Selasa, 25 Mac 2014

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 24 Mar 2014 01:06 PM PDT

Cucu Tok Selampit


PM @NajibRazak Press Statement On 24.03.2014 @10.00 p.m. - Al Fatihah For #MH370

Posted: 24 Mar 2014 07:14 AM PDT


This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370's flight path.

Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.

Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.

Kenapa Media Asing Biadap Memakai Seluar Pendek Dalam Sidang Media #MH370

Posted: 24 Mar 2014 06:11 AM PDT

CTS saya agak kurang beradab apabila segelintir media luar terutama jurufoto asing yang menghadiri sidang media isu kehilangan pesawat MH370 di Pusat Media Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) mengenakan seluar pendek dan t-shirt ringkas bagi menghadiri sidang media tersebut.

Ini jelas membuktikan mereka tidak professional ketika bekerja dan memandang rendah sidang media yang dilakukan oleh Malaysia. Kita boleh menerima sekiranya ini adalah majlis liputan perlawanan golf atau bolasepak.

Seharusnya pegawai Jabatan Penerangan bertugas lebih arif dalam kod etika sebuah majlis. Etika pemakaian seharusnya jurufoto media asing lebih terkehadapan dalam sesuatu majlis khas. Diharapkan Jabatan Penerangan lebih peka ada sidang media seterusnya dan tidak hanya mengawal media tempatan.

SPAD Gantung Perkhidmatan 10 Pemandu Teksi Kenakan Caj Tambang Berlebihan

Posted: 21 Mar 2014 04:30 AM PDT

Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) hari ini mengumumkan bahawa pihaknya telah menggantung lesen 10 pemandu teksi selama tiga bulan bermula dari 1 April 2014 hingga 30hb Jun 2014, kerana tidak menggunakan meter semasa membawa penumpang. Setelah menerima banyak aduan berhubung dengan pemandu teksi yang tidak mengunaka meter, pihak penguatkuasaan SPAD telah membuat serbuan dan penyamaran dan mengambil tindakan kepada pemandu teksi terbabit.

Mohd Nur Ismal bin Mohamed Kamal, Ketua Pegawai Eksekutif SPAD berkata "SPAD memandang serius berhubung aduan orang ramai terhadap pemandu teksi yang tidak bertanggungjawab dan SPAD tidak akan teragak-agak untuk menggantung lesen pemandu pemandu teksi yang dapati bersalah. Pengendali syarikat teksi juga telah diberi amaran bahawa tindakan tegas akan diambil terhadap mereka, ini termasuk membatalkan lesen pengendalian mereka, jika kesalahan ini diulangi."

SPAD tegas dengan pendiriannya untuk mengingatkan pengendali syarikat teksi agar mengambil rasa tanggungjawab dan seterusnya bertanggungjawab untuk mengambil tindakan terhadap pemandu mereka yang melanggar peraturan operasi. Pengendali syarikat teksi berkewajipan untuk membuktikan bahawa mereka telah mengambil langkah langkah sepatutnya untuk memantau, melatih dan mendisiplinkan pemandu mereka. 

"SPAD akan terus untuk mendapatkan sokongan dan kerjasama daripada orang awam dan menggesa mereka untuk menghantar maklumat seperti rakaman video dan laporan mereka kepada pihak SPAD, Pihak SPAD juga memohon kepada para pengadu agar sentiasa menjaga keselamatan mereka dan mengambil langkah berjaga jaga pada setiap masa ketika membuat rakaman atau laporan," tambah Mohd Nur.

Orang ramai yang merasakan diri mereka teraniaya dengan tingkah laku pemandu teksi boleh terus berhubung dengan bilik aduan SPAD yang boleh di hubungi melalui media sosial seperti Facebook dan Twitter serta email aduan@spad.gov.my atau melalui SPAD Hot Line ( 1-800-88-7723 )

THE FLYING KICK

Posted: 24 Mar 2014 01:01 PM PDT

THE FLYING KICK


SAH!!! PESAWAT MH370 TERHEMPAS DI LAUTAN HINDI... MASALAHNYA, KENAPA DI LAUTAN HINDI?

Posted: 24 Mar 2014 07:28 AM PDT

PDRM NAFI LAPORAN TABLOID ASING, KAPTEN MH370 TERIMA PANGGILAN DARI WANITA MISTERI SEBELUM BERLEPAS!!!

Posted: 24 Mar 2014 06:30 AM PDT

JOM TANYA UMNO HULU LANGAT, KENAPA DUA PDM MELAYU KALAH TERUK DALAM PRK DUN KAJANG!!!

Posted: 24 Mar 2014 05:05 AM PDT

IBU PENUMPANG PESAWAT MH370, MELUTUT DAN BERTERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN MALAYSIA!!!

Posted: 24 Mar 2014 03:30 AM PDT

LAGI PENDEDAHAN KENAPA BN KALAH DI KAJANG... INI MEMANG SALAH UMNO!!!

Posted: 24 Mar 2014 02:13 AM PDT

PERKEMBANGAN TERBARU KEHILANGAN PESAWAT MH370: ISTERI ZAHARIE PULA AKAN DISOALSIASAT OLEH FBI!!!

Posted: 24 Mar 2014 01:03 AM PDT

PENGAJARAN DARI PRK DUN KAJANG!!! JANGAN ASYIK NAK MELANCAP!!!

Posted: 23 Mar 2014 11:32 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 24 Mar 2014 11:19 AM PDT

PEJUANG BANGSA


ANALISIS : PRK KAJANG BUKTIKAN PENGUNDI CINA SETIA KEPADA PAKATAN @NajibRazak @dzainalabidin

Posted: 23 Mar 2014 09:15 PM PDT




Keputusan PKR memilih Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail antara faktor membolehkan beliau menang selesa walaupun undi diperolehi pada PRK DUN Kajang, merosot sedikit. Ini kerana pengundi melihat Presiden PKR itu tiada liabiliti berbanding suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sepatutnya bertanding selepas Adun PKR Lee Chin Cheh meletak jawatan akhir Januari lalu.

 Malah, pada peringkat awal ketika Anwar diumumkan akan bertanding, Barisan Nasional (BN) dijangka boleh mengurangkan majoriti 6,824 yang diperolehi Lee pada PRU 13. Tinjauan awal ketika ini mendapati penduduk Kajang sudah muak dengan isu peribadi Ketua Pembangkang itu yang berdepan perbicaraan kes liwat dan isu moral yang pernah dinafikannya.

 Bagaimanapun, perasaan kecewa dengan Anwar dikatakan berubah sebaik Wan Azizah dicalonkan menggantikan suaminya yang hilang kelayakkan bertanding selepas dihukum penjara lima tahun kerana disabit kesalahan meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan.

 Sebilangan pengundi yang sebelum ini dijangka memihak kepada calon BN Datin Paduka Chew Mei Fun kembali menyokong PKR dengan memberi undi kepada Wan Azizah atas faktor beliau tidak bermasalah seperti Anwar.

 Selain itu, Kajang Move turut memberi pengaruh kepada pengundi di kawasan tersebut untuk memilih Wan Azizah. Ianya bukan kerana untuk menukar Menteri Besar tetapi mereka percaya cakap-cakap pembangkang bahawa itu langkah mudah ke Putrajaya.

 Mesej lain selepas keputusan pengundian pada Ahad membuktikan pengundi-pengundi Cina masih setia dengan Pakatan Rakyat. Walaupun BN berkempen dengan menonjol Chew sebagai pimpinan baru MCA selepas pemilihan baru-baru ini, pengundi-pengundi Cina tidak melihat itu boleh membawa kebaikan kepada mereka. 

 Lihat sahaja peti-peti undi di kawasan majoriti kaum Cina, mereka menguasai peratusan dan sanggup memilih Wan Azizah berbanding Chew walaupun Naib Presiden MCA itu satu keturunan dengan mereka. Chew hanya mendapat 11,362 undi berbanding Wan Azizah yang memperolehi 16.741 undi.

 Untuk rekod, Lee memperolehi 19,571 undi manakan calon BN Lee dapat 12,741 undi pada PRU 13. 

Dengan majoriti 6,824 diperolahi Lee dan 5,379 oleh Wan Azizah, bermakna Chew dapat mengurangkan 1,445 undi pada PRK ini. Inilah suka duka yang diharungi Wan Azizah dan Chew pada PRK DUN Kajang. Ia juga membawa makna yang menang tidak dapat kesemuanya manakala yang kalah tidak kehilangan kesemuanya.

 Lagipun, mood PRU 13 yang baru 10 bulan berlalu masih kuat dijiwa sebilangan besar pengundi DUN Kajang jika keputusan PRK Kajang ini diambil kira. Bagaimanapun, pada PRK kali ini, peratusan pengundi keluar mengundi merosot sebanyak 16.4% apabila hanya 72% (28,314 orang) pengundi berbanding pada PRU13 sebanyak 88.4% atau 34,920 orang.

 Pagi tadi, Pengerusi Suruhanajaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Yusof mensasarkan 80% pengundi untuk keluar mengundi namun sasaran itu gagal dicapai. Walaupun kemenangan berpihak kepada Pakatan Rakyat, namun sasaran mereka untuk menambah undi majoriti gagal dicapai.

 Apatah lagi omongan kosong Timbalan Presiden PKR Azmin Ali yang mencanangkan pembangkang mahu memastikan bukan sahaja Chew tewas tetapi hilang deposit.

 Dengan kemenangan ini, apakah agenda seterusnya PKR? Juga ingin diketahui sama ada Wan Azizah akan menghabiskan lebih banyak masa bersama mereka yang telah mengundinya atau berjuang dalam Reformasi 2.0 kononnya bagi menuntut keadilan untuk Anwar. -bnbbc.my

PENASIHAT OBAMA TERKEJUT MALAYSIA BERJAYA KERJASAMA NEGARA LAIN MISI #MH370

Posted: 23 Mar 2014 07:48 PM PDT




Timbalan Penasihat Keselamatan Dalam Negeri Presiden Barack Obama, Tony Blinken memuji Malaysia, China dan negara lain kerana bekerjasama dalam misi pencarian pesawat MH370.

"Kita melihat negara-negara bekerjasama dalam cara yang mereka tidak pernah lakukan sebelum ini," kata Blinken kepada CNN. Tetapi Blinken mengatakan selepas dua minggu, masih belum ada "teori kukuh" tentang apa yang terjadi kepada pesawat MH370.

Malaysia mendedahkan semalam Perancis mempunyai imej satelit yang menunjukkan objek terapung, berpotensi sebagai serpihan di kawasan pencarian utama pesawat MH370 di Lautan Hindi bagi Australia.

Pegawai kerajaan Australia berkata semalam, salah sebuah kapal terbang yang digunakan untuk mencari pesawat MH370 dapat mengesan palet kayu kargo bersama-sama tali pinggang atau tali di kawasan terpinggir Lautan Hindi.

Objek itu dilihat oleh salah satu pesawat awam yang membantu mencari Boeing 777-200ER pada Sabtu. Agensi berita AFP melaporkan pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia (AMSA) mengesahkannya sebagai "visual pertama dilihat dalam carian setakat ini".

Dibantu oleh beberapa negara lain, AMSA sedang melakukan "pencarian berkaedah" di kawasan perairan seluas 59,000 kilometer persegi. Mereka sedang mencari objek besar yang ditemui satelit pada 16 dan 18 Mac.

Kementerian Pengangkutan Malaysia mengatakan Australia, China dan Perancis sudah mengeluarkan imej satelit yang berkemungkinan besar objek boleh dikaitkan dengan MH370. China sudah menghantar kapal mereka untuk mencari pesawat tersebut, menambah kepada kapal tentera laut Britain dan Australia yang sudah mula mencari.

Jika pesawat terhempas di lautan, penyiasat berharap untuk mengenalpasti kawasan terhempas tersebut sebelum kotak hitam pesawat berhenti memberikan isyarat – kebiasaannya selepas 30 hari.

Kotak hitam pesawat amat penting untuk mengetahui apa yang sebenarnya berlaku kepada Boeing 777 dengan 239 penumpang dan anak kapalnya dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing itu. – tmi

Keris Pusaka Melayu

Posted: 24 Mar 2014 11:17 AM PDT

Keris Pusaka Melayu


Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin – Tenang Hadapi Wanita Berang Walau Mampu Tampar Buaya Tembaga

Posted: 24 Mar 2014 01:02 AM PDT

Kalaulah ikut hati tentu dah lama wanita ni kena penampar tapi tok guru gayung Datok Ibrahim Mat Zin namun dia tetap sabar dan tidak ikut nafsu .

Lihat rakaman curi wanita kurang ajar yang tidak pandai berhemah dengan pelanggan di bawah :

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/rUvx-n_hnDI


Tiada ulasan:

Pengikut