Selasa, 9 Oktober 2012

Dewan Pemuda Pas Kawasan Machang -dppkm- Mempersada Perjuangan

Dewan Pemuda Pas Kawasan Machang -dppkm- Mempersada Perjuangan


Majlis Perasmian Pasar Saidina Ali, Kok Lanas

Posted: 09 Oct 2012 01:51 AM PDT


YAB. Tuan Guru Menerima Kunjungan Dari Dato' Seri Nazri Aziz

Posted: 09 Oct 2012 01:47 AM PDT






13,052,274 pemilih sehingga 16 Ogos lalu

Posted: 09 Oct 2012 01:46 AM PDT

Majlis Perletakan Batu Asas Bandar Baru Dabong&Perasmian Pjbt KPK

Posted: 09 Oct 2012 01:43 AM PDT
















Ceramah Perdana

Posted: 09 Oct 2012 01:39 AM PDT

Janji Bandar Baru Dabong jadi kenyataan

Posted: 09 Oct 2012 01:10 AM PDT

KUALA KRAI: Bukan sekadar mengingatkan rakyat terhadap tuntutan agama, sebaliknya ulama juga berjaya membawa Kelantan ke era baru dengan kemunculan bandar-bandar baru yang semakin bertambah.

Hampir semua jajahan di Kelantan memiliki kawasan pertumbuhan baru dengan pembangunan yang lebih terancangan dan tersusun.

Bermula dari Tumpat sehingga ke Gua Musang bandar-bandar baru boleh dilihat di merata tempat.

Tidak ketinggalan juga Dabong yang suatu ketika dahulu tempat buangan bagi guru-guru yang menyokong pembangkang, sekarang sudah jauh berubah.

Tidak lama lagi lanskap Dabong juga bakal berubah dengan pembangunan bandar baru yang terletak di Kampung Stong.

Kawasan seluas 45.6 hektar bakal dibangunkan taman perumahan yang lengkap dengan bangunan pejabat, rumah kedai, masjid, tadika, dewan orang ramai, taman permainan, pasar raya dan stesen minyak.

Kedudukannya di hadapan kilang papan Kompleks Perkayuan Kelantan (KPK), di tengah-tengah perjalanan Jeli-Gua Musang. Berlatarbelakangkan banjaran Gunung Stong yang menempatkan air terjun yang tertinggi di Asia Tenggara.

Suasana persekitarannya begitu nyaman, awam yang kedudukan agak rendah seumpama berada di Tanah Tinggi Lojing.

Bandar Baru Dabong bakal menjadi kenyataan apabila majlis perletakan batu asas disempurnakan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam.

Bandar baru itu akan menempatkan 48 unit rumah teres kos sederhana rendah, 196 unit rumah teres kos sederhana, 56 unit rumah berkembar, 106 (banglow) dan 20 unit (rumah kedai).

Fasa pertama melibatkan pembinaan 12 unit rumah teres kos sederhana rendah, 29 unit (kos sederhana) dan seunit rumah banglow akan dibangunkan tidak lama lagi.

Projek tersebut dilaksanakan KPK dengan kerjasama DPS Group of Companies dibangunkan tiga fasa. Projek berkenaan membabitkan pelaburan lebih RM40 juta.

DPS sebuah syarikat yang berpangkalan di Melaka juga akan membina sebuah kilang perabot dengan pelaburan sebanyak RM15 juta, bakal menyediakan 100 peluang pekerjaan.

Pengerusi KPK, Zulkifli Mamat berkata, Bandar Baru Dabong dibangunkan mengambil masa kira-kira lima tahun.

"Bandar Baru Dabong di Stong akan menjadi bandar berkembar dengan pekan Dabong yang sedia ada. Dabong lama yang menempat stesen kereta api tidak lagi dapat menampung pembangunan baru memandangkan kawasannya agak terhad.

"Pekan lama mempunyai keistimewaan tersendiri dengan stesen kereta api yang menjadi tumpuan pelancong untuk mengunjungi Taman Negeri Stong," katanya selepas majlis perletakan batu asas dan perasmian pejabat baru KPK.

Adun Dabong, Arifabillah Ibrahim berkata, janji kerajaan negeri untuk membangunkan sebuah Bandar baru di Dabong akhirnya menjadi kenyataan.

Kata beliau perkara itu terkandung dalam manifesto pilihan raya PAS Kelantan 2008.

"Saya antara orang yang paling gembira kerana janji-janji kita kepada rakyat pada pilihan raya umum lalu kini semakin menjadi kenyataan.

"Inilah yang dinamakan sebagai janji yang ditetapi. Kita juga mampu menepati janji-janji yang dibuat bagi manfaat rakyat," katanya.

Gerak Kerja pilihanraya DPPKM bagi Dun Temangan

Posted: 09 Oct 2012 01:10 AM PDT















































Dakwaan makin karut elak BN kalah PRU13

Posted: 09 Oct 2012 12:59 AM PDT

KUALA LUMPUR: Dengan mengambil cara berfikir Tun Dr Mahathir Mohamad, mengundi Barisan Nasional (BN) bermakna mengundi syaitan, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

"Dr Mahathir mendakwa, undi untuk pembangkang adalah undi untuk (George) Soros.

"Dengan mengambil cara beliau berhujjah, mengundi BN beermakna mengundi syaitan sebab Dr Mahathir sendiri yang kata sebelum ini bahawa Umno BN adalah syaitan yang orang kenal," katanya.

Mahfuz menyifatkan dakwaan bekas Presiden Umno itu membuktiikan betapa terdesaknya Umno BN untuk memastikan segala jenayah dan salah laku mereka dapat disembunyikan terus dari rakyat.

"Mereka akan membuat dakwaan demi dakwaan karut untuk memastikan Umno BN tidak kalah dan kehilangan kuasa dalam Pilihan raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang.

"Kalah adalah sesuatu yang amat mereka takuti kerana jika Umno BN kalah, banyaklah jenayah dan salah laku mereka yang akan terbongkar dan tidak dapat disembunyikan lagi dari rakyat," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Mahfuz berkata, taktik menggunakan Yahudi untuk menakut-nakutkan orang-orang Melayu adalah skrip lapuk yang diulang-ulang oleh Umno.

"Itulah yang dilakukan dari dahulu lagi. Selepas itu, Umno sendiri yang berganding bahu dengan yahudi dan memohon petunjuk mereka," katanya.

Zaman Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri, kata beliau, firma Yahudi, Saatchi & Saatchi dijadikan tempat bergantung Umno BN dalam usaha untuk mencipta dakyah-dakyah supaya terus berkuasa.

"Hari ini, zaman (Datuk Seri) Najib (Tun Razak) jadi Perdana Menteri, berpuluh juta wang rakyat digasak untuk memohon petunjuk dari Yahudi-Yahudi Zionis Israel di dalam Apco Worldwide," katanya.

Bagi Mahfuz, Umno BN tidak sepatutnya terus menuduh tanpa sebarang siasatan yang adil dan telus.

"Jangan hanya tuduh Suaram terima dana Soros. Buatlah siasatan yang diiktiraf adil dan telus oleh semua pihak untuk membuktikan tuduhan itu.

"Tetapi, jangan siasat Suaram sahaja. Siasat juga pendedahan Suaram tentang unsur-unsur rasuah dalam pembelian kapal selam Scorpene dengan siasatan yang diiktiraf adil dan telus oleh semua pihak," katanya.

Bagi Mahfuz, jika benar sekalipun mana-mana badan bukan kerajaan (NGO) menerima dana dari Foundation Open Society yang dikaitkan dengan Soros, mereka tidak patut diburu seperti penjenayah selagi mereka tidak mengikut telunjuk pihak penyumbang dana.

"Orang PAS ramai yang terima BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia) daripada kerajaan Umno BN.

"Tetapi mereka tetap undi PAS atau PR (Pakatan Rakyat) dan PAS juga tidak menghukum mereka kerana menerima BR1M selagi mereka tidak menjadi budak suruhan Umno BN," katanya.

Ahli-ahli dan penyokong PAS atau PR yang menerima BR1M tidak menjual maruah mereka seperti yang dilakukan oloeh kerajaan Umno BN kepada Apco, kata Mahfuz lagi.

"Kerajaan Umno BN gasak duit rakyat berpuluh juta ringgit untuk membayar kepada Apco semata-mata untuk menjadi pak turut Apco.

"Apa yang Yahudi Zionis dalam Apco suruh buat, mereka buat," katanya lagi.

Dalam perkembangan berkaitan, dengan sinis kartunis terkenal, Zunar menulis dalam ruang Facebooknya bahawa "tak mustahil satu hari mereka buat cerita bahawa idea-idea kartun saya juga dikasi oleh Soros!"

Permainan Badminton ikatan ukhwan DPPKM Bersama Pemuda Dun

Posted: 09 Oct 2012 12:58 AM PDT


















'Tak boleh di dalam, depan stadium kita himpun'

Posted: 09 Oct 2012 12:40 AM PDT

KUALA LUMPUR: Kalau tak bagi buat 'Himpunan Kebangkitan Rakyat' dalam stadium, kita akan buat di hadapan stadium, kata Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kemungkinan pengurusan Stadium Nasional Bukit Jalil akan menolak permohonan untuk mengadakan himpunan tersebut di situ.

"Tidak ada masalah kalau pihak stadium tolak permohonan kita atas alasan hendak baiki bumbung.

"Kita hendak buat perhimpunan itu bulan Januari depan dan pada 3 November ini kita anjurkan dahulu perhimpunan pelancaran untuk perhimpunan di Stadium Bukit Jalil itu," kata beliau sambil menjangkakan masih sempat kerja memperbaiki bumbung itu diselesaikan.

Perhimpunan pelancaran pada 3 November ini, kata Mohamad, akan diadakan di Negeri Sembilan di tempat yang akan diberitahu kelak.

Akhbar The Sun hari ini melaporkan, pengurusan Stadium Nasional dijangka akan menolak permohonan Pakatan Rakyat (PR) untuk mengadakan perhimpunan besar-besaran yang merupakan penerusan kepada perhimpunan-perhimpunan menuntut pilihan raya adil dan bersih itu.

Menurut akhbar itu, Perbadanan Stadium Malaysia (MSC) yang menguruskan stadium tersebut tidak dapat memproses permohonan PR itu kerana kerja-kerja memperbaiki bumbung yang berterusan di stadium tersebut.

"Pihak pengurusan baru-baru ini menerima permohonan untuk mengadakan perhimpunan dari wakil PAS.

"Bagaimanapun, permohonan itu dan juga (permohonan) dari penganjur lain tidak mungkin dapat dipenuhi kerana kerja-kerja pembinaan yang sedang berjalan di sini," akhbar tersebut memetik sumber stadium itu.

Menjelaskan mengenai perhimpunan itu, Mohamad berkata, ia bertujuan untuk menggesa lapan tuntutan Gabungan Menuntut Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang hampir tidak dihiraukan langsung oleh kerajaan Umno Barisan Nasional (BN) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Beliau berkata, dua perkara pokok harus diberi penekanan oleh pemerintah terutama daftar pemilih yang bersih dan media yang langsung tidak berubah.

Malah, kata Mohamad, kempen mengutuk himpunan Bersih 3.0 berterusan di media utama sedangkan pendengaran awam Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) menunjukkan anggota keselamatan langsung tidak mengikuti prosedur operasi standard (SOP) ketika mengendalikan himpunan 28 April lalu itu.

"Oleh kerana keadaan berterusan dan lapan tuntutan oleh rakyat tidak dihiraukan, kita akan berhimpun lagi tidak kira di dalam atau di hadapan stadium Bukit Jalil," katanya.

Tiada ulasan:

Pengikut