Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 11:28 PG

sumber :-

Barisan Nasional


MERBOK TIMES

Posted: 31 May 2014 07:47 AM PDT

MERBOK TIMES


THE STAR IS COUNTRY NUMBER ONE ENGLISH DAILY

Posted: 30 May 2014 12:25 AM PDT

The Star maintains its position as the country's number one English daily, according to the latest Audit Bureau of Circulations (ABC) report.
 
Its average daily circulation increased to 339,162 in the second half of 2013. up 2.4% or 8,042 copies from a year earlier.

The Star's circulation rose for both the print and digital formats. The digital replica saw a circulation of 49,551, up 17% year-on-year.

Sunday Star also recorded an improved performance, with circulation growing 2.2%, or 7,814 copies, to 341,963. The digital edition accounted for 49,737, up 19% from a year earlier.

Harian Metro retains the top spot among Bahasa Malaysia dailies but with a lower circulation. Its circulation slid 9.5%, or 36,174 copies, to 343,840 in the second half of last year.
 
For the first time in at least two years, Mingguan Malaysia has overtaken Metro Ahad as the premier Bahasa weekly. Its circulation grew 1.9% to 373,352 in 2013's second half while Metro Ahad's circulation fell 10.6% to 362,807.(The Star)

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 31 May 2014 06:10 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY


HUDUD: Brunei Takut Laknat ALLAH, Pas Takut Kena Laknat Dengan Dap...

Posted: 30 May 2014 06:00 AM PDT

Beza antara kerajaan negara brunei dengan kerajaan kelantan yang di terajui oleh pas...

Kerajaan brunei lebih takut laknat Allah walau pun mereka tahu, pelaksanaan hudud di negara itu boleh menyusahkan negara itu dari segi ekonomi dan kemungkinan negara kecil itu di pulaukan oleh negara barat.

Kerajaan kelantan dan parti yang memerintah iaitu pas, lebih takut di singkir dan di pulaukan oleh DAP berbanding laknat ALLAH...




sekupangdua

Posted: 31 May 2014 02:47 AM PDT

sekupangdua


ADIK NAK TAK SERENGGET? DIANA KANGKUNG ATAU KANGKANG? @PRK TELUK iNTAN

Posted: 30 May 2014 10:45 PM PDT


Apa dah jadi nie? budak-budak dijadikan modal untuk menarik undi? tengok sendiri bagaimana anak-anak kecik dipergunakan hanya untuk menarik simpati dan undi Calon Perti Roket komunis. Terlanjur dah termalu sebab menyokong Parti Komunis nie jadi jadikaN ANAK pulak sebagai bahan untuk mendapat publisiti murahan... kenapa sanggup jadikan anak mangsa kerakusan golongan yg haloba kuasa? 

nampaknya anak bangsa seperti begini sudah diperalatkan sebagai mangsa Komunis Roket, bukan dia saja bapak dan mak dia pun sama dan lagi teruk kehilangan akidah... gadailah maruah bangsa kamu... harga yang boleh dibeli dengan serengget dua jer maruah anak-anak nie untuk dipergunakan. bulor sanggat ker setakat sepuluh dua tu toksah ler nak kecoh sangat teman boleh bagi, tapi jangan letr nampak sangat bodo gadai maruah agama dan bangsa


diharap orang UMNO jangan pulak membalas cara macam nie, kalau dia orang bagi kangkung nanti korang pulak gantung spenda pulak... pakat anak-anak tanya pasal LIWAT atau China Dolls apa nak dijawabkan nanti? biar lah kita sendiri menilai bagaimana mereka yg terpesong akidah menyokong sigedik yang tak khatam Quran tu... Biar lah dia menentang hudud dan pakai tudung sekadar respek kat PAS... jangan kita jugak jadi lembu Roket Pulak...

LIVE P076 - PUSAT MENGUNDI TENANG DAN KOSONG PAGI NIE

Posted: 30 May 2014 08:59 PM PDT


Pagi nie memang nampak agak ganjil... kebiasaannya kaum Cina akan berpusu-pusu pagi nie keluar mengundi. Sehingga jam 10.00 pagi nie nampaknya dikebanyakan pusat mengundi lengang. Kebanyakan Orang Melayu jer nampak keluar mengundi...
Adakah benar dikatakan kaum Cina tak keluar mengundi kerana boikot dengan calon Melayu yg lansung tak ada ciri pemimpin malah sebagai orang luar...

lenggang lagi...
Mereka juga sebelym ini menganggap bekas mendiang YB merupakan pemimpin yg cukup agresif dan paling lantang untuk perjuangkan kaum cina. Malah dikatakan ada unsur ketidak puasan hati bila Calon ditentukan oleh Geng B yg tak sebulu dengan pemimpin mereka...
Lebih menjadikan mereka marah bila seorang calon berbangsa melayu yg lansung tiada pengalaman untuk memimpin. Apa yg mampu dia buat sedangkan dia pekerja kepada Kit Siang yg menerima arahan terus termasuk disuruh bertanding di PRK P076 Teluk intan. Ini bermakna apa sahaja kesulitan dan masalah kaum cina nampaknya bergantung kepada Lim the dictator..


Paling tidak berpuas hati bila calon bukan pun orang tempatan. Menagih bukti kenapa sigedik nie tak istihar bersara dari jawatan yg dia sedia ada bersama Lim. Semuanya membuat rasa kecewa kepada mereka untuk keluar mengundi...
Mereka juga muak dengan jawapan calon yg kononnya tidak menokong hudud dan tak mahu memakai tudung menutup aurat... itu sekadar memancing undi kaum cina...

USAHA AKHIR MEMFITNAH BN OLEH DAP

Posted: 30 May 2014 06:18 PM PDT


Gagal dengan cara edarkan gambar calon roket yg memakai salib untuk diedrkan di masjid-masjid kononnya perbuatan BN atau UMNO... Roket gunakan taktik lain... kali nie gambar calon di edit utk tunjuk kononnya dihasilkan oleh BN dan UMNO untuk memfitnah calon roket....

kita tak bodo... memang gambar nie disengajakan muka dan badan nampak ganjal untuk memperlihatkan ini kerja edit...dan sepekara lagi nampak jelas tiada sebarang unsur atau kaitan yg ada dengan roket... orangnya... lambang... atau macam-macam lagi yg boleh dikaitkan dengan gambar ini dengan roket. Ini sebenarnya Playsafe bagi menjadikan ROKET boleh menafikan dengan mudah... 

Apa pun yg dema lupa ialah... kita bukan lembu dan bodo macam dia orang fikirkan boleh kencing mudah... ingat macam kerbau dan berok bersih yg boleh dema kudakan ikut apa saja kata dema... hehehe macam la rakyat harap kat rupa untuk mebela nasib rakyat...

20 RIBU BANJIRI CERAMAH NIZAR JAMALUDDIN

Posted: 30 May 2014 08:26 AM PDT


PANAS beb!!! Sempat singgah sebentar tadi di PDM sungai Nibong tadi, tetiba terasa jalan sesak sangat walaupun dalam kampung, sebaik dah sampai teman tengok ada beberapa yop yg jelas memakai baju t shirt PAS. pelik jugak sebab setahu teman itu tempat bilik gerakan BN di PDM sungai Nibong. ngaper pulak ada orang PAS pulak... dua orang jer kat situ..

cer komer kira... dah berpuluh kali teman kira.. 20 orang jer yg ada

Rupanya ada ceramah PAS dan BN serentak yang hanya berjarak dalam 50 meter jer antara sesama sendiri... berentap pulak beb, kebetulan semasa teman di kem BN mendengar ceramah teman terdengar macam kenal jer suara lain... memang teman cham sangat suara tu... melaikan tak bukan di Lambei yang memang kaki kencing merata... itu satu-satu nya bekas MB yang memalukan  yg suka cakap ikut suka... 

lebih 300 yg hadir ceramah BN
Teman tinggalkan majlis ceramah BN di bilik gerakan dema yg dihadiri oleh lebih 300 hadirin untuk melihat apa yg dah jadi pada ceramah satu lagi tu.. bila sampai ke kawasan ceramah si Niza Lambei nyata hanya ada sekitar 20 orang sahaja yang hadir... termasuk petugas dan bebudak yg mengikut mak bapak dema... hehehe agak-agak la yop, mana mau 20 ribu yang datang... tapi 20 orang je yang hadir yop... gila apa orang nak tengok si putar belit tu temberang...

JANGAN GADAI ISLAM... DAH KHATAM QURAN KER

Posted: 30 May 2014 06:01 AM PDT

Khatam Quran tu dulu... jangan sekadar bagi alasan itu prinsip parti tetang hudud... jangan bertudung kerana menghormati Muslimah PAs. Sedarkah dia persoalkan adalah tuntutan dan hukum. Peliknya mana peginya Muslimah paS yg patutnya khatamkan minah nie dulu... jangan jadikan hukum itu sekadar hormat... ini hukum la.. bukan untuk buat kalau suka. Tolak kalau tak minat

Muslimah pun tak reti pahala dosa ker...sampai sanggup sokong sekalipun cukup terang bengapnya tak tahu hukum atau yg boleh atau tidak... jadi esok umat islam wajib tolak jenis yg menyanggah hukum... tau ker dosa atau tidak? Tolak calon komunis...

TERKINI SOKONGAN MENDADAK TERHADAP DATO MAH SIEW KEONG

Posted: 29 May 2014 11:22 PM PDT


PANAS... Terkini hasil kajian Roket Dengan gerak kerja mereka dan difahamkan juga antaranya rakan-rakan calon  termasuk Pelajar di pengajian tinggi menyatakan sokongan atau trend pengundi memihak Dato Mah Siew Kong. Bagaimana pun roket hanya berkelebihan 3% Undi sebenarnya agak kritikal

Roket kini dikatakan akan merasuah pengundi ygntiada dlam kawasan supaya pulang membantu undi calon komunis roket. Jumlah 9% ini sebenarnya bakal menjadi undi penentu... hehe.. 
 jadi elok la kepada yg balik tu dinasihatkan kalau dijolok pakat ambik tapi jangan diberi undi jenih macam nie... 

PenangWasabi

Posted: 31 May 2014 02:40 AM PDT

PenangWasabi


Nurul Izzah fail kes hadanah terhadap dua anaknya?

Posted: 30 May 2014 11:25 AM PDT


Anggota Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, telah memfailkan kes hadanah atau hak penjagaan anak terhadap dua anaknya berusia tujuh dan empat tahun di Mahkamah Tinggi Syariah di sini.

Perkara itu diberitahu oleh peguam Azmi Mohd Rais yang mewakili Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim, suami kepada Nurul Izzah, ketika kes itu disebut di dalam kamar Hakim Syarie Amran Mat Zain Khamis.

Mahkamah kemudian menetapkan 17 Jun ini untuk sebutan semula kes itu.

Pada 30 April lepas, Nurul Izzah yang diwakili peguam Nor Mawaddah Ramli memfailkan tuntutan itu dan menyerahkan dokumen berkaitan kepada peguam dan defendan pada 24 Mei lepas.

Ketika ditemui pemberita, Azmi berkata mahkamah turut menetapkan tarikh itu bagi membolehkan Raja Ahmad Shahrir Iskandar selaku responden, untuk menyempurnakan wakalah pelantikan peguam secara rasmi.

"Dalam prosiding hari ini, saya (Azmi) bersama peguam Zulkifli Che Yong hadir untuk mewakili responden," katanya.

Menurutnya mahkamah akan bertanya mengenai pendirian responden mengenai perkara itu sebelum diminta untuk mengemukakan pembelaannya.

Azmi berkata Raja Ahmad Shahrir Iskandar tidak hadir hari ini kerana berada di luar negara.

Bagaimanapun, Nurul Izzah hadir ke mahkamah.

Sebelum ini, Nurul Izzah, 34, anak sulung Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, memfailkan permohonan cerai terhadap suaminya mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Wilayah Persekutuan 1984, pada awal Januari lepas.

Seksyen itu juga menyentuh pembubaran perkahwinan yang memperuntukkan perceraian dengan talak atau dengan perintah mahkamah.

Nurul Izzah dan Raja Ahmad Shahrir berkahwin pada 9 Mei 2003 dan dikurniakan seorang anak perempuan berumur tujuh tahun dan seorang anak lelaki berusia empat tahun.

Penang Wasabi..

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 31 May 2014 01:43 AM PDT

GERAKAN ANTI PKR


PERKARA MENARIK MENGENAI PAS. TIPU DAYA MEREKA TINGGI.

Posted: 30 May 2014 11:18 AM PDT

TENTERA THAILAND AKUI SEMANGAT RASIS MAMPU SELAMATKAN NEGARA DARI KEHANCORAN IDE DEMOKRASI MELAMPAU.

Posted: 30 May 2014 01:30 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 31 May 2014 01:28 AM PDT

Taipingmali (tm)


#PRKTelukIntan: Hapuskan Dap dari muka bumi ini.

Posted: 30 May 2014 06:33 PM PDT

Dap sudah lama berhajat untuk membunuh Melayu melalui dasar-dasar yang terkandung dalam perjuangan mereka.

Hapuskan hak keistimewaan orang melayu dan bahasa melayu. Hapuskan dasar Ekonomi baru yang menubuhkan Uitm,  Mara, hapuskan RAMD,

Hapuskan sistem anugerah kepada kontraktor Bumiputera,  hapuskan agama Islam daripada menjadi agama rasmi negara.

Hapuskan biasiswa Jpa,  hapuskan ptptn, hapuskan segala galanya yang melindungi hak keistimewaan orang melayu.

Siapa Dyana Sofya yang berani menentang semua dasar-dasar komunis Dap?

#PRKTelukIntan: Tolak Dap komunis, tolak Pas Sesat dan LGBT pkr

Posted: 30 May 2014 06:10 PM PDT

Tolak Dap bererti berjihad mempertahankan agama Islam. Pas parti munafik bukan Islam sedaya upaya cuba menipu rakyat kononnya mereka parti Islam.

Jika Pas parti Islam yang mempertahankan agama dan bangsa, pas tidak akan bekerja sama dengan dap.

Dap berjuang atas dasar dan fahaman socialist democratic yang diasaskan oleh Vladimir Lenin dan Karl Marc.

Tolok Dap dan tolak Pas. Tolak LGBT dalam Pkr.

#PRKTelukIntan: Nga Komeng memalukan diri sendiri

Posted: 30 May 2014 05:21 PM PDT



Perbuatan Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming menendang risalah Barisan Nasional (BN) dalam satu ceramah di sini baru-baru ini, adalah memalukan, kata Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.


Menteri Besar itu berkata tindakan Nga tidak mencerminkan sikap seorang ahli politik yang berhemah, walaupun memegang jawatan tinggi dalam parti di peringkat negeri.


"Amat malang apabila dibuat (aksi menendang risalah BN), dia terjatuh sendiri dan orang dapat saksikan. Waktu ini, mungkin masing-masing bercakap penuh emosi.

"Tetapi perlakuan dan watak sangat penting kerana ia menggambarkan pemikiran dan peribadi yang sebenar," katanya selepas menghadiri majlis jamuan rakyat di Masjid Sultan Idris II di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas tindakan Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming yang cedera di buku lali selepas gagal dalam aksi 'kung fu' untuk menendang risalah yang mempromosikan calon BN Datuk Mah Siew Keong bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, pada Isnin lepas.

Susulan insiden itu, Nga dilaporkan menerima rawatan di Hospital Teluk Intan.

Zambry menegaskan BN tidak sekali-kali mengajar anggota partinya bersikap biadap sehingga hilang pertimbangan seperti itu.

"Saya nak suarakan di sini untuk rakyat fikirkan. Apakah bentuk dan jenis ahli politik seperti ini yang kita perlukan untuk masa depan negara kita," katanya.

PRK Teluk Intan esok menyaksikan Mah berdepan calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud.

#PRKTelukIntan :Pesanan buat saudaraku yang bakal mengundi di Teluk Intan

Posted: 30 May 2014 05:06 PM PDT



Mari kita renung sejenak...
Mari kita beristighfar sesaat...

Renunglah...
kerana apakah kita lahir ke dunia ini dengan nikmatnya agama Islam yang kita warisi...

Bayangkan..,
Betapa perit jerihnya para nenek moyang kita berjuang hingga kita rasakan nikmatnya Islam itu untuk kita beribadah...
Sungguh terasa nikmatnya,...lapang dan selesa...nyaman...tenang...
aman...damai negaraku ini..

Namun....jangan terleka wahai saudaraku..

Nikmat ini mungkin tidak akan lama...

Nikmat ini mungkin akan hilang...lenyap...sedih...resah.

Musuh kita berdiam dalam selimut..
Berselindung di sebalik senyuman yang indah dan menawan..

Senyuman menawan bagi menutupi jahatnya niat mereka...

Ingatlah,..
Melayu dan Islam itu ramai musuhnya...

Berzaman niat terpendam, tidak sesekali pernah padam..!

PRK P076 Teluk Intan adalah medan...

Bakal termakan umpankah kita di pancing wajah yang indah...?

Ingatlah...

Calon Melayu bertuankan Parti Dap yang nyatakan Anti Islam Anti Melayu..

Calon cina berketuakan Parti Melayu yang dipimpin oleh Presidennya Melayu, agamanya Islam..

Pilihlah dengan ikhlas,

Dyana : calon Melayu Islam BERTUANKAN DAP yang ANTI ISLAM..

MAH SIEW KEONG : CALON CINA BERKETUAKAN Presiden Parti Melayu yang sememangnya ISLAM...

Buatlah pilihan bijak..

Mah Siew Keong adalah pilihan kita kini demi anak cucu kita di masa depan...

PASTIKAN BN, INSTITUSI RAJA RAJA MELAYU, ASKAR MELAYU DAN ISLAM KEKAL HINGGA KE AKHIR ZAMAN..

#PRKTelukIntan: Ahli PAS Nibong Tebal Persoal PAS Bantu DAP

Posted: 30 May 2014 07:04 AM PDT

#PRKTelukIntan: Pembohong! Anwar bukan anak orang Melayu

Posted: 30 May 2014 06:40 AM PDT

oyabun

Posted: 31 May 2014 12:52 AM PDT

oyabun


Kes 38 rogol dua pelajar: Tiga beranak turut direman?

Posted: 30 May 2014 11:33 AM PDT

Antara 14 suspek yang direman untuk membantu siasatan kes rogol beramai-ramai di Ketereh.

Pasir Mas: Tiga beranak adalah antara 14 suspek ditahan polis setakat ini, untuk siasatan kes dua pelajar yang didakwa dirogol secara bergilir-gilir oleh 38 lelaki, dalam kejadian di Ketereh pada 20 Mei lalu.

Suspek berusia 38 tahun itu bersama dua anak lelakinya masing-masing 15 dan 17 tahun, ditahan di Ketereh kelmarin, bagi membantu siasatan berhubung kejadian dan semua suspek kini direman seminggu.

Terus buru suspek

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner Lai Yong Heng, berkata polis masih meneruskan operasi memburu individu lain, yang disyaki terbabit dalam kes itu.

Dalam kejadian 20 Mei lalu, dua pelajar Tingkatan Tiga dirogol beramai-ramai oleh 38 lelaki dalamkejadian di sebuah rumah kosong di Ketereh, sehingga kemaluan mangsa cedera.

Seorang rakan lelaki mangsa pula dipaksa menyaksikan perbuatan kejam itu oleh kumpulan lelaki berusia 20-an hingga 40-an terbabit.

Mangsa tinggalkan rumah

Sementara itu, gadis yang menjadi mangsa rogol 38 lelaki terbabit, sudah meninggalkan kediaman bersama keluarganya, sejurus keluar dari Hospital Kuala Krai, pada Isnin lalu.

Mangsa yang dikatakan mengalami trauma teruk, menyebabkan keluarganya mengambil langkah meninggalkan rumah mereka di Kuala Krai, bagi mengelak diganggu mana-mana pihak.

Malah, usaha pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) ke hospital pada hari mangsa dirawat untuk menawarkan bantuan khidmat kaunseling kepada mereka sekeluarga, turut ditolak bapanya dengan alasan mahu menjaga sendiri mangsa.

Sementara itu, dalam satu lagi kes rogol membabitkan mangsa berusia 12 tahun di Tawang, Bachok, pada Rabu minggu lalu, Yong Heng berkata, dua suspek sudah ditahan abang mangsa sebelum membelasah mereka.

"Abang mangsa yang berang dengan kejadian rogol itu, menahan dua suspek terbabit di Tumpat dan Panji pada dua hari lalu sebelum membelasah mereka hingga cedera, menyebabkan seorang daripadanya masih dalam rawatan di Hospital Universiti Sains Malaysia.

"Susulan kejadian itu, dua suspek terbabit kini disiasat polis mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

"Manakala abang mangsa yang berusia 20 tahun pula kini disiasat mengikut Seksyen 326 dan 324 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kecederaan," katanya.

Wasabi Oyabun..

Belantan

Posted: 31 May 2014 12:27 AM PDT

Belantan


#PRK Teluk Intan : Lelaki India mengamuk dakwa dipanggil "paria" oleh jentera DAP?

Posted: 30 May 2014 10:06 PM PDT



Bukti Pengundi India Undi BN Dan Tolak DAP Di #PRKTelukIntan


Suara Politik
Belantan

Orang Teluk Intan Untuk Teluk Intan...UNDILAH BARISAN NASIONAL.

Posted: 30 May 2014 08:07 PM PDT



ORANG TELUK INTAN UNTUK TELUK INTAN

JOM UNDI BARISAN NASIONAL

Suara politik
Belantan

PRK Teluk Intan: Calon BN, isteri tiba di pusat mengundi.

Posted: 30 May 2014 08:00 PM PDT




TELUK INTAN 31 Mei - Calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan, Datuk Mah Siew Keong tiba di pusat pengundian di SMK Sultan Abdul Aziz bagi menunaikan tanggung jawab untuk mengundi.

Siew Keong tiba bersama isteri, Yeoh Pooi Hoon tiba pada pukul 9.05 pagi. Kedua-dua mereka mengundi di saluran 3 pada pukul 9.20 pagi.

Siew Keong dab isteri sempat bersalaman dan beramah mesra dengan pengundi-pengundi yang melaksanakan tanggungjawab di sekolah berkenaaan.

Suara Politik
Belantan

RAJA NAZRIN SULTAN PERAK KE-35.

Posted: 30 May 2014 11:18 AM PDT

Sultan Nazrin Shah mengaminkan doa selepas diisytiharkan sebagai Sultan Perak Ke-35 di Balairong Seri Istana Iskandariah, Kuala Kangsar, semalam.

Sultan Nazrin naik takhta

Kuala Kangsar: Raja Dr Nazrin Shah diisytiharkan sebagai Sultan Perak Ke-35 bagi menggantikan ayahandanya, Sultan Azlan Shah, yang mangkat tengah hari kelmarin.

Pengisytiharan diumumkan oleh Orang Kaya Bendahara Seri Maharaja, Jeneral (B) Tan Sri Mohd Zahidi Zainuddin di Balairong Seri Istana Iskandariah di sini, tepat jam 3.10 petang semalam.
Dalam pengisytiharan itu, Zahidi berkata, keputusan dibuat dengan pilihan dan persetujuan Dewan Negara Perak yang bersidang kelmarin, selaras Perkara 6 Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak Bahagian Kedua.

"Dengan ini diisytiharkan Sultan Nazrin Shah sebagai pengganti Sultan Perak dan segala jajahan takluknya dengan gelaran Sultan Nazrin Muizzuddin Shah Ibni Almarhum Sultan Azlan Muhibbudin Shah," katanya.

Memerintah dengan adil Sultan Nazrin kemudian mengangkat sumpah dengan bertitah mengaku memerintah Perak dan segala jajahan takluknya dengan adil mengikut hukum Allah.



Selepas itu, baginda menandatangani pengisytiharan sebagai Sultan Perak yang baharu diikuti teriakan 'Daulat Tuanku' sebanyak tiga kali.

Susulan itu, Mufti Tan Sri Harussani Zakaria membaca doa selamat agar Perak terus sejahtera dan makmur di bawah pemerintahan baginda.

Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, 58, kemudian melutut di depan keranda ayahandanya lalu mengucupnya buat kali terakhir sebelum meletakkan tangan kanan atas keranda sebagai isyarat supaya keranda diangkat dan diusung keluar untuk istiadat pemakaman.

Serentak itu, bedilan meriam sebanyak 86 das mengikut umur Almarhum dilepaskan oleh pasukan Bateri Rejimen Artileri Diraja. Bedilan bermula dari Sultan Perak meletakkan tangan sehingga jenazah diusung ke Makam Diraja bersebelahan Masjid Ubudiah.-BHO

Suara Politik
Belantan

Upacara pemakaman penuh istiadat.

Posted: 30 May 2014 11:14 AM PDT

Tuanku Bainun menyiram air mawar di pusara Almarhum Sultan Azlan di Makam Bukit Chandan, Kuala Kangsar, semalam.

Kuala Kangsar: Jenazah Almarhum Sultan Azlan Muhibbuddin Shah dimakamkan di Makam Diraja bersebelahan Masjid Ubudiah, Bukit Chandan, di sini semalam dengan mengikut istiadat Diraja Perak.

Hujan renyai sebaik majlis pemakaman selesai jam 6.40 petang semalam seperti turut menangisi pemergian Sultan berjiwa rakyat yang sangat disayangi rakyat jelata.
Majlis dihadiri balu baginda, Tuanku Bainun dan Sultan Nazrin Muizzuddin Shah serta Tuanku Zara Salim.

Yang turut berangkat, Raja Di-Hilir Perak, Raja Jaafar Raja Muda Musa dan isteri Raja Puan Muda, Raja Nor Mahani Raja Shahar Shah dan kerabat serta keluarga diraja Perak lain.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman turut mengiringi jenazah hingga ke Makam Diraja.

Yang turut hadir, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan isteri, Datin Seri Saripah Zulkifli.



Sebaik dimakamkan, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria membacakan talkin dan memimpin bacaan doa serta tahlil.

Sebelum itu, jenazah diusung oleh 40 orang menggunakan Siraja Diraja berwarna kuning yang mempunyai enam payung kecil di atasnya, diiringi 16 jejawat yang membawa payung diraja serta alunan nobat nafiri, sehingga ke Makam Diraja.

Dimakam selepas solat Asar Perjalanan jenazah sejauh kira-kira satu kilometer diiringi tembakan meriam sebanyak 86 das.

Jenazah disembahyangkan dan dimakamkan selepas solat Asar.

Ribuan rakyat jelata pelbagai bangsa, keturunan, usia dan agama turut menunggu di kiri dan kanan jalan sepanjang Siraja Diraja diusung ke perhentian terakhir di Makam Diraja.

Terdahulu, Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdul Halim Mu'dzam Shah dan Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hamimah, menjadi ketua negara utama, hadir bagi memberikan penghormatan terakhir, selain sultan dan raja Melayu lain.

Sultan Brunei Darussalam, Sultan Hassanal Bolkiah pula antara ketua kerajaan negara asing yang hadir, selain wakil Kerajaan Singapura, Dr Vivien Balakrishnan serta Duta Kemboja, Puteri Norodom Arunrasmy serta beberapa perwakilan asing.

Kira-kira jam 8.55 pagi, Sultan Nazrin Shah dan Tuanku Zara Salim masuk ke Balairong Seri bersama rombongan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, yang kembali ke sebentar dari China bagi memberi penghormatan terakhir terhadap Almarhum.

Rakyat jelata beri penghormatan terakhir

Najib dan Rosmah kemudian berbual seketika dengan Raja Nazrin dan Tuanku Zara sebelum beredar kira-kira lima minit kemudian.

Balairong Seri kemudian dibuka kepada rakyat jelata untuk penghormatan terakhir bermula pada jam 9.05 dengan ada daripada mereka yang hadir seawal jam 8 pagi.

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, adalah Raja terawal tiba jam 10.40 pagi. Beberapa orang kenamaan turut hadir, termasuk menteri dan timbalan menteri, tokoh korporat, pegawai kanan Kerajaan Persekutuan dan negeri serta pemimpin politik kerajaan dan pembangkang.

Sehingga jam 1 tengah hari, orang ramai masih berpusu-pusu ke Istana Iskandariah walaupun waktu untuk rakyat jelata sepatutnya berakhir pada jam 11.30 pagi.

Malah, pihak istana membenarkan rakyat yang datang tanpa pakaian ditetapkan iaitu serba gelap, hadir memberikan penghormatan selaras dengan kedudukan kesultanan Perak yang mesra dan berjiwa rakyat.

Sultan Nazrin yang kelihatan sebak kelihatan sabar menunggu di sisi jenazah ayahandanya bagi bersalam dengan mereka yang hadir atau kedudukan mereka.

Muhyiddin pula tiba jam 1.30 petang diiringi Zambry. Beliau berada di Istana Iskandariah sehingga istiadat pengisytiharan Sultan Perak yang baharu serta jenazah Almarhum disembahyangkan.

Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah dan Sultanah Kalsom; Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Muhriz Tuan Munawir dan Tuanku Ampuan Besar, Tuanku Aishah Rohani Tengku Besar Mahmud; Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Jamalullail dan Raja Perempuan Perlis Tuanku Fauziah Tengku Abdul Rashid; Sultan Kelantan, Sultan Muhammad Ke-V serta Sultanah Johor, Sultanah Zarith Sofia antara Raja yang menziarahi jenazah Almarhum.

Yang turut sama, Yang di-Pertua Negeri Melaka, Tun Khalil Yaakob; Yang di-Pertua Negeri Sabah, Tun Juhar Mahiruddin dan Yang di-Pertua Negeri Sarawak, Tun Abdul Taib Mahmud. -BHO

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 30 May 2014 11:53 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Mah sertai Kabinet jika menang PRK Teluk Intan | Astro Awani

Posted: 30 May 2014 01:00 AM PDT


BEIJING: Jawatan dalam Kabinet menanti Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong jika beliau memenangi pilihan raya kecil Parlimen Teluk Intan pada Sabtu ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata beliau bersedia melakukan komitmen itu di sini.

"Saya boleh membuat komitmen itu di sini. Jika Datuk Mah memenangi pilihan raya kecil Teluk Intan, maka sebagai Presiden Gerakan, beliau akan dilantik menganggotai Kabinet," katanya kepada wartawan Malaysia yang membuat liputan lawatan enam hari beliau ke China, pada Khamis.

Beliau berkata sebagai antara parti pengasas BN, sudah menjadi amalan untuk melantik Presiden Gerakan menganggotai Kabinet.

Ditanya kementerian mana yang akan ditawarkan kepada Mah, Najib berkata adalah terlalu awal untuk memutuskan perkara itu.

"Belum lagi... perkara itu akan diputuskan kemudian," katanya.

Mah, 53, anak watan Teluk Intan, pada mulanya bertanding kerusi Parlimen itu pada pilihan raya umum 1999 yang menyaksikan beliau menewaskan calon DAP N.Rajendran dengan majoriti 2,783 undi.

Bekas Ketua Pemuda Gerakan dan Pengerusi Gerakan Teluk Intan itu mengekalkan kerusi berkenaan pada pilihan raya umum 2004 namun tewas dalam tsunami politik pada 2008.

Dalam pilihan raya umum 2013, Mah gagal merampas kembali kerusi itu dan kali ini, beliau berdepan dalam pertembungan satu lawan satu dengan calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud.

Kali terakhir Gerakan memegang jawatan dalam Kabinet ialah menerusi bekas Presidennya, Tan Sri Koh Tsu Koon.





Sent from my iPhone

Keris 7 Lok: Kenapa @Dyanasmd Jumpa Musuh @LimKitSiang @RameshRaoAKS Dan Tony Tan Tengah Malam ??? #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 12:58 AM PDT


 

Woohoooo...

Agak aneh apabila melihat gambar di atas. Pertemuan rahsia antara Ramesh Rao dan Tony Tan bekas naib pengerusi DAP Kedah. Ini yang menimbulkan kemusykilan bagaimana mereka boleh bertemu di tengah malam?

Lokasi bertempat di Teluk Intan tanpa pengiring untuk Dyana. Apa yang mereka bincangkan? Berjumpa dengan dua orang musuh kepada Lim Kit Siang merupaka satu perkara yang tidak dijangka.

Selanjutnya baca :

http://keris7lok.blogspot.com/2014/05/kenapa-dyana-jumpa-rameshraoaks-dan.html?m=1


Sent from my iPhone

#PRKTelukIntan: PAS Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang - Dulu Tegar Pertahan Islam Sekarang Lemah Iman Angkara Kawan

Posted: 30 May 2014 12:53 AM PDT



PRK Teluk Intan: Pas keliru!

PADA 16 Mei 1972, Pas memecat Ahli Parlimennya dari Parit, Cikgu Hashim Gera atas sebab berjoget lambak dalam satu majlis di lobi Parlimen.

Masa zaman itu, Pas begitu tegar dalam hal berkait agama. Meski Cikgu Hashim mempertahan tindakannya pada masa di lobi Parlimen itu, juga hal joget secara umum sebagai sebuah tarian yang bersih di hadapan jawatankuasa disiplin, beliau langsung tidak diendahkan.

"Bila dia (perempuan joget) datang, saya lari. Bila saya datang, dia (perempuan joget) itu lari. Tidak berlaku sentuhan antara perempuan dan lelaki kerana saya datang dia lari, dia datang saya lari". Bagaimanapun Pas menolak penjelasan Cikgu Hashim dan dia tetap dipecat kerana dianggap mencemar agama dan memalukan Pas sebagai sebuah parti politik yang sepatutnya mencerminkan sebuah jemaah Islam yang sempurna.

Hari ini, isu seperti Cikgu Hashim sudah tidak kedengaran lagi. Malah lebih ketara dan terbaharu semasa kempen pilihan raya di Bukit Gelugor dan menyusul menjelang pengundian kerusi Parlimen Teluk Intan Sabtu ini, kefahaman pemimpin Pas terhadap makna joget sudah berubah. Kalau UMNO datang, Pas lari. Kalau DAP datang, anehnya, tidak pula Pas lari. Lari tidak, bahkan semakin diraikan pula.

Sudah terang lagi bersuluh. Jelas sekali Pas menikus apabila berdepan dengan DAP. Di Bukit Gelugor tempoh hari, Pas sanggup korbankan orangnya sendiri, Mohamed Nabi Bux Mohd. Nabi Abd. Sathar yang menjadi calon bebas untuk memperjuangkan 'ideologi' parti itu menentang calon DAP. Tetapi oleh kerana menjaga hati DAP, Mohamed Nabi Bux tidak diperakui pula sebagai ahli Pas walaupun dia bertegas mengatakan dia ahli Pas Gombak yang sah dan sijil keanggotaannya bukan palsu.

Itulah gelagat Pas. Sanggup meminggirkan ahli sendiri demi DAP. Apabila Pas berdepan dengan UMNO, macam musuh pula dibuatnya ke atas parti itu. Bak parti berlainan agama pula UMNO itu. Kalau lalu ular dan UMNO depan mata agaknya, tentu sekali UMNO akan ditalanya dulu.

Pas pada masa-masa lepas tidak sama seperti hari ini. Pas semakin liberal dalam banyak hal mengenai hukum agama. Pas mula pandai 'melacur' dalam politik dan berkiblat kepada permainan real politik. Pas sanggup berpeluk, bercium dan bersentuhan dengan DAP.

Sebab itu mungkin ada rasionalnya apabila Mohamed Nabi Bux menyifatkan dua pemimpin tertinggi Pas sedia ada umpama 'talam dua muka' berikutan tindakan mereka yang memutar-belit prinsip perjuangan Pas yang umum maklum diperjuangkan sejak lama dahulu.

"Apabila di depan pengundi Melayu, dia cakap itu adalah perjuangan Pas tetapi di depan kaum Cina malu-malu apabila bercakap pasal itu," katanya.

Pas harus sedar mengenai agenda sebenar parti untuk memperjuangkan ideologinya dan tidak bercakap atas dasar politik semata-mata.

Menjelang Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan Sabtu ini, sememangnya ramai hairan mengapa Pas begitu teruja sehingga bersungguh-sungguh hendak memenangkan calon DAP di situ.

Sudahlah calon DAP itu secara terbuka menentang keras ideologi perjuangan Pas, tambah pelik lagi, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap DAP berjasa besar sehingga menjadikan itu sebab utama mengapa partinya mengerah seluruh jentera untuk membantu calon DAP.

Sampai begitu sekali ucapan Abdul Hadi. Bukan sahaja Abdul Hadi tetapi ustaz dalam kalangan Pas pun beria-ia mahu memberi kemenangan kepada DAP. Malahan jaminan itu disuarakan pula jentera Pas yang menaruh keyakinan dapat meraih undi orang Melayu untuk DAP. Ini disasarkan di kawasan majoriti Melayu antaranya Kampung Changkat Jong dan Kampung Melayu. Apa sudah jadi Pas?

Ciri-ciri calon DAP di Teluk Intan amat jelas bertentangan dengan apa yang diagung-agungkan oleh Pas selama ini. Calon DAP tersebut secara jelas dan sedar, menolak ideologi Islam Pas.

Di manakah prinsip muslimat Pas! Tergadai prinsip disebabkan politik sempit parti. Muhasabah dirilah Pas. Jangan ada perasaan ujub (bangga dan sombong diri), kelak Allah SWT akan membayar tunai atas sikap dan tingkah laku kamu.

Di mana ustaz Pas? Apakah sanggup membiarkan perkara ini berleluasa? Anda yang lebih tahu hukum-hakam. Janganlah menjadi bisu melihat kemungkaran berlaku di bawah tanggungjawab ustaz sendiri.

Kuman di seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampakkah? Janganlah memberi komen berpilih. Tentang UMNO, cepat sahaja anda jatuhi hukum. Tetapi apabila ahli sendiri buat salah, membisu seribu bahasa. Bukankah itu dinamakan Assabiyyah!

Beberapa pemimpin DAP sebelum ini termasuk Naib Pengerusi DAP, Tan Kok Wai, Tony Pua dan lain-lain telah mencabar Pas supaya keluar dari pakatan pembangkang jika masih berkeras hendak bentangkan usul berkenaan di Parlimen. Dengan apa yang telah dan sedang berlaku di PRK Teluk Intan, ia telah menjawab persoalan dalam artikel saya sebelum ini "Jantankah Pas?"

Pas bersikap pilih kasih tidak bertempat kepada orang UMNO berbanding kepada sekutunya, DAP dan PKR. Sebab itu mengikut kajian yang telah dibuat serta maklum balas yang diperoleh, calon BN diyakini mempunyai harapan cerah di Teluk Intan. Sekurang-kurangnya dengan majoriti yang kecil.

Undi Melayu dijangka solid kepada BN. Juga sekitar 70 hingga 75% undi Melayu akan terarah ke BN. Begitu juga undi kaum India sekitar 80% akan ke BN. Akhirnya, mengikut perkiraan tersebut, hanya 15% diperlukan oleh BN daripada kaum Cina.

Percayalah, selepas PRK Teluk Intan ini nasib calon DAP akan menimpa sama seperti apa yang berlaku kepada aktivis Tunku Aziz. Diketepikan dan dipinggirkan, bak kata pepatah, 'habis madu, sepah dibuang'.

DATUK Ahmad Faris Abdul Halim ialah penganalisis isu-isu semasa


Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Rencana/20140530/re_03/PRK-Teluk-Intan-Pas-keliru#ixzz33BQIcmLp 
© Utusan Melayu (M) Bhd 
Sent from my iPhone

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 30 May 2014 11:20 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


KERANA KECEWA, DAP TUDUH INDIA PARIA

Posted: 30 May 2014 10:23 PM PDT




TERBUKTI PENGUNDI PAS FAHAM SIGNAL PRESIDEN, 50% AHLI PAS TAK KELUAR MENGUNDI, MEREKA BOIKOT DYANA

Posted: 30 May 2014 09:15 PM PDT

HANYA BEBERAPA KERAT PAS ADA, YANG LAIN DAH BOIKOT

DI KEM PAS. KATANYA  LELAKI SEMUA DAH BALIK BOIKOT, TUTUP PINTU
SENYUM DALAM DUKA, SENYUM DALAM KETAKUTAN
PONDOK PAS SUNYI SEPI, PRESIDEN SESAK NAFAS DI ISTANBUL, SEMASA PRK KAJANG, PRESIDEN PAS KE VIETNAME, SUDAH DUA KALI BOIKOT
BLOGGER HEBAT MENGESAHKAN PAS BOIKOT PRK TELOK INTAN, IKUT SIGNAL PRESIDEN PAS

Pengundi PAS tegar di PDM Cicely tidak keluar mengundi tanda protes. Jentera PAS Cicely tidak aktif, hampir-hampir kosong dan ditutup. Hanya 5-6 orang tegar memegang payung. Itu pun orang luar.

Hampir 50% pengundi melayu penyokong tegar PAS. Ramai yg membawa diri keluar kawasan dan ddk di rumah kunci pintu pagar

HADI SESAK NAPAS DI ISKETAMBUL WEH...

Posted: 30 May 2014 07:31 PM PDT

Sumber: Utusan Malaysia Sabtu 31 Mei 2014 ms 10
Banyak-banyak istighfar yer. Mat Sabu mu jangang dok perasang lebih. Hadi hidup lagi untuk melihak kerajaang perpaduang UMNO-PAS.

Mu nok sokong DAP ko, nok sokong Anuor ko mu punya pase. Hudud tetap jalan(g)...

ARAHAN PAGI, AHLI PAS BERSAMA MB PERAK TANDA SOKONGAN

Posted: 30 May 2014 05:32 PM PDT


Kemesraan Tuan Razman Zakaria Pesuruhjaya PAS Negeri Perak bergandingan dengan YAB Menteri Besar Perak memberi signal kepada umat Islam di Perak supaya bersatu menjunjung syariah Islam termasuklah menolak penentang Hukum Hudud di negeri Perak.










TEKTIK DAP, EDAR VERSI KEDUA SURAT TERBUKA DYANA UNTUK PENGUNDI MELAYU SAHAJA

Posted: 30 May 2014 06:34 AM PDT

Layan Parody : Tanya Dyana, Kit Siang Jawab #inipuppetlah

Posted: 30 May 2014 04:33 AM PDT

Parody untuk PRK Teluk Intan.



Tanya Dyana, Kit Siang yang jawab.


Tak percaya? Jom tengok video 'sebenar'.


*'Hebat' betul calon DAP kali ni..... #inipuppetlah

PAS Mula Percaya Cakap Bomoh? @khairykj #BN4tlkintan

Posted: 30 May 2014 03:28 AM PDT

Harakah versi online membuat kejutan apabila menyiarkan artikel mengenai Raja Bomoh.


Jika tak percaya, boleh ke sini : http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/95-terbaik-dari-blog/28210-kalah-piala-thomas-sebab-khairy-bodoh-kata-raja-bomoh-video

Kalau perkara pokok seperti AKIDAH (mempercayai perkara syirik) pun PAS langgar, tak hairanlah PAS menyokong penuh calon seperti ini.


*Makin hanyut PAS sejak gabung dengan DAP.....

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 30 May 2014 11:15 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Pengundi BN Makin Ramai Penuhi PDM Untuk Mengundi #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 11:00 PM PDT


Pajero PAS Langgar Orang Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 10:45 PM PDT






Pajero milik PAS telah melanggar seorang penunggang motorsikal di Batu 9, Simpang Tiga Jalan Bidor-Teluk Intan. Lakonan terbaru PAS untuk PRKTelukIntan? (baca lanjut).

Petugas BN Di Sekolah Rendah St Anthony Sungai Nibong Dikepung Jentera DAP #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 10:32 PM PDT



Hanya ada 3 orang sahaja jentera BN di Sekolah Rendah St Anthony berbanding 60 orang jentera DAP. Jentera DAP sudah mula mempermainkan dan membuat tindakan provokasi kepada jentera BN. Diharap BN dapat menghantar bantuan jentera segera ke sana.

Muslimah PAS Ini Bakal Jadi Calon DAP Macam Dyana Pada PRU14 #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 10:00 PM PDT


Mereka tidak kenal siapa sebenarnya parti DAP? Apa itu DAP? Ada agenda DAP? Membuta tuli mengangkat bendera DAP tanpa tahu asal usul. Mereka ini bakal dijadikan "kuda taruhan" untuk DAP dapatkan kuasa pada PRU14. 

Lepas dapat kuasa, DAP tidak akan gunakan mereka lagi. Masa itu mereka menangis air mata darah sekalipun tiada berguna lagi. Semua sudah terlambat pada waktu tersebut. 

Rugi mereka tidak mengkaji dengan betul siapa sebenarnya DAP. Kajilah dan orang Islam akan berjumpa dengan perkara yang sebenar. 


Bukti Pengundi India Undi BN Dan Tolak DAP Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 09:30 PM PDT


Mah Siew Kong Buang Undi Di SMK Sultan Abdul Aziz, Dyana Mengundi Di Mana? #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 08:55 PM PDT





: Datuk Mah Siew Keong tiba di SMK Sultan Abdul Aziz tadi untuk membuang undi. Sebagai orang Teluk Intan, Mah Siew Kong menunaikan tanggungjawabnya sebagai pengundi. Dyana mengundi di mana? 

Dyana bukan orang Teluk Intan. Calon yang diimport untuk menjadi proksi Kit Siang di Teluk Intan. Dyana hanya pergi dan meninjau sahaja tempat pengundian. Inikah yang rakyat Teluk Intan mahu?


Pesanan Ustaz Zain Minda Pondok Untuk Pengundi Islam Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 08:28 PM PDT





Kantoi Lagi, Gambar Ini Bukti DAP Sudah Kena Tipu Dengan Dyana #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 08:00 PM PDT




Blog aboudiabydoo mendedahkan satu lagi gambar calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd. Daud terlibat dalam program Pertubuhan Bumiputera Perkasa (Perkasa).

"Dyana dalam kenyataan akhbarnya bertarikh 27 Mei 2014 menyatakan yang dia turut mendaftarkan ahli baru Perkasa di Majlis Pendaftaran Ahli baru pada 21 Oktober 2008 kerana membantu emaknya.

"Dalam kenyataan akhbarnya, dia menegaskan seolah-olah itulah satu-satunya dia pergi ke majlis Perkasa. Mana-mana pendengar yang munasabah akan membuat kesimpulan itu selepas mendengar penjelasannya. Kenyataan emaknya kemudian juga memberikan gambaran yang sama.

"Tapi lihat gambar-gambar di bawah yang diambil pada tahun berikutnya, iaitu tahun 2009," kata blogger itu. (baca seterusnya)

Surat Rayuan Terakhir Dyana Kepada Pengundi Melayu #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 07:30 PM PDT

Bacalah : Sebelum Dyana, Sudah Ada Orang Melayu Yang Dipergunakan DAP #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 07:00 PM PDT



Baca perenggan 47, itu adalah semangat orang PAS pada zaman dahulu. Kini PAS sudah rasa tidak mengapa bila ada desakan yang lebih hebat berlaku pada agama Islam. Malah boleh berpeluk tubuh melihat anak gadis Melayu dipergunakan oleh DAP untuk Teluk Intan. Pengundi Teluk Intan perlu baca pendedahan serius ini (baca lagi). Ini sebab besar dan rasional mengapa umat Melayu Teluk Intan wajib menolak calon proksi DAP di Teluk Intan.

Red Bean Army Sedang Sebarkan Fitnah Untuk Kenakan Jentera BN #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 06:42 PM PDT

Punca Kenapa Ramai Orang PAS Mahu Berpaling Tadah Undi BN #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 06:30 PM PDT


Mah Siew Kong Sedang Mendahului Undian Pada Awal Pagi #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 06:00 PM PDT


Pengundi BN Mula Keluar Beramai Ramai Di Changkat Jong #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 05:30 PM PDT


Ini Sebabnya Ahli Ahli PAS Beratur Panjang Mengundi BN Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 05:00 PM PDT


Petugas DAP Panggil Pengundi India Sebagai Paria #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 10:14 AM PDT


Nga Kor Ming Terseliuh Kaki Selepas Gagal Tendang Risalah BN #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 09:00 AM PDT





Teluk Intan – Perbuatan Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming menendang risalah Barisan Nasional (BN) dalam satu ceramah di sini baru-baru ini, adalah memalukan, kata Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Menteri Besar itu berkata tindakan Nga tidak mencerminkan sikap seorang ahli politik yang berhemah, walaupun memegang jawatan tinggi dalam parti di peringkat negeri.

"Amat malang apabila dibuat (aksi menendang risalah BN), dia terjatuh sendiri dan orang dapat saksikan. Waktu ini, mungkin masing-masing bercakap penuh emosi.

" Tetapi perlakuan dan watak sangat penting kerana ia menggambarkan pemikiran dan peribadi yang sebenar," katanya selepas menghadiri majlis jamuan rakyat di Masjid Sultan Idris II di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas tindakan Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming yang cedera di buku lali selepas gagal dalam aksi 'kung fu' untuk menendang risalah yang mempromosikan calon BN Datuk Mah Siew Keong bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, pada Isnin lepas.

Susulan insiden itu, Nga dilaporkan menerima rawatan di Hospital Teluk Intan.
 
Zambry menegaskan BN tidak sekali-kali mengajar anggota partinya bersikap biadap sehingga hilang pertimbangan seperti itu.

"Saya nak suarakan di sini untuk rakyat fikirkan. Apakah bentuk dan jenis ahli politik seperti ini yang kita perlukan untuk masa depan negara kita," katanya.
 
PRK Teluk Intan esok menyaksikan Mah berdepan calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud.- sumber suaratv

Belum Pun Jadi Wakil Rakyat Sudah Berlagak Macam Diva #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 08:30 AM PDT


Dyana Kutuk Muka Makcik Ini Buruk Kat Kedai Makan Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 08:00 AM PDT


Jangan Beri Undi Kepada Kit Siang Esok Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 07:37 AM PDT


Siti Nurhaliza Pula Difitnah Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 05:51 AM PDT




Ini gambar Siti Nurhaliza bukan Dyana Sofya. 

Anwar Ibrahim Kata Orang Cina Bodoh Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 05:30 AM PDT


Pilihanraya Kecil Di Perlis Pula Selepas #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 03:30 AM PDT


Chang Ming Kai (ADUN PKR Indera Kayangan) nampaknya sudah mula berpaling tadah menyokong BN di Perlis. Dalam satu majlis pemberian pingat untuk SUKMA Perlis, Chang Ming Kai hadir untuk mengalungkan pingat kepada atlet yang menang dalam SUKMA. 

Ini bermakna Chang Min Kai sudah pula membelot PKR dan menunjukkan niat untuk bersama sama dengan BN. Apakah selepas ini pilihan raya kecil akan diadakan di Perlis berikutan tindakan Chang Ming Kai ini?


CheGu Bard Boikot Kempen DAP Di Teluk Intan #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 02:30 AM PDT


Mesej Terakhir Mah Siew Kong Buat Pengundi #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 01:30 AM PDT


THE FLYING KICK

Posted: 30 May 2014 05:27 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 30 May 2014 04:37 PM PDT

PEJUANG BANGSA


KENYATAAN GUAN ENG DIBIDAS , RAYER CELAKA PERLU DITAHAN DULU AKTA HASUTAN @dzainalabidin

Posted: 29 May 2014 11:21 PM PDT



  • Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid berkata insiden pencerobohan DUN pada 21 Mei lepas berlaku disebabkan provokasi melampau oleh wakil rakyat kerajaan negeri.
      
    Sehubungan itu katanya, seharusnya wakil rakyat berkenaan terlebih dahulu dikenakan tindakan menurut Seksyen 31(e) Akta Hasutan sebelum Ketua Menteri Lim Guan Eng boleh menggesa penceroboh DUN diambil tindakan keras.
      
    "Beliau (ADUN Seri Delima R.S.N Rayer) bukan sahaja menyebut perkataan 'Umno celaka' di dalam DUN tetapi juga semasa berkempen untuk pilihan raya kecil Bukit Gelugor dalam khalayak ramai.

  •   
    "Kata-kata kesat yang dilemparkan terhadap pemimpin Umno itu dibuat dengan tujuan politik," katanya dalam sidang media selepas menghadiri mesyuarat Majlis Tindakan Negeri Pulau Pinang hari ini.


  • Jahara mengulas kenyataan Lim yang dilapor akhbar hari ini sebagai menggesa Peguam Negara menjalankan siasatan menurut Seksyen 121(b) dan 124(B) Kanun Jenayah terhadap kumpulan yang menceroboh DUN tersebut.
      
    Mengulas lanjut, Jahara berkata kumpulan itu tidak bertujuan mewujudkan huru-hara atau mengganggu persidangan DUN sebaliknya mahu mencari Rayer dan menuntutnya memohon maaf.


    "Mereka tidak berniat untuk buat jenayah pun kerana tidak membawa apa-apa senjata, lagipun mereka datang ketika dewan sedang berhenti rehat dan saya sendiri telah memohon maaf secara terbuka pada keesokan harinya," katanya.
      
    Dalam insiden itu, sekumpulan 100 lelaki yang mengaku anggota Umno dan pertubuhan bukan kerajaan merempuh pagar utama DUN Pulau Pinang untuk  mencari Rayer dan mendesak wakil rakyat DAP itu memohon maaf kerana mengeluarkan perkataan  kesat.
      
    Rayer dalam perbahasannya mendakwa beberapa pemimpin Umno di negeri ini  cuba menghasut rakyat melalui satu demonstrasi dengan mengapi-apikan tragedi 13 Mei 1969.
      
    - Bernama

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 30 May 2014 03:17 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Erma di Sepanyol arah filem, suami kahwin baru di Thailand

Posted: 30 May 2014 03:00 PM PDT

Utusan Malaysia hari ini tampil dengan satu laporan menarik yang mengatakan pengarah filem terkenal, Badaruddin Azmi atau lebih dikenali dengan Bade dikatakan berkahwin buat kali kedua dengan seorang wanita muda baru baru ini.

Majlis meraikan pernikahan baru suami kepada Erma Fatima & seorang wanita muda berusia awal 30′an bernama Aida Abdul itu telah berlangsung di sebuah hotel di Cherating, Pahang pada 27 Mei lalu & turut dihadiri beberapa artis terkenal termasuk Rosyam Nor.

Wartawan Utusan Malaysia dalam laporan itu juga mendakwa mereka telah menerima gambar sekitar majlis perkahwinan tersebut walaupun usaha untuk mendapatkan pengesahan dari Bade mahu pun Erma Fatima sendiri menemui jalan buntu.

"Bade dan isterinya difahamkan telah bernikah sekitar dua bulan lalu di negara jiran. Wanita berkenaan juga merupakan orang yang terlibat dalam bidang penerbitan drama dan filem dan kini membantu produksi Bade sendiri," jelas sumber.

Erma Fatima kini berada di Sepanyol untuk menjalani penggambaran karya terbarunya. (rtky/m)

(Video) Awek separuh bogel nikmati Cadbury sambil sindir umat Islam

Posted: 30 May 2014 06:01 AM PDT

Di kala umat Islam mengecam syarikat Cadbury, muncul pula video celaka ini yang di buat sendiri oleh remaja perempuan Melayu.

Dalam video ini, beliau menyindir-nyindir status pengharaman coklat berkenaan, DNA Babi, dan sikap orang ramai terhadap isu ini.

Resti bank baki RM7 juta Felixia Yap

Posted: 30 May 2014 01:01 AM PDT

Selepas bekas model Playboy Felixia Yap memberikan kata-kata pedas kepada beberapa pihak yang cuba mengaibkannya baru-baru ini, kali ini di laman Facebooknya beliau cuba memberi motivasi kepada orang ramai.

Felixia memaparkan gambarnya sedang memegang sekeping resit baki sebuah bank dengan baki akaunnya berjuta-juta.

"Siapalah yang kaya sampai tahap ni?.. Hmm.. tapi tak mengapa kalau akaun bank tak melimpah sebegini.

"Biar kaya iman, kaya budi bahasa, kaya pengetahuan dan kaya pahala.. daripada kaya dalam bank akaun, tapi miskin untuk dunia akhirat," katanya menyindir pedas.

Resit bank berkenaan tertulis baki sebanyak RM7,000,987.35 yang memang melimpah ruah duitnya.

Dihujung status Facebooknya, rupa-rupanya slip bank berkenaan adalah resit yang direka untuk tujuan penggambaran bagi sebuah drama telemovie hari ini.

Felixia pada satu artikel dilaporkan di Mynewshub hanya menunggu sahaja saat beliau akan memeluk Islam dan mengucapkan dua kalimah syahadah.

Di laman Facebooknya atas nama Felixia Yap pun sudah berlumba-lumba lelaki yang pelbagai jenis nak berkenalan dan mahu menjadikan Felixia sebagai teman hidup.

Kita berharap Felixia yang cantik jelita ini akan segera memeluk Islam dan boleh menggunakan keayuan dan kebaikannya untuk menarik ramai lagi wanita untuk berhijab dan menjadi Muslimah yang baik. – MYNEWSHUB.MY

Suspek kelar leher budak dipercayai telah lemas

Posted: 30 May 2014 12:01 AM PDT

KUALA LUMPUR: Suspek pembunuhan kanak-kanak perempuan yang dijumpai mati dikelar di tebing Sungai Klang, Jalan Sultan Hishamuddin di sini semalam dipercayai telah lemas

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, SAC Gan Kong Ming berkata suspek tersebut dipercayai telah cuba melarikan diri dengan terjun ke dalam Sungai Klang.

"Orang awam yang ternampak kejadian itu cuba menangkap lelaki itu dengan menyusuri Sungai Klang dan ternampak lelaki tersebut tenggelam timbul sebelum terus hilang dibawa arus sungai tersebut dan kita percaya lelaki tersebut telah lemas," katanya dalam satu kenyataan medianya kepada Astro Awani.

Gerakan besar-besaran dijalankan bagi mencari suspek namun terpaksa dihentikan disebabkan keadaan cuaca semakin gelap malam tadi.

"Gerakan mengesan suspek masih diteruskan oleh polis yang dibantu oleh anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Jabatan Pertahanan Awam (JPA) Kuala Lumpur.

Dalam kejadian yang berlaku pada 9 malam hari Khamis, polis telah menerima maklumat daripada orang awam yang ternampak seorang lelaki sedang cuba untuk melemaskan seorang kanak-kanak di tebing Sungai Klang berhampiran dengan Stesen Kereta Api Jalan Tun Sambanthan, Kuala Lumpur.

Polis yang bergegas ke tempat kejadian kemudian menemui mayat seorang kanak-kanak lengkap berpakaian berusia dalam lingkungan dua tahun dalam keadaan tertiarap.

"Mayat tersebut mengalami cedera parah dibahagian belakang kepalanya akibat dihentak dan kepalanya itu turut terputus daripada badannya,".

Terdapat pecahan seramik bersama-sama kesan darah dan sepasang selipar ditemui di tempat kejadian.

"Siasatan polis kemudiannya berjaya mengesan ibu kanak-kanak tersebut yang berusia 32 tahun dan didapati ibu mangsa tidak mempunyai pekerjaan dan hidup secara gelandangan di bandar raya ini,".

Menurut keterangan ibu mangsa, semasa dia dan anaknya melepak bersama-sama dengan kawan-kawannya di Tingkat 4, Kompleks Kota Raya sekitar jam 3 petang, dia telah pergi ke tandas.

"Dia telah meminta kawannya yang bersama-sama melepak dengannya itu untuk mengawasi anaknya dan setelah lima minit berlalu, ibu mangsa kembali semula keluar tandas dan mendapati anaknya itu sudah tiada,".

Ibu mangsa dan rakannya kemudian bergegas mencari anaknya itu di sekitar bangunan Kota Raya namun gagal.

"Maklumat awam kemudiannya memberitahu bahawa seorang saksi ternampak seorang lelaki berkulit gelap sedang mendukung seorang kanak-kanak menyusuri Sungai Klang yang kemudiannya merebahkan kanak-kanak berkenaan sambil menghempaskan sesuatu ke kepala kanak-kanak berkenaan,".

Lelaki itu juga dilihat sedang melakukan sesuatu di leher kanak-kanak tersebut.

"Beberapa orang awam bergegas cuba menyelamatkan kanak-kanak tersebut dan menyedari dirinya dikejar oleh orang ramai, suspek bertindak terjun ke Sungai Klang sebelum hilang dibawa arus,".

Kes tersebut kini disiasat dibawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan mayat kanak-kanak tersebut dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.

Pelakon Lydiawati Menderita Sakit Saraf

Posted: 29 May 2014 11:31 PM PDT

PETALING JAYA: Pelakon senior, Lydiawati memberitahu sudah dua bulan dia tidak berlakon selepas diserang penyakit saraf dan reumatik.

Lydiawati atau nama sebenarnya Salina Saimon, 48, berkata dia mengalami penyakit itu selepas berasa kebas dan bisa pada bahagian kiri kaki dan tangan sehingga menyukarkan pergerakannya.

"Ia bermula pada awal Januari lalu apabila tangan dan kaki kiri saya rasa berbisa. Risaulah jugak, takut ada masalah jantung.

"Tetapi doktor cakap saya okey. Sehinggalah pada 23 Mei lalu, saya terus ke Hospital Pakar Ampang Puteri selepas rasa sakit semakin teruk dan doktor mengesahkan saya ada penyakit saraf," katanya yang dihubungi mStar Online di sini pada Khamis.

Tambah Lydiawati, sepatutnya dia perlu menjalani beberapa rawatan lain namun selepas melihat bil berjumlah RM5,000 sepanjang tiga hari di hospital itu, dia memutuskan untuk keluar wad pada Isnin lalu kerana merasakan tidak mampu menjelaskan bayaran rawatan yang lebih tinggi.

Lydiawati memberitahu dia berasa kebas dan bisa pada bahagian kiri kaki dan tangan sehingga menyukarkan pergerakannya.

Beritahu Lydiawati dia berkemungkinan besar akan menyambung rawatan penyakitnya itu di hospital kerajaan agar tidak dibebani dengan masalah pembayaran.

"Sebelum masuk ke Ampang Puteri, saya ada juga meminta bantuan wang daripada beberapa rakan artis, takut duit tak cukup.

"Tetapi melihatkan bil yang harganya tidak munasabah, lebih baik saya membuat rawatan di hospital kerajaan sahaja. Lagi pun di sana juga mempunyai doktor pakar yang bagus-bagus," ujarnya.

Sementara itu, dia turut bersyukur apabila ramai peminat serta rakan artis memberikan sokongan moral selain ubat-ubatan tradisional kepadanya.

Kata Lydiawati, dia akan cuba menggunakan beberapa ubat tersebut dalam tempoh masa tiga minggu sebelum menyambung rawatan di hospital kerajaan.

Dalam pada itu, Lydiawati berkata, dia akan berehat daripada lakonan sementara waktu namun akan menerima tawaran berlakon sekiranya ada.

Yuna Perjelas Isu Pakai Baju Nampak Pusat

Posted: 29 May 2014 11:01 PM PDT

Jauh berada di AS bukan bermakna dirinya terlepas daripada pandangan khalayak di Malaysia terutama apabila ia melibatkan laman sosial.

Terkini, dua keping gambar penyanyi dan komposer Yuna dengan penampilannya yang disifatkan sebagai kurang sesuai dengan imejnya yang berhijab menjadi perdebatan di laman Facebook rasmi miliknya.

Gambar yang dimuat naik oleh penyanyi itu sendiri kemudiannya telah dikeluarkan selepas ia menjadi hangat.

Bercakap kepadaa Kosmo!, Yuna berkata, ada dua perkara yang perlu diperjelaskan mengenai gambar tersebut. Pertama, tentang tindakannya menarik semula gambar itu.

"Secara peribadi, saya menarik semula gambar tersebut bukan kerana tersinggung dengan banyak tohmahan tetapi saya tidak mahu dua pihak terus bertelagah mengenai isu gaun tersebut.

"Malah saya juga tidak mahu orang luar melihat orang Malaysia bergaduh dan bertahan dengan pendapat masing-masing hanya kerana isu sebegini.

"Jadi, saya fikir lebih mudah sekiranya gambar itu dibuang dan perbalahan tidak berlanjutan," ujarnya yang mengaku menutup laman sosial Instagram miliknya dahulu kerana isu perbalahan seperti ini.
 Kedua, tentang kekesalannya terhadap pihak tidak bertanggungjawab yang telah melakukan proses editing di atas gambar tersebut.

Jelas Yuna, gambar tersebut yang disiarkan di dalam beberapa blog telah melalui proses editing sehingga menyaksikan bahagian pusatnya.

"Gambar tersebut diambil untuk satu sesi fotografi di sana. Apa yang saya kesalkan, gambar yang tersebar di beberapa blog telah melalui proses editing sehingga menampakkan pusat saya apabila baju pada bahagian dalam dinipiskan," ujarnya kesal.

Tambah Yuna, sebagai wanita yang telah matang, dia faham benar tentang batasan kehidupan yang selalu dipegang olehnya selama ini.

Sudah berusia 28 tahun, katanya lagi, dia kini cukup selesa dan memahami kehendak diri sendiri.

"Saya anggap semua perkara seperti ini (dinilai orang) sebagai lumrah kehidupan. Saya sudah belajar menelannya sejak dulu lagi.

"Sebagai seorang manusia yang tidak sempurna, saya menerima dengan hati yang terbuka tentang teguran sekiranya saya melakukan kesalahan. secara jujurnya, buat masa ini, saya selesa dengan diri saya," ujarnya.

sumber : Kosmo!

Kemangkatan Sultan Perak & Kebiadaban The Malaysian Insider

Posted: 29 May 2014 10:01 PM PDT


Sebagai anak kelahiran Perak, saya berasa sungguh terkilan membaca paparan akhbar online Malaysian Insider.

'In early 2009, he attracted heavy criticism for his involvement in the removal of Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin as the menteri besar while Pakatan Rakyat was in power, which led to the constitutional crisis in Perak.

His decision was reversed by a High Court, which ruled that the sultan was not constitutionally permitted to dismiss the menteri besar.

However, the Court of Appeal later held the ruler was right in appointing Zambry of Barisan Nasional as the menteri besar, despite the latter not winning a vote of confidence in the legislative assembly' - Malaysian Insider

Perlukah isu seperti itu dibangkitkan pada ketika ini?

Tatkala negeri Perak dan negara sedang berkabung, tambahan pula jenazah Al-Marhum masih belum dimakamkan lagi, portal berita itu berterusan berpolitik.

Klik di sini.

Barangkali editor Malaysian Insider tidak mengetahui erti adab. Adab dijunjung dek orang Melayu.

Sumber

(Foto) Dua polis perkosa, gantung gadis

Posted: 29 May 2014 08:31 PM PDT


Lucknow: Polis semalam menahan tiga lelaki yang didakwa merogol dan menggantung dua gadis adik-beradik berusia belasan tahun pada pokok di utara India.

Superintendan Atul Saxena berkata, dua daripada suspek itu anggota polis.

Penduduk kampung menemui mayat kedua-dua mangsa tergantung pada pokok pagi kelmarin selepas dilapor hilang dari rumah mereka di Kampung Katra, Uttar Pradesh.

Bedah siasat menunjukkan mereka dirogol dan dicekik hingga mati sebelum digantung.

India mengetatkan undang-undang antirogol tahun lalu selepas bantahan seluruh negara berhubung jenayah itu yang semakin menjadi-jadi di seluruh negara.
Rekod menunjukkan kejadian rogol berlaku setiap 22 minit di seluruh India.

Bagaimanapun, aktivis berkata, jumlah itu rendah kerana ramai mangsa keberatan untuk membuat laporan.

- Agensi

'Dyana Sofya jangan nak pandai-pandai' - Tunku Aziz

Posted: 29 May 2014 08:08 PM PDT

APA mimpi DAP begitu teruja meletakkan calon Melayu untuk mewa-kili suara partinya di kerusi Parlimen Teluk Intan?

Mengapa secara tiba-tiba sahaja DAP begitu mengagungkan calonnya itu sedangkan suara Melayu atau India dalam parti itu tidak pernah didengar? Jangan kita lupa, Pengerusi DAP, mendiang Karpal Singh juga sekadar boneka dalam parti.

Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim menyifatkan tindakan meletakkan Dyana Sofya mempunyai mesej tersirat untuk mereka (DAP) menyampaikan agenda parti dalam hal-hal berkaitan Islam dan Melayu.

Beliau bagaimanapun tidak pelik dengan strategi DAP itu kerana pernah 'terperangkap' dengan cara halus untuk mengaburi umum khususnya masyarakat Mela-yu dan Islam kononnya DAP tidak cauvinis Cina ataupun perkauman.

"Saya pernah dijadikan 'alat' oleh mereka, saya seperti jurucakap kepada semua agenda tersembunyi mereka. Tetapi mungkin kerana saya lebih bijak, saya dapat mengesan perbuatan mereka dengan cepat.

"Hanya tiga bulan, saya sudah memahami tindak-tanduk mereka. Saya hanya bertahan selepas itu kerana dipujuk oleh ko-nonnya sahabat karib, Lim Kit Siang untuk terus tinggal dalam DAP.

"Walaubagaimanapun, saya berterusan menentang mereka dari dalam sehingga mereka tidak tahan dengan kerenah saya dan bertindak cuba 'menghalau' saya. Saya ha-nyalah 'ejen' untuk mereka. Orang Melayu dalam parti itu hanyalah alat untuk mereka.

"Saya langsung tidak teragak-agak dengan pilihan Melayu mereka kali ini juga. Tidak ada apa-apa yang istimewa dengan calon DAP Teluk Intan itu kecuali dirinya adalah Melayu dan Islam yang mendengar setiap kata-kata bosnya. Samalah dengan saya, cumanya saya tidak akan sesekali bertolak ansur dalam perkara yang membabitkan kepen-tingan Islam dan Melayu sampai bila-bila," katanya kepada penulis di kediaman beliau di Bandar Sri Damansara.

Jelas Tunku Aziz, beliau langsung tidak terkejut dengan setiap tindakan calon DAP itu yang mempersoalkan kepentingan orang Melayu dan Islam kerana kesemua itu bukanlah kehendak atau suara hati calon terbabit, sebaliknya adalah apa yang di kehendaki oleh 'tokong-tokong' dalam parti itu.

Kata beliau lagi: "Sekiranya orang Cina yang mempersoalkan kepentingan orang Mela-yu, maka semua orang Melayu akan bangkit kemarahan. Sekiranya 'mempergunakan' orang Melayu untuk mempersoalkan hak orang Melayu, apakah yang akan berlaku? Berlaku perpecahan dalam kalangan kita. 'Orang' lain akan menari dalam kegembiraan.

"Tolong cakap dengan saya semua ini tidak benar? Mengapa calon DAP itu tidak habis-habis mempersoalkan perkara yang berkaitan dengan orang Melayu? Saya tidak faham, tolong betulkan kefahaman saya. Saya juga ada mendengar dia (Dyana Sofya) membuat perbandingan antara saya dan dirinya dalam DAP. Jika dia tidak tahu kebenaran, saya minta dia tutup mulut. Jangan memandai-mandai bercakap jika tidak tahu apa-apa," tegasnya.

Nada sama turut dikongsi oleh Ketua Wanita MIC, Mohana Muniandy, yang menurutnya calon DAP itu hanya sekadar boneka yang didatangkan khas untuk memastikan kemenangan DAP, bukannya untuk membawa apa-apa kebaikan kepada penduduk di Teluk Intan.

"Saya berasa sangat kecewa dan marah. Ke mana sahaja pergerakan calon DAP itu diikuti rapat oleh Kit Siang, segala persoalan yang diajukan kepadanya perlu mendapat restu Kit Siang terlebih dulu.

"Persoalan yang ada dalam kepala saya, adakah beliau akan terus dikawal oleh Kit Siang? Jika benar, mengapa tidak Kit Siang sahaja yang bertanding di Teluk Intan? Kit Siang lagi fasih dalam mengendalikan perkara sebegitu. Saya hairan, walaupun sudah menjangkau lebih 70-an, dia masih sukakan kuasa. Ini bukan UBAH namanya.

Menurut Mohana, pengundi India akan menjadi 'king maker' atau memegang kunci dalam menentukan parti mana yang bakal menang di Teluk Intan Sabtu ini.

Dengan majoriti daripada 42 pe-ratus penduduk Cina dan 38 peratus pengundi dijangka menyokong BN, pengundi India kini akan menentukan sebarang peralihan sokongan buat kedua-dua parti.

Waheeda Wassini diganggu lelaki walaupun berpurdah

Posted: 29 May 2014 07:01 PM PDT

Lama juga tidak mendengar khabar Waheeda Abdul Wahab, penyanyi yang sikit masa dulu cukup popular dengan lagu Wassini ini. Sejak mendirikan rumah tangga bersama penyanyi dan pendakwah bebas, Ustaz Akhil Hayy, dia memilih untuk bersara daripada dunia hiburan.

Baru-baru ini kami berkesempatan bertemu pelakon Anak Mami The Movie ini sewaktu di majlis pelancaran single terbaru suaminya yang berjudul Andai Esok.

Berkongsi mengenai perkembangan diri dan kehidupannya kini sebagai suri rumah tangga, Waheeda berkata sejak tidak lagi aktif menyanyi, masanya banyak diluangkan bersama keluarga dan kelas agama. Selain itu dia juga sibuk menguruskan perniagaan online-nya.

"Alhamdulillah, hidup seperti biasa. Sejak berkahwin dan berhenti menyanyi, saya lagi ada banyak dapat masa dengan suai dan keluarga. Boleh dikatakan hampir setiap minggu kami sekeluarga akan berkumpul bersama adik beradik dan ibu saya akan buat makan-makan"

"Kalau rutin biasa, saya ada kuliahh dan mengaji Al-Quran bersama beberapa rakan. Saya juga buat bisnes kecil-kecilan menerusi online antara seperti abaya dan produk kecantikan", kata Waheeda memulakan perbualan.

Tambahnya, meskipun bukan lagi bergelar artis, namun dia tetap dikenali oleh orang ramai. Namun satu hal yang membuatkan dia berasa khuatir dan kurang seang ialah sejak tampil dengan imej berpurdah, dia semakin didekati oleh lelaki-lelaki.

Semakin Didekati Lelaki Semenjak Berpurdah

"Seperkara yang saya belajar sejak tak aktif lagi ni, sekarang ni saya baru kenal dunia dan masyarakat yang diluar industri. Walaupun saya sudah berpurda, orang masih kenal saya. Tak kiralah sama ada saya keluar bersama suami atau seorang, ramai juga yang menegur saya. Saya tak kisah kalau mereka tegur biasa-biasa. Cuma, sebelum ini saya pernah dua kali lalui insiden diganggu oleh lelaki-lelaki yang saya tidak kenali"

"Salah satu insiden itu, ketika saya keluar bersama ibu, arwah ayah dan adik saya. Ada sekumpulan lelaki yang tiba-tiba muncul entah dari mana, mereka memanggil-manggil nama saya dan mengekori saya. Saya anggap mereka tidak hormat saya sebagai isteri orang. Apatahlagi dengan penampilan saya yang sekarang ini. Orang kata kalau berhijab lagi lah nak kena jaga serba serbi. Saya tak selesa bila ada gangguan-gangguan macam itu", luahnya.

Begitupun dia tidak menyalahkan 100% individu-individu yang bersikap sebegitu. Sebaliknya gangguan sebegitu membuatkan dia lebih berhati-hati terutama semasa berada di luar rumah.

"Saya tak salahkan mereka dan saya masih boleh berdepan dengan golongan sebegini. Saya juga ada menceritakan hal ini pada suami. Sudah tentu, bila dia mendengar, dia berasa marah. Tapi selagi perbuatan mereka itu tidak sampai terlalu melampaui batas dan selagi saya boleh elak, saya elak demi menjaga maruah dan nama baik suami saya", katanya.

Dalam perkembangan lain, Waheeda ada menghasilkan dua buah lagu berjudul 'Ighfir Zunubih' dan 'Subhanaq' dan akan dimuatkan di dalam album suaminya, Ustaz Akhil Hayy. (rtky/fr)

Kejam! Kanak-kanak perempuan dikelar hingga putus kepala

Posted: 29 May 2014 06:31 PM PDT

KUALA LUMPUR: Seorang kanak-kanak perempuan ditemui mati dalam keadaan kepalanya terpisah dari badan di tebing Sungai Klang berhampiran stesen komuter Kuala Lumpur, Jalan Hishamuddin, di sini, malam tadi.

Kanak-kanak malang berusia antara dua hingga tiga tahun berkenaan ditemui orang awam kira-kira jam 9 malam dipercayai dikelar seorang lelaki warga asing yang sempat melarikan diri.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, mangsa dikatakan dibawa lari oleh suspek berkenaan dari sebuah pusat beli belah di Pudu Sentral ketika ditinggalkan bersama rakan ibunya.

"Polis sedang mengesan suspek yang melarikan diri sebaik menyedari tindakannya mengelar leher mangsa dilihat orang awam dan usaha mengesan lelaki warga asing berusia 30-an itu sedang giat dijalankan.

"ibu bapa mangsa sudah dimaklumkan dan mereka sudah membuat pengecaman, namun belum disoal siasat berikutan keadaan ibunya yang hampir pengsan sebaik melihat keadaan anaknya," katanya.

Menurut Zainuddin, pemeriksaan di tempat kejadian menemui serpihan jubin berhampiran mayat namun belum dapat dipastikan sama ada ia digunakan untuk mengelar mangsa.

"Polis tidak menolak kemungkinan suspek menggunakan senjata tajam untuk mengelar leher mangsa berdasarkan kesan kelar berkenaan," katanya.

Motif sebenar kejadian itu belum dikenalpasti dan siasatan lanjut dijalankan mengikut seksyen 302 Kanun Keseksaan.

(Foto) Saat pertabalan Sultan Perak yang menyentuh hati

Posted: 29 May 2014 06:01 PM PDT

Semua sedia maklum apabila Raja Dr Nazrin telah pun ditabalkan menjadi Sultan Perak yang ke-35 semalam. Berikut kami kongsikan beberapa keping gambar ketika berlakunya proses tersebut.

Ianya benar-benar menyentuh hati, sebak dan bangga apabila baginda mencium keranda allahyarham ayahandanya...

Daulat Tuanku!

tun faisal dot com

Posted: 30 May 2014 02:07 PM PDT

tun faisal dot com


#PRKTelukIntan: Check-list Black Ops DAP dibocorkan oleh sumber dalaman?

Posted: 29 May 2014 11:00 PM PDT




Dari gambar bikini, sampailah gambar anjing dan video lucah - Red Bean Army meneruskan permainan politik kotor mereka. Jangan terpedaya dengan permainan jahat sebegini. Dilaporkan senarai gerak kerja Black Ops Dap dibocorkan oleh pihak dalaman. Dap wajar membuat penjelasan mengenai hal ini. 

Kalau dah parti dan calon jenis menipu, jentera dan cybertroopers apa lagi.. jangan lupa Dyana kantoi menipu 4 kali dan penipuan-penipuan PR sebelum ini - 40 ribu pengundi Bangladesh, insiden Black Out di Ketari dan penipuan-penipuan lain di bawah ini.

Jika ini apa yang dibocorkan ini benar, maka Politik Baru Dyana, Red Bean Army dan Dap memang menjengkelkan...



Photo: Amanat Penting Buat Pengamal Media Maya BN  http://nblo.gs/X2lo1 Tolong Sebarkan Sebelum Terjebak




#PRKTelukIntan: #DyanaSofya tipu lagi, kantoi di Himpunan PERKASA. Anda mahu `Minister' atau `LIAR'?

Posted: 29 May 2014 03:45 PM PDT


Lebih baik pengundi Teluk Intan mendapat seorang Menteri daripada seorang PENIPU sebagai wakil rakyat mereka. Betul tak?


Mampus! Gambar-Gambar terbaru DYANA di Majlis PERKASA lama selepas Majlis Pendaftaran Ahli. DAP harus jelaskan!
http://aboudiabydoo.blogspot.com/2014/05/mampus-gambar-gambar-terbaru-dyana-di.html


1. Dyana dalam kenyataan akhbarnya bertarikh 27 May 2014 menyatakan yang dia turut mendaftarkan ahli baru Perkasa di Majlis Pendaftaran Ahli baru pada 21 Oktober 2008 kerana membantu emaknya.

2. Dalam kenyataan akhbarnya, beliau menegaskan seolah-olah itulah satu-satunya dia pergi ke majlis Perkasa. Mana-mana pendengar yang munasabah akan membuat kesimpulan itu selepas mendengar penjelasannya. Kenyataan emaknya kemudian juga memberikan gambaran yang sama.

3. Tapi lihat gambar-gambar di bawah yang diambil pada Tahun berikutnya, iaitu tahun 2009.



4. Gambar ini diambil pada 22 Mac 2009, iaitu pada hari Majlis Perhimpunan Pribumi Perkasa Negara. Bukankah itu gadis yang sama? Siap baju nya pun sama. Jika tak percaya, lihat sumber gambarnya di Photopages ini. 





5. Gambar di atas ialah di Hari Majlis tersebut iaitu pada 22 Mac 2009. Itu pun sudah cukup bukti bahawa Dyana menipu lagi.

7. Tetapi apakah komitmen seseorang itu jika dia juga turut hadir RAPTAI atau dalam bahasa Inggerisnya "rehearsal! Bukankah boleh dipanggil Aktivis!

8. Lihat gambar-gambar in di hari Raptai pada 20 Mac 2009.




9. Imej di atas ialah tajuk artikel di http://pribumiperkasa.blogspot.com/2009/03/persediaan-perhimpunan-perkasa-berjalan.html pada 20 Mac 2009.

10 Jika scroll ke bawah sedikit dalam artikel yang sama, kita akan nampak imej ini.


11. Hmm, fokus kepada gadis baju hijau.

12. Jom besarkan gambar.


13. Eh, bukankah itu Dyana lagi?

14. Lagi satu.


15. Gadis yang sama, bukan di majlis seperti yang dijelaskan dalam Kenyataan Akhbar Dyana Sofya dan DAP pada 27 May 2014. Tidak, ini RAPTAI Majlis PERKASA lama selepas itu.

16. Ini Aturcara Majlis.


17. Adakah Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan para pemimpin DAP lain tahu tentang Majlis yang ini?

18. Kenapa Dyana hadir RAPTAI? Bukankah ini bermakna dia betul-betul aktif dalam Perkasa, dan bukan sekadar "ibunya minta datang untuk tolong daftarkan ahli".

19. Ini bukan Majlis daftar ahli!

20. Lihat Dyana. Dia memakai tag kuning. Ini kelihatan seperti tag rasmi penganjur. Maknanya dia aktif dalam Perkasa.

21. Adakah Dyana menipu lagi? Mengapa dia hanya mendiamkan saja perkara ini, dan hanya menjawab seolah-olah penyertaannya dengan Perkasa hanya setakat satu Majlis Pendaftaran Ahli itu saja?

22. Adakah Dyana sebenarnya Aktivis PERKASA?

23. Mohon sahabat-sahabat press yang sempat ber'press conference' dengan Dyana tolong tanyakan ini.

24. Anda boleh buat research sendiri di link yang saya berikan. Cepat sebelum macai Pakatan buat aduan pada blogspot untuk padamkan blogsopt perkasa itu.

[gambar-gambar ini kita kenal siapa jurukameranya. Malahan Minaq Jinggo mungkin ada di Teluk Intan! Jika ada jurukameranya, maka gambar ini malah boleh jadi bahan bukti di mahkamah. Jadi INI BUKAN GAMBAR PALSU ATAU FITNAH]

Sila jawab Dyana.

#Nota: - Jawabla Dyana.....

Cucu Tok Selampit

Posted: 30 May 2014 01:42 PM PDT

Cucu Tok Selampit


@dyanasmd Seorang Penipu - Gambar Beliau Di Raptai Perhimpunan PERKASA Bertarikh 21/03/2009 Pula Tersebar

Posted: 29 May 2014 07:41 AM PDT

Dyana Sofya, calon DAP bagi PRK Teluk Intan dalam kenyataan akhbarnya bertarikh 26 Mei 2014 menyatakan yang beliau hanya membantu Ibunya mengendalikan sessi pendaftaran ahli baru PERKASA di Majlis Pendaftaran Ahli baru pada 21 Oktober 2008. Di dalam kenyataan akhbarnya, beliau menegaskan seolah-olah itulah satu-satunya majlis beliau bersama PERKASA. Mana-mana pembaca yang lurus akan membuat kesimpulan yang sama selepas mendengar penjelasannya. Kenyataan Ibunya selepas itu juga memberi gambaran yang sama. 

Apa yang Dyana Sofya tidak jelaskan kepada umum adalah beliau turut bergiat aktif di dalam PERKASA selepas sessi pendaftaran berkenaan. Buktinya, pada 21 March 2009, beliau juga turut terbabit di dalam membantu menyempurnakan Raptai Perhimpunan Dan Sidang Kemuncak Peribumi PERKASA Negara yang telah diadakan pada keesokkan harinya. Gambar-gambar Dyana Sofya di bawah yang berbaju hijau diambil di blog PERKASA, di sini. Lihat Dyana Sofya yang memakai tag berwarna kuning seperti tag penganjur. Ini membuktikan bahawa beliau aktif di dalam PERKASA. Pengundi-pengundi di Teluk Intan harus tahu pembohongan ini.



Gambar-Gambar DS @NajibRazak Menziarahi Jenazah Almarhum Sultan Azlan Shah

Posted: 28 May 2014 11:01 PM PDT

Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak dan isteri, DS Rosmah Mansor pagi tadi memberi penghormatan terakhir kepada Almarhum Sultan Perak, Sultan Azlan Shah yang mangkat semalam. DS Najib yang sedang dalam rangka lawatan rasmi ke China, tiba di Balairong Seri Istana Iskandariah, Bukit Chandan di sini pada 9 pagi dan akan kembali ke Beijing untuk menyambung lawatan enam hari yang bermula Selasa sempena ulang tahun ke-40 hubungan diplomatik antara Malaysia dan China.

@dyanasmd Dan @mbnizar Melawat Jenazah Almarhum Tuanku Sultan Perak Pun DAP Buat Promosi? Ikhlas Ke Tidak Ni?

Posted: 28 May 2014 10:21 PM PDT



Gambar-Gambar calon PRK Teluk Intan, Dyana Sofea menziarahi jenazah Almarhum Tuanku Sultan Perak di Istana Bukit Chandan, diberi publisiti yang meluas oleh media-media pembangkang. Turut kelihatan mengiringi Dyana Sofya adalah Mantan Menteri Besar Perak yang masih menggunakan 'tweet handle' 'mb' pada pangkal namanya, DS Nizar Jamaluddin. Kelihatan juga Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria dan Ketua DAP Perak, YB Ngeh Koo Ham.

Kehadiran pemimpin-pemimpin pembangkang Perak ini menimbulkan tanda tanya. Adakah mereka berniat ikhlas atau sengaja mencari publisiti murahan untuk mendapatkan iklan percuma untuk kempen PRK Teluk Intan. Ini memandangkan tidak ada seorangpun di antara mereka yang meminta maaf kepada Almarhum Tuanku Sultan Azlan Shah ketika hayat Baginda kerana dosa-dosa menderhaka yang mereka lakukan.

Mungkin pembaca meminta CTS berfikiran positif. Baiklah. Mungkin Nizar Jamaluddin datang ke sini untuk sembah derhaka sekali lagi? Nak berfikir positif lagi, kenapa juak-juak pembangkang ini hadir ke majlis ini dengan muka tersenyum gembira? Apa yang mengembirakan hati mereka?

waadat

Posted: 30 May 2014 01:14 PM PDT

waadat


Awas orang ke-3 di PRK Teluk Intan

Posted: 30 May 2014 07:43 AM PDT

Bahang PRK Teluk Intan (Teluk Ensen, kata arwah atok Demang) semakin terasa.

Sebenarnya Damang dah malas nak ulas tentang PRK dan itulah sebabnya satu posting pun Demang tak buat untuk PRK terakhir sebelum ini.

Demang yakin pengundi Melayu Teluk Intan faham apa yang sedang berlaku dan apa yang patut dilakukan.

Cuma Demang nak ingatkan bahawa dalam PRK banyak taktik kotor yang sukar dibuat semasa PRU akan dicuba dalam PRK. Hal ini kerana dalam PRK seluruh jentera parti yang bertanding dan parti komponen akan dikerahkan di cuma satu kawasan.

Barangkali istilah komponan kurang tepat sebab PR rasanya belum lagi didaftar.

Salah satu taktik kotor yang biasa digunakan ialah memalsukan (edit) foto calon. Ada beberapa kemungkinan yang boleh berlaku:

Parti A akan edit foto calon parti B.
Parti B akan edit foto calon parti A.

Itu biasa!

Parti A akan edit foto calon parti A.
Parti B akan edit foto calon parti B.

Kenapa? Mereka akan edit foto calon sendiri dan tuduh parti lawan yang lakukan.

Jangan lupa, akan ada jenis yang ketiga:

Pihak ke-3 akan edit foto calon parti A.
Pihak ke-3 akan edit foto calon parti B.

Tujuannya? Lu pikir le sendiri.

Nasihat Demang ialah jangan percaya sesuatu kecuali kita melihatnya sendiri!

Layakkah raja nazrin jadi sultan Perak?

Posted: 29 May 2014 06:45 PM PDT

Oleh kerana kita perlukan raja dan negara kita mengamalkan sistem raja berperlembagaan, maka sultan yang bagaimana lagi yang kita mahu?

Raja Nazrin kini bergelar Sultan Nazrin Muizuddin Shah ibni Sultan Azlan Muhibbuddin Shah

Baginda berkelulusan Ijazah Doktor Falsafah dalam bidang Politik, Ekonomi dan Kerajaan dari Universiti Harvard, Amerika Syarikat. Baginda juga memiliki Ijazah Sarjana Muda dalam Bidang Falsafah, Politik dan Ekonomi dari Universiti Oxford, England pada 1979 dan Ijazah Sarjana dalam bidang Pentadbiran Awam dari Universiti Harvard, Amerika Syarikat pada 1984.

Putera raja yang berjiwa rakyat, Raja Dr. Nazrin terlibat dalam program amal dan kemasyarakatan untuk kepentingan rakyat, khususnya bagi membantu golongan miskin dan kurang bernasib baik.

Putera raja berilmu tinggi dengan pandangan dan buah fikirannya dalam pelbagai isu mencakupi politik, sosial, ekonomi, kemasyarakatan, agama serta isu semasa sering diikuti dengan penuh minat oleh rakyat selain menjadi bahan perbincangan ilmiah serta bualan orang ramai.

Semoga dengan pertabalan ini akan membantu sedikit sebanyak kualiti negara kita biarpun baginda bukan Ketua Negara yang kini disandang Sultan Kedah.

Siapa tahu setelah tempoh YDA yang ada sekarang tamat, Malaysia melakukan satu transformasi baru dengan melantik baginda sebagai Ketua Negara yang baru.

Jika tidak pun, barangkali akan ada sultan atau bakal sultan negeri Melayu lain yang mampu menyaingi baginda.

Apapun kebarangkaliannya, dari semasa ke semasa kita akan beroleh Ketua Negara yang lebih baik dari sebelumnya.

Sementelah cabaran kita pun semakin getir.

*Takziah pada rakyat negeri Perak atas kemangkatan Sultan Azlan dan tahniah atas perlantikan Sultan Nazrin yang menyambung legasi ayahanda baginda untuk kemakmuran rakyat Perak.

Comments (0)