Khamis, 20 Disember 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 20 Dec 2012 03:54 AM PST

bumiyang


Pakatan Sibuk Cabar Najib Bubar Dewan - Tapi Pembahagian Kerusi Mereka Pun Belum Selesai???

Posted: 20 Dec 2012 12:42 AM PST

Kelayakan Piala Asia 2015 - Rajagopal Bakal DiKambing Hitam???

Posted: 19 Dec 2012 04:30 PM PST

Politik Harian

Posted: 20 Dec 2012 03:31 AM PST

Politik Harian


Pemuda Gerakkan Inisiatif Bantu 240,000 Muflis Dapatkan Pembelaan

Posted: 19 Dec 2012 10:15 PM PST


Komitmen kerajaan untuk mengkaji semula Akta Kebankrapan 1967 seperti diumumkan Perdana Menteri dalam Perhimpunan Agung UMNO 2012 lalu diaplikasikan melalui gerak kerja yang dilaksanakan oleh Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Menjelaskan perkara itu, Exconya, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, pihaknya terpanggil untuk menggerakkan inisiatif dengan beri kerjasama untuk mencari penyelesaian berikutan rekod sedia ada menunjukkan lebih 240,000 orang muflis termasuk kakitangan kerajaan dan usahawan tidak mendapat pembelaan.

"Kita mahu mereka ini tampil untuk memberikan pandangan serta bekerjasama dengan kita. Hasil daripada maklumat itu, kita akan bawa kepada pengetahuan pihak berkuasa dan saya yakin, akta baru nanti akan memberikan lebih ruang kepada orang yang bankrap untuk mendapat peluang kedua."

Katanya, hasil pertemuan bersama Jabatan Insolvensi Malaysia (MdI) di Putrajaya baru-baru ini, terdapat banyak ruang boleh diambil.

"Difahamkan, hanya dua puluh peratus saja yang berjaya dikenalpasti sementara bakinya tidak diketahui. Kita bimbang jika tidak dicegah, ia akan mengancam masa depan serta produktiviti negara," katanya pada Majlis Pelancaran Kempen Muflis @ Bankrap.

Menerusi pengumpulan maklumat di laman sosial facebook dan twitter, Pemuda UMNO bersama gabungan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) akan membawa semua pendapat berkenaan ke pengetahuan pihak berwajib termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak serta Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz untuk pertimbangan selanjutnya.

"Terdapat ruang untuk mereka yang muflis kembali menjalani kehidupan seperti biasa terutama golongan muda bagi mendapatkan kembali hak serta bebas dari belenggu bankrap.

Sohaimi yang juga Pengerusi Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan (BePU), Pemuda Umno, berkata, orang ramai boleh melayari blog www.muflis-peluangkedua.blogspot.com atau facebook dan twitter Muflis Peluang Kedua bagi tujuan itu.

Menurutnya, satu forum berkaitan isu berkenaan akan diadakan penghujung Januari depan dengan menghimpunkan mereka yang muflis untuk berbincang mengenai masalah terbabit dengan penyertaan beberapa Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK), Bank Negara Malaysia serta Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) bagi menjawab segala perkara berbangkit.

"Kita juga melantik artis Fizo Omar sebagai duta kerana dia juga diisytihar muflis, jadi saya berharap orang ramai mengambil peluang ini dengan sebaik mungkin," katanya.

Hadir sama, Presiden Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia (PKMM), Datuk Mokhtar Samad dan Ketua Biro Pemantau Perkhidmatan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Abdul Karim Said Khadaied.

Sumber: www.pemuda.com.my

Bekas Ketua Keselamatan PAS, Kesal Pernah Kafirkan UMNO

Posted: 19 Dec 2012 07:35 PM PST


Jertih: "Saya kesal dan rasa bersalah yang teramat sangat kepada masyarakat Islam, khususnya ahli UMNO di negeri ini kerana pernah menuduh mereka kafir," kata bekas Ketua Keselamatan PAS Besut, Raja Omar Raja Ayob (gambar), 53.

Beliau yang berasal dari Kampung Air Terjun di sini dan pernah menjadi penceramah PAS satu ketika dulu, mengakui terpaksa mengkafirkan UMNO kerana menerima arahan supaya mematuhi amanat Datuk Seri Hadi Awang.
Katanya, pada era 1980-an ketika amanat itu dikeluarkan PAS, beliau menjelajah seluruh Terengganu menyampaikan ceramah kepada orang ramai mengikut apa yang terkandung dalam amanat berkenaan.

Raja Omar berkata, ketika itu beliau begitu yakin dan percaya dengan amanat berkenaan serta sanggup mengkafirkan orang UMNO disebabkan taksub dan patuh dengan arahan Hadi yang ketika itu pesuruhjaya PAS negeri.

Bagaimanapun, Raja Omar yang kini menjadi Ahli Jawatankuasa UMNO Besut berkata, beliau menyesali perbuatannya selepas sedar kesilapan dan menyertai UMNO pada 2004 ketika bekas Menteri Besar, Datuk Seri Idris melancarkan gerakan 'Selamat Tinggal PAS.'

Amalan bertentangan

"Saya benar-benar rasa bersalah dan memohon maaf kepada seluruh umat Islam, terutama ahli dan penyokong UMNO. Banyak amalan bertentangan dengan Islam dijadikan modal pemimpin PAS menyebabkan berlakunya perpecahan di kalangan umat Islam.
"Kerana percaya dengan amanat itu, masyarakat Islam negeri ini terutama penyokong tegar PAS sanggup mengadakan solat Jumaat berasingan, tidak makan sembelihan orang UMNO dan menyediakan tanah perkuburan berasingan dengan orang UMNO.

"Malah, ada yang terpaksa bernikah dua kali kerana mendakwa tidak percaya dengan imam daripada kerajaan Barisan Nasional (BN) yang dituduh kafir. Ini amat menyedihkan dan merugikan umat Islam kerana amanat Hadi menyebabkan perpecahan dan kepercayaan songsang," katanya.

Raja Omar berkata, di daerah Besut sehingga kini masih wujud lapan tempat yang sebahagian besarnya markas PAS dijadikan pusat solat Jumaat berasingan, walaupun masjid yang dibina kerajaan terletak berhampiran.

Gesa Hadi mohon maaf

Katanya, sudah tiba masanya Hadi tampil memohon maaf kepada seluruh umat Islam terutama penyokong UMNO disebabkan kesilapan yang dilakukannya.

"Apa yang diucapkan pemimpin PAS itu sekarang berbalik kepada mereka sendiri. Dulu mereka kata UMNO kafir kerana bekerjasama dengan bukan Islam, sekarang mereka juga jadi kafir kerana menjadikan DAP sebagai rakan kongsi," katanya.

Raja Omar berkata, pada setiap ceramah anjuran UMNO ketika ini, beliau terpaksa memperbetulkan amanat itu dan meminta maaf kerana pernah mengkafirkan orang UMNO. -BH

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 20 Dec 2012 03:22 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Cari kerja dengan kerajaan

Posted: 19 Dec 2012 09:21 PM PST


Seorang anak muda, Musa bin Hasan dari desa datang ke kota untuk mencari kerja.

Waktu petang dia akan berjumpa dengan kawan sekampong, Ramli bin Yusof yang sudah lama bekerja di Jabatan Perkhidmatan Awam untuk tanya-tanya. Ramli turut membawa bersama rakan istimewanya dari tempat sama kerja tapi di Jabatan Kehakiman, Anita Harun yang sudah agak intim perhubungan mereka. Nak tunjuk rakan sekampong lah konon.

Sebaik mereka bertemu di sebuah warong dan Musa diperkenalkan oleh Ramli kepada Anita, mereka oder minuman dan kueh-kueh untuk minum teh petang.

Musa: Kamu kerja di Jabatan Perkhidmatan Awam, kan?

Ramli: Ya ... apa pasal? Apa aku boleh tolong?

Musa: Aku ada mohon kerja yang sesuai dengan pelbagai tempat. Ada kerja syarikat swasta. Ada kerja syarikat kerajaan. Ingat nak juga cuba jabatan-jabatan kerajaan tertentu. Nak tanya sedikit ... bagus ke kerja dengan kerajaan. Orang kata gaji sikit.

Ramli: Tentu boleh ... tapi dari segi gaji mungkin tidak sebesar swasta tapi sudah bertambah kompetitif bagi bebanan kerjanya. Tahu-tahulah kerja dalam kerajaan tidak seteruk dan segesa-gesa seperti kerja dengan swasta. Namun ianya lebih stabil. Sebenarnya banyak kelebihan bekerja dengan sektor awam. Itulah sebab ramai orang memohon jawatan kosong yang diiklankan di sektor awam.

Anita: Ah ... kueh dah sampai. Jemput makan dahulu Musa.

Musa: Terima kasih. Terima kasih.

Ramli: Ada elaun perumahan. Anda akan dapat elaun perumahan pada setiap bulan. Usah risau lagi untuk membayar sewa bulanan rumah kerana elaun sudah pasti akan membantu.

Ada elauns COLA ia-itu cost of living allowance. Bila kerja sini dan taraf hidup tinggi, ada cola berdasarkan bandar mana kita kerja.

Anita: Kat Kolumpo ni semuanya mahal, dari tambang bas, makan, tol dan lain - lain.

Ramli: Lepas tu ada pula imbuhan khas yang dipanggil ITKA atau singkatan untuk Imbuhan Tetap Khidmat Awam. Ini imbuhan untuk kakitangan awam, sebagai penghargaan berkhidmat untuk negara.

Musa: Cerita sikit pasal kenaikan gaji tahunan.

Ramli: Ya aku lupa. Dalam swasta sekarang, kenaikan gaji tahunan adakala tidak garenti. Ada bergantung pada prestasi kerja. Adakala bergantung pada bos suka kamu.

Anita: Dalam kerajaan, sudah pasti ada kenaikan gaji tahunan anda. Lagi lama anda berkhidmat, lagi tinggi kenaikan gaji yang diperolehi kerana pada pangkat lebih tinggi, kenaikkan tahunan lebih tinggi.

Ramli: Ya ... penting sekali ada beberapa kemudahan untuk beli rumah, kenderaan dan beli komputer. Sebaik kamu dah settle, kena fikir pasal mempunyai tempat teduh. Jumlah pinjaman mungkin tak setanding swasta tapi bukan pinjam dengan Bank dan faedah tinggi serta bayaran bulanan lebih besar. Dapat pinjam bila-bila masa dan tak payah nak tunggu kiu.

Musa: Bagus tu .... cuti berapa hari setahun?

Anita: Cuti paling minima adalah 14 hari buat pekerja am. Bagi yang berjawatan professional, setahun sampai 25 hari. Ada lagi tambahan cuti tahunan dengan kenaikan pangkat. Bagi isteri bersalin, boleh ambil cuti 2 bulan dengan gaji.

Musa: Kerajaan pakai caruman KWSP atau pencen?

Ramli: Baru nak cari kerja, kau dah fikir pencen. Baguslah rancang ke hadapan. Ianya terpulang pada kita. Dua-dua sekim ada kelebihan tersendiri. Oh ya ... bersara dah umor 58 tahun sekarang. Bukan lagi 55 tahun.

Anita: Satu kemudahan baik dengan kerajaan adalah peluang melanjutkan pelajaran. Ada peluang untuk dapatkan tajaan. Peluang pergi kursus pun selalu. I baru tahu banyak kursus pendik yang kita pergi bayarannya ribu juga

Musa: Bukan ke itu yang orang ramai komplen susah nak jumpa pegawai. Asyik kursus sajer.

Ramli: (Dengan senyum) Oh ... itu untuk menambah ilmu dan meningkatkan efisiensi.

Musa: Ilmu dah dapat tapi efisiensinya lambat nak meningkat.

Ramli: (Sambil tangannya mengenggam tangan Anita di bawah meja) Bagi merumuskan semua ini, kerja dalam kerajaan memberi lebih masa untuk diluangkan bersama keluarga bagi mereka yang berkeluarga. Ini bermakna kualiti kehidupan yang lebih baik.

Fara: (Keluar senyuman terukir di bibir)

Musa: Aku dengar kerja dalam kerajaan ni banyak campurtangan orang luar khususnya orang politik.

Ramli: Oh tu ... memang leceh sedikit. Tapi ianya perkara biasa di mana-mana.

Musa: Selain dari itu, aku dengar banyak kisah orang bawah buat kerja tapi ahli politik yang ambil nama.

Ramli: Kena faham lah bahawa sebagai pegawai kerajaan, kita berkhidmat untuk apa yang orang putih kata serving our political master. Jadi ...

Anita: Jadinya ... lantak mereka nak sangat nama. Bila ada masaalah, kita buat dekkk saja. Biar mereka pula  yang akan dipersalahkan orang ramai dan awam.

Musa: Oh gitu ... lepas tu, macam mana pula dengan masaalah rasuah dalam kerajaan. Tak ke risiko pada kerja di situ?

Ramli: Ah! Kau ni Musa, pendik cerita sajalah. Yang ahli politik ni kan, biar dia nak kredit kerana bila apa-apa berlaku, they will take the blame. Bukan kita.

Anita: Mereka nak ambil rasuah tu pun tidak semudah dijangka orang. Kena ada persetujuan dan kerjasama dari kita untuk menjalankan arahan, meluluskan bayaran dan melepaskan cek. Kalau kita tak setuju dan bekerjasama, mereka tak boleh nak makan rasuah.

Musa: Tak patut rasuah terus berlaku?

Ramli: Kalau ahli politik nak makan rasuah, kenalah .... ahem ahem. 

Musa: Apa tu?

Ramli: TST lah Musa. Tahu sama tahu. Penting sekali, bila apa-apa berlaku, mereka yang kena.  Ahli politik lain cari mereka. Rakyat cepat menuduh mereka. Kita tetap clean dan boleh bising pasal rasuah.

Wow! Masih lagi untong jual orang dari cari kerja

anakbukitgantang says

Posted: 20 Dec 2012 03:22 AM PST

anakbukitgantang says


21 Disember 2012 -Kiamat itu hanya dalam pengetahuan Allah

Posted: 20 Dec 2012 01:00 AM PST

Heboh diperkatakan pada 21 Disember 2012 akan berlaku penjajaran planet planet. Penerangan Falak Online di SINI

Gambar dari Falak Online-tidak akan berlaku penjajaran planet pada tarikh itu

Soalan- Apakah akan berlaku penjajaran planet pada 21 Disember 2012?
 
No such a thing!(tidak akan berlaku apa apa)
 
Malah, kalau kita periksa dan kira kedudukan Matahari, Bumi dan Pusat Galaksi pada tarikh atas, Matahari akan berada hampir 6 darjah JAUH dari titik Pusat Galaksi.
6 Darjah tu = 12 KALI Diameter Matahari (bila kita lihat matahari di langit).
Kalau sejajar, dah pasti ia TEPAT berada 0 Darjah dari Titik Pusat Galaksi tu.
 
Ikuti penjelasan Pusat Pembangunan Pondok Berhad berkenaan kiamat pula  di SINI


Rakyat di beberapa negara sudah panik dengan kepercayaan bahawa dunia akan kiamat Jumaat ini (21/12/2012). Mereka percaya pengiraan kalendar masyarakat Maya, sebuah tamadun Mesoamerika ribuan tahun lalu yang terkenal dengan seni bina, sistem matematik dan astronomi, akan berhenti pada 21 Disember ini.
 
Sebenarnya, orang Maya tidak pernah meramalkan tarikh kiamat. Kepercayaan ini bermula 46 tahun lalu apabila Dr Michael Coe, seorang pakar tamadun Maya, menyatakan bahawa pengakhiran kalendar Maya mungkin mencetuskan Armageddon, seperti disebut dalam kitab Injil. Sejak kenyataan itu, ada orang mempercayai ke tahap menjadi fanatik. Ada yang percaya sebuah planet atau komet akan melanggar bumi atau diserang makhluk asing.
 
Walaupun NASA menyangkal teori ini, ada orang Amerika yang menyediakan rumah perlindungan bawah tanah untuk menangkis nyalaan solar dan radiasi. Di Rusia, ramai mula menyimpan bekalan makanan dan keperluan utama hinggakan Perdana Menteri Dmitry Medvedev terpaksa membuat pengumuman untuk meredakan keadaan.

Kita orang Islam percaya hari kiamat adalah rahsia ALLAH SWT. Hatta Nabi Muhammad SAW pun tidak tahu bilakah kiamat akan berlaku.
Dalam Surah Al-A'raf, ayat 187 bermaksud: "Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad) tentang hari kiamat: Bilakah masa datangnya?
 
Katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan mengenainya hanyalah ada di sisi Tuhanku, tidak ada sesiapa pun yang dapat menerangkan kedatangannya pada waktunya melainkan Dia. (Huru-hara) hari kiamat itu amatlah berat (menggerunkan makhluk-makhluk yang ada) di langit dan di bumi; ia tidak datang kepada kamu melainkan secara mengejut.

Mereka bertanya kepadamu seolah-olah engkau sedia mengetahuinya. Katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan mengenai hari kiamat itu adalah di sisi ALLAH, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui."
 
Selanjutnya, sabda Rasulullah SAW, "Hari kiamat tidak akan berlaku hinggalah harta benda melimpah ruah kemudian timbulnya bermacam fitnah dan banyaknya berlaku al-Harj. Sahabat bertanya Baginda: Apakah al-Harj itu wahai Rasulullah? Baginda menjawab: Pembunuhan! Pembunuhan! Pembunuhan! Sebanyak tiga kali." (Riwayat Ibnu Majah)
 
Kita wajib mempercayai hari kiamat. Malah kita telah diberikan tanda-tanda akan berlaku kiamat. Ayat 7 Surah Al-Hajj bermaksud: "Dan bahawa sesungguhnya hari kiamat itu tetap akan datang, tidak ada sebarang syak padanya dan bahawa sesungguhnya ALLAH akan membangkitkan (menghidupkan semula) orang-orang di dalam kubur."

Daripada Anas RA katanya: "Akan kusampaikan kepadamu sebuah hadis yang tidak akan disampaikan orang kepadamu sepeninggalanku.
Saya mendengar Rasulullah SAW bersabda: "Antara tanda-tanda kiamat ialah: berkurangnya ilmu, meratanya kebodohan, berlakunya (merebaknya) perzinaan dan banyaknya perempuan serta sedikitnya lelaki sehingga bagi 50 perempuan hanya seorang pengawalnya.
Rasulullah SAW telah menjenguk kepada kami semasa kami sedang ingat-mengingati satu sama lain, lalu Baginda SAW bertanya: "Apa yang kamu ingat mengingatkan itu?"
 
Kami menjawab: "Kami mengingati perihal hari kiamat dan saat berlakunya"; Nabi SAW bersabda: "Sesungguhnya saat kiamat tidak akan berlaku melainkan setelah kamu melihat sebelumnya 10 alamat." Lalu Baginda SAW menyebut alamat atau tanda-tanda itu iaitu: Asap, Dajal (orang yang menyembunyi dan mengubah keadaan perkara-perkara yang benar dengan perkataan dustanya atau perbuatan sihirnya) Dabbatul-Ardh, terbit matahari dari pihak masuknya (dari pihak barat), turunnya Nabi Isa anak Mariam, dan Ya'juj wa Ma'juj."
 
Antara tanda-tanda kecil kiamat ialah ramainya pembohong besar (Sahih Muslim), ramainya saksi palsu (HR Ahmad), orang bodoh dan hina mendapat kedudukan terhormat (HR At-Tabrani), ramai orang soleh meninggal dunia (HR Ahmad) dan sikap orang Muslimin yang memberikan salam kepada orang yang dikenali sahaja (HR Ahmad).
 
Juga apabila bulan sabit kelihatan besar (HR At-Tabrani), penaklukan Baitulmaqdis (Sahih Bukhari) dan apabila negara Arab menjadi padang rumput dan sungai (Sahih Muslim).




Kesemua tanda kecil ini telah pun berlaku. Kelak menyusul pula tanda-tanda besar kiamat.


 
Hendaklah kita sama-sama mengambil iktibar. Jadikanlah al-Quran dan Hadis sebagai rujukan utama perkara-perkara yang berkaitan dengan akidah.

siapa benar -Sekupang dua vs Nga Kor Ming di DUN Perak

Posted: 19 Dec 2012 03:56 PM PST

Nga Kor Ming dengan angkuhnya mengaku di sidang DUN Perak bahawa blogger Sekupang dua telah mengaku salah memfitnah beliau. Sekupang dua telah membuat press conference dan tidak mengaku memfitnah dan seterusnya  mengaku salah kerana memfitnah Nga Kor Ming dan dijatuhkan hukuman oleh mahkamah!
 
Ikuti penafian Sekupang dua yang saya petik dari blog beliau di SINI 

 


Petang tadi teman terpanggil menjawab segala pembohongan Nga Bila dalam Sidang Dewan siang tadi menyatakan teman mengaku bersalah memfitnah, meminta maaf pada beliau serta makamah mengarah menarik balik artikel berkenaan seprti mana yang dia dakwa...

Dalam Kenyataan teman dalam sidang akhbar tadi...
Retetan kenyataan yang dikeluarkan oleh Nga didalam Dewan Undangan Negeri 18.12.12 menyatakan bahawa saya telah mengakumemfitnah Ngadan seterusnya makamah telah mengarahkan saya menarik balik artikel berkaitan kes saya dengan beliau. saya ingin menegaskan bahawa makamah tidak pernah membicarakan dan memutuskan saya telah memfitnah beliau, aptah lagi mengarah saya untuk menarik balik artikel tersebut

Apa yang terjadi ialah pihak-pihak yang terlibat telah bersetuju menarik balik kes masing-masingdengan kos ditanggungsecara sendiri seterusnya suatu penghakiman Persetujuan telah direkodkan di Makamah tersebut, Saya ingin menegaskan bahawa kes fitnah yang dibawa oleh Nga terhadap saya dan juga tuntutan balas fitnah saya terhadap beliau tidak pernah dibicarakan dan diputuskan oleh makamah

Oleh kerana Nga telah menyebarkan maklumat berkenaan dengan penghakiman persetujuan tersebut didalam blog nya secara tidak benar, maka saya telah sekali lagi menyaman malu beliau memandangkan terdapat kenyataan yang dibuat beliau telah seolah-olah menyatakan saya telah memfitnah beliau

Oleh yang demikian juga , saya menyatakan bahawa Nga pada hari ini telah berbohong didalam sidang Dewan Undangan Negeri dengan sekali lagi membangkitkan pekara ini maka saya ingin menyarankan supaya Nga dih adapkan ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan di bawah Artikel 35 dimana Seorang Ahli Dewan MESTILAH bercakap BENAR!

APA-APA PUN TEMAN SEBAGAI RAKYAT JUGA BERPENDAPAT, JANGAN BERBOHONG DALAM SIDANG DEWAN, KALAU BERANI BERBOHONG DALAM SIDANG APATAH LAGI DENGAN RAKYAT

Taipingmali (tm)

Posted: 20 Dec 2012 01:34 AM PST

Taipingmali (tm)


Dakwaan Dap bahawa Melayu kuat makan rasuah

Posted: 19 Dec 2012 03:55 PM PST

Melayu murtad iaitu Timbalan Pengerusi Dap yang baru, Dr Aris menuduh Melayu kuat makan rasuah ada betul dan tepat.

Beliau yang baru dilantik ke jawatan tersebut bersama anak pinjam bin Khir Johari dalam kongres Dap baru-baru ini.

Memang benar kata beliau, rata-rata yang menerima rasuah adalah kaki tangan kerajaan.

Menurut cakap orang Pas, 85 peratus kaki tangan kerajaan adalah penyokong pembangkang Pas, Pkr dan Dap.

Orang Umno duduk dikampung dan mereka adalah golongan miskin. Jadi mana mungkin orang Umno yang miskin merempat makan rasuah.

Pas sebelum ini telah melabelkan "Di mana ada Umno di situ rakyat merempat" . Jadi betullah kata orang Pas. Orang miskin hanya mengharapkan bantuan duit Umno sahaja, bukan duit kerajaan.

Umno tak ambil duit kerajaan sebab duit kerajaan milik rakyat. Ini pun Pas yang cakap.

"Duit kerajaan bukan duit Umno tapi duit rakyat " kata ustaz Pas.

" Pas juga kata duit gaji kaki tangan kerajaan termasuk gaji mufti dibayar dengan duit judi, duit rasuah, duit arak , duit pelacur dll. " Kata Azli Taliban Pas Perak.

Berkenaan dengan RM 200 billion wang haram mengalir keluar negara juga bukan salah Umno tetapi salah Pkr, Dap dan Pas.

Tak percaya?

Okay, sekarang ini siapa yang banyak melawat ke China dan banyak buat transaksi tele banking ? Jawabnya ialah Pas.

Pkr dan Dap terlibat ?

Memang terlibat, mereka lah pakar mengubah wang haram. Orang Melayu duduk kampung, merempat pulak, mana dia reti nak buat wang haram.

Anwar Ibrahim adalah raja dalam urusan ini, sebab itulah 1998 semasa beliau jadi menteri kewangan, negara hampir bankrupt dibuatnya.

Nasib baik lah kita ada Tun Mahathir yang bijak dan berjaya menyelesaikan masalah dengan menghapuskan wang kertas RM 1000 dan wang itu hendaklah di bawa masuk dalam tempoh sebulan, jika tidak ia jadi wang kertas tandas.

Siapa yang rugi? Anwar dan kroninya lah.

Cukup lah setakat tu untuk pagi ini. Mai minum kopi dan roti canai dulu.

Chaow.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Cukai Pintu Ditetap Kementerian Kewangan Bukan PBT - INFO 12

Posted: 19 Dec 2012 09:28 AM PST

Pembohongan PKR terkini, dulu sebelum PRU 12 PKR berjanji dalam menepestool semua cukai pintu akan turun 10 hingga 20 peratus. tetapi selepas memerintah tak buat pun malah cukai pintu terus naik.

sekarang MB kata kenaikan cukai pintu ditetapkan oleh pihak kerajaan persekutuan. Poorahhh

Gadis Melayu Bertudung Berkerja Di Restoran (Non-Halal) Di Kelantan

Posted: 19 Dec 2012 09:18 AM PST

Zairil Khir Johari Simbol Kebodohan DAP

Posted: 19 Dec 2012 08:50 AM PST

Rakyat Malaysia yang berpengalaman dan cukup matang dalam selok belok politik negara, cukup kenal siapa DAP iaitu sebuah parti yang lahir, hidup dan bernafas atas semangat bencikan Melayu, bencikan Raja-raja Melayu, memusuhi Islam, rasis, chauvinis, kiasu serta cenderung menindas kaum lain dengan memonopoli ekonomi dan bercita-cita menguasai politik secara mutlak, tidak tahu erti ikhlas dalam bekerjasama atau bertolak ansur, enggan menghormati mahupun mengasihani sesiapa sahaja dari kaum lain.

Pastinya, DAP menafikan bahawa mereka adalah sepertimana yang digambarkan di atas. Namun, penafian mereka samalah seperti seorang yang ditangkap ketika sedang mencuri tetapi masih enggan mengaku bersalah. Sukar bagi DAP untuk membuktikan bahawa mereka bukanlah seburuk sepertimana yang digambarkan kerana mereka terlalu bongkak untuk menyembunyikan keangkuhan dan kebencian mereka.

Hari ini, selepas berakhirnya Konvensyen Kebangsaan DAP dan setelah ditempelak kerana menidakkan jasa serta menolak kaum Melayu dari memegang jawatan dalam parti itu, DAP sekali lagi terhegeh-hegeh menafikan yang mereka bukan anti-Melayu.

Maka, Zairil Khir Johari bin Abdullah pun disuakan kepada media untuk meyakinkan rakyat bahawa DAP bukan anti Melayu serta merupakan parti yang adil, bersih dan saksama. Nampaknya, hanya kerana mempunyai beberapa ekor Melayu bangsat yang sanggup menjadi anjing kurap di dalam parti itu dan sekumpulan Melayu bengap di dalam PAS yang sanggup menjadi anjing suruhan, maka DAP menyangka bahawa semua Melayu adalah sama bodoh dengan mereka juga.

Zairil pun menyalaklah di dalam Sinar Harian hari ini mengenai ketelusan, kebijaksanaan, kecekapan dan keadilan DAP berbanding BN dalam soal ekonomi Melayu di Pulau Pinang.

Entah ketelusan apa yang Zairil lalutkan jika Ketua Menteri, Lim Guan Eng begitu 'selesa' masuk campur dalam urusan MPPP? Bukankah ketidaktelusan Guan Eng yang membawa kepada perletakkan jawatan Lim Boo Chang, seorang Ahli MPPP kerana tidak tahan dengan campurtangan Ketua Menteri itu dalam projek sPICE? Malah, Boo Chang juga mendedahkan sifat Guan Eng yang suka 'mengilas tangan' (mengugut) dan kukubesi. Pendedahan ini disokong pula dengan gelaran Tokong, oleh orang nombor dua dalam negeri.

Dan kecekapan apa yang Zairil bobrokkan sehinggakan Teoh Beng Hock terpaksa 'mati' demi menutup kes rasuah DAP di Selangor?

Serta, keadilan apa yang Zairil bohongkan jika Melayu dihalau secara sistematik dengan menaikkan harga hartanah secara drastik, meroboh dan merampas kampung-kampung serta perniagaan Melayu dan India serta menyukarkan pengeluaran lesen perniagaan kepada kaum Melayu dan India? Perkara yang sama juga berlaku di Selangor sehingga menyebabkan kenaikan harga hartanah menjadi tidak terkawal.

Di Selangor juga DAP memainkan peranan penting di sebalik pemerintahan PKR untuk memastikan peniaga Melayu tidak dapat 'bangun'. Antara yang terdedah ialah rancangan kerajaan Selangor untuk mengambil alih pasar tani dan pasar malam yang banyak membantu merancakkan ekonomi Melayu. Begitu juga bagaimana kerajaan Selangor dengan sengaja mengenakan bayaran letak kereta di kawasan penjaja kecil Melayu yang tidak jauh dari kedai-kedai Cina di mana letak kereta adalah percuma. Bukan rahsia bahawa kerajaan Selangor juga cuba mengambilah tanah Yayasan Basmi Kemiskinan untuk dijadikan Pusat Perkembangan Budaya Cina.

Kita juga ingin bertanya, kebijaksanaan apa yang Zairil bayangkan di dalam DAP? Jika DAP bijak, pasti mereka tidak akan meletakkan Zairil sebagai simbol Melayu di dalam DAP kerana tindakan itu hanya mengesahkan lagi betapa rasis dan chauvinisnya parti itu. Ini kerana Zairil bukan Melayu, tetapi Cina. Apa ke bodohnya DAP meletakkan seorang Cina sebagai simbol Melayu untuk menunjukkan yang mereka tidak membenci Melayu? Begitu tebal sekali nampaknya kebencian DAP terhadap Melayu sehinggakan 'simbol Melayu' juga DAP tidak sanggup meletakkan seorang Melayu tulen?

Maka terbuktilah bahawa DAP bukannya seburuk sepertimana kita sedia maklum tetapi sebenarnya adalah jauh lebih buruk lagi kerana mereka bukan sahaja rasis, kiasu, chauvinis, menindas dan tidak berhati-perut, tetapi mereka juga bodoh dan korup. Di masa yang sama, DAP menganggap Melayulah yang bodoh dan mengaburinya dengan menuduh UMNO pula sebagai rasis terhadap kaum Cina.

Untuk pengetahuan DAP, bukan semua Melayu bodoh. Masalah Melayu masih di takuk lama dan tidak mampu bersaing bukan kerana mereka bodoh, tetapi kerana kaum Cina menggunakan semua kuasa ekonomi yang ada pada mereka untuk memastikan Melayu tidak ke mana. Benar, ada segelintir Melayu yang malas dan bersifat dengki namun, bodoh tidak sekali.

Cina bodoh pula sebenarnya ramai juga tetapi penulis harus bersifat 'gentleman' untuk mengakui bahawa walaupun bodoh, kebanyakan mereka begitu rajin. Atas kesedaran itu, kaum ini sangat takut jika kaum Melayu yang bijak dan juga tidak malas, berjaya mengatasi mereka. Buktinya boleh dilihat di dalam sektor swasta di mana sudah menjadi senario biasa di mana Cina bodoh menjadi ketua kepada Melayu yang jauh lebih bijak darinya dan seluruh pengurusan atasan yang sedia dikuasai Cina akan memastikan yang Melayu bijak yang ada, kekal berada lebih bawah dari mereka.

Logiknya, jika Melayu tidak bijak, tidak mungkin negara ini mampu aman dan sentosa sehingga mengatasi rekod semua negara yang se-usianya. Sedangkan, negara ini diterajui Melayu, bukannya Cina.


Dan jika benar Melayu UMNO bersifat rasis seperti yang dituduh DAP, bagaimana pula kaum Cina diberi peluang untuk menguasai ekonomi negara di bawah pemerintahan BN yang diterajui Perdana Menteri dari UMNO selama ini?

Akhir sekali, apakah kita pasti yang negara ini mampu sampai ke tahap ini, dan kaum Cina mampu menjadi mewah seperti hari ini, sekiranya DAP berjaya mengambil-alih Kuala Lumpur dan pemerintahan negara pada 13 Mei 1969?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dakwaan Salah Guna Kuasa DAP & PAS : Nambikkai Buat Laporan Polis 19/12/...

Posted: 19 Dec 2012 04:12 AM PST

Diterbitkan pada 19/12/2012
Barisan Bersatu Nambikkai (Nambikkai) hari ini membuat laporan polis berhubung dakwaan Menteri Besar (MB) Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat telah menyalah gunakan kuasa dengan memberi hak kebebasan tanah seluas 10, 526 ekar di daerah Relai, Chiku dan Gua Musang setelah kerusi DUN di Perak banyak dimenangi oleh DAP dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 lalu.

Presidennya, Kalai Vanar Bala Sundram berkata beliau percaya perkara tersebut setelah mendapat bukti yang kukuh daripada blog yang mengeluarkan perkara berkaitan isu skandal tanah yang dikaitkan dengan MB Kelantan itu.

Maklumat lanjut sila klik di link berikut :-
http://www.klpos.com/ekslusif/31791-salah-guna-kuasa--nambikkai-buat-laporan-...

Bajet Alternatif - PR Terus Berbohong Kepada Rakyat .mov

Posted: 19 Dec 2012 04:07 AM PST

Isu Basmi Kemiskinan Di Pulau Pinang MB Sangkal Sangkal Dakwaan Koo Ham

Posted: 19 Dec 2012 04:02 AM PST

Nizar Tidak Profesional, Bertanggungjawab : DS Zambry.mov

Posted: 19 Dec 2012 03:57 AM PST

Kor Ming Berang Skandal Pemilikan Tanah Di Kelantan Didedahkan

Posted: 19 Dec 2012 03:55 AM PST

Koo Ham, Kor Ming Dicabar Nafi Bukan Pengarah Syarikat Upayapadu Plantat...

Posted: 19 Dec 2012 03:54 AM PST

DAP LAYAN MELAYU MACAM ANJING KURAP

Posted: 19 Dec 2012 02:12 AM PST

Keputusan pemilihan anggota Jawatankuasa Eksekutif Pusat Dap (CEC) Sabtu lalu tidak mengukuhkan lagi hakikat bahawa parti itu adalah RASIS, CAUVINIS, ANTI-MELAYU dan ANTI-ISLAM.

Sejumlah 1,823 daripada 2,576 perwakilan yang hadir pada Kongres Nasional Dap Ke 16 di Pulau Pinang memilih 17 anggota CEC berbangsa Cina dan tiga wakil India.

Tidak seorang pun daripada lapan calon Melayu yang bertanding dipilih termasuk Setiausaha Politik Ketua Menteri, Zairil Mohd Khir.

Blogger yang menjadi pencacai dan pengampu Dap seperti Aspan Alias dan Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz serta bekas Presiden Kesatuan Kebangsaan Wartawan Malaysia, Hata Wahari terkedu mulut dan terkunci jari jemari mereka untuk mengetuk analisa dalam blog mahupun memberi komen terhadap apa yang berlaku.

Jika mereka boleh terkejut apatah lagi bangsa Melayu yang sejak Pilihan Raya Umum 2008 telah digula-gulakan oleh Dap dengan imej kononnya ia sebuah parti berbilang kaum yang memperjuangkan hak dan kebajikan semua kaum.

Buktinya sekarang sudah jelas pada sesetengah orang Melayu yang masih buta hati dan berfikiran sempit untuk mempercayai parti perkauman Cina ini.

Mahu tidak mahu untuk menutupkan malu tembelangnya yang sudah tidak dapat ditutup lagi, terpaksalah Dap melantik dua pemimpin Melayu yang kalah dalam pemilihan tersebut - Zairil Mohd Khir, yang juga anak kepada bekas Menteri Pelajaran, Tan Sri Mohd Khir Johari serta Senator Dr Ariffin SM Omar, seorang pensyarah kanan di Universiti Pertahanan Malaysia dan bekas pemimpin Aliran.

Kekalahan mutlak calon-calon Melayu pada pemilihan CEC itu bagaimanapun tersirat rahmat disebaliknya yang boleh menyedarkan umat Melayu bangun dari mimpin mereka dan tidak termakan dengan dakyah Dap.

Slogan 'Malaysian Malaysia' yang menjadi tonggak perjuangan Dap sejak awal penubuhannya dan kemudian disusuli dengan 'Middle Malaysia' pada 2009 tidak lagi boleh dipertahankan.

Ia hanya menjadi satu laungan kosong yang penuh dengan pengkhianatan terhadap Malaysia dan orang Melayu sebagai bangsa teras di negara ini.

Jika dilihat daripada evolusi Dap, ianya diasaskan oleh pemimpin bangsa berbangsa India seperti P. Patto dan V. David telah lama kelamaan telah diambil alih oleh Lim Kit Siang secara berperingkat dan akhirmya mentransformasi kepada sebuah parti Cina yang rasis dan cauvinis.

Kini Dap bukan lagi parti pelbagai kaum tetapi organisasi ala mafia yang dikawal ketat oleh keluarga Lim dan keluarga Karpal seperti juga parti anak beranak PKR.

Dap menolak agama Islam dan sistem perundangan Islam apabila ia menentang keras cadangan 'Negara Islam' dan hukum hudud yang diperjuangkan oleh Pas.

Malah dalam isu salon gunting rambut di Kelantan, Dap menunjukkan sikap anti-Islam yang tidak boleh langsung menerima apa-apa sahaja peraturan yang berbaur Islamik.

Dap juga anti-Ketuanan Melayu dan tidak boleh menerima Melayu sebagai bangsa pribumi yang menjadi penduduk asal di negara ini.

Disebabkan ia anti-Melayu, maka Dap menentang sebarang usaha untuk memperbaiki serta meningkatkan taraf sosio-ekonomi orang Melayu melalui pelaksanaan Dasar Ekonomi Baru.

Dap tidak mahu melihat orang Melayu sebagai satu bangsa yang berjaya dan megah di bumi ini dalam segala bidang.

Parti itu juga anti-bahasa Melayu dengan memberi sokongan padu kepada gerakan pendidikan Dong Zhong yang sama rasis dan perkauman seperti Dap.

Dap melalui Dong Zhong mensabotaj Bahasa Melayu yang dimaktubkan sebagai bahasa rami persekutuan dan usaha kerajaan menjadikan ia sebagai bahasa yang menyatupadukan seluruh rakyat.

Dap menentang Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 dan mahukan bahasa Cina dijadikan bahasa rasmi kedua dan setaraf dengan bahasa Melayu.

Bayangkan betapa angkuh, sombong dan tidak sedar dirinya parti ini yang telah diberi menumpang bangsa Melayu di bumi bertuah ini!

Peminggiran pemimpin Melayu di dalam Dap seharusnya membuka mata serta minda orang Melayu seluas-luasnya supaya tidak mempercayai apa sahaja janji yang diberi menjelang PRU13.

Kit Siang dan Guan Eng boleh berjanji bulan, bintang dan cakerawala untuk mendapat undi Melayu tetapi jika Melayu tidak mendapat tempat langsung dalam parti itu, apakah ia boleh diharapkan untuk membela nasib orang Melayu?

UMNO dan Barisan Nasional sahajalah satu-satunya formula yang telah dibuktikan berjaya dan otentik dalam mengangkat martabat Melayu dan membangun negara ini.

Formula kerjasama antara kaum ini telah melalui proses serta ujian selama hampir 60 tahun dan pembangkang tidak boleh menafikannya sama sekali bahawa ia telah mampu membawa kepada kemajuan, keamanan, kestabilan serta perpaduan yang erat antara rakyat.

Dap, Pas dan PKR hanya sekarang mahu meniru model kejayaan UMNO-BN tetapi sudah tentunya formula palsu pembangkang yang lebih indah khabar daripada rupa akan menemui kegagalan dan terserlah pembohongan mereka jua.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 20 Dec 2012 01:34 AM PST

Sahabat-Gunung


DAP Sengaja Mahu Menghina Kakitangan Awam Dan Orang Melayu - GAPS

Posted: 19 Dec 2012 02:37 AM PST


Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)  hari ini menyelar DAP kerana menyifatkan kadar rasuah di negara ini berpunca daripada pemonopolian  Melayu dalam Sektor Awam.

Pengerusinya, Hamidzun Khairuddin berkata, DAP sebenarnya menghina dan memperlekehkan kakitangan awam atau sengaja mahu menjadikan kakitangan awam sebagai musuh mereka.

"Ini kerana tahun lepas seorang pemimpin kanan Dap berkata, Dap akan merombak semula kakitangan awam kerana ramai sangat orang Melayu. Kelmarin seorang pemimpin Dap pula berkata, kakitangan awam banyak makan rasuah puncanya juga sebab ramai sangat orang Melayu.

Dap telah menghina kakitangan awam dan orang melayu. Dap sedang berusaha untuk menyamakan bangsa Melayu dengan rasuah.

GAPS berpendapat Dap memang semakin meroyan gilakan Putrajaya dan sebenarnya anti Melayu! Di Indonesia, Thailand, Philipine, Vietnam, Laos, India - rasuah lebih hebat berbanding negara kita, tiada pun orang Melayu yang berkerja sebagai kakitangan awam di sana. Rasuah tiada kaitan dengan mana-mana bangsa atau agama ! Rasuah adalah penyakit umat akhir zaman," ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, Rasullullah pernah mengingatkan "Setiap umat punya cabaran, dan dugaan bagi umatku ialah harta". Harta adalah penyebab rasuah. Rasullullah sudah pesan awal-awal. Penyakit umat akhir zaman. DAP sekadar ingin menebalkan semangat kiasu dan chauvinist dalam perjuangan mereka ke puncak kuasa.

"Pas sebagai rakan kongsi Dap dalam pakatan wajar mentarbiyyah pemimpin-pemimpin Dap berdasar kan hadis Rasullullah ini.

GAPS bersetuju rasuah adalah satu penyakit dan ia harus diperangi. Rasuah wajar digelar sebagai najis seperti mana kerajaan pernah menganggap dadah sebagai najis.

Rasuah timbul bila ada pemberi dan penerima. Yang memberi biasa nya adalah golongan saudagar, peniaga atau mereka yang berada. Dap wajar menjalankan kempen agar golongan saudagar, peniaga dan berada tidak memberikan rasuah. Mereka adalah punca rasuah," ujarnya lagi.

GAPS berpandangan majoriti besar kakitangan awam telah menjalankan tanggungjawab dan amanah mereka dengan sempurna. Menuduh kakitangan awam sebagai banyak makan rasuah adalah perbuatan khianat yang tidak boleh dimaafkan kerana ia menjatuhkan maruah kakitangan awam, keluarga mereka dan bangsa mereka.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 20 Dec 2012 12:04 AM PST

DARUL EHSAN TODAY


Guan Eng Kata Melayu Kaki Makan Rasuah...

Posted: 19 Dec 2012 06:00 PM PST



Kenyataan Media GAPS

Dap menghina kakitangan awam

Tahun lepas seorang pemimpin kanan Dap berkata, Dap akan merombak semula kakitangan awam kerana ramai sangat orang melayu. Kelmarin seorang pemimpin Dap pula berkata, kakitangan awam banyak makan rasuah puncanya juga sebab ramai sangat orang melayu.

Dap telah menghina kakitangan awam dan orang melayu. Dap sedang berusaha untuk menyamakan bangsa Melayu dengan rasuah.

GAPS berpendapat Dap memang semakin meroyan gilakan Putrajaya dan sebenarnya anti melayu! Di Indonesia, Thailand, Philipine, Vietnam, Laos, India - rasuah lebih hebat berbanding negara kita, tiada pun orang Melayu yang berkerja sebagai kakitangan awam di sana. Rasuah tiada kaitan dengan mana-mana bangsa atau agama ! Rasuah adalah penyakit umat akhir zaman.

Rasullullah pernah mengingatkan "Setiap umat punya cabaran, dan dugaan bagi umatku ialah harta". Harta adalah penyebab rasuah. Rasullullah sudah pesan awal-awal. Penyakit umat akhir zaman. DAP sekadar ingin menebalkan semangat kiasu dan chauvinist dalam perjuangan mereka ke puncak kuasa.

Pas sebagai rakan kongsi Dap dalam pakatan wajar mentarbiyyah pemimpin-pemimpin Dap berdasar kan hadis Rasullullah ini.

GAPS bersetuju rasuah adalah satu penyakit dan ia harus diperangi. Rasuah wajar digelar sebagai najis seperti mana kerajaan pernah menganggap dadah sebagai najis.

Rasuah timbul bila ada pemberi dan penerima. Yang memberi biasa nya adalah golongan saudagar, peniaga atau mereka yang berada. Dap wajar menjalankan kempen agar golongan saudagar, peniaga dan berada tidak memberikan rasuah. Mereka adalah punca rasuah.

GAPS berpandangan majoriti besar kakitangan awam telah menjalankan tanggungjawab dan amanah mereka dengan sempurna. Menuduh kakitangan awam sebagai banyak makan rasuah adalah perbuatan khianat yang tidak boleh dimaafkan kerana ia menjatuhkan maruah kakitangan awam, keluarga mereka dan bangsa mereka.

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

Shah Alam
19 Dec 2012

The Unspinners

Posted: 20 Dec 2012 12:01 AM PST

The Unspinners


Senator Yusof Hussin: Makan duit anak yatim Memali

Posted: 19 Dec 2012 07:33 PM PST

Amanat Hadi-Memali: Modal pemimpin PAS buat duit

Posted: 19 Dec 2012 04:29 PM PST

Fatwa diputarbelit untuk pertahan Amanat "Dajjal"

Posted: 19 Dec 2012 07:00 AM PST

Hadi permainkan hukum Allah

Posted: 19 Dec 2012 04:30 AM PST

Dua Imam, Memali, Al Maunah akibat Amanat Hadi

Posted: 19 Dec 2012 12:30 AM PST

Belantan

Posted: 19 Dec 2012 11:52 PM PST

Belantan


Benarkah Brother Anwar pilih tinggal dalam buangan di Amerika!

Posted: 19 Dec 2012 10:11 PM PST



Benarkah apa yang saya dengar ni? Yang memberitahu saya pun bukan calang-calang orang. Siap dengan pelan rancangan dan sebagainya. Ia mengenai kisah, siapa lagi, jika bukan Brother Anwar bin Ibrahim kita.

Menurut rancangan itu dia akan meninggalkan negara ini dan hidup dalam buangan di sebuah negara. Orang putih kata hidup dalam exile. Segala persiapan, menurut al-kisah itu sudah siap sedia. Tapi exile yang dimaksudkan bukan dia dibuang negeri oleh sang penguasa, tapi memilih untuk tinggalkan negara secara sukarela.

Negara yang akan didiaminya tidak lain dan tidak bukan ialah negara Uncle Sam iaitu Amerika Syarikat. Bandar raya yang dipilih ialah New York. Beliau dikatakan sudah pun memiliki rumah di situ.

Benarkah Brother Anwar? Mengapa sudah tidak tahan lagikah tinggal di Malaysia? Menurut maklumat itu, segala berita mengenai sokongan yang diperolehnya daripada kumpulan Yahudi antarabangsa, dan kritikan yang dihadapinya di Malaysia, telah menaruh simpati yang amat sangat di kalangan pelobi-pelobi Yahudi di Amerika Syarikat.

Kononnya, lagi banyak Anwar kena hentam di Malaysia di atas pembabitannya dengan kumpulan Yahudi itu, lagi banyak simpati yang akan diperolehnya daripada puak-puak pelobi Yahudi di negara itu.

Anwar, mungkin merasakan lebih senang tinggal di luar negara, dan melancarkan 'serangan politik' ke atas Malaysia dari sana. Banyak juga pemimpin antarabangsa (seperti dan setaraf Anwar) yang akhirnya tinggal dalam buangan di luar negara, serta melancarkan serangan balas ke atas negara mereka sendiri dari negara buangan itu.

Ada yang berjaya pulang semula ke negara asal sebagai Presiden atau PM, ada yang mati dibunuh separuh jalan dan ada yang terus tinggal sampai habis hayat di negara buangan itu.

Cerita mengenai Anwar ini bukan mustahil boleh berlaku. Persoalannya bila? Mungkin juga sebelum pilihan raya umum ini atau selepas itu, kita tidak tahulah. Tapi menurut kisah itu, perancangan telah diatur rapi.

Benarkah juga Anwar kini dikatakan tidak lagi mendapat sambutan di kawasan pilihan rayanya sendiri di Permatang Pauh? Benarkah ada satu insiden baru-baru ini Anwar dikatakan naik berang dengan menumbuk meja di depan jentera kempennya kerana sambutan yang diterima dalam satu ceramah di situ sungguh mengecewakan sekali?

Benarkah Anwar tidak lagi selesa untuk bertanding di Permatang Pauh dan mencari satu atau dua kawasan yang lebih selamat dalam PRU-13 ini? Antara kawasan-kawasan yang disebut-sebut ialah Batu Kawan atau Nibong Tebal?

Benarkah puterinya, Nurul Izzah juga akan meninggalkan Lembah Pantai? Para penasihat PKR dikatakan menasihati Nurul supaya meninggalkan kawasan itu. Penasihat Nurul sendiri telah melabelkan Menteri Wilayah Persekutuan, Raja Nong Chik dengan jolokan Menteri Lembah Pantai, dan oleh itu lebih baik Nurul angkat kaki sahaja.

Nurul dikatakan akan balik bertanding di Permatang Pauh, mengambil alih tempat bapanya?

Benarkah juga ada cadangan supaya sekiranya Anwar bertanding sekali pun, calon yang paling layak dan sesuai untuk melawannya ialah Ketua Pemuda UMNO yang cukup versatil iaitu Khairy Jamaluddin (KJ)? Bagi saya itu juga satu cadangan yang baik kerana ia akan memperlihatkan pertandingan buku bertemu ruas.

Berbalik kepada rancangan besar Anwar untuk hidup dalam buangan, menurut al-kisah itu, Anwar akan ditemani oleh isterinya Wan Azizah Wan Ismail. Anak lelaki mereka, dalam pada itu, kini sudah pun tinggal di Washington D.C menemani isterinya yang bekerja di sebuah bank Amerika di situ.

Jika begitulah al-kisahnya, maka lebih baik Anwar berada di sana sahaja. Sebelum ini semasa kes Saiful Bukhari sedang berlangsung, kedengaran juga Anwar akan meninggalkan Malaysia dan tinggal di negara luar. Tapi kisah itu hanya tinggal kisah kosong sehingga kini.

Kali ini mungkin betul kot? Berdasarkan cerita itu nampaknya memang ada pergerakan ke arah itu. Maka kononnya juga Anwar dikatakan mempunyai sejumlah wang yang mencukupi untuk tinggal di Amerika Syarikat, selama mana yang beliau mahu.

Benarkah juga akan berlaku sesuatu yang besar di Malaysia sebelum Anwar berangkat?

Jika semua ini tidak benar, anggaplah sahaja ia satu lagi gosip politik yang perlu kita renungkan. Lagi pun, Malaysia kan sebuah negara yang asyik bercakap politik 24/7 – 24 jam 7 hari seminggu!

Oleh : Zaini Hassan UMO

Suara Politik
Belantan

Minta bantuan asing - BN Selangor dedah bukti?

Posted: 19 Dec 2012 08:42 AM PST



Parti Keadilan Rakyat (PKR) didakwa meminta bantuan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) asing yang ada kaitan dengan Yahudi untuk memenangi pilihan raya di negara ini.

Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed berkata, bukti-bukti yang sebahagiannya diterima daripada sumber dalaman PKR itu menunjukkan parti tersebut menjalin kerjasama dengan Konrad Adeneur Foundation (KAF).

Beliau berkata, KAF merupakan sebuah pertubuhan yang membantu golongan neo-konservatif Yahudi melalui sebuah jawatankuasa yang dikenali American Jewish Committee (AJC) dan dipercayai menerima dana daripada National Endownment for Democracy (NED) yang juga didakwa turut mempunyai pertalian dengan Anwar.

''Bukti yang ada menunjukkan Penasihat parti tersebut, Anwar Ibrahim Anwar sememangnya menjalinkan kerjasama dengan pertubuhan-pertubuhan luar, selain menerima dana serta latihan bagi membolehkan mereka menguasai negara ini,'' katanya pada sidang akhbar di sini.

Beliau berkata, dalam membantu PKR, KAF dikatakan menggerakkan operasi di negara ini melalui dua pendekatan yang dikenali sebagai 'dialog politik' termasuk ceramah dan 'pembangunan media' untuk merealisasikan agenda tersebut.


Selain itu, katanya, selain KAF, salah satu cabang di bawah NED iaitu National Democratic Institute for International Affairs (NDI) didakwa turut terlibat secara langsung membantu PKR dan Anwar dari segi dana dan buah fikiran untuk menguasai politik di negara ini.

''NDI didakwa turut menyediakan buku panduan yang menggariskan pendekatan dan kaedah untuk PKR memenangi pilihan raya.

''Kita ada bukti, dokumen serta surat-surat rasmi yang mengaitkan pembabitan Anwar mengenai perkara ini. Malah, buku panduan yang diterbitkan NDI itu turut diterjemah kepada beberapa bahasa iaitu bahasa Melayu, Tagalog, bahasa Indonesia dan Thailand.

''Apa tujuan NDI menghasilkan buku panduan itu yang seolah-olah menjadi 'kitab' kepada pakatan pembangkang khususnya PKR. Apa rasionalnya pihak asing memberi panduan kepada PKR untuk menguasai politik negara ini kalau tidak disusuli dengan agenda-agenda tertentu," katanya.

Dakwa Mohd. Zin lagi, berdasarkan buku panduan yang dikenali sebagai 'Buku Panduan Perancangan Kempen Politik' antaranya menyentuh mengenai pendekatan menyebarkan dakyah bahawa kononnya Malaysia tidak mempunyai kebebasan media dan beragama.

Buku panduan itu, dakwa beliau, turut menerbitkan prakata daripada individu yang dikenali sebagai 'Stephanie Lynn' yang merupakan Pengarah Program Kanan NDI dan bertanggungjawab menguruskan program-program agensi itu di Malaysia dan Myanmar.


Pada masa yang sama, Mohd. Zin turut menjelaskan gerakan Anwar dan agensi asing itu bermula selepas pilihan raya umum 2004.

''Ia kemudiannya berlanjutan bagi menghadapi pilihan raya umum 2008 dan berterusan menerusi gerak kerja untuk pilihan raya umum akan datang,'' katanya.

Pada masa yang sama, beliau mendakwa, kaedah yang dilancarkan oleh Anwar dan agensi asing itu turut melibatkan pendekatan 'kempen kebencian' bagi menimbulkan kebencian rakyat terhadap kerajaan BN termasuk menyentuh isu-isu sensitif.

''Contoh paling nyata ialah mereka secara halus menggunakan isu Hindraf bagi membangkitkan kemarahan rakyat. Begitu juga pada pilihan raya negeri Sarawak sebelum ini apabila pemimpin-pemimpin PKR tidak jemu menggunakan isu Kristian bagi mewujudkan perpecahan rakyat berbilang kaum.

''Anwar sendiri pernah mengucapkan mengenai 'Arab Spring' bagi memberi idea kepada rakyat bahawa 'Malaysia Spring' akan berlaku. Beliau menggunakan pengaruh golongan muda dan contoh-contoh kejatuhan rejim di negara-negara Asia Barat untuk menghasut rakyat membenci pemimpin mereka. Semua itu merupakan idea dan buah fikiran KAF dan NDI," tegasnya.

Kata beliau, kempen kebencian itu dilihat amat berbahaya dan berunsurkan subversif yang boleh menggugat keselamatan rakyat dan negara.

''Berdasarkan maklumat yang diterima, KAF juga turut menaja ejen-ejen yang terpilih dalam pakatan pembangkang untuk mengikuti latihan meliputi penyusunan propaganda; gerak kerja unit khas DUN (Dewan Undangan Negeri) dan pasukan Khas; Perisian SisMap (sistem pangkalan data) serta menggodam e-mel individu yang disasarkan terutamanya agensi kerajaan," katanya.

Untuk berita lain sila klik di sini.

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 19 Dec 2012 11:14 PM PST

Panglima Perang Cyber


Gempar : Zairil Setpol Lim Guan Eng Sah Bukan Anak Kandung Khir Johari !!! Cc @NajibRazak @AnwarIbrahim @CmLimGuanEng

Posted: 19 Dec 2012 12:37 PM PST


Bukti Zairil anak tiri Tan Sri Khir Johari





Zairil bin ?

Christine Lim ibu Zairil yang berkahwin dengan Khir Johari 1996


Bukti Yahudi wujud di Pulau Pinang sejak 1700 - an

   
Bukti Teressa Kok Cina Yahudi


Bukti PKR ada persamaan dengan Illuminati Zionis Yahudi

Tulisan kiriman email...

Zairil Khir Johari Is The Symbol Of DAP's Stupidity


Most Malaysians who are aware of its political arena already know what DAP is. A party which thrives from their hate on Malays, Islam, the royal constitution and they prefer to push other races aside by monopolizing the economy and that they have the ambition to control the politics in total, without even considering for any tolerance, respect nor mercy for anyone.
Certainly, DAP often deny the fact that they are exactly like the above. However, it is hard for them to prove that they are none of the above because they are too arrogant to hide their kiasu-ness and hate.

Today, after the end of DAP's National Convention, and after being criticized for not acknowledging Malays from holding any post in the party, DAP once again try to deny that they are not anti-Malay.
So, Zairil Khir Johari bin Abdullah was then dragged to face the media to convince rakyat that DAp is not anti-Malay and that it is a fair and clean party. It seems that only because of a few stupid Malays willing to listen and follow DAP's orders, not forgetting PAS as well, DAP then came to a conclusion that all Malays are as stupid as two of the groups.  
Zairil then went up and said to Sinar Harian today regarding the transparency of DAP compared to BN in terms of Malay economy in Penang.

Just what kind of transparency was Zairil talking about if Penang's Chief Minister, Lim Guan Eng got 'too confortable' to intervene with MPPP? Isn't Guan Eng's lack of transparency was the reason to Lim Boo Chang's resignation? An MPPP member who can no longer handle the Chief Minister's intervention on the sPICE project? Boo Chang even revealed Guan Eng's hobby of threatening and acting like a dictator.
And what kind of transparency was Zairil talking about that Teoh Beng Hock had to end up being dead just to close DAP's corruption case in Selangor?
And, what did Zairil mean by justice if all Malays are being kicked out systematically by raising property prices drastically as well as bringing down Malay and Indian's settlements as well as their businesses where for them to obtain business license was simply too tough? The same thing is happening to Selangor where property prices are going up uncontrollably.

In Selangor, DAP plays an important role behind PKR's leadership in making sure that Malay business owners can never 'rise up'. Few of their plans which has been revealed include the state government's plan to take over pasar tani and pasar malam which has been helping Malay business owners a lot all these while. The same thing goes to how the state government intentionally put on parking charges at areas of Malay stalls and did not put any charge for areas that are near to Chinese businesses. It is no longer a secret that Selangor state government is trying to take the land of Yayasan Basmi Kemiskinan to develop a Chinese Culture Development Centre.
For DAP's attention, not all Malays are stupid. The reason why Malays fail to rise up is not because they are stupid, it is because the Chinese are using all of their economic power to ensure that Malays can never get anywhere. It is true that a few Malay are lazy, but they are never stupid.
Logically, if Malays are not smart, there would be no way that this country can stay as peaceful as it is right now. And this country is led by Malays, not Chinese.
And if it is true that UMNO Malays are as racist as how DAP claim them to be, how can the Chinese given the chance to control the country's economy under BN which is led by our Prime Minister from UMNO all these while.

Finally, are we sure that our country could have been at this level, and that the Chinese can live such luxurious life today, if DAP were to take over Kuala Lumpur and the country back in May 13, 1969?

Nik Aziz Disapina. Husam Takut? | Detik Perubahan

Posted: 19 Dec 2012 11:16 AM PST

Nik Aziz Disapina. Husam Takut?

husam kickdefellaKUANTAN – Exco kerajaan Pas Kelantan, Datuk Husam Musa tidak hadir pada perbicaraan kes samannya terhadap penulis blog Kickdefella, Syed Azidi Syed Abdul Aziz di Mahkamat Tinggi di sini hari ini.

Tindakan Husam itu dilihat oleh banyak pihak sebagai cara beliau untuk melengah-lengahkan kes tersebut daripada berjalan dengan lancar.

Terlebih dahulu, Hakim Datuk Mariana Yahya meminta kedua-dua belah pihak supaya menyelesaikan kes tersebut di luar mahkamah.

Difahamkan , Husam menawarkan bayaran ganti rugi sebanyak RM100,000, permohonan maaf dan menarik balik artikel tersebut tetapi ia ditolak.

Kem Syed Azidi menolak tawaran tersebut kerana tidak bersetuju syarat yang dikenakan.

Ekoran daripada itu perbicaraan ditetapkan hari ini dengan Husam sebagai plaintif perlu memberikan keterangan di mahkamah namun beliau tidak hadir kerana mempunyai tugas penting berkaitan Exco Kelantan.

Sementara itu, peguam kepada Syed Azidi, Datuk Jahabardeen Mohd. Yunoos berkata, pihaknya akan memanggil lima saksi dan beberapa pemimpin utama Pas akan disapina dalam perbicaraan tersebut.

"Kedua-dua pihak telah bertemu tetapi tidak dapat selesaikan kes ini diluar mahkamah dan mohon dibicara, plaintif akan mengemukakan lima hingga enam saksi manakala kita ada lima saksi dan empat sapina.

"Sapina akan dikeluakan pada pukul 3 petang ini, diantara individu yang akan disapina ialah, Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat; Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob; Exco Kerajaan Pas Kelantan dan peguam Nordin Nor," katanya.

Husam memfailkan saman fitnah terhadap Syed Azidi yang juga pengarah filem Persona Non Grata di Mahkamah Tinggi Kota Bharu pada September 2011 atas dakwaan menyiarkan berita yang tidak benar dan tidak berasas terhadapnya.

http://detikperubahan.com/2012/12/20/nik-aziz-disapina-husam-takut/


Sent from my iPad

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 19 Dec 2012 11:06 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Cili kasi bubuh: Video SKANDAL baru pemimpin DAP?!!

Posted: 19 Dec 2012 11:00 PM PST



 
 
Kalau ikutkan kisah yang digarap oleh Blogger Cili Kasi Taruh ini, Nik Aziz dengan selamba mengkekahkan tanah milik rakyat Kelantan kepada dua ekor komunis DAP Perak semata-mata bagi memastikan mereka tidak terus menentang Nizar sebagai MB Perak Pakatan yang baru. Tuan-tuan dan puan-puan, inilah standard kualiti perundingan ala-PAS, gadaikan hak milik anak cucu untuk keuntungan duniawi yang singkat dan sedikit.
 
 
Dan apabila Allah SWT tarik balik nikmat kekuasaan daripada Nizar dan DAP dalam hanya tempoh 11 bulan, adakah tanah rakyat Kelantan yang telah dikekahkan kepada Nga Bros itu turut dikembalikan?!! Perjanjian jenis apakah ini?!! Inikah parti yang kita semua hendak letakkan harapan untuk membela nasib Melayu dan Islam?!!
 
Perak adalah antara negeri-negeri Melayu yang pertama jatuh ke tangan kuasa asing satu ketika dahulu. Dan Perak juga berjaya mengulangi sejarah yang sama pada PRU-12 apabila negeri tersebut sekali lagi jatuh ke tangan orang lain. Ironinya, dalam kedua-dua peristiwa, perundingan untuk menyerahkan kedaulatan dan maruah orang Perak di lakukan di Pulau Pangkor.
 
 
Hasil Perjanjian Pangkor 2
 
 
Lebih ironi, MB yang berasal dari Pulau yang sama juga yang telah menyelamatkan Perak daripada terus diratah rakus oleh orang asing ini (ingat lagi kes tanah 999 tahun kepada bekas komunis?). Alhamdulillah, inilah tandanya Allah SWT masih sayangkan orang Perak. Walaupun ramai yang menghinanya dengan pelbagai gelaran dan mencemuhnya kerana warna kulitnya, namun setidak-tidaknya beliau seorang Muslim.
 
Dan yang lebih penting, beliau bukanlah seorang boneka kafir harbi macam Nizar Lambai!
 
 


Video : Anwar Nazak Dipukul Polis ?!

Posted: 19 Dec 2012 09:00 PM PST


Masihkah anda ingat ketika  Anwar aljuburi ditangkap akibat kes liwat yang beliau lakukan, Anwar mengatakan beliau dikasari dan dilayan secara teruk oleh pihak polis sehinggakan beliau sakit-sakit dan sakit belakang tahap ekstrem katanya, beliau jugak turut menghidapi sakit kritikal yang ketika perbicaraan kesnya beliau banyak kali tidak hadir kerana sakit yang pelbagai jenis. Turut ada sumber yang mengatakan Anwar diracuni sehingga hampir mampos ketika dalam tahanan. Tetapi apa yang sebenarnya berlaku semasa dalam tahanan adalah seperti berikut


Nampak bagaimana lakonan taraf Hollywood Anwar? Dimanakah sakit kritikal beliau ketika bukan di khalayak umum? Beliau berdiri macam tiada apa-apa, walhal kerusi roda itu hanyalah sandiwara untuk meraih simpati dari penyokong-penyokong beliau yang taksub. Bukan sekali tapi berkali kali kita dihidangkan dengan lakonan, berbalut pembalut tengkok, macam orang sakit dipukul dengan batang besi, walhal terseliuh ketika bermain dengan chinadoll.

Sekarang lihat sahaja bagaimana si penyesat dan penyeleweng umat Islam serta bangsa Melayu ini terkinja kinja menari pada usianya yang hampir 80 tahun. Ke mana pergi sakit belakang? Mana pergi sakit kritikal nak matinya? Video dibawah merupakan video terbaru bulan ini. Anwar terkinja-kinja menari gembira.




Dan percayalah, orang seperti ini sanggup melakukan apa sahaja, bagi meraih kepentingan peribadinya sendiri. Dia ini tidak memikirkan rakyat, namun mahukan sokongan rakyat untuk ke arah kepentingan peribadinya sendiri. Sekiranya anda sanggup mempergadaikan nasib Agama Bangsa dan Negara, MyMassa persilakan, gadailah kepada si pelakon hebat ini. Yang pasti MyMassa akan sedaya upaya menunjukkan dan menerangkan pada semua tentang kebobrokan mereka ini.



PAS sesat lagi menyesatkan - Lagi pendedahan Bekas Ketua Pemuda PAS

Posted: 19 Dec 2012 07:01 PM PST

Berkeseinambungan daripada artikel kelmarin bertajuk "PAS aliran menyesatkan - Pengakuan bekas Otai PAS", MyMassa hidangkan lagi dengan pendedahan daripada BEKAS PEMIMPIN PEMUDA PAS  tentang kesesatan PAS yang nyata. Beliau mendedahkan akibat terpengaruh dengan Amanat Hj Hadi, Seorang Kariah PAS menolak untuk memandikan jenazah yang dilabelkan sebagai "Orang UMNO".

Klik Teks Penuh. 



ALOR SETAR 19 Dis. - Seorang bekas pemimpin Pemuda Pas hari ini menceritakan pengalamannya menyaksikan perpecahan ketara umat Islam termasuk tindakan seorang imam di kariahnya menolak untuk menguruskan jenazah 'orang UMNO' akibat terpengaruh dengan Amanat Haji Hadi.

Shahidi Said, 41, memberitahu, arwah bapanya pernah memanggil seorang 'tok guru' yang kuat menyokong Pas untuk menguruskan satu jenazah sebagai menghormati jawatan lelaki tersebut sebagai imam di dalam kariah mereka di Pendang pada penghujung 90-an.

Bagaimanapun, katanya, imam berkenaan tidak datang tanpa alasan.

"Tidak lama kemudian, saya yang masih ahli Pas ketika itu ke rumah imam tersebut dan berbual mengenai ketidakhadirannya untuk menguruskan jenazah berkenaan.

"Imam itu memberitahu saya bahawa dia tidak pergi untuk menguruskan jenazah 'orang UMNO' dengan alasan mereka menolak al-Quran dan hadis. Ini adalah akibat kesan daripada Amanat Haji Hadi," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.




Inilah politik yang dimainkan oleh PAS. Telah banyak bukti dikemukakan menunjukkan kesesatan PAS. Jangan dilupa Amanat Haji Hadi 1981, darah orang UMNO dihalalkan, sembelihan orang UMNO adalah haram, berimamkan orang UMNO sembahyang menjadi tidak sah. UMNO dikatakan kafir dan pengikut PAS dijanjikan syahid jika mati menentang saudara seagamanya dari UMNO.  Astaghfirullah....


Fikir-fikirkan lah....

POLIS & TENTERA ANJING KERAJAAN

Posted: 19 Dec 2012 04:39 PM PST

ANWAR BIN IBRAHIM: KAMU SEMUA ANJING KERAJAAN

Semalam Saifudin Nasution mengkritik Zainudin Maidin kerana tulisan Zam yang tertera ayat "a dog of imperialisme". Kemudian disambung pula oleh Anwar Ibrahim dengan mendesak kerajaan supaya memohon maaf.


Isunya, bagaimana pula dengan mulut Anwar Ibrahim pada tahun 1998 menuduh pegawai-pegawai Kerajaan sebagai "ANJING KERAJAAN". Apakah agama Islam membenarkan umatnya menggelarkan saudara seagamanya sebagai "ANJING". Apakah perasaan kakitangan kerajaan yang menjaga keselamatan Negara seperti Tentera, Polis dan lain-lain sektor keselamatan dipanggil 'ANJING KERAJAAN".

Aduh sungguh sadis, kamu kakitangan kerajaan dibilang si Anwar Ibrahim "ANJING KERAJAAN". Hinanya kamu ya dipanggil 'ANJING KERAJAAN'.

Bukan itu sahaja, kamu dikafirkan kononnya ejen "Mossad". Di Israel, agensi Mossad adalah sebuah badan penyiasat yang berfungsi untuk menjaga keselamatan rakyat dan negara Israel. Ahli-ahlinya semuanya Kafir. Bila Anwar menuduh kakitangan kerajaan sebagai "Mossad" maksudnya juga kamu dikata "kafir". Matematiknya orang Mossad kafir kamu juga bererti kafir.

Makanya, Anwar yang kini mencecah 65 Tahun sudah lupa dan mudah lupa, kata-kata ANJING ini dimulakan dan dipopularkan oleh Anwar Bin Ibrahim.

Sampai ke hari ini pernahkah Anwar bin Ibrahim memohon Maaf kerana memanggil kamu "ANJING KERAJAAN"...kamu ANJING KERAJAAN KAH wahai bapak polisi Malaysia. Waduh waduh, gue baru tau di Malaysia abang tenteranya dan abang polisinya digelar 'ANJING KERAJAAN' gitu...

Tulisan Zam Maidin itu kan hanya perlambangan hanya konotasi sahaja. Tak kan Bapak Anwar nggak mengerti permainan bahasa, peribahasa, simpul bahasa, bahasa percakapan, bahasa persuratan..kok bapak Anwar bin Ibrahim gagal juga Kertas Bahasa Melayu di Universitas dulu. Gawat si...

'ANJING KERAJAAN'...


Siapa Yang Disindir ?

Posted: 19 Dec 2012 06:30 AM PST

SIAPA YANG DISINDIR BRADER JENTAYU?


Di Mali baru-baru ini, untuk menjatuhkan Perdana Menteri Mali sangat mudah, dengan hanya beberapa orang tentera mengepung dan menghalang laluan PM Mali, dia menggeletar ketakutan dan jatuhlah dia sebagai Perdana Menteri.


Kejatuhan Perdana Menteri Thailand selang 3 atau 5 tahun bukanlah perkara baru. Sejarah Thailand menunjukkan sejak tahun 1930an, Thailand bertukar-tukar Perdana Menteri jika PMnya tidak sehaluan dengan Angkatan Tentera Thailand. Sehingga kini, sudah hampir 50 PM di Thailand berbanding di Malaysia yang lebih aman dan berkesinambungan.

Mula-mula, saya ingin menulis mengenai Thaksin Shinawatra, dia dilahirkan pada tahun 1949, dia bekas Polis sebenarnya sebelum menjadi Bisnesman Telekomunikasi. Pada tahun 2006, Thaksin sedang berucap di PBB dan keesokan harinya di Thailand dia dilucutkan jawatan PMnya. Tuduhan ke atasnya ialah penipuan undi semasa Pilihanraya. Pada bacaan saya, bukan itu sebenarnya, tetapi melainkan Kesilapan Thaksin menjual saham Syarikat Telekomunikasinya kepada Temasek Holding.

Bila menyebut Temasek Holding, ianya sebenarnya adalah milik Lee Kuan Yew, pengasas negara baharu Singapura (sebelumnya milik Kesultanan Johor). Thaksin tidak peka, kerana Telekomunikasi bermaksud Rahsia-Rahsia Negara termasuklah perbicaraan, perbualan telefon, sms, dan apa sahaja akan menjadi pegangan Singapura selama-lamanya. Di Singapura, jika ada rancangan talkshow, jika anda pemanggil telefon untuk mengkritik PM Singapura, panggilan telefon anda dalam beberapa saat sahaja akan diputuskan. Amalan ini sudah diamalkan oleh mereka sejak dahulu lagi, apakah hari ini sudah berubah?

Bolehkah anda bayangkan jika Sistem Telekomunikasi Thailand tempoh hari berjaya dibeli oleh Temasek Holding? Bayangkan jika Perdana Menteri Thailand sedang berbual dalam telefon dengan Menteri Pertahanannya, ianya mudah dipintas sepantas kilat oleh pihak Singapura.

Kamu tidak percayakah? Saya mengkaji lama negara Singapura ini khususnya permainan Lee Kuan Yew ke atas negara-negara jirannya. Lee Kuan Yew dalam buku Memoirnya menulis, "jika kamu mahu Singapura berjaya, kita mesti Melemahkan pembangkang". Anda boleh baca seterusnya di dalam tulisan Lee Kuan Yew. Sebab itulah, pembangkang di Singapura tidak mampu mengkritik atau membangkang apa-apa dasar kerajaan dan kelemahan PM Singapura, kerana mereka mengamalkan cara jika kamu menentang maka kamu akan dibicarakan, dihukum bankrap dan sebagainya. Itulah yang berlaku kepada Jeyaratnam dan sebagainya. Sebab pada tahun 1965, Lee Kuan Yew sudah menanam polisi amalannya bahawa Pembangkang mesti dimatikan, dilemahkan dan jangan diberi peluang. Saya melihat Lim Guan Eng dan DAP sedang mengulangi cara-cara Lee Kuan Yew ini.

Sebab itu, kita di Malaysia adalah lebih baik tidak berurusniaga dengan Temasek Holding dalam hal-hal yang berkaitan Keselamatan negara kita. Kita jangan menjual aset-aset negara seperti Hospital, Telekomunikasi, Pertahanan, Media, Pendidikan kepada Temasek Holding. 

Apakah yang saya hendak sampaikan sebenarnya? Terlalu panjang yang berintroduksi.

Di Malaysia, PRU13 semakin dekat, yang terkini DAP meminta tambahan 3 Kerusi Parlimen dan 10 DUN menunjukkan cita-cita mereka untuk menjayakan konsep "The Dap Belt" from Singapore to Pulau Pinang. Saya sangat yakin 10 kerusi DUN yang diminta itu meliputi kawasan-kawasan bandar di Seremban, Ipoh, Georgetown, Johor Bahru dan Selangor. Istilah "The Middle Malaysia" atau pun di Israel disebut "The Middle Israel" menjadi satu fokus yang penting oleh DAP. Mereka sangat yakin menghadapi PRU13.

Baik PKR atau pun Pas tidak membantah permintaan 10 dan 3 kerusi ini. Kita tidak tahu, apakah diam bermakna setuju atau tidak setuju.

Kerajaan BN diramal oleh banyak Centre of Studies akan masih memenangi PRU13, namun DS Najib mahukan kemenangan yang besar, kemenangan melebihi 2/3. Kemenangan yang besar amat penting kepada DS Najib supaya beliau boleh merealisasikan Wawasan 2020 yang tinggal 7 tahun lagi.

DSP Lajim Ukin, menurut fikiran saya, apabila beliau tidak boleh lagi bersama dengan BN Sabah, beliau keluar dan tidak mahu menyusahkan BN, ataupun dilihat menjadi musuh dalam selimut kepada BN. Maka rakyat Sabah maklum bahawa beliau tidak bersama BN Sabah lagi, tetapi benarkah beliau tidak menyokong DS Najib. Sudahkah anda membaca surat DSP Lajim kepada PM.

Mereka yang diberi kepercayaan oleh PM, perlu menzahirkan kepercayaan itu dalam PRU13 ini. Bolehkah anda bekerja untuk PM tetapi anda mempercayai Ketua Pembangkang, ataupun anda bekerja dengan Ketua Pembangkang tetapi anda bekerja dengan PM! Jika anda bersikap seperti ini, stand tidak jelas, di zaman Lee Kuan Yew di Singapura, dia akan pecat anda 24 jam!


Dengan DS Najib, nampaknya DS Najib tidak mengamalkan cara kukubesi Lee Kuan Yew, DS Najib berserah sepenuhnya kepada Ilahi. Namun, kita yang berasa gusar dan gundah.

Selamat membaca. Tafsiran anda tidak semestinya menepati tafsiran artikel ini.

Credit to Jentayuabaka

PAS aliran menyesatkan - Pengakuan bekas Otai PAS

Posted: 19 Dec 2012 04:00 AM PST

Klik Gambar untuk besarkan teks. 

Syukur Alhamdulillah, semakin ramai pengikut PAS yang otai-otai sedar dengan perjuangan palsu Parti Ajaran Sesat yang selama ini mereka anuti. Terbaru pendedahan bekas pengikut tegar PAS membongkar ajaran sesat yang diajar oleh pemimpin-pemimpin PAS.

BESUT 18 Dis. - Akibat terpengaruh dengan Amanat Haji Hadi, seorang bekas pengikut Pas hari ini mendedahkan bagaimana dia sanggup melakukan akad nikah dua kali bagi memastikan perkahwinannya sah.
Menurut Abdul Rahman Jusoh, 57, keadaan itu berlaku apabila dia yakin perkahwinannya tidak sah apabila urusan itu dikendalikan oleh jurunikah lantikan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang digambarkan kafir oleh kepimpinan Pas.
Berikutan itu, dua malam selepas pernikahan pertama, dia yang ketika itu berusia lingkungan 20-an dinikahkan semula oleh seorang imam di Kampung Apal, di sini.
Mewarisi pendirian keluarganya menyokong Pas, Abdul Rahman mengikut secara membuta-tuli setiap ucapan pemimpin Pas di pentas-pentas ceramah yang dianggapnya sebagai suatu tazkirah para ulama.
MyMassa berharap anak-anak muda yang masih taksub dengan perjuangan PAS, segera baliklah ke pangkal jalan. Tinggalkanlah ajaran parti yang sesat lagi menyesatkan itu kerana perjuangan PAS hanyalah semata-mata untuk kepentingan Politik mereka sahaja. Jangan kita menggadai nama dan kesucian Islam hanya kerana dimanipulasi oleh kerakusan Pemimpin politik yang berkepentingan sendiri!



Santai Petang : Nik Aziz Mula Berlakon Filem?

Posted: 19 Dec 2012 02:00 AM PST



Lakonan politik yang memang semua orang dah tau ending cerita ni.

Bermula dengan PAS cuba tunjuk mereka pejuang Islam. Kemudian menikus bila kena 'sound' dengan DAP.

*Kalau bab undang-undang PBT pun PAS tak boleh nak pertahankan dari DAP, ini pulak nak laksanakan undang-undang yang lebih tinggi. Mana PAS berani nak lawan abang besar dalam pembangkang. Nilai-nilaikanlah....



PISAU.NET

Posted: 19 Dec 2012 09:39 PM PST

PISAU.NET


DAP Ekstremis Kristian, Anti Buddha,Perkuda Islam.

Posted: 19 Dec 2012 04:30 PM PST

Berdasarkan keputusan pemilihan anggota CEC yang baru kita semua sedar betapa DAP sendiri tidak mengamalkan Malaysian Malaysia , disebalik sikap mereka yang rasis,ultrakiasu dan chauvanis  banyak kali pendedahan oleh penulis Blog Halen Ang mengenai peranan gerakan kristian evengelis yang kuat didalam DAP. :klik sini dan sini 

Portal Stop The Lies dalam artikelnya turut mendedahkan penglibatan DAP disebalik satu gerakan kristian dijadikat platform untuk menghentam kerajaan BN:Hiding Behind Christianity to Campaign for Pakatan!


Pisau tertarik dengan pendedahan blogger Helen Ang dan STL,dakwaan blog dan portal  dalam beberapa artikel mengenai avengelis DAP memang benar .

Berdasarkan Keputusan Pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP 2012 - 15 dari 20 org anggota CEC Dap adalah Kristian. Kenapa?

LIM KIT SIANG  -1607    k

LIM GUAN ENG -1576 k

KARPAL SINGH - 1411

CHONG CHIENG JEN- 1211    k

LOKE SIEW FOOK (ANTHONY) -1202 k

WU HIM VEN (VINCENT) - 1202 k

TAN KOK WAI -1199    k

GOBIND SINGH DEO - 1197

PUA KIAM WEE (TONY)- 1162 k

TENG CHANG KHIM- 1152 k

FONG KUI LUN- 1137 k

NGA KOR MING -1075     k

CHONG ENG- 1006 k

CHOW KON YEOW- 986 k

LIEW CHIN TONG- 984

M. KULA- 984

BOO CHENG HAU- 958

KOK SUH SIM (TERESA) -925 k

TEO NIE CHING -903 k

NGEH KOO HAM - 824 k

K = Kristian



DAP yang semua orang tahu sebuat parti yang rasis,chauvanist dan ultra kiasu adalah produk daripada parti PAP. Sebuah parti yang ditubuhkan oleh Lim Kuan Yew. Didalam politik Malaysia kita gagal untuk melihat siapakah sebenarnya DAP yang dipimpin oleh dinasti Lim anak beranak.


Ramai yang hanya mengenali DAP sebagai sebuah parti yang pro kepada bangsa cina,tetapi sebenarnya ramai yang gagal untuk melihat DAP adalah satu gerakan kristian ekstremis yang boleh disamakan dengan Taliban di Afganistan.


Jika DAP benar benar memperjuangkan hak dan kepentingan bangsa cina,mengapa secara dominannya dalam banyak pilihanraya umum MCA,Gerakan dan SUPP mendapat sokongan yang tinggi daripada masyarakat tionghua.Kegagalan kita untuk melihat siapakah DAP menjerumus kepada syak wasangka terhadap rakan kita MCA,Gerakan dan SUPP yang banyak menyokong BN selama ini.Sejak dari dulu PRU 1956,hinggalah sebelum 1969,seterusnya hinggalah 2008 rata rata kerusi yang dimenangi oleh calon MCA,Gerakan dan SUPP turut mendapat undi daripada masyarakat tionghua.


Parti berteraskan kaum tionghua terperangkap dalam jerat politik perkauman dan ekstremis agama hingga kebelakangan ini dilihat seperti senada dengan DAP.Sedangkan MCA memperjuangkan hak kaum cina lebih banyak daripada DAP,sebagai contohnya peruntukan kepada sekolah cina setiap tahun tidak pernah kurang daripada RM10juta malah turut pernah dicatatkan peruntukan lebih daripada itu.Tetapi atas permainan persepsi, yang peliknya DAP pula dilihat menjurai dalam isu sekolah cina sedangkan mereka setakat ini hanya menyumbangkan 5juta melalui kerajaan Pulau Pinang yang diperintah oleh mereka yang tidak sampai satu penggal.


Mengapa dan kenapa sokongan beralih arah?Ia tidak berlaku dengan sekelip mata sahaja.


Terperangkap didalam permainan DAP memperlihatkan bagaimana orang melayu sendiri gagal untuk mengenali rakan mereka didalam BN. Ya,sememangnya diakui adalah sedikit sebanyak sana sini berlaku percangahan pendapat ,tetapi biasalah dalam satu keluarga pasti ada yang boleh diselesaikan secara sefahaman yang baik.Apabila melihat sokongan kaum tionghua beralih arah kelompok melayu didalam BN berasa amat kecewa.



Dilema kaum tionghua sebenarnya mereka tidak dapat tidak untuk menolak tawaran dan janji retorik seperti sama rata dalam semua segi yang sememangnya bercanggah dari perlembagaan negara yang pada mulanya digarap dari perlembagaan ala British kemudian diubah mengikut kesesuaian demografi kaum di Tanah Melayu oleh Suruhanjaya Lord Reid .


Kemudian digubal semula oleh kerajaan Perikatan yang kini menjadi BN mengikut hukum hukum Islam Qisas dan Takzir menjadikan Islam agama rasmi,raja berpelembagaan,bendera Malaysia dan hak bumiputra.Kerakyatan kepada bukan melayu,bebas beragama dan bebas menjalankan kegiatan ekonomi.


Kelicikan DAP dalam memainkan sentimen perkauman dan rasis semata mata untuk menutup gerakan ekstremis Kristian yang begitu kuat didalam parti ini. Lim Kit Siang Guan Eng(Father Joseph) anak beranak, Karpal anak beranak.Ngeh dan Nga(Pastor), Jeff Oii,Teresa Kok,Anthony Loke,Tony Pua dan ramai lagi.


Satu lagi contoh adalah Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi yang mengaitkan syariah Islam sebagai ekstremisme sementara Exco Selangor, Ronnie Liu campur tangan dan mempertikaikan tindakan pihak berkuasa tempatan merampas arak di kedai serbaneka di kawasan penduduk majoriti Islam.


Gerakan kristian ekstremis didalam DAP sudah lama bertapak semenjak tertubuhnya DAP.Namun gerakan ini nampak makin ketara dan lebih vokal selepas PRU12 dan makin agresif ketika kempen di Sibu. Gerakan misionari DAP turut menghasut Kristian Katolik dan DAP turut menghasut Father dan Bishop mazhab Anglican, SIB, Methodist, SDA dan asakan ini berlaku cukup hebat semasa Pilihanraya negeri Sarawak.


Kempen di Sibu telah menyaksikan eletis sidang Injil DAP turut menampilkan dua orang PKR Chua Jui Meng(bekas MCA) dan Tan Kee Wong anak kepada David Tan Chee Khoon(ex Gerakan) bergabung ,dalam kempen mereka mengunakan Al-Kitab sebagai dalil bahawa gerakan mereka ini adalah sebahagian perjuangan suci kristus,kata kata seperti 'hand of god' (tangan tuhan)yang mengerakkan DAP agar memerangi Barisan Nasional dan dalam masa yang sama menyerang pengundi Cina yang menolak tuhan Yesus Kristus.


Cara mereka berkempen sebelum ini amat berlainan,namun sekarang ini gerakan misionari didalam DAP lebih mirip kepada PAS yang mengeksplotasi Islam sebagai alat untuk meraih sokongan.Begitulah DAP mengunakan Al-Kitab dan Kristus sebagai alat untuk meraih sokongan. Misonari Kristian DAP mengimpikan Sabah dan Sarawak sebagai serambi Kristian seperti mana PAS mengelar Kelantan sebagai serambi Mekah.


Anwar Ibrahim membawa pluralisme dan liberalisme didalam perjuangannya.Bagai dipucuk ulam mendatang,kesemua ini amat selari dengan kehendak eletis DAP yang menjadikan agama sebagai alat politik.Manakala PAS pula sudah terbuka dan liberal apabila turut membuka keahliannya kepada bukan Islam(Pas For All). 2 entititi politik melayu dan Islam menjadi pemudah cara buat DAP untuk meneruskan agenda mereka.:klik sini

Sebab itulah hampir setiap minggu kita dapat melihat bagaimana Lim Guan Eng,Nga ,Ngeh atau pun Teresa Kok tidak punyai masaalah untuk memberi khutbah digereja dan sudah dilihat sebagai satu amalan yang biasa pada pandangan mata masyarakat kristian.


Sibu menjadi permulaan gerakan misionari DAP ini memulakan kempen,mereka meletakkan diri mereka seperti Anglo Saxon yang mewarisi sikap kolonial yang akan bermuka muka,merendah diri dihadapan masyarakat tempatan,dan melihat kaum cina bukan kristian sebagai kelompok kelas kedua dan kekampungan.Kita dapat melihat bagaimana pemimpin DAP yang bukan beragama kristian diketepikan dan dilayan kelas kedua didalam parti seperti mana berlaku terhadap M Kulasegeran dan bekas Adun DAP (Malim Nawar) yang menjadi bebas Keshvinder Singh dan Adun Jelapang, Datuk Hee Yit Foong



Ceramah DAP banyak mengunakan petikan dari kitab Bible sama seperti yang diucapkan didalam khutbah didalam gereja ,kata kata seperti 'menukarkan dari air biasa menjadi arak wine','tangan yang mengundi adalah tangan tuhan yang membawa kita ke Putrajaya". Kesemua ini persis dakwah mengunakan agama sebagai alat politik sepertimana yang dilakukan oleh PAS yang menjanjikan syurga dan pahala kepada pengikut pengikutnya.


DAP Perak menyokong penuh dengan keputusan CEC yang mendesak agar DAP Terengganu untuk keluar daripada barisan alternatif dan meletak jawatan lantikan jika ketika itu PAS mahu meneruskan pemerintahan secara Islam di Terengganu dan seterusnya jika memerintah negara ini pada pasca PRU 1998.


Tidak lama dahulu James Ngeh Khor Ham tidak mahu apa apa kaitan dengan PAS jika Kristian hanya dijadikan sebagai watak tempelan,Sekiranya negara Malaysia tidak lagi mengamalkan sekularisme beliau lebih rela melihat Malaysia menjadi sebuah negara Kristian daripada menjadi sebuah negara Islam sepertimana yang diperjuangkan oleh PAS.


Di Perak pasca PRU12,kita dapat melihat bagaimana keenganan DAP untuk memberikan kerusi menteri besar kepada wakil rakyat melayu Islam sehinggalah persetujuan dan perjanjian Pangkor 2008 tercapai apabila PAS bersetuju menjadikan Nizar sebagai proksi kepada Ngeh dan Nga.



Kita dapat melihat satu lagi contoh bagaimana DAP membelakangkan PAS didalam kerajaan negeri Pulau Pinang apabila mengenepikan Salleh Man Adun PAS daripada menyertai barisan exco kerajaan negeri.


Kita dapat melihat bagaimana gerakan misionari menjalankan peranan atas percaturan oleh DAP untuk memainkan sentimen kebencian agama semasa pilihanraya negeri Sarawak.DAP menghantar lebih 30 mubaligh kristian dari Pulau Pinang ke Sarawak untuk menghasut mengenai isu Al-kitab sedangkan ketika itu kerajaan pusat sudah pun menyelesaikan polimik Al-kitab.:klik sini

Inilah realiti bagaimana DAP berjaya berdakwah keatas PAS. PAS sebenarnya lebih kepada syok sendiri perasaan perasan ,sama ada sedar atau tidak sebenarnya mereka dipergunakan oleh DAP untuk menjayakan agenda kristus mereka.


Satu contoh klasik bagaimana kalangan ultra kiasu yang minoriti dinegara ini mengambil peranan sebagai majoriti apabila umat Islam dan melayu berpecah belah kepada 4 iaitu Umno,PAS,PKR dan atas pagar.Dalam masa yang sama Guan Eng dengan beraninya menuduh jika dua parti politik melayu bersatu maka ia adalah satu pakatan yang rasis:klik sini



Pisau kata "  kita pertahankan hak bangsa melayu dan kesucian Islam akan dituduh sebagai rasis dan perkauman..kalau DAP hentam hak orang melayu dan Islam akan disambut takbir oleh PAS"

Melayu Tak Berimankan Malaysian Malaysia dan Pengkhianat Punca Tewas Teruk Dalam Pemilihan DAP

Posted: 19 Dec 2012 05:00 AM PST

Ini apek celup..walaupun berpendidikan tinggi bahasa melayunya serupa apek pasar borong Selayang. Dia kata melayu yang tewas didalam pemilihan DAP sebab perwakilan tak percaya bangsa melayu.

Katanyanya Melayu DAP masih tidak berimankan Malaysian Malaysia...Apa nak jadi ni.. Sudahlah dituduh ahli melayu pengkhianat parti..dituduhnya tiada kredibiliti..




Pisau kata "agaknya dia cakap dengan anak bini macam tu jugak kot..patutlah menganut Malaysian Malaysia"

Rintihan Calon Melayu Yang Tewas Pemilihan CEC DAP.

Posted: 18 Dec 2012 11:30 PM PST

Zulkifli Mat Nor salah seorang calon yang kalah teruk semasa pemilihan CEC merintih dan menangis tak berlagu kerana tidak dapat menerima hakikat bahawa DAP adalah parti chauvanis ultrakiasu dan rasis.


Dalam tidak sedar beliau mengiktiraf BN yang mengamalkan konsep kerjasama dan 1Malaysia adalah resepi yang baik untuk seluruh rakyat Malaysia yang berbilang kaum.


Bagai mengharapkan mimpi bulan jatuh ke riba,Zulkifli masih mengakui beliau berimankan Malaysian Malaysia yang diperjuangkan DAP.


Dalam video ini Pisau hanya dapat mendengar "kuang kang kung kang..pom pang pom pang.." 

Apa korang dapat tafsirkan melalui rintihan calon melayu yang kalah ini....
 
"kuang kang kung kang..pom pang pom pang.."


Pisau kata " bunyi macam anjing kena pukul jer.. "

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 19 Dec 2012 09:28 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


300 Anggota NGO Sabah Sertai UMNO

Posted: 19 Dec 2012 09:00 PM PST


Video Untuk Ditonton Oleh Pelajar Yang Sedang Bercuti Sekolah

Posted: 19 Dec 2012 07:30 PM PST


Video Ini Mendedahkan Gerakan Syiah Dalam PAS

Posted: 19 Dec 2012 05:30 PM PST


Bukti Naib Pengerusi DAP Melayu Ini Mahu Buang Kakitangan Awam Melayu

Posted: 19 Dec 2012 03:00 PM PST




Gambar Terbaru Anwar Ibrahim Berjoget Hendak Tarik Undi

Posted: 19 Dec 2012 09:13 AM PST





Hilang habis sakit belakang dan sakit tengkuk. Bab berlakon memang dia akan buat apa sahaja untuk meraih undi. Saksikanlah lakonan hebat ini. Anda nilaikanlah sendiri.

Gaduh Sesama Sendiri Dah, Asri Bantai Hadi Awang Pula

Posted: 19 Dec 2012 01:01 AM PST

Bekas Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, adalah lebih baik sekiranya Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membuat penarikan secara rasmi amanat yang pernah diberikan kepada ahli Pas lebih tiga dekad lalu.

Menurutnya, amanat yang berbunyi Umno itu kafir diungkapkan Hadi sewaktu angin kebangkitan Islam kira-kira 30 tahun lalu.

"Sungguhpun ahli Pas hari ini sudah tidak mengamalkan amanat tersebut, tetapi Hadi wajar membuat penarikan semula sebagai pencerahan kepada masyarakat.

"Ini perkara lama. Amanat tersebut diungkapkan ketika zaman muda beliau (Hadi). Ketika itu angin kebangkitan Islam mempengaruhi segenap pemuda ditambah dengan ketegangan sistem Perlembagaan yang menjadi teras negara ini," katanya kepada Sinar Harian mengulas gesaan dua mufti agar Hadi menarik balik amanat beliau.

Katanya, perkara sama turut berlaku kepada ramai tokoh-tokoh pemimpin muda pada ketika itu.

"Pas sekarang sudah lain. Saya melihat kepimpinan hari ini sudah tahu hala tuju perjuangan mereka. Hadi juga sudah bertemu dengan pemimpin parti lain termasuk Umno.

"Jadi, ahli parti itu sudah boleh mengagak dan tahu amanat lama sudah tidak ada lagi," katanya.

Menurutnya, penggabungan Pas bersama Pakatan Rakyat (PR) juga memperlihatkan parti itu semakin realistik dalam perjuangan politik mereka.

"Jika dapat dibuktikan, masih wujud ahli yang berpegang teguh dengan amanat seumpama itu, bermakna Hadi perlu tampil membuat penarikan semula dengan segera," katanya.

Tambah Asri, isu lama ini seharusnya tidak lagi dibangkitkan kerana ia akan mengundang pelbagai perkara lain yang boleh mendatangkan kontroversi.

"Seharusnya ia dihentikan. Jika tidak, akan muncul macam-macam lagi termasuk isu 13 Mei. Tutup buku lama.

"Semua pihak perlu melihat ke depan bukan membongkar kisah lama lagi. Ia sudah tidak relevan lagi," katanya.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 19 Dec 2012 09:26 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 19 Dec 2012 03:14 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


HJ HADI : PAS SEPATUTNYA SUDAH BOLEH DIBUBARKAN JIKA.....!!

Posted: 19 Dec 2012 07:43 AM PST

Pendekatan gerakan politik PAS sudah semakin mirip kepada apa yang telah lebih 60 tahun dilakukan oleh UMNO, sejak PAS pandai berkawan dengan DAP. 

Semakin serasi kerjasama PAS dengan DAP, semakin UMNO nampaknya perjuangan PAS kerana segala prinsip dan kaedah bersiasah yang cuba dilakukan oleh PAS ini sudah lama diamalkan oleh UMNO melalui BN.

Ulamak dan pemimpin PAS sering berkata, "Jika sebelum subuh UMNO mengumumkan bersedia menukar perlembagaan dan pemerintahannya menurut Al Quran dan Hadis, maka sebaik selepas subuh, kami akan bubarkan PAS dan akan menyertai UMNO".

Jika PAS hari ini telah mengubah fatwa dan amanat yang dipegangnya selama ini, atas alasan tidak salah dari sudut "tahaaluf siyasi" atau "persefahaman politik", maka, bermakna selama ini apa yang telah diamalkan oleh UMNO adalah selari dengan prinsip yang mahu diamalkan PAS. Jika apa yang baru mahu diamalkan oleh PAS ini selaras dan tidak bertentangan dengan Quran dan hadis, maka apa yang telah diamalkan oleh UMNO sejak 60 tahun dahulu juga syariiah!

Maka berdasarkan lafaz dan ikrar yang sering dibuat oleh PAS, sewajibnya PAS dibubarkan dan seluruh ahli serta pengikutnya bersatu di bawah UMNO!

Bukankah dulu PAS tidak boleh sama sekali menerima bukan Islam sebagai pemimpin? Hj Hadi pernah berfatwa bukan Islam hanya layak untuk menjadi rakyat dan tidak boleh sama sekali menjadi pemimpin.

Ke mana tenggelamnya Amanat Hj Hadi yang membawa kepada fatwa UMNO kafir disebabkan berkongsi kuasa dengan bukan Islam? Apakah amanat dan fatwa itu sudah luput sepertimana luputnya perjanjian Hudaibiah dengan sendiri?

Di manakah keadilan dan amanah serta tanggungjawab PAS terhadap segala fatwa dan hukum yang telah dijatuhkannya terhadap UMNO?

Jika tahun 1981 mereka berfatwa berkongsi kuasa dengan bukan Islam boleh jatuh kafir, apakah hukum perkongsian kuasa yang telah dilakukannya dengan DAP sejak memerintah beberapa negeri selepas PRU12 yang lalu?

Seorang kafir atau apabila seseorang jatuh kafir atau murtad, maka dari segi hukumnya pastilah ke neraka. 

Jadi barangsiapa yang berkongsi kuasa dengan bukan Islam bermula dari 1981 hingga 2008 adalah jatuh kafir. Maka hukumannya adalah neraka.

Dan, hukuman neraka ini luput selepas 2008 disebabkan PAS sudah membolehkan prinsip perkongsian kuasa dengan bukan Islam dilaksanakan. Maka, jika berdasarkan fatwa PAS, barangsiapa yang terlibat berkongsi kuasa dengan bukan Islam bermula dari tanggal PRU 2008, adalah bebas dari hukuman neraka.

Makanya, apa jadi dengan para pemimpin yang telah terjerat dengan hukuman sesat dan neraka bermula dari fatwa Hj Hadi pada tahun 1981 hingga sebelum PRU 2008?

Amalan yang sama, iaitu perkongsian kuasa dengan bukan Islam, telah memberikan implikasi 2 jenis hukum. Mereka-mereka yang menjadi pemimpin dalam penggal pemerintahan 1981-2008 menerima hukuman neraka, manakala pemimpin pasca 2008 diberi pelepasan dari seksaan api neraka atas prinsip Tahaaluf Siyasi. 

Kenapa PAS menyamatarafkan fatwa hukum agama seperti pindaan Akta Cukai Pendapatan 1967?

Hukum Islam mahu disamatarafkan dengan pemberian pelepasan cukai pendapatan dan tariff duti impot?  Boleh naik dan boleh turun ikut keperluan? 

Tidakkah tindakan PAS ini tindakan mempermain-mainkan agama?

Walau bagaimana pun, ulamak PAS sangat pandai memanipulasi ilmu dan hukum tuhan.

Tindakan UMNO berkahwin dengan MCA dikatakan salah dan fatwa yang dikeluarkan oleh ulamak PAS ialah, "wajib diceraikan". Bila mereka berkahwin dengan DAP, dibolehkan atas alasan untuk menjinakkan bukan Islam dengan Islam.

Bila orang UMNO terkencing mengadap kiblat, PAS menjatuhkan hukum "haram". Bila PAS pula terkencing mengadap kiblat, ulamak PAS kata, "tidak salah tubuh badan mengadap kiblat ketika terkencing asalkan "menate" tu serong ke kiri.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 19 Dec 2012 03:07 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Pelajar perempuan kritikal selepas diperkosa tujuh lelaki

Posted: 19 Dec 2012 02:31 PM PST

NEW DELHI - Kejadian seorang pelajar perempuan berusia 23 tahun dirogol, dipercayai oleh empat lelaki, dalam sebuah bas di sini Ahad lalu mencetuskan kemarahan di seluruh India.

Kejadian itu turut membangkitkan kemarahan di kalangan ahli Parlimen hari ini, yang mendesak agar undang-undang sedia ada dipinda untuk mengenakan hukuman mati.

Polis telah menahan empat orang termasuk pemandu bas. Dua lagi masih dicari.

"Apa yang kerajaan lakukan untuk menangani kes-kes rogol di ibu negara?" kata Sushma Swaraj dari parti pembangkang, Bharatiya Janata.

"Perogol hari digantung, kita perlukan undang-undang yang ketat untuk menghentikan kejadian rogol," kata beliau lagi.

Pada hari kejadian, pelajar perempuan itu dan rakan lelakinya yang sedang dalam perjalanan itu dipukul, dilucutkan pakaian dan dicampak keluar dari bas.

Menurut polis, pasangan itu diserang oleh sekurang-kurangnya empat lelaki.

Ketua Polis Delhi, Neeraj Kumar memberitahu pemberita hari ini bahawa pelajar itu dan rakannya menaiki bas di kawasan Munirka, yang terletak di selatan Delhi.

"Kawan lelaki pelajar perempuan telah melawan lelaki-lelaki yang menyerang mereka untuk menyelamatkan pelajar perempuan itu, tetapi dipukul dengan teruk.

"Pelajar perempuan untuk juga menyelamatkan kawannya, tetapi turut dipukul dan dirogol di bahagian belakang bas.

"Kemudian, kedua-dua mereka dicampak dari bas," kata Neeraj.

Pasangan itu dimasukkan ke hospital dan wanita itu dipercayai berada dalam keadaan kritikal.

Polis sudah menahan pemandu bas dan beberapa yang lain bagi membantu siasatan.

Angka kejadian rogol di New Delhi lebih tinggi berbanding di bandar lain. Sebanyak 572 kes dilaporkan di New Delhi tahun lalu.

The Times of India mendakwa insiden yang berlaku itu menyebabkan mereka melabelkan New Delhi sebagai kawasan rogol India.

Ketua Menteri Delhi bagaimanapun memberitahu pemberita, kes terbaru ini sesuatu yang paling luar biasa.

"Kami ingin memastikan bahawa pesalah tidak akan dibenarkan untuk diikat jamin walau apa keadaan sekalipun. Pesalah akan dihukum dengan hukuman yang setimpal dengan kesalahan mereka," katanya.

Kata Ketua Menteri, pihaknya akan menimbang semula keperluan untuk menubuhkan mahkamah 'fast track' bagi emmastikan keadilan yang pantas dapat di

Rahsia pelajar kerap ponteng kelas terbongkar apabila mengaku dirogol

Posted: 19 Dec 2012 07:45 AM PST

AMPANG JAYA : Seorang pelajar berumur 18 tahun yang berhadapan kemungkinan dibuang kolej terpaksa membocorkan rahsia dia dirogol seorang lelaki hampir sebulan lalu.

Pendedahan itu dilakukannya apabila didesak pihak pengurusan kolej supaya menunjukkan surat tunjuk berikutan kerap ponteng kelas.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan berkata, pelajar itu nekad membuat laporan polis, kelmarin, mendakwa dirinya dirogol lelaki itu di Taman Melawati, dekat sini, kira-kira sebulan lalu.

"Selepas kejadian rogol itu, mangsa yang terlalu trauma difahamkan bertindak mengasingkan diri dan kerap ponteng kelas sehingga pihak kolej bercadang mengeluarkan notis menamatkan pengajiannya," katanya di sini, semalam.

Abdul Jalil berkata, mangsa tampil membuat laporan polis dengan harapan kolej berkenaan tidak membuangnya.

"Berdasarkan kandungan laporan polis dibuat mangsa, dia mendakwa dirogol seorang lelaki berumur 20-an di rumah lelaki itu, kira-kira sebulan lalu.

"Siasatan awal mendapati mangsa berkenalan dengan lelaki itu hampir sebulan lalu di sebuah kedai berhampiran kolej tempat dia belajar," katanya.

Abdul Jalil berkata, pelajar berkenaan menarik balik laporan polis yang dibuat selepas dia memaklumkan pihak kolej mengenai kejadian rogol itu.

"Walaupun mangsa mahu menarik balik laporan itu, siasatan tetap akan dijalankan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana kertas siasatan kes sudah dibuka sebaik laporan diterima," katanya.

Menurutnya, siasatan lanjut sedang dijalankan dan polis sedang mengumpul maklumat serta bukti kukuh berhubung kes, termasuk menahan lelaki yang dituduh merogol itu.

Ranking Harimau Malaya mencanak lima anak tangga

Posted: 19 Dec 2012 06:30 AM PST

KUALA LUMPUR - Kekalahan secara agregat 1-3 skuad Harimau Malaya kepada Thailand pada separuh akhir Piala AFF Suzuki 2012 baru-baru ini tidak menjejaskan kedudukan pasukan kebangsaan dalam peta bola sepak dunia.

Berdasarkan senarai ranking terbaharu Persekutuan Bola Sepak Dunia (FIFA), skuad bimbingan Datuk K.Rajagobal itu naik lima anak tangga, daripada kedudukan ke-163 dunia bulan lepas ke posisi 158.

Sebelum ini, skuad negara berada di tangga ke-148 dunia pada Januari, 150 (Februari), 152 (Mac), 156 (April), 153 (Mei), 154 (Jun), 157 (Julai dan Ogos), 156 (September) dan 162 pada Oktober.

Berikutan ranking terkini itu, skuad Harimau Malaya setanding dengan pasukan seperti Kepulauan Solomon (150), Aruba (151), Kepulauan Faroe (153) dan Bermuda (157).

Dalam kalangan negara Asia Tenggara, Malaysia jatuh satu anak tangga ke kedudukan keenam di belakang Vietnam (131), Thailand (136), Filipina (147), Singapura (154) dan Indonesia (156).

Di peringkat Asia, Malaysia naik satu anak tangga pada kedudukan ke-26 daripada 46 negara.

Sementara itu, juara Euro 2012 Sepanyol terus mengekalkan status selaku pasukan terbaik dunia dengan mengumpul 1,606 mata.

Jerman dan Argentina turut mengekalkan kedudukan selaku pasukan kedua dan ketiga terbaik dunia apabila masing-masing mengutip 1,437 dan 1,290 mata.

Kedudukan ranking FIFA itu membabitkan 209 buah negara.- Bernama

Diperkosa ketika pulang dari kerja

Posted: 19 Dec 2012 01:00 AM PST

Gambar hiasan
KUALA LUMPUR - Seorang remaja berumur 18 tahun dirogol ketika dalam perjalanan pulang dari tempat kerjanya di sebuah pusat membeli-belah Wangsa Maju, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 10.15 malam itu, mangsa seorang diri berjalan kaki menuju ke stesen transit aliran ringan (LRT) Sri Rampai sebelum seorang lelaki berumur lingkungan 20-an tidak dikenali menekup muka mangsa dari belakang sebelum menariknya ke dalam semak berhampiran.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, kejadian berlaku terlalu pantas apabila suspek bertindak mengangkat mangsa yang meronta-ronta, ke bahagian tengah semak tanpa disedari orang ramai yang berada tidak jauh dari lokasi.

Menurutnya, suspek seterusnya bertindak merogol mangsa dan beredar sambil berpesan supaya mereka bertemu lagi keesokan harinya (semalam) hingga mengakibatkan trauma kepada remaja tersebut.

"Mangsa ditemui anggota Polis Bantuan stesen LRT dan kemudiannya diserahkan kepada sepasukan anggota dan pegawai dari Balai Polis Wangsa Maju. Hasil pemeriksaan pihak hospital mengesahkan mangsa dirogol, namun mangsa tidak mengalami kecederaan di bahagian lain.

"Lelaki berkenaan sebelum itu didakwa sering kelihatan berkeliaran di sekitar kawasan tersebut," katanya.

Beliau berkata, orang ramai yang mempunyai maklumat tentang suspek yang didapati berada dalam keadaan mencurigakan di kawasan berkenaan diminta memaklumkan segera kepada polis.

"Suspek dipercayai berbangsa Melayu, berbadan gempal dan berambut kerinting serta ketinggiannya lima kaki empat inci.

"Kes disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol," katanya.

Sementara itu, Sinar Harian difahamkan, polis tidak menolak kemungkinan suspek terlibat merupakan penduduk di kawasan berhampiran dan merupakan seorang lelaki yang dikategorikan sebagai gila seks.

Lelaki berkenaan juga dikatakan suspek sama ditahan 18 September lalu kerana dilaporkan menunjukkan kemaluan ketika memberhentikan kereta bersebelahan wanita dalam perjalanan ke stesen LRT berkenaan.

(Gambar) Neelofa tayang 'lentik' sebelum show MeleTOP!

Posted: 18 Dec 2012 10:31 PM PST

Hah! Lama sudah kami tak buat posting berkenaan si gadis genit yang comel ini. Biasalah, banyak sangat kontroversi, terbeban pula kepala nak memikirkannya..baik rilek aja..!

Oh ya, minggu lepas, ketika kami sedang membelek-belek Instagram (dengar kisahnya Instagram dah tarik balik statement mereka yang kontroversi mereka berkaitan penjualan gambar-gambar pengguna), kami ter'follow' Neelofa punya akaun.

Ermm...artis, seperti biasa, banyak dimuat naik aktiviti seharian mereka. Apa yang menarik, salah satu gambar Neelofa yang menarik perhatian kami adalah 'pose'nya sebelum mengacara rancangan MeleTOP di Astro.

Huh, melentik beb! Hahaha....well, you are beautiful my dear!


(Gambar) Pakai coli dibelakang badan...fesyen terbaru?

Posted: 18 Dec 2012 07:32 PM PST

Dunia..dunia...memang pelik manusia sekarang ini...

Sebelum ini kami pernah paparkan gaya seorang gadis yang memakai coli, tetapi talinya dibiarkan terlihat dibelakang.

Boleh baca SINI

Kami kurang pasti sama ada wanita ini mempunya dua pasang payudara atau pun dia sengaja memakai colinya sedemikian rupa ATAU pun memang bajunya direka sebegitu sofistikated?

Kalau ada dua pasang payudara, maknanya sepasang dihadapan, sepasang lagi dibelakang badannya.

Kalau fesyen...kami kurang arif dengan gaya yang digayakan!

Abby akan berkempen untuk PRU13

Posted: 18 Dec 2012 06:31 PM PST

KANGAR - Bekas pelakon popular drama bersiri Gerak Khas, Abby Abadi berjanji akan membantu calon Pas berkempen dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Saya sanggup turun bersama Muslimat Pas sebagai perayu undi di seluruh pelosok negara pada PRU13 nanti.

"Kami cukup bersedia untuk sama-sama menggempur pihak lawan pada kempen pilihan raya nanti untuk merayu undi," katanya ketika menyertai perhimpunan kebangkitan rakyat peringkat negeri di dataran Kompleks Pas Perlis di Jalan Kampung Pondok di sini, malam kelmarin.

Kira-kira 4,000 ahli Pas dan PR menghadiri program itu.

Abby atau nama sebenar Arbaiyah Abdul Manan berkata, beberapa rakan artis lain akan bersamanya tidak lama lagi untuk memberi sokongan kepada PR.

Sungguhpun mengakui dirinya adalah dari keluarga penyokong Barisan Nasional (BN) bahkan ayah dan ibunya ialah orang Umno tetapi hatinya lebih terbuka untuk memilih Pas kerana ada hikmah di sebaliknya.

"Saya ingin membina rumah di syurga," katanya sambil menyifatkan dirinya begitu tenang setelah menyertai Pas.

Abby menyifatkan penyertaannya dalam Pas sebagai jihad dalam kehidupannya setelah meninggalkan dunia lakonan.

"Saya rasa begitu bahagia sebagai seorang Muslimah yang akan meneruskan perjuangan mencari kebenaran dan keadilan bersama parti pilihan," katanya.

Sinar

Jangan usik Ong Kim Swee!

Posted: 18 Dec 2012 06:15 PM PST

PERSATUAN Bola Sepak Malaysia (FAM) tidak akan berganjak dengan pendirian untuk terus mengekalkan khidmat Datuk K. Rajagobal sebagai ketua jurulatih skuad Harimau Malaya.

Biarpun pengendali berusia 56 tahun itu gagal membantu Malaysia mempertahankan kejuaraan Piala Suzuki AFF 2012, FAM memberi jaminan bahawa 'kerusi panas' itu masih menjadi milik Rajagobal.

Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad menegaskan bahawa cadangan untuk melantik jurulatih Harimau Muda A, Ong Kim Swee untuk menggantikan tempat Rajagobal tidak wujud buat masa sekarang.

Menurut Azzuddin, FAM tidak akan menghukum Rajagobal hanya disebabkan gagal pada kempen Piala Suzuki AFF 2012, sebaliknya badan induk sukan bola sepak negara itu masih memerlukan khidmatnya.

Jelasnya, FAM juga tidak mahu pihak-pihak tertentu memberikan tekanan kepada Kim Swee dan beliau yakin jurulatih kelahiran Melaka itu akan terus melahirkan pemain-pemain muda berpotensi untuk diserapkan dalam skuad negara.

"Seperti yang saya katakan sebelum ini, kami tidak mahu menyingkirkan Rajagobal hanya disebabkan satu kegagalan.

"Apakah mereka sudah lupa jasa-jasa Rajagobal yang berjaya menamatkan penantian 20 tahun pingat emas Sukan SEA Laos 2009 dan muncul sebagai juara buat kali pertama Piala Suzuki AFF 2010.

"Kita sepatutnya menerima hakikat bahawa kita tewas kepada pasukan yang lebih baik. Saya yakin Rajagobal telah melakukan yang terbaik untuk skuad negara.

"Kim Swee merupakan seorang jurulatih yang cukup berwibawa. Buktinya, banyak bakat baharu dapat dicungkil, jadi FAM tidak akan sesekali mengganggu tugas Kim Swee.

"Mereka (pengkritik) boleh bercakap tetapi kita jangan mudah lupa jasa-jasa orang (Rajagobal)," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Mengulas lanjut, Azzuddin menggesa semua pihak agar tidak terus menimbulkan spekulasi terhadap kedua-dua jurulatih berkenaan.

"Hentikan spekulasi seperti ini. Mereka (Kim Swee dan Rajagobal) bekerja di bawah satu bumbung dan sepatutnya kita harus menghormati mereka, bukannya memecahkan keharmonian antara mereka."

Kosmo!

Skuad Harimau Melaya dirombak

Posted: 18 Dec 2012 06:00 PM PST

KUALA LUMPUR - Skuad Harimau Malaya yang gagal mempertahankan kejuaraan Piala AFF Suzuki baru-baru ini akan dirombak bagi mengharungi kempen kelayakan Piala Asia 2015.

Pengurus pasukan kebangsaan Datuk Seri Subahan Kamal berkata beberapa pemain yang tidak mempamerkan prestasi terbaik pada Piala AFF Suzuki 2012 akan digugurkan, manakala pemain yang diketepikan akibat kecederaan akan dipanggil semula.

Skuad kebangsaan perlu diperkuatkan bagi mengharungi pusingan kelayakan Piala Asia 2015 Kumpulan D membabitkan Qatar, Bahrain, Yaman dan Malaysia bermula Februari depan, katanya ketika dihubungi hari ini.

Malaysia gagal mempertahankankan kejuaraan Piala AFF Suzuki yang dimenangi pada 2010 apabila tunduk kepada Thailand dengan agregat 1-3 pada saingan separuh akhir.

Dalam pada itu, Subahan tetap dengan pendiriannya bahawa Datuk K. Rajagobal akan terus melatih skuad Harimau Malaya bagi menghadapi pusingan kelayakan Piala Asia kerana kontrak ketua jurulatih skuad kebangsaan tersebut masih berbaki sehingga Disember 2013.

Beliau berkata setakat ini, tiada mesyuarat dipanggil bagi membincangkan kedudukan pengendali berusia 56 tahun itu.

Subahan berkata beliau telah menyerahkan laporan terperinci mengenai prestasi pasukan kebangsaan dan terserah kepada Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Sultan Ahmad Shah bagi menentukan kedudukan Rajagobal.

Sebelum ini, kedudukan Rajagobal sebagai ketua jurulatih skuad kebangsaan dilihat terancam berikutan kemerosotan prestasi Harimau Malaya selepas bergelar juara Piala AFF Suzuki dua tahun lepas.

Pelbagai pihak mengkritik prestasi Harimau Malaya dan mendesak Rajagobal meletak jawatan dengan nama jurulatih Harimau Muda A, Ong Kim Swee antara calon pilihan untuk mengambil alih jawatan itu.

Subahan berkata pengkritik tidak harus menyalahkan Rajagobal atas prestasi skuad Harimau Malaya yang kurang menyerlah pada kejohanan berkenaan kerana jurulatih itu sebelum ini telah banyak membangunkan sukan bola sepak tanah air.- Bernama

(Video) Melayu DAP 'mengemis' kembali kerusi PKR Pulau Pinang

Posted: 18 Dec 2012 05:31 PM PST

Dulu sebelum adanya PKR, DAP meletakkan 13 calun Melayu untuk bertanding di Pulau Pinang.

Apabila PKR ditubuhkan kesemua kuota kerusi tersebut diserahkan kepada PKR.

Sejak PRU 12 Melayu DAP langsung tidak mendapat peluang bertanding dalam sebarang pilihanraya kecil mahupun pilihanraya umum atas tiket DAP.

Sekarang mereka ingin menuntut kembali kuota kerusi yang pernah mereka tandingi dahulu, untuk mendapat peluang merasa pegang kuasa dan kedudukan...



 

Jinggo-fotopages

* Bijak Cina DAP, dulu dia pandai 'mengemis' pada Melayu untuk raih undi, kini habis madu sepah dibuang, Melayu dalam DAP dah jadi melukut ditepi gantang, cuba minta semula kerusi-kerusi yang telah diberi...

Syirik PAS: Mahfuz label Ismail Mina sebagai 'hantu'

Posted: 18 Dec 2012 05:15 PM PST

KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menyifatkan pihak yang mendakwa wujudnya pengamal syirik dalam parti itu, sebagai hantu yang mengamuk kerana tidak mendapat apa-apa daripada PAS.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas dakwaan bahawa pemimpin tertentu dalam PAS mengamalkan fahaman syiah, liberalisme dan pluralisme.

"Biar dia nak kata apa pun, hantu-hantu ini bila tidak dapat pulut kuning, dia mengamuk," kata Mahfuz pada sidang media di Ibu Pejabat PAS di sini hari ini.

Ahli PAS seumur hidup yang juga Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Malaysia (MUAFAKAT), Ismail Mina mendakwa wujud unsur syirik dalam PAS kerana ada ahlinya yang mengamalkan ajaran yang bercanggah dengan Islam.

Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata Dewan Ulama akan mendapatkan penjelasan daripada Ismail untuk merungkai dakwaan beliau.

Ismail menegaskan beliau bersedia berjumpa dengan pimpinan PAS untuk membuktikan dakwaannya itu.

Dalam perkembangan lain, Mahfuz enggan mengulas kesediaan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi alat kepada DAP.

Anwar membuat kenyataan itu di Pulau Pinang Sabtu lalu selepas Pengerusi DAP Karpal Singh menyatakan sokongan parti untuk Ketua Pembangkang itu menjadi Perdana Menteri sekiranya pembangkang menawan Putrajaya.

Menurut Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena, beliau tidak tahu apa yang diperkatakan Anwar kerana tidak menghadiri ceramah di Nibong Tebal kelmarin.

"Saya tidak tahu, saya tiada di situ," katanya.

AP

Rusuhan Sg Petani: Jangan percaya khabar angin, tiada ketegangan

Posted: 18 Dec 2012 05:01 PM PST

SUNGAI PETANI – Polis Diraja Malaysia (PDRM) memberi amaran keras kepada mana-mana pihak yang bertindak menyebar khabar angin kononnya Kuala Muda dikenakan perintah berkurung akibat rusuhan kaum sepertimana yang disebar menerusi laman sosial dan khidmat pesanan ringkas (SMS).

Timbalan Ketua Polis Kedah, Datuk Abdul Ghafar Rajab menafikan perkara tersebut dan menegaskan, polis akan menjalankan siasatan terhadap pihak yang menyebarkannya kerana tindakan itu satu kesalahan.

"Sehingga kini, hasil siasatan dan risikan polis mendapati insiden awal pagi 16 Disember di Flat Paya Nahu, Sungai Petani itu tiada kaitan dengan (dakwaan) kebencian kaum Melayu ke atas kaum India dan begitu juga sebaliknya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengadakan sidang media di ibu pejabat Polis Kuala Muda malam tadi.

"Kalau dilihat melalui siasatan, ia berpunca daripada kes nak lumba motor, masing-masing nak tunjuk hebat. Bila tak puas hati panggil kawan-kawan dan tercetuskan kejadian itu.

"Saya juga telah berjumpa dengan ketua kaum Melayu dan India pada hari sama jam 3 petang dan merayu mereka memberi penerangan jelas kepada masyarakat supaya jangan bertindak balas, jangan menyebar berita palsu dan jangan menghasut melakukan pergaduhan lebih besar," katanya.

Menurutnya, kesemua ketua kaum memahami dan berjanji akan memaklumkan kepada anak buah agar tidak bertindak di luar batas undang-undang.

Berhubung insiden itu, katanya, 13 suspek telah ditahan reman dan lima yang tercedera telah menerima rawatan di hospital di mana empat daripadanya sudah dibenarkan pulang.

Bagaimanapun, katanya, beberapa insiden yang berlaku selepas itu tiada kaitan dengan insiden pertama dan berlaku secara kebetulan.

"Kita merujuk kepada khabar angin ada pergaduhan di Taman Bandar Baru, Sungai Lalang, kes bakar masjid, rusuhan kaum, darurat dan semuanya dikatakan berpunca daripada kes pertama adalah fitnah semata-mata.

"Polis akan terus memantau dan menghantar lebih ramai anggota selain mengadakan sekatan jalan raya bertujuan meredakan keadaan bukannya disebabkan ada rusuhan," katanya.

Berhubung seorang pegawai polis yang dibelasah katanya, pegawai berkenaan sedang bercuti kerana ingin berkahwin, berkunjung ke sebuah kedai.

"Berdasarkan siasatan, berlaku salah faham antara pegawai tersebut dengan seorang lelaki India yang mencetuskan pergaduhan.

"Tetapi, ia tiada kaitan dengan isu perkauman dan berlaku secara kebetulan bukannya disebabkan insiden pertama," katanya.

Beliau bagaimanapun meminta penduduk Kuala Muda khususnya Sungai Petani bertenang dan jangan mempercayai berita palsu yang tersebar melalui Facebook, Twitter atau SMS kerana bimbang ada pihak akan terpengaruh yang mendorong kepada perkara tidak sihat.

Menurutnya, polis sendiri menerima banyak panggilan telefon berikutan tersebarnya khabar angin mengatakan berlaku rusuhan antara kaum Melayu dan India di daerah Kuala Muda.

Sehingga kini (sehingga sidang media dilakukan), Kuala Muda masih dalam keadaan aman dan tenteram dan tiada sebarang kematian dilaporkan berhubung isu berkenaan.

Sinar

Pendidikan Hadi lebih tinggi, mufti tak layak tegur - Nik Aziz

Posted: 18 Dec 2012 04:31 PM PST

SHAH ALAM - Mursyidul Am Pas, Datuk Seri Nik Abdul Aziz Nik Mat membidas mufti-mufti yang mendesak Presidennya, Datuk Abdul Hadi Awang menarik balik "Amanat Haji Hadi" sambil menegaskan mufti tidak harus "bermain politik."

Menurutnya, Presiden Pas memiliki ilmu yang lebih tinggi berbanding mufti kerana mempunyai kelulusan Madinah yang cemerlang.

Sehubungan itu katanya, para mufti tidak harus menganggap Hadi tidak mengetahui hukum-hakam agama Islam semasa mengeluarkan amanat itu.

"Saya membaca kenyataan beberapa orang mufti yang mendesak agar Presiden Pas menarik balik apa yang didakwa sebagai Amanat Haji Hadi.

"Saya kira, ilmu yang dimiliki oleh Presiden Pas tidak lebih rendah dari ilmu yang dimiliki oleh para mufti, bahkan beliau merupakan lulusan Madinah yang cemerlang.

"Jadi saya menyeru kepada para mufti, jangan beranggapan Presiden Pas sebagai orang yang tidak tahu hukum hakam," kata beliau dalam reaksinya diperoleh dari laman sosial Facebook.

Kelmarin, dua orang mufti termasuk Tan Sri Harussani Zakaria menggesa Abdul Hadi menarik balik amanat mendakwa Umno kafir, yang dikeluarkan lebih tiga dekad lalu.

Mengulas lanjut, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, mufti boleh berbincang dengan cara yang elok dan tidak perlu bermain politik.

"Mufti boleh berbincang jangan bermain politik partisan di dalam jubah mufti," katanya.

Beliau juga mengingatkan mufti supaya tidak menjual harga seorang mufti sehingga menjadikannya "murah".

"Jangan jual harga mufti dengan murah...," katanya.

Putar belit titah Sultan, Dr. Rani cuba cetus provokasi

Posted: 18 Dec 2012 04:15 PM PST

SHAH ALAM 18 Dis. - Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr. Abdul Rani Osman disifatkan sebagai tidak bertanggungjawab apabila dilihat cuba mencetuskan provokasi dalam kalangan rakyat dengan memutar-belit titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah kononnya baginda membenci UMNO.

Setiausaha Agung Jalur Tiga (Jati), Norman Toha berkata, tindakan Abdul Rani menerusi satu artikel yang disiarkan oleh harakahdaily.net itu tidak boleh dimaafkan kerana beliau dilihat telah mengaitkan Sultan Selangor dengan parti politik selain merendah-rendahkan kedudukan baginda.

Malah, kata beliau, Abdul Rani dalam kenyataannya itu dilihat seolah-olah mendakwa Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) dan pihak yang terbabit di istana kononnya pendokong kuat UMNO.

Utusan

Agaknya, inilah beberapa sebab PAS keberatan terima Anwar sebagai PM

Posted: 18 Dec 2012 04:01 PM PST

Pendirian PAS tidak mahu Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat berjaya menakluki Putrajaya pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 kelak bukanlah pendirian rasmi. Ia cuma pandangan yang dilontarkan dalam Muktamar parti itu bulan lalu.

Namun sikap yang ditunjukkan oleh barisan pimpinan PAS yang agak keberatan menyatakan pendirian yang tuntas dalam persoalan sama ada Presiden PAS sendiri, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang atau Datuk Seri Anwar Ibrahim yang patut menjadi perdana menteri kerajaan pertama Pakatan Rakyat, mengundang tandatanya dan spekulasi.

Secara rasminya, sebuah lagi kerabat Pakatan Rakyat parti dominasi Cina iaitu DAP Sabtu lalu dengan jelas dan terangnya mengisytiharkan pilihannya ialah Ketua Pembangkang di Parlimen merangkap Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim.

DAP bertindak demikian demi ketelusan, ketegasan dan paling penting mencapai impiannya memerintah Malaysia bersama dan melalui Anwar. Bagi DAP semua perancangan Pakatan selama lebih empat tahun ini akan musnah jika pengundi Cina enggan mengundi PKR dan PAS, terutamanya.

Peluang tambah kerusi DAP tipis, berisiko kepada PR

Jika PAS "berbisik" pada ahlinya jangan undi DAP (kerana mereka tidak menyokong pelantikan Hadi sebagai Perdana Menteri) tipislah peluang DAP untuk menambah bilangan kerusinya.
Sayugia diingat dalam kongresnya minggu lalu, DAP begitu yakin akan menang lebih banyak kerusi. Maka ia dengan rasminya pula meminta ditambah tiga lagi kerusi Parlimen dan 10 lagi kerusi Dewan Undangan Negeri untuk ditandinginya.

Jika riak atau keberangkalian PAS tidak mahu mengundi calon DAP, pasti DAP dapat menghidunya lebih awal melalui pasukan perisiknya. Jika itu berlaku, pasti juga ahli (Cina) DAP pula akan "enggan" mengundi calon PAS pula.

Akhirnya kedua-dua pihak akan rugi dan mungkin strategi besar menawan Putrajaya tidak akan menjadi.

Sebab itu, DAP perlu "menekan" PAS supaya turut mengumumkan bahawa PAS juga mahu Anwar Ibrahim jadi perdana menteri. Lantas ia dengan rasminya mengumumkan calon perdana menterinya ialah Anwar Ibrahim.

PAS acuh tak acuh isu Jawatan PM


Namun PAS tidak kelihatan tertekan. Ia mengambil sikap acuh tak acuh. Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali apabila diajukan pertanyaan apakah reaksi PAS berhubung deklarasi DAP itu, beliau cuma mengatakan keputusan muktamad hanya boleh dibuat selepas proses penamaan calon tamat.

Mengapa demikian? Adakah PAS mengetahui sesuatu malapetaka besar akan berlaku terhadap sesiapa sahaja yang akan dinamakan oleh Pakatan Rakyat sebagai bakal perdana menteri?

Mungkinkah salah satu malapetaka itu ialah calon berkenaan tidak akan lolos saringan sebagai calon PRU ke-13? Sebab itu PAS hanya buat keputusan siapa patut jadi perdana menteri Pakatan Rakyat selepas penamaan calon.

Apakah PAS ada maklumat bahawa jika Anwar dinobatkan sebagai bakal Perdana Menteri akan berlaku tindakan "teknikal" mengakibatkan beliau tidak boleh menjadi calon PRU?

Ini bukan mustahil. Masih banyak tuduhan dan kes mahkamah yang membabitkan Anwar belum selesai. Dan kemungkinan kes seumpama ini ditambah ke atas dirinya, tidak boleh ditolak. Pakatan memang lazim bermain dengan spekulasi sebegini.

Adakah atas sebab demikian maka PAS berusaha meletakkan calon 'standby" dalam bentuk Haji Hadi jika Anwar tidak jadi calon atau (seperti lazim cara pemikiran Pakatan Rakyat beliau disabotaj) dan beliau kalah.

PAS guna kaedah "risikan"

PAS adalah sebuah parti politik. Sebab itu ia juga menggunakan kaedah "risikan" untuk mendapat maklumat. Hakikat semakin ramai bekas pegawai kanan polis kini bersedia menjadi ahli dan calon PAS dalam PRU akan datang boleh membayangkan dari mana sumber maklumat begini mungkin diperolehi.
PAS mungkin berasa masih terlalu awal untuk mendedahkannya. Cuma apa yang ia boleh lakukan ialah melengahkan dahulu komitmen untuk menobatkan Anwar sebagai calon bakal Perdana Menteri hingga dapat dipastikan diterima menjadi calon dan menang di kawasan yang beliau bertanding.

Atau, mungkin juga maksud PAS ialah, bahawasanya ia masih kurang pasti sama ada Presidennya, Haji Hadi mahu menjadi perdana menteri atau tidak. Sejak awal tahun ini lagi Hadi sudah menyatakan beliau tidak mahu aktif dalam politik, lebih-lebih lagi politik pilihanraya. Namun demi parti, beliau masih membuka ruang untuk tidak meninggalkan parti sebelum PRU 13.

Maka mungkin pemimpin-pemimpin masih menanti kepastian daripada presiden dahulu sebelum bersetuju untuk menobatkan Anwar sebagai perdana menteri. Jika Hadi tidak mahu baru tawaran dibuat kepada Anwar.

Kewibawaan Anwar diragui?

Atau, mungkin juga memang benar ada sebilangan besar pemimpin PAS dari kategori ulama yang tidak begitu selesa jika Anwar jadi perdana menteri. Mungkin pada pandangan mereka mutakhir ini komitmen Anwar terhadap perjuangan Islam (yang sebelum ini memikat hati PAS untuk duduk bersama dalam Pakatan Rakyat) sudah agak longgar.

Umpamanya, ketika PAS dan DAP berbalas hujah berhubung isu pelaksanaan undang-undang Islam di Malaysia jika Pakatan menang, Anwar tidak pula mempamerkan sikap menyokong PAS. Ini menggusarkan ulama PAS. Sebab itu, agaknya, syor melantik Hadi menjadi perdana menteri disuarakan oleh wakil ulama!

Reaksi Anwar terhadap komitmen DAP amat pantas, Anwar mengumumkan beliau bersedia untuk menjadi alat politik DAP! Ini lebih mencurigakan PAS.

Atau, PAS berasa jika ia mengiktiraf Anwar sebagai bakal perdana menteri, maka ia akan mengakui dakwaan bekas Naib Presidennya, Datuk Hasan Ali bahawa PAS kini sudah diresapi oleh pengkagum Anwar atau Anwarinas, adalah benar?

Dan, kira-kira yang paling mengujakan semua ialah, adakah dengan tidak mahu membuat komitmen dalam isu siapa bakal perdana menteri ini, PAS sebenarnya mahu ada kebebasan untuk membuat pilihan lain, selepas pilihanraya.

Adakah PAS kini memikirkan jika berlaku apa yang dikatakan keadaan "parlimen gantung" ia masih boleh menimbangkan untuk sama ada meneruskan hubungan dengan PKR dan DAP atau tidak.

Sekiranya bersandarkan hujah demi perpaduan Melayu, kesejahteraan umat Islam dan kestabilan negara, tentu PAS boleh buat keputusan bekerjasama dengan Umno dengan maruah sedikitpun tidak tercalar. Malah sejarah akan membuktikan bahawa PAS adalah parti yang mempunyai roh dan pendirian Islam yang perkasa.

Ulasan@Antarapos

Mencari Damai Abadi

Posted: 19 Dec 2012 03:06 PM PST

Mencari Damai Abadi


Kicap dan Limau Nipis

Posted: 19 Dec 2012 03:52 AM PST

Bismillah...

Aku batuk. Dah lama juga. Kemudian dapan 1 saranan dari kawan-kawan...

kalau batuk, minum kicap campur dengan limau nipis. 1 sudu je.

Aku try, sedap.... & aku suka.. kikiki...

Baik ke tak, tak tau la lagi.. tapi rasanya memang sedap :)


yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 19 Dec 2012 01:18 PM PST

yang ku dengar dan ku lihat


KDN diminta bertindak.

Posted: 19 Dec 2012 05:51 AM PST


Berapa ratus orang agaknya anak-anak muda Malaysia terutamanya anak-anak melayu yang meninggal dunia akibat 'makan dadah'. Kempen anti dadah nampaknya semakin dingin melalui media cetak dan media eletronik yang dikuasai oleh kerajaan.
Apakah pihak KDN sudah hilang punca untuk kempen bagi mengurangkan penglibatan anak-anak melayu dari terjebat dalam pengaruh dadah. Sedangkan kita sering dilapurkan banyak juta ringgit harga dadah ditangkap oleh pihak polis dan kastam tapi kita tidak diberitahu kesudahannya.
Adalah lebih elok pihak KDN memperkasakan AADK supaya lebih hebat bergerak untuk memerangi pengaruh dadah dikalangan anak-anak muda Malaysia dan pihak kerajaan hendaklah memberi peruntukan yang besar kepada agensi terlibat bagi digunakan untuk menyekat kerosakan yang semakin parah dikalangan anak-anak bangsa Malaysia.
Kerajaan perlu ingat dadah adakah musuh numbor satu negara, bukan parti politik, oleh itu gunakanlah media massa surat kabar atau tv  bagi memerangi dadah daripada memerangi musuh politik.

Apakah itu Dadah?
Dadah atau "drug" adalah bahan atau kimia yang amat merbahaya kepada individu yang menggunakannya kerana ia mengubah cara minda dan tubuh manusia berfungsi.
Banyak hal yang berkaitan dengan dadah sentiasa menjadi bahan dalam berita.
Apabila mendengar saja perkataan dadah, kita akan terus memikirkan jenis-jenis dadah seperti ganja dan heroin. Tetapi, sebenarnya terdapat beribu-ribu jenis dadah di seluruh dunia ini yang digunakan oleh lebih kurang 200 juta manusia untuk pelbagai tujuan.
Dadah dan Anda!
Menurut Kamus Dewan Melayu – Inggeris, makna perkataan "Drug" bermaksud ubat-ubatan. Walaupun demikian, untuk memberi takrif penyalahgunaan kepada "drug", perkataan "use", "misuse" atau "abuse" perlu digunakan bersama-sama dengan perkataan "drug". Contohnya "drug abuse" atau "misuse of drug" yang membawa maksud penyalahgunaan dadah.
Dadah merupakan satu istilah khas yang merujuk kepada sejenis bahan yang mendatangkan kemudaratan kepada kesihatan seseorang dari segi fizikal, mental dan emosi serta tingkah laku pengguna apabila digunakan. Akibat daripada kesan ini, seseorang yang menyalahgunakan dadah akan menjadi ketagih dan akan terus bergantung hidup kepadanya. Tanpa disedari, anda sendiri mungkin telah menggunakan beberapa jenis dadah dalam hidup anda.
Ubat-ubatan seperti "paracetamol" dan "antibiotic" membantu menyembuhkan anda sekiranya anda tidak sihat.
Teh, kopi dan coklat juga mengandungi sejenis dadah rangsangan yang dikenali sebagai "caffeine". Akan tetapi, dadah rangsangan seperti ini tidak mengakibatkan ketagihan yang bermasalah kepada individu, masyarakat dan negara. Oleh itu, penggunaan bahan minuman dan makanan ini tidak salah di sisi undang-undang.
Namun demikian, beberapa jenis dadah adalah dadah yang dilarang pengambilannya kerana dadah ini mengakibatkan ketagihan dan masalah-masalah kesihatan, sosial, ekonomi dan sebagainya. Oleh itu, Kerajaan Malaysia telah menyenaraikan dadah ini di dalam Akta Dadah Berbahaya 1952 untuk mengharamkan penanaman, pengeluaran, pengedaran, import, eksport, pemilikan dan penyalahgunaan dadah seumpana ini.
Jenis dadah seperti seperti kokain, ganja, heroin, syabu dan "ecstasy" diambil untuk mengubah perasaan fikiran anda. Dadah-dadah ini juga dikenali sebagai
"dadah yang disalahguna".
Dadah dan Ciri-cirinya
Dadah merujuk kepada sejenis bahan kimia psikoaktif yang mempunyai ciri-ciri seperti berikut :
  • Mempunyai kesan paling ketara ke atas sistem saraf pusat (Otak dan saraf tunjang)
  • Digunakan bukan untuk tujuan perubatan dan penggunaannya adalah dilarang
  • Diperoleh secara haram
  • Membawa kepada pergantungan fizikal dan psikologikal dan meningkatkan daya tahan terhadap dadah
  • Mendatangkan kesan-kesan buruk dan bahaya ke atas kesihatan dan fungsi sosial seseorang.
Usaha hendaklah berterusan. AADK mesti diperkasakan supaya lebih berkesan, sekiranya perlu rombakan besar-besaran perlu dilakukan untuk mencapai tujuan iaitu 'Dadah adalah musuh No.1 Negara'..

Apa Yang Tersirat

Posted: 19 Dec 2012 01:11 PM PST

Apa Yang Tersirat


BN boleh menang kuasa 2/3 Dewan Rakyat

Posted: 18 Dec 2012 10:21 PM PST

Tun M Sandakan 16/12/2012
BN dua kali tersentak; pertama pada PRU-2004 dan kedua pada PRU-2008. Pada PRU-2004, BN menang bukan sahaja kuasa 2/3 malah 3/4 kerusi dewan rakyat. Pada PRU itu, Kelantan hampir ditawan, dan cuma kurang 2 kerusi DUN.

Pada PRU-2008 pula BN tersentak untuk kali kedua, kemenangan pada PRU sebelumnya bukan sahaja tidak mampu dipertahankan, malah BN hampir kecundang. Nasib baiklah Sabah dan Sarawak menjadi penyelamat, kalau bukan, maka BN mungkin mengalami kekalahan serupa dengan parti LDP Jepun.

Kekalahan LDP Jepun dan tsunami politik pada BN hampir serupa puncanya- yakni para pemimpinnya lupa daratan.

Bagi BN pula, akibat kemenangan yang begitu besar pada PRU-2004, membuatkan para pemimpinnya bersifat sombong dan lupa kepada jasa-jasa pemimpin lama. Misalnya sumbangan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir cuba dilenyapkan dengan berbagai cara, termasuk memalukannya semasa persidangan Bahagian Umno Kubang Pasu.

Akibat sifat sombong dan takabur segelintir pemimpin BN umumnya dan umno khasnya, maka rakyat hampir menghukum gabungan 13 parti itu pada PRU-2008, walaupun gabungan itu banyak berjasa kepada pembangunan negara dan rakyat sejak merdeka.

Pucuk pimpinan yang mengakibatkan BN mengalami tsunami politik, sudahpun membayar kesilapannya apabila berundur setahun selepas PRU itu.

Pucuk pimpinan baru mengambil alih, yakni apabila Datuk Seri Najib Tun Razak dilantik sebagai Perdana Menteri pada April 2009.

Najib mewarisi kerajaan yang lemah, mewarisi kesimpang siuran dalam politik, berdepan dengan masalah ekonomi secara global. Jelasnya, beliau menjadi pemimpin pada saat-saat genting dengan berbagai masalah dalaman dan luar negara.

Najib bermula melalui konsep 1Malaysia, Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan. Disusuli dengan berbagai transformasi baik bidang politik, ekonomi dan sosial.

Najib membawa pendekatan yang responsif terhadap kehendak rakyat; baik penyelesian jangka pendek mahupun jangka panjang.

Selepas hampir empat tahun menerajui negara, Najib akhirnya mampu mengembalikan kepercayaan rakyat kepada BN. Penerimaan terhadap Najib bukan sahaja daripada rakyat jelata, malah mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir memberi pengiktirafan, bahawa kepimpinan Najib berada pada saluran yang betul dan tiada sebab untuk tidak disokong.

Pendekatan Najib yang memberi pengormatan kepada mantan-mantan Perdana Menteri, malah menjadi ikutan Barack Obama, semasa Presiden Amerika itu berkempen mempertahankan jawatan Persiden Amerika untuk penggal kedua. Barack berganding bahu dengan mantan Presiden Amerika; Bill Clinton semasa berkempen. 

Najib faham betul bahawa jasa para pemimpin vetaran tidak boleh dilupakan begitu sahaja; beliau tidak mahu mengulangi kepiminan yang diwarisinya yang cuba melenyapkan sumbangan para pemimpin veteran.

Kini, sering kita menyaksikan bahawa lawatan-lawatan Najib yang bersifat rasmi turut juga kelihatan kehadiran mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir. Majlis terakhir kita melihat kehadiran Tun Dr Mahathir bersama Najib adalah pada persidangan LDP komponen BN Sabah di Sandakan pada 16 Disember.

Ramai pemimpin akar umbi memberi tanggapan, bahawa sokongan padu yang diberikan oleh Tun Dr Mahathir kepada Najib adalah salah satu faktor penyebab rakyat kembali menyokong BN.

Sokongan Tun Dr Mahathir terhadap Najib, adalah menjadi faktor utama kaum cina kembali menyokong BN. Sokongan kaum cina terhadap Tun Dr Mahathir sukar untuk dipersoal; beliau membuktikan pada era Reformsi pada PRU-1999; pada PRU itu BN tetap mendapat kuasa 2/3 kerusi dewan rakyat, kerana sokongan kaum cina.

Pada PRU-13 ramai yang beranggapan bahawa BN akan kembali berkuasa dengan kuasa 2/3. Faktor yang mendorong kepada anggapan ini adalah keputusan rakyat Jepun yang mengembalikan Parti LDP untuk berkuasa semula. Malah parti tertua Jepun kembali menguasai dewan atas, dimana sebelum ini belum ada parti yang dapat mengawal kedua-dua dewan sekaligus.

Rakyat Jepun sedar, bahawa cuba-cuba untuk mengubah kerajaan tiga tahun lalu, bukan membawa kebaikan kepada negara dan rakyat; diharapkan pada pengundi Malaysia, bahawa kemarahan pada PRU-2008 telah reda, dan semoga pengundi menyokong BN semula, sepertimana tindakan rakyat Jepun mengembalikan Parti LDP.

THE FLYING KICK

Posted: 19 Dec 2012 01:04 PM PST

THE FLYING KICK


NGAH KOR MENG TAK DAPAT TANAH SEINCI DI KELANTAN TETAPI 4000 EKAR!!! AMBIK KAU!!!

Posted: 19 Dec 2012 07:00 AM PST

GUAN ENG TERPAKSA BERLIDAH BIAWAK UNTUK NAFIKAN POLITIK WANG DALAM DAP!!!

Posted: 19 Dec 2012 06:00 AM PST

HABISLAH, ROSMAH MANSOR BAKAL DISIASAT!!!

Posted: 19 Dec 2012 04:12 AM PST

AMANAT HAJI HADI: NIK AZIZ PULA BIMBANG KEULAMAANNYA DIPERTIKAIKAN DAN DIA TIDAK BOLEH JAWAB!!!

Posted: 19 Dec 2012 01:00 AM PST

PERGADUHAN DI SUNGAI PETANI ADA CAMPURTANGAN 'ASING' UNTUK RAIH UNDI?

Posted: 18 Dec 2012 11:30 PM PST

AIR ASIA KENA SAMAN DI AUSTRALIA, DI MALAYSIA, TONY FERNANDEZ DISANJUNG HEBAT!!!

Posted: 18 Dec 2012 08:00 PM PST

MUFTI PERAK DIANJINGKAN: PENYOKONG PAS NI DAH BETUL-BETUL IKUT PERANGAI YAHUDI!!!

Posted: 18 Dec 2012 06:00 PM PST

INDIA TETAK MELAYU DENGAN PEDANG SAMURAI DI SUNGAI PETANI!!!

Posted: 18 Dec 2012 04:00 PM PST

Duke of UMNO

Posted: 19 Dec 2012 01:04 PM PST

Duke of UMNO


LAGI UPDATE TERKINI GADUH MELAYU-INDIA DI SUNGAI PETANI..!!!

Posted: 19 Dec 2012 07:37 AM PST





Berikut adalah info terbaru tentang pergaduhan yang dikatakan berlaku di antara bangsa Melayu dan kaum India di Sungai Petani. Kononnya makin parah???!!!



Cehhhh..!!! Nampak sangat menipunya...!!! Mana ada jadi apa-apa pun...Berapa kali aku nak cerita? Heh!

Ada segelintir pihak dalam Facebook yang suka menokok tambah pergaduhan budak-budak ni. Budak-budak ni baru nak belajar bertumbuk. Letih bertumbuk nanti, depa penat, senang la sikit polis nak sumbat depa dalam lokap...

Yang peliknya, ada jugak di kalangan kita yang suka jadi "batu api". Entah apa untungnya jadi "batu api" tu pun aku tak tau... depa suka berlaku pergaduhan antara kaum kot?

Untuk makluman semua, pihak polis kini sedang menggunakan pakar IT depa untuk mengesan "tukang tokok tambah" ni. Depa ni boleh ditahan bila-bila masa saja nanti...heh! 

Tu laaa...lain kali, cerita la benda yang benar dan betul. Yang nak pi tokok tambah cerita tu apahal? Suka sangat menipu? Suka sangat huru-hara? Semua tu style PAS, PKR dan DAP.. Hangpa suka sangat ikut perangai buruk depa tu..??? Heh!

FAHAMAN SESAT: HABIBIE LEBIH "JANTAN" BERBANDING ANWAR..!!!

Posted: 19 Dec 2012 06:32 AM PST

anwar habibie

Persahabatan dan kesefahaman di antara Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan bekas Presiden Indonesia, BJ Habibie, bukanlah satu rahsia di mana kedua bekas pemimpin kerajaan itu sealiran dalam banyak perkara.

Ketika Habibie menjadi Presiden Indonesia, dia telah menjadi dalang utama yang sengaja tunduk di atas desakan pihak Barat yang mahu negara jiran itu "membebaskan" Timor Timur untuk keluar dan menjadi sebuah negara baru.

Habibie yang ketika itu sangat rapat dengan kuasa-kuasa Barat telah bersetuju dan tindakan tersebut telah menyebabkan rakyat Indonesia melihatnya sebagai seorang pengkhianat negara sekaligus menyumbang kepada kejatuhan kuasa politiknya sebagai Presiden repulik berkenaan.


Sinonimnya dengan Anwar, desas-desus sedang bertebaran di Sabah, Sarawak dan Pulau Pinang bahawa terdapat ura-ura bahawa Ketua Pembangkang itu akan mengikut jejak langkah bekas Presiden Indonesia itu.

Dikhabarkan bahawa sekiranya Pakatan Haram menjajah Putrayajaya dan Anwar ditabal menjadi Perdana Menteri, negeri Sabah, Sarawak dan Pulau Pinang akan dipertimbangkan untuk keluar dari Malaysia menjadi negara asing.

Pun begitu, desas-desus itu masih lagi belum dapat dipastikan kebenarannya dan ramai yang berpendapat bahawa ia hanyalah omongan kosong Anwar untuk "menggula-gulakan" rakyat negeri-negeri itu untuk mengundinya.

Lagipun, Anwar memang terkenal dengan janji-janji manis beracun, dan segala janji tersebut langsung tidak boleh dipercayai, bukan?

Baru-baru ini juga, Habibie menegaskan kepada media-media di negara jiran bahawa fahaman pluralisme merupakan satu faktor utama yang menyumbang kepada perpaduan di kalangan rakyat.

Sebenarnya, kenyataan tersebut bukanlah satu kejutan memandangkan pendapat bekas Presiden negara jiran itu sangat senada dengan pendirian Anwar Ibrahim yang merupakan "bapa pluralisme" di Malaysia.

Pada Habibie dan Anwar, semua agama di dunia ini, termasuk Islam, adalah sama dan tidak ada yang perlu diberi keistimewaan atau keutamaan oleh pihak kerajaan. Dan disebabkan itulah juga maka mereka berdua sangat menyokong penubuhan InterFaith Commision (IFC).

Dengan wujudnya IFC di negara ini, maka fahaman pluralisme boleh tumbuh subur di sini di mana Islam akan hilang keistimewaannya.

Apabila itu terjadi, Islam yang diberikan keistimewaan eksklusif di dalam perlembagaan akan hilang keistimewaan tersebut dan negara ini dijangka tidak akan lagi mengutamakan kepentingan Islam sebagaimana yang termaktub di dalam perlembagaan.

Persoalannya, mahukah kita melihat semua itu berlaku di negara Islam ini?

Namun begitu, saya melihat Habibie lebih berani untuk mengutarakan pendiriannya di khalayak umum. Habibie sekurang-kurangnya tidak hipokrit dan tidak berlakon apabila menyatakan sokongannya terhadap fahaman pluralisme.

Berbanding Anwar, Ketua Umum PKR itu dilihat bacul dan "pondan" kerana tidak berani menyuarakan pendiriannya meskipun satu negara tahu betapa Anwar begitu serius menyebarkan fahaman songsang itu di Malaysia.

Yang merisaukan saya, Habibie pernah menjadi Presiden dan dia terbukti merugikan negara serta benar-benar menghina kepentingan Islam di rantau Asia Tenggara ini.

Dan sekiranya Anwar berpeluang untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia nanti, apakah kita akan kehilangan Sabah, Sarawak dan Pulau Pinang?

Dan apakah kita rela fahaman pluralisme menular dan tersebar secara meluas sehingga mencemar aqidah umat Islam di negara ini?

Saya percaya, itulah yang akan berlaku sekiranya kita membiarkan Anwar berkuasa di Malaysia dan apakah kita hanya akan membiarkan saja perkara ini berlaku? Nauzubillahi min zalik…

Sumber: Mykmu.net

PEDASSS BERAPIII..!!! PAS KEDAH MEMANG TAK TAHU MALU..!!!

Posted: 19 Dec 2012 05:17 AM PST

mole-Water-Penang-Kedah-Lim-Guan-En-Datuk-Phahrolrazi-Zawawi-Datuk-Seri-Azizan

Saya masih teringat tentang pembentangan Bajet Negeri Kedah 2013 oleh Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Razak di sidang DUN terakhir sebelum PRU ke-13 dan menentukan sama ada PAS Kedah akan terus menipu dan merompak lagi di negeri itu.

Ketika berdiri membentangkan bajet berkenaan, Azizan begitu yakin menyatakan bahawa Kerajaan Negeri Kedah akan memperoleh sebanyak RM20 juta dari hasil penjualan air mentah kepada Pulau Pinang pada tahun 2013.

Kononnya, dengan penjualan air mentah kepada kerajaan pimpinan Lim Guan Eng itu, Kerajaan PAS Kedah akan dilihat "bijak" dan "pandai cari duit", sekaligus mengurangkan jumlah defisit bajet tahunan yang dibentangkan oleh "pakar ekonomi" PAS Kedah.


Ketika memberitahu dewan mengenai perkara berkenaan, ADUN-ADUN UMNO/BN bingkas bangun menunjukkan sekeping naskhah surat khabar berbahasa Cina yang memberitahu bahawa Guan Eng tidak tahu dan enggan membayar harga air mentah sebagaimana yang diminta Azizan.

Menyanggah keyakinan Azizan, Guan Eng berkata bahawa tuntutan pembayaran air mentah itu adalah satu kekeliruan di kalangan pegawai Azizan di Kedah dan "Khalifah" kesayangan PAS itu menyuruh PAS Kedah "selesaikan" hal berkenaan dengan pegawai berkenaan.

Dalam bahasa mudah, Guan Eng enggan membayar sebanyak RM20 juta bagi harga air mentah yang diperoleh dari Sungai Muda yang asalnya mengalir dari negeri Kedah ke Pulau Pinang.

Begitu mudah sekali Guan Eng "menampar" dan memalukan Azizan Razak? PAS tak malu melihat Menteri Besar mereka "ditampar" begitu saja oleh DAP?

Mungkin berlakon dan cuba mempertahankan air muka Azizan, seteru politik dalaman Menteri Besar itu, Phahrolrazi Zawawi tampil baru-baru ini menempelak Guan Eng dan memaksa Ketua Menteri Pulau Pinang itu membayar tuntutan tersebut.

Malangnya, Guan Eng tidak mempedulikan langsung kemarahan Exco Kerajaan PAS Kedah itu dan hanya menghantar Pengurus Besar Jabatan Bekalan Air Pulau Pinang, Jaseni Maidinsa untuk menjawab gertakan Phahrolrazi.

Kata Jaseni, Kerajaan Negeri Pulau Pinang tidak perlu membayar tuntutan yang dibuat oleh Kerajaan PAS Kedah itu memandangkan Sungai Muda turut mengalir di dalam kawasan negeri Pulau Pinang dan mereka hanya menggunakan sumber air yang mengalir di dalam negeri itu sahaja.

Nah! Sekali lagi Kerajaan PAS Kedah dimalukan macam "budak bodoh" oleh seorang pengurus air di Pulau Pinang. Tempelak seorang Exco yang dikatakan "bakal Menteri Besar" telah "dihentak" kembali oleh seorang pengurus? Memalukan sungguh!

Sebenarnya, saya tak tahu dimana titik persefahaman atau slogan "sejiwa dan sekata" di antara DAP dan PAS yang kononnya mahu membina sebuah kerajaan bersama.

Bukan saja perjuangan PAS yang membabitkan Islam ditentang dan dihapuskan oleh DAP, tentang masalah sekecil sumber air mentah pun mereka bertelagah, tidak sefahaman dan gagal mendapat persetujuan bersama.

PAS Kedah cuba menipu Dewan Undangan Negeri kononnya mereka boleh dapat RM20 juta dari Guan Eng. Padahal, Guan Eng sedikit pun tidak pernah setuju untuk "beri muka" kepada PAS Kedah dalam hal ini.

Malah lebih menarik, Guan Eng malukan pula PAS Kedah dengan memberikan kenyataan akhbar menafikan keyakinan Bajet Negeri Kedah 2013 sehari selepas dibentang Azizan di dalam dewan tersebut!

"Daulah Islamiyyah" sudah dihapuskan. Hudud sudah dipatahkan. Cita-cita PAS mahu melihat Hj Hadi menjawat jawatan Perdana Menteri pun sudah dikuburkan. Kini kehendak PAS Kedah mahukan RM20 juta setahun dari Pulau Pinang pula dipunahkan DAP dan Guan Eng!

Dimana lagi PAS mahu letak muka? PAS tak tahu rasa malu, kah? Apakah seluruh pemimpin, ahli dan para penyokong PAS semuanya bermuka tembok? Itu pun PAS masih menganggap "tahaluf siyasi" mereka menguntungkan?

Apa PAS ini "tunggul kayu" di dalam Pakatan Haram? Masih lagi nak berpeluk dengan DAP? Memang muka tak malu betul..!!!

Sumber: Mykmu.net

KHALID GAGAP PANASSS..!!! RAKYAT SELANGOR BANGKIT MEMBERONTAK..!!!

Posted: 18 Dec 2012 08:18 PM PST

Khalid-Gagap

Nampaknya semakin hampir PRU ke-13, semakin "tenat" keadaan Kerajaan Pakatan Haram Negeri Selangor dan Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid "Gagap" Ibrahim apabila semakin hebat "diserang" rakyat Selangor yang bangkit.

Baru-baru ini Kerajaan Pakatan Haram Selangor dan Khalid "Gagap" diserang lagi oleh ribuan ibu tunggal di beberapa kawasan di negeri itu yang bertindak memfailkan saman terhadap kerajaan negeri dan Menteri Besar itu.


Ekoran itu, Khalid dan kerajaan pimpinannya kini berhadapan dengan lebih 5,000 saman dari ibu-ibu tunggal di seluruh Selangor dengan tuntutan hampir mencecah RM27 juta termasuk jumlah tuntutan yang dibuat oleh sekumpulan lagi ibu tunggal pada November lalu.

Dianggarkan bahawa hampir 30,000 orang ibu tunggal di seluruh Selangor termasuk dari kaum Cina dan India akan turut bertindak terhadap Khalid dan Kerajaan Pakatan Haram Selangor kerana gagal memberikan elaun bulanan sebanyak RM100 sejak Pakatan Haram memerintah pada Mac 2008.

Sebelum itu juga, Kerajaan Negeri dan Khalid juga telah disaman oleh ribuan rakyat Selangor yang tinggal di flat, pangsapuri dan kondominium atas dakwaan pihak berkuasa dan Menteri Besar itu gagal menunaikan janji memberikan 20 meterpadu air percuma kepada mereka.

Menurut rakyat yang dianiaya itu, mereka juga berhak mendapat air percuma tersebut memandangkan mereka tinggal dan menetap di Selangor meskipun menggunakan meter pukal di kediaman masing-masing.

Secara logiknya, jumlah penggunaan air di kediaman yang menggunakan meter pukal sepatutnya dibahagikan dengan jumlah unit kediaman di rumah-rumah flat, pangsapuri dan kondominium tersebut.

Inilah "bahana"nya bila hanya tahu buat janji manis manifesto dan taburkan pada rakyat, tapi tidak menunaikan apa yang dijanjikan itu.

Kalau menurut Islam dan hadis Rasulullah SAW, golongan yang berkata-kata dan memberikan janji tapi tidak mengotakan apa yang dikatakan atau dijanjikan itu, maka mereka adalah tergolong dari golongan munafik dan pembohong!

Kalau yang berjanji itu Elizabeth Wong, Ronnie Liu atau Teresa Kok, saya tidaklah terlalu mendesak memandangkan mereka itu semuanya golongn kafir yang tak tahu apa-apa mengenai Islam.

Tapi, yang jelasnya mereka yang berjanji dengan manifesto itu ialah Khalid "Gagap" dan para pemimpin PKR dan PAS yang beragama Islam! Takkanlah mereka tidak tahu hukum menipu dan tidak menunaikan janji?

Kalaulah Pakatan Haram Selangor menyifatkan manifesto itu bukanlah sesuatu yang boleh diiktiraf sebagai janji, jadi apakah yang sesuai untuk dikatakan tentang status manifesto itu? Pembohongan dan "janji manis beracun"?

Kalaulah setiap pemimpin politik "dihalalkan" untuk menabur manifesto "bulan dan bintang" dan "dihalalkan" untuk tidak melaksanakan manifesto berkenaan, budak kecil di tadika pun boleh buat manifesto yang lebih hebat dan mampu memikat undi rakyat!

Misalnya, saya boleh membuat manifesto untuk memberikan 1,000 liter petrol percuma kepada rakyat, beri RM10,000 kepada setiap keluarga setiap bulan, sebuah kereta mewah Lamboghini setiap graduan dan sebuah rumah banglo berkeluasan 10 ekar untuk setiap keluarga.

Malah jika parti saya menang dan berjaya membentuk kerajaan, maka seluruh rakyat Malaysia tak perlu bekerja dan akan diberikan elaun bulanan sebanyak RM50,000 seumur hidup! Menarik, bukan?

Begitulah nasib rakyat bila ditipu "hidup-hidup" oleh para pemimpin Pakatan Haram pada setiap kali musim Pilihanraya berlangsung di Malaysia. Mereka tak habis-habis dan langsung tidak rasa bersalah menawarkan pembohongan yang tidak mampu mereka tunaikan.

Pembohongan demi pembohongan para pemimpin DAP, PAS dan PKR semakin terserlah di setiap negeri yang dijajah oleh Pakatan Haram. Malangnya masih ada mereka-mereka yang dungu dan masih sanggup menyokong puak-puak Pakatan Haram ini.

Persoalannya, sampai bilakah kita sanggup membiarkan rakyat di negara ini ditipu, dikhianati dan dianiaya oleh para pemimpin Pakatan Haram ini? Mahu percayakan mereka lagi pada PRU ke-13 nanti? Nauzubillahi min zalik!

Sumber: Mykmu.net

UPDATE TERKINI: GADUH MELAYU-INDIA DI SUNGAI PETANI..???!!!

Posted: 18 Dec 2012 06:19 PM PST


Berdering-dering orang call aku malam tadi. Sampai pukul 4 pagi pun masih ada lagi yang dok sms, bbm, dan call aku mintak kepastian tentang khabar angin yang mengatakan ada pergaduhan di antara bangsa Melayu dan kaum India di Sungai Petani.

Kononnya, khabar angin tu kata sampai polis buat perintah darurat kat Sungai Petani sebab takut pergaduhan besar-besaran di antara kaum. 

Kononnya lagi kejadian tu berpunca dari kaum India yang cuba merebut tapak masjid di Taman Ria di Sungai Petani sampai nak bakar surau..!!! Betoi ka?

Cehhhhh..!!! Itu la jadinya bila ada "tokok tambah" dan "penambah perisa" dalam cerita. Kalau nak dibandingkan dengan cerita sebenar, jauh panggang dari api..! Heh!

Sebenarnya, kes kecik je laaaa..!!! Kes curik motor je. Menurut sumber, kes tu salah faham dalam insiden curi motor dan "salah serang". Yang terlibat dalam drama gaduh-gaduh ni semuanya budak-budak yang baru nak belajar bertumbuk... budak-budak bebbb..!!! Heh!

Lepas tu ada la sorang dua orang dewasa yang campur tangan bila budak-budak tu balik mengadu kat depa. Cehhh..!!! Kalah bergaduh...lepas tu balik mengadu ka? Choiiii...! Heh!

Jadi, oleh kerana bebudak tu terdiri dari geng budak Melayu dan India, maka polis just standby je kalau ada follow up nak bergaduh lagi. Bukan apa...benda membabitkan kaum ni agak sensitif sikit...logik la polis bersikap macam tu...

So, takdak apa-apa pun yang berlaku sampai sekarang. Kalau bebudak tu nak repeat, polis dah standby. Dah jadi kes jenayah dan bukan kes pergaduhan antara kaum pun...

Dan hangpa semua pun jangan la pandai-pandai nak jadi "batu api" pulak! Silap-silap, bebudak tu dah settle tak kena tangkap, hangpa pulak yang lepas ke "dalam"...heh! Udah-udah la dok menokok tambah cerita...kan? Bertamadun la sikit broooo...heh!

DIMENSI

Posted: 19 Dec 2012 11:15 AM PST

DIMENSI


Omegay: Rejim Komunis Penang rakus - Tanah kubor terus di boko!

Posted: 19 Dec 2012 03:42 AM PST


GEORGETOWN: Lebih 20 kubur di Tanah Perkuburan Islam Kampung Boundry, Air Itam, di sini, terjejas dipercayai diceroboh syarikat pemaju swasta yang menjalankan projek perumahan di kawasan bersebelahan. 

Kejadian itu disedari seorang waris, Noor Sham Mohd Amin, 54, yang mendapati kubur tiga ahli keluarganya diratakan selain batu nisan dicabut dan dibiar berselerak. "Saya baru balik dari Kuala Lumpur Isnin lalu dan datang pagi semalam untuk ziarah kubur datuk serta dua nenek. 
Tiba-tiba tengok pekerja binaan keluar masuk kubur sesuka hati, korek tanah kubur untuk bina tembok pemisah antara tapak projek dan kubur," katanya ketika ditemui pemberita di tanahperkuburan itu, di sini. 
Beliau bersama keluarganya sebelum itu bertemu dengan kontraktor projek itu bagi mendapatkan penjelasan. 

Pegawai Jabatan Pembangunan Majlis Perbandaran Pulau Pinang, Musyarina Idris yang turut berada di tempat kejadian, berkata isu itu akan dibawa kepada pihak atasan dan pihaknya akan meneliti semula pelan projek berkenaan. 

Sementara itu, Exco Hal Ehwal Agama Islam negeri Abdul Malik Abul Kassim ketika dihubungi, berkata beliau sudah menghubungi kontraktor dan keluarga yang terbabit untuk membincangkan masalah berkenaan. 

"Kita akan siasat perkara ini dan sedang menunggu laporan yang tepat dari Jabatan Agama Islam negeri sebelum mengambil apa-apa tindakan," katanya. 
Sementara itu, tinjauan mendapati wujud tembok batu-bata setinggi dua meter mengelilingi tanah perkuburan yang terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri Air Putih itu, bagi memisahkan projek perumahan dan tanah perkuburan. - BERNAMA

Omegay: Alahai Nasib Melayu DAP

Posted: 18 Dec 2012 08:40 PM PST


Melayu Dalam DAP Tetap Hanya Balaci

Kegagalan pemimpin Melayu dalam DAP memperolehi sebarang tempat dalam pemilihan anggota Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) semasa Kongress Kebangsaan DAP ke-16 tempohari menyerlahkan lagi betapa sikap perkauman masih menebal dikalangan ahli parti itu.

Pusinglah ikut mana pun, sudah terpampang depan mata rakyat, kewujudan DAP hanya untuk menjaga kepentingan orang Cina yang rasis. Itu hakikat yang tiada siapa mampu nafikan. 

Jelas sekali wujud perbezaan ketara dengan propaganda politik yang sering dilaungkan oleh pemimpin-pemimpin DAP yang mendakwa parti itu memperjuangkan keadilan, kesaksamaan dan berjuang untuk kepentingan semua kaum.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang ketika mengulas perkembangan tersebut pula tak semena-mena menyalahkan liputan meluas oleh media tempatan yang dituduhnya telah dengan sengaja memutar belitkan fakta untuk meniupkan sentimen perkauman.

Sebetulnya tiada pun sebarang putar belit atau pemesongan fakta. Media tempatan hanya melaporkan kebenaran dan Kit Siang sepatutnya sedar hakikat itu apabila melihat sendiri tiada seorang pun pemimpin Melayu yang berjaya menempatkan diri dalam CEC.

Sekalipun Kit Siang bertegas mendakwa parti yang dimonopoli keluarganya itu tetap terbuka kepada semua serta keahliannya disertai pelbagai kaum, realiti semasa menunjukkan pembuat dasar parti hanya berlegar dikalangan orang Cina sahaja.

Rasanya Kit Siang yang pernah terpalit dengan agenda perkauman semasa tragedi 13 Mei 1969 itu belum lagi rabun atau buta kayu untuk melihat semula senarai nama pemenang untuk jawatan CEC hampir kesemuanya terdiri daripada nama-nama Cina kecuali dua tiga nama adalah India dan Sikh.

Nama Melayu? Satu haram pun tiada. Ini menunjukkan sememangnya benar kedudukan orang Melayu dalam DAP hanya sekadar layak untuk dibalacikan sahaja. Itu sahaja, tak lebih dan tak kurang.

Bagi DAP, orang Melayu tiada kelayakan untuk dipilih sebagai pemimpin parti dan imej kepelbagaian kaum parti itu yang cuba ditonjolkan selama ini hanyalah hipokrasi politik sekadar untuk mengumpan undi orang Melayu sahaja.

Benarlah bagai dikata oleh bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Aziz, konsep Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh DAP kononnya mengutamakan keadilan dan sama rata hanyalah retorik sahaja, sekadar cakap-cakap kosong untuk menyedapkan halwa telinga sahaja. - Beruang Biru

Omegay: Zul Kulim Belasah Setan Hijau! - Amanat Hj Hadi Perosak Akidah!

Posted: 18 Dec 2012 04:25 PM PST







PEJUANG BANGSA

Posted: 19 Dec 2012 11:14 AM PST

PEJUANG BANGSA


Fuyoo ! Anwar menari sakan bersama MGR Malaysia

Posted: 19 Dec 2012 08:45 AM PST


Macam-macam Pak Sheikh punya style nak tarik  sokongan kaum India. Sampai menari dengan MGR pun dia ok..hahaha...

Bila jumpa Melayu berceramah di masjid ..jumpa orang India siap  menari lagi..

Memang sesumpah betul..




Adakah ibubapanya Abby juga kafir kerana ahli UMNO ??

Posted: 19 Dec 2012 06:23 AM PST




Ostazah  Abby hari ini  akui bapa & ibunya adalah ahli UMNO ... persoalannya , adakah ibu & bapanya juga kafir menurut fatwa /amanat Hj Hadi Awang pada 1981 ??? 


 Malah Tok Guru pujaan Abby iaitu Pok Nik pun pertahan amanat Hadi dan menghentam balik desakan para mufti & ulama .  

Sebenarnya ramai orang  dalam  PAS seperti Abby yang mana ahli keluarga mereka ahli UMNO . Tetapi dek kerana sifat taksub dan mengikut ajaran fatwa songsang pemimpin mereka,  bekerjasama dengan kafir harbi seperti DAP lebih baik daripada dengan sesaama Islam dalam UMNO .


Bekas pelakon popular drama bersiri Gerak Khas, Abby Abadi berjanji akan membantu calon Pas berkempen dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Saya sanggup turun bersama Muslimat Pas sebagai perayu undi di seluruh pelosok negara pada PRU13 nanti.

"Kami cukup bersedia untuk sama-sama menggempur pihak lawan pada kempen pilihan raya nanti untuk merayu undi," katanya ketika menyertai perhimpunan kebangkitan rakyat peringkat negeri di dataran Kompleks Pas Perlis di Jalan Kampung Pondok di sini, malam kelmarin.

Kira-kira 4,000 ahli Pas dan PR menghadiri program itu.

Abby atau nama sebenar Arbaiyah Abdul Manan berkata, beberapa rakan artis lain akan bersamanya tidak lama lagi untuk memberi sokongan kepada PR. 



Sungguhpun mengakui dirinya adalah dari keluarga penyokong Barisan Nasional (BN) bahkan ayah dan ibunya ialah orang Umno tetapi hatinya lebih terbuka untuk memilih Pas kerana ada hikmah di sebaliknya. "Saya ingin membina rumah di syurga," katanya sambil menyifatkan dirinya begitu tenang setelah menyertai Pas. - SH

Guan Eng anggap media di kongres DAP macam orang bodoh !!

Posted: 19 Dec 2012 04:54 AM PST



Lim Guan Eng mendakwa media arus perdana memutar belit kenyataan seorang pemimpin parti itu mengenai bibit politik wang yang didakwa sudah bermula dalam DAP.

Tuduhannya kepada media itu mungkin bagi menutup isu berkenaan, malah Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga enggan mengakui wujud gejala sedemikian.

Sambil menuduh media tidak memahami isi perbahasan oleh perwakilan Selangor, Ng Suee Lim pada hari pertama Kongres Kebangsaan DAP Ke-16 itu, Guan Eng turut mensasarkan kemarahannya kepada Barisan Nasional (BN).

"Berita ini diputar belit media arus perdana. Beliau (Suee Lim) tak cakap pun ada politik wang dan berkata, kita perlu hindarkan politik wang tetapi media arus perdana tulis ada politik wang dalam DAP.

"Sudah 46 tahun tiada politik wang dalam DAP. Hanya BN pandai nyanyi 'money money'... (politik wang) BN punya kerja," kata Guan Eng ketika berucap menggulung perbahasan pada hari kedua kongres berkenaan.
Reaksi anak Lim Kit Siang itu menyebabkan semua wartawan di Pusat Sukan Arena Antarabangsa Pulau Pinang (PISA) saling memandang antara satu sama lain dan hairan dengan tuduhan yang dilemparkannya.

Manakan tidak, wartawan dan jurugambar yang membuat liputan kongres itu jelas mendengar isu politik wang dibangkitkan Suee Lim yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan.

Katanya: "Ahli kita (DAP) juga sudah bertambah dan ada pemimpin sekarang ada bibit-bibit guna politik wang. Walaupun tidak jelas, sudah menunjukkan keadaan ini.

Saya rasa sudah tiba masa kita kaji semula peraturan dalam kepemimpinan pusat, pengerusi, setiausaha agung dan jawatan lain... biar rakyat (perwakilan) memilih secara terus," katanya.

Sebaik turun dari pentas kongres, pengamal media yang hadir dan beberapa wartawan terus mendapatkan Suee Lim untuk penjelasan mengenai kenyataannya itu dan sekali lagi ADUN Sekinchan itu mengesahkan kandungan ucapannya.

Rakaman kata-kata Suee Lim juga diulang untuk didengar beberapa kali dan ditulis dalam laporan berita akhbar keesokannya, manakala portal berita seperti Malaysiakini lebih awal menyiarkannya.

Tidak hairanlah, ramai wartawan menggelengkan kepala dan mencebikkan bibir sebagai tanda protes selain kecewa kerana profesionalisme mereka dipersoalkan dalam permainan politik Guan Eng.

Semua wartawan ketika itu saling bertanya dan semua mengesahkan tidak salah dengar atau salah lapor pendedahan dibuat Suee Lim itu.

"Apa CM (Guan Eng) ini? Ingat kita (media) bodoh ke? Ada rakaman dan kita sudah tanya banyak kali dengan Suee Lim. Dia sendiri cakap ada (bibit-bibit politik wang) berdasarkan cakap-cakap akar umbi DAP... bukan suka-suka tulis,' kata seorang wartawan yang kecewa dengan Guan Eng.


Bermusuhan dengan media terutama media arus perdana sudah biasa bagi Guan Eng. Media arus perdana sering dijadikan sasarannya untuk menutup kelemahan DAP dan juga rakan pakatan pembangkang.

Malah, difahamkan sudah ada dua arahan tidak rasmi dikeluarkan Ketua Menteri itu untuk tidak membenarkan dua media arus perdana membuat liputan sebarang acara anjuran kerajaan Pulau Pinang dengan alasan media terbabit sering melaporkan berita fitnah dan putar belit selain tidak pernah memberinya ruang untuk memberi penjelasan mengenai isu berbangkit.

Perangai buruk Guan Eng itu secara tidak langsung mencerminkan sikap tidak telus dan tidak profesionalnya selaku pemimpin selain tidak menghormati wartawan yang bekerja bertungkus lumus menyalurkan maklumat kepada orang ramai.

Diakui, memang ada berita yang disiarkan tidak menyebelahi pembangkang, tetapi ia berdasarkan sumber penulisan yang diberi kepada wartawan terbabit, bukan ditulis sesuka hati.

Wartawan turut mengambil inisiatif berusaha mendapatkan maklum balas untuk mengimbangi laporan, namun ada di antara pemimpin pembangkang enggan melayan, sekali gus menyebabkan laporan menjadi berat sebelah. - BERITA HARIAN -

Puak PAS panas telinga Dr Asri desak amanat Hadi ditarik balik !!

Posted: 19 Dec 2012 12:52 AM PST




Sambil menyifatkan isu Amanat Haji Hadi sebagai "kisah lama", bekas Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, adalah lebih baik sekiranya Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membuat penarikan secara rasmi amanat yang pernah diberikan kepada ahli Pas lebih tiga dekad lalu.
Menurutnya, amanat yang berbunyi Umno itu kafir diungkapkan Hadi sewaktu angin kebangkitan Islam kira-kira 30 tahun lalu.


"Sungguhpun ahli Pas hari ini sudah tidak mengamalkan amanat tersebut, tetapi Hadi wajar membuat penarikan semula sebagai pencerahan kepada masyarakat.


"Ini perkara lama. Amanat tersebut diungkapkan ketika zaman muda beliau (Hadi). Ketika itu angin kebangkitan Islam mempengaruhi segenap pemuda ditambah dengan ketegangan sistem Perlembagaan yang menjadi teras negara ini," katanya kepada Sinar Harian mengulas gesaan dua mufti agar Hadi menarik balik amanat beliau.

Katanya, perkara sama turut berlaku kepada ramai tokoh-tokoh pemimpin muda pada ketika itu.
"Pas sekarang sudah lain. Saya melihat kepimpinan hari ini sudah tahu hala tuju perjuangan mereka. Hadi juga sudah bertemu dengan pemimpin parti lain termasuk Umno.

"Jadi, ahli parti itu sudah boleh mengagak dan tahu amanat lama sudah tidak ada lagi," katanya.
Menurutnya, penggabungan Pas bersama Pakatan Rakyat (PR) juga memperlihatkan parti itu semakin realistik dalam perjuangan politik mereka.


"Jika dapat dibuktikan, masih wujud ahli yang berpegang teguh dengan amanat seumpama itu, bermakna Hadi perlu tampil membuat penarikan semula dengan segera," katanya.


Tambah Asri, isu lama ini seharusnya tidak lagi dibangkitkan kerana ia akan mengundang pelbagai perkara lain yang boleh mendatangkan kontroversi.
"Seharusnya ia dihentikan. Jika tidak, akan muncul macam-macam lagi termasuk isu 13 Mei. Tutup buku lama.
"Semua pihak perlu melihat ke depan bukan membongkar kisah lama lagi. Ia sudah tidak relevan lagi," katanya.



Polis beri amaran guna Akta Hasutan jika sebar berita palsu

Posted: 18 Dec 2012 11:52 PM PST




Polis Diraja Malaysia (PDRM) sedang memantau laman sosial termasuk blog bagi menyekat penyebaran berita palsu mengenai rusuhan di daerah Kuala Muda.



Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata mereka yang didapati masih cuba berbuat demikian akan dikenakan tindakan sewajarnya.

"Kita akan pantau, jika ada bahasa, perkataan atau ayat yang digunakan itu mempunyai unsur-unsur hasutan, kita tidak akan teragak-agak untuk membuat laporan polis dan menjejaki mereka yang terbabit.


"Siasatan masih berjalan ketika ini dan mereka yang terlibat boleh dikenakan tindakan di bawah Akta Hasutan atau Akta Komunikasi dan Multimedia kerana menyalahgunakan talian," katanya pada sidang media selepas merasmikan Program Desa Selamat di Felda Teloi Timur, di sini hari ini.



Syed Ismail juga menegaskan berita yang disebarkan menerusi menerusi laman sosial, blog atau khidmat pesanan ringkas (SMS) itu tidak benar dan meminta orang ramai merujuk kepada laman Facebook rasmi PDRM, bagi mendapatkan maklumat sahih mengenai insiden berkenaan.



"Inilah bahayanya Internet kerana mereka boleh menggunakan identiti orang lain, malah gambar juga boleh diganti dengan gambar kejadian di tempat lain sehingga menyebabkan pembacanya keliru.



"Tidak ada kematian yang berlaku dan polis sudah bertindak berdasarkan peruntukan undang-undang sedia untuk mengawal keadaan. Jangan percaya kepada khabar angin dan jika mahu, dapatkan maklumat melalui Facebook rasmi polis," katanya. - Bernama



DAP hina lagi penjawat awam Melayu sebagai KORUP !!

Posted: 18 Dec 2012 04:30 PM PST




Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan dakwaan naib pengerusi baharu DAP, Senator Dr Ariffin S M Omar bahawa rasuah berpunca daripada monopoli kaum Melayu dalam perkhidmatan awam merupakan satu perbuatan bodoh dan sangat tidak bertanggungjawab.

 Beliau berkata kenyataan itu jelas membuktikan parti pembangkang itu selama ini sememangnya bersifat cauvinis dan perkauman.

 "Apabila kita kata perkauman, DAP tak mengaku tetapi kenyataan dia menuduh orang Melayu sebagai paling korup menunjukkan ternyata benar mereka bersikap demikian.

 "Kesatuan perkhidmatan (awam) kerajaan tentu rasa kecewa dengan kenyataan ini. Tetapi sudah memang perangai (DAP) begitu, kalau parti itu cauvinis, datang dari mulut siapa pun di kalangan pemimpin mereka menjelmakan hakikat sebenar," katanya.

 Muhyiddin juga berkata beliau tidak terkejut dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Ariffin itu walaupun beliau seorang Melayu. DAP katanya, sememangnya bukan untuk orang Melayu kerana hakikat sebenar terserlah melalui proses pemilihan parti itu baru-baru ini sehinggakan veteran dan anggota Jawatankuasa Pendidikan Politik Kebangsaan DAP Lim Kit Siang sendiri mengakui kegagalan tersebut.

 "Mungkin Kit Siang rasa agak apologetik (mengenai kedudukan Melayu dalam DAP) tetapi sebenarnya mengakui parti itu tidak mengira kepentingan politik, bersikap perkauman dan tidak sesuai untuk orang Melayu memperjuang nasib bangsa mereka," katanya.

 Sehubungan itu, Timbalan Perdana Menteri meminta orang Melayu dalam parti itu supaya membuka mata dan sedar tentang hakikat penyertaan mereka dalam DAP adalah sia-sia. - Bernama


Komen GPB

Apa yang dikata Dr Ariffin itu lah pendirian sebenar DAP .. Tokong DAP itu ingat suka ka kepada penjawat awam Melayu kerja  di Komtar ..dalam kepala otak depan ini hanya pikiaq Melayu kerja kerajaan makan korup &  rasuah .




IPOHMALAY

Posted: 19 Dec 2012 09:40 AM PST

IPOHMALAY


Apabila Jabatan Wakaf, Zakat & Haji Undang Agen Pembangkang

Posted: 18 Dec 2012 05:35 PM PST

Teman dikhabarkan satu cerita. Tentang insan yang katanya intelek, yang digunakan oleh Jabatan Wakaf Zakat dan Haji (JAWHAR) untuk menyampaikan seminar intelek 4 kali setahun.

Kata kawan teman, majlis ilmu itu menjadi majlis pembodohan oleh si penceramah yang pro pembangkang dalam selindungan yang terang benderang.

Kita setuju, fungsi wakaf di negara ni, sangat buruk. Tetapi, kesedaran itu atas inisiatif siapa? Mengapakah si penceramah tidak habis-habisnya menggambarkan yang kerajaan negara ini seolah-olah gagal dalam membangunkan fungsi wakaf?

Kata si kawan teman, si penceramah, dari UiTM, berpuluh kali membandingkan kehebatan institusi wakaf di Indonesia dan Turki. Sesekali mengagungkan Iran.

Hairanlah dia. Kenapa Malaysia yang masjid merata ceruk kampung, sekolah agama rakyat dan prasarana keagamaan Islam itu dibina oleh kerajaan, perlu disamakan dengan Indonesia dan Turki. Dua negara itu adalah negara yang bangga dengan sekularisme mereka.

Mungkin dia sedar, dia bercakap dengan khalayak yang tak berapa nak reti. Maka selamatlah dia. Kepada yang tahu, sang pemikir kononnya ini, hanya MEMBODOHKAN DIRI SENDIRI. Termasuklah mereka-mereka dalam JAWHAR yang angguk bagai nak rak dengan kata-katanya.

Di Indonesia, selain 'Masjid Agung' di kota-kota besar, semua masjid yang ada di merata ceruk, TIDAK dibina oleh kerajaan mereka. Mereka perlu menggalang wang sesama penganut Islam untuk membina institusi agama termasuk masjid. Maka sudah tentulah ada tanggungjawab besar menanti orang-orang kaya, pak gabenor, bupati, kepala desa, usahawan-usahawan untuk diperas masyarakat supaya berwakaf. Lalu wakaf-wakaf ini dikendalikan oleh badan-badan serta organisasi agama. 

Begitu juga dengan Turki. Turki dengan 90% penduduk Islam, sangat-sangat berbangga dengan sekularisma negaranya. Agama dan pemerintahan perlu diasingkan. Jika anda mengutuk Kamal Attarturk, anda akan dihina dan sampai mati dibuang kawan. Islam dipelihara oleh ahli perniagaan Islam yang menyertai politik, lalu dipaksa penyokongnya yang Islamik untuk berwakaf. 

Maka suburlah institusi wakaf di Turki, seperti mana Indonesia.

Amat hairan kerana, si penceramah itu berpuluh kali membuat bandingan mengenai Turki dan Indonesia, dua negara harapan , negara contoh dan negara yang diagungkan oleh Anwar Ibrahim.

YANG MENJADI PERSOALAN, DI SEBALIK MEE YANG TAK BERAPA NAK PANDAI, ADAKAH SI UDANG INI MAHU MALAYSIA BERGANJAK KE NEGARA SEKULAR MUTLAK SEPERTI TURKI DAN INDONESIA DENGAN BERTOPENGKAN KATA-KATA YANG SUNGGUH ISLAMI? 

Sungguh halus tiupan politiknya di samping menceritakan keuntungan Petronas, keuntungan Puncak Niaga dan kelembapan Khir Toyo menubuhkan Perbadanan Wakaf Selangor yang hanya tertubuh selepas Pakatan Rakyat memerintah. Namun seminarnya mencelikkan minda kita tentang agenda Pakatan Rakyat berkait sekularisme yang ingin ditegakkan.

Teman tanya kawan teman, apa buktinya dia tu agen pembangkang? Jawabnya " Tengok watermark URL pada gambar-gambar slide Powerpoint dia dah tahu, apa lagi dengan susunan ayat sindiran, perbandingan dan point-point dia"

Teman tanya lagi pada kawan teman, kenapa tak ajukan soalan kepada dia di akhir sesi. Jawabnya " Idak ler aku nak menunjukkan orang tu bodoh di hadapan ratusan orang. Itu bukan cara teman. Teman bukan Pakatan Rakyat punya cara fikir.Biorler dia syok sendiri dengan pak angguk-pak angguk dalam JAWHAR tu."

Mulia nya dia. Kalau teman, siap ler. Kata teman lagi, apa nasihat nak bagi kat dia? Jawabnya mudah, " MOHD AFFENDI MAT RANI, miker pandai. Teman akui. Tapi menggunakan kepandaian miker untuk membodohkan orang-orang yang tak membaca, itu bangsat namanya. MIKER INGAT SEMUA ORANG KERJA GOMEN BODOH?"



Dd i n b u n g a

Posted: 19 Dec 2012 07:33 AM PST

Dd i n b u n g a


KOMER BONUS DAH MASUK!!!! - JANJI YANG DITEPATI

Posted: 18 Dec 2012 05:58 PM PST


YAB DS  NAJIB TELAH MEMBENTANG BAJET RAKYAT DAN KINI  DAN TELAH DITEPATI.


SEMALAM SELURUH PEJAWAT AWAM TERSENYUM LEBAR KERANA JANJI PM UNTUK MEMBERI BONUS KEPADA MEREKA TELAH PUN MASUK KE AKAUN MASING - MASING BERSAMA GAJI BULAN DISEMBER.

SELEPAS INI 
BEBERAPA JANJI SEPERTI BANTUAN RM100 KEPADA SETIAP PELAJAR SEKOLAH RENDAH DAN MENENGGAH AKAN DISALURKAN.

SELEPAS ITU 
BAUCER BUKU 1MALAYSIA UNTUK PELAJAR IPTA DAN IPTS BERNILAI RM250 YANG TELAH DINAIKKAN OLEH PM SEMASA BAJET TEMPOHARI AKAN DISALURKAN.

SELEPAS ITU
BR1M UNTUK RAKYAT DIBAWAH PENDAPATAN RM3000 KEBAWAH AKAN DISAMPAIKAN.
SELEPAS ITU 

BR1M RM250 UNTUK WARGA PEMUDA DAN PEMUDI BUJANG AKAN DISALURKAN, PENDAFTARAN SEDANG GIAT DIJALANKAN DAN SEHINGGA KINI SEKITAR 1.2 JUTA ORANG MUDA BUJANG  TELAH MENDAFTAR.

SELEPAS ITU


KAD DISKAUN KEPADA ANGGOTA KESELAMATAN SEPERTI POLIS , TENTERA DAN PELAJAR IPTA DAN IPTS AKAN DITERUSKAN

SELEPAS ITU
BEKAS TENTERA YANG TIDAK BERPENCEN AKAN MENERIMA RM1000 TANDA PENGHARGAAN KERAJAAN BN KEPADA MEREKA.

SELEPAS ITU
BANTUAN PINJAMAN BUKU SEKOLAH DAN YURAN PERCUMA PERSEKOLAHAN AKAN DITERUSKAN KEPADA SEMUA PELAJAR SEKOLAH.

SELEPAS ITU
BANTUAN TAYAR KEPADA TEKSI AKAN DITERUSKAN.

SELEPAS ITU 
PERUMAHAN RAKYAT 1MALAYSIA AKAN DIPERBANYAKKAN

KERAJAAN BN BUKAN SEKADAR BERCAKAP YG BAIK - BAIK TAPI MELAKSANAKAN DAN MEMBUKTIKAN KEPERIHATINAN KERAJAAN BN KEPADA RAKYAT TERUTAMA RAKYAT YANG MEMERLUKAN, INI LAH JANJI YANG DITEPATI.

KERAJAAN YANG BAGAIMANA LAGI YANG KITA MAHUKAN, BANDING DENGAN NEGARA - NEGARA LAIN TIADA BANTUAN SEBEGINI DI SALURKAN KEPADA RAKYATNYA.

BANDINGKAN DENGAN KERAJAAN PAKATAN PEMBANGKANG, APA DASAR DAN WAWASAN MEREKA CIPTA DI TONJ0LKAN KEPADA RAKYAT DIBAWAH NEGERI PEMERINTAHAN MEREKA????, SEGALA NYA HANYA MENUMPANG DENGAN DASAR KERAJAAN BN TERDAHULU, JANJI SEMUANYA TINGGAL JANJI, MALAH MENIPU RAKYAT YANG MENGUNDI MEREKA, MALAH MB SELANGOR MENGATAKAN BANTUAN RM100 UNTUK IBU TUNGGAL UNTUK MEREKA YANG MENJADI AHLI PAKATAN PEMBANGKANG SAJA.

NAK DICERITA APA KERAJAAN BN DAH TEPATI JANJI TAK CUKUP TAHUN NAK DITULIS KERANA TERLALU BANYAK DAN PANJANG, CUKUP LAH SEKADAR YANG TERBARU DAN TERMAMPU UNTUK DISAMPAIKAN.

ITU LAH PERBEZAAN ANTARA KERAJAAN BN DENGAN PEMBANGKANG, SEMUA KAUM, SEMUA GOLONGAN TAK KIRA FAHAMAN POLITIK MENERIMA BANTUAN DARI KERAJAAN BN.


CONTOH MACAM PAKCIK NI


SAMA - SAMA KITA FIKIRKAN.





Tiada ulasan:

Pengikut