Sabtu, 14 Disember 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 13 Dec 2013 11:44 AM PST

PEJUANG BANGSA


MAHFUZ BEAN JAWAB SYIAH UNTUK MAT SABU MACAM BUDAK TADIKA PAS !!

Posted: 13 Dec 2013 09:24 AM PST




Mr Bean PAS ini bila bersuara je melontar idea  , memang bangang la dan anda sendiri pun  boleh gelak .

Jangan dok berbelit la jawab woi Mahfuz . .  Jumpa pemimpin Iran sekadar hubungan diplomatik antara negara sama ke dengan Mat Sabu jumpa ??  

Kalau jumpa dan tidak mengikut fahaman mereka  itu tak mengapa tapi kalau sudah mengikut pengajian dan lafaz selawat mereka itu apa ??


Kalau betul Mahfuz nak pertahan Mat Sabu .. minta dia nafikan dia ialah  penganut Syiah 


Mengulas perkembangan itu, Mahfuz berkata kerajaan Persekutuan seperti "meludah ke langit" jika membesarkan isu perjumpaan Mohamad dengan ulama Syiah itu, ekoran pemimpin tertinggi negara sendiri pernah berjumpa tokoh agama lain. 

"Ooo...Zahid Hamidi juga Syiah, Tun Mahathir juga Syiah...Ooo ya mereka jumpa pemimpin Iran, sama sajalah dengan Mat Sabu, Mat Sabu jumpa pemimpin Iran, mereka pun jumpa pemimpin Iran juga, Syiah juga, sama kan?

"Siap ada gambar semua Tun Dr Mahathir jumpa pemimpin Iran, Najib jumpa Pope di Vatican City, tak tahu kalau ikut KDN itu kalau Najib jumpa Pope tu Christian la dia. Siapa jumpa orang itu, maka jadi orang itu, saya minta fatwa dari KDN adakah Datuk Najib Kristian?" katanya ketika dihubungi Antarapos sebentar tadi. 



GUAN ENG DICABAR ROBOHKAN BINAAN HARAM PULAU JEREJAK JIKA TAK NAK DILABEL RASIS @dzainalabidin

Posted: 13 Dec 2013 08:39 AM PST



Isu sikap pilih kasih kerajaan DAP yang sentiasa mengambil tindakan merobohkan gerai peniaga Melayu terus dipersoal .

Kali ini Pengerusi Biro Pengaduan Awam UMNO P.Pinang Dr Shaik Hussein Mydin mencabar Guan Eng mengeluarkan arahan merobohkan binaan haram yang dibuat tanpa kebenaran di Pulau Jerejak bagi membuktikan dirinya bukan rasis .

Jika dia tidak berbuat demikina maka terbukti dirinya hanya mendiskriminasi orang Melayu dan menutup sebelah mata bila membabitkan kaum lain terutaman orang Cina .

pejabat pegawai kusta diceroboh dijadikan tokong 


restoran seafood Pantai Bersih  didirikan di tanah JPS tidak diambil 
langsung tak dirobohkan dan hanya dikenakan kompaun .



APA KEJADAHNYA GLC PETRONAS AGONGKAN BAHASA CINA & BAHASA KEBANGSAAN DITERAJANG ? @NajibRazak

Posted: 13 Dec 2013 02:19 AM PST


Semasa Perhimpunan Agung UMNO 2013 , GLC Petronas antara yang paling kuat kena balun oleh perwakilan UMNO dan semasa penggulungan oleh Presiden , beliau berjanji akan monitor sendiri KPI setiap CEO GLC .

Belum reda isu ini , timbul pulak penggunaaan bahasa Cina  yang terbentang besar di kedai Mesra Petronas BERTAM .

 Di mana pergi  bahasa kebanggsaan ??   Mujur Ahli Parlimen Kepala Batas iaitu DS Reezal Merican prihatin dan membangkitkan isu ini .

Jangan sampai orang Melayu  melabel Petronas ini sudah dikuasai cinabeng  DAP disebabkan bahasa kebangsaan diterajang dan bahasa cina diagungkan !!




BUKTI BERGAMBAR RESTORAN PENIAGA CINA PANTAI BERSIH DIHALALKAN KERAJAAN DAP !! @dzainalabidin @drnovandri

Posted: 12 Dec 2013 04:40 PM PST




- Sikap pilih kasih kerajaan DAP Pulau Pinang terhadap peniaga bukan Melayu yang terus dibiarkan berniaga walaupun secara 'haram' sedangkan gerai milik penjaja Melayu yang telah beroperasi kira-kira 20 tahun dirobohkan pihak berkuasa tempatan (PBT) amat dikesali.

Sebagai contoh di Pantai Bersih, Bagan Ajam di sini, beberapa buah restoran makanan laut diusahakan peniaga bukan Melayu yang didakwa didirikan di atas tanah rizab milik Jabatan Pengairan Saliran (JPS) sejak lima tahun lalu tidak dikenakan tindakan tegas termasuk dirobohkan.

Ahli Lembaga Pengarah Persatuan Nelayan Seberang Perai, Mazlan Abdul berkata, beliau pelik premis-premis tersebut tidak dirobohkan meskipun PBT kerap melakukan pemeriksaan.

Beliau difahamkan peniaga terbabit hanya dikenakan kompaun bagi kesalahan yang mereka lakukan dan terus dibenarkan beroperasi.



"Mengapa banyak gerai peniaga Melayu di negeri ini dirobohkan oleh PBT dengan alasan menjalankan perniagaan di atas tapak haram termasuk dua gerai milik peniaga Melayu di Persiaran Gurney baru-baru ini.

"Apa yang menghairankan, restoran makanan laut yang dimiliki peniaga bukan Melayu di Pantai Bersih terus dibenarkan beroperasi tanpa diambil sebarang tindakan termasuk meroboh premis berkenaan walaupun secara terang-terangan dibina di atas tanah milik JPS," katanya kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Sementara itu, sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang petang ini 'panas' apabila Ketua Pembangkang, Datuk Jahara Hamid (BN-Teluk Ayer Tawar) berterusan mengasak kerajaan negeri yang merobohkan gerai peniaga Melayu.

Tindakan Jahara membuatkan penyokong kerajaan negeri tidak berpuas hati sehingga Chow Kon Yeow (DAP-Padang Kota) bangun dan menuduhnya mempunyai niat tertentu.

Jahara kemudiannya membidas Kon Yeow yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu Lintas dan Tebatan Banjir negeri supaya tidak membuat tuduhan melulu.

Tegasnya, Kon Yeow tidak sepatutnya membuat tuduhan sedemikian kerana apa yang dibangkitkan merupakan masalah rakyat dan tindakan pihak berkuasa tempatan merobohkan gerai penjaja Melayu benar-benar berlaku.

"Salah ke apa yang saya cakap? Saya tidak mempunyai niat lain kerana gerai peniaga Melayu dirobohkan sedangkan yang satu lagi (peniaga kaum lain) hanya dikenakan kompaun secara tahunan.
"Tahun depan kompaun lagi sedangkan gerai Melayu terus dirobohkan," kata Jahara.

Tiada ulasan:

Pengikut