Rabu, 23 April 2014

Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat


Kerabu Bersuara ®

Posted: 23 Apr 2014 03:44 PM PDT

Posted by Admin Direktori Blog | | 3:44 PTG

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

sumber :-

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info


Wan Azizah: Perancangan jahat Umno halang Anwar jadi Presiden PKR

Posted: 22 Apr 2014 10:58 PM PDT

Apr 23 2014 / Fazallah Pit
Oleh: AFIX REDZUAN

PETALING JAYA, 23 APRIL: Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata penarikan diri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrhim daripada bertanding jawatan Presiden adalah kekangan Akta Pertubuhan akibat keputusan perundangan yang dihadapinya.

Beliau berkata tindakan halangan itu adalah perancangan jahat Umno yang berusaha mematikan karier politik Anwar.

Anwar dan Wan Azizah Kongres PKRKatanya, cadangan untuk mengangkat Anwar bagi menerajui parti itu sudah lama dibuat di peringkat atasan sebelum ini.

"Ini jelas membuktikan kepada kita betapa jelasnya kejahatan Umno yang terus berusaha mematahkan semangat juang Anwar.

"Saya ingin tegaskan di sini bahawa tindakan ini hanya akan terus membakar semangat juang anggota PKR untuk meneruskan agenda perubahan di Malaysia," katanya kepada media di Ibu Pejabat PKR, di sini.

Anwar kini masih menunggu keputusan Mahkamah Rayuan selepas mahkamah memutuskan beliau bersalah dalam kes Fitnah II.

Penarikan diri Anwar daripada bertanding jawatan Presiden menyaksikan beliay kekal sebagai Ketua Umum PKR.

Mengulas mengenai pemilihan parti, Wan Azizah berharap supaya semua calon bertanding dan penyokong memelihara adab pertandingan serta berpandukan kepada peraturan yang ditetapkan Jawatankuasa Pemilihan PKR 2014.

Solat hajat & bacaan yasin di kediaman Anwar esok

Posted: 22 Apr 2014 10:51 PM PDT

KUALA LUMPUR 23 APRIL: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjemput orang ramai menghadiri ke majlis solat hajat dan bacaan yasin di kediaman beliau di Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur
Majlis yang bermula jam 7.15 petang esok diadakan bagi memohon perlindungan dan mempermudahkan urusan keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini berhadapan pertuduhan fitnah oleh kerajaan Umno BN terhadapnya.

Sebelum ini, Mahkamah Rayuan pada 7 Mac menjatuhkan hukuman lima tahun penjara ke atas Anwar Ibrahim.
Penghakiman tersebut penuh kontroversi dengan prosedur pincang antaranya permohonan mendapatkan nota perubatan ditolak, tarikh perbicaraan dipercepat, penghakiman tergesa-gesa.
Paling jelas pelantikan peguam yang banyak mewakili Umno di mahkamah, Shafee Abdullah. Umum mengetahui kes ini merupakan konspirasi politik peringkat tertinggi Umno-BN untuk menjatuhkan Anwar.

Justeru anggota KEADILAN, penyokong Pakatan Rakyat dan orang ramai yang menolak kezaliman dan mahu keadilan ditegakkan dialu-alukan hadir ke majlis ini.

Adun dan media dihalang lawat Empangan Sungai Selangor

Posted: 22 Apr 2014 10:48 PM PDT

Oleh: Hafizan Taib

KUALA KUBU BHARU 22 APRIL : Rombongan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dan media dihalang memasuki kawasan Empangan Sungai Selangor di sini hari ini apabila tidak dibenarkan pengawal keselamatan di pintu masuk untuk ke kawasan itu.

Dalam lawatan bermula kira-kira jam 11 pagi rombongan terdiri daripada Adun Bukit Gasing, R Rajiv; Adun Kampung Tunku, Lau Weng San; Adun Damansara Utama, Yeo Bee Yin dan diketuai Adun Kuala Kubu Bharu, Lee Kee Hiong yang mahu meninjau perkembangan di empangan itu.

Berikutan itu berlaku sedikit kekecohan antara kumpulan Adun dan petugas di empangan dikendalikan Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (Splash).

Selepas perbincangan tidak membuahkan hasil, Kee Hiong dan rombongan mengambil keputusan untuk terus memasuki kawasan empangan.

Pihak media diarahkan menunggu di luar sehingga lawatan itu selesai.

Kisah Saidina Umar Mengutus Surat Kepada Sungai Nil

Posted: 22 Apr 2014 05:20 PM PDT

Kisah Saidina Umar Mengutus Surat Kepada Sungai Nil

Sungai Nil, sungai yang pernah menjadi saksi keajaiban dan kekuasaan Tuhan sehingga ke hari ini. Tenang airnya yang mengalir menyimpan pelbagai cerita yang sukar diterjemah dengan kata-kata. Sungai Nil tidak pernah kering walau kemarau panjang menjelma.

Menyingkap kembali sejarah, kisah ini pernah berlaku pada zaman pemerintahan Khalifah Umar Al-Khattab. Ketika itu, Mesir telah jatuh ke tangan Islam sementara masyarakatnya masih banyak yang mengamalkan amalan yang bertentangan dengan syarak.

Khalifah Umar lantas melantik Amru bin 'Ash sebagai gabenor bagi menguruskan hal ehwal dan masalah di Mesir. Sehinggalah tiba satu bulan di mana tarikh 11 hb, sungai Nil semakin surut dan hampir mengering.

Sekumpulan penduduk datang menemui Amru bin 'Ash. Lalu mereka bercerita,

"Wahai Amirul Mukminin, Sungai Nil ini boleh jadi kering kecuali kami penuhi permintaannya."

"Jika begitu, apakah permintaannya?," tanya Amru bin 'Ash.

"Biasanya, sudah menjadi amalan kami setiap tahun, kami akan mencari seorang anak gadis yang cantik rupa parasnya. Setelah orang tuanya setuju dan redha, kami akan menyuruh gadis itu berdandan dan berhias seelok mungkin. Selepas itu, kami akan melemparkan dia ke Sungai Nil sebagai korban. Selepas itu, barulah air Sungai Nil akan mengalir semula," jelas mereka.

"Jangan, perbuatan itu dilarang oleh Islam. Kedatangan agama ini adalah bagi melenyapkan amalan buruk seperti ini. Bagaimana kalian tega mengorbankan nyawa gadis lain yang tidak bersalah apa-apa," sangkal Amru bin 'Ash yang terkejut.

InsyaAllah bersambung...

ALHUSSEYN

Posted: 23 Apr 2014 03:30 PM PDT

Posted by Admin Direktori Blog | | 3:30 PTG

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

sumber :-

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info


Apakah Gajah akan tunduk kepada pelanduk?

Posted: 23 Apr 2014 09:00 AM PDT

 Pas mesti meneruskan hasrat membentangkan usul rang undang-undang persendirian mengenai hudud di Parlimen dan tidak sesekali tunduk kepada penentangan DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR) hanya demi menjaga hati pakatan pembangkang.

 Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa berkata, perjuangan untuk menegakkan hukum Islam adalah cita-cita tertinggi penubuhan parti itu dan usaha ber-kenaan tidak seharusnya dikendurkan atau digagalkan hanya kerana tentangan daripada DAP dan PKR.

 Menurutnya, sekarang adalah waktu terbaik untuk Pas membentangkan rang undang-undang itu di Dewan Rakyat bagi membolehkan Kerajaan Negeri Kelantan mendapat kebenaran melaksanakan hukum hudud kerana Kerajaan Persekutuan dan UMNO sendiri sudah menyatakan sokongan.

 "Hudud merupakan antara teras perjuangan Pas yang telah lama kita perjuangkan kerana itu tuntutan syariah. Saya harap matlamat pelaksanaan syariah lebih diutamakan daripada sebarang percaturan lain yang bersifat politik. Pas perlu pastikan jadi realiti kerana inilah yang ditunggu oleh orang Islam.

 "Sekarang masa paling sesuai sebab ada keterbukaan daripada Kerajaan Pusat dan UMNO tetapi penghalangnya adakah kita nak jaga hati rakan politik (DAP dan PKR)," katanya ketika ditemui pada Seminar Antarabangsa Penghayatan Wasatiyyah Dalam Kerangka Maqasid Syariah, katanya di sini.

Itu adalah kenyataan Nasharudin Mat Isa pada 10 April lalu di akhbar Utusan Meloya. 

 Orang PAS lazimnya akan memboikot akhbar tersebut. Kalau anda atau sesiapa sahaja yang dilihat mengepit akhbar Utusan, pastinya anda akan dicop sebagai orang Umno. Anda akan dipandang rendah dan sempit pemikiran kerana membaca akhbar Umno tersebut.

 Anda adalah berfikiran terbuka dan Islamik kalau anda mengepit akhbar Harakah. Anda adalah pejuang Islam yang tulin sekiranya anda membelinya walaupun tidak membacanya ....Anda adalah Islam Haraki....



 Apakah 21 Ahli Parlimen PAS akan mampu mendapatkan sokongan 88 Ahli Parlimen Umno? 

 Itulah yang bakal kita saksikan bila ianya dibentangkan di parlimen kelak; Insya' Allah ~ Kita akan menyaksikan bagaimana Gajah yang besar dan terkenal ganas selama ini, akan tunduk melutut kepada pelanduk yang begitu kecil ....

Tiada ulasan:

Pengikut