Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:24 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 27 Apr 2014 03:30 AM PDT

bumiyang


Lawatan Obama ke Malaysia Bukti Umno Talibarut AS/Yahudi???

Posted: 26 Apr 2014 09:51 PM PDT

Pemilihan Pucuk kepimpinan PKR - Bersih Daripada Pengundi2 Hantu???

Posted: 26 Apr 2014 08:44 AM PDT

tunku

Posted: 27 Apr 2014 03:20 AM PDT

tunku


PAS Bid To Implement Hudud Can Cause Religious Conflicts - Ku Li

Posted: 26 Apr 2014 10:35 AM PDT

Gua Musang Member of Parliament Tengku Razaleigh Hamzah fears that a renewed bid by PAS to implement the hudud law in Kelantan can cause religious conflicts among the people of different races in the country.

He noted that since PAS raised the issue again, there had been protests from non-Muslims.

Nevertheless, PAS had expressly dismissed all views of its coalition partners in the Pakatan Rakyat, he said.

Tengku Razaleigh said it was a complex situation and needed to be referred to the country's constitution which underlines the strengths of the various races in the country.

"For us Malays and Umno, understanding the hudud law is not a problem," he said at the Local Young Professionals Gathering here Saturday.

Tengku Razaleigh, who is also Gua Musang Umno division chief, said Article 8 of the Constitution was a clear reference to the people of different races in the country, which should be adhered to so as not to create disunity that could affect national security.

The PAS-led Kelantan Government was earlier reported as planning to table a private Bill on Hudud law at the Dewan Rakyat to enforce the Syariah Criminal Code (II) Enactment 1993, no later than December.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 27 Apr 2014 03:04 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Kereta Obama isi di Caltex

Posted: 26 Apr 2014 08:57 PM PDT






Isi minyak pun tak isi di stesyen Petronas. Obama datang sini mahu Malaysia tandatangan TPPA.

Serupa kita tidak dapat apa-apa dari kedatangan Obama. 

Amerika hanya nak ajak kita untuk sokong dia berperang. Selalunya dia akan cuci tangan dan tinggal. Negara kita hancur terbarai.

Hmmm ... Jangan jual negara kepada sebarang orang

Aspirasi Bangsa

Posted: 27 Apr 2014 01:28 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Gambar yang Macai PR tak nak tengok!!

Posted: 26 Apr 2014 11:10 PM PDT

Astaghfirullah... Pelajar Bangga Kongsi Gambar Air Mani

Posted: 26 Apr 2014 08:00 PM PDT

KECAMAN Tun M terhadap BOEING merungkai DALANG kehilangan MH370

Posted: 26 Apr 2014 06:29 PM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 27 Apr 2014 01:24 AM PDT

Taipingmali (tm)


Anwar dan Mat Sabu sekali lagi buat kerja haram

Posted: 26 Apr 2014 07:04 PM PDT

Majlis memperingati kematian ahli politik pembangkang sekali lagi mengundang persoalan dalam hukum Islam.

Dahulu setiap kali diadakan majlis memperingati kematian pejuang tanah air, akan diadakan satu istiadat ketenteraan dengan menjemput pembesar negara hadir untuk majlis meletakkan kalungan bunga di Tugu Negara.


Perbuatan tersebut telah mendapat teguran daripada jabatan agama dan mufti serta majlis fatwa negara menyatakan perbuatan tersebut adalah haram. Justeru, kabinet dan kementerian pertahanan dengan segera menghentikan majlis tersebut.

Antara mereka yang lantang mengkritik perbuatan tersebut ialah pemimpin parti Pas dan juga bekan mufti Perlis.

Kini sejarah berulang lagi, harap pihak Pas tidak pula mendiamkan diri apabila timbalan presiden parti mereka menghadiri majlis tersebut dan kelmarin, majlis tersebut turut dihadiri oleh beberapa pemimpin parti masonic negara dan beberapa orang peguam kontroversi yang terlibat dalam kes menyokong tuntutan murtad Lina Joy.

Harap Harun Din orang kuat pemimpin pembangkang yang juga kroni pemimpin masonic dapat membuat kritikan dan teguran terhadap pemimpin parti mereka.

Media Pas dan Pkr mungkin akan spin cerita sebaliknya bagi menyokong perbuatan pemimpin mereka. Sebelum ini heboh isu tunduk memberi penghormatan kepada mayat kafir harbi dan pemimpin parti tersebut dibelasah kaw-kaw dalam media maya sehingga pemimpin parti masonic tersebut terpaksa memutar belit dan memalsukan hadith nabis untuk menegakkan benang yang sudah terendam air. Pun begitu pihak maca-macai Pas telah mengalih isu dan menyatakan Najib juga tunduk bila berdepan dan bersalaman dengan permaisuri queen dari london.

Puak-puak macai pas dan pkr sentiasa ligat mencari alasan bagi bahan untuk spin dan memutar-belit hal yang sebenarnya. Teringat juga pada 2008 apabila Harakah mengajak penyokong dan ahli Pas turun ke Kamunting untuk perarakan VIGIL dan menyeru umat Pas agar membawa lilin. Sampai sekarang MAZA dan Harun Din jadi setan bisu, tak berani tegur.

Jom tengok gambar-gambar ini yang diambil dari blog minaq jinggo










RAPERA ..

Posted: 27 Apr 2014 01:19 AM PDT

RAPERA ..


Political Leaders Failed our Kids in the English Language Sector !!!

Posted: 27 Apr 2014 12:08 AM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 26 Apr 2014 11:50 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


ORANG SELANGOR PEMALAS, KALAU TIADA AIR PUNGUTLAH AIR HUJAN, KATA EXCO SELANGOR

Posted: 26 Apr 2014 05:31 PM PDT


Penjelasan Exco Kerajaan Negeri Selangor, Dr Ahmad Yunus Hairi tentang catuan air dibidas kerana memperlekehkan rakyat negeri itu.
Dr Ahmad Yunus Hairi, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Belia dan Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Selangor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Sijangkang ketika diwawancara harakahdaily.netberkata adalah sikap malas jika bergantung semata-mata kepada air paip.
"Sebagai didikan juga kepada rakyat, kalau pada diri saya sendiri lah, dalam keadaan tiada air paip tetapi hujan lebat, kita boleh simpan air hujan untuk kegunaan selain makan minum. Ambil peluang masa hujan ini.
"Jangan bergantung 100 peratus pada air paip. Kalau saya sendiri tidak ambil air hujan ini dalam keadaan air paip saya tak ada, apa yang saya boleh kata pada diri saya selain 'malas',"katanya.
Kenyataan Exco Kerajaan Negeri Selangor itu telah menjadi viral di internet.
"Sabar bang," kata Mohd Ekmal Ahmad kepada @mesincetak yang membuat kenyataan sinis berbunyi,"Di tepi mulut yang berwarna hitam tu, apa bang ? Otak ?
"Kalau dah namanya politikus, 2-2 mentaliti sama," kata Shawalfitri Yaakob.
@JeffriMS pula mencabar pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang dahulunya mencanang air di Lembah Klang lebih dari cukup, tampil ke hadapan memberi penjelasan.




ANWAR TERSANGAT-SANGAT KECEWA, TERLALU KECEWA

Posted: 26 Apr 2014 06:56 AM PDT

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan tersangat-sangat kecewa, terlalu amat-amat kecewa apabila Barack Obama tidak mahu menemuinya dalam kunjungan Presiden Amerika Syarikat ke Malaysia hari ini.
"Pembangkang kecewa bahawa Obama tidak akan menemui Anwar yang disabitkan terhadap tuduhan liwat bulan lalu, yang menurut mereka, satu pertuduhan yang direka dan untuk membunuh karier politik Anwar," laporMalaysiakini mengulas artikel Ketua pembangkang itu yang disiarkan di akhbar Washington Post hari ini.
Dalam artikel kepada Washington Post itu, Anwar telah menggesa Amerika Syarikat supaya jangan hanya menumpukan kepada agenda perdagangan dan pelaburan sahaja, tetapi mesti kekal berpegang kepada nilai-nilai sebenarnya berkaitan soal kebebasan dan demokrasi.
"Dengan kecenderungan keperluan kepada semua kaum, Pakatan Rakyat menginginkan satu masyarakat majmuk di mana Islam sederhana wujud bersama secara harmoni dengan agama lain yang kebebasan asas termaktub di bawah perlembagaan persekutuan.
"Ia akan menjadi jauh dari politik jahat parti pemerintah, yang menonjolkan kepada dunia Barat muka kesederhanaan dalam hubungan agama dan bangsa sambil mengejar dasar yang mengumpan bangsa dan hasutan kebencian agama – penyalahgunaan didokumenkan secara meluas oleh kumpulan termasuk Suaram dan Human Rights Watch.
"Dengan media cetak dan elektronik di bawah kawalan penuh rejim tersebut, khabar angin tersebar mengenai pengambilalihan kerajaan berlaku oleh orang Kristian, ancaman keganasan yang dilemparkan terhadap orang bukan Islam, Al-Kitab disita dan uskup diheret oleh polis untuk soal siasat. Ucapan saya untuk jemaah dalam satu gereja Katolik pada Ahad telah dikutuk sebagai tindakan murtad, "kata Anwar kepada Washington Post.
Anwar juga turut mempromosi di laman peribadinya, anwaribrahimblog.com, satu artikel bertajuk "President Obama Must Address Malaysia's Human Rights Record."
Artikel yang ditulis Amnesty International AS itu menyenaraikan rekod hak asasi manusia di Malaysia, salah satunya berkaitan kes liwat yang membabitkan Anwar Ibrahim.

WELLCOME BARACK OBAMA... WHERE ANWAR?

Posted: 26 Apr 2014 03:20 AM PDT

Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama yang tiba hari ini untuk lawatan julung kalinya ke Malaysia diberikan sambutan negara di Dataran Parlimen hari ini.

Ketibaan Obama pada pukul 5.40 petang disambut Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

Yang turut hadir, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak; Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta menteri-menteri Kabinet.

Sejurus ketibaan beliau di Parlimen yang berserta 36 buah kenderaan pengiring, lagu kebangsaan kedua-dua negara dimainkan diikuti tembakan meriam sebanyak 21 das.

Seterusnya di mana Anwar meratap ...?


MERBOK TIMES

Posted: 26 Apr 2014 11:48 PM PDT

MERBOK TIMES


26 APRIL 2014 - LAWATAN PRESIDEN AS BARACK OBAMA

Posted: 26 Apr 2014 04:56 PM PDT

Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah bersama Presiden Amerika Syarikat Barack Obama pada Majlis Jamuan Negara Meraikan Presiden Amerika Syarikat ke Malaysia di Istana Negara pada malam Sabtu. -Foto BERNAMA.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 26 Apr 2014 11:41 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Pemilihan PKR, Macai Azmin Kantoi Lagi...

Posted: 26 Apr 2014 10:00 PM PDT

PKR makin parah... macai azmin kantoi menipu lagi, kali ini seludup kertas undi kemudian pangkah semuanya dalam bilik hotel...

Yahooo...




GEMPAR: Macai Azmin Ali Kantoi Menipu Kertas Pemilihan PKR

Posted: 26 Apr 2014 07:00 PM PDT

Kalau dah bangkai tu, campak kemana pun tetap juga busuk, itulah yang terjadi pada azmin ali, dalam hidup azmin tak pernah sekali pun dia berlaku jujur pada diri dia dan rakyat, selagi dia boleh menipu dia akan  terus menipu untuk terus hidup...

Ini cerita bukan aku buat fitnah, tapi di dedahkan sendiri oleh salah seorang macai yang boss dia lawan azmin, tak pasti lah budak nie macai khalid gagap atau pudin nasution, tapi apa pun dia telah mendedahkan penipuan macai azmin...

Penipuan kertas undi berlaku, sudah tentu azmin yang arahkan macai dia untuk menipu, takan macai pandai-pandai nak buat kot, tak tau la pulak lepas nie, azmin akan tuduh ini umno punya kerja...





Pernah Dengar Pepatah Ini...???

Posted: 26 Apr 2014 06:00 AM PDT

Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong...


Itulah nasib anwar, obama memang tak mau jumpe dia, tapi dia yang terhegeh-hegeh nak jumpe dengan negro tu...

Bila dah malu mula la kata negro tu dapat tekanan dari kerajaan supaya jangan jumpe dia...

Weii anwar, negro tu tak kenal ko la...

The Unspinners

Posted: 26 Apr 2014 11:39 PM PDT

The Unspinners


Obama datang bawa TPPA, China datang bawa pelaburan

Posted: 26 Apr 2014 10:30 PM PDT


Obama datang ke Malaysia untuk membina hubungan baik dengan negara-negara seperti Malaysia, China, Jepan dan Korea Selatan atas tujuan untuk menyekat China. Tapi yang dapat dihidangkan hanyalah TPPA. Baca ABITW SINI.

TPPA PUN megikat dan berat sebellah menyebelahi MNC dari Amerika Syarikat untuk membina perniagaan dan laba sesuka hati.


Beli minyak pun bukan di Petronas


Lepas masuk campur dan perang dengan mana-mana negara, tiada negara yang ditinggalkan dalam keadaan sempurna dan aman tenteram. Negara itu hancur akibat bedilan dan kekejaman tentera Amerika.


Tapi China datang ke Malaysia bawa pelaburan. Dan pelaburan iitu membawa pekerjaan, perumahan, pengetahuan, kepakaran, dan lain-lain pembagunan.

Dalam satu perjanjian yang baru dimetrai hasil usaha Dato Mukhriz menyelesaikan kemelut ZIPY yang disebabkan PAS, China akan melaburkan untuk membina loji penapisan minyak yang berkapisiti permulaan sebanyak 200,000 tong sehari dan bboleh mencapai 800,000 tng sehari.

Kapisiti terkini Petronas pun hanya 400,000 tong sehari.

Baca ABITW SINI

KIta perlu bijak dalam mengimbangi kedua-dua kuasa besar.

Pakar dulu kata air mencukupi, Pakar sama ke kata air lombong selamat?

Posted: 26 Apr 2014 07:04 PM PDT


DALAM soal air di Selangor ini, Khalid sudah cukup banyak membohong kepada rakyat Selangor, ini semua orang tahu dan bersepah bukti nak ditunjukkan – kalau ada yang cukup bodoh mintak.

Tapi sebab tidak ada nak tanya, penulis nak sebut juga, antara buktinya ialah, semua orang tentu masih ingat 4 tahun lepas bila Khalid kutip entah 'pakar' dari lubang mana untuk beri keyakinan bahawa krisis air di Selangor tidak akan berlaku sehingga 2019.

Membohong guna isu itu saja(diulang-ulang setiap hari), Pakatan berjaya menguatkan cengkaman di Selangor dalam PRU13.  Tak lama lepas habis pilihanraya, rakyat Selangor dihadiahkan dengan catuan air yang menyeksakan.

Bravo!!


Pun begitu, isunya hari ini tentang 'kajian pakar' yang disebutkan Khalid mengesahkan kandungan air lombong di Selangor selamat untuk dimasukkan ke dalam sungai dan kemudiannya diproses untuk menjadi air minum.  Persoalannya sekarang, kali ini, pakar mana Khalid pakai?

Adakah pakar ini orang yang sama mengesahkan krisis air di Selangor tidak akan berlaku hanya sehingga 2019?  Kalau itulah pakarnya, rakyat Selangor boleh bersiap sedia untuk mati akibat kanser, kerana sudah terbukti pakar tersebut tidak berguna sama sekali, dan hanya menggunaksn 'kepakarannya' untuk menyokong motif politik pembangkang.


Kalau air lombong boleh buat minum, dah lama dah orang minum.  Masalahnya, adalah sebab kenapa air lombong tidak dijadikan punca air minuman kerana dah nama pun lombong, banyak kandungan logam berat dalam air tersebut.  Air macam ini perlu dirawat terlebih dahulu, COD dan BODnya perlu mengikut piawaian sebelum boleh dimasukkan dalam sungai.

Bukan boleh lepas ke dalam sungai guna pam begitu sahaja.  Sini pun dah nampak pembohongnya.
Itu satu hal, satu hal yang lain, sejak bila Selangor guna air sungai untuk diproses sebagai air terawat?  Kalau air sungai, sepatutnya catuan dah lama habis bila hujan mencurah-curah tiap petang, tapi kenapa walaupun atas darat banjir, air masih dicatu?


Sebab Selangor guna air empangan, bukan air sungai untuk diproses menjadi air bersih.  Maka itulah walaupun hujan lebat tiap petang, catuan masih diteruskan sebab hujan tak turun di kawasan tadahan.  Siapa Khalid nak bohong?

Mudah cakap macam ini sajalah, Khalid perlu berhenti membohong rakyat dan mengaku saja ini adalah kelemahan Pakatan pembangkang yang paling terbesar sekali.

Penulis ulang sekali lagi, ini baru satu masalah – air, satu negeri – Selangor, belum 1 Malaysia lagi.

air-cukup-hingga-2019-khalid-1

MyKMU

RBA tak sabar tunggu Anwar dan Wan Azizah mati

Posted: 26 Apr 2014 08:00 AM PDT






Rancangan DAP adalah nak letak Anwar sebagai PM selama dua tahun dan lepas tu diguling dengan ugutan untuk diganti TPM DAP.

Nampaknya dengan Anwar menunggu di pintu penjara, mereka tak sabar nak kihat Wan Azizah untuk mati.





Mereak sebar gambar tersebut menggunakan FB palsu Blue Wave Army untuk salahkan BN dan AMK terus macam kaldai buat kenyataan.

Padaha kami dah suspek FB BWA adalah palsu. Kan Unpsinners tanya sebelum ni; Takkan Blue Wave Army nak tembak kaki sendiri?



Admin FB BWA adalah RBA juga ....

Tolak TPPA Unspinners setuju ....Jepun pun dah tolak

Posted: 26 Apr 2014 05:30 AM PDT


Tadi ada flashmob menentang TPPA oleh Bantah TPPA. Tengah-tengah penceramah terakhir sedang bercakap, ada seorang hamba Allah jatuh dan pengsan.

KHabarnya terlebih aktiviti sepagi.


Flash Mob ini dilakukan untuk menyambut kedatangan Obama. Harap tak ad akena mengena dengan nak bangkitkan kemarahan rakyat pada GST untuk berdemo Mei 1hb.

KaLau tentang GST, Unspinners pun sokong


Jepun pun dah tolak TPPA. Baca SINI

Anwar tak payah berangan nak jumpa Obama

Posted: 26 Apr 2014 02:29 AM PDT


Obama sampai petang tadi dan tunggu Anwar lagi meroyaan.


Setepek saja Tun Dr Mahathir kenakan Anwar yang beriya-iya nak jumpa Obama untuk selamatkan dirinya dari penjara. Macam Obama tak ada kerja lain untuk jumpa Anwar.


Ada banyak hal strategik antara Malaysia dna Amerika perlu dibincang. Oleh tiu, tak payahlah Saifuddin nak tunjuk kebodohannya.

Tak usahlah nak letak kawan-kawan PAS suruh bantah Obama masuk masjid. BUkankah Saifuddin juga tak ngaku dirinya ahli PAS?




Mana PAS ketika Teresa Kok masuk Masjid Negara dengan seliar dan cemari masjid tempat suci dengan politik perkaumannya?


Taik kucing lah PAS ni .....

Dari diliwat depan, belakang, telinga, dan hidung, elok Azmin mula parti baru

Posted: 26 Apr 2014 12:00 AM PDT



Macam PRK dan PRU pemilehan PKR. Ada risalah, kain rentang dan tak payah cerita serang menyerang guna sosial media dna blog.

Risalah di atas di hantar rumah ke rumah.






Yang menariknya sekarang ini nampaknya Azmin bukan saja kena pecah undi tapi diliwat beraramai-ramai hingga Azmin sendiri akui bahawa dirinya di gangbang beramai-ramai.

BIla disebut begitu Khalid jawab demokrasi bagaikan hanya permainan politik.

Lalu Azmin dilihat hentam Khalid balik. ENtah-entah bukan Khalid punya kerja tapi Saifuddin punya kerja tapi dilihat sebagai Azmin.



Saifuddin pun turut menyerang Azmin dan Mak Lampir







Walaupun orang Azmin kata dia lebih grassroot dari Saifuddin, nampaknya Saifuddin akan dijadikan pilihn ramai.

Wave menyebelahi Saifuddin. Baca SINI

Mak Lampir pun susah kerana Wanita PKR bakal jatuh kepada Rodziah


Dalam pemilehan Naib presiden, jangan mimpilah Sam Ketot.





Cai Nurul dan Saifuddin akan kuasai.

Takkan Azmin tak sedar diri diliwat Anwar dari depan belakang dengan meletakkan Wan Azizah dan diri bertanding presiden.




Anwar Ibrahim SENGAJA mencalonkan diri beliau sebagai Presiden PKR untuk menghalang calon lain menentang isteri beliau meski pun mengetahui bahawa beliau bakal menghadapi masalah akibat sabitan kes Liwat 2.



Malahan perancangannya adalah lebih dari itu untuk halang Azmin. Perlembagaan parti menetapkan bahawa setiap penyandang tidak dibenarkan memegang jawatan Presiden melebihi 3 penggal.

Setelah pencalonan ditutup, didapati calon tunggal untuk jawatan Presiden parti adalah penyandang Dr Wan Azizah Ismail yang telah melanggar perlembagaan parti.

Ringkasnya, parti PKR berada di dalam krisis perlembagaan tanpa Presiden yang sah. Dan seperti biasa Pendaftar Pertubuhan bakal mengalami dilemma untuk bertindak sebagaiman kes parti DAP.

Rakyat akan DIHASUT bahawa Barisan Nasional mengharamkan PKR kerana bimbang dengan pengaruh dan kebangkitan rakyat

ELok Azmin keluar PKR dan bawa pengikut keluar untuk start parti baru. PKR akan tutup tak lama lagi.

Belantan

Posted: 26 Apr 2014 11:29 PM PDT

Belantan


ANWAR DITAWAR KELUAR DARI MALAYSIA?

Posted: 26 Apr 2014 01:33 AM PDT


Anwar Ibrahim mungkin mengharapkan Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama bertemu dan menunjukkan sokongan kepada beliau sebagaimana bekas naib presiden AS, Albert Arnold Gore atau Algore.

Terbaru, Algore dikatakan bertemu dengan Ahli Parlimen PKR Permatang Pauh itu di London.

Anwar dalam posting beliau di akaun Twitter miliknya pada Khamis, mendakwa Algore menawarkan kepada beliau untuk keluar dari negara ini tetapi ditolak olehnya atas alasan mahu meneruskan perjuangan.

Selain tawaran Algore, Anwar juga mendedahkan bahawa beberapa orang rakannya dari kumpulan Islam di United Kingdom (UK) berusaha untuk menyakinkan beliau untuk terus berada di London, katanya seperti dilaporkan sebuah portal berita pro-pembangkang, Khamis.

Sementara itu dalam satu wawancara dengan majalah The Diplomat, Anwar berkata beliau terpaksa akui kini hampir tiada jalan lain lagi dari segi undang-undang untuk menghadapi tuduhan Kes Liwat II ke atas beliau.

Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat itu berkata, beliau yakin akan kembali ke penjara kerana mendakwa tidak akan mendapat pendengaran yang adil di mahkamah.

"Melihat kepada nama hakim (Mahkamah Persekutuan) dan cara mereka mempercepatkan proses tersebut, mereka malah tidak membenarkan saya meminta beberapa hari untuk mendapatkan dokumen perubatan,"

"Maka, melihat kepada penghakiman (Mahkamah Rayuan) saya fikir ia secara asasnya cacat, kerana mereka tidak menangani fakta yang disalahgunakan.

"Maka saya berpendapat, ianya jelas bahawa badan kehakiman bertindak mengikut arahan pemimpin politik mereka.

"Oleh itu, saya tidak begitu optimis bahawa saya akan mendapat pendengaran yang adil dan saya rasa ia adalah perkara yang sudah pasti.

"Namun begitu, kami berusaha sebaik mungkin untuk mendapatkan peguam terbaik bagi mendedahkan porak peranda ini di mahkamah.

"Sejak Karpal Singh meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya, saya sekarang terpaksa menghadapi masalah mendapatkan peguam untuk mengetuai pembelaan," katanya seolah cuba meraih simpati.

Sementara itu, cara PKR dan Anwar berfikir berhubung lawatan Obama ke Malaysia disindir bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada Khamis.

Dr Mahathir berkata, ianya terpulang kepada presiden AS itu sama ada mahu menemui Anwar atau tidak.

"Siapa yang beliau (Obama) mahu jumpa, itu adalah hak beliau, malah beliau juga tidak mahu berjumpa saya pun selaku bekas perdana menteri," kata Dr Mahathir kepada pemberita di Putrajaya, Khamis.

Beliau diminta mengulas kenyataan PKR bahawa parti itu kesal Obama yang akan melakukan lawatan rasmi tiga hari ke Malaysia bermula Sabtu ini tidak akan bertemu Anwar.

Dr Mahathir selanjutnya berkata, sebenarnya kerajaan tidak mempunyai kuasa untuk menghalang Obama daripada menemui sesiapa sahaja, termasuk Anwar.

"Jika mereka (PKR) tidak berpuas hati, mereka boleh tanya Obama sendiri sama ada kerajaan menghalang beliau daripada bertemu Anwar," katanya.

Lawatan Obama ini adalah lawatan rasmi pertama Presiden Amerika Syarikat ke Malaysia selepas lawatan Presiden Lyndon Johnson pada tahun 1966.

Selain Malaysia, Obama juga akan melawat Jepun dan Korea Selatan sebelum mengakhiri lawatan beliau ke Asia di Filipina.

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 26 Apr 2014 11:24 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Kerana @RafiziRamli Sentuh Bajet Tambahan - @AhmadMaslan Belasah @anwaribrahim rapat ke dinding !!!

Posted: 26 Apr 2014 10:53 PM PDT

Anda kena saksikan video ini. Klik link di bawah :

http://youtu.be/VGmQ4vQAGRY

Kisah ANWAR dalam video di atas semasa menjadi Menteri Kewangan didedah Datuk Ahmad Maslan isu bentang Bajet Tambahan ibarat pukulan 'smash' kepada Rafizi yang cuba 'bergurau' dengan Menteri Kewangan merangkap Perdana Menteri DS Najib Tun Abdul Razak dengan membangkitkannya di Parlimen.

Rupanya sepanjang 8 tahun ANWAR menjadi Menteri setiap tahun beliau membentang empat kali perbelanjaan tambahan berbanding dua kali sahaja semasa YAB PM.

Fakta menarik ini menunjukkan betapa jauh beza Anwar berbanding DS Najib yang telah berjaya angkat ekonomi negara.

Adakah ada yang masih kagum dengan Anwar?

Sent from my iPhone

Video Koleksi Gambar Ketibaan Presiden @BarackObama Semalam

Posted: 26 Apr 2014 09:28 PM PDT

US President Barack Obama arrives in Malaysia fo…: http://youtu.be/jJ05S51tmeQ

Picture Air Force One @BarackObama and ‘The Beast’ In Malaysia Yesterday

Posted: 26 Apr 2014 08:38 PM PDT

Read more :

http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/04/23/Catch-Obama-in-The-Beast/


Picture of his car 'The Beast' in Malaysia :

Sungai Rapat Online: Status Terakhir FB Allahyarhamah Adzlin Lin Halimi Pemilik Kubur Bercahaya

Posted: 26 Apr 2014 02:34 AM PDT


berikut ialah status terakhir yang telah dimuat naik di facebook miliknya 4 hari sebelum kematiannya.




Seterusnya :


Iktibarnya : mari banyakkan zikir dan selawat untuk memastikan akhir hidup kita sebaik-baik kesudahan dan ucapan.


Sent from my iPhone

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 26 Apr 2014 09:44 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


WAJAH TERBARU LEE KUAN YEW... MELAYU JANGAN LUPA SEJARAH PUAKA NYA !

Posted: 26 Apr 2014 09:04 AM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 26 Apr 2014 09:17 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


@BarackObama Makan Soto Ayam #OBAMAinKL

Posted: 26 Apr 2014 08:44 PM PDT



#OBAMAInKL Diversity For Brighter Future @BarackObama

Posted: 26 Apr 2014 10:12 AM PDT

KUALA LUMPUR, April 26 - United States President Barack Obama said the US and Malaysia can draw strength from their ethnic and religious diversity and hope from history to carve a brighter future for the next generation.

In his remarks at a state banquet hosted at Istana Negara in conjunction with his three-day state visit to Malaysia, Obama noted that while the US and Malaysia may be different as nations, their people shared similar hopes and aspirations.

"I believe that whether we come from a remote village or a big city, whether we live in the United States or in Malaysia, we all share basic human aspirations - to live in dignity and peace.

"(We want) to shape our own destiny, to be able to make a living and to work hard and support a family.

And most of all, to leave the next generation something better than what was left to us," he said.

At the banquet graced by the Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah and Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah, Obama said these were the aspirations that can illuminate a new era of partnership between the US and Malaysia.

The American president sprinkled his remarks with a few Malay words, a gesture that was well received by the audience, as shown by their appreciative applause.

At the start of the speech, he wished those present "selamat petang" (good evening) and ended it with "terima kasih banyak" (thank you very much).

In between, he used the word "bekerjasama" when touching on the partnership between the US and Malaysia, as well as "boleh spirit" in reference to the "Malaysia Boleh" mantra which loosely translates as "Malaysia Can Do It".

Obama flew into the Malaysian capital at about 5pm Saturday for the visit to Malaysia as part of his four-nation tour of Asia that started in Japan followed by South Korea while his final stop is the Philippines.

His trip here was the first by a sitting US president in 48 years since President Lyndon B. Johnson's trip back in 1966.

Recalling Johnson's trip here nearly 50 years ago, Obama said the former president had written in his memoirs "of how impressed he was by the extraordinary vitality and eagerness he saw in the faces of people here and throughout Southeast Asia".

"And I m eager to see that same 'boleh' spirit tomorrow when I have the opportunity to speak with young people from across Southeast Asia at Universiti Malaya," Obama said at the event which was also attended by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his wife, Datin Seri Rosmah Mansor.

Turning to Najib, he said: "Mr Prime Minister, I look forward to our work together, and I pledge to infuse our efforts with that same spirit.

"Tonight, I simply want to express my gratitude for the generosity that you ve shown us today -- a generosity the people of Malaysia have extended to my family since I was elected (as president)."

Obama also shared with his audience an episode in his life, relating to his mother's love for batik, a material that is common to Malaysians.

The president alluded to a batik exhibition showcasing some of his mother s batik collection organised at the Islamic Arts Museum Malaysia two years ago.

"My mother loved batik. I remember when I was a boy growing up in Jakarta, she d come home from village markets with her arms full of batik and she d lay them around the house and look at them, and make dresses out of them," he said.

"And I was a young boy so I wasn t as excited as she was," he quipped, drawing laughter from the crowd.

Obama pointed out that for his mother, batik was not about fashion but was representative of the work and the livelihood of mothers and young women who had painstakingly crafted them.

"It was a window into the lives of others -- their culture, and their tradition, and their hopes. And it meant so much to her and it was part of her spirit.

"And so I m deeply grateful to the people of Malaysia for celebrating that part of my mother s life. It was very kind of you," Obama said.

He took the opportunity to say thank you for the "extraordinary hospitality" shown towards him and his delegation.

"And on behalf of my country, I want to thank the Malaysian people for the wonderful welcome that you extended to us today," he said, expressing his delight at being able to make the historic visit to Malaysia.

-- BERNAMA


King Thanks @BarackObama #OBAMAinKL US Assistance In Search For #MH370

Posted: 26 Apr 2014 08:52 AM PDT

KUALA LUMPUR, April 26 (Bernama) -- As the hunt for a missing Malaysian plane continues in the southern Indian Ocean, Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah Tuanku Abdul has expressed Malaysia's gratitude for the United States' unwavering support and cooperation in the search operation.

Addressing a state banquet in honour of visiting US President Barack Obama Saturday night, the Malaysian monarch noted that the disappearance of Malaysia Airlines Flight MH370 involved many nationalities, including Malaysians and Americans.

The King, who was accompanied by the Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah, said the assistance rendered by the US encapsulated the close bond enjoyed by the two countries.

"Your involvement since the beginning of the search and rescue mission, and ongoing recovery operation, indeed exemplifies the strong commitment established between our two countries," said the King.

Obama, the first sitting American president in nearly 50 years to visit Malaysia, is on a three-day state visit to Malaysia, the third leg of a four-nation tour of Asia which already saw him visit Japan and South Korea. His final stop is the Philippines.

Flight MH370 with 239 people on board left the KL International Airport at 12.41am on March 8 and disappeared from radar screens about an hour later while over the South China Sea. Among the passengers were three Americans.

A multinational search for the Malaysian Boeing 777-200 plane in waters off Perth, Australia, involves the use of a US Navy's sonar-equipped autononomous underwater vehicle called Bluefin-21.

In his royal address, Tuanku Abdul Halim said he was pleased to see the ties between Malaysia and the US gaining so much traction, as over the years, their common interests and shared values had flourished.

"We're delighted that both our countries will be discussing ways to strengthen cooperation in wide-ranging areas of economy, security and defence, education, energy, science and technology, and people-to-people relations," he said.

Obama and Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, who was present at tonight's event, are scheduled to hold talks and attend a working luncheon in Putrajaya on Sunday. Also present at the banquet was Najib's wife, Datin Seri Rosmah Mansor.

Noting that economic ties between the two nations had been very strong, Tuanku Abdul Halim said the US' continuous support to Malaysia's economic growth would propel this Southeast Asian nation of 30 million people in its aspiration to reach developed nation status.

He said the US was welcome to continue working hand-in-hand with Malaysia to ensure the peace and stability of the region.

"This could be attained through the shared values of mutual respect, understanding and moderation, coupled by strong people-to-people relations, testifying both our countries' goodwill and mutual understanding," he added.

Malaysia, he said, would continue its efforts to build a strong and lasting relationship with the US as a foundation for the stability and prosperity of the two countries.

Tuanku Abdul Halim hoped that Obama would enjoy Malaysian hospitality and return to the US with fond memories of the country.

"We hope your visit to Malaysia is both meaningful and memorable. We pray for your continued good health, as well as that of your family, and for the people of the US," he concluded.

-- BERNAMA


Presiden @BarackObama Akan Menoreh Getah Di Malaysia? #OBAMAinKL

Posted: 26 Apr 2014 07:33 AM PDT

Barack Obama secara rasminya datang ke Malaysia pada jam 5.00 petang tadi. Lawatan bersejarah Obama ke Malaysia selepas hampir setengah abad lawatan Presiden Amerika Syarikat sebelum ini.

Apakah signifikan lawatan presiden Amerika Syarikat sebelum ini? FELDA L.B. Johnson ataupun Kampung L.B .Johnson merupakan sebuah pekan kecil di Negeri Sembilan, Malaysia. FELDA L.B. Johnson dinamakan bersempena bekas Presiden Amerika Syarikat, Lyndon B. Johnson, yang melawati kampung itu pada 1966.

Ianya merupakan antara tempat yang dilawatinya dalam rombongan untuk mengeratkan hubungan dua hala antara Amerika Syarikat dan Malaysia pada masa itu.

Lawatan tiga hari Obama ke Malaysia adalah yang pertama oleh seorang Presiden Amerika yang memegang jawatan, dalam tempoh 48 tahun selepas lawatan Presiden Lyndon B. Johnson, pada 1966.

Moga lawatan ini memberi impak positif untuk mengerat hubungan diplomasi Malaysia serta memperkukuh kerjasama bagi kepentingan rakyat. Kali ini Obama tidak akan menoreh getah seperti Lyndon Johnson lagi, esok Obama akan ke Universiti Malaya untuk berkongsi ilmu bagi manfaat bersama.





Gambar @BarackObama Di Parlimen Malaysia #OBAMAinKL

Posted: 26 Apr 2014 03:17 AM PDT















Gambar Lawatan @BarackObama Ke Malaysia @NajibRazak

Posted: 26 Apr 2014 02:17 AM PDT















BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 26 Apr 2014 03:24 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Pelajar sekolah menengah romen secara terbuka dalam KFC

Posted: 26 Apr 2014 04:00 PM PDT

KFC tempat untuk menjamu selera tetapi dijadikan tempat untuk berasmara sekumpulan pelajar.

Itulah yang berlaku di KFC Sungai Besi. Sekumpulan pelajar Cina berkumpul di tingkat atas premis berkenaan dan melakukan perbuatan tak senonoh.

"Selepas duduk rapat-rapat, mereka mula raba meraba. Selepas itu sambil berselubung dengan jaket mereka mula beraksi ganas..siap bunyi mengerang lagi," ujar pemuda yang mahu dikenali sebagai Johan kepada MalaysiaGazette.

Menurutnya, pasangan pelajar sekolah menengah itu memadu asmara kira-kira 20 minit manakala seorang lagi rakannya duduk dihadapan mereka bertindak pengawal untuk memaklumkan sekiranya mereka dilihat orang.

Rakannya bertindak sebagai pengawal dengan upah ayam goreng percuma.

Johan yang singgah selepas solat Jumaat sempat merakamkan gambar melalui telefon bimbit dan membuat aduan di kaunter semasa dalam perjalanan pulang.

Kumpulan pelajar itu kemudiannya dihalau oleh petugas premis terbabit tidak lama selepas itu.

'Dirogol' secara rela?

Posted: 26 Apr 2014 03:15 AM PDT

DIROGOL secara rela? Mungkin ayat ini sesuai dengan kejadian yang dilaporkan oleh seorang gadis di Geylang, Singapura, Selasa lalu.

Menurut gadis berusia 18 tahun itu, dia telah mendaftar masuk sebuah hotel bersama-sama dua lelaki untuk tempoh lima jam, memetik The Real Singapore.

Kira-kira dua jam selepas itu, gadis itu turun ke kaunter dan memberitahu kepada pekerja di situ bahawa dia telah dirogol.

Pihak polis mengesahkan bahawa mereka telah menerima laporan tersebut dan masih menyiasat mengenai perkara itu.

Bagaimanapun, mereka percaya bahawa gadis itu mendaftar masuk hotel tersebut secara sukarela dan bukan atas paksaan.

Secara logiknya, jika benar dakwaan dia dirogol, apakah tujuan asalnya mendaftar masuk bersama dua lelaki berkenaan?

Takkan mengulangkaji pelajaran kot…

- MYNEWSHUB.MY

(Foto) Air Force One mendarat di bumi Malaysia

Posted: 26 Apr 2014 03:01 AM PDT


KUALA LUMPUR: Presiden Amerika Syarikat Barack Obama tiba di Malaysia sebentar tadi dalam rangka lawatan tiga harinya ke negara ini. Lawatan antara lain dilihat sebagai sebahagian usaha meningkatkan hubungan dua hala kedua-dua negara selain mencari peluang "perkongsian bersama".

Obama tiba dengan pesawat rasminya Air Force One di Lapangan Terbang Tentera Udara Malaysia di Subang pada pukul 4.50 petang tadi.

Ini adalah lawatan kedua Presiden negara itu dalam tempoh 48 tahun.

Presiden Amerika Syarikat ke 44 dijadualkan menghadiri sambutan rasmi di dataran parlimen.

Malam ini Obama akan menghadap Yang di Pertuan Agong selain menghadiri jamuan makan malam negara di Istana Negara.















Apa kaitan Imam Muda Asyraf dengan mendiang Karpal Singh?

Posted: 26 Apr 2014 02:29 AM PDT

Muhammad Asyraf Mohd Ridzuan atau kini dikenali sebagai IM Asyraf merupakan juara pertama program pencarian imam di kalangan generasi muda iaitu Imam Muda.

Dalam Tweet beliau hari ini menyatakan bahawa Mendiang Karpal Singh antara yang terawal anjur majlis khas untuk rai beliau sebulan selepas Program

Imam Muda Astro 2010.

Jijik! Dua beradik perkosa adik kandung bergilir-gilir

Posted: 25 Apr 2014 09:01 PM PDT

Alor Gajah: Dua beradik layak digelar 'abang durjana' apabila dipercayai sanggup merogol adik kandungnya secara bergilir-gilir sejak 10 tahun lalu dan kejadian terbaru pada Ahad lalu.

Tindakan terkutuk kedua-dua lelaki awal 20-an itu terbongkar selepas gadis 19 tahun berkenaan, nekad melarikan diri dari rumah mereka di sebuah taman perumahan di daerah ini.

Dalam kejadian jam 10 malam kelmarin, mangsa bertindak keluar dari rumah sebelum mendapatkan bantuan jiran untuk membuat laporan di Balai Polis Alor Gajah, jam 12 tengah malam pada hari sama.

Sumber berkata, mangsa yang tidak bekerja itu dipercayai dirogol kedua-dua abangnya secara bergilir ketika berusia sembilan tahun ketika ibu bapa mereka tiada di rumah.

"Sepanjang tempoh itu mangsa tidak menceritakan tragedi hitam hidupnya kepada sesiapa kerana diugut akan dipukul jika perbuatan dua abangnya itu terbongkar," katanya ketika ditemui, di sini, semalam.

Menurutnya, dipercayai perbuatan jijik yang berterusan sejak pertengahan 2005 itu turut mengakibatkan mangsa beberapa kali mengandung dan mengalami keguguran tanpa pengetahuan ibu dan bapanya.

"Bimbang dengan ugutan lelaki itu, mangsa hanya mendiamkan diri setiap kali dirogol secara bergilir-gilir oleh lelaki berkenaan.

"Tidak tahan melihat wajah dua abangnya itu dan mengelak daripada dijadikan hamba seks, mangsa bertindak keluar dari rumah setiap kali lelaki berkenaan berada di rumah terbabit," katanya.

Sumber berkata, bimbang rahsia yang disimpan sekian lama terbongkar, kedua-dua lelaki itu mengekori setiap pergerakan mangsa sama ada di dalam mahupun di luar rumah.

"Namun, pada tengah malam Ahad lalu, kedua-dua lelaki itu dipercayai masuk ke bilik adiknya sebelum menanggalkan pakaian mangsa dan merogolnya secara bergilir beberapa kali.

"Tidak tahan dengan sikap buas dua abangnya dan trauma dengan kejadian berkenaan, mangsa bertindak nekad lari dari rumah kelmarin sebelum dibantu jiran membuat laporan polis," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah Superintendan Mohamad Laham mengesahkan mengenai laporan berkenaan dan kes disiasat mengikut Seksyen 376, Kanun Keseksaan kerana merogol.

Mengapa Tun M berkeras tolak hudud Pas?

Posted: 25 Apr 2014 08:01 PM PDT

KUALA LUMPUR: Walaupun didesak supaya menarik balik kenyataan dan bertaubat, mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tetap teguh dengan pendirianya yang tidak bersetuju dengan perlaksanaan Enakmen Kanun jenayah Syariah II di negeri Kelantan.

"Pendirian saya dari dahulu sehingga sekarang tidak berubah. Hudud ini adalah sebahagian dari syariah Islam dan ianya memang baik tetapi bolehkah orang Islam melaksanakan hukum hudud mengikut kehendak agama," katanya dalam satu sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) disini.

Tambahnya lagi, beliau sememangnya tidak percaya hasrat pihak yang hendak melaksanakan hukum hudud itu kerana ianya tidak mengutamakan keadilan seperti yang dikehendaki oleh hukum hudud Islam tetapi perlaksanaannya lebih menjurus kepada hukum hudud pihak tersebut.

"Dalam Al-Quran ada 43 ayat yang menyebut tentang keadilan tetapi apa yang ditumpukan kini bukanlah keadilan hukum sebaliknya ianya lebih ditumpukan kepada cara bicara seperti mesti mempunyai empat orang saksi dan hukum yang akan diberikan itu mestilah berat,".

"Meskipun dikatakan bahawa orang Islam itu bersaudara, ada juga orang Islam yang selalu mencabul dan mengetepikan ajaran agama Islam seperti membunuh dan perkara-perkara lain yang bertentangan dengan ajaran agama Islam."

Beliau berkata dalam Islam bukanlah hukuman berat yang menjadi perkara utamanya tetapi keadilan yang harus dijulang dan diutamakan.

"Kalau hendak potong tangan orang pun mestilah adil kerana di negara kita ini ada kaum Cina, India, Melayu, Islam dan bukan Islam. Jika semua orang Islam yang buat salah kena potong tangan sampai kudung tetapi orang bukan Islam sahaja yang masih mempunyai tangan, bagaimana pulak itu?," tegas Tun Dr Mahathir lagi.

Tun Dr Mahathir ditemui selepas merasmikan buku 'Saya, SPR dan Pilihan Raya' tulisan bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

Turut hadir dalam majlis berkenaan adalah isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali dan Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.

Selasa lalu, Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) meminta bekas Perdana Menteri itu supaya menarik balik kenyataanya dan bertaubat kerana dikatakan mengkriti

Ini berikutan gesaan Tun Dr Mahathir supaya kerajaan negeri Kelantan mengkaji semula hasrat negeri itu untuk melaksanakan undang-undang jenayah syariah hudud dan qisas.

Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/tun-m-teguh-dengan-pendirian-tetap-tidak-setuju-dengan-hudud-34695?cp

Tubuh isteri bayar judi

Posted: 25 Apr 2014 07:01 PM PDT

Kuala Lumpur: "Cukuplah. Sudah setahun saya menanggung azab neraka dunia ini. Saya ada bayi kecil yang mahu dibesarkan dalam suasana keluarga sebenar, bukan dalam kehidupan begini," kata Zura, 27.

Episod sedih hidup wanita ini bermula selepas beberapa bulan berkahwin dengan kekasih hatinya setelah kira-kira dua tahun bercinta.

"Ketika bercinta, saya tidak tahu bahawa dia kaki judi dan tidak pernah bersikap ganas pada saya. Tetapi selepas beberapa bulan berkahwin dan saya mengandung, baru sikap sebenarnya timbul," katanya.

Suaminya, pekerja swasta berusia 30-an rupa-rupanya kaki judi dan lebih memeritkan apabila setiap kali kalah pertaruhan, Zura akan dipaksa melacur bagi mencari wang mudah membayar hutang judi lelaki itu.

ZURA menceritakan penderitaan dilalui selepas maruah dan tubuhnya dijual suami untuk membayar hutang judi.
"Saya hampir keguguran ketika sarat mengandung apabila dibelasah dan diterajang selepas saya tidak mahu mengikut kehendaknya," katanya.

Cucu Tok Selampit

Posted: 26 Apr 2014 01:38 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Gambar-Gambar Bersejarah Presiden @BarackObama Tiba Di Malaysia

Posted: 26 Apr 2014 03:12 AM PDT

Selamat datang Presiden Barack Obama ke Malaysia hari ini. Pesawat 'Air Force One' yang membawa Presiden Amerika Syarikat berkenaan mendarat di Lapangan Terbang Tentera Udara Di Raja Subang pada pukul 4.50 petang. Kali terakhir seorang Presiden Amerika Syarikat melawat Malaysia ialah pada tahun 1966 iaitu 48 tahun yang lalu. Presiden Barack Obama hadir majlis sambutan rasmi di Dataran Parlimen sempena lawatan negara tiga hari ke Malaysia sejurus selepas mendarat.

















Faktor Manusia Adalah Sebab Utama Kemalangan Bas - SPAD

Posted: 21 Apr 2014 08:00 PM PDT


"Berkenaan dengan kemalangan-kemalangan yang berlaku baru-baru ini, dari perspektif SPAD di mana melibatkan pihak-pihak seperti siasatan PDRM dan kajian MIROS serta banyak lagi agensi yang terlibat, kebanyakannya melibatkan faktor manusia," itulah rumusan yang dibuat oleh Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Tan Sri Syed Hamid Albar, ketika sidang media lawatan kerja SPAD, ERL dan MAHB ke KLIA 2 semalam.

Adalah penting sekali bagi syarikat pengendali bas mengambil langkah yang cermat dan teliti di dalam pengambilan pemandu-pemandu bas di mana hanya syarikat-syarikat pengendali saja yang boleh menentukan sebelum bas berlepas, pemandu-pemandu bas mereka bersih dari pengambilan dadah dan berada di dalam rehat dan kesihatan yang sempurna.

Pihak-pihak seperti Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) atau Polis Di Raja Malaysia (PDRM) tidak boleh sentiasa berada di bas-bas terminal untuk memantau. Operasi khas yang melibatkan agensi seperti Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) sememangnya selalu diadakan terutama pada hari-hari perayaan. Tetapi agensi yang paling mudah dipersalahkan ialah SPAD. Apabila terlalu banyak agensi yang terlibat, satu perbincangan perlu diadakan untuk menyelaraskan latihan, pemeriksaan dan tanggungjawab operator. 

Ada juga laporan di mana pemandu-pemandu bas persiaran yang dipaksa untuk bekerja tanpa rehat. Apa yang perlu dilakukan pemandu-pemandu bas ini membawa isu-isu tersebut ke kementerian yang terlibat dengan sumber tenaga manusia untuk mengelak penganiyaan terhadap mereka dan ini sememannya bukan bidang SPAD.

Kemalangan yang sepatutnya boleh dielakkan. Namun tindakan SPAD menggantung lesen syarikat pengendali adalah untuk beri kesedaran agar syarikat-syarikat ini perlu diberi perhatian serius terhadap pemandu-pemandu mereka terutama sebelum bas berlepas. Jangan menuding jari tetapi cuba perbaiki keadaan. Samada kebenaran bas dua tingkat dibenarkan bukan dalam bidangkuasa SPAD dan pihak Kementerian Pengangkutan telah pun membenarkan dan meluluskan struktur bas tersebut. 

Setelah semua pihak berkenaan seperti PUSPAKOM meluluskannya, maka pihak SPAD yang akan memberi lesen kepada syarikat pengendali. Ini juga termasuk jumlah penumpang yang duduk dan berdiri ditentukan pihak JPJ. TSSH menegaskan syarikat-syarikat pengendali mesti mengambil serius pengambilan pemandu-pemandu bas sebelum berlepas dan tindakan menggantung syarikat-syarikat
bas yang terlibat dalam kemalangan bukanlah penyelesaian kepada punca kemalangan.

Lawatan Bersama pihak SPAD, ERL dan MAHB ke KLIA 2

Posted: 21 Apr 2014 08:00 AM PDT

Selepas Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) mengeluarkan lesen kepada Express Rail Link (ERL) untuk memulakan KLIA 2, hari ini pihak SPAD yang diketuai oleh Pengerusinya, Tan Sri Syed Hamid Albar, bersama-sama dengan wakil dari syarikat ERL dan Malaysia Airport Holdings Berhad (MAHB) telah mengadakan lawatan kerja ke KLIA 2 untuk melihat dari segi perlaksanaannya. ERL diwakili oleh Puan Noormah Mohd Noor manakala MAHB diwakili oleh Datuk Azmi Murad.

Kesempatan lawatan kerja ini diambil untuk melihat sistem teksi dan bas di terminal pengangkutan awam. Yang paling penting sekali, SPAD ingin tentukan semua pihak samada operator, 'queue manager' berpuas hati dan paling penting, caj yang dikenakan tidak membebankan penumpang-penumpang yang hendak datang ke KLIA 2.

Lesen untuk ERL beroperasi telah dikeluarkan SPAD pada 14 April 2014. ERL telah beroperasi di atas permohonan kepada SPAD dan dicadangkan kepada Perdana Menteri. Selepas diluluskan mereka dibenarkan beroperasi dan setakat ini pihak SPAD telah berpuas hati. Pihak SPAD juga berpeluang berbincang tentang 'signage' dan perkhidmatan-perkhidmatan di KLIA 2 yang melibatkan pengangkutan awam. 

Selaras dengan keputusan yang dibuat oleh kerajaan, teksi 2-tier yang digunakan di KLIA juga akan dijalankan di KLIA 2. Cumanya SPAD meminta 'queue manager' menentukan imej teksi yang ke KLIA 2 kerana teksi akan membawa imej negara. Semua teksi samada teksi bajet, bandar, limosin, kereta keluarga dibenarkan beroperasi di KLIA 2. Ini adalah kerana tiada lagi sistem konsensasi di mana syarikat-syarikat tertentu untuk beroperasi.

Tan Sri Syed Hamid Albar dalam sidang medianya memohon agar teksi-teksi bandar supaya jangan tunggu hingga 4-5 jam di KLIA 2 jika tiada penumpang. Pihak SPAD hanya memberi peluang untuk mencari rezeki di tempat yang lebih luas lagi. Katanya, pada mulanya, pihak SPAD ingin mengguna satu sistem iaitu teksi yang bermeter saja, tetapi oleh kerana KLIA mengguna sistem 2-tier, maka untuk elak komplikasi, sistem 2-tier turut juga digunakan.




Apa Yang Tersirat

Posted: 26 Apr 2014 01:28 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Kekuatan Malaysia Terletak Kepada Kepelbagaian-Etnik-Agama: Obama

Posted: 26 Apr 2014 10:01 AM PDT

KUALA LUMPUR: Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama berkata Malaysia boleh mencari kekuatan daripada kepelbagaian etnik dan agama rakyatnya serta harapan yang terlakar dalam sejarah untuk mengukir masa depan yang lebih cerah bagi generasi akan datang.

Berucap pada majlis jamuan negara di Istana Negara sempena lawatan negara tiga hari beliau ke Malaysia, Obama berkata walaupun Amerika dan Malaysia adalah dua negara berbeza, namun rakyatnya berkongsi harapan dan hasrat yang sama. 

"Saya percaya, tidak kira sama ada kita berasal dari sebuah kampung terpencil atau bandar raya megah, sama ada kita tinggal di Amerika atau di Malaysia, sebagai manusia, kita berkongsi hasrat yang sama - untuk hidup dengan bermaruah dan aman. 


"(Kita ingin) mencorakkan masa depan kita sendiri, boleh mencari rezeki dan bekerja keras untuk menyara keluarga. Dan paling penting, mewariskan kepada generasi akan datang sesuatu yang lebih baik daripada apa yang ditinggalkan untuk kita," katanya.

Inilah hasrat yang beliau percaya boleh memberi sinar lebih gemilang kepada era baharu dalam perkongsian antara Amerika dan Malaysia, kata Obama pada majlis itu yang diserikan dengan keberangkatan tiba Yang di-Pertuan Agong,Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah.

Pemimpin Amerika itu menyelit beberapa perkataan Melayu dalam ucapannya, sesuatu yang disambut baik oleh hadirin seperti yang terpamer daripada tepukan bergemuruh mereka.

Ketika memulakan ucapannya, Obama mengucapkan "Selamat Petang" dan mengakhirnya dengan ungkapan "Terima kasih banyak". 
Beliau juga menggunakan perkataan "bekerjasama" apabila menyentuh tentang perkongsian antara Amerika dan Malaysia serta "boleh spirit" bagi merujuk kepada slogan "Malaysia Boleh".

Obama mendarat dengan pesawat khas di ibu negara pada kira-kira jam 5 petang untuk melakukan lawatan ke Malaysia sebagai sebahagian daripada siri jelajah beliau ke empat negara Asia, bermula dengan Jepun dan diikuti Korea Selatan. Destinasi terakhir beliau ialah Filipina.

Kunjungan beliau ke sini adalah yang pertama oleh presiden Amerika dalam tempoh 48 tahun, sejak lawatan Presiden Lyndon B. Johnson ke Malaysia pada 1966.

Mengimbau kembali lawatan Johnson ke sini, Obama berkata bekas presiden Amerika itu menulis dalam memoirnya "betapa kagumnya beliau tentang kesegaran dan minat luar biasa yang beliau lihat pada wajah rakyat di sini dan di seluruh Asia Tenggara".

"Dan saya juga begitu ingin melihat semangat 'boleh' yang sama itu esok, apabila saya berpeluang berbicara dengan anak muda dari seluruh Asia Tenggara di Universiti Malaya," kata Obama pada majlis itu yang turut dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak serta isteri, Datin Seri Rosmah Mansor. 

Sambil menoleh kepada Najib, beliau berkata: "Tuan Perdana Menteri, saya amat berharap kita boleh bekerjasama dan saya berikrar akan menyuntik semangat yang sama ke dalam usaha kita.

"Malam ini, saya hanya ingin menyampaikan ucapan terima kasih saya atas kemurahan hati yang anda pamerkan kepada kami hari ini -- kemurahan hati yang dihulurkan oleh rakyat Malaysia kepada keluarga saya sejak pemilihan saya (sebagai presiden)."

Obama menceritakan kepada hadirin satu episod dalam kehidupannya berkaitan kesukaan ibunya terhadap batik, kain yang tidak asing kepada rakyat Malaysia.

Beliau bercerita tentang pameran batik yang memperagakan sebahagian daripada koleksi batik milik ibunya yang dianjurkan Muzium Keseniaan Islam Malaysia dua tahun lalu.

"Ibu saya memang sukakan batik. Saya masih ingat ketika masih kecil dan membesar di Jakarta, beliau akan pulang ke rumah dari pasar dengan tangannya penuh menjinjing kain batik dan membentang kain itu di dalam rumah untuk menghayatinya sebelum dijadikan pakaian.

"Oleh kerana saya masih kecil ketika itu, saya tidaklah seteruja seperti beliau," tambah beliau dan disambut dengan ketawa oleh hadirin.

Menurut Obama, bagi ibunya, batik bukan hanya sekadar satu fesyen, tetapi hasil usaha dan punca rezeki bagi ibu dan wanita muda yang begitu tekun menghasilkannya.

"Ia adalah jendela untuk menjengah ke dalam kehidupan orang lain - budaya dan tradisi mereka serta harapan mereka. Dan ia begitu bermakna serta menjadi sebahagian daripada semangat beliau.

"Oleh itu, saya amat berterima kasih kepada rakyat Malaysia kerana meraikan sebahagian daripada kehidupan ibu saya itu. Terima kasih semua," katanya.

Obama juga mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih atas layanan luar biasa yang ditunjukkan kepada beliau dan delegasinya.

"Bagi pihak negara saya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada rakyat Malaysia atas sambutan yang diberi kepada kami hari ini," katanya sambil menyuarakan kegembirannya kerana dapat melakukan lawatan bersejarah ini.- BERNAMA

MH370: Kemungkinan Mendarat Di Tempat Lain

Posted: 26 Apr 2014 05:38 AM PDT

Pasukan Antarabangsa yang membentuk pasukan pencari MH370, akan melihat kaedah lain, termasuk bahawa pesawat itu sebenarnya mendarat di tempat lain, bukannya berakhir di lautan Hindi.

Anggapan pasukan itu, atas sebab selepas memasuki hari ke-50 operasi mencari, tiada sebarang klue berkaitan dengan pesawat malang itu.

Pesawat Penerbangan Malaysia B777-200ER MH370 bersama 239 penumpang termasuk kru berlepas pada pukul 12.41 pagi 8 Mac tujuan Beijing. Pesawat yang dipandu juruterbang berpengalaman Capt Zaharie Ahmad Shah dan dibantu pembantu juruterbang Fariq Abdul Hamid sepatutnya mendarat di destinasi akhirnya Beijing pada pukul 6.30 pagi hari yang sama.

Pesawat malang itu, hilang daripada radar kawalan trafik udara Subang pada pukul 1.22 pagi dan dikatakan dikesan oleh radar tentera Malaysia pada pukul 2.40 pagi 320km utara Pulau Pinang. Analisis data radar tentera itu diketahui pada 11 Mac.

Berasaskan analisis data satellite, kepunyaan UK-Immarsat, yang menggunakan Doppler Effect yang berasaskan gelombang, memutuskan bahawa pesawat malang itu berakhir di Lautan Hindi; atas sebab itu, Perdana Menteri Malaysia- Dato Seri Najib membuat pengumuman bahawa pesawat malang itu berakhir di Barat Laut Perth, Australia.

Selepas itu, penumpuan pencarian berlokasi lebih 1,000 batu barat laut Perth, dan pada 5,6,7, Mac dikatakan pasukan pencari berjaya mengesan pancaran daripada Kotak Hitam pesawat itu. Berasaskan sangkaan lokasi Kotak Hitam itu, maka drone dasar laut kepunyaan Amerika Bluefin 21 digunakan untuk melakukan pemetaan dasar laut, selain mengesan objek yang menyerupai bangkai pesawat. Namun kini, hampir 95 peratus kawasan yang diperkirakan lokasi bangkai pesawat, tiada sebarang klue yang berjaya dikesan yang boleh dihubungkan dengan MH370.

Walaupun teknologi canggih seperti Bluefin 21 digunakan, namun ternyata telah gagal menemukan sebarang klue, atas sebab itu, pasukan pencari akan bermula daripada awal, kehilangan pesawat itu, dan sangkaan atau andaian, termasuklah pesawat itu telah mendarat di tempat lain.

Banyak anggapan sebelum ini, walaupun dinafikan, bahawa sebenarnya pesawat itu telah mendarat di Diego Garcia, pengakalan tentera Amerika di lautan Hindi. Selain itu, pihak perisik Russia pula, mengatakan bahawa pesawat telah mendarat di wilayah Pakistan, yang dikawal Taliban. Bagi AYT, berasaskan kegagalan pasukan pencari menemukan sebarang klue selama 50 hari, ada kebenaran bahawa pesawat itu berada di salah satu lokasi yang disebutkan.

Sebenarnya, pihak Amerika lebih arif berkaitan pesawat itu, atas sebab dengan segala teknologi yang ada, selain bahawa pesawat itu adalah buatan negara itu, adalah mustahil, bahawa Amerika tidak mengetahui di mana pesawat bersama 239 penumpang sedang berada.

Kecualilah, dianggap bahawa kehilangan pesawat itu, dijadikan kehilangan misteri pesawat abad ini; sepertimana pengakuan para pegawai Amerika, bahawa pencarian pesawat itu akan memerlukan masa yang sangat panjang. Kapal Titaic yang karam pada tahun 1912, di utara Lautan Atlantik, hanya ditemui pada tahun 1985, 73 tahun kemudian. Mungkin, MH370 akan melampui masa itu, untuk menjadikan satu kehilangan amat misteri.

Obama Mendarat Di Subang untuk Lawatan 72 Jam

Posted: 26 Apr 2014 01:21 AM PDT

Presiden Amerika Syarikat Barack Hussien Obama telah mendarat di LTUDM Subang. Air Force One baru mendarat sebentar tadi. Obama kelihatan berjalan kaki menunju bilik Kenamaan. Pada 5.30 Petang, di Dataran Parlimen, diadakan sambutan Rasmi kepada Presiden AS itu. Obama adalah presiden AS ke dua melawat Malaysia, selepas LB Johnson tahun 1966. Obama yang diadualkan melawat negara ini oktober tahun lepas, menundah lawatan itu hari ini, atas sebab masalah dalam negara AS masa itu.

MH370: Apa Kah Tertimbun Dalam Gaung?

Posted: 25 Apr 2014 06:28 PM PDT

Apa kah pesawat MH370 jatuh gaung dasar laut, kemudian tertimbus, sehingga Bluefine 21 tidak mampu mengesannya? Kawasan pencarian hampir 100 peratus telah dijelajah, namun sehingga kini, tiada sebarang tanda yang boleh dihubungkan pesawat itu. Sebagai perbandingan, Kapal Titaic yang tenggelam tahun 1912, hanya dijumpai pada tahun 1985, 73 tahun kemudian; sedangkan lokasi dikenal pasti; Bagi MH370, kawasan pencarian hanya berasaskan perkiraan menggunakan data teknologi; tiada kepastian apa kah memang pesawat itu berakhir di Lautan Hindi.  Memandangkan sudah 50 hari kehilangan MH370 bersama 239 penumpang termasuk kru pada pagi 8 Mac; menyebabkan berbagai teori dan spekulasi berkaitan pesawat itu. 



Kata Pakteh...!!

Posted: 26 Apr 2014 01:26 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Demi Agama Bangsa Dan Negara : Artikel Sempena Lawatan Obama

Posted: 25 Apr 2014 04:52 PM PDT


Ini adalah artikel yang di copy & Paste dari Berita Harian Online. 
Pakteh menilai artikel ini sesuai untuk sesiapa sahaja termasuk Perdana Menteri, Menteri Kabinet, Ketua Menteri, Menteri Besar, Exco, Ketua Bahagian, Ketua cawangan, Ketua di agensi kerajaan, Pengarah di agensi swasta, Ketua Keluarga, malah sekecil-kecil pemimpin iaitu diri sendiri. 
Atas faktor itu, marilah kita sama-sama bermuhasabah diri dan menilai diri kebenaran artikel yang dipetik ini dan sesuaikan dengan kehendak Agama, Bangsa dan Negara. Moga kita dijauhkan dari keburukan dan dinaikkan darjat untuk membawa kebaikan
------------------------------------------------------
PEMIMPIN JATUH ANGKARA NASIHAT KAKI AMPU

Sudah menjadi tabiat manusia, kita lebih suka mendengar pujian dan kata-kata yang baik mengenai diri sendiri. Tidak mudah untuk telinga kita menerima kritikan, apatah lagi celaan, makian atau cercaan.


Begitu jugalah dengan pemimpin. Seorang yang diberi kuasa oleh Allah SWT sering dikelilingi manusia oportunis. Mereka selalu datang dengan pelbagai cerita enak untuk didengar pemimpin berserta kata pujian melangit sama ada untuk mendapatkan ganjaran atau takut dengan tindakan pemerintah. 

Namun, orang yang sama juga yang pertama akan meminggirkan diri, bahkan mula mengeji dan menghina apabila pemimpin yang diampu hilang pengaruh, apatah lagi jika sudah tidak bertakhta.

Allah SWT bersabda: "Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu menjadi penasihat (orang yang dipercayai). Mereka tidak akan henti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya," (Ali-Imran:118)



Justeru, pemimpin harus sentiasa berwaspada dengan manusia pengampu di sekelilingnya kerana golongan inilah yang selalunya akan menarik diri apabila pemimpin sudah tiada kuasa. Dalam Islam, penasihat pimpinan, adalah golongan yang perlu sentiasa diperhatikan, bimbang tersalah pilih sehingga membawa rebah.



Allah SWT memberikan penegasan ini yang bermaksud: "Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu menjadi penasihat (orang yang dipercayai). Mereka tidak akan henti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya," (Ali-Imran:118)



Dua sifat penasihat



Nabi Muhammad SAW turut menjelaskan ciri penasihat yang sering melingkari pemerintah seperti Baginda SAW: "Tidak dilantik seorang khalifah melainkan akan ada baginya dua bitanah (penasihat yang rapat). (Pertama) bitanah yang menyuruhnya untuk melakukan kebaikan dan menggalakkannya. (Kedua) bitanah yang menyuruhnya untuk melakukan kejahatan dan menggalakkannya. Hanya selamat ialah sesiapa yang selamatkan Allah. (Riwayat al-Bukhari 6/2438 dan al-Nasai 7/158). 
Ternyata amaran dan peringatan Allah dan Rasul-Nya cukup tepat menggambarkan fenomena jatuh bangun seorang pemimpin sejak berzaman.



Kalau disingkap kembali sejarah kebangkitan dan kejatuhan setiap zaman khalifah Islam, kita akan dapati bagaimana kekuatan dan kelemahan kepemimpinan Islam amat tergantung kepada siapa penasihat yang dipilih dan dilantik.



Apabila yang dilantik adalah mereka yang hanya tahu mengampu, membodek dan mengangkat ego pemimpin sehingga didiamkan kebenaran serta dizahirkan kepalsuan, pada waktu itu kita dapat menyaksikan bagaimana permulaan kejatuhan pemerintah. 



Saidina Ali Abi Talib pernah menggambarkan fenomena ini menerusi kata-kata hikmahnya: "Sesungguhnya binasa manusia terdahulu kerana mereka menghalang kebenaran sehingga ia terpaksa dibeli. Mereka pula membentangkan kezaliman sehingga ia terpaksa ditebus." (Ibnu Muflih, Al-Adab Asy-Syari'yyah, 1/201)



Islam tetapkan ciri penasihat



Sebab itu pemimpin Islam mesti sentiasa memastikan penasihat di sekeliling mereka adalah kalangan orang yang jujur dan benar-benar memberikan berita berasaskan denyut nadi umat.



Penasihat yang jujur akan sentiasa mengkhabarkan hakikat yang benar walaupun pahit agar sampai ke telinga pemimpin. Penasihat yang jujur dan beriman seperti digambarkan dalam ayat 118 Surah Ali-Imran juga sentiasa memastikan pemimpin tunduk dan patuh kepada syariat Allah SWT kerana ia amat faham implikasi pertanggungjawaban di hadapan Allah SWT kelak.



Sedangkan penasihat yang berwatak pengampu hanya menjadi penglipur lara kepada pemimpin kerana apa yang disampaikannya hanyalah cerita indah penuh dongeng agar pemimpin mampu tidur nyenyak dibuai mimpi indah tanpa rasa takut atau gundah untuk bertemu Allah SWT.



Manusia pengampu seperti ini tidak memikirkan masa depan pemimpin, jauh sekali nasib rakyat yang dipimpin. Sebaliknya siang malam memikirkan bagaimana untuk terus mengisi tembolok dan kantung kekayaan yang tidak pernah puas.



Justeru, pemimpin perlu memastikan penasihat mereka ialah orang yang beriman dan bukan yang menyesatkan. Mudah-mudahan kita semua diberikan hidayah untuk memimpin umat ke arah kebaikan.

Sumber: BH Online

THE FLYING KICK

Posted: 26 Apr 2014 01:14 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 26 Apr 2014 11:20 AM PDT

PEJUANG BANGSA


GAMBAR MENARIK KETIBAAN PRESIDEN AS OBAMA KE MALAYSIA @NajibRazak

Posted: 26 Apr 2014 04:14 AM PDT



 Malaysia mengucapkan "Selamat Datang" kepada Presiden Amerika Syarikat Barack Obama dengan hamparan permaidani merah pada upacara sambutan rasmi bagi pemimpin Amerika itu di sini hari ini. Obama sebelumnya mendarat di Kuala Lumpur untuk memulakan lawatan negara selama tiga hari ke negara Asia Tengggara ini yang mempunyai 30 juta penduduk. 

Beliau disambut di Bangunan Parlimen di sini oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah. Turut hadir ialah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

 Selepas lagu kebangsaan kedua-dua negara dimainkan, Obama memeriksa perbarisan kehormatan oleh 107 pegawai dan anggota dari Batalon Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) diketuai Mejar Amriza Mohd Asshari.

 Lawatan Obama ke Malaysia, sebahagian daripada lawatan ke empat negara Asia, adalah yang pertama oleh seorang presiden Amerika Syarikat dalam tempoh 48 tahun sejak lawatan Presiden Lyndon B. Johnson pada 1966.

 Obama sebelum ini melawat Jepun dan Korea Selatan. Negara terakhir yang akan dilawatinya dalam lawatan ke Asia ialah Filipina.

 Upacara sambutan di Dataran Parlimen dengan tembakan meriam 21 das. Presiden Obama kemudian diperkenalkan kepada menteri-menteri Kabinet pada upacara sambutan yang juga dihadiri oleh anggota-anggota kor diplomatik.

 Obama akan berlepas ke Pusat Pentadbiran Persekutuan di Putrajaya pada Ahad untuk mengadakan perbincangan dengan Najib sebelum bertolak ke Cyberjaya bagi pelancaran Pusat Inovasi dan Kreatif Global Malaysia (MaGIC) yang akan menjadi platform bagi para usahawan mengembangkan sayap mereka.

 Jadual lain dalam lawatan Obama adalah mengadakan sesi perbincangan dengan pemimpin-pemimpin muda dari seluruh Asia Tenggara dan melawat Masjid negara. - Bernama







PANAS !! KETUA AMK P.PINANG SENDIRI MARAH CYBERTROOPER RBA PR HINA WAN AZIZAH !!

Posted: 26 Apr 2014 01:15 AM PDT








Adun PKR Seberang Jaya yang juga calon Naik Ketua AMK PKR  iaitu Dr Afif hari ini nampaknya  marah  sungguh    kegiatan fitnah jahat cybertrooper PR sendiri iaitu RBA menghina Presiden PKR DS Wan Azizah telah   meninggal dunia  di media sosial .

Ramai penyokong BN telah  tahu fan pages Blue Wave Army adalah akaun palsu   di create oleh RBA & kenyataanya banyak memburukkan imej kerajaan .

 Tapi mungkin  Dr Afif   desperate sangat nak jadi hero di ketika pemilihan AMK Pusat , sesuatu perlu dibuat untuk menjadi popular walaupun dilihat bodoh kerana membuat laporan polis terhadap penyokongnya sendiri . 


Malah tersebar meluas identiti admin page ini yang kantoi ketika  invite supaya LIKE page berkenaan . 





Apakah Dr Afif akan membuat laporan polis seperti dijanjikannya  selepas tersebar  bahawa akaun palsu Blue Wave Army ini adalah hasil kerja fitnah penyokong PR dari RBA ??






Sebelum ini Dr Afif Bahardin juga terlibat dalam fitnah ke atas 3 DUN UMNO Pulau Pinang tentang TUDM Butterworth. 

Lihat video di bawah :



Sehingga ke hari ini, Dr Afif Bahardin gagal menjawab tohmahan beliau sendiri dan memberi bukti terhadap pertuduhan beliau ini. 

Nampaknya pemimpin AMK Pulau Pinang berdepan dengan isu yang boleh menjatuhkan kredibiliti dan maruah beliau sebagai ahli politik jika beliau tidak menjawab isu-isu ini. 

Inilah jenis pemimpin yang mahu dipilih oleh ahli-ahli AMK dan juga rakyat Pulau Pinang?


DAP warning PAS keluar pakatan jika laksana hudud

Posted: 25 Apr 2014 08:35 PM PDT




DAP meminta PAS menghormati muafakat yang telah dipersetujui secara bersama dalam Pakatan Rakyat atau berundur daripada pakatan itu sekiranya ia bertegas mahu melaksanakan hudud di Kelantan. 

Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke Siew Fook berkata tindakan pimpinan PAS itu yang dibuat tanpa kata sepakat Majlis Presiden atau pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat jelas telah mencabuli muafakat tersebut.

 "Sekiranya PAS bertegas untuk membuat sebarang keputusan dan tindakan yang tidak ada konsensus dalam Pakatan Rakyat, maka langkah yang paling terhormat dan sewajarnya untuk PAS ialah berundur dari Pakatan Rakyat," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, hari ini.

 Beliau yang juga Ahli Parlimen Seremban menambah PAS tidak boleh terus bertindak bertentangan dengan dasar bersama muafakat itu tetapi pada masa yang sama tetap bersandar kepada Pakatan Rakyat. Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini menegaskan PAS akan tetap dengan perancangannya mahu melaksanakan hudud di Kelantan kerana ia tidak berjanji dengan DAP dan PKR untuk tidak melaksanakan cita-cita perjuangan parti Islam itu.

 Jelas Anthony, DAP sedar bahawa pelaksanaan hudud adalah satu daripada matlamat perjuangan politik PAS tetapi prinsip muafakat yang dipersetujui sejak selepas pilihan raya umum 2008 ialah perjuangan parti harus mendapat konsensus anggota Pakatan Rakyat.

 Beliau merujuk kepada Dasar Bersama Pakatan Rakyat yang dimeterai oleh pimpinan tertinggi DAP, PAS dan Parti Keadilan Rakyat dalam Konvensyen Pakatan Rakyat yang pertama pada 19 Disember 2009 di Shah Alam.

 Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kenyataannya baru-baru ini berkata Pakatan Rakyat perlu memahami terlebih dahulu hudud yang hendak dilaksanakan di Kelantan sebelum ia menyokong hasrat kerajaan negeri pimpinan PAS itu.

 Polemik mengenai hudud kembali timbul selepas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyatakan kesediaan kerajaan Persekutuan untuk menyokong mana-mana negeri yang mahu melaksanakan hudud. 

Ekoran kenyataannya di Dewan Rakyat itu, kerajaan negeri Kelantan mengumumkan rancangan mahu mengemukakan rang undang-undang persendirian di Parlimen untuk membolehkan Enakmen Kanun Jenayah Syariah 2 Kelantan yang tertangguh sejak 1993 dilaksanakan di negeri itu. Kerajaan negeri Kelantan meletakkan sasaran pelaksanaan hudud dan qisas di negeri itu seawal-awalnya pada tahun depan.

 Rancangan kerajaan negeri Kelantan itu kemudiannya mendapat bantahan pemimpin kanan DAP yang mengingatkan PAS bahawa pendirian parti itu berhubung hudud tidak pernah berubah. Beberapa ahli parlimen DAP juga menegaskan semua wakil rakyat DAP tidak akan menyokong rang undang-undang persendirian berkenaan.

Hasrat PAS itu juga mendapat bantahan daripada MCA. Selain Kelantan, Dewan Undangan Negeri Terengganu juga meluluskan enakmen yang sama pada 2002 ketika kerajaan negeri itu ditadbir oleh pimpinan PAS. Bagaimanapun enakmen berkenaan tidak dapat dilaksanakan kerana di bawah Perlembagaan Persekutuan, undang-undang jenayah terletak dalam bidang kuasa kerajaan Persekutuan dan bukannya kerajaan negeri.

 Dalam kenyataannya, Anthony sekali lagi mengulangi pendirian DAP bahawa parti itu tidak pernah dan tidak akan bersetuju hudud dilaksanakan di negara ini kerana "ia tidak pratikal dan tidak sesuai dalam keadaan masyarakat majmuk di Malaysia". 

Antara lain, beliau berpendapat pelaksanaan hudud akan mewujudkan dua set undang-undang jenayah yang akan dipakai ke atas orang Islam dan bukan Islam. Pandangan sama juga antara lain dikongsi oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Dalam pada itu, Anthony mengingatkan pendirian DAP menolak hudud bukan bermakna ia menentang agama Islam atau bersikap anti Islam.


 "DAP tidak pernah mempersendakan hukum Islam untuk menimbulkan ketakutan ataupun fobia di kalangan orang bukan Islam terhadap agama Islam seperti yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin MCA," katanya.

 Beliau merujuk kepada tindakannya mempertahankan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Parlimen apabila ada pemimpin MCA memfitnah Mursyidul Am PAS itu kononnya beliau mengizinkan wanita yang tidak menutup aurat dirogol.

 Tambah Anthony, DAP sanggup mempertahankan PAS untuk membantu PAS dalam proses mengikis ketakutan dan fobia di kalangan masyarakat bukan Islam terhadap PAS dan agama Islam supaya PAS boleh diterima oleh semua rakyat Malaysia.

Katanya, beliau melakukan itu semua untuk mereliasasikan perubahan politik di bawah Pakatan Rakyat yang menekankan prinsip-prinsip keadilan untuk semua, pentadbiran yang baik tanpa rasuah dan meninggalkan politik perkauman Read

more at: http://www.astroawani.com/news/show/hudud-dap-syor-pas-keluar-pakatan-rakyat-34696?cp

Comments (0)