang


Gerakan Murtadkan Melayu Dihalang di Kelantan - Bagaimana Dengan Selangor???

Posted: 25 Jun 2014 06:58 AM PDT

MERBOK TIMES

Posted: 25 Jun 2014 11:36 PM PDT

MERBOK TIMES


ISLAM FASTEST GROWING RELIGION IN UK

Posted: 25 Jun 2014 05:49 PM PDT


Panglima Perang Cyber

Posted: 25 Jun 2014 11:35 PM PDT

Panglima Perang Cyber


myMetro | Johor cuti umum rai kemenangan JDT

Posted: 25 Jun 2014 09:09 AM PDT

myMetro | Pelajar larikan dua beradik ditangkap - Tahniah @Pdrmsia

Posted: 25 Jun 2014 05:39 AM PDT

Senarai ahli kabinet baru diumum YAB PM @NajibRazak

Posted: 25 Jun 2014 02:18 AM PDT

Pengumuman dibuat jam 1 tengah hari tadi. Disiar secara langsung di TV1.

Tiada perubahan kementerian kecuali pengguguran Pemangku Menteri Pengangkutan memandangkan MCA sudah setuju menerima jawatan dalam Kabinet.

1. Liow Tiong Lai - Menteri Pengangkutan
2. Mah Sew Kong - JPM
3. Wee Ka Siong - JPM
4. Lee Che Leong - Timbalan Menteri, MITI
5. Chua Che Yong - Timbalan Menteri Kewangan
6. Senator Chu Mei Fun - Timbalan Menteri Wanita

Adakah Cina berpuas hati atau masih mahu undi DAP ? Kita tunggu PRU 14 kesannya.

Selamat bertugas kepada semua.


Sent from my iPhone

Belantan

Posted: 25 Jun 2014 11:32 PM PDT

Belantan


Hasutan: Adam Adli diperintah bela diri?

Posted: 25 Jun 2014 08:12 AM PDT


Aktivis propembangkang, Adam Adli Abd. Halim diperintah membela diri oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap pertuduhan mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan untuk menggulingkan kerajaan di Dewan Perhimpunan Cina, tahun lalu.

Hakim Mat Ghani Abdullah memutuskan demikian setelah berpuas hati, pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie terhadap tertuduh.

"Setelah meneliti pertuduhan secara maksimum, saya mendapati pihak pendakwaan telah berjaya membuktikan intipati pertuduhan dan wujud kes prima facie," katanya.

Mahkamah menetapkan 22 Julai ini untuk tertuduh membela diri.

Berdasarkan pertuduhan Adam Adli, 24, yang merupakan bekas penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) didakwa menyebut kata-kata menghasut yang mempunyai kecenderungan membangkitkan rakyat negara ini supaya diubah kerajaan yang memerintah.


Dia didakwa melakukan perbuatan itu ketika berceramah di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor, di No. 1, Jalan Maharajalela, di sini antara pukul 8.55 malam dan 11.15 malam, 13 Mei tahun lalu.

Pertuduhan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 (Akta 15) yang boleh dihukum di bawah Seksyen 4(1) akta sama yang membawa hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara tidak lebih tiga tahun atau kedua-duanya.

Timbalan Pendakwa Raya, Mohamad Abazafree Mohd. Abbas mengemukakan empat saksi terdiri daripada anggota polis termasuk Ketua Polis Balai Dang Wangi sepanjang perbicaraan.

Sementara itu, peguam Eric Paulsen yang mewakili Adam Adli berkata, beliau akan mengemukakan seorang saksi iaitu tertuduh sendiri pada prosiding pembelaan.

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 25 Jun 2014 11:21 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Apa Lagi CEO Petronas Mahu? @najibrazak

Posted: 25 Jun 2014 02:21 AM PDT

Tiba-tiba di kotak minda teringat kepada salah satu bait dalam Gurindam 12 karangan Raja Ali Haji.
Hendaklah berjasa,
kepada yang sebangsa.

Hendaklah jadi kepala,
buang perangai yang cela.
Hendaklah memegang amanat,
buanglah khianat.

Hendak marah,
dahulukan hajat.
Hendak dimulai,
jangan melalui.
Hendak ramai,
murahkan perangai.
Mungkin artikel di bawah ini menjadi sebab musabab kenapa tiba-tiba teringat kepada gurindam lama tersebut.
Petronas kecam birokrat kerajaan

Oleh FAUZI JAAFAR
ekonomi@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 23 Jun - Petroliam Nasional Bhd., (Petronas) membidas campur tangan golongan birokrat dari dalam kerajaan yang disifatkan menyukarkan syarikat itu membuat keputusan.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Tan Sri Shamsul Azhar Abbas berkata, Petronas bukanlah sebuah syarikat milik kerajaan (GLC) kerana syarikat minyak negara itu mengamalkan kecekapan dan meritokrasi untuk setanding dengan syarikat minyak global.

Beliau berkata, keputusan yang dicatatkan oleh Petronas setiap tahun menunjukkan bahawa mereka telah melaksanakan tanggungjawab untuk kekal berdaya saing di peringkat global.
"Adalah terlalu sukar untuk membuat kerja dengan jujur. Awak menghabiskan masa melakukan tugas lain daripada kerja hakiki.

"Keputusan kewangan telah menunjukkan keadaan sebenar... ia amat baik. Tidak seperti orang luar (yang menjadikan sesuatu perkara sukar) dan juga orang daripada kerajaan-birokrat. Campur tangan birokrat menjadikan sesuatu perkara menjadi susah,'' katanya.

Beliau berkata demikian dalam wawancara eksklusif dengan akhbar perniagaan mingguan berbahasa Inggeris The Edge keluaran 23-29 Jun 2014.

Wawancara yang bertajuk 'Adakah Kami Tidak Berminat Pada Kecekapan' itu bagi mengulas khabar angin yang Shamsul Azhar akan meletak jawatan.

Dalam wawancara itu, beliau menjelaskan bahawa sebahagian daripada transformasi Petronas adalah untuk menjadikan syarikat minyak negara itu model baharu dunia korporat Malaysia dari segi profesionalisme.

Mengulas lanjut, Shamsul Azhar berkata, DNA Petronas adalah, kurangnya campur tangan kerajaan, akan membolehkan Petronas bertindak secara profesional.

"Pada masa yang sama mereka (kerajaan) mahukan Petronas menjadi sebuah syarikat minyak global yang setara dengan Exxonmobils dan Shell, dan kami mahu menjadi seperti itu. Tetapi Shell dan Exxonmobils tidak banyak diganggu oleh kerajaan mereka,'' katanya.

Beliau juga menjelaskan, dalam Akta Pembangunan Petroleum (PDA) telah menyebutkan dengan jelas - minyak dan gas adalah milik semua rakyat Malaysia. Ia tidak menyebut minyak dan gas adalah milik bumiputera semata-mata.

"Ia menyebut rakyat Malaysia, jadi ia boleh milik kerajaan, boleh juga kepada pembangkang, dan sesiapa sahaja...kami (Petronas) ini adalah penjaga.

"Setakat ini, bos saya (Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak) tidak banyak mencampuri urusan Petronas, tetapi orang di sekeliling beliau yang campur tangan. Bolehkah awak boleh bayangkan masalah yang saya alami,'' katanya.

Beliau berkata, pada 2010 Petronas menyusun semula struktur semua organisasinya, termasuklah komposisi lembaga pengarah dengan memasukkan mereka yang berkebolehan.
"Orang bercakap yang saya menyingkirkan kakitangan kerajaan dengan membawa masuk bukan Melayu, membuka Petronas yang menjadi milik orang Melayu kepada orang bukan Melayu. Adakah kami tidak berminat pada kecekapan? Inilah perkara susah yang saya hadapi.

"Petronas perlu membentuk diri menjadi organisasi profesional, tetapi pada masa sama saya ditarik dalam politik, campur tangan oleh pihak-pihak berkepentingan, oleh agenda yang ketinggalan zaman,'' jelas beliau.

Beliau juga mendedahkan beberapa syarikat seperti Labuan (Shipyard) yang memerlukan lesen fabrikasi dan kerajaan meminta Petronas membantu kerana mereka mempunyai limbungan.
Katanya, Petronas telah membantu syarikat itu dengan memberikan lesen dengan syarat akan ada proses bida dan tender akan ditawarkan di peringkat serantau. Tetapi selepas mendapat lesen, syarikat itu mahukan peruntukan pula.

"Saya orang Melayu dan saya bangga... awak fikir saya tak akan bantu kaum saya? Sudah tentu saya mahu bantu mereka, tetapi dengan cara yang lebih sesuai, bukannya melalui pemberian dan suapan,'' katanya.

Sumber : http://www.utusan.com.my/utusan/Korporat/20140624/ko_01/Petronas-kecam-birokrat-kerajaan#ixzz35djyeQLb
© Utusan Melayu (M) Bhd 


*Apa pandangan pembaca?

Gambar dari The Mole


AHLI KABINET 2014: ENAM MENTERI BARU DILANTIK

Posted: 24 Jun 2014 11:31 PM PDT


PUTRAJAYA: Spekulasi tentang rombakan kabinet yang hangat sejak beberapa hari lepas, akhirnya terjawab dengan pengumuman barisan kabinet baru oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebentar tadi.

Najib membuat pengumuman itu dalam satu sidang media di Bangunan Perdana Putra, setelah selesai mempengerusikan mesyuarat mingguan kabinet.

Rombakan itu memperlihatkan kembalinya pemimpin MCA dan Gerakan ke dalam kabinet, berikut adalah nama menteri dan timbalan menteri baru yang diumumkan;

Datuk Seri Liow Tiong Lai sebagai Menteri Pengangkutan

Datuk Dr Wee Ka Siong sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri

Datuk Mah Siew Keong sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri

Datin Paduka Chiew Mei Fun sebagai Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat

Datuk Chua Tee Yong sebagai Timbalan Menteri Kewangan

Senator Datuk Lee Chee Leong sebagai Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri

Majlis angkat sumpah menyimpan rahsia akan berlangsung pada Jumaat di Istana Negara.


Semoga Menteri-Menteri dari MCA dan Gerakan ini dapat berkhidmat dengan penuh dedikasi dan memberi impak yang baik untuk Barisan Nasional dan negara ini. 

Cuma pesan rakyat Malaysia pada mereka ini...'benda yang tak patut diusik jangan le saja-saja nak usik" yer...  

oyabun

Posted: 25 Jun 2014 11:15 PM PDT

oyabun


MEMALUKAN KELAB, NEGARA DAN KELUARGANYA - SCHOLES?

Posted: 25 Jun 2014 09:19 AM PDT


Lagenda England Paul Scholes berkata Luis Suarez telah memalukan kelab, negara dan keluarganya kerana menggigit pemain Itali, Giorgio Chiellini.

Dalam tulisan di blog Paddy Power-nya, Scholes berkata penyerang Uruguay itu telah "memalukan kelab, negara dan keluarganya"

"Perasaannya akan menjadi teruk pada hari ini, dan ia adalah insiden memalukan kerana dia adalah pemain besar.

"Orang akan kenang perangai Suarez menggigit di Piala Dunia dan bukannya keupayaan terhebat bola sepaknya," katanya.

Scholes turut berkata, walaupun mengharamkan pemain Liverpool itu sepanjang Piala Dunia ia adalah masih tidak mencukupi.

Suarez turut berdepan panggantungan panjang daripada FIFA selepas tindakannya itu pada aksi kumpulan D menentang Itali awal pagi tadi.

Pada awalnya Suarez dilihat cuba menanduk Chiellini ketika berada di kawasan penalti Itali pada kedudukan 0-0 dan Uruguay nyaris-nyaris tersingkir dalam saingan Piala Dunia.

Bagaimanapun, ulangan video menunjukkan Suarez cuba menggigit Chiellini, sementara pemain Itali itu juga mengesahkan dia digigit apabila melondehkan baju bagi menunjukkan bukti kesan gigitan.

Ia adalah kejadian kali ketiga Suarez menggigit pemain lawan, bermula episod di Belanda ketika bermain bersama Ajax, sebelum insiden dengan pemain Chelsea Branislav Ivanovic pada April yang mengakibatkan Suarez digantung 10 perlawanan.

Wasabi Oyabun.

The Unspinners

Posted: 25 Jun 2014 11:11 PM PDT

The Unspinners


Guan Eng dikompang hebat hingga FDI Penang tinggal RM1.8 billion untuk 2013

Posted: 25 Jun 2014 07:00 PM PDT


Jika tak berbohong atau belit jangan panggil biawak lidah bercabang ini Lim Guan Eng..
Mana boleh tak tipu..ini FDI mesti mau tipu baru nampak buat kerja.. ala butui tak??
Pengerusi BN Pulau Pinang, Teng Chang Yeow berkata, FDI Pulau Pinang telah merudum dari RM10.451 bilion pada tahun 2010 menjadi RM1.794 bilion tahun lepas.

Teng Chang Yeow menyelar Lim Guan Eng yang cuba menyembunyikan kebenaran apabila seringkali mendabik dada kononnya dia lebih telus berbanding Ketua Menteri terdahulu, Koh Tsu Koon.

image

Dalam kenyataannya, Teng Chang Yeow berkata, Tsu Koon sentiasa bersedia untuk memberitahu angka FDI setiap tahun tetapi Lim Guan Eng, dalam usaha untuk mendabik dada, hanya menjumlahkan keseluruhan FDI dari tahun 2010 sehingga 2013 untuk menunjukkan jumlah RM20.517 bilion FDI ke Pulau Pinang. Sedangkan hakikatnya, Pulau Pinang sedang berhadapan dengan FDI yang semakin berkurangan.

Lim Guan Eng sebenarnya cuba mengelirukan rakyat Pulau Pinang untuk menutup kelemahan pentadbirannya. Kejatuhan FDI di Pulau Pinang sepanjang pentadbiran Lim Guan Eng dan DAP sebenarnya sudah cukup untuk menggambarkan kelemahan Setiausaha Agung DAP itu.

Baca sepenuh di Pisau SINI


Mesti salahkan UMNO atau kerajaan Persekutuan ... hehehe

Guan Eng inhuman treatment of Wong Ho Leng

Posted: 25 Jun 2014 07:54 AM PDT


When Adenan Satem came forward for Sarawak state government to help Wong Ho Leng, not many knew what was happening within DAP. An expose below now should enable us to understand what had transpired inside DAP and the manner they treat their own in times of needs: 


Irene Chang, the wife of YB Wong Ho Leng, the DAP MP for Sibu as well as the DAP Sarawak Chairman blasted her own party, the DAP for failing to provide or even offer any form of financial support to her husband in respect of his current medical treatment for brain tumour.

Irene Chang was incensed and agitated when after reading the DAP's media statement on January 13 (reproduced here below) issued by Secretary-General Lim Guan Eng which merely expressed the party's moral support for the ailing MP.

Irene is upset because she related that the family spent over AUD 40,000 (equivalent to RM124,000) in the initial treatment and diagnosis for Wong last month.

The current treatment regime of radiotherapy and chemotherapy treatment in Singapore for the next six weeks is expected to cost at least SGD 60,000 (equivalent to RM150,000) and if brain surgery by way of the latest cyber knife surgery is performed to remove the brain tumour, then the cost  per surgery session will be an additional SGD30,000 (equivalent to RM70,000).

This does not include the costs of lodging, subsistence and transport for the family, especially Irene who will be with her husband throughout the entire treatment period in Singapore.

The first phase of treatment is for a period of six weeks and thereafter after an intermission period of 3 weeks for review and evaluation, Wong may be required to undergo second phase treatment for another six weeks.

The total cost of related to the medical treatment for Wong may easily hit SGD 200,000 (equivalent to RM500,000) over the next three months.

"Wong is only 53 years old and we have 5 children – 4 of them are still in school and college and universities and hence our financial resources are already very strained. His legal practice suffered after he was elected as the MP for Sibu because he is unable to concentrate full-time on his legal practice which is our main source of income for the family.


As a DAP MP, he is expected to contribute a portion of his allowance to the party and more of often than not, the allowance itself is not sufficient to pay for all the related expenses of serving the people as an MP. Every month we have to top up another RM10,000 as additional expenses for serving the people and maintaining our Service Centres," Irene said.

She further said, "During the Sibu by-election and the Sarawak State election last year, we used up almost all of our personal savings of RM700,000 for campaign expenses as there was very little support from DAP HQ. Then we begged the Foo Chow clansmen and businessmen for donations and financial aid and we managed to raise over RM10 million from friends, relatives and well-wishers…I think we probably spent about RM4 million from that amount but the rest seemed to have been transferred from DAP Sarawak and disappeared into the party coffers in DAP HQ and we have no access to the funds…And now Wong is sick and we need money for his medical treatment and all that Guan Eng can say or do is that the party will support us morally and help service the constituency…Where is the humanitarian support to us in this time of difficulty? Not a single sen coming out from the party after all that we have done and achieved for the party. Shame on you Guan Eng."




"I heard from Wong complaining to me that the party gave Tony Pua RM1.3 million to produce the stupid Gangnam video for the recent National Convention…my God, they can spend RM1.3 million on videos but they cannot find it in their hearts to give a single sen to us for Wong's medical treatment. The party leadership is truly heartless…"

TESCO naikkan harga sardin? Kiub babi Knorr letak mana?

Posted: 25 Jun 2014 02:30 AM PDT



Dalam senyap-senyap TESCO menaikkan harga barangan keperluan menjelang Ramadzan. Harga ikan dalam tin dah hampir menyamai harga ayam..... ???


Untunglah sapa sakit gout sebab tak bole makan sardin...


Pihak Knorr kata kiub perasa babi diimport dari luar negara.

Tapi kan ... adakah kiub-kiub perasa babi ini diasingkan dari kiub perasa ayam dan lain-lain barang halal?


Hmmm .... JAKIM kenapa diam tak siasat?

Bila orang Melayu atau Islam, cepat dan umum terus!!!! Sampai bankrup pengusaha ayam halal.

Babi punya penjawat awam Jakim yang perasuah dan berat sebelah!!!

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 25 Jun 2014 11:09 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Soal Jawab Kenapa Ramai Sangat Cina Dilantik Jadi Menteri Dan Timbalan Menteri...

Posted: 25 Jun 2014 10:00 PM PDT


Ramai yang tak faham kenapa najib lantik 3 orang cina jadi menteri dan 3 orang cina lagi jadi timbalan menteri...

Jawapannya senang je, najib hanya mengikut peruntukan perlembagaan persekutuan.

Tapi kenapa banyak sangat?

Sekali lagi aku ulang, najib hanya mengikut peruntukan dalam perlembagaan persekutuan, dah perlembagaan persekutuan benarkan, nak buat macam mana...

Tapi, seat cina dalam parlimen tak banyak, kenapa sampai 6 orang najib lantik?

Dalam peruntukan perlembagaan persekutuan kata boleh lantik, so najib lantik la...

Boleh ke 3 menteri dan 3 timbalan menteri tu kembalikan undi cina pada bn dalam pru akan datang?

Tidak menyalahi peruntukan dalam perlembagaan persekutuan untuk melantik mereka ke dalam jemaah kabinet...

Lantak kau la...


Belum Pun 24 Jam, Menteri MCA Dah Mula Tunjuk Belang...

Posted: 25 Jun 2014 07:00 PM PDT


Belum pun 24 jam menteri-menteri cina mca di lantik ke dalam kabinet, low tiong lai mewakili menteri-menteri cina yang dilantik sudah mula tunjuk belang.

Kata low, dia akan terus mengkritik kerajaan sekiranya dasar-dasar kerajaan tidak memihak kepada rakyat (cina).

Kenapa low memilih untuk mengeluarkan kenyataan akan mengkritik kerajaan? hanya dia sahaja yang tahu apa agenda di sebaliknya.

Sepatutnya selepas di lantik, low patut keluar kenyataan "saya akan berusaha mengembalikan kepercayaan kaum cina kepada bn" buka secara terbuka kata dia akan berterusan kritik kerajaan.

Gereja Berpendapat Larangan Guna Kalimah Allah Hanya Untuk Herald Tidak Untuk Al-kitab.

Posted: 25 Jun 2014 06:00 AM PDT


Sebarang percubaan untuk menggunakan kalimah Allah dalam apa-apa bentuk media boleh ditafsirkan sebagai satu usaha untuk mengacau bilau serta menjejaskan keharmonian masyarakat di Malaysia.

Pengamal Undang-undang Encik Azril Mohd Amin berkata, pendirian pihak gereja untuk terus menggunakan kalimah Allah kecuali dalam The Herald adalah bertentangan dengan kehendak dan semangat Perkara 11(4) Perlembagaan.

Mahkamah Persekutuan mengikut sebagaimana yang telah diputuskan Mahkamah Rayuan iaitu budi bicara oleh Menteri Dalam Negeri didapati secara objektifnya adalah betul.

"Benar penghakiman itu secara khusus hanyalah untuk penerbitan Herald sahaja.


"Walau bagaimanapun, Majlis Gereja-Gereja dan penganut Kristian perlu mengambil iktibar bahawa pengunaan perkataan Allah untuk merujuk terjemahan 'God' sebagai Tuhan dalam agama Kristian adalah menjadi perkara sensitif kepada umat Islam.

"Ianya boleh menimbulkan kekeliruan dan keresahan di kalangan umat Islam," katanya.

Semalam, Persekutuan Kristian Malaysia menegaskan bahawa masyarakat Kristian akan terus menggunakan kalimah "Allah" kecuali dalam penerbitan Katolik The Herald selepas Mahkamah Persekutuan menolak permohonan Gereja Katolik untuk mendapat kebenaran merayu keputusan Mahkamah Rayuan yang melarang penggunaan kalimah Allah dalam 'The Herald'.

Tegas Encik Azril, kenyataan bersifat provokasi sebegitu ternyata bertujuan menghina dan berisiko mengundang tindak balas umat Islam terhadap pihak gereja.

"Mereka perlu maklum, di peringkat Mahkamah Rayuan, hakim telah menegaskan bahawa perkataan Allah tidak merupakan sebahagian daripada pengajaran Katolik.

"Jika gereja berkeras untuk menggunakan perkataan Allah, maka Mahkamah Persekutuan dan Mahkamah Rayuan mempunyai banyak hujah untuk memihak kepada umat Islam," ujar beliau ketika dihubungi ISMAweb.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 25 Jun 2014 09:07 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


ANWAR GESA POSTER INI DISEBARKAN..

Posted: 25 Jun 2014 08:32 PM PDT

CARA MCA TUNJUKKAN ADAB HORMAT PADA NAJIB.

Posted: 25 Jun 2014 12:47 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 25 Jun 2014 09:06 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Hipokrit Adam Adli : Dulu Bendera US Kini Datang Kedutaan US

Posted: 25 Jun 2014 07:39 PM PDT

Nasib Penduduk Kampung Bagan Ajam Penang

Posted: 25 Jun 2014 08:34 AM PDT

Indeks KLCI Catat Nilai Tinggi

Posted: 25 Jun 2014 02:22 AM PDT

Senarai Penuh Rombakan Kabinet 2014

Posted: 24 Jun 2014 10:34 PM PDT

Lima pemimpin MCA dan satu gerakan terlibat dalam rombakan kabinet 2014.

1) Liow Tong Lai - Menteri Pengangkutan

2) Mah Siew Kong - Menteri Jabatan Perdana Menteri

3) Wee Ka Siong - Menteri Jabatan Perdana Menteri

4) Lee Chee Leong - Timbalan Menteri
Perdagangan, Antrabangsa dan Industri.

5) Chua Tee Yong - Timbalan Menteri Kewangan

6) Chew Mei Fun - Timbalan Menteri Wanita, Keluarga & Pembangunan Komuniti


JURI RAKYAT

Posted: 25 Jun 2014 07:07 PM PDT

JURI RAKYAT


10 Makanan Baik yang Bisa Meningkatkan Kinerja Otak

Posted: 25 Jun 2014 05:22 PM PDT

"Makan gih, biar kerjanya enak nanti.." Kalimat seperti itu kerap dilantunkan, ketika ada yang memotivasi kita memakan sesuatu, supaya kinerja otak menjadi lebih baik. Namun, relatif sih sebetulnya. Tergantung, makanannya apa dulu? Apakah memang setiap makanan yang kita konsumsi itu, pasti akan berdampak bagus untuk otak kita?
Nah, padahal, tidak semua makanan. Hanya sebagian saja. Berikut ini, 10 makanan yang baik untuk otak Anda.

1. Coklat Hitam
Coklat Hitam Bisa Meningkatkan dan Menambahkan daya Ingat Otak
Mungkin Anda langsung semangat jadinya, begitu tahu rupanya coklat itu bagus untuk otak Anda. Hehehe!
Yah, soalnya, pertama, coklat itu mengandung antioksidan. Jadinya, bisa membantu Anda terlindungi dari stress oksidatif, yang berasal dari radikal bebas.
Kedua, coklat hitam ini bisa meningkatkan horman endorfin dalam tubuh Anda, sehinga mood Anda pun jadi meningkat!
Disarankan Anda mengonsumsinya 1 ons per hari.
 
2. Blueberry
Blueberry Bisa Meningkatkan dan Menambahkan daya Ingat Otak
Dr. Steven Pratt, penulis Superfoods Rx: Fourteen Foods Proven to Change Your Life, menemukan bahwa blueberry itu salah satu makanan khasnya otak.
Karena, dia juga punya khasiat-khasiat yang dimiliki si coklat di atas, yakni, kaya akan antioksidan yang bisa membantu perlindungan otak dari bahaya stress oksidatif dari radikal bebas pada tubuh.
Selain itu, blueberry ini juga mampu membantu perlidungan sel-sel dan neuron di otak, dari bahayanya spesies-spesies yang menyerangnya. Pun, jadinya memori dan kemampuan belajar meningkat.
Sampai-sampai ada sebuah penelitian bahwa bluerberry ini bisa membantu perlindungan dari kepikunan, bahkan penyakit neurodegenerative sepertiAlzheimer.
Disarankan mengkonsumsi blueberry ini sebanyak satu cankir dalam sehari.
 
3. Telur
Telur Bisa Meningkatkan dan Menambahkan daya Ingat Otak
Terutama bagian kuning telurnya, bagus tuh, termasuk salah satu sumber kolin yang terbaik. Jadinya bisa meningkatkan memori dan mengurangi kepikunan. Karena komunikasi antara sel-sel otak akan meningkat.
Disarankan makan satu buah telur dalam sehari.
 
4. Alpukat
Alpukat Bisa Meningkatkan dan Menambahkan daya Ingat Otak
Soalnya di dalam alpukat ini, ada lemak tak jenuh tunggal yang bisa meningkatkan aliran darah, dan mengurangi tekanan darah. Otomatis, bermanfaat bagi semua organ tubuh. Termasuk otak, jadinya cukup mendapatkan supply oksigen deh.
Karena tinggi kalori, konsumsi sekitar seperempat sampai setengah buah alpukat dalam sehari udah cukup.
 
5. Kacang-Kacangan
Kacang-Kacangan Bisa Meningkatkan dan Menambahkan daya Ingat Otak
Lantaran mengandung asam lemak Omega-3 yang tinggi, makanya bisa meningkatkan kejernihan mental, memori, bahkan udah terbukti bisa memulihkan penuaan otak pada bagian otak rat.
Lalu, kacang-kacangan juga mengandung vitamin E, yang bisa mencegah penurunan kognitif. Lagipula bentuknya juga mirip otak yah kan, hehehe!
Disaranan sih, makan kacannya, kacang jenis kenari. Itu yang paling bagus kalau buat kesehatan otak. Malahan bisa juga meningkatkan suasana hati, mengurangi kepikunan, dan meningkatkan kesehatan jantung.
Makan satu ons perhari, cukuplah.
 
6. Kacang Arab
Kacang Arab Bisa Meningkatkan dan Menambahkan daya Ingat Otak
Kacang arab ini banyak mengandung magnesiumnya nih. Makanya, dia bisa meningkatkan transmisi pesan antara neuron-neuron. Dia bisa mengendurkan pembuluh darah, kemudian meningkatkan aliran darah, serta meningkatkan hormon seretonin di otak, sehingga mood jadi lebih baik.
Anda bisa memakannya beberapa kali dalam seminggu.
 
7. Minyak Zaitun
Minyak Zaitun Bisa Meningkatkan dan Menambahkan daya Ingat Otak
Nah, kalau minya zaitun ini, dia ini sumber asam lemak Omega-3 yang sama bagusnya kayak antioksidan. Seperti yang dibahas di atas, dia bisa melindungi otak dari stres oksidatif. Pun juga bisa meningkatkan daya ingat dan daya belajar.
Satu sampai dua sendok makan dalam sehari, ketika ditaburkan pada sald atau pada bubu masak, udah termasuk kadar yang optimal kok.
 
8. Wild Salmon
Wild Salmon Bisa Meningkatkan dan Menambahkan daya Ingat Otak
Salmon termasuk salah satu makanan yang juga kaya akan asam lemak Omega-3, yang bisa membantu penjagaan sel otak, dan juga bekerja sebagai anti-inflammatories.
Karena sejatinya tubuh kita nggak bisa memproduksi jumlah asam lemak yang kita butuhkan. Makanya, kita perlu sumber dari luar.
Asam lemak pada salmon ini juga bagus buat jantng, otak, dan kesehatan mata, serta pengatasan kepikunan.
Oia,  sayangnya, para peternak salom dapet salmon yang kadar lemaknya berbeda-beda, nggak tentu segitu terus. Maka, disarankan untuk memilih wild salmon aja, lebih bagus.
Bagus pula bila dimakan sebanyak 4 ons, disajikan 2-3 kali dalam seminggu.
 
9. Biji Rami
Biji Rami Bisa Meningkatkan dan Menambahkan daya Ingat Otak
Biji rami itu banyak asam lemaknya juga. Jadi, penting juga buat kesehatan otak, meningkatkan daya ingat, dan mengurangi daya lupa akibat penuaan.
1 atau 2 sendok dalam sehari, sudah bisa memberikan efek.
 
10. Brokoli
Brokoli Bisa Meningkatkan dan Menambahkan daya Ingat Otak
Brokoli ini, sumber kolin yang mantap nih, yang telah diketahui mampu meningkatkan daya ingat serta menurunkan kepikunan akibat penuaan. Selain itu, juga kaya akan vitamin K, yang bisa meningkatkan

5 Manfaat Lain Saus Tomat dan Sambal yang Jarang Orang Tahu

Posted: 25 Jun 2014 05:14 PM PDT


Makan gorengan seperti kentang goreng memang enak dibarengi dengan cocolan saus tomat atau saus sambal. Banyak orang yang menyukai kedua saus ini karna rasanya yang menambah nikmat hampir semua jenis makanan.

Tapi jarang sekali orang mengetahui manfaat lain dari kedua saus ini. Selain fungsinya yang saebagai makan ternyata saus tomat dan sambal dapat digunakan untuk keperluan lain loh, contohnya saja dapat digunakan untuk mengkilapkan onderdil kendaraan juga. Mari kita simak 5 Kegunaan Lain Saus Sambal dan Saus Tomat Yang Belum Kamu Ketahui,

1. Mengilapkan Logam Tembaga
Apakah Anda punya peralatan dapur yang terbuat dari logam tembaga? Jika Anda ingin membuat peralatan itu terlihat lebih kinclong atau bersinar, Anda bisa menggunakan saus sambal. Daripada menggunakan pembersih logam yang mengandung bahan kimia yang sangat berbahaya jika terkonsumsi, Anda bisa menggunakan saus sambal. Caranya sangat mudah, yaitu dengan mengoleskan saus sambal ke peralatan tembaga Anda dan biarkan nodanya menghilang dengan sendirinya. Anda bisa menambahkan garam untuk menghilangkan noda yang membandel di peralatan lembaga Anda.

2. Membuat Ondersil Mobil Lebih Berkilau
Berdasarkan The Cymbal Book yang ditulis oleh Hugo Pinksterboer, beberapa orang telah membuktikan bahwa mobilnya bisa terlihat lebih berkilau dengan menggunakan saus sambal. Caranya adalah dengan menggosok-gosokkan saus sambal ke onderdil mobil. Saus sambal memang bisa menyamarkan noda, tetapi Anda butuh tambahan air dan sabun untuk membersihkan kotoran lainnya.

3. Memperbaiki Rambut Rusak Karna Kaporit
Orang yang suka berenang di kolam renang memiliki risiko rambutnya berubah warna menjadi hijau karena kandungan kaporit atau klorin dalam air. Untuk memperbaiki warna rambut yang rusak tersebut, Anda bisa coba mengoleskan saus sambal atau saus tomat ke rambut Anda dan biarkan selama 20 menit. Setelah itu bisa langsung Anda bilas dengan air hingga bersih.

4. Meredakan Rasa Perih
Anda bisa coba untuk menyimpan beberapa sachet saus sambal atau kecap di dalam freezer. Saus sambal atau kecap beku ini bisa digunakan untuk meredakan rasa perih luka atau memar yang Anda alami. Caranya? Anda bisa mengompres luka atau memar tersebut dengan saus sambal beku dalam sachet.

5. Membuat Darah Palsu
Warna saus tomat memang bisa terlihat sangat mirip dengan warna darah. Tak heran jika dalam pesta Halloween atau drama, saus tomat dijadikan properti untuk membuat darah palsu.
Itu tadi manfaat dan fungsi lain dari saus tomat dan sambal yang mungkin kamu belum tahu. Jadi semoga bisa menambah wawasan kita semua ya.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 25 Jun 2014 03:17 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Piala Dunia: Bosnia pulang dengan kemenangan ke atas Iran

Posted: 25 Jun 2014 11:13 AM PDT

PEMAIN Bosnia, Edin Dzeko, tengah, menjaringkan gol pada perlawanan Piala Dunia Brazil menentang Iran di Arena Fonte Nova, Salvador, awal pagi ini.

Bosnia mencatat kemenangan pertama dalam penampilan sulung mereka dalam edisi Piala Dunia 2014.

Walaupun kemenagan ini tidak membawa mereka ke peringkat seterusnya, namun ianya adalah satu kenangan manis untuk Bosnia

BOSNIA
Edin Džeko (#11) 23'
Miralem Pjanić (#8) 59'
Avdija Vršajević (#2) 83'

IRAN
Reza Ghoochannejhad (#16) 82'

Piala Dunia: Nigeria kempunan, Argentina hebat

Posted: 25 Jun 2014 11:07 AM PDT


PENYERANG Argentina, Lionel Messi meraikan jaringannya ebrsama rakan sepasukan, Marcos Rojo (kanan) dan Angel Di Maria pada perlawanan Piala Dunia Brazil menentang Nigeria di Stadium Beira Rio, Porto Alegre, awal pagi ini.

Argentina melangkah ke perlawanan kalah mati selepas menewaskan Nigeria 3-2.

NIGERIA
Ahmed Musa (#7) 4', 47'

ARGENTINA
Lionel Messi (#10) 3', 45+1'
Marcos Rojo (#16) 50'

Keputusan Liga Super 2014

Posted: 25 Jun 2014 10:17 AM PDT

KUALA LUMPUR: Berikut ialah keputusan perlawanan akhir Liga Super di beberapa venue malam ini:

LIGA SUPER:

Sarawak 0 Johor Darul Ta'zim 1

PKNS FC 2 Selangor 2

Perak 3 Pahang 0

ATM 1 Sime Darby FC 1

Kelantan 2 Terengganu 3

T-Team 0 Lions XII 1

- BERNAMA

Isteri saya sudah tiada dara ketika berkahwin

Posted: 25 Jun 2014 06:01 AM PDT

KUALA LUMPUR: Anak kepada bekas Ketua Menteri Sarawak, Abu Bekir Taib mendedahkan kepada Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur bahawa isterinya, Shahnaz Majid sudah tiada dara semasa bernikah pada 1992.

Bekir menjawab soalan oleh peguambelanya, Datuk Zainul Rijal Abu Bakar terhadap kewajaran mutaah bernilai RM100 juta.

"Selepas beberapa hari perkahwinan kami pada 9 Januari 1992, semasa di dalam bilik tidur, saya dapati plaintif bukan anak dara lagi.

"Dia bukan anak dara masa kami bernikah," kata Abu Bekir kepada mahkamah hari ini.

Shahnaz, kakak kepada Datuk Sheila Majid, dan Abu Bekir berkahwin pada Januari 1992 dan mempunyai seorang anak yang kini berusia 20 tahun, Raden Murya.

Perceraian mereka difailkan Abu Bekir pada Mei 2011.

Suarez hanya memalukan negara, kelab dan keluarganya

Posted: 25 Jun 2014 03:50 AM PDT

Lagenda England Paul Scholes berkata Luis Suarez telah memalukan kelab, negara dan keluarganya kerana menggigit pemain Itali, Giorgio Chiellini.

Dalam tulisan di blog Paddy Power-nya, Scholes berkata penyerang Uruguay itu telah "memalukan kelab, negara dan keluarganya"

"Perasaannya akan menjadi teruk pada hari ini, dan ia adalah insiden memalukan kerana dia adalah pemain besar.

"Orang akan kenang perangai Suarez menggigit di Piala Dunia dan bukannya keupayaan terhebat bola sepaknya," katanya.

Scholes turut berkata, walaupun mengharamkan pemain Liverpool itu sepanjang Piala Dunia ia adalah masih tidak mencukupi.

Suarez turut berdepan panggantungan panjang daripada FIFA selepas tindakannya itu pada aksi kumpulan D menentang Itali awal pagi tadi.

Pada awalnya Suarez dilihat cuba menanduk Chiellini ketika berada di kawasan penalti Itali pada kedudukan 0-0 dan Uruguay nyaris-nyaris tersingkir dalam saingan Piala Dunia.

Bagaimanapun, ulangan video menunjukkan Suarez cuba menggigit Chiellini, sementara pemain Itali itu juga mengesahkan dia digigit apabila melondehkan baju bagi menunjukkan bukti kesan gigitan.

Ia adalah kejadian kali ketiga Suarez menggigit pemain lawan, bermula episod di Belanda ketika bermain bersama Ajax, sebelum insiden dengan pemain Chelsea Branislav Ivanovic pada April yang mengakibatkan Suarez digantung 10 perlawanan.

Tiduri pengarah bertudung?

Posted: 25 Jun 2014 01:31 AM PDT

Terbaru timbul gosip, Julia katanya telah tidur dengan seorang lelaki bergelar produser demi mendapatkan tawaran dalam drama terbitan produksi lelaki berkenaan. Sikit masa dulu aktres berusia 30 tahun ini pernah juga dihimpit dengan kontroversi sebegini, namun isu tersebut lama-kelamaan hilang begitu saja.

Tidak terkejut dengan tuduhan yang timbul itu, Julia sebaliknya menyifatkan isu tersebut sebagai satu lagi fitnah yang dilemparkan terhadap dirinya.

"Saya akui saya memang berkawan rapat dengan dua orang produser tetapi kedua-dua mereka perempuan dan bertudung pula tu. Buat apa pula saya nak tidur dengan mereka? Lagipun cerita sebigini pernah timbul semasa saya mula-mula berlakon dulu. Apa yang di dakwa itu fitnah.

"Kalau saya kenal seseorang produser lelaki itu, saya akan kenal sekali isteri serta anak-anaknya"

"Saya tak perlu tidur dengan sesiapa untuk dapatkan job atau apa saja tawaran berlakon. Rezeki tu bukan datang daripada mereka pun, rezeki datang dari Allah. Kalau saya dapat satu satu job tu, Alhamdulillah. Kalau tidak, bermakna ia bukanlah rezeki saya", jawabnya dengan nada tegas ketika ditemui di kompleks kraft Kuala Lumpur, semalam.

Sebagai artis Julia berkata dia akur dengan lumrah dan asam garam bergelar seorang selebriti yang sentiasa akan dilemparkan dengan pelbagai cerita sama ada cerita baik ataupun cerita kontrovesi. Sudah lali dengan gosip dan kontroversi, justeru dia tidak terlalu ambil pusing dengan hal itu.

"Memang beginilah cabaran yang perlu kami hadapi sebagai artis. Dalam dunia ni pun setiap orang pasti ada yang disukai dan ada yang tak disukai. Kalau kita buat baik macam mana sekalipun, kalau dah orang tak suka kita, orang tetap ingat kita ada niat lain.

Malaysian Digest

PM umum pertambahan kabinet

Posted: 25 Jun 2014 01:11 AM PDT

PUTRAJAYA 25 Jun - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan tambahan dalam barisan Kabinet yang menyaksikan kemasukan semua wakil-wakil daripada MCA dan Gerakan.

Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dilantik sebagai Menteri Pengangkutan manakala Timbalan Presiden MCA, Datuk Dr. Wee Ka Siong pula dilantik Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong turut dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Tiga lagi Naib Presiden MCA turut dilantik sebagai timbalan menteri.

Mereka ialah Datuk Lee Chee Leong sebagai Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri; Datuk Chua Tee Yong (Timbalan Menteri Kewangan) dan Datuk Chew Mei Fun (Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat). - UTUSAN ONLINE



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140625/dn_32/PM-umum-tambahan-barisan-Kabinet#ixzz35dWKTyHC
© Utusan Melayu (M) Bhd

Kenapa bandingkan saya dengan Nora Danish? - Fasha Sandha

Posted: 24 Jun 2014 09:31 PM PDT

PETALING JAYA: Pelakon Fasha Sandha terluka apabila dia dikatakan kononnya tidak mempunyai hubungan yang baik dengan keluarga suaminya iaitu Rizal Ashram Ramli (Jejai) berbanding dengan Nora Danish.

Fasha atau nama sebenarnya Nur Fasha Sandha Hassan, 30, berkata, dia terpaksa menegur pengikut Instagram miliknya apabila mereka mempersoalkan kenapa dia tidak memuat naik foto bersama keluarga mertua pada acara Kuala Lumpur Fashion Week (KLFW2014) berbanding Nora Danish yang banyak memuat naik gambar-gambar bersama bekas mertuanya itu.

"Saya beranganggapan komen-komen seperti itu adalah tidak sihat. Sebagai seorang ibu mengandung, isteri dan juga menantu kepada keluarga suami, saya berhak meluahkan perasaan dan menegur pengikut saya di laman sosial.

"Tujuan saya berbuat demikian agar mereka tidak terus melukakan hati atau mengeruhkan lagi perasaan saya ketika ini.
Salah satu komen pengikut Fasha yang membandingkan dirinya dengan Nora Danish.

 "Status itu adalah teguran kepada pengikut yang ada kalanya meninggalkan komen yang boleh memberi kesan negatif kepada saya," katanya kepada mStar Online menerusi aplikasi WhatsApp pada Selasa.

Pada petang Selasa, Fasha telah menegur segelintir pengikutnya yang memberi pelbagai komen apabila dia tidak mempunyai gambar bersama keluarga suaminya di Instagram berbanding Nora yang memuat naik pelbagai foto bersama keluarga itu pada acara (KLFW2014) yang berlangsung baru-baru ini.

Perkara tersebut membuatkan Fasha mempersoalkan sebab dirinya dibandingkan dengan Nora dan meluahkan bahawa dia tidak suka membaca komen-komen sebegitu di mana ia boleh melukakan hatinya.

Bagaimanapun kata Fasha, dia bersyukur dan berterima kasih dengan kebanyakan pengikutnya yang menyokong dengan setiap perkara yang dilakukannya menerusi komen-komen positif yang diterima.

Antara komen lain yang menyokong Fasha.

Sementara itu, ditanya adakah dia mempunyai hubungan yang akrab dengan keluarga Jejai, Fasha enggan mengulas tentang perkara tersebut.

"Soal sama ada saya akrab atau tidak dengan keluarga suami, saya tidak perlu komen.

"Cuma apa yang boleh dikatakan di sini, saya harap masing-masing faham dengan had masing-masing. Peminat sekarang bijak dan mampu menilainya,"

(Foto) Gadis-gadis Australia yang hot di Piala Dunia

Posted: 24 Jun 2014 09:01 PM PDT

Australia telah bermain sehabis baik di kejohana Piala Dunia 2014 ini. Namun begitu, mereka gagal melepasi peringkat kumpulan setelah tewas ke semua perlawanan. Perlawanan terakhir di peringkat kumpulan, mereka tunduk kepada Sepanyol, 0-3.

Impian Australia untuk melangkah ke peringkat seterusnya telah pun terpadam, namun impian melihatkan gadis-gadis penyokong pasukan ini masih belum berakhir!





(Foto) Gadis-gadis Belanda yang hot di Piala Dunia

Posted: 24 Jun 2014 08:31 PM PDT

Belanda merupakan pasukan yang terkuat dan konsisten setakat ini di kejohanan Piala Dunia 2014. Dengan tiga kemenangan di peringkat kumpulan, pertemuan mereka selepas ini adalah Mexico.

Adakah anda sudah dapat mengagak siapa yang bakal rangkul kejohanan edisi kali ini?

Kami juga masih kurang pasti, tapi gaids-gadis dari Belanda ini memang tidak kami lupakan!






(Foto) Gadis-gadis Uruguay yang hot di Piala Dunia

Posted: 24 Jun 2014 08:02 PM PDT

Perlawanan pertama Uruguay di kejohanan Piala Dunia 2014 ini memang teruk. Namun begitu, pasukan ini berjaya bangkit dengan meundukkan England 2-1 dan mengalahkan Italy 1-0 untuk melayakkan diri mereka ke pusingan kalah mati.

Walaupun kontroversi Luis Suarez menggigit pemain Itali ketika perlawanan terakhir peringkat kumpulan awal pagi tadi semakin diperkatakan, peminat-peminat pasukan ini terutamanya wanita tetap tidak dilupakan.

Mereka adalah penyeri untuk perlawanan pasukan Uruguay!







Nama hotel di Melaka punyai kamera tersembunyi dalam bilik air didedahkan

Posted: 24 Jun 2014 07:01 PM PDT

Pada 23 Jun 2014, pengguna laman sosial telah digemparkan dengan isu A Famosa Resort terdapat kamera tersembunyi disebalik penyangkuk baju bilik mandi villa berkenaan.

Isu pada mulanya disebarkan oleh akaun Facebook Valarie Lam (mangsa) yang menginap bilik hotel resort tersebut. Namun mangsa enggan mendedahkan identiti atau nama hotel yang dimaksudkan.

 Menerusi blog Singapura (http://www.allsingaporestuff.com), kisah tersebut sudah disebarkan oleh seorang rakan Valarie Lam yang berasal dari Singapura dan turut mendakwa kes itu berlaku di A'Famosa.

Untuk mengesahkan dakwaaan itu lagi, pihak kami cuba membanding foto yang disebarkan oleh Valarie Lam dengan foto bilik mandi di Hotel A Famosa Resort yang diambil dari laman web VillaAfamosa. Namun, hasilnya adalah sangat mengejutkan apabila rekaan atau susunan mozek itu adalah sama seperti dalam foto yang tersebar.




Perbandingan Foto Bilik Mandi Web Vila A famosa Dengan Foto mangsa

Rekaan dan sususan mozek antara bilik mandi yang diambil dari laman web VillaAFamosa adalah sama dengan foto dakwaan mangsa.


Luahan Kisah Yang Tersebar Di Laman Blog Allsingaporestuff.com


Gambar Kamera Tersembunyi CCTV Di A Famosa Resort Melaka






Sumber

Nafi perkosa adik ipar ketika isteri hamil

Posted: 24 Jun 2014 06:31 PM PDT

Kuala Lumpur: Seorang pekerja hotel yang isterinya sarat mengandung dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam, atas tuduhan merogol adik ipar tirinya yang berusia 10 tahun, tahun lalu.

Tertuduh yang berusia 26 tahun itu bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Azwarnida Affandi.

Mengikut pertuduhan, lelaki itu didakwa merogol kanak-kanak berusia 10 tahun tujuh bulan itu di dalam tandas rumah di Projek Perumahan (PPR) Pekan Kepong, di sini, antara April dan Mei tahun lalu.

Kesalahan itu didakwa dilakukan mengikut Seksyen 376(1) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebat, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Siti Aisyah Ahmad tidak menawarkan jaminan atas alasan mangsa mempunyai hubungan keluarga dengan tertuduh.

Bagaimanapun, peguam Dony Abdullah yang mewakili Mohd Nabil memohon mahkamah membenarkan anak guamnya diikat jamin atas alasan isteri tertuduh sedang sarat mengandung manakala mangsa ketika ini berada di Perak.

"Malah, ketika anak guam ditahan polis dia melawat isterinya yang sarat mengandung di Hospital Ampang," katanya.

Mahkamah tidak membenarkan tertuduh dijamin dan menetapkan 23 Julai ini untuk sebutan semula kes.

Sementara itu, dalam satu kes berasingan di mahkamah sama, seorang pekerja kontrak berusia 41 mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan melakukan persetubuhan dengan anak tirinya, minggu lalu.

Tertuduh didakwa melakukan perbuatan itu terhadap mangsa yang berusia 26 itu di dalam bilik sebuah rumah di Setapak, di sini, jam 2 pagi, 14 Jun lalu.

Bagi pertuduhan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 376B (1) Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara maksimum 20 tahun dan sebat, jika sabit kesalahan.

Mahkamah tidak membenarkan jaminan ke atas tertuduh dengan 22 Julai ini ditetapkan untuk sebutan semula kes.

Kenapa Zaharin 'Sang Kelembai' gaduh dengan Papagomo?

Posted: 24 Jun 2014 06:15 PM PDT

Sebut sahaja Zaharin Mohd Yasin, semua ahli Umno mengenali bekas Setiausaha Umno Bahagian Bandar Tun Razak itu. Zaharin juga lebih dikenali sebagai Sang Kelembai, seperti nama blognya yang secara konsisten menjatuhkan Tun Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah) sewaktu Pak Lah menjadi Perdana Menteri.

Selepas Pak Lah jatuh, blog Sang Kelembai tidak aktif lagi. Sebelum ini Zaharin secara konsisten menghentam Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika beliau berada dalam Umno sehingga beliau dipecat dari Umno pada tahun 1998. Oleh itu Zaharin juga ada saham dalam menjatuhkan Anwar Ibrahim.

Beliau memang rapat dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Oleh itu apabila beliau menulis dalam Facebooknya mengatakan Tan Sri Muhyiddin Yasin akan meletakkan jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri, ramai yang percaya kerana Zaharin memang rapat dengan Najib. Apatah lagi dengan rekod beliau yang pernah menjatuhkan Anwar dan Pak Lah, maka orang percaya kali ini Muhyiddin akan jatuh juga.

Zaharin memang tidak menyenangi Muhyiddin yang dipanggilnya "paria". Kini Muhyiddin dikatakan bercuti di Jakarta dan apabila bekas menteri, Zam menulis Muhyiddin memendam rasa, maka ada kebenarannya Muhyiddin lambat laun akan bersara juga dari politik.

Papagomo pula merupakan seorang blogger yang banyak menimbulkan isu skandal seks Anwar Ibrahim. Beliau didapati bersalah memfitnah Anwar dan diperintah membayar RM800,000 kepada Anwar tetapi Papagoma kata dia seorang nelayan dan hanya mampu membayar RM100 sebulan kepada Anwar.

Entah macam mana tiba-tiba Zaharin membelasah Papagomo apabila Papagomo menyerang Zaharin. Zaharin tidak setuju Datuk Seri Hishamuddin Hussein menjadi Timbalan Perdana Menteri menggantikan Muhyiddin. Sebagai blogger yang didakwa Zaharin dibayar upahnya oleh menantu Hishamuddin, maka menjadi tugas Papagomo menyerang Zaharin.

Tetapi Papagomo silap percaturan. Zaharin bukannya calang-calang orang. Walaupun dia pernah dipecat dari Umno kerana mengkritik anak Tun Dr Mahathir Mohamad, Marina sewaktu Mahathir menjadi Perdana Menteri, tetapi dia setia dengan Umno.

Oleh itu tindakan Papagomo menyerang Zaharin merupakan satu tindakan yang silap. Zaharin setiap hari membelasah Papagomo dalam Facebooknya yang dikatakan bekas polis yang didapati bersalah oleh mahkamah bagi kes rasuah.

Apabila Papagomo diserang, ia memberi tempias kepada Hishamuddin kerana Papagomo diupah oleh menantu Hishamuddin. Maka sedikit sebanyak pergaduhan di antara Zaharin dan Papagomo merugikan Umno kerana lebih banyak pekung Umno didedah oleh mereka berdua. Maka sudah sampai masanya bagi mereka berdamai.

Zabidi Saidi, Free Malaysia Today

Peminat mahu FIFA pecat pengadil 'rai' kekalahan Bosnia

Posted: 24 Jun 2014 05:43 PM PDT

Reaksi Peter O'Leary selepas Bosnia tewas kepada Nigeria
PENYEBARAN gambar Pengadil Bola Sepak dari New Zealand, Peter O'Leary yang seolah-olah 'meraikan' kekalahan Bosnia dalam menentang Nigeria dengan penjaga gol, Vincent Enyeama seakan membangkitkan kemarahan penyokong Bosnia.

Penyokong Bosnia yang menyifatkan pengadil tersebut 'gembira' dengan kekalahan pasukan tersebut telah memfailkan petisyen secara dalam talian mendesak pengadil itu dipecat dari sebarang perlawanan pada masa akan datang.

Setakat ini jumlah tandatangan peminat pasukan bola sepak yang menyokong pemecatan pengadil itu ialah sebanyak 23, 000.

Bintang Bosnia, Edin Dzeko turut meluahkan rasa kesalnya ke atas reaksi 'gembira' O'Leary yang dilihat di dalam gambar terbabit.

Menurutnya, pengadil tersebut tidak harus menyelia perlawanan bola sepak dan harus dihantar pulang ke negara asal semula.

Dalam perlawanan Liga Piala Dunia 2014 bagi Kumpulan F, Bosnia tewas ke tangan Nigeria 1-0 dan diikuti pula dengan kekalahan 2-0 dalam menentang Argentina pada 22 Jun lalu.

Menteri kecewa Wardina busukkan nama Malaysia di luar negara

Posted: 24 Jun 2014 05:07 PM PDT

Seremban: Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rohani Abdul Karim melahirkan kekecewaan terhadap selebriti terkenal, Wardina Saffiyah Fadlullah Wilmot, 35, yang mengeluarkan kenyataan menerusi Instagram miliknya, kelmarin, apabila membuat perbandingan antara Malaysia dan Australia dalam saluran bantuan kepada orang kelainan upaya (OKU).

Kenyataan itu dipaparkan Wardina berhubung penemuan seorang remaja OKU, Muhammad Firdaus Dullah, 15, yang ditemui kebuluran di rumahnya di Flat Semarak, Taman Semarak, Nilai, Sabtu lalu, sekali gus menggemparkan negara.

Dalam kenyataan itu, Wardina mendakwa kerajaan mengabaikan kebajikan OKU, tidak seperti Australia yang menyalurkan bantuan bulanan tinggi kepada ibu bapa kanak-kanak, malah disuruh berhenti kerja bagi memberi fokus menjaga anak mereka.

Rohani berkata, kenyataan terbabit tidak berasas sama sekali kerana pihaknya sangat mementingkan kebajikan golongan berkenaan dengan menyediakan pelbagai bentuk bantuan.

"Penemuan adik Muhammad Firdaus yang menghidap penyakit 'cerebral palsy' ditemui Pengarah Jabatan Imigresen Negeri Sembilan Faizal Fazri Othman yang mewakili kerajaan Malaysia.

"Lihatlah selepas empat hari penemuan remaja itu, dia dibantu dan dibela kerana pihak kami sangat mementingkan kebajikan OKU," katanya dalam sidang media selepas melawat Muhammad Firdaus di Hospital Tuanku Jaafar, di sini, semalam.


Menurut Rohani, ibu remaja itu dikenali sebagai Lola, 40, tidak pernah memohon bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat, malah tiada aduan diterima mengenai nasib malang remaja terbabit daripada jiran, penduduk setempat, pemimpin atau saudara mangsa.

Terbaru, berikutan teruk dihentam di laman Instagram, Wardina akhirnya mengambil keputusan membuang status tersebut.

Tak tahan diganggu, Nad Zainal buat laporan polis terhadap Azwan Kombos

Posted: 24 Jun 2014 05:01 PM PDT

Tidak tahan diganggu bekas teman lelaki, malah mendakwa diancam dan diugut wanita tidak dikenali, Nad Zainal membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang, awal pagi semalam.

Nad bagaimanapun enggan memberitahu butiran laporan yang dibuat terhadap bekas kekasihnya, Azwan Kombos.

Pelakon terbabit membuat laporan polis itu sambil ditemani ibu bapa dan presiden kelab peminatnya.

Nad mendakwa, seorang wanita yang tidak dikenali menghubunginya sebanyak tiga kali dengan menggunakan nombor telefon berbeza.

Menurut Nad, beliau hairan bagaimana wanita terbabit memperoleh nombor telefon bimbitnya yang tidak pernah diberi kepada orang lain. Setiap kali menghubunginya, Nad mendakwa wanita terbabit bertutur dalam nada berbaur negatif.


Piala Dunia: Penalti Samaras buat Ivory Coast derita dan tersingkir

Posted: 24 Jun 2014 03:41 PM PDT

PENJAGA gol Greece, Orestis Karnezis, menangkap bola sebelum disambar pemain Ivory Coast, Didier Drogba, pada perlawanan Piala Dunia di Arena Castelao, Fortaleza, Brazil, awal pagi ini. - Foto AP
GREECE 2
(Andreas Samaris, m42,
Giorgios Samaras,m-90

IVORY COAST 1 (Wilfried Bony,m-74)

FORTALEZA: Sepakan penalti pada minit-minit terakhir permainan daripada Giorgios Samaras membantu Greece mara ke kelompok 16 terakhir Piala Dunia buat julung kali selepas merakamkan kemenangan dramatik ke atas Ivory Coast 2-1 dalam saingan Kumpulan C di Stadium Estadio Castelao, sebentar tadi.

Wakil Afrika satu ketika tampak mampu layak ke pusingan kedua selepas Wilfried Bony menyamakan kedudukan pada minit ke-74 dan gol itu tampak sudah cukup untuk mereka layak dengan satu mata yang diperlukan.

Namun, Samaras menjadi pemusnah impian Ivory Coast apabila dia dijatuhkan dalam kotak penaltia sebelum dia sendiri tampil menyempurnakan sepakan penalti membantu Greece untuk bertemu juara Kumpulan D, Costa Rica merebut tiket ke suku akhir nanti.

Pemain gantian, Andreas Samaris memberi gol pendahuluan Greece pada mini ke-42 selepas menewaskan Boubacar Barry selepas satu kekalutan dalam kawasan benteng Ivory Coast. - Agensi

Apa Yang Tersirat

Posted: 25 Jun 2014 01:26 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Apa Kah Malaysia Bakal Hancur?

Posted: 25 Jun 2014 02:04 AM PDT

Banyak isu yang sebelumnya jarang dibincang; seperti isu islamic state, secular state, perkara-perkara pembentukan negara; isu perkauman; isu kalimah Allah; kini tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan. 

Isu-isu yang disebutkan, memang merupakan isu-isu yang sensitif bagi sebuah negara berbilang kaum dan agama; di mana satu ketika Malaysia bangga dengannya. Di dunia, Malaysia adalah satu-satunya negara majemuk yang dapat menggunakan kepelbagaian itu sebagai kekuatannya; namun kerana nafsu segelintir rakyat; mempergunakan isu-isu untuk mengwujudkan ketidak stabilan, bukan sahaja dalam suasana berpolitik, juga mempengaruhi emosi rakyat.

Di Sabah, memang bibit-bibit perpecahan bermula sejak tahun 70-an, semasa kerajaan Usno; di mana berlaku apa yang dipanggil pengislaman secara besar-besaran; kemudian diikuti dengan kelulusan dewan undangan negeri sabah, untuk menerima islam sebagai agama rasmi; sesuai dengan agama persekutuan.

Isu pengislaman itu, menjadikan kerajaan Usno mendapat cabaran daripada pemimpin Sabah yang bukan beragama islam; walaupun punca utama kejatuhan Usno bukanlah atas sebab itu; akan tetapi tindakan berpaling tadah beberapa pemimpinnya yang diketuai Datuk Harris Salleh( kini Tan Sri) membentuk Parti Berjaya.

Selepas Usno tumbang pada tahun 1976 oleh Parti Berjaya; tahun 1985 pula giliran Parti Berjaya tumbang oleh Parti PBS; puncanya hampir serupa dengan kejatuhan Usno. Tahun 1994, giliran PBS pula tumbang, keadaan hampir serupa dengan kejatuhan Usno dan Berjaya; di mana berlaku tindakan berpaling tadah.

Kini, nampaknya bibit-bibit berpaling tandah itu sedang berlaku; khususnya berpunca daripada komponen Bn Sabah yang bertunjangkan kaum KDM. Tindakan Pergerakan pemuda PBS,PBRS dan Upko membentuk gabungan dengan mengenepikan saluran yang sedia ada Pergerakan Pemuda BN; menampakan bahawa bibit-bibit berpaling tadah itu sedang berlaku.

Sabah yang mempunyai 60 kerusi Dewan Undangan Negeri- terbahagi kepada 34 kawasan majoriti bumiputera islam; 18 kawasan bumiputera bukan islam dan 8 kawasan majoriti kaum cina. Pada PRU-13 lalu, nampaknya kawasan-kawasan bumiputera bukan islam dan kaum cina 11 kawasan dimenangi parti pembangkang, manakala satu kawasan bumiputera islam dimenangi mantan pemimpin umno Datuk Lajim Haji Ukin iaitu DUN Klias.

Isu utama penyebab kepada kekalahan calon-calon Bn bagi kawasan bumiputera bukan islam itu adalah isu-isu yang berkaitan dengan agama, berkaitan dengan borneoniasi serta isu royalti minyak. Kini isu itu bukan lagi menjadi isu pembangkang, malah diambilalih oleh komponen Bn yang bertunjangkan kaum KDM. Mungkin difikiran mereka, dengan mengambilalih isu itu, rakyat bagi kawasan-kawasan majoriti bumiputera bukan islam akan kembali kepada mereka. Bagi AYT, anggapan atau perkiraan mereka itu akan berdepan, seperti mendengar guruh di langit mencurahkan air di tempayan. Mereka melupakan asas kerjasama dalam Bn; mereka menidakan apa yang disepakti dalam gerak kerja Bn. Tindakan mereka, hanya memperluas jurang; menimbulkan kecurigaan antara satu sama lain; dan pada akhirnya melemahkan Bn sendiri.

Tindakan Pergerakan pemuda Umno, MIC dan MCA menentang gabungan antara PBS-PBRS-UPKO itu memang tepat melalui semangat BN; adalah lebih baik menyuarakan ketidak setujuan daripada berpura-pura; kerana sudah terzahir, bahawa pergerakaan pemuda tiga komponen Bn itu tidak lagi setia kepada perjuangan yang telah disepakti; ertinya mereka telah melanggar perjanjian persefahaman. Lumrah, dalam sesebuah perjanjian jika ada pihak yang mempertikai/melanggarnya, maka perjanjian itu dengan sendirinya terbatal.

Malayisia adalah negara demokrasi berparlimen; ertinya kerajaan yang dibentuk berasaskan kepada jumlah kerusi; apakah kerusi parlimen ataupun kerusi dewan undangan negeri. Berasaskan kepada kedudukan kerusi Sabah kini, jika ahli-ahli dan penyokong Umno bersatu, maka akan senantiasa dapat membentuk kerajaan negeri; selain dapat menyumbang kerusi kepada kerajaan pusat.

Jika digunapakai hukum imbang, sepertimana berlaku pada PRU-1990; dimana pada masa sebelum PRU itu, mengikut keadaan APU dan S46-DAP sungguh kuat di Semenanjung; namun ditakdirkan PBS menyertainya diambang pembuangan undi, maka berlaku hukum imbang; di mana pengundi Semenanjung memberi sokongan padu kepada BN di Semenanjung. Demikian juga kini, disebabkan kaum KDM walaupun masih merupakan kompnen Bn, namun bertindak sebagai pembangkang; maka akan berlaku hukum imbang; di mana jika berlaku PRU, maka kerusi-kerusi Umno di Semenanjung akan bertambah, untuk mengimbangi kerusi-kerusi yang hilang di Sabah. 

Permainan sentimen yang dimainkan oleh kaum KDM, tidak akan mencapai matalamatnya, akan tetapi akan merugikan kaum itu sendiri; sepertimana yang berlaku pada Presiden Upko sendiri, ditolak semasa pilihanraya, walaupun mengambil pendekatan seperti suara pembangkang dalam barisan nasional.

tun faisal dot com

Posted: 25 Jun 2014 01:21 PM PDT

tun faisal dot com


Altantunya : Pendakwaraya - Bukan Azilah guna C4 tapi pembangkang?

Posted: 24 Jun 2014 05:58 PM PDT

'Tak pernah kata C4 diguna bunuh Altantunya'
June 24, 2014

PUTRAJAYA - Mahkamah Persekutuan di sini hari ini diberitahu tidak pernah dalam kes pendakwaan mengatakan bahawa bahan letupan C4 digunakan untuk pembunuhan wanita warga Mongolia Altantuya Shaariibuu.

Timbalan Peguam Cara Negara II Datuk Tun Abdul Majid Tun Hamzah berhujah pihak pendakwaan tidak pernah mengatakan bahan-bahan yang ditemui di tempat kejadian adalah bahan letupan C4.

"Kami tidak pernah berkata, bahan letupan itu adalah C4. Tetapi mereka ini sejak hari pertama berkata ia adalah C4.

"Kami tidak tahu bagaimana Mahkamah Rayuan boleh menyatakan ia adalah bahan letupan C4," katanya pada pendengaran rayuan pendakwa terhadap pembebasan dua anggota Unit Tindakan Khas (UTK), Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar berhubung pembunuhan Altantuya.

Tun Majid berkata, UTK tidak pernah menggunakan bahan letupan C4.

Bercakap kepada pemberita kemudian Timbalan Pendakwa Raya Manoj Kurup yang membantu Tun Majid berkata bahan yang ditemui di tempat kejadian adalah bahan letupan PETN dan RDX.

Pihak pendakwa (Tun Majid) berkata Mahkamah Rayuan terkhilaf berhubung fakta itu kerana gagal memanggil pakar bahan letupan C4 apabila saksi pendakwaan (bekas Timbalan Komander UTK Bukit Aman Deputi Superintendan Mastor Mohd Ariff) memberi keterangan pada perbicaraan kes itu di Mahkamah Tinggi bahawa UTK tidak menggunakan bahan letupan C4.

Beliau berhujah Mahkamah Rayuan sekali lagi terkhilaf dalam undang-undang dan fakta apabila memutuskan bahawa tiada bukti Azilah mempunyai jagaan dan kawalan terhadap bahan letupan itu pada sebarang masa sebelum dia ditangkap tanpa mengaitkan keterangan Mastor bahawa Azilah dan Sirul Azhar mempunyai peluang mencukupi untuk memiliki bahan letupan yang tidak digunakan semasa latihan.

Tun Majid juga berhujah Deputi Superintendan Musa Safri, yang merupakan pengiring timbalan perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada masa itu (sekarang perdana menteri), tidak dipanggil sebagai saksi kerana peranannya hanya semata-mata memperkenalkan bekas penganalisis politik Abdul Razak Baginda kepada anggota polis untuk menjaga keselamatan rumah beliau.

Beliau berkata, pihak pendakwa juga menawarkan Musa sebagai saksi pembelaan tetapi tidak diterima, sambil menambah bahawa Mahkamah Rayuan telah terkhilaf dalam memutuskan isu pihak pendakwaan tidak memanggil Musa sebagai saksi pada peringkat perbicaraan.

Sementara itu, peguam Azilah J Kuldeep Kumar berhujah diari Balai Polis Bukit Aman menunjukkan Azilah berada di ibu pejabat polis semasa pembunuhan Altantuya.

"Diari ini jelas menimbulkan keraguan yang munasabah kerana ia adalah bukti yang menyokong alibi Azilah bahawa dia berada di (ibu pejabat polis) Bukit Aman dan bukan di tempat kejadian," katanya dan menambah Mahkamah Rayuan adalah betul untuk mencelah dan menerima diari balai itu sebagai bukti.

Beliau berkata, hakim Mahkamah Tinggi telah memutuskan bahawa diari balai itu tidak boleh diterima sebagai bukti.    

Sementara itu, peguam Sirul Azhar, Kamarul Hisham Kamaruddin berhujah bahawa adalah tidak selamat untuk menerima masuk sebagai bukti berhubung dakwaan penemuan barang kemas Altantuya di rumah anak guamnya.

Beliau berkata, pihak pendakwa telah mengetepikan hakikat tentang wujudnya satu lagi set kunci rumah Sirul Azhar.

Beliau berkata, Sirul Azhar tidak mengetuai polis ke rumahnya untuk menunjukkan barang kemas itu, dan menambah Sirul Azhar diminta tunggu di luar rumah dan dia hanya dipanggil untuk masuk ke rumahnya selepas pihak polis menemui barang kemas tersebut.

Pada 23 Ogos tahun lalu, Mahkamah Rayuan membebaskan Azilah, 37, dan Sirul Azhar, 42, daripada pertuduhan membunuh selepas sebulat suara membenarkan rayuan mereka dan meminda sabitan hukuman mati yang diputuskan Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 2009 yang mendapati mereka bersalah membunuh Altantuya, 28.

Mereka didakwa membunuh wanita itu di Mukim Bukit Raja di Shah Alam antara 10 malam 19 Oktober dan 1 pagi 20 Oktober 2006.

Abdul Razak, 50, yang pada mulanya didakwa bersubahat dengan mereka, dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi pada 31 Oktober 2008 selepas mendapati pendakwaan gagal mewujudkan kes prima facie terhadapnya.

Perbicaraan di hadapan lima anggota panel diketuai Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria, bersambung esok. - Bernama

Cucu Tok Selampit

Posted: 25 Jun 2014 01:14 PM PDT

Cucu Tok Selampit


PM @NajibRazak Hanya Umum Tambahan Anggota Kabinet, Tiada Rombakan, The Malaysian Insider Malu Besar

Posted: 24 Jun 2014 11:13 PM PDT




The Malaysian Insider hari ini malu besar, apabila cuba mendahului beritanya tentang rombakan kabinet, kononnya dua Menteri, Datuk Hassan Malek dan DS Jamil Khir Baharom digugurkan daripada kabinet. Apa yang berlaku sebenarnya tiada rombakan kabinet. Perdana Menteri, DS Najib Tun Abdul Razak hanya mengumumkan pertambahan anggota kabinet seperti di bawah. Ianya membabitkan lima pemimpin MCA dan satu dari Gerakan iaitu Dato Mah Siew Kong.

1) Liow Tong Lai – Menteri Pengangkutan

2) Mah Siew Kong – Menteri Jabatan Perdana Menteri

3) Wee Ka Siong – Menteri Jabatan Perdana Menteri

4) Lee Chee Leong – Timbalan Menteri Perdagangan, Antrabangsa dan Industri.

5) Chua Tee Yong – Timbalan Menteri Kewangan

6) Chew Mei Fun – Timbalan Menteri Wanita, Keluarga & Pembangunan Komuniti

Tidak perlu dicari berita The Malaysian Insider seperti di atas kerana ianya telah dibuang. Diharap The Malaysian Insider akan lebih menjaga etika media. Kerana berita di laman ini, telah didelete. Sumber mana yang mereka rujuk jika ianya benar? Link sebelum dibuang - http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/rombakan-kabinet-hassan-malek-dan-jamil-khir-antara-digugurkan.

Ini barisan penuh Kabinet Malaysia 2014.


Duke of UMNO

Posted: 25 Jun 2014 01:02 PM PDT

Duke of UMNO


PERGGHH!!! NAK CEPUK IBRAHIM ALI, TIAN CHUA PEMBELA MELAYU..!!! HEBAT TAK?

Posted: 25 Jun 2014 01:13 AM PDT

Hebatttt..! Betul-betul hebat...! Nak cepuk Presiden PERKASA tuuu.. Mungkin tu la yang diajar dalam mazhab PAS... bukan nak bekerjasama nak bantu bangsa Melayu... yang dia tahu nak cepuukkk jer.. patut pun ramai kaki gaduh masuk PAS...heh!

Apa kata kalau semua ahli Perkasa cabar mamat tu cepuk Ibrahim Ali secepat mungkin... Kita tengok pulak apa yang berlaku kat mamat tuuu...heh!

Lepas tu dia dewa-dewakan pulak Tian Chua sebagai "PEMBELA MELAYU"..??? Heh! Biar betul! Ni lebih kurang macam Mat Sabu la yang dok kata komunis tu pejuang Tanah Melayu... hmmmm... taktau la kepala depa ni pakai doktrin mana... 

 

Ni cuba baca kat sini... betul punya teruk la mamat tu... patut pun ramai akar umbi PAS Perak tolak dia masa dilantik jadi Pesuruhjaya... heh! 

Comments (0)