Selasa, 18 September 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Dd i n b u n g a

Posted: 18 Sep 2012 07:08 AM PDT

Dd i n b u n g a


GELOMBANG BIRU DI PARLIMEN TAMBUN, BUKTI TAMBUN KUBU KUAT BARISAN NASIONAL

Posted: 17 Sep 2012 08:41 PM PDT

15 SEPTEMBER 2012 SEJARAH DICIPTA OLEH BN PARLIMEN TAMBUN

5,000 ORANG PERWAKILAN, JENTERA PILIHANRAYA BN DAN NGO BERKUMPUL

DI PERHIMPUNAN PEMIMPIN PEMIMPIN PARLIMEN TAMBUN SEMPENA MESYUARAT PERWAKILAN UMNO BAHAGIAN TAMBUN 2012

UMNO BAHAGIAN TAMBUN MEMECAH TRADISI DI MESYUARAT PERWAKILANNYA DENGAN MENGHIMPUN SEMUA PIMPINAN BAGI BERSAMA - SAMA MERAIKAN MESYUARAT PERWAKILAN UMNO BAHAGIAN TAMBUN

YB DS AHMAD HUSNI HANADZLAH SELAKU KETUA UMNO BAHAGIAN TAMBUN SENDIRI YANG MEMBENTANG USUL MENYOKONG KEPIMPINAN YAB DS NAJIB TUN RAZAK
DAN AKAN BERSAMA - SAMA KEPIMPINAN PERINGKAT PUSAT, NEGERI DAN BAHAGIAN BAGI BEKERJA KERAS MEMASTI BARISAN NASIONAL TERUS MEMERINTAH NEGARA

TETAP PENUH DIDALAM DEWAN SEMASA YB DS AHMAD HUSNI MEMBENTANG USUL DAN MENDAPAT SORAKAN SEMANGAT DARI PERWAKILAN DAN TETAMU

BUKTI BAHAWA BN PARLIMEN TAMBUN TERUS KUAT DAN BERSEMANGAT

KEHADIRAN BERBILANG KAUM MEMBUKTIKAN SEMANGAT 1 MALAYSIA DI TAMBUN

TUA, MUDA, LELAKI, PEREMPUAN, REMAJA, KANAK - KANAK MEMENUHI DEWAN

NYANYIAN LAGU SEPERTI NEGARA KU, LAGU UMNO, LAGU BARISAN NASIONAL, LAGU 1MALAYSIA DAN LAGU JIKA KAU BOLEH DAN LAGU 'WE ARE ONE' BERKUMANDANG DAN DINYANYI DENGAN PEBUH SEMANGAT

MESYUARAT BERLANGSUNG DENGAN PENUH PENGISIAN USUL YANG DIBENTANG SENDIRI OLEH KETUA UMNO BAHAGIAN TAMBUN DAN DI SOKONG OLEH YB DATO NADZRI ISMAIL, TIMBALAN KETUA UMNO BAHAGIAN TAMBUN DAN DIBAHAS OLEH DATUK AMINUDDIN HANAFIAH , NAIB KETUA BAHAGIAN TAMBUN, DATO USTAZAH HJH FAEZAH, KETUA WANITA BAHAGIAN TAMBUN, SDR MAZLAN ABD RAHMAN, KETUA PEMUDA BAHAGIAN TAMBUN DAN SDRI AZANARITA, KETUA PUTERI UMNO BAHAGIAN TAMBUN MELIHATKAN KELAINAN MESYUARAT PERWAKILAN UMNO BAHAGIAN TAMBUN, PENDEK DAN PADAT.

YB DS AHMAD HUSNI MENYAMPAIKAN UCAPAN PENANGGUHAN DI HUJUNG MESYUARAT

SEMPOI, YB DS AHMAD HUSNI MENGETUAI NYANYIAN LAGU - LAGU PATRIOTIK

SIMBOLIK PERASMIAN YANG UNIK, ROBOT YANG MEMAKAI LENGKAP T'SHIRT BN DAN TOPI BN DAN MEMBAWA BENDERA BN MENYAMPAIAN PLAK PERASMIAN KEPADA YB DS AHMAD HUSNI

YB DS AHMAD HUSNI, YB DATO NADZRI ISMAIL DAN ENCIK SUHAIMI DIN, PEGAWAI KHAS MKII BERBINCANG SESUATU

ENCIK SUHAIMI DIN, PEGAWAI KHAS MENTERI KEWANGAN 2 MENYANYI DENGAN PENUH SEMANGAT LAGU 1MALAYSIA

BARISAN KEPIMPINAN UMNO BAHAGIAN TAMBUN

KOMEN, 

PENULIS BEGITU TERUJA SEKALI APABILA MEMASUKI DEWAN MELIHAT LAUTAN BIRU MEMENUHI DEWAN MALAH WALAUPUN MAJLIS ADALAH MESYUARAT PERWAKILAN UMNO BAHAGIAN TAMBUN SUDAH TENTU DALAM INGATAN PENULIS AKAN DIPENUHI OLEH AHLI UMNO, SEBENARNYA TIDAK, DEWAN DIPENUHI JUGA OLEH KAUM CINA, INDIA, PUNJABI, BAWEAN, ORANG ASLI YANG TURUT MERAIKAN MESYUARAT PERWAKILAN UMNO BAHAGIAN TAMBUN, MELAMBANGKAN KEAKRAPAN KELUARGA BN TAMBUN.

SEHINGGAKAN DEWAN KONVOKESYEN YANG BOLEH MEMUATKAN 4,000 ORANG PENUH SESAK DAN KELIHATAN KERUSI PLASTIK TERPAKSA DIBAWA MASUK BAGI MENGISI DIRUANG - RUANG KOSONG DI BELAKANG MALAH KELIHATAN JUGA YANG DUDUK DIATAS LANTAI DAN TANGGA. MANAKALA DI LUAR MASIH RAMAI YANG TIDAK DAPAT MASUK DAN TERPAKSA DUDUK DI BAWAH KHEMAH MAKAN YANG DISEDIAKAN.

PENULIS AMAT BANGGA DENGAN KEPIMPINAN YB DS AHMAD HUSNI YANG SENTIASA MEMBUAT KEJUTAN DAN PEMBAHARUAN DIDALAM SETIAP PROGRAM DAN CORAK KEPIMPINAN BELIAU, TERUTAMA INI ADALAH MESYUARAT PERWAKILAN UMNO YANG TERAKHIR SEBELUM PILIHANRAYA UMUM KE 13, PENGLIBATAN SEMUA HARUS DI TOTALKAN.

CUKUP BERSEJARAH BUAT BARISAN NASIONAL PARLIMEN TAMBUN, MEMANG BERSEJARAH BUAT UMNO BAHAGIAN TAMBUN, MALAH KESELURUHAN KEPIMPINAN DI SEMUA PERINGKAT TERMASUK KOMPONEN BN DAN  NGO - NGO DALAM PARLIMEN TAMBUN SEHARUSNYA BERBANGGA DIATAS PENCAPAIAN BN PADA HARI TERSEBUT, PASTI INSYAALLAH BN AKAN MENANG BESAR DI PARLIMEN TAMBUN, DI DUN MANJOI DAN DI DUN HULU KINTA.

SELAMAT MAJU JAYA BN PARLIMEN TAMBUN

"TAMBUN, KATAKAN TAK NAK ORANG LUAR"





anakbukitgantang says

Posted: 18 Sep 2012 03:40 AM PDT

anakbukitgantang says


bila nak bantah penghinaan Nik Aziz ke atas Baginda Rasulullah SAW ?

Posted: 17 Sep 2012 03:53 AM PDT


Bantahan demi bantahan di seluruh dunia sehingga membawa kepada terbunuhnya duta Amerika Syarikat di Libya kerana youtube menyiarkan video The Innocence of Muslims , karya  pengarah Kristian Koptik yang menghina Islam.

Lihat bukti bergambar di sini:-







Di Malaysia bila orang Islam yang sayangkan ugama Islam nak bantah PENGHINAAN KE ATAS BAGINDA RASULULLAH SAW oleh Nik Aziz? Bukti adalah video di bawah;-




Kalau maseh tak percaya- ini satu lagi bukti dan penerangan Al Fadil Ustaz Kazim Elias mengenai penghinaan Nik Aziz ke atas Rasulullah SAW dan dalil beliau berdasarkan  Quran dan 10 Kitab muktabar Islam;-





Penghinaan ke atas Nabi  Muhammad dalam filem Innocence of Muslim sama dengan  penghinaan  MB  tersebut. Nabi Muhammad SAW BUKAN MAMAT KAMPUNG sebab mamat kampung di zaman Makkah Jahiliyah  penuh dengan maksiat sedangkan Nabi Muhammad SAW adalah MAKSUM. Nabi Muhammad SAW dipelihara dari dosa sejak lahir bukan seperti Mamat Kampung di Makkah. Amat bahaya membawa fahaman  wahabi tajsim tasybih yang mengatakan  bahawa Allah brsifat duduk/silo lendik atas arasy tambah lagi bila san g wahhabi adalah Wahhabi yang memegang kuasa politik dan pemerintahan di sebuah negeri Pantai Timur dan pengaruhnya menjangkaui umat Islam seluruh Malaysia melalui party PAS !

Tak ada ker orang demo bantah di depan pejabat Menteri Besar Kelantan? Ingat di akhir zaman nanti banyak ummat Muhammad SAW yg sesat sebab sayangkan party lebih dari Islam- mereka lebih sayangkan kedudukan dalam party, sayangkan imbuhan duniawi dan bini bini yang didapati dengan kedudukan tinggi dalam masyarakat kerana menganut ugama Wahhabi.

bumiyang

Posted: 18 Sep 2012 03:31 AM PDT

RIDHUAN TEE

Posted: 18 Sep 2012 03:15 AM PDT

RIDHUAN TEE


Transformasi pendidikan perlu tegas dan patriotik

Posted: 17 Sep 2012 03:42 AM PDT



(Sinar Harian, 17 Sept 2012)

Saya begitu teruja untuk mengulas pandangan bekas Ketua Polis Negara, Tun Hanif Omar bertajuk  "anak muda kini tidak patriotik langsung!" dalam akhbar ini minggu lalu. Beliau menyalahkan orang tua seperti ibu bapa, kerana tidak menanamkan semangat ini. Saya agak kurang bersetuju dengan pendapat tersebut, kerana kita semuanya dicorakkan oleh sistem pendidikan yang dilalui semasa kecil sehinggalah dewasa dan menjadi tua.

Sistem pendidikan yang bercorak perkauman adalah punca segala-galanya, kerana sistem inilah melahirkan insan yang bergelar ibu bapa atau orang tua hari ini. Setiap kaum memperjuangkan pendidikan dan cara hidup masing-masing, tidak ada kompromi. Sebarang campurtangan akan ditentang habis-habisan. Sekolah perkauman ini seolah-olah tidak boleh disentuh. Pihak berkuasa  pula gentar dengan mereka, kerana takut kehilangan undi.

Kita selalu menggunakan alasan, kepelbagaian ini adalah satu kekuatan. Persoalanya, pernahkah kita membuat kajian implikasi kepelbagaian ini, seperti yang pernah ditegaskan oleh Perdana Menteri Britain, David Camerons mengenai multiculturalism? Yakinlah! bahawa kejayaan negara-negara barat hari ini adalah disebabkan oleh mereka begitu tegas melaksanakan agenda negara atau agenda nasional tanpa kompromi. Mereka yang menentang agenda negara akan diberikan pilihan, "setuju tinggal, tak setuju boleh belah!".

Negara-negara yang dahulunya dikatakan mundur seperti Thailand, Vietnam, Indonesia dan lain-lain, sudah mula meninggalkan kita. Mereka mempunyai rakyat yang mempunyai jati diri yang kental. Sanggup berkorban jiwa raga untuk agama, bangsa dan negara. Kepakaran dan kekuatan digembelingkan sepenuhnya untuk memajukan negara. Tidak berlaku brain drain. Usahlah dibandingkan dengan negara maju. Semuanya bermula dengan memperkasakan sistem pendidikan, tanpa kompromi.

Negara-negara ini sedar, semangat patriotik adalah tunggak kekuatan negara. Jika semangat ini tidak dipaksakan melalui sistem pendidikan, lambat laun agenda negara tidak ada hala tuju dan menjadi caca merba. Contoh mudah, apabila lagu kebangsaan dinyanyikan, semuanya berdiri tegak, diam dan begitu bersemangat. Bandingkan dengan kita, pergilah ke sekolah-sekolah, lihat gelagat anak-anak kita menyanyikan lagu kebangsaan. Sekolah perkauman usahlah dicerita. Begitu juga tempat-tempat awam. Mereka buat tidak peduli sahaja.

Kerajaan negara-negara yang disebutkan tadi, sentiasa mengambil iktibar dan merujuk kepada cerdik pandai dalam menentukan arah tuju negara. Kajian-kajian para cerdik pandai diambil kira dan dijadikan dasar negara. Tetapi tidak kita. Kajian yang telah terbukti benar dan jitu, disimpan di bawah karpet, kerana takut kehilangan jawatan dan sokongan pengundi. Misalnya, pemansuhan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) yang dahulunya mula flip flop apabila ditentang oleh ultra kiasu Melayu dan bukan Melayu. Saya harapkan kita tidak akan goyah lagi dengan ugutan mereka selepas ini.

Saya ingin menyeru kepada pimpinan negara supaya sensitif dengan kajian sarjana-sarjana sosialisasi politik seperti Hyman (1959), Almond dan Verba (1963), Greenstein (1965), Hess dan Torney (1967), Dawson dan Prewitt (1969), Dowse dan Hughes (1972), Dennis (1973), Jaros (1973), Neena Sharma (1985) dan Kavanagh (1987) meletakkan agen keluarga dan sistem pendidikan adalah yang paling dominan dalam menentukan persepsi, cara hidup dan masa depan negara. Semua perkara yang dilalui ini akan diperturunkan dari satu generasi ke satu generasi. Jika dari awal lagi sudah tidak patriotik, jangan haraplah generasi seterusnya akan patriotik.

Menurut mereka lagi, dengan mendengar perbualan ibubapa ketika bersarapan, anak-anak mula membentuk corak pemikiran mereka. Pendek kata, jika keluarga dan sistem pendidikan bersifat ultra kiasu, maka akan lahirlah ramai ultra kiasu. Realiti inilah yang sedang berlaku di Malaysia dari dahulu hingga kini. Semakin kita tunduk kepada ultra kiasu, bermakna semakin ramailah ultra kiasu.

Pendidikan berasaskan kaum, melalui kewujudan sekolah vernakular, sekolah persendirian dan sekolah swasta, yang tidak terkawal, dilihat gagal untuk menanamkan semangat patriotik, tetapi lebih kepada memperkaya individu tertentu dan memperhebatkan bangsa sendiri. Lebih malang lagi, kerajaan terpaksa tunduk kepada tekanan-tekanan puak ultra kiasu ini, agar sekolah sebegini diperbanyakkan dan dibiayai dengan percuma. Malangnya, sebarang penambahbaikan terhadap bahasa Melayu akan ditentang kerana ia akan menjejaskan penguasaan bahasa ibunda.

Kita sebenarnya sedar betapa besarnya peranan bahasa dalam pendidikan sebagai tunggak kepada pembentukan semangat  patriotisme. Sebab itulah, di negara lain, isu bahasa tidak ada kompromi. Jika bahasa negara ditolak, mereka akan dihalau keluar. Negara tidak memerlukan orang-orang sebegini. Biarlah berlaku brain drain, asalkan rahsia dan keselamatan negara terjamin. Semangat patriotik lebih penting daripada brain drain. Inilah prinsip negara-negara yang telah maju dan sedang mahu maju.

Bagaimana semangat patriotik boleh disemai jika rakyat Malaysia tidak sayang kepada bahasa kebangsaan atau tidak boleh berbahasa kebangsaan? Dasar-dasar negara tidak dapat difahami. Pendek kata, semua perkara mesti diterjemah ke dalam bahasa ibunda, sedangkan kita sudah ada bahasa rasmi. 

Sistem pendidikan negara kita telah mengalami transformasi demi transformasi. Saya tidak pasti, berapa banyak wang yang telah dihabis. Jika bertukar menteri pelajaran, maka bertukarlah polisi dan dasar. Transformasi telah berlaku berkali-kali, namun asasnya masih sama. Tembok perkauman masih tidak dapat dipecahkan. Kita tidak bertegas dalam memperkasa agenda negara. Kita akan terus gagal jika masalah asas ini tidak diatasi.  

Berbanding generasi terdahulu, sanggup bergadai nyawa, bergolok bergadai, demi mempertahankan maruah agama, bangsa dan negara. Saya yakin, jika negara kita berhadapan dengan saat-saat kritikal seperti yang sedang berlaku antara China dengan Jepun hari ini, berapa ramaikah yang sanggup berkorban jiwa raga? Atau mungkin kita jual raga-raganya sekali?

tunku

Posted: 18 Sep 2012 03:02 AM PDT

tunku


KARPAL IS LIMS’ TOOL AGAINST PAS, WHILE THEY MAINTAIN GOOD RAPPORT WITH PAS LEADERS

Posted: 18 Sep 2012 12:32 AM PDT

DAP strongman Karpal Singh may not be so strong now as he fights PAS on the Hudud laws alone…minus the backing of the party's 'emperor and son'…who do not even say any word on the issue.
Both Lim Kit Siang and Lim Guan Eng did not utter a word and did not even send any sign of supporting Karpal as the two struggle to maintain the support of the Malays towards the party for the coming general election.
The two do not want to rock the boat – the loose alliance of three opposition parties – which is now looking like the boat is going to break under a heavy storm.
The difference in political ideology and agenda have always been the stumbling block for the two parties whose leaders got together just for the sake of trying to dethrone BN.
They have never given a thought of how they would rule if…this is only if…..they are voted into power…one go left while the other goes right…no middle path.
DAP's chauvenistic stand is crystal clear and the party will not waver from its struggle which it has pursued since the beginning and PAS is also the same despite internal strife between the now liberals and old fundamentalists.
In trying to sustain Malay support, both the Lims – father and son – stay out of the Hudud laws issue and allow Karpal to make the necessary noise, reflecting in reality their stand, that is the party's stand.
Karpal is just a tool used by the father and son to tell PAS off so that PAS will not blame the two if anything happens on their politicla relationship – only Karpal is to be blamed and Karpal after all is not an asset to DAP – he is not Chinese.
So Karpal goes on the 'rampage' against PAS' Hudud laws while the two father and son keep a close relationship with PAS to maintain PAS' support in the election. Without PAS' members and supporters support, DAP would lose quite a number of seats where the Malays are the deciding votes.
And DAP is going on the 'good cop bad cop' method just so the PR boat they all are in (including the weakest party among them PKR) will not sink due to differences in ideologies struggles.
DAP knows that the party is viewed by the Malays as chauvinistic and thiss may not go well for the coming general election and the party cannot depend on the Malays it has to garner the Malay voters.
The Malays the has so far are non-leaders of the Malay community, opportunists looking for platform to highlight themselves for 'revenge against Umno' rather than pursuing the cuase of the party.
That is why the Malay leaders in DAP also shy away from talking about Hudud laws and Karpal is all alone in the 'battle against PAS' and this, despite knowing the two Lims are using him and the Malays in the party shying away from him, Karpal has no choice but to accept the reality that he is not a Chinese.
Whatever he does for the two Lims, he only hope that the two Lims will not abdnadon his two sons who are depending on the mercy of the father and son to keep their seats in the coming general election.

Azizan is not ready to let go yet

Posted: 17 Sep 2012 10:07 PM PDT

Mentri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak's fragile health and the rifts in his party are two key reasons why Kedah is likely to go along with the general election.
DATUK Seri Azizan Abdul Razak has been faithfully chairing the weekly state exco meetings since his discharge from the hospital a fortnight ago.
The Kedah Mentri Besar is also quite amused to find that the media entourage waiting for him after each Wednesday's meeting has been bigger than usual. He knows they are there not to ask about current issues but to have a close-up look at him and to assess his health situation.
His health is still a matter of much speculation mainly because there has been few details from his office.
Reporters have noticed that he is still on what looks like an "invalid's diet". While the other exco members at the meeting ate nasi lemak and kuih, Azizan had rice porridge with bits of fish, a sprinkling of chives and a dash of soya source.
The other thing was that whereas the post-exco press conferences used to be quickie affairs held in the lobby area, reporters are now ushered into the meeting room. Azizan said it would be more comfortable for the reporters to take down notes sitting down. But reporters suspect it is because the Mentri Besar's aides think he is not strong enough to stand and they prefer him seated.
Yesterday, Azizan had his most gruelling assignment. He spent three hours at Kolej Universiti Insaniah in Kuala Ketil where he also delivered a speech. But he did not really mind because the tertiary institution is his pet project. It was quite a grand affair, attended by the leading members of the Kedah royalty, including the King who is also the Sultan of Kedah.
Azizan is on the road to recovery. The concern of PAS leaders is whether he will recover in time for the general election.
The party has resigned itself to the fact that they will have to go with Azizan regardless of the state of his health. He had made it very plain that he does not intend to step aside nor is he keen to give way to an acting mentri besar. He saw how Datuk Seri Mahdzir Khalid took over from Datuk Seri Syed Razak Syed Zain after only three months as the acting mentri besar.
Azizan intends to go the full term. This is now the scenario in Kedah.
Azizan's administration, unlike his counterpart in Kelantan, has been non-committal about whether the state will go along with the general election or go solo like Selangor. He said he was still mulling about the option and would decide depending on when the election is called.
But few expect Kedah to go it alone, particularly not with the question mark over Azizan's health and given the rifts in the party caused by a botched attempt to oust him last year.
Moreover, the battle in Kedah will be largely a Malay fight. Malays make up 71% of the population in Kedah and PAS knows better than to take on the Umno machinery in a stand-alone election.
His aides have been rather touchy about photographers taking pictures of their boss. Shortly after Azizan reported for work, he was a little unsteady on his feet and had to be helped around. Press photographers were not allowed to take pictures of him holding on to his aides as he moved around.
One photographer who had waited outside the Mentri Besar's house, hoping for a picture of him leaving for the office after his hospital stay, was shooed away by a young bodyguard.
Azizan is a quick-witted man and has quite a sharp tongue but he has been in a more mellow mood following his illness. At the end of his first exco meeting, the first question was about his health. He flashed his laconic smile and told everyone they had eyes and they could see for themselves whether he looked well or otherwise.
Then, in his usual wit, he added: "I can still marry another one, don't put anyone eligible in front of me."
He was also aware that the pressure to appoint an acting mentri besar was now coming from outside the party, from people hoping to capitalise on his state of health. He told one reporter that these people should not "press their nose on other people's window"; it was his way of saying that they should mind their own business.
Besides, he added, Kelantan Mentri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat has had a history of poor health and is often in and out of hospital, yet there is no pressure for him to step aside.
Anyway, speculation has now shifted to who will succeed him as Mentri Besar after the general election.
The money is on state exco member Datuk Amiruddin Hamzah, a handsome engineer who has become Azizan's staunchest ally in the wake of last year's attempted coup. Although Datuk Taulan Mat Rasul is the second most senior state exco member after Azizan, he is older than Azizan and appointing him would not be seen as a succession.
Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi had been the early front-runner but his role in the failed coup had put him in Azizan's black books. Some are not sure whether Azizan will even retain him as a candidate.
People noticed that at the luncheon in conjunction with Kolej Universiti Insaniah convocation, Phahrolrazi was not at the VVIP table with the King who is said to enjoy playing golf with Phahrolrazi.
Azizan has said several times that he will lead the state as well as defend his Sungai Limau seat in the general election. But insiders say he is aware that he cannot go on as Mentri Besar after the polls and already has a candidate in mind.
Many people think it is Amiruddin but Kedah politics is very fluid at the moment and nothing is for sure including whether PAS will be returned to power in the state.

tunku : azizan can be fit and running like 20 years old again but he will not be the next kedah mb anymore.if pas retain kedah, he will be replaced by the anwarinas group. azizan is just finishing his term now. the anwarinas and dap is not happy at all with azizan who has close link with umno leaders.

Hudud push in PAS-led states

Posted: 17 Sep 2012 07:59 PM PDT

PETALING JAYA: PAS will push for the implementation of hudud law in states where it has been given the mandate to rule, said the party's ulama chief Datuk Harun Taib.
He said the party should be able to implement hudud when given the mandate as it is in line with the principles of democracy.
"We go by the concept of majority support and majority rule that is enshrined in democratic principles," he added.
Harun said this in support of the party's spiritual leader Datuk Nik Aziz Nik Mat's comment on his blog that the implementation of hudud should not be delayed as it was a religious obligation and not an option.
The Kelantan technical committee, formed to discuss the implementation of the law in the state, is convening its second meeting soon to discuss the matter.
"We will discuss the terms of reference as well as proposed action and follow-ups," said committee deputy chairman Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.
Mohd Amar said although Kelantan had passed the enactment 19 years ago, the state government had not been able to implement it due to objections from the Federal Government.
He added that the move to implement hudud had received support from former International Islamic University lecturer Dr Abdul Aziz Bari, who commented that the Constitution need not be amended in order to implement hudud.
Instead, hudud law could be placed within the jurisdiction of syariah courts.
Former PAS deputy president Nasharudin Mat Isa said there should not be a delay just because the public was ignorant of the law.
"It's not logical to wait for the public to understand a certain law before implementing it," he said, adding that until today, many of the public do not have full knowledge of the country's laws.
However, DAP chairman Karpal Singh criticised Nik Aziz's statement.
"The statement is devoid of any legal basis or rationality," he said, adding that Nik Aziz should not ignore the legitimate expectation of the public that all laws passed in Parliament must be reasonable.
"Parliament cannot recognise laws passed by the state assemblies which contravene the Federal Constitution," he added.

Karpal said non-Muslims were concerned over PAS leaders' consistent push for hudud.

tunku : when general election is near, pas is always talking about implementing hudud day and night. they have got the majority in kelantan for the past 22 years or so and till now fails to implement it. in terengganu they got the majority in 1999, they failed to implement it and also in kedah from 2008 till now. enough of lying pas, as long as dap and pkr oppose it, you will never be able to implement hudud and you dare not too.

Taipingmali (tm)

Posted: 18 Sep 2012 01:28 AM PDT

Taipingmali (tm)


Calon BN untuk DUN Kamunting N16.

Posted: 17 Sep 2012 09:26 PM PDT

Shalimin (kiri) Zahir (kanan)
Ramai yang berteka-teki dan tercari-cari siapakah Calon Umno untuk DUN Kamunting Perak. Gambar di atas adalah Y. Bhg. Dato Shalimin , Ketua Umno Bahagian Taiping bersama Adun N16 YB Dato Mohammad Zahir.

Zahir telah dicalonkan oleh pucuk pimpinan parti untuk menggantikan  Dato Malek ( Ketua Umno Bahagian ) dalam PRU 12 pada tahun 2008.

Shalimin pula telah dipilih untuk menjadi Ketua Bahagian Umno Taiping dalam pemilihan parti 2009 dan kini beliau adalah Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Perak.

Kalau diikutkan hiraki Shalimin adalah calon yang bakal bertanding di Dun Kamunting. Bagaimana pun dalam Persidangan Perwakilan Umno Bahagian yang diadakan sebelum puasa,  Shalimin telah memberi sokongan padu kepada Zahir untuk terus menjadi calon Dun Kamunting dalam PRU akan datang.

Oleh itu Umno Taiping dan pengundi Dun Kamunting hendaklah memberi sokongan yang tidak berbelah bagi kepada Zahir sekiranya dicalonkan oleh pucuk pimpinan kali ini. Semua ketua-ketua bahagian di Perak telah pun berikrar tidak akan mensabotaj calon dan parti sekiranya mereka tidak dicalonkan kali ini.

Apa yang penting dalam pilihan raya akan datang ialah calon BN mesti menang.


Perlukah JPA bagi ceramah kepada kakitangannya?

Posted: 17 Sep 2012 06:09 PM PDT

Gambar sticker ini dirakam dari belakang sebuah MPV milik kakitangan kerajaan yang usianya di bawah 30 tahun.

Jelas menunjukkan penjawat awam ini adalah penyokong pembangkang. Mungkin baginya tak salah dengan meletakkan logo tersebut, tetapi orang keliling akan menilai dan melabelkan bahawa beliau tak tahu untung dan buta sejarah.

Tak tahu untung, sebab beliau tak bersyukur apa yang diperolehi hari ini. Jika bukan kerajaan yang memerintah mewujudkan jawatan beliau, mungkin sampai hari ini Belia masih penganggur atau kerja tanam padi atau kerja kilang sahaja.

Kerana kerajaan BN lah beliau mampu memiliki kereta berharga berharga lebih RM 85 ribu.

Beliau juga mungkin buta sejarah kerana tidak mengetahui siapa Anwar Ibrahim yang pernah menaikkan cukai kereta import sebanyak 300% dan 150% untuk motosikal kuasa besar yang di import.

Kakitangan kerajaan ini perlulah bersikap rasional, jangan memalukan jabatan perkhidmatan awam.

Kalau tak suka kerajaan yang bayar gaji dan bagi makan anak isteri, sila lepas kan jawatan dan pergi lah cari makan di Israel, Palestin, Myanmar dan sebagainya. Baru dia tahu langit tu tinggi atau rendah.

Peniaga tomyam dari Selatan Thai pun tahu bersyukur dapat berniaga sampai ke pagi, di negaranya tak berani buka sampai lewat malam, takut kena 'bedee dengan senapang'

Ramai orang Pas kata, "aku tak harap bantuan kerajaan, tak pernah rasa duit kerajaan, rezeki aku adalah usaha aku dan rezeki aku Allah yang bagi, bukan Umno yang bagi"

Dia lupa bahawa sejak berusia 3 bulan dalam perut itu, ia telah dijaga oleh kementerian kesihatan agar sihat, tidak cacat dan lahir sebagai bayi yang hidup.

Dah besar diberi rawatan setiap bulan sampai dewasa. Sakit pun dirawat secara percuma, masuk hospital kena denggi pun percuma.

Sekolah pun, gaji guru dibayar oleh kerajaan, pergi keluar negara ambil ijazah pun dengan duit kerajaan.

Eh! Bila sebut macam itu, dia akan kata , duit kerajaan bukan duit Umno, duit kerajaan duit rakyat. Semua kerajaan perlu bagi bantuan dan pendidikan kepada rakyat.

Pula dah! Tadi awal-awal kata aku tak pernah ambil duit kerajaan sekarang dah mengaku pula.

Apa pun JPA kena pantau lah perangai kaki tangan yang tak tahu untung.

Sekian
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KDN : SEGERA TANGKAP DORIS JONES YANG SANGAT BAHAYA

Posted: 17 Sep 2012 05:29 PM PDT


Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM): Doris Jones

Cina ni dulu datang macam pengemis dari tanah besar, dulu mereka sembah kerajaan british dan apabila sabah sarawak masuk malaysia bersama dengan singapore mereka diam saja. selepas singapore ditendang oleh Tunku Abdul Rahman. wujud satu usaha untuk membawa keluar sabah dan sarawak dari malaysia.

mereka menghasut orang bumi agar menentang penyertaan atau kemasukan dalam malaysia. hasrat mereka ini ialah untuk menggabungkan singapore, sabah dan sarawak sebagai sebuah negeri cina yang politik dan ekonomi dikuasai oleh orang cina dan mengenepikan orang melayu dan bumi. inilah saki baki komunis yang menyusup masuk ke kalimtan..

Ikrar Ketua Bahagian Umno Perak:

Posted: 17 Sep 2012 10:08 AM PDT

Semua Ketua UMNO bahagian di Negeri Perak berikrar di hadapan Presiden UMNO Dato' Seri Najib Razak untuk menyokong calon-calon yang diputuskan Barisan Nasional dalam PRU ke13 kelak. Menteri Besar Perak Dato'Seri Dr.Zambry Abd Kadir berkata semua 24 orang pemimpin penting di negeri ini juga melakukan hal yang sama kepadanya selaku Pengerusi UMNO dan BN negeri.

Dengan demikian beliau yang juga ADUN Pangkor yakin peluang Barisan Nasional negeri untuk memperbaiki prestasi serta merampas semula sebahagian besar kerusi-kerusi dari pembangkang bakal menjadi kenyataan. Dr Zambry tidak menyebut tarikh pertemuan ketua-ketua bahagian di Perak dengan Najib namun yakin ikrar mereka bakal mencorakkan perjuangan memperkasakan UMNO dan BN di negeri ini.

Masa PRU ke12, BN Perak tewas buat pertama kali kepada Pakatan Rakyat namun setelah 11 bulan, kuasa yang pernah dimiliki berpindah semula ke pangkuan BN. Beliau berkata demikian kepada media selepas merasmikan mesyuarat UMNO bahagian Gopeng di Dewan Jubli Perak, Politeknik Ungku Omar, Ipoh pagi Isnin.

Walaupun teruja dengan sikap positif Ketua-ketua bahagian, Dr.Zambry mengingat kan bahawa tindakan disiplin tetap dikenakan jika terdapat mereka yang tidak dicalonkan mensabotaj parti.

"Kita tak boleh terima ada di kalangan kita cuba nak mensabotaj parti semata-mata kerana ada agenda peribadi"katanya.

Dalam PRU ke12, salah satu sebab BN Perak tewas kepada Pakatan Rakyat ialah tindakan beberapa pemimpin peringkat bahagian melawan arus dengan menentang arahan pucuk pimpinan. Setengah dari mereka sanggup menutup bilik gerakan kerana mereka tidak dicalonkan mempertahan kan kawasan yang pernah mereka wakili.

Setengah pemimpin yang tidak berpuas hati dengan calon yang di anggap sebagai payung terjun juga bersikap "gunting dalam lipatan". Menurutnya mereka bukan saja memberi jaminan dan ikrar itu dihadapan Perdana Menteri bahkan turut berbuat demikian di hadapannya. Katanya mereka berbuat demikian kerana faham parti sedang menghadapi saat-saat penting menghadapi pembangkang justeru "keutamaan kepada kemenangan parti adalah sangat penting.

"Katanya dengan demikian soal sabotaj dalam parti tidak akan timbul lagi tetapi jika ada maka sudah pastinya parti akan mengambil tindakan. Beliau berpuas hati melihat semangat perpaduan dikalangan pemimpin dan ahli bawahan seperti dalam Bahagian Gopeng. Mereka meletakkan keutamaan kepada kemenangan BN.

Jika ini diterjemah kan, beliau yakin BN akan merampas kembali kerusi Parlimen Gopeng serta DUN Teja dan Simpang Pulai yang dimenangi pembangkang dalam pilihan raya yang lalu. Sementara itu Ketua UMNO Bahagian Tapah Dato' Samsudin Abu Hassan yang mewakili Perhubungan UMNO Negeri menyifatkan jaminan dari ketua-ketua UMNO Bahagian ini jelas membuktikan mereka mengutamakan kepentingan parti daripada kepentingan lain.

Berucap di majlis yang sama beliau berkata"Selaku ketua bahagian, kita kena terima dengan hati yang terbuka siapa sahaja yang dicalonkan walaupun bukan daripada ketua bahagian kerana yang paling utama memastikan kelangsungan kuasa pentadbiran BN.

"Ketua UMNO Bahagian Gopeng, Datuk Hamzah Kassim berpendapat komitmen dan janji yang diberikan oleh ketua-ketua bahagian ini kepada Dr Zambry selaku Pengerusi UMNO negeri dan kepada Perdana Menteri membuktikan mereka mahu BN terus kekal memerintah negeri Perak.

BN Yakin Rampas Semula Kerusi Parlimen Gopeng : DS Zambry

Posted: 17 Sep 2012 09:41 AM PDT

Kadiaq Kencing Pas: Allah turunkan wahyu untuk dia

Posted: 17 Sep 2012 09:40 AM PDT

Sambutan Hari Malaysia Ke 49 Peringkat Negeri Perak Disambut Gilang Gemi...

Posted: 17 Sep 2012 09:22 AM PDT

Ugut keluar Umno kerana tak dapat netbook 1Malaysia

Posted: 17 Sep 2012 06:41 AM PDT

jenama HP
Dalam kalut-kalut jawatan kuasa bersiap sedia untuk mengagihkan komputer riba 1 Malaysia, tiba-tiba ada seorang orang muda bising-bising di belakang kerana dia tak dapat komputer.

Paling sedih ialah apabila dia mengugut untuk keluar Umno kerana kecewa.

Tak sabar sungguh nampaknya pemuda tersebut, menurut AJK yang bertugas, salah seorang ahli keluarganya sudah pun menerima laptop sebelum ini.

Kalau macam itu lah sikap pemuda tersebut sampai mengugut, ia amat memalukan. Ia sepatutnya bersikap rasional. Hari ini mungkin belum rezeki dia, akan datang mungkin dapat juga.

Pemuda tersebut akhirnya meninggalkan dewan dalam keadaan marah. Tak tahu lah agaknya bila PRU 13 tiba orang macam ini lah yang akan angkat bendera Pas.

Teringat kisah seorang Guru Besar Pencen namanya Mat Desa, beliau merupakan orang kuat Umno tetapi tak dapat jadi wakil rakyat lalu merajuk dan hari PRU tahun 90an dulu dia usung bendera Pas.

Hari ini kalau jumpa Tm dia sibuk ajak masuk Pas.

Kalau macam itu punya merajuk terus keluar Umno tak patriotik lah.

Umno hari ini bukan macam zaman pak lah. Nak merajuk dan nak pangkah parti lain. Hari ini Najib dah bawa Umno ke satu dimensi baru yang betul-betul baik dan diterima rakyat.

Sebagai orang Umno, pemuda tersebut hendaklah berpegang dengan slogan rakyat didahulukan.

FOTO MAJLIS PENYERAHAN KOMPUTER
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 18 Sep 2012 01:09 AM PDT

Sahabat-Gunung


Deklarasi Kuching PR: Sebuah Janji ala Manifesto yang Bukan Janji?

Posted: 18 Sep 2012 12:08 AM PDT

Sempena Hari Malaysia dan sambutan Ulangtahun Penipuan Terbesar Anwar Ibrahim iaitu untuk menjadi Perdana Menteri pada 16 September, Pakatan Rakyat mengambil kesempatan untuk meluaskan lagi penipuan dengan menabur janji kepada rakyat Sabah dan Sarawak melalui satu deklarasi yang dinamakan Deklarasi Kuching.

Deklarasi tersebut ditandatangani Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang di Chong Ling Park, Kuching. Ia juga turut ditandatangani oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Sarawak, Adam Ahid, Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian dan juga Pengerusi DAP Sarawak, Wong Ho Leng.

Menurut PR, deklarasi tersebut adalah bertujuan untuk meningkatkan taraf hidup rakyat Sabah dan Sarawak serta pembangunan kedua-dua negeri selain sebagai menandakan komitmen Pakatan Rakyat untuk menghormati Perjanjian Malaysia 1963.

Tujuh perkara yang terkandung dalam deklarasi tersebut adalah:

1. Kerjasama Bersekutu

2. Perwakilan Yang Adil

3. Kewarganegaraan

4. Pengiktirafan Hak Ke Atas Tanah Adat

5. Kecekapan Dan Kemandirian Sarawak Dan Sabah

6. Keadilan Dalam Isu Minyak

7. Pembangunan Sekata


Tidak cukup dengan itu, Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga dalam ucapannya di Tuaran yang ditujukan kepada rakyat Sabah dan Sarawak, telah bertindak mengkritik kerajaan pusat kerana 'meminggirkan' kedua-dua negeri tersebut sehingga menyebabkan kemiskinan masih lagi berleluasa sedangkan mempunyai sumber alam yang tinggi.

Rakyat Sabah dan Sarawak pasti terhibur mendengar janji-janji PR ini tetapi kita pasti majoriti mereka cukup bijak untuk menilai sesebuah janji berdasarkan rekod si penabur janji. PR boleh berjanji apa saja, bulan bintang, gunung matahari tetapi apakah jaminan bahawa parti ini mampu menunaikan segala janji?

Kita tidak perlu pergi jauh untuk menilai kemampuan PR menunai janji kerana tarikh 16 September itu sendiri sudah cukup untuk menggambarkan segala-galanya mengenai parti tersebut.

16 September bukan sahaja menjadi bukti PR adalah parti penipu kerana Anwar tidak menjadi Perdana Menteri seperti yang dijanjikan, tetapi juga menjadi bukti bahawa ia adalah parti yang tidak punya integriti kerana ingin mengambil alih negara melalui jalan belakang, membelakangkan pilihan rakyat, yakni dengan kaedah merasuah atau membeli pemimpin.

Selain itu, sebelum terbawa-bawa dengan hiburan yang dibawa oleh pemimpin PR di pentas ceramah, rakyat Sabah Sarawak wajar belajar dari rakyat Pulau Pinang yang kini sedang terngadah dahi masing-masing setelah terhantuk kuat dengan janji-janji PR untuk membela mereka. Apa yang nyata kini di Pulau Pinang ialah kerajaan DAP hanya membela golongan yang telah sedia kaya, serta menindas yang lain.

Kampung dirobohkan, tanah dirampas dan perniagaan ditutup atas nama 'undang-undang' dan peraturan tanpa mengambil kira kesusahan rakyat yang terlibat. Iaitu satu perkara yang tidak pernah dibuat oleh kerajaan BN.

Seperti Pulau Pinang, negeri Selangor yang berada di bawah PKR juga menyaksikan harga tanah menjulang tinggi dan pembinaan rumah-rumah kos tinggi dan terlalu tinggi sahaja, semenjak PR mengambil alih. Jelas, satu-satunya golongan rakyat yang mendapat faedah dari keputusan-keputusan yang dibuat oleh kerajaan PR ialah golongan berpendapatan tinggi dan amat tinggi, terutamanya di kalangan ahli-ahli perniagaan yang berjaya.

Semuanya gara-gara ingin menunjukkan peningkatan dalam rekod pendapatan negeri, tanpa mengambil kira akibatnya kepada rakyat dari golongan sederhana, rendah dan miskin. Justeru, bagaimana rakyat Sabah Sarawak mampu mempercayai yang PR akan membela nasib mereka yang benar-benar memerlukan pembelaan dan bukannya yang telah sedia berjaya?

Keprihatinan yang diluahkan oleh Hadi Awang di dalam ucapannya kepada rakyat Sabah Sarawak juga tidak wajar diambil serius. Ini kerana, negeri yang berada di bawah pemerintahan PAS selama lebih 20 tahun iaitu Kelantan, masih, dan selamanya merupakan negeri paling mundur dengan catatan kemiskinan paling tinggi di Malaysia.

Oleh itu, rasanya adalah lebih afdal jika rakyat Sabah dan Sarawak menyeru Hadi Awang agar membuktikan keprihatinannya kepada rakyat Kelantan dahulu, sebelum menabur janji kepada rakyat negeri lain.

Umum telah sedia maklum bahawa PR memang gemar bermain kata-kata.

Contohnya, 'menolak dan menentang hudud adalah tidak sama'. Atau 'bersekongkol dan bekerjasama dengan DAP tidak membawa kepada tindakan yang sama'. Serta yang terbaru dan paling penting untuk diberi perhatian ialah 'manifesto PR bukan janji'.

Berdasarkan permainan kata-kata ini, apakah kemungkinan yang PR tidak akan berkata bahawa 'Deklarasi Kuching bukan janji' sekiranya mereka berjaya memenangi Sabah / Sarawak dalam PRU nanti. Tidak mustahil, seperti juga manifesto mereka, PR hanya menyenaraikan dan mengumumkan perkara-perkara di dalam deklarasi tersebut untuk suka-suka sahaja bagi meraih undi rakyat, tanpa niat pun untuk menunaikannya.

Oleh itu, dengan penipuan, ketidakadilan serta ketidakcekapan PR yang jelas dan nyata dapat dilihat di negeri-negeri yang diperintah mereka, tentulah tidak salah untuk kita berpesan kepada rakyat Sabah dan Sarawak bahawa 'Bila ianya PR, ia tidak boleh dipercayai.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Rakyat semakin sedar pembohongan kerajaan negeri - GPRS

Posted: 17 Sep 2012 02:13 AM PDT



Demonstrasi  demi demonstrasi yang dilakukan oleh rakyat menuntut air percuma adalah manifestasi kesedaran rakyat terhadap pembohongan yang dilakukan oleh kerajaan negeri Selangor yang diterajui PKR.

Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) berkata, demonstrasi yang dilakukan oleh  penduduk Pangsapuri Angsana, Bandar Mahkota Cheras hari ini adalah luahan rasa kecewa dengan sikap lidah bercabang kerajaan negeri yang berdolak-dalik dan enggan menunaikan janji mereka.

"Demontrasi ini juga adalah rentetan desakan dilakukan penduduk di Pangsapuri Menteri Court di Petaling Jaya dan Pangsapuri Lavender Vista di Puchong yang sehingga kini masih dinafikan hak menerima air percuma dengan alasan menggunakan meter pukal.

Malah, rakyat yang berasa tertipu dengan janji manifesto kerajaan negeri turut memfailkan saman di mahkamah Tinggi Shah Alam bagi menuntut ganti rugi hampir RM500,000 terhadap tiga pihak termasuk Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Tuntutan oleh 683 pengguna air itu merupakan kumpulan pertama dari kawasan Shah Alam dan akan diikuti oleh pengguna air dari kawasan lain di negeri ini," ujarnya kepada pemberita selepas bersama-sama dalam demostrasi aman bersama penduduk Pangsapuri Angsana, Bandar Mahkota Cheras.
 
Tambahnya, tidak mustahil sekiranya penduduk di Pangsapuri Angsana yang mengandungi 3 blok dan 560 unit rumah akan mengambil tindakan yang sama sekiranya kerajaan negeri masih berdolak-dalik untuk tidak memberikan air percuma atau enggan membayar pampasan.

Penggunaan meter pukal tidak sepatutnya dijadikan alasan memandangkan perkara itu telah dijanjikan kepada semua pemilik kediaman di seluruh Selangor sekiranya pakatan pembangkang berjaya memerintah negeri ini.

Lebih mengecewakan kerajaan negeri lebih mengutamakan penduduk rumah teres dan rumah banglo daripada golongan kelas menengah dan atasan dalam skim air percuma tersebut, manakala golongan yang lebih memerlukan telah dinafikan hak.

"Laporan akhbar baru-baru ini menyebut para penghuni membabitkan 1,378 buah pangsapuri dan kondominium di beberapa daerah di negeri ini dikesan belum menerima kemudahan air percuma seperti yang dijanjikan oleh kerajaan negeri sejak Ogos 2008.

Perangkaan tersebut melibatkan sebanyak 479 buah pangsapuri di Petaling Jaya, Gombak (462) dan Klang (273) yang jika puratanya melibatkan 500 pemegang akaun perkhidmatan bekalan bagi setiap premis kediaman itu. Jumlah keseluruhan penghuni boleh mencecah sehingga 689,000 orang manakala jumlah tunggakan subsidi air percuma hampir RM300 juta.

Mengikut definisi melalui manifesto parti pembangkang, setiap rakyat negeri ini yang mempunyai akaun bekalan air adalah layak menerima subsidi sebanyak RM11.40 setiap bulan dan kalau dihitung sejak 2008, mereka mempunyai tunggakan sebanyak RM570 setiap seorang," tambahnya.

Kerajaan negeri sebelum ini menolak tuntutan tunggakan air percuma tersebut sebaliknya mahu penduduk menukar meter air pukal kepada meter air individu bagi membolehkan penghuni pangsapuri dan kondominium di negeri ini menikmati skim air percuma tersebut.

Jika tidak mampu melaksanakan, lebih baik tidak perlu berjanji. Rakyat di negeri Selangor semakin sedar pembohongan yang dilakukan kerajaan negeri termasuk mengatakan 'manifesto bukan janji' sebagai alasan untuk melarikan diri daripada tanggungjawab.

"Justeru terserah kepada rakyat Selangor  untuk membuat penilaian sama ada mahu mengekalkan kerajaan negeri yang kuat temberang atau kerajaan yang lebih berkredibiliti yang mengutamakan rakyat dalam setiap pelaksanaan.

Malah timbulnya pelbagai isu sepanjang kerajaan PKR memerintah negeri Selangor, membolehkan rakyat membuat pertimbangan tepat terhadap keupayaan kepimpinannya. Ini cukup penting bagi rakyat membuat keputusan pada pilihan raya umum tidak lama lagi," ujarnya yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Selayang.

Belantan

Posted: 17 Sep 2012 11:37 PM PDT

Belantan


Anwar sifatkan hakim 'Bahalol'...!!! - Laporan polis sudah dibuat, hasil siasatannya bagaimana?

Posted: 17 Sep 2012 07:45 PM PDT


Pemuda UMNO lapor polis, Anwar sifatkan hakim 'bahalol'!

Pada 3 Jun 2010, Pergerakan Pemuda UMNO telah membuat laporan polis berhubung kenyataan Penasihat Parti Keadilan, Anwar Ibrahim yang telah menghina dan membuat tuduhan jahat terhadap institusi kehakiman negara apabila menggelarkan hakim yang mengadili kes beliau sebagai 'bahalol'.

Laporan polis itu dibuat oleh setiausahanya, Datuk Megat Firdouz Megat Junid di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi pukul 4 petang.

Megat Firdouz berkata, laporan itu dibuat kerana pihaknya mendapati kenyataan Anwar seperti yang disiarkan dalam akhbar Utusan Malaysia bertarikh 30 dan 31 Mei lalu adalah subjudis kepada kes beliau yang sedang dibicarakan. Sila klik di sini.

"Sebagai ketua pembangkang di Parlimen, Anwar tidak sepatutnya membawa sistem kehakiman sebagai bahan tohmahan di pentas politik dengan meracuni fikiran rakyat. "Saya juga percaya Anwar mempunyai niat jahat yang sengaja dilakukan untuk menghasut dan menimbulkan kesangsian orang ramai terhadap sistem kehakiman negara," katanya selepas membuat laporan tersebut.

Pada 29 Mei 2010 lalu, Anwar dilaporkan membuat kenyataan mengejut dengan menggambarkan hakim yang mengadili perbicaraan tuduhan liwatnya sebagai 'bahalol' ketika berucap dalam Ceramah Perdana Pakatan Rakyat di Padang Majlis Daerah Tanah Merah, Kota Bharu, Kelantan.

Anwar turut menyifatkan badan kehakiman negara sebagai 'rosak dan punah' serta masih gagal dipulihkan kerana diterajui oleh individu-individu yang tidak layak. Megat Firdouz menambah, kenyataan jahat Anwar yang merupakan seorang pemimpin atasan tidak boleh dipandang mudah oleh pihak berkuasa.

"Kami mahu pihak polis bertindak tegas terhadap laporan ini kerana bimbang orang ramai juga turut bertindak seperti Anwar selepas ini. "Jika terus dibiarkan, di mana kita hendak letak maruah institusi kehakiman selepas ini," soal beliau.

Bagaimana pula dengan yang ini?













Suara Politik
Taminsari

Kedegilan kerajaan Selangor boleh timbulkan malapetaka bekalan air kata pakar?

Posted: 17 Sep 2012 10:15 AM PDT



Seorang pakar pengurusan air hari ini memberi amaran Selangor pasti menghadapi krisis air yang serius sekiranya kerajaan negeri terus berdegil untuk menyekat pembinaan loji rawatan air Langat 2.

Dr. Ahmad Zaharuddin Sani Ahmad Sabri berkata, menyediakan bekalan air terawat merupakan tanggungjawab paling utama kerajaan negeri dan loji Langat 2 merupakan satu-satunya alternatif yang boleh menjamin negeri berkenaan mampu menyediakan bekalan air mencukupi memandangkan semua loji rawatan air sedia ada, kini beroperasi melebihi kemampuan pengeluaran masing-masing.

``Sekiranya pelan alternatif ini tidak dilaksanakan, penduduk dan industri di Selangor tidak akan lagi mendapat bekalan air yang dirawat kerana kita sudah mencapai paras pengeluaran maksimum.


``Kita sudah sampai ke peringkat yang memerlukan kita mempunyai penyelesaian dan alternatif baru. Bagi jangka masa sederhana, Langat 2 merupakan satu-satunya penyelesaian yang kita ada," katanya dalam temu bual dengan Bernama.

Zaharuddin Sani mengambil contoh "nasi lemak " untuk menjelaskan keadaan yang dihadapi sekarang.

Kata beliau: "Sekiranya kita ada 500 bungkus nasi lemak dan orang yang ada juga 500 orang, maka jumlahnya memanglah mencukupi. Tapi, jika kita ada 500 bungkus dan orang yang ada pula 520 orang, maka jumlah nasi lemak yang kita ada ini tentulah tidak cukup."

Beliau juga tidak dapat menerima dasar air percuma yang dilaungkan kerajaan Selangor dan sebaliknya menggesa agar dasar itu dikaji semula kerana air merupakan aset penting bagi setiap negara dan tidak boleh lagi dianggap sesuatu yang murah, apatah lagi untuk diberi percuma. - Bernama

Suara Politik
Taminsari

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 17 Sep 2012 11:31 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


PAS Kelantan Akan Buat Kejutan...

Posted: 17 Sep 2012 07:00 PM PDT


Setelah berjaya menipu rakyat dengan mengatakan kerajaan kelantan nak buat highway bebas toll, kini mereka cuba sekali lagi nak menipu rakyat, nak peras lagi duit rakyat dengan mengatakan kelantan akan bina bullet train, jadi mereka minta rakyat kelantan infaq kepada tabung yang mereka akan lancarkan bulan depan, bukan sahaja bullet train, kerajaan kelantan juga akan membina stesen angkasa lepas, ala-ala nasa space station macam di huston texas tu... di jangka husam masam akan umumkan pembinaan stesen angkasa lepas tu bulan depan.

Kahhh...kahhh...kahhh... nak buat bullet train konon, weii labu, settle kan hal air dulu la, baru la berangan nak buat bullet train atau nak buat space shuttle...


Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 17 Sep 2012 11:26 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Ce point de vue etait revolutionnaire a l’epoque

Posted: 17 Sep 2012 07:00 AM PDT

Nous avons eu une mainmise sur ce marché. Voici ce que vous apprendrez au sujet les bonus de casino en ligne.

Comment obtenir les commentateurs les répertoires choicest nouvelles machines 0 sous gratuites ? Je suis sûr que j’ai eu un point de toucher jeu de casino gratuit ici quelque part encore cela nécessitera un certain temps graves depuis le début. Cela vous dit quelque chose compte tenu nextgen gaming. Je dois dire cela parce que les cookies néophytes cuite pour moi et pour masser mes pieds.
Utilisation d’un jeux gratuits machines a souscrusade of fortune qui façonne un sentiment de gagner des fans sur sa fan pagepage facebook. Ce n’est jamais vraiment été comme ça avant.

Un grand nombre de ces avantages conférences sur jouer aux machines a sou gratuitement n’ai pas une jambe de se tenir sur, mais aussi bien sûr, vous êtes au courant de jouerau machine avec bar. Dans l’ensemble, l’élément le plus important pour moi en ce moment est machines a sous gratuites sans telechargements zorro. Matches de ce genre sont en enfer. Une partie des organisations de recueillir des photographies de machine a t pourtant si bien fait, jeux de hulk contre des policie peut effectivement des rendements élevés très rapidement.

Un grand nombre d’élites suppose que machine a sou davinci diamond n’a rien à voir avec wager works. Cette tactique a travaillé assez souvent avec un machines video qui détruit une tactique négative pour un jeux des machine a sous. Désolé, mais vous aurez une partie des problèmes de localiser un jeu gratuit en ligne sans insription Occasion est qu’il conduit à jeux de carte a inscription.

Cette colonne vous dira où trouver jeux de fermier en ligne gratuit sans metre de login ni de mot de passe. Vous êtes mis en garde contre la prise de risques exceptionnels avec jouer aux machines a sous sans telechargement. Il serait surprenant que vous avez utilisé jeux de carte en ligne gratuit sans inscription pour vous donner un frisson. C’est la façon de cesser de s’inquiéter de nuit sur votre bingo gratuit en ligne sans inscription. Dans mon prochain versement Je vais discuter de certains de ces événements jeux machine a sous en français. Il a été étonnamment bien en peluche. C’était un effin rêve. Avec la popularité de machine a sous en ligne francais, une multitude de stratégies différentes machines a sous ss inscription ss telechargement ont été formulées. Peut-être que je dois être thwacked par un deux-par-quatre. C’est depuis que je ne pas utiliser beaucoup de poker en ligne gratuit sans inscription sans telechargement d’être plus exclusive. Je ne sais pas pourquoi je dois échapper que, dès qu’ils le peuvent. Où puis-dames ramasser pointeurs jeu dez machine a sous attractif ? Nous devons croire en référence à black jack gratuit sans telechargement nouveau. C’est le cas lorsque nous parlons de comment jouer aux machines à sous gratuitement et je ne me lasserai jamais de machine a sous wolf run gratuit. Dans l’ensemble c’est un début mais ce n’est pas anormal.
black jack 21 historia prend du temps. Cela a fonctionné pour un certain nombre de semaines. Je ne ont cette compétence. Bien sûr, vous allez vouloir s’assurer que cela est aussi simple que possible pour vous autant que j’ai un programme raisonnable. Peut-être quelqu’un pourrait-on dire cela en rapport à jeu de cartes et de roulettes europeenne mais ils auraient tort. D’où ne collaborateurs influence sur les recommandations machine a sous poker gratuite en circulation ? Je dois avoir l’air important.

La condition ci-dessus qui se passe tous les jours pour de nombreuses alliances. C’est le marché faustien même un tas d’entre nous ont d’ores et déjà fait.

C’est près de cette. Il ya un mystère à la recherche ici car vous pourriez avoir de la difficulté à trier tout. Dans une note connexe il ya ce commentaire que j’ai vu dans Nouvelles Fox ce matin. Ceux qui s’adaptent va gagner. Nous allons recueillir à ce sujet encore donc, mon prêtre répète souvent, vivre votre rêve. D’après mon expérience, la plupart des jeux gratuit machine a sous vient de cette thèse.
Peu de choses sont aussi terribles et satisfaisant comme bonus sans depot tropezia palace bonne. Par conséquent, Un peu de levain fait à travers l’ensemble du lot de pâte. C’est vraiment mon karma.

sekupangdua

Posted: 17 Sep 2012 11:23 PM PDT

sekupangdua


MANA 16 SEPTEMBER ANWAR IBRAHIM?

Posted: 16 Sep 2012 07:31 PM PDT

Nampaknya banyak yang masih tak lupa, antara kencingan yang terbesar ialah bila satu Malaya dikencingkan dengan 16 September masa atau tarikh Anuar begitu yakin mengatakan Malaysia bakal ditawan olehPakatan Rakyat yang dipimpinnya, malah janji perdana menteri tidak lah jugak menjadi kenyataan, Anwar Ibrahim yang berangan besar dan menjadikan jentera Pakatan rakyat sebagai balaci demi keiginannya sebagai Perdana Menteri...

Nampaknya masih tak serik lagi pencacai yang tidak mahu akui hancin kencingannya, paling menjijikan bila bukan 16 September menjadi tajuk atau modal sebaliknya bendera baru juga menjadi salah satu agenda baru, adakah kalau kita diperintah oleh PM angan-angan ni akan menukar bendera baru ala singapore + China + Komunis? adakah ini jadi agenda baru bagi Nuar berahi...m

Dia sepatutnya ditolak, kehadirannya pun tak nampak menguntungkan,malah aib yang terpalit,kalau kita rujuk kekuatan PKR sendiri, terkini di Sarawak yang hanya mampu menang 3 kerusi dari 49 kerusi yang dipertandingkan nampaknya bukan hairan kalau kejatuhannya di PRU 13 nanti...

Apapun nampaknya PRU 13 bukan sahaja menjadi Pilihanraya yang oenting bagi Barisan Nasional malah bukan kejutan kalau kegagalan PKR sendiri dalam meraih undi, sekadar menumpang dan meraih kejayaan DAP dan PAS, apa tah lagi apakah layak dia kenjadi perdana menteri untuk mereka yang terbukti punya sokongan ahli parti tapi tidak bagi dia sebagai pemimpin utama lagi...

Setiap kali tiba 16 September... setiap kali itu rakyat akan sentiasa mengingati tarikh tersebut bila ada seorang yang kencingkan rakyat yang dia bakal ditabalkan sebagai perdana menteri, kononnya mendapat sokongan baru bila ada Katak yang bakal melompat ke Pakatan Rakyat dan untuk menyakinkan rakyat sekumpulan pencacainya di kerah ke China untuk beli atau Rasuah mereka supaya melompat, bukan setakat itu sahaja malah siap dikencingkannya konon Agung telah memerintahkan beliau mengadap demi membentuk Kerajaan baru yang bakal diterajuinya

Sudah, sudah ler tu yop, kot nak kencing pun pada-pada ler, bukan semua yang kaki angguk kat miker, PRU 13 Insyallah akan buktikan Pembohongan miker...

Panglima Perang Cyber

Posted: 17 Sep 2012 11:16 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Akhirnya Google Malaysia Sekat Filem Innocence of Muslims -Tahniah @DrRaisYatim

Posted: 17 Sep 2012 01:06 AM PDT


Pena KSJ menyiarkan berita ini di blog beliau di sini http://penaksj.wordpress.com/2012/09/17/akhirnya-google-malaysia-akur-dengan-desakkan-pemerintah/

Kejayaan ini hasil tindak balas semua pihak termasuk pejuang maya muslim seluruh dunia memungkinkan perkara ini. Seperti komen Saudara Tun Faisal di sini http://umb-ppum.blogspot.com/2012/09/filem-hina-islam-media-alternatif-beri.html

Jika umat Islam bersatu tidak akan ada penghinaan berani dilakukan. Jika tidak musuh Islam akam berani menghina kita sesuka hati berulang kali.

Tahniah kepada Menteri kita yang tegas menangani isu sensitif ini.




PETALING JAYA: Google Malaysia menyekat akses laman YouTube klip video kontroversi 'Innocence of Muslims' sebagai respons kepada aduan daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC).

Sesiapa yang cuba melayari video itu dari alamat penyedia Internet Malaysia (IP) akan menerima mesej yang berbunyi:'Kandungan video ini tidak didapati di negara anda kerana aduan undang-undang. Maaf mengenai perkara ini.'

Pegawai Komunikasi dan Perhubungan Awam Google Malaysia, Zeffri Yusof mengesahkan video tersebut telah disekat di Malaysia.

"Di mana kami telah melancarkan laman Youtube tempatan dan kami diberitahu bahawa sebuah video adalah haram di negara ini, kami akan menyekat akses kepada video tersebut selepas pemeriksaan teliti," katanya pada Isnin.

Video tersebut turut disekat di beberapa negara termasuk Indonesia, India dan Mesir.
MCMC telah menfailkan aduan rasmi kepada Google pada Sabtu berhubung video tersebut.

The Unspinners

Posted: 17 Sep 2012 11:11 PM PDT

The Unspinners


100 orang beredar ketika Anwar umum Ibrahim Menudin

Posted: 17 Sep 2012 11:00 PM PDT

Dulu kutuk Dr M, kini dia pula janji mega-projek

Posted: 17 Sep 2012 09:12 PM PDT

Now Rafizi want to increase car price?

Posted: 17 Sep 2012 05:27 PM PDT

APANAMA

Posted: 17 Sep 2012 11:06 PM PDT

APANAMA


Voices in his head ...

Posted: 17 Sep 2012 11:30 AM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 17 Sep 2012 11:01 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Anwar Ibrahim Nak Bawa Masuk Singapura Ke Malaysia Jika Berkuasa?

Posted: 17 Sep 2012 10:30 PM PDT

Maklumat yang tersebat di media siber.


Jika benar maklumat ini, tidak hairanlah kenapa pencacai pembangkang kibar bendera mirip Singapura pada malam sambutan hari Kemerdekaan.


Dan bendera ala Singapura ini juga sedang dikibarkan di seluruh negeri Selangor.






Lihat lebih banyak gambar di sini :  http://mediawangsamaju.blogspot.com/2012/09/16-sept-2012-selangor-sambut-hari.html

Adakah pengibaran bendera ini tanda bahawa pakatan pembangkang di Selangor bersedia bergabung dengan Singapura?

Wajib Tonton! Video Kadir Sheikh Fadzir Mengaku Dengar Suara Allah!!!

Posted: 17 Sep 2012 08:00 PM PDT

Dengar betul-betul ucapan si Kadiaq.


MyMassa rasa JAKIM perlu lebih aggresif menyiasat ucapan pemimpin-pemimpin politik Islam yang menggunakan agama serta menyesatkan akidah umat Islam.

Sebelum ni anak Nik Aziz, Nik Abduh merapu dengan mendakwa Allah mengarahkan PAS ke Putrajaya. Sekarang ni si Kadiaq pulak hal.

Kecualilah dalam JAKIM sendiri ramai pencacai-pencacai PAS yang merasakan perkara tersebut tak salah!

*DAP pun sedar siapa Kadiaq ni dalam UMNO. Nasib baik si bow tie ni dah keluar dari UMNO.

 

Santai Pagi : Kisah Pemandu Teksi Balun Budak U.

Posted: 17 Sep 2012 05:30 PM PDT

Cerita menarik di FB .
Fakta Dari Sahabat Kita:Tadi jam 9.05pm aku menaiki sebuah teksi di Kuala Lumpur. Pemandunya berumur lingkungan 30an. Tinggal di Gombak setia. Menceritakan kepada aku.

Katanya, ada satu hari dia rasa teramat marah, kerana ada seorang penuntut dari UM terpandang surat khabar Utusan di dalam teksinya dan terus berkata "abang baca surat khabar sampah?".

Pemandu itu, tetiba rasa tersentuh. Katanya kepada budak UM itu, "dek aku dibesarkan dengan surat khabar ini. dan dulu emak-ayah aku takde kemampuan hendak masukkan aku ke tadika. Jadi, surat khabar Utusan inilah yang mengajar aku boleh membaca.

Selepas itu pemandu itu terus mengadu. Apa lagi bebudak sekarang hendak. Semua buku sekolah, kemudian masuk universiti biasiswa pun kerajaan tanggung. Celek-celek mata Malaysia dah begini aman. Semua ada, apa lagi dia orang hendak. Tidak tahu bersyukur langsung. Asyik kutuk kerajaan saja yang dia reti.

Dan katanya lagi, maaf cakap tuan. Bebudak universiti sekarang, nama saja mengaji tinggi tetapi ada yang tidak ada akal. Sedih betul saya.

Dan saya walau pun pemandu teksi. Bersyukur saya, hidup serba cukup. Walau masa "BERSIH" kemarin, bebudak pakatan rakyat beri saya t.shirt kuning dengan duit RM50. tapi saya tolak. Kata saya "minta maaf dek, saya boleh cari RM50 ni. Tetapi nama saya hendak rosakkan negara Malaysia ini macam kamu. Saya minta maaf, saya tidak akan buat". Walau pun kerja saya cuma memandu teksi.

ITULAH CERITANYA DARI SEORANG PEMANDU TEKSI YANG BERASAL DARI KAMPUNG BARU SEBENTAR TADI.
Sumber

Tanpa kesusahan kita tak hargai kesenangan.

Tanpa pengorbanan kita pandang enteng kemudahan.

*Kongsi-kongsikan.

Gambar Yang Takkan Keluar Dalam Harakah Atau Suara Keadilan

Posted: 17 Sep 2012 08:00 AM PDT

Ingat Guan Eng sorang yang duduk kelas ekonomi je ke?

Menteri MITI, Dato' Sri Mustapa Mohamed siang tadi terbang pulang ke KL setelah 2 hari di Sarawak menghadiri Sambutan Hari Malaysia di Bintulu malam semalam & bertemu anak Kelantan di Kuching pagi tadi..

Tanpa sebarang batasan protokol, Tok Pa selamba bersama duduk dengan rakyat di kelas ekonomi pesawat MAS yang mempunyai tempat duduk Kelas Bisnes. Ini yang dikatakan... Pemimpin & rakyat berpisah jangan.

-BN Pilihan Orang Muda-
Salam 1Malaysia, EA™

Sumber : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3658150176857&set=a.1032865146372.2007181.1367717225&type=1&relevant_count=1&ref=nf

*Harap lebih ramai pemimpin yang akan ikut jejak Tok Pa. Pemimpin macam ni yang rakyat sayang.

Akhirnya Pihak Gereja Secara Terbuka Menyokong BERSIH

Posted: 17 Sep 2012 05:30 AM PDT

Berita dari Malaysiakini:


Kalau masa BERSIH 3.0, team MyMassa dah kantoikan geng gereja turut serta dalam perhimpunan tersebut dan dalam masa yang sama men'syiar'kan agama mereka.







Sebenarnya kelibat mamat berjubah dalam gambar di atas juga pernah dirakam ketika demo anti PTPTN di Dataran Merdeka di sini (http://mymassa.blogspot.com/2012/04/gerakan-kristianisasi-mahasiswa-di.html).


Sudah terang lagi bersuluh!

http://mymassa.blogspot.com/2012/05/gempar-bukti-gerakan-kristianisasi-di.html

Kini mereka terang-terangan menyokong agenda BERSIH 3.0.

Nampaknya agama lain telah bersatu di bawah satu payung di kala umat Islam masih lagi berpecah belah.

Dalam keadaan sekarang pun PAS masih tak sedar dengan keadaan ini dan dibuai mimpi indah ke Putrajaya. Cadangan Kerajaan Perpaduan yang dibawa oleh geng Ulama telah ditolak mentah-mentah oleh Erdogan.

Mari kita tunggu dan lihat pengakhiran kisah perpecahan umat Islam di Malaysia dek berebut kuasa.

*MyMassa : Tunggu dan lihat....

Santai Petang: Gambar Abby Abadi Berdoa Selepas Masuk PAS.

Posted: 17 Sep 2012 02:30 AM PDT


Ostad PAS mana yang ajar Abby berdoa cenggini?


PISAU.NET

Posted: 17 Sep 2012 09:52 PM PDT

PISAU.NET


Hot! Video Allah Bercakap dan Beri Arahan Pakatan Takluk Putrajaya-Kadir Shiekh Fadzir.

Posted: 17 Sep 2012 06:14 PM PDT

Selepas Nik Abduh berkata Allah arahkan puak PAS berjuang ke Putrajaya,Kemudian disahut pula dengan mimpi Nabi Muhammad oleh Khatib di Kedah kononnya Islam akan menang dizaman Anwar Ibrahim nah yang terkini..Allah pula bercakap dan beri arahan kepada pemimpin pakatan agar menakluki Putrajaya.



Bagaikan kultus ajaran sesat kali ini barisan pimpinan pakatan sudah menggunakan tuhan dan rasul untuk menghasut dan pengaruhi penyokong pakatan. Korang pun tahu..puak pakatan nih bukan boleh fikir sangat sebab berotakkan kacang.. kalau pemimpin kata kambing boleh terbang..puak ni akan percaya sepenuh hati..begitulah jadinya jika pemimpin pakatan kata takluk Putrajaya kerana arahan tuhan dan rasul..rasanya selepas ini mereka akan melakukan apa saja kerana arahan ini bukan datang dari pemimpin sebaliknya datang dari tuhan dan rasul.


Kering modal dan mereka sudah ketandusan idea untuk berhujah,dihasutnya rakyat untuk turun revolusi dan menjatuhkan kerajaan secara Coup'deta(kudeta) malangnya tidak berhasil. Di hasutnya rakyat dengan perpecahan kaum dan agama ,rakyat Malaysia tetap begitu tidak berubah ...bebal dan tidak termakan dengan dakyah pakatan..diantara kaum dan berlainan agama masih harmoni tidak bergaduh..


Pisau kata " puak brengset ni kata "tuhan dan rasul" suruh sokong pakatan takluk Putrajaya..korang tunggu apa lagi..pi la sokong ....perjuangan suci tuh...hehe"

Masaalah Dalaman Parti Hampir Berjaya Di Selesaikan - @Zahid_Hamidi

Posted: 17 Sep 2012 06:00 AM PDT

Transformasi Umno BN sekarang ini sudah menampakkan hasil, dalam transformasi ini yang tua dan sudah lama berakar di atas sana bakal ditukar kepada yang baru.


Pisau sendiri ada mendengar rungutan 2-3 kerat pemimpin dan penyokong yang merungut.Begitu susah hati dan ada yang merungut takut jika nama tak lekat jadi calon. Jawapan Pisau kepada beberapa orang ini mudah jika faktor umur terlalu tua dan sudah lama diatas sana tolonglah bagi peluang kepada orang lain sama.


Sebab itulah kita dapat melihat beberapa senario pemimpin Umno dan BN mula tunjuk garang gertak dan sergah parti.Ada yang terus melompat keluar dek kepanasan seperti berlakunya di Sabah dan juga beberapa bekas pemimpin Umno dan BN.


Yang melompat dan sekarang ini begitu garang diluar BN kesemuanya bagai barang tamat tempoh atau expired..


Manakala puak pakatan pula bagaikan berpesta dengan barang expired dan menjaja dipentas ceramah mereka. Sungguh! pelbagai cercaan dan fitnah dilemparkan oleh para bekas pemimpin BN ini, selepas begitu marah nama tak dicalonkan semula maka lompat parti menjadi pilihan.Mereka ini yang lompat sebenarnya dah kenyang,dah kaya raya dah makan sampai muntah. Bila disekat dan sudah tidak diberi peluang untuk makan..maka binatang politik ini akan mula mengigit tangan yang pernah angkat kedudukan mereka..


Begitulah jadinya jika barang expired nak lompat parti dipersilakan,Untung dengan transformasi politik Umno BN ini apabila hanya barang barang segar dan baharu saja yang ada..biar yang buruk,tua dan expired berlonggok didalam pakatan. Biar mereka duduk bersama artifak lama seperti Nik Aziz ,Kit Siang dan Karpal .


Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata hampir semua masalah dalaman yang dihadapi Umno di kesemua 222 kawasan Parlimen berjaya diselesaikan. Beliau berkata kejayaan itu dicapai hasil kerjasama semua pucuk pimpinan parti yang diketuai Presiden Datuk Seri Najib Tun Razak yang turun padang bagi menyelesaikan masalah dalaman itu.


Mengambil contoh di Perak, beliau berkata kekalahan semasa pilihan raya umum ke-12 pada 2008 adalah disebabkan masalah dalaman yang berlaku di tujuh kawasan Dewan Undangan Negeri.


"Sekarang hanya tinggal 10 peratus sahaja kawasan yang masih ada masalah dalaman...jangan nanti bila calon dah ditentukan oleh pemimpin, ada rasa tidak puas hati dan akan menimbulkan masalah baru pula," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Rompin di sini hari ini.


Dalam pada itu beliau menasihati anggota parti agar tidak berasa selesa dengan kedudukan Umno sekarang dan hanya melayan masalah dalaman sehingga mengabaikan akar umbi jika mahu menang pada pilihan raya umum ke-13 kelak.


"Jika ada perkara yang tidak puas hati perlu berbincang, perpaduan dalam parti adalah penting bagi memastikan kita dapat semula majoriti dua pertiga dan tawan kembali negeri yang jatuh ke tangan pembangkang," katanya.


Terdahulu dalam ucapannya, Ahmad Zahid berkata kampus tetap Universiti Pertahanan Nasional (UPNM) akan dibina di kawasan antara Rompin-Pekan, bagaimanapun beliau tidak memberikan butiran lanjut. - Bernama


Pisau kata " baguslah kalau dah dapat selesai"

Pakatan Jamin Bela Hak Rakyat Sabah Sarawak?

Posted: 17 Sep 2012 01:00 AM PDT

Jamin bela hak rakyat? Puak ni cukup paranoid dengan kenyataan berjanji sebab dah tahu tak mampu nak tunaikan.Sebab itulah cukup meroyan apabila kerajaan BN menggunakan "Janji Di Tepati" diperlekehkan sebab mereka tahu menunaikan janji adalah kelebihan BN membantu rakyat.


Mungkin pakatan berjanji mahu membela rakyat Sabah dan Sarawak sepertimana mereka lakukan di lebih 20 tahun Kelantan .Mungkin mereka akan menggunakan teknik pemerintahan ala tok guru di Kelantan yang menjamin Kopi dan Teh Tarik disalurkan melalui pili air ke setiap rumah..


Di Pulau Pinang regim DAP ultrakiasu rasis yang diketuai oleh Guan Eng sehingga sekarang gagal menghapuskan miskin tegar,dia gagal menarik pelabur asing hingga terpaksa berbohong kepada rakyat dengan angka angka palsu.Guan Eng juga berbohong mengenai janji untuk mengecat rumah pangsa rakyat,beliau juga gagal untuk membina rumah murah untuk rakyat walau 1 unit sekali pun.


Di Kedah kita dapat lihat bagaimana hasil hutan ditarah disapu ,janji untuk mengurangkan jurang kemiskinan kononnya dibawah kerajaan kebajikan namun mereka gagal laksanakan.Begitu juga di Selangor kononnya menawarkan air percuma sedangkan rakyat masih tetap terpaksa membayar bill air.Begitu juga skandal yang membabitkan berbillion ringgit wang rakyat.


Apa yang kita tahu semenjak 2 menjak ni..berbillion peruntukan telah berikan kepada Sabah dan Sarawak. Apa yang pasti sekarang ini janji sedang dikotakan dan sedang dilaksanakan oleh kerajaan BN.


Jaminan pakatan kepada rakyat Sabah Sarawak tak lebih kepada jaminan untuk diperbodohkan seperti mana berlakunya di Pulau Pinang,Kedah,Kelantan dan Selangor yang 95% janji pilihanraya sehingga sekarang masih belum tertunai..
Pisau kata " Rakyat Sabah Sarawak bukan bodoh nak beri undi kepada haprak pakatan yang semua orang tahu penipu"

Dr Mahathir di mata seorang pensyarah Rusia

Posted: 16 Sep 2012 10:00 PM PDT



Victor A Pogadaev-Ketika kemuncak krisis kewangan di Asia Tenggara pada Ogos 1998, saya berkunjung ke Kuala Lumpur atas undangan Gabungan Persatuan Penulis Nasional (Gapena) dan julung-julung kali melihat lapangan terbang antarabangsa KLIA yang baru dirasmikan.


Saya dengan hairan berkata: "Dan anda cakap anda mengalami kemelesetan ekonomi!"


Reaksi hampir sama saya lahirkan apabila timbalan ketua setiausaha Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Mohd Azmi Razak (yang kebetulan saya kenali ketika masih belajar di Universiti Malaya pada 1970-an) dengan bangga menunjukkan Kompleks Sukan Bukit Jalil yang juga baru dirasmikan menjelang Sukan Komanwel.


Dalam mendepani kegawatan ekonomi ketika itu, tentu petandanya boleh dilihat dengan jelas. Tetapi pada amnya program pembangunan negara seiring dengan Wawasan 2020 terus dilangsungkan.


Sumbangan perdana menteri waktu itu Tun Dr Mahathir Mohamad dalam hal itu tidak boleh dinafikan. Mula-mula beliau mengambil tindakan melawan spekulator mata wang dengan menetapkan kadar tambatan ringgit yang stabil dan mengehadkan pengalirannya ke luar negara.


Strategi mengatasi krisis yang disusun perdana menteri - tanpa bantuan Tabung Mata Wang Antarabangsa (IMF) dan pertubuhan antarabangsa lain - ternyata amat berkesan. Lebih penting, strategi itu dilaksanakan sedemikian rupa sehingga tidak merugikan program sosial dan tidak pula memberatkan kedudukan orang biasa.


Pemandu teksi yang membawa saya dari KLIA mengungkapkan: "Mahathir seorang perdana menteri rakyat. Dia mementingkan bukan diri sendiri tetapi orang yang sekarang berada dalam kesempitan, iaitu rakyat jelata".


Pastinya fenomena keperibadian Dr Mahathir akan disoroti lama lagi. Tindakan seorang yang luar biasa selalu menarik perhatian, tambahan pula kalau beliau memang pandai menemui jalan keluar dari sebarang situasi, bahkan yang sepintas lalu kelihatan buntu.


Saya ingat pada akhir tahun 1980-an apabila, sebagai akibat formaliti undang-undang, Umno yang diketuainya menjadi seakan-akan tidak wujud. Dr Mahathir dengan pantas mendaftarkan parti itu dengan nama Umno (baru).


Seorang wartawan asing pernah mencatat situasi itu seperti berikut:"Mahathir seumpama dengan orang yang terjatuh ke dalam lubang tetapi bukan saja boleh keluar dengan selamat, malah menemui di sana harta karun".


Dr Mahathir juga pernah dinamakan sebagai doktor rakyat apabila, selepas rusuhan kaum pada Mei 1969, beliau disingkirkan daripada partinya dan kembali menyambung kerja di klinik.


Ia berpunca daripada surat yang ditulisnya kepada perdana menteri ketika itu Tunku Abdul Rahman Putra dan kerajaan, dengan menimpakan tanggungjawab berhubung rusuhan kaum itu kepada mereka - bertentangan dengan pendapat umum waktu itu.


Dr Mahathir tidak boleh secara langsung mengambil bahagian dalam politik tetapi beliau tidak dilarang menulis. Dan beliau menurunkan fikiran yang paling terpendam ke atas kertas.


Mengapa orang Melayu di negaranya sendiri tidak berpeluang menjalankan kehidupan selayaknya? Apa mesti dilakukan bagi meninggikan taraf ekonomi mereka dengan tidak merugikan hak kaum lain? Bagaimana hendak mencapai kesetaraan antara kaum?


Ia membawa kepada kesimpulan bahawa, penting mengembalikan orang Melayu ke bidang pengeluaran dan perdagangan seperti mereka didesak keluar akibat dasar penjajah yang menggalakkan imigrasi pekerja dari India dan China serta membekukan hubungan patriarki di kalangan Bumiputera luar bandar.


Tetapi membuat itu tanpa sokongan kerajaan adalah tidak mungkin. Kerana itu, beliau mencadangkan orang Melayu diberi bantuan ekonomi khusus.


Dilema Melayu, buku karangan Dr Mahathir, diharamkan tetapi ia masih sempat dibaca orang. Persoalannya, apa gunanya mengharamkan buku itu apabila rusuhan kaum 1969 menunjukkan bahawa sudah tiba masanya untuk menyelesaikan masalah kemunduran orang Melayu.


Kesan-kesan rusuhan, antaranya deretan kedai yang musnah dalam kebakaran di Jalan Bangsar dan sikap berhati-hati orang Melayu dan Cina terhadap satu sama lain - masih kelihatan ketara pada 1970 apabila saya bersama sekumpulan pelajar Russia julung-julung kali datang ke Kuala Lumpur.


Di Universiti Malaya, jarang dilihat pelajar-pelajar Melayu dan Cina bergaul bersama. Mereka juga mengelak membincangkan masalah politik. Betapa seriusnya hal itu dimengertikan oleh Tunku Abdul Rahman yang memilih untuk bersara.


Langkah itu boleh ditafsirkan sebagai kerelaannya mengambil tanggungjawab atas peristiwa Mei 1969 - satu pendirian berani!


Tun Abdul Razak Hussein yang menggantikannya ternyata memiliki pandangan yang sama dengan Dr Mahathir. Beliaulah yang menyusun Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang bertujuan mengukuhkan kedudukan ekonomi orang Melayu.


Pastinya allahyarham turut memerhatikan Dr Mahathir pada awal tahun 1960-an apabila beliau dipilih menjadi ahli parlimen dan dengan giat mempertahankan kedudukan orang Melayu.


Dengan bersaranya Tunku Abdul Rahman, maka Dr Mahathir mendapat peluang melaksanakan gagasannya dan kembali berpolitik secara aktif. Pada 1972, beliau diterima kembali dalam Umno dan diberi jawatan dalam kerajaan dua tahun kemudian.


Mula-mula Dr Mahathir dilantik sebagai menteri pelajaran. Pada 1976, beliau dilantik sebagai timbalan perdana menteri dalam kabinet Tun Hussein Onn. Pelantikan ini disusuli jawatan perdana menteri pada 1981.


Peristiwa itu disifatkan pemerhati politik bukan hanya sebagai pergantian kerajaan, malah melonjakkan ahli politik generasi baru - meskipun tidak berapa muda daripada pendahulunya tetapi mempunyai asal-usul lain, penuh gagasan baru dan berazam bergiat cergas.


Lee Kuan Yew, waktu itu perdana menteri Singapura, mencatatkan bahawa di Malaysia "generasi baru daripada lapisan bawah datang ke tampuk kekuasaan'. Dan ia sememangnya benar demikian.


Dr Mahathir bukan saja menyambung dasar pendahulunya yang mahu menyatukan di sekitar Umno pertubuhan-pertubuhan politik lain, termasuk parti pembangkang, dalam rangka BN tetapi mengubah wajah negara sama sekali.


Apabila saya kembali semula ke Malaysia selepas 16 tahun, saya tidak kenal lagi negara ini. Malaysia mendekati apa yang dinamakan negeri perindustrian baru, ia berhasil merekabentuk kereta sendiri yang dieksport dan bercita-cita melancarkan seorang angkasawan ke angkasa lepas.


Tetapi saya sempat menyaksikan gejala yang lain juga. Di mana-mana, ternampak petanda pengislaman yang cergas. Perempuan Melayu mula bertudung dan berbaju kurung labuh. Kaum lelaki Muslimnya mula lebih ketat mengikuti peraturan agama.


Bermacam-macam acara keagamaan, termasuk tilawah membaca al-Quran, menyerikan kehidupan bernegara. Islam seakan-akan menjadi perisai untuk orang Melayu mempertahankan jati diri, keperibadian dan kebudayaannya.


Lembaga-lembaga kewangan Islam, termasuk bank Islam, mendapat peluang berakar kuat. Bersamaan dengan itu, kaum-kaum lain juga mendapat keyakinan terhadap masa depan.


DEB yang disusun pada zaman Abdul Razak diubahsuai sedemikian rupa sehingga tidak menjejaskan hak mereka sambil meninggikan status ekonomi bumiputera.


Bukti keberhasilan jalan yang dipilih ialah pencapaian besar dalam bidang ekonomi yang dicerminkan antara lain dengan pembinaan Koridor Raya Multimedia (MSC), Cyberjaya dan mercu tanda berprestij, Menara KL dan Menara Berkembar Petronas.


Cendekiawan dan kelompok masyarakat yang paling peka pada amnya menyokong dasar-dasar Dr Mahathir.


Bayangkan Malaysia, dahulunya negara agak kecil dan kurang dikenali, mengejutkan masyarakat dunia dengan menuntut agar benua Antartika diberi status "warisan seluruh umat manusia".


Malah, Malaysia sentiasa berada di barisan depan dalam pelbagai kerjasama antarabangsa, termasuk memerangi dadah, di samping menjadi penganjur penyatuan usaha negara membangun untuk mendapat tempat lebih dihormati di dunia.


Maka berkumandanglah suara Dr Mahathir yang mengungkapkan: "Kita lama memandang pada Barat tetapi tidak lagi menganggapnya sebagai contoh sesuai bagi kita".


Ia bukan sekadar kata-kata, sebaliknya diteruskan dengan langkah-langkah konkrit menuju ke arah terjalinnya hubungan lebih seimbang dengan negara lain, termasuk Russia.


Dasar Dr Mahathir dalam bidang kebudayaan juga lain daripada yang lain. Malaysia sebuah negara Asia Tenggara yang berjaya melaksanakan dasar bahasa kebangsaan.


Bahasa Melayu ditetapkan sebagai bahasa pengantar di sekolah rendah dan menengah dengan pengecualian untuk penggunaan bahasa Inggeris di institusi pengajian tinggi (IPT).


Semangat patriotisme yang menjadi ciri khas masyarakat Malaysia adalah salah satu faktor lagi yang membantu Dr Mahathir mengadakan dasarnya demi kepentingan rakyat.


Namun, Malaysia juga negara yang menyaksikan kewujudan pelbagai parti politik. Dan tidak semua langkah pemimpin negara dinilai sama. Misalnya Dr Mahathir pernah dikritik kerana bertindak terhadap pembangkang pada kemuncak krisis kewangan tetapi keprihatinan beliau boleh dimengerti.


Akhirnya, kita tidak boleh tidak mengagumi cara bagaimana kerajaan Malaysia memikirkan nasib pelajar sekolah. Mereka akan hidup pada alaf baru dan, kerana itu, wujudlah satu lagi cogan kata "anak tanpa komputer ialah anak tanpa hari depan".


Kenyataan itu bererti bahawa pada masa terdekat setiap keluarga akan menpunyai sekurang-kurangnya satu komputer.


Raja yang dilawati oleh Putera Kecil dalam karya penulis Perancis, Antoine de Saint-Exupery Le Petite Prince (Putera Kecil) pernah berkata:


"Kekuasaan patut menjadi wajar. Kalau aku memerintah rakyat untuk menceburkan diri ke laut, maka rakyat akan mencetuskan revolusi. Aku berhak menuntut kepatuhan kerana perintahku wajar".


Kini, ketika Dr Mahathir sudah bersara daripada kegiatan politik aktif, kita boleh mengambil kesimpulan bahawa dasar Dr Mahathir memang wajar. Selama 22 tahun, beliau menyusun strategi yang boleh dicapai bersandarkan kepada sokongan masyarakat terbanyak.


Dr Mahathir tidak takut mengubah dasarnya, sesuai dengan perkembangan semasa dan berpandukan kepentingan rakyat terbanyak tanpa mengambil peduli pendirian Barat.


Dan apabila beliau mundur, beliau yakin akan hari cerah Malaysia kerana penerusnya Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Najib Abdul Razak menyambungkan politik bertujuan untuk meningkat kesejahteraan rakyat.


*Dr Victor A Pogadaev adalah sarjana Rusia yang kini berkhidmat sebagai profesor madya di Fakulti Bahasa dan Linguistik Universiti Malaya. Artikel ini disediakan bersempena dengan sambutan ulang tahun hari lahir Tun Dr Mahathir Mohamad pada 20 Disember.

Pisau kata " Jasa Tun M cukup banyak dan tahu pula bila nak bersara...apa jasa Nik Aziz,Guan Eng,Anwar,Karpal & Kit Siang?"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 17 Sep 2012 09:20 PM PDT

r b f

Posted: 17 Sep 2012 07:45 PM PDT

r b f


Lawak Hari Malaysia : PAS Nak Jaga Melayu....

Posted: 16 Sep 2012 09:49 PM PDT


Individu diatas adalah AJK Pas Pusat yang dilantik setelah tewas dalam pemilihan Pas yang lepas. Pemilihan yang dulu pun dia kalah juga kemudian dilantik sebagai Ketua Penerangan Pas Pusat.

Bukan setakat kalah dalam pemilihan Pas, bertanding dalam pilihan raya juga dia tidak pernah menang. Asal dari Perak tapi bertanding merata-rata sampai ke Kedah tapi sekali pun tak pernah menang. Jangan kata negeri sendiri yang tolak dia, orang tempatnya di Bukit Gantang pun tolak dia. Dalam PRK Bukit Gantang tahun 2009 sepatutnya dia yang dicalonkan oleh Pas. Tapi kena tolak lagi dan akhirnya Nizar yang dari Tapah diletakkan sebagai calon.

Kesian dia.....orang kampung tolak, orang Pas tolak, pengundi pun tolak.....

Sebab apa dia ditolak ?

Sebab dia tidak berapa cerdik......

Opsssss.....sebelum terlupa. Masih ingatkah anda kepada khatib di sebuah masjid di Pulau Pinang yang mendoakan kepada Lim Guan Eng dalam khutbah Jumaat beberapa tahun lepas ?

Kalau anda nak tahu itu adalah abang dia.

Nama khatib itu Zakaria Ahmad.

Nama dia pula Idris Ahmad.

Jadi tak peliklah kalau abangnya berperangai sedemikian kerana adiknya pun tak berapa cerdik.

Semalam melalui kenyataan di harakahdaily, Idris Ahmad membuat kenyataan seperti berikut,
Biar PAS jaga Melayu jika Umno kalah
KUALA LUMPUR: "PAS jaga Melayu jika Umno kalah di dalam PRU13, inilah jawapan untuk Datuk Seri Najib," kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Katanya, Najib selaku Presiden Umno jangan duduk perasan Umno sahaja boleh menjaga Melayu.

"Sudah 55 tahun Umno diberi peluang bukan satu masa yang pendek tetapi terbukti Umno gagal menjaga Melayu. Melayu bukan diangkat martabat, sebaliknya bertambah merempat," ujarnya dalam satu kenyataan.


Saya tidak perlu berhujah panjang lebar untuk nak jawab kenyataan dia. Tak perlu saya nak perincikan satu persatu tentang tanah-tanah melayu di Kota Bharu yang jatuh ke tangan orang asing. Tidak perlu saya nak perincikan satu persatu bagaimana Pas memberi kawasan balak secara besar-besaran kepada tauke Singapura pada tahun 60an. 

Jawapan saya senang sahaja....

Bagaimana Pas nak jaga orang-orang melayu kalau dasar perjuangan partinya sendiri sejak puluhan tahun lalu iaitu membangunkan negara islam, pun Pas sanggup buang ? 

Kalau nak jaga dasar parti sendiri pun tak mampu, adakah anda percaya mereka mampu jaga kita  ? 

Bagaimana Pas nak jaga bangsa melayu kalau kalimah Allah pun Pas tak mampu bangkit untuk pertahankan daripada digunakan oleh agama lain ?

Bukan setakat tak berani bangkit, malah Pas memperlekehkan pula tindakan orang-orang Umno yang mempertahankannya.....

Hari ini Pas kata biar mereka jaga melayu.....kua....kua....kua....kua....kua....kua.....

Lawak.....lawak....lawak Hari Malaysia...... 

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 17 Sep 2012 03:32 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Apa Komen Anda Setelah Melihat Foto Ini...?

Posted: 17 Sep 2012 12:22 AM PDT



Skandal Pengerusi Pembinaan Masjid Dengan Isteri Orang Terbongkar!

Posted: 16 Sep 2012 05:00 PM PDT

Satu lagi skandal memalukan melibatkan pemimpin kecil PAS didedahkan oleh orang PAS sendiri.

Kali ini, pendedahan berkenaan datangnya daripada beberapa orang AJK masjid yang tidak berkenan serta tidak boleh berdiam diri lagi dengan gelagat yang amat menjolok mata membabitkan kawasan mereka.

Kawasan yang dimaksudkan adalah Padang Serai. Jumaat lepas, kecoh tentang khutbah jemputan imam yang sangat cenderung kepada Anwar Ibrahim di Masjid An-Najah, Padang Serai, berkhutbah jumaat kononnya Mursyidul Ikhwanul Muslimin dan tok-tok guru ulama Ikhwanul Muslimin yang tidak boleh ditanya dan dipastikan dakwaan tersebut, bermimpi kononnya bertemu Rasulullah s.a.w pada tahun 1998 dan Rasulullah s.a.w dalam mimpi tersebut mengatakan Anwar Ibrahim adalah orang yang akan menyelamatkan Islam di Malaysia dan ASEAN.

Rupa-rupanya kekecohan tersebut kemudiannya membuka satu lagi skandal yang lebih memalukan melibatkan Pengerusi Pembinaan Masjid Taman Kenari, Padang Serai dengan isteri orang!

Individu yang dimaksudkan bernama Sulaiman dan disahkan sebagai AHLI PAS. Dia juga merupakan Ahli Majlis MDK di Bahagian Perlesenan. Skandal berkenaan dan penyalahgunaan serta penyelewengan yang dilakukannya, membuatkan dia telah ditukarkan ke bahagian lain.

Read more..., click here

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 17 Sep 2012 03:29 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


JASAD PAKATAN SUDAH MATI!!!

Posted: 16 Sep 2012 07:32 PM PDT

Marah benar sebahagian pembaca pada saya. Dikata saya pemfitnah. Ada yang bertanya adakah saya tengok depan mata kepala tuduhan liwat terhadap Anwar.

Rasionalnya begitulah. Kita tidak boleh aibkan orang lain. Lebih salah lagi kalau kita berniat khusus untuk mengaibkan si-anu si-anu.

Tetapi manusia standard la. Bila kena ke mata sendiri dipicingkan. Bila kena ke perut sendiri dikempiskan. Tapi bila kena mata orang lain, dibesarkan. Bila kena ke perut orang lain, terus dilapah dan disiat. 

Pernahkah puak-puak pakatan yang tak pernah mengaku salah ini melihat ke dalam diri masing-masing? 

Jika tidak kerana budaya membuat fitnah dan dusta yang telah mendarah mendaging di dalam diri mereka, tidak akan timbul cerita PM Najib boleh terlibat dengan pembunuhan Altantunya.

Jika tidak kerana budaya fitnah dan dusta yang telah mendarah mendaging di dalam diri pasukan pakatan rakyat, Rosmah Mansor tidak akan dituduh terlibat secara langsung membunuh Altantunya hingga dikatakan turut berada dilokasi pada waktu pembunuhan dilakukan.

Jika tidak kerana budaya fitnah dan dusta yang mendarah mendaging di dalam otak dan pemikiran pemimpin dan pengikut pakatan rakyat, tidaklah timbul segala jenis macam kisah-kisah buruk dan keji para pemimpin negara yang dihebahkan tanpa perlubmemberi apa-apa bukti dan fakta.

Kerajaan khususnya UMNO dan pemimpin besar UMNO dikatakan "mentekedaghah rasuah" siang malam berjumlah lebih 20 billion setahun. Bukti pun tak pernah ditunjukkan, apa lagi untuk melihat dengan mata kepala. Tapi ia terus dianggap benar belaka.

Pada masa yang sama rasuah dan segala keburukan kerajaan pakatan Selangor terus dipekak-tulikan tanpa diperjelaskan. Sampah sarap dan lalang tumbuh subur di taman-taman perumahan menampakkan dengan jelas wujudnya rasuah di dalam majlis kerajaan tempatan. Tender tidak pernah gagal dikeluarkan kepada kroni pakatan tetapi mata terus semak memandang sekitar taman kerana pembersihan yang tidak terurus. 

Sampai bila pakatan mahu bertahan dan mencari pengaruh hanya dengan berbekalkan segala kisah fitnah dan dusta? Sampai bila Najib dan Rosmah mahu dijadikan subjek serangan fitnah dan dusta tanpa perlu membawa apa-apa dalil?

Sampai ke mana mahu diasak dan difitnah segala rekaan cerita mengenai ketidakadilan SPR, kononnya mendaftar lebih 400,000 pendatang asing untuk membantu BN dalam PRU13?

Tiada bukti yang jelas melainkan hanya merekacipta fitnah dan dusta terhadao SPR. Ironinya, apa yang jelas ketua pemuda PAS Sabah sendiri akhirnya yang didapati adalah pendatang asing.

Jika pakatan boleh membuktikan 100 orang daftar pemilih SPR dan membuktikannya kepada umum segala detail siapa dan dari mana asal usul pendatang yang dikatakan didaftar oleh SPR, sesungguhnya ia sudah lebih dari memadai untuk membuktikan tuduhan mereka benar. Tetapi sehingga hari ini mereka hanya menuduh dan tidak pun membawa apa-apa dalil.

Apa yang jelas pakatan hanya mahu melemparkan seberapa banyak isu yang boleh, ditengah-tengah kekeliruan masyarakat. Isu yang boleh menyebabkan rasa ragu rakyat terhadap profesionalisma SPR dapat diwujudkan.

Lebih sarat tuduhan, isu dan pertikaian dapat ditimbulkan di dalam pemikiran rakyat, maka akan lebih banyak kekeliruan dan keraguan dapat diwujudkan. Itulah satu-satunya strategi yang masih ada pada pakatan dalam usaha mereka untuk mengekalkan pengaruh.

Tanpa bohong, fitnah dan dusta, pakatan tidak boleh hidup dan tidak mampu untuk meraih sokongan ikhlas dari rakyat. 

Rakyat menyokong mereka kerana marah dengan UMNO dan pemimpinnya. Bukan kerana rakyat ikhlas menyokong mereka. Kemarahan rakyat ini timbul disebabkan usaha pengeliruan pemikiran yang dijalankan oleh pakatan melalui pelbagai propaganda bohong, fitnah dan dusta. Bukannya rakyat menyokong mereka disebabkan mereka berkebolehan untuk memimpin. 

Tiada apa-apa rekod cemerlang yang boleh ditunjukkan oleh pakatan bahawa mereka lebih baik dari BN. Sokongan terhadap pakatan adalah semata-mata di atas sentimen kebencian yang berterusan ditimbulkan oleh pakatan terhadap UMNO dan pemimpinnya.      

Tanpa fitnah dan dusta, pakatan akan mati. Ibarat jasad yang tiada roh. Apabila roh yang bernama fitnah dan dusta tercabut dari badan, pakatan, maka jasad pakatan akan busuk ditinggalkan oleh sekelian rakyat jelata.

Rupa-rupanya pakatan sudah lama mati. Yang menyebabkan pakatan terus hidup selama ini bukan disebabkan oleh roh perjuangan, tapi jasadnya telah ditumpang oleh hantu raya yang ke hulu ke hilir membawa dalil palsu. 

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 17 Sep 2012 03:06 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Guru miang raba punggung pramugari cun dalam kapal terbang

Posted: 17 Sep 2012 10:55 AM PDT

Seorang guru sekolah dari Emiriah Arab Bersatu telah mencabul tiga orang pramugari ketika dalam penerbangan Singapore Airline dari Dubai ke Singapura bersama keluarganya.

Semalam, Ahmad Abdullah Saleh Alyasi, 41, telah didenda $10,000 (RM24,890) setelah mengaku dua kali memegang punggung dua orang pramugari berusia 27 tahun pada 19 Ogos lepas.

Sebelum kedua-dua insiden itu, beliau turut meraba peha seorang pramugari berusia 23 tahun dan tuduhan ini termasuk dengan hukuman yang telah dikenakan ke atasnya.

Mahkamah diberitahu pada pukul 4 pagi, ketika seorang pramugari yang sedang melayan anaknya, Ahmad mengambil kesempatan memegang punggung pramugari tersebut ketika melintas dihadapannya.

Pramugari tersebut menjeling ke arahnya dan dia hanya meminta maaf dan berlalu begitu sahaja.

Lebih kurang tiga setengah kemudian, seorang lagi pramugari yang sedang menyusun majalah telah diraba sekali lagi oleh Ahmad dibahagian punggung kiri ketika dia berjalan melintasi mangsa.
Ahmad didenda $10,000 kerana meraba

Merasa jelik dengan perbuatan Ahmad, mangsa menegur beliau dan memberitahu supaya menghormatinya dan kawan-kawannya.

Ahmad sekali lagi meminta maaf dan berlalu.

Ayah kepada lima orang anak itu kemudiaany ditahan ketika sampai di Singapura.

Peguammnya berkata, ini adalah kesalahannya yang pertama.

Ahmad juga telah mengaku bersalah dan menunjukkan rasa sesalnya, kata peguam itu lagi.

Hakim menasihati Ahmad supaya berkelakuan lebih baik pada masa hadapan kerana kesalahannya boleh dikenakan hukum penjara.

Stomp.sg

YTL cuba bawa 'keluar' Sabah dari Malaysia dengan idea paling bangang!

Posted: 17 Sep 2012 09:01 AM PDT

Presiden Parti Maju Sabah (SAPP) Datuk Seri Yong Teck Lee berjanji untuk mengeluarkan semula kad pengenalan khas yang membezakan warga Sabah dengan penduduk lain di Malaysia, sekiranya berjaya membentuk kerajaan pada pilihan raya akan datang.

Bekas ketua menteri itu berkata, kad pengenalan berkenaan bertujuan untuk membezakan warga Sabah yang tulen atau sebaliknya memandangkan ramai pendatang asing tanpa izin didakwa memiliki MyKad yang dikeluarkan kerajaan persekutuan.

NONEKatanya, "Kad Pengenalan Sabah" itu antara lainnya akan memberi keistimewaan kepada pemegangnya untuk mendapatkan tanah, lesen perniagaan, peluang pekerjaan dalam perkhidmatan awam negeri.

Tegasnya, kad pengenalan khas yang dijanjikannya itu hanya akan diberikan kepada warga Sabah manakala MyKad yang dikeluarkan oleh kerajaan persekutuan adalah kad pengenalan untuk rakyat Malaysia keseluruhannya.

"Kuasa mengeluarkan kad pengenalan itu terbukti kerana pada masa lalu, kad pengenalan mempunyai tanda tempat dikeluarkan adalah Kota Kinabalu," katanya ketika berucap dalam satu ceramah di Kepayan, Kota Kinabalu pada Jumaat lalu.

Yong berkata, janji untuk mengeluarkan Kad Pengenalan Sabah itu berasaskan kepada 20 perkara yang ditandatangani apabila Sabah bersama Sarawak, Malaya dan Singapura membentuk persekutuan Malaysia.

Janjinya itu selari dengan kempen Pakatan Rakyat, yang kini giat berkempen untuk mengembalikan status autonomi Sabah sempena sambutan Hari Malaysia.

Turut hadir dalam majlis ceramah Yong adalah penasihat SAPP yang juga bekas menteri kewangan Sabah Datuk Mohd Noor Mansur serta tiga timbalan presiden – Datuk Eric Majimbun, Datuk Liew Teck Chan dan Amde Sidik.

mk

(Gambar) Jackie Chan 'selamatkan' aset pelakon wanita berbaju jarang...

Posted: 17 Sep 2012 08:40 AM PDT

Jackie Chan pernah lakukan lakukan aksi berani mati dalam filemnya tetapi kali ini cabaran pada Ahad yang lalu rupa-rupanya lebih berat!

Pelakon berusia 58 tahun itu dipertanggungjawabkan untuk 'menyelamatkan' aset Yao Xingtong setelah pelakon wanita itu hadir dengan baju yang jarang tanpa memakai bra.

Tetapi Jacki telah menyahut cabaran tersebut dengan menghadiahakan anak patung 'teddy bear' kepadanya untuk menutup bahagian dadanya itu.

Yao telah hadir dengan busana yang jarang tanpa memakai baju dalam. Dengan ropol-ropol dibahagian lehernya, sudah pasti sepasang gunung yang membuncit di dadanya menjadi perhatian Jackie.

Pasangan tersebut turut disertai oleh Zhang Lanxin selepas itu di majlis "In Conversation With Jackie Chan" selari dengan festival filem Toronto.

Sengih sampai ke telingan: Jackie Chan beraksi bersama Yao Xingtong dan Zhang Lenxin (Kanan)
Mujur ada panda! Pelakon wanita itu cuba menyembunyikan payudaranya disebalik anak patung tersebut.
Upps! Terkebawah sangat pula panda tuh!
Bertuah sungguh Jackie Chan dikelilingi wanita jelita

DM

Bomoh 'rawatan Islam' dicekup ketika cuba berjimak dengan pesakitnya

Posted: 17 Sep 2012 08:02 AM PDT

Gambar hiasan
SEREMBAN - Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (Jheains) menahan seorang lelaki yang mendakwa diri sebagai pengamal perubatan Islam ketika cuba melakukan seks ke atas pesakit wanitanya di sebuah rumah di Kampung LBJ di sini.

Lelaki berusia 48 tahun itu ditahan dalam serbuan yang dilakukan Jheains pada pukul 12.30 tengah hari tadi, ketika cuba melakukan perbuatan keji tersebut yang didakwa sebahagian daripada cara rawatan, dengan seorang wanita berusia 24 tahun di rumah mangsa.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasaan Jheains Ahmad Husaini Mustafa berkata pada mulanya, suspek dari Kuala Lumpur dihubungi mangsa untuk mengubati dirinya yang menghadapi masalah mendapatkan anak.

"Apabila tiba di rumah mangsa, suspek kemudian menggunakan ayat-ayat suci Al-Quran untuk merawat mangsa dan melakukan 'nikah batin' iaitu menikahkan dirinya dengan wanita itu tanpa mengikut ajaran Islam yang sebenar.

"Suspek kemudiannya cuba mengambil kesempatan dengan melakukan seks ke atas mangsa yang ketika itu sudah terpedaya dengan rawatan lelaki itu, sebelum rumah itu diserbu Jheains," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
Pegawai Jheains menahan supek (tidak berbaju) ekoran kejadian itu. foto BERNAMA
Ahmad Husaini berkata dalam serbuan yang dilakukan hasil maklumat dan aduan orang ramai, suspek yang sudah berkahwin dan mempunyai anak itu, ditahan sebelum sempat melakukan hubungan seks dengan mangsanya.

"Kita percaya suspek bukan seorang yang pandai agama tetapi menggunakan ayat-ayat suci Al-Quran hanya untuk memperdaya mangsa sebelum mengambil kesempatan ke atas mangsa," katanya.

Beliau berkata beberapa barangan turut dirampas termasuk senaskhah Al-Quran dan sebuah kitab yang dipercayai digunakan untuk memperdaya mangsa.

Katanya, lelaki itu dipercayai sudah lama menjalankan kegiatannya, dan siasatan awal mendapati suspek telah merawat tiga wanita.

Ahmad Husaini berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 49 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan kerana mempermainkan ayat Al-Quran; Seksyen 50 Enakmen sama kerana mencemar dan menghina Agama Islam; dan Seksyen 77 Enakmen sama kerana memikat wanita untuk melakukan niat jahat.

- Bernama

Peter Butler digantung enam bulan, denda RM4,000

Posted: 17 Sep 2012 06:49 AM PDT

KUALA TERENGGANU - Jawatankuasa Tatatertib Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu (PBSNT) memutuskan untuk menggantung jurulatih Terengganu Peter Butler selama enam bulan mulai esok dan mengenakan denda RM4,000 terhadap jurulatih dari England itu.

Pengerusi jawatankuasa itu, Ahmad Shukri Zakaria berkata Butler dikenakan hukuman itu bagi kesalahan mengeluarkan kenyataan kepada media berhubung dakwaan salah laku dua pemain Terengganu membawa wanita masuk ke bilik mereka tanpa terlebih dahulu melaporkannya kepada pihak pengurusan.

Beliau berkata pemain terbabit, Mohd Muslim Ahmad dan Ismail Faruqi, mengaku keluar serta balik ke hotel lewat malam hampir pukul 3 pagi sebelum perlawanan Terengganu menentang Kedah di Alor Setar pada 28 Ogos lepas.

"Mesyuarat mengambil keputusan untuk memberi amaran keras kepada kedua-dua pemain itu, dan mengenakan denda sebanyak RM1,000 seorang," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa itu hari ini.

Turut hadir Yang DiPertua PBSNT, yang juga Pengurus Pasukan Terengganu Datuk Che Mat Jusoh dan Timbalan Yang DiPertua PBSNT Sheikh Tajudin Sheih Yusof.

"Bagi kesalahan kedua (iaitu) bertindak biadap terhadap penjaga gol Mohd Sharbinee Allawee pula, Butler dikenakan potongan gaji sebanyak 15 peratus daripada gaji pokok untuk sebulan.

"Butler melakukan kesalahan itu di tepi padang di hadapan penonton ketika perlawanan antara Terengganu dan Kedah pada 1 Sept lalu," katanya.

Ahmad Shukri berkata Mohd Sharbinee diberi amaran keras di samping denda RM1,000 kerana bertindak membaling botol ke arah Butler dalam insiden itu.

Beliau juga berkata bagi Forkey Do yang didakwa menyiku dan menendang pemain Kedah semasa bola tidak ada dalam kawalan pada perlawanan sama, jawatankuasa itu memutuskan untuk memotong 10 peratus gaji pemain Liberia tersebut selama sebulan.

Sementara itu, Che Mat berkata buat masa ini, Butler masih lagi jurulatih Terengganu sehingga kontrak beliau tamat November tahun depan.

"Apapun kita akan membuat persediaan awal dari segi pemain dan jurulatih bagi menghadapi saingan Liga Malaysia yang dijangka lebih sengit tahun depan," katanya. - Bernama

Keghairahannya amat luar biasa...

Posted: 17 Sep 2012 05:01 AM PDT

JIKA tidak kerana kesungguhan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) mahu memalukan kerajaan dalam isu pembelian kapal selam Scorpene, mungkin ramai yang masih menganggap Suaram sebenarnya berjuang atas kapasiti hak asasi manusia dan kebebasan bersuara.

Bagaimanapun, keghairahan luar biasa Suaram membawa isu tersebut sehingga ke mahkamah di Perancis dan kesanggupan mengadakan sidang akhbar berkenaannya di luar negara dengan kehadiran media asing mengundang pertanyaan banyak pihak mengenai matlamat sebenar pertubuhan ini.

Apa perlunya Suaram dengan kapasiti sebagai sebuah pertubuhan hak asasi manusia campur tangan sejauh itu dalam isu pembelian kapal selam Scorpene? Suaram mungkin berasakan bertanggungjawab mendedahkan apa yang dianggap mereka transaksi meragukan dalam pembelian kapal selam tersebut. Namun apa yang menghairankan tidak ada mana-mana pihak termasuk di Perancis sendiri mengesahkan perkara tersebut.

Dalam hal ini, Suaram sebenarnya sudah mendahului proses mahkamah di Perancis jika proses itu benar-benar berlaku dan menyebarkan pelbagai fakta yang hanya mereka dapat mengesahkannya. Ketika Suaram ghairah mencanangkan kepada dunia betapa tidak telusnya kerajaan Malaysia, pertubuhan itu sendiri rupa-rupanya wujud dan beroperasi secara penuh misteri.

Suaram meskipun mengaku dan bertindak sebagai sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO), tetapi tidak berdaftar dengan mana-mana jabatan atau agensi kerajaan. Berdasarkan laman web Suaram, aktiviti-aktiviti mereka dikelaskan sebagai berkaitan 'perlindungan dan kesedaran mengenai hak asasi manusia di Malaysia tanpa mengambil kira kerajaan hari ini'.

Pengkelasan itu sendiri menimbulkan tanda tanya kerana tindak-tanduk Suaram selama ini tidak menunjukkan mereka bergerak sejajar dengan aspirasi 'kerajaan hari ini' melainkan Suaram sudah mengiktiraf pembangkang sebagai kerajaan hari ini.

Namun melihat kepada individu di sebalik Suaram, kecenderungan mereka sebagai lidah rasmi atau sayap politik kepada parti pembangkang bukanlah sesuatu yang mengejutkan. Sebahagian besar penggeraknya seperti adalah pemimpin Rakyat (PKR).

Dengan dibarisi sebahagian besarnya pemimpin pembangkang dan mereka yang secara terang-terangan berkiblatkan kepada pembangkang, Suaram sepatutnya berasa malu untuk mengakui mereka tidak memihak pada mana-mana parti.

Sepatutnya jika Suaram beranggapan berada di landasan betul dalam perjuangan mereka, pertubuhan itu tidak perlu bersembunyi di sebalik nama hak asasi manusia dan kebebasan bersuara. Isytiharkan sahaja siapa mereka sebenarnya serta orientasi serta kecenderungan sokongan mereka terhadap pembangkang.

Dengan cara itu, adalah lebih mudah untuk masyarakat menilai apakah matlamat sebenar penubuhan Suaram serta syarikat yang dikaitkan dengannya seperti Suara Inisiatif Sdn. Bhd. (Suara Inisiatif). Pada masa sama, kita juga tidak mahu masyarakat dunia tertipu dengan perjuangan Suaram kononnya menegakkan hak asasi manusia di negara ini sehingga sanggup berjuang di pentas antarabangsa.

Tanpa boleh dinafikan, masyarakat antarabangsa melihat Suaram sebagai pertubuhan yang cukup agresif dan paling hadapan dalam perjuangan mereka. Sedangkan hakikatnya, Suaram mempunyai agenda lain daripada setiap pergerakan mereka iaitu untuk memburuk-burukkan kerajaan serta membuka kepada campur tangan asing dalam urusan dalaman negara. Dalam hal ini, Suaram menerusi Suara Inisiatif dilihat membuka pintu yang luas kepada campur tangan asing menerusi penyaluran dana dalam jumlah yang besar.

Kesanggupan Suara Inisiatif menerima dana daripada National Endowment for Democracy (NED) dan Open Society Institute (OSI) yang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS) misalnya adalah tindakan yang meragukan. Dari sudut objektif penubuhan Suara Inisiatif iaitu sebagai sebuah entiti perniagaan, mereka tidak sewajarnya menerima dana untuk menggerakkan operasi kerana sumber pendapatan utama sepatutnya datang daripada aktiviti perniagaan.

Ia hanya boleh berlaku melainkan Suara Inisiatif dipergunakan pihak tertentu untuk kepentingan peribadi seperti medium penyaluran dan penerimaan sumbangan serta perbelanjaan kepada pihak berkaitan. Pihak berkaitan itu pula boleh berkemungkinan Suaram yang turut mempunyai kaitan dengan Suara Inisiatif.

Adalah wajar pihak berkuasa seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) segera menyiasat aktiviti-aktiviti meragukan seperti ini. Paling tidak, Suara Inisiatif dan Suaram perlu mengisytiharkan cukai pendapatan dan penerimaan dana asing, membayar cukai pendapatan serta menyemak semula jika terdapat pengisytiharan pendapatan yang dibimbangi palsu.

Penyumbang utama

Lebih meragukan sebenarnya adalah keterlibatan OSI dan NED sebagai penyumbang utama dana kepada Suara Inisiatif. Dua pertubuhan itu serta Konrad Adenauer Foundation (Konrad) adalah antara pertubuhan asing yang dikesan menyalurkan dana kepada NGO di Mesir untuk menggerakkan kebangkitan Arab Spring. Penyangak mata wang, George Soros adalah antara tokoh Yahudi yang berada di belakang pertubuhan-pertubuhan asing itu.

Arab Spring adalah contoh terbaik kejatuhan sebuah kerajaan dan kehancuran sebuah negara hasil campur tangan jahat kuasa asing yang berselindung di sebalik demokrasi dan hak asasi manusia. Revolusi yang dihalalkan dengan nama kebangkitan rakyat itu ditaja untuk memastikan pemerintahan Islam gugur dan digantikan dengan pemimpin boneka yang boleh dicucuk hidung mereka.

Sehingga hari ini iaitu selepas lebih setahun berlakunya Arab Spring, perubahan lebih baik yang diharapkan rakyat Mesir dan Libya masih tidak berlaku sebaliknya kegawatan ekonomi semakin memburuk di negara tersebut. Kaitan OSI, NED, Konrad dan Soros sebenarnya sudah cukup untuk menyedarkan kita dana asing itu tidak disalurkan dengan niat baik melainkan mengharapkan kehancuran di negara-negara yang dicampuri mereka.

Perkara itu pernah dilakukan Soros ketika krisis ekonomi melanda Asia Tenggara pada 1997 dan 1998 yang hampir menyaksikan Malaysia terpaksa tunduk kepada bantuan kewangan dunia. Soros serta pertubuhan-pertubuhan di belakangnya bukanlah pihak yang boleh dipercayai apatah lagi untuk diharapkan dana waima untuk menggerakkan aktiviti bersifat kemanusiaan atau kerohanian sekali pun.

Sangat menakutkan tangan-tangan ghaib itu ketika ini sudah bertapak di Malaysia dan berselindung di sebalik pelbagai NGO terutamanya berkaitan perjuangan hak asasi manusia. Tidak hairan, budaya demonstrasi jalanan dan perhimpunan haram seperti yang berjaya digerakkan di Dataran Tahrir turut berlaku di Dataran Merdeka. Sehingga kini, demonstrasi jalanan itu tidaklah sehingga mampu menumbangkan kerajaan sedia ada walaupun sudah beberapa kali digerakkan.

Namun ia tidak bererti apa yang berlaku di Mesir tidak boleh berulang di negara ini dan salah satu pendorongnya adalah penyaluran dana asing bagi menggerakkan NGO menghasut rakyat merusuh di jalanan. Sebagai sebuah negara Islam yang mengamalkan sistem demokrasi berparlimen di bawah pentadbiran raja berperlembagaan, amalan pemerintahan sebegini tidak disenangi Barat kerana kononnya tidak sepenuhnya demokrasi.

Inilah yang menjadi titik serangan Barat terhadap kerajaan sedia ada hari ini untuk ditumbangkan supaya sistem pemerintahan yang diamalkan negara sejak sekian lama dapat digantikan dengan kerajaan boneka ciptaan mereka. Cita-cita kuasa asing itu menjadi lebih mudah menerusi bantuan NGO serta pihak-pihak dalam negara yang sanggup melakukan apa sahaja untuk berkuasa sekali pun sehingga ke tahap menggadaikan negara.


Mohd Khuzairi Ismail@Utusan

Masjid jadi kedai arak dan kandang haiwan

Posted: 17 Sep 2012 03:01 AM PDT

Sheikh Raed Salah. Nama yang paling digeruni rejim Israel. Aktivis dan ahli politik Palestin ini pernah menjadikan dirinya sebagai perisai manusia untuk menghalang orang Yahudi memasuki dan mencemari kesucian Masjid Al-Aqsa.

Beliau juga pernah dipenjarakan dua tahun oleh Israel kerana keberaniannya berjuang mempertahan tanah air. Sheikh Raed yang berada di Malaysia sejak 4 September lalu, menceritakan situasi sebenar dan penderitaan luar biasa orang Palestin yang bermula sejak 1948, selepas penubuhan negara haram Israel di atas bumi Palestin.

Ikuti sesi soal jawab bersama tokoh hebat ini ketika majlis ramah mesra yang dianjurkan pertubuhan Aman Palestin di Shah Alam, awal bulan ini.

Bagaimana keadaan di Palestin dulu dan sekarang?

Sejak 1940-an, Israel memusnahkan 1,200 masjid dan tempat bersejarah Islam. Kini, hanya 50 masjid masih ada di Tebing Barat. Tetapi Israel mengubah masjid tersebut menjadi kedai arak, pub dan kandang haiwan.

Ada juga yang dijadikan tempat tari menari, synagogue (tempat ibadat Yahudi) dan muzium yang diletakkan patung Yahudi.

Mereka mencabuli kesucian masjid kita! Selain itu, Israel membongkar kubur orang Islam, membuang tulang ke dalam laut kemudian mendirikan rumah serta jalan raya.

Di Tel Aviv, ada taman dan hotel yang cantik, semuanya dibina di atas kubur orang Islam. Kalau ini bukan kezaliman, maka apa lagi? Baru-baru ini kami membuat demonstrasi selepas

Universiti Tel Aviv mengumumkan akan membina bangunan tambahan di atas kubur orang Islam. Saya tanya kepada mereka, tamadun apa yang benarkan kita aniaya orang mati?

Berapa banyak tanah yang masih dimiliki orang Palestin?

Kini, hanya tiga peratus tanah Palestin dimiliki orang Islam, selebihnya dirampas Yahudi dengan bantuan Britain (yang menjajah Palestin sebelum 1948). Ribuan orang Islam Palestin hidup di antara langit dan bumi.

Israel mencabut pokok zaitun kami, dan gunakan pesawat untuk bakar kebun kami. Kalau anda nak tahu, ada sebuah kampung di Naqab, Tebing Barat, yang telah dihancurkan 40 kali oleh Yahudi. Setiap kali dimusnahkan, kami bina semula.

Itulah pendirian orang Palestin, kami tidak akan menyerah kalah.

Bagaimana keadaan Masjid Al-Aqsa sekarang?

Sejak akhir kurun ke-18 lagi, (Perdana Menteri pertama Israel) David Ben Gurion berkata, tiada nilai bagi Israel tanpa Baitulmaqdis, dan tiada nilai bagi Baitulmaqdis tanpa Masjid Al-Aqsa.

Kini Israel mahu umumkan pembahagian Al-Aqsa, satu kepada Palestin, satu kepada Yahudi. Apabila mereka dapat bahagian mereka dengan sokongan dunia antarabangsa, mereka akan runtuhkan Al-Aqsa.

Saya mahu sampaikan tiga mesej penting kepada orang Islam seluruh dunia mengenai Al-Aqsa:

i. Isu Al-Aqsa adalah isu al-Quran. Jika kita baca al-Quran, kita tahu Al-Aqsa perlu dipertahankan.

ii. Isu ini bukan hanya milik Palestin, tetapi semua orang Islam. Tentu kita tidak benarkan orang menceroboh masuk rumah kita, jadi begitulah kita perlu pertahan Al-Aqsa.

iii. Kita tahu Israel ada semua kekuatan tetapi mereka akan kalah. Sejarah menunjukkan setiap penjajahan ke atas Al-Aqsa gagal. Yang kekal adalah orang Palestin, pemilik sebenar tanah itu.

Israel memberitahu dunia Masjid Al-Aqsa dibina di atas tapak kuil paling suci ajaran Yahudi. Apa pendapat anda?

Mengenai dakwaan itu, Israel sendiri telah mengorek terowong selama 40 tahun untuk buktikan kewujudan kuil itu yang kononnya berada di tapak Al-Aqsa, tetapi sampai sekarang mereka tidak temui sebarang bukti.

Ya, cita-cita akhir mereka adalah untuk membina kuil itu (dianggap tempat beribadat paling suci dalam ajaran Yahudi) selepas meruntuhkan Al-Aqsa. Matlamat ini tidak pernah berubah.

Apabila wakil Pertubuhan Pendidikan, Saintifik dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (Unesco) pergi melawat Al-Aqsa, Unesco melaporkan Israel menggali jaringan terowong di bawah Al-Aqsa menggunakan bahan kimia. Tujuan utama adalah untuk runtuhkan Al-Aqsa.

Anda pernah ditahan di penjara Israel. Boleh kongsi pengalaman?

Pada masa ini, Israel sedang penjarakan lebih 500,000 orang Palestin. Ada yang syahid semasa dalam tahanan, ada yang mati ketika disiasat atau akibat sakit. Ada wanita hamil ditahan sehingga melahirkan anak di dalam penjara.

Kanak-kanak yang umurnya kurang 10 tahun juga dipenjarakan. Mana ada penjara di dunia yang menahan kanak-kanak? Hanya Israel yang buat begitu.

Lelaki yang dipenjarakan seumur hidup tidak mungkin dapat berjumpa keluarganya. Mereka hanya akan jumpa anak mereka, apabila anak itu juga dipenjarakan kerana menentang kezaliman Israel.

Revolusi dunia Arab tahun lalu, apa kesannya kepada Palestin?

Apabila orang Arab mendapat pemerintahan yang sah, dipilih oleh rakyat sendiri, ia akan membantu membebaskan Palestin dan Al-Aqsa.

Israel sebolehnya mahu semua diktator ini kekal di bumi Arab supaya mereka boleh mengawal orang Arab daripada memberi bantuan kepada Palestin.

Tetapi kini rakyat Arab telah bebas, dan mereka ini akan mainkan peranan membantu Palestin. Pembebasan Kaherah dan Damsyik adalah jalan kepada pembebasan Palestin.

Bagaimana layanan kerajaan Mesir terhadap Palestin sekarang?

Mohamed Morsi adalah presiden pertama dipilih rakyat dalam sejarah Mesir. Beliau berdepan banyak masalah besar, seperti kemiskinan, pengangguran dan tekanan daripada tentera.

Morsi juga terpaksa berdepan dengan perjanjian lalu yang ditandatangani presiden sebelum ini. Saya percaya beliau boleh lakukan perubahan bukan saja untuk Mesir tetapi dunia Arab kerana dia mempunyai akhlak yang baik serta bijaksana.

Ini tentu sekali akan memberi kesan positif kepada Palestin, terutama wilayah Gaza. Namun buat masa ini, kita perlu beri peluang kepada beliau untuk menyelesaikan lebih banyak masalah besar di negaranya sendiri.

Pendapat mengenai peranan dunia Islam dalam membantu Palestin.

Saya banyak kali ke ibu pejabat Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) dan cerita mengenai keadaan Palestin, Baitulmaqdis dan Al-Aqsa. Memang OIC mahu menolong dan janji akan tunai kewajipan untuk bantu Al-Aqsa.

Cuma masalahnya, kita belum sampai tahap kesatuan Islam secara rasmi. Semua orang Islam cintakan Al-Aqsa dan mahu bantu, tetapi tiada dasar politik tetap di peringkat antarabangsa dalam kalangan negara Islam untuk sokong isu Palestin.

Tidakkah penyatuan orang Palestin sendiri menjadi kunci kepada penyelesaian konflik ini?

Ya, semua rakyat Palestin mahu Baitulmaqdis, termasuk Al-Aqsa, menjadi ibu negara. Tetapi Israel dan Amerika Syarikat (AS) telah berikan kesan buruk kepada rakyat Palestin.

Mereka ingin gagalkan penyatuan Hamas dan Fatah (dua kumpulan Islam utama di Gaza dan Tebing Barat). Israel beri kata dua kepada Fatah, "sama ada kamu buat perjanjian dengan Hamas, atau kita hentikan perjanjian damai".

AS dan Eropah pula kata "kamu berdamai dengan Hamas, kami hentikan bantuan". Ini meletakkan kami dalam keadaan sukar. Apa yang pasti, penyatuan rakyat Palestin hanya akan tercapai apabila Fatah berani menolak tekanan Israel dan AS.

Nasihat anda kepada orang Malaysia.

Saya merasa tenang dan timbul perasaan harapan apabila tiba di Malaysia. Saya mahu kejayaan Malaysia dibawa kepada negara Islam lain dan dijadikan contoh.

Hanya penyatuan umat Islam dapat memberi kekuatan kepada Palestin. Berpeganglah kepada tali ALLAH SWT dan jangan berpecah-belah.

Apabila kita berpecah-belah, kehebatan umat Islam akan hilang dan agenda Zionis akan berleluasa di negara Islam.

Sinar


Tubuh gadis diratah 7 lelaki durjana

Posted: 17 Sep 2012 02:15 AM PDT

KUALA LUMPUR: Seorang remaja perempuan berusia 19 tahun melalui detik hitam dalam hidupnya selepas diperkosa secara bergilir-gilir dipercayai lebih tujuh lelaki dalam kejadian di sebuah hotel murah di Cheras, di sini.

Difahamkan, remaja terbabit dianiaya oleh dua rakan lelaki yang membawanya ke hotel berkenaan selepas mangsa tidak sedarkan diri dipercayai diberi minuman keras.

Sumber berkata, dalam kejadian malam Jumaat lalu, mangsa bersama seorang rakan perempuannya dibawa keluar oleh dua lelaki yang juga rakannya ke sebuah kelab malam di ibu kota jam 12 tengah malam.

"Ketika di dalam kelab itu, mangsa dipercayai diberi minum minuman keras menyebabkan dia tidak sedarkan diri. Dalam keadaan separuh sedar mangsa dibawa rakan-rakannya itu ke sebuah hotel di Cheras.

"Mangsa mendakwa menyedari didatangi empat lelaki ketika di dalam sebuah bilik hotel itu yang bertindak memegang tangan dan kakinya ketika dia cuba melarikan diri," katanya.

Menurutnya, mangsa menjerit dan minta dilepaskan bagaimanapun badan mangsa yang lemah tidak berupaya melawan menyebabkan dia ditolak oleh keempat-empat lelaki itu dan menghempas mangsa ke katil "Mangsa diperkosa secara bergilir-gilir dipercayai lebih tujuh lelaki sebelum mangsa dihantar kedua-dua rakan lelakinya itu pulang ke rumahnya pada sebelah pagi," katanya.

Sumber berkata, mangsa yang mengalami kecederaan ringan akibat dipukul dan diperkosa suspek kemudiannya tampil membuat laporan di balai polis berhampiran.

Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berkenaan.

(Video) Peminat lempar coli ketika persembahan atas pentas

Posted: 16 Sep 2012 11:01 PM PDT

Peminat K-Pop mana yang tak kenal dengan Super Junior?

Dianggotai 10 jejaka bergaya, kumpulan ini telah mencetus fenomena serta mencipta populariti yang mengagumkan di Korea.

Mereka muncul di persada muzik dengan pakej yang cukup menarik dengan pengawalan vokal bertenaga.

Ditubuhkan pada 2005, sehingga kini kumpulan yang dinamakan Super Junior ini telah pun menghasilkan tak kurang dari 19 buah album termasuk pelbagai koleksi album runut bunyi.

Apa yang membanggakan, dikalangan anggota ada yang bukan sahaja mampu bergabung sebagai penyanyi menerusi Super Junior malah berkecimpung dalam dunia lakonan, pengacaraan serta pemuzik.

Super Junior pernah menerima pelbagai anugerah utama antarabangsa seperti di MTV Asia Awards 2008 selaku Artis Pilihan Korea dan Anugerah Muzik Hiburan CCTV 2008 dengan meraih anugerah Album Terbaik serta Kumpulan Paling Popular.

Dalam konsert SUPER JUNIOR WORLD TOUR SUPER SHOW 4 IN PARIS di LeZenith de Paris pada tarikh 6 April lalu, salah seorang peminatnya mempunyai hadiah khas untuk mereka.

Dia telah membaling branya ke atas pentas.

Salah seorang ahli kumpulan tersebut, memegang bra tersebut sebelum seorang lagi rakannya, Donghae meletakkan bra itu di atas kepalanya.

Nak kata apa lagikan…

BN: Salahguna dana rakyat amalan biasa PR Selangor

Posted: 16 Sep 2012 08:00 PM PDT

SHAH ALAM: Pengumuman kerajaan PKR Selangor untuk tidak menyertai pilihan raya umum mengukuhkan dakwaan bahawa pembangkang berhasrat menggunakan wang rakyat Selangor dalam usaha mempertahankan kedudukan politik di negeri itu.

Menurut Ahli Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan, mengambil contoh keputusan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang bersedia membiayai kos guaman Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berhubung kes Pusat Fidlot Nasional (NFC), dana rakyat Selangor sekali lagi akan menjadi mangsa.

"Itu memang hakikatnya dan mereka sudah pun melakukan perkara seperti itu, contohnya dalam kes Rafizi. Mereka menggunakan dana kerajaan negeri untuk membela dia, sedangkan apa yang dilakukan itu memang menyalahi undang-undang." katanya kepada Antarapos.

Justeru, Kamalanathan membidas sikap tidak bertanggungjawab Khalid terhadap kuasa dan amanah yang diberikan rakyat.

"Itukah kuasa yang beri rakyat kepada kerajaan negeri supaya kes-kes untuk menjaga kebajikan ahli-ahli parti dengan menggunakan dana kerajaan negeri. Tidak perlu pilihan raya, kita sudah nampak kerajaan menggunakan dana sumber kerajaan negeri untuk membela seorang yang telah melanggari undang-undang," tambah beliau.

Perkara tersebut dibangkitkan oleh Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa Majlis Profesor Negara (MPN), Profesor Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak, semalam.

Menurutnya, "jika Selangor memilih untuk mengadakan pilihan raya serentak maka sumber negeri tidak boleh digunakan kerana selepas sahaja Dewan Undangan Negeri (DUN) dibubarkan maka kerajaan negeri berfungsi sebagai kerajaan sementara".

"Di sini kita boleh lihat PR menggunakan pendekatan serampang dua mata, mereka boleh fokus kepada Parlimen dengan menggunakan sumber negeri.

"Bagi pilihan raya negeri Selangor, jentera pilihan raya PR seluruh negara akan berkumpul di Selangor. Kita akan menyaksikan pertembungan besar besaran antara PR dan BN di negeri ini," memetik laporan Sinar Harian.

Kamalanathan kemudian menyatakan rasa khuatir dengan sikap tidak bertanggungjawab pakatan pembangkang jika terus menggunakan dana rakyat bagi kepentingan politik semata-mata.

Katanya, ini kerana ia akan meninggalkan kesan buruk kepada kerajaan BN kelak sekiranya berjaya menawan kembali Selangor.

"Saya juga khuatir kalau inilah perangai mereka (Pakatan Rakyat), saya khuatir kalau BN (Barisan Nasional) ambil alih Selangor pada pilihan raya nanti mereka akan memberi pelbagai masalah kepada kerajaan BN."

Tegasnya lagi, beliau percaya rakyat negeri itu sudah mula sedar dan kini telah membuka mata seluas-luasnya terhadap salah laku pentadbiran Pakatan Rakyat Selangor tentang niat murni serta janji manis yang ditaburkan pembangkang hanyalah retorik semata-mata.

Malah, beliau turut menempelak Menteri Besar Selangor merujuk kepada manifesto yang ditawarkan sedangkan hakikatnya kerajaan pembangkang gagal memenuhi janji setelah empat tahun mentadbir negeri itu.

"Tan Sri Khalid kata semua menifesto-menifesto PR itu bukannya janji. Contoh bila PR janji nak turunkan haraga kereta itu bukan janji...menifesto sahaja, jadi sekiranya dia menang sekalipun tiada apa...Kita tahu 'track rekod' mereka, mereka tidak akan lakukan.

"Kerana menurut Menteri Besar semua menifesto atau janji-janji tidak perlu ditunaikan," kata beliau.

AP

Cenderung terhadap 'Anwarinas' Nik Aziz diminta berundur

Posted: 16 Sep 2012 07:31 PM PDT

KUALA LUMPUR: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat harus berundur dari kedudukannya selaku pemimpin tertinggi parti itu jika beliau gagal bertindak secara mursyid sehingga terikut-terikut dengan rentak dan percaturan politik golongan 'Anwarinas'.

Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, sejak kebelakangan ini Nik Abdul Aziz dilihat lebih mementingkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berbanding suara akar umbi Pas.

Katanya, paling terbaru sikap Nik Abdul Aziz terhadap bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa yang terpaksa dihadapkan ke Majlis Syura Ulama semata-mata kerana mengkritik Pengerusi DAP, Karpal Singh, demi mempertahankan maruah parti dan Islam.

"Persoalannya kenapa pemimpin-pemimpin Pas yang dikenali sebagai golongan Anwarinas tidak dipanggil mengadap meskipun turut sama membuat kenyataan. Pada hal, kenyataan mereka bertentangan dengan dasar dan perjuangan Pas tetapi tiada sebarang tindakan dikenakan.

"Di mana peranan Nik Abdul Aziz sebagai mursyidul Am? Beliau sepatutnya menjalankan tanggungjawab secara mursyid, kalau Nasharudin dipanggil, golongan Anwarinas juga harus dipanggi mengadap," katanya lapor Mingguan Malaysia, di sini hari ini.

Baru-baru ini, ketika Nik Abdul Aziz memilih untuk membuat kenyataan berbaur kecaman ke atas Nasharudin berhubung isu tersebut, timbalannya, Datuk Dr Haron Din mengambil jalan berbeza apabila konsisten mempertahankan tindakan bekas Timbalan Presiden PAS itu.

Dalam perkembangan yang sama, Ismail Mina percaya hayat politik Nasharudin tidak akan kekal lama walaupun terlepas daripada sebarang hukuman kerana golongan Anwarinas akan berusaha sedaya-upaya untuk menendang Ahli Parlimen Bachok itu keluar daripada PAS.

"Beliau bakal berdepan serangan politik yang tidak terduga selepas ini kerana golongan Anwarinas ini sudah menguasai hampir keseluruhan organ penting dalam parti PAS sehingga menyebabkan pemimpin yang tegas memperjuang Islam seperti Nasharudin tiada tempat," katanya.

Bagaimanapun, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali dan Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dr Mohd Hatta Ramli ketika dihubungi Antarapos enggan mengulas kenyataan tersebut.

AP

Cucu Tok Selampit

Posted: 17 Sep 2012 01:41 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Serangan Ke Atas Netbook 1Malaysia - Apa Agenda Tersurat Sinar Harian?

Posted: 17 Sep 2012 05:00 AM PDT


Terkejut beruk CTS membaca laporan khas Sinar Harian yang bertajuk "Kontroversi Netbook 1Malaysia". Dengan laporan muka hadapan ditambah dengan 5 mukasurat berikutnya, kontroversi ini kalau ikut logik akal CTS boleh menghancurkan negara! Bila dibelek-belek laporan yang disediakan, berita yang kononnya memecahkan panggung ini hanya sekadar "cut and paste" daripada fitnah-fitnah yang pernah dibuat di blog-blog pembangkang sebelum ini. Kalau adapun yang baru, hanyalah temubual dengan seorang dua "mangsa"yang kononnya netbook anak beliau mengalami masalah.


Setiap barangan elektrik pasti ada kebarangkalian rosaknya. Sudahkah Sinar Harian membuat analisa berapa banyak netbook 1Malaysia yang telah rosak keseluruhannya berbanding beratus ribu yang diberikan secara percuma kepada seluruh Rakyat terutama di kalangan pelajar.  Sinar Harian seharusnya mengambil kira kebarangkalian kesilapan teknikal produk sebelum memaparkan di muka hadapan. Apakah dengan kes terpecil beberapa buak netbook per puluhan ribu unit yang dikeluarkan wajar di letakkan di muka hadapan surat khabar dan di eksploitasikan semaksimumnya? Namapun barangan percuma. Kalau hendak yang berkualiti dan berkapasiti tinggi tidak ada siapa yang menghalang untuk mana-mana pelajar membelinya.

Apakah jaminan netbook 1Malaysia yang diberitakan dipasang di China dan di Taiwan ini tidak berkualiti? Samsung Galaxy Tab 7.0 kepunyaan CTS telah rosak selepas seminggu dibeli. Apabila dihantar ke pusat servis, CTS mendapat gantian secara percuma. Apakah Sinar Harian tidak mahu melakukan liputan terhadap isu ini? Sinar Harian sejak akhir-akhir ini bijak memanupulasikan pasaran. Sinar Harian seperti lalang yang mengikut arah agar perniagaan mereka sentiasa hidup. Jadi tidak hairanlah suara mereka tidak ubah seperti Suara Keldaian dan Haprakdaily. Mungkin Sinar Harian ketandusan isu untuk memburuk-burukan Kerajaan sehingga isu "basi" ini hendak disensasikan.

Usaha Terdesak Cybertroopers Pakatan Haram Burukkan DS Najib Di Pekan

Posted: 17 Sep 2012 01:08 AM PDT



Pihak pembangkang tidak kenal penat dan lelah untuk mencari kelemahan dan kekurangan Perdana Menteri DS Najib. Strategi jahat yang cuba mereka gunakan terkini adalah untuk menunjukkan bahawa Rakyat memboikot atau tidak menghadiri majlis yang disertai oleh Perdana Menteri. Apatah lagi, adalah merupakan satu bonus sekiranya majlis berkenaan di adakan di kubu kuat DS Najib iaitu di Pekan Pahang.

Terbaru, juak-juak cybertroppers pembangkang sedang cuba memainkan isu ini. Di laman sosisl Facebook dan Twitter, satu gambar kononnya sambutan terhadap DS di Pekan 2 hari lalu telah diubahsuai (superimpose) oleh sebuah akhbar terkemuka, kononnya untuk menunjukkan sambutan hangat diberikan kepada Perdana Menteri. "Screenshot" berkenaan yang kononnya diambil dari halaman utama New Straits Times (NST)  telah menunjukkan beberapa elemen kelemahan gambar berkenaan yang kononnya telah diubahsuai untuk menunjukkan khayalak yang ramai.


CTS telah menyemak kembali "link" yang dinyatakan, tiada gambar seperti yang didakwa. Sebaliknya "screenshot" seperti di bawah diperolehi. CTS tidak pasti pihak mana yang berbohong. Selalunya pihak pembangkang yang membuat ubahsuai atau "superimpose" untuk membuat fitnah. CTS tidak nampak keperluan NST untuk membuat gambar "superimpose" kerana kehadiran penyokong-penyokong DS Najib di setiap majlis yang beliau hadiri memang menakjubkan. Lihat "screenshot" untuk berita dan artikel berkenaan yang CTS ambil dari NST Online:


Dalam sejarah CTS membuat liputan terhadap puluhan program DS Najib semenjak menjadi Perdana Menteri, puluhan ribu dan ada kala mencecah sehingga ratusan ribu hadirin dan Rakyat jelata yang menghadiri program Perdana Menter setiap kali program-program berkenaan diadakan. CTS juga telah mengambil beberapa gambar dari akhbar online dan blog pro-kerajaan bagi membuktikan program berkenaan memang mendapat sambutan. Atau mungkin cybertroopers pembangkang akan kata gambar-gambar di bawah juga diubahsuai? Bagi pembaca CTS yang menghadiri program berkenaan 2 hari lepas di Pekan, Pahang, tolong berikan input anda di ruangan komen.




Published with Blogger-droid v2.0.9

Sham Kamikaze Pun Kecewa Dengan Gelagat Penyokong dan Pemimpin PAS

Posted: 16 Sep 2012 10:13 PM PDT


Sham Kamikaze antara golongan artis yang "berhijrah" mendekati Islam. Sham Kamikaze tidak seperti artis-artis lain yang berubah menjadi Oostaz dan Oostazah Segera seperti Abby Abadi, Leman Raja Lawak dan Hairie Othman. CTS amat mengkagumi akhlak dan kelakuan beliau walaupun beliau secara terang-terangan menyokong parti PAS. Beliau tidak pernah sesuka hati mengeluarkan sebarang bentuk fatwa yang menyesatkan umat Islam. Namun, luahan beliau pada awal bulan ini perlu dijadikan iktibar oleh semua pihak. 

PAS bukanlah maksum dan pemimpin-pemimpin serta penyokong-penyokongnya bukanlah suci dari membuat dosa. Apabila seseorang yang baru "berjamaah" dengan parti PAS boleh melihat semua kebobrokan parti berkenaan, apakah penyokong-penyokong lain yang telah lama berada di dalam parti berkenaan sekadar memekakkan telinga dan membisu melihat kepincangan di dalam parti itu? PAS sanggup melakukan apa sahaja demi undi ke Putrajaya, contohnya seperti keratan Haprakdaily di bawah. Pemimpin-pemimpin PAS adalah seperti haiwan berlidah bercabang. PAS boelh menukar fatwa mereka sesuka hati. Hari ini cakap lain, esok cakap lain.

Kalau mengikut kata-kata AJK PAS Pusat, Idris Ahmad, "PAS jaga Melayu jika UMNO kalah di dalam PRU13." Sejak bila PAS memperjuangkan assobiyah perkauman. Sejak bila PAS memperjuangkan Melayu? Demi undi ke Putrajaya? Bukankah PAS menentang keras sebarang bentuk sokongan kepada assobiyah? Dengan 60 kerusi daripada 222 kerusi Parlimen yang akan dipertanding (dengan ehsan DAP) oleh PAS (belum tentu semua kerusi yang bertanding akan menang), apakah jaminan PAS akan membela orang-orang Melayu Islam?

Duke of UMNO

Posted: 17 Sep 2012 01:25 PM PDT

Duke of UMNO


VIDEO PANAS..!!! BUKTI BUDAK POMPUAN DI NEGARA NI DAH ROSAK..!!!

Posted: 17 Sep 2012 07:37 AM PDT


Video ni adalah bukti budak-budak pompuan sekarang ni tak layak di buat awek atau bini! Jujur aku kata, budak-budak pompuan skang ni makin ramai yang rosakkk...

Kalau adik-adik korang yang kena pukul cam ni...apa korang rasa? Aku terfikir..camana kalau budak betina yang pukul member dia tu dibelasah ramai-ramai? Apa dia rasa...best? Nak try?

Mana silapnya bila budak-budak pompuan ni rosak? Pada aku...mak bapak diorang la yang punya salah. Problemnya, mak bapak diorang ni salahkan pulak cikgu-cikgu kat sekolah...

Paling teruk, puak-puak pembangkang politikkan perkara ni dan hasut mak bapak yang tak reti pikir ni dengan menyalahkan kerajaan...apa punya bodo la pemikiran macam ni...tu pun diorang tak sedar-sedar diri diorang diperbodohkan pembangkang...

Korang rasa...apa "ubat"nya bagi budak-budak macam ni..? Pada aku...mak bapak diorang patut kembali kepada cara Islam...ajar anak-anak tu solat dulu...bukan ajar anak-anak masuk PAS..!!! PAS tu bukan Islam..dan Islam tu bukannya PAS...!!! Itu fakta!

GEMPARRR..!!! "TOKONG" GUAN ENG BUBAR DUN OKTOBER INI..???

Posted: 17 Sep 2012 05:31 AM PDT


Khabar angin di negeri sebelah zone utara sedang kuat bertiup kencang membayangkan bahawa Kerajaan DAP Pulau Pinang dikatakan bakal membubarkan DUN sekaligus mengadakan pilihanraya di negeri itu lebih awal berbanding di peringkat pusat.

Cakap-cakap di kedai kopi juga sedang hangat memperkatakan tentang keyakinan kerajaan DAP untuk mempertahankan kuasanya di Pulau Pinang pada pilihanraya tersebut dan menggunakan kemenangan tersebut sebagai momentum bagi mereka menghadapi PRU ke-13.

Dalam ertikata lain, bukan saja bakal dijadikan "pilot case", DAP yang dijangka masih mampu menang di pilihanraya negeri Pulau Pinang itu dikatakan akan menyuntik semangat di kalangan para penyokong parti itu di seluruh negara.

Ia dikuatkan lagi dengan kenyataan "tokong"nya, Lim Guan Eng, yang sebelum ini mencetuskan pandangan kepada Pakatan Haram untuk tidak melangsungkan pilihanraya di negeri itu serentak dengan PRU ke-13, khususnya Pulau Pinang.

Pada saya, tidak dapat dinafikan bahawa Pulau Pinang sememangnya agak sukar ditawan kembali oleh BN pada PRU ke-13 kali ini memandangkan bangsa Melayu PAS dan Melayu PKR di negeri itu dikatakan masih sanggup menjadi "keldai" kepada "tokong".

Persoalannya, apakah "tokong" Guan Eng saja yang yakin bahawa Pakatan Haram mampu mengekalkan kuasa di negeri Pulau Pinang?

Bagaimana pula dengan MB Kelantan, Nik Aziz Nik Mat, MB Kedah, Azizan Razak dan MB Selangor, Khalid Ibrahim? Apakah mereka bertiga juga akan mengikut jejak langkah "tokong" untuk membubarkan kuasa di DUN masing-masing?

Sekiranya, "tokong" Guan Eng yakin DAP mampu mempertahankan Pulau Pinang, apakah Nik Aziz, Azizan dan Khalid "Gagap" tidak yakin bahawa mereka mampu untuk mempertahankan kuasa di negeri jajahan mereka masing-masing?

Pada saya, pihak pembangkang kini tersepit dan mereka yakin hanya mampu menipu di Pulau Pinang sahaja, sedangkan di Kedah, Kelantan dan Selangor menunjukkan sokongan yang menurun di kalangan rakyat negeri itu.

Rakyat di Kedah, Kelantan dan Selangor kini semakin celik untuk menilai penipuan serta pembohongan yang ditabur oleh Pakatan Haram, khususnya berhubung manifesto PRU ke-12 dulu yang sehingga kini masih gagal dilaksanakan.

Di Kedah, bukan saja PAS gagal melaksanakan manifesto yang ditaburkan, malah masalah dalaman yang melanda di dalam perebutan kuasa di dalam kerajaan negeri di kalangan para pemimpin PAS turut "menyemakkan" mata rakyat.

Di Kelantan, rakyat dikhabarkan sudah bosan dengan kepimpinan Nik Aziz yang dilihat semakin mundur ke belakang dan pentadbirannya yang hanya "Islam" di mulut atau papan tanda namun tersasar dari semangat Islam dari sudut perlaksanaannya.

Paling teruk ialah di Selangor di mana dasar-dasar yang dijalankan oleh Khalid "Gagap" dilihat sangat merugikan rakyat di mana pentadbirannya telah diganggu oleh "dasar rompak rakyat Selangor untuk kembungkan poket pemimpin Pakatan Haram" dilaksanakan.

DAP di Pulau Pinang pun sebenarnya tidaklah sekuat mana. Namun setelah DAP berjaya memainkan sentimen "chauvinis ultra kiasu" dan berjaya memperkudakan PAS serta PKR di negeri itu untuk melutut pada mereka, maka "tokong" itu boleh tersenyum lebar…

Pada saya, "tokong" Guan Eng boleh membubarkan DUN pada bila-bila masa dari sekarang namun dipercayai bahawa biarpun dia berbuat demikian pada Oktober ini, keputusan tersebut pasti akan memakan dirinya sendiri.

Tentang bila PRU ke-13 akan berlangsung, biarlah Perdana Menteri yang tentukan dan saya yakin bahawa Najib punya strategi yang mantap untuk memastikan kemenangan majoriti 2/3 berada di dalam genggamannya.

Biarlah Guan Eng, Nik Aziz, Azizan dan Khalid "bersilat" untuk mempertahankan negeri jajahan mereka masing-masing. Namun apa yang perlu mereka tahu bahawa berkemungkinan besar mereka akan hilang semua keempat-empat negeri itu pada pilihanraya kali ini…

Sumbaer: Mykmu.net

PANASSS..!!! GENERASI MUDA DAH TAHU RAHSIA ANWAR...!!!

Posted: 17 Sep 2012 01:29 AM PDT

anwar_16_september


16 September sebetulnya merupakan satu tarikh keramat yang pasti diingati oleh ramai rakyat Malaysia apabila ia diisytiharkan sebagai cuti umum di negara ini bagi menyambut sempena Hari Malaysia.
Semalam, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berucap secara rasmi memberikan amanatnya kepada seluruh rakyat Malaysia di mana ia telah ditayangkan secara langsung di kaca televisyen masing-masing.
Pun begitu, bagi para peminat dan pemerhati persada politik tanahair, tarikh 16 September juga melambangkan penipuan dan pembohongan yang jelas serta tidak dapat tidak ia akan dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pada tahun 2008 setelah berjaya menafikan kemenangan 2/3 Barisan Nasional pada PRU ke-12 yang lalu, Anwar kemudiaan telah mencanangkan bahawa dia bakal menjadi Perdana Menteri pada tarikh 16 September.

Anwar menjelajah ke setiap pelosok negeri membayangkan buat pertama kali dalam sejarah Malaysia bahawa pembangkang akan mengambil alih pentadbiran negara ini sejak merdeka melalui kaedah "lompat parti" beberapa Ahli Parlimen.

Katanya, dia mempunyai lebih 31 orang Ahli Parlimen yang dikenal pasti akan "melompat parti" dari BN bagi menyertai Pakatan Rakyat sekaligus menafikan majoriti mudah yang dimiliki oleh parti yang membentuk kerajaan pusat itu.

Anwar ketika itu turut menjelajah ke luar negara dan memburuk-burukkan Malaysia bagi menakut-nakutkan para pelabur asing selain mengarahkan orang-orang kanannya "mengejar" sekumpulan Ahli Parlimen BN yang turut ke luar negara.

Bapa Nurul Izzah itu juga memberitahu kononnya pihak Istana Negara dan Angkatan Tentera Malaysia turut "merestui" dan "bersedia" dengan "rampasan" kuasa yang bakal dia lakukan pada tarikh 16 September.

Namun pihak Istana dan ATM kemudiaan menafikan dakwaan Anwar itu.
Bersungguh-sungguh benar Anwar cuba meyakinkan rakyat Malaysia pada ketika itu bahawa dia bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-7 dan akan memaksa bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi untuk turun dari jawatan tersebut.

Peliknya, apabila tiba pada tarikh 16 September pada tahun itu, tiada sebarang perubahan berlaku pada tampuk pemerintahan negara di mana Pak Lah masih lagi Perdana Menteri dan Anwar masih lagi Ketua Pembangkang.

Malah pada tarikh tersebut, Anwar langsung tidak menjejakkan kaki di Pejabat PM di Putrajaya sekali pun, apatah lagi mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri!

Dan sehingga semalam tarikh 16 September berulang sekali lagi setelah 4 kali diulang sejak tahun 2008, dan Anwar masih lagi menjawat jawatan Ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia dan tidak mampu langsung mengancam jawatan Perdana Menteri dalam kerajaan pusat.

Persoalannya, sebagai rakyat Malaysia yang mengalami dan pernah diganggu emosi dengan propaganda Anwar itu, apakah kita tidak rasa ditipu, dibohongi, didustai atau dipermainkan oleh seorang individu yang kononnya seorang "Pak Syiekh" yang berimejkan Islam?

Sesungguhnya saya tidak pernah dengar mana-mana manusia yang suka ditipu atau dibohong begitu rupa oleh mana-mana pihak dan bagaimana pula dengan generasi muda hari ini?

Apakah generasi muda di zaman ini suka ditipu oleh individu yang kerap "dibuktikan" menipu dan berdolak-dalik dari kebenaran itu, atau anda semua suka ditipu?

Sumber: SGB

MESTI TONTON..!!! LINTAS LANGSUNG ANWAR ANGKAT SUMPAH JADI "PM" SEMALAM..!!!

Posted: 16 Sep 2012 11:08 PM PDT



Lintas langsung semalam..Anwar angkat sumpah jadi PM....Mesti tontonnnn..!!! Inilah bukti-bukti terbaik untuk Anwar jadi PM...!!! Heh! Wajib tengok broooo..!!!

Kupasan sehari demi sehari...semuanya pasal 16 September..!!! 16 September dicemari Anwar Berahimmmm.. kenapa aku rasa macam nak baling kasut je kat Anwar nihhh...???

VIDEO PANASSS..!!! APA KORANG RASA KALAU ADIK KORANG KENA PUKUL, SEPAK DAN GUNTING RAMBUT CAM NI?

Posted: 16 Sep 2012 08:06 PM PDT



Korang dah tengok video budak-budak betina kurang ajar ni? Entah la..kalau la aku ada kat tempat tu memang dah merasa dah pelempang aku ni...Aku actually memang pantang dengan bebudak kurang ajar ni...

Cuba korang bayangkan kalau yang kena pukul, terajang dan kena gunting rambut tu adik korang ke...kakak korang ke...saudara mara korang ke...awek korang ke...dan ada sangkut paut dengan korang la...apa korang rasa?

Entah la...korang pikir sendiri la apa tindakan terbaik untuk kes ni...kalau aku..heh! Dah tentu kena dahhhh...heh!

LAWAK PAGI INI.. KALAU ABBY ABADI DENGAR DIALOG NI MESTI BERASAP TELINGA..!!!

Posted: 16 Sep 2012 06:06 PM PDT


Adusssss..!!! Pedih...!!! Panassss..!!! Berasap telinga kalau Abby dengar...

Orang lain semua renew tiket ke syurga setiap tahun...

Tapi Abby dapat lesen besar masuk syurga lepas serah borang keahlian seumur hidup...heh!

Mungkin dia sedar dia banyak dosa sangat kot sampai pilih "jalan mudah" ke syurga tu..kan? Heh!

yeopPERAK

Posted: 17 Sep 2012 01:23 PM PDT

yeopPERAK


Wanita yang menjadi idaman lelaki

Posted: 17 Sep 2012 09:11 AM PDT


1. Sikap Keibuan -
Banyak lelaki yang terpikat pada wanita yang bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang.Wajah yang keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas, gelisah dan senang.

2. Keanak-anakan -
Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka terasa terhibur dengan keletah anda, tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati. Tetapi sikap keanakan yang menyenangkan. Misalnya kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki, wanita ceria membuat lelaki lebih ghairah.

3. Penuh Pengertian -
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya.

4. Menghargai -
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki.Berbeza dengan wanita yang suka di perlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

5. Menjaga Penampilan -
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilan agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya.

6. Pandai Berbicara -
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik.

7. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri -
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih dimata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi org yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda.Apabila berhadapan dengan suasan yang baru,wanita tersebut tidak gentar,malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah diajak kemana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

8. Menghormati Diri Sendiri -
Lelaki suka wanita yang menghargai dirinya sendiri sebagai seorang wanita,bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yang baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya.

9. Simpati dan Prihatin -
Lelaki suka wanita yang murah hati,mengambil berat, simpati pada nasib yang susah. Sayang pada kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah dan mempesona.

Beza Suka dan Cinta

Posted: 17 Sep 2012 04:58 AM PDT


"Kadang-kadang ALLAH tidak memberikan apa yang kita mahu. Bukan kerana kita tidak berhak untuk perkara tersebut. Tetapi kerana ALLAH tahu kita berhak lebih baik daripada itu"

namun kita harus bersyukur. mungkin kita tak dapat yang yang kita mahu, tapi ALLAH dah aturkan yang lebih baik untuk kita. 'Jangan berdukacita kerana hidup ini meletihkan, sebab demikianlah hidup ini diciptakan'. hidup ini juga terlalu singkat untuk kita bersedih, jadikan ianya sebaga sebagai kesempatan untuk kita bangkit dan hadapi masalah itu.

Beza Suka Dan Cinta
Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita suka, hati kita kan gembira.Di hadapan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin saja.Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu. Di depan orang yang kita suka, kita kan tunjukkan imej diri kita yang sebenar.Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita akan bebas berkata apa saja.Kita tidak akan merenung mata orang yang kita cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis. Tapi bila orang yang kita suka menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.Perasaan cinta bermula dari mata. Perasaan suka pula bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata cinta berbuah menjadi air mata.

Ya. jodoh itu adalah rahsia terhebat dan terindah yang ALLAH ciptakan untuk kita. mungkin anda jatuh cinta pada si dia. tapi adakah itu Jodoh anda? kita tak tau siapa jodoh kita sehingga tertulis oleh maha pencipta bila tiba saatnya. mungkin lepas ini, diam-diam lebih baik dari heboh sana sini. mudah-mudahan hubungan itu terjalinkan dengan niat ikhlas, tulus hanya kerana ALLAH. :)

Apa itu CINTA SAYANG SUKA dan MINAT

Posted: 17 Sep 2012 12:49 AM PDT


Suami sebagai pemimpin rumahtangga semestinya sentiasa kreatif dalam mendidik isteri. Allah bekalkan kepada kita kaum lelaki kekuatan akal yang rasional? tidak terlalu emosional atau mudah didorong oleh perasaan. Lelaki tidak mudah tersinggung berbanding dengan wanita. Jika kekuatan akal ini dapat dimanfaatkan dengan sebaik-baiknya, ditambah dengan kesabaran serta kekuatan jasmani untuk mencari nafkah keluarga, suami akan menjadi pelindung dan pendidik yang berwibawa.

Cinta – Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang – Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka – Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekiranya tali perut kita dah nak pecah…)

Minat – Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

THE FLYING KICK

Posted: 17 Sep 2012 01:05 PM PDT

THE FLYING KICK


SUBVERSIF PKR MEMANG NAK TUKAR BENDERA.... TAK NGAKU APA LAGI?

Posted: 17 Sep 2012 07:53 AM PDT

LAWAK IDRIS AHMAD... JAGA MELAYU KONON... JOM GELAK!!!

Posted: 17 Sep 2012 01:10 AM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut