Pengikut

Barisan Nasional

Posted by Admin Direktori Blog | | Posted on 7:20 PG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 17 Apr 2014 03:46 AM PDT

bumiyang


Al-Fatihah Untuk Mendiang Karpal Singh????

Posted: 16 Apr 2014 06:16 PM PDT

Ohpolitik!™

Posted: 17 Apr 2014 03:44 AM PDT

Ohpolitik!™


Nik Aziz Terkilan Karpal Tidak Sempat Diberikan Pemahaman HUDUD #RIPKarpal #RIPKarpalSingh #MalaysiaNews

Posted: 16 Apr 2014 10:57 PM PDT

Tengok gambar Alphard Karpal di telefon, Nik Aziz terpaksa bukak cermin mata, mungkin menyeka air mata yang meleleh kerana sedih.

Rupanya terkilan juga Nik Aziz dengan kematian Karpal. Walaupun beliau dah sampai ke rumah Karpal, tapi beliau tak sempat untuk memahamkan Karpal tentang betapa indah dan murninya undang-undang hudud.

Mungkin semasa di rumah Karpal dulu, terlalu teruja dengan majlis harijadi, beliau terlupa nak berdakwah kepada Karpal.

Kenyataan Media Panglima Pandikar Amin Haji Mulia YDP #DewanRakyat #ParlimenMalaysia #RIPKarpal #RIPKarpalSingh

Posted: 16 Apr 2014 10:23 PM PDT


Kenyataan Media oleh YB Tan Sri Datuk Seri Panglima Pandikar Amin Haji Mulia, Yang di-Pertua Dewan Rakyat.
Takziah diucapkan kepada keluarga, kenalan dan rakan taulan Mendiang YB Tuan Karpal Singh a/l Ram Singh, Ahli Parlimen Kawasan Bukit Gelugor.

FAKTA #RIPKarpal #RIPKarpalSingh | Pemandu Warga India dengan 29 Rekod Kesalahan Lalulintas Termasuk Pandu Laju

Posted: 16 Apr 2014 06:57 PM PDT


Embedded image permalink

LAPORAN KEMALANGAN MAUT JALANRAYA 

1. No Rpt:Trafik Kampar Rpt:
    960/14
2. Tkh: 17/04/2014
3. Masa: 0110hrs
4. Lokasi: KM 306.1 Lebuh Raya Utara Selatan arah (Utara)
5. Sek APJ: Sek 41 (1) APJ 1987
6. Kend Terlibat: 
      K1: M/Mpv No.KS 9898
            (Toyota Alphard)
      K2: M/Lori No. WTL 9909
            (Mitsubishi Canter - 5 tan)     

7. Mangsa:
    M1: Nama: Karpal Singh A/L Ram Singh (penumpang MPV/maut)
    Kpt: 400628-07-5079
    Umur:74thn
    Alamat: No.144 A,
    Jalan Utama
    10450, Georgetown,
     Pulau Pinang                
     M2: Nama: dikenali sebagai Michael - pembantu peribadi (penumpang MPV/maut)
  M3: Nama: (1) (P) Indonesia - pembantu rumah (penumpang/cedera parah) dirawat d Hospital Permaisuri Bainun Ipoh
    Kpt: belum diperolehi
    Umur: -
    Alamat:-
    M4: Nama: Ramkarpal Singh A/L Karpal Singh (penumpang MPV/tidak cedera)
         Kpt: 760409-07-5211
         Umur: 38thn
         Alamat: 14-1-4 City Gardens Persiaran Raja
Chulan, 50200, W. P.
    M5: Nama: C.Selvam. (pemandu MPV /tidak cedera)
    Kpt: Warganegara India
    Umur: 27thn
    Alamat: -
    M6: Nama: Abu Mansor bin Mohd 
 (pemandu M/Lori/cedera)
    Kpt: 690830-05-5  053
    Umur: 45thn
   Alamat: No 528 Blok B,
    Flat Petaling Utama 13,    46000 Petaling Jaya,
    Selangor
    M7: Nama: Nur Azlina Ahmad (penumpang M/Lori/tidak cedera)
      Kpt: 910829-08-6356
      Umur: 23thn
      Alamat: No 17-12 Blok C
      PPR Kota Damansara,   Jalan Pekaka 8/1 Kota
Damansara 47810
Petaling Jaya,Selangor
      M8: Nama: Nurieman Diana Qhaleesha binti
 Abdullah
(penumpang M/Lori/tidak
cedera)
      Kpt: 101230-10-2508
      Umur: 4thn
      Alamat: No 17-12 Blok C
      PPR Kota Damansara, Jalan Pekaka 8/1 Kota
Damansara 47810 Petaling Jaya, Selangor

8. Ringkasan/Siasatan Awal: 

Pada 17/04/2014 jam lebih kurang 0110hrs satu kemalangan maut telah berlaku di KM306.1 Lebuh Raya Utara-Selatan (Hala Utara/Gua Tempurung) melibatkn sebuah M/MPV jenis Toyota  Alphard dgn sebuah M/Lori jenis Mitsubishi Canter (5 tan/muatan simen,besi,mozek). Berpandukan siasatan awal mendapati M/MPV yang dipandu bersama 4 orang penumpang yang datang dari arah K/Lumpur menghala ke Ipoh apabila sampai ditempat kejadian telah hilang kawalan dan melanggar belakang sebelah kanan M/Lori di lorong kiri jalan yang menghala ke arah yang sama. Akibat kemalangan penumpang hadapan M/MPV (Ahli Parlimen Bukit Gelugor) dan Pembantu Peribadi beliau penumpang belakang belakang sebelah kiri telah meninggal dunia di tempat kejadian manakala seorang perempuan Indonesia dipercayai pembantu rumah mengalami kecederaan parah dan dirawat di Zon Merah HRPB, Ipoh.

Siasatan:
1) Keadaan jalan lurus / mendaki bukit
2) Cuaca baik / gelap tanpa lampu
3) Kerosakan M/MPV teruk dibahagian hadapan sebelah kiri manakala M/Lori rosak dibahagian belakang sebelah kanan.
4) Semakan keatas M/MPV mempunyai 29 rekod kesalahan lalulintas - pandu laju di bawah Seksyen 079 (2) APJ 1987 (15 saman belum jelas)

Peg Penyiasat: 
ASP Abd Aziz Abd Rahman
KBKA/KTD 
IPD Kampar

mengimbau ingatan...

' Mau laksanana Hudud...Langkah Mayat Saya Dulu '

Pejuang Anti Hudud Sudah Tiada ##RIPKarpal #RIPKarpalSingh

Posted: 16 Apr 2014 04:28 PM PDT



Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh maut dalam satu kemalangan ngeri di kilometer 301.6, Lebuh Raya Utara-Selatan menghala arah utara berhampiran Gua Tempurung pada kira-kira pukul 1.30 pagi ini.

Turut terkorban dalam kemalangan berkenaan ialah pembantu peribadi beliau, Michael Cornandez.

Karpal yang dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang kerana perlu menghadiri satu kes mahkamah mati di tempat kejadian akibat cedera parah.

Kemalangan berlaku apabila kenderaan jenis Toyota Alphard yang dinaiki Karpal melanggar sebuah lori yang cuba menukar laluan tanpa memberi isyarat. - UTUSAN ONLINE




The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 17 Apr 2014 03:07 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Suami langkah mayat isteri

Posted: 16 Apr 2014 08:09 PM PDT


Dalam satu acara kematian, ketika mayat isteri terkujur dan sanak saudara sibuk membaca yaasin dan doa, tiba-tiba si suami bangun dan melangkah mayat isterinya.

Pengunjung semua hairan. Apa hal si suami ni?

Adakah dia mengamalkan ajaran sesat? Dah mabuk isin ke?


Seorang kawan akrab mendekati si suami dan bertanya kenapa tadi dia melangkah mayat isterinya?

Jawab si suami, "Isterinya selalu mengingati dia, kalau nak kawin lagi, langkah mayat dia dulu."

Jika dianggap PAS sebagai suami, tak mahukah PAS untuk langkah mayat Karpal Singh untuk dapatkan isteri baru yang sedia sokong hudud?

Wow! Menunggu bila PKR, DAP dan Anwarinas PAS akan dikafirkan

Aspirasi Bangsa

Posted: 17 Apr 2014 01:31 AM PDT

Aspirasi Bangsa


KEMASKINI : GAMBAR-GAMBAR KEMALANGAN KARPAL SINGH (32 GAMBAR)

Posted: 16 Apr 2014 10:46 PM PDT

Karpal Singh Aka Musuh Hudud maut dalam kemalangan

Posted: 16 Apr 2014 04:04 PM PDT

Hudud Kelantan : Anwar Bidas PAS!!

Posted: 16 Apr 2014 03:24 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 17 Apr 2014 01:27 AM PDT

Taipingmali (tm)


Cerita HOT dari FELDA

Posted: 16 Apr 2014 10:00 PM PDT

Fakta:

1. Dana kebajikan Felda untuk peneroka dan penerokawati adalah 10K bagi setiap orang yang mengalamai penakit kritikal.
2. Gugusan Felda Segamat ada 4 parilimen . A)Pemanis B) segamat, C)Tenang D) sekijang.
3. 70 peratus pengundi dari Felda gugusan Segamat
4. Anak-anak Felda kebanyakan berhijrah ke KL dan JB yang bnyka bawak balik ideologi PR.
5. sebarang perbuatan menganiaya Peneroka bakal membawa padah kepada BN pada PRU14.
6. Felda Medoi. - Peneroka telah mendapat geran sendiri sebab dah abis bayar.

- Ayah aku bedah jantung di IJN , kos 70 K dah sattel dengan GL Tentera dari adik aku, lepas operate dia kna tahan ICU selama seminggu dan kelaur lepas 2 minggu , tapi di amsukan balik ke ICU IJN sbb jangkitan kuman,

Kami pergi ke pejabat Felda Medoi segamat mohon bantuan ni , tapi Pegawai Felda tu kata , " Kalau x antar hasil ke Felda x payah mintak..!!,

hasil maklumat aku dapat keluarga aku bukan 1 yang kena semua yang mintak kena mcm ni..!!!!

Pengurus dan Pengurusan Felda memang PR ke apa..? atau memng arahan Penagarah Felda atau menteri Felda mmcm ni..?

persolanya . adakah ini masa yang sesuai di tanya solan macam tu ? dan kalau kami warga Felda yang berhak dapat DANA itu di nafikan hak.. maka jelas BN tak mampu jaga kepentingan peneroka lagi , ini memberi isyarakt kepada semua anak-anak peneroka ., benarlah BN menindas rakyat sebagaimana yang di dogma oleh PR selama ini..!!

Hati gua panas...!! Cina nak apa dapat , Melayu BN/ UMNO layan mcm ANJING KURAP..!!!!!

R.I.P KARPAL SINGH

Posted: 16 Apr 2014 04:33 PM PDT

Mampuih dah , liat juga nyawa dia, sebelum ni dah banyak kali masuk hospital tetapi kali ini baru betul-betul mati. Ada dua tiga ekor lagi yang sedang tunggu giliran, termasuk yang jatuh dalam bilik air Isnin lepas.

Harap Hadi Awang dan Nik Aziz segera membuat kunjungan hormat dan menunaikan janji lama Karpal supaya langkah mayatnya dahulu sebelum melaksanakan hudud.

Sesungguhnya janji Allah itu tepat.



Mampu kah Pas mendapat undi untuk meluluskan Hudud di Kelantan?

Posted: 16 Apr 2014 04:55 AM PDT

Melayu (38)

PKR 2013

1. Johari Abdul Ghani (Sungai Petani)

2. Azman Ismail (Kuala Kedah)

3. Khalid Ibrahim (Bandar Tun Razak)

4. Abdullah Sani Abdul Hamid (Kuala Langat)

5. Fauzi Abdul Rahman (Indera Mahkota)

6. Fuziah Salleh (Kuantan)

7. Kamarul Baharin Abbas (Telok Kemang)

8. Azmin Ali (Gombak)

9. Nurul Izzah Anwar (Lembah Pantai)

10. Anwar Ibrahim (Permatang Pauh)

11. Zuraida Kamaruddin (Ampang)

12. Mansor Othman (Nibong Tebal)

13. Rafizi Ramli (Pandan)

14. Shamsul Iskandar Akin (Bukit Katil)

15. Mohd Idris Jusi (Batu Pahat)

16. Mohamad Imran Abd Hamid (Lumut)

PAS 2013

1. Abdul Hadi Awang (Marang)

2. Izani Husin (Pengkalan Chepa)

3. Dr Che Rosli Che Mat (Hulu Langat)

4. Kamarudin Jaffar (Tumpat)

5. Khalid Samad (Shah Alam)

6. Mahfuz Omar (Pokok Sena)

7. Dr Hatta Ramli (Kuala Krai)

8. Nik Mazian Nik Mohamad (Pasir Puteh)

9. Dr Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar)

10. Ahmad Marzuk Shaary (Bachok)

11. Idris Ahmad (Bukit Gantang)

12. Ahmad Baihaki Atiqullah (Kubang Kerian)

13. Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja)

14. Siti Zailah Yusoff (Rantau Panjang)

15. Takiyuddin Hassan (Kota Bharu)

16. Mohamed Hanipa Maidin (Sepang)

17. Nik Mohamad Abduh Bin Nik Abdul Aziz (Pasir Mas)

18.Mohd Khairuddin Aman Razali (Kuala Nerus)

19. Raja Kamarul Bahrin Shah (Kuala Terengganu)

20. Wan Hassan Mohd Ramli (Dungun)

21. Nasrudin Hassan (Temerloh)

DAP 2013

1. Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz (Raub)

2. Zairil Khir Johari (Bukit Bendera)

Jawapan mengenai gambar kotor

Posted: 16 Apr 2014 01:51 AM PDT

Gambar tersebut dirakam selepas beberapa jam kejadian berlaku. Kisahnya ialah berpunca daripada sikap pekerja sebuah syarikat pemungut sampah.

Setiap kali bila tiba giliran mengutip sampah, seawal jam 6.00 hingga 7.00 pagi, seorang pekerja akan mengusung troli ke setiap rumah untuk memungut bahan buangan. Maka disitulah segala jenis sampah akan dihimpunkan.

Dalam jam 9.00 atau 10.00 pagi tibalah lori pemampat ke kawasan tersebut dan bermulalah proses memilih dan mengasingkan sampah.

Bahan seperti kotak, plastik, kaca, logam dan lain-lain bahan yang boleh dikitar semula akan diasingkan dan diisikan ke dalam karung guni, karung guni yang sarat dengan bahan kitar semua akan disangkut disekeliling lori pemampat.

Selepas proses selesai, mereka akan bergerak ke lokasi lain dan akan mengulangi kerja atau tugasan yang sama.

Tidak hairanlah tempat sedemikian rupa menjadi kotor dan busuk serta terdapat air lecit yang ditinggalkan selepas kerja memampatkan sampah selesai.

Budaya kerja sebegini sudah lama diamalkan oleh pekerja syarikat kontrak ataupun kakitangan Pbt sendiri.

Lori kebanyakannya baru tetapi berbau busuk dan hanyir. Ini kerana lori tersebut tidak pernah dibasuh oleh mereka. Selepas selesai tugas menghantar sampah ke tempat pelupusan, ,mereka terpaksa mencari pembeli barangan lusuh. Selesai menjual mereka akan balik ke stesen logistik dan terus balik rumah. Esok ulang lagi....kata nak basuh lori, maaf sajalah..

Lokasi dirahsiakan tetapi ia di bawah tanggungjawab Majlis Perbandaran Taiping Perak.

Sahabat-Gunung

Posted: 17 Apr 2014 01:07 AM PDT

Sahabat-Gunung


Rakyat Semakin Tertekan – Rakyat Desak Tarik Balik Catuan Air

Posted: 16 Apr 2014 11:24 PM PDT


UMNO Selangor melihat bebanan kepada rakyat Selangor semakin teruk akibat catuan air yang dibuat oleh kerajaan negeri.

Pengerusinya, Datuk Seri Noh Omar berkata, perkara ini memberikan beban yang berat kepada rakyat Selangor dalam menjalani kehidupan seharian kerana krisis bekalan air ini akan menjadi satu sejarah.

"Saya merujuk kepada fenomena terkini di Selangor di mana keluhan rakyat terhadap catuan air semakin hari semakin membimbangkan.  Krisis air paling buruk adalah pada tahun 1998 apabila 4.2 juta rakyat terpaksa berkongsi 2,553 juta liter air sehari kurang 105 juta liter sehari.

Bagaimana pun hasil daripada kelemahan kerajaan PR menangani masalah air, hari ini keperluan untuk 7.1 juta pengguna sebanyak 4,900 juta liter sehari terpaksa dikurangkan kepada 4,367 juta liter sehari berkurangan sebanyak 533 juta liter sehari," ujarnya yang juga Ketua UMNO Bahagian Tanjong Karang.

Tambahnya, Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini telah mengingatkan kerajaan negeri  bahawa Selangor akan menghadapi masalah bekalan air pada 2014 sekiranya projek Loji Rawatan Air Langat 2 tidak disegerakan malangnya kenyataan balas  Menteri Besar mengatakan krisis air hanya akan berlaku pada 2019.

Projek Langat 2 yang sepatutnya bermula pada 2010 dan akan siap dalam tempuh 39 bulan seharusnya telah siap pada tahun ini tetapi atas nama kepentingan politik PR keperluan asas rakyat digadaikan.

"Rakyat perlu tahu tanggungjawap menyediakan bekalan air mentah adalah dibawah tanggungjawap kerajaan negeri dan Syabas hanya dipertanggungjawapkan untuk membekalkan air kepada pengguna.

Kenyataan Menteri Besar bahawa catuan air dibuat bukan untuk menyusahkan para pengguna sebaliknya demi menjamin perkhidmatan secara berterusan kepada rakyat adalah satu kenyataan kurang cerdik dan tidak memikirkan implikasi lain kepada negeri Selangor.
Atas desakan dan aduan yang berterusan daripada rakyat,  UMNO Selangor membuat pendirian supaya catuan air ini di hentikan serta merta dalam menjamin keperluan rakyat tidak terjejas. Sekiranya masalah catuan air ini masih tidak diselesaikan, satu perhimpunan menuntuk hak rakyat akan diadakan pada 4 Mei 2014. Perhimpunan menuntuk hak rakyat ini adalah satu simbolik terhadap Kempen Kembalikan Hak Air Kepada Rakyat yang dilancarkan oleh Menteri Besar pada 2010," tambahnya.

Dalam masa yang sama, UMNO Selangor akan menyediakan khidmat guaman percuma kepada mana-mana individu dan syarikat yang mahu menyaman kerajaan negeri selepas mengalami kerugian disebabkan masalah catuan air ini.


"Saya menyeru rakyat Selangor supaya mengambil langkah berjimat cermat dalam penggunaan air kerana berdasarkan kenyataan Lembaga Urus Air Selangor LUAS catuan dijangka akan berterusan hingga ke Julai 2014," ujarnya lagi. 

Karpal Singh Dalam Kenangan .....

Posted: 16 Apr 2014 03:57 PM PDT


Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh maut dalam satu kemalangan ngeri di kilometer 301.6, Lebuh Raya Utara Selatan menghala arah utara berhampiran Gua Tempurung -- kira-kira pukul 1.30 pagi tadi.

Turut terkorban dalam kemalangan berkenaan ialah pembantu peribadi beliau, Michael Cornandez.

Karpal yang dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang kerana perlu menghadiri satu kes mahkamah meninggal dunua di tempat kejadian akibat cedera parah.

Kemalangan berlaku apabila kenderaan jenis Toyota Alphard yang dinaiki Karpal melanggar sebuah lori yang cuba menukar laluan tanpa memberi isyarat.


Perkara itu turut diumumkan anaknya Gobind Singh Deo yang juga Ahli Parlimen Puchong menerusi laman twitternya.

Kaji Semula Pemberian Air Percuma Sekadar Lengkapkan ‘Manifesto Bukan Janji’ Khalid Ibrahim

Posted: 16 Apr 2014 04:54 AM PDT


Cadangan ADUN DAP Damansara Utama, Yeo Bee Yin yang meminta supaya kerajaan negeri Selangor mengkaji semula pemberian air percuma kepada rakyat dan menyifatkan tindakan pemberian percuma tersebut hanyalah merupakan satu dasar populis dan bukan keputusan yang bijak selain daripada tidak efisien dalam pengurusan air di Selangor hanyalah sekadar melengkapkan kenyataan 'manifesto bukan janji' yang dibuat oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim sebelum ini.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pandan, Muhammad Faizal Sufar berkata, ini memang merupakan cara pakatan pembangkang untuk memperdayakan rakyat dan mereka hanya akan berjalan-jalan, bercakap-cakap, bawa  fitnah tetapi tidak akan menunaikan apa yang mereka katakan atau mereka janjikan.

"Dalam masa yang sama, ia dilihat sebagai kesinambungan perjuangan DAP di Pulau Pinang yang turut mencadangkan kenaikan tarif air di negeri tersebut.

Rakyat perlu membuka mata pada pilihan raya umum akan datang kerana setiap janji manis yang dizahirkan melalui manifesto pakatan tidak lebih daripada sekadar 'gula-gula' untuk menarik sokongan rakyat semata-mata, termasuk berjaya menumbangkan kerajaan BN pada Pilihan Raya Ke-12 (tahun 2008).

Jelas, nampaknya mereka sudah masuk perangkap yang diciptanya sendiri dan kata-katanya itu membuktikan bahawa kerajaan pakatan yang diterajui PKR hanya bijak menabur janji termasuk memberikan bulan dan bintang  tidak boleh dipercayai lagi," ujarnya mengulas ADUN DAP Damansara Utama, Yeo Bee Yin yang meminta supaya kerajaan negeri Selangor mengkaji semula pemberian air percuma kepada rakyat Selangor.

Tambahnya, manifesto adalah  penyataan umum atau deklarasi yang digunakan oleh seseorang atau parti politikyang bertanding pada pilihan raya umum sebagai dasar perjuangan bagi menarik sokongan pengundi.

Melalui manifesto, calon atau parti politik yang bertanding akan dinilai oleh pengundi sama ada orang yang mereka pilih itu nanti akan dapat membawa perubahan atau kemajuan kepada mereka dan merupakan satu tanggungjawab yang perlu dilaksanakan.

"Daripada kenyataan yang diberikan oleh Abdul Khalid sebelum ini dan kini kenyataan Yeo Bee Yin secara terbuka itu, jelas manifesto pakatan yang kononnya memperjuangkan 'Negeri Berkebajikan' itu hanya retorik semata-mata dan mereka tidak rasa bersalah sedikit pun  kerana membohongi rakyat.

Bukan sahaja isu air percuma, bahkan banyak lagi janji-janji yang terdapat dalam manifesto pakatan pembangkang masih tidak tertunai dan mereka tidak pernah peduli dengan janji-janji itu, apa lagi untuk melaksanakannya kerana kemaruk kuasa.


Rakyat yang waras perlu menilai semula kepimpinan pakatan pembangkang di negeri ini dan kita perlu menolak mereka pada pilihan raya umum  yang lalu kerana mereka bukan kerajaan yang amanah dalam melaksanakan janji-janji pilihan raya," tambahnya lagi.

sekupangdua

Posted: 16 Apr 2014 11:50 PM PDT

sekupangdua


KARPAL MAUT DALAM KEMALANGAN...HANYA SENDIWARA?

Posted: 16 Apr 2014 05:08 PM PDT

Semalam jam 1.30 pagi dilebuhraya PLUS selatan ke utara berdekatan gua tempurung karpal singh terlibat dalam satu kemalangan yang ngeri dan disahkan beliau maut. Difahamkan pembantu beliau juga maut dalam kemalangan tersebut.

Menurut maklumat. Beliau dalam perjalanan ke pulau pinang untuk menghadiri kes beliau di Pulau Pinang. Berita atau kemungkinan kenderaan beliau bertembubg dengan sebuah lori yg. Menukar haluan tanpa sebarang isyarat...

Jadi macamana balac yg suka spin dan putar alam macam tian cua dan bang non... tak nak ker kata ini hanya satu sandiwara ataupun lakunan. Ataupun seperti alasan yh selalu digunakan... INI SEMUA SALAH UMNO...

Panglima Perang Cyber

Posted: 16 Apr 2014 11:37 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Pemuda PAS Buat Upacara Langkah Mayat Karpal Tengah Hari Ini ???

Posted: 16 Apr 2014 09:46 PM PDT

Mohon sesiapa dapat sahkan info yang disebarkan di bawah ini :

Satu upacara melangkah mayat Karpal Singh akan diadakan di rumah mayat Hospital Ipoh jam 1 tengahari ini. Upacara akan diketuai oleh saya sendiri. Kpd mana2 Pemuda Pas dan juga ahli2 Pas yang berkelapangan dijemput hadir. Pihak media juga dijemput hadir untuk membuat liputan.

Terima Kasih
Suhaizan Kayat
Ketua DPPP

Presiden PVTM ALI TINJU mahu DAP berkuasa sepenggal ???

Posted: 16 Apr 2014 04:34 PM PDT

Artikel ini diulang siar kerana masalah imej dan tulisan yang tidak berjaya dimuat naik sepenuhnya semalam...



Saya menerima imej ini dan mohon pandangan adakah benar atau tidak status FB beliau ini atau diedit pihak tertentu.



Saya tidak berminat mencampuri kisah beliau marah sesiapa namun saya ingin tahu adakah benar komen beliau agar DAP diberi peluang perintah untuk satu penggal ???



Saya mencari info dan menemui kenyataan beliau hentam Azmin Ali. Adakah beliau orang Umno atau DAP masih menjadi kekeliruan kepada saya. Berdasarkan imej mahu DAP diberi peluang berkuasa sepenggal di atas.

Komen blog pembangkang tentang Ali Tinju


Jika beliau seorang penyokong tegar kerajaan saya sangat lega mendengarnya. Namun jika beliau ada hati nak beri DAP berkuasa dalam masa yang sama, maka celakalah yang mampu saya kata.




Kita tak kisah beliau mahu jadi Presiden PVTM  yang tidak ramai berbanding PBTM atau tidak diaudit (jika benar kata kawan saya)  atau hentam Menteri atau mahu cium tangan Datin Seri Rosmah, namun soal mahu sokong DAP jangan dijadikan isu remeh yang boleh dipermainkan kerana ia kenyataan Presiden bekas askar yang patutnya tidak menyokong Pembangkang walau sebesar zarah sekalipun.


Sent from my iPhone

Karpal Singh maut dalam nahas dekat Tapah

Posted: 16 Apr 2014 02:35 PM PDT

Karpal Singh maut kemalangan

 

TAPAH 17 April - Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh maut dalam satu kemalangan ngeri di kilometer 301.6, Lebuh Raya Utara-Selatan menghala arah utara berhampiran Gua Tempurung pada kira-kira pukul 1.30 pagi ini. 

Turut terkorban dalam kemalangan berkenaan ialah pembantu peribadi beliau, Michael Cornandez. 

Karpal yang dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang kerana perlu menghadiri satu kes mahkamah mati di tempat kejadian akibat cedera parah. 

Kemalangan berlaku apabila kenderaan jenis Toyota Alphard yang dinaiki Karpal melanggar sebuah lori yang cuba menukar laluan tanpa memberi isyarat. - UTUSAN ONLINE

 



http://lagiberita.blogspot.com/2014/04/karpal-maut-dalam-nahas-dekat-tapah.html?m=1


Sent from my iPhone

The Unspinners

Posted: 16 Apr 2014 11:19 PM PDT

The Unspinners


Shukor Idrus sujud pada MB PKR, tapi Menteri komponen BN diugut?

Posted: 16 Apr 2014 09:30 PM PDT


Di Internet dan sosial media kini, tersebar gambar ADUN Kuang Dato Shukor Idrus membongkok memberi hormat kepada MB Selangor, Tan Stentu. ri Khalid Ibrahim. Kami tak kata jangan beri hormat kepada ketua negeri yang dipilih Sultan tapi jagalah maruah tu.

Tak mahu pula ada beranggapan, hormat yang berlebih-lebihan dan melampau hingga mendewa--dewa Khalid menjatuhkan maruah BN. Ada ke DAP buat sedemikian pada PM?

Tak mahu pula ada salah tanggapan Shukor ada mmeminta sesuatu dari Khalid dan wujud hubungan suka sama suka dalam hal tertentu.

Sebabnya nama Shukor jadi bualan pegawai-pegawai kerajaan yang mengatakan telah mengugut seorang Menteri untuuk diberikan projek kepadanya.

Samada betul atau tidak, hal ini tentu tak elok. Bertambah lagi di zaman IT dan Internet, hal sedemikian boleh tersebar begitu deras dan tiada sesiapa booleh tahan jika ianya berlaku.

Ugutan itu pula dibuat terhadap Menteri dari parti yang bukan UMNO tapi dari parti komponen  BN.

Jika benarlah, harap Shukor sedar bahawa UMNO tak boleh nak ugut-ugut macam dia masih kuat dan disokong seperti dulu. Tambahan pula, apa UMNO Selangor lakukan untuk menang balik Selangor?

Tolong jangan kata perlu ada wang untuk menang balik. Apa gerak kerjanya? Kalau tak ad awang, apa langsung penggiat tak mahu kerja? Semua perlu diupah baru nak kerja ke untuk parti? Apa erti jadi ahli parti?

Shukor tak perlu nak tunjuk garang dengan rakan BN lain hingga keluar kata-kata ugutan "Nak ajar Menteri macamana nak buat kerja."

Sementang Menteri bukan dari UMNO, jangan pula nak kerohkan hubungan UMNO dan parti koponen lain kerana perangai begini yang hanya membuat rakyat dan rakan benci pada UMNO.

Tugas utama Menteri adalah jaga rakyat. Harap Shukor paham bbahawa bukan tugas Menteri nak jaga dia. Tolong buang sikap old school.

Karpal sudah mati, PAS tinggal langkah mayat untuk jalankan hudud

Posted: 16 Apr 2014 05:19 PM PDT

Beranikah?



Karpal Singh sudah meninggal dunia malam tadi dalam satu kemalangan jalanraya:




Kini tiada lagi Karpal SIngh untuk menahan kehendak PAS Kelantan untuk menjalankan hudud. Apa lagi nak takut?


UMNO pun sudah bersedia ...


PAS perlu yakinkan DAP dan PKR. Yakinkah mereka?





Yang menentang PAS juga ...




Kit Siang persalahkan ESSCOM lepas disogok pengusaha resort

Posted: 16 Apr 2014 08:30 AM PDT


Dalam kejadian yang berlaku pada 4 April lalu membabitkan seorang pelancong dari China dan seorang pekerja resort dari Filipina. Motif penculikan itu adalah wang. Sehubungan dengan itu, pihak berkuasa telah menahan beberapa orang pekerja asing di resort berkenaan untuk membantu siasatan.

Kebanyakan resort di Sabah terutama membabitkan pulau-pulau terpencil adalah milik orang Cina. Kebanyakan peraturan yang telah dibuat oleh pihak berkuasa, dilanggar dan tidak dipedulikan oleh pengusaha-pengusaha resort tersebut. Antara lain termasuklah menyediakan pengawal keselamatan bersenjata yang mengawal resort.

Bagaimanapun, kegagalan mereka untuk menanggung kos keselamatan, dipindahkan kepada pihak keselamatan apabila mendesak agar PDRM, ESSCOM dan ATM menjadi pengawal keselamatan mereka secara percuma dan boleh diherdik sesuka hati.

Begitu juga dengan larangan pengambil tenaga kerja asing tak berpermit, turut mendapat bantahan daripada penguasaha-pengusaha resort berkenaan. Mereka tidak sahaja menyalahkan kerajaan kerana enggan berkompromi dalam hal tersebut, sebaliknya mendakwa tindakan tersebut akan menyebabkan mereka kerugian besar.

Apabila berlaku penculikan dan pencerobohan lanun, mereka segera menyalahkan pihak berkuasa kerana tidak bertindak mengawal resort mereka. Dan untuk menambahkan tekanan, mereka menggunakan khidmat DAP dan PKR seperti yang dilakkan oleh Chun Cai, pengusaha Sipadan-Mabul Lodge yang menyediakan kemudahan bot dan penginapan untuk Lim Kit Siang sepanjang dia melawat Esszone.

Itu jugalah yang dikatakan oleh Lim Kit Siang apabila dia menyalahkan sepenuhnya ESSCOM dan mencerca peraturan-peraturan yang diberikan dalam menguatkuasakan keselamatan untuk pengunjung-pengunjung resort-resort berkenaan.

Baca sepenuh di Selangor Chronicle SINI

Adakah yang nak bantah GST faham atau saja nak mogok?

Posted: 16 Apr 2014 05:25 AM PDT






Baca penjelasan GST berikut:



Kalau muka begini dan NGO budak-budak masih menuntut di Universiti dan makan duit mak bapak ... bukannya faham pun. Macam mana nak ngajar kerajaan macam mana nak mentadbir.



Sampai masa PR memerintah, pasti mereka pun akan jalankan GST seperti mana Selangor naikkan harga air.


Yang nak bantah ni hanya ...


Pejenis tak ada otak seperti diketakan Nik Nazmi

Cina hargai azan ...

Posted: 16 Apr 2014 04:00 AM PDT


Bilal PAS sapu BR1M 2 kali dan Husam patut dipotong tangan bawah hukum hudud

Posted: 16 Apr 2014 01:00 AM PDT


Dulu PAS perlekehkan BR1M, konon jaga peduli tapi ingatkan akhrat. Rupanya bbukan saja mereka tak malu terima BBR1M tapi amil sampai dua kali BR1M.




Patut sekali hukum hudud pertama dikenakan pada penghulu PAS ini.

Ikut serta dengan Husam Musa ..

Pengarah SPRM Kelantan mengadakan satu pertemuan dengan MB Kelantan pagi ini. Pertemuan itu diadakan dalam usaha SPRM melengkapkan siasatan berhubung penyelewengan pembinaan lebuhraya Kota Bharu-Kuala Krai yang diketuai Husam Musa.

Difahamkan berlaku penyelewengan kawasan balak diatas tapak jajaran pembinaan lebuhraya berkenaan dan penyelewengan wang kutipan derma dari orang ramai dan beberapa syarikat tertentu.

Sumber: wartawan harakah

AZLI SHUKRI

Posted: 16 Apr 2014 11:11 PM PDT

AZLI SHUKRI


Misteri MH370 : Ayunan Timur Barat (Episod ke-8)

Posted: 16 Apr 2014 02:50 AM PDT

Dalam tempoh yang amat singkat - sekitar 22 tahun, hubungan antara China dengan Israel telah sampai ke skala yang sangat besar dan luas. Hubungan kedua-duan buah negara ini memuncak dalam lawatan bersejarah Presiden China Jiang Zeming ke Israel pada tahun 2000. Empat presiden Israel dan tiga perdana menteri, termasuk yang paling baru-baru ini, Perdana Menteri Bejamin Netanyahu dalam Mei 2013, telah membuat lawatan diplomatik dan perdagangan ke Beijing. Asas bagi berkembang hubungan Israel-Cina terletak pada ekonomi mudah: Israel adalah pemimpin dunia dalam teknologi yang boleh mencapai skala tinggi, manakala  China sebagai kuasa ekonomi global dengan jumlah penduduk melebihi satu bilion.

Jumlah dagangan dua hala antara Israel dengan China meningkat hampir 200 kali ganda sejak hubungan secara rasmi ditubuhkan, daripada hanya $50 juta dalam tahun 1992 kepada $9.91 bilion pada tahun 2012.  Kerjasama telah berkembang daripada pertanian kepada hampir semua bidang seperti sains dan teknologi, pendidikan, penyelidikan, budaya, seni, pelancongan dan akademik.

Pada bulan November 1991, Menteri Pertahanan Israel, Moshe Arens  dilaporkan telah melawat ke China secara rahsia dan dipercayai melakukan rundingan dan pengembangan kerjasama ketenteraan. Pada 23 Januari 1992, Menteri Luar Israel, David Levy telah melakukan lawatan empat hari ke Beijing.  Beberapa bulan sebelum penubuhan rasmi hubungan China-Israel. Kedua-dua negara telah mengekalkan beberapa pautan perdagangan, yang berjumlah USD30 juta pada tahun 1992. Sejak itu, pertumbuhan tahunan dalam perdagangan telah purata 40%. Perdagangan dua hala meningkat kepada USD 3 bilion pada tahun 2005 dan kepada USD 5 bilion pada tahun 2008 dan USD 10 bilion pada tahun 2013. China adalah rakan perdagangan Asia terbesar Israel dan telah mendapatkan kepakaran Israel dalam tenaga solar, robotik pembuatan, pengairan, pembinaan, pertanian, pengurusan air dan penyahgaraman teknologi untuk menghadapi kemarau dan kekurangan bekalan air. Sebaliknya, Israel telah mengimport produk berteknologi tinggi dan barangan perkilangan dari China. Terdapat lebih daripada 1,000 firma Israel yang beroperasi di China pada 2013.  

Pada tahun 2007, Perdana Menteri Israel, Ehud Olmert melakukan lawatan berprofil tinggi ke China untuk meningkatkan kerjasama perdagangan dan tentera dan mendapatkan sokongan China sejak tercetusnya konflik senjata nuklear Iran.  Walaupun hubungan yang semakin rapat antara kedua-dua negara, China juga terus mengekalkan hubungan yang semakin kukuh dengan Palestin, Dunia Arab dan Dunia Islam. Israel dan China memulakan  kerjasama ketenteraan secara holistik  seawal 1980-an, walaupun tiada hubungan diplomatik rasmi wujud. Dianggarkan bahawa Israel telah menjual senjata bernilai USD$ 4 bilion kepada China dalam tempoh tersebut. China sangat menginginkan teknologi termaju Israel yang mana ia tidak mampu diperoleh daripada Amerika Syarikat mahpun Rusia. 

Kini, Israel telah menjadi pembekal senjata terbesar kepada China selepas Rusia. China telah membeli pelbagai peralatan dan teknologi ketenteraan, termasuk satelit komunikasi. China telah menjadi pasaran penting bagi industri persenjataan Israel, hal ini menyebabkan AS tidak berapa senang. Agensi Perisikan Pertahanan AS melaporkan bahawa Israel telah memindahkan peluru berpandu, laser dan teknologi pesawat ke China pada tahun 1990-an. Israel juga dikatakan telah bersedia untuk menjual Phalcon kepada China, satu sistem radar amaran awal di udara, sehingga ia dipaksa oleh Amerika Syarikat agar segera membatalkan perjanjian tersebut.
 
Pada 19 Oktober 1999, Menteri Pertahanan China, Chi Haotian, terbang ke Israel dan bertemu dengan Ehud Barak, Perdana Menteri merangkap Menteri Pertahanan Israel. Kedua-dua orang membincangkan hubungan ketenteraan dan membuat beberapa perkiraan peringkat tinggi, termasuk jualan pesawat perang mencecah USD$ 1 bilion ke China.  

Pada September 2011, Menteri Israel Pengangkutan,Israel Katz, menyatakan bahawa China dan Israel telah memasuki rundingan mengenai pembinaan sebuah keretapi api berkelajuan tinggi menghubung Laut Mediterranean dengan Laut Merah. Projek bersama akan membenarkan pengangkutan barangan berjisim dari China ke Israel dan Eropah Timur. Ia melibatkan kedua-dua pemaju kereta api dari Israel dan  Cina. Pada bulan berikutnya, kerajaan China dan Israel menandatangani memorandum persefahaman mengenai pembinaan bersama 180 km kereta api yang menghubungkan bandar Israel di Eilat dengan Negev Desert's Zin Valley, Beersheba dan Tel Aviv. Pada bulan Ogos 2012, dengan perdagangan China-Israel semakin meningkat, Universiti Perniagaan Antarabangsa dan Ekonomi di Beijing telah menubuhkan satu jabatan khusus untuk mempelajari ekonomi Israel dan Yahudi, manakala beberapa universiti China mula menawarkan kursus bahasa Ibrani. Sejak 2013, pelabur China telah mula menunjukkan minat yang semakin meningkat dalam firma Israel. 

Soalnya - dengan semua fakta yang membuktikan bertapa eratnya hubungan antara China dengan Israel, maka apakah munasabahnya untuk Israel atau AS melakukan konspirasi menculik 22 jurutera saintis China yang berada di dalam pesawat MH370? Sedangkan mereka adalah sahabat akrab di belakang kita? Bahkan dengan pelbagai hubungan yang sangat mencurigakan ini - apakah tidak mustahil bahawa MH370 sengaja dihilangkan oleh komplot sulit pensenjataan tercanggih hasil kerjasama China-Israel selama ini?

Semua kemungkinan ini tidak boleh ditolak - kerana asasnya sangat mudah, bahawa China dengan Israel adalah sahabat yang sedang meningkatkan keupayaan pensenjataan mereka ke tahap yang sangat luar biasa serta sangat serius membangunkan teknologi pertahanan masa hadapan. Dan tidak mustahil MH370 adalah "bahan ujikaji" terhadap pertemuan baharu dalam teknologi eroangkasa antara China dengan Israel. Masalahnya sekarang ialah - teknologi apakah yang sedang dibangunkan oleh China dan Israel sehingga (jika benar) mereka berupaya "melarikan" dan "menghilangkan" MH370 sehingga ke Lautan Hindi?

Dan sekiranya kita melihat kebelakang - untuk seketika, yakni beberapa bulan sebelum MH370 di laporkan hilang di samudera, kita akan dapati bertapa "intim"nya China-Israel melalui beberapa kerjasama yang telah ditermeterai.

Enam bulan sebelum MH370 disahkan hilang - Presiden Universiti Tel Aviv, Profesor Joseph Klafter, dan Profesor Zhang Zhi, Presiden Universiti Jiao-Tong di Shanghai, telah menandatangani perjanjian untuk mewujudkan Pusat Penyelidikan Khas Pengajian Israel di kolej-kolej di China. Pusat penyelidikan tersebut akan menangani isu-isu semasa di Timur Tengah dan Israel. Ini merupakan pusat penyelidikan yang pertama dan seumpamanya di China. Perjanjian tersebut ditandatangani di hadapan Duta Israel ke China, Matan Vilnai, pegawai konsular Israel dan wakil-wakil dari komuniti perniagaan, dan golongan Yahudi.
 
Sebulan kemudian, pada Oktober 2013, hartawan Cina Li Ka-Shing, seorang ahli perniagaan Asia yang paling kaya, menderma sebanyak USD$130 juta untuk Technion Institute of Technology milik Israel, sebagai sebahagian daripada usaha sama dengan Universiti Shantou yang akan menubuhkan Technion Guangdong Institute of Technology (TGIT). Wow! sangat ajaib - Hadiah, satu hadiah yang sangat besar untuk sebuah universiti Israel, sekali gus menunjukkan hubungan yang sangat mendalam antara China dengan Israel. Ini juga secara tidak langsung menjadi perintis pertama bagaimana Israel mendapat layan yang sangat baik daripada sebuah kuasa besar ekonomi dunia bernama China. Israel juga dijemput untuk menubuhkan institusinya ke negara itu yang mana negara-negara lain tidak pernah mendapat keistimewaan seperti itu.
 
Dan pada Disember 2013, Menteri Luar China Wang Yi melawat Israel dalam perjalanan dagangnya bagi "mengejar kerjasama lebih kukuh antara kedua-dua negara," katanya kepada Netanyahu.  Tambah beliau lagi, "Ekonomi China dan Israel " saling melengkapi dan kerjasama yang saling menguntungkan agar kami menikmati masa depan yang cerah." 

Ini semua ini - tidak berlaku secara tiba-tiba, Mengapa China tidak meminta kecanggihan teknologi Israel bagi mencari pesawat MH370? Apakah yang menyebabkan China berat untuk meminta pertolongan itu? Bukankah antara China dengan Israel seperti "isi dengan kuku"? Atau sebenarnya China dan Israel mengetahui apakah yang menyelubungi misteri kehilangan MH370 ini sejak awal-awal lagi, atau "mereka" sedang menguji teknologi kawalan pesawat dari jarak jauh dan teknologi pesawat anti-rada? 

Ikuti sambungan yang lebih mencemaskan dalam keluaran akan datang berjudul Misteri MH370 : Permainan Mungkar!

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 16 Apr 2014 11:06 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


KETUA PEMUDA PAS BERSEDIA LANGKAH MAYAT KARPAL ?

Posted: 16 Apr 2014 09:15 PM PDT



Satu upacara melangkah mayat Karpal Singh akan diadakan di rumah mayat Hospital Ipoh jam 1 tengahari ini. Upacara akan diketuai oleh saya sendiri. Kpd mana2 Pemuda Pas dan juga ahli2 Pas yang berkelapangan dijemput hadir. Pihak media juga dijemput hadir untuk membuat liputan.

Terima Kasih
Suhaizan Kayat
Ketua DPPP

HARAM UMAT ISLAM DOAKAN ORANG KAFIR LAGI KUFUR

Posted: 16 Apr 2014 06:41 PM PDT






HARAM untuk mendoakan 'keamanan' kepada orang kafir yang meninggal dunia dalam keadaan KAFIR dengan ucapan seperti 'Rest In Peace (RIP) sedangkan terang-terang tempatnya di dalam neraka yg tiada ketenangan bagi orang yg kufur !

Walau bagaimanapun ucapan simpati dan takziah kepada keluarga si mati adalah diharuskan. Firman Allah SWT:

مَا كَانَ لِلنَّبِيِّ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَن يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَلَوْ كَانُوا أُولِي قُرْبَىٰ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ

Tidaklah dibenarkan bagi Nabi dan orang-orang yang beriman, meminta ampun bagi orang-orang musyrik, sekalipun orang itu kaum kerabat sendiri, sesudah nyata bagi mereka bahawa orang-orang musyrik itu adalah ahli neraka. (QS. At-Taubah: 113)

KARPAL SINGH MAUT DALAM KEMALANGAN NGERI

Posted: 16 Apr 2014 04:55 PM PDT



Tarikh/Masa : 17.04.2014 Jam 0053.
Lokasi : KM 306, Lebuhraya PLUS arah Utara, Gopeng, Perak.
Mangsa : 5 orang mangsa ( 2 meninggal dunia, 1 cedera parah dan 2 selamat ).


Catatan : Kemalangan melibatkan sebuah kereta Toyota Alphard ( KS 9898 ) dengan sebuah lori 3 tan. Antara mangsa yang terlibat ialah:-

1) Ahli Parlimen Bukit Gelugor YB Karpal Singh - meninggal dunia
2) Pembantu peribadi - meninggal dunia
3) Pembantu rumah - cedera parah
4) Anak lelaki YB Karpal Singh - selamat
5) Pemandu - selamat

Mangsa meninggal dunia disahkan oleh pihak Hospital Tapah.




ANWAR SEMAKIN ZALIM TIDAK ADA HATI PERUT

Posted: 15 Apr 2014 11:56 PM PDT


5 April lalu, majalah Southern Weekly memaparkan dakwaan kononnya, jika menjadi Perdana Menteri, Anwar Ibrahim mampu menyelesaikan isu kehilangan pesawat MAS MH370 dalam tempoh satu saat.

Sebaik terbaca kenyataan dipetik oleh media utama dan alternatif, sesaat kemudian tercetus soalan di benak fikiran.

Satu lagi kelentong Anwar?

Begini huraiannya.

38 penumpang MH370, rakyat Malaysia. Andai benar Anwar mampu menyelesaikan misteri kehilangan MH370 dalam masa sesaat, bukankah kini waktu terbaik untuk dia membantu penumpang dan keluarga mereka? Jika tidak berhati perut sekalipun terhadap penumpang lain, tidakkah Anwar ingin meredakan kedukaan ditempuh oleh keluarga pak cik menantunya, Kapten Zaharie Ahmad Shah?

Klik di sini.

Anwar tatkala ditemu bual oleh CNN mengakui mengenali Zaharie dan mengesahkan kapten MH370 itu antara penyokong tegar Parti Keadilan Rakyat.

Zalim Anwar membiarkan anak Zaharie, Aishah, 27 tahun, menanti huraian misteri berhubung pesawat dipandu oleh ayahnya, setakat ini enggan didedahkan oleh Ketua Pembangkang itu.

Tatkala diwawancara oleh majalah terbitan China itu, Anwar mengeluarkan kenyataan bersyarat. Dia kononnya akan mendedahkan misteri kehilangan MH370 SEKIRANYA bergelar Perdana Menteri.

Anwar tahu, impian itu hanya satu mimpi. Malang, kelukaan Aishah tidak akan terubat.

Bak bermimpi di siang hari, Anwar secara berterusan dijangka akan bercakap secara semberono biarpun dibidas oleh pelbagai pihak, termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Klik di sini.

Hemat saya, selain Aishah, semua ahli keluarga penumpang MH370 wajar menuntut Anwar mendedahkan misteri kehilangan pesawat itu.



DARUL EHSAN TODAY

Posted: 16 Apr 2014 11:04 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


AMK Perak Tuduh Kematian Karpal Konspirasi UMNO?

Posted: 16 Apr 2014 09:10 PM PDT

Baca facebook cacai anwar, konon dari hasil siasatan AMK Perak, umnolah punca kematian karpal.

Tak ke cilaka tu, karpal mati xciden pun umno juga yang kena...

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 16 Apr 2014 09:37 PM PDT

tok gajah

Posted: 16 Apr 2014 09:23 PM PDT

tok gajah


Karpal Singh maut kemalangan jalan raya

Posted: 16 Apr 2014 07:30 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 16 Apr 2014 09:19 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Video Kemalangan Kereta Alphard Karpal Singh

Posted: 16 Apr 2014 08:05 PM PDT


Gambar Kereta Alphard Karpal Singh Maut Dalam Kemalangan Jalan Raya

Posted: 16 Apr 2014 06:26 PM PDT


Pemandu lori yang terbabit dalam kemalangan maut yang mengorbankan veteran DAP, Karpal Singh mendakwa beliau pada awalnya tidak tahu mangsa dalam kenderaan jenis Toyota Alphard berkenaan adalah pemimpin politik terkenal, lapor akhbar Sinar Harian.

Abu Mansor Mohd, 45, berkata beliau segera meninjau keadaan kenderaan pelbagai guna (MPV) itu sebaik sahaja selepas berlaku perlanggaran dan mendapati ada mangsa tercedera.

"Saya tidak tahu itu Karpal sehingga ada beberapa kenderaan lain berhenti di laluan itu dan memaklumkan mangsa adalah pemimpin tertinggi DAP," katanya dipetik berkata kepada Sinar Harian.

Ringkasan/Siasatan Awal: 

Pada 17/04/2014 jam lebih kurang 0110hrs satu kemalangan maut telah berlaku di KM306.1 Lebuh Raya Utara-Selatan (Hala Utara/Gua Tempurung) melibatkn sebuah M/MPV jenis Toyota Alphard dgn sebuah M/Lori jenis Mitsubishi Canter (5 tan/muatan simen,besi,mozek). Berpandukan siasatan awal mendapati M/MPV yang dipandu bersama 4 orang penumpang yang datang dari arah K/Lumpur menghala ke Ipoh apabila sampai ditempat kejadian telah hilang kawalan dan melanggar belakang sebelah kanan M/Lori di lorong kiri jalan yang menghala ke arah yang sama. Akibat kemalangan penumpang hadapan M/MPV (Ahli Parlimen Bukit Gelugor) dan Pembantu Peribadi beliau penumpang belakang belakang sebelah kiri telah meninggal dunia di tempat kejadian manakala seorang perempuan Indonesia dipercayai pembantu rumah mengalami kecederaan parah dan dirawat di Zon Merah HRPB, Ipoh.

Siasatan:
1) Keadaan jalan lurus / mendaki bukit
2) Cuaca baik / gelap tanpa lampu
3) Kerosakan M/MPV teruk dibahagian hadapan sebelah kiri manakala M/Lori rosak dibahagian belakang sebelah kanan.
4) Semakan keatas M/MPV mempunyai 29 rekod kesalahan lalulintas - pandu laju di bawah Seksyen 079 (2) APJ 1987 (15 saman belum jelas)

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 16 Apr 2014 03:21 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


'Saya bukan nak aibkan, tapi nak tegur Ustaz Don' - Wardina

Posted: 16 Apr 2014 04:00 PM PDT

Kuala Lumpur: Teguran pelakon dan penceramah bebas Wardina Safiyyahdi terhadap dakwah penceramah popular, Don Daniyal menerusi akaun Facebook miliknya, bukan berniat untuk mengaibkan mana-mana pihak.

Sebaliknya, Wardina atau nama sebenarnya Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, 35, berkata dalam kemas kini status Facebook miliknya hari ini, teguran itu disuarakan atas kekeliruan yang timbul di kalangan masyarakat.

"Kita bersangka baik. Saya tidak ada niat mengaibkan... tiada langsung... video itu bukan video aib. Video itu adalah ceramah dari ustaz," katanya seperti dipetik daripada status Facebook miliknya, hari ini.

Hari ini, timbul kekecohan di Internet dan media sosial apabila Wardina dilaporkan mengecam kesahihan dakwah Ustaz Don yang didakwa menggunakan hadis palsu dan pendustaan dalam berdakwah.

Kritikan itu mendapat perhatian lebih 2,000 pengguna Facebook yang menyatakan sokongan dan tidak kurang juga yang menentang tindakan Wardina.

Penghulu, penyokong Pas kantoi ambil dua kali BR1M 3.0

Posted: 16 Apr 2014 07:02 AM PDT

TUMPAT - Seorang penghulu dan seorang penyokong Pas di kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Wakaf Bharu di sini telah mengambil Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 3.0 sebanyak dua kali, tetapi memulangkannya setelah digertak dengan laporan polis.

Pentadbir Mukim Dun Wakaf Bharu, Rosli Abdul Ghani, berkata berdasarkan maklumat sebuah bank penghulu berusia 52 tahun yang juga bilal sebuah masjid dan penyokong Pas berusia 41 tahun itu telah menunaikan baucar bernilai RM650 masing-masing yang diperoleh daripada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) pada 1 April lepas.

"Bagaimanapun mereka hadir sekali lagi pada majlis penyerahan BR1M 3.0 yang diadakan di Pusat Khidmat Masyarakat Pengkalan Kubor pada 14 April lalu, apabila wang BR1M sebanyak RM650 diberikan secara tunai kepada setiap penerima," kata Rosli kepada Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata pihaknya melalui pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Persekutuan telah memaklumkan kepada semua penerima yang layak, bahawa mereka yang telah menerima BR1M 3.0 tidak harus mengambilnya untuk kali kedua.

"Sebelum kami beri surat untuk penerima menghadiri majlis berkenaan, kami telah beritahu sekiranya sudah terima wang BR1M 3.0 jangan pergi ambil kali kedua.

"(Bagaimanapun) pada 15 April, pihak bank telah menghubungi saya memaklumkan terdapat dua penerima yang mengambil wang pada majlis 14 April telah pun menerima wang di sebuah bank lain sebelum ini," kata Rosli.

Beliau mendesak kedua-dua mereka agar mengembalikan wang itu dan sekiranya mereka enggan, beliau akan membuat laporan polis.

"Pada pagi ini penghulu dan penyokong PAS itu telah memulangkan semula wang BR1M berkenaan kepada pihak bank," katanya.

Rosli menasihati semua penerima bantuan yang diberikan oleh kerajaan persekutuan itu agar mengambilnya secara jujur kerana BR1M diperuntukkan kerajaan bagi meringankan beban hidup golongan berpendapatan rendah.

Dalam pembentangan Bajet 2014 yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Oktober tahun lalu, isi rumah yang berpendapatan bulanan RM3,000 dan ke bawah layak menerima bantuan BR1M sebanyak RM650 sementara individu bujang yang berpendapatan tidak lebih RM2,000 sebulan akan menerima bantuan RM300. - Bernama

(Video) Wanita ini capai orgasme seks 50 kali sehari

Posted: 16 Apr 2014 02:01 AM PDT

Kebanyakan wanita sukar mencapai kepuasan seksual (orgasma) ketika berasmara. Namun, berlainan dengan pula dengan wanita ini apabila beliau disahkan mengidap penyakit Persistent Genital Arousal Disorder.

Amanda Gryce, 24 mengalami orgasme 50 kali sehari kerana penyakit ini. Ianya muncul bukan kerana aktiviti seksual beliau.

Jika anda fikirkan ianya satu keseronokan, anda silap!

Bagi Amanda, keadaan tersebut amat menyiksakan dan beliau tidak dapat menikmati kehidupan seks yang normal. Beliau mendakwa menghidap penyakit tersebut semenjak berusia 8 tahun dan terus mencari penawarnya hingga sekarang.

Antara rawatan yang beliau ikuti sekarang termasuklah larangan melakukan seks secara normal, yoga serta makan ubat penahan tekanan orgasme.

(Video) Bintang filem lucah tergamam lihat aksinya semula

Posted: 15 Apr 2014 11:30 PM PDT

Bagaiamana reaksi bintang filem lucah apabila menonton adegannya sendiri dalam filem? Pasti menarik bukan?

Bintang filem lucah seperti yang sedia maklum melakonkan adegan-adegan yang tidak sesuai langsung ditonton oleh penoton di bawah umur . Tapi percayakah anda bahawa ada pelakon-pelakonnya yang langsung tidak pernah menonton aksi mereka di kaca television?

Itulah yang berlaku kepada seorang pelakon filem porno yang telah melakonkan hampir 103 filem sejak tahun 2008. Coco Velvett, 34 mengaku langsung tidak pernah menonton semula aksinya di kaca television.

Beliau kemudian diundang untuk menonton semula aksi lakonannya dan video di bawah adalah aksi beliau oleh Lee Roy Myers dalam rancangan Look At Me Now.

Coco kelihatan tergamam dengan aksinya, malah ada ketikanya beliau mendakwa seperti mahu termuntah melihatnya.

Kemaruk cinta, eksekutif diugut dengan foto berahi

Posted: 15 Apr 2014 10:01 PM PDT

Chukai: Kemaruk dilamun cinta dengan kekasih Internet yang dikenali tidak sampai tiga jam melalui laman sosial, seorang eksekutif muda terjebak dalam perangkap seorang gadis yang kemudian bertindak memeras ugutnya tidak sampai 10 minit selepas selesai meluah perasaan.

Menurut sumber, mangsa mula mengenali suspek pada jam 12 tengah malam Khamis lalu sedang melayari laman sesawang di rumah sewanya di Kawasan Perumahan Rantau PETRONAS di kawasan Kerteh, dekat sini.

Dipercayai, mangsa berusia 36 tahun dari Kuantan itu 'cair' dengan pujuk rayu suspek yang mendakwa dirinya seorang gadis berdarah kacukan Cina dan Eropah sehingga sanggup merakam dan mengirimkan gambar 'berahinya'.

Sumber berkata, kerana terpedaya, mangsa kemudiannya turut memberikan nombor telefon bimbit kepada gadis yang memperkenalkan diri sebagai Alexa itu.

"Suspek memujuk untuk melihat fizikal mangsa tanpa berpakaian dan mangsa tanpa banyak soal turut menghantar gambar-gambarnya dalam keadaan memberahikan itu kepada gadis berkenaan.

Rantai emas YB Teresa Kok diragut

Posted: 15 Apr 2014 08:55 PM PDT

Kuala Lumpur: Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok, 50, berdepan dengan detik cemas apabila bergelut dengan dua peragut yang cuba merentap rantai emas dipakainya, Ahad lalu.

Dalam kejadian jam 7 malam itu, mangsa dikatakan diragut penjenayah yang menaiki sebuah motosikal berhampiran Taman Rainbow, Jalan Ipoh, Sentul, di sini.

Ketua Polis Daerah Sentul Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, mangsa ketika itu sedang membawa dua anak saudaranya berusia lima dan 11 tahun bersiar-siar di kawasan taman berkenaan.

Menurutnya, dua lelaki tiba-tiba menghampiri mangsa dan cuba menarik rantai leher dipakai Teresa ketika itu.

"Mangsa yang terkejut dengan tindakan itu cuba melawan sebelum terjatuh.

Peragut kemudian cuba melarikan diri.

"Teresa ada menjerit meminta bantuan orang ramai, tetapi dua suspek terbabit terus melarikan diri akibat panik," katanya.

Zakaria berkata, Teresa dan dua anak saudaranya itu tidak mengalami sebarang kecederaan sebelum mereka membuat laporan di Balai Polis Sentul semalam untuk tindakan lanjut.

Perkosa, liwat gadis OKU

Posted: 15 Apr 2014 08:01 PM PDT

MUHAMMAD HUNAIN (kanan) dibawa ke Mahkamah Sesyen George Town, Pulau Pinang semalam untuk didakwa atas tuduhan merogol seorang remaja OKU bawah umur.
GEORGE TOWN – Seorang lelaki mungkin berhadapan dengan hukuman penjara 60 tahun dan sebatan selepas dia didakwa di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas dua pertuduhan merogol dan satu pertuduhan melakukan seks luar tabii terhadap seorang remaja orang kelainan upaya (OKU) bawah umur.

Tertuduh, Muhammad Hunain Shah Sufi, 24, yang hadir ke mahkamah bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan itu dan minta dibicarakan.

Mengikut kertas pertuduhan, bagi pertuduhan pertama, dia didakwa telah merogol mangsa yang berusia 14 tahun 10 bulan di sebuah rumah beralamat di Paya Terubong di sini kira- kira pukul 3 petang pada 24 Mac lalu.

Bagi pertuduhan kedua pula, dia yang mengenali mangsa didakwa mengulangi perbuatan terkutuk itu di lokasi yang sama kira-kira pukul 2 petang pada 26 Mac lalu.

Muhammad Hunain turut dituduh melakukan persetubuhan di luar tabii dengan mangsa di lokasi yang sama pada pukul 3 petang pada 27 Mac lepas.

Artikel Penuh: http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0415&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm#ixzz2ywEWAB60
Hakcipta terpelihara

Tangan diikat dengan coli

Posted: 15 Apr 2014 07:01 PM PDT

JENJARUM - "Diam! Ini memang kerja kami," Itu kata-kata yang diteriakkan kepada pengusaha makanan tradisional dan keluarganya sewaktu berdepan detik cemas dengan sekumpulan perompak yang bersenjatakan tukul besi, pisau rambo dan pisau pemotong daging dalam satu kejadian di sebuah rumah di Jalan Idris, Kampung Jenjarum, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.50 pagi itu, tangan Dahlia Tahiri, 51, diikat dengan wayar pengecas komputer riba sementara suaminya, Mohd Masudi Mohd Kasian, 51, diikat dengan baju dalam.

Menceritakan detik cemas itu, Dahlia berkata, empat orang perompak telah bertindak membuka pintu biliknya sebelum mengarahkannya untuk diam.

Difahamkan salah seorang perompak terbabit masuk ke dalam rumah mangsa melalui tingkap sebelum membuka pintu untuk tiga lagi rakannya masuk.

Menurutnya, ketika itu dia bersama suaminya tidur di dalam bilik manakala dua anaknya masing-masing tidur di dalam bilik berasingan.

"Suami mak cik baru 10 minit lelapkan mata terkejut dan menjerit lepas dengar bunyi pintu bilik dibuka tiba-tiba.
Dahlia bersama suaminya menunjukkan besi tingkap bahagian dapurnya yang berjaya diumpil.
"Dengar saja suami jerit, perompak terus ambil wayar cas komputer riba dan ikat tangan saya. Suami pula diikat dengan baju dalam," katanya.

Katanya, selepas itu tiga lagi suspek menarik seorang anak lelakinya yang sudah diikat tangannya masuk ke dalam bilik sebelum menghayun tali pinggang ke belakang anak lelaki berumur 16 tahun yang menghidap penyakit jantung.

"Nasib baik anak perempuan sulung yang berumur 25 tahun tak diikat, tapi mereka berjaya tarik rantai emasnya dan meminta tanggalkan cincin emas di jari selepas mak cik beritahu tak simpan barang kemas di rumah," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Dalam pada itu juga katanya, kesemua perompak memaksa keluarganya menunjuk lokasi barang berharga diletakkan sebelum mereka menemui enam telefon bimbit pelbagai jenama, tiga buah komputer riba dan wang tunai sebanyak RM1,000.

Difahamkan, perompak berkenaan mengambil masa kira-kira 20 minit menggeledah keseluruhan rumah termasuk bilik tidur anak-anak sebelum beredar selepas terdengar bunyi pili air dibuka oleh jiran.

"Mak cik yakin mereka warga tempatan lepas dengar mereka cakap dalam loghat orang sini.

"Mujur kami tak diapa-apakan tapi kesian tengok lebam di belakang badan anak lelaki. Kini kami anak beranak masih trauma," katanya.

Berikutan kejadian itu, laporan dibuat di Balai Polis Jenjarum kira-kira 6 pagi semalam dan anggaran kerugian kira-kira RM12,000.

Twitter Ahmad Maslan burukkan blogger Pro-BN dibongkar

Posted: 15 Apr 2014 06:01 PM PDT

Tindakan Red Bean Army (RBA) pihak yang cuba menyerang Datuk Ahmad Maslan terkantoi seketika apabila fitnah yang cuba direka oleh mereka tidak menjadi.

Semua sedia maklum dengan penubuhan Blue Wave Army yang dikatakan akan menepis segala tohmahan dan fitnah dari RBA.

Melalui BWA juga mereka cuba menyerang Ahmad Maslan menyuntin akaun Twitter beliau.

Persatuan Mukabuku Pulau Pinang membongkarkan kelemahan bodoh yang amat ketara:

Itu ditujukan pada Spesis PALATAN yang mengedit kononnya ini la statement di twitter Dato Ahmad Maslan.

Hoi! Jangan kencing la wei…..
Twitter HANYA BOLEH MUATKAN 140 HURUF SAHAJA lah…..!

Terang2 lah kalo hat jenih main telan ja info KENCINGAN macam ni akan pecaya BULAT2…

Pssttt : len kali try la bagi cukup 140 huruf der…baru la real…..
Edit pun tak RARE langsung ni…buang karan ja….kehkehkeh… ;P

~BenangMerah

Isu suara azan: Pengerusi masjid pula buat kenyataan

Posted: 15 Apr 2014 05:01 PM PDT

Masjid Perjiranan Pasir Gudang
PASIR GUDANG: Masjid Perjiranan 9, Taman Air Biru, Pasir Gudang mendakwa alunan azan serta tahrim yang dilaungkan tidak terlalu kuat sehingga mengganggu jiran berdekatan.

Malah bukan speaker yang digunakan tetapi hanya kira-kira 11 corong pembesar suara yang diletakkan iaitu 4 di menara dan 7 di pencawang.

Pengerusi masjid, Mohd Arif Ayub berkata masjid ini sangat berdekatan dengan taman perumahan yang kebanyakkan adalah orang Islam.

Malah terdapat 29 rumah yang berada rapat dengan masjid, tetapi hanya Mohd Said sahaja yang membuat laporan polis, sedangkan jiran lain merasa tidak terganggu.

"Semua ahli jawatankuasa masjid dan penduduk telah berbincang dan mengatakan ia tidak terlalu kuat. Hanya seorang sahaja yang berkata ia mengggangu. Kenapa benda ni berlaku dan dibawa ke laporan polis? Sepatutnya ia dibawa dulu ke pengerusi masjid, penghulu ataupun jabatan agama. Itu yang terbaik sekali kerana jabatan agama akan menasihati kita. Kami pernah mendapat komen dari penduduk dan jabatan agama beritahu kami dan kami terus ambil tindakan," kata Mohd Arif.

Bagi jiran selang empat buah rumah dengan pengadu, Nor Aishah Sulaiman berkata dia tidak pernah rasa terganggu dan tertekan dengan alunan azan atau kegiatan lain yang pihak masjid jalankan.

Katanya, pernah satu ketika pihak masjid menurunkan volume pembesar suara dan penduduk yang berjauhan dengan masjid tertanya-tanya tentang waktu azan kerana tidak kedengaran.

"Selaku jiran sebelah masjid dan penduduk, kami rasa terganggu dengan speaker azan, tahrim kuliah dan sebagainy seperti yang disiarkan di Facebook dan internet. Kami tak tertekan sebab dia bukan 24 jam berbunyi, hanya pada waktu azan, kuliah serta fardhu ain sahaja," kata Noraishah.

Sementara itu Ahli Majlis Perbandaran Pasir Gudang, A.Rahim Latif berkata pihaknya akan menaikkan ketinggian corong pembesar suara dari 30 kaki kepada 60 kaki agar tidak kuat kepada penduduk berdekatan dan masih boleh didengari bagi mereka yang jauh.

Namun katanya, ia memerlukan masa kerana kekurangan dana untuk berbuat demikian.

Setakat ini pihak masjid telah memperlahankan sedikit pembesar suara dari 100 peratus kepada 50 peratus.

"Kita telah berjumpa dengan pihak pengadu dan pihak masjid. Pihak masjid telah mempertimbangkan aduan pihak pengadu. Pada peringkat awal memang kita sedar kedudukan tiang speaker ini dekat dengan rumah beliau iaitu dengan ketinggian 30 kaki. Kita akan usaha untuk dapatkan dana untuk meninggikan menara dari kedudukan asal," kata beliau.

Pembesar suara yang digunakan

Sementara itu, seorang jemaah masjid berkenaan turut tampil untuk memberikan keterangan tentang apa yang sebenarnya berlaku.

Kata beliau, pihak pengada merupakan seorang yang selalu berjemaah di masjid berkenaan dan bukanlah anti-azan.

"Beliau dan sebahagian dari jemaah masjid telah memaklumkan dengan AJK Masjid tentang bacaan Tarhim sebelum solat dan siri-siri ceramah fardu ain yang pancarkan keluar masjid melalui 15 biji corong speaker terlalu kuat sehingga terganggu anak-anak kecil yang hendak tidur, orang-orang tua yang sakit hendak berehat, anak-anak sekolah yang hendak ulangkaji pelajaran dan kaum-kaum ibu yang hendak solat.

"Beliau bukan anti azan sebab sekuat manapun bacaan azan hanyalah sekitar lima minit sahaja, tetapi jika tahrim dan siri-siri ceramah sudah tentulah mengambil masa yang agak panjang terutamanya ceramah Haji yang adakalanya mencecah pukul 11 malam," kata beliau dalam satu kenyataan.

Sebelum ini, media sosial dikejutkan dengan laporan polis oleh lelaki Melayu dan beragama Islam berusia 56 yang mengatakan alunan azan subuh mengganggu tidurnya.

Salinan laporan polis yang tersebar sejak beberapa hari lalu antaranya mendakwa pada jam 5.45 pagi pada 8 april lalu, ketika sedang tidur di rumahnya di Jalan Perjiranan, Pasir Gudang, lelaki itu terjaga akibat bacaan tahrim dan laungan azan yang kuat.


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/penduduk-tidak-merasakan-azan-terlalu-kuat-33983?cp

waadat

Posted: 16 Apr 2014 01:36 PM PDT

waadat


Makin cerdik atau makin bodohkah kita?

Posted: 16 Apr 2014 03:04 AM PDT

Jika kepandaian itu berdasarkan perbezaan ilmu yang kita miliki dulu dengan ilmu yang kita ada sekarang ditambah pengalaman sememangnya kita layak dikatakan semakin pandai. Namun bagaimana ilmu yang kita ada berbanding keperluan sekarang? Berapa besarkah ruang lingkup yang perlu kita kuasai hari ini?

Suatu ketika dulu jika seseorang membaca senaskah akhbar setiap pagi sudah dianggap terkehadapan namun di zaman sekarang info bertali arus menujah masuk peranti yang kita miliki pada setiap detik dan maklumat sentiasa bertukar status pada setiap ketika.

Justeru kemahiran asas yang wajib dikuasai sudah menganjak ke hadapan. Jika dulu sumber maklumat dikawal rapi dan hanya tiba pada kita setelah disahkan namun sekarang kita disuap berita mentah selari dengan tempat kejadian.

Itu berkenaan kita yang sudah dewasa. Bagaiamana dengan anak-anak kita? Tegalkah mereka dengan cabaran semasa atau bertukar menjadi tegar dan akhirnya menjadi tidak peduli dengan sebarang peringatan mahupun ancaman?

THE FLYING KICK

Posted: 16 Apr 2014 01:26 PM PDT

Apa Yang Tersirat

Posted: 16 Apr 2014 01:24 PM PDT

Apa Yang Tersirat


MH370: Mengapa Susah Dicari?

Posted: 16 Apr 2014 06:05 AM PDT

Memasuki hari ke-40; tiada sebarang tanda di mana pesawat yang membawa 239 penumpang bersama kru yang hilang kurang satu jam selepas berlepas daripada KLIA pada 8 Mac menuju Beijing, China.

Hanya satu perancangan rapi sahaja, menyebabkan pesawat itu sukar dicari. Kalau ianya kemalangan biasa, sudah tentunya tidak akan terjunam di lokasi yang terlalu jauh melencong daripada lokasi asal.

Melihat cara pesawat itu hilang, memang satu perbuatan manusia. Alat komunikasi pesawat dipadam selang 14 minit, bermula pada 1.07 pagi kemudian 1.21 pagi. Pesawat hilang daripada radar awam 1.30 pagi; meskipun dikesan radar tentara pada 2.15 pagi 320km utara Pulau Pinang. Data ini yang digunakan bahawa pesawat itu berpatah balik, dan kemudian meneruskan penerbangan di lokasi terpencil, lautan yang terdalam.

Hanya perbuatan manusia sahaja yang membolehkan pesawat mengubah-ubah ketinggian dan mengubah-ubah laluan serta mengubah-ubah kelajuan. Kalau autopilot, tidak akan berlaku demikian.

Data menunjukkan bahawa pesawat sebaik sahaja mula memasuki ruang udara Vietnam, maka berpatah balik, lalu terbang tinggi ke paras 45,000 kaki atas permukaan laut, 10,000 kaki limit biasa. Pesawat itu terbang selama 23 minit pada ketinggian itu; kemudian, turun ke paras 23,000 kaki dan turun lagi sehingga 5,000 kaki atas permukaan laut, namun dengan kelajuan maksimum. Tujuan terbang rendah dengan kelajuan supersonic adalah bertujuan menghindar dikesan radar bumi; terbang tinggi, adalah untuk mempingsankan penumpang dan kru. Dua kemungkinan berlaku pertama pesawat itu diterbang oleh seseorang yang berada di cockpit pesawat, yang kedua, pesawat dikawal menggunakan drone oleh pesawat lain; kemungkinan pesawat tempur. Selepas 9/11, memang pesawat komersil, boleh dikendalikan secara drone (kawalan komputer) oleh pasukan jet fighter. Di Dunia, hanya Amerika dan Isreal sahaja mempunyai kepakaran itu.

Hukum Hudud Kelantan: Pakatan Rakyat Bakal Berpecah

Posted: 15 Apr 2014 04:45 PM PDT

JIKA benarlah PAS serius untuk membentangkan usul di Dewan Rakyat Jun ini secara bersendirian berhubung pelaksanaan Hukum Hudud Di Kelantan; kemungkinan besar tindakan itu akan menghancurkan pakatan longar Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat adalah terdiri daripada Parti DAP, PKR dan PAS.Pakatan tiga parti itu sebenarnya wujud selepas PRU-12 dan sehingga kini tidak didaftarkan sebagai parti.

Hukum Hudud secara konsisten ditolak oleh DAP dan turut diikuti PKR.

Ada desas desus, bahawa 88 ahli BN yang beragama islam akan menyokong usul Pas itu, jika ini berlaku, maka iannya akan menjadi undang-undang dalam negara.

Jika menurut laporan yang memetik Presiden PAS Dato Abdul Hadi Awang; Pas dikatakan tidak akan berganjak dengan keputusan parti itu untuk membentangkan usul Hukum Hudud di Dewan Rakyat; meskipun mendapat halangan dan tentangan daripada sekutunya DAP dan PKR. 

Akan tetapi, satu kemuskilan masih berlaku, sejak wujudnya Pakatan Rakyat, apa sahaja tindakan PAS, bakal akan cair, apabila diadakan mesyuarat permufakatan Pakatan Rakyat. Atas sebab itu, pendirian PAS bagi pelaksanaan  HUKUM HUDUD di Kelantan; sebenar masih kabur; malah ada yang menyiafatkannya sebagai sandiwara lama parti itu.

Cucu Tok Selampit

Posted: 16 Apr 2014 01:04 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Baru Sidang DUN Selangor Yang Pertama Baginya, @drwanazizah Sudah Seakan Nyanyuk

Posted: 16 Apr 2014 05:41 AM PDT

Video sidang DUN Selangor yang pertama bagi ADUN PKR Kajang yang baru memenangi kerusi beliau baru-baru ini yang seakan melatah dan nyanyuk, menjadi 'viral' di media sosial. Datin Seri Dr Wan Azizah kelihatan tidak tahu peraturan dewan, tidak fokus dan tidak mempunyai topik perbincangan yang jelas. 

Malah tindakan beliau meminta ADUN Sungai Panjang, YB Budiman Mohd Zuhdi, bertanya soalan kepada beliau menimbulkan kekeliruan dan gelak ketawa di dalam dewan berkenaan hari ini. Timbalan Speaker, YB Nik Nazmi juga kelihatan tersenyum dan terpinga-pinga. Lebih memalukan apabila Wan Azizah disindir oleh YB Budiman dengan kata-kata sinis, "ini peraturan mana, tidak minta untuk bertanya, tapi diarahkan untuk bertanya." Tonton sendiri video di bawah:

'Flash Mob' Handphone Tian Chua - Yang Jadi Keldai Pakcik Makcik Kaum Melayu

Posted: 15 Apr 2014 10:50 PM PDT


Gambar di atas diambil di hadapan IPD Sentul. Kononnya, Makcik dan Pakcik yng berbangsa Melayu Islam ini tengah buat 'flash mob' dan tunjuk perasaan aman meminta agar pihak polis memulangkan kembali telefon bimbit Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, yang disita untuk membantu polis menyiasat kes di bawah Akta Hasutan 1948. 

Selagi ada barua-barua Melayu, selagi itulah mertabat Melayu akan dipijak oleh kaum-kaum lain. Eloklah Pakcik dan Makcik layan sahaja cucu di rumah daripada buat kerja yang tidak berfaedah ini. Apa ke hal nak 'flash mob' isu telefon bimbit, suruh Tin Chua beli baru sudahlah.

Betulkah Penghulu PAS Dikesan Mengambil BR1M 3.0 2 Kali?

Posted: 15 Apr 2014 05:58 PM PDT


Seorang Penghulu Mukim Wakaf Bharu telah dikesan mengambil BR1M 3.0 sebanyak dua (2) kali. Menurut laporan, pada 01.04.14 beliau telah mengambil surat BR1M di Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) Kota Bharu dan telah menukar tunai di Bank Simpanan Nasional (BSN) Pengkalan Kubor dengan nilai sebanyak RM650. Penghulu berkenaan yang dikenali sebagai Mohd Sanusi Mohammad (KP No. 620805-03-5575) yang beralamat di Lot 224, 1A, Jalan Baru Wakaf Bharu adalah seorang Penghulu Mukim Wakaf Bharu merangkap Bilal di Masjid Wakaf Bharu.

Pada 14.04.14 beliau telah hadir ke Majlis Penyampaian BRIM 3.0 yang diadakan oleh UMNO Bahagian Tumpat di Pusat Khidmat Masyarakat DUN Pengkalan Kubor untuk menerima baucer dan menukar wang tunai bernilai RM650. Kakitangan Maybank telah dapat mengesan hal ini dan membuat semakan di BSN Pengkalan Kubor dan didapati beliau telah mengambil wang BR1M tersebut. 

Setelah didesak beliau membuat pengakuan dan pada mulanya beliau tidak mahu mengaku tetapi setelah diugut utk membuat laporan polis beliau mengaku mengambil 2 kali dan akan menyerahkan kembali wang tersebut. Kita fikir baiklah perkara ini. Mungkin Penghulu berkenaan berfikir bahawa BR1M yang disediakan untuk Penghulu adalah 'double' kot?

PEJUANG BANGSA

Posted: 16 Apr 2014 11:57 AM PDT

PEJUANG BANGSA


REBUT PRESIDEN PKR ADALAH SANDIWARA ANWAR IBRAHIM - TUN M

Posted: 16 Apr 2014 07:35 AM PDT




Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan pertandingan suami isteri Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail merebut jawatan presiden PKR dalam pemilihan parti itu, hanya sandiwara Anwar.
   
"...Anwar selalu mengadakan sandiwara, sepanjang masa dia hidup dalam sandiwara, dia nak jadi PM (perdana menteri) atas pentas bolehlah. Macam-macam yang dia buat, semuanya sandiwara," katanya.
   
Bekas perdana menteri itu berkata pertarungan suami isteri berkenaan adalah gimik politik yang mempunyai tujuan tertentu atau 'ada udang sebalik batu'.
   
Pada pemilihan parti itu bulan depan, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan bertanding jawatan timbalan presiden mencabar penyandangnya Mohamed Azmin Ali, Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan muka baharu Datuk L Ramachandran.
   
Bagi empat tempat naib presiden, dua penyandangnya iaitu Nurul Izzah Anwar anak sulung Anwar, dan Tian Chua akan berhadapan pertandingan 15 penjuru, selain terdapat 76 calon akan berebut untuk mendapat tempat dalam Majlis Pimpinan Pusat (MPP).

Menyentuh cadangan Pas untuk membawa usul rang undang-undang persendirian mengenai Hukum Hudud di Dewan Rakyat, Dr Mahathir berkata itu adalah hak mereka dan terpulang kepada anggota Dewan Rakyat untuk membuat keputusan.
   
"Jika majoriti (daripada mereka) menyokong, (jawapannya) ya, tapi saya tidak tahun sama ada usul ini memerlukan majoriti dua pertiga atau tidak. I akan meletakkan DAP dan Umno dalan kedudukan memalukan," katanya kepada pemberita selepas memberikan satu ceramah umum di Universiti Teknologi Malaysia di sini.
   
Sebelum ini kerajaan Pas Kelantan melalui anggota Parlimen parti itu dilaporkan akan membawa usul rang undang-undang persendirian (Hukum Hudud) di Dewan Rakyat bagi mendapatkan kebenaran melaksanakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993 selewat-lewatnya Disember depan. - Bernama

KECOH !! GAMBAR PENYOKONG PERAK MENGAMUK & BERTEMPUR DENGAN FRU STADIUM IPOH !!

Posted: 16 Apr 2014 12:04 AM PDT


Pasal kalah bola sepak  je nak merusuh dan mengamuk .. sampai mencederakan orang lain itu sudah  teruk .

Kalau nak marah kepada pengurusan PAFA , jangan la membuat onar dan boleh membahayakan orang lain.


Empat penyokong Perak ditahan polis kerana merusuh dengan membaling batu, suar, mercun dan pelbagai objek ke dalam padang serta penyokong Johor Darul Ta'zim (JDT) selepas menyaksikan pasukan mereka tewas 1-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Perak, di sini malam tadi.

Kekecohan itu turut mengakibatkan jurgambar NSTP Supian Ahmad dan beberapa penyokong JDT turut cedera akibat dibaling objek keras termasuk batu.






Kekecohan dikatakan mula tercetus di bahagian tempat duduk penyokong pelawat apabila sebahagian besar penyokong tuan rumah menyerbu dan membaling pelbagai objek.

Situasi semakin tegang menyebabkan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) mengarahkan penyokong JDT masuk dan berkumpul di padang bagi mengelak daripada dibaling dan bertembung dengan penyokong Perak yang semakin tidak terkawal.

Menjelang tengah malam ini, FRU mula menggunakan gas pemedih mata dan jentera menyembur air ke arah kumpulan penyokong Perak yang enggan bersurai manakala empat penyokong turut ditahan.

Ketua Polis Perak Datuk Acryl Sani Abdullah Sani yang berada di stadium untuk memantau keadaan mengesahkan tangkapan penyokong Perak terbabit.


Keadaan mula reda apabila penyokong JDT diiring polis keluar dari stadium hingga menaiki bas mereka sebelum kenderaan polis turut mengiring mereka ke plaza tol Lebuhraya Utara Selatan.






Keris Pusaka Melayu

Posted: 16 Apr 2014 11:30 AM PDT

Keris Pusaka Melayu


Kenyataan Presiden PAS Muka Hadapan Utusan Malaysia @UMOnline Pertahan Hudud – Takbirrrr !!!

Posted: 15 Apr 2014 06:22 PM PDT

Tahniah… Harap ini detik permulaan perpaduan Islam Umno dan Pas…


IPOHMALAY

Posted: 16 Apr 2014 09:55 AM PDT

IPOHMALAY


Menakutkan, tanah-tanah masjid, surau, tanah-tanah perkuburan di negara ini dalam bahaya

Posted: 16 Apr 2014 01:00 AM PDT

APABILA BILANGAN MELAYU ISLAM TAK SEDAR DIRI TERUS MENINGKAT, MAKA KEDUDUKAN MASJID-MASJID, SURAU-SURAU, PERKUBURAN-PERKUBURAN ISLAM DI NEGARA INI YANG TIDAK BERGERAN AKAN TERANCAM.

INI KERANA MELAYU JENIS INI CENDERUNG MENAIKKAN GOLONGAN BUKAN ISLAM YANG CENDERUNG MEMPERTIKAI SEGALA-GALANYA TENTANG ISLAM UNTUK MENJADI PELINDUNG MEREKA YANG JELAS SEKALI AKAN MEMBAWA MUSIBAH KE ATAS UMAT ISLAM DI NEGARA INI.



BENARKAH tanah-tanah masjid, surau, tanah-tanah perkuburan dan institusi keIslaman lain di negara ini tidak memiliki status hakmilik atau geran?

Adakah kerajaan BN yang menaungi beberapa negeri terlalu yakin bahawa negeri mereka akan kekal dinaungi selama-lamanya.

Jika ia berada di bawah BN, atau di bawah Pas seperti di Kelantan mungkin tiada masalah, tetapi bagaimana sekiranya terlepas kepada tangan DAP seperti di Pulau Pinang atau kuasa politik Melayu yang dipegang oleh DAP seperti di Selangor atau Perak?

Saya difahamkan di Selangor hampir kesemua tanah masjid dan institusi agama Islam tidak mempunyai geran hakmilik, yang membuka ruang untuk diambil alih sewenang-wenangnya pada bila-bila masa.

Ingatan ini, saya difahamkan telah dititahkan berkali-kali oleh DYMM al-Sultan Selangor, tetapi tidak diendahkan oleh kerajaan BN yang terdahulu.

Sekarang sudah terlambat. Difahamkan ada antara di negeri pembangkang itu mahu meminta tanah untuk mendirikan masjid pun amat sukar. Macam-macam syarat diletakkan.

Antaranya, jika tanah masjid diberikan, kena agih juga sama rata untuk tanah kuil, tokong dan gereja. Mereka mempunyai kepercayaan semuanya harus sama-rata, termasukkan jika diluluskan lima hektar tanah masjid dalam masa yang sama kena lulus juga lima hektar tanah bagi rumah ibadat agama-agama lain.

Tahniahlah diucapkan kepada orang Melayu Islam yang telah bersetuju dengan langkah tersebut.

Bak kata pepatah Melayu kuno "nasi sudah menjadi bubur." Saya tidak kata kita tidak boleh makan bubur, namun saya masih belum berjumpalah orang memakan bubur sebagai makanan ruji setiap hari.

Jika beras sudah menjadi bubur, ia tidak boleh menjadi nasi semula, walau dilakukan apa sekalipun.

Oleh itu, jadikanlah apa yang berlaku di negeri-negeri pembangkang itu sebagai iktibar kepada kita semua.



Artikel Penuh: UTUSAN 
© Utusan Melayu (M) Bhd 

bumiyang

Posted: 16 Apr 2014 03:33 AM PDT

bumiyang


Abai Kepentingan Rakyaat Minoriti dan Rakyaat Majoriti -Nasib Siapa Yang Kerajaan Selangor Bela???

Posted: 16 Apr 2014 01:08 AM PDT

Isu Kesihatan Anwar Strategi Elak Dedah Kedudukan MH370 dan Raih Simpati Liwat 2???

Posted: 15 Apr 2014 07:48 PM PDT

Ohpolitik!™

Posted: 16 Apr 2014 03:28 AM PDT

Ohpolitik!™


SEBARKAN : Apa Beza Antara PANDA DAN BABI? #MalaysiaNews

Posted: 16 Apr 2014 02:10 AM PDT

Antara Realiti dan Fakta PANAS berhubung Isu Babi dan Panda 

Peruntukkan RM500 hingga RM800 Seorang Demi Menjayakan HIMPUNAN 1 MEI BANTAH GST! #MalaysiaNews

Posted: 16 Apr 2014 01:20 AM PDT


Demi perjuangan ke Syurga, Puak kahak hijau dikerah untuk turun berhimpun pada 1 Mei 2014 ini. Ironinya bukan kerah sahaja, pelincir turut turun bagi menjayakan perhimpunan ini.

Semua Unit Amal ada peruntukan untuk datang ke KL dan telah diserahkan kepada ketua-ketua kawasan. terpulang kepada kejauhan kawasan tapi dikhabarkan sebanyak RM500 ke RM800 seorang.

Mereka yang terlibat sudah dikenalpasti adalah:
(a) Che Gu Bard 
(b) Mohamad Faizal Ab Rahman - Ketua Sekretariat GST SAMM Kebangsaan
(c) Mohamad Bukhari Sofian - Naib Presiden 2 GAMIS / Pengerusi SMM
(d) Safwan Anang
(e) Abd Malik Ab Razak - Presiden GAMIS / Pengerusi BANTAH
(f) Edy SAMM
(g) Muhammad Najib - MPN GAMIS
(h) Arulchelvam - PSM
(i) Rafizi Ramli - Pengarah Strategi PKR
(j) Dr Hatta Ramli
(k) Kamarulzaman Mohamad
(L) Ust Zaharudin Mohamad - Ketua Lajnah Penerangan DPPM / Pengerusi Gerakan Bantah GST
(M) Ahmad Syukri Ab Razab - SUARAM
(N) AZAN SAFAR - Pengerusi TURUN
(O) Abd Muqit
(P) Yazid Kamarul Zaman - Pengerusi KECAM

Turut serta adalah kumpulan ad-hoc seperti kumpulan pelajar yang tak pernah kerja dan tak faham apa pasal GST iaitu Gerakan Anak Muda BANTAH GST (BANTAH), Gerakan Bantah GST dan Lajnah Penerangan Dewan Pemuda PAS Malaysia.




BERITA TRAGIS : Melayu Cacai Demo Demi Ipad dan HP si Tian Chua!

Posted: 16 Apr 2014 01:01 AM PDT



SUNGGUH TRAGIS BEBERAPA KERAT MELAYU. KURANG DARI 10 ORANG BEBERAPA ORANG PAK CIK DAN MAK CIK MELAYU BUAT DEMONSTRASI DI IPD SENTUL SEMATA-MATA NAK TUNTUT KEMBALIKAN HANDPHONE TIAN CHUA YANG SEDANG DISIASAT KERANA INGIN MENJATUHKAN KERAJAAN DALAM MASA 5 TAHUN.

ISU RAMPAS Bible : AnwarIbrahim Cari Alasan Serang Khalid? #MalaysiaNews

Posted: 16 Apr 2014 12:56 AM PDT

Pada Januari lalu, Jabatan Agama Islam Selangor merampas 300 Bible berbahasa Melayu dan Iban dari premis Pertubuhan Bible Malaysia di Petaling Jaya dan ia masih belum dipulangkan hingga kini. Gambar fail The Malaysian Insider.

Datuk Seri Anwar Ibrahim membidas cara Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam menangani isu rampasan Bible berbahasa Melayu yang dilakukan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di premis Persatuan Bible Malaysia (PBM) dan mendesak ia dipulangkan semula.

Ketua pembangkang itu berkata, kerajaan negeri sepatutnya mengambil tindakan tegas dalam isu tersebut dan tidak melepaskan diri daripada tanggungjawab.

"Kerajaan negeri tidak boleh lepas tangan dan perlu mengambil inisiatif.

"Mereka boleh pulangkan kembali kitab Injil yang dirampas. Kerajaan negeri perlu ambil tindakan tegas," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

Pada Januari lalu, Jais merampas lebih 300 Bible berbahasa Melayu dan Iban dari pejabat PPBM.

Akibat Pemimpin Lalai Dengan Kenyataan 'Blue Wave Army' @ahmadmaslan

Posted: 15 Apr 2014 05:43 PM PDT



Berapa pantasnya Red bean Army mengambil kesempatan dikala BN baru ura-ura untuk menubuhkan tentera siber yang diberi nama 'Blue Wave' bagi melawan fitnah yang dilontarkan oleh mereka.

Perkara pertama yang dibuat oleh mereka adalah dengan membuat twiteer palsu yang kononnya Datuk Ahmad Maslan yang menulisnya.

Dalam twiteer tersebut Ahmad Maslan telah menghina blogger, facebookers yang pro-Umno dengan mengatakan mereka sebagai sebagai sampah.

Ini mengundang kemarahan yang amat sangat kepada beberapa blogger dan facebookers seperti dibawah:




Apa yang pastinya RBA pandai mencari peluang dan ruang akibat kelalaian pemimpin kita membuat kenyataan.

Sebelum itu Pengerusi Biro Publisiti dan Penerangan Barisan Nasional (BN), Datuk Ahmad Maslan mencadangkan penubuhan tentera siber parti untuk menjawab fitnah pasukan siber pembangkang Red Bean Army (RBA). 


Beliau yang tertarik dengan penggunaan nama 'Blue Wave Army' menambah, kewujudan tentera siber parti juga dapat memberikan penjelasan yang sahih kepada masyarakat dalam isu yang sering diputarbelitkan pembangkang seperti isu Cukai Barang dan Perkhidmatan (CBP). 

"Paling utama, kita tidak akan ikut cara mereka (RBA). Kita tidak akan memfitnah dan hanya akan cerita kebenaran serta perkara yang perlu diberikan penjelasan kepada rakyat. 

"Tetapi kalau mereka serang kita, kita kena jawab. Kita jangan biarkan mereka serang kita begitu saja," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Umno Bahagian Cheras bertemakan 'Menyantuni Masalah Rakyat' di sini, hari ini. 

pengundisetiasungairapat

Comments (0)