Sabtu, 2 Mac 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 01 Mar 2013 11:28 AM PST

PEJUANG BANGSA


Hot !! Diva Azwan Ali syok sendiri nak bertanding di PRU13

Posted: 01 Mar 2013 11:00 AM PST





Kerana percaya dengan pengaruh yang dimilikinya, pengacara dan selebriti terkenal, Azwan Ali menyatakan hasratnya untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Beliau menegaskan, hasratnya untuk bertanding sebagai calon Bebas itu adalah benar dan bukan sekadar cakap-cakap kosong.

Azwan, 47, menegaskan yang beliau akan membuat keputusan kerusi manakah yang akan ditandingi selepas menilai maklum balas daripada para peminatnya.

"Ya... saya ada menulis beberapa kali di Twitter tentang hasrat untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum akan datang. Alhamdulillah maklum balas sangat menggalakkan.- MSTAR -




"Buat masa ini saya tidak mahu bercakap apa-apa dahulu, kita lihat apabila tiba masanya nanti," katanya kepada mStar Online.

Azwan yang juga adik kepada Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali berkata, beliau tidak akan mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sepertimana yang diperkatakan oleh ramai pihak dalam laman sosial.

Beliau juga tidak berhasrat untuk mewakili mana-mana parti sekiranya ada tawaran."Saya memang berhasrat untuk bertanding tapi bukanlah di Pekan sepertimana yang diperkatakan dan jauh sekali untuk mencabar Perdana Menteri," katanya lagi.Jelas Azwan, hasratnya untuk bertanding itu dibuat selepas melihat semakin ramai golongan selebriti mula menyertai parti politik.

"Saya rasa saya ada pengikut saya sendiri. Jika kita lihat, ada juga calon Bebas yang kita tidak kenal langsung pun cuba untuk bertanding. Saya yakin saya ada pengaruh," katanya.Jelas Azwan, jika perkara itu menjadi kenyataan dia mahu memperjuangkan nasib individu sepertinya selain bercita-cita untuk menjadi seorang pemimpin parti politik yang unik.

Kerajaan Sabah rakam ucapan takziah kepada anggota polis terkorban

Posted: 01 Mar 2013 09:29 AM PST




KOTA KINABALU — Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman menasihatkan semua pihak supaya bertenang dan tidak sesekali percaya kepada khabar angin dan sumber berita tidak sahih disebarkan menerusi media sosial berkaitan insiden serangan kumpulan penceroboh bersenjata terhadap anggota keselamatan negara di Kampung Tanduo, Lahad Datu.
Musa yang juga Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan Negeri berkata apa yang lebih penting pada masa kini ialah jangan ada pihak yang mengambil kesempatan dengan menyebarkan khabar angin dengan tujuan untuk memburukkan lagi keadaan.
"Pihak berkuasa akan memberikan maklumat terperinci berkaitan insiden ini dari semasa ke semasa," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.
Musa yang mewakili kerajaan negeri dan seluruh rakyat Sabah merakamkan ucapan takziah kepada keluarga anggota pasukan keselamatan yang terkorban dalam insiden serangan penceroboh itu terhadap anggota keselamatan negara.
"Sesungguhnya kita berasa amat sedih dan bersimpati serta amat menghargai jasa dan pengorbanan anggota pasukan keselamatan kita dalam mempertahankan kedaulatan negara," katanya.
Musa berkata, pihak berkuasa keselamatan sedang menangani krisis tersebut.
"Pihak keselamatan berupaya dan mampu untuk menghadapi sebarang kemungkinan," katanya.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengesahkan kumpulan penceroboh bersenjata di Lahad Datu, Sabah telah terlebih dahulu memulakan serangan terhadap pasukan keselamatan Malaysia apabila mereka mara 1.5 kilometer dari tempat mereka berkampung sebelum ini.
Dua anggota keselamatan Malaysia terkorban dan tiga lagi cedera manakala 12 anggota kumpulan penceroboh itu terbunuh. — BERNAMA

Adakah ini wajah pelakon sandiwara UMNO ? #lahaddatu

Posted: 01 Mar 2013 08:15 AM PST


Atas nama keamanan dan kedaulatan negara ,  wira negara Inspektor Zulkifly &  Koperal Sabaruddin  mempertaruhkan nyawa mereka untuk negara tercinta ini.

Pengorbanan mereka cukup besar sekali kepada setiap rakyat negara iniSanggup meninggalkan anak dan isteri demi menjaga keamanan negara .

 Tapi pihak pembangkang yang rakus nak kuasa di Putrajaya mempolitikkan isu ini hingga ada menghina pengorbanan mereka sebagai sandiwara Umno / BN.

Ternyata puak pakatan sial ini  sudah tak peduli lagi bahawa tindakan mereka  ini merupakan  satu  penghinaan kepada pejuang negara yang terkorban hari ini





Apakah seorang PM yang kita sayangi seperti Datuk Seri Najib  sanggup gadai nyawa mereka ini hanya untuk jayakan   konspirasi seperti difitnah pembangkang?

GPB yakin rakyat negara ini (kecuali pencacai PR ) sudah boleh menilai sendiri apa yang berlaku disebalik insiden Lahad Datu .

 Isu Lahad Datu bukan lakonan sandiwara Umno / BN untuk tangguh PRU13 atau tutup isu Bala tetapi sebenarnya adalah keamanan dan kedaulatan negara.


Malaysia adalah negara yang cukup aman dan dicemburui negara lain .

Tetapi oleh kerana hasutan dan pertolongan oleh dalang dari kalangan  rakyat negara ini  kepada pengganas, ancaman terhadap negara tercinta  ini semakin merbahaya .


Hot ! Ostazah Janda Abby tuduh Umno/BN punca komando VAT69 terkorban !

Posted: 01 Mar 2013 05:38 AM PST





 Woi mak janda  ..apa hal  hang meroyan sangat tuduh Umno / BN pasal kematian anggota komando VAT69 di Lahad Datu hari ini.

Jangan dok politikkan soal keselamatan negara kalau tak tau apa. Anggota keselamatan negara kita kini sedang mempertaruhkan nyawa di sana , yang dia pulak dok sibuk main politik  salahkan Umno

Memang Sial la mak janda bengong ni ...






TERKINI ! Dalang pengkhianat ini salahkan Najib kematian anggota komando VAT69 !!

Posted: 01 Mar 2013 04:00 AM PST



 Haramjadah betul punya  pengkhianat ini !!  

Dia sendiri punya perancangan , lepas tu disalahkan Najib sebab ambil mudah isu Lahad Datu & keselamatan.  Kerajaan Malaysia begitu serius isu pencerobohan ini dan mahu menyelesaikannnya tanpa pertumpahan darah ,  hari ini  manusia pengkhianat ini tuduh Najib & kerajaan  harus bertanggungjawab di atas kematian anggota polis ini  . 

Sepatutnya dia perlu jawab tentang dakwaan PERISIKAN FILIPINA yang mendedahkan antara dalang pencerobohan ini adalah pemimpin pembangkang diketuai Anwar Ibrahim 







Jangan dok buat bodoh tak tahu  kerana menurut laporan ini jelas mengaitkan Anwar dengan pemimpin Kesultanan Sulu ini . 

Setakat ucap takziah yang tak ikhlas  & salahkan  kerajaan menunjukkan Anwar jelas telah mempolitikkan isu lahad datu ini dengan menyalahkan sepenuhnya kepada kerajaan. 



TERKINI ! Tian Chua & Kit Siang bangsat hina kematian komando Melayu VAT69 !

Posted: 01 Mar 2013 03:01 AM PST


Memang celaka haramjadah sekali pemimpin PKR bangsat ,  Tian Chua yang menuduh insiden kematian anggota komando & 10 orang pengganas ini adalah konspirasi UMNO /BN .

Apakah cina bangsat PKR ini ingat nyawa anggota polis yang terkorban ini tak ada harga ??  Pemimpin2 pembangkang memang tak hirau keselamatan polis negara ini , itu yang ada mangkok seperti Mat Sabu yang boleh kata Mat Indera Komunis itu pejuang kemerdekaan .

Mereka memang tak peduli nyawa anggota polis yang siang malam menjaga keamanan negara.

yang bapak rasis DAP ini pulak menghina kematian anggota polis sepatutnya 
tidak berlaku kerana PDRM menikmati kemudahan keselamatan & logistik
 yang canggih 



TERKINI ! 3 anggota komando VAT 69 terkorban & SMS terakhir wira negara #LahadDatu

Posted: 01 Mar 2013 01:47 AM PST




Maklumat terkini yang GPB terima ialah 3 orang anggota VAT 69 telah disahkan gugur mempertahankan negara iaitu Inspektor Zulkifli , Sarjan Sabarudin dan  Koperal Azman Ampong  .Al Fatihah .




Gambar di atas dan di bawah ini  adalah gambar wira negara  arwah Inspektor Zulkifli yang terkorban selepas terkena bom mortar  ketika mengawal pos kawalan di Lahad Datu .

Lihat lah nyawa mereka menjadi taruhan disebabkan hasutan pembangkang kepada pihak luar  yang sentiasa tidak mahu lihat negara ini aman dan hendak huru hara .

 Arwah  meninggalkan balu dan 2 orang anak yang masih kecil lagi ini ..

CELAKA sungguh Anwar , demi nak kuasa di Putrajaya , sanggup dia khianat kepada negara dan jadikan nyawa anggota polis kita seperti tak ada harga !!





SMS terakhir arwah kepada rakan2 sebelum bertugas .


BREAKING NEWS ! Perisikan Filipina dedah dalang insiden Lahad Datu !!

Posted: 01 Mar 2013 12:55 AM PST




Konflik di Sabah berlaku  dan ada yang gugur terkorban . Inilah yang dirancang oleh Anwar & Nur Misuari   untuk menimbulkan konflik & kekacauan di negara ktia

Niat Anwar mahukan satu konflik baru di Sabah dengan memperdayakan pemberontak bangsa Sulu ini sebelum ini   telah dibuktikan dengan laporan agensi berita antarabangsa Reuters dan akhbar Filipina ,Anwar Ibrahim ada dalang utama didalam konflik ini.





Hari ini yang lebih mengejutkan lagi, perisikan Filipina juga melalui Inquirer News telah mendedahkan dalang sebenar disebalik peristiwa berdarah di Lahad Datu Sabah.

 Menurut laporan tersebut, terdapat tiga kumpulan yang menjadi dalang pencerobohan di kawasan itu antaranya ialah Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Anwar Ibrahim.

 Laporan tersebut juga menyebut, seorang pemimpin utama Pakatan Rakyat di Sabah yang rapat dengan Anwar Ibrahim telah mengadakan pertemuan dengan pihak penceroboh serta menawarkan jaminan sokongan dari Pakatan Rakyat di Sabah.

 Ini sekaligus membuktikan desas desus serta khabar angin tentang penglibatan pihak pembangkang di Malaysia didalam pencerobohan di Lahad Datu bagi menggugat keselamatan negara.



http://newsinfo.inquirer.net/366851/govt-intel-eyes-3-groups-abetting-sulu-sultans-claim#sthash.WbLaxLwU.dpuf



keadaan di hospital KK 



Mari bersama kita sedekahkah Al-Fatihah kepada mereka yang terkorban iaitu Inspektor Zulkifli & Sarjan Sabaruddin .

GPB berdoa kepada Allah semoga nyawa pasukan keselamatan dipelihara oleh Allah.




Terkini ! 2 komando VAT69 terkorban diserang mortar pengganas !

Posted: 28 Feb 2013 11:42 PM PST



Dua komando polis terbunuh setelah terkena serangan mortar di Kampung Tanduo, yang menjadi kubu kumpulan penceroboh bersenjata dari selatan Filipina hari ini.


Mereka terkena serangan itu ketika sedang berkawal di satu daripada pos di sekitar Kampung Tanduo.

Wartawan Bernama yang berada di kawasan Felda Sahabat 17 di perkampungan itu berkata mayat dua anggota keselamatan itu diusung oleh polis dan dimasukkan kedalam sebuah trak polis untuk dibawa ke Hospital Lahad Datu.

"Sehingga kini tiada pengesahan polis, kami hanya melihat mayat dengan boot hijau diusung ke dalam trak tersebut," katanya yang terpaksa keluar dari kawasanFelda itu setelah diarahkan pihak berkuasa.

Pada 2 petang, beliau berkata pihak berkuasa mengarahkan wartawan keluar kerana khuatir keselamatan mereka berikutan insiden tembakan masih berlaku.

Setakat ini, tiada pihak berkuasa boleh mengesahkan identiti anggota yang maut.- Bernama




Al Fatihah kepada 2 anggota polis  yang terkorban syuhada di medan perang demi menjaga keamanan negara.


TERKINI ! Penjelasan @HishamuddinH20 pertempuran di Lahad Datu @tunfaisal

Posted: 28 Feb 2013 10:42 PM PST


Tembakan didengari di Felda Sahabat 17, Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah, Jumaat, yang menjadi tempat kumpulan penceroboh selatan Filipina berkampung.

 Ia berikutan tindakan pihak keselamatan Malaysia memasuki kawasan itu dipercayai untuk memulakan operasi menahan anggota kumpulan itu setelah beberapa siri rundingan gagal dan tempoh pengusiran berakhir. Kejadian itu bagaimanapun masih belum disahkan oleh polis.

 Dalam pada itu media Filipina melaporkan, bahawa beberapa orang telah terbunuh ketika penceroboh dari kesultanan Sulu berbalas tembak dengan tentera Malaysia di Lahad Datu. Bagaimanapun ia tidak diketahui anggota dari pihak mana yang terbunuh dalam kejadian tersebut. Akhbar Philippine Star melaporkan bahawa pihak berkuasa Malaysia memulakan serangan ke atas kubu pihak penceroboh tersebut hari ini.


 Sementara itu, Bernama melaporkan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengesahkan berlaku insiden tembakan di Kampung Tanduo, Lahad Datu tetapi menegaskan bahawa pasukan keselamatan Malaysia tidak melepaskan tembakan.

 "Saya mengesahkan pasukan keselamatan kita tidak melepaskan walau satu das tembakan pun, sebaliknya ditembak pada 10 pagi Jumaat !" katanya dalam mesej tweet tanpa menyebut sama ada operasi dijalankan untuk menahan penceroboh bersenjata itu.


 Bercakap pada sidang media di sini Hishamuddin menegaskan yang Malaysia sudah memberi tempoh sewajarnya untuk mengusir kira-kira 150 penceroboh itu supaya berundur dan pulang ke tanah air mereka. Malah, beliau berkata Malaysia sudah berlembut dengan memberi ruang secukupnya dalam beberapa siri rundingan dan kaedah diplomasi.

 "Saya mengingatkan kumpulan penceroboh yang memasuki negara ini agar tidak menuduh Malaysia tidak beri waktu dan ruang secukupnya kepada mereka untuk berundur dari negara ini. "Malaysia sudah banyak berlembut dengan cara rundingan dan diplomasi," katanya kepada pemberita selepas perjumpaan dengan Pergerakan Pemuda Malaysia Palestin di Jabatan Pertahanan Awam.

TERKINI ! Tentera Malaysia ditembak dahulu oleh penceroboh di Lahad Datu ! @tunfaisal

Posted: 28 Feb 2013 10:02 PM PST





Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengesahkan berlaku tembakan di kawasan pencerobohan di Lahad Datu, Sabah jam 10 pagi tadi tetapi dimulakan pihak penceroboh.
Beliau berkata, pasukan keselamatan Malaysia tidak memulakan sebarang insiden tembakan.



"Saya mengesahkan bahawa pasukan kita tidak melepaskan sebutir tembakan pun tetapi menerima tembakan pukul 10 pagi ini," katanya.
(Lahad Datu – I confirm that our security forces have not taken a single shot but were shot at 10am this morning!- Hishamuddin Hussein).
Hisahmmuddin bagaimanapun mengesahkan keadaan masih terkawal.
Pencerobohan di Lahad Datu sudah hampir 4 minggu berlaku melibatkan 180 anggota yang mendakwa sebagai Askar DiRaja Kesultanan Sulu.
Sebahagian daripada mereka memiliki senjata berat.
Kerajaan Malaysia telah mengambil sepenuhnya langkah-langkah diplomatik dan memujuk kumpulan berkenaan agar pulang ke Selatan Filipina tetapi tidak diendahkan.
- See more at: http://mynewshub.my/2013/03/01/hishammuddin-mereka-menembak-kita-pukul-10-pagi-tadi/#sthash.e9Shg8zv.dpuf



GEMPAR ! PAS lebih percaya sumpah Bala daripada sumpah Najib dengan nama Allah !

Posted: 28 Feb 2013 08:23 PM PST




PAS begitu berbangga apabila PI Bala sudah kembali ke Malaysia dan mengagumi keberanian beliau yang tampil bersumpah dengan Bhagavad Gita(Kitab Agama Hindu) akan kebenaran surat akaun bersumpah pertama beliau mengenai pembunuhan Altantuya yang dikaitkan dengan Najib dan Rosmah.

Yang menjadi persoalannya kenapa menjelang PRU-13 baru PI Bala ini pulang ke Malaysia selepas melarikan diri ke luar negara kerana fitnah pembunuhan Altantuya ?? 

Kalau betul beliau ada bukti bahawa mengaitkan Najib dan Rosmah dalam pembunuhan itu,kenapa sampai sekarang beliau masih gagal membawa sebarang bukti untuk menunjukkan beliau di pihak yang benar ??

Beliau hanya masih bergantung kepada surat akuan bersumpah kosong yang dibuat beliau.Tiada bukti jelas dan sahih yang dikemukan kecuali hanya sekeping surat tersebut.





Kalau setakat menggunakan akuan tersebut masih belum cukup untuk menuduh seseorang itu .Mereka boleh bercakap berdegar-degar di ceramah-ceramah kisah Najib dan Altantuya ,tapi tanpa mengemukakan bukti ,agaknya semua orang jugak boleh membuat perkara yang sama.Bercakap kosong tanpa sebarang pembuktian yang sahih.Apa kreadibiliti PI Bala??

Kenapa selama ini beliau melarikan diri ke luar negara dan bersembunyi,jika dipihak benar wajar di tampil ke hadapan sejak dahulu lagi .Kenapa menunggu sehingga saat-saat pilihanraya ??

Apakah ini senjata terakhir Anwar untuk mencalarkan imej Najib walaupun Najib pernah bersumpah sebanyak tiga kali sebelum ini dengan nama Allah menafikan mengenali Altantuya .

Mari kita hayati pengakuan bekas Peguam Utama Anwar di dalam Kes Liwat I, Datuk Zulkifli Nordin yang dibuat pada 03 Februari 2011 di Bentong, Pahang:

"Saya ditekan oleh Anwar, Anwar suruh Azilah mengaku, dapatkan surat sumpah, suruh Azilah mengaku bahawa Najib terlibat, Rosmah pun terlibat. 

Hasil siasatan yang saya buat sendiri, saya dapati tuduhan mengatakan Rosmah berada di tempat pembunuhan, di Puncak Alam, Shah Alam, pada hari kejadian adalah fitnah. 

Bila saya semak, Datin Seri Rosmah berada di Tabung Haji, berbuka puasa dengan anak yatim. Ada gambar dia, ada bukti. Saya kata macam mana nak tuduh Datin Seri Rosmah yang bunuh Altantuya. Bukti jelas dia bersama anak yatim malam itu, pada bulan Ramadan. 

Walaupun tiada bukti, Anwar tetap berkeras mengarahkan saya mencari bukti palsu untuk mengaitkan Najib dan Rosmah. Anwar paksa saya, awak buat juga, cari jalan supaya Rosmah dan Najib dituduh membunuh Altantuya."

 Ini petikan ceramah Datuk Zulkifli Nordin yang meletak jawatan sebagai peguam utama Anwar Ibrahim pada tahun 2009. 

Bertepatan dengan kenyataan Datuk Zulkifli Nordin, di bawah adalah gambar-gambar DS Rosmah Mansor yang berada di Tabung Haji pada tarikh dikatakan beliau berada di tempat pembunuhan dengan bersaksikan anak-anak yatim dan ahli keluarga dan kakitangan Tabung Haji.

sumber : keris pusaka 

PI Bala ulang skrip air liur lama tanpa disertakan bukti #tanyabala

Posted: 28 Feb 2013 07:30 PM PST





Penyiasat persendirian, P. Balasubramaniam yang kepulangannya dari persembunyian di luar negara disambut umpama 'wira' oleh pakatan pembangkang bagi memburuk-burukkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak seperti sudah kehabisan modal kerana terus mengulangi tuduhan tanpa sebarang bukti.

Beliau gagal mengemukakan sebarang bukti berkaitan dakwaan penglibatan Najib dengan kematian wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu sama ada dalam bentuk gambar, audio mahupun video.

Sebaliknya, 'ceramah' Balasubramaniam hanya mengulangi 'skrip' lama dan menimbulkan lebih banyak persoalan kepada hadirin di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor di ibu kota malam semalam, serta para pengguna Twitter yang mengikuti 'hashtag' #tanyabala.

Apa yang jelas, penyiasat persendirian yang pernah membuat akuan bersumpah (SD) mendakwa Najib terlibat dalam kes itu, tetapi kemudiannya menarik balik kesemua tuduhan berkenaan dalam SD kedua, mengakui membenci kerajaan Barisan Nasional (BN) sejak berumur 14 tahun atas alasan `kesempitan hidup'.

Walaupun berucap dan menjawab soalan yang dikemukakan oleh moderator, Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin selama kira-kira 90 minit, Balasubramaniam dilihat hanya melontarkan tohmahan dengan 'bermodalkan air liur'.
Dengan penguasaan bahasa Melayu dan bahasa Inggeris yang kurang baik, penyiasat persendirian itu juga dilihat gugup apabila terhenti menyampaikan ucapan dan beberapa kali berkata: "Minta maaf, sudah lama (kes ini) jadi saya lupa".

Sebagai contoh, dia mendakwa pernah mengambil gambar Altantuya sewaktu wanita itu berada di hadapan Bangunan Getah Asli di ibu kota pada sekitar 2006 sewaktu berkhidmat dengan penganalisis politik, Abdul Razak Baginda, namun tidak pula menunjukkan gambar tersebut.

Penyiasat persendirian yang pernah lari ke luar negara selama kira-kira tiga tahun selepas membuat SD kedua, turut mendakwa pernah merakam perbualannya dengan peniaga permaidani, Deepak Jaikishnan berkenaan tawaran Deepak sebanyak RM100,000 bagi menarik balik SD pertama, namun rekod tersebut tidak diperdengarkan kepada hadirin.
Kredibiliti serta kesemua dakwaannya juga boleh dipersoalkan apabila dia dengan bangga menerima bayaran RM100,000 itu dan masih menyimpannya sehingga kini, selain secara terbuka menyokong pakatan pembangkang dan akan turun berkempen bagi pakatan tersebut.

Hot ! Kerajaan DAP halau keluarga kakitangan MPPP @dzainalabidin

Posted: 28 Feb 2013 06:30 PM PST




Demi meraih  undi Pilihanraya , kerajaan DAP diketuai Guan Eng tokong cukup terdesak sekali walaupun kakitangan kerajaannya menjadi mangsa. Jadi dia memang kalut la kerana gagal menunaikan janji kepada rakyat untuk bina rumah mampu milik  walaupun  4 tahun sudah  memerintah .

Yang menjadi mangsanya ialah 38 keluarga kakitangan MPPP  ini seolah-olah dihalau macam anjing berikutan notis pindah yang cukup cepat  telah dikeluarkan  selewat-lewatnya 15 Mac ini .  

Malah mereka juga mendakwa tempat baru nanti di Taman Sri Pinang dianggap tidak selamat dan pihak MPPP terutamanya perlu diperbaiki terlebih dahulu.

Kerajaan DAP ternyata jelas utamakan milleage politik daripada memikirkan kebajikan kakitangannya sendiri . Jasa mereka berkhidmat dengan kerajaan ternyata tidak dikenang oleh regim DAP ini .



PULAU PINANG 27 Feb. - Sebanyak 38 keluarga kakitangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) 'dihalau' daripada kuarters mereka di Jalan SP Chelliah, Sungai Pinang di sini bagi memberi laluan terhadap projek pembinaan rumah mampu milik.

Kesemua kakitangan terbabit telah menerima surat arahan berpindah ke Taman Sri Pinang selewat-lewatnya 15 Mac ini.

Bagaimanapun, kebanyakan mereka berat hati untuk berpindah berikutan keadaan rumah yang bakal didiami dikatakan 'tidak selamat'.

Bekas Timbalan Presiden Kesatuan Buruh MPPP, Mohd. Rofi Osman berkata, Kerajaan DAP Pulau Pinang seolah-olah terdesak untuk meraih sokongan pengundi sehingga sanggup mengambil keputusan sedemikian.

"Walaupun mereka tinggal di kuarters, proses pemindahan yang dilakukan seakan-akan ada agenda tersirat kerana tempoh diberikan terlalu singkat, lagi pun kediaman baru itu mempunyai pelbagai masalah.

"Bukan mereka tidak mahu tinggal di Taman Sri Pinang tetapi keadaannya teruk seperti lantai jubin pecah, paip tersumbat dan masalah penyelenggaraan lain," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Yang hadir sama ialah Presiden Pertubuhan Kebajikan Insan Mulia (PKIM), Aminah Abdullah.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng baru-baru ini melancarkan pendaftaran untuk 1,840 rumah mampu milik di dua kawasan iaitu Jalan SP Chelliah dan Bandar Cassia, Batu Kawan.
Di Jalan SP Chelliah, sebanyak 1,320 unit rumah pangsa kos sederhana rendah dan pangsapuri mampu milik bakal dibina.

Guan Eng sebelum ini juga dikritik hebat kerana gagal membantu golongan berpendapatan rendah memiliki kediaman sendiri apabila selepas lima tahun mentadbir, tiada satu pun projek pembinaan rumah mampu milik dibina oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang.

Mohd. Rofi yang juga bekas Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bukit Bendera menjelaskan, MPPP sepatutnya menjaga kebajikan kakitangannya daripada menjadi kuda tunggangan pihak lain yang bermotifkan politik.


"Pegawai bertanggungjawab perlu turun padang untuk mendengar rintihan kakitangan mereka yang tidak mahu berpindah.

"Ini bukan perkara remeh dan bukan sahaja melibatkan kakitangan MPPP malah keselamatan keluarga mereka juga akan terancam," ujarnya.

Kalau manifesto boleh ubah, boleh ke janji ditunaikan ? #ManifestoBukanJanji

Posted: 28 Feb 2013 05:40 PM PST




Kenyataan pemimpin pembangkang yang mengaku  kesilapan dalam manifesto terbaru Pakatan Pembangkang berhubung isu royalti minyak membuktikan  bahawa manifesto yang diuar-uarkan itu dibuat secara tergesa-gesa, tidak cermat dan hanya menjadi bahan lawak  rakyat sahaja.

Malah  ia memperlihatkan bahawa pakar penipu kesayangan PKR  diketuai Rafizi   tidak serius di dalam merangka program untuk kebaikan rakyat, sebaliknya tergesa-gesa mengeluarkan manifesto tersebut semata-mata untuk bersaing dengan program dan janji-janji kerajaan.

  Macam mana mereka mahu mentadbir negara, jika manifesto pun dibuat dalam keadaan yang tergesa-gesa sehingga berlakunya kesilapan yang amat ketara.

Yang lucu sekali , kepimpinan mereka pula menyalahkan pencetak dengan alasan pencetak lupa mahu memasukkan isu royalti tersebut sebelum dicetak.KLIK DI SINI




Apakah mereka tidak memeriksa kandungan manifesto itu sebelum dicetak? Ini memperlihatkan sikap kepimpinan Pakatan yang tidak cermat serta teliti dalam memberi janji kepada rakyat,"

Inilah sikap Pakatan Pembangkang yang cuba memperalatkan rakyat demi kepentingan kuasa politik mereka dengan menabur pelbagai janji-janji manis sebelum pilihanraya. Apabila berkuasa, mereka lupa janji-janji mereka itu, bahkan menidakkan pula janji-janji mereka kepada rakya


#JanjiDitepati kerajaan BN adalah sama dengan janji Iblis - Bob Lokman

Posted: 28 Feb 2013 04:46 PM PST




Pembangkang terutama Pas tidak sudah-sudah menyamakan kerajaan Barisan Nasional (BN) dengan pelbagai gelaran hina yang bertentangan dengan ajaran Islam.
Ia dimulakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyamakan pemberian Batuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) seperti 'memberi hampas kelapa dan jerami kepada ayam dan lembu', disusuli Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyamakan BR1M dengan apa yang pernah dilakukan oleh Firaun.

Malam tadi, bekas pelawak dan penulis lirik lagu, Mohd. Hakim Lokman, 47, atau Bob Lokman yang kini menjadi aktivis Pas menyifatkan program 'Janji Ditepati' kerajaan Barisan Nasional (BN) ketika ini "lebih jahat daripada iblis".

Bob Lokman turut menyifatkan tindakan kerajaan terutama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menunaikan segala janji-janji kepada rakyat dalam program itu juga sama seperti perangai iblis .

Bob mengibaratkan program murni itu dengan cerita iblis yang diusir Allah akibat enggan tunduk kepada Nabi Adam lalu meminta supaya diberi peluang melakukan godaan dan hasutan menyesatkan manusia dan janji itu ditepati iblis sehingga kini.

"Di sini saya nak bagi tahu betapa jahatnya Janji Ditepati (program BN) ini. Bila mana iblis tak mahu tunduk kepada Nabi Adam, maka Allah SWT halau dia (iblis) dari syurga. Tapi, boleh dia minta dengan Allah untuk menyesatkan umat manusia yang merupakan anak, cucu, cicit Nabi Adam ini.

"Itu sebablah semenjak hari itu hingga hari ini iblis menggoda dan menyesatkan manusia. Ini menunjukkan dia tepati janji. Jadi apa nak heran kalau tambah lagi seorang buat karnival pulak, lagi jahat dari iblis,'' katanya dalam satu ceramah yang dihadiri kira-kira 40 hadirin di Kampung Pulau Tiga di sini malam tadi.

Yang turut memberi ceramah ialah Ishak Shaari iaitu pemimpin yang disebut-sebut bakal calon Pas di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kampung Gajah; Yang Dipertua Pas Pasir Salak, Muhaimin Sulam dan pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Adam Adli Abd. Halim. - UTUSAN

DIMENSI

Posted: 01 Mar 2013 11:11 AM PST

DIMENSI


Omegay: Orang gila tabur janji >XD

Posted: 28 Feb 2013 10:30 PM PST





Anwar terus tabur janji, perguna bekas pegawai tentera
TELOK KEMANG 1 Mac - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terus menabur janji kepada para penyokongnya termasuk mempergunakan bekas pegawai tentera bagi menarik undi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Menurut beliau, tiga bekas pegawai tinggi tentera itu kononnya mempunyai kuasa untuk memastikan tidak berlaku huru-hara jika peralihan kuasa berlaku pada pilihan raya kali ini.

Anwar mendakwa, ketiga-tiga individu terbabit itu telah memberi jaminan kepada beliau untuk memastikan keamanan dan ketenteraman awam terkawal.

"Saya perkenalkan bekas Timbalan Panglima Tentera Darat, Leftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, Brigadier Jeneral Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab dan Laksamana Pertama (B) Imran Abd. Hamid sebagai orang yang diberi tanggung jawab itu.

"Mereka akan memastikan keselamatan semasa proses pertukaran kerajaan dibuat," katanya pada majlis Makan Malam Tahun Baharu Cina dan Siri Jelajah Merdeka Rakyat di Lukut, malam tadi.

Orang ramai yang hadir merupakan mereka yang telah membeli meja dengan bayaran RM50 bagi setiap kerusi dan RM500 satu meja untuk menikmati jamuan makan dan mendengar ceramah

politik.

Sepanjang ceramah selama 40 minit itu, Ketua Umum PKR itu seperti biasa menyerang segala usaha yang dilakukan kerajaan termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) manakala bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad turut menjadi modal ceramah beliau. - Utusan Malaysiaku sayang

Omegay: Fuckatan menipu antara satu sama lain >XD

Posted: 28 Feb 2013 04:25 PM PST


Isu Kalimah Allah: Anwar Dakwa Hadi Menipu

Tika ini ramai ahli dan penyokong PAS yang belum kebas dari demam terkejut dan masih lagi dalam kebingungan gara-gara pendirian rasmi PR yang telah muktamad menggugurkan agenda perlaksanaan hukum hudud dari Manifesto PR.

Tambah mengeruhkan keadaan bila mana Manifesto PR tanpa agenda hudud itu turut disepakati dan diperakui oleh Presiden PAS, Abdul Hadi Awang. 

Lebih parah lagi, tiga hari selepas Manifesto PR bertemakan "Pakatan Harapan Rakyat" dilancarkan dalam Konvensyen Pakatan Rakyat Ke-4 di SACC Shah Alam, Selangor pada 25 Februari 2013 lepas, tak semena-mena Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim tampil menyalahkan Hadi Awang berhubung kontroversi isu kalimah Allah.

Ketua Umum PKR itu mendakwa ketetapan bersama PR pada 8 Januari 2013 lalu untuk membenarkan kalimah Allah s.w.t diguna pakai oleh orang bukan Islam termasuklah untuk kegunaan kitab Bible versi Bahasa Melayu hanya dimuktamadkan selepas mendapat penerangan dan persetujuan Presiden PAS.

Maksudnya, PR tidak akan mengambil ketetapan sedemikian jika Hadi menerangkan perkara benar. Tapi disebabkan Hadi telah menyembunyikan kebenaran, akhirnya PR terjerumus ke kancah kontroversi. Ini dakwaan serius, ia seperti menuduh Hadi telah menipu Anwar dan PR.

Anwar juga menegaskan kenyataan rasmi yang diiktiraf sebagai dasar PR yang disepakati bersama berhubung isu itu juga dibaca dan ditandatangani sendiri oleh Hadi Awang sebagai mewakili PAS. Gayanya seperti Anwar mahu memberitahu khalayak yang kesilapan yang dilakukan oleh PR disebabkan Hadi.

PAS patut tampil ke depan mempertahankan maruah Presidennya, itu pun kalau terasa masih ada sekelumit keberanian untuk berdepan dengan Anwar. Tapi jika berdiam diri atau sekadar sepintas lalu sahaja menjawab dakwaan Anwar, bermakna betullah dakwaan itu.

Anwar memang akan sedaya upaya melepaskan dirinya dari dikaitkan dengan kesilapan pendirian PR dalam isu kesucian kalimah Allah s.w.t, dengan cara mengalihkan beban ke bahu Hadi. Itu kehebatan Anwar dalam bab spin sana sini. Hadi dan pemimpin PAS sahaja yang masih belum sedar.

Pun begitu, sama ada Anwar, Hadi mahupun PR dan PAS, kesemua mereka telah melakukan telah memilih pendirian dalam isu sensitif ini. Suka atau tidak, kenalah terima hakikat selagi PR kekal dengan pendirian 8 Januari 2013, selagi itulah amarah umat Islam akan terus menghantui PAS dan PR. - Beruang Biru

1MalAySia BlogPoLitik

Posted: 01 Mar 2013 09:56 AM PST

1MalAySia BlogPoLitik


Pencerobohan Lahad Datu : 2 komando M'sia, 10 penceroboh terbunuh

Posted: 28 Feb 2013 11:58 PM PST

TERKINI : Polis Malaysia mengesahkan bahawa dua anggota komando polis Malaysia dan 12 lelaki bersenjata Sulu terbunuh dalam pertembungan antara Pasukan Gerakan Am Malaysia dan kumpulan bersenjata itu hari ini. Sumber - Malaysiakini.com

Dua komando polis terbunuh setelah terkena serangan mortar di Kampung Tanduo, yang menjadi kubu kumpulan penceroboh bersenjata  dari selatan Filipina hari ini.
  
Mereka terkena serangan itu ketika sedang berkawal di satu daripada pos di sekitar Kampung Tanduo.
  
Wartawan Bernama yang berada di kawasan Felda Sahabat 17 di perkampungan itu berkata mayat dua anggota keselamatan itu diusung oleh polis dan dimasukkan ke dalam sebuah trak polis untuk dibawa ke Hospital Lahad Datu.
  
"Sehingga kini tiada pengesahan polis, kami hanya melihat mayat dengan boot hijau diusung ke dalam trak tersebut," katanya yang terpaksa keluar dari kawasan Felda itu setelah diarahkan pihak berkuasa.

Pada 2 petang, beliau berkata pihak berkuasa mengarahkan wartawan keluar kerana khuatir keselamatan mereka berikutan insiden tembakan masih berlaku.
  
Setakat ini, tiada pihak berkuasa boleh mengesahkan identiti anggota yang maut.
Sementara itu, Seorang jurucakap kesultanan Sulu mendakwa 10 orang terbunuh dan empat lagi cedera dalam pertempuran antara pasukan keselamatan Malaysia dan penceroboh kesultanan Sulu di Lahad Datu pagi ini.

ABS-CBNnews melaporkan jurucakap Abraham Idjirani sebagai berkata dia baru bercakap sendiri dengan adik Sultan Sulu Jamalul Kiram - Azzimudie Kiram - yang mengetuai kumpulan bersenjata di Lahad Datu itu.

Azzimudie mengesahkan bahawa 10 lelaki terbunuh dan empat yang lain cedera dalam insiden tersebut.

"Dia melihat sendiri mayat-mayat tersebut," kata Idjirani dalam satu sidang akhbar di Manila.

"Yang terbunuh termasuk seorang wanita."

Idjirani merayu kepada kerajaan Malaysia supaya menghentikan serangan itu, dan berkata orang-orang Azzimudie hanya bersenjatakan bolos (parang) dan pisau dan hanya beberapa orang bersenjatakan senapang.

Beliau mendakwa bahawa komando polis Malaysia telah menggunakan penembak tepat ke atas pengikut Azzimudie.

AKhbar berbahasa Cina, China Press pula memetik sumber yang tidak disahkan di tempat kejadian, yang mendakwa dua penceroboh telah ditembak mati, manakala tiga anggota tentera Malaysia cedera.

Bagaimanapun, ABS-CBNnews melaporkan bahawa Duta Malaysia ke Filipina telah mengesahkan berlaku insiden menembak antara kedua-dua pihak tetapi tiada sebarang kematian.

Jurucakap Jabatan Hal Ehwal Luar Filipina (DFA) Raul Hernandez memberitahu agensi berita bahawa Setiausaha Luar Filipina Albert del Rosario baru sahaja berbincang dengan duta Malaysia, yang mengesahkan berlaku insiden menembak di Lahad Datu tetapi ia sudah dihentikan.

Beliau berkata Manila sedang memantau keadaan. Sumber - Malaysiakini.com


Pengganas Sulu 10 mati, 4 cedera. Komando Malaysia 3 mati, dan salah seorang adalah Azman Rampong dari Semporna.
Lahad Datu & Semporna masih bertempur & dalam keadaan darurat. Sandakan hampir diserang pengganas dan dikatakan 2000 penyokong pengganas Sulu di daerah Sandakan bersedia untuk membuat huru-hara ( mengikut sumber risikan dari Malaysia Special Branch). Komando 69 Malaysia telah berjaya menyusup masuk ke dalam kubu tentera Sulu di Lahad Datu. Sumber - Blogfyna.com

Wajah Perjuang Malaysia yg terbunuh di SINI.


Jurucakap Jabatan Hal Ehwal Luar Filipina (DPA) Raul Hernandez berkata pencerobohan sekumpulan pengikut sultan Sulu di Sabah sudah tamat, lapor akhbar The Philippine Inquirer.
Hernandez memberitahu satu sidang akhbar bahawa duta Malaysia Mohammad Zamri Mohammad Kassim bertemu dengan Setiausaha Hal Ehwal Luar Filipina Albert Del Rosario di Jabatan Hal Ehwal Luar (DFA) untuk memaklumkanbahawa pihak berkuasa Malaysia telah menyerang kampung tempat kumpulan penceroboh Sulu itu berkubu.

Memetik laporan yang diberikan oleh duta Malaysia, Hernandez berkata 10 pengikut sultan Sulu telah menyerahkan dari. Sumber - Malaysiakini.com

IPOHMALAY

Posted: 01 Mar 2013 09:24 AM PST

IPOHMALAY


Hanya 3 Kematian Di Lahad Datu, 10 Serah Diri, Ramai Lari Keluar Ikut Laut

Posted: 01 Mar 2013 12:57 AM PST

Sebelum ini pihak Sultan Kiram III mendakwa 10 orangnya maut dalam pertempuran dengan pihak keselamatan Malaysia. Walaubagaimanapun laporan dari Filipina menyebut maklumat yang diterima oleh kerajaan Filipina, hanya 3 orang disahkan maut.

Angka kecederaan tidak diketahui dan dikhuatiri agak tinggi apabila pihak Filipina memohon izin agar dibenarkan pihaknya memberi bantuan perubatan kepada rakyatnya yang cedera. Apa kejadahnya ni?

Menurut mereka juga, keadaan kini kembali tenang semula selepas sebahagian besar penceroboh lari ke laut. Laporan lain juga menyebut saki baki penceroboh terus diburu.

Kerajaan diminta menambah bilangan anggota tentera dan polis di timur Sabah bagi menangani kemungkinan susulan dari kejadian ini. Tahniah kepada pihak keselamatan negara ini dan takziah kepada keluarga Insp. Zulkifli dan Sjn. Sabaruddin.

Sabah standoff over—Malaysian envoy

3 dead in attack by Malaysian troops on 'royal army'

By Matikas Santos
INQURER.net
3:39 pm | Friday, March 1st, 2013


MANILA, Philippines – The standoff in Sabah between the "royal army" of the Sultanate of Sulu and Malaysian authorities is over, Malaysian Ambassador Mohammad Zamri bin Mohammad Kassim told Foreign Affairs Secretary Albert Del Rosario in a meeting Friday.

Department of Foreign Affairs (DFA) Spokesman Raul Hernandez told reporters in a press conference that ambassador Kassim met with Del Rosario around 2 p.m. to inform them that the standoff has ended.

Kassim informed Del Rosario that 10 members of the "royal army" surrendered after Malaysian authorities "conducted an assault at Lahad Datu at 10 this morning," Hernandez said.

Lahad Datu is the village where hundreds of followers of Sultan Jamalul Kiram III, led by his brother Agbimuddin Kiram, had encamped since February 11 despite repeated demands from the Malaysian government to leave.

"The group of Kiram at Lahad Datu escaped and ran towards the sea, 10 men surrendered," he added.
Malaysian authorities are pursuing the group, Hernandez said.

The owner of the house where Agbimuddin Kiram had stayed was killed according to Ambassador Kassim.

At least two were killed and one wounded from the side of the Malaysian police, whose vehicle was fired upon by the Kiram group, Hernandez said.
Del Rosario asked from the Malaysian Ambassador for "a full briefing of the operations that were conducted by Malaysian forces," he added.

Del Rosario also asked that full access be given to the Kiram group so that medical treatment could be provided to the wounded as well as consular assistance.

Permission is also being sought by the government to allow a Philippine Navy Ship, the BRP Tagbanua, to dock so that it could ferry the remaining members of the group back to their homes and families.

A spokesman of Sultan Jamalul Kiram III claimed that 10 of their men were killed and four others were wounded in the firefight.
The "royal army" of the Sultanate of Sulu was in Sabah allegedly to reclaim their territory.

Follow Us
- See more at: http://globalnation.inquirer.net/66079/sabah-standoff-over-malaysian-envoy#sthash.IvRJI9N8.dpuf

10 Penceroboh Lahad Datu, 2 Polis Maut Dalam Pertempuran

Posted: 28 Feb 2013 11:00 PM PST

Laporan dari portal online Filipina menyebut 10 penceroboh maut manakala 4 lagi cedera dalam pertempuran antara pihak keselamatan Malaysia dengan puak penceroboh. Menurut laporan Bernama pula, 2 polis komando dilaporkan terbunuh dalam serangan mortar oleh puak penceroboh.

Ketegangan berlaku setelah tempoh memujuk untuk menyerah diri berakhir dan berbagai tawaran supaya mereka keluar dari kawasan kedaulatan Malaysia dibuat termasuk dengan kerjasama Filipina menghantar kapal angkatan lautnya untuk membawa mereka pulang ke Filipina.

Sebelum ini, pihak Reuters melaporkan bahawa pihak Filipina mendakwa bahawa para penceroboh yang mengakui Tentera Diraja Sultan Sulu bagi Sultan Kiram III yang kini menetap di Manila telah bertanggungjawab membawa masuk segerombolan dipercayai tokoh-tokoh penduduk Kepulauan Sulu di Filipina atas jemputan pihak pembangkang yang tidak disebutkan siapa, bagi membincangkan isu pemberian tanah kepada mereka di bumi Sabah.

Kerajaan Malaysia perlu mendesak Kerajaan Filipina menahan Sultan Kiram III dan disabitkan dengan undang-undang yang terpakai di sana dalam hal ini.

Peperangan telah dimulakan dan dipercayai inilah pertempuran paling sengit pernah berlaku di negara ini selepas Parti Komunis Malaya meletakkan senjata pada 2 Disember 1989.

10 killed 4 injured in Sabah firefight

By Tetch Torres
INQUIRER.net
1:15 pm | Friday, March 1st, 2013

MANILA, Philippines—At least 10 people died while four others were injured when a firefight broke out between the "royal army" of Sulu and Malaysian forces in Lahad Datu village in Sabah, the daughter of Sultan Jamalul Kiram III said Friday.

Among those wounded is a woman, Princess Jaycel Kiram said in press conference in Manila.

She said the information was relayed to the royal family by Rajah Muda, brother of the sultan and leader of the group that sailed from Mindanao to Lahad Datu on February 12 to stake a territorial claim on Sabah.

The exchange of gunfire began at around 6 a.m. Friday when the Malaysian forces inched closer to the place where the group, which includes about 30 gunmen according to Filipino authorities,  has been holed up, Abraham Idjirani, spokesman for the Sultan of Sulu, said at the press conference.
The group has no intention to leave the area despite the firefight, the sultan stressed.

The Department of Foreign Affairs confirmed that shots were fired but denied reports there were casualties.

Foreign Affairs spokesman Assistant Secretary Raul Hernandez told ABS-CBN network that the gunfire had stopped and there were no casualties.
"What he (Philippine ambassador to Malaysia) relayed to Secretary del Rosario was that this incident happened earlier, and thank God there were no casualties," Hernandez said.

Scores of followers of Sultan Kiram have been facing off with Malaysian security forces in Lahad Datu village for more than two weeks. With Radyo Inquirer and Agence France-Presse

- See more at: http://globalnation.inquirer.net/66031/10-killed-4-injured-in-sabah-firefight#sthash.Q0T59k7g.dpuf

Tiada ulasan:

Pengikut